Ljubav| Porodica| Roditeljstvo| Život

Dan života na Plaži

Jaril RSS / 08.08.2021. u 13:56

[Umeš li lepotu?]

 

Toga dana bilo je desetak dece na Plaži. To jest, u plićaku. Srednje jaki talasi bili su im glavna atrakcija. Posmatrano sa strane, izgledalo je da su talasi postali tobogani, krila za letenje i ko zna šta još što su samo deca vešta da naprave. Samo su dva dečaka, braća gnjurila u potrazi za kamenom lepšim od prethodnog. 


- Pogledaj ovaj!, ushićeno je viknuo jedan.


Među svom decom, prepoznao sam samo njih dvojicu, dečake od, pretpostavljam, 7-9 godina i njihovu sestru, devojčicu par godina mlađu. Oni su bili svakodnevni stanovnici Plaže. Za njihove roditelje sam, u nekoliko dana koliko sam dolazio na Plažu, čuo samo kako su mnogo dobri ljudi. Ali, mnogo dobri ljudi. Kul i gotivni za druženje, ali pre svega baš dobri. 


Još od svojih godina, dečak u meni je želeo da pliva najdublje od svih. Pošto smo, zbog posla mojih roditelja, slabo letovali, kao mator sam uvek udovoljavao  svom malom Ja i osvajao mesto najveće dubine u takmičenju sa ostalim kupačima. U takmičenju o kom oni, naravno, ništa nisu znali. Time je dečak u meni isijavao svoju fasciniranost morem. 


I ovog leta držao sam trofej u dubini, osvojen dva dana ranije.


Sedeo sam na plaži kada su dve devojke ušle u vodu i zaplivale ka pučini. Opušteno su plivale, ćaskale, i plivale i opušteno ćaskale, i ćaskajući plivale i opušteno stale tek kada su im glave postale jedva primetne tačkice. Tik iza njih je prošao jedan od brodića koji su povremeno prolazili pored Plaže prevozeći turiste po moru. Otplivale su, skoro sigurno, dalje od mene.


Sačekao sam da krenu nazad i ušao u vodu. Na otvorenom moru je teško proceniti daljinu pa sam procenio da ću dovoljno daleko otplivati ako, kada bude brodić prolazio, budem sa njegove druge strane. Oni jesu imali svaki put drugu trasu, ali će poslužiti kao merni instrument. 


Izabrao sam kraul, nestrpljiv da što pre stignem, ali sam vrlo brzo naučio da se on krši sa talasima. Sve vreme sam se borio protiv vode umesto da me ona nosi. I odustao sam. 


Ispružio sam ruke, gledao u morsko dno i pustio more da me ljuljuška gore dole. I pitao se, da li se ovako osećaju bebe u stomaku. Tokom nežnog ljuljuškanja, more mi je šapnulo da ipak treba da plivam prsno. Zamahnuo sam par puta, ali sam vodu i dalje gurao iza, umesto da ona slobodno struji oko mene.


Osetio sam da pogrešno razumem talase. Mislio sam da će me talas u svom piku vući unazad na plažu, a da će povlačenje talasa i mene povući napred ka pučini. Ali nije. Kad zamahnem rukama u piku talasa odem poprilično napred, a u povlačenju talasa stojim - zamahnuo, ne zamahnuo. Bilo mi je potrebno tri talasa da shvatim more i uhvatim ritam sa njim. U piku zamahnem, u povlačenju dišem. 


Posle podugačkog plesanja sa talasima primetio sam da se jedan brodić približava. Procenio sam da moram da sačekam da prođe, ali ću taman imati ideju o tome koliko sam daleko otplivao. Okrenuo sam se nazad ka Plaži. Dve devojke su skoro stigle na obalu. Graja dece se prostirala sve do mene. Plažu sam lako mogao da obuhvatim jednim pogledom. 


Koliko je dobar osećaj biti među dobronamernim ljudima. 


Brodić je stigao iza mene. Sa razglasa se čulo: Sa vaše desne strane nalazi se nudistička plaža na kojoj se kupaju PEEEDEEERIIIII!!!!!


Pogledao sam u pravcu brodića pokušavajući da lociram urlača, da mu dobacim da na plaži nit su svi gej, nit su svi nudisti, da ima nas koji smo goli i gej, ali da ima i strejt ljudi, i žena u toplesu i ljudi u kupaćim kostimima. I dece, čiji će dan svakako biti lepši bez njegovih govana. Sunce me je sprečilo da ga vidim tako što mi je bilo pravo u oči. Kao da je bilo ubeđeno da je bezvredno baviti se budalaštinama.  


Sačekao sam da brodić prođe i krenuo sam nazad. Za sada mi je bilo dovoljno to dokle sam stigao. Pratio sam talase i more me je vrlo brzo vratilo na plažu. Pred plažom sam podigao pogled visoko iznad vode i poviše plaže su dva momka, zasićeni od sunčanja, otišla držeći se za ruke. Na plaži, ubavo makedonče koje sam odvojio za ovoletnju romansu, čekao je da vrati glavu na moj stomak gde je bila pre mog plivanja. 


Okrenuo sam se ka moru i seo u plićak da me zapljuskuju talasi i izbace na obalu. Na par metara od mene su dvojica dečaka braće i dalje sakupljala kamenje, potpuno zaokupljeni svojim ozbiljnim, temeljnim radom. Malo dalje, nud otac je neumorno bacao svoju ćerku, njihovu sestru, sa kamena-stene dok se u njenom glasu čulo ushićenje. Pored je stajala nuda majka i skandirala svakom veličanstvenom skoku. Njihovi sinovi su bili glasno fascinirani svakim lepšim kamenom koji su pronašli. Puni radosti.



Komentari (1016)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 08:25 09.08.2021

Re: Atrakcije

. Dobro, avionom bi to bilo malo komplikovanije :)


što?
Vežeš za krilo...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:27 09.08.2021

Re: Atrakcije

Ću da probam ako fizikalna ne da rezultate. Probaću prvo to (fizkalnu), to mi spaslo vrat proletos.


Probaj jogu ili pilates ako jos nisi - ako radis redovno deluje.
alselone alselone 08:42 09.08.2021

Re: Atrakcije

Probaj jogu ili pilates ako jos nisi - ako radis redovno deluje.


Pilates, pilates Vrabac, i onda možeš sa Jarilom sledeći put da sunčaš dupence.
nikvet pn nikvet pn 09:05 09.08.2021

Re: Atrakcije

mirelarado
U Paškom zalivu mog detinjstva




more baš morsko, tj. visok je salinitet vode u zalivu, ima i solana


Усоли ти се душа до зиме. Плус оне шкољке што их у песку ногом нађеш и вадиш; прелепо...
mentol mentol 09:13 09.08.2021

Re: Atrakcije

alselone

Svideo mi se Herceg Novi. Lep srpski grad

Bio sam nedavno... Meni izgleda kao lep jugoslovenski grad


A da su Srbi većina vidi se po saobraćaju. Parkiraju na pešačkom prelazu, na ležećem policajcu, pet metara od pešačkog, uspore samo stranci a pešaci strpljivo čekaju da svi automobili prođu...
predatortz predatortz 09:19 09.08.2021

Re: Atrakcije

A da su Srbi većina vidi se po saobraćaju. Parkiraju na pešačkom prelazu, na ležećem policajcu, pet metara od pešačkog, uspore samo stranci a pešaci strpljivo čekaju da svi automobili prođu...


Kakav mizeran komentar!
Kod mene, u Zemunu, pešak je božanstvo. Staje se na pogled koji pešak uputi ka prelazu. Gle čuda, Srbi su ogromna većina u Zemunu.

vrabac_onaj vrabac_onaj 09:31 09.08.2021

Re: Atrakcije

mentol


A da su Srbi većina vidi se po saobraćaju. Parkiraju na pešačkom prelazu, na ležećem policajcu, pet metara od pešačkog, uspore samo stranci a pešaci strpljivo čekaju da svi automobili prođu...


Užas...

Ćuti, dobro si živu glavu izvukao.
gvozden1 gvozden1 10:01 09.08.2021

Re: Atrakcije


Ćuti, dobro si živu glavu izvukao

Ma to bile neke sisice od Srba, pravi Srbin nosi vile i sekiru u kolima, ako pešak krene on boc, pa nek krene drugi put.
maksa83 maksa83 10:07 09.08.2021

Re: Atrakcije

Ma to bile neke sisice od Srba, pravi Srbin nosi vile i sekiru u kolima, ako pešak krene on boc, pa nek krene drugi put.

Ovo nije tačno - ne mogu iole pristojne vile udobno da stanu u standardni gepek porodičnog automobila srednje klase. Nije bitno kako znam.
predatortz predatortz 10:10 09.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Ma to bile neke sisice od Srba, pravi Srbin nosi vile i sekiru u kolima, ako pešak krene on boc, pa nek krene drugi put.

Ovo nije tačno - ne mogu iole pristojne vile udobno da stanu u standardni gepek porodičnog automobila srednje klase. Nije bitno kako znam.


Tu nas je zahvatila teška amerikanizacija. Svaki Srbin koji drži do sebe u gepeku ima bejzbol palicu. Zbog pešaka, naravno. Pa, ako krenu na pešački, u vugla!
Naročito ako te ometa dok parkiraš na zebru.
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:15 09.08.2021

Re: Atrakcije

Mogu vile da se namontiraju na golfa dvojku (univerzalno borbeno i terensko vozilo) pa da bockaju onako spreda.
gedza.73 gedza.73 10:19 09.08.2021

Re: Atrakcije

Ovo nije tačno - ne mogu iole pristojne vile udobno da stanu u standardni gepek porodičnog automobila srednje klase

To znači kako ne znaš optimalno da iskoristiš prostor koji ti je proizvođač omogućio
Pričao mi čovek iz okolone Lazarevca da je dva teleta stavio u golfa trojku karavan.


maksa83 maksa83 10:22 09.08.2021

Re: Atrakcije

To znači kako ne znaš optimalno da iskoristiš prostor koji ti je proizvođač omogućio

Ne nego da vile i tradiciju bodenja vilama shvatam ozbiljno pa neću da se blamiram sa nekim kratežima brt.

Pričao mi čovek iz okolone Lazarevca da je dva teleta stavio u golfa trojku karavan.

E drugo je karavan.
maksa83 maksa83 10:30 09.08.2021

Re: Atrakcije

Liči na Radoinju na samom početku, blizu brane, prvih par kilometara.

Jeste, bravo. Zlatarsko jezero ima krš prilaz (tj. praktično nema nikakav normalan prilaz, ili je dobro sakriven) a ovo je kajak na iznajmljivanje koga ima na R. ali nema na Zlatarskom koje fakat jeste lepše i netaknutije i divljije.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:31 09.08.2021

Re: Atrakcije

Staje se na pogled koji pešak uputi ka prelazu.


Sta ako pesak nosi suncane naocare?
maksa83 maksa83 10:31 09.08.2021

Re: Atrakcije

Sta ako pesak nosi suncane naocare?

Meni to zvuči kao pešakov problem.
predatortz predatortz 10:32 09.08.2021

Re: Atrakcije

Neues aus der Nachbarschaft
Staje se na pogled koji pešak uputi ka prelazu.


Sta ako pesak nosi suncane naocare?


Objasnio mentol. Zgaziš skota! Parkiraš na njega, i sve što inače čine Srbi...
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:35 09.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83

Ne nego da vile i tradiciju bodenja vilama shvatam ozbiljno pa neću da se blamiram sa nekim kratežima brt.


ama, desnom rukom upravljaš volanom, a levu ruku u kojoj su vile kroz prozor.
dakle, vile su napolju. tako možeš i da bockaš spreda i da gađaš ako zatreba.

priznajem, nije baš jednostavna tehnika, potrebno je dosta truda ne bi li se savaladala ali nije lako srbski vitez biti.
predatortz predatortz 10:37 09.08.2021

Re: Atrakcije


priznajem, nije baš jednostavna tehnika, potrebno je dosta truda ne bi li se savaladala ali nije lako srbski vitez biti.


Što bi rek'o Čarli - nije lako biti Srbin!
To mora da se vežba, mora golem trud da se uloži u tu tehniku.
No, to nas čini posebnim, kaže mentol.
maksa83 maksa83 10:39 09.08.2021

Re: Atrakcije


ama, desnom rukom upravljaš volanom, a levu ruku u kojoj su vile kroz prozor.
dakle, vile su napolju. tako možeš i da bockaš spreda i da gađaš ako zatreba.

priznajem, nije baš jednostavna tehnika, potrebno je dosta truda ne bi li se savaladala ali nije lako srbski vitez biti.

Čekaj a kako onda signalizacija, tj. kako pokazuješ srednji prst?

Ja sam vile uvek posmatrao kao pešadijsko naoružanje običnog naroda, nikakav fenseraj. ali treba biti otvoren...
milisav68 milisav68 10:43 09.08.2021

Re: Atrakcije

Jaril
Ладно ћу да послушам кума, седнем да поскидам народњаке и следеће године свирам клавир цело лето на мору.

E, ne moraš ako možeš da odeš u USA :)

Gledao sam neku putopisnu emisiju, uz ono naši u belom svetu, i tu neki lik iz NS svira onaj električni pijanino (valjda), u nekom restoranu u Majamiju (ono ko muzika u liftu), i svira sve živo, od klasične muzike, pop, rok, džez, bluz, do poznatih narodnih melodija sa Balkana.

Bitno je samo da "ne smeta" dok se klopa, a ako nekog "pogodiš sa melodijom" bude i lep bakšiš.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:43 09.08.2021

Re: Atrakcije



vrabac_onaj

Kaće kupiš kajak?



Ovo Itiwit sa tri sedista?

Ima jedan cova u Banatu sto pravi Kanadjanina od drveta. Tezi manje od 30kg. Tako nesto doduse ne mozes u gepek. Pa ni ako je od golfa trojke.
gedza.73 gedza.73 10:44 09.08.2021

Re: Atrakcije

Ja sam vile uvek posmatrao kao pešadijsko naoružanje običnog naroda, nikakav fenseraj. ali treba biti otvoren...


Vile definitivno odlaze u istoriju. Gazi ih vreme. Zahvaljajući našim poslovnim ljudima i globtroterima koji su nisu ksenofobni i nemaju predrasude prema tekovinama drugih naroda mačeta polako preuzima primat. Mala, zgodna, dobar balans, staje i u gepek i pod sedište, lako se njom rukuje....




zilikaka zilikaka 10:47 09.08.2021

Re: Atrakcije

predatortz

priznajem, nije baš jednostavna tehnika, potrebno je dosta truda ne bi li se savaladala ali nije lako srbski vitez biti.


Što bi rek'o Čarli - nije lako biti Srbin!
To mora da se vežba, mora golem trud da se uloži u tu tehniku.
No, to nas čini posebnim, kaže mentol.

Evo, ja sam baš pisebna, a to nam nasledno. Ne znamo dugo dal smo levoruki il desnoruki. Posleoučimo da je lakše biti desnoruk, al levica lako savlada te potrebe veštine. I ima nas takvih puno, mnogo više nego što se misli. Eto, takvi smo mi Srbi, univerzalni.

...jedino nas Englezi zeznuli s desnim volanom. Mora da suto razvili baš zbog tog, da lakše desnom nabadaš okolo, kad levom ne umeju.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:49 09.08.2021

Re: Atrakcije

Ovo nije tačno - ne mogu iole pristojne vile udobno da stanu u standardni gepek porodičnog automobila srednje klase. Nije bitno kako znam.



Imas one smart vile sa teleskopskim drzaljem. Dosta pristojna alatka.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:51 09.08.2021

Re: Atrakcije

Objasnio mentol. Zgaziš skota! Parkiraš na njega, i sve što inače čine Srbi...


Ali pazis na naocare.
milisav68 milisav68 10:54 09.08.2021

Re: Atrakcije

predatortz
Zgaziš skota!

Jedan stari vic.

Kupio Mujo mečku, prvu u selu i hvali se Hasi.Gleda Hasa, i pita - a šta ti je ono napred na sredini (mercedesov znak)?

To ti je nišan za pešake (zeza Muja Hasu), ajde da se provozamo.

I voze se oni, i u jednom momentu Hasa otvori vrata i udari pešaka:)

- Kako to nišaniš, da ja ne otvori vrata, ti ga promaši :)
maksa83 maksa83 11:03 09.08.2021

Re: Atrakcije

Imas one smart vile sa teleskopskim drzaljem. Dosta pristojna alatka.

Eeee eto, gde je Evropa a gde smo mi...
predatortz predatortz 11:07 09.08.2021

Re: Atrakcije

Evo, ja sam baš pisebna, a to nam nasledno. Ne znamo dugo dal smo levoruki il desnoruki.


Moj ćale, dok je predavao, uzme kredu u levu ruku, piše do polovine table, pa istim rukopisom nastavi da piše desnom rukom.

Imao ludog učitelja koji mu je vezao levu ruku i terao ga da piše desnom. Tako je u školi pisao desnom, kući levom, pa mu vremenom postalo svejedno.
Ja 99% stvari radim desnom, samo ekser kucam levom. Desnom ne umem! Zašto, nemoj da me pitaš...
vrabac_onaj vrabac_onaj 11:26 09.08.2021

Re: Atrakcije

Neues aus der Nachbarschaft


vrabac_onaj

Kaće kupiš kajak?



Ovo Itiwit sa tri sedista?



Jest, kupio ga prošle godine na brzaka pošto mi je stari Sevylor Yukon definitivno otišao, a isporuka Gumoteks čamaca iz Češke nije radila zbog svih sranja oko pandemije, pa reko da ne budem bez čamca.

Mogu da ti kažem da "kako sam se nadao, dobro sam se udao", za te pare očekivao sam nešto lošije. Najbitnije je što ima dropstich dno, što mu daje na čvrstini i stabilnosti. Naravno, nije za neke brže vode. Sasvim dobar porodični čamac za izlete.
Naravno, planiram da uzmem i jedan ozbiljniji "za svoju dušu", samo da neki drugi finnsijski prioriteti budu namireni.
Pogledaj ovo:

https://www.gumotexboats.com/en/inflatable-kayaks

Ovi Rush 1 i 2 su ozbiljno dobri kajaci, pri tome su od nitrilona koji je dugovečniji od PVC-a, a dno je isto dropstich.

Pored svih prednosti koje imaju plastični ili drveni kajaci ja se opreduljujem za ove na duvanje iz više razloga.

1. Kao što si rekao, drvo ili plastika ne može u gepek nego mora na krov.
2. Živim u stanu, nemam gde da držim toliko čudo a da mi bude na dohvat ruke ako mi to jutro dune da idem na veslanje. Mislim imam ali bi me žena bacila sa terase sa sve kajakom.
3. Možeš da ga odneseš u rancu i do manje pristupačnih obala. Na Zlatarskom do mosta u Puljcima sam ga spustio pešaka u rancu na leđima 2,5 km (kiša sprala već izlokani makadam pa mi se nisu baš akala kola), to teško da bih uspeo sa ovima. Dobro, trebalo je tih 18 kila posle uzneti uzbrdo, al zapneš, šta ćeš :)
4. Ovi novi materijali omogućavaju takav oblik i konstrukciju da kajaci na naduvavanje nisu više toliko spori kao ranije.
docsumann docsumann 11:28 09.08.2021

Re: Atrakcije

mentol
alselone

Svideo mi se Herceg Novi. Lep srpski grad

Bio sam nedavno... Meni izgleda kao lep jugoslovenski grad


A da su Srbi većina vidi se po saobraćaju. Parkiraju na pešačkom prelazu, na ležećem policajcu, pet metara od pešačkog, uspore samo stranci a pešaci strpljivo čekaju da svi automobili prođu...


ustvari, u toj kući je filijala jedne manje prozelenaške stranke ("Crnogorska" ) koja se u međuvremenu distancirala od Mila.
crossover crossover 11:39 09.08.2021

Re: Atrakcije

predatortz
Evo, ja sam baš pisebna, a to nam nasledno. Ne znamo dugo dal smo levoruki il desnoruki.

Moj ćale, dok je predavao, uzme kredu u levu ruku, piše do polovine table, pa istim rukopisom nastavi da piše desnom rukom.

Imao ludog učitelja koji mu je vezao levu ruku i terao ga da piše desnom. Tako je u školi pisao desnom, kući levom, pa mu vremenom postalo svejedno.
Ja 99% stvari radim desnom, samo ekser kucam levom. Desnom ne umem! Zašto, nemoj da me pitaš...


Isto i moj ćale, bio levoruk ali mu učitelj nije dao da piše levom pa je u školi pisao desnom, a kod kuće levom, posle je pisao i levom i desnom, i imao je najlepši rukopis koji sam ikad video. I svirao je i levu i desnu gitaru isto. Ja sam dešnjak ali neke fine stvari nema šanse da uradim desnom, osim pisanja. Probao sam par puta i levu gitaru, mislim da bih se lako navikao kad bih morao. A pucanje kojom hoćeš rukom, nema razlike.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:43 09.08.2021

Re: Atrakcije

Mogu da ti kažem da "kako sam se nadao, dobro sam se udao", za te pare očekivao sam nešto lošije. Najbitnije je što ima dropstich dno, što mu daje na čvrstini i stabilnosti. Naravno, nije za neke brže vode. Sasvim dobar porodični čamac za izlete.
Naravno, planiram da uzmem i jedan ozbiljniji "za svoju dušu", samo da neki drugi finnsijski prioriteti budu namireni.


Ova informacija mi je trebala. Nikog ne znam ko ima Itiwit a ovim recencijama na netu ne moze covek uvek da veruje. Znaci moze za laganu voznju sa klincima.

Pogledaj ovo:

https://www.gumotexboats.com/en/inflatable-kayaks

Ovi Rush 1 i 2 su ozbiljno dobri kajaci, pri tome su od nitrilona koji je dugovečniji od PVC-a, a dno je isto dropstich.


Ja sam isprobao Thaya koji je isto od nitrilona. Dobar ugodjaj.


Pored svih prednosti koje imaju plastični ili drveni kajaci ja se opreduljujem za ove na duvanje iz više razloga.

1. Kao što si rekao, ne može u gepek nego mora na krov.
2. Živim u stanu, nemam gde da držim toliko čudo a da mi bude na dohvat ruke ako mi to jutro dune da idem na veslanje. Mislim imam ali bi me žena bacila sa terase sa sve kajakom.
3. Možeš da ga odneseš u rancu i do manje pristupačnih obala. Na Zlatarskom do mosta u Puljcima sam ga spustio pešaka u rancu na leđima 2,5 km (kiša sprala već izlokani makadam pa mi se nisu baš akala kola), to teško da bih uspeo sa ovima. Dobro, trebalo je ih 18 kila posle uzneti uzbrdo, al zapneš, šta ćeš :)
4. Ovi novi materijali omogućavaju takav oblik i konstrukciju da kajaci na naduvavanje nisu više toliko spori kao ranije.



Slazem se. Mnogo si mobilniji sa njima. Plus si jos nekako blizi vodi. Jedino sto treba da se uracuna i vreme za raspakivanje i naduvavanje odnosno pakovanje i izduvavanje.

Na Zlatarskom do mosta u Puljcima sam ga spustio pešaka u rancu na leđima 2,5 km (kiša sprala već izlokani makadam pa mi se nisu baš akala kola), to teško da bih uspeo sa ovima. Dobro, trebalo je ih 18 kila posle uzneti uzbrdo, al zapneš, šta ćeš :)


To je to. Hebes sport ako nije malo naporno. Doduse 2.5. km po izlokanom putu sa 18kg uz i niz brdo nije sala tako da svaka cast.
predatortz predatortz 11:44 09.08.2021

Re: Atrakcije

A pucanje kojom hoćeš rukom, nema razlike.


Jok ja! Levom bih pogodio svoje stopalo!
Ribozom Ribozom 11:56 09.08.2021

Re: Atrakcije

@zili
. I takva odem jedne godine u Bugarsku...
Ljudi, kad me je dohvatio i okreno više puta, pa počeo da me zazvlači po dnu.
Nikako da nađem gde se lomi, lomi se svugde.
Brzo me prošlo, shvatila da ima velike razlike.


Zili da potvrdim. Bio jednom u Burgasu, one godine kad Vanga umrla, mali talascici nas slomili.
Lokalci da nas utese, rekli kako su se skoro nastradali ronioci od jakih struja.
zilikaka zilikaka 12:10 09.08.2021

Re: Atrakcije

predatortz
A pucanje kojom hoćeš rukom, nema razlike.


Jok ja! Levom bih pogodio svoje stopalo!

Znači, nisi baš 100% Srbin. Viš kako mi drugi...
vcucko vcucko 12:11 09.08.2021

Re: Atrakcije

gedza.73

Pričao mi čovek iz okolone Lazarevca da je dva teleta stavio u golfa trojku karavan.

Pa dobro, Golfovi uglavnom za takve stvari i služe.
Još da ima Pasata, i-haj...
predatortz predatortz 12:17 09.08.2021

Re: Atrakcije

zilikaka
predatortz
A pucanje kojom hoćeš rukom, nema razlike.


Jok ja! Levom bih pogodio svoje stopalo!

Znači, nisi baš 100% Srbin. Viš kako mi drugi...


Ja desnom nadomestim sve što vi desnom i levom ispromašujete. Tak'i mi ves...
vrabac_onaj vrabac_onaj 12:21 09.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Liči na Radoinju na samom početku, blizu brane, prvih par kilometara.

Jeste, bravo. Zlatarsko jezero ima krš prilaz (tj. praktično nema nikakav normalan prilaz, ili je dobro sakriven) a ovo je kajak na iznajmljivanje koga ima na R. ali nema na Zlatarskom koje fakat jeste lepše i netaknutije i divljije.


Nema više, od ove godine godine je zabranjeno spuštanje bilo kakvih plovila u Radoinjsko i celo jezero je pod video nadzorom. Možeš samo da se kupaš tamo kod brane i to je to.

Inače, Radoinjsko jeste netaknutije i divljije (u stvari nije mi jasno na koje si mislio) samo treba da odveslaš malo dalje. Samo što ne možeš da uđeš nigde sem na početku kod brane (sada više ni tamo). Zlatarsko takvo počinje da biva tek u tom južnom delu, uzvodno ka Sjeničkom ako bi se gledao tok Uvca.
zilikaka zilikaka 12:21 09.08.2021

Re: Atrakcije

Ribozom
@zili
. I takva odem jedne godine u Bugarsku...
Ljudi, kad me je dohvatio i okreno više puta, pa počeo da me zazvlači po dnu.
Nikako da nađem gde se lomi, lomi se svugde.
Brzo me prošlo, shvatila da ima velike razlike.


Zili da potvrdim. Bio jednom u Burgasu, one godine kad Vanga umrla, mali talascici nas slomili.
Lokalci da nas utese, rekli kako su se skoro nastradali ronioci od jakih struja.

Ma da, ono tamo treba videti kolko da shvatiš da liči, al to definitivno i nije more.
I to jednom što odeš budeš spreman da se svako popodne kupaš u bazenu.
Da, i imaju one meduze što ne peku al su ko kavori velike bukvalno.
Ako uletiš, ko najlon kese pune vode. Jako glup osećaj.
maksa83 maksa83 12:30 09.08.2021

Re: Atrakcije

Ljudi, kad me je dohvatio i okreno više puta, pa počeo da me zazvlači po dnu.


Ovo mora da nauči šta je svako ko ikad zagazi u more, prošlog meseca je jedan naš stradao na Sartiju:

Rip current

gedza.73 gedza.73 16:44 09.08.2021

Re: Atrakcije

vcucko
gedza.73

Pričao mi čovek iz okolone Lazarevca da je dva teleta stavio u golfa trojku karavan.

Pa dobro, Golfovi uglavnom za takve stvari i služe.
Još da ima Pasata, i-haj...

Realno jeste golf dvojka bio magare. Što kaže Žorže Čvarkov 'njima azbuka počinje sa fau i završava se sa ve'.

Ali je tužna slika. Nisu to neradni ljudi, nisu lopovi, barabe nego ih se jednostavno drži u nekom polusiromaštvu u kome se preživljava uz pomoć štapa i kanapa.
Sigurno bi bilo ko do njih natovario na kamionet, u kombi, prikolicu samo da ne živi na žilet. I onda pored njih prođu 'besni' automobili koje voze ljudi sa sumnjivim biografijama. Ko će da odabere životni put ovog mučenika u golfu kad sa malo straha ili uz članstvo možeš da živiš 'opušteno i rasterećeno'?

macak_tosa macak_tosa 17:57 09.08.2021

Re: Atrakcije

predatortz

priznajem, nije baš jednostavna tehnika, potrebno je dosta truda ne bi li se savaladala ali nije lako srbski vitez biti.


Što bi rek'o Čarli - nije lako biti Srbin!
...

Eeeee, da!
zilikaka zilikaka 19:15 09.08.2021

Re: Atrakcije

Ovo mora da nauči šta je svako ko ikad zagazi u more, prošlog meseca je jedan naš stradao na Sartiju:

Moram priznati da prvi put čujem a sve lepo objasnili.
Mislila sam da je samo fazon ne biti na mestu gde se talas lomi u plićaku, al očiglefno da ima tu još. Naročito korisno ono za prepoznavanje.
Srećom, ovde gde sam uopšte nema talasa, taki teren, pa ću božezdravlja znanje primeniti nekad negde drugde.
Jaril Jaril 19:17 09.08.2021

Re: Atrakcije

vrabac_onaj
Jaril

Код мене је вода тема, све остало је трол (блог).


Dobro, onda nisam promašio, Dreams Are Like Water



Jaril Jaril 19:22 09.08.2021

Re: Atrakcije

zilikaka
Ovo mora da nauči šta je svako ko ikad zagazi u more, prošlog meseca je jedan naš stradao na Sartiju:

Moram priznati da prvi put čujem a sve lepo objasnili.
Mislila sam da je samo fazon ne biti na mestu gde se talas lomi u plićaku, al očiglefno da ima tu još. Naročito korisno ono za prepoznavanje.
Srećom, ovde gde sam uopšte nema talasa, taki teren, pa ću božezdravlja znanje primeniti nekad negde drugde.

Овде исто вуче, само не знам која врсте струје. Цмакао се ја са македончетом, занели се, кад се освестили а ми пред неком другом плажом. Срећом исто нудистичка па нас нису хапсили. Ја пустио да ме још мало понесе да укапирам правац, па секо попреко. Али се јесам напливао онако баш док се вратио.

Jaril Jaril 19:31 09.08.2021

Re: Atrakcije

milisav68
Jaril
Ладно ћу да послушам кума, седнем да поскидам народњаке и следеће године свирам клавир цело лето на мору.

E, ne moraš ako možeš da odeš u USA :)

Gledao sam neku putopisnu emisiju, uz ono naši u belom svetu, i tu neki lik iz NS svira onaj električni pijanino (valjda), u nekom restoranu u Majamiju (ono ko muzika u liftu), i svira sve živo, od klasične muzike, pop, rok, džez, bluz, do poznatih narodnih melodija sa Balkana.

Bitno je samo da "ne smeta" dok se klopa, a ako nekog "pogodiš sa melodijom" bude i lep bakšiš.

Спремао ја такву свирку за брод па ме мало израдио лик преко ког требало да идем. Сад ми то пренапорно, а и волим да се окупам. Филмска музика је за ручкове најлежернија.



Е сад, ови наши траже народњаке и екс-ју.
Jaril Jaril 19:43 09.08.2021

Re: Atrakcije

sve dok suncobrani na plaži ne postanu tačkice

Challenge accepted!

Толико ми се свиђа што још људи воли исто. Ја пливам са наочарама за пливање, понајвише што ме фасцинира она плаво-зелена боја са зрацима сунца кад се изгуби дно. Могу да гледам по цео дан.

Радује ме што ти легло читање.
gvozden1 gvozden1 21:24 09.08.2021

Re: Atrakcije

Цмакао се ја са македончетом,

A zašto je važan ovaj detalj?

Neke stvari se jednostavno ne pričaju, jer se smatraju nepristojnim.

Evo recimo ovi ljudi koji su u ovom nizu komentara, Gedža, Zili, Maksa... da li su ikad napisali "camakao, cmakala sam se sa Hrvatom, Makedončetom, ovim, onim"

Svi su se cmakali sa nekim, sigurno, ali ne pričaju
Bilo bi stvarno čudno da Zili to napiše.
A što ti misliš da je u redu ako ti to napišeš, i zar ti nije palo u oči da to niko drugi ne radi?
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:36 09.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden1
Цмакао се ја са македончетом,

A zašto je važan ovaj detalj?

Neke stvari se jednostavno ne pričaju, jer se smatraju nepristojnim.

Evo recimo ovi ljudi koji su u ovom nizu komentara, Gedža, Zili, Maksa... da li su ikad napisali "camakao, cmakala sam se sa Hrvatom, Makedončetom, ovim, onim"

Svi su se cmakali sa nekim, sigurno, ali ne pričaju
Bilo bi stvarno čudno da Zili to napiše.
A što ti misliš da je u redu ako ti to napišeš, i zar ti nije palo u oči da to niko drugi ne radi?


Dobro de pusti ga, viš da mu stalo da istakne :)
gvozden1 gvozden1 21:45 09.08.2021

Re: Atrakcije

Dobro de pusti ga, viš da mu stalo da istakne :)

Tu skoro sam bio baš grub prema rođenim komšijama.
I njima bilo baš stalo da istaknu da su se cmakali sa nekom tamo, još i dokaze nudili.

Na njihovu nesreću dešavalo se to kod mene u dvorištu, došli kao da me posete zbog noge, i kažem im, ajte vi na neko drugo mesto pa o tome raspredajte, ja idem da spavam (negde oko 9 uveče, znači znaju da neću da spavam)
bene_geserit bene_geserit 06:10 10.08.2021

Re: Atrakcije

Нашао сам своју националност: расељени становник мора. ...
Isto se osećam. Ako nikada ne budem živeo na moru, biće to prava šteta.

Već neko vreme žena i ja pričamo šta ćemo u četvrtoj četvrtini života. Još uvek nismo ni zagrebali odlučivanje nego samo nabacujemo ideje. More je svakako jedan od favorita, samo je pitanje finansija.

da li je ideja da se deci kupi po mali stan u NS ili BG danas, ista kao ideja prethodne generacije da naprave kuću od 300 kvadrata u selu? Da li je? Možda čak i jeste. Iako danas zvuči odlično, mislim da je skroz pogrešan pristup i liči mi na taj.
Često razmišljam o izborima i odlukama koje je imala prethodna generacija i koje su odluke i izbori danas, relativno gledajući. Poenta je ne ponoviti greške. Kupovina stana u NS po 2000 eur kvadrat ili u BG po 2500 je sigurno jedna od njih.

Nama zapalo more, tačnije okean, u ovoj trećoj četvrtini, igrom slučaja manje više.
Samo što se ja osećam kao raseljeni brđanin greškom na moru.
A za četvrtu četvrtinu već nam je vreme da smislimo šta, gde i kako, ali teško ide.

Što se tiče izbora i odluka za decu, nećeš im ti odrediti sudbinu kupovinom stana ovde ili onde, lako će da ga prodaju i odu gde misle da treba.
Tako da uloži pare u ono što je najbolji odnos sigurnosti i profita a izbor za decu prepusti deci.
A te nove generacije jesu u nezavidnom položaju, prohodnost kroz klase se smanjuje, izbori su sve suženiji, pravi se neki neofeudalni sistem, lako moguće da će puno toga u životu da im zavisi od roditeljskog imanja.
alselone alselone 06:29 10.08.2021

Re: Atrakcije

Što se tiče izbora i odluka za decu, nećeš im ti odrediti sudbinu kupovinom stana ovde ili onde, lako će da ga prodaju i odu gde misle da treba.


Nisam ni želeo da im odredim sudbinu tako što bi im kupio stan, nego naprotiv, pričam da mi se čini kako je taj impuls da se to uradi verovatno jednak impulsu koji je imala prethodna generacija da se napravi kuća od 300 kvadrata u selu. Dosta ljudi koje znam to radi, trenutno kupuju stanove jer je kirija slična rati kredita pa stan "sam sebe otplaćuje", tako da je učešće jedina razlika na početku, ali mi se čini da to ne može tako potrajati.

Stan eventualno može da bude kickstart - evo babo ostavio po jednosoban stan pa vi dalje vidite - mada mi se ne svidja ta ideja. Tako je iz prošlog veka.

Tako da uloži pare u ono što je najbolji odnos sigurnosti i profita

To si tačno rekao, samo što je izbor šta je to veoma, veoma, težak.


A te nove generacije jesu u nezavidnom položaju, prohodnost kroz klase se smanjuje, izbori su sve suženiji, pravi se neki neofeudalni sistem, lako moguće da će puno toga u životu da im zavisi od roditeljskog imanja.

Ovo je tačno i meni se čini da se prohodnost smanjuje a kada ovi markisti dodju na vlast, smanjiće se dodatno.
Jaril Jaril 07:44 10.08.2021

Re: Atrakcije

alselone
Što se tiče izbora i odluka za decu, nećeš im ti odrediti sudbinu kupovinom stana ovde ili onde, lako će da ga prodaju i odu gde misle da treba.


Nisam ni želeo da im odredim sudbinu tako što bi im kupio stan, nego naprotiv, pričam da mi se čini kako je taj impuls da se to uradi verovatno jednak impulsu koji je imala prethodna generacija da se napravi kuća od 300 kvadrata u selu. Dosta ljudi koje znam to radi, trenutno kupuju stanove jer je kirija slična rati kredita pa stan "sam sebe otplaćuje", tako da je učešće jedina razlika na početku, ali mi se čini da to ne može tako potrajati.

Stan eventualno može da bude kickstart - evo babo ostavio po jednosoban stan pa vi dalje vidite - mada mi se ne svidja ta ideja. Tako je iz prošlog veka.

Tako da uloži pare u ono što je najbolji odnos sigurnosti i profita

To si tačno rekao, samo što je izbor šta je to veoma, veoma, težak.


A te nove generacije jesu u nezavidnom položaju, prohodnost kroz klase se smanjuje, izbori su sve suženiji, pravi se neki neofeudalni sistem, lako moguće da će puno toga u životu da im zavisi od roditeljskog imanja.

Ovo je tačno i meni se čini da se prohodnost smanjuje a kada ovi markisti dodju na vlast, smanjiće se dodatno.


Одакле ти ово за марксисте? Смањена проходност је резултат капитализма. Топ 1% се све више дистанцира од осталих и то је тај неофеудализам, где је тој класи немогуће прићи, осим као најамник. "Марксисти", у свим својим заблудама, желе већу проходност и по вертикали и по хоризонтали, са својим ставом о једнаким приликама за све а гарантовано системом (квотама), без обзира на расу, класу, сексуалност...

А најважнија ствар коју човек може да да својој деци јесте добра (и дубока и широка) социјализованост. Има она студија (давно читао) која је утврдила да је најбољи предиктор успеха - успешност родитеља, са претпоставком да је узрок у везама родитеља које отворе врата деци. Такође, има она друга која каже да на самрти људи највише жале за међуљудским односима и заједничким активностима са ближњима.

Одговор за срећу, како год је ко дефинисао за себе, јесте у међуљудским односима. Биологија је биологија.
alselone alselone 07:59 10.08.2021

Re: Atrakcije

Марксисти", у свим својим заблудама, желе већу проходност и по вертикали и по хоризонтали, са својим ставом о једнаким приликама за све а гарантовано системом (квотама), без обзира на расу, класу, сексуалност...

Čudno pa nisi nabrojao znanje i sposobnost.

U stvari nije čudno.
Jaril Jaril 08:08 10.08.2021

Re: Atrakcije

loader
Пливам ја у мору, а хетеросексуалац сам. Која прича, а?
Наиђе бродић пун лгбт активиста који су управо добили значајан број гласова на управо одржаним изборима. И, узвикоше они: Хетеросексуалац!!!

А да направимо причу у футуристичко дистопијском full homo-paranoia style?

Услед чудних генетских мутација, 1687им сојем коронавируса, ген за хетеросексуалност је почео да ишчезава. Група ЛГБТ активиста која се бори за очување угрожене врсте, хетеросексуалаца, а која је победила на референдуму "Треба ли додатно заштити хетеросексуалце или пустити природу да иде својим током?" пловила је бродићем када је наишла на тебе и узвикнула "Хетеросексуалац!!!" Онда те је група легитимисала и ставила на листу за заштиту и конверзацију и убацила у систем квота да би лакше добио посао и системску подршку.

То је сазнао зли Гејтшилд који је одмах покренуо своју машинерију да би добио твоју гузу и фотке окачио на место 300 милиона вредног Ван Гога. На његовом платном списку је и феминисткиња тринаестог таласа која је најгласнија против посебног третмана хетеросексуалаца и заправо их треба, како она каже "препустити отпаду природе што они и јесу".

Да би се на крају испоставило да је коронавирус пустио Гејтшилдов предак, да би уништио твоју лозу, јер твој чукун чукун чукун деда није хтео да га пусти на пешачком прелазу.
Jaril Jaril 08:10 10.08.2021

Re: Atrakcije

alselone
Марксисти", у свим својим заблудама, желе већу проходност и по вертикали и по хоризонтали, са својим ставом о једнаким приликама за све а гарантовано системом (квотама), без обзира на расу, класу, сексуалност...

Čudno pa nisi nabrojao znanje i sposobnost.

U stvari nije čudno.


? Могу у овај коментар да учитам вазда нешто, али боље да питам за појашњење.
alselone alselone 08:14 10.08.2021

Re: Atrakcije

? Могу у овај коментар да учитам вазда нешто, али боље да питам за појашњење.


Deca u budućnosti će imati smanjenu prohodnost zbog kvota koje će nametnuti sistem u kom se jednako broji ono što znaš i umeš i ono što jesi. Znači, neko dete koje zna, može i želi neće imati mogućnost da se zaposli na neko mesto zbog zvojih fizičkih karakteristika i pripadnosti nekoj grupi. Nekada je to bila pripadnost partiji a danas je nešto drugo, ali je princip jednak.

Verujem da ti treba pojašnjenje svaki put kada neko kaže "znanje i kvalitet" a ne "pripadnost grupi".
Jaril Jaril 08:34 10.08.2021

Re: Atrakcije

gvozden
Neke stvari se jednostavno ne pričaju, jer se smatraju nepristojnim.


Кључно питање је: ко их сматра непристојним? Овако написано делује као да је пристојно-непристојно универзалан, јасно дефинисан конструкт. А то је врло индивидуално, и између култура и унутар једне културе.

За мене је прича о сексу скроз пристојна. Ако желиш причај. Мени је непристојно када човека неко маже епитетима, што сам ја (у овој блогоинкарнацији) урадио само једном на врло важној теми (сори алс). Па из моје перспективе, мазање мене које се десило на пар блогова јесте непристојно, и из моје перспективе сте сви то оћутали (и прећутно подржали) осим енџи, која се побунила једном приликом.

Е сад, твоја перспектива је твоје право (још и сржније од права, али ми фали реч за то). И у комуникацији један на један бих је ја поштовао. У јавном простору, тешко је испоштовати сваку појединачну перспективу. И свакако ми је мрско што сам учинио да осећаш гађење.

То што сам поменуо цмакање је давање контекста. У приповедању је важно дати мотивацију и контекст на самом почетку. Замисли да је коментар почео са "одвукла ме струја на другу обалу". Несвесно одмах почне да избацује питање: Шта си гледо, шта с радио?

Зато уводна реченица.

У приповедању је иначе један од задатака дати на време одговоре на питања која ће се у читаоцу појавити касније.

И да те питам, у којој си ти то земљи растао када ти је прича о сексу непристојна. Ја сам у Србији задојен ракијом и причама о сексу што кроз анегдоте, што кроз вицеве, а што кроз новокомпоноване народњаке: три пољупца хоћу ја; три бунара јака суша; изгоре ми дуња у фијоци...
Jaril Jaril 08:43 10.08.2021

Re: Atrakcije

alselone
? Могу у овај коментар да учитам вазда нешто, али боље да питам за појашњење.


Verujem da ti treba pojašnjenje svaki put kada neko kaže "znanje i kvalitet" a ne "pripadnost grupi".

Шта сад радиш? Ти си озбиљно ово написао после мог блога о томе како је колективни идентитет нестабилна категорија?

It's official, ја не умем да комуницирам са тобом.

Извучеш овакав закључак о мени коме су вештине и таленти сржни, а који се грози тога што га је хомофобија нагурала у геј идентитет.

Као што рекох, ја не умем да комуницирам са тобом.
macak_tosa macak_tosa 09:37 10.08.2021

Re: Atrakcije

Jaril
alselone
Što se tiče izbora i odluka za decu, nećeš im ti odrediti sudbinu kupovinom stana ovde ili onde, lako će da ga prodaju i odu gde misle da treba.


Nisam ni želeo da im odredim sudbinu tako što bi im kupio stan, nego naprotiv, pričam da mi se čini kako je taj impuls da se to uradi verovatno jednak impulsu koji je imala prethodna generacija da se napravi kuća od 300 kvadrata u selu. Dosta ljudi koje znam to radi, trenutno kupuju stanove jer je kirija slična rati kredita pa stan "sam sebe otplaćuje", tako da je učešće jedina razlika na početku, ali mi se čini da to ne može tako potrajati.

Stan eventualno može da bude kickstart - evo babo ostavio po jednosoban stan pa vi dalje vidite - mada mi se ne svidja ta ideja. Tako je iz prošlog veka.

Tako da uloži pare u ono što je najbolji odnos sigurnosti i profita

To si tačno rekao, samo što je izbor šta je to veoma, veoma, težak.


A te nove generacije jesu u nezavidnom položaju, prohodnost kroz klase se smanjuje, izbori su sve suženiji, pravi se neki neofeudalni sistem, lako moguće da će puno toga u životu da im zavisi od roditeljskog imanja.

Ovo je tačno i meni se čini da se prohodnost smanjuje a kada ovi markisti dodju na vlast, smanjiće se dodatno.


Одакле ти ово за марксисте? Смањена проходност је резултат капитализма. Топ 1% се све више дистанцира од осталих и то је тај неофеудализам, где је тој класи немогуће прићи, осим као најамник. "Марксисти", у свим својим заблудама, желе већу проходност и по вертикали и по хоризонтали, са својим ставом о једнаким приликама за све а гарантовано системом (квотама), без обзира на расу, класу, сексуалност...

А најважнија ствар коју човек може да да својој деци јесте добра (и дубока и широка) социјализованост. Има она студија (давно читао) која је утврдила да је најбољи предиктор успеха - успешност родитеља, са претпоставком да је узрок у везама родитеља које отворе врата деци. Такође, има она друга која каже да на самрти људи највише жале за међуљудским односима и заједничким активностима са ближњима.

Одговор за срећу, како год је ко дефинисао за себе, јесте у међуљудским односима. Биологија је биологија.

M'da!
Teško bih mogao da se složim sa tobom da su za uspeh (moje) dece presudne (moje) društvene veze.
Ja, i moja žena još više, smo njima za njihov put dali nešto drugo - našu pojedinačnu ljubav, te porodičnu koheziju i 'porodičnu ljubav'.
Tamo gde se moja deca kreću, ja ne znam nikoga.
To dokle su do sada stigla moja deca, je, isključivo, njihov uspeh.
Od nas imaju jedino ono što mi možemo da im damo - ljubav i podršku.
mariopan mariopan 09:49 10.08.2021

Re: Atrakcije

alselone
Jaril
maksa83
Једном млад ја шетао по БГу са млађима од мене, кад једна од њих цикну: Види Црнкиња! њој у лице.

Jarile čoveče, koliko ti to imaš godina, 108?


Понекад се баш тако осећам. К'о да сам побег'о с плаже док се смрт шетала.

Crnac nije bio hit u Beogradu ni ranih sedamdesetih kada je moj ćale studirao. Jedan od braće nesvrstanih mu je bio drug pa ga je doveo u selo kod keve. E, to je bio hit.

Mi smo u domu imali dečaka crnca, Tito ga doveo iz neke afričke zemlje. Nisam ga pitala odakle je a on to možda ne bi znao ni da kaže, bio je mali. Zvao se Muharem Abdel Azim Tito. Volela bih da znam šta je sa njim kasnije bilo, kako se snašao u zivotu?

Imali smo i gej drugara koji je nama oduvek bio takav pa se ničemu nismo čudili što je tako i bilo kada je odrastao. Nama devojčicama je bio najbolja drugarica a dečaci su mu zavideli što samo on može u naše sobe da uđe i kada se presvlačimo pa su ga zezali, iz zavisti, ali drugarski, jer niko drugi nije smeo da ga zeza, svi bismo mu se nakačili na grbaču. A bili smo opasna banda. :)

Jedna od prednosti takvog odrastanja u domu je da u nas niko nije usadio predrasude o drugima i drugačijima jer smo mi bili ti drugi i drugačiji.

Zato Jarile uživaj u životu, voli koga ti srce želi i ne obaziri se na ljudsku glupost. Uživaj u lepoti i ljubavi. .
gedza.73 gedza.73 09:56 10.08.2021

Re: Atrakcije


Jaril
Као што рекох, ја не умем да комуницирам са тобом.


jaril
"Марксисти", у свим својим заблудама, желе већу проходност и по вертикали и по хоризонтали, са својим ставом о једнаким приликама за све а гарантовано системом (квотама), без обзира на расу, класу, сексуалност..

alselone
Čudno pa nisi nabrojao znanje i sposobnost.

Ja se slažem sa Alsom.

Kvote u odnosu na znanje i sposobnost su jedno od lošijih rešenja za budućnost.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:07 10.08.2021

Re: Atrakcije

Кључно питање је: ко их сматра непристојним? Овако написано делује као да је пристојно-непристојно универзалан, јасно дефинисан конструкт. А то је врло индивидуално, и између култура и унутар једне културе.

За мене је прича о сексу скроз пристојна. Ако желиш причај. Мени је непристојно када човека неко маже епитетима, што сам ја (у овој блогоинкарнацији) урадио само једном на врло важној теми (сори алс). Па из моје перспективе, мазање мене које се десило на пар блогова јесте непристојно, и из моје перспективе сте сви то оћутали (и прећутно подржали) осим енџи, која се побунила једном приликом. ...


Sve si odlicno pojasnio!

Ja se izvinjavam u svoje ime sto nisam reagovao na to mazanje tebe. Razlog je da nisam primetio ali i to govori o tome koliko smo nekad nesenzibilni prema perspektivi druge osobe.

И да те питам, у којој си ти то земљи растао када ти је прича о сексу непристојна. Ја сам у Србији задојен ракијом и причама о сексу што кроз анегдоте, што кроз вицеве, а што кроз новокомпоноване народњаке: три пољупца хоћу ја; три бунара јака суша; изгоре ми дуња у фијоци...


Dobro primeceno. Moze biti da su neke price o seksu jednakije od drugih.
Jaril Jaril 10:13 10.08.2021

Re: Atrakcije

gedza.73

Jaril
Као што рекох, ја не умем да комуницирам са тобом.


jaril
"Марксисти", у свим својим заблудама, желе већу проходност и по вертикали и по хоризонтали, са својим ставом о једнаким приликама за све а гарантовано системом (квотама), без обзира на расу, класу, сексуалност..

alselone
Čudno pa nisi nabrojao znanje i sposobnost.

Ja se slažem sa Alsom.

Kvote u odnosu na znanje i sposobnost su jedno od lošijih rešenja za budućnost.



Значи, ако понудим свој опис друштвеног приступа проблему, ја се са тим приступом слажем?

Ја сам реаговао на (по мом мишљењу) погрешно виђење и понудио исправку: капитализам производи класну неопроходност и води у неофеудализам, 'марксисти' желе већу проходност.

Мотивација иза квота је тежња да што пре дођемо до друштва какво би било да дискриминације никад није било. И ја мислим да су квоте лош алат за то, да неће урадити посао, обашка што квоте могу да приуште само богате државе. Да ме питаш који је бољи алат, не знам, нема.

Плус, то 'квоте' је написано само као подршка идеји да марксисти траже већу проходност.

Е сад, сва искривљивања током читања потичу од емотивног одговора на аутора и јаке потребе да пише баш то искривљено. Или је криво читање условљено културном основом.

Јбт, превише је ово анализе за врели летњи дан. Радије ћу о сексу...
gedza.73 gedza.73 10:20 10.08.2021

Re: Atrakcije

'марксисти' желе већу проходност.


Sa kvotama? Super. Voleo bih da vidim 'marksistu' koji mehaničara za auto, hirurga ili anesteziologa, molera, električara bira po kvotama. Meni sa druge strane je poptuno nebitna kvota, seksulna orijentacija, rasa ili klasa nego dal' ta osoba zna da radi to što meni treba ili ne.
Мотивација иза квота је тежња да што пре дођемо до друштва какво би било да дискриминације никад није било.

Ta motivacija nudi loše rešenje praveći novu diskriminaciju.
Радије ћу о сексу...

Pošteno. Glupo bi bilo da troluješ svoj blog.
gvozden1 gvozden1 10:21 10.08.2021

Re: Atrakcije


Кључно питање је: ко их сматра непристојним? Овако написано делује као да је пристојно-непристојно универзалан, јасно дефинисан конструкт. А то је врло индивидуално, и између култура и унутар једне културе.


И да те питам, у којој си ти то земљи растао када ти је прича о сексу непристојна.

U Srbiji brale.
I kao što i sam reče, nije to definisano nacijom, pre društvenim slojem.

Priča o seksu su jedna stvar, a prepričavanje vlastitih doživljaja, često hvalisanje njima, je sasvim druga.

Nije nesvojstveno, uopšte nije, za Srbiju prepričavanje avantura, ali postoje i oni slojevi u kojima se to smatra nepristojnim.

Ako ovaj blog uzmemo za neki sloj, prepričavanje ličnih seksualnih iskustava mu je ipak nesvojstveno.

Ne pojavljuje se često komentar tipa, odvojio sam parče za ovo leto, neko Bugarče npr, a moguće je da se to u stvarnosti dešava.

Ne priča se o tome, ovde ne.
Sticajem nekih prilika sam upamtio takvu izjavu Vesne Zmijanac, baš to, odvojila je nekog i hvalila se time.
Upamtio jer slučajno znam to njeno parče.
Po-lu-svet.
I uopšte se nisam ni iznenadio niti mi je smetalo to.
Nije, jer se radi o Vesni Zmijanac i toj spodobi koju sam znao.

Dakle, priča o seksu nije tabu, evo skoro smo imali blog koji je imao i erotske detalje, Meri i dobre mačke, ali to je priča, a ne mogu da zamislim ikoga ovde da prepričava svoje dogogovštine.

Nekako se podrazumeva da je homoseksualcima dopušteno ono što hetero nije.
A ne znam što bi to bilo različito.

Nekad davno je Peđa Azdejkivić ovde objavio blog o tehnikama vašeg seksa, kažu eksplicitna objašnjenja.

Odvratno, što se mene tiče.
Zamislimo da neko drugi, Čarli recimo (izvini Čaki) to uradi ovde.


gedza.73 gedza.73 10:28 10.08.2021

Re: Atrakcije

капитализам производи класну неопроходност и води у неофеудализам

Još samo ovo. Kapitalizam je proizveo da klinci u garaži sa znanjem i drljavim računarom preskoče nekoliko klasa, umrežio internetom ceo svet, marksizam da u garaži klinci po kvotama na abakusu pomeraju šarene drvene perle.
Jaril Jaril 10:40 10.08.2021

Re: Atrakcije

gedza.73
'марксисти' желе већу проходност.


Sa kvotama? Super. Voleo bih da vidim 'marksistu' koji mehaničara za auto, hirurga ili anesteziologa, molera, električara bira po kvotama. Meni sa druge strane je poptuno nebitna kvota, seksulna orijentacija, rasa ili klasa nego dal' ta osoba zna da radi to što meni treba ili ne.
Мотивација иза квота је тежња да што пре дођемо до друштва какво би било да дискриминације никад није било.

Ta motivacija nudi loše rešenje praveći novu diskrimanaciju.
Радије ћу о сексу...

Pošteno. Glupo bi bilo da troluješ svoj blog.


Значи, и даље читаш као да се ја слажем са квотама.

Постоји проблем који ти је ван видног поља:

Meni sa druge strane je poptuno nebitna kvota, seksulna orijentacija, rasa ili klasa nego dal' ta osoba zna da radi to što meni treba ili ne.

То да ли особа зна да ради оно што теби треба, зависи од тога да ли је особа дискриминисана или не.

Замисли да сам ја талентован диригент. Вежбам, учим, истражујем са циљем да диригујем Берлинском Филхармонијом. Међутим, пре тога ја треба да се шлифујем на мањим залогајима, дириговање хоровима, камерним ансамблима, оркестрима од којих се мање очекује... Ако сам ја на том entry-point дискриминисан и одузете су ми прилике да напредујем, џаба то што Берлинску филхармонију не занима моја сексуалност, род, раса... Мени ће тај посао да буде недоступан због дискриминације.

Намера квота је да то испеглају. И да подвучем, ја верујем да квоте не раде тај посао. Пре свега што постоје разни други процеси који се мешају у једнаку доступност прилика за развој вештина.

И да, квоте су питање меритократије, питање једнаких шанси за развој вештина и унапређивање знања.
predatortz predatortz 10:49 10.08.2021

Re: Atrakcije


U Srbiji brale.
I kao što i sam reče, nije to definisano nacijom, pre društvenim slojem.


Samo zamisliš da priču pričam recimo ja:

Evo me u Grčkoj, privatavam jednu Makedončicu, mala je prava bombica...

Šta bi svi pomislili u sebi?
Jaril Jaril 10:53 10.08.2021

Re: Atrakcije

Dobro primeceno. Moze biti da su neke price o seksu jednakije od drugih.


Мислим да то овде није случај. Гвозден их доследно не воли, бар како сам разумео из коментара.

Уопштено јесте хетеро мушкарцима мало одбојно да причају са гејом о геј сексу, али се и то мења полако.

При чему, да се надовежем и на Мариопанин коментар, ту стварно постоји дискриминација стрејт мушкараца . Мени је скроз лако да причам о сексу и са мушкарцима и са женама, после оноликих прича ми дође ко добар дан. Али стрејт мушкарцима се често стегне грло кад је прича о сексу а са женама у питању.

Ja se izvinjavam u svoje ime sto nisam reagovao na to mazanje tebe.

Пази, није опроштено, али зато што није ни замерено. Само сам приметио да је толеранција на мазање непристојна. Што иначе и ја радим, ко да се меша у свако крљање на блогу? То би било занимљиво увести: сваку увреду и ад хоминем напад да сви затрпају коментарима како је то непристојно. Само, може да постане основ за привлачење пажње.
gvozden1 gvozden1 10:55 10.08.2021

Re: Atrakcije

predatortz

U Srbiji brale.
I kao što i sam reče, nije to definisano nacijom, pre društvenim slojem.


Samo zamisliš da priču pričam recimo ja:

Evo me u Grčkoj, privatavam jednu Makedončicu, mala je prava bombica...

Šta bi svi pomislili u sebi?

Eto o tome pričam.

I svima je sve jasno, ali opet, pa dobro, on je gej, to je u redu.

Što bi bilo u redu, nije u redu, ali smo se malo pogubili u svom ovom haosu od tolerancije, korektnosti i svega toga da više nismo sigurni šta je u redu.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:55 10.08.2021

Re: Atrakcije

Kvote u odnosu na znanje i sposobnost su jedno od lošijih rešenja za budućnost.



U idealnom svetu kvota ne bi trebalo ni biti. U manje idealnom svetu kvote bi trebale da sluze da svi imaju makar jednaku pocetnu poziciju. U ovom realnom svetu znanje i sposobnosti nisu odlucivali ni kada nije bilo kvota. Naravno da ni sistem sa kvotama nece uspeti da obezbedi tu pozeljnu prohodnost jer nema te oblasti zivota koju covek nece zloupotrebiti ili iz gluposti pogresno primeniti. Samo konstantujem.


Nesto za glupost i kvote. Pre par godina sedim u komisiji za novo raspisano mesto na jednom univerzitetu (u Britaniji). Pregledamo sistematski dokumentaciju i razgovaramo o kvalifikacijama. Medju prijavljenim i jedna koleginica iz Srbije. Jedna koleginica iz komisije kaze "Nju svakako treba uzeti u uzi izbor. Vidite kako je ona mnogo uradila iako je zena koja se bavi naukom u Srbiji." Pri tome misleci na broj zena u nauci u Srbiji. Ta koleginica iz komisije naravno pojma nema nista o tome koliko zena/muskaraca radi u nauci u Srbiji. Nego zna za Srbiju kao nazadnu balkansku zemlju u kojoj je bio neki Milosevich i onda to svoje 'znanje' primenjuje na ovaj slucaj. Ja nemam tacne podatke ali procenat zena na akademskim pozicijama (ukljucujuci i profesorske) u zemljama istocne Evrope u proseku koliko znam nije daleko od onoga u Britaniji (u nekim je i veci). A Srbija je u toj grupi - sto ne znaci da nema drugih problema kad se neko bavi naukom u Srbiji ali oni nisu relevantni za ovu pricu.

A primer istocnoevropskih zemalja pokazuje kako je pomak u prohodnost bilo moguce pojacati. Ne znam kako bi tadasnju strategiju mogli nazvati i ne znam da li su zbog toga stradali znanje i sposobnosti muskog dela populacije ali neki stepen prohodnosti su te zemlje bile uspele da uspostave.

Kako stvari stoje nece kvote biti glavni problem nego povratak konzervativnim vrednostima upakovanim u moderan stil zivota. Danas zene u Evropi u proseku manje zaradjuju i imaju manju penziju nego muskarci. Zasto? Izmedju ostalog zato sto i kad prodje porodiljsko bolovanje i prvih par godina posle kada se po pravilu vecinu vremena one bave decom (ca. 5-6 godina) i onda kada se vrate na posao to bude sa skracenim radnim vremenom. Jer neko mora pokupiti decu iz skole a posto muzevi vecinom rade 40 sati nedeljno ili vise moraju one. Znaci imamo povratak na ideologiju muzjaka hranitelja porodice. Naravno da to nije tako upisano u kamen ali tako se prihvata. Bavljenja decom je jos uvek naravno neplacen posao i drustva ga smatraju 'licnim problemom'.
Jaril Jaril 11:00 10.08.2021

Re: Atrakcije

predatortz

U Srbiji brale.
I kao što i sam reče, nije to definisano nacijom, pre društvenim slojem.


Samo zamisliš da priču pričam recimo ja:

Evo me u Grčkoj, privatavam jednu Makedončicu, mala je prava bombica...

Šta bi svi pomislili u sebi?

Као што сам једном питао једног блогера,ја бих те питао какав је осећај? Па са потпитањем, нпр, да ли ти играју лептирићи у стомаку или се накупља у грудима сваки пут кад је видиш?

Е сад, та сексуално-наративна ускраћеност често свест о свом сексуалном узбуђењу своди на ону ствар. А тело је много занимљивије од тога.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:06 10.08.2021

Re: Atrakcije

Мислим да то овде није случај. Гвозден их доследно не воли, бар како сам разумео из коментара.

Уопштено јесте хетеро мушкарцима мало одбојно да причају са гејом о геј сексу, али се и то мења полако.

При чему, да се надовежем и на Мариопанин коментар, ту стварно постоји дискриминација стрејт мушкараца . Мени је скроз лако да причам о сексу и са мушкарцима и са женама, после оноликих прича ми дође ко добар дан. Али стрејт мушкарцима се често стегне грло кад је прича о сексу а са женама у питању.


Slazem se. Nisam ni mislio na Gvozdena nego uopsteno. Moze o seksu ako cemo kroz viceve, gare i cajcajcake ali 'ajd probaj drugacije. Kao sto kazes, to blokira autocenzura odmah. I nije samo seks nego ljubavni odnosi uopste.

Doduse ima i onaj ekstrem kad sednes u voz, pred tobom je trosatno putovanje, taman se namestis da nesto citas i samo cujes "E halo, jel imas vremena malo. Znas sta mi je ona curka/onaj mazgov juce..." i tako tri sata. To je nepristojno iz vise razloga.

Jaril Jaril 11:07 10.08.2021

Re: Atrakcije

I svima je sve jasno, ali opet, pa dobro, on je gej, to je u redu.

Чему ова 'про-геј-фобија'?

Ја о свом сексу пишем од кад сам блогер. И то зато што, ако је већ мој кревет опште политичко питање, онда ћу бар ја да контролишем наратив. Оно што се ја трудим, јесте да својим секс сценама дам универзалну људску вредност, углавном потребу за блискошћу и борбу са друштвеним ветрењачама, што је прича иза Ромеа и Јулије или Ане Карењине и Вронског. Моје је веровање да су због тога блогерима те приче прихватљиве.
Jaril Jaril 11:12 10.08.2021

Re: Atrakcije

I nije samo seks nego ljubavni odnosi uopste.

Ја мислим да је у основи дисконектованост од свог тела. Мени је пре пар година било 'откровење' колико људи немају контакт/свест о свом телу. Ја сам свестан свог малог прста на левој нози док ово пишем. И изгледа да је та свест о свом телу оно што производи 'чудност' кад сам ја у питању.

Људи се загубе у својим идејама о свету и онда им приче о телу звуче као "о чему бре овај прича и зашто?" Сем кад су болести у питању.

gvozden1 gvozden1 11:14 10.08.2021

Re: Atrakcije

И то зато што, ако је већ мој кревет опште политичко питање,

Ohoho!
Malo pretenciozno, ne čini li ti se?

Političko pitanje može da bude odnos društva prema homoseksualizmu, a što bi, molim te, tvoje letovanje i tvoj Makedonac bili političko pitanje?

Jaril Jaril 11:21 10.08.2021

Re: Atrakcije

a što bi, molim te, tvoje letovanje i tvoj Makedonac bili političko pitanje?

То је одлично питање.

Што се нисмо љубили у ресторану у Сутомору док гледамо залазак сунца?
maksa83 maksa83 11:49 10.08.2021

Re: Atrakcije

Evo me u Grčkoj, privatavam jednu Makedončicu, mala je prava bombica...

Šta bi svi pomislili u sebi?

"Plemenit čovek, oženio štićenicu doma za slepe i vodio je na more."
vrabac_onaj vrabac_onaj 11:58 10.08.2021

Re: Atrakcije

predatortz


Samo zamisliš da priču pričam recimo ja:

Evo me u Grčkoj, privatavam jednu Makedončicu, mala je prava bombica...

Šta bi svi pomislili u sebi?


Zavidili bi ti

Nego šalu na stranu, Jarile brate, napisao si:

Jaril
Извучеш овакав закључак о мени коме су вештине и таленти сржни, а који се грози тога што га је хомофобија нагурала у геј идентитет.


Pa ne daj se čoveče!
maksa83 maksa83 12:09 10.08.2021

Re: Atrakcije

Ta motivacija nudi loše rešenje praveći novu diskriminaciju.

Ja ne znam zemlju koja je veći equal opportunity employer od ove Srbije. Evo npr. direktor deponije u Vinči (ona što je davila Beograd toksičnim govnima 2 dana) je SNS tip, eks vozač firme za obezbeđenje Progard, koji je 2017. proveo 6 meseci u zatvoru zato što je opljačkao vozilo sa parama firme u kojoj je radio za 16 mil dinara. Pljačkica službenog vozila sa puno para je nešto što može da se desi svakom od nas ako ne pazimo, nije razlog da se ljudi diskriminišu po tom osnovu.


I čoveku je data šansa i sad je direktor Javnog Preduzeća i ne vidim šta tu može da krene po zlu.

predatortz predatortz 12:14 10.08.2021

Re: Atrakcije

Што се нисмо љубили у ресторану у Сутомору док гледамо залазак сунца?


Zato što vam nije 15 godina?
gedza.73 gedza.73 12:30 10.08.2021

Re: Atrakcije

Neues aus der Nachbarschaft
Nesto za glupost i kvote... Vidite kako je ona mnogo uradila iako je zena koja se bavi naukom u Srbiji.

Ovo je upravo ono o čemu pričam. Tvoja koleginica nije rekla
'uzmite ovog kandidata zato što je žena i zato što je iz Srbije' nego zato što je 'mnogo uradila'. Nije kvota 'mora jedan kandidat iz Srbije a mora i da je žena' nego njeno znanje i sposobnost (Als je u pravu)
Da li 'marksista' dosledno živi svoje stavove pa ide u pekaru koja zapošljava po kvotama ili ima najbolje pecivo?

Vlasnik preduzeća - univerzitet koji mora da zaposli grbavca zato što je grbavac a ne zato što zna svoj posao će pre ili kasnije sa takvim načinom razmišljanja da propadne.
Vlasnik preduzeća-univerzitet koji ne zaposli grbavca zato što je grbavac koji zna da radi svoj posao će pre ili kasnije sa takvim načinom razmišljanja da propadne.

Kako stvari stoje nece kvote biti glavni problem nego povratak konzervativnim vrednostima upakovanim u moderan stil zivota.

Ovo sa pravovernim kvotama je konzervativna vrednost puritanaca a i spaljivanje veštica koje 'nisu na liniji' nije daleko od inkvizitorske politike.


Izmedju ostalog zato sto i kad prodje porodiljsko bolovanje i prvih par godina posle kada se po pravilu vecinu vremena one bave decom (ca. 5-6 godina) i onda kada se vrate na posao to bude sa skracenim radnim vremenom. Jer neko mora pokupiti decu iz skole a posto muzevi vecinom rade 40 sati nedeljno ili vise moraju one. Znaci imamo povratak na ideologiju muzjaka hranitelja porodice. Naravno da to nije tako upisano u kamen ali tako se prihvata. Bavljenja decom je jos uvek naravno neplacen posao i drustva ga smatraju 'licnim problemom'.


Prvo da kažem kako žene na određenim radnim mestima treba da imaju istu platu kao i muškarci (naravno da na mešalici žena ne može imati istu platu kao muškarac ali na mnogim poslovima treba da ima).

Zašto bi žena koja ima decu, koja nekoliko godina ne radi a kad počne da radi imala istu platu kao žena koja decu nema i svoj život posveti karijeri (ne stavljam se na jednu ili drugu stranu samo stavljam priču u kontekst 'marksističkih' kvota)?

Kad se to zarotira na drugu stranu onda bi žene koje imaju decu (njihovo opredeljenje) trebalo da imaju po kvotama prednost pri zapošljavanju u odnosu na Jarila (opet se ne opredeljujem).

I na kraju se vraćamo da je Alselone u pravu. Znanje i sposobnost.


gedza.73 gedza.73 12:35 10.08.2021

Re: Atrakcije

direktor deponije u Vinči (ona što je davila Beograd toksičnim govnima 2 dana) je SNS tip, eks vozač firme za obezbeđenje Progard, koji je 2017. proveo 6 meseci u zatvoru zato što je opljačkao vozilo sa parama firme u kojoj je radio za 16 mil dinara. Pljačkica službenog vozila sa puno para je nešto što može da se desi svakom od nas ako ne pazimo, nije razlog da se ljudi diskriminišu po tom osnovu.


I čoveku je data šansa i sad je direktor Javnog Preduzeća i ne vidim šta tu može da krene po zlu.


sad sam našao celu vest na Blicu iz 2007.
link

Zapošljen po partijskoj kvoti.


maksa83 maksa83 12:41 10.08.2021

Re: Atrakcije

I na kraju se vraćamo da je Alselone u pravu. Znanje i sposobnost.

Huči našao sam tvrdog antimonarhistu, komada dva.

Što bi rekao Viljuškar iz Lepa Sela Lepo Gore "ja bi' da mi to koljemo kume".
maksa83 maksa83 12:43 10.08.2021

Re: Atrakcije

sad sam našao celu vest na Blicu iz 2007.


"Istraga je, međutim, pokazala da u „Progardov“ kombi niko nije ni ulazio, već je Stojmirović sam „dodao gas“ i odvezao se do Zvezdarske šume, prateći „audi“ u kojem su se nalazili Đorđević i Mijanović. U Zvezdarskoj šumi su izvadili džakove sa novcem i plen podelili. Kako saznajemo, „Progardovom“ radniku pripalo je 50 odsto. Nakon podele, zapalili su „Progardov“ kombi, Stojmirović se vratio u Nerodimsku ulicu..."

Organizator, operativno snalažljiv, takav i treba za direktora JP.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:49 10.08.2021

Re: Atrakcije

Ovo je upravo ono o čemu pričam. Tvoja koleginica nije rekla
'uzmite ovog kandidata zato što je žena i zato što je iz Srbije' nego zato što je 'mnogo uradila'. Nije kvota 'mora jedan kandidat iz Srbije a mora i da je žena' nego njeno znanje i sposobnost (Als je u pravu)



Ma ne, ta koleginica je rekla "Ona je uradila mnogo uzimajuci u obzir u kakvoj zabiti od zemlje zivi". Tako da jeste bila kvota.


Zašto bi žena koja ima decu, koja nekoliko godina ne radi a kad počne da radi imala istu platu kao žena koja decu nema i svoj život posveti karijeri (ne stavljam se na jednu ili drugu stranu samo stavljam priču u kontekst 'marksističkih' kvota)?


Pa ovo bi ne bi bio toliki problem ako bi kad se dete rodi i prodje period sisanja muskarci odsustovali isto od posla kao i zene. Ali nije tako. Zene koje ostaju kod kuce sa decom doprinose i drustvu, odnosno rade taj posao besplatno za drustvo. Znaci, nije da ne radi. Ovo naravno ne znaci da decu imamo da bi doprineli drustvu ali sa tacke gledista drustva dobro je da se radjaju nova deca. Samo sto neko mora i da se brine o njima. Zene to vecinski rade na svoj racun i posle imaju manja primanja odnosno zavise od svojih partnera ili nekog drugog.
gvozden1 gvozden1 12:50 10.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
I na kraju se vraćamo da je Alselone u pravu. Znanje i sposobnost.

Huči našao sam tvrdog antimonarhistu, komada dva.

Što bi rekao Viljuškar iz Lepa Sela Lepo Gore "ja bi' da mi to koljemo kume".
A ne, monarhija ne podrazumeva ni znanje ni sposobnost, samo poreklo.
Čista diskriminacija.

Zato im se i ne da vlast, čast im je dosta.
gedza.73 gedza.73 12:55 10.08.2021

Re: Atrakcije

maksa83
Huči našao sam tvrdog antimonarhistu, komada dva.

Kad mogu marksisti da se u kvotama zalažu za kreacionizam a u prosveti za teoriju evolucije i prirodnu selekciju što ne bi' ja mogao da tražim od kralja da bude sposoban.

Organizator, operativno snalažljiv, takav i treba za direktora JP.

nadam se kako je spreman da uči na svojim greškama kako ga ne bi uhvatili ponovo.
vrabac_onaj vrabac_onaj 12:58 10.08.2021

Re: Atrakcije

Neues aus der Nachbarschaft


Ma ne, ta koleginica je rekla "Ona je uradila mnogo uzimajuci u obzir u kakvoj zabiti od zemlje zivi". Tako da jeste bila kvota.


Pa ne ipak nije kvota. To je kao kad bi rekao: "Ovaj mnogo dobro skače u vis uprkos što su mu okačili za svaku nogu po jednu bukagiju. Zamisli kako bi tek skakao ako mu skinu bukagije?"

Dakle, ipak sposobmnost a ne kvota.
vrabac_onaj vrabac_onaj 12:59 10.08.2021

Re: Atrakcije

Ja sam za to da Srbija bude Grofovija i da imamo Grofa!
maksa83 maksa83 13:00 10.08.2021

Re: Atrakcije

nadam se kako je spreman da uči na svojim greškama kako ga ne bi uhvatili ponovo.

Srpska Napredna Stranka ne prima glupe u svoje redove. It is known, što bi rekli Dothraki.
maksa83 maksa83 13:04 10.08.2021

Re: Atrakcije

Ja sam za to da Srbija bude Grofovija i da imamo Grofa!

Ako već fantaziramo šta bi ko voleo, ja bih da grb Grofivije na sebi umesto uobičajenog orla ima Pupavca (prelepa ptica, video je pre neki dan ovde kod mene) i preko njega naravno drugovi šta? Ukrštene vile, jasno.

Edit: za one koji ne znaju o čemu je reč:

Pupavac:



Vile:
gedza.73 gedza.73 13:06 10.08.2021

Re: Atrakcije

Ma ne, ta koleginica je rekla "Ona je uradila mnogo uzimajuci u obzir u kakvoj zabiti od zemlje zivi". Tako da jeste bila kvota.

Po meni nije. Po meni je ona procenila da u jednoj zaostaloj totalitarnoj zemlji (kako je ona u tom trenutku smatrala) je jedna žena postigla izuzetno mnogo a da taj njen potencijal može još više da se iskaže u sistemu koji ima više mogućnosti i više slobode.
Kvota bi bila 'mora da se zaposli zato što je iz Srbije' a ne 'ona je uradila mnogo uprkos svemu, uzećemo je u obzir'.


predatortz predatortz 13:08 10.08.2021

Re: Atrakcije

vrabac_onaj
Ja sam za to da Srbija bude Grofovija i da imamo Grofa!


Nije problem!
Samo jedan uslov...
Da niko, nikad, ne dovede u pitanje multiČetničnost!
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:12 10.08.2021

Re: Atrakcije

Pa ne ipak nije kvota. To je kao kad bi rekao: "Ovaj mnogo dobro skače u vis uprkos što su mu okačili za svaku nogu po jednu bukagiju. Zamisli kako bi tek skakao ako mu skinu bukagije?"

Dakle, ipak sposobmnost a ne kvota.


Da, samo sto je u ovom slucaju ta koleginica pripisala te okacene bukagije po nekom svom nahodjenju.

Pravilo po kvotama: dati prednost onima cija je startna pozicija iz razloga x,y, z losija nego kod drugih kandidata.

Ova koleginica primeni to pravilo tako sto kaze da je srpska naucnica diskriminisanija kao zena u nauci u Srbiji nego sto je to neka druga naucnica u Britaniji posto u Srbiji procentualno ima manje naucnica nego u Britaniji. I tako joj prikaci bukagiju.

Kao sto rekoh postoji iks problema sa kojima se naucnici i (posebno) naucnice u Srbiji suocavaju. Ali odnos broja muskog/zenskog akademskog osoblja u Srbiji nije losiji (u datoj oblasti) nego sto je recimo u Engleskoj. Tako da je njena bukagija bila pogresna. Da je kandidatkinja dolazila iz Afganistana onda bi ovo verovatno bilo na mestu.

Nadam se da sam uspeo da objasnim.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:14 10.08.2021

Re: Atrakcije

Po meni nije. Po meni je ona procenila da u jednoj zaostaloj totalitarnoj zemlji (kako je ona u tom trenutku smatrala) je jedna žena postigla izuzetno mnogo a da taj njen potencijal može još više da se iskaže u sistemu koji ima više mogućnosti i više slobode.
Kvota bi bila 'mora da se zaposli zato što je iz Srbije' a ne 'ona je uradila mnogo uprkos svemu, uzećemo je u obzir'.



Objasnio sam gore jos jednom sta je njeno obrazlozenje bilo i zasto je pogresno.

Ovo sto ti i Vrabac kazete bi imalo smisla i ne bi bilo kvota.
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 13:18 10.08.2021

Re: Atrakcije

Moj ćale, dok je predavao, uzme kredu u levu ruku, piše do polovine table, pa istim rukopisom nastavi da piše desnom rukom.

Imao ludog učitelja koji mu je vezao levu ruku i terao ga da piše desnom. Tako je u školi pisao desnom, kući levom, pa mu vremenom postalo svejedno.
Ja 99% stvari radim desnom, samo ekser kucam levom. Desnom ne umem! Zašto, nemoj da me pitaš...


Luke Jensen - jedan od ludjih amera, tenisera mada nikakvu karijeru nije paravio - imao je dva forhenda (levom i desnom). bekend nije znao da igra. Mislim da je i servirao sa obe ruke, zavisno od strane.
gvozden1 gvozden1 13:21 10.08.2021

Re: Atrakcije


Nije problem!
Samo jedan uslov

Ma kako nije problem, pusti ti vrapca, ko zna kakve su njegove skrivene namere.
Kraljevina bre (ako već ne može carstvo)
Grofovija možda da se ispred Srpske izbaci ona ružna reč, republika, mada bi i tu bolje stajalo recimo kneževina.

Srpska kneževina!

Zvči jel da?
:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana