Društvo| Ekonomija| Ljudska prava| Politika

100 evra sa okusom maline

loader RSS / 24.04.2020. u 17:25

Puno je ljudi kojima je svaki dinar zaovar, a kamo li sto evra. Obećanje države, uskorašnja isplata... Taj finansijski potez je za pohvalu, ako se gleda samo onako, na prvu loptu, bez ikakve analize, jer puno je onih kojima će ova suma istinski pomoći. Kako su tolika sredstva namaknuta i čija su u suštini, kakve će efekte u jednom i u drugom smislu imati na kraći, srednji i dug rok, nećemo da ulazimo. Dakle, ima puno ljudi kojima stvarno treba pomoć: razna ugrožena lica, samohrane majke, nezaposlena lica ... Čeka ih sto evra. Samo treba da pozovu i zatraže tu obećanu sumu. Samo reci "aj" i dolazim ti ja ... ti pozovi me ...  Taj poziv ispade prilično "složena" stvar, zar ne? 

 

Ima tu raznih alogičnosti, koje ovde ne bih da spominjem, jer bi po tom principu moralo još svašta da se nabraja. Želim da ukažem na činjenicu da će mnogim osobama (iz grupe onih kojima je svaki finansijski podsticaj zlata vredan) biti ponižavajuće da zovu na neki telefon ili šalju mejl kako bi saopštili da žele sto evra, jer će im se činiti kao da kamče nekakvu milostinju. Ili, kao da se kroz masu probijaju da dohvate hleb koji im se baca iz kamiona. Neki će zatražiti obećana sredstva i progutati taj osećaj poniženja, ali sigurno je da jedan broj njih uprkos svom lošem ekonomskom stanju ipak neće moći da otrpi pomenuti osećaj i neće ni zatražiti obećani novac, što znači da će ovaj izmenjeni, novi metod raspodele pomoći povećati broj osoba koje na pomoć imaju pravo, a koje je neće dobiti (čega ne bi bilo da se ostalo pri prvobitnom obećanju, koje je definitivno logičnije). Naravno da će izvestan broj kibicera, demagoga i nezvaničnih komentatora kazati - Ma, čim se oni pozivaju na nekakav ponos znači da njima i nije baš toliko zapeo novac: ja takvima ne bih ni dao čak i da se sada predomisle.

Čuh kako neki komentarišu da ovo navođenje građana da zovu telefonom ima veze sa izbornom kampanjom i da je to baratanje ličnim podacima u zamenu za sto evra svojevrsni uvod u pritisak da se glasa, ovako i onako. Čisto sumnjam da se tu išta menja u odnosu na dosadašnju praksu, jer su vladajuće partijske strukture (dakle ne samo sadašnja) uvek koristile državne institucije i baratale ličnim podacima građana, radi kampanje od kuće do kuće ili agitovanje telefonom, kao i u svim drugim fazama predizbornog procesa. Znači, zloupotreba je odvajkada već tu, pa ovo novo ogoljivanje ličnih podataka neće napraviti nekakvu štetu koja se i inače ne bi desila.

Čujem komentare na ulici, po komšiluku ... – Pa, bre, zar nije bilo lakše da se svima da po sto evra kako je već više puta obećano, a da samo onaj manji broj koji taj novac ne želi pozove i kaže da neće? Zvuči logično. Svi punoletni građani su svi punoletni građani – a izuzeci su izuzeci. Neka onda svi punoletni građani dobiju obećano po automatizmu – jer obećanje je takvo – a izuzeci ne treba ni da budu tema. Ko neće, ne mora, i o tome ne treba talambasati. Pozovu telefonom i gotovo. Ne bi se ni pominjalo.   

Evro protiv dinara. Borba kolosa? Ili vrapci u prašini? Čudno je da u zemlji koja ima sopstvenu monetu državni službenici obećavaju isplatu od sto evra. Oni koji koriste ovakav termin svakako znaju da taj gaf koji izgovara zvanični državni službenik u smislu štetnosti po jedno društvo predstavlja mnogo više od gafa. Zamislimo da Tramp obeća neku pomoć izraženu u juanima. Na osnovu svega, može se zaključiti da su evri svestan odabir. Zašto? Ne vidim ni jedan drugi razlog osim da je procenjeno da dvanaest hiljada dinara zvuči manje pompezno od sto evra, zvuči suviše profano... Praktično je to ista svota (prevedeno u neku robu), ali sto evra već po tradiciji odzvanja jače, onako, kao kolokvijalni izraz koji je bio i ostao pojam nekakve znatne vrednosti, pojam koji lebdi između iracionalnog i stvarnog (prebrojivog). Dakle, sto evra je u propagandnom smislu više nego dvanaeestak hiljada dinara. To i nije tako loše: nacija koja je posrnula i koja je dodatno frustrirana socijalnim posledicama epidemije imaće više optimizma i veće šanse za oporavak sa sto evra, nego sa dvanaestak hiljada dinara.



Komentari (406)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 16:32 27.04.2020

Re: aureus đe su uši bolan?


Meni ništa od onoga nije smetalo (ok, u retrospektivi ono trovanje analgeticima je biilo sranje, to bih izbegao) to mi je sve bilo prirodno i tako sam želeo, samo mi se fokus potpuno obrnuo kada sam dobio prvo dete, prosto posao više nije bio najvažnija stvar na svetu.


Ni meni, uradio bih to ponovo, jer im zapravo nisam falio deci, falio sam ženi a ona je to prihvatila. Karijerni rast sam uspeo nekako da uradim dok su klinci bili mali. Mogao sam i njih da odložim, za posle 35. kako je danas moderno kako bi se "živelo i radilo" ali to nije moja logika. :)
alselone alselone 16:44 27.04.2020

Re: aureus đe su uši bolan?

Da, ovde bih dodao moje trovanje antibioticima koje me je koštalo nakratko krajnika pod stare dane a u perspektivi ko zna.
loader loader 16:55 27.04.2020

Re: aureus đe su uši bolan?

Vojislav Stojković
srdjan.pajic

Meni sigurno nije bilo do toga da se, kao oba moja bivša šefa, razvodim od žene, ili da mi deca rastu bez jednog roditelja dok dan i noć pravim pare koje mi realno ne trebaju baš toliko. E, sad ako me to pravi lenjim Srbinom, ok, šta da se radi.

Care, potpisujem.

Vojislave, uzeste mi reč iz tastature :)

Da.
rodni rodni 18:59 27.04.2020

Re: aureus đe su uši bolan?

st.jepan
alselone

Hhhaha, tačno, ali ne, kod mene nije bilo to.
Najčešće, jesam odustajao preventivno, al nije baš da nikada ni u šta nisam uletao.
Tu i tamo bogme jesam, ali odustajao sam čim bih primetio da me (bez obzira na uspešnost), stvar više ne zabavlja.
Stoga sam uvek birao one poslove iz kojih mogu da bez posledica šmugnem kad mi se ćefne.
Ipak, jednom sam se, baš u tom smislu, gadno zajebo.
Mislio sam, ja ću to očas, ma za par meseci, ali iskomplikovalo se, zaglavilo. Nikako se, bez nepojamne bruke, nije moglo nazad, pa sam morao da rintam i rintam, bukvalno danonočno da rintam, čitavih šest godina.
Bilo pre više od dve decenije, a još ne mogu da se sasvim odmorim.
Da sam nastavio, od napora i stresa bi me garant strefila srčka.
Ne ponovilo se!

Edit:
I neće se ponoviti.
Zaradilo se, ponešto i uložilo, pa se ima.
Za osnovno.

Stjepane, ukoliko te još drži onaj ponos (da si odustao od 100 evara) da ja i dalje vodim kolonu na prihodnoj strani sa tih 100 evara.
zilikaka zilikaka 20:35 27.04.2020

Re: aureus đe su uši bolan?

propustiti dječije odrastanje..
jebo poso ako znači da se to propušta

Elementarno.
Mada,ume da ponese, da mislliš da se sve može pokriti, ali...
Meni se ono jednom, kad sam bila pred odlukom da uzmem poso u N Sadu i putujem namestio znak pored puta.
Taman kad sam trebala da dam konačan odgovor, dete dobilo mononukleozu.
I odmah mi je bilo jasno da ne znam šta bih da kojim slučajem radim u drugom gradu.
Ni jednog trena se nisam pokajala.



srdjan.pajic srdjan.pajic 23:01 27.04.2020

Re: ...

U pitanju je ponos.



Ja imam i dodatnu teoriju: ne znam da li je to samo moj  ćale, ili generalna pojava, ali on mene i dalje ne doživljava sasvim kao odraslog čoveka (koji je već i 5 banki sabio u guzicu), nego imam osećaj da sam ja za njega, i uvek ću biti, i dalje onaj bosonogi klinja u bermudama što ga je vodio na Sebeš da mu peca kedere, dok on i deda napadaju na šarana i smuđa, i vodio ga u Pupin da se igra sa osciloskopom i Appleom 2e.

To ide čak do tih komičnih razmera da kad je jednom nešto zajebao na kućnoj instalaciji, pa mu pola sijalica nije svetlelo u punom sjaju, i ja mu preko skajpa objasnio šta treba da uradi, jok, on išao kod našeg komšije Rajka, koji je po struci bio prodavac sakoa u Kluzu, da mu on pomogne da zajedničkim snagama savladaju taj problem (naravno da nisu, nego sam ja to popravio kad sam došao na leto).

I sa'ću ja, balavac, da mu popravljam instalaciju ili mu doturam pare za preživljavanje...

E, jedino mi je odao manje priznanje kad sam prošle godine izbušio kevi keramičke pločice u tuš kabinii da namesti neke ručke i kuke. On se jadan toliko bojao to da uradi (iako mu je hilti bio ko rođeni brat, desna ruka, puno godina do penzije), da ne sjebe kevi pločice, pa da najebe kao žuti, nego je to mene čekalo da uradim kad dođem kući na ferije.
rodni rodni 07:34 28.04.2020

Re: ...

srdjan.pajic
U pitanju je ponos.



Ja imam i dodatnu teoriju: ne znam da li je to samo moj  ćale, ili generalna pojava, ali on mene i dalje ne doživljava sasvim kao odraslog čoveka (koji je već i 5 banki sabio u guzicu), nego imam osećaj da sam ja za njega, i uvek ću biti, i dalje onaj bosonogi klinja u bermudama što ga je vodio na Sebeš da mu peca kedere, dok on i deda napadaju na šarana i smuđa, i vodio ga u Pupin da se igra sa osciloskopom i Applom 2e.
...

To je tako - i to se nikada ne promeni.
Moja sestra je starija od mene 5 i po godina - i ja sam zauvek njen mali brat.
mariopan mariopan 09:52 28.04.2020

Re: ...

Ja imam i dodatnu teoriju: ne znam da li je to samo moj  ćale, ili generalna pojava, ali on mene i dalje ne doživljava sasvim kao odraslog čoveka (koji je već i 5 banki sabio u guzicu), nego imam osećaj da sam ja za njega, i uvek ću biti, i dalje onaj bosonogi klinja u bermudama što ga je vodio na Sebeš da mu peca kedere, dok on i deda napadaju na šarana i smuđa, i vodio ga u Pupin da se igra sa osciloskopom i Applom 2e.


Dete si sve dok imaš roditelje, tu se ništa ne može promeniti.
Milan Novković Milan Novković 11:17 28.04.2020

Re: ...

srdjan.pajic
U pitanju je ponos.



Ja imam i dodatnu teoriju: ne znam da li je to samo moj  ćale, ili generalna pojava, ali on mene i dalje ne doživljava sasvim kao odraslog čoveka (koji je već i 5 banki sabio u guzicu), nego imam osećaj da sam ja za njega, i uvek ću biti, i dalje onaj bosonogi klinja u bermudama što ga je vodio na Sebeš da mu peca kedere, dok on i deda napadaju na šarana i smuđa, i vodio ga u Pupin da se igra sa osciloskopom i Applom 2e.

To ide čak do tih komičnih razmera da kad je jednom nešto zajebao na kućnoj instalaciju pa mu pola sijalica nije svetlelo u punom sjaju, i ja mu preko skajpa objasnio šta treba da uradi, jok, on išao kod našeg komšije Rajka, koji je po struci bio prodavac sakoa u Kluzu, da mu on pomogne da zajedničkim snagama savladaju taj problem (naravno da nisu, nego sam ja to popravio kad sam došao na leto).

I sa'ću ja, balavac, da mu popravljam instalaciju ili mu doturam pare za preživljavanje...

E, jedino mi je odao manje priznanje kad sam prošle godine izbušio kevi keramičke pločice u tuš kabinii da namesti neke ručke i kuke. On se jadan toliko bojao to da uradi (iako mu je hilti bio ko rođeni brat, desna ruka, puno godina do penzije), da ne sjebe kevi pločice, pa da najebe kao žuti, nego je to mene čekalo da uradim kad dođem kući na ferije.

A ko te doživljava kao odraslog čoveka?! (65% šala)

Mene ni ukućani (žena, deca) ne doživljavaju kao odraslog, a roditelji onomad - ista ta tvoja priča.

A moja deca (21,23,31) - sve sama dudučad, da se ja pitam još oni meni ne bi sami izlazili u grad
maksa83 maksa83 11:29 28.04.2020

Re: ...

Mene ni ukućani (žena, deca) ne doživljavaju kao odraslog, a roditelji onomad - ista ta tvoja priča.

Kako kaže pok. Džon Konvej: "Kada sam postao dvadesetpetogodišnjak, a što je potrajalo sledećih dvadeset pet godina...".

loader loader 14:13 28.04.2020

Re: ...

srdjan.pajic

I sa'ću ja, balavac, da mu popravljam instalaciju ili mu doturam pare za preživljavanje...


Hm... tu ne može biti ništa drugo nego da se desila neka teška neposlušnost u detinjstvu, neki kiks, za čije ispravljanje ima baš, baš da se radi (dokazuje odraslost, zrelost, odgovornost, osećaj za važnost porodične hijerarhije, spremnost na vaspitnu sugestiju).

loader loader 14:15 28.04.2020

Re: ...

mariopan

Dete si sve dok imaš roditelje, tu se ništa ne može promeniti.


Bilo nekad. Danas važe druge cakarake. Ako se tako opredele, rotitelji mogu postati istopolna deca svog deteta, koje se sada ima smatrati roditeljem. Ljudska prava nemaju granice. Tačka.

loader loader 14:34 28.04.2020

Re: aureus đe su uši bolan?

alselone

... falio sam ženi a ona je to prihvatila. ...


Hm :)
Nekoliko stvari toj lakoći može biti uzrok ...
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:36 28.04.2020

Re: ...

mariopan
Ja imam i dodatnu teoriju: ne znam da li je to samo moj  ćale, ili generalna pojava, ali on mene i dalje ne doživljava sasvim kao odraslog čoveka (koji je već i 5 banki sabio u guzicu), nego imam osećaj da sam ja za njega, i uvek ću biti, i dalje onaj bosonogi klinja u bermudama što ga je vodio na Sebeš da mu peca kedere, dok on i deda napadaju na šarana i smuđa, i vodio ga u Pupin da se igra sa osciloskopom i Applom 2e.


Dete si sve dok imaš roditelje, tu se ništa ne može promeniti.


Ma, ne bih ja to menjao, nego mi je simpatično i interesantno kao pojava. E, sad, i ja imam dvoje dece, ali su još mali, videćemo kako će to biti kad one porastu.

A juče sam stariju ćeru učio i kapitalizmu i preduzetničkom duhu (doduše ovo drugo joj izgleda ne leži još uvek).

Dakle, komšijina klinka, par godina starija od moje, uvali nam ceduljče sa poslovnom ponudom da za 5$ pokosi travnjak ili počupa korov (ne znam da li ona vozi kosilicu ili neko od starije dece u tom njihovom enterprajzu). Vidi to ova moja, i zacakle joj se oči na onih 5$, ali je valjda bilo nezgodno da pita, šta li je, i ja njoj ponudim posao: ne mora da kosi, ali pošto nam je travnjak pod napadom maslačaka, koji meni posebno idu na živce, kažem ja njoj, ajde, za 5 dolara, da istrebi te maslačke! Ona se momentalno oduševi, već iskalkuliše kakve dragocenosti od igračaka može da kupi za tih 5 dolara, otrči u šupu, nađe trebillicu i krene da radi. Ali, avaj, zemlja suva, ona još mala i nema snage da trebilicu zabode dovoljno duboko ispod maslačkovog korena i izvadi ga napolje. Mučila se jedno vreme i onda teška srca digla ruke.

I kažem joj šta je trebalo da uradi: da uzme tih 5 dolara, i da onda meni ponudi 2 da ja te maslačke iščupam tim alatom, a da ona ide iza i da ih kupi u kantu, pa u kompost. Dakle, da nauči pojam i ulogu podizvođača. Ali, eto, nije se sama setila, tako da je ostala bez love. A i ja sad moram da se bakćem sa maslačcima, sem ako ja njoj ne ponudim 2 dolara da skuplja a ja da ih čupam...


srdjan.pajic srdjan.pajic 18:38 28.04.2020

Re: ...

Hm... tu ne može biti ništa drugo nego da se desila neka teška neposlušnost u detinjstvu, neki kiks, za čije ispravljanje ima baš, baš da se radi (dokazuje odraslost, zrelost, odgovornost, osećaj za važnost porodične hijerarhije, spremnost na vaspitnu sugestiju).


Ja se ne sećam takvog događaja.
Milan Novković Milan Novković 18:48 28.04.2020

Re: ...

srdjan.pajic
...
A juče sam stariju ćeru učio i kapitalizmu i preduzetničkom duhu (doduše ovo drugo joj izgleda ne leži još uvek).

Dakle, komšijina klinka, par godina starija od moje, uvali nam ceduljče sa poslovnom ponudom da za 5$ pokosi travnjak ili počupa korov (ne znam da li ona vozi kosilicu ili neko od starije dece u tom njihovom enteprajzu). Vidi to ova moja, i zacakle joj se oči na onih 5$, ali je valjda bilo nezgodno da pita, šta li je, i ja njoj ponudim posao: ne mora da kosi, ali pošto nam je travnjak pod napadom maslačaka, koji meni posebno idu na živce, kažem ja njoj, ajde, za 5 dolara, da istrebi te maslačke! Ona se momentalno oduševi, već iskalkuliše kakve dragocenosti od igračala može da kupi za tih 5 dolara, otrči u šupu, nađe trebillicu i krene da radi. Ali, avaj, zemlja suva, ona još mala i nema snage da trebilicu zabode dovoljno duboko ispod maslačkovog korena i izvadi ga napolje. Mučila se jedno vreme i onda teška srca digla ruke.

I kažem joj šta je trebalo da uradi: da uzme tih 5 dolara, i da onda meni ponudi 2 da ja te maslačke iščupam tim alatam, a da ona ide iza i da ih kupi u kantu, pa u kompost. Ali, eto, nije se sama setila, tako da je ostala bez love. A i ja sad moram da se bakćem sa maslačcima, sem ako ja njoj ne ponudim 2 dolara da skuplja a ja da ih čupam...

Ja sam gurao potpuno drugu foru (doduše UK nema veze sa vama na tu temu, to ovde nije često ni kod Engleza)

Ja baš pazim da im skrenem pažnju da smo tim.

Sa 12-13 godina išla fora - ovde je keš, uzmi koliko ti treba (tj kad sam se ubedio da se neće drogirati)

Neverovatno im prija i poverenje koje im daješ, i poštovanje što ih tretiraš ne kao decu, nego timske igrače - i neverovatno dobre rezultate dalo kod mene.

A pravo su iskoristile samo nekoliko puta, pa se potrudile da mi to znamo i čujemo
rodni rodni 19:26 28.04.2020

Re: ...

Milan Novković

...

Ja baš pazim da im skrenem pažnju da smo tim.

Sa 12-13 godina išla fora - ovde je keš, uzmi koliko ti treba (tj kad sam se ubedio da se neće drogirati)

Neverovatno im prija i poverenje koje im daješ,
i poštovanje što ih tretiraš ne kao decu, nego timske igrače - i neverovatno dobre rezultate dalo kod mene.

A pravo su iskoristile samo nekoliko puta, pa se potrudile da mi to znamo i čujemo

Mi smo to sa našom decom radili u dlaku isto - pare su se uzimale koliko god hoće (ja sam insistiraio da uzmu više, npr. uzmu 1000 dinara, ja kažem da uzme 2000 hiljade - da ima, a da ima i da doda ako nekome u društvu zafali).
Ja sam bio dosadan i često pitao da li imaju dovoljno para sa sobom - odgovarano mi je da smaram.
mariopan mariopan 20:13 28.04.2020

Re: ...

I kažem joj šta je trebalo da uradi: da uzme tih 5 dolara, i da onda meni ponudi 2 da ja te maslačke iščupam tim alatom, a da ona ide iza i da ih kupi u kantu, pa u kompost. Dakle, da nauči pojam i ulogu podizvođača. Ali, eto, nije se sama setila, tako da je ostala bez love. A i ja sad moram da se bakćem sa maslačcima, sem ako ja njoj ne ponudim 2 dolara da skuplja a ja da ih čupam...



Pa znaš šta, di će ti duša?

Ono malo preslatko stvorenje da čupa maslačak, pa nema šanse, mala je.
Nego da počupaš, ona neka pokupi i to je dosta.

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:14 28.04.2020

Re: ...

Ja sam gurao potpuno drugu foru (doduše UK nema veze sa vama na tu temu, to ovde nije često ni kod Engleza)

Ja baš pazim da im skrenem pažnju da smo tim.


I kod nas je tako bilo u kući kad sam bio kllinac. Ali sad sam trenutno pod uticajem ovog protestantskog dela familije - novac ne pada sa neba, nego se ima zaraditi, i to uglavnom krvavim radom (dobro, posle se neki odmetnu i postanu političari ili brokeri, ali nećemo o njima).

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:26 28.04.2020

Re: ...

mariopan
I kažem joj šta je trebalo da uradi: da uzme tih 5 dolara, i da onda meni ponudi 2 da ja te maslačke iščupam tim alatom, a da ona ide iza i da ih kupi u kantu, pa u kompost. Dakle, da nauči pojam i ulogu podizvođača. Ali, eto, nije se sama setila, tako da je ostala bez love. A i ja sad moram da se bakćem sa maslačcima, sem ako ja njoj ne ponudim 2 dolara da skuplja a ja da ih čupam...



Pa znaš šta, di će ti duša?

Ono malo preslatko stvorenje da čupa maslačak, pa nema šanse, mala je.
Nego da počupaš, ona neka pokupi i to je dosta.



Aha, malo sutra, to prenemaganje kod mene ne prolazi: ako je dovoljno jaka da skija plave staze i da se bije na hokeju, može i oko maslačaka da se potrudi!

E neki dan joj dosadili njeni kućni poslovi (chores), i onda je sela i nacrtala robota koji radi te poslove.
Ja se oduševio, lepo crta, ne voli glupe i dosadne poslove, biće inženjer i to je to. Kad, pita me juče: ćale kad ćemo da napravimo onog robota za chores?




zilikaka zilikaka 21:20 28.04.2020

Re: ...

Aha, malo sutra, to prenemaganje kod mene ne prolazi: ako je dovoljno jaka da skija plave staze i da se bije na hokeju, može i oko maslačaka da se potrudi!

Slušaj, ostavi to dete na miru, previše se mešaš i gnjaviš. ako tako nastaviš može da ode u inženjere kad poraste, a gde će ti duša onda?!
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:35 28.04.2020

Re: ...

zilikaka
Aha, malo sutra, to prenemaganje kod mene ne prolazi: ako je dovoljno jaka da skija plave staze i da se bije na hokeju, može i oko maslačaka da se potrudi!

Slušaj, ostavi to dete na miru, previše se mešaš i gnjaviš. ako tako nastaviš može da ode u inženjere kad poraste, a gde će ti duša onda?!


Uf, to mi je san, da zajedno majstorišemo po garaži! Ili da napravimo porodičnu firmu, ali ovu neku laganica, što ne raste, pa da možemo sredom zajedno na skijanje, kad nam se ne radi...

Samo da ne bude mašinac...
zilikaka zilikaka 21:56 28.04.2020

Re: ...

Samo da ne bude mašinac...

Pa TO ti jažem. Tačno na to vučeš.
Pusti bre dete da bude žensko.
rodni rodni 06:43 29.04.2020

Re: ...

srdjan.pajic
Ja sam gurao potpuno drugu foru (doduše UK nema veze sa vama na tu temu, to ovde nije često ni kod Engleza)

Ja baš pazim da im skrenem pažnju da smo tim.


I kod nas je tako bilo u kući kad sam bio kllinac. Ali sad sam trenutno pod uticajem ovog protestantskog dela familije - novac ne pada sa neba, nego se ima zaraditi, i to uglavnom krvavim radom (dobro, posle se neki odmetnu i postanu političari ili brokeri, ali nećemo o njima).


Jebote patak!
Pa ne mogu da verujem da ikome smeta maslačak.
Pa zar ima išta lepše - danas žuti cvetovi, sutra bele kuglice u koje deca duvaju da se rasprše. Prekosutra novi ciklus.
Jebote, kakvih sve ljudi nema na zemaljksom šaru!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:59 29.04.2020

Re: ...

srdjan.pajic
zilikaka
Aha, malo sutra, to prenemaganje kod mene ne prolazi: ako je dovoljno jaka da skija plave staze i da se bije na hokeju, može i oko maslačaka da se potrudi!

Slušaj, ostavi to dete na miru, previše se mešaš i gnjaviš. ako tako nastaviš može da ode u inženjere kad poraste, a gde će ti duša onda?!


Uf, to mi je san, da zajedno majstorišemo po garaži! Ili da napravimo porodičnu firmu, ali ovu neku laganica, što ne raste, pa da možemo sredom zajedno na skijanje, kad nam se ne radi...

Samo da ne bude mašinac...


au jebote ti ćeš da propaneš načisto kad ti se ćere poudavaju..
ne znaš li kako muž zamjeni oca da ovoga ni u tragovima ne ostane..
od toga ti je gora kletva samo majka koja nema kćeri.. jer tu, zna se, ta majka unučadi neće da se naljulja..
još se uzdam jedino u kulturne razlike, jer nije tako u sjevernim kulturama, ovde se majke izmiču poprilično od uloge dadilja pa ostane i svekrvama neko zrno ako su voljne..
na jugu pak, mrka kapa..
pričala baš sa mamom Italijankom koja ima isto tri sina, i kaže kod njih isto, poznata stvar, dijete se ne daje svekrvi nego majci da ga čuva i to ti je to..
s tim što su njeni još veći mamonei nego moji.. dovoljno da ih vidiš minut i da ti je jasno da je njima mama bog otac..
moji ipak nisu takvi, samo je najmlađi mamone (italijanski izraz za muškarca previše vezanog za mamu), ostali ne, pogotovo ne srednji..
i elem.. nije lako biti roditelj..
nego preduzetništva što se tiče..
ja svoje isto navabila da operu auto ako mogu i dobijajnu procenat od 20 funtaja srazmjeran poslu koji su uspjeli da urade bez pomoći..
vidjećemo kako će to ići..
bila se braća već bacila u računicu koliko je to vbucksa i robucksa..
definitivno im želje ne fali..
ne znam samo otkud im to
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:02 29.04.2020

Re: ...

rodni

Jebote patak!
Pa ne mogu da verujem da ikome smeta maslačak.
Pa zar ima išta lepše - danas žuti cvetovi, sutra bele kuglice u koje deca duvaju da se rasprše. Prekosutra novi ciklus.
Jebote, kakvih sve ljudi nema na zemaljksom šaru!


fakat, svakakvog svijeta ima..
nego u vezi patka..
prolazimo prije neki dan pored jezera kad li patak navalio da drugarici patki objasni kako stvari stoje..
i elem.. patak izgleda kad bi da bude intiman sa patkom istu potopi i ne da joj da izroni dok jel, obavi radnju..
tako da sam plastično razumjela zašto je biti obljubljen od strane patka poprilično zeznuta stvar..
e mudar li je naš narod..
kad bi se ENglez sjetio da kaže, may the duck fuck you.. nikad drugovi, nikad..
a naš narod je stvar lijepo objasnio u dve riječi..
pa da
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:02 29.04.2020

Re: ...

Pa ne mogu da verujem da ikome smeta maslačak.


Ma pusti, smetaju mu i mali ljupki zecevi, prerijski kucici, pa papagaji.. mnogo neki nadzak covek ovaj nas blogokoleZa Pajic.
floki floki 13:25 29.04.2020

Re: ...

srdjan.pajic

Uf, to mi je san, da zajedno majstorišemo po garaži! Ili da napravimo porodičnu firmu, ali ovu neku laganica, što ne raste, pa da možemo sredom zajedno na skijanje, kad nam se ne radi...

Samo da ne bude mašinac...


пајићу брате, кад ти ћера заврши школе и буде кренула са послом, теби ће бре бити 70+, супер ако будеш у форми за скијање са децом тада
maksa83 maksa83 15:18 29.04.2020

Re: ...

kad bi se ENglez sjetio da kaže, may the duck fuck you.. nikad drugovi, nikad..

Imaju oni svoje ... idiome. Jednom sam nekom Englezu objašnjavao kako nešto u krajnjoj liniji ako bude frka možemo da ubrzamo tako što strpamo u mašinu puno memorije i odvojimo 32 Gb za RAM disk (to je bilo pre pojave SSD-ova) gde bismo onda držali neštoneštonešto i kažem mu "i sad, onda će to da bude ... kod mene bi rekli - brzo k'o zmija, ne znam koji je vaš idiom za nešto što je baš brzo", on kaže "mi baš nemamo puno zmija u Engleskoj pa kad je nešto brzo mi kažemo 'fast as shit of a shovel'" (izgovoreno maltene kao jedna reč, verovatno da dodatno dočara brzinu). Dakle u Englesku se kad je neko brz kaže "brz k'o govno s lopate".
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:31 29.04.2020

Re: ...

floki
srdjan.pajic

Uf, to mi je san, da zajedno majstorišemo po garaži! Ili da napravimo porodičnu firmu, ali ovu neku laganica, što ne raste, pa da možemo sredom zajedno na skijanje, kad nam se ne radi...

Samo da ne bude mašinac...


пајићу брате, кад ти ћера заврши школе и буде кренула са послом, теби ће бре бити 70+, супер ако будеш у форми за скијање са децом тада


Pa i ja se potajno nadam da će do tada izmisliti eliksir mladosti! A i ne vozim biciklu planinraim i radim vežbe istezanja bezveze.

Zezanje na stranu, skijanje je već tu, cenim da dogodine već možemo da oderemo zajedno neke lakše plave staze. A viđam ovde često i dekice tu od 7-8 banki kako rade kristijaniju po stazama, dobro, ne zalaze baš u šumarke mada ne nose ni pelene. Pa se nešto nadam da ću i ja tako... mislim, šta nam drugo preostaje do nade i maštanja?
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:43 29.04.2020

Re: ...

apacherosepeacock
Pa ne mogu da verujem da ikome smeta maslačak.


Ma pusti, smetaju mu i mali ljupki zecevi, prerijski kucici, pa papagaji.. mnogo neki nadzak covek ovaj nas blogokoleZa Pajic.



Ma, ti maslački su lepi, ali na razglednicama. To je, bre, jedna teška napast od korova, nastala kad je puko Černobil, ono, ako ga ne trebiš samo jednu godinu, sledeće ti od trave ostane samo govnjavi maslačak koji ninašta ne liči, ne možeš po njemu bos da trčiš radiš tjelovježbe a ni deca neće da se igraju po tome. Širi se dakle ko alien, svaka sledeća generacija je veća od prethodne, posle tri generacije naraste toliko da ga se već i mala deca plaše. A ja ovde, pošto cinculiram sa vodom, onda mi je trava slabija, i maslačci se začas rašire, oni ništa ne ištu da se razmnože i bukvalno zadave travnjak. Najveće sranje od biljke koje postoji.

A pošto se deca igraju u travi onda mi ne pada napamet da to isprskam nekom hučijevom hemikalijom, i tako rešim stvar, nego ih trebim ručno. To jest sad uz pomoć dečije radne snage

rodni rodni 16:49 29.04.2020

Re: ...

srdjan.pajic
apacherosepeacock
Pa ne mogu da verujem da ikome smeta maslačak.


Ma pusti, smetaju mu i mali ljupki zecevi, prerijski kucici, pa papagaji.. mnogo neki nadzak covek ovaj nas blogokoleZa Pajic.



Ma, ti maslački su lepi, ali na razglednicama. To je, bre, jedna teška napast od korova, nastala kad je puko Černobil, ono, ako ga ne trebiš samo jednu godinu, sledeće ti od trave ostane samo govnjavi maslačak koji ninašta ne liči, ne možeš po njemu bos da trčiš radiš tjelovježbe a ni deca neće da se igraju po tome. Širi se dakle ko alien, svaka sledeća generacija je veća od prethodne, posle tri generacije naraste toliko da ga se već i mala deca plaše. A ja ovde, pošto cinculiram sa vodom, onda mi je trava slabija, i maslačci se začas rašire, oni ništa ne ištu da se razmnože i bukvalno zadave travnjak. Najveće sranje od biljke koje postoji.

A pošto se deca igraju u travi onda mi ne pada napamet da to isprskam nekom hučijevom hemikalijom, i tako rešim stvar, nego ih trebim ručno. To jest sad uz pomoć dečije radne snage


Gluposti!
floki floki 16:52 29.04.2020

Re: ...

ја са мојим клинцима пичим сада већ и много је супер, тотална уживанција

ћера је већ велика, 12г у суботу пуни, они пичи одлично, ишла је у јаунару са школом и била у "црној", најбољој групи, десетак деце од њих преко 150...
није камиказа, опрезна је, стил јој је сасвим леп, карвинг, паралелно, као одрасли

клинац од 6 вози црне писте сада, само мало спорије у односу на њу, па кад идемо нас троје заједно, ћери је мало досадно понекад да вози сама испред

за коју годину ће бити још боље, а онда ће ћера вероватно мало да се одметне и искулира нас као друштво

ми смо зимус са неким дедом ћаскали, 80г, скија стално од своје четврте, само сад полако, углавном сам...

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:55 29.04.2020

Re: ...

au jebote ti ćeš da propaneš načisto kad ti se ćere poudavaju..


Znam, oću, i zato sad gledam da uživam što više mogu sa njima, jebo firmu, jebo pare...

Evo, moj tast ima 3 ćerke i jednog sina, i svi su otišli još od osamnaeste. Doduše, 3 od 4 žive u Sijetlu pa ih još i viđa, jedino mu se prvorođena udala za Srbina, pa oni žive na bezbedoj udaljenosti od obe tazbine, tri države daleko na jednu stranu i pola sveta na drugu, vide se dva ili tri puta u godinu dana.
Mada me je tast gotivio od prvog dana, i to je trajalo dok mu zamalo nisam ubio papagaja, a bogami i tašta. Tako da se i ja, kao i svaki ćala, samo nadam da mi se ćere neće udati za neke kretene koje ću posle morati da plašim sredojem.





vcucko vcucko 17:00 29.04.2020

Re: ...

srdjan.pajic

Ma, ti maslački su lepi, ali na razglednicama. To je, bre, jedna teška napast od korova, nastala kad je puko Černobil

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:04 29.04.2020

Re: ...

floki
ја са мојим клинцима пичим сада већ и много је супер, тотална уживанција

ћера је већ велика, 12г у суботу пуни, они пичи одлично, ишла је у јаунару са школом и била у "црној", најбољој групи, десетак деце од њих преко 150...
није камиказа, опрезна је, стил јој је сасвим леп, карвинг, паралелно, као одрасли

клинац од 6 вози црне писте сада, само мало спорије у односу на њу, па кад идемо нас троје заједно, ћери је мало досадно понекад да вози сама испред

за коју годину ће бити још боље, а онда ће ћера вероватно мало да се одметне и искулира нас као друштво

ми смо зимус са неким дедом ћаскали, 80г, скија стално од своје четврте, само сад полако, углавном сам...



Dobro, ja sam malo zakasnio sa imanjem dece, takva je sudbina bila, i emigracija se tu isprečila, baš u vreme kad se ženi i udaje, ali što kažu bolje ikad nego nikad, samo ako voliš decu, razume se. Ali se trudim da stignem koliko mogu - nisam se zezao, stvarno radim redovno tjelovježbu ne da bih bio fit dekica ko oni brajini što prodaju maglu na jutjubu, nego da mogu što duže da jurcam sa klinkama, u šta spada i to da izbegnem kojekakve kardiovaskularne boleštine koje mi haraju u familiji a koje bi se isprečile u tome.

Moja ćerkoslava je isto dosta dobra, mada je pomalo i zentara, ove godine je preskočila Level 3 i prebacili je sa 2 na 4 (ima 6 nivoa, ako se dobro sećam, sa ovim 6. skijaš bukvalno sve što ima, ne na nekom majstorskom nivou, ali sasvim solidno). Tako da cenim da ćemo dogodine već moći da pičimo zajedno po nekim srednje teškim stazama. Ona je jako oprezno dete, ne samo na skijanju, nego inače, što mi, priznajem, godi, manje sekiracije. E, sad, ne znam kako će biti kad još malo poraste i konačno počne da primećuje ove planinčine tu na km od kuće, i otkrije taj penjački svet, e, od toga me malo hvata stra'.



srdjan.pajic srdjan.pajic 17:13 29.04.2020

Re: ...

vcucko
srdjan.pajic

Ma, ti maslački su lepi, ali na razglednicama. To je, bre, jedna teška napast od korova, nastala kad je puko Černobil



Da, da, još ga i zapišavali oni ukrajinski prairie dogs, isto ozračeni.

E, moram da ih slikam, pošto si ih ti verovatno video samo na vikipediji, da vidiš kakvi monstrumi od tih pacova žive ovde kod nas u tech parku. Svi travnjaci razrovani, rupe ko krateri, ono, možeš manje dete u njima da izgubiš. Ne znam šta rade ovi kojoti što smo ih zapatili, svi se preselil kod nas u komšiluk a ovde gde su najpotrebniji da obave deratizaciju, nema ih.
floki floki 17:16 29.04.2020

Re: ...

ма добро, ја сам збрисао са 26, ћеру добио са 31

ћера је прилично опрезна, одувек, мада није често зентара, најсмешније је било пре пар година кад је први пут скакала са 5 метара, онда је стојала пар минута на скакаоници и премишљала се, премишљала, сви гледају около и онда је скочила па добила аплауз од публике :)
онда једно време није хтела да скаче са 5, било јој мало фрка, после је опет кренула и скаче кад има прилику

клинац је слободнији, али ни он није камиказа
само њему мало боље иде сав спорт, спретнији је
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:36 29.04.2020

Re: ...

A pošto se deca igraju u travi onda mi ne pada napamet da to isprskam nekom hučijevom hemikalijom, i tako rešim stvar, nego ih trebim ručno. To jest sad uz pomoć dečije radne snage


Aha, sad ćeš da ga istrebiš.
Mučiš decu džabe, e da su mi bliže pa da im objasnim kakvog sadistu za oca imaju.
Umesto, fajtalica, puf puf, i gotovo.
:)

Korovčina je to Srki, pripremila je priroda to da se ne istrebljuje lako, ti secneš onaj deo iznad zemlje zahvatiš možda i malo korena, a ogroman deo korena ostaje.
Tri četiri dana, eto ga ponovo.

Fajtalica, Srki, fajtalica :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:41 29.04.2020

Re: ...

floki
ма добро, ја сам збрисао са 26, ћеру добио са 31

ћера је прилично опрезна, одувек, мада није често зентара, најсмешније је било пре пар година кад је први пут скакала са 5 метара, онда је стојала пар минута на скакаоници и премишљала се,


E, moja je tako krenula na plivanje i imaju onaj veliki indoor tobogan na bazenu. I ona oće da proba (imala 3 ili 4 godine), a pošto niti zna da pliva niti je dovoljno visoka da ide sama (ima tamo neki limit od 40 inča visine), stavim je u krilo i spičimo se zajedno dole. Jebote, kako se usrala, do kraja sezone nije htela ni da čuje za taj prokleti tobogan.

Ali je onda prošle godine (tad je već imala 6 i naučila je da pliva, to je bilo potrebno jer tobogan završava u dubljem bazenu), došla i rekla, tata, jel mogu ja na tobogan? Reko, može, naravno. I ode, sama, gore, to je visoko dva sprata, sedne, spusti se, ko ništa, srećna do neba. I posle je svaki dan posle plivanja išla da se spušta, sama, nema čak ni druge dece jer svi odu kući posle časa, ali ona ide da ispegla taj tobogan, i tako dok joj nije dosadio.

Išla je ona i na pentranje, ovde svi parkići imaju onu kao veštačku stenu, par metara, za decu, i to je uvek volela da solira. Ali je pre par godina odvedemo u pravi penjački gym, na neku proslavu rođendana. I kad su ovi krenuli da joj stavljaju pojas i videla užariju, ona je skopčala da je to penjanje kanda opasno, i ladno odbila da u tome učestvuje, ceo rođendan provela u parteru. I od tada nije htela ni da čuje da idemo u climbing gym. E, sad, videćemo kako će to biti kad još malo poraste...

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:49 29.04.2020

Re: ...

hoochie coochie man
A pošto se deca igraju u travi onda mi ne pada napamet da to isprskam nekom hučijevom hemikalijom, i tako rešim stvar, nego ih trebim ručno. To jest sad uz pomoć dečije radne snage


Aha, sad ćeš da ga istrebiš.
Mučiš decu džabe, e da su mi bliže pa da im objasnim kakvog sadistu za oca imaju.
Umesto, fajtalica, puf puf, i gotovo.
:)

Korovčina je to Srki, pripremila je priroda to da se ne istrebljuje lako, ti secneš onaj deo iznad zemlje zahvatiš možda i malo korena, a ogroman deo korena ostaje.
Tri četiri dana, eto ga ponovo.

Fajtalica, Srki, fajtalica :)


Evo ga i ovaj trovač se javio! Saću te prijavim kod Milančeta koji kao Don Kihot ovde godinama vodi Sveti Rat protiv glifosata, zamara nas linkovima na oznojane dekice kvazinaučnike i poludele Nobelovce, i neobjavljene pa povučene studije rađene na opskurnim univerzitetma u Pandžabu.

Znam da je prokleta korovčina, jebe mi kevu svakog proleća, što ga više trebim sve ga više ima. Prošle godine sam u jednom zavučenom delu dvorišta testirao i sirćetnu kiselinu, i to ga je spalilo, ali je spalilo i travnjak okolo. No, ove godine je opet izrastao na tom istom mestu.

Kažu i da ako imaš dobru i visoku travu onda ona oće da uguši maslačke. Oće, malo sutra...

edit:

E, ali stvarno je kao vanzemaljsko biće, koliko neverovatno brzo izraste. Ja imam onu neku 'V' vadilicu koju zabodeš duboko i kao izvučeš prokletinju iz korena, zato ova mala nije mogla da zaradi dolar jer mora duboko da se zabode. Ali svejedno, ako ostane i malo parčence tog korena, opet izraste. A i travnjak izgleda sav rošav posle te operacije, kao da su ti se nastanile krtice ili nedajbože ovi vcuckovi štićenici prairy dogs.
floki floki 17:52 29.04.2020

Re: ...

моји клинци су пропливали са 4, обоје, то ме усрало да сам имао онај појас за децу са сегментима, па чим видиш да дете плива, скинеш који сегмент, онда мора брже мало да вергла и тако док не скинеш све сегменте
радило посао оба пута супер

пентрање, ћути, то воле у пм, мали се пење уз онај обични конопац скроз до врха у спортској хали, има преко 6м до плафона, зној ме облио кад сам видео, доле ни струњача није била на поду...

у те хале идемо понекад, па кад имају карабинере, онда не бринем, пентрају се и преко 10м високо, супер им је
Milan Novković Milan Novković 18:02 29.04.2020

Re: ...

srdjan.pajic
...
Dobro, ja sam malo zakasnio sa imanjem dece, ...

Ma hajte mol'm vas, Gospod'ne Srki, ...

... sad il nikad, ovo je trenutak velikih odluka, nećeš valjda dozvoliti da te Alse tuče sa 3:2, a i ko zna kakvi su njemu još uvek cunning planovi na pameti

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:02 29.04.2020

Re: ...

у те хале идемо понекад, па кад имају карабинере, онда не бринем, пентрају се и преко 10м високо, супер им је


Ja imam i neku traumu iz vremena dok sam se bavio tim autdor sranjima, kad su mi u aplinizmu nastradale dve poznanice, mislim da ih je i Vrabac poznavao pošto su bile kod njega u klubu. I od tad na taj penjački sport gledam sa jako puno podozrenja. Mislim, nema šanse da ih zaustavim ako se za to ikad ozbiljnije zainteresuju, nego ću onda i ja morati da pod stare dane krenem sa penjanjem da ih držim u navezi i proveravam kako su lupile klinove ili namestile frendove.
Milan Novković Milan Novković 18:10 29.04.2020

Re: ...

srdjan.pajic
...A viđam ovde često i dekice tu od 7-8 banki kako rade kristijaniju po stazama, dobro, ne zalaze baš u šumarke mada ne nose ni pelene. ..

Srki raskrinkao 7-8 banke dekicu na skijanju, sa kamufliranim pelenama


srdjan.pajic srdjan.pajic 18:13 29.04.2020

Re: ...

Milan Novković
srdjan.pajic
...A viđam ovde često i dekice tu od 7-8 banki kako rade kristijaniju po stazama, dobro, ne zalaze baš u šumarke mada ne nose ni pelene. ..

Srki raskrinkao 7-8 banke dekicu na skijanju, sa kamufliranim pelenama




E, ovo sam gledao uživo jednom na Copper Mountainu, samo su cice bile još oskudnije odevene, ono, smo male američke zastave oko bradavica... To bi svakog zabalavljenog dekicu u život vratilo.
vcucko vcucko 18:18 29.04.2020

Re: ...

srdjan.pajic
vcucko
srdjan.pajic

Ma, ti maslački su lepi, ali na razglednicama. To je, bre, jedna teška napast od korova, nastala kad je puko Černobil



Da, da, još ga i zapišavali oni ukrajinski prairie dogs, isto ozračeni.

E, moram da ih slikam, pošto si ih ti verovatno video samo na vikipediji, da vidiš kakvi monstrumi od tih pacova žive ovde kod nas u tech parku. Svi travnjaci razrovani, rupe ko krateri, ono, možeš manje dete u njima da izgubiš. Ne znam šta rade ovi kojoti što smo ih zapatili, svi se preselil kod nas u komšiluk a ovde gde su najpotrebniji da obave deratizaciju, nema ih.

Da, i?

Ako mi nešto zapadno zaista ne nedostaje, to su ti savršeni pejsaži. Ono trava pod konac, u milimetar, posle kosilice ide čiča sa lenjirom i makazicama i krati tamo gde nije u bob.
U takvom okruženju ljudi mu dođu nekako suvišni, mogu samo da pokvare.
Oće reć, to nije prirodno okruženje za čoveka.

Koji q ti smetaju njihove rupe-kuće?!
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:45 29.04.2020

Re: ...

vcucko
srdjan.pajic
vcucko
srdjan.pajic

Ma, ti maslački su lepi, ali na razglednicama. To je, bre, jedna teška napast od korova, nastala kad je puko Černobil



Da, da, još ga i zapišavali oni ukrajinski prairie dogs, isto ozračeni.

E, moram da ih slikam, pošto si ih ti verovatno video samo na vikipediji, da vidiš kakvi monstrumi od tih pacova žive ovde kod nas u tech parku. Svi travnjaci razrovani, rupe ko krateri, ono, možeš manje dete u njima da izgubiš. Ne znam šta rade ovi kojoti što smo ih zapatili, svi se preselil kod nas u komšiluk a ovde gde su najpotrebniji da obave deratizaciju, nema ih.

Da, i?

Ako mi nešto zapadno zaista ne nedostaje, to su ti savršeni pejsaži. Ono trava pod konac, u milimetar, posle kosilice ide čiča sa lenjirom i makazicama i krati tamo gde nije u bob.
U takvom okruženju ljudi mu dođu nekako suvišni, mogu samo da pokvare.
Oće reć, to nije prirodno okruženje za čoveka.

Koji q ti smetaju njihove rupe-kuće?!


Eto, a meni ne nedostaju debele kužne pacovčine da mi kopaju kratere na negovanim travnjacima, pogotovu kad imaju na raspolaganju onoliku praznu preriju par metara pored.

Ti očigledno živiš u zgradi, ali ako hoćeš mogu da ti zapakujem par komada da ih zapatiš u žardinjeri i da opštiš sa njima, nerviraš komšije.

rodni rodni 19:00 29.04.2020

Re: ...

srdjan.pajic
vcucko
srdjan.pajic
vcucko
srdjan.pajic

Ma, ti maslački su lepi, ali na razglednicama. To je, bre, jedna teška napast od korova, nastala kad je puko Černobil



Da, da, još ga i zapišavali oni ukrajinski prairie dogs, isto ozračeni.

E, moram da ih slikam, pošto si ih ti verovatno video samo na vikipediji, da vidiš kakvi monstrumi od tih pacova žive ovde kod nas u tech parku. Svi travnjaci razrovani, rupe ko krateri, ono, možeš manje dete u njima da izgubiš. Ne znam šta rade ovi kojoti što smo ih zapatili, svi se preselil kod nas u komšiluk a ovde gde su najpotrebniji da obave deratizaciju, nema ih.

Da, i?

Ako mi nešto zapadno zaista ne nedostaje, to su ti savršeni pejsaži. Ono trava pod konac, u milimetar, posle kosilice ide čiča sa lenjirom i makazicama i krati tamo gde nije u bob.
U takvom okruženju ljudi mu dođu nekako suvišni, mogu samo da pokvare.
Oće reć, to nije prirodno okruženje za čoveka.

Koji q ti smetaju njihove rupe-kuće?!


Eto, a meni ne nedostaju debele kužne pacovčine da mi kopaju kratere na negovanim travnjacima, pogotovu kad imaju na raspolaganju onoliku praznu preriju par metara pored.

Ti očigledno živiš u zgradi, ali ako hoćeš mogu da ti zapakujem par komada da ih zapatiš u žardinjeri i da opštiš sa njima, nerviraš komšije.


Ja ne živim u zgradi, ali mi ne smetaju rupe koje naprave krtice.
Pre nekoliko godina, uočim u blizini stepenica, krticu kako izviruje.
Bilo lepo vreme tih dana, ja sednem naveče na stepenište čekajući da joj izviri glavica.
A čekanje je znalo i da potraje.
Istina, nemam pacova u dvorištu, ali mi krtice ne smetaju.
Eeee, da - počeo sam da hranim vrapce. Takođe, svako jutro im naspem vode u 4 postolja (tanjira) na koje se (inače) stavljaju saksije od cveća.
Da ne veruješ da svako veče bude popijena sva voda.
Mislim da ih se nekada, po proceni, skupi i do stotinjak na voćkama.
Sada već uredno znaju za hranu i vodu i stižu odmah ujutro.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:13 29.04.2020

Re: ...

rodni
srdjan.pajic
vcucko
srdjan.pajic
vcucko
srdjan.pajic

Ma, ti maslački su lepi, ali na razglednicama. To je, bre, jedna teška napast od korova, nastala kad je puko Černobil



Da, da, još ga i zapišavali oni ukrajinski prairie dogs, isto ozračeni.

E, moram da ih slikam, pošto si ih ti verovatno video samo na vikipediji, da vidiš kakvi monstrumi od tih pacova žive ovde kod nas u tech parku. Svi travnjaci razrovani, rupe ko krateri, ono, možeš manje dete u njima da izgubiš. Ne znam šta rade ovi kojoti što smo ih zapatili, svi se preselil kod nas u komšiluk a ovde gde su najpotrebniji da obave deratizaciju, nema ih.

Da, i?

Ako mi nešto zapadno zaista ne nedostaje, to su ti savršeni pejsaži. Ono trava pod konac, u milimetar, posle kosilice ide čiča sa lenjirom i makazicama i krati tamo gde nije u bob.
U takvom okruženju ljudi mu dođu nekako suvišni, mogu samo da pokvare.
Oće reć, to nije prirodno okruženje za čoveka.

Koji q ti smetaju njihove rupe-kuće?!


Eto, a meni ne nedostaju debele kužne pacovčine da mi kopaju kratere na negovanim travnjacima, pogotovu kad imaju na raspolaganju onoliku praznu preriju par metara pored.

Ti očigledno živiš u zgradi, ali ako hoćeš mogu da ti zapakujem par komada da ih zapatiš u žardinjeri i da opštiš sa njima, nerviraš komšije.


Ja ne živim u zgradi, ali mi ne smetaju rupe koje naprave krtice.
Pre nekoliko godina, uočim u blizini stepenica, krticu kako izviruje.
Bilo lepo vreme tih dana, ja sednem naveče na stepenište čekajući da joj izviri glavica.
A čekanje je znalo i da potraje.
Istina, nemam pacova u dvorištu, ali mi krtice ne smetaju.
Eeee, da - počeo sam da hranim vrapce. Takođe, svako jutro im naspem vode u 4 postolja (tanjira) na koje se (inače) stavljaju saksije od cveća.
Da ne veruješ da svako veče bude popijena sva voda.
Mislim da ih se nekada, po proceni, skupi i do stotinjak na voćkama.
Sada već uredno znaju za hranu i vodu i stižu odmah ujutro.


Veruj mi, čarli, ovo čudovište nema veze sa krticama. To što ove zveri iskopaju je čisto bahaćenje.

Vcucko ih video jednom u Opstanku i momentalno se zaljubio, nema pojma kako to stvarno izgleda uživo.

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:17 29.04.2020

Re: ...

Sada već uredno znaju za hranu i vodu i stižu odmah ujutro.


Pretpostavljam i da seru po dvorištu, kolima, stepeništu i simsovina na prozorima. Pravo uživanje. Da imaš mačke, one bi tu tvoju akciju jako pozdravila i nagradile.
rodni rodni 19:41 29.04.2020

Re: ...

srdjan.pajic
Sada već uredno znaju za hranu i vodu i stižu odmah ujutro.


Pretpostavljam i da seru po dvorištu, kolima, stepeništu i simsovina na prozorima. Pravo uživanje. Da imaš mačke, one bi tu tvoju akciju jako pozdravila i nagradile.

Ne seru posvuda!
Imaju seraonicu u blizini.
A to su grane od obrezivanja voćaka, kao i grane sa dve lipe i 2 oraha - pošto i njih povremeno okasapim, odnosno, samo donje grane.
I ja to ostavim da se prosuši dobro, pa posle polomim i spakujem u kartonske kutije i gajbice da bude spremno za pečenje paprika za ajvar.
Jer se pri pečenju paprika traži intenzivni plamen.
Međutim, sada ću morati da stavim masku i da to zapalim tu gde jeste - jer su to granje za 10-tak dana vrapci toliko usrali (da budem korektan, ukakali) - no, šta da se radi.
Ta milina kako piju vodu, jedu mrvice hleba i živživću pri tome - ne može da se plati.
Istina - ne znam kako bi koegzistiali vrapci i moji nekadašnji mačori.
No, rekao sam - do daljnjega ništa od reponja, suviše je traumatično kada umru.
vcucko vcucko 19:46 29.04.2020

Re: ...

srdjan.pajic
Sada već uredno znaju za hranu i vodu i stižu odmah ujutro.


Pretpostavljam i da seru po dvorištu, kolima, stepeništu i simsovina na prozorima. Pravo uživanje. Da imaš mačke, one bi tu tvoju akciju jako pozdravila i nagradile.

Interakcija mačaka i vrabaca je njihova stvar, to reguliše Majka Zemlja otkad postoji. I ti prairie dogs su tu milion godina, a ti si došao iz Padinjaka prekjuče

vcucko vcucko 19:48 29.04.2020

Re: ...

rodni

Ta milina kako piju vodu, jedu mrvice hleba i živživću pri tome - ne može da se plati.
Istina - ne znam kako bi koegzistiali vrapci i moji nekadašnji mačori.
No, rekao sam - do daljnjega ništa od reponja, suviše je traumatično kada umru.


vcucko vcucko 20:24 29.04.2020

Re: ...

Milan Novković
srdjan.pajic
...A viđam ovde često i dekice tu od 7-8 banki kako rade kristijaniju po stazama, dobro, ne zalaze baš u šumarke mada ne nose ni pelene. ..

Srki raskrinkao 7-8 banke dekicu na skijanju, sa kamufliranim pelenama



dragosevacsutra dragosevacsutra 20:43 29.04.2020

Re: aureus đe su uši bolan?

Koristi zarez


zapetu, ali dzaba to ponavljati nekom kog ne treba zarezivati.


bene_geserit bene_geserit 21:09 29.04.2020

Re: ...

Eto, a meni ne nedostaju debele kužne pacovčine da mi kopaju kratere na negovanim travnjacima, pogotovu kad imaju na raspolaganju onoliku praznu preriju par metara pored.

Uz to su i kanibali, 40% mladunaca strada tako što ih pojedu njihovi.
Imaš one, ne znam da li su urbane legende ili nisu, da možeš da ih se rešiš običnom žvakom. Verovatno nema šansi obzirom da na sve strane imaš firme koje ozbiljno to istrebljuju.
milisav68 milisav68 21:35 29.04.2020

Re: ...

E, ali stvarno je kao vanzemaljsko biće, koliko neverovatno brzo izraste. Ja imam onu neku 'V' vadilicu koju zabodeš duboko i kao izvučeš prokletinju iz korena, zato ova mala nije mogla da zaradi dolar jer mora duboko da se zabode. Ali svejedno, ako ostane i malo parčence tog korena, opet izraste.

Čitam ovo oko maslačka i ništa mi nije jasno.

Kosilica na keca, šišanje redovno i maslačak se utopi u travu.

Naročito sad u proleće mora često da se kosi, posle ako hoćeš baš travnjak, mora da se zaliva i kosi redovno.
mirelarado mirelarado 21:45 29.04.2020

Re: ...

MASLAČAK

Na ivici pločnika
Na kraju sveta
Žuto oko samoće

Slepa stopala
Sabijaju mu vrat
U kameni trbuh

Podzemni laktovi
Teraju mu korenje
U crnicu neba

Dignuta pseća noga
Ruga mu se
Prekuvanim pljuskom

Obraduje ga jedino
Beskućni pogled šetača
Koji mu u krunici
Prenoći

I tako
Dogoreva pikavac
Na donjoj usni nemoći
Na kraju sveta

Vasko Popa




Atomski mrav Atomski mrav 21:55 29.04.2020

Re: ...

mirelarado mirelarado 22:01 29.04.2020

Re: ...

Atomski mrav


Baš lepa fotografija.
loader loader 22:55 29.04.2020

Re: ...

rodni

Pa ne mogu da verujem da ikome smeta maslačak.


Taman htedoh da okačim ovu pesmu genijalnog Vaska Pope,
naiđoh na Mirelin komentar u obliku baš te pesme.
Mirela, šta reći, nego - svaka čast :)

mirelarado
MASLAČAK

Na ivici pločnika
Na kraju sveta
Žuto oko samoće

Slepa stopala
Sabijaju mu vrat
U kameni trbuh

Podzemni laktovi
Teraju mu korenje
U crnicu neba

Dignuta pseća noga
Ruga mu se
Prekuvanim pljuskom

Obraduje ga jedino
Beskućni pogled šetača
Koji mu u krunici
Prenoći

I tako
Dogoreva pikavac
Na donjoj usni nemoći
Na kraju sveta

Vasko Popa





srdjan.pajic srdjan.pajic 05:07 30.04.2020

Re: ...

bene_geserit
Eto, a meni ne nedostaju debele kužne pacovčine da mi kopaju kratere na negovanim travnjacima, pogotovu kad imaju na raspolaganju onoliku praznu preriju par metara pored.

Uz to su i kanibali, 40% mladunaca strada tako što ih pojedu njihovi.
Imaš one, ne znam da li su urbane legende ili nisu, da možeš da ih se rešiš običnom žvakom. Verovatno nema šansi obzirom da na sve strane imaš firme koje ozbiljno to istrebljuju.


Ovde ima neki zakon (koji kao da je pisao vcucko pod uticem toga što je kao mali jednom na tv-u video Dejvida Belamija dok kopa po govancetu od prairy dog-a), kojim je ova napast zaštićena. Pa ne smeju da ih tamane, nego kad treba da dozidaju novi deo naselja sve ih pohvataju i presele. Ali se ovi i dalje vraćaju, kopaju, riju, jedu mlade, prenose kugu jedni drugima. Mislim, volim ja životinje i sve, ali ove pacove treba ozbiljno držati pod kontrolom, baš kao što se radi i sa običnim pacovima.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:11 30.04.2020

Re: ...

Atomski mrav

E, kako bih mu iz dva poteza izvadio oči!

Dobro, malo karikiram za te maslačke, a i ganula me Popina pesma. Ne mrzim ih ni približno kao topolu, na primer. No, njoj sam doakao, evo dve zime smo se grejali na nju. Mada je i kao gorivo topola sranje.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:17 30.04.2020

Re: ...

milisav68
E, ali stvarno je kao vanzemaljsko biće, koliko neverovatno brzo izraste. Ja imam onu neku 'V' vadilicu koju zabodeš duboko i kao izvučeš prokletinju iz korena, zato ova mala nije mogla da zaradi dolar jer mora duboko da se zabode. Ali svejedno, ako ostane i malo parčence tog korena, opet izraste.

Čitam ovo oko maslačka i ništa mi nije jasno.

Kosilica na keca, šišanje redovno i maslačak se utopi u travu.

Naročito sad u proleće mora često da se kosi, posle ako hoćeš baš travnjak, mora da se zaliva i kosi redovno.


Sve ja to radim (jer sam domaćin i ne trpim nered u dvorištu ), ali se maslačak ne da. Nezgoda je što mi je dvorište odma pored open space-a, samo tanka žičana ograda nas deli, a koji samo kose par puta preko leta i ne priskaju nisačim, i tu onda ima milijaru maslačaka (i drugog korova) i onda se to lako širi i po mom dvorištu. Izgleda da je ovo prskanje hladnim otrovima koje savetuje huči stvarno jedino rešenje.

Ili da napravim neku mikrotalasnu spravu, kao onaj ghost-busters ranac, sa horn antenom na kraju talasovoda, sa kojom hodaš pored i pržiš maslačke uz pomoć 5G signala...



milisav68 milisav68 07:37 30.04.2020

Re: ...

Nezgoda je što mi je dvorište odma pored open space-a,

Javna površina?

Kupi ti lepo kozu, em će se rešiš maslačka i ostalog korova, em ćeš da imaš domaće mleko i sir, em će deca da imaju kućnog ljubimca.
vcucko vcucko 08:12 30.04.2020

Re: ...

milisav68
Nezgoda je što mi je dvorište odma pored open space-a,

Javna površina?

Kupi ti lepo kozu, em će se rešiš maslačka i ostalog korova, em ćeš da imaš domaće mleko i sir, em će deca da imaju kućnog ljubimca.

Ma naći će on manu i kozi. Ako ništa drugo, ne tamani prairie dogs.

Jedino pumu da zapati, kao endemskog kućnog ljubimca.
Zamisli pumu kad ih povata tuce i onako kužne ih poslaže pred vrata, ko prava maca

Ne znam za onog armadila, kako on stoji sa glodarima?
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:17 30.04.2020

Re: ...

Kupi ti lepo kozu, em će se rešiš maslačka i ostalog korova, em ćeš da imaš domaće mleko i sir, em će deca da imaju kućnog ljubimca.


Koza je za pitome predele a ne za pumo/vuko/kojotojebine gde se on nastanio..
Da kupi rucak nekoj pumi? Neee
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:20 30.04.2020

Re: ...

Zamisli pumu kad ih povata tuce i onako kužne ih poslaže pred vrata, ko prava maca


Moze i Pajica da poslozi na prag jednog dana.. ako joj se zameri.
milisav68 milisav68 08:37 30.04.2020

Re: ...

apacherosepeacock
Kupi ti lepo kozu, em će se rešiš maslačka i ostalog korova, em ćeš da imaš domaće mleko i sir, em će deca da imaju kućnog ljubimca.


Koza je za pitome predele a ne za pumo/vuko/kojotojebine gde se on nastanio..
Da kupi rucak nekoj pumi? Neee

E tu onda ide Šarplaninac.

Samo mora da mu stavi onu široku ogrlicu sa oštrim nitnama da ne mogu za vrat da ga ćape.

Sa takvom zaštitom, Šarplaninac pokolje čopor vukova.
Atomski mrav Atomski mrav 09:16 30.04.2020

Re: ...

Dobro, malo karikiram za te maslačke, a i ganula me Popina pesma. Ne mrzim ih ni približno kao topolu, na primer. No, njoj sam doakao, evo dve zime smo se grejali na nju. Mada je i kao gorivo topola sranje.


Znaš šta je tvoj problem, Pajiću? Imaš previše slobodnog vremena.
A znaš kako kažu - dokon um, đavolje igralište.
nikvet pn nikvet pn 10:15 30.04.2020

Re: ...


Тако је. Против пума - шарпланинац. Са бодљама. Идемо даље. Против преријских џукела само немачки ловни теријер. Кад њих среди (и још понеку гнусну мачкетину узгред) онда га дресираш да ископава маслачак са кореном. Средио си дакле своју авлију и онда препустиш ћеркослави рент-а-дог фирму да дете одмалена уфати протестантске радно-новчане навике по комшилуку.
Atomski mrav Atomski mrav 10:48 30.04.2020

Re: ...

онда га дресираш да ископава маслачак са кореном.

Može i haski u tu svrhu, ali se on neće zaustaviti samo na maslačcima. Mojoj ujni je raskopao svo cveće a ujaku je ćapio ratkapnu od Mercedesa 123-ke i zakopao pored tog uništenog cveća i to toliko duboko da su je našli tek kad su uvodili gas u kuću pa kopali tuda...
maksa83 maksa83 11:07 30.04.2020

Re: ...

Može i haski u tu svrhu, ali se on neće zaustaviti samo na maslačcima.

Sad sam shvatio da je Paja i Maslačci sjajno ime za bend.
Milan Novković Milan Novković 12:39 30.04.2020

Re: ...

maksa83
Može i haski u tu svrhu, ali se on neće zaustaviti samo na maslačcima.

Sad sam shvatio da je Paja i Maslačci sjajno ime za bend.

Ja našo Pajinu fotku, ti vidi za Maslačke

Ps: Pajin drugar iz pećina i moj kum je nekoliko godina (nači bar 10) svakoga zvao "Brko!", otud moje zezanje na temu brkova kad čujem reč "Paja"

dragosevacsutra dragosevacsutra 12:59 30.04.2020

Re: ...

Jedino se Čarli izjasnio da hoće uzeti i da će novac iskoristiti u prehrambene svrhe.


delili posle rata u gorazdu kao pomoc boga pitaj odakle krave - da obnove stocni fond u opstini, seoskim domacinstvima. naravno, bio poziv pa se prijavljivali.

prijavi se i zisko gorazde

i dodje na raspodelu. Pitaju ga ovi iz komisije, sta ce tebi krava Zisko kad ti zivis u gradu, pa ti nemas nikakvo imanje na selu, gde si mislio da je drzis?

kaze Zisko: 'pa u frizideru'.



dragosevacsutra dragosevacsutra 13:37 30.04.2020

Re: aureus đe su uši bolan?

E, momci, vi kad batalite te vaše Državne Poslove i zavetrinu (dobro, ti još nešto kao možda i radiš u struci, alse je putujući softver instalater i dibager) napravite firmu makar i ovaku kao što je moja, onda možete da se kvalifikujete za prcanje. A ako vam i sekretarice na kraju voze Tesle, onda možete da se osećate pomalo i kao E. Musk, to jest kao ja što se nekad osećam


'p' malim slovom.

alselone alselone 17:00 30.04.2020

Re: ...

pod napadom maslačaka

Ubacio bih se u ovu raspravu oko maslačaka sa svojom "no lawn" filozofijom, čiji sam ponosni junior praktikant.

Daklem, ideja kaže da je travnjak sranje, ničemu ne služi a nije ni lep, nego treba imati urbanu džungu, puno različitog bilja i drveća zaokruženih u neku lepu tematsku celinu.



Koga ne mrzi da pogleda:
zilikaka zilikaka 17:06 30.04.2020

Re: ...

Против преријских џукела само немачки ловни теријер. Кад њих среди (и још понеку гнусну мачкетину узгред) онда га дресираш да ископава маслачак са кореном. Средио си дакле своју авлију и онда препустиш ћеркослави рент-а-дог фирму да дете одмалена уфати протестантске радно-новчане навике по комшилуку.

Ja da javim da znam odlično leglo ovih NLT, tu blizu kod mene.
Kuća na kraj sela, okolo lisice tvorovi i jazavci, te oni drže uvek 5-6 komada da bi opstali.
Po rođenju dobijaju buve i gliste, ne papire, al se od malih nogu nauče da rade šta treba, i to u realnim uslovima.
Ako hoćeš, na vreme da ti poručim.
alselone alselone 17:11 30.04.2020

Re: ...

Posle NoLawn filozofije dolazi ultimejt - permaculture.

Da poređam uređenje dvorišta po jednostavnosti:

1. Zalijem celo dvorište betonom
2. Vimbldon travnjak
3. Džungla
3. Ekosistem

Permaculture je praljenje celog ekosistema u dvorištu, pravljenje okruženja tako da se proizvodi i hrana i da se obezbede uslovi za životinjice i insekte koji bi tu živeli, da se napravi zaokružen sistem u koji ne treba puno ulagati a može se mnogo dobiti.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:26 30.04.2020

Re: ...

milisav68
Nezgoda je što mi je dvorište odma pored open space-a,

Javna površina?

Kupi ti lepo kozu, em će se rešiš maslačka i ostalog korova, em ćeš da imaš domaće mleko i sir, em će deca da imaju kućnog ljubimca.



Uzeo bih kozu odma, ali nije dozvoljeno u urbanoj sredini, a mogu eventualno i koke da obave posao, one nisu zabranjene. Ali ne znam kako bih ih tačno držao dalje od bašte, to jest morao bih da je ograđujem, a to mi se ne dopada kao rešenje, kvari mi osećaj otvorenog prostora pošto imam samo tu tanku žičanu ogradu simboličnog karaktera, pa mi onda taj open space dođe nešto kao prošireno dvorište (odustao sam čak i od toga da napravim novu ogradu, kupio i aparat za zavarivanje za to, jer sam skapirao da će to da zatvori prostor). A poseban problem je što kad imaš te životinje, o njima se treba starati, nema da se putuje po Srbijama i drugim Bangladešima, to jest moraš da plaćaš nekom da ti rani i čisti piliće kad nisi kod kuće, kao i sa mačkama što je slučaj.

Veruj mi, ja mrzim da čupam te proklete maslačke, hebo ih Vasko Popa, i razmotrio sam svakakve opcije, ali nijedna nije rešenje koje bi me zadovoljilo. Dobro, verovatno je onda problem u meni...
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:35 30.04.2020

Re: ...

apacherosepeacock
Kupi ti lepo kozu, em će se rešiš maslačka i ostalog korova, em ćeš da imaš domaće mleko i sir, em će deca da imaju kućnog ljubimca.


Koza je za pitome predele a ne za pumo/vuko/kojotojebine gde se on nastanio..
Da kupi rucak nekoj pumi? Neee


E, nema ovde kod nas puma, malo smo daleko od planine za njihov ukus, plus moraju da pređu poveliki highway, njih je bilo dok smo živeli u drugom delu grada, koji je uz sama brda. To sam ja samo plašio malo alsea kad je bio kod mene. Ali zajebane su one životnje, mačke, i to poveće, jedna osrednja puma ladno pojede celog vučjaka - i to uđe u dvorište, pridavi ga na licu mesta i onda ga preko ograde iznese i odvuče u šumu mladima. Ovo se bukvalno desilo našim bivšim komšijama, a bilo i u novinama.

Imamo mi kojote, kao što rekoh, oni odlično regulišu ove vcuckove pacove, samo što ni oni nisu glupave životinje, nego su se preselile usred naselja, jer tu imaju beskonačan supply kućnih ljubimaca koji se dosta lako love i hranljivi su, plus ne prenose kugu, besnilo i druge boleštine kao ove pacovčine.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:46 30.04.2020

Re: ...

alselone
pod napadom maslačaka

Ubacio bih se u ovu raspravu oko maslačaka sa svojom "no lawn" filozofijom, čiji sam ponosni junior praktikant.

Daklem, ideja kaže da je travnjak sranje, ničemu ne služi a nije ni lep, nego treba imati urbanu džungu, puno različitog bilja i drveća zaokruženih u neku lepu tematsku celinu.



Koga ne mrzi da pogleda:


Ne razumem ovu argumentaciju, ali mi zvuči kao da dolazi od neke instagram bejb influenserke znojavog deke bildera.

Prvo, dobro negovan travnjak je lep i izvanredno koristan jer deca jako vole da se igraju po njemu. Još ako ima neko drvo pride, milina.

A drugo, ovo lendskejpovanje koje pominješ uopšte nije zajebancija (ne veruj toj bejb dok te laže kako to može svako da uzgoji bez veće muke a da liči na nešto kao ovo na slikama. Evo, mi imamo dva takva, jedan sa prednje strane kuće a drugi sa zadnje strane (ne tamo gde su grobovi nego na drugoj strani, ne znam da li si ga snimio kad si bio) i ako nećeš da ti to za par meseci liči na zapuštenu smesu polucrklog ukrasnog bilja nad kojim je zavladao korov ima da rmbačiš nad njim ko konj. Ovo na slikama rade profesionalni landscaperi koje platiš, i to debelo, da ti naprave to da liči na nešto i da ga posle održavaju. A da ne pominjem da je to idealno stanište za rakune, tvorove, bolesne zečeve i jebište za sve mačke iz komšiluka, ili kao mesto gde vole da dođu i ispuste svoju dušu, što osetiš kad lešine krenu da smrde.

Zato je lep, čist, i jednostavan travnjak zakon i vredi se oko njega potruditi.

alselone alselone 18:11 30.04.2020

Re: ...

Jao ne kukaj što to malo baštice treba par puta godišnje da opleviš.

Ima tu još nešto. Ne znam da li ste primetili ali živimo u vremenu bez hobija. To se prosto ne radi. Ili se radi za posao ili se nešto partija ili se odmara.

Mene ovo sređivanje baštice odmara i mogu reći da mi je hobi. Ako nekada ne stignem pa izgleda kao raspad, i to je uredu, srediću kad budemo mogao, onako sa prve slike i ne može da izgleda i ne treba, to je previše napucano, samo sam hteo da oslikam koncept sa tom slikom.

I travnjak je u redu za decu ali ne treba ti pola fudbalskog terena travnjaka. Videćeš kako bi se lepo igrali ako bi dvorište bilo zelenije pa bilo raličitog bilja okolo. A i lepa je obaveza da se nečim korisnim bave. Mojima sam kupio dve kofice za zalivanje, plavu i crvenu, pa svako veče zajedno zalivamo a i mogu da im kažem kako je tata jako umoran pa da zaliju oni. :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:24 30.04.2020

Re: ...

alselone
Jao ne kukaj što to malo baštice treba par puta godišnje da opleviš.

Ima tu još nešto. Ne znam da li ste primetili ali živimo u vremenu bez hobija. To se prosto ne radi. Ili se radi za posao ili se nešto partija ili se odmara.

Mene ovo sređivanje baštice odmara i mogu reći da mi je hobi. Ako nekada ne stignem pa izgleda kao raspad, i to je uredu, srediću kad budemo mogao, onako sa prve slike i ne može da izgleda i ne treba, to je previše napucano, samo sam hteo da oslikam koncept sa tom slikom.

I travnjak je u redu za decu ali ne treba ti pola fudbalskog terena travnjaka. Videćeš kako bi se lepo igrali ako bi dvorište bilo zelenije pa bilo raličitog bilja okolo. A i lepa je obaveza da se nečim korisnim bave. Mojima sam kupio dve kofice za zalivanje, plavu i crvenu, pa svako veče zajedno zalivamo a i mogu da im kažem kako je tata jako umoran pa da zaliju oni. :)


Pa daj da vidimo slike od te tvoje urbane džungle, makar i u začetku. I priznaj da su mi svi navedeni argumenti protiv tog uglavnom validni, mada zvučim kao neki matori drkoš.

Ja imam nekoliko hobija, mada sam ih sad malo stavio na led pošto je imanje male dece full time job. I čitavu listu budućih hobija koji čekaju svoj momenat! Slažem se sa tobom u načelu, hobiji su keva, neophodni su u svačijem životu, za održavanje zdravlja, i fizičkog i mentalnog, baš kao i bilo koja tjevježba, šta god si u stanju sebi da priuštiš. Eto, ja sad imam hobi da mrzim maslačke i redovno i strasno ga upražnjavam. Presavijem se u pasu, svaki dan po pola sata posle posla, psujem im naglas i oca i majku i čupam ih iz korena.
alselone alselone 18:53 30.04.2020

Re: ...

Pa daj da vidimo slike od te tvoje urbane džungle, makar i u začetku.


Evo par slika.
Ovde možeš da vidiš lavandu i ruzmarin koji su skoro metar visoki. Prelepi su i privlače leptire i dobre bubice. Oko njih nema muva i komaraca. Pored je magnolija, ispod je nana, ima i zumbul i šarena puzavica.


Moja omiljena člankovita trava koja raste kao mali bambusići. Tu je japanski javor i lekovito bilje i cveće, samo još malo.


Vide se i ruže, petunije, žalfija, drugi japanski javor...


Paradajz.


Pored toga sam zasadio maline, kupine, godži, aroniju, smokvu, lešnik, trešnju, višnju i himalajski bor...

Od lekovitog bilja - gulan, matičnjak, majčina dušica, žalfija siva, pelen kola, valerijan, estragon, kantarion, čuvarkuća, lazarkinja.
alselone alselone 19:00 30.04.2020

Re: ...

Himalajski bor, on je sjajan jer su mu iglice jako dugačke a mekane. Još je malešan, 30ak cm, ali možeš videti kako lepo tera na gore.



Još jedan pogled. Vidi se i pelen kola, omiljena biljka mog sina pošto zaista miriše na koka kolu.



Sve je to još malo ali su sve trajnice (osim tri petunije) i tek treba da pokažu svoj potencijal za dve, tri godine.
zilikaka zilikaka 20:07 30.04.2020

Re: ...

Kad kažeš petunije, gledaj da zapatiš one starinske, ne hibridne što idu kao rasad.
Ako imaš sreće, one niknu same i samo peziš da ih ne počupaš kao korov, a možeš i seme da kupiš jer garant neće biti hibridne.
Prednost im je što su mnogo otpornije, traju celog leta i ono najvažnije, imaju prelep miris.
alselone alselone 20:13 30.04.2020

Re: ...

Kad kažeš petunije, gledaj da zapatiš one starinske, ne hibridne što idu kao rasad.
Ako imaš sreće, one niknu same i samo peziš da ih ne počupaš kao korov, a možeš i seme da kupiš jer garant neće biti hibridne.
Prednost im je što su mnogo otpornije, traju celog leta i ono najvažnije, imaju prelep miris.


Petunije nisam ni hteo da kupujem pošto nisu trajnice, ali pošto sam bio redovan u rasadniku ovu sezonu, dobio sam ih na poklon. :)

Prva tura su mi perene, pa kad time dobijem bazu, onda ću sezonski rupe popunjavati jednogodišnjim cvetnicama.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:31 30.04.2020

Re: ...

alselone
Himalajski bor, on je sjajan jer su mu iglice jako dugačke a mekane. Još je malešan, 30ak cm, ali možeš videti kako lepo tera na gore.



Još jedan pogled. Vidi se i pelen kola, omiljena biljka mog sina pošto zaista miriše na koka kolu.



Sve je to još malo ali su sve trajnice (osim tri petunije) i tek treba da pokažu svoj potencijal za dve, tri godine.


E, ovo je baš lepo, jedino što je sve malo kockasto (kad moram da kenjam!), ali nema veze, to je dosta veliki dodatni posao da oblikuješ.

A kako zalivaš ove tratinčice, ne vidim nikakav sistem in plejs? Mi koristimo one izraelske kapalice za grobove, i to radi super, sve je na cajger, trošiš minimalno vode, pa ti onda ostane da se bahatiš na beskorisni travnjak i za decu kad se domognu creva za vodu.

Ja sam juče puštao u pogon kompletan sistem za navodnjavanje (imam dvanaest stanica, uključujući i te kapalice za bašticu a ove džungle pokrivamo delom sa prskalicama za travnjak jer su mu uz ivicu) a što je, ono, godišnji događaj od vanrednog značaja za decu, bile su obe mokre do gole kože.
A sad se i maslačci lakše čupaju (jb ih Vasko Popa!).

Jedino sam malo zakasnio sa prolećnim đubrenjem travnjaka, zbog lošeg vremena, mislim, zadnji sneg smo imali prošle nedelje, ali je žena zato već zasadaila boga oca u one grobove, nemam spisak pri ruci. Ponudio sam i da joj skockam još jedan, ali kaže, dosta joj je ona tri komada, plus te džungle, ima svaki dan posla oko toga. A mislio sam čak da prepravim postojeće, ili da napravim par novih grobova da ne budu na zemlji, nego onako na jedno metar visine, da ne moraš da se grbačiš dok radiš, nego lepo stojiš ko čovek. A i višak vode, ako ga ima, onda možeš da skupljaš i koristiš već za nešto.

Nama je zemljšte inače loše, ok samo za travicu, i ako hoćeš nešto da gajiš moraš da kupiš kvalitetniju zemlju - time su punjeni grobovi (a možeš i da saraniš babu tamo, posle nekog vremena dobro zemljište) ili da koristiš iz komposta, što mi i radimo, mada nemamo toliko toga u heap-u.
alselone alselone 20:39 30.04.2020

Re: ...

E, ovo je baš lepo, jedino što je sve malo kockasto (kad moram da kenjam!), ali nema veze, to je dosta veliki dodatni posao da oblikuješ.


Šta je kockasto, ne kapiram?

A kako zalivaš ove tratinčice, ne vidim nikakav sistem in plejs?

Za sada staro dobro crevo sa onim pištoljem što rasitni vodu i sitne kapi kao kiša. Plan mi je da to u jednom momentu napravim kako bog zapoveda, ali to je puno para pa će sačekati. Prošle godine sam pokušao sa nekim polovičnim rešenjem od par hiljada dinara sa tim kapljačima i bilo je sranje. Onda sam sve povadio i rekao da dok ne odlučim da kupim vrhunsku stvar zalivaću ručno.


Jedino sam malo zakasnio sa prolećnim đubrenjem travnjaka, zbog lošeg vremena, mislim, zadnji sneg smo imali prošle nedelje, ali je žena zato već zasadaila boga oca u one grobove, nemam spisak pri ruci. Ponudio sam i da joj skockam još jedan, ali kaže, dosta joj je ona tri komada, plus te džungle, ima svaki dan posla oko toga. A mislio sam čak da prepravim postojećem ili da napravim par tih grobova da ne budu na zemlji, nego onako na jedno metar visine, da ne moraš da se grbačiš dok radiš, nego lepo stojiš ko čovek. A i višak vode, ako ga ima, onda možeš da skupljaš i koristiš već za neš

Ja sam ove godine sadio samo paradajz, tu je najveća razlika u ukusu između kupovnog i domaćeg. Odgodine ću verovatno više.


Nama je zemljšte inače loše, ok samo za travicu, i ako hoćeš nešto da gajiš moraš da kupiš kvatitetniju zemlju - time su punjeni grobovi (a mižeš i da saraniš babu tamo, posle nekog vremena dobro zemljište) ili do koristiš iz komposta, što mi i radimo, mada nemamo toliko toga u heap-u.

Praviš svoj kompost? Krenuo sam da pravim komposter prošle godine ali mi se na kraju nije svidelo kako je ispalo, pa sam pre par dana naručio novi gotov, pa da se upustim i u tu varijantu. Ni ovde zemlja nije sjajna, nisam daleko od dunava a pa je valjda isprano, i ima peska i gline, zato sam nasipao tamo gde sam planirao nešto bolje da sadim a da nije neko drvo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:14 30.04.2020

Re: ...

Šta je kockasto, ne kapiram?


Mislim na aleje, zidovi se seku pod pravim uglom, ja bih to malo krivudao. (onda bi mrav došao da mi nalupa šamare zbog bezobrazno mnogo slobodnog vremena koje imam na raspolaganju).

Sa tim kapalicama, i mi smo imalo learning curve, prvo smo kupili neko jeftino sranje, mislili smo, šta bre, crevo sa rupicama i to je to, ali nije tako. Pa smo onda kao i ti čupali dogodine i isprsili se za bolji sistem. I to sad sasvim ok radi.

Moja žena uvak sadi svašta, ja sam zauzet epskom borbom sa maslačcima, ali i mi smo tu početnici, ono malo što izguglamo, ovo nam je tek treća ili četvrta godina, pa i dalje dosta toga ne znamo. Mada, žena, biohemičar, kupila je one kitove za testiranje zemljišta, pa onda to svako proleće meri, i prem brojevima odmeri koliko đubriva, kojeg, minerale ove, one, onda još malo zabiberi sa zemljom iz komposta i to je to, rađa sasvim ok. No, Kolorado ima ćudljivu klimu, oće sneg i u maju da padne, a o gradu da ne pričam, tako da uvek računamo na neke gubitke. Ali zato većina ovog začinskog bilja sasvim ok bude, i meni je to dovoljno.

Za kompost, jeste, pravimo svoj, zapravo prethodni vlasnik (ona moja sekretarica koja vozi Teslu) je napravio compost heap u ćošku dvorišta, i mi ga samo dopunjavamo. Dosta smo ga istrošili kad smo sadili oko kuće, i sad je tu negde u visini zemlje, ali krčka se polako i raste. Mislim, nisam neki espert, ali kad to krene, ako nešto baš ne zasereš, nego samo dodajaš i prevrćeš, onda radi.

I kod nas je zemlja uglavnom pesak i glina, a ovde je nekad bio i rudnik uglja pa ima i te jalovine valjda, ja ponekad nađem kod mene u drvorištu neke crne lake kamenčiće koji liče na ugalj. Pa su to onda zasuli za kakvom takvom zemljom da travica raste, a za sve ostalo moraš da kupiš zemlju u prodavnici.

Ajde, drš se, lepa je to aktivnost, i pošteno si ovo odradio što se vidi na slikama.

octopus octopus 23:06 30.04.2020

Re: ...

"Praviš svoj kompost? Krenuo sam da pravim komposter prošle godine ali mi se na kraju nije svidelo kako je ispalo, pa sam pre par dana naručio novi gotov, pa da se upustim i u tu varijantu. Ni ovde zemlja nije sjajna, nisam daleko od dunava a pa je valjda isprano, i ima peska i gline, zato sam nasipao tamo gde sam planirao nešto bolje da sadim a da nije neko drvo."

Uzmeš od betona napraviš nešto kao sanduk, recimo 150 x 150 cm, i pod izbetoniraš ili staviš neki lim. Nabaviše negde stajsko đubre dva džaka, prostreš po pomenutom sanduku u to staviš kesu dve kalifornijskih glista ( imaju da se kupe ), odozgo karton koji pokvasiš povremeno. Kada pokosiš travu ili otpad od voća i povrća baciš glistama.

One to smažu, njihovo govance je fenomenalan humus. Pojedu i karton. Za mesec ili dva humus proseješ na većem krupnijem situ možeš sam da ga napraviš, humus bude crn kao ugalj,mastan, povrće i cveće će da rastu kao ludi.

Gliste se lepo množe, stajnjak možeš da im dodaš jednom godišnje da pola džaka džak, da se zaslade, ostalo vreme organski otpad.Ako pecaš ili znaš nekog, kažu da riba ide kao luda na njih. Neki prave u napitak od glista ( video na you tube ) izblendiraju, nisam dobio želju da probam.

Davno, 1991. kupio sam dve kese glista od nekog inženjera koji je živeo u Vlajkovićevoj, a imao plac u Barajevu i tamo je imao kako bih rekao,leglo glista i prodavao.

Popatositi sanduk obavezno,hoće krtice da se navade gliste su im poslastica.
alselone alselone 05:12 01.05.2020

Re: ...

Mislim na aleje, zidovi se seku pod pravim uglom, ja bih to malo krivudao.


Stvarno si nadžak baba, ali dobro. Jesu te leje (aleje) pod pravim uglom ali mi to i paše tako pored te stazice u prednjem delu dvorišta. U zadnjem ću da zidam jednu dugačku od 20 metara, od stare švapske cigle, i praviću je u dva nivoa. Ta če biti krivudava.

octopus


Tako sam i planirao osim ovog dela sa stajnjakom, ali sam video da ima u Uradi sam, pa ću uzeti jedan, dva džaka.

tamo je imao kako bih rekao,leglo glista

Glistenjak kažu da se zove. :)
alselone alselone 05:33 01.05.2020

Re: ...

i mi smo imalo learning curve


Ja sam imao learning curve sa biljkama. Isrpava sam pokušao da sadim one lepe cvetnice. I onda sam shvatio da je to robija. To da bi bilo lepo treba da mu cinculiraš više nego bebi. Onda sam sve to lepo povadio i sadio ovo što ne zahteva previše a daje bujnost i gustinu.
sloshin sloshin 20:38 24.04.2020

Matematika


March 25, 2020
Према подацима из Статистичког месечног билтена број пензионера у јануару био је 1.707.434. У односу на децембар број је смањен за 859. У односу на јануар 2019. број је смањен за 6.644.


Dragoljub Rajić iz Mreže za poslovnu podršku dodaje da država treba da se odrekne poreza i doprinosa tokom vanrednog stanja, jer će u suprotnom dobiti 200-300 hiljada ljudi bez ikakvih prihoda kojima će morati da isplaćuje socijalnu pomoć.


Oko 5,5 miliona punoletnih građana Srbije već tokom maja dobiće od države na poklon po 100 evra kao vid stimulacije za lakši izlazak iz krize izazvane pandemijom koronavirusa.


"Moje obećanje biće ispunjeno. Svi penzioneri i oni koji primaju socijalnu pomoć dobiće pare na žiro račune, za ostale punoletne građane dovoljan je samo jedan poziv koji košta 10 ili 20 dinara na automatski telefonski broj", kazao je Vučić.


(3492566*20)/118 = 591960€

Neko će lepo zaraditi od distribucije narodnih para.
loader loader 09:38 25.04.2020

Re: Matematika

(3492566*20)/118 = 591960€

Neko će lepo zaraditi od distribucije narodnih para.


Ne sumnjamo u to još od onog nultog trena, kad je pomoć najavljena
solo solo 20:54 24.04.2020

.


Očekivano neiznenađenje.
loader loader 09:41 25.04.2020

Re: .

Stvar su uprskali ti "neki" koje je mali nahvatao po društvenim mrežama, iako od silnih obaveza nema vremena da društvene mreže posećuje, a koji su mrmljali da hoće-neće-hoće uzeti tih 100 evra. Vrh države ima brz refleks i promenio je pravac kretanja s loptom, te je zgoditak ipak zabio sa leve strane.

mariopan mariopan 16:39 25.04.2020

Re: .

loader
Stvar su uprskali ti "neki" koje je mali nahvatao po društvenim mrežama, iako od silnih obaveza nema vremena da društvene mreže posećuje, a koji su mrmljali da hoće-neće-hoće uzeti tih 100 evra. Vrh države ima brz refleks i promenio je pravac kretanja s loptom, te je zgoditak ipak zabio sa leve strane.


Ma lažu.

Zaleteli se, zapravo Gazda im se zaleteo a oni sad vade fleke i moraju nešto da slažu. Eno im tajkin Đilas se javno izjasnio da hoće sto evra....šta će oni sad?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana