Gost autor| Ljubav| Nostalgija| Obrazovanje| Život

Умро је друг Тито!

nsarski RSS / 05.09.2020. u 22:23

Rizikujući da ovaj tekst izazove bolna sećanja kod čitalaca, postavljam ovo viđenje blogera shmoo , poznatijeg kao Tasa, koga svi znamo i volimo. Dakle, prepustite se uživanju.

Dame i gospodo, I give you shmoo!

 

pismo_joebiden_josipbroztito_twitter.jpg?w=618&ssl=1 

 

Посвећено мојим блогодругарима, Емсију/Чарливоју и Елоју ма где били сада и ма под којим никовима се појављивали на Блогу Б92.

 

Сви ми изузетно добро памтимо неки значајан историјски тренутак у којем смо живели. Тачно се сећамо шта смо у том тренутку радили, шта смо рекли, ко је био поред нас,...

Неко памти више таквих тренутака, а неко само један. Углавном, у мојој генерацији и међу онима мало старијима и међу онима мало млађима нисам још увек у свом животу срео ниједног суграђанина и судржављанина (и бивше и садашње државе у којој живим) који не памти тај тренутак када је спикер Миодраг Здравковић изговорио оно легендарно: „Умро је друг Тито!“ Ту Здравковићеву реченицу су пренелe све ондашње радио станице и телевизијске станице бивше СФРЈ.

И ма колико год у већини случајева била тачна она тврдња да је човеково памћење варљиво и да ми оно чега се сећамо врло често прилагођавамо својим тренутним потребама и уподобљујемо то сећање према неким каснијим искуствима у животу, овог тренутка и Здравковићевог саопштења се сви, ама баш сви које ја познајем, одлично сећају. До детаља знају где су били, с ким, шта је ко рекао, урадио...

Ја сам, рецимо, запамтио да сам у том тренутку када је бившим Југословенима саопштено да је умро највећи син наших народа и народности био на Ади. Седео сам са друштвом на оним бетонским трибинама код ресторана „Језеро“, било нас је 5-6 мушкића који смо после тренинга остали да на тим, у том тренутку потпуно празним бетонским трибинама, хватамо зраке пролећног сунца у тишини и миру какве је данас немогуће доживети на Ади јер није било чак ни шетача по том лепом пролећном дану.

(За оне који не знају, плажа на савском језеру се тада протезала само од ресторана „Језеро“ до Округлог купатила, то јест данашње рампе за банџи џампинг, а све остало око језера било је густо грмље и шума са пробијеним пешачким стазицама кроз то грмље и пецарошким и нудистичким сепареима у том грмљу поред воде.)

Елем, нас 5-6 седимо на трибинама истежући уморне мишиће на пролећном сунцу и слушамо радио пренос из Сплита ( исто тако легендарна емисија Првог програма Радио Београда „Време спорта и разоноде“ ) утакмице тадашњег фудбалског првенства Хајдук – Црвена звезда.

И сећам се још да је у моменту када је пренос прекинут и када се из транзистора чула она легендарна Здравковићева реченица један од мојих другара само рекао: „Е, јебига! Сад ће да прекину утакмицу!“

Већ сутрадан по доласку на тренинг саопштено нам је да тренинга до даљег неће бити јер се у наше хангаре са кајацима, кануима и осталим пловилима који се и данас налазе поред ресторана „Језеро“ преко ноћи сместила војска која је одмах била подигнута на тзв. виши степен приправности. Месец дана смо били ван тренажног процеса.

Моја жена (исто смо годиште) памти такође тај тренутак.

Каже, седела је у то недељно поподне и учила нешто у том станчићу, једном од многобројних квартира, у једном дворишту у Граховској улици у Београду, на падини од Чубуре према Јужном булевару од којег почиње Неимар.

Ти квартири нису имали купатила нити тоалет него су све породице које су ту живеле тада користиле један једини ве-це у дворишту, а свако се купао у тим својим собичцима, станчићима, у лавору, „до пола и од пола“.

И каже моја лепша половина, док је она тако учила уз радио, њена мајка, моја будућа ташта, отишла у тај дворишни клозет. Када је саопштено да је Тито умро, моја будућа драга (тада смо обоје имали 15, 16 година и нисмо се још увек упознали) истрчи на врата тог свог дворишног станчића и почне да се дере преко целог дворишта:

 

- Мама!!! Мама!!! Мама!!!

- Шта је, бре, шта се дереш? – одговара ташта из клозета.

- Мама!!! Јавили да је умро Тито!!!

- Добро, бре, немој да се дереш! Пусти ме барем у клозету на миру!

Ето тако нас двоје памтимо тај тренутак када је Миодраг Здравковић саопштио свим бившим Југословенима да је Тито умро.

А како ви памтите тај тренутак?

(Наравно, мислим на вас који сте те 1980. имали довољно година да бисте запамтили тако нешто.)

Или можда памтите шта сте тачно радили, говорили, с ким сте били у неком другом историјском тренутку у свом животу, када се догодило нешто што је директно утицало на животе милиона и милиона људи?

Или памтите можда више таквих историјских тренутака у свом животу?

 




Komentari (1110)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 11:39 06.09.2020

Re: Da nije ...

hoochie coochie man
Ali će se redovno vraćati na devedesete, Slobu, sankcije, siromaštvo, prazne rafove, ponižene roditelje...

S tim da su Tita i komunuzam značajnije pojave u istoriji od sankcija i bombardovanja, sa većim i dugoročnijim posledicama, od kojih je samo jedna devesesete i sve što u njih spada, pa dolazimo u poziciju da se kaže, ej, ajd da ne pričamo o uzrocima, dosadno je, hajd samo da pričamo o posledici jer je to meni baš kul.

Ajde sad onda i ti kod već Predatorz ne može da potvrdi sopstvene reči, od kad se to mi mlađi stalno vraćamo na devedesete?
shmoo shmoo 11:42 06.09.2020

Re: Da nije ...

Milan Novković
shmoo
Milan Novković

Pa Šarski je potpuno divlji lik, pogledaj mu samo fLizuru



Милане, љубоморко један!


A šta drugo

Da mi ovih 125 dlaka nije zauzelo čvrstu busiju na vr glave bio bih još gori



Време је да свакој почнеш да дајеш име као онај лик код Ефраима Кишона: Георгина, Хортензија, Полексија,...



predatortz predatortz 11:45 06.09.2020

Re: Da nije ...

Ajde sad onda i ti kod već Predatorz ne može da potvrdi sopstvene reči, od kad se to mi mlađi stalno vraćamo na devedesete?


Kada i mi na Tita. Na svim temama koje se tiču društvenih, istorijskih i političkih pitanja na Balkanu, vama je krivac Sloba.
A često i na drugim temama, koje sa nabrojanim nemaju nikakve veze.
Iznesete neku svoju crticu iz tog perioda.
I to je normalno. To je period vašeg odrastanja, formiranja stavova o društvu, svetu, sebi...

Samo smo mi đuturumi, očigledno, pristojniji pa vam ne skačemo u oči, niti vam govorimo da smarate i da ste deo vašarskog miljea.

Vidiš, ja da za nekoga ovde stvarno tako mislim, ne bih ulazio u bilo kakvu raspravu sa njim, a ne u česte i ne baš naročito prijatne.

Prosto, ako je čovek deo tog miljea, sve što ovde piše bih preskakao.
niccolo niccolo 11:46 06.09.2020

Re: Da nije ...

Kada i mi na Tita. Na svim temama koje se tiču društvenih, istorijskih i političkih pitanja na Balkanu, vama je krivac Sloba.

Laž.
predatortz predatortz 11:47 06.09.2020

Re: Da nije ...

niccolo
Kada i mi na Tita. Na svim temama koje se tiču društvenih, istorijskih i političkih pitanja na Balkanu, vama je krivac Sloba.

Laž.


Dobro, to je tvoja viđenje. Moje je onakvo kako sam napisao.
shmoo shmoo 11:48 06.09.2020

Re: Da nije ...

alselone
U pravu si, znači tiranija bez navodnika.


Znam da si veseo što se pokrenula ova priča, taman su zaključali prethodan blog na kom smo opet velikim delom pričali o Titu, skroz iznenađujuće.



Алсе, само да пријавим да сам тај Николоов блог напустио негде око 150-200. коментара јербо сам себи допустио да нешто непристојно и неодмерено одбрусим домаћину тог блога и после се више нисам тамо враћао.

Тако да ово моје гостовање код Шарског уопште нема као свој повод Николоов блог. Немам појма шта сте све тамо причали после оне уводне приче о изборима у Црној Гори.

Само да се зна.

hoochie coochie man hoochie coochie man 11:48 06.09.2020

Re: Da nije ...


Ajde sad onda i ti kod već Predatorz ne može da potvrdi sopstvene reči, od kad se to mi mlađi stalno vraćamo na devedesete?

Definiši stalno:)

Često, nekad, dešava se.
Ili da brojimo, ako treba da se broji ja ne umem.

A, kako sam ja razumeo, ideja je, kad se o tome govori nema ovih sa, nemojte, uvek ista priča, dosadno, ne, nego kome je dosadno preskoči.

A ovde, uvek iznova ide to, a i skoro uvek stotine komentara na takvim blogovima.

Reklo bi se čudno, a nije.
Nije jer u ti kojima je "dosadno" vrlo učestvuju i vrlo je jasno koju stranu makar pritajeno podržavaju - komunističku.

Nemaju aduta kao sad Als, boli ih kad im neko direktno pljuje simpatije pa, naravno, ide odbrana u smislu nemojte, pustite, dosadno.

Pa obiđi ako je dosadno?
Ne možeš?
Čudno majku mu :)
predatortz predatortz 11:50 06.09.2020

Re: Da nije ...

Reklo bi se čudno, a nije.
Nije jer u ti kojima je "dosadno" vrlo učestvuju i vrlo je jasno koju stranu makar pritajeno podržavaju - komunističku.


I ja sam primetio da onima kojima je to dosadno neretko ostave najviše komentara.

Ajde, sinac, nađi jedan moj komentar o bušilicama. Oćeš qr moj! Jer mi je ta tema dosadna.
niccolo niccolo 11:51 06.09.2020

Re: Da nije ...

јербо сам себи допустио да нешто непристојно и неодмерено одбрусим домаћину тог блога

Sve kul, nismo mi igrači Zvezde i Partizana da se valjamo za svaku sitnicu, mi igramo oštro, engleski fudbal.

A, kako sam ja razumeo, ideja je, kad se o tome govori nema ovih sa, nemojte, uvek ista priča, dosadno, ne, nego kome je dosadno preskoči.

Poenta je da su devedesete izuzetno retko tema, skoro nikada nisu tema samo za sebe. Eventualno se nešto pomene iz tog perioda u kontekstu druge diskusije.
vrabac_onaj vrabac_onaj 11:59 06.09.2020

Re: Da nije ...

niccolo

Poenta je da su devedesete izuzetno retko tema, skoro nikada nisu tema samo za sebe. Eventualno se nešto pomene iz tog perioda u kontekstu druge diskusije.


Pa tako se nekako uvek dođe i do Tite i komunjara, neko kaže nešto u nekom kontekstu i onda krene :)
niccolo niccolo 12:03 06.09.2020

Re: Da nije ...

Pa tako se nekako uvek dođe i do Tite i komunjara, neko kaže nešto u nekom kontekstu i onda krene :)

Da, recimo neko pita za bušilice i onda bude, e a za vreme Tita ni šrafova nije bilo a kamoli bušilica
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:04 06.09.2020

Re: Da nije ...

Eventualno se nešto pomene iz tog perioda u kontekstu druge diskusije.

Onda je nezanimnjiva, za razliku od ove (koja je dosadna jete) :)

Na pomen ove često krene vatra, to zato što je dosadna.

A evo i jedan primer kako ti kome je to dosadno rade.

Priča se neki dan o Milošu i Krarađorđu, pomenem da su bili različiti, ali da niko od njih nije negativna istorijska ličnost.
Komunisti mi ni u promisli nisu bili, ali onda Als, jer mu je to dosadno, na toj temi, totalno van priče o komunistima, pita, a što tako ne posmatraš i partizane?

Als ih pominje na sasvim drugoj temi, ne ja, ja eskiviram razgovor o tome, Als.

Valjda zato što mu je tema dosadna. :)
niccolo niccolo 12:06 06.09.2020

Re: Da nije ...

za razliku od ove

Samo da pojasnim da mene baš briga da li će se ta diskusija voditi na svakom blogu ili ne, regovao sam samo na laž kako mi mlađi svako malo pominjemo devesete.
predatortz predatortz 12:09 06.09.2020

Re: Da nije ...

niccolo
za razliku od ove

Samo da pojasnim da mene baš briga da li će se ta diskusija voditi na svakom blogu ili ne, regovao sam samo na laž kako mi mlađi svako malo pominjemo devesete.


Nisi ti nepismen čovek pa da ne razumeš da htedoh reći da je Tito za naše generacije ono što je vama Sloba.

Inače, taj bukvalizam u pristupu nečemu izgovorenom je tipičan za pandure. Oni ne vole da traže između redova.
vrabac_onaj vrabac_onaj 12:12 06.09.2020

Re: Da nije ...

niccolo
za razliku od ove

Samo da pojasnim da mene baš briga da li će se ta diskusija voditi na svakom blogu ili ne, regovao sam samo na laž kako mi mlađi svako malo pominjemo devesete.


ma pazi, iskreno i meni već dosadilo. svi unapred znamo šta će ko da kaže a ponekad zaista skrene neku zanimljivu temu u tom pravcu.
niccolo niccolo 12:14 06.09.2020

Re: Da nije ...

Nisi ti nepismen čovek pa da ne razumeš da htedoh reći da je Tito za naše generacije ono što je vama Sloba.

Pa ni to nije ništa manja laž nego ovo prvo što si rekao. Kreni po blogovima pa pogledaj koliko se Tito pominje, a koliko Sloba. Mada ne razumem tu potrebu da se ne prizna greška. Lepo kažeš ok, hteo sam da izmišljajući nepostojeće paralele malo navučem na svoju vodenicu i sve kul...
nask nask 12:20 06.09.2020

Re: Da nije ...

'Ајде да видимо колико вас овде је правило скејтборд од једне дугуљасте дашчице и точкића распаднутих ролшуа?

Imo takav sa deset godina, na moj sam ofarbao britansku zastavu, a drugar američku. Nismo bili loši, mada smo to više koristili kao long board.

A je li neko igrao asfaltni/ulični hokej na rolšuama.
j_grandson j_grandson 12:24 06.09.2020

Re: Da nije ...

Milan Novković
... Druga Emsija i sličnih meni bi od sećanja na Tita ostalo samo to ime i slika.

Sad sam na Gugletu proverio kad je umro, i godinu, da bih nagađao šta sam možda radio: visio u radio klubu pri ETFu, gledao sa devojokm neku indijsku melodramu u bioskopu (šala, mi smo jedno 3x nedeljno išli u bioskop i gledali svašta).

Ja se ne sećam ni jedne osobe koja je "sekla vene" za Titom, "volela ga više od mame i tate" što bi Emsi rekao i što ukazuje na neko njegovo iskustvo od kojeg sad ovako glasno pokušava da pobegne podsećajući nas svako malo ...

... tačnije, ne sećam se ni jedne osobe kojoj je Tito često uopšte padao na pamet, ili slučajno padao na pamet - on uopšte nije imao gotivnu facu - hladna, odsutna i ko bez duše iza.

Meni je Tito kao fora danas sličan partizani-četnici fori - nadriistoričari amateri, pa pogotovo "mislioci", naduvavaju šarene balone iz puke dokonosti.

Kod nas su u selu seljaci više brinuli da li će komšiji crknuti krava dok se teli (iskreno, komšije su se uglavnom volele i jedni drugima donosili kolače kad ih peku) iako su mnogima ostali bližnji pobijeni od ustaša i Nemaca u sećanjima ...

... volja za mržnjom je ono što se u međuvremenu poprilično uvuklo u Srbe, u mnoge nekontrolisano, zato su toliko i puni lažne ljubavi za nekom abstrakntom Srbijom i Srbima na sve strane.

Mudro zboriš Milane!
Što se mene tiče, bitno je jedino da je krepao.
Kako sreće za silni narod, da je krepao 7 do 8 decenija ranije.
maksa83 maksa83 12:58 06.09.2020

Re: Da nije ...

Ajde, sinac, nađi jedan moj komentar o bušilicama. Oćeš qr moj! Jer mi je ta tema dosadna.

Izvini se !
freehand freehand 13:28 06.09.2020

Re: Da nije ...

alselone
U pravu si, znači tiranija bez navodnika.


Znam da si veseo što se pokrenula ova priča, taman su zaključali prethodan blog na kom smo opet velikim delom pričali o Titu, skroz iznenađujuće.

Istini za volju, koliko se sećam, o Titovu sam sahranu kod Nikoloa pokrenuo ja, al u sasvim drugom kontekstu. Da okačim klip na kome moron od predsednika ove države lupeta ko nesvet, kad kaže da će, ako Tramp dođe u Srbiju to biti prva poseta američko predsednika posle psisutva Džimija Kartera Titovoj sahrani.

Ne zna se da li je guri kad lupa ili kad laže.
freehand freehand 13:32 06.09.2020

Re: Da nije ...

shmoo
freehand

I ja sam prijatno iznenađen Šmuovom odmerenošću, bez obzira što je tema nekako žanrovska. Nema čak ni svinjske glave.



Има више разлога за тај, за тебе необични, феномен.

Прво и најважније, ја сам овде гост. Нисам тако васпитан да на гостољубивост и предусретљивост свог домаћина узвратим неодмереношћу која би довела до непријатних ситуација и стављала домаћина у неугодан положај.

Не волим када се неки мој гост понаша тако у мојој кући, па онда не бих ни ја да тако нешто радим својим домаћинима.

Не чини другима никада оно што не волиш да други чине теби.


Друго, прочитај коментар који сам оставио Милану Новковићу. Свакодневни живот у прошлости. Без идеолошких и политичких острашћености. Обични, мали људи у историји.

Треће, "четници" и "партизани" су већ свима досадили, а и помало су демоде, право да ти кажем.

Четврто! Викенд је. Ред је да се мало опусти онај ко је преко недеље напорно радио.

Пето... Нема петог.


П.С. - Зар ти ја стварно тако дејствујем увек и вазда на Блогу Б92? Непристојно, неодмерено,...?

А ја сам мислио да сам непристојан и неодмерен само према онима који су према мени непристојни и неодмерени. И то не на прву лопту, него када се понашају неодмерено и непристојно према мени тек после дужег времена. А и то не увек, има када ме и мрзи да на такве ствари узвраћам јербо ми то отпуштање вентила због фрустрација у RL овде на Блогу Б92 никада није било блиско.

Био сам убеђен да сам на Блогу Б92 неодмерен и непристојан само понекад. Као уосталом и сви ми који се овде окупљамо. Колико сам приметио, на прсте једне руке могу набројати оне који нису никада били неодмерени и непристојни на Блогу Б92. (Мирела, гос'н Чер, Џинкс, Лоудер... мој дубоки наклон за то јер треба бити мајстор и укротити сопствену сујету у таквим тренуцима.)

А теби ја делујем као да сам вазда такав? Неодмерен и непристојан?




Šta znam, čini mi se da je više neodmereno nego nepristojno kad u jednom komentaru pedeset puta pomeneš nepristojnost i neodmerenost.

gedza.73 gedza.73 13:50 06.09.2020

Re: Da nije ...

hoochie coochie man
Ma naravno Gedžo, to je to isti prizor, isto razmišljanje.


Ima nas koji Te još uvik volimo i volit ćemo Te dok smo živi... Ima nas koji još uvik postojano stojimo iza one "tko drukčije kaže, kleveće i laže"... Ima nas koje ni ovaj današnji pakao nije smeo... Ima nas koji držimo obećanje koje smo ti jednom dali... Zauvik si u našim srcima, kao i sjećanje na neka lipa, stara vrimena kada smo živili kao braća i sestre, kada smo živili kao Ljudi...
neko iz mase komentara


Umro đedo, glavni u porodičnu zadrugu kod koga je bio novčanik. A 'decama' debilima otključali vrata Platonove pećine i pustili ih napolje.

Kako li će tek Korejancima da bude teško kad crkne mali dembo.

Bolje mi živimo nego što smo zaslužili.

shmoo shmoo 15:05 06.09.2020

Re: Da nije ...

freehand

Šta znam, čini mi se da je više neodmereno nego nepristojno kad u jednom komentaru pedeset puta pomeneš nepristojnost i neodmerenost.



Једино што ми пада на памет као могући узрок због чега ти и ја тако различито тумачимо шта је непристојност а шта неодмереност јесте да смо ти и ја васпитавани на другачијим системима вредности.

Мора да је то, не видим шта би друго могло да буде.

shmoo shmoo 15:11 06.09.2020

Re: Da nije ...

nask
'Ајде да видимо колико вас овде је правило скејтборд од једне дугуљасте дашчице и точкића распаднутих ролшуа?

Imo takav sa deset godina, na moj sam ofarbao britansku zastavu, a drugar američku. Nismo bili loši, mada smo to više koristili kao long board.


Да, отприлике у том узрасту некако...


A je li neko igrao asfaltni/ulični hokej na rolšuama.




freehand freehand 15:13 06.09.2020

Re: Da nije ...


Једино што ми пада на памет као могући узрок због чега ти и ја тако различито тумачимо шта је непристојност а шта неодмереност јесте да смо ти и ја васпитавани на другачијим системима вредности.

Tebe su učili da nije neodmereno kad se dvapojma pomenu osamputa u dva pasusa?
Inače, ja o nepristojnosti nisam ništa rekao, a učili su me da je nepristojno drugima učitavati neizrečeno.
Ne znam kako je to kod tebe bilo.
shmoo shmoo 16:22 06.09.2020

Re: Da nije ...

freehand

Tebe su učili da nije neodmereno kad se dvapojma pomenu osamputa u dva pasusa?


Ма није ме нико учио, него ми нико није рекао да је то неодмерено.

Inače, ja o nepristojnosti nisam ništa rekao, a učili su me da je nepristojno drugima učitavati neizrečeno.
Ne znam kako je to kod tebe bilo.


У праву си. Кад провртим сада уназад коментаре, видим да стварно ниси поменуо непристојност.

Пардонирај ме на том учитавању.


П.С. - Шапни ми само... Ко је то, живота ти, тако одвалио да је на Титовој сахрани био Картер?

Била Картерова мама ако сам и ја то добро запамтио?

shmoo shmoo 16:35 06.09.2020

Re: Da nije ...

niccolo
јербо сам себи допустио да нешто непристојно и неодмерено одбрусим домаћину тог блога

Sve kul, nismo mi igrači Zvezde i Partizana da se valjamo za svaku sitnicu, mi igramo oštro, engleski fudbal.



Господа из Чукаричког не би себи никада допустила тако нешто.

Морам још много да учим.



A, kako sam ja razumeo, ideja je, kad se o tome govori nema ovih sa, nemojte, uvek ista priča, dosadno, ne, nego kome je dosadno preskoči.

Poenta je da su devedesete izuzetno retko tema, skoro nikada nisu tema samo za sebe. Eventualno se nešto pomene iz tog perioda u kontekstu druge diskusije


Не замерите ми што се мешам у ту расправу шта се чешће и више помиње, а шта мање (Тито:Слоба, СФРЈ:деведесете итд.), али мислим да је сасвим логично што се при помињању једне теме одмах покрене и друга и трећа тема и четврта и... које су узрочно-последично повезане са оном првом.

То, ваљда, тако и мора да буде. Не може се одвојено посматрати.


mirelarado mirelarado 16:42 06.09.2020

Re: Da nije ...

П.С. - Шапни ми само... Ко је то, живота ти, тако одвалио да је на Титовој сахрани био Картер?


Председник Србије, онај што као и мене и тебе заступа, одвалио усред Вошингтона града.
milisav68 milisav68 16:42 06.09.2020

Re: Da nije ...

Ко је то, живота ти, тако одвалио да је на Титовој сахрани био Картер?

Pa naš Precednik.
shmoo shmoo 23:10 06.09.2020

Re: Da nije ...

mirelarado, milisav68

Председник Србије, онај што као и мене и тебе заступа, одвалио усред Вошингтона града.


Pa naš Precednik.




Стварно?

Господе боже!



omega68 omega68 23:34 06.09.2020

Re: Da nije ...

mogu reći da ste usrali mnogo tema sa pričama o bušilicama, baštama, dvorištima

A Boga mi i kečigom
zilikaka zilikaka 07:09 07.09.2020

Re: Da nije ...

omega68
mogu reći da ste usrali mnogo tema sa pričama o bušilicama, baštama, dvorištima

A Boga mi i kečigom

"Kečiga"je bila spontana reakcija blogera na nebulozne političke pamflete gospođe Jelene Milić, koja je tada bila u LDP fazi, i propagirala za njih.
Po broju blogera koji su se pridružili se pridružili, čini se da je odražavala "stav" ogromne većine da nam takve objave nisu prihvatljive.
Gospođa je posle svoje tekstove uredno očistila od te serije komentara, ali se ovde više nije pojavljivala.
Dovoljno.


omega68 omega68 09:49 07.09.2020

Re: Da nije ...

Ma zezam se, naravno da sam zaboravio šta je tačno bilo u pitanju
alselone alselone 09:11 06.09.2020

Priče iz vojske

Gledam jutros Državni posao i naletim na neku epizodu koju sam izgleda preskočio još davno. Mislio sam da takvih nema, šta više mislio sam da sam skoro sve pogledao dva puta.

Ali nema veze.

Uglavnom, ovde je gluma odlična, smešan je do kosti, poruka je zanimljiva a i ja se tako osećam kada krenu priče iz vojske.

8 minuta je, vredi.

gedza.73 gedza.73 10:31 06.09.2020

Re: Priče iz vojske

Uglavnom, ovde je gluma odlična, smešan je do kosti, poruka je zanimljiva a i ja se tako osećam kada krenu priče iz vojske.




Skopje, kasarna Maršal Tito.
Sam u karauli. Nas trideset. Sami, dvaes osam Bosanaca, ja i jedan Albanac. Dobro, on bio kao u kući svojoj...





ecce-florian ecce-florian 13:11 06.09.2020

Re: Priče iz vojske

Ka' smo već kod lim'na

Mene poslaloa u vojsku 27. aprila, i to u Sarajevo, slobodan princip seljo kasarna na Nedžarićima, ajd reko blizu je aerodrom pa ću lako moći kući da idem kad dobijem o'sustvo

Posle nedelju dana ( a bila je nedelja jlt , derbi kola) u kasarnu već posle 2-3 popodne počele da dolaze starešine u "radnim uniformama". Ja frišak, nisam baš ni pravio razliku ali ovi sa dužim stažom počeli nešto da se sagledavaju
....
tu noć , nakon večernjeg informisanja koju je držao lično MPV kapetan, smo u 02 h dobili borbenu uzbunu sa evakuacijom ( to je ono kad se pakuju i oni sanduci na kojim se piše "nosi se" a i rasklapaju se kreveti, madraci i sve ostalo ) pa su nas potrpali u kamioJone , pa su nas prvo par dana malo vozali bez ikakvih info , više 'nako.

Narednih par meseci ( zakletva nije polagana jer se očekivao napad rusa i amera) smo buduČi da smo bili prvi puk mobilne veze pri generalštabu ( I armijska oblast al sa sedištem u Sarajvu gde će neprijatelj najteže dopreti) snmo se vozali diljem lepe domovine a malko i rasporedjivani.

Kako neprijatelj nije o'ma nap'o ( saček'o je '90 - eto da i njih spomenem po principu 2 u 1) onda su nam kad je već malko otoplilo ( maj na Ivan sedlu i ostalim lepotama okoliša oće da bude relativno varijabilan, da ne kažem 'ladan ) negde početkom jula organizovali da položimo i zakletvu da bi nas mogli podići na stacionarne objekte veze ( releje po p... mat...) kao i uputiti da izgradimo nove kojim bi se bolje pratile komunikacije neprijatelja ,pa sam tako očo da miniramo i kopamo jendeke za kabal na planinu Promina narednih par meseci ( dozvolu za grad smo dobijali da izlazimo u Split, sa brojem telefona koji treba da damo vojnoj policiji ako nas privedu a nije im jasno otkud mi tu), jerbo se odatle dobro prati saobraćaju u susednoj nam Italiji

Kako se ne bi seć'o.... Bilo vrlo Tači

Negde s jeseni sam uspeo da odem i do aerodroma ( koji je stvarno na manje od 4 km, jedino bliše je bila kafana koja se , a kako drugačije, zvala Belo janje ) kad sam se konačno vratio u kasarnu i da odem ( prinudno) na obavezno odsustvo jer nisam nešto poštovao disciplinu.....

Ali to je već druga priča
g.radicevic g.radicevic 09:39 06.09.2020

sećanje...

ne sećam se nešto posebno tog dana kad je objavljeno da je umro Broz
ali par narednih jako dobro
sutradan u školi, razredna je održala prvi čas,
onda su nas ''odveli'' da čekamo red ispred narodnog pozorišta i upisujemo se u knjigu žalosti.
drug iz klupe i ja smo iskoristili trenutak nepažnje (posle više sati stajanja u redu) dežurnog nastavnika i šmugnuli da se igramo.
onda je posle dva dana, dežurni učenik, sa nekom sveskom, išao od učionice do učionice i čitao naredbu direktora, po kojoj smo kažnjeni neodlaskom u kuću cveća, zato što se nismo upisali u tu knjigu žalosti. dan danas mi nije jasno, da je neko čitao i upoređivao upisane, sa spiskom učenika.
desetak dana, kasnije, naša škola je organizovano išla u kuću cveća, a nas nekoliko smo morali u školu, da sedimo u praznim učionicama, i odradimo svoju kaznu.
sećam se, i da su sve novine bile štampane crno, nekoliko dana.
dal' zbog kazne ili drugih razloga, nikad nisam otišao u kuću cveća kasnije








nikvet pn nikvet pn 10:34 06.09.2020

Re: sećanje...

Тада студент јурио сам услов за пету годину, ако убодем у јуну освојићу самицу у Студењаку најесен. Фрка Љубљана, оћебити-нећебити није ме додиривала, нисам политикофилни тип. И баш никако не могу да се сетим момента где ме је вест затекла. (Али се врло добро сећам годину и кусур раније у биоскопу прекинут филм, излази тип на бину и каже: Умро је друг Кардељ; разлаз. Ммвмјбм). Сећам се некакве опште туге и смора наоколо; и да, ишао сам у мимоход. Јасно се сећам огромних редова по булевару и бескрајног чекања



таман некако стижемо унутра кад оно застој, опет неко мудо иде преко реда; може му се. Појављује се мршав достојанствен декица с наочарима. Сандро Пертини. Полако прилази тронут и ставља руку на ковчег. Сцена је тако драматично изгледала, препуна набоја да је све наоколо моментално проплакало. И безбедњаци.

После свега у завичају отац ме није корио али је почео да прича све што је годинама ћутао. Данима сам слушао тада тотално невероватне ствари.

Од Југославије нема ништа. Словенци никад нису били лојални, о Хрватима и Шиптарима да и не причамо. Није питање да ли ће да пукне тиква него је питање када и колико крваво. А Србија нема играча за ту игру што нас чека. Милошевић је зликовац невиђен. Не овај наш Параћинац, он је у Ловачком савезу, него Пожаревљанин. О-па-сан.

Умро је 1986.
Черевићан Черевићан 09:50 06.09.2020

species facti

А како ви памтите ону легендарну Здравковићеву реченицу

….......историјски присет
на одмет.…….... и није,
времену друга Тита
младост...... ми се крије,

и неслутњи да ...много тог
окружењем креће другачије)
solo solo 09:54 06.09.2020

Nije u redu drugarice mirelarado i drugovi


Ni reči o drugarici Jovanki.

Red je da je pomenemo.

Da stvarno Čarli ni ti je ne spominješ nigde. Gentlemenski nema šta.

Lepa žena bila.

g.radicevic g.radicevic 09:57 06.09.2020

Re: Nije u redu drugarice mirelarado i drugovi

a đe ti je drugarica Zili?
mirelarado mirelarado 10:05 06.09.2020

Re: Nije u redu drugarice mirelarado i drugovi

solo

Ni reči o drugarici Jovanki.

Red je da je pomenemo.

Da stvarno Čarli ni ti je ne spominješ nigde. Gentlemenski nema šta.

Lepa žena bila.



Њена смрт (а и живот) бар на мене нису оставили утисак неког битног историјског дешавања.
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:09 06.09.2020

Re: Nije u redu drugarice mirelarado i drugovi


Њена смрт (а и живот) бар на мене нису оставили утисак неког битног историјског дешавања.

Pokondirena tikva.
solo solo 10:22 06.09.2020

Re: Nije u redu drugarice mirelarado i drugovi

a đe ti je drugarica Zili?


Banovana.
solo solo 10:24 06.09.2020

Re: Nije u redu drugarice mirelarado i drugovi


Њена смрт (а и живот) бар на мене нису оставили утисак неког битног историјског дешавања.



Hajmo da budemo objektivni, nekako mi je previše ovde slučajeva tipa, ma baš me bilo briga.

gavros gavros 10:14 06.09.2020

Ja

sam tih dana baš plakao i opasno se usravao. Hbg, tek se bio rodio malo ranije, krajem aprila.
j_grandson j_grandson 19:24 06.09.2020

Re: Ja

gavros
sam tih dana baš plakao i opasno se usravao. Hbg, tek se bio rodio malo ranije, krajem aprila.

Seronja jedan!
amika amika 10:23 06.09.2020

Асоцијације

Мени је занимљиво који је то круг асоцијација да се Таса сада сети Титове смрти.

Асоцијације по сличности, по контрасту... Тито је био величина створена стицајем околности - и ратних и послератних - велики шеф нове Аустругарске која је неко време свима одговарала, а онда су почеле рачунице.
shmoo shmoo 11:26 06.09.2020

Re: Асоцијације

amika

Мени је занимљиво који је то круг асоцијација да се Таса сада сети Титове смрти.






Па ето... Нека ово твоје остане као код оних добрих филмова и књига које нам изгледају као да немају крај, нису завршени, него је гледаоцу/читаоцу препуштено да сам доради радњу према сопственом нахођењу.

Што рече ономад Крлежа, Филип Латиновић је отишао у ноћ.

А ми у гимназији на часовима на којима смо радили то Крлежино дело, убисмо се од погађања где је то отишао Филип Латиновић док нам је професорка свима са задовољством уписивала јединице у дневник.



alselone alselone 10:38 06.09.2020

Imam predlog

Ako iko išta kaže novo na ovom blogu, a ne mora biti potpuno novo, dovoljno je da samo nije rečeno u poslenjih mesec dana najmanje tri puta, predlažem da to uramimo i okačimo na poseban blog pod imenom "Nove informacije o životu Josipa Broza".

vrabac_onaj vrabac_onaj 10:58 06.09.2020

Re: Imam predlog

alselone
Ako iko išta kaže novo na ovom blogu, a ne mora biti potpuno novo, dovoljno je da samo nije rečeno u poslenjih mesec dana najmanje tri puta, predlažem da to uramimo i okačimo na poseban blog pod imenom "Nove informacije o životu Josipa Broza".



Da, da. Zidne novine da napravimo kao u školi. Samo da se taj blog nikada ne zatvara i da se svake nedelje određuju dvoje da vode računa šta se tamo dešava i uređuju sadržaj.
emilia emilia 11:00 06.09.2020

Re: Imam predlog

Predlažem da to uramimo i okačimo na poseban blog pod imenom Osoba Iz Rama.


"Pa to kažem, u se, na se i podase, i vozi Miško!

Da ne ostavljam seriju odgovora na ostale komentare, evo čisto da se osvrnem I na opaske Iz nekolicine drugih komentara u ovom nizu:

Kako ste nam ostavili tako je prošla, ta Jugoslavija, u svakom mogućem smislu - od mentaliteta, načina razmišljanja, radnih navika, ekonomije, moralnih normi i načela, bratstva i jedinstva, do zdravstvenog, penzionog, školskog sistema, 'najjače vojske' i 'ugleda u svetu' i svega ostalog. Sve što je usledilo posle smrti Osobe Iz Rama stvarano je i pripremano u decenijama dok je on drmao i tresao državom, i baškario se po dvorovima, letnjikovcima, lovačkim i zimskim kućama, počevši od najsitnijeg šrafčića, NKV radnika do punjenih ptica iz otetih vila na Dedinju.

Što se tiče ekonomije u koju se kuneš, to što su neke firme ostvarivale profit očigledno nije bilo dovoljno i pored zatvorenog tržišta i jako ograničenog uvoza robe široke potrošnje (čitaj: nedostatka stvarne konkurencije). Ta FNRJ/SFRJ, sa svojim eksperimentom dirigovane ekonomije i nazovi-samoupravljanja (znalo se ko upravlja i odlučuje), je u redovnim ciklusima dovođena do bankrota i teških ekonomskih kriza. Ono što ju je održalo toliko dugo u životu, bar što se tiče ekonomije, su a) otvaranje granica posle 20 godina terora zabrane putovanja u inostranstvo, što je smanjilo užasnu nezaposlenost i omoućilo priliv deviza od tzv. doznaka, i b) strani, zapadni krediti.

Mogla si ti da radiš kao pčela, ali ta ekonomija jednostavno nije bila efikasna. Zašto i kako? Između ostalog i zbog toga što je postojala armija onih koji su primali platu ali nisu ostvarivali nikakav profit - što zbog radnih mesta projektovanih po političkoj liniji (veštačka radna mesta), što zbog neodrživosti ekonomskog sistema, što zbog nerada i lenjosti. Izreka "radio ne radio, svira ti radio" nije nastala posle 5. oktobra.

A inače, ljude koji prodaju osnovna ljudska prava i slobode, i pristaju na krv, nasilje i strah za džak brašna (sindikalno letovanje, fiću, "besplatni" stan, "besplatno" zdravstvo i "besplatnu" školu) iskreno i duboko prezirem.

Eto.


Uzgred, domaćine, ne mašiš temu ni ti, ni komentatori. Ram je očigledno još uvek tu, stabilan i čvrst i pored par padova. Čak je i slika ista.

Muzička podloga za idolopoklonike".

2013
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:01 06.09.2020

Re: Imam predlog

Ako iko išta kaže novo na ovom blogu, a ne mora biti potpuno novo, dovoljno je da samo nije rečeno u poslenjih mesec dana najmanje tri puta, predlažem da to uramimo i okačimo na poseban blog pod imenom "Nove informacije o životu Josipa Broza".

A tebi dosadno?
Pa nemoj čitati, jednostavno.
alselone alselone 11:03 06.09.2020

Re: Imam predlog


A tebi dosadno?
Pa nemoj čitati, jednostavno.


A tebi zabavno? Uživaj.
alselone alselone 11:04 06.09.2020

Re: Imam predlog

Da, da. Zidne novine da napravimo kao u školi. Samo da se taj blog nikada ne zatvara i da se svake nedelje određuju dvoje da vode računa šta se tamo dešava i uređuju sadržaj.


Tako je, ni za 100 godina da se ne zatvori pošto nam je to od dragocenosti, da se detaljno sve ispriča, u kom selu je bio koji direktor, šta je radio, šta Tito radio po 100,000 put da se prepriča, pa da se zaključi slavobitno kako smo išli u Trst a to je ha ha ha. I tako dalje.

Onda sutra ponovo samo malo drugačijim rečima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:05 06.09.2020

Re: Imam predlog

alselone

A tebi dosadno?
Pa nemoj čitati, jednostavno.


A tebi zabavno? Uživaj.

Eto, jel to bilo teško?
Svima lepo.
alselone alselone 11:06 06.09.2020

Re: Imam predlog

Kada si se merilo ko više priča o titu, oni koji su na optuženičkoj kupi da su ga voleli više od mame i tate ili oni koji su bili oduvek slobodarsko-liberano-uk-usa shvatanja, mislim da bi rezultat bio ubedljiv na jednoj strani.
alselone alselone 11:09 06.09.2020

Re: Imam predlog

Eto, jel to bilo teško?
Svima lepo.


Siguran si da je svima lepo?
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:11 06.09.2020

Re: Imam predlog

alselone
Kada si se merilo ko više priča o titu, oni koji su na optuženičkoj kupi da su ga voleli više od mame i tate ili oni koji su bili oduvek slobodarsko-liberano-uk-usa shvatanja, mislim da bi rezultat bio ubedljiv na jednoj strani.

Verujem.
Onoga koga je više bolelo više o tome i priča, kome su tiranija i diktatura obične, prihvatljiv stvari, ne vidi mnogo razloga da se o tome uopšte govori.

Jer, što bi, pa nije to ništa strašno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:12 06.09.2020

Re: Imam predlog

alselone
Eto, jel to bilo teško?
Svima lepo.


Siguran si da je svima lepo?

Što ne bi bilo ako onaj ko se zabavlja nastavi da se zabavlja, a onaj kome je to dosadno ne mora da učestvuje u tome?
vrabac_onaj vrabac_onaj 11:14 06.09.2020

Re: Imam predlog

A uvek postoji i opcija trolovanja.

Maaaaksooo, donesi one bušilice!
alselone alselone 11:17 06.09.2020

Re: Imam predlog

Onoga koga je više bolelo više o tome i priča, kome su tiranija i diktatura obične, prihvatljiv stvari, ne vidi mnogo razloga da se o tome uopšte govori.

Jer, što bi, pa nije to ništa strašno.


50 godina kasnije priča svakodnevno?

Koliko si tiranije preživo golootočanine?

Opet ću reći, da je to neka priča, pa da kažeš kako neko ima interesovanje za istoriju pa detaljiše događaje koji su bili, to još bože pomozi. Ali ovo to nije. Ovo je pijačarsko nadgornjavanje, vašarsko svađanje iz zabave. Ne smeta to meni, da ne potegneš taj arument, samo sam mislio da neki ljudi imaju malo više intersovanja i da ih nešto drugo uveseljava.
alselone alselone 11:19 06.09.2020

Re: Imam predlog

Što ne bi bilo ako onaj ko se zabavlja nastavi da se zabavlja, a onaj kome je to dosadno ne mora da učestvuje u tome?


Pa ako userete skoro svaki razgovor na druge teme Titom i komunistima ,to ne može da me uveseli a i ne mogu da ne učestvujem pošto sam učestvovao na tom blogu pre nego što ste ponovo krenuli o istom.

Takav je softver bloga, da mogu pojedinačni tredovi ili ljudi da se isključe, da mogu da se mutiraju notifikacije, to bi bilo drugačije.
solo solo 11:20 06.09.2020

Re: Imam predlog

Verujem.
Onoga koga je više bolelo više o tome i priča, kome su tiranija i diktatura obične, prihvatljiv stvari, ne vidi mnogo razloga da se o tome uopšte govori.

Jer, što bi, pa nije to ništa strašno.


Interesantno, gubitnici pobednike uvek proglašavaju tiranima pa evo i do današnjijeh dana. Čudna neka pojava.
Uvek se na ovakvim mestima setim jednog stranca Arčibalda koji nas je verujem dobronamerno posmatrao objektivnije nego mi sami sebe.

Nije na odmet.




vrabac_onaj vrabac_onaj 11:25 06.09.2020

Re: Imam predlog

pošto sam učestvovao na tom blogu pre nego što ste ponovo krenuli o istom.


misliš na Nikolov blog?
shmoo shmoo 11:30 06.09.2020

Re: Imam predlog

emilia

Uzgred, domaćine, ne mašiš temu ni ti, ni komentatori. Ram je očigledno još uvek tu, stabilan i čvrst i pored par padova. Čak je i slika ista.


Не бих да будем ситничар, домаћин је Шарски, а ја гостујем код њега. Па сам тако "домаћин" и зато се одазивам на ово.

А одазивам се јер морам да се захвалим пошто ово заиста, без зезања, сматрам великим комплиментом.

Хвала!

Намера и јесте била да тај рам буде довољно широк и дугачак за сваку слику.

hoochie coochie man hoochie coochie man 11:31 06.09.2020

Re: Imam predlog


Koliko si tiranije preživo golootočanine?

Aha, pošto vidim da si sa psihoanalizom završio sad bi i porodičnu istoriju da analiziraš pa da presudiš da li je dovoljno za negativan stav.
Nema od toga ništa, bar ne u ovom kontekstu.

Ali reći ću ti nešto drugo, tiče se, pa može se to nazvati i korektnošću, a može i jačim izrazom.

Nekorektno je zagovornika drugačijeg stava apsolutno amaterski i naravno nakaradno analizirati, njegove motive za takav stav, njegovu porodičnu ili ličnu istoriju, posebno ako to radi neko ko to ne ume.
A ti baš ne umeš Als.

Korektno je suprotstaviti se stavu.
Ili ćutati.

A sad umesto izraza korektno stavi taj jači, bolje odgovara a ja nisam hteo da budem direktan.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:33 06.09.2020

Re: Imam predlog

Interesantno, gubitnici pobednike uvek proglašavaju tiranima

Za vas vreme stalo devedesete?

Ko je gubitnik, petokraka ili kokarda?
Šta je na srpskoj zastavi?
solo solo 13:17 06.09.2020

Re: Imam predlog

Za vas vreme stalo devedesete?

Ko je gubitnik, petokraka ili kokarda? Šta je na srpskoj zastavi?


Tema je Broz još onomad. Do ovih novih još niste stigli a i slabo im se primičete mada bi to bilo interesantnije. Opet razumem. Za Broza niko više ne hapsi. Za ove aktuelne prpa bato.

Poznat je taj fenomen.



p.s. Ko je gubitnik, petokraka ili kokarda?


Jel sudija sviro kraj utakmice? Polako.Tek je poluvreme.
ecce-florian ecce-florian 13:22 06.09.2020

Re: Imam predlog

alselone
Ako iko išta kaže novo na ovom blogu, a ne mora biti potpuno novo, dovoljno je da samo nije rečeno u poslenjih mesec dana najmanje tri puta, ...


opa , čelendž

evo drug Tito i drugarica Jovanka piju King coconut u Cejlonu januara 1959. ( u februaru iste godine je posetio Siriju )

solo solo 13:28 06.09.2020

Re: Imam predlog

opa , čelendž

evo drug Tito i drugarica Jovanka piju King coconut u Cejlonu januara 1959. ( u februaru iste godine je posetio Siriju )


Belo odelo,crne cipele,bele čarapice.

Kako se menja ta moda.
nask nask 13:31 06.09.2020

Re: Imam predlog

Sirimavobandanarajke, kada bih tu reč čuo na Dnevniku (tek sam kasnije ukapirao da je to ime) ništa mi nije bilo jasno. Mislio sam da je to neka izreka, poslovica, a ja glup i nikako da ukapiram šta znači.
gedza.73 gedza.73 13:34 06.09.2020

Re: Imam predlog


hoochie coochie man
psihoanalizom

Valjda se u tri najveća stresa računa smrt člana porodice, razvod i polazak u školu.

neki imaju i nezvanično kvalifikovan četvrti. Smrt Josipa Broza Tita.

A najzanimljive su dijabole kojima je vrhunac diplomatskog ponašanja zapaliti tompus u gostima kod drugog predsednika gde to po tradiciji i protokolu nije dozvoljeno. Takvi se oduševljavaju Palmom, svadbarskim lupanjem tanjira, pevanjem na uvce stranim ambasadorima, plebiscitarnim podrškama partiji koja u rukama drži sve medije i poluge vlasti...

mentalni sklop isti, način ponašanja isti, samo se menja objekat obožavanja.
ecce-florian ecce-florian 13:45 06.09.2020

Re: Imam predlog

nask
Sirimavobandanarajke, .....(tek sam kasnije ukapirao da je to ime)


aha i to nije puno, već skraćeno

nask nask 13:53 06.09.2020

Re: Imam predlog

aha i to nije puno, već skraćeno

Eto vidiš dobro sam ja to naslutio da tu nešto ne štima. Verovatno njeno puno ime i jeste nekakva poslovica, možda i nisam bio tako glup.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:15 06.09.2020

Re: Imam predlog

najzanimljive su dijabole kojima je vrhunac diplomatskog ponašanja zapaliti tompus u gostima kod drugog predsednika gde to po tradiciji i protokolu nije dozvoljeno

Nisam znao da nije, ipak se radilo o vremenu kad se na pušenje drugačije gledalo, a ako nije a on ipak zapalio, pa šta reći nego stoka.
Ma koliko mi bilo gadno kad vidim kako neko ponižava predsednika moje države, gadnija bi mi bila obrnuta situacija, da se predsednik Srbije bahati i ponižava druge.


A to što ima onih kojima to imponuje pa eto, da prosudimo kakvim bahata stoka može da imponuje.

Idolopoklonici.

Takvi su ponosni i što je njihov Tita kresao talijanske glumice, radosni zbog toga ko da su ih sami kresali.
Verovatno i malo radosniji.

hoochie coochie man hoochie coochie man 14:18 06.09.2020

Re: Imam predlog

a i slabo im se primičete mada bi to bilo interesantnije. Opet razumem. Za Broza niko više ne hapsi. Za ove aktuelne prpa bato.

Frka, strah od ovih da ih se kritikuje?
Ajd smisli nešto suvislije leba ti.
niccolo niccolo 14:28 06.09.2020

Re: Imam predlog

ipak se radilo o vremenu

Ni u vreme sfrj se nismo baš proslavljali poznavanjem diplomatskog bontona. Poznat je slučaj, valjda je to bilo posle Tita kada je bilo ono predstavništvo šta li, da je supruga nekog od tih naših glavonja ladno poduhvatila Karlosa (misli se na španskog kralja) pod ruku prilikom njihove posete Španiji. To je ozbiljan skandal, u diplomatiji vladare plave krvi smatraju nedodirljivima, ne može svako da krene da ih pipka.
solo solo 14:30 06.09.2020

Re: Imam predlog

Frka, strah od ovih da ih se kritikuje?
Ajd smisli nešto suvislije leba ti.


Evo pratimo. Nismo stigli ni do Miloševića.
Lepo je Tasa pojasnio u fusnoti

shmoo 09:01 06.09.2020
фуснота:

Не дајте се ограничавати само на "Црк'о Маршал".

Дајте себи простора.

Опуштено.


Ima materjala al' se tapka u mestu.
Što bi reko Als Broza smo prežvakali u više navrata.
gedza.73 gedza.73 14:36 06.09.2020

Re: Imam predlog

hoochie coochie man
Nisam znao da nije, ipak se radilo o vremenu kad se na pušenje drugačije gledalo


To je postala 'zvanična' istorija koja je pokazivala da Titu niko ništa nije mogao. poput mnogih drugih 'zvaničnih', odavno utemeljenih i 'nesumnjivo istinitih' ušla u kolektivno pamćenje.

A to što ima onih kojima to imponuje pa eto, da prosudimo kakvim bahata stoka može da imponuje.
Idolopoklonici.

Ma ko ih jebe. Niti mi na slavu dolaze, niti od njih zavisim pa da moram da im se uvlačim u dupe. Jedino ih spasilo ono uništavanje tajnih dosijea jer bi se dobar broj njih još krio od sramote zbog porodičnih istorija pa se sad raskuropecali i raskvocali.

Samo mi smešno, kad si pomenuo zastavu, kako bi oni na srpsku zastavu istovremeno ugurali i petokraku i srp i čekić i stavili malu Titovu sliku kako ubija belorepe nosoroge sa sve notama budi se istok i zapad.

Antiimperijalistčki lideri. Doživotni diktatori.



Komunistički socijalisti pod čijom je vladavinom radnički narod uživao sva prava.


Rumuni najpametniji. Ovaj naš crko al' narod i dalje misli kako će da se Deus ex machina Tito povampiri i reši im stambeno pitanje sa sve korona vikendicom. Po nekima na blogu izgleda da su najviše sreće imali Korejanci. Oni se još bore protiv zlih imperijalista i uživaju sve čari bronzanog doba.
Tako kaže Lazanski.


hoochie coochie man hoochie coochie man 14:44 06.09.2020

Re: Imam predlog


Evo pratimo. Nismo stigli ni do Miloševića.
Lepo je Tasa pojasnio u fusnoti

shmoo 09:01 06.09.2020
фуснота:

Не дајте се ограничавати само на "Црк'о Маршал".

Дајте себи простора.

Опуштено.


Ima materjala al' se tapka u mestu.
Što bi reko Als Broza smo prežv

A Miloševića nismo?
Tita i njegovi, rekoh već, sto puta su značajniji od Slobe, a i Sloba je njegovo čedo.

Vučić, spoljna politika, pa ne može se tu nešto bitno menjati (osim onoga ko je vodi) ali to što on radi bi radio skoro svak jer izbora nema. (ako se pod izborom ne smatra ubođe je sankcija Rusiji i danke dojčland)
Postavio ga Tramp u magareću klupu.
Da, ali da li nekog drugog iz Srbije ne bi, i šta bi taj drugi uradio kad mu tu postave stolicu?

Unutrašnja politika, a i o tome smo mnogo više nego o Titi, a i sve ovo danas ima itekako veze sa glupostima zvanim Jugoslavija i petokraka.
freehand freehand 14:51 06.09.2020

Re: Imam predlog

niccolo
ipak se radilo o vremenu

Ni u vreme sfrj se nismo baš proslavljali poznavanjem diplomatskog bontona. Poznat je slučaj, valjda je to bilo posle Tita kada je bilo ono predstavništvo šta li, da je supruga nekog od tih naših glavonja ladno poduhvatila Karlosa (misli se na španskog kralja) pod ruku prilikom njihove posete Španiji. To je ozbiljan skandal, u diplomatiji vladare plave krvi smatraju nedodirljivima, ne može svako da krene da ih pipka.

Ne bih ja poredio diplomatske gafove sa katastrofama poput ovoga što se zove "sporazum" sa čime se sprda pola planete.
Evo moron malopre priča kako su mu zamenili fasciklu, ali on je to video....

Što se kralja Huana Karlosa tiče - i sin ga se odrekao.
j_grandson j_grandson 15:09 06.09.2020

Re: Imam predlog

nask
Sirimavobandanarajke, kada bih tu reč čuo na Dnevniku (tek sam kasnije ukapirao da je to ime) ništa mi nije bilo jasno. Mislio sam da je to neka izreka, poslovica, a ja glup i nikako da ukapiram šta znači.

Nije Sirimavobandanarajke nego Sirimavobandaranajke.
solo solo 15:12 06.09.2020

Re: Imam predlog

Unutrašnja politika, a i o tome smo mnogo više nego o Titi, a i sve ovo danas ima itekako veze sa glupostima zvanim Jugoslavija i petokraka.


I privatizacije u vreme Đinđića,rasturanje kompletne industrije, banaka ( da li ti je poznato da Beobanka još nije završila sa stečajem - leže im lova na račune tako kažu) šta je sa tranzicijom,državnom/društvenom imovinom,školstvom,zdravstvom, fondovima osiguranja,PKB,Petoletka, Goša,IMT,Genexom, Beograđankom, Sava Centrom....... duži spisak od zvanica na sahrani Broza što ga je Free okačio.

Bem mu miša za sve je Broz kriv i posle 50 godina. Znamo da je u njegovo vreme to radilo i građeno, znamo kada i kako je rasturano do dana današnjih.
Znam da bi voleli da sve strpate pod energetsku efikasnost i ekologiju al' ne pije vodu.

Pre će biti da ovaj blog nije adekvatno mesto za traženjem odgovora i istine.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:13 06.09.2020

Re: Imam predlog

Ni u vreme sfrj se nismo baš proslavljali poznavanjem diplomatskog bontona. Poznat je slučaj, valjda je to bilo posle Tita kada je bilo ono predstavništvo šta li, da je supruga nekog od tih naših glavonja ladno poduhvatila Karlosa (misli se na španskog kralja) pod ruku prilikom njihove posete Španiji. To je ozbiljan skandal, u diplomatiji vladare plave krvi smatraju nedodirljivima, ne može svako da krene da ih pipka.

A evo šta je prava diplomatija, slučaj od sad.
Zaharova nešto objavi, onaj nesretnik Đurić se zaleti ko majmun pa joj kao odgovara, a Zaharova, uvažavajući Srbiju, objasni da je nisu pravilno razumeli, da se ona tom objavom trlja nos Americi, ne Srbiji.

Portparolka diplomatije velike sile uljudno, skoro pa ponizno, objasni da je njen cilj Amerika, da joj nije bio cilj da unižava malu Srbijicu.

A Tramp?
Omalivaži Vučića da bi malo Amerima demonstrirao moć, malo Albancima podišao pošto ih je sporazumom ispalio.

Postavi ti, brajko moj, Putina na tu stoličicu pa budi baja, lako je sa Vučićem brisati patos.

hoochie coochie man hoochie coochie man 15:18 06.09.2020

Re: Imam predlog

Bem mu miša za sve je Broz kriv i posle 50 godina

Nije za sve, ali za mnogo toga jeste, za privatizacije recimo jeste.

Šta bi se privatizovalo da on nije pootimao sve?

Mora se ustanoviti odakle dolazi mutna voda, ne vredi tu pred sobom prčkati po bari i trudeći se da je izbistriš.

Mora se Srbija vratiti sebi da bi brže išla napred, a to vraćanje sigurno ne podrazumeva, ćuti, dosadno, neka istoričarima za kabinete.

solo solo 15:19 06.09.2020

Re: Imam predlog



Po tvojoj metodologiji onda je i Broz posledica stvaranja Kraljevine SHS, koja je stvorena zbog trauma od Turaka pa tako piči unazad do Kelta. E jbg.
niccolo niccolo 15:21 06.09.2020

Re: Imam predlog

Ne bih ja poredio diplomatske gafove sa katastrofama poput ovoga što se zove "sporazum" sa čime se sprda pola planete.

Nisam razumeo da se poredi sfrj vreme sa vučićem.

Što se kralja Huana Karlosa tiče - i sin ga se odrekao.

To je nebitno, dokle god je neko kralj postoji protokol kako se prema njemu postupa.

Zaharova nešto objavi, onaj nesretnik Đurić se zaleti ko majmun pa joj kao odgovara, a Zaharova, uvažavajući Srbiju, objasni da je nisu pravilno razumeli, da se ona tom objavom trlja nos Americi, ne Srbiji.

Diplomatska svrha tog posta je ispunjena - poruka je poslata i može da se spusti lopta.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:22 06.09.2020

Re: Imam predlog

hoochie coochie man

A evo šta je prava diplomatija, slučaj od sad.
Zaharova nešto objavi, onaj nesretnik Đurić se zaleti ko majmun pa joj kao odgovara, a Zaharova, uvažavajući Srbiju, objasni da je nisu pravilno razumeli, da se ona tom objavom trlja nos Americi, ne Srbiji.

Portparolka diplomatije velike sile uljudno, skoro pa ponizno, objasni da je njen cilj Amerika, da joj nije bio cilj da unižava malu Srbijicu.

A Tramp?
Omalivaži Vučića da bi malo Amerima demonstrirao moć, malo Albancima podišao pošto ih je sporazumom ispalio.

Postavi ti, brajko moj, Putina na tu stoličicu pa budi baja, lako je sa Vučićem brisati patos.


Sve ovo stoji, ali nije se Đurić samo zaleteo, ovo je Vučić rekao:

"To govori o primitivizmu i prostakluku koji je pokazala. To govori o njoj, a bogami i onima koji su je postavili".

Za Đurića je jasno kreten ali meni je zanimljiva ovakva iznenadna Vučićeva "diplomatska hrabrost".
solo solo 15:25 06.09.2020

Re: Imam predlog

Mora se Srbija vratiti sebi da bi brže išla napred, a to vraćanje sigurno ne podrazumeva, ćuti, dosadno, neka istoričarima za kabinete.


Evo Vučić pokušava da Srbiju vrati samoj sebi. Jel gradi puteve da bi brže išla napred - gradi. Jel ćuti - ne, svaki dan je na nacionalnim frekvencijama i po više puta i objašnjava šta radi. Jel dosadno - kako kome. Istoričari - zvrje i po blogovima.

Pa kako raji ugoditi.
freehand freehand 15:26 06.09.2020

Re: Imam predlog

Za Đurića je jasno kreten ali meni je zanimljiva ovakva iznenadna Vučićeva "diplomatska hrabrost".

Da se kladimo da neće dugo?

Inače, današnja epizoda sa fasckiklarenjem dodatak je na urnebes, a ova vest LINK pokazuje da čitava pizdarija krene u neslućene orbite

vrabac_onaj vrabac_onaj 15:26 06.09.2020

Re: Imam predlog

hoochie coochie man

Mora se Srbija vratiti sebi da bi brže išla napred, a to vraćanje sigurno ne podrazumeva, ćuti, dosadno, neka istoričarima za kabinete.



Ma znam, ali fora je da se ovde na blogu stalno ponavlja ista priča sada već bez ikakvog smisla.
Ko misli da su komunjare bile super, šta ću mu ja? (sem da ga žalim).
Stvarno mi više muka da se oko toga raspravljam sa gotovo uvek istim likovima a bez ikakvog rezultata.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:27 06.09.2020

Re: Imam predlog


Za Đurića je jasno kreten ali meni je zanimljiva ovakva iznenadna Vučićeva "diplomatska hrabrost"

Zvuči kao da se pogubio, tamo kod Amera ga potcenili, pa se pogubio, kao u nokdaunu da je.

Pričao je sa Lavrovim, valjda vadi fleke ako je došao sebi.
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:30 06.09.2020

Re: Imam predlog

freehand
Za Đurića je jasno kreten ali meni je zanimljiva ovakva iznenadna Vučićeva "diplomatska hrabrost".

Da se kladimo da neće dugo?

Inače, današnja epizoda sa fasckiklarenjem dodatak je na urnebes, a ova vest LINK pokazuje da čitava pizdarija krene u neslućene orbite




au, ovima dole se uopšte ne isplati da se Turci ljute na njih.
freehand freehand 15:33 06.09.2020

Re: Imam predlog

vrabac_onaj
freehand
Za Đurića je jasno kreten ali meni je zanimljiva ovakva iznenadna Vučićeva "diplomatska hrabrost".

Da se kladimo da neće dugo?

Inače, današnja epizoda sa fasckiklarenjem dodatak je na urnebes, a ova vest LINK pokazuje da čitava pizdarija krene u neslućene orbite




au, ovima dole se uopšte ne isplati da se Turci ljute na njih.

Pa ta epizoda sa Izraelom - koja je, po svoj prilici Trampu bila najbitnija pošto prodaje priču da je još jedna muslimanska zemlja iz Evrope priznala Izrael (Kosovo, da) - koštaće i Srbiju i Kosovo debelo. I kod Turaka, i kod najvećeg dela EU. Neće to ni mama Merkel baš sa odobravanjem gledati.
Da sad ne pričamo o Kinezima, Rusima i Arapima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:38 06.09.2020

Re: Imam predlog

niccolo
Ne bih ja poredio diplomatske gafove sa katastrofama poput ovoga što se zove "sporazum" sa čime se sprda pola planete.

Nisam razumeo da se poredi sfrj vreme sa vučićem.

Što se kralja Huana Karlosa tiče - i sin ga se odrekao.

To je nebitno, dokle god je neko kralj postoji protokol kako se prema njemu postupa.

Zaharova nešto objavi, onaj nesretnik Đurić se zaleti ko majmun pa joj kao odgovara, a Zaharova, uvažavajući Srbiju, objasni da je nisu pravilno razumeli, da se ona tom objavom trlja nos Americi, ne Srbiji.

Diplomatska svrha tog posta je ispunjena - poruka je poslata i može da se spusti lopta.

Moguće je i to, mada mi je malo preoptimistično takvo tumačenje.
Da su to hteli, da opale packu Srbiji, ne verujem da bi se baš akali oko spuštanja lopte.

Mada, moguće, ajd da se nadamo
niccolo niccolo 15:42 06.09.2020

Re: Imam predlog

da opale packu Srbiji

I mislim da nije Srbiji, nego baš dijagnozi lično.

I kod Turaka

Čekaj, pa već su reagovali i u odnosu na nas.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:47 06.09.2020

Re: Imam predlog

mislim da nije Srbiji, nego baš dijagnozi lično.

Da Dačketa uguraju u vladu? :)
Ko će ga znati, ostaje da nagađamo, a ovo saopštenje Zaharova je ipak korektno.
ecce-florian ecce-florian 15:52 06.09.2020

Re: Imam predlog

Belo odelo,crne cipele,bele čarapice.


auuu bre u srbiju svi samo pazu na dress code.

yap ovo je po protokolu što bi reko nic. nije tito bio pjevača pa da dok izvodi miljacku obuče bijele

auuu bre u srbiju svi samo pazu na dress code.

Jedino se ovde smatra da je seljak ko nosi bele čarapke na japanke ( s palcom) il ne do bog papuče.

U aziji to normalno, pa šta da nosiš zimi ako je ladno nego da navučeš narečene

evo drug Tito , samo u čarapama ( i ovo do sada kolko znam nije objavljivano na blogu '55 izlet slovinija)


alselone alselone 15:55 06.09.2020

Re: Imam predlog

Ako objektivno pogledamo ovo što se veoma uslovno naziva sporazumom, možemo reći da prvi put od početka sukoba sa Albancima nismo prošli loše. Američka politika do sada je bila bukvalno "vama ništa a oni će dobiti sve što traže". Ovo je prvi put da je podela loših i dobrih vesti uravnotežena, da niko ništa posebno nije dobio ali nije ni izgubio, osim Amera koji su puno dobili.

Ceo proces je šarada ali taj momenat koji je ispod smehotresne površnine skupa je važan za nas. Ako Tramponja pobedi mislim da to može biti malo duža promena svetla i dobar trend za nas.

Ako uzmemo u obzir da je i Milo izgubio parlamentarne, što znači da je ozbiljno načet, a on je objektivno jedan od kapoa antisrpske propagande u regionu i to prilično nekorektne i agresivne, ovo su dve lepe vesti za nas.

Prva je upakovana u ružnu sliku ponižavanja našeg predsednika a druga u otvorenu propagandu vraćanja u 19. vek, ali nema veze, bitna ono ispod.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana