Ljubav| Moj grad| Nostalgija| Putovanja

Oko sokolovo i bijela krila labudova

natasa_tasic_10 RSS / 29.07.2020. u 17:34

 

 

orel-skomoroh-otkuda-u-ptici-takoe-nazvanie.jpg 

Šta se bijeli u gori zelenoj,

Dal je snijeg il su labudovi..

U našem slučaju to su oči sokolove.

Rođena sam u Beogradu, i ne postoji grad koji više volim od ovoga grada. Stara Bežanija, crkva Sv. Georgije, Blokovi, Sava, Dunav, Dorćol, 25 Maj, ulica Zmaja od Noćaja, Kališ, Košutnjak, mogla bih da nabrajam satima, danima, mesecima i godinama, decenijama koliko mi je Beograd uklesan u kosti u samu srž moga bića.

Međutim, Beograd je počeo da se menja, i nekako sa njim došli su neki novi ljudi. Niko ne žuri da se nađe kod sata na Železničkoj stanici, nema Sata na Trgu, ali nema ni fontanice, klupica sa žardinjerama, u Skadarliji ima manje naših ljudi, više turista i kako mi rekoše  prodavci nije više taj duh, a u Knezu, kada se krene od Kališa ka Trgu, u onim malim poprečnim ulicama noćnih klubova sve više.

Grad striptiza i lake zarade. 

Sećam se bila je zima, vraćala sam se sa ćerkicom kući posle baleta. Na jednoj strani ulice, dete polugolo sedi na kartonu, a sa druge strane reklama za striptiz. Držala sam čvrsto ćerkicu za ruku i mislila sam neću da reagujem.

Dva komunalca su prolazila Knezom sasvim opušteno. Prošla sam i ja pored njih. I onda sam stisla petlju, prišla sam i pitala što ne reaguju i za prosjakinju što po ovoj zimi drži dete na podu i za reklamu za striptiz. Jedan od njih je samo rekao da ne mogu. Ženu su sto puta vraćali, a reklamu isto sklanjali i svaki put su tu.

Imamo večito gladne Beograđane, vrsta koja se pojavila niotkuda  i blokira noću ulice gde se nalaze pizzerije. Imamo ih nekoliko, Beogradska je jedna od vodećih, ali joj se sada pridružuje i Braće Jugović. Kod pizzerije Karibi, gde imaju samo dva skretanja na desno, pre i posle semafora, parkirani automobili, opet nova vrsta gladnih novonastalih Beograđana, i na taj način blokiraju prilaz 29 Novembru.

Meni je to neverovatno, kao činjenica da je vozač vozio u sred pešačke zone  u Knezu. Čuvena žuta traka, najomiljenija za vozače u javnom saobraćaju i taksiste, meni samo u određenom periodu kada može da se vozi posred nje, e tu je sada jedan divan novi trend. Po sred žute trake,u 29 Novembru ispred Doma zdravlja parkirani automobili, koji pripadaju tom istom Domu zdravlja.

27 Mart i Bulevar su daleko poznati po parkiranju na sred ulice, jer svako na njivi može da parkira auto, a da ne odgovara i tako dalje, i dalje, ali najnoviji trend su Savski kej i pešačka zona. Voze se i parkiraju ko kako hoće dan, noć, nebitno.

Nama kao da nije dosta poplava, pa se sada urušava i savski nasip i zidaju se vile za takozvane happy princeze bez dana škole i trunke poštenja i njihove prijatelje.

Imamo smeće koje se baca sa prozora, imamo smeće koje se izliva u Savu i Dunav, i svi upozoravaju na Reni bunare, imamo smeće koje bacaju posle konzumiranja hrane, imamo smeće i smeće na sve strane.

Na stajalištu kod Trga Čistač ulice je skupljao đubre. Neki dečko je prvo bacio paklicu. Čistač je pokupio. Dečko se nasmejao podmuklo. Onda je bacio neki papir Čistač je pokupio. Kada je bacio omot od čokolade, Princeza Jelisaveta se sagla, pokupila i rekla mu je : „Mladiću, nešto vam je ispalo?“, on ju je smao pogledao, nije ni znao ko je i taman kada je krenuo da kaže nešto što ne treba, Čistač ulice je uzeo papirić i ubacio u kantu pogledao ju je i rekao, hvala Vam.

Svaka čast njima, koji svaki dan čiste i za ovakvim ljudima.

Za većinu stvari nisu porebne oči, pa ni sokolve već samo petlja da se neke stvari urade dobro. Zbog svih nas i naše dece, jer ovi gladni nisu uopšte naivni.



Komentari (233)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 23:00 30.07.2020

Re: oko krmeljivo

Znash o chemu pricham.

Precenjuješ me Tsane.
Al imam drugara kod koga bi mogao da leneš na kauč. Možda čak i pro bono ako ga zamolim.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:07 30.07.2020

Re: oko krmeljivo

freehand
Znash o chemu pricham.

Precenjuješ me Tsane.
Al imam drugara kod koga bi mogao da leneš na kauč. Možda čak i pro bono ako ga zamolim.


Da imash drugaricu, i da je chemu (seriously, how real is that?), mozda bi leg'o... I ne bi moralo pro bono, nije problem platiti talenat. Ali opet, to je chista fikcija, jel tako? Sve shto ti imash je nekoliko trbushastih magaraca, slichnih tebi, koji ne mogu da te podnesu.

freehand freehand 23:12 30.07.2020

Re: oko krmeljivo

cane.srbljanovic
freehand
Znash o chemu pricham.

Precenjuješ me Tsane.
Al imam drugara kod koga bi mogao da leneš na kauč. Možda čak i pro bono ako ga zamolim.


Da imash drugaricu, i da je chemu (seriously, how real is that?), mozda bi leg'o... I ne bi moralo pro bono, nije problem platiti talenat. Ali opet, to je chista fikcija, jel tako? Sve shto ti imash je nekoliko trbushastih magaraca, slichnih tebi, koji ne mogu da te podnesu.


Tsane, to što su te devojčice videle kako plačeš u klozetu i što te dečaci nisu primali da sa njima igraš fudbal ne znači nužno da si morao da odrasteš u ljubomornog primitivnog mamlaza koji na prvu povezuje žene i novac i koji misli da su svi zadivljeni slikom koju on o sebi stvara na internetu. Mislim, ok ti je taj jezik babuna koji je paralelno učio srpski i engleski, ok je i to što guglaš marke viskija. Al daj se opusti i upristoji malo, pobogu. Neće ovde niko da ti pušta tregere po praćku majkumu.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:25 30.07.2020

Re: oko krmeljivo

freehand
cane.srbljanovic
freehand
Znash o chemu pricham.

Precenjuješ me Tsane.
Al imam drugara kod koga bi mogao da leneš na kauč. Možda čak i pro bono ako ga zamolim.


Da imash drugaricu, i da je chemu (seriously, how real is that?), mozda bi leg'o... I ne bi moralo pro bono, nije problem platiti talenat. Ali opet, to je chista fikcija, jel tako? Sve shto ti imash je nekoliko trbushastih magaraca, slichnih tebi, koji ne mogu da te podnesu.


Tsane, to što su te devojčice videle kako plačeš u klozetu i što te dečaci nisu primali da sa njima igraš fudbal ne znači nužno da si morao da odrasteš u ljubomornog primitivnog mamlaza koji na prvu povezuje žene i novac i koji misli da su svi zadivljeni slikom koju on o sebi stvara na internetu. Mislim, ok ti je taj jezik babuna koji je paralelno učio srpski i engleski, ok je i to što guglaš marke viskija. Al daj se opusti i upristoji malo, pobogu. Neće ovde niko da ti pušta tregere po praćku majkumu.


Uf... vidi... whiskey & burbon nisu neki big deal. Niti su mnogo skupi. Nije to nishta, stvarno - odesh u prodavnicu, stavish u cart, idesh svojim putem...
Drugo, o fudbalu nemoj da te zmija ujede da prichash... Yours truly je igrao sa onima chije si dresove kupovao za ceo dzeparac.
A zene i novac... Ne znam shta da ti kazem... Koliko si godina strpao u guzicu i nishta ti josh uvek nije jasno?
freehand freehand 23:29 30.07.2020

Re: oko krmeljivo

cane.srbljanovic
freehand
cane.srbljanovic
freehand
Znash o chemu pricham.

Precenjuješ me Tsane.
Al imam drugara kod koga bi mogao da leneš na kauč. Možda čak i pro bono ako ga zamolim.


Da imash drugaricu, i da je chemu (seriously, how real is that?), mozda bi leg'o... I ne bi moralo pro bono, nije problem platiti talenat. Ali opet, to je chista fikcija, jel tako? Sve shto ti imash je nekoliko trbushastih magaraca, slichnih tebi, koji ne mogu da te podnesu.


Tsane, to što su te devojčice videle kako plačeš u klozetu i što te dečaci nisu primali da sa njima igraš fudbal ne znači nužno da si morao da odrasteš u ljubomornog primitivnog mamlaza koji na prvu povezuje žene i novac i koji misli da su svi zadivljeni slikom koju on o sebi stvara na internetu. Mislim, ok ti je taj jezik babuna koji je paralelno učio srpski i engleski, ok je i to što guglaš marke viskija. Al daj se opusti i upristoji malo, pobogu. Neće ovde niko da ti pušta tregere po praćku majkumu.


Uf... vidi... whiskey & burbon nisu neki big deal. Niti su mnogo skupi. Nije to nishta, stvarno - odesh u prodavnicu, stavish u cart, idesh svojim putem...
Drugo, o fudbalu nemoj da te zmija ujede da prichash... Yours truly je igrao sa onima chije si dresove kupovao za ceo dzeparac.
A zene i novac... Ne znam shta da ti kazem... Koliko si godina strpao u guzicu i nishta ti josh uvek nije jasno?

Tsane, izvini sad na idniskreciji ali - jel ti stvarno misliš da će da ti poraste piša ako pišeš ovakve stari?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:34 30.07.2020

Re: oko krmeljivo

freehand
cane.srbljanovic
freehand
cane.srbljanovic
freehand
Znash o chemu pricham.

Precenjuješ me Tsane.
Al imam drugara kod koga bi mogao da leneš na kauč. Možda čak i pro bono ako ga zamolim.


Da imash drugaricu, i da je chemu (seriously, how real is that?), mozda bi leg'o... I ne bi moralo pro bono, nije problem platiti talenat. Ali opet, to je chista fikcija, jel tako? Sve shto ti imash je nekoliko trbushastih magaraca, slichnih tebi, koji ne mogu da te podnesu.


Tsane, to što su te devojčice videle kako plačeš u klozetu i što te dečaci nisu primali da sa njima igraš fudbal ne znači nužno da si morao da odrasteš u ljubomornog primitivnog mamlaza koji na prvu povezuje žene i novac i koji misli da su svi zadivljeni slikom koju on o sebi stvara na internetu. Mislim, ok ti je taj jezik babuna koji je paralelno učio srpski i engleski, ok je i to što guglaš marke viskija. Al daj se opusti i upristoji malo, pobogu. Neće ovde niko da ti pušta tregere po praćku majkumu.


Uf... vidi... whiskey & burbon nisu neki big deal. Niti su mnogo skupi. Nije to nishta, stvarno - odesh u prodavnicu, stavish u cart, idesh svojim putem...
Drugo, o fudbalu nemoj da te zmija ujede da prichash... Yours truly je igrao sa onima chije si dresove kupovao za ceo dzeparac.
A zene i novac... Ne znam shta da ti kazem... Koliko si godina strpao u guzicu i nishta ti josh uvek nije jasno?

Tsane, izvini sad na idniskreciji ali - jel ti stvarno misliš da će da ti poraste piša ako pišeš ovakve stari?


Ma nema problema. Znam da te pishe impresioniraju. Neki imaju, neki pitaju.
Ajd se sad malo smiri i odmori. Bice bolje sutra.
shmoo shmoo 23:39 30.07.2020

Re: Aufstieg und Fall der Stadt Mahagonny

cane.srbljanovic

A ti razmisli.



Размислио сам.

И даље о теби мислим то што сам мислио и пре тог размишљања.

И то не без повода.


EDIT:

Пробај Berlitz за тај немачки.

Код многих је давало резултата.

Schwäbische Kuckucksuhr als Kulturmodell.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:42 30.07.2020

Re: Aufstieg und Fall der Stadt Mahagonny

shmoo
cane.srbljanovic

A ti razmisli.



Размислио сам.

И даље о теби мислим то што сам мислио и пре тог размишљања.

И то не без повода.



Super. Nek si nam ziv i zdrav.
shmoo shmoo 23:58 30.07.2020

Re: Aufstieg und Fall der Stadt Mahagonny

cane.srbljanovic
shmoo
cane.srbljanovic

A ti razmisli.



Размислио сам.

И даље о теби мислим то што сам мислио и пре тог размишљања.

И то не без повода.



Super. Nek si nam ziv i zdrav.




И у твом правцу иста порука од мене.

Черевићан Черевићан 23:57 29.07.2020

Nama kao da nije dosta

a imamo smeće i smeće

живот у Граду своју цену има
(рурални исто немо'се варамо),
оба од њих могу да се хвале
а исто тако мож' да их карамо
natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:00 30.07.2020

Re: Nama kao da nije dosta

живот у Граду своју цену има
(рурални исто немо'се варамо),
оба од њих могу да се хвале
а исто тако мож' да их карамо
.
E nasmejah se sada. Sve je istina.
dragosevacsutra dragosevacsutra 00:17 30.07.2020

dajte neku preporuku

za netflix, smorih se zesce.

nesto politika, advokati, biznis, korporacije, gradonacelnici, multinacionalke, aviokompanije i slicno.

po mogucstvu bez stravicnih ubistava na 52 nacina koja su potresla neko selo na obodu francuske, skotske, vesla ili juzne dakote, you name it, sa supercopom koji se neocekivano pojavljuje i resava stvar.

bez kraljeva droga, narkotika, kartela, spasavanja talaca iz prasume, bodigardova koji se vratili iz avganistana pa ne znaju kako da ne pojebu premijerku koja ih jelte salece, i slicno.

stvarno jel ima neka normalna serija?

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 00:23 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Ima jedan film nije serija Mia and the white lion, nije na netlfixu ali je lep.
maksa83 maksa83 00:26 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

nesto politika, advokati, biznis, korporacije, gradonacelnici, multinacionalke, aviokompanije i slicno.

Billions, ali nije Netflix.
dragosevacsutra dragosevacsutra 00:31 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Billions, ali nije Netflix.


cuo, ok, aj valjda naleti negde.
maksa83 maksa83 00:47 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

dragosevacsutra
Billions, ali nije Netflix.


cuo, ok, aj valjda naleti negde.

A na Netflixu imaš ceo Homeland i Fauda i Altered Carbon od SF-a, i The Laundromat. Ovaj poslednji je real life, ništa nisu izmislili ali je svejedno fantastičan. E da, ima i The Big Short.
docsumann docsumann 06:06 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

maksa83
nesto politika, advokati, biznis, korporacije, gradonacelnici, multinacionalke, aviokompanije i slicno.

Billions, ali nije Netflix.


ta je kod nas išla na nekom od tv kanala. uletila mi u kadar za vrijeme ručka (tv gledam samo dok jedem). i upecala mi pažnju.
dijalozi su prenabudženi. super inteligentni ljudi koji uvijek izgovaraju nešto pronicljivo, operišu na posebnom intelektualno/psihološkom nivou.
na po puta između ljudi i bogova.
malo sam pretjerao, al to se provlači cijelo vrijeme kao neka subliNirana mantra - bogati su mnooogo pametni.
alselone alselone 06:17 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

malo sam pretjerao, al to se provlači cijelo vrijeme kao neka subliNirana mantra - bogati su mnooogo pametni.


Prvih par serijala su još Bož pomozi po tom pitanju, ali poslednje jedno dve godine je apsolutno negledljivo zbog toga. Volo sam seriju pa se s vremena na vreme setim i nastavim gde sam staio, al batalim.

Kad već pljujemo preporuke , uzo sam onu tvoju SF knjigu što si preporučivao, Leva Ruka Tame. Brajko moj koji smor. Satralo me. Sve neka nedorečenost, pa sam treba da naslućuješ o čemu se radi, al nikako da potvrdi, ništa se ne dešava ko u francuskim filmovima ("da li znaš da ceniš dugačke kadrove kiše" ). Batalio na pola.
maksa83 maksa83 07:33 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

dijalozi su prenabudženi. super inteligentni ljudi koji uvijek izgovaraju nešto pronicljivo, operišu na posebnom intelektualno/psihološkom nivou.

Pa da, kao i filmovi u kome onaj jedan što nosi gaće preko pantalona ima laserski vid kojim zavari šta hoćeš pa leti leti leti i onda proleti kroz betonsku branu ko ništa i nastavi da leti a onaj drugi pušta iz ruke sajle pomoću kojih skače s nebodera na neboder, e isto tako ovo samo bez letenja. Scenario mora da bude takav, meni se sviđa kako su urađeni likovi - dve sirove ambicije u čeonom sudaru.
j_grandson j_grandson 07:58 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

docsumann

...
dijalozi su prenabudženi. super inteligentni ljudi koji uvijek izgovaraju nešto pronicljivo, operišu na posebnom intelektualno/psihološkom nivou.
na po puta između ljudi i bogova.

malo sam pretjerao, al to se provlači cijelo vrijeme kao neka subliNirana mantra - bogati su mnooogo pametni.

Pa to kao na blogu!
alselone alselone 08:00 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Scenario mora da bude takav, meni se sviđa kako su urađeni likovi - dve sirove ambicije u čeonom sudaru.

Plus ih je reditelj malo zamrsio tako da je onaj što je zapravo loš, dobar porodičan čovek, a onaj što je zapravo dobar, devijantan. I onda ne znaš za koga da navijaš nego za obojicu pa ti super.
maksa83 maksa83 08:08 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Plus ih je reditelj malo zamrsio tako da je onaj što je zapravo loš, dobar porodičan čovek, a onaj što je zapravo dobar, devijantan. I onda ne znaš za koga da navijaš nego za obojicu pa ti super.

To, ko kad ubace u terarijum škorpiju i tarantulu.
docsumann docsumann 08:41 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Scenario mora da bude takav, meni se sviđa kako su urađeni likovi - dve sirove ambicije u čeonom sudaru.


čini mi se da bi zanimljiva tema bila o danima neposredno oko momenta koji IT gurui nazivaju singularitet.
ili pred otkrivanje ključa za vječni život. mada je to sve blisko u smislu transhumanističkih predviđanja. dio su iste agende

ali da akcenat bude na danima u kojim se promjene počinju, a ne na društvima nastalim nakon toga.
docsumann docsumann 08:42 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku


alselone
malo sam pretjerao, al to se provlači cijelo vrijeme kao neka subliNirana mantra - bogati su mnooogo pametni.


Prvih par serijala su još Bož pomozi po tom pitanju, ali poslednje jedno dve godine je apsolutno negledljivo zbog toga. Volo sam seriju pa se s vremena na vreme setim i nastavim gde sam staio, al batalim.

Kad već pljujemo preporuke , uzo sam onu tvoju SF knjigu što si preporučivao, Leva Ruka Tame. Brajko moj koji smor. Satralo me. Sve neka nedorečenost, pa sam treba da naslućuješ o čemu se radi, al nikako da potvrdi, ništa se ne dešava ko u francuskim filmovima ("da li znaš da ceniš dugačke kadrove kiše" ). Batalio na pola.

maksa83
dijalozi su prenabudženi. super inteligentni ljudi koji uvijek izgovaraju nešto pronicljivo, operišu na posebnom intelektualno/psihološkom nivou.

Pa da, kao i filmovi u kome onaj jedan što nosi gaće preko pantalona ima laserski vid kojim zavari šta hoćeš pa leti leti leti i onda proleti kroz betonsku branu ko ništa i nastavi da leti a onaj drugi pušta iz ruke sajle pomoću kojih skače s nebodera na neboder, e isto tako ovo samo bez letenja. Scenario mora da bude takav, meni se sviđa kako su urađeni likovi - dve sirove ambicije u čeonom sudaru.



oba pristupa su legitima
gedza.73 gedza.73 09:01 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

ili pred otkrivanje ključa za vječni život.

Onaj Rus koji je napisao knjigu (Metro?) i izbacio na internet pa su posle pravili igrice, na platformu mu slali ideje za nastavak ima knjigu baš o tome. Besmrtnost.
Nije neko čudo ali ima par zanimljivih momenata.

najzanimljive pitanje koje postavlja je nedostatak inspiracije koja nastaje kao rezultat besmrtnosti.

edit
jeste Rus (Dmitrij Gluhovski), jeste Metro ali nije 'Besmrtnost' nego 'Budućnost'
docsumann docsumann 09:07 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

najzanimljive pitanje koje postavlja je nedostatak inspiracije koja nastaje kao rezultat besmrtnosti.


naravno, ali to je priča koja slijedi kasnije.
mene interesuje upravo psihologija trenutka kad stvari počinju da zaživljaavaju.
maksa83 maksa83 09:08 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

najzanimljive pitanje koje postavlja je nedostatak inspiracije koja nastaje kao rezultat besmrtnosti.

Besmrtnost je verovatno drugi najobrađivaniji motiv u SF-u posle susreta sa vanzemaljcima, počevši još od Heinleina (čiji su romani čita sociologija) i Zelaznyja pa do ovih Altered Carbona i Petera F. Hamiltona danas.

Ko nije gledao The Man From Earth da gleda obavezno.
alselone alselone 09:08 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

najzanimljive pitanje koje postavlja je nedostatak inspiracije koja nastaje kao rezultat besmrtnosti.


I to je veliko pitanje, može da se gleda i kontra.

Na prvi pogled nas smrtnost vuče da nešto radimo a besmrtnost da kuliramo, ali zar nije obrnuto.

Jer ako znaš daš umeti za 10 godina ili slično, možeš to komotno da odrobijaš u permanentno alkoholisanom stanju i raus, ali ne možeš celu večnost živeti kao klošar, sranje je, ded nešto uradi pa živi pristojno celu večnost.
maksa83 maksa83 09:18 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Jer ako znaš daš umeti za 10 godina ili slično, možeš to komotno da odrobijaš u permanentno alkoholisanom stanju i raus, ali ne možeš celu večnost živeti kao klošar, sranje je, ded nešto uradi pa živi pristojno celu večnost.

Moram opet da istaknem pok. Daglasa Adamsa koji je uzimao SF motive i zajebavao se sa njima, pa je kod njega besmrtan:

Bowerick Wowbagger the Infinitely Prolonged was a being who became immortal after an accident with a few rubber bands, a liquid lunch, and a particle accelerator. After a period of total boredom, especially on Sunday afternoons, he decided to insult everyone in the entire universe in alphabetical order.

Kaže posle negde otpr. (pamtim samo pančlajn u originalu) "mnogi su pokušali da ponove taj njegov incident but ended up looking silly, or dead, or both".


alselone alselone 09:21 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

After a period of total boredom, especially on Sunday afternoons, he decided to insult everyone in the entire universe in alphabetical order.



Nisam čitao mada mnogi hvale. Ovo je sjajno.
maksa83 maksa83 09:25 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Nisam čitao mada mnogi hvale. Ovo je sjajno.

Au kako ti zavidim. Sve bih dao da Vodiča čitam prvi put.

Cela knjiga je takva.
gedza.73 gedza.73 09:25 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

docsumann
mene interesuje upravo psihologija trenutka kad stvari počinju da zaživljaavaju.

Čim zaživi naći će se neko ko će koristiti za monetu.
na stranu što bi onda etika i moralnost preživeli katastrofalne potrese.
ne mora da znači ali teško da bi besmrtnost bila dostupna svima.
maksa83
od Heinleina (čiji su romani čita sociologija) i Zelaznyja pa do ovih Altered Carbona i Petera F. Hamiltona danas.

Meni je fantastika filozofija i sociologija. Opušta me, ne opterećuje (vrzmam se sa nekim drugim Rusom koji je odličan, piše o sudbinama, porocima, lošim odlukama... ima dobru priču o grupi prevaranata koji vole lepo da žive a ne žele da rade u vremenu pred i tokom Oktobarske koja nadizaliza Dikensa al osećam kako me pritiskaju tuđi životi) a pisci fantastike su potkovani i strukovno i opšte.

Želaznija sa Gospodarom svetlosti poštujem što nije pravio milion nastavaka iako je imao štofa. A odlična je ideja šta ljudi mogu da urade kad dobiju bezgraničnu moć.
I Meri Šeli. negde mi stoji da su se skupili dal beše Bajron, Meri Šeli i još neka ekipa i tokom olujne noći se kladili ko će da napiše najbolju priču.


alselone
može da se gleda i kontra...
ali ne možeš celu večnost živeti kao klošar, sranje je, ded nešto uradi pa živi pristojno celu večnost.

Može. Ako si besmrtan onda si osvojio svemir.
freehand freehand 09:29 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Moram opet da istaknem pok. Daglasa Adamsa koji je uzimao SF motive i zajebavao se sa njima, pa je kod njega besmrtan:

Grgoljblaster je rešenje.
g.radicevic g.radicevic 09:32 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Jer ako znaš daš umeti za 10 godina ili slično, možeš to komotno da odrobijaš u permanentno alkoholisanom stanju i raus, ali ne možeš celu večnost živeti kao klošar, sranje je, ded nešto uradi pa živi pristojno celu večnost.


zanimljivo poimanje
a šta misliš, kol'ko bi inspirativna mogla biti varijanta od svega po malo
kad već imaš čitavu večnoS
ono čisto da se pronađeš varijanta
docsumann docsumann 09:32 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

maksa83
najzanimljive pitanje koje postavlja je nedostatak inspiracije koja nastaje kao rezultat besmrtnosti.

Besmrtnost je verovatno drugi najobrađivaniji motiv u SF-u posle susreta sa vanzemaljcima, počevši još od Heinleina (čiji su romani čita sociologija) i Zelaznyja pa do ovih Altered Carbona i Petera F. Hamiltona danas.

Ko nije gledao The Man From Earth da gleda obavezno.



nije sf, ali i Borhes ima interesantnu priču o besmrtnicima.
nimalo uzbudljiva sudbina. naprotiv...
docsumann docsumann 09:36 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

g.radicevic
Jer ako znaš daš umeti za 10 godina ili slično, možeš to komotno da odrobijaš u permanentno alkoholisanom stanju i raus, ali ne možeš celu večnost živeti kao klošar, sranje je, ded nešto uradi pa živi pristojno celu večnost.


zanimljivo poimanje
a šta misliš, kol'ko bi inspirativna mogla biti varijanta od svega po malo
kad već imaš čitavu večnoS
ono čisto da se pronađeš varijanta


ustvari imaš potencijalnu vječnost pred sobom, al ti niko ne garantuje da nećeš nastardati od zalutalog (ili ne) metka, pijanog vozača, zemljotresa...

rekao bih da to pojačava paranoju i opsjednutost bezbjednošću kod ljudi koji su se ratosiljali biološke smrti i starenja.
maksa83 maksa83 09:37 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Grgoljblaster je rešenje.

Kad reče rešenje, pada mi na pamet početak jednog poglavlja koje ide:

"Pogrešno je misliti da se bilo koji veliki problem može rešiti pomoću krompira".

i onda ide ludilo sa nasilnom rasom koja problem nagomilane agresije rešava tako što udara vreće sa krompirom, pa onda kad shvati da je tako lakše puca u te vreće sa krompirom, pa...
freehand freehand 09:40 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

maksa83
Grgoljblaster je rešenje.

Kad reče rešenje, pada mi na pamet početak jednog poglavlja koje ide:

"Pogrešno je misliti da se bilo koji veliki problem može rešiti pomoću krompira".

i onda ide ludilo sa nasilnom rasom koja problem nagomilane agresije rešava tako što udara vreće sa krompirom, pa onda kad shvati da je tako lakše puca u te vreće sa krompirom, pa...


Kod Lema u "Zvezdanim dnevnicima Ijona Tihog" na jednoj od planeta postoji rasa koja za tu namenu koristi lutke i satare, Sjajna je priča.

Nego, kad rekoh Grgolj blaster a u duhu plemenite razmene recepata i na ovom blogu:

"I Autostoperski vodič kroz Galaksiju pominje alkohol. On kaže da je od svih postojećih pića najbolji pangalaktički grgolj blaster.
On kaže da pangalaktički grgolj blaster deluje tako kao da vam mozak rasparča kriška limuna u koju je ubačena velika zlatna cigla.
Vodič govori o tome na kojim se planetama pravi najbolji pangalaktički grgolj blaster, koliko se od vas očekuje da platite za njega i koje će vam dobrotvorne organizacije posle pomagati da se rehabilitujete.
Vodič vas čak savetuje kako da ga sami napravite.
Uzmite celokupnu sadržinu jedne boce starog džanksa, kaže on.
Ulijte jednu meru vode iz okeana Santraginusa V - ah, ta morska voda Santraginusa, kaže on. Ah, ta santraginjanska riba!!!
Spustite unutra tri kocke arkturijanskog megadžina i sačekajte da se izmešaju s tečnošću (sve mora biti dovoljno ohlađeno, inače će se benzin izgubiti).
Propustite četiri litre falijanskog močvarnog gasa kroz sve to, u spomen na sve one blažene stopere koji su umrli od zadovoljstva po močvarama Falije.
Na vrh srebrne kašičice dodajte malo kvalaktinske esencije hiperminta, koji podseća na sve one tanane miomirise tamnih oblasti Kvalaktine, pune pritajenog tajanstva i slasti.
Dodajte zub algolijanskog sunčanog tigra. Posmatrajte kako se topi i širi plamen algolijanskih sunaca duboko kroz srce pića.
Kapnite malo zamfuora.
Dodajte maslinku.
Popijte... ali... vrlo pažljivo..."
alselone alselone 09:42 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

a šta misliš, kol'ko bi inspirativna mogla biti varijanta od svega po malo
kad već imaš čitavu večnoS
ono čisto da se pronađeš varijanta


Ja bih verovatno krenuo redom kao onaj maksin.
gedza.73 gedza.73 09:44 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

agomilane agresije rešava tako što udara vreće sa krompirom, pa onda kad shvati da je tako lakše puca u te vreće sa krompirom, pa...

a onda može ostati samo jedan.


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:46 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

alselone

Kad već pljujemo preporuke , uzo sam onu tvoju SF knjigu što si preporučivao, Leva Ruka Tame. Brajko moj koji smor. Satralo me. Sve neka nedorečenost, pa sam treba da naslućuješ o čemu se radi, al nikako da potvrdi, ništa se ne dešava ko u francuskim filmovima ("da li znaš da ceniš dugačke kadrove kiše" ). Batalio na pola.


a druga polovina je ok..
ali fakat jeste malo da bi pomogle pečurke da se čovjek izbori sa štivom
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:48 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

maksa83
Nisam čitao mada mnogi hvale. Ovo je sjajno.

Au kako ti zavidim. Sve bih dao da Vodiča čitam prvi put.

Cela knjiga je takva.


e ja čitala ponovo nedavno, samo prvi dio (sam vodič).. i batalila poslije prvog.. ladno mi više nije ni upola as funny
maksa83 maksa83 09:52 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Ja bih verovatno krenuo redom kao onaj maksin.

Samo da kažem da se on posle smorio i od tog jedan po jedan prisutpa i shvatio da je to neefikasno pa da skalira stvar krenuo da radi isto to tj. da vređa jednu po jednu planetu ali sa ogromnim ozvučenjem.

Meni još uvek nije jasno kako te knjiga zaobišla. Ne pokušavaj da gledaš film neopisivo je sranje, verovatno najveći raskorak u knjiga vs film kvalitetu od kad je pećinski čovek naškrabao bikove na zidu.
maksa83 maksa83 09:53 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

e ja čitala ponovo nedavno, samo prvi dio (sam vodič).. i batalila poslije prvog.. ladno mi više nije ni upola as funny

Naravno da nije funny kad shvatiš da je Zaphod Beeblebrox stvarno postao Predsednik već za tvog života.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:54 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

docsumann
maksa83
nesto politika, advokati, biznis, korporacije, gradonacelnici, multinacionalke, aviokompanije i slicno.

Billions, ali nije Netflix.


ta je kod nas išla na nekom od tv kanala. uletila mi u kadar za vrijeme ručka (tv gledam samo dok jedem). i upecala mi pažnju.
dijalozi su prenabudženi. super inteligentni ljudi koji uvijek izgovaraju nešto pronicljivo, operišu na posebnom intelektualno/psihološkom nivou.
na po puta između ljudi i bogova.
malo sam pretjerao, al to se provlači cijelo vrijeme kao neka subliNirana mantra - bogati su mnooogo pametni.


e kad pomenu.. odgledala s djecom oba dijela Š Holmsa u izvedbi G Ričija..
super, klincima se isto svidjelo..
ima nekog šarma u tim super inteligentnim ljudima koji izgovaraju samo pronicljive stvari..
ali iz B mi nije taj utisak.. nego je dosta finanijskog žargona pa se to tebi čini da je to nešto super komplikovano i pronicljivo..
oni ga zparavo baš potrtretišu (a kakav vjerovatno i jeste) kao pametnog tipa koji je isplivao upravo jer nije previše pametovao nego je ako treba maltene bušio gume da dobije šta on hoće..
pa recimo nikad ne pominje nekakve super sofisticirane transakcije i ugovore od hiljade strana nego upravo uvrtanje ruke nekom tamo gradkom menadžeru e da bi on zaradio na gradskim obveznicama i slične mućke..
ili kupovini satelitskih snimaka da bi provalio šta radi neki tamo Kinez u pripizdini kineskoj..
a što su sve realne stvari..
alselone alselone 09:56 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

a druga polovina je ok..


Zovite me Mojsije, nisam stigao do obećanog dela.
alselone alselone 09:58 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Meni još uvek nije jasno kako te knjiga zaobišla.


Iz inata. U jednom momentu su i taksisti počeli da preporučuju Vodič i onda sam se zainatio da neću čitati.
gedza.73 gedza.73 10:00 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

newimprovedtadejus
odgledala s djecom oba dijela Š Holmsa u izvedbi G Ričija..
super, klincima se isto svidjelo..
i


Gledao sam nešto kasno po izlaženju jer sam bio ubeđen Amerikanci-šerlok Holms mora da bude sranje u najavi ali nije. Skoro mi naletelo, odgledao ponovo pa si me podsetila
Ajron men je igrao Čarlija Čaplina.

Pogledaj na 0:41 kad podiže 'macolu za cepanje drva'
Nije šerlok Holms nego čarli Čaplin.



edit
trivija
Onaj lik što igra negativca u prvom delu igra u jednoj od ekranizacija serijala o Marsu koji je napisao pisac koji je napisao Tazrana (BneštoZnešto)
u stvari je negativac i u tom filmu. NJegovu ekipu čine besmrtni, koriste portale kako bi putovali planetama, kontrolisali, upravljali i vladali. čak i po cenu velikih sukoba i žrtava.

U prvoj filmskoj verziji (nije xxx) je igrala čuvena





g.radicevic g.radicevic 10:06 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

pisci fantastike su potkovani i strukovno i opšte.


ta opšta potkovanost, u današnje vreme enormnog tehnološkog razvoja, i dostupnosti tonama informacija iz svih oblastije, je malkice precenjena.

zamisli Tolkina, koji se potkivao proučavanjem mitologija, u zajebana vremena velikih ratova.
Pisanje SF literature je ozbiljan, rudarski posao. očas završiš kao scenarista trećerazrednih filmova




newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:07 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

gedza.73
newimprovedtadejus
odgledala s djecom oba dijela Š Holmsa u izvedbi G Ričija..
super, klincima se isto svidjelo..
i


Gledao sam nešto kasno po izlaženju jer sam bio ubeđen Amerikanci-šerlok Holms mora da bude sranje u najavi ali nije. Skoro mi naletelo, odgledao ponovo pa si me podsetila
Ajron men je igrao Čarlija Čaplina.

Pogledaj na 0:41 kad podiže 'macolu za cepanje drva'
Nije šerlok Holms nego čarli Čaplin.


Kambrbeč je fakat mnogo engleskiji (da ne kažem uvjerljivi) Holms od njega mada ja Holmsa kao dijete nisma ni tako zamišljala.. nije u mojim očima bio tako ohol.. uvjerljiviji mi je onaj lik, sad ću da nađem, one orginalne britanske ekranizacije.. možda je imao jedno oko asimetrično..

al G Riči mi se sve više sviđa.. kupio me totalno Džentlmenima tako da sam pogledala nedavno i Rokenrolu (iako mi je onaj tipus, onaj Škot što ja fatao cice po BG totalno antipatičan) e elem ovde je super, pun pogodak..
tako i Holmsa odgledasmo i odlično ga je napravio
možda bi se Sr AK Dojl u grobu prevrnuo al stvar je totalno zabavna

nađoh, Džeremi Bret
alselone alselone 10:08 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

zamisli Tolkina, koji se potkivao proučavanjem mitologija, u zajebana vremena velikih ratova.
Pisanje SF literature je ozbiljan, rudarski posao. očas završiš kao scenarista trećerazrednih filmova





docsumann docsumann 10:11 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Kad već pljujemo preporuke , uzo sam onu tvoju SF knjigu što si preporučivao, Leva Ruka Tame. Brajko moj koji smor. Satralo me. Sve neka nedorečenost, pa sam treba da naslućuješ o čemu se radi, al nikako da potvrdi, ništa se ne dešava ko u francuskim filmovima ("da li znaš da ceniš dugačke kadrove kiše" ). Batalio na pola.


i to je legitimno stajalište
gedza.73 gedza.73 10:15 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

g.radicevic
zamisli Tolkina, koji se potkivao proučavanjem mitologija, u zajebana vremena velikih ratova.
Pisanje SF literature je ozbiljan, rudarski posao.

Naravno.
Da ne pomsiliš kako potcenjujem Tolkina (žena i dan danas prigovara što sam poneo na more Tolkina dok smo bili momak i devojka) ali je on u svoje vreme bio ono što su pisci danas jer da nije bilo ljudi pre njega on ne bi imao ne samo početnu tačku nego ni mnoge delove svoje knjige.
I nije samo skupiti informacije na netu jer ono što je pisao Den Simons tek danas ima neke obrise u stvarnosti.


gedza.73 gedza.73 10:19 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

al G Riči mi se sve više sviđa.


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:20 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

g.radicevic
pisci fantastike su potkovani i strukovno i opšte.


ta opšta potkovanost, u današnje vreme enormnog tehnološkog razvoja, i dostupnosti tonama informacija iz svih oblastije, je malkice precenjena.

zamisli Tolkina, koji se potkivao proučavanjem mitologija, u zajebana vremena velikih ratova.
Pisanje SF literature je ozbiljan, rudarski posao. očas završiš kao scenarista trećerazrednih filmova


šta je sad pa ovo?
zar ima nekakve ozbiljnosti u neinžinjerskom svijetu?
ja sam sad potpuno zbunjena
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:21 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

gedza.73
al G Riči mi se sve više sviđa.



e koliko je to bilo dobro toliko je džipsi meni bio totalno pretenciozno govno (valjda sam mu zamjerila što je prikazao Breda Pita kao totalnog kretena, to mu prosto nisam oprostila)..
al Džentlmenima se tako iskupio da sam onda odradila opus i unazad
gedza.73 gedza.73 10:25 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Breda Pita kao totalnog kretena, to mu prosto nisam oprostila

Bre vi žene


ovo je drugi film. U stvari prvi. Sneč sa Bred Pitom i Šerbedžijom je bio sledeći ako se ne varam.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:30 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

gedza.73
Breda Pita kao totalnog kretena, to mu prosto nisam oprostila

Bre vi žene


ovo je drugi film. U stvari prvi. Sneč sa Bred Pitom i Šerbedžijom je bio sledeći ako se ne varam.


da, pa to ti kažem, lock, stock je genijalan i koliko je on bio genijalan toliko mi je džipsi išao na živce..
no poslije je sve nadoknadio a ja kako sam propustila taman sam se baš prijatno iznenadila..

i sad se sjetih..
ko je propustio Knives out (nema veze sa RIčijem nego je izašao otprilike kad i Dženlmeni) odličan je
baš odličan
Atomski mrav Atomski mrav 10:52 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

nađoh, Džeremi Bret

Meni je on zacementirao lik Šerloka Holmsa.
maksa83 maksa83 10:54 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

da, pa to ti kažem, lock, stock je genijalan i koliko je on bio genijalan toliko mi je džipsi išao na živce..

Kako džipsi bezveze, pa ona scena kad ga onaj mrga kao lema i baca okolo a on se zapravo za to vreme ustvari razgibava i kad se razgibao sabije mrgu jednim udarcem, to je u top 5 fighting scenes of all times, uključujući sve džetlijeve i matrikse i bruslijeve.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 10:58 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

g.radicevic g.radicevic 10:59 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

zar ima nekakve ozbiljnosti u neinžinjerskom svijetu?
ja sam sad potpuno zbunjena


samozadovoljština često uzrokuje nedostatak otpornosti na zezanje i sitne provokacije.
da si bankarica, recimo, nikad me ne bi ubedila da uzmem kredit u tvojoj banci

P.S. nova-poboljšana nije automatska prednost

j_grandson j_grandson 11:04 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

g.radicevic
zar ima nekakve ozbiljnosti u neinžinjerskom svijetu?
ja sam sad potpuno zbunjena


samozadovoljština često uzrokuje nedostatak otpornosti na zezanje i sitne provokacije.
da si bankarica, recimo, nikad me ne bi ubedila da uzmem kredit u tvojoj banci

P.S. nova-poboljšana nije automatska prednost


Ja bogami bih!
Iz prostog razloga.
Recimo - rekao bih joj da ne zna da predloži dobar kredit za mene, da nemam poverenje u njeno znanje - i slično.
I - voila!
Ona bi se 'ubila' da dokaže da nisam u pravu.
Istina, priznajem da je ovakva ekscitacija malo kurvanjska - no, naši smo!
Valjda?
g.radicevic g.radicevic 11:11 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Ona bi se 'ubila' da dokaže da nisam u pravu.


pre će biti da bi glavačke leteo
kroz zatvorena vrata


g.radicevic g.radicevic 11:20 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

I nije samo skupiti informacije na netu


nije ofkors,
dobra ideja, i zanimljiva priča piše dobru knjigu
detalji samo naglase stil
k'o sa odevanjem, il' imaš stila, il' si klovn
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:23 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

da, pa to ti kažem, lock, stock je genijalan i koliko je on bio genijalan toliko mi je džipsi išao na živce..


Jao bre, gde Sneč da ne valja.. btw. Pit se upljuvao da dobije tu ulogu. (a tek u True Romance - Pit genijalan u ulozi onog naduvanog što im (mafiozama) daje direkcije kako da nađu hotel )

Plus ne glumi glupana u Sneču, baš naprotiv.

Meni Barrels nije nešto. A Gaj Riči je faca inače. (dobro, minus Madona)
dragosevacsutra dragosevacsutra 11:39 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

A na Netflixu imaš ceo Homeland i Fauda i Altered Carbon od SF-a, i The Laundromat. Ovaj poslednji je real life, ništa nisu izmislili ali je svejedno fantastičan. E da, ima i The Big Short.


ok, homeland i fauda su mi malo previse spektakularne/nerealne. malo spadaju u onaj opis od pre. za laundromat ok, cuo video trailer, gledacu.

sad gledam al haybu, nije los prikaz libana/sirije.
dragosevacsutra dragosevacsutra 11:44 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

I Meri Šeli. negde mi stoji da su se skupili dal beše Bajron, Meri Šeli i još neka ekipa i tokom olujne noći se kladili ko će da napiše najbolju priču.


da, to bese u samoniju cini mi se.
maksa83 maksa83 11:47 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

k, homeland i fauda su mi malo previse spektakularne/nerealne.

Homeland ima puno fikcije, za početak bipolarna riba nikad ne bi prošla CIA proveru a pogotovo ne bi dobila neki terenski rad, ali je dinamično bez kaskaderskih scena, a tek Fauda naprotiv, ne da nije spektakularna i nerealna nego je kao dokumentarac sa glumcima. Onaj glavni tip koji je pravi je čak bio Izraeli komando pa zna šta radi. Zanimljiva stvar je da je Fauda iako ima izraelski slant bila superpopularna na obe strane pošto prikazuje kompleksnost tamošnjih odnosa i prikazuje i jedne i druge kao žive ljude bez holivudske protagonista-antagonista šminke. Kad gledaš razumeš i jedne i druge.
docsumann docsumann 12:12 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

ali iz B mi nije taj utisak.. nego je dosta finanijskog žargona pa se to tebi čini da je to nešto super komplikovano i pronicljivo..


uopšte se ne radi o stručnim temama i terminima, već prije kako oni pristupaju problemima, kako sagledavaju međuljudska odnose, poslovne poteze, psihološke igre...
svaka analiza (ličnosti, fenomena) data onako iz prve, u usputnom razgovoru, je jaka, misaono i verbalno besprekorno uobličena u nešto što podsjeća na zen mudrosti ili pak stoicističke maksime.


EDIT: mene to pomalo podsjetilo na Nabokovljevu kritiku likova kod Dostojevskog.
shmoo shmoo 12:22 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

gedza.73


Da ne pomsiliš kako potcenjujem Tolkina (žena i dan danas prigovara što sam poneo na more Tolkina dok smo bili momak i devojka)



Ова моја га преводила јер није била задовољна тадашњим преводом Господара. Ја мор'о да препевавам оне стихове. Тек онда је пристала да се уда за мене.






shmoo shmoo 12:28 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

maksa83


Bowerick Wowbagger the Infinitely Prolonged was a being who became immortal after an accident with a few rubber bands, a liquid lunch, and a particle accelerator. After a period of total boredom, especially on Sunday afternoons, he decided to insult everyone in the entire universe in alphabetical order.



А ја све време мислим да са мном нешто није у реду у глави!

Е, јбг... Живео сам у заблуди.






newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:38 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

docsumann
ali iz B mi nije taj utisak.. nego je dosta finanijskog žargona pa se to tebi čini da je to nešto super komplikovano i pronicljivo..


uopšte se ne radi o stručnim temama i terminima, već prije kako oni pristupaju problemima, kako sagledavaju međuljudska odnose, poslovne poteze, psihološke igre...
svaka analiza (ličnosti, fenomena) data onako iz prve, u usputnom razgovoru, je jaka, misaono i verbalno besprekorno uobličena u nešto što podsjeća na zen mudrosti ili pak stoicističke maksime.


EDIT: mene to pomalo podsjetilo na Nabokovljevu kritiku likova kod Dostojevskog.


hm, ne znam, ja nisam primjetila ništa neobično i neuvjerljivo..
u finansijskom svijetu definitivno ima nemali broj ljudi koji žive posao, to im je prosto igra života i definitivno mjere svaki potez spram poteza "protivnika" bilo ad je u pitanju osoba ili apstrakt..
uopšte ljudi su u protestantskoj kulturi nerijetko daleko posvećeniji poslu i vide kao životni poziv od vrhunske važnosti mnogo više nego mi..
a onda u finansijama novac to sve digne za par stepenica više..
pogotvo u tom uskom svijetu investitora, tu ne možeš biti samo ok, ili si odličan ili te nema..
te se tako meni čini vrlo realističan prikaz u tom smislu..
jedino je naravno sve estetski mnogo dotjeranije nego u stvarno životu ali teme, način razgovora i sam jezik, to je apsolutno to..

pride, raspravljali smo nedavno, ljudi solidnog obrazovanja u engleskom jeziku daleko daleko se elokventnije izražavaju od nas
ja sam često fascinirana kako u živom govoru ne prave ni gramatičke ni semantičke greške a pogotovo ne koriste poštapalice (ne trebam reći da ja sve to radim plus i psujem kao kočijaš)..

shmoo shmoo 12:42 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Тјах, шта га знам...

Волем све.

Али ми фаворит био и остао Да ли андроиди сањају електричне овце?

Књига.

Може и филм, али филм је нешто друго.


Али то у ствари и није SF.






g.radicevic g.radicevic 13:18 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

A Gaj Riči je faca inače. (dobro, minus Madona)


generalno, britanska (engleska) i američka pop kultura, sem jezičke nemaju drugih sličnosti, naprotiv.
amerima je ambalaža najvažnija, englezima sadržaj.
svaki engleski(britanski) popularni glumac/glumica, ima bar minimalno pozorišno iskustvo, i primetiš o'ma dobru dikciju, mimiku, pokret...da je oblikovan.

u pop(ularnoj) muzici, ta razlika je još drastičnija.

recept za dobar travnjak je jednostavan. treba ga samo redovno kositi....170 godina





j_grandson j_grandson 14:03 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

newimprovedtadejus

...
uopšte ljudi su u protestantskoj kulturi nerijetko daleko posvećeniji poslu i vide kao životni poziv od vrhunske važnosti mnogo više nego mi..
a onda u finansijama novac to sve digne za par stepenica više..
...

Kako ti znaš na kojoj stepenici je to u nauci, tehnici, tehnologiji, matematici?
Mislim - ćudi me da tako odvališ!
alselone alselone 14:32 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Nivo kompleksnosti inženjerskih problema koji su rešavani u finansijama i u drugim industrijama neuporedivi su. U finansijama su najkompleksniji.

Najnaprednije softverske i matematičke metode korišćene su i koriste se da prave pare "ni iz čega".

Od optimizacije, analize i obrade signala, teorije upravljanja, prepoznavanja šablona, prognoza, analiza korelacije, napredne statistike, AI, naprednog hardvera, suludo naprednog softvera pisanog u najlow level jezicima kako bi se brže izvšavao, komunikacionih unapređenja i namenskih protokola, i još mnogo više od toga, upregnuto je u jedan finansijski sistem.

U bilo kom drugom polju, ako ima samo deo toga možemo reći da je sistem kompleksan, i jeste kompleksan, ali samo najbolji od najboljih sa softvera, hardvera, matematike i fizike, mogu da prismrde na "Wall Street".

A sve je to eksplodiralo sa pojavom frontrunninga, što je matematičko-softversko-inženjersko-finansijski genijalni monstrum.

MIlan bi mogao mnogo više od mene na ovu temu, oni su napravili sijaset tih alata koji koristi jedan trejder. Na tome su i napravili "devet cifara".
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:04 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

g.radicevic
A Gaj Riči je faca inače. (dobro, minus Madona)


generalno, britanska (engleska) i američka pop kultura, sem jezičke nemaju drugih sličnosti, naprotiv.
amerima je ambalaža najvažnija, englezima sadržaj.
svaki engleski(britanski) popularni glumac/glumica, ima bar minimalno pozorišno iskustvo, i primetiš o'ma dobru dikciju, mimiku, pokret...da je oblikovan.

u pop(ularnoj) muzici, ta razlika je još drastičnija.

recept za dobar travnjak je jednostavan. treba ga samo redovno kositi....170 godina


Moje mišljenje takođe. (ja podvukla citat)

Anegdota tim povodom, u filmu Maratonac (iza scene) kad ga Dastin Hofman krene da metodiše u beskraj - Lorens Olivije mu kaže - a kako bi bilo da jednostavno odglumiš lik kako scenario nalaže.
maksa83 maksa83 15:12 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Anegdota tim povodom, u filmu Maratonac (iza scene) kad ga Dastin Hofman krene da metodiše u beskraj - Lorens Olivije mu kaže - a kako bi bilo da jednostavno odglumiš lik kako scenario nalaže.

Fora je bila što je Dastin Hofman nespavao celu noć i maltretirao se da bi sutradan dobro odglumio iscrpljenog proganjanog tipa, na šta mu je Lorens Olivije rekao "pobogu mladiću, zar vas nisu učili da glumite?".
g.radicevic g.radicevic 15:37 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Fora je bila što je Dastin Hofman nespavao celu noć i maltretirao se da bi sutradan dobro odglumio iscrpljenog proganjanog tipa, na šta mu je Lorens Olivije rekao "pobogu mladiću, zar vas nisu učili da glumite?".



jbg, kad to voli all natural-no


mirelarado mirelarado 15:40 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

maksa83
Anegdota tim povodom, u filmu Maratonac (iza scene) kad ga Dastin Hofman krene da metodiše u beskraj - Lorens Olivije mu kaže - a kako bi bilo da jednostavno odglumiš lik kako scenario nalaže.

Fora je bila što je Dastin Hofman nespavao celu noć i maltretirao se da bi sutradan dobro odglumio iscrpljenog proganjanog tipa, na šta mu je Lorens Olivije rekao "pobogu mladiću, zar vas nisu učili da glumite?".


И то зато што су, због Хофманове исцрпљености, понављали зубарску сцену до у бескрај.
shmoo shmoo 15:44 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

maksa83
Anegdota tim povodom, u filmu Maratonac (iza scene) kad ga Dastin Hofman krene da metodiše u beskraj - Lorens Olivije mu kaže - a kako bi bilo da jednostavno odglumiš lik kako scenario nalaže.

Fora je bila što je Dastin Hofman nespavao celu noć i maltretirao se da bi sutradan dobro odglumio iscrpljenog proganjanog tipa, na šta mu je Lorens Olivije rekao "pobogu mladiću, zar vas nisu učili da glumite?".



Кетрин Хепберн је у једном интервјуу дала овакав савет младим глумцима:

"Немој да глумиш, само буди."




docsumann docsumann 15:54 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

newimprovedtadejus
maksa83
Nisam čitao mada mnogi hvale. Ovo je sjajno.

Au kako ti zavidim. Sve bih dao da Vodiča čitam prvi put.

Cela knjiga je takva.


e ja čitala ponovo nedavno, samo prvi dio (sam vodič).. i batalila poslije prvog.. ladno mi više nije ni upola as funny


ja sam i prvo čitanje ostavio negdje na 2/3 (mislim da sam to već spominjao) iako mi je do tada knjiga bila baš dobra, ali mi je humor postao predvidljiv.
g.radicevic g.radicevic 15:54 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

"Немој да глумиш, само буди."


ameri imaju taj trip, da neko vreme žive kao lik koji treba da glume
imaš proseravanja o tome kol'ko oćeš po netu

neko od naših glumaca je pravio sprdnju o ''ulaženju'' u lik

Lane Gutović, najsumnjiviji
onako na prvu
Atomski mrav Atomski mrav 16:13 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

na šta mu je Lorens Olivije rekao "pobogu mladiću, zar vas nisu učili da glumite?".

Mislim da ga je zapravo pitao "Why don't you try acting?"
maksa83 maksa83 16:14 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

ja sam i prvo čitanje ostavio negdje na 2/3 (mislim da sam to već spominjao) iako mi je do tada knjiga bila baš dobra, ali mi je humor postao predvidljiv.

Ja sam imao 15 godina kad mi je prvi put dopala šaka, to je bilo otpr. tu negde kada je izašla, nekoliko godina pre nego što je kod nas prevedena, donela mi je neka rođaka iz Amerike po ličkoj liniji koja je živela kod nas godinu dana pošto je tamo studirala slavistiku (sad je profesor ruskog na Cornellu) i mislim da mi je jedno 6 meseci stajala netaknuta, a onda BUM - najsmešnija stvar koju sam pročitao do tada, i pročitao sam je još nekoliko puta posle toga.

Ono što domaćem prevodu daje kvalitet i šmek je što je prevodio Zoran Jakšić koji je hard kor SF fan sa impresivnom SF bibliotekom (ozbiljne stotine i stotine knjiga), a koji nije jezičar nego dr tehničkih nauka u IHTM-u. Ima i neke svoje priče objavljene, inače i sam po sebi zabavan i vrlo pametan i širok tip.
nsarski nsarski 17:07 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Ono što domaćem prevodu daje kvalitet i šmek je što je prevodio Zoran Jakšić koji je hard kor SF fan sa impresivnom SF bibliotekom (ozbiljne stotine i stotine knjiga), a koji nije jezičar nego dr tehničkih nauka u IHTM-u. Ima i neke svoje priče objavljene, inače i sam po sebi zabavan i vrlo pametan i širok tip.


Ja Zorana odlično znam. Zaista ima širok opus zanimanja. Crta i stripove. Sa njim sam u par navrata delio apartman u Kataru na po mesec-dva i imali smo priliku satima da razgovaramo.
Inače, film Matrix je napravljen po jednom njegovom skriptu, ali tvorci filma se prave ludi i ne pominju ga.
Pre nekoliko godina ga je udario zaista težak šlog. Preživeo je, ali su posledice baš teške. Odmah je penzionisan i sada može da koristi jednu ruku, teško se kreće, itd. Živa šteta. Ali, mozak mu radi.
maksa83 maksa83 17:10 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Pre nekoliko godina ga je udario zaista težak šlog.

Auhhhh. Užasna vest.

Inače ima priča za njega kad je došao kući i usred leta zatekao decu sa vunenim kapama na glavi. Ispostavilo se da je srednje dete samoincijativno ošišalo sebe i najmlađe, i svi su popili kaznu, srednje što je to uradilo, najstarije zato što nije sprečilo a najmlađe je kolateralna šteta, kazna je bila mesec dana bez crtanih filmova (isto ima neku impresivnu kolekciju). Deca otišla u sobu i većala većala i vraćaju se posla pola sata sa molbom za preinačenje kazne - u batine, jer ko će mesec dana bez crtanih...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:13 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

nsarski

Pre nekoliko godina ga je udario zaista težak šlog. Preživeo je, ali su posledice baš teške. Odmah je penzionisan i sada može da koristi jednu ruku, teško se kreće, itd. Živa šteta. Ali, mozak mu radi.


kod mene u parku ima čika, možda između 60 i 70 godina, očigledno preživio šlog i jedna strana tijela mu je dosta oštećena ali čovjek trči..
muči se propisno i praktično vuče tu jednu nogu al ladno trči i to čak solidno i ima sasvim zavidnu muskulaturu..
e sad u našoj sredini i u našem okruženju da nađe snage za to morao bi biti Herkul lično.. kapiram da bi ga komšije vezale da ga vide
docsumann docsumann 18:32 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

nsarski

Pre nekoliko godina ga je udario zaista težak šlog. Preživeo je, ali su posledice baš teške. Odmah je penzionisan i sada može da koristi jednu ruku, teško se kreće, itd. Živa šteta. Ali, mozak mu radi.




kod mene u parku ima čika, možda između 60 i 70 godina, očigledno preživio šlog i jedna strana tijela mu je dosta oštećena ali čovjek trči..


e, ti vazda imaš nešto bolje
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:41 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

docsumann

e, ti vazda imaš nešto bolje

i tebi..
htjedoh reći da ko zna, možda može da se oporavi..
nemaju doktori nikakav dokaz da je stvar neizlječiva samo epirijska iskustva..


docsumann docsumann 18:48 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

i tebi..


kad mo već kod ukusa u humoru, meni je ovo najbolja karikatura enever



ponavljam se, znam, ali ipak je to Gari Larson at his veri best.


newimprovedtadejus newimprovedtadejus 18:53 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

docsumann
i tebi..


kad mo već kod ukusa u humoru, meni je ovo najbolja karikatura enever

ponavljam se, znam, ali ipak je to Gari Larson at his veri best.

da odličan, ipak mi je u radnje vrijeme neprevaziđen ovaj

maksa83 maksa83 19:05 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

e, ti vazda imaš nešto bolje

Ima cela serija Dilberta sa likom koji se zove topper, dakle šta god ti kažeš on ima nešto bolje veće, guglovati dilbert topper pa klik na images.
shmoo shmoo 19:23 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

newimprovedtadejus

e sad u našoj sredini i u našem okruženju da nađe snage za to morao bi biti Herkul lično.. kapiram da bi ga komšije vezale da ga vide



Ти очигледно дуго ниси била у нашој средини. Ствари су се мало промениле. Комшије данас у нашој средини, у градовима, углавном и не примећују једни друге и у великом броју случајева окрећу главу на улици на другу страну ако угледају неког коме је потребна помоћ.


EDIT: Овај Наташин блог ти не говори ништа о томе?


Na stajalištu kod Trga Čistač ulice je skupljao đubre. Neki dečko je prvo bacio paklicu. Čistač je pokupio. Dečko se nasmejao podmuklo. Onda je bacio neki papir Čistač je pokupio. Kada je bacio omot od čokolade, Princeza Jelisaveta se sagla, pokupila i rekla mu je : „Mladiću, nešto vam je ispalo?“, on ju je smao pogledao, nije ni znao ko je i taman kada je krenuo da kaže nešto što ne treba, Čistač ulice je uzeo papirić i ubacio u kantu pogledao ju je i rekao, hvala Vam.

Svaka čast njima, koji svaki dan čiste i za ovakvim ljudima.



Да додам, принцеза је добро прошла захваљујући чистачу јер, наслућујем, да није било његовог потеза, неваспитана саможива будала би се још и разбеснела и разгоропадила зато што се неко усудио да његовој преузвишености на тај начин скрене пажњу да је скот који не заслужује да живи међу људима и са људима.

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 19:42 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

Princeza se cesto vozi autobusom, i mogu ti reci da ustaje i ustupa mesto trudnicama, majkama sa malom decom i deci.
Jednom je ustala nekom gospodinu sa stapom, on joj je rekao : Cero, hvala.
Ja bila tu sa njom. Posle smo se smejale.

Sada ni ne izlazi toliko.
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:47 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

maksa83

apacherosepeacock

Anegdota tim povodom, u filmu Maratonac (iza scene) kad ga Dastin Hofman krene da metodiše u beskraj - Lorens Olivije mu kaže - a kako bi bilo da jednostavno odglumiš lik kako scenario nalaže.

Fora je bila što je Dastin Hofman nespavao celu noć i maltretirao se da bi sutradan dobro odglumio iscrpljenog proganjanog tipa, na šta mu je Lorens Olivije rekao "pobogu mladiću, zar vas nisu učili da glumite?".


Atomski mrav

Mislim da ga je zapravo pitao "Why don't you try acting?"


When Dustin Hoffman and Robert De Niro were on The David Letterman Show to promote Little Fockers (2010), Letterman mentioned the infamous Laurence Olivier story about "Why don't you act?" in which Dustin put this, "Why don't you try acting." Hoffman then said, in his defense, that those were the days of Studio 54 and many drugs, and that staying awake wasn't a choice, but a symptom. At the same time, Hoffman and Olivier have very different approaches to acting. Most of the younger (back then) actors were method actors who would live their roles.
shmoo shmoo 19:57 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

natasa_tasic_10
Princeza se cesto vozi autobusom, i mogu ti reci da ustaje i ustupa mesto trudnicama, majkama sa malom decom i deci.
Jednom je ustala nekom gospodinu sa stapom, on joj je rekao : Cero, hvala.
Ja bila tu sa njom. Posle smo se smejale.



Тако нешто бих и очекивао од ње.


Cero, hvala...Posle smo se smejale.



Само да ти кажем да се ја мојим колегиницама у школи у дубоким средњим годинама, исто као и мојој сестри од 70 и мојој жени која је исто годиште као и ја, обраћам са "девојке".

И од ове моје женскадије у окружењу увек заузврат такође сваки пут добијем осмех.

Зар не прија?
j_grandson j_grandson 20:01 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

newimprovedtadejus
nsarski

Pre nekoliko godina ga je udario zaista težak šlog. Preživeo je, ali su posledice baš teške. Odmah je penzionisan i sada može da koristi jednu ruku, teško se kreće, itd. Živa šteta. Ali, mozak mu radi.


kod mene u parku ima čika, možda između 60 i 70 godina, očigledno preživio šlog i jedna strana tijela mu je dosta oštećena ali čovjek trči..
muči se propisno i praktično vuče tu jednu nogu al ladno trči i to čak solidno i ima sasvim zavidnu muskulaturu..
e sad u našoj sredini i u našem okruženju da nađe snage za to morao bi biti Herkul lično.. kapiram da bi ga komšije vezale da ga vide

Eeee, kada se to pokondiri ... ma nema tu.
shmoo shmoo 20:17 30.07.2020

Re: dajte neku preporuku

g.radicevic

ameri imaju taj trip, da neko vreme žive kao lik koji treba da glume
imaš proseravanja o tome kol'ko oćeš po netu



Има, гледао сам.

Све се своди на Станиславског и Лија Страсберга.

Тзв. Метода.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana