Gost autor

SRBIJA - masovna grobnica radnika!

Filip Mladenović RSS / 16.02.2020. u 11:47

Pogrebna i policijska kola
Pogrebna i policijska kola
Pre dve godine, moj dragi prijatelj i kolega, novinar Velimir Ilić, sa kojim sam imao čast da saradjujem u dnevnom listu "BORBA" i u TV produkciji "VIN", napisao je tekst o gradjevinskom radniku Nebojši Turoviću, nastradalom 29. avgusta 2018. na gradilištu u ulici Kneza MIloša u centru Beograda, na mestu gde se nekada nalazila američka ambasada. 

"Sećam se jednom, u vreme one ozbiljne države Jugoslavije, u tv-dnevniku su pričali o nekoj rudarskoj nesreći. Gledaš i slušaš, a u grudima boli i steže i nije ti dobro dok ih spasioci garave otimaju kubicima obrušene zemlje koja im je odnela desetinu kamarata, a njih poštedela da i dalje, roveći joj po utrobi, kopaju deci hleb, a sebi penziju.

Moj otac, podbočivši desnom rukom lice, plakao je gledajući taj dnevnik, nadajući se da ga niko od ukućana ne vidi... A svi smo plakali, ali niko nikom nije priznao. Samo je mama u jednom času rekla: ‘Ajde, sad, vreme je za spavanje, mora se sutra u školu.

Od tada, kad god bih čuo da je nastradao radnik ili rudar, osećao sam se kao da mi je život odneo nekog bliskog. Možda su to bili tek samo treptaji podsvesnog straha da se tako nešto moglo dogoditi mom ocu, električaru ili možda osećaj socijalne solidarnosti i uzajamnog sažaljenja nas dece iz radničkih porodica.

A prošle sedmice, kad je, na samo par stotina od ulice u kojoj stanujem, na gradilištu pod obrušenim zidom nedorušene nekadašnje Ambasade SAD, poginuo Kraljevčanin Nebojša Turović (56), prvo sam osetio bes. Neopisiv bes, proistekao iz činjenice da Nebojšu nije usmrtila njegova nepažnja niti ga je zatrpao samo taj nedorušeni zid.. Nebojšu su UBILI!

Ubio ga je nemar neodgovornih ljudi, ubile su ga olako potpisane dozvole nezajažljivim investitorima, prozvoljne, možda čak i nestručne, ali svakako površne kontrole lakomislenih inspektora, komisija i raznoraznih nadzornika čiji je potpis prethodio početku radova na neobezbeđenom gradilištu.

Ubila ga je suluda politička pohlepa da Beograd pošto-poto bude „grad hiljadu kranova", pohlepa koja generiše lavirinte višespratne korupcije, nezakonitosti, zloupotreba, rada na crno...

Da, i pokojni Nebojša, diplomirani ekonomista, radio je, u svojoj 56. godini, na crno, silom prilika kao građevinac. Devet godina (!) je radio na crno, borbom za golu egzistenciju sateran u močvaru, među krokodile, pred čeljusti poslodavcima kojima je država ozakonila pravo da surovo eksploatišu, stvarajući feudalni kapitalizam.

Objašnjavajući šta se desilo na gradilištu budućeg kompleksa luksuznih stanova „Kneza Miloša Rezidens", v.d. direktora Inspektorata za rad Stevan Đurović, upro je prstom na lanac odgovornih - od investitora i podizvođača, do gradske vlasti u Beogradu.

„Ovde je problem što svi imaju svoj deo odgovornosti. Dozvolu za izgradnju ovog objekta je doneo grad Beograd, kontrolu ima gradski sekretarijat za inpekcijiski nadzor, trebalo je da oni iskontrolišu", rekao je Đurović.

Taj zid „uopšte nije potporni zid", to je, reče Đurović, ostatak nekog ranijeg objekta i bio je „apsolutno neobezbeđen". Ni on sam ne zna „kako je mogla da se dobije dozvola" i kaže da izvođač radova koje je investitor angažovao - snosi svu odgovornost.

Inspektori su, saznali smo dan posle nesreće, utvrdili da ima i krivične odgovornosti, a Đurović je najavio da će „sigurno biti krivičnih prijava".

Danas je šesti dan od nesreće, a peti nakon što su obnarodovane činjenice o lancu odgovornosti, prepoznatljivom skoro do imena i prezimena. Krivičnih prijava nema, a prozvani ćute. Čeka se, valjda, da hronična bolest kratkog pamćenja u Srba odnese još jednu žrtvu u zaborav, šta li?

Ćute i novinari, ne pitaju, izbegavajući da dirnu u još jedan od osinjaka u kojima su privatni interesi investitora, političara i korumpirane birokratske mašinerije važniji od javnog interesa građana da žive u uređenoj državi.

Nebojšinu smrt, to ubistvo nemarom i bez predumišljaja, mediji zaobilaze, ne zapitkuju, ne traže odgovore ko će Nebojšu nositi na savesti, ako savesti ima. Postalo je oportuno po svaku cenu biti klimogavo beskičmen i ne narušavati idilu u kojoj je politički nekorektno i ravno nancionalnoj izdaji prozivati one koji, „vredno i marljivo", drže svakodnevne konferencije za štampu, uveravajući nas u neopipljivu dobrobit.

Da li još nekog Nebojšu treba da zatrpa nedorušeni zid na gradilištu? Treba li da se nemirno brdo u Grdeličkoj klisuri, pohovano tankim betonskim slojem znanja i stručnosti, obruši i na nečji život?

Čekaćemo, ćutke. Ćutaćemo da ne narušimo tu idilu na tržištu magle, dok se investitori, direktori, nadornici, ministri, projektanti i izvođači nadmudruju ko nije kriv. Ćutaćemo i dok im šef države tercira naređenjima da brdo pomere tamo gde neće ugrožavati ničiju odgovornost.

Ćutke ćemo čekati da opet ubiju nekog Nebojšu."

I evo, juče je ponovo na istom gradilištu poginuo još jedan gradjevinski radnik, star 61 godinu.

Od 2006. do danas poginulo je 580 radnika na svojim radnim mestima širom Srbije!

I!?

Samo dva sudska procesa, sa simboličnim zatvorskim kaznama za odgovorne poslodavce od po 1 godinu!

I dok nas uporno i bezobrazno zamajavaju apsolutno sporednim temama, i dalje vezanim za naciju, veru i seksualno opredeljenje, Srbija je postala grobnica u proseku oko 50 radnika godišnje, koji izgube život  na svom radnom mestu.

I za te ubijene radnike NIKO ne odgovara, pored toliko zakona, službi i inspekcija zaduženih i dobro PLAĆENIH  da brane elementarna socijalna i ekonomska prava!? 

P.S. Koliko je ova država apsurdna i cinična, govori i primer Beogradjanina Dobrice Veselinovića,  kome je organizovano sudjenje i koji je kažnjen zbog organizovanja protesta u Beogradu povodom smrti dvojice radnika, Stefana Dabetića (26) i  Aleksandra Šimunova (41) na gradilištu „Beograda na vodi" 14. septembra 2018. godine. Veselinović je pred sudom izjavio da su „krivi" što su organizovali protest na kojem su ukazali na odgovornost Vlade i Ministarstva građevinarstva za smrt radnika, rekavši i da on, kao organizator, prihvata „punu odgovornost za ovaj čin, i da je spreman da snosi sve posledice".

Tokom 2018. godine na gradilištima u Srbiji poginula su 53 radnika, a više stotina je povređeno na radu. Od januara 2013. do kraja 2017. godine, 187 ljudi je umrlo zbog povreda na radu.

Dakle, kažnjen je Dobrica Veselinović zbog organizovanja protesta, a sudjenja i kazne za sve odgovorne koji su izazvali smrt dva radnika,  Stefana Dabetića  i Aleksandra Šimunova, NIJE UOPŠTE BILO!!! NITI ĆE!

RADNICID U SRBIJI.

 

 

Atačmenti



Komentari (539)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

g.radicevic g.radicevic 17:07 19.02.2020

Re: Tek da se zna

h, sad mi je jasno, zasto se na njegovoj sahrani pojavio da bi mu odao pocast i pokloni pred njegovim odrom, najveci broj svetskih drzavnika evr.


meni liči, da se ovde brka ugled zemlje i unutrašnje uređenje(režim)
neosporno, da je Broz od jedne zemlje ''bez pedigrea'', stvorio respektabilnog igrača na globalnom nivou, koja je imala ugled, u krajnjem slučaju jedan od najpoželjnijih pasoša na svetu.
Način na koji je ta zemlja bila uređena iznutra, je sasvim drugi par rukava.
angie01 angie01 17:36 19.02.2020

Re: Tek da se zna

meni liči, da se ovde brka ugled zemlje i unutrašnje uređenje(režim)
neosporno, da je Broz od jedne zemlje ''bez pedigrea'', stvorio respektabilnog igrača na globalnom nivou, koja je imala ugled, u krajnjem slučaju jedan od najpoželjnijih pasoša na svetu.
Način na koji je ta zemlja bila uređena iznutra, je sasvim drugi par rukava.


ono, konacno ce mi biti razjasnjeno da su tu radi o dve razlicite i suprostavljene stvari-uvazavani lider, respkt sveta, pozeljni pasosi i unutrasnje uredjenje,..pa gde sam ja bila sve ove godine sa tolikim zabludama,...
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:38 19.02.2020

Re: Tek da se zna

ah, sad mi je jasno, zasto se na njegovoj sahrani pojavio da bi mu odao pocast i pokloni pred njegovim odrom, najveci broj svetskih drzavnika evr.


A i kresnuo je Sofiju Loren, malo li je?
Zar je važno kako je narodu bilo, što su baš u to vreme pili kafu zvanu 40 posto, a kad ni nje nema onda neka "divka", što goriva nije bilo, što se zejtin i šećer kupovali na bonove, što nije bilo čokolade, nije to važno u poređenju s tim da je naš dragi vođa masovno ispraćen.

Mentalitet roba i sitne duše, kome je važnije šta će selo reći nego kako on zapravo živi.

Ugled?
Kakav ugled, čista računica, njihov interes.
Ujedinjene nacije tad sa ogromnim autoritetom, Tita ima "mnogo ruku" tu, koje je nakupio po Africi, hladni rat na vrhuncu, pa je bilo sasvim logično da mu dođu na sahranu, sve imajući uvidu samo svoje interese, ebalo im se za Jugoslaviju.
Da su je cenili i poštovali pomogli bi joj da kupi nafu i kafu.


angie01 angie01 17:47 19.02.2020

Re: Tek da se zna

evo, ne znam, konacno smo u zeljenom uredjenju, ima kafe kakve hoces, benzina i cokolade, a narod nikada losije nije ziveo, siromastvo u katastrofalnim procentima, mladi beze, svake godine po dva grada ode iz zemlje,...a nista od uvazavanja, pozeljnih pasosa, sta god,...nego ucenjivacki pritisci i nepovoljni zahtevi,...teritoria vidjena kao otpad stetnih materija i uvoza sumnjive hrane pred istekom roka za upotrebu i naravno zahvalno trziste jeftine radne snage.

Mentalitet roba i sitne duše, kome je važnije šta će selo reći nego kako on zapravo živi.

ephemeris ephemeris 18:06 19.02.2020

Re: Tek da se zna



Zaljubio se u Milovana Đilasa '89?
Čovek tad imao sto godina jbt?


78
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:07 19.02.2020

Re: Tek da se zna

evo, ne znam, konacno smo u zeljenom uredjenju,


Uh al je analiza jbt!
Ona, oštroumna, zvana, a kako je sad.

A da probaš da razmisliš o onome onda, bez osvrtanja na to kako je sad.
Pa da vrednosti onoga braniš bez poštapalice a kako je sad?
Ne ide, a?

Ili ako hoćeš to da povezuješ onda makar pokušaj da pretpostaviš šta je uzrok a šta posledica, da li je ovo danas ikako vezano za ono onda, ili je ono onda posledica ovog danas.

Te površnosti tipa, rokenrol, pasoši, Titina sarana, sve je to mnogo manje važno od nepostojanja slobode, i od činejnice da je ogroman, ali ogroman deo naroda, jedva kraj sa krajem sklapao.

Pasoši.
Super, mogao si gde hoćeš sa tim pasošem, ali nisi mogao bez para, nije ti tu pomagao crveni pasoš.

Pa, pokušaj da nađeš podatak koji procenat je tu pogodnost upotrebljivog pasoša mogao da iskoristi, tj koliko je zaista taj pasoš značio velikoj većini građana.

Ako od tog procenta koji je putovao, odbiješ one koji su išli na Ponte Roso i nigde više, i one koji su išli da šišaju kučiće u Nemačku, siguran sam da je procenat onih kojima je taj pasoš išta značio jednocifren
Tako da, ebao ga njegov pasoš.
Ili, kako ti reče, ko takve ebe, kad nisu imali sreće?

Režim koji je narode zarobio i na svaki pokušaj naroda da se izmigolji, hapsio, zatvarao, hvaliti jer je dragog vođu ispratio svetski vrh, i što je imao pasoš koji većini ljidi ništa nije značio, hvaliti takav rešim zaista može samo neko ko ima svest roba koji se zadovoljava, mrvicama, trivijalnostima, poput Titine sarane ili pasoša.

milisav68 milisav68 19:33 19.02.2020

Re: Tek da se zna

ah, sad mi je jasno, zasto se na njegovoj sahrani pojavio da bi mu odao pocast i pokloni pred njegovim odrom, najveci broj svetskih drzavnika evr.

Nažalost, uvek treba podsetiti na gorku činjenicu kada je na konstataciju Ficroja Meklejna da je Tito izigrao dogovor i pravi komunističku Jugoslaviju, Vinston Čerčil odgovorio: "Da li ti planiraš da se posle rata preseliš u Jugoslaviju i živiš tamo? Ne, vidiš, ni ja to ne nameravam."

U prevodu, boli me dupe kako će narod tamo da živi.

I bolelo ih je dupe, dok im je završavao posao.

Da je bio mlađi, završio bi ko Gadafi.

angie01 angie01 19:35 19.02.2020

Re: Tek da se zna

A da probaš da razmisliš o onome onda, bez osvrtanja na to kako je sad.




znaci, ne mogu dalje da citam ove tvoje uobicajene hucikucikucine,...sve skupa je potpuno besmileno natezati se ponovo na ovaj nacin.

ne bih se ni javila da nisam bila zgrozena, kako ste se kao copor hiena obrusili,...bas odvratno deluje ovo grupno izivljavanje,...
milisav68 milisav68 19:43 19.02.2020

Re: Tek da se zna

Pa, pokušaj da nađeš podatak koji procenat je tu pogodnost upotrebljivog pasoša mogao da iskoristi, tj koliko je zaista taj pasoš značio velikoj većini građana.

Bio je taj podatak skoro negde (mrzi me sad da tražim), da je u SFRJ bilo izdato nešto više od dva miliona pasoša - od 22 miliona Jugoslovena.

I to je bio maksimalan broj važećih pasoša sredinom sedamdesetih, kada je bila najveća navala gastarbajtera.

Inače, ima jedan poučan film na tu temu - "Oktobarfest" sa Buletom Goncićem u glavnoj ulozi.


hoochie coochie man hoochie coochie man 20:06 19.02.2020

Re: Tek da se zna

znaci, ne mogu dalje da citam ove tvoje uobicajene hucikucikucine,


Da čitaš možda i možeš, a da razumeš... teško.

Bio je taj podatak skoro negde (mrzi me sad da tražim), da je u SFRJ bilo izdato nešto više od dva miliona pasoša - od 22 miliona Jugoslovena.


Žnači tu sam negde, jednocifren broj kad se odbiju Trst i gastarbajteri.
I nije bilo teško pogoditi.
Ko se tog vremena seća, ili ko je iskreno i nenavijački hteo o tom vreenuu da sazna, lako je mogao da razume da je priča o pasošu nevažna.

Ali to su floskule onih koji tu državu glorifikuju iz nekih sasvim ličnih razloga, tipa letovao sam, zezali se u Makarskoj, išao na super svirku u SKC, znači država je bila dobra.
Pa nije bila dobra, a to što si ti imao neke lepe tenutke nema veze sa državom, čak naprotiv, verovatno bi i bolje od toga prošao da je država bila dobra.

Ali eto, neće ljudi da misle (neki i ne mogu) pa ponavljaju fraze o pasošu i sarani.

Pa onda ili poređenje sa sadašnjom ili, e to je posebno veselo, sa kraljevinom.
A o kraljevini znaju ono što im je Tita o tome rekao.
Obrati pažnju na Frihenda recimo, jednog od ovih blogojugovića, na svaku priču o kraljevini odgovara na tri načina, ili pominje obznanu, ili 6. januar, ili Radića.
Tačno one tri tačke u istoriji koje je Tita izdojio i gurao u škole.
Ništa drugo osim te tri stvari se nije moglo čuti o toj državi za vreme Tite, i ovi jugovići i četrdeset godian posle Tite nisu uspeli ništa drugo o tome da nauče, nego i dalje o tome telale.
I samo takvi, koji ne znaju ništa drugo osim titovih parola, mogu o Jugoslaviji pričati lepo, jer oni zapravo samo ponavljaju ono što je Tita pričao.
gedza.73 gedza.73 20:09 19.02.2020

Re: Tek da se zna

milisav68
ima jedan poučan film na tu temu


www.nationalgeographic.rs
bio na praksi veliki broj učenika srednjih medicinskih škola iz Beograda i Zemuna, kao i da je kroz bolničku ambulantu prošao veliki broj pacijenata, nije bio dovoljan razlog da tadašnje savezne vlasti odmah obaveste javnost o mogućem širenju epidemije van pokrajine, prema svedočenjima, zbog uticaja na predstojeću turističku sezonu u Hrvatskoj. To je učinjeno, uz dozvolu iznuđenu od političkih moćnika, tek 25. marta


Goran Marković
Trebalo mi je 10 godina da dođem do prave istine o toj epidemiji. Bila je velika sramota da usred Evrope izbije epidemija jedne iskorenjene tropske bolesti. Tada sam predosetio da bi to mogla da bude priča o bolesti društva, o tome da Jugoslavija ima nekakav problem. Naročito me iritiralo što je to toliko skrivano. Najzad sam našao dva lekara koja su mi ispričala šta se tu zaista desilo.



Danas
Najsramniji događaj u istoriji Medicinskog fakulteta u Beogradu predstavlja udaljavanje iz nastave 12 uglednih profesora početkom pedesetih godina 20. veka. Jednom sam pitao tadašnjeg skojevca, a kasnijeg dekana, da li je istina da su čuvenog Aleksandra Kostića izbacili zato što je slavio slavu. Odgovorio je: „Ma, jok more, bojali smo se da će, ako Partija kaže jedno, a Kostić drugo, svi studenti pohrliti za njim.“
angie01 angie01 20:13 19.02.2020

Re: Tek da se zna

Bio je taj podatak skoro negde (mrzi me sad da tražim), da je u SFRJ bilo izdato nešto više od dva miliona pasoša - od 22 miliona Jugoslovena.


pa nemoj da trazis- jer i onako nije tacno to sto govoris.


Tokom 70-ih godina je oko polovine punoljetnih građana Jugoslavije posjedovalo pasoše i koristilo ih aktivno, zbog turizma, rada ili kupovine. Tako dolazi do pojave gastarbajtera, ali i famoznog šverca odjeće iz Trsta. Koliko su Jugosloveni voljeli putovati govori činjenica, da je 1976. godine država od 20 miliona stanovnika imala čak 16 miliona prelazaka sa jugoslovenskim pasošem.

(MONET.com)

tome treba dodati i broj maloletne dece,koja je bila zakacena za pasose roditelja, koji ovde nije uracunat.

Pasoš SFR Jugoslavije je bio važeća međunarodna putna isprava za državljane Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije i koristio se u međunarodnim putovanjima. Pasoš je opisivan kao visoko cijenjen na međunarodnom nivou. Shodno tome, mnogi državljani SFRJ mogli su da imigriraju u zapadne države tokom “hladnog rata” i imali su mogućnost da pronađu posao u zapadnoevropskim firmama. Takođe, ovaj pasoš je opisan kao jedan od najpogodnijih u svijetu, zato što je bio jedan od rijetkih pasoša sa kojima su državljani SFR Jugoslavije mogli putovati slobodno i na istok i na zapad.

(MONET.com)
gedza.73 gedza.73 20:23 19.02.2020

Re: Tek da se zna

pescanik.net
U bivšoj SFRJ metodologija je, navodi Cvetković, bila takva da je osoba koja kritikuje vlast najpre psihijatrijskim veštačenjem bivala oglašena neuračunljivom i opasnom po okolinu, čime se izbegavao politički proces pred sudovima i mogući negativan publicitet u javnosti. Zatim bi se odredilo lečenje na neodređeno vreme u neuropsihijatrijskoj ustanovi zatvorenog tipa. Zanimljivo je da su inicijativu za obustavljanje mere bezbednosti mogli da pokrenu jedino sami psihijatri, koji su kao veštaci Sekretarijata unutrašnjih poslova bili veoma rezervisani prema „neprijateljima države“, za koje je trebalo da garantuju da neće ponoviti delo na slobodi.


Томислав Крсмановић Године 1975. је ухапшен у Југославији под оптужбом за вербални деликт. Процес против њега је вођен дуги низ година, и укључивао је хапшења, суђења, отпуштање са радног места и друге врсте притиска...

Profesor Druge muške gimnazije u Beogradu Boško Tomić je prošao kroz sve moguće torture, prisilno penzionisan i umro proganjan kao i cela porodica. NJegov najstariji sin Slobodan (1923) arhitekta je emigrirao sa porodicom 1960. godine u Kanadu, gde i sada živi, inače je oženjen ćerkom poznatog ministra R. Kneževića i porodica Tomić je takođe odigrala odgovarajuću ulogu u puču 27. marta 1941. godine. Slobodan je takođe doživeo na sebi sve moguće manifestacije mržnje komunističkih vlasti.

NJegov brat Miša (1938-1991-jedan od osnivaca naše organizacije) na Svetog Savu 1947. godine u dvorištu Osnovne škole Sveti Sava u Beogradu je bio pretučen od saradnika policije zato što je kazao «da je Bog stvorio Tita i Staljina» i do kraja života je bio invalid u kolicima (slomljena kičma). Sestra Nataša, koja je jedina živa i koja stanuje na adresi Molerova 35 u Beogradu u stanu je 1953. godine na skupu studenata Arhitektonskog fakulteta u Beogradu izjavila da je njen otac stvarao Jugoslaviju i da uprkos toga komunisti progone njenu porodicu. Zato je bila smeštena nasilno u Psihijatrijsku bolnicu Medicinskog fakulteta u Beogradu, gde je bila torturisana i mučena i elektro-šokovima. Iako jako oštećenu otuda je oslobodio pokojni dr. V. Savić, neuropsihijatar, naš bivši predsednik.
g.radicevic g.radicevic 20:52 19.02.2020

Re: Tek da se zna

ono, konacno ce mi biti razjasnjeno da su tu radi o dve razlicite i suprostavljene stvari-uvazavani lider, respkt sveta, pozeljni pasosi i unutrasnje uredjenje,..pa gde sam ja bila sve ove godine sa tolikim zabludama,...


sorry Angie, al moram da pitam
zašto ti uvek pročitaš ono što ti želiš da piše, a ne ono što stvarno piše ?
''drugi par rukava'', nije obavezno suprotstavljeno ''prvom paru rukava'', već manje ili više različito.


angie01 angie01 20:57 19.02.2020

Re: Tek da se zna

''drugi par rukava'', nije obavezno suprotstavljeno ''prvom paru rukava'', već manje ili više različito.


a, pa dobro onda je to potpuno druga stvar.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:04 19.02.2020

Re: Tek da se zna

Tokom 70-ih godina je oko polovine punoljetnih građana Jugoslavije posjedovalo pasoše i koristilo ih aktivno, zbog turizma, rada ili kupovine


E ovo je verodostojno, neki člančić iz ranga, šta kuvate danas.
A možemo i i tako, evo sličnog, čak možda i ozbiljnijeg ranga

Poređenja radi, pasoš Srbije, danas vredi više od čuvenog "crvenog" iz doba SFRJ koji je Jugoslovenima garantovao bezvizno putovanje u 80 država.


I šta ćemo sad?

Koliki god procenat bio izdatih pasoša činjenica da je ogroman deo odlazio na Trst i gastarbajtere (to ni ova oda tom pasošu, nije mogla da izbegne da poemne) a da je veoma mali, neznatan procenat građana taj pasoš koristio zarad svog zadovoljstva.
Tako da je priča o pasošu kao dokazu kvalitetnog života građana zaisza besmislena.
Siguran sam, bez ikakvih traganja po netu, da se danas više putuje, da je više, recimo studenata, bilo ili boravilo na nešto duže, u inistranstvu, nego što je bio slučaj sa tadašnjim studentima.

Status pasoša uopšte, ali uopšte nije u vezi sa statusom građana države o čijim se pasošu govori.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:12 19.02.2020

Re: Tek da se zna

bojali smo se da će, ako Partija kaže jedno, a Kostić drugo, svi studenti pohrliti za njim.


Ovo se mora ponoviti, da se upamti.
To je bio osnovni motiv komunista, čuvaj režim, ebeš sve ostalo.
Žrtvuj koga god treba da bismo mi ostali na vlasti.
milisav68 milisav68 21:12 19.02.2020

Re: Tek da se zna



pa nemoj da trazis- jer i onako nije tacno to sto govoris.



Izvor - Monet.
Tokom 70-ih godina je oko polovine punoljetnih građana Jugoslavije posjedovalo pasoše i koristilo ih aktivno, zbog turizma, rada ili kupovine. Tako dolazi do pojave gastarbajtera, ali i famoznog šverca odjeće iz Trsta.



Da nije bilo pasoša, ne bi bilo ni šverca, ni gastarbajtera.
Koliko su Jugosloveni voljeli putovati govori činjenica, da je 1976. godine država od 20 miliona stanovnika imala čak 16 miliona prelazaka sa jugoslovenskim pasošem.

Ne pričamo o broju prelazaka, nego o broju pasoša.

Moj drug, roditeli radili u Beču, godišnje su dolazili 4 puta, Božić, Uskrs, početak i kraj raspusta.

A to je Šumadija.

Šta misliš, koliko je prelazaka bilo u pograničnim oblastima?


dragosevacsutra dragosevacsutra 21:23 19.02.2020

Re: Tek da se zna

Zaljubio sam se u Majdu, a Milovana Djilasa nikada nisam uvažavao zbog počinjenih ratnih zločina tokom II svetskog rata!


e sad. bio sam siguran da je vprašanju bila mojca!

pardon, v prašenju

dragosevacsutra dragosevacsutra 21:24 19.02.2020

Re: Tek da se zna


A što se tiče mog privatnog života, mogu samo da kažem, tj. da napišem da sam prebogat kao ponosni otac više dece i još ponosniji deka više unuka!


a majda? sta ona kaze na to?

gedza.73 gedza.73 21:26 19.02.2020

Re: Tek da se zna

To je bio osnovni motiv komunista, čuvaj režim, ebeš sve ostalo.
Žrtvuj koga god treba da bismo mi ostali na vlasti.

i sve sam ubeđeniji da ta NVO, umesto da čisti u svom dvorištu, pokušava da opravda privilegije koje je uživala zato što su pripadali botovskom višem ešalonu.

A Kostić je

Aleksandar Đ. Kostić je bio jedan od osnivača, prvih profesora i dekan (1936—1939) Medicinskog fakulteta u Beogradu i osnivač Instituta za histologiju i embriologiju. Osim Medicinskog, bio je osnivač i Veterinarskog (1938) i Farmaceutskog fakulteta (1939).


dva puta je izbacivan sa fakulteta. Prvi put 1941. zbog odbijanja saradnje sa okupatorskim vlastima, a drugi (i konačni) put 1952. od strane tadašnje komunističke uprave na fakultetu, kada mu se zabranjuje i oproštajni skup sa studentima.
predatortz predatortz 21:27 19.02.2020

Re: Tek da se zna

Status pasoša uopšte, ali uopšte nije u vezi sa statusom građana države o čijim se pasošu govori.


Čim priča kreće sa "imali pasoš" jasno je da se radi o diktaturi. Jedino u diktaturama je pasoš dokaz nekakvih sloboda. Tamo gde diktature nema pasoš je običan dokument koji imaš i ne razmišljaš o njemu dok ti ne zatreba.
Ja u SFRJ nisam imao pasoš, odnosno nisam mogao da ga dobijem 4 godine nakon odsluženja vojske.
Razlog? Deo vojmog roka sam proveo na objektu klasifikovanom kao "državna tajna".
Pa vi recite da je normalno da tvoje društvo ide na studentska putovanja a ti ne možeš.
U toj SFRJ je svako vojno lice moralo da traži posebno odobrenje da izađe iz zemlje.
angie01 angie01 21:31 19.02.2020

Re: Tek da se zna

pise ti lepo, oko polovine punoletnih gradja je imalo pasose,..plus njihova maloletna deca, a ti rece,..., nesto vise od dva miliona pasosa,...bas me zanima, koliko gradjana danas ima pasose- s obzirom da su toliko siromasni, da jedva prezivlajvaju 30 posto dece je na ivici egzistencije, sto znaci da su i njihovi roditelji,...njima sigurno ne trbe pasos.

mup navoddno nema taj podatak:)

e da, Monet je portal za ekonomiju, finansije, biznis,..znaci nije kurir, informer, alo...
angie01 angie01 21:36 19.02.2020

Re: Tek da se zna

Čim priča kreće sa "imali pasoš" jasno je da se radi o diktaturi. Jedino u diktaturama je pasoš dokaz nekakvih sloboda. Tamo gde diktature nema pasoš je običan dokument koji imaš i ne razmišljaš o njemu dok ti ne zatreba.


pa eto,


Koliko su Jugosloveni voljeli putovati govori činjenica, da je 1976. godine država od 20 miliona stanovnika imala čak 16 miliona prelazaka sa jugoslovenskim pasošem.

Da se radilo o jednom od najcjenjenijih pasoša svijeta govori i činjenica da je njegova cijena na crnom tržištu bila oko pet hiljada američkih dolara.

Za većinu naših ljudi, takvo stanje izgledalo je kao nepromjenjivo i prirodno. S druge strane, putujući po zemljama istočne Evrope, Jugosloveni se nisu mogli oteti utisku kako tim ljudima pasoš ništa ne znači ili ga čak i nemaju jer ih matična država ne pušta da iz nje slobodno izađu. Poljski, rumunski, bugarski i državljani drugih država istočnog bloka morali su vaditi posebne pasoše za putovanje kroz istočni, a posebne za zapadni blok. Sve je to bilo jako komplikovano a mogli su ih koristiti samo jednom godišnje ili čak samo jednom na svakih nekoliko godina.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:41 19.02.2020

Re: Tek da se zna

mup navoddno nema taj podatak:)


Ma kriju garant.

Ne volim da guglam, ali ukucam broj pasoša u Srbiji i prvi, ali pri, rezultat je iz 2011 godine, 3,7 miliona.
Do danas je verujem preko četiri.
Znači, više pasoša izdato, srpski pasoš vredniji, piše gore, pa po tvom merilu Srbija je iznad Jugoslavije.

A stvarno je glupavo po pasošu meriti kvalitet života ljudi.
Što reče Predator, dokument ko dokument, ako ti treba uzmeš ga i gotovo.
A kako živiš, to s tim blage veze nema.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:41 19.02.2020

Re: Tek da se zna

Da se radilo o jednom od najcjenjenijih pasoša svijeta govori i činjenica da je njegova cijena na crnom tržištu bila oko pet hiljada američkih dolara.

Poređenja radi, pasoš Srbije, danas vredi više od čuvenog "crvenog" iz doba SFRJ koji je Jugoslovenima garantovao bezvizno putovanje u 80 država.


gedza.73 gedza.73 21:47 19.02.2020

Re: Tek da se zna

Ma kriju garant.


Prema podacima MUP, tokom 2018. godine registrovano je 14.911.938 izlazaka naših državljana iz Republike Srbije

važeći biometrijski pasoš poseduje 5.412.943 državljana Republike Srbije. To je skoro duplo više u odnosu na 2009.

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:52 19.02.2020

Re: Tek da se zna

gedza.73
Ma kriju garant.


Prema podacima MUP, tokom 2018. godine registrovano je 14.911.938 izlazaka naših državljana iz Republike Srbije

važeći biometrijski pasoš poseduje 5.412.943 državljana Republike Srbije. To je skoro duplo više u odnosu na 2009.



Tebe ne mrzi da guglaš :)

Ma frazetina do frazetine, pasoš, istorijsko ne, sarana.
I tako brane diktaturu.
Demokrate jbg :)
milisav68 milisav68 21:55 19.02.2020

Re: Tek da se zna

angie01
pise ti lepo, oko polovine punoletnih gradja je imalo pasose,..plus njihova maloletna deca, a ti rece,..., nesto vise od dva miliona pasosa,

Piše lepo i da je bilo 16 miliona prelazaka.

Deca nisu imala pasoše, nego su upisivana na roditeljske.

Izračunaj, ako je neko dolazio četiri puta godišnje, puta dva roditelja, koliko je to puta godišnje - prelazaka.
bas me zanima, koliko gradjana danas ima pasose-


Izdato je 3,7 novih biometrijskih pasoša (svojevremeno, kad se menjalo).
nsarski nsarski 22:03 19.02.2020

Re: Tek da se zna

A stvarno je glupavo po pasošu meriti kvalitet života ljudi.
Što reče Predator, dokument ko dokument, ako ti treba uzmeš ga i gotovo.


Kod Amera, danas 42% ljudi poseduje pasoš. Zanimljivo, godine 1995. samo 10% Amera su imali pasoš. Al, to nije ništa čudno - u Meksiko i Kanadu su mogi da putuju samo sa nekim identifikacionim dokumentom (vozačkom dozvolom, na prier). Posle 9/11 se to promenilo i pasoši su potrebni.
Takođe, u to doba, oko 15% senatora je imalo pasoš. To samo ukazuje koliko njih boli pimpek da ustanove šta se istinski dešava van granica zemlje kojom vladaju. Sve saznaju preko CNN. Sada se to malo promenilo.
U svakom slučaju, pasoš je samo dokument i niko se posedovanjem toga ne kurči sem nas Jugovića u ono doba pred nesrećnim Bugarima i Rumunima.

Evo tabele posedovanja pasoša u USA tokom nekoliko decenija.

cassiopeia cassiopeia 22:12 19.02.2020

Re: Tek da se zna

predatortz

U toj SFRJ je svako vojno lice moralo da traži posebno odobrenje da izađe iz zemlje.


Ne samo vojna lica već i civili zaposleni u vojsci.

Teča i tetka nisu mogli sa nama na more u Grčku, 1986. jer nisu mogli da dobiju dozvolu. Sećam se da nisu imali pasoše, pa bi i to vadili pred polazak. Al' cvrc.

Teča vozio nekog generala, a tetka radila kao daktilograf u Generalštabu.
predatortz predatortz 22:16 19.02.2020

Re: Tek da se zna

cassiopeia
predatortz

U toj SFRJ je svako vojno lice moralo da traži posebno odobrenje da izađe iz zemlje.


Ne samo vojna lica već i civili zaposleni u vojsci.

Teča i tetka nisu mogli sa nama na more u Grčku, 1986. jer nisu mogli da dobiju dozvolu. Sećam se da nisu imali pasoše, pa bi i to vadili pred polazak. Al' cvrc.

Teča vozio nekog generala, a tetka radila kao daktilograf u Generalštabu.


Ja proveo 15 dana na objektu i 4 godine nisam imao pravo na pasoš. Da ne prodam tajnu mrskom neprijatelju sa Zapada.
gedza.73 gedza.73 22:20 19.02.2020

Re: Tek da se zna

sarana.

još plaču.



zamisli ove kad jednog sutra 'dobiju' internet. i dalje ima da veruju u



nsarski nsarski 22:31 19.02.2020

Re: Tek da se zna

Ne samo vojna lica već i civili zaposleni u vojsci.


I porodica vojnih lica. Moja drugarica, ćerka vojnog lica (bio nešto u KOS-u) nije mogla da dobije pasoš sve dok joj se ćale nije penzionisao.
Čim je na kraju dobila pasoš, otišla je iz zemlje. Udala se u inostranstvu i dan danas živi u Amsterdamu. Dolazila je ovamo par puta - da sahrani roditelje, obiđe bolesnog brata.
cassiopeia cassiopeia 22:35 19.02.2020

Re: Tek da se zna

predatortz

Ja proveo 15 dana na objektu i 4 godine nisam imao pravo na pasoš. Da ne prodam tajnu mrskom neprijatelju sa Zapada.


Pa kad si bio vojnik od poverenja.

Šalu na stranu, idiotski totalno da brane jednom vozaču, tebi što si se muvao negde dve nedelje, mojoj tetki koja je prekucavala neka trebovanja...sećam se dobro da je govorila da ni jedan dokument nije bio službena tajna. Koliko sam ja bila šokirana tim saznanjem da ti neko ograničava slobodu kretanja.
gedza.73 gedza.73 22:39 19.02.2020

Re: Tek da se zna

Koliko sam ja bila šokirana tim saznanjem da ti neko ograničava slobodu kretanja.

U Bugarskoj ti zadrže jedno dete kao kauciju.
Otac, majka i jedna ćerka mogu al' samo ako ostave drugu ćerku u Sofiji.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:41 19.02.2020

Re: Tek da se zna

U Bugarskoj ti zadrže jedno dete kao kauciju.
Otac, majka i jedna ćerka mogu al' samo ako ostave drugu ćerku u Sofiji.


Eto, zar to nije dokaz da je Juga bila super.
Bila bolja od Bugarske, šta ćeš više :)
predatortz predatortz 22:43 19.02.2020

Re: Tek da se zna

gedza.73
Koliko sam ja bila šokirana tim saznanjem da ti neko ograničava slobodu kretanja.

U Bugarskoj ti zadrže jedno dete kao kauciju.
Otac, majka i jedna ćerka mogu al' samo ako ostave drugu ćerku u Sofiji.


Nesporno je da je SFRJ po tom pitanju bila daleko mekša od zemalja iza zavese.
U nesreći zvanoj komunizam imali smo i nešto sreće. Mi, rođeni krajem šezdesetih i sedamdesetih.
angie01 angie01 23:01 19.02.2020

Re: Tek da se zna

A stvarno je glupavo po pasošu meriti kvalitet života ljudi.


pa ko je poceo sa pasosima?
Do danas je verujem preko četiri.


:)))

ja sam negde naisla na podatak 11 posto, ali sam posle videla da MUO nesto nece da kaze, pa mi onda ta cifra cak deluje i kao veca nego sto jeste,...al posto ja ne muljam podacima, neka ostane da se ne zna.
angie01 angie01 23:07 19.02.2020

Re: Tek da se zna



Deca nisu imala pasoše, nego su upisivana na roditeljske.


pa to sam i rekla,...ali to znaci da oni nisu brojanu u onih polovinu punoletnih gradjana, sto znaci da je vise njih imalo putnu ispravu, tako sto su deca bila prikacena na roditeljske pasose.


Izračunaj, ako je neko dolazio četiri puta godišnje, puta dva roditelja, koliko je to puta godišnje - prelazaka.


kakve to veze ima...


Izdato je 3,7 novih biometrijskih pasoša (svojevremeno, kad se menjalo).


eto, ti znas bolje od MUPa...super.
angie01 angie01 23:13 19.02.2020

Re: Tek da se zna

U svakom slučaju, pasoš je samo dokument i niko se posedovanjem toga ne kurči sem nas Jugovića u ono doba pred nesrećnim Bugarima i Rumunima.


ajaoo, a ko se to kurcio i to samo Rumunima i Bugarima???

kako sad samo putna isprava, zar se nisi zalio, kako si u strasnom kazamatu jedva dobio pasos, ili tako nesto, svakako, jedva si uspeo da predjes granicu,..samo ne rece sta je bio problem.



nsarski nsarski 23:27 19.02.2020

Re: Tek da se zna

kako sad samo putna isprava, zar se nisi zalio, kako si u strasnom kazamatu jedva dobio pasos, ili tako nesto, svakako, jedva si uspeo da predjes granicu,..samo ne rece sta je bio problem.


Bogami, bili su mi oduzeli pasoš. I mojoj majci i mom bratu. I mojoj sestri od ujaka. Povremeno vraćali, povremeno oduzimali.I povremeno zvali "na razgovore".

I znao sam mnoge ljude koji do pasoša nisu mogli da dođu u vreme te slobode.

S druge strane, ja sam siguran da ti ne poznaješ "apsolutno nikoga u bližoj i daljoj okolini kojima se tako nešto dešavalo", koliko znaš, prema tvom iskustvu, ono je bila slobodna zemlja u kojoj si mogao da kažeš i radiš štagod hoćeš. I putuješ gde ti se prohte.

Tako da je ovaj razgovor s tobom bespredmetan, tj. pointless, ili pojntles na tvom jeziku.
nsarski nsarski 23:29 19.02.2020

Re: Tek da se zna

ajaoo, a ko se to kurcio i to samo Rumunima i Bugarima???


Da li si ti videla ili čula nekad Francuza, Italijana, Nemca da se hvali kako ima pasoš s kojim može da putuje po svetu?
Oni nisu mogli na Istok, mi nismo mogli u Španiju, recimo, ili Irsku.
E, pa mnogi među nama su išli na Istok, bahatili se najgore za najlon čarape i paket Vegete, kurčili se specijalnim statusom pred tim nesrećnicima. Nemoj mi reći da za to nisi čula.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:34 19.02.2020

Re: Tek da se zna

pa ko je poceo sa pasosima?


Ja sigurno nisam, biće da si ti.
ja sam negde naisla na podatak 11 posto, ali sam posle videla da MUO nesto nece da kaze, pa mi onda ta cifra cak deluje i kao veca nego sto jeste,...al posto ja ne muljam podacima, neka ostane da se ne zna.


da se ne zna :)

Pa zna se, evo Gedžu nije mrzelo da traži.
Prema podacima MUP, tokom 2018. godine registrovano je 14.911.938 izlazaka naših državljana iz Republike Srbije

važeći biometrijski pasoš poseduje 5.412.943 državljana Republike Srbije. To je skoro duplo više u odnosu na 2009.


15 ilajda prelazaka iz države od 6,7 miliona, znači broj stanovnika puta dva ipo.
To bi za tvoju Jugu značilo, da se samo izjednači sa Srbijom jojje bilo potrebno oko pedesetak miliona.
A ona 15, 16, i to prilično nepouzdani podaci, možda je i manje od toga.


hoochie coochie man hoochie coochie man 23:36 19.02.2020

Re: Tek da se zna

kako sad samo putna isprava, zar se nisi zalio, kako si u strasnom kazamatu jedva dobio pasos,


A šta dugo može da bude nego kazamat ono u čemu i za običnu putnu ispravu moraš da budeš podoban?
angie01 angie01 23:40 19.02.2020

Re: Tek da se zna

Tako da je ovaj razgovor s tobom bespredmetan, tj. pointless, ili pojntles na tvom jeziku.


ma naravno, ja sam glupa ispod moje lobanje, gde cu ja s tobom velikim dr profom, koji postavlja sitno sicarske teze, ne bi li dokazao da je nesto kako je naumio, pa kada ispadne da nije bas u pravu- a i kako bi, kada je sve skupa besmisleno, nema potrebu ni da se izvini, ako nista drugo, zbog neprimerenog ophodjenja.

...a sto se tice oduzimanja i razgovora- ne rece zasto,...to bi razresilo mnoge dileme,...narocito te oko toga, kako neko nije imao takvo iskustvo.
angie01 angie01 23:48 19.02.2020

Re: Tek da se zna

Da li si ti videla ili čula nekad Francuza, Italijana, Nemca da se hvali kako ima pasoš s kojim može da putuje po svetu?


izvini- a ko je tacno poceo pricu o pasosima i zasto,...ja sam samo postavila podatke koji te smutljive kreacije pobijaju,...a onda se najedamput okrenula prica, pa koga briga, to je samo putna isprava,...ko se jos kurci time,...i slicno, da se ne vracam sada u ovu papazjaniju od lupetanja pa da kopiram.

E, pa mnogi među nama su išli na Istok, bahatili se najgore za najlon čarape i paket Vegete, kurčili se specijalnim statusom pred tim nesrećnicima. Nemoj mi reći da za to nisi čula.


ja sam u to neko vreme putovala i po istocnim zemljama, presla sam i granicu iz Istocne u Zapadnu Nemacku, sa svim onim jezivim kontrolama, videla sam strasne stvari, narocito u Rumuniji...i zao mi je nisam poznavala nekog ko se kurcio tim ljudima- sto ne znaci da nije bilo takvih bednika, ali se to ne koristi onda kao opsta odrednica.
nsarski nsarski 00:15 20.02.2020

Re: Tek da se zna

ma naravno, ja sam glupa ispod moje lobanje, gde cu ja s tobom velikim dr profom, koji postavlja sitno sicarske teze,


Slušaj drugarice, progledao sam ti kroz prste mnogo puta, ali više neću.
Ja nikada nigde nisam rekao da si glupa, već da mi nije jasno kako su se neke nevezane stvari sastavile u tvojoj lobanji. To što meni nije jasno, ne implicira da si ti glupa, nego da ja ne razumem. Dakle, pošto stalno nešto pričaš o učitavanju, ono citirano je direktno učitavanja. Ti o učitavanju najmanje imaš prava da pričaš jer to stalno radiš.

S druge strane, ti mene, a i druge ljude, direktno vređaš i uvredljivo im se obraćaš - govoriš im da lupetaju, da su lažovi, da su njihovi argumenti gluposti. Znaš, to što ti koristiš je piljarsko obraćanje u koje pokušavaš da uvučeš sagovornike. A niko od njih s tobom tako ne razgovara. To se dešava kad čovek pokušava da bude učtiv prema prostacima.

To što ti radiš je piljarski način "razgovora". Ako pogledaš svoje "razgovore" na ovom celom blogu, naći ćeš doslovce hiljade tvojih žalbi da ti se "učitava i izvrće". Ali hiljade. I to prema skoro svakom ko ne deli tvoje mišljenje. Ipak, razumljivo je. Ti si usvojila parolu "ko drukčije kaže taj kleveće i laže" (i još mu eksplicitno kažeš da laže), a ne da, možda, ima drugi ugao viđenja. To pod tvoju lobanju ne može da dopre.
Tako i danas govore direktni naslednici onog SUBNOR mentalitea na koji si toliko ponosna i koji si usvojila.

Tvoja odbrana onog sistema je na nivou Filipovog, s tim što on izbacuje nevezane budalaste citate, a ti proverene partijske parole. Inače ste isti mentalni kalibar.

S tim u vezi, rekao sam da su razgovori s tobom bespredmetni. I jesu. Živa bila.

P.S. Što se tiče oduzimanja pasoša od 4 člana moje porodice, mogu samo da ti kažem da takve stvari nemam nameru da delim s tobom.

P.P.S. Zar tebe ni najmanje ne zabrinjava ta tvrdnja da tebe, i samo tebe, svi napadaju, izvrću ti reči i učitavaju ti? Jebote, to je Vućićeva retorika (a on je bolestan čovek) - svi me napadaju, lažu o meni, mrze me, podmeću. Ej, zamisli se malo nad time.

cassiopeia cassiopeia 00:29 20.02.2020

Re: Tek da se zna

gedza.73
Koliko sam ja bila šokirana tim saznanjem da ti neko ograničava slobodu kretanja.

U Bugarskoj ti zadrže jedno dete kao kauciju.
Otac, majka i jedna ćerka mogu al' samo ako ostave drugu ćerku u Sofiji.


angie01 angie01 00:57 20.02.2020

Re: Tek da se zna

Slušaj drugarice, progledao sam ti kroz prste više puta, ali više neću.


nisi ti meni nista gledao kroz prste, nego si se vise puta vrlo neprimereno obracao.


Ja nikada nigde nisam rekao da si glupa, već na mi nije jasno kako su se neke nevezane stvari sastavile u tvojoj lobanji.


ne, nego si postavio neku konstrukciju, koja veze nije imala sa onim sto sam rekla, nuduvsi neku pricu o biografiji neke modelarke sesira, koju je Mile naslikao kao Ofeliju, pri cemu je ta slika navodno bila inspiracija za Arsenovu pesmu, sto je sve trebalo da pobije nesto sto nisam ni rekla, a to je da NISAM rekla da je Arsenova Ofelija posvecena Sonji, nego da stihovi iz te njegove pesme stoje na Sonjinom epitafu.


To što meni nije jasno, ne implicira da si ti glupa, nego da ja ne razumem.


pa ona grubo/ruzna recenica da ne kapiras kako se uopste nesto sastavilo ispod moje lobanje- pri cemu je to sto ti nije jasno, tvoja izmisljotina- bas i nije najsrecniji nacin da nekom kazes da ti nesto nije jasno.


. Dakle, pošto stalno nešto pričaš o učitavanju, ono citirano je direktno učitavanja. Ti o učitavanju najmanje imaš prava da pričaš jer to stalno radiš.


ovo prosto nije istina- ja nikada nekom nisam ucitala da je nesto- kao ti meni npr, da sam subnorovac i da su moje parole komunisticke i sl.-, ili da je nesto drugacije rekao nego jeste, izvrtala tudje reci i slicno,...a to ova druzina sto se okupila oko odbrane cetnickih vrednosti stalno radi, sto ti verovatno mozes da uocis, ali ti iz nekih razloga ne ogovara.


S druge strane, ti mene, a i druge ljude, direktno vređaš i uvredljivo im se obraćaš - govoriš im da lupetaju, da su lažovi, da su njihovi argumenti gluposti.


da, kazem da lupetaju i ne govore istinu jer to rade, a pri tome su mnogo grublji i bezobrazniji prema meni,...sto ti isto vidim nije palo u oko:),...manje vise je s moje strane odbrana, a ne napad,...no nije ni bitno, jer ti na isti takav nacin nastupas, recimo s Filipom, u nekoj neverovatnoj aroganciji mu se obracas vrlo ruzno.


Znaš, to što ti koristiš je piljarsko obraćanje u koje pokušavaš da uvučeš sagovornike. A niko od njih s tobom tako ne razgovara. To se dešava kad čovek pokušava da bude učtiv prema prostacima.


ovo je recimo taj klasnicni svic, izvrtanje onoga sto se stvarno desava, gde najedamput prostak i siledjija postaje zrtva:))),...bas zanimljivo.

narocito ovaj deo, gde niko od njih tako ne ragovara- ko tacno od njih nije neverovatno bezobrazan, ko tacno od njih meni nije uputio gomilu uvreda, lagao, izvrtao,...?...Ko su ti uctivi, koji se eto petljaju sa mnom prostakusaom, koja to ne ume da ceni?


Tvoja odbrana onog sistema je na nivou Filipovog, s tim što on izbacuje nevezane budalaste citate, a ti proverene partijske parole. Inače ste isti mentalni kalibar.


a, ovo ti je bas jadno- na nivou, ne znam...

ja ni jednom nisam branila taj sistem, nego u razgovorima gde su se poredile stvari koje se broje, nisam pristajala na lazi koje su se uporno gurale, meni ta radikalska revizija nije bas normalna,...sad sto se to onda napada kao ti si titic, komunista, subnorovac, pa to je vas problem i bezobrazluk, nije moj,...ja naprosto ne mogu da govorim da je sve bilo lose, jer nije- kome to smeta i zasto- zna se.


S tim u vezi, rekao sam da su razgovori s tobom bespredmetni. I jesu. Živa bila.


glavno da su tvoji uporni ruzni napadi na Filipa smisleni, narocito oni delovi ulicarske provinijencije, koju eto meni spocitavas-ja se nikada nisam spustala tako nisko, da se uporno izivljavam i podhebavam, narocito ne slabijeg od sebe.


P.S. Što se tiče oduzimanja pasoša od 4 člana moje porodice, mogu samo da ti kažem da takve stvari nemam nameru da delim s tobom.


uopste nisam ni imala nameru da budem indiskretna- jer to nisam, nego je sigurno postojao neki konkretan razlog zasto je to u tvom slucaju bilo tako,...evo neki su rakli neke druge razloga- tipa, rad u vojsci, ili slicno,...ali to onda nije neko opste stanje u kome se tesko dobija pasos i ne moze da se putuje.


P.P.S. Zar tebe ni najmanje ne zabrinjava ta tvrdnja da tebe, i samo tebe, svi napadaju, izvrću ti reči i učitavaju ti? Jebote, to je Vućićeva retorika (a on je bolestan čovek) - svi me napadaju, lažu o meni, mrze me, podmeću. Ej, zamisli se malo nad tim.


pa nisu svi- samo patriJotska ekipa i ne napada samo mene, nego sve koji suprotstavljaju svoje misljenje tim novoistorijskim kreacijama, nadriistoriji, kako je neko dobro nazvao pravac- a to upravo rade vladalac i njegovi-...jedino sto sam ja izgleda ostala jedina zena, koja im nesto kaze drugacije, a mizoginija je ovde omiljena disciplina- mnoge zene su odustale upravo zbog toga,...a sa muskima se ipak malo vise pazi, po dobroj srpskoj domacinskoj tradiciji....cekaj, sad mi kazes da sam i luda:)...znas sta, ja bih se ipak na tvom mestu zamislila, da me nije sramota da ovoliko bas prelazim granicu, doktore profo,...
nsarski nsarski 00:58 20.02.2020

Re: Tek da se zna

Nemoj da učitavaš i lažeš. To sve vreme radiš.

narocito ne slabijeg od sebe


El si ti sevsna šta pričaš? Po čemu je Filip slabiji od mene? On je odrastao čovek, ima unuke, njemu tvoja zaštita ne treba. Niti bilo čija.
Jedino nisam siguran ko je od vas dvoje veći branitelj "gradskog duha Beograda". Ako su takvi nosioci duha Beograda, ja se selim u Donju Mutnicu.

Uzmi se u pamet, pobogu, u tvom "odgovoru" koji me je "mrzelo da čitam" (kako ti imaš običaj da kažeš), barem 5 puta si upotrebila reč "učitavanje" (mrzelo me da brojim). A i "mrzi me da ti odgovaram", kako ti imaš običaj da kažeš, a pritom napišeš 50 komentara.

Dosta, mrzi me da te zabavljam, jer ja sam siguran da ti u ovakvim besmislenim ndgovaranjima uživaš i crpiš svoju duhovnu snagu.
I još izvrćeš, umećeš i lažeš. Da li si uopšte svesna svoje nesvesti? Zapitaj se.
dragosevacsutra dragosevacsutra 01:09 20.02.2020

Re: Tek da se zna

nego da stihovi iz te njegove pesme stoje na Sonjinom epitafu.


rekoh, ajde da ne komentarisem na onom tvom blogu kad si prbvi put napisala identicnu konstrukciju. pomislih, mozda lapsus u brzini.

kad ono, evo ga ponovo.

na 'epitafu' ne moze nista da stoji; samo epitaf (i.e tekst) moze da bude ispisan na nadgrobnom spomeniku.


dakle, ne mogu 'stihovi pesme da stoje na epitafu' vec 'stihovi pesme predstavljaju epitaf sonji ispisan na nadgrobnom spomeniku'.

srpski, cetvrti osnovne, rekao bih.
angie01 angie01 01:14 20.02.2020

Re: Tek da se zna

Nemoj da učitavaš i lažeš. To sve vreme radiš.


ovde cu da te pozdravim- tako pricaj sa svojom zenom, mozda onda ne bi imao potrebu da se izivljavas na Filipu i da se meni obracas neprimereno.

sve najbolje
nsarski nsarski 01:17 20.02.2020

Re: Tek da se zna

tako pricaj sa svojom zenom,

Eto prostakluka! Da li je tebi iko ikada pominjao tvoje partnere, životne okolnosti, porodicu, ili bilo šta lično? Nije.

Piljarski, rekoh. Ti tome ne možeš odoleti. A praviš se da si fina.
angie01 angie01 01:17 20.02.2020

Re: Tek da se zna

dakle, ne mogu 'stihovi pesme da stoje na epitafu' vec 'stihovi pesme predstavljaju epitaf sonji ispisan na nadgrobnom spomeniku'.


u pravu si,..a jeste lapsus, jer sve vreme vrtim drugu rec u glavi-spomenik,...
gedza.73 gedza.73 09:16 20.02.2020

Re: Tek da se zna

hoochie coochie man
zar to nije dokaz da je Juga bila super.
Bila bolja od Bugarske, šta ćeš više :)

predatortz
Nesporno je da je SFRJ po tom pitanju bila daleko mekša od zemalja iza zavese


al je ipak na istoj ideološkoj matrici napravljeno. samo u soft i hardcore verziji. NKVD metode razračunavanja, pljačkanja i otimanja, netolerancija, robovanje kultu Vođe, potkazivanja, partijska podobnost i partokratija, ozbiljna demokratska ograničenja koja su učaurila društvo i onemogućila razvoj u celini...

www.princeton.edu
There are a variety of causal paths through which the past can influence values and
behavior in the present


Legacies and Causal Pathways
Taken together, we have six potential pathways by which the “past” in post-communist countries could be said to influence political values and behavior in post-communist countries:
(1) the individual-level experience of living through communist rule;
(2) the individual-level experience of living through the collapse of communism and the transition that followed it;
(3) a changed socio-demographic landscape from years of communist rule;
(4) the existence of formal institutions from the communist era that continue to exist in the post-communist era and exert an influence on political values or behavior;
(5) the existence of informal institutions from the communist era that continue to exist in the post-communist era and exert an influence on political values or behavior;
(6) particular socio-economic and political outcomes that serve as criteria for citizens when evaluating political institutions, but are shaped by communist-era
legacies.


The tolerance deficit
while the communist maxim that “whoever is not with us, is against us” ostensibly applied to class conflict, its broader logic nevertheless lent itself to a much wider rejection of any kind of “other”


pominju se brojne studije, istraživanja... a dovoljno samo da isprate nekoliko blogera koji pripadaju tradicionalističko-konzervativno-netolerantno-antidemokratsko-klero komunističkoj struji
dragosevacsutra dragosevacsutra 11:25 20.02.2020

Re: Tek da se zna

u pravu si,..a jeste lapsus, jer sve vreme vrtim drugu rec u glavi-spomenik,...


dvostruki lapsus? ne bih rekao.

jeste, i meni se stalno vrzma domaca rec 'epitaf' u glavi, kad god odem na groblje. nikad ni ne pomislim na 'spomenik'.

zbun, totalni.

vcucko vcucko 14:23 20.02.2020

Re: Tek da se zna

Filip Mladenović
predatortz
a Milovana Djilasa nikada nisam uvažavao zbog počinjenih ratnih zločina tokom II svetskog rata!


Dakle, Titov režim je bio zločinsčki. Na zločinima je utirao sebi put do vlasti.
Zašto ga onda veličaš?
Ili su, po tebi, neki zločini prihvatljiviji od drugih i o njima se ćuti a napadaju se oni koji insistiraju na istini o njima?


Brozov režim je imao različite faze, ali kada se podvuče crta, ipak je u istorijskom plusu, što je dokazalo i proteklih 30 godina.

Zavisi u odnosu na šta.

Svakako je u plusu, debelom, u odnosu na direktne protivnike iz rata. Grupaciju okupljenu oko sila osovine, u obilo kom obliku i pod bilo kojim nazivom.
Ne smatram neophodnim ovo obrazlagati, ko se ne slaže njegov problem.

U odnosu na druge opcije koje su postojale u Evropi posle rata, o tome bi se dalo diskutirati, nadugo i naširoko.
nepopravljiv nepopravljiv 14:46 20.02.2020

Re: Tek da se zna

vcucko
Filip Mladenović
predatortz
a Milovana Djilasa nikada nisam uvažavao zbog počinjenih ratnih zločina tokom II svetskog rata!


Dakle, Titov režim je bio zločinsčki. Na zločinima je utirao sebi put do vlasti.
Zašto ga onda veličaš?
Ili su, po tebi, neki zločini prihvatljiviji od drugih i o njima se ćuti a napadaju se oni koji insistiraju na istini o njima?


Brozov režim je imao različite faze, ali kada se podvuče crta, ipak je u istorijskom plusu, što je dokazalo i proteklih 30 godina.

Zavisi u odnosu na šta.

Svakako je u plusu, debelom, u odnosu na direktne protivnike iz rata. Grupaciju okupljenu oko sila osovine, u obilo kom obliku i pod bilo kojim nazivom.
Ne smatram neophodnim ovo obrazlagati, ko se ne slaže njegov problem.

U odnosu na druge opcije koje su postojale u Evropi posle rata, o tome bi se dalo diskutirati, nadugo i naširoko.

O čemu da se diskutuje?
O tome kako je Faraonova država bila uspešnija od Francuske, Nemačke, Finske, Švedske ili Luksemburga?!
Diskutovati o nečemu što je suštinski nakaradno je jalova rabota.
49 41 49 41 15:18 20.02.2020

Re: Tek da se zna

predatortz
gedza.73
Koliko sam ja bila šokirana tim saznanjem da ti neko ograničava slobodu kretanja.

U Bugarskoj ti zadrže jedno dete kao kauciju.
Otac, majka i jedna ćerka mogu al' samo ako ostave drugu ćerku u Sofiji.


Nesporno je da je SFRJ po tom pitanju bila daleko mekša od zemalja iza zavese.
U nesreći zvanoj komunizam imali smo i nešto sreće. Mi, rođeni krajem šezdesetih i sedamdesetih.

Ali' zato "braci" na grcite smo morali; uvek da vadimo vizu u BG.Kad sam leteo za Rhodos, Santorini...opet su mi tamo "naplacivali". Ne, Grci, atinjanka i to svakodnevno.
vcucko vcucko 15:28 20.02.2020

Re: Tek da se zna

49 41
predatortz
gedza.73
Koliko sam ja bila šokirana tim saznanjem da ti neko ograničava slobodu kretanja.

U Bugarskoj ti zadrže jedno dete kao kauciju.
Otac, majka i jedna ćerka mogu al' samo ako ostave drugu ćerku u Sofiji.


Nesporno je da je SFRJ po tom pitanju bila daleko mekša od zemalja iza zavese.
U nesreći zvanoj komunizam imali smo i nešto sreće. Mi, rođeni krajem šezdesetih i sedamdesetih.

Ali' zato "braci" na grcite smo morali; uvek da vadimo vizu u BG.Kad sam leteo za Rhodos, Santorini...opet su mi tamo "naplacivali". Ne, Grci, atinjanka i to svakodnevno.

Iz jednog, isključivog razloga.
SR Makedonija, odn. BJRM, odn. Severna Makedonija.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:58 20.02.2020

Re: Tek da se zna


Iz jednog, isključivog razloga.
SR Makedonija, odn. BJRM, odn. Severna Makedonija.

Ma ima nešto i u onome što je Tita hteo da ih stavi pod svoju komandu.
Ono kad je u njihovoj frci podržavo komuniste žešće i jače i od Staljina.

Čak i protiv Staljina, jer je ovaj ipak pazio da se ne zamera previše zapadu kad ne mora, a Tita hteo da napravi neku Balkaniju, da u nju umetne i Grčku, a na čelu da joj bude, ajd da pogađamo ko :)

Kažu da ga je zato Staljin i otkačio.
freehand freehand 17:28 20.02.2020

Re: Tek da se zna

hoochie coochie man

Iz jednog, isključivog razloga.
SR Makedonija, odn. BJRM, odn. Severna Makedonija.

Ma ima nešto i u onome što je Tita hteo da ih stavi pod svoju komandu.
Ono kad je u njihovoj frci podržavo komuniste žešće i jače i od Staljina.

Čak i protiv Staljina, jer je ovaj ipak pazio da se ne zamera previše zapadu kad ne mora, a Tita hteo da napravi neku Balkaniju, da u nju umetne i Grčku, a na čelu da joj bude, ajd da pogađamo ko :)

Kažu da ga je zato Staljin i otkačio.

"Smešna strana istorije" nekad deluje kao skroz ozbiljno i naučno štivo.
nsarski nsarski 18:25 20.02.2020

Re: Tek da se zna

"Smešna strana istorije" nekad deluje kao skroz ozbiljno i naučno štivo.


Nemam pojma s kakvim si namerama ovako komentarisao, na šta se odnosi ta fraza "smešna strana istorije". Ovo što sledi nema neke veze sa tvojim komentarom ili svetonazorom. Nemam uopšte nameru da se time bavim.

Međutim, primetio sam da ti neke ustaljene i široko prihvaćene istorijske interpretacije imaš običaj da raskrinkavaš, i posebno razbijaš lažnu mitologiju.
E, pa kao prilog toj aktivnosti, a inspirisan jednom fotografijom na koju sam dana nehotice naišao, mislio sam da to moram da podelim s drugima. I ovo mi se učinilo kao prigodno mesto vezano za "smešnu stranu istorije". Ako misliš da nije prigodno, žao mi je, ali negde sam morao da se olakšam (kad govorimo o masovnim grobnicama).
Dosta opravdanja, evo komentara.

Sir Vinston Čerčil je naširoko i nadugačko slavljen kao veliki damokrata, statesman (državnik je, valjda, dobar prevod), Regina Elizabeta mu je dodelila titulu viteza, a Švedi Nobelovu nagradu (za književnost, istina). Zanimljivo da u Bg. ne postoji ulica s njegovim imenom. Mislim, uzimajući sve u obzir, čudno je (njegov sin beše neki izaslanik kod Tita, ili sam nešto pomešao?).

U svakom slučaju, WC (Winston Churchill) je prvi čovek koji je bacio hemijski otrov na Arape, smatrajući da je to najefiksniji način da se te divlje horde "istrebe".
Potom je, za Indijce, koje je on zvao "Indijanci", WC ovo iskazao:
“I hate Indians. They are a beastly people with a beastly religion. The famine was their own fault for breeding like rabbits.” -Winston Churchill
Tokom velikih gladi u Indiji, Britanci su od Indijaca prikupljali porez, bez obzira što su ovi nesrećnici masovno umirali od gladi (slična sudbina je ranije sustigla Irsku, i oko 1 milion njih se iselilo u Amere).
Kad bi danas neko rekao bilo šta slično ovome što sam o WC-u naveo, taj bi bio prokažen gore od Hitlera. A kad smo kod Hitlera, mislim da on nije ni do članaka našem WC-u.
U samo jednoj sezoni gladi u Bengalu, 3 miliona "Indijanaca" je umrlo. I jedna fotografija iz tog vremena je primorala da napišem komentar koji ste pročitali, ako ste pročitali.

Glad u Bengalu...



Zapaziti lešinare na zidu s leva. Toga ni u Aušvicu nije bilo.

Za ovo je zaslužan vitez i Nobelovac, Ser WC. To je istorija, ostalo je dim i magla.
Treba biti svestan da mnogo takvih istorija ima.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:32 20.02.2020

Re: Tek da se zna

"Smešna strana istorije" nekad deluje kao skroz ozbiljno i naučno štivo.


Evo ga :)
Ne može da izdrži, a da kaže išta pametno, ni to ne može, pa muka živa.
Ta muka se skoro isključivo pokušava da reši tako što se pokušava da se bude duhovito.
Iako se sto puta pokazalo da to ne radi, da muka ostaje, evo ponavlja se i sto prvi put.

Ajd da ti olakšam muke, reci šta je smešno, ili makar šta nije tačno, to da su Grci imali građanski rat u kome su komunisti ratovali protiv nekomunista, da je Tita bio na strani komunista koji su poraženi, da mu je Staljin to zamerao, i da ga je negde u to vreme i otkačio.
Ili to da je Tita ti pokušavao da napravi nekog još večeg Frankeštajna nego što je i Jugoslavija bila?

Eto, sad imaš o čemu da pričaš, ali nećeš, jer ne umeš, opet ćeš pokušati da budeš vickast, ili ćeš tražiti pravopisne ili jezičke greške.

Ajd iznenadi me pa poreci bilo šta.
zilikaka zilikaka 20:01 20.02.2020

Re: Tek da se zna

Treba biti svestan da mnogo takvih istorija ima

Za ovo što si objavio nisam znala, i teško da iko može mirno vest primiti. ali me baš i ne iznenađuje.
Odavno bi trebalo da je poznato da postoji mnogo aršina kojima se mere vrednosti, patnje, zločini...a da kriterijum šta je najstrašnije i šta je dozvoljeno uglavnom potiče sa istog mesta, i to tako vekovima.



gedza.73 gedza.73 20:25 20.02.2020

Re: Tek da se zna

nsarski
Treba biti svestan da mnogo takvih istorija ima.





Велика ирска глад односи се на несташицу хране, која је погодила Ирску од 1845. до 1849. године... Тачан број жртава се не зна, али се претпоставља да је од глади умрло од 750.00 до два милиона људи. Сматра се да се, као последица глади, још до два милиона људи иселило из Ирске, углавном преко Атлантика.

Због контроверзне одлуке британске владе о извозу хране из Ирске у Енглеску упркос томе што у Енглеској није владала глад, а у Ирској јесте, неки историчари велику глад назовају геноцидо


према британском закону, Ирцима је било забрањено да се баве рибарењем или ловом, тако да су једино имали пољопривреду на коју су се могли ослонити. Неки су стога ирску глад назвали „пасивним геноцидом“.

Још 1785. премијер Вилијам Пит донео је закон према којем „Ирска не би смела трговати са било којом земљом чије трговање би се могло косити са интересима енглеских корпорација“. Већ 1801. то је претворило Ирску у државу која се једино бави културом кромпира и ничим другим, а једном када је та грана уништена, уништена је и цела нација.


mislim da je engleska vlada odbila pomoć u hrani koju su slale druge države kako bi pomogle Ircima

Spomenik u Dablinu


Ирска је 1845. имала 8,1 милиона становника. Године 1851., одмах након глади, направљен је нови попис становништва према којем је утврђено 6.552,385 житеља. До 1854. године, између 1,5 и 2 милиона Ираца је емигрирало, углавном у САД, Велику Британију, Канаду и Аустралију.

freehand freehand 20:33 20.02.2020

Re: Tek da se zna

Nemam pojma s kakvim si namerama ovako komentarisao, na šta se odnosi ta fraza "smešna strana istorije". Ovo što sledi nema neke veze sa tvojim komentarom ili svetonazorom. Nemam uopšte nameru da se time bavim.

"Smešna strana istorije film je Mela Bruksa, čiji je humor počivao na paradoksu i ludiranju u kome je izvrgavana ruglu malograđanština malog znanja i intlelktualci čije se znanje baziralo na (pogrešnim) stereotipima. Ovde dodatno imamo đavolje sluge koji su u stanju da smajmunišu svakakve "istorijske" bućkuriše bez obzira šta im od podataka daš, jedino je sigurno kako će se jelo zvati.
što se Čerčila tiče - znao sam ovo što si postovao. Na stranu što se on kao "vojskovođa" katastrofalno u svojoj mladosti pokazao i prema svojoj strani. Galipolje mu je bilo i potpis ipečat. Svejedno, vaskrsao je i kao vaskrsli dao izvanredan rezultat u Drugom ratu.
freehand freehand 20:35 20.02.2020

Re: Tek da se zna

Ta muka se skoro isključivo pokušava da reši tako što se pokušava da se bude duhovito.
Iako se sto puta pokazalo da to ne radi, da muka ostaje, evo ponavlja se i sto prvi put.

Ana Brnabić, jbt...
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:03 20.02.2020

Re: Tek da se zna

Ana Brnabić, jbt...

Eto, sad imaš o čemu da pričaš, ali nećeš, jer ne umeš, opet ćeš pokušati da budeš vickast,


hehe :)
freehand freehand 21:45 20.02.2020

Re: Tek da se zna

hoochie coochie man
Ana Brnabić, jbt...

Eto, sad imaš o čemu da pričaš, ali nećeš, jer ne umeš, opet ćeš pokušati da budeš vickast,


hehe :)

Se pokušava da se bude duhovito.
g.radicevic g.radicevic 16:21 18.02.2020

diplomirani inženjer-hirurg




gledao sam ja onog Dr.Hausa, barem jedno desetak epizoda,(čisto da se zna da ne manjka iskustva)
....ništa komplikovano za početak
slepa crevca i krajnici



predatortz predatortz 21:43 19.02.2020

Re: diplomirani inženjer-hirurg

Koliko su Jugosloveni voljeli putovati govori činjenica, da je 1976. godine država od 20 miliona stanovnika imala čak 16 miliona prelazaka sa jugoslovenskim pasošem.


Naravno da je imala.
Milionče gastarbajtera, plus članovi njihovih porodica, pa svi po par prelazaka godišnje. Zgodno za statistiku, može se tumačiti i kao sloboda.

Ako ćemo tako računati, ja granicu pređem tridesetak puta godišnje. Oni uz Drinu prekaze skoro svaki dan. I sve se to evidentira. Šta misliš, koliko je to miliona prelazaka?
Onda neko zaključi da Srbi putuju u PM!
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:46 19.02.2020

Re: diplomirani inženjer-hirurg

Milionče gastarbajtera, plus članovi njihovih porodica, pa svi po par prelazaka godišnje.


I puni vozovi do Trsta.
I ovo je malo, 16 miliona, ja sam očekivao više.
predatortz predatortz 21:52 19.02.2020

Re: diplomirani inženjer-hirurg

hoochie coochie man
Milionče gastarbajtera, plus članovi njihovih porodica, pa svi po par prelazaka godišnje.


I puni vozovi do Trsta.
I ovo je malo, 16 miliona, ja sam očekivao više.


Pa eno, reče Gedža, 15 miliona izlazaka iz Srbije na 7 miliona stanovnika.
Da rezonujem kao Anđa, tvrdio bih da smo bogati i da se nikad bolje nije živelo.
Plus, soška ima veću vrednost i prolaznost nego ona iz SFRJ.
Idi, begaj!
Ajde ti nama Anđo sada reci kako je sve ovo u SFRJ bilo super, a u Srbiji užas kad narod hoda i svi imaju soške?
cassiopeia cassiopeia 22:13 19.02.2020

Re: diplomirani inženjer-hirurg

g.radicevic



gledao sam ja onog Dr.Hausa, barem jedno desetak epizoda,(čisto da se zna da ne manjka iskustva)
....ništa komplikovano za početak
slepa crevca i krajnici





Ti, prvo, celer da isečeš...posle pređi na crevca.
G.Cross G.Cross 22:30 19.02.2020

Re: diplomirani inženjer-hirurg

predatortz
hoochie coochie man
Milionče gastarbajtera, plus članovi njihovih porodica, pa svi po par prelazaka godišnje.


I puni vozovi do Trsta.
I ovo je malo, 16 miliona, ja sam očekivao više.


Pa eno, reče Gedža, 15 miliona izlazaka iz Srbije na 7 miliona stanovnika.
Da rezonujem kao Anđa, tvrdio bih da smo bogati i da se nikad bolje nije živelo.
Plus, soška ima veću vrednost i prolaznost nego ona iz SFRJ.
Idi, begaj!
Ajde ti nama Anđo sada reci kako je sve ovo u SFRJ bilo super, a u Srbiji užas kad narod hoda i svi imaju soške?


SFRJ versus AVRS, nijedno ne valja iz potpuno različitih ali ponekad istih razloga.

Edit: U vreme kad sam manje vise mogao da biram u kojoj bih zemlji živeo moj glavni parametar je bio "da li je tamo dobro za moju decu?"

Po mom mišljenju ni SFRJ ni AVRS ne prolaze taj test.
predatortz predatortz 22:33 19.02.2020

Re: diplomirani inženjer-hirurg

SFRJ versus AVRS, nijedno ne valja iz potpuno različitih ali ponekad istih razloga.


Istih. Nikad nije napravljen diskontinuitet, jasan otklon. Sve je to isti sistem, promene su više kozmetičke prirode.
G.Cross G.Cross 22:36 19.02.2020

Re: diplomirani inženjer-hirurg

predatortz
SFRJ versus AVRS, nijedno ne valja iz potpuno različitih ali ponekad istih razloga.


Istih. Nikad nije napravljen diskontinuitet, jasan otklon. Sve je to isti sistem, promene su više kozmetičke prirode.


Eno dodadoh gore u Edit.
gedza.73 gedza.73 08:59 20.02.2020

Re: diplomirani inženjer-hirurg

predatortz
kako je sve ovo u SFRJ bilo super

ja mislim da njima nedostaje slet.

čak na netu piše kako je JUTA zabeležila skoro 900 000 aranžmana. Izdato je 1 200 000 putnih zdravstvenih polisa.
I uleti bot na blog sa tvrdnjom kako je super, uređeno društvo, kako sigurnim koracima idemo u budućnost...
vcucko vcucko 14:39 20.02.2020

Re: diplomirani inženjer-hirurg

predatortz

Da rezonujem kao Anđa, tvrdio bih da smo bogati i da se nikad bolje nije živelo.

Vidi, možda glupo zvuči, ali...

U Srbiji se sigurno (tvrdim makar i naslepo, bez mogućnosti da linkujem ili postujem dokaze) nikad nije bolje živelo nego 1990.

Bila je ona šargarepa kojom su mahali preko Ante Markovića, velike (realno, nikad veće) plate, pasoš prilično prohodan, nagrnula neka šarena roba koje pre nije bilo i tako to.
Problem je, što je to sve bilo od poslednjih stranih para za SFRJ, bez pravog utemeljenja i podloge. Što se zemlja (SFRJ) već praktično raspala, sa izborima u Hr i definitvno, samo što to niko još nije imao mooda da kaže Beograđanima. Što su i dalje bili "živi" čuveni socijalistički giganti, ono 5 do 10 hiljada zaposlenih, od kojih realno privređuje dve hiljade, a kratka ek. analiza kaže da bi za taj nivo proizvodnje i plasmana optimum bio hiljadu.
Znači bilo je suđeno i pisano da sve to ubrzo tresne onom stvari o ledinu, te je ubrzo i, da prostiš, tresnulo.

Ali striktno govoreći (onako Filipovski) - da, u Srbiji se od Nemanje do danas nije živelo bolje nego Leta Gospodnjeg 1990.
G.Cross G.Cross 21:39 18.02.2020

Zatvorena Vrata Percepcije

Beograd je krajem dvadesetog veka imao velike umetnike, od kojih su neki zaista bili narkomani ali ostavili remek dela iza sebe.

Danas Beograd ima narkomane.
I horde realiti zvezda sa belim nosevima.

Ali to Carliju ne smeta.

Englezi se nisu odrekli Hakslija.

Ili Carliju smetaju samo mrtvi narkomani.
Živi su OK.
gedza.73 gedza.73 12:32 20.02.2020

SRBIJA

masovna grobnica radnika


broj povreda na radu. Po godinama (Srbija)

1960. ---------- 106 137
1965. ---------- 100 229
1970. ---------- 99 005
1975. ---------- 108 109
1980. ---------- 116 101
1985. ---------- 107 709

2001. ---------- 26 977

Na 50 radnika je bio jedan ormarić sa prvom pomoći. procedura je bila ovakva. Kad se neko povredi jure po proizvodnim halama Crvene Zastave druga člana koji je, sa završenim kursom, jedini zadužen da otvori ormarić.

Doktor iz medicine rada kaže da su neki radnici mogli daleko bolje da prođu (manje ozbiljna trajna oštećenja) da nije 'uveden takav postupak'
nepopravljiv nepopravljiv 12:39 20.02.2020

Re: SRBIJA

gedza.73
masovna grobnica radnika


broj povreda na radu. Po godinama (Srbija)

1960. ---------- 106 137
1965. ---------- 100 229
1970. ---------- 99 005
1975. ---------- 108 109
1980. ---------- 116 101
1985. ---------- 107 709

2001. ---------- 26 977

Na 50 radnika je bio jedan ormarić sa prvom pomoći. procedura je bila ovakva. Kad se neko povredi jure po proizvodnim halama Crvene Zastave druga člana koji je, sa završenim kursom, jedini zadužen da otvori ormarić.

Doktor iz medicine rada kaže da su neki radnici mogli daleko bolje da prođu (manje ozbiljna trajna oštećenja) da nije 'uveden takav postupak'

Eeeee, nekada se znao red!
A ne da tamo neki doktor ima pravo da otvara ormarić prve pomoći kako se njemu ćefne!
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:52 20.02.2020

Re: SRBIJA

Ima velike istorijske ironije u činjenici da u 700 godina dugoj srpskoj nacionalnoj istoriji nema razdoblja većeg i dužeg prosperiteta Srbije od Titovog doba. Govorimo o istorijskoj ironiji zato što je taj hrvatsko-slovenački mešanac i (poreklom i obrazovanjem) apsolutni autsajder iz zagorskog Kumrovca za Srbe i Srbiju, kad su neoborivi ekonomski pokazatelji u pitanju, izgleda učinio više nego svi Nemanjići, Obrenovići i Karađorđevići zajedno.

ZAOSTAVŠTINA: U četiri decenije Titove aspolutne vladavine Jugoslavijom, Srbija se nalazila u državi koja je zabeležila skoro neprekidnu četrdesetogodišnju stopu prosečnog godišnjeg rasta društvenog proizvoda od 6,8 odsto (u račun je uzeto razdoblje između 1946. i 1986. godine, iako je Tito umro 1980. godine, ali bi se moglo reći da je "njegovo doba" potrajalo upravo do 1987. godine).

Posle tog dugog razdoblja neprestanog, ponekad i gotovo skokovitog prosperiteta (prosečna godišnja stopa rasta između 1956. i 1965. godine bila je fantastičnih 9,5 odsto), kada se Srbija pod Miloševićem navodno vratila sebi i svojoj tradiciji, svojim nacionalnim ciljevima i svome vođi, svome dostojanstvu i svojoj pameti, društveni proizvod je u narednih 13 godina – imao prosečnu stopu pada od oko 5,5 odsto (kad bi se uzela u račun i katastrofalna 1999. godina NATO bombardovanja, prosek bi pao još niže).
Na kraju prošlog milenijuma, u odnosu na posttitovsku kulminaciju prosperiteta (1986) društveni proizvod SRJ bio je za 57 odsto manji, a u odnosu na godinu Titove smrti (1980) nivo je bio manji za 54 odsto.

Ovo su činjenice, EKONOMSKE.

A kada je reč o kulturi i umetnosti, Titovo vreme je bilo „Periklovo doba jugoslovenske kulture"!
nepopravljiv nepopravljiv 12:59 20.02.2020

Re: SRBIJA

Filip Mladenović
Ima velike istorijske ironije u činjenici da u 700 godina dugoj srpskoj nacionalnoj istoriji nema razdoblja većeg i dužeg prosperiteta Srbije od Titovog doba. Govorimo o istorijskoj ironiji zato što je taj hrvatsko-slovenački mešanac i (poreklom i obrazovanjem) apsolutni autsajder iz zagorskog Kumrovca za Srbe i Srbiju, kad su neoborivi ekonomski pokazatelji u pitanju, izgleda učinio više nego svi Nemanjići, Obrenovići i Karađorđevići zajedno.

ZAOSTAVŠTINA: U četiri decenije Titove aspolutne vladavine Jugoslavijom, Srbija se nalazila u državi koja je zabeležila skoro neprekidnu četrdesetogodišnju stopu prosečnog godišnjeg rasta društvenog proizvoda od 6,8 odsto (u račun je uzeto razdoblje između 1946. i 1986. godine, iako je Tito umro 1980. godine, ali bi se moglo reći da je "njegovo doba" potrajalo upravo do 1987. godine).

Posle tog dugog razdoblja neprestanog, ponekad i gotovo skokovitog prosperiteta (prosečna godišnja stopa rasta između 1956. i 1965. godine bila je fantastičnih 9,5 odsto), kada se Srbija pod Miloševićem navodno vratila sebi i svojoj tradiciji, svojim nacionalnim ciljevima i svome vođi, svome dostojanstvu i svojoj pameti, društveni proizvod je u narednih 13 godina – imao prosečnu stopu pada od oko 5,5 odsto (kad bi se uzela u račun i katastrofalna 1999. godina NATO bombardovanja, prosek bi pao još niže).
Na kraju prošlog milenijuma, u odnosu na posttitovsku kulminaciju prosperiteta (1986) društveni proizvod SRJ bio je za 57 odsto manji, a u odnosu na godinu Titove smrti (1980) nivo je bio manji za 54 odsto.

Ovo su činjenice, EKONOMSKE.

A kada je reč o kulturi i umetnosti, Titovo vreme je bilo „Periklovo doba jugoslovenske kulture"!

Ne da nas je Faraon usrećio, nego - do jaja!
Restlovi se vide na svakom koraku.
No, što ti (i ostale komunjare) kažeš - Tito omogućio da idemo u školu!
A usrećio nas i da se ne jebavamo sa kojekakvim izborima.
A za sebe je pribavio samo tri doživotne funkcije - Predsednika, Vrhovnog Komandanta i Predsednika Jedine Partije.
A mogao je da bude i predsednik svake mesne zajednice - ali, vidiš, nije hteo, bio pluralista.
Jebote!
gedza.73 gedza.73 13:07 20.02.2020

Re: SRBIJA

Ovo su činjenice, EKONOMSKE... iako je Tito umro 1980. godine, ali bi se moglo reći da je "njegovo doba" potrajalo upravo do 1987. godine

diplomirani ekonomista i novinar sa dugogodišnjim iskustvom. dobro. kako objašnjavaš činjenicu da je SFRJ bankrotirala? Ili činjenicu 'nestašica'? Par nepar?

mada smo pričali o zaštiti radnika pa me interesuje kako komentarišeš činjenicu da je broj povreda na radu tokom 'Tite' i danas drastično smanjen. Ako je danas 'grobnica' izgleda da je tada bila 'kasapnica'

Dr Laza Paču je do današnjeg dana ostao najčuveniji i najuspešniji srpski ministar finansija.

Kada je dr Laza Paču prvi put postao ministar finansija 26. januara 1904. godine u vladi Save Grujića, država nije imala dospelih, a nepokrivenih dugova. Ali, važno je bilo takvo stanje i održati. Paču je istovremeno trebao da obezbedi i mnogo ozbiljnija finansijska sredstva za dalekosežne političke planove : emancipovanje Srbije od tutorstva Austro-Ugarske, izbacivanje sve slabije Turske sa Balkana… Srbija se tih godina spremala za “velike istorijske poslove”, zbog čega se morala ozbiljnije naoružati i proširiti unutrašnju železničku mrežu, a za sve to je trebalo stvoriti pare uz rastuće tekuće potrebe. Od Pačua se jednostavno očekivalo da stvori ta sredstva. Na samom početku svog mandata je počeo finansijski da jača Srbiju iz domaćih izvora.

Čak i u vreme Balkanskih ratova, nije dopustio da ima deficit u budžetu - što je slučaj nezabeležen u istoriji bankarstva i istoriji ratovanja.


Laza Paču je tada uspešnim pregovorima, pronašao za Srbiju nova tržišta - ostvarivao je dobit privlačeći strani kapital u Beograd, uglavnom francuski. Kao rezultat ovog umeća otvorena je Francusko-srpska a potom i Praška banka. Tržište za našu robu, uglavnom stoku, našao je u Belgiji, Nemačkoj, Francuskoj pa čak i Egiptu. Obrt spoljne trgovine povećan je 100% (1912. godine iznosio je čitavih 200 miliona dinara u zlatu). Srbiji, odnosno Lazi Pačuu nuđeni su krediti sa svih strana.


gedza.73 gedza.73 13:46 20.02.2020

Re: SRBIJA

.
freehand freehand 21:43 20.02.2020

Re: SRBIJA

diplomirani ekonomista i novinar sa dugogodišnjim iskustvom. dobro. kako objašnjavaš činjenicu da je SFRJ bankrotirala? Ili činjenicu 'nestašica'? Par nepar?

Ima li nešto o italijanskoj privredi tih sedamdesetih? Čitso poređenja radi, da vidimo kakvi su trendovi bili u pitanju i koliko je ideološki motiv imao uticaja a koliko je zla volja zaslepljenih neznalica u pitanju?
gedza.73 gedza.73 22:04 20.02.2020

Re: SRBIJA

Ima li nešto o italijanskoj privredi tih sedamdesetih?



koliko je zla volja zaslepljenih neznalica u pitanju?

mogu sad po zonama da ti navodim porodična preduzeća nastala sedamdesetih koja i danas postoje, ali bi tebi trebao gugl kako bi znao čime se bave. pa da te ne mučim ostavljam te u tvom neznanju.
freehand freehand 22:07 20.02.2020

Re: SRBIJA

mogu sad po zonama da ti navodim porodična preduzeća nastala sedamdesetih koja i danas postoje, ali ti treba gugl kako bi znao čime se bave. pa da te ne mučim ostavljam te u tvom neznanju.

The 1970s were a period of economic, political turmoil and social unrest in Italy, known as Years of Lead. Unemployment rose sharply, especially among the young, and by 1977 there were one million unemployed people under age 24. Inflation continued, aggravated by the increases in the price of oil in 1973 and 1979. The budget deficit became permanent and intractable, averaging about 10 percent of the gross domestic product (GDP), higher than any other industrial country. The lira fell steadily, from 560 lira to the U.S. dollar in 1973 to 1,400 lira in 1982.[53]

Hvala, ne treba.
gedza.73 gedza.73 22:15 20.02.2020

Re: SRBIJA

Hvala, ne treba.

Ponte Roso propo? pa kude ste išli u nabavku osnovnih potrepština?

Mora da je tih godina bila navalica Italijana koji su od krize bežali u SFRJ?
freehand freehand 22:23 20.02.2020

Re: SRBIJA

gedza.73
Hvala, ne treba.

Ponte Roso propo? pa kude ste išli u nabavku osnovnih potrepština?

Mora da je tih godina bila navalica Italijana koji su od krize bežali u SFRJ?

Imaš primedbu na citirano?
A suština je tu nešto drugo: sedamdesetih je čitav svet bio u krizi, koja se nastavila do početka osamdestih, ali ideološkim slepcima nekako uvek dobro dođe da iz svetskog ekonomskog konteksta izvuku SRRJ i prikažu je kao izdvojeno ostrvo što ona nikad i nikako nije bila. Neznanje i mržanja strašne su stvari po sebi, kombinovane daju porazne rezultate.
gedza.73 gedza.73 22:42 20.02.2020

Re: SRBIJA

Imaš primedbu na citirano?

ne, osim što je krnjo. 50 miliona stanovnika i teroristički akti. U jednom gradu iz centra ka vrhu brda na kome je zamak vodi kaldrmisana ulica i u kaldrmi su bakarne ploče sa imenama žrtava terorističkih napada i godinama ('olovne godine') kad su poginuli.

sedamdesetih je čitav svet bio u krizi, koja se nastavila do početka osamdestih, ali ideološkim slepcima nekako uvek dobro dođe da iz svetskog ekonomskog konteksta izvuku SRRJ i prikažu je kao izdvojeno ostrvo što ona nikad i nikako nije bila

ideološki slepci ne razlikuju jednopartijski sistem koji je po ustavu diktatura sa doživotnim vođom od država sa kakvim takvim pluralizmom, smenjivom vlašću i na određeni način slobodnom privredom.

Neznanje i mržanja strašne su stvari po sebi, kombinovane daju porazne rezultate.

u Topoli su šili uniforme za Agip pumpe. Plate nedovoljne za dostojan život.
selo Manzano je postalo grad jer su mali privatnici kupovali u SFRJ po ceni ogrevnog drveta bukovu građu istalpanu po dimenzijama i pravili stolice koje su prodavali po Evropi i SFRJ.

SFRJ nije izdvojeno ostrvo. SFRJ je bila država koja se kurvala za pare prodajući se naizmence Sovjetima i Amerikancima.
Pošto voliš domaće limunade seti se scene iz Kamiondžija kad Mirjana Karanović, sekretarica, prosi od šveđana kilo kafe.


nadam se da i ti nemaš ništa protiv citiranog da su SFRJ ekonomiju finansirali gastarbajteri. nek ih je dva miliona. Njih dva miliona finansirali SOUR-e, OUR-e i koje li su već skraćenice imali. Državu udruženog rada od 22 miliona

freehand freehand 22:53 20.02.2020

Re: SRBIJA

ne, osim što je krnjo. 50 miliona stanovnika i teroristički akti. U jednom gradu iz centra ka vrhu brda na kome je zamak vodi kaldrmisana ulica i u kaldrmi su bakarne ploče sa imenama žrtava terorističkih napada i godinama kad su poginuli.

O terorističkim aktima:



Što se ostalog tiče standardni trčuljak na svom točku, vrti iste gluposti u krug.
Kad se Talijanima prodaju talpe - glupi jugoslovenski komunsiti. Kad se prave Simpo i Jasen da nameštaj prodaju čitavom svetu - opet glupi jugoslovenski komunisti.
O gastarbajterima i njihovom doprinosu državama iz kojih potiču se, pak, obavesti od Iraca i - pajz sad: Talijana.

I toliko što se tiče skretanja sa teme. Koja je, što se ovog dela tiče, ukazivanje na licemerno mahanje problemima SFRJ ekonomije u periodu u kome je čitav svet zbogra znih problema bio u dubokoj krizi. Uključujući Italiju kojom voliš toliko da mašeš kao vrstan politički i ek0nomski znalac.
Level - ima selo, ima put, ima čovek, ima komšija.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:01 20.02.2020

Re: SRBIJA

u periodu u kome je čitav svet zbogra znih problema bio u dubokoj krizi.


Uleptiseogadio :)

Ja smislenog li objašnjanja što je komunistiška privreda propala, zbog svetske krize.
Da nje ne bi.... :)
gedza.73 gedza.73 23:03 20.02.2020

Re: SRBIJA

Što se ostalog tiče standardni trčuljak na svom točku, vrti iste gluposti u krug.

kad nisam pametan poput tebe.

Kad se Talijanima prodaju talpe - glupi jugoslovenckikomunsiti.

Osim što je na svakom transportu bio deo robe prve kategorije pisan kao škart i otpisivan kao otpad. a poslovođe i radnici zbog malih plata tovarili poneku dasku više (nije bilo provera osovinskog opterećanja kao danas).
i direktori su dobro prolazili dok su ugovarali poslove po Trstu ili Gorici.
(direktori su uglavnom bili politički podobni)

Nije samo zbog rata Fijat otišao u Španiju. još pre početka su dolazile kamionske kabine koje su istovarali po krugu na otvorenom gde su rđale. A carina je radila poput Mađarske i Bugarske zajedno.

o gastarbajterima i njihovom doprinosu državama iz kojih potiču se, pak, obavesti od Iraca i - pajz sad: Talijana.

probaj jednom na blogu da odgovoriš na neko pitanje. Koliko je Iraca i Italijana bilo na privremenom radu u SFRJ?
SFRJ ekonomije u periodu u kome je čitav svet zbogra znih problema bio u dubokoj krizi.

Koliko je bilo stranaca na privremenom radu u SFRJ?
Uključujući Italiju kojom voliš toliko da mašeš kao vrstan politički i ek0nomski znalac.

Koliko licenci smo mi prodali Italijanima? A koliko smo kupili od njih?
šta je bilo sa našim firmama koje su proizvodeli po njihovim licencama a šta sa njihovim koje su licence prodavali?


gedza.73 gedza.73 23:05 20.02.2020

Re: SRBIJA

hoochie coochie man
u periodu u kome je čitav svet zbogra znih problema bio u dubokoj krizi.


Uleptiseogadio :)

Ja smislenog li objašnjanja što je komunistiška privreda propala, zbog svetske krize.
Da nje ne bi.... :)


Meni su jugo komuno nostalgičari poput ovih koje vodaju po mitinzima širom Srbije. Daju im kačket, sendvič, puste im TV dnevnik i nemoš ubediti da van pećine postoji svet.
freehand freehand 23:12 20.02.2020

Re: SRBIJA

Osim što je na svakom transportu bio deo robe prve kategorije pisan kao škart i otpisivan kao otpad. a poslovođe i radnici zbog malih plata tovarili poneku dasku više (nije bilo provera osovinskog opterećanja kao danas).
a direktori su dobro prolazili dok su ugovarali poslove po Trstu ili Gorici.
(direktori su uglavnom bili politički podobni)

Nije samo zbog rata Fijat otišao u Španiju. još pre početka su dolazile kamionske kabine koje su istovarali po krugu na otvorenom gde su rđale. A carina je radila poput Mađarske i Bugarske zajedno.

Ajd još ovo samo, kad već voliš: biogafija koja sve opisuje - Đulio Andreoti. Guglaj ako ne znaš.
I inače: korupcijo - Italija ti je ime!

Ostalo je standardni trčuljkov bulšit.
U SFRJ kriza!
Ok, i u Italiji kriza.
Iz zemlje odlaze ljudi u pečalbu-
Ok, i iz Italije odlaze u pečalbu, kudikamo više.
Odande šalju velike pare.
Ok, i u Italiju šalju velike pare. I to je dobro za zemlju. Oni koji beže ne šalju pare nazad.
S tim što tu ima jedna stvar koju mrzitelji, neznalice i licemeri uvek preskaču. SFRJ je bila jedna od retkih zemalja u koju su pečalbari ulagali i U NJU SE VRAĆALI, dok je postojala.
E, a što je tvoja strina kurva?
E jebiga, na taj nivo ne idemo.
freehand freehand 23:12 20.02.2020

Re: SRBIJA


...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana