Društvo| Filozofija| Ljudska prava| Obrazovanje| Život

Izmišljeni neprijatelji Džordana Pitersona

Jaril RSS / 27.05.2021. u 10:57
[Твој став је живот другог]
 
Упозорење на узнемиреност: психотични раскид са реалношћу
 

Џордан Питерсон је своју популарност стекао уништавајући људске животе.
 
Пре него што је постао кућни инвентар и извор за меме, у медијском простору је био присутан једном објављеном књигом „Maps of Meaning" (Мапе смисла) и предавањима са Торонтског Универзитета која су постављена на ЈуТјубу. У овим предавањима је тврдио, између осталог, да су уметници Старе Кине визуелно представљали ДНК, иако је ДНК откривенa тек 1953. године.

Његова популарност је кренула вртоглавим успоном тек када је публици пружио оправдање за мржњу.

2016. године, Канада је предложила закон којим се језички поштује родни идентитет трансродних особа. Питерсон је овај предлог закона искористио за сејање страха међу публиком, како ће појединци бити хапшени и кажњавани шаком и капом. Као што то обично бива, страх је додатно сузио свест многих који су се противили том закону, па се повећао број претњи трансродним особама на Торонтском Универзитету.

Закон је усвојен.

Пет година касније, оправданост његовог аргумента може да се мери подацима из реалности. Он је тврдио да ће нови закон довести до тога да многи људи, који су иделошки против језичког поштовања родног идентитета - буду кажњавани и хапшени. Број појединаца којима је, према том закону, наређено да плате одштету или казну јесте - нула.

И уместо да публика препозна како је његово разумевање друштвених процеса и предвиђање њихових исхода - погрешно, публика Џордана Питерсона је његову популарност подигла на виши ниво. То му је пошло за руком тако што је измислио новог непријатеља:


П  О  С  Т  М  О  Д  Е  Р  Н  И         Н  Е  О  М  А  Р  К  С  И  З  А  М
(читати у јарко црвеној боји)
 

maxresdefault.jpg

Шта је постмодерни неомарксизам? Ништа. То не постоји. Шта више, то не може да постоји. И то је и Питерсон признао ономад када га је Жижек питао да наведе један пример заступника постмодерног неомарксизма - и Питерсон је избегао да то уради. Јер је заступнике постмодерног неомарксизма - измислио и онда се расправља са њима. 

Речи „постмодерно" и „постмодернизам" означавају друштвену платформу на којој су сви наративи, све идеје једнако валидне. На пример, постмодерно је када антиваксери наступају са ставом да је њихово мишљење једнако валидно као и научно мишљење. Или када се кич и шунд (Стоја) сматрају једнако вредним као и врхунска уметност (Љубица Марић). Или када се неонацистима даје иста количина медијског простора као и демократама.

ТLDR; постмодернизам означава укидање метра (метанаратива) којим се мери вредност друштвених појава и идеја: сваки наратив је једнако вредан и све идеје једнако заслужују своје постојање.

Са друге стране, реч која у себи садржи „-изам" означава да оно што стоји испред јесте метар (метанаратив) којим се мере остале појаве у друштву и остали наративи.

На пример, ја сам заступник прагмат-изма. То значи да ја вредност, значење, смисао било које појаве вреднујем према практичном резултату. Уколико две, теоријски супростављене идеје воде истом практичном резултату, за мене је то иста идеја. Уколико две сличне идеје, можда само мало другачије вербализоване, воде драстично различитим практичним резултатима, за мене су то супростављене идеје.

На нижем нивоу, као помоћни метар, ја користим сцијент-изам, идеју да науком треба одговарати на сва друштвена и лична питања: од смисла живота, преко морала и бонтона, преко уређења државе, до личног психолошког живота појединца. (Напомена: научници су готово увек против сцијентизма, због чега је то мени помоћни мерни инструмент, а прагматизам главни.)

Марксизам означава да се и политика и економија и наука и уметност и религија посматрају кроз класну борбу. У изворном облику то значи борбу пролетеријата са буржоазијом. У „нео" облику („нео" значи нов, обновљен) то значи да се као класна борба тумачи било која борба угрожене категорије људи против свог опресора: борба сиромашних против богатих, борба робова против робовласника, борба жена против мизогиније, борба црнаца против системског расизма, борба трансродних особа против трансфобије...
 
Укратко речено, (нео)марксисти класну борбу постављају за свевишњи метар.

Постмодерни неомарксизам био значио да се класна борба поставља као главни мерни инструмент на платформи на којој главни мерни инструмент не постоји.

Због овога, Џордан Питерсон је човек који изнова и изнова и изнова гура четвртасти објекат кроз трогуласти отвор, а он одбија да прође. Што доводи до питања, како начин размишљања који се опире реалности, тврдоглаво одбија да је сагледа, већ је измишља - како такав начин размишљања постане популаран?

(наставиће се следеће недеље, или некад, можда, или неће)



Komentari (549)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tess1 tess1 12:28 30.05.2021

Re: Milane

Ne, nisam to mislio, nego na te fatalne bagove gde više ne pomažu optimizmi, nadahnuća, lepa priča, tone znanja, talenta i slično - ne može se dalje na humanities & art, civilizacijski napredak i slično, rezone, ubeđivanje, etiku i ostalo.

A blog je meni više druženje, sa širokim sprektrom nijansi.

Ok, ovo su sad dvije obale. Fatalnost van il unutar programiranja na jednoj (tj posledice greške) i blog kao mjesto razonode na drugoj. Hoćeš uporediti strašnost života sa riječima? Ok, strašno je biti drugačiji (cijeli život kao jedan bag) i strašno je ovde te ljude kamenovati. Da li sam sad premostila obale? Jesam.

strašno = strašno
nask nask 12:53 30.05.2021

Re: Milane

I moja manipulacija se dalje odvija iza zatvorenih vrata?

To da li su vrata zatvorena ili nisu ja to ne znam ali da manipulišeš to stoji.

Ccc, kakva arogancija, dobrim namjerama je popločan put do lobotomije, definitivno.

Mislim da sada kapiram, pa ti ovde vodiš jedan unutrašnji dijalog. Ne bih više da ti smetam u tom samorazgovoru.
tess1 tess1 13:18 30.05.2021

Re: Milane

To da li su vrata zatvorena ili nisu ja to ne znam ali da manipulišeš to stoji.

Tebi je jasno da ovi razgovori nisu u 4 oka, tvoja i Doksova, i evo sad sa mnom?
Mislim da sada kapiram, pa ti ovde vodiš jedan unutrašnji dijalog. Ne bih više da ti smetam u tom samorazgovoru.

Ček, ti mene pokušavaš ozloglasiti unutrašnjim monolozima dok se obraćam tebi pred svima? Svašta.
Milan Novković Milan Novković 13:29 30.05.2021

Re: Milane

Ti i ja smo postali dio Banetove priče o ne čijoj nenormalnosti, nenormalnost je bag ili šta?, gdje je greška koju sami pišemo po tebi?

Pošto sam ja hronično nesposoban da odogovoim na jedan komentar jednim komentarom, pa ostanem u temi, moram ovako

Ne radi se o nenormalnostima, nego nerazumevanjima, uglavnom, i na ma šta ličila diskusija ovde do sada ja ne mislim da ima nekih hladnokrvnih, loši namera, nego povrh tog nerazumevanja često pojačanom preplitkom osvtu na neke probleme, žurbi da se kaže-ubedi-pohvali, žurbi da se sagori nešto adrenalina itd.

Malo je ovde blogera koji se posle pregrevanja ne osveste na svojoj sopstvenoj "I didn't mean what I meant" klupi ( (c)Bridgit Jones) ako ne računamo neke young turks.

Ja iz ove vreće iz koje se Bene navija znam dosta životnih priča, najsurovija je US-Srpska, familiji su upropastili sina MMR vakcinom, ne malo, nego surovo, priznali, i platili doživotni boravak u instituciji, zabranili im da pričaju o njihovom slučaju inače gube taj support. Danas nema načina da se napiše blog o kvalitetu vakcina ili vakcinskog režemima pa ostane u jednoj od 50 nijansi sivog između vaksera i antivaksera, nema nijansi sivog.

I onda znam još takve 4 priče, samo manje surove (nema brige, 3 od te preostasle 4 nisu vakcinske) vezane za medicinu. I vose su sve do sada priče gde genesa Kantovog bića i dela, pa moralni mu imperativi nemaju mnogo veze sa "situacijom na terenu".

Zato, i zato što je underdog, ja našem Banetu besrambo gledam kroz prste, ali ne mislim da ga je teško ubediti da se ljudi sa depresijom ubijaju, a na prvi pogled "ništa im ne fali", ne bi me iznenadilo da se neki uber-geek začudi kako to da ti depresivni ljudi ne mogu da naprave sebi činiju šne-nolki pa se oraspolože.

Ah, jedan meni jako drag dedica se obesio, depresija plus sramotno mu sinovljevo ponašanje, najfrajer, najvozač iz mog razreda iz gimnazije se obesio, rekao bi neko zbog neregularne sitnice koja je mnogo veća od mog sramotnog pražnjenja frižidera dok ostali veselo čavrljaju, ali ne mnogo veća od krađe kupaćih sa obale drugaricama koje se golišave kupaju.

Ali ga razumem i utoliko što od ovih "mojih" slučajeva, sad sam u sivoj zoni, imam i dva koja su se srećno završila ali jedan ne zbog doktora, pričao sam, oni bi slupali dete, nego zbog pametne škole, 4te, posle 3 promenjuene kuće familije, gde je klinac na kraju, a potpuno normalan i prepametan all along, i tih, na kraju završio sa 5 A levels, dva faksa, 1st honours, i društveno potpuno integrisan do mere da je on vodio pobednički tim od 10 programera u poslednjoj godini u takmičenju na faksu - i sa 25 godina sada je senior u biznisu.

Druga priča iz sive zone je lep primer odmerene uloge doktora, gde se studentkinja (jedna od najboljih drugarica moje mlađe ćerke) nije nešto baš slagala sa majkom, nabolje izgledala, birala dečake, neinhibirana i elokventna, ultra pametna, u stvari, isto 1st honours student (književnost i pokušala da se ubije na faksu (popila bočice nekih lekova) al drugaricama (a ova mlađa je isto bila mala veštica kolovođa tad) nešto bilo sumnjivo, ne sećam se, pa nazvale faks da odu i provere gde im je drugarica (sasvim drugi grad).

Dobro, da bi zaobišle ignorant majku devojčice su joj skupile novac za nekoliko psihijatrijskih sesija, prođe malo vremena, i u poslednjih godina zaljubila se dugoročinje, najstabilnija od njih i opušte.

Znam, nemoj pogrešno da me shvatiš, ja imam dve ćerke (dobro, znam i ovo, patetična finta), lobotomirali bi je u prošlosti, ali smo sada u sadašnjosti, here and now što kažu, ako se sećaš scene iz Godine Opasnog Življenja gde Mel Gipson prolazi pored prosjaka i kaže kako ne može ništa da promeni na svetskom nivou ako mu da kintu, a Linda Hunt kaže ma daj ti kintu sad, psole ćemo videti šta ćemo na svetskom nivou (slatka bila Sigourney Weaver ...

.. sve mi se pomešalo, jesmo li na blogu nedano pričali o Gostbusters?!

Trivija (kao da mi uradak do sada nije trivijalan kad sm već navalio sa filmskim referencama: Serija Suits, pravnici, samo 9 sezona sa ukupno 134 epizode - dvaput odgledao s uživanjem ima puno dobrih fazona zavrćenih i oko filmskih referenci




nask nask 13:48 30.05.2021

Re: Milane

Ček, ti mene pokušavaš ozloglasiti unutrašnjim monolozima dok se obraćam tebi pred svima? Svašta.

Ne, ti se obraćaš pred svima samoj sebi. Jer ono gore što imputiraš ja nisam napisao/izgovorio, tj. pokušala si da falsifikuješ šta sam napisao/rekao (srećom pa stoji sve crno na belom) i manipulišeš značenjem napisanog/rečenog, zato sam došao do zaključka da ti na datu temu ustvari vodiš jedan unutrašnji dijalog.
tess1 tess1 14:03 30.05.2021

Re: Milane

Ne, ti se obraćaš pred svima samoj sebi. Jer ono gore što imputiraš ja nisam napisao/izgovorio, tj. pokušala si da falsifikuješ šta sam napisao/rekao (srećom pa stoji sve crno na belom) i manipulišeš značenjem napisanog/rečenog, zato sam došao do zaključka da ti na datu temu ustvari vodiš jedan unutrašnji dijalog.

Razmišljam, nije rečenica "pokazao bi ti" strašna, ok, desi se, svi mi imamo loše trenutke, ali ovo tvoje pacersko vađenje i udaranje ispod pojasa, tri poteza, je-bo-te povlačiš tri mizerna poteza i ja se sa tim bavim, trošim svoje vrijeme..

Nemam riječi.
tess1 tess1 14:05 30.05.2021

Re: Milane

Pošto sam ja hronično nesposoban da odogovoim na jedan komentar jednim komentarom, pa ostanem u temi, moram ovako

Hajde, hajde.. :)

Odgovoriću kad se sjetim naslova jedne serije. Moram potražiti.
bocvena bocvena 15:39 30.05.2021

Re: Milane

SVI: mislio je na puno cvetića





tess1 tess1 18:44 30.05.2021

Re: Milane

ako se sećaš scene iz Godine Opasnog Življenja gde Mel Gipson prolazi pored prosjaka i kaže kako ne može ništa da promeni na svetskom nivou ako mu da kintu, a Linda Hunt kaže ma daj ti kintu sad, psole ćemo videti šta ćemo na svetskom nivou ...

Malo sam izgubila nit od onog što zamislih napisati u prvoj ruci. Serija je Halt and Catch Fire, gledala sam samo prvu sezonu zimus.

Milan Novković Milan Novković 19:05 30.05.2021

Re: Milane

tess1
ako se sećaš scene iz Godine Opasnog Življenja gde Mel Gipson prolazi pored prosjaka i kaže kako ne može ništa da promeni na svetskom nivou ako mu da kintu, a Linda Hunt kaže ma daj ti kintu sad, psole ćemo videti šta ćemo na svetskom nivou ...

Malo sam izgubila nit od onog što zamislih napisati u prvoj ruci. Serija je Halt and Catch Fire, gledala sam samo prvu sezonu zimus.


Ditto, s tim što sam ja zaboravio i šta sam napisao do sada

Nisam odgledao seriju, thanks - evo samo da odradim Lucifera i kidišem na seksizme (btw, iako sad, kad otmem unuka, i krenemo sa gimnastikom, karateima, matematikom (tu smo već odmakli), kuvanjem, za 6es meseci bubnjevi, ... pa posebno sa radom na beskompromisnom, prirodnom i opuštenom džentlmenu, ćerke i dalje savetujem da tiho puste ove starije muškarce da lupetaju donekle, u maniru gde ni ne obraćaju pažnju uopšte, pogotovo ako su dobri ljudi


tess1 tess1 19:06 30.05.2021

Re: Milane

Ditto, s tim što sam ja zaboravio i šta sam napisao do sada

Kul. :))
haklberi_tom haklberi_tom 19:26 30.05.2021

Re: Milane

bocvena
SVI: mislio je na puno cvetića






Šta da je mislio i na nešto drugo?!

A zašto se ne pretpostavi da je mislio na puno.
Odnosno, na isto ono na šta je prethodno sagovornica mislila samo.
tess1 tess1 19:38 30.05.2021

Re: Milane

Šta da je mislio i na nešto drugo?!

A zašto se ne pretpostavi da je mislio na puno.
Odnosno, na isto ono na šta je prethodno sagovornica mislila samo.

Vidi ove mrcine, cc.

Još od onog teranja izbjegavam ćerke da mu spomenem.

I šta je to više "od nevaspitana, arogantna i agresivna goveda"?

Evo, i opet ću izbrojati do tri, jedan, dva tri..
haklberi_tom haklberi_tom 09:28 31.05.2021

Re: Milane

tess1
Šta da je mislio i na nešto drugo?!

A zašto se ne pretpostavi da je mislio na puno.
Odnosno, na isto ono na šta je prethodno sagovornica mislila samo.

Vidi ove mrcine, cc.

Još od onog teranja izbjegavam ćerke da mu spomenem.

I šta je to više "od nevaspitana, arogantna i agresivna goveda"?

Evo, i opet ću izbrojati do tri, jedan, dva tri..

Pomeni!
Kada ja tebi ili bilo kome pomenem.
Pa ću ja tebi da odpomenem.
A teranje k'o teranje!
tess1 tess1 09:38 31.05.2021

Re: Milane

Pomeni!
Kada ja tebi ili bilo kome pomenem.
Pa ću ja tebi da odpomenem.
A teranje k'o teranje!

Kušbre.
haklberi_tom haklberi_tom 17:07 31.05.2021

Re: Milane

tess1
Ne, nisam to mislio, nego na te fatalne bagove gde više ne pomažu optimizmi, nadahnuća, lepa priča, tone znanja, talenta i slično - ne može se dalje na humanities & art, civilizacijski napredak i slično, rezone, ubeđivanje, etiku i ostalo.

A blog je meni više druženje, sa širokim sprektrom nijansi.

Ok, ovo su sad dvije obale. Fatalnost van il unutar programiranja na jednoj (tj posledice greške) i blog kao mjesto razonode na drugoj. Hoćeš uporediti strašnost života sa riječima? Ok, strašno je biti drugačiji (cijeli život kao jedan bag) i strašno je ovde te ljude kamenovati. Da li sam sad premostila obale? Jesam.

strašno = strašno

Ako već pominješ programiranje, znak '=' je operator dodele, tj. operandu 'strašno' sa leve strane znaka jednakosti, dodeljuješ vrednost 'strašno' sa desne strane znaka jednakosti.
Dupli znak jednakosti '==' predstavlja relacioni, odnosno, operator poređenja i često se koristi u buulovim operacijama kada želiš da dobiješ informaciju (true ili false) da li je, zaista, strašno == strašno ?
Tako da bih ja, pre, na ovaj način formulisao tvoju dilemu, tj.
If ( strašno == strašno) => neka ide sve u onu stvar ... ili tako nekako.
haklberi_tom haklberi_tom 17:24 31.05.2021

Re: Milane

tess1
Pomeni!
Kada ja tebi ili bilo kome pomenem.
Pa ću ja tebi da odpomenem.
A teranje k'o teranje!

Kušbre.

Izvini se!
bocvena bocvena 01:51 02.06.2021

jos ste tu antiwokeri?


malo se obavestih o tim "amerika i englesk bice zemlja proleterska" ideoloskim ratovima za narativ i mogu vam reci, bene i als briljiraju! uhvatli su i prozeli sve alt rajt argumente podsmevanja wokerima - te nemoj da izigravas zrtvu i pokazujes emocije (jarile, ne stoji ti:), te ne budi snowflake, te ne dehumanizuj me kad kazem bolesnima da su bolesni... to je glavna zabava i za "pravu" levicu, jer bez klasne borbe i solidarnosti nema nicijeg oslobodjenja, sfsn! vi antikomunjare i sto vas muci politicka korektnost, vi ste passe, to je izgustirano jos 90-ih! tako pise na internetima.
ostadosmo na vetrometini, u sezoni lova, mi srednjeklasne dokone lazne dobrotvorke i depresivno-anksiozni milenijalci da pevamo kumbaja i brojimo polove, rodove (i prirodne i gramaticke:)

meanwhile, u srbiji je poceo nezaustavljiv proces propadanja (apokalipsa stize najdalje za dve nedelje, treceg pika), jer su nekako izglasane dopune zakona protiv diskriminacije, zlostavljanja i uznemiravanja, te ozakonjene fizicarke, astroloskinje i pusacice (he,he,he, pusacice, jesi razumeo foru?) jbg, jaril i drugari/drugarke opet izvukli kracu slamku, nece moci da se istopolno zajednice do daljnjeg. jos uvek se doradjuju optuznice za miku alefsica, za lecica nista ne javlkaju, svekoliki fejzbuk se slaze da su one silikon-ke zasluzile da ih nagrdi "sposobni", no lazni doktor i mama mu cbecarka. neki crnogorski pislilac rece da on nikad ne bi poljubio ta pacija usta i vatao ta prevelika dupeta...

ma, hijeronimus bos...iz kaludjerice!
bocvena bocvena 01:57 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

ubola sam sva pogresna slova sto sam mogla, al nije prasa:) coravitis
bene_geserit bene_geserit 02:26 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

depresivno-anksiozni milenijalci

El si videla onu Osaku ?
Te aksioznost, te depresija, te neće na konferencije za novinare jer postavljaju pitanja od kojih se unervozi. I sad je to glavna tema umesto tenisa.
Ko da mi ostali nemamo smarajuće delove posla, ali plaćaju te za to pa trpiš.

Kad god pričam sa ponekim drugarima što rade po raznim USA univerzitetima, svaka nova generacija, sve više psihičkih problema (oni dobiju listu da znaju na šta sve moraju da paze). Ovo ADHD, anksioznost, depresija to bezmalo svaki drugi.
Radio sa mnom jedan u firmi, nije bio mesec dana poslu poslo email svim menadžerima do samog vrha kako ima shingles i da mu se simptomi pogoršavaju kad je pod stresom pa da paze da ga ne stresiraju. Ok, shingles je bakterijska bolest, nije psihička, mada je ovaj verovatno dobar i na tom planu. Došla takva vremena, svi zajedno treba da pazimo na osećanja snowflakes i da ih nikako ne stresiramo.

A za ove psihički bolesne do pretprošle godine a "zdrave" od tada (po WHO), a postali su zdravi zato što ako se svi pravimo da su zdravi oni će bolje da se osećaju, istina loše je za neku tamo decu, ali šta je to žrtvovati poneko dete na oltaru progresa, i mislim valjda je važnije kako se po neki trandža oseća nego dal je poneko dete osakaćeno, znaju se valjda prioriteti.

Šta je to ozakonjeno "fizicarke, astroloskinje i pusacice" - ono što Filip uredno radi ovde na blogu, upoptreba roda u jeziku ? Jel ozakonjeno "nositeljke" na teniskim turnirima ? Jel su pojedinačno nabrojali šta može a šta ne može ?

Nego onaj lažni plastični hirurg što je u dilu sa majkom kasapio žene - šta ti je sad tu kriva srpska patrijahalna stvarnost ? Neki izgleda nisu do sad ukapirali da ne može toliko država da te zaštiti od samog sebe kolika ti budala možeš da budeš, pa i da odeš kod 18-godišnjeg "plastičnog hirurga" a da nisi proverio ko je i šta je.
A btw. ja bi sve ta povećanja usana, sisa, dupeta, vađenja rebara zabranio i poslao sve to što to hoće sebi da radi listom kod psihijatra. Estetska hirurgija može za zečje usne, povrede, ekstremne devijacije nosa i klempavoću ušiju (i za ovo zadnje nisam siguran), sigurno ima i još ponešto, ali za ova ostala budalesanja nikako.
bene_geserit bene_geserit 04:27 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

jaril i drugari/drugarke opet izvukli kracu slamku, nece moci da se istopolno zajednice do daljnjeg

Kod nas to legalizovali 2015., i 6 godina kasnije
imamo decu od 8 i 10 godina koja počinju proces "promene" pola tj. "odlaganja" puberteta, gej seks uče u školi, beskonačan broj rodova, muškarce koji učestvuju u ženskim sportovima i idu u ženske WCe, drag queen koje drže predavanja u školi, i tako sve i svašta, lepota jedna.
Korelacija ili kauzalnost ?
tess1 tess1 05:23 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

tess1 tess1 05:27 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

El si videla onu Osaku ?
Te aksioznost, te depresija, te neće na konferencije za novinare jer postavljaju pitanja od kojih se unervozi. I sad je to glavna tema umesto tenisa.
Ko da mi ostali nemamo smarajuće delove posla, ali plaćaju te za to pa trpiš

Ccc
bocvena bocvena 08:28 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

Korelacija ili kauzalnost ?

pogresne premise, pogresni zakljucci?

bukvalno nas razdvaja bas ta premisa - kako je osaka? tebe boli kurac (jer ko tebe pita kako ti je, potpisala je ugovor, sad nek nas zabavlja, zaradjuje milijarde, nek se leci ako je bolesna), ja cu da joj skuvam caj i slusam o njenim anksioznostima.
tess1 tess1 09:03 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

ja cu da joj skuvam caj i slusam o njenim anksioznostima.

:))
bene_geserit bene_geserit 09:22 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

ja cu da joj skuvam caj i slusam o njenim anksioznostima

Ima puno miliona anksioznih ljudi, jel ćeš svima da skuvaš čaj i da ih saslušaš ? I onaj Kirgios isto deluje kao da je pun problema u glavi, pitanje je trenutka kad će i on da se otvori.
Lepo je što je tvoja empatija beskrajna i da ćeš teško da zaspiš večeras jer je Osaka anksiozna.
Ali ipak mislim da je sluša njen psiholog, koji je za to plaćen a i može da joj pomogne za razliku od tebe.
Ako ti je do slušanja ljudi sa psihičkim problemima to je lako, skoči do jagodinske varijante Laze L. i materijala za slušanje koliko hožeš siguran sam. A takvih anksioznih verovatno imaš dovoljno i u tvom ulazu, ne moraš da skačeš do Amerike da se družiš sa Osakom.

Neka tamo javna ličnost koju ne znaš niti ćeš ikad da je znaš krene da priča o svojim psihičkim problemima i sad ti sa druge strane sveta nešto kao saosećaš sa njom - koja je to vrsta reality show-a ?
Mislim, OK, meni je bilo jako žao kad je npr. poginuo Dražen Petrović. Takve ozbiljne nesreće naravno da mogu da nas trigeruju.
Ali anksioznost neke tamo sportiskinje, sa kojom nemaš ništa zajedničko između ostalog osim što je homo sapiens na planeti Zemlji, i sad joj ti "kuvaš čaj" i saosećajno slušaš. Kakvo pretenciozna demonstracija empatičnosti, da ne kažem sviranje onoj stvari.
bocvena bocvena 09:58 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

meni je osaka kao cerka, a trans osobe deca mojih prijatelja, gejevi su moji ucenici, a osobe sa mentalnim teskocama i invaliditetom deo porodice.

a ti bedni mali neverni tomo mozes da se zatvoris u svoju kulu od bele slonovace i odatle pljuckas do sutra.

imamo mi svojih problema:)
milisav68 milisav68 10:34 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

meanwhile, u srbiji je poceo nezaustavljiv proces propadanja (apokalipsa stize najdalje za dve nedelje, treceg pika), jer su nekako izglasane dopune zakona

Koji i dalje neće da se poštuju, odnosno poštovaće se selektivno.

U međevremnu, sin Željka Mitrovića će moći i dalje nesmetano da gazi nečiju decu.

Usput.

Verovali ili ne, ali prema analizi Fiskalnog saveta, između 100.000 i 150.000 starih ostaje bez novčane pomoći koju isplaćuje država. Upravo oni građani koji su najugroženiji i kojima je pomoć najpotrebnija, nikakvu pomoć neće dobiti. Jer ih se oni koji dele novac iz budžeta naše države – nisu setili.


link


tess1 tess1 11:20 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

Ima puno miliona anksioznih ljudi, jel ćeš svima da skuvaš čaj i da ih saslušaš ? I onaj Kirgios isto deluje kao da je pun problema u glavi, pitanje je trenutka kad će i on da se otvori.
Lepo je što je tvoja empatija beskrajna i da ćeš teško da zaspiš večeras jer je Osaka anksiozna.
Ali ipak mislim da je sluša njen psiholog, koji je za to plaćen a i može da joj pomogne za razliku od tebe.

Da li je moguće da si toliko površan, praktičan?,
ne vidiš koliko je veličanstven Osakin presedan u svijetu sporta.

1) anksiozna je, ima slabosti
2) krši stara i piše nova pravila

Nije ona ustala to jutro na lijevu nogu i mora na posao koji ne voli, nego mlada žena koja odustaje od velikog takmičenja jer ne pristaje na svijet vampira iza reflektora..

Molim vas, da li sam dobro razumjela, vijest o njenoj (žena, obojena, kosooka) anksioznosti kvari teniski ugođaj prosječnom tj normalno kilavom bijelom čovjeku..

.. hm, tačno uvijek najdalje dobace iz tegle.
tess1 tess1 12:16 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

Ček, Olgica kozmetičarka je iz Bosne? A za hirurga nema riječi, počnem mucati. :)
bocvena bocvena 12:43 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

tess1
Ček, Olgica kozmetičarka je iz Bosne? A za hirurga nema riječi, počnem mucati. :)

ne znam za olgicu:) ali ovaj baja je pokrenuo lavinu smeća bačenog na žene (počneš od ovih "glupih", pa nastaviš redom) i "strašno, strašno"!
bocvena bocvena 12:49 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

Koji i dalje neće da se poštuju, odnosno poštovaće se selektivno.

U međevremnu, sin Željka Mitrovića će moći i dalje nesmetano da gazi nečiju decu.

da, mi živimo u zemlji koja štancuje zakone i bukvalno pravi sistem od poseravanja po vladavini prava.
ovo o rodno senzitivnom jeziku se odnosi na javnu reč - javne službe, administracija, škola i mediji tek od 2024. kod kuće i dalje možete da zovete ćerke sine, al' će na diplomi da im piše fizičar-ka mica raspopović i flautistk-inja barbara hadžimilentijević:)
tess1 tess1 13:08 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

ne znam za olgicu:) ali ovaj baja je pokrenuo lavinu smeća bačenog na žene (počneš od ovih "glupih", pa nastaviš redom) i "strašno, strašno"!

Stvarno mucam, ugledam njegovu sliku "ja, ja, jbt, ali, ali", sve tako.. Ne mogu izgovoriti - a to je i jedino što bih izgovorila "ja nemam riječi, ali da li je ovo moguće?"

Ma šta da osuđujem žene sad nakon svega. Malo me šta ostavilo zatečenom kao (evo opet mucam, dva puta kao, kao) taj (i ovde:) neprosvjećen likom muškarac, kockaste glave koji je radio hirurške zahvate.. Nevjerovatno, jel to psiho žanr, horor, šta je to, ej, pa on ni kao veterinar ne bi prošao sa onim nečim šibicarskim i pritupastim među obrvama i ispod čela, da dođe oprasiti krmaču (ne znam kakve su komplikacije moguće), ili kravu oteliti, ljudi bi vidjeli da nije veterinar, raspitali bi se.. Od toliko prevara on je odabrao ulogu hirurga jer je čuo od drugarice koliko koštaju ti zahvati? Stvarno čovjek mora biti potpuno lud da bi realizovao ovu rečenicu.


Novak je pozdravio Osakinu hrabrost (hrabrost? hm, izgleda da šampionka nije zabavljačica na godišnjem sajmu pornografije)

bocvena bocvena 13:38 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

ispostavilo se da mi imamo u krivičnom zakoniku kazne za nadrilekarstvo, ali niko nije nadležan da proverava ko otvara privatne ordinacije i šta tamo i ko radi! kako mi reče neko mudo - dok neko ne najebe, nema ni postupka i sve je na pojedincu - da proverava u apr-u dal je d.o.o., diplomu na fakultetu i tuži ako mu ugroze zdravlje. lekarska komora i etički komiteti su mladi (tek 20-ak godina:) i nemaju mnogo vremena da se bave svakom šušom. lepo obučeš belo mantilče i Aperišeš. ni mediji nisu ništa krivi, njima platiš oglas i teraš svaki dan kod lee kiš.

i ko je kriv? pa te silikonke, glupače, rijaliti zavisnice (sve rodno senzitivno). posledica, a ne uzrok, kao i obično.

milisav68 milisav68 14:12 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

ovo o rodno senzitivnom jeziku se odnosi na javnu reč - javne službe, administracija, škola i mediji tek od 2024.

Nemoj da pričaš.
kod kuće i dalje možete da zovete ćerke sine

U četiri zida?
al' će na diplomi da im piše fizičar-ka mica raspopović i flautistk-inja barbara hadžimilentijević:)

To će mnogo da joj pomogne u životu.
tess1 tess1 14:12 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

i ko je kriv? pa te silikonke, glupače, rijaliti zavisnice (sve rodno senzitivno). posledica, a ne uzrok, kao i obično.

Ne, ne osuđujem i ovo što ga poredim sa veterinarom više je znak moje nemoći, pokušavam naći odgovore kad je ionako već kasno. Pričam sama sa sobom.

Čovjek se probudio jedno jutro i sa mamom odlučio otvoriti ordinaciju estetske hirurgije. Ko je kriv? Mislim da se ovde - kad vidim njegovu hrabrost djelom i tupost fizičku (i maminu podršku) - radi o patrijarhatu kao bagu. Svijet u kojem je moguće sjeći žene, unakaziti ih, uzeti im pare, mama je blagajnica i podrška u tom svijetu prevare žena, i sutra ako te ulove nećeš ti biti kriv nego one su kurve.. Ili logičkim bagom negacija=negacija.

I razmišljala sam kako ga kazniti, vidim da je deblo, ništa mi nije palo na pamet, ni govnjiva motka ni streljanje..

Prije dan-dva tekst o nekom zgodnom popu u novinama i oni su (novinari) izdvojili odnekud komentare žena da bi naglasili njegovu izuzetnost, parafraziram "bože oprosti, grešno je reći, ali mnogo je lijep", tako nešto, radi se o ženskom grijehom pred bogom reći da je pop zgodan?

??

Kad sklopiš sličicu po sličicu ti shvatiš da je nešto krenulo naopako i uzelo primat (nad razumom, dostojanstvom), postalo je pravilo. Postalo je pogrešna stvarnost.
bocvena bocvena 14:22 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

To će mnogo da joj pomogne u životu.

pa hoće. al nemam vremena sad da objašnjavam kako i zašto.
moram nešto da radim.
haklberi_tom haklberi_tom 18:22 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

bocvena
To će mnogo da joj pomogne u životu.

pa hoće. al nemam vremena sad da objašnjavam kako i zašto.
moram nešto da radim.

Ja u to ne verujem.
Za, na primer, fizičarku nemam primedbi.
Ali za psihologinju ... to mi je mnogo teško da prihvatim.
A još kada vidi da ti nazivi vuku na hrvaštinu, onda mi se, pomalo, i zgadi.
bene_geserit bene_geserit 20:33 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

neprosvjećen likom muškarac, kockaste glave koji je radio hirurške zahvate.. Nevjerovatno, jel to psiho žanr, horor, šta je to, ej, pa on ni kao veterinar ne bi prošao sa onim nečim šibicarskim i pritupastim među obrvama i ispod čela, da dođe oprasiti krmaču (ne znam kakve su komplikacije moguće), ili kravu oteliti, ljudi bi vidjeli da nije veterinar, raspitali bi se.. Od toliko prevara on je odabrao ulogu hirurga jer je čuo od drugarice koliko koštaju ti zahvati? Stvarno čovjek mora biti potpuno lud da bi realizovao ovu rečenicu.

mi imamo u krivičnom zakoniku kazne za nadrilekarstvo, ali niko nije nadležan da proverava ko otvara privatne ordinacije i šta tamo i ko radi! kako mi reče neko mudo - dok neko ne najebe, nema ni postupka i sve je na pojedincu - da proverava u apr-u dal je d.o.o., diplomu na fakultetu i tuži ako mu ugroze zdravlje. lekarska komora i etički komiteti su mladi (tek 20-ak godina:) i nemaju mnogo vremena da se bave svakom šušom. lepo obučeš belo mantilče i Aperišeš. ni mediji nisu ništa krivi, njima platiš oglas i teraš svaki dan kod lee kiš.

i ko je kriv? pa te silikonke, glupače, rijaliti zavisnice (sve rodno senzitivno). posledica, a ne uzrok, kao i obično.

Mislim da se ovde - kad vidim njegovu hrabrost djelom i tupost fizičku (i maminu podršku) - radi o patrijarhatu kao bagu. Svijet u kojem je moguće sjeći žene, unakaziti ih, uzeti im pare, mama je blagajnica i podrška u tom svijetu prevare žena, i sutra ako te ulove nećeš ti biti kriv nego one su kurve

Kakva je ovo logička vratolomija.
Pa jel ovaj "plastični hirurg" prvi nadrilekar koji postoji okolo ili toga ima koliko hoćeš ? Nadrilekara na sve strane. Žrtve su i žene i muškarci. Nadrilekari su i žene i muškarci.
I sad je zbog toga što je ovaj ludak muško (ali mu je majka žensko) i što je izabrao plastičnu hirurgiju (a izabrao jer su u tome pare) pa su većina ili sve žrtve žene uzrok svega "patrijarhat".

Može da se priča o odgovornosi države naravno, one na vlasti naravno boli ona stvar za nadrilekarstvo, ko još time da se bavi. Ali nigde zaštita države nije savršena i nadrilekara ima i po mnogo ozbiljnijim državama od Srbije.
Ne može da se priča o odgovornosti medija za proveravanje diplome svakome ko plati oglas, ali može da se priča o odgovornosti medija za promovisanje raznih plastično hirurških rezultata.
I kad već živiš u državi u kakvoj živiš, i svi znamo kakva je, i onda odeš kod "plastičnog hirurga" koji je imao 18-23 godine dok je "operisao" a ništa ne proveriš, pri čemu je cena ekstremno povoljna (razlog da ti se upale sve crvene lampice). I onda je kriv "patrijarhat". Da kako da ne. Manje više "sam pao, sam se ubio".

Ludaka i majku mu u ludaru (ako su ih uopšte nahvatali).
A političare pritiskati da se bave nadrilekarstvom i prozivati za odgovornost.
I dodao bih, probati da uspostaviš narativ u društvu oko toga da su nepotrebni zahvati plastične hirurgije nešto što samo budale rade i da treba da idu kod psihologa da pričaju umesto toga, umesto da zovemo to normalnim, veličamo u reality show-ovima i onda kad se ovako nešto desi krivimo "patrijarhat".
Jer primarni problem nije što se pojavio ovaj ludak, to je samo vrh ledenog brega, primarni problem je zbog čega žene (uglavnom) uopšte rade te zahvate.
milisav68 milisav68 20:45 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

bocvena
pa hoće. al nemam vremena sad da objašnjavam kako i zašto.

Ma ne moraš, samo ti uživaj u tome, dok ti MMF uređuje zakone o parničnom postupku, i dok se treći put za redom Zagorka Dolaovac postavlja za republičkog javnog tužioca.
bene_geserit bene_geserit 20:48 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

ne vidiš koliko je veličanstven Osakin presedan u svijetu sporta.
1) anksiozna je, ima slabosti
2) krši stara i piše nova pravila
Nije ona ustala to jutro na lijevu nogu i mora na posao koji ne voli, nego mlada žena koja odustaje od velikog takmičenja jer ne pristaje na svijet vampira iza reflektora.

Ma veličanstveno kako da ne.
Svako od nas ima slabosti. A i svi smo pomalo ludi, da parafraziram Mark Tvena ili koga već.
Samo ima onih koji svoje slabosti objave na sva zvona jer vole da su u centru pažnje a i da dobiju neku privilegiju.

Tako recimo ovde kod nas, imaš pravilo da kad polažeš prijemni za fakultete, a imaš dijagnozu ADHD imaš vremena koliko hožeš za polaganje. A prijemni (SAT, ACT) je takav da je jedini problem količina vremena koju imaš, pitanja su generalno laka.
I onda imaš masovno dobijanje tih nazovi dijagnoza da bi se u suštini varalo na prijemnom.

Da ne pominjem ponovo ove na poslu, a moj posao se primarno sastoji od stresa, izvuku neku dijagnozu pa traže da ih ne stresiraju.

I sad Osaka izvukla dijagnozu anksioznosti i kaže neće da ide na konferencije na štampu jer je prave nervoznom. I onda kad je videla da to ne prolazi, odustala od takmičenja. Od takmičenja na kome i nema nikakve rezultate, niti zna da igra na šljaci (pogađaj da li bi odustala da je beton). I šta je tu veličanstveno ?
bene_geserit bene_geserit 20:56 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

treći put za redom Zagorka Dolaovac postavlja za republičkog javnog tužioca.

Hm, mislim da si se rodno nesenzitivno izrazio.
Tužiotkinju ?
Tužiockinju ?
Tužilatkinju ?
Jel zna neko šta treba ?
tess1 tess1 21:30 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

Bane, pokušaću narednih dana, sad mi se spava, naći tabelu tj statistiku femicida poslednjih par godina u Austriji i porijeklo muškaraca.

O Osaki i odluci da ne igra jer ne želi između ostalog odgovarati novinarima na glupa pitanja, izazivaju joj tjeskobu, jel, ne želim sa tobom razgovarati.. prvo, ja bih prva određivala ko bi me intervjuisao, drugo, razlika između nje i tebe je što je ona šampion, ti nisi. Ti si njen virtuelni nadriljekar.

p. s. kad si kod tuđeg ludila i kako je ludilo najednom supidupi, više volim onu našu narodsku "ako sam lud, nisam glup"..
bene_geserit bene_geserit 21:48 02.06.2021

Re: jos ste tu antiwokeri?

Ti si njen virtuelni nadriljekar.

Nadrilekar bi bio neko ko postavlja "dijagnozu", daje "terapiju" i naplaćuje "uslugu". Znam da kod tebe u glavi sve može da se etiketira kako ti dune, ali neki minimum uzročno posledične veze je neophodan za smislenu komunikaciju.
O Osaki i odluci da ne igra jer ne želi između ostalog odgovarati novinarima na glupa pitanja, izazivaju joj tjeskobu, jel, ne želim sa tobom razgovarati

A šta radiš u poslednjih 5 komentara ?
Bane, pokušaću narednih dana, sad mi se spava, naći tabelu tj statistiku femicida poslednjih par godina u Austriji i porijeklo muškaraca.

Ne znam zbog čega bi to mene zanimalo, ali ajde nađi, možda neka diskusija koja ima smisla krene iz toga.
tess1 tess1 05:17 02.06.2021

88

Šta se ovde dešava? Latentni fašizam zabaguje čim mu ženu spomeneš?
Milan Novković Milan Novković 09:01 02.06.2021

Nači ...


... simples (nije ništa simple, samo se ačim i bečim

Pošto nam ovaj romantični ples prilazi kraju evo, s kraja dakle, I. Berlinove knjige "The Roots of Romanticism" - Nači ti "romantičari" što sasi-jekoše prosvetitelje AD 17xx-te pa nadalje, donesoše nam sve, i markizme i kapitalizme, pa fašizme i socijalizme, kaptializme, dogmatizme, ljutizme i ostalo, da bi, coolios, kao young turks od neo-prosvetitelja presrećni lupali packe jedni drugima dok mljackamo za prašnjavom tastaturom :

"What can we be said to owe to romanticism? A great deal. We owe to romanticism the notion of the freedom of the artist, and the fact that neither he nor human beings in general can be explained by oversimplified views such as were prevalent in the eighteenth century and such as are still enunciated by over-rational and over-scientific analysts either of human beings or of groups. We also owe to romanticism the notion that a unified answer in human affairs is likely to be ruinous, that if you really believe there is one single solution to all human ills, and that you must impose this solution at no matter what cost, you are likely to become a violent and despotic tyrant in the name of your solution, because your desire to remove all obstacles to it will end by destroying those creatures for whose benefit you offer the solution. The notion that there are many values, and that they are incompatible; the whole notion of plurality, of inexhaustibility, of the imperfection of all human answers and arrangements; the notion that no single answer which claims to be perfect and true, whether in art or in life, can in principle be perfect or true – all this we owe to the romantics.

As a result a rather peculiar situation has arisen. Here are the romantics, whose chief burden is to destroy ordinary tolerant life, to destroy philistinism, to destroy common sense, to destroy the peaceful avocations of men, to raise everybody to some passionate level of self-expressive experience, of such a kind as perhaps only divinities, in older works of literature, were supposed to manifest. This is the ostensible sermon, the ostensible purpose of romanticism, whether among the Germans or in Byron or among the French, or whoever it may be; and yet, as a result of making clear the existence of a plurality of values, as a result of driving wedges into the notion of the classical ideal, of the single answer to all questions, of the rationalisability of everything, of the answerability of all questions, of the whole jigsaw-puzzle conception of life, they have given prominence to and laid emphasis upon the incompatibility of human ideals. But if these ideals are incompatible, then human beings sooner or later realise that they must make do, they must make compromises, because if they seek to destroy others, others will seek to destroy them; and so, as a result of this passionate, fanatical, half-mad doctrine, we arrive at an appreciation of the necessity of tolerating others, the necessity of preserving an imperfect equilibrium in human affairs, the impossibility of driving human beings so far into the pen which we have created for them, or into the single solution which possesses us, that they will ultimately revolt against us, or at any rate be crushed by it.

The result of romanticism, then, is liberalism, toleration, decency and the appreciation of the imperfections of life; some degree of increased rational self-understanding. This was very far from the intentions of the romantics. But at the same time – and to this extent the romantic doctrine is true – they are the persons who most strongly emphasised the unpredictability of all human activities. They were hoist with their own petard. Aiming at one thing, they produced, fortunately for us all, almost the exact opposite.
" - Berlin, Isaiah. The Roots Of Romanticism . Random House. Kindle Edition
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:18 02.06.2021

hehehehe

koja papazjanija :)))))))))

Meni je ovo izvor takve zabave, da vam ne mogu preprichati.

Cela ta "woke serbia" je tako entertaining da bih ja platio da je naprave ukoliko se nije sama (a jeste) rodila.
Misiim... toliko je progresa napravljeno poslednjih deceniju-dve, da me chudi da su wokisti (chitaj, sve rupe su jednakopravne crowd) josh uvek nezadovoljni.

Seriously... imate "parove", "zadruge", "farme", i sl - kao pinacles of progressive/postmodern achievements - i josh se neshto kerebechite!?

Propushtate priliku dragi moji. Nikdar nije bilo... UZIVAJTE.

Nikad nije bilo, niti ce ikad biti ponovo - so... nemojte se kiseliti nego UZIVAJTE.
Doshlo vashe, kratko, vreme a vi ga provodite salty and sour.

You're actually missing it. Bice vam zao.
bene_geserit bene_geserit 21:50 02.06.2021

Re: hehehehe

Nikad nije bilo, niti ce ikad biti ponovo - so... nemojte se kiseliti nego UZIVAJTE.
Doshlo vashe, kratko, vreme a vi ga provodite salty and sour.

Veliki si ti optimista.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:00 02.06.2021

Re: hehehehe

bene_geserit
Nikad nije bilo, niti ce ikad biti ponovo - so... nemojte se kiseliti nego UZIVAJTE.
Doshlo vashe, kratko, vreme a vi ga provodite salty and sour.

Veliki si ti optimista.


:))))) Delusional optimist :)))))
hebesh ga, nek ide gde ide... ko ce ga znati, ko zna za shta je to dobro.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana