Astrologija

U Beskrajon

angie01 RSS / 29.10.2020. u 22:21

 

 giphy.gif

Vrti se tako taj cirkuski karusel beskonacnog blebetanja, objasnjavanja, obecavanja, predstavljanja, razresavanja, zastrasivanja, raspirivanja, raspravljanja, odlucivanja, predvidjanja, prekrajanja,  zamajavanja,…

Analiticari, politicari, strucnjaci raznih fela predano daju s ozbiljnim licima, kao da su na smrt  ubedjeni u to sto govore, upustva i tumacenja, usput masuci znacajno rukama, o tudjim zivotima i kako bi trebalo da  izgleda  stvarnost  u kojoj se oni odvijaju, gradeci uvek iznova i iznova krhke hipoteticke kule i posle nebrojano godina tih krugova, uz skripu vec izandjane skalamerije, pregorelih sarenih lampica koje tek ponekad zatrepere i cijukavog vergla koji preskace taktove, jos nema nicega od cele price…jer krugovi i dalje voze…bla, bla, bla,…

Kikiriki, semenke i secerna vuna, mogu se kupiti kod klovna.

 

 

klip obavezno pogledati, nije dugacak.

 



Komentari (450)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shmoo shmoo 01:16 01.11.2020

Него, људи!

"Сто села, сто адета"

Кад већ Анђа помену народне обичаје...

Да ли је код некога од вас у кући био обичај, док сте били мали, да за Никољдан (ови из кока коле би рекли да је то дан Деда Мраза) у прозор остављате увече ципеле или чарапе, а онда ујутро скачете из кревета чим се пробудите да бисте видели какви су се поклони током ноћи на'ватали у тој ципели или чарапи?

Ја се тога сећам из свог детињства, али одавно нисам ни чуо ни видео да људи то раде по кућама. Деценијама нисам чуо да се тај обичај упражњава, а многи и не знају за њега.

crossover crossover 01:19 01.11.2020

QuickTake by Bloomberg

(AP)The governor of the Italian region of Campania on Friday announced a curfew for Halloween weekend, calling the holiday an "immense idiocy".

In a video message announcing the closure of schools for the next two weeks in the southern region which includes Naples, Vincenzo De Luca said "Halloween is this immense idiocy, this immense stupid American extravagance that we have imported into our country. That's it, Halloween is a monument to imbecility."

angie01 angie01 01:39 01.11.2020

Re: Него, људи!

да за Никољдан

у прозор остављате увече ципеле или чарапе,


to sa carapama se ne radi 19., nego 7. decembra-tj. 6. uvece...pa se sutradan nadju pokloni.
shmoo shmoo 01:42 01.11.2020

Re: Него, људи!

angie01
да за Никољдан

у прозор остављате увече ципеле или чарапе,


to sa carapama se ne radi 19., nego 7. decembra-tj. 6. uvece...pa se sutrada nadju pokloni.



А што 7. децембра?

Са чиме је тај датум повезан, је л' то неки празник?

(Ја једино знам за 7. децембар да су на тај дан 1941. Јапанци бомбардовали Перл Харбор. )


EDIT: Ааааа, извини, споро палим!

Па то је разлика између јулијанског и грегоријанског календара!

Свети Никола код католика је 7. децембра, а код православних 19. децембра.

И отуд онда та разлика у датумима остављања ципела/чарапа у прозор 6. децембра односно 18. децембра увече.

А ципеле и чарапе у прозору и поклони ујутро су заједничка карактеристика.

angie01 angie01 02:05 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

The governor of the Italian region of Campania


eto ga jos jedan domacin- doduse italijanski, a sta ima veze ako isto mislimo, (koji takodje nema pojma o cemu se radi:)... sreca, sreca, radost...

Halloweena je takodje vezan za Sve svete, obelezava se u noci pre tog datuma i posvecen je secanju na sve mrtve, svece, mucenike i sve vernike, sto znaci sustinski nije daleko od onoga sta kod nas predstavlja praznik Svi sveti i zasto se slavi, pa ne vidim odakle tolika drama,....to sto se ljudi kostimiraju, narocito u strasne kostime, potice iz perioda kada je svetkovina ustnovljena, zbog verovanja da ce se duhovi, za koje postoji ubedjenje da su strasnog izgleda, manje plasiti zivih, biti im blizi- misli se na drage koji su preminuli,...u stvari se demistifikuje smrt i strah od nje.


angie01 angie01 02:23 01.11.2020

Re: Него, људи!

19. децембра.


je slava sv Nikola u pravoslavnom hriscanstvu, onda se ne stavljaju carape, nego se slavi slava i to samo one porodice ciji je on svetac zastitnik....druge idu kod ovih prvih u goste:).

a 6. uvece se stavljaju carape ili cipele za poklone, jer je onda Saint Nicholas, on je u zapadnom hriscanstvu zastitnik svih, narocito dece i donosi poklone- od njega je nastao Dead Mraz.
bene_geserit bene_geserit 03:36 01.11.2020

Re: Него, људи!

Anđo, jel te opet nerviraju nefleksibilni domaćini ?
Pogledaj kako je lep zalazak sunca kod mene bio malopre.

maliperica maliperica 03:41 01.11.2020

Re: trick or treat na Senjaku,

No poklade nemaju mnogo veze sa ovim američkim marketinškim cirkusom.

Ovo je po onoj narodnoj - videla žaba da se konji kuju, pa i ona podigla nogu.


Шта - додати ?

А и джаба.
Јер ће жаба -увек остати ЖАБА.
zilikaka zilikaka 08:11 01.11.2020

Re: Него, људи!

Ја се тога сећам из свог детињства, али одавно нисам ни чуо ни видео да људи то раде по кућама. Деценијама нисам чуо да се тај обичај упражњава, а многи и не знају за њега.

Jeste, postojao je običaj, meni stariji pričali, al se do mog detinjstva nije održao jer ga potisnuo Deda Mraz.
P.S.
A za korinđanje, pošto svako slavi svoje, štto se mahom po komšilulu znalo al bilo da dođu deca iz drugog kraja, obavezno se počinjalo:
"Dobro veče, je l slobodno korinđati?"
Infinitiv, kako drugačije?!
zilikaka zilikaka 08:22 01.11.2020

Re: Него, људи!

a 6. uvece se stavljaju carape ili cipele za poklone, jer je onda Saint Nicholas, on je u zapadnom hriscanstvu zastitnik svih, narocito dece i donosi poklone- od njega je nastao Dead Mraz.

Al ovde se bilo primilo da se i po starom kalendaru stavljaju čarape, kod pravoslavaca.
Uopšte, mnogi običaji su izmešani, primali jedni od drugih.
zilikaka zilikaka 08:39 01.11.2020

Re: Него, људи!

А ципеле и чарапе у прозору и поклони ујутро су заједничка карактеристика.

Kao što su nama Nemci doneli običaj zeca za Uskrs, pa deca ujutro rove po bašti tražeći jaja, slatkiše i poklone koje je on navodno ostavio.
Toga se i ja sećam i bila mi posebna radost.
shmoo shmoo 09:48 01.11.2020

Re: Него, људи!

zilikaka
a 6. uvece se stavljaju carape ili cipele za poklone, jer je onda Saint Nicholas, on je u zapadnom hriscanstvu zastitnik svih, narocito dece i donosi poklone- od njega je nastao Dead Mraz.

Al ovde se bilo primilo da se i po starom kalendaru stavljaju čarape, kod pravoslavaca.
Uopšte, mnogi običaji su izmešani, primali jedni od drugih.



Нормална појава и логично када људи живе једни поред других.

Мени причала баба моје драге, Српкиња рођена и живела у Загребу, да се сећа из свога детињства да су у Загребу православни увече палили свеће и стављали их у прозор да се виде са улице 24. и 25. децембра, а да су то исто радили католици 6. и 7. јануара увече, показујући тиме поштовање према празнику својих суседа са којима живе. У Хрватској (то јест у Аустроугарској али на територији данашње Хрватске) барем трећина становништва били су православни Срби пре стотинак година, па је то био баш леп добросуседски обичај.

Е, а онда су направили Југославију која је многима сметала, па чак и онима из црквених кругова.

Па тако данас у Хрватској католици више немају коме да показују добросуседске жеље и намере. Могу само да пале свеће за душе својих некадашњих суседа православне вероисповести.


freehand freehand 09:52 01.11.2020

Re: Него, људи!

Нормална појава и логично када људи живе једни поред других.

A zamisli kod nas tek koji živimo jedni SA drugima?!
vcucko vcucko 09:54 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

angie01
The governor of the Italian region of Campania


eto ga jos jedan domacin- doduse italijanski, a sta ima veze ako isto mislimo, (koji takodje nema pojma o cemu se radi:)... sreca, sreca, radost...

Halloweena je takodje vezan za Sve svete, obelezava se u noci pre tog datuma i posvecen je secanju na sve mrtve, svece, mucenike i sve vernike, sto znaci sustinski nije daleko od onoga sta kod nas predstavlja praznik Svi sveti i zasto se slavi, pa ne vidim odakle tolika drama,....to sto se ljudi kostimiraju, narocito u strasne kostime, potice iz perioda kada je svetkovina ustnovljena, zbog verovanja da ce se duhovi, za koje postoji ubedjenje da su strasnog izgleda, manje plasiti zivih, biti im blizi- misli se na drage koji su preminuli,...u stvari se demistifikuje smrt i strah od nje.



Svi sveti ili Dan mrtvih je 1. novembra. To je kao ovde zadušnice, ali neke najveće zadušnice i to jednom godišnje. Obilaze se groblja, svi najbliži i manje bliski kojih više nema i taj dan je valjda jedini dan u godini kad možeš da kažeš "groblja su baš lepa", koliko god su ta dva pojam nepojiva. Osvetljena do kasno u noć, puna ljudi, cveća, sve čisto da se blista. Jedini dan u godini kad smrt nekako uzmakne pred životom.

Što mi je sve zajedno i dalje nespojivo sa veštičarenjem (ma koliko to veštičarenje bilo samo komercijalizovana izmotancija).
zilikaka zilikaka 10:00 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

Što mi je sve zajedno i dalje nespojivo sa veštičarenjem (ma koliko to veštičarenje bilo samo komercijalizovana izmotanc

Čekaj, ima u Meksiku čitav karneval tog dana. Bar tako videla u filmovima.
shmoo shmoo 10:01 01.11.2020

Re: Него, људи!

angie01

19. децембра.


je slava sv Nikola u pravoslavnom hriscanstvu, onda se ne stavljaju carape, nego se slavi slava i to samo one porodice ciji je on svetac zastitnik....druge idu kod ovih prvih u goste:).



Зато је та прича, то моје сећање из детињства, и питање заједно са њим и ишло испод оног поднаслова којим сам цитирао моју кеву:

"Сто села, сто адета"


(адет = обичај, навика, устаљена традиција, турц.)



П.С. - Боже, боже, колико је само Богдан Тирнанић био у праву када је рекао да му није јасно зашто Американци не разумеју Србе када су Срби са својим сеобама и последичним им разноликостима у обичајима, традицијама, фолклору, ношњама, музици, кухињи и осталим културним па чак и антрополошким карактеристикама у ствари најамеричанскији (његов израз) народ на Балкану.

Полицентричан народ, јбг. Историјска судбина.

zilikaka zilikaka 10:04 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

A na Madagaskaru, mislim, postoji običaj da jednom godišnje otkopavaju svoje mrtve i donose u kuću da sa njima "posede". Posle ih vraćaju u zemlju.
Otuda ne mogu da se reše nekih već svuda iskorenjenih boleština.
shmoo shmoo 10:04 01.11.2020

Re: Него, људи!

freehand
Нормална појава и логично када људи живе једни поред других.

A zamisli kod nas tek koji živimo jedni SA drugima?!


Да, може и тако да се каже. Слажем се.

Додајем на "поред" и то твоје "са".

milisav68 milisav68 10:11 01.11.2020

Re: Него, људи!

shmoo
freehand
Нормална појава и логично када људи живе једни поред других.

A zamisli kod nas tek koji živimo jedni SA drugima?!


Да, може и тако да се каже. Слажем се.

Додајем на "поред" и то твоје "са".


Sviranje onoj stvari.

Kao da nema baksuza ove ili one nacije.
freehand freehand 10:17 01.11.2020

Re: Него, људи!

Sviranje onoj stvari.

Kao da nema baksuza ove ili one nacije.

Izvanredno dubokouman komentar.
Koji gađa samu suštinu.

Samo što posle prve rečenice treba da stoji dvotačka, kao najava za onu drugu. Da bi bilo jasnije o čemu je reč.
freehand freehand 10:17 01.11.2020

Re: Него, људи!

.
shmoo shmoo 10:18 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

vcucko

Svi sveti ili Dan mrtvih je 1. novembra. To je kao ovde zadušnice, ali neke najveće zadušnice i to jednom godišnje.



Е, да! Сећам се када сам служио стари кадар (ЈНА) у оној словеначкој запиздини званој Илирска Бистрица 1983/84. да је то тада званично био нерадни дан у Словенији. Запамтио сам то по томе што официри тог дана нису долазили на свој посао што је имало лепу последицу у томе да тог дана нисмо морали да се пентрамо под пуном ратном опремом на она брда изнад касарне као што смо то морали да радимо свим осталим радним данима током 6 и по месеци обуке.

Ја до тада нисам ни знао да постоји тај празник и да га неки у ондашњој СФРЈ и званично обележавају.

После сам се одушевио што сам знао о чему се ради када сам у филму Под вулканом видео обележавање тог истог празника у Мексику.








За разлику од тога, православни Срби имају више задушница годишње, а највеће су оне Митровске задушнице (субота пред Митровдан, ове године то је наредне суботе, 7. новембра). Поред тих Митровских задушница постоје још три сваке године. (ЛИНК)


Ту и тамо, у зависности од календара, Митровске задушнице се и поклопе са католичким Даном мртвих 1. новембра. Једном у неколико година.

milisav68 milisav68 10:28 01.11.2020

Re: Него, људи!

angie01

je slava sv Nikola u pravoslavnom hriscanstvu, onda se ne stavljaju carape, nego se slavi slava

Nemoj da pricas :)

Da ti odam jednu tajnu, Deda Mraz mnogo lici na sv Nikolu, a ti razmisli zasto :)

Takodje, nekad je Bozic slavljen kao Nova godina, odnosno, kao pocetak nove godine.

Ovo nekad se odnosi na vise od jednog veka.

I slave (kucni sveci) su nastali zbog raznih prisilnih selidbi, gde se pomesalo paganstvo i hriscanstvo.

A obicaj da deca idu od kuce do kuce i traze bombone, slatkise, voce, i sta vec ima po kuci se zove Bela nedelja, ali je popularan samo kod zaostalih domacina :)
shmoo shmoo 10:33 01.11.2020

Re: Него, људи!

milisav68
shmoo
freehand
Нормална појава и логично када људи живе једни поред других.

A zamisli kod nas tek koji živimo jedni SA drugima?!


Да, може и тако да се каже. Слажем се.

Додајем на "поред" и то твоје "са".


Sviranje onoj stvari.

Kao da nema baksuza ove ili one nacije.



Наравно. Баксузлук уопште не зависи од вере, нације, културе, језика, традиције, обичаја,...

Баш прекјуче ми прич'о вероучитељ из моје школе (будући ђакон и поп са парохијом ако бог да) како је купио ауто, неког половњака у распаду, прва кола у његовом животу и како су комшије поред њега толико завидне да су му већ први дан кључем изгребали врата на ауту. Видео их он кроз прозор док су то радили.

Иако, како он каже, никада ружну реч са тим комшијама нису имали.

И каже он како му то није јасно, толика завист из које проистиче толика мржња према другима. (Млад је он човек, има времена, научиће током живота.)

А његове комшије су исто православни хришћани као и тај мој катихета. И каже он, редовно иду у цркву, славе славу, поштују све обичаје које је црква усвојила као своје ритуале, моле се богу,... Додуше, често бога и опсују онако успут.

Ја мислим, Милисаве, да ниједан верник ма које год вере био, ако је искрени верник, не може у себи да носи толико зависти и мржње према другим људима ма колико год разлика било међу њима. Небитно да ли је православац, католик, муслиман,...

Онда је то њихово заклањање иза бога пред другим људима само један најобичнији лицемерни параван којим они теше искључиво своју савест и ништа друго.

(Тужно је што су медији, при томе не искључујем ни друштвене мреже, напротив, данас интензификатори оваквих појава и понашања људи јер ти медији својом снагом испирају мозак људима убеђујући их да је сасвим у реду да буду такви - верници, а лицемерни, завидни, пуни мржње, примитивни простаци попут оних које виде у свакодневном медијском ријалитију који нам се изручује свакога дана преко тих истих медија.)


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:43 01.11.2020

Re: Него, људи!

zilikaka
А ципеле и чарапе у прозору и поклони ујутро су заједничка карактеристика.

Kao što su nama Nemci doneli običaj zeca za Uskrs, pa deca ujutro rove po bašti tražeći jaja, slatkiše i poklone koje je on navodno ostavio.
Toga se i ja sećam i bila mi posebna radost.


drugarice pa gdje nije radost djetetu da dobije slatkiša koliko može da skupi i mama i tata ne smiju ništa da kažu..
ja da sam to imala ko dijete ladno bi odljepila od sreće..
a ovi drnd dede udarili ne treba lektrika pa ne treba lektrika..

nego ovde je ove godine bilo dosta otužno..
mi smo organizovali da idemo samo u šetnju a slatkiše dobiju od nas, po jedan za svaku pronađenu tikvu..
nije naravno im bilo ni upola zabavno kao inače.. samo što se još i smorili nisu..
tjah.. šta da se radi.. od četvrtka sjedenje po kućama, srećom bar škole ostaju da rade..
fala bogu pa ima i lektrika
shmoo shmoo 10:49 01.11.2020

Re: Него, људи!

milisav68
angie01

je slava sv Nikola u pravoslavnom hriscanstvu, onda se ne stavljaju carape, nego se slavi slava

Nemoj da pricas :)

Da ti odam jednu tajnu, Deda Mraz mnogo lici na sv Nikolu, a ti razmisli zasto :)

Takodje, nekad je Bozic slavljen kao Nova godina, odnosno, kao pocetak nove godine.

Ovo nekad se odnosi na vise od jednog veka.

I slave (kucni sveci) su nastali zbog raznih prisilnih selidbi, gde se pomesalo paganstvo i hriscanstvo.

A obicaj da deca idu od kuce do kuce i traze bombone, slatkise, voce, i sta vec ima po kuci se zove Bela nedelja, ali je popularan samo kod zaostalih domacina :)






Русија, крај 14. и почетак 15. века:









ЛИНК 1

ЛИНК 2

ЛИНК 3



Поменух ли ти ја да ми је овај Сретен Петровић предавао социологију културе и уметности на Филолошком факултету?





milisav68 milisav68 11:09 01.11.2020

Re: Него, људи!


Наравно. Баксузлук уопште не зависи од вере, нације, културе, језика, традиције, обичаја,...

Ma meni je smesna ta politicka korektnost viseg nivoa, kao nije pored, nego - sa.

Valjda zivis u kuci/stanu SA nekim, a PORED komsija, bilo da je kuca ili stan (onda moze i ispod i iznad).
freehand freehand 11:16 01.11.2020

Re: Него, људи!

milisav68

Наравно. Баксузлук уопште не зависи од вере, нације, културе, језика, традиције, обичаја,...

Ma meni je smesna ta politicka korektnost viseg nivoa, kao nije pored, nego - sa.

Valjda zivis u kuci/stanu SA nekim, a PORED komsija, bilo da je kuca ili stan (onda moze i ispod i iznad).

milisav68

Наравно. Баксузлук уопште не зависи од вере, нације, културе, језика, традиције, обичаја,...

Ma meni je smesna ta politicka korektnost viseg nivoa, kao nije pored, nego - sa.

Valjda zivis u kuci/stanu SA nekim, a PORED komsija, bilo da je kuca ili stan (onda moze i ispod i iznad).

Razumem da je možda malo teže skapirati ali u srpskom jeziku postoje i reči koje se zozovu homonimi, dakle reči koje u različitim kontekstima imaju različita značenja. Pa je tako uobičajeno da se u političkom govoru kontekstualno rečima SA i PORED daju sasvim različita kvalitativna značenja od onih koje inače nose. I gde to SA ili PORED sugeriše blikost i povezanost nasupšrot trpljenju.
angie01 angie01 11:21 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

Što mi je sve zajedno i dalje nespojivo sa veštičarenjem (ma koliko to veštičarenje bilo samo komercijalizovana izmotancija).


na sta tacno mislis pod vesticaranjem, nisam te razumela,....ovo sto se klinci kostimiraju u vestice i cudovista?:)))
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:23 01.11.2020

Re: Него, људи!

freehand
milisav68

Наравно. Баксузлук уопште не зависи од вере, нације, културе, језика, традиције, обичаја,...

Ma meni je smesna ta politicka korektnost viseg nivoa, kao nije pored, nego - sa.

Valjda zivis u kuci/stanu SA nekim, a PORED komsija, bilo da je kuca ili stan (onda moze i ispod i iznad).

milisav68

Наравно. Баксузлук уопште не зависи од вере, нације, културе, језика, традиције, обичаја,...

Ma meni je smesna ta politicka korektnost viseg nivoa, kao nije pored, nego - sa.

Valjda zivis u kuci/stanu SA nekim, a PORED komsija, bilo da je kuca ili stan (onda moze i ispod i iznad).

Razumem da je možda malo teže skapirati ali u srpskom jeziku postoje i reči koje se zozovu homonimi, dakle reči koje u različitim kontekstima imaju različita značenja. Pa je tako uobičajeno da se u političkom govoru kontekstualno rečima SA i PORED daju sasvim različita kvalitativna značenja od onih koje inače nose. I gde to SA ili PORED sugeriše blikost i povezanost nasupšrot trpljenju.


brate stoji to što kažeš ali to nisu homonimi..
guglecnider..
predatortz predatortz 11:23 01.11.2020

Re: Него, људи!

milisav68

Наравно. Баксузлук уопште не зависи од вере, нације, културе, језика, традиције, обичаја,...

Ma meni je smesna ta politicka korektnost viseg nivoa, kao nije pored, nego - sa.

Valjda zivis u kuci/stanu SA nekim, a PORED komsija, bilo da je kuca ili stan (onda moze i ispod i iznad).


Ta politička korektnost je glupa do qrtza!
Živeli mi pored ili sa Švabama, Hrvatima, Msđarima, muslimanima, Jasenovce, racije, streljanja, klanja, silovanja, nisu počinili nikakvi Marsovci nego upravo neki od tih pored/sa.

Posebno me nervira floskula kako se u Bosni vekovima živi zajedno. Živi, rođaci. Samo, neki čekaju prvu priliku da te prikolju, pa se prišljamče dal' Turcima, dal' Švabi, dal' Paveliču, a neki se i branimo od silne komšijske ljubavi.

Dakle, pored, a i to često preko kurca i uz pritisak.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:27 01.11.2020

Re: Него, људи!

predatortz

Dakle, pored, a i to često preko kurca i uz pritisak.


aj ne prećeruj.. kako vam ne dojadi..
neki su se bogami i poženili i poudavali, nije ih niko pritiskao..


predatortz predatortz 11:33 01.11.2020

Re: Него, људи!

newimprovedtadejus
predatortz

Dakle, pored, a i to često preko kurca i uz pritisak.


aj ne prećeruj.. kako vam ne dojadi..
neki su se bogami i poženili i poudavali, nije ih niko pritiskao..




I uglavnom je bilo na obostranu sreću familija.

Neki su, znam čoveka, doživeli da im zet Hrvat zakolje ćerku i dvoje unučadi u Austriji, jer su ga u kafani ložili kako su mu deca četnici a žena četnikuša.
Potom, prijatelj mojih roditelja, lekar i Srbin iz Niša, oženjen lekarkom iz "stare begovske kuće", doživeo da mu '93. ćerka, student medicine, za koju je živeo i zbog koje je ostao u Tuzli, kaže da bi istočila svu srpsku krv iz sebe samo da je to moguće, pa je nadomestila muslimanskom.

angie01 angie01 11:36 01.11.2020

Re: Него, људи!

Da ti odam jednu tajnu, Deda Mraz mnogo lici na sv Nikolu, a ti razmisli zasto :)


pa da ali na onu verziju kako ga prestavljaju oni koji ga slave 6./7.




newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:37 01.11.2020

Re: Него, људи!

predatortz
newimprovedtadejus
predatortz

Dakle, pored, a i to često preko kurca i uz pritisak.


aj ne prećeruj.. kako vam ne dojadi..
neki su se bogami i poženili i poudavali, nije ih niko pritiskao..




I uglavnom je bilo na obostranu sreću familija.

Neki su, znam čoveka, doživeli da im zet Hrvat zakolje ćerku i dvoje unučadi u Austriji, jer su ga u kafani ložili kako su mu deca četnici a žena četnikuša.
Potom, prijatelj mojih roditelja, lekar i Srbin iz Niša, oženjen lekarkom iz "stare begovske kuće", doživeo da mu '93. ćerka, student medicine, za koju je živeo i zbog koje je ostao u Tuzli, kaže da bi istočila svu srpsku krv iz sebe samo da je to moguće, pa je nadomestila muslimanskom.



možda si se ti takvima okruživao, ne znam..
u mom okruženju su primjeri baš suprotni..
a što će reći, bilo je i ovakvih i onakvih, ti tvoji su definitivno bili mnogo uspješniji u nametanju svojih aršina..
a sad nam je svima skupa tako kako nam je..
no baš proglašavati to svoje za jedinu istinu.. malo je prećerano
docsumann docsumann 11:41 01.11.2020

Re: Него, људи!

predatortz
newimprovedtadejus
predatortz

Dakle, pored, a i to često preko kurca i uz pritisak.


aj ne prećeruj.. kako vam ne dojadi..
neki su se bogami i poženili i poudavali, nije ih niko pritiskao..




I uglavnom je bilo na obostranu sreću familija.

Neki su, znam čoveka, doživeli da im zet Hrvat zakolje ćerku i dvoje unučadi u Austriji, jer su ga u kafani ložili kako su mu deca četnici a žena četnikuša.
Potom, prijatelj mojih roditelja, lekar i Srbin iz Niša, oženjen lekarkom iz "stare begovske kuće", doživeo da mu '93. ćerka, student medicine, za koju je živeo i zbog koje je ostao u Tuzli, kaže da bi istočila svu srpsku krv iz sebe samo da je to moguće, pa je nadomestila muslimanskom.



a ovo bi trebala da bude ultimativna argumentacija protiv mještovitih brakova, il šta li?



predatortz predatortz 11:50 01.11.2020

Re: Него, људи!

a sad nam je svima skupa tako kako nam je..
no baš proglašavati to svoje za jedinu istinu.. malo je prećerano


Hajde onda da rasčlanimo na proste faktore. Tako je najočiglednije.
O ulozi domaćeg potrčenog stanovništva u potpori okupatoru Bosne, Turcima, nadam se da ne treba posebno govoriti. I o teroru njihovom nad hrišćanskim življem. To je opšte mesto, to svi znamo.

Idemo na sledeću okupaciju i sledećeg okupatora - Austrougarsku. Odmah nakon atentata, rat još nije bio ni objavljen, lokalno muslimansko stanovništvo kreće u terorisanje, pljačkanje i ubijanje viđenih Srba u Sarajevu. Lako proveriva, dokumentovana činjenica. Tokom rata, verna služba okupatoru i isticanje po zverstvima u Mačvi, Ceru...

Treća okupacija - Pavelićevo cveće. Lokalni muslimani kreću u sistematsku akciju genocida nad srpskim narodom.

Raspad SFRJ, ista priča.

Kakav je to suživot, kad će te prvom prilikom komšija nastojati da zatre.

Ja ti govorim o obrascu, ti meni mala moje tetke se udala za muslimana i super brak imaju.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:53 01.11.2020

Re: Него, људи!

predatortz
a sad nam je svima skupa tako kako nam je..
no baš proglašavati to svoje za jedinu istinu.. malo je prećerano


Hajde onda da rasčlanimo na proste faktore. Tako je najočiglednije.
O ulozi domaćeg potrčenog stanovništva u potpori okupatoru Bosne, Turcima, nadam se da ne treba posebno govoriti. I o teroru njihovom nad hrišćanskim življem. To je opšte mesto, to svi znamo.

Idemo na sledeću okupaciju i sledećeg okupatora - Austrougarsku. Odmah nakon atentata, rat još nije bio ni objavljen, lokalno muslimansko stanovništvo kreće u terorisanje, pljačkanje i ubijanje viđenih Srba u Sarajevu. Lako proveriva, dokumentovana činjenica. Tokom rata, verna služba okupatoru i isticanje po zverstvima u Mačvi, Ceru...

Treća okupacija - Pavelićevo cveće. Lokalni muslimani kreću u sistematsku akciju genocida nad srpskim narodom.

Raspad SFRJ, ista priča.

Kakav je to suživot, kad će te prvom prilikom komšija nastojati da zatre.

Ja ti govorim o obrascu, ti meni mala moje tetke se udala za muslimana i super brak imaju.


fakat kad ovako posložiš jasno se nameće zaključak da nema druge nego da nastavimo da se koljemo i dalje..
a ne ko ove budale što djeci dijele slatiše.. degenerici
predatortz predatortz 11:59 01.11.2020

Re: Него, људи!

newimprovedtadejus
predatortz
a sad nam je svima skupa tako kako nam je..
no baš proglašavati to svoje za jedinu istinu.. malo je prećerano


Hajde onda da rasčlanimo na proste faktore. Tako je najočiglednije.
O ulozi domaćeg potrčenog stanovništva u potpori okupatoru Bosne, Turcima, nadam se da ne treba posebno govoriti. I o teroru njihovom nad hrišćanskim življem. To je opšte mesto, to svi znamo.

Idemo na sledeću okupaciju i sledećeg okupatora - Austrougarsku. Odmah nakon atentata, rat još nije bio ni objavljen, lokalno muslimansko stanovništvo kreće u terorisanje, pljačkanje i ubijanje viđenih Srba u Sarajevu. Lako proveriva, dokumentovana činjenica. Tokom rata, verna služba okupatoru i isticanje po zverstvima u Mačvi, Ceru...

Treća okupacija - Pavelićevo cveće. Lokalni muslimani kreću u sistematsku akciju genocida nad srpskim narodom.

Raspad SFRJ, ista priča.

Kakav je to suživot, kad će te prvom prilikom komšija nastojati da zatre.

Ja ti govorim o obrascu, ti meni mala moje tetke se udala za muslimana i super brak imaju.


fakat kad ovako posložiš jasno se nameće zaključak da nema druge nego da nastavimo da se koljemo i dalje..
a ne ko ove budale što djeci dijele slatiše.. degenerici


Ne, nego svako na svoju stranu.
Ili, bar da se ne pravimo da se ubismo od međusobne ljubavi. Licemerno je nakon miliona mrtvih.

No, ne reče mi šta nije tačno u posloženom.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:04 01.11.2020

Re: Него, људи!

predatortz

No, ne reče mi šta nije tačno u posloženom.


pa nije problem tačnost nego obnevidjelost na činjenicu da nema naroda na svijetu koji ne može da posloži identičan niz činjenica..
ali ne zaključuju svi da im to mora biti opredjeljujući faktor u svim daljim djelovanjima (da sad ne ulazim u precizniju definiciju)..

mislim da bi se dale uočiti i jasne razlike između onih koji se ne mogu otrgnuti takvim zaključivanjima i onih drugih al ajd sad da ne širimo..

ja bih zaključila na tome da istina nikad nije crno bijela, pomaže već i samo ta prosta činjenica da se uvidi te da se bude malo manje isključiv..
elektrika zna da ubiva al zna da bude i korisna

predatortz predatortz 12:11 01.11.2020

Re: Него, људи!


pa nije problem tačnost nego obnevidjelost na činjenicu da nema naroda na svijetu koji ne može da posloži identičan niz činjenica..


Nema?
Recimo, Česi i Slovaci su imali suživot. Pa rekli da neće više. Mrtvih? Nula!

Potom, suprotan primer.
Šta rade srpski pobednici nakon WWI? Svete se Hrvatima i muslimanima? Ili kažu - bilo, prošlo. Idemo dalje kao ljudi.

Pa posle WWII, ponovo idemo dalje.

Pa, posle građanskog rata?

Đe je to dalje, u pičku materinu?!
I koji ćemo qratz tamo?
I dokle da glumatamo da smo oprostili preklane vratove?
I zašto da glumatamo?
Da ne uvredimo koljača?

Ja, snajka, neću da glumatam.
Ti nastavi.


shmoo shmoo 12:12 01.11.2020

Re: Него, људи!

milisav68

Наравно. Баксузлук уопште не зависи од вере, нације, културе, језика, традиције, обичаја,...

Ma meni je smesna ta politicka korektnost viseg nivoa, kao nije pored, nego - sa.

Valjda zivis u kuci/stanu SA nekim, a PORED komsija, bilo da je kuca ili stan (onda moze i ispod i iznad).



Ма добро, Фри није баш пажљиво прочитао тај мој коментар до краја, али нисам хтео да му то стављам на терет:


Нормална појава и логично када људи живе једни поред других.

показујући тиме поштовање према празнику својих суседа са којима живе.



Свима нам се то догађа, па да се не би задевали за џабе, нисам то хтео да му кажем него сам му повлађивао.

Ал' ти баш навалио, па морам сада то да кажем да се не бисте вас двојица расправљали ни око чега.


shmoo shmoo 12:22 01.11.2020

Re: Него, људи!

newimprovedtadejus


predatortz



Де, де вас двоје!

У 2020. после толико пута прежваканог истог опет о истом?

Знате и сами правило друштвених мрежа - мишљење оног другог нећете променити упорним вишегодишњим понављањем истих прича:


It is the return of tribalism, which is the natural state for social media. This is because in our hyper-connected, over-saturated yet under-informed world, we are encircled by enemies and protected by fellow travellers. Joining a tribe is the only way to survive. And online there is always a fact or a comment or a hot take to prove your side is right and the other side is utterly wrong. When was the last time you actually changed your mind after discussing something online? I’ll answer that for you: probably never, because who has time online for the long, careful, respectful discussion necessary to see the other side of it? (ЛИНК)




'Ајд да вас мало обоје развеселим...





angie01 angie01 12:22 01.11.2020

Re: Него, људи!

Pogledaj kako je lep zalazak sunca kod mene bio malopre.


stvarno je lep snimak,...da iskoristim doksov hazart- gnev Zevsa se ogleda u vodi....magma.
freehand freehand 12:24 01.11.2020

Re: Него, људи!

newimprovedtadejus
freehand
milisav68

Наравно. Баксузлук уопште не зависи од вере, нације, културе, језика, традиције, обичаја,...

Ma meni je smesna ta politicka korektnost viseg nivoa, kao nije pored, nego - sa.

Valjda zivis u kuci/stanu SA nekim, a PORED komsija, bilo da je kuca ili stan (onda moze i ispod i iznad).

milisav68

Наравно. Баксузлук уопште не зависи од вере, нације, културе, језика, традиције, обичаја,...

Ma meni je smesna ta politicka korektnost viseg nivoa, kao nije pored, nego - sa.

Valjda zivis u kuci/stanu SA nekim, a PORED komsija, bilo da je kuca ili stan (onda moze i ispod i iznad).

Razumem da je možda malo teže skapirati ali u srpskom jeziku postoje i reči koje se zozovu homonimi, dakle reči koje u različitim kontekstima imaju različita značenja. Pa je tako uobičajeno da se u političkom govoru kontekstualno rečima SA i PORED daju sasvim različita kvalitativna značenja od onih koje inače nose. I gde to SA ili PORED sugeriše blikost i povezanost nasupšrot trpljenju.


brate stoji to što kažeš ali to nisu homonimi..
guglecnider..

Prekinuo sam komentar u pola, jer sam morao da istrčim. Daklem, reč SA ima više različitih značenja, kao i reč PORED. U političkom kontekstu živeti sa nekim podrazumeva upravo izmešanost i prožimanje, kulturn pre svega. Reč PORED znači da se živi na istom prostoru ali bez ikakvog mešanja, i sugeriše segregaciju, getoizaciju pa i aparthejd. Crnci i belci u većini američkih gradova žive jedni pored drugih. U mom gradu svi žive jedni sa drugima. O tome je reč.
freehand freehand 12:27 01.11.2020

Re: Него, људи!

Ja, snajka, neću da glumatam.


Ma to je toliko očigledno da uopšte ne moraš da se zamaraš ponavljanjem tih saopštenja.
predatortz predatortz 12:29 01.11.2020

Re: Него, људи!

freehand
Ja, snajka, neću da glumatam.


Ma to je toliko očigledno da uopšte ne moraš da se zamaraš ponavljanjem tih saopštenja.


Iskreno, drago mi je što jeste.
Ja sam uvek za politiku čistih računa. Ako ne ide sa, pored je opcija.
Bolje pored kao ljudi, nego sa kao zveri.
angie01 angie01 12:30 01.11.2020

Re: Него, људи!

Е, а онда су направили Југославију која је многима сметала, па чак и онима из црквених кругова.

Па тако данас у Хрватској католици више немају коме да показују добросуседске жеље и намере. Могу само да пале свеће за душе својих некадашњих суседа православне вероисповести.



freehand freehand 12:38 01.11.2020

Re: Него, људи!

Hajde onda da rasčlanimo na proste faktore. Tako je najočiglednije.
O ulozi domaćeg potrčenog stanovništva u potpori okupatoru Bosne, Turcima, nadam se da ne treba posebno govoriti. I o teroru njihovom nad hrišćanskim življem. To je opšte mesto, to svi znamo.

Izvinite, gospodine doktore ako je pitanje glupo, al bih ipak molio - koje je to poturčeno stanovništvo podržalo okupaciju turaka?

Idemo na sledeću okupaciju i sledećeg okupatora - Austrougarsku. Odmah nakon atentata, rat još nije bio ni objavljen, lokalno muslimansko stanovništvo kreće u terorisanje, pljačkanje i ubijanje viđenih Srba u Sarajevu. Lako proveriva, dokumentovana činjenica. Tokom rata, verna služba okupatoru i isticanje po zverstvima u Mačvi, Ceru...

Istini za volju u austrougarskoj vojsci bilo je Srba kolkohoćeš, uključujući one vojvođanske. Uključujući ne samo generala Borojevića nego i feldvebela Crnjanskog, na primer. Tek da ne pričamo o ovdašnjim domaćinima sa "šta nas boli za Bosnu, nek se sami tamo snalaze. Moj bunar, moja kapija, Jasenica granica." Kolko da imaš u vidu kad koristiš to "mi". I to je dosta rastegljiv pojam, znaju to i oni Srbi iz Hrvatske što nisu smeli u Srpsku onomad.



Treća okupacija - Pavelićevo cveće. Lokalni muslimani kreću u sistematsku akciju genocida nad srpskim narodom.

Šta ćemo ovde sa Srbima što su se priključili okupatoru?
Mislim znam, nego onako pitam.

Raspad SFRJ, ista priča.

Kakav je to suživot, kad će te prvom prilikom komšija nastojati da zatre.

Jeste, tu se neretko od tvojih istomišljenika čuje ono "Morali smo preventivno da delujemo". Da prikoljem ja njega za svaki slučaj, znam ja šta mi misli.

Na stranu što ste (figurativno, tvoji istomišljenici sa svih strana) sve učinili da se ta država razbije a onda se evo 30 godina cerekate onima koji su mislili da je ta država bila optimalno rešenje za sve narode pa ih zajebavate sa "da je nešto vredela ne bi propala". Izvanredan argument, na nivou i adekvatan.
freehand freehand 12:40 01.11.2020

Re: Него, људи!

Ма добро, Фри није баш пажљиво прочитао тај мој коментар до краја, али нисам хтео да му то стављам на терет:

Hvala Taso đe čuo i đe nme čuo. Tvvoja uviđavnost nekad prelazi granice normalnog toliko da bi umesto pored poželeo da živi sa tobom.
angie01 angie01 12:41 01.11.2020

Re: Него, људи!

a ovo bi trebala da bude ultimativna argumentacija protiv mještovitih brakova, il šta li?


ja znam bas mnogo mesovitih familija,...pa ko je to nekada pa i gledao, da l si ove ili one nacije- do 90 u svim situacijama u kojima sam ja bila, niko nikog tako nesto nije pitao, nit je nekoga bilo briga,....a s obzirom na istorijske cinjenice koliko je raznih porobljivaca nasim krajevim protutnjalo, koliko su se ljudi izmedju sebe mesali, sama prica o nekoj cistoti krvi/ dnk je smesna- koliko je sustinski nebitna.
shmoo shmoo 12:43 01.11.2020

Re: Него, људи!

angie01
Е, а онда су направили Југославију која је многима сметала, па чак и онима из црквених кругова.

Па тако данас у Хрватској католици више немају коме да показују добросуседске жеље и намере. Могу само да пале свеће за душе својих некадашњих суседа православне вероисповести.








Зашто , Анђо?

Јесам ли рекао нешто што није тачно?

Или сам можда рекао нешто што не сме да се каже?

Срби православци су у Хрватској пред почетак Првог светског рата чинили најмање трећину становништва. Медаковић, Србин православац, био председник хрватског Сабора ако сам добро упамтио тај податак.

Данас, сто и кусур година касније, Срба у Хрватској по званичним подацима пописа у Хрватској из 2011. има 186 633 или 4,36 %. (ЛИНК)


И њих представља онај мучени Пуповац, мој колега лингвиста, довијајући се на разне начине како да заштити и то мало православних Срба колико их је остало у Хрватској јер му чак и из Београда отежавају тај посао.









Шта сам ја то погрешно (или можда забрањено?) рекао па се ти крстиш?

predatortz predatortz 12:44 01.11.2020

Re: Него, људи!

Izvinite, gospodine doktore


Izvini ti, ali danas tvoju sujetu hraniti neću.
Nađi drugog i budi njemu kepelj.

Možda drugom prilikom, danas mi takav dan da mi se ne da nadjebavati sa dežurnim i vazda budnim, samoproglašenim čuvarem vatre ovog mesta
shmoo shmoo 12:46 01.11.2020

Re: Него, људи!

freehand
Ма добро, Фри није баш пажљиво прочитао тај мој коментар до краја, али нисам хтео да му то стављам на терет:

Hvala Taso đe čuo i đe nme čuo. Tvvoja uviđavnost nekad prelazi granice normalnog toliko da bi umesto pored poželeo da živi sa tobom.






Па скоро смо поред један другог. Више смо некако поред поред један другога.

Много ти је далеко то твоје... од овог мог... (тачкице су ту јербо је забрањено аутовање).

К'о оно бип-бип у тонским снимцима.


macak_tosa macak_tosa 12:53 01.11.2020

Re: Него, људи!

freehand
Hajde onda da rasčlanimo na proste faktore. Tako je najočiglednije.
O ulozi domaćeg potrčenog stanovništva u potpori okupatoru Bosne, Turcima, nadam se da ne treba posebno govoriti. I o teroru njihovom nad hrišćanskim življem. To je opšte mesto, to svi znamo.

Izvinite, gospodine doktore ako je pitanje glupo, al bih ipak molio - koje je to poturčeno stanovništvo podržalo okupaciju turaka?

Idemo na sledeću okupaciju i sledećeg okupatora - Austrougarsku. Odmah nakon atentata, rat još nije bio ni objavljen, lokalno muslimansko stanovništvo kreće u terorisanje, pljačkanje i ubijanje viđenih Srba u Sarajevu. Lako proveriva, dokumentovana činjenica. Tokom rata, verna služba okupatoru i isticanje po zverstvima u Mačvi, Ceru...

Istini za volju u austrougarskoj vojsci bilo je Srba kolkohoćeš, uključujući one vojvođanske. Uključujući ne samo generala Borojevića nego i feldvebela Crnjanskog, na primer. Tek da ne pričamo o ovdašnjim domaćinima sa "šta nas boli za Bosnu, nek se sami tamo snalaze. Moj bunar, moja kapija, Jasenica granica." Kolko da imaš u vidu kad koristiš to "mi". I to je dosta rastegljiv pojam, znaju to i oni Srbi iz Hrvatske što nisu smeli u Srpsku onomad.



Treća okupacija - Pavelićevo cveće. Lokalni muslimani kreću u sistematsku akciju genocida nad srpskim narodom.

Šta ćemo ovde sa Srbima što su se priključili okupatoru?
Mislim znam, nego onako pitam.

Raspad SFRJ, ista priča.

Kakav je to suživot, kad će te prvom prilikom komšija nastojati da zatre.

Jeste, tu se neretko od tvojih istomišljenika čuje ono "Morali smo preventivno da delujemo". Da prikoljem ja njega za svaki slučaj, znam ja šta mi misli.

Na stranu što ste (figurativno, tvoji istomišljenici sa svih strana) sve učinili da se ta država razbije a onda se evo 30 godina cerekate onima koji su mislili da je ta država bila optimalno rešenje za sve narode pa ih zajebavate sa "da je nešto vredela ne bi propala". Izvanredan argument, na nivou i adekvatan.

Gluposti!
angie01 angie01 13:00 01.11.2020

Re: Него, људи!

Iskreno, drago mi je što jeste.
Ja sam uvek za politiku čistih računa. Ako ne ide sa, pored je opcija.
Bolje pored kao ljudi, nego sa kao zveri.


ma jesi li ti svestan da ima mnogo ljudi izBosne, koji ne dele ovo tvoje vidjenje stvari i pricaju drugu pricu o ratu i raspadu zemlje i smatraju taj ceo haso nepotrbnim i losim,....Bosanaca sada imas svuda po svetu i svi se sacaju svog zivota iz perioda YU, o tome pricaju sa setom, kada prave derneke placu i pevaju pesme iz tog vremena- jednom sam bila na doceku Nove godine u Pragu u lokalu koji je drzao Sarajlija i videla kako to izgleda,...o Kanadi da ti ne pricam, Becu, Sloveniji,...

pa majkumu, skroz je jasno kome je celo to sranje trebalo i da normalnim ljudima nije problem druga nacionalnost, nego uredjena zemlja u kojoj ce normalno da se zivi.

u Kanadi recimo, sada svi ti ljudi sa ex YU prostora zive zajedno...i nema problema, naprotiv, bolje se razumeju i slazu izmedju sebe, nego sa nekim drugim narodima.

ne znam sto vrtis vise taj izandjao karusel s pocetka bloga....
freehand freehand 13:01 01.11.2020

Re: Него, људи!

predatortz
Izvinite, gospodine doktore


Izvini ti, ali danas tvoju sujetu hraniti neću.
Nađi drugog i budi njemu kepelj.

Možda drugom prilikom, danas mi takav dan da mi se ne da nadjebavati sa dežurnim i vazda budnim, samoproglašenim čuvarem vatre ovog mesta

Eto, ne da mi se da saznam koji su to poturčeni Srbi dočekivali turke da ih poturče.

Inače, to si do sada morao da naučiš - to "mi" dosta je klizavo. začas će ovi "mi" da te se otresu ko ijekavičarske buve što im mufte lebac domaćinski jede, bude li im to ikako na korist. Ne bi im bila prvina. Oni što su ovde naviše klicali srpstvu bili su oni što su najglasnije jebali mamu izbegličku što im sve pojede i zbog kojih nemaju svoj komfor.
Da, znam da nisi izbeglica, al ovo je bio školski primer. Te se stepenice brzo preskaču samo kad krene.
freehand freehand 13:02 01.11.2020

Re: Него, људи!

Gluposti!

Jel ovo potpis,ko ono cerski onomad?
predatortz predatortz 13:06 01.11.2020

Re: Него, људи!


ne znam sto vrtis vise taj izandjao karusel s pocetka bloga

Ja ili ti?

Izvini, malo je priglupo insistirati na tome mogu li oni zajedno u Kanadi, kad taj obrazac ne funkcioniše u Bosni.
Gastarbajter, gde god da ode, je pičkin dim i povinuje se zakonima i običajima zemlje domaćina.
Da mu je bilo dobro u zemlji iz koje je otišao, ne bi ni bio gastarbajter.

A to gastarbajtersko licemerje je opšte mesto. Tamo gde su foliraju se za medalju sa dobro jutro čaršijo na sve četiri strane.
Kad se vrate u postojbinu, trešti ubićemo zaklaćemo ko sa nama neće.

angie01 angie01 13:11 01.11.2020

Re: Него, људи!

Шта сам ја то погрешно (или можда забрањено?) рекао па се ти крстиш?





ma nije zabranjeno, internet trpi sve ocigledno,...smesno mi je pa se krstim, kako si prvo definisao "uzrok", pa posle skockao "posledicu"...
freehand freehand 13:20 01.11.2020

Re: Него, људи!

A to gastarbajtersko licemerje je opšte mesto. Tamo gde su foliraju se za medalju sa dobro jutro čaršijo na sve četiri strane.
Kad se vrate u postojbinu, trešti ubićemo zaklaćemo ko sa nama neće.


Eto na primer ševeningenski derneci i rođendani, Božići i Bajrami u krugu najbližih neprijatelja
angie01 angie01 13:28 01.11.2020

Re: Него, људи!

Ja ili ti?


ja stigla posle ohoho komentara na "omiljene" krugove,...tako da sam samo odregovala.


Izvini, malo je priglupo insistirati na tome mogu li oni zajedno u Kanadi, kad taj obrazac ne funkcioniše u Bosni.
Gastarbajter, gde god da ode, je pičkin dim i povinuje se zakonima i običajima zemlje domaćina.
Da mu je bilo dobro u zemlji iz koje je otišao, ne bu ni bio gastarbajter.




pa je l ti kapiras da je sustina u uredjena zemlja, a ne u Bosna/Kanada,...a otisli su zbog rata, kao izbeglice, a ne zato sto im u Bosni nije bilo dobro...do rata su tamo normalno ziveli.

A to gastarbajtersko licemerje je opšte mesto. Tamo gde su foliraju se za medalju sa dobri jutro čaršijo na sve četiri strane.
Kad se vrate u postojbinu, trešti ubićemo zaklaćemo ko sa nama neće.

eh kako si ovo lose sastavio,... da provedes s njima jedno vece, znao bi da je suludo da i pomislis da ovakve gluposti pises.

vodili me jednom na Kem'cu, na koncert koji je odrzan u nekoj hali velicine stadiona, koja je bila dupke puna ex Jugoslovena, naravno najvise Bosanaca,...doso Kemo sam samcat, sedi na stolici sa gitarom i peva- predgrupa im bila neka popularna grupa sa poznatim hitovima, sad sam zaboravila ime,...koju niko nije slusao, samo su se ljudi komesali, pozdravljali, pricali...-ono prvo muk, posle grmi cela sala, peva se svaka pesma horski, a kada je krenuo da pusta snimke iz Sarajeva, sa pricom sta ima novoga, pa poslednji pozdravi za Pmpeka, Slobu Kovacevica i ostale face,....sala je htela da pukne od plakanja, emocija, uzvikivanja,...ja sam stvarno bila na raznim koncertima, ono svetskih bendova, na velikim krcatim prostorima gde publika participira eruptivno i gde je ta energija glavni deo cele veceri,...al ovako nesto nisam dozivela. ...tako da- ne seri!
angie01 angie01 13:37 01.11.2020

Re: Него, људи!

Eto na primer ševeningenski derneci i rođendani, Božići i Bajrami u krugu najbližih neprijatelja




sa sve setnim pricama kako je to bilo i sta ko kome poklonio.
predatortz predatortz 14:04 01.11.2020

Re: Него, људи!

tako da- ne seri!


Ja, ili ti koja tvrdiš da od mene znaš bolje pta se događalo tamo gde sam ja rođen?
Otišla snajka na koncert i skapirala sve.
Ti k'o Tramp, jebote!
On kosovski konflikt rešio za 20 minuta, Anđa bosanski na koncertu Kem'ce!

angie01 angie01 14:28 01.11.2020

Re: Него, људи!


Ja, ili ti koja tvrdiš da od mene znaš bolje pta se događalo tamo gde sam ja rođen?


ja ti velim- nisi samo ti rodjen i ziveo u Bosni i ne pricaju, niti misle svi izBosne kao ti- evo prva tadejus ovde, koja prilicno razumno pokusava da ti objasni kako stoje stvari, al izgleda slaba vajda od toga.

ja sam u Sarajevu imala i porodicu i prijatelje, pa nisam zivela na drugoj planeti da mi sada ti objasNJavas kako je i sta bilo,...nisu svi bili zatrovani kao ti, a neki od tih koju su se tada bili polakomili na otrovnu dozu, posle svega su se otreznili, jer su videli kako racun izgleda, ko ga je platio, a ko profitirao,...to ti kazem,....ti uporno pricas kao da je tvoja verzija uklesana u kamenu- a nije i svodi se na retrogradnu mrznju koja jesete besmislena i donela je samo zlo...sama cinjenica da u svim pricama na ovakve teme imas potrebu da podmeces, revidiras, prekrajas,... pokazuje da si svestan rupa u njoj.

ti svi drugi, sto ne dele tvoje misljenje i verzije su i stradali zbog takvih razmisljanja koja plasiras, a ne zbog onoga sto zastupam ja,...morali da kao izbeglice odu negde drugde- i to oni koji su ostali zivi-, sa jednom kesom sitnica koje su uspeli da na brzinu pokupe i ostave sve, ceo prethodni zivot, jer dobra ratna taktika, za osvajanje teritorije....

je l stalno serete o volji naroda- pa je l bio referndum, je l se narod izjasnio,...

Otišla snajka na koncert i skapirala sve


tvoja logika bas ono bosanksog policajca.
freehand freehand 14:31 01.11.2020

Re: Него, људи!

Па скоро смо поред један другог.

Odjezičara bi čovek očekivao da bar formom ako ne i sadržajem bude precizan. Mislio si "jedan pored drugog", pretpostavljam?
vcucko vcucko 15:34 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

angie01
Što mi je sve zajedno i dalje nespojivo sa veštičarenjem (ma koliko to veštičarenje bilo samo komercijalizovana izmotancija).


na sta tacno mislis pod vesticaranjem, nisam te razumela,....ovo sto se klinci kostimiraju u vestice i cudovista?:)))

Ama veštičarenje kao zbirni naziv za svu tu halabuku oko Noći veštica, bundeva, trikortritovanja (kakva serblish grozota od reči, zar ti ne para uši?).

Umesto dostojanstvenog sećanja na bližnje kojih više nema, paganska svetkovina koja služi isključivo da bi ogromna prateća industrija i logistika namlatile bilione. Zadušnice kojima se pristupa isto kao recimo Valentinovu - meni je to sistemski nespojivo.
kamilo_emericki kamilo_emericki 15:40 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg


Ја до тада нисам ни знао да постоји тај празник и да га неки у ондашњој СФРЈ и званично обележавају.

To se zove falinka odrastanja u socijalno zatvorenoj sredini.
Ne znam da li je izraz odgovarajuci ali kad citam koliko zuci sipas prema drugom i drugacijem, ako nije jezik u pitanju, mislim da sam odabrao dobar izraz.
kamilo_emericki kamilo_emericki 15:43 01.11.2020

Re: Него, људи!


pa nije problem tačnost nego obnevidjelost na činjenicu da nema naroda na svijetu koji ne može da posloži identičan niz činjenica..
ali ne zaključuju svi da im to mora biti opredjeljujući faktor u svim daljim djelovanjima (da sad ne ulazim u precizniju definiciju)..

Bona, cisti onu fasadnu boju sa cigle. To je lakse od ovog sto sad pokusavas.
milisav68 milisav68 16:00 01.11.2020

Re: Него, људи!

freehand

Daklem, reč SA ima više različitih značenja, kao i reč PORED.

Vidi, cim to moras da naglasavas i objasnjavas, znaci da nesto nije u redu.

U razloge necu da ulazim.
milisav68 milisav68 16:03 01.11.2020

Re: Него, људи!

angie01
Da ti odam jednu tajnu, Deda Mraz mnogo lici na sv Nikolu, a ti razmisli zasto :)


pa da ali na onu verziju kako ga prestavljaju oni koji ga slave 6./7.

Jel to dobro ili lose :)
kamilo_emericki kamilo_emericki 16:07 01.11.2020

Re: Него, људи!

predatortz
newimprovedtadejus
predatortz

Dakle, pored, a i to često preko kurca i uz pritisak.


aj ne prećeruj.. kako vam ne dojadi..
neki su se bogami i poženili i poudavali, nije ih niko pritiskao..




I uglavnom je bilo na obostranu sreću familija.

Neki su, znam čoveka, doživeli da im zet Hrvat zakolje ćerku i dvoje unučadi u Austriji, jer su ga u kafani ložili kako su mu deca četnici a žena četnikuša.
Potom, prijatelj mojih roditelja, lekar i Srbin iz Niša, oženjen lekarkom iz "stare begovske kuće", doživeo da mu '93. ćerka, student medicine, za koju je živeo i zbog koje je ostao u Tuzli, kaže da bi istočila svu srpsku krv iz sebe samo da je to moguće, pa je nadomestila muslimanskom.


Hoces da svjedocim o zivotu u nacionalno mijesanom braku?
Smatram bas genijalnim ljude koji se zaljubljuju na prvi pogled u osobu iz iste nacije tamo gdje su svi izmjesani i slicno obuceni. Bez vidljivih znakova razlicitosti. Kakav ti ljudi imaju osjecaj za naciju i pripadnost naciji,Isukrste.
U 90 % slucajeva kod nacionalno mjesanih brakova problem, ako ima, pravi porodica djevojke, nije bitno koje nacije. Zbog toga mislim da je tu vise problem patrijahalni poredak nego vjera. Ni sada, poslije 30 godina vjerskog drila ne vidim nesto vjernika u znacajnom broju. Oportunista, koji ce zaplivati na bilo kojem talasu, ima koliko hoces.
shmoo shmoo 16:08 01.11.2020

Re: Него, људи!

angie01
Шта сам ја то погрешно (или можда забрањено?) рекао па се ти крстиш?


ma nije zabranjeno, internet trpi sve ocigledno,...smesno mi je pa se krstim, kako si prvo definisao "uzrok", pa posle skockao "posledicu"...



Извини, али опет те не разумем. (Много сам гЈуп, брате!)

Шта ти значи ово да интернет трпи све и да сам "прво дефинисао узрок", па онда "скоцкао последице".

Да ти не мислиш да сам ја мислио на Југославију као узрок?

Нееее. То сам одмах тамо и написао да су на самом почетку те несрећне државе многи били против ње, па и неки црквени кругови.

Нисам окривио ту мучену Југославију за етничко чишћење Хрватске од присуства Срба.

Окривио сам те многе и те црквене кругове који су били одмах против те Југославије.

А шта ти мислиш, шта је узрок етничког чишћења Хрватске од Срба током 20. века?

За последице те не питам, оне су изложене у оној статистици и линкованим пописима становништва Хрватске.

Али, шта су узроци који су довели до тих последица?

Свакако то нису Милошевоић и распад СФРЈ јер се то чишћење Хрватске од православних Срба спроводило постепено од самог стварања Југославије 1918. (и пре тога) па све до краја 20. века.

Шта су узроци?


Ево, погледај овде опширније статистике. Људи су се врло озбиљно бавили тим питањем без икаквих националних митологија и нетрпељивости. Само суште чињенице. (ЛИНК)


Нарочито погледај Трећи дио на страни 123. који има следећи Закључак:


ZAKLJUČAK

Dugoročni trend opadanja broja i udela Srba u Hrvatskoj evidentan je još
od kraja Prvog svetskog rata. Od 1941. primetna je kontinuirana politika prema Srbima u Hrvatskoj: Pavelićevi progoni i, kasnija klanja, nastavili su se kolonizacijom i završili se Tuđmanovim progonima.
Međutim, sve do popisa 1991. udeo Srba je sporo opadao, uprkos evidentnim progonima, organizovanim preseljenjima i ubistvima za vreme Prvog i,
naročito, Drugog svetskog rata. Prelomni momenat desio se u poslednjoj dekadi dvadesetog veka, kada je udeo Srba smanjen za skoro tri puta u odnosu
na početak te dekade.
Podaci popisa 2011. pokazuju da u tom malom preostalom udelu Srba
preovlađuje ostarelo stanovništvo, te zato projekcije do 2051. nagoveštavaju
svođenje udela Srba na samo 2,4%, dok njihova starosna struktura ukazuje na
potpuno odsustvo ikakvih mogućnosti za daljnju reprodukciju.



Али то су последице.

И њих знамо.

А шта је узрок томе, Анђо?

Осим онога што сам већ рекао да су многи одмах по стварању те једине, за сада, заједничке државе Јужних Словена били против ње, а у томе су се нарочито истицали неки црквени кругови, ја не видим ништа друго.

Ако ме већ вучеш за језик, мислим пре свега на католичке црквене кругове који су дубоко патили те 1918. за својом штићеницом и својим барјаком међу народима, дичном К унд К монархијом и њеним још дичнијим ћесаром, да парафразирам Црњанског, која је те године, да би се уступило место новоствореним државама понајвише Словена, избрисана са политичке мапе Европе, а за шта се и дан-данас криви онај мучени Гаврило Принцип иако је он био само повод, а не узрок.

Та К ун К монархија је била вековима идеалан канал и средство за мисионарску политику Ватикана и на Балкану и у Источној Европи.

А та и таква политика католичке цркве на Балкану није почела са стварањем Југославије, трајала је она и пре тога. А Југославија је само била црвена марама којом се том бику маше пред очима да убрза своје мисионарске процесе које стрпљиво практикује вековима на Балкану и остатку света.

Па ако та мисионарска политика на Балкану треба да се спроводи тако што се нација поистовећује са вером, религијом ( ) као што је то наш несрећни случај када се делимо на овом полуострву међусобно, онда ће се та политика тако и спроводити.

Циљ оправдава средства, зар не?


O PRIMASU SRPSKOM - Afera 1901-1902. oko svojatanja Svetojeronimskog zavoda u Rimu i pravo arhiepiskopa barskog na titulu Primasa Srbije (ЛИНК)



shmoo shmoo 16:12 01.11.2020

Re: Него, људи!

freehand
Па скоро смо поред један другог.

Odjezičara bi čovek očekivao da bar formom ako ne i sadržajem bude precizan. Mislio si "jedan pored drugog", pretpostavljam?



Претпоставка на месту.

ПРЕмутација речи у мојој реченици.

Пардонирам. Нека га таквог за успомену и дуго сећање.

kamilo_emericki kamilo_emericki 16:16 01.11.2020

Re: Него, људи!

predatortz
freehand
Ja, snajka, neću da glumatam.


Ma to je toliko očigledno da uopšte ne moraš da se zamaraš ponavljanjem tih saopštenja.


Iskreno, drago mi je što jeste.
Ja sam uvek za politiku čistih računa. Ako ne ide sa, pored je opcija.
Bolje pored kao ljudi, nego sa kao zveri.

Bem mu misa sarenoga, predatorskog.
Kako ti objasnjavas borbu i napore da opet budemo zajedno?
shmoo shmoo 16:23 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

kamilo_emericki

Ја до тада нисам ни знао да постоји тај празник и да га неки у ондашњој СФРЈ и званично обележавају.

To se zove falinka odrastanja u socijalno zatvorenoj sredini.




Да знам. Да знаш само колико је мало нас који смо ишли заједно у школе у Београду, престоници тадашње СФРЈ, а који смо знали да у Хрватској осим Хрвата живе и Срби.

Већина мојих другарица и другова из основне школе и гимназије је за то сазнала тек крајем осамдесетих година прошлога века.

До тада су били убеђени да у Хрватској живе само Хрвати.

Вероватно последица образовања и васпитања у тој социјално затвореној средини, како си то лепо рекао.


Ne znam da li je izraz odgovarajuci ali kad citam koliko zuci sipas prema drugom i drugacijem, ako nije jezik u pitanju, mislim da sam odabrao dobar izraz.



Да ли би био љибазан да ми кажеш у којим то коментарима, на којим местима, сипам ту жуч коју помињеш?

Ја је никако не видим. Без икакве горчине и мржње пишем овде оно што знам о овоме о чему причамо. (И да додам, са пуном свешћу да то ништа неће променити.)

Где онда ти видиш ту жуч коју сипам?

Осим ако и ти не спадаш у оне који мисле да неке ствари не треба уопште помињати па макар оне биле и истините?

Е, то већ не може.

То смо радили деценијама после 1945. и ево видиш и сам докле нас је (све нас из бивше СФРЈ) довело.

Прећуткивање и гурање под тепих чињеница више није и не сме да буде опција ни за Србију ни за Србе диљем овог нашег лијепог Балкана.

angie01 angie01 16:26 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

Ama veštičarenje kao zbirni naziv za svu tu halabuku oko Noći veštica, bundeva, trikortritovanja (kakva serblish grozota od reči, zar ti ne para uši?).


ama silom pokusavas da celu svetkovinu upakujes u nesto sto ne stoji- tebe, kao ni predatora, ni bilo koga drugog- NIKO ne tera da slavite, da se kostimirate, rezbarite bundevu i zurkaisete iz bilo kog od razloga koji su vise puta ovde objasnjeni i zbog kojih to drugi ljudi cine,...al sipati toliko otrova na obicaje bilo koga, narocito sugradjana i proglasavati ih maltene satanistickim- je samo uobicajena toksikologija ogranicenih umova.


Umesto dostojanstvenog sećanja na bližnje kojih više nema, paganska svetkovina koja služi isključivo da bi ogromna prateća industrija i logistika namlatile bilione. Zadušnice kojima se pristupa isto kao recimo Valentinovu - meni je to sistemski nespojivo.


nesto si opet pomesao- vecina naseg praznovanja ima korene u paganskim obicajima,...s druge strane, svako nek slavi sta i kako misli, zasto bi sada davao neke usporedbe sta je bolje, dostojanstvenije- kada nije ni za uporedjivanje, jer je Halloween svetkovina pre dana Svi sveti,...mrzi me vise da objasnjavam, jer je ocigledno rigidni gard u pitanju.

sto se ogromne industrije tice- pa ona prati sve zivo, pre svega osetljiva polja kao sto je zdravlje, gde farmaceutska mafija drzi sve konce u svojim rukama i kojoj bas i ne mozes da doakas,...dok za sve dzidzabidze vezane za Noc vestica ne postoji nikakav obavezni razlog za kupovinu,...mozesa ne moras, kao i bilo sta drugo,...ne znam, je l tebi nije gadno sto svestenici naplacuju vrlo skupo sve svoje usluge- tebi to nije nedopustiva idnustrija, a navodno kao poslanici boga i u njegovo ime,...koje licemerje.


Zadušnice kojima se pristupa isto kao recimo Valentinovu - meni je to sistemski nespojivo.



mislis,

14. februar

Sveti Trifun obeležavaju pravoslavni vernici i on je čuvar vinograda i drugih useva, ali i zaštitnik naselja od poplava ili grada. U vinogradarskim krajevima Vojvodine i Srbije on je često slava vinogradara i gostioničara.

S druge strane, rimokatolička crkva danas slavi uspomenu na episkopa Valentina koji je zbog venčanja jednog para u eri Rimskog carstva izgubio glavu. Zato je on postao pokrovitelj zaljubljenih i to još u XIV veku. I u pravoslavlju se obeležava Sveti Valentin, ali 13. avgusta i ne kao zaštitnik zaljubljenih.


i u cemu vidis problem?
freehand freehand 16:33 01.11.2020

Re: Него, људи!

Vidi, cim to moras da naglasavas i objasnjavas, znaci da nesto nije u redu.

Tako je. Inače ljudima sa prosečnom itneligencijom i minimumom opšte kulture takve stvari ne treba crtati. Al pošto si gore nešto svirao u neki čudan instrument iskazujući nerazumevanje za rečeno odlučio sam da bacim malo vremena, mad ne bih rekao da sam išta postigao.
angie01 angie01 16:34 01.11.2020

Re: Него, људи!


Jel to dobro ili lose :)


samo je tako, nema ni jedan od ponudjenh predzaka- na kojima vi insistirate.
angie01 angie01 16:48 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

taso, kad ispises odgovor od par metara u koji si stavio sve i svasta, tesko te je otpratiti,
al evo bar osnovno,

Да знам. Да знаш само колико је мало нас који смо ишли заједно у школе у Београду, престоници тадашње СФРЈ, а који смо знали да у Хрватској осим Хрвата живе и Срби.

Већина мојих другарица и другова из основне школе и гимназије је за то сазнала тек крајем осамдесетих година прошлога века.


sta su tvoji drugari ziveli u zatvorenom kavezu, nisu putovali i imali prijatelje i rodbinu, komsije, koji bi im otvorili oci u vezi takve eventualne zablude- pa u Hrvatskoj su ziveli i drugi narodi, sem Hrvata i Srba, uostalom...


Вероватно последица образовања и васпитања у тој социјално затвореној средини, како си то лепо рекао.



ne generalizuj, ja nikoga ne znam da je imao takvu zabludu.

Нееее. То сам одмах тамо и написао да су на самом почетку те несрећне државе многи били против ње, па и неки црквени кругови.

Али, шта су узроци који су довели до тих последица?

Свакако то нису Милошевоић и распад СФРЈ јер се то чишћење Хрватске од православних Срба спроводило постепено од самог стварања Југославије 1918. (и пре тога) па све до краја 20. века.


kakva papazjanija- prvo sto su istorijski uslovi, okolnosti bili ti koji su uslovljavali nek desavanja od pre 100 godina,...koji su bili sasvim drugaciji s kraja 20. veka kada se raspirivala nacionalisticka mrznja, kako bi se shebala YU,...kakav bre Vatikan...da ne zaposicnjem novu krug o tome kako je rat poceo, odakle i sve to skupa,...stvarno me mrzi....dosadni ste vise.
shmoo shmoo 16:52 01.11.2020

Re: Него, људи!

angie01

Jel to dobro ili lose :)


samo je tako, nema ni jedan od ponudjenh predzaka- na kojima vi insistirate.



Који ви?

Ко смо то овде уопште ми, а ко смо то овде ви?

Ја сам се скроз погубио и уопште више не могу да се снађем.

Видим да ме друг Камило оптужује за неку жуч коју просипам у коментарима, ја се убих тражећи на шта он то мисли и не могу да нађем.

А он ми не одговара на шта је то мислио иако сам га питао.

Начисто сам збуњен.






Није више ова расправа за мене маторог. Очигледно постоји нека језичка баријера између вас младих и мене маторог чим се толико не разумемо да сам ја сада већ начисто збуњен.

Одох ја мало да дремнем после ручка док ви (сви заједно, не "ви" и "ми" ) то расправите међусобно, па ћу се вратити.

Ако будем знао да пронађем пут натраг.


macak_tosa macak_tosa 16:58 01.11.2020

Re: Него, људи!

shmoo
angie01

Jel to dobro ili lose :)


samo je tako, nema ni jedan od ponudjenh predzaka- na kojima vi insistirate.



Који ви?

Ко смо то овде уопште ми, а ко смо то овде ви?

Ја сам се скроз погубио и уопште више не могу да се снађем.

Видим да ме друг Камило оптужује за неку жуч коју просипам у коментарима, ја се убих тражећи на шта он то мисли и не могу да нађем.

А он ми не одговара на шта је то мислио иако сам га питао.

Начисто сам збуњен.






Није више ова расправа за мене маторог. Очигледно постоји нека језичка баријера између вас младих и мене маторог чим се толико не разумемо да сам ја сада већ начисто збуњен.

Одох ја мало да дремнем после ручка док ви (сви заједно, не "ви" и "ми" ) то расправите међусобно, па ћу се вратити.

Ако будем знао да пронађем пут натраг.



Mi smo mi!

A ko su oni?!
Pa kalakurcija raznorazna.
shmoo shmoo 16:58 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

angie01

taso, kad ispises odgovor od par metara u koji si stavio sve i svasta, tesko te je otpratiti,
al evo bar osnovno,

Да знам. Да знаш само колико је мало нас који смо ишли заједно у школе у Београду, престоници тадашње СФРЈ, а који смо знали да у Хрватској осим Хрвата живе и Срби.

Већина мојих другарица и другова из основне школе и гимназије је за то сазнала тек крајем осамдесетих година прошлога века.


sta su tvoji drugari ziveli u zatvorenom kavezu, nisu putovali i imali prijatelje i rodbinu, komsije, koji bi im otvorili oci u vezi takve eventualne zablude- pa u Hrvatskoj su ziveli i drugi narodi, sem Hrvata i Srba, uostalom...

ne generalizuj, ja nikoga ne znam da je imao takvu zabludu.



Ово моје што си цитирала, то сам ја писао Камилу, а не теби. Чекам још увек његов одговор на питање које сам му поставио у том мом коментару.

А ти расправи са њим о тој "затвореној социјалној средини" што је он написао, а не ја.

Само сам му одговорио иронијом на његову малициозност.

kamilo_emericki kamilo_emericki 17:01 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

shmoo
kamilo_emericki

Ја до тада нисам ни знао да постоји тај празник и да га неки у ондашњој СФРЈ и званично обележавају.

To se zove falinka odrastanja u socijalno zatvorenoj sredini.




Да знам. Да знаш само колико је мало нас који смо ишли заједно у школе у Београду, престоници тадашње СФРЈ, а који смо знали да у Хрватској осим Хрвата живе и Срби.

Већина мојих другарица и другова из основне школе и гимназије је за то сазнала тек крајем осамдесетих година прошлога века.

До тада су били убеђени да у Хрватској живе само Хрвати.

Вероватно последица образовања и васпитања у тој социјално затвореној средини, како си то лепо рекао.


Ne znam da li je izraz odgovarajuci ali kad citam koliko zuci sipas prema drugom i drugacijem, ako nije jezik u pitanju, mislim da sam odabrao dobar izraz.



Да ли би био љибазан да ми кажеш у којим то коментарима, на којим местима, сипам ту жуч коју помињеш?

Ја је никако не видим. Без икакве горчине и мржње пишем овде оно што знам о овоме о чему причамо. (И да додам, са пуном свешћу да то ништа неће променити.)

Где онда ти видиш ту жуч коју сипам?

Осим ако и ти не спадаш у оне који мисле да неке ствари не треба уопште помињати па макар оне биле и истините?

Е, то већ не може.

То смо радили деценијама после 1945. и ево видиш и сам докле нас је (све нас из бивше СФРЈ) довело.

Прећуткивање и гурање под тепих чињеница више није и не сме да буде опција ни за Србију ни за Србе диљем овог нашег лијепог Балкана.


Prva nasa razmjena komentara na blogu je bila kad si izlijevao bijes zbog "bezobrazluka" Vide koji je Srbinu, Jovanu, vlasniku neke kafane u Kijevu koja se zove "Beograad" porucio da slave i da " Beograd gori"
Jezik ti je posao, vjerujem da si procitao dosta knjiga raznih zanrova i da si znao sta se podrazumjevalo to sto je rekao ali si iskoristio priliku da ospes po Hrvatima i samom Vidi, glupanu, odbrambenom igracu, srbomrzcu koji bi spalio tvoj rodni grad.
Nemam ja iluzija o istoriji, o ljubavi medju narodima, o klanjima koja su se desavala i desavaju ali mi je nekako tesko prihvatiti nekakvu generalizaciju. Itekako sam za pisanje istorije na provjerljivim cinjenicama a ne na tracevima i izmisljotinama. Ma sa cije strane dolazile.
To je moj stav, ti biras svoj.
freehand freehand 17:05 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

Itekako sam za pisanje istorije na provjerljivim cinjenicama a ne na tracevima i izmisljotinama. Ma sa cije strane dolazile.
To je moj stav, ti biras svoj.

Ali je suština nešto drugo: da istorijom treba da se bave istoričari i ne za dnevnopolitičke potrebepaljenja starih vatri zarad novih klanja. A intelektualna fukara se bavi upravo time. Vađenjem stvari iz konteksta, farbanjem i retuširanjem ljudi i događaja, gde to nije dovoljno bez problema izokrenu ili izmisle i ono što se nikad nije desilo. mržnja je pogano pogonsko gorivo, ali od nje se nikad niko hleba nije najeo.
angie01 angie01 17:11 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

Који ви?

Ко смо то овде уопште ми, а ко смо то овде ви?


pa eto, i ti mi odgovaras na komentar koji je upucen milisavu:)

vi ste svi oni na blogu, koji na apsolutno svaki pomen neceg drugog, drgacijeg, reagujete kao da vas je neko polio vrelom vodom i onda krenete da spinujete protiv toga necega- kao npr sada za Halloween,...vama nije dobro ni da hrabra and odgovorna novinarka dobije nagradu, ne valja kako su sunarodnici ispratili Olivera Dragojevica,... ne valja vam nista sto nema srpski radikalski nacionalisticki predznak,...a mi smo svi ostali, koji shvatamo da svet ne funkcionise u plemenskoj pecini i da je ipak 21. vek, da bi se stalno vracali u neku daleku proslost opravdavajuci retrogradne stavove necim sto se davno zavrsilo, narocito ne revidiranom verzijom istorije po potrebi, umesto da pocnemo da resavamo onolike probleme, koji su upravo iz takvog diskursa i nastali.

i to sam ti resila.
shmoo shmoo 17:14 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

angie01

Нееее. То сам одмах тамо и написао да су на самом почетку те несрећне државе многи били против ње, па и неки црквени кругови.

Али, шта су узроци који су довели до тих последица?

Свакако то нису Милошевоић и распад СФРЈ јер се то чишћење Хрватске од православних Срба спроводило постепено од самог стварања Југославије 1918. (и пре тога) па све до краја 20. века.



kakva papazjanija- prvo sto su istorijski uslovi, okolnosti bili ti koji su uslovljavali nek desavanja od pre 100 godina,...koji su bili sasvim drugaciji s kraja 20. veka kada se raspirivala nacionalisticka mrznja, kako bi se shebala YU,...kakav bre Vatikan...da ne zaposicnjem novu krug o tome kako je rat poceo, odakle i sve to skupa,...stvarno me mrzi....dosadni ste vise.



Џабе се љутиш.

Уместо тога, било би добро да испоставиш неке аргументе за ову твоју папазјанију написану у љутњи.

Ја сам теви испосзтавио аргументе. Статистичке бројке, озбиољне радове који су се бавили биолошким нестанком Срба у Хрватској.

Пошто код тебе не видим ниједан контрааргумент за моју тврњу да чишћење Хрватске од Срба траје и више од сто година уназад и да је мржња почела много пре деведесетих (а од 1945. до 1990. није смелоа баш толико јавно да се показује због чврсте дебеовске руке ондашњег режима), остајем при ономе што тврдим:

Мржња према Србима у Хрватској је почела одмах по стварању Југославије 1918. и ауторска права за ту межњу у највећем делу потписује католичка црква у Хрватској.

Читај мало Глас Концила и данас, у 2020. па ћеш видети да је и данас, сто година касније, ко је подстрекивач те мржње према Србима у Хрватској. Видео сам да волиш да се бавиш истопријским ревизионизмом иу Србији. Е, па позабави се онда мало Гласом Концила да видиш да је и у Хрватској историјски ревизионизам на сцени. Погхотово онај у вези са периодом НДХ, 1941-1945.

Наравно да су све то историјске околности. Али то је само општи назив. Ја бих да мало задигнемо тај плашт еуфемизма, па да видимо шта се заист крије иза тврдњи да је мржња према Србима у Хрватској почела тек деведесетих и да су за то криви сами Срби са све својим Слободаном Милошевићем.

Не бих рекао да је та прича баш тако једноставна ма колико се медији трудили да је поједноставе.

Не, Анђо, нисам досадан. Само сам бесконачно стрпљив са тобом и са твојим confirmation bias-ом и пратећим му стереотипима и предрасудама које овде показујеш у овој расправи више галамећи емотивно него износећи било какве аргументе за своје тврдње.

angie01 angie01 17:25 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

Џабе се љутиш.


uopste se ne ljutim- rekoh ti ukratko, jer ne zelim da se zavrte novi krugovi vec sto puta prezvakane price, sta mislim o teorijama zavere Vatikana, koje mogu da stanu rame uz rame sa ostalim teorijama o izdajnicima, placenicima, sorosevcima i inima,...

...inace, cula sam-procitala,...da su najveci autosovinisti bili Nusic, Sterija, Domanovic, Zmaj....
shmoo shmoo 17:27 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

kamilo_emericki

Prva nasa razmjena komentara na blogu je bila kad si izlijevao bijes zbog "bezobrazluka" Vide koji je Srbinu, Jovanu, vlasniku neke kafane u Kijevu koja se zove "Beograad" porucio da slave i da " Beograd gori"
Jezik ti je posao, vjerujem da si procitao dosta knjiga raznih zanrova i da si znao sta se podrazumjevalo to sto je rekao ali si iskoristio priliku da ospes po Hrvatima i samom Vidi, glupanu, odbrambenom igracu, srbomrzcu koji bi spalio tvoj rodni grad.
Nemam ja iluzija o istoriji, o ljubavi medju narodima, o klanjima koja su se desavala i desavaju ali mi je nekako tesko prihvatiti nekakvu generalizaciju. Itekako sam za pisanje istorije na provjerljivim cinjenicama a ne na tracevima i izmisljotinama. Ma sa cije strane dolazile.
To je moj stav, ti biras svoj.



Е, јесте. Био је то неки од оних блогова Филипа Младеновића из серијала "Браво, Хрватска!" за време последњег светског првенства у фудбалу.

Али колико се сећам, ти и ја смо споречкали око нечега другог. Са тобом уопште нисам помињао које је Вида националности.

Ја сам упорно тврдио да су сви одбрамбени фудбалери (централни бекови и они што им пред почетак утакмице кажу "иди биди бек и трчи уз креч" ) мало тупави, а ти ми ниси дао за право. (Наравно да сам тада грешио као што се греши и у свакој генерализацији. Има и паметних одбрамбених фудбалера.)

Мислим да се ти и ја тада уопште нисмо расправљали око Видине националности. Могао је то да буде, рецимо, и наш Коларов који у кафани "Србија" у Мељаку пева "Спрем'те се спрем'те, четници", ја бих и за њега рекао да је будала.

А да ли је могуће да ти мени после више од две године од тог нашег дописивања онда сада на овом блогу кажеш да просипам жуч?

Због неких крајње неинтелигентних фудбалских говеда?

Две године касније ми ти кажеш на овом блогу да просипам жуч?

Па не могу да верујем, драги мој Камило!

Ето, то је мој став, одабрао сам га.

П.С. - Оно што сам са другима, не са тобом, расправљао на том блогу Филипа Младеновића од пре две године ( "ако су Турчину руке крваве до лаката, потурици руке морају бити крваве до рамена" ), то и данас мислим.

Али ти и ја уопште нисмо о томе причали.



freehand freehand 17:28 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

Али ти и ја уопште нисмо о томе причали.

Nego o odlasku na dremku. Pa onda ako nađeš put da se vratiš. Ovo pišeš sa minderluka, rekao bih?
shmoo shmoo 17:29 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

angie01

pa eto, i ti mi odgovaras na komentar koji je upucen milisavu:)



Па када сте ме збунили!

Ја вас све доживљавам као оне моје ђаке у школи. Наравно, ви нисте деца, али моји сте.

И све вас мајка подједнако воли.

angie01 angie01 17:32 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

Па када сте ме збунили!


nema veze, ja ti napomenuh SAMO, jer si ti meni zamerio sto sam ti odgovorila umesto kamila,...pa rekoh, evo i ti to radis.
shmoo shmoo 17:37 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

angie01

uopste se ne ljutim- rekoh ti ukratko, jer ne zelim da se zavrte novi krugovi vec sto puta prezvakane price, sta mislim o teorijama zavere Vatikana, koje mogu da stanu rame uz rame sa ostalim teorijama o izdajnicima, placenicima, sorosevcima i inima,...



Поштујем. Али ако ћемо истини за право, ти си се прва крстила на оно што сам написао како је тој мученој Југославији донета пресуда одмах чим је основана и онда смо наставили... Јбг. Када ме тако повуку у причу... Не знам шта је доста.


...inace, cula sam-procitala,...da su najveci autosovinisti bili Nusic, Sterija, Domanovic, Zmaj....



Скерлић, драга моја, Скерлић. Био је најгори од све деце.

Он се још пре Првог светског рата (а умро је 1914.) залагао да се Срби, рецимо, одрекну ћирилице зарад некаквог југословенства.

Па је краљ Александар по стварању Југославије још хтео и да послуша Скерлића (посмртно) и да у Србији законом забрани ћирилицу, али га је на сву срећу Александар Белић одговорио од те глупости.

Ионако су Срби много тога жртвовали зарад те заједничке државе Јужних Словена, од неколико милиона људских живота припадника српског народа па до монархије, Цркве и Академије наука... Само је још фалило да се посдле Версаја у том пројугословенском ентузијазму одрекнемо и ћирилице.

shmoo shmoo 17:38 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

angie01
Па када сте ме збунили!


nema veze, ja ti napomenuh SAMO, jer si ti meni zamerio sto sam ti odgovorila umesto kamila,...pa rekoh, evo i ti to radis.


Наравно. Ако си.


shmoo shmoo 17:41 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

freehand
Али ти и ја уопште нисмо о томе причали.

Nego o odlasku na dremku. Pa onda ako nađeš put da se vratiš. Ovo pišeš sa minderluka, rekao bih?



Сматраш, а?

Мислим да треба да те послушам.

Ти и ја смо приближно генерација и онда ти сигурно знаш како ми је.

И шта је најпаметније урадити у овом тренутку.

Хвала!


freehand freehand 17:44 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg


И шта је најпаметније урадити у овом тренутку.

Хвала!

Ma ne, samo ti po sopstvenoj volji i izboru. nego te podsećam šta si napisao pre deset minuta i šest komentara od po dvesta rečenica.
shmoo shmoo 17:48 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

freehand

pre deset minuta i šest komentara od po dvesta rečenica.


Не претеруј!

Око 140.

Ако твитер може да има 140 карактера, може и Таса да има 140 реченица.



vcucko vcucko 18:01 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

angie01


Zadušnice kojima se pristupa isto kao recimo Valentinovu - meni je to sistemski nespojivo.



mislis,

14. februar

Sveti Trifun obeležavaju pravoslavni vernici i on je čuvar vinograda i drugih useva, ali i zaštitnik naselja od poplava ili grada. U vinogradarskim krajevima Vojvodine i Srbije on je često slava vinogradara i gostioničara.

S druge strane, rimokatolička crkva danas slavi uspomenu na episkopa Valentina koji je zbog venčanja jednog para u eri Rimskog carstva izgubio glavu. Zato je on postao pokrovitelj zaljubljenih i to još u XIV veku. I u pravoslavlju se obeležava Sveti Valentin, ali 13. avgusta i ne kao zaštitnik zaljubljenih.


i u cemu vidis problem?

Čitaj šta piše.

Imaš praznik (nazovimo ga tako) posvećen sećanju na mrtve, između ostalih i na one najbliže.
Imaš i praznik posvećen ljubavi, kako god da je definišeš. Recimo da slavi radost života.
I tim dvema stvarima pristupaš potpuno isto: kao velikoj, fensi žurci. Sve je žurka i bitno je da si potrošač, konzument. I da se para vrti.

Ako nije jasno, onda ništa. Džabe, odustajem.
zilikaka zilikaka 18:07 01.11.2020

Re: Него, људи!

Ma nije stvar u količini, ja čak, nećeš verovati slatkiš nisam posebno volela, nego sam čin traženja svega po bašti. Igraju se i deca i matori.
A ovo drugo baš nisam razumela.
Šta to, slatka, šta tebi nisu dali, lektriku?
angie01 angie01 18:33 01.11.2020

Re: QuickTake by Bloomberg

Imaš praznik (nazovimo ga tako) posvećen sećanju na mrtve, između ostalih i na one najbliže.
Imaš i praznik posvećen ljubavi, kako god da je definišeš.


to smo vec razresili,..al si preskocio,

Ноћ вештица (енгл. Halloween – Хеловин, IPA: [ˌhæləʊˈiːn]) светковина је која се обележава 31. октобра, ноћ уочи празника Свих светих према западнохришћанској традицији.[1][a] Представља почетак тродневног обележавања Allhallowtide, време у литургијској години посвећено сећању на мртве, укључујући свеце, мученике и све вернике

znaci, Halloween se slavi dan uoci Svih svetih- u katolicanstvu, Allerheiligen, kada se ide na groblje svojim najmilijima, polaze se cvece i pale svece, a vec sledecg dana je dan Dusa-Allerseelen,...koji je kao nase zadusnice,...znaci nije Noc vestica za usporedbu sa zadusnicama, nego ova dva dana posle.

a za Dan zaljubljenih, Blagdan sv. Valentina je od davnina obilježavan na dan 14. veljače, tj. dan prije paganskog rimskog blagdana bogova Pana, Fauna i Luperka - tj. poganskog blagdana plodnosti. Povezanost sv. Valentina uz pitanja ljubavi potječe iz legende o braku mlade kršćanske s rimskim legionarom, koji je iz ljubavi prema njoj također postao kršćaninom. Tijekom priprava za brak oboje su na smrt oboljeli, a svetac je njihov brak blagoslovio dok su njih dvoje umirali u samrtnom zagrljaju na bračnoj postelji.

to sto se od nekih proslava prave zurke- pa zar to nije cilj, ili bi trebalo da je nesto drugo,...da l ce neko da trosi pare ili nece, na njemu je, to nije obavezno,...dok za lekove jeste.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana