Društvo| Istorija| Na današnji dan| Život

Пре и после 24. марта 1999.

loader RSS / 24.03.2021. u 15:18

Зашто на Србију, мало-мало, ударају толике хорде, као да овде постоји некакав јединствен мед живота који се по било коју цену мора коначно отети?!

Обично су ти ратови на нашем тлу били више од рата – не војска на војску – већ сатирање нејачи, депопулација, уништавање културе, затирање вере и обичаја, спаљене библиотеке, свеци на ломачи, масовни збегови...  

Неки разлог мора да постоји.

Нама је и мир немир, јер знамо да га неће бити баш задуго. У овој епизоди 1999. ми смо као генерација директни сведоци, па можемо видети и онај непречишћен текст, из кога нису изветрили детаљи, утисци... којих после неког времена у историјским читанкама уопште не буде; остану само наслови и поднаслови. Нека се данас свако сећа онога што су његове импресије и закључци. Ја ћу се присетити ствари из свог угла, ствари које сматрам изузетно важним. Ако су, како многи кажу, гвоздене формације запада унапред и свакако биле наумиле да крену на нас, и то целих десет година пре бомбардовања, зашто смо свих тих година морали да упорно радимо тако да се тај рат одигра кроз по нас најгору варијанту? А тек ако га можда није ни морало бити, само да смо имали више такта! Водио нас је вероватно најнеталентованији и најштетнији политичар у српској историји (не дајмо да нас завара вештина на унутрашњем плану и снаге реда које на демонстрацијама туку баке). Али он ту није био сам. Изникао је из система. А тај систем чинили су кербери једне одумируће епохе. Затекла се у том одсудном моменту крајем 80-их читава армија људи на високим и нижим партијским и државним позицијама. Опасност од промена натерала их је да се иснстинктивно збију и промене наратив, само да сачувају то што имају. Са таквом мотивацијом у првом плану наравно да се пред временом које гази задржао један асинхрон и неефикасан механизам, заправо ефикасан само кад су лични интереси били у питању. То је неминовно значило да ће рад за интерес земље, или нације, бити само услован. Исти они који су целе оне несрећне деценије пре бомбардовања упорно чували фотеље, рачуне, моћ, швалерке... и бранећи себе и свој иметак потурали Србију као залог свог што дужег опстајања. Пропаст је стога била виђена, већ тада, десетак година раније. У међувремену се одигравао пораз за поразом, а бомбардовање 1999. долази као епилог. Два лоша - један с ове, управо поменуте стране, други с оне, гвоздене стране – увукоше у још једну несрећу на овај народ, током истог века ионако већ десеткован. О америчкој демократији и хуманости ваљда овде не треба превише причати. Довољан је назив њихове војне акције. Али зато увек ваља анализирати поступке с ове стране. Дакле, ако је већ морало да буде зло, зашто је с ове стране све морало да буде чињено тако да оно буде још горе?  



Komentari (437)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 22:32 25.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

u svemu tome jedina cinjenica je da je Egipat tada postojao vec nekoliko hiljada godina, a ovi sto su tada dosli odavde-odande, jebemliga

Moji roditelji su bili u Manastiru Sv. Katarine (ja sam to na žalost preskočio u obilasku Sinaja, nisam imao toliko vremena, i kajem se, trebalo je da idem tamo a ne da se 2 dana prevrćem po pesku u Sharmu (u vodu ionako nisam ušao pošto je to dom Velike Bele, gonijeupičkumaterinu), i tamošnji monah ih je nekoliko puta pitao da li su stvarno iz Srbije, i kada je poverovao poklonio je mami neki prsten.

Inače, da, postoje pravoslavna beduinska plemena tamo.
magnus magnus 22:35 25.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Srbin Rusofil iz 1948. je svakako duboko prezirao i četnike i buržoaziju i Crkvu i Kralja i sav taj prateći džez, za razliku od Srbina Rusofila 2021. koji je na totalno drugu stranu.

pa to ti je dokaz da je padom zida lenjin pobjegao na zapad, sad u formi trockista, e sad dal će metamorfozira u stanjina ili će beli pobedit, Bog sveti zna.
gedza.73 gedza.73 22:37 25.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

department of manuscripts that have been preserved from XII Century written by Serbian Monks at that period. Psaltir on old Serbian language

magnus magnus 22:41 25.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Čekaj bre pa uvezli ti KOMUNIZAM, u očekivanju da ćeš postati njihov satelit kao Rumunija, Bugarska, Mađarska itd. ali ih Ćopo posle zajebao.
to nas je Čerčil ptodo, jebo majku svoju pijanu.iz nekog svog bolesnog hira koliko i interesa.a ćopo je bio na liniji više nego što misliš

benedykt benedykt 22:50 25.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

zemljanin
U stvarnosti narod mučni krpi kraj sa krajem

pa nije bas tako, nisam za par nedelja obisao celu Rosiju ali od Sibira do Moskve, ima sirotinje, ima i proseka, ima i bogatih, nista drakonski sem sto mi se smucila riba koju nikako ne gotivim ... kao i svuda ... i kao sto u Srbiji, vecina ipak podrzava AV, tako i tamo, vecina ipak podrzava Putina ....

Potpuno isti sistem, potpuno ista propaganda, potpuno ista burazerska ekonomija, a narod običan krpi kraj sa krajem. Mrzi me sad da ti tražim video sa jedne lokalne televizije u Saratovskoj oblasti, kada su išli i pitali ljude oko zvanično objavljenih podataka za prosečne plate, koje su inače i tako naštelovane tuga i jad, tipa od 15.000-25.000 rubalja a sve u zavisnosti od regiona. Samo jednu ženu su našli koja je imala 18.000 rubalja, a svi ostali su u rangu od 7.000-15.000. Pa neki mučenik kaže Да я за десять тысяч готов жопу целовать. Evo pogledaj uostalom podatke o platama po oblastima i zanimanjima na ovom sajtu

Plate u Rusiji

a imaš i odličnu raspravu i komentare ispod teksta, gde neki obični ljudi pišu šta oni zaista zarađuju. E to je vidiš putinovska Rusija, a za to vreme klan čekista živi bolje nego arapski šeici...
gvozden1 gvozden1 23:16 25.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

to nas je Čerčil ptodo, jebo majku svoju pijanu.iz nekog svog bolesnog hira


Milan mu krsenuo kevu, a nije hteo njega da prizna za sina, plus, lepše olovne vojnike kupovao Aleksandru nego njemu, plus, išamarao ga Voja Tankosić.

Pa jel bi ti voleo one koji ti sve to urade?
:)
alselone alselone 00:29 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Pošteno, što bi rek'o Als. :)


Đin-dić!
tess1 tess1 06:04 26.03.2021

Re:...


Strugacki


(vide registrovani, ima ca 12 knjiga)
mlinarslavko mlinarslavko 08:11 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Tu podelu na one koji su za Ruuse i koji su za Amerikance, prvi put sam video u filmu Tri karte za Holivud, negde 1994. čini mi se, do tada nikada nisam čuo ni starije ni mlađe da je neko bio u tom fazonu. Više smo ih gledali kao borce protiv Hitlera, kao što smo i mi bili, sa tim što su i pored komunizma koji je bio kod nas, nekako Amerikanci bili mnogo bliži i taj način života, dok smo znali da je Rusija moćna zemlja, ali gde ljudi siromašno žive i osim kulture, sve ostalo je bilo nekako daleko, daleko. Nije bilo mržnje prema njima, već nisu bili u prvom planu. Posle sam tek saznao koliko su sedamdesetih i osamdesetih bili popularni kod naših funkcionera i ostalih ljudi na polažajima po svim jakim hijerarhijskim položajima u Bg-u i koliko se putovalo za Rusiju zbog raznih ličnih interesa, školovanja, poslova itd. Kod nas u Kovinu u Banatu 1983. dođu Ameri sa jednog univerziteta da igraju košarku, u hali jugoslovenska i američka zastava, niko to nije gledao kao sukob Amera i Rusa, došli ljudi da igraju košarku u sklopu priprema, da su došli Rusi isto bi bilo, ali nisu. Rusija je tada bila već u teškim ekonomskim problemima, videlo se i po vestima i emisijama iz tog vremena, da ne pričam kad su posle pada berlinskog zida pijace u srbiji bile preplavljene Rusima i njihovom robom, zatim devedesete smo bili na eskurziju u Čehoslovačkoj, mi klinci iz radničkih porodica nismo mogli da verujemo koliko su u toj zemlji ljudi bili siromašni koliko je sve bilo staro, neodržavano i jeftino.

Oću da kažem, ali iz mog iskustva, da ja za tu podelu na ljuvbitelje Amera u na ljubitelje Rusa, nikad nisam čuo niti video do tog filma, čak sam mislio da je ta tema u filmu fikcija u smislu građenja priče iz nekog starog hladnoratovskog perioda. Nikad do tog filam nisam video ljude koji se raspravljaju o tome, ipak brzo su u to vreme krenule podele u tom pravcu, da bi od 2000. godine bukvalno ta tematika bila nenormalno uvećana.
tess1 tess1 09:55 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Da, fino si samljeo i prosijao, mlinare. Sad još da mi neko kaže u čemu je razlika između ovog Slavkovog komentara i onog što sam napisala ja (ok, ako su razlozi lični, mene to, oprostićete, ne uznemirava mnogo:), ima li nešto razumnije da pravimo hljeb, pogaču, kolače, uštipke, nešto, mjesimo? :)
docsumann docsumann 10:17 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

benedykt
stemajz
хаха, дворац са црногорским грбом на капији и прашком библиотеким унутра

бежи бре, триперчино


Snimak iz februara 2011. napravili ga lokalni ekolozi iz organizacije Экологической вахты по Северному Кавказу, pa se jasno vidi u jednom trenutku i famozni zlatni orao na kapiji...


rekao bih, prilično uvjeren, da se ova građevina ne nalazi u CG.

inače, nađoh na ovaj članka...

Ministarstvo vanjskih poslova Rusije nije namontiralo grb Crne Gore na dokumentarac opozicionara Alekseja Navaljnog, ali jeste spinovalo i obmanulo javnost ne saopštavajući činjenicu da je ruski opozicionar saopštio da su u određenim segmentima filma korišćenje animacije, saopšteno je iz Digitalnog forenzičkog centra.

benedykt benedykt 11:06 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

docsumann

rekao bih, prilično uvjeren, da se ova građevina ne nalazi u CG.

inače, nađoh na ovaj članka...

Ministarstvo vanjskih poslova Rusije nije namontiralo grb Crne Gore na dokumentarac opozicionara Alekseja Navaljnog, ali jeste spinovalo i obmanulo javnost ne saopštavajući činjenicu da je ruski opozicionar saopštio da su u određenim segmentima filma korišćenje animacije, saopšteno je iz Digitalnog forenzičkog centra.


Da budemo iskreni, u samom filmu se prvo na 48:40 pokazuju fotografije kapije samog dvorca i tog ruskog carskog orla (ne crnogorskog) uz prateću priču i poređenje sa Ajzenštajnovim fimom tj originalnim orlom sa Zimske palate, odnosno orlom koji je i danas na kapiji Ermitaža.

Međutim, onda na 59:15 Navaljni jasno kaže da mu je neka firma koja se time bavi samo odradila 3D animaciju celog dvorca a sve na osnovu arhitektonskih planova, pa se onda zaista u tom jednom kadru vidi taj famozni crnogorski orao. Pretpostavljam da je ta firma koja je odradila 3D iz Nemačke, gde se Navaljni i nalazio tada, te da je prosto neko tamo napravio glupu grešku, koju je onda kremaljska propaganda iskoristila da bi osporila sve ostalo.
Kako da objasnim, bukvalno svako ko prati ruske nezavisne medije zna za taj dvorac kod Gelendžika još tamo od trenutka kada je jedan od nekadašnjih Putinovih ortaka i organizatora izgradnje dvorca Sergej Kolesnjikov poslao pismo tadašnjem predsedniku Medvedevu, gde je u detalje objasnio celu šemu.
Nažalost, kremaljska propaganda je izuzetno dobra i zahvaljujući njoj je u samoj Srbiji potpuno iskrivljena slika vlasti u Rusiji, odnosno od Putina je napravljeno polumitsko biće. Rusija može i mora bolje od njega i njegovog lopovskog klana, jer su bukvalno upropastili celu zemlju. Gde god da se samo malo zagrebe sve je trulo i korumpirano, odnosno bukvalno svugde ima neki mali lokalni bog koji je ušemljen sa vlašću ili je visoko pozicionirani član ЕдРа (Единая Россия). Ovaj dvorac kod Gelendžika je samo vrh ledenog brega, jer svako u vlasti ima zilione, tj nekretnine po mrskoj im Evropi, račune u Švajcarskoj, vinograde u Toskani, vile na jezeru Komo, rančeve i dvorce na Рублёвке (moskovsko Dedinje), školuje decu u elitnim školama Švajcarskoj ili Engleskoj, ima kolekciju satova od skoro pa milion dolara itd itd itd. Pa se skoro npr ispostavilo da veliki vernik i konzervativac Putin ima i vanbračnu kćerku, odnosno da je njena majka, inače nekadašnja lepuškasta čistačica iz neke raspale porodice u Piteru, postala preko noći bogatašica koja ima dvorac na Ка́менный о́стров (Dedinje u Piteru). Eno dete hoće da bude DJ, dovoze je na nastupe kola sa rotacijom a klub čuva omanja četa policije, pa dok dete po klubu pušta Rihannu i Beyoncé za to vreme maminu jahtu na moru prati brod ratne mornarice. E to je pravo lice putinovske Rusije, a ne mlaćenje geostraktičke prazne slame, evroazijstvo i ideološko-imperijalne osnove za Rusiju koja uz Ameriku i Kinu kao fol treba da vlada celim svetom...
gedza.73 gedza.73 11:59 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

čak sam mislio da je ta tema u filmu fikcija u smislu građenja priče iz nekog starog hladnoratovskog perioda.

Izgleda da nije

Po završetku rata, on (Vlasta Velisavljević), Vražić i Marković pokušali su da pobegnu u Ameriku, jer im se nije svidelo sve što je tada usledilo. Nije uspeo da pobegne, nego je uhapšen i odveden u zatvor koji se tada nalazio na beogradskoj Adi.


zli kapitalisti


Dobra braća sa zajedničkom tradicijom





stemajz stemajz 12:59 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

е до споловила кад ја морам да понављам овде сопствени коментар, чак и у истој нити:


sadašnji Rusofili vole sadašnju Rusiju i Ruse kao nosioce kako-god-se-zvalo-to-uređenje-i-ideologija i Putina na vr' svega toga


јбг, то ти је само знак да појма никаквог немају о садашњој русији, него замисле ко зна шта...

уређење је још увек највећим делом либтардско (читај - пљачка), имплементирано 90их, идеологија забрањена уставом


највећа пљачка која се код руса дешава је на системском нивоу, кроз централну банку и исисавање огромних пара на запад, те кроз узимање кредита на западу од стране великих фирми (газпром је тек 50.2х % у државном власништву)

то је главна ствар коју би морали да прекину

сва остала корупција на личном нивоу је за ред величине мања (што никако не значи да треба бити толерисана, напротив)

зато цео систем мора да се мења, овако ако скинеш једне људе и доведеш друге, ништа се неће променити, само ће и ови други да раде исто оно што су радили претходни

само постоји једна битна разлика: ако би на тоталну власт дошла либтардска, компрадорска багра (ходорковски, набиулина, греф, кудрин, умно болесни наваљни и остали) коју би запад ставио, систем би остао исти, само би пљачка била још 100 пута гора, иста она као деведесетих, уз распад земље

е то су мокри снови гована (и њихових финансијских и идеолошких газда на западу) које ова триперчина овде рекламира - то су највећи компрадорски, либтардски смрадови који постоје, нешто као чанак, чеда, г17, чомићка... талог, најгори

што никако не значи да бандити који су сада на власти треба да остану - из владајуће странке би требало похапсити тушту и тму људи и национализовати све то што су покрали

све "незавнисне" новине и НВО које се финансирају са запада забранити законом или опорезовати са 99% све њихове приходе, сутра ће променити плочу

е то је суштина оног текста где би путин морао да постане стаљин (и растера банду око себе)
да ли то путин хоће и/или може, велико питање, видеће се у наредних пар година, рецимо

другачије - попиће револуцију, али не обојену, увезену са запада (као фебруар 1917, што је пропаст земље, тотална), него праву, кука и мотика, онако како и треба, ако би мене неко питао

сад ме стварно више мрзи
gedza.73 gedza.73 13:39 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

е то је суштина оног текста где би путин морао да постане стаљин

nemoj Štemajz ko boga te molim opet ćemo mi da nagrabusimo.

Zanimljiva trivija da je Japan (mislim da je ispred Rusije) jedan od najvećih donatora Srbije i to u bitnim oblastima
Od 1999. godine Ambasada Japana direktno podržava projekte koje sprovode škole, zdravstvene ustanove, lokalne samouprave i nevladine organizacije. Do sada je realizovan 221 projekat, uglavnom u oblastima obrazovanja, zdravstva, zaštite životne sredine i socijalne zaštite.

Rusija je takođe veliki donator (tu se spore jer nije sigurno šta je dobijeno a šta plaćeno) samo u vojnoj oblasti ('evo vam luk i strele da se bijete sa kaubojima')
Sputnik Србијa
Vojska Srbije je najveće donacije dobila od Ruske Federacije, koja je donirala šest aviona MiG-29, a u toku je realizacija donacije 30 oklopnih izviđačkih vozila BRDM-2M i 30 tenkova T-72MS, sa pratećim elementima logističke podrške. Osim toga, tokom pregovora za nabavku naoružanja i vojne opreme iz Rusije dobijeni su značajni popusti i olakšice.

Takođe, Republika Belorusija donirala je Vojsci Srbije četiri aviona MiG-29.

Što bi rek'o Milošević 'Ako ne umemo da radimo, umemo da se bijemo'. To je uvek dobitna kombinacija.






p.s.
Da li ova deca i ona masa što je dočekala KGB-ovca ispred hrama Svetog Save znaju da je Černomidin (ruski izaslanik za Kosovo) 'zaslužan' za nepovoljne odredbe po Srbiju u vojno-tehničkom sporazumu, da je taj isti Černomidin bio osnivač Gasproma, premijer Rusije devedesetih, ključna osoba tokom devedesetih u ruskoj ekonomskoj tranziciji, da ga je Putin ako se ne varam postavio i za ambasadora u Ukrajini (vrlo bitna teritorija po interese Moskve iako ih je navodno izdao na Kosovu) i za svog savetnika nakon dvehiljadite?

Ubeđen sam da bi ova deca u anketi koju državu na svetu najviše vole naveli Rusiju i da bi ta ista deca nakon šest meseci u anketi u kojoj državi bi živeli naveli bar deset država pre nego što bi se uopšte setili Rusije.

kao kad Marko Đurić lomi između Milana Panića i Miroslava Lazanskog kom će se carstvu privoleti. Zemaljskome

il' nebeskome?





srdjan.pajic srdjan.pajic 15:18 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

maksa83
srdjan.pajic
Jel stvarno frakuju (hydraulic fracturing) ili samo buše i vade šta izađe?

Abrepajo nemo' se vređamo ovde da ja ne razlikujem naftnu bušotinu od frackinga posle des' godina sa ovima.

Pravi pravcati hydraulic fracking, evo pohvalili se sami - Gazprom Neft undertakes a series of fracking operations in a high-temperature horizon in Serbia.

Ali dobro, Kikinđani i ovako nisu navikli da im iz česme ne teče nešto žuto sluzavo što smrdi na sumpor, štaćeimbude..




Bez uvrede, a i zaboravio sam da si ti okoreli naftaš, dobro, IT naftaš.

Pa ne kažu mnogo frakeri na svom sajtu, ne znam kakva su pravila u Srbiji, to je ono što mene i ovde svrbi jer se za Trampova vakta dosta toga menjalo i olakšavalo u korist frakera, razume se, a na štetu nas građana. E, sad, kad je Senilni došao na vlast pažljivo pratim šta se će da se desi (doduše tu gde su bušotine uglavnom živi njegovo glasačko telo, ili još češće - ne živi niko. Nisu to neki radikalni zahtevi, uglavnom samo to koliko daleko bušotine moraju da budu od objekata u kojima žive ljudi i sad ovo sa metanom što sam pomenuo. A te hemikalije koje se koriste za frakovanje su valjda i dalje industrijska tajna, a i uglavnom se to sve roka nazad u bušotine koje su iscrpljene u nadi da će tamo i da ostane, vo vjek i vjekov.
pecaros pecaros 15:47 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

mlinarslavko
Tu podelu na one koji su za Ruuse i koji su za Amerikance, prvi put sam video u filmu Tri karte za Holivud, negde 1994. čini mi se, do tada nikada nisam čuo ni starije ni mlađe da je neko bio u tom fazonu. Više smo ih gledali kao borce protiv Hitlera, kao što smo i mi bili, sa tim što su i pored komunizma koji je bio kod nas, nekako Amerikanci bili mnogo bliži i taj način života, dok smo znali da je Rusija moćna zemlja, ali gde ljudi siromašno žive i osim kulture, sve ostalo je bilo nekako daleko, daleko.


Kada premotam film - negde je uvek tinjala takva neka podela, ali nije bilo uslova da ona preraste u nekakve ozbiljne rasprave, pogotovo sukobe. Nit' je bilo zgodno veličati zapad, a možda još nezgodnije veličati Ruse. Pritom, ne mislim na kulturu i umetnost (Bitlsi ili Kaljinka), nego na ideološko opredeljenje.

Uvek sam se iznenađivao kada sam nailazio na spontane, individualne izlive rusofilstva. Ili sam u nekim kućama viđao ruske časopise, ili su se u nekim razgovorima neočekivano javljali "argumenti" u svrhu odbrane ruskog sistema.

Još šezdesetih se dešavalo da nailazim na te časopise kod drugara iz škole, nije teško pretpostaviti da je u pitanju bio uticaj roditelja na takav izbor. Dugo sam imao u posedu pamflet pod naslovom "sto razloga zašto je sovjetski sistem bolji", ili tako nekako. Delio se besplatno u nekom međunarodnom vozu. A argumenti su bili na nivou onoga "dvesta dokaza da je zemlja ravna ploča". Rusi su znali da upakuju svoj proizvod i mnogi su se pecali na to.

Ono što je moja poenta - spontani izlivi rusofilije su uvek bili žestoki i puni emocija. Za razliku od, rekao bih, ideološke nezainteresovanosti normalnog sveta (da se na nekakvim fer izborima odmah posle Titove smrti pojavio Ante Marković sa konvertibilnim dinarom, verovatno bi pobedio). I još nešto - pokazalo se da su svi koje pamtim po takvim izlivima rusofilije, kasnije, postali manje-više patološki nacionalisti.
gvozden1 gvozden1 15:58 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Nit' je bilo zgodno veličati zapad, a možda još nezgodnije veličati Ruse.

Evo rešenja, propišeš koga je jedino dozvoljeno, čuj dozvoljeno, poželjno, ma obavezno, veličati, i šlus.

Da li je u S Koreji zgodno ili nezgodno veličati ikoga osim, zna se.

Nije valjda da je slično bilo i ovde? :)
pecaros pecaros 16:23 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

gvozden1
Nit' je bilo zgodno veličati zapad, a možda još nezgodnije veličati Ruse.

Evo rešenja, propišeš koga je jedino dozvoljeno, čuj dozvoljeno, poželjno, ma obavezno, veličati, i šlus.

Da li je u S Koreji zgodno ili nezgodno veličati ikoga osim, zna se.

Nije valjda da je slično bilo i ovde? :)


Nisam siguran da sam razumeo ni šta je tvoj predlog, ni šta je pitanje.

A i ne razumem zašto ti išta pitaš - vama, oficirima JNA, je to sve bilo do tančina objašnjeno.
gvozden1 gvozden1 16:34 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Nisam siguran da sam razumeo ni šta je tvoj predlog, ni šta je pitanje

Pitanje je, jel se tako sad radi kod druga Una, predlog je da se ne radi tako, nego da ljudi budu slobodni i da veliča ju onoga ko im se sviđa sasvim slobodno.

A i ne razumem zašto ti išta pitaš - vama, oficirima JNA, je to sve bilo do tančina objašnjeno.

Probali su, trudili se jesu, ali ima i imunih na to.
Valjda neka vakcina protiv komunizma u mladosti, šta li.
pecaros pecaros 16:47 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

gvozden1
kod druga Una


Ništa te ne razumem, pretpostavljam da je lekcija sa kursa za botovanje - ako ti ne pada na pamet ništa pametno, potegni nešto bombasto što izaziva negativne asocijacije, makar bilo skroz bez veze.


gvozden1
Probali su, trudili se jesu, ali ima i imunih na to.


Pričaj ti to nekom drugom. Nisu te oni primili da bi te indoktrinirali, nego zato što si se već pokazao kao takav. Tako su stvari funkcionisale.
gvozden1 gvozden1 17:52 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš


Pričaj ti to nekom drugom. Nisu te oni primili da bi te indoktrinirali, nego zato što si se već pokazao kao takav

Majstore, davati dijagnoze o ličnosti onoga koga ne poznaješ je nevaspitanje.
To što su ti mama i tata propustili, i tako nevaspitanog pustili među ljude, nije razlog da te iko toleriše.

Ili pričaj o stavovima ili ćuti, a nemoj nagađati nečiju prošlost.

pecaros pecaros 18:15 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

gvozden1

Majstore, davati dijagnoze o ličnosti onoga koga ne poznaješ je nevaspitanje.


Nema govora o "dijagnozi". Moralno-politička podobnost kojom si se lično pohvalio, nagrađena oficirskim činom, bila je izraz tvojih stavova na koje si imao puno pravo. Nema tu ničeg čega bi se stideo.
gedza.73 gedza.73 18:44 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

pecaros
da se na nekakvim fer izborima odmah posle Titove smrti pojavio Ante Marković sa konvertibilnim dinarom, verovatno bi pobedio)


Kakav si ti Pecaroše šeret.

Oćeš reći da garnitura koja je do tad vladala tri i po decenije bez ikakve opozicije, koja je izjavila da su oni na vlast u krvi došli i da bez krvi vlast ne daju, koja je napravila faraonsku sahranu sve kukajući, u grudi se udarajući, kose ruse čupajući kako sa Titovog puta nikad neće niko da skrene i koji su na jedvite jade celu deceniju kasnije jedva pristali na izbore iako su u svojim rukama imali sve od tajnih dosijea preko medija do novca?


Baš si pravo spadalo. Posebno što je u tom periodu Jugoslavija bankrotirala a što je najgore ponosni Jugoslvoeni su dupe brisali novinama jer je vladala nestašica toalet papira (inače je ta lista poprilično bila duga)

Tad je rat počeo (dobro, moža malo ranije kad su sutavom republikama dozvolili da se zadužuju a federaciji da te dugove vraća)

LIPANJ 1982
Skupe iluzije

Izgleda da je tek sada jasno i glasno s najviših pozicija rečeno ono što ekonomisti godinama ponavljaju: jugoslovenska ekonomska kriza izrasla je na gotovo dva desetljeća dugom administrativnom gušenju ekonomske logike u upravljanju privredom, ona je rezultat lakomislenog potiskivanja ekonomskih zakona u korist političkog voluntarizma jedne naopake ideje o ubrzanom ekonomskom rastu i neodgovornom trošenju "otuđenog" viška rada.

Sociolozi su skloni korijen krize tražiti ne u ekonomiji, nego u politici koja je odgovorna za tzv. "institucionalni gigantizam" koji je doveo do toga da danas imamo milijune članova delegacija, tisuće zakona i propisa, na desetke tisuća samoupravnih sporazuma, milijune sastanaka i delegatske materijale koji se mjere na tone i koje ćemo uskoro od delegacije do delegacije prevoziti kolicima.

Toj mašineriji dodajmo još i državu - tisuće stručnih službi, tajnika, kao i poznate SIZ-ove, mjesta za desetke tisuća neproduktivnih posrednika između živog rada i raspolaganja viškom tog rada.

Ako ovoj slici dodamo poznatu dijagnozu o nedostatku odgovornosti, a sve češće se čuje da je kod nas zapravo "društvena moć obrnuto razmjerna stupnju odgovornosti", onda je jasnije zašto mjesecima čekamo da "saznanja prodru u svijest" i da "stavovi zažive, kako bismo ih ispoštovali."

pecaros pecaros 18:56 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

gedza.73
pecaros
da se na nekakvim fer izborima odmah posle Titove smrti pojavio Ante Marković sa konvertibilnim dinarom, verovatno bi pobedio)


Kakav si ti Pecaroše šeret.

Oćeš reći da garnitura koja je do tad vladala tri i po decenije bez ikakve opozicije, koja je izjavila da su oni na vlast u krvi došli i da bez krvi vlast ne daju, koja je napravila faraonsku sahranu sve kukajući, u grudi se udarajući, kose ruse čupajući kako sa Titovog puta nikad neće niko da skrene i koji su na jedvite jade celu deceniju kasnije jedva pristali na izbore iako su u svojim rukama imali sve od tajnih dosijea preko medija do novca?



Ubuduće piši kraće rečenice, pa možda ispadne nešto smisleno.

Paj sad - počinješ sa "Oćeš reći", pa nastavljaš sa gomilom floskula, i... ništa. Nisi napisao ništa o tome šta ti misliš da sam ja mislio kasti.

A mislio sam upravo ono što sam i napisao, a ti citirao. Da ne objašnjavam šta, pametni su već razumeli.
gvozden1 gvozden1 19:05 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

bila je izraz tvojih stavova

Pazi mamlaze, čak i to sam ti objašnjavao.
Shvativši da si glup, pokušao sam da ti, ljudski, razložno, polako, objasnim da ti je rezon pogrešan, zašto odlazak u ŠRO ne mora da znači to što misliš da znači.

Nisam uspeo, ok, glup si toliko da to ne možeš da shvatiš, ništa strašno.

Ali bezobrazluk je strašan. Ti pričaš o meni, o mojim stavovima, od pre trideset godina, a ništa o tome ne znaš.
I još insistiraš na tome.

Glupost u kombinaciji sa bezobrazlukom je kombinacija koja zaslužuje samo teranje u tri *ičke materine, nikako uvažavanje, i sigurno ne pravdanje.
gedza.73 gedza.73 19:07 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

pecaros
A mislio sam upravo ono što sam i napisao, a ti citirao.

pecaros
da se na nekakvim fer izborima odmah posle Titove smrti pojavio Ante Marković sa konvertibilnim dinarom, verovatno bi pobedio

pecaros
Da ne objašnjavam šta, pametni su već razumeli.



I ja sam razumeo iako sam glup pa sa malim zakašnjenjem. Da se nakon Titove smrti pojavio Deda Mraz sa džakom zlatnih poluga iz švajcarskih banaka rata ne bi bilo i danas bi irvasi i konji na sletovima igrali u čast Titove dalekovidosti.

Meni samo nije jasno kako li si ti mislio da u jednom zatvorenom, rigidnom, totalitarnom sistemu, gde su zakonom ograničene mnoge slobode, koji je bankrotirao desi preko noći preokret u glavama političara i njihovih 'pametnih' idijota koji jedini imaju apsolutnu vlast i apsolutnu moć da dozvole sve što je u normalnim zemljama tada bilo uobičajeno. Upecaš ribicu, duneš tri puta u nju i sve ti se želje ispune?





pecaros pecaros 19:19 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

gvozden1

Glupost u kombinaciji sa bezobrazlukom je kombinacija koja zaslužuje samo teranje u tri *ičke materine, nikako uvažavanje, i sigurno ne pravdanje.


Važi. Ali zašto se ti stidiš svoje moralno-političke podobnosti? To je bila naša stvarnost. Jeste da si se malo više potrudio, ali ne treba sad sebi (i drugima) da čupaš kosu zbog toga.
pecaros pecaros 19:31 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

gedza.73

I ja sam razumeo iako sam glup pa sa malim zakašnjenjem.


Kako da ti kažem... nisi razumeo.

Trudio si se, boldovao, ali nisi izboldovao ključnu reč "nekakvim fer izborima". Ta reč, u duhu srpskog jezika, pretpostavlja imaginarnost tih fer izbora.

A u kontekstu svega što sam napisao, poenta uopšte nije na izborima, nego na isticanju ideološke ravnodušnosti naroda. Htelo se reći - mislim da u narodu još nije bilo probuđenih niskih strasti i bio je sposoban da, uz kraću pripremu, racionalno odlučuje. Valjda.
maksa83 maksa83 19:34 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Nema govora o "dijagnozi". Moralno-politička podobnost kojom si se lično pohvalio, nagrađena oficirskim činom

U JNA u kojoj sam ja bio to nije baš tako funkcionisalo, u ŠRO se išlo već na regrutaciji ako si bio već bio specijalizovan za nešto (npr. indžilir bilo koje vrste) ili te ako je u pitanju prava vojska (tipa pešadija) procene da si sposoban da izdržiš 6 meseci obuke i posle budeš neki mlađi vodnik, tj. budeš zadužen za 30 ljudi, a kad se skineš dobijaš čin vodnika, tokom vežbi postaješ mlađi kapetan u rezervi, itd. itd. I moj otac i moj deda su prošli kroz ŠRO i obojica su bili kapetani u rezervi, s tim da je dedu pokupilo u šestoaprilskom ratu pa ga je presedeo u zarobljeništvu, dočim se ćale 15 godina drndao 2 nedelje na vežbama kao rez. kapetan inžinerije (pominjano miniranje svega i povlačenje na jug jer Rusi nadiru sa severa).

Ako je reč o pešadiji, to je koliko se sećam bilo u Bileći, i ta obuka je bila prema pričama koje znam poprilično drkanje, više od jednog pitomca koji su došli posle kod nas su nam rekli da posle prvog dana obuke uveče neki plaču u krevetu i zazivaju majke (bukvalno). Ta obuka je bila prilično kvalitetna i pitomci ŠRO su stvarno bili osposobljeni da ozbiljno ratuju, pa je na vežbama jedan vod ŠRO pitomaca bilo kog roda armije uspešno tamanio celu četu sa druge strane.
gvozden1 gvozden1 19:45 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Ali zašto se ti stidiš svoje moralno-političke podobnosti

Glupi, ajd ovako, postaraj se.

Misliš li da je bilo teško pretpostaviti da se može naći neko dovoljno glup ko će stvari povezati ovako kako si ti povezao, pa ne pominjati Bileću, ako bih se toga stideo?

Ne, uopšte nije bilo teško, a pominjao sam je dosta puta za sve ove godine na blogu.

I niko ne poveza tako osim tebe.
Misliš da je to zbog toga što si najinteligentniji?
Ne, to je zato što si najgluplji.

Bileće se uopšte ne stidim, možda i naprotiv.
Ako bih morao da biram između stida i ponosa, onda svakako ovo drugo.
A realno, ni za stid ni za ponos, obična stvar.

Tebe u školu nisu uputili, verujem da si bio u nekoj menzi, a bio si dovoljno podoban, to su tvoje reči, ne nagađam.

Što, šta misliš?

Pa možda zato što su tamo ipak birali, nisu išli glupi, svakako.

Zahtevna obuka, ali ipak sa malo više poštovanja ličnosti pitomaca.
Da, nisu nas tretirali kao vojnike. ni formalno, obavezno je bilo da nam se obraćaju kao pitomcima, da nam persiraju, nismo imali one obične vojničke dužnosti u magacinima i slične, zato što je to radila četa običnih vojnika, ne pitomaca.

Jesi li i ti bio u ŠRO, ili si prao tanjire?

pecaros pecaros 19:53 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

maksa83

U JNA u kojoj sam ja bio to nije baš tako funkcionisalo,


Nemoj da kvariš, kako da ga drugačije nerviram? Kad vidiš kako on lahko poteže Severnu Koreju kad god ga nešto protera, moraš imati nešto za uzvratiti.

Kako god, bilo bi zanimljivo da li je kraljeva vojska primala komuniste u ŠRO?

S druge strane, kad se setim ko je sve bio desetar u mojoj i susednim jedinicama, ne mogu da se otmem utisku da to ništa nije slučajno odabrano. Pa i obični vojnici su vukli za sobom famoznu "karakteristiku".
pecaros pecaros 19:58 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

gvozden1

Pa možda zato što su tamo ipak birali, nisu išli glupi, svakako.


Ništa drugo ja i ne pričam, nego da su birali. Moralno-politički podobne, po mogućstvu i pametne.
gedza.73 gedza.73 19:59 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

ali nisi izboldovao ključnu reč "nekakvim fer izborima".

A kako ti to misliš da u Severnoj Koreji odjednom sa neba padnu nekakvi (iznaboldovao sam je) izbori?




haklberi_tom haklberi_tom 20:01 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

pecaros
gvozden1

Glupost u kombinaciji sa bezobrazlukom je kombinacija koja zaslužuje samo teranje u tri *ičke materine, nikako uvažavanje, i sigurno ne pravdanje.


Važi. Ali zašto se ti stidiš svoje moralno-političke podobnosti? To je bila naša stvarnost. Jeste da si se malo više potrudio, ali ne treba sad sebi (i drugima) da čupaš kosu zbog toga.

Čekaj!
Da li si ti rekao da si se ispisao iz članstva drugova komunista kada ti se više nije isplatilo da budeš član?
gvozden1 gvozden1 20:01 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Ako je reč o pešadiji, to je koliko se sećam bilo u Bileći, i ta obuka je bila prema pričama koje znam poprilično drkanje, više od jednog pitomca koji su došli posle kod nas su nam rekli da posle prvog dana obuke uveče neki plaču u krevetu i zazivaju majke (bukvalno). Ta obuka je bila prilično kvalitetna i pitomci ŠRO su stvarno bili osposobljeni da ozbiljno ratuju, pa je na vežbama jedan vod ŠRO pitomaca bilo kog roda armije uspešno tamanio celu četu sa druge strane.


Da, pešadija, Bileća.

Ne volim baš te vojničke priče, a imalo bi se šta pričati.

A kad već pričam o sebi, ja sam dve obuke prošao, jednu kao pitomac, drugu kao komandir odeljenja sledećoj klasi pitomaca.

Posle obuke se išlo u prekomande, na staž u trupu, kako se zvalo, otud naziv za takve "staža"

Neskromno, ali tako je bilo, najbolji pitomci, po ocenama iz teorije i rezultatima sa praktične obuke, gađanje, komande, strojevi, trčanje, skakanje, klinac palac...su ostajali tu, u Bileći, da budu komandiri odeljenja sledećoj klasi.

Meni je to zapalo i naebao sam, realno.
benedykt benedykt 20:06 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

stemajz

највећа пљачка која се код руса дешава је на системском нивоу, кроз централну банку и исисавање огромних пара на запад, те кроз узимање кредита на западу од стране великих фирми (газпром је тек 50.2х % у државном власништву)

то је главна ствар коју би морали да прекину

сва остала корупција на личном нивоу је за ред величине мања (што никако не значи да треба бити толерисана, напротив)

...

што никако не значи да бандити који су сада на власти треба да остану - из владајуће странке би требало похапсити тушту и тму људи и национализовати све то што су покрали

све "незавнисне" новине и НВО које се финансирају са запада забранити законом или опорезовати са 99% све њихове приходе, сутра ће променити плочу

е то је суштина оног текста где би путин морао да постане стаљин (и растера банду око себе)
да ли то путин хоће и/или може, велико питање, видеће се у наредних пар година, рецимо
Ta banda i Putin su jedno te isto neuki, samo se tebi dobrom propagandom ubacilo u mozak kako tu ima kao neki grandiozni geostraktički cilj, Hazin i njegova snoviđenja, Dugin i njegovo glupo evroazijstvo, ili ona ludorija našmrkanog Slave Surkova o dubokom narodu a ne dubokoj državi, odnosno o suverenoj demokratiji gde postoji samo Vođa i taj duboki narod koji ga mnogo voli. Osnovna poenta te putinovske autokratije i jeste da čekistički klan odbrani svoje lične ekonomske interese, a sve ostalo je samo priča za naivne.
Mislim zaista, koliko treba biti lakoveran pa poverovati u sve te somnambulije o nekakvom ruskom unikatnom putu u svetlu budućnost, ili u ta neostaljinistička bulažnjenja kako Putin treba da bude novi Staljin, i kako eto treba sve te silne izdajnike & strane plaćenike pohapsiti i sve nacionalizovati. Ne znam koliko godina imaš, ali čisto da te obavestim da su te devedesete upravo direktna posledica jednog takvog ingenioznog pokušaja ili bolje reći promašaja koji se zvao SSSR. Pa dok su u Sovjetiji prodavali maglu i sanjali da putuju u komunistički raj, za to vreme se sve raspadalo do onog trenutka kada više nije bilo para za bilo šta i onda se prosto urušilo samo od sebe. Prema tome dok ti živiš i umireš sa nekakvim evroazijskim fantazmagorijama i hazinovskim sad će samo što nije izmišljotinama, putinovska Rusija se pretvorila u polufeudalnu državu, gde je čekistički klan od sebe stvorio novo plemstvo.
Inače ako nisi znao taj isti Gazprom je pre deceniju i kusur bio među prve tri kompanije na celom svetu i vredeo oko 360 milijardi dolara, pa je tada Aleksej Miler ponosno pričao kako će za nekoliko godina dostići i magičnu granicu od jednog biliona dolara i to prvi na svetu!? I...?!! I ništa, jer ovih dana isti taj Gazprom vredi samo delić onoga što je vredeo nekada, tj tu je oko 50 milijardi dolara ako se ne varam. Tako da, nikakve veze loše stanje ruske ekonomije nema sa tim nekim kao kreditima i ostalim bakračima, već jedino sa time da je na ceo taj sektor koji je i dalje alfa i omega svega stavila šapu klika na vlasti, i da ekonomske odluke donose oni koji su za to najmanje pozvani. Pa se tako u slučaju istog tog Gazproma onda grade neki glupi i potpuno bespotrebni gasovodi, a sve zato da bi se sa njima rešavale nekakve lične fantazije ili fobije Putina i ekipe oko njega, a to lepi moj bilo koji biznis pa ni taj neće da trpi. Što bi prepametno rekao jedan od boljih poznavalaca te gasno-naftne priče Krutihin, a povodom Gazproma i izgradnje Severnog toka 2, da se u zemlji Rusiji sve takve i slične odluke donose na osnovu samo dva faktora. Prvi je glupost a drugi je pohlepa...
milisav68 milisav68 20:08 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

a kad se skineš dobijaš čin vodnika, tokom vežbi postaješ mlađi kapetan u rezervi,

Ne postoji čin mlađeg kapetana, bar nije postojao kad smo mi bili u JNA.

Posle vodnika ide vodnik prve klase, stariji vodnik, pa stariji vodnik prve klase, zastavnik, i zastavnik prve klase.

Ne znam kako su tvoji dobili čin kapetana (možda zbog fakulteta), onda je za viši čin od zastavnika - potporučnik, trebala akademija, da bi napredovao dalje (osim ako nisu ratni uslovi).

Potporučnik, poručnik, kapetan, kapetan p.k. major, potpukovnik, pukovnik i gemeral.

Maršal je bio samo jedan.
maksa83 maksa83 20:14 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

S druge strane, kad se setim ko je sve bio desetar u mojoj i susednim jedinicama, ne mogu da se otmem utisku da to ništa nije slučajno odabrano. Pa i obični vojnici su vukli za sobom famoznu "karakteristiku".

Kod mene je desetara bilo svakakvih, i kretena i kul tipova, ja sam imao sreće što me je pokupio neki Martinović iz okoline Sarajeva pošto sam ih zabavljao, on nije bio mentol i nije se iživljavao, mada je bilo teških imbecila među desetarima. Za karakteristke numem da ti kažem, meni je potporučnik Slovenac svež sa Akademije rekao "znam da će sa tobom biti problema", kapetan čete Samir iz Mostara (koji je sad neki kurac političar u Federaciji) nam je 1. dana rekao da mrzi vojnike iz Zagreba, Sarajeva i Beograda zato što su loši vojnici (naravno, razmažena gradska stoka koju boli kurac za tvoje budalaštine) i da će se potruditi da im zagorča život. Ali to je već bio sumrak JNA, 1989/90., mada jeste bilo "zanimljivo" vreme kada se sve zakuvavalo, tako da su izvesnom Domagoju pri povratku sa odsustva na pretresu oduzeli Limenku Čistog Hrvatskog Zraka koju je pokupio na nekom HDZ štandu. To je inače bio mali smešan Paja Patak koji je rekao da se ćuva za brak jer mu je tako rekao njegov svijećenik. Ja sam vreme posle obuke proveo učeći francuski komandanta kasarne koji je posle postao Vojni Ataše u Parizu, pa je meni tih 8 meseci bilo pjesma, sedeo ispred kancelarije, pročitao oko 80 knjiga i generalno bio nedodirljiv za drkanje od strane dokonih oficira.

Eeee mladosti.
maksa83 maksa83 20:16 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Ne postoji čin mlađeg kapetana, bar nije postojao kad smo mi bili u JNA.

E jes, u pravu si, nemam pojma kako mi je mlađa 1. klasa upala u prašnjave hodnike sjećanja.

Ne znam kako su tvoji dobili čin kapetana (možda zbog fakulteta), onda je za viši čin od zastavnika - potporučnik, trebala akademija, da bi napredovao dalje (osim ako nisu ratni uslovi)

Moguće da je zato + si dobijao činove učešćem na vežbama, a ćale se drkao sa tim bar 15 godina, svake godine redovno po 2 nedelje na terenu.
gvozden1 gvozden1 20:20 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš


Ne znam kako su tvoji dobili čin kapetana (možda zbog fakulteta), onda je za viši čin od zastavnika - potporučnik, trebala akademija, da bi napredovao dalje (osim ako nisu ratni uslovi).

Ma moglo se nagurati.

Za rezervu je ovako išlo, dok si tamo izlistaš sve činove do starijeg vodnika, kad te premeste u rezervu, znači kad odslužiš aktivni vojni rok, u knjižicu ti se upisuje čin potporučnika.
Posle ide pojedinačno, ne ide svima isto.
loader loader 20:34 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Ne postoji čin mlađeg kapetana, bar nije postojao kad smo mi bili u JNA.

После увели оно, млађи разводник, кад је Вулин требао да добије какав-такав чин.



docsumann docsumann 20:37 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

benedykt
Neues aus der Nachbarschaft
principessa_etrusca


П.С. Ових дана читам Достојевског, Зимске записе о летњим утисцима (Winter Notes on Summer Impressions) у преводу Кирила ФицЛајона.


Citao negde prosle godine Doduse u drugom prevodu.


Ma da, danas ima odlicnih prevodioca sa ruskog na engleski i druge jezike. Prevode koje na nemacki pravi Alexander Nitzberg su remek dela.



stemajz

"сталкер" је прављен према "пикник на обочине" од стругацких, по томе су већини најпознатији


Tacno. To se ne treba zaboraviti.


Tu je i Трудно быть богом od Strugackih, po kome je matori German napravio svoj istoimeni a ujedno i poslednji film. Takođe ima i danas odličnih ruskih pisaca, tipa Tanja Tolstoj i brutalno dobar Kis pod tačku obavezno, ludi Peljevin, uvrnuti Sorokin, Šarov i njegove Probe kao i Povratak u Egipat, Volos i Povratak u Pandžrud, Juzefovič i Zimski put, ili Roman Senčin i Porodica Jeltiševi tj Područje za potapanje, Jerofejev i njegova zbirka priča Telo ili Enciklopedija ruske duše itd itd...




ludi Peljevin, uvrnuti Sorokin, moji omiljeni

Tanju T. nikako da nabavim. tražio i po Beogradu, nema

dodao bih ovom odličnom spisku i drugog Jerofejeva i Akunjinove detektivske romane iz XiX vijeka

i da preporučim još jedan odličan SF roman Hlorofil, Andreja Rubanova
pecaros pecaros 20:37 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

gedza.73
ali nisi izboldovao ključnu reč "nekakvim fer izborima".

A kako ti to misliš da u Severnoj Koreji odjednom sa neba padnu nekakvi (iznaboldovao sam je) izbori?


Lično bih bio veoma iznenađen. Ipak, "nekakvo nešto" u budućnosti je mnogo izvesnije da će se desiti nego "nekakvo nešto" zašta znamo da se nije odigralo u prošlosti. "Nekakvi fer izbori" 1981. se, jednostavno, nisu odigrali, naravno da nisu bili ni mogući, ali možemo da ih zamislimo. Reč "nekakvi" nas upravo upozorava na potrebu da ih zamislimo.

Nemoj više da analiziraš, glupo je.




milisav68 milisav68 20:38 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

znači kad odslužiš aktivni vojni rok, u knjižicu ti se upisuje čin potporučnika.

A-ha, to nisam znao, a znam da se napredovalo kroz vežbe.

A ovo za akademiju verovatno važi za aktivne oficire, pošto mi je to kapetan objašnjavao (bio sam ćata, sedeo sa njim u kancelariji), da je završio elektrotehnički fakultet, smer telekomikacije - pri akademiji, i da je dobio čin kapetana kada je diplomirao.Tada je već bio kapetan prve klase, i spremao ispit za majora, jer je već imao staž za to.
haklberi_tom haklberi_tom 20:39 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

geostraktički

Šta znači 'geostraktički'?
pecaros pecaros 20:41 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

haklberi_tom

Čekaj!
Da li si ti rekao da si se ispisao iz članstva drugova komunista kada ti se više nije isplatilo da budeš član?


Ne - to si ti rekao.
gvozden1 gvozden1 20:49 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

A ovo za akademiju verovatno važi za aktivne oficire,

Da, nije bilo isto biti potporučnik i potporučnik u rezervi.
Zato se rezervni potporučnik postajalo za godinu dana služenja vojske, a za aktivnog se morala guliti akademija :)

Postojao je i neki mehanizam da se iz rezerve pređe u aktivni status, ali ne znam detalje, nije to bio čest slučaj.

Znam da je tako postao oficir onaj Rambo Kovačević, što je gađao Dubrovnik pa završio u Hagu, a posle fijuknuo, poludeo klinički.

Bio zver od čoveka stvarno, strah i trepet bio, zahtevan preko svih mera.
Pisao isključivo nalivperom, krasnopis, ćirilica, naglašeno.

Dobar sam bio sa njim.
crossover crossover 21:14 26.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

maksa83
dočim se ćale 15 godina drndao 2 nedelje na vežbama kao rez. kapetan inžinerije (pominjano miniranje svega i povlačenje na jug jer Rusi nadiru sa severa).


Кад рече пионирска инжињерија, пре неких десетак година код мог таста (исто пионирска инжињерија, касније архитекта) на слави, седи гомила међусобних кумова и пријатеља из младости истовремено, њих једно 7-8 сви до једног грађевинци и архитекте, и као и увек исте приче, политика, фудбал, и на крају градилиште, јбг.

И почне мој таст причу коју сам први пут тада чуо, зидали они неку стамбену зграду изнад Јужног булевара по његовом пројекту, завршили темеље али се стално неке подземне воде појављивале и квариле им срећу. Већали неколико дана његови грађевинци, те другови овако ћемо, те другови онако ћемо, све док таст није попиздео и рекао доста је било, зваћемо Максу. И дође Макса, погледа пројекат, погледа ону рупу и реши проблем за два дана као да га никад није ни било. Зграда стоји тамо и данас, жива и здрава.

На крају те целе приче, каже мој таст Милутин: "Мало је таквих људи као Макса, велики стручњак и велики човек". И сви за столом уз гласно одобравање подигоше чаше у Максино име. Ето, тога сам се сетио кад си рекао инжињерија.
benedykt benedykt 11:50 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

docsumann



ludi Peljevin, uvrnuti Sorokin, moji omiljeni

Tanju T. nikako da nabavim. tražio i po Beogradu, nema

dodao bih ovom odličnom spisku i drugog Jerofejeva i Akunjinove detektivske romane iz XiX vijeka

i da preporučim još jedan odličan SF roman Hlorofil, Andreja Rubanova

Tanju T. obavezno, ako ni zbog čega drugog a ono zato jer je IMHO najbolje opisana Rusija i sve ono što je muči, samo kroz tu neku uvrnutu postapokaliptičnu priču. Venja Jerofejev i njegov Moskva-Petuški to mu kao i Dovlatov dođe više kao obavezna lektira. Akunjin naravno, pročitao sve dogodovštine Erasta Petroviča, uključujući tu i poslednji na srpski još neprevedeni roman, gde je celoj priči došao kraj. Blagodarim od srca za Rubanova...
tess1 tess1 14:59 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Ono što je moja poenta - spontani izlivi rusofilije su uvek bili žestoki i puni emocija.

Istina, gore vatrom. Često se radi o pola koraka do fanatizma, nalik vjerskom tj ne znam već kakve emocije, motivi il duboke dimenzije se nalaze u toj bezuslovnoj ljubavi prema Rusiji. Na Netu su pasivno-agresivni, pod kožom izgaraju.
vcucko vcucko 17:58 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

maksa83

trebalo je da idem tamo a ne da se 2 dana prevrćem po pesku u Sharmu (u vodu ionako nisam ušao pošto je to dom Velike Bele, gonijeupičkumaterinu)

Ja sam svojevremeno u Eilatu, to je isto more samo malkice severnije, uporno klatio noge na onoj mreži-žici što štiti plažu. Doduše, bio sam baš mlad i lud. Ali nisu nas plašili velikom belom nego mlatovima, čekićarama. Njima je navodno glavno porodilište tamo u Akaba/Eilat zalivu, ako su lagali mene i ja lažem vas.

Previše je to južno, toplo za veliku belu. Ona je više riba umerenijeg pojasa. Pre će da iskoči iz talasa ako se brčkaš/surfuješ na nekoj razvučenoj atlantskoj plaži, nego tamo. A i malo je njoj to, uzano. Velika bela koja bi zalutala u Akaba Bay pre bi sluđena nastavila pravo i nasukala se u Eilatu ili Tabi, nego što bi nekog pojela.
maksa83 maksa83 18:14 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Previše je to južno, toplo za veliku belu. Ona je više riba umerenijeg pojasa. Pre će da iskoči iz talasa ako se brčkaš/surfuješ na nekoj razvučenoj atlantskoj plaži, nego tamo

A ne, Crveno More baš poznato kao dom Velike Bele, dotle da se tamo sa tim zajebavaju tako što prodaju majice sa slikom ajkule koja kaže "Pošaljite još turista, ovi poslednji su bili PREUKUSNI!".

A baš Sharm je imao incidente sa ajkulama: Egypt shark attacks: Red Sea resorts seek explanation

International shark experts are arriving in Egypt to help investigate the attacks off the Red Sea resort of Sharm el-Sheikh that have baffled local officials.
Scientists agree that such attacks are extremely rare - and that sharks are not the man-eaters depicted in Hollywood blockbusters such as Jaws.
But they will try to determine why the sharks were lured into shallow waters, and what prompted them to carry out a series of attacks that left one person dead and several more injured.

A pominje se i taj tvoj Eliat gde je shortfin maco mak'o turistu.

Inače ja sam izgubio veru u to "neće ajkula u plićak" gledajući onog ludog Australijanca što kad ih vidi skače u vodu da pliva sa njima. 'Oće bez problema.
vcucko vcucko 19:09 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

maksa83

A ne, Crveno More baš poznato kao dom Velike Bele, dotle da se tamo sa tim zajebavaju tako što prodaju majice sa slikom ajkule koja kaže "Pošaljite još turista, ovi poslednji su bili PREUKUSNI!".

A baš Sharm je imao incidente sa ajkulama: Egypt shark attacks: Red Sea resorts seek explanation

Članak u linku spominje mako i oceanic whitetip shark ili belu ajkulu, carcharhinus longimanus, ali to nije velika bela, carcharodon carcharias.

I ova manja bela je opasna, ne sporim, ali jedna je velika bela. A ona u suštini nije tropska riba. Prevelika je

Akaba zaliv je domaći teren pre svega za čekićare, koje spadaju u najopasnije ajkule. Ima u Eilatu isturena podmorska opservatorija, tamo ih vidiš u velikim brojevima (OK, to je verovatno veštački uređeno okruženje, ali ipak nešto govori).
maksa83 maksa83 19:17 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Članak u linku spominje mako i oceanic whitetip shark ili belu ajkulu, carcharhinus longimanus, ali to nije velika bela, carcharodon carcharias.

Ti si u pravu, pomešao sam Veliku Belu i Belu, ceo život sam bio u ubeđenju da je Crveno More puno baš Velike Bele. Kako god, to puno nemani - evo i 2 godine ranije tamo pojelo Čeha.

Ne b' se ja tu brčk'o.
nsarski nsarski 19:24 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Ti si u pravu, pomešao sam Veliku Belu i Belu, ceo život sam bio u ubeđenju da je Crveno More puno baš Velike Bele. Kako god, to puno nemani - evo i 2 godine ranije tamo pojelo Čeha.

Ne b' se ja tu brčk'o.


Ali, ali ako si pijani Srbin možeš i da se proslaviš.

Drunk Serb dives into Red Sea and kills shark---LINK

A DRUNKEN tourist became a worldwide sensation after it was reported he killed a shark that had been terrorising swimmers at the Egyptian resort of Sharm-el-Sheikh.

Serbian Dragan Stevic threw himself into the Red Sea and landed bottom-first onto the head of the man-eating shark, killing it instantly.

Stevic was hailed a national hero for saving the tourism season and was even nicknamed "Shark-el-Sheikh".


P.S. Dobro, dobro, ne skačite odmah, znam da je izmišljotina, ali malo šale nije na odmet u ovo vremeeee burnooo....
vcucko vcucko 19:44 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

maksa83

Ne b' se ja tu brčk'o.

Ne moraš tako daleko.

Urbana legenda u Rijeci kaže da je tamo negde 60-ih, na Kantridi (malo dalje od stadiona, mesto lokalno poznato kao "Plaža pod Vilom" ) tigar, zabasao za brodovima ko zna odakle, prepolovio Švabicu jedru.

Jadran se smatra, tačnije smatran je, staništem velike bele. Ali to dok je po južnim dalmatinskim otocima bilo Adrijane, one sredozemne medvedice (kako se to već zove). Pošto su im morski sisari primarna hrana. Kako već dugo niko nije video Adrijanu, a i značajnija jata tuna su samo daleka prošlost, nema ni njih.

Tako da morski sisar zvani turista koji se brčka u Jadranu nije u opasnosti u kakvoj bi bio pre recimo sto godina.
maksa83 maksa83 19:53 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Urbana legenda u Rijeci kaže da je tamo negde 60-ih, na Kantridi (malo dalje od stadiona, mesto lokalno poznato kao "Plaža pod Vilom" ) tigar, zabasao za brodovima ko zna odakle, prepolovio Švabicu jedru.

Znam da ne mora, bio je izvesni prof. mislim da se prezivao Radenković, bio u Budvu tamo pedesetih ili šezdesetih sa ženu, žena skočila sa stene u more i prepolovila je neman, samo isplivala polovina. Posle je otišao u Francusku i tamo postao siva eminencija. Južni Jadran ima više zabeleženih incidenata nego u Hrvatskoj. Ja sam jeo kucine ulovljene između Pelješca i Korčule (na parangal, vid'o ih u čamcu pre nego što su spremljeni), ali to je bio neki bezopasan sitnež do metar dužine.
vcucko vcucko 20:17 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

maksa83
Urbana legenda u Rijeci kaže da je tamo negde 60-ih, na Kantridi (malo dalje od stadiona, mesto lokalno poznato kao "Plaža pod Vilom" ) tigar, zabasao za brodovima ko zna odakle, prepolovio Švabicu jedru.

Znam da ne mora, bio je izvesni prof. mislim da se prezivao Radenković, bio u Budvu tamo pedesetih ili šezdesetih sa ženu, žena skočila sa stene u more i prepolovila je neman, samo isplivala polovina. Posle je otišao u Francusku i tamo postao siva eminencija. Južni Jadran ima više zabeleženih incidenata nego u Hrvatskoj. Ja sam jeo kucine ulovljene između Pelješca i Korčule (na parangal, vid'o ih u čamcu pre nego što su spremljeni), ali to je bio neki bezopasan sitnež do metar dužine.

Ti mali do metra su ukusni i zahvalni za jelo. Imaju samo onu hrskavu kičmu, bez sitnih koščica, jednostavo se seku na šnicle. Najbolja je morska mačka, ona rozikasta sa brkovima, ali dobri su generalno.

Ipak, ugor i pogotovo raža kamenica su neuporedivi.
vcucko vcucko 20:30 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Kad sam već spomenuo medvedicu, ovo je navodno snimljeno u Puli 2014.



Dok sam tamo živeo, nikad niko spomenuo nije. Prvi put čujem i vidim. Ima i neki snimak sa Cresa. Čuj sa Cresa, koji sam pola života gledao sa prozora

Eto vremena se menjaju. Možda se ipak navade i velike bele
milisav68 milisav68 21:06 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

vcucko
Eto vremena se menjaju. Možda se ipak navade i velike bele

Da, vremena se menjaju, odnosno, promenila se klima, pa je Jadransko more toplije za neki stepen (prosečno).

Pre neku godinu su naši preneli članak nekog hrvatskog naučnika koji to prati i beleži, pa je konstatovao da se biljni svet u moru promenio, i da su neke životinjske vrste napustile Jadran, a da su došle neke druge, i da su se pojavile biljke koje žive u toplijim morima.

Naveo je i neke primere, ali sad ne mogu da se setim konkretno šta.
maksa83 maksa83 21:33 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Ipak, ugor i pogotovo raža kamenica su neuporedivi.

Nemoj ražu to mi je spirit animal, to kad bih jeo osećao bih se kao Stane Dolanc koji jede svinju.
nsarski nsarski 21:40 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Da, vremena se menjaju, odnosno, promenila se klima, pa je Jadransko more toplije za neki stepen (prosečno).


Negde sam našao da se flora i fauna sa juga pomera na sever brzinom od oko 6km godišnje. Danas bez problema gaje odlične smokve oko Beograda (Zaklopača, recimo). Ja zimi ostavljam lijander u dvorištu. I preživi.
maksa83 maksa83 21:45 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Negde sam našao da se flora i fauna sa juga pomera na sever brzinom od oko 6km godišnje. Danas bez problema gaje odlične smokve oko Beograda (Zaklopača, recimo). Ja zimi ostavljam lijander u dvorištu. I preživi.

Ja u Sopotskoj rivijeri imam jednu smokvu koja daje odlične smokve.

Inače to sa pomeranjem klime, bio odličan sajt napravljen na tu temu, baš onako fenomenalna web produkcija i sa zanatske strane i kao priča/sadržaj. Recimo Skandinavci počinju da se bave vinarstvom (dobro), a kuće koje su bile na permafrostu otklizale u more pošto permafrost više nije ni perma ni frost.

milisav68 milisav68 21:56 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Danas bez problema gaje odlične smokve oko Beograda

Da, smokve su se već odomaćile, znam čoveka iz Goloboka (selo pored S.Palanke), koji ih već sigurno 20 godina donosi na pijacu.

Tamo i grožđe super uspeva, pa je i vino super, bar tako komentarišu ljudi koji kupuju od njega.
vcucko vcucko 21:58 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

maksa83
Negde sam našao da se flora i fauna sa juga pomera na sever brzinom od oko 6km godišnje. Danas bez problema gaje odlične smokve oko Beograda (Zaklopača, recimo). Ja zimi ostavljam lijander u dvorištu. I preživi.

Ja u Sopotskoj rivijeri imam jednu smokvu koja daje odlične smokve.

Inače to sa pomeranjem klime, bio odličan sajt napravljen na tu temu, baš onako fenomenalna web produkcija i sa zanatske strane i kao priča/sadržaj. Recimo Skandinavci počinju da se bave vinarstvom (dobro), a kuće koje su bile na permafrostu otklizale u more pošto permafrost više nije ni perma ni frost.


Kad po Sibiru krenu da šetaju iz permafrosta izašli i oživljeni mamuti i sabljozubi tigrovi...
maksa83 maksa83 22:01 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Kad po Sibiru krenu da šetaju iz permafrosta izašli i oživljeni mamuti i sabljozubi tigrovi...

Navodno su Rusi već oživeli neke gliste stare nekoliko hiljada godina:

Ancient Roundworms Allegedly Resurrected From Russian Permafrost
maksa83 maksa83 22:03 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Da, smokve su se već odomaćile, znam čoveka iz Goloboka (selo pored S.Palanke)

Tamo sam bio kad sam bio mali! Imao deda nekog drugara, Novicu, pravo pravcato seosko imanje mislim da su se družili po golubarskoj liniji. Pamtim idenje noću kroz oranice (lomatao se pošto mi je brazda do kolena), miris ognjišta i spavanje u onim ledenim seoskim jorganima.
milisav68 milisav68 22:24 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Imao deda nekog drugara, Novicu,

Od koje familije?

Da, lepo je tamo, selo na brdu, lep pogled, jedino je infrastruktura loša (kao i većem delu Srbije).
maksa83 maksa83 22:28 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Od koje familije?

Da si me pitao pre 20 godina setio bih se i prezimena, ovako sad ostaje sumnja da se uopšte zvao Novica (bio je i neki Novica, ali on je bio iz Kraljeva, živeo kod Kalenić pijace, uopšte Kraljevčani a pogotovo Kraljevčani golubari su se držali u Beogradu, tako mi je i Tozovac uostalom dolazio u kuću). Sećam se da je to bilo prvo pravo pravcato najpravcatije selo koje sam video, tople uspomene.
milisav68 milisav68 23:06 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Da si me pitao pre 20 godina setio bih se i prezimena, ovako sad ostaje sumnja da se uopšte zvao Novica

Ma šalio sam se, a taj čovek koga znam je prilično star, verovatno bi se setio ko je u pitanju, pod uslovom da je ime tačno.

A golubari su kao i sve mirnodopske mafije, sve znaju i svi su povezani.

Ćale mog druga je bio golubar, i sećam se kad nam je pričao da se zna sa Dudom Ivkovićem (verujem da je poznavao i Tozovca), nego je tema bila o basketu, pa je čuo šta pričamo, i u fazonu - mogu da ga pitam ako vas interesuje, a mi u nesvest.
maksa83 maksa83 23:19 27.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

A golubari su kao i sve mirnodopske mafije, sve znaju i svi su povezani.

Da, ogromna gomila ljudi je prolazila kroz kuću akonto toga, još je deda bio baš baš viđen golubar (zlatne alke, pehari, visokoletači, tekiri, arapi, itd.), i prodajom golubova "od njegove sorte" je ostvarivao solidan dodatni prihod. Sećam se da su se golubovi prodavali tako što ga uhvatiš i urolaš u novinu, i onda ga ostave obično na radijator dok se ne raziđu. Golub tako sputan urolan u novinu, ja čučim pored njega, samo mu kljun malo viri iz te rolne i gledamo se, mnogo puta.

Baš ću da pitam mamu kako se tačno zvao dedin drug iz Goloboka, ona će sigurno znati.
bene_geserit bene_geserit 04:33 28.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

uopšte Kraljevčani a pogotovo Kraljevčani golubari su se držali u Beogradu, tako mi je i Tozovac uostalom dolazio u kuću

Bate Makso jel si ti Kraljevčanin ?
maksa83 maksa83 05:18 28.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Bate Makso jel si ti Kraljevčanin ?

Brate ja nisam, ali najbolji čovek na svetu - moj pok. deda po mami - jeste.
maksa83 maksa83 06:57 28.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Ma šalio sam se, a taj čovek koga znam je prilično star, verovatno bi se setio ko je u pitanju, pod uslovom da je ime tačno.

Ime je tačno, Novica je bio iz Goloboka (a Kraljevčanin kod Kalenića je bio Jocko, nije da je bitno ali razbistrilo mi se). To da je on prilično star ima smisla pošto je tada sedamdestih bio onako mlađe-srednjih godina.
magnus magnus 07:28 28.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

ma nije ih bilo valjda 70 godina , stariji su to zvali "morski čovik" , onda se pojavila ta koja se "gnjezdila " na Kmenjaku, (sam vrh Istre) . dolazila među ljude , al odma se pojavili rendžeri iz parka prirode i rastjerivali ljudi , pred kraj je jako često doLzilA među ljude , al ljudi se morali sklanjat, umrla u Ližnjnu a da niko nije primjetio da ima upalu pluća. poslje su svatili da je tražila pomoć, veterinari rekli da se mogla spasiti antibioticima samo da se nije tako "bježalo " od nje zbog ekologa , neko bi primjetio da je bolesna. duša od "živinčeta" htjela se družiti sa nama i da joj pomognemo.. al ekolozi...
haklberi_tom haklberi_tom 08:15 28.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

maksa83
Kad po Sibiru krenu da šetaju iz permafrosta izašli i oživljeni mamuti i sabljozubi tigrovi...

Navodno su Rusi već oživeli neke gliste stare nekoliko hiljada godina:

Ancient Roundworms Allegedly Resurrected From Russian Permafrost

Rusi su čudo!
maksa83 maksa83 08:23 28.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Rusi su čudo!

Koliko sam shvatio nisu ništa specijalno uradili - led se otopio, 40000 godina stare gliste bile na toplom i promrdale.
alselone alselone 08:31 28.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Koliko sam shvatio nisu ništa specijalno uradili - led se otopio, 40000 godina stare gliste bile na toplom i promrdale.


Ovo je jako čudno i mislio sam da je to nemoguće. Verovao sam da svako zaleđivanje nepovratno oštećuje ćelije i da mali kristali leda izbuše ćeliju do nivoa da ne može biti živa kasnije.

Da li ovo ovara prostor za daleka svemirska putovanja?
haklberi_tom haklberi_tom 08:53 28.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

maksa83
Rusi su čudo!

Koliko sam shvatio nisu ništa specijalno uradili - led se otopio, 40000 godina stare gliste bile na toplom i promrdale.

Eeeee!
A što gliste nisu promrdale negde drugde?!
To ti kažem!
milisav68 milisav68 15:12 28.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

maksa83

Ime je tačno, Novica je bio iz Goloboka (a Kraljevčanin kod Kalenića je bio Jocko, nije da je bitno ali razbistrilo mi se). To da je on prilično star ima smisla pošto je tada sedamdestih bio onako mlađe-srednjih godina.

Baš ću da pitam čika Miću, dal se seća tog Novice. Dolazi on na pijacu bar jednom nedeljno, da proda nešto, i da vidi šta ima novo u Palanku :)
bene_geserit bene_geserit 05:07 29.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

Brate ja nisam

Pa naravno da nisi, kaže se "bate" a ne "brate".
cmix909 cmix909 10:40 29.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

maksa83
... spaslo je što im je kad su joj lupali na vrata otvorila sa mojom šestomesečnom kevom u rukama...

Tri sestre, od kojih je jedna moja majka, pomenule su u nekim razgovorima da su za vreme rata najvise strahovale od Rusa (u sirem smislu -- primedba moja) i zasto, ali mi je nazalost bilo neukusno da se raspitujem za detalje. Ovo je ujedno i sve sto sam o tome slucajno saznao, pa verujem da je u Nemackoj bilo mnogo gore, pogotovo otkako me je YT iznenada castio ovim svedocenjem, za koje bi svako voleo da je lazno.

maksa83 maksa83 10:42 29.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

haklberi_tom
maksa83
Rusi su čudo!

Koliko sam shvatio nisu ništa specijalno uradili - led se otopio, 40000 godina stare gliste bile na toplom i promrdale.

Eeeee!
A što gliste nisu promrdale negde drugde?!

Verovatno zato što su i gliste shvatile gde žive pa probale da emigriraju.
Milan Novković Milan Novković 16:06 29.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

maksa83
Članak u linku spominje mako i oceanic whitetip shark ili belu ajkulu, carcharhinus longimanus, ali to nije velika bela, carcharodon carcharias.

Ti si u pravu, pomešao sam Veliku Belu i Belu, ceo život sam bio u ubeđenju da je Crveno More puno baš Velike Bele. Kako god, to puno nemani - evo i 2 godine ranije tamo pojelo Čeha.

Ne b' se ja tu brčk'o.

Oceanic White Tip su, otprilike, najopasnije ako nisi baš blizu nekog kamenja malo njih prilazi koralima, npr, pošto ako se ogrebu onda ih ostale ajkule pojedu - tj te genetske karakteristike im je ispeglalo takmičenje za darvinovu nagradu.

Plus su oportunistic, tj ko dobar pecaroš dugo te prate dok ne uhvate dobru priliku da te upoznaju iz blizine - jednom mi ronimo u Taveuni Strait (Fiji) kad eto je, i to baš velika, samo smo je iskulirali koliko treba ...

... a i pri kamenju čak samo gledamo da izađemo uredno i što brže iz vode ako naiđe Tiger Shark - te su lude sto gradii oće da te jure i do plićaka, ko drogirane (ja nikad nisam imao čast da se susretnem sa Tiger shark - od opasnih samo ove egipatske, čekićare i silvertips).

Welika bela - kažu da neretko zagrize plivača pa ispljune, pa nagađaju da nas pobrka sa fokama ponekad - odozdo joj zbog neba izgledamo dosta tamni
maksa83 maksa83 22:47 29.03.2021

Re: Radiš ili uživaš

ako naiđe Tiger Shark - te su lude sto gradii oće da te jure i do plićaka, ko drogirane (ja nikad nisam imao čast da se susretnem sa Tiger shark

Moj omiljeni Australijanac skače da pliva sa njima ako proceni da su citiram, chill & mellow, citat završen. On je doduše ekstrem odrastao u toj vodi, tvrdi da ume da im prepozna ponašanje, kaže ako sobale peraja i mrdaju frenetično repom levo desno onda su nadrkane, ako samo plivuckaju onda su u laminarnom stanju. E sad, problem je što mogu da pređu iz jednog stanja u drugo, ne znam kako se on sa tim nosi, ali još je živ:

dogodinedragosevac dogodinedragosevac 00:39 25.03.2021

samo za doksa

i andjine goste...


dakle da rezimiramo (mrzi me da ti odgovaram tamo, ovo je ipak svezije). nisi naveo brojke raseljenih pre pocetka bombardovanja. a kamoli procente.

pa evo ti:

Although the numbers changed rapidly during [1998], and estimates varied widely, UNHCR estimated that some 257,000 people were displaced within Yugoslavia at the end of 1998, of whom 180,000, almost entirely ethnic Albanians, were displaced within Kosovo, 50,000, predominantly ethnic Serbs from Kosovo, were displaced into Serbia, and 27,000, both ethnic Serb and Albanian, were internally displaced from Kosovo into Montenegro.



dakle, za vreme srspkog terora nad albancima tokom 1998. godine, 50,000 srba, iliti nekih 25% od ukupnog srskog stanovnistva biva raseljeno. pre pocetka bombardovanja.
(da sad zanemarimo onih 27,000 za koje se kaze da su mesano srbi i albanci koji su izbegli u crnu goru; malo mi je realnija cifra od 26,000 srba i 1000 albanaca, ali ajde, nek bude tako...i 50,000 je vise nego dosta).

a 180,000 albanaca koliko dodje albanske populacije? manje od 10%?

opasna ta srpska policija koja je raselila manje od 10% siptara, ali je zato uspela da raseli i 25% srba...

i eto... znao sam da odgovora nece biti. dodjes mi opkladu.


docsumann docsumann 18:36 25.03.2021

Re: samo za doksa

i eto... znao sam da odgovora nece biti. dodjes mi opkladu.


siso.

utekao si s onog bloga, gdje te moj odgovor uredno čeka.
no, vjerovatno te sramota da se tamo pojaviš poslije svih onih šovinističkih svinjarija što si pisao.

nisam znao da si toliki jadov.

i zamolio bih te da me ubuduće zaobilaziš na blogu. hvala
dogodinedragosevac dogodinedragosevac 23:33 25.03.2021

Re: samo za doksa

aj bas necu.

pa ne znam sta si mi odgovorio - da je navodno 435,000 siptara izbeglo tokom bombardovanja? to smo znali i pre - aj koliki je to procenat ukupne populacije?

250,000 srba je izbeglo takodje, sto je oko 100% srpske populacije na kosovu.

ali to nije bila tema.

tema je ono sto neces da odgovoris, crnogorska laznosrpska ljigo.

a to je da brojke koje su navodno bile razlog za bombardovanje govore o mnogo vecem progonu srba od ucke, nego sto je bilo raseljenih siptara.

e to ljiga nece da prizna.

tako da dzabe mi se zahvaljujes- kad god naidjem na ljigu u rukavicama reagovacu. ono sto ti priznajem da imas mozga ali ne i trunku morala pa da mi ovako odgovoris.

'ja sam srbin iz crne gore, ali...'.

bene_geserit bene_geserit 06:59 26.03.2021

Re: samo za doksa

'ja sam srbin iz crne gore, ali...'

Moji su od bjelaša, ali ...
Nije Crna Gora trebala da prizna Kosovo, ali ...
Moja je srpska pravoslavna crkva, ali ...

A kao što znamo u rečenici gde ima ali, ono sve pre toga nije bitno.
docsumann docsumann 07:21 26.03.2021

Re: samo za doksa

tema je ono sto neces da odgovoris, crnogorska laznosrpska ljigo.

a to je da brojke koje su navodno bile razlog za bombardovanje govore o mnogo vecem progonu srba od ucke, nego sto je bilo raseljenih siptara.


opet lažeš.

o tome (bombardovanju) uopšte nismo pričali.

imaš moj odgovor na onom blogu, ali ti si sa istom podmetačinom krenuo da zagađuješ sledeći.

i na tvoje neznanje, i opštu jadost, da te obavjestim, kad već nisi imao muda da se tamo vratiš, odgovorio sam ti (doduše hučiju, jer tebe nije bilo) da mi nije probem da prihvatim brojeve koje si iznio.

a to je da brojke koje su navodno bile razlog za bombardovanje govore o mnogo vecem progonu srba od ucke, nego sto je bilo raseljenih siptara.

e to ljiga nece da prizna.



laž br. 2 i to prilično gnusna.
nit je to bila tema, niti je spominjano u i jednom mom komentaru

a i samo par komentara dalje, u odgovoru benetu, napisao sam:

smatram da je NATO agresija zločin, da je Kosovo nepravedno oduzeto od Srbije, i da je u toku rata i herojskog otpora agresiji došlo i do sprovođenja planskog zaplašivanja, ubijanja i raseljavanja albanskog stanovništva.



laž br. 3

kovanicu srbin iz cg, nikad ne koristim.
jedino možda ako neko pokuša da me strpa u montenegrine.
samo srbin. doduše, i to samo na popisu.



ovaj komentar sam napisao blogera radi. previše laži produkuješ da bih te pustio niz vodu samo tako.
ko ne zna kome ovdje da vjeruje, imate kod enži blog, na strani 2, pa se sami uvjerite.

a tebe ću "sokole" danas definitivno da nestanem iz svog virtuelnog vidokruga, maksinom skriptom.
koji mi kurac treba da se ovdje potežem sa lažljivim šovenima.

docsumann docsumann 08:08 26.03.2021

Re: samo za doksa

bene_geserit
'ja sam srbin iz crne gore, ali...'

Moji su od bjelaša, ali ...
Nije Crna Gora trebala da prizna Kosovo, ali ...
Moja je srpska pravoslavna crkva, ali ...

A kao što znamo u rečenici gde ima ali, ono sve pre toga nije bitno.




u čemu je problem? teško da pratiš, šta li?


- moji jesu bili bjelaši, i to vodeći, ali se ne slažem s njihovim postupcima 1918-1921. šta je tu čudno?
nisam se ni s ocem slagao politički, zašto bih s prađedom?

- naravno da nije. nema ali.

- sori, but ja nemam svoju crkvu, nikad je nisam ni imao, al imam mišljenje u vezi političkog pitanja vezanog za status crkve u CG.
i naravno da smatram da to mora bitu rješeno unutar crkve, a ne na kongresu DPS-a.

viš kako nije komplikovano kad čuješ tuđe mišljenje u originalu, a ne da se raspravljaš sa svojom verzijim tuđeg mišljenja.


PS za nekoga ko voli SF imaš prilično stereotipan popgled na politiku - orci ste vi... ili mi, trećeg nema.
bene_geserit bene_geserit 08:36 26.03.2021

Re: samo za doksa

Ti si izjavio sledeće:
- da su Srbi masovno proterivali Albance i pokušali potpuni progon stanovništva (iako ne opravdavaš NATO bombardovanje)
- da treba priznati Crnogorsku Pravoslavnu Crkvu (iako misliš da nije u redu zakon koji je Milo doneo)
- da je za taj sukob zelenaša i bjelaša odgovorna Srbija (iako su tvoji od bjelaša)

I sve tako nešto, u suštini opravdavaš anti srpske stavove i akcije, a kao protiv njih si. Izvinjavam se, ali ne verujem ti.
Ovo za crkvu i bjelaše i zelenaše još i da shvatim da mogu pomalo da se brane takvi stavovi (iako mi nije jasno ako već nisi vernik, šta li se pačaš u tu temu), ali ovo za proterivanje Albanaca nikako.
To sa "proterivanjem" albanskog stanovništva je bio iscenirani povod za napad NATO-a koji je pripreman mesecima ranije.
docsumann docsumann 08:53 26.03.2021

Re: samo za doksa

pojašnjenje 2. put

- da su Srbi masovno proterivali Albance i pokušali potpuni progon stanovništva (iako ne opravdavaš NATO bombardovanje)


daj jebote, skoncentriši se.
obimnije protjerivanje je počelo nakon bombardovanja. pa ko je lud da počne progon kad mu nad glavom već visi pretnja NATO intervencijom?

inače, potpuni progon stanovništva je tvoja konstrukcija.


- da treba priznati Crnogorsku Pravoslavnu Crkvu (iako misliš da nije u redu zakon koji je Milo doneo)


ko je to rekao i kad?
ovdje se tek vidi dubina tvog nerazumjevanja.
a po mom mišljenju trebalo bi vratiti autokefalnost Mitropoliji Crnogorsko Primorskoj.
njena autokefalnost je ukunuta političkim dekretom kralja Aleksandra, prilikom ujedinjenja. pa bi logički konsekventno bilo da, nakon razjedinjenja, MCP vrati nekadašnji status.
dakle, to nije duhovno, nego političko pitanje.


- da je za taj sukob zelenaša i bjelaša odgovorna Srbija (iako su tvoji od bjelaša)


Srbija, konkretnije vlada Nikole Pašiča, imala je aktivnu, značajnu (pa možda i ključnu) i veoma sramnu ulogu u tom međucrnogorskom sukobu.



cijenim da su mnogi blogeri po prvi put upoznati sa sramnim činjenima srbijanske vlade i žandarmerije, kao i zločinima kojim su zelenaške porodice bile izložena, uključujući i paljenje čitave porodice zatvorene u njihovoj kući (slučaj porodice Petra Zvicera), preko mojih komentara na ovom blogu.
a znaš zašto? zato što jse ta tamna stranica srpske istorije brižno skrivana od stanovnika Srbije. u CG je to bilo nemoguće sakriti, čak i kad se zvanično zataškavalo.

svi bi da uklone te, za njih neugodne, stranice iz istorijskih udžbenika.
i to je bar zajedničko i Hrvatima i Srbima.



eto, opet sam izjednačio žrtve srpskih zločina i žrtve ustaškog genocida
docsumann docsumann 09:08 26.03.2021

Re: samo za doksa

I sve tako nešto, u suštini opravdavaš anti srpske stavove i akcije, a kao protiv njih si. Izvinjavam se, ali ne verujem ti.


zajebi mene, vjeruj činjenicama
gvozden1 gvozden1 10:03 26.03.2021

Re: samo za doksa

protjerivanje je počelo nakon bombardovanja

Moglo je samo u toku, jer je posle vojska otišla sa Kosova.

A u toku nije moglo jer su se krili po mišijim rupama od bombi.

Zar veruješ da je vojska mogla da sprovodi tako masovnu akciju krijući se?
milisav68 milisav68 10:16 26.03.2021

Re: samo za doksa

docsumann
cijenim da su mnogi blogeri po prvi put upoznati sa sramnim činjenima srbijanske vlade i žandarmerije, kao i zločinima kojim su zelenaške porodice bile izložena, uključujući i paljenje čitave porodice zatvorene u njihovoj kući (slučaj porodice Petra Zvicera),

Ovako napisano zvuči kao da je srpska vlada inicijator svega toga, i da u Crnoj Gori nije bilo ljudi za ujedinjenje - što nije tačno.

Podela je već postojala, a srpska vlada i vojska je samo stala na jednu stranu.

I da, bilo je zločina, i bilo je neprikladnog ponašanja prema junacima sa Mojkovca, ali ko je tada mogao znati ko je ko.Barem ih nisu streljali bez pitanja kao komunisti.

Ono što ti uporno ignorišeš je da je rat još uvek trajao, da je italijanska vojska krajem novembra krenula u marš na Cetinje (u vreme priprema za Podgoričku skupštinu), i da je bilo puno nervoze (što ne opravdava zločine, ali ih objašnjava), jer se pre toga provelo četiri godine po rovovima, i preživelo sve i svašta.

Lako je danas pametovati i biti pacifista iz tople sobe.

A cela diskusija je počela od tvoje neumesne šale da bi Srbija slavila proterivanje svojih državljana kao Hrvatska, pritom izjednjačavaš i uslove pod kojima se dešavala oba događaja.

Nije NATO bio na strani Srba kao u Hrvatskoj na strani Hrvata.

Crna Gora je od osnivanja imala trobojku, a crvenu zastavu (sa orlom) je imala za vreme Austrougarske i Nemačke (NDH) okupacije i danas.

Razmisli malo o tome.
docsumann docsumann 10:43 26.03.2021

Re: samo za doksa

Ovako napisano zvuči kao da je srpska vlada inicijator svega toga, i da u Crnoj Gori nije bilo ljudi za ujedinjenje - što nije tačno.

Podela je već postojala, a srpska vlada i vojska je samo stala na jednu stranu.


milisave, već smo prošli kroz jednu opsežnu i detaljnu polemiku na tu temu.
sdtvarno nemam želju da ponovo prolazim kroz to.

dakle, da remiziram

podjela je naravno postojala, ali ni izbliza dramatična i krvava, kao što će se ubrzo ispostaviti nakon činodejstvovanja pašićevih agenata i srbijanske žandarmerije.

oni su dosipali zlo na vatru, javno ružili i ismijavali simbole crnogorske državnosti, izrugivali se svetinjama crnogroskim, pa i moštima sv. petra cetinjskog.

stvarno misliš da bi i jedan crnogorac iz onog vremena (ma koje opcije bio) to učinuio?

На седници српске владе, 15. октобра 1918. године, за повереника за политичка питања у Црној Гори именован је Светозар Томић, а у Одбор су, поред Томића, у договору са Пашићем, ушли: Петар Косовић, Јанко Спасојевић и Милосав Раичевић. Они су одмах по уласку српских трупа на подручје Црне Горе формирали Централни извршни одбор за уједињење Србије и Црне Горе, који је деловао по инструкцијама српске владе.


malo čega spontanog se kasnije tu dešavalo.

čak su i u odluke Podgoričke skupštine, unjeti tačke direktno formulisane od strane Pašićevog kabineta. kao recimo o zabrani povratka Kralja Nikole u zemlju.

a neki od zločina su vršeni na najgrozomorniji mogući. da, nisu ih strijeljali kao komunisti bez pitanja...

Srbijanske vojne vlasti upotrebljavaju sva moguća sredstva da Crnogorce primoraju da se zakunu na vjernost kralju Petru...Kako su ova dva Crnogorca (Milija Stamatović i Mihajlo Bašetin-/Nišavić-op. N.A) odbila da učine što se od njih tražilo, srbijanske vlasti su iz zatvorile i ubile na ovaj način: Izvadili su im naprije oči, odsijekli im uši, prosjekli donju vilicu i kroz otvor provukli im jezik. Tako unakažene, ostavili su mučenike da se muče, pa su im onda izvadili crijeva i dotukli ih bajonetima. Tako su ovi mučenici ispustili svoj junački duh za čast i pravo Crne Gore« (»Glas Crnogorca« od 23. decembra 1919. godine u broju 81. na strani 6.)


gvozden1 gvozden1 10:50 26.03.2021

Re: samo za doksa

Tako su ovi mučenici ispustili svoj junački duh za čast i pravo Crne Gor

Kad pročitam ovako nešto uvek sam svestan činjenice da je pisano, ne sa ciljem da se svedoči o događajima, već sa se gura svoj politički stav koristeći emocije umesto argumenata.

Sve i da se događaj desio, ovo ne svedoči o ukupnoj atmosferi.
docsumann docsumann 10:54 26.03.2021

Re: samo za doksa

Lako je danas pametovati i biti pacifista iz tople sobe.


slažem se, ali je isto tako idiotski prećutkivati nečasne epizode iz svoje istorije.

Crna Gora je od osnivanja imala trobojku, a crvenu zastavu (sa orlom) je imala za vreme Austrougarske i Nemačke (NDH) okupacije i danas.

Razmisli malo o tome.

trobojka sa grbom je tzv, narodbna zastava. ili državna po današnjoj terminologiji.

ta "crvena zastava" je crnogorski alaj barjak, iliti glavna ratna zastava.
ratna zastava je bila i tzv. krstaš barjak.

tako da sve te zastave imaju utemeljenje i mjesto u crnogorskoj istoriji.


EDIT:

Ono što ti uporno ignorišeš je da je rat još uvek trajao, da je italijanska vojska krajem novembra krenula u marš na Cetinje (u vreme priprema za Podgoričku skupštinu), i da je bilo puno nervoze (što ne opravdava zločine, ali ih objašnjava), jer se pre toga provelo četiri godine po rovovima, i preživelo sve i svašta.


daleko od toga. izlazak na granice je jedno, političke igre u pozadini drugo.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana