Društvo| Na današnji dan| Politika| Život

20. oktobar - crni Kurta i crveni Murta

loader RSS / 20.10.2021. u 17:11

Valjda bi posle ovog naslova maltene bilo suvišno išta objašnjavati. Ko se ne bori za ideologiju, već za principe života, humanosti... njemu će ovakav naslov biti nešto sasvim normalno. Ko se vezao za ideologiju, naročito ukoliko je pod njenim okriljem proveo mladost i zrelo doba, osetiće ovaj naslov maltene kao psovku na svoj račun. Za one druge, odmerene će to biti dobra prilika da se, dakle bez isključivosti kakvu po prirodi stvari podrazumevaju ideologije, podsete nekih postulata normalnosti. Možda je ovo dobra prilika da se prodiskutuje. 

m82d03W.jpg

Da, možda je ovo dobra prilika da se prodiskutuje. A na pomenutu temu je svakako najkorisnije diskutovati baš na dan kada se uvreženi postulati jedne ideologije bezuslovno nameću kao nekakva proverena i neporeciva istina, sve uz fanfare, koračnice, horove... Pa, svaka ideologija nastoji da sprovede i postigne baš to, neporecivost, uvek sa epitetom pravednosti. I jedinoistinitosti. 

Ovde, kao i u mnogim drugim slučajevima, jedan ekstrem se pravda drugim, i živi od drugog. Drugi ekstrem se pravda prvim, i živi od prvog. Tako pristalice ova dva ekstrema mogu u nedogled da dokazuju svoju ideološku nadistinu. Bez onog suprotnog ekstrema svaka tvrdnja jedne od strana bi izgubila na snazi, opravdanosti, ili bi postala sasvim ogoljena praznina.  

Ekstremi su deo života, ali nisu on sam. 



Komentari (289)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

apacherosepeacock apacherosepeacock 11:45 24.10.2021

Re: Aluminijum

Skoro je f. napisao komentar kako su svuda isto kao i kod nas nakon rata oslobodioci ubijali saradnike okupatora. Jedino što je preskočio, kao i kod prethodnog komentara kad je citirao samo delove onoga što je Bajford pisao, da navede brojeve.


Francuska je najviše kaznila u poređenju sa ostalim Zapadnim (koje su po pravilu kaznile samo kozmetički) ali i sama Francuska ni približno ko kod nas.. ma vidi, generalno, istočna Evropa (sa'će da mi skoči neko na glavu) svoje (ima se može se..) stanovništvo konstantno desetkuje za medalju.

..ono jedan od primera jugo/istočnog fatalizma vs severo/zapadne pragmatičnosti.
gvozden1 gvozden1 12:22 24.10.2021

Re: Aluminijum


..ono jedan od primera jugo/istočnog fatalizma vs severo/zapadne pragmatičnosti.

Pre komunističke krvoločnosti nego jugoistočnog fatalizma.

I za vreme prvog rata je bilo onih koji su radili za Švabe i pod Švabama.
Bora Stanković je bio klasičan kolaborant, obogatio se prodajući grožđe Švabama kao ekskluzivni dobavljač, pisao za njihove novine, družio se sa njima, podržavao ih, javno.

Posle rata, ništa, nije mu ni suđeno, samo ostavljen da živi sa svojom sramotom.

U školama je neko učio decu baš po švapskim propisima, bez ćirilice, sa švapskim tumačenjem srpske istorije, i posle rata...nikom ništa, vrlo mali broj ljudi procesuiran.

A kad su došli komunci, hiljade desetine hiljada, stotine, pobijeno.

Samo je do komunista, ne do istok zapad, fatalizam pragmatizam.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:35 24.10.2021

Re: Aluminijum

Samo je do komunista, ne do istok zapad, fatalizam pragmatizam.


Dobro, jednim delom si u pravu ali i komunisti su iz te sredine nisu pali s Marsa i nije samo ideologija u pitanju.

Oću reći ima itekako i do mentaliteta (ima razlike i na liniji protestanti-katolici-pravoslavci) i te razlike nas sa Istoka. (ti ćeš sad i dalje tvrdoglavo da negiraš elemente i tu nećeš biti u pravu.. a ja neću da nastavljam taj deo diskusije, ok)
macak_tosa macak_tosa 12:46 24.10.2021

Re: Aluminijum

gvozden1
Srbija je u periodu prve mape (do I svetskog rata) bila suverenija (pored svega) u odnosu na bilo koji narod ili narodnost štobrekli drugovi komunisti na prostoru buduče jugosalvije

Ko nožem presečeno, samostalna Srbija napreduje, Srbija u Jugoslaviji nazaduje, matematički tačno, i ako i to nekome nije dovoljno onda je ili glup ili mrzi Srbiju.

Ili oboje.
vcucko vcucko 14:46 24.10.2021

Re: Aluminijum

gedza.73

Hrvatski intelektualci su na primer gledali u Srbiju kao Pijemont balkanskih naroda u fazonu 'što ne dignu bunu, oslobode se, pokrenu plamen ustanak i oslobode nas a da mi imamo nezavsnu državu u balkanskoj federaciji' (najgrublje prevedeno).


Njihovo je pravo bilo da gledaju i misle kako hoće, u skladu sa interesom svog naroda. A to što su Srbi iz Srbije pohitali da, u trenucima učešća u velikoj pobedi, bace sve niz rijeku i izađu u susret njihovim željama, što se kralju prohtelo da kraljuje po Bledu i kojekuda, to je bilo blago rečeno naivno, infantilno, nedržavnički i u krajnjem pogubno.

gedza.73

Mogla je da naplati ratnu odštetu, da organizuje prisilni otkup kako bi nadomestila ogromnu i nemerljivu štetu koju su joj naneli narodi sa prostora Hrvatske, Slovenije i BiH, mogla je da hapsi, ubija i muči takođe sve narode koji su naseljavali taj prostor sa kog je došla okupcaiona vojska koja se sadistički ponašala prema Srbiji i koja je rat izgubila. A nije.


Sam si odgovorio na svoju tezu. Mogla je, ali nije. Kraj. Samim tim, sa uspostavom novog poretka, prestaje svako pravo pobednika na postupke te vrste. Odmah, da. Čak su Nemci posle rata pravdali Kraljevo i Kragujevac kao legitimnu ratnu odmazdu, ne ulazim u to, ali je bilo govora o tome. Posle protoka vremena i uspostave novog poretka, nema šanse. Inače imaš Mladića u Srebrenici (znaš ono, sad ćemo mi da vratimo Turcima itd.). Znači ovo prosto zaboravi, ne može.

gedza.73

U ovom, bez ikakve želje ili namere da se mešam u pitanja Srba van Srbije i da u njihovo ime donosim odluke, je zanimljivo videti ko je bio kolonizator a ko crnac tokom ratova devedesetih na prostorima van Srbije gde su živeli Srbi a danas ih više nema.
Samo mogu da kažem sa ove neke moje sigurne distance da im za loše početne pozicije za pregovore nisu krivi Srbi, niti četnici, niti srpski vojnici iz I svetskog rata, niti komite nego njihovi komunisti. Otud postavljanje prve i druge mape. Sa rezultatima koje danas živimo.


U ratovima 90-ih Srbi iz Hr nisu bili kolonizatori, nego su bili na svome i krenuli su u osvetu. Znači upali su u zamku iz pethodnog dela mog komentara. Radili su, što je možda moglo da prođe '45. ali nikako '91. Zato su tako i prošli, ali niđe veze sa ostalom pričom. Mislim, meni ne moraš da ponavljaš da te se Srbi van Srbije ne tiču, to je jasno od prve


gvozden1 gvozden1 15:16 24.10.2021

Re: Aluminijum

A to što su Srbi iz Srbije pohitali da, u trenucima učešća u velikoj pobedi, bace sve niz rijeku i izađu u susret njihovim željama, što se kralju prohtelo da kraljuje po Bledu i kojekuda, to je bilo blago rečeno naivno, infantilno, nedržavnički i u krajnjem pogubno.


Ne baš tako, ali tako nekako.
Znači ovo prosto zaboravi,


Ne valja zaboravljati.
Ne valja jer kažu, ko zaboravlja, ponavlja.

Treba biti jasno svestan svojih grešaka, ako ne mogu da se isprave makar da se ne ponove.
Zato o tome treba pričati.

I o grešci ili nesreći '45.
Treba biti jasno svestan da su komunisti, dakle i partizani, srpska greška ili nesreća.
Sve dok to ne bude jasno treba ponavljati.

A sada imamo da se udruženje boraca koji su tu nesreću doneli Srbiji, još uvek pita za nešto.
Juče u Novom Sadu SUBNOR nešto telali, slavi nesreću, a vlast im tercira.

To jednom mora da prestane, moraju se detektovati istorijske raskrsnice gde smo pogrešili put.
Jedna je 1918, druga 1945.
freehand freehand 16:26 24.10.2021

Re: Aluminijum

Njihovo je pravo bilo da gledaju i misle kako hoće, u skladu sa interesom svog naroda. A to što su Srbi iz Srbije pohitali da, u trenucima učešća u velikoj pobedi, bace sve niz rijeku i izađu u susret njihovim željama, što se kralju prohtelo da kraljuje po Bledu i kojekuda, to je bilo blago rečeno naivno, infantilno, nedržavnički i u krajnjem pogubno.

Sem što su u jesen 1914. kralj, vlada i skupština u Nišu doneli deklaraciju o ratnim ciljevima Srbije. Ne Srbi iz Hrvatske iz Bosne.
Nego kralj, vlada i parlament Srbije, da ne bude zabune. I svi su ti ratni ciljevi ostvareni. Najveći među njima - stvaranje Jugoslavije (odnosno kraljevine SHS, al to je to).
gedza.73 gedza.73 16:40 24.10.2021

Re: Aluminijum

vcucko
Njihovo je pravo bilo da gledaju i misle kako hoće, u skladu sa interesom svog naroda

Jedinstven prostor nije bio loša ideja iako se u teoriji se pokazalo neizvodljivo. I ni jedan sledeći pokušaj neće doneti drugačije rezultete.
Moje mišljenje da velike sile ne bi dozvolile ni tada kao ni sada prostor na kome bila velika država srpskog naroda. Zašto? Zato jer imaš tu i neke druge narode koji bi se tome usprotvili i uprkos tome što je Srbija pripadala silama pobednicama (što prostor ex - Yu van Srbije nije jer je ratovao u okupatorskoj vojsci a čini mi se da su se neki tada protivili savezništvu sa gubitničkom stranom što beograd stavlja u loš položaj jer kako da izdvoji Srbe van Srbije koji su bili u KuK vojsci i pripoji teritorije na kojima žive Srbiji a da siključi na primer Hrvate tako da ta želja kako kažeš Aleksandra da ima vikendicu na Bledu nije poptuno tačna već je bila možda ponajbolja opcija u tom trenutku). Druga je bila stvaranje Srbije u manje više današnjim granicama što je sa ove distance daleko bila daleko bolja opcija.

Sam si odgovorio na svoju tezu. Mogla je, ali nije. Kraj. Samim tim, sa uspostavom novog poretka, prestaje svako pravo pobednika na postupke te vrste.

Nije to moja teza nego pravljenje razlike između viteškog pobednika u ratu i okupatora. Kraljeva srpska vojska je ona prva, komunistička je ona druga.
Mislim, meni ne moraš da ponavljaš da te se Srbi van Srbije ne tiču, to je jasno od prve

Pogrešno si me razumeo. Ono što zvanični komunistički izvori tvrde da je najviše bilo Srba van Srbije u partizanima i da je najviše među njima bilo komunista. Koji su ubijali svoje Srbe koji su im bili ideološki protivnici i koji su vedrili i oblačili političkim nebom Jugoslavije odstranjujući čak i svoje partijce na Titov mig.

Među Srbima van Srbije je bilo puno monarhističkih, prosrpski, demokratski orijentisanih pojedinaca koji su bili protivnici komunističke ideologije. NJih su takođe ti srpski komunisti ubijali ili hapsili. Od srpskih komunista van Srbije ja uopšte ne odvajam srpske komunisti iz Srbije. Njima je ideologija bila iznad svega, ne dobrobit svoje države i svog naroda. Oni su posejali klicu mržnju među Srbima deleći ih pa se čudeći što se ne pomažu u ratovima devedesetih
U ratovima 90-ih Srbi iz Hr nisu bili kolonizatori, nego su bili na svome i krenuli su u osvetu.

Što se njihovi predstavnici nisu bunili kad su donošene ustavne promene sedamdesetih? Što se nisu borili za svoja prava šezdesetih?
A što se tiče Hrvata sam si odgovorio
Njihovo je pravo bilo da gledaju i misle kako hoće, u skladu sa interesom svog naroda.


gedza.73 gedza.73 16:49 24.10.2021

Re: Aluminijum

gvozden1
Pre komunističke krvoločnosti nego jugoistočnog fatalizma.

Komunistička ideologija jeste po prirodi krvoločna. Ona ubija sve one koje smatra za nepodobne sve dok ne napravi neki svoj Vrli novi svet ali ima i ovoga što Apač kaže oko fatalizma i pragmatičnosti. Ćudno se poklapaju granice. Po Marksu Rusija nikad nije mogla da bude komunistička već je to trebala da bude Britanija na primer.
Onda Engleska sačuva što je moguće više svoje stanovništvo od razaranja i ubijanja u ratu (mirnodopsko vreme da ne pominjemo) dok Rusija ubija svoje i u ratu i u miru.


gedza.73 gedza.73 16:58 24.10.2021

Re: Aluminijum

gvozden1
Treba biti jasno svestan da su komunisti, dakle i partizani, srpska greška ili nesreća.

Saglasan. Mi smo godinama obeležavali 7. jul kao ustanak kad je Srbin Žikica Jovanović ubio Srbina, izbeglicu iz NDH, u žandarskoj uniformi. Nemaca ni na vidiku a mi godinama slavili početak građanskog rata među Srbima.
maksa83 maksa83 03:56 25.10.2021

Re: Aluminijum

macak_tosa
gvozden1
Srbija je u periodu prve mape (do I svetskog rata) bila suverenija (pored svega) u odnosu na bilo koji narod ili narodnost štobrekli drugovi komunisti na prostoru buduče jugosalvije

Ko nožem presečeno, samostalna Srbija napreduje, Srbija u Jugoslaviji nazaduje, matematički tačno, i ako i to nekome nije dovoljno onda je ili glup ili mrzi Srbiju.

Ili oboje.

solo solo 21:48 20.10.2021

Limar je biJo u pravu. Bravar pardon.

Drž' se lima i limarije. Tu ste svoji na svome.

Bolje na svome nego na Loaderovom.
Blogu se razme.
loader loader 22:34 20.10.2021

Re: Limar je biJo u pravu. Bravar pardon.

Molim vas da ne širite trol na temu lima.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:40 20.10.2021

Re: Limar je biJo u pravu. Bravar pardon.

solo
Molim vas da ne širite trol na temu lima.


Ništa ja ne širim da prostite ja sam vakcinisan.


A da li se to desilo pod uticajem Kurte ili Murte (dakle, držim se teme)? Odgovor na ovo pitanje je krucijalan.
solo solo 22:41 20.10.2021

Re: Limar je biJo u pravu. Bravar pardon.

krucijalan.


Kurcijalan.
loader loader 22:44 20.10.2021

Re: Limar je biJo u pravu. Bravar pardon.

Pokušajte da se držite teme. A da to ne bude trol koji je pokriven onim "dakle, držim se teme".
Ok?
loader loader 22:49 20.10.2021

Re: Limar je biJo u pravu. Bravar pardon.

i zato vrda

Srdjan Pajić je pokrenuo temu lima i ta ga problematika toliko zanima da se više nije javio, niti zahvalio silnim korisnim odgovorima. Šta vam to govori? Pogodite.
maksa83 maksa83 22:58 20.10.2021

Re: Limar je biJo u pravu. Bravar pardon.

Srdjan Pajić je pokrenuo temu lima i ta ga problematika toliko zanima da se više nije javio, niti zahvalio silnim korisnim odgovorima. Šta vam to govori? Pogodite.

Da je kao kolovođa banovan za primer.

Loadere vrati Pajića da znam kako stoji moj predlog o pločicama i nećemo više, evo časna pionirska.
loader loader 23:00 20.10.2021

Re: Limar je biJo u pravu. Bravar pardon.

evo časna pionirska.


Vratite se temi bloga. Ok?


Inače, vaš prijatelj nije banovan. Data mu je prilika da odgovori.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:49 21.10.2021

Re: Limar je biJo u pravu. Bravar pardon.

loader
evo časna pionirska.


Vratite se temi bloga. Ok?


Inače, vaš prijatelj nije banovan. Data mu je prilika da odgovori.


Nisam banovan, nego nisam ceo dan na blogu, mora nekad i malo da se radi, i para zaradi, makar i samo zato da se kupi deblji lim.

A pitanje je bilo ozbiljno, stvarno mi treba to oko lima, izvinjavam se ako sam uvredio nežnu strukturu ličnosti onih koji su hteli ozbiljno da komentarišu o nemcima i partizanima i četnicima ili o čemu je već planirano da se diskutuje na ovom blogu. Odo ja kod makse, a vi slobodno nastavite diskusiju bez mog limarskog uplitanja.




loader loader 11:28 21.10.2021

Re: Limar je biJo u pravu. Bravar pardon.

A pitanje je bilo ozbiljno, stvarno mi treba to oko lima,

Nadam se da ćete to pitanje rešiti. A bez ikakve dileme, vama to nije ozbiljan problem čim odgovore (oko lima) tražite na blogu. Dakle, nije vam trebao lim, što se od prvog časa vidi (glupo je to uopšte i naglašavati) već da isterate neki nezreli hir uz očekivanje podrške već ustaljene ekipe koja će da uskoči i troluje, iskreno ubeđena da čini zapažen i visoko cenjen mangupluk.

izvinjavam se ako sam uvredio nežnu strukturu ličnosti onih koji su hteli ozbiljno da komentarišu o nemcima i partizanima i četnicima ili

Piše vam u naslovu o čemu je blog. To što su vama u glavi isključivo partizani i četnici i što niste uspeli da odmaknete od te faze ne znači da je bila planirana ta diskusija. Naprotiv. To što je vama jedina ideja jeste upravo ono čime se nije trebalo baviti na blogu. Naslov i uvodni tekst je bio jasan poziv na jednu neutralnu, sofisticiraniju diskusiju. Žao mi je što ste to prevideli i poveli se za sopstvenim gledištima koja su u rangu navijačkih tuča.

Odo ja ...

Baš sada ne bi trebalo da bežite, nego da probate da se uključite u temu bloga. Ali, dobro, svako ima svoj nivo hrabrosti. Sigurnije je u grupi istomišljenika i karakternih blizanaca.

a vi slobodno nastavite diskusiju bez mog limarskog uplitanja.

Naravno da ćemo je nastaviti. Srećno oko lima. :)

PS: - Obrisaću sve komentare koji su se nadovezali na vašu temu o limu, a ostaviću nekoliko, radi okvirnog uvida u istoriju događanja na postu.





srdjan.pajic srdjan.pajic 22:55 25.10.2021

Re: Limar je biJo u pravu. Bravar pardon.

Piše vam u naslovu o čemu je blog. To što su vama u glavi isključivo partizani i četnici i što niste uspeli da odmaknete od te faze ne znači da je bila planirana ta diskusija. Naprotiv. To što je vama jedina ideja jeste upravo ono čime se nije trebalo baviti na blogu. Naslov i uvodni tekst je bio jasan poziv na jednu neutralnu, sofisticiraniju diskusiju. Žao mi je što ste to prevideli i poveli se za sopstvenim gledištima koja su u rangu navijačkih tuča.


Loaderu, koliko vidim komentari su bili upravo o tome, po ko zna koji put.

Nego, jel se razumeš ti u savijanje limova? Pravim organizaciju Limara na blogu, da se suprotstavimo ovim keramičarskim okupatorima i njihovim saradnicima i preletačima. Eble ih fuge!
nikvet pn nikvet pn 06:39 26.10.2021

Re: Limar je biJo u pravu. Bravar pardon.

Немој друже Пајићу да реметиш овако леп партијски састанак. Јел друг секретар још у наслову лепо реко тему? Још и напоменуо да се налево пљује а надесно љуби а ти шта? Имаш тамо занатску секцију па расправљајте.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:52 26.10.2021

Re: Limar je biJo u pravu. Bravar pardon.

nikvet pn
Немој друже Пајићу да реметиш овако леп партијски састанак. Јел друг секретар још у наслову лепо реко тему? Још и напоменуо да се налево пљује а надесно љуби а ти шта? Имаш тамо занатску секцију па расправљајте.



Dobro, sad ozbiljno, ima drug loader pravo, ovo je njegov blog, njegova tema, i realno nije u redu da ja ovde dođem i serem o limovima jer mi se ne priča po pedesti put o komunjarama i nacistima i preletačima (saradnicima okupatora) i šta bi bilo da je bilo. Zato: dosta je tog javašluka i odsustva samopregora, jel tako, tako je, drugovi i drugarice! Shvatio sam tezu, Lošije danas zbog lošeg juče a ni sutra neće biti ništa bolje, ili tako nekako, i slažem se sa iznetim, u celini kao i u pojedinostima.

Loaderu, jesi li se vakcinisao?
freehand freehand 20:51 26.10.2021

Re: Limar je biJo u pravu. Bravar pardon.

srdjan.pajic
nikvet pn
Немој друже Пајићу да реметиш овако леп партијски састанак. Јел друг секретар још у наслову лепо реко тему? Још и напоменуо да се налево пљује а надесно љуби а ти шта? Имаш тамо занатску секцију па расправљајте.



Dobro, sad ozbiljno, ima drug loader pravo, ovo je njegov blog, njegova tema, i realno nije u redu da ja ovde dođem i serem o limovima jer mi se ne priča po pedesti put o komunjarama i nacistima i preletačima (saradnicima okupatora) i šta bi bilo da je bilo. Zato: dosta je tog javašluka i odsustva samopregora, jel tako, tako je, drugovi i drugarice! Shvatio sam tezu, Lošije danas zbog lošeg juče a ni sutra neće biti ništa bolje, ili tako nekako, i slažem se sa iznetim, u celini kao i u pojedinostima.

Loaderu, jesi li se vakcinisao?

Ko te ne zna skupo bi te platio...
Pa čekaj, druže Šabane, jel ovo sad šifrovana poruka da je Louderov blog u stvari jedan Goli otok na kome si ti konačno revidirao, shvatio svoje greške i kroz samokritiku rešio da pokažeš da ih se stidiš i spreman si za novi buržoaski početak?
Daj sliku kako se pričešćuješ i nosiš šajkaču sa kokardom i spremljen badnjak za hladnjak i krstaču za retrovizor i poverovaću da si konačno rešio da budeš domaćin čovek taksista u Čikagu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:21 27.10.2021

Re: Limar je biJo u pravu. Bravar pardon.

Pa čekaj, druže Šabane, jel ovo sad šifrovana poruka da je Louderov blog u stvari jedan Goli otok na kome si ti konačno revidirao, shvatio svoje greške i kroz samokritiku rešio da pokažeš da ih se stidiš i spreman si za novi buržoaski početak?


I jeste i nije, da se izrazim konfučijanski. Ali neka to ostane tajna, do neke sledeće prilike.

Osim toga, nije baš da sam prošao kroz toplog zeca i posle morao da tucam kamen osam i po godina kao drug Dapčević na Golom Otoku, pa da sad morate da trpite moja kmečanja kao što morate Tasina (i Šuljeva), nego sam dobio samo jednu blažu kritiku, doduše napisanu kriptično i nerazumljivo kao da je sastavni deo uvodnog teksta na blogu, ali mislim da sam shvatio poruku. Svakako ću nastaviti da se popravim, i da svoje limarske i druge probleme rešavam na nekom drugim mestu.

bene_geserit bene_geserit 02:29 27.10.2021

Re: Limar je biJo u pravu. Bravar pardon.

pa da sad morate da trpite moja kmečanja kao što morate Tasina

Tasa je zajeban igrač. Kad god uradim search "*no" i vidim gomila pogodaka pa onda velika pauza pa gomila pogodaka, znam da je ta pauza zapravo Tasin komentar koji moraš da iskroluješ kroz 4 ekrana, i to organizovan kao spomenar - red sličica, malo teksta, malo prigodne muzike, red lepih sećanja, pa opet sličice i tako.
shmoo shmoo 21:52 20.10.2021

Проглас који сам јутрос прочитао

на првом часу мојим ђацима у школи:


20. октобар


На данашњи дан, пре 77 година, 20. октобра 1944. године, херојска партизанска војска и совјетска Црвена армија ослободиле су наш град после 1.287 дана фашистичке окупације. Београд је окупиран у априлу 1941. године пошто су фашисти сурово бомбардовали наш град, уништили десетине хиљада кућа и зграда и убили хиљаде људи и деце.

Ослободиоцима Београда командовао је генерал-лајтнант и народни херој Пеко Дапчевић. Данас један булевар у нашем граду носи име по овом хероју. Борбе за Београд биле су толико крваве да је за само једну кућу или неку од предратних зграда гинуло десетине партизанских и совјетских војника. А ослобађала се кућа по кућа, улица по улица, јер се окупатор дуго спремао за опсаду борећи се до последњег човека.

Окупатор се за Београд није борио зато што је волео нашу престоницу него зато што је наш град највећи и најважнији град овог дела Европе. Фашисти су знали да ће, уколико изгубе Београд, савезничка војска освојити њихову престоницу Берлин.

Хиљаде партизанских и совјетских бораца изгубило је животе током девет дана борби у „Операцији Београд”. То су били младићи и девојке који су погинули да бисмо ми данас живели у слободи. Они су сахрањени на Гробљу ослободилаца Београда, где ћемо и данас положити цвеће у њихову част, поштујући жртву коју су поднели, наводи се у прогласу који је прочитан ученицима.

Када је пао и последњи немачки положај, када су последњи нацисти истерани из шупа, земуница па чак и из београдске канализације - окончана је окупација Београда и на палати Албанија завијорила се застава Слободе.

Данас, наша обавеза је да учимо и да чувамо сећање на те младе људе који су изгубили животе због наше слободе.Да учимо на њиховој жртви како треба да волимо своју земљу Србију и свој град Београд. Да будемо спремни да се боримо за своју земљу и за свој град. Да ценимо нашу слободу и да је никад и никоме не дамо.

Зато се данас, драга децо, на непобедиве партизанске и совјетске борце и на славне дане када су многи млади људи дали своје животе за слободу у којој данас живимо.

Живео Београд!

Живела Србија!

Вечна слава борцима за слободу!




Проглас је упутила школама канцеларија заменика градоначелника преко Министарства просвете.

Још један проглас ћемо читати у школама 1. новембра, на дан ослобођења Београда у Првом светском рату, 1918.

solo solo 21:57 20.10.2021

Re: Проглас који сам јутрос прочитао

на првом часу мојим ђацима у школи:


Bez hora?

Stvarno nije korektno.



solo solo 23:06 20.10.2021

Re: Проглас који сам јутрос прочитао

Још један проглас ћемо читати у школама 1. новембра, на дан ослобођења Београда у Првом светском рату, 1918.



Jel se čita nešto za 5 oktobar?
shmoo shmoo 23:25 20.10.2021

Re: Проглас који сам јутрос прочитао

solo
Још један проглас ћемо читати у школама 1. новембра, на дан ослобођења Београда у Првом светском рату, 1918.



Jel se čita nešto za 5 oktobar?




Чекај!

Куд си навро?

Полако, имаш времена, још си млад.

Читаћемо и за 5. октобар.

Али морају прво да се врате на влас'.





timotije timotije 21:12 22.10.2021

Re: Проглас који сам јутрос прочитао

I ovo što ima osnovu u politički i ekonomski - proizvodni sistetm koji samo potvrđuje nakaradnost samoga društva.
Ovaj citat dr Horvat je uzeo od srpskog kolege, kasnije akademika i pisca Memoranduma, pa osnivača SPS i pobeglog od tamo da bi požirio da umre, valjda od stida, dr Mihajla Markovića: »Kad sva sredstva za proizvodnju posjeduje jedna mala elita, kad je cilj proizvodnje maksimirati profit, kad su svi drugi mogući kriteriji evaluacije (merila) podređeni efikasnosti, kad je, shodno tome, uveden najviši mogući stupanj podjele i profesionalne specijalizacije rada, onda individualni rad gubi sve ljudske kvalitete i postaje repetitivan, krut i stereotipan kao rad svake životinje. Rad gubi svako subjektivno značenje: radnik je pretvoren u živi stroj, u predmet.
Isti fenomen susrećemo i u političkom životu kad god je monopol političke moći u rukama privilegirane manjine, a stvarno donošenje odluka se odigrava iza zatvorenih vrata. Masovni skupovi, izbori i javne rasprave postaju prazni rituali, gdje je običan čovjek prisutan, ali u biti nije važan: sveden je na puki predmet."

Napomena: Do 5. oktbra 2000. radnici, iako većina bez posla, bili su sa svešću koji su stekli u uslovima samoupravljanja, kada su imali samopoštovanje.

shmoo shmoo 23:02 20.10.2021

Боје

Možda je ovo dobra prilika da se prodiskutuje.



Црвено и црно је занимљива комбинација боја.

Готово обавезно води у црно-бели свет.

А у црно-белом свету дискусија се сматра бласфемијом.

Нарочито када се тај црно-бели свет спусти на микрониво, однос два појединца.



Debela kasirka u bifeu „Crveno i crno" - ЛИНК








П.С. (уместо закључка) -

„To šta će da bude nas ne zanima toliko koliko ono što je bilo, pošto svakako ništa neće da bude što već nije bilo.

Zato, dok drugi sanjaju i smišljaju ministarstva i koalicije, mi mirno čekamo da onaj naš prijatelj završi svoj program i da nam ga pročita. Tada se mi uključujemo. Dotle, gledamo ove što se sami uključuju i s nekom vrstom nostalgije se prisećamo - beše li to 13. maja 1944. godine? Formirana famozna Ozna iliti Odeljenje zaštite naroda? Da nam štiti slobodu. I nju od nas. I nas od nje. U celoj toj smešnoj istoriji."







solo solo 23:08 20.10.2021

Re: Боје

Готово обавезно води у црно-бели свет.

А у црно-белом свету дискусија се сматра бласфемијом.

Нарочито када се тај црно-бели свет спусти на микрониво, однос два појединца.


Pa ti nisi Čukaričanjin?

Ti si grobar (partizanovac)

Ko si ti?

shmoo shmoo 23:13 20.10.2021

Re: Боје

solo
Готово обавезно води у црно-бели свет.

А у црно-белом свету дискусија се сматра бласфемијом.

Нарочито када се тај црно-бели свет спусти на микрониво, однос два појединца.


Pa ti nisi Čukaričanjin.

Ti si grobar (partizanovac)

Ko si ti?





Чуће се.

А теби поготово нећу да кажем.

Распричаћеш.






solo solo 23:16 20.10.2021

Re: Боје

А теби поготово нећу да кажем.

Распричаћеш.


Neću ujke mi.
Dobro, samo Čarliju.
A to je zemlja,mermer,kamen,beton.
shmoo shmoo 23:21 20.10.2021

Re: Боје

solo
А теби поготово нећу да кажем.

Распричаћеш.


Neću ujke mi.
Dobro, samo Čarliju.
A to je zemlja,mermer,kamen,beton.










П.С. - А да! Има и земља!






solo solo 23:29 20.10.2021

Re:shmoo


Onaj pab izgleda dobro. Aj zovi na taj Kastro libre pa nek ide život.


shmoo shmoo 23:40 20.10.2021

Re: Re:shmoo

solo

Onaj pab izgleda dobro. Aj zovi na taj Kastro libre pa nek ide život.




Маш пропусницо?

solo solo 23:44 20.10.2021

Re: Re:shmoo

Маш пропусницо?



Se razme. Sumnjaš u mene?

shmoo shmoo 23:53 20.10.2021

Re: Re:shmoo

solo
Маш пропусницо?


Se razme. Sumnjaš u mene?





То, лутко!

Прва тура моја!

Никада нисам ни сумњао у тебе него ја то због вакцине... Треба мислити и на јавну безбедност.





kamilo_emericki kamilo_emericki 23:05 20.10.2021

Da ponovo postavim

članak sa portala Poskok.info

KOME LAVROV DA SE PRAVDA?
Na čemu se temelji “moralna superiornost” Zapada u BIH? Na Nizozemcima u Srebrenici? Barryevim amandmanima? Embargu u ratu? Isilizaciji zemlje I podršci proteroristima iz SDA?
Ruski šef diplomacije Sergej Lavrov odbacio je u nedjelju tvrdnje pojedinih dužnosnika međunarodne zajednice da se Moskva pokušava miješati u unutarnje stvari zemalja zapadnog Balkana kako bi ostvarila svoj utjecaj u regiji, ustvrdivši da Moskva sa svima ima odnose koje se temelje na uzajamnim interesima.

Stanimo sada na ovoj optužbi prema Rusiji.

Je li se Austrija, Njemačka, SAD, Turska, pravdaju Rusima, ili nama, na optužbe da se miješaju u unutarnje stvari naše zemlje? I tko smije njih optužiti za igranje našim sudbinama ne samo posljednjih 30 godina nego znatno znatno duže. Od SanStefanskog mira, kada su Rusi potjerali Osmanlije s ovih područja, mira koji je oboren, pa preko projektiranja Prvog Svjetskog rata, Drugog svjetskog rata, sve redom projekata koje su tu dovezli Austrija, Italija, Njemačka, pa sve do danas.

Je li nekakav ruski Escobar prošlog tjedna hodao po BiH i prijetio izabranim političarima naših naroda ili je to bio američki političar?

Je li Barryeve amandmane, Alijanse i pljačkaške Platforme nametnuo Rus ili netko drugi?

Je li javne TV emitere u BIH komunistima predao Putin ili US ambasada i Europske zemlje?

Je li Radio Slobodnu Europu u Pragu , totalitarnim komunistima u Pragu, predala US politika ili Rusija?

Doista šteta je što Rusija dopušta ovakav stav sebi. Da se pravda našim kolonijalnim silama. Onima koji su se u Srebrenici ponašali kao da ništa ne vide. Onima koji su bili za embargo na oružje dok je Milošević okupirao naše kuće, Onima koji su poništili Dayton koji su morali jamčiti. Onima koji smatraju da smo i danas njihov europski i američki Guam.

Rusija nas barem takvima nikada nije smatrala. Smatrali su nas svojom braćom ravnopravnom sebi.

Ako je itko ojačao respekt Rusije u očima BH naroda, posebno Hrvata, naroda Petra Hercega, to su bile EU i USA politike. I neka se ne čude Ameri, danas bi u Hrvata na izborima nadmoćno pobjedu odnijela proruska, antiamerička i antieuropska stranka. Upravo zahvaljujući blesavom, gotovo idiotskom ponašanju US ambasadora u BIH koji su tu bili prije trenutnog.



Petar Herceg Tomić, US nacionalni heroj, da se ponovno rodi, ostao bi šokiran. Da je znao da će jedno stoljeće nakon njegove smrti, njegova druga domovina, USA, za koju je život dao, potirati prava njegovog naroda u BIH, pitanje je bi li ginuo za Ameriku. Ili za Rusiju.

Rusi su na ove prostore donijeli mir i odavde odbacili ropstvo osmanskog kalifata. Podržali su Hercegovački ustanak i pomogli nam da porazimo Osmanlije.Toliko su porazili Turke da su ih pred samim Istanbulom prisilili da potpišu nezavisnost Srbije, Crne Gore, Bugarske, Grčke pa i same BIH koja je dobila takvu široku autonomiju, autentičnu, prvu put u povijesti, kakvu nikada prije srednjeg vijeka nije imala.

Tako je nastao SanStefanski mir. Koji je značajno ojačao nezavisnost slavenskih zemalja na Balkanu. Vidjevši to, UK i Austrinanci, tražili su da se ugovor poništi, te su vratili Osmanlije u igru , a potom anektirali BIH. U kojoj će potom projektirati Prvi svjetski rat, potom u nju za par desetljeća kasnije dovući i WW2.

Od tada u BIH nadziru naše sukobe i siju kaos.

Oni Eurpljani, koji su poništili San Stefanski mir, izboren našom i ruskom mukom, a potom si uspostavili geopolitičku branu, Berlinskim Kongresom prema Rusiji, zavjesu prije svake zavjese, pri čemu su nama namijenili ulogu topovskog europskog mesa protiv Rusije, nama koji smo se tek bili oslobodili 400 godina ropstva, izranjavanim nacijama Balkana, istreljebnima, svedenima na ostatke ostataka, preživjelim žrtvama turskog genocida i elitocida, koji su Turci pri kraju kalifata počinili i nad Bošnjacima. Takvi Europljani koji to zaboravljaju, sigurno nam nisu prijatelji. I nemaju nikakvo moralno pravo moralizirati Rusiji ima li utjecaja tu ili nemaju.

S obzirom na povijest konc logora Europe, koje je ovdje nakon Osmanlija nastavila osnivati, s obzirom na sve moguće atentatore koje su osmislili, fašističke stranke koje su nam instalirali, s kojim pravom ta ista Europa bilo kome tu drži moralne lekcije?

Rusija je tu nekoliko puta gasila zlo koje je Europa posijala. Frankovci nisu poslani od Rusije nego iz Austrije. Musolini nije bio Rus. Nije ni Hitler. Ni u Srebrenici Unproforci nisu bili Rusi. Inzko nije bio Rus nego austrijskoturska plaćena politička ljuštura od čovjeka. Vance i Owen, potpaljivači rata, nisu bili Rusi.

Prema tome, kome oni to i u čije ime, i čime su nas to zadužili?

Osim visokim kamatama europskih banaka.

U državi BIH u kojoj niti jedne ruske banke nema.



vrabac_onaj vrabac_onaj 23:43 20.10.2021

Alo bre govnaru

Gde su mi komentari?
loader loader 23:48 20.10.2021

Re: Alo bre ..

vrabac_onaj
Gde su mi komentari?

Ne mešajte me u svoje mirisno društvo.

A komentari su tamo gde će biti i ovaj.
Zašto pitate?
Aj sad lepo da se izvinite. Ali ne prilazite blizu.
solo solo 23:49 20.10.2021

Re: Alo bre govnaru

Gde su mi komentari?


Revolucija guta svoju decu sa sve komentarima
solo solo 23:50 20.10.2021

Re: Alo bre govnaru

Gde su mi komentari?


p.s. eno ih teleportovani kod Makse na blogu.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:50 20.10.2021

Re: Alo bre ..

loader
vrabac_onaj
Gde su mi komentari?

Ne mešajte me u svoje mirisno društvo.

A komentari su tamo gde će biti i ovaj.
Zašto pitate?
Aj sad lepo da se izvinite. Ali ne prilazite blizu.


mrš u pizdu materinu džukelo
loader loader 23:52 20.10.2021

Re: Alo bre ..

Hajde da se lepo izvinite. Znam da ste dobar momak.
Gde vam je ona veselost?
Ne srdite se.
Aj stvarno, izvinite se.
gvozden1 gvozden1 23:53 20.10.2021

Re: Alo bre ..

loader
vrabac_onaj
Gde su mi komentari?

Ne mešajte me u svoje mirisno društvo.

A komentari su tamo gde će biti i ovaj.
Zašto pitate?
Aj sad lepo da se izvinite. Ali ne prilazite blizu.

Nije baš da ti razumeš ovo mesto.

Živeo.
loader loader 23:55 20.10.2021

Re: Alo bre ..

gvozden1
loader
vrabac_onaj
Gde su mi komentari?

Ne mešajte me u svoje mirisno društvo.

A komentari su tamo gde će biti i ovaj.
Zašto pitate?
Aj sad lepo da se izvinite. Ali ne prilazite blizu.

Nije baš da ti razumeš ovo mesto.

Živeo.


Šta je ovde nerazumljivo? Ovakvo mesto imate na skoro svakom koraku (van bloga). Nemojte tako. Sve stereotipni likovi. Mislim ovi cinici i naročito ovi sa pljuvežom u ličnoj karti.
Sve ok. :)
shmoo shmoo 23:58 20.10.2021

Re: Alo bre ..

gvozden1
loader
vrabac_onaj
Gde su mi komentari?

Ne mešajte me u svoje mirisno društvo.

A komentari su tamo gde će biti i ovaj.
Zašto pitate?
Aj sad lepo da se izvinite. Ali ne prilazite blizu.

Nije baš da ti razumeš ovo mesto.

Živeo.



А ти га, Хучи, видим одлично разумеш?

Да зовнемо EDIT: блогерку због које си ти од Хучи Кучија постао Гвозден на Блогу Б92 да ти држи допунску наставу?

Шта мислиш, да ли му је кокарда од лима или од неког квалитетнијег материјала?

loader loader 23:59 20.10.2021

Re: Alo bre ..

Да зовнемо ...


Bolje da ne prozivamo druge blogere, naročito kad nisu prisutni, tj. ne učestvuju u dijalogu.
solo solo 00:00 21.10.2021

Re: Alo bre ..

Ne mešajte me u svoje mirisno društvo.


Pevačko mr Loader,pevačko.

shmoo shmoo 00:02 21.10.2021

Re: Alo bre ..

loader
Да зовнемо ...


Bolje da ne prozivamo druge blogere, naročito kad nisu prisutni, tj. ne učestvuju u dijalogu.



А да, вероватно је и он отишао у своје старо друштво код Максе пошто је морао прво овде да саопшти шта мисли о Вама.

То обично тако иде.

Запамтио сам то како је ишло са мном.

А блогерку сам поменуо јер је после једне жустрије расправе са њом престао да буде Хучи Кучи и постао је Гвозден.

Зна и он то врло добро него се прави.

Извињавам се домаћину, нећу више.

loader loader 00:07 21.10.2021

Re: Alo bre ..

То обично тако иде.


Ne mora tako da ide.
Svaka epoha nosi svoje breme.
Evo, sada je preosetljivost populusa još veća. Vidite kako je vrapčić otkrio od kog je materijala. No, pustimo to. Ima takvih kao pleve, posvuda, naročito po mračnim birtijama u gluvo doba noći. Vratimo se temi, a ona je dragocena, zbog mogućeg, kakvog-takvog otklona od ideološkog ropstva, koje god od ova dva (iz naslova) bilo.
shmoo shmoo 00:08 21.10.2021

Re: Alo bre govnaru

solo
Gde su mi komentari?


p.s. eno ih teleportovani kod Makse na blogu.







shmoo shmoo 00:17 21.10.2021

Re: Alo bre ..

loader

No, pustimo to.



Слажем се. Није ни вредно пажње, чак ни ово мало.

Идемо даље!

И сутра је нови дан, што рече Скарлет о'Хара.

solo solo 00:21 21.10.2021

Re: Alo bre ..

Идемо даље!

И сутра је нови дан, што рече Скарлет о'Хара


To sam ja reko. Al se lapa na veliko.
shmoo shmoo 00:24 21.10.2021

Re: Alo bre ..

solo
Идемо даље!

И сутра је нови дан, што рече Скарлет о'Хара


To sam ja reko. Al se lapa na veliko.



Ти си стварно решио да узмеш неку лову на та ауторска права?

Па јес... Када видим колико се данас лапа, у праву си.

solo solo 00:30 21.10.2021

Re: Alo bre ..

Па јес...


Laka noć svima.

kamilo_emericki kamilo_emericki 06:54 21.10.2021

Re: Alo bre ..

shmoo



лима или од неког квалитетнијег материјала?


Liim nije materijal već oblik materijala.
Dakle, lim je ploča od kovina ili mješavine više kovina različite debljine.


angie01 angie01 10:07 21.10.2021

Re: Alo bre ..

А блогерку сам поменуо јер је после једне жустрије расправе са њом престао да буде Хучи Кучи и постао је Гвозден.


ti si samo jedan debeli puvadzija, koji kukavicki uporno podmece svoje halucinacije- vec ti je jednom objasnjeno na ovakav sramni pokusaj denuncijacije- da je huci bio u raspravi sa tadejus u kojoj se malo zaneo mahanjem kamom, jos mu se ona posle izvinila, ako je doprinela njegovoj egzekuciji,...ja nisam bila ni u blizini,..znaci prestani da baljezgas i da se uporno kacis za mene u svojoj frustraciji, niti ti se obracam, niti bilo sta drugo imas sa mnom-sem sto sam prema tebi, bila i vise nego fer, s obzirom na to koliko si me klevetao i spletkario.


Зна и он то врло добро него се прави.


da, dobro zna sta i kako je bilo, a sada se pravi mutav na ovo tvoje lazno optuzivanje.
shmoo shmoo 14:24 21.10.2021

Re: Alo bre ..

solo
Па јес...


Laka noć svima.




Лаку ноћ.

Мрак нам је свима одавно пао.

shmoo shmoo 14:27 21.10.2021

Re: Alo bre ..

angie01

da, dobro zna sta i kako je bilo,



Јбг, ја не знам.

Али 'ајде исправићу ако ти тако кажеш.

ti si samo jedan debeli puvadzija,


Модерацијооооо!!!

Не чују ме.

Де, Анђо, молим те зовни их ти као бивша модераторка Блога Б92.

Можда ће тада да се одазову... Онако колегијално.

shmoo shmoo 14:36 21.10.2021

Re: Alo bre ..

kamilo_emericki
shmoo



лима или од неког квалитетнијег материјала?


Liim nije materijal već oblik materijala.
Dakle, lim je ploča od kovina ili mješavine više kovina različite debljine.





Ма кокарда мање-више, нека буде и облик, него је право питање од каквог је материјала онај који носи ту кокарду.


solo solo 23:54 21.10.2021

Re: debeli

ti si samo jedan debeli puvadzija, koji kukavicki uporno .znaci prestani da baljezgas i da se uporno kacis za mene u svojoj frustraciji, niti ti se obracam, niti bilo sta drugo imas sa mnom-sem sto sam prema tebi, bila i vise nego fer, s obzirom na to koliko si me klevetao i spletkario.




Debeli znao sam. Dakle javljalo mi se.

Jbg. Karma je kučka.



p.s.



freehand freehand 08:18 21.10.2021

Kurtamurta

... i lakirana bubašvaba što briše komentare u ime slobode.
Možda da si pokušao da napišeš nešto zanimljivo umesto tog bulšita o jednačenju okupatora i oslobodilaca, da si postavio tezu koja ima smisla i ne negira istorijske istine ideološkim sranjima?
Al vidiš da nije teško, nisu Sovjeti izmislili retuširanje događaja i epoha. Malo te totalitarne svesti i sve ide ko po loju.
Prvo se brišu reči, posle se lako pređe na ljude.
loader loader 11:51 21.10.2021

Re: Kurtamurta


Otkud sada vi? Drago mi je da ste i dalje tu. Imate uobičajeno prazan i stereotipan nastup, ali to je već poodavno vaša "lična karta".
Komentare nisam brisao u ime slobode, nego kao spiranje prostorije od nečistih dela i namera, najblaže rečeno nevaspitanosti. Pokušajte to da pojmite.

Ne bi bilo loše da te svoje nelakirane, uličarske pojmove ne primenjujete ovde i ne zagađujete javni prostor. Znam, ono, opušten mangupčić, oštra pera, britke misli, ima ga za sve, može intelektualno, a može i da se spusti kad treba... Ili ko zna još šta čime kitite svoj habitus i sasvim sigurno verujete u to. U suštini, vaš problem. Ali ne treba time da zamarate druge. Odnosno, udružujte se sa sličnima, ili onima koji vole te vrcave domete. Ali, stvarno, nemojte sa tim ogavštinama više. Ok? Imate druge prostorije za to.

Da možete, videli biste u naslovu mogućnost da ne obrćete jedno te isto, već da pronađete prostor koji ne spada ni u jedan od ova dva ekstrema.

Inače, ovde nisu po sredi brisanja reči, već destruktivnih ispraznosti, koje su u nekim slučajevima prešle čak i u teško nevaspitanje i teške uvrede. Da li podržavate uvrede? Nisam video da ste bilo kada reagovali, ne samo na ovom blogu, kad su te stvari usmerene ka meni. Samo se onako prefigano nadovežete. Ne tužim se zbog toga, već hoću nešto drugo da vam kažem, a to je da ili niste dosledni svojim visokoparnim građanskim principima, ili uživate u uvredama na moj račun. Primetili ste to? Skoro da čovek pomisli da ste deo te navijačke trupe, samo ste kukavica koja čeka da oni sa slabijim živcima prvi krenu?
Aj, aj, aj ... blogeru. Četvrta liga fazondžiluka.
Nadam se da će vam ova drugarska kritika pomoći da se dokopate makar treće lige.



freehand freehand 14:47 21.10.2021

Re: Kurtamurta

loader

Otkud sada vi? Drago mi je da ste i dalje tu. Imate uobičajeno prazan i stereotipan nastup, ali to je već poodavno vaša "lična karta".
Komentare nisam brisao u ime slobode, nego kao spiranje prostorije od nečistih dela i namera, najblaže rečeno nevaspitanosti. Pokušajte to da pojmite.

Ne bi bilo loše da te svoje nelakirane, uličarske pojmove ne primenjujete ovde i ne zagađujete javni prostor. Znam, ono, opušten mangupčić, oštra pera, britke misli, ima ga za sve, može intelektualno, a može i da se spusti kad treba... Ili ko zna još šta čime kitite svoj habitus i sasvim sigurno verujete u to. U suštini, vaš problem. Ali ne treba time da zamarate druge. Odnosno, udružujte se sa sličnima, ili onima koji vole te vrcave domete. Ali, stvarno, nemojte sa tim ogavštinama više. Ok? Imate druge prostorije za to.

Da možete, videli biste u naslovu mogućnost da ne obrćete jedno te isto, već da pronađete prostor koji ne spada ni u jedan od ova dva ekstrema.

Inače, ovde nisu po sredi brisanja reči, već destruktivnih ispraznosti, koje su u nekim slučajevima prešle čak i u teško nevaspitanje i teške uvrede. Da li podržavate uvrede? Nisam video da ste bilo kada reagovali, ne samo na ovom blogu, kad su te stvari usmerene ka meni. Samo se onako prefigano nadovežete. Ne tužim se zbog toga, već hoću nešto drugo da vam kažem, a to je da ili niste dosledni svojim visokoparnim građanskim principima, ili uživate u uvredama na moj račun. Primetili ste to? Skoro da čovek pomisli da ste deo te navijačke trupe, samo ste kukavica koja čeka da oni sa slabijim živcima prvi krenu?
Aj, aj, aj ... blogeru. Četvrta liga fazondžiluka.
Nadam se da će vam ova drugarska kritika pomoći da se dokopate makar treće lige.




Jeino što mogu ovde da zamislim je da stojiš pred ogledalom i vežbaš nastup. Ništami drugo ne pada na pamet kad čitam o praznom i stereotipnom nastupu i građanskoj ispraznosti.
loader loader 17:36 21.10.2021

Re: Kurtamurta

Verujte da je ovo za mene rutina. Nema priprema.

Dobro. Sve što vam padne na pamet vaša je stvar.
Slobodni ste da mislite i odgonetate.
Ali ono što napišete više nije samo vaša stvar.
U prevodu, probajte da to što napišete bude bez onih vaših ovde (među komentarima na ovom postu) već primenjivanih ogavština i ličnih uvreda. Može?
freehand freehand 17:39 21.10.2021

Re: Kurtamurta

loader
Verujte da je ovo za mene rutina. Nema priprema.

Dobro. Sve što vam padne na pamet vaša je stvar.
Slobodni ste da mislite i odgonetate.
Ali ono što napišete više nije samo vaša stvar.
U prevodu, probajte da to što napišete bude bez onih vaših ovde (među komentarima na ovom postu) već primenjivanih ogavština i ličnih uvreda. Može?

Oterao si kajak, otišla ti pica peć, sad si i mene oterao.
Sam ćeš ti ovde ostati, sa ovim Srbinom treće klase i mačkom Tošom da razmenjujete kul fore, pauzi šta ti kažem.
loader loader 17:49 21.10.2021

Re: Kurtamurta

Vama to (što ću ja pretrpeti posledice i kojekakvu štetu, kako vi kažete) nanosi velike duševne patnje, vidim?

Što se vas tiče, poenta je da možete slobodno da mislite, i da pišete ovde, ali da ne vređate, ružite i ne sejete svoje ogavne izraze unaokolo. Vaša stvar je što ćete preporuku da ne sejete ogavštine proglasiti neslobodom i optužiti nekoga da vas je oterao i slično.
macak_tosa macak_tosa 09:44 23.10.2021

Re: Kurtamurta

freehand
loader
Verujte da je ovo za mene rutina. Nema priprema.

Dobro. Sve što vam padne na pamet vaša je stvar.
Slobodni ste da mislite i odgonetate.
Ali ono što napišete više nije samo vaša stvar.
U prevodu, probajte da to što napišete bude bez onih vaših ovde (među komentarima na ovom postu) već primenjivanih ogavština i ličnih uvreda. Može?

Oterao si kajak, otišla ti pica peć, sad si i mene oterao.
Sam ćeš ti ovde ostati, sa ovim Srbinom treće klase i mačkom Tošom da razmenjujete kul fore, pauzi šta ti kažem.

Ko je boldovani?
shmoo shmoo 19:42 23.10.2021

Kurtamurta, труц-труц, труц-труц, труц-...

macak_tosa
freehand
loader
Verujte da je ovo za mene rutina. Nema priprema.

Dobro. Sve što vam padne na pamet vaša je stvar.
Slobodni ste da mislite i odgonetate.
Ali ono što napišete više nije samo vaša stvar.
U prevodu, probajte da to što napišete bude bez onih vaših ovde (među komentarima na ovom postu) već primenjivanih ogavština i ličnih uvreda. Može?

Oterao si kajak, otišla ti pica peć, sad si i mene oterao.
Sam ćeš ti ovde ostati, sa ovim Srbinom treće klase i mačkom Tošom da razmenjujete kul fore, pauzi šta ti kažem.

Ko je boldovani?



Можда је Фрихенд мислио:

"...са овим Србином ИЗ треће класе..."

?

Оне треће класе у возу... Знаш већ на шта мислим, Чарли...






П.С. -







(Нисам издрж'о, домаћине. Не замери.)

timotije timotije 07:12 24.10.2021

Pokušaji lečenja frustracije


Platon zapisao: „Neznaje je uzrok svakog zla.” Alber Kami je napisao: “Neznanje je jedini porok.” Ja kažem: Pogrešno znanje, ili lične frustracije, čine zlo.

Kada se Srđan Pajić javio da mu je potreban lim, reakcija blogera Loadera bila je žustra. Iako se Pajić pravdao, ipak je imao nameru da stavi do znanja da ovom temom mnogi leče svoje frustracije, naravno i Loader.

Treba znati da ni ideologija hrišćanstva nije uspela. Naprotiv! Iako je „Hrišćanstvo komunizam iz ljubavi“, Adolf fon Harnack,filozof hrišćanstva.
No, ideja Hrista je večita. Jer to je težnja čoveka ka višoj svesti.

Međutim treba znati istinu, što nije dovoljno da čovek postane karakterno Čovek, tj. Bog, da je Isus svojom duhovnošću i znanjem mogao vremenom da zameni Visokog sveštenka u Velikom Hramu, Kajafu, naručioca njegovog raspeća.
No Čovek-Bog, a bili su i Marks i Engels, no i Braća Ribar, kao i Koča Popović, no i Milovan Đilas,kao mnogi njihovi istomišljenici i saborci, uložili su svoje živote da stvore bolje, pravednije društvo.

Kada bi vuk ušao noću u selo, nisu svi psi lajali, neki bi se sakrili, ali bi postali baš ti najglasniji tek kada bi vuk napustio selo jer se zasitio ovčijeg mesa.

Na vašu žalost bili ste poraženi kada je bilo socijalizma, a samoparvljanje je budućnost sveta. Samodulučivanje se praktukje u veći broj kompanija u SAD, Britaniji, Francuskoj, Nemačkoj, Austiriji… Dok se samoupravljanje uvelo u nekim manjim državama. Naravno, tamo gde je živa ideja bogova - Če Gevare i Kastra.

Na veliku nesreću kubanskog naroda, a za vas ugrežene svojim ličnim frustracijama čini vam zadovoljstvo, Kuba je u zatvoru čije ključeve drži Pantagon. Ista đavolska sila koja je naručila i izvršila streljanje Braće Kenedi, potom im satrla deo porodice. Jer je Jhon Kenedi imao nameru da “ključeve od zatvrora” lićno preda Kastru.

Ko može da misli, ako nije “okamenjeni um”, prima infomacije i zakljčuje može da pogleda flim “DJ. F. Kenedi”. Valjda ga ima na Youtube?
macak_tosa macak_tosa 08:08 24.10.2021

Re: Pokušaji lečenja frustracije

timotije

Platon zapisao: „Neznaje je uzrok svakog zla.” Alber Kami je napisao: “Neznanje je jedini porok.” Ja kažem: Pogrešno znanje, ili lične frustracije, čine zlo.

Kada se Srđan Pajić javio da mu je potreban lim, reakcija blogera Loadera bila je žustra. Iako se Pajić pravdao, ipak je imao nameru da stavi do znanja da ovom temom mnogi leče svoje frustracije, naravno i Loader.

Treba znati da ni ideologija hrišćanstva nije uspela. Naprotiv! Iako je „Hrišćanstvo komunizam iz ljubavi“, Adolf fon Harnack,filozof hrišćanstva.
No, ideja Hrista je večita. Jer to je težnja čoveka ka višoj svesti.

Međutim treba znati istinu, što nije dovoljno da čovek postane karakterno Čovek, tj. Bog, da je Isus svojom duhovnošću i znanjem mogao vremenom da zameni Visokog sveštenka u Velikom Hramu, Kajafu, naručioca njegovog raspeća.
No Čovek-Bog, a bili su i Marks i Engels, no i Braća Ribar, kao i Koča Popović, no i Milovan Đilas,kao mnogi njihovi istomišljenici i saborci, uložili su svoje živote da stvore bolje, pravednije društvo.

Kada bi vuk ušao noću u selo, nisu svi psi lajali, neki bi se sakrili, ali bi postali baš ti najglasniji tek kada bi vuk napustio selo jer se zasitio ovčijeg mesa.

Na vašu žalost bili ste poraženi kada je bilo socijalizma, a samoparvljanje je budućnost sveta. Samodulučivanje se praktukje u veći broj kompanija u SAD, Britaniji, Francuskoj, Nemačkoj, Austiriji… Dok se samoupravljanje uvelo u nekim manjim državama. Naravno, tamo gde je živa ideja bogova - Če Gevare i Kastra.

Na veliku nesreću kubanskog naroda, a za vas ugrežene svojim ličnim frustracijama čini vam zadovoljstvo, Kuba je u zatvoru čije ključeve drži Pantagon. Ista đavolska sila koja je naručila i izvršila streljanje Braće Kenedi, potom im satrla deo porodice. Jer je Jhon Kenedi imao nameru da “ključeve od zatvrora” lićno preda Kastru.

Ko može da misli, ako nije “okamenjeni um”, prima infomacije i zakljčuje može da pogleda flim “DJ. F. Kenedi”. Valjda ga ima na Youtube?

Strašno!
bene_geserit bene_geserit 08:10 24.10.2021

Re: Pokušaji lečenja frustracije

No Čovek-Bog, a bili su i Marks i Engels, no i Braća Ribar, kao i Koča Popović, no i Milovan Đilas,kao mnogi njihovi istomišljenici i saborci, uložili su svoje živote da stvore bolje, pravednije društvo.
...
Na vašu žalost bili ste poraženi kada je bilo socijalizma, a samoparvljanje je budućnost sveta. Samodulučivanje se praktukje u veći broj kompanija u SAD, Britaniji, Francuskoj, Nemačkoj, Austiriji… Dok se samoupravljanje uvelo u nekim manjim državama. Naravno, tamo gde je živa ideja bogova - Če Gevare i Kastra.

OK je da troluješ, samo molim te nemoj po 5 puta da ponavljaš isti komentar (kao gore), to nije pristojno prema blogokolegama.
Al dobro ti je ovo ... to sa kompanijama u kojima se "samoodlučuje" i državama u kojima se "samoupravlja". Nasmeja me ... Jel može primer tih država i kompanija ?
timotije timotije 11:08 24.10.2021

Re: Pokušaji lečenja frustracije

Strašno!


Za ljude zdravog duha nema ničeg strašnijeg od vlasti patoloških tipova koji unštavaju Srbiju i narod u njoj.
timotije timotije 11:21 24.10.2021

Re: Pokušaji lečenja frustracije


OK je da troluješ, samo molim te nemoj po 5 puta da ponavljaš isti komentar (kao gore), to nije pristojno prema blogokolegama.


Žalim, ali nisam znao da je objavljeno pa sam ponavljao, dok nisam primetio da to izlazi na sledećoj stranici koja se nije pokazivala na mom računaru. Očekivao sam da će Domaćin tražiti od moderacije da obrišu prekobrojne postove.

Inače, ja ne trolujem za one koji mogu da shvate. Dok većinu postova ovde shvatam kao trolovanje,jer se radi o iživljavnju zbog lične frustracije.
timotije timotije 11:50 24.10.2021

Re: Pokušaji lečenja frustracije

Al dobro ti je ovo ... to sa kompanijama u kojima se "samoodlučuje" i državama u kojima se "samoupravlja". Nasmeja me ... Jel može primer tih država i kompanija ?


Iako sam napisao vi niste razumeli jer imate zatvoren um. Naravno, za sad vidim samo frustraciju, a ima kod nekih narcizam, egoizam, a najveći broj tupavost, najčešće karakeritika za četništvo. To je ono: Ja sam Srbin i to je dovoljno da se zna...

No, za Vas evo odlomka iz kjjige dr Branka Horvata - Političlka ekonomija sociljalizma, objavljena i izabrana za knjigu godine u SAD 1982. a predložena za Nobelovu nagradu naredne godine:

"...Međutim, situacija ne može ostati potpuno nepromijenjena. Nema
razloga vjerovati da su privredni ciklusi izumrli. Ali ima nekog razloga
vjerovanju da vlade industrijskih zemalja u drugoj polovici našeg stoljeća ne mogu sebi dopustiti da toleriraju veliku nezaposlenost a da ne riskiraju velike društvene erupcije. Liječenjem krize u proces se unosi prvi odlučni element promjene: povećana društvena kontrola. Njen je simbol - država blagostanja. Međutim, neprekinuta puna zaposlenost ima temeljito antikapitalistički efekt: ona rađa konkurenciju u poboljšavanju odnosa između uprave i radnika. Jer, poslodavci su vitalno zainteresirani da izbjegnu fluktuaciju radnika, da umaknu štrajkovima
i da prebrode otpor prema uvođenju nove tehnike, a radnici se osjećaju sigurnima i zbog toga su aktivno svjesni svojih prava i mogućnosti. 8S
Podižući status radinka, poslodavci postupno izručuju svoju aristokratsku vlast, čime njihova društvena funkcija gubi svoj sadržaj. Tako se drugi element uključuje u proces: povećavanje stupnja radničkog upravljanja. Nije vjerojatno da će se proces uvijek odvijati glatko.
No, u slučaju revolucije trend razvoja je, kako smo vidjeli, još jasniji.
U toku 1SO godina proteklih od prvog ovenovskog eksperimenta u New Lanarku odnosi između poslodavaca i radnika stalno su se mijenjali. Te promjene u odnosima dobro su izražene promjenama u karakteru sastanaka između poslodavaca i posloprimaca, karakteru koji, kako to točno zapaža britanski Nacionalni institut za industrijsku psihologiju, »posljednjih 1SO godina pokazuje povijesni razvoj od izaslanstva
i pregovaranja do konzultiranja«.86 I, mogli bismo još sa svoje strane dodati, do izravnog upravljanja na kraju. Ta posljednja etapa razvoja nadilazi dvostrani karakter sastanaka i ujedinjava interese svih sudionika u instituciji samoupravljanja.
Proteklih pet desetljeća zajedničko savjetovanje uspostavljeno je u širokim razmjerima. U toku posljednjih dvadeset godina učinjeni su i prvi pokušaji da se otiđe korak dalje od pukog savjetovanja. To se odnosi na njemačko suodlučivanje, te na peruansku punu participaciju.
Pojedinačna poduzeća također su se počela kretati prema suodlučivanju, ili čak prema stanju istinskog radničkog samoupravljanja.87 U nekoliko evropskih zemalja pojavio se pokret komunističkih zajednica, po uzoru na tvornicu okvira satova u Boimondeauu u pokrajini Valence u južnoj Francuskoj.8s Te samoupravne radne zajednice - taj je izraz iz početka zvučao dosta čudno, ali je poslije postao zakonski, čak i ustavni termin u Jugoslaviji i Peruti (comunidad Iaboral) - otišle su korak dalje od proizvođačkih kooperativa postupajući s proizvodnim vlasništvom kao s nedjeljivim društvenim vlasništvom, ukidajući rad za nadnicu i težeći
punom razvijanju ljudskih mogućnosti svojih članova. Manje ambiciozan i manjih društvenih zahtjeva, ali ekonomski efikasniji, jest projekt Mondragon, sistem baskijskih zadruga osnovan 1956. godine.
146
On je dokazao da, uz odgovarajuće institucionalne uvjete, zadruge proizvođača mogu ne samo preživjeti a da ne degeneriraju nego i da se mogu brzo raširiti čak i u sredini kao što je Francova Španjolska.89 Stav Katoličke crkve se izmijenio. Enciklika pape Ivana XXIII Mater et Magistra iz 1961. godine navodi: »Krećući se u smjeru koji su zacrtali naši prethodnici, i mi osjećamo da su težnje radnika za aktivnim sudjelovanjem u životu poduzeća u kojima rade i čiji su dio, njihova
legitimna prava ... davanje odgovornosti radnicima u proizvodnim organizacijama, osim što odgovara legitimnim zahtjevima svojstvenim ljudskoj prirodi, ujedno je u suglasju s povijesnim razvojem na ekonomskom, socijalnom i političkom području«.
Participacija nije samo poželjna, ona je i ekonomski efikasnija od tradicionalne autoritarne uprave. Ekonometrijska mjerenja pokazuju da se efikasnost povećava participacijom. Kapitalistička poduzeća pod stečajem ili na umoru u Britaniji, Sjedinjenim Državama, Latinskoj Americi ili drugdje, oživljavaju kad se pretvore u poduzeća kojima upravljaju radnici. Kad se pojave specifični ekonomski problemi,
a tradicionalne mjere poslovne politike ne djeluju, pokušava se radničkim upravljanjem kao rješenjem.
Turska vlada je pokušala unaprijediti poslovanje poslovično neunosnih industrija u državnom vlasništvu uvođenjem radničkog sudjelovanja u upravljanju. U sjevernoj Švedskoj vladina politika industrijalizacije je doživjela neuspjeh, jer bi privatne tvrtke dobile subvencije, ušle u to područje, i onda ponovo iz njega
izašle, pod izgovorom da im poslovanje ne donosi profit. Prirodno je bilo zaključiti da treba osnovati poduzeća kojima će upravljati radnici i dati njima subvencije, jer ona ne bi napustila to područje. U Francuskj participacija se smatra jedinom alternativom rastućoj birokratizaciji privrede. U Britaniji, gdje su suprotstavljene snage kapitala i rada došle u pat-poziciju, postupno raste svijest da se tradicionalna organizacija industrije mora zamijeniti nečim vrlo različitim ako se želi zaustaviti klizanje ekpnomije. Pod pritiskom svojih članova, sindikati su počeli mijenjati svoje stavove. U izmijenjenim zakonima ili sporazumima između sindikata i poslodavaca, opseg zajedničkog savjetovanja redovito se povećava. Suodlučivanje je uvedeno u područje društvenog blagostanja,a ponekad i u ostala područja. Nema nikakve sumnje da se svijet ubrzano kreće u smjeru socijalističkog, samoupravnog društva."
bene_geserit bene_geserit 20:21 24.10.2021

Re: Pokušaji lečenja frustracije

Iako sam napisao vi niste razumeli jer imate zatvoren um. Naravno, za sad vidim samo frustraciju, a ima kod nekih narcizam, egoizam, a najveći broj tupavost, najčešće karakeritika za četništvo. To je ono: Ja sam Srbin i to je dovoljno da se zna...
No, za Vas evo odlomka iz kjjige dr Branka Horvata - Političlka ekonomija sociljalizma

Umesto primera kompanija u kojima se "samoodlučuje" i država u kojima se "samoupravlja" dobio sam citat iz knjige nekog komunističkog retarda nazovi ekonomiste (to si džaba kačio, niko to ovde neće da čita, takvih budalaština smo dovoljno imali u školi).
I, jel imaš primere ili nemaš ? Jel si lupao gluposti ili nisi ?
Koje su to kompanije u kojima se "samoodlučuje" i države u kojima se "samoupravlja" ?
gedza.73 gedza.73 20:29 24.10.2021

Re: Pokušaji lečenja frustracije

timotije
No Čovek-Bog, a bili su i Marks i Engels, no i Braća Ribar, kao i Koča Popović, no i Milovan Đilas,kao mnogi njihovi istomišljenici i saborci, uložili su svoje živote da stvore bolje, pravednije društvo


Pa što se ratni zločinac Đilas (onaj zbog koga je Isidora Sekulić spalila svoje radove i pomišljala na samoubistvo) pokajao i odrekao svog pravednog društva? I ko vam brani da vi za sebe pravite to 'pravedno samoupravljačko društvo', ja samo ne dozvoljavam da me u taj vaš partijski lopovski obor među ostale Borgove-botove gurate.
tamo gde je živa ideja bogova - Če Gevare i Kastra.

timotije timotije 02:04 26.10.2021

Samoupravljanje je budučnost sveta ...

Vladari američkog kapitalizma, neko je napisao da ih je oko hiljadu, ovom prilkom država Pensilvanija, bili su ubeđeni da će poznata grupa umova, mirotvoraca svojim proglasom sa osvrtom na aktuelne probleme da potvrde predlozima i rešenjima da je kapitalizam najbolji sistem. Platili su troškove rasprave, kojom prilikom su se sastali Filip Noel Baker, prvi predsednik komiteta za razoružanje UN-a i dobitnik Nobelove nagrade za mir, Eva i Linus Pauling, nosioci Nobelovih nagrada za hemiju i mir, Aurelio Peccei, predsednik Rimskog kluba i dr.Ivan Supek kao domaćin u Dubrovniku. Nakon jednonedeljne diskusije o razoružanju, ekologiji, ljudskim pravima, solidarnosti u privredi i lokalnim sukobima sastavili su deklaraciju koja je bila prihvaćena na sednici na velikoj koferenciji 04. jula. 1976. u Filadelfiji, a povodom dvestote godišnjice nezavisnosti SAD, predloženi temelji pokreta Svetskog jedinstva i ugrađena humanistička načela koja su bila predložena konferenciji, a koja se u celini oslanjaju na Isusove ideje i poruke, a evo kako glase:
I. Očuvati život i uvažavati dosadašnji napredak.
II. Zaštititi prirodu od propasti.
III. Afirmisati ljudsku jednakost i slobodu.
IV. Proširiti saućešće i solidarnost na sve ljude.
V. Tražiti istinu.
VI. Primjenjivati istraživanja i upravljati razvoj prema opštoj blagodeti.
VII. Gajiti lepotu i umetnost.
VIII. Prenositi humanistička načela u legalne norme.
IX. Praktikovati svetski sporazum, saradnju i mir.
X. Biti dobar.
No, kada su vladari našim životima dobili usvojeni dokument, potpisan i od njihovog ekonomiste Dr. Milton Fridmana, zadnju sednicu je vodio Akademik dr. Ivan Supek, u kome je pisalo da je najbolji sistem za ljudski rod Samoupravni sistem, platili su troškove i dokument sakrili od javnosti. Međutim, privatne kompanije su samostalne, zato mogu da praktikuju saodlučivanje i samopravu zapslenih.
Nije čudo, kada ni visokoobrazovani, čak ni doktoranti na sociologiji ili filozofiji, a novinari-analitičari nisu vredni ni pomena, ta i velika većina rukovodećih kadrova u tadašnja samoupravna preduzeća reći će vam da je bila problem radnička klasa, radnici nisu hteli da rade, mogli su da zabušavaju, primitivni su da samoupravljaju. A da nikako im ne dolazi do pameti da se zapitaju kako to u nekim gradovima Srbije koji važe za sociološki zaostalije sredine, kao što su Vranje i Pirot, u odnosu na ljude u gradovima Vojvodine, a pogotovu Slovenije, radile su nauspešnije, naprofitabilnije fabrike, da spomenem samo SIMPO, JUMKO, KOŠTANA, ALFA u Vranju i “1 Maj” i “Tigar” u Pirotu.
Dokumnetarni film snimljen u fabrici “1 Maj” u kome se vide zdravi radni uslovi u fabrici, no i beksprekorno čist i uređen radnički restoran kalorične hrane, pa prekrasan park sa cvećem, travnjakom, jezercetom u kome plove labudovi, sa klupama za odmor posle ukusnog obroka, prikazivan je učenicima u SAD, kao primer odličnih uslova za rad i lep život svih zapošljenih, a pritom i visokoprofitabalna fabrika tekstila.
Radio sam teške fizičke poslove, sa završenom srednjom školom bio sam rukovodilac, po diplomiranju na Rudarskom fakultetu u Beogradu bio sam samostalni inženjer, pa rukovidilac u tri najveća proizvodna sistema - “Trepča”, Rudnici i železarnica “Skopje” i najveći sistem za proizvodnju građevinskih materijala na Balkanu “Šar”, pa mi je bilo lako da zaključim što i danas tvrdim, da su jedini problem u samoupravnom kao u bilo kom sistemu odgovorni pre svega rukovodioci u preduzećima, kao i političari koji su imali vlast u tim opštinama, gradovima i regionima, državi. Nikada nisu bili krivi radnici, nisu ni mogli da budu, jer je vlast uvek jača od radnika iako je bilo samoupravljanje. Uostalom ne bi mogle da budu izvedene ni oružane revolucije u Rusiji tokom Prvog, a u Jugoslaviji tokom Drugog svetskog rata, da Ruska carevina nije bila u problemima zbog rata, dok se Kraljevina Jugoslavija raspala na početku rata.
timotije timotije 02:23 26.10.2021

Sve ostalo su posledice

Sadašnji okupator Srbije, regrutovan iz redova fudbalskih navijača, a člana profašističke SRS, dela preimenovane u SNS, čije srednje slovo, radi istine, označavam rečju “Nazadna”. Znači, čovek bez morala; njegov je princip da nema principa; njegovo načelo je da nema načela; svoje laži prodaje kao “isitnu”; svoje neznanje i zatucanost kao originalnost! Naravno, očigledan dokaz je veliki i skupo plaćen spomenik Stefanu Nemanji, delatniku iz 12-tog veka! Preuređuju i neuređuju samo centralni deo Prestonice, dok po celoj okolnin Beograda dižu se bespravrna naselja bez ijednog uslova koji predviđa Urbansitički plan.
Dok u isto vrema 40% ljudi u Srbiji piju nezdravu vodu zbog dotrajalog vodovoda; državica Srbija poseduje 3.100.000. septičkih jama; Beograd i Novi Sad su jedini gradovi te veličine u Evropi čija gradska kanalizacija izliva se u reke Dunav i Savu, odakle ljudi love ribe za ishranu!
Vlastodržac – okupator ne poštuje Ustav, samim tim ne poštuje ni državu ni narod u njoj, no ni institucije, osim što ih plaća za da ćute.
Sve ostalo su posledice.
timotije timotije 02:34 26.10.2021

Komentar na kolumnu Lj. Stojadinivovića

Mučnina
Niko ne zna kako će se dalje odvijati, još manje kako će se okončati ova mučna priča. Možda guranjem pod tepih, ili će neko tepih odneti na hemijsko, oprati fleke, vratiti ga na mesto i kraj. A možda ipak ne? Jer, jednog lepog dana ovo mora da se razreši, uruši, padne u zaborav, kako god.

@Mučnina
Kažete:“Niko ne zna kako će se dalje odvijati,...“ Poslao sam komentar da sam znao dve decenije unapred da će se raspasti Jugoslavija, i Srbija. Nisu hteli da objave iz nekog njima poznatog razloga.
Evo odgovora na Vaše pitanje: Tamo gde žive Srbi Jugoslavja još uvek umire. Znači, Srbija,osim BiH i Crna Gora. Da nije bilo krajem 1944. Hrvata, naročito Zagorca, koji je pozvao Čerćila da pošalje britanske, a oni pozvali i američke avione, da bombarduju delove Srbije gde je dominirala primitivna, tj. četnička svest, koju naučnici nazivaju „visoka kolektivna svest,... religiozno strukturirana“, koja se uvek obraća vođi, ako boga nema na vidiku, trajao bi građanski rat u Srbiji u nedogled.
Odavno je poznato: „Ni u šta se tako čvrtso ne veruje kao u ono što se najmanje zna.“
A to verovanje stvarano je vekovima. Jer slobodu od turske imperije, pre nego je počela da slabi, narod je mogao da očekuje samo od boga.
Zavisnik je neprijatelj samom sebi, jer strada od zla koje je sam stvorio.
A da se takva svest ne menja za samo pola veka dokaz je njihovo vraćanje, koje genijalni Koča Popović opisao u svom dnevniku pred kraj osme decenje minulog veka: „bašibozuk, bagra i brabonjci ustali da obnove Dušanovo carstvo vraćajući se na šajkaču i opanak iz kojih su jedva izašli“.
To im nije uspelo ratom. Ali je njihova mlađarija deceniju kasnije peuzela vlast, čiji vođa mora da se oseća svemoćnim na bilo koji način. Jer njihova nakaradna svest ne može da funkconiše bez osvete. Zato se sveti svom narodu za vekovnu potčinjenost. Jer se ubedio da je to zabranjeno raditi drugima. Zato kada bude izazvan škrguće zubima, jer više od toga niti sme niti može. Kao nedavno na Severu Kosova…
Moram da prekinem jer mi neće objavati, a toliko moram da patim dok pišem o nakaradnoj svesti sopstvenog naroda.
Ako objave sledi nastavak sa zavšnim predviđanjem.







timotije timotije 02:53 26.10.2021

Fašizam na delu.

Oglasio se Đilas, sa povikom koja je tema i ovog bloga, posle zatvaranja kafića u Čačku, gde su on sa saradnicima svratili na piće.

Moj komentar tim povodom:

Fašisti su spremni i spremaju sva moguća scenarija. Jer ovo nije više naša zemlja - 75% kapitala je u rukama stranih banaka i kompanija. Nihove vlade preko organa EU podržavaju onog koji im je ustupio Srbiju za njhove potrebe.

Sledi fašistički zakon prema kome neće smeti ni dosadašnji slobodni mediji ništa da prenesu a da bude protiv onoga koji je poklonio strancima Srbiju, a oni njemu vreće para koje može da deli i ubicama.

Vojska i Policija čuvaju rejting vlasti, a vlast čuva rejting Vojske i Policije. Jer su zajedno ubijali koga god su mogli, pogotovu ako nije bio naoružan, kao u Srebrenici i na Kosmetu.

Policija ubila mlade Srbe u kafiću "Panda" u Peći, a Vojska streljala dva vojnika garde na Topčideru, jer su videli šta se krije u skloništu "Karaš." Navodili su da je bio u pitanju general Mladić, da bi advokat stradalih mladića utvrdio da su tamo krili drogu od čije prodaje zarađivali su generali.

Da nije bilo Hrvata i Slovenaca u najvišem rukovodstvu partizana 1945. građanski rat u Srbiji bi produžio u nedogled.

Njih je bagra oterala od nas i sada spema našu smrt. Tek kada budu udovoljeni planovi i potrebe stranih sila oni se neće mešati. A koliko znam, "Druga Srbija" je goluraka - ima samo pamet i srce.

A bagra srpska, tj.„visoka kolektivna svest,... religiozno strukturirana“, koja se uvek obraća vođi, na svakom mestu, ta i oganizovane fašističke horde tumaraju ulicama velikih gradova Srbije preteći i režeći na Srbe zdrave pameti
timotije timotije 03:23 26.10.2021

Slobodan Čovek.

Hajde malo filzofije, a to znači misliti.

Kant je napisao:" Kada izabereš da NE budeš loš - mada to može biti na uštrb tvojih interesa - onda delaš slobodno. Samo životinje postupaju po svojim željama i potrebama. One nemaju nikakvu slobodu da postupaju po nekim moralnim normama. To nas čini ljudima. Dakle, mi nemamo nikakvu slobodu ako živimo u svetu čula. Ne treba verovati u sve što vidimo. Filozofija je suprotnost bajkama."

Ja sam slobodan čovek koji mašta da živi u slobodnom društvu bez klasnih razlika i ekpsloatacije. Onaj koji nastoji da mi nametne odrednicu, pridev, kvalifikativ, entitet ili atribut, svosjtvo ima samo jednu nameru da me diskvalifikuje, budući da svaku ideju, ta i ideju Isusa Hrista, đavo u čoveku nastoji da kompromituje.

No, niko ne može da diskvalifikuje samu ideju Boga, iako vekovima je zloupotrebvljavaju, iskrivljuja, i preko religije, tj. Crkve.

Međutim, slobodan čovek zna da Boga nema niti na zemlji niti na nebu, već treba da je u samom Čoveku, ukoliko uspe da savlada đavolske težnje u sebi.

Bog je Duh u Čoveku, dok se Đavo krije u njegovom Egu.

Tradicionalna odrednica je samo administrativna. Čovek je slučajno Srbin, Makedonac, Francuz, zato što se rodio na nekom mestu što se admisnitrativno vodi sa takvom odrednicom. Granice su nametnute od vladara, eklsploatatora, države, od klase koja ima vlast za da može da ekpslotiše većunu ljudi.

To moji rođeni na Kosovu najteže su osetili na sopstvenom životu, kao i njihove komšije druge nacionalnosti.

Tako su nastale odrednice - on je to, a mi smo ovo, aristokrat, radnik, seljanin...Iako smo svi ljudi sa istim potrebama i istim idejama - da živimo i radimo zadovoljni i što češće srećni.

No, većina ljudi ne mogu da budu zadoljni i serćni zato što manjina ljudi imaju vlast, ili su zaštićeni od vlasti zato što su prisvojili kapital, pa mogu da troše neograničeno i da žive perverzno.
Colin_bgd Colin_bgd 08:13 27.10.2021

Jedna boja: braon

Ko misli, tj. ima iluziju, da su komunisti vladali (ili cak samo pokusavali da vladaju) suprotno sustinskim karakteristikama srpskog drustva, srpske hijerarhije, srpske crkve, srpskog duha i srpske inteligencije ne samo da uopste ne poznaje istoriju generalno, niti konkretnu istoriju svog (naseg) srpskog naroda, vec je apsolutno besvestan i sopstvene individualne utemeljenosti kao trenutnog egzistencijuma na povrsini ove planete i prolazi kroz sopstveni zivot u jednom slepilu, bunilu, ophrvan jednom neopisivom gluposcu koja mu prozdire i ono malo mozga ubrzavajucom geometrijskom progresijom...

Eto takvi su ovi "cetnici" i cetnistvo-branitelji na ovom blogu...

Komunisti su samo jedan ustaljen i nadasve uspesan koncept vladavine uspostavljen i usavrsavan stotinama godina na teritorijama na kojima su ziveli i zive Srbi, u jednom trenutku podvukli crvenim, da bi onda neki drugi podvukli malo zutim, a danas trenutna grupacija na vlasti isti sistem podvlaci uglavnom ludim, ali su im sustina, taktika, strategija, mehanizmi, i sto je najvaznije od svega ciljevi apsolutno identicni...
freehand freehand 08:21 27.10.2021

Re: Jedna boja: braon

vec je apsolutno besvestan i sopstvene individualne utemeljenosti kao trenutnog egzistencijuma na povrsini ove planete i prolazi kroz sopstveni zivot u jednom slepilu, bunilu, ophrvan jednom neopisivom gluposcu koja mu prozdire i ono malo mozga ubrzavajucom geometrijskom progresijom...

Aujbt... Koliko ti stranih reči znaš...
Đes Koline. :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana