Budućnost| Ljudska prava| Religija| Satira| Sex

Sledeće godine u Prizrenu

Aleksandar Stosic RSS / 01.03.2021. u 19:36

"Mir je najlepša devojka, koju ne može imati svako",  (rimtutituki, 1992) 

Vidim neka ispiivanja, 75% klinaca hoće vojsku nazad. Malo da se ratuje, nismo dugo. A i da ne uvredimo elitu na vlasti, da im održimo prosek, šta fali.

Ja se recimo sećam, nisam mogao da dobijem pasoš pošto nisam imao završen vojni rok. Onda bi ih, one u Vojnom Odseku, molio i kumio i davali bi mi pasoš isto kao što ti strana ambasada izda vizu - sa kratkim rokom, tačno na onoliko na koliko planiraš da otputuješ u inostranstvo.

Recimo, list Danas za koji sam nekada radio hoće da me pošalje u Autriju na samit EU. Odem u Vojni Odsek Voždovac sa potvrdom firme da za potrebe posla moram da putujem u inostranstvo od tog i tog u mesecu do tog i tog u mesecu. Onda oni treba da reše taj moj zahtev. Ali, traže da vide da li sam student, pa ako jesam onda sa overenim semestrom odem u VO VOždovac i odloži mi se odlazak u vojsku za narednih šest meseci. Super, odložio sam vojsku za novih šest meseci, ali sam pasoš dobio samo na dvadeset dana.

I tako u krug, sećam, se da sam u jednom trenutku imao jedno desetak tih plavih SRJ govana od pasoša koji su bili validni svaki po dve do tri nedelje. Nigde da putujem ništa da vidim. Imao sam dvadeset i kusur odina, mislio sam da mogu sve. A nisam mogao baš ništa, jer nisam imao pasoš. Tako da mi je Pariz, London, Madrid, Minhen, ostao sanak pusti. Novi Sad ili Niš bili su moja inostranstva. Podgorica, Herceg Novi i Budva drugi kontinenti. Dalje se nije moglo. Koji je to gubitak slobode, kad samo pomislim! Od života dobijaš mrvice, dok ostatak sveta izvan granica tvoje zemlje, nemilice putuje gde god mu se prohte.  

Nekim ljudima, novinarima sportskih redakcija koje sam tada poznavao, pomagali su naši najveći fudbalski klubovi koji su imali svoje kanale da svojim fudbalerima odlažu vojsku. Upisali bi ih na neku višu školu na NBGD više se ni ne sećam kako se zvala, nešto kao Viša Politehnička ili tako nešto, i na osnovu indeksa odlagali bi im vojsku. Tako i ovi moji poznanici, niko nije imao faks ali su imali veze po tim našim mafijaškim klubovima i tako bi dobijali indekse te visokoškolske ustanove i odlgali bi vojsku.

Sećam se, priča mi jedan poznanik, otišao kod legendarne jedanaestice naše reprezentacije tokom 70ih u kancelariju. Levo krilo pretura po fioci svog radnog stola i vadi gomilu pasoša i kaže:"Nadji svoj". Ovaj pretura po pasošima da ga nadje, i dok je tako tražio, video je na desetine indeksa istaknutih fudblaskih reprezentativaca i prvotimaca tima kojem je on bio predsednik. 

I šta sam ono  hteo da kažem klincima. Ok je to što se ložite na Srbiju. I što hoćete u vojsku. Mladi ste još, proćiće vas kad porastete. Ali ako budete hteli vojsku sad, a onda promenite mišljenje kad dodje na vas red, znajte da neće biti Thasosa, ni Paralije, ni Sutomora, ni skijanja u Bugarskoj ili Alpima, ni vikenda u Amesterdamu ili Berlinu, dok ne završite "oskaru".

Ne znam kakva će sitovacija biti sa partijskim preduzećima, ne znam da li će vam Vučićevi drugari dati da se bez potvrde o šinjelu i šlemu zaposlite na naplatnoj rampi Bubanj Potok ili na onoj izlaznoj rampi za Batočinu, ili kako će to Dačićevi eproviV da vas zaposle u EPS i slično. Znam da moj ćale nije mogao onomad da se zaposli u Dunav Osigaranju  dok nije odslužio svoje u Puli. Možda vam ostane samo da jurite poslove po kafićima i slično. Ili da radite u skladištu kod Božen kozmetiks. Al, bože moj, sve je za ljude, važno da vas ne uvate. 

E sad, mi smo imali sreće da se ona krnja Juga još nije podelila pa smo mogli u Crnu Goru na more bez da nam treba pasoš. A zamisli sad, imaš ribicu, i ona hoće u Veronu na produženi vikend, ona radi u nekoj banci i prima ok lovicu, ali ti ne možes jer nemaš sošku jer nisi išao u oskaru. Ali, ima njen šef iz banke. Jebi ga bateeeee.
Sledeće godine u Prizrenu,!

 

 



Komentari (408)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

haklberi_tom haklberi_tom 20:14 01.03.2021

M'da!

Da, baš je Tito savršeno uredio taj raj.
Njegovi poklonici pričaju kako je crveni pasoš bio štogod.
bangyahead bangyahead 20:28 01.03.2021

verovatnije

neće putovati ne zbog nesluženja vojske, nego zbog antivakserstva - "smrt gejcu i vakcinama i neće se vakcinišemo - kosovo je srbija". samo vojska kao vojska, nemam ništa protiv, vojska daje određenu dozu discipline koja je dobra kasnije u svetu biznisa; da ne pričamo da je diplomatija, manje-više svuda - vojna formacija, odnosno pod okriljem vojske; i sve više će biti takva u predstojećoj totalitarnoj neposrednoj budućnosti... za konvencionalno ratovanje za Prizren verovatno nema više neke ozbiljnije šanse: na naše ratnike bi izašli izvesno dronovi, bespilotne letelice, bezljudni transporteri; tako da bi se prsa-o-prsa sa Šiptarima završilo verovatno pokoljem na nišanu robotizovanog naoružanja i ne bi se previše slavno okončalo; inače nemam ništa protiv ideje o služenju vojske - premda deca već imaju taj ukus čelične discipline u ozbiljnijim sportskim društvima u zemlji, gde difovci rade uglavnom po vojnom ključu - posebno u većim klubovima.
haklberi_tom haklberi_tom 20:53 01.03.2021

Re: verovatnije

bangyahead
neće putovati ne zbog nesluženja vojske, nego zbog antivakserstva - "smrt gejcu i vakcinama i neće se vakcinišemo - kosovo je srbija". samo vojska kao vojska, nemam ništa protiv, vojska daje određenu dozu discipline koja je dobra kasnije u svetu biznisa; da ne pričamo da je diplomatija, manje-više svuda - vojna formacija, odnosno pod okriljem vojske; i sve više će biti takva u predstojećoj totalitarnoj neposrednoj budućnosti... za konvencionalno ratovanje za Prizren verovatno nema više neke ozbiljnije šanse: na naše ratnike bi izašli izvesno dronovi, bespilotne letelice, bezljudni transporteri; tako da bi se prsa-o-prsa sa Šiptarima završilo verovatno pokoljem na nišanu robotizovanog naoružanja i ne bi se previše slavno okončalo; inače nemam ništa protiv ideje o služenju vojske - premda deca već imaju taj ukus čelične discipline u ozbiljnijim sportskim društvima u zemlji, gde difovci rade uglavnom po vojnom ključu - posebno u većim klubovima.

Da.
Ima dosta istine u ovom tvom sižeu - šta nas, po pitanju ratovanja, po svemu sudeći, čeka.
I ne samo nas.
Uglavnom, biće, u najmanju ruku, delikatno.
Jer - se osnovni odnos među ljudima i ostalim entitetima - grupacijama, nije promenio od prvobitne zajednice - a to je odnos baziran na sili.
seljak.73 seljak.73 21:17 01.03.2021

Re: verovatnije

samo vojska kao vojska, nemam ništa protiv, vojska daje određenu dozu discipline

3:40


A za kraj zakucavanje Čvarkova na 7:07 i reakcija najglasnijih.

Inače ona vojsku u koju smo mi išli je bila živo sranje i gubljenje vremena. Bolji je i vredniji jedan dan erazmusa nego 365 u JNA
solo solo 20:35 01.03.2021

Il' si lav il' nisi



NNN NNN 21:20 01.03.2021

gluposti

Video sam ovu "vest" da je navodno 3/4 klinaca za vraćanje vojnog roka i ubeđen sam da je to glupost , tj. nigde se ne vidi koliki je uzorak u pitanju.
Uostalom - ko god hoće u vojsku, može dobrovoljno da ide (odazivanje na ovaj poziv ne može vam niko uskratiti).

Sećam se nekakvih anketa da li Srbija treba da krene vojskom u oslobađanje Kosova
i najveći procenat za to je bio među babama od preko 70 godina,
otprilike znaju da one sigurno neće da idu, čak im i sinovi neće ići jer su prestarili za trećeppozivce ili su emigrirali, a uz to su možda i posenilile...

Rado Srbin ide u vojnike - dva ga vuku, a trojica tuku
seljak.73 seljak.73 21:32 01.03.2021

Re: gluposti

Sećam se nekakvih anketa da li Srbija treba da krene vojskom u oslobađanje Kosova
i najveći procenat za to je bio među babama od preko 70 godina,

Za vakcinaciju smo bili strašilo i pokazni primer zaostalosti jer je najveća stopa antivaksera po nekim našim novinarima koji pišu za zapadne medije bila u 'nepismenih Srbalja'.

A mislim da je prebačen milion što je zavidna brojka ne samo za regijon.


NNN NNN 22:46 01.03.2021

Re: gluposti

Isto k'o i za vojsku, svi vole da se kurče, ali u tuđe ime.

Znam da nije reprezentativan uzorak, ali je reprezentativan primerak autentične beogradske budaletine - Dule Glavonja,
koji se kurčio i lajao protiv vakcine, pa prvi potrčao da se vakciniše.

Svako ko ima mozga, a i oni koji nemaju mozak, ali imaju oči, pa kada vide nekoga u okruženju sa ozbiljnim simptomima će da se vakcinišu.

Bar što se vakcinacije tiče, ispalo je odlično što "sedimo na dve (ustvari tri) stolice", nismo upali u kalup egocentričnih birokrata širom sveta koji od izbora vakcine prave političko pitanje.

Ali realno i sa ovih milion, to i dalje ide prilično sporo, i dalje nije dovoljan procenat i dalje treba da prođe neko vreme posle revakcinacije da se dođe do nekog imuniteta, a ljudi se ponašaju kao sebična stoka, zbog toga i dalje skače broj obolelih od ove podmukle bolesti.
niccolo niccolo 22:54 01.03.2021

Re: gluposti

Rado Srbin ide u vojnike - dva ga vuku, a trojica tuku

Meni je najdraže u celoj priči o vraćanju vojnog roka što sam ja to završio odavno civilno, pa mi se sad savršeno jebe da li će da bude ovako ili onako.
guska-i-rostilj guska-i-rostilj 11:17 02.03.2021

Re: gluposti

po nekim našim novinarima koji pišu za zapadne medije


Дакле, кад је довољно да наведеш карактеристику „…po nekim našim novinarima koji PIŠU ZA ZAPADNE MEDIJE…“ као беспоговорну позитивну карактеристику, дакле то су ИЗАБРАНИ, јасно је да испирање мозга има и своју дубинску фазу.
Ево интересантног чланка о принципалима новинара „изабраних да пишу за западне медије“.

LINK
shmoo shmoo 19:57 02.03.2021

Re: gluposti

niccolo
Rado Srbin ide u vojnike - dva ga vuku, a trojica tuku

Meni je najdraže u celoj priči o vraćanju vojnog roka što sam ja to završio odavno civilno, pa mi se sad savršeno jebe da li će da bude ovako ili onako.






Што рече ономад мој Кум када смо прешли одређену старосну границу:"Е па, Куме, сада смо трећепозивци. Од сада гласамо за Шешеља, шта нас боли уво!"

st.jepan st.jepan 18:35 03.03.2021

Re: gluposti

Rado Srbin ide u vojnike - dva ga vuku, a trojica tuku


Da, tako nekako.
Ili, što reko jedan ovdašnji, nekoć Huči:

"Evo recimo, i u toj slavnoj prošlosti je bilo čak više sisa nego junaka.
Karađorđe je uspeo da omasovi ustanak tek kad su Srbi počeli više da se plaše njega nego Turaka.
A našao je način kako to da uradi, dal ubijanjem onih koji nisu hteli, dal vešanjem Turaka u avlijama onih koji su pobegli pa nije mogao da ih nađe kući (obesi im Turčina ispred kuće, pa taj posle nek objašnajva Turcima otkud njihov čovek obešen u njegovoj avliji)."


(Ovo mi danas ispovrteo FB Memoiries, jer sam taj Hučijev komentar citirao na svom profilu 3. marta 2020).
nikvet pn nikvet pn 18:48 03.03.2021

Re: gluposti

st.jepan

Karađorđe je uspeo da omasovi ustanak tek kad su Srbi počeli više da se plaše njega nego Turaka.


Омасовио се и комунизам 1945. кад су Срби почели више да се плаше комуниста него Немаца.
gvozden1 gvozden1 19:01 03.03.2021

Re: gluposti


(Ovo mi danas ispovrteo FB Memoiries, jer sam taj Hučijev komentar citirao na svom profilu 3. marta 2020).

Pa šta da ti kažem, drago mi je da jesi, imponuje mi da si ga zapazio i zapamtio.
Hvala.

A da je tako bilo, bilo je.
st.jepan st.jepan 19:46 03.03.2021

Re: gluposti

gvozden1

(Ovo mi danas ispovrteo FB Memoiries, jer sam taj Hučijev komentar citirao na svom profilu 3. marta 2020).

Pa šta da ti kažem, drago mi je da jesi, imponuje mi da si ga zapazio i zapamtio.
Hvala.
A da je tako bilo, bilo je.

Nema na šta (našta).
Dobio si tamo 67 lajkova i izazvao 42 komentara.
https://www.facebook.com/memories/?source=search
gvozden1 gvozden1 21:03 03.03.2021

Re: gluposti

Nema na šta (našta).
Dobio si tamo 67 lajkova i izazvao 42 komentara.
https://www.facebook.com/memories/?source=search

Uh, baš se ne snalazim sa fejsbukom, link me ne vodi na njih, a nije da me ne interesuju komentari.

Ali nije toliko ni važno.
A pogodio si temu bloga sto posto.
Zamisli da je Karađorđe razmišljao da li će neki dečkić moći da odvede curicu u Veronu ako ga on pozove u vojsku, i da li Srbin rado ide u vojnike, da li bi išta učinio.

Ne pravi se vojska tako, nema tu referenduma, mudre glave odluče da treba, ako treba, i dalje se sluša.


E sad, naša muka je ta da li će o tome odlučivati mudre glave, ili će neka Endži prelomiti da ne treba, ili neki Vučić da treba.
st.jepan st.jepan 21:25 03.03.2021

Re: gluposti

Uh, baš se ne snalazim sa fejsbukom, link me ne vodi na njih, a nije da me ne interesuju komentari.

Try this
st.jepan st.jepan 21:50 03.03.2021

Re: gluposti

nikvet pn
st.jepan
Karađorđe je uspeo da omasovi ustanak tek kad su Srbi počeli više da se plaše njega nego Turaka.

Омасовио се и комунизам 1945. кад су Срби почели више да се плаше комуниста него Немаца.

Ako kaniš pobijediti, ne smiješ oklijevati.
gvozden1 gvozden1 22:03 03.03.2021

Re: gluposti

st.jepan
Uh, baš se ne snalazim sa fejsbukom, link me ne vodi na njih, a nije da me ne interesuju komentari.

Try this

Sad radi :)

Ispadoh drugosrbijanac tamo.
Površno ljudi gledaju na većinu stvari pa i na Karađorđa.

Ne smeš da kažeš da je ubijao Srbe, a naubijao ih se.
I to ga ne čini ni malo lošim, naprotiv.

Šta bi tek rekli da si postavio istinu da je bio i hajduk, razbojnik, koji je dva puta ranjavan, od strane Srba, (oba puta od Valjevaca:) zbog hajdučije.

st.jepan st.jepan 22:46 03.03.2021

Re: gluposti

Ispadoh drugosrbijanac tamo.
Površno ljudi gledaju na većinu stvari pa i na Karađorđa.

Da, svako bi rekao "izuzetno nizak IQ", no pre će biti da je mentalna komocija.
Sve što i za dlaku odstupa od uvaljene i prigrljene žvake, prepoznaje se kao kontra-žvaka.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:00 04.03.2021

Re: gluposti

gvozden1

Ne smeš da kažeš da je ubijao Srbe, a naubijao ih se.
I to ga ne čini ni malo lošim, naprotiv.

Ovo ću da pribilježim da mogu citirati kad se bude pričalo o Josipu Brozu, Stevi Krajačiću, Slobodanu Peneziću, Aleksandru Rankovuću...
gvozden1 gvozden1 09:36 04.03.2021

Re: gluposti

Ovo ću da pribilježim da mogu citirati kad se bude pričalo o Josipu Brozu, Stevi Krajačiću, Slobodanu Peneziću, Aleksandru Rankovuću...

Pa da, tako radite vi koje suština ne zanima, nego lovite detalje bez ikakvog konteksta, i onda kažete, evo Karađorđe isti kao Krajačić.

Znam da ćeš tako, ti drugačije ne umeš, a bolje bi bilo da naučiš nešto o Krarađorđu.

Ali ti i učenje, nespojivo je to.
milisav68 milisav68 09:56 04.03.2021

Re: gluposti

kamilo_emericki
gvozden1

Ne smeš da kažeš da je ubijao Srbe, a naubijao ih se.
I to ga ne čini ni malo lošim, naprotiv.

Ovo ću da pribilježim da mogu citirati kad se bude pričalo o Josipu Brozu, Stevi Krajačiću, Slobodanu Peneziću, Aleksandru Rankovuću...

Pribeleži slobodno, valjda ćeš jednog dana da ukapiraš da se zbog njih lomataš po inostranstvu, umesto da živiš u svoj zemlji kao gospodin čovek, kako ju je Karađorđe zamišljao.
kamilo_emericki kamilo_emericki 10:22 04.03.2021

Re: gluposti

@gvozden1
@milisav68

Pardon, ja sam mislio da ste vi pritiv ubijanja neistomišljenika, bilo kojih i bilo čijih, zbog principa a ono ispade da ste ipak za ubijanje neistomišljenika. Vaših.
Dobro, bar smo se razjasnili.
Hvala, samo sam to htio.
gvozden1 gvozden1 10:32 04.03.2021

Re: gluposti

Dobro, bar smo se razjasnili

Veliš, sad ti jasno sve? :)

Ništa tebi nije jasno, nemaš ti gabarite da razumeš, ali verujem da si zadovoljan.

Znaš ono o pravednoj raspodeli pameti, svi zadovoljni, niko se ne žali da mu je malo.

Živeo.
milisav68 milisav68 11:08 04.03.2021

Re: gluposti

kamilo_emericki
@gvozden1
@milisav68

Pardon, ja sam mislio da ste vi pritiv ubijanja neistomišljenika, bilo kojih i bilo čijih, zbog principa a ono ispade da ste ipak za ubijanje neistomišljenika. Vaših.
Dobro, bar smo se razjasnili.
Hvala, samo sam to htio.

Nismo, jer ne razumeš o čemu se priča.

U ratu (kad proradi oružje) nema neistomišljenika, samo dezertera, odnosno zarobljenika, kojima se sudi na ovaj ili onaj način.

Kad nastupi mir, onda nastaje prostor za neistomišljenika (u skladu sa zakonom naravno).

apacherosepeacock apacherosepeacock 11:27 04.03.2021

Re: gluposti

Ali nije toliko ni važno.
A pogodio si temu bloga sto posto.
Zamisli da je Karađorđe razmišljao da li će neki dečkić moći da odvede curicu u Veronu ako ga on pozove u vojsku, i da li Srbin rado ide u vojnike, da li bi išta učinio.


Britanska komanda izrecituje jedinici koju šalje na zadatak i kaže iz ove se akcije niko živ neće vratiti.. (prvi ili drugi svetski rat)

Poginućete slavno za Britansku imperiju i Kralja.
I nema vrdanja, nema kukanja.. čast je njihovom vojniku tu dužnost svoju izvršiti.

Pa Japan itd.
kamilo_emericki kamilo_emericki 12:14 04.03.2021

Re: gluposti

gvozden1
Dobro, bar smo se razjasnili

Veliš, sad ti jasno sve? :)

Ništa tebi nije jasno, nemaš ti gabarite da razumeš, ali verujem da si zadovoljan.

Znaš ono o pravednoj raspodeli pameti, svi zadovoljni, niko se ne žali da mu je malo.

Živeo.

Dobro. Karađorđe je imao pravo da tamani one koji su mislili da je Turska medicina najbolja kao i one koji su čekali da dođu Austrijanci ili Rusi da istjeraju Turke iz Srbije.
Odoh čitati šta kaže Kisindžer o našim i njihovim nitkovima.
gvozden1 gvozden1 12:22 04.03.2021

Re: gluposti


Britanska komanda izrecituje jedinici koju šalje na zadatak i kaže iz ove se akcije niko živ neće vratiti.. (prvi ili drugi svetski rat)

Poginućete slavno za Britansku imperiju i Kralja.
I nema vrdanja, nema kukanja.. čast je njihovom vojniku tu dužnost svoju izvršiti.

Pa čak i kad je recitacija skroz pogrešna.
Ne razmišljaš nego ideš u smrt.

Juriš lake konjice.
gvozden1 gvozden1 12:24 04.03.2021

Re: gluposti


Dobro. Karađorđe je imao pravo da tamani o

Vidi Kamilo, razlika između boga i šeširdžije se ne objašnjava, ona se zna ili se ne zna.
Ti je ne znaš, i to se samo može konstatovati.

Tako je i sa Karađorđem i Krajačićem.
pecaros pecaros 15:03 04.03.2021

Re: gluposti

apacherosepeacock

Poginućete slavno za Britansku imperiju i Kralja.
I nema vrdanja, nema kukanja.. čast je njihovom vojniku tu dužnost svoju izvršiti.

Pa Japan itd.


Pa sad... koliko zbog časti, a koliko zbog streljačkog voda koji je tada bio u modi za dezertere. Ima u nekom filmu scena kada, u nedostatku majmuna, testiraju nove bojne otrove na živim (sopstvenim) vojnicima. Ljudi su tada bili tretirani kao potrošna roba.

A Japan je nešto drugo.
apacherosepeacock apacherosepeacock 21:47 04.03.2021

Re: gluposti

pecaros
apacherosepeacock

Poginućete slavno za Britansku imperiju i Kralja.
I nema vrdanja, nema kukanja.. čast je njihovom vojniku tu dužnost svoju izvršiti.

Pa Japan itd.


Pa sad... koliko zbog časti, a koliko zbog streljačkog voda koji je tada bio u modi za dezertere. Ima u nekom filmu scena kada, u nedostatku majmuna, testiraju nove bojne otrove na živim (sopstvenim) vojnicima. Ljudi su tada bili tretirani kao potrošna roba.

A Japan je nešto drugo.


To je, britansko, tradicionalno (na uši im izlazi:) i klasno društvo, odanost monarhiji i kralju/kraljici se ne stavlja pod znak pitanja. (u prošlosti kudikamo više nego danas, naravno)

Tako su i uspeli da naprave i održe status vekovima. Da nisu takvi oduvala bi ih *konkurencija sa tog ostrva odavno.. i pre nego što su napravili onu gde sunce ne zalazi.

Japan takođe, tradicionalnije od njihovog biti ne može.

*Francuska, Nemačka, Španija itd. (pre svih njih i Vikinzi)
pecaros pecaros 00:11 05.03.2021

Re: gluposti

"306 British and Commonwealth soldiers were executed for...desertion during World War I," records the Shot at Dawn Memorial. Of these, 25 were Canadian, 22 Irishmen and five New Zealanders.[10]

"During the period between August 1914 and March 1920 more than 20,000 servicemen were convicted by courts-martial of offences which carried the death sentence. Only 3,000 of those men were ordered to be put to death and of those just over 10% were executed."
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:05 05.03.2021

Re: gluposti

pecaros
"306 British and Commonwealth soldiers were executed for...desertion during World War I," records the Shot at Dawn Memorial. Of these, 25 were Canadian, 22 Irishmen and five New Zealanders.[10]

"During the period between August 1914 and March 1920 more than 20,000 servicemen were convicted by courts-martial of offences which carried the death sentence. Only 3,000 of those men were ordered to be put to death and of those just over 10% were executed."


Čak 306 na populaciju od oko 40.M (početak 20. veka UK) - ne reci.

Pa uvek se nađe u svakoj vojsci i dezertera i prigovora savesti, a u ratu kao vanrednom stanju počine se i zločini, a u vojsci se nađe i zločinaca. To su valjda neke elementarne stvari koje se podrazumevaju za svaku vojsku/rat.

Kakve sad to veze ima sa onom ogromnom većinom u vojsci (dadoh britanski primer vojske odane svojoj imperiji, neosporna činjenica, prilično opštepoznata, japanski..) o kojoj ja pričam da mi je znati.




docsumann docsumann 11:10 05.03.2021

Re: gluposti

pecaros pecaros 11:15 05.03.2021

Re: gluposti

apacherosepeacock

Čak 306 na populaciju od oko 40.M (početak 20. veka UK) - ne reci.


Nema sumnje da kod Engleza postoji izražena lojalnost, tada je bila i veća, to nisam ni negirao, nego ne treba zanemariti i ovaj aspekt, u kojem nije relevantna brojka od 306, nego više od 20000 koji su bili na ivici smrtne kazne. Mislim da je to veoma jak dodatni motiv da se bude lojalan.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:40 05.03.2021

Re: gluposti

pecaros
apacherosepeacock

Čak 306 na populaciju od oko 40.M (početak 20. veka UK) - ne reci.


Nema sumnje da kod Engleza postoji izražena lojalnost, tada je bila i veća, to nisam ni negirao, nego ne treba zanemariti i ovaj aspekt, u kojem nije relevantna brojka od 306, nego više od 20000 koji su bili na ivici smrtne kazne. Mislim da je to veoma jak dodatni motiv da se bude lojalan.


Sve vojske imaju najstrožu kaznu za dezerterstvo/i kršenje zakona propisanih u ratu. (i eto uvek nekima motiva da ne odbiju)

Ali još jednom, i to je neki procenat koji je ukalkulisan u opštu sliku.. opet ne može se porediti sa onim primarnim odnosom shvatanja dužnosti i onom velikom većinom o kojoj ja pričam. (navela sam i razlog tome koji ja vidim kod pomenutih i koji u velikoj meri počiva u izrazito tradicionalnom društvu/društvima kao što su britansko, japansko)
predatortz predatortz 11:42 05.03.2021

Re: gluposti

Sve vojske imaju najstrožu kaznu za dezerterstvo/i kršenje zakona propisanih u ratu. (i eto uvek nekima motiva da ne odbiju)


Osim VRS.
Niko ni na sekund osuđen nije.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:48 05.03.2021

Re: gluposti

predatortz
Sve vojske imaju najstrožu kaznu za dezerterstvo/i kršenje zakona propisanih u ratu. (i eto uvek nekima motiva da ne odbiju)


Osim VRS.
Niko ni na sekund osuđen nije.



Dobro ali VRS je novijeg datuma. Ne znam kako danas stoje stvari i sa drugim vojskama minus profesionalnim naravno, ono se odnosilo na prošlo vreme.

P.S. ili neki sv. rat u budućnosti?
predatortz predatortz 11:53 05.03.2021

Re: gluposti

apacherosepeacock
predatortz
Sve vojske imaju najstrožu kaznu za dezerterstvo/i kršenje zakona propisanih u ratu. (i eto uvek nekima motiva da ne odbiju)


Osim VRS.
Niko ni na sekund osuđen nije.



Dobro ali VRS je novijeg datuma. Ne znam kako danas stoje stvari i sa drugim vojskama minus profesionalnim naravno, ono se odnosilo na prošlo vreme.


Znam bre, ali želeo sam da podvučem tu činjenicu o toj "zloj mašineriji", kako je neki vide i predstavljaju.
gvozden1 gvozden1 11:59 05.03.2021

Re: gluposti


Osim VRS.
Niko ni na sekund osuđen nije.

Eto, zato vam je i ostalo Goražde onako zavučeno, i Brčko ni tamo ni amo.
Da ste malo pritegli.....

:)
predatortz predatortz 12:04 05.03.2021

Re: gluposti

gvozden1

Osim VRS.
Niko ni na sekund osuđen nije.

Eto, zato vam je i ostalo Goražde onako zavučeno, i Brčko ni tamo ni amo.
Da ste malo pritegli.....

:)


Pogledaj granice RS i shvatićeš da bi ih i kineska vojska teško čuvala, a mi smo je nekako, Bogu se moleć', održali.

Mislim da će se to još dugo izučavati, kao vrhunsko ratno umeće, kako je mala vojska, sastavljena od naroda, osrednje naoružana i opremljena, uspela da drži onolike linije odbrane, naspram tri puta brojnijeg neprijatelja koji je imao svu političku, a i vojnu pomoć najmoćnijih zemalja sveta. Mi samo pomoć od Boga i Srbije.
gvozden1 gvozden1 12:25 05.03.2021

Re: gluposti



Pogledaj granice RS i shvatićeš da bi ih i kineska vojska teško čuvala, a mi smo je nekako, Bogu se moleć', održali.

Mislim da će se to još dugo izučavati, kao vrhunsko ratno umeće, kako je mala vojska, sastavljena od naroda, osrednje naoružana i opremljena, uspela da drži onolike linije odbrane, naspram tri puta brojnijeg neprijatelja koji je imao svu političku, a i vojnu pomoć najmoćnijih zemalja sveta. Mi samo pomoć od Boga i Srbije.


Ma naravno, zezam se onim za pritezanje.

Pričali smo jednom, čini mi se, o mom komandir iz Bileće, mnogo dobar oficir, i pitam ga što ostaviste Goražde, kaže, nismo mogli da ga uzmemo.
Muslimanska vojska nije bila mačiji kašalj.

A Srpska, posle Dejtona je bilo čak i razočarenja, a kako vreme prolazi sve više se vidi koliko je to važna stvar i uspeh.

Jedna od većih stvari koju su Srbi na bajonet napravili.
predatortz predatortz 12:29 05.03.2021

Re: gluposti

A Srpska, posle Dejtona je bilo čak i razočarenja,


Ja sam Dejton teže podneo nego početak rata. Mnogo teže! No, tada sam imao 26, sad sa 51 gledam na to kao na briljantnu pobedu. Stvar perspektive...
gvozden1 gvozden1 12:40 05.03.2021

Re: gluposti


Ja sam Dejton teže podneo nego početak rata. Mnogo teže! No, tada sam imao 26, sad sa 51 gledam na to kao na briljantnu pobedu. Stvar perspektive...

Još samo da nije republika Srpska, nego recimo kneževina Srpska, još bi bolje bilo.

Al to se može popraviti :)
predatortz predatortz 12:48 05.03.2021

Re: gluposti

gvozden1

Ja sam Dejton teže podneo nego početak rata. Mnogo teže! No, tada sam imao 26, sad sa 51 gledam na to kao na briljantnu pobedu. Stvar perspektive...

Još samo da nije republika Srpska, nego recimo kneževina Srpska, još bi bolje bilo.

Al to se može popraviti :)



To bi onda bio raskorak sa ustavnim uređenjem Srbije. Zaboravljaš da smo, u tom momentu, zavisili od dobre volje komunističkog aparatčika velikih ambicija i kratke pameti.
A ni samo podvajanje naroda u RS na monarhiste i republikance nam ne bi išlo u prilog.
Bilo nas je isuviše malo da bi mogli podneti i tu vrstu podele. Ne bi je podneli ni danas, u kakvom-takvom miru.
Dakle, za neka druga vremena.
gvozden1 gvozden1 12:51 05.03.2021

Re: gluposti

Dakle, za neka druga vremena.

Ne bunim se, samo da i mi dočekamo :)
zaharaga zaharaga 22:01 05.03.2021

Re: gluposti

NNN
Isto k'o i za vojsku, svi vole da se kurče, ali u tuđe ime.

Znam da nije reprezentativan uzorak, ali je reprezentativan primerak autentične beogradske budaletine - Dule Glavonja,
koji se kurčio i lajao protiv vakcine, pa prvi potrčao da se vakciniše.

Svako ko ima mozga, a i oni koji nemaju mozak, ali imaju oči, pa kada vide nekoga u okruženju sa ozbiljnim simptomima će da se vakcinišu.

Bar što se vakcinacije tiče, ispalo je odlično što "sedimo na dve (ustvari tri) stolice", nismo upali u kalup egocentričnih birokrata širom sveta koji od izbora vakcine prave političko pitanje.

Ali realno i sa ovih milion, to i dalje ide prilično sporo, i dalje nije dovoljan procenat i dalje treba da prođe neko vreme posle revakcinacije da se dođe do nekog imuniteta, a ljudi se ponašaju kao sebična stoka, zbog toga i dalje skače broj obolelih od ove podmukle bolesti.



Zasto mislis da se ljudi ponasaju kao sebicna stoka? Nije valjda zato sto su odmah potrosili Sputnjikovu vakcinu, a ostala na ponudi ona Fajzerova, posle koje su cesti problemi? Pa ima i ona kineska ko nece americku vakcinu. A ljudi imaju pravo da biraju kako ce se zastiti, nema tu sebicnosti.
zilikaka zilikaka 22:17 05.03.2021

Re: gluposti

ljudi imaju pravo da biraju kako ce se zastiti, nema tu sebicnosti.

Jedino mi nije jasno na osnovu čega prosečan čovek može da donese odluku.
Došli smo do toga ga automehaničari pričaju o DNK i RNK sa toliko samouverenosti, ko da su završili molekularnu biologiju, sve braneći svoj stav o vakcinama formiran na osnovu informacija sa fejsa.
Šta je sledeće, da svi biraju profile koje treba ugraditi u mostove, jer eto i oni će preko tog mosta prelaziti.
gvozden1 gvozden1 23:53 05.03.2021

Re: gluposti

Došli smo do toga ga automehaničari pričaju o DNK i RNK sa toliko samouverenosti, ko da su završili molekularnu biologiju, sve braneći svoj stav o vakcinama


A kilo ključ im je poslednji argument u odbrani :)
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:28 06.03.2021

Re: gluposti

zilikaka
ljudi imaju pravo da biraju kako ce se zastiti, nema tu sebicnosti.

Jedino mi nije jasno na osnovu čega prosečan čovek može da donese odluku.
Došli smo do toga ga automehaničari pričaju o DNK i RNK sa toliko samouverenosti, ko da su završili molekularnu biologiju, sve braneći svoj stav o vakcinama formiran na osnovu informacija sa fejsa.
Šta je sledeće, da svi biraju profile koje treba ugraditi u mostove, jer eto i oni će preko tog mosta prelaziti.

За одбијање Фајзерове вакцине је довољно да знају да је она, заједно са Модернином вакцином, одобрена од стране ФДА по скраћеној, супер-хитној процедури, док клиничко тестирање још траје, а могуће је да рецимо верују на реч популарном др Несторовићу.

Него мене интересује шта квалификује једног специјалисту неуролога, апсолутно неприсутног на јавној сцени, да ничим изазван, износи у јавност своје лично мишљење о КиМ.
zilikaka zilikaka 12:54 06.03.2021

Re: gluposti

док клиничко тестирање још траје

Što se kliničkih istraživanja tiče, osoba koja na izbiljnom univezitetu radi neka druga klinička isteaživanja je rekla da za to treba 12 godina.
Toliko traje da bi se sve uradilo po pravilima struke, isključii svi mogući neželjni uticaji i proverilo na više nezavisnih mesta.
Nema razloga da u taj podatak sumnjam.
Milan Novković Milan Novković 13:21 06.03.2021

Re: gluposti

zilikaka
док клиничко тестирање још траје

Što se kliničkih istraživanja tiče, osoba koja na izbiljnom univezitetu radi neka druga klinička isteaživanja je rekla da za to treba 12 godina.
Toliko traje da bi se sve uradilo po pravilima struke, isključii svi mogući neželjni uticaji i proverilo na više nezavisnih mesta.
Nema razloga da u taj podatak sumnjam.

Nema!

Eno upravo su završili, posle 4 godine, prvu fazu testiranja vakcine protiv malignog melanoma (jedan od opasnijih, dosta uspešno i brzo seje metastaze po organizumu).

Pažljivo prepoznali mutirani protein na površini cancer ćelija, uparili ga sa prepoznatim, mutiranim genetskim codom, CRISPR tehnikom sredili trranskripciju samo tog dela coda preko vakcine, i voila, prošao test na grupi 4th stage cancera sa flying colours - skoro sve izlečili.

Bez tog testiranja sada sve može da bude coolios, a da li će tako ostati zavisi i od slučaja (pošto nije testirano).

Može biti da će sve biti cool, a može biti da i neće - tipa neke mlade žene neće moći ostati u drugom stanju (zbog homologije spike proteina i jednog što je bitan za uspostavljanje placente, koji bi, ako smo loše sreće, imuni mogao da počen da napada kod žena), ili će imuni ubrzano krenuti sa bušenjem creva, npr, pa sve više bakterija uđe u krvotok, pa se nekom posreći sepsa i 50/50 šanse da preživi, iako sa skraćenim crevima, itd.

Naravno, kao i svašta i rizici se važu, nekima je ovaj rizik i dalje mnogo manji nego rizici od virusa sada (recimo muškarcima u godinama koji više ne mogu da ostanu u drugom stanju

Pritisak da se vakciniše sve više (na zapadu, ne znam kako je u Srbiji) sad i dece, je kriminalan, driven jurnjavom za profitom velikim delom.

EDIT: Zaboravih, ove genetske vakcine, očigledno (otud ova priča o malignom melanomu) imaju fenomenalan potencijal. Ovo je life-sciences vek, i deo toga je personalizovana medicina.

I pošto do sada nijedna DNA/RNA vakcina nije odobrena u svetu ova sad specijalna odobrenja za specijalne situacije su došla kao kec na desetku i za pravljenje novca i za testiranje nad baš velikim "uzorkom" svetske populacije ....

... osim ako to nije došlo baš slučajno (accident) što me vodi na smešnu stranu jezičkog sveta:

- Počela je da se koristi reč "suicided" u Engleskom za samoubice koje je neko, ne baš vidljivo, fizički "ubedio" da se "sami" ubiju.

- Evo ja dajem svoj doprinos lingvistici uvođenjem reči "accidented"
solo solo 14:26 06.03.2021

Re: gluposti

Него мене интересује шта квалификује једног специјалисту неуролога, апсолутно неприсутног на јавној сцени, да ничим изазван, износи у јавност своје лично мишљење о КиМ.



Demokratija.

Kao tebe i sve nas na blogu koji je svakako deo javne scene.


Да би се неки систем могао звати демократским, у некој држави, сваки грађанин мора имати иста права и слободе (све док туђа права и слободе не прекрши).[6] Права и слободе политичка наука разврстава у 4 генерације: грађанска, политичка, економска и социјална те права везана за животну средину. Она подразумевају слободу вероисповест и, националног и етничког опредељења, употребе језика, слободу медија и штампе, слободу грађана да се окупљају и размењују мишљења ... Сваки грађанин (пунољетни) мора имати право на глас да бира свога представника у парламенту или влади.


p.s.
износи у јавност своје лично мишљење о КиМ.


A čije bi trebao da iznosi mišljenje. Tvoje ili moje?
zilikaka zilikaka 14:59 06.03.2021

Re: gluposti

pošto do sada nijedna DNA/RNA vakcina nije odobrena u svetu ova sad specijalna odobrenja za specijalne situacije su došla kao kec na desetku i za pravljenje novca i za testiranje nad baš velikim "uzorkom" svetske populacije ....

... osim ako to nije došlo baš slučajno (accident) što me vodi na smešnu stranu jezičkog sveta:

- Počela je da se koristi reč "suicided" u Engleskom za samoubice koje je neko, ne baš vidljivo, fizički "ubedio" da se "sami" ubiju.

- Evo ja dajem svoj doprinos lingvistici uvođenjem reči "accidented"



Jedan usko porodični i jedan blogovski molekularni biolog su savetovale da se uzme vakcina.
Doduše rekoše što klasičnija to bolja ali da je svaka bolja od nikakve.
Nekako imam potrebu da njima verujem.

A malo se i plašim sa se sama upustim u svaštarenje. Znam sebe, kakva sam, ja ću dobiti poriv da idem okolo i vadim zube.
predatortz predatortz 15:01 06.03.2021

Re: gluposti


A malo se i plašim sa se sama upustim u svaštarenje. Znam sebe, kakva sam, ja ću dobiti poriv da idem okolo i vadim zube.


Idi bre, Zili!
zilikaka zilikaka 15:07 06.03.2021

Re: gluposti

predatortz

A malo se i plašim sa se sama upustim u svaštarenje. Znam sebe, kakva sam, ja ću dobiti poriv da idem okolo i vadim zube.


Idi bre, Zili!

Šta bre, čista mehanika, skoro pa statika. Raspored sila i momenata...
mirelarado mirelarado 15:10 06.03.2021

Re: gluposti

zilikaka
predatortz

A malo se i plašim sa se sama upustim u svaštarenje. Znam sebe, kakva sam, ja ću dobiti poriv da idem okolo i vadim zube.


Idi bre, Zili!

Šta bre, čista mehanika, skoro pa statika. Raspored sila i momenata...


A i alat imaš.
predatortz predatortz 15:18 06.03.2021

Re: gluposti

zilikaka
predatortz

A malo se i plašim sa se sama upustim u svaštarenje. Znam sebe, kakva sam, ja ću dobiti poriv da idem okolo i vadim zube.


Idi bre, Zili!

Šta bre, čista mehanika, skoro pa statika. Raspored sila i momenata...



zaharaga zaharaga 16:39 06.03.2021

Re: gluposti

solo
Него мене интересује шта квалификује једног специјалисту неуролога, апсолутно неприсутног на јавној сцени, да ничим изазван, износи у јавност своје лично мишљење о КиМ.



Demokratija.

Kao tebe i sve nas na blogu koji je svakako deo javne scene.



Ako je u redu da taj neuro iznosi misljenje o KiM, onda je isto tako u redu da i soferi bistre genetski inzenjering.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:41 06.03.2021

Re: gluposti

Što se kliničkih istraživanja tiče, osoba koja na izbiljnom univezitetu radi neka druga klinička isteaživanja je rekla da za to treba 12 godina.

Позната особа учествује као волонтер у клиничком тестирању Модернине вакцине у Пенсилванији од новембра до јуна. Разуверавајуће је да је већина тих волонтера из професорско/истраживачког миљеа, али чињеница је да тестирање није још завршено.
zaharaga zaharaga 16:57 06.03.2021

Re: gluposti

zilikaka
док клиничко тестирање још траје

Što se kliničkih istraživanja tiče, osoba koja na izbiljnom univezitetu radi neka druga klinička isteaživanja je rekla da za to treba 12 godina.
Toliko traje da bi se sve uradilo po pravilima struke, isključii svi mogući neželjni uticaji i proverilo na više nezavisnih mesta.
Nema razloga da u taj podatak sumnjam.


I sta, sad, posto se ne zna da li su ove nove vakcine bezbedne, treba svi da ih primimo? Logicno u 3...

A neko sasvim nelogican bi rekao da je bolje da, kad je vec drzava uzela da nas mustra ko malu decu, da onda drzava ne trosi pare na kupovinu vakcina, nego neka lepo svako plati svoju. A drzava te pare nek potrosi de unapredi zdravstvo kako bismo preziveli zarazu i bez moguce opasnih vakcina. Jer, ako se ispostavi da su vakcine stetne po zdravlje, pritisak na zdravstvo ce ostati,pa ce i ovako i onako morati da se unapredjuje, a bolje je da za unapredjivanje zdravstva ostane vise para.

Naravno, moguce je i da drzavi puca vec sta joj puca za stanovnistvo, nego da je garnitura na vlasti odlucila da nase, takozvane drzavne pare prelije sebi u dzep, a kroz nekakve kupovine vakcina. I tu je jako korisno da se organizuje kakva udruga sto placenika sto korisnih idiota da histerise u javnosti o smrtnoj opasnosti od virusa nazeba. Pravilno zastrasena stoka tesko da ce poceti da koristi logiku,i postavlja nezgodna pitanja.
zilikaka zilikaka 17:05 06.03.2021

Re: gluposti

Pravilno zastrasena stoka tesko da ce poceti da koristi logiku,i postavlja nezgodna pitanja.

Ma da.
Kod vas u kući sredom radite sekvenciju virusa?
zaharaga zaharaga 17:17 06.03.2021

Re: gluposti

zilikaka
Pravilno zastrasena stoka tesko da ce poceti da koristi logiku,i postavlja nezgodna pitanja.

Ma da.
Kod vas u kući sredom radite sekvenciju virusa?


Ne, ali planiramo sahranu clanova porodice koji su cekali na zakazane operacije od proslog maja, pa otkazane, jer se neko igra drustvene igrice monopol+pandemija, pa je resio da ugasi svaki drugi vid zdravstvene zastite osim blesavljenja s koronom. Istovremeno brojimo koliko para imamo u svom budjelaru, a koliko kosta nosenje poklona u vidu besplatnih vakcina onima od cijih se para te vakcine nisu kupile.
solo solo 17:24 06.03.2021

Re: gluposti

Ako je u redu da taj neuro iznosi misljenje o KiM, onda je isto tako u redu da i soferi bistre genetski inzenjering.


Zašto ne bi imao pravo da iznese svoje mišljenje.

Jel to znači da bi recimo Nsarski trebao da iznosi samo mišljenje o kvantnoj fizici ili Tasa o književnosti i pravopisu?

Kakvo je to mišljenje i ko će ga uvažiti ili ne to je već nešto drugo.

A mišljenje je kao dupe - svako ga ima. Nekome smrdi a nekome miriše.
zaharaga zaharaga 17:27 06.03.2021

Re: gluposti

solo
Ako je u redu da taj neuro iznosi misljenje o KiM, onda je isto tako u redu da i soferi bistre genetski inzenjering.


Zašto ne bi imao pravo da iznese svoje mišljenje.

Jel to znači da bi recimo Nsarski trebao da iznosi samo mišljenje o kvantnoj fizici ili Tasa o književnosti i pravopisu?

Kakvo je to mišljenje i ko će ga uvažiti ili ne to je već nešto drugo.

A mišljenje je kao dupe - svako ga ima. Nekome smrdi a nekome miriše.


Pa to i ja kazem! Upravo!
solo solo 17:33 06.03.2021

Re: Dogodine u Jakobsfeldu

Pa to i ja kazem! Upravo!


Onda ok. Nismo se razumeli.

Recimo kakvo je tvoje mišljenje da li je Tito bio bolji bravar nego Nikola Kalabićn geometar. Nisi u obavezi ali eto onako usput pod uslovom da nisi historičar.

Smeo bi da se kladim da Ćarli ima vrlo izgrađeno mišljenje o tome.

Izvini Čarli - javlja mi se.


Nismo dugo o ,,Rote sterne und banditen,,



zaharaga zaharaga 18:11 06.03.2021

Re: Dogodine u Jakobsfeldu

solo
Pa to i ja kazem! Upravo!


Onda ok. Nismo se razumeli.

Recimo kakvo je tvoje mišljenje da li je Tito bio bolji bravar nego Nikola Kalabićn geometar. Nisi u obavezi ali eto onako usput pod uslovom da nisi historičar.

Smeo bi da se kladim da Ćarli ima vrlo izgrađeno mišljenje o tome.

Izvini Čarli - javlja mi se.


Nismo dugo o ,,Rote sterne und banditen,,

Dogodine u Jakobsfeldu




Ne znam. Jedino znam kako je Tito sredio drzavu.
zilikaka zilikaka 18:44 06.03.2021

Re: gluposti

zaharaga
zilikaka
Pravilno zastrasena stoka tesko da ce poceti da koristi logiku,i postavlja nezgodna pitanja.

Ma da.
Kod vas u kući sredom radite sekvenciju virusa?


Ne, ali planiramo sahranu clanova porodice koji su cekali na zakazane operacije od proslog maja, pa otkazane, jer se neko igra drustvene igrice monopol+pandemija, pa je resio da ugasi svaki drugi vid zdravstvene zastite osim blesavljenja s koronom. Istovremeno brojimo koliko para imamo u svom budjelaru, a koliko kosta nosenje poklona u vidu besplatnih vakcina onima od cijih se para te vakcine nisu kupile.

Žao mi je. I ja sam pred N Godinu sahranila vrlo blisku osobu.
Odnelo ga za 15 dana, bukvalno. Od imam malu temperaturu, ništa strašno, do sahrane, tačno 15 dana. Radili zajedno, i do posla išli zajedno.
I nije jedini, samo je najbliži.
U ovoj priči smo svi gubitnici al negde treba imati meru.

A što se plaćanja vakcine tiče, ja sam spremna na to, mada bih tom logikom mogla da potegnem koliko para mesečno mi se uzima za zdravstvo i šta sam za te pare ovde dobila a koliko bih drugde dobila.
solo solo 18:58 06.03.2021

Re: Dogodine u Jakobsfeldu

Ne znam. Jedino znam kako je Tito sredio drzavu.


Pa nekom je lepo sredio a nekom i nije. Kak se zeme.

magnus magnus 22:02 06.03.2021

Re: gluposti

Ako je u redu da taj neuro iznosi misljenje o KiM, onda je isto tako u redu da i soferi bistre genetski inzenjering.

A kilo ključ im je poslednji argument u odbrani :)

ne . Argument šofera je njegova apsolutna "suverenost" nad svojim tijelom, nebitno dal su u pravu " sa stanovišta ,neurolga, infektologa , astologa, doktora gender studija, kongregacije za nauk vere , state departmanta ili Sonje biserko9"
dakle šta će on primiti u svoje tijelo samo je njegova sloboda]
zilikaka zilikaka 22:21 06.03.2021

Re: gluposti

Argument šofera je njegova apsolutna "suverenost" nad svojim tijelom, nebitno dal su u pravu " sa stanovišta ,neurolga, infektologa , astologa, doktora gender studija, kongregacije za nauk vere , state departmanta ili Sonje biserko9"
dakle šta će on primiti u svoje tijelo samo je njegova sloboda

Jedno je kad ja kažem da neću da idem preko mosta jer imam pravo da o tome odlučujem i verujem kome želim a drugo kad se upustim u raspravu o kvalitetu izgrađenog mosta, sa stanovišta struke o kojoj pojma nemam.
Isto za vakcine.
Razlika je ogromna.
gvozden1 gvozden1 22:46 06.03.2021

Re: gluposti


ne . Argument šofera je njegova apsolutna "suverenost" nad svojim tijelom, nebitno dal su u pravu " sa stanovišta ,neurolga, infektologa , astologa, doktora gender studija, kongregacije za nauk vere , state departmanta ili Sonje biserko9"
dakle šta će on primiti u svoje tijelo samo je njegova sloboda]

Ma to si u pravu, svako, bio on automehaničari ili nsarski, ima apsolutno isto pravo da odluči, po kojim god kriterijumima on hoće, šta će sa sobom da radi.

Ali Zili je pričala o nečem drugom, o tome kako se automehaničar "razume" u RNK, DNK način delovanja vakcina, posledice i sav taj džez, što nekad govoriše.

Pojava da se nestručni ljudi "razumeju" u sve, i da ubeđuju druge kako oni znaju, ništa novo.

A da li će se on vakcinisati, pa stvarno njegova stvar i njegovo pravo da odluči, to se ne dovodi u pitanje.
solo solo 23:59 06.03.2021

Re: gluposti

Ako je u redu da taj neuro iznosi misljenje o KiM, onda je isto tako u redu da i soferi bistre genetski inzenjering.



Hahahahahaha, evo ti šofera i mišljenja.

Uživaj.




mariopan mariopan 20:44 07.03.2021

Re: gluposti

zaharaga
zilikaka
Pravilno zastrasena stoka tesko da ce poceti da koristi logiku,i postavlja nezgodna pitanja.

Ma da.
Kod vas u kući sredom radite sekvenciju virusa?


Ne, ali planiramo sahranu clanova porodice koji su cekali na zakazane operacije od proslog maja, pa otkazane, jer se neko igra drustvene igrice monopol+pandemija, pa je resio da ugasi svaki drugi vid zdravstvene zastite osim blesavljenja s koronom. Istovremeno brojimo koliko para imamo u svom budjelaru, a koliko kosta nosenje poklona u vidu besplatnih vakcina onima od cijih se para te vakcine nisu kupile.


Ja sam operisana pre nedelju dana i za dlaku izbegla sopstvenu sahranu, već isplaniranu. I meni je operacija odložena dok ne prođe korona. Kad su me pozvali sa vaskularne hirurgije samo sto nisam pala od iznenađenja. Počeli su da rade i odmah me zvali, valjda po stepenu hitnosti i zovu?
I tako pobegoh grobaru sa lopate.
Sutra valjda skidam konce, pa na kontrolu.....ne znam koliko ih je koji čekaju taj poziv što život znači?
Želim i tvojima da ih pozovu na vreme, inače je zaista teško razmišljati pozitivno kada ti visi mač iznad glave i za svaki dan ne znaš da li ti je poslednji. :(
angie01 angie01 21:23 01.03.2021

kakva bre vojska!

techo
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 21:32 01.03.2021

Re: kakva bre vojska!

Oće omladina, endzi.
Dobro te našao!
gvozden1 gvozden1 23:21 01.03.2021

Re: kakva bre vojska!

Aleksandar Stosic
Oće omladina, endzi.
Dobro te našao!

A od toga šta hoće ili neće omladina zavisi treba li ili ne da vojni rok bude obavezan?

Ja mislio da je to malo ozbiljnija stvar, da o tome treba da dumaju neke mudre glave, neki stratezi, vojni, geopolitički, ekonomski, da se prave neke analize, procene, da je to važna stvar.
Sad vidim da je to jednostavno, pitaš klince na ulici, pa kako oni kažu tako i radiš.
angie01 angie01 23:29 01.03.2021

Re: kakva bre vojska!

da o tome treba da dumaju neke mudre glave


kao na primer ti, sto nemas veze sa vojskom niti te kaci na bilo koji nacin problematika, al bi malo iz svog sljivika da vitlas oruzjem za tudju decu, kao sto raspirujes mrznju...kao da nije bilo dosta svog tog sranja, sa sve posledicama koje jos uvek traju.
gvozden1 gvozden1 23:39 01.03.2021

Re: kakva bre vojska!

kao na primer ti

Ma ne ja, neki đenerali, neki stručnjaci za geopolitiku, neki ekonomski stručnjaci.
Znaš, ja verujem da je vođenje države i njena vojna sprema bitna stvar, malo važnija od "pitaj klince"

I baš zato se ne usuđujem da zauzme definitivan stav o tome treba li ili ne treba uvoditi obavezno služenje.

Ti, vidim, sve znaš.
Ti i ovi što o tome prosuđuju na osnovu, hoće li klinac sa klinkom moći da skokne do Verone.

Al dobro, radio čovek u Danasu, mora da je u pravu, ko smo mi iz šljivika da o svojoj zemlji razmišljamo, to je za ove iz Danasa.

Bože budala.
angie01 angie01 23:50 01.03.2021

Re: kakva bre vojska!

Znaš, ja verujem da je vođenje države


ja verujem, da je za drzavu kao sto je nasa, bitnija diplomatija-a u tom smislu imamo marka pljesko djurica, koji pravi skandale po USA ambasadi,

kao sto su bitne i institucije sistema, vladavina prava,...uredjenost drzave,...resavanje bazicnih pitanja za zivot gradjana koja su sramotno ugrozena,...a ne zamajavanje vojskom i slicnim prasinama za oci.
nsarski nsarski 23:52 01.03.2021

Re: kakva bre vojska!

Bože budala.

Nemaš pojma koliko si u pravu kad je u pitanju naš domaćin. Isti Filip, malo mlađi. Pogledaj moj komentar dole dok ga ne obriše i mene ukine. Takav je lik.

P.S. Istina, Filip je pismeniji od njega (uvek pohvalim F.M. - a nije Dostojevski - da izuzetno retko pravi gramatičke i štamparske greške). Čuvena je rečenica našeg domaćina "...da na mom blogu više ne dolaze...". Novinar, bate!
gvozden1 gvozden1 00:03 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!

a ne zamajavanje vojskom

Ma da treba to ukinuti, šta se zamajavamo time, prevaziđena stvar.
Sve razvijene zemlje su taj relikt prošlosti ukinule, treba slediti njihov primer.

Jbt kolko ti lupetaš.

Šta ti bre treba da se svuda istrčavaš?
Ti imaš mišljenje o vojnom roku?
Na osnovu čega ga formira, majke ti?

Šta ti znaš o vojsci, o bezbednosti države, o procenama rizika i sposobnosti?

To su bre mnogo ozbiljne stvari.
Kad čujem tebe da si protiv bude mi isto muka kao kad čujem Stefanovića da je za.

To su stvari koje se rešavaju na osnovu ozbiljnih analiza, a vas dvoje, ti i Neša, to preko kolena.

Ti bi imala stav i o operaciji srca, ako bi to bilo kul.
Ili ako bi nekako mogla Srbiju da opljuneš time.

gvozden1 gvozden1 00:06 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!

Isti Filip, malo mlađi. Pogledaj moj komentar dole dok ga ne obriše i mene ukine. Takav je lik.

Video :)

A neće brisati ako je isti Filip.
nsarski nsarski 00:11 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!

A neće brisati ako je isti Filip.


Pa, u mnogome jeste, ali je potmuljeniji. Tu rečenicu "da na mom blogu više ne dolaze" Filip nikad ne bi napisao.

Takođe, Filip zna da se "vojska" u žargonu ne kaže "oskere" (i to 2x u ovom s mukom napisanom tekstu), već "askere". Asker je vojnik, askeri su vojska ili vojna služba.
Аскер (арап. عسكر (војска), тур. asker, татар. гаскәр) је арапска реч за војника, коју су такође преузели у туркијски народи (Турци, Татари).

Ali, jebiga, ima ih ovde koji su završili i strane tečajeve pa stalno greše u svim aspektima pisanja.
angie01 angie01 00:14 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!

, prevaziđena stvar.


imas profi vojsku, ko hoce-neka se prijavi.


Na osnovu čega ga formira, majke ti?


objasnio ti je jednom maksa, na istu ovakvu temu.

Ti bi imala stav i o operaciji srca, ako bi to bilo kul.
Ili ako bi nekako mogla Srbiju da opljuneš time.


o operacijama generelno ne bih,....i gde je tacno pljuvanje Srbije u tome sto mislim da ne treba da vraca vojni rok i da bi trebalo da resi bazicne stvari?
gvozden1 gvozden1 00:17 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!

Asker je vojnik, askeri su vojska ili vojna služba.

Akser, akser, ne asker :)

Evo, pre nekoliko minuta baš to pomenuh na drugom blogu.
Neka istoričarka sa Filozofskog ne zna da askeri bili turska vojska, nego je u nekim radovima stalno pisala akseri.

I ona, nekim čudom, iz te Srbije, druge.
Ne ide im to :)
gvozden1 gvozden1 00:22 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!


imas profi vojsku, ko hoce-neka se prijavi.

Pa nije vojska folklorna sekcija, pa ko hoće hoće, ako niko neće nikom ništa, rasturaj i baš te briga :)

objasnio ti je jednom maksa, na istu ovakvu temu.

Tu se Maksa nalupetao za sve pare.
Da roditeljima ženske dece treba oduzeti pravo da o tome odlučuju.
Jer, nemaju sinove, dakle automatski su manje vredni, manje prava imaju.

A ti, ti bi malo da se za Maksu zakloniš? :)
nsarski nsarski 00:23 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!

gvozden1
Asker je vojnik, askeri su vojska ili vojna služba.

Akser, akser, ne asker :)

Evo, pre nekoliko minuta baš to pomenuh na drugom blogu.
Neka istoričara sa Filozofsko ne zna da askeri bili turska vojska, nego je u nekim radovima stalno pisala akseri.

I ona, nekim čudom, iz te Srbije, druge.
Ne idu im to :)


Ja sam ovo našao na internetu.

Аскер (арап. عسكر (војска), тур. asker, татар. гаскәр) је арапска реч за војника, коју су такође преузели у туркијски народи (Турци, Татари).

U svakom slučaju, nije "osker", reč koju ovaj u dva navrata gore koristi.
gvozden1 gvozden1 00:26 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!


U svakom slučaju, nije "osker", reč koji ovaj u dva navrata gore koristi

I ja sam to zapazio, ali sam razmišljao, možda je nešto od, vojska, vojskara, oskara, tako nešto.
A jeste mi bilo čudno.

Objasniće domaćin verujem :)

A naravno da je ispravno asker.
mirelarado mirelarado 00:29 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!

A naravno da je ispravno asker.


Od toga je, već arhaični žargonski izraz za vojsku, za služenje vojnog roka, "askara". Stošić je, verovatno, to pogrešno načuo.
principessa_etrusca principessa_etrusca 00:34 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!

imas profi vojsku, ko hoce-neka se prijavi.

Имам искуство живота у Израелу где је општеприхваћено да ништа не обезбеђује мир као јака и добро обучена војска пошто нема бољег средства за одвраћање могућег агресора. Не само да војни рок служе сви, девојке, као и младићи, већ и јеврејска деца из света долазе у Израел на добровољну обуку.

Срећом, изгледа да су српски клинци интелигентнији и родољубивији од родитељске генерације хипика-дезертера који слушају субверзивни римтутитуки, па за Србију има наде.
angie01 angie01 00:36 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!

Pa nije vojska folklorna sekcija, pa ko hoće hoće, ako niko neće nikom ništa, rasturaj i baš te briga :)


sta ti nisi cuo za profesionalnu vojsku.


Tu se Maksa nalupetao za sve pare.


rekao je kako jeste.



A ti, ti bi malo da se za Maksu zakloniš? :)


sto bih se zaklonila iza bilo koga.
gvozden1 gvozden1 00:46 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!

sta ti nisi cuo za profesionalnu vojsku.

Jesam, ali ne i da je ona jedino dobro rešenje.

rekao je kako jeste

Da roditeljima ženske dece treba zabraniti da o tim stvarima iznose svoje stavove je rekao.
Ti kažeš da to tako treba da bude.

Dobro.
Doćićemo nekad i do teme o ravnopravnosti polova.

sto bih se zaklonila iza bilo koga.

Zato što ne umeš sama, nego ti trebaju autoriteti da se njima pošrapaš.
Maksa, Danas, Peščanik, klinci palci.
angie01 angie01 00:46 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!

Срећом, изгледа да су српски клинци интелигентнији и родољубивији од родитељске генерације хипика-дезертера који слушају субверзивни римтутитуки, па за Србију има наде.





subverzivni rimtukituki:))))

kaze dezerterka iz Londre.


у Израелу


koji je u vrlo specificnoj situaciji.


већ и јеврејска деца из света долазе у Израел на добровољну обуку.


obaveza vazi za sve gradjane iz zemlje i inostranstva.
angie01 angie01 00:52 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!

Zato što ne umeš sama,


koliko brojim,ja ovde sama blogujem- a ti obavezno u grupi.
Maksa, Danas, Peščanik, klinci palci.


kakve veze imaju Mkasa i pomenuti mediji-koje svi koristimo da bi nesto potvrdili,...maksu sam pomenula jer si me ti pitao kojim pravom imam misljenje:))), a on je tada lepo rekao sta je trebalo-pa da ne ponavljam.
gvozden1 gvozden1 01:00 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!

kakve veze imaju Mkasa i pomenuti mediji-

Pa uvek se pozivaš na nešto tako.
Minut pre na onom blogu pokušavaš da pobiješ nešto adutom, to piše u Pečatu, sad adutom, to je Maksa rekao.
U tvojoj uskoj svesti, sve što je u Pečatu je pogrešno, a sve što kaže Maksa je tačno.

Ti svojih argumenata nemaš.

Niti je sve iz Pečata laž, niti sve Maksino istina.

Hajd probaj svojim rečima da odbraniš stav da roditeljima ženske dece treba oduzeti pravo da pričaju u temi vojske, rata i takvih stvari.

Ajd probaj molim te.
principessa_etrusca principessa_etrusca 01:14 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!

angie01
Срећом, изгледа да су српски клинци интелигентнији и родољубивији од родитељске генерације хипика-дезертера који слушају субверзивни римтутитуки, па за Србију има наде.

subverzivni rimtukituki:))))

kaze dezerterka iz Londre.

Ако мени пребацујеш да сам дезертерка из Лондона, да ли то значи да си ти борила на ратишту?

у Израелу

koji je u vrlo specificnoj situaciji.

Да, у специфичној ситуацији, сличној, мада ипак знатно бољој од ситуације у којој је Србија.

већ и јеврејска деца из света долазе у Израел на добровољну обуку.


obaveza vazi za sve gradjane iz zemlje i inostranstva.

Војна овавеза важи за држављане, али не говорим само о војној обавези.
Добровољну обуку имају и Јевреји који нису држављани и немају обавезу.
angie01 angie01 01:24 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!

Ако мени пребацујеш да сам дезертерка из Лондона, да ли то значи да си ти борила на ратишту?

ja za razliku od tebe, nisam nikog pausalno nazvala dezerterom....i to iz rasejanja.




Добровољну обуку


ko god hoce da se obuci, neka to radi, obaveza je nesto drugo.
angie01 angie01 01:29 02.03.2021

Re: kakva bre vojska!

Pa uvek se pozivaš na nešto tako.


jao gvozdene, lupetas za dvojicu.


Ti svojih argumenata nemaš.




pa nije valjda da sam u onolikim tvojim smaranjima, pominjala svaki put maksu ili neki medij:)))


Hajd probaj svojim rečima


i tada sam rekla sta sam imala, al si se ti bio zakacio za maksu- pa ga zato ipomenuh, znam da si zapamtio.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana