Istorija| Mediji| Obrazovanje| Planeta| Politika

Енглески отац

mirelarado RSS / 15.08.2020. u 17:08

 

Част ми је што сам у прилици да објавим занимљив чланак нашег блогоколеге Шмуа, одраније познатог читаоцима овдашњим. :)  

https://www.youtube.com/watch?v=2booy9cMBE0


„Није то српски отац па да га псује ко стигне! То је, бре, енглески отац!"

 

 

Овог лета у Србији је домаће издавачко предузеће Лагуна у преводу објавило књигу Пола Стратерна „Успон и пад - историја света у десет царстава". Књигу је превела Татјана Бижић, а лекторски и коректорски посао обавили су Владимир Стокић, Саша Новаковић и Драгослав Баста. Оригинални наслов, Rise and Fall: A History of the World in Ten Empires, објављен је у Великој Британији 2019. године.

 

Књига је представљена 1. августа ове године и у емисији „Степеник" на Другом програму Радио Београда у којој је гостовала и говорила и о књизи и о аутору Татјана Бижић. Ту емисију можете послушати

 

НА ОВОМ ЛИНКУ

 

https://www.rts.rs/page/radio/sr/story/24/radio-beograd-2/4035098/uspon-i-pad.html

 

(линк за радио емисију)

 

 

Пол Стратерн је занимљив аутор. По вокацији уопште није историчар, био је предавач на универзитету Кингстон у Лондону где је подучавао филозофију и математику, али је објављивао много наслова и из других научних области попут историје, медицине, економије и теорије књижевности. Осим тога, писао је и романе, а за своје дело A Season in Abyssinia: An Impersonation of Arthur Rimbaud објављено давне 1972. добио је престижну литерарну награду Somerset Maughm Award намењену промовисању младих аутора на пољу некњижевног и књижевног стваралаштва у Великој Британији.

 

Стратерн је рођен 1940. године у ирско-шкотској породици у Лондону (дакле Келт, не Енглез J ), студирао је на Тринити колеџу у Даблину, служио је у британској трговачкој морнарици, живео на грчким острвима, путовао половином шездесетих по Истоку... Све то заједно, целокупно његово животно искуство, оно што је видео и чуо путујући с једног краја земаљске кугле на други, сва та стечена искуства испреплетена са одличним образовањем и способношћу да се упушта и у дубину појава са којима се сусреће у свом животу, а не само да клизи по њиховој површини, сигурно је изузетно много допринело и стварању ове књиге о којој је овде реч.

 

„Успон и пад - историја света у десет царстава" је изузетно занимљив покушај да се читава позната нам историја човечанства сажме у десет поглавља од по, отприлике, двадестак страна свако и да се кроз приказ сваког од тих десет царстава, империја, и њихових култура и цивилизацијских доприноса читавом човечанству, сваки пут још једном потврди познати образац о три фазе кроз које су до сада пролазиле све империје за које знамо, њихов успон (прва генерација осваја територије и ствара материјалну подлогу за своје наследнике), врхунац (друга генерација која развија културу тог царства на основу материјалне подлоге наслеђене од својих предака) и неумитни пад и пропаст сваког од тих царстава као некакво правило које се у историји понавља толико пута. У сваком појединачном случају те фазе кроз које је пролазила свака од поменутих империја имале су велике сличности без обзира на развој технике и технологије у том историјском периоду у којем је свако од тих царстава постојало, а све њих повезују као покретачки моменти воља за моћ и трговина као економска основа и начин на који је долазило до преплитања култура, преузимања културних образаца и њиховог разрађивања и надограђивања у следећем периоду историје.

 

Књига има следећа поглавља:

 

1) Акадско царство

2) Римско царство

3) Омајадски и Абасидски калифат

4) Монголско царство

5) Династија Јуан

6) Астечко царство

7) Османско царство

8) Британско царство

9) Руско царство

10) Америчко царство

 

Примећујете да нема посебног одељка за најдуговечније икада до сада европско царство, Ромејско царство (Византију), али оно се помиње често у оквиру другог поглавља што је и сасвим логично за државу која је у историји остала упамћена као источно римско царство, односно природни средњевековни наставак старог Рима на истоку Европе исто онако као што је на западу Европе то било Свето римско царство 4-5 векова касније.

 

Свакоме од тих поменутих царстава Стратерн признаје и допринос које је оно дало човечанству кроз достигнућа у својој култури, науци, економији, политици, друштвеним односима...

 

Ако вас занима да ли се Срби помињу у овој књизи, одговор је не. Барем се не помињу директно, али можемо рећи да се помињу посредно, помињањем Југославије која се распала под дејством центрифугалних и центрипеталних сила унутрашње и спољне политике у чему је верска мржња, за коју Стратерн каже да је последица вековног бивствовања Османског царства на Балкану, имала своју значајну, по аутору књиге, и одлучујућу улогу.

 

Понављам, ова књига је изузетно занимљив покушај да се на прилично суженом простору представи 5000 година историје човечанства и по мом мишљењу Стратерн је то одлично урадио захваљујући томе што је из преобимног материјала успео да извуче оне кључне чињенице које нам на одличан начин приказују узрочно-последичне везе успона, врхунца и пада свакога од ових десет царстава, империја, чији је историјски пут приказан у овој својој књизи. То јесте заиста врхунско умеће - сажети вишевековну историју било којег од тих царстава на двадесетак страна оголивши и приказавши читаоцу само оне најважније и најбитније детаље на тако малом простору.

 

И за крај, две мале занимљивости из књиге које би, евентуално, могле да покрену дискусију у коментарима.

 

Причајући у осмом поглављу о Британском царству, Стратерн наравно не пориче све оне патње и страдања народа које је у свом колонијалном царству под својом управљачком руком држала та империја у којој сунце никада не залази.

 

( Како то често тврди мој колега историчар из школе вичући из свег гласа забреклих жила на врату и лупајући руком по катедри у учионици или столу у зборници: „Где год је енглеска чизма крочила, ту је било крви до колена!!!" J )

 

Он чак каже да захваљујући неким ситним прекоморским поседима (не рачунамо Канаду и Аустралију) Британија још увек неком бледом сенком подсећа на то царство које је свој успон почело победом над Шпанском армадом 1588. и вишевековном превлашћу над светским морима, које је врхунац доживело у викторијанском 19. веку, а свој пад дочекало појавом Сједињених Америчких Држава у Европи 1917. године. Мада и ту сасвим оправдано можемо поставити питање није ли та империјална монархија на издисају само пронашла даваоца вештачког дисања у младој и узаврелој прекоокеанској републици и својој некадашњој колонији која је после стицања превласти на светским морима стекла и превласт у ваздуху?

 

Стратерн ипак, некако домољубно британски, покушава да пронађе и мало оправдање за понашање и однос према колонизованом становништву и територијама те империје у којој сунце никада не залази понављајући по неколико пута ону чувену реченицу са састанска јеврејског покрета отпора у древном Јерусалиму из филма Брајаново житије: "А шта су Римљани уопште икада и учинили нешто за нас? Осим водовода, путева, римског права,..." И сам Стратерн често ту реченицу понавља и када су остале колонијалне силе у питању (Француска, Шпанија, Португал, Русија и у нешто мањој мери Холандија, Белгија и Немачка), али и када прича о успону и паду сваке појединачне империје у десет поглавља своје књиге.

 

Други занимљив детаљ ове књиге који бих вам овде издвојио је Стратернова посвета на почетку. Она је кратка и необична и гласи:"Кајзеру и Лењину".

 

У осмом поглављу Стратерн објашњава откуд таква посвета овој књизи. Наиме, он каже да је то била здравица којом је његов отац у својим познијим годинама као успешни пословни човек у Лондону наздрављао уз пиће са својим друштвом. Када би га питали откуд таква здравица, Стратернов отац је кратко објашњавао: „Кајзер ме је избавио из Глазгова, а Лењин ми улио веру да би могло бити правде на овоме свету."

 

https://www.youtube.com/watch?v=qpK6GcViC88 

 



Komentari (663)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 19:01 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Па кад сам читао само оне делове романа који се подводе под Рат.


Obožavao sam deo o Ratu i priče o Kutuzovu. Obožavao!
Mada sam voleo i deo o miru, zbog Andreja i Nataše. Šmrc.
maksa83 maksa83 19:05 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Kako je to moguće - Srbin, a katolik?

Zamis'i...
zaharaga zaharaga 19:15 16.08.2020

Re: Uspon i pad

nsarski

"Zaboravljenom?! Pa, jebote, Pejzli je čuven na svetu po tome što je u njemu izmišljen paisley pattern!"



U "mom selu", to se zove: na curke (curka=purica).
j_grandson j_grandson 19:16 16.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Kako je to moguće - Srbin, a katolik?

Zamis'i...

Ču-do!
zilikaka zilikaka 20:47 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Paisley je dezen koji je doživeo bum u doba hipika, nemoguće da nikad nisi video takvu košulju, tj. jesi samo verovatno nisi znao da se to tako zove.

Šabre Paisley!
Taj dezen su nosile sve ovdašnje babe od kad je sveta i veka,na cicanim aljinama i keceljama, i zvao se prosto "na ćurkice"
shmoo shmoo 20:47 16.08.2020

Re: Uspon i pad

alselone
Па кад сам читао само оне делове романа који се подводе под Рат.


Obožavao sam deo o Ratu i priče o Kutuzovu. Obožavao!
Mada sam voleo i deo o miru, zbog Andreja i Nataše. Šmrc.






То ти кажем.

Али озбиљно је тако и било док смо жена и ја били гимназијалци, па читали Рат и мир за лектиру. Свако читао делове који га интересују, а прескакао оне који га не занимају. Тек смо као студенти обоје прочитали целокупни Рат и мир.

Мада, волим ја да читам и гледам то што моја драга преферира... Само кад сам с њом. А она поред оне фантастике (епске и научне) за коју већ знаш, обожава енглеске викторијанске романе типа Џејн Остин, сестре Бронте итд...

Једаред после неког рекреативног фудбала (то док су ме моја коленца још држала да ђипам по терену до недавно), селе обе екипе, љути противници, на треће полувреме у бирцуз. И уз пивчугу, неки од тих мојих фудбалера (који су, је л' те, општепознати као начитани ликови) помене неким поводом Гордост и предрасуде. Филм. Она верзија са Киром Најтли.

Ови остали га питају шта је то, какав филм. Он каже:

"Е, немам појма! То су гледале само моја жена, моја тетка, Тасина жена и Таса. Питај Тасу да ти преприча."

А ја у земљу да пропаднем.

Како после уопште икада више да уђем у свлачионицу?

Јбг, кад нисам Рет Батлер... И немам брчиће.








EDIT: Одувек сам сам себи највише некако личио на Пјера Безухова... Чак имам и свог Платона Каратајева.

Но, добро... Теши ме ипак чињеница да после свих мука, душевних и оних других, кроз које је прошао, Пјер на крају ипак буде са својом Н(ј)аташом.

То и јесте смисао свега.


zilikaka zilikaka 20:49 16.08.2020

Re: Uspon i pad

ту шару су на главама често носиле и наше забрађене баке

Da, i na maramama tek.
shmoo shmoo 20:51 16.08.2020

Re: Uspon i pad

j_grandson
maksa83
Kako je to moguće - Srbin, a katolik?

Zamis'i...

Ču-do!


- На чему је био заснован ваш конфликт?

- На вери. Ми смо различите националности.








shmoo shmoo 21:44 16.08.2020

Re: Uspon i pad

j_grandson, alselone, maksa83, nsarski

O imenima delova Beograda




Не рекосмо, бре, ни реч о београдском Енглезовцу! (ЛИНК)



За Јевремовац (Ботаничку башту) већ одавно сви знају.



nsarski nsarski 22:18 16.08.2020

Re: RIP Duško Radoviću

shmoo
j_grandson, alselone, maksa83, nsarski

O imenima delova Beograda




Не рекосмо, бре, ни реч о београдском Енглезовцу! (ЛИНК)



За Јевремовац (Ботаничку башту) већ одавно сви знају.





Kad smo već počeli se beogradskim legendama, mislim da je neophodno da se na današnji dan, 16. avgust, pomene 36. godišnjica smrti (1984.) istinskog predstavnika beogradskog duha i gradske poetike Duška Radovića.

Njemu je prekratila karijeru, i praktično ga ubila, komunjarska ološ kojima se nije svideo jedan Radovićev komentar. Komentar nije bio na liniji. Na Duškovoj sahrani je bilo 10.000 ljudi i nebrojeno mnogo policajaca. Što se dade očekivati u našoj slobodnoj zemlji gde policijske i ideološke represije nije bilo, vladale su slobode, i stanovi se delili džabe. Ej, 1982 godine! Pedofil je bio već 2 godine mrtav, a njegovi sledbenici su samo nastavili što je on počeo.

Ali, karma ipak stiže. Ta komunjarska ološ koja ga je oterala u smrt je 16 godina kasnije završila u plitkom grobu na Fruškoj Gori, bez kovčega kao da je kužan, prekriven krečom. Sahrani su prisustvovali njegovi ekgzekutori i grobar sa ašovom. Naravno, druga Ološa su istinski ubili njegovi partijski drugovi i ideološki istomišljenici. Ni on nije bio na liniji. Bad karma.
mirelarado mirelarado 22:50 16.08.2020

Re: RIP Duško Radoviću

Ali, karma ipak stiže. Ta komunjarska ološ koja ga je oterala u smrt je 16 godina kasnije završila u nekoj rupi na Fruškoj Gori, prekriven krečom. Sahrani su prisustvovali njegovi ekgzekutori i grobar sa ašovom. Naravno, druga Ološa su istinski ubili njegovi partijski drugovi i ideološki istomišljenici. Ni on nije bio na liniji. Bad karma.


Ima i neke kosmičke pravde u tome što se ološa danas malo ko seća (moja ćera nije ni čula za njega), a Duškove pesme i aforizme svi znaju i vole.
nsarski nsarski 23:28 16.08.2020

Re: Uspon i pad

Edit - lupam, ne Koče Kapetana nego Petra Kočića.


Da ta ulica je u mom najbližem kraju. Tuda me je vodio najbliži put od kuće do osnovne škole. S jedne strane je park, sada pristojno sređen, a stambeni objekti su s druge strane. Postoji i lep drvored kestenova s obe strane. I naravno - nijedno parking mesto.
Ako uspem da savladam mučninu, fotografisaću sutra par građevinskih dostignuća u toj ulici. Ljudi se krste i kažu: "Zar je moguće da je neko dobio građevinsku dozvolu da napravi ovo čudo?!"
nsarski nsarski 23:42 16.08.2020

Re: RIP Duško Radoviću

Ima i neke kosmičke pravde u tome što se ološa danas malo ko seća (moja ćera nije ni čula za njega), a Duškove pesme i aforizme svi znaju i vole.


Ukratko - karma.
Jebiga, takvu sudbinu treba da dožive sve perjanice "slobode" u bivšoj zajedničkoj državi. Oni ljudi koji su jednog od najvećih pisaca našeg naroda, Boru Pekića, osudili na 15 godina robije jer je pripadao "zabranjenoj političkoj organizaciji Demokratska Omladina".
To dovoljno govori o karakteru te zemlje. Veliki pisac je u zatvoru, a bivši pripadnik Hitler Jugenda (da, da S. Dolanc) zatvara i, pomoću plaćenih egzekutora, ubija nepodobne i bahati se za sve pare.
mirelarado mirelarado 23:47 16.08.2020

Re: RIP Duško Radoviću

To dovoljno govori o karakteru te zemlje. Veliki pisac je u zatvoru, a bivši pripadnik Hitler Jugenda (da, da S. Dolanc) zatvara nepodobne i bahati se za sve pare.


Da, to je bila Lalalendoslavija.
shmoo shmoo 00:03 17.08.2020

Re: RIP Duško Radoviću

nsarski

Kad smo već počeli se beogradskim legendama, mislim da je neophodno da se na današnji dan, 16. avgust, pomene 36. godišnjica smrti (1984.) istinskog predstavnika beogradskog duha i gradske poetike Duška Radovića.




Да, у праву си.



Kad više ne bude ni vas, ni vaše slave i privilegija, vaša deca će prodavati Dedinje deci fudbalera, pevača, trgovaca i nakupaca. Posle kraće pauze, Dedinje će ponovo postati ono što je nekad bilo.



Па онда сутрадан:


Кад већ морамо и можемо без Тита, могли бисмо и без сваког другог. Ко мисли друкчије, нека каже.



Био сам у ЈНА. Иначе бих свакако био на сахрани. Када сам се скинуо неких месец дана касније и дошао кући из оне словеначке запиздине, моји су ми све испричали о Олошу и Душку Радовићу. И низу телефонских разговора наших тадашњих моћника са увек истом реченицом:"Јеси ли чуо шта је причала она будала јутрос на радију?". Новембра/децембра '83.

Па стрико Олош (од милоште у народу звани Коњ) због чије политичке каријере и делегатских гласова је својевремено прекрајана тадашња административна граница КиМ са централном Србијом па Лепосавић онда припао КиМ, после консултација са својим камарадима окрене телефон свог синовца Олоша најмоћнијег у СР Србији по хијерархији те тадашње једине Партије у том тренутку... И тако онда то кренуло.

И да. И за ово си у праву. "Bad karma".

Ти исти моји у кући су имали обичај да кажу:"Када деде једу кисело грожђе, унуцима трну зуби."

Са Олошевом ћерком сам ишао у одељење у гимназији. На жалост, одавно је покојна (не знам ни да ли смо догурали до 22. године када је страдала). Син му је жив, али није баш нешто у миру са самим собом у глави. Није ни онда био, раније је отпуштен из ЈНА због тих здравствених проблема (млађи је малкице од мене и своје покојне сестре.)

И када све то ставим испред себе у ту једначину, онда се тек види колико сте и ти и моји у праву када кажете то што кажете.

Није то једини случај са потомцима свих оних олоша из онијех дана за које знам... Да не помињемо сада све те случајеве, махом су то сада покојници. Углавном дрога...


"Bad karma".



А Д.Р. само рече:


Nasred jednog čudnog rama
Ukaza se slika nama:

Kroz kišu što pada,pada,
Leti ptica ponad grada.

Al kroz trenut:nema više
Ni te ptice,ni te kiše.

Iz istog rama sada:
Sija sunce iznad grada.

(Još da dodam:sliku ovu
Svi sem mene prozor zovu.)

_________________________________________________

Sedim pod kišobranom.
Kiša pada.
Mislim: kako je lepo imati kišobran
baš tada
kad kiša pada.








hoochie coochie man hoochie coochie man 00:10 17.08.2020

Re: RIP Duško Radoviću

Ta komunjarska ološ koja ga je oterala u smrt je 16 godina kasnije završila u nekoj rupi na Fruškoj Gori, prekriven krečom.

Onaj demokrata, što je trebalo Srbiju da spasi diktature?

Al dobro kad je Hitlerov junoša mogao da bude proglašen antifašistom, što da ne i to da komunistički egzekutor bude borac za demokratiju.
shmoo shmoo 00:26 17.08.2020

Re: RIP Duško Radoviću

hoochie coochie man
Ta komunjarska ološ koja ga je oterala u smrt je 16 godina kasnije završila u nekoj rupi na Fruškoj Gori, prekriven krečom.

Onaj demokrata, što je trebalo Srbiju da spasi diktature?




Јес, баш тај. Из хладовине Јубмес банке деведесетих право на те петооктобарске изборе. Кажу, "због уједињења опозиције у скидању диктатуре"... Јбг...


Al dobro kad je Hitlerov junoša mogao da bude proglašen antifašistom, što da ne i to da komunistički egzekutor bude borac za demokratiju.



А после мене овде неки грдили што сам качио ону свињску главу са шапком са петокраком и наочарима за сунце. А та слика ме је баш подсетила на Тита и Станета Доланца.


EDIT: Узгред, ту свињску главу сам нашао на неком хрватском сајту, али су је после врло брзо скинули пошто сам запео, па сам је качио неколико пута по интернету где год стигнем, не само на Блогу Б92.

maksa83 maksa83 05:02 17.08.2020

Re: Uspon i pad

j_grandson
maksa83
Kako je to moguće - Srbin, a katolik?

Zamis'i...

Ču-do!

Eh, čudo, pa Stefan Nemanja (onaj što su ga kod Štajge sklopili iz Kinder jajeta) je poreklom Katolik, iz Crnu Goru doduše. Tj. kad se rodio Bogu je predstavljen po rimskom obredu.
bene_geserit bene_geserit 05:26 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ja sam razumeo drugove Šmua i Stentona da žele kazati kako panta rei

Ja nikako nisam to razumeo, više mi deluje kao traženje zajedničkih patterna između tih carstava koja su se rađala, trajala i umirala kroz istoriju.
A traženje patterna je vrlo bazičan ljudski instikt.
kick68 kick68 06:54 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Šabre Paisley!
Taj dezen su nosile sve ovdašnje babe

I bajkeri isto takodje:)

Inace 16. je avgust, na danasnji dan pre sto godina rodjen je Bukovski.
shmoo shmoo 08:21 17.08.2020

Re: Uspon i pad

bene_geserit
Ja sam razumeo drugove Šmua i Stentona da žele kazati kako panta rei

Ja nikako nisam to razumeo, više mi deluje kao traženje zajedničkih patterna između tih carstava koja su se rađala, trajala i umirala kroz istoriju.
A traženje patterna je vrlo bazičan ljudski instikt.






У праву си.

Јесте, базичан. Јербо тако учимо и напредујемо. И ако нам проналажење патерна успе, то се покаже врло захвалним многим следећим генерацијама.


shmoo shmoo 09:50 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
j_grandson
maksa83
Kako je to moguće - Srbin, a katolik?

Zamis'i...

Ču-do!

Eh, čudo, pa Stefan Nemanja (onaj što su ga kod Štajge sklopili iz Kinder jajeta) je poreklom Katolik, iz Crnu Goru doduše. Tj. kad se rodio Bogu je predstavljen po rimskom obredu.




А је л' Немања пореклом из Милову (читај, Коминтернину) Црну Гору или из неку другу Црну Гору?

Исто као и Мирослављево јеванђеље?



Е, заборавих да ти кажем да је онај Србин католик из Дубровника по којем се моје београдско Брдо и кличе као Баново, вероватно био и најбољи дипломата којег је ова модерна држава Србија имала у својој историји од преко 200 година колико трајемо после одласка Турака.

( "Оооооо, Турци! Има ли међу вама... нека расположена за играње?" Не нећу ипак о томе.)


А и Марко Мурат је такође био Србин католик из Дубровника.

Цар Душан у Дубровнику, Народни музеј у Београду:







Аустругарски попис становништва Дубровника и припадајуће му области из 1890. године:








И неки други пописи становништва:









Nestajanje Srba u Dubrovniku (ЛИНК)




Ето, тек да се мало држимо и неких чињеница када причамо о Србима католицима из Киндер јајета.




niccolo niccolo 10:13 17.08.2020

Re: Uspon i pad

bene_geserit
Ja sam razumeo drugove Šmua i Stentona da žele kazati kako panta rei

Ja nikako nisam to razumeo, više mi deluje kao traženje zajedničkih patterna između tih carstava koja su se rađala, trajala i umirala kroz istoriju.
A traženje patterna je vrlo bazičan ljudski instikt.


Ne vidim da se te dve stvari isključuju, mogu se utvrđivati i paterni kako stvari prolaze. Takoreći dinamika fluida...
shmoo shmoo 10:23 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83



Е, Максо, могу да ти се придружим у твојој рубрици Nepotrebna Znanja као сарадник?

Знаш ли да је цар Душан у својој посети Дубровнику, поклањајући старој поморској републици Пељешац, Мљет и још нека острва, уговорно захтевао да Дубровачка република даје годишњи допринос, намет, Хиландару на Светој Гори на шта су мудре дипломате Дубровчани пристали јер је то ипак мала цена за онолику територију коју задобише?

И вековима су сваке године каравани из Дубровника носили тај годишњи допринос у Хиландар. Све до коначног нестанка Дубровачке републике 1806. године због оног говеда Наполеона.

Кажу да је то вероватно био и најдуговечнији икада забележени намет у историји који је нека држава плаћала по договореном спразуму. Трајало то око 450 година.

Е, видиш, то ја зовем државом! Испуњава своје преузете уговорне обавезе чак и онда када оних с којима је потписала тај уговор одавно нема и не назире се да ли ће их у историји опет бити. ( "Ооооо, Турци..." Не, не, нећу о томе.) Али, хвала богу, било их је опет.


Да, да, то је била држава.

Дубровник.

Република.



Сав у злату, титан, риђ и модра ока,
Цар слуша реч Кнеза у Великом већу.
У луци пурпурна једрила широка,
Цело море плине посуто у цвећу.

Царски витезови, кнежеви госпари,
Једни према другим, кад се мукло зачу
Плашљива реч Кнеза; и млади и стари
Сви држе погледе на царевом мачу.

Ковао га Новак из Хвосна; сентенце
Писа Вук из Рисна; Сардо из Фиренце
Оштрио га на свом точилу да сева.

Балчак је од једног претка Бенвенута,
Резан три године; и три га је пута
Отровом тровао Срђ из Горничева.





Зими, тисућ шест сто... (сад свеједно које),
Менчетић, поклисар, беше у Версаљу,
Да учини смерно подворење своје
Лују Четрнајстом, милостивом краљу.

У част посланика републике старе,
И светлога госта, држали су били
Тад у Трианону бриљантну соаре,
С трупом Молијера, музиком од Лили.

Сву ноћ напудране маркизице мале
На врх ципелица сатинских и финих
Играху менует; и мирис дуж сале
Вејаше кô ветар од лепеза њиних.

Док је гост, међутим, прешао у збору
С једним кардиналом, пун речите силе,
Цело стање цркве на Јадранском мору:
Све мислећ на једну ципелу од свиле.





Поздрав уреднику од сарадника у рубрици Nepotrebna Znanja!



Oва стара кућа са грбом старинским,
С балконом на Страдун, где миришу саде
Године и трулеж ходницима ниским,
Беше некад кућа кнеза Паска Заде.

Паско Заде беше алхимичар; даље,
Познат питагорист, звездар, морепловац,
Ђак славног Ванини. — Пучанин, син шваље,
Поста племић умом, а кнезом за новац.

Летописи кажу: Беше мудрост сама...
Сто годишта живље за музе и паре...
Но сласт женског тела не позна, од срама
Умре... сед ко овца, мален као јаре...

Епитаф: „Ту лежи Паско Заде, мили
Кнез... и тако даље, успомене јасне!
Једини од људи с ким су увек били
Сви мужеви добри и све жене часне.“






nsarski nsarski 10:29 17.08.2020

Re: Uspon i pad

niccolo
bene_geserit
Ja sam razumeo drugove Šmua i Stentona da žele kazati kako panta rei

Ja nikako nisam to razumeo, više mi deluje kao traženje zajedničkih patterna između tih carstava koja su se rađala, trajala i umirala kroz istoriju.
A traženje patterna je vrlo bazičan ljudski instikt.


Ne vidim da se te dve stvari isključuju, mogu se utvrđivati i paterni kako stvari prolaze. Takoreći dinamika fluida...


Za ljude se kaže da su pattern recognizing animals. Međutim, to prepoznavanje, pored mnogih dobrih strana (utvrđivanje zakonitosti među prirodnim pojavama, recimo), ima i one loše.

Evo već vekovima ljudi pokušavaju da ustanove uzročno posledičnu vezu, tj. pattern, između trenutka nečijeg rođenja i tadašnjeg rasporeda zvezda i planeta na nebu. Navodno, taj raspored nam definiše sudbinu. Astrologija se zasniva na toj pretpostavci, ali svi znamo da je ona bezvredna ljudska aktivnost.
Atomski mrav Atomski mrav 10:43 17.08.2020

Re: Uspon i pad

g.radicevic
Spominju četvrti most i kako će krenuti gradnja uskoro pa pretpostavljam da su ti placevi pozicionirani na pravom mestu. ,


vrlo moguća opcija.
ako se ne proglasi javni interes, pre početka gradnje deonice NS-Ruma, onda i gotovo sigurna.



Čitao sam o predstavljanju projekta tog četvrtog mosta u NS (genijalna ideja inače - da se teretni saobraćaj "sprovede" kroz Bulevar Evrope... Novom Sadu treba novi most, ali izvan Novog Sada), piše da je predviđeno 11 miliona evra za otkup zemljišta koje nije državno za izgradnju pristupnih saobraćajnica... ako se pravac tih saobraćajnica poklapa sa pravcem tih kupljenih placeva na Fruškoj Gori, onda je stvar jasna.
maksa83 maksa83 10:44 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Кажу да је то вероватно био и најдуговечнији икада забележени намет у историји који је нека држава плаћала по договореном спразуму. Трајало то око 450 година.

Pridružujem se dalje sa Nepotrebnim Znanjima - za 20 godina (1355-1825) ih šije namet koji je grad Oksford morao godišnje da plaća fakultetu zato što su im meštani u nekim neredima pobili 63 studenta. Studenti su se požalili na kvalitet pića u krčmi, tu krenula tuča, i eksplodiralo, dolazili i iz okolnih sela da ih biju (i tu i tamo i ubiju).

Još nepotrebnog znanja - oko 150 godina pre tog incidenta se isto desilo neko sitnije linčovanje studenata od strane meštana, pa su neki profani rekli "jebeš ovo ovako ne može da se radi", pokupili i otišli i napravili novi faks na drugom mestu. Tako je nastao Kejmbridž.

Eto kako nasilje ponekad donosi neočekivane dobrobiti.
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:54 17.08.2020

Re: Uspon i pad

nsarski


Da ta ulica je u mom najbližem kraju. Tuda me je vodio najbliži put od kuće do osnovne škole. S jedne strane je park, sada pristojno sređen, a stambeni objekti su s druge strane. Postoji i lep drvored kestenova s obe strane. I naravno - nijedno parking mesto.
Ako uspem da savladam mučninu, fotografisaću sutra par građevinskih dostignuća u toj ulici. Ljudi se krste i kažu: "Zar je moguće da je neko dobio građevinsku dozvolu da napravi ovo čudo?!"


Da ono je stvarno "pregrozno" (što reče moja ćera komentarišući BG H2O), meni je najviše žao onog skverića na uglu Dubljanske i Gračaničke.

I da još, baš mi nedostaju one dve kuće na kraju Mačvanske, u slepom delu kod pumpe (sada se taj deo zove Mome Kapora).
shmoo shmoo 10:55 17.08.2020

Re: Uspon i pad

nsarski

Za ljude se kaže da su pattern recognizing animals. Međutim, to prepoznavanje, pored mnogih dobrih strana (utvrđivanje zakonitosti, recimo), ima i one loše.

Evo već vekovima ljudi pokušavaju da ustanove uzročno posledičnu vezu, tj. pattern, između trenutka nečijeg rođenja i rasporeda zvezda i planeta na nebu. Navodno, taj raspored nam definiše sudbinu. Astrologija se zasniva na toj pretpostavci, ali svi znamo da je ona bezvredna ljudska aktivnost.




Има, наравно, и оне лоше.

Један од тих патерна, и то оних неоспорних, јесте и учење на грешкама, зар не?


Јер... "Да га јебем ја, тог који је ишао стално право, право, право, па дошао опет на исто мјесто!"







vrabac_onaj vrabac_onaj 11:02 17.08.2020

Re: Uspon i pad

shmoo

И вековима су сваке године каравани из Дубровника носили тај годишњи допринос у Хиландар. Све до коначног нестанка Дубровачке републике 1806. године због оног говеда Наполеона.

Кажу да је то вероватно био и најдуговечнији икада забележени намет у историји који је нека држава плаћала по договореном спразуму. Трајало то око 450 година.

Ako se dobro sećam Dubrovčani su povremeno znali da "zaborave" na obaveze pa se porez morao ponekad i uterivati.
shmoo shmoo 11:10 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Кажу да је то вероватно био и најдуговечнији икада забележени намет у историји који је нека држава плаћала по договореном спразуму. Трајало то око 450 година.

Pridružujem se dalje sa Nepotrebnim Znanjima - za 20 godina (1355-1825) ih šije namet koji je grad Oksford morao godišnje da plaća fakultetu zato što su im meštani u nekim neredima pobili 63 studenta. Studenti su se požalili na kvalitet pića u krčmi, tu krenula tuča, i eksplodiralo, dolazili i iz okolnih sela da ih biju (i tu i tamo i ubiju).

Još nepotrebnog znanja - oko 150 godina pre tog incidenta se isto desilo neko sitnije linčovanje studenata od strane meštana, pa su neki profani rekli "jebeš ovo ovako ne može da se radi", pokupili i otišli i napravili novi faks na drugom mestu. Tako je nastao Kejmbridž.




Нисам знао ово за Оксфорд и Кембриџ! А редовно пратим њихова годишња веслачка надметања. Хвала!

Али имам амандман.

Ипак има неке разлике... Код тог оксфордског намета ради се о истоименом и граду и универзитету. Дакле, ствар локалне политике. Комшијског суживота, такорећи.

(Што рече својевремено Душко Радовић:"Мрзимо интелектуалце! Интелектуалци су педери! Они мисле да све знају, а у ствари знају само оно што ми не знамо!" )

А ово са Дубровником и Хиландаром је ипак било на нивоу међународне политике.

(Са све Турцима потом којима је та Дубровачка република била прозор на Запад, а том Западу била врата према Оријенту. К'о Титова Југославија. И тако вековима. Зато је та стара госпарска република и опстајала толико дуго иако није имала неку војну моћ на коју се најпре помисли када мали причају о свом опстанку у свету великих играча. Једини је то прави рецепт за Балкан. Нема бољег.)

Није то исто, јбг.



Eto kako nasilje ponekad donosi neočekivane dobrobiti.



Неопорно.

Нису ни Дубровчани баш милом пристали на тај годишњи намет Хиландару.

Али су у преговорима употребили све своје трговачке способности. Укључујући и оне насилне примерене својој војној снази. Видиш и сам да Дучић сумња да је цар Душан отрован баш у Дубровнику. А при томе, језуити су ипак испливали на историјску сцену тек нешто касније. Због оног другог говеда, Хенрија Осмог и његове риђасте ћеркице. Што ће рећи, методе се не мењају, мењају се само актери.

Шта да ти кажем, Максо...

Џезабел спирит.

С једне стране руши, с друге стране гради.

Ваљда то тако и мора да буде, вероватно је то оно вечно проклетство Човека у овој Долини суза откада нас протераше из Раја.

(Сунце му жарко, како сам ово лепо срочио!)

docsumann docsumann 12:00 17.08.2020

Re: Uspon i pad

kick68
Šabre Paisley!
Taj dezen su nosile sve ovdašnje babe

I bajkeri isto takodje:)

Inace 16. je avgust, na danasnji dan pre sto godina rodjen je Bukovski.


omiljen i među psihodeličarima

inače, baš juče sam imao jedan od najupečatljivijih Divine Moments of Truth.
kakvo raznesenje gospodnje

vcucko vcucko 12:59 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83


Još nepotrebnog znanja - oko 150 godina pre tog incidenta se isto desilo neko sitnije linčovanje studenata od strane meštana, pa su neki profani rekli "jebeš ovo ovako ne može da se radi", pokupili i otišli i napravili novi faks na drugom mestu. Tako je nastao Kejmbridž.

Eto kako nasilje ponekad donosi neočekivane dobrobiti.

A do tamo su veslali u osmercima a ovi ih jurili?

Mislim, to bi bio logičan rasplet priče.
vcucko vcucko 13:02 17.08.2020

Re: Uspon i pad

shmoo


Један од тих патерна, и то оних неоспорних, јесте и учење на грешкама, зар не?


Јер... "Да га јебем ја, тог који је ишао стално право, право, право, па дошао опет на исто мјесто!"


Fernando Mageljan?
(izvorno Fernao de Magaljaeš)

Doduše, on nije zatvorio krug, izedoše ga Filipinci...
vcucko vcucko 13:05 17.08.2020

Re: Uspon i pad

vrabac_onaj
shmoo

И вековима су сваке године каравани из Дубровника носили тај годишњи допринос у Хиландар. Све до коначног нестанка Дубровачке републике 1806. године због оног говеда Наполеона.

Кажу да је то вероватно био и најдуговечнији икада забележени намет у историји који је нека држава плаћала по договореном спразуму. Трајало то око 450 година.

Ako se dobro sećam Dubrovčani su povremeno znali da "zaborave" na obaveze pa se porez morao ponekad i uterivati.

Iskreno me zanima, ko ga je uterivao posle pada Despotovine.

Oo Turci?
maksa83 maksa83 13:08 17.08.2020

Re: Uspon i pad

A do tamo su veslali u osmercima a ovi ih jurili?

Imam pis of trivija i za osmerac.

U praskozorje PCja IBM i Microsoft su zajednički pravili OS/2, operativni sistem koji je trebalo da nasledi DOS (Microsoft je tu odigrao prljavo ali to je druga priča). Elem, prema predanju, da bi se timovi zbližili organizovali su timzbližing iventove, među njima i takmičenje u veslanju. Microsoftove čamdžije su, opet prema predanju, konstantno tukle IBM čamdžije, nije bilo šanse da ih ne pobede. IBM je bio nezadovoljan i napravili su internu studiju u skladu sa svim saznanjima o menadžmentu (root cause analysis i sl.) u čemu su bili vrlo jaki, i došli su do sledećih opservacija i zaključaka.

Opservacija:

- U Microsoft timu 8 ljudi vesla, jedan kormilari.
- U IBM timu jedan ljud vesla, a 8 kormilari.

Zaključak:

Onaj jedan što vesla - treba jače da vesla.


Eto, da se ne zagubi i ta priča sada kada se slabo ko seća i šta je OS/2.
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:12 17.08.2020

Re: Uspon i pad

vcucko

Iskreno me zanima, ko ga je uterivao posle pada Despotovine.

Oo Turci?


Ako se dobro sećam upravo oni tj. ovi naši što su "preverili" su ih par puta ljubazno podsećali na preuzetu obavezu.
g.radicevic g.radicevic 13:45 17.08.2020

Re: Uspon i pad

piše da je predviđeno 11 miliona evra za otkup zemljišta koje nije državno za izgradnju pristupnih saobraćajnica..


poenta javnog interesa je da kad veštaci izvrše procenu vrednosti zemlje, po toj ''tarifi'' se izvrši plaćanje, a ti kao recimo nezadovoljni vlasnik, možeš da tražiš preko suda veću cenu, ali nemaš mogućnost da zaustaviš izgradnju. ako javni interes nije proglašen, ti kao vlasnik možeš da sprečiš izgradnju sve do dobijanja i isplate cene koju ti smatraš ''poštenom''.
po tome se može ''namirisati'' dal' je na nekom projektu važmiji javni ili lični interes.
alselone alselone 13:50 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Koliko beše ono poljski WC naplaćen tamo oko kolubare? 11,000 EUR?

Dobar primer za nejavni interes je ono govno od Manuala na Bulevaru Patrijarha Pavla.
g.radicevic g.radicevic 14:10 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Koliko beše ono poljski WC naplaćen tamo oko kolubare? 11,000 EUR?


možda bio objekat od istorijskog značaja.
jbg otkud znaš ko je važan kenjao u njemu ?

vcucko vcucko 14:14 17.08.2020

Re: Uspon i pad

vrabac_onaj
vcucko

Iskreno me zanima, ko ga je uterivao posle pada Despotovine.

Oo Turci?


Ako se dobro sećam upravo oni tj. ovi naši što su "preverili" su ih par puta ljubazno podsećali na preuzetu obavezu.

Nadasve ljubazno i civilizovano

Ćuj ba gospar, jesil' ti nešto zaboravijo platit'?
Nemo' ja da dođem s jataganom...

alselone alselone 14:30 17.08.2020

Re: Uspon i pad

jbg otkud znaš ko je važan kenjao u njemu ?

Nešto što se odaziva na ime Kene a prijavilo se dva dana pre isplate na tu adresu.
Nije 11 iljada poljski WC nego 8, ja se izvinjavam.
maksa83 maksa83 14:50 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ćuj ba gospar, jesil' ti nešto zaboravijo platit'?

Jer nijedan gladalac to nije tražio, mor trivija!

Turčin sa tvoje slike je naime bio u Beogradu, i naravno da je za njim svojevoljno išao buljuk pravoslavnih hrišćanskih žena.

g.radicevic g.radicevic 15:02 17.08.2020

Re: Uspon i pad

eto vidiš Alse
neko za dva dana postane istorijska ličnos'
neko ni za celi život

a što se tiče javnog i nejavnog interesa
i tu bi se imalo šta prodiskutovati npr
el g-din S.Žarin bio na TeVe-ju, u nekoj obrazovnoj emisiji ''našeg prava da znamo sve''?
...jeste
nači javna ličnost-javni interes
da sam recimo ja prodao neku straćaru za velike novce
eeee to bi bio nejavni interes



al' što bi rek'o naš sugrađanin, neko to od gore vidi sve

maksa83 maksa83 15:11 17.08.2020

Re: Uspon i pad

al' što bi rek'o naš sugrađanin, neko to od gore vidi sve

Ako postoji neki konstrukt gde naš što kaže nsarski pattern recognition promašuje metu to je onda taj koncept pravde. Vidimo je svuda, i kao takvu (stigla ga pravda!), i kao njenu negaciju (to je nepravda!), a u prirodi ne postoji ni-šta slično.

Što kaže crni pesnik...


freehand freehand 15:19 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
al' što bi rek'o naš sugrađanin, neko to od gore vidi sve

Ako postoji neki konstrukt gde naš što kaže nsarski pattern recognition promašuje metu to je onda taj koncept pravde. Vidimo je svuda, i kao takvu (stigla ga pravda!), i kao njenu negaciju (to je nepravda!), a u prirodi ne postoji ni-šta slično.

Što kaže crni pesnik...



Kad smo već kod pogleda od gore upoznajmo najviše živo biće na planeti:

hiperion




Inače, u članku kažu da
su do sredine sedamdesetih Amerikanci uspeli da potamane preko 90% šuma na državnom posedu.
Izvinjavam se ako nisam dobro razumeo i ako je reč samo o Nacionalnom parku REdvud, ali zastrašujuć je podatak i kad ga tako pročitam.

g.radicevic g.radicevic 15:34 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ako postoji neki konstrukt gde naš što kaže nsarski pattern recognition promašuje metu to je onda taj koncept pravde.

dabre
šta je pravda uopšte
prevaziđen koncept, još od vremena kad su švabe (ili jenglezi) izmislili tenak

nsarski nsarski 15:38 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Pridružujem se dalje sa Nepotrebnim Znanjima - za 20 godina (1355-1825) ih šije namet koji je grad Oksford morao godišnje da plaća fakultetu zato što su im meštani u nekim neredima pobili 63 studenta. Studenti su se požalili na kvalitet pića u krčmi, tu krenula tuča, i eksplodiralo, dolazili i iz okolnih sela da ih biju (i tu i tamo i ubiju).


Jedna posledica tog incidenta (mlatioci tvrdili da nisu mogli da prepozneju među pijanima ko je student a ko ne) je novi zakon univerziteta po kome svi pijani studenti moraju da nose onu togu po kojoj se vidi da su studenti i kom koledžu pripadaju. Pa kad ih panduri ili noćno pozornici nađu pijane u jarku (a ima i toga mnogo - prisustvovao lično) oni ih pokupe i istovare pred vrata koledža. Naravno, taj zakon niko ne poštuje tokom školske godine, ni studenti ni panduri. Posle commencement ceremonies (kad se svečano dele diplome) svi u togama zapale u pabove i posle pijani lutaju ulicama. Usput padaju, pevaju i zaurlavaju do u gluvo dobe. Mladost' ludos'.

Postoji i zakon da u pozorišne predstave i bioskope ne smeju da se uvode lavovi. Ne znam kakav je incident prethodio donošenju tog zakona.
apostata apostata 15:38 17.08.2020

Re: Uspon i pad

shmoo
maksa83
j_grandson
maksa83
Kako je to moguće - Srbin, a katolik?

Zamis'i...

Ču-do!

Eh, čudo, pa Stefan Nemanja (onaj što su ga kod Štajge sklopili iz Kinder jajeta) je poreklom Katolik, iz Crnu Goru doduše. Tj. kad se rodio Bogu je predstavljen po rimskom obredu.

Srbin katolik je i Lujo Bakotić.


g.radicevic g.radicevic 15:47 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Postoji i zakon da u pozorišne predstave i bioskope ne smeju da se uvode lavovi. Ne znam kakav je incident prethodio donošenju tog zakona.


poj'o lav gledalac glumce
ili kino projektor
možebiti

P.S. u ustavu neke od USA sveznih država ima član po kojem je zabranjeno nositi sladoled u zadnjem džepu pantalona
kick68 kick68 15:58 17.08.2020

Re: Uspon i pad

omiljen i među psihodeličarima

inače, baš juče sam imao jedan od najupečatljivijih Divine Moments of Truth.
kakvo raznesenje gospodnje

Da ilustrujemo:)
nsarski nsarski 16:04 17.08.2020

Re: Uspon i pad

P.S. u ustavu neke od USA sveznih država ima član po kojem je zabranjeno nositi sladoled u zadnjem džepu pantalona


U jednom zakonu (koji je danas napušten) u New England državama (Maine, New Hamshire, etc., - severoistočna obala) vlasnici robova nisu smeli da ih hrane jastozima više nego tri puta nedeljno. Ovi morski dragulji su se koristili kao đubrivo i hrana za zatvorenike i robove.

Once considered the “cockroaches of the sea”, these crustaceans have come a long way from their humble beginnings. During the 1700s lobsters were so plentiful that they used to wash ashore on Massachusetts beaches in piles up to 2 feet high. If you were to see a 2-foot-high pile of lobsters today I’m sure your mouth would be watering, but in the 1700s they were not as impressed. Lobsters were considered the “poor man’s chicken” and primarily used for fertilizer or fed to prisoners and slaves. Some indentures servants even revolted against being forced to eat the meat and the colony agreed that they would not be fed lobster meat more than three times a week.
maksa83 maksa83 16:18 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ovi morski dragulji su se koristili kao đubrivo i hrana za zatvorenike i robove.

Kavijar je nekad bio služen po barovima i salunima kao slane grickalice za dž., u Evropi sirotinjska hrana ili za stoku, a onda je krenuo overfishing jesetre i cena kavijara je danas ono što je.
shmoo shmoo 16:51 17.08.2020

Re: Uspon i pad

vcucko
vrabac_onaj
vcucko

Iskreno me zanima, ko ga je uterivao posle pada Despotovine.

Oo Turci?


Ako se dobro sećam upravo oni tj. ovi naši što su "preverili" su ih par puta ljubazno podsećali na preuzetu obavezu.

Nadasve ljubazno i civilizovano

Ćuj ba gospar, jesil' ti nešto zaboravijo platit'?
Nemo' ja da dođem s jataganom...





Па ако је стрико великог везира Мехмеда, под будним оком свог синовца, обновио Пећку патријаршију, зашто онда не би повремено подсећали Дубровчане на преузете им обавезе према Хиландару?





П.С. - Много ми је жао ових наших балканских муслимана. Отишли су у курац са свим тим емиратима и шеријатима, јебо их Алија Изетбеговић и Зетра.

А били су тако готивна раја са својим оригиналним схватањем ислама и склона зидању ћуприја које повезују људе уместо да их раздвајају.



docsumann docsumann 16:55 17.08.2020

Re: Uspon i pad

kick68
omiljen i među psihodeličarima

inače, baš juče sam imao jedan od najupečatljivijih Divine Moments of Truth.
kakvo raznesenje gospodnje

Da ilustrujemo:)


doduše u DMT ekranizacijama ih nisam nalazio.
al ako ih ima, to bi to mpoglo ovako da izgleda

docsumann docsumann 16:59 17.08.2020

Re: Uspon i pad

П.С. - Много ми је жао ових наших балканских муслимана. Отишли су у курац са свим тим емиратима и шеријатима, јебо их Алија Изетбеговић и Зетра.


staropodgorički Muslimani ne žele da ih ubrajaju u Bošnjake.
insistiraju upravo na toj nacionalnoj odrednici - Muslimani.

za muslimane sa sjevera CG to već ne važi..
nsarski nsarski 18:08 17.08.2020

Re: Uspon i pad

doduše u DMT ekranizacijama ih nisam nalazio.
al ako ih ima, to bi to mpoglo ovako da izgleda


Ma, mene danas proganja sličnost između donje dve slike.
Ti ćeš to docs razumeti...(znam da voliš Bejkona)





Juan Guaido za predsednika Belorusije!

maksa83 maksa83 18:24 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ma, mene danas proganja sličnost između donje dve slike.

Fani šit, naravno da je kao i svaki deskt... despot autobusima pod pretnjom otkaza dovukao radnike iz državnih fabrika na kontramiting, a onda je taj pištolj opalio na pogrešnu stranu - i oni su počeli da mu viču od-la-zi, od-la-zi.

Imam osećaj da ovaj ovde može da se samoproglasi za Kajzera i uvede pravo prve bračne noći i da se ništa ne bi desilo.

docsumann docsumann 18:43 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ti ćeš to docs razumeti...(znam da voliš Bejkona)


Bejkon je taj Velaskezov portret pape Inoćentija smatrao za najbolju sliku svekolikog slikarstva.
bio je potpouno opsjednut njome i obradio je nebrojeno mnogo puta.

meni, na originalu, papa liči na Džin Hekmana




floki floki 19:52 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Ma, mene danas proganja sličnost između donje dve slike.

Fani šit, naravno da je kao i svaki deskt... despot autobusima pod pretnjom otkaza dovukao radnike iz državnih fabrika na kontramiting, a onda je taj pištolj opalio na pogrešnu stranu - i oni su počeli da mu viču od-la-zi, od-la-zi.

Imam osećaj da ovaj ovde može da se samoproglasi za Kajzera i uvede pravo prve bračne noći i da se ništa ne bi desilo.



ако је судећи по броју аутобуса у минску, није дотерао више од 10% својих присталица из провинције... било је око 20к људи на његовом митингу, око 2к су дошли бусевима, не више (то што његови медији пишу да је било преко 60к, то су глупости, наравно)

будала се дотерао се у ћошак, као што рекох (и колико год је срао по русији до дана избора, кад је видео шта му се се спрема, потрчао да кука путину да га овај вади, а не делује да су руси баш вољни да га ваде, њега лично)
тако да неће још дуго
но, оно што долази после њега, нека им је бог у помоћи, какав год он будала био

исто тако, са друге стране, екипа која га руши (јако познат рецепт) није имала више од 40-50к присталица, не више

та екипа носи бело-црвено-беле заставе и пева химну коју су компоновали белоруски колаборационисти 43.године
што је још смешније, исти лукашенко је спонзор неког музичког фестивала који носи име те химне и који постоји преко 20 година...

та екипа одаје пошту лику који се убио покушавајући да баци ручно направљену бомбу на полицију (миран протест)... супер, нема шта

мени је још увек јако нејасно шта се дешава, али им се не пише добро, слично као и украјини, ако пусте ове ликове са запада (пољаке) да улете у белорусију, па ће, као некад, православни да клекну кад пролази пољски пан и љубе руку

ко од себе хоће да направи роба, нека се не буни после
maksa83 maksa83 20:02 17.08.2020

Re: Uspon i pad

мени је још увек јако нејасно шта се дешава

Ostavio bih mesta i za nezamislivo - da je ljudima pun kurac nekoga ko vlada 27 godina, stavio je sve pod kontrolu i podavio je sve što mu se protivi.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:14 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83

Ostavio bih mesta i za nezamislivo - da je ljudima pun kurac nekoga ko vlada 27 godina, stavio je sve pod kontrolu i podavio je sve što mu se protivi.


Dakle, treba da se strpimo još samo 19 godina, što si bre onda tako nestrpljiv gore (ono kajzer itd.)? :)
Milan Novković Milan Novković 20:26 17.08.2020

Re: Uspon i pad

floki
...

мени је још увек јако нејасно шта се дешава, али им се не пише добро, слично као и украјини, ако пусте ове ликове са запада (пољаке) да улете у белорусију, па ће, као некад, православни да клекну кад пролази пољски пан и љубе руку

ко од себе хоће да направи роба, нека се не буни после

Pokušaj obojene revolucije!

Nema velike sličnosti sa Ukrajinom, ako ne računamo da će Rusi gledati ka Rusiji - Donjetsk u Ukrajini, relativno mali u odnosu na Ukrajinu, dok na zapadu imaš svašta, da ti se smrači, a u Belorusiji su većina Rusi i nemaš tu nacističku struju.

Imaju KGB, ok, i tako ga i zovu, vanredno dobro organizovan i prođeo celo društvo, poneki pramen sad infiltriran Cijom, ali male su šanse da će u Belorusiji obojena prozapadna revolucija uspeti.
floki floki 20:28 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
мени је још увек јако нејасно шта се дешава

Ostavio bih mesta i za nezamislivo - da je ljudima pun kurac nekoga ko vlada 27 godina, stavio je sve pod kontrolu i podavio je sve što mu se protivi.


да је прекурчио, јесте
прозападне снаге није баш давио, него заливао по потреби, проруске је све подавио јер би му одатле била већа претња раније

но, сад су лешинари са запада дошли (уз риске либтарде којих сад по минску има као кусих паса), а белоруска млађа екипа која се не сећа деведесетих и која је прозападно одгајана, довољно је тупава да не види украјину пред носом... па,научиће, на својој кожи, јбг

углавном, колико год раније успео да са чува земљу од њихових г-17 и сличних лешинара, после је усрао превише
floki floki 20:33 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Milan Novković
floki
...

мени је још увек јако нејасно шта се дешава, али им се не пише добро, слично као и украјини, ако пусте ове ликове са запада (пољаке) да улете у белорусију, па ће, као некад, православни да клекну кад пролази пољски пан и љубе руку

ко од себе хоће да направи роба, нека се не буни после

Pokušaj obojene revolucije!

Nema velike sličnosti sa Ukrajinom, ako ne računamo da će Rusi gledati ka Rusiji - Donjetsk u Ukrajini, relativno mali u odnosu na Ukrajinu, dok na zapadu imaš svašta, da ti se smrači, a u Belorusiji su većina Rusi i nemaš tu nacističku struju.

Imaju KGB, ok, i tako ga i zovu, vanredno dobro organizovan i prođeo celo društvo, poneki pramen sad infiltriran Cijom, ali male su šanse da će u Belorusiji obojena prozapadna revolucija uspeti.


о миланче
има сличности, још како
само је основна разлика што је власт другачије реаговала - јанукович оклевао да бије, па се банда осилила, овај кренуо одмах да бије и кога треба (коловође) икога не треба... сад му се обија о главу

народ и није баш толико хомоген,но, више је битно колико су људи у врху власти хомогени, а ту крећу пукотине...

тако да ја нисам сигуран шта ће да буде, можда и не успе мајдан наредних дана, но не би ме изненадило да за једно годину дана лукашенка више нема тамо :)
floki floki 20:35 17.08.2020

Re: Uspon i pad

то даје покушај обојене, то је сваком јасно

само је питање замене шта руси имају у плану,мада мислим да немају ништа
Milan Novković Milan Novković 20:37 17.08.2020

Re: Uspon i pad

floki
Milan Novković
floki
...

мени је још увек јако нејасно шта се дешава, али им се не пише добро, слично као и украјини, ако пусте ове ликове са запада (пољаке) да улете у белорусију, па ће, као некад, православни да клекну кад пролази пољски пан и љубе руку

ко од себе хоће да направи роба, нека се не буни после

Pokušaj obojene revolucije!

Nema velike sličnosti sa Ukrajinom, ako ne računamo da će Rusi gledati ka Rusiji - Donjetsk u Ukrajini, relativno mali u odnosu na Ukrajinu, dok na zapadu imaš svašta, da ti se smrači, a u Belorusiji su većina Rusi i nemaš tu nacističku struju.

Imaju KGB, ok, i tako ga i zovu, vanredno dobro organizovan i prođeo celo društvo, poneki pramen sad infiltriran Cijom, ali male su šanse da će u Belorusiji obojena prozapadna revolucija uspeti.


о миланче
има сличности, још како
само је основна разлика што је власт другачије реаговала - јанукович оклевао да бије, па се банда осилила, овај кренуо одмах да бије и кога треба (коловође) икога не треба... сад му се обија о главу

народ и није баш толико хомоген,но, више је битно колико су људи у врху власти хомогени, а ту крећу пукотине...

тако да ја нисам сигуран шта ће да буде, можда и не успе мајдан наредних дана, но не би ме изненадило да за једно годину дана више нема тамо :)

Ja mislim da su šanse nikakve, ima svašta ali su Rusi u ogromnoj većini, plus su ukro-naciji priča za sebe, teško je takve ponoviti.

Al ko bi ga znao, unipolarnost je propala i sad zapadni hegemoničari agresivno dele svet na dva dela - borba je jako surova i neizvesna.
vrabac_onaj vrabac_onaj 20:41 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Milan Novković
plus su ukro-naciji priča za sebe, teško je takve ponoviti.


hm...
a naši zapadni susjedi?
floki floki 20:46 17.08.2020

Re: Uspon i pad

видећемо, ја нисам толико сигуран

лукашенко је гајио белоруски национализам у саксији, по личној потреби

а један од чешћих транспарената је "против интеграције са русијом" :)

та екипа која из пољске и литваније координира протестима исто није од јуче

кад макну лукашенка, или он сам оде, онда ће они да организују изборе, где ће, како се који појави, проруски кандидат бити убијен/затворен/ућуткан, па ће раја (ови наивни што мисле да су им литванци другари) бирати између пољског и литванског кандидата, а они проруски бирачи ће да седе кући и чекају русе да их ослободе...

имао је и чаушеску своју тајну полицију, па су му они и дошли главе
maksa83 maksa83 20:48 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Dakle, treba da se strpimo još samo 19 godina, što si bre onda tako nestrpljiv gore (ono kajzer itd.)? :)

A ne, mi smo opušteniji, gornja granica čak nije ni Vučev životni vek, biće sledeći isti takav ili gori, a SSRN i "elita" koju je iznedrio će da čuvaju ustrojstvo.

Takav smo narod, strpljiv.
floki floki 20:50 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Dakle, treba da se strpimo još samo 19 godina, što si bre onda tako nestrpljiv gore (ono kajzer itd.)? :)

A ne, mi smo opušteniji, gornja granica čak nije ni Vučev životni vek, biće sledeći isti takav ili gori, a SSRN i "elita" koju je iznedrio će da čuvaju ustrojstvo.

Takav smo narod, strpljiv.


добро, учи се од црногораца, они су још стрпљивији
maksa83 maksa83 20:52 17.08.2020

Re: Uspon i pad

лукашенко је гајио белоруски национализам у саксији, по личној потреби

A koji je trebalo da gaji, ruski?

Ne zovu ga džabe Tata, on im je ipak otac nacije.

Nego, floki & imenjače, vi ste mi potpuno ludilo - živite u zapadnim demokratijama a navijate za azijske despote.

WTF (ŠKK, prim. prev.) što bi rekla omladina danas na internetima.
maksa83 maksa83 20:53 17.08.2020

Re: Uspon i pad

добро, учи се од црногораца, они су још стрпљивији

A ne, mi smo strpljivi, oni su lenji.
g.radicevic g.radicevic 20:57 17.08.2020

Re: Uspon i pad

ко од себе хоће да направи роба, нека се не буни после


doqrčilo im da žive u blagostanju, jbg




Milan Novković Milan Novković 21:01 17.08.2020

Re: Uspon i pad

vrabac_onaj
Milan Novković
plus su ukro-naciji priča za sebe, teško je takve ponoviti.


hm...
a naši zapadni susjedi?

Da, tuku se za zlato.
vrabac_onaj vrabac_onaj 21:06 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
smo opušteniji, gornja granica čak nije ni Vučev životni vek, biće sledeći isti takav ili gori, a SSRN i "elita" koju je iznedrio će da čuvaju ustrojstvo.

Takav smo narod, strpljiv.


Ja ga prognoziram na još 5 do 7 godina, ali da, pitanje šta će doći posle toga.
Milan Novković Milan Novković 21:10 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
лукашенко је гајио белоруски национализам у саксији, по личној потреби

A koji je trebalo da gaji, ruski?

Ne zovu ga džabe Tata, on im je ipak otac nacije.

Nego, floki & imenjače, vi ste mi potpuno ludilo - živite u zapadnim demokratijama a navijate za azijske despote.

WTF (ŠKK, prim. prev.) što bi rekla omladina danas na internetima.

Da ne ponavljam šta mislim o tim despotima, i skraćivanjima za glavu (aka neka memljiva tamnica, nisam ja, baš, za smrtne kazne).

Ja navijam za Evropu, al pošto ti rado falširaš na tu temu evo kratkog ponavljanja

Ako uzmeš US kao deo zapada sada, i Evropu, Evropa je Trampu skoro pa veći neprijatelj od Kineza (aj nije, al ako bi normalizovao po kobajagi bratskim zapadnim rodovima ... ko zna)

A Evroazijska integracija je u neverovatnom interesu dela zapada, Evrope.

Dok je Lukašenko to što kažeš, despot krvolok (dobro, ja sam dodao ovo "krvolok" - pa on je krenuo na zapad, al evo naglo uradio 180 stepeni i vesla nazad - njega će, npr, na neki design-pattern u stvari Putin smeniti za koju godinu.

Ne znam da li je očigledno - neće ti neki Rusofil navijati za Lukašenka, a kojem je to Evrofilu takav potreban?!

A i krvoločna despotija je na "zapadu" samo suFtilnija, ... kao štop rekosmo, to treba skraćivati za glau ...
floki floki 21:12 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
лукашенко је гајио белоруски национализам у саксији, по личној потреби

A koji je trebalo da gaji, ruski?

Ne zovu ga džabe Tata, on im je ipak otac nacije.

Nego, floki & imenjače, vi ste mi potpuno ludilo - živite u zapadnim demokratijama a navijate za azijske despote.

WTF (ŠKK, prim. prev.) što bi rekla omladina danas na internetima.


хајде ти још једном прочитај горе павиди где ја навијам за лукашенка, кога сам назвао будалом

гледе национализма, рекох горе да им је химна колаборационистичка

е сад, тај који кокетира са тим у белорусији која је од хитлера најебала скоро више него сама русија, мора бити или јако глуп или јако зао

видиш максо, то је опет ствар карактера - то што ја овде живим не значи да морам да се слажем са свим што запад ради

шта који к има било ко са стране да се меша у унутрашње ствари других држава?

(ако кренеш да пишеш о криму, одмах себи запуши тастатуру са две обоје револуције тамо пре крима)

maksa83 maksa83 21:14 17.08.2020

Re: Uspon i pad

A Evroazijska integracija je u neverovatnom interesu dela zapada, Evrope.

Šta, koliko je to moguće takstativno, podrazumeva evroazijska integracija?
g.radicevic g.radicevic 21:17 17.08.2020

Re: Uspon i pad

кад макну лукашенка, или он сам оде, онда ће они да организују изборе, где ће, како се који појави, проруски кандидат бити убијен/затворен/ућуткан, па ће раја (ови наивни што мисле да су им литванци другари) бирати између пољског и литванског кандидата, а они проруски бирачи ће да седе кући и чекају русе да их ослободе...


a da mi malo sredimo sebe
pa onda razne sveCke situacije
Milan Novković Milan Novković 21:19 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
A Evroazijska integracija je u neverovatnom interesu dela zapada, Evrope.

Šta, koliko je to moguće takstativno, podrazumeva evroazijska integracija?

Sitan primer, mislim da je dovoljno ilustrativan - uzmi severni tok 2, ne znam da li si pratio kako su ga sve Ameri pokušali podriti.

A od velikog, ogromnog je značaja, i u toj integraciji nit u vezi između dva osnovna stuba Integracije, Nemačke i Rusije.

I bez da ulazimo u novi put svile, sad tuči za Liban, itd.
maksa83 maksa83 21:21 17.08.2020

Re: Uspon i pad

хајде ти још једном прочитај горе павиди где ја навијам за лукашенка, кога сам назвао будалом

Nazvao si ga budalom koja je pohapsila i mlatila koga je trebalo i koga nije, identifikovao si i neku omladinu koja je pod uticajem zapadne supkulture odrasla u libtarde okrenute Zapadu.

Pošto si identifikovao te falične, kako tvojoj viziji izgledaju ispravni Belorus? Gde su oni okrenuti, u kom su oni fazonu, pod kojim su uticajem odrasli?
freehand freehand 21:25 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Nego, floki & imenjače, vi ste mi potpuno ludilo - živite u zapadnim demokratijama a navijate za azijske despote.

Šta su to azijski despoti?? Mislim, kakva je razlika u odnosu na srednjeevropske, na priemr?
apostata apostata 21:27 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
мени је још увек јако нејасно шта се дешава

Ostavio bih mesta i za nezamislivo - da je ljudima pun kurac nekoga ko vlada 27 godina, stavio je sve pod kontrolu i podavio je sve što mu se protivi.

Jeste makso ima i toga,ljudi se rodili, poženili, dobili djecu a on još tu, ali ima i (i to i te kako ima) skoro 200 milijardi neprivatizovane državne imovine.
Na nju je pukla i Putinova oligarhijska banda i Zapad. Zbog te Putinve bande ja sam uvijek i bio protiv realnog ujedinjenja Rusije i Bjelorusije.

Da sam na mjestu Lukašenka ja bih odstupio isto kao i Jeljcin (uz čvrste garancije neprikosnovenosti sa svih strana) i otišao u Belovešku pušću.
Danju se bavio vrtlarstvom, a noću jeo kokice i sa zluradošću gledao kako sve odlazi u qrac.

Ja ne mogu nikako shvatiti da bilo ko iz BELAZA može pomisliti da će sve ostati isto ili će biti bolje. Najbolje što se može desiti u njihovom slučaju je da postanu specijalizovani pogon Caterpillara, a najgore da na teritoriji zavoda budu izgraženi trgovački centri i stambeni kompleksi.

Isto tako će biti i sa MAZ-om i sa MTZ-om.
Evo kako danas izgleda MTZ



a evo kako Volgogradski traktorski zavod



Radi se o zavodu koji je bio ponos SSSR-a i koji je za 50 i kusur godina proizveo 2,5 miliona traktora, bagera, BTR-ova i tenkova.
Paulsova 6. armije nije ga tako sjebala, kao što su to uradili efektivni tržišni menadžeri.

Danas je na jednoj ukrajinskoj televiziji bila sprovedena anketa sa pitanjem do ćega će dovesti protesti u Bjelorusiji. Opcija koja je najviše glasova osvojila bila je 'do haosa i razrušenja'.



A ako neko o tome nešto zna, onda su to Ukrajinci.



freehand freehand 21:27 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Pošto si identifikovao te falične, kako tvojoj viziji izgledaju ispravni Belorus? Gde su oni okrenuti, u kom su oni fazonu, pod kojim su uticajem odrasli?

Ja bih tu pitao Trampa i Makrona, ili Makrona i Trampa. I kako oni kažu toeto. Evroatlantski despoti su keva.
Milan Novković Milan Novković 21:30 17.08.2020

Re: Uspon i pad

freehand
Nego, floki & imenjače, vi ste mi potpuno ludilo - živite u zapadnim demokratijama a navijate za azijske despote.

Šta su to azijski despoti?? Mislim, kakva je razlika u odnosu na srednjeevropske, na priemr?

A kako tek tumačiti i mušku i žensku momčad UAE, Izraela i UK trijumvirata (koji, možda, preuzima bliskoistočmo kormilo zapadne ekipe iz ruku Amera).

Tieri M. sugeriše da je u Libanu oprobano novo taktičko nuklearno oružje u luci.

Tramp povlači Amere sa bliskog istoka, a UK preuzima kormilo preko UAE - KSA će biti priča za sebe, raskomadana možda.
maksa83 maksa83 21:30 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Sitan primer, mislim da je dovoljno ilustrativan - uzmi severni tok 2, ne znam da li si pratio kako su ga sve Ameri pokušali podriti.

Ok, naftovod/gasovod je transnacionalni biznis dil, ne vidim kako je to integracija. Kupuješ od najboljeg ponuđača, ma koje vjere bio, špenadle, naftu, šrafovsku robu, seme za bosiljak, štakovoli...

Hoću da kažem, koje su društveno političke reperkusije tog evroazijskog integraljenja? Kako za koga. Ja bih rekao da je to manje više kao i sa Turcima, u zavisnosti od snage i inercije oduprećeš se imperiji u nadiranju, pa tako imaš Vojvodinu bez tragova Turaka i Srbiju (i Bosnu, i Makedoniju, i Albaniju) sa tragovima Turaka.

Tako nekako je i sa tim evroazijskim integracijama, u tom dilu miteleuropa dobije ruski gas (kojima smo mi prethodno poklonili naš gas), a mi domaće azijski kompatibilne despote i prateći državni aparat u njihovoj službi, kineske surveillance sisteme i jedno Smederevo u kome narod udiše grafit a od danas i metalne opiljke.

To je vrlo bezveze dil za Srbiju, ako mene pitaš, a pošto živim ovde evo baš se jako pitam.

maksa83 maksa83 21:31 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Šta su to azijski despoti?? Mislim, kakva je razlika u odnosu na srednjeevropske, na priemr?

Razlika je oko 400 godina.
floki floki 21:33 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
хајде ти још једном прочитај горе павиди где ја навијам за лукашенка, кога сам назвао будалом

Nazvao si ga budalom koja je pohapsila i mlatila koga je trebalo i koga nije, identifikovao si i neku omladinu koja je pod uticajem zapadne supkulture odrasla u libtarde okrenute Zapadu.

Pošto si identifikovao te falične, kako tvojoj viziji izgledaju ispravni Belorus? Gde su oni okrenuti, u kom su oni fazonu, pod kojim su uticajem odrasli?


у последњих пар година тамо прозападни медији доминирају, чак и државни су на ту страну нагињали, лукашенко је кокетирао са литванцима, нво долазиле, чак је и он неке правио тог типа... знали, прозападно тамо и није субкултура нимало

свако (поготово из србије, белорусије, украјине) ко мисли да ће било ко са стране, поготово са запада, доћи утвоју кућу из било ког другог разлога осим да из ње изнесе оно што он хоће је глупи либтард и искомплексирани кретен који мисли да је модеран и слободан

нормалан белорус, као и сваки нормалан човек - не би требало да гаји такве илузије

у суштини, да отера ове што увозе револуцију са запада говњавом мотком, па онда и лукашенка
тим редом,јер су ови са запада за нормалног белоруса веће зло, рекао бих
maksa83 maksa83 21:34 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Ja bih tu pitao Trampa i Makrona, ili Makrona i Trampa. I kako oni kažu toeto. Evroatlantski despoti su keva.

Ja sam pitao flokija, a evo možeš i ti da kažeš, ako može bez pomoći prijatelja (Trampa i Makrona).
g.radicevic g.radicevic 21:34 17.08.2020

Re: Uspon i pad

A od velikog, ogromnog je značaja, i u toj integraciji nit u vezi između dva osnovna stuba Integracije, Nemačke i Rusije



a južni, koji je isto tako od vitalnog značaja za nas, bugare, mađare, bosance...

to su ladno pustili niz vodu
da nas spasu zavisnosti od ruskog gasa
pa će sad nemci, koji nisu jelte zavisni, nama zavisnima da prodaju taj nezavisni ruski gas
po novoj, zamisli višoj ceni

dobra logika
freehand freehand 21:34 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Šta su to azijski despoti?? Mislim, kakva je razlika u odnosu na srednjeevropske, na priemr?

Razlika je oko 400 godina.

Orban i Duda i oni Litvanci i Letonci su 400 mlađi od Putina, a Tramp i Makron su mlađi 800 godina? Ili si nešto drugo hteo da kažeš?
freehand freehand 21:37 17.08.2020

Re: Uspon i pad

нормалан белорус, као и сваки нормалан човек - не би требало да гаји такве илузије

у суштини, да отера ове што увозе револуцију са запада говњавом мотком, па онда и лукашенка
тим редом,јер су ови са запада за нормалног белоруса веће зло, рекао бих

Pitanje od milion dolara: lociraj CANVAS
Milan Novković Milan Novković 21:41 17.08.2020

Re: Uspon i pad

g.radicevic
A od velikog, ogromnog je značaja, i u toj integraciji nit u vezi između dva osnovna stuba Integracije, Nemačke i Rusije



a južni, koji je isto tako od vitalnog značaja za nas, bugare, mađare, bosance...

to su ladno pustili niz vodu
da nas spasu zavisnosti od ruskog gasa
pa će sad nemci, koji nisu jelte zavisni, nama zavisnima da prodaju taj nezavisni ruski gas
po novoj, zamisli višoj ceni

dobra logika

Nemcima je uvrtana ruka da tom toku stanu na put, i uopšte je, npr, iz njihove perspektive, bila teža utakmica, više igrača na jačim pozicijama.

Al pokajali su se i Bugari, npr, samo su bili protiv USa.

I onda je tema postala kritična - i dalje je bilo više igrača - npr Danska je poslednja bila na udaru Amera da ne potpinusje papire, ali je Danska na manje značajnom mestu u smislu snage i kontrolabilnosti nego Bugarska u snazi amaeričkog odsecanja Evrope od Azije ...

... deseiće se i taj tok jednog dana, a u pravu si, naravno, nemačka ima sada bolje poluge kontrole - samo neće ni Severni Tok 2 biti više dovoljan posle nekog vremena.
maksa83 maksa83 21:43 17.08.2020

Re: Uspon i pad

a južni, koji je isto tako od vitalnog značaja za nas, bugare, mađare, bosance...
to su ladno pustili niz vodu

Ko je to pustio niz vodu?
alselone alselone 21:43 17.08.2020

Re: Uspon i pad

sa zluradošću gledao kako sve odlazi u qrac.


Evo propade sve, sad mora, od ponedeljka jedan dan sigurno. Od 2008. se najavljuje, pala je nafta, fali u budžetu, znamo mi njihov budžet, sad mora.

Ostalo je samo da uzmemo kokice i gledamo.

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:49 17.08.2020

Re: Uspon i pad


kako tvojoj viziji izgledaju ispravni Belorus

Verovatno kao i ispravan Srbin, okrenut principima, načelima, samobitnosti, suverenosti, sa svešću da ga to nekad može udaljiti od jednih, a neki drugi put od drugih.
Onaj koji pliva u tom okruženju, pravi ustupke kad mora i koliko mora, ali ne veruje u bajke da su jedni crni a drugi beli, ni u bajke da će mu Moskva ili Pariz urediti njegovu kuću.

Ne bi ni ovde bilo sreće ako bi Makron pozivao da se EU mobiliše protiv srpskog predsednika koji zaista ima većinu u Srbiji.


Verujem da Lukašenko ima većinu tamo, možda ne 80 posto ali je ima, pa kako onda biti na strani onih koji kažu baš me briga za tu većinu, mi ćemo tu da montirao nekog našeg Gvaida.
Milan Novković Milan Novković 21:52 17.08.2020

Re: Uspon i pad

maksa83
Sitan primer, mislim da je dovoljno ilustrativan - uzmi severni tok 2, ne znam da li si pratio kako su ga sve Ameri pokušali podriti.

Ok, naftovod/gasovod je transnacionalni biznis dil, ne vidim kako je to integracija. Kupuješ od najboljeg ponuđača, ma koje vjere bio, špenadle, naftu, šrafovsku robu, seme za bosiljak, štakovoli...

Hoću da kažem, koje su društveno političke reperkusije tog evroazijskog integraljenja? Kako za koga. Ja bih rekao da je to manje više kao i sa Turcima, u zavisnosti od snage i inercije oduprećeš se imperiji u nadiranju, pa tako imaš Vojvodinu bez tragova Turaka i Srbiju (i Bosnu, i Makedoniju, i Albaniju) sa tragovima Turaka.

Tako nekako je i sa tim evroazijskim integracijama, u tom dilu miteleuropa dobije ruski gas (kojima smo mi prethodno poklonili naš gas), a mi domaće azijski kompatibilne despote i prateći državni aparat u njihovoj službi, kineske surveillance sisteme i jedno Smederevo u kome narod udiše grafit a od danas i metalne opiljke.

To je vrlo bezveze dil za Srbiju, ako mene pitaš, a pošto živim ovde evo baš se jako pitam.


Integracija je proces uspostavljanja raznih ekonomskih, političkih, pravnihm kulturoloških itd veza uz pomoć kojih razne razmene postaju slobodne i sve lakše.

Podmetanje noge tom procesu je borba protiv integracije.

E sad, možda ti nije očigledno da je opcija za koju ti isto navijaš upravo ta,plus-minus šačica nelinearnih transformacija, i jedino gde se ti i ja razlikujemo (dobro, nije jedino) je da bih ja malo usporio sa neocon/neoliberalnim, nadnacionalnim rastakanjem nacija, pljačkanjem jedne te iste skupine interesnih grupa skrivene iza bankarstva, štampanja novca iz ničega i pletenja paukovih mreža od dužničkih odnosa - nekog neo-kolonijalizma.

alselone alselone 21:52 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Bio ja u Minsku na prezentaciji softvera. Bilo sjajno iskustvo.

Apsolutno glavni utisak je bio u razlici školovanja. Dok na zapadu nisu zainteresovani za fiziku i matematiku u pozadini softvera, što mi volimo da potenciramo jer smo tu jaki nego za biznis stranu, ovde su nas na pola prekinuli sa - znamo mi energetiku verovatno bolje od vas, fokusirajte se na nešto drugo.

Sa druge strane, gostoprimstvo komunizma ko nije doživeo taj nema pojma šta je žurka.
maksa83 maksa83 21:57 17.08.2020

Re: Uspon i pad

Onaj koji pliva u tom okruženju, pravi ustupke kad mora i koliko mora, ali ne veruje u bajke da su jedni crni a drugi beli, ni u bajke da će mu Moskva ili Pariz urediti njegovu kuću.

Moskva će ti itekako urediti kuću. Uredila ti je '45 (i polovini Evrope) a ti se i dan danas zbog toga češeš. Kako Moskva uredi svoju, tako će i tvoju. To je provalio još Drug Marks i turio u danas svima dostupnu knjigu, al' nema ko da čita.

Ne bi ni ovde bilo sreće ako bi Makron pozivao da se EU mobiliše protiv srpskog predsednika koji zaista ima većinu u Srbiji.

Kako su i Lukašenko i Vučić došli do tih procenata je upravo ono o čemu pričamo. E sad ima kome je to okej i slegne ramenima...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana