Društvo| Mediji| Nauka| Politika

Tesla i njegovo osnovno ljudsko pravo

loader RSS / 24.07.2021. u 15:11

Новчаница, кованица... Глава? Писмо? Читам неке србијанске "толерантне" паметњаковиће, а по питању хрватског својатања Николе Тесле које се ових дана наставља, кроз стављање лика Николе Тесле на хрватске новце. Неки овдашњи, српски наднационални јапи аналитичари кажу - Шта има везе? Какав је то ниво расуђивања?! Никола Тесла није делио Хрвате и Србе. - Тако је. Није их делио. А зашто их није делио? Па, зато што тада за то уопште није било повода. Не може се причати о теми која не постоји. Тесла није делио Хрвате и Србе, јер није ни сањао да ће га Хрватска "дубока пропаганда" (некад мање, некад више уочљиво, перфидно и директно, корак по корак, али у сваком случају плански) проглашавати да је Хрват, иако је он ко зна колико пута нагласио да је Србин.

images?q=tbn:ANd9GcR_ARB32vfWMW-NmkZML3bE-zv4RQ-YAGdnvg&usqp=CAU 


Факат је да је Србин, рођен у Аустро-угарској. Јесте или није факат? Јесте. Ако неко има другачије информације, нека јави. Није он велики научник, који је изнад ових "патолошких", "националистичких" спорења, како би многи "хуманистичко-либерални" калкуланти да представе, тиме заправо рекламирајући себе као оне који су изнад тих, тјах, приземних сукоба. Сукоба у овом случају заправо и нема. Није сукоб кад једна страна нападне другу страну (безочно јој мењајући идентитет). То се не зове сукоб, него напад једне стране на другу страну.

Но, шта је главни факат? Горе је већ поменуто. Тесла је био највећи научник (или међу највећима, како већ ко мисли), који је увек наглашавао да је Србин. Ту није ситуација да је један појам супротстављен оном другом појму, или да су неспојиви (научник, национална припадност). Ту су оба појма интегрални део његове личности, тј. његових изјава. Поштујмо оно што он јесте радио и оно што он јесте говорио. А говорио је баш на управо поменут начин. Да ли је стога за неке овдашње "савремене" кругове Тесла заправо ретроградни националиста? То његово изјашњавање је - његово основно људско право, зар не? Ок тако?



Komentari (694)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 12:48 25.07.2021

Slobo što nas zavadi

Kadetkinja Policijske akademije izbačena je naglavce iz škole, jer je inicirala snimanje i objavu na društvenim mrežama snimke na kojoj se vidi kako kadeti igraju užičko kolo.

Link
ulicni-muzicar ulicni-muzicar 13:25 25.07.2021

to

alselone
da je rođen na teritoriji sadašnje Hrvatske


Aha. Tvrde li kakve to veze ima sa njima?


Upravo to ima veze s njima.
solo solo 13:35 25.07.2021

Hipotetički


Pokušavam da zamislim kako bi ovaj blog izgledao da je Tesla rođen recimo na Cetinju.

Bilo bi lakše. Naši smo.



docsumann docsumann 13:38 25.07.2021

Re: Hipotetički

solo

Pokušavam da zamislim kako bi ovaj blog izgledao da je Tesla rođen recimo na Cetinju.

Bilo bi lakše.



solo solo 13:43 25.07.2021

Re: Hipotetički


To je bilo u Jugoalaviji.



freehand freehand 13:47 25.07.2021

Re: Hipotetički

docsumann
solo

Pokušavam da zamislim kako bi ovaj blog izgledao da je Tesla rođen recimo na Cetinju.

Bilo bi lakše.









solo solo 13:48 25.07.2021

.



solo solo 13:49 25.07.2021

Da ostanemo u temi



Hipotetički.



ulicni-muzicar ulicni-muzicar 14:31 25.07.2021

pitanje

Ako bi neko mogao da mi objasni da li je važnije koje nacionalnosti je neka osoba, od toga na kojoj tački Zemlje je rođen... Kako se to meri i kako se dolazi do toga da je jedna od te dve stvari važnija od druge?
solo solo 14:39 25.07.2021

Re: pitanje

Ako bi neko mogao da mi objasni da li je važnije koje nacionalnosti je neka osoba, od toga na kojoj tački Zemlje je rođen... Kako se to meri i kako se dolazi do toga da je jedna od te dve stvari važnija od druge?


Sve su to ljudi izmislili.

Tehnički- nacionalnost ti odrede oni koji te naprave (m'da tu ima raznih varijacija) a tačku na zemlji ti odredi majka tamo gde se zatekne kad krene porođaj.

U suštini to je bitno onima kojima je bitno.

p.s. Nekome je važnija tačka na zemlji - rodiš se u Americi i imaš njihovo državljanstvo - recimo.
alselone alselone 14:33 25.07.2021

Simboli nacije

Mogu da nabrojim bar tri uslova kako bi normalna država nekog smatrala toliko svojim da bi ga stavila na novčanicu. Tu se stavljaju najveći simboli svog naroda i svoje države.

1. Bio te nacionalnosti i tako se iznašnjavao
2. Živeo i radio u toj državi na važnim političkim ili privrednim poslovima
3. Rođen u toj državi

Srbija sa Teslom ima 1/3, Amerika ima 1/3, Hrvatska 0/3.

Nekakve veze moraš imati ako si normalan. Ako si trol provokator onda može i Austrija da ga stavi na novčić. Ima 1/3.


mirelarado mirelarado 14:52 25.07.2021

Re: Simboli nacije

Mogu da nabrojim bar uslova kako bi normalna država nekog smatrala toliko svojim da bi ga stavila na novčanicu. Tu se stavljaju najveći simboli svog naroda i svoje države.


Naterali ste me da pogledam poleđinu italijanskih evro-kovanica. Moj je utisak da su imali u vidu da se istorijske ličnosti uvek mogu dovesti u pitanje, pa su se opredelili pretežno za arhitekturu, od Rima do danas, za rimske i italijanske građevine koje imaju univerzalni značaj, zatim su tu Leonardov Vitruvijev čovek i Botičelijevo Rađanje Venere. Od ličnosti predstavljen je jedino Dante, u Italiji neprikosnoven, kao vrhunski pesnik, otac jezika i nacije.


alselone alselone 14:59 25.07.2021

Re: Simboli nacije

Moj je utisak da su imali u vidu da se istorijske ličnosti uvek mogu dovesti u pitanje, pa su se opredelili pretežno za arhitekturu,


Mislim da je to bilo univerzalno pravilo u EU kada je evro krenuo. Mislim da je i dalje tako. I onda ulete provokatori da se nadurcavaju sa nama.
mirelarado mirelarado 15:04 25.07.2021

Re: Simboli nacije

Mislim da je to bilo univerzalno pravilo u EU kada je evro krenuo. Mislim da je i dalje tako. I onda ulete provokatori da se nadurcavaju sa nama.


U odnosu na to hrvatski potez deluje kao sprdanje s načelima EU. Mislim, imaju Italijani Ritu Levi Montalčini, Enrika Fermija, pa i Markonija, Meučija, Voltu, ali ih ne meću na novčanice Unije.
alselone alselone 15:05 25.07.2021

Re: Simboli nacije

Mislim, imaju Italijani Ritu Levi Montalčini, Enrika Fermija, pa i Markonija, Meučija, Voltu, ali ih ne meću na novčanice Unije.

Ne meću ni Hrvati svoje.
mirelarado mirelarado 15:06 25.07.2021

Re: Simboli nacije

alselone
Mislim, imaju Italijani Ritu Levi Montalčini, Enrika Fermija, pa i Markonija, Meučija, Voltu, ali ih ne meću na novčanice Unije.

Ne meću ni Hrvati svoje.



ulicni-muzicar ulicni-muzicar 15:07 25.07.2021

Re: Simboli nacije

alselone
Mogu da nabrojim bar tri uslova kako bi normalna država nekog smatrala toliko svojim da bi ga stavila na novčanicu. Tu se stavljaju najveći simboli svog naroda i svoje države.

1. Bio te nacionalnosti i tako se iznašnjavao
2. Živeo i radio u toj državi na važnim političkim ili privrednim poslovima
3. Rođen u toj državi

Srbija sa Teslom ima 1/3, Amerika ima 1/3, Hrvatska 0/3.

Nekakve veze moraš imati ako si normalan. Ako si trol provokator onda može i Austrija da ga stavi na novčić. Ima 1/3.




To po tvojim standardima, pa ajde čak neka bude i po standardima većine...
Ali nije apsolutni standard.

*

A moje mišljenje je da je jedino svako za sebe relevantan da odredi šta mu je bitno/najbitnije: nacija, vera, domovina, državljanstvo, ništa od toga itd.

*

Ne znam sad da li je i to sporno, ali ako je istinita ona izjava Tesle da se ponosi svojom nacijom i domovinom, gde se spominju Srbija i Hrvatska, onda bi to moralo da se poštuje.
alselone alselone 15:07 25.07.2021

Re: Simboli nacije

Ne znam sad da li je i to sporno, ali ako je istinita ona izjava Tesle da se ponosi svojom nacijom i domovinom, gde se spominju Srbija i Hrvatska, onda bi to moralo da se poštuje.

Nije istinita.
ulicni-muzicar ulicni-muzicar 15:12 25.07.2021

Re: Simboli nacije

alselone
Ne znam sad da li je i to sporno, ali ako je istinita ona izjava Tesle da se ponosi svojom nacijom i domovinom, gde se spominju Srbija i Hrvatska, onda bi to moralo da se poštuje.

Nije istinita.


A ovo? Falsifikat?
https://www.espreso.co.rs/vesti/drustvo/278453/jednako-se-ponosim-mojim-srpskim-rodom-i-mojom-hrvatskom-domovinom-ziveli-svi-jugosloveni-da-li-je-nikola-tesla-zaista-izgovorio-ovu-recenicu
alselone alselone 15:19 25.07.2021

Re: Simboli nacije

Falsifikat?

Da, baš tako. Falsifikat.

freehand freehand 16:00 25.07.2021

Re: Simboli nacije

Moj je utisak da su imali u vidu da se istorijske ličnosti uvek mogu dovesti u pitanje,

Na samom početku devedesetih odjekne senzacija: negde u ledu alpa naučnici otrkiju čoveka koji je poginuo od pada sa atnene i tu se odmah smrzao, te svo vreme ostao gotovo netaknut. Noi ne lezi vraže, sve se dešava u Južnom Tirolu, oko koga između Autrije i Italije nema otvorenih sukoba ali i dalje postoji mnogo sporenja.
Elem, nazovu ga Eci, i krene priča da li je ledeni čova Autrijanac ili Italijan. "Italijan je jer je na teriotriji Italije" kažu jedni. "Jeste, ali je na tu teritoriju pao sa stene koja pripada Austriji" kažu drugi.
Nedeljama su se vrteli isti argumenti nanovo premodelovani, a onda stvar iznenada bude rešena na neobičan način, na nauci zasnovan:
na kioscima se pojavi bečki Standard, a na naslovnoj sledeći naslov:

NEPOBITNO UTVRĐENO: ECI JE ITALIJAN!
A ispod podnaslov:
Naučnom analizom mozak nije nađen ni u tragovima.
ulicni-muzicar ulicni-muzicar 16:02 25.07.2021

poslednje

Evo samo još jedno pitanje, pa neću više...

Ako su u Hrvatskoj toliko ponosni što je Tesla rođen u mestu koje se nalazi u njihovoj državi, da će ga zbog toga staviti na € kovanice, zašto bilo kome to treba da smeta?
solo solo 16:13 25.07.2021

Re: poslednje

Ako su u Hrvatskoj toliko ponosni što je Tesla rođen u mestu koje se nalazi u njihovoj državi, da će ga zbog toga staviti na € kovanice, zašto bilo kome to treba da smeta?


Nisam video da li Hrvati tvrde da je Tesla Hrvat? To bi bilo sranje.

Ako ga svojataju po mestu rođenja onda to i nije neki problem. Rodio se tamo pa se rodio. Otac i majka su mu bili Srbi.
Šta je tu sporno.
nsarski nsarski 16:46 25.07.2021

Re: poslednje

Ako ga svojataju po mestu rođenja onda to i nije neki problem.


Voleo bih da znam kakav bi stav po tom pitanju imali Grci ako bi Sev. Makedonija ušla u EU i na svoje novčiće stavila Aleksandra Makedonskog. Mislim, samo ime mu kaže kojem nacionu je pripadao. What?!

A tek Bugari ako bi stavili Goce Delčeva.

Ali, mogli bi Kraljevića Marka koji je iz Prilepa. Srbi ne bi zamerili.

Najzad, što Hrvati ne stave na svoj novčić Dioklecijana? Italijani ne bi postavili pitanje.

Mislim, svi smo svoji, zar ne?
freehand freehand 16:48 25.07.2021

Re: poslednje

nsarski
Ako ga svojataju po mestu rođenja onda to i nije neki problem.


Voleo bih da znam kakav bi stav po tom pitanju imali Grci ako bi Sev. Makedonija ušla u EU i na svoje novčiće stavila Aleksandra Makedonskog. Mislim, samo ime mu kaže kojem nacionu je pripadao. What?!

A tek Bugari ako bi stavili Goce Delčeva.

Ali, mogli bi Kraljevića Marka koji je iz Prilepa. Srbi ne bi zamerili.

Najzad, što Hrvati ne stave na svoj novčić Dioklecijana? Italijani ne bi postavili pitanje.

Mislim, svi smo svoji, zar ne?

I Nemci Jevrejina po izboru.
alselone alselone 16:50 25.07.2021

Re: poslednje

Mislim, svi smo svoji, zar ne?

Svi smo svoji dok delimo naše.
ulicni-muzicar ulicni-muzicar 17:11 25.07.2021

Re: poslednje

Ok, koliko shvatam, vama nekolicini smeta...

Potpitanje: Zašto vam smeta?
gvozden1 gvozden1 18:31 25.07.2021

Re: poslednje


Potpitanje: Zašto vam smeta?

'nako.
alselone alselone 19:40 25.07.2021

Re: poslednje

Zbog sira
shmoo shmoo 19:46 25.07.2021

Re: poslednje

ulicni-muzicar
Ok, koliko shvatam, vama nekolicini smeta...

Potpitanje: Zašto vam smeta?




Ма није, не смета!

Него баш много досадно у пичку материну свима у овој свеопштој чекаоници, и онима који се праве кобајаги да им смета и онима који се праве кобајаги да им не смета.

Па онда кад је већ тако, дај макар нешто да се убије доколица.






solo solo 20:10 25.07.2021

Re: poslednje

Mislim, svi smo svoji, zar ne?


Da mi stavimo na kovanicu Josephinu Fox pa nek ide život.....

Pa šta vi očekujete od ovakvih likova?

I još ozbiljna rasprava na datu temu.

Ajte molitiću lijepo, budimo ozbiljni.



p.s.

milisav68 milisav68 20:11 25.07.2021

Re: poslednje

shmoo
Него баш много досадно у пичку материну

To.

Nije bitno što je Tesla Srbin, već što nije Hrvat.

A ovi što im to nije bitno nam objašnjavaju kako je bitno to što nije bitno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:25 25.07.2021

Re: poslednje

milisav68
shmoo
Него баш много досадно у пичку материну

To.

Nije bitno što je Tesla Srbin, već što nije Hrvat.

A ovi što im to nije bitno nam objašnjavaju kako je bitno to što nije bitno.


Ma nije, nego pokušavamo da vam pružimo neophodnu negu i pomoć.
milisav68 milisav68 22:59 25.07.2021

Re: poslednje

srdjan.pajic

Ma nije, nego pokušavamo da vam pružimo neophodnu negu i pomoć.

Što se podsmevamo slepcima koji su mu digli spomenik u vazduh pre skoro 30 godina, a sada bi da ga stave na kovanicu, jer ga Mask popularizovao?

Ne zna se ko je smešniji, da li oni ili vi koji ih branite.
maksa83 maksa83 23:12 25.07.2021

Re: poslednje

Što se podsmevamo slepcima koji su mu digli spomenik u vazduh pre skoro 30 godina, a sada bi da ga stave na kovanicu, jer ga Mask popularizovao?

A jebi ga sad, Tesla čekao Maska da se sazna za njega. Ne verujem da je nepomenut u bilo kojoj školi kada se dođe do lekcija o struji, pa jedinica za gustinu m. fluksa, pa Tesla drveće u Hyperionu, pa...



Tesla je bio "brend" i pre Elona Muska ... čak i pre Comtradeovih "domaćih" Tesla televizora i telefona.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:43 25.07.2021

Re: poslednje

Ne zna se ko je smešniji, da li oni ili vi koji ih branite.


Ne branimo "mi" nikoga, nego samo gledamo sa strane kako se džapate i razmišljamo kako da vam se najbolje pomogne.

milisav68 milisav68 23:53 25.07.2021

Re: poslednje

maksa83
Tesla je bio "brend" i pre Elona Muska ... čak i pre Comtradeovih "domaćih" Tesla televizora i telefona.

Čekaj, pričamo o svetskom nivou i neku opštu obrazovanost, nas (SFRJ) ne računamo jer se češće pominjao, naročito posle devedesetih, i čisto sumnjam da 80% tih što se raspravlja, zna to što si pomenuo, jer je tema nacionalnost.

Sem za električare, Tesla je bio tamo neki načnik (jer je izmislio struju :) ), koji se retko pominjao po medijima, dok Mask nije napravio el.automobil.

Evo i internet algoritmi izbacuju raspravu o kolima.


shmoo shmoo 23:55 25.07.2021

Re: poslednje

milisav68
shmoo
Него баш много досадно у пичку материну

To.

Nije bitno što je Tesla Srbin, već što nije Hrvat.

A ovi što im to nije bitno nam objašnjavaju kako je bitno to što nije bitno.













milisav68 milisav68 23:57 25.07.2021

Re: poslednje

srdjan.pajic

Ne branimo "mi" nikoga, nego samo gledamo sa strane kako se džapate i razmišljamo kako da vam se najbolje pomogne.

Ne možeš sebi da pomogneš, al hoćeš drugog da usrećiš :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:58 25.07.2021

Re: poslednje

Sem za električare, Tesla je bio tamo neki načnik (jer je izmislio struju :) ), koji se retko pominjao po medijima, dok Mask nije napravio el.automobil.

Evo i internet algoritmi izbacuju raspravu o kolima.


Ništa, daj onda da mi metnemo Elona Maska na naš dinar, i tako ih sve zajebemo!

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:59 25.07.2021

Re: poslednje

milisav68
srdjan.pajic

Ne branimo "mi" nikoga, nego samo gledamo sa strane kako se džapate i razmišljamo kako da vam se najbolje pomogne.

Ne možeš sebi da pomogneš, al hoćeš drugog da usrećiš :)



Pa ne histerišem ja ovde nego vi, nacionalisti, jasno je kome je pomoć u ovom trenutku potrebna.
maksa83 maksa83 00:04 26.07.2021

Re: poslednje

Čekaj, pričamo o svetskom nivou i neku opštu obrazovanost, nas (SFRJ) ne računamo jer se češće pominjao, naročito posle devedesetih, i čisto sumnjam da 80% tih što se raspravlja, zna to što si pomenuo, jer je tema nacionalnost.

Ma ovo za Comtrade je zajebancija, pričam o svetskom nivou i opštem obrazovanju. Zaboga, u filmu Prestiž ga je igrao Dejvid Bouvi. (U našem filmu o Tesli iz osamdesetih ga je igrao Petar Božović kog ne bi prepoznao jer nije bio ćelav i debeo)

Sem za električare, Tesla je bio tamo neki načnik (jer je izmislio struju :) ), koji se retko pominjao po medijima, dok Mask nije napravio el.automobil.
Evo i internet algoritmi izbacuju raspravu o kolima.

josip kraš
junak naš
u ratu se borio
u keks se pretvorio

Ne verujem da su Hrvati uzeli Teslu zbog Muskovog autića na struju, Tesla je, ponavljam, bio svetski brend i pre toga.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:07 26.07.2021

Re: poslednje

Sem za električare, Tesla je bio tamo neki načnik (jer je izmislio struju :) ), koji se retko pominjao po medijima, dok Mask nije napravio el.automobil.


U medijima se ne pominje Tesla kao naučnik oko koga se na nekim egzotičnim destinacijama nekakvi pomahnitali nacionalisti otimaju, nego uglavnom kao Elon Maskov auto. U školama se uči o Tesli kao (američkom, ovde kod nas) naučniku.
mirelarado mirelarado 00:14 26.07.2021

Re: poslednje

U školama se uči o Tesli kao (američkom, ovde kod nas) naučniku.


Meni pričali da mu je u školskim udžbenicima posvećen jedan pasuščić, fusnota takoreći, za razliku od, na primer, Edisona.
milisav68 milisav68 00:15 26.07.2021

Re: poslednje

maksa83

Ne verujem da su Hrvati uzeli Teslu zbog Muskovog autića na struju, Tesla je, ponavljam, bio svetski brend i pre toga.

Činjenica je da je spomenik (kao i kuća) uništen '92. i da su se tek sad setili da ga obnove.
shmoo shmoo 00:20 26.07.2021

"Немој да ми правите ситуацију!" *

А да ставимо ми ипак професора Балтазара (са све епруветом) на будући српски еУро?

Мислим да би то било оно право дипломатско компромисно решење, уз посредовање ЕУ, за ову новонасталу ситуацију ни из чега у међудржавним односима на Балкану.


__________________ фуснота_____________________________

* = цитат; отуд наводници.

Речи непознатог народног милиционера које је он изрекао једаред док смо чекали горе код ФК Графичар нашег најбољег друга у детињству Тита да се врати са неког свог путовања по пријатељским земљама и да нам махне белом рукавицом из шестеровратне мечке. Па се неки од нас попели на киоск за новине да би боље видели белу рукавицу вољеног Маршала, а народни милиционер који је одмах изникао из земље на лицином месту наредио нам да сиђемо са киоска користећи баш ову реченицу.





milisav68 milisav68 00:25 26.07.2021

Re: poslednje

srdjan.pajic

Pa ne histerišem ja ovde nego vi, nacionalisti, jasno je kome je pomoć u ovom trenutku potrebna.

Dobro, neću više da ponavljam da su mu pobili sve živo, srušili spomenik i zapalili kuću.
shmoo shmoo 00:33 26.07.2021

Re: poslednje

milisav68
srdjan.pajic

Pa ne histerišem ja ovde nego vi, nacionalisti, jasno je kome je pomoć u ovom trenutku potrebna.

Dobro, neću više da ponavljam da su mu pobili sve živo, srušili spomenik i zapalili kuću.



Ма пусти...

Разбијали они и ћириличне табле у Вуковару.

Али и даље тврде да је Мирослављево јеванђеље њихово.





maksa83 maksa83 00:33 26.07.2021

Re: poslednje

milisav68
maksa83

Ne verujem da su Hrvati uzeli Teslu zbog Muskovog autića na struju, Tesla je, ponavljam, bio svetski brend i pre toga.

Činjenica je da je spomenik (kao i kuća) uništen '92. i da su se tek sad setili da ga obnove.

Nekom debilu tamo je u tom trenutku on bio pre svega Srbin i simbol srpskog pa tek onda Nikola Tesla, pa su rešili da se operu i ušminkaju pa je i to došlo na red.

Ali ozbilljno, meni je ta ideja da oni hoće da kapitalizuju na Tesli zbog Tesla automobila stvarno suluda.

Oni hoće da kapitalizuju na čoveku koji je izmislio naizmeničnu struju bez koje bi ovaj svet izgledao mnogo drugačije.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:23 26.07.2021

Re: poslednje

mirelarado
U školama se uči o Tesli kao (američkom, ovde kod nas) naučniku.


Meni pričali da mu je u školskim udžbenicima posvećen jedan pasuščić, fusnota takoreći, za razliku od, na primer, Edisona.



Dobro, ne znam kako je u svim školama (ovde se i ne radi po udžbenicima do ne znam kog razreda), ali nisam primetio da postoji neka veća diskriminacija u odnosu na Edisona (kod moje klinke je moglo da se bira koja će se značajna ličnost obraditi iz povećeg skupa znamenitih Amerikanaca, i Tesla je tu imao svoje mesto kao i svi drugi. Ova moja je imala 3 prezentacije, o Tesli, Edisonu i Dizniju).

Usput, Edison je bio isto veliki pronalazač, dostojan pamćenja barem koliko i Tesla, ali je Tesla bio dosta uvrnut po ovdašnjim standardima, kasnije zastranio u misticizam, dok je Edison skoro do kraja života bio vrlo produktivan, konkretan. Tako da i to možda ima uticaj na nekakvu razliku u tretmanu, ako je ima.




srdjan.pajic srdjan.pajic 01:26 26.07.2021

Re: poslednje

milisav68
srdjan.pajic

Pa ne histerišem ja ovde nego vi, nacionalisti, jasno je kome je pomoć u ovom trenutku potrebna.

Dobro, neću više da ponavljam da su mu pobili sve živo, srušili spomenik i zapalili kuću.


I ne treba, jer to i nije razlog za ovo vaše stanje u koje ste došli. To je samo izgovor.
magnus magnus 01:42 26.07.2021

Re: poslednje

Voleo bih da znam kakav bi stav po tom pitanju imali Grci ako bi Sev. Makedonija ušla u EU i na svoje novčiće stavila Aleksandra Makedonskog. Mislim, samo ime mu kaže kojem nacionu je pripadao. What?!

Zamisli da Turci stave turskog filozofa Talesa ili Anaksimandara, turskog matematičara Pitagoru ...Pitagoro turčine napuši se ... vikali bi loši đaci
A evo jednog Srbina na stranom novcu i to nišlija , al dobro sam je tak hteo


alselone alselone 04:56 26.07.2021

Re: poslednje

Meni pričali da mu je u školskim udžbenicima posvećen jedan pasuščić, fusnota takoreći, za razliku od, na primer, Edisona.


Tako je. Kada je 2006. izašao film The Prestige, Tesla je prvi put izronio iz pasusčića u stručnoj literaturi u pop kulturu. 95% ljudi je prvi put čulo za njega. I to samo zato što je trebala neka mistika da se doda u film.

Od tada njegova popularnost raste i više filmova je snimljeno na temu njegovog života. Holivud je otkrio novu oblast za eksploataciju koja je to tada bila zanemarena.

Sa druge strane Edison je za Amere zakon. Bio je biznismen i nema veze što je deo patenata blatantno pokro, uspeo je u životu, zaradio je milione i to je jedino važno. Zbog toga:
- Grad je nazvan po njemu (Svetozarevo, Titograd...)
- Univerzitet je nazvan po njemu
- Dva koledža
- Veliki broj srednjih škola
- Jezero
- Mostovi
- Planina
- General Electric, jedna od najvećih firmi na svetu, i dalje nosi deo imena njegove firme
- Tri elektrodistribucije i energetske kompanije
- Veliki broj drugih kompanija
- Neke nagrade i medalje
- Ratni brod (?!)
...

Ako zanemarimo Maska od pre par godina, po Tesli nema ništa.
docsumann docsumann 07:05 26.07.2021

Re: poslednje

Ako zanemarimo Maska od pre par godina, po Tesli nema ništa.


bio je i neki sweet metal (ili hair metal, hair core ) bend iz 80-tih.



alselone alselone 07:17 26.07.2021

Re: poslednje

bio je i neki sweet metal (ili hair metal, hair core ) bend iz 80-tih.


Bilo je i u igrici Red Alert iz 1995. Tesla Coil.

docsumann docsumann 07:42 26.07.2021

Re: poslednje

baš malo izguglah Tesla in pop culture. definitivno je najviše uradaka novijreg datuma.

od starijih ovo mi je privuklo pažnju

n Ralph Vaughan's four Sherlock Holmes/H. P. Lovecraft crossovers, The Adventure of the Ancient Gods (1990), The Adventure of the Dreaming Detective (1992), "The Adventure of the Laughing Moonbeast" (1992), and Sherlock Holmes and the Terror Out of Time (2001), Tesla and Professor Challenger plays major roles

haklberi_tom haklberi_tom 09:24 26.07.2021

Re: poslednje

milisav68
srdjan.pajic

Pa ne histerišem ja ovde nego vi, nacionalisti, jasno je kome je pomoć u ovom trenutku potrebna.

Dobro, neću više da ponavljam da su mu pobili sve živo, srušili spomenik i zapalili kuću.

Pajiću, i njemu sličnima, to, ionako, nije (ni) bitno.
milisav68 milisav68 09:31 26.07.2021

Re: poslednje

maksa83
Ali ozbilljno, meni je ta ideja da oni hoće da kapitalizuju na Tesli zbog Tesla automobila stvarno suluda.

Ne bre, oni hoće da kapitalizuju na čoveku, čije je ime je dospelo u širu javnost zbog kola.

Malo ljudi zna da je izmislio neizmeničnu struju, a to možeš da proveriš i u svom okruženju kod ljudi koji su van tehnike.

Baš je pre neki dan bila rasprava na Reditu oko ove fotografije što je okačio domaćin bloga, gde su neki tvrdili da je fejk, nego mi bilo kasno pa sam samo započeo da čitam.Sad mi krivo što nisam memoriso jer ne mogu da nađem pa da vidiš (tanak sam sa engleskim).
milisav68 milisav68 09:35 26.07.2021

Re: poslednje

srdjan.pajic
I ne treba, jer to i nije razlog za ovo vaše stanje u koje ste došli. To je samo izgovor.

Tebi je izgovor što su mu pobili celu familiju?
gedza.73 gedza.73 10:05 26.07.2021

Re: poslednje

Ne bre, oni hoće da kapitalizuju na čoveku, čije je ime je dospelo u širu javnost zbog kola.

Tako j ebilo i sa Sinjskom alkom pa je sad na Unesco listi kao hrvatska baština a kao protivnici Turaka se pominju ili Sinjanji ili Hrvati dok o Srbima nema ni govora iako se na zastavi nalazi glagoljica. Koja je postala hrvatska kao što su na Kosovu crkve i manastari vizantijsko-ilirsko-albanski a po Bosni svi bošnjaci potomci bogumila koji su bili pobijeni.

Nećemo lagati javnost, otkrića koja ćemo prezentirati nisu zahtijevala nekakav trud. Sve su te činjenice svima nama bile poznate, ali smo imali prešutni dogovor da o tome ne pričamo. Jednostavno smo uvijek govorili samo dio istine. Ne dao Bog da smo lagali, to nikako. Samo nismo sve htjeli reći', objašnjava povjesničar Mislav Balog

Ono što je svima jasno je da Alka svoje korijene vuče iz borbe protiv Turaka, točnije Osmanskog carstva. Cijela Sinjska krajina bila je angažirana u tim borba, sinjski krajišnici su se borili srcem, mačem i što je najvažnije, uvijek i samo istinom.

'Tradicija istinoljubivosti nam je važna i vrijeme je da joj se vratimo. A istina je da nismo htjeli postavljati pitanje tko su bili ti Krajišnici, tj. točnije koja im je bila etnička pripadnost. Sada je vrijeme da to upitamo. A možemo i odgovoriti. Bili su Srbi. Prvu Alku su trčali Srbi



alselone alselone 10:08 26.07.2021

Re: poslednje

Tako j ebilo i sa Sinjskom alkom pa je sad na Unesco listi kao hrvatska baština a kao protivnici Turaka se pominju ili Sinjanji ili Hrvati dok o Srbima nema ni govora iako se na zastavi nalaze slova glagoljice.


Odličan primer.
alselone alselone 10:10 26.07.2021

Re: poslednje

ZA 50 godina ko bude pričao kako su alku trčali srbi biće ismevan kao oni danas što pišu o nezvaničnoj istoriji srba.

samo da ti komšija ne kaže da si nacionalista, sve ću dati, sve ću prodati (samo neću svoje malo magare, što kaže balašević)
shmoo shmoo 10:47 26.07.2021

Re: poslednje

alselone
Kako nam se hrane lešinom i Hrvati i Albanci i Muslimani. Kao u Starac i more, mi smo nešto veliko i lepo napravili, uhvatili, kroz istoriju i sada idu i otkidaju nam deo po deo oni koji svoje nemaju (ili imaju malo).

Sve uz blagoslov naših partnera i prijatelja u EU.




Да знаш да и ја често помислим на ту метафору са старим рибаром Сантјагом, а поводом тог откидања парчета по парчета наслеђа из српске историје, традиције, језика и културе.

Територија мање-више, може и не мора. Али када се угаси кутура (и језик! ), угасио се и народ.

alselone alselone 10:49 26.07.2021

Re: poslednje

Територија мање-више, може и не мора. Али када се угаси кутура (и језик! ), угасио се и народ.


Baš tako, satrali su nas i na mnogo manje teritorije nego danas, pa i na nulu a bogami i na minus (da boravimo na tuđim terotirijama), pa smo se vratili. Ali onda su se izveštili i shvatili u čemu je kvaka pa sada udaraju tamo gde treba. U kulturu, jezik i istoriju.
gvozden1 gvozden1 10:52 26.07.2021

Re: poslednje


ZA 50 godina ko bude pričao kako su alku trčali srbi biće ismevan kao oni danas što pišu o nezvaničnoj istoriji srba.

samo da ti komšija ne kaže da si nacionalista, sve ću dati,

Eto, i posle pitaju kojim metrom meriš srpstvo.

Evo ovim.
alselone alselone 11:07 26.07.2021

Re: poslednje

Otvorim tviter kad tamo braća nastavljaju

Čiji je ovaj pesnik?


A on čovek napisao sledeće stihove.
gedza.73 gedza.73 11:18 26.07.2021

Re: poslednje

kroz istoriju i sada idu i otkidaju nam deo po deo oni koji svoje nemaju (ili imaju malo).

Hitler Srbe u Majn Kampfu pominje na dva načina. kad komentariše atentat u Sarajevu onda su Srbi, kad priča u kontekstu pobede nad Turcima onda su Sloveni (da ne jurim sad tačno kako je napisao).

Predstava koja je izvođena u Milanskoj skali se zove L’Ercole serbo (The Serb Hercules, 1847), napisao Francesco Dall'Ongaro se ponegde pominje kao srpsko-hrvatsko, negde kao slovenski, negde kao ilirski. Inače isti pesnik je napisao i La resurrezione di Marco Cralievic, Firenze 1863 (oba dela o Marku Kraljeviću a na njega je uticao jedan od najvećih italijanskih lingvista Niccolò Tommaseo koji je bio oduševljen srpskom narodnom poezijom)

A onda
Zajednički nazivnik svih analiziranih književnih priloga objavljenih u
zadarskom listu Rivista Illustrata 1894., 1895. i 1897. godine sveslavenski je junak Kraljević Marko, mitološka spona slavenskoga jedinstva.

čak su i Miloša Obilića uspeli (tad je svejugoslovenstvo, slovenstvo bilo jako među intelekutalcima) iz ilira prevedu u Hrvata.
1897 e ne118981a Matica hrvatska pubblicò a nome croato due libri
di canti popolari serbi su Kraljevié Marko, Milos Obilié e altri eroi serbi. Un falso del genere venne commesso dalla Matica hrvastka anche nel
1888, con la pubblicazione delle lskrice di Niccolò Tommaseo. In quell'edizione, dappertutto dove veniva menzionato, il nome illirico venne sostituito da croato
iako je sam Tomazeo 'ilirski' zamenio 'srpski'



A možda največi italijanski lignvista Tomazeo za srpski jezik kaže
Sono noti l'opera di Tommaseo Dei canti del popolo serbo e dalmata (1847) e il suo elogio della poesia popolare serba, che è "un autentico
miracolo di lingua, stile e armonia, l'unica epica in Europa

Il Dizionario della Lingua Italiana di Nicolò Tommaseo e Bernardo Bellini, detto brevemente anche Tommaseo-Bellini è il più importante dizionario della lingua italiana prodotto durante il Risorgimento italiano.




crossover crossover 17:29 26.07.2021

Re: poslednje

maksa83
Tesla je bio "brend" i pre Elona Muska ...


Jedan od boljih koncerata na kojem sam bio, Kraftwerk na Tašmajdanu 2006. završio se sa "Hvala, Nikola Tesla". Fenomenalan koncert bio, ima to parče na tjubu.
haklberi_tom haklberi_tom 18:41 26.07.2021

Re: poslednje

srdjan.pajic
milisav68
srdjan.pajic

Ne branimo "mi" nikoga, nego samo gledamo sa strane kako se džapate i razmišljamo kako da vam se najbolje pomogne.

Ne možeš sebi da pomogneš, al hoćeš drugog da usrećiš :)



Pa ne histerišem ja ovde
nego vi, nacionalisti, jasno je kome je pomoć u ovom trenutku potrebna.

Strašno!
nask nask 22:40 26.07.2021

Re: poslednje

Ako zanemarimo Maska od pre par godina, po Tesli nema ništa.

Bem mu miša ko je ovoj deci predavao istoriju, ko im je prodavao sijalice i triode, ko ... Tesla

freehand freehand 22:47 26.07.2021

Re: poslednje

nask
Ako zanemarimo Maska od pre par godina, po Tesli nema ništa.

Bem mu miša ko je ovoj deci predavao istoriju, ko im je prodavao sijalice i triode, ko ... Tesla


Tesla, kažeš?


nask nask 23:04 26.07.2021

Re: poslednje

Tesla, kažeš?

Dobro, meni valjda može da se oprosti nešto i zbog godina. Starih godina, da ne bude zabune.
alselone alselone 06:32 27.07.2021

Re: poslednje

nask
Ako zanemarimo Maska od pre par godina, po Tesli nema ništa.

Bem mu miša ko je ovoj deci predavao istoriju, ko im je prodavao sijalice i triode, ko ... Tesla



Tebi stvarno nije jasno iz onih komentara da smo pričali o Americi?
nask nask 08:34 27.07.2021

Re: poslednje

Tebi stvarno nije jasno iz onih komentara da smo pričali o Americi?
Ne. I na drugo čitanje, ne.
magnus magnus 23:01 27.07.2021

Re: poslednje

Nisam video da li Hrvati tvrde da je Tesla Hrvat? To bi bilo sranje.

Da , to je taj njihov narativ da nema veze sa srbijom , da je hrvatski znanstvenik srpskog porekla , aonda ide priča da mu je pradeda hrvat koji se priženio , ....
stare priče frankovačke još od starčevića ,,, pa zato se koljemo 200 g majku mu jebem
magnus magnus 23:16 27.07.2021

Re: poslednje

maksa83
milisav68
maksa83

Ne verujem da su Hrvati uzeli Teslu zbog Muskovog autića na struju, Tesla je, ponavljam, bio svetski brend i pre toga.

Činjenica je da je spomenik (kao i kuća) uništen '92. i da su se tek sad setili da ga obnove.

Nekom debilu tamo je u tom trenutku on bio pre svega Srbin i simbol srpskog pa tek onda Nikola Tesla, pa su rešili da se operu i ušminkaju pa je i to došlo na red.

Ali ozbilljno, meni je ta ideja da oni hoće da kapitalizuju na Tesli zbog Tesla automobila stvarno suluda.

Oni hoće da kapitalizuju na čoveku koji je izmislio naizmeničnu struju bez koje bi ovaj svet izgledao mnogo drugačije.
boli njih tuki za to. oni hoće da izbrišu narativ o posrojanju Srba u Hr nego da je to samo dio velikosrpske propagande
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:12 28.07.2021

Re: poslednje

milisav68
srdjan.pajic
I ne treba, jer to i nije razlog za ovo vaše stanje u koje ste došli. To je samo izgovor.

Tebi je izgovor što su mu pobili celu familiju?



Ne, ne, to je vama izgovor, samo gledam kako se ovde foilirate i prenemažete, i krstim se i levom i desnom rukom.
nask nask 19:22 25.07.2021

Zla maćeha i gluv očuh

Bem mu sunce kada će ovi naši EPP-isti da nauče nešto. Od Engleza naprimer. Mislim da je sa naše strane reakcija trebala da bude u stilu: e baš nam je drago da će Hrvatska staviti Teslu na svoju tj. evropsku novčanicu/kovanicu, jednog od najvećih svetskih pronalazča, ..., i Srbina. Nadamo se da je to znak da Hrvatska napokon prepoznaje i priznaje značaj i ulogu Srba za svoj kulturni, nacionalni, znanstveni ... identitet. Bla, bla, bla ... I da napokon počinje da se suočava sa nepravdama, zločinima ... prema Srbima ...

Kao Englezi, hvale te, a seru ti na glavu.
docsumann docsumann 19:38 25.07.2021

Re: Zla maćeha i gluv očuh




ima dosta načina da se odgovori sa mjerom, bez nacionalne drame.

evo jednog


loader loader 15:41 26.07.2021

Re: Zla maćeha i gluv očuh

nask
Bem mu sunce kada će ovi naši EPP-isti da nauče nešto. Od Engleza naprimer. Mislim da je sa naše strane reakcija trebala da bude u stilu: e baš nam je drago da će Hrvatska staviti Teslu na svoju tj. evropsku novčanicu/kovanicu, jednog od najvećih svetskih pronalazča, ..., i Srbina. Nadamo se da je to znak da Hrvatska napokon prepoznaje i priznaje značaj i ulogu Srba za svoj kulturni, nacionalni, znanstveni ... identitet. Bla, bla, bla ... I da napokon počinje da se suočava sa nepravdama, zločinima ... prema Srbima ...

Kao Englezi, hvale te, a seru ti na glavu.



Грешка у корацима.
Било би то сјајно, уколико би тко од значајнијих медија једног дела цивилизације чијим делом се сматра и Кроатиа, уопће објавио такву ствар изречену са српске стране, па то касније протумачио јавним коментарима и анализама како српска страна показује респектабилну позитивну намеру да се народи мире и напредују, а да култура и наука буду изнад свега, уз закључак, браво Срби.

Не. рекли би - ево, ови Срби увек оптерећени национализмом, који су у то име починили бројне геноциде које је и суд доказао, сада чак не поштују ни овако добар и помирљив гест
наше стране, где ми једног Теслу, научног генија, стављамо на кованицу. Ваљда је универзална вредност као што је наука изнад ниских и привремених побуда као што је национализам.


И било би полупано још понеких табли на ћирилици и још понеколико српских прозора "повратника".

Немојмо.
nask nask 23:01 26.07.2021

Re: Zla maćeha i gluv očuh

Не. рекли би - ево, ови Срби

Ne to će reći kada se cela priča pretvori u kafansku tuču. Biće navijača kolko oćeš, a pristojan svet će da izađe iz kafane i misliti ono što su o navijačima mislili i pre toga.

Hrvatima treba ovo nabijati na nos prefinjenije i pametnije, zato kažem kao Englezi, hvaliti ih po tom pitanju, a u stvari posrati im se na glavu. I kad krenu da se vrzmaju, brane i napadaju, da se samo još više umažu i smrde. Pa će pristojan svet da se izmakne od njih i njihovih mentalnih govana. A na nama je da onda pristojnom svetu objasnimo neke stvari. Ništa naše interpretacije i umjetnički dojmovi, samo činjenice.

Onako kako je, i još će, da reaguje Srbija je samo kontraproduktivno za nas, a Tesla neće biti ništa manje "značajan Hrvat". Ja o tome pričam.

Onima koji (u svetu) o Tesli išta znaju, vrlo dobro znaju ko je i šta je bio Tesla, pa taman da ga Hrvati stave u grb, zastavu i Lijepu našu.

Edit Na drugo čitanje malo mi je ovo moje pregrubo i generalizovano, kada kažem Hrvati ne mislim na sve Hrvate već na uzurpatore.
solo solo 21:08 25.07.2021

Dosta je bilo


Da stvarno, dosta o Tesli.

Sve je prežvakano.

Nego trk sad kolektivno na novi blog - Krle objavio svoj CV m'da on to zove intervju nekom dnevnom listu (koji li je? N1,Nova RS ili već...)

Ja se tamo ne bih pojavljivao iz zdravstvenih razloga pa bih iskoristio ljubaznost mr Loadera da mi dopusti da pitam Tasu šta misli ko je sledeći bloger sa novim tekstom - Gordanac, Radulović,Biksi ili imaš neku drugu ideju?



solo solo 21:52 25.07.2021

Re: Dosta je bilo

https://nova.rs/vesti/drustvo/hvala-nebojsi-krsticu-na-svemu-sto-cini-za-portal-nova-rs/


Znači ta sprdačina. Ništa što već nije viđeno.

Bar smo po ko zna koji put čuli odu o Visu.
shmoo shmoo 23:38 25.07.2021

Re: Dosta je bilo

Da stvarno, dosta o Tesli.

Sve je prežvakano.

Nego trk sad kolektivno na novi blog - Krle objavio svoj CV m'da on to zove intervju nekom dnevnom listu (koji li je? N1,Nova RS ili već...)

Ja se tamo ne bih pojavljivao iz zdravstvenih razloga pa bih iskoristio ljubaznost mr Loadera da mi dopusti da pitam Tasu šta misli ko je sledeći bloger sa novim tekstom - Gordanac, Radulović,Biksi ili imaš neku drugu ideju?



ДЈБ = Да Јебемо Боље?

Типујем на Кркара.

Можда и Непрејебиви ако се буде икада отрезнио.

Треба овом месту вратити његов стари сјај.

И регионални значај.


П.С. - Хвала ти, Цане! Педерчино!

docsumann docsumann 22:25 25.07.2021

da sam ja hrvatska


ja bih izabrao hešto od Meštrovića. dobro, ne mora baš kraljevića Marka...
maksa83 maksa83 22:31 25.07.2021

Re: da sam ja hrvatska

docsumann

ja bih izabrao hešto od Meštrovića. dobro, ne mora baš kraljevića Marka...

Može njegov spomenik P. P. Njegošu?
mirelarado mirelarado 22:32 25.07.2021

Re: da sam ja hrvatska

docsumann

ja bih izabrao hešto od Meštrovića. dobro, ne mora baš kraljevića Marka...


Možda ovaj kip, zove se Povijest Hrvata. To bi bio smislen izbor. Jes' da se original nalazi na Dedinju, ali ima i odlijev u Zagrebu. :)


docsumann docsumann 22:40 25.07.2021

Re: da sam ja hrvatska

Grgur je keva

mirelarado mirelarado 22:45 25.07.2021

Re: da sam ja hrvatska

docsumann
Grgur je keva



Da, ima tri njegove skulpture Grgura Ninskog, ali ova koju si postavio, splitska, ubedljivo je najbolja.
magnus magnus 05:27 26.07.2021

Re: da sam ja hrvatska

docsumann
Grgur je keva

jel Gligorije bio bizantinski bop
highshalfbooze highshalfbooze 04:58 26.07.2021

Fakat

Факат је да је Србин, рођен у Аустро-угарској. Јесте или није факат? Јесте.


Jest fakat, i rodio se i živeo sve do odlaska u SAD. Ali i sreća, jer da je živeo u Hrvatskoj, mogao je i pod nož.
loader loader 15:44 26.07.2021

Re: Fakat

Ружно речено, али истинито.
Хигхс,
пазите се ових помиритеља ножа и грла.
alselone alselone 05:14 26.07.2021

Američki naučnik

Da se pozabavimo i ovim narativom, pošto je do kraja ispalo da je tesla prvo amerikanac pa onda hrvat pa onda stanovnik planete zemlje, onda japanac i možda tamo negde na dnu i Srbin. Ali samo možda i ako to kažeš na glas onda si nacionalista.


Enciklopedija Britanika:
Nikola Tesla[b]SERBIAN-AMERICAN INVENTOR [/b]

Enciklopedija LAROUSSE:
Nikola TeslaIngénieur électricien et inventeur américain d'origine serbe


Wikipedia:
Nikola Tesla (/ˈtɛslə/ TESS-lə; Serbian Cyrillic: Никола Тесла,[2] pronounced [nǐkola têsla];[a] 10 July [O.S. 28 June] 1856 – 7 January 1943) was a Serbian-American

magnus magnus 06:05 26.07.2021

Re: Američki naučnik

ma nije ta storija od Jučer u onom Papićevom filmu o Tesli ,Tesla govori "po Londoncu" zabranjenom matičinom pravopisu meni to ko klincu upalo u uho , da ne priča ko ličaan
alselone alselone 06:19 26.07.2021

Re: Američki naučnik

meni to ko klincu upalo u uho

Meni je upalo u oko iz Tesline autobiografije da je kao klinac bio fasciniram srpskom epskom poezijom.

Mislim, ko nije.
loader loader 15:45 26.07.2021

Re: Američki naučnik

Da se pozabavimo i ovim narativom, pošto je do kraja ispalo da je tesla prvo amerikanac pa onda hrvat pa onda stanovnik planete zemlje, onda japanac i možda tamo negde na dnu i Srbin.




loader loader 15:46 26.07.2021

Re: Američki naučnik

Mislim, ko nije.


Они из круга двојке, и либерални схватаоци света и живота.
alselone alselone 11:31 26.07.2021

Re: Pivljanin, nova.rs

Rezime teksta - puj pike ne važi, mir mir mir, svi smo jednako krivi, neka oni nastave po svom planu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana