Hronika

Tvit koji je spasio svet

jinks RSS / 03.05.2021. u 12:38

tv1.jpg

Desetog januara 2020. godine ugledni kineski stručnjak za zarazne bolesti prof. Džang Jungdžen, nakon neprekidnog rada na sekvenciranju genoma tada još uvek svetu manje-više nepoznatog koronavirusa, čekajući u redu na aerodromu telefonom šalje rezultate istraživanja prijatelju, virusologu Ediju Holmsu sa Sidnejskog univerziteta. Nakon desetominutnog telefonskog razgovora koji je usledio, i dozvole koju je prof. Džang dao Ediju da slobodno raspolaže pomenutim podacima, prof. Holms je objavio čuveni tvit u kome je čitavom svetu obznanio genom novog virusa, i tako ga učinio opštim dobrom. Viralna objava je prikazana na gornjoj slici, i po mnogima će ostati zapamćena kao tvit koji je spasio svet.

Naime, globalnoj naučnoj zajednici je u osvit nove pandemije bilo ključno da što ranije dođe do genetske mape koronavirusa, i procena je da bi kašnjenje u razvoju vakcine bilo gotovo nenadoknadivo da je informacija o genomu došla samo dva-tri meseca kasnije. Naravno, gledajući iz pomenutog ugla, kao i iz mnogih drugih, podaci koje je prof. Džang pružio u tom su trenutku verovatno predstavljali neke od najvrednijih koju je iko i sa kim uopšte i mogao da podeli - ali, on je to svejedno učinio bez ikakve naknade. Što, u stvari, i jeste jedno od obeležja rada u nauci. Da neretko jeste komercijalizovana, ali i da opet više nego često zavisi od neplaćenog rada mnogih, kao i od slobodne razmene informacija i nesputane saradnje među naučnicima.

Sad, možda bi i samo ova priča mogla bar donekle da razuveri armije Nevernih Toma, čije je nepoverenje u, između ostalog, i COVID-19 vakcinu dobrim delom zasnovano i na tome da neko želi na njima da zaradi ili da ih iskoristi. Sad, zašto i kako nekome nije razumljivo da ljudi ne moraju da sarađuju isključivo motivisani materijalnim interesima, već i iz nekih drugih pobuda (što priča o profesorima Džangu i Ediju na određeni način možda upravo i govori) teško je reći, koliko god posledice toga na kraju neretko bile i katastrofične.

Opet, kad već pomenusmo univerzitete, institute, istraživače i antivaksere, interesantno bi bilo pogledati šta nauka uopšte i može da kaže o poreklu ove, sada već uveliko globalne pojave. Naime, antivakserski pokreti odavno već zbunjuju države širom sveta, te su pokušaji da se nešto tako razume i stavi u određeni kontekst postali sve učestaliji, posebno zadnjih godina uoči pojave koronavirusa. Štaviše, ne radi se samo o pojedinačnim i izolovanim istraživanjima, već o opsežnim međunarodnim studijama, koje su, uprkos značajnim kulturološkim, ekonomskim i drugim razlikama izgleda ipak uspele da iznađu određene zakonomernosti antivakserskih pokreta širom sveta.

Između ostalih, u studiji koja je obuhvatila 24 država različitih miljea, autori naglašavaju da suštinsko pitanje nije zašto ljudi odbijaju dokaze o korisnosti vakcinacije, već pre zašto ljudi žele da odbiju dokaze o korisnosti vakcinacije. Takođe, slične studije su pokazale da je većina dosadašnjih pokušaja da se antivakseri razuvere bila krajnje ograničenih dometa. Jer, polazna pretpostavka da se u osnovi antivaksa nalazi neinformisanost ispostavila se krajnje pogrešnom - radilo se o ljudima svih slojeva obrazovanja, od kojih su mnogi ozbiljno vreme ulagali u samoedukaciju i u filtraciju informacija o vakcinama. Štaviše, pokušaji da se karakteristični antivakserski mitovi pobiju činjenicama više nego često su završavali jačanjem nečijih uverenja, pošto ona neretko uopšte i nisu bila zasnovana na racionalnim odlukama, već pre na intuiciji, emocijama ili na osećajima.

U tom smislu, javila se potreba da se detaljnije analizira šta sve u stvari uopšte i može da se nađe u osnovi antivakserskih ideja. One se, po autorima, sastoje kako od spoljašnjih pojavnih oblika, tako i od nekakve unutrašnje osnove, odnosno korena karakterističnih antivakserskih stavova. Spoljašnji pojavni oblici sadrže uveliko već prepoznatljive sumnje, mitove i uverenja, ali je za studiju bitnije bilo ono što se nalazi u korenu pomenutih manifestacija - a to su nečiji strahovi i pogledi na svet, kao i osnovna identitetska pitanja.

Shodno tome, kao rezultat studije izdvojila su se sledeća četiri uzroka antivaksa:

(i) Verovanje u teorije zavere, u kojoj ona po kojoj velike farmaceutske kompanije iz težnje za profitom kriju negativne posledice vakcinacije zauzima centralno mesto. Bitno za pomenutu studiju jeste da antivakseri često ne veruju isključivo u farmaceutsku zaveru, već su i inače skloni da svet posmatraju iz ugla zavera koje su protiv njih usmerene.

(ii) Gadljivost ljudi i strah od medicinskih intervencija, injekcija, krvi, ..., koji kod njih razvijaju zaštitne mehanizme kako bi opravdali izbegavanje istih. Što neretko završava negiranjem tehno-medicinskih dostignuća generalno.

(iii) Gajenje nekonformističkog životnog stila i sistema vrednosti, po kome postoji potreba da se okruženju predoči stav da neko, između ostalog i negiranjem nauke, odbija da robuje opšteprihvaćenim uverenjima.

(iv) Pogledi na svet koji se zasnivaju na prihvatanju ili neprihvatanju individualističkih i hijerarhijskih principa. U individualističkom pristupu pojedinci su skloniji uverenjima po kojima bi oni sami trebalo da donose odluke koje ih se tiču, pre nego što bi tako nešto trebalo da se prepusti državi ili bilo kome drugom. Sa druge strane, postoji i odnos prema hijerarhijskom uređenju, u kome se ljudi određuju u odnosu na to da li pre prihvataju hijerarhijski organizovane sisteme upravljanja, ili su više za jednakost u odlučivanju u okviru nekakvih egalitarističkih zajednica.

I, što je interesantno, antivakseri se mogu naći na naizgled suprotstavljenim ekstremima gledano iz oba pomenuta ugla. Na primer, ima ih kako među izraženim individualistima (koji se protive jakoj državi), tako i među egalitaristima, koji opasnost kako po zdravlje, tako i za čitavu okolinu generalno, vide pre u krupnom kapitalu i u bogatim multinacionalnim kompanijama, farmaceutskim ili kojim već drugim.

Ipak, pored navedenih postoje i istraživači koji problem antivaksa ne posmatraju isključivo kao identitetski, već pre kao moralni. I, po njima, između ostalog se i četiri gore navedena uzroka mogu na određeni način svesti manje-više samo na jedan. Onaj, koji verovatno upravo i jeste jedan od naših nastarijih družbenika od samih osvita civilizacije, u kome se ljudi razlikuju po tome da li sebe, ili nekog i nešto drugo vide u centru svega.

Sad, prema autorima, ljude sklonije prvom pristupu lakše je naći među antivakserima. Opet, šta bi sve uopšte i moglo da se nađe u centru pomenute potrebe nije tačno na kraju ni rečeno - što u principu i nije nešto preterano ni bitno.

Sem, nažalost, kada je u pitanju pandemija, u kojoj između ostalog i odbijanje vakcinacije za jednu od posledica upravo to i ima.

 



Komentari (359)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 12:14 04.05.2021

Re: Unosno

tess1
I zadnja je bila istrošena, ostane onako uz točak, prokliže al se ne odvaja od točka.

To se samo dospe mineralno ulje i ispusti vazduh. Posle koči tako da sve pospada sa tebe od inercije
gvozden1 gvozden1 12:22 04.05.2021

Re: Unosno


To se samo dospe mineralno ulje i ispusti vazduh.

Jel se ovo zezaš ili su stvarno napravili hidraulične kočnice za biciklu?
tess1 tess1 12:31 04.05.2021

Re: Unosno

Sto se trcanja tice, ja idem na osecaj ali verujem i da taj Polar moze posluziti.

Da, za Polar sam sigurna da je dovoljan, i o osjećaju sam razmišljala baš tako gledajući na šta se žale u telefonu..

Edit: Srecno na (polu)maratonu!

Hvala. Biće mi potrebna sreća. :))
tess1 tess1 12:32 04.05.2021

Re: Unosno

To se samo dospe mineralno ulje i ispusti vazduh. Posle koči tako da sve pospada sa tebe od inercije

:))
gedza.73 gedza.73 12:33 04.05.2021

Re: Unosno

gvozden1

To se samo dospe mineralno ulje i ispusti vazduh.

Jel se ovo zezaš ili su stvarno napravili hidraulične kočnice za biciklu?

Diskovi. Koči kao ludo.
(dok nađo' fotke)



gvozden1 gvozden1 12:48 04.05.2021

Re: Unosno

Diskovi.

I sve to da bi zaustavilo masu od ni sto kila ukupno.

Kud ide ovaj svet :)
gedza.73 gedza.73 13:07 04.05.2021

Re: Unosno

Kud ide ovaj svet :)


Prvo biciklističko društvo posle Beograda je organizovano u Valjevu krajem XIX veka. Velosipedsko društvo.
Pokušavam da pronađem al' mi ne ide sliku sa starta biciklističke trke u Smederevskoj Palanci iz 1923. godine ako se ne varam. Par biciklista nosi šajkaču.

Dokumentarac Put džinova (1939.) o biciklističkoj trci kroz Srbiju.



(snimak ima samo 1 400 pregleda... svaka vest koja počinje sa 'starleta se skinula' ima bar nekoliko stotina hiljada više)
gvozden1 gvozden1 13:13 04.05.2021

Re: Unosno

Prvo biciklističko društvo posle Beograda je organizovano u Valjevu krajem XIX veka

Tad je Valjevo zaista bilo avangardno, za razliku od danas, na žalost.

Ali biciklistilko društvo u gradu, kotlini, gde su brda gde god pogledaš osim ono malo ravnog po centru, e to se zove videla žaba da se konji kuju :)

Još samo fali da je Užice treće, a Šabac poslednji.
gedza.73 gedza.73 13:22 04.05.2021

Re: Unosno

Još samo fali da je Užice treće, a Šabac poslednji.


Šabac (do kraja veka) posle Niša, Leskovca, Paraćina je ipak pre Užica (1904.)

Čak je postojala fabrika velosipeda u Subotici


a sin vlasnika koji su bili deportovani u Nemačku nije uspeo da sačuva imovinu nakon oslobođenja. Fabrika je nacionalizovana, preimenovana u 'Partizan' dok je deo pogona (livnica) prebačen u Sarajevo.

vrabac_onaj vrabac_onaj 13:27 04.05.2021

Re: Unosno

gvozden1

Tad je Valjevo zaista bilo avangardno, za razliku od danas, na žalost.

Ali biciklistilko društvo u gradu, kotlini, gde su brda gde god pogledaš osim ono malo ravnog po centru, e to se zove videla žaba da se konji kuju :)

Još samo fali da je Užice treće, a Šabac poslednji.


Dobro ne preteruj. Od Valjeva do Divaca sve je ravno, pa čak i do Mionice.

A i ravničarski biciklizam je samo za p..ke, ne bi nalikovalo jednom takvom ustaničkom kraju da tera točak po ravnom, nego lepo zapuca preko Debelog Brda kod tazbine u Bajinu Baštu na kafu i rakijicu
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:28 04.05.2021

Re: Unosno

a sin vlasnika koji su bili deportovani u Nemačku nije uspeo da sačuva imovinu. Fabrika je nacionalizovana, postala je fabrika Partizan dok je deo pogona prebačen u Sarajevo.


Spisak zločina je beskonačan.
tess1 tess1 13:52 04.05.2021

Re: Unosno

Čak je postojala fabrika velosipeda u Subotici

Gedžo, znalče. :)
gedza.73 gedza.73 14:02 04.05.2021

Re: Unosno

tess1
Gedžo, znalče. :)

Posle nekih blogovskih komentara sam počeo da cunjam i često budem prijatno iznenađen.
Fotografija bajkerke na Terazijama 1930.

apacherosepeacock
Spisak zločina je beskonačan.

U svakoj oblasti i u svemu.


gvozden1 gvozden1 14:16 04.05.2021

Re: Unosno


A i ravničarski biciklizam je samo za p..ke, ne bi nalikovalo jednom takvom ustaničkom kraju da tera točak po ravnom, nego lepo zapuca preko Debelog Brda kod tazbine u Bajinu Baštu na kafu i rakijicu

E sad mi je jasno.
A i logično.
:)
Ide priča iz tog doba da je hajduk (razbojnik) Dragoljub Bojović, znameniti valjevski razbojnik koji se smejao na streljaju (postoji fotografija) žadndare nasamarivao tako što im je najavljivao da će u određeno vreme pored određene kafane (Sunce) proći "s točkom"
Svi su očekivali biciklistu, tako se tad to zvalo, točak, a i danas se može čuti, i pošao je ali noseći točak od šinskih kola na leđima.

I da

Kad pomenu Divce, na tom delu, od Valjeva ka Divcima postoji mesto koje se zove Bojovića grob, tu je Bojović streljan.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:08 04.05.2021

Re: Unosno

Jel se ovo zezaš ili su stvarno napravili hidraulične kočnice za biciklu?


Jebote, huči, hidraulične kočnice za bajsove postoje već bar 25 godina...zapravo verovatno i duže.


Samo da ti kažem, pre nego što i to pitaš: odavno postoje i električni menjači za biciklu (bar jedno desetak godina).

Da, i powermetri, u pedalama...

A i bicikle na električni pogon...


gedza.73 gedza.73 17:17 04.05.2021

Re: Unosno

srdjan.pajic
A i bicikle na električni pogon...

Ovo je već za sisice. Koji đavo voziš bajs ako koristiš bateriju na usponima kako ne bi okretao pedale.
tess1 tess1 17:31 04.05.2021

Re: Unosno

Fotografija bajkerke na Terazijama 1930.

Kul. :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:31 04.05.2021

Re: Unosno

gedza.73
srdjan.pajic
A i bicikle na električni pogon...

Ovo je već za sisice. Koji đavo voziš bajs ako koristiš bateriju na usponima kako ne bi okretao pedale.


Pa i bake i deke (ne nužno ovi milančetovi nobelovci seratori antivekseri, mada ni njima ne bi loše bilo malo fizičke aktivnosti pod stare dane) bi da voze bajseve, a kako će ako žive u nekom brdovitom kraju? Ili oni hipsteri graCka deca koja bi da idu na posao bajsem, a debeljuškasti, ili pak žive na nekoj periferiji a rade u centru grada, kako je to sad moderno? Mislim, malo tjelovježbe je sigurno bolje nego nimalo, ne?

Da ne pominjem da je vrhusnki mountin bajking doživeo veliki pomeraj granica zahvaljujući eBajkovima. Nešto što pre nisi mogao da dosegneš za nekoliko dana lomatanja i kampovanja jer je predaleko i previsoko, sad se popneš za par sati, a onda, downhill...


Zezanje na stranu, ne znam da li možeš da zamisliš koliko su ti eBajkovi popularna stvar. Ode sad svaka selendra ima radnju specijalizovanu za prodaju istih. Jedino što su još uvek malo skupi, bar oni bolji.

A vidi samo ove sprave: link (nemoj da gledaš cene...)

gedza.73 gedza.73 17:39 04.05.2021

Re: Unosno


Pa i bake i deke (ne nužno ovi milančetovi nobelovci seratori antivekseri, mada ni njima ne bi loše bilo malo fizičke aktivnosti pod stare dane) bi da voze bajseve, a kako će ako žive u nekom brdovitom kraju?

Čisto sumnjam kako će da iskeširaju 5 000 eura za Bošovu bateriju.
Gore u komentaru nisam mislio na kategoriju bake, deke, bucmasta deca nego na amater i profi sportiste.
ne znam da li možeš da zamisliš koliko su ti eBajkovi popularna stvar. Ode sad svaka selendra ima radnju specijalizovanu za prodaju istih.

Znam. Da bi tamo bilo popularno i kako bi svako selo imalo e-bajk kod nas doš'o Rio Tinto

p.s.
Ovde i nema baš neki izbor staza pa se više koriste drumaši sa uskim gumama. Mada kakvi su nam putevi... ja sam malopre sjebao zadnju gumu.




Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:42 04.05.2021

Re: Unosno

A vidi samo ove sprave: link

Ово су пре лаки мотоцикли.
Има онај лепи што га прави Мате Римац, их Хрватске: GREYP
Боље човек кола да купи.

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:00 04.05.2021

Re: Unosno

Čisto sumnjam kako će da iskeširaju 5 000 eura za Bošovu bateriju.


Ma, ok, tu kod vas je tržište kradenih bicikala odvjakada jako razvijeno, taj za 5 soma sigurno dobiješ za manje od hiljadu.

Meni ove baje što voze električne mountin bike-ove deluju vrlo sportski. Ali, ne brini, gedžo, niko te ne tera da pređeš na elektriku, nego daj malo tolerancije prema drugima i onom što oni vole... ako može.

(ne mislim na sebe, ja i dalje teram ovog mog specialized-a, 30 godina star, mada sam mu pre ~15 godina kad sam bio mlad i ozbiljno biciklao po brdima, lepo stavio XTR delove kako dolikuje, dakle, kad sam išao u radnju pre nekoliko godina da nešto promenim na njemu, samo su se najsmejali i rekli da ništa od standardnih delove ne paše na taj bajs, nego me poslali u drugu radnju gde se prodaju polovni bajsevi, da vidim da li možda tamo imaju nešto toliko staro. Nisu ni oni imali... jedino da pogledam na otpadu, to jest ebay-u.




srdjan.pajic srdjan.pajic 18:03 04.05.2021

Re: Unosno

Predrag Brajovic
A vidi samo ove sprave: link

Ово су пре лаки мотоцикли.
Има онај лепи што га прави Мате Римац, их Хрватске: GREYP
Боље човек кола да купи.



Nah, kola su precenjana...
gedza.73 gedza.73 18:07 04.05.2021

Re: Unosno

Има онај лепи

BBC
These are the 10 most beautiful bicycles of 2016.
The Archont by Ono Bikes

Made by Belgrade, Serbia-based Ono Bikes, the e-bike is eye-catching, fast … and pricey.




gedza.73 gedza.73 18:14 04.05.2021

Re: Unosno

Ma, ok, tu kod vas je tržište kradenih bicikala odvjakada jako razvijeno, taj za 5 soma sigurno dobiješ za manje od hiljadu.

Paa... mislim... ako ćemo već da se ujedamo i kod vas je tržište kradenog goriva poprilično razvijeno pa ga dobijate za koliko ono beše? trećinu cene manje od ostatka sveta?
. Ali, ne brini, gedžo, niko te ne tera da pređeš na elektriku

Meni je malo tupavo da kreneš na deonicu i onda kad zagusti ti pritisneš prekidač. Jeftinije je da na'vataš neku Vijetnamku, Portorikanca ili mučenog Meksikanca koji će za manje pare (dok ne dobije papire) da te izgura na brdo. Em manje košta, em je sevap učiniti sirotinji, em ekološki odgovornije.
ja i dalje teram ovog mog specialized-a, 30 godina star

Ja čuvam moju staru, prvu (regularno kupujem u prodavnicama) al' kad sam prošle sezone seo da napravim krug nisam mogao da verujem kako je neudobna u odnosu na one sledeće.

vrabac_onaj vrabac_onaj 18:16 04.05.2021

Re: Unosno

Ljudi, pun Beograd električnih bicikala, pola ovih dostavljača hrane ih voze, ne vidim što se o tome priča kao o nekim spejs šatlovima?
Kod mene u komšiluku na Zvezdari ima radnja i servis, par ulica od mene, ortak mi radi tamo i stalno me loži da uzmem neki, ali džaba, spram tih sokoćala gajim isti sentiment kao i Gedža.
alselone alselone 18:43 04.05.2021

Re: Unosno

spram tih sokoćala gajim isti sentiment kao i Gedža.

Bolje el. bajs nego tronitet.
vrabac_onaj vrabac_onaj 18:48 04.05.2021

Re: Unosno

alselone
spram tih sokoćala gajim isti sentiment kao i Gedža.

Bolje el. bajs nego tronitet.


Dobro, trotineti su van svake konkurencije. Još kad ih voze programeri maskirani u Bulajićeve četnike ili svetogorske monahe...

Samo čekam da im se brade upetljaju u one točkove.
alselone alselone 18:52 04.05.2021

Re: Unosno

Na sta smo spali kao drustvo kada su nam programeri trendseteri.

Ima sjajan dilbert na ovu temu, ali sam sa telefona pa mi je komplikovano...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 19:53 04.05.2021

Re: Unosno

Pa i bake i deke (ne nužno ovi milančetovi nobelovci seratori antivekseri, mada ni njima ne bi loše bilo malo fizičke aktivnosti pod stare dane) bi da voze bajseve, a kako će ako žive u nekom brdovitom kraju?


Mukica kad vidis dekice (ne znam da li su nobelovci) kako se muce na fetbajku na asfaltu u gradu. Neko im uvalio, platili i sta sad moraju da voze. Makar neko vreme.

Meni ti elektricni nisu neki ugodjaj. U klubu gde sam ranije vozio bio cikica koji je odbijao da predje na e-bike a vozilo se po pravim gudurama. Na kraju se ipak predomislio. Kad je napunio 75u.
bene_geserit bene_geserit 20:03 04.05.2021

Re: Unosno

Kočila sam patikama. :)

Nadam se da se zezaš.
Meni na bajsu sve ostalo može da bude vrljavo i nikakvo, ali kočnice moraju da rade kako treba inače ne sedam.

A najbolju stvar koju sam uradio za bajs je bilo stavljanje hidrauličnih kočnica (istina malo skuplje). Posle toga nema više zajebavanja sa kočnicama koje svaki čas moraš da podešavaš, a rade perfektno.
tess1 tess1 20:43 04.05.2021

Re: Unosno

Nadam se da se zezaš.

:))
zilikaka zilikaka 21:26 04.05.2021

Re: Unosno

Pa i bake i deke (ne nužno ovi milančetovi nobelovci seratori antivekseri, mada ni njima ne bi loše bilo malo fizičke aktivnosti pod stare dane) bi da voze bajseve, a kako će ako žive u nekom brdovitom kraju? Ili oni hipsteri graCka deca koja bi da idu na posao bajsem, a debeljuškasti, ili pak žive na nekoj periferiji a rade u centru grada, kako je to sad moderno? Mislim, malo tjelovježbe je sigurno bolje nego nimalo, ne?


Pajke, pa ovde nije retkost da babe a naročito dede koje više ne mogu da hodaju, upravo zbog toga voze bicikl.
Ume da bude malo nezgodno kad uspore pa izgube ravnotežu, desi se i da padnu, a mnogi se kreću po drumu kako i dolikuje, pa je to situacija duplo golo.

Ovo pišem sproću stava da je bicikl isključivo sportski rekvizit. Nije, brate, to je prevashodno prevozno sredstvo svima dostupno. To što neki vole da teraju kera i ugrađuju mlazne motore i pito cevi, ne menja ič osnovnu postavku.

Uzgred, ja namerila da sebi ove godine uzmem jedan kontraš sa manjim točkovima, zbog upravljivosti, za skakanje po gradu od mesta do mesta. Nema efikasnijeg načina za grad ovakve koncepcije i veličine.
Jedini problem što trenutno imaju nekakav zastoj u uvozu pa što god mi se svidi nemaju na lageru i čeka se do daljeg.


srdjan.pajic srdjan.pajic 06:08 05.05.2021

Re: Unosno

A najbolju stvar koju sam uradio za bajs je bilo stavljanje hidrauličnih kočnica (istina malo skuplje). Posle toga nema više zajebavanja sa kočnicama koje svaki čas moraš da podešavaš, a rade perfektno.


Dok na nekom trejlu malo ne kucneš onu vođicu/cev ili je zakačiš granom pored puta, pa ti iscuri ulje (srećom imaš ih dve). A sajla kad pukne možeš da je zameniš na licu mesta, ili da zakrpiš ako si vešt.

Ovo je čest "argument" koji sam čuo od ovih koji se kunu u "staru školu", i ne veruju u sve te novotarije.

(btw, ja nemam hidrauliku, ni diskove, nego obične v-brejkove, doduše XTR kvaliteta, i nikad nisam imao problema sa njima. Zamenim paknove jednom u godinu dana, tad ih naštelujem, i rade do sledeće zamene. Zato do sada nisam prešao na hidraulične kočnice).
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:11 05.05.2021

Re: Unosno

Pajke, pa ovde nije retkost da babe a naročito dede koje više ne mogu da hodaju, upravo zbog toga voze bicikl.
Ume da bude malo nezgodno kad uspore pa izgube ravnotežu, desi se i da padnu, a mnogi se kreću po drumu kako i dolikuje, pa je to situacija duplo golo.



Znam, bre, tu po ravnici su svi na biciklima (moji su iz Mola). Ali kad si u brdima, pa godine pritisnu, elektrika stvarno pomaže, i ja se ne bih libio da kupim takav bajs.

srdjan.pajic srdjan.pajic 06:22 05.05.2021

Re: Unosno

Paa... mislim... ako ćemo već da se ujedamo i kod vas je tržište kradenog goriva poprilično razvijeno pa ga dobijate za koliko ono beše? trećinu cene manje od ostatka sveta?



Ma jok, za isto koliko i vi, nego se kod vas lopovska država ugradi u cenu goriva sa onim akcizama, pa vas to toliko košta da vam se više isplati da vozite bicikle, kradene ili pošteno kupljene, svejedno. A i nismo mi nikom ukrali gorivo, nego smo samo uzeli ono što je naše, ali se nekako našlo ispod njihove guzice.



Meni je malo tupavo da kreneš na deonicu i onda kad zagusti ti pritisneš prekidač.


Ma ne vozi se taj ebajs tako, sem ako nisi neki baka ili deka u godinama, ili lenjivac hipster, eno ti pročitaj malo na onom linku koji sam priložio. Poenta je upravo u tome da imaš isto opterećenje kao i za običnim bajsom, ali pri tome pređeš mnogo veću distancu, po mnogo zahtevnijem terenu, vidiš malo više sveta i prirode, posle se strmoglaviš sa veće visine. Ne, bez zezanja, ja sam uveren da ti sedneš na onog specialized-a, ne bi te niko više skinuo sa te bicikle.
nikvet pn nikvet pn 08:44 05.05.2021

Re: Unosno

zilikaka
a naročito dede koje više ne mogu da hodaju, upravo zbog toga voze bicikl.


Ђе ме ође нађе...

Сваког јутра кроз град у шпицу возе пијана чичишта. То су ранојутарњи алкоси, имају јазбине где се сабајле ураде па после ајд на пијац да се врате бабама вајно корисни. Пратим једнога на пет метара са две велике кесе у љуљању, само чекам и деси се: баанг налево простре се сав. Укопам ауто на четири метра и гледам свињу крезаву под бициклом међу кесама како показује на мене као ја сам га ударио. Пуче ми филм (разлог ћу изнети у неком будућем блогу) срећом изађе момак из радње и покупи га жвалавог упишаног на тротоар са све бициклом и кесама.
Atomski mrav Atomski mrav 09:11 05.05.2021

Re: Unosno

Ђе ме ође нађе...


Kad pretičem starije osobe koje voze bicikl, naročito one muškoga pola, pređem skroz u suprotnu traku kao da pretičem kamion. Ako to nije izvodljivo zbog saobraćaja u suprotnom smeru, nije mi teško da sačekam da se takva prilika ukaže. Ako u suprotnom smeru nailazi drugi penzos na biciklu, ne ulećem u makazice. S njima se nikad ne zna, bili pijani ili trezni. Posebnu nervozu mi unose ovi apdejtovanis a elektrobiciklima, naročito kad se vizuelno ne razlikuju od običnih biciklova...
gedza.73 gedza.73 11:20 05.05.2021

Re: Unosno

srdjan.pajic
nego se kod vas lopovska država ugradi u cenu goriva sa onim akcizama, pa vas to toliko košta

Malo si preoštar sa lopovskom državom (ironično) pošto iz budžeta na penzije i plate državnim službenicima ide negde oko pedeset posto (tako mi nekako u sećanju). A od toga dobar deo novca se sliva upravo od akciza. Smanjiš akcize i eto nekog da štrajkuje zbog smanjenih plata.
ali pri tome pređeš mnogo veću distancu, po mnogo zahtevnijem terenu, vidiš malo više sveta i prirode, posle se strmoglaviš sa veće visine

Ima logike. Ebajk ti bude nešto poput žičare. Uzbrdo vozi struja, nizbrdo se sankaš. Štobneko reko 'ima ko vole'.
Ne, stvarno, delom jesi u pravu.
ja sam uveren da ti sedneš na onog specialized-a, ne bi te niko više skinuo sa te bicikle.

Zeza me par kompulzivnih poremećaja pa sam kao Džek Nikolson kad preskače oštećene ploče pločnika. Meni je x kilometara ruta koju moram da pređem. Može sporije, može kilometar više ali ne može da mi neko drugi vozi dupe umesto mene.

tess1 tess1 11:40 05.05.2021

Re: Unosno

a naročito dede koje više ne mogu da hodaju, upravo zbog toga voze bicikl.

Сваког јутра кроз град у шпицу возе пијана чичишта. То су ранојутарњи алкоси, имају јазбине где се сабајле ураде па после ајд на пијац да се врате бабама вајно корисни.

Kad pretičem starije osobe koje voze bicikl, naročito one muškoga pola, pređem skroz u suprotnu traku kao da pretičem kamion. Ako to nije izvodljivo zbog saobraćaja u suprotnom smeru, nije mi teško da sačekam da se takva prilika ukaže. Ako u suprotnom smeru nailazi drugi penzos na biciklu, ne ulećem u makazice. S njima se nikad ne zna, bili pijani ili trezni.


Ljudi, ovo je mnogo dobro. :)
tess1 tess1 11:42 05.05.2021

Re: Unosno

A vidi samo ove sprave: link

Lijep.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:43 05.05.2021

Re: Unosno

A od toga dobar deo novca se sliva upravo od akciza. Smanjiš akcize i eto nekog da štrajkuje zbog smanjenih plata.


Ma jasno, država je modela "seci uši krpi dupe".

Zeza me par kompulzivnih poremećaja pa sam kao Džek Nikolson kad preskače oštećene ploče pločnika. Meni je x kilometara ruta koju moram da pređem. Može sporije, može kilometar više ali ne može da mi neko drugi vozi dupe umesto mene.


Pošteno. Zato ti kažem, niko te ne tera, ako si navikao da se mučiš, muči se, ali mislim da ne treba pljuvati po novotarijama i podsmevati se onima koji ih pametno koriste (bar ne preterano ). A eto, bog vas je podario ležištima litijuma, pa ćete i vi imati koristi od e-biciklizacije sveta i univerzuma, bar neko vreme dok ne izmisle neke druge baterije.
haklberi_tom haklberi_tom 16:45 05.05.2021

Re: Unosno

tess1
a naročito dede koje više ne mogu da hodaju, upravo zbog toga voze bicikl.

Сваког јутра кроз град у шпицу возе пијана чичишта. То су ранојутарњи алкоси, имају јазбине где се сабајле ураде па после ајд на пијац да се врате бабама вајно корисни.

Kad pretičem starije osobe koje voze bicikl, naročito one muškoga pola, pređem skroz u suprotnu traku kao da pretičem kamion. Ako to nije izvodljivo zbog saobraćaja u suprotnom smeru, nije mi teško da sačekam da se takva prilika ukaže. Ako u suprotnom smeru nailazi drugi penzos na biciklu, ne ulećem u makazice. S njima se nikad ne zna, bili pijani ili trezni.


Ljudi, ovo je mnogo dobro. :)

Kako to može biti dobro?!
Starost je teška i daleko od dobra.
gedza.73 gedza.73 19:37 05.05.2021

Re: Unosno

srdjan.pajic
A eto, bog vas je podario ležištima litijuma, pa ćete i vi imati koristi od e-biciklizacije sveta i univerzuma, bar neko vreme dok ne izmisle neke druge baterije.

Iz Milisavljevog kraja, Selevca čini mi se, je čovek zaslućan za nešto-litijsumku bateriju (čak ima i Oskara). da ne guglam kako se zove.

ali mislim da ne treba pljuvati po novotarijama i podsmevati se onima koji ih pametno koriste (bar ne preterano ).

Ona Vrapčeva fora sa zapetljavanjem brade u točkove je dobra. Ma ne pljujem ja nego kažem da nije svaka novotarija progres, drugovi i drugarice. Kočnice može, baterija niks. Ta baterija samo više zagađuje okolinu što bi rekla drugarica Greta a može i bez nje.
stemajz stemajz 19:46 05.05.2021

Re: Unosno

z Milisavljevog kraja, Selevca čini mi se, je čovek zaslućan za nešto-litijsumku bateriju


др дејан илић, био менаџер године овде у немачкој, директор варта батерија био тада

мислим да је већ одавно у србији, нешто можда и при власти ради, нисам сигуран

иначе за тебе геџо - тип је другар са путином, знају се из дрезденских дана изгледа, знам да је био код путина на рођендану пре једно 10так година, отприлике (без зајебанције)

ће бре коса од чекиста да ти опадне :)))
gedza.73 gedza.73 09:19 06.05.2021

Re: Unosno

др дејан илић, био менаџер године овде у немачкој, директор варта батерија

Taj. Često se poteže argument kako je Srbima glupost skoro genetski urođena kad ono u nekom drugačijem sistemu se pokaže potpuno drugačije.

U to ime red za vakcine. Od jutros. Čarobna reč 'vaučer'




тип је другар са путином, знају се из дрезденских дана




dr. Ilić i dr. Merkel
ће бре коса од чекиста да ти опадне

One njihove boljševičke klošare nikako da zaboravim.
Gledao sam par onih dokumentaraca koje si me preporučio. Šteta je što su mogli da budu velika nacija u pogledu života samih Rusa.
stemajz stemajz 15:23 06.05.2021

Re: Unosno

тај ко би ти рекао да је србима глупост урођена је морон кога треба млатити говњавом мотком

а гледе документарца, аутор је нашминкао мало стање у монархији и прећутао доста тога, али добро, главна поента је ухваћена - империју су скрљали изнутра либералне битанге на првом месту, од горе, из највиших кругова

бољшевици су после направили нову империју, то је исто и он рекао

а у погледу живота самих руса - пусти ти њих да мере својим аршином шта је њима нормално а шта не, твој геџа-аршин је сигурно другачије баждарен и нешто што ти сматраш да је битно њима може изгледати смешно, обрнуто исто важи
milisav68 milisav68 19:21 06.05.2021

Re: Unosno

gedza.73

U to ime red za vakcine. Od jutros. Čarobna reč 'vaučer'

E, nije to onaj sam smislio, niti je to primenjivo samo kod nas.

Čitao sam davno neki intervju sa Kukočem, i priča on kako ih je trener ložio na treningu sa 100 dolara.Kaže nije mogao da veruje da jedan Džordan grize kao da mu život zavisi od njih.Razume on pobednički mentalitet i da postoje ljudi koji ne vole da gube, ali kad je ubacivano tih 100 dolara, to je bilo na krv i nož.
gedza.73 gedza.73 20:32 06.05.2021

Re: Unosno

stemajz
пусти ти њих да мере својим аршином шта је њима нормално а шта не, твој геџа-аршин је сигурно другачије баждарен и нешто што ти сматраш да је битно њима може изгледати смешно, обрнуто исто важи

Sto posto si u pravu. S moje tačke gledišta ne vidim poentu da žive lošije umesto bolje.
gedza.73 gedza.73 20:38 06.05.2021

Re: Unosno

milisav68
Čitao sam davno neki intervju sa Kukočem, i priča on kako ih je trener ložio na treningu sa 100 dolara.Kaže nije mogao da veruje da jedan Džordan grize kao da mu život zavisi od njih.Razume on pobednički mentalitet i da postoje ljudi koji ne vole da gube, ali kad je ubacivano tih 100 dolara, to je bilo na krv i nož.




E, nije to onaj sam smislio, niti je to primenjivo samo kod nas.

Mi smo u proseku isti kao i ostatak čovečanstva... Dobro isključujem Pajićeve 'električare' koji imaju dovoljno novca za Teslu a onda pokušavaju tu istu teslu da natankuju benzinom



Milan Novković Milan Novković 11:26 04.05.2021

Ovo je tipičan primer phyop ...

... Shodno tome, kao rezultat studije izdvojila su se sledeća četiri uzroka antivaksa:

(i) Verovanje u teorije zavere, u kojoj ona po kojoj velike farmaceutske kompanije iz težnje za profitom kriju negativne posledice vakcinacije zauzima centralno mesto. Bitno za pomenutu studiju jeste da antivakseri često ne veruju isključivo u farmaceutsku zaveru, već su i inače skloni da svet posmatraju iz ugla zavera koje su protiv njih usmerene.

(ii) Gadljivost ljudi i strah od medicinskih intervencija, injekcija, krvi, ..., koji kod njih razvijaju zaštitne mehanizme kako bi opravdali izbegavanje istih. Što neretko završava negiranjem tehno-medicinskih dostignuća generalno.

(iii) Gajenje nekonformističkog životnog stila i sistema vrednosti, po kome postoji potreba da se okruženju predoči stav da neko, između ostalog i negiranjem nauke, odbija da robuje opšteprihvaćenim uverenjima.

(iv) Pogledi na svet koji se zasnivaju na prihvatanju ili neprihvatanju individualističkih i hijerarhijskih principa. U individualističkom pristupu pojedinci su skloniji uverenjima po kojima bi oni sami trebalo da donose odluke koje ih se tiču, pre nego što bi tako nešto trebalo da se prepusti državi ili bilo kome drugom. Sa druge strane, postoji i odnos prema hijerarhijskom uređenju, u kome se ljudi određuju u odnosu na to da li pre prihvataju hijerarhijski organizovane sisteme upravljanja, ili su više za jednakosti u odlučivanju u okviru nekakvih egalitarističkih zajednica...


... kockice u "projektu"

Prvo definicija: "antivakser"! Šta to znači - protiv je bilo kakvog vakcinisanja, samo nekog, Covid19, ..?!

Pošto je jako malo onih koji su protiv bilo kakvog vakcinisanja cenim da to, ovom prilikom, nisu oni.

Cenim da to nisu ovom prilikom ni oni koji su protiv ponekog vakcinisanja pošto u istoriji ima dosta primera štetnih lekova, gde se rađaju na ovaj ili onaj način deformisana deca, prerano umire (samo jedan Mercom pain killer je, neki kažu iako oni "preteruju", doveo u samo US do oko 100,000 preranih smrti).

Plus su razne farmakološte firme platile na desetine milijardi otšteta i u ogromnoj većini je iza oštete bila loša namera, prikrivanje opasnosti.

Pa, čak i ako nije ekplicitno rečeno, antivakseri ovom prilikom su oni što neće da se vakcinišu protiv Sars-CoV-2 virusa.

U ove 4 stavke gore treba staviti 5. i ubedljivo najbitniju, pa se postavlja pitanje zašto je ona izostavljena - ove vakcine nisu još odobrene za standardnu upotrebu, nego samo izuzetnbu. One nisu dovoljno testirane - za neke testove je potrebno više godina.

Za ove što štancuju spike proteine se s pravom može prilepiti i nalepnica "genetska terapija" i tek je ona nejasna.

Nikad ni jedna mRNA vakcina do sada nije odobreza za upotrebu, padale su na testiranjima.

Neke potencijalne štete su ogromne. Naravno, njihova verovatnoća jeste, možda jeste, ili ume da bude izuzetno mala. Ali je mala i verovatnoća da devojčica do 11 godina umre od Covida - 4 u 10 miliona. Postavlja se pitanje zašto, bar ovde, izbegavaju da odgovore na pitanje zašto toj deci davati netestirane vakcine?

Ja mislim da ih ovde neće davati, a pričaju kao da hoće, što sugeriše i, iako možda malu, verovatnoću da je i UK, kao ozbiljna država, prinuđena da igra neku igru protiv, recimo, WEF, Great Reset, ... kabala koji je prosto previše moćan. tj UK priča i delove priče kojih nema nameru da se drži nego kupuje vreme da smore tog bika malo.

Adavno je fakat da je virus iz laboratorije, nije bitno što MSM pričaju, previše senior istraživača sa vrha na ovu temu je to reklo, i argumenti su prosti.

Interesantno je da se ta ide sad polako pušta i s lanca MSM, i velika zagonetka zašto je tako, od Trampovog čoveka na CNN-u, koja kombinacija, do našeg bivšeg glavnog na emaj6 - on je, ko ne zna, vanredno pametan, promišljen i surovo racional tip koji neće pojuriti pred kameru zbog samopromotivnog ćaskanja ...

... ja se nadam da je to u ime sledećeg koraka u strategiji borbe protiv bizarnog, supra-nacionalnog poludelog "fašiste" koji više nije uspeo da izdrži eugenistički neizdrž u sebi, Great Resetara koji ovako vide očuvanje svetske hegemonije, pa sad raznih green dilova, sajber securitija, digital currencies, i šta i kako već ide u uspostavljanju i solidifikovanju vlasti nad pojedincima.

U to ime, nisu ovo nikakvi antivakseri, ako što nisu antisportisti ako se ne bave sportom koji je mala grupa navalila silom da nametne drugima, nisu anti-lekovičari ako neće da piju neki toksičniji lek gde im je više štete nego koristi, ... samo su oprezni, uglavnom, vagaju rizike i benefits u svetlu svog postojećeš doba i zdravlja.

Vakser koji je rešio da primi ovu vakcinu ne mora da bude nikakav apsolutni vakser, antivakser koji je rešio da je ne primi nije apsolutni antivakser, ako su promislili svoju odluku i i ganjaju one druge agresivno ... u sred su normale, kakvo društvo i treba da bude.

A ako su agresivni - nisu preterano obrazovani ni jedni ni drugi, dok su vakseri, ako pogledaš ozbiljno u raspoložive informacije sada, retko viđeni korisni idioti - ko ne veruje a želi više da se informiše može da krene od kazni koje su platile farmako kuće, a to kažnjavanje je povrh kapi u okeanu lošeg ponašanja ako se prošire vidici i na neke insidere čija svedočanstva nikad nisu dobacila do suda.

A voaj patogen je smrtno opasan mnogima, niko to ne poriče, poriču se crno-bele projekcije plitkih priča.
jinks jinks 11:37 04.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

Prilikom pisanja koristio sam sledeći rad:

Hornsey, Matthew J., Emily A. Harris, and Kelly S. Fielding. "The psychological roots of anti-vaccination attitudes: A 24-nation investigation." Health Psychology 37, no. 4 (2018): 307.

Posvećen je antivakserima generalno, a i iz 2018. godine je.

Istraživanja iz zadnja tri pasusa bloga nisu, doduše, pomenuta u tom radu.

shmoo shmoo 14:20 04.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

jinks
Prilikom pisanja koristio sam sledeći rad:

Hornsey, Matthew J., Emily A. Harris, and Kelly S. Fielding. "The psychological roots of anti-vaccination attitudes: A 24-nation investigation." Health Psychology 37, no. 4 (2018): 307.

Posvećen je antivakserima generalno, a i iz 2018. godine je.

Istraživanja iz zadnja tri pasusa bloga nisu, doduše, pomenuta u tom radu.






Што значи да су та последња три пасуса твоји лични увиди на основу сопствених истраживања?

Или ако не на основу истраживања, својих или туђих, а оно макар ставови изречени без неке подлоге добијене истраживањима него онако одокативно?

А све засновано на истраживањима из 2018. године, две године пре појаве ковида?






jinks jinks 19:59 04.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

А све засновано на истраживањима из 2018. године, две године пре појаве ковида?

U redu, ali nije zgoreg pretpostaviti da je deo antivakserskih rezona koji je važio 2018. godine ostao da važi i sada. U takvoj priči dve-tri godine i nije nešto preterano mnogo.

Teže je pretpostaviti da je 100% kovid antivaksera potpuno novi soj antivaksera. Doduše, neki možda i jesu, ali po svoj prilici ne i svi.
shmoo shmoo 22:24 04.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

jinks
А све засновано на истраживањима из 2018. године, две године пре појаве ковида?

U redu, ali nije zgoreg pretpostaviti da je deo antivakserskih rezona koji je važio 2018. godine ostao da važi i sada. U takvoj priči dve-tri godine i nije nešto preterano mnogo.

Teže je pretpostaviti da je 100% kovid antivaksera potpuno novi soj antivaksera. Doduše, neki možda i jesu, ali po svoj prilici ne i svi.




Да, слажем се...

Али и даље смо само на претпоставкама.

principessa_etrusca principessa_etrusca 08:06 05.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

Teže je pretpostaviti da je 100% kovid antivaksera potpuno novi soj antivaksera. Doduše, neki možda i jesu, ali po svoj prilici ne i svi.

Мислим да је баш то случај са знатним процентом оних који сада оклевају, а који су раније примали различите вакцине, не само као деца када је за њих одлучивао неко други, већ и за путовања по свету или су рецимо они вакцинисали своју децу.

Мој утисак је да међу њима, тзв. "антиваксерима", има више оних који желе да донесу информисану одлуку, т.ј. оних који постављају питања, него што је случај са вакцинисанима.
maksa83 maksa83 08:20 05.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

Мој утисак је да међу њима, тзв. "антиваксерима", има више оних који желе да донесу информисану одлуку, т.ј. оних који постављају питања, него што је случај са вакцинисанима.

Moj je utisak da je ta grupa do vrha nafilovana teškim budalama raznih boja, od prosto neobrazovanog sveta koji zguta sve budalaštine koje im serviraju frindž sajtovi pa do religioznih mistika. Kada bih sad krenuo da ređam primere ne bih ništa drugo mogao da radim ceo dan.
jinks jinks 09:28 05.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

Мој утисак је да међу њима, тзв. "антиваксерима", има више оних који желе да донесу информисану одлуку, т.ј. оних који постављају питања, него што је случај са вакцинисанима.

Moguće. Opet, interesantno bi bilo pogledati da li bi između ostalog i pomenuta potreba za informisanom odlukom koja opravdava uzdržanost u slučaju kovid vakcinacije mogla na određeni način da se podvede i pod neki (ili više njih) od četiri uzroka antivaksa pomenutih u referenciranom radu.

Gledao sam, ima i svežijih radova iz 2020. i 2021. (koji se doduše opet referenciraju na gorepomenuti), ali to je više statistika o prisustvu kovid antivaksera u različitim delovima populacije. Rad iz 2018. se bavi uzrocima, gde nisam našao nešto skorije što bi se bavilo antivaksom iz pomenutog ugla (što ne znači i da ne postoji).
Milan Novković Milan Novković 12:50 05.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

jinks
Мој утисак је да међу њима, тзв. "антиваксерима", има више оних који желе да донесу информисану одлуку, т.ј. оних који постављају питања, него што је случај са вакцинисанима.

Moguće. Opet, interesantno bi bilo pogledati da li bi između ostalog i pomenuta potreba za informisanom odlukom koja opravdava uzdržanost u slučaju kovid vakcinacije mogla na određeni način da se podvede i pod neki (ili više njih) od četiri uzroka antivaksa pomenutih u referenciranom radu.

Gledao sam, ima i svežijih radova iz 2020. i 2021. (koji se doduše opet referenciraju na gorepomenuti), ali to je više statistika o prisustvu kovid antivaksera u različitim delovima populacije. Rad iz 2018. se bavi uzrocima, gde nisam našao nešto skorije što bi se bavilo antivaksom iz pomenutog ugla (što ne znači da i ne postoji).

Po mom mišljenju, da ponovim iz drugog ugla i dopunim, uz sitno širenje konteksta, ni jedan od 4 uzroka nije dobar. Kao skup su manipulativni čak. Prvi deo prvog je blizak delu istine, u kvantitativnom smislu, ali je zagađen drugim delom.

Meni to ukazuje na neznanje autora ili na loše namere.

U ime konteksta: od ljudi koje ja srećem, a neće se vakcinisati protiv Covid19, većina, stvarno, nije dobro informisana. Nego je prosto tu i tamo čula, načula, o većini pričam, kako treba biti oprezan, iz pera stručnjaka. Ovo "iz pera stručnjaka" se uopšte ne pojavljuje po ovim analizama nego se ljudima lepe etikete metodom mlaćenja prazne slame.

Mogli bi bolje da se informišu, ali se i dalje postavlja pitanje zašto su, a ja nemam sumnje, oni što su jako glasni u ime vakcinisanja svih, i na silu ako treba, mnogo gori i opasniji, izuzetno loše informisani i, na kraju krajeva, sebični, zato što ...

... evo sve učestanijih izjava sve viših u medicinskoj hijerarhiji kako je tekući drive da se vakcinišu i deca "crime against humanity" - nadam se da je jasna tešina ove optužbe.

Silni top ljudi u medicini govore kako nema nikakvog razloga da se vakcinišu, npr devojčice, videćeš dole zašto baš one, do, npr 11 godina starosti, 25, ... Ovima do 11 je smrtnost 4 u 10 miliona.

Ti ljudi se potiskuju iz javnih medija, ne da im se da pričaju.

Ovi/vi (nisam upeo da ocenim tvoj precizniji sentiment, ali te ovde potencijalno stavljam zbog izbora izvora i opuštenog sentimenta kad je manir pisanja tog izvora u pitanuju, gde su propustili da navedu osnovni razlog zašto neki ljudi neće da prime neke vakcine) ljudi ste ko sekta, pripadanje grupi vam dođe kao onaj klasični echo-chamber koji vam dodaje, u podsvesti, na bitnosti. Prosto nise hladnokrvni i promišljeni dovoljno, vršite pritisak na neistomišljenike, aktivan ili pasivan.

Evo sad šta sve neupućeni "antivakser" može slučajno da čuje, pa iako je daleko od "kritičnog" praga znanja za informed consent (informisani proistanak na vakcinaciju) on je oprezan, zato što (opšte+apstraktno prvo, zajedno sa idenjem unazad u vremenu):

- Čuo je za i razumeo informed consent, i zna da bi informacije trebao da dobije od doktora, ali to, bar u UK, nije slučaj - većina ne dobija nikakve informacije nego se na njih vrši prost pritisak - men nešto nije u redu kod ljudi koji bi olako prešli preko ovoga, osim ako već nisu doneli odluku, informisanu, indoktriniranu, ...

- U poslednjih nekoliko nedelja je čuo da su špicevi obolelih i mrtvih, na Gibraltaru npr (malecko), pa Indiji sad ... možda od vakcinisanja.

- Na MSM čuje uglavnom istomišljenike, a vidi da od profesionalaca postoje i ostali - npr u UK od MSM Daily Telegraph prenosi i takve, vodi nezavisna novina pod imenom Konzervativna Žena, ... itd.

- Pre neki dan je YouTube banovao prilog Ron Paula zato što je dotakao Billa Gatsea (Ron Paul je bivši US kongresmen, (potencijalni) GOP kandidat za predsednika onomad, biolog, posle dal je doktorirao medicinu, radio kao vojni horurg (valjda) i imao dosta prakse u sad već medicinskom čemu. On je odmered i čovek od reputacije, koga je banovao neko ne zato što zna bolje, nego mu je tako naređeno, i ko je "vaš" izvor informisanja.

- O ADE kao uzroku oboljevanja po vakcinaciji sam već par puta spomenuo kod Predraga, i baš to zato što je primio kinesku vakcinu, ali ima i sve glasnija priča o "...a post vaccination fall in lymphocytes and neutrophils..." o Pfizeru i sličnima, evo nekoliko linkova:

Is India’s Covid death spike related to vaccination?

Covid-19: Stronger warnings are needed to curb socialising after vaccination, say doctors and behavioural scientists - British Medical Journal, reputable novine, u uvodu piše:

"... As well as the papers cited by the authors, other studies have shown a similar effect. A Danish study showed a 40% increase in infections in the first two weeks after Pfizer-BioNTech vaccination, despite not vaccinating in homes with recent outbreaks. Indeed, the original Pfizer trial demonstrated a statistically significant 40% increase in ‘suspected COVID’, with 409 cases in the vaccination arm in the first week of the trial, compared with 287 in the placebo arm. Other publications have omitted mention of the period immediately after vaccination. There is substantial anecdotal evidence of people who had tested negative prior to vaccination, becoming infected shortly afterwards, invariably attributed to exposure just before vaccination ..." - svašta rečeno ovde, obrati pažnju.

Orders of Magnitude Higher Deaths in the Vaccinated': Israel's Vaccine Data Reveals a Frightening Picture - ne znam ništa o izvoru, i mrzi me da proveravam zato što sam slične, samo umerenije vesti pročitao i na drugim mestima. U članku piše i (zvuči alarmantno ali statistike i verovatnoće povrh jako malih uzoraka umeju da budu besmislene, mrzelo me da idem za ovim ciframa):



E sad, ovo je interesantno mesto - pošto ovu vest nisamproveravao ona može da bude lažna, a ovako alarmantna, naduvana, tj samo sa sitnim zrncetom istine, izvučena iz konteksta pa tako kontraproduktivna statistika, npr izabrane karakteristične grupe ljudi itd, ... ALI ...

... iako ovo ume da zavede antivaksere, gde si od vaksera dobio korisnu informaciju koja solidno objašnjava njihov stav, sve sa detaljima oko testiranja, uzroka smrtnosti, trendova pre i posle lockdowns, vakcinisanja - npr u Londonu se solidno ginulo u prvom talasu, onda je došao lockdown i dobio orden za obaranje trenda, ali trend je već i sam počeo da se obara i kasnije nastavio niz krivu koju bi i ektraspolacija, uglavno, bar prvih nedelja, objasnila - o ovom se ne piše mnogo zato što je politička bomba pošto je lockdown naneo suludu štetu.

Vidi Japance, najveći antivakseri, 65% antivaksera - kako vakseri obajšnjavaju njihove profile ličnosti pa uspeh. Ko ne zna:

- Patrijahalno društvo, nebitno kao takvo nego ...

- ... veliki procenat japanskih žena završi fakultete, ali posle uz decu ostaju kod kuće, vanredno obrazovane i ...

- Velika grupa ljudi koja, u proseku, najduže živi



Od baš mračenja neću dugo, nači naš Billi - nema gde ga nema i kome nije dao kintu, WHO pogotovo.

Iako je slabo vidljivo on je neskriveni eugenista i bez neke pažnje, čak možda namerno, spominje vakcine kao sredstvo depopulacije, uglavnom sterilisanjem žena.

Njihov kenijski eksperimenat uopšte nije neka tajna, iako kako se jedan od moćnika previše ugrozi onda krenu razna banovanja, kontra vesti u buljicoma, itd - u 50% vakcina u nekim serijama je pored "tetanus toxoid vaccine (TT)" faktora nađen i "pregnancy hormone, human chorionic gonadotropin (hCG)" koji uči imuni kako da se bori protiv trudnoće:

HCG Found in WHO Tetanus Vaccine in Kenya Raises Concern in the Developing World

Ethical questions surround vaccine to reduce fertility

Da ne mračim sa poliom u Indiji (malo ljudi zna, a onih što slepo veruju u uglavnom zapadnu medicinu, da je Japan probao najčešćz zapadnu vakcinu, pa rekao neka hvala, i vratio na staro, umrtvljen virus u kapima za na jezik.

A iz "svakodnevnog" života:

Merck to Pay $950 Million Over Vioxx - iz NYT, ko bi rekao, al 2011, ima i mišljenja da je ovaj pain killer prerano poslao u večna lovišta preko 100,000 amerikanaca - mrzi me da jurim te članke.

Pfizer drug breach ends in biggest US crime fine - Gardian, al onomad (2009), bila bolja novina, i US sistem bio bolji:

"... Pfizer, the world's largest drugs company, has been hit with the biggest criminal fine in US history as part of a $2.3bn settlement with federal prosecutors for mispromoting medicines and for paying kickbacks to compliant doctors.

In a blow to its reputation in the eyes of doctors and patients, Pfizer pleaded guilty to misbranding the painkiller Bextra, withdrawn from the market in 2004, by promoting the drug for uses that were not approved by medical regulators....
"

O leku:

"...On April 7, 2005, Pfizer withdrew Bextra from the U.S. market on recommendation by the FDA, citing an increased risk of heart attack and stroke and also the risk of a serious, sometimes fatal, skin reaction. This was a result of recent attention to prescription NSAIDs, such as Merck's Vioxx. Other reported side-effects were angina and Stevens–Johnson syndrome..."

Mrzi me da tražim procene štete u zdravlju, ali, ko misli da se samo umrli računaju, evo fotke nekroze kože kod Stevens–Johnson syndrome ...

... i tako dalje, ima na hiljadu ovakvih "sitnica" objavljenih samo u poslednjih 15 meseci, a, kao što već rekoh, za dugoročniju procenu sigurnosti ovih sad vakcina ćemo malo duže da sačekamo pošto sad vakcinišu i test grupe, koje su dobijale placebo u clinical trials, i skoro sigurno upravo da bi sakrili lak način za procenu dugoročne štete ...

... što ne znači da verovatnoću za dugogodišnje probleme ja ili bilo koji drugi opreznije vidimo kao preveliku, i to ne znači da nećemo uprao sutra da se vakcinišemo, nego nam je danas rizik od vakcinacije veći od rizika od Covida - ako hoćeš da me razuveriš u ovome ok, hajde, imam ja stotine pričica i linkova ali možda sam omašio prave, iako čitam sve.



Šokantna fotka, ali većina se oporavi od ovoga, neki sporije. (auto)imuna, kao rekacija na desetine raznih lekova, and beyond.

Na neke je reakcija statistički zanemarljiva, ali kao što vidimo Pfizerov lek je zabranjen i na ovu temu, u ovom veku, oni su uradili prvljav rebrand i pratili kaznu u milijardama.

Ume autoimunost da bude mnbogo gora - naš onomad prevodilac za portal, Bgd, se nije probudio sa operacionog stola kako su mu isecali deo creva.

Naš stalno zaposlen od 8 godina onomad je došao u firmu u ranim tridesetim debeljuškast, ćelav potpuno, svako malo mu je krvarilo iz desni, i jedva se penjao uz stepenice. Ja sam ga takvog zaposlio bez medicinske provere zato što smo već sarađivali preko interneta, i mi smo uvek bili equal opportunity employer.

Posle, kad su mu creva previše procurela pošto mu ih je imuni izrešetao, u komi od sepse su ga odneli u bolnicu i u 50/50 maniru spasili sa 5 operacija, isekli mu deo creva, debelo zakačili sa strane, našli mu od hrane, hemikalija i lekova na šta je alergičan i sad je smršao, vratila mu se crna kosa (Indus), nema više krvarenja, trči uz stepenice - mogli bi da mu vrate debelo crevo gde mu je mesto, ali je 15% verovatnoća neuspeha pa se plaši, plus još istraživaju zašto mu imuni oštećuje jetru, iako jako polako ...

I, jbg, ako do sad nisam ilustrovao zašto je oprez ok, neću nikad (hoću možda). A na jesen imamo u kući sastanak upravnog odbora na temu vakcinacije ponovo, provo ćemo "izmeriti" tu i tamo ponešto, pa razmisliti, konstultovati stručnjake ako treba ... nismo mi uopšte protiv vakcinisanja, nego samo protiv pritiska onih koji znaju mnogo manje od nas.

I nije ovo dramatično uopšte, ovo ja samo na blogu zastanem ponekad, uopšte mi ove stvari nisu na pameti, ako ne računamo brigu oko putovanja ...


haklberi_tom haklberi_tom 16:53 05.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

principessa_etrusca
Teže je pretpostaviti da je 100% kovid antivaksera potpuno novi soj antivaksera. Doduše, neki možda i jesu, ali po svoj prilici ne i svi.

Мислим да је баш то случај са знатним процентом оних који сада оклевају, а који су раније примали различите вакцине, не само као деца када је за њих одлучивао неко други, већ и за путовања по свету или су рецимо они вакцинисали своју децу.

Мој утисак је да међу њима, тзв. "антиваксерима", има више оних који желе да донесу информисану одлуку, т.ј. оних који постављају питања, него што је случај са вакцинисанима.

Šta da radimo sa onima koji nemaju kapacitet da donesu informisanu odluku!?
Na primer - ja.
Ja, još uvek, ne znam ni šta je virus, tako da ja ne mogu nikako da donesem informisanu odluku.
Kao i za većinu stvari o kojima odlučujem.
Moje odluke se zasnivaju na indukciji (uticaju) drugih ljudi, a princip kojim se rukovodim je elementaran.
Jer - se priklanjam mišljenjima osoba koje ocenim kao obrazovanije, tj. stručnije, u datom području.
Dakle, većina mojih, kao i odluke većine ljudi, su daleko od informisanih.
Jer - je prirodno da se ne može biti informisan o većini stvari, nego samo o malom broju koje koincidiraju sa vlastitom strukom.
Naravno, tu bih izuzeo nekolicinu blogera koji znaju apsolutno sve, bez da imalo posumnjaju.
haklberi_tom haklberi_tom 16:55 05.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

maksa83
Мој утисак је да међу њима, тзв. "антиваксерима", има више оних који желе да донесу информисану одлуку, т.ј. оних који постављају питања, него што је случај са вакцинисанима.

Moj je utisak da je ta grupa do vrha nafilovana teškim budalama raznih boja, od prosto neobrazovanog sveta koji zguta sve budalaštine koje im serviraju frindž sajtovi pa do religioznih mistika. Kada bih sad krenuo da ređam primere ne bih ništa drugo mogao da radim ceo dan.

Ipak - daj, makar, nekoliko primera!
haklberi_tom haklberi_tom 17:00 05.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

Milan Novković

...


Nema to!
Kada ga Milan sašije (post), tu ni Šmuu ne može da primiriše!
Alal vera domaćine!

Usput - čestitam Đurđevdan svima koji slave, pa i sebi!
Na žalost, i ove godine ćemo da ga 'tanko' proslavimo, a ne onako kako dolikuje.
Običan broj gostiju kod mene je oko 35.
Sledeća post-kovid slava će da bude sa barem 50.
Mora da se kompenzuje ova suša.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:15 05.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

Šta da radimo sa onima koji nemaju kapacitet da donesu informisanu odluku!?
Na primer - ja.
Ja, još uvek, ne znam ni šta je virus, tako da ja ne mogu nikako da donesem informisanu odluku.
Kao i za većinu stvari o kojima odlučujem.
Moje odluke se zasnivaju na indukciji (uticaju) drugih ljudi, a princip kojim se rukovodim je elementaran.
Jer - se priklanjam mišljenjima osoba koje ocenim kao obrazovanije, tj. stručnije, u datom području.
Dakle, većina mojih, kao i odluke većine ljudi, su daleko od informisanih.


Ma, čarli, pusti ovo Milančetovo neplodno činodejstvovanje, ništa to veze sa životom nema, vidiš da mu se stalno priviđaju neki radovi i nazovi youtube stručnjaci i zavere belosvetskih moćnika na čelu sa Bil Gejtsom i onom njegovom rospijom Melindom, sada bivšom.

Stvar je dosta prosta - ako oboliš od korone tako mator i izakan, šanse da pretekneš su ti ne baš toliko velike (usput možda i nekog nevinog ubiješ ili upropastiš ga za ceo život). A da te strefi neko zlo od vakcine verovatnoća je je praktično zanemarljiva, to se sad već sasvim dobro zna jer su vakcinasani milioni ljudi još od novembra prošle godine. Dakle, nema potrebe za dramom i nekim velikim premišljanjem i sticanjem internet doktorata iz imunologije, genetike i tehnologije izrade vakcina, uzmeš pa se vakcinišeš, ako ti je život mio, tvoj i tvojih najmilijih, komšije uključujući. Baš kao što si i sam uradio, i evo ja sam ti zahvalan na tome, jer to znači da nećeš bolestan od korone uzeti mesto u bolnici na primer mojoj kevi kojoj treba, šta ja znam, da pregleda srce, da izmeri osteoporozu ili došrafi kuk veštački, a što nije mogla jer su bolnice, pa i te u koje mora da ide za te stvari, dosta dugo bile u kovid režimu.






Milan Novković Milan Novković 21:03 05.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

srdjan.pajic
...

Stvar je dosta prosta - ako oboliš od korone tako mator i izakan, šanse da pretekneš su ti ne baš toliko velike ....

Nemojte tako kolega Srki, pa bar mi ovde na blogu svi pucamo od zdravlja

Evo ti pesmica da se smiriš, nadam se da ne razumeš reči da ne bi morao da razmišljaš ...


bene_geserit bene_geserit 01:54 06.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

ako oboliš od korone tako mator i izakan, šanse da pretekneš su ti ne baš toliko velike ... A da te strefi neko zlo od vakcine verovatnoća je je praktično zanemarljiva, to se sad već sasvim dobro zna jer su vakcinasani milioni ljudi još od novembra prošle godine.

Za Čarlija i njegovih 5 banki i da kažemo ispodprosečno zdravstveno stanje (jer mnogo jede slaninicu) je šansa da pretekne sasvim sigurno veća od 99% a da nema nikakve dugoročne posledice od virusa verovatno veća od 98%. E sad i 1% je puno ako možeš da capneš tako da te vadi "ne baš toliko velike".

A verovatnoća da te strefi neko zlo od vakcine se ne zna, ni kratkoročno a pogotovo ne dugoročno. Ono što su do sada prijavljivali (gadne neurološke bolesti reda 1 u milion, bell palsy jedan u 100 hiljada, neke gadne vrste tromboze jedan u 50 ili 100 hiljada u zavisnosti od vrste vakcine, ...) što se tiče kartkoročnih posledica ne deluje tako strašno, a i verovatno je dobrim delom zbog samog spike proteina a ne zbog vakcine (a šansa da ne dođemo u kontakt sa korona virusom za života je prilično tanka). Dugoročne posledice se ne znaju ali opet bi se ja tu više plašio samog korona virusa nego vakcine.
Šta da radimo sa onima koji nemaju kapacitet da donesu informisanu odluku!?
Na primer - ja.

Pa Čarli ostaje ti da prebaciš odluku o svom telu na nekog drugog. Evo Pajić se punudio da on donese odluku mesto tebe. Vučić ti se isto nudi sa TV ekrana. Zapravo tih koji bi da donose odluke umesto tebe ima ko kusih pasa. Tako da nema nikakve frke za vas bez kapaciteta.
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:20 06.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

Za Čarlija i njegovih 5 banki


Čarli ima mnogo više od pet banki (duhovno verovano preko sto osamdeset godina) sem ako nije ovde lagao kad je sve nas sredovečne blogere nazivao balavcima. A i to sa slaninom, sigurno ima i masnu jetru, i holesterol, i insulin resistency, ne bih se ja na njegovom mestu zajebavao sa koronom. No, pohvalio se da se vakcinisao, što sam ja zdušno pozdravio.

Ono što su do sada prijavljivali (gadne neurološke bolesti reda 1 u milion, bell palsy jedan u 100 hiljada, neke gadne vrste tromboze jedan u 50 ili 100 hiljada u zavisnosti od vrste vakcine, ...) što se tiče kartkoročnih posledica ne deluje tako strašno, a i verovatno je dobrim delom zbog samog spike proteina a ne zbog vakcine (a šansa da ne dođemo u kontakt sa korona virusom za života je prilično tanka).


Ne znam gde si izvukao ove brojeve, nadam se da nije iz Milančetovih izvora mudrosti, mračnijim delovima parkića gde se okupljaju penzosi pa ćakulaju jer im ne daju da objave to u ozbiljnim naučnim publikacija, meni se čini da su mnogo ređe te neke malo teže komplikacije, bar koliko sam ja do sada pratio (ofrlje, priznajem, moja gospoja to prati mnogo podrobnije i nisam primetio da je krenula da paniči, a ni ona njena virusološkinja). A dugoročne posledice kovida se znaju, bar neke od njih, imaš sad i oficijelni naziv, long haul covid symptoms, mislim, ned'o ti bog to da fasuješ. Tako da, da, mislim da se s razlogom plašiš više od kovida nego od vakcine, mnogo više, kao i ja, te si se cijepio čim je bilo moguće.




haklberi_tom haklberi_tom 06:47 06.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

bene_geserit
ako oboliš od korone tako mator i izakan, šanse da pretekneš su ti ne baš toliko velike ... A da te strefi neko zlo od vakcine verovatnoća je je praktično zanemarljiva, to se sad već sasvim dobro zna jer su vakcinasani milioni ljudi još od novembra prošle godine.

Za Čarlija i njegovih 5 banki i da kažemo ispodprosečno zdravstveno stanje (jer mnogo jede slaninicu) je šansa da pretekne sasvim sigurno veća od 99% a da nema nikakve dugoročne posledice od virusa verovatno veća od 98%. E sad i 1% je puno ako možeš da capneš tako da te vadi "ne baš toliko velike".

A verovatnoća da te strefi neko zlo od vakcine se ne zna, ni kratkoročno a pogotovo ne dugoročno. Ono što su do sada prijavljivali (gadne neurološke bolesti reda 1 u milion, bell palsy jedan u 100 hiljada, neke gadne vrste tromboze jedan u 50 ili 100 hiljada u zavisnosti od vrste vakcine, ...) što se tiče kartkoročnih posledica ne deluje tako strašno, a i verovatno je dobrim delom zbog samog spike proteina a ne zbog vakcine (a šansa da ne dođemo u kontakt sa korona virusom za života je prilično tanka). Dugoročne posledice se ne znaju ali opet bi se ja tu više plašio samog korona virusa nego vakcine.
Šta da radimo sa onima koji nemaju kapacitet da donesu informisanu odluku!?
Na primer - ja.

Pa Čarli ostaje ti da prebaciš odluku o svom telu na nekog drugog. Evo Pajić se punudio da on donese odluku mesto tebe. Vučić ti se isto nudi sa TV ekrana. Zapravo tih koji bi da donose odluke umesto tebe ima ko kusih pasa. Tako da nema nikakve frke za vas bez kapaciteta.

Ja sam se vakcinisao.
Slaninice ne jedem previše - zato i kažem ... slaninica.
Mnogo, mnogo više jedem povrće - i to sve, bez razlike.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:01 06.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

Ja, još uvek, ne znam ni šta je virus, tako da ja ne mogu nikako da donesem informisanu odluku.
Kao i za većinu stvari o kojima odlučujem.
Moje odluke se zasnivaju na indukciji (uticaju) drugih ljudi, a princip kojim se rukovodim je elementaran.

Срећна слава, Чарли!

Већина људи нема капацитет да стално донеси информисане одлуке о свему и свачему, већ се сви ипак ослањамо на мишљења других којима верујемо.

У случају вакцина, које су битне за здравље више него рецимо начин на који уредити башту, видимо да постоје политички и комерцијално мотивисане одлуке, не строго медицински, а осим тога, ни медицинска струка није унисона.

Што се мене тиче, мислим да ту није пресудно неко уско стручно знање већ пре свега способност критичког мишљења и способност дистанцирања од скрипта који си кондициониран да следиш.

Моја bestie је молекуларни биолог, али ја је у вези са вакцинама евентуално питам само нешто крајње егзактно што се изражева кроз нумеричке вредности (рецимо колико антитела представља добар имуни одговор), али без даљих интерпретација. Да ли је њено мишљење меродавно? Ја бих рекла не превише, јер мене у овом случају не занимају много in vitro приче.
haklberi_tom haklberi_tom 08:11 06.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

principessa_etrusca
Ja, još uvek, ne znam ni šta je virus, tako da ja ne mogu nikako da donesem informisanu odluku.
Kao i za većinu stvari o kojima odlučujem.
Moje odluke se zasnivaju na indukciji (uticaju) drugih ljudi, a princip kojim se rukovodim je elementaran.

Срећна слава, Чарли!
...

Fala, fala!
Milan Novković Milan Novković 09:44 06.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

principessa_etrusca
Ja, još uvek, ne znam ni šta je virus, tako da ja ne mogu nikako da donesem informisanu odluku.
Kao i za većinu stvari o kojima odlučujem.
Moje odluke se zasnivaju na indukciji (uticaju) drugih ljudi, a princip kojim se rukovodim je elementaran.

Срећна слава, Чарли!

Већина људи нема капацитет да стално донеси информисане одлуке о свему и свачему, већ се сви ипак ослањамо на мишљења других којима верујемо.

У случају вакцина, које су битне за здравље више него рецимо начин на који уредити башту, видимо да постоје политички и комерцијално мотивисане одлуке, не строго медицински, а осим тога, ни медицинска струка није унисона.

Што се мене тиче, мислим да ту није пресудно неко уско стручно знање већ пре свега способност критичког мишљења и способност дистанцирања од скрипта који си кондициониран да следиш.

Моја bestie је молекуларни биолог, али ја је у вези са вакцинама евентуално питам само нешто крајње егзактно што се изражева кроз нумеричке вредности (рецимо колико антитела представља добар имуни одговор), али без даљих интерпретација. Да ли је њено мишљење меродавно? Ја бих рекла не превише, јер мене у овом случају не занимају много in vitro приче.


Poslednji članak od strane Doctors for Covid Ethics su banovali na default im sajtu.

Prenose ga drugi, MUST read:

COVID Vaccines: Necessity, Efficacy and Safety

Iz dugačkog članka izdvajam jedan deo pošto iam dosta onih koji su par dana po vakcinisanju bili u "oborenom" stanju - ono nije naivno:

"... 2. Contrary to claims that blood disorders post-vaccination are “rare”, many common vaccine side effects (headaches, nausea, vomiting and haematoma-like “rashes” over the body) may indicate thrombosis and other severe abnormalities. Moreover, vaccine-induced diffuse micro-thromboses in the lungs can mimic pneumonia and may be misdiagnosed as COVID-19. Clotting events currently receiving media attention are likely just the “tip of a huge iceberg”: The vaccines are not safe..." - dakle, ovo profesionalci pišu.
alselone alselone 09:49 06.05.2021

Re: Ovo je tipičan primer phyop ...

dakle, ovo profesionalci pišu.

Na koju konkretnu vakcinu misle?
shmoo shmoo 15:46 04.05.2021

Знаш ме, знам те...

За Солоа...

(Извини, домаћине, на тролу али пошто се већ овде бавимо неким статистикама...)


solo

Realno. Nema ni ukusa ni mirisa a nije covid.

p.s. Novinski naslovi, tv, komšiluk, grad ....blog.....

Srećni praznici probrčkanima i neprobrčkanima.




Пази 'вако (што би рек'о Макса, то није човек, то је калкулатор!):


- блог парастос Покојном Този, неумрлом вољеном вођи једне природним путем одумрле државе - комада 1 (домаћин закључао коментарисање)

- блог о сто пута прежваканим ваксерима и антиваксерима на основу истраживања из 2018, две године пре појаве ковида - комада 1

- блогови гос'н Бобића којима он као и увек несебично промовише искључиво само себе - комада 2

- блог гос'н Чера - комада 1


Свеукупно, блогова комада 5.

И 178 коментара. То је 35,6 коментара по блогу.

Пада нам температура, хладимо се к'о нека лешина, јбг...

И нико нема појма шта радити после пира.


(И после се ти и Чаки питате зашто ме не нема на Блогу Б92 и да нисам не дај боже, пу-пу-пу далеко било, бацио кашику... Па шта да вам кажем, момци...Ја сам добро... А за Блог Б92 видите шта ћете...)

Но, што би ти рекао:


Sve će to narod pozlatiti.














solo solo 17:15 04.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

И нико нема појма шта радити после пира.


,,Što smo blogovali - blogovali smo,,




solo solo 17:50 04.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

блог парастос Покојном Този, неумрлом вољеном вођи једне природним путем одумрле државе - комада 1 (домаћин закључао коментарисање)


Evo zamoljavam Freea da postavi ,,Afterparty ,, blog i da ga otključa.

gedza.73 gedza.73 11:37 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

shmoo
блог парастос Покојном Този, неумрлом вољеном вођи једне природним путем одумрле државе - комада 1 (домаћин закључао коментарисање)

A ko bi ovakve osobe


ubedio u bilo šta?

Dobar deo ovih ljudi je nakon šestomesečnog kursa s uspehom uspeo da kozu A poveže sa kozom B pravom linijom njima je bilo dobro. Učeni su da van njihovog obora mrtve radnike sa proizvodnih traka buržoaski vlasnici fabrika tovare kamionima i iručuju u kamenolome koje kopaju deca pa van tog drila počinju da zuje i da se puše na inforamciju više.

Isto imaš odbrane velikana poput direktora Namenske iz Lučana, Jutke, onog iz Grocke, Palme... Zamisli za dve, tri decenije nekog opštinskog 'čimbenika' poput F-a koji piše blog zahvalnosti Palmi koji je 'uredio-zaposlio Jagodinu i sirotinji davao po 2 000, 3000 hiljade dinara'

Ima neki oficir iz Severne Koreje koji, načičkan ordenjem, u ekstazi govori o VOđi i državi. I ovde neki vole da se oduševljavaju državom u kojoj je na vlasti bila jedna partija i jedan doživotni predsednik tri i po decenije. Ku'ćeš bolji sistem za jednu normalnu, demokratsku i uređenu državu.


nikvet pn nikvet pn 11:59 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

Не дај се Геџо напржити него иди код Фрија лупи препоруку (ко и ја) да им буде топло око срца.
tess1 tess1 12:14 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

да им буде топло око срца.

Ruku na srce, blog jeste za preporuku. Sve: naslov, slika i prc. :)
emilia emilia 12:27 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

i prc. :)





Prc i u vazi buket koji je spasio svet (?).
tess1 tess1 12:36 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

Prc i u vazi buket koji je spasio svet (?).

Emilia, ne znam jel se ljutiš, upitnik je bez uzvičnika ali izolovan, ojačan zagradom.

Slika je perfektna, bolju ne bih odabrala. Ništa tumačiti ni zamjeriti.
niccolo niccolo 12:41 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

Пази 'вако

A niko da objavi blog gde ćemo braći Meksikancima da čestitamo 5. maj...
emilia emilia 12:58 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

tess1
Prc i u vazi buket koji je spasio svet (?).

Emilia, ne znam jel se ljutiš, upitnik je bez uzvičnika ali izolovan, ojačan zagradom.

Slika je perfektna, bolju ne bih odabrala. Ništa tumačiti ni zamjeriti.





Ne ljutim se. Htela sam da ostanem u duhu naslova ovog bloga i u isto vreme ga sjedinim sa utiskom sa tog drugog bloga oličenom u prc sažimanju sa buketom.
tess1 tess1 13:16 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

Ne ljutim se.

Ok. :)

Htela sam da ostanem u duhu naslova ovog bloga i u isto vreme ga sjedinim sa utiskom sa tog drugog bloga oličenom u prc sažimanju sa buketom.

Slika je efektna, ne sažima se prc sa buketom, il, ne bih ni rekla buket nego cvijeće u zemljanoj vazi, jarko crvene boje (cvijeće u saksiji, il ubrano iz bašte ispod prozora stare kuće, il cvijeće sa partizanskog groblja zaraslog u travu) ispred crno-bijele slike čovjeka bez činova, običnog, partizana (da je u admiralskoj uniformi, bijeloj, ili u nekom kicoškom talijanskom odijelu sa prstenom na ruci, ne bi bilo efektno kao ova slika pomena ali ona nije na zidu, ne, skinuta da je prebrišu u nekom predvorju škole, dan pred svečanost) ..

Prc je poruka drugarima, il? :)
tess1 tess1 13:18 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

Kaže li se skinuta?, što mi je nešto čudna riječ. Mh.
vcucko vcucko 13:44 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

niccolo
Пази 'вако

A niko da objavi blog gde ćemo braći Meksikancima da čestitamo 5. maj...

zilikaka zilikaka 16:26 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

Ruku na srce, blog jeste za preporuku. Sve: naslov, slika i prc. :)

Naročito prc. Zacenila sam se kad sam pročitala. Odlično urađeno, skoro nismo imali tako nešto kratko a efektno.
emilia emilia 16:39 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

cvijeće u zemljanoj vazi, jarko crvene boje





Kad bi ove ruže znale
pred kakvog su gada stale
pustile bi suzu koju
da ublaže tugu svoju.
haklberi_tom haklberi_tom 17:04 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

gedza.73
shmoo
блог парастос Покојном Този, неумрлом вољеном вођи једне природним путем одумрле државе - комада 1 (домаћин закључао коментарисање)

A ko bi ovakve osobe


ubedio u bilo šta?

Dobar deo ovih ljudi je nakon šestomesečnog kursa s uspehom uspeo da kozu A poveže sa kozom B pravom linijom njima je bilo dobro. Učeni su da van njihovog obora mrtve radnike sa proizvodnih traka buržoaski vlasnici fabrika tovare kamionima i iručuju u kamenolome koje kopaju deca pa van tog drila počinju da zuje i da se puše na inforamciju više.

Isto imaš odbrane velikana poput direktora Namenske iz Lučana, Jutke, onog iz Grocke, Palme... Zamisli za dve, tri decenije nekog opštinskog 'čimbenika' poput F-a koji piše blog zahvalnosti Palmi koji je 'uredio-zaposlio Jagodinu i sirotinji davao po 2 000, 3000 hiljade dinara'

Ima neki oficir iz Severne Koreje koji, načičkan ordenjem, u ekstazi govori o VOđi i državi. I ovde neki vole da se oduševljavaju državom u kojoj je na vlasti bila jedna partija i jedan doživotni predsednik tri i po decenije. Ku'ćeš bolji sistem za jednu normalnu, demokratsku i uređenu državu.



Ne ponovilo se!
tess1 tess1 18:08 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

Naročito prc. Zacenila sam se kad sam pročitala. Odlično urađeno, skoro nismo imali tako nešto kratko a efektno.

Upravo. :)
tess1 tess1 18:08 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

Kad bi ove ruže znale
pred kakvog su gada stale
pustile bi suzu koju
da ublaže tugu svoju.

O, Emili. :)
shmoo shmoo 18:27 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

gedza.73
shmoo
блог парастос Покојном Този, неумрлом вољеном вођи једне природним путем одумрле државе - комада 1 (домаћин закључао коментарисање)

A ko bi ovakve osobe


ubedio u bilo šta?




У праву си... Нико.

Али у праву је и Никвет. Фријев вицкасти прц блог и јесте за прц препоруку.

Јуче баш питах Фрија да ли је у 15:05 устао и стајао мирно. Каже јесте... Ја му кажем да сам ја заборавио на то. Јебига, нема више оних сирена да нас на то подсете...

Да устанемо и стојимо мирно читав минут док сирене завијају к'о да нас Американци опет бомбардују к'о '44. и '99. и то сваког 4. маја у 15:05, ма где год се ми затекли, на радном месту, у школи, на улици, а неки богами стану мирно и у својим кућама иако тренутно нико од укућана није ту и нема ко да их гледа и пријављује тамо где треба ако не одају пошту лику и делу и данас међу Сербљима никад умрлог (андед?) некадашњег аустроугарског каплара који се није звао ни Хитлер ни Фриц Крлежа и за кога су Покојни Тоза или Сава Савановић у српском народу прави аматери.







shmoo shmoo 19:05 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

zilikaka
Ruku na srce, blog jeste za preporuku. Sve: naslov, slika i prc. :)

Naročito prc. Zacenila sam se kad sam pročitala. Odlično urađeno, skoro nismo imali tako nešto kratko a efektno.



Слажем се у потпуности, драге моје даме.



И ја сам се слатко насмејао заједно са вама.

Не зна се ко је духовитији, да ли Анета Ковачић са Дневника РТС или Фрихенд.


Иако многи мисле да тој дами овако нешто заиста није смело никако да се деси у Србији у 2021. години, четири деценије после званично објављене смрти неумрлог Вође!



Још да се јучерашњи датум поклопио и са Васкрсом који је био само два дана раније...

Имали бисмо комплетан доживљај.

Ипак, све је то на крају одлично испало и срећно се завршило као и у сваком холивудском филму.





Povodom godišnjice smrti Josipa Broza Tita, voditeljka Aneta Kovačić je čitala segment posvećen doživotnom predsedniku Jugoslavije, pa mu pogrešila ime. Umesto Josip, izgovorila je Josif i razljutila mnoge.

Tviterom se šeruje video njenog lapsusa, koji je postao viralan i ljudi se u čudu pitaju kako je moglo da joj se desi ovako nešto.

"Ovo je sramota", "Čovek je vladao decenijama, ona mu ni ime ne zna", "Sad su ispod imena gosta koji se uključio napisali socijolog, umesto sociolog, šta drugo očekivati" - pišu ljudi po mrežama.













П.С. - А за Фрихенда:





shmoo shmoo 19:19 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

niccolo
Пази 'вако

A niko da objavi blog gde ćemo braći Meksikancima da čestitamo 5. maj...



Нико, брате!

Нико не мисли на јадне Мексиканце.

А није им лако.

У овом повијесном тренутку.

solo solo 19:23 05.05.2021

Achtung, achtung, es wird bekannt gegeben!

shmoo
Јебига, нема више оних сирена да нас на то подсете...



Ko to kaže ko to laže!

Drago počinji!!



Onoi 4K je greška - treba da piše 4 maj

p.s.

Đekna für immer

gedza.73 gedza.73 19:30 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

nikvet pn
Не дај се Геџо напржити него иди код Фрија лупи препоруку (ко и ја) да им буде топло око срца.

Ne mogu iz više razloga (jedan od njih nije onaj u kome je fri pisao daleko gore o velikanu nego mnogi... nešto poput Duo Peščanik u slučaju Đinđić).

Neću da budem u istom košu sa Drugom Mrkom, Drugom Slobom i Drugom Borisov Stefanovićem. Takođe neću da budem u grupi sa ljudima kojima je sistemska država u kojoj Vlasnik (Tito u ovom slučaju) ima Goli otok (Tito u ovom slučaju). Sređeno društvo im se svodi na 'da je Tito živ otvorio bi Goli otok za lopove' i da se taj Vlasnik države 35 godina nije držao zakona kao pijan plota.

Pominjao sam već da je pozerima Velikan sahranjen u tuđem ukradenom dvorištu pa kad se već toliko trte neka skupe novac i isplate vlasniku imovinu.

Na kraju ću da citiram boljeg čoveka od mnogih Titovih 'krezubih' pijonira i botova SKJ sendvičara

Novinari su ga pitali da li je tačno da se sreo i s Titom.

“Ja? Promenili ste ime. Neki Bata jeste bio sa Titom, ja nisam. Ja sam Tita video samo iz kola kad je mahao. A ako je on mene video…

Znate, ne ulazim u biografije ljudi koje mnogo ne cenim.”


shmoo shmoo 19:38 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

solo
Јебига, нема више оних сирена да нас на то подсете...



Ko to kaže ko to laže!

Drago počinji!!



Onoi 4K je greška - treba da piše 4 maj




Дај, бре, јеси баш морао да ме подсећаш?

Ја таман одсвирам неку подневну шизелу те 1999, а онда са терасе Шумарског факултета угледам моју кеву како замиче за угао и иде на пијацу са зембилима у рукама, па стала на том ћошку раскрснице и маше нешто рукама и виче према тераси на којо0ј ме види...

Не чујем је, али јој са усана јасно читам:

"Терај се бре, мали, у пичку лепу материну!!! Је л' ти јасно!"

И зато ја брате, кад год видим и чујем сирену, помислим како мене чак ни рођена мајка није могла да воли.

Јбг.







solo solo 19:40 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

Нико не мисли на јадне Мексиканце.


Zato na neke meksikanke ....

Za Tasu i Čarlija druga strofa treći red en vivo.



Dobro ba i za Freea.

gedza.73 gedza.73 19:42 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

niccolo
Пази 'вако

A niko da objavi blog gde ćemo braći Meksikancima da čestitamo 5. maj...



shmoo shmoo 19:48 05.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

solo
Нико не мисли на јадне Мексиканце.


Zato na neke meksikanke ....

Za Tasu i Čarlija druga strofa treći red en vivo.

Dobro ba i za Freea.





Y de encontrarte


?




milisav68 milisav68 09:49 06.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

tess1

Prc je poruka drugarima, il? :)

Jeste, izgubio mi Tadić, pa ću da se kurčim Titom, on je jebavo Sofiju Loren i Elizabet Tejlor, a i bilo mu milion ljudi na sahrani.

Američka vrata dihtuju u pizdu materinu :)
tess1 tess1 11:37 06.05.2021

Re: Знаш ме, знам те...

Jeste, izgubio mi Tadić, pa ću da se kurčim Titom

Čovjek je sanjar, šta'š.. :)
solo solo 17:42 04.05.2021

А за Блог Б92 видите шта ћете...)



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana