Zabava

Sumnjivi nacionalni junaci: Skenderbeg i Karađorđe

Predrag Brajovic RSS / 01.12.2020. u 22:55

Почнимо од старијег: Бранило, Јован, Станиша, Репош, Константин... ко фали у овом низу? Фали Ђурађ Кастриоти, познатији као Скендербег, највећи хришћански Албански јунак и борац против Турака, коме су прва двојица деда и отац а последња тројица рођена браћа. Ђурађов отац Јован и брат Репош умрли су у Хиландару, у Арбанашком пиргу (кули), у првој половини 15. века. Године 1431. умире Репош, што Хиландарска хроника бележи као смрт "Илирског војводе", а 1437. умире Скендербегов отац Јован, под својим монашким именом Јоаким. Обојица су као православни хришћани сахрањени у манастиру у ком су и живели. Имена Скендербегових предака и браће и њихова религија упућују на његово несумњиво и Словенско-Српско порекло. Скендербег је сахрањен у Албанији у Цркви Светог Николе у Љешу.


А Карађорђе? Андрија Лубурић, историчар и етнограф близак двору Карађорђевића, пред рат је објавио чланак у ком наводи да је деда Карађорђа војвода Јован Ђин Мараш из католичког Албанског племена Климента. Део тог католичког племена избегао је пред Турцима пратећи Српског патријарха Арсeнија IV, који их је заједно са Србима повео на север. Карађорђев предак, бележи Лубурић, једно време боравио је у околини Сјенице, у селу Жабран, а потом стигао даље, до Рудника, одакле је Клименте 1738. протерала војска Босанског везира Али-паше. Арбанашки родослов Карађорђа потврдио је и Француским војним изасланицима Карађорђев поверљиви човек код Наполеона Раде Вучинић. Краљ Александар признавао је ово своје порекло, и причао да су при преласку кроз Албанију краља Петра и Србе, као своје саплеменике, Клименте својом речју штитили од других племена.


И? И ништа. Ништа друго нисам хтео рећи.




Komentari (1097)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shmoo shmoo 23:27 03.12.2020

Re: Počelo je...

solo

p.s Pitanje za tebe Taso(voliš pitanja) a i za druge:

Kome se žuri,zašto ili šta se iza brda valja?




Гледамо својевремено мој деда и ја кроз прозор њиховог, бабиног и дединог, стана, угао Гундулићевог венца и Павла Папа испод Бајлонијеве пијаце, сркућемо кафицу (деда био мајстор за кување кафе), зачурили цигаре што би рекле његове Нишлије... Деда пушио Супер филтер, смрдела цигара к'о да си запалио пачја говна, али нема везе, уживамо... И ћутимо, к'о што смо ћутали нас двојица када смо ишли заједно на пецање...

У једном моменту деда реши да проговори:

"Ди, бре, жури сав овај народ? Па сви ћемо да стигнемо тамо где треба."

Деда се упокојио априла 1995. у својој 92. години.






solo solo 08:09 04.12.2020

Re: Počelo je...

"Ди, бре, жури сав овај народ? Па сви ћемо да стигнемо тамо где треба."


Lako je tebi,radiš od kuće.

docsumann docsumann 11:52 04.12.2020

Re: Počelo je...

"Ди, бре, жури сав овај народ? Па сви ћемо да стигнемо тамо где треба."


to me podsjeti na jednu pjesmu Č. Bukovskog, gdje on posmatrajući kolone automobila na auto-puta, komentariše - neki idu u jednom, drugi u kontra smjeru, jedni od njih mora da voze u pogrešnom pravcu (parafrazirano)
shmoo shmoo 22:38 04.12.2020

Re: Počelo je...

solo
"Ди, бре, жури сав овај народ? Па сви ћемо да стигнемо тамо где треба."


Lako je tebi,radiš od kuće.




Па шта ћу ти ја...

Што се ниси чколовао као и ја, па би сада и ти радио од куће.... И имао летњи и зимски распуст, а не годишњи одмор.

А овако, риљај, Лазо!





shmoo shmoo 17:11 05.12.2020

Re: Počelo je...

docsumann
"Ди, бре, жури сав овај народ? Па сви ћемо да стигнемо тамо где треба."


to me podsjeti na jednu pjesmu Č. Bukovskog, gdje on posmatrajući kolone automobila na auto-puta, komentariše - neki idu u jednom, drugi u kontra smjeru, jedni od njih mora da voze u pogrešnom pravcu (parafrazirano)




Да није случајно то из оне збирке где има и оно:


Руже расту као фашисти.









Paris

never
even in calmer times
have I ever
dreamed of
bicycling through that
city
wearing a
beret

and
Camus
always
pissed
me
off.






gedza.73 gedza.73 13:16 04.12.2020

Junaci


Možda bi trebali malo više da pričamo o pozitivnim primerima


UComing from the Serbian capital Belgrade.

Ono Bikes is an independent custom e-bike and bicycle manufacturer from Belgrade, Serbia. The bikes they make are not only solid and reliable, but outrageously stylish as well. Handcrafted in order to meet their customers’ individual needs, the bikes by default fit them perfectly, which also means each produced piece is unique.



haklberi_tom haklberi_tom 18:49 04.12.2020

Da!

Za gitaristu Maksu, negovog mačka - i ostalo veselo društvo!

haklberi_tom haklberi_tom 18:55 04.12.2020

Da!

Za doksumanutoga, novu vladu - i ostalo veselo društvo!

haklberi_tom haklberi_tom 19:10 04.12.2020

Da!

Za soloa i ostalo veselo društvo!

haklberi_tom haklberi_tom 19:51 04.12.2020

Da!

Jedna za gospodina gedžu, hučija - i sve naše!

NNN NNN 20:09 04.12.2020

Јован Ђин Мараш

Ovo "Đin" vuče i na neko kinesko poreklo
a možda je i Điniđić potomak Karađorđa

Karađorđe je imao 2/3 veka da se dovoljno posrbi
(mislim, posadi Kineza u Šumadiju i ubrzo će blagotvorno da deluje


...dok je Skenderbeg Srbenda 1/1
o ovaj "njegov" orao je u stvari naš



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:46 05.12.2020

Re: Јован Ђин Мараш

o ovaj "njegov" orao je u stvari naš

Није.
Он је из Византије, ми смо га одатле узели.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Double-headed_eagle
magnus magnus 17:59 06.12.2020

Re: Јован Ђин Мараш

Nije baš da nema Japanaca pravoslavaca , mi imamo jednog u parohiji ,Jokohamljanjina Jovana , završio teologiju na sv.Vladimiru NY i sociologiju u Tokiju. Nego kad se već čude "katoličnosti crkve ", čudo kako niko nije pitao što će jevrejinu episkopu japanac đakon
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:41 04.12.2020

Jel neko ovde...

...imao priliku da boravi među Kliimentima, u njihovoj originalnoj postojbini?

Ja na primer čak i spavao visoko u planini kod jedne porodice u katunu. Nekih pet-šest kilometara u dubini Albanije. Granicu naravno prešao ilegalno tj. van prelaza, samo prešao preko brda. Osećao sam se apsolutno bezbedno.

Taj planinski masiv, jer u suštini je to jedan masiv samo se severni deo zove Prokletije, nastanjuju uglavnom tri plemena Vasojevići, Kuči i Klimenti i njihova istorija je veoma isprepletana. Koliko su ratovali među sobom (uglavnom oko pašnjaka) toliko su se venčavali, kumili itd. Često su se zajedno dizali na Turčina.

Davno je još Cvijić napisao da su Klimenti prelaz od Albanaca ka Srbima a Kuči (koji su danas među najtvrđim Srbima u CG) prelaz od Srba ka Albancima. Mada, ni Vasojevići tu nisu čisti

I stvarno, ja ne znam šta bi sad sve ovo trebalo da znači? Na primer gotovo je sigurno da je, gledano onako patrijarhalno po direktno muškoj liniji, neki moj daleki predak bio Šiptar. Naime, dobar deo bratstava crnogorskog plemena Ceklin je albanskog porekla.

I šta sad? Vrabac Šiptar?
Dobro.

P.S.
Ma da, Šiptar nego šta! Zato sam se onako bezbedno osećao na Prokletijama u nekoj vukojebini nebu pod oblake. Nanjušilo đubre da je među svojima, nema druge.
Važi.
gvozden1 gvozden1 22:22 04.12.2020

Re: Jel neko ovde...

I stvarno, ja ne znam šta bi sad sve ovo trebalo da znač

A rekao bi čovek, ozbiljni ljudi.

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:34 04.12.2020

Re: Jel neko ovde...

Ja na primer čak i spavao visoko u planini kod jedne porodice u katunu. Nekih pet-šest kilometara u dubini Albanije. Granicu naravno prešao ilegalno tj. van prelaza, samo prešao preko brda. Osećao sam se apsolutno bezbedno.


A nas su u Prilepu, u JNA, desetari (glupi martovci, ko bi drugi) plašili da ako zaspimo na straži doći će lokalni Albanci da nas pokolju (što se, navodno, po njihovoj priči i desilo par godina ranije, cenim da su ih tako naložili njihovi desetari septembarci).





freehand freehand 22:40 04.12.2020

Re: Jel neko ovde...

srdjan.pajic
Ja na primer čak i spavao visoko u planini kod jedne porodice u katunu. Nekih pet-šest kilometara u dubini Albanije. Granicu naravno prešao ilegalno tj. van prelaza, samo prešao preko brda. Osećao sam se apsolutno bezbedno.


A nas su u Prilepu, u JNA, desetari (glupi martovci, ko bi drugi) plašili da ako zaspimo na straži doći će lokalni Albanci da nas pokolju (što se, navodno, po njihovoj priči i desilo par godina ranije, cenim da su ih tako naložili njihovi desetari septembarci).






U svakom graničnom odseku postojala je po jedna karaula u kojoj su oni od preko (u mom slučaju Albanci) sve poklali. Kod nas je to bila napuštena karaula Kravari.

Pa kad već pominjem karaulu ("ako ste to hteli da me pitate" "Nisam" "Hvala vam na tom pitanju" ) u leto '83 naš granični odsek dobio je novu karaulu na Fraskanjelu. Fraskanjel je brdo oko koga Bojana pravi petlju kao slovo omega, pa kad si na njemu Albanija ti je sa tri strane a samo iza Jugoslavija. Mislim da je to bila prva karaula sa solarnim panelima.
freehand freehand 22:44 04.12.2020

Re: Jel neko ovde...

I šta sad? Vrabac Šiptar?
Dobro.

Pod pretpostavkom da se ispostavi kao tačno - kakvog bi to uticaja imalo na bilo šta u tvom životu?
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:45 04.12.2020

Re: Jel neko ovde...

freehand
I šta sad? Vrabac Šiptar?
Dobro.

Pod pretpostavkom da se ispostavi kao tačno - kakvog bi to uticaja imalo na bilo šta u tvom životu?


To je 90% tačno, ako je verovati crkvenim knjigama i rodoslovima.

Nikakvog.
vrabac_onaj vrabac_onaj 22:50 04.12.2020

Re: Jel neko ovde...

vrabac_onaj
freehand
I šta sad? Vrabac Šiptar?
Dobro.

Pod pretpostavkom da se ispostavi kao tačno - kakvog bi to uticaja imalo na bilo šta u tvom životu?


To je 90% tačno, ako je verovati crkvenim knjigama i rodoslovima.

Nikakvog.


Mislim, ja to znam skoro 20 godina.

Србин био, Србин ост'о.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:54 04.12.2020

Re: Jel neko ovde...

Све си рекао исправно.
Е, па ово моје је као мамац, да се на њега ухвати ко се ухвати.
И надам се да напокон барем неко нешто прозбори о Србин-Скендербегу. Он никоме не боде очи.
alselone alselone 22:59 04.12.2020

Re: Jel neko ovde...

И надам се да напокон барем неко нешто прозбори о Србин-Скендербегу. Он никоме не боде очи.


Ja mislim da je to zato, ne što svi misle "pa naravno da je Srbin o tome nema šta pričati jer su svi Srbi od ameba", nego da niko ne misli kako je on zapravo bio Srbin.
freehand freehand 23:02 04.12.2020

Re: Jel neko ovde...

vrabac_onaj
vrabac_onaj
freehand
I šta sad? Vrabac Šiptar?
Dobro.

Pod pretpostavkom da se ispostavi kao tačno - kakvog bi to uticaja imalo na bilo šta u tvom životu?


To je 90% tačno, ako je verovati crkvenim knjigama i rodoslovima.

Nikakvog.


Mislim, ja to znam skoro 20 godina.

Србин био, Србин ост'о.
Nešto kao Amerikanac? Ili dobrovoljno asimilovan?
Za mene je svaki čovek ono kako se sam izjašnjava. Razmišljajući kako bih se osećao ili reagovao u istoj situaciji mislim da bih dao neki sličan odgovor. Ili možda nešto kao Srbin albanskog porekla. U svakom slučaju ni to ne bih izbegavao.

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:06 04.12.2020

Re: Jel neko ovde...

freehand
srdjan.pajic
Ja na primer čak i spavao visoko u planini kod jedne porodice u katunu. Nekih pet-šest kilometara u dubini Albanije. Granicu naravno prešao ilegalno tj. van prelaza, samo prešao preko brda. Osećao sam se apsolutno bezbedno.


A nas su u Prilepu, u JNA, desetari (glupi martovci, ko bi drugi) plašili da ako zaspimo na straži doći će lokalni Albanci da nas pokolju (što se, navodno, po njihovoj priči i desilo par godina ranije, cenim da su ih tako naložili njihovi desetari septembarci).






U svakom graničnom odseku postojala je po jedna karaula u kojoj su oni od preko (u mom slučaju Albanci) sve poklali. Kod nas je to bila napuštena karaula Kravari.

Pa kad već pominjem karaulu ("ako ste to hteli da me pitate" "Nisam" "Hvala vam na tom pitanju" ) u leto '83 naš granični odsek dobio je novu karaulu na Fraskanjelu. Fraskanjel je brdo oko koga Bojana pravi petlju kao slovo omega, pa kad si na njemu Albanija ti je sa tri strane a samo iza Jugoslavija. Mislim da je to bila prva karaula sa solarnim panelima.


Idi, bre, kako si krenuo sa pričom o toj isturenoj i opkoljenoj karauli, mislio sam da su na kraju došli noću Albanci i sve vas poklali... kad ono solarni paneli...

vrabac_onaj vrabac_onaj 23:08 04.12.2020

Re: Jel neko ovde...

Ili možda nešto kao Srbin albanskog porekla.




Od pre nekih 700-800 godina?

Pa pre bih onda rekao "Srbin hrvatskog porekla", pa čak i slovenačkog, majčini geni nisu ništa manji bitni, a ta strana je daleko bliža.
Nemoj biti toliko konzervativan, da ne kažem, toliki desničar.
maksa83 maksa83 23:11 04.12.2020

Re: Jel neko ovde...

Ili možda nešto kao Srbin albanskog porekla.

Slučajni Albanac?
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:14 04.12.2020

Re: Jel neko ovde...

maksa83
Ili možda nešto kao Srbin albanskog porekla.

Slučajni Albanac?


I Hrvat, Hrvat!
Ustaša zakrvavljenih očiju!
alselone alselone 23:14 04.12.2020

Re: Jel neko ovde...

Goranac.
freehand freehand 23:15 04.12.2020

Re: Jel neko ovde...

mislio sam da su na kraju došli noću Albanci i sve vas poklali...

Prvi put. Posle smo bili budni na straži.
freehand freehand 23:16 04.12.2020

Re: Jel neko ovde...

vrabac_onaj
Ili možda nešto kao Srbin albanskog porekla.




Od pre nekih 700-800 godina?

Pa pre bih onda rekao "Srbin hrvatskog porekla", pa čak i slovenačkog, majčini geni nisu ništa manji bitni, a ta strana je daleko bliža.
Nemoj biti toliko konzervativan, da ne kažem, toliki desničar.

Ne razumem opaske.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:30 04.12.2020

Re: Jel neko ovde...

alselone
Goranac.


E ne bih imao ništa protiv, ali nismo se vrzmali tamo ka Mačedoniji. Dinarsko gorje, uglavnom. Mislim, ona ćaletova strana.
alselone alselone 06:06 05.12.2020

Re: Jel neko ovde...

vrabac_onaj
alselone
Goranac.


E ne bih imao ništa protiv, ali nismo se vrzmali tamo ka Mačedoniji. Dinarsko gorje, uglavnom. Mislim, ona ćaletova strana.


gordanac.
vrabac_onaj vrabac_onaj 08:10 05.12.2020

Re: Jel neko ovde...

alselone


gordanac.


E sad si stvarno preterao. Nemoj da si tako surov, uvrediću se.
haklberi_tom haklberi_tom 09:31 05.12.2020

Re: Jel neko ovde...

maksa83
Ili možda nešto kao Srbin albanskog porekla.

Slučajni Albanac?

Suši.
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:18 05.12.2020

Re: Jel neko ovde...

haklberi_tom
maksa83
Ili možda nešto kao Srbin albanskog porekla.

Slučajni Albanac?

Suši.


Slučajni Japanac.
Ali avaj, nisam neki poklonik sušija.
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:37 05.12.2020

Деда, деда, баш си...

Него да илуструјемо, пошто каже овако:


Братства племена Цеклин
.............................

„Горњаци

Братствено име су добили по положају њиховог насеља, у горњем крају у Цеклину.

Према братственом предању, потичу од претка Леке из Климената који се крајем 15. столећа најпре иселио у Пипере, а затим прешао у Цеклин (око 1485). У Пиперима је оженио удову Радивоја Лијешевића и с њом добио сина Крстића. Удова је из првог брака с Лијешевићем имала сина Вукосава, којег је Лека посвојио. Сину и пасторку, Лека је поделио Цеклин.

Горњачки родови потичу од двојице Крстићевих потомака из 17. столећа, браће Љеша и Вулича:

Од Љешевих синова су следећа братства: од Ђураша су Ђурашковићи, од Јанка – Јанковићи, Од Косте – Костићи[9], од Радована – Татари (раније су се презивали Радовановићи и Водичани), и од Новака Зарлије, који су се истражили.

Вуличев старији син Божидар је имао сина Вука, а овај четворицу синова. Од њих су родови: од Јовића – Јовићевићи, од Пеја – Пејовићи, од Шака – Шофранци[10], а од Дамјана, који се иселио у Црмницу Машановићи и Вукославчевићи (славе Аранђелов-дан) у Папратници (племе Дупило). Од млађег Вуличевог сина Ражната су Ражнатовићи. Син Ражнатов Вучић (у запису Ражунат) помиње се у запису владике Руфима из 1631. године.

Горњаци су се, као главно и најбројније братство у Цеклину, населили у све новоосвојене области Цеклина.

Сви Горњаци славе Никољ-дан.



Е моји су ови "од Јанка". А Јанко био син Љешов, Љешо син Крстићев, Крстић син Леков.
А ђед Леко дошао из Климената, дакле птарШи.

Шта речи него:



freehand freehand 15:06 05.12.2020

Re: Деда, деда, баш си...

А ђед Леко дошао из Климената, дакле птарШи.

I kad je onda, kako i zašto "šiptar" postalo pogrda? I zašto se onda o cincarskim korenima na primer govori normalno a o hrvatskim, šiptarskim ili u poslednje vreme i crnogorskim na pola usta ili nikako?
Pa neće biti da su samo pokatoličena ili braća što su ostala u starom kraju kriva i loša, a starostavni, još od sedamnaestog i osamnaestog veka, šumadijski svinjarski domaćini uvek pravi.
vcucko vcucko 17:55 05.12.2020

Re: Jel neko ovde...

srdjan.pajic

Idi, bre, kako si krenuo sa pričom o toj isturenoj i opkoljenoj karauli, mislio sam da su na kraju došli noću Albanci i sve vas poklali... kad ono solarni paneli...


Došli i rekli: sa'će vas pobijemo ili ebemo. Birajte!
I šta bi, neznani junače?
Ko što vidiš, nijesu me ubili.
milisav68 milisav68 17:58 05.12.2020

Re: Деда, деда, баш си...

freehand
А ђед Леко дошао из Климената, дакле птарШи.

I kad je onda, kako i zašto "šiptar" postalo pogrda? I zašto se onda o cincarskim korenima na primer govori normalno a o hrvatskim, šiptarskim ili u poslednje vreme i crnogorskim na pola usta ili nikako?
Pa neće biti da su samo pokatoličena ili braća što su ostala u starom kraju kriva i loša, a starostavni, još od sedamnaestog i osamnaestog veka, šumadijski svinjarski domaćini uvek pravi.



To je ta civilizacijska razlika.

Nego, pošto se pitate odakle mržnja, i još bi hteli da svalite na gedžu, šumadijskog svinjarskog domaćina, evo vam štivo.

Branislav Nušić, srpski konzul u Prištini:

Kako je prištinski muftija za samo nekoliko godina postao najbogatiji čovek na Kosovu? Teško i rizično je i danas biti Srbin na Kosovu ravnom.

U mnoštvu pisama i depeša koje je Branislav Nušić kao srpski konzul u evropskoj Turskoj iz Kosovskog vilajeta slao vladi u Beogradu, ili srpskim diplomatskim predstavništvima u Carigradu, Solunu i Skoplju, jedna reč bila je tako česta i nezaobilazna da je sa njom počinjala ili završavala gotovo svaka Nušićeva poruka: z u l u m i.

Već iz toga se može zaključiti da su fizički i verbalni obračuni, otimačine, progoni, raznovrsna nasilja i nepravde,postali uobičajena, svakodnevna pojava na Kosovu i Metohiji. Zulumi, naravno, nisu bili samo kosovska specifičnost. Njih je bilo i na svim drugim prostorima koje su okupirali Turci. Ali, nigde nisu bili takvog opsega i sa tako dramatičnim posledicama kao u Kosovskom vilajetu. U poimanju Srba, kao i samog konzula Nušića, zulumi su zajednički imenitelj za sve one oblike terora koje su muhamedanci, Turci i Arbanasi, činili nad hrišćanskim stanovništvom.

Iz diplomatske pošte koju su pripremili konzulati Srbije, Austrije i Rusije (srpski se nalazio u Prištini, a ostala dva u Prizrenu i Kosovskoj Mitrovici) vidljivo je da su najčešći oblici zuluma bili: privremeno ilnji trajno progonstvo sa Kosova i Metohije, nasilno zaposedanje srpskih kuća i poljoprivrednih imanja, otimanje i poturčavanje muške dece, nasilno odvođenje devojaka i mladih žena, razbojništva, pljačke, podmetanje požara, prisvajanje srpskh kuća, dućana, vodenica i druge imovine.

U kosovskoj životnoj stvarnosti s kraja devetnaestog veka, što je vidljivo i iz Nušićevih zapisa, postojali su i mnogi pozitivni primeri. Tako, i u selima i u gradovima bilo je turskih i arnautskih porodica koje su uživale veliki ugled i kod samih hrišćana. One su taj ugled temeljile na tradicionalnim (patrijarhalnim) shvatanjima porodice i njenog odnosa prema okruženju. Uspostavljajući pošten odnos prema susedima i striktno primenjujući besu (koja označava zadatu reč i ima snagu zakletve), te porodice bile su i najpouzdaniji zaštitnici pravoslavnih duhovnih hramova i hrišćana u celini.

U selima Kosovskog Pomoravlja (područje oko Gnjilana, Vitine i Kamenice), Drenice, Sirinića i Podrima u Metohiji, gde je i najbrojnija srpska populacija, bilo je dosta srpskih starosedelačkih porodica koje su bile zaštićene od mogućih zuluma. To su tako zvane čipčije - zemljoradnici koji su radili kod turskih i arbanaških veleposednika i begova. Svi ostali bili su u neizvesnosti i stalnom strahu za svoju imovinu i živote svojih porodica.

Prilikom mnogobrojnih putovanja po staroj Srbiji Nušić je uočio da svako veće mesto na Kosovu, u Metohiji, a isto tako u Raškoj oblasti i Makedoniji, ima svoje ozloglašene silnike. U zapisima sa tih putovanja on kaže da ti silnici udaraju na srpska sela i nagone seljake u bežaniju, posle čega zaposedaju njihove kuće i imanja. To je najsuroviji i najprimitivniji vid brzog bogaćenja, čemu su bili podložni i neki viđeniji ljdi u tadašnjim nahijama.

Bogaćenje na tuđoj nesreći postajala je, na žalost, nekažnjena praksa. Ilustrujući to primerima kojima je i sam bio svedok, mladi konzul Branislav Nušić pominje slučaj prištiskog muftije, koji je imao neprirodno brz uspon u karijeri i za kratko vreme prigrabio ogroman kapital. Taj muftija, kaže Nušić, bio je običan seoski hodža. Kasnije se, podmićivanjem više vlasti, dočepao položaja muftije, da bi zatim, pomoću ucena, pljačkanja, zatvaranja, batinanja i ubijanja imućnih Srba postao najbogatiji čovek na Kosovu. Na tako prljav i nečastan način on je stekao mnogobrojne čifluke u Prištinskom sandžaku.

Zulumi ovakve vrste, ukoliko su ih činili istaknuti i povlašćeni predstavnici turske vlasti, uvek su se događali uz posredovanje nekog silnika koji je bio neposredni izvršilac. Prištinski muftija činio je to uz pomoć ozloglašenog kavgadžije i tiranina Dim Burjana. Njega je angažovao da globi, ucenjuje, a po potrebi i ubija Srbe. A ovaj je to činio javno, bez bojazni od turskih vlasti. Bilo je slučajeva da Dim Burjan i preko hućumeta (turskog suda) u Prištini uputi preteću poruku bogatim pojedincima i prvacima srpskih sela da u određenom roku plate novčanu ucenu, inače će se loše provesti.

Slične ocene i pritužbe iz Prištine stizale su kasnije i od srpskog konzula Svetislava Simića. On je izveštavao o pritiscima i ucenama muftijinim na stanovništvo srpskih sela u blizini Prištine (Slovinj, Babuš i druga). Oni nisu bili turske čipčije - radnici na njihovim posedima - već su imali i obrađivali svoju zemlju. Namera muftije je, međutim, bila da od srpskih imanja u ovim selima stvori još jedan čifluk za sebe. Otuda pritisci i pretnje koje su stizale od Dim Burjana.

Jedan od velikih zulumćara u Prištinskom sandžaku, u godinama kada je tu službovao Branislav Nušić, bio je i Sulejman paša, komandant vojske u prištinskom okrugu.

U širem rejonu Gnjilana, koje je u vreme postojanja srpskog konzulata u Kosovskom vilajetu imalo status kaze (sreza), nalazilo se uglavnom srpsko domicilno stanovništvo. Oni su bili brojniji od Arbanasa, predstavljali su moćniju etničku skupinu, pa je upravo to bio razlog da turske vlasti ovo područje označe kao prioritetno za iseljavanje Srba. U izvršavanju tog nečasnog čina, kako je izveštavao srpski konzulat iz Prištine, isticala su se dva silnika: Husein aga Đakovci i Rašid aga Goranin.

Husein-aga se na ove prostore doselio iz Đakovice, a Rašid- aga sa područja Gore, planinske oblasti između Šare i Koritnika, na krajnjem jugu Metohije. Iz svog vrletnog i siromašnog kraja došli su u plodno i bogato Kosovsko Pomoravlje da bi, ako to bude moguće, proterali Srbe i zauzeli njihove kuće i posede.

Svemoćni Husein je, između ostalog, odlučio da se dočepa prostranih pašnjaka u srpskom selu Rainovac. Učinio je to na jednostavan način: zemlju je podelio novopridošlim seljacima, naloživši im da je preoravaju i tako pretvore u njive.

Srbi meštani posle toga nisu više imali gde da napasaju stoku. To je bio razlog da manja grupa Srba, kao predstavnici sela, odu kod kadije u Gnjilane da se požale. A on im kaže:

Šta mogu, rajo, ja kad je on silan Turčin, pa mu niko ništa ne može. Trpite, pa šta vam bog da!

A Rašid-aga (to je onaj što je doselio iz Gore), inače prijatelj muftijin, otišao je u selo Donje Rudrige, gde je angažovao oko 150 seljaka da mu besplatno oru i kopaju, žanju pšenicu, beru i krune kukuruz, obavljaju i sve druge ratarske poslove bez ikakve naknade.

Ovakvih pritisaka i ucena s kraja devetnaestog veka bilo je širom Kosova i Metohije. Inače, Turcima i Arbanasima, kao pripadnicima muhamedanske vere, posebno su smetale srpske crkve i manastiri. Njihovo rušenje, paljenje i pretvaranje u džamije počelo je već sredinom 15. veka i trajalo, s manjim ili dužim prekidima, sve do 1912. godine, kada je okončana turska vlast na ovim prostorima.

Iz konzulskih pisama je vidljivo da je ovakvog vandalizma bilo i u vreme kada se to najmanje očekivalo - u završnici otomanske vladavine na jugu Balkana, kada su nekadašnji moćnici morali da se pakuju i sele ka Anadoliji.

Tako Branislav Nušić 12. novembra 1895. godine javlja ministru inostranih dela u Beogradu o rušenju pravoslavnh crkava u kosovskim selima Kamenici, Šipašnici, Boževcu i Ranilugu.

Za nepuna četiri meseca razbijene su i opljačkane tri crkve naše u Moravi, a skoro mi stiže glas da je to stiglo i četvrtu. Uporedo sa tim rušena su i srpska groblja. Zabeleženo je da je jedan Arbanas napravio sebi vodenicu od mermera sa srpskog groblja...

Pedantni srpski konzul ništa nije propuštao da zabeleži i o tome blagovremeno izvesti ministarstvo u Beogradu.


A ako se već htelo nešto o mogućem zajedničkom životu, onda je tu na prvom mestu priča o Esad paši Toptani.
gedza.73 gedza.73 18:47 05.12.2020

Re: Деда, деда, баш си...

gedžu, šumadijskog svinjarskog domaćina

Gedžin svinjar je došao iz okoline Nikšića preko Peći kao pravi Arnautin (pre tog prgavog čoveka se ne zna ali je najverovatnije njegov, i moj, predak bio glavni barjaktar kod Aleksandra Makedonskog).
A danas gedža pre za savez sa Rumunijom nego sa 'braćom'. Nego ga niko ne pita za savet.

milisav68 milisav68 19:08 05.12.2020

Re: Деда, деда, баш си...

gedza.73
Gedžin svinjar je došao iz okoline Nikšića preko Peći kao pravi Arnautin (pre toga se ne zna ali je najverovatnije njegov, i moj, predak bio glavni barjaktar kod Aleksandra Makedonskog).

Ma, prouči ti to, možda imaš neki plac u Grčkoj.

A ja ću da se fokusiram na Jadransku obalu, pošto su moji iz Hecegovine, a moje prezime je češće u Hrvatskoj nego u Srbiji.
gedza.73 gedza.73 19:16 05.12.2020

Re: Деда, деда, баш си...

milisav68
gedza.73
Gedžin svinjar je došao iz okoline Nikšića preko Peći kao pravi Arnautin (pre toga se ne zna ali je najverovatnije njegov, i moj, predak bio glavni barjaktar kod Aleksandra Makedonskog).

Ma, prouči ti to, možda imaš neki plac u Grčkoj.
A ja ću da se fokusiram na Jadransku obalu, pošto su moji iz Hecegovine, a moje prezime je češće u Hrvatskoj nego u Srbiji.


Ima neka priča da čovek kad umre njegova duša 40 dana luta svim putevima kojima je u životu išao.
Ja bi' više voleo da to vidim dok sam živ pa mislim da su ove haplogrupe i markeri dosta pouzdani da bi se videlo kud su mu sve išli preci.

Jednom sam zakačio u nekoj radio emisiji da je poslao pitanje čovek iz okoline Tstenika momcima koji se bave ispitivanjem porekla. Oni mu odgovore da je sve bitno što zna o svojoj porodici. Slava, nadimak, preci...

Ispostavi se da je rodom iz Hercegovine i da su mu po nadimku, koji je nosio kao porodično nasleđe a nije uopšte znao šta znači, pronašli rođake na Zlatiboru (potvrđeno analizom)

što se tiče nasleđa nisam ja te sreće. jedino mogu da nasledim kamen u bubregu.




freehand freehand 20:46 05.12.2020

Re: Деда, деда, баш си...

To je ta civilizacijska razlika.
Pa da. to je ta civilizacijska razlika u odnosu na velikosrbe poreklom Arnaute što po internetu prebrojavaju tuđa krvna zrnaca, skaču za vrat svkom ko im nije saglasan i to zato što misli da bi trebalo i njihove rođake po prađedovima tretirati kao ravnopravne sagovornike i komšije. Pa iskoči kepec sa Nušićem kao svdokom, baš onim što je pisao pod pseudonimom i robijao, što ne može da ga smisli kao najgrđeg svedoka kad priča priče o monarhiji i njenom slomu.
Al je komendija kako sad odjednom ispade da su svi došli odnekud, al su nam ovaj sadašnji mostić preko potoka i kapijica međe preko kojih dalje neće moći. Jebeš braću preko jendeka.
A "svinjarski" - - tako se definišu rodonačelnici, pitanje je samo ko je za onog što mu je glava poslata a ko za onog ko je glavu poslao.
Bitno je da je sva čast i dostojanstvo u onog ko priča i drži lekcije o visokom moralu.

milisav68 milisav68 22:46 05.12.2020

Re: Деда, деда, баш си...

freehand
Pa da. to je ta civilizacijska razlika u odnosu na velikosrbe poreklom Arnaute što po internetu prebrojavaju tuđa krvna zrnaca, skaču za vrat svkom ko im nije saglasan i to zato što misli da bi trebalo i njihove rođake po prađedovima tretirati kao ravnopravne sagovornike i komšije. Pa iskoči kepec sa Nušićem kao svdokom, baš onim što je pisao pod pseudonimom i robijao, što ne može da ga smisli kao najgrđeg svedoka kad priča priče o monarhiji i njenom slomu.
Al je komendija kako sad odjednom ispade da su svi došli odnekud, al su nam ovaj sadašnji mostić preko potoka i kapijica međe preko kojih dalje neće moći. Jebeš braću preko jendeka.
A "svinjarski" - - tako se definišu rodonačelnici, pitanje je samo ko je za onog što mu je glava poslata a ko za onog ko je glavu poslao.
Bitno je da je sva čast i dostojanstvo u onog ko priča i drži lekcije o visokom moralu.

vrabac_onaj vrabac_onaj 22:52 05.12.2020

Re: Деда, деда, баш си...

freehand
I zašto se onda o cincarskim korenima na primer govori normalno a o hrvatskim, šiptarskim ili u poslednje vreme i crnogorskim na pola usta ili nikako?


Ја не видим зашто би ико скривао своје порекло, или не дао Бог стидео га се , које год да је.
Нарочито неки Србин своје далеко порекло од Климената?
Па то је једно од старијих и "српскијих" порекала

Али и да није тако, као што рекох глупо је стидети га се, а људи затвоерних у своје оборе који не виде даље од свог плота и не сећају се дуже од прекјуче је одувек било и биће.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:16 05.12.2020

Re: Деда, деда, баш си...

milisav68


Nego, pošto se pitate odakle mržnja, i još bi hteli da svalite na gedžu, šumadijskog svinjarskog domaćina, evo vam štivo.


Претпостављам да мислиш на "геџу" уопштено не само на Геџу са блога.

Елем, не знам да ли мисилиш да ја сваљујем нешто на геџу-србијанца. У том смислу само да се изјасним да ја сматрам себе "геџом" до костне сржи. Дакле ови моји су одоздо дошли половином осамнаестог века.
Па мајку му, ваљда нам 250 година боравка овде и учешће у оба устанка и у свим ослободилачким и одбрамбеним ратовима даје за право да се тако осећамо.

А што се тиче свињарских трговаца, гајим дубоко поштовање према њима. Да није било њих, не би би нам било ни ове отаџбине, у каквом год да је она стању тренутно.
milisav68 milisav68 09:42 06.12.2020

Re: Деда, деда, баш си...

vrabac_onaj
Претпостављам да мислиш на "геџу" уопштено не само на Геџу са блога.

Ma da.
Елем, не знам да ли мисилиш да ја сваљујем нешто на геџу-србијанца.

Ne.
Па мајку му, ваљда нам 250 година боравка овде и учешће у оба устанка и у свим ослободилачким и одбрамбеним ратовима даје за право да се тако осећамо.

Ma naravno, ali nije problem ko je kada i odakle došao, već omalovažavanje svega što je urađeno da se stvori ta neka, prvo Srbija, kasnije Jugoslavija, a eto sticajem okolnosti to je neka, da tako kažem, proširena Šumadija.
А што се тиче свињарских трговаца, гајим дубоко поштовање према њима. Да није било њих, не би би нам било ни ове отаџбине, у каквом год да је она стању тренутно.

Pa da, ali eto izleti to potcenjivanje, naročito kod ovih "kosmopolita" i nebrojača krvnih zrnaca.

marco_de.manccini marco_de.manccini 03:40 05.12.2020

добро смо и прошли

А, бре, шта има везе, само да није Бугарин.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:09 05.12.2020

Re: добро смо и прошли

marco_de.manccini
А, бре, шта има везе, само да није Бугарин.

alselone alselone 14:15 05.12.2020

Zašto mi nemamo normalnih novinara?

Zašto svaki koji nije Vućićeva kučka, bavi se ovakvim stvarima:

LINK

A vladika na snimku je ovaj čovek (pisao Srki F):

Vladika Jovan, čuvar Jasenovca, Senior Research Fellow Yad Vashem World Holocaust Research Center, dokotorant Jevrejskog univerziteta u Jerusalimu, katedra za holokaustologiju, Episkop slavonski i padobranac 63. Padobranske brigade.

I njemu dođe neki žutokljunac da na na godinama proverenu foru u Srbiji poklopi. Hej, jado.

Jovan je jedan od ljudi na koje sam mislio kada sam pisao o srpskom monaštvu.

P.S. Ima ceo razgovor na YT, odličan je bio vladika, oduvao je žutokljunca u par momenata.



alselone alselone 14:20 05.12.2020

Re: Zašto mi nemamo normalnih novinara?

Predo jesi znao da imamo dvojica vladika iz tvoje padobranske ekipe?
alselone alselone 14:24 05.12.2020

Re: Zašto mi nemamo normalnih novinara?

vrabac_onaj vrabac_onaj 14:25 05.12.2020

Re: Zašto mi nemamo normalnih novinara?

alselone



Cccc...opet "desničariš".
Ostavi prošlost, gledaj u budućnost!
alselone alselone 14:30 05.12.2020

Re: Zašto mi nemamo normalnih novinara?

Cccc...opet "desničariš".

Opet, brate.

Da nema ovog tvitera mi ne bismo imali pristup ovakvim informacijama. Eno gledam dalje po tviteru da je neke nagrade i zahvalnice podobijao po Izraelu zbog svog angažovanja i znanja.

Ovakvi ljudi nisu od interesa ni vlasti ali ni opoziciji, jako retko provejavaju informcije o njima, i sa Pinka i sa N1.
alselone alselone 14:31 05.12.2020

Re: Zašto mi nemamo normalnih novinara?

Uzgred, bili smo i danas u šumi, ženu mi zgazio magarac.
vrabac_onaj vrabac_onaj 14:37 05.12.2020

Re: Zašto mi nemamo normalnih novinara?

alselone
Uzgred, bili smo i danas u šumi, ženu mi zgazio magarac.




Inače upravo krećem za NS, al neću dugo, samo kratko da vidim ćaleta i odnesem mu ajvar. Milsim, on meni čvarke i motani sir (takozvanu "motu" ) ja njemu ajvar i pršut.
Razmena dobara iz raznovrsnih srpskih zemalja, svako daje najbolje šta ima
haklberi_tom haklberi_tom 15:19 05.12.2020

Re: Zašto mi nemamo normalnih novinara?

vrabac_onaj
alselone
Uzgred, bili smo i danas u šumi, ženu mi zgazio magarac.




Inače upravo krećem za NS, al neću dugo, samo kratko da vidim ćaleta i odnesem mu ajvar. Milsim, on meni čvarke i motani sir (takozvanu "motu" ) ja njemu ajvar i pršut.
Razmena dobara iz raznovrsnih srpskih zemalja, svako daje najbolje šta ima

Žena otišla u firmu da sređuje neku dokumentaciju na miru.
Tako da sam ja jutros ostao uskraćen za kačamak.
Pa sam morao da improvizujem.
Improvizacija je bila trivijalna - čvarci i ajvar.
Čvarke mi donela sestra prošle subote - a javar, naravno, naš.
Pripremljen sa ljubavlju.
Da izvini maksa, uz dužan respekt ka siru - meni je ajvar nešto što je zaista kuul.
Možda i zbog toga što ja obožavam povrće - u bilo kom obliku.
A ta tranzicija ka povrću je nastupila tako postepeno i neprimetno.
Posebno volim povrće skuvano u, tek, blago posoljenoj vodi - bez ikakvih dodatnih začina.
Tek tada osetim sve najbolje od povrća.
Ok - pojedem ja i mesa (pa i slaninice), nije problem.
maksa83 maksa83 16:04 05.12.2020

Re: Zašto mi nemamo normalnih novinara?

motani sir (takozvanu "motu" ) j

Ovo je mislim ono što zovu mokrinski sir i savršena je zamena za mocarelu (ne onu "mokru" nego suvu).

freehand freehand 16:07 05.12.2020

Re: Zašto mi nemamo normalnih novinara?

maksa83
motani sir (takozvanu "motu" ) j

Ovo je mislim ono što zovu mokrinski sir i savršena je zamena za mocarelu (ne onu "mokru" nego suvu).


A mocarela je, Danice - šta? (dok smo u temi)
maksa83 maksa83 17:09 05.12.2020

Re: Zašto mi nemamo normalnih novinara?

A mocarela je, Danice - šta? (dok smo u temi)

-2 srbopoena?
freehand freehand 17:11 05.12.2020

Re: Zašto mi nemamo normalnih novinara?

maksa83
A mocarela je, Danice - šta? (dok smo u temi)

-2 srbopoena?

Prošle godine sam jeo pravu, od bivolice. Iz okoline Peći.
maksa83 maksa83 17:23 05.12.2020

Re: Zašto mi nemamo normalnih novinara?

Prošle godine sam jeo pravu, od bivolice. Iz okoline Peći.

Uh gde baš tu najskuplju, ta ti je -12 srbopoena...
magnus magnus 18:06 05.12.2020

Re: Zašto mi nemamo normalnih novinara?

Imao je Boliki u devedesetim i vrlo mračnu fašističičku fazu po nekim opskurnim televizijama , al onda je malo pretero i zamjerio se Franji koji je gajio taj "introvertni" odnos prema fašizmu a "ekstrovertiranje" brozovštine. Završilo je tako da su mu UNSovci ušli par puta u stan nebi ništa dirali samo mu u kupatilu uzeli četkicu za zube a ostavili neku pederski drečeču (ljubičastu sa nečim, ne sječam se više čime) onda je zvao krivožvaljog da ga ostave na miru a on je došao pameti, otišo u Berlin, sad glumi nekog viteza , nekog opskurnog Habsburškog reda . Iako imamo dosta zajedničkih frendova na Fb , blokiro me je kad je slavio Borojevicha von Boina i kuko nad njegovom sudbinom jer je umro ko bijednik , ja mu napiso Svetozar je bio častohlepni bijednik i kao takav je i umro . inače ta emisija je bila neloša. Inače što se N(dh)1 tiče njihova hr filijala uopće nema autošovinistički kiskurs ko Beogradska , biče da je u Bg neko svjesno birao Ološ
alselone alselone 18:09 05.12.2020

Re: Zašto mi nemamo normalnih novinara?

Ko je "on", druže?
predatortz predatortz 18:40 05.12.2020

Re: Zašto mi nemamo normalnih novinara?

alselone
Predo jesi znao da imamo dvojica vladika iz tvoje padobranske ekipe?


Ne, slabo sam ti ja crkven, a još manje padobranac već dugi niz godina.
Mada je ekipa padosa uvek bila šarenolika i zanimljiva družina. Od totalnih dijabola - do ljudi od čije ti pameti zastane dah.
alselone alselone 21:44 05.12.2020

Re: Zašto mi nemamo normalnih novinara?

magnus magnus 22:37 05.12.2020

Re: Zašto mi nemamo normalnih novinara?

alselone
Ko je "on", druže?

na koga misliš, na Bolkija ( Romano Bolković) klasično dobro filozofski obrazovan ( nije od ovih novih polufabrikata FF) imao je tu mračnu fazu na OTV , onda imao neko "delo " u Berlinu, sad je korektan, uljudan i dosta razborit novinar, navodno se "opametio" kad su mu "ozbiljni" ljudi iz HV rekli da je dobra većina bitaka /dešavanja u SR- Hr ratu dogovorena i "fingirana " ( valjda sve osim one opracije Una ) no , iako pokazuje dobo poznavanje RKC i krščansko židovske teologije koketira sa ezoterijom . Što je u raznim vremenima znala bit pomodna intelektualna purgerska navada.

značajno stoji iza radio gornji grad
i mjesta gdje se krajem devedesetih moglo objavit ono što nigdje ne bi prošlo [url=http://blog.dnevnik.hr/vaseljena/?page=blog&subdomain=vaseljena]
NEMANJA: SMIRENOUMLJE[/url]
maliperica maliperica 18:58 05.12.2020

Živi ...

...mrtvaci...


OVERI !
maliperica maliperica 19:54 05.12.2020

Re: Živi ...




shmoo shmoo 20:20 05.12.2020

2 + 2 = 5

По писању француског изасланика на султановом двору, у једном тренутку на Дивану Османлија (16. или 17. век, заборавих сада) од пет везира двојица су били Срби, двојица Арбанаси, а само један је био Турчин.

Прошли људи највише војне, јаничарске, школе и сурови тренинг, тј. обуку по ондашњим схватањима, исказали се интелигенцијом, учењем, сналажљивошћу, везама на двору, понајвише у харему, и на крају се сви затекли на тим високим функцијама империје и џина на Истоку који је већ тада доживљавао свој врхунац после чега је уследио пад (Битка код Лепанта 1571. се рачуна као преломни тренутак одакле су Османлијама кренула кола низбрдо, па су после тога Британци мало потукли Наполеона и преузели контролу над Средоземним морем и држе је и данас), па је у 19. веку и у 20. веку на крају тај иструлели џин на Истоку нагрижен корупцијом и немирима потлачених народа постао "болесни старац на Босфору". (copyright by Дизраели)

(Слично као и Хабзбурзи овамо на Западу, све од Србије гледајући.)





(има ово и на српском језику)


И каже тај тадашњи француски амбасадор из 16. или 17. века, кога су послали из Јевропе да преговара са империјом на Истоку да је био у гостима код једног од тих везира са тадашњег Дивана и да је тај везир током вечере, док су по стародревном балканском обичају заједно олајавали земљу домаћина која је примила Француза у изасланство и олајавали званичнике земље домаћина, тај турски везир за једног од својих колега са Дивана рекао том француском амбасадору овако:


"Оно арбанашко псето!!!"


Тим речима. На српском језику који је тада био и једини поред турског који су Османлије користиле за комуникацију са изасланицима из Западне Јевропе.

Записао то све тај француски изасланик на двору Османлија тог доба, а то пронашао и објавио Радован Самарџић... Једино не могу да се сетим да ли у Мехмед паша Соколовић или у Сулејман и Рокселана.

Не верујем да то пише у оном посмртно објављеном делу Радована Самарџића Осман које су за штампу приредили и објавили Радованова ћерка и Радованов врли другосрбијански син Никола.

Како год, али Брајовићу ти си мени врло сумњив са овим твојим текстом.

Да се не залажеш ти за неки облик обнове османског царства на Балкану?

На Византију, правилније речено Ромејско царство, сигурно не мислиш јербо би ти онда православно хришћанство било ближе срцу.

Ми смо овде на Блогу Б92 имали до сада само једно турско шпијунско говно (Предатор се и братимио са њим), али се та турска шпијунчина (турска војна обавештајна служба) на сву срећу одавно овде више не појављује.

Немој, Брајовићу, молим те... Па Црногорци су одувијек били познати као часни људи... Сиротиња, али часна сиротиња. Која је и Богу тешка, али јебига сад... Не може и част и паре...







maksa83 maksa83 20:32 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

Ми смо овде на Блогу Б92 имали до сада само једно турско шпјунско говно (Предатор се и братимио са њим), али се та турска шпијунчина на сву срећу одавно не појављује.

Je l' to Elis?

Sjajan, sjajan tip, baš nedostaje.

Šta si to čuo ili video što te je navelo da zaključiš da je turska špijunčina?



shmoo shmoo 20:35 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

maksa83
Ми смо овде на Блогу Б92 имали до сада само једно турско шпјунско говно (Предатор се и братимио са њим), али се та турска шпијунчина на сву срећу одавно не појављује.



Je l' to Elis?




И ти то знаш!

Значи, нисам једини који то зна.

А ја мислио да шпијуни раде андеркавер и да немају визиткарте него да то Нушић претерује.







maksa83 maksa83 20:42 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

И ти то знаш!

Значи, нисам једини који то зна.

Da nisi rekao da se predatorz bratimio sa njim ne bih znao o kome pričaš.

Moguće i da ga nisam prepoznao zato što dok je bio ovde nikome (pa ni tebi) nije palo na pamet da ga identifikuje kao 'jedno tursko špijunski govno'. Ruku na srce tada nije baš bilo indicija ni da je govno, a ni špijunsko, moralo je da prođe vremena da ti to ovde sada otkriješ. Kako ide onaj vic "šta ko je rekao ... zeka je rekao!"

Sjajan tip, erudita, duhovit, a koliko se sećam bio je zgađen balkanskim krvavim galimatijasom, i njegovo i predatorzovo viđenje rata i celog sranja se vrlo poklapalo. Njihova "e đe ga ne ubi 92" interakcija oko zelenog deda mraza je jedan od najboljih momenata ovog bloga.

Kao što rekoh, sjajan tip, baš nedostaje.


shmoo shmoo 20:47 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

maksa83

Kao što rekoh, sjajan tip, baš nedostaje.



Говори само у своје име.

Мени не недостаје. Далеко му лепа кућа.

Нека понесе слободно својој кући сву прасу коју је покуповао на београдским пијацама и да му онда машем белом марамицом дог га испраћам у његов нови завичај којем се заклео на верност.


EDIT: И да додам још због модерације Блога ако то још увек постоји...

Нисам га ја аутовао овде него ти, зар не?

Док ти не рече на кога си одмах помислио, ја не рекох ништа о никнејму тог поменутог, с моје стране непоменутог. (Каже наш народ још и непоменик.)

freehand freehand 20:55 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

Ми смо овде на Блогу Б92 имали до сада само једно турско шпијунско говно (Предатор се и братимио са њим), али се та турска шпијунчина (турска војна обавештајна служба) на сву срећу одавно овде више не појављује.

Kud mu to ne reče dok je bio tu?
Inače, raznih je govana ovde bilo a ima i sada. Najgora su ona špiclovska, po mom skromnom sudu. Što insinuiraju, ronjaju po privatnim životima van bloga, i naprđuju po slabijima ili odsutnima.

EDIT: И да додам још због модерације Блога ако то још увек постоји...

Нисам га ја аутовао овде него ти, зар не?


Moderaciiijjoooo, Maksa autovao Elisa koga je ovaj neki napuvani guzoliki uštipak nazvao turskim špijunom!
shmoo shmoo 20:58 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

freehand

Kud mu to ne reče dok je bio tu?



А откуд ти знаш да му нисам рекао?

Ниси ти то нешто тада када је он одлазио са Блога Б92 баш најбоље испратио. Можда чак ниси ни разумео, може и то да буде код тебе.

Биће да је једно од та два. Непажња или неразумевање. Често се то теби догађа. Сувише често.


(Прегледај мало те скриншотове које чуваш у својој архиви за злу не требало.)

gvozden1 gvozden1 20:59 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5


Мени не недостаје. Далеко му лепа кућа.

O čemu se stvarno radi?
Zainteresovao si me sad.
Sećam ga se kao pametnog čoveka, sa kojim si mogao da se ne slažeš, ali "turska špijunčina"!?

Ja sam mislio da se zezaš.

O čemu se radi?
maksa83 maksa83 20:59 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

Нисам га ја аутовао овде него ти, зар не?

Ne znam da li da se vratim sutra dok izdopisueš sve što ćeš da izdopisuješ, ali pošto ne mogu da garantujem da ću se setiti, praviću se da je ovo sad konačna verzija tvog komentara.

U kom smislu autovao? Pa zvao se ovde 'elis', a u profilu mu je pisalo kako se zove.

Da li si siguran da znaš šta znači autovati?
shmoo shmoo 21:03 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

maksa83


U kom smislu autovao? Pa zvao se ovde 'elis', a u profilu mu je pisalo kako se zove.

Da li si siguran da znaš šta znači autovati?



Рецимо да је то твоје аутовање онога кога ја нисам поменуо било у пренесеном значењу јер се односи на никнејм.

Срећом, мало нас овде зна његово право име и презиме.

И боље је што је тако.

shmoo shmoo 21:07 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

gvozden1

O čemu se radi?



О српским националним јунацима.

Зар ни после толико коментара на овом Брајином блогу ниси то још увек схватио?

maksa83 maksa83 21:08 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5


Срећом, мало нас овде зна његово право име и презиме.

И боље је што је тако.

Sad sam zaintrigiran.

Zašto je bolje?
gvozden1 gvozden1 21:12 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5


О српским националним јунацима.

Зар ни после толико коментара на овом Брајином блогу ниси то још увек схватио?


Taso, nemoj te jednostavne forice, nije lepo.

Pitao sam te vrlo pristojno, korektno i direktno, možeš da odgovoriš a možeš i da ne odgovoriš.
I jedno i drugo je u redu, jedino što nije u redu je da na pristojno pitanje odgovaraš tim foricama.

Lako je to, ali nije lepo.
shmoo shmoo 21:14 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

maksa83

Срећом, мало нас овде зна његово право име и презиме.

И боље је што је тако.

Sad sam zaintrigiran.

Zašto je bolje?




Ма добро, у реду је.

Није то тај кога си ти поменуо. (EDIT: Пардон, чији си никнејм на Блогу Б92 поменуо.)

Нека остане на томе.

Било па прошло и не поновило се.

freehand freehand 21:17 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

shmoo
maksa83

Срећом, мало нас овде зна његово право име и презиме.

И боље је што је тако.

Sad sam zaintrigiran.

Zašto je bolje?




Ма добро, у реду је.

Није то тај кога си ти поменуо.

Нека остане на томе.

Било па прошло и не поновило се.


Misliš - nije Elis Bektaš taj koga si naztvao turskom špijunčinom nego je neka druga turska špijunčina odgovarala tvom opisu i insinuacijama?

shmoo shmoo 21:17 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

gvozden1

možeš da odgovoriš a možeš i da ne odgovoriš



Од понуђених опција изабрао сам ову другу, опцију под Б.

Хвала ти на овом избору који си ми пружио.

(Одувек сам мрзео ситуације у којима имам само једну могућност избора. Нисам ја српска власт па да себе деценијама доводим у тај сужени простор за маневрисање.)

Надам се да сам сада био довољно пристојан?

shmoo shmoo 21:24 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

freehand

Misliš - nije Ečlis Bektaš taj koga si naztvao turskom špijunčinom nego je neka druga turska špijunčina odgovaral atvom opisu i insinuacijama?



Што, бре, ти то мене питаш?

Питај Максу, он је споменуо тај никнејм са Блога.

Ја нисам споменуо ничији никнејм нити име и презиме.

Дајмо се мало мало фокусирати, Фрихенде. Немој вазда питања постављати погрешном човеку.

Опет ти је попустила пажња?

Па не знаш ко је споменуо никнејм чије име ти сада овде помињеш и тиме аутујеш човека. То више чак није ни аутовање у оном пренесеном занчењу као оно Максино који је први споменуо тај никнејм.

Ееееее... Сустигле и тебе године.

Крштеница?

maksa83 maksa83 21:28 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

Питај Максу, он је споменуо тај никнејм са Блога.

Može da pita mene koliko hoće ali ja ne znam zašto je elis, citiram, tursko špijunsko govno, citat završen, pa sam upućen na to da to pitam tebe, pošto je to tvoj iskaz, ali ti odjednom odbijaš da razgovaraš o tome i sad sve to ostaje da visi u vazduhu a možda je važna stvar. Turski špijun među nama nije zezanje.
shmoo shmoo 21:31 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

maksa83

ja ne znam zašto je elis, citiram, tursko špijunsko govno

ti odjednom odbijaš da razgovaraš o tome i sad sve to ostaje da visi u vazduhu



Не знам ни ја јер ја нисам тај никнејм уопште споменуо. Ти си га први потегао, зар не?

И рекох ти већ, нека остане на томе.

Послушај ме.

Боље је.

Нека остане да виси у ваздуху јер то ионако више није уопште битно за било шта.

Прошло је много времена од тада и много тога се променило па је онда све то и постало небитно данас у 2020. години.

Било не повратило се.

freehand freehand 21:33 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

Што, бре, ти то мене питаш?

Znam da će zvučati neverovatno ali - zato što si ti taj koji je 1/1 insinuirao na blogera Elisa koji se u RL zove Elis Bektaš i ima sad svako pravo da me tuži a modracija da me trajno banuje, iako sam ja siguran da se neće desiti ni jedno ni drugo. Ne zato što sam zaštićen nego upravo zato što branim i njegovo dostojanstvo i dostojanstvo ovog mesta da fukara ne može da na najgrđi način udara na tuđu ličnost.



A i bio je potpisan na sopstvenom nalogu.
gvozden1 gvozden1 21:37 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5


Не знам ни ја јер ја нисам тај никнејм уопште споменуо. Ти си га први потегао, зар не?

Taso, pričamo o konkretnom čoveku, okarakterisao si ga ekstremno jakom karakteristikom, zar je problem da kažeš, zeznuo sam se, nisam na njega mislio (a takav mi je utisak, da si naknadno shvatio da mislimo da različite ljude, mi na Elisa, ti na nekog drugog)

Reci bar to jbg, fer je.
shmoo shmoo 21:38 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

freehand

Znam da će zvučati neverovatno ali - zato što si ti taj koji je 1/1 insinuirao na blogera Elisa koji se u RL zove Elis Bektaš



Престани да спинујеш, бре!

Не буди толико безобразан и да лажеш овде и изврћеш чињенице, а лако је доказати и ко је први споменуо тај никнејм са Блога Б92 и то име.

Погледај мало коментаре уназад.

То нисам урадио ја, него сте то урадили Макса и ти.

А зашто сте то урадили, то ви треба да одговорите, а не ја.

Овер енд аут.

shmoo shmoo 21:40 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

gvozden1

Не знам ни ја јер ја нисам тај никнејм уопште споменуо. Ти си га први потегао, зар не?

Taso, pričamo o konkretnom čoveku, okarakterisao si ga ekstremno jakom karakteristikom, zar je problem da kažeš, zeznuo sam se, nisam na njega mislio (a takav mi je utisak, da si naknadno shvatio da mislimo da različite ljude, mi na Elisa, ti na nekog drugog)

Reci bar to jbg, fer je.




Немој и ти да лажеш и да спинујеш јер ја ничије име нити никнејм нисам споменуо.

Видео си и сам ко је то урадио.

Зато се за одговоре на питања која имаш обрати Макси и Фрихенду.

Њих двојица очигледно то све боље знају од мене.


solo solo 21:44 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

То нисам урадио ја, него сте то урадили Макса и ти.


Jel Boban il Miki

gvozden1 gvozden1 21:49 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

Немој и ти да лажеш

Polako, nemoj tako jako, nema razloga, ako hoćeš da smiriš situaciju, nemoj jako.

Ti pričaš o špijunčini, Maksa kaže, jel Elis, ti, I ti to znaš.

To se ama baš nikako ne može shvatiti nego kao, da, Elis je.


A sad vidim listajući komentare da si dodavao pa si u jedan komentar dodao i

Није то тај кога си ти поменуо. (EDIT: Пардон, чији си никнејм на Блогу Б92 поменуо.)


Što se bre zezaš sa tim dodavanjem, malo ko to vidi, što to nisi napisao u zasebnom komentaru i završena priča?
shmoo shmoo 22:00 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

gvozden1

Ti pričaš o špijunčini




За то ти рекох, овер енд аут што се мене тиче.

Причај о томе са Максом и Фрихендом ако је њима опет до те приче о никнејмовима на Блогу Б92 и о правим именима некадашњих и садашњих блогера на Блогу Б92.

Видиш да њих двојица воле да причају о томе. Ја не волим.

Što se bre zezaš sa tim dodavanjem, malo ko to vidi, što to nisi napisao u zasebnom komentaru i završena priča?



Па ја не мислим тако брзо као сви ви остали.

Немам ни те ваше когнитивне, образовне, језичке и остале капацитете и потенцијале.

И не тренирам ову врсту комуникације на твитеру.

Ја сам ти, ако баш тако морам да кажем, за блогерски ИОП.

И отуд, ваљда, ти едитнаедитнаедитнаедит...

Увек се правих речи касно сетим, што би рекао Влатко Стефаноски из Леб и сол.





docsumann docsumann 22:00 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

Немој и ти да лажеш и да спинујеш јер ја ничије име нити никнејм нисам споменуо.


ok, pomenuo si jednog blogera, nagovješćujući njegov identitet igrom detekcije u kojoj je malo šta još ostalo da se otkrije.
bukvalno kao da si rekao - Zagorov pratilac, debeljuškati Meksikanac, o onda kad neko kaže Čiko, ti se čudiš zašto ga spominju

il da sačekamo preda da vidimo sa kojim se turskim špijunom pobratimio
freehand freehand 22:04 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

Видиш да њих двојица воле да причају о томе. Ја не волим.

Ti voliš da kao pravi palanački intrigant i klevetnik bljuneš šlajmaru pšširoko pa ko se prepozna - prepozna. I onda se izmakneš korak u stranu i samo vrtiš glavom uz "Ju ju ju Bože me sačuvaj i sakloni... Pa gde ide ovaj svet?!"
shmoo shmoo 22:06 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

docsumann

ok, pomenuo si jednog blogera, nagovještujući njegov identitet



Тако је, поменуо сам једног блогера. Само то: једног блогера.

И ништа ја никоме нисам наговештавао.

То што су неки сами помислили то што су помислили, не могу ја да будем одговоран.

Зашто бих ја одговарао за нечију покварену машту и прљаве страсти?

Свако нека одоговара за себе када су те ствари у питању.

ОК?

il da sačekamo


Па ви чекајте ко је заинтересован...

Ја тренутно имам нека преча посла.

shmoo shmoo 22:08 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

freehand
Видиш да њих двојица воле да причају о томе. Ја не волим.

Ti voliš da kao pravi palanački intrigant i klevetnik bljuneš šlajmaru pšširoko pa ko se prepozna - prepozna. I onda se izmakneš korak u stranu i samo vrtiš glavom uz "Ju ju ju Bože me sačuvaj i sakloni... Pa gde ide ovaj svet?!"



Је л' то нешто од Радомира Константиновића? Код њега си то прочитао?

Извини, опет EDIT:

А откуд то да си се ти тако самоиницијативно и слободоручно препознао у тој мојој шлајмари?

(Право да ти кажем, малкице је она зеленкасто-црнкаста од ових мојих синуса и јефтиних пљуга које чурим.)

Питам те ово за друга...

freehand freehand 22:11 05.12.2020

Re: 2 + 2 = 5

shmoo
freehand
Видиш да њих двојица воле да причају о томе. Ја не волим.

Ti voliš da kao pravi palanački intrigant i klevetnik bljuneš šlajmaru pšširoko pa ko se prepozna - prepozna. I onda se izmakneš korak u stranu i samo vrtiš glavom uz "Ju ju ju Bože me sačuvaj i sakloni... Pa gde ide ovaj svet?!"



Је л' то нешто од Радомира Константиновића? Код њега си то прочитао?


Kod Nušića, ako ćemo iskreno.


Извини, опет EDIT:





А откуд то да си се ти тако самоиницијативно и слободноручно препознао у тој мојој шлајмари?

Питам за друга..

Nisam, otkud ti to?
I pozdravi druga.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana