Nauka| Zdravlje

Sukob na stručnoj ljevici

Vojislav Stojković RSS / 03.05.2020. u 13:08

Ne sukobljavaju se samo književnici,  književni teoretičari i kritičari. Nikako. Sukobljavaju se i naučnici, a i stručnjaci. I ne samo na levici, već i na desnici, a i u centru. Kada bi neko rešio da sastavi Enciklopediju naučnih i stručnih sukoba, ona bi bez sumnje brojala neuporedivo više tomova od Enciklopedije Britanika. Ilustracije radi, siguran sam da bi sukob Alberta Ajnštajna i Kurta Gedela, inače najvećeg matematičara-logičara XX veka, zauzeo jedva pola stranice u Enciklopediji naučnih sukoba. Albert i Kurt, iako dugogodišnji saradnici i prijatelji, sukobili su se i razišli, kada je Gedel, posle višegodišnjeg istraživanja matematičkog modela za teoriju objedinjenog polja, na kojoj je Ajnštajn radio poslednju deceniju svog života, zaključio da za tu teoriju ne postoji matematičko rešenje za našu vasionu ili prostije rečeno da ta Ajnštajnova teorija nije održiva. Kod dvojice naučnika razlog razilaženja je jasan. Međutim, zbog čega je Mario Vargas Ljosa, u onom meksičkom bioskopu, nokautirao  Gabrijela Garsiju Markesa, do danas je ostalo nejasno. Za sada, također, nije najjasnije oko čega su se tačno sukobili članovi medicinskog dela kriznog štaba dr Predrag Kon i dr Branimir Nestorović.

Prvo je dr Kon, kako nas obaveštavaju mediji, progovorio o njihovom neslaganju: Bilo je usaglašavanje mišljenja. Postoji izdvojeno mišljenje profesora Nestorovića, pa je došlo do nejednakih stanovišta u struci. To jeste razmena mišljenja i nalaženje ovakvog rešenja jeste nešto što je prihvatljivo. Mora da mi bude prihvatljivo, nema drugog rešenja. Drugo rešenje je ponovo davati ostavku a to nema  smisla. 

Pažljivijem posmatraču nije promaklo da je Kon izrazio svoje neslaganje sa Nestorovićem još na onom prvom medijskom nastupu kriznog štaba kada je Nestorović govorio o najsmešnijem virusu i šopingu u Milanu. Doduše, tada Kon svoje neslaganje nije izrazio verbalno, već govorom tela, odnosno izrazom lica. Uzgred, zbog tog nastupa dr Nestorović je kasnije proglašen prvim stand up koroničarem.

 _f8NQhTkZ61__EIeQK1-yaxEEyR4u0m3gpRRK9PojMjHwzk2-vmi9-P9pVYnXnuEsBO1EA=s111

Kon i Nestorović sukobljavali su se i ranije. Svojevremeno, Nestorović je zastupao stav da MMR vakcina ima neželjena dejstva. Kon je smatrao da su posledice takvih izjava dr Nestorovića potpuni gubitak poverenja u imunizaciju protiv gripa i naknadni gubitak poverenja i u MMR: Na taj način utiče na ljude. On insistira da MMR vakcina ne bude obavezna. On male boginje gleda kao bezopasnu bolest i javno utiče na javno mišljenje koje se formira tako da ispada da su vakcine opasnije od same bolesti, što je daleko od istine

Kako se došlo do kompromisa u njihovom poslednjem sukobu mediji nas ne obaveštavaju, pa nam ostaje samo da nagađamo. Da li su kroz diskusiju sučeljavali argumente, u koju su se uključili i drugi stručnjaci iz kriznog štaba, pa je jedan od njih dvojice prihvatio da su argumenti onog drugog jači i promenio svoje mišljenje, što bi bio optimalan izlaz iz konfliktne situacije, ili je Neočekivana Sila Koja Se Iznenada Pojavljuje i Rešava Stvar samo lupila pesnicom o stol? 

I na kraju, ne bih hteo da budem pogrešno shvaćen – mislim da stručni deo našeg kriznog štaba radi dobro. To potvrđuju i rezultati (broj novozaraženih je ispod pet posto, u klinikama je sve manje kritičnih slučajeva, neke privremene kovid bolnice se zatvaraju, restrektivne mere se relaksiraju…), ali mediji o nečemu moraju da izveštavaju, na društvenm  mrežama  o nečemu mora da se raspravlja, a i ja na blogu moram o nečemu da trtljam kada sam, kao i moji ispisnici 65+ u prinudnoj izolaciji još od 18. marta, pa sam, zbog permanentnog ležanja, ića i pića, omlohavio i na prvoj  polučasovnoj šetnji (lakom džogingu) iščašio skočni zglob leve noge, te sada mogu da šetam samo od kreveta do fotelje i to sa štakom . A što se stručnih i naučnih sukoba tiče, pa i ovde spomenutog, oni su daleko bolji od jednoumlja i najčešće pomažu da se nađe optimalno rešenje.

 



Komentari (646)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:10 03.05.2020

Peca Kon

natasa_tasic_10 natasa_tasic_10 13:14 03.05.2020

Re: Peca Kon


apacherosepeacock apacherosepeacock 13:39 03.05.2020

Re: Peca Kon

65+ u prinudnoj izolaciji još od 18. marta,  pa sam, zbog permanentnog ležanja, ića i pića, omlohavio i na prvoj  polučasovnoj šetnji (lakom džogingu) iščašio skočni zglob leve noge, pa sada mogu da šetam samo od kreveta do fotelje i to sa štakom .


E, kud si se zaleteo, prvo setnja jedno nedelju dana dok se vratis u formu pa tek onda laksi i tezi dzoging
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:14 03.05.2020

Re: Peca Kon

natasa_tasic_10



Pustite Dačića, nego šta kažete kako dr Kon peva? Lep bariton, rekao bih kao laik, naravno.
dragosevacsutra dragosevacsutra 13:38 04.05.2020

Re: Peca Kon

natasa_tasic_10

Dačić skeptičan prema vakcinama


natasa, ti si cool lik, ali 48 minuta dacica brate sestro, mnogo je.


nsarski nsarski 13:35 03.05.2020

Sve mi je jasno, ali

zašto na ljevici? Razumem parafrazu ovog naslova



ali ne vidim sličnost. Pliz pojasni.

Inače, Nestorović ponekad naginje ka nestandardnim (da se pristojno izrazim) naučnim objašnjenjima - vanzemaljci, čuveni projekat Tesla, Ajnštajn i još jedan treći čijeg imena ne mogu da se setim. Da, da, Tesla, Ajnštajn i fon Nojman! Oni su nešto budžili, navodno, ali ne sećam se šta. To sve ga čini privlačnim za široke narodne mase.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:16 03.05.2020

Re: Sve mi je jasno, ali

nsarski
zašto na ljevici? Razumem parafrazu ovog naslova ali ne vidim sličnost. Pliz pojasni.

Ako baš insistiraš, pojasniću
Prvo, reč je o sukobu. Drugo, daleko češče se piše i radije čita o međusobnim sukobima pisaca i umetnika, a da ne govorim o sukobima na estradi. Međutim, ti dobro znaš da su sukobi (čitaj: sučeljavanja suprostavljenih argumenata) u nauci, pa i u struci, daleko češči, takoreći svakodnevna pojava, ali takvi sukobi nisu interesantni za širu publiku. Otud veza sa poznatim sukobom na knjževnoj ljevici.
Pretpostavljam, da je dr Nestorović lociran na liberalnijoj, levoj strani spektra njihove struke, dok je dr Kon desno od centra, zato sam u uvodu naveo:I ne samo na levici, već i na desnici, a i u centru
Kad pišemo na blogu, a i šire, ponekad smo, da bi privukli pažnju čitalaca, primorani da odstupimo od suvoparne egzaktnosti koja je imperativ u stručnim, a pogotovo naučnnim radovima.
nsarski nsarski 14:32 03.05.2020

Re: Sve mi je jasno, ali

Kad pišemo na blogu, a i šire, ponekad smo, da bi privukli pažnju čitalaca, primorani da odstupimo od suvoparne egzaktnosti koja je imperativ u stručnim, a pogotovo naučnnim radovima.


Blagodarim na objašnjenju. Korisno kao i uvek. Evo ti cvet.
nask nask 14:48 03.05.2020

Re: Sve mi je jasno, ali

Albert i Kurt, iako dugogodišnji saradnici i prijatelji, sukobili su se i razišli

Razumem potrebu za odstupanjem kako bi se privukla pažnja čitalaca ali Ajnštajn i Godel se kao prijatelji nisu razišli, ostali su to do kraja (Ajnštsjnovog) života. U neku ruku je Godel bio i jedini pravi Ajnštajnov prijatelj u njegovim poznim godinama, poznate su priče o njihovim zajdeničkim šetnjama po Prinstonu, neki čak kažu da je poslednja Albertova šetnja upravo bila šetnja sa Kurtom. Šta bih dao da sam mogao malkice da prisluškujem te njihove razgovore, pogotovo o religiji. I eventualno rasprave na temu šta je levo a šta desno.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:00 03.05.2020

Re: Sve mi je jasno, ali

Razišli su se po pitanju Ajnštajnove objedinjene teorije polja, a ne kao prijatelji.

Inače, a s obzirom na aktuelnu pandemiju covid 19, zgodno mi je u vezi Kurta Gedela da napomenem i sledeće:
Gedel je spadao u onu grupu genijalnih ljudi koji su, poput Nikole Tesle, bili veliki čudaci. Oženio se znatno starijom Adelom, igračicom u jednom bečkom baru. Toliko je bio vezan za svoju ženu, da se i sam razboljevao, od iste bolesti, kad bi ona bila bolesna. Prinston ga pamti i po tome što je, zbog straha od zaraze, nosio masku na licu na kojoj su bila samo dva mala otvora za oči. Paranoično je prao ruke i čistio svoj pribor za jelo, jeo je samo ona jela koja spremi njegova Adela. Pri tom je i ona morala da proba svako jelo pre svog muža. Umro je 1978.g. u prinstonskoj bolnici, ali ne od bolesti, već zato što je iscrpeo organizam odbijanjem hrane iz straha od zaraze i trovanja.

Hebiga, moguće da je genijalni um predvideo sve ovo.
nask nask 15:37 03.05.2020

Re: Sve mi je jasno, ali

moguće da je genijalni um predvideo sve ovo.

Pa za njega se slobodno može reći da je bio otkačen tj. lud.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:41 03.05.2020

Re: Sve mi je jasno, ali

U to nisam siguran, ali da je jedan od najvećih matematičara potonjeg veka, to već jesam.
st.jepan st.jepan 21:10 04.05.2020

Re: Sve mi je jasno, ali

..
Черевићан Черевићан 13:39 03.05.2020

фррр

tragom poslednjih sukoba

догод спорке познатих .....(нам)
дневне вести............ распродају ,
тог' ће бити ....(о томе се брине)
а истину праву..виновници знају
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:10 03.05.2020

Re: фррр

Saglasan, kao i uvek, g.Čer.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 14:11 03.05.2020

struka

Gospođa je penzionisani profesor na medicinskom i lekar, evo šta je odstrukovala za govornicom:
5G, Gejts, Soroš, dubinska država, satanizam, silovanje dece, tovljenje i pečenje beba, vakcine, čipovanje, veliki kanadski naučnik Dejvid Ajk. Sigurna sam da bi potrvrdila Nestorovićevu tezu da ljudi sa plavim očima imaju vanzemaljske gene, ali niko je nije pitao.
Govori zapaLenje i labAratorija, ali je zato ekspert na svim drugim poljima.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:23 03.05.2020

Re: struka

Sinoć sam je gledao u 24 minuta i odmah zvao telefonom jednu njenu koleginicu po specijalnosti (endokrinolog) iz KCS i pitao da li je poznaje. Odgovorila je da je, naravno, poznaje, ali da ne želi da komentariše jer je ona jadnica odavno odepila.
Atomski mrav Atomski mrav 14:33 03.05.2020

Re: struka

jer je ona jadnica odavno odepila

I narodni je poslanik.
nsarski nsarski 14:34 03.05.2020

Re: struka

Atomski mrav
jer je ona jadnica odavno odepila

I narodni je poslanik.


Sada je sve jasnije.
solo solo 14:48 03.05.2020

Re: struka

I narodni je poslanik.Sada je sve jasnije.


Prof dr Nada Kostić bila je ministar zdravlja u prvoj demokratskoj-prelaznoj vladi Republike Srbije 2000 godine, a potom generalni direktor KBC Dr Dragiša Mišović od 2001-2003 godine. Sada se nalazi na mestu Pomoćnika generalnog Direktora za nauku i naučno istraživački rad i edukaciju i usavršavanje zdravstvenih radnika.


Sada je malo jasnije.
gedza.73 gedza.73 15:07 03.05.2020

Re: struka



12:48

Al' ladno plagirala Stivena Kinga
cassiopeia cassiopeia 15:13 03.05.2020

Re: struka

, ali da ne želi da komentariše jer je ona jadnica odavno odepila.


Meni je u prvih pet minuta njenog izlaganja palo na pamet da žena ima dijagnozu. Postoji li mehanizam da sprečiš, očevidno psihički obolelu osobu, da svoje sumanute ideje iznosi u Skupštini na KZN.

U svom domu može da priča šta hoće, al' ovde se obraća širokoj javnosti.

Pišem sve ovo i skapiram da važi za mnoge javne ličnosti. Biće da je do nas, ne do njih. Pustili smo ih da se razmašu svojim patologijama.

Vojislave, brzo izleči taj zglob, pa u šetnju za početak. Stavljaj obloge od kupusa i nabavi gavez mast. Mene je to spasilo.
nask nask 16:08 03.05.2020

Re: struka

Pustili smo ih da se razmašu svojim patologijama.

Njena patologija je toliko očigledna da je verovatno bezopasna. Ima onih drugih patoligija koje nisu tako očigledne ali vrlo opasnih, treba samo pogledati ko su joj pojedine kolege u skupštini.
angie01 angie01 16:20 03.05.2020

Re: struka

Njena patologija je toliko očigledna da je verovatno bezopasna. Ima onih drugih patoligija koje nisu tako očigledne ali vrlo opasnih, treba samo pogledati ko su joj pojedine kolege u skupštini


bas htedoh nesto slicno da kazem,...ono, po cemu se tacno razlikuje...
solo solo 16:23 03.05.2020

Re: struka

5G, Gejts, Soroš, dubinska država, satanizam, silovanje dece, tovljenje i pečenje beba, vakcine, čipovanje, veliki kanadski naučnik Dejvid Ajk


Čuj, nije usamljena. A ti tako sigurna? Tko će to izarbitrirati. Videh i čuh njihovu priču, imaš li kontraargumente?

Blade Runner Blade Runner 16:35 03.05.2020

Re: struka

Sada je sve jasnije.

Zar nije po zakonu da neuracunljive osobe ne mogu da obavljaju javne funkcije? Nije kao da njene kolege rade mnogo bolji posao, ali...
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 16:48 03.05.2020

Re: struka

Čuj, nije usamljena. A ti tako sigurna? Tko će to izarbitrirati. Videh i čuh njihovu priču, imaš li kontraargumente?

Argumente koje je pokupila od čuvenog kanadskog naučnika Dejvida Ajka? Ili to što 5G oduzima kiseonik i ona od toga zeva? Sad će neko da mi istovari punu kofu konspirativnih pomija i ja treba da prebiram po tome?
solo solo 16:48 03.05.2020

Re: struka

Zar nije po zakonu da neuracunljive osobe ne mogu da obavljaju javne funkcije?


Zavisi ko te procenjuje.
solo solo 16:53 03.05.2020

Re: struka

Sad će neko da mi istovari punu kofu konspirativnih pomija i ja treba da prebiram po tome?


Izvini nisam primetio da te neko tera u prebiranje. Malo taj agresivni nastup liči na soroševe stipendiste. Sumnja je uvek kreativna.
rodni rodni 16:53 03.05.2020

Re: struka

solo
5G, Gejts, Soroš, dubinska država, satanizam, silovanje dece, tovljenje i pečenje beba, vakcine, čipovanje, veliki kanadski naučnik Dejvid Ajk


Čuj, nije usamljena. A ti tako sigurna? Tko će to izarbitrirati. Videh i čuh njihovu priču, imaš li kontraargumente?


Da, da!
Nema zajebancije, argumente na sto!
rodni rodni 16:57 03.05.2020

Re: struka

dobrosavljevic_m
Čuj, nije usamljena. A ti tako sigurna? Tko će to izarbitrirati. Videh i čuh njihovu priču, imaš li kontraargumente?

Argumente koje je pokupila od čuvenog kanadskog naučnika Dejvida Ajka? Ili to što 5G oduzima kiseonik i ona od toga zeva? Sad će neko da mi istovari punu kofu konspirativnih pomija i ja treba da prebiram po tome?

Da, da.
Ovo je posebno zanimljivo.
Nedavno raspravljam sa jednim anti-5G aktivistom i slučajno pomenuh popriličnu korelaciju sumanutih teza sa nivoom pismenosti pojedinaca - aaaa, sunce ti kalajisano, kada nisam izgoreo ... gore nego da sam im dirnuo estradnu umetnicu i naučnicu JK.
solo solo 16:59 03.05.2020

Re: struka

Da, da!
Nema zajebancije, argumente na sto!


Neko voli kačamak sa slaninicom, neko se gadi na isti ali šta to govori o kačamaku? Da je sranje? Nisam siguran. Zato argumente na sto a može i na dvesto ili tristo.

Drug Tito je voleo zapečene štrukle.
rodni rodni 17:01 03.05.2020

Re: struka

solo
Da, da!
Nema zajebancije, argumente na sto!


Neko voli kačamak sa slaninicom, neko se gadi na isti ali šta to govori o kačamaku? Da je sranje? Nisam siguran. Zato argumente na sto a može i na dvesto ili tristo.

Tako je!
Nemoj da mi neko dira argumente - posebno ove da se ne može disati od 5G?
Nema zajebancije.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:16 03.05.2020

Re: struka

Malo taj agresivni nastup liči na soroševe stipendiste.

Kada neko iznese egzotičnu tvrdnju, na njemu je da tu tvrdnju dokazuje. Eto ona je rekla da se tove i peču bebe. Ja treba da dokazujem negaciju? Koji tačno laminat peče i jede bebe? Ja treba da identifikujem tog bebojeda i pokažem da u ni u jednom trenutku njegovog života nije mrsio bebetinom? Soroš me ne plaća dovoljno
Blade Runner Blade Runner 17:20 03.05.2020

Re: struka

Zavisi ko te procenjuje.

Mislim da je u njenom slucaju procena samo puka formalnost.
solo solo 17:20 03.05.2020

Re: struka

Nemoj da mi neko dira argumente - posebno ove da se ne može disati od 5G?
Nema zajebancije.


Nisam ja navijač Čaki kako za kačamak tako ni protiv 5G. Jel neko ispitivao (i ko) uticaj 5g na ljudki organizam pošto si tako siguran da je ovo što je izjavila (a nije jedina) nebulozno. Pomozi nama laicima da se konačno raskrinkaju ti zagovornici teorija zavera.

rodni rodni 17:23 03.05.2020

Re: struka

solo
Nemoj da mi neko dira argumente - posebno ove da se ne može disati od 5G?
Nema zajebancije.


Nisam ja navijač Čaki kako za kačamak tako ni protiv 5G. Jel neko ispitivao (i ko) uticaj 5g na ljudki organizam pošto si tako siguran da je ovo što je izjavila (a nije jedina) nebulozno. Pomozi nama laicima da se konačno raskrinkaju ti zagovornici teorija zavera.


Aaaa, mnogo si me precenio!
Moje moći su minorne - a ambicije još manje.
A inače, ja sumnjam (nemam argumenata, jbg) da se rodio onaj ko 'vama laicima' može išta da dokaže.
solo solo 17:31 03.05.2020

Re: struka

Eto ona je rekla da se tove i peču bebe. Ja treba da dokazujem negaciju? Koji tačno laminat peče i jede bebe


Ko je tražio tvoje mišljenje i dokazivanje bilo čega? Ti sama komentarišeš ono što je ona rekla iznoseći svoje mišljenje o tome. Kao što ona nema konkretne argumente nemaš ni ti. Obe se krećete u sverama pretpostavki.
Samo sam to primetio.
solo solo 17:35 03.05.2020

Re: struka

A inače, ja sumnjam (nemam argumenata, jbg) da se rodio onaj ko 'vama laicima' može išta da dokaže.


Može da dokaže ako pokaže.
vrabac_onaj vrabac_onaj 17:40 03.05.2020

Re: struka

solo
A inače, ja sumnjam (nemam argumenata, jbg) da se rodio onaj ko 'vama laicima' može išta da dokaže.


Može da dokaže ako pokaže.


Treba da ispečem i pojedem bebu?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:43 03.05.2020

Re: struka

Ali jedno je rasprava o štetnosti zračenja, sasvim drugo je tvrdnja da 5G izaziva koronu i da se usmerava u domove za stare. I da su zato dve 5G antene postavljene kod sajma.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:45 03.05.2020

Re: struka

U jednom trenutku kaže "jako EM zračenje do 60Hz može da sprži ljude". Žena ne zna šta priča.
Atomski mrav Atomski mrav 17:47 03.05.2020

Re: struka

dobrosavljevic_m
U jednom trenutku kaže "jako EM zračenje do 60Hz može da sprži ljude". Žena ne zna šta priča.


Paaa, može... zato je važno da su električne instalacije izvedene po propisima, naročito uzemljenje.

solo solo 18:02 03.05.2020

Re: struka

Moje moći su minorne - a ambicije još manje.
A inače, ja sumnjam (nemam argumenata, jbg) da se rodio onaj ko 'vama laicima' može išta da dokaže.


Nedavno raspravljam sa jednim anti-5G aktivistom i slučajno pomenuh popriličnu korelaciju sumanutih teza sa nivoom pismenosti pojedinaca - aaaa, sunce ti kalajisano, kada nisam izgoreo ... gore nego da sam im dirnuo estradnu umetnicu i naučnicu JK.


Ipak pokušavaš nije da si baš potpuno odustao.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:42 03.05.2020

Re: struka

cassiopeia
Meni je u prvih pet minuta njenog izlaganja palo na pamet da žena ima dijagnozu. Postoji li mehanizam da sprečiš, očevidno psihički obolelu osobu, da svoje sumanute ideje iznosi u Skupštini na KZN.
U svom domu može da priča šta hoće, al' ovde se obraća širokoj javnosti.
Pišem sve ovo i skapiram da važi za mnoge javne ličnosti. Biće da je do nas, ne do njih. Pustili smo ih da se razmašu svojim patologijama.


Zašto ćute psihijatri? KLIK
cassiopeia cassiopeia 19:03 03.05.2020

Re: struka

Vojislav Stojković


Zašto ćute psihijatri? KLIK


Jasno je meni zašto psihijatri ćute, nego mi nismo jasni mi/birači što ćutimo i trpimo, čast izuzecima.
maksa83 maksa83 20:01 03.05.2020

Re: struka

Ili to što 5G oduzima kiseonik i ona od toga zeva?


zilikaka zilikaka 20:39 03.05.2020

Re: struka

Ali jedno je rasprava o štetnosti zračenja, sasvim drugo je tvrdnja da 5G izaziva koronu i da se usmerava u domove za stare. I da su zato dve 5G antene postavljene kod sajma.


Ma ima leka. Samo pustiš u široku javnost da 5G antene imaju po 4 kile barkra i po kile platine*

*ideja se već vrti po mrežama.
gedza.73 gedza.73 20:51 03.05.2020

Re: struka

zilikaka
Ali jedno je rasprava o štetnosti zračenja, sasvim drugo je tvrdnja da 5G izaziva koronu i da se usmerava u domove za stare. I da su zato dve 5G antene postavljene kod sajma.

Ma ima leka. Samo pustiš u široku javnost da 5G antene imaju po 4 kile barkra i po kile platine*

jes' pa ostaneš bez vazduha u toku 'rada' a policija samo prođe i pokupi te onako zanesvešćenog.



zilikaka zilikaka 22:10 03.05.2020

Re: struka

Ma mislim se ja, to 5G je da se Vlasi ne dosete.
Još 3G je zapravo 3D (taman su zato jedno slovo pomerili) i to znači zauzima ceo prostor, ništa da ne ostane. Dalje, 4G je obuhvatio i vreme, da ne možeš ni vamo ni tamo a sad 5G, to dalje ide na spiritualno, tj. na mozak i na kontrolu misli.
Zato oduzima i kiseonik i prži tamo gde pronađu da misliš drugačije od onog što oni žele.

...i ovu postavku ću da patentiram, prva sam se setila.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:14 03.05.2020

Re: struka

Kad već preko 5G kontrolišu mozak, koji će im moj i čipovanje preko vakcine?
zilikaka zilikaka 22:16 03.05.2020

Re: struka

Pa taj čip ti je ko IP adresa
Atomski mrav Atomski mrav 22:19 03.05.2020

Re: struka

Kad već preko 5G kontrolišu mozak, koji im moj i čipovanje preko vakcine?


Pa, trebaće vremena da se 5G mreža uvede svuda, opet neće ni svi hteti da se vakcinišu, tako da imaju plan A i plan B. Osim toga, postoji jednostavan način zaštite od 5G zračenja:

gedza.73 gedza.73 22:20 03.05.2020

Re: struka

Kad već preko 5G kontrolišu mozak, koji im moj i čipovanje preko vakcine?

Verujem da ima neke veze sa HARP-om, Cernom i pogonom Megazorda.
Atomski mrav Atomski mrav 22:21 03.05.2020

Re: struka

Pa taj čip ti je ko IP adresa


Čip je memorijski, u njega će se skladištiti instrukcije i podaci - i to sve udaljeno, nema više potrebe za ličnim kontaktom radi "razmenjivanja instrukcija i direktiva". Samo pošalju kod - "šifra tratinčica" - 5G mrežom i gotova stvar.
nsarski nsarski 22:21 03.05.2020

Re: struka

Ma ima leka. Samo pustiš u široku javnost da 5G antene imaju po 4 kile barkra i po kile platine*


U borbi protiv lovokradica u Africi (nosorozi, slonovača), Južna Afrika (u kojoj ima mnogo side) je raširila ideju među narodom da su sušena mooda lovokradica najbolji lek protiv side. I, bogami, smanjeno ubijanje životinja.
gedza.73 gedza.73 22:24 03.05.2020

Re: struka

Čip je memorijski, u njega će se skladištiti instrukcije i podaci - i to sve udaljeno, nema više potrebe za ličnim kontaktom radi "razmenjivanja instrukcija i direktiva"

Maksa je skoro pomenuo Digitalni ugljenik a Alselone Den Simonsa i Hiperion
Atomski mrav Atomski mrav 22:29 03.05.2020

Re: struka

Maksa je skoro pomenuo Digitalni ugljenik a Alselone Den Simonsa i Hiperion

Sve je to već zapisano... a i Bil Gejc je najavio ovu pandemiju još pre tri godine.
gedza.73 gedza.73 22:33 03.05.2020

Re: struka

Bil Gejc

On je najsumljiviji. Ili je prerušen glavom i bradom Tanos

ili radi za ove a oni mu daju tehnologije da nas porobe

Atomski mrav Atomski mrav 22:46 03.05.2020

Re: struka

ili radi za ove a oni mu daju tehnologije da nas porobe


Najgotivniji film B produkcije...



Da, da, Gejc je onaj lik sa Van Dajk bradicom što objašnjava na kraju filma kako vanzemaljci kontrolišu sve na Zemlji.



zilikaka zilikaka 23:00 03.05.2020

Re: struka

nsarski

U borbi protiv lovokradica u Africi (nosorozi, slonovača), Južna Afrika (u kojoj ima mnogo side) je raširila ideju među narodom da su sušena mooda lovokradica najbolji lek protiv side. I, bogami, smanjeno ubijanje životinja.

To ko što u Srbiji nisu uspeli da zapate krompir dok se džaba delio, pa postavili straže da ga čuvaju, da bi ljudi počeli da kradu i nose kući.
maksa83 maksa83 23:02 03.05.2020

Re: struka

Najgotivniji film B produkcije...


vrabac_onaj vrabac_onaj 23:48 03.05.2020

Re: struka

zilikaka

To ko što u Srbiji nisu uspeli da zapate krompir dok se džaba delio, pa postavili straže da ga čuvaju, da bi ljudi počeli da kradu i nose kući.


Bojim se da je ovo priča iz Nemačke, tačnije Pruske, i iz vremena Fridriha Velikog.


zilikaka zilikaka 23:53 03.05.2020

Re: struka

Može biti al je svakako univerzalno primenljiva.

I ovaj 5G bi trebali da proglase da je samo za povlašćene i da košta ko đavo, al ostave ondaa neku šatro rupu, da možeš "na crno" da ga dobiješ jeftinije. Da vidiš što bi išla roba.
vcucko vcucko 06:42 04.05.2020

Re: struka

maksa83
Najgotivniji film B produkcije...



B produkcija ili ne, ali Carpenter posle njega nije napravio film.

Na stranu vanzemljaci, dirnuo je on tu u osinjak, u neke stvari u koje se ne dira. Pre svega oni bilbordi, kad stavi cvike vidi da piše Breed! Spend! Obey!
stefan.hauzer stefan.hauzer 08:52 04.05.2020

Re: struka

ali Carpenter posle njega nije napravio film.


šta je uradio Snejku Pliskinu u Los Anđelesu
maksa83 maksa83 09:07 04.05.2020

Re: struka

šta je uradio Snejku Pliskinu u Los Anđelesu

Da, to je bilo muka za gledati, ali ga treba razumeti pošto je Snejk Pliskin bio uspeh iznad svih očekivanja. To je i dan danas filmčina.

Znaš naravno priču za Gladiatora 2?
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:27 04.05.2020

Re: struka

Znaš naravno priču za Gladiatora 2?


Ne znam, ali imam osećaj da ćeš da mi kažeš da je Ridli Skot spreman da napravi nastavak sa svakim filmom koji mu je uspeo iz prvog puta.
maksa83 maksa83 09:39 04.05.2020

Re: struka

Ne znam, ali imam osećaj da ćeš da mi kažeš da je Ridli Skot spreman da napravi nastavak sa svakim filmom koji mu je uspeo iz prvog puta.

Luđe je od toga.

Ukratko - Ridli Skot i Rasel Krou su bili tako opijeni uspehom Gladijatora da ih je napalo da snime sequel. Malo je problem što u Gladijatoru Gladijator na kraju umre, ali su oni baš bili odlučili, i naravno nijedan kršten holivudski scenarista nije hteo da pomiriši ideju, na šta je Rasel Krou rekao - "nema frke, imam ja ortaka, jako kreativan tip, on će da nam napiše šta hoćeš". I ortak im napiše scenario u kome Gladijator lupi šakom o sto i Bogovi se utronjaju i vrate ga među žive i onda on kroz vreme učestvuje u svim pravednim ratovima u istoriji i na kraju završi kao oficir NATO. Ortak je Nik Kejv.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:48 04.05.2020

Re: struka

Atomski mrav
Samo pošalju kod - "šifra tratinčica" - 5G mrežom i gotova stvar.


Marko Vidojković u svom romanu E baš vam hvala koristi šifru BALINOVAC.
Inače, nisam čitao njegove knjige sve do nedavno. Naime, svake nedelje igramo tenis u istom klubu na istom terenu, mislim igrali smo pre svega ovog. Njegov termin je pre mog. Klimnemo glavom, pozdravimo se i tako je to nedeljama. I onda ja odlučim da pročitam neki njegov roman. Mislim, sad znam čoveka red je. Pročitam E baš vam hvala. Čitljiv roman, lako pisan, zabavan, duhovit, puno ironije...
Sledeće nedelje mu kažem da sam proćitao njegovu knjigu i da se skoro nisam tako lepo zabavljao čitajući. Široko se osmehuje, drago mu je i pita koju. Zaboravio sam naslov, kažem, ali sam zapamtio šifru BALINOVAC. Sada kad znate šifru, čim je primite udaramo na bandu, odgovara uz još širi osmeh.
Zaboravio sam da ga pitam zašto je odabrao za ključnu šifru baš BALINOVAC. Pitaću ga sledeči put kada se sve vrati u normalu, ako se vrati.

Inače, roman preporučujem.


stefan.hauzer stefan.hauzer 09:50 04.05.2020

Re: struka

Ortak je Nik Kejv.


Ok, definitivno je luđe od moje prve zamisli. I tako su nastali oni likovi polu bogovi ili šta već koji su se krljali sa Alienom.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:04 04.05.2020

Re: struka

Ortak je Nik Kejv.


Ne znam za Gladijatora 2 ali scenario za The Proposition mu je (Kejvu Niku) nevidjeno odlican..
angie01 angie01 10:53 04.05.2020

Re: struka

Rasel Krou su bili tako opijeni uspehom Gladijatora


film koji ce u "mom kraju" biti upamcen po sramnoj dodeli Oskara Krou- te godne je medju nominovanima bio Son Pen u uobicajenoj za njega, neverovatnoj kreaciji lmo lika u filmu I am Sam,...smesnoca dodele statue Krou je uotliko veca, jer je u Gladijatoru najveci car i to vise kopalja jaci, bio Feniks, glumeci njegovog protivnika.
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:34 04.05.2020

Re: struka

Zaboravio sam da ga pitam zašto je odabrao za ključnu šifru baš BALINOVAC

Balinovac je značajno prezime u Valjevu.
Poznati žestok momak, ali davnih šesdesetih sedamsedetih je bio čuveni Bala, i još čuvenija Balinica

gedza.73 gedza.73 11:54 04.05.2020

Re: struka

vcucko
maksa83
Najgotivniji film B produkcije...



B produkcija ili ne, ali Carpenter posle njega nije napravio film.

Na stranu vanzemljaci, dirnuo je on tu u osinjak, u neke stvari u koje se ne dira. Pre svega oni bilbordi, kad stavi cvike vidi da piše Breed! Spend! Obey!

Negde sam 'periferno' pokupio (ali me nešto nije interesovalo pa nisam pratio odakle i kuda ide) za sublimirane poruke što u filmovima što u reklamama.
i čuveno slušanje hevimetal ploča u rikverc.

Ova korona je možda pravi trenutak da vidimo dal' narod više voli da troši i kompulzivno skuplja, gomila nepotrebne stvari ili će se 'odupreti potrošačkom porivu' pa će zajebe svetski poredak.
gedza.73 gedza.73 12:07 04.05.2020

Re: struka

zilikaka
Može biti al je svakako univerzalno primenljiva.

I ovaj 5G bi trebali da proglase da je samo za povlašćene i da košta ko đavo, al ostave ondaa neku šatro rupu, da možeš "na crno" da ga dobiješ jeftinije. Da vidiš što bi išla roba.

Radili su serijale o potrošačkom društvu, navikama i mentalitetu pa su u jednom engleskom restoranu postavili kamere i snimali ponašanje ljudi (gledao sam pre par dana Stanfordski zatvorski eksperiment... u stvari ukupno odgledao nemačku verziju, sa Pijanistom i ovu).

Cilj je bio prodati porcije jastoga po najvišoj mogućoj ceni.
čarobne reči su bile 'imamo još samo dve porcije' uz opise 'sveže', 'samo za vas', vrhunski kvalitet'.
Neko se od modnih kreatora 'otkinuo' od para za parče krpe kao maske protiv korone sa njegovim logom i ekstremno visokom cenom. Čini mi se da sam pisao o Helen Rubinštajn (?) koja je započela modernu kozmetičku eru kad je na pitanje što joj je propala jedna kolekcija krema izjavila
- Nisu dovoljno skupe.

stefan.hauzer stefan.hauzer 12:18 04.05.2020

Re: struka

smesnoca dodele statue Krou je uotliko veca, jer je u Gladijatoru najveci car


Moram reći da je ovo tvoje mišljenje Endžie, za mene je Maksimus genijalan.
Atomski mrav Atomski mrav 12:33 04.05.2020

Re: struka

film koji ce u "mom kraju" biti upamcen po sramnoj dodeli Oskara Krou- te godne je medju nominovanima bio Son Pen u uobicajenoj za njega, neverovatnoj kreaciji lmo lika u filmu I am Sam


Šon Pen nije bio nominovan za Oskara za glavnu ulogu u filmu I am Sam te godine već sledeće. Verovatno si pobrkala godine jer je Rasel Krou bio nominovan za Oskara dve godine zaredom, prvo za Gladijatora a sledeće godine za Blistavi um (a Oskara je dobio Denzel Vošington za Training day).
angie01 angie01 12:34 04.05.2020

Re: struka

za mene je Maksimus genijalan.


postujem,..svako ima pravo na svoj dozivljaj.

..meni je Komodus bio toliko maestralan, da se Maksimusov deo sveo na Ramba,

..takodje su mi odlicni bili,


Oliver Reed-Proximo
Richard Harris-Marcus Aurelius
Derek Jacobi-Gracchus
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:36 04.05.2020

Re: struka

hoochie coochie man
Balinovac je značajno prezime u Valjevu.
Poznati žestok momak, ali davnih šesdesetih sedamsedetih je bio čuveni Bala, i još čuvenija Balinica

Ima i mesto Balinovac u Topličkom okrugu, ali kada je reč o oeracijama (vojnim, policijskim, CIA, BIA; UDBA...) nije to tako jednostavno, postoje kodne liste etc. Evo KLIK
Boris Drenca Boris Drenca 14:25 04.05.2020

Re: struka

Možda je mislio na Zorana Balinovca i šifru koristio kao neku čudnu simboliku? Nisam čitao pa ne znam
angie01 angie01 14:53 04.05.2020

Re: struka

Šon Pen nije bio nominovan za Oskara za glavnu ulogu u filmu I am Sam te godine već sledeće. Verovatno si pobrkala godine jer je Rasel Krou bio nominovan za Oskara dve godine zaredom,


vrlo moguce,...(na netu pise da je I am Sam nominacija bila 2001....a u stvari je bila 2002).

tnx.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:27 04.05.2020

Re: struka

angie01
Šon Pen nije bio nominovan za Oskara za glavnu ulogu u filmu I am Sam te godine već sledeće. Verovatno si pobrkala godine jer je Rasel Krou bio nominovan za Oskara dve godine zaredom,


vrlo moguce,...(na netu pise da je I am Sam nominacija bila 2001....a u stvari je bila 2002).

tnx.



A svi znamo zašto Šon Pen nije dobio Oskara za tu ulogu.


Atomski mrav Atomski mrav 15:52 04.05.2020

Re: struka

Šon Pen je tih godina baš bio "u naletu", par godina kasnije je osvojio Oskara za Mystic River a opet par godina kasnije i za Milk. Zasluženo, po mom mišljenju.
angie01 angie01 18:02 04.05.2020

Re: struka

Zasluženo, po mom mišljenju.


apsolutno!


A svi znamo zašto Šon Pen nije dobio Oskara za tu ulogu.


evo, ja ne znam ( ne vidim video koji si postavio, ak je tu odgovor),- meni je on u tom filmu, (kao i Leonardo Dicaprio u What's eating Gilbert Grape), bio odlican u ulozi LMO osobe,...za razliku od Dastna Hofmana u Kisnom coveku, za koji jeste dobio Oskara, a cela gluma se sval na karikaturu.
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:02 04.05.2020

Re: struka

vrabac_onaj
zilikaka

To ko što u Srbiji nisu uspeli da zapate krompir dok se džaba delio, pa postavili straže da ga čuvaju, da bi ljudi počeli da kradu i nose kući.


Bojim se da je ovo priča iz Nemačke, tačnije Pruske, i iz vremena Fridriha Velikog.



Ima scena u seriji "Vuk Karadzic" kad Dositej pokazuje krompir gazdama i vodjama ustanka i objasnjava im kakvu korist moze imati stanovnistvo Srbije ako ga pocne uzgajati.
Treba li reci da je docekan sa podsmjehom?
gedza.73 gedza.73 13:40 05.05.2020

Re: struka

kamilo_emericki
Ima scena u seriji "Vuk Karadzic" kad Dositej pokazuje krompir gazdama i vodjama ustanka i objasnjava im kakvu korist moze imati stanovnistvo Srbije ako ga pocne uzgajati.
Treba li reci da je docekan sa podsmjehom?

Ti za sebe neki dan u jednoj diskusiji reče kako si 'ozbiljan čovek' koji ne veruje na reč nego traži link?
A ovamo serija. Veruješ i čitankama da je cuko Reks-Luks zaštitio grudima Maršala od nemačke bombe?

Imam odličan poslovni predlog za tebe. Moj čukunčukun deda je u Goši kupio cevi i sam iza trle izvario Toranj. Zvao se Radoslavljev Toranj. Njegovu ideju je ukrao Ajfel kad je došao da pravi onaj most u Zrenjaninu (mnogo lep bio al' posle rata ga pretopili u gvožđe 'drugovi industrijalci') pa pošto je tad dogovor propao on iskoristio priliku da se turistički prošeta po Srbiji, video Toranj mog dede, precrtao i napravio u Parizu.

Taj moj Radoslav je dobro namazao toranj i zakopao ga iza kuće. Pazi cena ekstremno povoljna a imam originalna dokumenta. Gratis dajem livene točkove moš ga šetaš po avliji.

Što se tiče 5G krumpira ti bi, po stavovima na blogu, bio jedan od prvih koji bi Dositeja obesio za jajca i to po dva osnova.

Kromir je donet u Evropu kao ratni plen iz Južne Amerike, kao rezultat velikog genocida Evropljana nad domorocima i bestijalne pljačke.
Zamisli prosečnog konkvistadora, 'uglednog hrišćanina' odgajanog u duhu 'svete majke crkve' koji naizali na poludivlje (po njemu i njegovim drugarićima) polugole domoroce koji žrtvuju svoju decu zbog kiše, svoje sunarodnike zbog rodne godine a slave neke divlje, krvožedne bogove.

Šta ti misliš koju je on priču poneo sa sobom i krompirom u Evropu? E sad drugi faktor zbgo koga bi Dositej od tebe najebo. U Rusiji je najduže trajao otpor upravo zbog priče o 'đavoljovoj hrani'. Tek kad si ih podmitili parama seljaci su prionuli na krompir. Ali se o krompiru kao 'satanskoj zaveri koja mikrotalasno zrači' dugo zadržalo u narodu svuda ne samo u Srbij.

Na stranu što ova rasističko sranja potiču od čoveka koji se buni što Bosch nazivaju Hilti. Sa sve pripadajućom pričom. Onog istog koji se zapitao o siromaštvu Srbije i ratnih invalida uredno preskaćući činjenice o pljački koju su izvršili Regionci po njoj.

Istorija koja se uči iz serija i partijskih udžbenika može da impresionira nekog ali ne svakog. Posebno što istorijske činjenice kažu kako se u Bačkoj gajio krompir i među pravoslavnim stanovništvom pre Dositejeve Etike iz 1803 (malo je teško čitljiva, ima osamdesetak strana i na staroslovenačkom je što kaže Čvarkov) koja pominje stanovništvo Srbije i, obrati pažnju, Bosne i Hercegovine u 'krompir' kontekstu

Francuski, svud li su umešani Francuzi, konzul kaže kako je u Bosni imao muke da ubedi 'varvare' da gaje krompir a neki turski aga je na istom prostoru to rešavao malo silom, malo milom. Možda ima i neka serija o tome?

Onaj nepismeni Miloš Obrenović je ukazom naredio da se po srezovima obezbedi krompir za sejanje i deli seljacima. Desetak godina nakon toga iz Velikog Gradišta postoji zapis da su 'krunpira ljudi svuda dobro našli' (iako je bio grad).

Da ne zaboravimo kako je Srbija, kneževina Srbija, gravitirajući centar Balkana već dva veka. U XIX veku Srbija je imala veliki priraštaj što zbog prirdnog nataliteta što zbog ogromnog doseljavanja stanovništva u nju kao najslobodniju balkansku državu. Znači iz nje se nije toliko bežalo koliko se u nju doseljavalo. To nešto govori o Srbiji.

most u Zenjaninu
pecaros pecaros 19:06 05.05.2020

Re: struka

gedza.73
Njegovu ideju je ukrao Ajfel kad je došao da pravi onaj most u Zrenjaninu (mnogo lep bio al' posle rata ga pretopili u gvožđe 'drugovi industrijalci') pa pošto je tad dogovor propao on iskoristio priliku da se turistički prošeta po Srbiji, video Toranj mog dede, precrtao i napravio u Parizu.




Most u Zrenjaninu je, navodno, projektovan u Ajfelovom birou, kao i šlajz u Bečeju. Tako se priča, ali je neprovereno. U svakom slučaju, teško da je Ajfel dolazio lično, to bi ostalo zapisano, kao što je zapisano da je Bufalo Bil gostovao u Zrenjaninu sa svojim cirkusom.

Sve i da je došao da nadgleda gradnju mosta, to je bilo dvadesetak godina posle gradnje tornja u Parizu.

Kada se kaže "posle rata", obično se misli - posle rata. Recimo, 1945. Most je skenjan 1968. tako da sam imao priliku da mnogo puta pređem preko njega.

Baš su ti neki izvori...
gedza.73 gedza.73 19:22 05.05.2020

Re: struka

Baš su ti neki izvori...

Nisu izvori nego zezanje. naravno da znam je Ajfel 'navodno' učestvovao u projektovanju mosta i naravno da znam kako nema istorijskih podataka da je most delo Ajfelovog projektnog biora
taj deo je 'sažet' u pošto je tad dogovor propao
sa deda Radoslavom kao protaonistom.
I naravno da moj deda nije napravio original tornja koji je kasnije prekopirao Ajfel.
Ali i tebi mogu da prodam jedan prelep model koji je moja baba napravila od šibica koji je u stvari bio original projekta po kom je moj deda napravio od metala.

I naravno da su posle rata 'drugovi od struke' uništili jedan prelep most.

Izgleda da nisi ukapirao vic pa da ti pojasnim. Kamilo priča o 'istorijskom' ponašanju Srba (a i ti si se zaleteo na bućku) oko krompira tako što je dogledao seriju na tv-u.
Ako tako lako 'guta' udice, poput 'snimka sa lica mesta kako glupi Srbi ustanici s podsmehom gledaju Dositeja Obradovića dok ih on ubeđuje da je pomfrit najbolje oružje u borbi protiv turske velesile' ili 'istorijske činjenice da je cuko spasao Tita, onda je pravi kupac Ajfelovog tornja, Bruklinskog mosta, dodataka za produženje ovog ili onog dela tela...

A nisi ni ti daleko do njega.
Jedino ti možda bolje stoji svinjska glava.

edit
Ne tebi, nego priča kako je Tito celo selo iz'ranio predmetnom svinjskom glavom i mojsijevski štapićem spojio Jugoslaviju
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:35 05.05.2020

Re: struka

U svakom slučaju, teško da je Ajfel dolazio lično, to bi ostalo zapisano, kao što je zapisano da je Bufalo Bil gostovao u Zrenjaninu sa svojim cirkusom.


Čudno, u muzeju druga B. Bila se taj Zrenjanjin to jest kako se ono beše zvao pre nego što su došle kumunjare i sve upropastile, da, Bečkerek, uopšte ne pominje.
pecaros pecaros 19:36 05.05.2020

Re: struka

gedza.73

Izgleda da nisi ukapirao vic pa da ti pojasnim.


Ne pratim temu, a za oko mi zapela slika mosta, na nju sam posebno senzibilan. Jeste mi priča zazvučala neozbiljno, ali se po tome ne razlikuje od ostalih tvojih.
zilikaka zilikaka 19:43 05.05.2020

Re: struka

Kamilo priča o 'istorijskom' ponašanju Srba (a i ti si se zaleteo na bućku) oko krompira tako što je dogledao seriju na tv-u.

Nije, Gedžo, ako pratiš, ja sam prva to potegla baš tako, pa mi Vradac reko da se ne odnosi na Srbiju, kamilo reče da ima tih elemenata u seriji.
Ne smem da se zakunem ali skoro sam pa sigurna da sam ja podatak o tome dobila iz jedne od onih emisija o istoriji Beograda, gde je bila priča o savskom pristaništu i tom delu grada, pa dalje o značaju tog mesta dok je bila granična tačka.
I onda je rečeno da je tamo negde i došao krompir, zahvaljujući Dositeju, da je ideja bila da se tamo i deli al niko nije hteo da dođe i uzme, dok nisu počeli da ga čuvaju kao veliko blago, a ovi kontra da kradu.

Duboko verujem da je osnovna priča potekla iz Pruske, al čak nije isključeno da se neki lokalac toga dosetio, ili je već i znao za recept, pa samo primenio.
I ja tu ne vidim ništa ekskluzivno za Srbe, jer je to normalan obrazac ponašanja.žZanisli da ti ideš ulicom i zaustavi te neko da bi ti nešto poklonio (recimo 100 evra).
Da li bi mrtav ladan uzeo ili bi u momentu počeo da preispituješ gde je kvaka i šta on zapravo od tebe hoće.
Za narod onog doba, naviknut na otimanje od strane silnika, najnormalnija reakcija je nepoverenje i pokušaj da se vlast izigra.

Jedino što mi nemamo sreće da nakon tolko godina konačno steknemo poverenje u državu, al to je s razlogom.
pecaros pecaros 19:47 05.05.2020

Re: struka

srdjan.pajic
U svakom slučaju, teško da je Ajfel dolazio lično, to bi ostalo zapisano, kao što je zapisano da je Bufalo Bil gostovao u Zrenjaninu sa svojim cirkusom.


Čudno, u muzeju druga B. Bila se taj Zrenjanjin to jest kako se ono beše zvao pre nego što su došle kumunjare i sve upropastile, da, Bečkerek, uopšte ne pominje.


Je l' i ovo neka šala? Ipak, u Zrenjaninu se oduvek zna za taj događaj.

Razglednica koja se čuva u zrenjaninskom istorijskom arhivu s jedne strane prikazuje članove ovog putujućeg cirkusa, dok na drugoj strani Ivan Manojlović piše svom bratu, poznatom književniku Todoru Manojloviću, u Temišvar o događaju kojem je prisustvovao.

-Slatki Todoš! Danas je kod nas bio Bufalo. Vredno je da se pogleda. Daklem, idi na mesto od jedne forinte, jer tu se najbolje vidi. Kad je kod vas u Temišvaru?- stajalo je u pismu.




LINK
zilikaka zilikaka 19:50 05.05.2020

Re: struka

Čudno, u muzeju druga B. Bila se taj Zrenjanjin to jest kako se ono beše zvao pre nego što su došle kumunjare i sve upropastile, da, Bečkerek, uopšte ne pominje.

E, SAD si me u srce dirno!
Drug B je bio običan cirkuzant, i kao takav je putovo sa cirkusima po svetu da zaradi za leba.
U jednoj od tih turneja obilazio je i Banat, pa i Bečkerek, i to se dešavalo na par stotina metera od mesta gde ja sad sedim, jerbo je tu bilo vašarište, (tako se i zvao deo grada).
Čak i ja pamtim vreme kad su tu (na već sasvim drugačije uređenom prostoru) dolazili vrlo ozbiljni cirkusi, sa sve lavovima, slonovima i ostalim.
Znači, molimlepo, taj tvoj vašarski gospodin iz nove domovine jeste onomad pohodio moju varoš, kao i stotine drugih, al mu to verovatno nije svetla tačka u biografiji. A i ko bi ih sve nabrojao.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:05 05.05.2020

Re: struka

Ti za sebe neki dan u jednoj diskusiji reče kako si 'ozbiljan čovek' koji ne veruje na reč nego traži link?
A ovamo serija.


I to o Dositeju!
A istorijski fakti su, ne da su ga Srbi dočekali sa potsmehom, nego upravo suprotno, topovi pucali u njegovu čast kad je dolazio.
Znao je i Karađorđe i vojvode šta znači škola, znanje, obrazovanje, iako ga oni nisu imali znali su kliko to vredi, i izuzetno, izuzetno poštovali.

Uostalom, dovoljno je pogledati samo u mesto u hijerarhiji koje su mu ti goršatci dodelili, pa videti kako su se prema njemu odnosili.

Al serija, scenario, režija, tako se istorija uči.
gedza.73 gedza.73 20:22 05.05.2020

Re: struka

zilikaka
I ja tu ne vidim ništa ekskluzivno za Srbe, jer je to normalan obrazac ponašanja.

Ovde je kvaka. Srbi su isti kao i ostatak sveta.
A ona dvojica me nerviraju jer uvek traže neki dokaz da Srbima nešto genetski nedostaje.

Ujedno sam pročitao Etiku Dositeja Obradovića. I ako sam dobro razumeo 'staroslovenački' Dositej o krompiru piše u delu o dužnosti roditelja spram deci, dece naspram roditelja i rođaka među sobom.
Na strani 128 i 129 pominje glad, kiseo kupus, mast, naćve sa brašnom 'pa će znati majke decu da ishrane'.

I onda kaže kako se milioni krompirom hranem, kad je jad ili nužda skuvaj ga ili ispeci (krompir) on će da te ishrani pa i bez soli nećeš da umreš od gladi.

A onda drži hvalospev kolumbu rečima 'Veliki', 'Slavni', mnogostradalni čoveče sa večna ti pamjat i za ztalo i za srebro i za kafu i za cukar i za tobak u lišću ili u prahu a takođe i za stvaru u procesu za koje se ne zna na šta će izaći.


Ako ga kad Srbija, Bosna i Ercegovina posluša, ako se njegov čovekoljubivi savet primi reći će da je knjiga koju je napisao 'polezna'. Posle ide još o krompiru.

Na osnovu ovoga se Dositeju pridaje da je glavni zagovornik gajenja krompira iako se kropmir, po mnogim zapisanim uredbama i naredbama, već ponegde i sejao

Inače Dositej piše kako puno srpskom srcu znače reči 'Ko ne dođe na boj na Kosovu, ništa mu od ruke ne rodilo', piše o divljačkim običajima po Africi i Americi...
gedza.73 gedza.73 20:25 05.05.2020

Re: struka

Duboko verujem da je osnovna priča potekla iz Pruske, al čak nije isključeno da se neki lokalac toga dosetio, ili je već i znao za recept, pa samo primenio.

Ja sam znao priču za neki primorski grad gde se tovar krompira čuvao na keju pa je lokalni vođa naredio da stražari čuvaju krompir a da onda kao na minut odu u birtiju.

Što možda i ima logike pošto je doputovao brodom.
gedza.73 gedza.73 20:29 05.05.2020

Re: struka

hoochie coochie man
Uostalom, dovoljno je pogledati samo u mesto u hijerarhiji koje su mu ti goršatci dodelili, pa videti kako su se prema njemu odnosili.

Ti gorštaci, koji navodno nisu hteli krompir, su ukinuli feudalizam.

Al' ako drugačije kaže serija mi, kao ozbiljni ljudi, moramo da verujemo tv dnevniku.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:48 05.05.2020

Re: struka

Ti gorštaci, koji navodno nisu hteli krompir, su ukinuli feudalizam.


To je, kažu, loše :)
Bolja bila, kažu, Marija Terezija.
Kažu da je Šumadija nazadna jer nema velikih poseda kao što je Marija ostavila.

E da je Miloš spahiluke ostavio svojim vojodama, pa da je sirotinja crnčila kod gazda bez igde ičeg svog, e to bi bio napredak.
Ovako, svako ima svoje, svako ima pravo glasa, ma ne valja to, bolja bila Mara :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:32 06.05.2020

Re: struka

zilikaka
Čudno, u muzeju druga B. Bila se taj Zrenjanjin to jest kako se ono beše zvao pre nego što su došle kumunjare i sve upropastile, da, Bečkerek, uopšte ne pominje.

E, SAD si me u srce dirno!
Drug B je bio običan cirkuzant, i kao takav je putovo sa cirkusima po svetu da zaradi za leba.
U jednoj od tih turneja obilazio je i Banat, pa i Bečkerek, i to se dešavalo na par stotina metera od mesta gde ja sad sedim, jerbo je tu bilo vašarište, (tako se i zvao deo grada).
Čak i ja pamtim vreme kad su tu (na već sasvim drugačije uređenom prostoru) dolazili vrlo ozbiljni cirkusi, sa sve lavovima, slonovima i ostalim.
Znači, molimlepo, taj tvoj vašarski gospodin iz nove domovine jeste onomad pohodio moju varoš, kao i stotine drugih, al mu to verovatno nije svetla tačka u biografiji. A i ko bi ih sve nabrojao.


E, dobro, da mi pošalješ i ti neki dokaz da podnesem muzeju na uvid kad sledeći put budem tamo vodio decu da uživaju u postavci, povjesti, i pre svega pogledu na St. planine. A možda to i ima negde u arhivu muzeja, samo nije nikad bilo izloženo, to jest nije bilo kad sam ja tamo bio jedno pet puta do sada bar.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana