Na današnji dan| Obaveštenja| Sex

Živjeli!

zilikaka RSS / 17.03.2021. u 06:07

Dame i gospodo, braćo i sestre, drugarice i drugovi. 

 

als 

 

Živeli.  

 

OiUlqKd.png 



Komentari (510)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tetris tetris 22:17 17.03.2021

Re: Slagalica

Ovde se kaže oranija.



Jedna od jačih epizoda državnog posla (priča o oraniji počinje na 4:06)

EDIT: obrisao sam link jer me atomski preduhitrio
vcucko vcucko 22:57 17.03.2021

Re: Slagalica

gvozden1
Ovi bre mladi, pa to je katastrofa.

U slagalici ide pitanje: komunistički političar, smenjen na brionskom plenumu 1966. nadimci mu bili Leka i Marko, jedan takmičar se i ne prijavljuje, drugi ko iz topa - Kardelj!

A dobri takmičari, znaju dosta, nisu dunsteri.

Srbijo, majko!

Nisam gledao, ali biće da su samo premladi?
vcucko vcucko 23:02 17.03.2021

Re: Slagalica

zilikaka

neke jako mesnate svinje sa pljosnatom njuškom (kažu) koje nisu imale masti za kilo čvaraka. Propast živa. Ljudi zakolju celu svinju i ništa, nema čvaraka za jedan doručak.

Durok.



Meso je fantazija. Ali ima okolo samo tanku belu liniju, bukvalno k'o tehničkom olovkom da si je nacrtao. Ko voli masno džabe mu. O čvarcima nema ni govora.
vcucko vcucko 23:06 17.03.2021

Re: Slagalica

bene_geserit
Konačno neka interesantna tema, a ne više četnici-partizani.

Daklem, ja isto ne volim duvan čvarke, meni je to nekako suvo i sipkavo.
Dobri čvarci naravno moraju da budu sitni i lepo isceđeni, hrskavi naravno, nešto mesa je bolje da imaju ali nije obavezno tj. nije mnogo bitno.
Ja sam tu gori od predatora, žena mora da mi dozira koliko smem da ih jedem, sam nema šansi.

Ni ja ne volim te duvanske, ali ni da su sitni. Volem prave sremačke kockice, po mogućnosti da su krupne i pod konac. Ako su prošarani odlično, ako nisu opet dobro.
zilikaka zilikaka 23:08 17.03.2021

Re: Slagalica

Durok

Jeste, taj!
A po čemu se meso razlikuje od obične svinje, osim što ga verovatno ima više?
zilikaka zilikaka 23:12 17.03.2021

Re: Slagalica

Ni ja ne volim te duvanske

S obzirom da su toliko popularni i skupi, cenim da mi ovde nismo dobar uzorak. Ili postoji korelacija sa dangubom na blogu.
vcucko vcucko 23:18 17.03.2021

Re: Slagalica

zilikaka
Durok

Jeste, taj!
A po čemu se meso razlikuje od obične svinje, osim što ga verovatno ima više?

Procentualno ga ima više, ali nije samo to.
Moj kum radi na Poljoprivrednom pa je znao da nabavi sa onog njihovog oglednog dobra na Smederevskom putu. Meso je malo crvenkasto i baš-baš dobro, ukusno. Kažem, ko voli masnije njemu verovatno ne odgovara...
vcucko vcucko 23:24 17.03.2021

Re: Slagalica

zilikaka
Ni ja ne volim te duvanske

S obzirom da su toliko popularni i skupi, cenim da mi ovde nismo dobar uzorak. Ili postoji korelacija sa dangubom na blogu.

Moja žena, ercovka - baštanka, samo te duvan i voli. Kad kupim ove sremačke kockice ona se mršti. Kažem neka, biće više za mene

A nije da mi treba, daleko od toga. Nosim sa sobom već godinama džak od brat-bratu četvrt kvintala, gde god krenuo. Ne valja. Al' kad volem
gvozden1 gvozden1 23:27 17.03.2021

Re: Slagalica

Durok

Natera me da guglam.

Stoji mi u sećanju da je to američka rasa, a vidim na slici ono rusko ju, pa me zbuni.

Ipak je američka.

gvozden1 gvozden1 23:33 17.03.2021

Re: Slagalica

S obzirom da su toliko popularni i skupi,

Moraju da budu skuplji, zahtevniji su, skuplja je "sirovina" (meso), manje ih se dobije.

Sa tehničke strane posmatrano kvalitetniji jesu, to i ne može biti predmet rasprave, a ukusi... ko će to presuditi.
predatortz predatortz 23:38 17.03.2021

Re: Slagalica

gvozden1
Durok

Natera me da guglam.

Stoji mi u sećanju da je to američka rasa, a vidim na slici ono rusko ju, pa me zbuni.

Ipak je američka.



Ovo riđe se i kod nas zvalo američko. Odlično meso, ali slanina je posna za moj ukus.
Mast i čvarci, minimalno.
Idealno, ko ima gde da suši, da se klepi jedno ovo i jedno naše, deblje.

gvozden1 gvozden1 23:44 17.03.2021

Re: Slagalica


Ovo riđe se i kod nas zvalo američko. Odlično meso, ali slanina je posna za moj ukus.
Mast i čvarci, minimalno.
Idealno, ko ima gde da suši, da se klepi jedno ovo i nedno naše, deblje.

Mene je malo iznenadilo ovo hvaljenje te rase.

Ona se nešto i ne kotira visoko, pietren je kao ekstra mesnata rasa, ali previše fina, nežna, zahtevna za gajenje, landrasi su kao dobitna kombinacija.

Ali to je neka opšta priča među seljacima koji se time bave, i lokalnim veterinarima.
predatortz predatortz 23:48 17.03.2021

Re: Slagalica

Mene je malo iznenadilo ovo hvaljenje te rase.

Ona se nešto i ne kotira visoko, pietren je kao ekstra mesnata rasa, ali previše fina, nežna, zahtevna za gajenje,


Nemam pojma, ja sam samo konzument.
Sušeno meso je odlično! Slanina, rekoh, posna. Nešto poput pančete.
nikvet pn nikvet pn 00:27 18.03.2021

Re: Slagalica

Nije durok nego pietren.

Sutra detalje.
alselone alselone 04:44 18.03.2021

Re: Slagalica

Ime vuče na durboka.



Ovo čudo kad probiješ udicom, krvari ko svinja, al zato somovi samo dolaze.

Za mesec dana će biti dve godine kako nisam bio na pecanju.
mariopan mariopan 07:08 18.03.2021

Re: Slagalica

zilikaka
Najbolje (skoro) čvarke sam kupovala na pijaci kod Piramide. Tip inače pravi i prodaje sjenički sir.

Ja sam najbolje čvarke kupovala na zemunskoj pijaci u Prvomajskoj. Nije me mrzelo da se klackam prevozom donde samo radi čvaraka.
alselone alselone 07:24 18.03.2021

Re: Slagalica

Najveći problem kod čvaraka je u tome da ih ne puštaju d se uprže dovoljno. Jer em tako gube na masi, a em su tako veći troškovi pravljenja.

Posle dobrog čvarka nema osećaja težine u stomaku.
mariopan mariopan 07:42 18.03.2021

Re: Slagalica

Atomski mrav
Ali, nešto ipak stoji, ti hrskavi čvarci su nus proizvod, ostatak, glavna stvar u procesu njihovog dobijanja je mast, na nju se obraća pažnja.


Pa (više) nije baš sasvim tako. Ti "nusproizvodi" su najcenjeniji proizvod od celokupne svinjokolje za npr. moje ukućane a i za mnoge druge koje znam dok je mast izgubila na svojoj upotrebnoj vrednosti (sve manje se koristi kod spremanja hrane, kao i ulje mada je meni sve ukusnije ako se priprema na masti nego na ulju).



Od cele svinje mi jedva dočekamo čvarke. Nama je to glavni proizvod i kada mi neko upropasti čvarke mogu da vrištim a meso ionako ne može da se upropasti. Klali smo i po pet svinja ujesen i tu se nađe "majstora" koliko hoćeš a mene niko ne sluša jer sam "Beogradanka" koja pojma nema.

Tako su se razni "majstori" izmenjali na mojim čvarcima da sam morala da naučim kako se dobijaju ti hrskavi šupljikavi i mirisni čvarci a ne oni spolja rumeni a unutra beli i teški, kako ih prave mesari. I više niko "u moju kuću" nije topio čvarke osim mene.
Nije to neka nauka nego treba strpljenja i pažnje što je njima teško polazilo za rukom zbog kuvane rakije i piva koje se troši "da se lakše radi".....što je za cvarke ubitačno.
mariopan mariopan 07:58 18.03.2021

Re: Slagalica

alselone
Najveći problem kod čvaraka je u tome da ih ne puštaju d se uprže dovoljno. Jer em tako gube na masi, a em su tako veći troškovi pravljenja.

Posle dobrog čvarka nema osećaja težine u stomaku.

Moj mesar sipa mleko pred kraj prženja da dobije boju. Tako ustvari prekida proces prženja, dobije boju ali su mu čvarci teški i beli unutra, neistopljeni do kraja.

To je meni samo jednom uradio na moj užas jer onoliko cekam taj kraj i vruće čvarke a on ih upropasti.
Mesari to rade da čvarci ostanu teški, jer on čvarke prodaje po 800 dinara kilo a meso je 400 pa ti vidi koliko mu se isplati, i to je način koji su mnogi usvojili ne znajući šta rade. A možda i vole takve masne čvarke što ja uopšte ne razumem.

Za dobre čvarke je najvažniji kraj prženja kada se mora smanjiti temperatura da mogu tiho i lagano da se uprže, koliko god vremena da im treba, ništa tu ne može brzo i na silu. Kada isplivaju na površinu i šuškaju, lagani i prazni, zahvata se cediljkom i pritisne kutlačom odozgo da se ocede. I ne sole se odmah jer so vuče vlagu i omekšaće od toga nego se sole kada se jede.

Prošle zime smo dvaput topili čvarke u Atini. Dobili smo taman toliko da nas želja prođe i da malo odnesemo mesaru. Ćera dobila od svog mesara slaninu koju on baca jer ne zna šta od toga može da se napravi pa smo mu odneli malo da proba. I sad je hit.
Njegova žena kaže da joj je baka to pravila kad je bila mala i sad je i ona majstor, naučila, što od naših saveta što videla na jutjubu. Sad ne bacaju slaninu.
mariopan mariopan 08:05 18.03.2021

Re: Slagalica

Posuda u kojoj se spremaju.

To je kod nas tučani bakrač od 50 litara.
zilikaka zilikaka 08:15 18.03.2021

Re: Slagalica

Ćera dobila od svog mesara slaninu koju on baca jer ne zna šta od toga može da se napravi

Sunce mu žarko, pa najvažniji proizvod svinje je slanina!

A da li suši slaninu, da ga i to naučite?
mariopan mariopan 08:16 18.03.2021

Re: Slagalica

gvozden1
Kako misliš da mast bude gotova? Pa ona je gotova čim čvarci počnu da se tope.

Ma kakvi.
To bi se pokvarilo za mesec dana ako ne i pre.

Mast mora da bude "upržena" da dobije žućkastu boju, boju zejtina.
A poznaje se i po mehurićima dok vri, moraju da budu krupniji i po celoj površini.


Jeste, mora da bude upržena i da miriše na čvarke, da se sva voda iz nje uprži, ali uopšte nije tako jednostavno za obične čvarke kako ti opisuješ. Stvarno kao da nikad nisi topio čvarke?

Itekako treba paziti i na ove obične čvarke. Isto su minuti u pitanju kad da se vade, jer moraju biti istopljeni i rumeni, šuškavi i lagani a ne spaljeni ili neuprženi.... a to se sve događa na kraju prženja.

Na početku može jača vatra da proces počne ali sve mora na srednjoj vatri do kraja kada se smanjuje vatra, plus kazan tučani ugrejan, pa treba stvarno biti majstor pa ne spaliti a istopiti. I nikakav duvan čvarak ne može da konkuriše ovom običnom kada je dobro istopjen.
mariopan mariopan 08:23 18.03.2021

Re: Slagalica

zilikaka
Ćera dobila od svog mesara slaninu koju on baca jer ne zna šta od toga može da se napravi

Sunce mu žarko, pa najvažniji proizvod svinje je slanina!

A da li suši slaninu, da ga i to naučite?

Ne suši ni slaninu, ni to ne rade.

Meni je bilo sramota kada je donela punu kesu te slanine i kaže dao joj mesar džabe. Kako, zašto nisi platila...ne verujem da bacaju. Ona kaže da je samo tražio da mu donese malo toga da proba šta je to što pravimo.

Rekla mu je da je tu mama koja će nešto od toga da napravi. Topili smo na šporetu u velikoj šerpi, polulonac, debelo dno, može da se topi i tako.

Sad je hit, njen muž obožava a prvi put je to tada probao. Prvo je rekao da neće ni da proba.

Edit

meni su vrlo zanimljivi Grci kada probaju nešto naše od jela koje pravimo. Proju su obožavali i zovu je "onaj hleb sto pravi tvoja mama". Kada sam bacila keri proju od juce umalo dan žalosti da bude pa sam hitno pravila svežu. I našu musaku vole, običnu sa krompirom.
gvozden1 gvozden1 08:30 18.03.2021

Re: Slagalica

Stvarno kao da nikad nisi topio čvarke?

Nisam :)

Verujem ovako, svi vi skupa sa saberete vreme koje ste proveli pored ranije, pa puta nekoliko, pa malo više od toga sam proveo ja.

Od rođenja sam sa tim, otac mi je bio seoski majstor za klanje.
Nije bio mesar, ali bio vešt u tome i radio je to svima, ja, kad je radio tu blizu po komšiluku kao klinac trčkao za njim.

Kasnije i sam počeo, sad i ja idem kod drugih, bliskih, sestra, rođaci, dobri prijatelji.

I uglavnom čvarci dobri ispadnu.

Sad, ako nešto bude gotovo za dva, tri sata, ili kad se to isto radi sedam osam sati, samo da bi se dobio određeni kvalitet, šta je više obraćanje pažnje, ja nemam dilemu.
mariopan mariopan 08:42 18.03.2021

Re: Slagalica

gvozden1
Stvarno kao da nikad nisi topio čvarke?

Nisam :)

Verujem ovako, svi vi skupa sa saberete vreme koje ste proveli pored ranije, pa puta nekoliko, pa malo više od toga sam proveo ja.

Od rođenja sam sa tim, otac mi je bio seoski majstor za klanje.
Nije bio mesar, ali bio vešt u tome i radio je to svima, ja, kad je radio tu blizu po komšiluku kao klinac trčkao za njim.

Kasnije i sam počeo, sad i ja idem kod drugih, bliskih, sestra, rođaci, dobri prijatelji.

I uglavnom čvarci dobri ispadnu.

Sad, ako nešto bude gotovo za dva, tri sata, ili kad se to isto radi sedam osam sati, samo da bi se dobio određeni kvalitet, šta je više obraćanje pažnje, ja nemam dilemu.

Pa kako onda možeš tako da opisuješ topljenje običnih čvaraka kao da je to ništa naspram onih suvih i nikakvih duvančvaraka koji su samo izvikano dobri jer su skuplji?

Ja sam prvo svinjče videla kad sam se udala što je moj Žmu često karikirao ali me ljubav prema dobrim čvarcima naterala na naučim sve procese dobijanja svih proizvoda od svinja. Šteta mi je bila da mi neko upropasti najbolji deo svinje.
A to su radili svi, svekar, svekrva, zetovi, prijatelji samoproglašeni za majstore, svi dopingovani rakijom, vinjakom, pivom.....trajalo je to godinama dok nisam naučila.
Atomski mrav Atomski mrav 08:53 18.03.2021

Re: Slagalica

I našu musaku vole, običnu sa krompirom.


A kako Grci prave musaku?
Atomski mrav Atomski mrav 08:54 18.03.2021

Re: Slagalica

A to su radili svi, svekar, svekrva, zetovi, prijatelji samoproglašeni za majstore, svi dopingovani rakijom, vinjakom, pivom.....trajalo je to godinama dok nisam naučila.


Kod nas u kući je alkohol bio zabranjen samo onome ko topi mast, baš zato da ne sjebe čvarke.
mariopan mariopan 09:14 18.03.2021

Re: Slagalica

Atomski mrav
I našu musaku vole, običnu sa krompirom.


A kako Grci prave musaku?

Jao, bolje da ti ne opisujem. To je vrlo komplikovan proces, počevši od plavog patlidžana koj se prvo peče pa se svo povrće ređa u plek, plus meso, pa oet povrće pa bešamel odozgo i to se pece u lerni.

Bili mali Grcite kod mene na raspustu mesec dana i majka im napravi tu musaku kod kuće, celo popodne se majala oko šporeta a oni neće da jedu, kažu nećeš nas prevatiri, znamo mi kako izgleda musaka jeli smo je u Srbiji. I Poljakinji sam morala da dam recept mnogo im se svidela, obična musaka sa krompirom.
mariopan mariopan 09:15 18.03.2021

Re: Slagalica

Atomski mrav
A to su radili svi, svekar, svekrva, zetovi, prijatelji samoproglašeni za majstore, svi dopingovani rakijom, vinjakom, pivom.....trajalo je to godinama dok nisam naučila.


Kod nas u kući je alkohol bio zabranjen samo onome ko topi mast, baš zato da ne sjebe čvarke.

Svaka čast ako ste to uspeli. Kod nas je svinjokolj bio sličan opstenarodnom veselju.
milisav68 milisav68 09:24 18.03.2021

Re: Slagalica

mariopan
Za dobre čvarke je najvažniji kraj prženja kada se mora smanjiti temperatura da mogu tiho i lagano da se uprže, koliko god vremena da im treba, ništa tu ne može brzo i na silu. Kada isplivaju na površinu i šuškaju, lagani i prazni, zahvata se cediljkom i pritisne kutlačom odozgo da se ocede. I ne sole se odmah jer so vuče vlagu i omekšaće od toga nego se sole kada se jede.

To je zastarelo.

Šalim se, danas postoje cediljke za čvarke, gde se skraćuje vreme prženja, prave čips čvarci, koje možeš slobodno odmah da posoliš.

Nešto ovako:



Ovo je već onako, da kažem proesionalno, mi smo napravili od bubnja sa stare veš mašine.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:26 18.03.2021

Re: Slagalica

Svunjska mast je žrtva ogovaranja neodgovornih pomodara.
Uštipci i frit koji su prženi u masti sadrže manje masnoće nego isti prženi u ulju.
Mast mora biti dobro upržena a za čvarke važi pravilo o ukusima. Ja volim sitnije, do krajnjih granica upržene čvarke tako da sm svaki put u šerpi za topljenje ostavljao na dopržavanju meni pripadajuću količinu čvaraka.
Kao ime te ukusne hrane, prije 40-50 godina u mom kraju, riječ "žmara" je bila češće korištena nego riječ "čvarak"
mariopan mariopan 09:28 18.03.2021

Re: Slagalica

Ovo je već onako, da kažem proesionalno, mi smo napravili od bubnja sa stare veš mašine.

kakva dobra mašina .
nikvet pn nikvet pn 09:53 18.03.2021

Re: Slagalica

Дакле пиетрен.

Тамо деведесетих дошле однекуд (Белгија?) некакве нове свиње. Буцкасте, округле, миш-боја. Баш лепе, затегнуте. Али некако плаховите, нервозне, мало незгодне за прашење и лечење. Наравно да је то морало и да се проба. И цврц, разочарање. Масти такорећи ни нема, ништа сланина и чварци. Али кланичари за њих дају бољу цену и тако се то одржавало; дуго држе црвену свежу боју у витрини. Чувају људи њих за продају а за кућну употребу класика јоркшир, ландрас.

То је нежна раса. Тражи баш добар објекат и скупу храну. Подложна је стресу. Једног првог јануара звао ме тип панично; шта је било? Купио унуку кутију петарди, клинац рокао поред свињца и три срчке изволте. Не треба ту ветеринар него касапин.

Коначна пресуда пала је на једној слави. Домаћин и гости, све румене мечкоње, мезете и ракијају у очекивању пјетренчета печеног. И свечано стиже печење насечено наслагано. Крену клопу и - згледају се.

Ово суво. Задављујем се. Ћуретина? Јок, чамовина. Ао куме ово не може да се је'е. А и мирише на колачи. Дај кумо врни ту сарму.

И готово, Врховни суд је пресудио. Могу Тенис и остала увозничка боранија да циче ко праци код Главног колико год, ту жалбе нема. Пјетрен у Србији је прошлост.
nikvet pn nikvet pn 09:58 18.03.2021

Re: Slagalica

mariopan
kakva dobra mašina


Донео тип у екипу и свечано нацедио. Захвате онај чипс и намрште се: Ао пашо, претерао си, ја не'да је'м буков лис'.
Atomski mrav Atomski mrav 10:10 18.03.2021

Re: Slagalica

Uštipci i frit koji su prženi u masti sadrže manje masnoće nego isti prženi u ulju.


Isto važi i za meso, ribu...
Atomski mrav Atomski mrav 10:11 18.03.2021

Re: Slagalica

Svaka čast ako ste to uspeli. Kod nas je svinjokolj bio sličan opstenarodnom veselju.


Sestro slatka, to je bila prava inkvizicija. Pokojna baba je dežurala pored kazana i vodila računa da sve bude po JUS-u.
alselone alselone 11:15 18.03.2021

Re: Slagalica

otac mi je bio seoski majstor za klanje.

Zanat uz koji ne možeš ostati gladan.
gvozden1 gvozden1 12:05 18.03.2021

Re: Slagalica

izvikano dobri

Šta je kriterijum za dobro?

Sećam se rasprave o zaher torti i tulumbama.
Meni više prijaju, više ih volim tulumbe i baklave.

A onda je išla priča, šta bre baklava, znaš li ti koliko truda i materijala treba za tortu, to se ne može porediti.
Dakle trud i materijal.
Tačno to je na strani duvan čvaraka, trud i materijal.

Šoder čvarci (čest naziv) su tulumbe, duvan - torta.

A šta ko voli - neko popa neko popadiju.

A kako da utvrdimo šta je kvalitetnije?

Atomski mrav Atomski mrav 12:34 18.03.2021

Re: Slagalica

Sećam se rasprave o zaher torti i tulumbama.


Jeo sam originalnu zaher tortu u Zaher hotelu u Beču - dobra je, ali što se mene tiče - ima i boljih. Nisam ljubitelj tulumbi, ali bih verovatno pre pojeo dobru baklavu nego zaher tortu.

A kako da utvrdimo šta je kvalitetnije?


Pa k'o i sve ostalo - što kvalitetnije sirovine i bolji postupak obrade, to je i proizvod kvalitetniji. Fora je što obične i duvan čvarke ne bi trebalo posmatrati kroz istu lupu, za mene su to dva sasvim odvojena proizvoda koja imaju mnogo sličnosti i zajedničko poreklo ali su ipak odvojeni.
gvozden1 gvozden1 12:45 18.03.2021

Re: Slagalica

Fora je što obične i duvan čvarke ne bi trebalo posmatrati kroz istu lupu, za mene su to dva sasvim odvojena proizvoda koja imaju mnogo sličnosti i zajedničko poreklo ali su ipak odvojeni.

Teško da to tako može.
U prvoj rečenici i ovde, a i skoro uvek, šoder čvarci se porede sa duvan, da bi se istako njihov kvalitet, to skoro uvek ide u formi, bolji su od ovih, više ih volim od njih i slično.

Voleti više je normalno, a čemu pokušaji poređenja kad ne postoji ništa objektivno što bi ih stavili ispred?

Manje su kvalitetni, to je menoguće osporiti, a ukusi i rasprava o njima je višak.

Jedni se zbombaju za više nego duplo manje vremena, trpaš unutra ono što ne znaš šta bi s njim, i da to bude kvalitetnije.
Teško.
zilikaka zilikaka 13:18 18.03.2021

Re: Slagalica

pre pojeo dobru baklavu nego zaher tortu.

I ja bih, al je kolega Huči vešto naveo zaher tortu, kao tipičnog predstvnika zapadnog snobizma i suprotavio joj baklavu, vrh istočnjačkog poslastičarenja.
Ajmo braćo da to uprosečimo, pa da uzmemo recimo regorm tortu s jedne strane (jerbo se fakat mnogo više troši) il eto doboš, a s druge strane nekog predstavnika preslatkih testa (tulumbe, kadaif), pa onda da vidimo kako ko stoji.
alselone alselone 13:20 18.03.2021

Re: Slagalica

I ja bih, al je kolega Huči vešto naveo zaher tortu


Hučija je jako potresno što smo mu dirnuli u čvarak pa pokušava mentalnom gimnastikom da nadomesti manjak ukusa.

Više se vremena ulaže u pravljenje nečega - to je kvalitetnije.

Malo morgen što bi rekao onaj pod lipom.
Atomski mrav Atomski mrav 13:20 18.03.2021

Re: Slagalica

il eto doboš


Meni može doboš torta, ne bunim se!
alselone alselone 13:21 18.03.2021

Re: Slagalica

Ja ću markizu ako ne marite.
Atomski mrav Atomski mrav 13:22 18.03.2021

Re: Slagalica

Jedni se zbombaju za više nego duplo manje vremena, trpaš unutra ono što ne znaš šta bi s njim, i da to bude kvalitetnije.
Teško.


Vidim ja, Mujo, da ti navijaš za međeda!
gvozden1 gvozden1 13:30 18.03.2021

Re: Slagalica


Više se vremena ulaže u pravljenje nečega - to je kvalitetnije

Ma ja to prepisujem od ovih što su tortu stavljali ispred tulumbi.
Nije valjda da sada to ne važi?

A Zili, sećaš li se?

A ukus, treba li još koji put da ponovim da o tome ne pričam?
Nije mi teško.

Da, da, naravno, tako, po osnovu krajnje subjektivnih kriterijuma, kakav je ukus, možemo stvari rangirani kako nam je volja.

A kad probamo po nekim objektivnim, merljivim kriterijumima, kako tu prolazi šoder?
alselone alselone 13:32 18.03.2021

Re: Slagalica

A kad probamo po nekim objektivnim, merljivim kriterijumima, kako tu prolazi šoder?


Pa sam čvarak je dokaz da ne postoje merljivi kriterijumi u hrani. Uzmeš samu mast, istopiš i dobiješ vrhunsko jelo. Kontaš? Nema tu filozofije osim ukusa.

Ja rekao da je izvikano, tj. da važi za bolje nego što jeste, ljudi se priključili spram svog ukusa i to je to.
zilikaka zilikaka 13:41 18.03.2021

Re: Slagalica

Ma ja to prepisujem od ovih što su tortu stavljali ispred tulumbi.
Nije valjda da sada to ne važi?

Pa u pitanju su bila dva kriterijuma. Prvo sastav materijala a drugo broj poklonika. I ovde je bilo najmanje pola-pola, s tim što je Maksa bio toliko glasan da bi ladno trebalo otpisati drugoj strani bar 20% poena zbog tog nesportskog ponašanja.

Što se čvaraka tiče, ne sećam se da se iko ovde izjasnio kao ljubitelj duvan, a sproću nas drugih. Jedino što ti pokušavaš da nametneš priču o kvalitetu ne bi li se ipak neko upecao.
Al ne ide, ovde nema mnogo snobizma kad je u pitanju hrana. Ljudi vole da jedu, ne da se slikaju.
gvozden1 gvozden1 13:51 18.03.2021

Re: Slagalica

Jedino što ti pokušavaš da namatneš priču o kvalitetu

Ne, ne bih da nameće, ali ne bih ni da prođe, izvikano, ne valja, bolje ovo?

Od čega bolje, po čemu bolje?

Po kriterijumima kojim si ti branila tortu, lošije je.
Nesporno.

A broj poklonika?
To valjda cena govori, ponuda i tražnja.

Broj poklonika u nekoj mikro sredini?

Tako možeš "dokazati" i da je veganska hrana najbolja na svetu, ili šta god izabereš.

Što je problem da se kaže da ako je nešto speavljeno od kvalitetnijih sastojaka i sa više uloženog rada, uglavnom bolje od nečega manje kvalitetnog sastava i sa manje rada?

Neka sujeta, šta li?


kamilo_emericki kamilo_emericki 13:51 18.03.2021

Re: Slagalica

Ne znam da li je ovo ta torta ali moja draga pravi tortu sa orasima po receptu koji je krajem osamdesetih našla u časopisu "Mila". Mislim da u toj torti malo šta drugo ima sem orasa. Ona taj časopis čuva bolje nego vjenčani list.

zilikaka zilikaka 13:53 18.03.2021

Re: Slagalica

moja draga pravi tortu sa orasima po receptu koji je krajem osamdesetih našla u časopisu "Mila". Mislim da u toj torti malo šta drugo ima sem orasa. Ona taj časopis čuva bolje nego vjenčani list.

Liči...
alselone alselone 13:55 18.03.2021

Re: Slagalica

Te teške torte smaraju realno i to je sirotinjski trip, da se vidi da ima i da pretiče. 60 kora, 400 jaja, kilo putera (pa kad stave još margarin umesto), četir kile oraha itd.

Pojedeš parče i onda ti nije dobro celo poslepodne.

stemajz stemajz 13:57 18.03.2021

Re: Slagalica

захер торта је, у поређењу са баклавом, парче хлеба са џемом, ништа више (но ја бих ионако то смлатио без да трепнем)

естерхази торта је већ боља ствар

но ја као рођени бачванин, штрудлу с маком најбоље обожавам
gvozden1 gvozden1 14:06 18.03.2021

Re: Slagalica

захер торта је, у поређењу са баклавом, парче хлеба са џемом, ништа више (но ја бих ионако то смлатио без да трепнем)

Tako je :)
zilikaka zilikaka 14:10 18.03.2021

Re: Slagalica

Te teške torte smaraju realno i to je sirotinjski trip, da se vidi da ima i da pretiče. 60 kora, 400 jaja, kilo putera (pa kad stave još margarin umesto), četir kile oraha itd.

Pojedeš parče i onda ti nije dobro celo poslepodne.


Ne slažem se. Ima tu i prilično posla i umeća, a to što tebi nije dobro samo znači da si preterao sa količinom. Može i manje parče.
Više puta sam pominjala da pančevački Poko -loko pravi i torte i sitne kolače da padneš u nesvest.
Bukvalno ne znaš šta bi pre probao, pa ako te nekad put nanese...
Atomski mrav Atomski mrav 14:21 18.03.2021

Re: Slagalica

Te teške torte smaraju realno i to je sirotinjski trip, da se vidi da ima i da pretiče. 60 kora, 400 jaja, kilo putera (pa kad stave još margarin umesto), četir kile oraha itd.

Pojedeš parče i onda ti nije dobro celo poslepodne.


Palačinci bez orasi jedu samo siromasi.
Ne volim ni ja "torte margarinuše", preferiram nešto laganije i voćkasto. Moskva šnit, recimo...
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:25 18.03.2021

Re: Slagalica

alselone
Te teške torte smaraju realno i to je sirotinjski trip, da se vidi da ima i da pretiče. 60 kora, 400 jaja, kilo putera (pa kad stave još margarin umesto), četir kile oraha itd.

Pojedeš parče i onda ti nije dobro celo poslepodne.



Oko 45 godina sam držao kilažu između 71 i 72,5 kg na 184 cm visine. Nikada nisam pojeo kolač za koji sam pomislio da je presladak ili težak..
Istina, sad me Francuzi malo omlitavili ili godine, đavo bi ga znao.
Na porodičnim okupljanima, kako to često biva, jelovnik bude skoro isti svaki put. Brdo mesa a od slatkiša bomba torta, baklava, bajadere, oblatne i još nekoliko sitnih kolača.
Moje "dezertiranje" se sastojalo od parčeta bomba torte, dvije baklave, dvije kockice oblatni a bajadere nisu brojane. Naravno i ostali kolači su se morali prbati da domaćica ne zamjeri.
Sve se zalijevalo sa špricerom ili gemištom u zavisnosti da li je bio rizling ili graševina u ponudi.
Nisam baš poslije toga išao na gajbu piva. Mlakog. Crnog.
gvozden1 gvozden1 14:34 18.03.2021

Re: Slagalica

Ima tu i prilično posla i umeća

To je bitno?
:)
milisav68 milisav68 14:38 18.03.2021

Re: Slagalica

nikvet pn
mariopan
kakva dobra mašina


Донео тип у екипу и свечано нацедио. Захвате онај чипс и намрште се: Ао пашо, претерао си, ја не'да је'м буков лис'.

A jbga, treba znati koliko da se pritisne.

Prvo kreneš sa manjim količinama i ne zapneš iz sve snage, pa izvadiš i probaš.

Posle znaš kako treba, a i to opet zavisi od ukusa, kako ko voli.

U svakom slučaju ne mogu da budu premasni.
zilikaka zilikaka 14:44 18.03.2021

Re: Slagalica

Ne volim ni ja "torte margarinuše", preferiram nešto laganije i voćkasto. Moskva šnit, recimo...

Ljudi, ko pomeno margarin? To je novotarija spram torti.
A njih ima raznih. Ja najvolijem kombinaciju voća i čokolade(švarcvald, baron...) al ume da legne i klasika.
Moji u kući vole Stamevski ( jer ne pravim a ne mogu da poručim dobre al male torte) al meni je preslatko.
Atomski mrav Atomski mrav 15:58 18.03.2021

Re: Slagalica

Moji u kući vole Stamevski ( jer ne pravim a ne mogu da poručim dobre al male torte) al meni je preslatko.


Probali smo te torte iz samoposluge i neoduševljeni smo. Srećom, ima jedna žena svoju radnju za izradu kolača i torti, torte su joj fenomenalne.
haklberi_tom haklberi_tom 18:54 18.03.2021

Re: Slagalica

bene_geserit
Konačno neka interesantna tema, a ne više četnici-partizani.

Daklem, ja isto ne volim duvan čvarke, meni je to nekako suvo i sipkavo.
Dobri čvarci naravno moraju da budu sitni i lepo isceđeni, hrskavi naravno, nešto mesa je bolje da imaju ali nije obavezno tj. nije mnogo bitno.
Ja sam tu gori od predatora, žena mora da mi dozira koliko smem da ih jedem, sam nema šansi.

Da!
Ja nekada, naveče, ako kojim slučajem ostanem duže budan (pošto idem jako rano na spavanje), osetim potrebu da se zasolim.
I tada mi najukusniji budu čvarci uz stari, otvrdnuli, hleb.
A inače, jedemo gotovo neslanu i neznatno začinjenu hranu.
mariopan mariopan 19:07 18.03.2021

Re: Slagalica

zilikaka
pre pojeo dobru baklavu nego zaher tortu.

I ja bih, al je kolega Huči vešto naveo zaher tortu, kao tipičnog predstvnika zapadnog snobizma i suprotavio joj baklavu, vrh istočnjačkog poslastičarenja.
Ajmo braćo da to uprosečimo, pa da uzmemo recimo regorm tortu s jedne strane (jerbo se fakat mnogo više troši) il eto doboš, a s druge strane nekog predstavnika preslatkih testa (tulumbe, kadaif), pa onda da vidimo kako ko stoji.

Ja biram reform i doboš uvek naspram tih preslatkih istočnjackih slatkiša, izuzimam samo tursku baklavu, i sa orasima i sa pistaćima.
bene_geserit bene_geserit 19:50 18.03.2021

Re: Slagalica

Kao ime te ukusne hrane, prije 40-50 godina u mom kraju, riječ "žmara" je bila češće korištena nego riječ "čvarak"

Sad da se javi neko sa južne pruge pa da počne o "sprži".

I ja volim krajnje upržene čvarke, kad su tu i tamo prvo što uradim je da ih propržim dodatno na tiganju pa onda gledam šta ću da jedem sa njima. Tu mojoj ženi skoči holesterol samo od toga što joj kažem šta jedem (tipa preprženi čvarci sa jajima i onda kajmak uz to).
maksa83 maksa83 22:22 18.03.2021

Re: Slagalica

s tim što je Maksa bio toliko glasan da bi ladno trebalo otpisati drugoj strani bar 20% poena zbog tog nesportskog ponašanja.

Mogu ja i na poligraf da idem ako treba, dovedi poligrafistu odakle hoćeš.
maksa83 maksa83 22:25 18.03.2021

Re: Slagalica

Neka sujeta, šta li?

Pusti ih bre huči i ti bi bio tako turoban i nadrndan da jedeš one njihove tzv. kolače i šatro torte.
gvozden1 gvozden1 23:38 18.03.2021

Re: Slagalica

maksa83
Neka sujeta, šta li?

Pusti ih bre huči i ti bi bio tako turoban i nadrndan da jedeš one njihove tzv. kolače i šatro torte.

A vidim ja da im nešto nije dobro :)
Atomski mrav Atomski mrav 08:25 19.03.2021

Re: Slagalica

tipa preprženi čvarci sa jajima i onda kajmak uz to



Atomski mrav Atomski mrav 08:26 19.03.2021

Re: Slagalica

Pusti ih bre huči i ti bi bio tako turoban i nadrndan da jedeš one njihove tzv. kolače i šatro torte.


Pametno jare dve koze sisa, ja ne odbijam ni jedno ni drugo.
A šta da kažemo tek za druga Pajića kome je čizkejk vrhunac poslastičarskog umeća?
haklberi_tom haklberi_tom 17:21 19.03.2021

Re: Slagalica

maksa83
Neka sujeta, šta li?

Pusti ih bre huči i ti bi bio tako turoban i nadrndan da jedeš one njihove tzv. kolače i šatro torte.

Meni su palačinke sa eurokremom bolje od bilo kojih kolača i torti, pride.
A eurokrema i ne mora da bude mnogo, dovoljno je 'u tragovima'.
niccolo niccolo 09:13 18.03.2021

ok

'ranu smo apsolvirali, ajmo sad o pićima - šta blogeri savetuju koji aparat za espresso da se uzima?
stemajz stemajz 09:19 18.03.2021

Re: ok

бем ли га, ја сам пре коју годину пазарио De Longhi PrimaDonna Class машину, мени супер ради посао, еКспресо, каФућино, маФијато, све скроз добро испадне, кафу купујем неку која нам се највише допала и то је то

нисам неки дегустатор кафе нити екстра познавалац и заљубљеник, него оно, мало јачи просек, ако смем да се самооценим

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:30 18.03.2021

Re: ok

'ranu smo apsolvirali, ajmo sad o pićima - šta blogeri savetuju koji aparat za espresso da se uzima?


Tu nema dileme: Moka Express!
milisav68 milisav68 09:38 18.03.2021

Re: ok

niccolo
'ranu smo apsolvirali, ajmo sad o pićima - šta blogeri savetuju koji aparat za espresso da se uzima?

Klasičan ili kapsule?

Ako je klasičan, onda treba da spremiš bar 1000-1500 evra.

Da formulišem pitanje - koliko si spreman da platiš to zadovoljstvo?
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:49 18.03.2021

Re: ok

niccolo
'ranu smo apsolvirali, ajmo sad o pićima - šta blogeri savetuju koji aparat za espresso da se uzima?


Ovo je sprava koju koristimo u kući od 2008. Vrlo zadovoljni, koristimo samo za espreso, i kad je stradala pumpa zamjenio sam pumpu radije nego aparat. Ovaj aparat nam daje mogućnost da svojeručno doziramo količinu mljevene kave koju stavljamo u aparat kao i količinu iscjeđene kave.
stemajz stemajz 09:50 18.03.2021

Re: ok

мени се те капсуле не допадају,
леп ми је мирис пржене кафе у зрну кад сипам у машину...
ова моја је била нешто тик испод 1000
но ја сам имао додатно ограничење, висина саме машине, да би лепо стала у кухињи тамо где јој је место
и овој се резервоар за воду вади са предње стране, мени исто практично због места

све у свему, уз ту кафу из пржионице (око 25 ојра кила), све на месту за нас
gedza.73 gedza.73 12:22 18.03.2021

Re: ok

niccolo
šta blogeri savetuju koji aparat za espresso da se uzima?

(Jače je od mene )

Samo provereni kvalitetni svetski USSR brand name koji je opstao na tržištu i koji svi rado koristimo.

i







Milan Novković Milan Novković 12:31 18.03.2021

Re: ok

stemajz
мени се те капсуле не допадају,
леп ми је мирис пржене кафе у зрну кад сипам у машину...
ова моја је била нешто тик испод 1000
но ја сам имао додатно ограничење, висина саме машине, да би лепо стала у кухињи тамо где јој је место
и овој се резервоар за воду вади са предње стране, мени исто практично због места

све у свему, уз ту кафу из пржионице (око 25 ојра кила), све на месту за нас

Predrag B zna sve na ovu temu, samo je postao kampanjac u poslednje vreme pa nikad ne znaš kad će da se pojavi - da je bar neki Deus ex machina pa se baš sad pojavi, iako ni amatersko pričanje o kafi nije tragedija nego i nama dolazi kupovina nove mašine, a on je jednom davno sve ispričao (znam da sada prizivam aj Grke, nego i Ničea, al treba nam Predrag, pa je rizik ok)

Iz mog amaterskog iskustva - ja sam godinama svojoj omanjoj grupi kupovao kafu, i ubedljivo najlošija kafa je bila onda gde je temperatura vode previsoka, ona ti spali sve bitno - se sećam da su regulacija temperature pare i pritiska prve karakteristike, moraš da možeš da postigneš potrebne parametre.

Od kapsula - probao to range Nespresso mašina, one Miele - odlično sve ispada, ali je loš value for money - za manje novca može da se dobije veći kvalitet.

Ništa ne može da se meri sa sveže mlevenom kafom - opet nam treba Predrag, on može da nam kaže i kako i pržena kafa u zrnu gubi kvalitet kako prolazi vreme, pa cenim da je ultimativna kafa pravac pržionica, izabereš svoj mix, jedan od onih koje voliš, pržiš, trčiš kući i ispijaš - zazanje, iako nije baš kao iznošenje primusa u baštu da na licu mesta kuvaš upravo odsečen asparagus.

Ja sam koristio neke italijanske mašine koje su i do red veličina jeftinije od ovih Nespresso, al melju kafu pre nego što je naprave i daju bolje rezultate.

Meni je žao što sam aljkav da više naučim i sećam se vremena kad smo skrenuli u Italiju, Aosta, kao odskočnu dasku za višednevni trekking u tom delu Alpa pa ja iz hotela svraćao kod komšije da popijem jutarnji kapućinu - au bre kako naprave onu penu i umute je u kafu - eksperimentisao sam par godina posle i nisam ni blizu tome prišao pa neću da preperičavam.

Trivija: Našla žena nedavno najbolji banana-bread. Voleo sam dobre recepte i pre, ali je mene previše banana breada uvek bilo otužno na kraju, i to mi je jedno od merila kvaliteta hrane - koliko mnogo mogu da pojedem a da mi prija svo vreme, tj da mi ne pripadne muka (ako za recept nečega posle obilnog jedenja ne može da se kaže "odmah je lakše čim se teže diše" onda on ima još prostora za unapređivanje.

I ovaj recept je od Najdžele Lawson, negde sa interneta - otkida koliko je dobar i ništa mu ne treba dirati (ona je ubitačno dobra na slatkim stvarima, iako joj mi obično smanjimo količine šećera i putera u mnogim receptima).

I peče se jednom jedan takav i ja mu greškom pritisnem jedno dugme i program se trenutno terminira - garant neki Nemac programirao pošto te ne pita da li si siguran da hoćeš da prekineš program. Ja kao zapamtio da je ostalo još 17 minuta, što je verovatno bilo tačno, ali sam drugom greškom stavio dal mixed mode, i microwave, a treba samo rerna, pa default 190 stepeni umesto 150 ...

... tako nešto bezukusno nisam probao od tih sprženih Cafe Nero kafa od pre 20 godina, iako je moglao da se jede uz kafu i čaj, samo bez ikakvog mirisa i ukusa

Mislim da, usmenom metodom, uz nesebično trudbeništvo moje žene več četvrt zapadnog Londona zna za moje modifikacije najdželinog recepta

Al recept joj je stvarno dobar.
zilikaka zilikaka 13:30 18.03.2021

Re: ok

niccolo
'ranu smo apsolvirali, ajmo sad o pićima - šta blogeri savetuju koji aparat za espresso da se uzima?

Ne volen espreso. Kako god ga naprave bude mi nakiseo.
Pijem instant kafu s mlekom, 100% arabiku kad ima. Ima u Lidlu neka sa crvenim poklopcem. Sjajna.
gedza.73 gedza.73 13:39 18.03.2021

Re: ok


Ne volen espreso. Kako god ga naprave bude mi nakiseo.

Brajović je imao dobar blog. Sećam se da je on, ili neko drugi ko se u kafe razume (MIlisav), na tom blogu napisao što stoje šoljice za kafu na aparatu.

p.s.
A po brzini ispijanja kafe u barovima se vidi koliko se ubrzao život. Bukvalno sa vrata naručuju, dok je platio već je popio ekspresno espreso i već je na izlazu. Sami se Italijani žale.

Đavo koji je odškrinuo vrata raznim blesavim zabranama (i sve blesavijim) je zabrana pušenja. Meni koji sam nepušač smeta što ljudi koji su pušači moraju da stoje napolju ili u ograđenim delovima i cupkaju s noge na nogu dok ispijaju kafu.
(dobar opis ima Duško Kovačević kad piše kako su on i jedan Indijanac na terasi i zimoći zaverenički pušili cigare)


niccolo niccolo 14:18 18.03.2021

Re: ok

Blagodarim svima.

Ako je klasičan, onda treba da spremiš bar 1000-1500 evra.

Da, da, klasičan. Za kućnu/porodičnu upotrebu.
milisav68 milisav68 20:29 18.03.2021

Re: ok

niccolo
Da, da, klasičan. Za kućnu/porodičnu upotrebu.

Znači hoćeš nešto što je slično što piješ po omiljenim kafićima?

Tu odmah možeš da zaboraviš na one aparate od 100-200 evra, iako se reklamiraju da je kao "original".Em nije taj ukus, em crkavaju dva dana posle isteka garancije.

E sad, u kafićima su uglavnom kafemati sa dve ili tri grupe, da bi mogli odjednom da izbace više kafa, tebi to ne treba - tražiš kafemat sa jednom grupom.

Takođe, u kafićima, su mlinovi odvojeni (jer je poželjno da kafa bude relativno sveže samlevena, pre nego što se pripremi), pa tako u zavisnosti od finansija, možeš da tražiš posebno aparat, a posebno mlin ili oba zajedno, ali nikako aparat u koji se stavlja već samlevena kafa.

Naziv espresso je način pripreme, i znači brzo i pod pritiskom (ne bukvalno), pa tako imaš već vruću vodu u malom bojleru koju gura pumpa pod pritiskom.I tu je sva mudrost (uz neke mogućnosti podešavanja temperature i pritiska).

Sve ostalo je vrsta kafe/mešavine, način/boja prženja, krupnoća mlevenja i količina koju ćeš da stavljaš u tzv ručku/sito.

I tu se negde muva suština, što je kafa jače pržena, kvalitet kefemata pada.

Ono što ti možeš da uradiš, pre nego što tražiš savet, je da šmekneš koja je firma kafemata u omiljenom kafiću, i da pitaš konobora, koju kafu koriste, i eventualno da slikaš/zapamtiš šta piše na kesi (procenat arabike i robuste, i kako je pržena, svetlo-srednje-tamnije).

A evo i jedna slika, čisto da znamo o čemu pričamo. U Italiji košta oko 2000 evra (novo, može da se nađe polovno i za 1000, i radi posao), ali od skoro svakog govneta (bilo koje kafe) može da napravi solidnu pitu.Hoću da kažem da je ovo visoka klasa kućne/porodične kafemate.


Milan Novković Milan Novković 21:26 18.03.2021

Re: ok

milisav68
niccolo
Da, da, klasičan. Za kućnu/porodičnu upotrebu.

...
A evo i jedna slika, čisto da znamo o čemu pričamo. U Italiji košta oko 2000 evra (novo, može da se nađe polovno i za 1000, i radi posao), ali od skoro svakog govneta (bilo koje kafe) može da napravi solidnu pitu.Hoću da kažem da je ovo visoka klasa kućne/porodične kafemate.


Ovo jeste visoka klasa za kuću, ja mislim previsoka, ali je malo verovatno da je ovo boldovano tačno (blizu nule, ako mene pitaš, pošto bi sve ostalo bilo čudo - oni što mnogo vole kafu i primećuju razlike u kvalitetu nikad iz ove mašine, od lošije kafe, neće dobiti bolji espreso nego iz 300 Evra mašine od odlične kafe.

Evo jedne od 300 evra koja nama već 5 godina služi goste u vili u Španiji (uzeli lovu iz penzionog fonda pa kupili vilu i izdajemo, logičnija penzija nego da kupujemo annuity pa kad pandrknemo sve ostaje bankarima - ovako ostaje deci).

Ona ima u sebi i prženu kafu, vodu, i sa kvalitetnom kafom pravi odličan espreso i prihvatljiv kapućino

Delonghi ima asortimasn mašina za sve potrebe. Ova je napravila preko 10,000 kafa i nikad se nije kvarila, pa još uvek uredno radi.


Milan Novković Milan Novković 21:49 18.03.2021

Re: ok

stemajz
бем ли га, ја сам пре коју годину пазарио De Longhi PrimaDonna Class машину, мени супер ради посао, еКспресо, каФућино, маФијато, све скроз добро испадне, кафу купујем неку која нам се највише допала и то је то

нисам неки дегустатор кафе нити екстра познавалац и заљубљеник, него оно, мало јачи просек, ако смем да се самооценим


Zakajmačiti kafu


nsarski nsarski 21:56 18.03.2021

Re: ok

Zakajmačiti kafu



milisav68 milisav68 23:23 18.03.2021

Re: ok

Milan Novković
Ovo jeste visoka klasa za kuću, ja mislim previsoka, ali je malo verovatno da je ovo boldovano tačno (blizu nule, ako mene pitaš, pošto bi sve ostalo bilo čudo - oni što mnogo vole kafu i primećuju razlike u kvalitetu nikad iz ove mašine, od lošije kafe, neće dobiti bolji espreso nego iz 300 Evra mašine od odlične kafe.

Ma dobro, to je bilo figurativno, ali u suštini ne znaš kakva sve govna postoje, i to ne možeš da kupiš u prodavnici, pošto je to neka vrsta škarta koja je nastala na ovaj ili onaj način.

I nemam ništa protiv da se pazari takva mašina, samo što kupac to treba da proba da se posle ne bi razočarao.

A gledam cene kod nas za taj aparat, idu od 38.000 do 65.000 RSD.

link
Atomski mrav Atomski mrav 08:27 19.03.2021

Re: ok

Ne volen espreso. Kako god ga naprave bude mi nakiseo.
Pijem instant kafu s mlekom, 100% arabiku kad ima. Ima u Lidlu neka sa crvenim poklopcem. Sjajna.


Ne volim ni ja espreso. A ne volim ni kafu s mlekom - lepo kažu: kad sipaš mleko u kafu, pokvariš i mleko i kafu.
niccolo niccolo 20:27 19.03.2021

Re: ok

uzeli lovu iz penzionog fonda pa kupili vilu i izdajemo

Gde ti je to?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:22 18.03.2021

Damasio, Laughlina, Santa Fe...

Za

Milan Novković


Onaj drugi blog je zatvoren za komentare pa samo kratko* ovde da odgovorim na nesto od onoga sto si pomenuo. Malo je glupo je jer je ovde izvan konteksta pa setamo raspravu po blogovima a i trolujem bez veze i odvlacim paznju od cvaraka.

Najpre, hvala na trudu da mi pojasnis prethodnu raspravu.


Ovo sa Santa Fe institutom mi je najzanimljiviji deo onoga sto si pomenuo. Prica o tom institutu podseca malo na ono kako je pravljen IAS u Prinstonu i na ideju o The Usefulness of Useless Knowledge. Skupis ljude iz raznih oblasti i dozvolis im da misle (naravno ne samo u smislu armchair scientists) i ne pitas ih svakih pola godine da pisu izvestaje o tome kako se to sto oni rade moze primeniti u praksi (advanced vs. applied studies; ovo ne znaci da nam ovo drugo ne treba, nego da nam i ovo prvo treba). I iz toga izadju odlicna istrazivanja.

Kada je polje istrazivanja kako Nsarski rece 'veza izmedju neuro-arhtekture i svesti' iliti cognitive science onda to ne ide bez neurologa, neurolingvista, neuroantropologa, teoretskih lingvista, filozofa, antropologa, ili psihologa. Savremena filozofija je prilicno dinamicna dzungla u kojoj cvetaju najuzbudljivije teorije - otuda moj komentar o tvojoj 'kreativnoj interpretaciji'. Deo dzungle koji je meni interesantan je onaj koji je naseljen idejama tipova kao sto su Quine, Putnam, Davidson, Katz, Fodor, Chomsky (language and mind), Sellars ili onih nesto relativno aktuelnijih autora kao sto su Soames, Saxe, Deacon ili Dennet. Podrazumeva se da se oni medjusobno u najvecoj meri ne slazu oko kljucnih pitanja ali tome nauka valjda i sluzi (ups, 'purpose' kao termin je danas opasna nagazna mina.)

Mindreading, Theory of mind, Language of thought... ove fenomene ni jedna od pomenutih disciplina ne moze pojedinacno da objasni. Jerry Fodor je pred kraj zivota (umro 2017) tvrdio da sto se ovih tema tice jos uvek samo grebemo po povrsini i da je cognitive science (on nije voleo taj termin) mlada disciplina - iako je recimo njegova karijera pocela negde 1960ih.

Ovo sa patentima je superbitna tema. Moze se zamisliti neki paralelni distopijski svet u kome za koriscenje svake reci moras da platis licencu. Ako ostanemo u sadasnjem svetu, u Nemackoj recimo jos uvek traje pokusaj da se sadasnji zakon o patentima promeni tako da sud moze da odluci da li su vlasnicima patenta narusena prava a da ne bude kao do sada da se ovi automatski smatraju ostecenima. Naravno, veliki (BASF, Bayer, Siemens, Panasonic, Nokia i Ericsson) su se udruzili i krenuli u kontranapad - jer to je napad na slobodno trziste, njihova prava.... Danas je skoro svaki (verovatno svaki) proizvod zasticen mrezom manjih ili vecih patenata.

* relativno kratko :)
Milan Novković Milan Novković 14:02 18.03.2021

Re: Damasio, Laughlina, Santa Fe...

Neues aus der Nachbarschaft
... na ideju o The Usefulness of Useless Knowledge ...

Svaka čast, ja, u stvari, nemam šta da dodam ovom tvom komentaru, iako me vraća na neke (meni bar) zanimljive primere:

- Ja sam gomilu pročitanog od vrhunskih autora "razumeo" onomad davno (može i bez navodnika u dosta prilika), ali je dublje razumevanje sive zone između ekstrema, polova, terminala došlo često kad bi o tome pisala nepoznata osoba iz nepoznate, ili poznate kao skromne institucije.

- Otprilike kad je i krenuo blog, pre recimo 14 godina je moja starija ćerka, matematičarka, imala 20 godina i ja joj dam knjižicu (ja i šačica pajtosa hteli da je prevodimo i izdajemo u Srbiji u ime nekih klubova kojima smo se zanosili i baš zbog tog na blogu skakanju za vrat sagovornicima sa ne ni nekim prosvetiteljskim žarom, nego pre-prosvetiteljski, kojem ni romantizam od polovine 18. veka pa do danas nije nešto posebno naudio - mi prosto volimo mašine i automate i ma koliko oprezni nikad ne ubijemo strast za apsolutnim istinama u sebi - da bi klince na prvoj godini faksa autori ove knjige podučili izazovima imaju esej na temu autora i autoriteta, pa vlasništva nad značenjem i izazivaju klince primerom gde pesnik da drugu pesmu i pita ga šta misli o čemu je pesma:

1. O sexu kaže drug

2. Kako, kaže pesnik, pesma je, "očigledno", o mojoj mrtvoj babi - i pojasni

3. Vidi stvarno, kaže drug, sve je to tvoje logično, ali ja ipak mislim da je pesma o sexu.

I onda klinci krenu da diskutuju.

E sad, ovo što sam tvoje naveo - percolation theory za kompleksne, uvezane sistreme kaže (proizvoljno pišem): AKo zamislim kompleksan uvezan sistem, i apstrasktnu notion moći takvog sistem i gustine uvezanosti entiteta u njemu, kako gustinu uvezanosti polako povećavamo imamo u uvezanosti percolation threasholds (pragove ključanja za ljude kojima je ovo strano) pri kojima uvezanost samo još malo povećavamo, ali moć mreže naglo skače u tom trenutku.

Jednom mi tako pišemo jednodimenzionalni Kalman filter (pre 17-18 godina) za spinn-off ovde u UK od Mirror grupe, koji treba da prognozira koliko primeraka novina treba poslati kioscima (prodata kopija pokriva troškove tri neprodate, a neki kiosci prodaju sve).

Ovaj filter je matematika koja prognozira buduće vrednosti promenljivih koje se kreću po nekim zakonima, ali je sitno kretanje uronjeno u suludo veliki šum, čije statističke, spektralne karakteristike poznajemo (ko voli lepe primere jedan od boljih što sam ja video je 2D Kalman filter što izoštrava video žive ćelije snimljene optičkim mikroskopom sa ogromnim pojačanjem, gde je originalni snimak jako nejasan - nagađaš, svaka tačka na opni ćelije ili unitarćelijske organele se kreće po nekom elektro-mehaničkom trendu, npr.

U našem poslu mi napravimo krupnu grešku u srcu algoritma (zamisli koliko su beskorisne te linije koda), nikako da primetimo grešku i počinjemo da se igramo s parametrima koje menjamo tako što oblažemo bitan code sa nekoliko fro petlji u kojima variramo parametre - i pre nego što smo primetili grešku algoritam, u stvari, počinje da radi sa sve kritičnim bagom u sebi.

Pošto smo spominjali i genijalne pa genijalnije nobelove, sad kad smo se dotakli i Santa Fe instituta, možda si primetio da je co-osnivač bio i Murray Gell-Mann. On je, po mom mišljenju, jedan od još genijalnijih i dobio je Nobela za "otkriće" kvarka. U navodnicima zašto su su neki top fizičari onako "kiselo" rekli "Pa on nije uradio nešto mnogo, kvarkovi su već bili u podacima, on ih je samo prvi tamo "primetio".

Ali, svi imaju svoje "klasične" trenutke - čitam mu ja jednom rad, napisan pri kraju života, na multiverse temu gde je otišao u neki hyperspace, subspace, koji god, izvan ovog bušnog, pixelizovanog prostora, izabrao tamo neku geografiju/topologiju i daje primere mrešćenja novih univerzuma, njihovo kotrljanje niz planinolike padine, račvanja, spajanja ... i sad se više ne sećam da li je iz nekog našeg prepoznatvljivijeg prostora otišao tamo uz pomoć transformacije, za koju je imao i inverznu transormaciju da bi, možda, posle računanja tamo sa univerzumima došao u ovaj naš realm i predvideo neke "signale" što nam reality šalje, ali se sećam da je to bio rad unutar koga nemaš neke "eureka" momente. I, kao takav, on nema neke posebne veze sa filozofijom.

Dok su Eureka momenti meni jako interesantni - ja nikad ne potcenjujem osobe koje brže od mene mogu da reše Docsove zagonetke, teške zadatke iz Matematičkog lista i slično, i upšte nije bitno koliko je ko "jak" u listanju taksonomija u nekoj oblasti, "zaokruženih" ontologija ili u sub-ontološkom trudbeništvu na formalizaciji nekih konceptualizacija (nama se u sad skoro 20es godina zalomilo poprilično čovek-godina na real-time managementu distribuiranih ontologija - zanat ko zanat, za par nedelja ti svaki pripravnik postaje produktivan)

Ali, ovako neke "nejake" ali "eureka" ljude možeš da nateraš da misle na ovako nove teme i ubrzo će imati jasniju radio vezu sa Dekartom od mnogih "provereno velikih".

Laughlin u ovoj drugoj knjizi, u kojoj sumnajm da će Šarski naći nešto što već ne zna, ima te zabavne trenutke gde nam ukazuje na naš naučni razvoj gde smo i pored silnog frljanja, đubreta u aparaturama i metodima (kao u mom kalman filter primeru) uvek pomerali granice - preciznost u merenju brzine svetlosti, stabilnosti u mreneju kvanta Hall resistance (nije bitno, onomad nešto mereno, a po očekivanju osetljivo na jačinu magnetskog polja, je davalo iste rezultate bez obzira na neurednost u jačini magnetnog polja (raniji dani horizontalnog širenja znanja u svetlu kvantne mehanike) ...

... i onda on lepo, romantično, piše o takvim situacija gde nam, koristeći njegovu stilsku figuru, dublja realnost signalizira nešto o sebi što još ne znamo ...

... i nema sad nešto neograničeno primera koji nas dovedu do fronta gde i amateri mogu da čeprkaju pomalo po značajnom svetlucanju egzistencije.

haklberi_tom haklberi_tom 19:47 18.03.2021

Re: Damasio, Laughlina, Santa Fe...

Neues aus der Nachbarschaft
Za

Milan Novković


Onaj drugi blog je zatvoren za komentare pa samo kratko* ovde da odgovorim na nesto od onoga sto si pomenuo. Malo je glupo je jer je ovde izvan konteksta pa setamo raspravu po blogovima a i trolujem bez veze i odvlacim paznju od cvaraka.

Najpre, hvala na trudu da mi pojasnis prethodnu raspravu.


Ovo sa Santa Fe institutom mi je najzanimljiviji deo onoga sto si pomenuo. Prica o tom institutu podseca malo na ono kako je pravljen IAS u Prinstonu i na ideju o The Usefulness of Useless Knowledge. Skupis ljude iz raznih oblasti i dozvolis im da misle (naravno ne samo u smislu armchair scientists) i ne pitas ih svakih pola godine da pisu izvestaje o tome kako se to sto oni rade moze primeniti u praksi (advanced vs. applied studies; ovo ne znaci da nam ovo drugo ne treba, nego da nam i ovo prvo treba). I iz toga izadju odlicna istrazivanja.

Kada je polje istrazivanja kako Nsarski rece 'veza izmedju neuro-arhtekture i svesti' iliti cognitive science onda to ne ide bez neurologa, neurolingvista, neuroantropologa, teoretskih lingvista, filozofa, antropologa, ili psihologa. Savremena filozofija je prilicno dinamicna dzungla u kojoj cvetaju najuzbudljivije teorije - otuda moj komentar o tvojoj 'kreativnoj interpretaciji'. Deo dzungle koji je meni interesantan je onaj koji je naseljen idejama tipova kao sto su Quine, Putnam, Davidson, Katz, Fodor, Chomsky (language and mind), Sellars ili onih nesto relativno aktuelnijih autora kao sto su Soames, Saxe, Deacon ili Dennet. Podrazumeva se da se oni medjusobno u najvecoj meri ne slazu oko kljucnih pitanja ali tome nauka valjda i sluzi (ups, 'purpose' kao termin je danas opasna nagazna mina.)

Mindreading, Theory of mind, Language of thought... ove fenomene ni jedna od pomenutih disciplina ne moze pojedinacno da objasni. Jerry Fodor je pred kraj zivota (umro 2017) tvrdio da sto se ovih tema tice jos uvek samo grebemo po povrsini i da je cognitive science (on nije voleo taj termin) mlada disciplina - iako je recimo njegova karijera pocela negde 1960ih.

Ovo sa patentima je superbitna tema. Moze se zamisliti neki paralelni distopijski svet u kome za koriscenje svake reci moras da platis licencu. Ako ostanemo u sadasnjem svetu, u Nemackoj recimo jos uvek traje pokusaj da se sadasnji zakon o patentima promeni tako da sud moze da odluci da li su vlasnicima patenta narusena prava a da ne bude kao do sada da se ovi automatski smatraju ostecenima. Naravno, veliki (BASF, Bayer, Siemens, Panasonic, Nokia i Ericsson) su se udruzili i krenuli u kontranapad - jer to je napad na slobodno trziste, njihova prava.... Danas je skoro svaki (verovatno svaki) proizvod zasticen mrezom manjih ili vecih patenata.

* relativno kratko :)

Da.
Mene ovo što si na početku napisao, pomalo, i zanima.
No, na žalost, iščitavanje toga zahteva popriličan trud - a ja, više, nisam spreman za ta odricanja.
Starije dete mi je u Parizu, na doktoratu, upravo iz tog područja - sa ETF-a, Preko ETH u Cirihu, pa, makar, daleko perifierno, posredno, pratim neuroinformatics and sajens.
Koliko će razvoj tog dela naučnog spektra doprineti da se spozna esencija svega živoga, bitak li se to zove - videćemo.
Da li će to biti privilegija filozofa, matematičara, fizičara - ili će to biti polje na kome će moći trčati svi - ravnopravno, videćemo!
tess1 tess1 20:59 18.03.2021

Re: Damasio, Laughlina, Santa Fe...

Mene ovo što si na početku napisao, pomalo, i zanima.

Sve, i malo više.
kamilo_emericki kamilo_emericki 11:49 18.03.2021

Kriza

@ stemajz
Šta pišu Rusi, koje čitaš na društvenim mrežama, o krizi koja je nastupila poslije Bajdenovog nazivanja Putina ubicom i prijetnjom da će platiti zbog toga?
Koliko znam povlačenja ambasadora nije bilo ni u vrijeme kubanske krize. Valjda je to jednom uradio Jeljcin ali kad se otrijeznio povukao odluku

stemajz stemajz 12:08 18.03.2021

Re: Kriza

па није им то ништа неочекивано
и ово повлачење амбасадора (на консултације само) није најјача дипломатска мера, вероватно ће после неког времена да га врате

неки мисле (и мени се тако чини) да је екипа која гура полако камилу у први план деки ово питање подвалила, није га вероватно ни очекивао (мада њега ионако слабо ко ишта пита, престар човек...
ако му понове исто питање, вероватно би дао други одговор)

та екипа иде на даље заоштравање односа и никог не би чудило да крену да провоцирају русе на донбасу - циљ је откинути русе од сарадње са швабама

тако да, ништа неочекивано, не преостаје американцима ништа друго, ово је знак само да су тотално отишли у 3 поподне...

а како ће руси да одговоре и где, то можеш само да нагађаш
nsarski nsarski 12:15 18.03.2021

Re: Kriza

..krizi koja je nastupila poslije Bajdenovog nazivanja Putina ubicom i prijetnjom da će platiti zbog toga?


Nije stvar u tome šta je senilni Bajden lupetao, već šta nameravaju da urade njegovi handler-i koji su ga uputili u to šta da govori. Bajden je brain dead.

Evo transkripta tog intervjua, pa mi kaže da li Bajden ima pojma šta govori (Stefanopulos ga malo "navigava" ), ili pamti šta je rekao u prethodnoj rečenici.


GEORGE STEPHANOPOULOS: Director of National Intelligence came out with a report today saying that Vladimir Putin authorized operations during the election to under — denigrate you, support President Trump, undermine our elections, divide our society. What price must he pay?

PRESIDENT JOE BIDEN: He will pay a price. I, we had a long talk, he and I, when we — I know him relatively well. And I– the conversation started off, I said, “I know you and you know me. If I establish this occurred, then be prepared.”

GEORGE STEPHANOPOULOS: You said you know he doesn’t have a soul.

PRESIDENT JOE BIDEN: I did say that to him, yes. And — and his response was, “We understand one another.” It was– I wasn’t being a wise guy. I was alone with him in his office. And that — that’s how it came about. It was when President Bush had said, “I looked in his eyes and saw his soul.” I said, “Looked in your eyes and I don’t think you have a soul.” And looked back and he said, “We understand each other.” Look, most important thing dealing with foreign leaders in my experience, and I’ve dealt with an awful lot of ’em over my career, is just know the other guy. Don’t expect somethin’ that you’re– that — don’t expect him to– or her to– voluntarily appear in the second editions of Profiles in Courage.

GEORGE STEPHANOPOULOS: So you know Vladimir Putin. You think he’s a killer?

PRESIDENT JOE BIDEN: Uh-huh. I do.

GEORGE STEPHANOPOULOS: So what price must he pay?

PRESIDENT JOE BIDEN: The price he’s gonna pay we’ll– you’ll see shortly.


Dakle, po tvojoj slobodnoj proceni, koliko od ovih reči su izrečene po Bajdenovoj promisli i slobodnoj volji?

Naravno, ako sediš s druge strane njegovih reči, jasno je da se nešto "sprema" ili preti, ali to ne sprema Bajden (ja mislim da on nije u stanju ni svoj krevet da spremi), i zato je zabrinjavajuće.
kamilo_emericki kamilo_emericki 12:55 18.03.2021

Re: Kriza


Dakle, po tvojoj slobodnoj proceni, koliko od ovih reči su izrečene po Bajdenovoj promisli i slobodnoj volji?


Ne znam koliko gugl dobro prevodi a ni poznavanje Bajdena mi nije baš nekakvo. Po ovome što sam pročitao ja ne vidim nivo koji je veći od Trampovog. Naprotiv.
Ja sam se interesovao da li je ovo emitovano direktno ili kao snimak. Da je bilo direktno onda se mogla desiti i nekontrolisana izjava ali je emitovano naknadno i moglo je lako da se očisti od lapsusa ili nepromišljenih riječi.
Mislim da je ovo početak nečeg krupnijeg, samo je pitanje ko je koliko spreman za kakve akcije i koliko je spreman ići daleko.
alselone alselone 12:59 18.03.2021

Re: Kriza

PUTIN, ON BIDEN COMMENTS, SAYS PEOPLE TEND TO SEE OTHERS AS THEY REALLY SEE THEMSELVES - IFAX
Milan Novković Milan Novković 14:04 18.03.2021

Re: Kriza

kamilo_emericki

Dakle, po tvojoj slobodnoj proceni, koliko od ovih reči su izrečene po Bajdenovoj promisli i slobodnoj volji?


Ne znam koliko gugl dobro prevodi a ni poznavanje Bajdena mi nije baš nekakvo. Po ovome što sam pročitao ja ne vidim nivo koji je veći od Trampovog. Naprotiv.
Ja sam se interesovao da li je ovo emitovano direktno ili kao snimak. Da je bilo direktno onda se mogla desiti i nekontrolisana izjava ali je emitovano naknadno i moglo je lako da se očisti od lapsusa ili nepromišljenih riječi.
Mislim da je ovo početak nečeg krupnijeg, samo je pitanje ko je koliko spreman za kakve akcije i koliko je spreman ići daleko.

Bajden?! Vanredno gramziv non-entity, treća liga.
stemajz stemajz 14:10 18.03.2021

Re: Kriza

хехе, путин му је и пожелео здравља, како швабе пишу

такве и много горе ствари са стране запада неће престати, то је сваком јасно

војна опција и није баш опција, зато се стално кува и покушава обојена револуција тамо (наваљни и остале будале на улици су само сценска декорација, права екипа је у самој власти, јако високо)

но све то може и да се врати као бумеранг, да руси крену да чисте либтардско смеће на свим нивоима, почев од гувернерке набиулине, министра силуанова, волошина, германа грефа, чубајса, па све ниже

то није нимало наивна пиздарија, но изгледа да је неизбежна

ја лично бих се радовао да их повешају на бандере, компрадорску банду
kamilo_emericki kamilo_emericki 14:37 18.03.2021

Re: Kriza

stemajz

хехе, путин му је и пожелео здравља, како швабе пишу

Rusi idu na eleganciju, nisu kao drugarica sestra, Kim Yo Jong koja je poručila: "Ovim putem upozoravamo američku administraciju da paze da se miris baruta ne osjeti u našoj zemlji. Ukoliko žele u miru spavati naredne četiri godine onda neka dobro pripaze da ne puste smrad već na prvom koraku".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana