Budućnost| Društvo| Ekonomija| Porodica| Zdravlje

Vozi Miško

natasa_tasic_10 RSS / 24.09.2021. u 22:11

 

 SVE-SE-VISE-PUTNIKA-ZALI-NA%20(2).jpg

Odoše ljudi iz Srbije i ne biraju mnogo gde će.

Zanatlije, vozači, medicinari i svi sa kartom za jedan pravac.

Kada uđete u GSP, vidite sedu glavu naslonjenu na volan. Ni samu sebe ne može da nosi, a kamoli da vozi i odgovara za živote ljudi oko sebe.

Nije kriva glava, već sistem koji je sve nas izmorio. Ratovi, krize, sankcije, redovi za ulje i brašno, šećer.Redovi za biro i nada da će nekoga sa biroa pozvati, mene nikada nisu.Godine rada na crno, do sada sam mogla da imam 25 godina radnog staža, a imam nekih 11 godina upisanih.Poslovi od kojih ne možeš da sastaviš mesec dana sa dve plate, jer imaš kredit za stan, a hrana i režije su poskupeli, o gorivu i da ne pričam i tako.

Uđeš u autobus i shvatiš da te vozi gospodin od nekih 72 godine, čovek u penziji, koji bi trebao da odmara, šeta unučiće, razmišlja da od svoje penzije ide u Rim, a umesto svega toga vodi život istim tempom. Od semafora do semafora, stanice i garaže.

Odoše ljudi, a onda nam ti isti sa daleke udaljenosti iz komfora pričaju kako je teško nama ovde. Jeste teško i od devedesetih nije bilo mnogo bolje, samo je wifi priključen na on konstantno i protok informacija je bolji.

 

I danas je neko sede kose vozio,  ubacio je u prvu i krenuo, i juče je neko sede kose vozio i tako unazad duži period, a naši sanjaju sarmu i mirise livada i pašnjaka, i prvi novembarski sneg, Beogradske snežne i prolećne ulice, sanjaju, ali se ne vraćaju, jer je život negde drugde bolji.

Čija je krivica seda glava za volanom?

Sedih glava delimično, jer niko ne zna koja ih muka naterala da rade pod stare dane, sistemska većinom. 

Vozi Miško, ali u garažu i neka ti wifi bude uključen, pa makar "pozajmljen" komšijski, uključi Rim online, skuvaj kafu i zamišljaj da si tamo. Sigurnije je. Sigurnije za sve nas.

 

 

 



Komentari (32)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 23:56 24.09.2021

kriv je onaj koji upravlja gradom.

On i njegova sluzba gradskog prevoza.

Pre dva dana sam posle druzeg vremena uzal u bus- to nije vozilo kojim bi trebalo da se vozi gradjani ovog grada, jer je staro, rapsadnuto, jer brekce kao traktor, zanosii, nema amortizere, nego nesto grebe sve vreme i ispusta neki uzasan dim, a sto se tice normalnog konfora, ono, pristojna sedista, hladjenje/grejanje, o tome nema price,...kao i o normalnom cekanju da putnici udju/izadju, to se cima, zatvaraju vrata dok ljudi uskacu, zalecese, pa seonda naglo koci na semaforu,...jednom recju, skandalozno i nebezbedno,...o stanju kocnica, motora starosti i sposobnosti vozaca, nemam pojma...al verujem da je i to uskladjeno sa onim sto se odmah vidi,...jedino o cemu se brine, je privatna firma za naplatu karata- zbog koje se angazuje po 5 ridzvaja, pa komunalci, papolicajci,...mada je nejasno, zasto privatnik ubire prihod od gradskog prevoza, koji navodno lose stoji i ne moze da placa vise svoje sofere...iako karte nisu jeftine, a busevi su uvek nakrcani.

oni koji o tome odlucuju, ne voze se gradskim prevozom.
Черевићан Черевићан 00:43 25.09.2021

па пааа

ili,dal' je život negde drugde

као нужна мода.... многи
одоше....... к'о брза река,
што још ту су ..упитни су
ко зна сутра шта их чека
dolazel dolazel 04:33 25.09.2021

to je zato

jer vecina ljudi u Srbiji smatra da je svejedno za koga glasas
solo solo 05:57 25.09.2021

Jel' bi nešto da popijete

jer vecina ljudi u Srbiji smatra da je svejedno za koga glasas





Nataša dušo. Kako se ovde na blogu dobijaju autorske opcije?

Tako se Nataša dušo između ostalog dobijaju i dozvole da voziš autobus sa 72god.

Ajde bar na jednom blogu pljunite istini u oči.

TELEDIRIGOVANA NEGATIVNA SELEKCIJA!

Idemo dalje u svijetlu budućnost.

Da, potpuno je svejedno.
macak_tosa macak_tosa 06:02 25.09.2021

Re: to je zato

dolazel
jer vecina ljudi u Srbiji smatra da je svejedno za koga glasas

Nije svejedno!
macak_tosa macak_tosa 06:04 25.09.2021

Re: Jel' bi nešto da popijete

solo
jer vecina ljudi u Srbiji smatra da je svejedno za koga glasas



Eeee, nisam video ovo tvoje. pa napisao.
macak_tosa macak_tosa 06:01 25.09.2021

M'da!

Ovo što Endži kaže za naplatu karata od strane firme je genijalno, ako je tako, ne samo genijalno, nego genijalno na n-tu.
To ko je smislio, trreba mu dati dva Nobela.
Mislim, sprdam se, mislim da veća svinjarija nikako ne može da se smisli.
Pa da je smislio i sam Đilas.
Dati nekome da skuplja umesto tebe pare koje ti zaradiš?
Strašno!
Znaš da zaradiš (GSP), a ne znaš da naplatiš!
Mislim da ovako nešto, ipak, nema nigde na svetu.
solo solo 06:18 25.09.2021

Re: M'da!

Mislim da ovako nešto, ipak, nema nigde na svetu.



macak_tosa macak_tosa 06:28 25.09.2021

Re: M'da!

solo
Mislim da ovako nešto, ipak, nema nigde na svetu.




Da li i tamo karte naplaćuje privatna firma?
apacherosepeacock apacherosepeacock 09:04 25.09.2021

Re: M'da!

U Engleskoj već 2 godine ozbiljno kubure saS šoferi.. nije da smo isti sa GB ali..
macak_tosa macak_tosa 11:02 25.09.2021

Re: M'da!

apacherosepeacock
U Engleskoj već 2 godine ozbiljno kubure saS šoferi.. nije da smo isti sa GB ali..

Da.
Nedavno sam negde pročitao da im nedostaje 80 ili 90 hiljada šofera kamiona.
Užas!
solo solo 15:37 25.09.2021

Re: M'da!

Nedavno sam negde pročitao da im nedostaje 80 ili 90 hiljada šofera kamiona.


U 'ebo ga.

A kako stoju sa kontrolori i komunalni milicajci.

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:49 25.09.2021

Re: M'da!

apacherosepeacock
U Engleskoj već 2 godine ozbiljno kubure saS šoferi.. nije da smo isti sa GB ali..


I ovde isto to kažu (zadnje što sam čuo bile su neke cifre od 70 hiljada, i to nije samo da nema vozača nego nema ni kamiona za to), ali ovaj moj neki drugar koji je kamiondžija (ima svoj rig, inače je završio arhitekturu u Beogradu) kaže da nije sve to baš tako, po pitanju tražnje. A kaže i da to nije neka baš zarada, pogotovu otkad ne može više da se muva na onim limitima za sate vožnje, a posao jeste krvav i nezdrav u svakom smislu, pa zato i neće niko dide da vozi, sem ako nije baš očajnik imigrant.

Ribozom Ribozom 18:06 25.09.2021

black mirror

Prosli blog ti bio fenomenalan, ukljucujuci i komentare koji su dotakli sve teme.
Slutim da ce i ovaj, samo ako nam dopustis da se raspisemo.

Odoše ljudi, a onda nam ti isti sa daleke udaljenosti iz komfora pričaju kako je teško nama ovde.


Ja sam bio letos da posetim kevu. Izadjem ujutro da kupim burek, mleko, jogurt, novine, hleb i evt. jos neku sitnicu i to me kosta 1000 dinara. I to je samo dorucak za dvoje. Ako jos toliko potrosis za rucak/veceru to je 2000 dinara dnevno. Znaci za cetvoroclanu porodicu samo za hranu treba izdvojiti minimum 100.000 dinara mesecno. A gde su ostali troskovi.
A te price kako nedostaje radna snaga, ma fora, nedostaje jeftina radna snaga, da radi za klikere.








natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 19:46 25.09.2021

Re: black mirror

Mozete da se raspisete slobodno.
Sto se tice radne snage plata vozaca je veca od plate profesora u srednjoj skoli, a nama fali sve.
Umetnost da ne pipam to mi je bolna tacka.
Danas dok sam cekala cerku iz muz.skole padne pi oko na neke novine. Luksuzna kuca itd...jedne pevacice,pa se onda mislim ko mi kriv sto sam ucila
solo solo 20:19 25.09.2021

Re: black mirror

A gde su ostali troskovi.
A te price kako nedostaje radna snaga, ma fora, nedostaje jeftina radna snaga, da radi za klikere.


Dont vori end no brining. Preživeće ovaj narod. Samo da upali.

gedza.73 gedza.73 15:14 26.09.2021

Re: black mirror

Sto se tice radne snage plata vozaca je veca od plate profesora u srednjoj skoli

Postavljao sam već. Par stvari poput menjanja guma (retko se dešava, po nacionalu skoro svako zove vulkanizere) lanci za sneg po ovom delu Evrope relativno retko trebaju... a i ne stavlja se ovaj tip nego druga vrsta koji se brzo montira sa jednim pomeranjem kamiona... popravke još ređe a tek niko ne skače da se bije sa lopovima jer ćeš da nagrabusiš kako bi zaštitio neko bogatu osiguravajuću kuću ili unapred dogovoren posao između vlasnika kamiona ili kupca ili prodavca i lopova.



Kad se uporedi satnica u proporciji šofer ima manju platu. Vozači inače su, tamo gde ja znam, treći stepen radnika. Mislim da imaju imaju sličnu osnovicu kao plata profesora ali zato su tu neki drugi dodaci koji povećaju platu za minimum trećinu iste bazne.
Ne kažem da su šoferi zlatni ljudi (ali je to je takva škola gde se bukvalno vidi sve i svašta) i bez obzira na ono osiguranje u svojim rukama drže u proseku sto hiljada eura plus robu i to u svakom trenutku.

Dva puta nedeljno po 10 dozvoljenih sati, u zavisnosti od puta, dešava se da stučeš 600 km a i neki više. Pa noćna, gužve, ističu sati vožnje, na parkingu se jedva provučeš jer je već sve zauzeto, onda neko zagradio izlaz... a policajci ne praštaju kršenje sati vožnje, navigacija koja te zavede ili lokalac koji je te pogrešno uputi dok se ne zaglaviš... ili te pošalje makadamom na farmu putem koji jedva da prođe auto a sa obe strane kanali. Stigneš, domaćin izađe i ljubazno te obavesti da je istovar na onoj drugoj strani koja se vidi odatle. Samo što treba da vratiš šleper u rikverc tih kilometar po uskom putu.

macak_tosa macak_tosa 16:37 26.09.2021

Re: black mirror

gedza.73
Sto se tice radne snage plata vozaca je veca od plate profesora u srednjoj skoli

Postavljao sam već. Par stvari poput menjanja guma (retko se dešava, po nacionalu skoro svako zove vulkanizere) lanci za sneg po ovom delu Evrope relativno retko trebaju... a i ne stavlja se ovaj tip nego druga vrsta koji se brzo montira sa jednim pomeranjem kamiona... popravke još ređe a tek niko ne skače da se bije sa lopovima jer ćeš da nagrabusiš kako bi zaštitio neko bogatu osiguravajuću kuću ili unapred dogovoren posao između vlasnika kamiona ili kupca ili prodavca i lopova.



Kad se uporedi satnica u proporciji šofer ima manju platu. Vozači inače su, tamo gde ja znam, treći stepen radnika. Mislim da imaju imaju sličnu osnovicu kao plata profesora ali zato su tu neki drugi dodaci koji povećaju platu za minimum trećinu iste bazne.
Ne kažem da su šoferi zlatni ljudi (ali je to je takva škola gde se bukvalno vidi sve i svašta) i bez obzira na ono osiguranje u svojim rukama drže u proseku sto hiljada eura plus robu i to u svakom trenutku.

Dva puta nedeljno po 10 dozvoljenih sati, u zavisnosti od puta, dešava se da stučeš 600 km a i neki više. Pa noćna, gužve, ističu sati vožnje, na parkingu se jedva provučeš jer je već sve zauzeto, onda neko zagradio izlaz... a policajci ne praštaju kršenje sati vožnje, navigacija koja te zavede ili lokalac koji je te pogrešno uputi dok se ne zaglaviš... ili te pošalje makadamom na farmu putem koji jedva da prođe auto a sa obe strane kanali. Stigneš, domaćin izađe i ljubazno te obavesti da je istovar na onoj drugoj strani koja se vidi odatle. Samo što treba da vratiš šleper u rikverc tih kilometar po uskom putu.


Užas!
A čuo sam i da im je životni vek kratak.
Toliko kratak da sam se zaprepastio kada sam čuo.
Verovatno od tolike plate i uživanja, što kažu neki - samo sediš i voziš se.
gvozden1 gvozden1 18:49 26.09.2021

Re: black mirror

.. a i ne stavlja se ovaj tip nego druga vrsta koji se brzo montira sa

Ne mogu da postavim snimak, a ima dobar, ludi Amer.

Razvuče lance po snegu, ne kači ih, samo da krene, kad krene ne staje, ode u pm, lance ostavlja na putu.
gedza.73 gedza.73 19:29 26.09.2021

Re: black mirror

A čuo sam i da im je životni vek kratak.


Verovatno je prosek kao i drugde. Ima mladih, ima starih a ima i onih u penziji
što kažu neki - samo sediš i voziš se.

Radio sam u fabrici. prva, druga smena. Nikako da prođe vreme. Stalno isti pokret, stalno isti proizvodi, svaki dan isto. Minuti kao sati.

Kamion je drugačiji. Ima dana kad je baš teško... noću počnu da ti trepere štop svetla usamljenih vozača, mozak se samo 'odlepi'. Otvaraš prozore, lupaš šamare, štipaš se, glasna muzika, kafa. Staneš na SOS-u i zaspiš par minuta na volanu ako imaš sreće da te ne probudi policija. Ali se krećeš, ideš, različita mesta, različiti ljudi, svašta vidiš, čuješ, nije dosadno. Šoferi od bivših robijaša do doktora. Profesionalci koji ne piju uopšte i ljudi koji vikend provedu povraćajući po sebi od alkohola. Nomadski život sa ružnim i lepim stranama.

Ono što posebno cenim kod šofera je apsolutni nedostatak razmaženosti i mobilnost što se tiče posla. Kad se čoveku ne dopada, mala mu je plata, težak posao spakuje stvari u torbu, uzme dokumenta i ode na drugo mesto.

Ovde kod nas se stalno cmizdri kako je mala plata, država duradi nešto. Veruješ u sebe, svoje sposobnosti? Stručan si, cenjen u svojoj oblasti? Ne vidim u čemu je problem onda.

A i dobro je za društvo jer ako država ne vodi računa o sposobnim nego o podobnim, čvrsto se drži uranilovke i filozofije Todora Kuljića o 'samosvesnom pojedincu sa doživotnim državnim zaposlenjem' u jednom trenutku će da ima debile klimoglavce koji ničemu ne služe.




gedza.73 gedza.73 19:34 26.09.2021

Re: black mirror

Gvozden
Razvuče lance po snegu, ne kači ih, samo da krene, kad krene ne staje, ode u pm, lance ostavlja na putu.


Dobar sistem. Lanci za jednokratnu upotrebu.
A na ove sam mislio.


Imaš šraf sa kukom koja ide na ovu stranu koja se vidi na slici a sa druge maticom samo dotegneš. Dovoljna su tri (mada u setu ide pet po točku na pogonskoj) po 'tanga gaće' sistemu da te pokrenu. Malo skakuće al' izvuče te i pod teretom.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 23:05 26.09.2021

Re: black mirror

svedjani - scania. devedestih su jos imali auto-lance (na dugme, iz kabine, spusta se lanac ispred tocka.). pretpostavljam da su sistemi od tad uznapredovali.
nsarski nsarski 23:38 26.09.2021

Re: black mirror

Razvuče lance po snegu, ne kači ih, samo da krene, kad krene ne staje, ode u pm, lance ostavlja na putu.

Sve do proleća...

gedza.73 gedza.73 10:37 27.09.2021

Re: black mirror

dogodinedragosevac
scania. devedestih su jos imali auto-lance (na dugme, iz kabine, spusta se lanac ispred tocka.).

Proš'o sam nekoliko Scania, hvala Bogu nisu mi trebali lanci. Verovatno je taj sistem napravljan za skandinavske zemlje al' ne verujem da bi svi transporteri doplatili tu opciju na kamionu kad već imaju šofera.
pretpostavljam da su sistemi od tad uznapredovali.

Generalno jesu. Tu tek imaš škola i škola 'za i protiv'. Vozio sam kamione gde su brzine na 'sluh', 'osečaj' šta god i kamione gde samo držiš gas dok neki robot menja brine, daje međugas, održava tempo... Kad se polomiš menjajući brzine iz kružnog toka u kružni tok onda ti je svaki, kako kažeš, uznapredovani sistem bolji i lakši. To za sobom povlači da se kamion prati, u svakom trenutku mogu da te zove u i pitaju 'gde si', lakše je da ti nađu 'grešku'. Između te dve krajnosti more opcija i na korist i na štetu.

nsarski


dogodinedragosevac dogodinedragosevac 11:20 27.09.2021

Re: black mirror

Generalno jesu. Tu tek imaš škola i škola 'za i protiv'. Vozio sam kamione gde su brzine na 'sluh', 'osečaj' šta god i kamione gde samo držiš gas dok neki robot menja brine, daje međugas, održava tempo... Kad se polomiš menjajući brzine iz kružnog toka u kružni tok onda ti je svaki, kako kažeš, uznapredovani sistem bolji i lakši. To za sobom povlači da se kamion prati, u svakom trenutku mogu da te zove u i pitaju 'gde si', lakše je da ti nađu 'grešku'. Između te dve krajnosti more opcija i na korist i na štetu.


tacno - ali ne samo mogucnosti pracenja nego generalno robotizovanje populacije. covece, mladje generacije sad uce voznju na automatiku (doduse u americi je to oduvek standard - meni se instruktor krstio i levom i desnom kad sam dosao sa rabitom sa menjacem da polazem ispit (cak mi je delovalo da on ni ne zna da vozi manuelni). a evo i po evropi to postaje standard. dakle ljudi ne znaju da kontrolisu kola.

kaze mi kolega i za pilote vazi ista prica - ovi sto se obucavaju za flybywire gube osecaj za hidrauliku (mada valjda i dalje moraju da prodju obuke za sportskog pilota pa imaju neko iskustvo... ali je pitanje dana kada ce i to da zameni dugme, i 'fly from home'...).

apacherosepeacock apacherosepeacock 11:33 27.09.2021

Re: black mirror

covece, mladje generacije sad uce voznju na automatiku (doduse u americi je to oduvek sta


Ispravno.
Ja sam učila na oba da vozim a preferiram automatik u svako doba. Koji će mi q. menjač.
gedza.73 gedza.73 11:54 27.09.2021

Re: black mirror

dakle ljudi ne znaju da kontrolisu kola.


I ja više volim manuelni. U stvari navika. Ali kod kamiona automatik smanjuje potrošnju (ima različitih vozača) a i rasterećuje vozača.

Ovaj XF sam vozio

i pogledaj između automatika na Volvo (tu sam vozio i automatik i manuelni... automatik je majka Mara)



(nisam ja proveo mnogo vremena ali sam bio i ranije vezan za kamione a onda mi zatrebalo zbog dokumenata pa sam imao sreću ili nesreću da izmenjam više različitih kamiona... pa sam i pomagao ljudima ili nešto sebi... uglavnom sam prešao sve od fulera koji nemaju sinhron do ovih automatskih pa kao imam neko malo iskustvo)
milisav68 milisav68 11:59 27.09.2021

Re: black mirror

apacherosepeacock
Ja sam učila na oba da vozim a preferiram automatik u svako doba. Koji će mi q. menjač.

Pa dosadno je bez menjača.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:05 27.09.2021

Re: black mirror

milisav68
apacherosepeacock
Ja sam učila na oba da vozim a preferiram automatik u svako doba. Koji će mi q. menjač.

Pa dosadno je bez menjača.


Meni bome nije, slobodna mi ruka za telefon ili da se ogledam(nameštam kosu) u retrovizoru.. (šalašala)
gvozden1 gvozden1 14:20 27.09.2021

Re: black mirror

milisav68
apacherosepeacock
Ja sam učila na oba da vozim a preferiram automatik u svako doba. Koji će mi q. menjač.

Pa dosadno je bez menjača.

Ma to ovi što ne znaju da voze:)

Nesuđeni mi zet, čist Amer, ima veselje da se aka sa krševima, od starudije napravi dobra kola.
Ali isključivo evropska, uz po neki izuzetak japanskih.

A kod menjača nema izuzetaka, automatske ne uteruje u radionicu.

A Amer, bez kapi srpske krvi (mada je teško poverovati :)
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:03 28.09.2021

Re: black mirror

gvozden1
milisav68
apacherosepeacock
Ja sam učila na oba da vozim a preferiram automatik u svako doba. Koji će mi q. menjač.

Pa dosadno je bez menjača.

Ma to ovi što ne znaju da voze:)

Nesuđeni mi zet, čist Amer, ima veselje da se aka sa krševima, od starudije napravi dobra kola.
Ali isključivo evropska, uz po neki izuzetak japanskih.

A kod menjača nema izuzetaka, automatske ne uteruje u radionicu.

A Amer, bez kapi srpske krvi (mada je teško poverovati :)


Znam, znam ja za tu priču, menjač ovo-ono, najbolji drugar mi je sijamski blizanac sa svojim autom (ne vadi dupe iz auta od 15 godine života) i redovno dobija frasove kad pomenem automatik..
49 41 49 41 22:59 30.09.2021

Vozac autobusa uleteo vecom brzinom

Pod uglom od 90 stepeni; gde je trebao da skrene, kako je prikazano na videu snimljkenom kamerom.
Nek oprosti i prof. mog fakulteta; jasno!
Dal' je ispravnost autobusa, zdravstveno stanje vozaca... toliki strucnjaci neka raspravlju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana