Religija| Sex| Život

Sveti Sava i nesveti Stefan (Šarić)

Filip Mladenović RSS / 21.10.2020. u 00:20

Student Marko Žarkov
Student Marko Žarkov
Vladika Stefan Šarić
Vladika Stefan Šarić
I dok su se ovdašnja javnost i mediji bavili nagadjanjima u vezi sa nedolaskom Putina u Beograd 20. oktobra 2020, potpuno je promakla informacija da je osvećenje Hrama Svetog Save otkazano za decembar 2020. godine!

Postavlja se pitanje zašto je odložen datum osvećenja?

Jedan od razloga za to odlaganje može biti i ovaj skandalozni dogadjaj:

Vladika Stefan Šarić, vikarni episkop patrijarha Irineja, starešina Hrama Svetog Save i duhovnik pevačice Svetlane Ražnatović, umešan je u slučaj zlostavljanja studenta Akademije umetnosti SPC Marka Žarkova, koga su 8. februara 2020. otela trojica muškaraca, od kojih su dvojica pripadnici Interventne jedinice MUP-a Srbije, i odvela u Batajnicu, gde je maltretiran i pretučen.

Da slučaj bude još apsurdniji, razlog za kidnapovanje Marka Žarkova je bio sukob vladike i studenta oko devojke!

Tužilaštvo intenzivno radi na ovom slučaju: najpre su saslušani batinaši i žrtva, da bi prošle sedmice svoju verziju tužilaštvu predočio i sam Stefan (Dragan) Šarić.

Student Marko Žarkov je pred tužilaštvom izjavio da se otmica dogodila nakon rasprave između njega i vladike Stefana. Svađa je, kako tvrdi ovaj mladić, nastala zbog toga što su i on i vladika u isto vreme bili u emotivnoj i intimnoj vezi sa istom partnerkom. Marko Žarkov tvrdi da se sa Stefanom Šarićem sastao 2 dana nakon što je saznao za ljubavnu prepisku ovog episkopa sa svojom devojkom.

"U konflikt sa Stefanom Šarićem sam ušao 10. novembra 2019. godine. Obavestio sam ga SMS porukom da želim da se sastanem sa njim, a on je znao iz kog razloga. Znao je da sam prethodno pronašao ljubavnu prepisku između njega i moje tadašnje devojke. Pozvao me je da u 20 sati (10. novembra) dođem u njegovu kancelariju u parohijskom domu Hrama Svetog Save, što sam i učinio." - tvrdi Marko Žarkov

Kako kaže, Stefan Šarić mu je tokom razgovora priznao da je bio sa njegovom devojkom, uz pretnju da će "morati da ga ubije" zbog toga što je to saznao.

- Rekao mi je: Vidi, bratac, zbog ovog što si saznao, poješće te mrak, ja moram da te ubijem. Rekao mi je da niko ne zna za njegovu vezu sa mojom tadašnjom devojkom, niti da će znati, što je bio nastavak njegove pretnje. Na kraju mi je otvorio vrata i rekao da nije duhovnik samo poznatoj estradnoj ličnosti, već i nekim mnogo gadnim ljudima i ponovio ono "zbog ovog ćete pojesti mrak". Takođe, drsko mi je rekao: Da je ja nisam j...., ona bi se zamonašila - opisuje Marko Žarkov razgovor sa episkopom Srpske pravoslavne crkve.

Relativno miran život student Marko Žarkov je vodio sve do jutra 8. februara 2020. godine, kad se dogodila otmica. U kidnapovanju su, sudeći po istražnoj dokumentaciji, učestvovale tri osobe, od kojih su dvojica policajci, odnosno pripadnici Interventne jedinice Ministarstva unutrašnjih poslova. Treći otmičar je u bekstvu.

Njih trojica se u istražnom postupku sumnjiče da su u 7.15 ujutru, tog 8. februara 2020. primorali Marka Žarkova da uđe u automobil marke Audi "A6", nakon čega su ga odveli na nepoznatu lokaciju u Batajnici.
Veče pre otmice, jedan od policajaca, koji se sumnjiči za ovo krivično delo, uzeo je iz jedne beogradske banke pomenuto vozilo. Kako se navodi u istrazi, on je automobil tražio od radnika obezbeđenja, a oni su mu ga ustupili jer ga poznaju od ranije kao jednog od vozača direktora te banke.

Kako se navodi, njih trojica su se sa automobilom dovezli do mesta gde je živeo Marko Žarkov, kojeg su sačekali da se pojavi na ulaznim vratima, nakon čega su mu prišli predstavljajući se kao policajci. Jedan od pripadnika Interventne jedinice je tom prilikom pokazao svoju službenu legitimaciju, navodi se u istrazi, tražeći od mladića da mu preda svoju ličnu kartu.

Nakon toga, osumnjičeni za otmicu su pretresli Marka Žarkova, naredivši mu da krene sa njima navodno do policijske stanice kako bi im dao izjavu. Pošto su ga obavestili da mora u policijsku stanicu, jedan od njih mu je čak stavio i lisice na ruke, a potom ga ubacili u vozilo sa kojim su ga odvezli do Batajnice.
Kad su stigli na isplaniranu lokaciju, osumnjičeni su naterali žrtvu da klekne, nakon čega je jedan od njih trojice stavio vunenu rukavicu na svoju ruku i zatim udario nesrećnog momka otvorenom šakom preko lica, upitavši ga da li zna zbog čega je došao u takvu situaciju.

Pošto Marko Žarkov nije znao o čemu se radi, ovaj ga je ponovo udario i izgovorio rečenicu: "Koga ti ucenjuješ, p.... ti materina, nije Dragan (svetovno ime vikara patrijarha Irineja) Šarić tikva bez korena".
Nakon toga, osumnjičeni za otmicu je upitao žrtvu kako zna za vezu episkopa i devojke (sa kojom je žrtva bila u vezi), zapretivši mu da će ga ubiti, kao i njegovu porodicu, ako uradi bilo šta protiv vladike Stefana Šarića. U istražnoj dokumentaciji piše da je osumnjičeni tom prilikom naveo tačne adrese na kojima žive roditelji i baba oštećenog Marka Žarkova.

Prilikom otmice i batinanja, kako se navodi u istrazi, Žarkovu je oduzet mobilni telefon, te mu je zatraženo da ustupi osumnjičenima za otmicu sve šifre drušvenih mreža, kao i navodnu ljubavnu prepisku episkopa Stefana Šarića sa pomenutom devojkom.

Čitavo vreme, Marko Žarkov je imao ranac na svojim leđima, koji mu je oduzet u Batajnici, zajedno sa laptop računarom koji se nalazio u njemu.

Na kraju zlostavljanja, kako piše u istražnim dokumentima, sa nesrećnog mladića skinuli i jaknu, a na vrat su mu stavili ličnu kartu kako bi ga fotografisali.
- Fotografisali su me kao neku lovinu, kao svoj plen - naveo je Žarkov tokom istrage.

Potom ga je jedan od osumnjičenih oborio na zemlju, uhvatio za kosu i pokazao mu na Dunav, te mu je zapretio da će ga zadaviti ako se sretnu sledeći put. Nakon upućene pretnje, osumnjičeni mu je skinuo lisice, uzeo jaknu koju je stavio u ranac žrtve i rekao mu da sačeka nekoliko minuta pre nego što krene nazad ka svojoj kući. Posle ovog događaja, Marko Žarkov se uputio taksijem u policijsku stanicu Vračar, gde je, kako se navodi u tužilačkoj istrazi, ceo događaj prijavio policiji.

Vladika Stefan Šarić, vikarni episkop patrijarha Irineja i starešina Hrama Svetog Save, kojeg je student Akademije SPC Marko Žarkov optužio da je nalogodavac njegove otmice, priznao je u Višem javnom tužilaštvu 16. oktobra 2020. da poznaje žrtvu ovog zločina i njegovu devojku, ali kao vernike koji redovno dolaze na liturgije. On je rekao da je otmici saznao iz medija i da je navodno bio zaprepašćen onim što je pročitao.

"Mogu samo da kažem da ja poznajem Marka Žarkova unazad dve godine. Upoznali smo se zbog toga što je on dolazio u Hram - tačnije u malu crkvu Svetog Save na liturgije", naveo je na početku svog iskaza vladika Stefan.

On je objasnio kako je nakon liturgija organizovao druženja sa vernicima, te da je student Marko Žarkov bio jedan od onih koji su prisustvovali tome.

"Marko je bio jedan od sigurno 300 ljudi koji prisustvuju stalno liturgijama. Meni je ostalo u sećanju da je on bio prisutan jedno desetak puta. Naše poznanstvo je samim tim površnog tipa", - tvrdio je vladika Stefan.

Episkop Šarić je tokom saslušanja priznao i da poznaje bivšu devojku Marka Žarkova, te da njihovo poznanstvo traje više od 10 godina.
- Ona je, što se kaže u crkvi - "duhovno čedo". Svako ko se iole razume u crkvu i generalno verovanja zna šta to znači. U okviru, naravno, obavljanja crkvenih dužnosti, ona se nekoliko puta ispovedila, a i redovno dolazi u crkvu.

Prema njegovim rečima, na osnovu pisanja medija, uspeo je da utvrdi koja se lica povezuju sa otmicom, ali se branio kako ih ne poznaje.
- Ja znam njihova imena, jer sam pročitao iz natpisa u medijima, ali nikoga od njih ne poznajem

Nakon uvodnog dela saslušanja, vladiku je ispitivao advokat Marka Žarkova. Na pitanje advokata da li mu je poznata vrsta odnosa pomenute devojke i studenta Akademije SPC, vladika je rekao da ne može o tome da govori, jer bi time naručio "svetu tajnu ispovesti".

Vladika se i ranije branio na ovaj način, međutim, umesto "svete tajne ispovesti" u nekoliko navrata je pravio lapsuse i govorio "sveta tajna pričešća".

- Ja ne bih mogao da odgovorim na pitanje o njihovim odnosima i da li su se poznavali iz razloga što se na taj način ulazi u svetu tajnu ispovesti. Takođe, smatram da nije ispravno da se govori o tim stvarima. Ja kao sveštenik idem kod nekog samo prilikom obreda, iz drugih razloga ne ulazim u kući tih ljudi i ne družim se.
Vladika Stefan je isti način odgovorio i kad ga je advokat marka Žarkova pitao da li zna čime se bavio ovaj student, ali je priznao da je slao poruke njegovoj bivšoj partnerki.
- Da, kao i sa svim drugim duhovnim čedima.

Episkop Šarić je odbio da kaže kakvog su sadržaja bile te poruke, navodeći da bi se time opet narušilo pravilo "svete tajne ispovesti".

- To su uobičajene poruke kao i sa svim drugim duhovnim čedima, izjavio je Stefan (Dragan) Šarić

Advokat je pokušao da postavi pitanje vladiki Stefanu da li su poruke koje je slao devojci imale seksualnu konotaciju, ali je tužilac zabranio ovo pitanje.

Stefan Šarić je rekao da mu nije poznato kojim se poslom Marko Žarkov bavio, negirao da je ovaj momak bio kod njega, kao i da je razgovarao sa njim o pomenutoj SMS prepisci.
- Nikada nasamo nisam razgovarao sa njim, izjavio je Stefan Šarić na kraju saslušanja u tužilaštvu.

Student Akademije umetnosti SPC Marko Žarkov, obratio se novinarima 22. 9. 2020. ispred Patrijaršije i tražio je da uđe kod patrijarha.

Patrijarh ga nije primio, ali mu je rečeno da će ga primiti njegov šef kabineta Aleksandar Praščević. Međutim, potom su mu rekli da ni on nije tu, a onda je dobio informaciju iz crkve da je patrijarh bio na putu ka Patrijaršiji, ali da su ga preusmerili na drugu stranu zbog konferencije za štampu Marka Žarkova.

Potom je Marko Žarkov pročitao sapštenje za medije, u kome je, izmedju ostalog, pisalo i sledeće:

"Verujem da će crkva kroz svoje unutrašnje kanonski uređene sisteme sankcionisati problem i izaći čistog obraza iz svega ovoga, jer je nepravedno da časna i Bogom nadahnuta Institucija trpi zbog kriminalnih radnji vladike Stefana Šarića. Isto tako moram da naglasim da živimo u jednoj ustavom i zakonom uređenoj državi i apsolutno verujem da će pravosuđe da se izbori za pravdu u ovom slučaju. Da ne verujem, ne bih im se ni obratio za pomoć.
Hteo bih još ovde svima vama da kažem da sam spreman da izađem pred Crkveni sud i da se suočim sa vladikom Stefanom. Biću spreman da ga pogledam u oči i da ponovim ove tvrdnje. Izlazak pred sud je značajan i za njega. Jer ako on smatra da je nevin, ne postoji bolje mesto da to dokaže nego pred sudom."

Kakva bruka i sramota za SPC i za Hram Svetog Save, i to baš u vreme kada je bilo predvidjeno osvećenje!?

 

Atačmenti



Komentari (604)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 20:37 21.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

maksa83
Nije njemu bilo samo do jebanja kao takvog - nego je pri tom mislio i na radničku klasu i sve drugarice i drugove.

Svako vreme ima svoja duhovna čeda.

freehand freehand 20:41 21.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

Слично, мене интересује кривични аспект одрубљивања главе "невернику", а не да ли је тај поступак у складу са учењем и праксом ислама, нити ми пада на памет да то коментаришем.

Super je da se konačno pojavio ovaj komentar, prosto je neverovatno da niko do sad nije reagovao na sve one povike na "turske", "muhamedanske", "orijentalne", "Istočnjačke" i na sličan način opisivane karakteristike raznoraznih zlodela
freehand freehand 20:48 21.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

predatortz
maksa83
Dakle, što se svetovnih vlasti tiče, posao je započet.


Optužnica za seksualno zlostavljanje podignuta je protiv Pahomija 2003. godine i on je pozvan da se pojavi u Vranju na suđenju zatvorenom za javnost. Optužnica je podignuta u ime četvorice tinejdžera, od kojih je najmlađi imao 13 godina. Nakon četverogodišnjeg procesa, prebacivanja predmeta iz vranjskog u niški Opštinski sud, Pahomije je proglašen nevinim. Presudu je potvrdio drugostepeni Okružni sud u Nišu. Iako je Vrhovni sud Srbije u oktobru 2007. presudio da je odlukama prethodnih sudskih instanci povređen zakon, episkopu Pahomiju nije moglo ponovo da se sudi - odluka Vrhovnog suda, po zahtevu za zaštitu zakonitosti, ne proizvodi pravno dejstvo ukoliko je na štetu optuženog.

Drugi slučaj pedofilije u SPC, vezan za oca Ilariona, tadašnjeg igumana manastira Hopovo, u Vojvodini, takođe se završio bez konačnog odgovora. Optužbe su zastarele, jer u Srbiji čitav proces za seksualno zlostavljanje dece, uključujući suđenje i presudu, mora da se završi u roku od šest godina od momenta kada je navodno krivično delo učinjeno.


Dakle, imamo problem u pravosuđu.


Ne zajebavaj?
Zar nije u novinarstvu jer novinari koji svaki put kad hoće da pomenu džukelu pedofilsku i silovateljsku a eto slučajno na mestu i u činu vladike - nisu prvo po protokolu pomenuli druga Tita (za koga upravo palančani vole da pričaju da je)
neštokao sa Sofijom Loren i to od naših para, a vladika sve o svom ruvu i kruvu u skromnom vladičanskokm dvoru i uz pomoć bogobojažljive omladine sa Severa i Juga sa legitimacijama debeja.
gedza.73 gedza.73 21:05 21.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

alselone
Smanjivši poreze naterali bismo celokupni državni aparat na least-cost optimizaciju.

Samo jedna preporuka? Evo ti i od mene jedna.
Mislim da je ovo možda jedna od početnih tačaka za promenu sistema.

gedza.73 gedza.73 21:13 21.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

principessa_etrusca
То је катастрофалан ПР и тако се неминовно губи поверење верника.

U prigradskom kragujevačkom naselju su vernici pokušali da odbrane sveštenika od premeštaja (samovolja vladike?) pa je došlo do kletvi, svađa, okretanja leđa tokom liturgije...
оних верника који понављају “не суди да ти не би било суђено

Ja sam se rođenom sestrom nekoliko puta 'oštrije' raspravljao oko ponašanja pojedinih sveštenika i dešavanja u crkvi...

najpribližniji sam Predatorovom viđenju. Država je loše postavljena predug period i svako koristi ono što mu odgovoara ne želeći da na teži način jednog dana budemo skockano društvo.


kamilo_emericki kamilo_emericki 22:07 21.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

predatortz
Dok svjetina gleda ko ce kog heftnuti drzava i drustvo se rastace i tone u beznadje.


Ne videh da je iko branio vladiku i pandure zbog otmice i pretnji studentu.

Samo je zaparalo ono palanačko jujuju, jebe vladika a ne sme.

Da prostiš, jebačina još nije krivično delo ukoliko je na dobrovoljnoj osnovi dve punoletne osobe, a ovde je to slučaj.

Otmica jeste i vladika za nju treba da odgovara.
A taj zaplet oko morala i hrišćanskih vrednosti nismo napravili mi koji smo na licemerje ukazali.
Napravio ga je autor, nepotrebno.
Da nije, fokus bi bio tamo gde treba da bude - na otmici i pretnji.

Filip je u tekstu napisao sve sto novinar treba napisati. mozda malo opsirno, ali takav mu stil. Ali sve je tu.
Sta se desilo? Kad se desilo? Gdje se desilo? Ko je uradio? Zbog cega je uradjeno?
O cemu je vecina pricala? Pa raspravljali ste da li da li pop ima pravo da se seksa i pricu o otmici bacili u drugi plan.
st.jepan st.jepan 22:27 21.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

лицемерно је од атеисте да процењује да ли је нешто хришћанско или не.

Ja sam ateista, a hrišćanin, ergo mora da sam licemer.
Ili, što reko Čvarkov, licimur.

Edit:
A mora da sam hrišćanin, jer kad god učiim nešto non-hrišćanski, vrlo se pokajem.
nsarski nsarski 22:31 21.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

predatortz
Evo, precednik je obećao rat protiv Mafije, a


Opet bratoubilački?!


Neeee, on to rešava u krugu porodice.
crossover crossover 00:52 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

principessa_etrusca
Takodje, problem je i u pretnjama jednog sveštenika, koje niti su ljudske niti su hrišćanske!

Овде је релевантан кривични аспект претњи, ако постоји, а лицемерно је од атеисте да процењује да ли је нешто хришћанско или не.


Није лицемерно, потребно је само да је довољно образован да зна шта је то хришћански морал. Црква, свештенство и верници су део друштва и не видим никакав проблем у томе што атеисти имају мишљење о њиховом понашању, поготово не би смео да буде проблем да то своје мишљење јавно искажу. Верујући нису ништа ни бољи ни гори, а поготово нису ништа посебнији од атеиста, то сваки истински хришћанин јако добро зна.

Ако је тачно ово за шта га оптужују, владика је прекршио и световне и црквене законе, а то није ни људски ни хришћански, како каже Филип.
principessa_etrusca principessa_etrusca 05:54 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

Није лицемерно, потребно је само да је довољно образован да зна шта је то хришћански морал

Оно што сам написала се односило на Филипову реченицу да "претње нису људске ни хришћанске". Шта то уопште значи? Можда да претити "није лепо"? Са једне стране то је understatement, а са друге јесте лицемерно.

Претње убиством су кривичо дело и заиста "то није лепо" радити.
Ако је тачно ово за шта га оптужују, владика је прекршио и световне и црквене законе, а то није ни људски ни хришћански, како каже Филип.

Можда се треба подсетити да су морал и закон два различита појма, као што су црквени закон и хришћански морал различите ствари.

Ако оптужба јесте тачна (а изгледа да јесте), владика је окорели криминалац који је претио убиством и наручио отмицу.
docsumann docsumann 06:21 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

alselone
ilole vješt plemičar može diskusiju zanavjek vrtiti u mjestu kroz koncentrične krugove gluposti i neznanja (copyright Dž.Štulić)


Hvala Docs.

Imao bih na tvog Štulića citirati nazad mog komšiju Stevu, ali ću preskočiti.




vjerujem da znaš da tu nije bilo ni trunke ličnog.

ako si drugačije shvatio, izvini.
prvo sam napisao koncentrične krugove...a Štulićev ostatak je sam iskočio umjesto riječi s kojm nisam bio zadovoljan a koje se više i ne sjećam,. ubacilo se čisto stilski.


freehand freehand 07:39 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

Можда се треба подсетити да су морал и закон два различита појма, као што су црквени закон и хришћански морал различите ствари.

Ovo je tačno, ali isto tako polovično. Jer svaki zakon počiva na moralu, i praktično je kodifikacija vladajućih moralnih normi.
macak_tosa macak_tosa 07:41 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

freehand
Можда се треба подсетити да су морал и закон два различита појма, као што су црквени закон и хришћански морал различите ствари.

Ovo je tačno, ali isto tako polovično. Jer svaki zakon počiva na moralu, i praktično je kodifikacija vladajućih moralnih normi.

A kako su i govorili nekada tvoji - kome je do morala, neka ide u crkvu.
freehand freehand 07:44 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

macak_tosa
freehand
Можда се треба подсетити да су морал и закон два различита појма, као што су црквени закон и хришћански морал различите ствари.

Ovo je tačno, ali isto tako polovično. Jer svaki zakon počiva na moralu, i praktično je kodifikacija vladajućih moralnih normi.

A kako su i govorili nekada tvoji - kome je do morala, neka ide u crkvu.


Moji su govorili da se treba kloniti morona i izbegavati ih u širokom luku, tim više ako su uporni ko kučeće govance na đonu od cipele.
Iš.
macak_tosa macak_tosa 07:53 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

freehand
macak_tosa
freehand
Можда се треба подсетити да су морал и закон два различита појма, као што су црквени закон и хришћански морал различите ствари.

Ovo je tačno, ali isto tako polovično. Jer svaki zakon počiva na moralu, i praktično je kodifikacija vladajućih moralnih normi.

A kako su i govorili nekada tvoji - kome je do morala, neka ide u crkvu.


Moji su govorili da se treba kloniti morona i izbegavati ih u širokom luku, tim više ako su uporni ko kučeće govance na đonu od cipele.
Iš.

Strašno!
docsumann docsumann 10:39 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,




dragosevacsutra dragosevacsutra 12:39 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

Desekularizacija


sta je tacno desekularizacija? ukidanje sekularne drzave?

nesto nisam siguran da je pocela francuskom revolucijom...



kamilo_emericki kamilo_emericki 13:40 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

alselone
A kad hriscani ili pripadnici bilo koje religije kunu ili kolju ateiste ili pripadnike druge religije je prihvatljivo?


Dobro, de, ima malo razlike između "kunu" i "kolju".

Ako ne veruješ u te stvari onda su ti kletve i niže od psovki, a to nije zabranjeno. A klanje si ubacio u rečenicu samo da pojačaš utisak. :)

Ne nisam da pojacam utisak.
Napisao sam pod dovoljno jakim utiskom. Jedan fanatik je, u ime vjere, jednom profesoru nomadne odrubio glavu.


maksa83 maksa83 13:51 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

sta je tacno desekularizacija? ukidanje sekularne drzave?

Ti si u pravu, "de" je viška.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:11 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

freehand
Можда се треба подсетити да су морал и закон два различита појма, као што су црквени закон и хришћански морал различите ствари.

Ovo je tačno, ali isto tako polovično. Jer svaki zakon počiva na moralu, i praktično je kodifikacija vladajućih moralnih normi.

За тебе је морално све што је законито?
freehand freehand 16:17 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

principessa_etrusca
freehand
Можда се треба подсетити да су морал и закон два различита појма, као што су црквени закон и хришћански морал различите ствари.

Ovo je tačno, ali isto tako polovično. Jer svaki zakon počiva na moralu, i praktično je kodifikacija vladajućih moralnih normi.

За тебе је морално све што је законито?

Za mene je nemoralno svako izvrtanje rečenog i napisanog. Poput ovoga što si ti ovde upravo učinila, umećući meni nešto što nema veze ni sa čime na najjeftiniji način za koji logika zna.
Umesto toga mogla si da napišeš šta u mom komentaru nije tačno, na primer. To bi, recimo, bilo kudikamo moralnije.
dragosevacsutra dragosevacsutra 19:11 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

Isto ovo se pričalo i za Miloševića.


tesko.

pricalo se da senta vozi bolida, ali jugo nikad nije bio u igri.

dragosevacsutra dragosevacsutra 19:23 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

Ovo je tačno, ali isto tako polovično. Jer svaki zakon počiva na moralu, i praktično je kodifikacija vladajućih moralnih normi.


ma daj... zar nije da kome je do morala, nek ide u crkvu...

dragosevacsutra dragosevacsutra 19:25 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

Ti si u pravu, "de" je viška.




podsvest je cudo.
maksa83 maksa83 19:40 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

dragosevacsutra
protiv Člana 6. Zakona o Uređenju Sudova


maaakso pravnice


Pa reci brate:

--- seci ovde ---

Zabrana uticaja na sud

Član 6

Radi čuvanja autoriteta i nepristrasnosti suda zabranjeno je korišćenje javnog položaja i javno istupanje kojim se utiče na tok i ishod sudskog postupka.

Zabranjen je svaki drugi uticaj na sud i pritisak na učesnike u postupku.

--- seci ovde ---
dragosevacsutra dragosevacsutra 19:43 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

maksa83
dragosevacsutra
protiv Člana 6. Zakona o Uređenju Sudova


maaakso pravnice


Pa reci brate:

--- seci ovde ---

Zabrana uticaja na sud

Član 6

Radi čuvanja autoriteta i nepristrasnosti suda zabranjeno je korišćenje javnog položaja i javno istupanje kojim se utiče na tok i ishod sudskog postupka.

Zabranjen je svaki drugi uticaj na sud i pritisak na učesnike u postupku.

--- seci ovde ---



hvala makso

iskreno bez ironije, ja nemam pojma sta kaze zakon o sudovima. ali mi je fascinantno da se pored sekira i kompjuktora i time bavis.



maksa83 maksa83 20:00 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

iskreno bez ironije, ja nemam pojma sta kaze zakon o sudovima. ali mi je fascinantno da se pored sekira i kompjuktora i time bavis.

Pa dobro nije da je to neki roket sajens, treba samo da znaš otpr. kako zakoni izgledaju i da shvatiš da je logično da je zakonom pokriven i uticaj na sud, i nađeš kako se zove zakon i član. Prilično je trivijalno, sada 2020. godine.

principessa_etrusca principessa_etrusca 20:18 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

macak_tosa

Ne znam koliko se on vozio sa svitom.
Ne sećam se da je svaki dan otvarao auto-puteve, aerodrome i kozmodrome.
Za jugo znam - pričali mi ljudi iz Belanovice.

Владета Јанковић прича како су њих двојица ишли на пријем у америчку амбасаду, па Јанковић испред свог улаза чека премијера Коштуницу да га покупи својим југићем.
solo solo 20:24 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

Владета Јанковић прича како су њих двојица ишли на пријем у америчку амбасаду, па Јанковић испред свог улаза чека премијера Коштуницу да га покупи својим југићем.


Kako je ovo slatko.
Kao danas u skupštini jedan pričao kako je jednog vodio na more u Grčku prvi put na giros i kupio mu tri odela jer je ovaj imao samo dva para pantalona. Zamisli kako su to skromni ljudi.
Ko bi rekao. Jugićem.
Sjajno.
freehand freehand 20:59 22.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

ma daj... zar nije da kome je do morala, nek ide u crkvu...


Sa kime si ti tačno i o čemu svađaš Miki?
Hoćeš da kažeš da zakoni ne proističu iz vladajućih moralnih normi ili nešto drugo?
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:48 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

freehand
ma daj... zar nije da kome je do morala, nek ide u crkvu...


Sa kime si ti tačno i o čemu svađaš Miki?
Hoćeš da kažeš da zakoni ne proističu iz vladajućih moralnih normi ili nešto drugo?

Не разумем што се дуриш на подсећање на "kome je do morala, nek ide u crkvu..." и што си се ухватио за то да "svaki zakon počiva na moralu, i praktično je kodifikacija vladajućih moralnih normi". Закон и морал су две веома различите ствари. То је Ђинђић разумео, а ти изгледа не.

Веза закона и "владајућих моралних норми" је прилично лабава. Пре свега, сврха закона није етика/моралност, већ да на практичном нивоу нормира понашање које обезбеђује несметано функционисање друштва и његових институција. Закон такође кажњава друкчија понашања. (Доста универзална норма је да не треба убијати, али закон директно убија тамо где постоји смртна казна или шаље људе да убијају рецимо по Ираку или Авганистану, не зато што је то морално, већ зато што је рецимо 'корисно'.)

Закон важи за све тамо где је на снази одређено законодавство, а моралне норме су у великој мери лична ствар и оно што је морално за мене, уопште не мора бити морално и за тебе, па отуд ситуације где је прекршај закона морални чин, као рецимо у случају Челси Менинг или Сноудена, лекара који крши закон тако што неће да ради прекиде трудноће или непоштовањa суда ('признајем само суд своје Партије'). Неким људима је једноставније да прекрше закон, него да прекрше свој морални кодекс. Са друге стране рецимо Трамп не крши закон када плаћа мали или никакав порез, али се то сматра неморалним.

У овој причи о љубавном троуглу која је кулминирала у киднаповању, злостављању и застрашивању, најбитније је да правосуђе не закаже и да сви прекршиоци буду одговарајуће осуђени, односно да закон буде спроведен.
freehand freehand 08:55 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

и што си се ухватио за то да "svaki zakon počiva na moralu, i praktično je kodifikacija vladajućih moralnih normi". Закон и морал су две веома различите ствари.

Možda da pročitaš još jednom šta je napisano? Nije naročito komplikovano.

То је Ђинђић разумео, а ти изгледа не.

Misliš li da je i Koštunica razumeo?


Не разумем што се дуриш на подсећање на "kome je do morala, nek ide u crkvu..."


Ne durim se, samo se gadim tih jeftinih podmetačina koje po pravilu služe da fokus sklone sa teme.
Inače, što se Đinđićeve rečenice tiče ona izvađena iz konteksta zvuči tako kako volite da je predstavite. A reč je bila o Zlojebovim desesovskim mrsimudima koji su nedeljama rad parlamenta opstruirali praznoslovnim mlatimudijama o moralu ne bi li zaustavili sve što se u parlamentu radilo da bi se država pokrenula. Kao i Koštuničin "legalizam", kome se ovako čitajući ne bi imalo šta zameriti, da u kontekstu reč nije bila o pokrivanju Radeta Markovića i njegove bande dok spaljuju dokumenta i dokaze, i posle toga pokrivanje JSO dok naoružani blokiraju Beograd.
macak_tosa macak_tosa 10:27 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

freehand
и што си се ухватио за то да "svaki zakon počiva na moralu, i praktično je kodifikacija vladajućih moralnih normi". Закон и морал су две веома различите ствари.

Možda da pročitaš još jednom šta je napisano? Nije naročito komplikovano.

То је Ђинђић разумео, а ти изгледа не.

Misliš li da je i Koštunica razumeo?


Не разумем што се дуриш на подсећање на "kome je do morala, nek ide u crkvu..."


Ne durim se, samo se gadim tih jeftinih podmetačina koje po pravilu služe da fokus sklone sa teme.
Inače, što se Đinđićeve rečenice tiče ona izvađena iz konteksta zvuči tako kako volite da je predstavite. A reč je bila o Zlojebovim desesovskim mrsimudima koji su nedeljama rad parlamenta opstruirali praznoslovnim mlatimudijama o moralu ne bi li zaustavili sve što se u parlamentu radilo da bi se država pokrenula. Kao i Koštuničin "legalizam", kome se ovako čitajući ne bi imalo šta zameriti, da u kontekstu reč nije bila o pokrivanju Radeta Markovića i njegove bande dok spaljuju dokumenta i dokaze, i posle toga pokrivanje JSO dok naoružani blokiraju Beograd.

Jeste, mračan bio taj Tunjavi!
Teška komunjara i lopurda - i član ko zna koliko organizovanih zločinačkih grupa.
Te je, stoga, imao lični interes da se svi ti dokumenti spale.
Ma, mračnjak jedan.
Govna nikako da mu oproste što nije bio komunjara, što nije bio na valovu sa njima, što je ostao jedini profesor koji nije hteo da sa komunjarama ima išta.
Ima i pravo, boli ga patka.
Ima svoje mačke, svoga juga - a ostali neka gledaju kako će.
dragosevacsutra dragosevacsutra 10:41 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

. A reč je bila o Zlojebovim desesovskim mrsimudima koji su nedeljama rad parlamenta opstruirali praznoslovnim mlatimudijama o moralu ne bi li zaustavili sve što se u parlamentu radilo da bi se država pokrenula.



pa da ne bi mlatimudi o moralu zaustavljali sve, ajde da ukinemo parlament. pa eto ti sad - vucic ostvario djindjiceve ideale.

pecaros pecaros 11:26 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

dragosevacsutra
Isto ovo se pričalo i za Miloševića.


tesko.

pricalo se da senta vozi bolida, ali jugo nikad nije bio u igri.



Žao mi je, ali nisi u pravu. Da l' Jugo ili Stojadin, tek, bio je u igri prvih godina, kada je još bio onaj sa suncem u kosi. Za Sentu se čulo tek mnogo kasnije, kad više nikome nije bilo bitno u čemu se gazda vozi.
freehand freehand 15:15 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

što nije bio na valovu sa njima, što je ostao jedini profesor koji nije hteo da sa komunjarama ima išta.

Posle izbacivanja sa fakulteta radio je u Institutu društvenih nauka, a od 1981. godine u Institutu za filozofiju i društvenu teoriju. Osamdesetih godina 20. veka angažovao se na zaštiti ljudskih prava, naročito u Odboru za odbranu slobode misli i izražavanja, u kojem su se okupljali intelektualci-disidenti.

Čiji su ovo valovi bili?
Mislim, nije mi zbog morona poput tebe nego možda pročita i neko mlađi ko ne zna ništa o tom dobu pa poveruje.
Da nisi ti Rade marković?
Po stavovima i nivou ne bi bilo nimalo čudno.
freehand freehand 15:16 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

pecaros
dragosevacsutra
Isto ovo se pričalo i za Miloševića.


tesko.

pricalo se da senta vozi bolida, ali jugo nikad nije bio u igri.



Žao mi je, ali nisi u pravu. Da l' Jugo ili Stojadin, tek, bio je u igri prvih godina, kada je još bio onaj sa suncem u kosi. Za Sentu se čulo tek mnogo kasnije, kad više nikome nije bilo bitno u čemu se gazda vozi.

Milošević je u intervjuu iz '87 govorio upravo o mediteranu starom nekoliko godina i trosobvnom stanu. Tad je tvrdio da nema nameru da menja nijedno od toga.
freehand freehand 15:34 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

dragosevacsutra
. A reč je bila o Zlojebovim desesovskim mrsimudima koji su nedeljama rad parlamenta opstruirali praznoslovnim mlatimudijama o moralu ne bi li zaustavili sve što se u parlamentu radilo da bi se država pokrenula.



pa da ne bi mlatimudi o moralu zaustavljali sve, ajde da ukinemo parlament. pa eto ti sad - vucic ostvario djindjiceve ideale.


Jebiga, Miki, izvini, al i mlatimudi su pre toga veoma gorljivo i sa puno elana mesec i po zaustavljali saobraćaj po Srbiji, jurili u Kolubaru, onda navalili na policiju i organe vlasti pred i oko skupštine, učestvovali u izvesnom potpaljivanju i preuzimanju vlasti a posle toga i raznih institucija i raznoraznih privrednih subjekata. Za neke od primera u kojima su učestvovali najbliži saradnici narečenog Koštunice Dr Vojislava pa i on sam mogu ti začas naći i dokaze i svedoke. pa bih na tvommestu ipak prikočio sa tom palamuđevinom oko opstrukcije parlamenta.
"Ako ste umorni idite pa spavajte" - to im je tada rekao Đinđić. Ne da ih istera iz skupštine nego da ih natera da rade. Išta sem da pune džepove, sopstvene, Miškovićeve, Peconijeve, Bekove i raznih drugih Koštuničinih finansijera i tajkuna.
dragosevacsutra dragosevacsutra 15:48 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

"Ako ste umorni idite pa spavajte" - to im je tada rekao Đinđić.



pa to isto sad prica i tvoj idol vucic - pritom izbacivsi sve mlatimude iz parlamenta.


freehand freehand 15:52 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

dragosevacsutra
"Ako ste umorni idite pa spavajte" - to im je tada rekao Đinđić.



pa to isto sad prica i tvoj idol vucic - pritom izbacivsi sve mlatimude iz parlamenta.



Šta je tebi teško da slažeš tako ili izvrneš realnost?
Mislio sam da ćeš pitati koji su to još Koštuničini gangsteri i tajkuni, spremio se da odgovorim a on - plitko i jajarski...
Nego bolje onom moronu objasni sa kojih je sve komunističkih valova Koštunica jeo dok do današnjih dana dokazuje da nema boljeg auta od Zastavinog socijalističkog Juga!

dragosevacsutra dragosevacsutra 16:23 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

cekaj, pa zar nije vucicev glavni motiv napredna srbija?

i sta ce mu parlament, samo da smeta?

vidi se da je ucio od najboljih ucitelja

freehand freehand 16:24 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

dragosevacsutra
cekaj, pa zar nije vucicev glavni motiv napredna srbija?

i sta ce mu parlament, samo da smeta?

vidi se da je ucio od najboljih ucitelja


toliko ti je trebalo da smisliš ovaj jeftini bulšit?!
Rđaš, Miki...
dragosevacsutra dragosevacsutra 17:04 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

toliko


koliko

macak_tosa macak_tosa 17:05 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

freehand
što nije bio na valovu sa njima, što je ostao jedini profesor koji nije hteo da sa komunjarama ima išta.

Posle izbacivanja sa fakulteta radio je u Institutu društvenih nauka, a od 1981. godine u Institutu za filozofiju i društvenu teoriju. Osamdesetih godina 20. veka angažovao se na zaštiti ljudskih prava, naročito u Odboru za odbranu slobode misli i izražavanja, u kojem su se okupljali intelektualci-disidenti.

Čiji su ovo valovi bili?
Mislim, nije mi zbog morona poput tebe nego možda pročita i neko mlađi ko ne zna ništa o tom dobu pa poveruje.
Da nisi ti Rade marković?
Po stavovima i nivou ne bi bilo nimalo čudno.

Aj ne seri!
Dobro da ga komunjare nisu streljale, nego samo zbog 'delikta mišljenja' izbacili sa fakulte.
Strašno!
macak_tosa macak_tosa 17:06 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

freehand
dragosevacsutra
"Ako ste umorni idite pa spavajte" - to im je tada rekao Đinđić.



pa to isto sad prica i tvoj idol vucic - pritom izbacivsi sve mlatimude iz parlamenta.



Šta je tebi teško da slažeš tako ili izvrneš realnost?
Mislio sam da ćeš pitati koji su to još Koštuničini gangsteri i tajkuni, spremio se da odgovorim a on - plitko i jajarski...
Nego bolje onom moronu objasni sa kojih je sve komunističkih valova Koštunica jeo dok do današnjih dana dokazuje da nema boljeg auta od Zastavinog socijalističkog Juga!


Ko je moron?

freehand freehand 17:09 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

Aj ne seri!

Moron, polako... Ne daj se tako deranžirati.
Pitanje je lako: čiji su valovi bili ti instituti na kojima je primao platu i tekao penzijski staž, koji su mu objavljivali radove kao streljanom disidentu?
I zašto vi moroni odmah sa jasnih i proverljivih stvari, onoga što je bilo prelazite na ta izmaštana a nedoživljena streljanja? Zar to nije upravo manir agitpropa?
freehand freehand 17:11 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

macak_tosa
freehand
dragosevacsutra
"Ako ste umorni idite pa spavajte" - to im je tada rekao Đinđić.



pa to isto sad prica i tvoj idol vucic - pritom izbacivsi sve mlatimude iz parlamenta.



Šta je tebi teško da slažeš tako ili izvrneš realnost?
Mislio sam da ćeš pitati koji su to još Koštuničini gangsteri i tajkuni, spremio se da odgovorim a on - plitko i jajarski...
Nego bolje onom moronu objasni sa kojih je sve komunističkih valova Koštunica jeo dok do današnjih dana dokazuje da nema boljeg auta od Zastavinog socijalističkog Juga!


Ko je moron?


Slađan.
macak_tosa macak_tosa 17:43 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

freehand
Aj ne seri!

Moron, polako... Ne daj se tako deranžirati.
Pitanje je lako: čiji su valovi bili ti instituti na kojima je primao platu i tekao penzijski staž, koji su mu objavljivali radove kao streljanom disidentu?
I zašto vi moroni odmah sa jasnih i proverljivih stvari, onoga što je bilo prelazite na ta izmaštana a nedoživljena streljanja? Zar to nije upravo manir agitpropa?

Pa da!
Trebalo bi da je zahvalan komunjarama što ga nisu streljali!
Ono što mi dugo nije bilo jasno - kako neko može da bude budalčina i da brani neodbranjivo time ... eto, mogao je i da jede, a i da nešto piskara.
Komunjarska posla.
macak_tosa macak_tosa 17:44 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

freehand
macak_tosa
freehand
dragosevacsutra
"Ako ste umorni idite pa spavajte" - to im je tada rekao Đinđić.



pa to isto sad prica i tvoj idol vucic - pritom izbacivsi sve mlatimude iz parlamenta.



Šta je tebi teško da slažeš tako ili izvrneš realnost?
Mislio sam da ćeš pitati koji su to još Koštuničini gangsteri i tajkuni, spremio se da odgovorim a on - plitko i jajarski...
Nego bolje onom moronu objasni sa kojih je sve komunističkih valova Koštunica jeo dok do današnjih dana dokazuje da nema boljeg auta od Zastavinog socijalističkog Juga!


Ko je moron?


Slađan.

A ko je tako, onda možeš da pozdraviš mamu, a možeš i dmpk!
freehand freehand 19:47 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

macak_tosa
freehand
Aj ne seri!

Moron, polako... Ne daj se tako deranžirati.
Pitanje je lako: čiji su valovi bili ti instituti na kojima je primao platu i tekao penzijski staž, koji su mu objavljivali radove kao streljanom disidentu?
I zašto vi moroni odmah sa jasnih i proverljivih stvari, onoga što je bilo prelazite na ta izmaštana a nedoživljena streljanja? Zar to nije upravo manir agitpropa?

Pa da!
Trebalo bi da je zahvalan komunjarama što ga nisu streljali!
Ono što mi dugo nije bilo jasno - kako neko može da bude budalčina i da brani neodbranjivo time ... eto, mogao je i da jede, a i da nešto piskara.
Komunjarska posla.

Ček polako. Jes da ne znam moronski, al da probam da maksimalno uprostim:
dakle, moron:
što nije bio na valovu sa njima, što je ostao jedini profesor koji nije hteo da sa komunjarama ima išta.

Odgovor moronu:

Posle izbacivanja sa fakulteta radio je u Institutu društvenih nauka, a od 1981. godine u Institutu za filozofiju i društvenu teoriju. Osamdesetih godina 20. veka angažovao se na zaštiti ljudskih prava, naročito u Odboru za odbranu slobode misli i izražavanja, u kojem su se okupljali intelektualci-disidenti.


A moronu izgleda opet nešto nije jasno.
Postoji li pored Brajeve i neka Moronska azbuka?
Da na njoj napišem kako je Koštunica bio na valovu, itekako? Što nije nikakva loša stvar kojom bi trebalo njega diskvalifikovati, ali apsolutno jeste za morone kao što je ovaj blogerski moron feniks koji zaserava sve što stigne svojim besmislenim lupetanjima i još bi se nadgornjavao oko očiglednosti?



freehand freehand 19:48 23.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

macak_tosa
freehand
macak_tosa
freehand
dragosevacsutra
"Ako ste umorni idite pa spavajte" - to im je tada rekao Đinđić.



pa to isto sad prica i tvoj idol vucic - pritom izbacivsi sve mlatimude iz parlamenta.



Šta je tebi teško da slažeš tako ili izvrneš realnost?
Mislio sam da ćeš pitati koji su to još Koštuničini gangsteri i tajkuni, spremio se da odgovorim a on - plitko i jajarski...
Nego bolje onom moronu objasni sa kojih je sve komunističkih valova Koštunica jeo dok do današnjih dana dokazuje da nema boljeg auta od Zastavinog socijalističkog Juga!


Ko je moron?


Slađan.

A ko je tako, onda možeš da pozdraviš mamu, a možeš i dmpk!

Jel da ti pozdravim i Radeta Markovića i Rada Bulatovića, morončino?

Edit: to ako je moron, ako je Slađan onda ništa. Slađan je biće niže od morona, sa njim ne treba imati komunikaciju.

macak_tosa macak_tosa 06:15 24.10.2020

Re: Čudim ti se, Filipe,

freehand
macak_tosa
freehand
macak_tosa
freehand
dragosevacsutra
"Ako ste umorni idite pa spavajte" - to im je tada rekao Đinđić.



pa to isto sad prica i tvoj idol vucic - pritom izbacivsi sve mlatimude iz parlamenta.



Šta je tebi teško da slažeš tako ili izvrneš realnost?
Mislio sam da ćeš pitati koji su to još Koštuničini gangsteri i tajkuni, spremio se da odgovorim a on - plitko i jajarski...
Nego bolje onom moronu objasni sa kojih je sve komunističkih valova Koštunica jeo dok do današnjih dana dokazuje da nema boljeg auta od Zastavinog socijalističkog Juga!


Ko je moron?


Slađan.

A ko je tako, onda možeš da pozdraviš mamu, a možeš i dmpk!

Jel da ti pozdravim i Radeta Markovića i Rada Bulatovića, morončino?

Edit: to ako je moron, ako je Slađan onda ništa. Slađan je biće niže od morona, sa njim ne treba imati komunikaciju.


A možeš i dmpk!

principessa_etrusca principessa_etrusca 08:48 21.10.2020

Промашена тема

Филип је од овог случаја направио прави gossip column, али је пропустио да се позабави оним што је најбитније за грађане, можда и једино битно, а то је злоупотреба службеног положаја од стране двојице државних службеника, полицајаца.

Filip Mladenović Filip Mladenović 09:28 21.10.2020

Re: Промашена тема

principessa_etrusca
Филип је од овог случаја направио прави gossip column, али је пропустио да се позабави оним што је најбитније за грађане, можда и једино битно, а то је злоупотреба службеног положаја од стране двојице државних службеника, полицајаца.



Pravni zastupnik studenta Marka Žarkova, advokat Božo Prelević, nedavno je izjavio da je vladika Stefan „morao da pozove nosioca Ordena Svetog Save“ da bi se odazvala Interventa jedinica policije, te je „on glavni pomagač“.

Dodao je da bi se lako moglo pogoditi ko je u pitanju ako bi rekao koji mu je stepen crkvenog ordena dat.

Policija je u ovom slučaju odlično i brzo postupila, ocenio je Prelević i podsetio da je dvoje od troje uhapšenih priznalo da su oteli i zlostavljali Žarkova, ali nisu hteli da kažu po čijem nalogu.

Advokat Božo Prelević tvrdi da je Marko Žarkov „pre nekoliko meseci saznao od tužioca da u tom predmetu neće biti optužen onaj po čijem nalogu je to urađeno“.

principessa_etrusca principessa_etrusca 11:38 21.10.2020

Re: Промашена тема

По адвокатовим речима испада да то киднаповање није био moonlighting двојице dirty полицајаца, већ су наручени са највишег места да киднапују и злостављају и то им је био радни задатак.
Што се мене тиче, то је много интересантније него ко с ким, и ко кога.
angie01 angie01 11:42 21.10.2020

Re: Промашена тема

Што се мене тиче, то је много интересантније него ко с ким, и ко кога.


a ko tebe sprecava da podvuces ono sto je tebi u slucaju interesentnije, vaznije, umesto sto spocitavas nekom drugom, da nema pravo da iznese svoj stav, proglasavajuci ga licemernim, po vrlo nelogicnim osnovama,...pokusavajuci tako da ga devalviras.
macak_tosa macak_tosa 10:09 21.10.2020

Da.

Sa svetovonog aspekta - neka se jebe ko s kim hoće. Naravno, ovo ko s kim hoće, uključuje sporazumnost jebućih strana.
Što se tiče maltretiranja bilo koga - najrigoroznija kazna za maltretirača, bio sto puta vladika, a ne samo jednom. Naravno, podrazumeva se (da se ogradim zbog bukvalista koji teže čitaju) da je to istina.
Sa crkvenog aspekta - ako je taj vladika, kao monah (i ne samo kao monah), kresao devojku koja mu je 'duhovno čedo', taj za mene više nije vladika. Šta god o tome mislio Patrijarh i svi sveci. Ako je.
Ako nije kresao, nikom ništa.
solo solo 10:57 21.10.2020

Re: Da.

Sa svetovonog aspekta

Sa crkvenog aspekta


Popovi su samo ljudi.

I nikom ništa.

macak_tosa macak_tosa 11:01 21.10.2020

Re: Da.

solo
Sa svetovonog aspekta

Sa crkvenog aspekta


Popovi su samo ljudi.

I nikom ništa.

Normalno!
I zato je njihova muka velika.
Ali velika je i obaveza.
solo solo 11:22 21.10.2020

Re: Da.

I zato je njihova muka velika.


Nihov izbor,njihova muka.

A o obavezama neka brinu ,,korektivni organi,,

Inače ima ona - što si bliži crkvi to si dalje od Boga.

Vera je vertikala u tebi - crkva je samo institucija.

I to su opet sve ljudi izmislili. Kako izmislili tako odmislili.

I nikom ništa.
49 41 49 41 11:30 21.10.2020

......Instrumentizacija.......

Svojevremeno moj Predsednik je svirao SAKSOFON, te mu dosadilo da duva; pa presao da siri; brastvo i jedinstvo.
Morao je da predje na (har)moniku.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:47 21.10.2020

Evo jos

malo neumesnog mesanja u crkvena pitanja: kako to da se Crkva sama jasno i glasno ne pozabavi ovim slucajem i ogradi od ovog Tvora? Cisto zdravog imuniteta radi. Ako nista makar da neko od vernika (ko sisa ateiste) ne pomisli da oni nesto tu ne pokusavaju da kriju ili nekoga zastite. Hocu reci, tako se seje sume sumnje koje moze da izraste u 'A mozda Iks stiti Ipsilona posto Ipsilon zna nesto o Iksu a Iks ne bi voleo da se o tome cuje u (vernoj verskoj) javnosti'. Ili u neke druge izrasline.

Cini se da Crkva ima svoje mehanizme da se obracuna sa nezeljenim cedom ako se ovo ne ponasa dolicno. Uzmimo za primer slucaj profesora Bogoslovskog fakulteta Rodoljuba Kubata koga nedavno bespravno (toliko o drzavi u Crkvi i obratno) otpustise. Na stranu sramna cinjenica da iza njega niko od kolega sa BU nije stao.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:46 21.10.2020

Re: Evo jos

Црква очигледно располаже различитим механизмима, али је у више наврата пропустила да реагује, не само благовремено, већ уопште, и то чак када се радило о веома озбиљним оптужбама као што је педофилско злостављање малолетника. Резултат је био раширен утисак у јавности да црквени кругови свесно и намерно крију владику педофила.

То наравно урушава углед и поверење у Цркву и заиста је занимљиво зашто су они који одлучују у Цркви спремни да плате толику цену.
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:50 21.10.2020

Re: Evo jos

Povod za nedavno saopštenje eparhije Bačke i vladike Irineja Bulovića je gostovanje advokata Bože Prelevića na Novoj S gde je on, kao branilac oštećenog, govorio o slučaju otmice studenta Marka Žarkova, za koju je student Akademije SPC optužio vikarnog episkopa Stefana Šarića.

Božo Prelević ističe za da nijednom u emisiji nije pomenuo ime episkopa Bačkog, već je samo rekao „onaj zaštitnik svog zla u Crkvi“, te da ne zna kako se vladika pronašao u tim rečima.

– Pročitao sam saopštenje episkopa, gospodina Irineja Bačkog. U emisiji sam govorio o zaštitniku svih zala u Crkvi, njega nijednom nisam spomenuo. Moje reči se odnose na svakog ko se u njima prepozna. Ne znam zašto se on prepoznao – kaže advokat Boža Prelević.

Marko Žarkov je blagoslov za studiranje dobio od episkopa Bačkog, jer pripada njegovoj eparhiji, ali vladika tvrdi da nije upoznat sa slučajem otmice, niti sa optužbama da je to učinio vladika Stefan. Umesto da se upozna sa slučajem, što je Žarkov mesecima pokušao da učini dolazeći i do Patrijaršije, Irinej bački se obrušio na njegovog advokata iznoseći niz uvreda.

„Potpuno je jasno i u čijem interesu je advokat Prelević svoj otrov izlio baš na episkopa Irineja. On svesno obmanjuje javnost i dovodi gledaoce u zabludu i, bez ikakve zadrške i makar prividne pristojnosti, episkopa Irineja naziva pogrdnim imenima i neargumentovano, tabloidno mu pripisuje razna nepočinstva. Da plasirana neistina bude uverljivija, pobrinula se voditeljka emisije koja se nije ogradila od izrečenih neistina, kleveta i uvreda, na šta je zakon o javnom informisanju obavezuje“, navedeno je, između ostalog, u saopštenju episkopa Bačkog pod nazivom „Prelević u službi prelesti“. Vladika je dodao i da mu se Marko Žarkov povodom otmice nikada nije službeno obratio.

Episkop Irinej bački je član Sinoda ali i portparol Srpske pravoslavne crkve, te ne postoji mogućnost da apeli da bude saslušan, koje je student Marko Žarkov mesecima upućivao vrhu SPC, nisu došli i do njega.

principessa_etrusca principessa_etrusca 15:17 21.10.2020

Re: Evo jos

Филипе, ставио си нагласак на рекла-казала.

Адвокат води неку ПР кампању около, али кључне ствари су следеће: (1) ко је налогодавац отмице; (2) да ли је истина да су отмичари/злостављачи активни полицајци, и (3) да ли је отмица њихова “тезга” или њихов радни задатак.
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:49 21.10.2020

Re: Evo jos

principessa_etrusca
Филипе, ставио си нагласак на рекла-казала.

Адвокат води неку ПР кампању около, али кључне ствари су следеће: (1) ко је налогодавац отмице; (2) да ли је истина да су отмичари/злостављачи активни полицајци, и (3) да ли је отмица њихова “тезга” или њихов радни задатак.


Stefan (Dragan) Šarić se požalio nosiocu Ordena Sv. Save, ovaj je pozvao "svog" čoveka u MUP-u Srbije, da bi ovaj angažovao 2 pripadnika Interventne da urade to što su uradili i priznali, odbijajući da saopšte ime i prezime nalogodavca iz vrha srpske politike.

Ako tužilac radi po zakonu i časno, tužbom će obuhvatiti i nalogodavca.

U suprotnom, dobro je što je student Marko Žarkov živ i zdrav!
freehand freehand 20:52 21.10.2020

Re: Evo jos

Црква очигледно располаже различитим механизмима, али је у више наврата пропустила да реагује, не само благовремено, већ уопште, и то чак када се радило о веома озбиљним оптужбама као што је педофилско злостављање малолетника. Резултат је био раширен утисак у јавности да црквени кругови свесно и намерно крију владику педофила

A i što bi, realno, ako je važnije baviti se dvojicom,trojicom ili petoricom policajaca?
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:09 21.10.2020

Re: Evo jos

freehand
Црква очигледно располаже различитим механизмима, али је у више наврата пропустила да реагује, не само благовремено, већ уопште, и то чак када се радило о веома озбиљним оптужбама као што је педофилско злостављање малолетника. Резултат је био раширен утисак у јавности да црквени кругови свесно и намерно крију владику педофила

A i što bi, realno, ako je važnije baviti se dvojicom,trojicom ili petoricom policajaca?

Твоја поента је, шта тачно?
freehand freehand 21:10 21.10.2020

Re: Evo jos

principessa_etrusca
freehand
Црква очигледно располаже различитим механизмима, али је у више наврата пропустила да реагује, не само благовремено, већ уопште, и то чак када се радило о веома озбиљним оптужбама као што је педофилско злостављање малолетника. Резултат је био раширен утисак у јавности да црквени кругови свесно и намерно крију владику педофила

A i što bi, realno, ako je važnije baviti se dvojicom,trojicom ili petoricom policajaca?

Твоја поента је, шта тачно?

Tvoj pristup Filipovom tekstu i dvojni kriterijumi i procenjivanju ljudi i događaja.
dragosevacsutra dragosevacsutra 19:40 22.10.2020

Re: Evo jos

Tvoj pristup Filipovom tekstu i dvojni kriterijumi i procenjivanju ljudi i događaja.




pozdravio te mayo

(da da, onaj nadasve korektni i pismen bloger sto je zakljucao slikoviti blog iz vukovara pa si bio sprecen da mu objasnis da nisi kriv).
zaharaga zaharaga 15:23 23.10.2020

Re: Evo jos

Neues aus der Nachbarschaft


Cini se da Crkva ima svoje mehanizme da se obracuna sa nezeljenim cedom ako se ovo ne ponasa dolicno. Uzmimo za primer slucaj profesora Bogoslovskog fakulteta Rodoljuba Kubata koga nedavno bespravno (toliko o drzavi u Crkvi i obratno) otpustise. Na stranu sramna cinjenica da iza njega niko od kolega sa BU nije stao.


Dakako da ima. I neki put nam crkveni mehanizmi izgledaju kao sjajni primeri europskog morala i demokratske pravednosti. Eto, npr. kada proterase Amfilohija. Nije preosvecene Irineje (komada tri cetiri) niko prozivao ni za moralnu trulez ni za krsenje zakona. A bilo je i jedno i drugo.
gedza.73 gedza.73 21:20 21.10.2020

jes'

frenologija ekstremno diskutabilna ali ne mogu da se ne naježim na pomisao kako izgleda zajednička devojka ove dvojice dilbera.

predatortz predatortz 21:31 21.10.2020

Re: jes'

gedza.73
frenologija ekstremno diskutabilna ali ne mogu da se ne naježim na pomisao kako izgleda zajednička devojka ove dvojice dilbera.



U mom kraju se za takvu kaže da je duševna.
Mada, od Pribojaca sam čuo bolji izraz - oćkasta.
gedza.73 gedza.73 21:39 21.10.2020

Re: jes'

U mom kraju se za takvu kaže da je duševna.
Mada, od Pribojaca sam čuo bolji izraz - oćkasta.

A pazi ovaj opis



- Naopako jel uzima lekove ona?

pa vidiš kakva je, što moja baba kaže da se boluje od gada ova ne bi iz kreveta ustajala



principessa_etrusca principessa_etrusca 15:31 22.10.2020

Re: jes'

gedza.73
frenologija ekstremno diskutabilna ali ne mogu da se ne naježim na pomisao kako izgleda zajednička devojka ove dvojice dilbera.

Зашто?
Извесно је макар лепушкаста, “смерна” и вероватно не баш много бистра. (Знамо да не пропушта литургије, да вероватно не уме да каже не, да је истовремено била у вези са обојицом и да студент није са њом разјаснио њихове замршене односе, већ је ишао код владике/супарника.)
gedza.73 gedza.73 18:17 22.10.2020

Re: jes'

да студент није са њом разјаснио њихове замршене односе

A nije stalno zaposlen kao vladika.

Mada mi iskreno Filipov blog nije jasan. Svingerski seks, uniforme (pop plus policija), sadomazo, lisice...
Možda ljudi vole a on ih osuđuje i javno čereči na blogu zbog seksualnih sklonosti.

freehand freehand 21:33 21.10.2020

Day after

A samo je dan kasnije od jubileja kad su slavne jedinice JVuO na čelu sa čičom posle četiri godine okupacije oslobodile Beograd.
Mislim, da se ne zaboravi i da se slučajno ne skrene na temu vladika gaodva , pedofila, sadista i slične antisrpske rabote.
Черевићан Черевићан 23:14 21.10.2020

in culpa

duhovno čedo ...ili....svete tajne ispovesti

Црква је одвазда посебност за себе
службеници њени свесни греха свог,
суд земаљски ...за њих... је небитан
ТО с'Небеса (пр)оцениће свевидећи Бог
shmoo shmoo 14:57 22.10.2020

А Тито, Лека и Јованка?

И шорање у снегу?

Обрисали, а?

Повредио сам нечија религиозна осећања?








П.С. -





apacherosepeacock apacherosepeacock 15:29 22.10.2020

Re: А Тито, Лека и Јованка?

shmoo
И шорање у снегу?

Обрисали, а?

Повредио сам нечија религиозна осећања?
П.С. -


Nisi jedini. Obrisano je i na prethodnom Filipovom blogu gde ste ispričali alsu (koji nije bio pročitao kada se to prvi put pojavilo na blogu) za onu Dežulovćevu morbidariju o romskoj majci sa zvoncetom.

E sad, da li je brisao Felipe ili se taster prijavi modu usijao, ne bih znala kas'ti.

macak_tosa macak_tosa 16:55 22.10.2020

Re: А Тито, Лека и Јованка?

apacherosepeacock
shmoo
И шорање у снегу?

Обрисали, а?

Повредио сам нечија религиозна осећања?
П.С. -


Nisi jedini. Obrisano je i na prethodnom Filipovom blogu gde ste ispričali alsu (koji nije bio pročitao kada se to prvi put pojavilo na blogu) za onu Dežulovćevu morbidariju o romskoj majci sa zvoncetom.

E sad, da li je brisao Felipe ili se taster prijavi modu usijao, ne bih znala kas'ti.


Ma drukare prijavile - šta drugo!?
Pa to im je 'u krvi'.
solo solo 17:00 22.10.2020

Re: А plavi čuperak Taso?

П.С. -



Prvi.

Debeli čestitam ti novu ministarku prosvete

Ako je istina ponovili ste struku ,,za sve pare,,

E ta korona. Mashala.



predatortz predatortz 17:16 22.10.2020

Re: А Тито, Лека и Јованка?

E sad, da li je brisao Felipe ili se taster prijavi modu usijao, ne bih znala kas'ti.


Filip ne briše ni kad ga direktno vređaju. Tu mu skidam kapu.

Drukanje, veze, vezice, molbice... I bruka nestane.
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:40 22.10.2020

Re: А Тито, Лека и Јованка?


Tužilačka istraga, povodom navoda studenta Akademije SPC, Marka Žarkova, da su ga otela tri muškarca nakon svađe sa vladikom Stefanom Šarićem, obuhvatila je dva policijska službenika, pripadnika Interventne jedinice. Oni su u svojim iskazima potvrdili da su zaista te noći, sa još jednim licem, bili deo grupe koja je otela Marka Žarkova, a jedan od njih je istakao da je postojala telefonska komunikacija sa četvrtim licem, koje je, kako kaže, vodilo čitavu akciju kidnapovanja.

Tokom saslušanja, jedan od policajaca je čak i zaplakao, navodeći da je, nakon što je shvatio “širu priču”, počeo da strahuje za svoju bezbednost.

shmoo shmoo 17:54 22.10.2020

Re: А да ми се дотични изнапасу муда?

Пружићу им прилику свакако.

solo

Debeli čestitam ti novu ministarku prosvete

Ako je istina


Ако је истина... А ако и јесте истина...

Видео си шта сам ти написао у ПП када си ми се пожалио на цинкарошка говна која бораве на дну овог нашег плитког интернетског поточића на којем се као ми ту нешто дописујемо?

Е, па то исто важи и као одговор на ову твоју честитку.

Била истина или не.






macak_tosa macak_tosa 18:01 22.10.2020

Re: А да ми се дотични изнапасу муда?

shmoo
solo

Debeli čestitam ti novu ministarku prosvete


Ако је истина... А ако и јесте истина...

Видео си шта сам ти написао у ПП када си ми се пожалио на говна која бораве на дну овог нашег плитког интернетског поточића на којем се као ми ту нешто дописујемо?

Е, па то исто важи и као одговор на ову твоју честитку.

Била истина или не.



A ko je ta nova ministarka prosvete?
Bila istina ili ne.
gedza.73 gedza.73 18:14 22.10.2020

Re: А Тито, Лека и Јованка?

apacherosepeacock
brisano je i na prethodnom Filipovom blogu gde ste ispričali alsu (koji nije bio pročitao kada se to prvi put pojavilo na blogu) za onu Dežulovćevu morbidariju o romskoj majci sa zvoncetom.

Obrisano? Ovo nisam video.

solo solo 18:33 22.10.2020

Re: А да ми се дотични изнапасу муда?

A ko je ta nova ministarka prosvete?
Bila istina ili ne.


Prati malo istraživačko novinarstvo. Nije sve na blogu.
solo solo 18:35 22.10.2020

Re: А да ми се дотични изнапасу муда?

Е, па то исто важи и као одговор на ову твоју честитку.

Била истина или не.


Nemo se ljutiš samo ti zavidim jel imaš (možda) lepšu ministarku od mnogih
macak_tosa macak_tosa 18:47 22.10.2020

Re: А да ми се дотични изнапасу муда?

solo
A ko je ta nova ministarka prosvete?
Bila istina ili ne.


Prati malo istraživačko novinarstvo. Nije sve na blogu.

Daj link!
shmoo shmoo 19:13 22.10.2020

Re: А да ми се дотични изнапасу муда?

solo
Е, па то исто важи и као одговор на ову твоју честитку.

Била истина или не.


Nemo se ljutiš samo ti zavidim jel imaš (možda) lepšu ministarku od mnogih



Ма ди да се љутим због оваквих ствари!

То је онда улудо потрошено време и енергија.

Зар ти она муда за напасање то нису рекла?











"А ко сам онда ја?" ( copyright by Влајко Стојиљковић )


И немој више да добацујеш из позадине, овај Филипов блог не заслужује ни оволико коментара колико је до сада скупио.

Немој сад да ургирам код надлежних да ти за казну доделе Мају Гојковић за министарку!

solo solo 20:08 22.10.2020

Re: А да ми се дотични изнапасу муда?

Daj link!


https://www.pismenica.rs/kako-se-pise/ne-dam-ili-nedam/

gvozden1 gvozden1 20:09 22.10.2020

Re: А Тито, Лека и Јованка?

da li je brisao Felipe ili se taster prijavi modu usijao,

Filip nije, on ne može da banuje na celom blogu, a ne verujem da moderator čita hiljadu komentara.
Šta mu se prijavi to pročita i seče.

Dakle, cinkaroši, a nije teško pogoditi ko tačno.
solo solo 20:10 22.10.2020

Re: А да ми се дотични изнапасу муда?

Немој сад да ургирам код надлежних да ти за казну доделе Мају Гојковић за министарку!



Šta fali?
solo solo 20:12 22.10.2020

Re: А да ми се дотични изнапасу муда?

И немој више да добацујеш из позадине, овај Филипов блог не заслужује ни оволико коментара колико је до сада скупио.


Hu ker. Sve je ovo jedan blog lagano prošaran kao mačkovi žganci slaninicom.

Zar je bilo šta više bitno. Ne samo ovde. Inače.

apacherosepeacock apacherosepeacock 23:27 22.10.2020

Re: А Тито, Лека и Јованка?

gvozden1
da li je brisao Felipe ili se taster prijavi modu usijao,

Filip nije, on ne može da banuje na celom blogu, a ne verujem da moderator čita hiljadu komentara.
Šta mu se prijavi to pročita i seče.

Dakle, cinkaroši, a nije teško pogoditi ko tačno.


Ok. :)
dragosevacsutra dragosevacsutra 10:44 23.10.2020

Re: А да ми се дотични изнапасу муда?

Hu ker


Hu kerz

ako bas inistiras na pravopisu...

predatortz predatortz 21:16 22.10.2020

Koštunica

Sad ću ja k'o Koštunica...
Gde je huči i zašto ga nema na spisku blogera?
Šta sam propustio?
alselone alselone 21:22 22.10.2020

Re: Koštunica

Banovan? Ja odo istog momenta.
predatortz predatortz 21:25 22.10.2020

Re: Koštunica

alselone
Banovan? Ja odo istog momenta.


Nisam nešto pratio ovih dana. No, vidim da ga nema.

Ako su njega banovali, to je velika sramota za ovo mesto.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana