Hobi| Život| Životni stil

Blog o renoviranju i pravljenju kuća

maksa83 RSS / 16.05.2021. u 00:29

 

"Ako neko otvori blog o renoviranju i pravljenju kuća rado ću iznijeti iskustva iz te oblasti, možda nekom budu korisna." -- kamilo_emericki 

Dole je slika kuće koju je G. kamilo sebi napravio: 

Ovde možete i da nastavite da se svađate oko toga čiji parket brže približava toplotnu smrt univerzuma i više nas ugrožava kao vrstu, po mojoj sl. proceni drugu najdosadniju raspravu koja se ovde vodila, svi znamo koja je prva.

 Pa izvol'te čika kamilo. 

Jpm2wOx.jpg?1

bG5PUID.jpg 



Komentari (678)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 12:39 17.05.2021

Re: moj ćale

to smu se stalno vidi guza

To se zove 'majstorski razdeljak'. Ako ga kojim slučajem vidiš nekoliko narednih noći imaš košmare


bocvena bocvena 12:42 17.05.2021

Re: moj ćale

Pomagao mi, zajedno sa majkom, da od sebe pravim čovjeka.

bocvena bocvena 12:48 17.05.2021

Re: moj ćale

To se zove 'majstorski razdeljak'. Ako ga kojim slučajem vidiš nekoliko narednih noći imaš košmare

zimi nosi ono odelo iz jednog dela, leti se raspojasa:)

čekam zili da vidim je l ima nekog za renoviranje kupatila...to mi je novi proDŽekt! dve godine radim na dizajnu, ušla sam u problematiku kanalica i konzolnih šolja i spremila pola miliona eura za prostoriju od 4,5 kvadrata. pa ko piramide da prave, a ne mauzolej za tuširanje!


milisav68 milisav68 13:35 17.05.2021

Re: moj ćale

bocvena
čekam zili da vidim je l ima nekog za renoviranje kupatila...to mi je novi proDŽekt! dve godine radim na dizajnu, ušla sam u problematiku kanalica i konzolnih šolja i spremila pola miliona eura za prostoriju od 4,5 kvadrata. pa ko piramide da prave, a ne mauzolej za tuširanje!

Srbija radi Beograd se gradi.

E, sad bez zezanja, materjal može da bude i duplo jeftiniji ako ga kupite malo van grada, odnosno u nekom manjem mestu.
bocvena bocvena 13:57 17.05.2021

Re: moj ćale

milisav68
bocvena
čekam zili da vidim je l ima nekog za renoviranje kupatila...to mi je novi proDŽekt! dve godine radim na dizajnu, ušla sam u problematiku kanalica i konzolnih šolja i spremila pola miliona eura za prostoriju od 4,5 kvadrata. pa ko piramide da prave, a ne mauzolej za tuširanje!

Srbija radi Beograd se gradi.

E, sad bez zezanja, materjal može da bude i duplo jeftiniji ako ga kupite malo van grada, odnosno u nekom manjem mestu.

nema mora 2 godine, eto ga kupatilo! kako ide ono nešto o moru i lavoru:) poslušaću savet. dosad sam samo gledala po netu, tek me čeka zavirivanje u konkretne radnje.


zilikaka zilikaka 16:27 17.05.2021

Re: moj ćale

kad dodju majstori da to poprave ili zamene, hoće da se roknu:) ništa nije po standardu, ne možeš mu prići, ne možeš da odvrneš, al' je radilo i služilo pedesetak godina.

Ima za to i ekstremnih primera.
Jedan rešio da nazida sprat ali da ne skida krov. Doneo niz hidraulučnih dizalica i išao umetanje red po red, al da pre toga nit je proverio tavanicu, da li može da nosi, a i to zidanje baš nije bilo uspešno. Na kraju dobio sprat koji ne može da koristi.
Al bar je imao smisla za inovacije
maksa83 maksa83 16:30 17.05.2021

Re: moj ćale

Ima za to i ekstremnih primera.

zilikaka zilikaka 16:48 17.05.2021

Re: moj ćale

bocvena
To se zove 'majstorski razdeljak'. Ako ga kojim slučajem vidiš nekoliko narednih noći imaš košmare

zimi nosi ono odelo iz jednog dela, leti se raspojasa:)

čekam zili da vidim je l ima nekog za renoviranje kupatila...to mi je novi proDŽekt! dve godine radim na dizajnu, ušla sam u problematiku kanalica i konzolnih šolja i spremila pola miliona eura za prostoriju od 4,5 kvadrata. pa ko piramide da prave, a ne mauzolej za tuširanje!



Sestroslatka, mene to isto boli. Negde realno to je ostalo da se uradi za ovdašnjeg vakta i kod nas, nego mi okolnosti ne idu na ruku.
Glavni faktor mi podmladak i ulaganja za njegove potrebe, da negde vidim izvesnost kud će i kako će.
Uvek sam bila sklona spremanju za katastrofičan scenario, a kako matorim sve sam gora.
Nemam petlju da presečem i uletim u taj poso.
Osim toga, muža bih morala da sklonim na neko vreme, neće ni da čuje za još jedan cirkus u kući.
A majstore kao znam. Radili jedni kod kolege, sve đuture sa odnošenjem šuta i otpada. Verujem da još postoje nego su lokalci i teško da bi se prihvatili da rade u Beogradu.
Ovde se svi groze toga. Nema šansi da nekog tamo odvedeš da ti radi. Ajd ove da i razumem, treba donositi, odnositi, naći mesto gde bacaš šut, nego kad ni dvorski moler neće da čuje. Radije će sedeti bez posla.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:04 17.05.2021

Re: moj ćale

moj ćale
sam napravio dve kuće u životu. za drugu sam pekao i ciglu. sam razvodio struju, postavljao cevi, lepio pločice, a nije bio gradjevinac...sad kad dodju majstori da to poprave ili zamene, hoće da se roknu:) ništa nije po standardu, ne možeš mu prići, ne možeš da odvrneš, al' je radilo i služilo pedesetak godina.


Moj pokojni deda isto tako, samouk (to je onaj što je bio u partizanima za vreme rata, posle je vozio kamione u KMG Trudbeniku, i cisterne za vreme Iračko Iranskog rata, kako je on to opisivao izgledalo je kao Mad Max 2, dakle Drumski Ratnik). Na moru je sam napravio kuću, ali kako se familija povećavala, povećavao se i broj gostiju preko leta, pa je i on tako doziđivao sobu tamo sobu ovamo, još neko kupatilo, terasu, ali sve neplanski i napamet, i sad nam dvorište liči na brazilsku favelu. Sva je sreća da je postojalo ograničenje da ne može u vis da zida, da ne zakljanja pogled komšijama, inače bi tu verovatno i soliter/favela nikla. I sad kako je umro, to nema ko da održava, pa moja keva mora da zove prave majstore, i ovi se svaki put kad dođu i čude i krste i ne znaju odakle da počnu... dobro, verovatno malo i glumataju da bi mi odrali kevu za što više para... Uglavnom, ja mislim da je ovo što ja sad volim da majstorišem neki njegov gen ili uticaj.

gvozden1 gvozden1 17:08 17.05.2021

Re: moj ćale

Uglavnom, ja mislim da je ovo što ja sad volim da majstorišem neki njegov gen ili uticaj.

E da je samo taj gen :)
bocvena bocvena 17:09 17.05.2021

Re: moj ćale

šmrc. danas sam rešila da zatražim bar jednu ponudu, da se lociram u koordinatnom sistemu. pa javljam. ako bude bau-bau kao sa arianom, možda zaključim da je odlazak na more usred korone bitniji za dušu nego novo kupatilo.
kamilo_emericki kamilo_emericki 18:22 17.05.2021

Re: moj ćale

bocvena
moraš da vraćaš plovak metlom, al' mojim suzama ne veruju! u stvari, možda se i jesam udala za tatu.


Zapričasmo se o vrmenima prošlim pa zaboravih.
Najčešći uzrok curenja ili nevraćanja plovka u vodokotliću je kamenac. Zavrni dovodni ventil na vodokotliću, naspi pun vodokotlić alkoholnog sirćeta i ostavi tako čitavu noć ili dan. Možda dobiješ dobar rezultat, jeftino i bez mnogo truda. Ja to radim kod sebe više puta godišnje i nemam nikad problema sa curenjem vode.
Milan Novković Milan Novković 18:44 17.05.2021

Re: moj ćale

kamilo_emericki
bocvena
moraš da vraćaš plovak metlom, al' mojim suzama ne veruju! u stvari, možda se i jesam udala za tatu.


Zapričasmo se o vrmenima prošlim pa zaboravih.
Najčešći uzrok curenja ili nevraćanja plovka u vodokotliću je kamenac. Zavrni dovodni ventil na vodokotliću, naspi pun vodokotlić alkoholnog sirćeta i ostavi tako čitavu noć ili dan. Možda dobiješ dobar rezultat, jeftino i bez mnogo truda. Ja to radim kod sebe više puta godišnje i nemam nikad problema sa curenjem vode.

Vaša voda je izuzetno tvrda ako moraš to toliko često da radiš.

Ima jako jefiniš magentic & electrolitic inhibitora stvaranja kamenca, oko 50 evra, iako moraš da staviš dva, i u cev koja dovodi hladnu vodu, i za toplu, ako hoćeš da usporiš stvaranje kamenca u celoj instalaciji.

Postoje i omekšivači za vodu, ali oni su mnogo skuplji.

Ja nisam koristio ni jedno, iako sam onomad prelistavao info i ukapirao da za veliki broj brandova tu unutrašnju skalameriju pravi jedna te ista firma, mislim Nemačka, pa sm kupio na Amazonu jeftino i zamenio

Pre toga sam petljao sa sirćetom, al ne tako temeljno ko ti, nego na sitno, sa drži-vodu-dok ... rezultatima.
bocvena bocvena 19:37 17.05.2021

Re: moj ćale

prosledicu savete odgovornom licu...vec vidim cvexa i guzu kako se mrste:)))

toliko ste me istraumirali ovim pricama da sutra stize neki da skicira kupatilo i daje ponudu. slika mu na viberu u odelu s kravatom! pa sto umem da ih nadjem, svaka mi cast.

EDIT: mah mah za srkija i dedinu favelu:)))
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:31 17.05.2021

Re: moj ćale

Milan Novković

Vaša voda je izuzetno tvrda ako moraš to toliko često da radiš.


Jako tvrda. Ako poslije tuširanja ili umivanja ne namažem lice kremom imam utisak da mjesto kože imam špreploču.

Milan Novković Milan Novković 11:35 18.05.2021

Re: moj ćale

bocvena
prosledicu savete odgovornom licu...vec vidim cvexa i guzu kako se mrste:)))

toliko ste me istraumirali ovim pricama da sutra stize neki da skicira kupatilo i daje ponudu. slika mu na viberu u odelu s kravatom! pa sto umem da ih nadjem, svaka mi cast.

EDIT: mah mah za srkija i dedinu favelu:)))

Ma muževima sve to date, takoe, i onda ih samo slušate i ništa ne dirate

Kao što smo već rekli oni kad obećaju da će nešto uraditi to će i uraditi, ne morate ih potsećati svakih 6 meseci


bocvena bocvena 19:31 19.05.2021

Re: moj ćale

ja ne prosledjujem nego delegiram, kao svaki dobar project manager!
i onda popizdim ako mi ruse zadate vremenske rokove:)
maksa83 maksa83 12:28 17.05.2021

cevke

Da pitam i ovde (pitao na redditu, dobio poluodgovor pre nego što mi je tamošnja /r/diy moderacija obrisala pitanje uz obrazloženje da nije u saglasju sa neštonešto a zapravo pravi razlog je što su priglupi i zli).

Je l' zna neko koliko su usisivači za alate i alati raznorodnih proizvođača kompatibilni po pitanju cevki. Konkretno npr., je l može Bosch usisivač da se natakari na Makita cirkular bez nekih svemirskih adaptera?

Milan Novković Milan Novković 12:43 17.05.2021

Re: cevke

maksa83
Da pitam i ovde (pitao na redditu, dobio poluodgovor pre nego što mi je tamošnja /r/diy moderacija obrisala pitanje uz obrazloženje da nije u saglasju sa neštonešto a zapravo pravi razlog je što su priglupi i zli).

Je l' zna neko koliko su usisivači za alate i alati raznorodnih proizvođača kompatibilni po pitanju cevki. Konkretno npr., je l može Bosch usisivač da se natakari na Makita cirkular bez nekih svemirskih adaptera?


Ja sam usisivač kupio pre 20es godina, ne znam više ništa od teorije, i - lepo se kači na veće alate, a ne kači na manje (uže cevke - idimidođimitesterice i slično)

A one džidžabiđe sitnice od alata tipa orbital sanders i slično, gde je i Bosch 30es funti, sad dolaze sa svojim kesicama.

Nikakva pomoć, znam

Kupi dobar usisivač pa se adaptiraj gde treba, nema tu ništa svemirsko, ja nedavno morao da se adaptiram sa onom vodenom pressure pumpom - samo 7 hiljada ponuda ima na Amazonu, svaki Kinez što drži do sebe prodaje neke adaptere

A može i bez usisavanja - stavio sam ja jednu fotku, piljevina na sve strane tamo gde siječem, a i zdravo je
kamilo_emericki kamilo_emericki 12:46 17.05.2021

Re: cevke

maksa83
Da pitam i ovde (pitao na redditu, dobio poluodgovor pre nego što mi je tamošnja /r/diy moderacija obrisala pitanje uz obrazloženje da nije u saglasju sa neštonešto a zapravo pravi razlog je što su priglupi i zli).

Je l' zna neko koliko su usisivači za alate i alati raznorodnih proizvođača kompatibilni po pitanju cevki. Konkretno npr., je l može Bosch usisivač da se natakari na Makita cirkular bez nekih svemirskih adaptera?


Ne znam u Srbiji šta i kako ali ovdje ima ovo. Link
Sa crijevima raznih prečnika i dobrom ljepljivom trakom, koju svaki majstor od integriteta mora imati, sve se da adaptirati.
Dopuna:
Ako nisi već kupio usisivač a koristićeš ga i za brušenje kupi usisivač koji povremeno sam stresa prašinu sa membrane, skuplji je od standardnog ali se isplati.

gedza.73 gedza.73 12:52 17.05.2021

Re: cevke

Je l' zna neko koliko su usisivači za alate i alati raznorodnih proizvođača kompatibilni po pitanju cevki.

Moje iskustvo u nekoj drugoj oblasti da svako pravi za sebe. Postoji mogućnost da radi bez reducira ali ako ne radi imaš dve mogućnosti. Priručno preko gume (odsečeš parče unutrašnje gume i obaviješ kako bi smanjio falš vazduh) i šelni sa fleksibilnim crevom ili



gedza.73 gedza.73 12:55 17.05.2021

Re: cevke

dobrom ljepljivom trakom

Lepljiva traka ostavlja lepak pa će da se lepi piljevina. Onda ono lepilo mora da briše petrolejom (dobar deo se zajebe pa krene da briše nitro razređivačom i rastopi plastiku ukoliko su delovi plastični).
maksa83 maksa83 13:19 17.05.2021

Re: cevke

Znači u opštem slučaju sečem uši krpim dupe...

Pa, dobro.
milisav68 milisav68 13:29 17.05.2021

Re: cevke

maksa83
Znači u opštem slučaju sečem uši krpim dupe...

Pa, dobro.

Tako nekako, s tim što možeš tu i tamo da obiđeš neki buvljak, pa da nađeš odgovarajuće nastavke, i da ih nabudžiš da ih lako skidaš i stavljaš, da ne lepiš traku direktno na alat.
gedza.73 gedza.73 13:30 17.05.2021

Re: cevke

Znači u opštem slučaju sečem uši krpim dupe...

Pa, dobro.

Najverovatnije. Sve su to ozbiljni proizvođači i van nekih opštih standarda (tipa ležajevi) uglavnom proizvode zaokruže u okviru svog brenda. Postoji mogućnost (koliko vidim nismo ti pomogli pošto nabadamo u mraku) da su možda u standardu kako bi se prilagodili proizvođačima univerzalnih usisivača.

Kepin kompromis 'seči uši, krpi dupe' je da napraviš par reducira i sa šelnom sa jedne strane stegneš na alat a na drugoj na usisivač.
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:14 17.05.2021

Re: cevke

maksa83
Znači u opštem slučaju sečem uši krpim dupe...

Pa, dobro.

Jedino rad u srijama i u stalnoj proizvodnji ne podrazumjeva to. Čak i profesionalne zanatlije, dobro opremljene moraju nekad da kombinuju.
Ja sam za potrebe pravljenja kuće trebao platiti još 2-3000 eura za razna pomagala ali sam ih napravio za manje od 800 eura. Nisu lijepa kao fabrička ali su jednako funkcionalna.
maksa83 maksa83 14:21 17.05.2021

Re: cevke

Jedino rad u srijama i u stalnoj proizvodnji ne podrazumjeva to.

Pa ipak postoje neki standardi, prozivođači su se dogovorili oko koječega, tako da na cirkular firme A ipak možeš da staviš list testere firme B, C, D i E. Ne postoje specijalne Milvoki burgije za Milvoki bušilice, bitovi su ili hexa ili onaj 0.5" četvrtasti, isto i noževi za one univerzalne alate koji svi rade sa onim Bosch Starlock mehanizmom, a konkretno kada se radi o tim usisivačima dogovorili su se čak i oko bluetooth standrada za sinhronizaciju alata i usisivača, zašto ne mogu da se dogovore i oko glupe stvari kao što je otvor creva koje se natačinje na alat...
kamilo_emericki kamilo_emericki 15:06 17.05.2021

Re: cevke

maksa83
Jedino rad u srijama i u stalnoj proizvodnji ne podrazumjeva to.

Pa ipak postoje neki standardi, prozivođači su se dogovorili oko koječega

Ako onakve redukcije kao što su na linku ne mogu uraditi posao onda se moraš snalaziti i praviti sebi kombinaciju koja ti odgovara.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:36 18.05.2021

Re: cevke

maksa83
Da pitam i ovde (pitao na redditu, dobio poluodgovor pre nego što mi je tamošnja /r/diy moderacija obrisala pitanje uz obrazloženje da nije u saglasju sa neštonešto a zapravo pravi razlog je što su priglupi i zli).

Je l' zna neko koliko su usisivači za alate i alati raznorodnih proizvođača kompatibilni po pitanju cevki. Konkretno npr., je l može Bosch usisivač da se natakari na Makita cirkular bez nekih svemirskih adaptera?



Neki jesu neki nisu. Ovi shop/vac ovi dolaze sa 1.25" cevkom, i većina novijih alata, tipa hoblerice, brusilice, testere, itd, imaju port tog prečnika. A za one koje nemaju, ima da se kupi adapter. Ali ti adapteri su uglavnom sranje, neće da stoje kako treba, moraš da ih lepiš lepljivom trakom (mada možeš i da ih zagituješ silikonom za port od mašinem to je malo bolje, ali onda ako je taj alat došao sa nekom torbom, ne možeš da ga staviš u nju).



arianna arianna 12:50 17.05.2021

....

Je l' zna neko neke normalne majstore za vodovod i keramiku, za sredjivanje kupatila na Novom Beogradu?




bocvena bocvena 13:07 17.05.2021

Re: ....

molim da uđe u zapisnik da sam ja prva pitala!

mrka kapa, ovde sve neke drvoseče:)
arianna arianna 13:16 17.05.2021

Re: ....

mrka kapa, ovde sve neke drvoseče:)


vidim i ja :) nego, daj da nađemo nekog ko ne glumi ludilo i hoće da radi OVE godine
maksa83 maksa83 13:18 17.05.2021

Re: ....

vidim i ja :) nego, daj da nađemo nekog ko ne glumi ludilo i hoće da radi OVE godine

Kad ga nađete budite fine prema njemu, nikad ne znaš da l' će možda jednom da ti bude Ministar.
arianna arianna 13:21 17.05.2021

Re: ....

maksa83
vidim i ja :) nego, daj da nađemo nekog ko ne glumi ludilo i hoće da radi OVE godine

Kad ga nađete budite fine prema njemu, nikad ne znaš da l' će možda jednom da ti bude Ministar.

bocvena bocvena 13:31 17.05.2021

Re: ....

arianna
mrka kapa, ovde sve neke drvoseče:)


vidim i ja :) nego, daj da nađemo nekog ko ne glumi ludilo i hoće da radi OVE godine

mene već hvata splin od tih muških rokova - evo, samo što nije! pih, nastupila dilatacija prostora i vremena, svemir se urotio, pas pojeo domaći, zašto si nervozna?
zato što ću pozvati prvog majstora preko interneta:)
javljam ako dobijem više preporuka. raširila sam špijunsku mrežu u tri sreza!
arianna arianna 13:39 17.05.2021

Re: ....

javljam ako dobijem više preporuka. raširila sam špijunsku mrežu u tri sreza!


Javi, molim te

Ja sam bila skoro pred dogovorom sa jednim majstorom po preporuci. Dođe, premeri, posla projekat preko mejla

i piše bukvalo "paušalno skidanje postojećih pločica 700 evra i 12+32 = 53"
odustala sam istog momenta, bez hvala i doviđenja




gvozden1 gvozden1 13:41 17.05.2021

Re: ....

skidanje postojećih pločica 700 evra

Sunce ti ebem!
bocvena bocvena 14:00 17.05.2021

Re: ....

i piše bukvalo "paušalno skidanje postojećih pločica 700 evra i 12+32 = 53"


malo mi se plače.


gedza.73 gedza.73 14:02 17.05.2021

Re: ....

gvozden1
skidanje postojećih pločica 700 evra

Sunce ti ebem!

Ne znam da li si pratio ali svake godine u sezoni branja kreću komentari 'kad je sadio neka bere sam, zna li on kolika je nadnica u Kanadi...'

čovek kupio hilti (zbirni naziv), mora šut da iznese iz stana i zgrade, angažuje nekog ko će da odveze. Jeste rebnuo ali ako je u gužvi verovatno je odvalio cenu pa ako prođe dobro, ako ne - naići će drugi posao.

A i svi oće budu neki top menađeri, filozofi, dramaturzi, decenijama je važilo pravilo 'uči da ne bi radio' došlo vreme da hausmajstori budu tražena roba.

Opciono čekić od tri kile, dleto i kofa.



maksa83 maksa83 14:04 17.05.2021

Re: ....

bocvena
i piše bukvalo "paušalno skidanje postojećih pločica 700 evra i 12+32 = 53"


malo mi se plače.


Što brt. kad ti skine pločice ostaće ti još 499300 EUR.
gvozden1 gvozden1 14:23 17.05.2021

Re: ....


čovek kupio hilti (zbirni naziv), mora šut da iznese iz stana i zgrade, angažuje nekog ko će da odveze. Jeste rebnuo ali ako je u gužvi verovatno je odvalio cenu pa ako prođe dobro, ako ne - naići će drugi posao.

Ma sve znam al mnogo za skidanje starih.
Ne znam koliko je kupatilo u pitanju, ali ovde kod mene je postavljanje pločica oko desetak evra, ima i jeftinije.
Ok, na novi zid, ali 70 kvadrata pločica je solidno kupatilo, 4x4,znači postavio bi neko za 700 evrića, a skidanje i postavljanje, baš je razlika.

Osim ako nije neko ogromno kupatilo i ako nosi šut sa petnaestog sprata bez lifta.

Ili stare čisti od lepka da koristiš ponovo, negde u vikendici :)
bocvena bocvena 14:37 17.05.2021

Re: ....

'ajde sad da razlikujemo hiperbolu kao stilsku figuru i bezobrazluk - evo nekih okvirnih cena iz 2020. - link
arianna arianna 14:37 17.05.2021

Re: ....

Nije veliko kupatilo i četvrti sprat je u zgradi sa liftom.Ne trebaju mi pločice za vikendicu. :)

Koju je matematiku preporučeni majstor izveo, opremnjen laserima i raznim čudima iskreno, ne znam. Čak nisam imala ni volju da pitam.

12 evra je neki minimum postavljanje pločica po kvadratu.
gvozden1 gvozden1 14:57 17.05.2021

Re: ....


Koju je matematiku preporučeni majstor izveo, opremnjen laserima i raznim čudima iskreno, ne znam. Čak nisam imala ni volju da pitam.

Verovatno ovo Gedžino, zvekne cifru pa ako prođe prođe.
Nema tu profesionalizma, ali ima i takvih "majstora"

Ja sam jednog prošle godine oterao.
Radio mi kupatilo, trebalo da radi i neku terasu, stepenište i neki kamen po stazama.
Ok je radio, mislim kvalitetno, nije ni preskup, al brate spoooor.
Ubija, pauze svaki čas, a traju.

Sedi sa mojim komšijom i rasprodaju o tome gde mu je kuća u Va, objasnili i kraj grada, i ulicu, i sokače, al ne mogu kapiju.
Kažem komšiji, daj bre, ne kupuješ kuću, šta te briga koja je tačno.
Komša, ma dok majstor popije kafu, pa popio je odavno, a tek majstor, sad ću i pivo.
E nećeš pivo, nema piva, ne dam pivo.

Što, šta tebe briga, ne košta te ništa, radim po kvadratu.

Ne košta me para ali koštaš živaca, ne mogu da te gledam kako danima dolaziš i sediš, saberi ovo do sad, evo ti pare i ćao.

I tako i bi, ostalo sam uradio sam.
I super ispalo.
gedza.73 gedza.73 14:57 17.05.2021

Re: ....

gvozden1
Ma sve znam al mnogo za skidanje starih.

Previsoka cena može da bude jer je u gužvi i ima posla. Možda je razlog da odbije klijenta ili ako klijent prihvati onda odloži neki drugi posao i ubaci ga preko reda.
Nisu majstori baš blesavi pa da ne prate i da ne znaju šta se dešava u njihovom poslu, da li ima potražnje ili ne.

Na primer postoje različite cenovne kategorije za isti rezervni deo pa kad ga naručuješ tokom sezone (kad se kvarovi dešavaju) najniža cena je ako ti treba za mesec dana, onda raste ako je rok isporuke petnaest dana a ako ti treba do pet radnih dana onda je papreno.
p.s.
Nema tu profesionalizma, ali ima i takvih "majstora"

Sindrom taksiste u klompama, siledžijki i peškirom oko vrata koji je nakon godinu dana naučio par ulica i misli kako je profesionalac.
E nećeš pivo, nema piva, ne dam pivo


maksa83 maksa83 16:25 17.05.2021

Re: ....

ajde sad da razlikujemo hiperbolu kao stilsku figuru

Hiperbola parabola alegorija, ali kad opet bude štrajk Prosvetara biće:

Alo!
ŠTRAJKUJU A IMAJU KUPATILA OD 500000 EUR!
EVO KAKO IZGLEDA KUPATILO RADNICE U PROSVETI! <FOTO><VIDEO>

Min. prosvete Aleksandar Vulin: Ja kao Ministar nemam ni približno onakvo kupatilo, moje je skromno od 100000 EUR.

bocvena bocvena 17:03 17.05.2021

Re: ....

izvor anoniman, ali se šuška da je uticajni bloger sa b92! (maksa, drukara:)
arianna arianna 17:58 17.05.2021

Re: ....

Jaoooo, uticajne drukare :)

Ministar prosvete Vulin?! :)
Mnogo sam pročitala za danas. Idem da igram Ne ljuti se čoveče.

Ako nađete neke kasvetne majstore koji hoće da rade za realnu cenu, da su među živima, da nisu u inostranstvu i u Vladi Srbije, šaljite broj.


bocvena bocvena 19:43 19.05.2021

Re: ....

samo da ti javim ariana da je ovaj moj majstor sas zutu leptir masnu bio, laserom merio i odmah na licinom mestu sabiro, dva pamtio i dosao do cifre od 2250 evra za rusenje, ruke i materijal u zidovima i podovima, a mi ostalo da dokupimo. ja sela da sracunam koliko je to jos, ispade 1300 i to ako se stisnem:)

meni vera zabranjuje da potrosim tolike pare na kupatilo! i nemoj sad neki dijasporac da mi pametuje da je sve ispod 10 000 dolara bargain!
maksa83 maksa83 19:53 19.05.2021

Re: ....

ovaj moj majstor sas zutu leptir masnu bio, laserom merio

Čim vidiš da meri laserom odmah znaš da će da bude duplo skuplje. Laser jebiga.
gvozden1 gvozden1 20:10 19.05.2021

Re: ....

2250 evra za rusenje, ruke i materijal u zidovima i podovima,

2000 za ruke ostalo za materijal, otprilike.

bocvena bocvena 20:13 19.05.2021

Re: ....

ja ga odmah zamislim kako meri onu stvar laserom i mnozi sa dva:)

tolimo sam se opteretila kupatilom, da danima lezem da spavam popodne i onda kad se probudim, ne znam gde sam i da l je noc, da l treba da krenem na posao, da l je poceo armagedon...nista mi nisi pomogao ovim blogom.


arianna arianna 20:39 19.05.2021

Re: ....

tolimo sam se opteretila kupatilom, da danima lezem da spavam popodne i onda kad se probudim, ne znam gde sam i da l je noc, da l treba da krenem na posao, da l je poceo armagedon...nista mi nisi pomogao ovim blogom.

istu muku mučimo:)

Dobro si prošla ako hoće za 2250 da ruše i da prave novo kupatilo.
Nego da iskoristim priliku da te pitam, jesi li se odlučila koje ćeš pločice?
Mi ne može da se dogovorimo da li da budu mermerne ili u dekoru drveta. Nekako mi te drvene više idu za neke polaninske kuće, brvnare a vidim sad ih uglavnom svi forsiraju.


Edit: Pošalji mi, molim te, broj tog tvog leptir majstora, da vidim šta će kod mene da premeri.
zilikaka zilikaka 20:47 19.05.2021

Re: ....

gvozden1
2250 evra za rusenje, ruke i materijal u zidovima i podovima,

2000 za ruke ostalo za materijal, otprilike.


Meni se čini da je previše. Šta će da im radi za 2000?
Ne znam da li je sve toliko poskupelo al mi negde svota od 2 do 2,5 ukupno realna, pod uslovom da je materijal osrednji, ništa luksuzno. Znam da su toliko drugi trošili.
bocvena bocvena 21:24 19.05.2021

Re: ....

moja drugarica pre godinu dana radila vece kupatilo od mog i sve zivo je kostalo 2200e. kako naraste za 1000e za godinu dana?!

ariana, ukucaj vodocentar i oni ce ti poslati svog majstora. ovaj se zove vlada. jos te uslovljavaju da sve moras da kupis kod njih, a nisu bas najpovoljniji.

jbt, do plocica jos nisam ni stigla. po dizajnu (koji mi besplatno uradila neka arhitektica na instagramu), dole je ta imitacija drveta, gore neke belicaste 60x30 plocice, u tus kabini isto belicaste al' sa mustrom:) kao fora, vece plocice, manje fugni, svetli zidovi, povecavaju vizuelno prostor, a drvo ga utopljava, da ne bude bolnica.
gvozden1 gvozden1 21:33 19.05.2021

Re: ....


Meni se čini da je previše

Ruke poskupele :)

Ako sam ja dobro razumeo u tih 2250 ulazi rad i materijal za instalaciju vode i kanalizacije ("u zid i pod" ) a to su jeftine stvari, plastične cevi i par ventila, znači stvarno ogroman deo tu otpada na ruke.
Ostalo je ono što je skupo, pločice, oprema, tuš kabine,šta ko već stavlja.

A to "u podovima i zidovima" je džabe.
bocvena bocvena 21:37 19.05.2021

Re: ....

tako je, huci. sve si objasnio.
gvozden1 gvozden1 21:48 19.05.2021

Re: ....

Preskupi su majstori u Beogradu stvarno.
Za neke sitne popravke po stanu (brave, ventili, česme, utičnice..) je jeftinije da ja odem do ćerke u Beograd da sredim nego da zove majstore.
Dobro, i ja volim da odem do nje pa koristim priliku, ali i realno manje košta (pogotovo nju manje košta, tj ne košta je ništa :)
bocvena bocvena 22:18 19.05.2021

Re: ....

ako, valja se!
ja sam navikla da budem ovcica za šišanje otkad nema tate:)
bocvena bocvena 22:33 19.05.2021

Re: ....

greska
bocvena bocvena 22:36 19.05.2021

Re: ....

bocvena
greska

makso, brisi sve ovo. htedoh da ispravim jedno slovo i poiskakase dodatni komentari. ocigledno je vreme da se odjavim, jer brljam:)
Milan Novković Milan Novković 22:45 19.05.2021

Re: ....


gvozden1
Preskupi su majstori u Beogradu stvarno.
Za neke sitne popravke po stanu (brave, ventili, česme, utičnice..) je jeftinije da ja odem do ćerke u Beograd da sredim nego da zove majstore.
Dobro, i ja volim da odem do nje pa koristim priliku, ali i realno manje košta (pogotovo nju manje košta, tj ne košta je ništa :)

Takoe ćalac, lepo da opslužuješ decu i unuke i da se samo smeškaš

Meni sad kad dođe unuk, 2 godine i 5 meseci, iz kuhinje u dnevnu sobu, preko trpezarije, nosimo alatku po alatku - od merača površinske temprerature kuvanog mleka, preko alata za pravljenje pirea od belog luka, pa tako 50 komada, do čekića za lupanje mesa za pohovanje.

Njemu raj, samo sa dedom hoće da se druži, a ja naklokujem 8,000 koraka za taj dan na fitness trackeru - dnevna norma, i više
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:50 19.05.2021

Re: ....

bocvena
i nemoj sad neki dijasporac da mi pametuje da je sve ispod 10 000 dolara bargain!


Za ovo kupatilo, dimenzija 3,5 x 2 m materijal je po normalnim cijenama 1700-1800 eura. Ja sam platio prilično manje jer sam materijal kupovao na kraju serije. Ove tamne pločice su bile oko 25 e/m2 pa kako je ostalo zadnjih 8 m2 u prodavnici spustili cijenu na 2 e/m2. Slično bilo i sa kadom kao i ovim ormarićem.
Vidjeh u drugom komentaru da spominješ pločice u tuš kabini pa me zanima da li je predviđeno tretiranje zidova smolom prije postavljana pločica. Ta smola zidove spriječava ulazak vlage u zidove ako popuste fuge. Ruke nikad nisam naplaćivao sam sebi.


maksa83 maksa83 22:59 19.05.2021

Re: ....

do čekića za lupanje mesa za pohovanje.

<smajli koji se krsti rukama i nogama>

To se stavi ispod neke folije (plastične, celofana npr.) i izrola oklagijom.

Bije mrtvo pile, budibogsnama...
bocvena bocvena 23:04 19.05.2021

Re: ....

ma jurim popuste i akcije, ali te majstori teraju da kupis kod njegovog ortaka:) a i lakse je za kupovinu na rate i transport da se ne rasplinjujes na sto mesta.

radim onaj walk in tus, bez kadice, sa dugackom kanalicom, obavezna je hidroizolacija. e sad cime, nisam se toliko udubljivala. odricem se kade, za 10 godina necu moci lako da udjem u nju:)
kamilo_emericki kamilo_emericki 23:18 19.05.2021

Re: ....

bocvena
odricem se kade, za 10 godina necu moci lako da udjem u nju:)

Kada je za ponekad, u pjeni i uz čašu vina a tuš u spavaćoj sobi za svaki dan.

Atomski mrav Atomski mrav 23:26 19.05.2021

Re: ....

To se stavi ispod neke folije i izrola oklagijom.

Bije mrtvo pile, budibogsnama...


Nego šta nego bije... ali za foliju si u pravu. Mythbusteri su ispitivali u jednoj emisiji razne načine za "tenderizing the steak", pa su maltretirali meso na razne načine...
maksa83 maksa83 23:38 19.05.2021

Re: ....

Mythbusteri su ispitivali u jednoj emisiji razne načine za "tenderizing the steak", pa su maltretirali meso na razne načine...

Stejk se tenderajzuje tenderajzerom, o tome smo već pričali:

10 EUR kod susednog i prijateljskog kineskog naroda: meat tenderizer

bene_geserit bene_geserit 23:54 19.05.2021

Re: ....

nemoj sad neki dijasporac da mi pametuje da je sve ispod 10 000 dolara bargain

Kad si već pitala, evo kad su meni renovirali i to dečje kupatilo (pre jedno 6 godina, manje od 6 kvm) to me koštalo oko 20 000.
Još su ova američka kupatila jednostavnija, nikad nemaš bojler u njima (on je u garaži) niti mašine za pranje i sušenje veša (one su u posebnoj maloj prostoriji, najčešće blizu garaže).
A pazi sve najjednostavnije moguće, dakle izbačena kada ostao samo tuš, tuš kabina bez pokretnih elemenata, samo rupa sa jedne strane da se uđe. Jeste bilo dosta radova (tipa izbačen neki zid i vrata između tuša i dela sa lavaboima, i sve cevi zamenjene i ponešto drvenarije što je moralo po podu). Dakle nikakvi televizori dok se kupaš, nikakve hidromasaže. Majstor me ubedio da stavim ono kazanče za WC šolju gde puštaš vodu kad približiš ruku senzoru, ja kreten reko može, posle par meseci sam ga hvatao da mi menja kazanče običnim jer se ono stalno kvarilo, baterije se kvasile.

I onda mi dođe ćale u posetu i pita koliko je koštalo renoviranje kupatila, ja mu kažem a on "u Srbiji ljudi kad skupe te pare počnu da prave kuću.".

p.s. Evo našao sam i neke stare slike, sa sve dečjim bade mantilima iz Srbije kad su deca bila mala. Kako brzo su porasli ...




tess1 tess1 06:28 20.05.2021

Re: ....

Kada je za ponekad, u pjeni i uz čašu vina a tuš u spavaćoj sobi za svaki dan.

Isuse, i šansone. :)
milisav68 milisav68 07:12 20.05.2021

Re: ....

radim onaj walk in tus, bez kadice, sa dugackom kanalicom, obavezna je hidroizolacija. e sad cime, nisam se toliko udubljivala. odricem se kade, za 10 godina necu moci lako da udjem u nju:)




Ovde je majstor za kompletne ruke naplatio 700 evra, a kompletan materjal zaključno sa novim prozorom 1500 evra.

Pločice nije skidao zato što ih je neki genijalac pre 50 godina lepio direktno na cigle, a potrošeno je više od 10 kolica maltera da se popuni rupa koju je voda odnela, pošto nije lepo uradio cevi i izolaciju oko slivnika.

Tuš kabinu (i ormarić za lavabo) je tašta kupila kompletno sa kadicom, ali ona nije ugrađena, već je postolje ozidano, i slivnik jedirektno na podu.Na plafonu je stiropor.


alselone alselone 07:21 20.05.2021

Re: ....

Ovo ti ulazi i one troskove sto je Zili rekla da su par puta vecinu BG.
bocvena bocvena 08:07 20.05.2021

Re: ....

dakle, ne uzimati beneove nego milisavljeve majstore:)

gledam i ja hgtv, al' dzabe. evropska kupatila su skroz druga prica. posebno u zgradama sa kraja 70-ih. vecina ih je usred stana, bez prozora, sa nakrcanim sanitarijama, plus bojler i ves masina (ja ubacujem i ovu za susenje, jer je terasa minijaturna i golubovi je urnisu govnima).
s tugom gledam u vrata koja bih morala da cupam sa sve stokovima da promenim da se otvaraju na spolja...nista pocket door ili barn door, nema mesta od ormara po zidovima u hodniku. i moram da menjam poziciju bojlera skroz na suprotni zid, i to horizontalno, pod plafon, pa mora onaj ariston cetvrtasti (skuplji bar 10 000,00rsd:)

uglavnom, kupatilo ce mi biti skroz minimalisticko u dizajnu (da se dobije iluzija prostora - konzolna solja, nise, viseci ormar i ogledalo ormancic, walk in tus sa samo jednim providnim paravanom), al' maksimalno u ceni:)

sad samo treba sa tim da se pomirim i nadam se da ce da bude dobro izvedeno, jer kod nas ko god je renovirao kupatilo, poplavio je celu vertikalu! o prasincini nemam snage ni da razmisljam.
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:08 20.05.2021

Re: ....

milisav68


Pločice nije skidao zato što ih je neki genijalac pre 50 godina lepio direktno na cigle


Eh djeco, djeco.
Najčešće se radilo tako, ljepila nisu bila kvalitetna a jako skupa.
Napravi se "jak" cementni malter, sa što manje vode i lijepi direktno na neomalterisan zid. To je bio majstorluk, nije svako mogao biti keramičar tada.
Inače, pristojno, funkcionalno kupatilo, znači dobro.
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:21 20.05.2021

Re: ....

Milan Novković

Takoe ćalac, lepo da opslužuješ decu i unuke i da se samo smeškaš

Ja nešto radio pa se umorio i sjeo u hlad da se odmorim a ćale preuzeo štafetu. U to dolazi u dvorište ćaćin drugar Mehmedalija. Gleda njega kako radi i mene kako sjedim pa, kroz smijeh, kaže: "E moj Živko, što Srbin može doderati ćaću a Musliman hlače, nema kud ćeš proći".

kamilo_emericki kamilo_emericki 08:41 20.05.2021

Re: ....

bocvena
dakle, ne uzimati beneove nego milisavljeve majstore:)

gledam i ja hgtv, al' dzabe. evropska kupatila su skroz druga prica. posebno u zgradama sa kraja 80-ih. vecina ih je usred stana, bez prozora, sa nakrcanim sanitarijama, plus bojler i ves masina (ja ubacujem i ovu za susenje, jer je terasa minijaturna i golubovi je urnisu govnima).
s tugom gledam u vrata koja bih morala da cupam sa sve stokovima da promenim da se otvaraju na spolja

Ne znam kako je kod tebe ali na većini vrata, koja su ugrađivana ranije u stanove, način otvaranja vrata se mogao prepraviti a da se ne vade štokovi.
Baglame-šarke se zavrću sa željene strane, vrata se okrenu "naglavačke", rupa gdje je bila brava se zatvori a na drugoj strani vrata se pravi nova. Koji potez četkom zamočenom u boju i gotovo.
Ako ti plakar-ormar u hodniku nije neophodan u punom kapacitetu možda možeš bojler spakovati u plakar i dobiti na kupatilskom prostoru.



bocvena bocvena 08:57 20.05.2021

Re: ....

da, znam za to s vratima, al' ovde nešto ne može. to sam prvo pitala.
nema mesta po ormanima igla da stane. kad smo se selili, pobacala sam oko 2 kuće i sve lepo popunila. ali ne možeš da spakuješ četvoročlanu porodicu u 60 kvadrata i nadaš se vešernici i bojleru van kupatila. dobro je ako se ne upišaš ispred onog jednog kupatila, jer svi ukućani beže u wc od obaveza i netraženih saveta:)
bene_geserit bene_geserit 09:12 20.05.2021

Re: ....

ne uzimati beneove nego milisavljeve majstore:)

To su bili majstori za Američko tržište.
A ja se upravo bakćem sa srspkim majstorima za srpsko tržište.
Kupili tašti neki mali stan u Borči da se više ne zlopati po kući u kojoj živi (a iz Borče neće da mrda, a nije htela ni iz kuće iz raznoraznih razloga) i sad tu treba sve promeniti, sve spoljne prozore i vrata, celo kupatilo, uvesti klimu, celu kuhinju, veliki ugradni ormar, parket ishoblovati, bukvalno sve.

I onda ja krenuo studiozno. Recimo za zamenu vrata i prozora pročitao ceo ovaj blog i još svašta da zaključim kako to izgleda u Srbiji. I tako redom ... Ko da ću ja tu da živim a ne tašta. Srećom da je neki mali stan u staroj zgradi pa i ne možeš do da tretiraš kao ozbiljan projekat i da štrčiš od okoline previše, inače stigao bi i do toplotne pumpe i podnog grejanja kako sam krenuo.
gvozden1 gvozden1 09:36 20.05.2021

Re: ....

ne uzimati beneove nego milisavljeve majstore

Ti vaši beogradski ko u Kaliforniji da rade :)

Ja sam prošle godine pravio, ne sećam se precizno cene jer nije radio samo kupatilo, ali tu je negde kao ovaj Milisavljev.
Da su bile te vaše hiljade evra za ruke sigurno bih zapamtio.
bocvena bocvena 09:54 20.05.2021

Re: ....

I onda ja krenuo studiozno.

oh, ja sam studiozna do padanja u nesvest. a što mi je materija manje poznata, to mi više vremena treba. dosad sam prostudirala menjanje stolarije, vrata, fasade, kućne aparate, renoviranje stana,bankarske usluge...i ostade mi prokleto kupatilo:)
kad se setim da sam nekad sve to radila preko telefona za info ili čitajući brošure, a sad uz gugl taj okp je eksplodirao.

i tako ja potrošim od 6 meseci do godinu dana na planiranje, dizajn, finansijsku konstrukciju, a ovaj moj samo nadgleda radove, jer majstori ič ne zarezuju žene u tom procesu! ili hoće da ti se udvaraju ili naplate više ili da fušerišu. moraš da imaš dubog glas i penis, da bi te majstori uzeli za ozbiljno:)
maksa83 maksa83 10:09 20.05.2021

Re: ....

moraš da imaš dubog glas i penis, da bi te majstori uzeli za ozbiljno:)

Sve to možeš da kupiš na AliExpresu - i vokoder i taj ... penis, i onda budeš Gospodar Majstora.

bocvena bocvena 10:15 20.05.2021

Re: ....

maksa83
moraš da imaš dubog glas i penis, da bi te majstori uzeli za ozbiljno:)

Sve to možeš da kupiš na AliExpresu - i vokoder i taj ... penis, i onda budeš Gospodar Majstora.


ma mnogo si ti vickast...al' većina žena koje žive same ne dočekuju majstora bez još nekog u stanu ili dovlači nekog muškarca da glumi pečurku kad se posao ugovara.
arianna arianna 10:30 20.05.2021

Re: ....

dovlači nekog muškarca da glumi pečurku kad se posao ugovara.


e, slatko me nasmeja :)

Što se tiče studiranja oko renovinoviranja stana, ispravila sam i ono malo vijuga što su mi ostale

zamena prozora sa roletnama i komarnicima od 2.000-3.000 evra
kupatilo - da ga računamo da će da izađe do 4.000
zamena unutrašnje stolarije oko 2.000 e
gletovanje i krečenje tu negde 1.000 e
nov pod 1.000 e
kuhinja oko 2.000 sa uređajima
ugaona garnitura u "jeftinu" Ikeu 1.200
...
...
...

Ovde stajem, rano mi da se nerviram


P.s. Makso, hvala
Milan Novković Milan Novković 10:35 20.05.2021

Re: ....

bocvena
maksa83
moraš da imaš dubog glas i penis, da bi te majstori uzeli za ozbiljno:)

Sve to možeš da kupiš na AliExpresu - i vokoder i taj ... penis, i onda budeš Gospodar Majstora.


ma mnogo si ti vickast...al' većina žena koje žive same ne dočekuju majstora bez još nekog u stanu ili dovlači nekog muškarca da glumi pečurku kad se posao ugovara.

Ignoriši Maksu, probaj phyop:

- Izađeš razbarušena sa nadrndanom facom pred majstora

- Cigareta skroz u jednom uglu usta i tu usne stisnute, tako da ti se od zuba gore vide samo kečevi, oba, ali dvojka i očnjak samo na suprotnoj strani od cigarete

- Stisneš oči ko Dirty Harry

- Zadeneš oklagiju za pojas

- EDIT, pardon: saspeš mu nešto od narativa i kreneš da napuštaš the setting rečima "I'll be back"

maksa83 maksa83 10:37 20.05.2021

Re: ....

- Cigareta skor u jednom uglu usta i tu usne stisnute, tako da ti se od zuba gore vide samo kečevi, oba, ali dvojka i očnjak samo na suprotnoj strani od cigarete

Pomaže ako nema ni keca ili dvojku i drži cigaretu zataknutu u to nedostajuće mesto.

Sad će opet da kaže da sam mnogo vickast.
bocvena bocvena 10:47 20.05.2021

Re: ....

da, da, to je valjda suprotno od narativa iz pornića?

maksa83 maksa83 10:50 20.05.2021

Re: ....

da, da, to je valjda suprotno od narativa iz pornića?

Širok je to žanr, svega ima...
Milan Novković Milan Novković 10:51 20.05.2021

Re: ....

bocvena
da, da, to je valjda suprotno od narativa iz pornića?


Hm, baš si zahtevan task master

Ovako onda, da ga skroz oladiš i fokusiraš na posao, proširujemo ovu terminatorovu notu, kad odlaziš kažeš:

"Moram da idem sad, al vratiću se, samo da zakoljem pevca"
milisav68 milisav68 11:19 20.05.2021

Re: ....

- Zadeneš oklagiju za pojas

- Bolje neki veći nož umazan u kečap (da liči na krv, a na stolu neko raskomadano pile).
bocvena bocvena 11:37 20.05.2021

Re: ....

ma, milance, velika sam ja devojcica i prilicno zastrasujuca:) ali to ne menja cinjenicu da zene, posebno mlade i samohrane, imaju sasvim drugi par opanaka kad je bezbednost u pitanju. pogotovo u ovo "dostava" vreme.
pa sad umesto da to umanjujete standardnim posalicama, defanzivom "nismo svi isti, a ti si dosadna i preterujes", lepo kazes - zao mi je, kako mogu da pomognem da se osecas sigurnije?

sad mozemo opet o ubodnim testerama:)

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:01 20.05.2021

Re: ....

Dakle nikakvi televizori dok se kupaš, nikakve hidromasaže.


Mi imamo kupatilo sa sve džakuzijem - u spavaćoj sobi (i walk-in closet, da, da!). Ništa me ne pitaj, došlo sa kućom, džakuzi smo za 5 godina ovde koristili tačno nula puta, uglavnom ga koristimo kao privremeno skladište za ovo i ono a i mačke su volele da se povremeno olakšaju u njemu. Ugradio to prethodni vlasnik jer mu se učinilo kao dobra ideja, mada i on kaže da su ga koristili oko dva puta. I sad čekamo da završim prioritetnije radove, pa da se tog džakuzija otarasimo a kupatilo i spavaću sobu razgraničimo pregradnim zidom.
bene_geserit bene_geserit 19:06 20.05.2021

Re: ....

Mi imamo kupatilo sa sve džakuzijem - u spavaćoj sobi

Ti džakuziji unutra nikakvog smisla nemaju. To je prevelika količina vode da ga puniš i prazniš svaki put, a ako voda stoji onda mora hlor za dezinfekciju, a hlor isparava onda moraš napolju da se ne gušiš unutra.
Mada to što ugrađuju u kuće su najčešće samo malo veće kade sa ugrađenim džetovima (jacuzzi bathtub a ne hot tub).
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:15 21.05.2021

Re: ....

bene_geserit
Mi imamo kupatilo sa sve džakuzijem - u spavaćoj sobi

Ti džakuziji unutra nikakvog smisla nemaju. To je prevelika količina vode da ga puniš i prazniš svaki put, a ako voda stoji onda mora hlor za dezinfekciju, a hlor isparava onda moraš napolju da se ne gušiš unutra.
Mada to što ugrađuju u kuće su najčešće samo malo veće kade sa ugrađenim džetovima (jacuzzi bathtub a ne hot tub).


E, to, ne hot tub, nego malo veća i dublja kada fensi oblika, i sa džetovima raznim. U njoj ne stoji voda, nego je napuniš kad hoćeš da se kupaš. Mislili smo da će dobro doći kad se vratimo sa ceodnevnog skijanja na primer, ali, eto, nijednom je upalili nismo. Čak mi se čini da sam jednom morao da menjam gumicu na tuš bateriji jer je krenula da curi, valjda željna upotrebe.
Milan Novković Milan Novković 23:46 21.05.2021

Re: ....

maksa83
bocvena
i piše bukvalo "paušalno skidanje postojećih pločica 700 evra i 12+32 = 53"


malo mi se plače.


Što brt. kad ti skine pločice ostaće ti još 499300 EUR.


Postavljanje novih pločica ume da bude jeftino



U prvih 4.5 godina u UK, 87-92, meni jednom bio šef fini lik, sitan i druželjubiv, malo stariji od mene, ali nije bio IT (mi smo pravili senzore za CERN i ne sećam se šta je on radio).

I tako, bez znanja IT-ja voleo da sedne pored mene i posmatra šta radim, ljubazan i ćutljiv, ponekad ostane sat-dva.

A to bilo ubrzo pošto su sa Micro Vaxova (ja se zaprepanjio kad sam došao 87 pošto sam u Energoprojektu ostavio $100K radnu stanicu sa Unixom, C i GKS-u-firmwareu moćnim terminalom, sve Tektronix) prešli na Sun Microstem, koji je imao vesele konceptualiste i posle odličnog windows softvera pod Unixom, SunView, kako su došli X Windows, imali kratko vreme neku svoju X Windows implementaciju, X View, gde je Windows Manageru za dekoraciju prozora bio specificiran - PostScript, mali fajlovi za sve što je nacrtano na ekranu, osim onoga unutar golih korisničkih prozora, a i tamo ikonice sistemskih stvari, npr Explorera itd, čak mu ga na trenutke lupe po temi sa nekim shadingom, grafičari se razigraju.

Pa imamo situaciju gde sam ja u Unixu, šef nije znao ni njega, C u nekom IDEu, postcript editori pošto mi se bez njih, gde skrešem PS, rendering ekrana po defaultu radi tako sporo da vidiš pixele kako se kreiraju sleva na desno, odozgo na dole ...

... i tako mi sedimo, prozborimo poneku ...

Ubrzo je Sun zamenio to sa Motifom.

Iako je taj X View bio besmislen, trajao nam žestoko ispod godinu dana, dve stvari su mi kasnije neočekivano pomogle:

- Postscript gde sam posle, 1992 u Nomuri odmah u C++ napravio sebi sitnu poscript biblioteku i iz svojih programa pravio cool raporte - vremena kad se sjati senior managment oko tebe u wow-strahopoštovanje maniru samo zato što imaju 100 programera i samo iz mojih izlaze lepo odštampane stvari

- Detalje rada windows managera pa sam na jednom projektu ja napravio jedan, koji radi paralelno sa defaultom, pa folirao neki OLE u windows aplikacijama gde mi embeded nije bio baš obejkat, nego apps kojima sam skinuo sistemsku WM dekoraciju svojim WMom, i pomerao sa svojim delovima ekrana - ovo je bilo za drugu firmu (otišao iz Nomure u kontraktore, a u Nomuri naučio odlično DnD, clipboard, ... pa je ovo OLE foliranje, gde nisam imao ni polupametnu razmenu podataka između "objekata", ipak nešto ramenjivalo pomoću fajlova, cipboard i DnD koji je, u stvari, bio jedini naormalan način za razmeniti nešto - ovi likovi, tri drugara, su ipak sve to na kraju prodali za nekoliko miliona, firma koja ih je kupila se zvala Ion net ili slično , ovaj današnji ogromaman Ion pod nekim imenom koje ja ne znam ...

Kad su se prodali dobio i moj drugar Somborac, koji je došao kad sam ja otišao, neke značajne share options, 400-600K, al sve spalo ispod 100K dok mu je došlo pravo da ih realizuje, šteta - smešna vremena kad se setim, i baš davna...

49 41 49 41 20:04 17.05.2021

Ventilacija krova-podkrovlja vazna

Ugradio sebi, jedan sa termostatom (elektricni) i jedan solarni. "Cekaju" dva preostala u garazi-"dobra" vremena. Krov visevodni kao kod domacina bloga.
Efekat u letnjim i zimskim uslovima izuzetan.

https://youtu.be/nUyeOF6wwds
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:52 17.05.2021

Re: Ventilacija krova-podkrovlja vazna

49 41
Ugradio sebi, jedan sa termostatom (elektricni) i jedan solarni. "Cekaju" dva preostala u garazi-"dobra" vremena. Krov visevodni kao kod domacina bloga.
Efekat u letnjim i zimskim uslovima izuzetan.

https://youtu.be/nUyeOF6wwds

Ovo je najjednostavnija varijanta VMC koja je obavezna u svim kućama.
milisav68 milisav68 08:25 18.05.2021

Re: Ventilacija krova-podkrovlja vazna

kamilo_emericki
Ovo je najjednostavnija varijanta VMC koja je obavezna u svim kućama.

A odakle vuče vazduh ako prozori dobro dihtuju.
kamilo_emericki kamilo_emericki 11:32 18.05.2021

Re: Ventilacija krova-podkrovlja vazna

milisav68
kamilo_emericki
Ovo je najjednostavnija varijanta VMC koja je obavezna u svim kućama.

A odakle vuče vazduh ako prozori dobro dihtuju.

Ako si odgledao video do kraja vidiš one dodatke sa strane. Onaj duguljasti dio se postavlja na prozor i preko njega ulazi svježi vazduh. Većina prozora ih već ima ugrađene.


To je potrebno iz više razloga a jedan može biti i držanje životinja u kući ili stanu. Mislim da sam napisao da postoje aparati, skupi, koji u isto doba izbacuju topli, ptljavi zrak i upuštaju svježi koji se zagrijava toplotom izlazećeg. Jedna od varijanti je dimnjak kojiima pored odvoda dima i cijev za dovod svježed vazduha. Instaliranje peći na pelet zahtijeva poseban dovod svježeg vazduha jer se dim iz tih peći izbacuje ventilatorom pa to može prozrokovati više problema. Vakuum, manjak kiseonika u prostoriji...

milisav68 milisav68 12:26 18.05.2021

Re: Ventilacija krova-podkrovlja vazna

kamilo_emericki

Ako si odgledao video do kraja vidiš one dodatke sa strane. Onaj duguljasti dio se postavlja na prozor i preko njega ulazi svježi vazduh. Većina prozora ih već ima ugrađene.


A-ha, nisam video, onda je stvarno super rešenje.
Instaliranje peći na pelet zahtijeva poseban dovod svježeg vazduha jer se dim iz tih peći izbacuje ventilatorom pa to može prozrokovati više problema. Vakuum, manjak kiseonika u prostoriji...

Da, ovo znam, zbog mog bivšeg posla, hvala za ove informacije.
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:24 18.05.2021

Re: Ventilacija krova-podkrovlja vazna

milisav68
hvala za ove informacije.

Bilo mi je zadovoljstvo, zbog ideje da podijelim informacije ja sam predložio ovakav blog.
Možda ova razmjena informacija, između svih nas ovdje, pomogne nekom ili da ideju za nekakvo riješenje problema.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana