Gradjanske inicijative

POPIS zla Miloševićevog režima!

Filip Mladenović RSS / 02.06.2020. u 02:13

Iz masovne grobnice u Batajnici
Iz masovne grobnice u Batajnici
Inicijativa mladih za ljudska prava (YIHR) je regionalna mreža nevladinih organizacija, koja ima programe u Srbiji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i na Kosovu. Aktivistkinje i aktivisti Inicijative mladih, svesni da bez građanskog angažmana nema demokratije, štite ljudska prava i ne daju osvojene slobode.

Sedišta Inicijative mladih za ljudska prava nalaze se u Beogradu, Zagrebu, Podgorici, Sarajevu i Prištini. Od svog nastanka 2003. godine nastoje da podstaknu proces suočavanja sa prošlošću, kontinuiranu saradnju zemalja i ljudi u regionu i obrazovanje i informisanje mladih o ratnom nasleđu.

Inicijativa mladih Srbije za ljudska prava napravila je i publikovala vredan i poučan projekat - internet platformu ratusrbiji.rs.

Rezultat oružanih sukoba na području bivše SFR Jugoslavije u periodu od 1991. do 2001. godine je nasilna smrt 130 hiljada osoba, dok se više od 10 hiljada ljudi i dalje vodi kao nestalo. Zvaničnici i institucije Republike Srbije od početka ratnih sukoba do danas, uz retke izuzetke, negiraju učešće oružanih snaga SRJ i Srbije u ratnim sukobima u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, kao i postojanje ratnih zločina na teritoriji Srbije, koji su usko povezani sa ovim oružanim sukobima.

Kao kontrapunkt zaboravu ratnih strahota, platforma ratusrbiji.rs ima za cilj da  kroz povezivanje sudski utvrđenih činjenica, zvaničnih podataka državnih i međunarodnih institucija, izjava svedoka, preživelih i porodica žrtava, kao i javno dostupnih podataka koje su prikupile organizacije civilnog društva u Srbiji - informiše i obrazuje o postojanju ratnih zločina i drugih teških kršenja ljudskih prava u periodu od 1991. do 2001. godine na teritoriji Srbije, kao i o postojanju tajnih masovnih grobnica, logora, tortura, ubistava i progona pripadnika nacionalnih manjina, prisilnih mobilizacija, zločina paravojnih jedinica...

Dekonstrukcijom zvaničnog narativa da država Srbija nije umešana u ratni raspad SFR Jugoslavije, kao i da se zločini nisu događali u Srbiji, platforma ratusrbiji.rs podseća na odgovornost države Srbije, ali i na žrtve ratnih zločina, koji su danas nepriznati i nepoznati domaćoj javnosti.

Baza znanja sajta ratusrbiji.rs sastoji se od analiza zasnovanih na nizu dokumenata, sudski utvrđenih činjenica, članaka i publikacija, koje ukazuju na oblike nasilja i zločina, kao i forme otpora nasilju i ratu na terirotiji Srbije (1991-2001).

Bazu znanja čine analize na sledeće teme: tajne masovne grobnice, logori, prisilne mobilizacije, paravojne jedinice, teror i proterivanje manjina, pobuna na jugu Srbije i antiratni pokret u Srbiji.

Svedočenja porodica žrtava, svedoka i preživelih proterana su iz javnog govora, a umesto njh ratni zločinci i nekadašnji huškači rade na radikalnom zaboravu i negiranju zločina. Shodno tome, poseban deo sajta ratusrbiji.rs predstavljaju svedočanstva žrtava ratnih zločina u najširem smislu.

Jedna od najvrednijih stranica ove platforme svakako je interaktivna mapa, koja daje detaljan i potresan uvid u rasprostranjeno i sistemsko činjenje ratnih zločina na teritoriji Srbije od 1991. do 1999. godine.

 P. S.

" U Srbiji je 2. juna 2001. počelo iskopavanje masovne grobnice u Batajnici. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

Ova vijest u Srbiji je nepostojeća, jer Srbija, njena javnost i dobar dio pučanstva ili ne znaju ili neće da znaju niti za Batajnicu, niti za sva druga masovna stratišta na svojoj teritoriji u kojima su skončavali svi oni koji se drugačije zovu ili na drugi način Bogu mole. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

U Srbiji, sve vrijeme od devedesetih do danas vlada omerta-zakon ćutanja po kojem niko ne govori ništa, a svi znaju sve. Kada bi propričali, od portira do predsjednika zemlje, rado bi vam rekli kako je Srbija, boreći se za ideju 'velike Srbije' zaratila ili se posvađala ili je na ovaj ili onaj način okupirala gotovo sve bivše jugoslovenske republike i pokrajine. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

Kada bi jasno govorili, od vlasti do medija, rekli bi vam za masovne logore za nesrbe na svojoj teritoriji poput zloglasne Šljivovice, koja se u očima srbijanske javnosti nije desila, ali koja vonja na smrt sve ove decenije. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

Kada bi srpska javnost bila artikuliusana i iskrena prije svega prema svojim građanima, pa onda prema svijetu i samoj sebi, danas bi, na dan iskopavanja masovke u Batajnici, sve i jedan medij u Srbiji na svojoj naslovnici imao ovo:

„Na području Srbije do sada su otkrivene četiri lokacije na kojima se nalazi više masovnih grobnica sa ukupno 941 telom, i to: Batajnica sa 744 tela, Perućac sa 84, Petrovo Selo sa 61 i Rudnica sa 52 tela. Prve tri grobnice otkrivene su 2001, a poslednja, Rudnica, 2013. godine." (Izvor: Ratusrbiji.rs)

Danas bi bio dan žalosti u Srbiji, a zastave bi bile spuštne na pola koplja.

Ne vjerujete? Pitajate Genca.

Dobri vladar Srbije

I da je pravde, ljudskosti i pravičnosti, na čelu Srbije bi bio neko ko bi osudio sramna nacionalistička vojevanja srpske vojske pod raznim imenima i zastavama, Srpske pravoslavne crkve od Vojvodine, do samostalne sekularne Crne Gore. Taj isti, nepoznat netko, ko bi fiktivno vodio bolju Srbiju, rekao bi STOP profašističkoj kamarili koja se potpisuje imenom "Levijatan", a koja u neonaci odorama sasvim slobodno stupa gradovima iste te Srbije. Ne vjeruje? Pitajte Genca.

Dabome, taj nepoznati, periklovski "dobri vladar Srbije" ne postoji, jer se Srbija sama, odavno odmetnula u sopstvenu sramotu. U toj zemlji, narod je izdopingovan lažnim vijestima, toliko da je stvarni život odavno postao lažna vijest. Jer moćni, stvarni život, krije se iza opijatskog LED ekrana sa kojeg Mitrović, Marić, i ostali gurui nakaradne realnosti, prosipaju svoje opijate laži. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

Srbija danas predstavlja evropskog fenjeraša u... birajte - od ljudskih prava, do standarda, od zakona do suočavanja sa prošlošću. Samo u takvoj zemlji, koja žudi da postane ili ruska gubernija ili po najnovijem kineska mikroprovincija, narod masovno aplaudira Trampu na njegovom zlostavljanju svog naroda, zbog drugačije pigmentacije kože. Ne vjerujete? Pitajte Genca.

U tom tzv. "srBskom nacionalnom korpusu", razvio se čitav jedan novogovor. Evo na primjer-znate li kako se piše i čita rečenica "Antifašista svjedoči istini"? Ne znate? Piše se i izgovara kao "Autošovinista širi laži i mržnju". Opet ne vjerujete? Pa naravno, pitajte Genca.

Srbija iz nekog čudnog razloga priča o svojoj ugroženosti i ugroženosti svog naroda, diljem svijeta i Vasione, ne znajući, što bi rekao Sveto Basara kako po nekom vansrpskom, da prostite univerzalnom zakonu, to što negdje žive Srbi, majka mu stara NE ZNAČI da je to i srpska zemlja!

Ili da citiram sarajevskog novinara i ljudinu Boru Kontića, koji veli "Kad god čujem da su Srbi ugroženi odmah obiđem podrum". Osjetio je naš Boro u fijuku granata na svojoj koži, kostima, i unutrašnjim organima u gradu Sarajevu za vrijeme najduže opsade u modernoj povijesti kako izgleda "srBska ugroženost". Ne vjerujete? Možete slobodno pitati Boru. Ali naravno, za svaki slučaj, pitajte Genca.

Ko je Genc?

Nego, do đavola, ko je taj Genc, kad se toliko pozivam na njega? Ko je taj superiorni autoritet, koji vidi krivicu i zna za krivicu velikosrpske politike, koji može presuditi po pravdi, šta jeste da jeste, a šta nije da nije-pa da ga više ne maltreitamo?

Ili i ovo da pitamo Genca?!

Vidite, Genc ima četiri godine. On se pojavljuje u društvu svog dvogodišnjeg brata Granita i trudne mlade žene Lirije. Lirija je u osmom mjesecu trudnoće, zamislite. Ali kad zamišljate, budite oprezni. Nisu Genc, Granit i Lirija nekakvi izmišljeni likovi, šta znam, niti su neke vjerske prikaze kojima bi se davale nekakve natprirodne supermoći, pa i u ovom slučaju da ocijene lokalne politke ili politiku jedne zemlje.

A ne, Genc je sa svojim bratom i drugaricom stvaran, opipljiv lik. Od krvi i mesa.

Zapravo bio je.

Na današnji dan su prije 19 godina posmrtni ostaci četvorogodišnjeg Genca Beriše, mlađeg mu brata Granita i trudne Lirije, ugledali svjetlo dana i sramotonog svijeta. Isplivali su baš u Batajnici u Srbiji, da svjedoče svijetu, urbi et orbi o konkretnim velikosrpskim politkama.

Pored Genca su pronađene dvije cucle, grickalica za nokte, nekoliko drvenih bojica i češalj. Genca, brata mu i trudnicu uz stotine drugih, ubila je regularna vojska Srbije, tada vojska Jugoslavije, a onda ga je u hladnjači, kao životinjsko meso, sve kako bi zataškla tragove prevezla u Srbiju užu, ne dajući Gencu niti u smrti smiraj.

I zato je Genc najpozvaniji svjedok na svijetu!

Držim da o politici, o sili, o zakonu o pravdi i pravičnosti, mnogo više od svih rezolucija, istorijskih komisija, okruglih i ćoškastih stolova sa sijedim glavama i akademskim titulama-mnogo više govori na primjer četvorogodišnji Genc Beriša, mrtav a glasan, ubijen, a živ, sa dvije cucle, drvenim bojicama i grickalicom za nokte.

Svjedoci su mu dvogodišnji ubijeni Granit, mrtva trudnica Lirija. Ja većih svjedoka za izvršen zločin ne poznajem!

I zato pitajte Genca, slobodno ga pitajte šta je to radila i uradila srpska politika u zadnjih tri decenije."

Dragan Bursać 

Atačmenti



Komentari (825)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vrabac_onaj vrabac_onaj 09:18 03.06.2020

Re: Хјуман рајтс

maksa83

Ne znam, da vidimo prvo jesi ti ROĐENI Bulbuderac ili doseljen? Odbijam da raspravljam sa nečistokrvnim nepedigriranim wannabe Bulbudercima...


Nisam naravno, ja sam dođoš prokleti, al znaš ono poturica gori od Turčina :)

Zezam se, mene kad krenu da smaraju sa tim beogradskim forama ja im kažem da sam iz Kosjerića.
Mada sam to jedino ako gledaš isključivo po muškoj liniji, patrijarhalno, a i taj deda došao ovde još davne 1929. kao momak od 17 godina.
Al eto kada me iznerviraju ovi "rođeni Beograđani" ja im kažem da nemam ništa sa njima i da sam iz Kosjerića.
Identitet je jedna vrlo suptilna stvar:)
rodni rodni 10:01 03.06.2020

Re: Хјуман рајтс

maksa83
hoochie coochie man
Znači Makso, što si sekao sekao si :)

Sad samo ne znam da li da vraćam testeru u radnju ili da je rasklopim i razbacam delove za svaki slučaj...

Ma!
Nije to neka veština koju ti ne bi mogao da savladaš!
No, od svega najviše pazi tzv. 'kik-beka', a to je pojava da kada vrhom mača dodirneš neko drvo (može i veoma tanka grana), da isti vrh mača krene ka tvom čelu.
No, verujem da tvoja testera ima anit-kik-bek mehanizam (inercioni prekidač) koji odreaguje, pri tome, i isključi kretanje reznog lanca.
Pa i ako te mač dohvati, samo će da te ogrebe, glavno je da lanac bude zaustavljen u kretanju.
U svakom slučaju, ako nisi vešt, nemoj da sečeš vrhom mača.

rodni rodni 10:09 03.06.2020

Re: Хјуман рајтс

vrabac_onaj
maksa83

Ne znam, da vidimo prvo jesi ti ROĐENI Bulbuderac ili doseljen? Odbijam da raspravljam sa nečistokrvnim nepedigriranim wannabe Bulbudercima...


Nisam naravno, ja sam dođoš prokleti, al znaš ono poturica gori od Turčina :)

Zezam se, mene kad krenu da smaraju sa tim beogradskim forama ja im kažem da sam iz Kosjerića.
Mada sam to jedino ako gledaš isključivo po muškoj liniji, patrijarhalno, a i taj deda došao ovde još davne 1929. kao momak od 17 godina.
Al eto kada me iznerviraju ovi "rođeni Beograđani" ja im kažem da nemam ništa sa njima i da sam iz Kosjerića.
Identitet je jedna vrlo suptilna stvar:)

Eeee, da!
Kada si već pomenuo Kosjerić - vraćamo se drugar i ja sa Zlatibora i u Požegi odlučimo da skočimo do Valjeva - i skrenemo ka Kosjeriću.
Kaže drugar, eeee, sada ćeš da vidiš šta znači kafa - i kaže mi da, maltene, na samom ulazu u Kosjerić, stanemo u jednoj kafani.
I naručimo mi po kafu.
Posedeli - i ja kažem gazdi ... da platim.
Kaže gazda - 40 dinara.
Kažem ja - mora da je neki nesporazum, imali smo 2 kafe.
Kaže on - nije nesporazum, jedna kafa je 20 dinara.
Ja šokiran - radi poređenja, kafa u BG je tada, u najordinarnijoj prčvarnici bila 100 dinara.
Onda smo mi ostali još nekoliko minuta da ubeđujemo gazdu da podigne cenu (jedne) kafe na makar 50 dinara.
On je rekao da je to previše itd.
No, ja sam njemu ipak ostavio, uz natezanje, 100 dinara.
Jebote - 20 dinara kafa, stvarno nema smisla.
zilikaka zilikaka 10:30 03.06.2020

Re: Хјуман рајтс

Šumadiju mnogo volim, kako je ne bih voleo, rođen sam u njoj (porodilište u Narodnog fronta)

Uh, čvarak mu prelavi, pa i ja podižem Gedžu u kući.
Da sam samo malo razmišljala pre porođaja, pa videla da makar bude Sremac, nego ovako...
Mi ga učimo da je Lala al ako mi se sutra pojavi s parolom "Šumadija do Tokija a Banat Rumunima", tačno da mu sama presudim.
vrabac_onaj vrabac_onaj 10:49 03.06.2020

Re: Хјуман рајтс

zilikaka

Da sam samo malo razmišljala pre porođaja, pa videla da makar bude Sremac...


Eh, pa zar nije vaša ona izreka:
"Ta man' te me, o'šli Nemci, došli Sremci"
:)
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:08 03.06.2020

Re: Хјуман рајтс

da nemam ništa sa njima i da sam iz Kosjerića.



You wish.




vrabac_onaj vrabac_onaj 11:37 03.06.2020

Re: Хјуман рајтс

stefan.hauzer

You wish.



Slušaj ti prečanin, ne diraj mi u korijenje!
Ili da ti prevedem na prečanski: Idi nekom drugom lomi bagrenje!

zilikaka zilikaka 12:52 03.06.2020

Re: Хјуман рајтс

, pa zar nije vaša ona izreka:
"Ta man' te me, o'šli Nemci, došli Sremci"
:)

Jeste, a još više ona "svako ima svog Sremca", al opet računam da bi to bilo manje zlo.
Sremci bar ne bi nudili okolo Banat.

stefan.hauzer stefan.hauzer 13:42 03.06.2020

Re: Хјуман рајтс

vrabac_onaj
stefan.hauzer

You wish.



Slušaj ti prečanin, ne diraj mi u korijenje!
Ili da ti prevedem na prečanski: Idi nekom drugom lomi bagrenje!



Ako ti je lakše sada sam i ja sa vaše strane reka.



zilikaka zilikaka 13:51 03.06.2020

Re: Хјуман рајтс

sada sam i ja sa vaše strane reka.

Crni ti, štaš tamo?
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:55 03.06.2020

Re: Хјуман рајтс

zilikaka
sada sam i ja sa vaše strane reka.

Crni ti, štaš tamo?


Seo u šajku pa preko reke u pljačku i gusarenje!
Znam ja njih...
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:44 03.06.2020

Re: Хјуман рајтс

pre ili posle mora prečanin da dođe u maticu da brani srpstvo



crossover crossover 00:05 05.06.2020

Re: Хјуман рајтс

Filip Mladenović
vrabac_onaj
Filip Mladenović


Ne pljujem, već kritikujem fašiste svih naroda i mafijaške strukture ...


Filipe, ne kaže se "svih naroda" nego "svih naroda i narodnosti".
Cccc...sve si zaboravio.

P.S.
Filipe ti si ustaša. Da upravo to - ustaša. Ovo kažem hladnokrvno, čiste svesti i savesti.


Ja sam antifašista, rodjeni Beogradjanin, izdanak onog najboljeg, najrazumnijeg, najcivilizovanijeg, najobrazovanijeg, najkulturnijeg, najnormalnijeg...ovog grada, u kome je delovao antiratni pokret tokom devedesetih godina XX veka.

Sapienti sat!



Филип није усташа, Филип је сапиенти сатник.
antioksidant antioksidant 14:06 02.06.2020

...

биће овде "али"
Черевићан Черевићан 15:32 02.06.2020

eripitur persona,manet res

ili....kontrapunkt zaboravu

злочини не смеју............ заборава имат'
присети на њих .......нек' су вазда будни,
помени жртава............исчилет' не смеју
a поступци у поводу ....... нису узалудни
bene_geserit bene_geserit 20:57 02.06.2020

Ljudi koji vam je Đavo

Vi nešto kao ozbiljno razgovarate sa Filipom.
Stvarno ste mazohisti.

Nego nema nam Profesora, obično svrati da ga zajebava kad ovaj okači uopičajeno đubre od bloga.
Nadam se da mu je sve OK sa ćerkom.
U Njujorku nije lako biti sa onakvim gradonačelnikom.
alselone alselone 22:31 02.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Čovek, uporno, zvanične oružane formacije RS i Srbije naziva fašistima.
Zanima me zašto mu se to toleriše.


razgovor treba da bude jednostavan, pošto svako razvodnjavanje daje novi šlagvort.

teza je sledeća (iako se sa njom ne slažem, ali samo da vidimo dokle to ide) - srbija je pogrešila u svemu. započela je ratove, napravila je zločine. zbog toga je platila cenu da je njen narod bio proteran odakle je mogao da bude proteran. u hrvatskoj iz dva dela, sa celog kosova, pa u crnog gori marginalizovan i majorizavan. pored toga je kompletno rukovodstvo politike, vojske i policije spakovano u hag. pored toga je prezivela najgore sankcije u istoriji, dva bombardovanja svog naroda pa i nipodastavanje i nepoverenje posle jako ciste revolucije (unatoc na primer danas amerikancima)

sta ne valjda i dalje?

mene jako zanima konkretan odgovor na to.
floki floki 22:47 02.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

sta ne valja i dalje?

mene jako zanima konkretan odgovor na to.


треба плакнути јајца у јадранском мору ове године, а то уме да кошта
predatortz predatortz 22:48 02.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo


sta ne valjda i dalje?


Rekoh ti, Srbija po proceni bolesnih umova nije dovoljno rasrbljena.

Svaki oblik njene državnosti, njena istorija, njena tradicija, to im smeta.

Idealno bi bilo, po njima, da ne postoji.
No, ako to ne može, mora da bude ponizna i pognute glave zbog toga što je uradila deseti deo onoga što su njoj radili oni.

U razgovoru sa ovakvim budalama uvek ćeš doći do Radića, Puniše i njegovog pragreha.

bene_geserit bene_geserit 22:56 02.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

mene jako zanima konkretan odgovor na to.

Alse, ne hrani trola (sa autorskom opcijom).
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:13 02.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

bene_geserit
mene jako zanima konkretan odgovor na to.

Alse, ne hrani trola (sa autorskom opcijom).


Kakve veze imaju srpski fašisti i najveći srpski izrodi sa civilizovanim, normalnim, tolerantnim, pristojnim Srpkinjama i Srbima?

Inicijativa mladih za ljudska prava i njihova Platforma je ne samo obrazovni i informativan prilog kulturi sećanja, nego i razuman, častan otklon od srpskih ratnih zločinaca i od još uvek prisutne zavere ćutanja o najsramnijim stranicama istorije Srbije.
alselone alselone 23:14 02.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Osciluje ponovo. Usresredi ga.
bene_geserit bene_geserit 23:20 02.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Inicijativa mladih za ljudska prava

Vidim ja o čemu se tu radi.
"Sarađuje" se sa mladima i eto pokoji se pridruži tim swingerskim žurkama, eto (dodatne) koristi.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:29 02.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

alselone
Osciluje ponovo. Usresredi ga.


Usresredite se na sliku dečje dukserice, skinute sa leša dečaka, bačenog zajedno sa više stotina drugih žrtava u masovnu grobnicu u Batajnici.

Batajničko naselje "13. maj" udaljeno je 20-ak kilometara od centra Beograda. Tokom 1999. na poligonu Specijalne antiterorističke jedinice, smeštenom u ovom naselju, dovezeni su i zakopani leševi više stotina kosovskih Albanaca. Do danas je ekshumirano više od 700 tela, među njima 75 dece.

Još uvek nema nikakvog spomen obeležja!

Da li je to ljudski?

Da li je to hrišćanski?
nsarski nsarski 23:32 02.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

bene_geserit
Vi nešto kao ozbiljno razgovarate sa Filipom.
Stvarno ste mazohisti.

Nego nema nam Profesora, obično svrati da ga zajebava kad ovaj okači uopičajeno đubre od bloga.
Nadam se da mu je sve OK sa ćerkom.
U Njujorku nije lako biti sa onakvim gradonačelnikom.


Pa, sa Filipom je svaki istinski razgovor beznadežan i jalov. On uopšte ne razume šta je dijalog, šta je argument, a šta je ideološka floskula.

Hvala što se brineš. Moja ćerka je just fine. Radi svoj posao, leči svoje pacijente, i uživa u lepom vremenu koje ovih dana krasi Njujork. Ona druga, u Čikagu, takođe je odlično.

A nisam se pojavljivao ovih dana jer sam imao neka dosadna ali neizbežna posla, a i spremao sam neko predavanje koje sam baš večeras ispričao.

Eh, da! Uspeo sam da dobijem Acinih 100 evrića za ćerku iz Njujorka (ona ima važeću ličnu kartu), i sada preostaje da nekako te pare podignem sa računa koji joj je u tu svrhu otvoren. Ona se bunila, ali ja sam insistirao iz veoma važnih privatnih razloga.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:34 02.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

alselone


sta ne valjda i dalje?


ne valja pre.

srbija je pogrešila u svemu. započela je ratove


Srbija nije započela ratove. Da je glupo odreagovala u zadatoj situaciji - jeste. Ekstremno glupo.
Da je započela ratove - nije.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:46 02.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Iz govora Slobodana Miloševića na Gazimestanu 28. juna 1989, dakle skoro 2 godine pre izbijanja ratnih sukoba:

"...Šest vekova kasnije, danas, opet smo u bitkama i pred bitkama. One nisu oružane, mada i takve još nisu isključene!"
principessa_etrusca principessa_etrusca 00:58 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Filip Mladenović
Iz govora Slobodana Miloševića na Gazimestanu 28. juna 1989, dakle skoro 2 godine pre izbijanja ratnih sukoba:

"...Šest vekova kasnije, danas, opet smo u bitkama i pred bitkama. One nisu oružane, mada i takve još nisu isključene!"


Упозорити и наговестити, није исто што и изазвати.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:19 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

principessa_etrusca
Filip Mladenović
Iz govora Slobodana Miloševića na Gazimestanu 28. juna 1989, dakle skoro 2 godine pre izbijanja ratnih sukoba:

"...Šest vekova kasnije, danas, opet smo u bitkama i pred bitkama. One nisu oružane, mada i takve još nisu isključene!"


Упозорити и наговестити, није исто што и изазвати.


Pa nisu hrvatskii vojnici napadali Novi Sad ili Beograd, niti su bosanski vojnici držali u opsadi Kragujevac 3,5 godine.

Šta su vojske i paravojske iz Srbije tražile u Hrvatskoj i u BiH? Lekovito bilje? Tragove meteora!

Ne pravimo se naivni, a još manje blesavi!
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:34 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Šta su vojske i paravojske iz Srbije tražile u Hrvatskoj i u BiH?

Srbija, nažalost, nije imala vojsku.
Da jeste druga priča bi se pričala.
A to što je tamo išlo je nosilo petokraku na kapama, to je bila vojska tvoje Juge.
A kakva ti je bila Juga takva joj je bila i vojska.
milanb milanb 03:24 03.06.2020

Re:

А што ови љубитељи поштовања људских жртава не направе интерактивну мапу злочина Туђмановог режима, Тачи-Харадинај режима, Изетбеговићевог режима ?

И како су ово увек неке "иницијативе" неких младих, а после се испостави да ти млади имају 40 + година?
milanb milanb 03:31 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

alselone

sta ne valjda i dalje?

Преостало је да до краја времена окајавамо грехове, да се вечно стидимо што припадамо овом народу и да издржавамо неколико хиљада иницијатива младих, старих и средовечних људскоправаша који ће повремено да по нама врше велику нужду.
alselone alselone 05:53 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Srbija nije započela ratove. Da je glupo odreagovala u zadatoj situaciji - jeste. Ekstremno glupo.
Da je započela ratove - nije.


Ma znam, nego kažem kao argument da vidim dokle ovo ide, da vidim koje su granice ludila i bezobrazluka.

Evo, arguendo da je Srbija uradila sve to što kažu, ali baš sve, kažnjena je brutalno, nezapamćeno od WWII. Kažnjena je čistom fizičkom silom, bombarodvan narod dva puta, kažnjen je narod tako što je odobreno proterivanje iz mnogih delova države, juče sam zaboravio da dodam i Sloveniju i izbrisane, kažnjena je politički, ekonomski, sankcije su bile užasne, kažnjena je moralno, obeležena u svetu za narednih 50 godina kao zločinac, obrisana slavna istorija iz kolektivnog svetskog znanja, ekonomski unakažena, osakaćena u svakom pogledu i ostavljena u zapećku. Na međunarodni sud poslato je kompletno rukovodstvo, političko, vojno i policijsko. Arguendo neka je sve opravdano, baš sve.

Šta dalje? Prošlo je preko dvadeset godina od rata, dvadeset i pet, oni koji su danas srednja generacija tada su bili klinci, oni koji su danas mladi, tada se nisu ni rodili.

Koga krive i dalje? Kakav je više taj ljutiti ton kao prema detetu koje je nešto zgrešilo? Prema kome? Meni? Mom sinu? Šta je cilj, šta je ostalo i dalje da se naplati?
rodni rodni 07:06 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Filip Mladenović
alselone
Osciluje ponovo. Usresredi ga.


Usresredite se na sliku dečje dukserice, skinute sa leša dečaka, bačenog zajedno sa više stotina drugih žrtava u masovnu grobnicu u Batajnici.

Batajničko naselje "13. maj" udaljeno je 20-ak kilometara od centra Beograda. Tokom 1999. na poligonu Specijalne antiterorističke jedinice, smeštenom u ovom naselju, dovezeni su i zakopani leševi više stotina kosovskih Albanaca. Do danas je ekshumirano više od 700 tela, među njima 75 dece.

Još uvek nema nikakvog spomen obeležja!

Da li je to ljudski?

Da li je to hrišćanski?

Slava svim nevinim žrtvama, posebno deci!
No, kako ja pratim trend - u Batajnici će broj žrtava Albanaca nadmašiti broj žrtava Srba u Jasenovcu.
Vas izgleda plaćaju po učinku.
rodni rodni 07:10 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Filip Mladenović
Iz govora Slobodana Miloševića na Gazimestanu 28. juna 1989, dakle skoro 2 godine pre izbijanja ratnih sukoba:

"...Šest vekova kasnije, danas, opet smo u bitkama i pred bitkama. One nisu oružane, mada i takve još nisu isključene!"

I - šta to znači?
Početak rata!
Ja bih ipak više verovao žvalavom Tuđmanu koji je rekao - da je Hrvatska morala ratom da dobije nezavisnu državu.
Šta bi strani centri moći dali za takvu Miloševićevu izjavu (kao i onu Tuđanovu o njegovo sreći što mu žena nije Srpkinja ni Jevrejka) - a i vi kao agentura raznih ljudsko-pravaških udruga.
rodni rodni 07:14 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Filip Mladenović
principessa_etrusca
Filip Mladenović
Iz govora Slobodana Miloševića na Gazimestanu 28. juna 1989, dakle skoro 2 godine pre izbijanja ratnih sukoba:

"...Šest vekova kasnije, danas, opet smo u bitkama i pred bitkama. One nisu oružane, mada i takve još nisu isključene!"


Упозорити и наговестити, није исто што и изазвати.


Pa nisu hrvatskii vojnici napadali Novi Sad ili Beograd, niti su bosanski vojnici držali u opsadi Kragujevac 3,5 godine.

Šta su vojske i paravojske iz Srbije tražile u Hrvatskoj i u BiH? Lekovito bilje? Tragove meteora!

Ne pravimo se naivni, a još manje blesavi!

Ali su napadali Srbe u Vukovaru a u Osijeku ih častili kiselinom - i gde god su drugo mogli.
Ne pravi se naivan i blesav.
Pa valjda je na području Hrvatske bilo na stotine hiljada Srba koji su napadani u svojim kućama.
Kako su Vam jedino od titoizma ostale kurčeve Titine granice - a nije ti ostala ona da je Hrvatska država hrvatskog i srpskog naroda.
Zašto je to tako bilo - pa pitaj potomke Jasenovačkih srba.

vrabac_onaj vrabac_onaj 09:34 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

alselone

Koga krive i dalje? Kakav je više taj ljutiti ton kao prema detetu koje je nešto zgrešilo? Prema kome? Meni? Mom sinu? Šta je cilj, šta je ostalo i dalje da se naplati?


Pa cilj i nije naplata, već u večnom držanju u stanju pognute glave (ili u što dužem periodu).
predatortz predatortz 09:35 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Koga krive i dalje? Kakav je više taj ljutiti ton kao prema detetu koje je nešto zgrešilo? Prema kome? Meni? Mom sinu? Šta je cilj, šta je ostalo i dalje da se naplati?


Ostalo je da promenimo zakone o nevladinim organizacijama jer je to takav mulj u kom plivaju bitange, hohštapleri, strane službe, mešetari...
Ne govorim o svim NGO. Ne može se porediti neka koja se bavi pravima bolesne dece sa ovim mufljuzima.

Dakle, finansira te bilo koja vlada ili fond blizak nekoj državi i nisi NGO.
Sve što kažeš, napišeš ili na drugi način objaviš, moraš i da dokažeš.

Ako ne dokažeš, uznemiravaš javnost i odgovaraš za to.

Jednostavno!
alselone alselone 10:57 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Pa cilj i nije naplata, već u večnom držanju u stanju pognute glave (ili u što dužem periodu).


Da, slažem se u potpunosti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:14 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

alselone
Pa cilj i nije naplata, već u večnom držanju u stanju pognute glave (ili u što dužem periodu).


Da, slažem se u potpunosti.

Čest je to mehanizam kojim se neko pokušava držati pokornim.
Nešto slično se dešavalo i u kraljevini, kad su Srbi, ne vlada, ne kralj, ali da stranke, poslanici, Hrvate nonstop potsećali na prolivenu krv, pa se može razumeti i ono Radićevo, daj više da je isplatimo pa da prestanete.

Isto je i sa komunističkim antifašizmom.
Kao što Filip sad na svako dizanje glave poteže, a Batajnica, a Srebrenica, a hladnjače, a duksevi, tako i oni na svako, ubijali ste, otimali, pljačkali, mučili.. a antifašizam.

Jebo ih antifašizam.
rodni rodni 13:18 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Filip Mladenović
hoochie coochie man
alselone
Pa cilj i nije naplata, već u večnom držanju u stanju pognute glave (ili u što dužem periodu).


Da, slažem se u potpunosti.

Čest je to mehanizam kojim se neko pokušava držati pokornim.
Nešto slično se dešavalo i u kraljevini, kad su Srbi, ne vlada, ne kralj, ali da stranke, poslanici, Hrvate nonstop potsećali na prolivenu krv, pa se može razumeti i ono Radićevo, daj više da je isplatimo pa da prestanete.

Isto je i sa komunističkim antifašizmom.
Kao što Filip sad na svako dizanje glave poteže, a Batajnica, a Srebrenica, a hladnjače, a duksevi, tako i oni na svako, ubijali ste, otimali, pljačkali, mučili.. a antifašizam.

Jebo ih antifašizam.


Država Srbija i srpska javnost još uvek većinski boluju od nacionalizma, ovog puta frustriranog nacionalizma, zato što više nema tenkova, topova i aviona bivše JNA.

U Srbiji se i dalje glorifikuju osudjeni ratni zločinci, i dalje se javno širi mržnja i netrpeljivost prema susednim državama, nema iskrenog, hrišćanskog pokajanja zbog masovnih ratnih zločina, čija je glavna i najbrojnija žrtva - civilno stanovništvo u Hrvatskoj, BiH i na Kosovu i Metohiji.

Zato je Platforma ratusrbiji.rs Inicijative mladih za ljudska prava
hvale vredan potez i izraz nade da će u budućnosti biti više pijeteta prema nevinim žrtvama režiranih ratova tokom devedesetih godina XX veka.

Otkud to da je nacionalizam bolest - ostalo od Tite?!
Što se tiče civilnih žrtava - najviše su najebali i Srbi, a ne samo oni koje si ti pomenuo.
Da su Srbi takvi kako ih ti navodiš, onda bi njihove, srpske, žrtve bile barem 100 puta manje.
Znaš kako su to radili Švabe - u Srbiji.
A ono, srpske žrtve samerljive ostalim žrtvama.
Pa kako to?
Ti, i tebi slični (plaćenici), ne znate za taj podatak ili su vam rekli (tamo gde vam izdaju radne naloge i gde im dostavljate fakture za usluge) da to nije bitno.
vrabac_onaj vrabac_onaj 13:47 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Filip Mladenović


Država Srbija i srpska javnost još uvek većinski boluju od nacionalizma, ovog puta frustriranog nacionalizma, zato što više nema tenkova, topova i aviona bivše JNA.


Jeste, evo upravo hodam po gajbi samo u crnim tangama za koje sam zadenuo sa jedne strane kamu a sa druge pištolj. Preko celih leđa imam tetovažu kosturske glave ispod koje piše: "Слобода или или смрт" a na glavi mi crna šubara.
U levoj ruci mi dildo u obliku topa a u desnoj dildo u obliku aviona.

A na zidu nacrtana mapa Velike Srbije...od Banja Luke do Samarkanda!
Nažalost, Valjevo i Mionica su ostali van granica, ali za to da se obratite Hučiju

P.S.
Banat je naravno tu, Zili ne damo te!
hoochie coochie man hoochie coochie man 13:57 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Nažalost, Valjevo i Mionica su ostali van granica, ali za to da se obratite Hučiju

Raširićemo to malo, mora se.
Da obuhvatim Struganik i Svetu Ravnu Goru, meni dosta.
Može posle da se ajdukuje.
I da se puca na Šumadiju
:)
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:03 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Zato je Platforma ratusrbiji.rs Inicijative mladih za ljudska prava
hvale vredan potez

Hvale nije, al nekih para garant jeste.

A kakvi ljudi uzimaju pare tako što pljuju po nekom narodu i zluopotrebljavaju smrt neke dece, jasno je.

Da su moja deca u takve monstrume izrasla ne znam šta bih radio.

A hvala bogu nisu.
zilikaka zilikaka 15:07 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Banat je naravno tu, Zili ne damo te!

U to ime, predlažem promenu boje tangi iz crne u tamno ljubičastu.
Da budemo prepoznatljivi i unikatni.
rodni rodni 15:17 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

maksa83
Jeste, evo upravo hodam po gajbi samo u crnim tangama

Tradicionalna bulbuderska muška narodna nošnja.

I ovo je, drugovi, sve što treba da znate o Bulbuderu i tamošnjem življu.

Ja se ne bih sprdao sa lokalnim običajima!
vrabac_onaj vrabac_onaj 15:41 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

rodni
maksa83
Jeste, evo upravo hodam po gajbi samo u crnim tangama

Tradicionalna bulbuderska muška narodna nošnja.

I ovo je, drugovi, sve što treba da znate o Bulbuderu i tamošnjem življu.

Ja se ne bih sprdao sa lokalnim običajima!


Ma pusti bre Lionca, tim ljudima ništa nije sveto, ni dildo u obliku topa, ni tange crne, pa čak ni ljubičaste koje Zili predlaže.
Kako da ti kažem, jedan poprilično primitivan svet...

Znaš, samo se plašim kad se vrati iz one voždovačke vukojebine, a kako se primio na te sekire i testere, ima noću da nam se prišunja preko Dimitrijale i celu šumu da nam poseče, neće njemu ona njegova drvca po Bulevaru da budu dovoljna, jok. Navadilo se to.

Ne znam, možda neke noćne straže da organizujem sa komšijama...
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:56 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

noću da nam se prišunja preko Dimitrijale i celu šumu da nam poseče, neće njemu ona njegova drvca po Bulevaru da budu dovoljna, jok. Navadilo se to.

Možda bi da ga Čaki nije blagosiljao.
Sad da pipne ne sme.
maksa83 maksa83 16:12 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Znaš, samo se plašim kad se vrati iz one voždovačke vukojebine,

Izvini, ovo je obod sopotske rivijere. Da je ovo vukojebina ne bi naš Predsednik sugerisao svojim minionima da letuju u Sopotu koji sa slobodarskom Raljom čini potez otpr. kao Nica - Kan.

Znaš, samo se plašim kad se vrati iz one voždovačke vukojebine, a kako se primio na te sekire i testere, ima noću da nam se prišunja preko Dimitrijale

Nisu strahovi neosnovani, potpuno sam in tač sa pećinskim instinktima, lukom i strelom od 40 funti natega bez ikakvih džidža i nišana i stabilizatora sada mogu da ulovim zeca sa nešto preko 20m, ako zec ne mrda, i ako je malo veći zec, otpr. kao osrednji međed, i ako nije agresivan.

Inače sam stvarno stekao baš lošu reakciju na grad, sivo, beton, asfalt, zgrade ... kad svratim po nešto bukvalno samo želim da se vratim ovde.
gedza.73 gedza.73 16:18 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Filip Mladenović
Šest vekova kasnije, danas, opet smo u bitkama i pred bitkama. One nisu oružane, mada i takve još nisu isključene!"

A što ne dodaš šta je rekao na Ušću godinu dana ranije najavljen kao predsednik predsedništva Centralnog komiteta saveza komunista Srbije

Slobo slobodo

Drugarice i drugovi

mnogi ovde danas pamte kako u tim danima ništa nije bilo teško i kako se ljudima činilo kako je sve lako i moguće u slobodi. I u toj slobodi građani Beograda kao i građani čitave naše zemlje uspeli su mnogo da urade. Danas gnevni zbog krize u kojoj se nalazimo skloni smo da zaboravimo sve dobro i vredno što smo u dugim i teškim godinama sami i sa radošću stvorili.
Istina je da smo stali na putu za društvo koje smo u revoluciji želeli ali nije istina da to društvo ne možemo da ostvarimo. Da od puta treba da odustanemo

.

Jugoslaviju su stvarali u jednoj veličanstvenoj revoluciji jugoslovenski komunisti, jugoslovenska radnička klasa i jugoslovenski narodi.


pa i ti isto ovo pričaš. U čemu je onda tvoje neslaganje sa Slobodanom Miloševićem?


zilikaka zilikaka 16:29 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Ne znam, možda neke noćne straže da organizujem sa komšijama...

A tvoj komšiluk, ubilo za noćne straže.
Dosta samo da se podignu i prošetaju.
maksa83 maksa83 16:34 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

A tvoj komšiluk, ubilo za noćne straže.
Dosta samo da se podignu i prošetaju.

Ej, Bulbuder, pa tamo noću može tenk da prođe oni neće znati, oni tako pakleno hrču da je Glas Servis sa ove naše strane bukvalno napravio poslovnu imperiju na zameni stakla koja stradaju od tih zvukova kad zarondaju...

zilikaka zilikaka 16:36 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Inače sam stvarno stekao baš lošu reakciju na grad, sivo, beton, asfalt, zgrade ... kad svratim po nešto bukvalno samo želim da se vratim ovde.

Aj dobro ti, to mi jasno, al kako si decu ubedio da odustanu od asfalta?
Po tom pitanju ti zavidim, al iskreno.

Moj ima baštu tu gde živi i uvek je bila muka naterati ga da u nju uđe. Sad to radi par puta godišnje. Neće.
alselone alselone 16:43 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Inače sam stvarno stekao baš lošu reakciju na grad, sivo, beton, asfalt, zgrade ... kad svratim po nešto bukvalno samo želim da se vratim ovde.


Jedan savet koji imam - nikad gola zemlja. Kada ogoliš zemlju tada se tamo gubi prirodna mikrobiologija. U prirodi toga nema, priroda uvek pokriva zemlju. A kada nema prirodne mikrobiologije, tada moraš dodatno da se trudiš oko zemlje umesto da ona radi za sebe.

Uprkos uvreženom mišljenju da proces ishrane biljaka ide tako da se minerali skupljaju preko korena i penju u listove, proces je malo drugačiji. Deo minerala se dolazi preko korena i onda uz sunčevu energiju i fotosintezu stvara se šećer u korenu. Taj šećer prelazi u zemlju i hrani dobre bakterije, gljivice, protozoe i drugu lokalnu mafiju. Onda ti mikroorganizmi umiru tu dole i osavljaju svoje male leševe preko kojih biljka može da primi druge minerale koje drugačije ne može (nalaze se u ćelijskim membranama mikroorganizama). Takodje, oni pomažu i pri zadržavanju vode jer su živa bića mahom voda.

Na primer te gljivice koje se formiraju ispod zemlje, one mogu toliko da narastu da budu i po par kvadratnih kilometara velike, čineći tako najveće živo biće na svetu.

Ako se malo okrene slika, može se reći da mi organski gej baštovani farmingujemo bakterije i gljivice a da su glavne biljke tu sporedne, jer ako jednom napraviš dobro i održivo okruženje, nema skoro ništa posla oko biljaka, ni oko vode a kamoli oko hrane. Dodatno, budu veće, otpornije, lepše i ukusnije.

hoochie coochie man hoochie coochie man 16:44 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

al kako si decu ubedio da odustanu od asfalta
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:50 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

maksa83

Nisu strahovi neosnovani, potpuno sam in tač sa pećinskim instinktima, lukom i strelom od 40 funti natega bez ikakvih džidža i nišana i stabilizatora sada mogu da ulovim zeca sa nešto preko 20m, ako zec ne mrda, i ako je malo veći zec, otpr. kao osrednji međed, i ako nije agresivan.


Da ne kačim sada Monti Pajton epizodu sa zecom ubicom iz Svetog Grala, bilo bi previše očekivano i izanđalo.

Nego šta je bre vama ljudi? Onaj Stefan sa svojom šajkom čini zulum po Dunavu na potezu Zemun - Grocka, ko da je Harald Hardrada lično, ovaj Maksa vežba za Bika Koji Sedi (dobro, ima malo problem sa tomahavcima, ali poporavlja se), pa šta će bre civilizovan svet o nama da misli?

Mogu da zamislim kako je Filipu dok ovo čita. Sam, okružen ovim primitivnim varvarima, jedina luča u vaskolikom srpskom mraku. Tanušno svetalce razuma i civilizacije, koje jedva tinja u strahu da ga vetar našeg varvarstva ne utuli...

Nego, sad ozbiljno.
Inače sam stvarno stekao baš lošu reakciju na grad, sivo, beton, asfalt, zgrade ... kad svratim po nešto bukvalno samo želim da se vratim ovde.


Znam osećaj.
Vratiš se posle mesec dana iz neke teške vukojebine i odjednom toliko ljudi, buke, nervoze. Sve nekako zbijeno, nagurano, zgrade, automobili koji brundaju, trube, ispuštaju gasove.
Bukvalno, napad panike da dobiješ. Umelo da me drži i po tri, četiri dana.
vrabac_onaj vrabac_onaj 16:58 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

maksa83

Ej, Bulbuder, pa tamo noću može tenk da prođe...



Ама бре Лионац, каже се (а и пише) Булбулдер. Све време пишеш погрешно.
Ето видите људи, такви су они, сигуран сам да зна, али не то мора да вређа, провоцира.
Шта да вам кажем, ситне душе, видите и сами.
maksa83 maksa83 16:59 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Aj dobro ti, to mi jasno, al kako si decu ubedio da odustanu od asfalta?

Mlađi jako voli prirodu i životinje (mada zenta od buba, pogotovo ako su veće i izgledaju opasno), njemu je ovde bio vrhunski doživljaj kad smo našli ježa (srpskog ofanzivnog), non stop priča o tome i zvera po travi da li će neki opet da se pojavi, imamo rezidentnog psa kog samo zanima da ga češkaš, a starijem (arhetipski nadrkani tinejdžer) je ovo apsolutno najgore mesto na svetu, dakle uspeo sam polovično.
alselone alselone 17:01 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

imamo rezidentnog psa kog samo zanima da ga češkaš

Takozvani Čkalja?
gedza.73 gedza.73 17:03 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

alselone
jer ako jednom napraviš dobro i održivo okruženje, nema skoro ništa posla oko biljaka, ni oko vode a kamoli oko hrane

Priča mi majka kako je nana, prababa, radila u bašti.
Izvadi seme paradajza, krastavac, tikvice, paprike i svašta nešto, dobro opere od sluzi, stavi u sito-đevđir, na sunce se osuši i ostavi u teglice.
Zahvati seme paprike rukom, ubaci u parče krpe, veže je, pokvasi sa malo vode i stavi u šporet negde sa strane povremeno održavajući vlažnost. Tako zna koji je procenat klijavosti kako bi dodala semena za onoliko koliko ne klija

I tako sve što jednoj samoodrživoj srbskoj seoskoj kući treba.
Od preparata za polivanje se koristilo 'ništa'. A onda je krenulo ne polivanje nego zalivanje hemisjkim preparatima kako bi opstala desetina onoga što se poseje.
'ladno noću da odeš u baštu i bereš po mrklom mraku vidiš paradajz kako zelenkasto sveti i pomalo zuji.

Ima ljudi iz grada koji dođu pa u slobodno vreme pokušavaju da održe nešto poput ovoga kako ti kažeš. Skoro pa nemoguća misija.

Da nije tako samo kod nas u nekim skandinavskim zemljama poliju 'šumu' krompira (kalendarski znaju kad) ona se osuši, povade krompire koji se sijaju, obli, kao sa reklame mladi krompirići. Hemikalije koje padnu na susednu kulturu ostavljaju žute fleke.
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:08 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

zilikaka
Ne znam, možda neke noćne straže da organizujem sa komšijama...

A tvoj komšiluk, ubilo za noćne straže.
Dosta samo da se podignu i prošetaju.

alselone alselone 17:08 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Jeste tako je Gedžo. To je ta simbioza biljaka, gljivica i bakterija, mislim da smo je čak učili i u osnovnoj, koja je osnova svega. Najbolje je kada prekopaju baštu i onda na tri metra razmaka stave po jednu ukrasnu biljku a okolo čupkaju korov i travu. I onda kao - neće lepo da se primi, moram puno da joj tetošim.

Za kvalitetno pokrivanje najbolji su komadići drveta, ameri to zovu wood chips, ali čini mi se da to nema kod nas. To nije kao malč kod nas, pa još prefarban koji se nikad neće raspasti, nego su to ostaci kada u onaj šreder ubaciš lišće, granje, grančice i deo drveta. Onda pustiš tu mešavinu da se malo ukompostira i malčiraš baštu. Kažu da je to sjajno.

Neki dan sam išao ćaletu da pokažem na licu mesta kako taj proces izgleda. Pričao sam vam da je deo dvorišta nasut peskom. E, sad, u tom jednom ćošku su stajale grane, lište i trava godinama. Kada zabodeš ašov prvih 20, 30 cm je najlepša ona crnica, kao pored Srbobrana, a kasnije pesak. Potpuno neverovatno.
maksa83 maksa83 17:08 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Nego šta je bre vama ljudi?

Ne znam za stefana ali ja idem u korak sa vremenom, pošto je točak istorije krenuo unazad, antivakseraj postaje mejnstrim, ravna zemlja tu odmah za njim, ljudi počinju masovno da se lože na Trunpoe Putine Vučiće dakle despote kakvaqratz demokratija, ovaj huči hoće da vrati Kralja, računam da treba opet steći te primordialne veštine od pre nego što su iz Kine doneli barut. Sa duhovne strane od sutra polako krećem da ukidam za početak instrumental i zameniću ga akuzativom pa da vidimo kako ide...

alselone alselone 17:09 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Sa duhovne strane od sutra polako krećem da ukidam za početak instrumental i zameniću ga akuzativom pa da vidimo kako ide...


Aorist rulz.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:10 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Izvadi seme paradajza, krastavac, tikvice, paprike i svašta nešto, dobro opere od sluzi, stavi u sito-đevđir, na sunce se osuši i ostavi u teglice.
Zahvati seme paprike rukom, ubaci u parče krpe, veže je, pokvasi sa malo vode i stavi u šporet negde sa strane povremeno održavajući vlažnost

Pričala ti majka kako je njena baka?

Ti si bre Gedžo klinac onda:)

Ja se tih zamotuljaka koji vise iznad šporeta sećam, ko juče da sam ih gledao.
gedza.73 gedza.73 17:18 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo


vrabac_onaj
ovaj Maksa vežba za Bika Koji Sedi (dobro, ima malo problem sa tomahavcima, ali poporavlja se

Kakvih se sve saveta načitao od nas čovek se iskasapi sav.

Ubedljivo najgori savet koji sam čuo je (a i ja ga dajem u istom obliku)
'Vodi računa'

pa svako vodi računa, nego se desi. Mene je otkinula daska u glavu koju je povukla testera sa kojom sam daleko od neiskusnog. Ni dan danas ne znam kako ali je ostavila dobre četiri kopče sa trajnim razdeljkom u kosi. Sreća da je glava bila više nagnuta pa nije zveknulo po obrazu i oku.
maksa83 maksa83 17:18 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Takozvani Čkalja?

Čkalja prevarant.

Inače ekstremno inteligentan, kad dobije gomilu koski jednu uhvati i odnese kao decoy na putanju odakle dolaze drugi psi da tu zadrži eventualnog uljeza dok on posklanja ili pokrcka ove njegove.

Ovo je Čkalja kad je bio mali:



gedza.73 gedza.73 17:25 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Pričala ti majka kako je njena baka?

Ti si bre Gedžo klinac onda:)

Ja se tih zamotuljaka koji vise iznad šporeta sećam, ko juče da sam ih gledao.

Moja nana, očeva baka. Zakačila ona i neku godinu od demokratije a rođena devestopete. Do same smrti je plela. Sećam se nekih detalja ali ne bašte i vrlo pmetno-praktičnog načina za semena.
Ne d'o bog nekog EMP-a više bi izumrelo ljudi nego zbog korone.

maksa83 maksa83 17:29 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Ubedljivo najgori savet koji sam čuo je (a i ja ga dajem u istom obliku)
'Vodi računa'

Moj pok. otac je imao rečenicu za razne kontekste "nijedna mera opreza nije suvišna", tako da sam ja isekao i raskomadao nekoliko breza ali u full opremi, dugi rukavi, duga deblja šljampava trenerka (sve što može da uhvati lanac ako mi pobegne, jebeš to što testera šatro staje čim je pustiš), oni HTZ žuti zunzara cvikeri ako neki iver odluta, itd. I pored svega toga što kaže narod - đavo ne spava.
zilikaka zilikaka 17:35 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Ja se tih zamotuljaka koji vise iznad šporeta sećam, ko juče da sam ih gledao.

Ja samo za cveće. Skupi se seme u najlon čarapu i okači gde ne mrzne.
I ja sam to radila.
Petunije, noćne frajle, ladolež i neven

Sad su to već retke vrste.
A paradajz...kad onaj prvi ne pobereš pa szigne da baci seme, dobiješ samonikli koji je sitniji al mnooogo lepšeg ukusa.
Papriku za mog vakta nismo sejali a retko je i sadili. Nikad nije bila ko svet, vazda je nešto žderalo.

Nego, kad smo kod žderanja, kakve su to bube, ko mala škorpija, crna i ima crveno polje na leđima, buši i siše trešnje? Sve nam upropastila.
maksa83 maksa83 17:45 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Nego, kad smo kod žderanja, kakve su to bube, ko mala škorpija, crna i ima crveno polje na leđima, buši i siše trešnje? Sve nam upropastila.

Imaš ovaj sajt whatsthatbug, ja kad vidim nešto čudno slikam pa pošaljem, oba puta su mi odgovorili tačno. Zastrašujuće je što je jednom to bila neka ogggromna vodena buba (water predator bug) koja lovi ribe (?!) koja je fijuuuu pljusnula s neba na betonsko dvorište na poslu, izgleda da je neka ptica dohvatila pa ispustila pošto je najbliža voda sa nekim životom na 3km odande.
nikvet pn nikvet pn 18:01 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Глистењак је закон против прскања. Гдегод падне биљка тера ко чаробни пасуљ.

Глисте гајим их у оној гајби за веш



и раде ко луде али имам муку да извадим хумус. Тек најесен кад се смире изврнем па одвојим. Али коме треба тада, треба сад и зато је бољи компостер са фиоком. Ови у понуди уствари нису за глисте ни предвиђени, имају рупе за кртицу да направи покољ.

Много лепо би било

на доњој четвртини решетка, испод фиока. Али не смем да се упустим у буџење, нисам толики мајстор.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:35 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo


Nego, kad smo kod žderanja, kakve su to bube, ko mala škorpija, crna i ima crveno polje na leđima, buši i siše trešnje? Sve nam upropastila.

List ili plod?
Najbolje da slikaš, a to oklop, škorpija, me potseća na surlaša, tako se zove.
Nagriza plod ali u ranijoj fazi od ove, dok je zelen.

A evo i Maksa rešio stvar.

Hvala Makso za link.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:39 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

I da, ako ne možeš da ga navataš za slikanje, slikaj oštećenja koja pravi, da probamo tako da ga prepoznamo.
rodni rodni 19:02 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

maksa83
Nego šta je bre vama ljudi?

Ne znam za stefana ali ja idem u korak sa vremenom, pošto je točak istorije krenuo unazad, antivakseraj postaje mejnstrim, ravna zemlja tu odmah za njim, ljudi počinju masovno da se lože na Trunpoe Putine Vučiće dakle despote kakvaqratz demokratija, ovaj huči hoće da vrati Kralja, računam da treba opet steći te primordialne veštine od pre nego što su iz Kine doneli barut. Sa duhovne strane od sutra polako krećem da ukidam za početak instrumental i zameniću ga akuzativom pa da vidimo kako ide...


Sve može, samo da se komunjare ne vrate!

Vozio sam se danas nešto gradom (da dokupim kakvog alata, jer mi je malo onoga što već skuplja prašinu) - i konstatovao da me grad (u automobilu) neće videti skoro - u vremenu od 3 do 7 popodne.
Da, ovaj grad će se samo jednoga dana raspasti.
Morao sam isključiti onu funkciju 'stop-n-go' jer sam stao oko 200 puta na 5 do 6 km vožnje.
Valja se nadati da će Vučić za godinu, najduže dve, krenuti sa proizvodnjom letećih automobila - ovako više ne ide.
rodni rodni 19:05 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

maksa83
Takozvani Čkalja?

Čkalja prevarant.

Inače ekstremno inteligentan, kad dobije gomilu koski jednu uhvati i odnese kao decoy na putanju odakle dolaze drugi psi da tu zadrži eventualnog uljeza dok on posklanja ili pokrcka ove njegove.

Ovo je Čkalja kad je bio mali:





Hihihihi!
Kakva mrcina!
Eeee, to je pas - a ne one kojekakve nakaze.
rodni rodni 19:08 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

maksa83
Ubedljivo najgori savet koji sam čuo je (a i ja ga dajem u istom obliku)
'Vodi računa'

Moj pok. otac je imao rečenicu za razne kontekste "nijedna mera opreza nije suvišna", tako da sam ja isekao i raskomadao nekoliko breza ali u full opremi, dugi rukavi, duga deblja šljampava trenerka (sve što može da uhvati lanac ako mi pobegne, jebeš to što testera šatro staje čim je pustiš), oni HTZ žuti zunzara cvikeri ako neki iver odluta, itd. I pored svega toga što kaže narod - đavo ne spava.

Moj ćale je imao nekoliko izreka, od kojih su mi najdraže dve.

Gledaj, možda ti zatreba,
i
Završi započeto.
zilikaka zilikaka 19:17 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

I da, ako ne možeš da ga navataš za slikanje, slikaj oštećenja koja pravi, da probamo tako da ga prepoznamo.


Imam već slikano, od skoro nego je malo mutno. Mrzi me da idem ponovo da ih jurcam, i tako digli ruke od trešanja.
Jede plod (mislim da buši i izvlači sokove) i praktično ga deformiše. Sad jede, zreo plod. Ima ih kolko voliš, najezda.



P.S. Dobro, sad i ja vidim, nije kao škorpija. Nekako me podsetilo jer se vazda uvija. A dugačko oko 10mm
milisav68 milisav68 19:54 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Potpuno neverovatno.

Jel imate vi neku šumu u toj Vojvodini?

Stvarno, nije valjda da nisi prošo nekim šumarkom van staze?

Ne treba ti ni ašov, noge tonu kao da gaziš po nekom tvrđem sunđeru.
solo solo 20:02 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Sve može, samo da se komunjare ne vrate!


Odakle da se vrate kad nigde nisu ni otišli. Sad se samo zovu malo drugačije.

Slušaj možda ti zatreba.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:47 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Zili,
Ovo nije, koliko ja znam, neka uobičajena štetočina koja bi se mogla determinisati na ovaj način.
Čudi me i tolika najezda.
A i ako odrasli insekt oštećuje zreo plod pitam se kako bi se to moglo i štiti?

Mene to potseća na nešto, ali ne da nisam siguran, nego verujem i da nisam u pravu pa da ne lupam.

Ako saznaš šta je, voleo bih da javiš.

A ako te ne mrzi slikaj ipak oštećenja.

I jesi li sigurna da baš ovi insekti prave štetu?
Možda njih samo ima mnogo tu a nešto drugo oštećuje plodove?
Dešavaju se takve situacije.
Tu bi slike oštećenja mogle možda da pomognu.




zilikaka zilikaka 20:59 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Ovo nije, koliko ja znam, neka uobičajena štetočina koja bi se mogla determinisati na ovaj način.

Pa to sam i ja primetila. Za mene je to nova buba a nisam baš rasla na betonu.
Videću ovih dana da uđem i slikam i bube i trešnje kako izgledaju. Kao da isisa sadržaj pa na tom mestu ostane deformisano al je voće zdravo kad rascepiš.
Imaju trešnje i vaške ak ovo je mnogo veće i dok bereš garant neku pokupiš i doneseš sa plodovima.
I to jeste gadno jer ne znam kako se idbraniti kad napada zrelo voće. Kao da su ose.
Ako ne ranije, slikam sve i dostavljam tebi na mejl. Meni i nije bitno al tebi može da ugrozi izvozničke ambicije, ako se proširi.
A garant hoće.
pecaros pecaros 21:01 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

maksa83
Zastrašujuće je što je jednom to bila neka ogggromna vodena buba (water predator bug) koja lovi ribe (?!) koja je fijuuuu pljusnula s neba na betonsko dvorište na poslu, izgleda da je neka ptica dohvatila pa ispustila pošto je najbliža voda sa nekim životom na 3km odande.


To čudo smo mi zvali "veslar". Dođe na povorku i ume dobro da izgricka neku belu ribu. Iako je zaista ogromna (valjda i do 5cm), ume sama da leti, pa je kod tebe pljusnula svojom voljom. Nekad je bila uobičajena pojava, sad se i ne sećam kada sam je poslednji put video.



bene_geserit bene_geserit 21:14 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Pošto se blog unormalio, tj. svi ignorišu Filipa i pričaju o čemu god žele, da i ja dodam koju.

Krenulo nešto da mi gricka lišće od avokada, od kajsije i od tikvica. Osušiće mi se sve, najviše mi žao avokada.
Nemam pojma šta je, prvo mislio gusenice, ali nema ni jedne, njih makar možeš da nađeš iako se dobro kamufliraju ali velike zelene ne moš d omašiš.
Onda reko možda puževi, bacili one kuglice oko drveća i tikvica koji oni progutaju i pandrknu, kad nema puževa nisu oni.
Na kraju zajebavam se ja nešto u dvorištu, tek ptičica ko vrabac ako ne i manja sleće na tikvice i kljunom kljucka lišće. A baš sam kupio novo crevo (ono što se skuplja i širi) za polivanje sa water pressure modom, reko tu smo, pa nacentriram ptičicu (sa 3, 4 metra rastojanja, nije joj ništa bilo, taj water pressure sa crevom je skroz slab) ona se zaprepastila i zbrisala, posle napravio još par čeka i eto ptičice digle ruke, vele opasno po život.
zilikaka zilikaka 21:22 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Mi smo jedne godine imali cirkus sa tikvicama, al bilo zbog puževa. Posejali, one listaju, cvetaju, al ni jedan plod. Onda smo shvatili da ih u toj fazi pojedu puževi, al samo zametke ploda, ne i lišće.
Posle odustali od povrtarstva.
Čudi me za tebe jer tikvice imaju ono dlakavo i malo lepljivo lišće, ne deluju preterano jestivo.
A puževa je nekad bilo da posle kiše ne možeš da koračaš, sve prekriveno.
Umeli da skupimo po pola džaka sa 2-3ara. Poslednjih godina tek po kojeg vidimo.
pecaros pecaros 21:24 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

bene_geserit
Pošto se blog unormalio, tj. svi ignorišu Filip


Lično podržavam Filipa, samo mislim da neme 'leba od ove pošasti na blogu dok se odnekud ne inkarnira Krkar i stvari postavi na mesto.
bene_geserit bene_geserit 21:28 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Čudi me za tebe jer tikvice imaju ono dlakavo i malo lepljivo lišće

Pa ne znam valjda ima raznih vrsta tikvica, ove nemaju dlakavo i malo već ogromno i nedlakavo lišće.
Nego i te ptičice izbirljive, od dva avokada mi gricka lišće samo kod jednog, jesu različite vrste al opet, sve citruse (limun, grejpfrut, mandarine) ignoriše, a kajsiju baš voli da kljucka i plod i lišće.
predatortz predatortz 21:28 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

pecaros
bene_geserit
Pošto se blog unormalio, tj. svi ignorišu Filip


Lično podržavam Filipa, samo mislim da neme 'leba od ove pošasti na blogu dok se odnekud ne inkarnira Krkar i stvari postavi na mesto.


A šta je to krkar, stručnjak opšte prakse, postavio na mesto?
I za koga su on i batica mu nekakvi autoriteti?
nask nask 21:35 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Imam već slikano

Meni ono mutno sa tvoje slike liči na larve (azijske) bubamare



slika nije moja

pecaros pecaros 21:35 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

predatortz

A šta je to krkar, stručnjak opšte prakse, postavio na mesto?
I za koga su on i batica mu nekakvi autoriteti?



Ko je batica?

Valjda ovde nikome nisu potrebni neki autoriteti? Jednostavno, čovek je imao talenat da stvari nazove pravim imenom.
predatortz predatortz 21:40 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

pecaros
predatortz

A šta je to krkar, stručnjak opšte prakse, postavio na mesto?
I za koga su on i batica mu nekakvi autoriteti?



Ko je batica?

Valjda ovde nikome nisu potrebni neki autoriteti? Jednostavno, čovek je imao talenat da stvari nazove pravim imenom.


Naročito na hrvatskom novorijeku.
Stvar ukusa.
Evo i ja ću dati, pravim imenom, sud o njemu.
Obrazovan, rečit, načitan, drzak, ali veliko govno.
zilikaka zilikaka 21:48 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Meni ono mutno sa tvoje slike liči na larve (azijske) bubamare

Nije to. Ovo je glatko, nema te "bodljice" nego one klasične pločice od gore, kao mnogi insekti.
Rekoh, stvarno ću slikati mnogo ozbiljnije i poslati, verovatno tokom vikenda. Muž reče da mi to imamo nekoliko godina ovde, on primetio, al nikad toliko kao ove godine.


floki floki 22:25 03.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

maliperica maliperica 03:08 04.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

pecaros
predatortz

A šta je to krkar, stručnjak opšte prakse, postavio na mesto?
I za koga su on i batica mu nekakvi autoriteti?



Ko je batica?

Valjda ovde nikome nisu potrebni neki autoriteti? Jednostavno, čovek je imao talenat da stvari nazove pravim imenom.

Jedan najobičniji - kurton.

Usput

Vidiš da sličan talenat imam i ja .



gedza.73 gedza.73 06:20 04.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Moj pok. otac je imao rečenicu za razne kontekste "nijedna mera opreza nije suvišna"

Bio je potpuno u pravu.
Ovo što ja kažem 'desi se' uglavnom sam čovek bude kriv ali kao da nešto traži rupu u odbrani i od milion slučajeva kad si zaštićen odabere onaj, jedan jedini sa propustom. A nekada jednostavno 'mozak' ne bude tu gde treba da bude. odluta zaveden rutinom ili nekim drugim poslom pa ponekad bude šta bude.

rodni rodni 06:31 04.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

pecaros
bene_geserit
Pošto se blog unormalio, tj. svi ignorišu Filip


Lično podržavam Filipa, samo mislim da neme 'leba od ove pošasti na blogu dok se odnekud ne inkarnira Krkar i stvari postavi na mesto.

Nismo ni sumnjali u tebe i tvoju podršku!
Jer - svaki antiSrbin podržava antiSrpske splačine nimalo se ne stideći.
alselone alselone 06:56 04.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Stvarno, nije valjda da nisi prošo nekim šumarkom van staze?

Ne treba ti ni ašov, noge tonu kao da gaziš po nekom tvrđem sunđeru.


Pa naravno da nije da nisam prošao šumarkom van staze.
Jesi ti prošao šumarkom van staze?
shmoo shmoo 07:58 04.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

predatortz
pecaros
predatortz

A šta je to krkar, stručnjak opšte prakse, postavio na mesto?
I za koga su on i batica mu nekakvi autoriteti?



Ko je batica?

Valjda ovde nikome nisu potrebni neki autoriteti? Jednostavno, čovek je imao talenat da stvari nazove pravim imenom.


Naročito na hrvatskom novorijeku.
Stvar ukusa.
Evo i ja ću dati, pravim imenom, sud o njemu.
Obrazovan, rečit, načitan, drzak, ali veliko govno.



Немој тако. Нама овде фали краљ Блога Б92 да га крунишемо па да ствари крену својим током како је и намеравано.

Јер, знаш и сам како то иде, без краља не ваља.









milisav68 milisav68 10:27 04.06.2020

Re: Ljudi koji vam je Đavo

Jesi ti prošao šumarkom van staze?

Mnogo puta.

Ima kod nas na obodu grada veliko brdo/šuma - Mikulja.Tamo ima planinarski dom i centar za rekreativnu nastavu, a pored je veštačko jezero.

Tu smo provodii dosta vremena, kad god je bilo lepo vreme.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana