Gost autor

BRAVAR JE BIO BOLJI!

Filip Mladenović RSS / 22.05.2020. u 00:59

PORUKA TRANZICIJE
PORUKA TRANZICIJE
Ovih dana, povodom četrdesetogodišnjice smrti Josipa Broza Tita, raspravljalo se o tome šta nam je donela "komunistička diktatura". Zapravo, rasprave tu i nije bilo, pošto "narativ" nije bio pluralistički nego monistički - svi su se manje-više slagali u manje ili više negativnim ocenama. Ovo je, međutim, zgodna prilika i da se osvrne na ono što nam je donelo 30 godina demokratije, jer toliko je približno proteklo od uvođenja političkog pluralizma i prvih (posle Drugog svetskog rata) višestranačkih izbora. Pa i, zašto da ne, da se uporede ta dva razdoblja: tri decenije diktature sa isto toliko godina demokratije.

STOPAMA RASTA: Da počnemo od koliko-toliko egzaktnog - ekonomije. Od 1990. do 2020. (čak i da benevolentno izostavimo ovu poslednju, očigledno lošu) Srbija je ostvarila prosečan godišnji rast bruto domaćeg proizvoda od oko jedan odsto. Praktično - stagnirala je. Sa druge strane, od 1945. do 1975. BDP je prosečno godišnje rastao oko šest odsto. Ako se uzme u obzir samo poslednjih 20 godina, prosečan rast privrede Srbije iznosio je oko tri odsto; ako uzmemo razdoblje od 1950. do 1970. onda je rast iznosio 7-7,5 odsto. Zaključak je očigledan, komentar je suvišan.

Ova razlika u "stopama rasta" zapravo je posledice jedne druge činjenice. Prve decenije komunističke vladavine odlikuje ubrzana industrijalizacija; dok je glavna karakteristika privrednog razvoja nakon 1990. - dezindustrijalizacija.

Pri čemu Srbija dobija neke vrlo lukrativne privredne grane. Najpre, Beograd postaje centar jugoslovenske industrije motora, mašinske industrije, projektovanja (IMR, "21. Maj", Lola, Energoprojekt). Istovremeno, Šumadija postaje centar jugoslovenske automobilske industrije. To je izuzetno važno jer proizvodnja automobila zahteva razvoj i mnogih pratećih industrijskih grana, pa otud vrlo stimulativno deluje na ukupnu ekonomiju. Prvu fabriku automobila Slovenija dobija tek 12 godina kasnije, 1967. (Industrija motornih vozila IMV, Novo mesto - Reno), a Bosna i Hercegovina (TAS - Tvornica automobila Sarajevo proizvodi "golf" po licenci Folksvagena). Krajem sedamdesetih Srbija dobija još jednu fabriku automobila - IDA Kikinda, u saradnji s nemačkim Opelom, koji je tada bio u vlasništvu američkog Dženeral motorsa.
Sredinom pedesetih sa nastankom Elektronske industrije u Nišu istočna Srbija postaje centar razvoja proizvodnje koja predstavlja sam svetski tehnološki vrh. Ističemo ovde ove primere ne samo zbog njihovog uticaja na razvoj ekonomije nego i obrazovanja. Jer ubrzo, već 1960. godine u Nišu i Kragujevcu dolazi do otvaranja fakulteta - elektronskog, odnosno mašinskog. Najzaslužniji za to su utemeljivači EI odnosno CZ - njihovi direktori Vladimir Jasić i Prvoslav Raković.
Ogromne pare ulagane su i u industrijalizaciju Kosova, ali ćemo se ovde više zadržati na Vojvodini, gde je Novi Sad između 1950. i 1960. doživeo neviđeni investicioni bum. Izgrađeno je u kratkom roku čak dvadesetak fabrika koje su Srpsku Atinu od panonske varoši pretvorile u srednjeevropsku metropolu.

ZA PRVIH 30 GODINA KOMUNISTIČKE DIKTATURE ZABELEŽEN JE RAST OD ŠEST ODSTO; ZA PRVIH 30 GODINA NACIONALISTIČKE DEMOKRATIJE SRBIJA JE OSTVARILA PROSEČAN GODIŠNJI RAST OD JEDAN ODSTO

Čitav taj proces industrijalizacije odvijao se u tesnoj vezi sa zapadnim kompanijama od kojih su kupovane licence. To je značilo ne samo osavremenjavanje tehnike i tehnologije, kao i "kadrova", nego je razvijalo i spoljnu trgovinu. Glavna spoljnotrgovinska preduzeća; čuveni Genex i Inex, sa osnivačima Vladimirom Višnjićem i Aleksandrom Čizmićem, ostala da ne pominjemo, koncentrisana su u Beogradu. Gde je trgovina - tu su i finansije, tako da Srbija postaje sedište najvećih jugoslovenskih (posebno investicionih) banaka i osiguravajućih kuća, a Beograd finansijski centar zemlje.
Jedan od glavnih razloga "hrvatskog proljeća" krajem šezdesetih bila je upravo ta koncentracija najlukrativnijih ekonomskih poslova u Beogradu (jer su, recimo, i sve devize zarađene u narastajućem turizmu odlazile put prestonice).

MARKETING: Tada počinje i ubrzani razvoj još jedne delatnosti neraskidivo povezane sa ekonomskom konkurencijom - marketinga. Prema neprikosnovenom doajenu srpskih (i jugoslovenskih) tržišnih komunikacija Žozefu Lončaru, prva izložba jugoslovenske propagande održana je krajem 1964. u Domu sindikata (danas Kombank dvorana). Udruženje propagandista Srbije osnovano je 26. decembra 1960. Godinu dana posle pomenute izložbe, 1965, osnovan je Savez ekonomskih propagandista Jugoslavije. "Kada je 1968. u Opatiji osnovano Jugoslovensko udruženje za marketing, Tito je bio pokrovitelj, a njegov lični izaslanik bio je predsednik Saveznog izvršnog veća Mitja Ribičič", ispričao je jednom prilikom Lončar. Sredinom šezdesetih, kada je u drugim socijalističkim zemljama bila po jedna državna agencija, u Jugoslaviji ih je bilo 43.
Otvaranje privredne saradnje sa Zapadom na ekonomskom planu donela je neminovno otvaranje na kulturnom. I to, što je s obzirom na okolnosti bilo paradoksalno, najpre na polju masovne kulture. To jest - rok muzike. Prva gitarijada u Jugoslaviji održana je u Hali 1 Beogradskog sajma 1966. Manifestacija nije dočekana sa dobrodošlicom. Ali napadi nisu došli, što verovatno većina očekuje, pre svega iz partijskih organa nego od kulturologa i muzikologa, da im ne pominjemo i danas ugledna im imena. Protiv gitarijade bili su i nacionalni mejnstrim mediji, poput Politike, ali i opoziciona Književna reč. Praktično jedine novine koje su branile pravo mladih da se zabavljaju na svoj način bio je tržišno orijentisani nedeljnik Ekonomska politika.

U PRVE TRI DECENIJE DEMOKRATIJE U SRBIJI DVE TREĆINE VREMENA NA VLASTI SU, U RAZLIČITIM ARANŽMANIMA, ISTE POLITIČKE SNAGE: JEDNOM KAO SOCIJAL-NACIONALISTI, DRUGI PUT KAO NACIONAL-SOCIJALISTI

U drugu polovinu šezdesetih godina sežu i koreni velikih kulturnih manifestacija kojima se Beograd i Srbija i danas ponose. Bitef (Beogradski internacionalni teatarski festival) osnovan je 1967; dve godine kasnije nastaje Bemus (Beogradske muzičke svečanosti); u januaru 1971. kreće veliki filmski festival Fest, pod sloganom "Hrabri novi svet", a od 31. oktobra do 3. novembra iste godine prvi put se održava replika čuvenog njujorškog džez festivala pod nazivom Njuport u Beogradu, temelj današnjeg Beogradskog džez festivala.
Sve su to bile manifestacije koje su tadašnju (socijalističku) Jugoslaviju, ali pre svega Srbiju i Beograd povezivale sa svetom. I koje su Beograd činile jednim od svetskih kulturnih centara.

PAD: Naravno, sve to ne znači da tadašnja Jugoslavija nije imala krupnih mana. Goli otok će, ma koliko sam otpor Staljinu bio herojski čin sa dugogodišnjim blagotvornim dejstvom, ostati velika mrlja na njenom obrazu. Takođe, sudbine Milovana Đilasa, Mihajla Mihajlova i stotina, pa i hiljada drugih ljudi koji su zatvarani zbog političkih stavova ne smeju nikako biti izuzete iz tog bilansa. A bilo je i "misterioznih smrti", poput advokata Jovana Barovića, na primer.

Sa druge strane, ipak ne treba ispustiti iz vida ni da u to vreme demokratija krasi mali broj zemalja u svetu. Čak i u zapadnoj Evropi (o istočnom bloku da se i ne govori) tada egzistiraju profašistička Frankova Španija i Salazarova Portugalija, dok je u Grčkoj na vlasti vojna hunta.

Ako se vratimo na ekonomiju, jasno je da sistem socijalističkog samoupravljanja zasnovan na društvenoj svojini nije bio održiv, da su mnogi džinovi bili na staklenim nogama i da je privreda u celini bila vrlo neefikasna. Zbog toga je SFRJ neprekidno patila od visoke inflacije, a od sredine sedamdesetih te rupe počinju da se pokrivaju spoljnim zaduživanjem. Mada je, opet, istina i da je celokupni prethodni razvoj ostvaren bez velikih kredita. Spoljni dug Jugoslavije iznosio je sredinom sedamdesetih oko pet milijardi dolara, Srbije otprilike polovinu te sume (tako je bilo 1990), što odgovara današnjoj vrednosti od oko 15 milijardi dolara. Današnji dug Srbije (da čak ne računamo zaduživanje koje će uslediti zbog ekonomske krize izazvane epidemijom korone) od oko 27 milijardi dolara gotovo je dvostruko veći.

RAT NEMINOVNO RAĐA I RATNE PROFITERE. OD KOJIH SU NEKI U MEĐUVREMENU POSTALI I MEDIJSKI MAGNATI, PA DANAS, KRAJEM TREĆE DECENIJE DEMOKRATIJE U SRBIJI, SA SVOJIH PRVIH SREĆNIH RUŽIČASTIH TELEVIZIJA ŠIRE ISTO ONO KRVOLOČNO BESKRUPULOZNO POKVARENJAŠTVO

Povećanom zaduživanju, međutim, prethodio je događaj koji je po svoj prilici opredelio sudbinu južnoslovenske federacije. Reč je o obračunu s liberalnim snagama u partiji, zagovornicima suštinskih privrednih i društvenih reformi, koje su - i snage i reforme - početkom sedamdesetih oduvane s političke scene. Porazila ih je, neki bi rekli neprincipijelna, ali u biti ideološki-interesno povezana koalicija partijskih dogmata, nacionalista i novolevičara. Kao žrtve pali su ne samo Marko Nikezić i ekipa zbog "anarholiberalizma" nego i pomenuti Raković i Jasić zbog "tehno-menadžerstva". A uz njih i još više hiljada (između pet i deset, različite su procene) drugih privrednih i političkih, viših i nižih rukovodilaca. Čistka je, što bi se reklo, bila temeljna.

TRANZICIJA: Dakle, i pred Jugoslavijom, tj. Srbijom, kao i pred celom istočnom Evropom krajem osamdesetih stajalo je doba tranzicije. Pad Berlinskog zida označio je start, ali je Srbija krenula u smeru suprotnom od ostalih trkača. U stvari, moglo bi se reći da brzi razvoj Srbije/Jugoslavije nije bio ništa posebno, ona je samo pratila (i to, kad se uporedi sa drugim zemljama, ne sasvim uspešno) ono što se dešavalo u razvijenom svetu. Početkom devedesetih, međutim, ona se razminula sa svetom. Umesto u izgradnju demokratije, ona je njene prve rudimentarne oblike, poput političkog pluralizma, iskoristila kao paravan za promociju i realizaciju nacionalnog, tačnije nacionalističkog programa. Karlobag-Ogulin-Karlovac-Virovitica bila je granica koju je Šešelj samo glasno izgovarao, ali koju je srpski intelektualni i politički krem manje ili više otvoreno zagovarao.

Pola veka ranije, 1945, Srbija je stajala rame uz rame s najdemokratskijim zemljama. Imala je, posle raskida sa Staljinom 1948, njihovu snažnu podršku, pa i divljenje; početkom devedesetih, kao i na njihovom kraju, ona je iz tog sveta bila izopštena i uživala je jedino prezrenje. Konačno, svojevrsna osveta istorije da je je Srbija nastradala od mača kojeg se prva latila: uvela je ekonomske sankcije Sloveniji, da bi onda ceo svet uveo sankcije Srbiji.

Borbu za velike nacionalne ciljeve prate veliki troškovi koje neko mora da plati. Devedesetih su to bila srpska preduzeća i srpski građani. Privreda je materijalno razorena preko hiperinflacije. A građani preko piramidalnih štedionica, Jezde i Dafine. Na to su se samo nadovezale sankcije i bombardovanje 1999. Tako je iz 20. veka Srbija izašla sa desetkovanom privredom i osiromašenim stanovništvom. Bruto domaći proizvod bio je 2000. godine 25-30 odsto manji nego 1990, industrijska proizvodnja je prepolovljena. Prema računici Stojana Stamenkovića, (ne)formalna crveno-crna koalicija Miloševića i Šešelja nanela je Srbiji direktne i indirektne gubitke od oko 750 milijardi evra.

PROTIV BEOGRADSKE GITARIJADE 1964. BILI SU I NACIONALNI MEJNSTRIM MEDIJI, POPUT POLITIKE, ALI I OPOZICIONA KNJIŽEVNA REČ

Nisu, razume se, svi u toj katastrofi ostali kratkih rukava. Rat neminovno rađa i ratne profitere. Jedan mali sloj ljudi, njih nekoliko stotina, možda nekoliko hiljada izašli su iz nacionalne kataklizme kao bogataši. Od kojih su neki u međuvremenu postali i medijski magnati, pa danas, krajem treće decenije demokratije u Srbiji, sa svojih prvih srećnih ružičastih televizija šire isto ono krvoločno beskrupulozno pokvarenjaštvo.

ATENTAT: Na "prelomu vekova" život u Srbiji obeležila su politička ubistva. Prvo, pre rata sa "dojučerašnjim saveznicima", Slavka Ćuruvije, drugo, posle toga - Ivana Stambolića. Već je to bio krupan znak nacionalne "posuvraćenosti". Petooktobarska "revolucija" i dolazak na vlast Zorana Đinđića, pre svega, učinili su da se zaboravi na one znake. Zbilja, početak druge decenije demokratije doneo je promenu. I to radikalnu: Srbija se opet okrenula ka zapadu i modernizaciji. I u celini gledano: prvih desetak godina 21. veka predstavljalo je doba najpre prilično brzog ekonomskog razvoja, a onda i kakve-takve izgradnje institucija. Kada je reč o onom prvom, primer Industrije motora Rakovica, o kojoj je nedavno na stranicama Novog magazina bilo reči, prosto je paradigmatičan. Đinđićeva vlada je, pokušavajući da spase što se spasti može, dovela na čelo praktično ugašene kompanije čoveka koji je za kratko vreme napravio neverovatan uspeh i bio na najboljem putu da IMR vrati na staze stare slave. Ali Đinđić je ubijen, a Vlastimir Dedović, o kome je reč, smenjen. I IMR je definitivno propao.

Ovo treće političko ubistvo za svega četiri godine imalo je, pokazalo se, najdalekosežnije posledice. Nakon atentata na Zorana Đinđića, Vojislav Koštunica potpuno preuzima dizgine Srbije. Koliko je on lično bio umešan u sva zbivanja, nije ni bitno; uglavnom, to je vreme kada se postavljaju temelji kleptokratsko-patriotskog režima koji će aktuelna vlast do neslućenih granica usavršiti. Činjenica da su praktično sve od one 24 (navodno ili stvarno, svejedno) sporne privatizacije nastale za njegovog vakta o tome najbolje svedoči. Takođe, Koštunica izbacuje mantru o "pljačkaškoj privatizaciji" i prebrzoj liberalizaciji nakon 2000. - što će posle ući u masovnu upotrebu - iako upravo tih godina Srbija beleži najbrži rast (šest odsto za osam godina, do svetske ekonomske krize). Konačno, za njega je saradnja sa Evropskom unijom ubrzo postala "deveta rupa na svirali". Tako je praktično pripremio teren za povratak na vlast snaga poraženih 5. oktobra.

Malo je falilo da se to desi odmah po Koštuničinom povlačenju, već 2008, ali je Tadić ipak "pregrizao jezik" i napravio dil sa socijalistima. Posle naredne četiri godine, međutim, 2012, pretpetooktobarske snage ponovo dolaze na vlast u Srbiji. Doduše, ne kao crveno-crna nego u obrnutom redosledu boja, kao crno-crvena koalicija, sa Šešeljevim i Miloševićevim naslednicima Vučićem i Dačićem na čelu (plus julovski dvojac Vulin - Mitrović). Vučić je, preuzevši upravljanje zemljom posle nekoliko godina krize i niskog rasta, zapravo imao ogromnu šansu da ponovi rezultate iz dvehiljaditih. Umesto toga, sa prosečnim rastom od oko dva odsto godišnje, najnižim u celoj jugoistočnoj Evropi, on je doveo do daljeg zaostajanja Srbije. Istovremeno, demokratija je sve više slabila, pa se danas o Srbiji govori kao o zemlji sa "zarobljenom državom", u kojoj je "autokratija na pragu da postane diktatura".

Sve u svemu, u prve tri decenije demokratije u Srbiji dve trećine vremena (a možda i više) na vlasti su, u različitim aranžmanima, iste političke grupacije: jednom kao socijal-nacionalisti, drugi put kao nacional-socijalisti.

Josipa Broza su, kao što je poznato, uglavom pežorativno zvali bravar. Mada je to čovek, fakat, bio. Štaviše, i radio je krajem dvadesetih godina u nekadašnjem gigantu, danas nepostojećoj fabrici "Goša" u Smederevskoj Palanci. Milošević je pak bio pravnik, a Vučić čak "najbolji ikad". Kada se, međutim, uporede njihovi učinci na polju društvenog razvoja, zaključak je poražavajući. Po drugu dvojicu, razume se.

Jugoslavija je bila (relativno) uspešna jer je bila relativno liberalna. To jest, liberalnija od devet desetina tadašnjeg sveta. Sada je situacija obrnuta. Iako formalno demokratska, tačnije višepartijska, Srbija danas upravo u tom pogledu zaostaje za ogromnim brojem zemalja. Relativno gledano, manje je slobodna od Srbije pre pola veka. Iz toga bi se moglo izvući neko naravoučenije. Ali šta vredi kada je liberalizam danas u Srbiji neomiljen, kako na levici tako na desnici, kako u vlasti tako i u opoziciji.

Ono je bilo neodrživo, ovo je neizdrživo!

Mijat Lakićević

Atačmenti



Komentari (765)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

apacherosepeacock apacherosepeacock 00:55 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

angie01
Zivot nije fer plej, najcesce, pa tako ni medjuljudski odnosi u sta spadaju i diskusije i razmena misljenja.


nije to ta prica- nego je vise vezana za ono da je ambijent odraz onoga kakvi smo mi, mi ga pravimo.


Ja se ne bih pozivala na disklejmere toliko, zato sto su oni samo ovlas smernica u diskusijama na netu, mislim, nije to slovo zakona..


pa ovo nije bas tacno, jer se disklejmer poziva na neke tacke zakon o informisanju kome ovaj medij pripda i podleze istom,...a isto tako neki ozbiljni net portali vrlo vode racuna o pravilima koja su postavili- znaci, ili hoces, ili neces,...

ali se uopste ne radi o pozivanju na disklejmer- nego rakoh sta mislim o tom maniru, koji je u krajnjoj liniji oterao vecinu pristojnih i normalnih,...malo po malo, samo neko nece vise na taj nacin da ucestvuje-i ima pravo.


Pa kakvi smo mi svi, savrseni sigurno nismo.

Svako bira potral po svom nahodjenju takodje. Kome se jedan portal ne svidja trazi negde drugde onakav kakav mu vise odgovara.

Profil diskutanata vec zavisi od licnih preferenci. Nekom je jedan ucesnik super dok je nekom drugom takav najobicniji asshole.

Nema tu konsenzusa.




angie01 angie01 08:30 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

apasha, nije pojnt da se nadje "opravdanje" i "objasnjenje",...nego sam u svom prvom komentaru samo rekla o kakvom maniru je rec,...jer se spocitavalo drugoj strani nesto sto ne stoji...




vcucko vcucko 10:32 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

hoochie coochie man

A i kad su zavladali otpor, opozicija, disidenstvo je bilo najjače među Srbima, u Beogradu.
Ne u Zagrebu, ne u Ljubljani, nego u Beogradu.

Jeste, u krugu dvojke. Na potezu Konj - Klub književnika u Fr. ul.
Tamo je, kažu, sa statusom disidenta uvek moglo da se smuva nešto lepo, mlado i skockano.
Posle Slavije reč disident već leluja u limbu, a kad prođeš Kumbaru na Avalskom putu prestaje da postoji.

U Hrv i Slo nije bilo potrebe za disidentstvom sovjetskog tipa. Tamo su svi sem viđenih članova Partije bili disidenti. U manjim mestima na svakoj raskrsnici, ama ispred svakog dvorišta su bila raspela i u skladu s tim se i živelo i komuniciralo, kakva vodeća uloga Partije, pobogu.

Reči komunizam i partija su bile opšteprihvaćene kao podsmešljive. Kao vremenska nepogoda koja će da prođe, pa ko strpljiviji taj spaseniji.
Isto je važilo i za Jugoslaviju kao državnu zajednicu.
Za razliku od većine Srba (i Srbijanaca i prečana) koji su pre svega Jugoslaviju, a velikim delom i socijalizam (pogotovo onaj Titin, sve-mož'-da-bidne-al'-ne-mora-da-znači-socijalizam) smatrali trajnim i konačnim.

Pričala mi žena (generacija '83. na EF u Kameničkoj) da je tamo partijska org. na faksu imala neku ulogu, neomiljena ali je realno imala moć. Kod nas u Opatiji samo jednom, na početku prve godine, su ušli njih mislim četvorica, jedan CrnOgorac i tri naravno Krajišnika, nešto počeli da trtljaju pa izašli za pet minuta, utekli od odnog narečenog podsmeha i otvorene poruge. Ista generacija.

Jedno je kakvu sliku i mišljenje o sebi mi imamo, drugo je kakvi smo bili u očima drugih. Realnost obično naginje ovoj potonjoj slici, jbg.

hoochie coochie man hoochie coochie man 11:09 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Šta imamo ovde kao činjenice koje ne sporiš, da u Begradu jeste bio centar disidentstva, ne na drugim mestima, nego u srpskoj prestonici, i da je u katoličkom delu države bilo raspeća po raskrsnicama.

Ostalo su klasična nagađanja i štelovanja tipa, nisu ovi nisu imali potrebe, ovi drugi su smatrali, treći su to zbog dobrih riba....i pričala mi drugarica.

Mislim, to je baš neozbiljno.

Kad je od komunističkog progona trebalo braniti Hrvate branili su ih Srbi, u Beogradu, a ne Hrvati.

To su činjenice, proverive i dokazive, a kako ti dokazuješ šta su Srbi smatrali?

Ok, poštujem ja tvoju drugaricu, ali imaš li šta jače, ili da i ja potegnem svoju drugaricu?

gedza.73 gedza.73 11:36 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

hoochie coochie man
Pomenuo sam užičku raketu, dumreš kad ih vidiš, litas Požarevac, strela Valjevo, sve sivilo, lasta je još bila i podnošljiva, hajd i Autoprevoz Čačak.

To kako je radilo odlično je opstalo. Priučeni šloseri za volanom, nadrndani kondukteri i brkate kondukterke, mehaničari koji su umislili da su akademici...
Bilo je normalnih ljudi ali su se oni povukli pred budalama i gledali da odrade svoj deo posla.

Kondukteri su naplaćivali karte a nisu ih 'cepali' pa delili novac sa vozačem, vozači krali naftu (kad ne ukradu istakalo se u kanal zbog 'održavanja' potrošnje), prevozili bukavlno prasiće 'u privatnom aranžmanu' kao u Ko to tamo peva. Upravo oni su bili najglasniji kad su im preduzeća zbog lopovluka, nerada i javašluka propala u odbrani 'porodičnih radničkih vrednosti preduzeća koja su oni sa njihovih pet prstiju napravili' i osudi 'zlih sila koja su ih upropastili i doveli do prosjačkog štapa'

To što je bar trećina bila alkoholičar po zanimanju je posebna priča. Otkaže im na Sanosu kardan u It, putnici se razmile, otac vidi Autosaobraćaj, stane, ode do firme, uz odobrenje vlasnika uzme kombi da razveze putnike (neki se u međuvremenu snašli), prevuče ih na parking (u 'zlatno SFRJ' vreme kad se svuda po Evropi spavalo po parkovima). Dok su čeakali mehaničara on ih vozio po Trstu i okolini. Pošto je trebao da krene na odmor odluče da ga povezu. Vozač, notorna bekričina, sedne i razvije stotku pa počne da nišani kamenjare oko Monfalkone. Otac drekne da stane da izađe ili da mu da da vozi.
kaže
- Samo zakoči na sred puta, pređe na sedište i zaspa. Jedva smo ga probudili da preveze preko granice.

A Yu državne krševe kamione ako ne pretekneš pre Višnje gore ima da taljigaš za njima pola Slovenije.
Tih delova puta se i ja sećam, glavna magistrala kroz državu u rangu nekog puta kroz EU selendru (sa auto puta kroz Slo se vide neki delovi, dve trake, krivina na krivinu što je bio 'glavni' put). Županja bila crna tačka, ginulo se kao na sremskom frontu.

za razliku od državnih prevoznika (za kamionski transport nije se znalo ko je gori, unutrašnji ili za inostranstvo... preko veza, podmetali jedni drugim) znao sam mnoge privatnike (njihove naslednike danas) kojima skidam kapu. To su ljudi koji su se odricali mnogih stvari, ni od čega pravili kamione, snalazili za delove, borili...
gedza.73 gedza.73 12:00 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Ja na putu u kvaru, nailazi kolega Srbin, koji me inace pozdravlja sa brateee. Svirne, digne tri prsta i prodje. Malo kasnije nailazi kolega Hrvat kojeg bas puno i ne poznajem, zaustavlja se i pomaze mi da otklonim kvar.

Ovo je 'Vukovar' priča i ima ih dve.
prva ovog oblika
Menjamo gumu. Staje crni audi, Vukovar tablice, ćelav, tetoviran.
- Dečki treba pomoć?
- Ne, hvala, možemo sami.
Krene, zastane pa se okrene.
- Samo da znate, Hrvat sam.
- ma znamo brate, Srbin ne bi ni stao.

Druga je da su panduri zaustavili SRB šleper nakon prelaska mostića sa ograničenom nosivošću.
-Načinili ste prekršaj jer ste kamion blatrabla.
-Ma znam ali može kamion da pređe bez problema, neće biti ništa, izdržaće most.
- Ne može
- Može
- Ne može
- Može
- otkud znate da može?
- Pa terao sam ja tenk preko njega devedesetih

i prepričavaju se po putu u sličnim verzijama (nekad poput tvoje). Što se tiče pomoći šoferi se ispomažu nezavisno od nacionalnosti. Turci su na primer dobre kolege na putu, Mađari, Bugari (iz 'onog' USSR vremena a i ovog)
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:01 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

To kako je radilo odlično je opstalo

Pa zna se kako je opstalo, kad nestane para jave se u opštinu, ovi u partiju i legnu pare.
Koje, odakle, to nije bilo važno.
Zato su i bankrotirali, mislim država.

Tako, NE MOŽE da se opstane, kad bi tako neko vodio svoj posao, svoju kuću, brzo bi završio, i to je svima jasno.

Ali iz nekog razloga mnogi neće to da prihvate pa kažu uspešno su radili.
Kao da su komunisti smislili neku alhemiju da može i da se ne radi, i da se krade, a da se bude uspešno.
gedza.73 gedza.73 12:12 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Kao da su komunisti smislili neku alhemiju da može i da se ne radi, i da se krade, a da se bude uspešno.

Pa posle im krivi 'moćni protivnici', Komitet 300 i Bil Gejts.
nikvet pn nikvet pn 12:21 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

vcucko

U Hrv i Slo...
U manjim mestima na svakoj raskrsnici, ama ispred svakog dvorišta su bila raspela i u skladu s tim se i živelo i komuniciralo, kakva vodeća uloga Partije, pobogu.


За разлику од града у Србији где је опело у цркви пропраћено поделом пратње. Комунисти нису улазили, то им је испод части него чекали испред. После десетак минута највиђенији почне нервозно да шета. Јасна порука, попе не паламуди него завршавај. Покојника изнесу, пратња се састави и настави Гробљанском. Моја госпоја из Баната није веровала својим очима; после су баш ти некадашњи испред прешли у прве црквене редове.
vcucko vcucko 16:39 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

hoochie coochie man

Kad je od komunističkog progona trebalo braniti Hrvate branili su ih Srbi, u Beogradu, a ne Hrvati.

To su činjenice, proverive i dokazive, a kako ti dokazuješ šta su Srbi smatrali?

Ok, poštujem ja tvoju drugaricu, ali imaš li šta jače, ili da i ja potegnem svoju drugaricu?

Da, kao što su 50-ih (prvi i jedini i nepozvani i najglasnije) vikali "Pela džukela, Trst je naš". Super. I još mi to navodiš kao argument.

Kako dokazujem? Pa dokazuje prethodnih 40 (od smrti najvećeg sina), odn. 30 (od prvih višestranačkih izbora) godina.
Treba još dokaza?

Kakve veze ima da li mi je pričala žena i uopšte ko je pričao?
Hoćeš da kažeš da 1983. u Beogradu studentska partijska organizacija na Ekonomskom (i bilo kom) fakultetu nije imala nikakvu moć? Izvini, ali ne mogu da ti verujem.
Ne moraš ni ti meni, ovako na reč. Napisao sam ti generaciju i lokaciju, nema tamo mnogo fakulteta, samo taj jedan, lako da proveriš ako hoćeš.
Imaj u vidu da je još tada, na mojoj trećoj godini, preseljen iz Opatije u Iku, ali to je to, nema greške.

_._

Najvažnije od svega:

- ne, ne pišem (ni ovo ni bilo šta drugo) da bih nekoga unižavao ili nedobog vređao.
- da, ponekad (retko) znam da zablesim na srbijanci-prečani temi, ali isključivo u reakciji na nešto; npr. kad je Gedža odvalio nešto tipa, ma sve to može da se žrtvuje, nestane, bitno da Šumadija ostane, nići će nešto iz nje makar za hiljadu godina
- takođe, jasno sam naglasio da mislim na Srbe komplet, i srbijance i one preko.
- da, znam da je ovde posle rata bilo drugačije nego tamo; da su pobednici pobili mnogo više i, što je najvažnije, mnogo više realno nevinih; samo, jesam li ja za to kriv?!
- pišem jer si krenuo od pogrešne premise (mi u ogledalu), a kad pođeš od pogrešne premise i najbolji put je pogrešan; Srbi su, mnogo pre Slobe, imali imidž glasnog brke u šoferskoj jakni koji oće da bije kad mu neko dirne Jugu i socijalizam; zasluženo ili ne, ali nisu se mnogo bunili; (sa'će beše kamilo da se javi oko kvaliteta tih jakni, aman ne pričam o kvalitetu nego o simbolima).

A ti kako oćeš...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:38 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

npr. kad je Gedža odvalio nešto tipa, ma sve to može da se žrtvuje, nestane, bitno da Šumadija ostane, nići će nešto iz nje makar za hiljadu godina


A to te boli?
:)
Dobro i o tome ćemo.
Ali najpre ovo o srpskoj ljubavi prema komunistima za razliku od ostalih.

Par činjenica:
Prva i jedina opoziciona organizacija komunistima, prvi i jedini opozicioni list po komunistilčkom otimanju vlasti je bio gde?
U Srbiji, u Beogradu.

Prvi i najveći disidenti, Mihailo Mihailov, recimo, je delovao gde?
U Srbiji, u Beogardu.
Milovan Đilas po razlazu sa komunistima je otišao gde?
U Srbiju, u Beograd.

Najveće i namasovnije demonstracije šesdesetosme, gde su komunisti jedino vršili represiju batinama su bile gde?
U Srbiji, u Beogardu.
Prvi odbori za odbranu slobode govora su organizovani gde?
U Srbiji u Beogaradu.

Institucije poznate po opozicionom stavu, udruženje književnika Srbije, srpsko filozofsko društvo.... su bile gde?
U Srbiji, u Beogardu.
Časopisi, praksis, književne novine, vidici...su izlazili gde?
U Srbiji, u Beogardu.

Najviše kažnajvanih intelektualaca, oteranih sa fakulteta zbog disidentstva, je bilo gde?
U Srbiji, u Beogardu.
I ovako možemo još, a možemo i vikali ovo i ono, i rekla mi dugarica, a ti zovi fakultet pa proveri.

Malo toga je bilo u Zagrebu.
Kad je Paragu trebalo braniti branio ga je Ćosić.

Hrvatska opozicija je je postojala ali je bila proustaška, a srpska je bila prograđanska, to je ogronma razlika, i veoma sam srećan što je moj narod imao takvu opoziciju komunistima.

Kad se komunizam zaljujao Hrvati su dugo merkali, nisu se zaletali da sruše komunizam, i, ne znam da li ti je to poznato, tad se ih zvali ćutljiva republika, nisu se drznuli ni da Miloševića osude odmah, čekajući da li će komunizam pasti li da se i dalje prilagođavaju.

Tako kažu činjenice, a ti pošto ti je bitno, kako reče
drugo je kakvi smo bili u očima drugih.


ti slušaj te druge, i misli onako kako ti oni kažu.

Samo, pripazi, ti koji kažu da su Srbi komunisti, uglavom kažu i da su Srbi genocidni.
Poklapanje je tu skoro stpostotno.
Pa nije red da im veruješ do pola, veruj im do kraja.

A ono oko Šumadije.

Vidi, biće da je Gedža u pravu.

Znaš, i to su činenice, Srbija nikad nije postojala bez Kragujevca i Valjeva u njoj, kad to nije u Srbiji Srbije nema.
A bilo ju je bogami i bez Novog Sada, evo je postoji i bez Banja Luke, i bez Peći može da postoji i postojala je.
A bez Valjeva i Kragujevca, nikad.
Tako da, razmisli....

Ne znam što smeta ljudima činjenica, neoboriva, da je Srbija nastala u Šumadiji, i da je odatle sve krenulo, i da je teško zamisliti Srbiju bez tog dela.

alselone alselone 18:39 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Jedno je kakvu sliku i mišljenje o sebi mi imamo, drugo je kakvi smo bili u očima drugih. Realnost obično naginje ovoj potonjoj slici, jbg.


Meni je eye opener bio kada si ti pre par meseci napisao kako smo samo mi i Rusi zaista želeli komunizam i da smo mi bili ti koji su ga nametali drugima. Oni su se oslobodivši nas, oslobodili i komunizma. Mi smo ostali isti.

Jako zanimljivo viđenje sa druge strane.
gedza.73 gedza.73 18:44 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

ad je Gedža odvalio nešto tipa, ma sve to može da se žrtvuje, nestane, bitno da Šumadija ostane, nići će nešto iz nje makar za hiljadu godina

ne, gedža nije odvalio nego gežda nije za Veliku Srbiju kavlovac-ogulin-vivovitica.
Ono što sam pisao odnosi se na činjenice da su se Srbijanci (uz pomoć dobrovoljaca) oslobodili i proširili svoju državu tokom XIX i XX veka, kao i na činjenicu da su se Srbi preko Drine izborili za svoju slobodu krajem XX veka. To bi trebalo da bude Srbija koja će da se bori za prava srpske manjine koja živi van te teritorije.

A i kad me već vučeš za jezik možda tvoj stav ima neke veze sa neproprocionalnim brojem u oficirskom kadru JNA Crnogoraca i Srba van Srbije sa situacijom u Srbiji

Slučaj generala Miloja Milojevića koji je smenjen kad je potegao tu temu i pokazao brojke.

Branko Mamula
Kako ocjenjujete utjecaj brojnih generala JNA, Srba porijeklom iz Hrvatske, Kordunaša, Ličana i Banijaca, kao najjače skupine u generalskom koru JNA, na vođenje poslijeratne kadrovske politike u JNA? I Vi ste jedan od njih...

- To je rezultat oružane borbe iz Drugog svjetskog rata i odrastanja ljudi kroz borbu. Srbi u Hrvatskoj bili su ključni dio te borbe, ne zanemarujući da je političko vodstvo partizanske borbe bilo uglavnom sastavljeno do Hrvata. Srbi su dali podršku tom rukovodstvu i pomogli mu da vodi borbu protiv fašista.

Bakarić kaže kako su svu težinu ustanka u Hrvatskoj iznijeli Srbi u Hrvatskoj koji su kasnije u poslijeratnom razdoblju napredovali i dobili visoke činove. S druge strane, Srbi iz Srbije su sve do 1944. bili izvan oslobodilačke borbe.

slobodnadalmacija.hr


E a ovaj Gošnjak
General Gošnjak, koji je bio tvrdi Jugoslaven, u početku je forsirao Tuđmana

je povodom smene Milojevića izjavio da personalizacija koju oće Milojević (ima simpatična pričica o njegovim zemljacima iz Ursula) vraćanje na staru Jugoslaviju Živkovića i kralja Aleksandra što bi dovelo do neravnopravnosti Jugoslovena.

Neki su izjavili da Srbija nema čemu da se nada, da su okupatori. A i sarađivali su sa stranim diktatorom tako da nisi do kraja u pravu.
edit
u oceni 'srbijanskih' domaćih izdajnika i saradnika poleratnih okupatora sam saglasan sa tobom. Na nekom mikro uzorku iz okoline mogu reći da su bili i ostali stinosopstveničke bubašvabe kojih su se ostali normalni i pošteni ljudi klonili i sa malo podmseh malo gađenje gledali. Sreća pa ih nije bilo mnogo.

Što neko reče 'mogli su i moji roditelji tad da budu bogati nego ih bilo sramota'
milisav68 milisav68 18:54 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Hoćeš da kažeš da 1983. u Beogradu studentska partijska organizacija na Ekonomskom (i bilo kom) fakultetu nije imala nikakvu moć? Izvini, ali ne mogu da ti verujem.

Ume Huči sam da odgovori, ali moram da ti iznesem moje iskustvo.

Ne znam kako je bilo na fakultetu te godine, moja generacija je tada završavala osnovnu školu, i dolazili su drugovi iz komiteja* da nas "unaprede" iz pionira u partijce.I držali su neka predavanja jednom nedeljno, pa je na kraju bilo - jel ima pitanja?

Za vreme predavanja smo uglavnom ćutali, ali kada smo dobili priliku da postavljamo pitanja - poččinjala su komešanja, pa sve neki odgovori okolo-naokolo, dok nisu prestali da dolaze, i ako se neko učlanio u partiju, to je bilo van škole, odnosno niko od toga nije zazirao, pa je verovatno išlo privatnim kanalima - tajno.Nisam nikoga čuo da se javno hvalio time, niti da je zbog toga zavodio neki red.

Inače, tada je uveliko postojao radio Beograd 202, a na njemu emisija Indeks 202, koji se bavio studentskim temama, i šteta što to nisi mogao da čuješ/slušaš, jer je bilo podsmeha na sve strane, verovatno zato što su svi radili honorarno, pa ih boleo tuki.

Paralelno sa tim je nastalo i čuveno Indeksovo Pozorište, i evo, odatle mi ostalo to Drugovi iz Komiteja*.

Pošto znam da voliš sport, evo ti bonus track - Indeksovo Pozorište - Komplikovani prenos.

Kaseta je izdata 1984.
vcucko vcucko 20:03 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

hoochie coochie man

U Srbiji, u Beogradu.
U Srbiji, u Beogardu.
U Srbiju, u Beograd.
U Srbiji, u Beogardu.
U Srbiji u Beogradu.
U Srbiji, u Beogardu.
U Srbiji, u Beogardu.
U Srbiji, u Beogardu.
I ovako možemo još, a možemo i vikali ovo i ono, i rekla mi dugarica, a ti zovi fakultet pa proveri.


Pa to sam i napisao.
Još precizirao. Krug dvojke.
I prestani više sa tom drugaricom. Kad sam napisao rekla mi žena, to znači žena, supruga, majka mog deteta.

hoochie coochie man

Kad je Paragu trebalo braniti branio ga je Ćosić.

Branio je deklarisanog ustašu. Bravo majstore.

hoochie coochie man

Hrvatska opozicija je je postojala ali je bila proustaška, a srpska je bila prograđanska, to je ogronma razlika, i veoma sam srećan što je moj narod imao takvu opoziciju komunistima.
Samo, pripazi, ti koji kažu da su Srbi komunisti, uglavom kažu i da su Srbi genocidni.
Poklapanje je tu skoro stpostotno.
Pa nije red da im veruješ do pola, veruj im do kraja.

Sad meni objašnjavaš toplu vodu. 25 godina mog života.
Objašnjavaš mi zašto sam 1990., kad se moralo preseći i opredeliti, zašto sam se dakle opredelio na srpsku stranu. I zašto bih uvek i opet isto učinio, jer sam smatrao i smatram da je tako ispravno.
Sad bravo tebi, majstore.
Uzgred, džabe ti trud (da me ubediš da sam samo ispao budala).

hoochie coochie man

Ne znam što smeta ljudima činjenica, neoboriva, da je Srbija nastala u Šumadiji, i da je odatle sve krenulo, i da je teško zamisliti Srbiju bez tog dela.

Ne smeta mi, odakle ti to?
Kontinuitet Kneževina-Kraljevina-Republika Srbija je svakako krenuo iz Šumadije, od Crnog Đorđija i Miloša pa nadalje.
Ali srpska država i narod su nastali mnogo vekova pre toga, dosta južnije. I taj deo srpskog nasleđa ne dam.
U prevodu, ja tebi ne sporim ništa, ti meni sporiš sve - jel' opet da bravišem majstora?!
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:05 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

vcucko


(sa'će beše kamilo da se javi oko kvaliteta tih jakni, aman ne pričam o kvalitetu nego o simbolima).


Jaknu mi ne dirajte. Koliko puta me je samo spasila od kise, vjetra, snijega. Samo jedna noc u kamionu zametenom oko Delnica pokazala bi ti o cemu govorim.
Razumijem ja tebe kad pricas o simbolima ali ja sam reagovao i reagujem na price istrgnute iz vremena i prilika koje su vladale u tom vremenu.
Porediti kamione i vozila iz vremena prije 40-50 godina sa vozilima danas je prilicno neozbiljno.
Pricati o boji autobusa nekad i na tome graditi nekakvu pricu a ne reci kakve su boje bili autobusi po Evropi je najobicnije muljanje.
Cesto spominjes sport i sportiste. Uporedi dresove i sortceve tog doba pa vidi gdje smo bili tad u dizajnu.
Pa prvi dugacki sorc i malo isaran dres je nosio legendarni Petar Borota. Ono kad Ivan Tomic najavljuje: "Nogometasi Partizana izlaze na teren predvodjeni Petrom Borotom o Mapet sou odori"
vcucko vcucko 20:16 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

gedza.73


Da ne dužim, vidi poslednji pasus odgovora Hučiju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:31 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Kad sam napisao rekla mi žena, to znači žena, supruga, majka mog deteta.


Mislio sam neka žena, ne tvoja žena, ali to ništa, ali baš ništa, ne menja.
Pa to sam i napisao.
Još precizirao. Krug dvojke.


A to se ne računa u Srbiju :)

A što tih krugova nema na drugim mestima nego samo u Srbiji?

Imamo, dakle, da je srpski narod, po Đilasu i po Bakariću, odjebao komuniste u startu, više nego iko drugi, imamo da je srpska inteligencija, ono što je preteklo od komunističkog mača, više nego iko drugi pružao otpor komunistima, a ti kažeš Srbi vole komuniste, jer tako kažu drugi.
A i tebi tako rekla tvoja žena.

Dobro :)
Branio je deklarisanog ustašu. Bravo majstore.

Naravno.
To je suština ljudskih prava i građanskog opredeljenja.
Za krivicu se sudi, a ako krivice nema onda svako ima pravo na slobodu govora.
Sve drugo je komunizam.

Ti vidim baš simpatišeš te komunističke manire da politička podobnost bude osnov za pravo.
A onda ti jebote nekome spočitaaš komunizam!
Sad meni objašnjavaš toplu vodu


Pa neko mora.
Ti kažeš da su Hrvati, za razliku od Srba, bili demokrate, nekomunisti, pa da ti objasnim šta su bili.
ja tebi ne sporim ništa,

Sporiš.
Sporiš da je za srpsku državnost Šumadija od najvitalnije važnosti.
vcucko vcucko 20:37 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

kamilo_emericki

Jaknu mi ne dirajte. Koliko puta me je samo spasila od kise, vjetra, snijega. Samo jedna noc u kamionu zametenom oko Delnica pokazala bi ti o cemu govorim.

Špićunak?
Jednom, pred rat, vozim Bg-Ri i kako sam ušao u Gorski Kotar udari magla k'o mleko. U sekundi. Nema stajanja, nema ništa, nazirem cca metar bele linije (srećom putari odradili pred sezonu), gađam to levim krilom i polako u drugoj. Ne znam koliko je trajalo, sat, sat i po, tek na Grobniku se malo razdvojilo, ali do spusta Račkoga ulicom nije bilo kako treba. Bilo i magle i snega, ali taj put nikad zaboravit neću. Kao da sam božemiprosti oro i kopo ceo dan

kamilo_emericki

Pa prvi dugacki sorc i malo isaran dres je nosio legendarni Petar Borota. Ono kad Ivan Tomic najavljuje: "Nogometasi Partizana izlaze na teren predvodjeni Petrom Borotom o Mapet sou odori"

Uvek smo bili avangarda
vcucko vcucko 21:10 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

hoochie coochie man

Ti kažeš da su Hrvati, za razliku od Srba, bili demokrate, nekomunisti, pa da ti objasnim šta su bili.
ja tebi ne sporim ništa,

Sporiš.
Sporiš da je za srpsku državnost Šumadija od najvitalnije važnosti.

Ja napisao da su Hrvati demokrate
Madre de dios.
Napisao sam da većinski nisu bili komunisti, što je fakat.
Ako su za tebe antikomunisti = demokrate, onda ništa.
Što bi klinci rekli, they like that:







I tako dalje...
Lepi ljudi

Plus: geopolitički, ja uopšte ne sporim to što si napisao. Ti meni sporiš pravo na bilo kakvo mišljenje o temi, jer sa tvoje tačke gledišta nisam Spartanac (ili kako već to personifikuješ).
A najlepše je, što to izgleda uopšte ne shvataš?
Da se ne nadovezujem...
gedza.73 gedza.73 21:43 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

vcucko
Da ne dužim, vidi poslednji pasus odgovora Hučiju.

Ma ne sporim ti ništa. Ali pomalo počinje da ide na nerve... kad smo već počeli ovu igru aj da idemo do kraja. Sticaj okolnosti da je neki tvoj predak došao u Rijeku a da si ti morao da dođeš u Beograd, da je neki moj iz okoline Nikšića preko Kosova došao ovde gde sam ja pre još malo tri veka a što nismo Senegalci ili naslednici neke muzičke zvezde da živimo od tantijema nego se raspravljamo oko manje više ničega.

Posebno što više znamo jedno drugo nego te naše daleke pretke.

Ovde pričamo o novijoj istoriji. Srbijancima je neko od hrvatskih prvaka, čini mi se Štrosmajer, zamerao što ne dižu pobunu (treba da krene iz balkanskog Pijemonta), posle im se zameralo što su pobedili u I sv ratu i što 'terorišu' ostale narode i narodnosti.
Pa im se zameralo što su odani kralju i otadžbini, što nisu više izginuli u švapskoj akciji 100 Nemaca za jednog Srbijanca pa ih se proteralo na Sremski front. Onda što nisu Jugosloveni pa kad su Jugosloveni postali Srbi što Srbijanci nisu Veliki Srbi a onda im je prebačena krivica da je njihova ideja Velike Srbije.

nema razloga za tim nekim podelama (iako ih ima u skoro svuda što kaže Čvarkov 'iju naopaka pa nama ne preti okupacija od Nemaca nego od Sremaca) jer je srpski nacionalni korpus generalno najebao u poslednja dva veka. U svim krajevima te neke bivše Jugoslavije. Svi oće da budu Srbi i uz Srbiju kad Srbija pobeđuje ali nekako je svi mrze.

Mis'im jebiga ona je kao država nastala među prvih trideset u svetu u toj istoriji kad su se stvarao ovaj novi svet. Nije zaslužila da bude ovo što je danas (tu se sporimo oko ko je kriv)

Čak sam oćutao 'balavo' to što je moj čukundeda ranjeni Solunac invalid ili što mi je na drugog čukundedu oficir, protiv kog je taj moj predak ratovao, (ratovao u oba balkanska i I svetskom kao oficir) potegao pištolj psujući mu majku srbijansku pa ga ovaj opizdio pljoštimice sabljom. Pa se umešao kralj Aleksandar...

Malo sam osetljiv kad Bakarić, Mamula i slični skotovi tvrde da su ti moji preci izdali Srbiju koji su u stvari sa mnogim drugim Srbiju napravili takvu kakvom su je oni na silu preuzeli i doveli do ničega.

gedza.73 gedza.73 21:58 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Lepi ljudi

Sa 'lepim' pogledima na svet


Ko bi u ovom mladom čoveku prepoznao ideologa fašističkog pokreta?
A sve je počelo kod Albukerkija. Čitali Marksa i Engelsa.

Mussolini was brought up with firm socialist ideals and, as a young man, became a leading figure in Italian socialist circles

Following his discharge from the army, Mussolini wrote for and edited several socialist newspapers and was regarded as the rising star of Italy’s left.

kamilo_emericki kamilo_emericki 22:28 27.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

vcucko


Špićunak?


Ne znam kako se zove. Ako ima Sljeme ili nesto slicnog naziva poslije Delnica pa jos nekoliko kilometara. Snijeg sipa kao iz rukavice, 25 godina stara budala hoce da stigne u Cavle sto prije pa ostane u snijegu sa manje od pola rezervoara goriva. Poslije 12 sati putari rsciste snijeg i tek slijedece vece stigao u Cavle.
To je samo jedan slucaj kad mi je ta bunda bila spas.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:05 28.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

vcucko

I tako dalje...
Lepi ljudi



Dobro vcucko, ne bih da se mesam u vasu raspravu ali, ovde moze da sledi solidan niz slika mas-mas-masovnih ubica, psihopata crvene provinijencije cije su zrtve na mnogo desetina miliona ljudi.. Kao sto dobro znas.



Plitka ti argumentacija sta god si hteo da dokazes.

Ako su za tebe komunisti = demokrate, onda ništa.


dragosevacsutra dragosevacsutra 12:27 28.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

takođe, jasno sam naglasio da mislim na Srbe komplet, i srbijance i one preko.


a na rumunijance ne mislis?

vcucko vcucko 12:35 28.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

apacherosepeacock



Dobro vcucko, ne bih da se mesam u vasu raspravu ali, ovde moze da sledi solidan niz slika mas-mas-masovnih ubica, psihopata crvene provinijencije cije su zrtve na mnogo desetina miliona ljudi.. Kao sto dobro znas.



Plitka ti argumentacija sta god si hteo da dokazes.

Ako su za tebe komunisti = demokrate, onda ništa.



Naravno da mogu da se ređaju razne slike, a upravo to i hoću da kažem. To što je neko anti- (u ovom slučaju antikomunista) ne čini ga demokratom. U stvari ničim ga ne čini, naziv antikomunista je samo negacija da je komunista.
Slažem se i da naziv antifašista ne čini demokratu.
Tu onda dolazi do percepcije manjeg zla, a to je stvar ličnih preferenci.
Meni ni članovi demokratske stranke (bilo koje - američke, srpske, samoanske...) nisu demokrate, i oni samo rade u interesu krupnog kapitala.
Uostalom, parlamentarna demokratija je precenjena kategorija. Objasnio Diogen Platonu (ili obratno, zaboravio sam) - znaš ono: kir Plato, demokratija je kad ona tri nepismena pastira nadglasaju nas dvojicu
vcucko vcucko 12:43 28.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

dragosevacsutra
takođe, jasno sam naglasio da mislim na Srbe komplet, i srbijance i one preko.


a na rumunijance ne mislis?


Aj ne pravi se nevešt, kako da nazovem (u ovom kontekstu) Srbe iz Republike Srbije?
Evo, hoćeš tako - SiRS? OK, smatraj da termin Srbijanci nije upotrebljen i da piše SiRS. I piši mi negativno brojanje.

Ako napišem Šumadinci, to nije tačno. Onaj iz Leskovca ili moja tazbina iz B. Bašte nisu Šumadinci.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:06 28.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

Uostalom, parlamentarna demokratija je precenjena kategorija. Objasnio Diogen Platonu (ili obratno, zaboravio sam) - znaš ono: kir Plato, demokratija je kad ona tri nepismena pastira nadglasaju nas dvojicu


Ma nije precenjena nego je jedina odrziva, sa svim svojim vrlinama i manama, spram vidjenih alternativa..

Dok (ako) se ne ukaze neka bolja sto za dugo vremena buduceg (a mozda i nikad) i nece.


Naravno da mogu da se ređaju razne slike, a upravo to i hoću da kažem. To što je neko anti- (u ovom slučaju antikomunista) ne čini ga demokratom. U stvari ničim ga ne čini, naziv antikomunista je samo negacija da je komunista.
Slažem se i da naziv antifašista ne čini demokratu.


Pa ako to hoces da kazes gde ti se zameo drugi niz?

Za koju opciju je prosecni antikomunista danas ako nije za demokratsku? Nije valjda u limbu..

Antifasista i onda i sada moze biti i pristalica komunizma a moze i demokratije.

Tu podelu smo videli posle ww2. (ima verovatno i danas ali sa disbalansom u stranama u korist demokrata, narocito posle iskustva i generalne propasti komunistickog bloka i minus mutant Kineskog, i minus patrljak koji se jos vuce u vidu S. Koreje)
vcucko vcucko 13:19 28.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

apacherosepeacock

Naravno da mogu da se ređaju razne slike, a upravo to i hoću da kažem. To što je neko anti- (u ovom slučaju antikomunista) ne čini ga demokratom. U stvari ničim ga ne čini, naziv antikomunista je samo negacija da je komunista.
Slažem se i da naziv antifašista ne čini demokratu.


Pa ako to hoces da kazes gde ti se zameo drugi niz?

Elementarno - sagovornik je insistirao na onom prvom (antikomunisti = demokrate) pa sam mu prezentovao prvi niz.

Ovo pitanje ti je kao iz onog vica, kad pričaju Amer i Rus. Pa na kraju Rus kaže "a šta vi u Americi radite sa crncima"
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:10 28.05.2020

Re: Srećan Dan mladosti!

vcucko
apacherosepeacock

Naravno da mogu da se ređaju razne slike, a upravo to i hoću da kažem. To što je neko anti- (u ovom slučaju antikomunista) ne čini ga demokratom. U stvari ničim ga ne čini, naziv antikomunista je samo negacija da je komunista.
Slažem se i da naziv antifašista ne čini demokratu.


Pa ako to hoces da kazes gde ti se zameo drugi niz?

Elementarno - sagovornik je insistirao na onom prvom (antikomunisti = demokrate) pa sam mu prezentovao prvi niz.

Ovo pitanje ti je kao iz onog vica, kad pričaju Amer i Rus. Pa na kraju Rus kaže "a šta vi u Americi radite sa crncima"


Nije.

Da si samo hteo samo da mu dokazujes gde mislis da je on insistirao, segment, napisao bi imena. Slike su tu da se jeftino poentira kod publike, jos uz tvoju ironicnu opasku - lepi ljudi.

Kao da bi njihove zlocine umanjilo to da im je spoljasnost lepsa/prijatnija, toliko je i ta tvoja opaska od znacaja i smisla za ono sto si hteo da kazes.

PS. A umes s vremena na vreme i o Staljinu i cvrstoj mu ruci afirmativno.




kamilo_emericki kamilo_emericki 22:04 25.05.2020

Ja opet o Slovencima i Rastku

Maksa
Tek sad sam ubeđen da je ova i ovakva Vučićeva Srbija njeno iskonsko prirodno stanje. Ovo Vukovo i priča o Milanu Stojadinoviću + ono sa atentatom i Radikalima su komadi pazla koja spojiš i dobiješ jasnu sliku ko smo, šta smo i otkud ovaj Dan Mrmota koji živimo već, koliko, 2 veka. Bukvalno tapkanje u mestu. BLAGE VEZE ovo stanje nema sa Komunistima.

Misleci na ovakvo stanje duha neki dan sam spomenuo Sloveniju koja je iz istog rezima presla u poziciju, po zapadnim standardima, pristojno razvijenog drustva. Ekonomskog kao i demokratskog.
Nazalost, diskusija je otisla u smjeru trazenja opravdanja za odbijanje bilo kakvih promjena i trazenja krivca u drugima.
Rastka sam pomenuo misleci da ce se neko upitati zasto su najsiromasnije drzave u Evropi one u kojima je Pravoslavlje, kao dio Hriscanstva, dominantna religija. Stanovnici tih drzava su najcvrsce prihvatili put koji vodi ili "vodi" prema socjalizmu pa onda i komunizmu.
I u Zapadnom svjetu su vidljive razlike u drzavama koje su katolicke i koje su protestanske jer nemaju svi isti odnos prema zajednici i prema matrijalnim vrijednostima.
maksa83 maksa83 22:18 25.05.2020

Re: Ja opet o Slovencima i Rastku

Rastka sam pomenuo misleci da ce se neko upitati zasto su najsiromasnije drzave u Evropi one u kojima je Pravoslavlje, kao dio Hriscanstva, dominantna religija.

Meni ima rupa tu, imaš jedan katolički Portugal koji je na dnu EU lestvice, pa Italiju (gde na jugu ima ozbiljne sirotinje, zato uostalom kriminal tamo i cveta), a imaš i verski mešane države kao što su Nemačka, Belgija, pa i Švajcarska (ok, nema Pravoslavaca, ali su zamešani Katolici i Protestanti i tu i tamo Evangelisti).

Pravoslavne su zemlje u epsilon okolini pok. Vizantije, a to što se komunizam tu zapatio je rekao bih isto stvar geografije - imao si jednu veliku silu koja ga je uzela kao zvaničnu religiju pa je porobila ono što je bezbedno mogla da dohvati i nametnula je porobljenim dominionima. Bilo je nemoguće pasti pod šapu SSSR-a a ne fasovati komunizam, dobili su ga i katolici Poljaci i katolici Mađari, Hrvati, Slovenci i Pravoslavni Bugari, Rumuni, Srbi, a bogami i nimalo Pravoslavni i nimalo Katolici Kinezi koji su ga doduše sami sebi napravili.

Edit: Slovenci su bili najneprirodniji deo SFRJ, oni su tu bukvalno zalutali i upali kao mali. Mogli su isto tako da postanu deo Austrije, sve bi im bilo isto danas osim što su malo jeli g. sa nama ostalima četrdesetak godina. Oni su se, kao i mi, vratili posle svega u svoje prirodno stanje.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:46 25.05.2020

Re: Ja opet o Slovencima i Rastku

maksa83

Meni ima rupa tu

Ima, naravno, ali meni upada u oci razlika izmedju Holandije, Danske, Svedske na jednoj strani i Portugala, Spanije, Italije pa i Francuske na drugoj strani. U Belgiji je protestanski dio bogatiji nego katolicki i osjeti se razlika pristupu. Katolici su ipak malo toplije krvi.
Ovo su samo misli, postavljene onako, malo Milanovski.
I da. Poljaci, Madjari, Cesi, Slovaci, balticki narodi su imali "komunizam" kao posledicu i cini mi se ga nikad nisu prihvatili u mjeri koliko pravoslavni narodi.
nask nask 22:56 25.05.2020

Re: Ja opet o Slovencima i Rastku

zasto su najsiromasnije drzave u Evropi one u kojima je Pravoslavlje

Najsiromašnije zemlje Evrope su zemlje sa najmanje razvijenim institucijama, sa institucijama koje nisu inkluzivne (neki imaju veća prava od drugih), a to su sve zemlje koje su kasno ukinule feudalni sisten. U koj meri je to povezano sa pravoslavljem nisam siguran. Rano ukidanje feudalizma u zapadnoj evropi ima direktne veze sa kugom tj. kada je kuga odnela gotovo pola tadašnjeg stanovništva u tim zemjama feudalizam nije više bio održiv, nije bilo radne snage za poljoprivredu. Tada počinje razvoj gradova i inkluzivnih institucija. Naravno ne preko noći.
nask nask 23:05 25.05.2020

Re: Ja opet o Slovencima i Rastku

U Belgiji je protestanski dio bogatiji

U Belgiji je postotak protestanata mali, izvozili ih masovno od 15. do 19. veka masovno za Niske Zemlje. Ekonomska razlika između Flandrije i Valonije (obe katoličke) je jako velika u korist ove prve. Negde do '60-tih je bilo upravo obrnuto.
milisav68 milisav68 07:18 26.05.2020

Re: Ja opet o Slovencima i Rastku

Ima, naravno, ali meni upada u oci razlika izmedju Holandije, Danske, Svedske na jednoj strani i Portugala, Spanije, Italije pa i Francuske na drugoj strani.

Tu ima razlike i u stopi samoubistava.
zilikaka zilikaka 21:27 27.05.2020

Re: Ja opet o Slovencima i Rastku

I da. Poljaci, Madjari, Cesi, Slovaci, balticki narodi su imali "komunizam" kao posledicu i cini mi se ga nikad nisu prihvatili u mjeri koliko pravoslavni narodi

Ja bih se ovde setila i da su pravoslavne Rumunija i Bugarska dobar deo istorije bile i pod Turcima koji u dobrom delu svoje vladavine baš nisu bili primer gradiljskog i naprednog društva, te ih je i komunizam zatekao u različitoj početnoj poziciji u odnosu na srednji deo Evrope.
Ima tu mnogo više okolnosti nego što se čini.
freehand freehand 22:16 25.05.2020

Jedna domaćinska

... radnja i filijala BIA. Za prodaju laži komunista Gašića i Vučića.

angie01 angie01 09:42 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

na zalost- to je slika danasnje Srbije.
predatortz predatortz 09:49 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

angie01
na zalost- to je slika danasnje Srbije.


Šta ti konkretno smeta?
Pojam "srpska", fotografije srpskih ratnika ili sama činjenica da se u današnjoj Srbiji može registrovati stranka koja za sebe kaže da je srpska i da je desno opredeljena?
maksa83 maksa83 09:52 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

Pojam "srpska", fotografije srpskih ratnika ili sama činjenica da se u današnjoj Srbiji može registrovati stranka koja za sebe kaže da je srpska i da je desno opredeljena?

Je l' ti znaš čije su to prostorije i ko "baštini" te srpske ratnike?
predatortz predatortz 09:55 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

maksa83
Pojam "srpska", fotografije srpskih ratnika ili sama činjenica da se u današnjoj Srbiji može registrovati stranka koja za sebe kaže da je srpska i da je desno opredeljena?

Je l' ti znaš čije su to prostorije i ko "baštini" te srpske ratnike?


Nemam pojma. Ako su registrovani po važećem zakonu i ako su zakup ostvarili po zakonu, što bih i trebao da znam?
maksa83 maksa83 10:01 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

Nemam pojma. Ako su registrovani po važećem zakonu i ako su zakup ostvarili po zakonu, što bih i trebao da znam?

Pa da se ne iznenadiš kad ispadne da ti je DB podmetnuo svog pulena da ti glumi desničara i rodoljuba. Opet.

predatortz predatortz 10:06 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

maksa83
Nemam pojma. Ako su registrovani po važećem zakonu i ako su zakup ostvarili po zakonu, što bih i trebao da znam?

Pa da se ne iznenadiš kad ispadne da ti je DB podmetnuo svog pulena da ti glumi desničara i rodoljuba. Opet.



Nemam šta da se iznenađujem. DB kontroliše i poziciju i opoziciju u Srbiji. Opoziciju je napravio, a počeo je da je pravi još sedamdesetih, kada su ratni oficiri OZNE postajali "disidenti", a sinovi i kćeri oficira vojne i civilne službe trenirani da preuzmu partije, nevladine organizacije, privredu, kulturu i druge segmente društva.

To svi znamo.
Mene zanima šta konkretno Anđi smeta na ovoj fotografiji.
Ne verujem da joj smeta ugovor o zakupu, niti da joj smeta što iza toga stoji DB. Da joj to smeta, računam, oglasila bi se nekad i protiv neke od NGO koje vode ćere oficira Titovih odreda smrti.
freehand freehand 10:11 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

koje vode ćere oficira Titovih odreda smrti.

Bože, kako to voli da se posere po deci zbog onoga što su im (možda) radili očevi uz "svi znamo" argumente...
maksa83 maksa83 10:12 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

Ne verujem da joj smeta ugovor o zakupu, niti da joj smeta što iza toga stoji DB. Da joj to smeta, računam, oglasila bi se nekad i protiv neke od NGO koje vode ćere oficira Titovih odreda smrti.

Vidi, te NGO su babe i metiljavci koji ne znaju šta bi drugo radili u životu pa te nerviraju za pare i to im je krajnji domet, a ovo ti je brajko Šešelj v2.0, ali pošto je u ovoj zemlji sve otišlo uqrac tako ti je i ovaj Šešelj tuplja i neobrazovanija verzija, ali neko misli da će i takav da mu posluži pa ga filuje državnim i paradržavnim parama, a on za te pare zalepi sebe preko cele zgrade, a na izlog zalepi Vojvodu Stepu i Milunku Savić i glumi da ima neke veze sa njima. To te ne nervira?

predatortz predatortz 10:15 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

freehand
koje vode ćere oficira Titovih odreda smrti.

Bože, kako to voli da se posere po deci zbog onoga što su im (možda) radili očevi uz "svi znamo" argumente...


Znaš kako, malo je puno te dece u svim strukturama, da bi to bilo slučajno. Nekako, drugi još ne uspevaju da izbiju na površinu. Eto, i sam tvrdiš da to radi DB, a meni spočitavaš što se slažem sa tobom.

Jebeš ga, nije valjda da je ok kad DB kadrira u nevladinom sektoru, a ne valja kada kadrira u nekakvoj "Srpskoj desnici"?

Mene ako pitaš, ne valja što DB nije razmontiran, dosijei publikovani, neki od njih lustrirani, a neki Boga mi i osuđeni.
angie01 angie01 10:30 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

Mene zanima šta konkretno Anđi smeta na ovoj fotografiji.
Ne verujem da joj smeta ugovor o zakupu, niti da joj smeta što iza toga stoji DB. Da joj to smeta, računam, oglasila bi se nekad i protiv neke od NGO koje vode ćere oficira Titovih odreda smrti.


znas sta- to vase, ( jer to ne radis samo ti) stalno ucitavanje i prozivka- jer vi bolje znate sta sam ja rekla i i sta mislim, je samo primitivni i bezobrazni pokusaj da nekog diskvalifikujes,...kao i konstantno pominjanje, e zasto njije reagovala na evo ovo,....pa hebotebog, ja na 99% tvojih i ostalih proseravnja ne reagujem, a vi samo cekate ko gladne hijene da skocite na svaku moju rec.

ako je tebi ok to sto na freejevoj slici vidis- to nikakve veze nema sa mnom i mojim misljenjem...srecom.
predatortz predatortz 10:37 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

znas sta- to vase, ( jer to ne radis samo ti) stalno ucitavanje i prozivka- jer vi bolje znate sta sam ja rekla i i sta mislim, je samo primitivni i bezobrazni pokusaj da nekog diskvalifikujes


Obriši penicu sa usana i probaj ljubazno da odgovoriš na pristojno postavljeno pitanje. Šta ti smeta na fotografiji?

hoochie coochie man hoochie coochie man 10:39 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

pa ga filuje državnim i paradržavnim parama


Ali i babe i metiljavci se filuju državnim parama

"
Među budžetskim korisnicima, prema podacima Ministarstva finansija, jesu: Beogradski fond za političku izuzetnost, Fond za humanitarno pravo, Građanske inicijative, Centar za kulturnu dekontaminaciju, Autonomni ženski centar, Beogradski centar za ljudska prava i Gej strejt alijansa
."
tako da...biće da to tako treba.
I jednima i drugima,a to što se meni ne dopadaju ni jedni ni drugi, to je manje važno.
angie01 angie01 10:41 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

Obriši penicu sa usana i probaj ljubazno da odgovoriš na pristojno postavljeno pitanje. Šta ti smeta na fotografiji?


ljubazno da ti odgovorim na penicu na usnama?...zanimljivo.

smeta mi desnicarenje generalno, jer je jasno sta ono znaci, pa jos u mnogonacionalnoj Vojvodini, to je predznak katastrofe,...sa sve objasnjenjem koje ti je dao maxa...


e,da...a civilni sektor je toliko slab, da nemam sta tu da kazem,... povremeno davanje nekih izvestaja, koji apsoluno ni na koji nacin ne uticu ni na sta...

...dok ovi desnicarski pokreti imaj vrlo konkretne akcije, bazirane na nekim vrlo ne civilizacijskim normama.
predatortz predatortz 10:41 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

a on za te pare zalepi sebe preko cele zgrade, a na izlog zalepi Vojvodu Stepu i Milunku Savić i glumi da ima neke veze sa njima. To te ne nervira?


Naravno da me nervira. Kao što su me devedesetih nervirali fejk četnici, naoružani i vođeni od komunističke službe. Kao što me nerviraju fejk nacionalisti tipa druga Draškovića iz Mikinog kabineta.

Sve me to, Makso, jako nervira. Do te mere da se ne bih libio ni da to trebim, ako ikad krenemo da se trebimo i čistimo kao društvo.

No, ne mislim da je Anđu nerviralo to.
Nekako, ubeđen sam da je nju sama fotografija Stepe i Milunke nervirala, onako bez dublje analize.
freehand freehand 10:44 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

Eto, i sam tvrdiš da to radi DB, a meni spočitavaš što se slažem sa tobom.

Ovo je standardan metod ovdašnjih mudraca: prvo slažeš da sam ja nešto tvrdio a onda se sa time (dakle sa sobom) složiš.
Inače rekoh da je pravi mufljuski pristup optuživati decu za roditeljska dela, postojeća ili izmišljena.
I inače, svaka služba od kad je sveta i veka trudi se da se infiltrira gde god može ne bi li izvlačila informacije i vladala situacijom. A nekad i stvaraju te organizacije, kao što je slučaj sa ovim otromboljenim govnarima u kupaćim gaćama.
predatortz predatortz 10:45 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

smeta mi desnicarenje generalno


Stranke desnog političkog viđenja sveta su svugde legitimne, a često i progresivnije od drugih.
Evropa bez Torijevaca, CDU, bez konzervativaca bi odavno prestala da liči na sebe.

No, i to govori o tvojoj nedemokratskoj prirodi. Ti jednostavno ne možeš da podneseš da drugi na stvari gledaju suprotno od tebe.

Ja sam za utakmicu. Fer utakmicu. A takva, u Srbiji ne može da postoji sa repovima sistema koji je izgubio ideologiju, izgubio državu, ali ne i poluge vlasti u Srbiji.
angie01 angie01 10:47 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

No, ne mislim da je Anđu nerviralo to.
Nekako, ubeđen sam da je nju sama fotografija Stepe i Milunke nervirala, onako bez dublje analize.


evo ga opet ovaj sto se zahvaljuje ratnim zlocincima,...alo bre, ja sam o Milunki Savic i Stepi pisala blog, na kome se ti nisi ni pojavio, jer ti taj deo istorije izgleda nije bas interesanantan.
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:52 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

.alo bre, ja sam o Milunki Savic i Stepi pisala blog,

Evo, Miša Vacić sa druge strane.
Nervira me i jedno i drugo podjednako, ali to je demokratija, svi imaju pravo da se kite Stepom.
angie01 angie01 10:54 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

Stranke desnog političkog viđenja sveta su svugde legitimne, a često i progresivnije od drugih.
Evropa bez Torijevaca, CDU, bez konzervativaca bi odavno prestala da liči na sebe


desnicarenje danas u Srbiji je vec pokazalo svoje lice- nema nepoznanice oko toga.


No, i to govori o tvojoj nedemokratskoj prirodi. Ti jednostavno ne možeš da podneseš da drugi na stvari gledaju suprotno od tebe.


kaze neko, ko na pomen bilo cega drugacijeg skace ko oparen i vredja, kome smetaju druge nacionalnostii i vere, koji smatra da je nedopustivo koristiti rec babo, jer neobrazovan misli da je ona Turskog porekla, pa samim tim nije dobrodosla.


Ja sam za utakmicu. Fer utakmicu. A takva, u Srbiji ne može da postoji sa repovima sistema koji je izgubio ideologiju, izgubio državu, ali ne i poluge vlasti u Srbiji.


fer utakmica predpostavlja neki nivo svesti, volje i samosposznaje,...koji ovde ne postoje,...
angie01 angie01 10:57 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

pa sa tim zahvalnostima u odnosu na minuli rad pomenute dvojice, prestaje i tvoje pravo da se foliras da imas bilo kakve normalne, fer i ideje koje znace cevilizacijsku dobrobit.
gedza.73 gedza.73 11:03 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

I jednima i drugima,a to što se meni ne dopadaju ni jedni ni drugi, to je manje važno.

prvi totalitaristi u duši pričaju o demokratiji, drugi ekstremni desničari koji pričaju o patriotizmu. Kao da i jedni i drugi namerno svojim ponašanjem žele da diskredituju ono za šta se formalno zalažu.

Daleko veće posledice ima stav da je BOško Obradović borac za slobodu i ljudska prava jer je 'naš' a MIša Vacić je fašista, rasista i nacista jer je 'njihov'.

To je razlog zašto nema sistemske nego samo personalne promene.
angie01 angie01 11:26 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska


Vidiš, ti ne umeš da razmišljaš slojevito.


za razliku od tebe:)))

u mom kraju su ratni zlocini za prezir a ne za zahvalnost.

to tvoje objasnjenje ne moze da opere- nevini ljudi su mucki ubijeni zbog ciljeva koje ti slavis-ajzdravo.
predatortz predatortz 11:35 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

angie01

Vidiš, ti ne umeš da razmišljaš slojevito.


za razliku od tebe:)))

u mom kraju su ratni zlocini za prezir a ne za zahvalnost.

to tvoje objasnjenje ne moze da opere- nevini ljudi su mucki ubijeni zbog ciljeva koje ti slavis-ajzdravo.


A ti se pozivaš na presude tribunala koji negira zločine nat tvojim (ako je) narodom.
To je tek gadno.
maksa83 maksa83 11:37 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

Daleko veće posledice ima stav da je BOško Obradović borac za slobodu i ljudska prava jer je 'naš' a MIša Vacić je fašista, rasista i nacista jer je 'njihov'.

Kako stoje stvari, u Parlament će ući Miša Vacić i on će predstavljati rodoljubive Srbe (da ne kažem domaćine), dakle Tradicija, Vojvoda Stepa, Milunka Savić, Patrijarh, Putin, Pravoslavlje, Svetosavlje, tri prsta i sav taj džez.

I onda će opet rodoljubivi Srbi - kada se suoče sa činjenicom da je ovaj mentol (što je poznato manje više svakome ko ga je slušao duže od 5 sekundi) i oportunističko govno (ne znam je l' se sećate nečega što smo zvali Vuk Drašković) morati da objašnjavaju da nije TO pravi nacionalista i rodoljub nego nešto drugo. Opet.

Pa reci da nije Dan Mrmota.
angie01 angie01 11:38 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

A ti se pozivaš na presude tribunala koji negira zločine nat tvojim (ako je) narodom.
To je tek gadno.


ja se pozivam na dokazni materijal, na patnje i smrti clanove moje porodice i prijatelja izmedjuostalog,...gadno je sto ti pokusavas da relativizujes strasne stvari i jos insinuiras da li je to moj narod?...u kom smislu moj, da l su nam cista krvan zrnca?!
maksa83 maksa83 11:39 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

Među budžetskim korisnicima, prema podacima Ministarstva finansija, jesu: Beogradski fond za političku izuzetnost, Fond za humanitarno pravo, Građanske inicijative, Centar za kulturnu dekontaminaciju, Autonomni ženski centar, Beogradski centar za ljudska prava i Gej strejt alijansa."

Koliko mesta u Parlamentu misliš da će da dobiju Autonomni ženski centar i Gej strejt alijansa?

A izvini, oni se ne kandiduju na izborima kao nezavisna politička partija.
angie01 angie01 11:41 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

Opet.


sve se slazem sto si napisao,...sem da rodoljubivi nisu svesni sa kim/cim imaju posla,...jer je ocigledno- njima to odgovara.
predatortz predatortz 11:52 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska


ja se pozivam na dokazni materijal,


A šta je sa dokaznim materijalom za zločinima nad Srbima?
Zašto nisu osuđeni ti zločinci?
Zašto Holandija neće da izruči Nedžada Herendu koji je ubio Boška i Admiru i vojnike u Velikom parku?
A dokazi i izjave postoje.
Kako to Radovan zločinac, a Alija i Franjo za iste stvari nisu?
I onda se čudiš što ti kažem da sumnjam da te rukovodi mržnja a ne princip i činjenice.
maksa83 maksa83 11:56 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

sve se slazem sto si napisao,...sem da rodoljubivi nisu svesni sa kim/cim imaju posla,...jer je ocigledno- njima to odgovara.

Ja računam na "ko se na Šešelja opekao taj i u Mišu Vacića duva", ali izgleda da za razliku od Engleza koji se uče na Oksfordu, Srbi se ne uče ni na greškama, pa ispade Miša Vacić isto što i Gej Strejt Alijansa.

P.S. "Vuk dlaku menja ali poslovni prostor zadržava".
predatortz predatortz 11:58 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

pa ispade Miša Vacić isto što i Gej Strejt Alijansa.


Pa, i jeste u neku ruku.

Pederi i pederčine...
maksa83 maksa83 12:05 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

Pederi i pederčine...

Eto ti ga sad, čovek maše sa tri prsta, drži slike Milunke Savić i Vojvode Stepe u izlogu stranke, nosi majice sa Putinom i niko da kaže - rodoljub, ali čim ga nekoliko puta uhvate da se ozaren tiska u gomili muškaraca u gaćama odmah - pederčina.

Pa kakav smo to narod...
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:30 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska


Eto ti ga sad, čovek maše sa tri prsta, drži slike Milunke Savić i Vojvode Stepe u

Uh, ko sve ne drži njihove slike i piše blogove o njima...
Ništa to ne govori ni o Stepi ni o Milunki.
Kad bi i jedni i drugi šta znali o njima znali bi da su i Stepa i Milunka sasvim suprotno od onoga što oni zastupaju, da bi im, da su živi, bili neprijatelji.

Al ne znaju pa se kite, neka ih neka se kite, ta kićevina normalne neće preveslati da okačena slika i napisan blog znače da se zastupaju vrednosti koje su Stepa i Milunka zastupali.

A neće ući u skupštinu ovi iz alijansi, znamo to, ali to nikako ne znači da njima treba dati pare a Vaciću ne, a o filovanju smi pričali.
gedza.73 gedza.73 12:45 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

Pa reci da nije Dan Mrmota.

Makso nemoj da me nerviraš i da mi rušiš nade.

I onda će opet rodoljubivi Srbi - kada se suoče sa činjenicom da je ovaj mentol (što je poznato manje više svakome ko ga je slušao duže od 5 sekundi)

Miša Vacić je alat kojim se SNS služi da pokupi ekstremiste poput Davidovićevih sledbenika (nadajući se kako će da štrpnu i nekog ljotićevca BOška Obradovića) a ujedno i za malo zastrašivanja 'ima i gorih od nas, nemoj da ih pustimo iz kaveza'.

Da i ja tebe malo nerviram sve to ide iz ove kujne koja stoji levo, levlje od VMA


rodni rodni 12:58 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

hoochie coochie man

Eto ti ga sad, čovek maše sa tri prsta, drži slike Milunke Savić i Vojvode Stepe u

Uh, ko sve ne drži njihove slike i piše blogove o njima...
Ništa to ne govori ni o Stepi ni o Milunki.
Kad bi i jedni i drugi šta znali o njima znali bi da su i Stepa i Milunka sasvim suprotno od onoga što oni zastupaju, da bi im, da su živi, bili neprijatelji.

Al ne znaju pa se kite, neka ih neka se kite, ta kićevina normalne neće preveslati da okačena slika i napisan blog znače da se zastupaju vrednosti koje su Stepa i Milunka zastupali.

A neće ući u skupštinu ovi iz alijansi, znamo to, ali to nikako ne znači da njima treba dati pare a Vaciću ne, a o filovanju smi pričali.

Živeo Stepa i Milunka!
angie01 angie01 14:02 26.05.2020

Re: Jedna domaćinska

A šta je sa dokaznim materijalom za zločinima nad Srbima?
Zašto nisu osuđeni ti zločinci?


a gde sam ja ikada rekla drugacije?

sem sto mi ti ucitavas da je tako!

pri tome, to kako si ti postavio stvari prosto ne moze da anulira strahotu onoga o cemu smo pricali- jer smo poceli sa tvojim zahvaljivanjem.


I onda se čudiš što ti kažem da sumnjam da te rukovodi mržnja a ne princip i činjenice.




mrznja prema kome?...za razliku od tebe ja nikada ni prema kome nisam ispoljila nikakvu mrznju, nisam skakala ni na hrvatske ni na muslimanske ni na bilo cije reci i izraze- dapace, uvek govorila da me se ne tice previse ko je koje nacionalnosti i vere i da te licne stvari bilo koga uvazavam i postujem- za razliku od tebe koji sve isto tako samo potpuno suprotno, koji srbujes u apsolutno svakoj situaciji...pa ko je onda mrzitelj?!


eda, i ja za razliku od tebe, koji svoje komentare prevodis na licno, sa sve kamaradima, pa plasirate nadri istoriju, nadri psihologiju, nadri socijologiju, cak imate izrazeno trece oko, pa slazete citave besmislene i bezobrazne traktate o neistomisljeniku, ne bi li ga omalovazili i diskreditovali, komentarisem izreceno.
solo solo 19:12 26.05.2020

ha ha



solo solo 19:16 26.05.2020

.

predatortz predatortz 19:20 26.05.2020

Re: .

solo


Stvarno ne razumem tvoju potrebu da svaki post zakrčiš gomilama slika ili klipova.
Ljudi ovo skroluju, to smara, otežava komunikaciju, smanjuje preglednost...
Pitam se da li i u realnim druženjima prekidaš ljude u razgovoru upadicama van konteksta.
solo solo 19:35 26.05.2020

Re: .

Stvarno ne razumem tvoju potrebu da svaki post zakrčiš gomilama slika ili klipova.
Ljudi ovo skroluju, to smara, otežava komunikaciju, smanjuje preglednost...
Pitam se da li i u realnim druženjima prekidaš ljude u razgovoru upadicama van konteksta


Imaš potrebu da zavodiš red?

I meni smetaju recimo proseravanja o četnicima i partizanima koje se vrte na svim blogovima pa ne pitam odakle ta potreba.

Da ti nije propalo letovanje u Crnoj Gori pa si nervozan?

upadicama van konteksta


O i te kako je u kontekstu teme ,,bravar je bio bolji,, samo mi je lakše da okačim sliku nego da recimo tebi crtam.

Evo i ugodiću ti da lakše ,,skroluješ,, - smanjio sam slike. Vidiš kako sam pažljiv.
predatortz predatortz 19:50 26.05.2020

Re: .


O i te kako je u kontekstu teme ,,bravar je bio bolji,, samo mi je lakše da okačim sliku nego da recimo tebi crtam.


Nemaš ti rašta meni da crtaš. Svako ko gaji ljubav ka diktatorima to mora da reši sa sobom. Ja ti, prijateljski, mogu reći da to i nije baš u vinklu.

Potom, da se vratimo na četnike. Ja sam svestan toga da su njihove ideje i poimanja društva bile konzervativne i za četrdesete prošlog veka. I kad bih mogao, ne bi ih pokušao upražnjavati danas. O njima govorim samo u kontekstu onog vremena i onih prilika.

Vi, ne nali broj vas ovde, bi se i dalje igrali socijalističkog samoupravljanja, OUR, SOUR, petoletki... Svet se ubrzano menja, ljudi su se otresli tih budalaština i zabluda.
Vi ne možete da skontate da je Tito umro, sa njim i nasleđe, da ljudi nisu hteli da žive u vašem socijalističkom raju, ratovali su da iz njega izađu. Oko Kuće cveća se okupljaju samo šifrovani likovi, babe, dede, likovi koji sa pedeset i neku dolaze obučeni kao pioniri i pionirke i predaju raport davno umrlom čoveku.
Sve to, prijatelju, deluje dosta tužno.
milisav68 milisav68 19:54 26.05.2020

Re: .

O i te kako je u kontekstu teme ,,bravar je bio bolji,, samo mi je lakše da okačim sliku nego da recimo tebi crtam.

Ma bravar je najbolji na svetu, nego teško ba da se skroluje telefonom.

A i skida mnogo megabajta.

I ovo nije zavođenje reda, nego drugarska molba.

dopuna:

I ovo za Crnu Goru.Pecaju ko Bušman majmune.Niko više ne pominje 100 evra.

solo solo 19:57 26.05.2020

Re: .

I ovo nije zavođenje reda, nego drugarska molba.


Drugarski i smanjio slike.

I to ,,drugarski,, mi malo dismr na ,,bravarska vremena,, Moć navike druže Milisave ha?
milisav68 milisav68 20:05 26.05.2020

Re: .

I to ,,drugarski,, mi malo dimsr na ,,bravarska vremena,, Moć navike druže Milisave ha?

Drugovi su postojali i pre Bravara.

I to su uspeli da uprljaju.

Mislim, neki ispravniji sinonim bi bio prijateljska molba.

A to opet vuče kao da smo se orodili ko Her Žika i koLektor.
solo solo 20:09 26.05.2020

Re: .

I ovo za Crnu Goru.Pecaju ko Bušman majmune.Niko više ne pominje 100 evra.


Čuj pominju - leglo i potrošeno.Pluskvamperfekt.
solo solo 20:19 26.05.2020

Re: .

Vi, ne nali broj vas ovde, bi se i dalje igrali socijalističkog samoupravljanja, OUR, SOUR, petoletki..


Kad se ovo ,,Vi,, i ,,Mi,, pretvori u ,,Mi zajedno,, i smesti u Present Continuous Tense možda i bude nade.

Za sada slabo to nešto ide.
angie01 angie01 20:49 26.05.2020

Re: .

Vi ne možete da skontate da je Tito umro, sa njim i nasleđe, da ljudi nisu hteli da žive u vašem socijalističkom raju, ratovali su da iz njega izađu.


kome se to obracas?

koliko se secam, prvo si pricao kako se ratovalo da bi se "branilo",...a koliko znam, te koje si sledio i kojima se zahvaljujes su bili clanovi partije, kao i ostale vodje kojekakvih formacija i visoki cinovi nekadasnje jna-e, koji su ucestvovali u tom ratu,...koji nije rusio uredjenje, nego je bio osvajacki.

ovde komuniste, tita i sve utomsmislu, pominjete samo vi i to stalno.

a kada je vec tako- sta ste npravili rusenjem socijalizma?- partijski feudalizam koji se lazno zove demokaratijom,...ljudi nikada gore nisu ziveli nego sada, Srbijom vlada siromastvo, represija i depresija, nema institucija sistema, zakona koji funkcionisu za sve, vladavina parava su misaona imenica...droga, kriminal, tetovirani celavci i plasticne ulicarke, kultura 0, obrazovanje potpuno skenjano, zdravstvo takodje, velika nezaposlenost, oni koji rade u najvecem procentu rade za mizerna primanja, penzije katastrofa,zatvoreni mediji, svake godine jedan poveci grad se iseli- mahom obrazovani mladi ljudi, beze glavom bez obzira, sveopsta atmosfera mrznje, agresije i prostakluka, svaka i najmanja vrednost je obrisana kao nepotrebna kako bi zavladala negativna selekcija, deca vise nemaju za sta da se uhvate, u sta da veruju...o cemu ti pricas uopste...

ko je ikada palio decija igralista, kao sto sada pale,


predatortz predatortz 21:02 26.05.2020

Re: .

koliko se secam, prvo si pricao kako se ratovalo da bi se "branilo",


Slovenci, Hrvati, muslimani i Albanci nisu. Oni su ratovali da izađu iz tog izmaštanog raja.
koji nije rusio uredjenje, nego je bio osvajacki.


Kako ja mogu osvajati Bosnu, ili Srbin iz Knina Hrvatsku?
Možeš lu ti okupirati Beograd?
Rat nije bio osvajački, bio je građanski.

ljudi nikada gore nisu ziveli nego sada

Verovatno zbog toga ne mogu da nađem parking. I ove zgrade što se grade, za koga kad ljudi žive bedno? I odmori što se rasprodaju u februaru, i to je za sirotinju. Hajde, probaj fore radi naći nešto za ovo leto na Zlatiboru, Tari, Kopu... Ne može, rezervisali ovi što nikad lošije nisu živeli.


potpuno skenjano, zdravstvo

To skenjano zdravstvo ispade institucija za zdravstvo u USA, Italiji, Španiji...

Itd, itd...


angie01 angie01 21:13 26.05.2020

Re: .

Slovenci, Hrvati, muslimani i Albanci nisu. Oni su ratovali da izađu iz tog izmaštanog raja.


Slovenci i Hrvati su zeleli novi predbracni ugovor, jer je onaj stari bio prevazidjen, ili da izadju iz zajednice, a Srbi se nisu slozili- to smo vec prezvakali,...sa Albancima je bio drugi problem, koji je imao visedecenijsko zapostavljanje i los tretman,...


Kako ja mogu osvajati Bosnu, ili Srbin iz Knina Hrvatsku?
Možeš lu ti okupirati Beograd?
Rat nije bio osvajački, bio je građanski.


:)))


Verovatno zbog toga ne mogu da nađem parking. I ove zgrade što se grade, za koga kad ljudi žive bedno? I odmori što se rasprodaju u februaru, i to je za sirotinju. Hajde, probaj fore radi naći nešto za ovo leto na Zlatiboru, Tari, Kopu... Ne može, rezervisali ovi što nikad lošije nisu živeli.


pa to nije stvar za raspravu- pogledas zvanicne podatke, ako vec ne komuniciras sa ljudima i ne primecujes nista drugo oko sebe, sem parkinga.

nekada je u Yu bilo 22, 23 miliona ljudi i 650, 700, hiljada clanova partije, a danas na 7 milona ljudi imas vise od 700 hiljada clanova partije koji drze celu drzavu kao svoju- mozda ti oni zauzimaju parkinge.

To skenjano zdravstvo ispade institucija za zdravstvo u USA, Italiji, Španiji...


omajngot,nisi bas informisan,...nekada ni nase zdravstvo nije bilo uruseno, sada jeste...pobegose i lekari i sestre...
vcucko vcucko 21:17 26.05.2020

Re: .

solo
I ovo za Crnu Goru.Pecaju ko Bušman majmune.Niko više ne pominje 100 evra.


Čuj pominju - leglo i potrošeno.Pluskvamperfekt.

Prezent.
Leglo danas, trošenje u toku
maksa83 maksa83 21:21 26.05.2020

Re: .

To skenjano zdravstvo ispade institucija za zdravstvo u USA, Italiji, Španiji...

Sve te tri zemlje imaju apsolutno stelarno zdravstvo u odnosu na naše, s tim da se u ovoj prvoj nećeš o to zdravstvo okoristiti ako nemaš para (ćumreš). Italija, severna pogotovo, ima jedno od najbolje rangiranih zdravstva u svetu.

Edit - a postoje indicije (Stanford istraživanja u toku, veliki se resursi trenutno troše na datamining, kažu ljudi tamo da toliko para nije sipano u nauku od projekta Menhetn, tj. pravljenja atomske bombe) koje kažu da smo dobro prošli zbog onih BCG (beseže) pribadanja koja je komunistička SFRJ učinila obaveznim.
nsarski nsarski 21:32 26.05.2020

Re: .KPJ

Bravar je bio bolji!

Tako je Savez komunista Jugoslavije krajem 1981. godine imao gotovo 2,1 miliona članova, odnosno 9,5 odsto ukupnog stanovništva zemlje. Savez komunista Srbije je u to vreme imao oko 907.000 članova, tada 9,8 odsto ukupnog stanovništva Republike.

Najmasovnija partija je, naravno, najjača vladajuća - Srpska napredna stranka, koja je dobila najviše novih članova od 2012. godine. Pre osvajanja vlasti te godine SNS je imao oko 150.000 članova, a sada - ako je verovati podacima te partije - ima skoro pola miliona članova.

(Drugim rečima, bravara ipak nije dostigao. Bravar je bio bolji!)
Svaki 15. građanin Srbije član je SNS-a. To je nekih 6,7 odsto od ukupnog stanovništva Srbije. Čak ni Jedinstvena Rusija Vladimira Putina ne može na crtu naprednjacima. Sa svojih oko dva miliona članova čini tek 1,4 odsto od oko ukupno 144 miliona stanovnika Rusije.

Srbija, država partijskih knjižica

nsarski nsarski 21:34 26.05.2020

Re: .

kažu da smo dobro prošli zbog onih BCG (beseže) pribadanja koja je komunistička SFRJ učinila obaveznim.


Mene je ta BSG vakcina umalo ubila. Ako mi je sada pomogla, to je jedina korist od nje.
maksa83 maksa83 21:37 26.05.2020

Re: .

Mene je ta BSG vakcina umalo ubila.

Eeee, umalo.
nsarski nsarski 21:48 26.05.2020

Re: .

maksa83
Mene je ta BSG vakcina umalo ubila.

Eeee, umalo.


Ja sam rođen kao blizanac i shodno tome imao 2.8kg (ispod 3kg), što je normalna težina za blizance. Moj brat je imao 3.1kg. Obojica smo dobili BSG. Međutim striktno je bilo zabranjeno davati tu vakcinu bebama koje imaju manje od 3kg.
Ipak, meni su je dali i to se izuzetno loše odrazilo na mene. Bio sam u bolnici 6 meseci i težina mi je pala na 500gr. Mojoj majci su rekli da može da ide kući i brine se o drugom blizancu, jer za mene nema nade i da ću te noći umreti.
Moja majka, lekar, je znala o čemu se radi i zapretila partijskom doktoru, koji je odluku o vakcinaciji doneo, da će ga sudski goniti do kraja. Ovaj se malo uplašio i postavio 3 sestre u tri smene da samo o meni vode računa.
I tako, dan po dan, gram po gram, ja ipak nekako preživim, vratim težinu i najzad se vratim kući. E, ali tada keva nije imala dovoljno mleka za oba sina pa je nabavljala ljudsko mleko (uglavnom od Ciganki). I od tada mi je stalno govorila da moram da se oženim Cigankom jer su me one odhranile. Nisam to uradio, ali zato sam putovao i lutao po celom svetu - to sam valjda sa majčinim mlekom posisao. Takva mi narav, Ciganjska.

Dakle, ipak, umalo. Da nije bilo one pretnje sudom i da mi keva nije bila lekar (tj. verzirana) verovatno ne bih preživeo.
freehand freehand 21:49 26.05.2020

Re: .KPJ

nsarski
Bravar je bio bolji!

Tako je Savez komunista Jugoslavije krajem 1981. godine imao gotovo 2,1 miliona članova, odnosno 9,5 odsto ukupnog stanovništva zemlje. Savez komunista Srbije je u to vreme imao oko 907.000 članova, tada 9,8 odsto ukupnog stanovništva Republike.

Najmasovnija partija je, naravno, najjača vladajuća - Srpska napredna stranka, koja je dobila najviše novih članova od 2012. godine. Pre osvajanja vlasti te godine SNS je imao oko 150.000 članova, a sada - ako je verovati podacima te partije - ima skoro pola miliona članova.

(Drugim rečima, bravara ipak nije dostigao. Bravar je bio bolji!)
Svaki 15. građanin Srbije član je SNS-a. To je nekih 6,7 odsto od ukupnog stanovništva Srbije. Čak ni Jedinstvena Rusija Vladimira Putina ne može na crtu naprednjacima. Sa svojih oko dva miliona članova čini tek 1,4 odsto od oko ukupno 144 miliona stanovnika Rusije.

Srbija, država partijskih knjižica


ZTnaš šta je impresivno u ovome što govoriš? U SK te te niko nije terao. Dapače; inicijacija je bila malo zajebanija; morali su da te predlože provereni članovi i da svoj predlog obrazlože opisujući te kao čoveka i druga od vrednosti od kvaliteta za društvo i partiju.
Broj članova, naravno, govori i o krunjenju kriterijuma i o ozbljnosti svedoka, ali ovo što danas imamo na sceni za poređenje je samo sa Zborom i talijanskim fašistima i nemačkim nacistima, gde su mržnja, beskrupuloznost i mišići bili ulaznice.
gedza.73 gedza.73 21:52 26.05.2020

Re: .

Italija, severna pogotovo, ima jedno od najbolje rangiranih zdravstva u svetu.

Ljubaznost im je na izuzetnom nivou. Doduše ja sam poredio sa našom tradicijom pa može biti da sam zaveden.

alselone alselone 21:57 26.05.2020

Re: .

Ipak, meni su je dali i to se izuzetno loše odrazilo na mene. Bio sam u bolnici 6 meseci i težina mi je pala na 500gr.

Au bokte, ti i si mene prešišao.
Ja sam rođen sa kilo i četristo, pa pao na malo preko kile. Rekli kevi da ću biti mali i zgembav, ako preživim, sa nerazvijenim plućima i lošim vidom, kao Hans Krticman iz Simsona, otprilike. Onda još dobio bruh kad sam bio toliko težak, koji nije hteo da zaraste od masaže, nego me morali operisati. Odo po samoj ivici, što se ono kaže.

Kad ono ižđikljo, a vidim nisi ni ti sitniji.
gedza.73 gedza.73 21:57 26.05.2020

Re: .

nsarski
partijskom doktoru

Variola vera - poslednja epidemija velikih boginja u Evropi

Do 1972. godine bolest se smatrala iskorijenjenom u Evropi. U tom trenutku stanovništvo Jugoslavije redovno se vakcinisalo već 50 godina, a poslednji slučaj bio je prijavljen 1930. godine.

kao i da je kroz bolničku ambulantu prošao veliki broj pacijenata, nije bio dovoljan razlog da tadašnje savezne vlasti odmah obaveste javnost o mogućem širenju epidemije van pokrajine, prema svedočenjima, zbog uticaja na predstojeću turističku sezonu u Hrvatskoj. To je učinjeno, uz dozvolu iznuđenu od političkih moćnika, tek 25. marta

www.nationalgeographic.rs




nsarski nsarski 22:04 26.05.2020

Re: .KPJ

ZTnaš šta je impresivno u ovome što govoriš?


Moje reči su samo ono u zagradi. Sve ostalo je prepisano sa linka koji sam priložio.
A, inače, u pravu si. Mene barem niko nije terao u partiju. Jednom prilikom, tokom studija, me neki partijski gmaz pitao da li bi, kao dobar student, ušao u partiju i da bi on podržao moju MOLBU (pazi molbu, jebote!) i ja sam mu rekao da mi ne pada na pamet da njih bilo šta molim. Mogu možda oni mene da mole, ali ću ih sa zadovoljstvom odbiti. Dobro, i familiju sam mu pomenuo. On se naljutio.

Ja sam posle završio studije, otišao napolje, a on ostao da se proserava po tim partijskim sastancima, nikada u nauci ništa nije postigao, večiti asistent. Istina, sa dolaskom SPS-a, a potom SNS-a, je ušao tamo gde treba i čak je do dekana dogurao. Pa ti vidi.
maksa83 maksa83 22:05 26.05.2020

Re: .

Da nije bilo one pretnje sudom i da mi keva nije bila lekar (tj. verzirana) verovatno ne bih preživeo.

Da meni keva nije bila lekar moja žena ne bi preživela prvi porođaj. Iskomplikovalo se 2 dana posle porođaja, temperature, sranja, vratimo je nazad i tamo j bila je izložena potpunom zanemarivanju (bukvalno leži, niko je ne gleda, ništa se ne dešava, to traje nekoliko dana a ona izgleda sve gore, da ne gnjavim sa gory details), ja prošvercujem mamu da baci pogled i kaže mi šta misli da se dešava a ona kaže "ja bih rekla da je na ivici sepse, ovo uopšte nije zezanje", konsultujemo i dalju tetku hematologa, one mi ispričaju šta su sve oni morali da rade a nisu radili, ja sutradan upadnem na jutarnji kolegijum, mirno i staloženo odrecitujem to naučeno i izvadim blokče uz "a sada ću da popišem sva vaša imena". U roku od pola sata su se stvorili Longacef i infuzija pa ja danas nisam samohrani otac.
predatortz predatortz 22:07 26.05.2020

Re: .

Ja sam rođen kao blizanac i shodno tome imao 2.8kg

Ja sam rođen sa kilo i četristo,


I bre, braćo Srbi!
Ja sam rođen sa 4,6 kg. Majci su, do porođaja, tvrdili da nosi blizance. Porođaj je bio dug i težak. Kad su me konačno savladali majka je bila na izmaku snage.
Iz polusvesti je pitala doktora i babicu: A drugo?!

Oni su pocrkali od smeha i rekli joj nešto u fazonu
Pored ovog više nije bilo mesta ni za mrava.
gedza.73 gedza.73 22:07 26.05.2020

Re: .KPJ

ali ovo što danas imamo na sceni za poređenje je samo sa Zborom i talijanskim fašistima i nemačkim nacistima, gde su mržnja, beskrupuloznost i mišići bili ulaznice.


арту 1947. године, Игор је ухапшен са групом младића. Оптужени су да су ковали заверу да убију Тита. Како се радило о клиначким причама, које је неко из тог круга испричао где није требало, полиција их је убрзо после хапшења и неколико шамара пустила, уз строге претње да пазе шта раде. По сведочењу Игорове супруге Љупке и кћери Марије, почетком 1950. године, после повратка са неке журке, прославе Српске нове године, пресрела су га двојица у кожним капутима. Удба! Како је увелико трајао сукоб са СССР, то су од Игора тражили да слуша шта се прича у круговима руске емиграције у Београду. Све што чује има да јави где треба. Ако одбије, зна шта га чека. И њега, и родитеље, и мало дете. Игор је са гнушањем одбио да постане полицијски доушник. А онда су извукли ону дечју игру с тобожњим атентатом. Брзо је ухапшен, и још брже осуђен, на две године затвора, са све присилним радом.

(Mihiz o ovome piše u svojoj knjizi)



Bio je član Demokratske omladine, ako se ne varam, zajedno sa Pekićem.

Ti se nalaziš na suprotnoj strani od ove dvojice, u grupi ljudi u kožnim mantilima za koje kažeš da su 'drugovi od vrednosti od kvaliteta za društvo i partiju'.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana