Sex

Priča o obućaru

zilikaka RSS / 17.11.2021. u 08:51

Gost: als

 

Nekada davno u jednom dalekom selu živela su dva obućara. Prvi obućar je pravio plave cipele a drugi crvene. Neki ljudi iz sela kupovali su plave cipele dok su drugi kupovali crvene cipele. Ljudi su voleli plave i crvene cipele. Obućari su živeli srećno i mogli su da priušte lep život svojim porodicama. 

 


Jedan dan u selo je ušao političar i rekao kako je rađena detaljna analiza i zaključeno je kako u selu ima premalo obućara. Odlučeno je da se daju poticaji za otvaranje još obućarskih radnji. Uz pomoć budžetskog finansiranja koje su plaćali svi seljani, otvoreno je još tri obućarske radnje. Ljudi su bili veoma zadovoljni jer su sada imali mogućnost da kupe i zelene, žute i braon cipele.  Uz pomoć poticaja, ljudi su kupovali po dva para cipela godišnje umesto jedan par. I obućari su bili presrećni i mogli su da priušte još bolji život svojim porodicama i često ih se moglo videti kako krstare BMW SUV-ovima kroz selo. 


Jedan dan u selo nije ušao političar nego je tiho ugasio poticaje. Seljani su se vratili na ritam od kupovine jednih cipela godišnje. Obućari su bili veoma tužni pošto su je prodaja cipela rapidno opala a i sada ih je bilo petoro nad istim tržištem. BMW-ove su oglasili na polovniautomobili.com i taman kada su trebali da ih prodaju desilo se nešto važno. 


U selo je ušao političar u pratnji lokalnog bogataša. Rekli su kako jako vole seljane a još više obućare i da im je žao ali da ih ima previše u selu. Zaključili su da se dve obućarske radnje moraju zatvoriti. Takođe, predložili su da lokalni bogataš uz pomoć države i budžetskih zlatnika seljana, dofinansiraju tri obućarske radnje pošto je i dalje tri previše za to selo, ali zbog ljubavi prema seljanima a još više obućarima, oni će to uraditi. Raspisali su konkurs za finansiranje i savetovali svih pet obućarskih radnji da se prijave.

 

Lokalni bogataš se taj dan pojavio u ljubičastim cipelama i nehajno napomenuo kako najviše voli ljubičaste cipele ali da oni slobodno predlože u projektima bilo kakve cipele pošto je to slobodno selo i nezavisna komisija eksperata će odlučiti koje obućarske radnje će dobiti finansiranje.

 

Najbolji će sigurno pobediti.  



Komentari (580)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 08:10 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

No, ovo je samo jedan delić zašto bih to voelo.

Drugi delić je Silvio Berluskoni.
bene_geserit bene_geserit 08:23 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

li, kako često kažem - ljudi optimizuju ono putanju koju im daš a ne onu koju misliš da si im dao, tako da kada ovako postaviš stvari, neko može pomisliti kako ćemo društvo ustrojiti tako da imamo rampe za ljude u kolicima, trotoare sa "bodljicama" za slepe, otvoreno školstvo i ravnopravne poslove za žene, slobode braka za seksualne manjine i tome slično, ali zapravo dobiješ društvo pičaka koje plaču i kukaju jer su ugrožene i zahtevaju neka specijalna prava zbog toga. Društvo infantilnih terrible two todlera koji non stop plaču i nešto zahtevaju uvređeno

Ovo je jako lepo sumirano.
Ja nikad nisam uspeo da racionalizujem zbog čega mi to ne deluje kao dobra ideja, osim što mi intuicija tako kaže.
Ovo je svakako dobar razlog.

Nego imamo mi u grupi na poslu par tih koje iz nekog čudnog razloga svi tretiramo kao osobe sa posebnim potrebama, kad ide miting zbog njih to sve usporimo, objašnjavamo banalnosti, da oni mogu da prate. I niko se ne buni, svi znamo da mora tako kad je neko od njih na mitingu. Jesmo duplo neefikasniji ali šta da se radi. Na performance review-ima svi im daju OK ocene da ih ne uvrede.
I takvi se obavezno uglave na neku ćupriju da se pitaju (tj. naplaćuju mostarinu), i onda te permanentno drkaju, umesto da si ih otpustio kad je bilo vreme.
To što si ih sve vreme tetošio ne izaziva u njima nikakvu zahvalnost, budu često i nesvesni toga, misle da to tako treba.

Pominjao sam čini mi se jednom ovde tipa koji je radio sa mnom koji je celokupnom menadžmentu od jednog do 4 nivoa iznad sebe poslao mejl u kome objašnjava kako ima šingls i kako ne sme da se nervira na poslu da mu se bolest ne bi povratila pa da ga ne stresiraju. A naš posao se primarno sastoji od rađenja stvari pod pritiskom i visokim stresom. Tog su na sreću otpustili prvo kad su mogli (iako je bio crnac, ali to je bilo pre 13 godina, danas ne bi bilo šansi).
alselone alselone 09:04 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Meni trenutno stanje deluje kao ćorsokak razvoja civilizacije. Bendžamin Baton civilizacija.

Ono što je najgore je to što je razvoj zapravo zero-sum game, i to što će oslabiti zapadno društvo, u koje nas ubrajam sporedno, ne znači samo to nego znači da će dominaciju preuzeti neko drugi. Ne može niko da ne preuzme. E, sad, uz sve loše stvari koje Amerika nosi sa sobom, siguran sam da su današnje alternative lošije.
tess1 tess1 09:14 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Nego naluđe je što si ti, iz čista mire, bukvalno ni od čega iskonstruisala neku suludu eugeničnu priču, i onda mi na kraju zalepila etiketu, a pri tome je ta tvoja konstrukcija prepuna predrasuda, znaš onako baš kako bi se neki fašisti ponašali.

Vaše idealno društvo je za sada u Poljskoj i u ranim danima i radovima nacističke Njemačke (ne zaboravimo da su i Srbi označeni kao niža rasa, škart?, ne bih se kladila da to nisu još uvijek), dobro od Italije možda Vatikan, ali ovde se dešava Zona sumraka, ateisti prave svoj lik po Bogu. Kreiraju.
bene_geserit bene_geserit 09:17 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

u koje nas ubrajam sporedno ... uz sve loše stvari koje Amerika nosi sa sobom, siguran sam da su današnje alternative lošije.

Što se Srbije tiče svakako su lošije alternative, bolje biti na periferiji prvog sveta nego na periferiji drugog.

Nego ja mislim da će zapravo razvoj događaja da bude nešto drugačiji.
Više onako u "Altered carbon" fazonu. Razvoj personalizovane medicine može lako da nas podeli na 2 vrste, nas homo sapiense i njih koji žive po 300 godina u nekim nedostupnim zamkovima "u oblacima". A u toj drugoj novoj vrsti će lako da se slože kineski drugovi sa ovim ostalima što se motaju po Davosu. I Vućići ovog sveta će da im se pridruže da budu batleri.
alselone alselone 09:37 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Više onako u "Altered carbon" fazonu. Razvoj personalizovane medicine može lako da nas podeli na 2 vrste, nas homo sapiense i njih koji žive po 300 godina u nekim nedostupnim zamkovima "u oblacima".

Nemam dileme da će biti ovako. Verovatno znaš da sve velike Tech firme, tj. njihovi vlasnici, imaju firme koje se bave istraživanjem produžavanja života. Na primer Calico ili kako je zovu Longevity lab, u vlasništu vlasnika Googlea.

Zašto Bila zanimaju toliko vakcine i genska terapija? Izmedju ostalog siguran sam i zbog toga. Prva rečenica u Netflix filmu o njemu je kada on kaže da mu je najveći strah u životu umre. Ne deca njegova, ne neka katastrofa, nego da on umre.

Najveći problem današnjeg svet je privatizacija nauke. Nekada su najveća znanja bila na fakultetima i institutima i samim tim raspoloživa svima dok su danas najveća znanja u kompanijama i nedostupna izvan. Tek ćemo da osetimo posledice toga.
alselone alselone 09:39 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Vlasnik Tvitera je u fazonu da ne jede po 48 sati i fura low calorie diet jer veruje da tako produžava život.
alselone alselone 09:42 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Sa Docsom sa pričao o tome letos. Verujem da je trenutna plejada milijardera najnesrećnija generacija ultrabogataša pošto možda zakasne par dana od pronalaska leka za značajno produženje života.

Tome su svi težili, imaju one odlične priče o tome kako je nastao Japan ili kako je Temundžin tražio lek za večan život, ali svi su oni bili naravno veoma daleko, dok je ova generacija tu, nadomak.

Docs je imao cool ideju za scenario na tu temu.
bene_geserit bene_geserit 10:12 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Najveći problem današnjeg svet je privatizacija nauke. Nekada su najveća znanja bila na fakultetima i institutima i samim tim raspoloživa svima dok su danas najveća znanja u kompanijama i nedostupna izvan. Tek ćemo da osetimo posledice toga.

Ovo je jedan od najvećih problema. Gledam to kod sebe u firmi svaki dan, pristup raznoraznoj dokumentaciji i drugim resursima ti je dozvoljen samo ako ti treba neposredno za posao koji radiš i to je to. A samo 3-4 godine ranije nije tako bilo. Nego su uveli sad neki novi sistem i tako je.
Nekad si sve živo mogao da nađeš ako kopaš dovoljno po IEEE radovima, danas mnogo mršavije. Jednostavno nema nekih stvari, niko se time ne bavi ili se ne bave na nivou koji meni treba.
R&D nam je sve veći i veći. Neke stvari se evidentno razvijaju samo u velikim kompanijama, ne više na akademiji. A čak nisu ni neke posebno zahtevne ili pametne stvari, da budem pošten razvoj čipova nije neka previše pametna stvar, čisto inženjerstvo, nauke pratično nema.

Do skora se znalo kako znanje putuje između velikih firmi, samo treba da nađeš kojim ljudima da daš ponudu koju teško mogu da odbiju. Najčešće tako što nađeš jednog ključnog čoveka pa ti on objasni kojih 5 ljudi moraš da dovedeš i eto.
Sad je svuda ovo sa ograničenjem pristupa informacijama (need to know basis), znanje je toliko isparcelisano da je vrlo teško naći nekog ko dobro pokriva oblast koja ti treba.
alselone alselone 10:20 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Realno smo najebali. Tehnofeudalizam će nam svima doći glave ali će libtardija glasno navijati "ugasite ima naloge", neznajući i nerazmišljajući duže od tog jednog jebenog dana. Jednog dana će gašenje naloga predsedniku amerike stajati u udžbenicima kao prevojna tačna funkcije. boli me patka za trampa, debil je par ekselans, ali je nije njemu kao fizičkom licu ugašen nalog.

takodje, par dana hoću ovo da kažem pa zaboravljam, ono kada je pre godina google izbacivao pogrešne rezultate za "american inventor" niko se nije posebno obazirao ali stvar je bila potpuno jasna kuda će to otići ako se ekstrapolira. search engine treba da bude utility a ne pristrasan. sve u svemu teško sranje uz tapšanje većine.
alselone alselone 10:31 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

bene_geserit bene_geserit 10:48 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Tehnofeudalizam će nam svima doći glave

Da na žalost.
A osnova toga je uništavanje malih firmi.
Ono što ostaje, ovakva čuda kao ovo u kojem ja radim, to sa kapitalizmom dodirnih tačaka nema. Bazirano na monopolu, bez nekog posebnog truda da naprave bolji proizvod, ali sa izuzetnim trudom da se ne zamere kome treba.
A jednom kad svi rade za megakorporacije ili državu i još us to imaš tehnologiju za maksimalnu kontrolu, onda smo svi samo plen oko koga se biju kako da ga preraspodele.

Na kraju nas 99% neće biti vlasnik ničega, sve ćemo da rentamo od gajbe, preko kola, mobilnog, pa do veštačkih kukova i kolena. Postojaće isključivo elektronske pare za maksimalnu kontrolu. Kamere na svakom koraku. I naravno oni socijalni rejtinzi što ih Kinezi već imaju. Verovatno ćemo da imamo i carbon rejtinge, tu će Pajić da dobije čistu peticu. One distopije što ih gledamo na televiziji zadnjih godina više neće da izgledaju čudno.
search engine treba da bude utility a ne pristrasan. sve u svemu teško sranje uz tapšanje većine

Takvih sranja sad ima koliko hoćeš, mene mrzi više i da pratim.
Video si ono dole (na dnu strane) za weighted glasanje gde se glasovima manjina množe sa nekim faktorom (većim od 1) da bi imali "equity". Trenutno Toronto teacher asocijacija, ali probni baloni su uvek takvi.
alselone alselone 10:51 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Na kraju nas 99% neće biti vlasnik ničega, sve ćemo da rentamo od gajbe, preko kola, mobilnog, pa do veštačkih kukova i kolena. Postojaće isključivo elektronske pare za maksimalnu kontrolu. Kamere na svakom koraku. I naravno oni socijalni rejtinzi što ih Kinezi već imaju. Verovatno ćemo da imamo i carbon rejtinge, tu će Pajić da dobije čistu peticu. One distopije što ih gledamo na televiziji zadnjih godina više neće da izgledaju čudno.

ali probni baloni su uvek takvi.

Za probne balone su zaduženi "dobri đaci", Kanada i skandinavske zemlje.
alselone alselone 10:56 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Kuvanje žabe

Milan Novković Milan Novković 10:58 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

alselone
Stay safe and be inclusive.


Ne znam mnogo o CNBC-ju, ali je interesantno da se i NYT "uznemirio" u 15tominutnom klipu gde "maltretiraju" Faučija s izraelskim podacima (nisam gledao pošto to sve znam).

Davos crowd polako diže ruke od disfunkcionalnih demokrata i nervozno počinje da mazi i pazi republikance koje još uvek kontroliše.

Naslućuje se trend u ovom klipu, ali je "situacija na terenu" dramatično lošija, i ima informacija. Npr podrivanje imunog odgovora kod vakcinisanih - gde su oni sada osnovni rizik, u UK, koja fazno ide ispred zbog SE uvezanosti, unutrašnje pa preko komada 5 londonskih aerodorma (tako nekako) - se razvija u ozbiljan potencijalni problem: negativnu efikasnost vakcina kod starijih od 30 godina ne popravlja bitno ni treća vakcina, a i to je privremeno.

60 posto vakcinisanih je imalo povišen D-dimmer i obična raja to ne primećuje kasnije, kroz posledice, ali top-sportisti primećuju i opasno mnogo ih odjednom ima sa ozbiljnim problemima na terenu.

Al panika je na Davos terenu, od Australije, Austrije, ... evo i u Roterdamu pucali na protestante i povredili 7 ljudi.

U Pfizer trials je bilo više mrtvih nego što su prijavili, evo sad pokušavaju da proguraju motion gde će im se rezultati trials polako objavljivati sledećih 50 godina!!!

Ono što je nekad zapad bio za Rusiju, u ime sloboda, je sada Rusija za zapad (svako malo spominju Srbiju kao relativno svetao evropski primer).

Plaše se Švedskih podataka - tamo je i zaštita vakcinama protiv smrtnosti spala na 20% i opada. UK gov statističke orgs se tuku oko statističkih podataka gde neke pokušavaju da zataškaju skandal, stručnjaci od integriteta se kriju iza pseudonima po raznim sajtovima, čak i neki što su bili bliski vladi.

I ovo je samo kap od nekoliko tezica, tek da vidiš šta su sve folirali u statistikama dok su ubeđivali i menadžovali raju.

Ko 30te prošlog veka, ko voli vremeplove - Nemačka je opet najinteresantnija tema, pa, vidi "slučajnosi", britansko i poljsko rovarenje
alselone alselone 11:12 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Posle poslednjih podataka imam osećaj da se situacija zamućuje umesto kristališe.
Milan Novković Milan Novković 11:13 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

bene_geserit
Tehnofeudalizam će nam svima doći glave

Da na žalost.
A osnova toga je uništavanje malih firmi.
Ono što ostaje, ovakva čuda kao ovo u kojem ja radim, to sa kapitalizmom dodirnih tačaka nema. Bazirano na monopolu, bez nekog posebnog truda da naprave bolji proizvod, ali sa izuzetnim trudom da se ne zamere kome treba.
A jednom kad svi rade za megakorporacije ili državu i još us to imaš tehnologiju za maksimalnu kontrolu, onda smo svi samo plen oko koga se biju kako da ga preraspodele.

Na kraju nas 99% neće biti vlasnik ničega, sve ćemo da rentamo od gajbe, preko kola, mobilnog, pa do veštačkih kukova i kolena. Postojaće isključivo elektronske pare za maksimalnu kontrolu. Kamere na svakom koraku. I naravno oni socijalni rejtinzi što ih Kinezi već imaju. Verovatno ćemo da imamo i carbon rejtinge, tu će Pajić da dobije čistu peticu. One distopije što ih gledamo na televiziji zadnjih godina više neće da izgledaju čudno.
search engine treba da bude utility a ne pristrasan. sve u svemu teško sranje uz tapšanje većine

Takvih sranja sad ima koliko hoćeš, mene mrzi više i da pratim.
Video si ono dole (na dnu strane) za weighted glasanje gde se glasovima manjina množe sa nekim faktorom (većim od 1) da bi imali "equity". Trenutno Toronto teacher asocijacija, ali probni baloni su uvek takvi.

U preletanju, možda više kasnije: ono što ti vidiš u svom idealizovanom modelu kao dobro je, u stvari, uglavnom dovelo do sadašnjih problema.

Maksa ti je skrenuo pažnju na osnovnu dimenziju koja društvo drži koherentnim i jakim - briga o najslabijima.

Empatija je evolutivni trait, pogledaj čak čopore vukova kako su organizovani.

Ima u društvu psihopata ok 3%, oni su evolutivno bili potrebni za neočekivane sistemic events koje kompromituju celu zajednicu. Primer su maske u avionu kad nestaje vazduha - bez upustva će 97% empatičnih prvo deci pokušati sa stavljanjem maski pa tako rizikovati da izgube svest pre nego što spasu decu, pa nastradaju i oni i deca - pshihopate spašavaju deo društva pošto prvo sebi stavljaju maske.

Ali takvih situacija je malo u životu, zato je evolucija ovako i podelila procente.

Evropa je pukla, to je valjda jasno, US de-facto isto tako, samo ih dolar održava u životu.

U Ženevi u Junu su kolektivno kapitulirali pa otišli da čuju Putinove uslove.

Sad kako su kinezi zveknuli US nuklearnu podmornicu torpedom evo spremaju se polako da čuju i Kineske uslove.

Jedino još UK pa 3B+PU (ko ne zna: Baltičke državice, pa Poljska i Ukrajina) čeprkaju iznad svoje kategorije, kao rep, preko Davos crowd, mlate kučetom od US-a (aj, u Engleskom je fraza "logičnija".

Kakve komunjare, kakvi wokes - Davos crowd, čija je okosnica evropska aristokratija, a čija je srž onda Nemačka aristokratija, pokušava da spase što se spasti može koristeći US kao "alat", pokušava kao mala da vlada tako što će jače od sebe zavaditi.

I, jes čudno, u US nam FED odjednom "prijatelji", u Nemačkoj njihovi veliki biznisi (iako su se zeleni razgoropadili), u UK Brexitovci.

Vidim volite Italiju - i ja isto, al njima se baš "posrećilo" sa zlikovcem od Draghija koji će ih urušiti i rasprodati. A suviše su dobroćudni i poslušni za antifašizam...

... itd
Milan Novković Milan Novković 11:16 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

alselone
Posle poslednjih podataka imam osećaj da se situacija zamućuje umesto kristališe.

Zavisi koji facet, ili grupu njih, situacije posmatraš.

Sad je jasno da se radi o criminal-conspiraci, al priča je ogromna, za stotine i više stranica. Vrlo jasna u nekim delovima, još uvek nejasna u konačnim ciljevima uglavnom, pa gomili sitnica i krupnijih detalja.
alselone alselone 11:36 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Jedino još UK

Meni je engleski agresivnost prema Rusima poslednjih 5-10 godina neobjašnjiva. Ubedljivo su najagresivniji.

MIslim, sa druge strane, ostalo je da se još samo oni opeku pa će valjda biti dužeg mira. Francuzi u 19, Nemci u 20. i još ako Britanci popuše u 21. veku, kontam da ćemo moći konačno imati duži period bez rata sa Rusima, bilo da je hladan ili topao.
macak_tosa macak_tosa 11:52 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

bene_geserit
Tehnofeudalizam će nam svima doći glave

Da na žalost.
A osnova toga je uništavanje malih firmi.
Ono što ostaje, ovakva čuda kao ovo u kojem ja radim, to sa kapitalizmom dodirnih tačaka nema. Bazirano na monopolu, bez nekog posebnog truda da naprave bolji proizvod, ali sa izuzetnim trudom da se ne zamere kome treba.
A jednom kad svi rade za megakorporacije ili državu i još us to imaš tehnologiju za maksimalnu kontrolu, onda smo svi samo plen oko koga se biju kako da ga preraspodele.

Na kraju nas 99% neće biti vlasnik ničega, sve ćemo da rentamo od gajbe, preko kola, mobilnog, pa do veštačkih kukova i kolena. Postojaće isključivo elektronske pare za maksimalnu kontrolu. Kamere na svakom koraku. I naravno oni socijalni rejtinzi što ih Kinezi već imaju. Verovatno ćemo da imamo i carbon rejtinge, tu će Pajić da dobije čistu peticu. One distopije što ih gledamo na televiziji zadnjih godina više neće da izgledaju čudno.
search engine treba da bude utility a ne pristrasan. sve u svemu teško sranje uz tapšanje većine

Takvih sranja sad ima koliko hoćeš, mene mrzi više i da pratim.
Video si ono dole (na dnu strane) za weighted glasanje gde se glasovima manjina množe sa nekim faktorom (većim od 1) da bi imali "equity". Trenutno Toronto teacher asocijacija, ali probni baloni su uvek takvi.

Ja ne posmatram stvari tako 'crno'.
U stvari da pojasnim - na pojavnom nivou vidim sve slično kao i ti.
Međutim!
Niti jedna tehnologija, ma kako bila savršena, nije u stanju da suspenduje osnovne porive - motive ljudske vrste, među kojima su najizvikaniji - u se, na se, poda se.
Međutim 2 - to nisu jedini motivi koji civilizaciju guraju napred.
Čak i kod apsolutne koncentracije ('može biti samo Jedan), neće biti moguće suspendovati pomenute porive, a niti dodatni poriv, koji je takođe moćan pokretač pri kretanju društva - a to je pohlepa.
Dakle, uvek će biti dovoljno pohlepnih ljudi koji neće dozvoliti da postoji samo Jedan - i koji će pokretati društvo iz (te) singularne tačke ka diversifikaciji.
macak_tosa macak_tosa 11:57 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Milan Novković
bene_geserit
Tehnofeudalizam će nam svima doći glave

Da na žalost.
A osnova toga je uništavanje malih firmi.
Ono što ostaje, ovakva čuda kao ovo u kojem ja radim, to sa kapitalizmom dodirnih tačaka nema. Bazirano na monopolu, bez nekog posebnog truda da naprave bolji proizvod, ali sa izuzetnim trudom da se ne zamere kome treba.
A jednom kad svi rade za megakorporacije ili državu i još us to imaš tehnologiju za maksimalnu kontrolu, onda smo svi samo plen oko koga se biju kako da ga preraspodele.

Na kraju nas 99% neće biti vlasnik ničega, sve ćemo da rentamo od gajbe, preko kola, mobilnog, pa do veštačkih kukova i kolena. Postojaće isključivo elektronske pare za maksimalnu kontrolu. Kamere na svakom koraku. I naravno oni socijalni rejtinzi što ih Kinezi već imaju. Verovatno ćemo da imamo i carbon rejtinge, tu će Pajić da dobije čistu peticu. One distopije što ih gledamo na televiziji zadnjih godina više neće da izgledaju čudno.
search engine treba da bude utility a ne pristrasan. sve u svemu teško sranje uz tapšanje većine

Takvih sranja sad ima koliko hoćeš, mene mrzi više i da pratim.
Video si ono dole (na dnu strane) za weighted glasanje gde se glasovima manjina množe sa nekim faktorom (većim od 1) da bi imali "equity". Trenutno Toronto teacher asocijacija, ali probni baloni su uvek takvi.

U preletanju, možda više kasnije: ono što ti vidiš u svom idealizovanom modelu kao dobro je, u stvari, uglavnom dovelo do sadašnjih problema.

Maksa ti je skrenuo pažnju na osnovnu dimenziju koja društvo drži koherentnim i jakim - briga o najslabijima.

Empatija je evolutivni trait, pogledaj čak čopore vukova kako su organizovani.

Ima u društvu psihopata ok 3%, oni su evolutivno bili potrebni za neočekivane sistemic events koje kompromituju celu zajednicu. Primer su maske u avionu kad nestaje vazduha - bez upustva će 97% empatičnih prvo deci pokušati sa stavljanjem maski pa tako rizikovati da izgube svest pre nego što spasu decu, pa nastradaju i oni i deca - pshihopate spašavaju deo društva pošto prvo sebi stavljaju maske.

Ali takvih situacija je malo u životu, zato je evolucija ovako i podelila procente.

Evropa je pukla, to je valjda jasno, US de-facto isto tako, samo ih dolar održava u životu.

U Ženevi u Junu su kolektivno kapitulirali pa otišli da čuju Putinove uslove.

Sad kako su kinezi zveknuli US nuklearnu podmornicu torpedom evo spremaju se polako da čuju i Kineske uslove.

Jedino još UK pa 3B+PU (ko ne zna: Baltičke državice, pa Poljska i Ukrajina) čeprkaju iznad svoje kategorije, kao rep, preko Davos crowd, mlate kučetom od US-a (aj, u Engleskom je fraza "logičnija".

Kakve komunjare, kakvi wokes - Davos crowd, čija je okosnica evropska aristokratija, a čija je srž onda Nemačka aristokratija, pokušava da spase što se spasti može koristeći US kao "alat", pokušava kao mala da vlada tako što će jače od sebe zavaditi.

I, jes čudno, u US nam FED odjednom "prijatelji", u Nemačkoj njihovi veliki biznisi (iako su se zeleni razgoropadili), u UK Brexitovci.

Vidim volite Italiju - i ja isto, al njima se baš "posrećilo" sa zlikovcem od Draghija koji će ih urušiti i rasprodati. A suviše su dobroćudni i poslušni za antifašizam...

... itd

Šta (onda) da radimo!?
Milan Novković Milan Novković 12:05 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

alselone
Jedino još UK

Meni je engleski agresivnost prema Rusima poslednjih 5-10 godina neobjašnjiva. Ubedljivo su najagresivniji.

MIslim, sa druge strane, ostalo je da se još samo oni opeku pa će valjda biti dužeg mira. Francuzi u 19, Nemci u 20. i još ako Britanci popuše u 21. veku, kontam da ćemo moći konačno imati duži period bez rata sa Rusima, bilo da je hladan ili topao.

To je staro, još od 1850 i Krimskog rata, pa u drugoj polovini 19. veka od

Great Game

A uticaj na US spoljnu politiku im je ogroman i štucnuo je samo pod Ruzveltom u poslednjih mnogo decenija.

Obrazovano nagađanje (ne moje): Burns (glavni na Ciju) je nedavno išao u Rusiju u ume US spoljne politike. To je jako neuobičajeno, to bi trebao da radi Foreign Office, plus postoje ... telefoni

Pa se nagađa da je to jedini način da zdraviji delovi US deep gov zadrže neke od svojih karata nevidljive drugom delu deep gov, tj da pošalju svoju poruku sa najvišeg nivoa - lepote "funkcionalnih" zapadnih država, i sad to imamo i u UK (tj imamo odavno), Nemačkoj, Francuskoj, Italiji, ...
Milan Novković Milan Novković 12:09 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

macak_tosa
Milan Novković
bene_geserit
Tehnofeudalizam će nam svima doći glave

Da na žalost.
A osnova toga je uništavanje malih firmi.
Ono što ostaje, ovakva čuda kao ovo u kojem ja radim, to sa kapitalizmom dodirnih tačaka nema. Bazirano na monopolu, bez nekog posebnog truda da naprave bolji proizvod, ali sa izuzetnim trudom da se ne zamere kome treba.
A jednom kad svi rade za megakorporacije ili državu i još us to imaš tehnologiju za maksimalnu kontrolu, onda smo svi samo plen oko koga se biju kako da ga preraspodele.

Na kraju nas 99% neće biti vlasnik ničega, sve ćemo da rentamo od gajbe, preko kola, mobilnog, pa do veštačkih kukova i kolena. Postojaće isključivo elektronske pare za maksimalnu kontrolu. Kamere na svakom koraku. I naravno oni socijalni rejtinzi što ih Kinezi već imaju. Verovatno ćemo da imamo i carbon rejtinge, tu će Pajić da dobije čistu peticu. One distopije što ih gledamo na televiziji zadnjih godina više neće da izgledaju čudno.
search engine treba da bude utility a ne pristrasan. sve u svemu teško sranje uz tapšanje većine

Takvih sranja sad ima koliko hoćeš, mene mrzi više i da pratim.
Video si ono dole (na dnu strane) za weighted glasanje gde se glasovima manjina množe sa nekim faktorom (većim od 1) da bi imali "equity". Trenutno Toronto teacher asocijacija, ali probni baloni su uvek takvi.

U preletanju, možda više kasnije: ono što ti vidiš u svom idealizovanom modelu kao dobro je, u stvari, uglavnom dovelo do sadašnjih problema.

Maksa ti je skrenuo pažnju na osnovnu dimenziju koja društvo drži koherentnim i jakim - briga o najslabijima.

Empatija je evolutivni trait, pogledaj čak čopore vukova kako su organizovani.

Ima u društvu psihopata ok 3%, oni su evolutivno bili potrebni za neočekivane sistemic events koje kompromituju celu zajednicu. Primer su maske u avionu kad nestaje vazduha - bez upustva će 97% empatičnih prvo deci pokušati sa stavljanjem maski pa tako rizikovati da izgube svest pre nego što spasu decu, pa nastradaju i oni i deca - pshihopate spašavaju deo društva pošto prvo sebi stavljaju maske.

Ali takvih situacija je malo u životu, zato je evolucija ovako i podelila procente.

Evropa je pukla, to je valjda jasno, US de-facto isto tako, samo ih dolar održava u životu.

U Ženevi u Junu su kolektivno kapitulirali pa otišli da čuju Putinove uslove.

Sad kako su kinezi zveknuli US nuklearnu podmornicu torpedom evo spremaju se polako da čuju i Kineske uslove.

Jedino još UK pa 3B+PU (ko ne zna: Baltičke državice, pa Poljska i Ukrajina) čeprkaju iznad svoje kategorije, kao rep, preko Davos crowd, mlate kučetom od US-a (aj, u Engleskom je fraza "logičnija".

Kakve komunjare, kakvi wokes - Davos crowd, čija je okosnica evropska aristokratija, a čija je srž onda Nemačka aristokratija, pokušava da spase što se spasti može koristeći US kao "alat", pokušava kao mala da vlada tako što će jače od sebe zavaditi.

I, jes čudno, u US nam FED odjednom "prijatelji", u Nemačkoj njihovi veliki biznisi (iako su se zeleni razgoropadili), u UK Brexitovci.

Vidim volite Italiju - i ja isto, al njima se baš "posrećilo" sa zlikovcem od Draghija koji će ih urušiti i rasprodati. A suviše su dobroćudni i poslušni za antifašizam...

... itd

Šta (onda) da radimo!?

Ćutimo i trpimo pod tranzicijom - meni prva, a vama na tom terenu se malo više "posrećilo" - dok Rusi, Kinezi, energije, zime, supply chains ...ne pošalju zapadne hegemonističke budale u prošlost.

Pa u sred S&T, ICT i ostalih revolucija i progresija uživamo u konzervatizmu kao counter-culturi, čak i mi levičari progresivci
alselone alselone 12:17 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

uživamo u konzervatizmu kao counter-culturi

Da, neverovatne stvari. Ono što je pre samo par godina bio neki centar, danas se smatra teškim konzervatiznom. Samo zato što je levo otišlo u pm levo.

docsumann docsumann 12:41 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

nisam propratio pažljivo sve komentare, al vidim imamo i miosaoni eksperiment u toku. igramo se Države kao Platon.
cijenim da se sučeljeni blogeri, kao što to obično biva kod ovakvih tema, o čijim sveukupnim fenomenima i interakcijama suviše malo znamo a puno zaključujemo, opredjeljuju po osjećaju.
naravno, ne sumnjam i da će svako priložiti i racionalno objašnjenje (argumente) zašto je njegov model ispravan. al sve je to igra naše psihe sa nama samima.
no, nisam htio o ovim općepoznatim metapsihološkim momentima. to sam natuknuo tek da se sam od sebe ogradim. a evo i od čega:

skoro sam odgledao video o tome zašto su Danci, od svih zapadnjaka, najzadovoljniji svojom državom, perspektivom, životom generalno.
igrali su upravo suprotno od beneovog modela. njihov pristup je polazio od "činjenice" da većina ljudi ne živi svoje snove, da su osuđeni na mediokritetski way of life. često isfrustrirani manjkom sopstvenih mogućnosti, prilika koje su propustili/upropastili ili im uopšte nisu bile pružene. ovo je naročito prisutno u moderna, potrošačka vremena, gdje se životni (ne)uspjeh očas procjenjuje simplifikovanim kriterijumom - koliko zarađuješ.
svjesni da ne žive svoj san, da ne rade posao koji im je ujedno i zadovoljstvo i pasija, da ne igraju ... ne u Premijer, već ni u drugoj, a većina ni u trećoj ligi, već u nekom regionalnom timu iz sredine tabele, ljudi često počnu sebe da doživljavaju kao luzere.

e, Danci su svoju socijalnu strategiju pravili upravo na LUZER platformi, tj. pokušali su da amortizuju taj masovni, nevidljivi psihološki pritisak koji više ili manje muči većinu stanovništva.
skockali su društvo tako da svako dobije premium uslugu (zdravstvo, školstvo, komunalije, briga o hendikepiranim osobama, sadržaji za sport i rekreaciju...) bez obzira na društveni status i bogatsvo.
da ne spominjem sad, a evo oću, koliko su daleko izašli u susret najmarginalizovanijim socijalnim subrgupama narkomanima, trandžama, beskućnicima.
ne vidim da im zbog toga ekonomija škljoca ili im se porodice raspadaju ko maslačci na košavi.

naravno, sve ovo se povratno odrazilo i na nacionalna (patriotska) osjećanja građana, na osjećaj zajedništva, solidarnosti, društvenu toleranciju...
Milan Novković Milan Novković 13:13 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

docsumann
nisam propratio pažljivo sve komentare, al vidim imamo i miosaoni eksperiment u toku. igramo se Države kao Platon.
cijeni da se sučeljeni blogeri, kao što to obično biva kod ovakvih tema, o čijim sveukupnim fenomenima i interakcijama suviše malo znamo a puno zaključujemo, opredjeljuju po osjećaju.
naravno, ne sumnjam i da će svako priložiti i racionalno objašnjenje (argumente) zašto je njegov model ispravan. al sve je to igra naše psihe sa nama samima.
no, nisam htio o ovim općepoznatim metapsihološkim momentima. to sam natuknuo tek da se sam od sebe ogradim. a evo i od čega:

skoro sam odgledao video o tome zašto su Danci, od svih zapadnjaka, najzadovoljniji svojom državom, perspektivom, životom generalno.
igrali su upravo suprotno od beneovog modela. njihov pristup je polazio od "činjenice" da većina ljudi ne živi svoje snove, da su osuđeni na mediokritetski way of life. često isfrustrirani manjkom sopstvenih mogućnosti, prilika koje su propustili/upropastili ili im uopšte nisu bile pružene. ovo je naročito prisutno u moderna, potrošačka vremena, gdje se životni (ne)uspjeh očas procjenjuje simplifikovanim kriterijumom - koliko zarađuješ.
svjesni da ne žive svoj san, da ne rade posao koji im je ujedno i zadovoljstvo i pasija, da ne igraju ... ne u Premijer, već ni u drugoj, a većina ni u trećoj ligi, već u nekom regionalnom timu iz sredine tabele, ljudi često počnu sebe da doživljavaju kao luzere.

e, Danci su svoju socijalnu strategiju pravili upravo na LUZER platformi, tj. pokušali su da amortizuju taj masovni, nevidljivi psihološki pritisak
koji više ili manje muči većinu stanovništva.
skockali su društvo tako da svako dobije premium uslugu (zdravstvo, školstvo, komunalije, briga o hendikepiranim osobama, sadržaji za sport i rekreaciju...) bez obzira na društveni status i bogatsvo.
da ne spominjem sad, a evo oću, koliko su daleko izašli u susret najmarginalizovanijim socijalnim subrgupama narkomanima, trandžama, beskućnicima.
ne vidim da im zbog toga ekonomija škljoca ili im se porodice raspadaju ko maslačci na košavi.

naravno, sve ovo se povratno odrazilo i na nacionalna (patriotska) osjećanja građana, na osjećaj zajedništva, solidarnosti, društvenu toleranciju...

Jeste, nisu usamljen primer, i ovo ti je jedan od načina da se počne priča o samo-destrukciji liberalno kapitalističkih društava, i neopreznom hvatanju za većinu ideologija za koje je još Marks rekao da su nam ogledalo želja na nama, prvo i prvenstveno, pojedincima koji razmišljamo, bude bolje.

Po mom mišljenju malo si previše naglasio egzistencijalne tegobe zato što, pogledaj i kod sebe i svih nas, razne stvari nas duhovno ispunjavaju - ako maštaš da budeš kapetan Star Trek broda pa ti se to ne desi nije to nikakva egzistencijalna kazna, po sebi, nego po tebi, gde si zaboravio na fantastičnost kreacije, na primer, koja može da ti se ispoljava u dizajniranju svega, zagonetki za blogodrugare, dizajn umetnostima raznim, pa i u onome od čega živiš - na neverovatno mnogo načina i često ti je prostor na raspolaganju jedino bitno proporcionalan vremenu na raspolaganju.

Naravno, nije lako "naći se" na pokretnoj traci gde se čerupaju ošureni pilići, ali malo ljudi mora ceo radni vek da provede na takvim poslovima, a ICT i robotika rade za nas.
omega68 omega68 13:20 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Šta (onda) da radimo!?

Што питаш Милана равноземљаша, теоретичара завере који је очаран знојавим дедуринама?
Питај Пајића и Максу, они знају све
omega68 omega68 13:28 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Meni je engleski agresivnost prema Rusima poslednjih 5-10 godina neobjašnjiva. Ubedljivo su najagresivniji.

Не верујем да било ко не зна да иза сваке од тих
Francuzi u 19, Nemci u 20.
похода стоје управо ЕНГЛЕСКИ БАНКАРИ, припадници оних чије се име не помиње - најгора багра од почетка света.
omega68 omega68 13:29 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Posle poslednjih podataka imam osećaj da se situacija zamućuje umesto kristališe.

Ја од вакцинисаних бежим ко курва од дебелог .урца
omega68 omega68 13:40 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Na kraju nas 99% neće biti vlasnik ničega, sve ćemo da rentamo od gajbe

Оћемо, .урац

Da je više maldih ljudi kao što su Bojan i Milica Antonijević, Šumadija ne bi trebalo da brine za svoju budućnost. Mladi bračni par tek zgazio u 27 godinu života rešio je da ostane na pradedovini, ovde u selu Varnice, u podnožju planine Rudnik i da se na nadmorskoj visini od oko 500 metara bave turizmom.

Osnovali su i domaćinstvo, sagradili etno kuću Ostrvica i vedri i puni entuzijazma kažu biće sve kako treba..
-Ostali smo na selu, a ove godine smo uz mnogo truda i zalaganje uspeli da renoviramo stari objekat iz 1902 godine, koji je sada naša etno kuća za izdavanje. Oboje smo veliki ljubitelji prirode, želimo da naša deca imaju zdravo detinjstvo odrastajući u seoskoj sredini, živimo na imanju mojih predaka. U blizini smo Gornjeg Milanovca. Smatramo da naše malo selo ima veliki turistički potencijal jer je na pristupačnom mestu, a izdvaja ga vuklansko utvrdjenja Ostrvica koje je atraktivnog izgleda i bogate istorije-priča Bojan u dahu. Iz očiju mu iskri ljubav ka zavičaju. Upire se da što više objasni, da pokuša da dočara lepotu ovog kraja, koju je doduše teško rečima opisati. To se mora videti i osetiti. I divljinu i pitomost Šumadije, vekove koji se ovde ukrštaju i pričaju svoju priču..
-Od vulkanskog utvrđenja Ostrvica koje je 2009. godine proglašeno za spomenik prirode udaljeni smo samo kilometar i po. Ostrvica je veoma popularna među planinarima i ljubiteljima prirode uopšte, sa uređenom pešačkom stazom i bogatom istorijom, o čemu svedoče ostaci srednjovekovne tvrđave na njenom vrhu, kao i ostaci srednjovekovne crkve u podnožju- priča nam u dahu Bojan.
I da je njegovo selo udaljeno je od Beograda tek stotinak kilometara ili 90 minuta vožnje, da je izuzetno je pristupačno tokom cele godine jer se prostire pored regionalnog puta,u mirnom kraju,u blizini planina Rudnik, Rajac i Bukulja, Garaškog jezera, Oplenca, Takova.
-Varnice odlikuje izuzetno čist vazduh, prirodna izvorišta vode, raznolikost pejzaža, domaća hrana- kaže Bojan.
On i supruga su kuću kompletno renovirali u jesen 2021.godine. Izgrađena je od kamena, drveta i cigle. U prizemlju se nalazi dnevna soba sa kuhinjom,kupatilo i velika terasa, a na spratu je drugo kupatilo, hodnik i dve spavaće sobe-jedna sa bračnim krevetom, a druga sa krevetom na sprat i krevetom za jednu osobu. Smeštajni kapacitet je 7 osoba. U objektu je dostupan internet.
Nedaleko odatle mogu se sagledati sve lepote Ostrvice sa čijeg se vrha vidi pola Srbije.
Inače, dva zaobljena vrha čije se kote razlikuju za oko 4 metra čine malu i veliku Ostrvicu poslužili su Bojanu i Milici za njihovu misiju da Srbiji i svetu približe lepotu ovog kraja. Njegovu nemirnu istoriju koja se pominje i tamo u petom veku.
A gore na vrhu Ostrvice vide ostaci utvrđenog grada iz antičkog perioda.
Po istorijskim podacima u grad su se sklanjali dubrovački trgovci i rudari sa Rudnika za vreme dinastičkih borbi između Stefana Dečanskog i Vladislava II, posle smrti kralja Milutina. Despot Đurađ Branković je, oko 1430. godine ponovo utvrdio Ostrvicu radi odbrane od turske najezde. Zbog toga u narodu postoji predanje da ga je gradila njegova žena „Prokleta Jerina“ i zato se zove Jerinin grad. U vreme vladavine Despota Stefana Lazarevića, pobune se protiv njega dva plemića iz Srebrnice – Stragara kod Rudnika, Novak Belocrkvić i Nikola Zojić. Novak bude uhvaćen i pogubljen, a Nikola „pobeže u utvrđenje grada zvanog Ostrvica“, gde se sa ženom i ćerkama zakaluđerio i tako spasao glavu.
U podnožju Ostrvice je bio srednjovekovni grad – podgrađe u kome su bili predstavnici „ostrvičke vlasti“, zanatlije i trgovci, među kojima i dubrovčani, koji su naplaćivali carinu za robu koja se izvozila za Primorje ili odatle dobavljala za potrebe Rudnika. U Ostrvici su često, kao i na Rudniku u svom dvoru, boravili despot Đurađ Branković, Jerina i njihova deca naročito zimi jer im je tu bolje odgovarala klima nego u Smederevu. Odmah posle smrti despota Đurđa, 1456. godine na Rudniku, umrla je i despotica Jerina, 1457. godine. Legenda kaže da ju je otrovao sin Lazar što je bio motiv za pesmu Vojislava Ilića „Pećina na Rudniku“ i muzičku dramu Momčila Nastasijevića „Despot Đurađ Branković.“
Turci su Ostrvicu u više navrata osvajali i rušili. Poznati turski putopisac Evlija Čelebija posetio je 1664. godine Ostrvicu i konstatovao da su utvrđeni grad i podgrađe porušeni i opusteli.
Upravo je sve napred napisano inspirisalo Bojana i Milicu da ostanu na pradedovini i krenu da kamen po kamen zidaju svoj raj. I ispune snove da se ovde skuće, umnože i da se bave turizmom.
A to itekako znaju..



[url=https://ucentar.rs/2021/11/20/na-pradedovini-i-na-krovu-sumadije-ostrvici-u-27-godini-bojan-i-milica-bave-se-turizmom/]
ЛИНК[/url]

macak_tosa macak_tosa 13:41 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

omega68
Šta (onda) da radimo!?

Што питаш Милана равноземљаша, теоретичара завере који је очаран знојавим дедуринама?
Питај Пајића и Максу, они знају све

Razgovaramo.
Što se nerviraš?!
Budi otvorena struktura ličnosti, od svakoga može da se nauči ponešto.
Ljudi ne shvataju da niti jednu ljudsku jedinku nije poželjno potpuno diskvalifikovati.
Po pitanju 'znojavih dedurina' i njihovog razumevanja, meni se postavlja samo jedno pitanje - a to je kvalifikovanost nekoga da procenjuje i filtrira njihova mišljenja.
A ti mi, kao kandidat za studenta medicine, kao i mnogi drugi slični tebi, imaš ogroman hendikep da pišeš o određenim temama tako gorljivo, a to je - ogroman nedostatak znanja.

omega68 omega68 13:44 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

хаха,
схватате полако да сте се зајебали
Сад радите на контроли штете и посипањем пепелом
macak_tosa macak_tosa 13:57 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

omega68
хаха,
схватате полако да сте се зајебали
Сад радите на контроли штете и посипањем пепелом

Opravićemo se!
Nije nam prvi puta!
Važno je da ste vi na pravom putu.
docsumann docsumann 14:02 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Naravno, nije lako "naći se" na pokretnoj traci gde se čerupaju ošureni pilići, ali malo ljudi mora ceo radni vek da provede na takvim poslovima, a ICT i robotika rade za nas.


nije, naravno.
pogotovo što su mjerila uspjeha i samoafirmacije otuđena od samog čovjeka.
ona mu se nameću (bez prinude, al sa konstantnim latentnim pritiskom koje stvara sama atmosfera društva).
čovjek je prisiljen da procjenjuje sebe očima drugih.

Jeste, nisu usamljen primer, i ovo ti je jedan od načina da se počne priča o samo-destrukciji liberalno kapitalističkih društava, i neopreznom hvatanju za većinu ideologija za koje je još Marks rekao da su nam ogledalo želja na nama, prvo i prvenstveno, pojedincima koji razmišljamo, bude bolje.


svaka ideologija je pogrešna. što je grandioznija i ambicioznija, u svom pokušaku da zahvati i objasni što više od poznatog nam svijeta, to pravi veće i grublje greške.
i to se ispostavi prije ili kasnije.
čak i ako u njoj ima dosta pozitivnih stvari, koje dobro odgovaraju na izazove vremena ili pak istorijskog trenutka, u totalu ona je simplifikovana "istina", iskrivljena kako bi se uglavila u naš izvitoprreni ram kojim pokušavamo da uokvirimo sliku svijeta.


milisav68 milisav68 16:36 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

alselone
da me ne bi neko zaskočio i libtardirao mi po lobanji, ja zaista jesam za specijalan odnos prema zaista ugroženima, ali nemam pojma kako to formulisati u realnosti osim da nije u pitanju despotizam u kojoj proscećeni despot kaže ko je ugrožen a da ne dobijemo situaciju u kojoj su svi ugroženi.

Preciznije rečeno - kako sprečiti zloupotrebu.
macak_tosa macak_tosa 16:43 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

docsumann
Naravno, nije lako "naći se" na pokretnoj traci gde se čerupaju ošureni pilići, ali malo ljudi mora ceo radni vek da provede na takvim poslovima, a ICT i robotika rade za nas.


nije, naravno.
pogotovo što su mjerila uspjeha i samoafirmacije otuđena od samog čovjeka.
oni mu se nameću (bez prinude, al sa konstantnim latentnim pritiskom koje stvara sama atmosfera društva).
čovjeku je prisiljen da procjenjuje sebe očima drugih.

Jeste, nisu usamljen primer, i ovo ti je jedan od načina da se počne priča o samo-destrukciji liberalno kapitalističkih društava, i neopreznom hvatanju za većinu ideologija za koje je još Marks rekao da su nam ogledalo želja na nama, prvo i prvenstveno, pojedincima koji razmišljamo, bude bolje.


svaka ideologija je pogrešna. što je grandioznija i ambicioznija, u svom pokušaku da zahvati i objasni što više od poznatog nam svijeta, to pravi veće i grublje greške.
i to se ispostavi prije ili kasnije.
čak i ako u njoj ima dosta pozitivnih stvari, koje dobro odgovaraju na izazove vremena ili pak istorijskog trenutka, u totalu ona je simplifikovana "istina", iskrivljena kako bi se uglavila u naš izvitoprreni ram kojim pokušavamo da uokvirimo sliku svijeta.



Molim malo detaljniju razradu boldovanog!
Ribozom Ribozom 18:29 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

@bene
OK, evo šta bi ja izabrao:
Društvo u kome je društvena propustljivost kroz socijalne slojeve vrlo velika i vrlo pravedna (tj. merit based napredovanje u socijalnoj hierarhiji), uloga države limitirana na neki minimum (vojska, policija, sudstvo i jako važan deo zaštita malih firmi od monopola, zdravstvo i školstvo polu privatno polu državno), socijalne razlike solidno velike ali limitirane kroz poreski sistem u smislu da je nemoguće postati milijarder, slobodno tržište neograničeno državom, ograničen rast firmi do nekog nivoa (dakle nepostojanje korporacija a pogotovo ne multinacionalnih korporacija), minimalna imigracija po svim državama (tj. sva društva bi bila homogena, što bi povećalo solidarnost).
Drugim rečima društvo u kojem bi dobro prolazili vredni i pametni.
Pa ako me zadesi da sam lenj i glup i treba loše da prođem, to je za razvoj društva dobro da lenčuge i glupani prolaze loše. Ako me zadesi da budem mentalni ili fizički invalid opet ne bi sjajno prošao jer ne mislim da društvo treba da alocira previše resursa za subjekte od kojih je društvena korist limitirana.
Mojim etičkim normama je bitnije da društvo bude pravedno (u smislu da je nagrada pojedincu u skladu sa njegovim zaslugama) nego solidarno. Naravno neki nivo pravednosti i solidarnosti se podrazumeva u svakoj varijanti.
Takođe bi izabrao društvo u kome su abortusi zabranjeni, jer ne bih želeo da kao misleća beba budem abortiran.

A ne sumnjam da bi ti izabrao neku uravnilovku, tj. komunizam manji ili veći.

Bas evo pokusavam da te razumem, ali mi ne ide. Sve jedno dao sam ti preporuku zato sto barem razmisljas o tome plus si programer. Mogu stavku po stavku, ali jedna mi bode oci:
Drugim rečima društvo u kojem bi dobro prolazili vredni i pametni.
Kakve dugorocne koristi ima drustvo gde ces ti vredan i pametan bogatiti se na racun onih drugih, koji ce postati socijalni slucajevi, kriminalci jednom recju crnci, pa ces morati kroz porez da ti uzimaju da bi njima dali. Onda policiju placaj samo ti i to po jednog za svakog clana porodice, jer onima glupima, lenjima i siromasnima nije potrebna, a posto nemaju dovoljno valjda je jasan nagon za prezivljavanje kroz otimacinu i kriminal. Ako tu pamet i vrednocu izvozite preko, eto ti emigranata sto ce reci crnaca.
Drugo,pametan u korelaciji sa drustvom ne znaci isto. Da ne objasnjavam.
Trece, ono o abortusu ti ic nije trebalo.

p.s. Mislim da je sada aktuelnija energetska kriza, a sledice i kriza snadbevanje, a i vakcina izgleda da ne radi. Kako cemo izici na kraj mi sto nemamo 20 ari pod kosmajem.



docsumann docsumann 18:39 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Molim malo detaljniju razradu boldovanog!


u najkraćem, ideologije kao religije (koja li je prava)?
bene_geserit bene_geserit 21:49 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Kakve dugorocne koristi ima drustvo gde ces ti vredan i pametan bogatiti se na racun onih drugih, koji ce postati socijalni slucajevi, kriminalci jednom recju crnci, pa ces morati kroz porez da ti uzimaju da bi njima dali

U misaonom eksperimentru, ja, beba koja misli kao odrastao, ne moram da se rodim kao vredan i pametan, mogu da budem bilo šta, i lenj i glup, i invalid po nekom osnovu, ne znam unapred.

Poenta je bila da je za društvo dobro da vredni i pametni budu nagrađeni pa onda ljudi imaju motivaciju da se trude i celo društvo ide napred.
A ako celo društvo napreduje, meni, kakav god da se rodim će da bude apsolutno bolje čak i ako mi bude relativno lošije (u odnosu na druge). Iako mi ljudi uglavnom budemo zadovoljni ili nezadovoljni na osnovu relativne uspešnosti u odnosu na druge, mislim da je to pretežno pogrešno i bazira se na zavisti.

Usput, određena socijalna solidarnost se podrazumeva, tako da svakako ne želim društvo prepuno socijalnih slučajeva i kriminalaca.
Nego ta ideja da se ljudi bogate isključivo na račun drugih je generalno pogrešna. Mislim dobrim delom je tačna ako gledaš današnji svet u kome preovladava renterski "kapitalizam", ali u zamišljenom društvu svakako ne bi želeo takve devijacije.
Ljudi mogu da se bogate npr. tako što naprave nešto što treba velikom broju ljudi.

E sad do kog nivoa je bogaćenje korisno za društvo (jer pretstavlja motivaciju ljudima da stvaraju) a od kog nivoa postaje štetno (recimo ne mislim da postoji bilo kakva društvena korist od postojanja milijardera) može da se diskutuje. Svakako je potpuno nepotrebno da bilo ko poseduje privatne jahte i privatne avione i privatna ostrva.
omega68 omega68 22:27 20.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Opravićemo se!
Nije nam prvi puta!
Važno je da ste vi na pravom putu.

A zamisli, da si se pelcovao u Beču mogao si da se omrsiš, pola sata a džabe
3 x.

https://srbin.info/svet/sumrak-covecanstva-ovako-izgleda-vakcinisanje-u-javnoj-kuci-u-becu-video/
alselone alselone 08:30 21.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Milan Novković
alselone
Posle poslednjih podataka imam osećaj da se situacija zamućuje umesto kristališe.

Zavisi koji facet, ili grupu njih, situacije posmatraš.

Sad je jasno da se radi o criminal-conspiraci, al priča je ogromna, za stotine i više stranica. Vrlo jasna u nekim delovima, još uvek nejasna u konačnim ciljevima uglavnom, pa gomili sitnica i krupnijih detalja.


Ne znam da li si video informaciju da se broj kreveta na intenzivnoj nezi u Nemačkoj i Austriji smanjuje svakog dana. Veoma je čudno da neko značajno smanjuje broj kreveta u sred pandemija a da se u paraleli objavljuje kako je ista intenzivna nega preopterećena i.da ćemo svi dumremo. Floki okačio na TW. Baci pogled ako već nisi.
zaharaga zaharaga 15:41 21.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

mirelarado
Znate ovaj song iz mjuzikla Čikago? Meni omiljen.



Sta kaze, nisam razumeo? Postoji li negde transkript? Ja sam pohvatao samo: astmondjak i rendorseg. I: nemtudom.
zaharaga zaharaga 15:48 21.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

docsumann
alselone
Ako nameravate da nastavite ovu raspravu sa Beneom, savetujem vam da jako vodite računa da on temu veoma dobro poznaje, ima podatke i statistike i to zvanične, dok ostali imaju tek poneku šturu informaciju sa mainstream medija i pokojeg tvita.

Guglanje u realtime nikome dobrog nije donelo.


heh, ja nemam nikakve poodatke.
samo mislim da je provlačenje trajektorije narativa kroz statističke koordinate pis of krek kad imaš ideologiju vodilju.

recimo, evo jedan real time (nasumični) guglanjac
i posve drugačije postavljena priča sa sve pozivanjem na statistiku,




Prestao sam da gledam kada su rekli da je tri puta veca verovatnoca da crna beba umre u rukama belog lekara, a da nisu rekli kolika je verovatnoca da bela beba umre u rukama crnog lekara. Znaci, rasisticke splacine.
zaharaga zaharaga 16:07 21.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

alselone
Stay safe and be inclusive.



Prema ruskim, dobro, ukrajinskim, nimfo jutjub doktorima, rusi, dobro, sovjeti su pre 50 godina imali znacajan napredak u pravljenju vakcina. I tada, pre 50 godina, objavise neka zapazanja.

Npr, kod vakcinisane osobe, imuni sistem se stabilizuje tek za 28 dana nakon vakcinacije. Do tada je vakcinisana osoba pod povecanim rizikom da se zarazi. A ovo je, valjda, siroko poznato. Pravilnik o vakcinaciji dece kod nas, sigurno si primetio, kaze da se deca ne vakcinisu u sezoni bolesti.

Drugo, tada, pre 50 godina, rusi, dobro, sovjeti su davali ponovljene vakcine laboratorijskim hrccima. I zapazili da, sa cetvrtom ponovljenom vakcinom, nastaje kolaps imunog sistema.

A potvrda o vakcinaciji vazi 9 meseci. Sto ce reci, kad istekne, morace treca doza. Pa kad ta istekne, i cetvrta. A onda...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:46 21.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

skoro sam odgledao video o tome zašto su Danci, od svih zapadnjaka, najzadovoljniji svojom državom, perspektivom, životom generalno.
igrali su upravo suprotno od beneovog modela. njihov pristup je polazio od "činjenice" da većina ljudi ne živi svoje snove, da su osuđeni na mediokritetski way of life. često isfrustrirani manjkom sopstvenih mogućnosti, prilika koje su propustili/upropastili ili im uopšte nisu bile pružene. ovo je naročito prisutno u moderna, potrošačka vremena, gdje se životni (ne)uspjeh očas procjenjuje simplifikovanim kriterijumom - koliko zarađuješ.
svjesni da ne žive svoj san, da ne rade posao koji im je ujedno i zadovoljstvo i pasija, da ne igraju ... ne u Premijer, već ni u drugoj, a većina ni u trećoj ligi, već u nekom regionalnom timu iz sredine tabele, ljudi često počnu sebe da doživljavaju kao luzere.

e, Danci su svoju socijalnu strategiju pravili upravo na LUZER platformi, tj. pokušali su da amortizuju taj masovni, nevidljivi psihološki pritisak koji više ili manje muči većinu stanovništva.
skockali su društvo tako da svako dobije premium uslugu (zdravstvo, školstvo, komunalije, briga o hendikepiranim osobama, sadržaji za sport i rekreaciju...) bez obzira na društveni status i bogatsvo.
da ne spominjem sad, a evo oću, koliko su daleko izašli u susret najmarginalizovanijim socijalnim subrgupama narkomanima, trandžama, beskućnicima.
ne vidim da im zbog toga ekonomija škljoca ili im se porodice raspadaju ko maslačci na košavi.

naravno, sve ovo se povratno odrazilo i na nacionalna (patriotska) osjećanja građana, na osjećaj zajedništva, solidarnosti, društvenu toleranciju


Ovako je Rawls odgovorio na svoj eksperiment:

Rawls contends that the most rational choice for the parties in the original position are two principles of justice: The first guarantees the equal basic rights and liberties needed to secure the fundamental interests of free and equal citizens and to pursue a wide range of conceptions of the good. The second principle provides fair equality of educational and employment opportunities enabling all to fairly compete for powers and positions of office; and it secures for all a guaranteed minimum of the all-purpose means (including income and wealth) that individuals need to pursue their interests and to maintain their self-respect as free and equal persons.


Komunjara! Doduse takav da ga komunisti ne vole.


Danci u Evropi i proseku najmanje traze povracaj za visak poreza koji plate. Zasto bi kada znaju da ta lova ide u zdrastvo i skolstvo. Glupi biketardi!


bene_geserit bene_geserit 17:13 21.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Rawls contends that the most rational choice for the parties in the original position are two principles of justice: The first guarantees the equal basic rights and liberties needed to secure the fundamental interests of free and equal citizens and to pursue a wide range of conceptions of the good. The second principle provides fair equality of educational and employment opportunities enabling all to fairly compete for powers and positions of office; and it secures for all a guaranteed minimum of the all-purpose means (including income and wealth) that individuals need to pursue their interests and to maintain their self-respect as free and equal persons.

Komunjara! Doduse takav da ga komunisti ne vole.

Odgovorio je odlično. I taj odgovor nema ništa sa komunizmom, naprotiv. Osnovni princip nekog idealnog komunizma je jednakost (u siromaštvu), a nekog idealnog kapitalizma je pravda u socijalnim razlikama (tj. nagrada u skladu sa doprinosom).
Za taj "garantovani minimum prihoda i bogatstva" je rekao da proističe iz fer i jednakih mogućnosti obrazovanja i zaposlenja, dakle nije trabunjao o minimal basic income-ima. Jednakost šansi i mogućnosti za svakoga a ne equality of outcome.
mirelarado mirelarado 18:26 21.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

zaharaga
mirelarado
Znate ovaj song iz mjuzikla Čikago? Meni omiljen.



Sta kaze, nisam razumeo? Postoji li negde transkript? Ja sam pohvatao samo: astmondjak i rendorseg. I: nemtudom.


Reč je o pet žena ubica u čikaškom zatvoru i jednoj nevino osuđenoj nemtudom Mađarici. Svaka od njih iznosi svoj slučaj iz vlastitog ugla.

Ovde je kakva-takva transkripcija teksta:



Taj mjuzikl godinama se igra u Pozorištu na Terazijama. Izvođači su sjajni, ne zaostaju za brodvejskim. I sve je prevedeno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:27 21.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

bene_geserit
macak_tosa
bene_geserit
Nego oslobodiše Rittenhouse-a.
Sad čekao libtardske "uglavnom-mirne" proteste, paljenje automobila i policijskih stanica, i ostale uobičajene aktivnosti.

Ko je to?

To ti je onaj za koga je Pajić (čini mi se, a možda i Maksa) ovde napisao kako je "white supremacist" koji ide okolo i ubija ljude.
Odličan primer kako msm-ovi ispiraju mozak libtardima.
Eto, porota ga oslobodila. Samoodbrana.



Nisam mogao da se setim ko je taj tip, ali sad vidim da je to neki od ovih vaših bilmeza kukuljičara koji je na internetu kupio šmajser (ili ukrao od mame) da i on jadan ide kao da brani radnje od razularenih crnaca, a sve to bez minimuma predvojničke obuke. Pa kad je uživo video par crnaca uspaničio se i onako nasumice izrokao sve koji su mu se našli na biznis strani šmajsera. Jednom rečju, maloumna budala, dobro, realno, na toj vašoj strani i nema boljeg materijala, šta ćeš, to dovoljno govori o tim idejama.



docsumann docsumann 19:41 21.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

zaharaga
docsumann
alselone
Ako nameravate da nastavite ovu raspravu sa Beneom, savetujem vam da jako vodite računa da on temu veoma dobro poznaje, ima podatke i statistike i to zvanične, dok ostali imaju tek poneku šturu informaciju sa mainstream medija i pokojeg tvita.

Guglanje u realtime nikome dobrog nije donelo.


heh, ja nemam nikakve poodatke.
samo mislim da je provlačenje trajektorije narativa kroz statističke koordinate pis of krek kad imaš ideologiju vodilju.

recimo, evo jedan real time (nasumični) guglanjac
i posve drugačije postavljena priča sa sve pozivanjem na statistiku,




Prestao sam da gledam kada su rekli da je tri puta veca verovatnoca da crna beba umre u rukama belog lekara, a da nisu rekli kolika je verovatnoca da bela beba umre u rukama crnog lekara. Znaci, rasisticke splacine.


ti očigledno nisi povatao svrhu kačenja tog klipa.
ok, no problem, tu smo da pojasnimo.
dakle, okačen je kao ilustracija kako selektivnom statistikom podupiremo svoj narativ.

no, kad si već ostavio komentar kakav si ostavio, da priupitam - a jel ta uočena jednostranost opovrgla značenje ostalog izrečenog u tom klipu?
zaharaga zaharaga 21:05 21.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

mirelarado
zaharaga
mirelarado
Znate ovaj song iz mjuzikla Čikago? Meni omiljen.



Sta kaze, nisam razumeo? Postoji li negde transkript? Ja sam pohvatao samo: astmondjak i rendorseg. I: nemtudom.


Reč je o pet žena ubica u čikaškom zatvoru i jednoj nevino osuđenoj nemtudom Mađarici. Svaka od njih iznosi svoj slučaj iz vlastitog ugla.

Ovde je kakva-takva transkripcija teksta:



Taj mjuzikl godinama se igra u Pozorištu na Terazijama. Izvođači su sjajni, ne zaostaju za brodvejskim. I sve je prevedeno.



O, hvala! Znaci, umlatila je muza u glavu, ali tvrdi da nije. Sirota.
zaharaga zaharaga 21:09 21.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

docsumann
zaharaga
docsumann
alselone
Ako nameravate da nastavite ovu raspravu sa Beneom, savetujem vam da jako vodite računa da on temu veoma dobro poznaje, ima podatke i statistike i to zvanične, dok ostali imaju tek poneku šturu informaciju sa mainstream medija i pokojeg tvita.

Guglanje u realtime nikome dobrog nije donelo.


heh, ja nemam nikakve poodatke.
samo mislim da je provlačenje trajektorije narativa kroz statističke koordinate pis of krek kad imaš ideologiju vodilju.

recimo, evo jedan real time (nasumični) guglanjac
i posve drugačije postavljena priča sa sve pozivanjem na statistiku,




Prestao sam da gledam kada su rekli da je tri puta veca verovatnoca da crna beba umre u rukama belog lekara, a da nisu rekli kolika je verovatnoca da bela beba umre u rukama crnog lekara. Znaci, rasisticke splacine.


ti očigledno nisi povatao svrhu kačenja tog klipa.
ok, no problem, tu smo da pojasnimo.
dakle, okačen ga je kao ilustracija kako selektivnom statistikom podupiremo svoj narativ.

no, kad si već ostavio komentar kakav si ostavio, da priupitam - a jel ta uočena jednostranost opovrgla značenje ostalog izrečenog u tom klipu?



Prestao sam da gledam, pa ne znam. Dovoljno mi je prica opovrgnuta nepotpunom statistikom o umiranju dece u rukama lekara drugacije boje koze.

Tj. ne kazem da ne postoji problem, ali dok ne saznam nesto i o drugoj strani, nisam ubedjen ni da postoji.
mirelarado mirelarado 21:21 21.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

zaharaga
mirelarado
zaharaga
mirelarado
Znate ovaj song iz mjuzikla Čikago? Meni omiljen.



Sta kaze, nisam razumeo? Postoji li negde transkript? Ja sam pohvatao samo: astmondjak i rendorseg. I: nemtudom.


Reč je o pet žena ubica u čikaškom zatvoru i jednoj nevino osuđenoj nemtudom Mađarici. Svaka od njih iznosi svoj slučaj iz vlastitog ugla.

Ovde je kakva-takva transkripcija teksta:



Taj mjuzikl godinama se igra u Pozorištu na Terazijama. Izvođači su sjajni, ne zaostaju za brodvejskim. I sve je prevedeno.



O, hvala! Znaci, umlatila je muza u glavu, ali tvrdi da nije. Sirota.


Ona jedina poriče, ostale priznaju i kažu "sami su krivi - zaslužili su" (they had it coming).
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:26 22.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Odgovorio je odlično. I taj odgovor nema ništa sa komunizmom, naprotiv. Osnovni princip nekog idealnog komunizma je jednakost (u siromaštvu), a nekog idealnog kapitalizma je pravda u socijalnim razlikama (tj. nagrada u skladu sa doprinosom).
Za taj "garantovani minimum prihoda i bogatstva" je rekao da proističe iz fer i jednakih mogućnosti obrazovanja i zaposlenja, dakle nije trabunjao o minimal basic income-ima. Jednakost šansi i mogućnosti za svakoga a ne equality of outcome.


Ma naravno da nema veze sa komunizmom - on zastupao a property-owning democracy i liberal market socialism.

Samo sto kod njega nema jake vojne/policijske drzave i nacionalno homogenog drustva. Ovo gore sto sam kod tebe podvukao ne iskljucuje intervencije tipa basic income ili kvote - ove se uvode (po jednoj od Rawlsovih teza) AKO se proceni da uslov 'fer i jednake mogucnoste mogucnosti obrazovanja i zaposlenosti' trenutno nije ispunjen. Odnosno ako postoji diskriminacija.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:32 22.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Najveći problem današnjeg svet je privatizacija nauke. Nekada su najveća znanja bila na fakultetima i institutima i samim tim raspoloživa svima dok su danas najveća znanja u kompanijama i nedostupna izvan. Tek ćemo da osetimo posledice toga.



Plus opsesija STEMom (Science, Technology, Engineering , Maths) i marginalizacija humanities. Onda zavrsimo na analizama drustvenih fenomena koje su zasnovane na statistici (sto je ok) i predrasudama odnosno licnim utiscima (sto nije ok). Sledeci izazov mesanje estradne i ozbiljne nauke.
bene_geserit bene_geserit 08:50 22.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Plus opsesija STEMom (Science, Technology, Engineering , Maths) i marginalizacija humanities. Onda zavrsimo na analizama drustvenih fenomena koje su zasnovane na statistici (sto je ok) i predrasudama odnosno licnim utiscima (sto nije ok). Sledeci izazov mesanje estradne i ozbiljne nauke.

Ono što meni deluje kao problem je ideološka indokrinacija u školstvu.
Humanities su dobrim delom pretvorene u karikaturu zbog toga.
A kad je STEM u pitanju čak ni komunisti nisu uspeli da ga prožmu ideologijom, što ovi danas pokušavaju.

Pomislio bi čovek da eliti odgovara što neobrazovaniji i tupaviji plebs, utoliko lakši za manipulacije i upravljanje.
STEM je koristan jer treba neko da im produžava životni vek i pravi privatne jahte i avione.
A društvene fenomene nikako ne treba plebs previše da analizira da kojim slučajem ne primeti kod koga većina para završava.
macak_tosa macak_tosa 09:05 22.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Neues aus der Nachbarschaft
Najveći problem današnjeg svet je privatizacija nauke. Nekada su najveća znanja bila na fakultetima i institutima i samim tim raspoloživa svima dok su danas najveća znanja u kompanijama i nedostupna izvan. Tek ćemo da osetimo posledice toga.



Plus opsesija STEMom (Science, Technology, Engineering , Maths) i marginalizacija humanities. Onda zavrsimo na analizama drustvenih fenomena koje su zasnovane na statistici (sto je ok) i predrasudama odnosno licnim utiscima (sto nije ok). Sledeci izazov mesanje estradne i ozbiljne nauke.

Ma!
Za boldovano si (samo) delimično u pravu!
Nauka bi trebalo da ide ka određenom nivou sinergije.
Tako da svaki STEM naučnik ima dobru podlogu iz društvenog spektra i obratno, da svaki društvenjak zna ponešto matematike i fizike.

docsumann docsumann 09:38 22.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

A kad je STEM u pitanju čak ni komunisti nisu uspeli da ga prožmu ideologijom, što ovi danas pokušavaju.


griješiš



pošto se genetika kosila sa (materijalističkom) dijalektikom, Lysenko ju je proglasio ujdurmom buržoaske nauke.

otprilike nešto slično kao što oni tvoji arhineprijatelji proglašavaju matematiku rasističkom naukom.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:52 22.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Nauka bi trebalo da ide ka određenom nivou sinergije.
Tako da svaki STEM naučnik ima dobru podlogu iz društvenog spektra i obratno, da svaki društvenjak zna ponešto matematike i fizike.



Trebalo ali ne ide. Jos od onog momenta kada je filozofija proglasena nepotrebnom a onda u prvi plan stavljeno primenjeno znanje i entrepreneurial spirit u nauci.
macak_tosa macak_tosa 14:35 22.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

Neues aus der Nachbarschaft
Nauka bi trebalo da ide ka određenom nivou sinergije.
Tako da svaki STEM naučnik ima dobru podlogu iz društvenog spektra i obratno, da svaki društvenjak zna ponešto matematike i fizike.



Trebalo ali ne ide. Jos od onog momenta kada je filozofija proglasena nepotrebnom a onda u prvi plan stavljeno primenjeno znanje i entrepreneurial spirit u nauci.

Filozofija je majka svih nauka.
To nije jasno jedino budalčinama!
Zato što je u filozofiji najznačajnije pitanje - ZAŠTO?
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 18:37 22.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

kukuljičara koji je na internetu kupio šmajser (ili ukrao od mame) da i on jadan ide kao da brani radnje od razularenih crnaca, a sve to bez minimuma predvojničke obuke. Pa kad je uživo video par crnaca uspaničio se i onako nasumice izrokao sve koji su mu se našli na biznis strani šmajsera.


ja ukpairao da je rokno belce?

alselone alselone 18:50 22.11.2021

Re: Čekaj, nisi dao odgovore

ja ukpairao da je rokno belce?


Misliš da su ga zato oslobodili? Kao olakšavajuća okolnost?
alselone alselone 10:57 17.11.2021

Stanoje Stanojević

Danas sam kupio knjigu "Istorija srpskog naroda" od Stanoja Stanojevića. Knjiga je pisana 1908. godine. Stanoje Stanojević je bio faca tog vremena, a i danas. Rodjen u Novom Sadu, školovao se u Beču, predavao na Beogradskom univerzitetu, doktorirao na temu Stefana Lazarevića i što je jednako važno ako ne i više, učestvovao u Balkanskim ratovima i Prvom svetskom ratu, oba puta kao prvopozivac.

Predavao u Petrogradu, Sorboni, Londonu...

Ja nisam znao za tog čoveka. Ne znam da li je moj propust ili ga se nije spominjao u toku školovanja ili u opštoj kulturi.
tess1 tess1 12:50 17.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

alselone
Danas sam kupio knjigu "Istorija srpskog naroda" od Stanoja Stanojevića. Knjiga je pisana 1908. godine. Stanoje Stanojević je bio faca tog vremena, a i danas. Rodjen u Novom Sadu, školovao se u Beču, predavao na Beogradskom univerzitetu, doktorirao na temu Stefana Lazarevića i što je jednako važno ako ne i više, učestvovao u Balkanskim ratovima i Prvom svetskom ratu, oba puta kao prvopozivac.

Predavao u Petrogradu, Sorboni, Londonu...

Ja nisam znao za tog čoveka. Ne znam da li je moj propust ili ga se nije spominjao u toku školovanja ili u opštoj kulturi.

Da li ja ovo pročitah dobru preporuku?

Da li je neko video cica-macu? :)
alselone alselone 13:41 17.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

Nisam još krenuo da čitam ali po recenzijama ne može biti loše.
A i knjiga pod tim nazivom se prosto mora imati ukući.
tess1 tess1 13:58 17.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

Nisam još krenuo da čitam ali po recenzijama ne može biti loše.
A i knjiga pod tim nazivom se prosto mora imati ukući.

Cijenim. :)
gvozden1 gvozden1 16:54 17.11.2021

Re: Stanoje Stanojević


Ja nisam znao za tog čoveka.

Ni ja.
Al pošto je iz Novoga Sada, i nije neka šteta.

ŠALIM SE ALSE!!!

A kad se kaže Istorija srpskog naroda, meni ma pamet prvo padne OVO

Al postaraćemo se, vidim ima još knjiga, Karađorđe i Miloš na koricama, obećava, a i biografija mu obećava.
gedza.73 gedza.73 20:34 17.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

A kad se kaže Istorija srpskog naroda, meni ma pamet prvo padne OVO

Imam Ćorovića i ovu Istoriju



I Ljubomir Jovanović je napisao Istoriju. A Stanoja Stanojevića pominje Jevto Dedijer, otac Vladimira Dedijera da mu je pomogao savetima. Inače postoji plejada što zaboravljenih što pomalo zabranjenih. Pavle Popović je jedan od njih.
Jovan Tomić takođe. Kosta Kostić

Tihomir Đorđević (koji je etnolog ali sam se setio pošto je sad Crna svadba aktuelna). Nisu svi sa spiska istoričari ali su takođe bitni. I zaboravljeni.

Takođe ima i ostalih koji su pisali dosta o različitim periodima poput pukovnika Milutina Lazarevića o balkanskim i srpskoturkim ratovima, ili Jovanovića Pižona koji nije istoričar ali ima nekoliko knjiga (a i tebi bi se svideo jer je bio jedan od organizatora komitskog pokreta u Staroj Srbiji)

gedza.73 gedza.73 20:45 17.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

Evo i za Alsa, da budem u temi. A ima i Škoda. Još jedan od zaboravljenih Srba.
Vlada Ilić
Као градоначелник Београда, затекао је огромне дугове, јавашлук и корупцију. Извршио је крупне стурктурне реформе у градској општини, увео велику штедљивист, пружио шансу новим младим људима. Строго је водио рачуна о расходима, умањио је цену електричне енергије и на тај начин утицао на развој занатских радионица; средио је финансијске прилике у градској општини у трошаринској политици тиме омогућивши јавне радове великих размера. Ангажовао се на решавању социјалних проблема, изградњи радничких станова, здравствених установа, дечјих прихватилишта, подигнуто на десетине нових школа и вртића, радио је уклањању баруштина, изградњи паркова

A lista podugačka.
За време Илићевог мандата отворена је трамвајска линија од Београда до Земуна, подигнуто је Старо сајмиште на левој обали Саве (1937) као економски симбол велеграда, на којем је излагало седамнаест најразвијенијих индустријских земаља, први пут организован сајам аутомобила, где су излагали Мерцедес, Шкода, Опел и ваздухопловна изложба, а на јесењем сајму 1938. први пут на Балкану се појавио телевизор на штанду „Филипса”, потписао је повељу за обнову изградње и постављен је камен темељац за изградњу Храма Светог Саве (1939), подигнути су Палата Главне поште, Вуков споменик, Градска поликлиника, Дезинфекциони завод, Градска болница, Поликлиника за кожне и венеричне болести, Дом дечје заштите у Звечанској улици, Универзитетску дечју клинику у Тиршовој улици, започето је насипање савске обале као припреме за изградњу Новог Београда, на којем је планирано насеље за пола милиона људи, Београд је по броју становника престигао Загреб, изграђени су нови путеви и тргови, отворен је Београдски зоолошки врт и др.

Tad su, na sajmu u Beogradu učestvovale i SAD i Japan.
Владу Илића су ухапсиле нове револуционарне власти марта 1945. године и извеле на суђење

Осуђен је на десет година робије. Наредних скоро седам година је провео у затвору у Сремској Митровици, где су му бивши радници доносили пакете. Тадашње власти су га осудиле на смрт. Од погубљења га је спасила лична интервенција Винстона Черчила код Јосипа Броза Тита

Сахрану су му организовали некадашњи радници

Оставши без икаквих прихода, супруга Олга је преживела захваљујући сељацима, који су је препознавали на пијаци и давали јој разне намирнице

Njihovu kuću su opljačkali, pa se tu kasnije uselio Geneks pa JUL a onda je funkcioner JUL-a tu 'stanovao'.

Inače gradonačelnik Beograda koji je jednim deo zaslužan za njegov izgled kojim se oduševljavaju turisti (ne mislim na onu skandalu preko reke) je kratko vreme nakon izlaska sa robije radio kao čistač.








gvozden1 gvozden1 20:59 17.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

Imam Ćorovića

Ko i svaka poštena kuća :)

Ima toga, te istorije, ovih dana se pominje Protić, pa u ovom kontekstu, on, Protić, tvrdi da je Ćorovićeva istorija najobuhvatnija.
Da li je to baš tako ili on to smatra jer je baš on dopisao period do 91 (nisam to čitao).

Ali slabo ima one istorije van ratova, buna, tih državnih stvari.

Teško je naći kako je izgledao svakodnevni život običnog čoveka u recimo 19 veku.
gedza.73 gedza.73 21:14 17.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

Teško je naći kako je izgledao svakodnevni život običnog čoveka u recimo 19 veku.


Imaš Janka Veselinovića. Slike iz seoskog života. Sve su dobre priče (i aktuelne, vanvremenske) al' je dobra Pustinjak. Skerlić. Cvijić. Čajkanović je bio vrhunski etnolog. Pisao o običajima. Koji je nakon rata stradao na pravdi Boga kao i mnogi drugi. Radoje Domanović iako najpoznatiji kao satiričar ima lepu pričicu 'Lovčev zapisnik'

Evo za tebe deo
Пије се, но радним даном изиђе на зној пиће, па човек не може ни да се опије. Али на славама, и тако некад, или кад пеку казани, да ти је да видиш кад се то заседне око буце, па она цевка иде од уста до уста. Лани овај несрећни Леко пође у Крагујевац, па га надари ђаво да сврати на казан. А његов казан у његовом шљивару. Сврати као тек узгред, а тамо већ, ка’ на сваком казану, пре зоре има их десет. То се, знаш, иде један код другог, а нико никог не пита, нити се то зове, но свак иде ка’ на бунар. Тако онај код онога, а онај код онога. Заседне ту Леко, па мало-помало, те до мркла мрака. Заборавио и торбу с рамена да скине, све, к’о вели, ’ајд са’ћу да пођем. Кад се већ смркло, а он се диже, па тетур, тетур, изиђе из шљивара. Нико га не пита ку’ће. Мислимо ’нако оде. Кад он јок, но бâги пошао у Крагујевац.

— Прича он то и сам после. „Пођем, каже, ја, и то у Крагујевац, а и не пада ми на ум да се већ смркло. Како изиђем из шљивара, а мене она парњача удари у главу, па ни маћи! Шљивар велики, а около све плот, а ја се у’ватим плота, па запнем около. Падао сам, спотицао се, ал’ плот помаже те се држим. Иди, иди, иди сву ноћ драгу. Ал’ нигде пуста Крагујевца. Чудим се ја шта ће то да буде, сву ноћ погибох идући, а никако стићи у Крагујевац. Запнем поново, па ’ајде, ’ајде, аја, нигде Крагујевца! Сустадох, а које од оне несретне парњаче, које зар од умора, једва гледам на очи. Зора подбељује, петлови кукуречу, лепршају кокоши, слећу са седала. Гледам, а глава ми бучи од ракије, и све видим као кроз неку маглу. Чујем да шкрипе негде врата од куће. „Овде ћу, вала, да тражим преноћишта, па шта буде”, помислим, и рачунао сам да сам погрешио пут, па се откро чак негде у београдски округ.

Викнем ја што ме грло доноси:
— Еј, домаћине!
— Еј — одазва се глас.
— Молим те, брате, да ме примиш па конак. Путник сам, а из далека, па сам погрешио пут, а овде не знам никога, нити знам где је меана.
— Одакле си?
— Чак из крагујевачке наије, из Шумадије, брате! — и каза село.
— Па то си ти, несретниче мој, улази у кућу, Господ те не убио! Јадно ти далеко, ниси ти од свог плота макао даље.

— Познадо’ глас моје жене, па се, вели, истрезних ка’ да нисам ништа окусио.”

Feliks Kanic takođe ima dobre opise Srbije.


gvozden1 gvozden1 21:31 17.11.2021

Re: Stanoje Stanojević


Imaš Janka Veselinovića. Slike iz seoskog života. Sve su dobre priče (i aktuelne, vanvremenske) al' je dobra Pustinjak. Skerlić. Čajkanović je bio vrhunski etnolog. Pisao o običajima. Koji je nakon rata stradao na pravdi Boga kao i mnogi drugi. Radoje Domanović iako najpoznatiji kao satiričar ima lepu pričicu 'Lovčev zapisnik'

Na ovu temu sam mislim baš sa Alsom pričao, da li je bolja faktografija ili istorija ispričana kroz priču, roman.
Da li Slobodan Jovanović i Ćosić?

Meni više odgovara ono prvo, siguran sam šta je šta, kod drugog nikad ne možeš da budeš siguran šta je domaštano.
alselone alselone 21:32 17.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

gvozden


Ne stižem da odgovaram više, ali ću samo kratko pošto ću zaboraviti.

Juče kolega iz firme dobio dete pa otvorio flašu Stare sokolove stare 12 godina. Ono je potpuno savršeno alkoholno piće i verovatno najbolja žestina koju sam probao. NIsam imao priliku da probam one jako skupe viskije ali siguran sam da po kvalitetu ne mogu biti daleko.
gvozden1 gvozden1 22:26 17.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

otvorio flašu Stare sokolove stare 12 godina. Ono je potpuno savršeno alkoholno piće

E do qrca!

Ako ovo vcucko pročita najebao sam :)

Njegov kraj, tj tazbina mu.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:57 17.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

alselone


Juče kolega iz firme dobio dete pa otvorio flašu Stare sokolove stare 12 godina.

Prije tri godine otpečatio i provjeravao sadržaj tri plete-demižona od po 10 litara.
Godišta proizvodnje: 1982, 1984, 1993. Šljiva savka-požegača, svaka odležala u hrastovom buretu 7 godina pa prešla u staklo i poslije tri godine čep zaliven voskom.
Još četiri osobe bile prisutne na provjeri i sad češće nego ja pitaju djecu kad će zvanične svadbe, da se potroši ta medIcina kako reče jadan od njih.


alselone alselone 06:54 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

da li je bolja faktografija ili istorija ispričana kroz priču, roman.


Verovatno faktografija, mada volim da pročitam ponekad priču kada naiđem na dobru. Na primer, već nekog vreme želim detaljno da išćitam istoriju Punskih ratova ali ne mogu da nađem ni knjigu a ni priču da je dobra. Našao sam knjigu na engleskom je suviše suvoparna i taj engleski mi baš ne prija. To je ono što smo davno pričali kako uz takav tekst pa još na stranom jeziku ne možeš da "odlutaš" i budeš jedno sa knjigom.
alselone alselone 06:55 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

Još četiri osobe bile prisutne na provjeri i sad češće nego ja pitaju djecu kad će zvanične svadbe, da se potroši ta medIcina kako reče jadan od njih.



Auuuu, pa to ne može biti loše.
alselone alselone 06:57 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

E do qrca!

Ako ovo vcucko pročita najebao sam :)


Stvarno im svaka čast šta su napravili. Mislim da je rakija nezasluženo pocenjena u svetu žestokih pitća. Ali, shvataju polako i Ameri:

maksa83 maksa83 09:10 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

Stvarno im svaka čast šta su napravili. Mislim da je rakija nezasluženo pocenjena u svetu žestokih pitća. Ali, shvataju polako i Ameri:

Majice koje možete pokloniti svojim inostranim prijateljima:

Supervlažno (po svoj prilici pandan Superdry).

Iz ponude izdvajamo:







gvozden1 gvozden1 11:08 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević


Majice koje možete pokloniti svojim inostranim prijateljima
Znaš li priču iza rakije Yebiga?

Basista fejt no mor se obeznanjivao od radže u Srbiji, toliko mu se dopala da je krenuo da je pravi u Kaliforniju.
cmix909 cmix909 11:32 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

gedza.73
... Evo za tebe...

Nekoliko puta si pominjao kraljicu Mariju. U Muzeju Srpskog lekarskog drustva mozda je jos uvek aktivan dr Budimir Pavlović, covek sa zanimljivim poratnim iskustvima -- ima o tome na Netu -- koga je kao malog kraljica drzala u/na krilu. O tome mi je licno pricao i stekao sam utisak da nije naklonjen republici.
maksa83 maksa83 11:33 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

Basista fejt no mor se obeznanjivao od radže u Srbiji, toliko mu se dopala da je krenuo da je pravi u Kaliforniju.

Znam da je FNM veliki srpski prijatelj.

docsumann docsumann 16:35 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

maksa83
Basista fejt no mor se obeznanjivao od radže u Srbiji, toliko mu se dopala da je krenuo da je pravi u Kaliforniju.

Znam da je FNM veliki srpski prijatelj.



imao je i dečka iz ovih krajeva
maksa83 maksa83 16:44 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

imao je i dečka iz ovih krajeva

Znaš ko je još imao dečka iz ovih krajeva? Alen Nuri (ko se seća, seća se). Ni manje ni više nego u Arilju. Znam tipa iz Arilja koji je drugar sa bratom od njegovog dečka, bio je prisutan kada su sedeli svi u kafani i taj brat pita Alena Nurija "je li bre, šta ti meni dođeš, zet ili snajka?". Tru stori.
gvozden1 gvozden1 17:17 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

imao je i dečka iz ovih krajeva

Opasni smo jbt, Ana Ivanović onog Švabu zaludela eno ga seče vene na Srbiju, ovaj peče rakiju i peva Ajde Jano, još samo da nauči spremte se spremte :)
mirelarado mirelarado 17:54 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

cmix909
gedza.73
... Evo za tebe...

Nekoliko puta si pominjao kraljicu Mariju. U Muzeju Srpskog lekarskog drustva mozda je jos uvek aktivan dr Budimir Pavlović, covek sa zanimljivim poratnim iskustvima -- ima o tome na Netu -- koga je kao malog kraljica drzala u/na krilu. O tome mi je licno pricao i stekao sam utisak da nije naklonjen republici.


Nažalost, dr Budimir Pavlović preminuo je 2015. godine. Bio je divan čovek, dugogodišnji porodični prijatelj. Pisao je i knjige o istoriji naše medicine. U pravu si kada kažeš da nije bio naklonjen republici. Pored Lekarskog društva bio je aktivan i u Krunskom savetu.


gedza.73 gedza.73 17:59 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

još samo da nauči spremte se spremte :)

Evo u zamenu


A ova Engleskinja

je prva srpska istoričarka. Napisala Istoriju moderne Srbije nekoliko godina pre Berlinskog kongresa.
gedza.73 gedza.73 18:16 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

mirelarado
cmix909
gedza.73
... Evo za tebe...

Nekoliko puta si pominjao kraljicu Mariju. U Muzeju Srpskog lekarskog drustva mozda je jos uvek aktivan dr Budimir Pavlović, covek sa zanimljivim poratnim iskustvima -- ima o tome na Netu -- koga je kao malog kraljica drzala u/na krilu. O tome mi je licno pricao i stekao sam utisak da nije naklonjen republici.


Nažalost, dr Budimir Pavlović preminuo je 2015. godine. Bio je divan čovek, dugogodišnji porodični prijatelj. Pisao je i knjige o istoriji naše medicine. U pravu si kada kažeš da nije bio naklonjen republici. Pored Lekarskog društva bio je aktivan i u Krunskom savetu.

Sad sam pročitao o njemu. Šteta što takvi intelektualci nisu imali više uticaja na ovo društvo, odnosno više slobode danas bi živeli u drugačije uređenoj državi.
A kad je već pomenut Krunski savet gledao sam emisiju u kojoj je Dragomir Acović dominirao u diskusiji sa Borkom Pavićević.

mirelarado mirelarado 18:24 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

A kad je već pomenut Krunski savet gledao sam emisiju u kojoj je Dragomir Acović dominirao u diskusiji sa Borkom Pavićević.


Nisam to gledala, ali poznajući g. Acovića, ne sumnjam da je izdominirao.
gedza.73 gedza.73 18:39 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

Nisam to gledala, ali poznajući g. Acovića

Imam vrlo lošu osobinu da brzo oću da odgovorim, što kaže jedna prijateljica 'stani malo bre da i ja kažem nešto'. Gospodin Acović je slušao, nije upadao u reč a onda smireno odgovarao.
macak_tosa macak_tosa 19:24 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

gedza.73
Nisam to gledala, ali poznajući g. Acovića

Imam vrlo lošu osobinu da brzo oću da odgovarim, što kaže jedna prijateljica 'stani malo bre da i ja kažem nešto'. Gospodin Acović je slušao, nije upadao u reč a onda smireno odgovarao.

Da.
Jedna od najodvratnijih osobina komunjara je - da sagovornicima neprestano upadaju u reč meljući gluposti.
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:54 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

« Ljudi, ne budite ludi ! Vi prošlosti nemate, jer prošlost i povijest imaju samo kraljevi i velikaši, vaši gospodari. Prah vaših djedova znao bi vam pričati samo o mukama, ropstvu i sužanjstvu, a ni o kakvoj slavi. Vi u prošlosti nemate ništa, vaša je samo – budućnost, ako u vas bude pameti. Pogledajte sadašnjost, pogledajte oko sebe, koliko vas ima koji istu muku patite, onda ćete veselo gledati u budućnost !“
alselone alselone 20:39 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

Odakle je citat?

Počinje kao major Gavrilović.
magnus magnus 20:54 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

Stvarno im svaka čast šta su napravili. Mislim da je rakija nezasluženo pocenjena u svetu žestokih pitća. Ali, shvataju polako i Ameri:
negdje krajem devedesetih grupa entuzijasta u Istri je krenuli sa maslinama i uljem , Radeči onako kako treba , sa autohtonim sortama , koje daju malo al jebeno dobro ulje , sprdali su se sa njima , da bi sada svi to smatrali "našim " općim dobrom. uglavnom to tako biva , entuzijasti pokreču sve

a ne slikici omiljeno ulje nekih blogera .dizajner partner naše skromne firme je radio dizajn


nask nask 20:57 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

Odakle je citat?

Antun Radić, našao ovde.
gedza.73 gedza.73 21:03 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

Počinje kao major Gavrilović.

Taj govor majora Gavrilovića je sličan rečima Stefana Nemanje kako treba da čuvamo jezik kao zenicu oka svoga a napisano početkom devedesetih.
Teško da postoji naredba Vrhovne komande da se bilo koja jedinica žrtvuje. Govor je napisan nekoliko godina kasnije.

p.s.
Govor bi trebao da bude još jednog 'nepoznatog' (na slici u Karađorđevoj prilikom odbrane Beograda) u našoj istoriji


Nemac, oženjen Norvežankom koja je uzela srpsko ime, koji se vratio da ratuje sa srpskom vojskom (a nije morao), koji je obnovio Gračanicu i kome su vlasti sedamdesetih zabranile da se sahrani pored oca i majke u Beogradu. Al' zato u Aleji velikana sve 'velikan' do 'velikana'. Taj Nemac je jedini sahranjen na monaškom groblju na Hilandaru a da nije monah. Švaba.
gedza.73 gedza.73 21:06 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

nask
Odakle je citat?

Antun Radić, našao ovde.

Čim sam pročitao rešio sam da prekinem sa održavanjem groblja mojih predaka. Neka ih u korovu. To što su se mučili, mučili su se za njih ja ću u se, na se i poda se. Tako i naša deca sutra sa nama. Sve priče naših predaka treba da se zaborave. Kome to treba i ko još iz prošlosti uči osim budala.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:17 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

nask
Odakle je citat?

Antun Radić, našao ovde.

Da.
Jedan srpski autor je ovo:

Нисам ја за сребро ни за злато плако,
нити за Душанов сјај.
Не бих је руком за царске дворе мако,
за онај блудницâ рај.
А шта је мени до тих мраморних двора
тучног поноћног сата,
што очима слепим одбијати мора,
сестри срамној од брата?
А шта је мени до велможа у свили,
са соколом на руци?
Отац ми је себар што на точку цвили,
а кћер ми глођу вуци.
Баш ништа ме за цркве душа боли,
за силнога цара дом.
За грчке иконе полегуша голих
у робовском храму мом.
Дао је њиној души опроштај
гуслара сељачки пој.
У њивама ми је сахрањен лелек тај,
у проклети вечан зној.
Нисам ја за сребро ни злато плако,
нити за Душанов сјај.
Не бих ја руком за царске дворе мако,
за онај блудница рај.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 22:00 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

Nemac, oženjen Norvežankom koja je uzela srpsko ime,


ko je to gedzo? daj jos neki detalj, nisam cuo za tu pricu.
gedza.73 gedza.73 22:07 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

ko je to gedzo? daj jos neki detalj, nisam cuo za tu pricu.

S tim što sam pogrešio jer sam pisao po sećanju. Nije Nemac nego brat Slovenac (otac mu bio Nemac, majka Slovenka).
Ovde je cela priča i vredi da se pročita.

Đorđe Roš
p.s.
A danas njegov spomenik pred kosturnicom hilandarskih monaha vide tek retki pojedinci. U međuvremenu, od Rošove smrti prošlo je sasvi dovoljno da bi većina njegovih zasluga pala u zaborav. Pokušaj da mu se povrati izgubljena čast učinjen je 2008. godine: tadašnja vlast rehabilitovala je "srpskog Nemca", no on i dalje ostaje među dobročiniteljima koje smo nepraverdno zaboravili.

Sećanje ili zaborav? Kakvi smo mi onda kao narod ako ovakve ljude zaboravljamo?


nsarski nsarski 22:24 18.11.2021

Re: Stanoje Stanojević

maksa83
Stvarno im svaka čast šta su napravili. Mislim da je rakija nezasluženo pocenjena u svetu žestokih pitća. Ali, shvataju polako i Ameri:

Majice koje možete pokloniti svojim inostranim prijateljima:

Supervlažno (po svoj prilici pandan Superdry).

Iz ponude izdvajamo:




Da se nadovežem na Maksu. U mnogim gradovima u Rusiji postoji groblje, i spomenici, naravno!, nesrećno okončanim životima bizMismena. Zabavno.
Boris Čubarov


ta registracija nešto znači njegovim dušmanima.
Braća Kravcov i njihov Volvo.

Drug sa Mercedesom


Žena i ćerka jednog bizmismena


I u smrti uživa u svom konjaku i voću


Za ovakve treba naći obućare u Alseovoj zamišljenoj zemlji!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana