Društvo| Mediji| Moj grad| Politika| Život

ODBRANA GRADA NA VRAČARU ...

Đorđe Bobić RSS / 14.11.2021. u 13:54

FEJ81roXMAAyws9?format=jpg&name=small



Komentari (40)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

solo solo 13:56 14.11.2021

1

Черевићан Черевићан 18:20 14.11.2021

атака трагом

protest i nećutanje bude nadu

једни ....богме моћни
(и гле.... ето.... траје),
други пак ......упорни
-To резултат даје ?
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 18:50 14.11.2021

Re: атака трагом


da, dovoljno je da se uporno govori ...
nsarski nsarski 19:01 14.11.2021

Re: атака трагом

Đorđe Bobić

da, dovoljno je da se uporno govori ...


Ah, to će ih odvratiti sigurno!

Ja stanujem u neposrednoj blizini i znam da nema te sile - a kamo li uporng govora - koja će promeniti njihovu nameru da ruše, uništavaju i dižu svoju novokomponavanu arhitekturu nasuprot svih urbanističkih planova, zdravog razuma i protivljena stanovika.

Treba samo proći Neimarskom padinom i uveriti se svojim očima. To je njihov plen i neće odustati dok su živi.
Đorđe Bobić Đorđe Bobić 19:52 14.11.2021

Re: атака трагом

Pa dobro, ako nema drugog onda ćutite ... i to je neko rešenje ...
st.jepan st.jepan 21:36 14.11.2021

Re: атака трагом

nsarski
Đorđe Bobić

da, dovoljno je da se uporno govori ...

Ah, to će ih odvratiti sigurno!

Natruha ironije?
A da probamo sa postom i molitvom?
("Učitelju, kako ne mogadosmo istjerati bjesove iz onoga čovjeka? E, taj se rod ničim ne može istjerati do postom i molitvom!" )
Inače, toj vili sam se divio, ali sam pred njom uvek osećao i blagu nelagodnost. Valjda jer je uvek bila zamandaljena. Pripadala je uglednoj (i mislim izumrloj) porodici Flašar (Miron Flašar, šef katedre za klasičnu filologiju).
nsarski nsarski 23:08 14.11.2021

Re: атака трагом

Natruha ironije?
A da probamo sa postom i molitvom?


Pa, kao Radovan III, nisam bio lenj i raspitam se kod onih koji znaju (i imaju nekakav uticaj). Dakle, ta moja veza je otišla kod ženske koja je glavna u tom Oseku za zaštitu kulturne baštine (ili tako nekako, ta institucija kako se već zove). I razgovor je tekao ovako.
On: kako si mogla da daš dozvolu da se ruši ta kuća? Ona je spomenik kulture!
Ona (cvileći): morala sam, nisam imala kud. Pretio je da će me otpustiti ako ne potpišem.
On: ko je pretio?
Ona: pa, znaš i sam. Vesić.

Znaći, šta ovde imamo? Jednog bahatog, neukog, sujetnog, priglupog, primitivnog i tvrdoglavog vlasnika našeg grada, koji može sve što mu se prohte, i jednu uplašenu uposlenicu kojoj je najvažniji njen posao.

To je naša gradska stvarnost. Uporno govoriti vlasniku grada je isto kao uporno govoriti govečetu.

P.S. Ulica Internacionalnih brigada je već poprilično uništena ovakvim i sličnim poduhvatima tokom poslednjih godina. Ovo je samo još jedan korak ka potpunom uništenju.
Zanimljivo je da mnogi novi stanovi u tim skupim novoizgrađenim kućama nisu nastanjeni. Javna je tajna da se takvi prazni koriste za štekovanje droge.
st.jepan st.jepan 23:26 14.11.2021

Re: атака трагом

Uporno govoriti vlasniku grada je isto kao uporno govoriti govečetu.

Pa to ti pričam, džaba je tu vikati "izađi iz njega", tu se hoće nešto jače.
nsarski nsarski 12:41 15.11.2021

Re: атака трагом

Đorđe Bobić
Pa dobro, ako nema drugog onda ćutite ... i to je neko rešenje ...


Posle par razgovora sa ljudima iz vašeg esnafa, mnogo mi je jasniji taj vaš stav. Svaka čast!
zilikaka zilikaka 13:29 15.11.2021

Re: атака трагом

Zanimljivo je da mnogi novi stanovi u tim skupim novoizgrađenim kućama nisu nastanjeni. Javna je tajna da se takvi prazni koriste za štekovanje droge.


Da, to je inače opšta pojava. Što skuplji kvadrat to brže prodato a onda dobrim delom ostavljeno da zvrji prazno.
Lučno ne verujem da se droga pi takvim stanovima nešto masovno štekuje. To jednostavno nije ni sigurna ni praktična opcija.
Ono drugo, što verovatno stoji je da te silne stanove kupuje mafija koja ima ovu državu, te je potrebno oprati silne pare, što pre i što više. Najmanje je bitno ko će u tim stanovima da živi.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:44 15.11.2021

Re: атака трагом

Lučno ne verujem da se droga pi takvim stanovima nešto masovno štekuje. To jednostavno nije ni sigurna ni praktična opcija.
Ono drugo, što verovatno stoji je da te silne stanove kupuje mafija koja ima ovu državu, te je potrebno oprati silne pare, što pre i što više. Najmanje je bitno ko će u tim stanovima da živi.



Meni je ovo bas zagonetka koju ne uspevam da resim. Premalo znam da bi formirao bilo kakve pretpostavke. Tako da sam vam oboma zahvalan na ovim vasim.

Da pokusam da sumiram: znaci oni ruse jedan od retkih delova Beograda u kome se uspelo donekle sacuvati tih par starih zgrada da bi oprali pare ili dilovali/stekovali drogu. Nisu u pitanju par zgrada nego citave ulice. U tome imaju pomoc direktno iz uprave grada. I nemoguce ih je zaustaviti. To sve se desava u gradu u kome nema dovoljno stanova za obicnog coveka. Ovo je jako jako crno crnilo.

A mi se ovde bavimo partizanima i cetnicima, Lukasenkom koji ce (zasluzeno) da skenja EU izbeglicama, i time kako Mladic ipak nije bio toooliki zlocinac.


P.S. Da li se stvarno nikako ne mogu zaustaviti u rusenju ovih zgrada?
cmix909 cmix909 14:54 15.11.2021

Re: атака трагом

nsarski
...Treba samo proći Neimarskom padinom i uveriti se svojim očima...

Voleo bih da vidim 'arhitetke' ciji su potpisi na projektima novih zdanja na desnoj strani ulice koja od Pejtona vodi nanize ka Bulevaru. Inace, kada sam nacuo za ovu destrukciju, najpre sam pomislio na broj 35, kucu otmena izgleda iza koje je (bila, kako sada stoji na sajtu) jedna antikvarnica.

No, jos pre nekoliko godina, kada je ovu ulicu terorisao demon u liku ptice raskosnog perja -- cela ta necista stvar je ubrzo zataskana -- onim retkim pojedincima odozgo nadarenim za prepoznavanje znakova i znamenja bilo je jasno da nailazi veliko zlo.

zilikaka zilikaka 15:52 15.11.2021

Re: атака трагом

znaci oni ruse jedan od retkih delova Beograda u kome se uspelo donekle sacuvati tih par starih zgrada da bi oprali pare ili dilovali/stekovali drogu.

Ne,oni što ruše ulažu neke lepe pare u odlične lokacije i gledaju da na tim mastima nazidaju 3,4 ili 10 puta više kvadrata, koji će svaki biti prodat po odlučnim cenama. Oni što kupuju imaju pare koje treba oprati i postaju vlasnici skupih nekretnina-mutna para tako postaje sigurno vlasništvo.
Naravno, te dve polovine istog zla nisu odvojeni skupovi. Ima tu još kako elemenata u preseku, jer sam sigurna da ne može bilo ko ni da se upusti da zida tamo, taman imao dovoljno para za tako nešto.
A arhitekte...pa i oni moraju leba da jedu a ako su urbanistički uslovi takvi, crtaju ono što zahteva investitor.
Jedini ko to može i mora da spreči je grad, al eto kad oni drže i instutucije grada.
nsarski nsarski 17:00 15.11.2021

Re: атака трагом

Voleo bih da vidim 'arhitetke' ciji su potpisi na projektima novih zdanja na desnoj strani ulice koja od Pejtona vodi nanize ka Bulevaru. Inace, kada sam nacuo za ovu destrukciju, najpre sam pomislio na broj 35, kucu otmena izgleda iza koje je (bila, kako sada stoji na sajtu) jedna antikvarnica.


Stvar je nešto kompleksnija nego samo "arhitekta", mada i oni imaju svoj doprinos. Pojavi se "investitor" koji ima "projekat", traži dozvolu i ostale neophodne papire. Naravno, investitor je neko kao Vesić koji mrzi drveće ili mu jednostavno neki spomenik kulture ništa ne znači (od onih tipova koji bi Narodni Muzej očas posla pretvorili u kockarnicu, samo ako bi našli dobru vezu).
Stvar je u tim dozvolama, i tu se lova okreće. Ima ljudi koji su na pogodnim mestima, lova im nije mrska, i takvi će izdati dozvole kakve god se traže. Ne obaziru se na
arhiekturu, gradske celine, osunčanost, itd. Investitore isključivo zanimaju kvadrati - kao što se vidi iz direktne šetnje kroz neke krajeve grada. Naravno, ima i stručnih ljudi zaposlenih u upravi grada koji neće da izdaju dozvolu ako "projekat" nije napravila njihova Pojektna Agencija. Naš domaćin će svakako o tome mnogo više znati.
Na primer, na južnoj strani Hrama (znači, ulica Bore Stankovića i Braničevska) su nikli grdni soliteri koji po svojoj veličini tu jednostavno ne treba da se nalaze. Ne bih se uopšte iznenadio kad bi ubrzo tu nikla neka zgrada koja bi nadvisila Hram.
Itd.

P.S. A, inače, ne znam na koji ulicu od Pejtona prema Bulevaru (kom Bulevaru? Južnom?) misliš. Slika koju si priložio liči na taj kraj, ali ne mogu da prepoznam. Dole nizbrdo ide Čuburska i tu je igrađeno nekoliko višespratnica, i dve-tri su trenutno u izgradnji. To je stara priča.
cmix909 cmix909 20:53 15.11.2021

Re: атака трагом

nsarski
...A, inače, ne znam na koji ulicu od Pejtona prema Bulevaru (kom Bulevaru? Južnom?) misliš. Slika koju si priložio liči na taj kraj, ali ne mogu da prepoznam. Dole nizbrdo ide Čuburska i tu je igrađeno nekoliko višespratnica, i dve-tri su trenutno u izgradnji. To je stara priča.


Da, Čuburska, od Pejtona nanize ka Južnom bulevaru donekle. Nisam duze prolazio tuda, pa ne znam da se i dalje gradi, a mislio sam na onih nekoliko nakaznih visespratnica naslaganih jedna uz drugu. Klasicne stracare-prizemljuse proizvode prijatniji utisak, utoliko pre sto one ne znace gubitak svake nade za nekoliko generacija ‘posmatraca’. Mozda je sa njima formalno, po aktuelnim propisima, sve u redu, ali to projektante ne oslobađa moralne odgovornosti, samo mi nije nista lakse od toga sto verujem da ce im istorija (umetnosti) suditi. Osecam da te zgrade ni iznutra nisu bolje. Kao da ne postoje normalni estetski standardi (koji se postuju), a da su zakonodavci kakvi nisu, stanovi ne bi predstavljali trajan izvor psiholoskih problema i sukoba – niski plafoni, losa zvucna izolacija, previse prostorija po povrsini i jos mnogo toga. Svakako ni kupci takvih stanova nisu nevini.

Dramaticno upozorenje snimio sam na onom kraju Int. brigada koji je blizu M. Gorkog. Stajalo je tamo danima. Imao sam veliku srecu sto nisam jednu osobu pitao da li zna koja je budala to zalepila, jer sam saznao da je to bila upravo ona – pauk joj je odneo automobil i imala je dobre namere.
nsarski nsarski 21:33 15.11.2021

Re: атака трагом

Da, Čuburska, od Pejtona nanize ka Juznom bulevaru donekle. Nisam duze prolazio tuda, pa ne znam da se i dalje gradi,


Ja tuda prolazim svakog dana. Pre dve nedelje je, na ćošku gde se sreću Čuburska i Petra Kočića, srušena jedna privatna kuća i gradi se petospratnica. Na tom ćošku još jedino preostaje ruševina od kafane Dare Ružić; mislim da se zvala "Čuburska romansa".

Dramaticno upozorenje snimio sam na onom kraju Int. brigada koji je blizu M. Gorkog. Stajalo je tamo danima. Imao sam veliku srecu sto nisam jednu osobu pitao da li zna koja je budala to zalepila, jer sam saznao da je to upravo bila ona – pauk joj je odneo automobil i imala je dobre namere.


Da, znam tu kuću još i detinjstva - nalazi se na uglu Inter. brigada i J. Veselinovića. Znam i ljude koji su tu kuću "renovirali" - došli su iz nekog betonskog sanduka (soliter) na Karaburmi. Ja sam se u prvom komšiluku te kuće (br. 72) u dvorištu često igrao jer je to bila kuća mog dede. Po smrti moje babe, ta kuća je opljačkana i tu je izgrađena prilično pristojna vila, ali to je bilo pre 40 godina. Na tom potezu ima svega 7 privatnih kuća (uključujući i onu crkvu/katedralu u broju 70) - od broja 60 do broja 74. Ti si primetio kuću br. 74.
Ja tu retko prolazim, iako stanujem par ulica dalje, jer ne mogu da gledam to stanje, ili da prođem, ali onda "moram tugom krenuti glavu..."
Ali, eto, ima ovde ljudi koji veruju u "progres" te vrste.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:48 15.11.2021

Re: атака трагом

Na primer, na južnoj strani Hrama (znači, ulica Bore Stankovića i Braničevska) su nikli grdni soliteri koji po svojoj veličini tu jednostavno ne treba da se nalaze. Ne bih se uopšte iznenadio kad bi ubrzo tu nikla neka zgrada koja bi nadvisila Hram.


Da, cisto varvarstvo. Cini mi se da sam video letos da i u onoj mini ulicici koja nosi Pekicevo ime grade neku grdosiju.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:20 16.11.2021

Re: атака трагом

Inače, toj vili sam se divio, ali sam pred njom uvek osećao i blagu nelagodnost. Valjda jer je uvek bila zamandaljena. Pripadala je uglednoj (i mislim izumrloj) porodici Flašar (Miron Flašar, šef katedre za klasičnu filologiju).

Да, то је била једна од најлепших кућа на Неимару, а на фасади је мислим и писало “Вила Флашар”. Наследница је била Миронова братаница и она је кућу продала пре десет или петнаест година, а куриозитет је био да је, колико се сећам приче, цена била слична или чак нешто нижа од оне по којој је продала минијатурну кућицу на Луштици.
nsarski nsarski 17:17 16.11.2021

Re: атака трагом

Da, cisto varvarstvo. Cini mi se da sam video letos da i u onoj mini ulicici koja nosi Pekicevo ime grade neku grdosiju.


Nisam bio lenj. Prolazim danas pored novog gradilišta koje sam pomenuo, na dnu ulice Čuburske i vrhu ulice Petra Kočića. Tu su srušili neku lokalnu kuću i na njenom mestu planiraju da dignu 4 sprata + potkrovlje, naravno. Ta zgrada će potpuno da zakloni kuću koja je uvučena u dvorište. Nesrećni vlasnik se bunio, ali mu ništa nije pomoglo. Najzad je počeo na svojoj kući da ističe velike parole sa "Stop bezakonju!" i "Stop građevinskoj mafiji!"
Međutim oni su mu, čini se, dozvolili da besni "u svoja četiri zida".
Evo kako to danas izleda (slikano oko 15h, Nov. 16, Neimar)



Gradilište ispred jedne uvučene kuće. Može da se zamisli kakav pogled će vlasnik kuće imati kada višespratnica bude gotova.

Sliku sam uvećao da bi se videla "uporna poruka" gradskim vlastima, kako nas je uputio naš domaćin Bobić.



Eto, to je ceo bunt koji nesrećni vlasnik kuće može da ispolji. Svoje prozore je delimično pokrio da mu ih ne bi radnici razbili. Ranije su parole bile okačene na te prozore da bi se bolje videle sa ulice.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:56 16.11.2021

Re: атака трагом

zilikaka

Ne,oni što ruše ulažu neke lepe pare u odlične lokacije i gledaju da na tim mastima nazidaju 3,4 ili 10 puta više kvadrata, koji će svaki biti prodat po odlučnim cenama..


Pročitaj sad ovaj niz komentara iznad i biće ti jasno da taj kraj grada uskoro više neće biti smatran "dobrim krajem grada". Taj kraj je imao toliko visoke cene zbog onog što je bio nekada, za desetak godina bilo ko, ko ima love neće hteti tamo da živi. Tražiće nešto mirnije i ušuškanije.

Ja lično im nikada neću oprostiti onaj skverić na uglu Dubljanske i Graničarske. Dobro, i još par lokacija u tom kraju ali ova me je baš ujela za srce.
Uz ono čudo koje se sada zove "Trg Mome Kapora" pa ga sada još zovu i "ambijentalna celina". Ama bre moroni jedni, to je bila ambijentalna celina pre nego što ste vi intervensali, sada je, da izvinite, "ambijentalni kurac".

P.S.
Da budemo jasni, unakažavanje tog dela grada je počelo mnogo pre Vesića i naprdnjaka. Ovi su samo nastavili hod utabanim stazama.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:00 16.11.2021

Re: атака трагом

.
nsarski nsarski 23:45 16.11.2021

Re: атака трагом

Da budemo jasni, unakažavanje tog dela grada je počelo mnogo pre Vesića i naprdnjaka. Ovi su samo nastavili hod utabanim stazama.


Naravno! U davna vremena kad je moderan bio koncept "investitorskog urbanizma". Naš domaćin svakako o tome mnogo zna.
Znači dođe ti neki baja Karić i kaže da hoće tu i tu da izgradi neko "moderno" čudo i da je to progres. I potegne političare, uticajne arhitekte i projektante (još ako projekat rade neki od njihovih biroa, divota!), oni izdaju dozvolu i dobiješ ruglo. Tj. dobiješ nešto tačno po ukusu bogate prostačine kome do grada uopšte nije stalo.
zilikaka zilikaka 00:01 17.11.2021

Re: атака трагом

Pročitaj sad ovaj niz komentara iznad i biće ti jasno da taj kraj grada uskoro više neće biti smatran "dobrim krajem grada". Taj kraj je imao toliko visoke cene zbog onog što je bio nekada, za desetak godina bilo ko, ko ima love neće hteti tamo da živi. Tražiće nešto mirnije i ušuškanije.

Ja lično im nikada neću oprostiti onaj skverić na uglu Dubljanske i Graničarske. Dobro, i još par lokacija u tom kraju ali ova me je baš ujela za srce.

Ja imam sreću da ga pamtim iz nekih vremena pre "investitora" i čak me vežu neke lepe uspomene. Sestra mi stanovala baš tu negde kod te kuće koja je srušena.
Bio je to prelep kraj.
Sad nemam želju da vidim kako izgleda.
A za te koji slupaju ogromne pare kupujući po nekoliko stanova će biti taman i ovakav.
bene_geserit bene_geserit 04:25 17.11.2021

Re: атака трагом

Javna je tajna da se takvi prazni koriste za štekovanje droge

Ovo zapravo nema nikakvog smisla. Droga se šteka po okolnim šumarcima da ako je kojim slučajem murja nađe niko "ne zna" čija je. Ako je štekaš u stanu onda je vlasnik stana odgovoran, isto tako možeš kod sebe na gajbi koja je razlika.
te silne stanove kupuje mafija koja ima ovu državu, te je potrebno oprati silne pare, što pre i što više. Najmanje je bitno ko će u tim stanovima da živi.

Ma naravno, pranje nelegalno stečenih para, još kad dodaš pumpanje cena nekretnina, ne zanima ih mnogo da krenu sa izdavanjem, to je sića.
Ako je za utehu (a nije) isti trend vidim i ovde u USA, samo ne peru pare (pošto je sve to legalno ukradeno) i više izdaju, ali sve veću količinu nekretnina drže tako neki "real estate investment trusts", tipa Blackstone čiji real estate division ima u vlasništvu 300M SF residencijelnog i poslovnog prostora (vrednog ~100 milijardi $ ili tako nešto). I naravno pumpaju cenu nekretnina ko poludeli. Mada poneko po malo i pukne ko Zillow ovih dana.
Al ovde makar rade gentrification ko ljudi tj. to na nešto liči, mada i ovde dvorišta sve manja a kuće sve sabijenije.
magnus magnus 07:24 17.11.2021

Re: атака трагом

Ona (cvileći): morala sam, nisam imala kud. Pretio je da će me otpustiti ako ne potpišem.
pa jebemu miša , mogla je u privatnike, dobri arhitekti su valjda tražena roba . mada ja i nisam neki ljubitelj svemoći konzervatora , to je isto dvosjekli mač
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:16 17.11.2021

Re: атака трагом

Ja lično im nikada neću oprostiti onaj skverić na uglu Dubljanske i Graničarske. Dobro, i još par lokacija u tom kraju ali ova me je baš ujela za srce.
Uz ono čudo koje se sada zove "Trg Mome Kapora" pa ga sada još zovu i "ambijentalna celina". Ama bre moroni jedni, to je bila ambijentalna celina pre nego što ste vi intervensali, sada je, da izvinite, "ambijentalni kurac".



Uf da, taj Trg je sprdacina. Sve te ulice od Kataniceve pa tamo iza Macvanske i ostalo su nepopravljivo upropastili. Prevelike zgrade za tako uske ulice i svuda parirani SUV pa jedva i peske mozes proci. Kakva ce tek cudovista da niknu u Mekenzijevoj gde se jos drze one male zanatske prodavnice - mislim i to bi se dalo malo srediti. Nesto verovatno jos gore nego ona aluminijumska kutija na mestu pokojne Rupe. Da ne pominjem onaj Hilton kod Slavije zbog koga su srusili DzKC.

Da budemo jasni, unakažavanje tog dela grada je počelo mnogo pre Vesića i naprdnjaka. Ovi su samo nastavili hod utabanim stazama.


Bilo bi dobro kada bi autor bloga o tome nesto rekao.
mirelarado mirelarado 09:30 17.11.2021

Re: атака трагом

Da ne pominjem onaj Hilton kod Slavije zbog koga su srusili DzKC.


U međuvremenu nije zapostavljeno ni staro gradsko jezgro. Opet neki slon niče preko puta Kalemegdana. Kao da ona grdosija od tržnog centra nije dovoljno naružila tu "ambijentalnu celinu".


nsarski nsarski 01:33 19.11.2021

Re: атака трагом

Ovo zapravo nema nikakvog smisla. Droga se šteka po okolnim šumarcima da ako je kojim slučajem murja nađe niko "ne zna" čija je. Ako je štekaš u stanu onda je vlasnik stana odgovoran, isto tako možeš kod sebe na gajbi koja je razlika.


Raspitao sam se kod ljudi koji to bolje znaju - taj trik ima smisla, barem kod nas. Najpre, nisu u pitanju manje količine, već nešto ozbiljnije. To ne možeš da skrivaš u šumarcima.
Zatim, stan može da se vodi na bilo čije ime, a ne na nekog na koga policija sumnja. Zatim, adresa tog šteka se ne odnosi ni na jednu konkretnu osobu. Možda na nekog vlasnika koji nema veza sa drogom.
Kako će panduri da uđu u neki stan koji nema veze sa osumnjičenim, niti je on vlasnik, niti tu stanuje? Jedino ako je "provala" u pitanju, da ga je neko iz okruženja otkucao, ali to je sasvim druga situacija.
bene_geserit bene_geserit 08:12 19.11.2021

Re: атака трагом

Raspitao sam se kod ljudi koji to bolje znaju - taj trik ima smisla, barem kod nas. Najpre, nisu u pitanju manje količine, već nešto ozbiljnije. To ne možeš da skrivaš u šumarcima

OK, verujem ti.
Meni je ovo za šumarke pričao neki tip sa Banjice pre koji mesec. Inače njegova tetka i moj ćale drugari sa hajkinga. Završio fakultet u USA na sportsku stipendiju (vaterpolista) pa se preselio u San Diego. Fakultet završio u Memfisu, ja ga pitao kako je tamo obzirom da je broj ubistava na nivou Kolumbije, on kaže OK je, navikao on da gleda oružje, Banjica, navijači Rada i sl. Pa smo se dohvatili i te teme sa skrivanjem droge po šumarcima (ali u pravu si, verovatno je to za ove amatere koji rade sa manjim količinama). U tom trenutku ja imao besmislenu ideju da ću možda da se vratim u Srbiju kad odem u penziju (nisam baš razmišljao o stanju zdravstvenog sistema i kakav će tek da bude za 10-15 godina) i napikirao Banjicu da gledam nešto da kupim jer je najbolji vazduh u BGu, neke delove tamo uz šumu. Eto on me potsetio da ima i drugih faktora koje moraš da uzmeš u obzir. Kao i svuda uostalom, i ovde se prvo gleda sigurnost kraja kad kupuješ kuću, nego mi nešto to nije padalo na pamet za Beograd.
alselone alselone 08:16 19.11.2021

Re: атака трагом

Mozes uvek u NS da dodjes.
bene_geserit bene_geserit 09:14 19.11.2021

Re: атака трагом

Mozes uvek u NS da dodjes

Hvala na pozivu, nego ima nešto previše vojvođana tu kod vas, ja sam čovek brđanin.
Šalim se, mojoj ženi zapravo odgovara taj mentalitet, meni ne toliko.
Zapravo mi je suviše lepo ovde gde sam da bi se stvarno vraćao. Takođe, deca su mi ovde tako da ...
nsarski nsarski 11:28 19.11.2021

Re: атака трагом

bene_geserit
Raspitao sam se kod ljudi koji to bolje znaju - taj trik ima smisla, barem kod nas. Najpre, nisu u pitanju manje količine, već nešto ozbiljnije. To ne možeš da skrivaš u šumarcima

OK, verujem ti.
Meni je ovo za šumarke pričao neki tip sa Banjice pre koji mesec. Inače njegova tetka i moj ćale drugari sa hajkinga. Završio fakultet u USA na sportsku stipendiju (vaterpolista) pa se preselio u San Diego. Fakultet završio u Memfisu, ja ga pitao kako je tamo obzirom da je broj ubistava na nivou Kolumbije, on kaže OK je, navikao on da gleda oružje, Banjica, navijači Rada i sl. Pa smo se dohvatili i te teme sa skrivanjem droge po šumarcima (ali u pravu si, verovatno je to za ove amatere koji rade sa manjim količinama). U tom trenutku ja imao besmislenu ideju da ću možda da se vratim u Srbiju kad odem u penziju (nisam baš razmišljao o stanju zdravstvenog sistema i kakav će tek da bude za 10-15 godina) i napikirao Banjicu da gledam nešto da kupim jer je najbolji vazduh u BGu, neke delove tamo uz šumu. Eto on me potsetio da ima i drugih faktora koje moraš da uzmeš u obzir. Kao i svuda uostalom, i ovde se prvo gleda sigurnost kraja kad kupuješ kuću, nego mi nešto to nije padalo na pamet za Beograd.


Ne mora da mi sasvim veruješ, jer ni ja ništa od toga nisam svojim očima video. Čuo sam od više pandura o tim štekovima, a neke od tih priča mi je potrdio odličan drugar, važan Bg. arhitekta, koji je preko 100 kuća ovde izgradio. Ukratko, meni ne izgleda nemoguće.

A glede doseljenja.
Moj brat blizanac koji tamo živi i radi (lekar) već 35 godina imao ideju da se vrati i napravi sebi super život u Bg., kao što tamo ima. Pre desetak godina kupio nov stan, veliki, i to na Banjici "zbog vazduha". U međuvremenu, tu su se izgradile grdne kuće, bez plana i sistema, kao u Kaluđerici, bože me sakloni. Komšijsko dvorište zauzelo njegov pristup kući tako da ne može kolima da joj se približi. Itd.
U svakom slučaju, pre par meseci je taj stan prodao. Sada bira nešto na Karibima ili na Floridi.
nikvet pn nikvet pn 13:11 19.11.2021

Re: атака трагом

zilikaka

Bio je to prelep kraj.
Sad nemam želju da vidim kako izgleda.


У срцу Неимара у једној од вила становао сам као студент четири године. Пензионисани зубар и супруга, господа, дивни људи. Чуо сам историју поратне отимачине читавога краја али за студентске уши не баш занимљиво. То је било пре 40-так година.

Стицајем околности нисам прошао старим крајем до пре неки месец. Овде присутни блогер је сведок мога шока и ужаса кад ми је показао у шта се то претворило. Онако пријатан тих господски крај да постане ругло претрпано фенсинабуџеним зградуринама без приступа, зеленила, сунца и паркинга?! Ушминкано Жарково.

Нећу више ићи на ту страну...

alselone alselone 13:17 19.11.2021

Re: атака трагом

Нећу више ићи на ту страну...


Kad odeš u Valjevo, zapevaj Šumadincu ovu pesmu, siguran sam da će mu se jako svideti.
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:31 20.11.2021

Re: атака трагом

A glede doseljenja.
Moj brat blizanac koji tamo živi i radi (lekar) već 35 godina imao ideju da se vrati i napravi sebi super život u Bg., kao što tamo ima. Pre desetak godina kupio nov stan, veliki, i to na Banjici "zbog vazduha". U međuvremenu, tu su se izgradile grdne kuće, bez plana i sistema, kao u Kaluđerici, bože me sakloni. Komšijsko dvorište zauzelo njegov pristup kući tako da ne može kolima da joj se približi. Itd.
U svakom slučaju, pre par meseci je taj stan prodao. Sada bira nešto na Karibima ili na Floridi.

Мислим да већини оних који би се можда доселили после деценија проведених негде друго, проблем представља баш анархија која постоји, не само у урбанизму и аритектури, него анархија у свакој сфери, у саобраћају, понашању на јавним местима итд.

Један пример тога је нешто што виђам у мајчином комшилуку. Она живи на углу уске, не много прометне једносмерне улице где неки возачи возе и тридесетак метара у рикверц да би избегли да направе круг не већи од 200-300 метера. Штеде људи време!
macak_tosa macak_tosa 07:59 20.11.2021

Re: атака трагом

principessa_etrusca
A glede doseljenja.
Moj brat blizanac koji tamo živi i radi (lekar) već 35 godina imao ideju da se vrati i napravi sebi super život u Bg., kao što tamo ima. Pre desetak godina kupio nov stan, veliki, i to na Banjici "zbog vazduha". U međuvremenu, tu su se izgradile grdne kuće, bez plana i sistema, kao u Kaluđerici, bože me sakloni. Komšijsko dvorište zauzelo njegov pristup kući tako da ne može kolima da joj se približi. Itd.
U svakom slučaju, pre par meseci je taj stan prodao. Sada bira nešto na Karibima ili na Floridi.

Мислим да већини оних који би се можда доселили после деценија проведених негде друго, проблем представља баш анархија која постоји, не само у урбанизму и аритектури, него анархија у свакој сфери, у саобраћају, понашању на јавним местима итд.

Један пример тога је нешто што виђам у мајчином комшилуку. Она живи на углу уске, не много прометне једносмерне улице где неки возачи возе и тридесетак метара у рикверц да би избегли да направе круг не већи од 200-300 метера. Штеде људи време!

Ja sam nekoliko puta provodio manje od decenije negde drugo.
I svaki puta mi je bilo poprilično teško vraćanje na ova naša podešavanja.
Mislim da je više od decenije prevelik period posle koga je povratak teško moguć, odnosno, gotovo nemoguć.
A i čemu?!
magnus magnus 06:49 17.11.2021

ciljevi

jebiga kad je kod nas jedini uspješan privatni biznis , kriminal .
nsarski nsarski 09:41 17.11.2021

Re: ciljevi

magnus
jebiga kad je kod nas jedini uspješan privatni biznis , kriminal .


Mislim da će se nešto tim povodom pokrenuti još koliko danas.
nsarski nsarski 17:07 18.11.2021

Re: ciljevi

DODATAK:

Maločas sam prošao pored gradilišta koje sam slikao i postavio gore. Tu je sada policija - parkirano vozilo, rotacija, policajci se raspravljaju sa nekim likovima koji mi liče na "investitore".
Možda je ipak krenulo. Da se zaustavi barem to konkretno ludilo. A ima ih na pretek u mom kraju (Kotež Neimar).
nsarski nsarski 16:43 20.11.2021

Da se vratimo na temu...

Danas sam saznao od g-dina Acovića da je kuća u Internacionalni brigada 47, koja je predmet ovog bloga, značajna i po tome što je u njoj nekada živeo otac Ive Andrića.
Jebiga, sad je neki "Krdžić" kupio plac i kuću, podmitio nekog u vlasti da mu izdaju građevinsku dozvolu i voila! U takvoj zemlji živimo. Treš vlast, treš estetika, treš urbanizam. Potpuno smeće.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana