Gost autor| Ljubav| Nostalgija| Obrazovanje| Život

Умро је друг Тито!

nsarski RSS / 05.09.2020. u 22:23

Rizikujući da ovaj tekst izazove bolna sećanja kod čitalaca, postavljam ovo viđenje blogera shmoo , poznatijeg kao Tasa, koga svi znamo i volimo. Dakle, prepustite se uživanju.

Dame i gospodo, I give you shmoo!

 

pismo_joebiden_josipbroztito_twitter.jpg?w=618&ssl=1 

 

Посвећено мојим блогодругарима, Емсију/Чарливоју и Елоју ма где били сада и ма под којим никовима се појављивали на Блогу Б92.

 

Сви ми изузетно добро памтимо неки значајан историјски тренутак у којем смо живели. Тачно се сећамо шта смо у том тренутку радили, шта смо рекли, ко је био поред нас,...

Неко памти више таквих тренутака, а неко само један. Углавном, у мојој генерацији и међу онима мало старијима и међу онима мало млађима нисам још увек у свом животу срео ниједног суграђанина и судржављанина (и бивше и садашње државе у којој живим) који не памти тај тренутак када је спикер Миодраг Здравковић изговорио оно легендарно: „Умро је друг Тито!“ Ту Здравковићеву реченицу су пренелe све ондашње радио станице и телевизијске станице бивше СФРЈ.

И ма колико год у већини случајева била тачна она тврдња да је човеково памћење варљиво и да ми оно чега се сећамо врло често прилагођавамо својим тренутним потребама и уподобљујемо то сећање према неким каснијим искуствима у животу, овог тренутка и Здравковићевог саопштења се сви, ама баш сви које ја познајем, одлично сећају. До детаља знају где су били, с ким, шта је ко рекао, урадио...

Ја сам, рецимо, запамтио да сам у том тренутку када је бившим Југословенима саопштено да је умро највећи син наших народа и народности био на Ади. Седео сам са друштвом на оним бетонским трибинама код ресторана „Језеро“, било нас је 5-6 мушкића који смо после тренинга остали да на тим, у том тренутку потпуно празним бетонским трибинама, хватамо зраке пролећног сунца у тишини и миру какве је данас немогуће доживети на Ади јер није било чак ни шетача по том лепом пролећном дану.

(За оне који не знају, плажа на савском језеру се тада протезала само од ресторана „Језеро“ до Округлог купатила, то јест данашње рампе за банџи џампинг, а све остало око језера било је густо грмље и шума са пробијеним пешачким стазицама кроз то грмље и пецарошким и нудистичким сепареима у том грмљу поред воде.)

Елем, нас 5-6 седимо на трибинама истежући уморне мишиће на пролећном сунцу и слушамо радио пренос из Сплита ( исто тако легендарна емисија Првог програма Радио Београда „Време спорта и разоноде“ ) утакмице тадашњег фудбалског првенства Хајдук – Црвена звезда.

И сећам се још да је у моменту када је пренос прекинут и када се из транзистора чула она легендарна Здравковићева реченица један од мојих другара само рекао: „Е, јебига! Сад ће да прекину утакмицу!“

Већ сутрадан по доласку на тренинг саопштено нам је да тренинга до даљег неће бити јер се у наше хангаре са кајацима, кануима и осталим пловилима који се и данас налазе поред ресторана „Језеро“ преко ноћи сместила војска која је одмах била подигнута на тзв. виши степен приправности. Месец дана смо били ван тренажног процеса.

Моја жена (исто смо годиште) памти такође тај тренутак.

Каже, седела је у то недељно поподне и учила нешто у том станчићу, једном од многобројних квартира, у једном дворишту у Граховској улици у Београду, на падини од Чубуре према Јужном булевару од којег почиње Неимар.

Ти квартири нису имали купатила нити тоалет него су све породице које су ту живеле тада користиле један једини ве-це у дворишту, а свако се купао у тим својим собичцима, станчићима, у лавору, „до пола и од пола“.

И каже моја лепша половина, док је она тако учила уз радио, њена мајка, моја будућа ташта, отишла у тај дворишни клозет. Када је саопштено да је Тито умро, моја будућа драга (тада смо обоје имали 15, 16 година и нисмо се још увек упознали) истрчи на врата тог свог дворишног станчића и почне да се дере преко целог дворишта:

 

- Мама!!! Мама!!! Мама!!!

- Шта је, бре, шта се дереш? – одговара ташта из клозета.

- Мама!!! Јавили да је умро Тито!!!

- Добро, бре, немој да се дереш! Пусти ме барем у клозету на миру!

Ето тако нас двоје памтимо тај тренутак када је Миодраг Здравковић саопштио свим бившим Југословенима да је Тито умро.

А како ви памтите тај тренутак?

(Наравно, мислим на вас који сте те 1980. имали довољно година да бисте запамтили тако нешто.)

Или можда памтите шта сте тачно радили, говорили, с ким сте били у неком другом историјском тренутку у свом животу, када се догодило нешто што је директно утицало на животе милиона и милиона људи?

Или памтите можда више таквих историјских тренутака у свом животу?

 




Komentari (1110)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 16:34 10.09.2020

Re: gedza.73

zilikaka
U Eparhiji gornjokarlovačkoj, gde su ustaše uništile 145 crkava i 44 kapele, srušene su sada odlukom mesnih vlasti, mesto da budu opravljene, oštećene crkve u Ploči, Komiću, Mutiliću i Srednjoj Gori. Crkve u Jasenku i Počitelju, koje su slučajno bile ostale neoštećene, takođe su srušene. Istih slučajeva ima i u Srbiji (G. Toplici, Đurđevo), Bosni (Skugrić, sr. Modrić i dr.) u Sremu (Brestač). U Rožaju je na traženje narodnog poslanika dinamitom dignuta u vazduh postojeća crkva da bi se materijal upotrebio u druge svrhe.

Nisu samo pravoslavne.
Pokušaj da u nekom od sela, nekad naseljenih nemačkim življem a posle koloniziranih srpskim, pronađeš jadnu katoličku crkvu. A imalo je svako selo.
Prva stvar je bila to srušiti.
Ne smem da tvrdim da su materijal za drugo koristili, al svakako se ne vide ni mesta gde su nekad bile.


U Južnom Banatu katoličke crkve su tamo gde su i bile, mislim sve. Al neverovatno mi je prosto da zadrti domaćinski vernici i borci za religijska prava nigde ne okače mapu džamija u Srbiji onomad i u Bosni devedesetih. Očekivalo bi se od ljudi natopljenih duhom svetim i idejama demokratije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:48 10.09.2020

Re: gedza.73

Pokušaj da u nekom od sela, nekad naseljenih nemačkim življem a posle koloniziranih srpskim, pronađeš jadnu katoličku crkvu. A imalo je svako selo.

A gde ti tu vidiš sličnost?
Otišli jedni, došli drugi, i ti drugi pravili sebi crkve, one stare im nisu trebale.
Tako i sa Turcima otišli, ćao, kome više trebaju džamije?

A kod komunista nije tako, niko nigde nije otišao, oni koji su pravili crkve i kojima su trebale su i dalje bili tu, samo su komunisti rekli, e ne damo vam crkve, rušićemo ih jer ih mi ne volimo, a to što vama trebaju, baš nas briga, mi smo gazde svega i mi se pitamo.
floki floki 16:51 10.09.2020

Re: gedza.73

па добро, нису баш морали да праве СС принц еуген дивизију да "чисти свет од гамади коју је бог грешком створио" по босни и козари

после кад дође на наплату, обично иде са каматом, то треба унапред знати

solo solo 16:58 10.09.2020

Re: .

A kod komunista nije tako, niko nigde nije otišao, oni koji su pravili crkve i kojima su trebale su i dalje bili tu, samo su komunisti rekli, e ne damo vam crkve, rušićemo ih jer ih mi ne volimo, a to što vama trebaju, baš nas briga, mi smo gazde svega i mi se pitamo.


,,čiča miča i gotova priča,,
zilikaka zilikaka 17:01 10.09.2020

Re: gedza.73

A gde ti tu vidiš sličnost?
Otišli jedni, došli drugi, i ti drugi pravili sebi crkve, one stare im nisu trebale

Kosovo?
zilikaka zilikaka 17:08 10.09.2020

Re: gedza.73

U Južnom Banatu katoličke crkve su tamo gde su i bile, mislim sve.

Čudi me. Kod nas u najbližoj okolini, Klek, Lazarevo, Lukićevo...nema.
Mislim da je ostala u Elemiru, al on je bio mešanog sastava.
Tamo gde su ispraznili selo crkvu su odmah rušili.
Pričala već da mi je deda bio angažovan na prevozu življa tokom kolonizacije i bio pun priča o onome što je gledao.
Ko danas pamtim rečenicu "prvo im je bilo da sruše crkvu"
.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:12 10.09.2020

Re: gedza.73

zilikaka
A gde ti tu vidiš sličnost?
Otišli jedni, došli drugi, i ti drugi pravili sebi crkve, one stare im nisu trebale

Kosovo?

Šta Kosovo?
Ako, tj kad, kosovska priča bude i formalno gotova, pa ne misliš valjda da će Albanci čuvati pećku patrijaršiju?
Možda je na to prisile UNESCO ili neki takvi autoriteti, a bez toga, pa naravno da će to porušiti.

Manimo se površnih priča o toleranciji, svetskoj baštini, poštovanju tuđeg, jer nije normalno da Albanci čuvaju nešto što svedoči da ta zemlja nije njihova, da su drugi, oni koji su pre njih tu bili, imali razvijeniju kulturu, da su, za razliku od njih, ostavljali svevočanstva svoje kulture.

Rušiće ili prisvajati, a to se uostalom uveliko i dešava.

nikvet pn nikvet pn 17:14 10.09.2020

Re: gedza.73

hoochie coochie man
kome više trebaju džamije?


Када се коџа-Милош по питању српске државности циганчио на Порти добио је (и прихватио) услов да се џамије не дирају. Тако је и било али дословно. После нешто година када су Турци слали екипе за одржавање сваки кмет је извршио књажеву (и султанову) наредбу да се џамије не ди ра ју. Дунђери сиктер.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:16 10.09.2020

Re: gedza.73


Када се коџа-Милош по питању српске државности циганчио на Порти добио је (и прихватио) услов да се џамије не дирају. Тако је и било али дословно. После нешто година када су Турци слали екипе за одржавање сваки кмет је извршио књажеву (и султанову) наредбу да се џамије не ди ра ју.

Jeste Miloš bio čovek od reči :)
pecaros pecaros 17:18 10.09.2020

Re: gedza.73

Meni je nepojmljivo da u jednoj bačkoj selendri imenom Futog već decenijama propada ovakvo zdanje. Moglo bi ono da ima i neku praktičnu primenu, za neke muzičke svečanosti, recimo. Verovatno su tu, nekada, bile i orgulje.

Računam - ne bi moralo da tu obavezno trešte švapske koračnice, svašta nešto bi se dalo napraviti.



zilikaka zilikaka 17:18 10.09.2020

Re: gedza.73

Rušiće ili prisvajati, a to se uostalom uveliko i dešava.

Pa to i ja kažem.
Ruše oni kojima ne treba i zidaju ono što im treba. Tako je i onda bilo kako sa pravoslavnim tako i katoličkim crkvama. A bilo je toga i mnogo posle, pa do danas.
Ne odobravam nego konstatujem da se to dešavalo i dešava i da onaj spisak nije nikakva ekskluziva.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:28 10.09.2020

Re: gedza.73

Ruše oni kojima ne treba i zidaju ono što im treba.

Ali (namerno?) zaobilaziš detalj da su komunisti to radili suprotno narodu, narodnim potrebama, jer su oni tako odlučili.
Ostali ruše jer narod koji tu živi hoće nešto drugo.

Komunisti su mimo naroda i mimo sveta.
zilikaka zilikaka 17:38 10.09.2020

Re: gedza.73

zaobilaziš detalj da su komunisti to radili suprotno narodu, narodnim potrebama, jer su oni tako odlučili.
Ostali ruše jer narod koji tu živi hoće nešto drugo.

Komunisti su mimo naroda i mimo sveta.

Ti imaš neki dokaz da je lokalno življe htelo crkvu a komunisti su je baš srušili?
Koji je procenat ljudi posle rata išao u i mario za crkvu?
Možda je pametnije da se pogledamo u ogledalo i konstatujemo da smo povodljivi.
U mojoj varoši ima mnogo više crkava nego pre 30 godina a manje stanovnika, pa i Srba. I sve su prepune.
A nekad su one dve bile prazne i za velike praznike.
Misliš da su ti komunisti bili neki vanzemaljci a da mi kao narod ništa nismo krivi, il ćemo priznati da smo sami zalivali i jame po Hercegovini betonom, sa kostima svojih, radi nekih sitnih pogodnosti, i da smo jednostavno mahom oportunisti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:46 10.09.2020

Re: gedza.73

Ti imaš neki dokaz da je lokalno življe htelo crkvu a komunisti su je baš srušili?

Da vidimo ovako, dok nisu stigli komunci, življe imalo crkvu, trebala im, kad su ovi banuli najednom to isto življe prestaje da mari za crkvu.
Dobro, dešavaju se koincidencije :)

Koji je procenat ljudi posle rata išao u i mario za crkvu?


A pre?
Što najednom prestadoše, zbog one koincidencije?
Možda je pametnije da se pogledamo u ogledalo i konstatujemo da smo povodljivi.


Da da, mi smo krivi, nisu oni zlatni komunisti.

Kako se zove to kad se spremno da zbog opravdavanja nekog dragog osudi svako pa i svoj narod?
zilikaka zilikaka 17:58 10.09.2020

Re: gedza.73

Da da, mi smo krivi, nisu oni zlatni komunisti.

Koliko je u Srbiji procentualno bilo članova partije, ako njih smatramo komunistima?
Šta je sa ostalima?
I ko smo to MI, da li smo neki drugi ili su okolnosti druge a mi se lepo prilagođavamo uspešno.
Koliko je onih koji su "rušili" crkve posle postalo predsednik lokalnog crkvenog odbora?
Kako se zove to kad se spremno da zbog opravdavanja nekog dragog osudi svako pa i svoj narod?

Drugog ili dragog?
Ne pravdam baš nikog. Hvamove ne treba rušiti. Tačka.
A nešto samokritike i samospoznaje dobro dođe da nam se loše stvari ne bi ponavljale.

I nemoj pokušavati da me proglasiš autošovinistom. Ja volim i svoj narod i zemlju i lokalno svoj kraj i svoje sugrađane, ma šta oni bili. To je deo koji ne biraš ali te čini onim što jesi.

freehand freehand 18:01 10.09.2020

Re: gedza.73

Možda je na to prisile UNESCO ili neki takvi autoriteti, a bez toga, pa naravno da će to porušiti.

Manimo se površnih priča o toleranciji, svetskoj baštini, poštovanju tuđeg, jer nije normalno da Albanci čuvaju nešto što svedoči da ta zemlja nije njihova, da su drugi, oni koji su pre njih tu bili, imali razvijeniju kulturu, da su, za razliku od njih, ostavljali svevočanstva svoje kulture.

Rušiće ili prisvajati, a to se uostalom uveliko i dešava.

Da je ovo istina i stav nekakvog značajnog dela čovečanstva ovaj bi svet bio kudikamo tužnije mesto za život. Na sreću skotovi ipak nisu većina.

hoochie coochie man hoochie coochie man 18:04 10.09.2020

Re: gedza.73

Ne možeš da izdržiš?
Koji ti je bre krasni, neću bre da pričam s tobom, dosadan si, glup si u ovom stadijumu, čekam sledeću metamorfozu pa ću videti.
solo solo 18:36 10.09.2020

Re: gedza.73

Kako se zove to kad se spremno da zbog opravdavanja nekog dragog osudi svako pa i svoj narod?


Izrod.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:12 10.09.2020

Re: gedza.73

Ovo mi promaklo a šteta

Koliko je u Srbiji procentualno bilo članova partije, ako njih smatramo komunistima?

Manjina, značajna manjina, ne znam precizan broj.
Šta je sa ostalima?

Ostali su se prilagođavati, plašili, strahovalu, potpadali pod uticaj, kako ko, a identično kao i u svakoj drugoj diktaturi.

Diktatura je stanje nametnuto silom i za diktaturu je uvek odgovoran i kriv diktator, u ovom slučaju Tita i komunci, nikad oni nad kojima se diktatura sprovodi.

Ovakva tumačenja, narod je kriv što je dopustio da diktatura zaživi, je aboliranje diktatora, pa se onda može primeniti na bilo kog diktatora u svetu a i u istoriji.

A to se naprosto ne radi.
Ne radi se jer je pogrešno.
Koliko je onih koji su "rušili" crkve posle postalo predsednik lokalnog crkvenog odbora?

Koliko god da ih je to ne menja karakter komunističke diktature koja je rušila crkve.
I ne znam čemu treba da posluži ovo pitanje ako ne opet pokušaju opravdava je rušenja rezonom, nisu komunisti krivi nego je narod stoka.
Drugog ili dragog?
Ne pravdam baš nikog. Hvamove ne treba rušiti. Tačka.


Pravdaš time što komunističko rušenje izjednačavaš sa rušenjem katoličkih crkava u mestima gde katolika više nije bilo, ili sa rušenjem džamija posle progona Turaka.

Sasvim različiti motivi i razlozi rušenja, neki razložni i logični, drugi motivisani antireligijskom ideologijom, a ti ih izjednčavaš, nagoveštavajući, otprilike, pa i drugi su.
To je pravdanje.
zilikaka zilikaka 19:26 10.09.2020

Re: gedza.73

anje ako ne opet pokušaju opravdava je rušenja rezonom, nisu komunisti krivi nego je narod stoka.

Dobro, ti komunisti su krivi, ostali nisu.
I kad smo se rešili komunista krenulo da nam cveta na sve strane?
Ili baš nije?
Opet zbog njih ili zbog opet nekih drugih u koje mi ne spadamo?
Ne čini ti se da je malo nezrelo razmišljanje koje možda prija ali ne vodi kolektivnom sazrevanju.
Drugi deo toga bi bio "bila takva vremena", koji abolira sve i čini nas spremnim da svaki put ponovimo iste greške.

gedza.73 gedza.73 19:29 10.09.2020

Re: gedza.73

zilikaka
Mislim da je ostala u Elemiru, al on je bio mešanog sastava.

Drugar Elemirac mi kaže da je ostala. Al' sad baš pričamo o bajsevima i deonicama. Kaže ide preko Melencima, Bašaida, Torda, Banatsko Karađorđevo, Česterek (ovde smo se prebacili na seksi lalu) Banatski dvror preko Zrenjanina nazad.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:39 10.09.2020

Re: gedza.73

Dobro, ti komunisti su krivi, ostali nisu.

A kako da ih podelimo na te i neke druge?
Ili su to samo mangupi u njihovim redovima.

Ovo baš potseća na frazu "svud ima budala" koja ustvari opravdava većinu iz koje te "budale" potiču.
Ne, nema o ih i onih komunista, ima samo komunista, a oni su bili ti što su bili, između ostalog i rušitelji crkava.


I kad smo se rešili komunista krenulo da nam cveta na sve strane?
Ili baš nije?

Jeste.
Mnogo je bolje sad nego onda, a da je to tako govori i činjenica, a uveren sam da je činjenica, da bi na nekom eventualnim referendum ovo protiv onoga, ovo ubedljivo pobedilo ono, tj. malo ko bi glasao da se vrati ono vreme.

gedza.73 gedza.73 19:44 10.09.2020

Re: gedza.73

solo
Volela ga je i crkva - nemoj preterivati.

Zato što je imao crkvu poput Mila Đukanovića.

Posle ubijanja i prebijanja sveštenika napravili su Udruženje sveštenika. Mnogi su radili za Udbu (čak imaš na netu njihova prava imena, kodna imena, gde su i šta su radili)... jedan od cetinjskih bogoslova je bio upravnik logora Goli otok, drugi učestvovao u rušenju Njegoševog mauzoleja, pop Zečević zabranio povratak Srbima na Kosovo, pop Smiljanić nakon završene političke škole postaje ministar i predsednik SUBNOR-a.


A i posle pljačkanja crkvi, dizanja u vazduh, rušenja šta su mogli da očekuju sveštenici od 'druga Tite'?
Neke demokratske tekovine? Slobode?
Oni bre pljačkali privrednike i ubijali im decu, rušili crkve a onda se nađe dijabola poput BorkoBorisova Stefanovića koji ceni Tita jer je Tito bio jedan od najvećih srpskih vladara.

Debil koji bi da bude opozicionar.



solo solo 19:44 10.09.2020

Re: gedza.73

tj. malo ko bi glasao da se vrati ono vreme.


Ali stvarno si u zabludi.
g.radicevic g.radicevic 19:45 10.09.2020

Re: gedza.73

a da je to tako govori i činjenica


koja???


a uveren sam da je činjenica


aha, sve jasno
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:50 10.09.2020

Re: gedza.73

solo
tj. malo ko bi glasao da se vrati ono vreme.


Ali stvarno si u zabludi.

Možda,a da je to tako mi govori činjenica (dakle činjenica) da partije koje zagovaraju vrednosti tog vremena dobijaju glasova toliko da se izražavaju u promilima.

Što narod ne glasa za njih?
gedza.73 gedza.73 19:54 10.09.2020

Re: gedza.73

hoochie coochie man
Jeste.
Mnogo je bolje sad nego onda, a da je to tako govori i činjenica, a uveren sam da je činjenica,

Bolje po mnogo parametara. Daleko od demokratskog, uređenog društva ali od sistema u kome imaš doživotnog maršala, gde tajna policija upada u kuće i pljačka, gde se zakon ne poštuje i ne drži se kao pijan plota, gde doušnici ne dojavljuju ko ide u crkvu, gde deca ne cinkare roditelje, gde čovek može slobodno da odabere svoje zanimanje, da domaćin radi svoji imanje bez da mu 'prepošteni' komunista krade iz kuće escajg jeste bolje.

Svako ko tvrdi da je tada bilo bolje samo neka multiplikuje paljenje kuće novinaru iz Grocke, Jutkina napastvovanja i onog komunističkog direktora namenske iz Lučana sa tapšanjem i može da se u tom sistemu oseća kao svoj na svome.

Verujem da nekima kojima su roditelji pripadali partijskom ešalonu i bili sitna govanca u tom sistemu tvrde da je bolje tako ali čega se pametan stidi, budala se ponosi. BIlo i biće.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:58 10.09.2020

Re: gedza.73

onog komunističkog direktora namenske iz Lučana sa tapšanjem i

Ono je slika kao iščupana iz osamsedete, partijski direktor i instruisani samoupravljači.
Kome to odgovara alal mu.
gedza.73 gedza.73 20:01 10.09.2020

Re: gedza.73

hoochie coochie man
onog komunističkog direktora namenske iz Lučana sa tapšanjem i

Ono je slika kao iščupana iz osamsedete, partijski direktor i instruisani samoupravljači.
Kome to odgovara alal mu.

Ima ih, ima na blogu. Ima ih i kod mene, samo ih pošten svet ne ceni nešto a i drži ih podalje od kuće. Ne sumnjam da bi bili u prvim redovima komunističke revolucije.
solo solo 20:07 10.09.2020

Re: gedza.73

Što narod ne glasa za njih?


Zato što su neuspele replike iza kojih ne stoji jak lider (možda ali i ne mora da bidne).

Interesantnija tema bi bila zašto mi evo već 50 god nemamo pojma ko je bio Broz. Jesi li se ikad zapitao?
Zašto se ne otvaraju arhive, zašto se krije istina i ko o tome odlučuje.
Možda bi tu našao odgovore na mnoge svoje dileme i zablude.

Čini mi se da se to nikada neće ni saznati. Nezgodno je prekidati kontinuitet


Atomski mrav Atomski mrav 20:10 10.09.2020

Re: gedza.73

Kome to odgovara alal mu.

Odgovara svakome ko tvrdi da je sada dobro... da ne spominjem da je prelaz iz jednog stanja (a može i sranja) u drugo plaćen hiljadama ljudskih života, stotinama hiljada izbeglica, milijardama štete što od ratnih dejstava što od raznih "zakonskih" pljački... i tako dođosmo u stanje/sranje gde opet caruju isti onakvi kao i pre, istim metodama kao i pre, uz pomoć istih službi kao i pre.
solo solo 20:14 10.09.2020

Re: gedza.73

Odgovara svakome ko tvrdi da je sada dobro... da ne spominjem da je prelaz iz jednog stanja (a može i sranja) u drugo plaćen hiljadama ljudskih života, stotinama hiljada izbeglica, milijardama štete što od ratnih dejstava što od raznih "zakonskih" pljački... i tako dođosmo u stanje/sranje gde opet caruju isti onakvi kao i pre, istim metodama kao i pre, uz pomoć istih službi kao i pre.


Ipak kontinuitet.

j_grandson j_grandson 20:16 10.09.2020

Re: gedza.73

zilikaka
anje ako ne opet pokušaju opravdava je rušenja rezonom, nisu komunisti krivi nego je narod stoka.

Dobro, ti komunisti su krivi, ostali nisu.
I kad smo se rešili komunista krenulo da nam cveta na sve strane?
Ili baš nije?
...

Nije krenulo da nam cveta, jer su previše zasrali.
No, svejedno - glavno da im je crko Tito, a i njih ćemo se kurtalisati već nekako.
j_grandson j_grandson 20:20 10.09.2020

Re: gedza.73

Atomski mrav
Kome to odgovara alal mu.

Odgovara svakome ko tvrdi da je sada dobro... da ne spominjem da je prelaz iz jednog stanja (a može i sranja) u drugo plaćen hiljadama ljudskih života, stotinama hiljada izbeglica, milijardama štete što od ratnih dejstava što od raznih "zakonskih" pljački... i tako dođosmo u stanje/sranje gde opet caruju isti onakvi kao i pre, istim metodama kao i pre, uz pomoć istih službi kao i pre.

Da.
A taj prelaz nema veze sa onim šta mu je prethodilo.
Jebote, ne mogu da se načudim vama koji bi ovo sranje učinili bezizvornim, nastalim samim od sebe - a ne uzornim radom komunjara.
Pa ovo sada je upravo posledica toga fenomenalnog, nikad boljeg komunjarskog sistema - obrat ne važi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:21 10.09.2020

Re: gedza.73

Odgovara svakome ko tvrdi da je sada dobro

Takve retko srećem, a one koji kažu za ono, ne vratilo se, e takvih je, srećom, dosta.
da ne spominjem da je prelaz iz jednog stanja (a može i sranja) u drugo plaćen hiljadama ljudskih života,

Ako je to bio jedini način da se ono okonča, jbg, šta da se radi, sve ima cenu.

Trebalo je tražiti način da ono skonča uz manju cenu, a opcija da zbog velike cene ono opstane, bogufala, nije postojala.
I dobro je što nije.
g.radicevic g.radicevic 20:23 10.09.2020

Re: gedza.73

od sistema u kome imaš doživotnog maršala, gde tajna policija upada u kuće i pljačka, gde se zakon ne poštuje i ne drži se kao pijan plota, gde doušnici ne dojavljuju ko ide u crkvu, gde deca ne cinkare roditelje, gde čovek može slobodno da odabere svoje zanimanje, da domaćin radi svoji imanje bez da mu 'prepošteni' komunista krade iz kuće escajg jeste bolje.


zamisli da se u današnje vreme dogodi da neki sa čarapama preko glave usred noći poruše neke kuće u centru prestonice, policija se pravi luda a gradonačelnik napreduje u ministra.
ili da sin vlasnika privatne TV pogazi devojku na pešačkom, pobegne sa mesta udesa i ne bude osuđen else veštaci ne mogu dogovoriti oko brzine kojom je divljao

ili da ...
al' to je bilo u ono vreme
danas je to nezamislivo


hoochie coochie man hoochie coochie man 20:28 10.09.2020

Re: gedza.73

Interesantnija tema bi bila zašto mi evo već 50 god nemamo pojma ko je bio Broz.

Komunistički samodržac, dosta.

A ta tajnovitost oko njegovog identiteta, pa i to je izgleda smišljeno rađeno.
Imao je skot šta da sakrije iz svoje biografije pa je zato sve toliko zamutio.

Španiju je krio kao zmija noge, mnogo je dželat pobio tamo izgleda.

Ali nije previše važna njegova precizna biografija, makar ne previše zanimnjiva, iako stoji da par njemu ne baš naklonjenih istraživača, Goldštajn i Simić kažu da on jeste iz Kumrovca, i da je to lako proveriti.
j_grandson j_grandson 20:29 10.09.2020

Re: gedza.73

g.radicevic
od sistema u kome imaš doživotnog maršala, gde tajna policija upada u kuće i pljačka, gde se zakon ne poštuje i ne drži se kao pijan plota, gde doušnici ne dojavljuju ko ide u crkvu, gde deca ne cinkare roditelje, gde čovek može slobodno da odabere svoje zanimanje, da domaćin radi svoji imanje bez da mu 'prepošteni' komunista krade iz kuće escajg jeste bolje.


zamisli da se u današnje vreme dogodi da neki sa čarapama preko glave usred noći poruše neke kuće u centru prestonice, policija se pravi luda a gradonačelnik napreduje u ministra.
ili da sin vlasnika privatne TV pogazi devojku na pešačkom, pobegne sa mesta udesa i ne bude osuđen else veštaci ne mogu dogovoriti oko brzine kojom je divljao

ili da ...
al' to je bilo u ono vreme
danas je to nezamislivo



Eeee, vidiš, baš tako je bilo!
I hiljadu puta gore.
Možeš li da zamisliš ili te nešto sprečava.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:31 10.09.2020

Re: gedza.73


zamisli da se u današnje vreme dogodi da neki sa čarapama preko glave usred noći poruše neke kuće u centru prestonic

Ćuti, a zamisli da, kao onda, ni čarape im ne trebaju.
Ruše kako im padne na pamet, ko se usprotivi apse i streljaju.
Sad makar moraju da se kriju.
Pregaze nekog na putu?
Ništa, teraj dalje.
Da ih neko tuži?
Nek se usudi samo.
gedza.73 gedza.73 20:34 10.09.2020

Re: gedza.73

ili da ...
al' to je bilo u ono vreme
danas je to nezamislivo

i zamisli tada kao odgovor građanske proteste. Milicija u tom radničkom socijalizmu izvukla rudare koji su štrajkovali da bi imali dva mesna obroka nedeljno iz voza i prebila. Zamisli protest protiv nenamenskih kredita koji su dobijali partijski funkcioneri ili protest da švalerke ne dobijaju stanove na noćne smene na kolenima.
Tad su bre partijski funkcioneri bili zaštićeni kao beli medvedi, mogli su da rade šta su 'teli... A proguglaj malo kako je nastala Mitrovićeva imperija. Od levičarskih ideja do veza sa komunističkim funkcionerima.

ŠTa su ljudi očekivali? da se preko noći promeni sitem, poštuju zakoni i da nema povlašćenih? Ne može, mora da se prođe težim putem jer si imao zacementiran jednopartijski, nedemokratski, lopovski, moralno-podobni sistem koji je stvarao gologuze proletere koji jedu na partijskim jaslama sve dok se ne bune pet decenija.
TI pogubljeni ljudi se još vrte u limbu 'Vratiće se Valter, jebaće vam mater', 'Drug Tito', 'znao se red' i 'zapadni kapitalizam je urušio našu divnu zemlju'.

g.radicevic g.radicevic 20:37 10.09.2020

Re: gedza.73

partijski direktor i instruisani samoupravljači.
Kome to odgovara alal mu.


takoebre
ovi promenili esnaf totalno
umeste Bore šnajdera, kojekakvih šlosera i ložača parnih kotlova
sad su konobari, šoferi, ...(nisam siguran za brice)



hoochie coochie man hoochie coochie man 20:43 10.09.2020

Re: gedza.73

g.radicevic
partijski direktor i instruisani samoupravljači.
Kome to odgovara alal mu.


takoebre
ovi promenili esnaf totalno
umeste Bore šnajdera, kojekakvih šlosera i ložača parnih kotlova
sad su konobari, šoferi, ...(nisam siguran za brice)





Jbt, a zamisli da se sad ti šoferi i konobari, ko onda šloseri i ložači, proglase večnim vladarima.

I još da biju ako im neko kaže da ih ne voli.
g.radicevic g.radicevic 20:44 10.09.2020

Re: gedza.73

Možeš li da zamisliš ili te nešto sprečava.


bio mali da pamtim one Brozove
ove posle poprilično dobro

eda ni majka ni pokojni otac nisu bili partijci
bilo čiji
čisto preventivno kažem
solo solo 20:45 10.09.2020

Re: gedza.73

Eeee, vidiš, baš tako je bilo!
I hiljadu puta gore.
Možeš li da zamisliš ili te nešto sprečava.



Čarli pošto su ti sećanja tako sveža ti kao živi svedok svega toga treba da imaš oko 80 godina. I zaobišla te očekivana senilna demencija iako jedeš masno.

Ko bi reko.
g.radicevic g.radicevic 20:47 10.09.2020

Re: gedza.73

ad su bre partijski funkcioneri bili zaštićeni kao beli medvedi, mogli su da rade šta su 'teli... A proguglaj malo kako je nastala Mitrovićeva imperija. Od levičarskih ideja do veza sa komunističkim funkcionerima.


pa to
solo solo 20:49 10.09.2020

Re: gedza.73

Jbt, a zamisli da se sad ti šoferi i konobari, ko onda šloseri i ložači, proglase večnim vladarima.


Sumnjaš da nisu na tom putu.
g.radicevic g.radicevic 20:54 10.09.2020

Re: gedza.73

Jbt, a zamisli da se sad ti šoferi i konobari, ko onda šloseri i ložači, proglase večnim vladarima.

I još da biju ako im neko kaže da ih ne voli.


a zamisli tek da pred milionskim auditorijumom našeg prava da znamo sve, drekneš Tito pederu.

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:54 10.09.2020

Re: gedza.73

solo
Jbt, a zamisli da se sad ti šoferi i konobari, ko onda šloseri i ložači, proglase večnim vladarima.


Sumnjaš da nisu na tom putu.

Znam da nisu, da bi to pokušali moraju najpre, poput one nemani, da pozabranjuju sve ostale.

Daleko su ovi od toga.

Na žalost vas kojima se ono dopadalo (ovo mi se čini logičnim)
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:56 10.09.2020

Re: gedza.73

g.radicevic
Jbt, a zamisli da se sad ti šoferi i konobari, ko onda šloseri i ložači, proglase večnim vladarima.

I još da biju ako im neko kaže da ih ne voli.


a zamisli tek da pred milionskim auditorijumom našeg prava da znamo sve, drekneš Tito pederu.


To, a i prava da imaš N1 u kući.
Ne znam da li su ti pričali, onda se išlo u aps ako slučajno slušaš sumnjive radio stanice.
g.radicevic g.radicevic 21:16 10.09.2020

Re: gedza.73

Ne znam da li su ti pričali, onda se išlo u aps ako slučajno slušaš sumnjive radio stanice.


znam da je pokojni matori slušao radio Luksemburg
i da nije išao u aps zbog toga
valjda nije bilo ništa sumnjivo

mada




g.radicevic g.radicevic 21:20 10.09.2020

Re: gedza.73

Daleko su ovi od toga.


nisu
i to je problem
to što su ti pustili par stotina TV kanala, internet, šoping centre...
ne čini njihovu vlast drugačijom



pnbb pnbb 21:28 10.09.2020

Re: gedza.73

a zamisli tek da pred milionskim auditorijumom našeg prava da znamo sve, drekneš Tito pederu.

a sad moz da dreknes ko covek vucicu pederu, svakog meseca 100e u dep i bole te patak...car covek
freehand freehand 21:52 10.09.2020

Re: gedza.73

Atomski mrav
Kome to odgovara alal mu.

Odgovara svakome ko tvrdi da je sada dobro... da ne spominjem da je prelaz iz jednog stanja (a može i sranja) u drugo plaćen hiljadama ljudskih života, stotinama hiljada izbeglica, milijardama štete što od ratnih dejstava što od raznih "zakonskih" pljački... i tako dođosmo u stanje/sranje gde opet caruju isti onakvi kao i pre, istim metodama kao i pre, uz pomoć istih službi kao i pre.

Sem što su svi maršali doživotni - kad čovek samo ovlaš i ofrlje pogleda istorijuSrbije u poslednja dva veka prilično je teško razumeti šta je to što je iko,pa čak i komunisti, mogao da sjebe. >Zamisli još da su kralja i kraljicu u parčićima bacali sa balkona i da su im deca u Parizu pišala u vaze u elitnim restoranima u kojimasu pijančila, bludničila i kockala se od para otetih iz ambasade po naredbi očeva, predsednika vlade...
j_grandson j_grandson 07:40 11.09.2020

Re: gedza.73

g.radicevic
Možeš li da zamisliš ili te nešto sprečava.


bio mali da pamtim one Brozove
ove posle poprilično dobro

eda ni majka ni pokojni otac nisu bili partijci
bilo čiji
čisto preventivno kažem

Ali te to, naravno, ne sprečava da suvereno prosuđuješ.
Ako, ako, valja se!
j_grandson j_grandson 07:46 11.09.2020

Re: gedza.73

solo
Eeee, vidiš, baš tako je bilo!
I hiljadu puta gore.
Možeš li da zamisliš ili te nešto sprečava.



Čarli pošto su ti sećanja tako sveža ti kao živi svedok svega toga treba da imaš oko 80 godina. I zaobišla te očekivana senilna demencija iako jedeš masno.

Ko bi reko.

Nemam 80, ni blizu.
Ali imam dovoljno, zapamtio sam dobro Brozovo vreme, a i vreme kada je posle Tita bio Tito.
Naravno, u prilog mi je išlo i to što sam poprilično bistar, što sam više verovao svojim očima nego budalaštinama Tita i titića, što nisam voleo Titu više od mame i tate, što nisam verovao da je naš fićo bolji od Forda i Mercedesa, što nisam verovao da izviđači i gorani postoje samo kod nas, a ne i u Engleskoj i Lihtenštajnu (gde deca, jelte, od 12 godina rade po 12 sati) itd ...
Masno jedem malo, najviše jedem biljke i travuljine.
Meso može - ali i ne mora.
j_grandson j_grandson 07:47 11.09.2020

Re: gedza.73

g.radicevic
Jbt, a zamisli da se sad ti šoferi i konobari, ko onda šloseri i ložači, proglase večnim vladarima.

I još da biju ako im neko kaže da ih ne voli.


a zamisli tek da pred milionskim auditorijumom našeg prava da znamo sve, drekneš Tito pederu.


Zamisli ti!
Ne možeš!?
Pa i to je delić razlike - bez obzira na ovo dno dna.
j_grandson j_grandson 07:51 11.09.2020

Re: gedza.73

g.radicevic
Ne znam da li su ti pričali, onda se išlo u aps ako slučajno slušaš sumnjive radio stanice.


znam da je pokojni matori slušao radio Luksemburg
i da nije išao u aps zbog toga
valjda nije bilo ništa sumnjivo

mada



A da li je slušao Glas Amerike sa voditeljima Petrom Majstorovićem i Grgom Zlatoperom?
Ili je to morao da sluša tako da maksimalno stiša radio prijemnik i stavi uvo na zvučnik?
freehand freehand 07:56 11.09.2020

Re: gedza.73

što nisam verovao da izviđači i gorani postoje samo kod nas, a ne i u Engleskoj i Lihtenštajnu

Ja ni danas ne verujem da u Lihtenštajnu postoje izviđači i gorani.
shmoo shmoo 08:16 11.09.2020

Re: gedza.73

freehand
što nisam verovao da izviđači i gorani postoje samo kod nas, a ne i u Engleskoj i Lihtenštajnu

Ja ni danas ne verujem da u Lihtenštajnu postoje izviđači i gorani.



А у Лилипуту?


(Извини, извини! Било је јаче од мене!)
gedza.73 gedza.73 08:17 11.09.2020

Re: gedza.73

Da li neko može da zamisli da se poruši Zejtinlik u Solunu? Povade krstače, razbacaju spomenici i napravi park od groblja gde su sahranjeni srpski vojnici?


Kragujevačko vojničko groblje sa oko tri hiljade spomenika su nakon rata porušili komunisti. isti mentalni sklop koji imaju njihovi današnji naslednici koji ih na blogu brane tako što brišu delove nacionalne istorije.

Nisu Austrougari, nisu Turci, nisu Švabe ali zato komunistički saradnici su razrušili srpsko vojničko groblje. A onda su poput ALbanaca koji su iznad crkve napravili park (crkve kosturnice u kojoj su trebale da budu sahranjene kosti srpkih vojnika su isto porušili komunisti) iznad vojničkog groblja u kragujevcu zasadili drveće.



A onda se pojave neke ljudske bede i govna od ljudi koji sve to relativizuju 'sarkastičnim' podjebancijama. Knjiški primeri saradnika okupatora za sitan novac.
Koji bi sutra rušili spomenike na Zejtinliku samo kad bi im rekli. Ili na Kosovu. Šljam i ološ.





freehand freehand 08:20 11.09.2020

Re: gedza.73

shmoo
freehand
što nisam verovao da izviđači i gorani postoje samo kod nas, a ne i u Engleskoj i Lihtenštajnu

Ja ni danas ne verujem da u Lihtenštajnu postoje izviđači i gorani.



А у Лилипуту?


(Извини, извини! Било је јаче од мене!)

Ko je pominjao Liliput?
Mislim, osećam da je ovde neka jaka fora al je ne kapiram, jebiga.
gedza.73 gedza.73 08:48 11.09.2020

Re: gedza.73

g.radicevic
ad su bre partijski funkcioneri bili zaštićeni kao beli medvedi, mogli su da rade šta su 'teli... A proguglaj malo kako je nastala Mitrovićeva imperija. Od levičarskih ideja do veza sa komunističkim funkcionerima.

pa to

Pa nije baš to. Komunisti su došli u Srbiju na sovjetskim tenkovima (koji su inače srušili spomenik kralju Aleksandru a kasnije pretopili i to isti oni koji se danas bune što se uklanjaja 'internacionalna' komunistička obeležja i imena ulica) i tokom jednopartijske vladavine stvorili Miloševića, Stambolića, kadijevića, Miru marković, razne državne Pacove, Bagzije, Kundake i slične poslušnike.

Za razliku od kneževine i kraljevine Srbije u kojima su stvorene neke od najznačajnih državnih institucija, gde su se intelektualci suprotstavljali autokratama i samovoljama srpskih vladara, iz kojih su se srpski borci izborili u krvavim ratovima za slobodu i nezavisnost. Da bi im groblja rušili oni koji su ih napadali i njihvi saradnici iz Srbije.

Da je bilo pameti kao što nije da svako ko se nalazi na spisku špijuna bude isključen iz bilo kakvog javnog života, da Subnorovci sami plaćaju restituciju, da viši ešalon činovnika bude javno prozvan ne bi ti ljudi vodili politiu Srbiju nakon devedesete.

A i dalje pokušavaju mimikrijom i relitivizacijom da naprave još štete.
cmix909 cmix909 09:01 11.09.2020

Re: gedza.73

pecaros
... u jednoj bačkoj selendri imenom Futog već decenijama propada ovakvo zdanje. Moglo bi ono da ima i neku praktičnu primenu, za neke muzičke svečanosti, recimo...

Računam - ne bi moralo da tu obavezno trešte švapske koračnice...

Kada su mogle u Prinstonu, i to zahvaljujuci fon Nojmanu licno, sto ne bi i u Futogu. Pogotovo ako je medju marsevima koje je on preglasno vrteo bio i Die Bosniaken kommen (austrijski, ali nema veze) ili ovaj podunavski:

g.radicevic g.radicevic 09:05 11.09.2020

Re: gedza.73

Ali te to, naravno, ne sprečava da suvereno prosuđuješ.
Ako, ako, valja se!


a kako drugačije???
nesuvereno

g.radicevic g.radicevic 09:10 11.09.2020

Re: gedza.73

Pa nije baš to.

ne pada mi na pamet da branim komuniste i njihov način uređenja sistema
samo mi malo čudna sličnost
g.radicevic g.radicevic 09:11 11.09.2020

Re: gedza.73

A da li je slušao Glas Amerike sa voditeljima Petrom Majstorovićem i Grgom Zlatoperom?


na žalost, nemam mogućnosti da ga pitam
g.radicevic g.radicevic 09:26 11.09.2020

Re: gedza.73

Pa i to je delić razlike - bez obzira na ovo dno dna.

to ti kažem
razlike su minorne
ništa nismo naučili iz svoje mučne istorije
ponovo pravimo vođu i ''najvećeg sina našeg naroda''
koji tumara kojekude i olako potpisuje kojekakve sporazume ko da prodaje svog jugića za 200 evra, i boli ga patka za posledice, 'el može mu se
a nas ko jebe, navikli smo.
nema te nulte tačke ispod koje se ne sme, taman da si bogotac
Atomski mrav Atomski mrav 12:47 11.09.2020

Re: gedza.73

Ako je to bio jedini način da se ono okonča, jbg, šta da se radi, sve ima cenu.

Trebalo je tražiti način da ono skonča uz manju cenu, a opcija da zbog velike cene ono opstane, bogufala, nije postojala.
I dobro je što nije.


Pa da, lako je tuđim kurcem gloginje mlatiti...
Atomski mrav Atomski mrav 12:51 11.09.2020

Re: gedza.73

Da.
A taj prelaz nema veze sa onim šta mu je prethodilo.
Jebote, ne mogu da se načudim vama koji bi ovo sranje učinili bezizvornim, nastalim samim od sebe - a ne uzornim radom komunjara.
Pa ovo sada je upravo posledica toga fenomenalnog, nikad boljeg komunjarskog sistema - obrat ne važi.


A gde sam ja to tvrdio? Zar nisam napisao "i tako dođosmo u stanje/sranje gde opet caruju isti onakvi kao i pre, istim metodama kao i pre, uz pomoć istih službi kao i pre."?
pecaros pecaros 13:40 11.09.2020

Re: gedza.73

cmix909
pecaros
... u jednoj bačkoj selendri imenom Futog već decenijama propada ovakvo zdanje. Moglo bi ono da ima i neku praktičnu primenu, za neke muzičke svečanosti, recimo...

Računam - ne bi moralo da tu obavezno trešte švapske koračnice...

Kada su mogle u Prinstonu, i to zahvaljujuci fon Nojmanu licno, sto ne bi i u Futogu. Pogotovo ako je medju marsevima koje je on preglasno vrteo bio i Die Bosniaken kommen (austrijski, ali nema veze) ili ovaj podunavski:


Nisam baš razumeo - šta je tvoja poruka?
freehand freehand 13:43 11.09.2020

Re: gedza.73

Atomski mrav
Da.
A taj prelaz nema veze sa onim šta mu je prethodilo.
Jebote, ne mogu da se načudim vama koji bi ovo sranje učinili bezizvornim, nastalim samim od sebe - a ne uzornim radom komunjara.
Pa ovo sada je upravo posledica toga fenomenalnog, nikad boljeg komunjarskog sistema - obrat ne važi.


A gde sam ja to tvrdio? Zar nisam napisao "i tako dođosmo u stanje/sranje gde opet caruju isti onakvi kao i pre, istim metodama kao i pre, uz pomoć istih službi kao i pre."?


Samo komunizam nije imao veze sa onim što mu je prethodilo, i samo je komunizam nastao kao pokret dembela koji su živeli u idealnom društvu u idealnoj zemlji, pa tako besni, siti i napiti navalili da prave sranje.

od zemlje koja je bila sinonim za bezakonje i korupciju u njenom najcrnjem vidu, diktaturu sa ukinutim izborima i sa konc logorima za političke protivnike.
Atomski mrav Atomski mrav 13:49 11.09.2020

Re: gedza.73

Samo komunizam nije imao veze sa onim što mu je prethodilo, i samo je komunizam nastao kao pokret dembela koji su živeli u idealnom društvu u idealnoj zemlji, pa tako besni, siti i napiti navalili da prave sranje.


Čekaj - zar nisu došli na sovjetskom tenku?
freehand freehand 14:01 11.09.2020

Re: gedza.73

Atomski mrav
Samo komunizam nije imao veze sa onim što mu je prethodilo, i samo je komunizam nastao kao pokret dembela koji su živeli u idealnom društvu u idealnoj zemlji, pa tako besni, siti i napiti navalili da prave sranje.


Čekaj - zar nisu došli na sovjetskom tenku?



Jesu, na konju zvanom Tenak.
A neki su, doduše ne baš komunisti, otišli na nemačkim tenkovima al to je druga priča. U stvari ista je priča, nego da ne otvaramo sad.



j_grandson j_grandson 14:38 11.09.2020

Re: gedza.73

Atomski mrav
Da.
A taj prelaz nema veze sa onim šta mu je prethodilo.
Jebote, ne mogu da se načudim vama koji bi ovo sranje učinili bezizvornim, nastalim samim od sebe - a ne uzornim radom komunjara.
Pa ovo sada je upravo posledica toga fenomenalnog, nikad boljeg komunjarskog sistema - obrat ne važi.


A gde sam ja to tvrdio? Zar nisam napisao "i tako dođosmo u stanje/sranje gde opet caruju isti onakvi kao i pre, istim metodama kao i pre, uz pomoć istih službi kao i pre."?

Izvini!
gedza.73 gedza.73 15:19 11.09.2020

Re: gedza.73

Čekaj - zar nisu došli na sovjetskom tenku?

Kominterna je pred sve svoje ispostave negde 1920. postavila čuveni 21 uslov da se sledi linija Moskve, da su diktatura proletarijata i revolucija neophodni uslov za promene, da je socijaldemokratija nerpijatelj. Znači svi koji su prihvatili liniju i direktive Moksve su opstali. Ostali su odstranjeni. Filip Filipović i SIma MArković su ubijeni u Moksvi, ne u Beogradu. Tito je jedan od učesnika kongresa sovjetske Kominterne sredinom tridesetih.

U Kragujevcu na primer komunisti (ne na izborima 1920. kad se još nije znalo da su oni socijademokratske i radničke principe podredili Moksvi) dobili izbore a onda su umesto izabranih poslanika poslali svoje ljude iz centrale. Formalno smenjeni lokalni ljudi (neki streljani u ŠUmaricama) od ugleda ostaju članovi komunističke partije ali politiku vode podobni i porvereni članovi.

Sovjetska politika, odnosno politika Kominterne čvrsto na uzdi drži Komunističku partiju Jugoslavije sve vreme njenog postojanja. Od rasturanja versajske Jugoslavije, bugarske federacije, čistkama tokom kojih su jugoslovenski komunisti išli na klanje u Moskvu, nametanjem bugarskog rukovodstva, naredbom iz Moksve za stupanje u ustanak, leva skretanja... Dugačak spisak figurativnog 'sovjetskog tenka'.

U svim normalnim državama bi se tako ponašanje jedne organizacije tretiralo kao izdajnički čin i saradnja sa nerpijateljem. Samo kod nas je ta vrsta izdaje sopstvene zemlje postavljena na pijedastal i poštovana.

Na tim prvim izborima jedan od proklamovanih ciljeva Komunističke partije je bilo stvaranje Sovjetske republike Jugoslavije a prva Jugoslovenksa komunistička grupa (jezgro KPJ) je stvorena u Moskvi 1918.

Srž svega je striktno poštovanje direktiva iz Moskve i sovjetskih interesa.

gedza.73 gedza.73 15:39 11.09.2020

Re: gedza.73

Dragiša Lapčević
Nakon pobede boljševika u oktobarskoj revoluciji, mnogi u radničkom pokretu tadašnje Jugoslavije se okreću boljševizmu i njihovom autoritarnom modelu izgradnje komunizma, zahtevajući autoritarno-revolucionarni prevrat u vidu jednopartijske vlasti. Lapčević i drugi demokratski socijalisti su smatrali da bilo kakva revolucija u nerazvijenoj i zaostaloj zemlji nema izgleda na uspeh. Boljševički koncept revolucije zasnovan na jednopartijskoj vlasti je smatran devijacijom. Nakon stvaranja Kraljevine SHS, došlo je do kongresa ujedinjenja levih stranaka 1919. godine, kad je stvorena Socijalistička radnička partija Jugoslavije (komunista), ali je Lapčević odbio da uđe u centralno rukovodstvo.
Na Vukovarskom kongresu Socijalističke radničke partije Jugoslavije 1920. godine, Lapčević je istupao protiv boljševika (autoritarnih komunista) i odbio da pristupi boljševicima.
Tada se jugoslovenski radnički pokret pocepao na autoritarno i demokratsko krilo, a Lapčević je postao jedan od vođa u demokratskom krilu. Od 1926. godine Lapčević je pokušavao da stvori jedinstven sindikalni pokret na principima političke neutralnosti i distanciranja od jugoslovenskih boljševika i pristalica Topalovića

Živko Topalović
Kao predsednik Socijalističke stranke, 1919. godine bio je učesnik na osnivanju Komunističke partije Jugoslavije. Izabran je u centralno partijsko veće, ali je iz članstva istupio kada se, na Vukovarskom kongresu 1920. godine, KPJ priklonila Kominterni. Od tada je vođa Socijalisitčke partije Jugoslavije, predstavnik slobodnog sindikalnog pokreta pri Međunarodnoj federaciji u Ženevi
solo solo 19:52 10.09.2020

Čestitam debeli!



Ubi ti hiljadarku zahvaljujući Brozu i to kao gost.

Ako ništa drugo pamtićeš ga po tome

shmoo shmoo 00:11 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

solo


Ubi ti hiljadarku zahvaljujući Brozu i to kao gost.

Ako ništa drugo pamtićeš ga po tome




Хвала, хвала!




„Kažu da je poslednja novčanica koja je nešto vredela u potrošačkoj korpi novčanica od 1000 dinara iz 1974.godine, a da su nakon nje krenule inflacije. Takođe, kaže se da su novčanice sa likom Tita, izdate 1985.ustvari najavile ekonomski krah države. Te godine su došli na napaltu krediti uzimani za vreme njegovog života“, ističe Dimitrijević.(ЛИНК)




Ako imate novčanicu od 5.000 dinara s greškom, dobićete ozbiljan novac! Vrednost ove "najteže" jugoslovenske novčanice krije se u pogrešnoj godini smrti. Naravno, ne radi se o novčanici od 5.000 dinara koja je trenutno u opticaju, već o onoj iz 1985. godine koja "nosi" lik Josipa Broza Tita. (ЛИНК)









Је ли, матори, шта мислиш да ли ће твоји чукунунуци коначно вратити тај дуг који смо ми трошили тако безбрижно, а који је стигао на наплату половином осамдесетих?


Или и ти кажеш као и моја стара Кума:"Шта ме брига шта ће да буде када ја умрем!"

(бивша службеница Беобанке у пензији, две ћерке)





j_grandson j_grandson 07:54 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

shmoo
solo


Ubi ti hiljadarku zahvaljujući Brozu i to kao gost.

Ako ništa drugo pamtićeš ga po tome




Хвала, хвала!

...


Ma.
Jedino što je važno je da je faraon Tito krepao.

solo solo 08:53 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

Или и ти кажеш као и моја стара Кума:"Шта ме брига шта ће да буде када ја умрем!"


Vidim vraćaju ga i ovi naši po Amerikama i dijasporama koji su što kaže Free pišali po vaznama i grickali Titove i ostale stipendije po evropskim i ostalim metropolama.
Verujem da će Vučić to već nekako da ispegla.To sa dugovima.Krenulo ga.

I ograđujem se od diskusije druže debeli. Ja nisam trošio ništa tuđe a svoje dugove vraćam sam. A i nisam nešto u dugovima.
solo solo 09:01 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

Ma.
Jedino što je važno je da je faraon Tito krepao.



Neeee!

Važnije je što si ti sreĆan zbog toga. A mi smo srećni zato što si ti srećan.
Jel vidiš kako je sreća zarazna.Ko korona.
Zato lupi nogama o pod.

Za Čarlija i sve slobodne ljude koji su preživeli faraona.


shmoo shmoo 11:13 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

solo

Vidim vraćaju ga i ovi naši po Amerikama i dijasporama koji su što kaže Free pišali po vaznama i grickali Titove i ostale stipendije po evropskim i ostalim metropolama.



Ми смо им били жиранти за те кредите. Па зато сада враћамо то што су они потрошили на те стипендије.


I ograđujem se od diskusije druže debeli. Ja nisam trošio ništa tuđe a svoje dugove vraćam sam.



А живео у тој Титовој Југославији?

Слушај, матори, јесте да се сви ми рађамо и умиремо сами (чак и близанци ако нису сијамски). али зато живимо с другим људима.

Па куд сви Турци... Хм, да Турци, ту и мали Мујо.

Ниси ти своју младост проводио само гледајући из даљине како остали Југословени троше те Титове кредите који су нам половином осамдесетих стигли на наплату, зар не?

Трошио си и ти те кредите које је друг Тита добијао зарад мира у кући док је то требало даваоцима кредита.

Па онда да будемо реални. Јесте, лепше се живело у време друга Тите. Ако ништа друго, мирније и безбедније. Али немој да ме убеђујеш да нам је онда било боље јер је бравар био бољи.

Није.

Само га је усрало к'о у кладионици.

И све нас остале са њим.


Ако ми на овом месту сада поменете идеалну Титову Југославију, наш некадашњи црвени пасош и доживотни посао за све, све што могу да кажем је да не постоји ништа што се не може решити довољно великим кредитом.


Е, а онда дошло време да се отплаћује тај долче вита на вересију.

И само још да додам, нико од нас није степски вук иако многи воле да се тако представљају другима јер би волели да их други људи виде таквима.

Али нисмо. Нико од нас није. Степски вук. Живимо са другима, проводимо своје време с њима мање-више. Па онда и делимо све што нам је заједничко.

Па и те Титове дугове.

Уосталом, ако си степски вук, како волиш да мислиш о себи, шта онда тражиш овде на Блогу Б92?

Зар не би онда требало да те боли уво за било какву комуникацију са онима у чопору на које степски вукови воле да гледају с презрењем, онако с висине?







j_grandson j_grandson 11:38 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

solo
Ma.
Jedino što je važno je da je faraon Tito krepao.



Neeee!

Važnije je što si ti sreĆan zbog toga. A mi smo srećni zato što si ti srećan.
Jel vidiš kako je sreća zarazna.Ko korona.
Zato lupi nogama o pod.

Za Čarlija i sve slobodne ljude koji su preživeli faraona.



Ma!
Boli me kita za njega - crklo govno.
Kamo sreće da je krepao 7 do 8 decenija ranije.
Bio bi jedan skot manje.
Kakva sreća, kakvi bakrači.
Pa da --- zamisli, bilo je i slobodnih ljudi u Titinom dobu - nisu svi bili pičke.
freehand freehand 13:52 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

Је ли, матори, шта мислиш да ли ће твоји чукунунуци коначно вратити тај дуг који смо ми трошили тако безбрижно, а који је стигао на наплату половином осамдесетих?

Izvini, druže, samo jedno kratko pitanje: znaš li ti koliko su SAD kreditno zadužene? Imaš li predstavu uopšte?

Samo pokušavam da ti ukažem na valjanost argumentacije koju koristiš, i ne samo ti nego većina onih koji dele tovje stavove.
solo solo 14:03 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

И само још да додам, нико од нас није степски вук иако многи воле да се тако представљају другима јер би волели да их други људи виде таквима.

Али нисмо. Нико од нас није. Степски вук. Живимо са другима, проводимо своје време с њима мање-више. Па онда и делимо све што нам је заједничко.


Уосталом, ако си степски вук, како волиш да мислиш о себи, шта онда тражиш овде на Блогу Б92?


Jedino me čudi (a možda i ne) tvoja potreba (prozivka) da ovako javno to pitaš a znaš moj stav o tome pošto smo u privatnim prepiskama često o tome govorili. Ako me to pitaš da bi drugi čuli odgovor - neka drugi pitaju.
A možeš i da im prepričaš.

Vidim da si se negde našao ,,uštinut,,. To svakako neće promeniti moje viđenje Jugoslavije i života u njoj jer sam ja to tako video i preživeo.
Prika, jedan od osnovnih zakona prirode: ,,svako se jebe za sebe od kad je sveta i veka,, Ko drugačije kaže kleveće i laže.

Stepski vuk nisam i ne mislim tako o sebi ali svakim danom u svakom pogledu sve više stremim ka tome.
Do tada, jbg niko nije savršen.

Što se tiče klipa i komentara koji si postavio iz lepih sela o poštenju.

Ниси ти своју младост проводио само гледајући из даљине како остали Југословени троше те Титове кредите који су нам половином осамдесетих стигли на наплату, зар не?


Da ti kažem mada nerado i uz nelagodu.
Ja jesam iz porodice koja niije imala turbulencije sa partijskom pripadnošću, nisu bili učesnici rata(ni četnici ni partizani ni simpatizeri) nisu bili direktori i na visokim funkcijama u toj ,,diktaturi,,niti su bili stipendisti nisu jurili karijere, bezemljaši - gradski živalj i dođoši koji su bili lojalna srednja klasa koja je živela samo i isključivo od svoga rada. Ništa nisu imali mnogo ali ih niko nije dirao.Mirno i tiho.
Negde prethodno smo pomenuli da svako gleda na stvari svojim očima. Zato nam se pogledi i slike razlikuju ali to nikome ne daje za pravo pa ni tebi da zbog te razlike prckaš sa klipom o poštenju (ne vidim gde tu u klipu treba da se prepoznam) . Svi smo mi ,,pošteni,, onoliko koliko je društveno prihvatljivo u datom trenutku. Ko misli da je iznad toga ,,neka prvi baci kamen,,.
pnbb pnbb 14:52 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

Је ли, матори, шта мислиш да ли ће твоји чукунунуци коначно вратити тај дуг који смо ми трошили тако безбрижно, а који је стигао на наплату половином осамдесетих?

koliko se secam, dug svih bivsih republika je visestruko veci od onih 20mlrd sto je napravljeno za ti tridesetak godina
j_grandson j_grandson 15:22 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

solo

...

Da ti kažem mada nerado i uz nelagodu.
Ja jesam iz porodice koja niije imala turbulencije sa partijskom pripadnošću, nisu bili učesnici rata(ni četnici ni partizani ni simpatizeri) nisu bili direktori i na visokim funkcijama u toj ,,diktaturi,,niti su bili stipendisti nisu jurili karijere, bezemljaši - gradski živalj i dođoši koji su bili lojalna srednja klasa koja je živela samo i isključivo od svoga rada. Ništa nisu imali mnogo ali ih niko nije dirao.Mirno i tiho..
...

No, bilo je mnogo onih, većina, koji isto tako nisu ništa imali - iz prostog razloga što su im oduzeli i, kao i svima ostalima, nisu dozvolili da imaju.
Dok su se oni vozili u službenim mercedesima i objašnjavali da njima nije do toga, nego da se oni time muče, te da to upravo rade zbog tih što nemaju ništa.
Eeee, vidiš, to je ono što je najmučnije ... neko te jebe u zdrav mozak, a ti na to moraš da ćutiš i praviš se lud da ti to ne smeta.
Bilo, ne ponovilo se!
Krepo Tito, još da krepa nešto ovih odrtavelih komunjara - pa da se resetujemo.

solo solo 16:02 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

Eeee, vidiš, to je ono što je najmučnije ... neko te jebe u zdrav mozak, a ti na to moraš da ćutiš i praviš se lud da ti to ne smeta.


Šta se promenilo - osim u detaljima i metodologiji?

Sad se to radi suptilnije.
Atomski mrav Atomski mrav 16:11 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

Šta se promenilo - osim u detaljima?

Promenilo se to što smo ove što nas sad jebu u zdrav mozak sami birali i dali im mandat da nas jebu u zdrav mozak.
solo solo 16:23 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

Promenilo se to što smo ove što nas sad jebu u zdrav mozak sami birali


Jel to olakšavajuća okolnost?
freehand freehand 16:26 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

solo
Promenilo se to što smo ove što nas sad jebu u zdrav mozak sami birali


Jel to olakšavajuća okolnost?

Ako je Kominterna onda nije, ako je Rajh onda može
solo solo 17:04 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

Krepo Tito, još da krepa nešto ovih odrtavelih komunjara - pa da se resetujemo.


Dobar ti taJming mačak. 50 god za jedan usrani reset i to tek u najavi.
Šta uradi ta zdrava hrana od tebe.
solo solo 17:04 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

No, bilo je mnogo onih, većina, koji isto tako nisu ništa imali - iz prostog razloga što su im oduzeli i, kao i svima ostalima, nisu dozvolili da imaju.


Pa što im ne vraćaju ovi tvoji ,,novi,,
shmoo shmoo 18:40 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

solo

Jedino me čudi (a možda i ne) tvoja potreba (prozivka) da ovako javno to pitaš a znaš moj stav o tome pošto smo u privatnim prepiskama često o tome govorili. Ako me to pitaš da bi drugi čuli odgovor - neka drugi pitaju.



Е, па јебига!

Сад си све покварио.

Сад неће нико ни да пита.


A možeš i da im prepričaš.


Не пада ми на памет!

Као прво, не верујем да било кога интересује шта се ти и ја приватно дописујемо.

А као друго, и да их интересује, шта их се само тиче.


Vidim da si se negde našao ,,uštinut,,.



Боже сачувај. Све ми равно до Косова.

Хм, да... Косова.

Како ли само данас дођосмо до оваквог срања са тим Косовом?

Ко ли је за то крив?

Ја све нешто мислим да је и за то крив тај долче вита у тој Титославији.

Знаш оно, "О, младости, мојаааа...". Од Лепог Јовице. Не од Арсена Дедића.

Шта ти мислиш?

ali to nikome ne daje za pravo pa ni tebi da zbog te razlike prckaš sa klipom o poštenju (ne vidim gde tu u klipu treba da se prepoznam) .


Какве везе то са тобом има?

То има везе са онима поштенима. Из оних дана. Онима Титинима. Уз које смо сви ми, бивши Југословени, и ти и ја такође, штрпнули понеку мрвицу са њихове богате трпезе.

Ако ништа друго, матори, барем смо се школовали, а данас, са таквим породичним бекграундима какви су твој и мој, то би нам ишло много теже. Финансијски теже.

То су те мрвице са њихове трпезе на које мислим.

Данас си нешто много на крај срца.

Хоћеш да комуницираш, али онда самог себе појебеш јер сам кажеш

Negde prethodno smo pomenuli da svako gleda na stvari svojim očima. Zato nam se pogledi i slike razlikuju


А онда ти смета када ја кажем шта мислим. То јест, када кажем каква је моја слика оних времена и какви су ми данас погледи на та (давно давно) прошла времена.

Шта ти је?



Само још нешто да додам...

Друже, ако већ хоћеш да прцкаш, буди онда спреман и да будеш попрцкан.

Никада то не иде у само једном смеру.

Али знаш ти то и сам, не морам ја да ти говорим.

Ноу хард филингс, нисмо маљи деца.

shmoo shmoo 18:52 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

solo


И хвала ти још једном на честиткама за хиљадарку.

Мада, било би ми драже да си на слику ставио неку вреднију новчаницу.

Неки доларчић, дојче маркицу, швицарски франак,...

А не југословенске динаре. И то још са Титином сликом.

Какав си ми ти то друг?





EDIT:


Јебо Тита и Титославију!



Одох да гледам Чукарички-Звезда.

А сутра је нови дан. Што би рекла Скарлет О'Хара. У Прохујало с вихором.





shmoo shmoo 20:35 11.09.2020

Re: Čestitam debeli!

pnbb
Је ли, матори, шта мислиш да ли ће твоји чукунунуци коначно вратити тај дуг који смо ми трошили тако безбрижно, а који је стигао на наплату половином осамдесетих?

koliko se secam, dug svih bivsih republika je visestruko veci od onih 20mlrd sto je napravljeno za ti tridesetak godina



Шта да ти кажем... Колико видим, цео свет диже кредит за рефинансирање претходног кредита којим се рефинансирао онај још старији кредит, па онај још старији, па још старији...

Па што не би то исто радиле и бивше СФРЈ републике, данас надасве суверене и неовисне самосталне државе које се "ни пред ким сагињати неће"!

Кажу да постоји одређени број кругова докле то може иде, то рефинансирање рефинансирања рефинансирања..., али ја се не разумем у то. Само сам чуо од оних који познају ту област.

Нека математичка фора.



solo solo 20:10 11.09.2020

shmoo


Da u pravu si.

Samo se pitam koji meni kurac sve ovo treba u životu.

Možda si mi i pomogao.
Jesi.

Pamtim i bolje ,,debate,, od ovih na blogu B92.



P.S Za Čarlija

Malo vas je faraon falusovao kolko je trebao no svakako ste morali da sačekate da prirodno skonča gledajući svoje ,,brojčanije,, sunarodnjake kako mu se i mrtvom klanjaju,sline i padaju u nesvest od tuge i bola. Lešinarenje posle 50 god je baš afirmativno. No što ti kažeš Čaki bolje ikad nego nikad.
shmoo shmoo 20:25 11.09.2020

Re: shmoo

solo

Da u pravu si.

Samo se pitam koji meni kurac sve ovo treba u životu.

Možda si mi i pomogao.
Jesi.

Pamtim i bolje ,,debate,, od ovih na blogu B92.




То, матори!

Сад си онакав каквог те ја познајем.

А ако сам имало допринео да те вратим на исправан пут Титовог пионира и омладинца, биће ми неизмерно драго.

А то што питаш кој' ће нам не само ово, него било шта у животу...

Па да бисмо данас били бољи него јуче. А сутра бољи него данас.

И тако редом.





solo solo 20:30 11.09.2020

Re: shmoo

А ако сам имало допринео да те вратим на исправан пут Титовог пионира и омладинца, биће ми неизмерно драго.


Ne vratio, naprotiv, pomažeš mi da se sklonim odavle.
freehand freehand 20:33 11.09.2020

Re: shmoo


shmoo
solo

Da u pravu si.

Samo se pitam koji meni kurac sve ovo treba u životu.

Možda si mi i pomogao.
Jesi.

Pamtim i bolje ,,debate,, od ovih na blogu B92.




То, матори!

Сад си онакав каквог те ја познајем.

А ако сам имало допринео да те вратим на исправан пут Титовог пионира и омладинца, биће ми неизмерно драго.

А то што питаш кој' ће нам не само ово, него било шта у животу...

Па да бисмо данас били бољи него јуче. А сутра бољи него данас.

И тако редом.






I kakav je rezultat?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana