Gradjanske inicijative

POPIS zla Miloševićevog režima!

Filip Mladenović RSS / 02.06.2020. u 02:13

Iz masovne grobnice u Batajnici
Iz masovne grobnice u Batajnici
Inicijativa mladih za ljudska prava (YIHR) je regionalna mreža nevladinih organizacija, koja ima programe u Srbiji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i na Kosovu. Aktivistkinje i aktivisti Inicijative mladih, svesni da bez građanskog angažmana nema demokratije, štite ljudska prava i ne daju osvojene slobode.

Sedišta Inicijative mladih za ljudska prava nalaze se u Beogradu, Zagrebu, Podgorici, Sarajevu i Prištini. Od svog nastanka 2003. godine nastoje da podstaknu proces suočavanja sa prošlošću, kontinuiranu saradnju zemalja i ljudi u regionu i obrazovanje i informisanje mladih o ratnom nasleđu.

Inicijativa mladih Srbije za ljudska prava napravila je i publikovala vredan i poučan projekat - internet platformu ratusrbiji.rs.

Rezultat oružanih sukoba na području bivše SFR Jugoslavije u periodu od 1991. do 2001. godine je nasilna smrt 130 hiljada osoba, dok se više od 10 hiljada ljudi i dalje vodi kao nestalo. Zvaničnici i institucije Republike Srbije od početka ratnih sukoba do danas, uz retke izuzetke, negiraju učešće oružanih snaga SRJ i Srbije u ratnim sukobima u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, kao i postojanje ratnih zločina na teritoriji Srbije, koji su usko povezani sa ovim oružanim sukobima.

Kao kontrapunkt zaboravu ratnih strahota, platforma ratusrbiji.rs ima za cilj da  kroz povezivanje sudski utvrđenih činjenica, zvaničnih podataka državnih i međunarodnih institucija, izjava svedoka, preživelih i porodica žrtava, kao i javno dostupnih podataka koje su prikupile organizacije civilnog društva u Srbiji - informiše i obrazuje o postojanju ratnih zločina i drugih teških kršenja ljudskih prava u periodu od 1991. do 2001. godine na teritoriji Srbije, kao i o postojanju tajnih masovnih grobnica, logora, tortura, ubistava i progona pripadnika nacionalnih manjina, prisilnih mobilizacija, zločina paravojnih jedinica...

Dekonstrukcijom zvaničnog narativa da država Srbija nije umešana u ratni raspad SFR Jugoslavije, kao i da se zločini nisu događali u Srbiji, platforma ratusrbiji.rs podseća na odgovornost države Srbije, ali i na žrtve ratnih zločina, koji su danas nepriznati i nepoznati domaćoj javnosti.

Baza znanja sajta ratusrbiji.rs sastoji se od analiza zasnovanih na nizu dokumenata, sudski utvrđenih činjenica, članaka i publikacija, koje ukazuju na oblike nasilja i zločina, kao i forme otpora nasilju i ratu na terirotiji Srbije (1991-2001).

Bazu znanja čine analize na sledeće teme: tajne masovne grobnice, logori, prisilne mobilizacije, paravojne jedinice, teror i proterivanje manjina, pobuna na jugu Srbije i antiratni pokret u Srbiji.

Svedočenja porodica žrtava, svedoka i preživelih proterana su iz javnog govora, a umesto njh ratni zločinci i nekadašnji huškači rade na radikalnom zaboravu i negiranju zločina. Shodno tome, poseban deo sajta ratusrbiji.rs predstavljaju svedočanstva žrtava ratnih zločina u najširem smislu.

Jedna od najvrednijih stranica ove platforme svakako je interaktivna mapa, koja daje detaljan i potresan uvid u rasprostranjeno i sistemsko činjenje ratnih zločina na teritoriji Srbije od 1991. do 1999. godine.

 P. S.

" U Srbiji je 2. juna 2001. počelo iskopavanje masovne grobnice u Batajnici. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

Ova vijest u Srbiji je nepostojeća, jer Srbija, njena javnost i dobar dio pučanstva ili ne znaju ili neće da znaju niti za Batajnicu, niti za sva druga masovna stratišta na svojoj teritoriji u kojima su skončavali svi oni koji se drugačije zovu ili na drugi način Bogu mole. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

U Srbiji, sve vrijeme od devedesetih do danas vlada omerta-zakon ćutanja po kojem niko ne govori ništa, a svi znaju sve. Kada bi propričali, od portira do predsjednika zemlje, rado bi vam rekli kako je Srbija, boreći se za ideju 'velike Srbije' zaratila ili se posvađala ili je na ovaj ili onaj način okupirala gotovo sve bivše jugoslovenske republike i pokrajine. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

Kada bi jasno govorili, od vlasti do medija, rekli bi vam za masovne logore za nesrbe na svojoj teritoriji poput zloglasne Šljivovice, koja se u očima srbijanske javnosti nije desila, ali koja vonja na smrt sve ove decenije. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

Kada bi srpska javnost bila artikuliusana i iskrena prije svega prema svojim građanima, pa onda prema svijetu i samoj sebi, danas bi, na dan iskopavanja masovke u Batajnici, sve i jedan medij u Srbiji na svojoj naslovnici imao ovo:

„Na području Srbije do sada su otkrivene četiri lokacije na kojima se nalazi više masovnih grobnica sa ukupno 941 telom, i to: Batajnica sa 744 tela, Perućac sa 84, Petrovo Selo sa 61 i Rudnica sa 52 tela. Prve tri grobnice otkrivene su 2001, a poslednja, Rudnica, 2013. godine." (Izvor: Ratusrbiji.rs)

Danas bi bio dan žalosti u Srbiji, a zastave bi bile spuštne na pola koplja.

Ne vjerujete? Pitajate Genca.

Dobri vladar Srbije

I da je pravde, ljudskosti i pravičnosti, na čelu Srbije bi bio neko ko bi osudio sramna nacionalistička vojevanja srpske vojske pod raznim imenima i zastavama, Srpske pravoslavne crkve od Vojvodine, do samostalne sekularne Crne Gore. Taj isti, nepoznat netko, ko bi fiktivno vodio bolju Srbiju, rekao bi STOP profašističkoj kamarili koja se potpisuje imenom "Levijatan", a koja u neonaci odorama sasvim slobodno stupa gradovima iste te Srbije. Ne vjeruje? Pitajte Genca.

Dabome, taj nepoznati, periklovski "dobri vladar Srbije" ne postoji, jer se Srbija sama, odavno odmetnula u sopstvenu sramotu. U toj zemlji, narod je izdopingovan lažnim vijestima, toliko da je stvarni život odavno postao lažna vijest. Jer moćni, stvarni život, krije se iza opijatskog LED ekrana sa kojeg Mitrović, Marić, i ostali gurui nakaradne realnosti, prosipaju svoje opijate laži. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

Srbija danas predstavlja evropskog fenjeraša u... birajte - od ljudskih prava, do standarda, od zakona do suočavanja sa prošlošću. Samo u takvoj zemlji, koja žudi da postane ili ruska gubernija ili po najnovijem kineska mikroprovincija, narod masovno aplaudira Trampu na njegovom zlostavljanju svog naroda, zbog drugačije pigmentacije kože. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

U tom tzv. "srBskom nacionalnom korpusu", razvio se čitav jedan novogovor. Evo na primjer-znate li kako se piše i čita rečenica "Antifašista svjedoči istini"? Ne znate? Piše se i izgovara kao "Autošovinista širi laži i mržnju". Opet ne vjerujete? Pa naravno, pitajte Genca.

Srbija iz nekog čudnog razloga priča o svojoj ugroženosti i ugroženosti svog naroda, diljem svijeta i Vasione, ne znajući, što bi rekao Sveto Basara kako po nekom vansrpskom, da prostite univerzalnom zakonu, to što negdje žive Srbi, majka mu stara NE ZNAČI da je to i srpska zemlja!

Ili da citiram sarajevskog novinara i ljudinu Boru Kontića, koji veli "Kad god čujem da su Srbi ugroženi odmah obiđem podrum". Osjetio je naš Boro u fijuku granata na svojoj koži, kostima, i unutrašnjim organima u gradu Sarajevu za vrijeme najduže opsade u modernoj povijesti kako izgleda "srBska ugroženost". Ne vjerujete? Možete slobodno pitati Boru. Ali naravno, za svaki slučaj, pitajte Genca.

Ko je Genc?

Nego, do đavola, ko je taj Genc, kad se toliko pozivam na njega? Ko je taj superiorni autoritet, koji vidi krivicu i zna za krivicu velikosrpske politike, koji može presuditi po pravdi, šta jeste da jeste, a šta nije da nije-pa da ga više ne maltreitamo?

Ili i ovo da pitamo Genca?!

Vidite, Genc ima četiri godine. On se pojavljuje u društvu svog dvogodišnjeg brata Granita i trudne mlade žene Lirije. Lirija je u osmom mjesecu trudnoće, zamislite. Ali kad zamišljate, budite oprezni. Nisu Genc, Granit i Lirija nekakvi izmišljeni likovi, šta znam, niti su neke vjerske prikaze kojima bi se davale nekakve natprirodne supermoći, pa i u ovom slučaju da ocijene lokalne politke ili politiku jedne zemlje.

A ne, Genc je sa svojim bratom i drugaricom stvaran, opipljiv lik. Od krvi i mesa.

Zapravo bio je.

Na današnji dan su prije 19 godina posmrtni ostaci četvorogodišnjeg Genca Beriše, mlađeg mu brata Granita i trudne Lirije, ugledali svjetlo dana i sramotonog svijeta. Isplivali su baš u Batajnici u Srbiji, da svjedoče svijetu, urbi et orbi o konkretnim velikosrpskim politkama.

Pored Genca su pronađene dvije cucle, grickalica za nokte, nekoliko drvenih bojica i češalj. Genca, brata mu i trudnicu uz stotine drugih, ubila je regularna vojska Srbije, tada vojska Jugoslavije, a onda ga je u hladnjači, kao životinjsko meso, sve kako bi zataškla tragove prevezla u Srbiju užu, ne dajući Gencu niti u smrti smiraj.

I zato je Genc najpozvaniji svjedok na svijetu!

Držim da o politici, o sili, o zakonu o pravdi i pravičnosti, mnogo više od svih rezolucija, istorijskih komisija, okruglih i ćoškastih stolova sa sijedim glavama i akademskim titulama-mnogo više govori na primjer četvorogodišnji Genc Beriša, mrtav a glasan, ubijen, a živ, sa dvije cucle, drvenim bojicama i grickalicom za nokte.

Svjedoci su mu dvogodišnji ubijeni Granit, mrtva trudnica Lirija. Ja većih svjedoka za izvršen zločin ne poznajem!

I zato pitajte Genca, slobodno ga pitajte šta je to radila i uradila srpska politika u zadnjih tri decenije."

Dragan Bursać 

Atačmenti



Komentari (825)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 20:14 06.06.2020

Re: Mladenović

Nemam ideju kako bi se to rešilo bez izolacije ali ne smem da tvrdim da ne može.
Tim pre što Maksa kaže da je kod njega sve ok.

Slobodno to pripiši mojoj izlapelosti pošto se to desilo pre otpr. 4 godine, moguće da je i bila neka izolacija okolo ali bakarna cev je ono što pamtim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:24 06.06.2020

Re: Mladenović

Ja imam dve manje šahte pre septičke plus jednu veću prelivnu.
Onda, kad se desi, razdvojim cevi u maloj šahti i krenem sa te strane. Ono svrdla, vodu vraća ka meni dok ne probije. Kad probije uđem u kuhinju, pročistim joč jednom celu liniju i sastavim.


Isuse, kakav je to govnjav pristup, mislim, bukvalno!

Ja nemam senkrup ni šaht, nego gradsku kanalizaciju (Krnjačo - fuck you! ), a sasvim sigurno ne bih nikad mogao da ubodem vertikalu koja se zapušila, obično negde između spratova, pogotovu ne bez kamere, da ne pominem da je glavna cev na skoro 3 metra dubine. A i ta glavna cev koja ide iz kuće je, bre, fi 6 inča, to ne može da se zapuši nikad, dobro, može, od korenja u dvorištu ako uđe na spojevima, ili ako dete nekako uspe da ugura pola svojih igračaka u onaj drain u kupatilu, što se nikad nije desilo. Te spoljnje cevi su kod nas glinene, a onaj main line ispod kuće je gvozden i nekad taj spoj hoće da se zezne, zbog sleganja zemljišta, ali ako ti se to desi, ne pomaže sajla, nego ti treba buldožer i par komada Meksikanaca.

Reče zili hemikalije - iz mog iskustva, one mogu da otpuše problem ako je blizu lavaboa, najčešće dakle u sifonu, inače, ako je zapušeno negde dublje, imaš da sipaš tonu tog sranja, jer to je neki kao želatin, da uopšte dođe do čepa. Što je posle jako veselo ako se ispostavi da ne može da otpuši, pa u to moraš da guraš sajlu, ili zoveš vodoinstalatera i moraš da mu kažeš da si rknuo hemiju unutra, da čovek zna šta ga tamo čeka, znaš kako će čovem mrko da te pogleda. Ali te hemikalije prave drugi, ozbiljniji problem - one usput pobiju te neke bakterije koje žive u cevima, i razgrađuju masnoće i druga sranja koja se tamo talože. I onda ti se posle primene hemikalija cevi mnogo lakše zapuštavaju. Ovo sam samo čitao, ne znam da li je skroz tačno, a mi u ovoj kući ne koristimo hemikalije nikad. Nego kad se zapuši lavabo, skinem sifon jer je najverovatnije tu sapušeno, pa iščakam. A ako nije, zovem vodoinstalatera, spremim stotku.


ovo sa snimanjem i čišćenjem ne baš 5G mrežom i ne baš dronovima, ali bi moglo tako da se nazove, već rade neke opremljenije ekipe.


Ma znam, to je, mislim, sad kod nas čak obavezno kad kupuješ kuću, pri inspekciji da ti snime stanje u cevima, a i ako nije obavezno svako pametan će to da uradi pre nego što kupi kuću. Ali naglasak je bio na laserima, ili sonic boom-u, to je ta inovacija koju smo smisli drug nikolo i ja.



hoochie coochie man hoochie coochie man 20:28 06.06.2020

Re: Mladenović

a ti si morao bušeći da osetiš da si uleteo u termoizolaciju.

On da to oseti?
Pazi kad sam siguran da proverava da li je nešto probušeno tako što ide sa druge strane da vidi viri li burgija.
A za slepe rupe, buši dok mu ne dosadi, a dubinu određuje metodom, valjda je dosta.
Mislim, postoje muškarci i postoje programeri.

:)
Šala, šala.
gedza.73 gedza.73 20:55 06.06.2020

Re: Mladenović

suse, kakav je to govnjav pristup, mislim, bukvalno!

aaa nije, saću vi ja rečem što kažu Nišleje u onoj pesmi.

Stočar kamion ima četiri sprata za, blokirao mi mozak ako se pojavi Nikvet znaće, 'manju' stoku. Četiri na kamionu, četiri na prikolici. Kad istovariš stoku onda se pere pumpom. posebno se plaća.
Prvo nakvasiš sve spratove (pakuješ jedan po jedan ka plafonu da bi se 'otkiselilo') a onda kreneš da pereš. Reckavi pod pa mora da bude čisto kao u spavaćoj. Dok pereš po tebi kaplje. U stvari ne kaplje nego teče.
Tako da nisam ja svilen a iskreno i drago mi je što sam probao sve to.
Znaš onaj film 'Milioner iz blata'? Ja sam ga shvatio kao da svako iskustvo može nekad da ti vredi.



a sasvim sigurno ne bih nikad mogao da ubodem vertikalu koja se zapušila, obično negde između spratova

Sve prizemno. .

dobro, može, od korenja u dvorištu ako uđe na spojevima

Od vrbe našlo rupicu i začepilo. Isečem motornom vrbu, otkopam bagerom okolo i to dobro. Zakačim zubom od kašike i krenem da čupam. 'Dupe' bagera se dizalo. 15 tona i ništa ne može vrbi. Iskopao sam na kraju rupu kao za bazen kako bi' iščupao.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:55 06.06.2020

Re: Mladenović

Mislim, postoje muškarci i postoje programeri.


Normalno, ko muško jbt.



hoochie coochie man hoochie coochie man 21:01 06.06.2020

Re: Mladenović

srdjan.pajic
Mislim, postoje muškarci i postoje programeri.


Normalno, ko muško jbt.




I ja primetio, al kasno :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:02 06.06.2020

Re: Mladenović

aaa nije, saću vi ja rečem što kažu Nišleje u onoj pesmi.

Stočar kamion ima četiri sprata za, blokirao mi mozak ako se pojavi Nikvet znaće, 'manju' stoku. Četiri na kamionu, četiri na prikolici. Kad istovariš stoku onda se pere pumpom. posebno se plaća.
Prvo nakvasiš sve spratove (pakuješ jedan po jedan ka plafonu da bi se 'otkiselilo') a onda kreneš da pereš. Reckavi pod pa mora da bude čisto kao u spavaćoj. Dok pereš po tebi kaplje. U stvari ne kaplje nego teče.
Tako da nisam ja svilen a iskreno i drago mi je što sam probao sve to.
Znaš onaj film 'Milioner iz blata'? Ja sam ga shvatio kao da svako iskustvo može nekad da ti vredi.


Ništa te nisam razumeo, kakav sad kamion, kakvi spratovi, mislio sam da pričamo o otpušavanju kanalizacije u kontrasmeru, dok čučiš u senkrupu, umesto onako kako je to uobičajeno. Ili si hteo da kažeš da si se toliko navikao da radiš u sranju da ti to malo govana i dlaka što se preliva preko ruku i sajle, ulazi u čizme, nimalo ne smeta? MIslim, ok, ako tako kod tebe radi bolje, go for it, što bi rekli ovde.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:03 06.06.2020

Re: Mladenović

hoochie coochie man
srdjan.pajic
Mislim, postoje muškarci i postoje programeri.


Normalno, ko muško jbt.




I ja primetio, al kasno :)


Taman sam hteo da opalim zli komentar kako to možda ima veze sa životnim sokovima koji su ti prostrujali kroz žile gledajući ove harvard mape, kao da su gole žene u najboljim godinama na njima.
gedza.73 gedza.73 21:19 06.06.2020

Re: Mladenović

srdjan.pajic
Ništa te nisam razumeo, kakav sad kamion, kakvi spratovi, mislio sam da pričamo o otpušavanju kanalizacije u kontrasmeru, dok čučiš u senkrupu, umesto onako kako je to uobičajeno.

Pa stvarno se nismo razumeli. Prvo naravno da mi ne smeta bilo koji posao. A drugo ne čučim nego donesem crevo sa pumpe koja sa max pritiskom skida boju, stanem sa strane šahte i uključim pumpu. Kad se sve završi, izvadi se voda kofama, operem pumpom beton.

A to se vrlo retko dešava.

I da se ne vraćam na prehodne strane bilo je ovde prvo optuživanje iz sopstvenih redova Nataše Kandić

Nale, jel može blokče na zajam?

I šta Srbin radi kad mu nešto u kući fali? Tako je, ide u komšiluk da uzajmi i nikad ne vrati. Padne tako meni na pamet, komšinica Nataša Kandić sigurno ima neko blokče na zajam.

Išli smo tako desetak minuta kroz stan i stigli do jednog dugačkog hodnika.

Otvorila je velika tapacirana vrata iza kojih je bila soba od nekih 50 kvadrata prepuna blokčića, u vrednosti od 30 hiljada evra po mojoj slobodnoj proceni.

- Šta je sad pa to? Ma, neka naša inicijativa koja zagovara osnivanje nezavisne komisije koja može da ustanovi i javno saopšti činjenice o ratnim zličinima.

- Pa, ako su to njihovi blokčići onda bolje da ne uzimamo?

- Ma jok. Sad smo dobili dva ipo miliona evra za tu koaliciju, imamo 30 hiljada evra u budžetu za blokčiće i te štampane pizdarije. Slobodno uzmi koliko god hoćeš.

- U bre komšinice. To su baš velike pare.

- Jesu, ali ako mi ne veruješ možeš da pogledaš na sajtu www.korekom.org. Mnogo dobar sajt. Samo za njegovo održavanje smo dobili 11 hiljada evra.

- Kod vas baš nema krize.

- Ma ćuti, ima. Sve je manje i manje para. Ne znam kako ćemo da preživimo, a toliko je puno posla. Ti ratni zločini nikako da se rasvetle, a mi radimo i radimo i radimo, a rezultata nigde. Strašno.

- Jeste. I Borka je prošle godine u CZKD rekla kako ona već dvadeset godina priča jednu te istu priča, a narod nikako da shvati i da se stvari promene.

- Pa o tome ti ja i pričam.







niccolo niccolo 22:44 06.06.2020

Re: Mladenović

I to ide za prave cevovode, ne može da ima grananja i skretanja pod 90.

Za kanalizaciju u kući, zbog različitih prečnika i grananja ne može prase

Aaaa...jasno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:26 06.06.2020

Re: Mladenović

Pa stvarno se nismo razumeli. Prvo naravno da mi ne smeta bilo koji posao. A drugo ne čučim nego donesem crevo sa pumpe koja sa max pritiskom skida boju, stanem sa strane šahte i uključim pumpu.


Jebote, ti što mi više objašnjavaš, ja te manje razumem. Da stavimo ove kamione i spratove na stranu, ne znam otkud oni uopšte, ali šta bre ti tačno radiš sa pumpom pod velikim pritiskom? Otpušavaš nekakvu cev u kući, iz senkrupa? O čemu bre mi pričamo ovde?

Neću da pričam ovde od Kandićki, da ne kvarim ovaj lep i koristan tred.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:38 06.06.2020

Re: Mladenović

niccolo
I to ide za prave cevovode, ne može da ima grananja i skretanja pod 90.

Za kanalizaciju u kući, zbog različitih prečnika i grananja ne može prase

Aaaa...jasno.


E, vidi se, bre, da nisi inženjer po struci. Ja sam se već iznervirao na ovo njeno "ne može prase" i smislio bar tri načina da se to reši (doduše, možda ni jedan ne radi, ali to je sasvim dovoljno da se dobiju pare od investitora, zaposli nekoliko radnika, i sekretarica, iznajme prostorije, računari i kupi mašina za kafu).
gedza.73 gedza.73 08:39 07.06.2020

Re: Mladenović

ali šta bre ti tačno radiš sa pumpom pod velikim pritiskom? Otpušavaš nekakvu cev u kući, iz senkrupa?

Onda mora malo duži uvod. Glavna kuhinja za 'tešku' industriju je u posebnom objektu a ta kuhinja ima direktan izlaz i sama je na 'liniji'. Ta linija ima jednu šahtu. Kad se desi da zapuši na crevo od pumpe za pranje stavim rotirajuću diznu, uđem u šahtu (tu se nismo razumeli jer se ne meša kanalizacija iz vc-a i odvod iz kuhinje) razdvojim spoj, uguram crevo sa diznom na vrhu (kao na onom snimku) do mesta gde je zapušeno, uključim ono prosvrdla i oslobodi čep. Onda krenem još jednom, ako treba, iz kuhinje čisto da pročisti još bolje. VOda iz šahte odlazi ka prelivnoj jami posle septičke, ono malo masnoće što ostane isperem istom tom pumpom samo što na vrh creva stavim pušku za pranje.

Iz moje kuće kuhinja, tuš kabina, umivaonik i kada su na jednoj liniji koja ide direktno, preko manje šahte koja postoji upravo zbog potrebe otpušavanja, u prelivnu jamu posle septičke (nisam baš najbolje objasnio pa se možda zato nismo razumeli) dok wc ide posebno od svega pravo u septičku pa iz septičke u prelivnu.

Žena ne voli, i pored aspiratora, da joj miriše hrana u kuhinji pa nema opasnosti od zapušavanja (sve je to neko light spremanje) a kod majke i oca iz kuće ide jedna linija sa fi 100.

Da 'sumiram'. Nema nigde gde moram da siđem u govna ako otpušavam kuhinjski odvod.
Niti imam potrebe za međuspratno otpušavanja.

A kamion je pomenut u kontekstu da se ne libim bilo kog posla a ujedno da mi nije tog iskustva ne bi' znao za postojanje ove dizne.
Uvek je bolje kad znaš više nego manje.


Pričam o nečemu poput ovog (osim hobi pumpe)

od 4:10 do 5:15



edit
a ovo je još bolji primer



niccolo niccolo 08:45 07.06.2020

Re: Mladenović

E, vidi se, bre, da nisi inženjer po struci.

Ma nemoj, a ko se prvi setio da koristi prasad kod vodovodnih cevi? Mada si u pravu, ja sam tu više nastupio preduzetnički, imao sam ideju pa sad Zili i ti razradite tehničko rešenje i krenemo da zgrćemo novac.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:31 07.06.2020

Re: Mladenović

Onda mora malo duži uvod. G


A, ok, sad je jasno. A i sam si naveo zašto to ne može u nekoj kući, kao mojoj na primer, pogotovu ako nema šaht. Mi imamo samo jedan main line, i u njega se uliva nekoliko vertikala, iz kuhinje, kupatila i vešeraja. I tu ne bi mogao nikad da potrefiš odpozadi onu koja je zapušena, tako na slepo. Kod tebe u toj hali je prosto. Mada i dalje nisam razumeo zašto obična sajla to ne može da reši, nego moraš da se jebavaš sa pumpom, diznama, kvalitetnim crevom da izhendluje taj pritisak, senkrupom i kofama da posle izvlačiš taj mulj i sranja koja su isplivala. Jel te dizne bolje očiste cev nego onaj oger, kako se to zove na srpskom, oni noževi, što idu na vrh sajle? Vidim prednost u tome što ovo sa pipicom verovatno manje oštećuje cev od tih noževa, pre svega ove gvozdene cevi koje vremenom rđaju pa taj nož na sajli oće da ih probije ako su baš matore, onda si jebao čvorka, moraš podrum da raskopaš da dođeš do te glavne cevi da je zameniš. To je moja najveća noćna mora koju imam, uvek se budim sav oznojan. Šalim se, ja sam zato uredno platio snimanje i bio sam iznenađen koliko je malo ta gvozdena glavna cev zarđala za 50 godina koliko je stara.

Ali su pronašli to da je spoljna cev koja se kači na tu metalnu i odvodi sranja u gradski vodovod bila smaknuta, zbog sleganja zemljišta. I onda sam tražio od prodavca kuće da to poprave što je stvarno bio posao za buldrožer i dva Meksikanca. Tako znam da mi je main line na jedno 3 metara dubine, a ugradili su i port za čišćenje tog spoljnjeg segmenta u koji hoće da uđe korenje i zapuši ga, a što su pre morali da rade iz kuće, sad mogu lepo iz dvortišta. Tu bih mogao da uđem i u kućni deo sa tim tvojim diznama, ali džabe kad ne mogu da potrefim vertikalu koju treba.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:19 07.06.2020

Re: Mladenović

posao za buldrožer i dva Meksikanca


I nisi ih vratio, dozvolio si da da Meksikance upotrebljavaju za te prljave poslove dok vi, privilegovani belci, stojite sa strane, i to podalje?
Toliko o iskrenosti tvojoj.

A pritisak u Gedžinom crevu sam gura tu glavu napred, ako ja dobro kapiram princip.
Odvrneš i samo radi.
alselone alselone 20:24 07.06.2020

Re: Mladenović

privilegovani belci,


Priča oko privilegija je jako zanimljiva. Ako bismo se zadubili, svi smo na neki način potlačeni (opressed). Ovaj je sa sela, onaj je izbelica, treći je gej, četvrti je Cigo, peti je crnac, ja sam ćelav, onaj je nizak, neko je mlohav, onaj je riđ, šesti je mršav, onaj posle njega je redukovan mentalno, zatim je posle onaj koji imam mamu i tatu iz DS-a (to je danas i najgore) i tako dalje. Ako bismo se zadubili, svi imamo razlog da se žalimo zašto nas sistem na ovaj ili onaj način nipodaštava.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:27 07.06.2020

Re: Mladenović

Ako bismo se zadubili, svi smo na neki način potlačeni


Naravno, ali problem je u tome što je propisano ko se ima smatrati potlačenim.
Ne znam ja tačan spisak, Srki to bolje zna :)
milisav68 milisav68 20:43 07.06.2020

Re: Mladenović

alselone
Još je moja trešnjo-višnja (nešto izmedju, ne znam šta je,

Vrlo verovatno - Marela.

Marela je hibrid trešnje i višnje, te ima osobine i trešnje i višnje. Neki je ubrajaju u višnju, dok je drugi opisuju kao posebnu vrstu. Po habitusu plod više liči na trešnju, ali je aroma višnjina, tako je kvalitetniji i od jedne i od druge, te je vrlo cenjen za potrošnju u svežem stanju, kao stono voće i za preradu. Marele su autosterilne i interautosterilne, jer nemaju ujednačenu naslednu osnovu, dobro se oplođuju sa trešnjama i višnjama. Međutim, postoje sorte marela koje su delimično autosterilne. Marele se međusobno razlikuju prema osobinama ploda, postoje marele sa krupnim plodovima i ružičastom pokožicom, koja je prozračna i kroz koju se vide žilice u mezokarpu, sok je bezbojan, kiseo, sa malo gorčine. I druge marele koje se zovu slatke višnje, liče po svemu na višnju, samo što su im plodovi slađi. Agrotehnika i pomotehnika marele je kao i kod višnje i trešnje.


Ovo znači da ti treba neka trešnja/višnja u blizini da bi se lakše i bolje oplodila.

.........................................................................
Pajiću, jel si probao da otpušavaš cevi/sudoperu sa (živom) sodom?

Ovde kod nas ima da se kupi u malim dozama (kao neki strani preparat, da ne reklamiram sad), i čisti skoro bez problema, a preporučuje se povremeno da se sipa.

Male granulice, sipaš u sudoperu, naliješ dva deci vode, i čekaš 15-20 minuta.Posle toga pustiš česmu, pa ako neće - sačekaš malo, pa ponovo.

Uglavno, čisti sve, i dlake po kupatilu/lavabou.
alselone alselone 20:45 07.06.2020

Re: Mladenović

Vrlo verovatno - Marela.

Ovo znači da ti treba neka trešnja/višnja u blizini da bi se lakše i bolje oplodila.


Moguće, ali je bila lepa i to jako lepa svih prethodnih godina. U stvari ne lepa nego bogatija. Ove godine mi se čini da je još ukusnija pošto ima manje plodova.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:46 07.06.2020

Re: Mladenović

Pajiću, jel si probao da otpušavaš cevi/sudoperu sa (živom) sodom?

Ovde kod nas ima da se kupi u malim dozama


Ma ima toga u poljoprivrednim apotekama kolko hoćeš.
Prodaje se legalno i neograničeno.
Ja time perem kazan i "ovinjavam" burad.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:49 07.06.2020

Re: Mladenović

Moguće, ali je bila lepa i to jako lepa svih prethodnih godina. U stvari ne lepa nego bogatija. Ove godine mi se čini da je još ukusnija pošto ima manje plodova.


Onda je sa oprašivanjem u redu, tj oprašivač postoji.
Da ga nema ni bi rodila ni jedne godine.
Ili, teoretska mogućnost, negde bilo neko stablo, pa ove godine uklonjeno.
Ali to je baš teorija, vrlo mala verovatnoća da se to dogodi u praksi.
gedza.73 gedza.73 20:59 07.06.2020

Re: Mladenović

Mada i dalje nisam razumeo zašto obična sajla to ne može da reši, nego moraš da se jebavaš sa pumpom, diznama

Što kaže Pikac 'zato što krojač kroji a šivač šije'.

Svrdlo svrdla a voda pere pritiskom zidove cevi. Kad probije uključiš termostat, zagreje spiralu i pereš vrelom vodu masnoću u cevi. Svrdlo ne uspeva da probije celu širinu.

stvarno bio posao za buldrožer i dva Meksikanca


A zato si ti protiv Trampa. Ako uvede embargo na Meksikance i ostavi ih s' one strane zida mora da kopaš sam.
milisav68 milisav68 21:03 07.06.2020

Re: Mladenović

Ali to je baš teorija, vrlo mala verovatnoća da se to dogodi u praksi.

Ma to je zato što je zakopavao panjeve.

Generalno je bilo malo padavina, nije bilo ni snega, pa zemlja nije bila natopljena dovoljno, a ako je pesak ispod, onda nije imalo šta da zadrži bar malo vode.

I ovde kod mene je slabo rodila i višnja i trešnja, a ono što je rodilo . obrao grad pre neki dan.

A za sodu, znam da ima da se kupi i tako, nego ne znam kako je to kod njih, vidiš da su ih uštrojili, pa razmišlja o laseru i dronu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:14 07.06.2020

Re: Mladenović

Pajiću, jel si probao da otpušavaš cevi/sudoperu sa (živom) sodom?


To moja keva radi, nekad prođe nekad ne, ona doda još i sirće. Nisam probao (ali jesam za čiščenje tepiha od mačijih uradaka, i to radi relativno dobro), zapravo se to temeljno zapušavanje ovde u kući u kojoj sad živimo ne dešava često, ali kad se zapušilo bilo je dosta daleko u cevima i meni se čini da ta soda, hemikalije i ostalo ne bi ni došli do tog mesta. To pomaže kad je sranje u sifonu, ili tu negde blizu. Obično je ta cev puna vode, tako i otkriješ da je zapušeno, i onda ti džabe da sipaš bilo šta u lavabo. No, nekad i nije skroz zapušteno, pa voda polako iscuri, onda možda može da pomogne, ako uspe da se transportuje do tog mesta.

Uglavnom, ja sam probao sajlu, nije išlo, onda sam probao vodoinstatera, išlo je, i tako i ostade, ima drugih lepih stvari kojima čovek može da se petlja oko kuće, jebo vodoinstalacije!

edit: Milisave, jel znaš da se za otpušavanje cevi nekad koristila živa? Ne živa soda, nego baš živa.

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:23 07.06.2020

Re: Mladenović

Svrdlo svrdla a voda pere pritiskom zidove cevi. Kad probije uključiš termostat, zagreje spiralu i pereš vrelom vodu masnoću u cevi. Svrdlo ne uspeva da probije celu širinu.


Pa što onda ne rokneš neki deterdžent, ako si već navalio da opereš cevi kao da ćeš sa njima da puniš kobasice? Ta vruća voda neće sama da obavi posao. A i to svrdlo, ja sam imao neko bezveze, ali ovaj vodoinstalater ima tačno za zadati fi, i to ga valjda ok ostruže, do koske. Vidim da se on dostra namuči do tok radi, dakle ne ide svrdro labavo kroz tu cev.

Ne znam, meni je to tvoje malo overkill, ali ako te veseli, što da ne?!
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:59 08.06.2020

Re: Mladenović

A za sodu, znam da ima da se kupi i tako, nego ne znam kako je to kod njih, vidiš da su ih uštrojili, pa razmišlja o laseru i dronu.


Milisave, zvaćemo te nikolo i ja da nam farbaš vrata i otpušavaš kanalizaciju u našim oronulim libtartskim vilama od milion i po funti, da vidiš malo Londona i da se slikaš za plakatu sa privilegovanim belcima gastarbajterima iz istočne evrope. To posle šaljemo u Gardijan da objave, da ovi altdesničari dobiju dijareju.

Naravno da ima da se kupi soda kaustična, samo ja mislim da mora u radnji, ne može poštom ili na amazonu.
gedza.73 gedza.73 07:32 08.06.2020

Re: Mladenović

meni je to tvoje malo overkill


Nije to moje, izmislili neki pametni ljudi. Ja sam samo monkey see, monkey do.
mada jeste ovako malo nezgodno objašnjavati nekome sa malo iskustva a ko nije imao prilike da vidi kako i šta radi, niti da uporedi neke stvari.
rokneš neki deterdžent

Ne koristi se 'deterdžent' nego postoje različite vrste koncentrata šampona (pa ih ti razblažuješ u zavisnosti od efekta koji želiš da postigneš i za različite materijale... tako ima šampon za auminijum koji mu vraća sjaj ali nije za svaki pošto neke legure potamni) pa možeš da pustiš iz sistema za šamponiranje na pumpi kroz onu istu diznu.

Teorijski. To mislim da niko ne radi u praksi osim praonice za pranje kamionskih cisterni kod odmašćivanja. Jer je malo nezgodno da se posle melase za ishranu stoke prevozi slad ili čokolada za ljude.
Ta vruća voda neće sama da obavi posao

Ti pretpostavljaš da neće a ja znam da 'oće. posebno što vruća voda nije sama nego ide u paru sa pritiskom.

Vi'š kol'ko znači 'opšta kultura' samo kod pranja cevi.

A taj tvoj Meksikanac sa sajlom neka se znoji i dalje kad su tako neplanski odrađene američke instalacije pa se ne zna koja gde ide.

(nije loš film za veče)

rodni rodni 11:07 08.06.2020

Re: Mladenović

srdjan.pajic
Pajiću, jel si probao da otpušavaš cevi/sudoperu sa (živom) sodom?


To moja keva radi, nekad prođe nekad ne, ona doda još i sirće. Nisam probao (ali jesam za čiščenje tepiha od mačijih uradaka, i to radi relativno dobro),
...


Da si bliže, ja bih ti obučio mačke da se ponašaju - tj. da ne kenjaju i pišaju gde god im dođe, nego napolju.
rodni rodni 11:08 08.06.2020

Re: Mladenović

hoochie coochie man
Moguće, ali je bila lepa i to jako lepa svih prethodnih godina. U stvari ne lepa nego bogatija. Ove godine mi se čini da je još ukusnija pošto ima manje plodova.


Onda je sa oprašivanjem u redu, tj oprašivač postoji.
Da ga nema ni bi rodila ni jedne godine.
Ili, teoretska mogućnost, negde bilo neko stablo, pa ove godine uklonjeno.
Ali to je baš teorija, vrlo mala verovatnoća da se to dogodi u praksi.

Huči - i ostali znalci!
Trešnja mi je rodila do pola visine, prilično, a od polovine visine do vrha - gotovo nijedan plod.
O čemu se tu radi?
maksa83 maksa83 11:25 08.06.2020

Re: Mladenović

Huči - i ostali znalci!
Trešnja mi je rodila do pola visine, prilično, a od polovine visine do vrha - gotovo nijedan plod.
O čemu se tu radi?

Nisam huči ni znalac, ali sa AjTi tačke gledišta mislim da imaš trešnju V generacije sa ugrađenim ML-om koja je shvatila da si omatorio i da ne možeš više da se penješ i bereš pa je odlučila da troši energiju i pravi trešnje samo tamo gde možeš da ih dohvatiš.
pecaros pecaros 12:14 08.06.2020

Re: Mladenović

rodni

Huči - i ostali znalci!
Trešnja mi je rodila do pola visine, prilično, a od polovine visine do vrha - gotovo nijedan plod.
O čemu se tu radi?


Nisam ni ja znalac, ali se tvojim trešnjama, očigledno, polovično desilo ono što se u potpunosti desilo mojim trima višnjama.

Bilo je jedno veče kada sam pogledao prognozu, najavili su mrazić od -1 u mom kraju. Višnje su bile u punom cvatu. Pomislio sam - hajd' valjda neće ništa biti. Alternativa bi bila da, možda, upalim vatricu između njih i da je održavam veći deo noći, dok ne grane sunce. Naravno da nisam to uradio, u pitanju je 5-6kg roda, drvca su još mlada. Premda, obožavam da pabirčim voće direktno sa stabla. Kada sam ujutro video oklembešene cvetove, znao sam šta me čeka - pre neki dan sam obrao sav rod, ukupno pet zrna.

Trenutno imam sjajne crne ribizle, Imaću zanimaciju sledećih nekoliko dana.

Elem, vazdušne struje umeju da budu ćudljive, međusobno različite po temperaturi. Verovatno je malo hladniji sloj zahvatio gornje delove drveta i nije uspeo da se spusti niže. Dovoljna je razlika od stepen - dva.
rodni rodni 12:15 08.06.2020

Re: Mladenović

maksa83
Huči - i ostali znalci!
Trešnja mi je rodila do pola visine, prilično, a od polovine visine do vrha - gotovo nijedan plod.
O čemu se tu radi?

Nisam huči ni znalac, ali sa AjTi tačke gledišta mislim da imaš trešnju V generacije sa ugrađenim ML-om koja je shvatila da si omatorio i da ne možeš više da se penješ i bereš pa je odlučila da troši energiju i pravi trešnje samo tamo gde možeš da ih dohvatiš.

Moguće!
No, AjTi (a što ne ti) ML trešnja se zajebala.
Jer - ja još uvek mogu!

rodni rodni 12:17 08.06.2020

Re: Mladenović

pecaros
rodni

Huči - i ostali znalci!
Trešnja mi je rodila do pola visine, prilično, a od polovine visine do vrha - gotovo nijedan plod.
O čemu se tu radi?


Nisam ni ja znalac, ali se tvojim trešnjama, očigledno, polovično desilo ono što se u potpunosti desilo mojim višnjama.

Bilo je jedno veče kada sam pogledao prognozu, najavili su mrazić od -1 u mom kraju. Višnje su bile u punom cvatu. Pomislio sam - hajd' valjda neće ništa biti. Alternativa bi bila da, možda, upalim vatricu između njih i da je održavam veći deo noći, dok ne grane sunce. Naravno da nisam to uradio, u pitanju je 5-6kg roda, drvca su još mlada. Premda, obožavam da pabirčim voće direktno sa stabla. Kada sam ujutro video oklembešene cvetove, znao sam šta me čeka - pre neki dan sam obrao sav rod, ukupno pet zrna.

Trenutno imam sjajne crne ribizle, Imaću zanimaciju sledećih nekoliko dana.

Elem, vazdušne struje umeju da budu ćudljive, međusobno različite po temperaturi. Verovatno je malo hladniji sloj zahvatio gornje delove drveta i nije uspeo da se spusti niže. Dovoljna je razlika od stepen - dva.

Moguće!
Na jesen sadim još jednu trešnju - i biraću onu sortu koja najkasnije dospeva.
Jer - je ova ekstremno rana sorta ... i taman cveta u tom prelaznom periodu kada temperatura može da sklizne (i) ispod nule.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:47 08.06.2020

Re: Mladenović

Trešnja mi je rodila do pola visine, prilično, a od polovine visine do vrha - gotovo nijedan plod.
O čemu se tu radi?

Ovo što pecaroš priča jeste moguće ali ja na takve slučajeve nisam nailazio.
Mada, ako trešnja nije suviše mlada pa da u gornjoj zoni još uvek nije formirala rodne pupoljke, nema mogućnosti da bude išta drugo osim neki nepovoljni faktor kao što je mraz, ekstremno topao vetar ili tako nešto što je zahvatilo samo gornju polovinu krošnje.

Fiziološki sigurno nije.
alselone alselone 07:42 06.06.2020

Na netu se pojavila mapa

malo lepše ofarbana.



Preneo je Radio slobodna Evropa, bez komentara.
hoochie coochie man hoochie coochie man 08:45 06.06.2020

Re: Na netu se pojavila mapa

malo lepše ofarbana

SRBI - JA!
maksa83 maksa83 10:34 06.06.2020

Re: Na netu se pojavila mapa

hoochie coochie man
malo lepše ofarbana

SRBI - JA!

Braćo! Izašla nova Harvard studija!

Sex in the times of Covid19 - Harvard researchers suggest wearing a face mask.


Nadam se da ćemo je shvatiti ozbiljno kao i prethodnu, bikoz Harvard.

Dakle nema više kuco-maco-cico-pile nego "masku stavi!".

gedza.73 gedza.73 11:04 06.06.2020

Re: Na netu se pojavila mapa


Dakle nema više kuco-maco-cico-pile nego "masku stavi!"

Vojna vezba Makedonske armije.
Kapetan Trajce vice: "Danas ce bude vezba so maske vo gas. Kad ja kazem, stavi maskata na facata vi stavite maskata na facata, kad ja kazem, skini maskata sa facata vi skinete maskata sa facata, razumeli!?" "Stavi maskata na facata!", oni stave maskata na facata. "Skini maskata sa facata!", oni skinu maskata sa facata, a kapetan Trajce hoda i provjerava, zastane kod jednog vojnika u zboru: "Vojnice skini maskata sa facata!" "Skino sam drug kapetan"."More vojnice skini maskata sa ta glupa facata”!!!
-Ali zborim vam drug kapetan sam skinuo".

-Pu jebem te u facata!



hoochie coochie man hoochie coochie man 12:17 06.06.2020

Re: Na netu se pojavila mapa


Dakle nema više kuco-maco-cico-pile nego "masku stavi"

Opet SFRJ, komanda iz JNA.
A ja oficir (rezervni) uvežban, istreniran, izdrilovan, uopšte mi neće biti teško da komandujem :)
maksa83 maksa83 18:48 06.06.2020

Re: Na netu se pojavila mapa


E, nego vidim da se bratska Rusija tamo maltene najjače crveni, tj. tamo najviše ne vole crnce.
Je l' zna neko zašto? Nije valjda zbog Obame...

Inače šteta što fali Kina na slici, njih malo šta užasava kao crnci.
alselone alselone 19:12 06.06.2020

Re: Na netu se pojavila mapa

E, nego vidim da se bratska Rusija tamo maltene najjače crveni, tj. tamo najviše ne vole crnce.
Je l' zna neko zašto? Nije valjda zbog Obame...

Inače šteta što fali Kina na slici, njih malo šta užasava kao crnci.


Šteta što nema i Amerike, to bi tek bio hit porediti sa ostatkom sveta.

Amerika ima istoriju ljubavi prema nacizmu i rasizmu, i ti koreni se teško vade. Na primer, evo dokumentarca o tome; zove se "A night at the garden" i pokazuje kako se 1939. 20,000 Amerikanaca skupilo u Madison Square Garden da proslave rast i uspehe nacista. U to vreme Nemci su imali već 6 koncentracionih logora.



maksa83 maksa83 19:57 06.06.2020

Re: Na netu se pojavila mapa

"A night at the garden" i pokazuje kako se 1939. 20,000 Amerikanaca skupilo u Madison Square Garden da proslave rast i uspehe nacista. ... Nemci su imali već 6 koncentracionih logora.

Čekaj pa to je iste one godine kada je u Brestu održana zajednička Rusko - Nemačka parada...

Kakvo vreme.
pecaros pecaros 20:01 06.06.2020

Re: Na netu se pojavila mapa

maksa83

E, nego vidim da se bratska Rusija tamo maltene najjače crveni, tj. tamo najviše ne vole crnce.
Je l' zna neko zašto?


Ne znam baš zašto, ali sam već natuknuo nešto što bi moglo imati veze, samo nisi pazio na času. Istovremeno, nudim na razmatranje jednu od mogućih alternativnih istorija naše SFRJ.

Moskva, druga polovina sedamdesetih. Apsolventska ekskurzija. Bili smo negde na večeri, malo se i popilo, ali se desio fajront. E, kad se desio fajront, to je značilo da je svugde fajront... A provod je tek na početku. Valjda nije bila ni ponoć.

Seli smo u taksi i rekli čoveku da vozi negde gde ima života. Prošli smo, Boga mi, dobar deo grada dok nas nije iskrcao ispred nekog kluba. Na ulazu gužva, niko ne ulazi. Priđemo mi, prolazimo trijažu u nekoliko trenutaka i ulazimo. Kriterijum za ulazak se svodio na procenu garderobe (patike, farmerice i jakna, nedostižni san skoro svih Rusa) i jezik kojim govoriš. Otprilike, neki mladi Brežnjev bi, možda, prošao. Kad smo ušli, bilo je jasno da je i boja kože bila značajna, jer je atmosfera bila kao u nekoj američkoj vojnoj bazi. Nisu bili, međutim, vojnici, no studenti iz što svrstanog, što nesvrstanog sveta. Eh, da - mlade i lepe Ruskinje su mnogo lakše ulazile nego Rusi. Reklo bi se, neometano.

Živa svirka nalik na ovu, do tada nisam ni znao da postoji kontrabas balalajka.




hoochie coochie man hoochie coochie man 20:04 06.06.2020

Re: Na netu se pojavila mapa

nego vidim da se bratska Rusija tamo maltene najjače crven

Misliš da ja nisam video?
Al ćutim, ne kao ti, razglasi na sav glas.
:)
alselone alselone 20:28 06.06.2020

Re: Na netu se pojavila mapa

Kakvo vreme.


Mračno, pa baš zato ne smemo biti jednostrani nego moramo prikazivati sve strane i sve uglove.
rodni rodni 20:35 06.06.2020

Re: Na netu se pojavila mapa

maksa83
"A night at the garden" i pokazuje kako se 1939. 20,000 Amerikanaca skupilo u Madison Square Garden da proslave rast i uspehe nacista. ... Nemci su imali već 6 koncentracionih logora.

Čekaj pa to je iste one godine kada je u Brestu održana zajednička Rusko - Nemačka parada...

Kakvo vreme.

Znao sam da će braća Rusi za nešto biti krivlji, makar jednako, ako ne i više.
rodni rodni 20:37 06.06.2020

Re: Na netu se pojavila mapa

pecaros

...

Moskva, druga polovina sedamdesetih. Apsolventska ekskurzija. Bili smo negde na večeri, malo se i popilo, ali se desio fajront. E, kad se desio fajront, to je značilo da je svugde fajront... A provod je tek na početku. Valjda nije bila ni ponoć.
...

Nije ni čudo što si ti komunjara, kad imaš nemalo 100 godina.
maksa83 maksa83 20:40 06.06.2020

Re: Na netu se pojavila mapa

Znao sam da će braća Rusi za nešto biti krivlji, makar jednako, ako ne i više.

Tebi su rasisti braća?

Jebote!

Nego vidi kako izgledaju albanske vesti na izgleda državnoj TV, ja reči nemam.

pecaros pecaros 20:44 06.06.2020

Re: Na netu se pojavila mapa

rodni

Nije ni čudo što si ti komunjara, kad imaš nemalo 100 godina.


A ti suviše zelen da bi išta kapirao.


alselone alselone 08:04 06.06.2020

Naredna generacija (vut?)

maksa83 maksa83 08:43 06.06.2020

Re: Naredna generacija (vut?)

alselone
Jake Paul arrested because he thought it was a good idea to record himself looting

Kome svet ostavljamo, drugarice i drugovi?

Da podsetim da je to tip koji je pre nekoliko godina otišao u Japan da pravi foru tako što je snimao telo samoubice u nekoj šumi u koju Japanci idu da se samoubiju, a onda išao po japanskom gradu i bekeljio se Japancima i zajebavao ih i od svega toga pravio jućub predstave.

Malo je reći debil.
alselone alselone 08:07 06.06.2020

Bernie odlepio

Ovo je nešto najljigavije što sam pročitao od kako je krenulo ovo rasulo.

Bernie Sanders says ‘ultra-rich’ have been ‘looting’ America for 40 years
bene_geserit bene_geserit 09:41 06.06.2020

Re: Bernie odlepio

Ovo divljanje rušenje paljenje pljačkanje se ne dešava prvi put.
Ali ovakva reakcija establišmenta do sada nije zabeležena. To je ono što je stvarno zabrinjavajuće.
alselone alselone 09:43 06.06.2020

Re: Bernie odlepio

Ali ovakva reakcija establišmenta do sada nije zabeležena. To je ono što je stvarno zabrinjavajuće.


Da, jebeni horor. Predsednički kandidat opravdava pljačku, looting je zapravo gore od pljačke, ne znam koji bi bio odgovarajući prevod, tako što optužuje bogate da pljačkaju. Jako loša poruka. Jako.
bene_geserit bene_geserit 09:57 06.06.2020

Re: Bernie odlepio

Jako loša poruka. Jako.

Eh da je jedini. Skoro cela DP, mainstream mediji, mainstream socijalni mediji, čak i kompanije, svi šalju istu ili sličnu poruku.
Nama u firmi šalju već N-ti mejl u vezi "racial injustice" prvo CEO, onda neka VP za diversity i inclusion, onda CTO i tako redom. Na žalost naslove nisam mogao da ne pročitam u procesu brisanja tog sranja svetlosnom brzinom.

Ovo što gledamo to je svet imao prilike da gleda u vreme raspada Zapadnog Rimskog Carstva.
Ogromno je pitanje da li će ova zemlja biti pravo mesto za život za 10 ili 20 godina.
alselone alselone 10:00 06.06.2020

Re: Bernie odlepio

Nama u firmi šalju već N-ti mejl u vezi "racial injustice" prvo CEO, onda neka VP za diversity i inclusion, onda CTO i tako redom. Na žalost naslove nisam mogao da ne pročitam u procesu brisanja tog sranja svetlosnom brzinom.


Ako ikad dam otkaz i pređem potpuno u privatnike, to će biti samo zbog korportivnih mejlova, sastanaka, treninga, tim bildinga i drugih sranja. Sve mi je teže da to trpim, a mogu misliti kako je kod vas.

Ovo što gledamo to je svet imao prilike da gleda u vreme raspada Zapadnog Rimskog Carstva.
Ogromno je pitanje da li će ova zemlja biti pravo mesto za život za 10 ili 20 godina.

Već sada nije i to u mnogim delovima. OK, kod tebe jeste svakako.
Bukvalno se sve izvrće ruglu, sve se irktivljuje do besmisla (što kaže Stole Vole - sam si sebe oterao u beskrajnost),
maksa83 maksa83 10:27 06.06.2020

Re: Bernie odlepio

Ovo što gledamo to je svet imao prilike da gleda u vreme raspada Zapadnog Rimskog Carstva.
Ogromno je pitanje da li će ova zemlja biti pravo mesto za život za 10 ili 20 godina.

Ne bih dodatno da unosim paniku, ali Donald Tramp ti je Predsednik.
maksa83 maksa83 10:36 06.06.2020

Re: Bernie odlepio

Da, jebeni horor. Predsednički kandidat opravdava pljačku, looting je zapravo gore od pljačke, ne znam koji bi bio odgovarajući prevod, tako što optužuje bogate da pljačkaju. Jako loša poruka. Jako.

Moram da primetim da je u tvom sagledavanju cele stvari hronično kriva prethodna vlast, i eventualna buduća, nikako sadašnja.
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:37 06.06.2020

Re: Bernie odlepio

alselone
looting je zapravo gore od pljačke, ne znam koji bi bio odgovarajući prevod


Именица: похара
Глагол: похарати

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:39 06.06.2020

Re: Bernie odlepio

Ovo što gledamo to je svet imao prilike da gleda u vreme raspada Zapadnog Rimskog Carstva.
Ogromno je pitanje da li će ova zemlja biti pravo mesto za život za 10 ili 20 godina.

Ево једна идеја ако гледаш где да се релоцираш:



alselone alselone 10:39 06.06.2020

Re: Bernie odlepio


Moram da primetim da je u tvom sagledavanju cele stvari hronično kriva prethodna vlast, i eventualna buduća, nikako sadašnja.


To nije tačno.
Iz dva razloga.

1. Berni nije prethodna vlast
2. Tramp jeste kriv

maksa83 maksa83 10:42 06.06.2020

Re: Bernie odlepio

1. Berni nije prethodna vlast
2. Tramp jeste kriv

Ok, "stojim ispravljen".

Samo da kažem da nisam mislio na Sandersa nego na Senilnog, Sanders je ex kandidat.

Ali zamisli da moraš da biraš između senilnog zlikovca i Bogoljuba Šešelja...

Je l' ostalo neko mesto na svetu gde se ne bira manje zlo?
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:43 06.06.2020

Re: Bernie odlepio

alselone


Ako ikad dam otkaz i pređem potpuno u privatnike, to će biti samo zbog korportivnih mejlova, sastanaka, treninga, tim bildinga i drugih sranja. Sve mi je teže da to trpim...


Isto.
A kao da su dobili dodatni drajv sa ovim radom od kuće. Kadrovska služba (to je ono što zovu ejč-ar, a ja uporno odbijam da ih tako zovem) samo šalje neke sadržaje, pa pravi onlajn radionice, pa se trude i da nas zabave. Ne znam, valjda misle de će tako da animiraju ljude, da ljudi i dalje zadrže odećaj da idu u kancelariju.
Ne znam, možda kod nekih ljudi to i ima efekta, mene opasno nervira.
alselone alselone 10:49 06.06.2020

Re: Bernie odlepio

Ali zamisli da moraš da biraš između senilnog zlikovca i Bogoljuba Šešelja...

Je l' ostalo neko mesto na svetu gde se ne bira manje zlo?


Ne znam šta bih uradio. Verovatno ne bi izašao na izbore. Trampa ne bih mogao da zaokružim ni, što kaže Članak, da sedim na ruci dok mi ne utrne, a demokrata se poslednjih 10ak godina gnušam.

Bili su neki normalniji kandidati na prošlim izborima, sećam se da je Bene spominjao, ali se nisam toliko udubio u kampanju. Ono što je glavno je to da ispali ko bebe lale, nisu ni prismrdeli nominaciji.
alselone alselone 10:51 06.06.2020

Re: Bernie odlepio

samo šalje neke sadržaje, pa pravi onlajn radionice, pa se trude i da nas zabave.


Jao brate koja budalaština, to isto nama rade.

Sa jedne strane pomislim - kad budem imao svoju firmu, cela kadrovska će biti jedna bakica koja će da sređuje knjižice, vodi evidenciju o bolovanjima i godišnjim, i sređuje ugovore o radu. I to je sve.

Ali sa druge strane, gledam ove klince, oni se lože na to. Skupilo ih se par komada pre godinu dana i išli u HR da traže, pazi sad, vending mašin, da mogu da uzimaju čokoladice i čipsove, a oko firme imamo Maksi, Ideu i dve trafike.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:56 06.06.2020

Re: Bernie odlepio

a demokrata se poslednjih 10ak godina gnušam.

Само последњих десетак? А Клинтон/Олбрајт?
alselone alselone 11:01 06.06.2020

Re: Bernie odlepio

Само последњих десетак? А Клинтон/Олбрајт?

Oni su van premca, ali mi stranka kao stranka, i kao ljudi i njihova politika, nisu bili odurni. Bili su mi generalno OK i bolji od ovih drugih.

ponovo ću reći kao i za onu mapu. nisu mi bili sjajni nego su relativno bili OK, samo zato što su mi ovi drugi bili lošiji.

Što bi ti rekla neki dan - Tramp nikoga nije razočarao. Nije ni Vučić. Ali jeste Tadič i jeste Obama.
rodni rodni 15:20 06.06.2020

Re: Bernie odlepio

maksa83
Ovo što gledamo to je svet imao prilike da gleda u vreme raspada Zapadnog Rimskog Carstva.
Ogromno je pitanje da li će ova zemlja biti pravo mesto za život za 10 ili 20 godina.

Ne bih dodatno da unosim paniku, ali Donald Tramp ti je Predsednik.

Sreća njegova te nije zlobaba!
Koliko bi (tek) tada tih polit-korektnih sranja morao da guta.
bene_geserit bene_geserit 18:23 06.06.2020

Re: Bernie odlepio

Moram da primetim da je u tvom sagledavanju cele stvari hronično kriva prethodna vlast, i eventualna buduća, nikako sadašnja.

Koja sadašnja vlast ?
U USA imaš podelu vlasti, federealni nivo (Predsednika, 2 doma Senat i Kongres, sudsku vlast), vlast na State nivou (opet 3 nivoa vlasti, Guvernere, obično dva doma kao na federalnom nivou, sudsku vlast) i lokalnu vlast.
Ako pričamo o krivici za bilo šta moramo i da gledamo koje ingerencije ima koja vlast.
Pa tako ako lokalna policija, kontrolisana od lokalne i od State vlasti, čijeg šefa policije je postavila lokalna vlast, gde je protokole pri hapšenju propisala lokalna vlast, gde je AG postavljen od lokalne vlasti (ili direktno izabran, ali gotovo uvek iz iste partije kao ostala vlast na tom nivou), pravi sranja, onda je ko kriv ?
mlatisa mlatisa 06:46 07.06.2020

Re: Bernie odlepio



@alselone
Ako ikad dam otkaz i pređem potpuno u privatnike, to će biti samo zbog korportivnih mejlova, sastanaka, treninga, tim bildinga i drugih sranja. Sve mi je teže da to trpim, a mogu misliti kako je kod vas.


Често виђам на Ади како у неко рано суботње или недељно јутро неки мученици веслају у неким великим чанцима. Вероватно "тим билдују". Постоји ли уопште неко истраживање које поткрепљује то малтретирање.
Milan Novković Milan Novković 10:51 07.06.2020

Re: Bernie odlepio

alselone
...Ako ikad dam otkaz i pređem potpuno u privatnike, to će biti samo zbog korportivnih mejlova, sastanaka, treninga, tim bildinga i drugih sranja. Sve mi je teže da to trpim, a mogu misliti kako je kod vas.
...

Možda bi ti pomoglo lateralno razmišljanje/kreativnost, tj fokus na hranu i piće po tim treninzima i bildinzima

Tj proaktivno počneš da pomeraš priču ka potrebi kvalitetnih radnih pauza u dobrim restoranima dok se bildingujete

Ti meni zvučih ko "materijal" kod koga bi to dalo rezultate pošto umeš da putuješ sam (cenim, pošto često putuješ).

A možda samo moraš da putuješ, i onda te potpuno razumem. Ni ja ne volim sam da putujem, tj bez prijatelja ili familije - tj ni ne mrzim to, tj volim, al malo, nego imam više lokalnih "ljubavi".

Nači razumem, i ja sam naglo to prekinuo, iako je moj problem bio samo sličan i blaži - mene je Risk magazine (risk.net) počeo tako da bacaka po svetu početkom 90tih - tako sam video i NY prvi, drugi, možda i treći put, i odseo u Waldorf Astoriji (prvi i jedini put, bio neverovatno zapušten tada) ... još nešto Evrope i kako sam im kod Singapura rekao "njet" prestali da me zovu.

Meni to bilo davež teški, radiš 350 sati mesečno i onda ideš da pričaš isto to, u petlji, tamo negde, posle mrcvarenja u prevozu.

Al pući ćeš i ti, oseća se to u vazduhu, to je bolna smrt za geeka ako ne počneš da se lečiš na vreme, ne pomaže, u stvari, ni dobar kafanjering tako sa strancima, nemž da se meri sa dobrim novosadskim bircuzom pri Dunavu

Al dobro, to je klasična gikovska reakcija, sećam se da si išao i na Galapagos pa me to podseća na jednog iz firme (uopšte, ja znam samo trojicu koji vole da putuju bilo kad, gde i kako). Ovaj jedan je tako ostao jedini u firmi koji je hteo da putuje - ostali koji u i izdržavali kako-tako posustali na Singapuru (daleko, a klima ubi-bože vlažnost).

Onda je u Singapuru našao ženu, divna žena, sin im car, a klijenti počeli da stižu iz Kariba, Sejšela, Maldiva, ... itd
alselone alselone 11:34 07.06.2020

Re: Bernie odlepio

Možda bi ti pomoglo lateralno razmišljanje/kreativnost, tj fokus na hranu i piće po tim treninzima i bildinzima


To svakako, samo ne možeš uvek.
Znaš kako razmišlja moderan HR menadžer? Programeri su debili, života nisu videli, samo su učili seo život, pa smo sada mi došli da ih malo razgalimo a detinjasti su pa ćemo im naći nešto prikladno.
Evo dva primera. U jednoj firmi su HR menadžeri pripremili tzv. treasure hunt za novozaposlene. Znači ide ovako, dodjes u firmu prvi dan, primljeni si na posao. Sto je prazan, stoji samo jedan papir. To je prvi trag. I onda kao u crtanom sa gusarima, ideš kao kreten kroz firmu, kroz prostorije i među ljudima i nalaziš svoju opremu za rad. Kod jednog je tastatura, kod drugog je miš, monitor je u špajizu, kućište na terasi, utp kabAl stoji kod lepe koleginice a podlogu za miša je debeli kolega sakrio izod svog naprđenog jastuka. Znači, da se čovek otkrene i odmah da otkaz.
Nas su hteli da vode kao teambuilding na escape room. Sad zamisli mene i još tri konja od 40 godina kako smo zaključani u jednoj sobi i rešavamo zagonetke da izađemo napolje. U isto vreme mene moj sin u prvom razredu pita da ga vodim na to isto mesto. Ja sam im rekao da ako me nateraju da idem, ima da ih čekam u bifeu u zgradi pored, oni neka rešavaju zagonetke, zaboli me.

To ti je moderno shvatanje timbildinga i razonode za IT-jevce.

Ima i svetlih primera, naravno.

nemž da se meri sa dobrim novosadskim bircuzom pri Dunavu

Ne može. :) Eno ga stoji na istom mestu, čeka. :)


sećam se da si išao i na Galapagos

I to tri puta. Mada su putovanja 95% završena, to je to. Možda još negde na dva, tri dana, ali ništa specijalno dalje. Vreme je.
zilikaka zilikaka 13:54 07.06.2020

Re: Bernie odlepio

Kadrovska služba (to je ono što zovu ejč-ar, a ja uporno odbijam da ih tako zovem) samo šalje neke sadržaje, pa pravi onlajn radionice, pa se trude i da nas zabave. Ne znam, valjda misle de će tako da animiraju ljude, da ljudi i dalje zadrže odećaj da idu u kancelariju.
Ne znam, možda kod nekih ljudi to i ima efekta, mene opasno nervira.

Uh, mene izuva.
Za vreme vanrednog stanja su nam bukvalno par puta nedeljno menjali formu dozvole za kretanje ljudi. Nikako nisu umeli da udese i potrpaju sve što treba, a sadržaj na pola A4. Da ne kažem da su meni skoro izdali rešenje (retroaktivno) za rad od kuće za maj mesec i to u vreme godišnjeg. Kad sam im javila da to veze s mozgom nema rekli da to i nije bitno.
E, al zato tih obuka i kvazi motivacionih ideja ne manjka. Ta ekipa stvarno misli da smo mi svi budale koje će se oduševiti njihovim budalastim idejama. Doduše, ima onih šupljoglavih karijerista koji su savršeni konzumenti pa negde računam da se mi ovakvi i ne uklapamo i da baš nismo poželjan elenenat.
Više nužno zlo.
alselone alselone 14:11 07.06.2020

Re: Bernie odlepio

Постоји ли уопште неко истраживање које поткрепљује то малтретирање.

Debelo sumnjam.
principessa_etrusca principessa_etrusca 21:06 07.06.2020

Re: Bernie odlepio

Ta ekipa stvarno misli da smo mi svi budale koje će se oduševiti njihovim budalastim idejama. Doduše, ima onih šupljoglavih karijerista koji su savršeni konzumenti pa negde računam da se mi ovakvi i ne uklapamo i da baš nismo poželjan elenenat.

Они су "држава у држави" и имају ужасно велику моћ, посебно у односу на њихову углавном скромну памет и способности.
rodni rodni 12:19 08.06.2020

Re: Bernie odlepio

maksa83
1. Berni nije prethodna vlast
2. Tramp jeste kriv

Ok, "stojim ispravljen".

Samo da kažem da nisam mislio na Sandersa nego na Senilnog, Sanders je ex kandidat.

Ali zamisli da moraš da biraš između senilnog zlikovca i Bogoljuba Šešelja...

Je l' ostalo neko mesto na svetu gde se ne bira manje zlo?

Ja sam mislio da se kaže uspravljen.
Uspravljen je univerzalnije, jer možeš da budeš uspravljen čak i ako si grbav.
alselone alselone 08:10 06.06.2020

Braćela ukro bankomat i hteo

da ga ubasi u bus.



gedza.73 gedza.73 09:00 06.06.2020

Re: Braćela ukro bankomat i hteo

da ga ubasi u bus.


Jadna, gladna, obespravljena i osiromašena radnička klasa. Busom mora da vuče ukradeni bankomat. Eh sirotinjo i bogu si teška.

A i ovaj vozač autobusa mora da je neki kukuljičar i Trampovac.


alselone alselone 09:04 06.06.2020

Re: Braćela ukro bankomat i hteo

Busom mora da vuče ukradeni bankomat. Eh sirotinjo i bogu si teška.

Ali on to radi iz pijeteta prema ubijnom Flojdu.
shmoo shmoo 09:32 06.06.2020

Re: Braćela ukro bankomat i hteo

gedza.73
da ga ubasi u bus.


Jadna, gladna, obespravljena i osiromašena radnička klasa. Busom mora da vuče ukradeni bankomat. Eh sirotinjo i bogu si teška.

A i ovaj vozač autobusa mora da je neki kukuljičar i Trampovac.







Ови на нашим просторима ипак имају бољу социјалу, па то раде својим возилом. Остаци некадашње социјално праведније државе...


UKRALI BANKOMAT TEŽAK JEDNU TONU Razbojnici izveli filmsku krađu u Gračanici, dali se u beg, a onda im je PUKLA GUMA



Да стварно, другарице и другови, коме ми то овај свет остављамо?


Не само што су толико напредни тако глобално умрежени, него су сви исто сетовани и штанцовани. Један ISO за све.


А на Карађорђу милион гледалаца, јбт!

gedza.73 gedza.73 10:49 06.06.2020

Re: Braćela ukro bankomat i hteo

Ови на нашим просторима ипак имају бољу социјалу, па то раде својим возилом. Остаци некадашње социјално праведније државе...


Ali sama ideja da ukradeni bankomat prevezeš gradskim je za top ten. Već sam počeo redovno da otvaram šta postavlja Als. Svaki sledeći snimak je luđi od prehodnog.
alselone alselone 11:25 06.06.2020

Re: Braćela ukro bankomat i hteo

The blue whale is the largest animal on the planet, weighing up to 150 tons and measuring up to 90 feet long. Naturally, an animal this massive would have an equally huge heart. Roughly the size of a small car, the blue whale's heart weighs about 1,300 pounds. To move blood through its colossal body and arteries, its heart beats so powerfully, you can hear it from two miles away. You just might miss it, though, as its heart only beats eight to 10 times per minute.
shmoo shmoo 11:37 06.06.2020

Re: Braćela ukro bankomat i hteo

gedza.73
Ови на нашим просторима ипак имају бољу социјалу, па то раде својим возилом. Остаци некадашње социјално праведније државе...


Ali sama ideja da ukradeni bankomat prevezeš gradskim je za top ten. Već sam počeo redovno da otvaram šta postavlja Als. Svaki sledeći snimak je luđi od prehodnog.




А можда је то само мајстор за поправку банкомата којем је газда сервиса укинуо употребу службеног возила или му укинуо паре за бензин, па човек онда мора градским превозом...




shmoo shmoo 11:43 06.06.2020

Re: Braćela ukro bankomat i hteo

alselone
The blue whale is the largest animal on the planet, weighing up to 150 tons and measuring up to 90 feet long. Naturally, an animal this massive would have an equally huge heart. Roughly the size of a small car, the blue whale's heart weighs about 1,300 pounds. To move blood through its colossal body and arteries, its heart beats so powerfully, you can hear it from two miles away. You just might miss it, though, as its heart only beats eight to 10 times per minute.





А ја сам, брате, гледао лика у Болоњи који то ради са живим мачићима... Ето где је отишла та Европа испред нас...



vrabac_onaj vrabac_onaj 11:47 06.06.2020

Re: Braćela ukro bankomat i hteo

shmoo




А можда је то само мајстор за поправку банкомата којем је газда сервиса укинуо употребу службеног возила или му укинуо паре за бензин, па човек онда мора градским превозом...


Čovek "radi od kuće" pošto gazda poštuje preporuke SZO u toku pandemije, opet pošto se "radi od kuće" poslodavac nije dužan da isplaćuje naknadu za prevoz.
Jednostavno.
shmoo shmoo 11:59 06.06.2020

Re: Braćela ukro bankomat i hteo

Filip Mladenović
U Srbiji pola miliona gradjanstva životari u totalnom
siromaštvu, a milion je na ivici siromaštva.

Srbija 6. juna 2020!




Је л' може неки линк за неки веродостојан извор за ове податке?

Тражио сам, али нисам нашао, па да не лутам даље...



Мислим, нашао сам ово од пре две године.



Али то није озбиљан веродостојни извор. Сви ти подаци су некако у магли... Око нас.



А занимљиво је да се и 2008. баратало такође са потпуно истом цифром.



А стварно би био ред да да већ једном сазнамо тачне цифре за Србију, па да можемо онда да се поредимо са развијеним светом.








EDIT:


that these dead shall not have died in vain—that this nation, under God, shall have a new birth of freedom, and that government of the people, by the people, for the people, shall not perish from the earth.



(The Gettysburg Address, Abraham Lincoln, president)


shmoo shmoo 12:03 06.06.2020

Re: Braćela ukro bankomat i hteo

vrabac_onaj
shmoo




А можда је то само мајстор за поправку банкомата којем је газда сервиса укинуо употребу службеног возила или му укинуо паре за бензин, па човек онда мора градским превозом...


Čovek "radi od kuće" pošto gazda poštuje preporuke SZO u toku pandemije, opet pošto se "radi od kuće" poslodavac nije dužan da isplaćuje naknadu za prevoz.
Jednostavno.




Помислио сам и ја на то...


(Хвала ти боже што сам уча, па у свом послу од куће, поштујући препоруке СЗО, морам да теглим само лаптоп из кухиње у собу и обратно... Више чак ни књиге не морам да теглим. Све има на интернету. Ма ни креда и сунђер ми више нису потребни...)
maksa83 maksa83 12:04 06.06.2020

Re: Braćela ukro bankomat i hteo

А стварно би био ред да да већ једном сазнамо тачне цифре за Србију, па да можемо онда да се поредимо са развијеним светом.

Sveže Iz tvoje struke - odbor za unapređenje nastave ili kako već je odlučio da izbaci Desanku Maksimović iz nastavnog programa, uz neko obrazloženje koje ni drogirani majmun ne bi sastavio.

niccolo niccolo 12:13 06.06.2020

Re: Braćela ukro bankomat i hteo

Ма ни креда и сунђер ми више нису потребни...

Pa brate, u 21. veku kreda i sunđer...
maksa83 maksa83 12:19 06.06.2020

Re: Braćela ukro bankomat i hteo

Pa brate, u 21. veku kreda i sunđer...


Emmmaaa....

shmoo shmoo 12:31 06.06.2020

Re: Braćela ukro bankomat i hteo

maksa83
А стварно би био ред да да већ једном сазнамо тачне цифре за Србију, па да можемо онда да се поредимо са развијеним светом.

Sveže Iz tvoje struke - odbor za unapređenje nastave ili kako već je odlučio da izbaci Desanku Maksimović iz nastavnog programa, uz neko obrazloženje koje ni drogirani majmun ne bi sastavio.




Видео сам... не могу сада да нађем то образложење...

Али то мора да је комисија тако одлучила због бабунске речи?


О БАБУНСКОЈ РЕЧИ

Ако властелин рекне реч бабунску
било које јереси и смера,
ако помери ишта на небу
и у псалтиру,
да донесе шаку перпера
и да се пусти на миру.
А рекне ли себар
цару, свецу или патријарху
и црне су ти очи у глави,
ма и не дирао у бога,
да се бије
палицом сухога глога
док му телом не погамижу
модри гуштери и змије,
док од њих не поплави.


А можда је и због Душановог законика?

Знаш коликима би данас отфикарили једну или обе руке у Србији поштујући тај позитивни правни пропис?

Пуна земља инвалида и инвалидских пензионера онда...


(Тражим помиловање, Десанка Максимовић)



Остала Десанка у читанкама за 6. разред (О пореклу) и 7. разред (Стрепња и Крвава бајка) зато што сви ми који не седимо по тим комисијама и комесаријатима још увек знамо ко смо по пријатеља својих господству.


Ма кажем ти ја, не капирају ти комесари по комисијама уопште шта је то Србија, чак ни после толиких деценија...
shmoo shmoo 12:38 06.06.2020

Re: Braćela ukro bankomat i hteo

niccolo
Ма ни креда и сунђер ми више нису потребни...

Pa brate, u 21. veku kreda i sunđer...


maksa83

Emmmaaa....



Да знате само, момци, како је добро када изађеш из учионице обељен к'о покојни Тоза од креде и сунђера, к'о да си кречио, а не држ'о час матиша, српског, неког страног језика,... Онда имаш доказ, брате, да си радио нешто конкретно, а не да си се зезао и играо игрице на часу.

Једна од првих ствари које сам научио на самом почетку каријере наставника у школи била је да никако не говорим у исто време док пишем по табли да ми не би креда која се круни при писању упадала у уста.

И когу вам рећи да сам тек тада научио још и да затворим уста чак и када ћутим.
shmoo shmoo 13:07 06.06.2020

EDIT

maksa83
А стварно би био ред да да већ једном сазнамо тачне цифре за Србију, па да можемо онда да се поредимо са развијеним светом.

Sveže Iz tvoje struke - odbor za unapređenje nastave ili kako već je odlučio da izbaci Desanku Maksimović iz nastavnog programa, uz neko obrazloženje koje ni drogirani majmun ne bi sastavio.




Оно чега нема у новинама...

У нови програм за 7. разред (од 2020/2021.) убацили Кишона, Шимборску, Додеа (или по избору Набокова, али не Лолиту да не би сада овде неко нешто...), Кишове Печурке и Еолску харфу, Андрићеву Јелену, Домановићевог Вођу (уместо досадашњег Мртвог мора), Кочићеву Кроз мећаву спустили из 8. разреда у 7. и Чика Јовину Јухахаху.







А избацили Пандуровићеве Бисерне очи, Пушкинову Волео сам вас, Чеховљеву Чиновникову смрт, Раичковићеву Небо (уместо тога његова После кише), Попину Манасију, Ракићеву Симониду, Милосављевићеву Потеру за пејзажима, Угриновљеву Стару породичну кућу, Петровићеву Јабуку на друму, Поп Ћиру и поп Спиру, Лалићев Ветар...



Јбг...





maksa83 maksa83 13:12 06.06.2020

Re: EDIT

У нови програм за 7. разред (од 2020/2021.) убацили Кишона, Шимборску, Додеа

Ovo je zapravo dobro.
А избацили ... Поп Ћиру и поп Спиру

A ovo je baš bezveze.
niccolo niccolo 13:13 06.06.2020

Re: Braćela ukro bankomat i hteo

да ми не би креда која се круни при писању упадала у уста.

To me podseti na profesora fizike u gimnaziji, pominjao sam to već ranije, koji je imao običaj da na kraju nekog nerazumljivog predavanja kaže ako je to teško ja ću da pojedem kredu.

Поп Ћиру и поп Спиру..

docsumann docsumann 13:13 06.06.2020

Re: Braćela ukro bankomat i hteo

The blue whale is the largest animal on the planet, weighing up to 150 tons and measuring up to 90 feet long


ovaj podatak se zapravo odnosi na najveći primjerak plavog kita koji je ikad primjećen (ulovljen?)



shmoo shmoo 13:25 06.06.2020

Re: EDIT

maksa83
У нови програм за 7. разред (од 2020/2021.) убацили Кишона, Шимборску, Додеа

Ovo je zapravo dobro.
А избацили ... Поп Ћиру и поп Спиру

A ovo je baš bezveze.



Изгледа да и не може другачије јер бисмо онда имали један разред који траје три године да бисмо клинцима подастрли све што желимо...


(Што је само доказ да би Србија могла да уведе више часова матерњег језика недељно јер ионако жели да буде део те Европе...)







А по којим критеријумима се врши тачно селекција књижевних дела у ком разреду (и ко све седи у тим комисијама које то раде), ја ево не знам ни после 30 година наставниковања у учионици.
maksa83 maksa83 13:28 06.06.2020

Re: EDIT

(Што је само доказ да би Србија могла да уведе више часова матерњег језика недељно јер ионако жели да буде део те Европе...)

Mogla bi. Ja bih prepolovio npr. likovno, izbacio građansko/veronauku i na račun toga povećao srpski. Deca pored jućuba i ostalog bukvalno ne znaju više sopstveni jezik.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana