Zabava

pitanje i savet

antioksidant RSS / 28.03.2020. u 21:23


- zašto se drže ljudi u izolaciji kad dođu iz inostranstva, zašto ih ne testiraju?

 


- zabranite okupljanje a ne kretanje u nekim terminima (policijski čas). sad npr imate sve penzionere u srbiji U ISTOM TRENUTKU na ulici (nedelja ujutru)

 

 



Komentari (489)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 11:25 29.03.2020

Re: ,

I nisu. Držanje odstojanja, maske, rukavice, folijom ograđene tezge, nema pipkanja izložene robe, prodavac ti izmeri, platiš i ćao.


ne kapiram, kako su pijace veca opasnost od nabavke u zatvorenim samoposlugama?
vcucko vcucko 11:31 29.03.2020

Re: ,

cassiopeia
vcucko

A kuće su od čokolade. I prozori, od čega beše.
I mir u svetu.


Hajde, prevedi. Ja sam ovde da razgovaram, a ne igram ping pong metaforama.

Hvala!

Zaista misliš, da bi to moglo tako na našim pijacama? Evo sa prozora gledim jednu od čistijh i organizovanijih, onu u starom Merkatoru. I ne mislim da bi to prošlo.
U stvari, prošlo bi, ali uz jednu sitnicu: nekoliko komada policije da održava takav red.
Kao i sve drugo tog tipa (bilo bi lepo, moliću lepo, svest ljudi) zahteva ogromnu logističku podršku. Demokratija je pre svega skupa igračka.
Preveo.
cassiopeia cassiopeia 11:34 29.03.2020

Re: ,

Zaista misliš, da bi to moglo tako na našim pijacama?


Videla sliku, rekla bih da je Kalenić. Ako nađem, postaviću.

Hvala na prevodu!
vcucko vcucko 11:35 29.03.2020

Re: ,

angie01
I nisu. Držanje odstojanja, maske, rukavice, folijom ograđene tezge, nema pipkanja izložene robe, prodavac ti izmeri, platiš i ćao.


ne kapiram, kako su pijace veca opasnost od nabavke u zatvorenim samoposlugama?

I pre korone (p.n.e.) uvek sam raspravljao sa ženom svezi glede nabavke, supermarketi - pijaca. Krunski argument (moj) uvek isti: jesi li sigurna, da oni peru ruke kad se posle piše/kake vrate na tezgu? Ja sam prilično siguran da mnogi ne.
Ali to je moje mišljenje i možda zabluda. Ne dajte se smetati...
cassiopeia cassiopeia 11:52 29.03.2020

Re: ,

vcucko
Ja sam prilično siguran da mnogi ne.


I ja sam istog mišljenja.Zato, od kad znam za sebe, vrlooo detaljno se pere svo voće i povrće koje konzumiramo sveže.

I to sa ne pranjem ruku je odlika ljudi gde god živeli. Samo neka društva preduzimaju mere da procenat takvih smanje.

Na primer, na dosta mesta u Holandiji ne možeš da otvoriš vrata od toaleta da bi izašao, ako prethodno nisi pustio vodu na česmi. A kad je već aktiviraš, mislim na česmu, onda je glupo da je ne upotrebiš. Jednostavno.

angie01 angie01 11:54 29.03.2020

Re: ,

I pre korone (p.n.e.) uvek sam raspravljao sa ženom svezi glede nabavke, supermarketi - pijaca. Krunski argument (moj) uvek isti: jesi li sigurna, da oni peru ruke kad se posle piše/kake vrate na tezgu? Ja sam prilično siguran da mnogi ne.
Ali to je moje mišljenje i možda zabluda. Ne dajte se smetati...


a zasto ti mislis da je u marketima osoblje sklono vecoj higijeni, ko ih kontrolise?...pri tome, roba u marketima je skoro sva, ( ona sto se kupuje na pijaci), dovezena od negde, pa sada ti ubroj tu u tom transportu, sta sve u tom smislu imas,...

...ja vise volim da kupujem na pijaci, jer kupujem od malih proizvodjaca i to mi je nekako bolja roba od one u marketima, isto kao sto meso kupujem u malim mesarama, koje imaju svoju proizvodnju- u marketima je meso uvezeno, zaledjeno, odledjeno,...da ne pisem dalje....
angie01 angie01 11:56 29.03.2020

Re: ,

.Zato, od kad znam za sebe, vrlooo detaljno se pere svo voće i povrće koje konzumiramo sveže.


zar to nije bazicno- gde god da si kupio,..pa iz marketa isto detaljno sve operem,...al nekako vise volim one kvrgave jabuke iz privatnog vocnjaka, nego ove sve pod stancnu, namazane viskom da sisjaju.
cassiopeia cassiopeia 12:02 29.03.2020

Re: ,


zar to nije bazicno- gde god da si kupio,..


Pa jeste. Samo mu govorim da je pranje rešenje, a ne zabrana pijace.

al nekako vise volim one kvrgave jabuke iz privatnog vocnjaka, nego ove sve pod stancnu, namazane viskom da sisjaju


To valjda niko ne dovodi u pitanje.
vcucko vcucko 12:13 29.03.2020

Re: ,

angie01
I pre korone (p.n.e.) uvek sam raspravljao sa ženom svezi glede nabavke, supermarketi - pijaca. Krunski argument (moj) uvek isti: jesi li sigurna, da oni peru ruke kad se posle piše/kake vrate na tezgu? Ja sam prilično siguran da mnogi ne.
Ali to je moje mišljenje i možda zabluda. Ne dajte se smetati...


a zasto ti mislis da je u marketima osoblje sklono vecoj higijeni, ko ih kontrolise?

Kontroliše, naravno. Pa šta rade kojekakvi šefovi smene, predradnici i sl. nego dahću za vrat i gledaju, da li poštuješ ono što piše na vratima?

Pisao sam više puta da sam 6 godina radio u McD. sa svim pisanim procedurama, koje moraš da znaš od reči do reči i kad te probude u ponoć. Dopusti da znam o čemu govorim (ma kako ti to nestvarno zvučalo).
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:15 29.03.2020

Re: ,

To valjda niko ne dovodi u pitanje

Vi niste normalni:)
Lepša vam kvrgava, znači bolesna (nije se ona iskvrgavila bez neke muke) nego jedra, zdrava rumena jabuka.
vcucko vcucko 12:19 29.03.2020

Re: ,

angie01



alselone alselone 12:23 29.03.2020

Re: ,


I nisu. Držanje odstojanja, maske, rukavice, folijom ograđene tezge, nema pipkanja izložene robe, prodavac ti izmeri, platiš i ćao.


Hoću da kažem da je prvo trebalo sve pozatvarati, odmah čim se moglo videti šta dolazi, a moglo se videti davno, a ne kliberiti se na televiziji, zatim edukovati stanovništvo, podeliti maske, rukavice, dezinfekciju i pripremiti testove i sve otvoriti nazad.

Pijaca ima ogromnu frekvenciju ljudi i samo naizgled na otvorenom, protok vazduha je skoro kao u zatvorenom. Pričam za dve najveće novosadske pijace.
angie01 angie01 12:24 29.03.2020

Re: ,

Kontroliše, naravno. Pa šta rade kojekakvi šefovi smene, predradnici i sl. nego dahću za vrat i gledaju, da li poštuješ ono što piše na vratima?


:)))), pa kod mene/nas? u maxiju, je stalno- znaci sta-lno, opsti haos,...postoje dve zene, koje kada su u smeni, funkcionisu stavri za koje su one nadlezne dobro, sve ostalo je katastrofa- jednom neka zena i covek trazili sefa smene, i izasao neku mamlaz i nesto bulaznio...toliko o kontroli.

ovaj drugi komentar, gde si verovatno postavio neki klip- ne vidim,...od pre par dana, ne vidim klipove na blogu, takodje mi pretrazivac generalno ne otvara neke sajtove,...moracu da promenim.
alselone alselone 12:27 29.03.2020

Re: ,

da sam 6 godina radio u McD


U Srbiji ili u inostranstvu, ako nije tajna?
angie01 angie01 12:29 29.03.2020

Re: ,

Lepša vam kvrgava, znači bolesna (nije se ona iskvrgavila bez neke muke) nego jedra, zdrava rumena jabuka.


huci, ti ne mozes bez mene:)

bilo je figurativno receno- te pod stancnom sam vezbala u Kanadi- gde na markici pise, 20% organik
...mislisla sam, vise verijem seljaku koji ima vocnjak i kod koga na tezgi nisu sve jabuke, breskve,...ni iste velicini, ni kao da su izvajane, pa napravljeni kalupi, pa stavljene u makinu na otiskivanje, gde je ona strafta, gde se crveno pretvara u zeleno, povucena "laserskim stampacem" na tacnoj polovini.
cassiopeia cassiopeia 12:33 29.03.2020

Re: ,

hoochie coochie man
To valjda niko ne dovodi u pitanje

Vi niste normalni:)
Lepša vam kvrgava, znači bolesna (nije se ona iskvrgavila bez neke muke) nego jedra, zdrava rumena jabuka.


Ma, bre, bukvalisto, to se tako kaže.
vcucko vcucko 12:35 29.03.2020

Re: ,

angie01


ovaj drugi komentar, gde si verovatno postavio neki klip- ne vidim,...od pre par dana, ne vidim klipove na blogu, takodje mi pretrazivac generalno ne otvara neke sajtove,...moracu da promenim.

Samo mala ilustracija predradničkih napora
Far And Away, Chicken Factory Scene, Cruise/Kidman
cassiopeia cassiopeia 12:35 29.03.2020

Re: ,


Hoću da kažem da je prvo trebalo sve pozatvarati, odmah čim se moglo videti šta dolazi, a moglo se videti davno, a ne kliberiti se na televiziji, zatim edukovati stanovništvo, podeliti maske, rukavice, dezinfekciju i pripremiti testove i sve otvoriti nazad.


To smo se složili od prvog vagona. :)


Pijaca ima ogromnu frekvenciju ljudi i samo naizgled na otvorenom, protok vazduha je skoro kao u zatvorenom. Pričam za dve najveće novosadske pijace


Moguće da je tako. Moj laički utisak je da je bezbednije na pijaci.
vcucko vcucko 12:36 29.03.2020

Re: ,

alselone
da sam 6 godina radio u McD


U Srbiji ili u inostranstvu, ako nije tajna?

Posred Bezistana, uglavnom!
angie01 angie01 12:39 29.03.2020

Re: ,

Moj laički utisak je da je bezbednije na pijaci.


i moj, marketi imaju i onu zatvorenu ventilaciju, sto se pokazalo na VMA- da nije dobra stvar za virus,...i stvarno je zatvoren prostor, gde se onda svi na kraju sretnu sa onim jadnim kasirkama, koje su bukvalno prve na udaru od onoliko sveta,...na pijaci si ipak odvojen tezgom i ne kupuju svi kod istih ljudi i nema redova....
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:41 29.03.2020

Re: ,

cassiopeia
hoochie coochie man
To valjda niko ne dovodi u pitanje

Vi niste normalni:)
Lepša vam kvrgava, znači bolesna (nije se ona iskvrgavila bez neke muke) nego jedra, zdrava rumena jabuka.


Ma, bre, bukvalisto, to se tako kaže.

Znači foliranje:)

Tu borbu i u kući imam.
Niste vi jedine:)

Moja šefica draga ide po selu, u neke zapuštene voćnjake, kod nekih neradnika kod kojih su voćnjaci zarasli u korov, da bere šljive i višnje za džem, slatko, knedle...a ja šljiva i višanja i boljih, i mnogo više od njih imam.
Kaže, moje ne valjaju, one crvljive joj super:)

Al hajd objasni joj majčin sine da su moje zdrave a te što ona skuplja po trnju bolesne.
angie01 angie01 12:43 29.03.2020

Re: ,

Posred Bezistana, uglavnom!


u Srbiji- narocito prvih deset godina, je mack bio eksluzivni restoran, u odnosu na iste fransize u svetu- narocito Americi i Kanadi,...Genex je bio nabavljac, nabaljalo se dobro meso, zaposljavali trenirali ljudi koji su ispunjavali potrebne uslove,...da ne kazem, u cemu je bila razlika u odnosu na zemlje koje sam pomenula,...kao i Kentaki- u Torontu mi je Kentaki bio preko puta zgrade- cista katastrofa u odnosu na isti period istog restorana u Budimpesti, recimo...
alselone alselone 12:44 29.03.2020

Re: ,

Al hajd objasni joj majčin sine da su moje zdrave a te što ona skuplja po trnju bolesne.

Da li biljne bolesti imaju uticaj na zdravlje ljudi?
zemljanin zemljanin 12:44 29.03.2020

Re: ,

Kaže, moje ne valjaju, one crvljive joj super:)

Al hajd objasni joj majčin sine da su moje zdrave a te što ona skuplja po trnju bolesne.

ali te su sa mesom a tvoje - prazan burek
alselone alselone 12:45 29.03.2020

Re: ,

u Srbiji- narocito prvih deset godina, je mack bio eksluzivni restoran, u odnosu na iste fransize u svetu- narocito Americi i Kanadi,...Genex je bio nabavljac, nabaljalo se dobro meso, zaposljavali trenirali ljudi koji su ispunjavali potrebne uslove,...da ne kazem, u cemu je bila razlika u odnosu na zemlje koje sam pomenula,...kao i Kentaki- u Torontu mi je Kentaki bio preko puta zgrade- cista katastrofa u odnosu na isti period istog restorana u Budimpesti, recimo...


Ovo sam hteo da kažem. Mek je i dalje u Evorpi higijenski veoma dobar restoran. U Americi je apsolutna katastrofa, gadi mi se da uđem.
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:50 29.03.2020

Re: ,

alselone
Al hajd objasni joj majčin sine da su moje zdrave a te što ona skuplja po trnju bolesne.

Da li biljne bolesti imaju uticaj na zdravlje ljudi?

Ne, ali su bolesne, a zdarava hrana podrazumeva konzumiranje zdravih biljaka.
A zdrave biljke su one koje su zaštićene od bolesti, ili izlečene, znači prskane:)
predatortz predatortz 12:51 29.03.2020

Re: ,

mariopan
Mmjbm

I ja.


I ja!
Al, to je moj stav i bez covid 19.
Ne volem ništa što se ispililo iz radikalskog legla.
alselone alselone 12:54 29.03.2020

Re: ,

Ne, ali su bolesne, a zdarava hrana podrazumeva konzumiranje zdravih biljaka.
A zdrave biljke su one koje su zaštićene od bolesti, ili izlečene, znači prskane:)


Mislim da ti je logika pogrešna, al kontam zašto je primenjuješ.
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:26 29.03.2020

Re: ,

angie01
I nisu. Držanje odstojanja, maske, rukavice, folijom ograđene tezge, nema pipkanja izložene robe, prodavac ti izmeri, platiš i ćao.


ne kapiram, kako su pijace veca opasnost od nabavke u zatvorenim samoposlugama?

Novac, gotovinsko placanje. Tu je glavni problem.
angie01 angie01 13:35 29.03.2020

Re: ,

Novac, gotovinsko placanje.


i u marketu vecina ljud placa gotovim novcem.
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:38 29.03.2020

Re: ,

marketi imaju i onu zatvorenu ventilaciju, sto se pokazalo na VMA- da nije dobra stvar za virus,...

Србија након скоро месец дана од првог случаја, по броју заражених још није стигла онај несрећни крузер Diamond Princess.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:40 29.03.2020

Re: ,

angie01
Novac, gotovinsko placanje.


i u marketu vecina ljud placa gotovim novcem.


ako nemaju karticu šta da radiš..
u mom selu su keš ukinuli prije nego što su zatvorili škole ali realno svi imaju neku elektroniku..
možda ne zaposleni na crno.. oni vjerovatno ne..
angie01 angie01 14:05 29.03.2020

Re: ,

ako nemaju karticu šta da radiš


ja nisam to pomenula kao kritiku, nego kao fakat,...normalno, sta da radis,...sa ovoliko nezaposlenih i penzionera sa uzasno malim primanjima, koji btw, celog zivota placaju kesom i ne slaze se sada sa kartcama i generalno elektronskim resenjima za bilo sta- vecina ljudi koristi kes.


ali realno svi imaju neku elektroniku.


to je ovde skoro nemoguca misija, jer mnogi gradjani nisu e-korisnici, niti znaju bilo sta o tome.
bene_geserit bene_geserit 20:19 29.03.2020

Re: ,

онај несрећни крузер Diamond Princess.

Ti kruzeri su fascinantna pojava.
Ljudi potroše vrlo solidne pare za to leglo zaraze (i to ako ignorišemo korona virus), da bi bili sabijeni sa još gomilom ljudi na malom prostoru, nešto kao all inclusive hoteli (pa još sa kazinom) samo ne možeš nigde da mrdneš.
Da ne pominjem morsku bolest.

OK, svako ima svoj cup of tea, ali meni bi trebali vrlo solidno da plate da odem na krstarenje kruzerom, a nisam siguran ni tad obzirom na morsku bolest.
bene_geserit bene_geserit 20:21 29.03.2020

Re: ,

zdarava hrana podrazumeva konzumiranje zdravih biljaka.
A zdrave biljke su one koje su zaštićene od bolesti, ili izlečene, znači prskane

To kao da si rekao da je zdrav čovek što guta šaku lekova svajki dan, dakle em prevencija em izlečen.
rodni rodni 20:22 29.03.2020

Re: ,

bene_geserit
онај несрећни крузер Diamond Princess.

Ti kruzeri su fascinantna pojava.
Ljudi potroše vrlo solidne pare za to leglo zaraze (i to ako ignorišemo korona virus), da bi bili sabijeni sa još gomilom ljudi na malom prostoru, nešto kao all inclusive hoteli (pa još sa kazinom) samo ne možeš nigde da mrdneš.
Da ne pominjem morsku bolest.

OK, svako ima svoj cup of tea, ali meni bi trebali vrlo solidno da plate da odem na krstarenje kruzerom, a nisam siguran ni tad obzirom na morsku bolest.

Ma - to su ploveći bordeli, pre svega, potom kockarnice.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:55 29.03.2020

Re: ,

bene_geserit
zdarava hrana podrazumeva konzumiranje zdravih biljaka.
A zdrave biljke su one koje su zaštićene od bolesti, ili izlečene, znači prskane

To kao da si rekao da je zdrav čovek što guta šaku lekova svajki dan, dakle em prevencija em izlečen.


Pa ako mu lekovi spreče ili izleče bolest onda je on zdrav, a ako ne guta lekove on će večno stati bolestan.

Ma zaebavam se sa tom igrom reči da se pod zdravom hranom podrazumeva konzumiranje bolesnih biljaka :)
principessa_etrusca principessa_etrusca 05:08 30.03.2020

Re: ,

Ti kruzeri su fascinantna pojava.

Колико год волим једрење и брод као превозно средство (чак и лондонски river bus), толико ме ужасавају данашњи монструозно велики крузери, нарочито усидрени у венецијанској лагуни, у Боки или у санторинској калдери, док хиљаде, махом стараца, загушују улице Фире или Котора.

У свету има сигурно више стотина милиона добростојећег старијег света који макар једном годишње проведе пар недеља на крстарењу, скоро да је небитно где јер се бира крстарење као начин живота. Тако сам на једној свадби пре неку годину, упознала младину мајку која живи на крузеру, а за ћеркину свадбу се на кратко искрцала и долетела са другог краја света.

Видећемо да ли ће ова последња зараза да ишта промени и како.
principessa_etrusca principessa_etrusca 05:26 30.03.2020

Re: ,

Ne, ali su bolesne, a zdarava hrana podrazumeva konzumiranje zdravih biljaka.
A zdrave biljke su one koje su zaštićene od bolesti, ili izlečene, znači prskane:)

Лепи и “здрави” плодови прсканих биљака су нешто као мишићави лик на стероидима, са унутрашњим органима у распаду.
Моја мајка, далеко пре појма “органско”, имала своје снабдеваче неугледним јабукама и другим воћем и поврћем које црв није заобилазио. Ти црви су јој уливали сигурност да је непрскано или мање прскано.
maliperica maliperica 23:17 28.03.2020

Ovde neki

kao da su pali sa Marsa.

Za neke mere primenjene u više država, izjavljuju da su nerazumne i budalaste.

Spremni da se predstave kompetentnijim od onih kojima je to struka, da ne kažem nauka.
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:21 28.03.2020

Re: Ovde neki

Spremni da se predstave kompetentnijim od onih kojima je to struka, da ne kažem nauka.





maliperica maliperica 11:24 29.03.2020

Re: Ovde neki


"Long-term suppression may not be a feasible policy option in many countries. Our results show that the alternative relatively short-term (3-month) mitigation policy option might reduce deaths seen in the epidemic by up to half, and peak healthcare demand by two-thirds.
The combination of case isolation, household quarantine and social distancing of those at higher risk of severe outcomes (older individuals and those with other underlying health conditions) are the most effective policy combination for epidemic mitigation. Both case isolation and household quarantine are core epidemiological interventions for infectious disease mitigation and act by reducing the potential for onward transmission through reducing the contact rates of those that are known to be infectious (cases) or may be harbouring infection (household contacts).
The WHO China Joint Mission Report suggested that 80% of transmission occurred in the household 16 , although this was in a context where interpersonal contacts were drastically reduced by the interventions put in place. Social distancing of high-risk groups is predicted to be particularly effective at reducing severe outcomes given the strong evidence of an increased risk with age12,16 though we predict it would have less effect in reducing population transmission"

Studija
maliperica maliperica 23:59 28.03.2020

Neshvatljivo je

koliko ovde ima antivakcinaša.
docsumann docsumann 00:02 29.03.2020

Re: Neshvatljivo je

maliperica
koliko ovde ima antivakcinaša.


ne vole ljudi iglu, al duvku neće da odbiju
niccolo niccolo 07:22 29.03.2020

Re: Neshvatljivo je

Al ne da ide u krug, nego svako svoj džokavac
ecce-florian ecce-florian 08:59 29.03.2020

Re: Neshvatljivo je

niccolo
Al ne da ide u krug, nego svako svoj džokavac


o tempora o mores

Don't Bogart That Joint
angie01 angie01 12:49 29.03.2020

Re: Neshvatljivo je

niccolo
Al ne da ide u krug, nego svako svoj džokavac


dehumanizacija na svim poljima.
docsumann docsumann 17:01 29.03.2020

Re: Neshvatljivo je

dehumanizacija na svim poljima.


dehuanizacija

bene_geserit bene_geserit 00:48 29.03.2020

trenutno stanje

the latest
Malo je sve i svašta nabacano u ovom članku i o vakcinama i raznima antiviralnim i drugim potencijalnim tretmanima i o maskama, i o modelima, ali dosta linkova uglavnom dobrih.
Milan Novković Milan Novković 14:04 29.03.2020

Re: trenutno stanje

bene_geserit
the latest
Malo je sve i svašta nabacano u ovom članku i o vakcinama i raznima antiviralnim i drugim potencijalnim tretmanima i o maskama, i o modelima, ali dosta linkova uglavnom dobrih.

Pošto je priča o francuskom doktoru koji je radio pilot sa (Filip imao blog na tu temu)...

"...Hydroxychloroquine/azithromycin therapy lowers viral load rapidly..."

... zvučala kao iskrena, a i odlgedao sam intervju sa tim doktorom/profom, gde se vajka kako ga francuska ignoriše, a zvuči iskreno, pa je kamilo_američki stavio link na vest u nekim hrvatskim novinama o ruskim pokušajima, ja sa juče gugalo na tu temu:

- Izgleda da je to jako potentna terapija, ali samo u prvim fazama infekcije gde onda dramatično smanjuje mogućnost komplikacija.

- Nije jasno zašto doktora ignorišu - Makron Inc su povukli niz čudnih poteza još u januaru (zabranili taj kinin derivat posle decenija slobodne prodaju u apotekama). Konspiracione priče kažu da mu farmakomafija uvrće ruku - lek je jako jeftin.

- Ovde u UK je par funti u apotekama, bez recepta, ali se isto ne priča još značajno o njemu.

- Moguće je da rano davanje leka, koji mora da ide i sa antibiotikom, ne rade zato što većina testova, a ionako ih je malo, u 90% slučajeva daje negativne rezultate - znači, najverovatnije, da 90% testiranih sa temperaturom i kašljem imaju grip.

- A donekle je lek neurotoksičan - nisam uspeo da saznam koliko, pretpostavljam ne previše pošto je u slobodnoj prodaji.

- Rusi isto potvrđuju da ta kombinacija odlično radi posao u prvim fazama. Kasnije ne, kada imuni počne da ludi zbog previše virusa u ogranizmu. Tj ovi derivati kinina (Rusi koriste drugi, on je u UK ispod 2 funte) naglo uspore brzinu replikacije virus, ali imuni je izmako kontroli i ne može se naglo zaustaviti.

- U to ime Rusi u terapiju dodaju i treću komponentu, imuno-modulator, i kažu da dobijaju odlične rezultate u svim stadijumima infekcije. Mnogim jadnim, pogotovo starim ljudima su i dalje veliki neprijatelji razne boljke koje imaju.

- Ne znam koliko je ovo tačno, mislim da ruski eksperiment sa značajnim uzorkom pacijenata još traje, i da ga rade bar tamo bitni ljudi.

PS: Trivija za Predraga B - ovaj virus, kao i mnogi drugi, kad uđu u ćeliju i počnu da zloupotrebljavaju ćelijske mehanizme za transkripciju svog genetskog coda, repliciraju se, imaju za neprijatelja ćelijske organele Lysosomes.

Njihovi enzimi su instrumentalni u autophagy procesu, razlažu ćelijsko đubre i istrošene delove, pa i mnoge viruse.

Covid-19 im zakišeljavanjem jednog dela membrane pocepa tu membranu (pretpostavljam da ih tako uništi, oko celog procesa i stručnjaci ne idu u detalje, kažu da su nejasni - iako za virus gripa znaju tačno koji se protein u opni uništi, pa membrana pocepa)

I ovi derivati kinina sprečavaju taj proces, održavaju pH oko te membrane, pa, u stvaru, autophagy mehanizam radi posao, uništava i viruse.
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:19 29.03.2020

Re: trenutno stanje

Milan Novković
bene_geserit
the latest
Malo je sve i svašta nabacano u ovom članku i o vakcinama i raznima antiviralnim i drugim potencijalnim tretmanima i o maskama, i o modelima, ali dosta linkova uglavnom dobrih.

Pošto je priča o francuskom doktoru koji je radio pilot sa (Filip imao blog na tu temu)...

"...Hydroxychloroquine/azithromycin therapy lowers viral load rapidly..."

... zvučala kao iskrena, a i odlgedao sam intervju sa tim doktorom/profom, gde se vajka kako ga francuska ignoriše, a zvuči iskreno, pa je kamilo_američki stavio link na vest u nekim hrvatskim novinama o ruskim pokušajima, ja sa juče gugalo na tu temu:

- Izgleda da je to jako potentna terapija, ali samo u prvim fazama infekcije gde onda dramatično smanjuje mogućnost komplikacija.

- Nije jasno zašto doktora ignorišu - Makron Inc su povukli niz čudnih poteza još u januaru (zabranili taj kinin derivat posle decenija slobodne prodaju u apotekama). Konspiracione priče kažu da mu farmakomafija uvrće ruku - lek je jako jeftin.


apacherosepeacock
23:39 26.03.2020
Re: Presjek
U Francuskoj danas dekretom odobrili tretman, klorikin (protiv malarije), plus jedan antivirusni lek (protiv HIVa). Primenjivace se na sve zarazene.
...
maksa83 maksa83 17:05 29.03.2020

Re: trenutno stanje

- Ovde u UK je par funti u apotekama, bez recepta, ali se isto ne priča još značajno o njemu.

Ovde je kutija bila 100 RSD, ali je nestao, izgleda da je narod pokupovao kad su se javile prve vesti (i Primarijus Donald Trump slavodobitno twitnuo da je rešio problem), i sad ga nema za one kojima stvarno treba (lupus, reumatoidni artritis).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:20 29.03.2020

Re: trenutno stanje

Trivija za Predraga B - ovaj virus, kao i mnogi drugi, kad uđu u ćeliju i počnu da zloupotrebljavaju ćelijske mehanizme za transkripciju svog genetskog coda, repliciraju se, imaju za neprijatelja ćelijske organele Lysosomes.

Узбудљиво.
Какво је чудо наш организам, како се свака ситница пита.

Btw. гледајући Ломабрадијску погибељ нашао сам да су сениорима у децембру и јануару даване вакцине притив менингитиса, масовно. То им је сигурно, за неко време, спуштало имунитет. Такође, може бити да је махом реч о људима који пију лекове за снижавање крвног притиска, што значи да се тиме отвара пут вирусу у ћелију, преко оних сада већ довољно пута поменутих ACE рецептора. Ако људи пију ACE инхибиторе, зарад смањења притиска, пут вируса је олакшан, ето га у ћелији, и то -- масовно. А колика је масовност вируса, и то, наравно, игра велику улогу за слику болести. Отуда и страдање Италијанског медицинског особља, ваљда њих педесетак, сви испод 60 година, који су непрестано били изложени додатним количинама вируса од стране пацијената.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:22 29.03.2020

Re: trenutno stanje

Ovde je kutija bila 100 RSD, ali je nestao, izgleda da je narod pokupovao kad su se javile prve vesti (i Primarijus Donald Trump slavodobitno twitnuo da je rešio problem), i sad ga nema za one kojima stvarno treba (lupus, reumatoidni artritis).

Иначе, с тим леком, прича је класична као код 75% лекова: прављен за једну, а лечи другу болест. Вијагра је прављена да регулише крвни притисак, а испоставило се да има одлично дејство од пупка надоле.
bene_geserit bene_geserit 22:45 29.03.2020

Re: trenutno stanje

Primarijus Donald Trump

Kaže se Stable Genius Primarijus Donald Trump.
Milan Novković Milan Novković 23:42 29.03.2020

Re: trenutno stanje


Predrag Brajovic
Trivija za Predraga B - ovaj virus, kao i mnogi drugi, kad uđu u ćeliju i počnu da zloupotrebljavaju ćelijske mehanizme za transkripciju svog genetskog coda, repliciraju se, imaju za neprijatelja ćelijske organele Lysosomes.

Узбудљиво.
Какво је чудо наш организам, како се свака ситница пита.

Btw. гледајући Ломабрадијску погибељ нашао сам да су сениорима у децембру и јануару даване вакцине притив менингутиса, масовно. То им је сигурно, за неко време, спуштало имунитет. Такође, може бити да је махом реч о људима који пију лекове за снижавање крвног притиска, што значи да се тиме отвара пут вирусу у ћелију, преко оних сада већ довољно пута поменутих ACE рецептора. Ако људи пију ACE инхибиторе, зарад смањења притиска, пут вируса је олакшан, ето га у ћелији, и то -- масовно. А колика је масовност вируса, и то, наравно, игра велику улогу за слику болести. Отуда и страдање Италијанскиг медицинског особља, ваљда њих педесетак, сви испод 60 година, који су непрестано били изложени додатним количинама вируса од стране пацијената.

'A' u ovim akronimima dolazi od angiotensin - jedan peptid (deo proteina) koji sužava krvne sudove, pa povećava pritisak. ACE2 je isto enzim koji suzbija dejstvo angiotensina.

ACE2 ume da pluta po krvotoku, tj nosi ga krv, a kači se na spoljne površine ćelijskih membrana i onda služi kao jednofazni tunel za unos svačega u ćeliju, uključujući ne jedan nego više coronovirusa (i od prehlade, npr).

Kada iz raznih razloga starijim ljudima mehanizam regulacije pritiska prestane da radi onda ti razni lekovi, inhibitori angiotensina, regulišu problem.

Ali tako se ACE2 oslobađa, i kažu da mu raste koncentracija u krvotoku oko pluća, pa se tamo kači za površine ćelija.

I, kao što kažeš, povećava unos virusa u ćelije pluća.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:46 30.03.2020

Re: trenutno stanje

angie01 angie01 01:29 29.03.2020

upravo mi drugar poslao snimak

zene koja je razgovarala sa dr Majklom Osterholmom, na kome je prenela njegovo misljenje o Koroni,...kaze da maska ne moze da spreci prenos virusa, kao ni razmak od dva metra, da se virus nalazi u aerosolima u vazduhu i da je dovoljno da zarazeni covek dise, ne mora da se zakaslje, pa da u nekoj kapljici izbaci virus, koji se eto negde zakaci- ne on je tu u vazduhu, zato su zatvoreni prostori najopasniji, kao i prostor napolju ako ima puno ljudi, takodje kaze, kako ce virus trajati 6 meseci i da ga toplota nece unistiti, sto je vec dokazano u zemljama sa toplom klimom.

savetuje da se kupe potrepstine za dva meseca, ako je moguce- konzerve, testeninu,....lekove, ko je pod terapijom,... sredstva za higijenu, dezinfekciju i slicno,...jer jos niko pouzdano ne zna kako ce se dalje odvijati stvari.

da radi samo neka profesionalna maska-rekla je oznaku, zaboravila sam..., adekvatna oprema i da su se lekari razboljevali jer nisu imali tu potrebnu opremu, nego obicnu, verovatno hirursku, koja za Koronu nije dovoljna.

da jesu najugrozeniji stari, narocito ako su pusaci, bolesni i gojazni, vise muskarci nego zene,...sada ovo sve je deo statistike,...

da vakcina nece skoro- verovatno za 2 godine i da ce biti efikasna 50%.

dr Majkl negde svakodnevno obavestava gradjanstvo- ne znam gde, da l na Fejsu ili tako nekoj platformi,

evo i jednog clanka

coronavirus-trump-testing-shortages
gedza.73 gedza.73 09:01 29.03.2020

Re: upravo mi drugar poslao snimak

upravo mi drugar poslao snimak zene

r Majkl negde svakodnevno obavestava gradjanstvo- ne znam gde, da l na Fejsu ili tako nekoj platformi,


endži smanji malo doživljaj. počela si kao ona Makedonka što je po društvenim mrežama predlagala da se pije sona kiselina zbog podizanja imuniteta.
angie01 angie01 11:07 29.03.2020

Re: upravo mi drugar poslao snimak

počela si kao ona Makedonka što je po društvenim mrežama predlagala da se pije sona kiselina zbog podizanja imuniteta.


ako ti citas Osterholma, kao sonu kiselinu- stacutija.


hoochie coochie man hoochie coochie man 11:10 29.03.2020

Re: upravo mi drugar poslao snimak

A šta kaže on, pomaže li ako virus spereš u stomak da mu tamo kiselina doaka?
zilikaka zilikaka 12:54 29.03.2020

Re: upravo mi drugar poslao snimak

da se virus nalazi u aerosolima u vazduhu i da je dovoljno da zarazeni covek dise, ne mora da se zakaslje

Činjenica da Kinezi nisu prihvatili VMA zbog centralne ventilacije.
Zna se da je ona leglo nekakvih drugih, ali bakterija, i po nekoj logici virus, za koji kažu da mora direktno da padne od zaraženog, ne bi mogao da putuje kroz sistem ventilacije. Ali...
Nešto mi se javlja da baš i nisu sigurni u ovo.
Nije bilo vremena da se proveri silnim eksperimentima.
Sudeći po ovim Kinezima, možda i putuje vezan za vlagu u vazduhu, koja uvek postoji, a čiji je neki procenat i u tečnom(kapljičnom) stanju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:12 30.03.2020

Re: upravo mi drugar poslao snimak

Sudeći po ovim Kinezima, možda i putuje vezan za vlagu u vazduhu, koja uvek postoji, a čiji je neki procenat i u tečnom(kapljičnom) stanju.

То би било аеросолно. Онај Корејац из мог видеа објаснио је шта су запазили, када вирус може да лети: ако изгуби део капљичног омотача, због више темпаратуре, а у међувремену је гуран кретењем маса ваздуха испод њега да не падне доле. То се код њих у Кореји десило на неком религијском обреду, где је 1000 људи било затворено у сали, и при том певало, стиснути једни до других (температура расте, сваки човек је 150W исијавања). Сви су се заразили. За овај ефекат погодни су и тржни центри и слични затворени простори.
bene_geserit bene_geserit 08:18 30.03.2020

Re: upravo mi drugar poslao snimak

možda i putuje vezan za vlagu u vazduhu

Može, ali do par metara, težak je i brzo pada. OK, Korejski doktor je objasnio u kojoj specifičnoj situaciji može i duže.
Ali 95% i više ljudi se zarazi tako što pokupi virus sa neke površine i onda se pipne gde ne treba (oči, lice), sad u izolaciji.
Gospodja Klara Gospodja Klara 03:46 29.03.2020

...

Vlasti se odlično snalaze, falanapitanju, u okviru neke svoje opskurne agende.

Imamo akutnu situaciju koja je, uz minimum praktične inteligencije, rešiva - logistički, organizaciono itd. Mere koje se donose, menjaju, vraćaju, opozivaju, kontradiktorne informacije, kako praktične, tako i naučne i kvazinaučne koje se štancuju sa svih strana su u funkciji upravo onoga što jeste cilj: da se sabijemo u rupe, neki zbunjeni, uspaničeni, neposlušni, stari, mladi, odgovorni i budale, gladni, neki isfrustrirani, ludi, ateisti, budisti, reptilijanci ili marsovci, i psi da se sabiju u te rupe, da se odvojimo od smisla normalnog života, izolujemo jedni od drugih, da se bavimo novim životnim pitanjima koja postaju metafizička: kupovati konzerve ili ne, da li hirurška maska radi posao ili može moja hend mejd od kese za usisivač ili baš n95, da li će biti alkohola, da, onog preko 60% koji ubija virus a možda i ne, da li smo kupili od Kineza pomoć pa prodali ovde nn licima ili je to neko sanjao, da li je Kon ok ili nije, pitanjima o velikom luna-parku zvanom Sajam i kako tamo pišati i disati, gde će deca... o povratnicima iz inostranstva - da li su uskraćeni za tretman koji im sleduje po Ustavu ili ih porokati neselektivno jer ‘oće sapun, da li su bolnice zaista pune i pitanje jebenih respiratora, chloroquine je lek, ili nije, a, jeste, uz azitromicin u početnim stadijumima, imamo li ga, da li je to za Nas ili samo za Njih, hamletovska dilema pojesti svoje kuče ili ne kad mu otkažu bubrezi, da li fasuješ ako te neko zalepi šlajmaricom ili možeš da udahneš na petom spratu dok kačiš veš na terasi..... I gde su Rusi? A migranti? A g5?

Dakle, iza cele psihotične predstave se nešto dešava, ne znamo šta, ali ovakav globalni “ivent” je bez presedana i odlično je orkestriran, svuda se postavljaju ista pitanja, svuda imamo sličnu dinamiku, mislim i na društvenu i političku i dramsku, i jedino što je jasno - osim da se ljudi razboljevaju, neki i umiru - je da svet kakav znamo odlazi u istoriju. Sve opcije su otvorene, i to na neodređeno vreme, sa nedefinisanim premisama.

Ne-ću, kategorički odbijam da razmenjujem mišljenja o maskama, asepsolima, dijaspori, velikim i malim odmorima između policijskih časova, neću da prihvatam muzičke i foto izazove, neću i ne pratim saopštenja ovih nehospitalizovanih ludaka koji su nam uzurpirali državu i život, niti da lajkujem što se prikazala opozicija u metrosex šulji koja ocrtava redovnost pohađanja teretane sa još jednom dozom patetisanja, neću da tapšem svekolikim požrtvovanim med. radnicima koje su do juče s razlogom prozivali zbog nehata i bahatosti... Hiljade bezimenih će platiti previsoku cenu njihovog pohlepnog, sladostrasnog, infantilnog i manijakalnog igranja prestola. Ne dam da mi unište integritet koji su već narušili samim tim što sebe nazivaju Državom.

Pošto ću uskoro napuniti pola veka, dajem sebi za pravo da me zabole đoka za njihove mere. Imam mozak, imam antene, imam oči, imam decu. Povukla sam ih iz škole 1. marta, izolovala i snabdela roditelje u isto vreme, otkazala sva putovanja, kupila antiseptike i vitamine, išla maskirana još dok je to bilo smešno, samoizolovala se i uradila sve što je nalagao moj odgovorni self. Šetam kuče u ponoć kao u Otpisanima, a pre toga u 20h izbacim zvučnik na terasu i odvrnem muziku.

Moja mala privatna pobuna.
stefan.hauzer stefan.hauzer 07:16 29.03.2020

Re: ...

a pre toga u 20h izbacim zvučnik na terasu i odvrnem muziku.

Sestro slatka, nadam se samo da ti nisi ona koja je puštala Čolu i Parni valjak. Da sam još jednom čuo "Krasiiiva, dobrodošlasiuživotmoj", pa ja ne znam.


gedza.73 gedza.73 08:26 29.03.2020

Re: ...

Gospodja Klara
Imamo akutnu situaciju koja je, uz minimum praktične inteligencije, rešiva - logistički, organizaciono itd. Mere koje se donose, menjaju, vraćaju, opozivaju, kontradiktorne informacije, kako praktične, tako i naučne i kvazinaučne koje se štancuju sa svih strana su u funkciji upravo onoga što jeste cilj:

ne znam da li ste primetili ali kamione policija sprovodi pod rotacijom do sledećeg atara kad dolazi do smene patrola između opština. Prelaze ogromne kilometraže, rade u tri smene, u konvojima često dolazi do 'čukanja' pa do zastoja i kontakta između šofera i policije...

Razlog je da se kontroliše prolaz kamiona u tranzitu. rezultat da je komplikovanom procedurom uvećano vreme prolaska kroz Srbiju. Ako več kontrolišu brzinu kretanja između naplatnih rampi, zna se prosečna brzina kretanja, vreme potrebno za odmor nalepiš nalepnicu na šoferšajbnu sa podacimo na ulasku, odrediš gde se prave pauze (kontrolišeš na par punktova poštovanje pravila) i time ubrzaš vreme prolaska ujedno smanjujući zadržavanje.

al' što jednostavno kad može komplikovano.

a pre toga u 20h izbacim zvučnik na terasu i odvrnem muziku.

neko je u Kg-u ujutru u pet izbacio zvučnik, odvrnuo na najjače i pustio 'Šizelu' znak za uzbunu.
alselone alselone 08:31 29.03.2020

Re: ...


Razlog je da se kontroliše prolaz kamiona u tranzitu. rezultat da je komplikovanom procedurom uvećano vreme prolaska kroz Srbiju. Ako več kontrolišu brzinu kretanja između naplatnih rampi, zna se prosečna brzina kretanja, vreme potrebno za odmor nalepiš nalepnicu na šoferšajbnu sa podacimo na ulasku, odrediš gde se prave pauze (kontrolišeš na par punktova poštovanje pravila) i time ubrzaš vreme prolaska ujedno smanjujući zadržavanje.


U spisak tvojih talenata i genijalnih jednostavnih rešenja, upisao sam i saobraćaj.
gedza.73 gedza.73 09:03 29.03.2020

Re: ...

U spisak tvojih talenata i genijalnih jednostavnih rešenja, upisao sam i saobraćaj.

nemaš potrebe. rešenje izmislili drugi, samo treba da prepišeš. Kroz Mađarsku mislim da imaju 12 sati i Molove pumpe kao stajališta. Kažu Turci u tranzitu da radi.
rodni rodni 09:14 29.03.2020

Re: ...

Gospodja Klara
Vlasti se odlično snalaze, falanapitanju, u okviru neke svoje opskurne agende.

Imamo akutnu situaciju koja je, uz minimum praktične inteligencije, rešiva - logistički, organizaciono itd. Mere koje se donose, menjaju, vraćaju, opozivaju, kontradiktorne informacije, kako praktične, tako i naučne i kvazinaučne koje se štancuju sa svih strana su u funkciji upravo onoga što jeste cilj: da se sabijemo u rupe, neki zbunjeni, uspaničeni, neposlušni, stari, mladi, odgovorni i budale, gladni, neki isfrustrirani, ludi, ateisti, budisti, reptilijanci ili marsovci, i psi da se sabiju u te rupe, da se odvojimo od smisla normalnog života, izolujemo jedni od drugih, da se bavimo novim životnim pitanjima koja postaju metafizička: kupovati konzerve ili ne, da li hirurška maska radi posao ili može moja hend mejd od kese za usisivač ili baš n95, da li će biti alkohola, da, onog preko 60% koji ubija virus a možda i ne, da li smo kupili od Kineza pomoć pa prodali ovde nn licima ili je to neko sanjao, da li je Kon ok ili nije, pitanjima o velikom luna-parku zvanom Sajam i kako tamo pišati i disati, gde će deca... o povratnicima iz inostranstva - da li su uskraćeni za tretman koji im sleduje po Ustavu ili ih porokati neselektivno jer ‘oće sapun, da li su bolnice zaista pune i pitanje jebenih respiratora, chloroquine je lek, ili nije, a, jeste, uz azitromicin u početnim stadijumima, imamo li ga, da li je to za Nas ili samo za Njih, hamletovska dilema pojesti svoje kuče ili ne kad mu otkažu bubrezi, da li fasuješ ako te neko zalepi šlajmaricom ili možeš da udahneš na petom spratu dok kačiš veš na terasi..... I gde su Rusi? A migranti? A g5?

Dakle, iza cele psihotične predstave se nešto dešava, ne znamo šta, ali ovakav globalni “ivent” je bez presedana i odlično je orkestriran, svuda se postavljaju ista pitanja, svuda imamo sličnu dinamiku, mislim i na društvenu i političku i dramsku, i jedino što je jasno - osim da se ljudi razboljevaju, neki i umiru - je da svet kakav znamo odlazi u istoriju. Sve opcije su otvorene, i to na neodređeno vreme, sa nedefinisanim premisama.

Ne-ću, kategorički odbijam da razmenjujem mišljenja o maskama, asepsolima, dijaspori, velikim i malim odmorima između policijskih časova, neću da prihvatam muzičke i foto izazove, neću i ne pratim saopštenja ovih nehospitalizovanih ludaka koji su nam uzurpirali državu i život, niti da lajkujem što se prikazala opozicija u metrosex šulji koja ocrtava redovnost pohađanja teretane sa još jednom dozom patetisanja, neću da tapšem svekolikim požrtvovanim med. radnicima koje su do juče s razlogom prozivali zbog nehata i bahatosti... Hiljade bezimenih će platiti previsoku cenu njihovog pohlepnog, sladostrasnog, infantilnog i manijakalnog igranja prestola. Ne dam da mi unište integritet koji su već narušili samim tim što sebe nazivaju Državom.

Pošto ću uskoro napuniti pola veka, dajem sebi za pravo da me zabole đoka za njihove mere. Imam mozak, imam antene, imam oči, imam decu. Povukla sam ih iz škole 1. marta, izolovala i snabdela roditelje u isto vreme, otkazala sva putovanja, kupila antiseptike i vitamine, išla maskirana još dok je to bilo smešno, samoizolovala se i uradila sve što je nalagao moj odgovorni self. Šetam kuče u ponoć kao u Otpisanima, a pre toga u 20h izbacim zvučnik na terasu i odvrnem muziku.

Moja mala privatna pobuna.

Sve OK osim puštanja muzike ovako kasno.
Mislim, puštaj za sebe u stanu.
Gospodja Klara Gospodja Klara 11:40 29.03.2020

Re: ...

stefan.hauzer
a pre toga u 20h izbacim zvučnik na terasu i odvrnem muziku.

Sestro slatka, nadam se samo da ti nisi ona koja je puštala Čolu i Parni valjak. Da sam još jednom čuo "Krasiiiva, dobrodošlasiuživotmoj", pa ja ne znam.




Ko tebe Galijom - ti njega Čolom.
mariopan mariopan 12:32 29.03.2020

Re: ...

Moja mala privatna pobuna.

Bravo.
gedza.73 gedza.73 14:54 29.03.2020

Re: ...

nešto me podsetio Alselone a nešto i jedna objava



Pošto se već ovih dana zahvaljujemo da ne zaboravimo ljude zbog kojih ne otvaramo na ekranima gif konzerve aplikacijama otvaraczakonzerve.com, zbog kojih još uvek možemo da naručimo hranu koju će neko da nam donese na vrata (ako ne bude goriva ni na pecanje neće moći da se ide) i zbog kojih još uvek stiže talet papir tamo gde ga nema.



alselone alselone 14:56 29.03.2020

Re: ...

nešto me podsetio Alselone a nešto i jedna objava

Ne vidi deda sine a i na italijanskom je.
gedza.73 gedza.73 15:09 29.03.2020

Re: ...

Alse
Ne vidi deda sine a i na italijanskom je.

pogledaj snimak. malo zahvalnosti šoferima što nam ništa ne nedostaje.

pošto si me malo pecnuo moram da ti vratim. Verujem da tvoj posao, kao i svačiji drugi, nije lako raditi, da treba znanja, truda i talenta kako bi sve to imalo neki rezultat.
O tvom zanatu ne znam apsolutno ništa, kao što verujem da ti ne znaš kako se pune komore na cisterni da se ne bi prevrnula, kako se raspoređuje teret u patosu, šta se vezuje španerima a šta ne, kako se tovari-stovara kontejner, kako se uključuje frigo na hladnjači, kako se vozi šleper a kako prikoličar (sa normalnom ili nemačkom dubokom rudom) u rikverc.

Verujem da se nikada nisi našao u situaciji da ti ističu sati vožnje a ti upadaš na prepun parking gde su kamioni i vertikalno parkirani pa gledaš da ne zakačiš retrovizore niti gabarit koji ti je samo na prikolici 13,60 dalje od tebe.
I ako prekoračiš vreme nema firme da ti plati, ti si kriv, ti snosiš odgovornost i to unapred ako te slučajno, a hoće, bude proveravala policija.

Verujem da se nikada nisi našao u stiuaciji da te vozač automobila sa četiri točkića teškog kao samo jedna bileta gvožđa zbog koje otvaraš 'nebo' na šleperu dok te tovare u Feralpi ili Marćegalji uputi u pravcu na kome se nalazi most 2.8 pa se vraćaš u rikver psujući i sebe što slušaš svakog i njega što nema pojma.

poređenja radi ti si uspeo, što je moram da priznam poprilična veština, da u gradu probiješ karter što verujem da ne bi uspela ni Milica Milić-Micić kad bi se spustala sa Jelice planine kroz šumu preko panjeva u Guču.

da nije sve tako jednostavno zaspiš-udes-nedaj bože pregaziš nekog. Ne gledaš-naletiš na kolonu koja stoji. loše natovario-sleti roba na autoputu.

tako da bar u ovome govorim ono što je jedno vreme bio moj zanat

edit
Ako stigneš na granicu oko podneva pa kako se sporo pomera stigneš u gluvo doba da predaš papire, dok sve završiš onda te ponovo zaustavi polcija kako bi napravila konvoj koji bi sprovodila do Beograda pa tu čekaš još malo, pa na sledećem punktu opet, pa opet... šta misliš kakvi su ti živci i refleksi? nije to vožnja 'ja seo, žena spremila sendviče uh al' samo vozio dva sata' ili što je još gore 'u cugu sam stigo do Grčke jednomgodišnje'
alselone alselone 15:45 29.03.2020

Re: ...

Nisam gedžo, naravno da nisam.

Ali sam na primer u jednom momentu krenuo da pravim apikaciju sa drugarima koja treba da pomogne američkim vozačima kamiona. Kao što verovatno znaš tamo nema tahogafa nego pišu u logbook. To je naporan i dosadan posao, pogotovo ako hoćeš malo da slažeš logbook pa da voziš duže nego što smeš. Aplikacija je trebala preko GPS-a da kupi udaljenosti, da broji vreme i da savetuje kako da popuniš 4 sekcije koje imaš, drive, offdrive, working i sleeping ili kako su se već zvale, imam ih negde.

Ali odudstasmo, ne sećam se više ni zbog čega.
zemljanin zemljanin 15:53 29.03.2020

Re: ...

alselone
Ali odudstasmo, ne sećam se više ni zbog čega.

doneli kolace
gedza.73 gedza.73 16:14 29.03.2020

Re: ...

Kao što verovatno znaš tamo nema tahogafa nego pišu u logbook

puče veza. sad ponovo.
Za SAD ne znam ništa. jednom sam samo načuo kako imaju jedan deo gde je dal ograničenje brzine dal' ograničenje sati vožnje a u drugom toga nema ali iskreno nisma planirao nikada van EU.
Nsarski je imao dobar blog do američkobalkanskim šoferima jer im je bio prevodilac ako se ne varam

Aplikacija je trebala preko GPS-a da kupi udaljenosti, da broji vreme i da savetuje kako da popuniš 4 sekcije koje imaš

U novijim tahografima imaš padajući meni za sve ovo pa te upozorava, obaveštava da li ti ističu sati vožnje i koliko imaš 'lufta' do sledećeg perioda vožnje-pauze.
(znam da ih koristim ali već su prošli dani kad sam sedeo za volanom)

Na prethodnim si morao da radiš ručno peške pa beležiš sve u svesku. Stojiš i čekaš da ti istekne 45 minuta.
Diskovi su već arkade klasika.


Ima među šoferima svakakvih ali je to jedno tako dobro životno iskustvo da i pored svega nisam zažalio. Izbrusi te u životu svaki teret koji poneseš. Al' ko nije spavao u avgustu u kabini taj ne zna šta su muke (dok nisu počeli da ugrađuju autonomne klime).
Ili ukus hrane dok jedeš na papučici ili na rezervoaru. pa mi pomalo smešno što 'princeze' pizde kako im nije ovih dana sve na tacni.
alselone alselone 16:18 29.03.2020

Re: ...

puče veza sad ponovo.
Za SAD ne znam ništa. jednom sam samo načuo kako imaju jedan deo gde je dal ograničenje brzine dal' ograničenje sati vožnje a u drugom toga nema ali iskreno nisma planirao nikada van EU.


Nema tahografa nego pišeš u ovakvu svesku. Vidi četiri reda.

I onda odvezeš svojih osam sati, iscepiš papir iz sveske, iscrtaš iz početka kako si baš eto seo u kamion i nastaviš da voziš. Jedino moraš da ukombinuješ datume i vremena na računima za gorivo i vagama.

I tako naši ljudi zarađuju hiljade evra mesečno jer voze za dvojicu. Ali im je glava u dve torbe umesto u jednoj.

alselone alselone 16:19 29.03.2020

Re: ...

doneli kolace


Austrijske.
gedza.73 gedza.73 16:42 29.03.2020

Re: ...

alselone
I tako naši ljudi zarađuju hiljade evra mesečno jer voze za dvojicu. Ali im je glava u dve torbe umesto u jednoj.

i njihove i tuđe. dešavalo mi se par puta, vozim, duboka noć, skoro niko na putu. Obiđe te auto i ti samo u daljini vidiš kako počnu da lelulaju poziciona svetla i krene da ti se 'odlepljuje' mozak. Lupaš šamare, otvaraš prozor... par puta sam tako... reko brale nikad više.
ecce-florian ecce-florian 16:52 29.03.2020

Re: ...

@ gedzo
ides mozda skoro za grčku, da ti budem suvozač?

imam b kategoriju al ću da ti pričam i pevam samo da stignem bar do atine


gedza.73 gedza.73 17:12 29.03.2020

Re: ...

@ gedzo
ides mozda skoro za grčku, da ti budem suvozač?


ne radim više taj posao a i dok sam vozio nisam išao van Italije, samo nacional.
Pomaganje kolegama da se malo odmore kroz Cro, Slo i It više ne računam u vožnju.
a i tako više ne idem od prošle godine potšo su Italijani pooštrili neke zakone zbog Rumuna.

imam b kategoriju al ću da ti pričam i pevam samo da stignem bar do atine





srdjan.pajic srdjan.pajic 17:29 29.03.2020

Re: ...

alselone
Nisam gedžo, naravno da nisam.

Ali sam na primer u jednom momentu krenuo da pravim apikaciju sa drugarima koja treba da pomogne američkim vozačima kamiona. Kao što verovatno znaš tamo nema tahogafa nego pišu u logbook. To je naporan i dosadan posao, pogotovo ako hoćeš malo da slažeš logbook pa da voziš duže nego što smeš. Aplikacija je trebala preko GPS-a da kupi udaljenosti, da broji vreme i da savetuje kako da popuniš 4 sekcije koje imaš, drive, offdrive, working i sleeping ili kako su se već zvale, imam ih negde.

Ali odudstasmo, ne sećam se više ni zbog čega.


Ta preko-norme vožnja kamiona je standard, jedini način da zaradiš malo više kinte od one za puko preživljavanje i da se tako jednog dana osamostališ, ili da nađeš neki drugi posao.

Ni ja ništa nisam znao o tom poslu dok me nije naša Snežana upoznala sa drugarom koji je bio prvo kamiondžija, onda je napravio i vodio svoju transportnu firmu u Čikagu sa ne znam koliko krstarica, pa je onda to prodao i zadržao samo jedan kamion za sebe, da, što se kaže, ima za plaćanje računa.

A čovek završio arhitektonski faks u Beogradu, pa emigirao. To je onaj drugar koji bicikla po Kolumbiji - vozi kamion mesec dana i onda uzme dva ili tri meseca slobodno da se bavi cikloturizmom.
gedza.73 gedza.73 18:00 29.03.2020

Re: ...

Ta preko-norme vožnja kamiona je standard

U Evropi je strogo kažnjivo i često se kontroliše. Proba poneko da se provuče. Dok ga ne uhvate.
alselone alselone 18:10 29.03.2020

Re: ...


Ta preko-norme vožnja kamiona je standard, jedini način da zaradiš malo više kinte od one za puko preživljavanje i da se tako jednog dana osamostališ, ili da nađeš neki drugi posao.


Ali to je gotovo sada. Umesto logbooka uvedeno je GPS praćenje preko android i iOS aplikacije, tako da je sa mutljavinama u principu završeno.
ecce-florian ecce-florian 18:50 29.03.2020

Re: ...

@gedža&als

ma još više i još dalje

ne moraš više da imaš ni kamion da bi te vučić pratio preko androida i iOS

mdžutim misim da su ovim mutljavine tek počele
gedza.73 gedza.73 20:24 29.03.2020

Re: ...

ecce-florian
ne moraš više da imaš ni kamion da bi te vučić pratio preko androida i iOS
mdžutim misim da su ovim mutljavine tek počele

ako sam dobro zakačio, pored ČiP , valjda su Kinezi u ovom periodu kontrolisali stanvništvo pomoću 'facial recognition'. Uplašiš dobro ljude i oni progutaju ono što možda i ne bi.

neko će da izvuče dobru dobit iz ovoga. Čini mi se da su u dobrom plusu Kinezi, možda se Rusi provuku, Zapad i USA gadno zaostaju.
To onako na prvu ako nema nečeg ispod toga što se ne vidi a što je bitnije.
ecce-florian ecce-florian 21:20 29.03.2020

Re: ...

@gedza
ako sam dobro zakačio,


ne neee


naš precednik se pohvalio još na početku da se prate vlasnici mobilnih telefona za koje su sumLJa da su zaraženi virusom ( ne telefoni no vlasnici)

pratili i izraelci ali je tamo vrhovni sud dao rok da kneset ( parlament) ovo usaglasi sa zakonom

kako kod nas parlament (skupština) ne zaseda jer isto telo Maja zaštitila (jer ih ima više od 50) onda ni vrhovni, ni ustavni ,niti ijedan drugi sud nije smatrao da je neophodno da obaveže parlament koji već ne zaseda

sve to po pravilima struke

neko će da izvuče dobru dobit iz ovoga


oće oće, ajd iz triput , evo pomoć: nisu Kinezi, nisu Rusi a ni Ameri
nsarski nsarski 00:12 30.03.2020

Re: ...

stefan.hauzer
a pre toga u 20h izbacim zvučnik na terasu i odvrnem muziku.

Sestro slatka, nadam se samo da ti nisi ona koja je puštala Čolu i Parni valjak. Da sam još jednom čuo "Krasiiiva, dobrodošlasiuživotmoj", pa ja ne znam.




Maestro, zanima me tvoje mišljenje o najnovijem uradku Boba Dilana, naslovljenom po Šekspiru, "Murder most foul". Izbačeno pre par dana. O ubisvu Kenedija.
"The age of the antichrist has just begun … it’s 36 hours past judgment day."

stefan.hauzer stefan.hauzer 07:22 30.03.2020

Re: ...

, samo Bob Dilan još uvek može da sakupi ovoliko klikova na pesmi od šesnaest minuta, a nije da mu je glas vremenom postao bolji. Ja sam ga uvek rađe čitao. Iako sam uredno odslušao svih šesnaest minuta. Ne znam da li si gledao film "Jackie" sa Natali Portman? Osim što neizmerno volim filmove Pabla Laraina, scena atentata u tom filmu je vrhunac filma, i to sa tehničkog aspekta umeća reditelja, kamere, glume, montaže, zvuka, name it... film vredi.
gedza.73 gedza.73 11:55 30.03.2020

Re: ...

naš precednik se pohvalio još na početku da se prate vlasnici mobilnih telefona za koje su sumLJa da su zaraženi virusom

ako ne grešim mislim da je rekao i kako mogu da prisluškuju ali neće, nego će samo da prate.
ecce-florian ecce-florian 18:15 30.03.2020

Re: ...

ako ne grešim mislim da je rekao i kako mogu da prisluškuju ali neće, nego će samo da prate.


fin neki čo'ek
gedza.73 gedza.73 20:22 30.03.2020

Re: ...

fin neki čo'ek

upozorio nas da pazimo šta pričamo.
(gore mi u komentaru nedostaje onaj ironični smajli)
Черевићан Черевићан 06:55 29.03.2020

psihologijom mase

zašto......

у глобалном хаосу што га Covid створи
ред се неки ваљда установит'.........мора ,
дал' по вољи Маси он је ............(или није)
битно је се ратосиљат' масовног помора
G.Cross G.Cross 08:12 29.03.2020

Preko 65, različito iskustvo

Evo kako je u Rumuniji.

- Nema policijskog casa

Svima je zabranjen izlazak osim :

- Odlaska u najblizu samoposlugu ili apoteku.
Mora da se nosi "izjava na sopstvenu
odgovornost" koju policija, ako vas zaustavi, uslika i šalje u databazu.

- Ako idete na posao morate da imate pismo od poslodavca

- Stariji od 65 su tretirani isto, osim što, u vidu pozitivne diskriminacije, samoposluge su rezervisane za njih svaki dan od 11:00 do 13:00.


U Rumuniji ima oko 20.000.000 stanovnika, oko 1.400 zaraženih, 40 mrtvih.



ecce-florian ecce-florian 09:02 29.03.2020

el se ovde postavljaju pitanja?


evo imam ja jedno , ako neko ima iskustva da pomogne :


Kako najlakše da napustim zemlju ( pod napustim podrazumevam otputujem iz, a pod zemlja mislim Srbija)?

hvala
G.Cross G.Cross 09:05 29.03.2020

Re: el se ovde postavljaju pitanja?

ecce-florian


Kako najlakše da napustim zemlju.

hvala



Koliko ja vidim jedini način je da odeš POD zemlju.
cassiopeia cassiopeia 10:45 29.03.2020

Re: el se ovde postavljaju pitanja?

ecce-florian

evo imam ja jedno , ako neko ima iskustva da pomogne :


Kako najlakše da napustim zemlju ( pod napustim podrazumevam otputujem iz, a pod zemlja mislim Srbija)?

hvala


Ako nađeš rešenje, ne bilo ti zapoveđeno, podeli sa rajom.

P.S. mislim da je to sad moguće samo ako si vozač nekog kamiona za transport robe.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana