Gradjanske inicijative

STOP bahatim, nasilničkim vozačima!

Filip Mladenović RSS / 19.04.2021. u 11:18

Andrea Bojanić
Andrea Bojanić
Andrein predlog - Inicijativa za promenu odredbi Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i Krivičnog zakonika Republike Srbije

Kao građanka/građanin Republike Srbije svojeručnim potpisom potvrđujem vlastitu saglasnost sa tekstom Andreinog predloga - inicijative za promenu ODREDBI ZAKONA O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA i KRIVIČNOG ZAKONIKA REPUBLIKE SRBIJE, koju su sastavili advokati Danko Cvejić i Nenad Janković, novinar Filip Mladenović, priređivač knjige https://andreabojanic.wordpress.com/ i Andrein otac Savo Bojanić.

                                                             O B R A Z L O Ž E N J E

Na žalost, statistike pokazuju da se po broju poginulih lica u saobraćajnim nesrećama, gledano prema broju stanovnika, Srbija uz Rumuniju i Bugarsku nalazi među najnebezbednijim državama u Evropi. Istovremeno, statistika pokazuje da je u našoj zemlji trend da se za krivična dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja izriču paradoksalno blage kazne, kojima se evidentno ne ostvaruje pozitivan efekat kaznene politike.

Čak više od 67% svih kazni, koje su izrečene za krivična dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja, otpada na uslovne osude, zatim slede novčane kazne, dok se u svega oko 10% slučajeva izriču zatvorske kazne. Dosuđene zatvorske kazne uglavnom su blage i često ispod propisanog minimuma.

Nakon što se desio tragičan događaj u Nišu 4. januara 2021, kada su smrtno stradali pešaci dvanaestogodišnji Andrej Prekljušaj i četrdesetosmogodišnji Dejan Ilić, otac troje dece, među građankama i građanima se osetilo veliko nespokojstvo i zabrinutost za svoju decu, kao i nezadovoljstvo povodom blage kaznene politike, kada su u pitanju krivična dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja. To je nametnulo potrebu da se izvrši promena određenih članova Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i Krivičnog zakonika Republike Srbije.

U Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima predlažemo izmenu članova 43 i 44 na taj način što će opšte ograničenje u naseljenim mestima biti 30 km/h umesto dosadašnjih 50 km/h i opšte ograničenje na auto-putevima 100 km/h umesto dosadašnjih 130 km/h.

Koliki je značaj poštovanja ograničenja brzine u naseljenim mestima vidi se već iz same činjenice da se sa svakim kilometrom prekoračenja brzine drastično povećava put kočenja, pri čemu se višestruko smanjuje šansa pešaka da preživi nalet vozila. Najosetljiviji učesnici u saobraćaju jesu biciklisti, pešaci i posebno deca. Ovi učesnici u saobraćaju predstavljaju najvredniju zaštitnu kategoriju, jer su suočeni sa vrlo malom verovatnoćom da prežive nalet vozila koje je prekoračilo brzinu. Gradovi Oslo i Helsinki već su uveli smanjenje brzine na 30 km/h i u ta dva grada za godinu dana nijedan biciklista ili pešak nije smrtno stradao.

Ograničenjem brzine od 100 km/h na auto-putevima, povećala bi se bezbednost putnika i smanjio broj saobraćajnih nesreća pri velikim brzinama.

Mada nepopularne mere ograničenja od 30 km/h i 100 km/h pokazale su se u praksi kao vrlo efikasne, pa kada ih uvode zemlje sa znatno kvalitetnijim voznim parkom poput Norveške, Belgije, Holandije i Španije, tim pre bi morala i Srbija.

Takođe, predlažemo izmenu i člana 330 stav 1 ZOBS-a u smislu da će vozači biti kažnjavani za navedene prekršaje u tom članu i zatvorskom i novčanom kaznom, a ne kao do sada, ili zatvorskom ili novčanom kaznom.

U Krivičnom zakoniku Republike Srbije predlažemo sledeće izmene u smislu pooštravanja kazni:

- U članu 297, stav (2) umesto od 2 do 12 godina zatvorske kazne, ako je nastupila smrt jednog ili više lica, predlažemo strožiju kaznu zatvora od 5 do 15 godina, kao za ubistvo.

- Kazna za nasilničku vožnju sa smrtnim ishodom - 30 godina zatvora.

- Uvodi se kazna: trajna zabrana upravljanja motornim vozilom.

Uvereni smo da će HITNIM usvajanjem i doslednom primenom ovih izmena zakonskih odredbi biti spaseno mnogo ljudskih života u Srbiji, a naročito dece, i da žrtva Andree Bojanić i mnogih drugih neće biti uzaludna.


U Beogradu, 19. aprila 2021.


KONTAKT za pitanja: andreina.inicijativa@gmail.com

LINK ZA POTPISIVANJE PETICIJE: https://forms.gle/H89iYuokJCKbwjWh9

Atačmenti



Komentari (101)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

principessa_etrusca principessa_etrusca 11:56 19.04.2021

Брзина

Ограничење брзина на аутопуту на 100км/сат је нереалистично и ако би се увело, дошло би до МАСОВНОГ кршења тог ограничења. Ограничење на 30 км/сат у насељеном месту, ditto.

Да би била прихваћена и поштовала се, правила и ограничења треба да буду РАЗУМНА.

Ја имам потврду о плаћеној казни када сам пре 30+ година прешла Васину ван пешачког прелаза, вероватно само 10 метара од прелаза испред позоришта и извесно када није било надолазећих кола. То је слика и прилика апсурдности неког правила.

Наравно, ограничења брзине треба да постоје, а прекорачења треба да се кажњавају и то сразмерно висини прекорачења, јер је онај ко у зони 50 км/сат вози 80км/сат је неупоредиво већа опасност од оних који возе 52км/сат.

Иначе, ти си се фокусирао на брзину, а прекорачење брзине је ипак само један начин угрожавања безбедности саобраћаја. Рецимо, ко пије и вози, или је под другим дејством, треба да изгуби дозволу на неко време, а ако вози под суспензијом, да добије затворску казну.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:07 19.04.2021

Re: Брзина

Andreina inicijativa radjena je u duhu najnovijih evropskih standarda.

Ograničenje brzine na 30km/h u naseljenim mestima nije važno samo zbog čuvanja života biciklista i pešaka, naročito dece.

Smanjuje se i nivo zagadjenosti vazduha, a vozači se tako indirektno stimulišu ili da voze bicikle ili da više hodaju, što u epilogu znači zdraviji život i manje opterećenje zdravstvenih fondova jedne države.
milisav68 milisav68 12:20 19.04.2021

Re: Брзина

principessa_etrusca
Ограничење брзина на аутопуту на 100км/сат је нереалистично и ако би се увело, дошло би до МАСОВНОГ кршења тог ограничења. Ограничење на 30 км/сат у насељеном месту, ditto.

Да би била прихваћена и поштовала се, правила и ограничења треба да буду РАЗУМНА.

A i treba da se sprovode.

Po gradovima već postoji ogranićenje brzine do 30 km/h oko škola sa ležećim policajcima i kamerama.

Takođe, u gradovima postoji problem što svojevremeno nisu rađene obilaznice, čak ni oko Beograda, gde autoput prolazi kroz sam grad.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:31 19.04.2021

Re: Брзина

Filip Mladenović
Andreina inicijativa radjena je u duhu najnovijih evropskih standarda.

Ograničenje brzine na 30km/h u naseljenim mestima nije važno samo zbog čuvanja života biciklista i pešaka, naročito dece.

Smanjuje se i nivo zagadjenosti vazduha, a vozači se tako indirektno stimulišu ili da voze bicikle ili da više hodaju, što u epilogu znači zdraviji život i manje opterećenje zdravstvenih fondova jedne države.

Градови, и у оквиру њих различити делови градова, толико се разликују по урбанизму, да ограничење на 30км/сат не може бити универзално, односно наравно може, али као једно лажно и потпуно моронско решење.

Најефикаснији начини за смањење загађења је пре свега побољшање јавног превоза, безбедне бициклистичке стазе, стимулисање електричних и хибридних возила итд.

А брзина је и тако само један начин исказивања возачке бахатости и угрожавања безбедности.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:40 19.04.2021

Re: Брзина

U Španiji, gde je gradjanstvo po mentalitetu sličnije našem nego u Belgiji ili u Švedskoj, insistira se na ograničenju od 30 km/h: Primer Španije, Holandije i Belgije - prestonice Brisel: https://www.eltis.org/in-brief/news/new-spanish-law-require-30-kmh-speed-limit-urban-areas
st.jepan st.jepan 12:41 19.04.2021

Re: Брзина

Најефикаснији начини за смањење загађења је пре свега побољшање јавног превоза, безбедне бициклистичке стазе, стимулисање електричних и хибридних возила итд.

Sa sadašnjom tehnologijom šaržiranja energije, tj sa sada raspoloživim akumulatorima, zagađenje se ne smanjuje, već samo dislocira. Litijum, koji je tu ključan, dobija se eko-uništenjem ogromnih prostranstava negde drugde.
Auti u Amerikama - auspusi u Srbijama.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:35 19.04.2021

Re: Брзина

Filip Mladenović
U Španiji, gde je gradjanstvo po mentalitetu sličnije našem nego u Belgiji ili u Švedskoj, insistira se na ograničenju od 30 km/h: Primer Španije, Holandije i Belgije - prestonice Brisel: https://www.eltis.org/in-brief/news/new-spanish-law-require-30-kmh-speed-limit-urban-areas

Како се, сасвим очекивано испоставило, у чланку дословце пише:

- The speeds on single lane roads with a pavement which does not differ in height from the road's surface will now be limited to 20 km/h.

- Roads with a single lane each way will be limited to 30 km/h.

- Roads with 2 or more lanes each way will remain unchanged with a limit of 50 km/h.

Значи, не ради се о универзалном ограничењу на 30км/сат, већ о ограничењу од 20 до 50км/сат, у зависности од типа улице, односно практично од дела града (хинт Дорћол и Нови Београд).
djoka_l djoka_l 14:34 19.04.2021

Re: Брзина

Ma ne lupaj. Još jedan od tvojih glupih predloga.
Opšte je poznato da je optimalna potrošnja većine automobila pri brzini od 90-100 km/h. Još samo fali da predložiš da u naseljenim mestima auto mora da se gura. Tek što bi to učinilo čuda za ekologiju. Ono što, očigledno, ne znaš da postoji znak za zonu škole gde je ograničenje 30 km/h. Tako je i po drugim Evropskim državama. POSTOJE mesta gde je ograničenje 30, ali nije generalno ograničenje.


Filip Mladenović Filip Mladenović 14:35 19.04.2021

Re: Брзина

Poenta je bila u tome da ste u prvom komentaru APSOLUTNO odbili mogućnost da u naseljenim mestima ograničenje bude 30 km/h.

I sada, kada sam naveo konkretne primere iz nekoliko zemalja i prestonice EU Brisela, Vi...
haklberi_tom haklberi_tom 19:21 19.04.2021

Re: Брзина

Filip Mladenović
Andreina inicijativa radjena je u duhu najnovijih evropskih standarda.

Ograničenje brzine na 30km/h u naseljenim mestima nije važno samo zbog čuvanja života biciklista i pešaka, naročito dece.

Smanjuje se i nivo zagadjenosti vazduha, a vozači se tako indirektno stimulišu ili da voze bicikle ili da više hodaju, što u epilogu znači zdraviji život i manje opterećenje zdravstvenih fondova jedne države.

Smanjuje se nivo zagađenosti ako istu relaciju pređeš vozeći drugom brzinom umesto trećom?

principessa_etrusca principessa_etrusca 14:53 19.04.2021

Питање за предлагача



Овај мали задатак не захтева веће математичко знање од онога што се научи у основној школи. Дакле, ако је пречник великог полукруга 3, колика је дужина АВ?

Filip Mladenović Filip Mladenović 15:33 19.04.2021

Re: Питање за предлагача

Za odgovore na neka pitanja nije dovoljno samo matematičko znanje. Potrebni su i etički kod, saosećanje, solidarnost...
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:08 19.04.2021

Re: Питање за предлагача

Filip Mladenović
Za odgovore na neka pitanja nije dovoljno samo matematičko znanje. Potrebni su i etički kod, saosećanje, solidarnost...

Закони који регулишу саобраћај се не праве због саосећања и солидарности, већ да би се обезбедило да се саобраћај одвија на безбедан начин за све учеснике.

Замишљаш да си нека морална громада, а за почетак је крајње неетично због сопствене јефтине промоције злоупотребљавати трагично погинулу девојчицу.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:55 19.04.2021

Re: Питање за предлагача

principessa_etrusca
Filip Mladenović
Za odgovore na neka pitanja nije dovoljno samo matematičko znanje. Potrebni su i etički kod, saosećanje, solidarnost...

Закони који регулишу саобраћај се не праве због саосећања и солидарности, већ да би се обезбедило да се саобраћај одвија на безбедан начин за све учеснике.

Замишљаш да си нека морална громада, а за почетак је крајње неетично због сопствене јефтине промоције злоупотребљавати трагично погинулу девојчицу.


Da, da bi se ubuduće sprečile tolike pogibije u saobraćaju publikovana je ova peticija.

Tri deteta su poginula od početka 2021. godine!

Da je novi ZOBS preko potreban, kažu i u Agenciji za bezbednost saobraćaja, govori podatak da najviše stradalih u saobraćajnim nezgodama čine vozači i putnici u putničkim vozilima – oko 46%, da 25% svih poginulih u saobraćaju čine pešaci, dok je svaki deseti usmrćeni - motociklista.
docsumann docsumann 17:22 19.04.2021

Re: Питање за предлагача



2√2
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:03 20.04.2021

Re: Питање за предлагача

docsumann


2√2

Браво, Доксе.
(Не знам само шта радимо овде пробајући да објаснимо шта пише у неком тексту.)
tess1 tess1 08:33 20.04.2021

Re: Питање за предлагача

неетично због сопствене јефтине промоције

Uh, da ovo nije malo prestrogo.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:14 20.04.2021

Re: Питање за предлагача

tess1
неетично због сопствене јефтине промоције

Uh, da ovo nije malo prestrogo.

Могуће, али мислим да ипак није. Чак и под претпоставком да је Филипова оригинална намера племенита, он је унизио својим приступом.

Са једне стране промена закона је сада његовa idée fixe, Боже-ми-прости као вакцинација за Била Гејца, а са друге, стварно не подносим оволику аљкавост и ово преношење без разумевања текстова по принципу што-је-баби-мило...
tess1 tess1 10:53 20.04.2021

Re: Питање за предлагача

Могуће, али мислим да ипак није. Чак и под претпоставком да је Филипова оригинална намера племенита, он је унизио својим приступом.

Sinoć je ovde bio zemljotres, drugi u skoro mjesec dana, prošli predveče sam bila sama, nešto čitala i nastavila čitati, no, noćas se prvo probudim par sekundi prije zemljotresa, otvorim oči mirno kao u dobrom hororu, kad, čujem istu škripu stalaže za knjige, nije talas ni stigao do mene ja sam već bila kraj djetetove sobe. Dvije ekstremne situacije i dve različite reakcije. Tako i Filip sada, njegova dobronamjernost je uvijek ekstremna, sad je ekstremnija. Ne vidim jak razlog da matirate ovu istrajnost.

Il, sjetih se, čini mi se E. Jonesko je rekao, uvijek je bilo dovoljno razloga da me mrze, nikad dovoljno da me vole. Itd.
not2old2rock not2old2rock 14:57 19.04.2021

штангла је из Раја изашла


За почетак,
изненађен сам, ма шта изненађен, забезекнут сам да је наш Филипидипи пропустио прилику да свом идеолошком сабрату, штанглом опаљеним (недовољно?) напише неки срцепарајући блог, уз стандардно неограничену употребу термина "фашизам"? Да није стигла другачија директива???

И реч-две о теми. Филипидипи, да ли је реално да неки распуштени клинац робија колико и убица председника Владе?
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:30 19.04.2021

Re: штангла је из Раја изашла

not2old2rock

За почетак,
изненађен сам, ма шта изненађен, забезекнут сам да је наш Филипидипи пропустио прилику да свом идеолошком сабрату, штанглом опаљеним (недовољно?) напише неки срцепарајући блог, уз стандардно неограничену употребу термина "фашизам"? Да није стигла другачија директива???

И реч-две о теми. Филипидипи, да ли је реално да неки распуштени клинац робија колико и убица председника Владе?


Da li biste napisali isti komentar da je BMW džipom na pešačkom prelazu udarena, izuvena iz obe patike i odbačena 29 metara Vaša ćerka, sestra, supruga, majka?
not2old2rock not2old2rock 16:53 19.04.2021

Re: штангла је из Раја изашла

Filip Mladenović
not2old2rock

За почетак,
изненађен сам, ма шта изненађен, забезекнут сам да је наш Филипидипи пропустио прилику да свом идеолошком сабрату, штанглом опаљеним (недовољно?) напише неки срцепарајући блог, уз стандардно неограничену употребу термина "фашизам"? Да није стигла другачија директива???

И реч-две о теми. Филипидипи, да ли је реално да неки распуштени клинац робија колико и убица председника Владе?


Da li biste napisali isti komentar da je BMW džipom na pešačkom prelazu udarena, izuvena iz obe patike i odbačena 29 metara Vaša ćerka, sestra, supruga, majka?

Може ли та патетика икако бар на двојку? Да скратим, снајпер, председник Владе - пијани балавац?

Filip Mladenović Filip Mladenović 17:56 19.04.2021

Re: штангла је из Раја изашла

Za nekoga patetika, a za drugoga empatija.
not2old2rock not2old2rock 21:26 19.04.2021

Re: штангла је из Раја изашла

Filip Mladenović
Za nekoga patetika, a za drugoga empatija.


За убиство из нехата, за неког балавца који је тати мазнуо кључеве иста казна као и за оног што је снајпером циљао и убио председника Владе?
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:15 19.04.2021

Re: штангла је из Раја изашла

Ubistvo je ubistvo, da li automobilom ili snajperom, nožem ili štanglom.

Za ubistvo premijera 40 godina zatvora, za ubistvo pešaka nasilničkom vožnjom u pijanom ili u drogiranom stanju - 30 godina zatvora.
not2old2rock not2old2rock 23:20 19.04.2021

Re: штангла је из Раја изашла

Filip Mladenović
Ubistvo je ubistvo, da li automobilom ili snajperom, nožem ili štanglom.

Za ubistvo premijera 40 godina zatvora, za ubistvo pešaka nasilničkom vožnjom u pijanom ili u drogiranom stanju - 30 godina zatvora.


Није лако бити ти, како ли је тек твојима...
principessa_etrusca principessa_etrusca 07:11 20.04.2021

Re: штангла је из Раја изашла

Filip Mladenović
Ubistvo je ubistvo, da li automobilom ili snajperom, nožem ili štanglom.

Za ubistvo premijera 40 godina zatvora, za ubistvo pešaka nasilničkom vožnjom u pijanom ili u drogiranom stanju - 30 godina zatvora.


Можда би могао да се распиташ шта значи "предумишљај" и зашзо је предумишљај значајан у квалификацији кривичних дела.
docsumann docsumann 10:04 20.04.2021

Re: штангла је из Раја изашла

Filip Mladenović
Ubistvo je ubistvo, da li automobilom ili snajperom, nožem ili štanglom.


e jbg, bar ti kao novinar ne bi smio da se frljaš ovakvim formulacijama.

postoji ubistvio iz nehata, iz afekta, u samodobrani, sa i bez predumišljaja, iz koristoljublja, svirepo ubistvo,... sve to sud vaga i shodno tome odrezuje različite kazne, od godinu-dvije pa do 30 godina zatvora.


dakle i po pravu i po babu razlika je ogromna.
highshalfbooze highshalfbooze 15:48 19.04.2021

Ko to opet ne govori istinu :-)

Filip Mladenović
Mada nepopularne mere ograničenja od 30 km/h i 100 km/h pokazale su se u praksi kao vrlo efikasne, pa kada ih uvode zemlje sa znatno kvalitetnijim voznim parkom poput Norveške, Belgije, Holandije i Španije, tim pre bi morala i Srbija.


Norway has two general speed limits:

50 km/h in densely populated areas.
80 km/h in sparsely populated areas.

The general speed limits in Belgium are as follows:


30 km/h (19 mph) in the entire Brussels-Capital Region, with the exception of certain main axes with dedicated higher speed limitation panels [1]
50 km/h (31 mph) within built-up areas;
70 km/h (43 mph) outside built-up areas in the Flemish Region1;
90 km/h (56 mph) outside built-up areas in the Wallonia region;
120 km/h (75 mph) on roads with at least two two-lane roadways separated by a median, and on freeways.

The default speed limits in the Netherlands are:

50 km/h (31 mph) inside built-up areas,
80 km/h (50 mph) outside built-up areas,
100 km/h (62 mph) on expressways (autowegen), and, as of March 16, 2020,
100 km/h from 6:00 to 19:00 and
130 km/h from 19:00 to 6:00 on motorways

Izvor: Wikipedia

A sada ti pokaži izvor svojih informacija da su se te mere o kojima ti pričaš pokazale kao efikasne, zapravo navedi izvor da su uopšte tačne te informacije koje tako lako javno saopštavaš.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:38 19.04.2021

Re: Ko to opet ne govori istinu :-)

Evo izvora: https://www.eltis.org/in-brief/news/new-spanish-law-require-30-kmh-speed-limit-urban-areas
docsumann docsumann 18:17 19.04.2021

Re: Ko to opet ne govori istinu :-)

nisam saobraćajni inžinjer, ali mi se čini da problem, slično kao i sa grugim propisima, nije u neadekvatnosti postojećih ograničenja brzine u saobraćaju, već u nepridržavanju istih od strane nesavjesnih vozača.

tako da ne.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:20 19.04.2021

Re: Ko to opet ne govori istinu :-)

Problem je i u ovome što je navedeno u uvodu Andreinog predloga:

Više od 67% svih kazni, koje su izrečene za krivična dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja, otpada na uslovne osude, zatim slede novčane kazne, dok se u svega oko 10% slučajeva izriču zatvorske kazne. Dosuđene zatvorske kazne uglavnom su blage i često ispod propisanog minimuma.
docsumann docsumann 18:53 19.04.2021

Re: Ko to opet ne govori istinu :-)

Filip Mladenović
Problem je i u ovome što je navedeno u uvodu Andreinog predloga:

Više od 67% svih kazni, koje su izrečene za krivična dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja, otpada na uslovne osude, zatim slede novčane kazne, dok se u svega oko 10% slučajeva izriču zatvorske kazne. Dosuđene zatvorske kazne uglavnom su blage i često ispod propisanog minimuma.


ok, i kakve veze imaju predlozi za dodatna ograničenja brzine sa tom statistikom?


gedza.73 gedza.73 19:08 19.04.2021

Re: Ko to opet ne govori istinu :-)

docsumann
ok, i kakve veze imaju predlozi za dodatna ograničenja brzine sa tom statistikom?

Filip Mladenović
Smanjuje se i nivo zagadjenosti vazduha


Sapienti sat
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:14 20.04.2021

Re: Ko to opet ne govori istinu :-)

Filip Mladenović
Evo izvora: https://www.eltis.org/in-brief/news/new-spanish-law-require-30-kmh-speed-limit-urban-areas

И још једном да цитирам вербатим тај чланак:

Amongst the package of legal reforms, a Royal Decree was approved to amend the General Circulation Regulations and the General Vehicle Regulations on urban traffic measures. The purpose of these changes is to reduce the death toll on roads in cities, which increased marginally between 2018 and 2019, whilst regulating newly emerging modes of urban mobility.

The standard sets the new speed limits on urban roads, based on their classification:

* The speeds on single lane roads with a pavement which does not differ in height from the road's surface will now be limited to 20 km/h.
* Roads with a single lane each way will be limited to 30 km/h.
* Roads with 2 or more lanes each way will remain unchanged with a limit of 50 km/h.

The new limits will be applied 6 months after their announcement in the Official Gazette of the State. This will allow time for drivers to familiarise themselves with the changes and for local authorities to implement the necessary signage.


Где пише, Филипе, то што ти тврдиш да пише у том чланку?
docsumann docsumann 10:07 20.04.2021

Re: Ko to opet ne govori istinu :-)

principessa_etrusca
Filip Mladenović
Evo izvora: https://www.eltis.org/in-brief/news/new-spanish-law-require-30-kmh-speed-limit-urban-areas

И још једном да цитирам вербатим тај чланак:

Amongst the package of legal reforms, a Royal Decree was approved to amend the General Circulation Regulations and the General Vehicle Regulations on urban traffic measures. The purpose of these changes is to reduce the death toll on roads in cities, which increased marginally between 2018 and 2019, whilst regulating newly emerging modes of urban mobility.

The standard sets the new speed limits on urban roads, based on their classification:

* The speeds on single lane roads with a pavement which does not differ in height from the road's surface will now be limited to 20 km/h.
* Roads with a single lane each way will be limited to 30 km/h.
* Roads with 2 or more lanes each way will remain unchanged with a limit of 50 km/h.

The new limits will be applied 6 months after their announcement in the Official Gazette of the State. This will allow time for drivers to familiarise themselves with the changes and for local authorities to implement the necessary signage.


Где пише, Филипе, то што ти тврдиш да пише у том чланку?


jel mogu ja ... u Filipovom maniru?

najveće ograničenje je ograničenje sposobnosti zdravog rasuđivanja kojem su građani Srebije svakodnevno izloženi.



apacherosepeacock apacherosepeacock 11:01 20.04.2021

Re: Ko to opet ne govori istinu :-)

The default speed limits in the Netherlands are:


Na (holandski) autoput ne smeš ni da se priključiš ispod 100kmh inače ugrozavaš bezbednost. Na priključnoj traci za autoput već moraš da ostvariš preko 90kmh..


Inače, pošto ne priznaju vozačke dozvole van EU mora za holandsku vozačku ponovo da se polaže.
gvozden1 gvozden1 19:33 19.04.2021

Filipe

Imaš li ti kola, voziš li, znaš li kolika je to brzina 30 na sat, ili 100 na autoputu?
Filip Mladenović Filip Mladenović 19:47 19.04.2021

Re: Filipe

Znam, pošto kolima odlazim po sinove i unuke u njihove škole. A u zoni škole /ulica u kojoj je škola i okolne ulice/ maksimalna dozvoljena brzina je 30km/h.
predatortz predatortz 19:51 19.04.2021

Re: Filipe

gvozden1
Imaš li ti kola, voziš li, znaš li kolika je to brzina 30 na sat, ili 100 na autoputu?


Besmislica!
I 50 na sat u naseljenom mestu je besmislica.
Ako je decenijama važilo ograničenje 60 km/h u naseljenom mestu, a automobili su imali drastično lošije kočione sisteme od današnjih, ne vidim razlog da se ta granica pomera.
Na stranu to da je mnogo veće opterećenje, i za vozača i za vozilo, voziti 50 km/h nego li voziti 60 km/h.
gvozden1 gvozden1 20:02 19.04.2021

Re: Filipe

Besmislica

I meni izgleda kao apsolutna besmislica koja bi samo iritirala ljude a ništa se ne bi popravilo stanje.

Ne znam šta se to može izbeći pri 30 na sat, a što ne može na 50.

A saobraćaj bi sigurno sporije tekao, gužve bi bile sigurno veće.



Filip Mladenović Filip Mladenović 20:08 19.04.2021

Re: Filipe

Prekoračenje brzine od samo 10km/h (umesto 50 km/h brzina 60 km/h) znači dvostruko manje šanse da pešak preživi nalet vozila.
nsarski nsarski 20:32 19.04.2021

Re: Filipe

gvozden1
Imaš li ti kola, voziš li, znaš li kolika je to brzina 30 na sat, ili 100 na autoputu?


Ja bih Filipa pitao sledeće: imaš li ti pojma kakve bi posledice po trgovinu, ekonomiju Srbije i međunarodni transport kroz Srbiju imalo ograničenje na 100km/h na autoputu? U Evropi u kojoj je bezmalo svugde to ograničenje 130km/h.
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:37 19.04.2021

Re: Filipe

gvozden1
Besmislica

I meni izgleda kao apsolutna besmislica koja bi samo iritirala ljude a ništa se ne bi popravilo stanje.

Ne znam šta se to može izbeći pri 30 na sat, a što ne može na 50.

A saobraćaj bi sigurno sporije tekao, gužve bi bile sigurno veće.



Evo šta se može izbeći:

Helsinki i Oslo dve su evropske prestonice koje nisu imale niti jednog poginulog pešaka ili biciklistu u čitavoj 2019. godini. U istoj godini (podaci za 2020. još nisu predstavljeni u jedinstvenoj analizi), u Oslu je poginuo jedan vozač,  dok je Norveška na nacionalnom nivou prijavila nula smrtnih slučajeva dece u saobraćajnim nezgodama.

U Helsinkiju je centralna gradska zona pod ograničenjem od 30km/h, dok se u ostalim gradskim oblastima uvode povišeni pešački prelazi, kružni tokovi i ostale mere koje efikasno pomažu u reduciranju brzine vozila.

A u Srbiji: Agencija za bezbednost saobraćaja je u 2019. godini prijavila brojku od 534 poginule osobe u saobraćajnim nesrećama u Srbiji. Petina od tog broja stradala je zbog neprilagođene brzine kretanja vozila, a svaki trinaesti nastradali poginuo je zbog vožnje pod dejstvom alkohola.



gvozden1 gvozden1 20:40 19.04.2021

Re: Filipe

imaš li ti pojma kakve bi posledice po trgovinu, ekonomiju Srbije i međunarodni transport kroz Srbiju imalo ograničenje na 100km/h na autoputu?

Da, i to mi je padalo na pamet, ko bi išao kroz Srbiju, tj ko bi plaćao putarinu, ako bi ograničenje bilo 100.

Stvarno besmislena ideja, i umesto da piše blog o nonpejperu aktuelnom, pa da se podžapamo ko ljudi, on ograničenjima.

Voli ograničenja pa to ti je, ograničenja svih vrsta, ne odgovara mu sloboda :)
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:41 19.04.2021

Re: Filipe

nsarski
gvozden1
Imaš li ti kola, voziš li, znaš li kolika je to brzina 30 na sat, ili 100 na autoputu?


Ja bih Filipa pitao sledeće: imaš li ti pojma kakve bi posledice po trgovinu, ekonomiju Srbije i međunarodni transport kroz Srbiju imalo ograničenje na 100km/h na autoputu? U Evropi u kojoj je bezmalo svugde to ograničenje 130km/h.


Na auto-putevima u Srbiji dozvoljena brzina za kamione je 90 km/h, a za autobuse 100 km/h.
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:45 19.04.2021

Re: Filipe

gvozden1
imaš li ti pojma kakve bi posledice po trgovinu, ekonomiju Srbije i međunarodni transport kroz Srbiju imalo ograničenje na 100km/h na autoputu?

Da, i to mi je padalo na pamet, ko bi išao kroz Srbiju, tj ko bi plaćao putarinu, ako bi ograničenje bilo 100.

Stvarno besmislena ideja, i umesto da piše blog o nonpejperu aktuelnom, pa da se podžapamo ko ljudi, on ograničenjima.

Voli ograničenja pa to ti je, ograničenja svih vrsta, ne odgovara mu sloboda :)



Ne bavim se toalet nonpejperima.

Ja slavim život, a ne smrt. Ljubav, a ne mržnju. Pamet, a ne glupost, poput starijeg vodnika JNA Janeza Janše.
milisav68 milisav68 20:49 19.04.2021

Re: Filipe

gvozden1
Voli ograničenja pa to ti je, ograničenja svih vrsta, ne odgovara mu sloboda :)

Ma jok, spinuje za vlast da što više napuni budžet od kazni.
gvozden1 gvozden1 20:51 19.04.2021

Re: Filipe

starijeg vodnika JNA Janeza Janše

Stariji vodnik JNA, ili predsednik vlade demokratske države, članice EU?
nsarski nsarski 20:56 19.04.2021

Re: Filipe

Filip Mladenović
nsarski
gvozden1
Imaš li ti kola, voziš li, znaš li kolika je to brzina 30 na sat, ili 100 na autoputu?


Ja bih Filipa pitao sledeće: imaš li ti pojma kakve bi posledice po trgovinu, ekonomiju Srbije i međunarodni transport kroz Srbiju imalo ograničenje na 100km/h na autoputu? U Evropi u kojoj je bezmalo svugde to ograničenje 130km/h.


Na auto-putevima u Srbiji dozvoljena brzina za kamione je 90 km/h, a za autobuse 100 km/h.


Dobro, tačna je ona biblijska izreka: nemoguće je naterati čoveka da vidi ono što on ne želi da vidi.




[url=https://autoskolastop.rs/ogranicenje-brzine-kretanja/]Oblast: Pravila saobraćaja
Tema: OGRANIČENJE BRZINE NA PUTVIMA U REPUBLICI SRBIJI
[/url]. ---LINK
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:59 19.04.2021

Re: Filipe

nsarski
Filip Mladenović
nsarski
gvozden1
Imaš li ti kola, voziš li, znaš li kolika je to brzina 30 na sat, ili 100 na autoputu?


Ja bih Filipa pitao sledeće: imaš li ti pojma kakve bi posledice po trgovinu, ekonomiju Srbije i međunarodni transport kroz Srbiju imalo ograničenje na 100km/h na autoputu? U Evropi u kojoj je bezmalo svugde to ograničenje 130km/h.


Na auto-putevima u Srbiji dozvoljena brzina za kamione je 90 km/h, a za autobuse 100 km/h.


Dobro, tačna je ona biblijska izreka: nemoguće je naterati čoveka da vidi ono što on ne želi da vidi.




Odredbama člana 45. važećeg Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima (dalje: Zakon) propisano je, naime, da se brzina kretanja vozila prema vrsti ograničava na:

- 80 km/h - za autobuse i autobuse sa priključnim vozilom za prevoz tereta kao i za teretna motorna vozila čija najveća dozvoljena masa nije veća od 7.500 kg, osim na autoputu gde je najveća dozvoljena brzina 100 km/h,

- 80 km/h - za motorna vozila koja vuku priključno vozilo za stanovanje (karavan),

- 70 km/h - za autobuse kada se vrši organizovani prevoz dece, za zglobne autobuse bez mesta za stajanje, za teretna motorna vozila čija je najveća dozvoljena masa veća od 7.500 kg i za teretna motorna vozila sa priključnim vozilom, osim na autoputu gde je najveća dozvoljena brzina 90 km/h.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 21:10 19.04.2021

Re: Filipe

.
A u Srbiji: Agencija za bezbednost saobraćaja je u 2019. godini prijavila brojku od 534 poginule osobe u saobraćajnim nesrećama u Srbiji. Petina od tog broja stradala je zbog neprilagođene brzine kretanja vozila, a svaki trinaesti nastradali poginuo je zbog vožnje pod dejstvom alkohola



Porazne brojke! Sta su ostali navedeni razlozi?

Iz mog iskustva vozaci u istocno-evropskim zemljama su daleko nemarniji nego zapadnije im kolege. Istanbul ne racunam - tamo je haos osnovno pravilo. Ne znam kakvi su zvanicni podaci.
nsarski nsarski 21:11 19.04.2021

Re: Filipe

Odredbama člana 45. važećeg Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima


Majku mu i ja gledam u Zakon. Ovaj:

ZAKON O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA
("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 - odluka US, 55/2014, 96/2015 - dr. zakon, 9/2016 - odluka US, 24/2018, 41/2018, 41/2018 - dr. zakon, 87/2018, 23/2019 i 128/2020 - dr. zakon)



Eno ti Član 44.
Davie Davie 22:14 19.04.2021

Re: Filipe

nsarski
Odredbama člana 45. važećeg Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima


Majku mu i ja gledam u Zakon. Ovaj:

ZAKON O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA
("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 - odluka US, 55/2014, 96/2015 - dr. zakon, 9/2016 - odluka US, 24/2018, 41/2018, 41/2018 - dr. zakon, 87/2018, 23/2019 i 128/2020 - dr. zakon)



Eno ti Član 44.


Kod Filiponija je problem sto svaku recenicu zakona, saopstenja ili neke odluke izvrne na svoj nacin i u svoju korist. Tako se u "tumacenju" clanova zakona koji sse odnose na brzine u saobracaju zadrzi na delu recenice do reci "osim", iza toga za njega ne postoji nista. On na taj nacin bar na ovom blogu funkcionise godinama, nemam pojma kakv je u realnom zivotu, pretpostavljam da ipak mora da vodi racuna o onome sta kaze ili napise.
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:55 19.04.2021

A kako je u Berlinu?

Na konferenciji SZO sredinom februara 2020. u Stokholmu, predstavnici državnih ministarstava za saobraćaj su utvrdili strategiju do 2030. godine. Očekuje se da se maksimalna brzina od 30 km/h proglasi za svetsku normu.

Očekivao sam nervozu, gestikulacije užurbanih vozača, zvuke truba, dok sam prilazio Berlinu. U gradu – ništa od toga! Svi voze oprezno, pa i u širokim glavnim ulicama, jer na području gradskog centra važi ograničenje brzine od 30 km/h.

Tu meru je doneo Senat najmnogoljudnijeg nemačkog grada. Ovde živi 3,7 miliona ljudi, svake godine im se pridruži novih 20 hiljada. Broj vozila, buka i zagađenje vazduha se stalno povećavaju.

Berlin spada u gradove koji su prekoračili dozvoljenu graničnu vrednost Evropske komisije od prosečnih 40 mikrograma azotnog dioksida po kubnom metru vazduha. Prema Saveznom zavodu za zdravstvo, štetni gasovi u saobraćaju mogu da izazovu zdravstvene probleme poput astme.

Portparol Senata Jan Tomsen za DW kaže da „se od aprila 2018. eksperimentisalo sa brzinom od 30 km/h i da su godinu dana vršenja merenja. Rezultat: emisija azotnog dioksida se smanjila za 2,3 mikrograma po kubnom metru spoljnog vazduha u godišnjoj srednjoj vrednosti“ – što odgovara smanjenju koncentracije NO2 od četiri procenta.
milisav68 milisav68 21:53 19.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

Portparol Senata Jan Tomsen za DW kaže da „se od aprila 2018. eksperimentisalo sa brzinom od 30 km/h i da su godinu dana vršenja merenja. Rezultat: emisija azotnog dioksida se smanjila za 2,3 mikrograma po kubnom metru spoljnog vazduha u godišnjoj srednjoj vrednosti“ – što odgovara smanjenju koncentracije NO2 od četiri procenta.

Manje ljudi je vozilo automobile, plus što raste broj automobila na struju, a i Berlin ima metro.

U Srbiji je prosečna starost vozila 15 godina.

Inače, prošle godine u Srbiji je bio eksperiment.

Na koji se način promena intenziteta saobraćaja odrazila na stanje kvaliteta vazduha? Podaci Agencije za zaštitu životne sredine pokazali su da je, u nedelji nakon uvođenja vanrednog stanja i zabrane kretanja stanovništva, u doba kada su automobili širom Srbije parkirani, zapravo zabeleženo povećano zagađenje vazduha u praktično svim sredinama u kojima se meri koncentracija PM10 i PM2,5 čestica.


Usput, u Beogradu za vreme jutarnjeg i popodnevnog špica, automobili uglavnom mile od semafora do semafora.

Smanjenje dozvoljene brzine na 30 km/h će samo da poveća gužve.

Mnogo veće probleme imamo sa sprovođenjem kazni nego sa dozvoljenom brzinom.
Davie Davie 22:29 19.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

Usput, u Beogradu za vreme jutarnjeg i popodnevnog špica, automobili uglavnom mile od semafora do semafora.

Smanjenje dozvoljene brzine na 30 km/h će samo da poveća gužve.

Mnogo veće probleme imamo sa sprovođenjem kazni nego sa dozvoljenom brzinom.


Smanjenje brzine ne bi uticalo na brzinu saobracaja u spicevima jer se vozi branik na branik pogotovo u centru. Usporilo bi saobracaj mozda u bulevarima na NBGD van spiceva. No da je suludo takvo ogranicavanje suludo je jer problem u prevelikom broju poginulih je pre svega u bahatosti, alkoholu i drogama udruzenih sa brzinom vecom od dozvoljene. Niko nije poginuo pri 50km/h, vozila koja su ucestvovala u smrtnim ishodima su se uvek kretala poprilicno iznad dozvoljene brzine.
Dakle, naglasak treba baciti na striktno postovanje propisa i sankcionisanje prekrsitelja bez izuzetka i bez olakotnih okolnosti.

To je kao i ova odluka u fudbalu, kaznices super bogate klubove kada si ih decenijama pustao da rade sta hoce i sve zivo namestao i navodio na njjihovu vodenicu.
st.jepan st.jepan 22:33 19.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

30 km/h


Pa i ne bi bilo tako loše. Pojavili se neki kineski el. autići koji brže i ne mogu. Ekstremno su jeftini (pet puta jeftiniji od najjeftinih normalnih), a izgledaju skroz kul. O'ma bih si naručio jedan. Za po gradu. Umesto rain unfriendly bicikla.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:06 19.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

Gubitak vremena zbog brzine od 30 km/h?

Razna merenja automobilskog kluba ADAC pokazala su da se kontinuiranim vođenjem saobraćaja – pametno postavljenim kružnim tokovima ili inteligentnim upravljanjem semaforima, u odnosu na brzinu od 50 km/h ne primećuje razlika u vremenu provedenom u vožnji.

U Briselu su od 1. januara 2021. proširene zone sa maksimalnom brzinom od 30 km/h na čitavo područje grada. Prethodno je ono bilo na snazi na više od polovine ulica prestonice Belgije i EU.

Davie Davie 23:42 19.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

Gubitak vremena zbog brzine od 30 km/h?

Razna merenja automobilskog kluba ADAC pokazala su da se kontinuiranim vođenjem saobraćaja – pametno postavljenim kružnim tokovima ili inteligentnim upravljanjem semaforima, u odnosu na brzinu od 50 km/h ne primećuje razlika u vremenu provedenom u vožnji.


Filiponije, u Berlinu nije ogranicena brzina gradske voznje na 30km/h u toku dana i spiceva, tamo je ogranicena brzina na 30km/h tokom noci zbog buke. Tako da ogranicenje od 30km/h kad nema saobracaja ima isti vremenski efekat kao i voznja po dnevnim spicevima na ogranicenju od 50km/h. Opet si, namerno, izostavio deo teksta koji tebi ne ide na vodenicu, sto je tvoja karakteristika u svim tekstovima kojima ovde godinama postujes. Taki si covek, nema tu leka.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:10 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

Ovde je nekoliko blogera osporilo navode iz Andreinog predloga u vezi sa ograničavanjem brzine u gradovima na 30 km/h.

I sada, pošto se ispostavilo da je tih 30 km/h realnost, koja ide na vodenicu i biciklista i pešaka, a naročito dece, opet se po koji put zamenjuju teze i jalovo troše reči na autora bloga i jednog od inicijatora ove važne Peticije.

Zato evo još malo činjenica, ovog puta iz jednog drugog grada u Nemačkoj: Prva pozitivna iskustva sa zvaničnim zonama ograničenja na 30 km/h i to u svetskim razmerama imao je gradić Bukstehude, sa nekih 40.000 stanovnika, u blizini Hamburga. Tu je početkom osamdesetih sagrađeno stambeno naselje u neposrednoj blizini gradskog centra.

Kada se ispostavilo da se u tom kraju prebrzo vozi, 14.11.1983. su tu postavljeni prvi saobraćajni znakovi sa ograničenjem brzine na 30 km/h. A tadašnji gradonačelnik je u neke ulice postavio žardinjere sa cvećem koje su suzile prolaz.

Te mere su pratili naučnici koji su kasnije saopštili da je bilo pozitivnih posledica po bezbednost, kvalitet vazduha i potrošnju benzina.

milisav68 milisav68 06:30 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

Filip Mladenović
Zato evo još malo činjenica, ovog puta iz jednog drugog grada u Nemačkoj:

Nemoj Nemačku za primer, tamo je 2/3 autoputeva bez ograničenja brzine.
milisav68 milisav68 06:34 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

Davie
Dakle, naglasak treba baciti na striktno postovanje propisa i sankcionisanje prekrsitelja bez izuzetka i bez olakotnih okolnosti.

Ma naravno, možda treba pojačati kaznenu politiku za bahate vozače da ne mogu da se izvuku sa novčanom kaznom, nego direktno u zatvor na višegodićnju robiju.
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:15 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

milisav68
Filip Mladenović
Zato evo još malo činjenica, ovog puta iz jednog drugog grada u Nemačkoj:

Nemoj Nemačku za primer, tamo je 2/3 autoputeva bez ograničenja brzine.

Ima, ima ograničenja ali ih se malo ko pridržava. Na djelovima autoputeva gdje ne postoje znakovi ograničenja preporučljiva brzina je 130 km.
Njemačka država zna ponekad žažmiriti na sprovođenju pravila.
Meni se sviđa njemačka kampanja upozoravanja na posledice brze vožnje ili umora. Veliki pano sa fotografijom smrskanog automobila ili motocikla i dvoje mladih, nasmijanih ljudu sa tekstom: "Helga i Gerd žurili i više nikad neće stići na bakin rođendan".
Kad vidiš tako nešto, sama se noga podigne sa papučice za gas.


milisav68 milisav68 09:26 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

kamilo_emericki
Ima, ima ograničenja ali ih se malo ko pridržava. Na djelovima autoputeva gdje ne postoje znakovi ograničenja preporučljiva brzina je 130 km.
Njemačka država zna ponekad žažmiriti na sprovođenju pravila.

Nemačka je zemlja automobila. Mnogi insistiraju na tome da se u svojim Mercedesima, BMW-ima, Folksvagenima, Audijima, voze maksimalnom brzinom. Ako to žele. „Slobodna vožnja za slobodne građane“, tako je sedamdesetih godina prošlog veka glasio slogan nemačkog auto-moto kluba ADAC. I da, za mnoge nema lepšeg osećaja od onog kad jure ’autobanom’ brzinom od 180 kilometara na sat. Ili čak i više od toga, ukoliko to dozvoljava model automobila.

To je moguće zato što na oko dve trećine nemačkih autoputeva nema ograničenja brzine. To je jedinstveno u Evropskoj uniji. I veoma retko u svetu. Velika i jaka koalicija ljubitelja automobila, industrije i lobista do sada je uspešno blokirala sve pokušaje da se tu nešto promeni.


Ograničenje brzine ne želi samo SPD – već i Zeleni. Oni su još o oktobru prošle godine u Bundestagu zatražili usvajanje generalnog limita za autoputeve od 130 km/h. Tada je predlog podržala samo Levica (Die Linke). Vladajuća koalicija CDU/CSU i SPD (izričito su naglasili da je to zbog „discipline“ u vladajućoj koaliciji), odnosno opozicioni Alternativa za Nemačku (AfD) i FDP bili su protiv ograničenja brzine. Većine u Bundestagu dakle nema – to dobro znaju u redovima CDU i CSU. Od te ideje u dogledno vreme dakle neće biti ništa.


DW
gedza.73 gedza.73 09:55 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

Filip Mladenović

Stokholmu

Berlin

gradić Bukstehude, sa nekih 40.000 stanovnika, u blizini Hamburga

Španiji, ... Belgiji ili u Švedskoj

Norveške, Belgije, Holandije i Španije

Etot i ga sad. Zar nisi tvrdio kako kapitalizam ne valja a sad odjednom oćeš da prepisuješ zakone iz kapitalističkih zemalja.

Možeš da smanjiš i na pet kilometara na sat u gradu ostaje problem selektivnog kažnjavanja odnosno nekažnjavanja.
Nemoguće je odstraniti pijane vozače iz saobraćaja (uvek će se naći neko ko pijan ili drogiran sedne za volan a to je za mene, na primer u slučaju profesionalnih vozača, uslov da se trajno oduzme dozvola), nemoguće je eliminisati bahate vozače (isti slučaj kao i sa pijanicama) ili one koji prebrzo voze kao što je nemoguće tebi objasniti neke stvari.

Kad su pomenuti kamioni. Nekad je kamion mogao da se vozi bez ograničenja. Zvanično nije moglo, nezvanično se raznim mehaničkim spravicama zaobilazilo. Danas imaju limitatore koje je skoro nemoguće 'hakovati' a i nikome se ne isplati. Nesreće se i dalje dešavaju. Čak možda u sličnom obimu jer tehnička dostignuća nisu samo ugrađena u vozila nego i u mobilne uređeja u koje svako malo zevzeči.




Smanjenje brzine na trideset je pokušano u par zona u Milanu na primer (to je gužva štogod kad je početak ili kraj radnog vremena). Onako kako si ti zamislio da se samo stavi saobraćajni znak ne može. Prvo moraju da se dodaju dodatne saobraćajne trake. To može da se reši jedino ako se eliminišu parking mesta i ona pretvore u dodatne trake. Onda mora da se doda posebna taksa koju plaćaju građanke i građani kako bi se napravile nove gradske garaže.

Tad Fićo izađe sa transparentom 'Stop teroru', 'osiromašene građanke i građani ne mogu plaćati nove namete bahatoj vlasti', 'radnike ubijaju svakodnevno'...

Kamere, radari i ni po babu ni po stričevima. Uz kampanju na svim nacionalnim frekevencijama kao u komunističkim državama kad je sa bandera grmelo iz zvučnika
'danas streljano toliko i toliko narodnih neprijatelja' samo posebna rubrika u TV Dnevnik 'x građanki i garađana kažnjeno zbog saboračajnih prekršaja svotama od - do' uz izdvajanje nekoliko 'ekstremista' sa sve generalijama, opisom prekršaja i novnačnom ili zatvorskom kaznom.



apacherosepeacock apacherosepeacock 10:49 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

st.jepan
30 km/h


Pa i ne bi bilo tako loše. Pojavili se neki kineski el. autići koji brže i ne mogu. Ekstremno su jeftini (pet puta jeftiniji od najjeftinih normalnih), a izgledaju skroz kul. O'ma bih si naručio jedan. Za po gradu. Umesto rain unfriendly bicikla.


U Holandiji su to autići za starce i invalide, 40kmh im je max. brzina (nalepnica) voze po biciklističkim stazama a mogu i ulicom. Ranije su bili nekog standardnog kockastog oblika (uvek je dvosed), ne treba dozvola jer imaju jednostavne komande a sad ih prave baš u maštovitim oblicima. Dobro rešenje za grad naročito gde pada kiša često. Inače, nisu jeftini.
gvozden1 gvozden1 10:50 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?


Etot i ga sad. Zar nisi tvrdio kako kapitalizam ne valja a sad odjednom oćeš da prepisuješ zakone iz kapitalističkih zemalja.

To kad očekuješ neki sistem u Filipovim stavovima. :)

Kakva li bi država bila koju bi on po svojoj volji uredio, da mi je znati.

Svako ubistvo isto, i iz nehata i sračunato i organizovano, ograničenja svega i svačega a sve u funkciji slobode, Janšu unižava time što mu ističe pripadnost vojsci i državi koju sam u zvezde kuje...

Samo veselo
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:41 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

gvozden1

Etot i ga sad. Zar nisi tvrdio kako kapitalizam ne valja a sad odjednom oćeš da prepisuješ zakone iz kapitalističkih zemalja.

To kad očekuješ neki sistem u Filipovim stavovima. :)

Kakva li bi država bila koju bi on po svojoj volji uredio, da mi je znati.

Svako ubistvo isto, i iz nehata i sračunato i organizovano, ograničenja svega i svačega a sve u funkciji slobode, Janšu unižava time što mu ističe pripadnost vojsci i državi koju sam u zvezde kuje...

Samo veselo


Nije isti kapitalizam u Švedskoj i u SAD.

A što se Janše tiče, na tu desničarsku i korumpiranu kreaturu uopšte ne vredi trošiti reči.
kamilo_emericki kamilo_emericki 12:31 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

milisav68


DW

Može DW pisati šta hoće ali praksa je malo drugačija.
Nažalost, vikend oko 1. aprila sam morao u Prijedor i nazad. Na nikad praznijem autoputu kroz Njemačku bilo je prilično mjesta sa ograničenjem. Čak i tamo gdje su 3 ili 4 trake u jednom smjeru. Ograničenja nisu trajna već ih privremeno postavljaju regulatori saobraćaja iz dispečerskih centara putem displej znakova okačenih poprečne nosače, znakova, kamera, putokaza, preko autoputa.
Ti znakovi su znakovi obaveze i suspenduju značenje znakova postavljenih pored puta.
Mnogi ih se ne drže, policija ne reaguje ali osiguranje ih uzima redovno u obzir da sa sebe skinu odgovornost za štetu nastalu ako si vozio brže nego što je pisalo na displeju.
Ovo je redovna praksa na svim autoputevima po Njemačkoj po kojima sam vozio. I sve više imaju automatskih radara, ni blizu kao Francuzi, ali napreduju.

st.jepan st.jepan 12:50 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

apacherosepeacock
st.jepan
30 km/h


Pa i ne bi bilo tako loše. Pojavili se neki kineski el. autići koji brže i ne mogu. Ekstremno su jeftini (pet puta jeftiniji od najjeftinih normalnih), a izgledaju skroz kul. O'ma bih si naručio jedan. Za po gradu. Umesto rain unfriendly bicikla.


U Holandiji su to autići za starce i invalide, 40kmh im je max. brzina (nalepnica) voze po biciklističkim stazama a mogu i ulicom. Ranije su bili nekog standardnog kockastog oblika (uvek je dvosed), ne treba dozvola jer imaju jednostavne komande a sad ih prave baš u maštovitim oblicima. Dobro rešenje za grad naročito gde pada kiša često. Inače, nisu jeftini.


Nisu jeftini?
Možda nisi u toku. Ovo košta $1,653.00 - $1,669.00

https://www.alibaba.com/product-detail/China-manufacturer-made-2-doors-4_1600085516330.html?spm=a2700.7699653.0.0.7bc23e5fquS788




Pogledaj dole, ima i drugih modela.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:17 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?



У Енглеској се продаје овај индијски аутић, а цена му почиње од 10К фунти.

Била сам на пробној вожњи пре 15-ак година, након неких бомби овде када сам очекивала поремећаје у саобраћају, што због лажних, што због правих узбуна, а овај модел на струју је био изузет од плаћања congestion charge-a и чак је у неким гаражама било бесплатно паркирање, довољно да се врло брзо исплати.

Наравно, прескуп је за оно што јесте: иде само 40 миља на сат и прелазио је тада само 40 миља између пуњења (могуће да су га мало усавршили у међувремену), а у њему се осећаш као у конзерви.
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:14 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

st.jepan
apacherosepeacock
st.jepan
30 km/h


Pa i ne bi bilo tako loše. Pojavili se neki kineski el. autići koji brže i ne mogu. Ekstremno su jeftini (pet puta jeftiniji od najjeftinih normalnih), a izgledaju skroz kul. O'ma bih si naručio jedan. Za po gradu. Umesto rain unfriendly bicikla.


U Holandiji su to autići za starce i invalide, 40kmh im je max. brzina (nalepnica) voze po biciklističkim stazama a mogu i ulicom. Ranije su bili nekog standardnog kockastog oblika (uvek je dvosed), ne treba dozvola jer imaju jednostavne komande a sad ih prave baš u maštovitim oblicima. Dobro rešenje za grad naročito gde pada kiša često. Inače, nisu jeftini.


]Nisu jeftini?
Možda nisi u toku. Ovo košta $1,653.00 - $1,669.00

https://www.alibaba.com/product-detail/China-manufacturer-made-2-doors-4_1600085516330.html?spm=a2700.7699653.0.0.7bc23e5fquS788

Pogledaj dole, ima i drugih modela.



Kod mene je 10.000 evra novi bio pre x godina.. (nisam skoro gledala cene)
I to taj konzerva (crveni) stari model.

Pogledala sad, početna cena 14.385 evra.

P.S. Vidim i kod prinćipese u UK isto.
Tačno, s obzirom na limite cena je preterana.

Ti tvoji kineski Stjepane su PD cena, naravno, toliko košta pošteno biciklo u Olandiju..

st.jepan st.jepan 15:51 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

Ti tvoji kineski Stjepane su PD cena, naravno,

Naravno. Uvozio sam iz Kine, znam.
Transport jednog komada (pitao sam) košta oko 1.300 dolara, no ako se pazari pun 40 fitni kontejner... :)
Sa plaćenom carinom i PDV-om, taj autić bi me koštao oko 3.700.
gedza.73 gedza.73 16:13 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

apacherosepeacock
Pogledala sad, početna cena 14.385 evra.

I meni se čini kako se kreće negde oko te cene.

ne znam da li je preteča čuveni 'zujavac'


gedza.73 gedza.73 16:24 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?


Filip Mladenović
Nije isti kapitalizam u Švedskoj

Naravno. Sećam se da je i Slobodan Milošević posebno naglašavao 'švedski standard' u političkoj kampanji.
Kvaka je u 'privatna svojina'. Čim taj pojam blikne u jednom sistemu počinju na uzbunu da zvone crveni i crni telefoni. A odmah tu su, kao jedan od stubova sistema, politički - moralno podobne sudije... Tad stupaš ti na scenu i čudiš se zašto Belgije, Holandije, Nemačke, Španije funkcionišu drugačije od Srbije, Bugarske, Rumunije...

To ti se zove zaostavština i nasleđe.


gedza.73 gedza.73 16:29 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

gvozden1
Kakva li bi država bila koju bi on po svojoj volji uredio, da mi je znati.




gedza.73 gedza.73 16:52 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

Filip Mladenović
A što se Janše tiče, na tu desničarsku i korumpiranu kreaturu uopšte ne vredi trošiti reči.


Jednom levičar, uvek levičar, ali levičarstvo ili bolje reći levičarenje nije uvek politički profil. U mom slučaju to je način života, posebno u epohi koja je po svojoj biti desna.

Željko Mitrović

Davie Davie 19:47 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

Zato evo još malo činjenica, ovog puta iz jednog drugog grada u Nemačkoj: Prva pozitivna iskustva sa zvaničnim zonama ograničenja na 30 km/h i to u svetskim razmerama imao je gradić Bukstehude, sa nekih 40.000 stanovnika, u blizini Hamburga. Tu je početkom osamdesetih sagrađeno stambeno naselje u neposrednoj blizini gradskog centra.

Nije me mrzelo da potrazim taj grad i sajt njihove lokalne uprave i tamo stoji da u celom gradu nije opste ogranicenje 30km/h, ogranicenje na 30km/h se odnosi na pojedine naseljene zone. Po nemackom zakonu opsta ogranicenja na saobracajnicama donosi savezna vlada a lokalna uprava moze doneti lokalne propise (na engleskom: bylaw) po kojima se ogranicava brzina saobarcaja u pojedinim gradskim zonama. Takva praksa postoji i u ostalim zapadnim zemljama od Australije do Aljaske, lokalnim propisima se ogranici brzina u odredjenim zonama, najcesce na zahtev te zajednice, cak mogu da ogranice odvijanje saobracaja za odredjeni tip vozila ili u odredjenim vremenskim intervalima.
Filiponije, jos jedan tvoj jeftin trik prikrivanja celovitih informacija, plasiras samo deo ali deo koji otkriva sustinu te informacije precutis. A mozda, to mi pade na pamet, ne umes ni da prevedes...
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:51 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

Sa plaćenom carinom i PDV-om, taj autić bi me koštao oko 3.700.


Sa tom cenom bi ovdašnji dileri tih autića stavili ključ u bravu.
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:58 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

gedza.73
apacherosepeacock
Pogledala sad, početna cena 14.385 evra.

I meni se čini kako se kreće negde oko te cene.

ne znam da li je preteča čuveni 'zujavac'


Ne znam da li je preteča ali 3točkaše (ali ne kabrio) viđam ovde tu i tamo, zamalo su pa ko za decu.
st.jepan st.jepan 19:59 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

apacherosepeacock
Sa plaćenom carinom i PDV-om, taj autić bi me koštao oko 3.700.

Sa tom cenom bi ovdašnji dileri tih autića stavili ključ u bravu.

Pa ne govorim kao potencijalni diler, već kao čestiti građanin, kupac jednog komada.
Toliko bi me autić koštao da ga sad naručim preko Alibabe.
apacherosepeacock apacherosepeacock 22:48 20.04.2021

Re: A kako je u Berlinu?

st.jepan
apacherosepeacock
Sa plaćenom carinom i PDV-om, taj autić bi me koštao oko 3.700.

Sa tom cenom bi ovdašnji dileri tih autića stavili ključ u bravu.

Pa ne govorim kao potencijalni diler, već kao čestiti građanin, kupac jednog komada.
Toliko bi me autić koštao da ga sad naručim preko Alibabe.


Ma znam Stjepane, nisam ja ni rekla da govoriš kao diler. Samo primećujem drastičnu razliku u ceni a u kvalitetu verovatno nikakvu razliku između kineskih i ovdašnjih ko god ih proizvodi..

Da neko ovde prodaje te kineske autiće eliminisao bi ove bezrazlozno skupe. 14K+ je stvarno mnogo za taj autić samo za po gradu i ograničenom brzinom i kratkim trajanjem između 2 elektro punjenja.
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:26 20.04.2021

Бахатост

Бахатост је стање свести, а неприлагођена брзина у вожњи је само један од начина како се бахатост манифестује.

Нико не воли бахате возаче, али решење сигурно није у нереалним и неразумним ограничењима брзине. Ко предлаже ограничење од 100км/сат на аутопуту, вероватно никада није био на аутопуту.
kamilo_emericki kamilo_emericki 08:39 20.04.2021

Re: Бахатост

principessa_etrusca
Бахатост је стање свести, а неприлагођена брзина у вожњи је само један од начина како се бахатост манифестује.

Нико не воли бахате возаче, али решење сигурно није у нереалним и неразумним ограничењима брзине. Ко предлаже ограничење од 100км/сат на аутопуту, вероватно никада није био на аутопуту.


Bahatost i neodgovornost prema drugim učesnicima u saobraćaju.
Sve kazne u koje sam platio u saobraćaju su kazne zbog brze vožnje. Nikada nisma platio kaznu u gradu. 5 km/h može biti razlika između života i smrti djeteta koje će istrčati na ulicu između vozila parkiranih sa strane. Između života i smrti starijh osoba koje su zaboravile pogledati lijevo ili desno prije nego sto su krenule preći ulicu van pješačkog.
Pješak na trotoaru, licem okrenut pješačkom prelazu je već na oješačkom i nema trkanja hoću li ja proći prije ili će on staviti nogu na pješački.



Filip Mladenović Filip Mladenović 10:45 20.04.2021

Re: Бахатост

Upravo tako! Da je te noći 18. jula 2013. godine BMW džip vožen dozvoljenom brzinom od 50 km/h, bio bi zakočen tik ispred mesta naleta na Andreu Bojanić i ona bi 12. aprila ove godine proslavila 25. rodjendan kao studentkinja!
nsarski nsarski 11:11 20.04.2021

Re: Бахатост

Andreu Bojanić i ona bi 12. aprila ove godine proslavila 25. rodjendan kao studentkinja!


Studentkinja sa 25 godina?! E, Filipe, Filipe.

Ti si možda bio loš student - a kad bi stigao od tolikih revolucionarnih obaveza, kafe u Dubrovniku - pa si studirao do tridesete, ali ona bi diplomirala sa 22 godine, kao što je normalno.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:33 20.04.2021

Re: Бахатост

Andrein san je bio da studira Medicinski fakultet u Beogradu i da bude lekarka.

Zato sam napisao to što sam napisao, a Vaš komentar neću obrisati samo zato što se radi o klasičnom primeru odsustva saosećanja.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:36 20.04.2021

Re: Бахатост

Upravo tako! Da je te noći 18. jula 2013. godine BMW džip vožen dozvoljenom brzinom od 50 km/h, bio bi zakočen tik ispred mesta naleta na Andreu Bojanić i ona bi 12. aprila ove godine proslavila 25. rodjendan kao studentkinja!

Мени је интересантно питање зашто кола која су у граду прекорачила дозвољену брзину за 30км/ч нису заустављена пре него што су покосила пешака. Можда зато што је саобраћајна милиција заузета наплаћивањем казни од оних који прекораче дозвољену брзину за 2 или 3 км/ч?

Иначе, овде код мене се догодила несрећа пре неки месец, било је зимско вече, гужва око 6 када се људи враћају са посла, кишица и један џогер је погинуо на месту. Док је претрчавао улицу спрштио га је, у скретању при малој брзини, рејнџ ровер чији га возач није ни видео.

Тај возач пре несреће није направио прекршај, а возач у Београду јесте и требало је да буде искључен пре него што му се путања укрстила са Андреином.
Filip Mladenović Filip Mladenović 11:58 20.04.2021

Re: Бахатост

Ako pročitate knjigu "Andrea Bojanić - zločin bez kazne" saznaćete da vozač BMW džipa ne samo da nije vozio 30km/h iznad dozvoljene (barem 50km/h), nego uopšte nije ni kočio tokom prilaženja pešačkom prelazu niti je koristio sirenu.

Posle udara Andrea je odletela 29 metara, a vozač džipa je bez zaustavljanja pobegao sa mesta nesreće.

U prvostepenom postupku osudjen je na 11 meseci nošenja nanogice u svom stanu, minus 2,5 meseci koje je proveo u pritvoru nakon nesreće, od 20. 7. do 4. 10. 2013.

Dakle, kazna je 8,5 meseci kućnog pritvora.
gvozden1 gvozden1 12:13 20.04.2021

Re: Бахатост


Dakle, kazna je 8,5 meseci kućnog pritvora.

To jeste problem, ali taj problem se ne može rešiti suludim ograničenjima brzine na 100 odnosno 30 na sat.

Ne bi taj kočio niti poštovao znak i da je na njemu pisalo 30.

I čemu onda ograničavanja, da bi velika većina vozača koji nekad i prekorače ograničenje, ali nikad nisu izazvali neku nesreću, bila kažnjena i maltretirana?

Ovakvi stavovi neodoljivo potsećaju na želju onih koji ih zastupaju, da postoji neki veliki brat čija će se volja poštovati bez razmišljanja, i to da taj brat bude što suroviji.

Zakoni treba da ograničavaju što manje, samo nužno, a ne da budu besmisleni i sami sebi cilj.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:17 20.04.2021

Re: Бахатост

Niti je suludo niti je nerealno.

Pomenuta ograničenja se sve više primenjuju, i to ne samo zbog navedenih razloga u komentarima, pri čemu je najbitniji smanjenje broja poginulih u javnom saobraćaju.

Polako se pripremaju tehnološke i zakonske pretpostavke za vreme kada više neće biti potrebno posedovati vlastiti automobil i kada će se ulicama i auto-putevima kretati autonomna vozila bez vozača.
nsarski nsarski 15:43 20.04.2021

Re: Бахатост

Filip Mladenović
Andrein san je bio da studira Medicinski fakultet u Beogradu i da bude lekarka.

Zato sam napisao to što sam napisao, a Vaš komentar neću obrisati samo zato što se radi o klasičnom primeru odsustva saosećanja.


Andrein san je u redu. Ozbiljni studenti normalno diplomiraju medicinu sa 22-23 godine (oba moja brata su tako diplomirali), pa to važi i za Andreu.
E, sada, vama diplomiranim komunistima studije verovatno mnogo duže traju. Ne postizava se.

Inače, batali me sa tom lažnom patetikom i saosećanjima.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:12 20.04.2021

Re: Бахатост

Integrisane akademske studije medicine za sticanje akademskog naziva doktor medicine, koje se izvode na Medicinskom fakultetu u Beogradu, traju 6 godina odnosno 12 semestara ili 5500 časova aktivne nastave. Nastava je jedinstven proces koja se odvija kroz predavanja, vežbe, seminare, kliničku praksu i kliničkog staža. Klinički staž je u funkciji izrade završnog diplomskog ispita.


Izvor: sajt Medicinskog fakulteta u Beogradu
nsarski nsarski 19:59 20.04.2021

Re: Бахатост


OK
traju 6 godina

(Pouzdani izvori su mi rekli da je ranije bilo 5, ali sada su te studije rastegli)
Čak i tako, ih upišeš sa 18 (posle gimnazije) + 6, dobije 24 godine. Sa 25 godina Andrea bi već imala studije iza sebe.
Davie Davie 20:04 20.04.2021

Re: Бахатост

Filip Mladenović
Ako pročitate knjigu "Andrea Bojanić - zločin bez kazne" saznaćete da vozač BMW džipa ne samo da nije vozio 30km/h iznad dozvoljene (barem 50km/h), nego uopšte nije ni kočio tokom prilaženja pešačkom prelazu niti je koristio sirenu.

Posle udara Andrea je odletela 29 metara, a vozač džipa je bez zaustavljanja pobegao sa mesta nesreće.

U prvostepenom postupku osudjen je na 11 meseci nošenja nanogice u svom stanu, minus 2,5 meseci koje je proveo u pritvoru nakon nesreće, od 20. 7. do 4. 10. 2013.

Dakle, kazna je 8,5 meseci kućnog pritvora.


Pomenuta ograničenja se sve više primenjuju, i to ne samo zbog navedenih razloga u komentarima, pri čemu je najbitniji smanjenje broja poginulih u javnom saobraćaju.

Polako se pripremaju tehnološke i zakonske pretpostavke za vreme kada više neće biti potrebno posedovati vlastiti automobil i kada će se ulicama i auto-putevima kretati autonomna vozila bez vozača.


Logika:
Andrea je poginula jer se vozilo kretalo 38km/h (po vestacima) iznad dozvoljenih 50km/h i zato sto vozac nije ni pokusao da koci a nije se ni zaustavio da pomogne povredjenoj devojci.
Da je vozio do dozvoljene brzine imao bi (mozda) vremena da reaguje i prikoci ali i udarac bi (sigurno) bio sa mnogo manje kineticke energije tako da bi sanse devojke da prezivi bile neuporedivo vece.
No to se nije desilo, vozac je divljao po ulicama Beograda.

Filipova logika:
Dodatno ograniciti brzinu na 30km/h jer ce se tako spreciti da neko bahato vozi. Hoce kad ti postanes direktor RTS-a (momentalno se u toj situaciji selim iz drzave). Bahati vozac ostaje bahat, prevelika brzina ubija ne zbog toga sto neko postuje lose (upitno) propise nego zato sto ih uopste ne postuje.

Zato treba uvesti strozu kontrolu, po mogustvu staviti fiksne kamere za merenje brzine na svim bitnim raskrsnicama u gradu i na putevima, uposliti bratiju u plavom da malo ozbiljnije radi drzavni posao i sankcionisati bez izuzetka i po zakonu sve prekrsioce. Sredjena situacija vrlo brzo kod svih koji nisu na teskim drogama i alkoholu, a njih kad uhvate na delu baciti u kazamat na lecenje.






Filip Mladenović Filip Mladenović 20:57 20.04.2021

Re: Бахатост

nsarski

OK
traju 6 godina

(Pouzdani izvori su mi rekli da je ranije bilo 5, ali sada su te studije rastegli)
Čak i tako, ih upišeš sa 18 (posle gimnazije) + 6, dobije 24 godine. Sa 25 godina Andrea bi već imala studije iza sebe.


Sa 18 godina Andrea bi bila učenica III razreda gimnazije, a sa 25 bi kao studentkinja pohadjala poslednji, 12. semestar Medicinskog fakulteta u Beogradu.
nsarski nsarski 21:13 20.04.2021

Re: Бахатост

Sa 18 godina Andrea bi bila učenica III razreda gimnazije, a sa 25 bi kao studentkinja pohadjala poslednji, 12. semestar Medicinskog fakulteta u Beogradu.


Hoćeš da kažeš da se sada gimnazija završava sa 19. godina? To prvi put čujem.

Sa 6 godina upišeš osnovnu, sa 6+8=14 ideš u gimanziju,
sa 14+4=18 upišeš fakultet. Pobogu.
Davie Davie 21:54 20.04.2021

Re: Бахатост

Sa 6 godina upišeš osnovnu, sa 6+8=14 ideš u gimanziju,
sa 14+4=18 upišeš fakultet. Pobogu.


Nenade, mislim da treba da prekines ovo. Osnovna skola se krece sa najmanje 6 godina i 6 meseci a moze i sa 7 godina i 6 meseci, zavisi od procene psihologa u skoli. Bar je tako bilo do pre 2 godine kad mi je bratanac upisan u 1.razred a i moji klinci su krenuli sa 7 i 7 i 3 meseca (od tad je proslo vise godina). E sad, kazaces ti, u USA se krece sa 6 ali pricamo o Srbistanu. Poen za Filiponija (i corava koka ubode, bas retko, po koje zrno).
nsarski nsarski 22:20 20.04.2021

Re: Бахатост

Davie
Sa 6 godina upišeš osnovnu, sa 6+8=14 ideš u gimanziju,
sa 14+4=18 upišeš fakultet. Pobogu.


Nenade, mislim da treba da prekines ovo. Osnovna skola se krece sa najmanje 6 godina i 6 meseci a moze i sa 7 godina i 6 meseci, zavisi od procene psihologa u skoli. Bar je tako bilo do pre 2 godine kad mi je bratanac upisan u 1.razred a i moji klinci su krenuli sa 7 i 7 i 3 meseca (od tad je proslo vise godina). E sad, kazaces ti, u USA se krece sa 6 ali pricamo o Srbistanu. Poen za Filiponija (i corava koka ubode, bas retko, po koje zrno).


Ma, nemam ništa protiv. Nisam tu da se nadmećem. Ja sam upisao osnovnu školu sa 6 godina i diplomirao sa 22, moj brat blizanac sa 23 jer je studirao medicinu koja traje 5 godina.

OK, Filipe, imaš pravo, Andrea bi sa 25 godina bila student medicine na završnoj godini. Žao mi je zbog nesporazuma.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana