Ljudska prava

Антивакцинаши свих земаља

omega68 RSS / 11.12.2020. u 18:30

Шта сад?

У једном чланку о увођењу КОВИД вакцине, ЦНН је известио да ако људи почну умирати након примања вакцине, Американци не би требали бити забринути јер „могу се десити смртни случајеви који нису нужно повезани са вакцином ".

 Савет се појавио у чланку под насловом „Зашто вакцинисати наше најслабије? у којој др. Кели Мур (Dr. Kelly Moore), заменица директора Акционе коалиције за имунизацију (Immunization Action Coalition) упозорава да вакцине не делују баш добро код слабих и старијих људи у поређењу са здравим људима.

 „Не бисмо се нимало изненадили, када би случајно видели да, док је у току вакцинисање, неко умре недуго након вакцинације, не зато што то има било какве везе са вакцинацијом, већ једноставно зато што је дошао крај њиховог живота“, рекла је Мур.

 „Једна од ствари коју желимо да људи схвате је да не би требали бити непотребно узнемирени ако се након почетка вакцинације појаве извештаји, да је у року од једног или два дана од вакцинације, неко или више људи, који живе у старачким домовима, умрло. То би било нешто што бисмо очекивали као нормалну појаву јер људи често умиру у старачким домовима “.

 Другим речима, значи, после неког времена то исто нам лекар каже и за људе који су између педесет и шездесет, па нам после кажу то исто и за људе између четрдесет и педесет, па после извесног времена...

Па дођемо до деце за које ,,не треба да се узбуђујемо јер су ионако већ били близу краја живота због неких алергија или других неизлечивих болести.''

 Нисам никад био против вакцина.Нисам ,,антиваксер.''Веровао сам Торлаку и својим властиома и кад сам вакцинисао своју децу јер сам тада још веровао да јеТорлак наш и да су власти наше.

Више нисам сигуран, ни у једно од та два.

 Само знам да се никад не бих плашио за нас вакцинисане који око себе имају неке невацинисане.

У супротном би значило да не верујем у вакцине и њихову моћ заштите. Зато су ми ,,вакцинаши'' нејасни.

Ако верују и вакцинишу се, зашто им то није довољно него инквизиторски траже да се СВИ вакцинишу.

Падне ми прво на памет нацизам. Добро, може и његов рођени брат комунизам. Само су они тражили униформност, али не у школским униформама него у понашању.

,,Морамо сви под конац''.

Северна Кореја то воли, имам вакцинашки крик у ушима. 

Умиру ми познаници сваког дана. Мој инструктор вожње, Бојан. Комшија данас,  пре неки дан неколико драгих људи, многи су у болницама. Неки на респиратору.

Нешто постоји.

Првог јануара ове године сам укућанима пожелео срећну наступајућу годину уз речи да ће ове преступне године много познатих људи да умре. То су још моји дедови и бабе научили - ,,преступне године је редња'',  говорили су ми. Сваке следеће преступне је стварно све више познатих људи умирало јер сам више људи током свих тих година упознавао. Данас, у средњим или већ позним, знам углавном људе који јесу ближе крају него почетку живота.

Шта хоћу да кажем?

Мојој деци се не чини да је ове године умрло много људи, па све и са овим вирусом.Они не знају мог инструктора Бојана, комшију једва да су видели а и ако су га видели не познају га. За Милета Жљоку ( о коме је она песма СМАКА о професору који је вечито млад ) нису чули, за Микицу из ЧБС и Лију такође. Хвала Богу не мањка им још нико из фамилије и њима је ово као мени кад сам имао њигове године - причају маторци да тамо неки људи умиру и то је то, него имаш ли неку нову игрицу?

Знате која је животиња толико паметна да пусти једну јединку да проба храну па ако иста липше остале беже од тог отрова?

Пацов.

Зато су људи смислили отров са продуженим дејством, па први пацов не цркне одмах што је знак осталима да могу то исто да једу.

Зајебали су их.

Знате како су пробали нас људе да зајебу са ГМО храном?

Па направили су студију да пацовима није ништа три месеца после конзумације ГМО хране.

Али нису пустили у јавност какве туморе су пацови добили после девет месеци.

Већ је одавно видљива скоро па епидемија оне болести названој по животињи која иде уназад.

Ако се после вакцинације за ковид19 то увећа неће нам бити много чудно - ,,чудна ми чуда, па ионако је та болест учестала''.

Је л?

А шта ако почну да обољевају све млађи?

Ако млади и фертилни буду још стерилнији него данас?

Овде се више не ради о надгорњавању ,,академаца против равноземљаша''.

Људи, овде се ради о голом опстанку врсте.

 Нико неће бити приморан да прими вакцину против ковида 19, али људи који одбију да се вакцинишу могу бити лишени одређених слобода, упозорила је канадска министарка здравља Кристина Елиот.

 

Професор Кристијан Перон, шеф одсека за заразне болести у болници Garches. Петнаест година био је водећи саветник за јавно здравље неколико влада. Председавао је техничким комитетом за вакцинацију под СЗО, био је потпредседник стручног комитета за вакцине за целу зону европе која укључује целу Русију и зону Централне Азије.

 „Никада нисам био антивакцинаш. Био сам одлучни присталица вакцина када су урађене у правим условима, што данас више није случај“.

 „Већ постоји главна ствар: да ли заиста требате вакцинисати када је смртност од COVIDA-а пала на 0,05%? У историји медицине никада нисмо вакцинисали у хитним случајевима милиони људи због вируса који убија само ризичне групе људи, који се могу идентификовати и који би могли да се лече “.

 

„Модерна или Фајзерова вакцина нису вакцине, постоји обмана. То су производи РНА генске терапије, а не вакцине. Ова техника никада није проучавана на животињама. Људи ће бити први заморчици на земљи. Могу трајно и неповратно да модификују наше гене, наше хромозоме и да се евентуално те аномалије пренесу и на нашу децу. Играмо се врачевог шегрта. Требале би нам године да се уверимо у сигурност ове технике. Након два месеца су рекли да је све добро и да делује, али ми нисмо видели резултате студија. Једино што смо видели, то је раст вредности деоница које су нагло скочиле у корист произвођача, који су најавили „добре вести“.

„Ја сам престрављен: даће нам скривену генску терапију – која би иначе требало прво и пре свега да буде у складу са врло специфичним законима – и урадиће све да поверујемо да је то вакцина. Морамо категорички одбити “.

 

Да ли је овај лекар, са свим овим референцама, антивацинаш?

Да ли је неко ко се овоме успротиви нормалан?

 

 

 



Komentari (438)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 19:24 12.12.2020

Re: ...

Nešto sada razmišljam, pa mi pade na pamet da će ovaj pritisak i na ljude i na ekonomiju da traje toliko dugo, da ćemo moliti da nas lično Bil Gejc direktno čipuje konjskom iglom sa vakcinom u gujzicu samo da prestane već jednom.
Hansel Hansel 19:33 12.12.2020

Re: ...

Неки можда хоће.
alselone alselone 19:35 12.12.2020

Re: ...

Неки можда хоће.


Sam polako. Većina što sada razmatra da li bi, dizvineš, primila ili ne, za godinu, godinu i po ovog sranja od života, ima da podvriskuju ko sremica kada brata ženi, kad budu išli da prime vakcinu.

omega68 omega68 19:36 12.12.2020

Re: ...

Pa naravno, fora je u tome da mi sami poželimo lance jer nas oni oslobađaju.
To je ono ''rat za mir'' i sve se svodi na to da goje sami stavljaju glavu na panj.
Zato nema fizičke strane okupacije nego okupacije od domaćih, kompradorskih elita, koje rade za strance.
E sad, postoji kod nas duboka država koja koči sve to iako izgleda da je na sceni najgora kopradorska grupa ikad.
Videćemo
alselone alselone 19:36 12.12.2020

Re: ...

I da još jednom ispričam moj omiljeni vic:

- Izgleda da se svest o važnosti vakcinisanja primila kod ljudi, eno sretnem komšijinog malog u ulazu neki dan, sam se vakciniše.
omega68 omega68 19:39 12.12.2020

Re: ...

Većina što sada razmatra da li bi, dizvineš, primila ili ne, za godinu, godinu i po ovog sranja od života, ima da podvriskuju ko sremica kada brata ženi, kad budu išli da prime vakcinu.

Meni je interesantno da vidim lekarsku struku i pandure kako će da dozvole bocu
alselone alselone 19:40 12.12.2020

Re: ...

Videćemo


Videćemo. Moja lična suboptimalna anketa na ograničenom skupu (tako da je u principu bezvredna) kaže da je ovo ozbiljna bolest za neke ali da njihov broj nije toliko veliki kako bi opravdao trenutni nivo uvedenih mera. Ne samo u Srbiji, nego globalno.

Mere sa strogim forsiranjem maski, dezinfekcijama i radom od kuće tamo gde je moguće i neinvazivno po proces, bilo bi potpuno prihvatljivo i verovatno dovoljno u odnosu na trenutne mere.

Samo se postavlja jedno pitanje - imamo li mi dovoljno odgovornosti da se tako ponašamo. Verovatno da nemamo.
alselone alselone 19:41 12.12.2020

Re: ...

Meni je interesantno da vidim lekarsku struku i pandure kako će da dozvole bocu

Možda smo od zamorčića trebali krenuti.
milisav68 milisav68 19:49 12.12.2020

Re: ...

maksa83

jooscout kaže da mapa sere minimum za Maroko, što i sve ostalo dovodi u pitanje.

Bode oči i Rusija i Kina u "drugoj grupi".

Takođe i da je Ukrajina u "poslednjoj grupi".

Meni ovo liči na šta je babi milo sistem.
Hansel Hansel 22:49 12.12.2020

Re: ...

alselone
Неки можда хоће.


Sam polako. Većina što sada razmatra da li bi, dizvineš, primila ili ne, za godinu, godinu i po ovog sranja od života, ima da podvriskuju ko sremica kada brata ženi, kad budu išli da prime vakcinu.


Узео сам и то у обзир. (И) таквих би сигурно било. И на то се вероватно рачуна.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:53 13.12.2020

Re: ...

Edit: Kao što sam rekao negde pre mislim da nas pozicioniraju za kinesku vakcinu, što se može zaključiti i po tome što tabloidi na naslovnu stranu stavljaju pajaca Nestorovića koji kaže "nikad ne bih primio vakcinu iz EU ili SAD, oni to nisu testirali ni na miševima".


Ako je ovo tačno cenim da će Milanče da se obraduje, on je tu kinesku neku vakcinu jako visoko bodovao, mada opet nije naveo neki respektabilan izvor u nauci koji to potkrepljuje, a nisam čuo ni da su Kinezi išta na tu temu ozbiljnije objavili.
maksa83 maksa83 01:16 13.12.2020

Re: ...

Ako je ovo tačno cenim da će Milanče da se obraduje, on je tu kinesku neku vakcinu jako visoko bodovao, mada opet nije naveo neki respekrabilan izvor u nauci koji to potkrepljuje, a nisam čuo ni da su Kinezi išta na tu temu ozbiljnije objavili.

Meni dosta što je jooscout rekla duznem tu kinesku, s tim da bi prvo morala da mi odzviždi kako se modem konektuje na 2400 da me skroz ubedi i odrecituje par egzotičnijih AT komandi sa osvrtom na dijalekt Intel 1414i modema. A i Kinezi su ispribadali celu sopstvenu vojsku time, pa jes da njih ima puno pa idu na masovnost, ali računam da ne bi podrivali sopstvenu borbenu gotovost.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:01 13.12.2020

Re: ...

maksa83
Ako je ovo tačno cenim da će Milanče da se obraduje, on je tu kinesku neku vakcinu jako visoko bodovao, mada opet nije naveo neki respekrabilan izvor u nauci koji to potkrepljuje, a nisam čuo ni da su Kinezi išta na tu temu ozbiljnije objavili.

Meni dosta što je jooscout rekla duznem tu kinesku, s tim da bi prvo morala da mi odzviždi kako se modem konektuje na 2400 da me skroz ubedi i odrecituje par egzotičnijih AT komandi sa osvrtom na dijalekt Intel 1414i modema. A i Kinezi su ispribadali celu sopstvenu vojsku time, pa jes da njih ima puno pa idu na masovnost, ali računam da ne bi podrivali sopstvenu borbenu gotovost.


A jel stvarno to rekla? Ona je ovde više puta demonstrirala potkovanost u oblasti, pa joj verujem, za razliku od drugih, daj onda i meni da se doznači ta kineska vakcina, jel ima na alibabi? Mada mi taj vojska argument nije mnogo jak, oni bar pešadije imaju na bacanje, baš ih briga ako im rikne jedno 10% vojne sile, a to ionako neće nikad da se sazna.
jooscout jooscout 10:09 13.12.2020

Re: ...

maksa83
Ako je ovo tačno cenim da će Milanče da se obraduje, on je tu kinesku neku vakcinu jako visoko bodovao, mada opet nije naveo neki respekrabilan izvor u nauci koji to potkrepljuje, a nisam čuo ni da su Kinezi išta na tu temu ozbiljnije objavili.

Meni dosta što je jooscout rekla duznem tu kinesku, s tim da bi prvo morala da mi odzviždi kako se modem konektuje na 2400 da me skroz ubedi i odrecituje par egzotičnijih AT komandi sa osvrtom na dijalekt Intel 1414i modema. A i Kinezi su ispribadali celu sopstvenu vojsku time, pa jes da njih ima puno pa idu na masovnost, ali računam da ne bi podrivali sopstvenu borbenu gotovost.


Nedelja jutro, napolju 24 stepena, juče nam doplivala foka, odoh u šetnju.

Pa ne, sinovac i sinopharm vakcine su inaktivirani virus, kao i tradicionalne. To kao ruska baterija-ne može da ne radi. Evo SA išpricala svoje LINK stiže kontigent u Peru i Argentinu, koliko sledećeg meseca.

Oksofrdska i SPutnik su vektorske vakcine, one su bezbedne ali imaju nižu efektivnost, i to je sasvim dovoljno. I na kraju mRNA (ili na srpskom iRNK) sa visokom efikasnošću ali nova tehnologija pa se paši narod da im se ne poremeti DNK od njih Nek bira kako ko hoće, neće vas niko terati još dugo, jer neće moći da omoguće svima da bi zahtevali.

Samo da se poslednji put osvrnem, vidim još se priča o PCR testovima, ne može Ješa da stigne sve. Najzad sam shvatila šta je problem (sem ako ne iskoči neki drugi).Istina je da je broj ciklusa manje-više u korelaciji sa količinom virusa u telu. Što veći broj cikliusa je potreban da bi dobio signal, to je koncentracija u uzorku niža. Ako je konc. niska, to je ili početak, ili kraj infekcije, pa što kaže nikvet, detektuješ mrtva tela (zauvek zahvalna za ovo). To nije lažno pozitivno. Lažno pozitivno je kad u uzorku nema jednog jedinog molekula a ti dobiješ signal, tako što si kontaminirao uzorak. For the record, naša bolnica je optimizovanana 30-35, na 35 se smatra border line. Da naglasim da je jako teško tehničarima i laborantima da pljunu tako duboko u nazofaringealni prostor. Malo je stvari koje su bolne koliko uzimanje uzoraka, dodje ti do hipofize :)

Nego ako drug nikvet ima vremena i želi, mene interesuje ova teorija o bildovanju imuniteta subinfektivnim dozama.To sam prvi put čula od njega još u martu, a sad ponovio ovaj pametni čovek isto veterinar ? što je sekvencirao genom kod nas? Jel to nešto specifično za vrstu, nije fiziologija toliko različita?

PS.
AT+CGMI

maksa83 maksa83 10:50 13.12.2020

Re: ...

pa se paši narod da im se ne poremeti DNK od njih

Čekaj od toga onda mogu da postanem Šiptar k'o Vrabac?

Ma zajebi...
gvozden1 gvozden1 11:17 13.12.2020

Re: ...

maksa83
pa se paši narod da im se ne poremeti DNK od njih

Čekaj od toga onda mogu da postanem Šiptar k'o Vrabac?

Ma zajebi...

Tako je.
Bolje umreti ko Srbin, nego biti zdrav, a Šiptar.
Ja stvarno ne znam kako Vrabac živi sa tim.
Milan Novković Milan Novković 11:41 13.12.2020

Re: ...

jooscout
...
Oksofrdska i SPutnik su vektorske vakcine, one su bezbedne ...

Ono što je tradicionalno usporavalo razvoj vektorskih vakcina, baš za coronoviruse, je potencijalna nebezbednost, tj opasnost od hibridizacije - ukrštanje vakcine i wild virusa sa nemogućim za prognozu rezultatima. Za rusku vakcinu za sada bar izričito kažu da se vektor (adenovirus) ne kopira u našim ćelijama, za oxfordsku vešto koriste atribute koji ne sugerišu toliku izričitost.
I na kraju mRNA (ili na srpskom iRNK) sa visokom efikasnošću ali nova tehnologija pa se paši narod da im se ne poremeti DNK od njih

Bene je stavljao link gde ne plašljivi narod, nego plašljivi stručnjaci sugerišu da su i Pfizer i Moderna trials dizajnirani da pokažu visoku efikasnost, ali ne uopšte u sprečavanju infekcije nego obaranju njene maksimalne potencijalne štete (legitimno, što se mene tiče, samo to treba reći). "Efikasnost" je donekle nejasna reč i utoliko što ove vakcine garantuju burnu reakciju imunog, pa tako i naglašenu opasnost od auto-imune štete.

Ono što plaši narod je osećaj (ispravan) da se onima što se pojavljuju po MSM ne može verovati, farmakološkim kućama isto tako. Upravo se ispostavilo da glavni UK naučnik što savetuje vladu ima 700,000 funti u akcijama GlaxoSmithCline, jedan od bitnijih konsultanata u SAGE (oni donose UK odluke, u stvari) 600,000 Evra u dal Novartisu, ostali se bore i rukama i nogama da spreče javnost u skupljanju podataka o interesima ovih u SAGE-u, pa glasnijih parlamentaraca.

Narod nije glup - u UK se od ovih prvih bockanja već javljaju prvi sa delimičnim paralizama lica. Kažu kako to "uglavnom" prođe.

I sad ide "kao fol" tipa to se dešavalo i u tirals, ali mali procenat pa nisu smatrali za bitno da skreću pažnju na to.

Osnovna moralan postavka "zapadnog" lečenja bi trebao da bude "informed consent" - ako se kaže da u proseku jedna od 30,000 osoba, ili jedna od 3,000 dobije paralizu pola lica, pa se 80% ili 99.99% skoro potpuno oporavi - većina populacije će razumeti verovatnoće - mi se svi kockamo svakog dana.
...Najzad sam shvatila šta je problem (sem ako ne iskoči neki drugi).Istina je da je broj ciklusa manje-više u korelaciji sa količinom virusa u telu. Što veći broj cikliusa je potreban da bi dobio signal, to je koncentracija u uzorku niža. Ako je konc. niska, to je ili početak, ili kraj infekcije, pa što kaže nikvet, detektuješ mrtva tela (zauvek zahvalna za ovo). To nije lažno pozitivno. Lažno pozitivno je kad u uzorku nema jednog jedinog molekula a ti dobiješ signal, tako što si kontaminirao uzorak. For the record, naša bolnica je optimizovanana 30-35, na 35 se smatra border line. Da naglasim da je jako teško tehničarima i laborantima da pljunu tako duboko u nazofaringealni prostor. Malo je stvari koje su bolne koliko uzimanje uzoraka, dodje ti do hipofize :)...

Uopšte se ne radi o pljuvanju laboranata u nazofaringealni prostor ljudi koji se testiraju.

PCR je toliko osetljiv na kontaminaciju, baš zbog osetljivosti na ono što testira (može da zahvati i jedan molekul samo) da je ceo proces osetljiv toliko da se savetuje da se reagenzi uzimaju od raznih proizvođača za iste testove.

U UK su mnoge laboratorije terminalno, svakodnevno kontaminirane - nema više tog UVja i hlora koji može krajem jednog dana da ih osposobi za kvalitetno testiranje sledećeg dana. Plus su u UK imali 45 ciklusa u testiranju u ovom drugom "talasu", ne znam da li je to još uvek slučaj, i osnova "prevare" raznih je baš u tim različitim brojevima ciklusa kod raznih.

Nedavno se pojavio rad dal u Clinical Chemistry ili slično - u jako kontrolisanim uslovima su izabrali nemali broj negativnih uzoraka - kontaminirali su ih tamo nekim virusom iz foka (onaj što ubija foke na desetine hiljada) i 50% uzoraka je postalo pozitivno na SARS-CoV-2 virus. Ovo je sada i zbog najjeftinijih polimeraza za masovno PCR testiranje - zato se i kaže da PCR nije za masovnu dijagnostiku, nit možeš da priuštiš mnogo skuplje polimeraze, a pogotovo ne dramatično čistije laboratorije, pa mnogo više laborantskog vremena

Sada već postoje i videoi gde su se novinari lažno predstavili i tajno snimali laboratorije - što se UK tiče skoro da možeš da bacaš novčić pa kažeš da li si pozitivna ili negativna.

Najverovatnije je tako u većini država, tako masovnost "nalaže"

crossover crossover 11:43 13.12.2020

Re: ...

gvozden1
maksa83
pa se paši narod da im se ne poremeti DNK od njih

Čekaj od toga onda mogu da postanem Šiptar k'o Vrabac?

Ma zajebi...

Tako je.
Bolje umreti ko Srbin, nego biti zdrav, a Šiptar.
Ja stvarno ne znam kako Vrabac živi sa tim.


Шта има везе што је Шиптар, то је скроз океј.
Битно је само да није Бугарин.
haklberi_tom haklberi_tom 11:55 13.12.2020

Re: ...

maksa83
pa se paši narod da im se ne poremeti DNK od njih

Čekaj od toga onda mogu da postanem Šiptar k'o Vrabac?

Ma zajebi...

Jedan je Vrabac!

jooscout jooscout 12:11 13.12.2020

Re: ...

gvozden1
maksa83
pa se paši narod da im se ne poremeti DNK od njih

Čekaj od toga onda mogu da postanem Šiptar k'o Vrabac?

Ma zajebi...

Tako je.
Bolje umreti ko Srbin, nego biti zdrav, a Šiptar.
Ja stvarno ne znam kako Vrabac živi sa tim.


Ma da je ko vrabac ni po jada, možeš ko ja (na isti način smo ALbanci, ako sam lepo ispratila njegovu genealogiju, da vidiš kad ispadne da smo rod rodjeni)pa da nikad više ne praviš picu i gruzijski leba.
nikvet pn nikvet pn 12:12 13.12.2020

Re: ...

jooscout
mene interesuje ova teorija o bildovanju imuniteta subinfektivnim dozama.To sam prvi put čula od njega još u martu, a sad ponovio ovaj pametni čovek isto veterinar ? što je sekvencirao genom kod nas?


Да покушам објашњење, за тебе ми лако али за остале... Најбоље пример.

Врати се дете из школе са штенетом, покупило га на улици. Изгладнело добије основно (паразити, витамини) али не вакцинише се одмах него тек после пар дана опоравка. То је по ПееСу. Али за то време крене парвовироза са фаталним исходом, до вакцине нисмо ни стигли. Очигледно је а/ донешено већ у инкубацији и б/развијена вироза разбацала трилијарде парвовируса у амбијент. Потоња дезинфекција је ок али увек нешто остане, довољно да збрише и следеће штене. Дете ко дете, донесе друго али моментално га вакцинишем без обзира на кондициони статус. То није по ПееСу али нужда закон мења, штене иде у сигурну смрт од присутног вируса гладног свеже штенећетине. И молим бога да сам са са брзом вакцином стекао који дан предности пред сигурном инфекцијом. Онда имам 15 дана стрепње хоћебити-нећебити. Што касније крену симптоми веће су му шансе да преживи, трудим се да га одржим док се вакцинални имунитет издигне изнад изгредника, време ради за нас. Кад прође 15 дана од вакцине то је победа јер фул имунизовано штене може да иде на живи вирус без бриге.

Идемо даље.

У контаминираном амбијенту безбедности за невакцинисаног нема (а можда и има?). Колико траје контаминација амбијента? То је питање свих питања. Озбиљно су истражене класичне заразе, новије слабо. Зависи од јако много фактора, отпорност вируса у спољној средини је јако дуга прича али нека ствари су јасне. На баш том месту баш тај нека траје икс времена а после тога нема ништа од инфекције; крај тхе енд. Е па није. Ту је квака, ту лежи највеће изненађење у целој ствари, велеобрт.

Поменуто дете после неког времена довуче ново штене и сакрије га од маторих у шупу-шталу-гаражу небитно, битно је да је исти сигурица смртни амбијент. Кад оно гле чуда расте живо здраво и весело, ништа парвовироза. Добро де, логично, вирус липцао и крај. Сад следи ново изненађење - штене се играло са комшијским које је типски парво-страдало а њему ништа, није оболело - невакцинисано!? Како то? Откуд му имунитет? И то уопште није усамљен случај не само на релацији парво-штенад него и шире код сисара а богами и птица.

Наравно да би титар-тест дао неке одговоре али клиничару преостаје основана претпоставка да тај вирус, свеприсутан у том амбијенту али сада већ импотентан за инфекцију и даље нешто ради, овога пута нешто крајње корисно. А то је имунитет. Реална је дакле сумња да мртво тело вируса више не изазове виремију него подене градњу имунитета.

Као клиничар, пуки шприц-шљакатор који је то посумњао - то је мачку о реп. Али приметио је то и dr sci. vet. med. Milanko Šekler, vet. spec. Veterinarski specijalistički institut „Kraljevo“ који је мало истранжирао ковид-19 и тим поводом изрекао штошта сувисло; све похвале с моје стране.
jooscout jooscout 12:23 13.12.2020

Re: ...

nikvet pn

Нисам једини клиничар, пуки шприц-шљакатор који је то посумњао. Приметио је то и dr sci. vet. med. Milanko Šekler, vet. spec. Veterinarski specijalistički institut „Kraljevo“ који је мало истранжирао ковид-19 и тим поводом изрекао штошта сувисло; све похвале с моје стране.



Hvala mnogo. Jeste, skroz razuman i staložen čovek. Sigurno da ima i toga, sigurno da ima i nekakvog ukrštenog na ostale iz familije, nego nisam naišla ni na ništa takvo u humanoj medicini, a i pitanje je šta je subinfektivna doza za koga. Kao što je pandemija 1957. slabo zahvatala preživele iz ruske pandemije. Nadam se za moje bliske i drage da će se nalizati malih inaktiviranih doza do proleća barem.
nikvet pn nikvet pn 12:28 13.12.2020

Re: ...

jooscout
Nadam se za moje bliske i drage da će se nalizati malih inaktiviranih doza do proleća barem.


Milan Novković Milan Novković 12:30 13.12.2020

Re: ...

srdjan.pajic
Edit: Kao što sam rekao negde pre mislim da nas pozicioniraju za kinesku vakcinu, što se može zaključiti i po tome što tabloidi na naslovnu stranu stavljaju pajaca Nestorovića koji kaže "nikad ne bih primio vakcinu iz EU ili SAD, oni to nisu testirali ni na miševima".


Ako je ovo tačno cenim da će Milanče da se obraduje, on je tu kinesku neku vakcinu jako visoko bodovao, mada opet nije naveo neki respektabilan izvor u nauci koji to potkrepljuje, a nisam čuo ni da su Kinezi išta na tu temu ozbiljnije objavili.

Kako god da sam se izrazio ovo sam mislio: to spada u kategoriju vakcina koju je većina nas već primala, deca nam skoro sigurno, meni već i unuk

Pošto je sve relativno u ovom svetu, moje nekadašnje pisanje na temu kvalitetnijih vakcina i vakcinskih režima postaje manje bitno sada. Ipak, zbog informisanosti:

- Kineska vakcina uzme živ virus i cepka mu RNA formaldehidom

- Formaldehid je karciongen, ali on nam nije falio u životu do sada, od antiperspiranata, do hrana raznih ... Karcinogen je i duvanski dim, ugljenisani proteini sa roštilja itd, pa Čak Noris u nama ne obraća pažnju na to.

- Što više rokaš RNA formaldihidom to više rizikuješ da oštetiš omotač virusa do te mere da imunost na taj omotač slabije radi na wild, živahnom virusu.

- Što manje rokaš virus formaldehidom to su veće šanse da će neki virus da pretekne i ode nam u ćelije ko naj-pubertetlija

- Ađuvant je aluminijum based (neuro and beyond toksičan) al svi smo probali, uključujući nam i decu i unuke. Ovaj konkretno ađuvant je iz US i nije isključeno da su ga i tvoje ćerke već dobile u bar dve vakcine - Hepatitis B i dal Ovčije boginje (znam da se dosta ponavljam, nego da se ne izgubi u zezanju

- Da bi napravili velike količine vakcina moramo živi virus da gajimo na nečemu - to nešto, recimo tkivo majmuna, jaja, .... nemam pojma šta koriste, ima nečistoče - druge viruse, proteine, peptide, đubre razno - to je nemoguće potpuno pročistiti, ali razne vakcine se značajo razlikuju po kvalitetu. Na tu temu je bio video jednog starog Merc naučnika, on učestvovao, decenijama, i u pokušajima da pročiste neke kulture tamo nekih mid-afričkih majmuna (oksfordska vakcina sada koristi adenoviru iz Šimpanze, pa će, jelte, gajenje tih virusa bolje da rodi na, jelte, tkivima šimpanze - ne znam šta tačno koriste, samo dajem primer).

Kaže naučnik, frustriran - decenijama pročišćavaš te neke linije životinjskih ćelija. Tipova đubreta ima, kažu, na hiljade, desetine hiljada, ili stotine hiljada. Ti imaš instrumente izbrojiš, kažeš imam 5,000 tipova đubreta.

Očistiš 3,000 posle 3 godine, pojavi se novi i bolji mikroskop, pogledaš, sad imaš 7,000 tipova đubreta

Tako, ja ne mogu i ne treba ništa da kažćem u kvalitetu kineske vakcine u nekom "absolutnom" prostoru kvaliteta. To ne može ni ogromna većina medicinara, iako oni naj mogu.

Nego samo sugerišem sledeće (verovatnoće, statistike i konteksti su zezanje teško):

- Za isti poželjni hit-rate kineska vakcina spada u najpouzdanije, ali ne za bilo koje potencijalne posledice, nego ako se posmatra iz perspektive ozbiljnih, pa do-kraja-života posledica.

- Ovo gore je još slabašnije ako stavim disclaimer: to je moje mišljenje (i meni samo bitno donekle, nego ovde ćaskama) povrh, i svestan sam ovoga, ograničenog čitanja sa Interneta.

A problem sa pier-reviewed je da je bockanje počeko uglavnom pre pier-reviewinga - tj, i to retko kažemo, ovi prvi vaccine approvals su emergency approvals.
gvozden1 gvozden1 12:43 13.12.2020

Re: ...

na isti način smo ALbanci, ako sam lepo ispratila njegovu genealogiju, da vidiš kad ispadne da smo rod rodjeni

Ne bih ja to dalje istraživao.
Mislim, ispostavi se da je stvarno tako, šta tad?
A biti rod sa Vrapcem...

Bolje ne čačkati.
:)

(ps
Vrabac, da ne preteramo?)
jooscout jooscout 12:54 13.12.2020

Re: ...

gvozden1
na isti način smo ALbanci, ako sam lepo ispratila njegovu genealogiju, da vidiš kad ispadne da smo rod rodjeni

Ne bih ja to dalje istraživao.
Mislim, ispostavi se da je stvarno tako, šta tad?
A biti rod sa Vrapcem...

Bolje ne čačkati.
:)

(ps
Vrabac, da ne preteramo?)


Ništa, da pojedemo, popijemo, utvrdimo ima li neke medje sporne :)

(izvinjavam se ako je šala neukusna, ali sve što je on ispričao navlas isto sam čula od mojih, pa mi bilo simpatično da još neko ima isto iskustvo. SAmo on povukao "mršavu" genetiku.)
gedza.73 gedza.73 13:00 13.12.2020

Re: ...

maksa83
pa se paši narod da im se ne poremeti DNK od njih

Čekaj od toga onda mogu da postanem Šiptar k'o Vrabac?
Ma zajebi...

Moš' se ti sad zajebavaš dok se, kad pandemija prođe, ponovo ne sete koliko cigarete, nikotinski dim i pikavci sjebavaju krvne sudove, ozonski omotač i okolinu pa izbace grafikone sa brojkama i sumom novca koja se izdvaja u zdravstvo.

Pa nekome na pamet padne antinikotinska vakcinacija sa pratećim pojavama 'malo mi se obesila leva strana lica' ima da se prave prepers pušačka skloništa po Ravnim gorama i ilegalne nikotinske ćelije po gradskim podrumima.




zilikaka zilikaka 13:05 13.12.2020

Re: ...

(izvinjavam se ako je šala neukusna, ali sve što je on ispričao navlas isto sam čula od mojih, pa mi bilo simpatično da još neko ima isto iskustvo. SAmo on povukao "mršavu" genetiku.)

Ne znam tačno šta je on rekao al kod nas ovde "preko" se nije mnogo pominjalo nekadašnje poreklo. Nekako, ovde su mahom bežali od progona Turaka, tako kažu, al bilo i zbog krvne osvete, ubistva, krađe...
Posle više generacija mešanja, slabo je ko znao i mario odakle su preci došli i šta su i kakvi tamo bili. Bilo je bitno pozicionirati setamo gde živiš.
Eto tako recimo moja baba rodila se i umrla sa svešću da je Srpkinja, jedina "falinka" što joj se familija zvanično prezivala Šokica.
alselone alselone 13:07 13.12.2020

Re: ...

Vrabac, da ne preteramo?)

Vrabac vam je na Fruskoj Gori iliti vojvođanskim Prokletijama.
gedza.73 gedza.73 13:15 13.12.2020

Re: ...

jooscout
I na kraju mRNA (ili na srpskom iRNK) sa visokom efikasnošću ali nova tehnologija pa se paši narod da im se ne poremeti DNK od njih

To je možda normalno. Nekada su se plašili mobilnog telefona, FB koji prodaje podatke, Samsung televizora koji snimaju spavaće sobe, kamera po ulicama, čipovanih ličnih karti, parkiranja u kocku... Spisak je beskonačan a retko ko od nas zna baš sve i snalazi se baš u svakoj oblasti (češće je suprotno da van svog esnafskog delokruga vrlo malo znamo o 'svetu oko nas').

Mislim da je vrlo bitno da struka uporno, bez izazivanja panike, histerije, nadmenosti, dokumentovano i strpljivo objašnjava narodu ono što joj je inače posao.

Hteo ne hteo ponekad zakačim na tv pojedine naše zdravstvene radnike koji s ogromnom dozom patetike pričaju svom 'teškom' poslu. Taj segment mene najmanje zanima niti me interesuje niti vidim vezu sa vakcinacijom i pandemijom.
jooscout jooscout 13:28 13.12.2020

Re: ...

zilikaka
(izvinjavam se ako je šala neukusna, ali sve što je on ispričao navlas isto sam čula od mojih, pa mi bilo simpatično da još neko ima isto iskustvo. SAmo on povukao "mršavu" genetiku.)

nekadašnje poreklo. Nekako, ovde su mahom bežali od progona Turaka, tako kažu, al bilo i zbog krvne osvete, ubistva, krađe...
.



Ma naravno, otud šala. Ja se često šalim da samo Danilo Kiš i ja imamo tu kombinaciju, čak nam se i majke isto zovu. Isti smo, ja nepismena i pored škole :))))
Kad je moj otac (koji izgleda kao Rus, ruski mu maternji bio do smrti) tamo 50.-ih došao u tazbinu, u Kuče, on je kao čovek od nauke samo usput primetio da rodjaci izgledaju dosta slično i fenotipski a i običajno kao komšije preko jezera i Čakora. Razumeš da nije bilo lepo primljeno, da se ubiše da objasne značaj Sv Nikole za samoopredeljnje. Sreća pa su ga posmatrali kao "malo je preučio, inače je dobar čovek".
Smešno je kad moja majka 2012. gleda finale vaterpolo meča na OI u Londonu, i ja je zezam telefonom, za koga ćeš da navijaš? Tišina, tišina...onda ljutito kaže: za naše! i spusti mi slušalicu win-win
jooscout jooscout 13:32 13.12.2020

Re: ...

gedza.73
jooscout


Mislim da je vrlo bitno da struka uporno, bez izazivanja panike, histerije, nadmenosti, dokumentovano i strpljivo objašnjava narodu ono što joj je inače posao.

Hteo ne hteo ponekad zakačim na tv pojedine naše zdravstvene radnike koji s ogromnom dozom patetike pričaju svom 'teškom' poslu. Taj segment mene najmanje zanima niti me interesuje niti vidim vezu sa vakcinacijom i pandemijom.


Pa moraš da razumeš da im nije svejedno što će oni da rade po 12 sati u pandemiji, da zaražavaju ne sebe, ajd poziv se bira, nego i svoje, dok neko lupeta i ide na okupljanja bilo koje vrste.

A komunikacija je jako bitna, i to je veština koja nije u srazmeri sa količinom znanja, nema je svako. Pa i tokom školovanja, imaš vešte predavače i možda, uspešnije u datoj oblasti a koji ne umeju da prenesu. Koliko su opasni nadmeni, opasni su i klovnovi. A histerija je najgora.
gedza.73 gedza.73 13:34 13.12.2020

Re: ...

jooscout
koji izgleda kao Rus, ruski mu maternji bio do smrti) tamo 50.-ih došao u tazbinu

Relativno skoro smo saznali da bratu iz uže familije baba bila Ukrajinka. Jedna divna žena koju je život namučio. S druge strane (moja baba) smo imali Poljakinju u porodici. Meni je to baš lepo.
gedza.73 gedza.73 13:43 13.12.2020

Re: ...

jooscout
Koliko su opasni nadmeni, opasni su i klovnovi. A histerija je najgora.

Saglasan. Ali je posao i argumentima sprečiti klovnove (među kojima se pojavljuju i medicinski radnici što stvara dodatnu zabunu) da šire lažne vesti.
Pa moraš da razumeš da im nije svejedno što će oni da rade po 12 sati u pandemiji

Da nije kamionidžija, kapetana brodova, dizaličara, inženjera i običnih radnika teško da bi oni sami imali sa čime da rade 12 sati. Retko kad zovu šofere, rudare, ložače ili čistačice na tv da pričaju o teškoćama svog posla.
EDIT
Daleko od toga da pravim, ili da sam za, uranilovku nego svako svoj krst treba da nosi sa dozom dostojanstva.

dok neko lupeta i ide na okupljanja bilo koje vrste.

Da parafraziram Radišu s čačkalicu iz Svilajnac 'njiovo je da seru a naše je da edukujemo'
maksa83 maksa83 13:52 13.12.2020

Re: ...

Ja stvarno ne znam kako Vrabac živi sa tim.

A vidi to na Bulbulderu se teško može zvati život...
gedza.73 gedza.73 14:09 13.12.2020

Re: ...

crossover
Бугарин.

Samo još jedna balkanska priča
Блаже Конески је био утемељивач и један од кодификатора македонског књижевног језика

Рођен је у селу Небрегово близу Прилепа, у српској породици као Благоје Љамевић.

Припада роду Љамевци чија је крсна слава Никољдан. Његов ујак је био познати српски четнички војвода у Старој Србији, Глигор Соколовић.... Због почетка Другог светског рата напушта Југославију и наставља студије филологије у Софији. Након ослобођења, активно се укључује у стандардизовање македонског језика. Саставио је правопис македонског књижевног језика, а такође је био уредник Речника македонског језика. Оснивач је студија македонистике на Скопском универзитету (од 1958. до 1960. је био ректор овог универзитета)


Глигор Соколовић
Прославио се још као сасвим млад, када је убио Али-Агу, обесног Турчина из Црнилишта који је у то време злостављао српски народ на подручју Старе Србије...
Боравећи у Београду, војвода Глигор Соколовић је пришао новооснованој Српској четничкој организацији и убрзо образовао чету коју је у јесен 1904. одвео је у Прилепски крај. Учествовао је у скоро свим великим борбама српских четника и чета ВМРО-а

Zanimljiva kombinacija odela i oznake na kapi, kao i priče o Bugarskom komitetu, ponašanju nekih na jednoj ili drugoj strani (sve kombinacije na svim stranama) tokom sukoba i masakra po selima





vrabac_onaj vrabac_onaj 14:33 13.12.2020

Re: ...

gvozden1

maksa83



A bre Škije, nemo se zaebavate vi sa mene!

Slučaj Keljmendi
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:36 13.12.2020

Re: ...

gvozden1

Vrabac, da ne preteramo?)


Ma bre valjamo se od smeha i žena i ja.

Mislim, onaj Lionac, to je već drugo, a blizu mi je tako reć' pod rukom, da ne kažem čakijom...
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:37 13.12.2020

Re: ...

alselone
Vrabac, da ne preteramo?)

Vrabac vam je na Fruskoj Gori iliti vojvođanskim Prokletijama.


Prijalo, pri-ja-lo.
Treba ponoviti.
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:41 13.12.2020

Re: ...

jooscout


Ma da je ko vrabac ni po jada, možeš ko ja (na isti način smo ALbanci, ako sam lepo ispratila njegovu genealogiju, da vidiš kad ispadne da smo rod rodjeni)pa da nikad više ne praviš picu i gruzijski leba.


Sestro draga, prelažem za početak da tražimo autonomiju ovde na blogu. Posle ćemo da vidimo šta dalje, eno ga Pajić, nudi se nešto da pomogne.
alselone alselone 14:44 13.12.2020

Re: ...


Prijalo, pri-ja-lo.
Treba ponoviti.


Tebi je prijalo Šipac, ja sam se okretao sve vreme.

Prvo i prvo, kaže mi "samo ti hodaj napred, ja ću iza". Bugarsko-šiptarski način, samo sam se za kamom osvrtao. Reko, kad potegne makar da mu vidim oči.

Onda od tri sata šetnje, dva o Kučima. Te kako su fini, te kako su ga dočekali (!), te izneli mu kajmaka, te rakije, te došao u sred noći preko neobeležene granice...

Prozelitizam braćo, ne znam šta bih vam rekao.

vrabac_onaj vrabac_onaj 14:46 13.12.2020

Re: ...

alselone


Tebi je prijalo Šipac, ja sam se okretao sve vreme.

Prvo i prvo, kaže mi "samo ti hodaj napred, ja ću iza". Bugarsko-šiptarski način, samo sam se za kamom osvrtao. Reko, kad potegne makar da mu vidim oči.

Onda od tri sata šetnje, dva o Kučima. Te kako su fini, te kako su ga dočekali (!), te izneli mu kajmaka, te rakije, te došao u sred noći preko neobeležene granice...

Prozelitizam braćo, ne znam šta bih vam rekao.



Klimenti ne Kuči. Sve si pomešao.
alselone alselone 14:47 13.12.2020

Re: ...

A bre Škije, nemo se zaebavate vi sa mene!

Slučaj Keljmendi


Evo opet on o svojim šehidima. Šta mi dozvoljavamo, e, dok je Slobo bio živ znalo se da može samo ušećerene jabuke na kirbajima i crne-bele-semenke-sport-za-zube.
alselone alselone 14:47 13.12.2020

Re: ...

Klimenti ne Kuči. Sve si pomešao.


Od straha!
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:49 13.12.2020

Re: ...

alselone


Evo opet on o svojim šehidima.


Ti su poturice. Te ne voljem.
alselone alselone 14:58 13.12.2020

Re: ...

Ti su poturice. Te ne voljem.



Bez zezanja, hvala ti na druženju, super smo se ispričali. Valja ponoviti.

Često pričamo kako IT sleng ima stalno neke nove termine. Kod nas je sada hit key takeaways. Znači, nije kratak zapisnik za sastanka, nego su key takeaways.

Key takeaway apsolutno mi je bio da mi ljudi imamo u Srbiji prašumu. Šumu koja se klasifikuje kao prašuma. Zove se vinatovača. Ja moram tamo otići čim pre.
maksa83 maksa83 15:45 13.12.2020

Re: ...

vrabac_onaj
alselone
Vrabac, da ne preteramo?)

Vrabac vam je na Fruskoj Gori iliti vojvođanskim Prokletijama.


Prijalo, pri-ja-lo.
Treba ponoviti.

Ako, ako. Samo se probude jedno jutro a Dunavska se zove Šetaljište Madljen Oljbrajt. Čarlivoje trlja oči, zoba kačamak i viče Dogodine u Senti!
alselone alselone 15:52 13.12.2020

Re: ...

Ako, ako. Samo se probude jedno jutro a Dunavska se zove Šetaljište Madljen Oljbrajt. Čarlivoje trlja oči, zoba kačamak i viče Dogodine u Senti!


A poslastičarnica Carigrad prestane da nudi caherice, krempite, šampite i čokoladne bombice, nego drito bakljav, tuljumb i ušećerene jabuke.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:54 13.12.2020

Re: ...

alselone


Key takeaway apsolutno mi je bio da mi ljudi imamo u Srbiji prašumu. Šumu koja se klasifikuje kao prašuma. Zove se vinatovača. Ja moram tamo otići čim pre.


Probaću negde da ti iskopam trekove (.gpx Garmin format ali možeš da ih konvertuješ u šta hoćeš), trebalo bi da ih imam na nekom bekapu. Doduše stari su nekih 12-13 godina, tako da može da se desi da tamo gde je bila staza sada bude neki trnjak ili čak mlada šuma.

Nego, sad ponovo čitam i smejem se
samo sam se za kamom osvrtao. Reko, kad potegne makar da mu vidim oči.


Ne znam da li da ti kažem, ali stvarno sam je imao sa sobom :)
Naime čakiju, čeonu lampu, astrofoliju i kapu nikada ne vadim iz ranca (nekada je u rancu stajala i bivak vreća kao obavezni deo).
Sad zamišljam da sam zastao da nešto izvadim i ona ispala.
A znaš kakva je, lepo naoštrena, dlaku seče na pola...

maksa83 maksa83 15:55 13.12.2020

Re: ...

A poslastičarnica Carigrad prestane da nudi caherice, krempite, šampite i čokoladne bombice, nego drito bakljav, tuljumb i ušećerene jabuke.

Ok, ok ... biće i pozitivnih pomaka.
alselone alselone 15:58 13.12.2020

Re: ...

Probaću negde da ti iskopam trekove (.gpx Garmin format ali možeš da ih konvertuješ u šta hoćeš), trebalo bi da ih imam na nekom bekapu. Doduše stari su nekih 12-13 godina, tako da može da se desi da tamo gde je bila staza sada bude neki trnjak ili čak mlada šuma.


Ajde ako možeš, bio bih ti zahvalan. Sada guglam i ne mogu da pronađem.
Sa druge strane pronašao sam par solidnih smeštaja u kraju, ozbiljno se ložim da probam to i pre proleća. Ali dobro, možda me pusti. Idem na skijanjac za dve nedelje pa se možda tamo izdivljam pa se smirim. A možda i ne.

Ne znam da li da ti kažem, ali stvarno sam je imao sa sobom :)
Naime čakiju, čeonu lampu, astrofoliju i kapu nikada ne vadim iz ranca (nekada je u rancu stajala i bivak vreća kao obavezni deo).
Sad zamišljam da sam zastao da nešto izvadim i ona ispala.
A znaš kakva je, lepo naoštrena, dlaku seče na pola...


Imao sam i ja.

Bez zezanja, to me je naučio drugar planinar koji mi je pokazivao staze. Rekao mi prvo da nikad ne idem sam u planinu, što radim jebiga, i da uvek nosim nož, konopac (ne nosim), čokoladice (ne nosim). Tako da sam našao kompromis da idem sam i nosim nož. Ronilački, talijanski.
alselone alselone 15:59 13.12.2020

Re: ...

Ok, ok ... biće i pozitivnih pomaka.


Kako se grupišu oko viših ciljeva...
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:01 13.12.2020

Re: ...

alselone
Ok, ok ... biće i pozitivnih pomaka.


Kako se grupišu oko viših ciljeva...


Molio bih da se smajli sa šajkačom zameni smajlijem sa kečetom.
alselone alselone 16:04 13.12.2020

Re: ...

Molio bih da se smajli sa šajkačom zameni smajlijem sa kečetom.

Nema, al može ovo.
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:09 13.12.2020

Re: ...

alselone

, konopac (ne nosim)


Koj će ti moj konopac ?!
Mislim, prvo da razjasnimo šta je "konopac", pretpostavljam da nije štrik za veš :)
Penjačko uže ti definitivno ne treba na Fruškoj Gori, sem ako nećeš na ono krušljivo penjalište na Orlovom Bojištu.

Bonžita i ostali enerdži barovi (tipa Corny itd.) su daleko korisniji od čokoladica.

EDIT:
A to sam ili ne, sam uvek smatrao pitanjem ličnog izbora, samo da budeš svestan šta radiš i odgovornosti koju preuzimaš. Ja na primer nekad volim sam.
maksa83 maksa83 16:18 13.12.2020

Re: ...

Molio bih da se smajli sa šajkačom zameni smajlijem sa kečetom.

Da se (meni nesvojstveno, ali takva su vremena drugovi) uozbiljimo - Biljana Srbljanović u odbrani Ćirjakovića.

Biljanin napis je rekao bih uglavnnom dead on, sažet u ovoj rečenici sa kojom se 100% slažem:

--- seci ovde ---
Drugim rečima, pojedinac biva odstranjen, a mašinerija ostaje, svi oni koji su poništenog stvorili i upotrebili, ostaju netaknuti, poništeni ostaje ostrakizovan i gnevan, opasno pozledjen sa namerom da, kada već pada, u ambis sa sobom povuče sve.
--- seci ovde ---
alselone alselone 16:20 13.12.2020

Re: ...

Koj će ti moj konopac ?!
Mislim, prvo da razjasnimo šta je "konopac", pretpostavljam da nije štrik za veš :)
Penjačko uže ti definitivno ne treba na Fruškoj Gori, sem ako nećeš na ono krušljivo penjalište na Orlovom Bojištu.


To sam izignorisao kada mi je rekao, nisam se uplitao. Pošto sam znao da nikad neću kupovati štrikove. Mislim da je mislio na širi deo opreme, možda i grešim, nemam pojma zaprvo.

Bonžita i ostali enerdži barovi (tipa Corny itd.) su daleko korisniji od čokoladica.

Da, svakako. Ali meni su to sve čokoladice. Mada ne nosim nikad, više volim da idem i na prazan stomak i ne jedem ništa sat, sat i po posle, da dobro potrošim sve RAM zalihe pa malo i sa HDD-a. Jutros sam pred polazak pojeo bananu, kašičicu meda i par badema ubacio u kljun.

Ja na primer nekad volim sam.

Ja zapravo obožavam sam. Volim da se družim i divanim, sve je to u redu, ali tako ne vidiš pola zanimljivosti i lepota oko sebe. Jedino što nije baš bezbedno. Ne mislim samo na to da te izjedu vuci, možeš prosto da uganeš članak u delu šume u kom nema signala.
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:23 13.12.2020

Re: ...

maksa83
Molio bih da se smajli sa šajkačom zameni smajlijem sa kečetom.

Da se (meni nesvojstveno, ali takva su vremena drugovi) uozbiljimo - Biljana Srbljanović u odbrani Ćirjakovića.



Ćira je odavno odlepio (kao što već rekoh) a Biksi po običaju kenja. I to onako kvarno kako samo ona ume.
maksa83 maksa83 16:31 13.12.2020

Re: ...

Ćira je odavno odlepio (kao što već rekoh) a Biksi po običaju kenja. I to onako kvarno kako samo ona ume.

Šta je pogrešno rekla po tebi? Nisam fan, u principu ću u njen tekst ući naoštren da ga iznabadam, ali eto nisam uspeo. Meni je sve na mestu - a) tom čoveku treba pomoć (ono što sam ja onomad nazvao 'treba mu ljubav, da ga neko zagrli' bez ikakve ironije) i da su ga neke sile poturile za sopstvene ciljeve a onda se kurvinjski izmakle kad je po njemu pljusnulo. To je ukratko ono što piše tamo.
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:34 13.12.2020

Re: ...

alselone

Ne mislim samo na to da te izjedu vuci, možeš prosto da uganeš članak u delu šume u kom nema signala.


Da upravo to.
Otud ona astro folija pa i bivak vreća. Zamisli da sam se ja okliznuo i slomio nogu, dok bi ti otišao po pomoć (dobro zamisli da je neko drugi ne ja, normalno da bi Šipca ostavio da krepa),pa dok bi ta pomoć došla. A hladno je, vlažno.
Čeona lampa iz istih razloga, planiraš ti da se vratiš u toku dana, al jebiga možda se plan ne ostvari. Tako da i šetnja po pitomoj FG može da se pretvori
u horor, naročito u ovo doba godine.

A pusti užad, naročito ako ne znaš šta bi sa njima i kako se koriste, samo nepotreban teret, naročito na FG :)

A kažem ti to sam ili ne, je stvarno stvar izbora, sve dok si svestan rizika.
alselone alselone 16:34 13.12.2020

Re: ...

prazan stomak



Glede ovo braćo.


Jutro sam poranio do mesare, kupijo junećih kosti i močinga. Kosti se kuvaju od 8 jutros, samo je žena u jednom momentu odvadila deo i zakuvala sa močingom i povrćem. To me je dočekalo kao melem posle pešačenja. Kosti se kuvaju i dalje, 8+ sati.
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:37 13.12.2020

Re: ...

maksa83

Šta je pogrešno rekla po tebi?


"Oni koji su ga stvorili" su ona i njoj slični/bliski a ne Smajlovićka, bez ikakve namere da branim baba Ljiju.
alselone alselone 16:41 13.12.2020

Re: ...

Da upravo to.
Otud ona astro folija pa i bivak vreća. Zamisli da sam se ja okliznuo i slomio nogu, dok bi ti otišao po pomoć (dobro zamisli da je neko drugi ne ja, normalno da bi Šipca ostavio da krepa),pa dok bi ta pomoć došla. A hladno je, vlažno.
Čeona lampa iz istih razloga, planiraš ti da se vratiš u toku dana, al jebiga možda se plan ne ostvari. Tako da i šetnja po pitomoj FG može da se pretvori
u horor, naročito u ovo doba godine.

A pusti užad, naročito ako ne znaš šta bi sa njima i kako se koriste, samo nepotreban teret, naročito na FG :)

A kažem ti to sam ili ne, je stvarno stvar izbora, sve dok si svestan rizika.


Sve jasno i razumno. Moraću napuniti ranac bolje, sada nosim čaj i nož, kao neki plaćeni ubica iz doma za penzionere.
haklberi_tom haklberi_tom 17:05 13.12.2020

Re: ...

maksa83
vrabac_onaj
alselone
Vrabac, da ne preteramo?)

Vrabac vam je na Fruskoj Gori iliti vojvođanskim Prokletijama.


Prijalo, pri-ja-lo.
Treba ponoviti.

Ako, ako. Samo se probude jedno jutro a Dunavska se zove Šetaljište Madljen Oljbrajt. Čarlivoje trlja oči, zoba kačamak i viče Dogodine u Senti!

Meni u Vojvodini ne smeta ništa - osim autonomije.
A Banat volim, iz nekog neobjašnjivog razloga, da ću sledeće godine početi sa akvizicijom u okolini Opova - da kupim neku kućicu i formiram 'stalni rezervni položaj'.
Eventualno, može da uđe u konkurenciju nešto u 'tvom kraju' - pa do Koštunića.
haklberi_tom haklberi_tom 17:09 13.12.2020

Re: ...

maksa83
Molio bih da se smajli sa šajkačom zameni smajlijem sa kečetom.

Da se (meni nesvojstveno, ali takva su vremena drugovi) uozbiljimo - Biljana Srbljanović u odbrani Ćirjakovića.

Biljanin napis je rekao bih uglavnnom dead on, sažet u ovoj rečenici sa kojom se 100% slažem:

--- seci ovde ---
Drugim rečima, pojedinac biva odstranjen, a mašinerija ostaje, svi oni koji su poništenog stvorili i upotrebili, ostaju netaknuti, poništeni ostaje ostrakizovan i gnevan, opasno pozledjen sa namerom da, kada već pada, u ambis sa sobom povuče sve.
--- seci ovde ---

Po čemu je poznat taj Ćirjaković?!
maksa83 maksa83 17:09 13.12.2020

Re: ...

Sve jasno i razumno. Moraću napuniti ranac bolje, sada nosim čaj i nož, kao neki plaćeni ubica iz doma za penzionere.

Ponesi i taj kanapčić, možda ti neće trebati da od grane i noža praviš koplje da loviš ribu ali ćeš u krajnjoj liniji moći da vežeš ranac za granu a i ako iščašiš taj članak možeš da improvizuješ udlagu i odskakućeš do nekog lepog mesta na kome ti neće biti žao da te izedu životinje. I gnjurački nož nije nož za šumu, oni su obično flis tanki, nož za šumu mora da bude malo masivnije sečivo kojim možeš ako treba da iscepaš manje drvo i može da izdrži da ga nečim lupaš ako treba. U večitoj potrazi za idealnom sekirom ja sam u Okovu uzeo i jedno ovo. Nisam ga nosao nigde ali je zgodno za cepkanje manjeg drveta. Plus je takoreći umetničko delo sama za sebe.
maksa83 maksa83 17:10 13.12.2020

Re: ...

Meni u Vojvodini ne smeta ništa - osim autonomije.

E pa da ne brineš oko toga autonomija je aut, sad kad su primili iredentu odmah sledi secesija.
haklberi_tom haklberi_tom 17:12 13.12.2020

Re: ...

maksa83
Ćira je odavno odlepio (kao što već rekoh) a Biksi po običaju kenja. I to onako kvarno kako samo ona ume.

Šta je pogrešno rekla po tebi? Nisam fan, u principu ću u njen tekst ući naoštren da ga iznabadam, ali eto nisam uspeo. Meni je sve na mestu - a) tom čoveku treba pomoć (ono što sam ja onomad nazvao 'treba mu ljubav, da ga neko zagrli' bez ikakve ironije) i da su ga neke sile poturile za sopstvene ciljeve a onda se kurvinjski izmakle kad je po njemu pljusnulo. To je ukratko ono što piše tamo.

Ja nisam u stanju da postignem takvu 'objektivizaciju'.
Jer - je meni mnogo važnije ko kaže, nego šta kaže.
maksa83 maksa83 17:12 13.12.2020

Re: ...

A Banat volim, iz nekog neobjašnjivog razloga, da ću sledeće godine početi sa akvizicijom u okolini Opova - da kupim neku kućicu i formiram 'stalni rezervni položaj'.

I ja bih uvek išao na nešto u Vojvodini. Npr. onaj deo do Delibraltske peščare je čaroban, kao iz Hobita, a pošto pesak pokupi svu vodu suv ko barut dotle da nema komaraca.
maksa83 maksa83 17:14 13.12.2020

Re: ...

Ja nisam u stanju da postignem takvu 'objektivizaciju'.
Jer - je meni mnogo važnije ko kaže, nego šta kaže.

Ne znam zašto to često ističeš sa ponosom, meni je to prilično površno. Ljudi su mnogo kvarljivija roba od principa i činjenica.
alselone alselone 17:16 13.12.2020

Re: ...

I gnjurački nož nije nož za šumu, oni su obično flis tanki,

Ma kakvi tanak, evo vidi.


Nije ni gnjurački nož tanak, nego prilično čvrst. Ima i taj "čekić" deo na dršci, da možeš da razbiješ nešto ako treba.
alselone alselone 17:18 13.12.2020

Re: ...

U večitoj potrazi za idealnom sekirom ja sam u Okovu uzeo i jedno ovo. Nisam ga nosao nigde ali je zgodno za cepkanje manjeg drveta. Plus je takoreći umetničko delo sama za sebe.


Ovo je stvarno lepa sekira.
maksa83 maksa83 17:23 13.12.2020

Re: ...

Ovo je stvarno lepa sekira.

Sekirica, 30cm duga sve zajedno, 300gr. Ne bi je osetio okačenu na ranac.
haklberi_tom haklberi_tom 17:25 13.12.2020

Re: ...

maksa83
Sve jasno i razumno. Moraću napuniti ranac bolje, sada nosim čaj i nož, kao neki plaćeni ubica iz doma za penzionere.

Ponesi i taj kanapčić, možda ti neće trebati da od grane i noža praviš koplje da loviš ribu ali ćeš u krajnjoj liniji moći da vežeš ranac za granu a i ako iščašiš taj članak možeš da improvizuješ udlagu i odskakućeš do nekog lepog mesta na kome ti neće biti žao da te izedu životinje. I gnjurački nož nije nož za šumu, oni su obično flis tanki, nož za šumu mora da bude malo masivnije sečivo kojim možeš ako treba da iscepaš manje drvo i može da izdrži da ga nečim lupaš ako treba. U večitoj potrazi za idealnom sekirom ja sam u Okovu uzeo i jedno ovo. Nisam ga nosao nigde ali je zgodno za cepkanje manjeg drveta. Plus je takoreći umetničko delo sama za sebe.

Pogledao sam ovu stvarčicu koju si linkovao.
Dužina sekirčeta je 320 mm, 23 mm duže od A4 (duže) dimenzije.
To bi mi taman moglo stati u stalnu postavku u rancu, koja sada izgleda slično sledećem --- 20 maski, 20 higijenskih rukavica, 2 sprejića (gela) za dezinfekciju ruku, 2 papirne maramice, 2 vlažne maramice, lap top, usb hard, punjači za mobilni telefon (jbg. još uvek vučem jednu staru Nokijicu) kišobran, zimska kapa, mala torbica sa dokumentima, paricama, ključevima, sličicama dece i žene, vizit karte koje nikada (ali baš nikada) ne pogledam, osim onda kada ih dobijem, sendvič, jogurt Mladenovačke mlekare 'Granice', jabuka ... i slično.
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:27 13.12.2020

Re: ...


Ponesi i taj kanapčić, možda ti neće trebati da od grane i noža praviš koplje da loviš ribu ali ćeš u krajnjoj liniji moći da vežeš ranac za granu a i ako iščašiš taj članak možeš da improvizuješ udlagu i odskakućeš do nekog lepog mesta na kome ti neće biti žao da te izedu životinje.


Evo ga ovaj survajer, lovac-sakupljač.

Verovatno se u savetu mislilo na dinamičko penjačko uže 9-10mm koje je teško oko 4kg i nije pogodno za pravljenje zamki za dabrove.

Zavoj i gaza su naravno isto tako bitni (da Alse i to sam imao sa sobom danas :) ).

Neko statičko kanapče naravno ne može da bude na odmet dok nije teže od par stotina grama, mada ja više volim penjačke gurtne (tzv. šlinge) ali ih stvarno ne nosim kada idem na Frušku Goru.
haklberi_tom haklberi_tom 17:31 13.12.2020

Re: ...

maksa83
Ja nisam u stanju da postignem takvu 'objektivizaciju'.
Jer - je meni mnogo važnije ko kaže, nego šta kaže.

Ne znam zašto to često ističeš sa ponosom, meni je to prilično površno. Ljudi su mnogo kvarljivija roba od principa i činjenica.

Ne zna ni ja kako sam to uspeo.
Pokušaj i ti, siguran sam da ćeš uspeti.
alselone alselone 17:31 13.12.2020

Re: ...

Doooobro, ali kada već pričamo o tome, onda mi treba i pravi ranac. Trenutno nosim Thule tipičan gradski laptop ranac. Em je jako lep pa mi je greota da ga nosačim u šumu, em nema sve pregrade koje mi trebaju i ne kopča se oko struka.

Znam da je makso ranac-manijak a i ti nisi daleko, a pošto smo svi gikovi, da krenemo onda kako se pravi softver. Pre kodiranja tj. izbora ranca, hajde da definišemo requirements.

Daklem, koji su to requirements za planinarski ranac, za odlazak na planinu u jednom danu, eventualno jedno spavanje?
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:31 13.12.2020

Re: ...

maksa83
A Banat volim, iz nekog neobjašnjivog razloga, da ću sledeće godine početi sa akvizicijom u okolini Opova - da kupim neku kućicu i formiram 'stalni rezervni položaj'.

I ja bih uvek išao na nešto u Vojvodini. Npr. onaj deo do Delibraltske peščare je čaroban, kao iz Hobita, a pošto pesak pokupi svu vodu suv ko barut dotle da nema komaraca.


Ceo južni Banat je do jaja. Ja sam ove jeseni napravio nekoliko mnogo lepih tura biciklom.
omega68 omega68 17:37 13.12.2020

Re: ...

nikvet pn

Ja bih da pitam,čuo sam danas da paša i svastika imaju lovačke kerove pa je jedan valjda imao neku kereću koronu.Da li je moguće da oni mogu da imaju neki imunitet od tih kučića?
vcucko vcucko 17:41 13.12.2020

Re: ...

alselone


Ali meni su to sve čokoladice.

Ja zapravo obožavam sam. Volim da se družim i divanim, sve je to u redu, ali tako ne vidiš pola zanimljivosti i lepota oko sebe. Jedino što nije baš bezbedno. Ne mislim samo na to da te izjedu vuci, možeš prosto da uganeš članak u delu šume u kom nema signala.

Super, slažem se. Samo u tom slučaju (za nedobog) moraš imati u džepu/rancu neke, kako ih zoveš, čokoladice.
To je pod mus.
alselone alselone 17:43 13.12.2020

Re: ...

Super, slažem se. Samo u tom slučaju (za nedobog) moraš imati u džepu/rancu neke, kako ih zoveš, čokoladice.
To je pod mus.


Prošli put sam nosio trećinu pilava od prekjuče, pošto sam odlazak pre toga naišao na jednu napuštenu mađarsku vižlu, jako lepu ali mršavu da se rebra provide. Na nesreću nisam je sreo ponovo ali sam istresao paket na mestu gde smo se sreli.
maksa83 maksa83 17:46 13.12.2020

Re: ...

haklberi_tom
maksa83
Ja nisam u stanju da postignem takvu 'objektivizaciju'.
Jer - je meni mnogo važnije ko kaže, nego šta kaže.

Ne znam zašto to često ističeš sa ponosom, meni je to prilično površno. Ljudi su mnogo kvarljivija roba od principa i činjenica.

Ne zna ni ja kako sam to uspeo.
Pokušaj i ti, siguran sam da ćeš uspeti.

Neću, pre otpr. 20 godina sam imao sreće da se zateknem negde gde je jedan stariji i mudriji čika rekao jednom mlađem "E Pero, Pero, tako ti je to. Ko sledi muvu - završi na govnetu."

Na mene je to baš ostavilo utisak.
pecaros pecaros 17:49 13.12.2020

Re: ...

maksa83
Ovo je stvarno lepa sekira.

Sekirica, 30cm duga sve zajedno, 300gr. Ne bi je osetio okačenu na ranac.


Mada se ne vidi kako je tačno sekira uglavljena u držalje, verujem da nema neki poseban sigurnosni sistem. Iako sada to izgleda veoma čvrsto i solidno, sva je prilika da će sekira otkazati u nekoj od situacija kada ti zaista bude ustrebala. Malo jer se držalje rasuši, a više zato što se u praksi često ukaže potreba da se njome odradi nešto za šta nije dizajnirana,

Nego bih ja preventivno pokvario lep izgled nekom metalnom šipkom što se šrafi u držalje, a može i dve.
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:53 13.12.2020

Re: ...

pecaros
maksa83

Sekirica, 30cm duga sve zajedno, 300gr. Ne bi je osetio okačenu na ranac.


Mada se ne vidi kako je tačno sekira uglavljena u držalje, verujem da nema neki poseban sigurnosni sistem. Iako sada to izgleda veoma čvrsto i solidno, sva je prilika da će sekira otkazati u nekoj od, situacija kada ti zaista bude ustrebala. Malo jer se držalje rasuši, a više zato što se u praksi često ukaže potreba da se njome odradi nešto za šta nije dizajnirana,

Nego bih ja preventivno pokvario lep izgled nekom metalnom šipkom što se šrafi u držalje, a može i dve.


Jebeš ga Makso, bacaj tu sekiricu u trnje izgleda ju je pecaroš ukleo kao Čarli onu veliku onomad.
Kažem ti, bacaj to dok ne ispadne i sa njom neki belaj.
pecaros pecaros 17:56 13.12.2020

Re: ...

vrabac_onaj

Jebeš ga Makso, bacaj tu sekiricu u trnje izgleda ju je pecaroš ukleo kao Čarli onu veliku onomad.
Kažem ti, bacaj to dok ne ispadne i sa njom neki belaj.


Nije mi poznat slučaj velike sekire, ali malu često koristim, pa eto... A Maksa kako hoće.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:57 13.12.2020

Re: ...

vrabac_onaj
jooscout


Ma da je ko vrabac ni po jada, možeš ko ja (na isti način smo ALbanci, ako sam lepo ispratila njegovu genealogiju, da vidiš kad ispadne da smo rod rodjeni)pa da nikad više ne praviš picu i gruzijski leba.


Sestro draga, prelažem za početak da tražimo autonomiju ovde na blogu. Posle ćemo da vidimo šta dalje, eno ga Pajić, nudi se nešto da pomogne.


Ja sam se uvek pozicionirao kao zaštitnik slabih, potlačenih i anderreprezented ovde na blogu!
gedza.73 gedza.73 17:57 13.12.2020

Re: ...

pecaros
Mada se ne vidi kako je tačno sekira uglavljena u držalje

Vidi se.
gvozden1 gvozden1 17:59 13.12.2020

Re: ...

gedza.73
Mada se ne vidi kako je tačno sekira uglavljena u držalje

Vidi se.

Ko zna da gleda :)
pecaros pecaros 18:05 13.12.2020

Re: ...

gvozden1
gedza.73
Mada se ne vidi kako je tačno sekira uglavljena u držalje

Vidi se.

Ko zna da gleda :)


Da li je to preporuka da ne dira ništa?

Makso, kad dođe vreme, seti se ko ti je želeo dobro, a ko zlo.
omega68 omega68 18:06 13.12.2020

Re: ...

gedza.73

Zemo, evo ti malo materijala kad Brajović ponovo krene da nas uči o tajnama šumadijskim:

Ovde se da i čuti ono oko čega se mnogi istoričari u svojim istraživanjima spore. Porodica srpskog vožda je stalno menjala prezime. Postoje neka istraživanja da su se prezivali i Jovanović, a meštani nam kažu da to ne čudi- tako su zavaravali trag Turcima.

-I otac Karađorđa je bio hajduk. Nema ko od njih nije ubio nekog Turčina. Njega su Turci ubili kada su ga opkolili jer je sa izaslanicima Austrougarima hteo da diže bunu. Izdao ih je neki čovek iz sela Masloševo kod Stragara-pričaju meštani.

Austrougari su se razbežali, Srbi su pripucali. Svi su izginuli. Turci su kasnije pohvatali Austrougare i obesili ih.

Mnogo toga se može čuti u Zagorici. Divljoj i pitomoj. Baš kakvi su i ovdašnji ljudi. Ponosni Šumadinci ostavljeni tu u srcu Srbije da pamte i da kao amanet potomcima prenose priče o vojevanjima predaka.


LINK
gedza.73 gedza.73 18:09 13.12.2020

Re: ...

gvozden1
Ko zna da gleda :)

Kaži Huči

Nego kad nam se Pajke pojavio da mu kažem kako nije lepo smejati se tuđoj nesreći.

Two of President-elect Joe Biden’s top Cabinet picks played key roles in a clemency scandal that shook Los Angeles and Minnesota two decades ago, when the early release of a convicted cocaine trafficker raised complaints of political favoritism and drew sharp condemnations from prosecutors.

California Attorney General Xavier Becerra, whom Biden has announced he intends to nominate as health and human services secretary... who reached out to the White House about the sentence of Carlos Vignali Jr., whose father was a wealthy entrepreneur and major Democratic donor in California.

Prosecutors and the judge involved in Vignali’s case have said they were deeply troubled by what they saw as political influence employed to help a convicted drug dealer.

Američki zemunski klan

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:12 13.12.2020

Re: ...

Naime čakiju, čeonu lampu, astrofoliju i kapu nikada ne vadim iz ranca (nekada je u rancu stajala i bivak vreća kao obavezni deo).


Normalno, a nadam se da si samo zaboravio samolepljivu traku, onu sa armaturom. I mali kit za prvu pomoć.

Jesam pričao jednom kad je nekom drugaru u pećini otpao đon sa gojzerice (zapravo tu se, ako je pećina suva, obično nose neke dublje patike, jeftine, jer će pećina sve to brzo da pojede). Jedno sedam osam km od ulaza, znači bar osam sati teškog guženja, pentranja, prečkanja i provlačenja. To bez patike sa đonom ne može. I onda se većalo da ga tu ostavimo, odemo napolje, pa u najbliži gradić da mu kupimo par patika, pa nazad, to je brat bratu ceo dan da ovaj mora da sedi sam u mraku i u ladnom. I onda se neko setio da svi imamo skoč tejp, zamotali otpali đon na patiku, par puta do izlaza malo ojačali i izađe čovek živ i sa jednom zdravom patikom.



haklberi_tom haklberi_tom 18:12 13.12.2020

Re: ...

maksa83
haklberi_tom
maksa83
Ja nisam u stanju da postignem takvu 'objektivizaciju'.
Jer - je meni mnogo važnije ko kaže, nego šta kaže.

Ne znam zašto to često ističeš sa ponosom, meni je to prilično površno. Ljudi su mnogo kvarljivija roba od principa i činjenica.

Ne zna ni ja kako sam to uspeo.
Pokušaj i ti, siguran sam da ćeš uspeti.

Neću, pre otpr. 20 godina sam imao sreće da se zateknem negde gde je jedan stariji i mudriji čika rekao jednom mlađem "E Pero, Pero, tako ti je to. Ko sledi muvu - završi na govnetu."

Na mene je to baš ostavilo utisak.

Nisam ovo najbolje razumeo?
Molim pojašnjenje!

gedza.73 gedza.73 18:12 13.12.2020

Re: ...

pecaroš
Da li je to preporuka da ne dira ništa?

Jednom me jedan lik ubeđivao da na nečemu nešto stoji pogrešno. Rek'o 'brale evo sad zovem u fabriku da tražim glavnog inženjera i kažem mu kako njegova švapska fabrika nema pojma a da lik koji stoji pored mene tvrdi da hiljade komada nečega je pogrešno napravljeno.

Kad se Maksa vrati neka kaže da li ima neki rascepka u čelu držalje.
haklberi_tom haklberi_tom 18:17 13.12.2020

Re: ...

pecaros
maksa83
Ovo je stvarno lepa sekira.

Sekirica, 30cm duga sve zajedno, 300gr. Ne bi je osetio okačenu na ranac.


Mada se ne vidi kako je tačno sekira uglavljena u držalje, verujem da nema neki poseban sigurnosni sistem. Iako sada to izgleda veoma čvrsto i solidno, sva je prilika da će sekira otkazati u nekoj od, situacija kada ti zaista bude ustrebala. Malo jer se držalje rasuši, a više zato što se u praksi često ukaže potreba da se njome odradi nešto za šta nije dizajnirana,

Nego bih ja preventivno pokvario lep izgled nekom metalnom šipkom što se šrafi u držalje, a može i dve.

Uhhhhh!
Kako se to mnogi pre tebe nisu dosetili?
Kajlanje se radi sa drvenim kajlicama u ušicama.
Sadašnja moda je da se ukuca cevčica prečnika cca 10 do 15 mm, debljine zida cca 1 mm, dužine nekoliko cm.
Naravno, nije loše, povremeno, da se sekirica izvadi iz kompleta i stavi u vodu - da malo 'nabrekne'.
pecaros pecaros 18:17 13.12.2020

Re: ...

gedza.73

Kad se Maksa vrati neka kaže da li ima neki rascepka u čelu držalje.




Idi, begaj. Rascepka. A ja mislio ti ozbiljan.

Uostalom, ja sam rekao. Haug.
gvozden1 gvozden1 18:20 13.12.2020

Re: ...


Kad se Maksa vrati neka kaže da li ima neki rascepka u čelu držalje.

Elipsastog oblika :)

Najčešće su takve.

A da, držalice ovog oblika jesu nezahvalne za pričvršćivanje, može se desiti da olabavi a onda spada.
Ne postoji način da se to reši bolje, rascepka je sasvim dovoljno osiguranje.
Navarivanje dodataka pa šrafljenje takođe nije sigurno koliko se čini.

Ako je držalica napravljena od dovoljno suvog drveta nema problema, a ako je od sirovog rasklimala bi se još u radnji.

Ali, pričamo o sekirici od 30 cm jbt.
pecaros pecaros 18:28 13.12.2020

Re: ...

gvozden1

Ali, pričamo o sekirici od 30 cm jbt.


Upravo o tome pričam. Najčešće dođeš u situaciju da s njom odradiš posao koji malo prevazilazi njene moći, pa je umatiš načisto. Kak'a rascepka, kakvi bakrači. Ali kad je ojačam, čak i takva umlaćena može da posluži.
gedza.73 gedza.73 18:32 13.12.2020

Re: ...

Zemo, evo ti malo materijala kad Brajović ponovo krene da nas uči o tajnama šumadijskim:

nije sporno da su ljudi ovde dolazili (da su nalazili groblja ljudi koji su pre toga verovatno prešli u današnju Vojvodinu) da je među njima bilo iz raznih krajeva, različitih veroipsovesti, različitih plemena, mnogih mešanja, ukrštanja ali je ona konstrukcija pomalo nategnuta.
S obzirom da nema tačnih podataka i da se sve oslanja na predanja svaka verzija možda ima zrnce istine.
vrabac_onaj vrabac_onaj 18:35 13.12.2020

Re: ...

srdjan.pajic

Normalno, a nadam se da si samo zaboravio samolepljivu traku, onu sa armaturom.


Pazi kada jesam, jebiga za(h)rdžah...

A čudo je šta sve sa tom trakom može da se uradi. Pazi kada smo mi čak pri nekim tehnjičarenjima skajhukove dodatno njome pričvršćivali na stenu

Dobro me podseti, moram da kupim par koturova, mislim da ovo što imam u zalihama više nije ni za q.

I mali kit za prvu pomoć.


Ma dobro, to se podrazumeva. Spomenuh posle.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana