Ekonomija

Anketa

niccolo RSS / 21.04.2020. u 15:44

"Najveći problemi privrednika u Srbiji tokom epidemije i vanrednog strtanja su odlaganje ili otkazivanje porudžbina, nemogućnost pokrivanja osnovnih troškova poslovanja, ograničavanje radnog vremena, nemogućnost naplate potraživanja, nelikvidnost i teškoće u logistici i distribuciji.

Direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Privredne komore Srbije (PKS) Mihailo Vesović je to rekao je u intervuju za Magazin Biznis." 

"- Svaka treća firma, odnosno 33,9% učesnika u anketi procenilo je da su do početka aprila imali gubitak prihoda veći od 80% a svaka druga da je taj gubitak bio iznad 50%. Takođe, oko 30% privrednih subjekata očekuje teškoće u izmirivanju obaveza u prvih 30 dana, dok oko 50 odsto kompanija očekuje da će ih imati u periodu od 30 do 60 ili 90 dana - rekao je Vesović.

Naveo je da je anketa PKS i USAID-a "Zajedno kroz krizu" pokazala i da će biti dug period oporavka pojedinih firmi.

- Tako je 41,5 odsto privrednika istaklo da bi im trebalo od jednog do tri meseca da se vrate na uobičajeni nivo poslovanja da se kriza zaustavila početkom aprila. Sličan broj privrednih subjekata procenio je da bi im bilo potrebno od tri meseca do godinu dana. Samo 14 odsto firmi moglo bi za manje od mesec dana da vrati biznis na uobičajeni nivo poslovanja, dok pet odsto privrednika smatra da bi im bilo potrebno više od godinu dana - rekao je Vesović."

p.s. Ceo tekst je danas objavljen na eKapiji 



Komentari (92)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ecce-florian ecce-florian 16:44 21.04.2020

prvi

Posle ću da mislim o postu, sad mi je važno da sam prvi

edit
evo da mislim

da li bi krizni štab po Ha mogao da svim poljoprivrednicima da 60 litara dizela bez akciza (Generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Srbije Tomislav Mićović tvrdi da je od 141,9 dinara, 84 dinara od te cene predstavlja državno zahvatanje.)znači po ceni od 57,9 din/l iz robnih rezervi sa rokom dospelosti plaćanja nakon otkupa kukuruza roda 2020. kao poslednje kulture a da sada kupi naftu za prepradu ukupno izdate količine dizela iz robnih rezervi po junskoj ceni?

zilikaka zilikaka 17:50 21.04.2020

Re: prvi

Ja dOtebe.
ecce-florian ecce-florian 17:58 21.04.2020

Re: prvi

zilikaka
Ja dOtebe.

izvini nije bilo komentara posle mog pa sam u medjuvremenu editovao
niccolo niccolo 18:47 21.04.2020

Re: prvi

bez akciza

Zanimljivo pitanje. Akcize na gorivo su naš drugi najizdašniji poreski prihod. Budžet za 2020. plana prihoda od akciza na naftne derivate skoro koliko zajedno prihoda od poreza na dohodak građana i poreza na dobit pravnih lica (168.500.000.000 prema 174.200.000.000). S obzirom da će ova druga dva po svemu sudeći sigurno pasti (a i država se odrekla prihoda od ovih poreza za tri meseca - ne doduše u potpunosti kad govorimo o porezu na dohodak građana, ali da ne idemo u sitna crevca), deluje da nema ništa od tvoje ideje. Biće dobro ako se još ne poveća akciza...
ecce-florian ecce-florian 19:44 21.04.2020

Re: prvi

hbg, nači ništa
ostade 100 jura po punoletnom. em jeftinije em punoletni glasaju

doduše jeste da je 1,7 mil penzionera neproduktivno a da će da dobiju 170 mil eur umesto da dobiju penzije koje obezbedjuju prostu reprodukciju

što je ipak manje nego

4.867.000 Ha po 60 lit= cca 290mil lt x 84 din=24.360 mil din odnosno cca 200 mil eur

hbg kad je manje poljoprivrednika nego penzionera

jedino što bi poljoprivrednici ipak nešto proizveli

zilikaka zilikaka 20:19 21.04.2020

Re: prvi

jedino što bi poljoprivrednici ipak nešto proizveli

Jedini proizvod koji njih STVARNO intersuje jebroj glasova, tako da im je odluka sasvim ok.
mariopan mariopan 21:15 21.04.2020

Re: prvi

jedino što bi poljoprivrednici ipak nešto proizveli

Po meni je suludo baciti te pare dok nam trećina privrednika tone ili stoji na staklenim nogama.

Zdrav razum kaže da se svaka para mora ubaciti u proizvodnju, u domaću privredu i poljoprivredu. Prestati sa suludim plaćanjem strancima za svako radno mesto i uložiti sve što se ima u budućnost. Ako tako ne uradimo nemamo čemu da se nadamo bićemo svi socijala za kratko vreme.

Penzioneri će preboleti tih sto evra isto kao što su preboleli i Dinkićevih hiljadu, i krađu svojih penzija koju je ovaj nesvet pokrao pa im lepo zahvalio što ih je pokrao.

I fiskalni savet kaže da je to van pameti, samo su birali reči.
Ja ne moram da biram reči, nisam stručnjak.
zilikaka zilikaka 21:32 21.04.2020

Re: prvi

Penzioneri će preboleti tih sto evra isto kao što su preboleli i Dinkićevih hiljadu

Penzioneri hoće, al moj sin neće.
Već je ukalkulisao u prihode.

Doduše, ne znam po kojoj logici njemu i takvima treba isplatiti, kad je em izdržavano lice em mu te pare uopšte nisu neophodne, osim ako je ideja da se svima pruži prilika da to lepo spiskaju kako im ćeif.

Ovaj moj će verovatno da poruči nešto iz belog sveta.
Recimo neki držač za blutut zvučnik, ako to postoji, il već nešto slično i preko potrebno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:21 21.04.2020

Re: prvi

jedino što bi poljoprivrednici ipak nešto proizveli


Ma proizvešćemo mi i bez te nafte.
Ne bih da zvučim demagoški, kao da se ja nešto žrtvujem, odričem u korist države, klinacpalac, ali zaista mislim da ni to država ne treba da radi.
Dala je neke subvencije, dosta, (a mislim da ni to nije trebala)

Nije država tu da daje, nego da uzima, a caka je da uzima što manje može.

Kad vidim kako ovaj baca pare pitam se, pa što ih uzimaš kad ih imaš i previše.
ecce-florian ecce-florian 08:44 22.04.2020

Re: prvi

Nije država tu da daje, nego da uzima, a caka je da uzima što manje može.

je se generalno slažem s pristupom da nije da bi se postavio komentar neophodno pročitati post i komentare pa samo da potvrdim da se (ovaj put) izgleda slažemo u pristupu

od 141,9 dinara, 84 dinara od te cene predstavlja državno zahvatanje.)znači po ceni od 57,9 din/l


i kad sam se već javio

da se pokrene postupak za izmenu i dpunu uredbe o kretanju na taj način da se ovce proglase kućnim ljubimcima te da se dozvoli njihovo izvodjenje ( šta će ovce raditi dal' pasti da li obavljati druge potrebe to bi prepustio istima)

na taj način bi se izbeglo da čobani budu prekršajno gonjeni

ne znam jedino šta bi bilo brše da napraviomo on line skupljanje potpisa za peticiju vladi za izmenu -dopunu uredbe ili da se obratimo Ustavnom sudu da odluči o statusu ovaca?
niccolo niccolo 08:53 22.04.2020

Re: prvi

je se generalno slažem s pristupom

Ja se generalno ne slažem s pristupom. Država je tu da obezbedi određene stvari (pa sad svako društvo određuje za sebe koji je to skup stvari koje će da obezbedi država, za sve ostalo tu je mastercard tj. privatni sektor), a građani plaćaju poreze i dr. da bi se stvorila sredstva za obezbeđivanje tih stvari. Ako smo se saglasili da valja obezbediti npr. socijalnu pomoć određenoj grupi građana, eto ti nama države koja daje. Isto tako i za bilo koju drugu pomoć koju bi mogla da obezbedi povodom pandemije...
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:01 22.04.2020

Re: prvi


na taj način bi se izbeglo da čobani budu prekršajno gonjeni

Čitao ovo.
Jedina nada je da će neko ko može da odluči shvatiti nivo kretenizma te kazne pa će je poništiti.

Ali ostaje čuđenje šta je to uradila ova panika oko korone sa mozgom onih koji su postupali u slučaju sa tim čovekom i odlučili da mu pišu prijave, kazne....

Ej, čovek čuva ovce, ajd da ga kaznimo.
Pa ovce moraju da jedu, možda čovek više nema hrane koju im je spremio za zimu (vrlo verovatno) pa śta da im daje da jedu, da ih pusti da pouginjavaju od gladi?
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:16 22.04.2020

Re: prvi

Država je tu da obezbedi određene stvari (pa sad svako društvo određuje za sebe koji je to skup stvari koje će da obezbedi država,

Dobro, a koji bi razlog bio da se za takvu stvar odredi neki privatni posao, recimo proizvidnja kukuruza, ili šljive, pa da država obezbedi tu stvar?

Slobodna volja pojedinca je da odluči da to proizvodi, ako ne ume, ne može da zaradi na tome, neka zatvara radnju, kao i ostali, frizeri recimo.
Proba, ne ide, zatvaraj brate, neće ti država pomagati.
mariopan mariopan 10:23 22.04.2020

Re: prvi

zilikaka
Penzioneri će preboleti tih sto evra isto kao što su preboleli i Dinkićevih hiljadu

Penzioneri hoće, al moj sin neće.
Već je ukalkulisao u prihode.

Doduše, ne znam po kojoj logici njemu i takvima treba isplatiti, kad je em izdržavano lice em mu te pare uopšte nisu neophodne, osim ako je ideja da se svima pruži prilika da to lepo spiskaju kako im ćeif.

Ovaj moj će verovatno da poruči nešto iz belog sveta.
Recimo neki držač za blutut zvučnik, ako to postoji, il već nešto slično i preko potrebno.



Pametno dete, kad već daju neće valjda odbiti.
milisav68 milisav68 10:58 22.04.2020

Re: prvi

hoochie coochie man

na taj način bi se izbeglo da čobani budu prekršajno gonjeni

Čitao ovo.
Jedina nada je da će neko ko može da odluči shvatiti nivo kretenizma te kazne pa će je poništiti.

Ali ostaje čuđenje šta je to uradila ova panika oko korone sa mozgom onih koji su postupali u slučaju sa tim čovekom i odlučili da mu pišu prijave, kazne....

Ej, čovek čuva ovce, ajd da ga kaznimo.
Pa ovce moraju da jedu, možda čovek više nema hrane koju im je spremio za zimu (vrlo vetovatno) pa śta da im daje da jedu, da ih pusti da pouginjavaju od gladi?

Ima tu paralelna priča.

Nije se tamo policija šetala onako da piše kazne (ili ga neko prijavio), već su došli da izvrše ekshumaciju na lokalnom groblju, nekog čoveka koji je bio u nekom privatnom domu za stare u Kragujevcu, pod sumnjom da je umro od Korone, pa ga videli kako napasa ovce u blizini, i napisali mu kaznu.

Za svaki slučaj.
milisav68 milisav68 11:05 22.04.2020

Re: prvi

Dobro, a koji bi razlog bio da se za takvu stvar odredi neki privatni posao

Hrana, strateški proizvod.
ecce-florian ecce-florian 11:21 22.04.2020

Re: prvi

Ako smo se saglasili da valja obezbediti npr. socijalnu pomoć određenoj grupi građana, eto ti nama države koja daje. Isto tako i za bilo koju drugu pomoć koju bi mogla da obezbedi povodom pandemije...


stvarno teraš mak na konac

a) problematično je da se socijalna pomoć daje penzionerima i to linearno po 4000 din, jer ako su radili i imali zaradu od koje su mogli da obezbede prostu reprodukciju za porodicu s decom od zarade, onda sada ako imaju npr 80% to bi trebalo da im obezbedi prostu reprodukciju u porodici bez dece ili neki od propisa penzijski i sl nije dobar ili je neko spisko pare iz penzijskog fonda

b) ako je druga pomoć povodom pandemije pomoć za one koji ostanu bez posla za vreme pandemije, onda bi bilo logično da oni koji su bez posle i pre i posle pandemije dobijaju socijalnu pomoć. tu onda ova država ima problem da državno propisan minimalca nije dovoljan za potrošačku korpu

da vidimo šta smo imali što bi reko taško načić: od 2,8 mil zaposlenic cca 300000 prima minimalac i imaš još 300000 nezaposlenih i cca 55% penzionera sa penzijom ispod 25000 din ti je cca 1,4 miliona, sve u svemu cca 2 miliona gradjana srbije trebalo bi da prima socijalnu pomoć i pre pandemije

mis'im to bi bilo kad bi Srbija bila bar minimalno država socijalne pravde, npr ko Titova sfrj

ps

sad još kad ti se nerobni priliv smanji jer su došla ova deca s kruzera, kafića sa malte i dubaia.....tetke koje su čuvale stare po 1 mesec tamo 1 vamo, sezonski radnici, radnici na crno onda ćemo tek videti dodato pogoršanje
maksa83 maksa83 11:26 22.04.2020

Re: prvi

mis'im to bi bilo kad bi Srbija bila bar minimalno država socijalne pravde, npr ko Titova sfrj

angie01 angie01 11:37 22.04.2020

Re: prvi

da vidimo šta smo imali što bi reko taško načić: od 2,8 mil zaposlenic cca 300000 prima minimalac i imaš još 300000 nezaposlenih i cca 55% penzionera sa penzijom ispod 25000 din ti je cca 1,4 miliona, sve u svemu cca 2 miliona gradjana srbije trebalo bi da prima socijalnu pomoć i pre pandemije


...a sta je drzava uradila- ukinula isplatu i onim jadnicima koji su uspeli nekako da preskoce sve postavljene prepone u odgovornim sluzbama i uspeli da budu evidentirani kao socijalni slucajevi,( cujem da je to skoro nemoguca misija),...jer kada su pocele mere opreza u Srbiji, jedna od prvih je bila da se neisplacuju deciji dodaci i socijalna davanja,...znaci onim gradjanima, koji su nevezano za pandemiju jedva prezivljavali, ukinuta su i jedina primanja na koja su imali pravo....
rodni rodni 11:39 22.04.2020

Re: prvi

ecce-florian
Ako smo se saglasili da valja obezbediti npr. socijalnu pomoć određenoj grupi građana, eto ti nama države koja daje. Isto tako i za bilo koju drugu pomoć koju bi mogla da obezbedi povodom pandemije...


stvarno teraš mak na konac

a) problematično je da se socijalna pomoć daje penzionerima i to linearno po 4000 din, jer ako su radili i imali zaradu od koje su mogli da obezbede prostu reprodukciju za porodicu s decom od zarade, onda sada ako imaju npr 80% to bi trebalo da im obezbedi prostu reprodukciju u porodici bez dece ili neki od propisa penzijski i sl nije dobar ili je neko spisko pare iz penzijskog fonda

b) ako je druga pomoć povodom pandemije pomoć za one koji ostanu bez posla za vreme pandemije, onda bi bilo logično da oni koji su bez posle i pre i posle pandemije dobijaju socijalnu pomoć. tu onda ova država ima problem da državno propisan minimalca nije dovoljan za potrošačku korpu

da vidimo šta smo imali što bi reko taško načić: od 2,8 mil zaposlenic cca 300000 prima minimalac i imaš još 300000 nezaposlenih i cca 55% penzionera sa penzijom ispod 25000 din ti je cca 1,4 miliona, sve u svemu cca 2 miliona gradjana srbije trebalo bi da prima socijalnu pomoć i pre pandemije

mis'im to bi bilo kad bi Srbija bila bar minimalno država socijalne pravde, npr ko Titova sfrj

ps

sad još kad ti se nerobni priliv smanji jer su došla ova deca s kruzera, kafića sa malte i dubaia.....tetke koje su čuvale stare po 1 mesec tamo 1 vamo, sezonski radnici, radnici na crno onda ćemo tek videti dodato pogoršanje

Ja mislim da se vi pravnici ne bi trebalo mnogo mešati u organizaciju nekog društva.
Jer - se nikada nizašta ne bi krenulo sa mesta.
Istina, možda i grešim?
ecce-florian ecce-florian 11:41 22.04.2020

Re: prvi

Jedina nada je da će neko ko može da odluči shvatiti nivo kretenizma te kazne pa će je poništiti.


zna se ko u ovoj zemlji odlučuje

vladari u nekim drugim civilizovanim zemljama su prema ovim kućnim ljubimcima imali drugačiji odnos
hoochie coochie man hoochie coochie man 11:47 22.04.2020

Re: prvi

milisav68
Dobro, a koji bi razlog bio da se za takvu stvar odredi neki privatni posao

Hrana, strateški proizvod.

Tog strateškog proizvoda imamo da ne znamo šta ćemo s njim, i boga molimo da nam ga neko kupi, da ga izvezemo.
Pa se sve hvalimo kad izvezemo, a objektivno, i nije tu neka zarada po jedinici proizvoda.
Nije, jer ga je prilično jednostavno proizvesti, i zato ga je na tržištu u višku.

Bolje bi nam bilo da izvozimo malo više softvera nego strateškog kukuruza.

Ni ja ne volim što je to tako, al tako je jbg.
mariopan mariopan 11:56 22.04.2020

Re: prvi

milisav68
Dobro, a koji bi razlog bio da se za takvu stvar odredi neki privatni posao

Hrana, strateški proizvod.

Bila bi, kada bi bilo pameti, ali nema.

Kakvu ćemo hranu proizvoditi ako se u sred Banata posadi fabrika guma, i njima se za izdradnju fabrike dodeli najveća parcela zemljišta "prva klasa oranica", bez studije o uticaju na životnu sredinu, što je bio uslov da uopšte dobiju dozvolu za gradnju, a koji su vlasti (nezakonito) dodelile kineskom inbestitoru?

Jedini razlog da se studija o uticaju na zivotnu sredinu izbegne i da im se ispod žita dodeli dozvola za gradnju, po meni je taj što bi takva studija verovatno sprečila da se usred žitnice gradi fabrika koja može da ugrozi proizvodnju hrane, strateškog resursa svake zemlje. Ne samo u Zrenjaninu nego i okolini, možda u celom Banatu, obzirom na obim proizvodnje koji je predviđen?

Zašto bi inače izbegavali da prvo po zakonu urade studiju o uticaju na životnu sredinu, dobiju dozvolu po svim zakojima i grade poštujući naše zakone?

I zašto bi tek na pritisak javnosti, posle godinu dana i do pola izgrađene fabrike, tek sada, retroaktivno radili tu studiju, samim tim priznajući da je dozvola za gradnju fabrike nezakonito dodeljena?

Čime će nam sve biti filovano žito, kukuruz, suncokret, repa....ne zna se jer tu studiju i ako je urade ima da kriju kao zmija noge.
I šta god pokaže ta studija, mi smo dovedeni pred svršen čin.
Ne verujem da će kilometre kineskog zida oko fabrike, koji je već izgrađen, rušiti i fabriku premeštati u neko manje rodno i plodno područje?

Zrenjanin ni vodu nema kao ostali svet a sad neće imati ni vazduh, a za hranu ćemo da se pitamo šta zapravo jedemo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:07 22.04.2020

Re: prvi

Bila bi, kada bi bilo pameti, ali nema.

Pusti Meri tu demagogiju o važnosti.

Primeti da se poljoprivreda podržava samo sa distance, da retko ko sebe ili svoje vidi u tome, svi bi da je podržavaju, a da neko drugi to radi.

I to je logično, razumnjivo, ljudski, upravo zato što je ta oblast ne baš za hvalu.
milisav68 milisav68 14:17 22.04.2020

Re: prvi

Tog strateškog proizvoda imamo da ne znamo šta ćemo s njim, i boga molimo da nam ga neko kupi, da ga izvezemo.

Jel si ti gledo skoro statistiku uvoz/izvoz - hrana?
Pa se sve hvalimo kad izvezemo, a objektivno, i nije tu neka zarada po jedinici proizvoda.
Nije, jer ga je prilično jednostavno proizvesti, i zato ga je na tržištu u višku.

Znam da nije neka zarada, ali znam i da skupo plaćamo sranje od hrane.

Što se tiče izvoza, ima tu i do politike, ali i to što volimo da muvamo.
Bolje bi nam bilo da izvozimo malo više softvera nego strateškog kukuruza.

Sa ovim se slažem, i tome se već ovde pričalo, poljoprivreda ne može da bude glavni oslonac, što ne znači da ne možemo da izvozimo još nešto sem kukuruza.

Na primer, vino i rakiju.

Ili sir i mlečne proizvode.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:28 22.04.2020

Re: prvi

Jel si ti gledo skoro statistiku uvoz/izvoz - hrana?

Uvozimo mnogo i svašta?
Ako si na to mislio, a verujem da da, to se ne bi izmenilo povećanjem proizvodnje kod nas, tj ne uvozimo mi to zato što to ne umemo da napravimo, ili što ga nema dovoljno, već iz drugih, netehnoloških razloga.
milisav68 milisav68 14:53 22.04.2020

Re: prvi

Ako si na to mislio, a verujem da da, to se ne bi izmenilo povećanjem proizvodnje kod nas, tj ne uvozimo mi to zato što to ne umemo da napravimo, ili što ga nema dovoljno, već iz drugih, netehnoloških razloga.

Moja poenta je da ne mora država da pomaže, ali bi veoma pomoglo da ne odmaže, odnosno da se prema privatnom sektoru i dalje ne odnosi kao maćeha.
ecce-florian ecce-florian 15:06 22.04.2020

Re: prvi


@andjo

...a sta je drzava uradila- ukinula isplatu i onim jadnicima koji su uspeli nekako da preskoce sve postavljene prepone u odgovornim sluzbama i uspeli da budu evidentirani kao socijalni slucajevi


ovo o čemu govoriš je druga grupa ( dodaje se na ono gore što sam naveo) to su evidentirani slučajevi preko centara i korisnici socijalne pomoći

i tu smo isto u Evropi, a i u regionu bogami apsolutni rekorderi

Srbija ne nominalno ( da ne bude ) nego procentualno, ima najmanja izdvajanja za novčana socijalna davanja 0,35% BDP-a

ovo je bilo pre covida

i najbrži rast........

ecce-florian ecce-florian 15:11 22.04.2020

Re: prvi

Moja poenta je da ne mora država da pomaže, ali bi veoma pomoglo da ne odmaže, odnosno da se prema privatnom sektoru i dalje ne odnosi kao maćeha.


netačno evo dokaz
angie01 angie01 15:17 22.04.2020

Re: prvi


ovo o čemu govoriš je druga grupa


znam, samo sam dodala...


Srbija ne nominalno ( da ne bude ) nego procentualno, ima najmanja izdvajanja za novčana socijalna davanja 0,35% BDP-a


jednom mi je neka drugarica pricala, kako je procedura za dobijanje socijalne pomoci, iako visetruko ispunjavas uslove- toliko zahebana, da je tesko da se ostvari + socijalni radnici, koji se ponasaju, kao da treba da pare daju iz svog dzepa,...a recimo da je, ako uspes u tom maratonu po trnju, za jednu osobu nesto izmedju 7 i devete hilrada dinara,...deciji dodatak je 2 000- pa hebotebog, sa tom lovom ne mozes bukvalno nista i jos te zahebavaju da je dobijes.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:27 22.04.2020

Re: prvi


Moja poenta je da ne mora država da pomaže, ali bi veoma pomoglo da ne odmaže,

To.
I da prestane sa tim nagoveštajima da će dati, da treba da da.
Stvara se atmosfera da je dužna pa traže, očekuju.
Evo moji seljaci, o subvencijama već pričaju kao o nečem njihovom, zarađenom.

Nabavljaju ovce iako ni elementarnih uslova za ovčarstvo nemaju, sitne parcelice, mali posedi, ne postoje neke, makar i držvne, ili bilo čije površine koje se mogu koristiti za ispašu, ali nabavljaju.

Rezon im je, ma baš me briga kako će napredovati, koliko i kakvih jagnjadi će dati, neka da koliko da, sama sebe neka 'rani, dosta mi je, subvecija sedam iljada po ovci (valjda je toliko) trideset ovaca dvesta iljadarki.
To sve meni u džep.

Kad im kažeš, a šta ako ukinu ili smanje, odmah krenu da te edukuju kako to ne može, jer....pa ti objašnjavaju kako je to u Holandiji.

Svi o Holandiji pričaju, a retko ko ume da je na karti nađe.

Poukidati to, nema druge.
mariopan mariopan 17:33 22.04.2020

Re: prvi

hoochie coochie man
Bila bi, kada bi bilo pameti, ali nema.

Pusti Meri tu demagogiju o važnosti.

Primeti da se poljoprivreda podržava samo sa distance, da retko ko sebe ili svoje vidi u tome, svi bi da je podržavaju, a da neko drugi to radi.

I to je logično, razumnjivo, ljudski, upravo zato što je ta oblast ne baš za hvalu.

Nije demagogija, ljudi od toga žive. U mojoj ulici koja je kratka i u gradu je, tri mlade porodice žive samo od poljoprivrede. Zemlju nasledili i tade je, ne prodaju da ne bi radili.

Zašto bi onomad, pre koju godinu, naši banacki paori sa 500 traktora krenuli za Beograd, pa ih pred Pančevcem zaustavila policija, i pred Skupštinu sprovela samo 4 sjajna traktora, kao da su birali?

A ja taj dan putujem za Beograd i ne možeš tu kolonu zaobići jer su se pružili svih 75 kilometara puta. Stižem kod sestre sa zakašnjenjem i kažem joj da je nepregledna kolona traktora na putu, protest paora.

A ona mi kaže da ne preterujem, videla je ona na televiziji, samo četiri traktora i to "džon dir" pred Skupštinom, pa ako je seljacima tako loše otkud im tako skupi traktori?

Nego je to politički motivisano protiv njenog Vučića.

I ja se zblanem. Znači ne veruj svojim očima nego veruj televizoru?

Tako i ta priča kako niko ne bi da radi.

Kod nas još ima ko bi hteo da radi samo drzava sapliće gde god može.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:42 22.04.2020

Re: prvi


Zašto bi onomad, pre koju godinu, naši banacki paori sa 500 traktora krenuli za Beograd

Znam, znam, a znaš li što su protestvovali?
Tražili da im država da po sto evra po hekataru, i to bez ograničenja površine.

Zakupi dvesta hektara, po sto evra, pa izračunaj koliko je para od države tražio.

To će da upropasti onog seljaka o kome mnogi imamo lepu idiličnu predstavu, čestitog, radnog, koji ne izvoljeva, nego radi i od svog rada živi, a kad ga njegova država pozove, u rat npr, prvi ide da je brani.

Ovi nisu takvi, ovi bi da čerupaju državu.
mariopan mariopan 18:13 22.04.2020

Re: prvi

hoochie coochie man

Zašto bi onomad, pre koju godinu, naši banacki paori sa 500 traktora krenuli za Beograd

Znam, znam, a znaš li što su protestvovali?
Tražili da im država da po sto evra po hekataru, i to bez ograničenja površine.

Zakupi dvesta hektara, po sto evra, pa izračunaj koliko je para od države tražio.

To će da upropasti onog seljaka o kome mnogi imamo lepu idiličnu predstavu, čestitog, radnog, koji ne izvoljeva, nego radi i od svog rada živi, a kad ga njegova država pozove, u rat npr, prvi ide da je brani.

Ovi nisu takvi, ovi bi da čerupaju državu.


Nije, evo sad ću da ti nađem tu vest.
Protest je bio u vezi zemlje u drzavnoj svojini, koju na tenederima nisu mogli da dobiju domaći paori, iako su nidili vise, za zakup....nego da ne grešim naći ću ti vest iako je prošlo nekoliko godina.

edit

Našla vest.
Događaj je iz 2015 godine.

Paori su protestvovali zbog zakona o zemljištu u drzavnoj svojini. Kojim je predlagano da se 30 % zemlje isključivo daje velikim korporacijama na 30 godina korišćenja, čime su seljaci izbačeni iz konkurencije za to zemljište. To su mogli biti samo stranci ili domaći tajkuni. Seljak ne može čak i ako ponudi veći zakup na tenderu.

Protestvovali su i protiv prodaje državnog zemljišta strancima što kako vidimo nije uspelo jer ih je policija zaustavljala svuda po putu, kod svakog sela i nije im dala da dođu do Beograda.
Tako su progurali svoj zakon da mogu da mešetare na štetu svih nas.

Tada se na taj protest ugurali Čanak i Kostreš, čuvena slika kad je stao na traktor, slikao se i otišao...obavio je svoje, minirao protest seljaka jer svako ko vidi čanka i kostreša pripadne mu muka.

Ono što ti kažeš da neće da rade poturaju iz vlasti oni koji o tome i odlučuju, niko od njih njivu video nije ali su izglasali svoje zakone i prodali šta god su mogli.

I bez brige su bili da će se neko buniti, pa zar nisu godinama tvrdili da domaći seljak neće da radi i samo hoće leba bez motike. Plus kostreš i čanak kao jagodica na torti.

Baš kako ti kažeš. Lenjo to bre i jos se buni.

hoochie coochie man hoochie coochie man 18:25 22.04.2020

Re: prvi

Bilo je raznih protesta, ali najčuveniji je taj sa zabranom ulaska u Beograd, a on se odnosio na subvencije


"Poljoprivrednici blokirali glavne puteve u Vojvodini, tri traktora stigla u Beograd"

"Poljoprivrednici, nezadovoljni merama Vlade Srbije za podsticaje u agraru, blokirali su traktorima više putnih pravaca, rečeno je Tanjugu u MUP- u"

O 2012. se radi.
Možda ti misliš na neki drugi.
mariopan mariopan 18:41 22.04.2020

Re: prvi

hoochie coochie man
Bilo je raznih protesta, ali najčuveniji je taj sa zabranom ulaska u Beograd, a on se odnosio na subvencije


"Poljoprivrednici blokirali glavne puteve u Vojvodini, tri traktora stigla u Beograd"

"Poljoprivrednici, nezadovoljni merama Vlade Srbije za podsticaje u agraru, blokirali su traktorima više putnih pravaca, rečeno je Tanjugu u MUP- u"

O 2012. se radi.
Možda ti misliš na neki drugi.

Ne, evo gore nasla sam, iz 2015 godine
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:44 22.04.2020

Re: prvi

Ne, evo gore nasla sam, iz 2015 godine

Dobro, ali to ne potire činjenicu da se jesu bunili što im država ne da desetine hiljada evra.
mariopan mariopan 18:50 22.04.2020

Re: prvi

hoochie coochie man
Ne, evo gore nasla sam, iz 2015 godine

Dobro, ali to ne potire činjenicu da se jesu bunili što im država ne da desetine hiljada evra.

Oni nusu tražili da im je da, nego da imaju pravo da licitiraju na tenderima, imaš tendere i nudiš pare, oni su nudili i više po hektaru ali su izbačeni sa tendera jer su doneli zakon da samo velike korporacije to mogu da dobiju, znači stranci.

https://www.slobodnaevropa.org/a/27386170.html

Kojih evra? Gdecsi ti to našao? I zanimljivo, nijednog paora nisu intervjuisali da kaže zašto je na protestu, sve o tome sta oni traže dolazi iz "treće ruke" nekog tumača koji vidi i desetine hiljada evra koje nijedan seljak nije pomenuo jer se protest vodio iz drugih razloga.

Ako, pak, postoje neke desetine hiljada evra koje idu uz tu zemlju, ne znam za to sad prvi put čujem od tebe...dakle ako postoje....onda ih je dobio onaj tajkun ili stranac zbog koga je zakon i menjan?

I onda treba da mi je lakše na srcu što je on dobio a domaći seljak je baš pokvaren jer hoće i zemlju i te pare?
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:59 22.04.2020

Re: prvi

Oni nusu tražili da im je da,


pričamo o različitim stvarima, o dva različita protesta.

Da, postoje situacije kad je država nepravedna prema seljacima, ali itekako postoje i situacije kad seljaci očekuju od države da im daje pare, i još protestuju zbog toga.

Malo li je blokada puteva bilo zato što su malinari umislili da je država dužna da njihove kupce natera da im daju cenu koja se njima baš sviđa, ili da država domiri do te cene ako im kupci ne daju.
Pa zbog toga bloklirali puteve i tako maltretirali narod koji sa svim tim nikakve veze nije imao.

Ili onaj protest o kome piše tekst čiji sam deo okačio.

Podigli kredite i pokupovali svemirske traktore, računajući da će ih otplaćivati od subvencija, tj da će država otplaćivati njihove skalamerije, pa kad im je to izmaklo, hajd da blokiramo Beograd.

mariopan mariopan 19:03 22.04.2020

Re: prvi

hoochie coochie man
Oni nusu tražili da im je da,


pričamo o različitim stvarima, o dva različita protesta.

Da, postoje situacije kad je država nepravedna prema seljacima, ali itekako postoje i situacije kad seljaci očekuju od države da im daje pare, i još protestuju zbog toga.

Malo li je blokada puteva bilo zato što su malinari umislili da je država dužna da njihove kupce natera da im daju cenu koja se njima baš sviđa, ili da država domiri do te cene ako im kupci ne daju.
Pa zbog toga bloklirali puteve i tako maltretirali narod koji sa svim tim nikakve veze nije imao.

Ili onaj protest o kome piše tekst čiji sam deo okačio.

Podigli kredite i pokupovali svemirske traktore, računajući da će ih otplaćivati od subvencija, tj da će država otplaćivati njihove skalamerije, pa kad im je to izmaklo, hajd da blokiramo Beograd.


Ovo je druga priča.

Za naše paore znam jer smo ih pitali kad smo ih zaobilazili, oni su hteli ista prava da rade na našoj zemlji a ne neke pare. A nista od toga nije dospelo u medije, samo komadići istrgnuti iz konteksta ili zvanična saopstenja gde su potpuno izbegli da kažu zašto je protest poceo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:16 22.04.2020

Re: prvi

Ovo je druga priča.

Da, druga, ali ona ne znači da prva nije postojala, iako je verovatno da je bilo istih pojedinaca i u jednoj i u drugoj priči.
Ja pričam o drugoj, o onoj kad seljaci traže pare džabe.

Sto evra po hektaru je bilo do valjda 2013. najpre bez ograničenja površine, pa kad su ograničili na 50 hektara (pišem po sećanju, možda malo mašim) nastala frka.
Onda su to spustili na neku manju cifru jer je sto evra stvarno suludo visoka cifra.

A nista od toga nije dospelo u medije, samo komadići istrgnuti iz konteksta ili zvanična saopstenja gde su potpuno izbegli da kažu zašto je protest poceo.


Teško da nije.
To sa zakupom državnog zemljišta u Vojvodini je komplikovani pitanje, tu zakupi idu nenormalno visoko, idu i preko prinosa koji se može ostvariti na parceli koja se zakupljuje.
Koliko pratim, a ne baš previše jer me to ne zanima lično, sve se to malo stišalo, pale cene zakupa, a ranije je bilo i tuča na licitacijama.
Ne bih ja ruku u vatru ni za koga tu.
rodni rodni 18:01 21.04.2020

M'da!

Teško pitanje!
Sve zavisi od Amerike i Holivuda.
docsumann docsumann 18:16 21.04.2020

Re: M'da!

Sve zavisi od Amerike i Holivuda.


take sides!
maksa83 maksa83 18:28 21.04.2020

Re: M'da!

Sve zavisi od Amerike i Holivuda.

Zavisi i od Rusa.

Who's behind the .reopen domain surge?

Rek'o Vljadimir вернуться на работу, aмериканец, ili što bi pok. Sloba rekao "a sad svi na svoje radne zadatke".

Neudobna ova nafta u minusu...
rodni rodni 18:34 21.04.2020

Re: M'da!

maksa83
Sve zavisi od Amerike i Holivuda.

Zavisi i od Rusa.

Who's behind the .reopen domain surge?

Rek'o Vljadimir вернуться на работу, aмериканец, ili što bi pok. Sloba rekao "a sad svi na svoje radne zadatke".

Neudobna ova nafta u minusu...

Za koga?
maksa83 maksa83 18:47 21.04.2020

Re: M'da!

Za koga?

Za Tita!
alselone alselone 19:10 21.04.2020

Re: M'da!


Zavisi i od Rusa.

Who's behind the .reopen domain surge?

Rek'o Vljadimir вернуться на работу, aмериканец, ili što bi pok. Sloba rekao "a sad svi na svoje radne zadatke".

Neudobna ova nafta u minusu...


Putin im je dobro raširio butine tamo dole i penetritao se, da izvinu ova deca ovde, duboko u duboku državu. Kod nas bi rekli tante za kukuriku za sve one NVO i ine organizacije koje Ameri penetrirali njima.
Ironija je u tome da on to njima radi kroz visoke tehnologije, koje je do sada bilo američko polje delovanja.
rodni rodni 19:53 21.04.2020

Re: M'da!

maksa83
Za koga?

Za Tita!

Sve im diraj osim Tite.
maliperica maliperica 20:13 21.04.2020

Re: M'da!

alselone

Putin im je dobro raširio butine tamo dole i penetritao se, da izvinu ova deca ovde, duboko u duboku državu.


Malo Rus , malo Kinez.
Rekao bih - koljektivnaja razvaljotka.
Čini mi se da će to neki blogeri teže da podnesu nego samoizolaciju.
maksa83 maksa83 20:15 21.04.2020

Re: M'da!

Putin im je dobro raširio butine tamo dole i penetritao se, da izvinu ova deca ovde, duboko u duboku državu.

Najbolji obaveštajni kung fu u istoriji obaveštajnog kung fua. Drugo mesto dele Cambridge Five (isto Rusi) i Eli Cohen (MOSAD, firma svih firmi).
alselone alselone 20:18 21.04.2020

Re: M'da!

Eli Cohen

jesi gledao seriju o njemu?
maksa83 maksa83 20:24 21.04.2020

Re: M'da!

alselone
Eli Cohen

jesi gledao seriju o njemu?

Odlgedao sam prvu epizodu na Netflixu, a gledao sam dosta stariji film. Inače sam priču o njemu čuo pre nego što sam gledao film od njegovog "kolege", sa sve onim postavljanjem palmi u oaze da bi Izrael znao gde su baze (rima!) za koje mi neko reče da se pojavljuje u seriji.

Inače je meni glavni utisak te serije kako Saša Baron Koen ume zapravo jako dobro da odglumi nešto što nije retardirani Borat.
alselone alselone 20:25 21.04.2020

Re: M'da!

Inače je meni glavni utisak te serije kako Saša Baron Koen ume zapravo jako dobro da odglumi nešto što nije retardirani Borat.


Slažem se. Mene je oduševio i progutao sam seriju u dahu.
alselone alselone 20:26 21.04.2020

Re: M'da!

Fauda samo realna i manje nafurana.
maksa83 maksa83 20:29 21.04.2020

Re: M'da!

alselone
Fauda samo realna i manje nafurana.

Meni je Fauda najrealnija serija o svemu tome, dakle mogu da zamislim da je malo dramatizovan okumentarac i da se sve to baš tako nekako dešava. Ima onaj rrmartinovski momenat gde bez pardona roka protagoniste obe strane, samo im fali zmaj da ga palestinci skinu a floki spojluje.

alselone alselone 20:40 21.04.2020

Re: M'da!

Meni je Fauda najrealnija serija o svemu tome, dakle mogu da zamislim da je malo dramatizovan okumentarac i da se sve to baš tako nekako dešava. Ima onaj rrmartinovski momenat gde bez pardona roka protagoniste obe strane, samo im fali zmaj da ga palestinci skinu a floki spojluje.


I meni se jako sviđa, ponajviše zbog toga što pokazuje koliko kod takvih gerilskih i terorističkih ratova male, svakodnevne sudbine odnose prevagu.

Od drugog serijala ima malo nerelanih, holivudskih delova što mi pomalo kvare ugođaj.
bene_geserit bene_geserit 21:31 21.04.2020

Re: M'da!

maliperica
alselone

Putin im je dobro raširio butine tamo dole i penetritao se, da izvinu ova deca ovde, duboko u duboku državu.

Malo Rus , malo Kinez.

maksa83
Najbolji obaveštajni kung fu u istoriji obaveštajnog kung fua. Drugo mesto dele Cambridge Five (isto Rusi) i Eli Cohen (MOSAD, firma svih firmi).

Ovo je vrlo nategnuto, za Ruse. Ne za Kineze, oni su puni para.
Interesi globalista se prilično poklapaju sa Kineskim interesima za sada, tako da se tu radi dobrim delom otvoreno. Ko god je bitan po Kongresu i Senatu ima finansijske interese u Kini. tj. ljudi koji donose odluke su direktno kupljeni.
Izraelci drže medije, filmsku industriju, dobrim delom obrazovanje - mogu da oblikuju javno mnjenje kako hoće.
Rusi imaju vrlo ograničeno polje delovanja. Cela priča o Rusima je traženje pogodnog žrtvenog jagnjeta a kud ćeš lakše kod Amera da koristiš Ruse za to, zapatila se tu Rusofobija ozbiljno.
Mada se sad fokus menja ka Kini, ne samo od strane izolacionista, već i kod globalista delom. Meni se ne sviđa, firma u kojoj radim dve trećine prihoda ostvaruje u Kini. Da nije toga bilo bi da iskokaš kokice i gledaš predstavu.
bene_geserit bene_geserit 21:39 21.04.2020

Re: M'da!

Teško pitanje!
Sve zavisi od Amerike i Holivuda.

Nego Čarli šta bi za one dekade.
Kalendari u upotrebi nisu imali nultu godinu tj. posle godine 1 BC došla je godina 1 AD.
Tako da je prva decenija AD počela 1. januara 1. godine. A ako je tako počela prva, mora i 201. i 202.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:16 21.04.2020

Re: M'da!

Nego Čarli šta bi za one dekade.


I ja hteo da ga pitam al zaključa se blog :)

Čudi me da je toliko omašio, il se zeza?
nsarski nsarski 22:50 21.04.2020

Re: M'da!

Kalendari u upotrebi nisu imali nultu godinu tj. posle godine 1 BC došla je godina 1 AD.
Tako da je prva decenija AD počela 1. januara 1. godine. A ako je tako počela prva, mora i 201. i 202.


Ma, sve što se broji počinje od 1. Detetu prvi rođendan slaviš godinu dana po rođenju. Prvu deceniju (10 godina) je napunilo na kraju desete godine života. Onda počinje druga decenija. Prosto.

Sećam se zabune oko početka trećeg milenijuma. Pa, on nije počeo 1.1.2000, već se na kraju 2000. drugi završio, a 1.1.2001. je počeo treći. Al', jbg.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:21 21.04.2020

Re: M'da!

Pa, on nije počeo 1.1.2000, već se na kraju 2000. drugi završio, a 1.1.2001. je počeo treći. Al', jbg.


Dvojka pravi zabunu, privid.

Dok traje jedinica, to je prvi milenium, kad se pojavila dvojka, e to je drugi :)

E da
Ovo
sve što se broji počinje od 1.

ne važi za koronu, tu je prvi zaraženi, iz nekog razloga nulti.
Tako ga zovu.
bene_geserit bene_geserit 23:33 21.04.2020

Re: M'da!

Sa aspekta astronomskog i hindu i budističkih kalendara, Čarli bi bio u pravu, tamo postoji nulta godina. U Gregorijanskom i Julijanskom nje nema.
nsarski nsarski 23:41 21.04.2020

Re: M'da!

ne važi za koronu, tu je prvi zaraženi, iz nekog razloga nulti.
Tako ga zovu.


Znam. Isto kao što se sam fizički centar nekog sranja (9/11) zove ground zero.
maksa83 maksa83 23:49 21.04.2020

Re: M'da!

nsarski
ne važi za koronu, tu je prvi zaraženi, iz nekog razloga nulti.
Tako ga zovu.


Znam. Isto kao što se sam fizički centar nekog sranja (9/11) zove ground zero.

Ljudi nema ničeg normalnijeg nego da se broji od 0. Vreme je da se ostatak civilizacije prilagodi C-u i derivatima.
mirelarado mirelarado 23:57 21.04.2020

Re: M'da!

maksa83
nsarski
ne važi za koronu, tu je prvi zaraženi, iz nekog razloga nulti.
Tako ga zovu.


Znam. Isto kao što se sam fizički centar nekog sranja (9/11) zove ground zero.

Ljudi nema ničeg normalnijeg nego da se broji od 0. Vreme je da se ostatak civilizacije prilagodi C-u i derivatima.


Kod svih zaraza nulti je onaj ko zarazu donese u do tog trenutka nezaraženu sredinu.
nsarski nsarski 00:20 22.04.2020

Re: M'da!

maksa83
nsarski
ne važi za koronu, tu je prvi zaraženi, iz nekog razloga nulti.
Tako ga zovu.


Znam. Isto kao što se sam fizički centar nekog sranja (9/11) zove ground zero.

Ljudi nema ničeg normalnijeg nego da se broji od 0. Vreme je da se ostatak civilizacije prilagodi C-u i derivatima.


Znači, ja ti dam tri jabuke i kažem evo ti tri jabuke, a ti ih izbrojiš: nula, jedan, dva, i kažeš daj još jednu!
maksa83 maksa83 00:25 22.04.2020

Re: M'da!

Znači, ja ti dam tri jabuke i kažem evo ti tri jabuke, a ti ih izbrojiš: nula, jedan, dva, i kažeš daj još jednu!

Ne božemeoprosti, to bi onda bio buffer overrun, otac i majka svih sekjuriti rupa.

P.S. Jasno je da se šalim sa onim da svi treba da broje od 0 kao i mi poštene kujundžije (osim onih koji održavaju neke bejzike i fortrane, oni žive u tom vašem iščašenom svetu gde stvari kreću od 1).
bene_geserit bene_geserit 00:29 22.04.2020

Re: M'da!

Znači, ja ti dam tri jabuke i kažem evo ti tri jabuke, a ti ih izbrojiš: nula, jedan, dva, i kažeš daj još jednu!

elapsed-expired-complete vs. current može kod godina, ali ne može kod jabuka, jabuke su diskretne, dakle prva jabuka je 1 u oba slučaja pošto je završena
nsarski nsarski 00:32 22.04.2020

Re: M'da!

bene_geserit
Znači, ja ti dam tri jabuke i kažem evo ti tri jabuke, a ti ih izbrojiš: nula, jedan, dva, i kažeš daj još jednu!

elapsed-expired-complete vs. current može kod godina, ali ne može kod jabuka, jabuke su diskretne, dakle prva jabuka je 1 u oba slučaja pošto je završena


Pa ima tu zabuna na sve strane. Recimo, Ameri ono što je kod nas parter (prizemlje) oni zovu prvi sprat. Na našim liftovima često ima dugme za "0" sprat.
bene_geserit bene_geserit 00:47 22.04.2020

Re: M'da!

Ameri ono što je kod nas parter (prizemlje) oni zovu prvi sprat

A kad je kuća na kosini, i prvi sprat sa prednje strane i prizemlje sa zadnje su na nivou zemlje.
Britanci kažu basement samo kad je makar delimično iznad zemlje i ima prozore (i odvojen ulaz) pa ljudi mogu tu da žive.
maksa83 maksa83 00:49 22.04.2020

Re: M'da!

Pa ima tu zabuna na sve strane. Recimo, Ameri ono što je kod nas parter (prizemlje) oni zovu prvi sprat. Na našim liftovima često ima dugme za "0" sprat.

Sapliću se ljudi na fencepost error već dugo: Leap year error.

Pomalo je utešno znati da su C bagovi stariji od C-a.
nsarski nsarski 01:20 22.04.2020

And now for somehing

completely different...

Da li je neko od zainteresovanih za ekonomiju imao priliku da pročita najnoviju knjigu (mart 2020) Tomasa Piketija Capital and Ideology?. U svetlu ovog virusa i pretpostavljenih "promena sveta", u koje ja baš i ne verujem, ta knjiga deluje osvežavajuće. Ja je nisam čitao, ali sam čitao neke kritike.

pecaros pecaros 01:40 22.04.2020

Re: M'da!

maksa83

Ljudi nema ničeg normalnijeg nego da se broji od 0. Vreme je da se ostatak civilizacije prilagodi C-u i derivatima.


To važi ako imaš u vidu samo dečije programske jezike. Kod onih ozbiljnih (PL/I) definišeš višedimenzione nizove i sam određuješ opseg za svaku dimenziju, recimo -20:20, gde je nula broj kao i svaki drugi.

Istina, ako izričito ne odrediš donju granicu, podrazumeva se 1. Što izgleda praktičnije nego 0. Recimo, imaš deset baba, svaka sa korpom jabuka. Kako ćeš onoj prvoj da objasniš da njena korpa nije prva, nego nulta?
bene_geserit bene_geserit 03:27 22.04.2020

Re: And now for somehing

U svetlu ovog virusa i pretpostavljenih "promena sveta", u koje ja baš i ne verujem, ta knjiga deluje osvežavajuće. Ja je nisam čitao, ali sam čitao neke kritike.

Evo i ja čitam neke kritike mada i nisam morao, na neverovatnih 1000 strana jaše inequality i Gini koeficijent temu do beskonačnosti, zalaže se za taksu na smrt i to visoku, taksu na bogatstvo (oko ovoga bi se jedino delom složio), basic income, a i za samoupravljanje. Da mu dojavimo da smo ovo poslednje probali i da ne radi ?
basic income + samoupravljanje = socijalizam.
A to su mu dve glavne ideje i to na hiljadu i više strana. Jbte. Šta li je tupio o tome na hiljadu strana, da je par stotina pa i da se čita, ovako nisam poludeo.
docsumann docsumann 05:29 22.04.2020

Re: M'da!

fizički centar nekog sranja (9/11) zove ground zero.


jedan od mojih omiljenih HC albuma



završnica pjesme, negdje od 1:40, je epska...
alselone alselone 05:39 22.04.2020

Re: M'da!

elapsed-expired-complete vs. current može kod godina, ali ne može kod jabuka, jabuke su diskretne, dakle prva jabuka je 1 u oba slučaja pošto je završena


Ima još jedna zamka u brojanju i razlika između Evrope i Amerike. Posebno u elektroenergetici, nisam siguran za druge industrije.
- Ako merimo neku vrednosti od ponoći do jedan ujutru, na primer potrošnju struje, kom satu suma pripada? Nultom ili prvom? A od jedan do dva, prvom ili drugom?
- Kom danu pripada ponoć? Danu pre ponoći ili danu posle ponoći?

Kako je u Evropi:
Ako imamo tabelu neki satnih vrednosti za jedan ceo dan, ako merimo nešto od ponoći do jedan ujutru, to se u tabeli vodi pod 0. Kada merimo od jedan do dva, to u tabeli stoji pod 1. čas. Ova logika se zove Hour beginning. U ovom slučaju ponoč pripada danu pre ponoći.
Tabela dana izgleda ovako:

Čas | Vrednost
--------------
0 | X
1 | X
2 | X
...
23 | X

Kako je u Americi.
Ako imamo tabelu neki satnih vrednosti za jedan ceo dan, ako merimo nešto od ponoći do jedan ujutru, to se u tabeli vodi pod 1. Kada merimo od jedan do dva, to u tabeli stoji pod 2. čas. Ova logika se zove Hour Ending. U ovom slučaju ponoć pripada danu posle ponoći.

Čas | Vrednost
--------------
1 | X
2 | X
3 | X
...
0 | X
alselone alselone 05:45 22.04.2020

Re: M'da!

(osim onih koji održavaju neke bejzike i fortrane, oni žive u tom vašem iščašenom svetu gde stvari kreću od 1).

Nemoj Pascal zaboraviti.
zilikaka zilikaka 06:37 22.04.2020

Re: M'da!

Kom danu pripada ponoć? Danu pre ponoći ili danu posle ponoći?

Ček, jasno mi je ono što si napisao al tako kad gledaš, isto je, jedino što jedni obeležavaju od 0 da 23 a drugi od 1 do 24, odnosno to pišu kao 0.

A taman sam pomislila da su našli neku zvrčku da skrate il produže dan.
rodni rodni 07:26 22.04.2020

Re: M'da!

maksa83
alselone
Fauda samo realna i manje nafurana.

Meni je Fauda najrealnija serija o svemu tome, dakle mogu da zamislim da je malo dramatizovan okumentarac i da se sve to baš tako nekako dešava. Ima onaj rrmartinovski momenat gde bez pardona roka protagoniste obe strane, samo im fali zmaj da ga palestinci skinu a floki spojluje.


Daaj neki siže - po jednu rečenicu za svaku sezonu.
alselone alselone 07:29 22.04.2020

Re: M'da!

Ček, jasno mi je ono što si napisao al tako kad gledaš, isto je, jedino što jedni obeležavaju od 0 da 23 a drugi od 1 do 24, odnosno to pišu kao 0.


Veruj da nije isto. Ako napraviš program koji integrali snagu tokom jednog časa kako bi proračunao energiju, tj. razmenu energije sa susednim sistemom, pa umesto u 2 PM u izveštaju napišeš 1 PM, može sranje da bidne.

Ne pitaj kako znam.
rodni rodni 07:35 22.04.2020

Re: M'da!

bene_geserit
Sa aspekta astronomskog i hindu i budističkih kalendara, Čarli bi bio u pravu, tamo postoji nulta godina. U Gregorijanskom i Julijanskom nje nema.

Ti si pravu!
Grinič laboratorija se još dvoumi.
maksa83 maksa83 07:45 22.04.2020

Re: M'da!

Daaj neki siže - po jednu rečenicu za svaku sezonu.

U prvoj ubiju teroristu.
U drugoj ubiju teroristu.
Treću još nisam završio ali imam neke teorije o razrešenju.
niccolo niccolo 08:30 22.04.2020

Re: M'da!

U prvoj ubiju teroristu.
U drugoj ubiju teroristu.

Dakle ukupan broj terorista u seriji daje ideju koliko sezona možemo da očekujemo.
vcucko vcucko 08:32 22.04.2020

Re: M'da!

nsarski
maksa83
nsarski
ne važi za koronu, tu je prvi zaraženi, iz nekog razloga nulti.
Tako ga zovu.


Znam. Isto kao što se sam fizički centar nekog sranja (9/11) zove ground zero.

Ljudi nema ničeg normalnijeg nego da se broji od 0. Vreme je da se ostatak civilizacije prilagodi C-u i derivatima.


Znači, ja ti dam tri jabuke i kažem evo ti tri jabuke, a ti ih izbrojiš: nula, jedan, dva, i kažeš daj još jednu!

Jedna tebi, jedna meni.
Dve tebi (uzmem još dve), dve tebi (dam ti jednu, sa onom jednom to su dve).
I tako dalje...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:04 22.04.2020

Re: M'da!

bene_geserit
maliperica
alselone

Putin im je dobro raširio butine tamo dole i penetritao se, da izvinu ova deca ovde, duboko u duboku državu.

Malo Rus , malo Kinez.

maksa83
Najbolji obaveštajni kung fu u istoriji obaveštajnog kung fua. Drugo mesto dele Cambridge Five (isto Rusi) i Eli Cohen (MOSAD, firma svih firmi).

Ovo je vrlo nategnuto, za Ruse. Ne za Kineze, oni su puni para.
Interesi globalista se prilično poklapaju sa Kineskim interesima za sada, tako da se tu radi dobrim delom otvoreno. Ko god je bitan po Kongresu i Senatu ima finansijske interese u Kini. tj. ljudi koji donose odluke su direktno kupljeni.
Izraelci drže medije, filmsku industriju, dobrim delom obrazovanje - mogu da oblikuju javno mnjenje kako hoće.
Rusi imaju vrlo ograničeno polje delovanja. Cela priča o Rusima je traženje pogodnog žrtvenog jagnjeta a kud ćeš lakše kod Amera da koristiš Ruse za to, zapatila se tu Rusofobija ozbiljno.
Mada se sad fokus menja ka Kini, ne samo od strane izolacionista, već i kod globalista delom. Meni se ne sviđa, firma u kojoj radim dve trećine prihoda ostvaruje u Kini. Da nije toga bilo bi da iskokaš kokice i gledaš predstavu.


ajde đede šta si se stiso.. naćeš drugu firmu, gdje ti je avanturistički duh..
btw. stigla sam do onog kad bude ostalo ih sedam (plus jedan)
nisi mi uspio napraviti đusu đusu (ko nije gledao Will Ferrella u Land of the lost neka pogleda)..
elem, ne znam šta si se ti tu uvatio za feminizam, baš ispadoše žene sve jal kvarne jal polusposobne, moradoše se sva muškarčad žrtvovati ne bi li ih spasli..
realno, muškarci su ispali džekovi a žene pokvarene i slabe..
tek ona jedna je eto bar napola nekakva da nije baš skroz nizašta..
a što otprilike i jeste realna slika u svijetu u kom živimo..
i ne može tu žena da bude više nego napola nizašta kad je sistem tako postavljen..
u nekom sistemu gdje fizička snaga ne bi igrala ulogu (a recimo no gravity bi tu svakako igrao ulogu) e tu bi već moglo drugačije da se situacija postavi..
al nemoj da se zezaš da mi kažeš nešto na temu kako stvari ispadnu sad kad ih je sedam a početni uslovi sasvim drugačiji..
baš me zanima kako će tu ad riješi stvar..
mada mi se čini lik koliko god je svaka čast za držanje pažnje intelektualno ipak ispod Kineza..
no dobro..
nije lahko napisati roman..
eno moj junoša već nedeljama samo priča o tome.. al slabo vidimo rezultata
maksa83 maksa83 10:14 22.04.2020

Re: M'da!

mada mi se čini lik koliko god je svaka čast za držanje pažnje intelektualno ipak ispod Kineza..

Ako pričamo o Seveveneves meni nije zadržao pažnju, digao sam ruke kod onog opisa spajanja brodova na relativnom početku, to mi je bilo predugo i nisam baš shvatio šta se dešava i rekao sam "aha, važi, vidimo se kad odem u penziju", pri čemu sam jači do umereni Neal Stephenson fan još od Snow Crash (koji je onako jedna ne skroz loša kopija Gibsona) i Cryptonomicona koji je prilično geekovski real life nabijen. Takođe nisam imao snage ni za njegov Quicksilver - Diamond Age itd opus koji što je najgore imam u papiru i zauzima dosta mesta, isto i za Anathem.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:19 22.04.2020

Re: M'da!

maksa83
mada mi se čini lik koliko god je svaka čast za držanje pažnje intelektualno ipak ispod Kineza..

Ako pričamo o Seveveneves meni nije zadržao pažnju, digao sam ruke kod onog opisa spajanja brodova na relativnom početku, to mi je bilo predugo i nisam baš shvatio šta se dešava i rekao sam "aha, važi, vidimo se kad odem u penziju", pri čemu sam jači do umereni Neal Stephenson fan još od Snow Crash (koji je onako jedna ne skroz loša kopija Gibsona) i Cryptonomicona koji je prilično geekovski real life nabijen. Takođe nisam imao snage ni za njegov Quicksilver - Diamond Age itd opus koji što je najgore imam u papiru i zauzima dosta mesta, isto i za Anathem.


ima problem opisivanja dinamične radnje u prostoru.. uvijek je tanak kod tih momenata..
a uz to relano mu je prvih 50-100 strana malo teže za ispratiti ko kome šta.. meni je reicmo najgori dio (isto početak) kad on sa sinom ide na kampovanje pa se prevrne kamion na putu..
tu je par strana wtf..
kasnije to više skoro i da nije problem.. postane ozbiljan page turner negdje oko 250/300. strane
maksa83 maksa83 10:51 22.04.2020

Re: M'da!

kasnije to više skoro i da nije problem.. postane ozbiljan page turner negdje oko 250/300. strane

Za ne skroz loš relativno fast moving SF koji nije pulp ali nema baš ni kineske pretenzije preporučujem Commonwealth Saga (2 knige), i The Night's Dawn Trilogy Petera F. Hamiltona, zapravo obrnutim redosledom.
rodni rodni 11:37 22.04.2020

Re: M'da!

maksa83
kasnije to više skoro i da nije problem.. postane ozbiljan page turner negdje oko 250/300. strane

Za ne skroz loš relativno fast moving SF koji nije pulp ali nema baš ni kineske pretenzije preporučujem Commonwealth Saga (2 knige), i The Night's Dawn Trilogy Petera F. Hamiltona, zapravo obrnutim redosledom.

Eeeee, to ću morati da pogledam!
Jebote!
Черевићан Черевићан 19:29 21.04.2020

ај'мо сад

zajedno kroz krizu

кад нам иде оно ..............све по лоју
ми нечесто ..........на бриге мислимо ,
ал' кад виша сила поремети баланс
подоста нас ...........БАШ се утртимо,

ОВО сада..............ваљда к'о никада

ecce-florian ecce-florian 13:40 24.04.2020

državna briga

da da

razne države brinu o sojim privrednicima

eno dvaaustrijska lanca "zabave za odrasle" ( strip, šipka i prostitucija) Lauf Haus i Fan Palasta angažovala koleginicu Astrid Wagner da pregovara s vladom oko pomoći. Jer, ako bi došlo do stečaja prostitutke bi se načle na ulici što je ilegalno

Mislim da je i u Francuskoj nešto slično pokrenuto

Istovremeno raste potražnja ( pa i cena ) privatnih ostrva, u proteklom periodu je učetvorostručena.Ovo bi zemljanin mogao da vidi da nekako razvije biznis. Eno Branson, gazda Virgina, ponudio svoje na prodaju za 150 miliona jura

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana