Film| Kultura| Mediji| Muzika| Umetnost

Zatvoreni zbog korone

natasa_tasic_10 RSS / 11.08.2020. u 13:38

 

images?q=tbn%3AANd9GcSLLDb8IQ04j3uhr74wlqo3Cjla3NXuYxbaFQ&usqp=CAU

Sa Covid19 sam se upoznala preko naših kineskih kolega koji su nam rekli da se nešto čudno dešava u provinciji Vuhan. Od toga je prošlo dosta vremena koje je bilo ispunjeno strahom, panikom i raznim drugim teorijama zevere koje su masovno deljene putem društvenih mreža.

Sve je stalo, a opet život mora da ide dalje, trebao bi zar ne?

Juče je moj profesor glume Marko Stojanović, rekao jednu neverovatnu stvar: Umetnost su pluća društva, a trenutno su napadnuta koronom.Prvi smo zatvoreni, pozorišta, koncertne, bioskopske sale, otkazani su nam festivali i stavljeni smo u visokorizične profesije, a naša radna mesta postadoše izvor klica i zaraze.

Posle prvobitnog šoka i vanrednih stanja, počele su da se otvaraju razne privredne i sportske grane, a mi smo i dalje na ledu.

Značaj kulture za jedan narod je od neprocenjivog značaja, a za duh naroda neophodni su kulturni sadržaji. Ako  je neko izmislio fizičku i drugu distancu, to su bili Britanci sa njihovim : „How do you do?“, pa opet oni najviše i ulažu u kulturu, jer znaju da ce tako i samo tako uspeti da se podignu, iznova i iznova iz pepela i da krenu napred, mnogo sigurniji i jači nego li pre. Kod njih je kultura stvar identiteta i prestiža, zaista, kod svakoga od njih, počevši od čistača ulice pa do kraljevske porodice.

Šta je kultura kod nas, kada smo svi i dalje pod ključem dok su se maltene svi oko nas otvorili i uložili određene resurse, ali i entuzijazam i znanje da u sigurnom okruženju praćenom merama opreza otvore vrata i počnu da dišu, bez respiratora i cevčica.

Umetnici nikada nažalost nisu imali iste uslove i visinu honorara kao estradni radnici, mada koliko vidim sa njihovih twitova sve vreme pričaju kako ne mogu da žive i žao mi je i njih, ali kada pomislim da je plata vozača autobusa sa SSŠ veća od naše bude mi malo žao, pa opet nikada ne bih išla drugim putem.

Pored zatvaranja, umetnici se suočavaju sa još dva velika problema, a to su uslovi  rada, jer svako od nas ima određene uslove pod kojima radi, ali i radni vek. Vek baletskih igrača je izuzetno kratak, a samo stupanje na scenu i vežbanje zahteva određeni vremenski period koji je takođe usred mera koje su stupile na snagu neizvestan. Iz ugla operskog umetnika mogu reći samo da je mera dupla, koliko god da traje pauza, povratak i stupanje na scenu se vremenski duplira i kao i kod drugih izvođačkih grana praćeno je stahom od uspeha ili neuspeha, tj.da li će sve biti kao pre ili ne.

 

Bitna stavka u radu je da svako pozorište ne čine samo umetnici, vec čitav tim ljudi koji radi, od  čistača, pa do administracije i svi čekaju, zajedno sa slobodnim umetnicima početak rada.

Da li su teretane, nove koncertne sale kao i  bazeni, ne znam, ali s obzirom da sve radi uključujući i avio saobraćaj pitam se  zašto su pozorišta i bioskopi zatvoreni kod nas, dok u regionu i širom Evrope skidaju kulturu sa respiratora  i počinju uz mere opreza sa radom?

 

 

 



Komentari (223)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

principessa_etrusca principessa_etrusca 13:05 12.08.2020

Re: ,

ali ponizavati vrhunske profesije, koje su u sluzbi opsteg dobra, nedolicnim primanjima je jasan pokazatelj opsteg stanja u nekom drustvu.

Шта су “врхунске професије”?
predatortz predatortz 13:05 12.08.2020

Re: ,


To o čemu pišeš su rudimenti Titove Jugoslavije koja još traje a po kojoj se izdašno pljuje. Tranzicija u zdravstvu nije obavljena. Živiš deklarativno u kapitalizmu a lečiš se u samoupravnom socijalizmu.



Rекоh pošteno, dve stvari ja tu ne bih dirao - dostupnost zdravstva i dostupnost školstva širokim masama. To je valjalo.
mentol mentol 13:07 12.08.2020

Re: ,

Čehov
Kondukter koji piše pesme živi bolje od pesnika koji nije zaposlen kao kondukter
.

zašto da kulturnjaci još uvek žive u socijalizmu a mi ostali u najboljem od svih sistema?
pridružite nam se. privatizujte pozorišta i pustite svemoćno tržište da svojom nevidljivom rukom uredi stvari.

"ako nećete da pevate ima ko hoće"
do naredne revizije rezultata privatizacije...

solo solo 13:08 12.08.2020

Re: ,

Шта су “врхунске професије”?


Alpinizam - pod uslovom da se ,,popnu,,(od popeti se) na vrh.
solo solo 13:23 12.08.2020

Re: ,

To je valjalo.


Kome?

Pacijentima jeste.

Jel' naslućuješ kolka je plata med. sestri u državnoj ustanovi. Recimo.
j_grandson j_grandson 13:24 12.08.2020

Re: ,

solo

...

Tolko bi platio i u Beogradu u državnoj bolnici.To o čemu pišeš su rudimenti Titove Jugoslavije koja još traje a po kojoj se izdašno pljuje. Tranzicija u zdravstvu nije obavljena. Živiš deklarativno u kapitalizmu a lečiš se u ,,diktiranom,, socijalizmu.
...

Ma normalno!
Dok je nas drug Tito lečio, mali Englezi, Italijani, Finci i Lihtenštajnijanci umirali listom.
Nisu ni znali šta je to zdravstvena zaštita.

predatortz predatortz 13:27 12.08.2020

Re: ,

solo
To je valjalo.


Kome?

Pacijentima jeste.

Jel naslućuješ kolka je plata med. sestri u državnoj ustanovi. Recimo.


Ne naslućujem, znam.

Majka mi je bila viša medicinska sestra, dosta mojih prijateljica i poznanica radi taj posao. Mizerna u odnosu na to šta i koliko rade. Lekarska takođe.
Više puta sam rekao da bih više voleo biti godinu u zatvoru, nego godinu medicinski tehničar na nekom od odjeljenja VMA.

No, to je koliko Srbija može da pruži.
solo solo 13:28 12.08.2020

Re: ,

Ma normalno!
Dok je nas drug Tito lečio, mali Englezi, Italijani, Finci i Lihtenštajnijanci umirali listom.
Nisu ni znali šta je to zdravstvena zaštita.




Pa kad zagusti idi u Linhenštajn da ti titraju za 50 din participacije, brišu bulju i turaju gusku da se olakšaš. Usput šta može da se kupi u maloprodaji za 50 din?

Naravno ne želim ti da ikada dođeš u pomenutu situaciju.
solo solo 13:31 12.08.2020

Re: ,

No, to je koliko Srbija može da pruži.


Srbija mora da se opredeli u kome društvenom uređenju mi živimo. Kako se ovo sada po tebi i tvojim teoretskim i ostalim saznanjima može nazvati?
j_grandson j_grandson 13:38 12.08.2020

Re: ,

solo
Ma normalno!
Dok je nas drug Tito lečio, mali Englezi, Italijani, Finci i Lihtenštajnijanci umirali listom.
Nisu ni znali šta je to zdravstvena zaštita.




Pa kad zagusti idi u Linhenštajn da ti titraju za 50 din participacije, brišu bulju i turaju gusku da se olakšaš. Usput šta može da se kupi u maloprodaji za 50 din?

Naravno ne želim ti da ikada dođeš u pomenutu situaciju.

Normalno!
Oni propali načisto, dok Titini rudimenti dostigli neslućene visine.
j_grandson j_grandson 13:39 12.08.2020

Re: ,

solo
No, to je koliko Srbija može da pruži.


Srbija mora da se opredeli u kome društvenom uređenju mi živimo. Kako se ovo sada po tebi i tvojim teoretskim i ostalim saznanjima može nazvati?

U komunjarizmu - nema druge!
Eeee, jbt, nema Srbiji napred dok komunjarizam ne nestane.
solo solo 13:45 12.08.2020

Re: ,

U komunjarizmu - nema druge!
Eeee, jbt, nema Srbiji napred dok komunjarizam ne nestane.


Ma hebo komunjarizam samo nikako do sada da čujem od tebe konkretno šta predlažeš.

Oćemo kraljevinu - recimo? Al' da slaninica bude mufte.
predatortz predatortz 13:57 12.08.2020

Re: ,

solo
No, to je koliko Srbija može da pruži.


Srbija mora da se opredeli u kome društvenom uređenju mi živimo. Kako se ovo sada po tebi i tvojim teoretskim i ostalim saznanjima može nazvati?


Ovo?

Ovo nema ime u teoriji i praksi.
Ako je pitanje šta bih ja želeo, ako može neka Švedska, Danska... Mislim, ne taj standard sad i odmah, ali model pa klaj, klaj par decenija.
j_grandson j_grandson 13:59 12.08.2020

Re: ,

solo
U komunjarizmu - nema druge!
Eeee, jbt, nema Srbiji napred dok komunjarizam ne nestane.


Ma hebo komunjarizam samo nikako do sada da čujem od tebe konkretno šta predlažeš.

Oćemo kraljevinu - recimo? Al' da slaninica bude mufte.

Ja ne predlažem ništa novo.
Ono što stalno predlažem je trivijalno - da se manemo komunjarizma i kurtališemo samozabluda o tom vremenu.
I da radimo samo onako kako rade Englezi, Francuzi, Danci, Finci, Česi - i Lihtenštajnijanci.
Ništa više.

Slaninicu kupujem koliko mi je potrebno.

Ja Faraonov savršeni svet nisam voleo ni dok je Faraon bio živ.
Da budem iskren ... ne razumem kako bilo ko može nakon svega da koristi bilo šta iz Faraonovog vremena kao argument za bilo šta.
Taj sistem se dokazao - do jaja.
Još nismo uspeli da te silne splačine pokusamo.

Dakle, manimo se budalaština o faraonluku - i gledajmo kako to rade Česi, Italijani, Francuzi, Luksemburžani - i, da ne zaboravim - čak i Maksi omiljeni, Lihtenštajnijanci.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:04 12.08.2020

Re: ,

Ako je pitanje šta bih ja želeo, ako može neka Švedska, Danska...

Или УК.
Са једне стране феудално друштво, са друге универзално здравствено осигурање (што Југославија није имала, нити сада има Србија са оверавањем здравствених књижица).
Британски National Health Service je највећи послодавац у Европи.
solo solo 14:21 12.08.2020

Re: ,

Dakle, manimo se budalaština o faraonluku - i gledajmo kako to rade Česi, Italijani, Francuzi, Luksemburžani - i, da ne zaboravim - čak i Maksi omiljeni, Lihtenštajnijanci.


Kolko još da gledamo Čarli. Oće li to skoro?

angie01 angie01 15:07 12.08.2020

Re: ,

Iskreno se nadam da nije.


to je bilo prosle godine- naravno da sam otisla kod privatnika,...samo sam htela da ti kazem, kako to sada funkcionise- u poslednje vreme- jos gora,...a pre korone.
angie01 angie01 15:10 12.08.2020

Re: ,

Шта су “врхунске професије”?


to je figurativno receno- vrlo ocigledno,...


principessa_etrusca principessa_etrusca 15:18 12.08.2020

Re: ,

angie01
Шта су “врхунске професије”?

to je figurativno receno- vrlo ocigledno,...

Није уопште очигледно, нити имам идеју на које професије мислиш.
angie01 angie01 15:25 12.08.2020

Re: ,

Znači ništa.


ovo sve sto vidis- to ti je.
j_grandson j_grandson 15:29 12.08.2020

Re: ,

solo
Dakle, manimo se budalaština o faraonluku - i gledajmo kako to rade Česi, Italijani, Francuzi, Luksemburžani - i, da ne zaboravim - čak i Maksi omiljeni, Lihtenštajnijanci.


Kolko još da gledamo Čarli. Oće li to skoro?


Ne znam!

angie01 angie01 15:30 12.08.2020

Re: ,

Није уопште очигледно, нити имам идеју на које професије мислиш.


ti kad krenes da ga davis,...pa jel rec napisana kurzivom,..sta to obicno znaci?

... a koje su profesije,... i to ti pise, al ti ne citas, nego si pustila da ti padnu ocnjaci, pa iz Londre branis nesto sto nije dobro u Srbiji.
angie01 angie01 15:37 12.08.2020

Re: ,

Ledi Gaga (isto pevaljka) zarađuje i bahati se neuporedivo više od profesorke klavira na konzervatorijumu u USA


alo bre, pa kod nas prof klavira nema sta da jede- o tome se radi.

cecajecakermpeca i kalasture iz farmi i parova su u funkciji potrebnog mizanscena i zive u drugoj dimenziji, sto u pomenutom primeru nije slucaj...prof klavira na kozervatorijumu u USA ima svoj standard.

siva vecina je formirana za potrebe vlasti,...nije se ovo sve samo od sebe napravilo,...rekoh vec, oni obrazovani pobegose, nece da se valjaju u blatu i gube vreme u necemu sto zovete-ponuda i potraznja.


octopus octopus 15:43 12.08.2020

Re: ,

predatortz

zanimljivo- koje to zdravstveno osiguranje imamo,...i kako to izgleda na terenu?


Izgleda ovako:

Ja sam, pre par godina, operisao žučnu kesu. Ne u Beogradu, nego u Loznici, primljen kao hitan. Uradili mi laparaskopski zahvat, nikad nikakav problem nakon njega nisami imao, ljubazno se prema meni ophodili, smeštaj tokom boravka u bolnici (ja nisam razmažen) sasvim zadovoljavajući.

Platio neku participaciju od 150 dinara.

E, da vidim gde to ima?!


Ko te operisao Zoran Lazarević ?
predatortz predatortz 16:00 12.08.2020

Re: ,

Ko te operisao Zoran Lazarević ?


Divnić.

Lazarević je baš taj dan išao na godišnji, ali me je ostavio u odličnim rukama.

On me je krpio drugom prilikom. Neko lakše ranjavanje je bilo u pitanju, a on i Prodanović su to radili kao na traci.
vcucko vcucko 18:52 12.08.2020

Re: ,

angie01

prof klavira na kozervatorijumu u USA ima svoj standard.

nece da se valjaju u blatu i gube vreme u necemu sto zovete-ponuda i potraznja.

Ovo prvo - jbg svojevremeno niko nije mogao da dokaže zlatnoj omladini da naš kapitalizam (mislim u Srbiji i najvećem delu Ex-Yu) nema šanse da bude sličan ni švedskom ni američkom (inače potpuno različiti modeli). Nego da će na nekoj zamišljenoj skali svakako biti bliže pakistanskom.

Ovo drugo - koji to mi?

Ponuda i potražnja je najočiglednija upravo na primeru svetskih sportskih i estradnih zvezda. Svi oni zarađuju nezamislivo mnogo, jer nezamislivo mnogo ljudi hoće da plati za bilo šta s njima u vezi, tačka.
Nezamislivo više ljudi od onih što bi platili za bilo šta u vezi vrhunskih lekara ili profesorki klavira, opet tačka.
Da, to je elementarna ponuda i potražnja. Uvek i svuda.
A Ledi Gaga je isto što i cecajeca... kako ih već zoveš. Potpuno isto.
octopus octopus 18:57 12.08.2020

Re: ,

predatortz
Ko te operisao Zoran Lazarević ?


Divnić.

Lazarević je baš taj dan išao na godišnji, ali me je ostavio u odličnim rukama.

On me je krpio drugom prilikom. Neko lakše ranjavanje je bilo u pitanju, a on i Prodanović su to radili kao na traci.


Radovan Dvnić, ili Rašo kako ga zovemo i ja smo iz istog sela. Moj otac je govorio kako karijeri nije imao boljeg đaka. Radio sam sa njim dosta laparaskopskih operacija iz mog domena, jako lepo nam je išlo, on mi je " držao kameru" tj asistirao. Nisam hirurg ali se bavim operativom i Rašo me je puno naučio. Izvrstan hirurg, smiren, a opet je radio tečno i brzo koliko treba , a da nije na uštrb pacijenta.

Lazo ( Zoran Lazarević ) i Prodanović su u vreme rata imali da zbrinjavaju vrlo komplikovane povrede i zaista usavršili posao. Lazarević takođe radi perfektno.

Znate, kada nešto uradite dobro, pa popodne obiđete operisanu pacijentkinju a ona kaže da je ok, pa je sledećih dana sve bolje, nema para koje mogu da plate taj osećaj.


predatortz predatortz 19:04 12.08.2020

Re: ,

Lazo ( Zoran Lazarević ) i Prodanović su u vreme rata imali da zbrinjavaju vrlo komplikovane povrede i zaista usavršili posao. Lazarević takođe radi perfektno


U nekim slučajevima su činili čuda. Mog prijatelja su, što se kaže, iz komada sastavili.

PS
Kada sam citirao ovaj komentar, greškom pritisnuh "obavesti moderatora*. Molim da se to zanemari domaćice.
j_grandson j_grandson 19:09 12.08.2020

Re: ,

octopus
predatortz
Ko te operisao Zoran Lazarević ?


Divnić.

Lazarević je baš taj dan išao na godišnji, ali me je ostavio u odličnim rukama.

On me je krpio drugom prilikom. Neko lakše ranjavanje je bilo u pitanju, a on i Prodanović su to radili kao na traci.


Radovan Dvnić, ili Rašo kako ga zovemo i ja smo iz istog sela. Moj otac je govorio kako karijeri nije imao boljeg đaka. Radio sam sa njim dosta laparaskopskih operacija iz mog domena, jako lepo nam je išlo, on mi je " držao kameru" tj asistirao. Nisam hirurg ali se bavim operativom i Rašo me je puno naučio. Izvrstan hirurg, smiren, a opet je radio tečno i brzo koliko treba , a da nije na uštrb pacijenta.

Lazo ( Zoran Lazarević ) i Prodanović su u vreme rata imali da zbrinjavaju vrlo komplikovane povrede i zaista usavršili posao. Lazarević takođe radi perfektno.

Znate, kada nešto uradite dobro, pa popodne obiđete operisanu pacijentkinju a ona kaže da je ok, pa je sledećih dana sve bolje, nema para koje mogu da plate taj osećaj.



Bravo!
Nedavno sam razgovarao sa jednim mojim jako dobrim drugarom - lekarom ... povodom ove situacije, te, uopšte.
Sada je već dugo godina psihijatar - no, nije nam to bila tema. Mada bi mnogi rekli da je trebalo to - i ne bi mnogo pogrešili.
Kaže on - jako dobro se sećam kada si pre skoro 30 godina rekao da bi medicinari, svih nivoa, trebalo da budu plaćeni najmanje duplo u odnosu na sve ostrale struke ... poredeći se sa svojim nivoima.
Rekoh ... jebiga.
Mi svi pričamo kako je zdravlje najpreče, ali ne znam da li smatramo da to zdravlje treba i da se odgovarajuće plati.
Sada smo imali prilike da se uverimo i porazmislimo.

principessa_etrusca principessa_etrusca 19:12 12.08.2020

Re: ,

pa hebiga- to ti je iz YU nasledja, koje ti koristis po potrebi:))

То није YU-наслеђе. У СФРЈ је најмање 80%, а вероватно и више становника градова живело у друштвеним становима, а новцем који им је био на располагању нису могли, осим изузетно, да поправе свој стамбени стандард, већ су га бацали на викендице по околним селима, а које се данас продају у бесцење.
Приватизовање друштвеног стамбеног фонда је Слобина оставштина.
predatortz predatortz 19:16 12.08.2020

Re: ,

Приватизовање друштвеног стамбеног фонда је Слобина оставштина


U BiH posle rata, kada su stranci rekli:

Kakva društvena svojina? Šta je to? To ne postoji!
milisav68 milisav68 20:18 12.08.2020

Re: ,

У СФРЈ је најмање 80%, а вероватно и више становника градова живело у друштвеним становима, а новцем који им је био на располагању нису могли, осим изузетно, да поправе свој стамбени стандард,

Zaboravila si na inflaciju.

Podizani su krediti i za kuće i za vikendice (dobro, kola nameštaj bela tehnika), ali znam mnogo primera iz mog okruženja, gde su iz društvenih stanova prelazili u kuće, upravo tako zidane.

Ratu za kredit je posle par godina pojela inflacija, pa si mogao komotno da podigneš nov za nameštaj, kola...

Sve je to rađeno bez urbanističkih planova, pa sad imamo haos i sa infrastrukturom (fekalna kanalizacija zakačena na kišnu - tamo gde je je bilo), voda, struja, gas, grejanje, saobraćajem, mestima za parking i sve ostalo što prati uređeno društvo, a što smo navodno bili (spavanje u parku, i crveni pasoš za farmerke u Trstu).
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:26 12.08.2020

Re: ,

oni obrazovani pobegose, nece da se valjaju u blatu i gube vreme u necemu sto zovete-ponuda i potraznja.

A tamo to ne važi?
Nije važno da li za njihovim znanjem ima ili nema potražnje, samo pokažu diplomu i stiže kinta?
principessa_etrusca principessa_etrusca 20:27 12.08.2020

Re: ,

alo bre, pa kod nas prof klavira nema sta da jede- o tome se radi.

Запослен или незапослен?
Али немој да мислиш да је учитељима инструмента другде лако јер се ти часови тешко држе онлајн.
Него ево теби једна цртица из Лондре.
Пре неки дан сам налетела на пар познаника, класичних музичара које дуго нисам видела. Свирали су током година по разним концертним салама, сами или са својим мини-оркестром, али и на приватним догађајима, или су једноставно џемирали са другим музичарима, или свирали на својим баштенским партијима за своје госте.
Елем, када сам их срела, управо су се спремали да замене неког Јамајканца са гитаром и засвирају на једном релативно прометном месту, са шеширом испред себе.
Они су људи од 50+ година, имају кућу (коју су сами зарадили), сина тинејџера, кола, куче, путују итд, што би се рекло “живе нормално”, али им није блам или испод части да буду и улични музичари.
angie01 angie01 21:11 12.08.2020

Re: ,

Ovo drugo - koji to mi?


nisi samo ti ponudio odgovor- zakon trzista, ponude i potraznje:).


Ponuda i potražnja je najočiglednija upravo na primeru svetskih sportskih i estradnih zvezda. Svi oni zarađuju nezamislivo mnogo, jer nezamislivo mnogo ljudi hoće da plati za bilo šta s njima u vezi, tačka.
Nezamislivo više ljudi od onih što bi platili za bilo šta u vezi vrhunskih lekara ili profesorki klavira, opet tačka.


ali ti uporedjujes neuporedivo- jedno je kada se nudi tresh kao zabava za mase, forsira, podrzava i brise sve ostalo sto ce pokvariti potreban mizanscen, a drugo je borba na trzistu popularne zabave, gde postoji i sve drugo i ciji pregaoci ne pate od siromastva.

...za sport generalno mislim da je biznis u kome se vrti velika lova- sto nije neki veliki problem u bogatim i uredjenim drustvima, jer tamo i svi ostali ostvaruju normalne uslove zivota, ali jeste sramota u sveostem siromastvu, gde fudbaler divlja od love, a lekar ne moze da pokrije osnovne zivotne troskove-to nije zakon trzista, nego izvitopereno drustvo.


A Ledi Gaga je isto što i cecajeca... kako ih već zoveš. Potpuno isto.


ja ledi gagu ne slusam i ne volim i jeste treshina, al ne bih je uporedjivala sa cecomjecom, jer tu ima jos mnogo toga sto sa Gagom nema nikakve veze.
angie01 angie01 21:19 12.08.2020

Re: ,

То није YU-наслеђе. У СФРЈ је најмање 80%, а вероватно и више становника градова живело у друштвеним становима, а новцем који им је био на располагању нису могли, осим изузетно, да поправе свој стамбени стандард, већ су га бацали на викендице по околним селима које се данас продају у бесцење.


kakva neverovatno losa kreacija,...ono trech PR,...pa odakle onda onolike vikendice i stanovi na moru, banjama i planinskim centrima, kada su svi kupovali po okolnim selima,...pa i dan danas, ko ima nekretninu na moru i planini, kuljena je u "mrskom" vremenu- ... sem kuca u podnozju Avale, gde su bila ozbiljna imanja u pitanju, ja ne znam nikog ko je kupovao vikendice po selima.


Приватизовање друштвеног стамбеног фонда је Слобина оставштина.


da i,...i to je bilo u YU.
angie01 angie01 21:26 12.08.2020

Re: ,


Запослен или незапослен?


da imas smisla za humor, mislila bih da je ovo fazon,...ovako je samo,...ne znam kako da nazovem...


али им није блам или испод части да буду и улични музичари.


pa i ovde skolovani muzicari sviraju na ulici sa otvorenom kutijom od instrumenta,...ne znam u cemu je eksluzivnost price,...

ne kapiram zasto sa toliko upornosti negirate problem iz teksta- koji je fakat.
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:26 12.08.2020

Re: ,

kakva neverovatno losa kreacija,...ono trech PR,...pa odakle onda onolike vikendice i stanovi na moru, banjama i planinskim centrima, kada su svi kupovali po okolnim selima,...pa i dan danas, ko ima nekretninu na moru i planini, kuljena je u "mrskom" vremenu- ... sem kuca u podnozju Avale, gde su bila ozbiljna imanja u pitanju, ja ne znam nikog ko je kupovao vikendice po selima.

На овом блогу нема већег биквалисте од тебе, Анђо. Шта су Бели Поток, Јајинци, Пиносава, Рипањ, Зуце, Врчин,... ако нису подавалска села? А села су и Гроцка, Болеч, Бабе, Неменикуће, Врдник или Павловци.

Велики део и морских викендица је деведесетих отишао у бесцење, по принципу дај шта даш (осим црногорских када су дошли Руси који су имали више пара него памети).

Поента је да је у "омиљеном" систему стамбени стандард у градовима био низак. Притом, многи су чак располагали неким новцем и/или били кредитно способни, али је на тржишту нуђен један веома мали број новоизграђених станова (а случајно знам и случај чекања од скоро две деценије на стан у потпуности плаћен стамбеној задрузи). Зато је новац усмераван на често баш озбиљне куће у којима би другде живеле многочлане породице, а код нас те куће пропадају и једва се продају за цену неколико београдских квадрата.
angie01 angie01 22:59 12.08.2020

Re: ,

На овом блогу нема већег биквалисте од тебе, Анђо


kaze neko, ko ne prepoznaje ociglednu metaforu, cak ni ako je graficki naznacena:)))

...na tvoje dramosanje o jadnim lokacijama,ja ti samo rekoh da su ljudi kupovali sebi ladanjske kuce u okolini- oni koji su tako voleli i odgovaralo im,...a inace su masovno kupovali na moru,ili planinama,...sto ti pakujes u nepostojeci kontekst,...ajde kazi tamo svojim sugradjanima, da se ovde dobijao stan, a da si ustedjevinom kupovao vikendicu- a da je to bilo strasno:))).

...sad ko je kriv za okolnosti prodaje u bescenje-ratni huskaci neocacionalisti,...mada ne znam bas te neke, koji su lose prosli sa prodajom,...a bogami, znam i one koji su te nekretnine zadrzali,...eto i ljudi proterani devedesetih, su svoje kuce zadrzali i u njima letuju.
gedza.73 gedza.73 06:39 13.08.2020

Re: ,


angie01
Приватизовање друштвеног стамбеног фонда је Слобина оставштина.

da i,...i to je bilo u YU.

A posle se ljudi čude otkud Miloševiću i SPS-u onoliko glasova početkom devedesetih. Anđomentalitet.

Anđo, po običaju pričaš napamet, iz svog stana i gledajući samo sebe.
Da li si ikada čula za izraz 'urbocentrična politika' u SFRJ i koliko je ta politika bila pogubna po demografiju i ujednačen stepen razvoja, na razliku u kvalitetu gradsog i seoskog života, pristupu javnim službama, opštim standardima?

Zalažeš se i uporno promovišeš kastinski sistem, klasnu stratifikaciju u kome si ti cecajeca dok pišeš protiv evropskih standarda i vrednosti normalno uređenih sistema u kome postoji kakva takva jednakost.


Ne razumeš pa mešaš koncept welfare state u tržišnim demokratijama i socijalna prava u komunističkoj SFRJ. Pravo građana mora da bude podjednako dosptpno svima pod jednakim uslovima i to je obaveza relativno uređene države dok ti uporno promovišeš SFRj model u kome su socijalna i ekonomska prava bila utemeljena kao pravo društvenih grupa (klasa) a ne svih građana podjednako.

Ti imaš udela u potpaljivanju ratova devedesetih iako toga nisi svesna.






angie01 angie01 07:58 13.08.2020

Re: ,

gedzo, molim da svoja informerska lupetanja ne vezujes za moje komentare...svoje sendvice, ili sta god drugo, zaradjuj bez mene.
gedza.73 gedza.73 10:34 13.08.2020

Re: ,

angie01
gedzo, molim da svoja informerska lupetanja ne vezujes za moje komentare...

Samo reagujem na tvoja prenemaganja i lupetanja.
Da parafraziram jednog serijskog ubicu 'lako je ukrasti nego treba ostale ubediti u opravdanost te krađe' što ti konstantno radiš na blogu relativizujući činjenice

Društveni stanovi su dati na korišćenje, ne u svojinu. Tada su, poput tebe koja se stalno žali kako država treba nešto da ti da kako bi ti mogla da platiš, umesto opravdanih 4 % na vrednost stana od čega bi mogli da se grade novi stanovi za one koji nisu dobili kao botovi u prvom krugu nekretnine, ujedno da se održavaju postojeći, plaćali samo 1 posto.

Znači kasta koju ti hvališ, kojoj si pripadala je krala cela 3 procenta. Nesoildarno (često pominješ solidarnost) se ponašajući prema ostalima koji nisu bili sendvičari, koji nisu učestvovali u lažiranju rang lista ili sedali u krila članovima komisije.

Tim tempom (4% ka 1%) je trebalo 300 godina da se svi stambeno obezbede.

Što se tiče ravnopravnosti koju 'tradicinalno-konzvervativno' zastupaš i promovišeš objansiću ti na jednom prostom primeru.

Pravo na trudničko bolovanje i paketiće za bebe bi trebalo da imaju sve trudnice podjendako. U SFRJ porodilje sa sela nisu imale to pravo, bile su diskriminisane a ti hvališ uređenje koje je tim ženama ukralo iz džepa a dalo tebi. Niti si ti vrednija, niti pametnija od njih.

Plačeš nad sudbinom kulture? Kultura se isplaćuje iz budžeta. U budžet ulazi novac, između ostalog, od poreza. Ti, i mnogi poput tebe, ne plaćate porez na nekretnine po tržišnoj vrednosti nego po socijalnoj ceni i direktan ste saučesnik u onome na šta se žalite.

magnus magnus 22:53 13.08.2020

Re: ,

koliko znam, u Americi se ne zivi kao u Srbiji,...i svi navedeni placaju porez,...pri cemu kulturni radnici nisu na ivici egzistencije, dapace,...uredjena zemlja, sasvim drugi sistem- neuporedivo.
kapitalistički, slobodan,republikanski

magnus magnus 06:23 14.08.2020

Re: ,

Jednostavno, ko hoće pare neka ne ide u prosvetu. Tamo ih nema. Inače, prosveta je cool zanimanje za žene uspešnih muževa. Možeš da ga radiš iz ljubavi, da mu se posvetiš, da budeš gospođa... No, para tu nema.

da , znam neke milostive u prosvjeti, kad ti je muž pun ko brod too dodaje ljep društveni status
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:43 12.08.2020

Give them a break!

Ako je neko izmislio fizičku i drugu distancu, to su bili Britanci sa njihovim : „How do you do?“, pa opet oni najviše i ulažu u kulturu, jer znaju da ce tako i samo tako uspeti da se podignu, iznova i iznova iz pepela i da krenu napred, mnogo sigurniji i jači nego li pre.
Kod njih je kultura stvar identiteta i prestiža, zaista, kod svakoga od njih, počevši od čistača ulice pa do kraljevske porodice.

Рецимо да наслућујем шта си хтела да кажеш, али не разумем ово о дистанци, “How do you do?” и улагању у културу. Било би згодно да појасниш везу између те три ствари.

Посебно, шта значи да је “ kod njih kultura stvar identiteta i prestiža, zaista, kod svakoga od njih, počevši od čistača ulice pa do kraljevske porodice”?
bocvena bocvena 21:48 12.08.2020

Re: Give them a break!

brate mili, kod vas "trzisnjaka" i "privatnika" se ni mikelanjelo ni mocart ne bi najeli:)

ne bi "kolarci" pravili zaduzbine i ostavljali fondove za skolovanje siromasne dece nego lepo obrtali kapital dok se ne rastope boje i dok ih ne raspikuce naslednici.

ok, siromasne zemlje, siromasne kulture. al' ako vi ovde (vecina pripada visokoobrazovanim ljudima sa ostvarenim karijerama, neki i u inostranstvu) nemate sluha za proteziranje i podrsku duha i znanja i u najgorim vremenima, sta ocekivati od ove lazne elite sa kupljenim diplomama i koza nostra mentalitetom?

branite neki primcip, sta li? da se ne uvrede rudari? toliko antikomunista, a toliko fanova uravnilovke i nekog virtuelnog alije sirotanovica koga napada razmazena operska diva...romkinja:)

'ajde, bre! verujem da je ona ulozila vise truda i preskocila vise prepreka nego svi mi zajedno i zasluzuje da ima vecu platu od vozaca gsp-a!

i profesori u gsp skoli!

predatortz predatortz 22:00 12.08.2020

Re: Give them a break!

koga napada razmazena operska diva...romkinja:)


Ej, ovo ti je ružno.
bocvena bocvena 22:08 12.08.2020

Re: Give them a break!

m da. pravicemo se da drugovi romi imaju iste mogucnosti kao i mi. i da su nase "uspesne price" samo nase licne zasluge i izbori.

no, u pravu si, to skrece temu na sasvim drugi kolosek. pa je obustavljam.
principessa_etrusca principessa_etrusca 23:47 12.08.2020

Re: Give them a break!

bocvena
brate mili, kod vas "trzisnjaka" i "privatnika" se ni mikelanjelo ni mocart ne bi najeli:)

Не разумемем са којим мојим ставом ти полемишеш.

Мени је засметало стереотиписање Енглеза који су измислили дистанцу sa njihovim : „How do you do?“,, а нисам разумека ни оно о чистачима ципела и краљевској породици.

toliko antikomunista, a toliko fanova uravnilovke i nekog virtuelnog alije sirotanovica koga napada razmazena operska diva...romkinja:)

Каква ураниловка? Просто је неукусно замерати на заради возачу аутобуса који поштено ради свој посао који није ни пријатан, ни креативан, ни статусан, ни много плаћен (и то у земљи где рецимо у влади седе преплаћени и корумпирани министри са лажним дипломама, плагијатори дисертација и перачи пара).
bocvena bocvena 08:41 13.08.2020

Re: Give them a break!

greskom sam se naslonila na tvoj komentar. vise je reakcija na citanje komentara djuture.

ti branis povredjena osecanja nekog jadnog imaginarnog srpskog vozaca autobusa koga sibaju vetrovi i snegovi, a mozda poslednji dinar daje za operu:) ne stoji u ovom slucaju polarizacija na "plemenitog divljaka: i odrodjenu elitu.

prosto jer je srpsko drstvo u fazi da vozaci diktiraju cenu svog rada (toliko ih je otislo u inostranstvo da ih vracaju iz penzije, pa 70-godisnjaci gaze pesake po ulici), a operska pevacica uskoro nece imati ni gde ni kako da radi, a o visini plate ne sme ni da zucne.

jer je to prostacki. kako da ne.
bocvena bocvena 09:58 13.08.2020

Re: Give them a break!

ne slazem se.

natasa, ti, ja, bilo ko, ima pravo da kaze da zeli da ima vecu platu od drzavnih cinovnika sa manjom strucnom spremom. to nije ni uvreda, ni omalovazavanje drugih zanimanja ni lose vaspitanje.

citava ideja platnih razreda koje sindikati godinama pokusavaju da uvedu u institucije koje se finansiraju iz budzeta i pociva na principu "ista plata za isti posao" (ista strucna sprema + specificnosti posla). tu bi se vozaci mozda i ozbiljno priblizili sa platama ljudima sa vss, jer ih je sve manje, a posao tezak, ali ne bi mogli razni referenti po ministarstvima sa sss.
angie01 angie01 10:00 13.08.2020

Re: Give them a break!

koliko branitelja napredne Srbije:))),...u kojoj su sve vazne stvari za jednu naciju devastirane i unistene.

naravno da moze svako, pa i Natasa da uporedi status jednog umetnika sa statusom drugih profesija i naravno da nije normalno da vozac autobusa- bez da se na bilo koji nacin implicira vredjanje te profesije-ima veca primanja od inzenjera, lekara, kulturnih radnika i slicno,...jer takve devijacije i pokazuju da nesto nije u redu.

pri cemu je Natasa u svom izlaganju pomenula i druge profesije od kojih zavisi realizacija jedne predstave, npr- od koje zive i umetnici na sceni i svi oni iza nje- sta je tu pogresno,...je l nam ne trebaju umetnici kultura,...sta je sa svim slobodjnjacima u zemlji kao sto je Srbija,...je l oni svi treba da se prekvalifikuju, kako im se nudi po modelu ponude i potraznje- sto bi sada najisplativije bilo, kako je ustanovljeno i godinama gajeno, da se preorjentisu na stojedareluneikije,...ili je pak bolje da se stvari urede i predje na neku normalu, gde bi kultura i obrazovanje dobili svoja zasluzena mesta po vaznosti i znacaju za drustvo.

eh, toliko srbovanja i na svakom konkretnom problemu, ispada upravo suprotno.
nikvet pn nikvet pn 10:11 13.08.2020

Re: Give them a break!

Не бих се мешао у дискусију али морам да приметим општи превид. У свакој држави постоје државни послови и припадајућа радна места. У писменој држави сви чиновници су сортирани у платне разреде почев од основношколских па све до министарских. Платни разреди покривају с-в-е државне упосленике који плату примају из буџета. Буџет као јавни приход захтева и јавност расхода; наши блогоНорвежани рекоше да су тамо све јавне плате доступне на интернету.

Та институција платних разреда као основног реда (и јавности) у јавним исплатама овде је била позната још за Краљевине Србије па потом Краљевине Југославије. Мој деда као порески чиновник Министарства финансија имао је плату једнаку као полицајац-професор-железничар истога платног разреда. У Ђаковици је на то имао и додатак (на дивљину!?) без чега је остао у Бечеју-Ср.Карловцима-Параћину; све ок.

Но добро, знам где живимо, платни разреди ће се вратити мало морген; зашто би ЕПС-ова чистачица и школска библиотекарка замениле плате?

Додатак:
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:29 13.08.2020

Re: Give them a break!

citava ideja platnih razreda

Платни разреди покривају с-в-е државне

Kako to lepo i pošteno zvuči.

Ali hajd da proverimo kako funkcioniše.
Kaže država, treba nam sto vozača i deset programera, po našim platnim razredima, vozač će primati 50 hiljada, a programer 70.
Ne može više, jer razredi, jer operske pevačice.....
I koga bi zaposlila?
angie01 angie01 10:32 13.08.2020

Re: Give them a break!

bili su i granski kolektivni ugovori, uradjeni za svaku delatnost na koje su se onda oslanjali koliektivni ugorvori u koji je postojao sistem obracuna zarade za sva radna mesta na osnovu skolske spreme, vaznosti radnog mesta za tu delatnost i slicno,...devedesetih se sve to izmuljalo, kako bi "nasi" mogli da dobiju vecu lovu nego zasluzuju,...kod nas sindikati nemaju u praksi ulogu zastitara prava radnika, pa u ovoj najnovijoj naprednoj organizovanosti, sve zavisi od stepena pripadnosti i kapaciteta za poltronstvo.
angie01 angie01 10:35 13.08.2020

Re: Give them a break!

jer operske pevačice.....


ne se brigaj, u tvojoj naprednoj Srbiji, izdvajanje za kulturu je 0....to vam je vec zavrseno, tako da opusteno....
gedza.73 gedza.73 10:36 13.08.2020

Re: Give them a break!

angie01
koliko branitelja napredne Srbije:)))

Ti si jedna od agilnijih branitelja sistema napredne Srbije samo što ne shvataš.
angie01 angie01 10:41 13.08.2020

Re: Give them a break!

Ti si jedna od agilnijih branitelja sistema napredne Srbije samo što ne shvataš


rekoh ti vec- svoje baljezgarije kaci nekom drugom,...u pauzama od trazenja tudjih komentara po arhivi, koje posle jos moras da sastavljas u pacvorke i smisljas im svoju interpretaciju....mene se mani, takvi nemoralni i neposteni likovi meni nisu interesantni,...eno informer i pink obozavaju takve, ti si ta nova napredna snaga sa svim potrebnim karakteristikama.
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:43 13.08.2020

Re: Give them a break!


ne se brigaj, u tvojoj naprednoj Srbiji, izdvajanje za kulturu je 0....to vam je vec zavrseno, tako da opusteno....

Endžika, ajde leba ti probaj te ti tvoje priglupe forice nekom drugom da prodaješ.

Ono, ti kažeš da je nepredna stranka moja, a ja se onda tebi pravdam da nije, i ti ispadneš riba.

Nisi riba i neću ti se pravdati.
gedza.73 gedza.73 10:48 13.08.2020

Re: Give them a break!

angie01
da se preorjentisu na stojedareluneikije

Stoje su nas upropastile pored sisanih grafičarki.


Đani, Bađi i naravno Džej odu u instranstvo. Tamo imaš masu gastarbajtera sa ovih prostora (plus neke Bugare koji nisu turisti u Beogradu al' obožavaju srpsku muziku i ikonu SFRJ Brenu) koji slušaju svaki dan Vivaldija ali se raspištolje uz 'Dome mio, zavičaju moj' i neku turborastafolk varijantu 'Moji su drugovi biseri'.

Cela ta ekipa se nakon vikenda vrati puna para. Kupuju stanove, uemtničke slike za koje im neko kaže da su vredne, kič nameštaj, idu u restorane, kafiće... I od okreta neki deo poreza dođe procentualno u finansiranje kulture.

Ono za šta se ti zalažeš je državni problem koji sve te cicemice koriste obilato. Ne plaćaju porez proporcionalno. A ti to zagovaraš vrlo često krijući se iza rečenice 'neka mi daju pa ću platim'.

Predator nije ništa loše napisao pa su ga napali.

U Srbiji (kao i svuda na svetu) ljudi vole različite stvari (koliko tviteraša se ubi za kuturom i operom, da samo dva puta godišnje odu na ta mesta Nataša bi živela kao kraljica). Te različite stvari se na nekom nivou svode da sednu pod šatru i celo veče 'uživaju' u 'op, cup, poskočiću'.

To je cela industrija (direktna ili posredna) koju mnogi ne vide. Restorani, nameštaj, praonice, muzički instrumenti, vozači, ketering, gorivo, putarine, baloni, cveće, automehaničari.

Koliko jedno povlači drugo verovatno Nikvet zna. Cena žive vage je u jednom trenutku spala ispod minimuma. Nema potražnje, nema potrošnje. Ljudi ostaju bez novca, socijala raste, gasi se proizvodnja, kad krene potražnja ti si već ugasio stočarstvo, zavisiš od uvoza, ono malo para što imaš ode u inostranstvo i lagano toneš.

Ti kao internacionalno obrazovana verovatno sve ovo shvataš, samo ne znaš da se 'izraziš'.
angie01 angie01 10:52 13.08.2020

Re: Give them a break!

Ono, ti kažeš da je nepredna stranka moja,


koliko citam- rekoh naperdna Srbija, jer uvek branis i zastupas te vrednosti- ne vidim da pise stranka,...

..a rekoh ti vec, debela sam i ruzna- znaci, nista od foliranja za ribu i te munje.
gedza.73 gedza.73 10:53 13.08.2020

Re: Give them a break!

angie01
rekoh ti vec- svoje baljezgarije kaci nekom drugom,...u pauzama od trazenja tudjih komentara po arhivi, koje posle jos moras da sastavljas u pacvorke i smisljas im svoju interpretaciju....mene se mani, takvi nemoralni i neposteni likovi meni nisu interesantni

Ti si me nazvala lažovom, zato sam i krenuo po arhivi (pa sam usput naleteo na prošlost izvesnog nespomenka). Inače ti imaš ovaj način ophođenja tako si u jednom trenutku slično izvređala jednu blogerku. I bukvalno ti se vokabular svodi na tri, četiri prostoproširene rečenice.

'nemoj da me izvrćeš', 'ti mene napadaš', 'nisam to rekla' (iako jesi i to doslovce), nacošu (sad siluješ 'naprednjak')

Moraš da shvatiš da je blog otvoreno i slobodno mesto na kome svako može da komentariše svakog u skladu sa pravilima bloga. I naravno da ću da te komentarišem i naravno da ne možeš da mi zabraniš.
angie01 angie01 10:59 13.08.2020

Re: Give them a break!


Ono za šta se ti zalažeš je državni problem koji sve te cicemice koriste obilato. Ne plaćaju porez proporcionalno. A to radiš vrlo često krijući se iza rečenice 'neka mi daju pa ću platim'.


ono kada curi sa gibaje, pa se zamute misli, pa nesto smuljano ispadne sto bi trebalo da nesto znaci, al svakako nije istinito.

ostalo ti je prazilukovicka papazjanija, kao i obicno.

ti velicas i podrzavas ovo sada, jos kazes kako ti je dobro i da te bas briga sto drugima nije...neocetnicko/radikalski naprednjacki korpus.
gedza.73 gedza.73 11:01 13.08.2020

Re: Give them a break!

angie01
ti velicas i podrzavas ovo sada

Nađi i citiraj.
angie01 angie01 11:03 13.08.2020

Re: Give them a break!

Ti si me nazvala lažovom


jesi- ti si lazov, koji na blogu botuje....izvrces, ucitavas i sastavljas pacvorke od delova izvucenih iz konteksta i dajes im svoje znacenje- poslednji put meni sa prepricanim znacenjem rasprave sa mog starog bloga:)))

sto se mene tice, samo me zaobidji, ono sramota me je sto ti uopste nesto odgovaram.
j_grandson j_grandson 11:05 13.08.2020

Re: Give them a break!

bocvena
greskom sam se naslonila na tvoj komentar. vise je reakcija na citanje komentara djuture.

ti branis povredjena osecanja nekog jadnog imaginarnog srpskog vozaca autobusa koga sibaju vetrovi i snegovi, a mozda poslednji dinar daje za operu:) ne stoji u ovom slucaju polarizacija na "plemenitog divljaka: i odrodjenu elitu.

prosto jer je srpsko drstvo u fazi da vozaci diktiraju cenu svog rada (toliko ih je otislo u inostranstvo da ih vracaju iz penzije, pa 70-godisnjaci gaze pesake po ulici), a operska pevacica uskoro nece imati ni gde ni kako da radi, a o visini plate ne sme ni da zucne.

jer je to prostacki. kako da ne.

Na čiji komentar?
Zašto ne citiraš kome se obraćaš?
A ne da mi sada treba da nagađamo.
angie01 angie01 11:07 13.08.2020

Re: Give them a break!

Nađi i citiraj.


eh, nemam druga posla da se zamajavam sa tvojim komentarima sa starih blogova- znamo i ti i ja da si tako komentarisao,...sada da to nanovo dokazujem, nema nikakve potrebe,...te uzaludne radnje ostavljam tebi.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:11 13.08.2020

Re: Give them a break!

ti branis povredjena osecanja nekog jadnog imaginarnog srpskog vozaca autobusa koga sibaju vetrovi i snegovi, a mozda poslednji dinar daje za operu:) ne stoji u ovom slucaju polarizacija na "plemenitog divljaka: i odrodjenu elitu.

Нити браним ичија повређена осећања, нити се о повређеним осећањима уопште говорило, већ само да се не завирује у туђу “коверту са платом”. Корелација између зараде културних посленика и возача је једино у томе да ако возач заради више, платиће већи порез, па више новца може стиће у културу, а и остаће му више, па ће можда да оде на неку представу или концерт.

Такође, сувишно је и досадно позивање на школску спрему. Студирање није нека тешка мука и “драње клупа”, већ задовољство у ширењу видика, привилегија и улазница за бољу професионалну каријеру. Неко ко ради као возач, могуће да просто није имао прилику да се школује, ни подршку коју су имали неки други.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:15 13.08.2020

Re: Give them a break!


koliko citam- rekoh naperdna Srbija, jer uvek branis i zastupas te vrednosti- ne vidim da pise stranka,...
Aha, nema veze sa strankom znači?
Pa onda u redu, da, jesam za to da Srbija bude napredna, a ti, znam, vidim, da bude nazadna, pa da možeš da pričaš najgora je, i da budeš srećna
.a rekoh ti vec, debela sam i ruzna- znaci, nista od foliranja za ribu i te munje.


"riba" ima još značenja osim dobra ...ka.

Al da ne nastavljamo mi ovo, a?

gedza.73 gedza.73 11:16 13.08.2020

Re: Give them a break!

angie01
izvrces, ucitavas i sastavljas pacvorke od delova izvucenih iz konteksta i dajes im svoje znacenje- poslednji put meni sa prepricanim znacenjem rasprave sa mog starog bloga:)))

Ako te citiram ne valja, ako prepričam ne valja. Ima izreka o dlaki i disklajmerom zabranjenom organu na koji me podsećaš.
eh, nemam druga posla da se zamajavam sa tvojim komentarima sa starih blogova

Lažeš. I to ti nije prvi put u vezi ovoga. Niti ti je to samo sa mnom običaj.

Ako sam napisoa nešto u vezi toga da je ono pre bilo strašno a da je ovo samo prelazni put ka nečemu, nadam se, boljem. Ovo danas je direktno ishodište uređenja koje ti zastupaš i vrlo često pišeš o njemu hvalospeve.
Na to uvek odgovorim da ste vi meni isti botovi. Jesi ti citirala Đinđićevu sekretaricu ali je njegov citat mnogo bolji opis tebe i tebi sličnih

'politički i ekonomski nepunoletni ljudi'


angie01 angie01 11:24 13.08.2020

Re: Give them a break!

Такође, сувишно је и досадно позивање на школску спрему. Студирање није нека тешка мука и “драње клупа”,


tacno,..u naprednoj Srbiji je obrazovanje ( obraz:), svedeno na nista narocito.
angie01 angie01 11:31 13.08.2020

Re: Give them a break!

Ima izreka o dlaki i disklajmerom zabranjenom organu na koji me podsećaš.


tako ti lepo divani sa svojom gospodjom, ako je njoj to ok.


Ovo danas je direktno ishodište uređenja koje ti zastupaš i vrlo često pišeš o njemu hvalospeve.


:))),...pa cekaj, prvo mi kazes da sam komunjara i titic i da branim losu YU, i da je ovo sada 100 puta bolje i kako je tebi super i bas te briga sto drugima nije, jer je tebi bilo lose kada je njima bilo dobro, a sada da pisem hvalospeve za naprednu Srbiju, za koju sta god da kazem ja ili bilo ko drugi u negativnom smislu ti skaces i branis i dajes svoja kreativna opravdanja kao podrsku,...koja sprdacina,...ali i podmukli bezobrazluk.

j_grandson j_grandson 12:03 13.08.2020

Re: Give them a break!

principessa_etrusca
ti branis povredjena osecanja nekog jadnog imaginarnog srpskog vozaca autobusa koga sibaju vetrovi i snegovi, a mozda poslednji dinar daje za operu:) ne stoji u ovom slucaju polarizacija na "plemenitog divljaka: i odrodjenu elitu.

Нити браним ичија повређена осећања, нити се о повређеним осећањима уопште говорило, већ само да се не завирује у туђу “коверту са платом”. Корелација између зараде културних посленика и возача је једино у томе да ако возач заради више, платиће већи порез, па више новца може стиће у културу, а и остаће му више, па ће можда да оде на неку представу или концерт.

Такође, сувишно је и досадно позивање на школску спрему. Студирање није нека тешка мука и “драње клупа”, већ задовољство у ширењу видика, привилегија и улазница за бољу професионалну каријеру. Неко ко ради као возач, могуће да просто није имао прилику да се школује, ни подршку коју су имали неки други.

Da.
Samo da se blago nadovežem za ljude koji nemaju pojma o mnogim stvarima - ali žele da se smatraju.
Pre iks godina, dok sam bio samo mlad inženjer, radio neki posao sa Francuzima.
Mene odabralo zato što sam bio pametan, a i vratio se sa neke specijalizacije iz Pariza - pa da popravim što se popraviti da.
Zajebale neke 'komunjare' koje od posla nisu znale ništa - ali su znale sve 'ostalo'. Slično Frihendu i nekim blogerkama ovde.
Elem - pitam ja kolegu Francuza, fenomenalnog inženjera - kolika je njegova mesečna plata. Kaže on - 12 hiljada franaka.
A kolika je plata majstora Rolana (neki majstor iz njegove ekipe se tako zvao) - kaže on, 19 hiljada.
Pa kako to (ja još bio mlad pa postavio pitanje na sličan način kako to rade 'komunjare'), ti imaš nekoliko stepenica višu stručnu spremu od njega.
Odgovor je bio trivijalan.
Pa lako. Ovakvih kao ja u Francuskoj ima bar stotinu komada, a kao što je majstor Rolan - ima još samo jedan čovek. I pošto je taj drugi poprilično star, knjiga je spala na samoga majstora Rolana.
Radilo se, naprosto, o nekim ekstra sposobnostima majstor Rolana da je pod rukom na brušenom kamenu mogao da oseti nepravilnosti reda veličine desetak mikrona.
Alternativa je bila skupi merni instrumenti sa specijalnim mikro-mehaničkim ticalima sa dijamantskim glavicama i slično.
Prema tome, platni razredi su načelne kategorije koje ekstremno pametni ljudi prevazilaze.
Naravno, sve ovo vredi za ozbiljne zemlje, a ne za raspale komunjarske zemlje.
Dok god se nepismeni budu zalagali za prava operskih pevača (i ostalih ljudi iz kulture) do tada će biti ovako kako jeste.
Jedinu šansu za popravak situacije, leži na ljudima poput gospodina Gedže, koji može da zaradi za sebe i izdvoji za kulturu.
Džabalebarošima iz komunjarizma to nikada neće biti jasno - i uvek će voleti da se smatraju.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 12:08 13.08.2020

Re: Give them a break!

Nataša pogrešno razmišlja, i to reći nije stajanje na stranu vozača, to je samo konstatacija da su joj stavovi po tom pitanju pogrešni.

Sada sam videla komentar. Naravno da nije pogresno reci da Natasa gresi. Ne znam da li si video jedan od komentara gde sam rekla da mi apsolutno ne smeta u tom smisli visina plate vec nacin na koji nas sve tretiraju
Jednom sam samo cula druga koji je IT evac kako smara za balerine i sto su tada imale benificirani radni staz, a zale se na platu.
Odvela sam ga na probu i posle probe sam zamolila koleginice da skinu baletanke. Nikada vise nije kukao kako se prenemazu.
Uopste nije problem ni sto sam romkinja pa da sam sa Marsa dosla imam pravo da pogresim i naravno da svako ima pravo da mi kaze da gresim, ali bi trebalo da postoji pravda u smislu postovanja svake profesije.
Ja se secam Bekija Bekica koji je jednom rekao kako se mi deremo. Ok. To je njegovo razmisljanje i ima pravo na to, ali kada narodnjaci upadnu u problem sa pevanjem oni dolaze kod nas deraca da im pomognemo. I naravno da deraci pomazu.
Imam pitanje samo jedno. Da ukinemo sve moguce umetnosti na samo dva dana. Bez muzike, plesa, crtanja, pisanja, recitivanja bez igde icega, samo na dva dana, da li bi svet bio isti?
U IT se koristi dizajn, muzika za igrice, vozaci slusaju muziku, kakvu god i verovao ili ne naslusala sam se za 20 godina koliko radim svih mogucih pevaca i pevacica.
Evo samo na dva dana da stavimo krpu oko ociju posto maske vec imamo na ustima i da pokusamo da zivimo kakav bi svet bio.
Sam nas zivot sadasnji ne umetnicko delo. Mi ga kreiramo i mi ga zivimo.
I zaista nisi shvatio poentu. U pozoristu elektricar koji radi ima platu 30000 dinara, dok njegov kolega koji radi van pozorista ima vecu platu. Zasto je to tako ne znam, ali znam da ostajemo bez radnika jer im u ustanovama kulture plare nisu iste kao kod kolega koje rade na drugim mestima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:46 13.08.2020

Re: Give them a break!


Imam pitanje samo jedno. Da ukinemo sve moguce umetnosti na samo dva dana. Bez muzike, plesa, crtanja, pisanja, recitivanja bez igde icega, samo na dva dana, da li bi svet bio isti?

Ne stoji argument.
Ne stoji jer je to moguće reći za bilo koju profesiju.
Hajd da ukinemo vozače na dva dana, da svet stane, da li bi to bilo bez posledica?
Pa ne bi, naravno da ne bi.

Ni argument o napornom poslu balerine ne stoji, ne stoji jer je to njen izbor, ako joj je teško neka menja posao.

Kultura se meri drugim metrom, žuljevima se meri rudarski i seljački posao, ne balet.

Kultura, koliko će je biti i kako će biti plaćena se meri ili stepenom ukupnog razvoja tj bogatstva društva ili kvalitetom pojedinca.
Vrhunski glumac, recimo, može da saopšti cifru, pa uzmi ili ostavi. Prosečan ili ispodprosečan ne može, igra šta mu se ponudi i za koliko mu se ponudi.
Institucije, da Srbija jeste na nekom nivou što se kulture tiče.
Nije da može dobro da plaća balerine koje ne igraju, pevačice koje ne pevaju, glumce koji ne igraju, ali na nekom nivou jeste.

Na nivou da nije moguće zatvoriti Kolarac. Za to para mora da se nađe i naći će se, i našli se.
To se znalo odmah i izdaleka, odavde odakle ja gledam.
Nisam se javljao na tvom blogu o tome, a nameravao sam da kažem da grešiš, da Srbija ipak nije tako nisko da će dopustiti da se Kolarac zatvori.
Ko bi to dopustio izgubio bi izbore, a to je pokazatelj da je srpsko društvo, ono ukupno, generalno, ipak dostiglo makar taj nivo, da Kolarac ne zavisi od volje vlasti, ni jedna ne sme da dopusti da on propadne.

Kad će društvo dostići nivo da električar u pozorištu ima platu kao i onaj što se penje po dalekovodima, ne znam, ali verujem ne skoro.

Da li je način da se to ubrza taj da se kaže kako nije u redu da šofer ima veću platu od operske pevačice, ne nije.


gedza.73 gedza.73 12:56 13.08.2020

Re: Give them a break!

Nataša, opušteno. Verujem da niko ništa nije ružno mislio kao što ni ja nisam shvatio tvoj blog da bilo koga vređaš ili ponižavaš.

Ponekad se desi na blogu da krene opšta svađa a u suštini se složimo (osim sukoba dva blogera i mene) oko bitnih stvari samo se natežemo oko sitnica.

Biće gusto za sve jer je ovo spirala koja će pre ili kasnije da dotakne svakoga u nekom obliku i u nekom trenutku.
gedza.73 gedza.73 13:10 13.08.2020

Re: Give them a break!

angie01
tako ti lepo divani sa svojom gospodjom, ako je njoj to ok.

Anđo, ti si mene vređala na pasja zvona pa ti je nisam mešao decu da njima kažeš kako su glupa.

pa cekaj, prvo mi kazes da sam komunjara i titic i da branim losu YU, i da je ovo sada 100 puta bolje i kako je tebi super i bas te briga sto drugima nije, jer je tebi bilo lose kada je njima bilo dobro,

Pazi, shvatio sam da si nepismena jer godinama ne uspevaš da kosritiš sva slova ali nisam baš znao da si toliko.

Reako sam da me nije briga za sve politički podobne botove koji u nekom trenutku ostanu bez povlastica pa se tek onda bore protiv robovlasništva, političke podobnosti, jadaju se poput tebe i rasistički ponižavaju neke druge. Lepo sam napisao od tog trenutka, od tog bloga, od stavova koje si branila na tom blogu ja o tebi mislim vrlo loše.

I skoro sam isto pojasnio nego tebi izgelda treba čovek da ponovi sto puta da bi shvatila napisano.

I siguran sam kako nisam upotrebio izraze 'titić' i 'komunjara' nego julovac i bot. Što jesi.

Ovo danas što živimo trebali smo da preguramo, da smo imali normalno uređenje poput zapadnih demokratija u godinama nakon II svetskog rata. ovo su odjeci, ishodišta nepostojanja pluralizma, demokratije i sloboda.

Pričaš o kulturi u sistemu koje je postavilo partijskog glumca da na književnim tribinama prati, nadgleda i cinkari književnika, predratnog antikomunistu. Jebeš takav sistem.

Inače Informeri, Kuriri, tabloidni napadi su korišćeni upravo u vremenu u kome si se ti osećala 'normalno'. Tada su službe napadale javno ili preko regaovanja čitalaca ljude koji bi se drznuli da se usprotive.

Najsikrenije meni polemika sa tobom i Frihendom uopšte nije bliska. Ljude poput tebe i njega izbegavam ali ne dozvoljavam više da budete bezobrazni. Moje ponašanje je samo reakcija na vaše nevaspitanje, nepoznavanje i relitivizaciju.

sada da pisem hvalospeve za naprednu Srbiju, za koju sta god da kazem ja ili bilo ko drugi u negativnom smislu ti skaces i branis i dajes svoja kreativna opravdanja kao podrsku

Batali me ovih fora. Citiraj gde sam napisao ovako kao što ti kažeš. Ono iza čega stojim da ti sa tvojim mentalnim sklopom i stavovima si ista kao naprednjački bot samo se razlikujete u pristupu. Po nekim šovinističkim ispadima si radikalni ekstremista blizak BOšku Obradoviću koji pokazuje kako se prlja krv.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 13:40 13.08.2020

Re: Give them a break!

Ma uopste mi nije bila namera da nekoga vredjam. Ovih dana smo svi van sebe jer je Kon zabranio muzicko i fizicko zbog korone sto znaci da nase kolege maltene ostaju bezbplata posto se plata prima prema fondu casova. Onda imamo umetnicke i strukovne skole koje takodje imaju specifican vid rada. O pozoristima i bioskopima ni ne pricam tu ce biti bas dosta problema.
j_grandson j_grandson 13:41 13.08.2020

Re: Give them a break!

natasa_tasic_10
Ma uopste mi nije bila namera da nekoga vredjam. Ovih dana smo svi van sebe jer je Kon zabranio muzicko i fizicko zbog korone sto znaci da nase kolege maltene ostaju bezbplata posto se plata prima prema fondu casova. Onda imamo umetnicke i strukovne skole koje takodje imaju specifican vid rada. O pozoristima i bioskopima ni ne pricam tu ce biti bas dosta problema.


Nisam shvatio da si nekoga vređala, već da si nešto što je za tebe afirmativno krivo shvatila.
angie01 angie01 13:45 13.08.2020

Re: Give them a break!

"riba" ima još značenja osim dobra ...ka.


sta god da si mislio- tako sa svojom okolinom razgovaraj- jer ja tako ni sa kim ne pricam.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 13:45 13.08.2020

Re: Give them a break!

Izbrisala sam i izvinjavam se.
angie01 angie01 13:46 13.08.2020

Re: Give them a break!

Anđo, ti si mene vređala na pasja zvona pa ti je nisam mešao decu da njima kažeš kako su glupa.


a gde sam ti ja vredjala decu, ili bilo koga?

...ono ostalo blebetanje sam preskocila- smaraj tako nekog drugog.
g.radicevic g.radicevic 13:48 13.08.2020

Re: Give them a break!

Студирање није нека тешка мука и “драње клупа”, већ задовољство у ширењу видика, привилегија и улазница за бољу професионалну каријеру.


zavisi ovo od puno čega
neki su bogami dobro odrali klupu
a neki su uložili ''izvesna novčana sredstva'' za tu privilegiju i ulaznicu u bolju profesionalnu karijeru.
gedza.73 gedza.73 15:46 13.08.2020

Re: Give them a break!

natasa_tasic_10
IT evac kako smara za balerine i sto su tada imale benificirani radni staz, a zale se na platu.
Odvela sam ga na probu i posle probe sam zamolila koleginice da skinu baletanke. Nikada vise nije kukao kako se prenemazu.


Pdsetila si me na jednu priču i jedan klip. Priču je napisao Janko Veselinović pred kraj XIX veka.
Spasovdan, seoska slava. Ogromna vrućina koja traje danima. Seljani, sveštenik i učitelj krenu peške a omladina na konjima sa pićem i jelom. Od njive do njive, od livade do livade.
Da se očita molitva za malo kiše (ima tačan naziv kako se to zove, mada mi se čini da u priči nije bilo napisano)

Sednu da se odmore i krene međusobno 'ujedanja' (zajedanje koje više liči na pošalicu).
Učitelju dobacuju kako je njemu lako, njima teško u kukuruzu, učitelj kako bi voleo da njih vidi sa decom... I onda im učitelj ispriča o dve ribe u tiganju na vrelom ulju.
- Ne znaš ti kako je meni teško
kaže jedna ovoj drugoj

A snimak ima i IT u kancelariji i šofera.



Spavaš na parkinzima koji su 24 časa živi, nešto huči, bruji, neko lupa vratima, zimi u limenoj kutiji na minusu, leti u limenoj kutiji na plusu. Jedeš na stepenicama, kaseti, istovaraš po kiši, snegu, noću u tri sata, jutrom u četiri, gužve na putevima, uvek poneka budala izleti ispred tebe, papirologija, sati vožnje, presing... 24 sata dnevno.

Nije dugo, dva minuta traje snimak.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 16:57 13.08.2020

Re: Give them a break!

Jao sad si me podsetio na kuma. Jedva je preziveo. Bio je na respiratoru i u komi zbog korone. Dosao je u Srbiju da vidi zenu i decu. Zakacio kovid. Inace vozi kamione u Belgiji. Secam se da nam je pricao kako mu je najveci strah da ne zaspi i ima puno nacina da ostane budan. Tezak je to posao. Stresan.
Dobar je ovaj klip.
Bas dobar.
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:46 13.08.2020

Re: Give them a break!

g.radicevic
Студирање није нека тешка мука и “драње клупа”, већ задовољство у ширењу видика, привилегија и улазница за бољу професионалну каријеру.

zavisi ovo od puno čega
neki su bogami dobro odrali klupu
a neki su uložili ''izvesna novčana sredstva'' za tu privilegiju i ulaznicu u bolju profesionalnu karijeru.

Ако студираш нешто што те заиста интересује, како студирање може бити кулук? А ако ипак јесте, нешто дебело није у реду.

g.radicevic g.radicevic 22:02 13.08.2020

Re: Give them a break!

Ако студираш нешто што те заиста интересује, како студирање може бити кулук? А ако ипак јесте, нешто дебело није у реду.


ne znam na osnovu čega zaključak da je ''kuluk'', samo kažem da nije ni čaša hladne vode, i zahteva rad i posvećenost.

a postoji i alternativa, za adekvatnu novčanu nadoknadu
principessa_etrusca principessa_etrusca 06:59 14.08.2020

Re: Give them a break!

g.radicevic
Ако студираш нешто што те заиста интересује, како студирање може бити кулук? А ако ипак јесте, нешто дебело није у реду.


ne znam na osnovu čega zaključak da je ''kuluk'', samo kažem da nije ni čaša hladne vode, i zahteva rad i posvećenost.

a postoji i alternativa, za adekvatnu novčanu nadoknadu

Наравно да студирање захтева посвећеност и труд.

Улагање труда се подразумева за сваку смислену активност. И предшколско дете је концентрисано и посвећено када црта, а схватање студирања као муке по себи је суштински погрешан приступ и стицању знања, и усавршавању талента.
g.radicevic g.radicevic 12:44 14.08.2020

Re: Give them a break!

Улагање труда се подразумева за сваку смислену активност. И предшколско дете је концентрисано и посвећено када црта, а схватање студирања као муке по себи је суштински погрешан приступ и стицању знања, и усавршавању талента.


ne znam zašto mi uporno pojašnjavaš, nešto što nisam osporio na bilo koji način.

ok, svejedno



za trud





principessa_etrusca principessa_etrusca 15:11 14.08.2020

Re: Give them a break!

g.radicevic



и теби.

principessa_etrusca principessa_etrusca 15:15 14.08.2020

Re: Give them a break!

Проблем је када диплома постане примарна, а знање, таленат и постигнуће секундарни, односно када диплома постане средство, и професионалне, али и сваке друге валидације. У том смислу су дипломе у српском друштву прецењене, посебно јер су друга мерила валидације обесмишљена (бити мајстор свог заната, бити частан човек, мајка Југовића итд).

Онда постаје важно наређати дипломе. Један пример је да није довољно бити сликар, већ се мора бити академски сликар, магистар, а још боље је збубати неку докторску дисертацију на ФЛУ. (Дејвид Хокни, вероватно највећи живи сликар, није докторирао. Он у ствари није испунио све захтеве да би дипломирао, радило се о неком есеју који је одбио да напише, али се Ројал Колиџ ов Арт приклонио његовом таленту и доделио му диплому.)

Управо зато што кроз диплому долази друштвена валидација, не само професионална, а друге валидације практично нема, бахати напредњаци који немају жеље, инклинације, способности, истрајности итд. за студирање, купују дипломе и плагирају дисертације.
g.radicevic g.radicevic 15:31 14.08.2020

Re: Give them a break!

бахати напредњаци који немају жеље, инклинације, способности, истрајности итд. за студирање, купују дипломе и плагирају дисертације.


šta misliš, zbog čega sam otišao da ''lomim grbaču'' po inostranstvu, i budem povremeni stanovnik u svojoj zemlji i svojoj kući ?

zbog sega-mega, fabus i ostalih ''stručnjaka'', kojima se moralo objašnjavati da u bojleru postoji ''mogućnost pojave'' tople vode.
hvala im u svakom slučaju,
ja sam bolje prošao u toj priči


zilikaka zilikaka 22:26 14.08.2020

Re: Give them a break!

po našim platnim razredima, vozač će primati 50 hiljada, a programer 70.

Platni razredi su postojali i u SFRJ,pdeserih i jače godina. A problem koji pominješ se rešavao dodatkom za deficitaran kadar. Moj pok. otac je karijeru počeo kao srednjoškolski profeser ali je kao početnik, sa završenim PMF imao bitno vwću platu neko kolega, profesor recimo istorije. Njegovog profila nije bilo na tržištu, za razliku od nekih drugih.
Dakle, postoji i za to poznato rešenje.
solo solo 23:13 12.08.2020

da rezimiram

pitam se zašto su pozorišta i bioskopi zatvoreni kod nas, dok u regionu i širom Evrope skidaju kulturu sa respiratora i počinju uz mere opreza sa radom?


Zato što mi nismo region i nismo Evropa - očigledno.

Zato što ,,neko,, kome se može tako hoće.

Da li znamo ko je taj neko - znamo.

Šta mi radimo tim povodom - pizdimo i blogujemo.

Hoće li to nešto promeniti - neće.

Da li taj što mu se može zna da se ništa neće promeniti - zna.

Zato to i radi.

Laku noć i lepi snovi. U nekom drugom životu - možda.





angie01 angie01 08:01 13.08.2020

Re: da rezimiram

Zato što


eto,...+ zato sto, ( kao sto vidis), ima onih koji podrzavaju i brane sve to za neku svoju korist.
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:51 13.08.2020

Carli

Из писма Чарлија Чаплина својој ћерки:

''Џералдина, у свету у којем живиш постоји много тога осим плесања и музике. Усред ноћи, кад изађеш из величанствених дворана, можеш заборавити своје богате фанове, али не смеш заборавити питати свог возача има ли код куће жену, је ли трудна, имају ли новца за пелене за своје нерођено дете. Не смеш заборавити гурнути новац у његов џеп.

Понекад пођи подземном железницом или аутобусом, истражи град пешке. Проматрај људе. Тражи удовице и сирочад! И барем једном дневно кажи себи: ”Ја сам једнака као и они.” Да, ти си једна од њих, дете моје. Уметност, пре него што човеку пружи крила да може летети, обично му поломи ноге. И ако дође дан да помислиш како си изнад публике, сместа напусти позорницу и првим таксијем отиђи на улице Париза. Познајем их јако добро. Тамо ћеш видети много плесача као што си ти, чак и лепше, спокојније, поносније.

Заслепљујућа светла позорнице тамо те неће пратити. Њих обасјава светлост Месеца. Погледај их добро! Зар не плешу и боље од тебе? Признај то, дете моје! Увек постоји неко ко плеше боље од тебе, ко свира боље од тебе. И запамти, твој отац је Чарли, сељак који је псовао на такси, исмејана сиротиња која је седела на клупама Сене. Ја ћу умрети, али ти ћеш живети. И надам се да никад нећеш сазнати шта је немаштина. С овим писмом шаљем ти чековну књижицу, да можеш трошити колико желиш. Али кад потрошиш два новчића, немој заборавити да трећи није твој! Он мора припасти странцу којем је потребан! А такве можеш лако пронаћи, само треба хтети. Ја ти причам о новцу, јер знам да је он ђавоља моћ.

Провео сам много времена у циркусу. И увек сам био забринут за оне који шетају на ужету. Али морам ти рећи како већина људи дотакне дно много горе него они.

Можда ћеш једном на вечери бити заслепљена дијамантом. Истовремено ће за тебе бити опасно, и биће неизбежно да паднеш. Можда ћеш једног дана очарати неког принца. Тог истог дана, ти ћеш бити неискусан шетач по конопцу, и пасти као никад пре. Немој продати своје срце за злато и драгуље. Познај највећи дијамант, а то је сунце. Срећом, оно сјаји за сваког. А када дође време и ти се заљубиш, воли тог човека свим срцем. Рекао сам твојој мајци да ти она пише о томе. Она боље од мене разуме љубав.

Твоје тело је прекривено комадићем свиле. У име уметности оно се обнажено може изложити на позорници чак, али је важно да се увек врати, не само обучено, него и чисто. Ја сам стар, и можда моје речи звуче смешно но , по мом мишљењу, твоје обнаженог тело би требало да припада само оном ко заволи твоју разоткривену душу.

Немој се бринути како ћеш о овоме размишљати за десет година. Не брини се, за десет година ћеш бити старија. Знам да су очеви и деца стално у несугласицама.И не треба да се слажеш са мном, с мојим мислима, девојчице моја! Нису ми драга послушна деца. И док год моје очи нису препуне суза после овог писма желим веровати да је ова Божићна ноћ - ноћ чуда.

Надам се да постоји чудо и да си заиста схватила све што сам желео да ти кажем. Чарли је остарио , Џералдина. Пре или касније уместо у белој хаљини за позорницу мораћеш да будеш у жалости и доћи на мој гроб. Не желим сад да те узрујавам. Само погледај у огледало - тамо ћеш видети мене, моје квалитете. Твојим венама тече моја крв.
Када се крв у мојим венама охлади, надам се да нећеш заборавити свога оца, Чарлија. Нисам био анђео, али сам увек хтео да будем човек. Покушај и ти!

Љубим те, Џералдина. Твој Чарли. Децембар, 1965.године “
solo solo 19:31 13.08.2020

Re: Carli

Љубим те, Џералдина. Твој Чарли. Децембар, 1965.године


Nemoj Čarlija. Čarli je bio komunista!


g.radicevic g.radicevic 13:31 13.08.2020

...

zrelost jednog društva se meri samo po 3 kriterijuma:
1. odnos(briga) prema deci
2. odnos prema najstarijima i nemoćnim
3. odnos prema kulturi

ende

a mi smo u sva tri ponavljači



P.S. kultura je jedini i nedvosmisleni identitet jednog naroda. mi smo svoj očigledno izgubili.

EDIT: obrazovanje i nauka su takođe na margini, al to već uglavnom spada pod tačku 1.




natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 13:47 13.08.2020

Re: ...

Upravo.
angie01 angie01 13:48 13.08.2020

Re: ...

upravo tako,...al ne vredi, branioci naprednjacke Srbije se ubise da pokazu kako je sve ok.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana