Istorija| Život

Jugoslavija

Milan Novković RSS / 28.11.2020. u 16:26

Ja jako malo znam o Jugoslaviji mimo:

• Ličnog iskustva od 1958. kad sam se rodio, pa do 1986. kad sam otišao u UK, prvo da bazam i po još nekim stranim srpskim teritorijama osim jednodnevnih Trst bazanja za vreme fakulteta, a drugo da napišem i po neku liniju softverskog koda i na „alternativnim" okruženjima u mašinama, alatima i aplikacijama. Ispostavilo se da je na ovo drugo trebalo malo čekati, pošto je Energoprojekt tih godina baš rokao na ove teme.

• Toga da je u Jugoslaviji stvarno bilo mnogo bolje od ovog siromaštva većine u Srbiji sada, iako sam naučio da je mene olakše zavarati pošto sam u Jugoslaviji 75% vremena živeo u mehuru koji su naduvali roditelji i rodbina da bi mene štitio od štetnog zračenja spolja. Ovih poslednjih 25% vremena je stvarno bilo cool, al ne umem da ih objasnim, što ne znači da ne grešim, silovito, možda je ljudima sad dobro bar onoliko kao što je i nama onomad bilo.

• Pa toga da je Zapad doneo odluku o Jugoslaviji, ne jugoslovensko stanovništvo - mehanizmi hibridnog ratovanja su već uveliko bili dokumentovani i Jugoslavija je bila prvi poligon gde su ti mehanizmi isprobani u praksi, na putu cepkanja sveta u krajevima koji bi, na neke druge načine, bili teži za pljačkanje i kontrolu

U to ime, a znam da ovde ima stručnjaka i poznavalaca svih vrsta, i dobrih i loših, emotivnijih pa hladnokrvnijih, ako je mogao Philip K. Dick da se "frlja" alternativnim istorijama što ne bi mogli i mi - šta bi bilo da se Jugoslavija nije raspala, a šta bi bilo ako bi se ponovo sastavila?



Komentari (839)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nikvet pn nikvet pn 11:33 02.12.2020

Re: Vakcina

Испрати како се ми глупи медицинари сналазимо

Какво бре копање и бушење по башчи аман, па јесте ли чули за топлотну пуНпу ваздух-вода? Медијум из кога се црпе није земља нити вода него ваздух поред куће. Спољна јединица је као за климауређај само већа и унутра ти гура топлу воду коју спојиш у грејну инсталацију.

Монтирао сам то пре две године и накривио капу. Појма немам како то од једног киловата на бројилу направи три и по у соби, објашњење препуштам присутној инжењерији, али да то ради ево ме за сведока. Упола јефтиније од чврстог горива, пипнеш дугме ујесен и не мислиш ништа до пролећа ко вран вепар. (Добро, мораш пазиш на црвену зону али то је тек по цичи зими, тад мало дрва дође још и забавно.)
alselone alselone 11:39 02.12.2020

Re: Vakcina

Pa budu računi dosta veći,jer ovo je i grejanje , ali ne bi mi smetalo da bude i malo (ne previše) skuplje a da budem što nezavisnija od sistema. Jel se vidi da počinjem da razumem one prepere :)))


Da, nisam uvažio da si ti "preko". Onda svakako ima smisla, ali u potpunosti zavisi od ponude. Koliko platiš ti, koiko plati država, koliko košta struja, koliko održavanje... Nije to komplikovana formula za preračunati, ali oće prodavci da prevare.
jooscout jooscout 11:48 02.12.2020

Re: Vakcina

nikvet pn

Медијум из кога се црпе није земља нити вода него ваздух поред куће.

М


Iz irskog vazduha čovek može samo vlagu da povuče,da udari na koske. Skupa struja, grejna sezona preduga.

Fala svima,živi bili.
Milan Novković Milan Novković 12:18 02.12.2020

Re: Vakcina

nikvet pn
Испрати како се ми глупи медицинари сналазимо

Какво бре копање и бушење по башчи аман, па јесте ли чули за топлотну пуНпу ваздух-вода? Медијум из кога се црпе није земља нити вода него ваздух поред куће. Спољна јединица је као за климауређај само већа и унутра ти гура топлу воду коју спојиш у грејну инсталацију.

Монтирао сам то пре две године и накривио капу. Појма немам како то од једног киловата на бројилу направи три и по у соби, објашњење препуштам присутној инжењерији, али да то ради ево ме за сведока. Упола јефтиније од чврстог горива, пипнеш дугме ујесен и не мислиш ништа до пролећа ко вран вепар. (Добро, мораш пазиш на црвену зону али то је тек по цичи зими, тад мало дрва дође још и забавно.)

ASHP (Air Source Heat Pumps) su isto cool - da li je baš 3.5x ušteda (3 se često navodi kao maksimum) ne znam, plus ne radi baš svaka odlično na -15 stepeni, ili -20, kad je najbitnije, a mnoge ne rade uopšte. Plus, u zavisnosti od instalacije umeju da prave i buku, čeoće se kvare itd. Neke ne rade dobro ni na -5, kako počne da se stvara prvi led napolju.

GSHP donosi 5x uštedu, rade i u Sibirima, ludo tihe.

Ove pumpe rade kao frižider, na primer, koji hladi unutražnjost tako što zagreva spoljašnost, samo što ve pumpe hlade spoljašnjost da bi zagrejale unutrašnjost - nači nema nikakvih perpetuum mobiliteta, taj tvoj 1 u 3 ili 1 u 5 kW je samo fizički radnik, ko da razvoziš pesak - radnik to radi (pumpa, tvoja potrošnja), količina peska ostaje ista, samo premeštena sa mesta A na mesto B
Milan Novković Milan Novković 12:24 02.12.2020

Re: Vakcina

jooscout
nikvet pn

Медијум из кога се црпе није земља нити вода него ваздух поред куће.

М


Iz irskog vazduha čovek može samo vlagu da povuče,da udari na koske. Skupa struja, grejna sezona preduga.

Fala svima,živi bili.

Igrom opet smešnog slučaja (jurili NIHE posao - Northern Ireland Housing Estate - hiljade kuća, da nije BREXITa možda bismo ga već dobili, iako se evo oštrimo ponovo).

Profa koji je expert kaže da u ovim krajevima ne možeš sa ASHP da pokriješ najhladnije dane osim ako ne uložiš novca toliko da ga decenijama vraćaš od ušteda)

Sa GSHP možeš.

Ako ti je stalo da potpuno izbaciš gas i struju iz grejanja kuće i vode 24x7, znači u bilo kojoj zimi, i u bilo koje doba dana, i noću (ovo zbog solarnih panela za toplu vodu koji su, kad ima sunca, jako efikasni)
alselone alselone 12:36 02.12.2020

Re: Vakcina

Iz irskog vazduha čovek može samo vlagu da povuče,da udari na koske.


Što se kaže, hladno ali puno leprikona.
alselone alselone 12:37 02.12.2020

Re: Vakcina

Ako ti je stalo da potpuno izbaciš gas i struju iz grejanja kuće


Struja je energet budućnosti, strateški gledano, ja ne bih bežao od struje. Biće struje i-haj.
maksa83 maksa83 12:42 02.12.2020

Re: Vakcina

Struja je energet budućnosti, strateški gledano, ja ne bih bežao od struje. Biće struje i-haj.

Milan Novković Milan Novković 12:47 02.12.2020

Re: Vakcina

alselone
Struja je energet budućnosti, strateški gledano, ja ne bih bežao od struje. Biće struje i-haj.

Nači ja imam 17m dužine u najgorem i nevidljivom delu bašte gde mogu, vertikalno da stavim 5 redova kineskih panela - nači 85 recimo jeftinih 200w panela - ne gledaju baš u čisto nebo, al daj šta daš

I to ću da uradim, možda ne 5 redova iz prve.

A u ime odog tvoga, baterije - gledam i navijam, za početka plug-in hybrid sa 100+kWh - japanac ti za 500 dodatnih funti da invertor koji ti iz ove baterije u kolima "ganja" 240v/50Hz u kuću.

Eno Elonu M ne uspede državni udar u kojoj bejaše južnoameričkog državi, pa ne znam šta da mislim.

Iako ti verovatno misliš na mrežu, ne ove okućničke crnačke fazone
alselone alselone 12:54 02.12.2020

Re: Vakcina

Iako ti verovatno misliš na mrežu, ne ove okućničke crnačke fazone

Jeste, na to, a to će doneti višak struje i do kuća. Kao što pisah pre nekog vremena, pitanje struje u budućnosti nije pitanje da li će je biti, i koliko će koštati po kwh, nego koliko će koštati osiguranje dostave i koliko će koštati flat-rate.

Globalni trend je da fiksni deo cene raste, a varijabilni se smanjuje. Recimo na račun od 100 eur, imaš 80 svaki mesec, trošio ne trošio, ako si bio na moru ceo mesec ostaje račun samo 80, a ako si bas troškario imaš 120.

Ili ko hoće može da pređe na realtime cenu pa neka si se optimizuje ako ima resurse.
zilikaka zilikaka 13:53 02.12.2020

Re: Vakcina

Појма немам како то од једног киловата на бројилу направи три и по у соби, објашњење препуштам присутној инжењерији, али да то ради ево ме за сведока. Упола јефтиније од чврстог горива, пипнеш дугме ујесен и не мислиш ништа до пролећа ко вран вепар.

Pa zato što je toplotna pumpa.
Pumpa toplotu- toplotnu energiju iz okoline spolja i prenosi je kod tebe. Naravno, za to moraš da imaš još pomagala (kompresor, pumpa, al ona prava, obična i još koješta), al vrši poso.
To može da zakaže ako su spoljašnji uslovi nepovoljni (nedovoljan protok vazduha, jaka zima) al mislim da je za naše uslove i cene energenata jedna od boljih opcija.

Ono geotermalno i te munje...treba biti vrlo oprezan.
Prvo što režim podzemnih voda nije nešto s čim dugoročno računaš. Ako angažuješ nekog od tih promotera opreme da ti nekako proveri, namestiće da je sve ok a posle ti objašnjavati kako se stvari menjaju (sećate se priče o grejanju zgrade u Šekspirovoj? E, to.)
Drugo, postoji nešto što majstori prećute, a zove se toplotno zasićenje zemljišta.
Jednostavno, kad neko mesto uporno hladiš očekujući da gradijent toplote s druge strane sve to ispegla, desi ti se da to baš ne bude tako, jer il je sastav takav, il suša pa loše provodi il...kako god, al praksa barata ovim pojmom. Jedino što ni to ne govore potencijalnoj mušteriji

I još tretjo!
Geotermalna energija (ona prava, vruća, a i druga) je opasna jer nije tvoja, a države kao naša se čas posla sete da bi i to mogle debelo da naplate.

Dakle, ako pričamo o prostorima od par hiljada kvadrata, onda alternativa može da ima smisla, al za porodičnu kuću se ta kopanja sigurno ne isplate.(a i plitko su to zakopali, tu još nemaš stabilnu temperaturu)
kamilo_emericki kamilo_emericki 15:20 02.12.2020

Re: Vakcina

alselone


Kada me pitaju na primer pitanja "šta misliš da instaliram par solarnih panela na krov pa smanjim račun za struju" obično ih pitam kontrapitanje - a koliki ti je račun za struju. Ako ti je račun za struju 30 - 40 evra, kao prosečnom domaćinstvu, isplati li se uložiti 5 - 10,000 EUR kako bi račun smanjila za 30% iliti 10 evra?

O geotermalnom grejanju ne znam mnogo osim šta je, i to je više pitanje za mašince kao Zizi Top. Nako napamet bih rekao da su kod nas energenti jeftini i da se sva velika ulaganja na nivou kućne potrošnje ne isplate.



Moja prethodna kuća je bila jedan prepravljeni kameni štagalj (ostava za sijeno) sa korisnom stambenom površinom 200 m2. Na krov sam postavio 4m2 pločastih panela za zagrijavanje vode i uvezao ih sa Termorad bojlerom od 280 litara. Bojler je bio isto tako uvezan sa kaminom na pelet tako da je u nedostatku sunca kamin grijao vodu, a ponekad ljeti, kad pada kiša više dana uključivao se el. grijač.
Ušteda el. energije za grijanje vode je bila oko 1500 kw, u Francuskoj je to oko 150-160 eura, a oprema i instalacija kompletnog sistema solar-bojler kod registrovanih firmi košta 4-5 hiljada eura.
Prednost ovakvog sistema je u velikoj količini tople vode, naročito ljeti, kad imate u bojleru 280 l. vode zagrijane na 90°. Oni koji imaju tinejdžere koji se vole kupati, razumiće.
Za zagrijavanje kuće na 21-22° i vode u bojleru (tokom zime) na 65° trošîli smo 2,5-3t pelet u područu gdje su zimske temperature u prosjeku 7° max. i -1° min.

PS
Od ljeta 2021 godine upotreba plina za zagrijavanje novosagrađenih individualnih kuća u Francuskoj je zabranjena.
Ugradnja pumpe za ispumpavanje toplote iz zemlje se stimuliše i uz njih se preporučuje podno grijanje.
zilikaka zilikaka 15:38 02.12.2020

Re: Vakcina

Od ljeta 2021 godine upotreba plina za zagrijavanje novosagrađenih individualnih kuća u Francuskoj je zabranjena.
Ugradnja pumpe za ispumpavanje toplote iz zemlje se stimuliše i uz njih se preporučuje podno grijanje.

Ali zna li se zašto?
To je jedan od energenata koji najmanje zagađuje.
Jedino ako nije promocija obnovljivih izvora po svaku cenu, al ta cena ume da bude ozbiljna.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:04 02.12.2020

Re: Vakcina

zilikaka
Od ljeta 2021 godine upotreba plina za zagrijavanje novosagrađenih individualnih kuća u Francuskoj je zabranjena.
Ugradnja pumpe za ispumpavanje toplote iz zemlje se stimuliše i uz njih se preporučuje podno grijanje.

Ali zna li se zašto?
To je jedan od energenata koji najmanje zagađuje.
Jedino ako nije promocija obnovljivih izvora po svaku cenu, al ta cena ume da bude ozbiljna.


kao dio politike postizanja tzv. karbon neutralnosti.. tj. zbog zagađenja..
i meni čudno ali i u UK će za tri godine biti zabranjena ugradnja gas bojlera u novoizgrađene kuće..
kad će da zamjene i stare ne znam..
predlažu upravo toplotne pumpe!
ja kapiram da imamo još vremena pa se ne bih sad još i time baktala..
gas zakon
alselone alselone 16:10 02.12.2020

Re: Vakcina

Oni koji imaju tinejdžere koji se vole kupati, razumiće.


Kot'o na gas, greje kuću, greje vodu, kupajte se do prekosutra. A ni cena nije neka.

Mi trošimo gasa godišnje između 1000 i 1200 eur. Struje trošimo izmedju 500 i 600 eur. Znači to je 1500 - 1800 eur godišnje na energiju. A dobro prašimo i grejanje i pranje i kuvanje, jer je troje male dece pa je em toplo em kake non stop.


Isplati li se išta skupo raditi ovde kako bi se troškovi smanjili za 10 ili 20, pa čak i više posto? Nikako.
alselone alselone 16:13 02.12.2020

Re: Vakcina

Ali zna li se zašto?

Kod francuza verovatno politika pod plaštom zaštite životne sredine. Zanima me da li isto planiraju Švabe ili Holanđani koji imaju procente u severnim tokovima.
zilikaka zilikaka 16:15 02.12.2020

Re: Vakcina

kao dio politike postizanja tzv. karbon neutralnosti.. tj. zbog zagađenja..

Prirodni gas se sagorevanjem razlaže na CO2 i vodu. Ostalo je zanemarljivo. Kad porediš sa čvrstom gorivom, (drvima a da ne kažem ugljem), neuporedivo je čistiji. O sagorevanju u motorima i ne govorim, a i struju praviš mahom iz uglja, ako nemaš sreću da imaš ozbiljne hidroelektrane il nuklearke
Ne znam, meni to liči na političku odluku smanjenja potrošnje baš specilalno gasa, jer zna se ko ima najviše gasa da ponudi na prodaju.
zilikaka zilikaka 16:17 02.12.2020

Re: Vakcina

Zanima me da li isto planiraju Švabe ili Holanđani koji imaju procente u severnim tokovima.

Kako isto razmišljamo
alselone alselone 16:18 02.12.2020

Re: Vakcina

Kako isto razmišljamo

To je od bundevare.
zilikaka zilikaka 16:22 02.12.2020

Re: Vakcina

Oni koji imaju tinejdžere koji se vole kupati, razumiće.

Znam. Umelo da traje i pun sat
Al najbolje što je čovek koji nam održava kotao u svojoj kući bio skinuo gasni i vratio električni klasičan bojler. Zbog ćerke. Tek tad su ponovo počeli da koriste kupatilo.
alselone alselone 16:24 02.12.2020

Re: Vakcina

Znam. Umelo da traje i pun sat

Zato mi imamo dve kade i tri wc šolje u kući. Nadam se da će biti relativno OK.
zilikaka zilikaka 16:26 02.12.2020

Re: Vakcina

Nadaj se...
alselone alselone 16:28 02.12.2020

Re: Vakcina


Računica je takva da kad ova najmanja krene da se tušira po sat, on će otići na fakultet negde.
Milan Novković Milan Novković 16:30 02.12.2020

Re: Vakcina

zilikaka
kao dio politike postizanja tzv. karbon neutralnosti.. tj. zbog zagađenja..

Prirodni gas se sagorevanjem razlaže na CO2 i vodu. Ostalo je zanemarljivo. Kad porediš sa čvrstom gorivom, (drvima a da ne kažem ugljem), neuporedivo je čistiji. O sagorevanju u motorima i ne govorim, a i struju praviš mahom iz uglja, ako nemaš sreću da imaš ozbiljne hidroelektrane il nuklearke
Ne znam, meni to liči na političku odluku smanjenja potrošnje baš specilalno gada, jer zna se ko ima najviše gasa da ponudi na prodaju.

Ovde imaš UK - pogledaj kako su munjevito ugalj zamenili vetrom i suncem.

Sada jure narod grantovima da pređu na toplotne pumpe, izoluju kuće, oni što ti prodaju struju moraju da je kupe od tebe ako ti generišeš i imaš viška (kaže ovaj profa što sam ga spomenuo da je to više zezanja nego koristi gde tu i tamo poneko generiše pokoji kWh.
alselone alselone 16:31 02.12.2020

Re: Vakcina

Na tavanu imamo jedan ćošak na kom je vertikala kupatila. To nam je potencijalna još jedna soba ako se još jedno omakne, plus još jedno malo kupatilo.

Trebalo bi samo napraviti onu kućicu, kako se to već zove, da plafon i zidovi nisu samo kosine nego da ima taj jedan ravan deo.
alselone alselone 16:31 02.12.2020

Re: Vakcina


Ovde imaš UK


UK je lider u svetu u tansformaciji. Pionirski projekti se vode tamo na temu Active Network Management.
zilikaka zilikaka 16:35 02.12.2020

Re: Vakcina

alselone

Ovde imaš UK


UK je lider u svetu u tansformaciji. Pionirski projekti se vode tamo na temu Active Network Management.

Da li starno mogu da podmire potrebe iz obnovljivih izvora?
alselone alselone 16:37 02.12.2020

Re: Vakcina

Da li starno mogu da podmire potrebe iz obnovljivih izvora?



Za sada ne, ali se jako radi na tome.

https://reneweconomy.com.au/scotland-claims-world-first-by-using-wind-power-to-turn-lights-back-on-91542/

“grid-forming” technology called virtual synchronous machines

Iskopaće njega Bili, nema šta. Biće moguće u jednom momentu, ne tako dalekom.
zilikaka zilikaka 16:55 02.12.2020

Re: Vakcina

Linkove nemam vremena da otvaram pa vam verujem:)
alselone alselone 16:56 02.12.2020

Re: Vakcina

Linkove nemam vremena da otvaram pa vam verujem:)

Dok god veruješ meni a ne ovim medicinarima, sve je u redu.
alselone alselone 16:56 02.12.2020

Re: Vakcina

Linkove nemam vremena da otvaram pa vam verujem:)

Dok god veruješ meni a ne ovim medicinarima, sve je u redu.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:12 02.12.2020

Re: Vakcina

zilikaka
kao dio politike postizanja tzv. karbon neutralnosti.. tj. zbog zagađenja..

Prirodni gas se sagorevanjem razlaže na CO2 i vodu. Ostalo je zanemarljivo. Kad porediš sa čvrstom gorivom, (drvima a da ne kažem ugljem), neuporedivo je čistiji. O sagorevanju u motorima i ne govorim, a i struju praviš mahom iz uglja, ako nemaš sreću da imaš ozbiljne hidroelektrane il nuklearke
Ne znam, meni to liči na političku odluku smanjenja potrošnje baš specilalno gasa, jer zna se ko ima najviše gasa da ponudi na prodaju.


ma sve mi je jasno, pa goriš ga pod nosom dok kuvaš jbg..
pada mi na pamet jedino da eksploatacija zaagđuje mada mi se i tu čini da je princip bocneš cevurku u zemlju i to je to..
kako bilo zabranili prvo kao do 2025. najkasnije pa sad pomjerili i to za dve godine..
za stare kuće još ćute al ne sumnjam da će doći na red..
ovde te i kroz poresku politiku guraju da ulažeš u izolaciju, alternativne izvore itd.
i sad ima neka kovid inicijativa sa 5000 funti grantovima.. al ni time se nismo baktali mada ćemo očigledno morati kad tad
haklberi_tom haklberi_tom 17:58 02.12.2020

Re: Vakcina

stemajz
Za kumulativnu potrošnju optika, mora, ali za tekući mnogo prostije - merite struju - skoro džaba senzori - tj tekuća potrošnja optikom je budženje.


миланче, не смеш по закону да пипнеш струјомер (бар је овде тако) а не да га отвараш и буџиш и додајеш нешто да би мерио струју...
зато је овде направљена оптичка, илити, неинвазивна метода

камера би била овде оверкил, али добро, ако неко хоће да учи optical flow, lucas-kanade и остале зезанције код класичне обраде слике, нека се зеза
још за камеру мораш да направиш и неки извор светлости који ће да осветли струјомер у мраку, иначе ће камера остати слепа :)

на крају ће још помодарски да тренира неуралну мрежу да препознаје кад се врти струјомер...

Ukoliko neko želi da meri potrošnju struje, dovoljno je da očitavanje uradi jedan puta mesečno - i toliko plati distribuciji (ili pošalje taj podatak, jer distribuciju jedino to interesuje).
Ostalo vreme procesor neka spava.
Ukoliko želi da meri više puta - ko mu brani.
alselone alselone 18:17 02.12.2020

Re: Vakcina

Ukoliko neko želi da meri potrošnju struje, dovoljno je da očitavanje uradi jedan puta mesečno - i toliko plati distribuciji (ili pošalje taj podatak, jer duistribuciju jedino to interesuje).
Ostalo vreme procesor neka spava.
Ukoliko želi da meri više puta - ko mu brani.


To je zato Slađane što si ti glup ali voliš da se praviš pametan na sve teme. Digitalna brojila imaju nebrojene prednosti nad analognim i nije im jedina poenta naplata energije.

Digitalna brojina na primer veoma ubrzavaju restauraciju posle kvarova, tako što ljudi ne moraju da zovu i prijavljuju gubitak napajanja pa da ekipa ide i triangulira pozive i merenja sa polja, nego softver u kontrolnom centru može automatski da prozove sva digitalna brojila u regionu i da proveri koja imaju a koja nemaju napajanje. Tako će veoma ubrzati otkrivanje lokacije kvara a samim tim i restauraciju. Time direktno predupredjuje penale zbog gubitka napajanja a i smanjeni profit zbog neisporučene energije.

Pored toga digitalna brojila pomažu da se otkriju kvarovi u kući koji dovode do povećane potrošnje, mnogo brže nego da se čeka kraj meseca, zatim dozvoljavaju da se prati realtime odnos praveći infrastrukturu za optimizaciju o kojoj smo pričali gore (self generation vs energy storage vs utility price), zatim daje uvid u šablone potrošnje na širem regionu dajuči uvid u kapacitet za dalja proširenja i investicije u obnovljive izvore, tzv hosting capacity, zatim povećava opservability distributivne mreže za state estimation proračun tako što daje dodana merenja u distributivnoj mreži koja u principu ima mali broj merenja i tako dalje.

Vidiš Slađane, nije sve u računu, distribuciju interesuje mnogo više. Jeste bilo pre 300 godina, ali nije više.
haklberi_tom haklberi_tom 18:32 02.12.2020

Re: Vakcina

alselone
Ukoliko neko želi da meri potrošnju struje, dovoljno je da očitavanje uradi jedan puta mesečno - i toliko plati distribuciji (ili pošalje taj podatak, jer duistribuciju jedino to interesuje).
Ostalo vreme procesor neka spava.
Ukoliko želi da meri više puta - ko mu brani.


To je zato Slađane što si ti glup ali voliš da se praviš pametan na sve teme. Digitalna brojila imaju nebrojene prednosti nad analognim i nije im jedina poenta naplata energije.

Digitalna brojina na primer veoma ubrzavaju restauraciju posle kvarova, tako što ljudi ne moraju da zovu i prijavljuju gubitak napajanja pa da ekipa ide i triangulira pozive i merenja sa polja, nego softver u kontrolnom centru može automatski da prozove sva digitalna brojila u regionu i da proveri koja imaju a koja nemaju napajanje. Tako će veoma ubrzati otkrivanje lokacije kvara a samim tim i restauraciju. Time direktno predupredjuje penale zbog gubitka napajanja a i smanjeni profit zbog neisporučene energije.

Pored toga digitalna brojila pomažu da se otkriju kvarovi u kući koji dovode do povećane potrošnje, mnogo brže nego da se čeka kraj meseca, zatim dozvoljavaju da se prati realtime odnos praveći infrastrukturu za optimizaciju o kojoj smo pričali gore, zatim daje uvid u šablone potrošnje na širem regionu dajuči uvid u kapacitet za dalja proširenja i investicije u obnovljive izvore, tzv hosting capacity i tako dalje.

Vidiš Slađane, nije sve u računu, distribuciju interesuje mnogo više. Jeste bilo pre 300 godina, ali nije više.

Pozdravi ti mamicu!
A možeš i da mi pk.
Ti si pišao u pelene kada sam se ja bavio sličnim stvarima.
Inače - melješ kao vodenica.
Jer da si uočio početak dioskusije - reč je bila o tome kako da se uradi (neko je dodao) neinvazivna digitalizacija 'mehaničkih' brojila (jer ne sme da se brojilo dira) - pa sam ja samo to napomenuo da je dovoljno mesečno očitanje ... jer je to sada jedini podatak sa takvih 'brojila'.
Ali si ti preučio, pa si i sam zaboravio zadatak koji si dao studentu.
A možeš da pozdraviš i svoju mamu.
A da ne zaboravim, zato što si gnjida - možeš da mi popušiš i kitonijus.
Jer mene ne možeš da fasciniraš tim svojim znanjem.
Ja svoga imam dovoljno.
kamilo_emericki kamilo_emericki 18:33 02.12.2020

Re: Vakcina

Ali zna li se zašto?


Zna. Smanjenje emitovanja CO2.
alselone alselone 18:37 02.12.2020

Re: Vakcina

Jer mene ne možeš da fasciniraš tim svojim znanjem.

Zato što si glup pa ti se ne prima a misliš da nešto znaš.
Nemaš pojma o čemu pričaš Slađane, odvalio si da distribuciju zanima samo potrošnja enegije, dobio si po labrnji zbog tog pametovanja i sada bi ti bilo najbolje da si poližeš ranu i ideš dalje umesto da se dublje ukopavaš.

Ako ti je jedini argument kako si stariji, to samo znači da drugi nemaš, to ti mora postati jasno kako ne bi nadalje bio smešan.
jooscout jooscout 18:59 02.12.2020

Re: Vakcina

alselone
Linkove nemam vremena da otvaram pa vam verujem:)

Dok god veruješ meni a ne ovim medicinarima, sve je u redu.




Ja vam sve verujem a sad ostadoh zbunjena,taman sam se jutros napal'la i crtala istoričaru kako rekli drugari da je košer, sad zili kaže ohladiće se dvorište
A ja se sve plašim prestaće da nude finansijske olakšice, pa da se ne propusti momenat.Još je kanal na 700m od kuće,ne znam ima li veze?
alselone alselone 19:13 02.12.2020

Re: Vakcina

Ja vam sve verujem a sad ostadoh zbunjena,taman sam se jutros napal'la i crtala istoričaru kako rekli drugari da je košer, sad zili kaže ohladiće se dvorište
A ja se sve plašim prestaće da nude finansijske olakšice, pa da se ne propusti momenat.Još je kanal na 700m od kuće,ne znam ima li veze?

Биће пара од вакцине, плаћа Гејц, шта си се стисла.
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:18 02.12.2020

Re: Vakcina

nuklearke

Šta je problem sa nuklearkama?
alselone alselone 19:19 02.12.2020

Re: Vakcina

Šta je problem sa nuklearkama?

Oće da se postanu gljiva.
jooscout jooscout 19:19 02.12.2020

Re: Vakcina

alselone
Ja vam sve verujem a sad ostadoh zbunjena,taman sam se jutros napal'la i crtala istoričaru kako rekli drugari da je košer, sad zili kaže ohladiće se dvorište
A ja se sve plašim prestaće da nude finansijske olakšice, pa da se ne propusti momenat.Još je kanal na 700m od kuće,ne znam ima li veze?

Биће пара од вакцине, плаћа Гејц, шта си се стисла.


Pa da izdam pretke. Čekaj dok počne, slabo vas ubedjujem a plaćaju po (živoj) glavi.
milisav68 milisav68 19:26 02.12.2020

Re: Vakcina

alselone
Šta je problem sa nuklearkama?

Oće da se postanu gljiva.



Idi bre...
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:39 02.12.2020

Re: Vakcina

alselone
Znam. Umelo da traje i pun sat

Zato mi imamo dve kade i tri wc šolje u kući. Nadam se da će biti relativno OK.

Kada je za ponekad, mirišljive vodice, čaša vina, knjiga. Tuš je svakodnevnica, ništa ne razbuđuje ujutro kao dobar tuš. Ne kabina, italijanska varijanta tuša jer je odnos prostor-cijena neuporediv sa kabinom.
Kad tinejdžer uđe pod "ružu" 30 cm prečnika i pod, do kraja otvorenom slavinom, otsluša Nevermind saberi energetske potrebe.
alselone alselone 19:44 02.12.2020

Re: Vakcina

razbuđuje ujutro kao dobar tuš. Ne kabina, italijanska varijanta tuša jer je odnos prostor-cijena neuporediv sa kabinom.
Kad tinejdžer uđe pod "ružu" 30 cm prečnika i pod, do kraja otvorenom slavinom, otsluša Nevermind saberi energetske potrebe.


Dobro, nisam hteo da detaljišem, ali da, to imamo, ako već idemo u detalje. Jedna ugaona velika kada i jedan tuš bez kadice, zidani. Sa ovim sistemom za tuš, zbog automatskog mešača kako otvaranje vode u drugim delovima kuće ne bi smetalo i zbog velike ruže.
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:45 02.12.2020

Re: Vakcina

alselone
Šta je problem sa nuklearkama?

Oće da se postanu gljiva.

I avion može da padne na zemlju kao čekić pa niko ne traži zaustavljanje avijacije.
Da ne ulazim na tvoj teren nisam rad ali mislim da su nuklearke sve sigurnije a sa razvojem robotike i odlaganje otpada u dubine je sve sigurnije.
magnus magnus 19:47 02.12.2020

Re: Vakcina

alselone alselone 19:47 02.12.2020

Re: Vakcina

I avion može da padne na zemlju kao čekić pa niko ne traži zaustavljanje avijacije.
Da ne ulazim na tvoj teren nisam rad ali mislim da su nuklearke sve sigurnije a sa razvojem robotike i odlaganje otpada u dubine je sve sigurnije.


U pravu si ali verujem da imamo bolje alternative.
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:57 02.12.2020

Re: Vakcina

automatskog mešača

Ovo sam zaboravio reći kad sam pričao o solarnim panelima.
Zbog visoke temperature vode u bojleru ljeti oni su neophodni, naročito gdje djeca imaju pristup jer se na njima može ograničiti temperatura vode koja izlazi iz česme
alselone alselone 20:05 02.12.2020

Re: Vakcina

Zbog visoke temperature vode u bojleru ljeti oni su neophodni, naročito gdje djeca imaju pristup jer se na njima može ograničiti temperatura vode koja izlazi iz česme


Prvi put kada sam ušao u kadu sa mešačem nisam znao kako se pušta voda. Trebalo mi je 5 minuta kao prvi put kada sam seo u auto sa automatskim menjačOm.

Sada se ne bih mogao vratiti nazad, to je sjajan izum. Bukvalno jednom namestiš temperaturu i nikad više ne diraš.
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:13 02.12.2020

Re: Vakcina

U pravu si ali verujem da imamo bolje alternative.

Kad smo kod alternativa, mene zanima kolika je maksimalno moguća snaga generatora kojeg pokreće vodeničko kolo uronjeno u riječicu koja ima prosječan protok 1,5-2m3/s.



alselone alselone 20:16 02.12.2020

Re: Vakcina

Kad smo kod alternativa, mene zanima kolika je maksimalno moguća snaga generatora kojeg pokreće vodeničko kolo uronjeno u riječicu koja ima prosječan protok 1,5-2m3/s.


Neki free kalkulator sa neta daje 30 kw.

EDIT: 30, ne 300.
zilikaka zilikaka 20:21 02.12.2020

Re: Vakcina

Zna. Smanjenje emitovanja CO2.

Pa to sam dalje objasnila. Količina CO2je direktno srazmerna dobijenoj energiji, pa od svih težih ugljovodonika dobijaš CO2 al i još svašta gadno pride.
No, ako je neko dovoljno bogat da može da podmiri potrebe iz alternative, pa još i plaća raji da uzimaju toplotne pumpe, marim ja.
alselone alselone 20:24 02.12.2020

Re: Vakcina

marim ja.


Al' marim ja
To su samo kapi vremena
Prosute k'o šaka semena
Po širokoj njivi gospodnjoj

zilikaka zilikaka 20:40 02.12.2020

Re: Vakcina

Ja vam sve verujem a sad ostadoh zbunjena,taman sam se jutros napal'la i crtala istoričaru kako rekli drugari da je košer, sad zili kaže ohladiće se dvorište
A ja se sve plašim prestaće da nude finansijske olakšice, pa da se ne propusti momenat.Još je kanal na 700m od kuće,ne znam ima li veze?

Ako stvarno dobro plaćaju-uzmi.
To ne može da ne radi al lako može da nema onako dobar odnos potrošene osnovne energije (verovatno struje) i dobijene toplote.
Uz to, ne znam pošto je redovno servisiranje a verujem da nije jeftino.
Nego, pre svega, ako i to plaćaju silno uloži u izolaciju kuće. To ne može da ne da rezultate, pa posle možeš i na sveću da se greješ.
magnus magnus 20:52 02.12.2020

Re: Vakcina

Kada me pitaju na primer pitanja "šta misliš da instaliram par solarnih panela na krov pa smanjim račun za struju" obično ih pitam kontrapitanje - a koliki ti je račun za struju. Ako ti je račun za struju 30 - 40 evra, kao prosečnom domaćinstvu, isplati li se uložiti 5 - 10,000 EUR kako bi račun smanjila za 30% iliti 10 evra?
ja se bavim energetskom efikasnsti na zanatsko-inžinjerskom nivou i često ide to pitanje kolko sijalica ( nekad ) da promjenim ili jel može za par iljada evra da imam struju u vikendici koja nema dozvole ( pa nema priključka ) , e sad fore se kriju u širem gledanju . recimo Oblo (tvoji susjedi ) ima one utičnice koje mogu mjerit potrošnju , a mjerenje ja majka svega . gde je se gubu struja , po meni oni koji peku puno u rerni , definitivno rerna kojoj vrata ne zatvaraju dobro , tu se može zamjenom rerne sa dobrom rernom skinut 50% potrošnje rerne , drugo , frižideri su go kurac često puta , jesenos sam 6000 kn izgubio ( stavljo dodatne panele ) da bi se ispostavilo da mi firižider isprazni 400Ah akumualatora za noć, stari frižisderi koji dobro ne dihtaju plus motori im troše više ( rekli mi ustvari da je ulje otišlo iz kompresora ) tako da ono što piše na pločici frižidera vremenom postaje laž. bojlere je svakako bolje imati veće postavljene na nižu temperuru, al i to ovisi dal ima ili nema dirigirane struje .
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:54 02.12.2020

Re: Vakcina

alselone
Kad smo kod alternativa, mene zanima kolika je maksimalno moguća snaga generatora kojeg pokreće vodeničko kolo uronjeno u riječicu koja ima prosječan protok 1,5-2m3/s.


Neki free kalkulator sa neta daje 30 kw.

EDIT: 30, ne 300.

Hoću li lupiti glupost ako pitam što smradovi uništavaju riječice praveći brane i gurajući vodu u cijevi da im pokreće "mini" hidrocentrale?
Serija tih malih generatora može da pravi energiju bez da upropaštava okolinu. Ili možda griješim?
alselone alselone 20:59 02.12.2020

Re: Vakcina

ja se bavim energetskom efikasnsti na zanatsko-inžinjerskom nivou i često ide to pitanje kolko sijalica ( nekad ) da promjenim ili jel može za par iljada evra da imam struju u vikendici koja nema dozvole ( pa nema priključka ) , e sad fore se kriju u širem gledanju . recimo Oblo (tvoji susjedi ) ima one utičnice koje mogu mjerit potrošnju , a mjerenje ja majka svega . gde je se gubu struja , po meni oni koji peku puno u rerni , definitivno rerna kojoj vrata ne zatvaraju dobro , tu se može zamjenom rerne sa dobrom rernom skinut 50% potrošnje rerne , drugo , frižideri su go kurac često puta , jesenos sam 6000 kn izgubio ( stavljo dodatne panele ) da bi se ispostavilo da mi firižider isprazni 400Ah akumualatora za noć, stari frižisderi koji dobro ne dihtaju plus motori im troše više ( rekli mi ustvari da je ulje otišlo iz kompresora ) tako da ono što piše na pločici frižidera vremenom postaje laž. bojlere je svakako bolje imati veće postavljene na nižu temperuru, al i to ovisi dal ima ili nema dirigirane struje .


Sve se slažem, i baš je to razlog što sam pomenuo da bi digitalno brojilo dobro čučnulo za te potrebe.

Oblo su dobri, hteo sam da kupim par komada za igranje po kući ali se ispostavilo da tu u komšiluku ni ne može da se kupi, morao bih da ih tražim po gradu/evropi, pa sam digao ruke. Kupiću neke kineze kad se nakanim.

Nego me zanima, koliko te koštaju akumulatori za vikendicu?
alselone alselone 21:01 02.12.2020

Re: Vakcina

Hoću li lupiti glupost ako pitam što smradovi uništavaju riječice praveći brane i gurajući vodu u cijevi da im pokreće "mini" hidrocentrale?


Zato što su zločinci, zato što su našli još jedan način da otmu pare od države. I zato što su pomislili da je to kul način, da će im još neko reći hvala što prave zelenu energiju. Tako su mislili zlikovci. Ali su se malo zajebali.

Mislim da oni imaju više od tih 30, da imaju oko 100, mislim da koriste veće promere cevi ili možda veće padove, nisam siguran. Uglavnom je i to šarena laža. Ali su pare jasne, država otkupljuje "zelenu energiju" po paprenoj ceni, ne možeš izgubiti.

Ne može da pravi energiju bez da upropasti, pošto te male rečice nemaju dovoljan protok a ni pad, pa ih moraju zarobiti u cevi da to dobiju.
magnus magnus 21:09 02.12.2020

Re: Vakcina

Isplati li se išta skupo raditi ovde kako bi se troškovi smanjili za 10 ili 20, pa čak i više posto? Nikako.
u tvom slučaju dovedeš toplu vodu u veš mašinu i suđericu , to nije investicija ( kad se rade nove instalacije ) a radikalno smanjuje struju đe se ćwljad puno presvlači i jede povazdan
alselone alselone 21:24 02.12.2020

Re: Vakcina

u tvom slučaju dovedeš toplu vodu u veš mašinu i suđericu


To je skroz dobra ideja samo se plašim pritiska u tom slučaju. Recimo veče je, pere se veš, peru se sudovi, neko se kupa, neko povlači vodu, a leto je pa komšije zalivaju.

Može li se staviti hidrofor u kuću? Kao da mi je neko rekao da to nije dozvoljeno.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:25 02.12.2020

Re: Vakcina

alselone


Zato što su zločinci,

Hvala.
alselone alselone 21:26 02.12.2020

Re: Vakcina

U stvari, da li je to dobra ideja? Za veš mašinu je ponekad potrebno 30 stepeni, a ako joj dovedeš 40, 45 koliko je u toplovodu, ona nema načina da meša sa hladnom i ode firanga čipkana dođavola.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:33 02.12.2020

Re: Vakcina

alselone


To je skroz dobra ideja

Fifti fifti.
Na suđe može vruća voda ali na veš ne.
Veš se počinje prati ledenom vodom, jer ako počneš vrućom mrlje ostaju blokirane.
zilikaka zilikaka 21:57 02.12.2020

Re: Vakcina

Za veš mašinu je ponekad potrebno 30 stepeni, a ako joj dovedeš 40, 45 koliko je u toplovodu, ona nema načina da meša sa hladnom i ode firanga čipkana dođavola.

Na suđe može vruća voda ali na veš ne.
Veš se počinje prati ledenom vodom, jer ako počneš vrućom mrlje ostaju blokirane.



Efalimtebože da se inženjerska bratija setila. Očigledno vam te poslove po kućama rade žene, pa ne znate kako ide pranje veša samo po sebi nego vam trebalo da to rešavate kao tehnički problem.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:04 02.12.2020

Re: Vakcina

kamilo_emericki

Veš se počinje prati ledenom vodom, jer ako počneš vrućom mrlje ostaju blokirane.


Odakle sad ovo, jel ima neki naučni rad?

Sve moje veš mašine su uvek ciklus počinjale sa vrućom vodom, sem ako izričito ne izabereš samo ladan ciklus na programatoru, za ono što je osetljivo po pitanju boje.
Milan Novković Milan Novković 22:10 02.12.2020

Re: Vakcina

srdjan.pajic
kamilo_emericki

Veš se počinje prati ledenom vodom, jer ako počneš vrućom mrlje ostaju blokirane.


Odakle sad ovo, jel ima neki naučni rad?

Sve moje veš mašine su uvek ciklus počinjale sa vrućom vodom, sem ako izričito ne izabereš samo ladan ciklus na programatoru, za ono što je osetljivo po pitanju boje.

Al neki dedica da ga je napisao

Milan Novković Milan Novković 22:28 02.12.2020

Re: Vakcina

alselone
Pfizer's CEO cashed out 60% of his stock on the same day the company unveiled the results of its COVID-19 vaccine trial

Evo ovom "dedici" što je nekad bio jako senior i vodio tim od 200 ljudi u Pfizeru, Mike Yeadon, se pridružio još jedan nemački dedica Dr Wolfgang Wodarg, u poslu:

"... filed an application with the European Medicine Agency – the organisation responsible for EU drug approval – for the immediate suspension of COVID-19 vaccine studies and the BioNtech/Pfizer study in particular...."

O Nemcu, ukratko:

"... Wolfgang Wodarg (born 2 March 1947) is a German physician and politician for SPD.

As chair of the Parliamentary Assembly of the Council of Europe Health Committee Wodarg co-signed a proposed resolution on 18 December 2009, which was briefly discussed in January 2010 in an emergency debate and he has called for an inquiry into alleged undue influence exerted by pharmaceutical companies on the World Health Organization’s global H1N1 flu campaign
..."

I evo šta im je u aplikaciji:

"Dr Wodarg and Dr Yeadon are demanding that the studies, for the protection of the life and health of the volunteers, should not be continued until a study design is available that is suitable to address the significant safety concerns expressed by an increasing number of renowned scientists against the vaccine and the study design.

The petitioners demand that, due to the known lack of accuracy of the PCR test in a serious study, a so-called Sanger sequencing must be used. This is the only way to make reliable statements on the effectiveness of a vaccine against COVID-19. On the basis of the many different PCR tests of highly varying quality, neither the risk of disease nor a possible vaccine benefit can be determined with the necessary certainty, which is why testing the vaccine on humans is unethical.

They are also demanding that the risks already known from previous studies can be excluded. Their concerns are directed on four points in particular:

– The formation of so-called “non-neutralizing antibodies” can lead to an exaggerated immune reaction, especially when the test person is confronted with the real, “wild” virus after vaccination.

– The vaccinations are expected to produce antibodies against spike proteins of SARS-CoV-2. However, spike proteins also contain syncytin-homologous proteins, which are essential for the formation of the placenta in mammals such as humans. It must be ruled out that a vaccine against SARS-CoV-2 could trigger an immune reaction against syncytin-1, as it may otherwise result in infertility of indefinite duration in vaccinated women.

– The mRNA vaccines from BioNTech/Pfizer contain polyethylene glycol (PEG). 70% of people develop antibodies against this substance. This means that many people can develop allergic, potentially fatal reactions to the vaccination.

– The much too short duration of the study does not allow a realistic estimation of the late effects. As in the narcolepsy cases after the swine flu vaccination, millions of healthy people would be exposed to an unacceptable risk if an emergency approval were to be granted and the possibility of observing the late effects of the vaccination were to follow.
"
zilikaka zilikaka 22:37 02.12.2020

Re: Vakcina

Sve moje veš mašine su uvek ciklus počinjale sa vrućom vodom, sem ako izričito ne izabereš samo ladan ciklus na programatoru, za ono što je osetljivo po pitanju boje.

Ih, sad...
Po pravilu je pretpranje na hladnoj ili mlakoj vodi. Ispiranje isto.
To sa hladnom vodom ima fora, tekstilci će uvek reći da novu stvar, još naročito nepostojanih boja, opereš prvo u hladnoj vodi.
Ne pitaj zašto, ne znam, al stvarno se posle bolje ponaša.
Ako si dokon a ti traži objašnjenje, garant negde ima.
Fleke su posebna priča i najviše sam naučila od svojih majstora.
Kad se usvinjiš poprskaš odelo sprejom za odvrtanje. Taj čuda pravi i idealan je i za sve fleke koje deca generišu.
Naravno, podrazumeva se da je odelo normalno, a ne čipkana firanga.
I da, treba posle bar još jednom isprati ako ne i ponoviti pranje, da ne bi sve smrdelo na tu hemiju.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:54 02.12.2020

Re: Vakcina

zilikaka




Efalimtebože da se inženjerska bratija setila. Očigledno vam te poslove po kućama rade žene, pa ne znate kako ide pranje veša samo po sebi nego vam trebalo da to rešavate kao tehnički problem.

Ja nisam inžinjer ali kad sam radio instalaciju vode i grijanja u kući pala mi na pamet "genijalna" ideja da na veš-mašinu dovedem vruću vodu. Saopštim to, sa ponosom, gospođi a ona me poluironično pogleda (mislim da je bilo više ironično nego polu) i onda mi objasni to sa flekama i hladnom vodom.
magnus magnus 05:59 03.12.2020

Re: Vakcina

alselone
U stvari, da li je to dobra ideja? Za veš mašinu je ponekad potrebno 30 stepeni, a ako joj dovedeš 40, 45 koliko je u toplovodu, ona nema načina da meša sa hladnom i ode firanga čipkana dođavola.
pa baterijom ko na tušu podesiš mješanje na pola pola

srdjan.pajic srdjan.pajic 07:15 03.12.2020

Re: Vakcina

Milan Novković
srdjan.pajic
kamilo_emericki

Veš se počinje prati ledenom vodom, jer ako počneš vrućom mrlje ostaju blokirane.


Odakle sad ovo, jel ima neki naučni rad?

Sve moje veš mašine su uvek ciklus počinjale sa vrućom vodom, sem ako izričito ne izabereš samo ladan ciklus na programatoru, za ono što je osetljivo po pitanju boje.

Al neki dedica da ga je napisao



I da je dobio nobelovu nagradu za veš.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:21 03.12.2020

Re: Vakcina

Kad se usvinjiš poprskaš odelo sprejom za odvrtanje. Taj čuda pravi i idealan je i za sve fleke koje deca generišu.


Koji sprej, WD40? Naravno da pravi čuda.

Ko bre još koristi to predpranje na mašini? Ja imam dva neka programa koja koristim, regular i heavy, s tim što malo cinculiram centrifugu, a neke osetljiivje stvari stavim da mi pere u ladnoj vodi, zbog boje uglavnom.

A prao sam i vreće za spavanje, sa paperijem, to isto nije problem i pere se u ladnoj vodi, jedino što bude teško pa mora da se lepo nacentrira u dobošu, da ne polomi osovinu. A kad je sušišiš, u mašinu za sušenje staviš nekoliko teniskih loptica, obavezno.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 10:38 03.12.2020

Re: Vakcina

maksa83
P.S. koliko se secam, jedan nash bivshi ministar - klinac, je bio konsultant u McKinsey pre nego shto su ga uveli u vladu, podigli pa tresnuli o patos... Nije mu radio Excel sa cirilicom, hebiga.

Da li je moguće da ti ne znaš da je to deo McKinsey paketa, dobiješ Konsultanta koji će da uvede nepopularne mere (smanji penzije) i primi na sebe sav bes. Vučić čist ko suza, ne bi on, nego rek'o Konsultant ali pošto je (on, Vučić) dobar čovek i ne da više na taj napaćeni narod evo otpalili smo Konsultanta (koji odigra svoj deo predstave tako što kaže "ja ne mogu da radim pod ovim uslovima, mene ovde ništa ne slušaju" ). Potpunu istu uslugu nude i firmama kada treba da se "optimizuje poslovanje" što se uglavnom svodi na to da se reže tj. otpali gomila ljudi - "ne bismo mi ali evo rek'o Konsultant".


Sa McKinsey sam radio 2 projekta... U totalu ~2 godine. Relativno dobro poznajem sta i kako rade (a i nije toliko razlichito od D&T, KPMG, CG, PWC, i slichnih "integratora" i BPO experata). Paraziti i leshinari.
Drugo, Dechko nije doshao kao "konsultant" - vec kao ministar. Bilo je smeshno i sa jedne i sa druge strane. mutav pricha gluvom.

I na kraju - objasnio sam McKinsey approach u mom prethodnom postu - pa da se ne ponavljam.
zilikaka zilikaka 10:41 03.12.2020

Re: Vakcina

Koji sprej, WD40? Naravno da pravi čuda.

On i sve slične verzije toga
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:06 03.12.2020

Re: Vakcina

zilikaka
Koji sprej, WD40? Naravno da pravi čuda.

On i sve slične verzije toga


e da sam juče umrla ne bi znala da ima i da se fleke vedom vade..
ja tu recimo primjenjujem od prije nekog vremena metod zvani oslabjeli vid.. što ne vidiš to ne može da ti smeta..
ranije sam se jako potresala ako bi išli uflekani a sad lijepo ignorišem posebno fleke od tinte i da ti kažem uopšte nije to loše

pumpe što se tiče ako si rada da objasniš princip..
uopšte ne provaljujem na kom principu to može da radi ako sam dobro ukapirala da on crpi energiju iz vazduha, ne iz zemlje..
kako jbt
zilikaka zilikaka 12:51 03.12.2020

Re: Vakcina

pumpe što se tiče ako si rada da objasniš princip..
uopšte ne provaljujem na kom principu to može da radi ako sam dobro ukapirala da on crpi energiju iz vazduha, ne iz zemlje..
kako jbt

E, ovako. U pitanju su oni termodinamički ciklusi. Ako ništa, čula si za Karnoov il Džulov, il Rankin Klauzijusov.
Ciklusi služe načellno za pretvaranje toplotne energije u mehaničku tj u rad. Da bi radili i da bi dobro radili, moraš imati fluid za to pogodan (može gorivo, para, amonijak, freoni) i još uređaj koji "prima" tu proizvedenu energiju. E, ali, kad to učiš, nauče te i da ne možeš ni blizu svu raspoloživu toplotnu energiju da pretvoriš u rad, nego se veći deo nepovratno gubi ( jer u jednom delu ciklusa ti moraš fluid da ohladiš da bi uopšte imao kružni proces, i gubitak je u teoriji preko 50%)
E, dakle, u svim tim ciklusima ima delova gde se fluid hladi a gde se greje. Kao kod auta što imaš motor (sagoreva-greje se) i obavezan hladnjak.

E, sad, postoji i varijanta ciklusa kad umesto da proizvodiš toplotu da bi dobio rad, ulažeš rad da bi dobio toplotu.

Uzme se fluid koji ima takve osobine da isparava na nekim temperaturama, pa se on pusti u krug. Onda recimo u zakopanim cevima ispari na 12 stepeni, il napolju na vazduhu ispari na 0 stepeni (nemoj da bi me neko prozivao za detalje, objašnjavam princip rada).
To kad ispari znači da je negde pokupio toplotu (il vazduh il zemlja. Onda ga vodiš u kompresor, da mu povećaš pritisak. Tu si mu dodao taj rad i to je ta struja 1kw recimo, koji potrošiš.
Kad je tako isparen dobio i jači pritisak, njemu se menjala tačka isparavanja (uobičajeno za sve fluide a ima primenu i kod ekspres lonca).
Znači, on je sad tako nabijen jer se u kompresoru i temperatura podiže, pun energije i recimo da će u takvom stanju njegovo isparavanje (ali i kondenzacija) biti na 30 stepeni.
Kad ga kao gas pod pritiskom uvedeš u hladnu sobu 20 stepeni), taj gas kao topliji mora da se hladi. Znači, on predaje toplotu sobi, koju je većim delom uzeo spolja iz okoline a manjim dobio od kompresora.
Ujedno će mu tu negde biti oboren i pritisak, gas je predao energiju i pretvorio se u tečnost te je spreman da se potera u novi krug uzimanja toplote iz okoline.
Da, za razumevanje treba znati da postoji ta neka skrivena toplota koja je potrebna da se tečnost koju si zagrejao do tačke ključanja prevede u gas, i ona nikako nije mala. Dakle , ista temperatura al menja agregatnostanje i za to ište energiju. Isti slučaj je kad kondenzuje, tada ispušta (toplotnu) energiju.
Ovo sam pokušala najjednostavnije. Ima tu još obavezno sprezanje dva takva ciklusa, pa su moji uslovi temperatura izmišljeni za potrebe ovde...al suština je da je to obrnuto od motora, gde silno ložiš i malo rada dobiješ jer većinu energije raspeš u okolinu kroz hladnjak. Ovde puno uzmeš iz okoline (3kw) dodaš malo rada (strujom 1kw) i sve to zajedno preneseš u sobu kao 4 kw grejanja.
Eto, nadam se da si razumela. Uprostila sam do kraja.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:13 03.12.2020

Re: Vakcina

Uprostila sam do kraja.

Jedan moj drug kaže da je to frižider za hlađenje avlije.
shmoo shmoo 09:51 29.11.2020

Е, људи, срећан вам Дан Републике...

alselone alselone 09:54 29.11.2020

Re: Е, људи, срећан вам Дан Републике...

solo solo 11:46 29.11.2020

29 Studeni,ode godina...

milisav68 milisav68 12:54 29.11.2020

Covid-19

Preminuo Miša Aleksić.

freehand freehand 14:54 29.11.2020

Šrigodna

... ovalna konpozicija. Maznuto sa FB, normalno.

apostata apostata 16:01 29.11.2020

Re: Šrigodna

freehand
... ovalna konpozicija. Maznuto sa FB, normalno.


Isto maznuto.

maksa83 maksa83 14:59 29.11.2020

Ponešto za sve

Da ne bude da danas slave samo Partizani, svim pripadnicima Ravnogorskog pokreta čestitamo 29. Novembar, rođendan Vuka Draškovića.

milisav68 milisav68 15:38 29.11.2020

Re: Ponešto za sve

vrabac_onaj vrabac_onaj 15:53 29.11.2020

Re: Ponešto za sve

milisav68


Nemoguće! Ovo je neka montaža!
alselone alselone 16:00 29.11.2020

Re: Ponešto za sve

Ovo treba obavezno pogledati.
solo solo 16:07 29.11.2020

Re: Ponešto za sve

Nemoguće! Ovo je neka montaža!



Sve je montaža osim kad nije montaža.

Mom blogodrugaru Tasi debelom čestitam uspomenu na dan republike.



maksa83 maksa83 16:08 29.11.2020

Re: Ponešto za sve

milisav68

Eeee, zato su ga Jugosloveni i ubili.
solo solo 16:09 29.11.2020

Re: Ponešto za sve



Ajd i i prevarenoj braći sa kojom se istorija nesretno poigrala.


shmoo shmoo 16:25 29.11.2020

Re: Ponešto za sve

solo

Mom blogodrugaru Tasi debelom čestitam uspomenu na dan republike.




Хвала, хвала, такође. Честитам и ја теби. Ту успомену. Али само успомену и нека и остане тако.

Уз честитање бих те и пољубио, али ти ниси мој Кум.

Он не долази на Блог Б92.

Каже човек, дош'о једаред, вид'о како ово овде изгледа и не жели више уопште ни да погледа.

(Њему немој да честиташ ову нашу заједничку успомену, наљутиће се на тебе.)







solo solo 16:44 29.11.2020

Re: Ponešto za sve

Њему немој да честиташ ову нашу заједничку успомену, наљутиће се на тебе


Čestitam samo kumicama kad je kumstvo u pitanju.

A ovo na klipu radi samo u filmovima i serijama.

Nema toga u realnom životu. Sad se radi uglavnom od kuće
milisav68 milisav68 16:51 29.11.2020

Re: Ponešto za sve

maksa83

Eeee, zato su ga Jugosloveni i ubili.

Jesu, a pomogo im sajdžija.
solo solo 16:55 29.11.2020

Re: Ponešto za sve

Eeee, zato su ga Jugosloveni i ubili.
Jesu, a pomogo im sajdžija


Ti nešto znaš što mi ne znamo Milisave?

Budi jaran pa podeli sa rajom.

Nemoj si mehkan.
magnus magnus 17:05 29.11.2020

Re: Ponešto za sve

Nemoguće! Ovo je neka montaža!
ma to ti je Đinđić. Nije Zoran , Zoran ti je mitski lik, nešto ko ukleti Holandez , Ivo Lola koji živi u mrtvima i javlja se odabranim drugaricama i drugovima

milisav68 milisav68 17:08 29.11.2020

Re: Ponešto za sve

solo
Budi jaran pa podeli sa rajom.

Klikneš na link, i odmah progledaš.
solo solo 17:13 29.11.2020

Re: Ponešto za sve

Klikneš na link, i odmah progledaš


Jes vala u straha su vake oči

freehand freehand 17:56 29.11.2020

Re: Ponešto za sve

magnus
Nemoguće! Ovo je neka montaža!
ma to ti je Đinđić. Nije Zoran , Zoran ti je mitski lik, nešto ko ukleti Holandez , Ivo Lola koji živi u mrtvima i javlja se odabranim drugaricama i drugovima


Gospodu si zaboravio slučajno ili s nekim razlogom? Jer je Đinđić od '90 kad sam prvi pout za njega čuo i njegov intervju pročitao prošao kroz razne faze prošao, i u svojim razmišlčjanjima i opredeljenjima kad su u pitanju viđenja ekonomije, država, međunarodnog faktora i angažmana,

freehand freehand 18:04 29.11.2020

Re: Ponešto za sve

vrabac_onaj
milisav68


Nemoguće! Ovo je neka montaža!

Ne, montaža je uvođenje DS u Socijalističćku internacionalu. A bogami i ona njegova ogorčenost iz 2002. i s početka 2003. prema neoliberalnom svetu i "Evropi", taj filing koji je odjednom delio sa prepodobnim KJoštunicom. Problem je što to obično tr4eba predočavati kvazilevičarima i pseudoliberalima. Pošten desničar drži se onoga "kome je do morala".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana