Gost autor

Srbljanović o Amfilohiju: gradjanska istinoljubivost!

Filip Mladenović RSS / 02.11.2020. u 16:47

 

"Sujeverno ubeđenje 'o pokojniku samo najlepše' obeležje je licemerja i mahnite želje za dopadanjem većini, najveće je breme pod kojim posrće naša intelektualna javnost. Nema ne reči kritike, nego čak ni hladnih i objektivnih informacija iz života i dela Radovića, koje mogu osenčiti kratkovidu opsednutost recentnim političkim delovanjem najmoćnijeg velikodostojnika Srpske pravoslavne crkve. Svi ćute, skrivaju se iza lažnog morala, malograđanskog pravila da mrtav čovek svojom smrću briše svu svoju lošu prošlost, sve grehe protiv društva i sredine u kojoj je decenijama štetno delovao.

Radović je, poslednjim političkim angažmanom, postao nekakav simbol borbe protiv dugogodišnje vlasti, ne samo u Crnoj Gori, već i u Srbiji, nekakav duhovni opozicioni lider, arbitar najviših političkih događaja. I svi ćute, jer je mrtav.

Risto Radović nije bio dobar čovek. I kao jerej i kao fizičko lice, život je vodio posrćući pod svojom ambicijom da vlada: i crkvom, i državom, i ljudima i narodima. Ta ambicija počivala je na dubokom neslaganju sa novim dobom, sa pravom svih ljudi na život, na slobodu misli i verovanja, sa pravom na sopstveni identitet, bilo rodni, bilo seksualni, bilo nacionalni ili čak verski.

Vođen idejom "istrage poturica", opsednut putem ka "Novom ljetu", Crnoj Gori i Srbiji bez Bošnjaka, bez i samih Crnogoraca, Radović nikada nije krio svoj prezir za druge narode i vere, i više od toga. Muslimane je nazivao "lažnim ljudima, sa lažnom vjerom", pravdajući srebrenički genocid. Ostaće zapamćen kao duhovnik koji je Arkana i njegovu paravojsku na Petrovdan, ni manje ni više, uveo u cetinjski manastir, da ih blagoslovi pre pohoda na Hrvatsku.

Biće zabeleženo i to kako se javno nudio za jataka Radovanu Karadžiću, kako je njegovu majku sveticom proglasio, samo zato što je rodila onog što je "srpske zemlje" "čistio od muslimana", kao čovek koji je javno plakao samo za Miloševićem, a koji je, nad odrom Zorana Đinđića, pred njegovom majkom, ženom i decom, praktično proklinjao ubijenog premijera. Tada nije važilo pravilo "o pokojniku sve najlepše", naprotiv, pred sandukom mučki ubijenog čoveka, pred njegovim najbližima, pred čitavom ožalošćenom zemljom, pravdao je njegove ubice i to nimalo metaforično, već direktno, govoreći kako je premijer završio kao njegovi politički preci, Obrenovići, po mitropolitovom mišljenju, pravedno posečen mačem kojeg se laćao, naslednik politike neprijatelja amfilohijevskog srpstva, koji je pružio ruku Zapadu, umesto da je osakati.

Risto Radović umro je od korone, zbog komplikacija izazvanih njegovim poznim godinama i dubokim višedecenijskim nerazumevanjem higijene života. Mesecima svi mi, kao taoci ove pandemije, brojimo mrtve, koje porodice u poslednjim trenucima borbe za život ne mogu ni da vide, a kamoli da im tela sahrane. Risto Radović je bio izuzet te strašne smrti. Mogao je i imao je sve, svu pažnju i prisustvo svojih, do poslednjeg daha. Sada njegovo moguće još uvek zarazno telo, ne samo da nije higijenski pokopano, nego je ponuđeno na celivanje, na bdenje, pod onim staklenim pokrovom, balsamovano i pripremljeno za idolopoklonstvo.

Ljudi, celivajući ovu mrtvačku vitrinu, jedan za drugim, u stotinama, ponovo stavljaju život običnog čoveka niže od života crkvenog velikaša, bogoslova etničke netrpeljivosti, zaštitnika ubica i krvoloka, propovednika mržnje i smrti za sve koji su drugačiji. Kada je držao liturgiju za upokojenje srpskog parlamenta i Vlade Republike Srbije, baš kao kad je slao kletve na Beograd zbog "smrada sodomije" koju naša vlast silom ne sprečava, kada je, uz pomoć vojske, postavio limenu crkvu na Rumiji, gazeći vekovni ekumenski karakter svetog mesta, kada je vikao da korona ne postoji i da je se ne treba plašiti, on nije radio na polzu svog naroda.

Sada, kada leži u klimatizovanom sanduku, kao da nam se iz groba smeje: radostan što i mrtav uspeva da emanira mržnju, da zastraši slabe i da proizvede kukavičluk, ćutanje i poraz gotovo celokupne naše inteligencije koja se boji da javno kaže kakav je to čovek Risto Radović zaista bio."

Biljana Srbljanović, 1. novembar 2020.

 



Komentari (354)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

not2old2rock not2old2rock 21:08 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

docsumann

i sad Nikolaidis iz ovih nabacanih sličica nateže priču o Novom kao gradu biblijkog zla. kao Sodoma i Gomora. toliku količina generalizacije i satanizacije možeš naći samo kod fašističkih umova.


Овде се пречесто потеже термин "фашиста", Филипу је то ко добар дан и поново понављам, сваким безвезним коришћењем тог термина унижавају се жртве фашизма које су избезумљујуће за сваког иоле нормалног, али има Филипе нешто битније од елементарне пристојности...

За мене је тај неко чији линк стављаш обичан шупак, ни мало вредан пажње, куловчина која је себи дала за право, јер свима је то дозвољено, види, "Срби" то раде... И онда тај клипан напише;

"Jedne lijepe januarske veceri, dakle upravo u vrijeme kada “Gorski vijenac”, u kojem se slavi etnicko ciscenje muslimana"...

И у следећем блогу ћеш да пробаш да черечиш Његоша или не баш у следећем? Немој Филипе да разочараш газде, нас можеш, да пробаш да убедиш да ниси то што јеси...
docsumann docsumann 21:17 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Овде се пречесто потеже термин "фашиста"


ne potežem je često.
a kad je potegnem znam dobro zašto sam to uradio.
angie01 angie01 21:23 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

faktografski


hvala,


toliku količina generalizacije i satanizacije možeš naći samo kod fašističkih umova.


nazalost, vrlo cesto koriscen manir.

a ovo sto si izironisao, mogli smo ovde da citamo vrlo slicne izjave izrecene bez te tvoje namere/znacenja,...mahom od onih, koji se sada zgrazavaju na Nikolaidisova pisanija.

ne želim nikad vioše da stupim na hrvatsko tlo, među taj zlokobni narod koji mi se gadi, u njihovim crnim uniformama, dok na koncertima i stadionima otpozdravljaju ustaškim pozdravima.

docsumann docsumann 21:29 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

a ovo sto si izironisao, mogli smo ovde da citamo vrlo slicne izjave izrecene bez te tvoje namere/znacenja,...mahom od onih, koji se sada zgrazavaju na Nikolaidisova pisanija.

ne želim nikad vioše da stupim na hrvatsko tlo, među taj zlokobni narod koji mi se gadi, u njihovim crnim uniformama, dok na koncertima i stadionima otpozdravljaju ustaškim pozdravima.


taj obrazac je univerzalan

gvozden1 gvozden1 21:50 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića


taj obrazac je univerzalan

Pa i nije baš.

Iako smatram da izraze fašizam, fašistički, treba obazrivije koristiti, ovde on sasvim pristaje.
Ono je zaista fašizam, a ovde toga nema.

Ali Pera Luković i puleni, Nikolaidis i Marković, stoka.

predatortz predatortz 22:02 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića


pa vecina ovih sto sad cetnikuju i krste se, su isti oni sto su pre mahali partijskim knjizicama i nisu slavili slavu,.


Ko četnikuje?
predatortz predatortz 22:03 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

faktografski
- da bošnjaci izbjeglice iz HN su izručivane vojsci RS.


Faktografski, nisu Bošnjaci. Njih nije bilo do pred kraj rata.
docsumann docsumann 22:09 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Pa i nije baš.


pričam o tehničkoj strani produkovanja takvih teakstova.
izdvojiš i naglasiš neke ružne momente u nekom društvu, ispade ekstremista, postupke mentalno poremećenih ljudi, a onda ih projektuješ publici kao normu ponašanja za čitavu tu zajednicu.
generalizacija, demonizacija, nazovi kako hoćeš. al takva metoda ocrnjavanja kompletnih društava, nacija, kulturnih sredina je fašitički manir.


EDIT: da ne spominjem kako je HN uvijek bio tolerantna sredina bez međunacionalnih problema. čak i u vrijeme napada na Dubrovnik
docsumann docsumann 22:13 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

predatortz
faktografski
- da bošnjaci izbjeglice iz HN su izručivane vojsci RS.


Faktografski, nisu Bošnjaci. Njih nije bilo do pred kraj rata.


zovi ih Panjevi il Tutubani, al ih ne moj slati u zarobljeništvo iz rata iz kojeg su pobjegli.

gvozden1 gvozden1 22:15 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

pričam o tehničkoj strani produkovanja takvih teakstova.

Tehnički da, ali razlika, ogromna, je u granici, u meri.

Nije svako selektivno izdvajanje negativnih momenata i skupljanje toga na gomilu fašizam, a ovo što je ovaj uradio jeste, čist.

I zato se čudim pitanju šta je tu tačno.
Nije ništa tačno, naravno, pošto ti pojedinačni događaji za sam tekst nisu bitni, poenta teksta je u opisivanje Novog i Novljana, a ne u nekim tamo događajima.
gvozden1 gvozden1 22:17 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića


zovi ih Panjevi il Tutubani, al ih ne moj slati u zarobljeništvo iz rata iz kojeg su pobjegli.

O Blajburgu pričaš? :)
predatortz predatortz 22:22 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

docsumann
predatortz
faktografski
- da bošnjaci izbjeglice iz HN su izručivane vojsci RS.


Faktografski, nisu Bošnjaci. Njih nije bilo do pred kraj rata.


zovi ih Panjevi il Tutubani, al ih ne moj slati u zarobljeništvo iz rata iz kojeg su pobjegli.



Potpuno saglasan!
Glup, besmislen potez.
Da su ti ljudi bili neprijatelji Srbima, ostali bi i ratovali protiv nas. Sigurno ne bi bežali u Crnu Goru.
Bilo je mnogo takvih idiotskih poteza naše strane, kao i teških, nepotebnih zločina.
Nedostatak jasnih ciljeva, lokalne kabadahije, loša uvezanost jedinica i komandi, naročito početkom rata...
Ti ljudi su nevine žrtve rata, oni koji su ih isporučili i oni koji su sa naše strane granice odlučivali o njihovoj sudbuni su dali autogol.

crossover crossover 22:22 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

gvozden1

taj obrazac je univerzalan

Pa i nije baš.

Iako smatram da izraze fašizam, fašistički, treba obazrivije koristiti, ovde on sasvim pristaje.
Ono je zaista fašizam, a ovde toga nema.

Ali Pera Luković i puleni, Nikolaidis i Marković, stoka.


Петар Луковић није фашиста, он је обично говно (feces vulgaris). Осим тога, он је и први српски порнограф.
docsumann docsumann 22:27 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Nije svako selektivno izdvajanje negativnih momenata i skupljanje toga na gomilu fašizam


fašizam je kad kompletnu zajednicu definišeš kroz te pojave. moraš ih pretvorit u orke, krvoločne primitivce. sve do jednog.
to te kasnije u mnogome oslobađa u rješenju "problema"
gvozden1 gvozden1 22:29 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića


Петар Луковић није фашиста, он је обично говно (feces vulgaris). Осим тога, он је и први српски порнограф.

Uuu to je zavidna titula:)
prvi pornograf, ne znam kako ju je zaradio, malo mi je čudno.

Znam da je ranije bio, hajd, normalan, pisao o roku ( bio trn u oku ), ali pornograf?

A za tekst koji je Doks linkovao sam rekao da je fašistički, ne za sve njih.
docsumann docsumann 22:32 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

A za tekst koji je Doks linkovao sam rekao da je fašistički,



kako li bi ga Filip okarakterisao?
gvozden1 gvozden1 22:37 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

docsumann
A za tekst koji je Doks linkovao sam rekao da je fašistički,



kako li bi ga Filip okarakterisao?

Građanska istinoljubivost :)
crossover crossover 22:40 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

gvozden1

Uuu to je zavidna titula:)
prvi pornograf, ne znam kako ju je zaradio, malo mi je čudno.

Znam da je ranije bio, hajd, normalan, pisao o roku ( bio trn u oku ), ali pornograf?

A za tekst koji je Doks linkovao sam rekao da je fašistički, ne za sve njih.


Он је основао први порно часопис у Србији, заборавио сам како се то звало. Јесте, писао је и за Џубокс али ништа што би требало запамтити. Драган Кремер је рецимо био човек чији су текстови вредни памћења.

Знам, укапирао сам, него ми се Луковић наместио. И слажем се са Доксом за Николаидиса, читао сам неке његове текстове раније и не бих да дишем исти ваздух са таквим њушкама ако не морам.
angie01 angie01 22:46 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića


Tehnički da, ali razlika, ogromna, je u granici, u meri.


e da je ovo rekao neko drugi, pa hajde:)))


Nije svako selektivno izdvajanje negativnih momenata i skupljanje toga na gomilu fašizam, a ovo što je ovaj uradio jeste, čist.


kada ti izdvajas, onda je sta?


pošto ti pojedinačni događaji za sam tekst nisu bitni


kaze neko, ko i na najmanji zarez reaguje, ako mu se ne uklapa:))


kako li bi ga Filip okarakterisao?


hebiga doks- mojne sad i ti,...ionako ga svi proganjaju- meni to bas gadno.
angie01 angie01 22:48 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

не бих да дишем исти ваздух са таквим њушкама ако не морам.


nekako je i on tako nesto rekao.
gvozden1 gvozden1 22:49 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

, писао је и за Џубокс али ништа што би требало запамтити.

Ma da, i tad je bila očigledna namera da fascinira, a to je najlakše kad se pretera.
Ne sećam se više ni šta je gurao a šta pljuvao, ali se sećam da je u svemu preterivao.

A nisam znao to za porno.
predatortz predatortz 22:50 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

angie01
не бих да дишем исти ваздух са таквим њушкама ако не морам.


nekako je i on tako nesto rekao.


Da, on neće sa Docsom i sličnim zlikovcima, koji mu se, kako reče, gade. I oni, i grad pride...
gvozden1 gvozden1 22:53 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

kada ti izdvajas, onda je sta?

Onda je izdvajanje.

kaze neko, ko i na najmanji zarez reaguje, ako mu se ne uklapa:

I onda pričam o zarezu, a ne o tome da je jedna cela zajednica balega koju treba izbegavati (za sad, a ako bude prilike onda to ukloniti)
angie01 angie01 22:54 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Da, on neće sa Docsom i sličnim zlikovcima, koji mu se, kako reče, gade. I oni, i grad pride.


pa ne, nego je nabrojao odredjena desavanja zabog kojih je zauzeo taj stav-a na osnovu njegove generalizacije, koju je objasnio doks, eto njemu se kaze isto to, zauzima se isti stav.
crossover crossover 22:58 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

angie01
не бих да дишем исти ваздух са таквим њушкама ако не морам.


nekako je i on tako nesto rekao.


Кад људе окарактеришеш као стоку ен масе, као што је Николаидис урадио, то је фашизам и расизам. Ја нисам рекао да су сви Улцињани говна, рекао сам да је само Николаидис фашистичко говно и да са таквима не желим да делим ваздух.
predatortz predatortz 22:59 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

angie01
Da, on neće sa Docsom i sličnim zlikovcima, koji mu se, kako reče, gade. I oni, i grad pride.


pa ne, nego je nabrojao odredjena desavanja zabog kojih je zauzeo taj stav-a na osnovu njegove generalizacije, koju je objasnio doks, eto njemu se kaze isto to, zauzima se isti stav.


Čovek kaže:

Dobrostivi grad Herceg Novi zaobilazim kao djavola. Ne samo sto mi se taj grad i njegovi stanovnici gade, nego i zato sto sam, svojevremeno, dobio formalnu

Ono, svi đuture...


angie01 angie01 22:59 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

I onda pričam o zarezu, a ne o tome da je jedna cela zajednica balega koju treba izbegavati (za sad, a ako bude prilike onda to ukloniti)


pa ti ne da si se gadio cele jedne zajednice, nego si jos zvecako oruzjem i na svaki pokusaj da ti se ukaze da ne mozes celu zajednicu da stavis pod isti sesir, ti nesto nisi bas prihvatao takvo objasnjenje....i nisi jedini,...pa sve sto se devedesetih desavalo i sada ocigedno nastavlja, barem retoricki, je taj diskurs.

pa ovde se povracalo na sahranu poznatog pevaca,....
gvozden1 gvozden1 23:01 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

njemu se kaze isto

Njemu, jednom.
On jeste kreten, stoka.
I zar je problem ako se to kaže.
I zar je isto ako se to tvrdi za celu zajednicu?

Kapiraš li ti tu razliku?

Ne verujem, inače ne bi pisala i pitala šta je tačno u takstu koji tvrdi da je ceo grad i svi u njemu balega koja mu se gadi.

Trebalo je to tužiti pa ga odrati od kazni.
K'o Kusturica.
gvozden1 gvozden1 23:02 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića


pa ti ne da si se gadio cele jedne zajednice,

Gadio?
Jesi li ti normalna?
angie01 angie01 23:08 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Кад људе окарактеришеш као стоку ен масе,


razumem to- samo kazem da je isti fazon,

( moram da kazem da ja nisam upoznata sa njegovim opusom, pa da sad imam neki jasan stav o njemu licno, njegova generalizacija mi se ne dopada, jer sama smatram isto to sto je doks objasnio u njegovom slucaju i upravo se zbog iste te stvari ovde gurkam gonama sa ekipom koja je ispoljava prema drugima).
angie01 angie01 23:10 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Gadio?


ako govoris o nekome sa nezdrzivom netrpeljivoscu, sta je to onda?


gedza.73 gedza.73 23:15 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića


ako govoris o nekome sa nezdrzivom netrpeljivoscu, sta je to onda?

Paaa, opet jesi, snajka, u pravu (krenulo te na ovom blogu).
posle onog tvog bloga gde si isto citirala lika koji je tu negde oko Nikolaidisa imam 'neizdrživu netrpeljivost' prema tebi.

gvozden1 gvozden1 23:21 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

angie01
Gadio?


ako govoris o nekome sa nezdrzivom netrpeljivoscu, sta je to onda?




Nikad ni o kome nisam govorio sa netpeljivošću.

O nacijama koje imaju suprotne interese srpskim jesam.
I onima koji su u svakoj prilici bili na suprotnoj strani od srpske takođe jesam.
O onima koji su činili monstruozne zločine nad Srbima, da, jesam.

Da se prema takvima ne treba ponašati nonšalantno nego da treba štititi svoje interese i oružjem ako do toga dođe, da jesam, i i dalje tako mislim.

Ali, nikad, baš nikad nisam rekao da mi se Hrvati (a i na njih sam nekad mislio) gade.

Nisam jer mi se, normalno, ne gade.
angie01 angie01 23:28 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Nikad ni o kome nisam govorio sa netpeljivošću.


evo sam kazes,


O nacijama koje imaju suprotne interese srpskim jesam.
I onima koji su u svakoj prilici bili na suprotnoj strani od srpske takođe jesam.
O onima koji su činili monstruozne zločine nad Srbima, da, jesam.


tako rece i ovaj lik za Novljane, pa smo nekako svi saglasni da to nije bas ok.


Ali, nikad, baš nikad nisam rekao da mi se Hrvati (a i na njih sam nekad mislio) gade.


promenila sam izraz- ako ti se ovaj ne svidja, a upotrebljen je kolokvijalno,..al ok,...pojnt je bila velika netrpeljivost.
gvozden1 gvozden1 23:38 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

tako rece i ovaj lik za Novljane

Tako reče?
Ili nisi čitala tekst, ili ti stvarno ništa ne razumeš.
Biće da je ovo drugo.
promenila sam izraz- ako ti se ovaj ne svidja,

I taj drugi je pogrešan.

A pazi ovo, ako mi se ne sviđa!

Ženo, reći za neku naciju, građane nekog grada, rasu, veru, da ti se se gadi, ne može da se ili ne sviđa.
angie01 angie01 23:43 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

I taj drugi je pogrešan.


kazi ti,...ispoljavo si ekstremni animozitet, netrpeljivost,...kazi ti kako bi to nazvao?


A pazi ovo, ako mi se ne sviđa!


mojne uvek na isti glupavi nacin da zloupotrebljavas,...narocito sto su tvoje reci bile mnogo gore, jer su bile pune mrznje.
freehand freehand 23:45 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Јесте, писао је и за Џубокс али ништа што би требало запамтити. Драган Кремер је рецимо био човек чији су текстови вредни памћења.

Jebem li ga, to svakako nije za poređenje. Kremer je pisao ozbiljne stvari, ali meni su se dopadale one Lukovićeve crtice. Bile su drugačije od svega što je tada bilo moguće pročitati. Kao i njegova Ćorava kutija u Vremenu. A onda je odlepio, ili je došao na svoje.
Inače, imao sa sve Džubokse, komplete, od prvog do poslednjeg. Ostadoše na kraju u nekoj selidbi, zajedno sa nekoliko stotina projeva Starta.

A Nikolaidis... Ne bih imao šta da dodam, ni za njega ni za čitavu tu blejadu potpisnika raznih apela u psolednjih 10-15 godina.
angie01 angie01 23:59 05.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Kao i njegova Ćorava kutija u Vremenu.


Lukovic o Coravoj kutiji
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:27 06.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Сада је 2020. година, а ми водимо дијалоге као да је 1948. Ко још није схватио шта се издешавало у току Другог светског рата, може наћи старе бројеве крагујевачких Погледа. Мислим на период када су за Погледе писали Биљана Србљановић и Никола Самарџић.
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:25 06.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

docsumann
angie01

doks, a sta je tacno od toga sto je napisao,...izuzmi emociju

da ne bih vršio direktnu analizu onoga što Nikolaidis ovim tekstom emituje u javni etar, zamisli ovakav uradak:

ne želim nikad vioše da stupim na hrvatsko tlo, među taj zlokobni narod koji mi se gadi, u njihovim crnim uniformama, dok na koncertima i stadionima otpozdravljaju ustaškim pozdravima...
mislim da dalje ne treba crtati.

ovakvom selekcijom sličica i emocija, s malo spisateljkog talenta, možeš svaki narod/zajednicu predstaviti kao đaolji nakot.
jeftina fašistička propaganda.

Наравно.

Рекла бих да није проблем у осећањима која људи не контролишу.

Рецимо да се Николаидис вероватно непријатно осећа у ХН и не жели тамо да иде и то је потпуно легитимно.

Посебно, у неком историјском контексту је потпуно разумљиво одбијање сурвајвера да ступи на хрватско тло јер су Хрвати на територији НДХ извршили геноцид незампамћених размера на Балкану, слично као што је разумљиво осећање Јеврејина који није хтео да ступи на немачко тло (или купи Мерцедес, слуша Вагнера итд).

Проблем са Николаидисом је у томе што он рационализује своја осећања користећи гомилу лажи, па онда тај бућкуриш продаје около.
predatortz predatortz 09:04 06.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Проблем са Николаидисом је у томе што он рационализује своја осећања користећи гомилу лажи, па онда тај бућкуриш продаје около.


Pritom, poziva na terorizam, kao što citirah:




"Da je Božidar Stanisavljević upotrijebio puške i dinamit koje je sakrio u dvorani u kojoj su poglavari, duhovnici i umjetnici proslavljali 20. godišnjicu RS-a bio bi to civilizacijski iskorak", napisao je Andrej Nikolaidis.


Napominjem, radilo se o proslavi povodom dvadesetogodišnjice od osnivanja RS, koja je održana u Boriku, u Banjaluci. U dvorani su bili, pored predstavnika vlasti RS, ministri iz Vlade Srbije, patrijarh, akademici, književnici, umetnici, deca koja su učestvovala u programu. Niko od tih ljudi nije imao nikakvu vezu sa minulim ratom, niko nije obavljao bilo kakvu komandnu odgovornost, Dodik je čak bio predstavnik opozicije u ratnoj Skupštini RS. Srbiju je, u tom periodu, vodio Boris Tadić, a na vlasti je bila koalicija okupljena oko Demokratske stranke.

Za Nikolaidisa bi, dakle, bio civilizacijski iskorak da su svi ti prisutni ljudi, žene i deca pobijeni. Zašto? Pa, zato što su Srbi, očigledno.

Kakav civilizacijski iskorak? Koje civilizacije? Jedino mi nacistička, ustaška ili radikalno islamska padaju na pamet.



haklberi_tom haklberi_tom 09:05 06.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

vlad_aleksh
Сада је 2020. година, а ми водимо дијалоге као да је 1948. Ко још није схватио шта се издешавало у току Другог светског рата, може наћи старе бројеве крагујевачких Погледа. Мислим на период када су за Погледе писали Биљана Србљановић и Никола Самарџић.

Ono što za mene jeste neshvatljivo --- da još postoje budalčine koje se pomenutima dive.
Posle svih njihovih transformacija.
haklberi_tom haklberi_tom 09:06 06.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

predatortz
Проблем са Николаидисом је у томе што он рационализује своја осећања користећи гомилу лажи, па онда тај бућкуриш продаје около.


Pritom, poziva na terorizam, kao što citirah:




"Da je Božidar Stanisavljević upotrijebio puške i dinamit koje je sakrio u dvorani u kojoj su poglavari, duhovnici i umjetnici proslavljali 20. godišnjicu RS-a bio bi to civilizacijski iskorak", napisao je Andrej Nikolaidis.


Napominjem, radilo se o proslavi povodom dvadesetogodišnjice od osnivanja RS, koja je održana u Boriku, u Banjaluci. U dvorani su bili, pored predstavnika vlasti RS, ministri iz Vlade Srbije, patrijarh, akademici, književnici, umetnici, deca koja su učestvovala u programu. Niko od tih ljudi nije imao nikakvu vezu sa minulim ratom, niko nije obavljao bilo kakvu komandnu odgovornost, Dodik je čak bio predstavnik opozicije u ratnoj Skupštini RS. Srbiju je, u tom periodu, vodio Boris Tadić, a na vlasti je bila koalicija okupljena oko Demokratske stranke.

Za Nikolaidisa bi, dakle, bio civilizacijski iskorak da su svi ti prisutni ljudi, žene i deca pobijeni. Zašto? Pa, zato što su Srbi, očigledno.

Kakav civilizacijski iskorak? Koje civilizacije? Jedino mi nacistička, ustaška ili radikalno islamska padaju na pamet.




Nije mi jasno zašto taj Grk Nikolaidis toliko mrzi Srbe?
predatortz predatortz 09:15 06.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

Nije mi jasno zašto taj Grk Nikolaidis toliko mrzi Srbe?


Zbog toga što se to jako dobro plaća. Određeni albanski, muslimanski i hrvatski krugovi ne štede novac za ovakve rabote.
Ne primećuješ li pojavnost da se domaći autošovinisti oglašavaju u talasima, i svi kao po komandi, na određenu temu?

Jedina stvar koju bih usvojio od Putina, i to bez razmišljanja, je zakon koji Rusija ima o "nevladinom" sektoru.
Ako te, druže, finansira strana vlada, ti nisi nikakva NGO, ti si organ tuđe vlade, odnosno agentura.


milisav68 milisav68 09:18 06.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

crossover

Он је основао први порно часопис у Србији, заборавио сам како се то звало.

Seks klub.

A bio je i glavni i odgovorni urednik časopisa "Tajne", koji se bavio paranormalnim pojavama.
gvozden1 gvozden1 10:20 06.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića


A bio je i glavni i odgovorni urednik časopisa "Tajne", koji se bavio paranormalnim pojavama

Ono, kokoška smela železničarski sat :)

Eto kakav je to novinar.

kazi ti,...ispoljavo si ekstremni animozitet, netrpeljivost


Ti ni značenje reči baš i ne razumeš.

Nije netrpeljivost, nije animozitet, radi se o političkom stavu, o mišljenju kakvu politiku voditi, kakve stavove zauzimati prema kome.

Ne misliš valjda da Srbija treba da ima isti stav, istu politiku prema Hrvatskoj i prema Republici Srpskoj ili Crnoj Gori, ili Rusiji, pa ako je prema jednima prijateljskija, a prema drugima opreznija, svesna prošlosti, ako ne očekuje prijateljstvo sa te strane, nego je spremna i na sukob, da je to gađenje, animozitet, netrpeljivost?
haklberi_tom haklberi_tom 10:58 06.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

docsumann
Pa i nije baš.


pričam o tehničkoj strani produkovanja takvih teakstova.
izdvojiš i naglasiš neke ružne momente u nekom društvu, ispade ekstremista, postupke mentalno poremećenih ljudi, a onda ih projektuješ publici kao normu ponašanja za čitavu tu zajednicu.
generalizacija, demonizacija, nazovi kako hoćeš. al takva metoda ocrnjavanja kompletnih društava, nacija, kulturnih sredina je fašitički manir.


EDIT: da ne spominjem kako je HN uvijek bio tolerantna sredina bez međunacionalnih problema. čak i u vrijeme napada na Dubrovnik

Čekaj!
Pa ti sada braniš Srbe?!
Ili ja nešto krivo razumem!?
Šta da ti kažem, drži se!
Biće ti to evidentirano tamo gde se to prati.
stemajz stemajz 13:08 06.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

predatortz
Nije mi jasno zašto taj Grk Nikolaidis toliko mrzi Srbe?


Zbog toga što se to jako dobro plaća. Određeni albanski, muslimanski i hrvatski krugovi ne štede novac za ovakve rabote.
Ne primećuješ li pojavnost da se domaći autošovinisti oglašavaju u talasima, i svi kao po komandi, na određenu temu?

Jedina stvar koju bih usvojio od Putina, i to bez razmišljanja, je zakon koji Rusija ima o "nevladinom" sektoru.
Ako te, druže, finansira strana vlada, ti nisi nikakva NGO, ti si organ tuđe vlade, odnosno agentura.




може он таквих закона да донесе још 10, не помаже му много... за протеклих 30 година у русији је основано 300 000 невладиних организација (не зезам се) и има и даље јако много активних, на десетине хиљада, на све стране

избушени су као швајцарски сир

михалков сад има целу епизоду о томе, скинули су га са државне телевизије одавно, па је само на тјубу доступан

осим што су их прозвали страним агентима, не видим да нешто даље по том питању раде

лепо би било ударити порез од 99% на те паре које долазе од спољних спонзора, но, нико не удара

а иначе мислим да је тај закон преписан од амера, они имају тако нешто ваљда и за стране медије...
gedza.73 gedza.73 17:46 06.11.2020

Re: Četnici-antifašisti i druga mitska bića

milisav68
crossover

Он је основао први порно часопис у Србији, заборавио сам како се то звало.

Seks klub.

A bio je i glavni i odgovorni urednik časopisa "Tajne", koji se bavio paranormalnim pojavama.

'tražio' se čovek dok se nije pronašao.

mene Luković likom neverovatno podseća na barona iz Dine (kao kad čujem Vesića ja vidim Mićka)


haklberi_tom haklberi_tom 15:00 05.11.2020

Da!

Koliko je samo smeća izasrao ovaj Tomislav Marković - u najboljoj tradiciji komunjara.
Gamad - ne može do da podnese da polako prolazi vreme kada su mogli da pišaju i seru po Srbima kako god im se digne.
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:20 06.11.2020

Вечерње новости

Митрополит Амфилохије званично се упокојио 30. октобра 2020. Ја сам већ 29. октобра знао да се то десило. Како је то могуће? Па лепо. Видео сам на твитеру. Многи су пренели како су Вечерње новости на свом сајту објавиле вест о смрти читав датум раније. Кључно питање у вези са овом смрћу је: ко су сиве еминенције које могу да предвиђају догађаје?
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:12 06.11.2020

Re: Вечерње новости

Видео сам на твитеру. Многи су пренели како су Вечерње новости на свом сајту објавиле вест о смрти читав датум раније.

Ја пратим твитове добро обавештене особе из ЦГ са ником “Ћелава млада” и она је демантовала ту објаву Вечерњих новости о смрти.
Могуће је да је тог дана уочи смрти дошло до погоршања.
milisav68 milisav68 13:21 06.11.2020

Re: Вечерње новости

principessa_etrusca
Видео сам на твитеру. Многи су пренели како су Вечерње новости на свом сајту објавиле вест о смрти читав датум раније.

Ја пратим твитове добро обавештене особе из ЦГ са ником “Ћелава млада” и она је демантовала ту објаву Вечерњих новости о смрти.
Могуће је да је тог дана уочи смрти дошло до погоршања.

Ma da, prvo je bila vest na tviteru, i svi potrcali da objave bez provere, pa je usledio demant.

E onda su sutradan javili zvanicno da je preminuo, pa su svi stidljivo ponovili.
freehand freehand 14:15 06.11.2020

Re: Вечерње новости

principessa_etrusca
Видео сам на твитеру. Многи су пренели како су Вечерње новости на свом сајту објавиле вест о смрти читав датум раније.

Ја пратим твитове добро обавештене особе из ЦГ са ником “Ћелава млада” и она је демантовала ту објаву Вечерњих новости о смрти.
Могуће је да је тог дана уочи смрти дошло до погоршања.

Pa da, nije to Tito da se zna da je sve montirano.
Ubiće nas ti dvostruki standardi.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana