Društvo| Na današnji dan| Politika| Život

5. oktobar danas

loader RSS / 04.10.2020. u 17:51

5. oktobar sada napada i kuso i repato. I režim, i nekadašnji učesnici, i kolone novih stranačkih aktivista, i kriminalci koji se nisu dovoljno iskazali, ...

 00dix7.jpg 

... i nervozni analitičari željni brze slave, i novopečeni novinari koji ne analiziraju, nego pišu ono što misle gazde novina i što smatraju da je je većinsko raspoloženje čitalaca, i silni pojedinci koji, slično kao novinari, žele da se dodvore većinskom huku da su to izneverene nade, i "poslovnim ljudima" iz 90-ih koji krešte kako su svi lopovi i kako su svi isti, i slučajni nezadovoljnici koji su na televiziji čuli da je tada sve upropašćeno, prodato i pokradeno, i neoženjeni seoski momci kojima je, isto, baš taj datum kriv što su devojke napustile sela, i bekrije zbog sve lošije rakije, i ... Kriterijumi su nestali, svest se suzila, a taj javni adrenalin je pojeo sve.

Svi su napali vičući, kezeći se, istovremeno i kivni i srećni, iskolačenih očiju... Stvar je pojednostavljena, krivac je obznanjen i sada ga valja progoniti do kraja. Stvar je toliko pojednostavljena i definisana u 2-3 fraze, da se potpuno zaboravilo na krv hiljada mladića koji su po frontovima žrtvovani za dobro lopova u zemlji-matici, da se zaboravilo na bedu, na krajnja poniženja, na totalno uništenje države, na nove i nove ratove i razaranja ... Čitava priča se svela na poruku da se od tog 5. oktobra sve srušilo i da je tih deset narednih godina poremetilo sve. Uvek se, tako, na taj način, ohrabrena masa ostrvi na nekoga ko je ostao usamljen i ko je već oboren na tlo. Danas je 5. oktobar džak u koji udaraju skoro svi. Pa, dobro. Baš zato što su ga svi napali, ja ću ga braniti. Ima još puno razloga, ali je ovaj sasvim dovoljan.

 

 (Slika: Otto Dix - "Bogalji rata"  - u ovom slučaju aluzija na "srećne devedesete".)

 



Komentari (326)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

michiganac michiganac 12:53 05.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

(Баш ме занима да ли Чарливоје и даље мисли да ће САД спасити свет?)





Moze da se qenja po EU, njenoj birokratizaciji, dezorijentisanosti, vanjskopolit. inferiornosti,.. trenutnoj sveopstoj kilavosti, ali i ovakva mislim da pruza najveci otpor mogucnosti da sutra ne zavrsimo svi u nekoj Orvelovoj verziji buducnosti. Imas dva istaknuta pola koja se u svojim polit. agendama trenutno udaljavaju: Kinu i SAD, ali oba streme ka apsolutnoj kontroli pojedinca, manipulaciji svijesti najsirih masa, ukidanju privatnosti i inih ljudskih (radnickih, itd.) prava sto je u stopu prate.

E sad, moze ova tema da se razradjuje dalje:

-da li ce ova, u ovom momentu, natrula EU da nastavi da se dezintegrise dalje, sto ce otvoriti siroki prostor za ponovno narastanje daljih internih, medjudrzavnih nepovjerenja, zaostravanja odnosa, autoritarnih rezima, jedno rijecju: desnicarenju.. U toj situaciji i tom smutnom vremenu, gdje se stvara plodno tlo za izbijanje ozbiljnijih (=oruzanih!) konflikata, neuracunljiva Srbadija opet ce da bude ona koja ce da izvuce najdeblju batinu, samo sto duboko vjerujem da bi joj ta batina bila i bosljednja. Srbija je prosto na izmaku svojih "obnovljivih bioloskih potencijala".

Fundamentalno pitanje je, dakle, da li ce politicko klatno na tlu Evrope da se vrati ulijevo (u, recimo, neki novi oblik socijaldemokratije primjerene XXI vijeku), ili ce da se nastavi sa trenutnim neolib. 'biz as usual'-scenarijem?
Njemacke socijaldemokrate su izdale pred WW1, pa smo nakon njega imale ekstremno diferenciranje drustveno-polit. prilika u Evropi na fasisticki i komunist. pokret. Sreder je takodje sa svojom 'Agendom 2010' izdao socijalnu drzavu, da bi se Njemacka ispela u najkonkurentniju ekonomiju u EU, sto se posredno siroko odrazilo i na unutrasnje EU-prilike, odn. situaciju u kojoj ostale drzave sa svojim ekonomijama nisu vise mogle da je prate, pa se dogodila Grcka, a posljednjih godina sve su ucestaliji protesti i na ulicama Francuske dok Makron (a prije njega Sarkozi) pokusava da unisti moc sindikata. Premda je i sa druge strane ipak nagovjestio postepeni izlazak iz NATO-a i emancipaciju u tom pravcu.

Kako dalje?

Ni Vucic u ovom obliku i razmjernoj bahatosti danas ne bi bio moguc da u obliznjem okruzenju nema Orbana, Erdogana, Putina, a sad se podilazi i Trampu. Srbija je bez ikakve sumnje talac vanjskopolit. situacije i odnosa. Ali sta moze da se ocekuje s druge strane, ako Bajdenovci opet preuzmu uzde u ruke: -da se iz fioke opet izvuce i progura onaj famozni i pripremljeni 'TTIP' i sl., sto bi nabacilo dodatni lanac preko tkiva Evrope/EU i (konacno) razbijanje ideja i sna o socijaldem. Evropi prilagodjene XXI vijeku.

Van ove globalne drame, ali opet i u narecenom kontekstu, Srbiji su svakako izrazito neophodni tzv. 'grassroot movements' poput 'NDMBGD', 'Lokalnog Fronta' ili one grupe koja je nedavno porusila onu MHE-infrastrukturu dole na jugu Srbije (bjese Rakita rijeka?), da se udruze i oforme stabilnu i cvrstu koaliciju/polit. platformu. Tu se krije jezgro koje bi sutra, ako bi im, jelte, spoljnopolit. okolnosti isle na ruku, moglo da realizuje nekakvu pristojnu, obecavajucu Srbiju.
Slicni narodni protesti u EU takodje su dobrano uticali i na stopiranje pomenutog 'TTIP'-a.


E sad, jos se nije dotaklo pitanja i mrcvarenja o KiM, sto je i najveci balast u ovom drustvu.
loader loader 13:58 05.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

michiganac

Generalno, lep i koristan komentar.

Tu se krije jezgro koje bi sutra, ako bi im, jelte, spoljnopolit. okolnosti isle na ruku, moglo da realizuje nekakvu pristojnu, obecavajucu Srbiju.

Svakako se krije tu. Mada ne samo tu. Potrebno je i nešto novih likova u visokoj politici. A potrebna je i ona tiha, masovnija energija, kakvu mogu da imaju ljudi kojima je najzad sve ovo dojadilo. Sa druge strane je dodatni otežavajuć motiv što će nakon iskustva iz 5. oktobra crveno-crni opreznije, i nemilosrdnije, braniti svoje milionske ugovore.

E sad, jos se nije dotaklo pitanja i mrcvarenja o KiM, sto je i najveci balast u ovom drustvu.

Da.
Taman se mi i dogovorili i operativno pripremili vađenje demokratije iz duboke kome, tim faktorom se Srbija svakog trenutka može dovesti u stanje i nivo koji se spolja želi, tj. odgovara ciljevima globalnih, a time i lokalnih igrača u našem najbližem okruženju, od kojih nam ni jedan nije naklonjen.
shmoo shmoo 16:08 05.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

loader

Da, znam da je pre 20 god. bilo to. Gledao sam kalendar juče, danas ...



А сутра?

Јуче је прошло, данас ће још мало па да прође и оно.

Зато ме баш нешто и не занимају превише.

Али то "сутра", то ми је права загонетка и изазов за размишљање.

Што би рекао један алкохоличар од јуче неким другим поводом:

"It's a riddle, wrapped in a mystery, inside an enigma."

Фани гејм, мен, фани гејм.







Ono o stiroporu sam ozbiljno mislio.




И ја.




pecaros pecaros 23:17 05.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

loader

Nego, ima li i nekih pozitivnih aspekata 5-oktobarskih dešavanja?


Sudeći po komentarima, bolje da se peti oktobar nije ni desio?

Da podsetim na neke ministre u ondašnjoj vladi: Zoran Đinđić, Žarko Korać, Jožef Kasa, Momčilo Perišić, Božidar Đelić, Vladan Batić, Kori Udovički, Dragan Domazet, Rodoljub Šabić...

Bez namere da se glorifikuje bilo ko, treba samo uporediti ova imena i biografije sa onim imenima koja će se pojaviti za neki dan. Naravno da će većina blogera s podsmehom komentarisati navedena imena, iz razloga njihove nacionalne neosvešćenosti i preteranog građanizma. Kome nisu dobri takvi, dobiju za ministre falsifikatore, keramičare i šofere.

Uprkos balastu u vidu DSS-a i njenog vođe, kao i duboko kriminalizovanom društvu, osetio se optimizam, mislim da se vlada iskreno trudila da pokrene stvari. Ne verujem da su neke od velikih privatizacija bile štetne, uprkos priči koja se vuče za njima. Mislim na šećerane, BFC, Sartid. Uglavnom su to bile prazne ljušture sa, tokom ratnih godina, pogubljenim tržištima i ogromnim dugovima.

Evo nekih "zaboravljenih" detalja o šećeranama:

Kostićev “MK komerc” je svaku šećeranu novembra 2002. kupio za tri evra. Državi je odmah, osim devet evra, uplatio i oko 34 miliona evra. Takođe je lokalnim samoupravama uplaćeno po 75.000 evra da unaprede opštinsku infrastrukturu.

Kostić prilikom preuzimanja šećerana obećao je ukupna ulaganja u opremu oko 20,5 miliona evra i za socijalni program u svakoj fabrici još po 2,1 milion evra. Tada je saopšteno i da su još najmanje 25 miliona evra dugovi te tri šećerane.


Imam poznanika koji dugo godina radi kod Kostića i iz njegovih priča stičem utisak da su to firme koje ispunjavaju svetske standarde u poslovanju. Nedavno je imao neku lakšu operaciju i iznenadio se kada je od osiguranja dobio solidnu svotu - nije ni znao da firma uplaćuje osiguranje radnicima.

Kada se kasnije desilo sve što se desilo, nova DSS vlast je poništila sve pokrenute reforme, došlo je do onih zaista sumnjivih privatizacija, a lično meni je simbol svega toga - ministarka koja inicira uvođenje kreacionizma u školske programe.


hoochie coochie man hoochie coochie man 23:23 05.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

Vladan Batić..... nacionalne neosvešćenosti


Ti si baš poznavalac :)
pecaros pecaros 23:35 05.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

hoochie coochie man
Vladan Batić..... nacionalne neosvešćenosti


Ti si baš poznavalac :)


Tipičan komentar za tebe. Zaista, nisu oni baš svi isti, ima i izuzetaka.

EDIT: Bilo je u toj vladi i DSS-ovaca, u početku.
milisav68 milisav68 07:41 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

pecaros
Da podsetim na neke ministre u ondašnjoj vladi: Zoran Đinđić, Žarko Korać, Jožef Kasa, Momčilo Perišić, Božidar Đelić, Vladan Batić, Kori Udovički, Dragan Domazet, Rodoljub Šabić...

Đinđić nije bio ministar, nego premijer.

Nego, kako zaboravi guvernera Dinkića, i Aleksandra Vlahovića, ministra za privatizaciju, i njegovog pomoćnika Sinišu Malog.

Mislim, kad već pominješ privatizaciju koja je bila ok.Sve je to išlo preko Deloitte & Touche još od Danka Đunića, i "kluba privrednika".
Ne verujem da su neke od velikih privatizacija bile štetne, uprkos priči koja se vuče za njima. Mislim na šećerane, BFC, Sartid. Uglavnom su to bile prazne ljušture sa, tokom ratnih godina, pogubljenim tržištima i ogromnim dugovima.

Samo ratnih godina?

Zbog otplate dugova životni standard je vraćen na vrijeme od prije dvije decenije. Podaci govore: više od šezdeset odsto zaposlenih živi na minimalnom ličnom dohotku. Od 1979. godine realni rashodi u radničkim porodicama sa jednim zaposlenim članom i većim brojem djece, drastično su smanjeni: za ishranu 34,4 odsto, odjeću i obuću 39,4 odsto, stan 20,1 odsto, pokućstvo 76,1 odsto, higijenu 32 odsto, obrazovanje 21,3 i za saobraćaj 52,3 odsto.

Ko su najveći dužnici

Najveći dio slovenačkog duga odlazi na energetiku.

Prva na spisku dužnika je nuklearna elektrana Krško.

Hrvatsku će samo Fabrika glinice u Obrovcu koštati trideset milijardi dinara.

Gotovo polovina duga Bosne i Hercegovine odnosi se na razvoj energetike, rudnika uglja i željeza, izgradnju saobraćajnica i železničkih pruga.

Najveći vojvođanski dužnik je HIP “Pančevo” – sto dvadeset šest miliona dolara i nešto više. Zatim SOUR “Naftagas” sto deset miiiona dolara. Slijede “Zorka” u Subotici, “Matroz” u Sremskoj Mitrovici i još neki drugi.

Kosovska elektroprivreda će morati u ovoj godini da otplati sedamdeset i sedam miliona dolara, Trepča trideset i tri miiiona, a “Feronikl” koji je nedavno startovao, dvadeset i jedan milion dolara.

Polovina dugova Srbije otpada na osam najvećih dužnika. Među njima vodeće mesto ima Metalurški kombinat Smederevo, RTB Bor, zatim energetika sa združenom elektroprivredom Srbije. Tu je i saobraćaj sa cijelom putnom privredom. U ovo društvo ulaze i Zavodi “Crvena zastava” iz Kragujevca i “Zorka” iz Šapca.

Rekorderi u zaduženosti u Crnoj Gori su: Kombinat aluminijuma koji u ukupnom dugu republike učestvuje sa sedamnaest i po odsto. Željezara “Boris Kidrič” sa četrnaest i po odsto. Barska luka sa gotovo sedam odsto. Nešto manje duguje ŽTO Titograd, Agrokombinat “13. jul” i drugi.

U Makedoniji je najveći dužnik Kombinat za proizvodnju feronikla “Feni”, za koji ukupno, posmrtno, treba da se otplati tri stotina i pedeset miliona dolara. Među velikim dužnicima je i Stopanska banka, koja duguje tri stotine jedanaest miliona dolara. Zatim Željezničko-transportna organizacija, sa ukupnim dugom od šezdeset i četiri miiiona, Elektro-privreda sa dugom od četrdeset devet miliona dolara i rudnik “Bučim” u Radovišu, sa dugom od četrdeset miliona dolara.

Konstantno se presipalo iz šupljeg u prazno, tako da ovo danas (ekonomski) nije ništa novo.
pecaros pecaros 08:46 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

milisav68

Đinđić nije bio ministar, nego premijer.

Nego, kako zaboravi guvernera Dinkića, i Aleksandra Vlahovića, ministra za privatizaciju, i njegovog pomoćnika Sinišu Malog.


Premijer = "prvi ministar"

Guverner nije član vlade. Osim Vlahovića nisam spomenuo ni neka druga imena, jer mi nije bila ideja da tvrdim kako je to bila idealna vlada. Mada sam, verovatno, preskoćio i neka imena dobrih ministara. Uostalom, što reče Huči, nisam baš neki poznavalac. Samo nudim svoje mišljenje na postavljeno pitanje.

Kao što sam napisao, nisu ni sve te privatizacije bile lopovske.

milisav68
Konstantno se presipalo iz šupljeg u prazno, tako da ovo danas (ekonomski) nije ništa novo.


Sve je to tačno, ali da je privatizacija rađena '90. kada su je obavile sve druge zemlje, priča bi bila sasvim drugačija.
j_grandson j_grandson 08:52 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

pecaros
milisav68

Đinđić nije bio ministar, nego premijer.

Nego, kako zaboravi guvernera Dinkića, i Aleksandra Vlahovića, ministra za privatizaciju, i njegovog pomoćnika Sinišu Malog.


Premijer = "prvi ministar"

Guverner nije član vlade. Osim Vlahovića nisam spomenuo ni neka druga imena, jer mi nije bila ideja da tvrdim kako je to bila idealna vlada. Mada sam, verovatno, preskoćio i neka imena dobrih ministara. Uostalom, što reče Huči, nisam baš neki poznavalac. Samo nudim svoje mišljenje na postavljeno pitanje.

Kao što sam napisao, nisu ni sve te privatizacije bile lopovske.

milisav68
Konstantno se presipalo iz šupljeg u prazno, tako da ovo danas (ekonomski) nije ništa novo.


Sve je to tačno, ali da je privatizacija rađena '90. kada su je obavile sve druge zemlje, priča bi bila sasvim drugačija.

Čitam ove tvoje uradke i to me podseti da razne lopurde nikada neće moći da oproste Tunjavom što nije hteo da krade sa njima.
milisav68 milisav68 09:04 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

Sve je to tačno, ali da je privatizacija rađena '90. kada su je obavile sve druge zemlje, priča bi bila sasvim drugačija.

Heh, pa zato i nije rađena privatizacija, zato što bi sve izašlo na videlo, i zato što bi gomila ljudi ostala bez radnog mesta (namerno ne pišem - bez posla).

Inače, Dinkić je insistirao na privatizaciji banaka, zato ga pominjem, kao i Vlahovića koji bio ministar za privatizaciju, a ti si je prvi pomenuo.

Mislim, možemo i ostalim "zvučnim imenima" iz te prve vlade, nego za to treba puno prostora, pošto se za svakim vuče neki rep, a mene mrzi da sve to kucam.
pecaros pecaros 09:37 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

milisav68

Mislim, možemo i ostalim "zvučnim imenima" iz te prve vlade, nego za to treba puno prostora, pošto se za svakim vuče neki rep, a mene mrzi da sve to kucam.


Deluje kao da imaš neku svoju listu idealnih političara, bez repova?

Nego - čini se kao da niko nema lepu reč za Đinđićeve napore, a ovamo milioni tuguju za njim.
loader loader 10:47 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

milisav68
Sve je to tačno, ali da je privatizacija rađena '90. kada su je obavile sve druge zemlje, priča bi bila sasvim drugačija.

Heh, pa zato i nije rađena privatizacija, zato što bi sve izašlo na videlo, i zato što bi gomila ljudi ostala bez radnog mesta (namerno ne pišem - bez posla).


Nije tačno da privatizacija nije počela 90.
Rađena je privatizacija, i to planski, postupno, u komunjarskom stilu. Fabrike su od početka 90-ih polako tonule (nastavio se trend bankrotiranja s početka 80-ih, kad je "zlatno vreme" sedamdesetih finansirano ogromnim kreditima došlo na naplatu), a direktori (bivši marksisti, a zatim tržišno orijentisani privrednici (o užasa!)) prepumpavali su novac iz društvenih firmi kojima su rukovodili i tovarili ga na račune "sestrinskih firmi" koje su u njihovom privatnom vlasništvu (ako ne u njihovom, a ono u vlasništvu supruge, snajke, kuma, partijskih pajtaša, krupnih kriminalaca koji su im školskih drugovi ...) i zgrtali ogromno, ogromno bogatstvo. Da li da pominjemo da se to radilo dok su decu slali na front, u ime ideje, a umrlice popunjavale bandere, i dok su kolone nesrećnika na traktorima bežale ka Srbiji, da bi u narednim godinama patili u siromaštvu i očaju?! Tako je kroz ove sps privatizacije do 2000. godine ostalo vrlo malo zdravih društvenih firmi (u odnosu na ukupan broj), ali i bilanse i dugovanja tih firmi danas treba ispitati, plus što bi se teško održale u pravoj tržišnoj konkurenciji. One koje su privatizovane akcije su podelile radnicima i u velikoj meri ćlanovima sps koji tu nikada nisu ni radili. Dakle, tim ogromnim novcem stečenim za vreme režima koji je oboren 5. oktobra, najvećim delom deponovanim po of-šor kompanijama napolju i nešto po šor-of kompanijama u Srbiji kupovana su preduzeća po Srbiji nakon 2000. i radnici izbacivani na ulicu. Opet novac režima koji je oboren 5. oktobra. Dakle, privatizacija je sve vreme vršena, pljačkaška. Nakon 5. oktobra se nastavila, pre svega zato što su novac imali gotovo isključivo ljudi iz sps i saradnici sps, a koji su u ovom periodu već uveliko krenuli da se uvlače u stranke dosa, da iz potaje diktiraju sve više odluka i ponašanja na terenu... Ima još puno toga, ali to je otprilike sken što se tiče privatizacije i prirode lopovluka, tj. porekla glavnih aktera.

loader loader 10:52 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

pecaros

Nego - čini se kao da niko nema lepu reč za Đinđićeve napore


Pa, takav je trend.
5. oktobar više nije popularan. Valja to samo pljuvati, jelte.
Osim 90-ih, Đinđić je pljuvan od strane velike većine građana Srbije i te prve 2-3 godine nakon 5. oktobra. Ono što je radio sps nastavile su pristalice dss, i radikala, sps... i sve što je bilo nagnuto patriotsko-domaćinskoj Srbiji. Sve vreme je markiran kao izdajnik i kriminalac. Njegov ogroman rad i stalno objašnjavanje vizije buduće Srbije tek neznatno je umanjilo taj izrazito negativan stav javnosti.
Kad je ubijen, praktično streljan sa više zainteresovanih strana spolja i iznutra - skoro svi u Srbiji ga, oh, počeše da cene, pa i da vole. Neki od retkih, iskrenih, behu srs kolovođe koje radost nisu skrivale.
Toliko o gnjecavim argumentima i gnjecavom rasuđivanju glede 5. oktobra. No, s obzirom na opštu neprincipijelnost i efemernost stavova očekujem da se u nekom budućem vremenu ovaj stav opet izokrene.



Da ne zaboravim. Evo nešto i za ljubitelje argumenata:
PS.
Građani Srbije najbolje su živeli od 2006. do 2009. godine, ... ... ... Međutim, već 2009. godine, s dolaskom svetske ekonomske krize, taj odnos se menja.


pecaros pecaros 11:05 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

loader

Nije tačno da privatizacija nije počela 90.

....

Dakle, privatizacija je sve vreme vršena, pljačkaška.


Mislim da nije pogrešno ako se umesto "pljačkaška privatizacija" jednostavno kaže "pljačka".

Da je devedesete urađena privatizacija makar kao u okolnim zemljama, sličnom brzinom i sličnim metodama, (verovatno ni tamo nije sve bilo idealno), bila bi to druga priča a za petim oktobrom ne bi bilo ni potrebe.

No, sve se desilo baš kao što si napisao.
loader loader 11:26 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

verovatno ni tamo nije sve bilo idealno

Naravno da nije. Nije to baš srećno poređenje sa našim krvavim ratnim profiterima i kasnije pijavicama postpetooktobarske Srbije.
Ni mis sveta nije idealna. Ali to ne znači da ona ružna nije ružna.


No, sve se desilo baš kao što si napisao.

Slaba mi tastatura, inače bih rekao još koju. Ovo je samo sinopsis, čak bez nekih bitnih, strateških pikanterija. No, ako je ovo većini neprihvatljivo, a jeste, onda bi neka šira eksplikacija dovela do pandemije čira na želucu.

apacherosepeacock apacherosepeacock 11:27 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

loader
Osim 90-ih, Đinđić je pljuvan od strane velike većine građana Srbije


Što se mene tiče Đinđić je najbolje što se dogodilo Srbiji od (uslovno rečeno jer je rođen posle) '45 do danas+. Uz sve pluseve i minuse - niko ga po kvalitetu stići neće još dugo, dugo..

milisav68 milisav68 11:28 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

pecaros

Deluje kao da imaš neku svoju listu idealnih političara, bez repova?

Pa sada nemam, zato sto su me ti koji se dizu u nebesa razocarali.

Slicno vazi i za Djindjica, naravno, zao mi je sto je ubijen, ali to ne znaci da se o mrtvima prica sve najbolje, pogotovo sto je imao veliki uticaj na nase zivote.

Ocigledno se upleo u nesto, cemu nije bio dorastao.

Zato ne vidim nista sporno ako se kaze da je pogresno radio, to sto je radio, i da je imao posla sa kriminalcima bas u vezi petog oktobra.

Takodje mu zameram sto je hteo sve da prelomi preko kolena, bez razmisljanja o posledicama.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:35 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

loader
sedamdesetih finansirano ogromnim kreditima došlo na naplatu), a direktori (bivši marksisti, a zatim tržišno orijentisani privrednici (o užasa!)) prepumpavali su novac iz društvenih firmi kojima su rukovodili i tovarili ga na račune "sestrinskih firmi" koje su u njihovom privatnom vlasništvu (ako ne u njihovom, a ono u vlasništvu supruge, snajke, kuma, partijskih pajtaša, krupnih kriminalaca koji su im školskih drugovi ...) i zgrtali ogromno, ogromno bogatstvo.


A i pre prvih privatizacija ojađivali su debelo te iste društvene firme u kojima su bili direktori i kurcipalci.. privatizacijama su ih (firme) samo dokrajčili.
loader loader 11:39 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

Ocigledno se upleo u nesto, cemu nije bio dorastao.

Pre desetak godina ovde sam u ko zna koliko komentara objašnjavao kako je Đinđićeva greška što je izuzetno lošim i krivinjavim putevima Srbije vozio prebrzo, time nas lišivši sebe, tj. politike koja je u budućim godinama mogla da se vodi.
Bilo je napeto, jer su na mene krenule salve osuda i čuda.


Zato ne vidim nista sporno ako se kaze da je pogresno radio, to sto je radio, i da je imao posla sa kriminalcima bas u vezi petog oktobra.

Da. Kritikovati uvek treba.
A taj opšteusvojen stav, da je petljao sa kriminalcima... Jeste petljao, to se maltene nije ni krilo, ali je to petljanje bilo u službi izvođenja 5. oktobra. Neka cena se uvek mora platiti.
Danas se vrši svođenje te nesporne situacije ( ne mislim na vas) maltene isključivo na stav da je petljao sa kriminalcima (bez konteksta i bilo kakve rezerve), što valjda znači da je i sam bio takav, što znači, čak, u nekim rasuđivanjima, da je zaslužio da ga eliminišu. A opet, u toj šizofreniji, istovremeno preovladava mišljenje da je bio sposoban, perspektivan... što čak i ondašnje crne suze radosnice izjavljuju.


Pojednostavljenje te priče o vezi s kriminalcima...
Pa, slično kao ono: dos = lopovi i izdajnici ideje.




predatortz predatortz 11:40 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?


Što se mene tiče Đinđić je najbolje što se dogodilo Srbiji od (uslovno rečeno jer je rođen posle) '45 do danas+. Uz sve pluseve i minuse - niko ga po kvalitetu stići neće još dugo, dugo..


Ja se još nisam odredio po tom pitanju. Imam toga knjiženog na +, a imam i na -.

Ipak, često se vratim na njegov poslednji intervju, dat u Banjaluci za RTRS.
Niko tako argumentovano nije opisao licemerje Zapada i EU prema Srbima, a opet razumeo da nam je tamo put.

I sam sam takav. Vidim koja su oni licemerna govna, ali nas ne vidim u nekim drugim savezima. Prosto, tamo ne pripadamo.


loader loader 11:42 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

apacherosepeacock
loader
sedamdesetih finansirano ogromnim kreditima došlo na naplatu), a direktori (bivši marksisti, a zatim tržišno orijentisani privrednici (o užasa!)) prepumpavali su novac iz društvenih firmi kojima su rukovodili i tovarili ga na račune "sestrinskih firmi" koje su u njihovom privatnom vlasništvu (ako ne u njihovom, a ono u vlasništvu supruge, snajke, kuma, partijskih pajtaša, krupnih kriminalaca koji su im školskih drugovi ...) i zgrtali ogromno, ogromno bogatstvo.


A i pre prvih privatizacija ojađivali su debelo te iste društvene firme u kojima su bili direktori i kurcipalci.. privatizacijama su ih samo dokrajčili.


Pa, da... Akcija im je uvek bila ista, samo je naziv izvođenja menjan u skladu sa vremenom.
Smutna stvorenja podzemnog sveta.
loader loader 11:42 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

predatortz

Što se mene tiče Đinđić je najbolje što se dogodilo Srbiji od (uslovno rečeno jer je rođen posle) '45 do danas+. Uz sve pluseve i minuse - niko ga po kvalitetu stići neće još dugo, dugo..


Ja se još nisam odredio po tom pitanju. Imam toga knjiženog na +, a imam i na -.

Ipak, često se vratim na njegov poslednji intervju, dat u Banjaluci za RTRS.
Niko tako argumentovano nije opisao licemerje Zapada i EU prema Srbima, a opet razumeo da nam je tamo put.

I sam sam takav. Vidim koja su oni licemerna govna, ali nas ne vidim u nekim drugim savezima. Prosto, tamo ne pripadamo.





apacherosepeacock apacherosepeacock 11:50 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

predatortz

Što se mene tiče Đinđić je najbolje što se dogodilo Srbiji od (uslovno rečeno jer je rođen posle) '45 do danas+. Uz sve pluseve i minuse - niko ga po kvalitetu stići neće još dugo, dugo..


Ja se još nisam odredio po tom pitanju. Imam toga knjiženog na +, a imam i na -.

Ipak, često se vratim na njegov poslednji intervju, dat u Banjaluci za RTRS.
Niko tako argumentovano nije opisao licemerje Zapada i EU prema Srbima, a opet razumeo da nam je tamo put.

I sam sam takav. Vidim koja su oni licemerna govna, ali nas ne vidim u nekim drugim savezima. Prosto, tamo ne pripadamo.




Sve zajedno, moj je zaključak tada i sada ostao kako sam napisala. Jednostavno mereno profil ličnosti, karakter, sposobnost, obrazovanje, posvećenost poslu i uspehu. Sve zajedno sa tim poslednjim intervjuom.

Izuzetna ličnost, a nisam sklona nikakvom idolopoklonstvu.
milisav68 milisav68 12:03 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

loader

Nije tačno da privatizacija nije počela 90.

Ne, ne, to je bilo kasnije, kada je rat vec poceo, a zapocet je bas zbog loseg ekonomskog stanja, odnosno pomenutih dugova, viska radne snage, odnosno radnih mesta.

I naravno da bi bilo bolje da rata nije bilo, ali nije to bio samo nas izbor, vec su i drugi imali interes u tom haosu.

Slovenci su uredno otpustili mbogo ljudi, na dajuci im drzavljanstvo.

Hrvati isto, em su se resili Srba, em viska zaposlenih.

Pomenuti Obrovac je bio naseljen Srbima, fabrika gubitas, a sufinansirala ga Istocna Nemacka.

Zato je (izmedju ostalog) to neko morao da plati.

Sto se tice pljacke u Srbiji, sve stoji, samo mislim da je vrednost pljacke manja, jer je sama vrednost kapitala bila manja zbog sankcuja, koje su dokusurile ionaku slabu privredu.

A ima tu jos jedna stvar koja se desila paralelno, a nevezano sa nama, i koja je pomrsila konce mnogo jacima od nas, a to je prodor jeftine kineske robe.

Uglavnom, sav taj opljackan novac je zavrsio u nekretninama i trgovini, retko ko se hvatao za proizvodnju.

Posle petog oktobra je izveden zavrsni udarac, totalnim otvaranjem trzista, potpisivanjem svih mogucih sporazuma, pa mi danas u svojoj zemlji ne kontrolisemo nista, i spali smo na to da uvozimo cak i hranu, a Nemci i Hrvati nam stampaju skolske knjige.

Nekad se to zvalo okupacija, a danas pridruzivanje.
loader loader 22:52 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

Slovenci su uredno otpustili mbogo ljudi, na dajuci im drzavljanstvo.


Onda je taj njihov "5. oktobar" još crnji nego naš sa narečenim privatizacijama! ...

prodor jeftine kineske robe.

Ne džarati Kineze. Mi, put svile, veliki žuti brat, odricanje od Huaweijja, i 5G, bacanje pet sa Amerima i istovremeno virtuozno nezameranje žutima, nesvađa sa istočnim bratom koji kroz istoriju uvek podrži Bugare, pomeranje granica vanpameti, Vesić ... To niko nije uspeo. Zato, ne budimo osorni.

Posle petog oktobra je izveden zavrsni udarac, totalnim otvaranjem trzista, potpisivanjem svih mogucih sporazuma, pa mi danas u svojoj zemlji ne kontrolisemo nista, i spali smo na to da uvozimo cak i hranu, a Nemci i Hrvati nam stampaju skolske knjige.


A, pa, tako je to kad narod ne bira dulek, zdrav i jedar, nego se po samoposlugama zatrčava na prskane, otrovne banane. Ne znam kako je od toga štetnije biti banana republika. Narod se tu pita, a ne strane korporacije. Da su svi izašli na ulicu i urliknuli "nećemo bananu", stvari bi tekle drugačije. Čak, znam mnogo tipova koji u dvorištu nemaju šljivu, ali imaju bananu. Evo, želje se ispunile.

Nekad se to zvalo okupacija, a danas pridruzivanje.

Da, to mu je ime.
Moramo se pozabaviti i prezimenom.


loader loader 22:54 06.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

apacherosepeacock

Izuzetna ličnost, a nisam sklona nikakvom idolopoklonstvu.


E, ovaj komentar je jedan od boljih.


milisav68 milisav68 08:31 07.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

loader

Onda je taj njihov "5. oktobar" još crnji nego naš sa narečenim privatizacijama! ...

Svasta, prica je bila o pocetku rata.

Prica o kineskoj robi je takodje u kontekstu tog vremena, odnosno menjanja situacije, gde nismo vise bili konkurentni.

Krace receno, pregazilo nas vreme, kao i ovo uporno potenciranje petog oktobra kao nesto veoma bitno.

I ove banane...stvarno nema smisla.
loader loader 10:57 07.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

Krace receno, pregazilo nas vreme, kao i ovo uporno potenciranje petog oktobra kao nesto veoma bitno.

Bitno je, jer tumačenje 5. oktobra je utkano u današnji rezon i stalno nametan defetizam, što smanjuje potencijal za promenu sadašnjeg, mračnog stanja. Rezon - Ako je tada narod prevaren i pokraden (to je postalo javna mantra), to će se desiti opet. Onda bolje da ostavimo ove koji sada vode borbu protiv korupcije i slikaju se sa penkalom. Prosto. Ko sad da se muva po protestima i rizikuje posao...
I gotovo. Ostajemo tu, još prikovaniji.

Narod kaznio postpetooktobarsku vlast? I pored svih nedaća i ekonomske krize na izborima je ds dobio samo 2% manje glasova od sns. A koalicija sps-ds čak više glasova nego 2008. Tu niko tu nije kažnjen, kako se iz raznih kuhinja (što zlonamerno, što naivno) nameće javnosti, a onda se to gruvanje o lopovluku i izdaji lako usvaja (kao i svaka negativna priča) i masovno ponavlja, pa se danas učvrstio taj abar da je postpetooktobarska vlast kažnjena. To se naprosto nije desilo.
Nakon toga je usledila kazna. Sns je tih realnih 2% institucionalnim marifetlucima, lažima, pritiscima, osvajanjem svih medija, novim i novim izborima sa sve više manipulacija i upotrebi batinaša ubrzo postao monopolista, diktator. Ali najviše je režim snage i vremena investirao u razaranje opozicije i satanizovanje svake klice opozicionarstva, kao i u zamračivanje medija. To je bukvalno 90% njihove aktivnosti. Sve ostalo je tapkanje u mestu, i nazadovanje, u svakoj oblasti, ali bez posledica pošto televizija potpuno iskrivljuje stvarnost prikazujući to kao uspehe...
Tako mu to bejaše.
milisav68 milisav68 07:17 08.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

loader
Krace receno, pregazilo nas vreme, kao i ovo uporno potenciranje petog oktobra kao nesto veoma bitno.

Bitno je, jer tumačenje 5. oktobra je utkano u današnji rezon i stalno nametan defetizam, što smanjuje potencijal za promenu sadašnjeg, mračnog stanja. Rezon - Ako je tada narod prevaren i pokraden (to je postalo javna mantra), to će se desiti opet. Onda bolje da ostavimo ove koji sada vode borbu protiv korupcije i slikaju se sa penkalom. Prosto. Ko sad da se muva po protestima i rizikuje posao...
I gotovo. Ostajemo tu, još prikovaniji.

Narod kaznio postpetooktobarsku vlast? I pored svih nedaća i ekonomske krize na izborima je ds dobio samo 2% manje glasova od sns. A koalicija sps-ds čak više glasova nego 2008. Tu niko tu nije kažnjen, kako se iz raznih kuhinja (što zlonamerno, što naivno) nameće javnosti, a onda se to gruvanje o lopovluku i izdaji lako usvaja (kao i svaka negativna priča) i masovno ponavlja, pa se danas učvrstio taj abar da je postpetooktobarska vlast kažnjena. To se naprosto nije desilo.
Nakon toga je usledila kazna. Sns je tih realnih 2% institucionalnim marifetlucima, lažima, pritiscima, osvajanjem svih medija, novim i novim izborima sa sve više manipulacija i upotrebi batinaša ubrzo postao monopolista, diktator. Ali najviše je režim snage i vremena investirao u razaranje opozicije i satanizovanje svake klice opozicionarstva, kao i u zamračivanje medija. To je bukvalno 90% njihove aktivnosti. Sve ostalo je tapkanje u mestu, i nazadovanje, u svakoj oblasti, ali bez posledica pošto televizija potpuno iskrivljuje stvarnost prikazujući to kao uspehe...
Tako mu to bejaše.

Ma da sustina i forma, dulek i banane.

Kriv narod, i ostale mantre.

I vajkanje vinogradara.

A Vucic bez ijedne opozicione partije, kao kontrole na biralistima, ne moze da prebaci izlaznost od 50%.

Sta nam to govori?
loader loader 08:01 08.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

Kriv narod, i ostale mantre.


Ne znam zašto vam je stalno kriv narod. Ko o čemu... Neprestano o tome. Priča je malo drukčija, ipak.
milisav68 milisav68 09:11 08.10.2020

Re: А колики је мој део у том 5. октобру?

loader
Kriv narod, i ostale mantre.


Ne znam zašto vam je stalno kriv narod. Ko o čemu... Neprestano o tome. Priča je malo drukčija, ipak.

Gordana Comic like this.
j_grandson j_grandson 20:18 04.10.2020

M'da!

Mislim da su te priče o 5. oktobru najobičnije sviranje kurcu.
Indikator kako nešto / bilo šta ne bi trebalo da se radi.
Черевићан Черевићан 03:11 05.10.2020

unervozeni analitičari

napali su vičući, kezeći se, istovremeno i kivni i srećni,

осврт локал историјски
реакције ......чудне буди,
друго неко време дошло
па не треба да нас чуди
loader loader 09:51 05.10.2020

Re: unervozeni analitičari

I ne čudi nas.
predatortz predatortz 06:30 05.10.2020

Loš gradivni materijal!

Puno je tu govana u igri bilo. Čanak, Čeda, Vesna, Veselinov, Korać, Vesići, Dinkići i ostali Šabani.
A kada su ti govna osnovni gradivni materijal, jedino septičku jamu možeš sagraditi.
To smo i dobili!

Od govana se ni pita ne pravi, a kamo li država.
shmoo shmoo 07:35 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

predatortz

Od govana se ni pita ne pravi, a kamo li država.



То исто и мој деда узвикивао на демонстрацијама испред Крсмановића куће 1918. када је његов и мој имењак потписивао прву Југославију.

Ал' џабе, Предо.







milisav68 milisav68 08:29 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

predatortz

Od govana se ni pita ne pravi, a kamo li država.

Ma bre mi ne znamo da li je uopste Kostunica imao pobedu u prvom krugu, posto su spaljeni dokazi.

Druga stvar, i da je imao vecinu, to je bila pirova pobeda, posto je Milosevic sa SNP-om imao vecinu u skupstini SRJ.

Peti oktobar je bio samo sigurnosni izduvni ventil za narodni bes.
docsumann docsumann 08:39 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

Peti oktobar je bio samo sigurnosni izduvni ventil za narodni bes.


nije baš samo to.
bio je to psihološki bitan momenat, kada je postalo jasno da je vrijeme vladavine SPS-a na izmaku.
kao u sportu kad provališ da je do tada nepooražen protivnik ipak pobjediv. preciznije kao kad je Nole osjetio da može da tuče Rafu na šljaci.

milisav68 milisav68 09:22 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

docsumann

nije baš samo to.
bio je to psihološki bitan momenat, kada je postalo jasno da je vrijeme vladavine SPS-a na izmaku.

Ma taj deo je ok.

Problem je sto je uzaludno potrosen.

Da prebacim na sport, preciznije basket :)

Finale u Atlanti 96, saterali smo amere u cosak, Bodiroga ih pravi na majmune, i dobija kvaran udarac u butni misic (Karl Meloun cini mi se), a Divcu sviraju par nepostojecih faulova, i od entuzijazma nema nista :(

Ukratko, prica o nozu i pogaci, odnosno, SPS se vec 2003. vratio na vlast, a i danas je na vlasti.
docsumann docsumann 09:33 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

Problem je sto je uzaludno potrosen.


to je već drugi par rukava. onih dugačkih, što se vezuju na leđima...
loader loader 09:53 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

Peti oktobar je bio samo sigurnosni izduvni ventil za narodni bes.


I samo je malo prekinuo spiralu ratova i potpunog rasturanja svakog segmenta države, pojedinačnih života...
loader loader 10:00 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

Problem je sto je uzaludno potrosen.

Potencijala za nekakav epohalan razvoj demokratije nije ni bilo, iz mnoštva objašnjivih razloga, pa stoga ništa nije potrošeno.

Ali nije potrošena prilika da se rat prekine i da se stvar uvede u civilne vode.
milisav68 milisav68 10:14 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

loader
.
Ali nije potrošena prilika da se rat prekine i da se stvar uvede u civilne vode.

Rat je mogao da bude samo gradjanski, zato je vesto izbegnut.
loader loader 10:22 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

Rat je mogao da bude samo gradjanski,

Ne. rat je bio pravi. Izginule su hiljade srpskih mladića poslatih odavde da nešto brane,dok su se ovde gojili ratni profiteri. Dakle, iskorišćena je prilika da se ta spirala smrti, razaranja i sve dubljeg osiromašenja prekine. Ako se to smatra propuštenom prilikom, onda ja to ne bih ni da komentarišem.
docsumann docsumann 10:56 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

još prije 5.oktobra su već svi ratovi na prostoru ex-zu bili okončani, i teško da je postojala mogućnost da se koji od njih ponovo razbukta.
loader loader 11:00 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

Ta "teška mogućnost" je postojala i pre početka ratova. Svi su mislili da se to ipak ne može dogoditi. Ostanak SM režima na vlasti skoro sigurno bi proizveo nove ratne epizode, u samoj Srbiji, na najmanje dva kritična punkta, koji bi bili izorganizovani spolja; konačno, ratovi su bili završeni i ono u vreme Dejtonskog sporazuma, pa je izbombardovana Srbija.
A tu je osim rata i stravično propadanje zemlje, u svakom pogledu, sve veća zaduženost...
docsumann docsumann 11:38 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

Ta "teška mogućnost" je postojala i pre početka ratova.


o kom vremenskom raspoonu prije njihovog izbijanja pričamo?
1980. ratovi nisu bili vjerovatna opcija, ali 1988, 89 ta mogućnost nije više bila "teška".

Ostanak SM režima na vlasti skoro sigurno bi proizveo nove ratne epizode


da se kladimo da ne bi?
milisav68 milisav68 11:42 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

loader
Ako se to smatra propuštenom prilikom, onda ja to ne bih ni da komentarišem.

Ma ne, Kumanovskim sporazumom je stavljena tacka na takvu vrstu rata.

Nato lekcija je bila vrlo poucna, iz vise razloga.

Pa su ovi "Stambolicevi" komunisti videli da je vrag odneo salu, i nagovorili "Miloseviceve" da ga mirno puste niz vidu.

I to se desilo, pa je unutarkomunisticki puc, proglasen za demokrtasku revoluciju.

Taj rat je izbegnut.
loader loader 14:03 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

o kom vremenskom raspoonu prije njihovog izbijanja pričamo?
1980. ratovi nisu bili vjerovatna opcija, ali 1988, 89 ta mogućnost nije više bila "teška".


O ovoj 88-89. kada su svi ponavljali da se nekakvo ratovanje ipak neće desiti, da toga naprosto neće biti...
To je ta vrsta logike, koja je zapravo izraz straha da se stvarno ne desi. Ma, neće.

Ostajem pri tome da bi magnet za krize (SM) doneo nove nesreće. Promena režima je tu vrstu stremljenja vanjskog faktora ipak okrenula u drugim smerovima.

da se kladimo da ne bi?

U klađenju uvek gubim. I sada imam neki osećaj da ...
Na žalost, ono 88-89 sam potrefio.
loader loader 14:06 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

I to se desilo, pa je unutarkomunisticki puc, proglasen za demokrtasku revoluciju.

To apsolutno stoji.
Samo što to nije jedini faktor. Ali jeste jedan od nekoliko glavnih bez kojih stvar ne bi mogla da se dogodi, tj. kako vi kažete, proglasi.
Taj rat je izbegnut. Da je ostao SM verovatno bi bilo još nesreća, iz više spregnutih razloga. Zahvaljujući 5. oktobru to je izbegnuto.
docsumann docsumann 14:35 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

O ovoj 88-89. kada su svi ponavljali da se nekakvo ratovanje ipak neće desiti, da toga naprosto neće biti...



čim pričaš da rata neće biti to je znak da je rat iza ćoška.
u normalnim, stabilnim društvima to nikad nije tema.
milisav68 milisav68 15:49 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

docsumann
O ovoj 88-89. kada su svi ponavljali da se nekakvo ratovanje ipak neće desiti, da toga naprosto neće biti...



čim pričaš da rata neće biti to je znak da je rat iza ćoška.
u normalnim, stabilnim društvima to nikad nije tema.

O ratu se pricalo jos od kako je Tito umro, medjutim, to nije bilo dovoljno, trebao je neki spoljni podsticaj, a on se desio padom Berlinskog zida (i prosirenjem Nato na istok), i to se stalno zaboravlja ili ignorise.

Toga vise nema.

Danas je Nato svuda okolo, a mi smo razoruzani (Voolin ministar odbrane, goru sprdnju ne bih mogao da smislim), tako da mozemo da ratujemo prackama, odnosno samostrelima (zato neki ovde to vezbaju :) ).
loader loader 18:52 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

tako da mozemo da ratujemo prackama,


Stižu nam turski dronovi, veli pomenuti gospodin u uniformi.
vcucko vcucko 19:37 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

docsumann
O ovoj 88-89. kada su svi ponavljali da se nekakvo ratovanje ipak neće desiti, da toga naprosto neće biti...



čim pričaš da rata neće biti to je znak da je rat iza ćoška.
u normalnim, stabilnim društvima to nikad nije tema.

Te '88.-'89. rat je uveliko počeo, samo što se (još uvek) pucalo samo na Kosmetu.
A prosečan stanovnik Beograda (da se ne lažemo, to je oduvek jedino bilo bitno) je svikao i bio je miran s tim da se na Kosmetu puca (jer se tamo uvek pucalo).

Ja sam u Rijeci bio načisto da je rat počeo, da opstanka Juge nema, da je opšta pucnjava bliža sa svakm novim mitingom, sa svakom daljom odlukom-proglasom-pipmaterinom republički/nacionalno homogenizovanih SK organizacija. Naravno i dalje sam hteo da verujem, da ipak neće doći do opšteg rata. Kažem, hteo sam da verujem, iako je razum govorio suprotno.
loader loader 21:08 05.10.2020

Re: Loš gradivni materijal!

... da opstanka Juge nema, da je opšta pucnjava bliža sa svakm novim mitingom, sa svakom daljom odlukom-proglasom-pipmaterinom republički/nacionalno homogenizovanih SK organizacija. Naravno i dalje sam hteo da verujem, da ipak neće doći do opšteg rata. Kažem, hteo sam da verujem, iako je razum govorio suprotno.


I kod mene bejaše slično.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:35 05.10.2020

Da se kao malo pravim pametan...

...pa da iskoristim priliku da citiram

"Prošlost je grozan, mutan bezdan; što u taj sumrak ode, ne postoji više i nije nikada postojalo."

Miloš Crnjanski, Seobe


P.S.
Meni je inače ovo jedna omiljenih rečenica iz sve literature koju sam u životu pročitao.
A ovde baš zgodno dođe.
j_grandson j_grandson 08:51 06.10.2020

Re: Da se kao malo pravim pametan...

vrabac_onaj
...pa da iskoristim priliku da citiram

"Prošlost je grozan, mutan bezdan; što u taj sumrak ode, ne postoji više i nije nikada postojalo."

Miloš Crnjanski, Seobe


P.S.
Meni je inače ovo jedna omiljenih rečenica iz sve literature koju sam u životu pročitao.
A ovde baš zgodno dođe.

Saglasan!
docsumann docsumann 09:40 06.10.2020

Re: Da se kao malo pravim pametan...


prošlost je još uvijek završena
i neće proći tek tako
sama od sebe

loader loader 22:56 06.10.2020

Re: Da se kao malo pravim pametan...

prošlost je još uvijek završena
i neće proći tek tako
sama od sebe


Sama od sebe nije ni stvorena.
Zapisivao je kako je ko stigao, i kako mu se ćefnulo.
Revizija istorije je legitimnija od bilo kakve istorije.
Živela revizija.


kamilo_emericki kamilo_emericki 21:49 05.10.2020

Mozda bi trebamo novi odnose, novi svijet

Lokalni ratovi i nezaintresovanost za zajednicko dobro su instrumentalizovani svjetskom ekonomijom da bi se uspostavio jedinstven kulturni model.
Sta danas oznacavaju pojmovi; demokratija,sloboda, pravda, jedinstvo?
Oni su obesmisljeni i deformisani da bi bili koristeni instrumenti dominacije.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:12 06.10.2020

Re: Mozda bi trebamo novi odnose, novi svijet

kamilo_emericki
Lokalni ratovi i nezaintresovanost za zajednicko dobro su instrumentalizovani svjetskom ekonomijom da bi se uspostavio jedinstven kulturni model.
Sta danas oznacavaju pojmovi; demokratija,sloboda, pravda, jedinstvo?
Oni su obesmisljeni i deformisani da bi bili koristeni instrumenti dominacije.

Ne znam da li sam sinoc dirnuo pogresan dugmic ili je racunar nesto zabrljao sam od sebe ali ovaj buckuris je trebao izgledati drugacije.

Ovako;

Mozda trebamo nove odnose, novi svijet

"Lokalni ratovi i nezaintresovanost za zajednicko dobro su instrumentalizovani svjetskom ekonomijom da bi se uspostavio jedinstven kulturni model."
"Sta danas oznacavaju pojmovi; demokratija,sloboda, pravda, jedinstvo?
Oni su obesmisljeni i deformisani da bi bili koristeni kao instrumenti dominacije."
Ovo su rijeci pape Franje iz zadnje poslanice biskupima i vjernicima. Citati su iz francuskog dnevnika Liberasion.
ovdje vise
Papine rijeci mogle bi se povezati sa postom koji je napisao Micigenac gdje se spominje izdaja socijaldemokrata.
loader loader 11:03 06.10.2020

Re: Mozda bi trebamo novi odnose, novi svijet

Mozda trebamo nove odnose, novi svijet


Ako je taj svet dobar, sa dobrom domaćom rakijom, onda, onda bi trebalo da ga napravimo.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:20 07.10.2020

Re: Mozda bi trebamo novi odnose, novi svijet

loader
Mozda trebamo nove odnose, novi svijet


Ako je taj svet dobar, sa dobrom domaćom rakijom, onda, onda bi trebalo da ga napravimo.

Dobra rakija je uvijek dobro dosla ali ti mogu garantovati da svaka domaca rakija nije dobra.
A sto se tice svijeta.
Meni nije lose ni u ovom ali miliardama je lose a meni je pomalo muka kad mi razne sjecikese, podguzne muve i licemjeri koji sebe zovu intelektualcima pokusavaju drzati lekcije o demokratiji, pravdi, jednakim sansama, ekonomskom rastu, progresu.
Filharmonija svira valcer dok voda polako ulazi u potpalublje.
loader loader 08:04 08.10.2020

Re: Mozda bi trebamo novi odnose, novi svijet

Dobra rakija je uvijek dobro dosla ali ti mogu garantovati da svaka domaca rakija nije dobra.


naravno. Potpuno se slažem. Sada rakiju peče ko stigne. Nekad su to radili domaćini, znalci, koji su učili od svojih očeva i dedova.

Filharmonija svira valcer dok voda polako ulazi u potpalublje.

Uh, da ...
Zato se brod pravi od zdrave građe. Ovde je nešto izmuvano.
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:30 08.10.2020

Re: Mozda bi trebamo novi odnose, novi svijet

Zato se brod pravi od zdrave građe. Ovde je nešto izmuvano.

Dobra ili losa gradja, zavisi od toga cemu je brod namijenjen.
Ledolomci, nosaci kontejnera, ribarski brodici, jedrilice, razlicite namjene, razliciti materijali, razlicite konstrukcije.

Onfre (Onfray), mislim da vrijedi pogledati, ne prica samo o Francuskoj.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:17 05.10.2020

Mnogo zajebana rabota

To drzavotvorstvo...

Neki uspeju, a neki i ne uspeju.

Hebiga, kao i u svemu - rezultati su varijabilni, a "drzavotvorni" variraju geografski, religijski, kulturoloshki, civilizacijski, etnichki...
U jebote, moram da usporim... Mnogo su mi duboke ove misli i veliki ovi termini...

Chek malo...

OK...

Daklem, opet o 5om oktobru, jel da?

Pa ono jes... dvaes puta je valjda dovoljno da ga razbistrimo i ukapiramo... ako smo to 'teli, jel da?


O "onom 5om" nemam mnogo ... nekako mi bio lopovski, hohshtaplerski, jajarski... I tad i sad... Al hebiga - to se desilo tolikim zemljama treceg sveta, tako da nije sramota...

Ovaj danas mi je malo veca muka...

A tu... chini mi se da nam jopet majka onih pametnih, nachitanih, shto su vidli sveta i ne seru po bidejima... Nekako su nam uvek manjkali, chini se meni, glupavom.
Hebiga, 'teo bi ja da dodje neki, lep, pametan, obrazovan, uspesan, da zna, da ne laze i ne krade i da zna da svet nije glavica kupusa, i da lupi shakom o sto, pa da povede kolo u bolju buducnos.
'teo bi ja, ali jadac... Nema. Evo nema jedno stodvajes godina.
U ochekivanju, ja sam se dogovorio sa komshijom - onako preko dve ljute i prekrshtene - da jedan drugog, a ni sebe, ne lazemo vishe. On je reko da nece vishe da krade moje kokoshke (a ni svoje), a ja da necu vishe da mu pamprchim snaju (a i svoju cu da ostavim na miru)... I da necemo vishe da bijemo decu jedno drugom (a ni svoju), nego cemo po jabuku, svaki dan, svakom od njih da damo... I da necemo da ogovaramo po selu a ni po opshtini jedan drugog, a ni sebe.
I da cemo redovno da se kupamo i obnovimo azbuku.

Josh mi je alalio onih dvajes centima medje a ja njemu da napasa svoje gde oce.

Mnogo brate... al besmo p'jani. Valjda ce se zapati.

A ovaj, lep i pametan, kad dodje dodje.
loader loader 11:10 06.10.2020

Re: Mnogo zajebana rabota

A ovaj, lep i pametan, kad dodje dodje.


E, pa, taj lep i pametan ne dolazi bez da ga masa svojom pameću ne prizove.
Danas je mentalitet kalkulantski i samo takav može da dođe, jer samo takvog i prizivaju. Lupiće šakom o astal, jašta, i o kasu narodnu, ali narod se ovakav kakav je danas neće buniti, jer iz kase ispadne poneka sića i za njega, narod. Posle shvate da nisu svi dobili, pa omrznu gazdu. Gazda još više omrzne narod i tako u krug.
Kad se etika u bazi pomeri pola milimetra naviše, na vrhu se pomeri za kilometar naviše. A zašto nema etike, gde je i kako nestala?
Tek odgovor na to pitanje, a on je poduži, daje sliku, genezu ovdašnjeg stanja.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:24 06.10.2020

Re: Mnogo zajebana rabota

E hebiga.
Ti o etici, moralu, i sve neka teshka pitanja.
Shta je sledece? "Budimo ljudi"!?

Mislim se da stavimo letvicu malo nize za pochetak.
Recimo "ne bidni gomno, gomno jedno".
Ili "ne lazi vishe, sramoto jedna".
Pa onda "ne juri komshiju kocem po avliji"...
Ili "nema pushenja za sicu", ili "guza je treca tarifa"

Mis'im... etika je bila ok i bez nas stotinama godina. Ne bih se ja mnogo brinuo za nju.
Mozda - ako i kada podignemo cenu svojih osnovnih usluga pochne neki qrac da se menja?

E, a onda etika, estetika, dijalektika...

loader loader 22:59 06.10.2020

Re: Mnogo zajebana rabota

Ti o etici, moralu,


Etika i moral nisu isto ...


Mis'im... etika je bila ok i bez nas stotinama godina.



Ovde nije reč o stotinama godina. To je jedan svet.
Ovo je sasvim drugi svet, bezbožnički, brižljivo stvaran poslednjih 7-8 decenija.

Ne bih se ja mnogo brinuo za nju.

Etika je postulat svih društvenih procesa.
Opet - kad se etika mase mrdne naviše za pola milimetra, na vrhu vlasti to rezultuje pomeranjem za kilometar naviše.


shmoo shmoo 16:45 06.10.2020

Да закључим

речима Љубише Ристића...

До оваквих промена као што је то био 5. октобар 2000. у Србији никада не може да дође у једном друштву уколико механизам репресије, насиља, не одлучи да промени страну у том друштву и да пружи подршку дојучерашњим противницима.

Вазда тако било, јесте и биће.

Свугде, па и у Србији.

А 5. октобра 2000. у Србији возач и сувозач наше националне катастрофе су само заменили места да би се возач мало одморио и онда опет преузео волан 12 година касније.

И то би отприлике било све о 5. октобру 2000.

loader loader 23:05 06.10.2020

Re: Да закључим

До оваквих промена као што је то био 5. октобар 2000. у Србији никада не може да дође у једном друштву уколико механизам репресије, насиља, не одлучи да промени страну у том друштву и да пружи подршку дојучерашњим противницима.


Nesporno. Niko to i ne negira. Naprotiv. Šta je poenta?


А 5. октобра 2000. у Србији возач и сувозач наше националне катастрофе су само заменили места да би се возач мало одморио и онда опет преузео волан 12 година касније.


ako je to dodvoravanje masovnom pljuvanju 5. oktobra, onda ok. Svako ima pravo na ličnu bezbednost.

Činjenice su nešto drugo.
Gledao sam kako Toma diploma leži na stiroporu štrajkujući glađu, a sekretar se uključuje direktno u dbevnik 2 i 10-15 minuta govori o razlogu tog protesta, o vlasti...
Danas se to ni zamisliti ne može.
Standard je bio najbolji od 2005. do 2010.

Šta je tu isto?
Zaista, šta li je tu isto?
Aj da ovi "isti" makar jedanput puste Mariniku da 15 minuta govori o Telekom-kriminalu. E, toliko je to isto. Udvaranje većinskom licemernom jadikovanju i kratkoj pameti, još kraćem sećanju može biti lična korist, ali nema veće nesreće da čovek zaista veruje da je "isto".
Pa, nije. Olovku u ruke, pa polako ... Sve se da uporediti i proveriti.



angie01 angie01 10:17 07.10.2020

Re: Да закључим

kakva neobicna diskusija o periodu u kome smo bili prisutni,...nije onda cudno kako se rekonstruise onaj u kome se nismo bili ni rodili...

5. oktobar je bio kulminacija nezadovoljstva, besa i ocaja izazanih neverovatno destruktivnom, nasilnom, nerazumnom politikom, koja je u krvi razorila zemlju, unesrecila ljude, bezimno im uzimajuci zivote ne samo smrcu,...i onda je lazni spasitelj u redovima revolucionara, odmah 6. postao veci zloba od zlobe, cuvajuci tekovine tiranina i sprecavajuci da se zaokruzi zapoceto, nazivajuci tu mufljusku izdaju- legalizmom...( Momir Gavrilovic ubijen na parkingu ispred svoje zgrade).tu su mu se ubrzo prikljucili i mnogi drugi iz redova izabranih i sjebali sansu da se stvarno dogode kvalitetne promene u zemlji i da ona postane dostojna za zivot,... ubili su onog ko je hteo da se to ipak dogodi, kako im ne bi smetao u cerupanju svega sto je bilo dostupno,...ovo sada je samo logican nastavak.

lazni predvodnici u boljitak su se u medjuvremenu obogatili,...razni jovanovici, draskovici, covici, dinkici,...dopisi, suvise je dugacak spisak,...dok je narod tonuo.

danasnji rezultat je, ma kako se pojedinci trudili da vredjanjem podvuku, nikada bolje u istoriji i slicne tlapnje,

Prema zvaničnim podacima Republičkog zavoda za statistiku, sa stopom siromaštva od 24,6 odsto Srbija zauzima prvo mesto među siromašnim zemljama Evrope.
Na granici siromaštva u Srbiji živi 1,8 miliona stanovnika, što znači da je svaki četvrti građanin siromašan.




i za kraj, neponovljivo vidoviti Orvel,

"Свиње су почеле ходати само на задње ноге, како би што више сличиле људима против којих су се побунили... Али већ је постало немогуће разликовати ко је свиња, а ко човек"
loader loader 08:09 08.10.2020

Re: Да закључим

Angie, šta reći ... Da. Sve je tako. Na žalost. I biva još gore, pošto je 5. oktobar i razlog 5. oktobra predstavljen na način koji odgovara onima zbog kojih se on i dogodio. To je dodatna ironija. Masa se prima i masovno kliče po notama bezumlja.

Posledica 5. oktobra je i ovo. Čak i traljava varijanta bila je daleko bolja.

Građani Srbije najbolje su živeli od 2006. do 2009. godine, ... ... ... Međutim, već 2009. godine, s dolaskom svetske ekonomske krize, taj odnos se menja.

Ima i ovo. U ovom slučaju mi nije bitno ko priča, nego to što znam da je istina to što priča:

6. OKTOBAR

shmoo shmoo 09:27 08.10.2020

Re: Да закључим

angie01

5. oktobar je bio kulminacija nezadovoljstva, besa i ocaja



Србија је бесна, незадовољна и очајна већ деценијама.

(Неки злобници би рекли од 1945. )

А велико је питање колико би та кулминација тих осећања које помињеш за 5. октобар 2000. уопште имала било какве последице по ондашњу власт која је тим чином скинута са власти да су они тенкови који су већ били упалили моторе кренули према центру Београда и према Скупштини.

Сети се само 9. марта 1991. и јасно ти је да уколико апарат репресије у једном друштву (војска и полиција) не промени страну до оваквих промена као што је био 5. октобар 2000. никада не долази.

(Као ни до убиства Ђинђића, уосталом, и сличних нам догађаја из ближе и даље српске историје.)

Наивна су та веровања да се такве промене догађају спонтано, саме од себе. Много фактора (аналитичари би рекли, и унутрашњих и спољних) мора да буде у игри и да се поклопе да би уопште и дошло до такве промене као што је био 5. октобар 2000.

А ово што данас живимо најбољи је показатељ да су тада у ствари само возач и сувозач наше националне катастрофе заменили места док се возач мало одморио, па опет узео волан у руке.


(Ма шта год ми мислили о Љубиши Ристићу... У политици. Не у позоришту. У позоришту му свака част. Али, на жалост, ово што је он рекао је тачно и никакво спиновање и накнадне преправке не могу то да промене. Понављам, најбољи доказ за то је ово што данас живимо тапкајући и даље на истом месту као и пре 30 година и пре увођења, само формалног а не и фактичког, вишестраначког парламентаризма који било коју републику и чини републиком.)

predatortz predatortz 09:30 08.10.2020

Re: Да закључим


(Неки злобници би рекли од 1945.


Preciznije, neki od '18., nezadovoljni (s pravom) zbog ujedinjenja sa "braćom", a većina od '41., s tim što na ove od '45. gledaju kao na nastavak okupacije. Sjahali nacISTI, uzjahali komunISTI.
shmoo shmoo 09:33 08.10.2020

Re: Да закључим

predatortz

(Неки злобници би рекли од 1945.


Preciznije, neki od '18., nezadovoljni (s pravom) zbog ujedinjenja sa "braćom", a većina od '41., s tim što na ove od '45. gledajukao na nastavak okupacije. Sjahali nacISTI, uzjahali komunISTI.


Да, знам и те осамнаесташе.

Јбг, Предо, историја је учитељица живота... Тако кажу.

Проблем је што Срби махом не воле школу јер сваки Србин за себе мисли да је најпаметнији на свету и да му школа и не треба.

predatortz predatortz 09:38 08.10.2020

Re: Да закључим

Јбг, Предо, историја је учитељица живота...


Nama evidentno nije, ili smo mnogo glupi đaci.
angie01 angie01 09:39 08.10.2020

Re: Да закључим

6. OKTOBAR


pa ovo sam i ja rekla u mom komentaru,...da l je bio tajni sustret ovako konspirativno isprican nije ni bitno- ono sto se desavalo je ukazivalo da je gajena zmija u nedrima,..za radetamarkovica smo vec pricali na nekoj slicnoj temi, kako je zadrzan da prikrije tragove, unistava dokaze, to isto nije nista novo, ljigavi je pustio i majcicu sa gajbicarem sa sve lovom da pobegne, neko sa medjunarodnom poternicom nije mogao tek tako da predje granicu i to jos avionom, ...ni karici, i ko zna ko jos,...a da su dosovci ubrzo usli u igru raspodele i to znamo,...moj prvi demokratski direktor je bio gori od zlobinog- koji je bio ozloglasen, pri cemu uzimam u obzir da nisu mogli odjednom da se dobro organizuju i reformisu stvari, vise aludiram na ljudski faktor, odmah na pocetku uclanjivanje kod nekih od predvodnika koji nisu imali dovoljno kadrova, kako bi se odmah selo u neku fotelju i slicne munje....

to da li se zivelo bolje u nekom periodu od nekog bas loseg, nije nikakv ausvajz za cinjenicu da promene nisu uradjene kako valja i kako je obecano.
shmoo shmoo 09:48 08.10.2020

Re: Да закључим

predatortz
Јбг, Предо, историја је учитељица живота...


Nama evidentno nije, ili smo mnogo glupi đaci.



Ма нисмо глупи.

Него не волимо школу.

shmoo shmoo 09:59 08.10.2020

Re: ?

angie01, loader

6. OKTOBAR


А је л' истина да су Руси тада дошли код Коштунице и рекли за Мирка Марјановића:"Овога немојте случајно да нам дирате."

(То у мојој слободној интерпретацији, вероватно то није било баш тако речено, тим речима.)

Милошевића тада Руси нису помињали.

Па смо после гледали Мирка како се возика по Бгд. са својом пратњом све док није умро и за разлику од Милошевића није одговарао ни за шта пред људима.

(За оно одговарање обојице пред Богом не знам, немам никакав извор информација у тим структурама да бих одатле чуо овако нешто као што сам чуо за Коштуницу, Русе и Мирка Марјановића.)

angie01 angie01 10:01 08.10.2020

Re: Да закључим

ljusaristic bolje da cuti, on je svojim priklanjanjem najmorbidnijoj politici evr, koja je mnoge ljude kostala zivota, patnje, a zemlju besmislenog razaranja i unistenja, igubio pravo da daje tumacenja, jer je on jedan od aktivnih aktera tog sranja, zarad licne koristi,...izdao je tako sve sto je do tada bio, i Karamazove i Oslobodjenje Skoplja i Radeta Serbedziju i Anu Kostovasku,....

ideologija iz koje se kriju nasilje i kriminal nije oslonac za stvaranje buducnosti, nego je potrebno pravo uredjenje sitetama,...sve ostalo je mutljavina banditizma,...da se Srbija posle devedesetih odredila prema zlocinima, osudila krivce, demontirala konstrukciju sluzbi i svega zakacenog za nju, zauzela stav prema onome sto zeli i sprovela sustenske reforme, izgradila institucije sistema,...ne bi se i dalje kpprcali po blatu, koje je sve dublje...sve ostalo su tlapnje,...narocito naricanje oko istorije od pre sto godina i slicno,...zemlje sa mnogo gorom pocetnom pozicijom u vreme promena, sada su uredjene zemlje,...mi 30 godina idemo samo unazad- za to nam niko nije kriv do nas samih.
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:26 08.10.2020

Re: Да закључим

izdao je tako sve sto je do tada bio....... i Radeta Serbedziju

Njega mi najžalije.
angie01 angie01 15:12 08.10.2020

Re: Да закључим

Njega mi najžalije.


s obzirom na tvoje pokazano razumevanje i percepciju,...nije ni bitno.
angie01 angie01 20:20 08.10.2020

Re: Да закључим

apostata apostata 20:23 08.10.2020

Re: Да закључим

Sjahali nacISTI, uzjahali komunISTI.

A prije svih njih bili još i oni monarhISTI.
predatortz predatortz 21:37 08.10.2020

Re: Да закључим

apostata
Sjahali nacISTI, uzjahali komunISTI.

A prije svih njih bili još i oni monarhISTI.



Izgleda da su ti bili poslednji koji su valjali...
apostata apostata 21:59 08.10.2020

Re: Да закључим

predatortz
apostata
Sjahali nacISTI, uzjahali komunISTI.

A prije svih njih bili još i oni monarhISTI.



Izgleda da su ti bili poslednji koji su valjali...

A ono ...ISTI?
predatortz predatortz 22:24 08.10.2020

Re: Да закључим

apostata
predatortz
apostata
Sjahali nacISTI, uzjahali komunISTI.

A prije svih njih bili još i oni monarhISTI.



Izgleda da su ti bili poslednji koji su valjali...

A ono ...ISTI?


Pa, pazi 'vako...
Monarhisti su oslobodili Srbiju, širili je, izborili njenu državnost. Od turske kolonije su je, polako ali sigurno, uvodili u skup evropskih država.
Komunisti su izdelili Srbiju na pokrajine, od kojih su jednu svesno, na tacni, servirali Albancima.

Potom, monarhisti su stvorili Jugoslaviju. Komunisti su je rasturili.

Može se lako izvući zaključak ko je po Srbiju bio ISTI sa nacistima.

Monarhisti to svakako nisu.

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:24 08.10.2020

Re: Да закључим

apostata
predatortz
apostata
Sjahali nacISTI, uzjahali komunISTI.

A prije svih njih bili još i oni monarhISTI.



Izgleda da su ti bili poslednji koji su valjali...

A ono ...ISTI?

Pa ne stoji, nije logično.
Nacisti i komunisti su vlast (kad je se dočepaju) monarhisti nisu, oni su samo pristalice nekog rešenja.

Monarhija nije vlast, to je samo lični stav, MONARH i JA.




milisav68 milisav68 06:57 09.10.2020

Re: Да закључим

hoochie coochie man
apostata
predatortz
apostata
Sjahali nacISTI, uzjahali komunISTI.

A prije svih njih bili još i oni monarhISTI.



Izgleda da su ti bili poslednji koji su valjali...

A ono ...ISTI?

Pa ne stoji, nije logično.
Nacisti i komunisti su vlast (kad je se dočepaju) monarhisti nisu, oni su samo pristalice nekog rešenja.

Monarhija nije vlast, to je samo lični stav, MONARH i JA.

Pa da, ne postoji monarhizam.

Za razliku od komunizma, nacizma/fašizma.
alselone alselone 07:11 09.10.2020

Re: Да закључим

Mislim da nam je ova igra reči pokazala da pod obavezno moramo vratiti kralja, jer kako sada dalje kada smo sve ovo videli?
predatortz predatortz 07:39 09.10.2020

Re: Да закључим

alselone
Mislim da nam je ova igra reči pokazala da pod obavezno moramo vratiti kralja, jer kako sada dalje kada smo sve ovo videli?


Mani ti igru reči. A ako ti se dopada nasleđe ovih posle kralja, sa svim posledicama koje živimo, ne moramo ništa menjati.
Povratak monarhije ne bi bio samo kozmetička promena, bio bi to jasan znak diskontinuiteta sa komunizmom, sa uticajem ruskih službi koje bi nas držale u ovom statusu dok nas traje ijedan, a da bi oni pokazivali qratz na Balkanu i pisali se u neku silu koja nije samo regionalna.
milisav68 milisav68 07:56 09.10.2020

Re: Да закључим

alselone
Mislim da nam je ova igra reči pokazala da pod obavezno moramo vratiti kralja, jer kako sada dalje kada smo sve ovo videli?

Pa vidi, po mrežama se bruji o tome kako se renovira - pazi sad - Jovankina vila, u koju navodno treba da se useli Brnabićka.

I niko ne pravi pitanje što to uopšte nije njeno, nego je oteto od nekoga i nije vraćeno, nego jednostavno - Jovankina vila, kao da je bila kraljica, a ne žena nekoga, ko se (kao) zalagao protiv monarhije i privilegija.

Tebi to nije šizofreno?
predatortz predatortz 08:07 09.10.2020

Re: Да закључим

Pa vidi, po mrežama se bruji o tome kako se renovira - pazi sad - Jovankina vila, u koju navodno treba da se useli Brnabićka.

I niko ne pravi pitanje što to uopšte nije njeno, nego je oteto od nekoga i nije vraćeno, nego jednostavno - Jovankina vila,


Kao i silni naslovi po novinama gde se iskazuje ogromna briga oko toga da li će se rušiti Titova vila na Zlatiboru.
Izvinite, a kad ju je Tito napravio?
Ili će biti da je gradio neko drugi?

A znaš šta je još smešnije?
To što ljudi smatraju da je normalno to šro je Tito živeo raskošnije od saudijskog princa.
Onda ide imbecilno pravdanje:

Nije ništa u grob odneo!


Ajde?! Stvarno nije? A ko jeste?

Ili još imbecilnije:

Nije ništa deci ostavio!


Super! Zamisli da smo svi takvi skotovi.

Živim k'o car, prdim, smrdim, jebem, ločem, žderem, bahatim se... A vas deco ko jebe...
milisav68 milisav68 08:21 09.10.2020

Re: Да закључим

Kao i silni naslovi po novinama gde se iskazuje ogromna briga oko toga da li će se rušiti Titova vila na Zlatiboru?

E da, i mantra - uništili su Zlatibor.

Pa za njega i sve ostalo po Srbiji niko nije pitao, išlo se u Dubrovnik, Brione, Makarsku, Hvar, Pulu, Poreč, Bled, Bohinj...i Trst po farmerke.

Do Zlatibora nije bilo ljudskog puta, a i uopšte po Srbiji, sve je bilo avantura.

Pazi, ja iz Palanke da bi došao u Valjevo, moram preko Beograda.

dopuna:

Kad već srbujemo, naleteo na tekst pesme koji je svojevremeno bio zabranjen:

Ide Mile lajkovačkom prugom,
Ide Mile sa ranjenim drugom,
Ide Mile, sija se cigara,
I on nosi ranjenoga drugara.

Ide Mile, vraća se sa Cera,
Odsustvo mu dao čika Pera,
Potpisao vojvoda mu Stepa,
Oj, slobodo, slatka si i lepa.

Nemoj Mile, da ostaviš druga,
Dugačka je lajkovačka pruga.
Nema para da ostavim druga,
Nema sile da te izda Mile.

maksa83 maksa83 08:26 09.10.2020

Re: Да закључим

Živim k'o car, prdim, smrdim, jebem, ločem, žderem, bahatim se... A vas deco ko jebe...

Šta misliš, ko je u Maratoncima Pantelija? Ostavio sve samom sebi jer u decu (koja su kreteni) nema ni najmanje poverenja, i voleo bi da su deca nekog njegovog neprijatelja a ne njegova.

Ceo scenario je metafora, Dušan Kovačević je umeo vrlo kvalitetno da zamota političku realnost u zajebanciju. Čak je te 1982. predvideo i kako će da izgleda kraj.


maksa83 maksa83 08:29 09.10.2020

Re: Да закључим

E da, i mantra - uništili su Zlatibor.

Čekaj, je l' nisu? Ja sam bio tamo jednom pre otpr. 15 godina, i već je bilo onako malo upitno, a slike koje vidim danas su čist horor.

Zlatibor su usrali potpuno, a uveliko se bukvalno dok mi ovo pišemo userava već i ovako usran Kopaonik, a stidljivo načinju i Frušku Goru.
milisav68 milisav68 08:35 09.10.2020

Re: Да закључим

maksa83
E da, i mantra - uništili su Zlatibor.

Čekaj, je l' nisu? Ja sam bio tamo jednom pre otpr. 15 godina, i već je bilo onako malo upitno, a slike koje vidim danas su čist horor.

Zlatibor su usrali potpuno, a uveliko se bukvalno dok mi ovo pišemo userava već i ovako usran Kopaonik, a stidljivo načinju i Frušku Goru.

Ma jesu, smanjila se bara, to je moja poenta.

Vidiš da se ubijaju i zbog lokacija.
milisav68 milisav68 09:07 09.10.2020

Re: Да закључим

maksa83
Živim k'o car, prdim, smrdim, jebem, ločem, žderem, bahatim se... A vas deco ko jebe...

Šta misliš, ko je u Maratoncima Pantelija? Ostavio sve samom sebi jer u decu (koja su kreteni) nema ni najmanje poverenja, i voleo bi da su deca nekog njegovog neprijatelja a ne njegova.

Ceo scenario je metafora, Dušan Kovačević je umeo vrlo kvalitetno da zamota političku realnost u zajebanciju. Čak je te 1982. predvideo i kako će da izgleda kraj.

On je to oštro demantovo.

Inače, predstava je premijerno predstavljena 1973.

Yugopapir
maksa83 maksa83 09:13 09.10.2020

Re: Да закључим

Inače, predstava je premijerno predstavljena 1973.

Koliko je to dalekovido bilo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana