Društvo| Istorija| Kultura| Muzika| Umetnost

Dare to change

natasa_tasic_10 RSS / 01.11.2021. u 00:27

Tasic-20.11.-212x300.jpg

 

Nema nikakve politike u ovom tekstu, sem čiste ženske solidarnosti.

Poslednje dve godine istražujem žensko stvaralaštvo, sa posebnim osvrtom na kompozitorke  koje su ostavile izuzetan trag na muzičkoj umetničkoj sceni.

Ako ste gledali film "Zaljubljeni Šekspir", ženama je bilo zabranjeno da stupaju na scenu, a u muzici,da dečaci nisu bili kastrirali, ne bi bili u mogućnosti da  preuzmu sopranske i mecosopranske deonice.

Čuvena scena kada Farineli peva, a Hendl pada u nesvest je ne samo potresna, već govori o vremenu kada ženski rod nikakvo pravo glasa nije imao, pa opet najveći je teret baš bio na njima. 

 

Tokom godina, počela se buditi svest o pravima koja bi mogla da se ostvare, ali su bila skupo plaćena, jer su  tadašnje feministkinje bile  hapšene i mučene,ali se nije  odustajalo.

Usudi se na promene ili "Dare to change" je koncert posvećen ženskom umetničkom stvaralaštvu.

Ukoliko ste u Beogradu 20.11. i poželite  da čujete jedan lep program i neke životne priče izvanrednih dama u umetnosti, dobro došli ste na Kolarac.

 

Početak j eu 20h. Ulaz je slobodan, a besplatne ulaznice mozete preuzeti na blagajni Kolarčeve zadužbine. 

 

Program koncerta 

 Nataša Tasić Knežević , sopran

 Zorka Milivojević, pijanistkinja

Clara Schuman, op.13
1. Ich stand in dunklen Träumen
2. Sie liebten sich beide
3. Liebeszauber
4. Der mond kommt still gegangen
5. Ich hab’ in deinem auge
6. Die stille lotosblume
Maša Babić, pijanistkinja
Germaine Taillefere – Romance
Nataša Tasić Knežević , sopran
Zorka Milivojević, pijanistkinja
Florebce B. Price – Forever
Amy Beach, op.44, N2
Ah, Love, but a day
Pauline Vardot – Hai Luli !
Maša Babić, pijanistkinja
Vera Milanković - Devojačko kolo
Momačko kolo
Miloš Miketić, flautista
Vera Milanković

1.Gradinom cveće cvetalo za flautu i klavir
2.Cveti za flautu i klavir
3.Nokturno za flautu i klavir
Nataša Tasić Knežević , sopran
Zorka Milivojević, pijanistkinja

Natalija Lukić
Za domovinu 

 

Koncert je podržan od strane Ministarstva kulture i informisanja Vlade Republike Srbije, UN Women i u organizaciji Romaga.

Ulaz je slobodan.  



Komentari (69)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 01:00 01.11.2021

стрпене ....спашене

Tokom godina, počela se buditi svest

буђење свести* процес дуготрајан
журба свакако резултат ........не даје,
тактика је битна .......те вера у успех
па најмање битно ...колико * траје

но помака има то је јасно свима
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 01:02 01.11.2021

Re: стрпене ....спашене

AkO ste u Bg dodjite.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 01:15 01.11.2021

Re: стрпене ....спашене

nisam pojma imala o klari suman, sad sam isla malo da procitam…

toliko toga zanimljivog, moze svako da vidi na wikipediji.

srecno na koncertu i verujem da ces nadmasiti madame barbaru sa snimka. znam da to nije cilj koncerta,nemam zlu nameru, samo takav vajb imam…

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 01:18 01.11.2021

Re: стрпене ....спашене

Hvala. Ja licno mislim da nju niko ne moze da nadmasi u lidu. Ona je tu neprikoslovena.
Inace ove solo pesme su nastale u Klarinom najtezem periodu. Suman je potpuno izgubio razum, a Brams im je cuvao decu dok je ona svirala i izdrzavala porodicu.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 01:25 01.11.2021

Re: стрпене ....спашене

molim.

da, deluje mi kao zena zmaj, klara.

osmoro dece, pijanistkinja..

zanimljivo da jetrebalo da ima koncert u parizu sa paganinijem ako dobro procitah u polusnu i nije mnogo ljudi doslo zbog epidemije kolere. nemoguce ne povuci paralelu.

nadam se da to nece biti slucaj ali da ce i svi postovati distancu, dobro je za sve…
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 01:31 01.11.2021

Re: стрпене ....спашене

To sam i ja pomislila.
Ima distance, jer postoji razmak izmedju sedista i ne uzima se cela sala, vec samo jedan deo.
Maske su obavezne
magnus magnus 06:19 01.11.2021

Re: стрпене ....спашене

Ja licno mislim da nju niko ne moze da nadmasi u lidu.
nit će išta moći da zamjeni njen lik na ovim prostorima
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 08:48 01.11.2021

Re: стрпене ....спашене

Istinu zboris.
angie01 angie01 11:11 01.11.2021

Re: стрпене ....спашене

super, cestitam Natasa,..konacno neke lepe stvari.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 11:46 01.11.2021

Re: стрпене ....спашене

Hvala.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:39 01.11.2021

Драга Наташа

Леп концертни програм и подсећање на Клару Шуман која је као и Козима Вагнер (рођ. Лист), па и Алма Малер, оставила траг у музичком стваралаштву. (Сама одавно хоћу да напишем тексто сестрама Буланже, рано преминулој Лили и старијој Нађи чији је студент био скоро сваки композитор који је нешто представљао у музици 20. века.)

Не разумем међутим чему служи рециклирање чињенице да жене нису могле на сцену у Шекспирово време. Нису могле, па шта?

Заиста талентоване жене, од Сафо, преко Јефимије, Феде Галиције, Артемисије, Мери Шели или Аде Лавлејс су у сваком времену налазиле начин да се искажу.

А стварне жртве нису биле жене које нису наступале већ, без икакве сумње, баш кастрати који су певали женске гласове.
angie01 angie01 17:10 01.11.2021

Re: Драга Наташа

А стварне жртве нису биле жене које нису наступале већ, без икакве сумње, баш кастрати који су певали женске гласове.


kako si dosla do ovog uporedjivanja,...naravno da su zene bile zrtve raznih zabrana, pa i nedozvoljavanjem da se popnu na scenu i ispolje svoje talente.

kastrati su prica za sebe-jesu uskocili zbog potrebe da se pevaju sopranske deonice u crkvenim horovima, a za vreme zabrane da to cine zene,...ali su njihovi rasponi i glasovne mogucnosti nadmasivale mogucnosti i izraz zenskog zrelog soprana i vrlo brzo su se izdvojili kao specificna verzija andjeoskog glasa i mnogi kompozitori baroknog doba- Hendl,Gluk...su komponovali i specijalno za kastrate, (cije arije ne bi ni mogli da otpevaju zenski vokali)...koji su mahom dolazili iz siromasnih porodica, pa su roditelji dozvoljavali takvo sakacenje, nadajuci se slavi i bogatsvu, koje su neki od tih pevaca uspeli da dosegnu.
macak_tosa macak_tosa 17:37 01.11.2021

Re: Драга Наташа

principessa_etrusca
Леп концертни програм и подсећање на Клару Шуман која је као и Козима Вагнер (рођ. Лист), па и Алма Малер, оставила траг у музичком стваралаштву. (Сама одавно хоћу да напишем тексто сестрама Буланже, рано преминулој Лили и старијој Нађи чији је студент био скоро сваки композитор који је нешто представљао у музици 20. века.)

Не разумем међутим чему служи рециклирање чињенице да жене нису могле на сцену у Шекспирово време. Нису могле, па шта?

Заиста талентоване жене, од Сафо, преко Јефимије, Феде Галиције, Артемисије, Мери Шели или Аде Лавлејс су у сваком времену налазиле начин да се искажу.

А стварне жртве нису биле жене које нису наступале већ, без икакве сумње, баш кастрати који су певали женске гласове.

Napiši!
nask nask 19:46 01.11.2021

Re: Драга Наташа

А стварне жртве нису биле жене које нису наступале већ





angie01 angie01 20:07 01.11.2021

Re: Драга Наташа

eh, kako mogu pogresno da se protumace ove slike,..a na njima je prikazana osveta zbog potlacenosti, ponizenja i silovanja,...nastale upravo u vreme baroka, genijalnim talentom mlade slikarke Artemizije Djentileski, koja je na platna prenela zamisljenu osvetnicku egzekuciju svog tlacitelja, zeleci da barem tako dobije neko zadovoljenje za nepravdu koja joj je ucinjena...ujedno su to njeni autoportreti.

nask nask 21:08 01.11.2021

Re: Драга Наташа

eh, kako mogu pogresno da se protumace ove slike,


Ja sam sam samo asocirao

Артемисије

А стварне жртве нису биле жене које нису наступале већ,


Bez tumačenja, samo pomalo ironična tj. šaljiva asocijacija.

a na njima je prikazana


Pre svega biblijski motivi, nepresušni izvor inspiracije za sve dobro na ovom svetu. Tumačenja su naša.
angie01 angie01 21:48 01.11.2021

Re: Драга Наташа

Bez tumačenja, samo pomalo ironična tj. šaljiva asocijacija.


kapiram sta si ti hteo,..al eto rekoh sta jeste-jer bi inace bila zloupotreba,( ne mislim na tvoju nameru), nego na eventualno tumacenje uz komentar koji si ovako ironicno ilustrovao.

meni je dovoljno-najblaze receno-cudno, da zena na blogu koji je postavljen u cast toga sto su se obespravljene zene izborile za svoja prava da se umetnicki izrazavaju, kaze, pa sta ako nisu mogle da nastupaju, komponuju, sta god i tako budu ponizene, negirane, obrisane kao osobe i umetnice,...obaska sve drugo sto su trpele,...i jos istice kako nisu one bile nikakve zrtve,...

...a Artemizija je uspela da javno ispolji svoj vanserijski talenat, zahvaljujuci ocu Oraciju, koji je isto bio slikar, postala jedina zena primljena u Akademiju, ali je kao mlada dozivela izdaju i zlostavljanje, jer ju je silovao njen ucitelj, koji je jos bio i prijatelj njenog oca, posle cega je morala da se brani od optuzbi i podsmeha sredine, koja ju je tretirala sa prezrenjem i odbacivanjem, te ove slike predstavljaju njenu zamisljenu osvetu za sve sto je prezivela, upravo kao zrtva.
principessa_etrusca principessa_etrusca 04:27 02.11.2021

Re: Драга Наташа

meni je dovoljno-najblaze receno-cudno, da zena na blogu koji je postavljen u cast toga sto su se obaspravljene zene izborile za svoja prava da se umetnicki izrazavaju, kaze, pa sta ako nisu mogle da nastupaju, komponuju, sta god i tako budu ponizene, negirane, obrisane kao osobe i umetnice,...obaska sve drugo sto su trpele,...i jos istice kako nisu one bile nikekve zrtve,...

Лако се могу пронаћи академски чланци који учешће жена у историјским интелектуалним елитама стављају на прилично константних 10%, да не говоримо о примерима жена које су кроз историју суверено владале, укључујући и владарке светских империја.

Да не идемо дубоко у историју класних односа, већ да се задржимо на економском аспекту, већина становништва на овој планети је живела, а истни за вољу у многим земљама и даље живи у условима sustinence agriculture, пољопривреде где домаћинства успевају да произведу тек довољно за сопствено преживљавање, са врло мало или нимало вишка, о ком праву на уметнички израз ти говориш?

Верујем да умерност у сваком облику треба да буде доступна што ширим круговима и мислим да је увек добродошло и спонзорство извођачких уметности и бесплатни концерти класичне музике.

У конкретном случају Наташиног концерта, питање је који је интерес агенције Women UN у томе да београдска публика чује композиције Кларе Шуман и Вере Миланковић, у земљи у којој су најакутнији женски (и мушки) проблеми сиромаштво и немогућност привређивања.
macak_tosa macak_tosa 05:53 02.11.2021

Re: Драга Наташа

principessa_etrusca
meni je dovoljno-najblaze receno-cudno, da zena na blogu koji je postavljen u cast toga sto su se obaspravljene zene izborile za svoja prava da se umetnicki izrazavaju, kaze, pa sta ako nisu mogle da nastupaju, komponuju, sta god i tako budu ponizene, negirane, obrisane kao osobe i umetnice,...obaska sve drugo sto su trpele,...i jos istice kako nisu one bile nikekve zrtve,...

Лако се могу пронаћи академски чланци који учешће жена у историјским интелектуалним елитама стављају на прилично константних 10%, да не говоримо о примерима жена које су кроз историју суверено владале, укључујући и владарке светских империја.

Да не идемо дубоко у историју класних односа, већ да се задржимо на академском аспекту, већина становништва на овој планети је живела, а истни за вољу у многим земљама и даље живи у условима sustinence agriculture, пољопривреде где домаћинства успевају да произведу тек довољно за споствено преживљавање, са врло мало или нимало вишка, о ком праву на уметнички израз ти говориш?

Верујем да умерност у сваком облику треба да буде доступна што ширим круговима и мислим да је увек добродошло и спонзорство извођачких уметности и бесплатни концерти класичне музике.

У конкретном случају Наташиног концерта, питање је који је интерес агенције Women UN у томе да београдска публика чује композиције Кларе Шуман и Вере Миланковић, у земљи у којој су најакутнији женски (и мушки) проблеми сиромаштво и немогућност привређивања.

Da.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 08:36 02.11.2021

Re: Драга Наташа

У конкретном случају Наташиног концерта, питање је који је интерес агенције Women UN у томе да београдска публика чује композиције Кларе Шуман и Вере Миланковић, у земљи у којој су најакутнији женски (и мушки) проблеми сиромаштво и немогућност привређивања.

Konkretno cilj je da se kroz umetnost ukaze na zenaki aktivizam, a druga stvar je da kod nas ne znaju mnogi umetnici koliko je plodonosan rad bio ovih zena. Jedna od njih je afroamerikanka Florence B.Price o kojoj apsolutno niko nista ne zna, a posle koncerta note ostavljam katedri.
Iako se mnogo prica u umetnosti, malo se zna. Pauni e Viardot je bila cuvana mezzosopranistkinja, ali je bila i kompozitorka. Zasto da ne pricamo o tome.
Ja problem sirimastva ne mogu da resim, jer i sama znam sta to znaci, ali mogu makar malo svetlosti da unesem u umetnost.
angie01 angie01 11:22 02.11.2021

Re: Драга Наташа

Лако се могу пронаћи академски чланци који учешће жена у историјским интелектуалним елитама стављају на прилично константних 10%


ne bih da trazim ponudjene clanke,jer ne znam sta hoces da dokazes- da zene nisu bile sputavane i obespravljenje-pa zato nisu potrebni clanci, to je bejzik istorija...pri cemu ta borba jos uvek traje, negde se nije pomakla ni od prvog koraka.


са врло мало или нимало вишка, о ком праву на уметнички израз ти говориш?


sta si sad pomesala-umetnostje vrlo specificna kategorija,samim tim sto njome mogu da se bave samo odabrani,jer pored volje, moras da si blagosloven i talentom, koji ti definise potrebu da ga realizujes,...pa vecina umetnika kroz istoriju je kuburilo sa egzistencijom, ali nije mogla da odustane od svog puta,...i tu su mecene odigrale najznacajniju ulogu,...pa sad svemu tome dodaj zenu, koja ima jos i zabranu da se bavi onim sto ona jeste.


Верујем да умерност у сваком облику треба да буде доступна што ширим круговима и мислим да је увек добродошло и спонзорство извођачких уметности и бесплатни концерти класичне музике.


sa cime se slazem-generalno mislim da umetnici moraju da imaju neku finansijsku podrsku, kako bi mogli da se svojom umetnoscu bave i budu produktivni,...ujedno, promovisanje i priblizavanje umetnosti sto sirem auditorijumu rezultiralo bi oplemenjavanjem drustva.


, у земљи у којој су најакутнији женски (и мушки) проблеми сиромаштво и немогућност привређивања.


siromasto je posledica pogresne politike-da ne kazem nesto konkretnije, svi znamo- i umetnost ne moze da stane zbog toga,...ona se deseva i u ratu i u raznim drugim nemilim vremenima, jer i stvaraoci i publika imaju potrebu da razmenjuju svoje poruke, vizure, misli i emocije ,jer covekov duh i cula su njegova esencija i oni se moraju hraniti i negovati, tako se razvija,...inace se proces moze premotavati unazad-kao sto se vec desava kod nas.

...uostalom,kada sve prodje, ostaje samo stvaralastvo- trag nekog vremena, kome se dive i u buducnosti.
angie01 angie01 11:37 02.11.2021

Re: Драга Наташа

Breht recimo, govori o znacaju (pozorisne) umetnosti, tako sto smatra da sama katarza koju publika sledi po Aristotelovom poimanju pozorisnog dela, nije ono sto predstava treba da izaove, jer ona na taj nacin cini publiku samozadovoljnom i ne pomera nista, nego da treba da je osvesti, probudi i pokrene razmisljanje i kriticki stav prema losim stvarima u drustvu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:54 02.11.2021

Re: Драга Наташа

Слажем се да се мало зна, али не само о женама. Мало се зна и нпр. о барону фон Свитену, а његов утицај је био огроман, али пошто је био мушкарац, белац и аристократа, вероватно никоме не пада на памет да нас упознају са његовим значајем.

Познато је да сам противник афирмативних акција и лично мислим да су у томе највећи губитници групе које такве акције афирмишу, па то важи и за жене. Клара Шуман, Лили Буланже, Љубица Марић или Исидора Жебељан стоје раме уз раме са мушким композиторима, без икаквог прогледања кроз прсте јер су жене.

Поред тога, Србија није средина у којој је незамисливо да жена буде композитор, нити агенција Women UN служи за промоцију уметности, па ни уметница. (Можда би Women UN требало да за почетак прочешља рад мушког особља УН да више не би било сексуалног злостављања и друге злоупотребе жена.)
angie01 angie01 12:27 02.11.2021

Re: Драга Наташа

Слажем се да се мало зна, али не само о женама.


:))),...ti si uporna u potpuno pogresnom pravcu, pa ne potire jedna losa stvar drugu,...i cemu uvek prozivka nekceg drugog, ako je tema jedno, uoblicena vrlo smisleno.


Познато је да сам противник афирмативних акција и лично мислим да су у томе највећи губитници групе које такве акције афирмишу, па то важи и за жене.


kakve to veze ima sa bilo cim,...Natasa ti je lepo objasnila u tekstu,

Tokom godina, počela se buditi svest o pravima koja bi mogla da se ostvare, ali su bila skupo plaćena, jer su tadašnje feministkinje bile hapšene i mučene,ali se nije odustajalo.

Usudi se na promene ili "Dare to change" je koncert posvećen ženskom umetničkom stvaralaštvu.


zasto ne mozes da razumes...ili neces:)



zaharaga zaharaga 09:27 03.11.2021

Re: Драга Наташа

angie01
eh, kako mogu pogresno da se protumace ove slike,..a na njima je prikazana osveta zbog potlacenosti, ponizenja i silovanja,...nastale upravo u vreme baroka, genijalnim talentom mlade slikarke Artemizije Djentileski, koja je na platna prenela zamisljenu osvetnicku egzekuciju svog tlacitelja, zeleci da barem tako dobije neko zadovoljenje za nepravdu koja joj je ucinjena...ujedno su to njeni autoportreti.



Bese li Principesa napisala jedan blog o tome?
Ko god da je, bilo je zadovoljstvo citati.
shmoo shmoo 07:50 04.11.2021

Re: Драга Наташа

principessa_etrusca

као и Козима Вагнер (рођ. Лист) оставила траг у музичком стваралаштву.












Мислим, хоћу да кажем да знам поуздано да нису ни све жене исте (као ни мушкарци) и да неки мушкарци сасвим сигурно никада нису ударили неку жену.

Или, не дај боже, њеног личног и персоналног сина... Сопствене ћерке и туђи синови се код тих мама не броје, тј. они не постоје у том материнском свету.

Претпостављам да постоји и добар разлог за то.

Успут, што би рекао Чарли, а зашто се сви Сербљи, и мајке и очеви, својој женској деци обраћају са "сине"?






macak_tosa macak_tosa 17:37 01.11.2021

Da!

Samo napred!
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:35 02.11.2021

Od slova do slova

Kad je Etrurska princeza napisala ovo za kastrate, bilo mi je zanimljivo jer nije ocekivano.

Bilo je zanimljivo onda i analiziranje slike od strane Angie koju postavi nask, ali onda sve krene u nekom pravcu nekakvog dokazivanja i prepucavanja. Steta.
.P.E ima svoje vidjenje stvarnosti i kad nesto napadne mislim da se lepo ogradi svojim uvidom u situaciju. Tako je bilo za tekst Jarila, cini mi se, gde je navela svoje prisustvovanje nekoj gej predstavi, duga prica, ona zna sigurno.

Ovo je digresija, ali mene politicki korektan govor umara. Najvise zbog toga jer postoji ogromna agresija ljudi koji nisu ugrozeni ni sa cim ali brane tzv ugrozene i onda ako nesto pogresis, dobijes salve uvreda i opaski.

Na drugom blogu, evo meni je zasmetalo nesto u govoru jedne zene (iako nije upuceno meni ) koja mene cesto napadne ali ako joj ikad kazem tamo sta mi smeta, nece biti agresivno i sa vredjanjem.

Vredjam i govorim svasta ako mi dodje kad me neko direktno prozove a pri tom lupeta.

Za kraj, verujem da ce Natasin koncert biti posecen i lep.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 22:30 02.11.2021

Re: Od slova do slova


Za kraj, verujem da ce Natasin koncert biti posecen i lep.

Hvala. Ja se nadam da cu posle koncerta uspeti da upoznam neke blogere ukoliko budu zeleli da dodju.
Obecavam da nije dosadan program
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:56 03.11.2021

Re: Od slova do slova

Kad je Etrurska princeza napisala ovo za kastrate, bilo mi je zanimljivo jer nije ocekivano.

Зашто неочекивано? Кастарти, савременицима познати под еуфеминизмом музићи (једнина музико), сакаћени су као дечаци. Данас знамо имена оних који су достигли славу на позорницама и имали статус звезда, али је било много више оних незамћених, безимених, да не говорим да су многи и умирали током операције због примитивне анестезије. Кастрација није била њихов ”информисани избор”, нити су као деца могли да га направе, већ су неповратну одлуку о њиховом телу и будућности доносили други, па су они били најдиректније жртве туђих избора, чак и када би досегли славу и богатство као Фаринели или Кафарели.

Много је закукавања над худом женском судбином. Клара Шуман је била чувена пијанисткиња, чудо од детета, привилегована рођењем у музичкој породици. Њена мајка је била чувени сопран и пијанисткиња, отац такође пијаниста. Удата за Шумана, у пријатељству са Брамсом, чија је дела изводила, била је у центру музичког живота у Европи током многих деценија 19. века.

У Шекспирово време жене нису играле на сцени, али не треба заборавити да је његов савременик и поштовалац била краљица Елизабета I. Она је била љубитељ и поштовалац не само позоришне, већ и других уметности и генерално, њено време (владала је скоро пола века), познато као елизабетански период, било је време процвата уметности.

Za kraj, verujem da ce Natasin koncert biti posecen i lep.


Нема сумње да хоће.
angie01 angie01 09:38 03.11.2021

Re: Od slova do slova

Много је закукавања над худом женском судбином. Клара Шуман је била чувена пијанисткиња, чудо од детета, привилегована рођењем у музичкој породици. Њена мајка је била чувени сопран и пијанисткиња, отац такође пијаниста. Удата за Шумана, у пријатељству са Брамсом, чија је дела изводила, била је у центру музичког живота у Европи током многих деценија 19. века.


a ko zakuknjava? Da su zene bile obespravljene na mnoge nacine, pa i zabranom nastupanja- je istorijska cinjenica, koju ti negiras, ne kapiram zasto,..a primer Klare Suman je egzemplar a ne dokaz da je ipak sve bilo ok,... njena sreca- sem nespornog talenta-je bila sto joj je otac bio profesor muzike, te ju je on poducavao i progurao do pozornice, kako je postala poznata, normalno da je upoznalai druge umetnike iz svoje branse, Sumana je upoznala jos kao dete, jer je on ucio klavir kod njenog oca i jedno vreme ziveou njihovoj kuci,...znaci, ona jedna od retkih, sticajem specificnih okolnosti.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:17 03.11.2021

Re: Od slova do slova

a ko zakuknjava?

Закукавају они који од жена праве неку обесправљену класу или расу.

Да видимо ствари у некој перспективи, пијанистичка каријера Кларе Шуман је била у пуном јеку када је Линколн прокламовао еманципацију робова (а требало је да прође још сто година да црнац седне са белцем у аутобус).

Кажеш да је Клара Шуман изузетак. А да ли су изузетак и Фани Менделсон, Тереза Карењо, Лу Саломе, Жорж Санд, Милица Стојадиновић-Српкиња, Џејн Остин, Хелена Блавацки, Софија Ковалевскаја, па и Марија Кири, да набацам имена неколико савременица Кларе Шуман?
macak_tosa macak_tosa 12:38 03.11.2021

Re: Od slova do slova

principessa_etrusca
a ko zakuknjava?

Закукавају они који од жена праве неку обесправљену класу или расу.

Да видимо ствари у некој перспективи, пијанистичка каријера Кларе Шуман је била у пуном јеку када је Линколн прокламовао еманципацију робова (а требало је да прође још сто година да црнац седне са белцем у аутобус).

Кажеш да је Клара Шуман изузетак. А да ли су изузетак и Фани Менделсон, Тереза Карењо, Лу Саломе, Жорж Санд, Милица Стојадиновић-Српкиња, Џејн Остин, Хелена Блавацки, Софија Ковалевскаја, па и Марија Кири, да набацам имена неколико савременица Кларе Шуман?

Zašto ne napišeš blog?
Vidi se, da za razliku od mnogih, imaš osećaj za status žena i velikih umetnica, posebno.
angie01 angie01 13:39 03.11.2021

Re: Od slova do slova

Закукавају они који од жена праве неку обесправљену класу или расу.


pa pitam te ko su ti?-sem sto istorijske cinjenice tako nesto potvrdjuju,..
Да видимо ствари у некој перспективи, пијанистичка каријера Кларе Шуман је била у пуном јеку када је Линколн прокламовао еманципацију робова (а требало је да прође још сто година да црнац седне са белцем у аутобус).


ti bi opet da potires jedan "zlocin" drugim:)))

sta kazes, Zorz Sand-koja se zvala Amantin Lusil,uzela muski pseudonim i oblacila se kao muskarac,kako bi joj bila dostupnija mesta,koja su bila zabranjena zenama,ili Dzejn Ostin,koja je takodje objavljivala pod pseudonimom, Lu Salome,cerka mezimica generala cara Aleksandra drugog,te joj je bilo dostupno kavlitetno obrazovanje, kao i izuzetna poznanstava,..no da ne recikliram svaku ponaosb od ovih izuzetnih zena,..meni je i dalje cudno, da jedna zena negira da je nepravda prema zenama postojala,iako je to opste poznata stvar i uci se iz istorije i iz nekih drugih predmeta jos u OS.

stavise, sve te zene sto si nabrojala, su-Dare to change!
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:50 03.11.2021

Re: Od slova do slova

Закукавају они који од жена праве неку обесправљену класу или расу.


Principesa ovo toliko nije fer reci..

Izvuces nekolicinu primera privilegovanih zena iz imucnijih porodica i razumne za to doba njihove roditelje i koje su imale ludu srecu i da se iole ostvare u globalno obespravljenom dobu i onda relativizujes pricom o kastratima i nizim klasama zene/muskarci, da bi napravila sasvim pogresnu poentu.

Ovo 'nije fer' kad kazem je najblazi moguce izreceni protest na tvoje kazivanje.

Zene jesu obespravljene i danas cak u haj tek. dobu, u zapadnom svetu su postigle nesto a van zapadnog sveta jos uvek jako malo do nista. I sve to ti jako dobro znas, a zasto relativizujes to je dobro pitanje. (da je ovo sto ti pises muskarac rekao pa da razumem nategnuto ali nekako, ovako..
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 13:50 03.11.2021

Re: Od slova do slova

To i jeste poenta. Mnoge spisateljice su se potpisivale muskim imenima samo da bi im stampali knjige.
Istina je da je bilo zena sa izuzetnim obrazovanjem ako je rodjenjem to omoguceno, ili kasnije dobar zivot ukoliko postane kurtizana, ali prava dece i zena su i danas daleko od zakona koji im to garantuje.
U Avganistanu prodaju devojcice za jednu ovcu, a da ne pricam o grupaciji kojoj ja pripadam.
Poenta je da su sve te zene uspele da se svojim znanjem nametnu i da postanu postovane, ali im je to omogucio i drustveni status i status porodica u kojima su odrastale.
Fanny Mendhelson je izvanredna umetnica sa specificnim i istancanim frazama, Madam Kiri je naucinica...a sta da su bile rodjene u nekom siromasnom delu grada, da li bi imale istu sansu kao druge. Moje misljenje je da ne bi, ali njihova dela su pokretaci da se neke stvari zaista mogu promeniti.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:56 03.11.2021

Re: Od slova do slova

U Avganistanu prodaju devojcice za jednu ovcu,


Joj ne pominji mi Avganistan i taj deo sveta, pada mi roletna jer se setim nedavne diskusije o 'podrsci muzevnim muskarcima talibanima'… I drugacijem delu sveta koji bi mi evropocentricne hulje da narusavamo. Fuj.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 14:21 03.11.2021

Re: Od slova do slova

Meni isto roletna padne i smuci mi se sve.
Nemaju svi isti zivot niti su svi rodjenjem stekli neku blagodat sto se tice materijalnog, ali postoji sansa da se menjaju stvari na bolje. Moja majka je prvi primer zene koja je rekla dosta i pruzila nam drugaciji zivot, a uzor je nasla verovali ili ne u pesmama Mahalije Dzekson, s tim sto rec jednu nine razumela, ali je osetila muziku.
Eto sansa postoji.
A za ove muzevne majmune bi jedino kastracija na zivo bila opcija.
macak_tosa macak_tosa 14:26 03.11.2021

Re: Od slova do slova

apacherosepeacock
U Avganistanu prodaju devojcice za jednu ovcu,


Joj ne pominji mi Avganistan i taj deo sveta, pada mi roletna jer se setim nedavne diskusije o 'podrsci muzevnim muskarcima talibanima'… I drugacijem delu sveta koji bi mi evropocentricne hulje da narusavamo. Fuj.

Da.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:37 03.11.2021

Re: Od slova do slova

Izvuces nekolicinu primera privilegovanih zena iz imucnijih porodica i razumne za to doba njihove roditelje i koje su imale ludu srecu i da se iole ostvare u globalno obespravljenom dobu i onda relativizujes pricom o kastratima i nizim klasama zene/muskarci, da bi napravila sasvim pogresnu poentu.

Не бих рекла јер ако погледамо ко су били мушкарци композитори, писци или научници, доћи ћемо до закључка да исто што важи за жене, важи и за мушкарце, односно да се ради привилегованом слоју.

Погледај сада ОВАЈ ЧЛАНАК о томе како данас, у 21. веку, пензионисани рудари још увек умиру од плућних болести које су последица вишедеценијског копања угља.

Родне студије и владајуће становиште о историјској потлачености жена инсистирају ипак да је бели мушкарац непријатељ и тлачитељ, и да самим тим он не може бити жртва.
angie01 angie01 15:02 03.11.2021

Re: Od slova do slova

Родне студије и владајуће становиште о историјској потлачености жена инсистирају ипак да је бели мушкарац непријатељ и тлачитељ, и да самим тим он не може бити жртва.


gde to pise, to prosto nije istina,..ai smesno je da uporno potires cinjenice vezane za jednu ugrozenu grupu-drugom.


доћи ћемо до закључка да исто што важи за жене, важи и за мушкарце, односно да се ради привилегованом слоју.


ne mozemo da dodjemo do istog zakljucka, jer su fakat muskarcu bila data veca prava- ful pojnt!
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:22 03.11.2021

Re: Od slova do slova

ne mozemo da dodjemo do istog zakljucka, jer su fakat muskarcu bila data veca prava- ful pojnt!

Жене и мушкарци имају различиту биологију и највећи број разлика у “правима” је резултат наших биолошких разлика и ограничења.

Са друге стране, многа мушка “права” не дају никакву предност мушкарцима, рецимо “право” да сиђу у рудник, да када је потребно опашу оружје и оду у рат из кога се можда неће вратити или ће се можда вратити осакаћени, да буду примарни храниоци породице итд.
angie01 angie01 15:34 03.11.2021

Re: Od slova do slova

Жене и мушкарци имају различиту биологију и највећи број разлика у “правима” је резултат наших биолошких разлика и ограничења.


kakve veze biologija ima sa pravom na obrazovanje, rad, umetnicko izrazavanje, naucno istrazivanje, glasanje,...prava na izbor,...


Са друге стране, многа мушка “права” не дају никакву предност мушкарцима, рецимо “право” да сиђу у рудник, да када је потребно опашу оружје и оду у рат из кога се можда неће вратити или ће се можда вратити осакаћени, да буду примарни храниоци породице итд.


pa u taj rat su boga mi isle i zene, a BTW-ZENE RUDARI
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:45 03.11.2021

Re: Od slova do slova

Nemaju svi isti zivot niti su svi rodjenjem stekli neku blagodat sto se tice materijalnog, ali postoji sansa da se menjaju stvari na bolje. Moja majka je prvi primer zene koja je rekla dosta i pruzila nam drugaciji zivot

Неки су привилеговани рођењем, али предност не умеју да употребе на прави начин.

Твојој мајци наравно свака част, она је права хероина.

Срећом, ствари могу да се промене, и за жене, и за мушкарце, потребно је усудити се, имати таленат, а и нешто среће.

Остаје међутим да Клара Шуман или Вера Миланковић нису неки музички Мети Камбери. Оне нису успеле УПРКОС очекивањима, већ у складу са њима.
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:34 03.11.2021

Re: Od slova do slova


Срећом, ствари могу да се промене, и за жене, и за мушкарце, потребно је усудити се, имати таленат, а и нешто среће.


Ma naravno, eno Avganistan nareceni tamo ce da se ostvare znas kako, vise na kranovima, odrubljuju im se glave pred publikom, trudna policajka je ubijena pred muzem i decom.. pa pomnozi na hiljade. Usudile se a sreca rekla laku noc..


Stradaju oba pola od onih primitivaca ali zenama brisu sva prava.
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:50 03.11.2021

Re: Od slova do slova

principessa_etrusca
Izvuces nekolicinu primera privilegovanih zena iz imucnijih porodica i razumne za to doba njihove roditelje i koje su imale ludu srecu i da se iole ostvare u globalno obespravljenom dobu i onda relativizujes pricom o kastratima i nizim klasama zene/muskarci, da bi napravila sasvim pogresnu poentu.

Не бих рекла јер ако погледамо ко су били мушкарци композитори, писци или научници, доћи ћемо до закључка да исто што важи за жене, важи и за мушкарце, односно да се ради привилегованом слоју.

Погледај сада ОВАЈ ЧЛАНАК о томе како данас, у 21. веку, пензионисани рудари још увек умиру од плућних болести које су последица вишедеценијског копања угља.

Родне студије и владајуће становиште о историјској потлачености жена инсистирају ипак да је бели мушкарац непријатељ и тлачитељ, и да самим тим он не може бити жртва.


Ni u privilegovanom sloju koji je cinio tek nekoliko procenata zene i muskarci nisu bili u istom rangu. Zenina imovina je prelazila sa oca na muza automatski, deca su bila muzeva iskljucivo.

U nizim slojevima isto tako je bilo, zena je bila na dnu liste. Oba pola obespravljena ali zena poslednja na svakom spisku..(pa onda slede jos nize na spisku po boji koze, po seksualnom opredeljenju i danas van zapadnog sveta itd itd itd)


Rudari i obespravljenost danas su tema i treba da budu, jedna ne potire drugu. Kada se prica o jednoj ne moze se non stop prebacivati lopta - a sta sa ovim drugim, trecim.. jer na taj nacin ni jedna nece doci na red ako se tako natezemo sa problemima. Jer ti kazes rudari a ja ti 'zapusim usta' a sta sa onom petom grupom. Ne moze tako, ne treba tako.

Znas kako, svuda uvek moze da se nadje neki ekstrem ali to ne ponistava problematiku i ne mora da se namece kao mejnstrim - jer nije.

(podvlacenje moje)


P.S. A u ratu stradaju civili vise nego vojska, jos i nenaoruzani za kakvu takvu odbranu.
macak_tosa macak_tosa 17:06 03.11.2021

Re: Od slova do slova

apacherosepeacock

Срећом, ствари могу да се промене, и за жене, и за мушкарце, потребно је усудити се, имати таленат, а и нешто среће.


Ma naravno, eno Avganistan nareceni tamo ce da se ostvare znas kako, vise na kranovima, odrubljuju im se glave pred publikom, trudna policajka je ubijena pred muzem i decom.. pa pomnozi na hiljade. Usudile se a sreca rekla laku noc..


Stradaju oba pola od onih primitivaca ali zenama brisu sva prava.

Užas!
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 19:27 03.11.2021

Re: Od slova do slova


Са друге стране, многа мушка “права” не дају никакву предност мушкарцима, рецимо “право” да сиђу у рудник, да када је потребно опашу оружје и оду у рат из кога се можда неће вратити или ће се можда вратити осакаћени, да буду примарни храниоци породице итд.

Ali su zene cuvale kucu i trpele svasta dok su im muskarci bili u ratovima.
Nijedan rat nije postedeo zene, a najmanje decu.
Stradali su svi, to stoji, ali isto tako stoji i cinjenica da sada u 21 veku mi gledamo sakacenja i zena i dece po Avganistanu.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:24 03.11.2021

Re: Od slova do slova

kratko, mada zelim da izadjem iz ove price, naporno mi je.

etruska me pogresno shvatila, napisala sam za kastrate….ma mrzi me da objasnjavam,preumorna sam. nisam rekla nista protiv.

apache iz duse brani zene i to je onda skroz ok.

natasa je sa puno ljubavi i energije i posvecenosti organizovala ovaj koncert.

napisala sam gore negde sta me smara na ove teme.

vidim vas kao obrazovane zene sa stavom, samo nek se promeni energija.inace bi bilo lepo procitati jos o mnogim primerima zena koje su bile talentovane a mozda u senci…

umerenije i smirenije te jednostavnije od ovog ne mogu, ako nekog ovo sad izazove, pa nz sta da kazem…

uzivajte u veceri drage dame.

eto, drugarica mi je rekla da ne smem da koristim tu rec jer…nosi neku konotaciju koja je ovo i ono, mene to u m a r a

magnus magnus 22:35 03.11.2021

Re: Od slova do slova

Rudari i obespravljenost danas su tema i treba da budu
jel ovi što rudare coine

macak_tosa macak_tosa 05:52 04.11.2021

Re: Od slova do slova

jednarecfonmoi
kratko, mada zelim da izadjem iz ove price, naporno mi je.

etruska me pogresno shvatila, napisala sam za kastrate….ma mrzi me da objasnjavam,preumorna sam. nisam rekla nista protiv.

apache iz duse brani zene i to je onda skroz ok.

natasa je sa puno ljubavi i energije i posvecenosti organizovala ovaj koncert.

napisala sam gore negde sta me smara na ove teme.

vidim vas kao obrazovane zene sa stavom, samo nek se promeni energija.inace bi bilo lepo procitati jos o mnogim primerima zena koje su bile talentovane a mozda u senci…

umerenije i smirenije te jednostavnije od ovog ne mogu, ako nekog ovo sad izazove, pa nz sta da kazem…

uzivajte u veceri drage dame.

eto, drugarica mi je rekla da ne smem da koristim tu rec jer…nosi neku konotaciju koja je ovo i ono, mene to u m a r a


Njaoooooooo!
Bravo!
principessa_etrusca principessa_etrusca 05:32 06.11.2021

Re: Od slova do slova

etruska me pogresno shvatila, napisala sam za kastrate….ma mrzi me da objasnjavam,preumorna sam. nisam rekla nista protiv.

Не мислим да сам те погрешно схватила, само сам се запитала шта је неочекивано у мом погледу на кастрате као на праве жртве у причи ”жене нису могле да се искажу на позорници”, пошто је право на физички интегритет прече од права на слободу уметничког израза.
shmoo shmoo 07:46 04.11.2021

What's up, Ташано?





П.С. -
And I try, oh my God, do I try, I try all the time in this institution, and I pray, oh my God, do I pray, I pray every single day for a revolution.







macak_tosa macak_tosa 18:19 04.11.2021

Re: What's up, Ташано?

shmoo




П.С. -
And I try, oh my God, do I try, I try all the time in this institution, and I pray, oh my God, do I pray, I pray every single day for a revolution.








Peglaju braća Šveđani skoro k'o originali!


shmoo shmoo 19:58 04.11.2021

Кво работаш, Чарли?

macak_tosa
shmoo


П.С. -
And I try, oh my God, do I try, I try all the time in this institution, and I pray, oh my God, do I pray, I pray every single day for a revolution.



Peglaju braća Šveđani skoro k'o originali!



Ако ме кариране кошуље не изваде из гована и не покрену ту јебену револуцију (која је требало да траје, зар не... тако су барем нама говорили они што су некада били на власти у Србији), онда ништа неће.


(У праву си, Чарли, јутрос ми је било много досадно док сам пио јутарњу кафу, блејао сам, па се сетих неочекивано ничим изазван између осталог и Блога Б92 и рекох сам себи 'ајде да се јавим тек реда ради... Да се не би Чарли без потребе распитивао код Солоа за моје здравље.)







bene_geserit bene_geserit 05:07 05.11.2021

Re: What's up, Ташано?

Peglaju braća Šveđani skoro k'o originali!

Kod vas još nisu zabranili rock&roll ?
Should Classic Rock Songs Be Toppled Like Confederate Statues?
macak_tosa macak_tosa 08:12 05.11.2021

Re: Кво работаш, Чарли?

shmoo
macak_tosa
shmoo


П.С. -
And I try, oh my God, do I try, I try all the time in this institution, and I pray, oh my God, do I pray, I pray every single day for a revolution.



Peglaju braća Šveđani skoro k'o originali!



Ако ме кариране кошуље не изваде из гована и не покрену ту јебену револуцију (која је требало да траје, зар не... тако су барем нама говорили они што су некада били на власти у Србији), онда ништа неће.


(У праву си, Чарли, јутрос ми је било много досадно док сам пио јутарњу кафу, блејао сам, па се сетих неочекивано ничим изазван између осталог и Блога Б92 и рекох сам себи 'ајде да се јавим тек реда ради... Да се не би Чарли без потребе распитивао код Солоа за моје здравље.)


Guraj samo!
Kako je to govorio nekada jedan Hrvat ...
Nigdar ni bilo da ni nekak bilo
I nigdar ne bu da nekak ne bu ...

... ili tako nekako!
Usput --- fascinantna je želja nedozrelih (nedorađenih) ljudi da od drugih ljudi 'prave' svoje klonove.
Sve se userujući kunjenjem u podržavanje slobode u razlikovanju.
Strašno!
macak_tosa macak_tosa 08:13 05.11.2021

Re: What's up, Ташано?

bene_geserit
Peglaju braća Šveđani skoro k'o originali!

Kod vas još nisu zabranili rock&roll ?
Should Classic Rock Songs Be Toppled Like Confederate Statues?

Eeee, pa - po tome pitanju mogu da mi ga duvaju!
Usput - jedni su Džetro Tal!
No, i ne samo oni.
shmoo shmoo 14:30 05.11.2021

Re: Кво работаш, Чарли?

macak_tosa

Usput --- fascinantna je želja nedozrelih (nedorađenih) ljudi da od drugih ljudi 'prave' svoje klonove.
Sve se userujući kunjenjem u podržavanje slobode u razlikovanju.
Strašno!



И ти си то приметио?

И ја.

Добро је.

Мислио сам да са мном нешто није у реду ако једино ја то видим.


П.С. - Гурам, гурам...

kick68 kick68 21:46 04.11.2021

Žeeeeneeee

Što bi rekao Rambo...
Nema veze sa muzikom, ali kad se pomenu žene u umetnosti u nekim prohujalim vremenima, uvek se setim ovog filma i tragične priče:


Kamij Klodel

Nataša, keep on trying...
razmisljam razmisljam 17:29 05.11.2021

НЕУСТРАШИВА ШАПЧАНКА

5. новембара 1926. године умрла је Драгиња Љочић
Најмлађе дете богатог шабачког трговца Диме Љочића родило се 28. фебруара 1855. године и у петој години схватило да је отац банкротирао. Последњу пару дао је црквењаку да звони из све снаге. Кад су га питали ко је умро, пркосно је одговорио: „Правда” и постао помоћни радник у пекари. Драгиња је после основне школе у Шапцу отишла у Београд, на Вишу женску школу. На Великој школи, као прва жена, слушала је предавања на природно-математичком одсеку, а затим пожурила у Цирих 1872. године, да студира медицину – прва девојка у Србији и четврта у Европи. Убрзо је дојурила назад јер је током два српско-турска рата требало бринути о рањеницима, када је, такође прва у Србији, стекла чин санитетског поручника.
Студије је завршила с тезом „Прилог оперативној терапији фибромиома материце” и постала „доктор медицине, хирургије, бабичлука и очних болести”. Вративши се у Србију, од Министарства унутрашњих дела затражила је дозволу да се бави лекарским позивом. Тек на наговор Владана Ђорђевића, личног лекара краља Милана, постала је чланица Српског лекарског друштва. У том својству превела је за „Српски архив” с руског „Гајење мале деце”. Могла је да ради само у приватној пракси, и то на личну молбу краљице Наталије, иако је у то време у Србији радило тек осамдесетак лекара. Тек 1882. године нови министар унутрашњих дела Милутин Гарашанин омогућио јој је да ради у Општој државној болници, као лекарски помоћник...

(Преузето са Фејсбук странице Политикиног Забавника)
macak_tosa macak_tosa 18:56 05.11.2021

Re: НЕУСТРАШИВА ШАПЧАНКА

razmisljam
5. новембара 1926. године умрла је Драгиња Љочић
Најмлађе дете богатог шабачког трговца Диме Љочића родило се 28. фебруара 1855. године и у петој години схватило да је отац банкротирао. Последњу пару дао је црквењаку да звони из све снаге. Кад су га питали ко је умро, пркосно је одговорио: „Правда” и постао помоћни радник у пекари. Драгиња је после основне школе у Шапцу отишла у Београд, на Вишу женску школу. На Великој школи, као прва жена, слушала је предавања на природно-математичком одсеку, а затим пожурила у Цирих 1872. године, да студира медицину – прва девојка у Србији и четврта у Европи. Убрзо је дојурила назад јер је током два српско-турска рата требало бринути о рањеницима, када је, такође прва у Србији, стекла чин санитетског поручника.
Студије је завршила с тезом „Прилог оперативној терапији фибромиома материце” и постала „доктор медицине, хирургије, бабичлука и очних болести”. Вративши се у Србију, од Министарства унутрашњих дела затражила је дозволу да се бави лекарским позивом. Тек на наговор Владана Ђорђевића, личног лекара краља Милана, постала је чланица Српског лекарског друштва. У том својству превела је за „Српски архив” с руског „Гајење мале деце”. Могла је да ради само у приватној пракси, и то на личну молбу краљице Наталије, иако је у то време у Србији радило тек осамдесетак лекара. Тек 1882. године нови министар унутрашњих дела Милутин Гарашанин омогућио јој је да ради у Општој државној болници, као лекарски помоћник...

(Преузето са Фејсбук странице Политикиног Забавника)

Zanimljiv je taj grad Šabac!
Koji je dugo neopravdano nosio stigmu seljačluka zbog onoga radio Šapca u vreme, sada krepale, Jugoslavije.
Zanimljivo je i da je to grad u kojem je instaliran prvi rendgen uređaj u tadašnjoj Srbiji
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 19:51 05.11.2021

Re: НЕУСТРАШИВА ШАПЧАНКА

Jel mogu ovo da kazem na koncertu?
razmisljam razmisljam 20:05 05.11.2021

Re: НЕУСТРАШИВА ШАПЧАНКА

natasa_tasic_10
Jel mogu ovo da kazem na koncertu?


Мене питаш?
Наравно да можеш. Само, молим те, наведи из ког је извора (не мислим на себе него на Забавникову Фејсбук сраницу).

И срећно на концерту.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 20:58 05.11.2021

Re: НЕУСТРАШИВА ШАПЧАНКА

Мене питаш?
, da
principessa_etrusca principessa_etrusca 05:21 06.11.2021

Re: НЕУСТРАШИВА ШАПЧАНКА

Важно је право на избор.

Јелисавета Начић је прва српска жена архитекта. Имала је кратку и блиставу каријеру на чијем почетку се сусрела са истим препрекама као и Драга Љочић, али је за нешто више од деценије оставила неизбрисив траг у српској архитектури.

Наташа, ако се не варам, спомињала си да си певала у хору у Невском, а ту цркву је пројектовала Јелисавета Начић. Ја сам имала срећу да идем у основну школу у згради која је такође направљена по њеном пројекту (сада поново Краља Петра, у моје време је била Браће Рибар), у блоку са Саборном црквом и француском амбасадом, а њено је и Мало степениште на улазу у калемегдански парк, тачно преко пута амбасаде.

Нажалост, у периоду између два рата када се Београд интензивно градио, она се више није бавила архитектуром.
angie01 angie01 00:23 06.11.2021

Ženski romski hip-hop iz Srbije u NY Times

magnus magnus 21:43 06.11.2021

Marija

Kraljica Marija je sigurno "najzaboravljenija" žena u srpskoj istoriji, sumnjam da će iko od Latinkinih duhovnih kopiladi dopustit ozbiljnu povijest o njoj
shmoo shmoo 22:05 06.11.2021

Re: Marija

magnus
Kraljica Marija je sigurno "najzaboravljenija" žena u srpskoj istoriji, sumnjam da će iko od Latinkinih duhovnih kopiladi dopustit ozbiljnu povijest o njoj



Ма сигурно ће Дубравка Стојановић написати биографију краљице Марије. Можда у коауторству са Николом Самарџићем.

А романсирање те биографије и писање драмског текста, те сценарија за филм и ТВ серију биће поверено Марку Видојковићу и Владимиру Арсенијевићу.

Гарантовано.

Већ видим наслов...

"Краљица Марија и Титове тајне службе"

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana