Budućnost| Ekonomija| Moj grad| Život| Životni stil

Sta nas sve nervira? ( nastavite niz ...)

jednarecfonmoi RSS / 26.01.2020. u 23:21


Zivimo nekim ubrzanim zivotom uglavnom, vecina bar? Cesto koristimo recenicu koja ranije nije postojala: "Javi mi ranije da mogu da se organizujem." Ajde da vidimo sta sve moze da nas iznervira svakodnevno, bice nam svima lakse. Ja sam napisala par situacija sto mojih, sto tudjih, vi ako hocete, nastavite niz..........

Kad konobar brzinom svetlosti skloni jelovnik
Kad konobar brzinom puza sklanja krs sa stola

Kad udjete vas dvoje u mali lift jer zurite i vec se gurate  a onda se prikljuci na pola puta neko od komsija kome je taj minimalan prostor dovoljan
Kad ceo ulaz krene liftom bas kad i vi hocete

Kad dodjete konacno na red na kasi a prodavacica mora da menja traku
Kad dodjete konacno na red na kasi pa vas posalju da vidite sifru na drugom kraju supermarketa

Kad razgovarate sa nekim o opcijama a neko nepoznat se umesa i deli savete
Kad pitate jedno a dobijete 10 min price o necem drugom ili kad jasno objasnite nesto a traze vam ponovo objasnjavanje jos pet puta

Kad vam pred nosom prodaju nesto, kad hocete da odmorite a probudi vas telefon, kad  za nesto sto ste mislili da ce kratko  da traje ispostavi se brdo administracije, ponovni dolazak, kad na mobilnom se "nesto" ukljuci pa nikako da resite, kad ......

( nastavite niz )





Komentari (336)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bene_geserit bene_geserit 00:50 27.01.2020

ne volem

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 01:06 27.01.2020

Re: ne volem

Bane, odllicno si se setio!
alselone alselone 10:40 27.01.2020

Re: ne volem

bene_geserit


Sa tog albuma je i ova pesma. Fantastična je, jedna od njegovih najboljih, verovatno je jer je najiskrenija. Iskren mi tu čak i nije najbolja reč, možda genuine na engleskom, samo ne znam kako bih preveo kod nas najbolje.

Atomski mrav Atomski mrav 11:49 27.01.2020

Re: ne volem

možda genuine na engleskom, samo ne znam kako bih preveo kod nas najbolje.

Autentično, pravo...
Черевићан Черевићан 01:29 27.01.2020

mislili smo da će kratko

sve moze da nas iznervira svakodnevno

пристигло неко убитачно време
животе живимо на живчаној бази,
мало мало ....тензија нам скокне
скептични смо шта нам тек долази
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 02:09 27.01.2020

Re: mislili ste da će kratko

Черевићан
sve moze da nas iznervira svakodnevno

пристигло неко убитачно време
животе живимо на живчаној бази,
мало мало ....тензија нам скокне
скептични смо шта нам тек долази



Pa mene iznervira sto sta, al i mikro desavanja nekad umeju da me obraduju, srecom.

Inace, kuku!
maksa83 maksa83 01:41 27.01.2020

konobar nas mrzi

Kad konobar brzinom svetlosti skloni jelovnik
Kad konobar brzinom puza sklanja krs sa stola

Samo da kažem da nemam baš visoko mišljenje o ljudima koji drndaju konobare, čak i kad ovi zajebu stvar. Meni je to neki mikro lakmus test za kvalitet čoveka. Isto važi za ljude koji šikaniraju prodavce i kasirke zato što nisu dovoljno brzi.

Ti ljudi me beskrajno više nerviraju od smotanog/umornog/preopterećenog konobara ili kasirke dotle da sam se koliko pamtim bar tri puta svađao sa takvim ljudima, jer sevap je zgovnati dan nekome ko je krenuo da ga zgovna nekom ko se tu drnda za 25K i trpi poluosobe koje mu se obraćaju sa "daćeš mi <paneštoveć>".
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 02:06 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi

Xej Makso, slazem se, tek to me nervira.

U principu, ja sam u 90 posto slucajeva ljubazna i prema konobarima i prema kasirkama, ne vazim za nadrndanu.

Alii imam problem sa slusanjem nebitnosti koje bi mi oduzele vreme.Skoro bilo- Shvatila sam zelju radnice da mi detaljno objasni sta nije u redu sa sifrom za neki produkt a ja sam izasla iz reda samo da mi prelepi i vratim se da tamo x ljudi ne ceka a ja zavrsim sve. E tad nisam bila prijatna, priznajem, jer ne dozvoljavam gusenje ni doktora nauka, ni mojih bliznjih pa ni prodavacice. Rekla sam da me ne zanima uopste sta je sa sifrom, samo mi to otkucajte a ja to vise ne kupujem za vjek i vjekova. Uzeh joj par minuta paznje, slave, zelje da bude saslusana al stvarno nije moglo da prodje. Eto.

A ovo za konobare, sklanjanje jelovnika je neki manir koji su im rekli da je to ok, nije strasno, ustanem pa uzmem. Al to sa nerasklanjanjem stvari sa stola, pa ne mogu da opravdam guzvom, nije lako stici, ok, ali i to je neki manir. Ako me bas smori to, zamolim ljubazno da sklone,al iskreno, davi me da to moram da kazem.

A ne podnosim idiote koji krenu - Molim vas ovakvu kafu pa ovoliko hladnu pa ne toliko hladnu pa mleka toliko pa ta i ta firma pa solja ovolika pa...i na kraju se neko potrudi a oni onda prevrnu ocima i nervozno kako je lepo naglasemo 3,32 centilitra mleka, tj. krimera. Pa sine, ako je taj pogresio a potrudio se, mozes bar ljubazno da kazes sta nije ok.

Raspisah se! H u h ! Idi bre Makso :)))))
katapultican katapultican 08:38 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi

maksa83
Kad konobar brzinom svetlosti skloni jelovnik
Kad konobar brzinom puza sklanja krs sa stola

Samo da kažem da nemam baš visoko mišljenje o ljudima koji drndaju konobare, čak i kad ovi zajebu stvar. Meni je to neki mikro lakmus test za kvalitet čoveka. Isto važi za ljude koji šikaniraju prodavce i kasirke zato što nisu dovoljno brzi.

Ti ljudi me beskrajno više nerviraju od smotanog/umornog/preopterećenog konobara ili kasirke dotle da sam se koliko pamtim bar tri puta svađao sa takvim ljudima, jer sevap je zgovnati dan nekome ko je krenuo da ga zgovna nekom ko se tu drnda za 25K i trpi poluosobe koje im se obraćaju sa "daćeš mi ".

U pravu si Makso!
U pradavna vremena sedimo mi tako u kafiću, nas desetak - i naručujemo od konobara.
Nas 9 naruči za, ukupno, 9 sekundi - a onda ono deseto uhvati da davi ... te ovo, te ono, te dva prsta espresoa, sa 11,3 gramma šećera (braon) i 31 ml obranog mleka i slična sranja.
I to, traje li traje.
Eeee, ja sam to uvek prekidao i govorio konobaru - druže, donesi ti nama devetoro ono što smo poručili, njemu, tom desetom, donesi tičers bez leda - a ti, deseti, se potom misli i prenemaži do ujutro šta ćeš sledeće.
Eeeeee, ali je taj deseti, čitavih 5 minuta toga prenemaganja i preseravanja bio u centru pažnje - poserem mu se u dva prsta espresa.
maksa83 maksa83 08:46 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi

Eeee, ja sam to uvek prekidao i govorio konobaru - druže, donesi ti nama devetoro ono što smo poručili, njemu, tom desetom, donesi tičers bez leda - a ti, deseti, se potom misli i prenemaži do ujutro šta ćeš sledeće.

Legenda kruži o izvesnom M. (nisam ja, prim. prip.) koji je živeo podno Avale, i jednom kad je pravio roštilj sa društvom pošto su dobro čalabrcnuli krenuli su da se napiju vode ... ustvari ne, otišli su u neku podavalsku kafanu na kafu. I sedi tako njih 12, dolazi konobar, šta ćete, kafu, kakvu kafu, ovaj će slađu, onaj će srednju, onaj malo gorču, onaj bez šećera, onaj sa krilima od komarca, itd. i konobar klima glavom i kao sve to zapisuje, i odlazi iza onih letećih vrata i pošto nije dovoljno zamakao čuju "Milka, zgovnaj dvanejs kafa".
Milan Novković Milan Novković 09:57 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi

maksa83
...
Samo da kažem da nemam baš visoko mišljenje o ljudima koji drndaju konobare, ...

Si odgledo The Kominsky Method - hilarious

Ti si još mlad al ok je da počneš sa zagrevanjem (a meni deca preporučila)

Mrzi me da tražim scene sa konobarem, al evo čisto da ošacujueš, ako nisi gledao.

maksa83 maksa83 10:05 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi

Si odgledo The Kominsky Method - hilarious

Nisam, to mi je "u listi". U međuvremenu sam stukao ono što sam davno preskočio - Band of Brothers i Pacific (znam da je ovo prvo bajato), preporuka.

Edit: Alen Arkin je vrlo potcenjen glumac, počevši od Catch 22 pa do The Russians Are Coming!

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:07 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi

maksa83
Eeee, ja sam to uvek prekidao i govorio konobaru - druže, donesi ti nama devetoro ono što smo poručili, njemu, tom desetom, donesi tičers bez leda - a ti, deseti, se potom misli i prenemaži do ujutro šta ćeš sledeće.

Legenda kruži o izvesnom M. (nisam ja, prim. prip.) koji je živeo podno Avale, i jednom kad je pravio roštilj sa društvom pošto su dobro čalabrcnuli krenuli su da se napiju vode ... ustvari ne, otišli su u neku podavalsku kafanu na kafu. I sedi tako njih 12, dolazi konobar, šta ćete, kafu, kakvu kafu, ovaj će slađu, onaj će srednju, onaj malo gorču, onaj bez šećera, onaj sa krilima od komarca, itd. i konobar klima glavom i kao sve to zapisuje, i odlazi iza onih letećih vrata i pošto nije dovoljno zamakao čuju "Milka, zgovnaj dvanejs kafa".



Ovo je odlicno za 12 prilagodjenih kafa.

Ma meni i ok donekle da neko nesto trazi pa i tih jezivih 13.33 gr espresa sa nacrtanim srcem u sredini ali da onda to uradi sa postovanjem prema konobaru ali obicno nije tako jer je u glavi: Necu da me neko pravi budalom za moje pare.

alselone alselone 10:42 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi

"daćeš mi <paneštoveć>".


To "daćeš, donećeš" je lakmus nevaspitanja u mom svetu.

Čak je i moj omiljeni kupac svih vremena koji urla sa pola prodavnice prema prodavačici na kasi "kako doćerat klimu do kase!?" nula u odnosu na tog "daćeš mi" nadobudnog magarca.
maksa83 maksa83 10:50 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi

To "daćeš, donećeš" je lakmus nevaspitanja u mom svetu.

Da, amejzing. Odakle to pokupe, gde to vide...
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:56 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi

maksa83
To "daćeš, donećeš" je lakmus nevaspitanja u mom svetu.

Da, amejzing. Odakle to pokupe, gde to vide...


ah pa odakle..
iz kuće, odakle bi.. a u kojoj ih uče da smo neki mnogo važni a neki nismo tako mnogo važni..
a što ima još mnogo valera koje i ovde na blogu možeš da vidiš baš svaki dan..
da sad ne navodim primjere kome se spočitava sve a kome se bogme ni najgori prostakluk baš nikad i nikako ne spočitava..
po meni je i to lakmus, ko se usuđuje da kaže šta ima da kaže svakome a ko samo nekome a ko nikome..
ovi samo nekome su za mene dno..
i to ti je samo jedan pojavni oblik tog daćeš mi..

(stvar naravno komplikuje činjenica da kad nekoga upoznaš u nekom pozitivnom svjetlu sklon si da mu oprostiš štošta nepočinstava i to je ljudski.. ipak, dosta ljudi će se uvlačiti autoritetu i kad ne mora, što je opet isto ljudski, al ako se autoritetu uvlači a onog ispod sebe gazi.. e brale po tome volim da opalim bez puno zadrške..)
katapultican katapultican 10:58 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi

maksa83
Eeee, ja sam to uvek prekidao i govorio konobaru - druže, donesi ti nama devetoro ono što smo poručili, njemu, tom desetom, donesi tičers bez leda - a ti, deseti, se potom misli i prenemaži do ujutro šta ćeš sledeće.

Legenda kruži o izvesnom M. (nisam ja, prim. prip.) koji je živeo podno Avale, i jednom kad je pravio roštilj sa društvom pošto su dobro čalabrcnuli krenuli su da se napiju vode ... ustvari ne, otišli su u neku podavalsku kafanu na kafu. I sedi tako njih 12, dolazi konobar, šta ćete, kafu, kakvu kafu, ovaj će slađu, onaj će srednju, onaj malo gorču, onaj bez šećera, onaj sa krilima od komarca, itd. i konobar klima glavom i kao sve to zapisuje, i odlazi iza onih letećih vrata i pošto nije dovoljno zamakao čuju "Milka, zgovnaj dvanejs kafa".

Slično, samo malo različito od ovoga tvoga je moj doživljaj.
Jedan moj dobar drug bio konobar u jednom restoranu kod jedne tetka Rade.
On je bio građevinski tehničar, i to vrstan, no, kada mu je dosadilo, prešao u konobare.
I tako, naručuju 4 lika kafu - jedan gorču, drugi slađu, treći sa mišomorom, četvrti sa slatkom paprikom ... ili kako već naručuju ovi smarači koji žele, to smo se dogovorili, svojih 5 minuta slave - jer mogu konačno i oni nekoga da 'jebu', pa bio to i konobar.
On uredno pažljivo sluša narudžbine.
Ode u kuhinju i kaže tetka Radi da skuva 4 kafe. Naravno, tetka Rada skuva sve 4 jednake kafe.
Potom moj drugar na tacni nosi 4 kafe.
Kada dođe do stola, upre prst u prvoga pitajući - Vi?
Ovaj odgovori, npr. gorča.
Drugar, pomera jednu ili dve kafe na tacni, sve tražeći tu gorču - i 'kada' je pronađe, uzme šolju, stavi pred gosta - izvolite!
Potom se sve ponavlja za sledeća 2 gosta.
Četvrtom pruži preostalu.
I pošto je taj moj drugar veoma kulturan i fin - gosti zadovoljni i ubeđeni da je svaki od njih dobio tačno onakvu kafu kakvu je i tražio.
A tetka Rada skuvala u jednoj džezvi 4 'srednje'.
Atomski mrav Atomski mrav 11:56 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi

Edit: Alen Arkin je vrlo potcenjen glumac, počevši od Catch 22 pa do The Russians Are Coming!


Pa sad, ako je Alan Arkin vrlo potcenjen glumac a dobio je Oskara i imao još dve nominacije za istog, šta reći za Džona Gudmena koji ima 0 (slovima: nula, nijedna, njente, nada, ziltch, ničevo) nominacija?
hoochie coochie man hoochie coochie man 12:09 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi

i trpi poluosobe koje mu se obraćaju sa "daćeš mi <paneštoveć>".

Dokaz: Vulin.
Ko se seća, na konferenciji za novinare Vulin "odgovara"novinaru (N1, naravno) reći ćete mi vaše klijente, reći ćete mi vaše procente, reći ćete mi vaše ovo, reći ćete mi vaše ono...

predatortz predatortz 12:15 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi


Samo da kažem da nemam baš visoko mišljenje o ljudima koji drndaju konobare, čak i kad ovi zajebu stvar. Meni je to neki mikro lakmus test za kvalitet čoveka. Isto važi za ljude koji šikaniraju prodavce i kasirke zato što nisu dovoljno brzi.




Tako je!
Sitna duša će se kurčiti tamo gde može dase kurči - na konobarima, prodavcima i generalno ljudima koji zbog prirode posla retko uzvraćaju.
gedza.73 gedza.73 12:28 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi

predatortz
Sitna duša će se kurčiti tamo gde može dase kurči - na konobarima, prodavcima i generalno ljudima koji zbog prirode posla retko uzvraćaju.

Sitnih duša ima u svim kategorijama i u svim profesijama bez obzira na stepen obrazovanja.

nekako se uvek iz pozadine provuče kastinski sistem bez obzira koliko tvrdimo da ne postoji.

što se tiče konobara. urbana kaže kako je neki mudroser tražio vruću kafu a onda počeo da maltretira momka jer mu je mlaka sa 'vrati, donesi drugu', kod druge 'ovo je tebi vruće?' i tako nekoliko puta dok dečko nije doneo jednu i rekao kako će sačekati da mušterija proba i kaže da li je kafa 'ispunila standarde'.
Lik prinese usnama, krene da pije... i počne da skviči.

Konobar praznu šoljicu okrenuo ivicom na ringlu dok je nije dobro ugrejao pa tek sipao kafu i isporučio dok se šolja nije ohladila.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:13 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi

To " daces mi" je jedan od vrhunaca nepostovanja i primitivizma, to mi drugarica ana skrenula paznju na taj uzas, nesto ja nisam primecivala da to izgovaraju
zemljanin zemljanin 16:28 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi

skoro pa nista ... mada, ide mi na zivce, vec neko vreme, sto ne mogu da plivam i slusam ... mogu muziku ali bilo sta drugo sto zahteva neku koncentraciju - ne funkcionise ... i ne ide mi bas ta sinhronizacija, znam da je pitanje vezbe ali to ne ide bas kako bih zeleo ... i lagano mi stvara nervozu
milisav68 milisav68 20:31 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi

što se tiče konobara. urbana kaže kako je neki mudroser tražio vruću kafu

Neki lik što je nervirao mog drugara konobara:
-Što ti ova kafa ovako vrela?

Ovaj izvadi kockicu leda iz ledomata, i ubaci mu u šoljicu.

-A jel vruća sad?
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:14 27.01.2020

Re: konobar nas mrzi

pošto su dobro čalabrcnuli krenuli su da se napiju vode


uz deluxe vodu i program... pocivseg...

st.jepan st.jepan 03:52 27.01.2020

...

Kad s naslovne strane bloga iščezne nečiji uradak.
Npr. poslednji Filipov.
Nije obrisan, ostao je na Filipovom profilu, ali na naslovnici ga, fakat, neima.
Ni poslednjeg Bobićevog neima.
Radi li se o novoj praksi (novo-starom "Potpalublju" ), ili o nekom bagu?
Bilo bi lepo da Moderacija o tome rekne koju.
nsarski nsarski 03:57 27.01.2020

Re: ...

st.jepan
Kad s naslovne strane bloga iščezne nečiji uradak.
Npr. poslednji Filipov.
Nije obrisan, ostao je na Filipovom profilu, ali na naslovnici ga, fakat, neima.
Ni poslednjeg Bobićevog neima.
Radi li se o novoj praksi (novo-starom "Potpalublju" ), ili o nekom bagu?
Bilo bi lepo da Moderacija o tome rekne koju.


Bobićevog ima ako klikneš na VIP blogeri. A Filipovog nema (o onom ubistvu devojke na pešačkom prelazu) ni u jednoj verziji. Jedino ako, kao što kažeš, izađeš na Filipov profil. Onda ćeš ga naći.
st.jepan st.jepan 03:59 27.01.2020

Re: ...

Bobićevog ima ako klikneš na VIP blogeri.

U pravu si.
Nikad ne klikčem na "VIP blogeri", uvek na "Svi blogeri".
Biće da je ipak neki bag.
Atomski mrav Atomski mrav 04:10 27.01.2020

Re: ...

Biće da je ipak neki bag.

Izgleda da za nas sa skupljim ulaznicama, što blogujemo iz inostranstva, nema problema. Tu su svi tekstovi, ništa ne fali, samo se nešto "srčkalo" tu kod vas u Srbiji.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 04:45 27.01.2020

Beograd je svet, ali...

hej, ja sam u beogradu ali vidim sve, i filipov blog i vidim na glavnoj bobicev.

e, ali cvrc.

vec duze vreme mi na naslovnoj strani stoje preklopljeni blogovi vip i ne-vip tako da ne-vip jedva vidim naslove.

nesto je trulo u drzavi blogovskoj

st.jepan st.jepan 05:11 27.01.2020

Re: Beograd je svet, ali...

jednarecfonmoi
hej, ja sam u beogradu ali vidim sve, i filipov blog i vidim na glavnoj bobicev.

Da nije potvrdio ProfesOre, mislio bih da sam flipn'o.
Znači nekoji vide, nekoji naprotiv!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 09:40 27.01.2020

Re: ...

Atomski mrav
Biće da je ipak neki bag.

Izgleda da za nas sa skupljim ulaznicama, što blogujemo iz inostranstva, nema problema. Tu su svi tekstovi, ništa ne fali, samo se nešto "srčkalo" tu kod vas u Srbiji.


nema ih ni kod mene..
ja bih rekla da je FIlipov zasmetao a onda se još poneki našao pod metlom, dal slučajno dal da se Vlasi ne dosjete
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:00 27.01.2020

Re: ...

Kod mene svi blogovi na broju..

A sta me nervira, bolje da ne pocinjem. (ok. ja sam nadrnd zena pa je razumljivo)

kad hocete da odmorite a probudi vas telefon, k


Pa iskljuci ga sestro..

Ja ne vidim kao obavezu da se javim na telefon ako mi se ne prica (neki ljudi bi se javljali uvek, onako manijakalno da ne propuste nesto) a tek kad spavam - off.
maksa83 maksa83 10:02 27.01.2020

Re: ...

Ja ne vidim ništa od anomalija koje prijavljujete.
zilikaka zilikaka 10:07 27.01.2020

Re: ...

maksa83
Ja ne vidim ništa od anomalija koje prijavljujete.

Onda podeli pelcer, nemoj si stipsa...
Nego, sad pada sinoćnja teorija da je sve zbog mesta odakle bloguješ.
Tadejuš je napolju a ti si valjda u Srbiji.
Naravoučenije:
Ne zaključuj dok nemaš dobar uzorak.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:08 27.01.2020

Re: ...

apacherosepeacock
Kod mene svi blogovi na broju..

A sta me nervira, bolje da ne pocinjem. (ok. ja sam nadrnd zena pa je razumljivo)


pa mogu i ja sve da ih otvorim sa liste sa strane ali ih nema na naslovnoj..
što će reći da ih neko ko nije redovan korisnik neće vidjeti..
ne djeluje mi nimalo slučajno

ipsravka.. filipovog nema ni na listi sastrane (tamo su kanda samo vip blogovi a on nije vip, brate, kakva sprdnja)..
elem njegov se ne vidi nigdje i nikako (osim na njegovoj ličnoj strani a što ni stari korisnik neće lako naći)
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:14 27.01.2020

Re: ...

ipsravka.. filipovog nema ni na listi sastrane (tamo su kanda samo vip blogovi a on nije vip, brate, kakva sprdnja)..
elem njegov se ne vidi nigdje i nikako (osim na njegovoj ličnoj strani a što ni stari korisnik neće lako naći)


Ja sve to imam i dalje na naslovnoj, sta je na stvari kod vas sto nemate, pojma nemam..
maksa83 maksa83 10:22 27.01.2020

Re: ...

Onda podeli pelcer, nemoj si stipsa...

Numem da kažem u čemu je fora. Ono što vidim je da - nemam reklame, a nemam nikakav adblocker trenutno, ali vidim da je Firefox content blocking enabled (a ja ga nisam dirao). Ono što takođe vidim je u nekoj dev konzoli npr. Firefoxa da ovaj (brauzer) ne da strani da dohvati kukije (treking raznih reklamosmarača) sa raznih strana.

Tj. rekao bih da brauzeri ne mogu da učitaju reklame kako treba pa od toga puca lejaut cele strane, ali ovo skroz nagađam pošto ne vidim kako to izgleda.

---- seci ovde ---

Request to access cookie or storage on “https://googleads.g.doubleclick.net/pagead/id?slf_rd=1” was blocked because it came from a tracker and content blocking is enabled.
blog.b92.net
Request to access cookie or storage on “https://b92adrs.hit.gemius.pl/_1580116694272/redot.js/id=ofH…param=nfgmbjmutv/fastid=nabstwnlfqsklwablasgrpxnczly/sarg=NC” was blocked because it came from a tracker and content blocking is enabled.
blog.b92.net
Request to access cookie or storage on “https://b92adrs.hit.gemius.pl/_1580116694282/redot.js/id=ofH…param=npcqpmouwz/fastid=nabstwnlfqsklwablasgrpxnczly/sarg=NC” was blocked because it came from a tracker and content blocking is enabled.
blog.b92.net
Request to access cookie or storage on “https://b92adrs.hit.gemius.pl/_1580116694283/redot.js/id=ofH…param=rcpjnrfhan/fastid=nabstwnlfqsklwablasgrpxnczly/sarg=NC” was blocked because it came from a tracker and content blocking is enabled.
blog.b92.net
Request to access cookie or storage on “https://b92adrs.hit.gemius.pl/__/_1580116694272/redot.js/id=…param=nfgmbjmutv/fastid=nabstwnlfqsklwablasgrpxnczly/sarg=NC” was blocked because it came from a tracker and content blocking is enabled.

... i tako u nedogled.
Milan Novković Milan Novković 10:33 27.01.2020

Re: ...

maksa83
...
Numem da kažem u čemu je fora. Ono što vidim je da - nemam reklame, a nemam nikakav adblocker trenutno, ...

Nagađam - ti imaš noviju verziju Firefoxa, i oni su novi release testirali samo na njoj.

Ja imam stariju verziju, pa Chrome na auto-update, pa Edge ...

... na njima ne radi prikazivanje svih blogova (VIP dugme izgleda da radi, tj slupali su http://blog.b92.net/?l=1 komandu nekim promenama koje su istestirali samo na poslednjoj verziji Firefoxa ...

... ja mislim da im je UAT režim stari, pošto na Chromeu nikad nisu radile neke stvari uredno ...
maksa83 maksa83 10:37 27.01.2020

Re: ...

Nagađam - ti imaš noviju verziju Firefoxa, i oni su novi release testirali samo na njoj.

Firefox je standardni za narod koji se samoapdejtovao 7. januara, nikakva nightly build dev grana, vidim da taj content blocking postoji bar godinu dana, i da je danas blokirao 93 neka trekera samo na b92.net (93 jebotebog, treba da gore u paklu). Isto je sve ok i na Safariju koji se nije apdejtovao ne znam koliko.
alselone alselone 10:44 27.01.2020

Re: ...

Bobićevog ima ako klikneš na VIP blogeri. A Filipovog nema (o onom ubistvu devojke na pešačkom prelazu) ni u jednoj verziji. Jedino ako, kao što kažeš, izađeš na Filipov profil. Onda ćeš ga naći.


Rekao bih da je ražalovalo Fiću. Što će baš biti dno ako se desilo.

A Spiru na primer vidim u listi pod VIP ali kad odem na VIP Stranicu nema ga.

Isto na Operi i Hromu, na kompu i telu.
maksa83 maksa83 10:53 27.01.2020

Re: ...

Rekao bih da je ražalovalo Fiću. Što će baš biti dno ako se desilo.


Meni 'vako:



Je l' nešto pogrešno gledam?
alselone alselone 10:59 27.01.2020

Re: ...

Meni 'vako:

Pardon. Ima ga i kod mene u listi sa strane, ali kad otvorim stranicu Svi blogeri, nema ga.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:10 27.01.2020

Re: ...

Apache,

da te ne smorim sad al Kraljevstvo iskljucenog fona mi je u poslednje vreme zeznuto. Mogu samo da stavim Do not disturb a to nije zgodno da neko vazan naleti na odjeb zvuk.

Neki je bag na fonu.( ako neko ima slican uzas, molim da se javi kako je resio, od skoro imam ozloglaseni ajfon i volEm ga, priznajem)

A i desavalo dok je Kraljevstvo radilo, da dok u polusnu iskljucujem fon neko se bas tad javi i moram da odgovorim.

Sta da se radi, nije lako ni spavati na miru
alselone alselone 11:11 27.01.2020

Re: ...

tel sam prebacio na vibraciju negde 2015. i od taga ga nisam vratio.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:22 27.01.2020

Re: ...

maksa83
Rekao bih da je ražalovalo Fiću. Što će baš biti dno ako se desilo.


Meni 'vako:

Je l' nešto pogrešno gledam?


tako lista izgleda i kod mene.. no ne radi http://blog.b92.net/?l=1..
a ako ih nema tamo na glavnom dijelu ekrana šta vrijedi lista koja uopšte ne upadne u početni ekran..
niko ih nikad neće vidjeti (osim ako namjenski traži)

p.s. ok, zajeb je što sada http://blog.b92.net/?l=1&vip=1 vodi na sve blogere a http://blog.b92.net/?l=1 na vip blogere..
kanda su se negdje zahebali u tom naporu da fiću sklone iz vidnog polja
katapultican katapultican 11:35 27.01.2020

Re: ...

newimprovedtadejus
maksa83
Rekao bih da je ražalovalo Fiću. Što će baš biti dno ako se desilo.


Meni 'vako:

Je l' nešto pogrešno gledam?


tako lista izgleda i kod mene.. no ne radi http://blog.b92.net/?l=1..
a ako ih nema tamo na glavnom dijelu ekrana šta vrijedi lista koja uopšte ne upadne u početni ekran..
niko ih nikad neće vidjeti (osim ako namjenski traži)

p.s. ok, zajeb je što sada http://blog.b92.net/?l=1&vip=1 vodi na sve blogere a http://blog.b92.net/?l=1 na vip blogere..
kanda su se negdje zahebali u tom naporu da fiću sklone iz vidnog polja

Ma!
To si ti nešto pokvarila softver kod sebe.
Fića je tu - a tu su i svi ostali.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:39 27.01.2020

Re: ...

katapultican

To si ti nešto pokvarila softver kod sebe.
Fića je tu - a tu su i svi ostali.


ironija sudbe.. kanda su htjeli da fiću smaknu sa naslovne al su ga greškom turili na vip link a skinuli sa all link..
katapultican katapultican 11:59 27.01.2020

Re: ...

newimprovedtadejus
katapultican

To si ti nešto pokvarila softver kod sebe.
Fića je tu - a tu su i svi ostali.


ironija sudbe.. kanda su htjeli da fiću smaknu sa naslovne al su ga greškom turili na vip link a skinuli sa all link..

Pravo da ti kažem, meni pomalo nije ni jasno - preko kojih pejdžova vi pristupate blogu?!
Ja idem samo preko http://blog.b92.net/ - i vidim sve.
maksa83 maksa83 12:05 27.01.2020

Re: ...

Ja idem samo preko http://blog.b92.net/ - i vidim sve.

Da zaključimo, mi hax0ri vidimo sve, a ovi n00bovi numeju Internet. lol rofl lmao reeeee
jooscout jooscout 12:09 27.01.2020

Re: ...

maksa83
Ja idem samo preko http://blog.b92.net/ - i vidim sve.

Da zaključimo, mi hax0ri vidimo sve, a ovi n00bovi numeju Internet. lol rofl lmao reeeee



Ne znam koji sam ja (ne moram ni da saznam), ali sve vidim redovno, reklame, hvala na pitanju uredno, ali nijedan yt mi nije dostupan? Mislim, postovan ovde. Nemoguće da svi imate neki violent content? Ja ovo zarad dijagnostike, doktore, sumnjam da mnogo gubim na fabuli radnje.

ps i na tw, ako je link postavio neko iz Srbije
mariopan mariopan 12:10 27.01.2020

Re: Beograd je svet, ali...

vec duze vreme mi na naslovnoj strani stoje preklopljeni blogovi vip i ne-vip tako da ne-vip jedva vidim naslove.

I meni se tako pojavljuje naslovna strana, ja sam mislila da mi tablet nešto zeza? Sad mi je lakše.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:12 27.01.2020

Re: ...

maksa83
Ja idem samo preko http://blog.b92.net/ - i vidim sve.

Da zaključimo, mi hax0ri vidimo sve, a ovi n00bovi numeju Internet. lol rofl lmao reeeee


n00b ti u gaćama!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:13 27.01.2020

Re: ...

katapultican
newimprovedtadejus
katapultican

To si ti nešto pokvarila softver kod sebe.
Fića je tu - a tu su i svi ostali.


ironija sudbe.. kanda su htjeli da fiću smaknu sa naslovne al su ga greškom turili na vip link a skinuli sa all link..

Pravo da ti kažem, meni pomalo nije ni jasno - preko kojih pejdžova vi pristupate blogu?!
Ja idem samo preko http://blog.b92.net/ - i vidim sve.


ja pošto vjerujem da su svi ljudi braća sam uvijek koristila svi blogeri link..
a taj je sad spao na tri slova..
katapultican katapultican 14:33 27.01.2020

Re: ...

newimprovedtadejus
maksa83
Ja idem samo preko http://blog.b92.net/ - i vidim sve.

Da zaključimo, mi hax0ri vidimo sve, a ovi n00bovi numeju Internet. lol rofl lmao reeeee


n00b ti u gaćama!

Neka je u gaćama, samo da nije u guzici.
vcucko vcucko 20:27 27.01.2020

Re: ...

maksa83
Rekao bih da je ražalovalo Fiću. Što će baš biti dno ako se desilo.


Meni 'vako:



Je l' nešto pogrešno gledam?

Isto i kod mene. Znači u padajućem meniju "Najnovije blogeri" ima sve, ali na naslovnoj nema (Uvek je bilo sve kad klikneš "svi blogeri" ).
Brauzer Yandex, antivirus Kaspersky, Ad-Block uključen, ne znam šta još ima od značaja, nisam "od struke"
looping looping 06:49 27.01.2020

1



misha.m misha.m 08:28 27.01.2020

A mene nervira

što se u ovom nekadašnjem hramu slobodnog mišljenja i otvorene komunikacije upadljivo ne piše ništa o situaciji u kojoj su se našli korisnici državnog kablovskog operatera, koji su onemogućeni da gledaju kanale iz šeme drugog - privatnog kablovskog operatera.
katapultican katapultican 08:32 27.01.2020

M'da!

Mene nerviraju blogeri koji pišu od faraonu Titi i fićama sa kojima su išli na more.
Eeee, da - i kako se za vreme dragog im faraona Tite išlo u školu.
denovo denovo 10:21 27.01.2020

.









jednarecfonmoi jednarecfonmoi 11:13 27.01.2020

Re: .

Fica kabrio, kul skroz
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:46 27.01.2020

Re: trenutno se nerviram

Ajde bre Nadal, ne mogu da vidim ocima ovog majmuna australijskog grckog porekla.
mariopan mariopan 12:14 27.01.2020

Re: trenutno se nerviram

apacherosepeacock
Ajde bre Nadal, ne mogu da vidim ocima ovog majmuna australijskog grckog porekla.

Onaj iskompleksirani cirkuzant?
E, on i mene nervira.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:22 27.01.2020

Re: trenutno se nerviram

mariopan
apacherosepeacock
Ajde bre Nadal, ne mogu da vidim ocima ovog majmuna australijskog grckog porekla.

Onaj iskompleksirani cirkuzant?
E, on i mene nervira.


Taj. Nego poslusao me Rafa pa ga delje ko cepanicu (sto nevaspitani i jeste).
milisav68 milisav68 21:39 28.01.2020

Re: .

denovo

Stručnjаci Sаveznog komitetа zа sаobrаćаj ne odbаcuju ni mogućnost zаbrаne dа se u аutomobilu vozi sаmo jedаn čovek. Hoćemo li tada kаžnjаvаti čovekа koji pred kаpiju svog kolektivа stiže sаm u fići, pošto je prethodno odvezаo ženu u drugu fаbriku, decu u školu?! Ili dа kupimo po jednu lutku nа nаduvаvаnje, i to plаvušu, pа dа je vozimo?

Nestаšicа benzinа i njene posledice - sistem "pаr-nepаr", neizvesnost u pogledu nаše budućnosti nа četiri točkа, ogrаničаvаnje brzinа, visoke kаzne zа nepoštovаnje zаkonа o ogrаničаvаnju kretаnjа i korišćenju putničkih i drugih motornih vozilа, veliki broj zаhtevа zа izuzimаnje od zаbrаne - već mesecimа je "temа dаnа" svih onih kojimа je sedаnje zа volаn potrebа, nаvikа, pitаnje od životne vаžnosti!


Nestašica benzina u Jugoslaviji i njene posledice: Danas "par-nepar", sutra bonovi? (1979)

Kаd god sаm u nekoj krizi, sа sentimentаlnošću se setim svoje diplome sа Ekonomskog fаkultetа. Ali nа tome se sve zаvrši, jer me opet uhvаti neki bes i ondа se ponovo prihvаtim istog poslа i pevаm sve dok mi ponovo ne pаdne mrаk nа oči

Pojаvile su se zаjedno u novogodišnjem šou "Obrаz uz obrаz". To je bilа retkа prilikа dа sestre Veletаnlić vidimo zаjedno i - povod ovom rаzgovoru, pokušаj dа se nаđe odgovor nа pitаnje: zаšto sestre Veletаnlić nisu sestre Kesler?


- Dа li je poslednjih godinа nаpredovаlа zаbаvnа muzikа u nаšoj zemlji?

Senkа: Ako se gledа sа čisto muzičke strаne, nije. Nаprotiv. Osim dvа-tri čаsnа izuzetkа ništа se osobito ne dogаđа u nаšoj zаbаvnoj muzici.

Više se, nа žаlost, ne neguje dobrа muzikа.


Senka i Bisera Veletanlić '73: Poslednji Mohikanci koji pokušavaju da otpevaju poneku lepu pesmu...
denovo denovo 12:15 27.01.2020

Саборцу и другу Тасидебелом


као и свима који славе школску славу СВ.Саву -
Срећна слава! !




denovo denovo 12:27 27.01.2020

Брука и срамота


Prelistah elek. novine i samo na N1 i to kao deseta vest spominje se školska slava. Nekada je bio veliki školski praznik sa propratnim priredbama.
nsarski nsarski 12:57 27.01.2020

Re: Брука и срамота

denovo

Prelistah elek. novine i samo na N1 i to kao deseta vest spominje se školska slava. Nekada je bio veliki školski praznik sa propratnim priredbama.


Ima lep tekst u "Politici", autor potpisan sa Istoričar.

Пастир српског народа

Inače, pozdravi Tasu i hvala na čestitkama jer i ja danas slavim.

denovo denovo 13:00 27.01.2020

Re: Брука и срамота

Inače, pozdravi Tasu i hvala na čestitkama jer i ja danas slavim.



mariopan mariopan 13:11 27.01.2020

Re: Брука и срамота

denovo
Inače, pozdravi Tasu i hvala na čestitkama jer i ja danas slavim.




Pozdrav i tebi, šarskom i Tasi, srećna vam slava.
denovo denovo 13:57 27.01.2020

Re: Брука и срамота

Pozdrav i tebi, šarskom i Tasi, srećna vam slava.


Hvala Mary
vcucko vcucko 20:29 27.01.2020

Re: Брука и срамота

denovo

Prelistah elek. novine i samo na N1 i to kao deseta vest spominje se školska slava. Nekada je bio veliki školski praznik sa propratnim priredbama.

Imaju priredbe po školama, definitivno.
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:06 27.01.2020

Ja, licno

Meni zivac povlaci vrlo mali broj osoba. Ja, licno sam uzrok nerviranja u najvecem broju slucajeva. Ponekad i neko meni drag i blizak, ostale osobe me ne nerviraju. Takvi su kakvi su, nisam ja zaduzen da ispravljam bozije greske.

Danas sam pomalo tuzan jer mi je zao sto se blog malo zarozao.
Danas je i godisnjica oslobodjenja Lenjingrada a niko da makar blogic napise o tome.
Apostataaaaaaaa!
A ni ljubiteli kosarke da se oglase i spomenu Kobija. Zasluzio je. Bio je to sjajan kosarkas.
nsarski nsarski 13:49 27.01.2020

Re: Ja, licno

A ni ljubiteli kosarke da se oglase i spomenu Kobija.


Pa ni Nedu Arnerić niko nije pomenuo, a mnogi su odrasli uz nju.

Ali, kako rekoše u filmu "Misija":



Hontar: We must work in the world, your eminence. The world is thus.

Altamirano: No, Señor Hontar. Thus have we made the world... thus have I made it.

(Podvlačenje moje).
predatortz predatortz 14:10 27.01.2020

Re: Ja, licno

Danas je i godisnjica oslobodjenja Lenjingrada a niko da makar blogic napise o tome.
Apostataaaaaaaa!


Devet stotina dana opsade i oko milion mrtvih. Znači, preko hiljadu svaki dan, uprosečeno.
Danas je teško pojmiti razmere tog pakla.

Slava im!
zemljanin zemljanin 17:15 27.01.2020

Re: Ja, licno

Dan sećanja na holokaust i spečavanja zločina protiv čovečnosti - danasnji dan
kamilo_emericki kamilo_emericki 20:10 28.01.2020

Re: Ja, licno

predatortz
Danas je i godisnjica oslobodjenja Lenjingrada a niko da makar blogic napise o tome.
Apostataaaaaaaa!


Devet stotina dana opsade i oko milion mrtvih. Znači, preko hiljadu svaki dan, uprosečeno.
Danas je teško pojmiti razmere tog pakla.

Slava im!

Prenosim tekst o opsadi Lenjingrada, objavljen juce na portalu advance.hr, autor je Antun Rosa. Tekst prenosim uz saglasnost portala advance.hr.

27. SIJEČNJA 1944:
Više od milijun mrtvih u 900 dana genocidne opsade Lenjingrada jedna je od najstrašnijih priča u cijeloj ljudskoj povijesti - marginaliziranje iste zbog današnje politike je zločinački revizionizam
PIŠE: Antun Roša | Foto: Opsada Lenjingrada (javna domena)
36 Objavljeno: 27. siječanj '20.
Najveća opsada jednog grada u povijesti završila je na današnji dan - stravična opsada Lenjingrada trajala je od 8. rujna 1941., kada su njemačke snage zauzele i zadnju cestu koja vodi prema gradu, pa sve do 27. siječnja 1944. godine kada je opsada napokon slomljena. Ta blokada, koja je potrajala gotovo 900 dana, bila je jedna od najdestruktivnijih i najdužih u ljudskoj povijesti, a što se tiče žrtava vjerojatno i najsmrtonosnija.

Zauzimanje (ili uništenje) Lenjingrada bio je jedan od ključnih strateških ciljeva njemačke operacije Barbarossa. Po početku invazije na SSSR Hitler je naredio: "Prvo Lenjingrad, drugo Donbass, treće Moskva". Više je razloga - Lenjingrad, današnji i nekadašnji Sankt Petersburg, bio je bivši glavni grad Rusije, simbolični glavni grad Oktobarske revolucije. Nadalje, grad je imao veliku vojnu važnost pošto je bio glavna baza sovjetske Baltičke flote. U ekonomskom smislu Lenjingrad je bio iznimno bitan s brojnim tvornicama (uz veći broj tvornica oružja), predstavljao je oko 11% ukupne sovjetske industrijske proizvodnje.

Prema nekim izvorima Adolf Hitler bio je toliko uvjeren da će njemačke snage osvojiti Lenjingrad da su navodno već bile tiskane pozivnice za proslavu koja se trebala održati u lenjingradskom hotelu Astoria. Postoje i razne teorije po pitanju koji su bili njemački planovi u slučaju osvajanja grada. Neki tvrde kako je ideja bila promijeniti ime gradu u "Adolfsburg" te ga postaviti za glavni grad njemačke provincije Ingermanland. No, veći dio povjesničara slaže se da je Hitler zapravo imao namjeru sravniti grad sa zemljom. U zapovjedi koja je poslana direktno njemačkoj vojsci navodi se: "Nakon poraza sovjetske Rusije neće biti interesa za daljnjom egzistencijom ovog velikog urbanog centra... Nakon što grad bude okružen potrebno je odbaciti sve zahtjeve za predajom, jer problem relociranja i hranjenja gradske populacije ne može i ne smije biti na nama. U ovom ratu, gdje se borimo za svoju samu egzistenciju, ne može nam biti interes održavanje čak niti dijela te velike urbane populacije".

Drugim riječima, plan je bio uništiti i grad i njegove ljude, a u vrijeme kada je počela njemačka invazija u Lenjingradu je živjelo čak oko 3 milijuna ljudi. Do dolaska njemačke vojske pred Lenjingrad iz grada je pobjeglo oko pola stanovništva, no još oko 1,5 milijuna ljudi ostalo je unutra...

Njemački plan bio je izgladniti stanovnike Lenjingrada do smrti - glad se u ovoj opsadi koristila kao oružje, a njemački znanstvenici čak su izračunali kako će glad u gradu nastupiti već za nekoliko tjedana.

U rujnu 1941. grad je stavljen pod opsadu. Njemačka vojska okružila ga je sa svih strana osim na sjeveru gdje je taj dio "posla" za Njemačku odrađivala finska vojska - inače brojni današnji finski povjesničari tvrde kako Finska nije sudjelovala u genocidnoj opsadi Lenjingrada. U direktnim napadima zaista i nije, čak ni na njemačke zahtjeve, no činjenica jest da su pridonijeli 900-dnevnom užasu blokirajući sjevernu stranu grada.

Blokada Lenjingrada

Pakao su prošli i civili koji su uspjeli pobjeći iz grada pred početak opsade - mnogi su poginuli u bombardiranju, a oni koji su se spasili morali su utočišta tražiti po raznim udaljenim mjestima SSSR-a. No, oni koji su ostali u Lenjingradu proživjet će jedno od najstrašnijih vremena ikad zabilježeno na stranicama ljudske povijesti. Mnogi neće preživjeti - ukupan broj žrtava opsade Lenjingrada procjenjuje se na više od 1 milijun ljudi, prema nekima i na 1,5 milijuna ljudi.

Na direktnu Hitlerovu naredbu njemačka vojska je uništila i popljačkala sve što se moglo u rubnim dijelovima grada pod njihovom kontrolom, odnosno izvan kruga direktne obrane. Brojna umjetnička djela su ukradena i odnijeta u Njemačku. Velik broj tvornica, škola, bolnica i druge civilne infrastrukture uništen je za vrijeme zračnih napada i artiljerijskog bombardiranja.

Kada je pak nastupila glad u gradu, bila je nezamisliva. Glad je postala ekstremna u zimu s 1941. na 1942. U prosjeku osoba u gradu morala je preživjeti sa svega 125 grama kruha na dan - i to kakvog kruha, kruha koji je bio 50-60% sastavljen od piljevine i drugih nejestivih sastojaka. Povrh toga su su zaredale i ekstremno niske temperature od po -30 °C. Ta prva zima opsade bila je, da stvar bude još gora, jedna od najhladnijih zadnjih desetljeća. Unatoč tome ljudi su radili kroz cijelu zimu u improviziranim tvornicama oružja - često bez krova.

Gradski transport, očekivano, prestao je funkcionirati, što znači da je prelazak čak i malih udaljenosti unutar grada bio ogroman izazov. Ljudi su često umirali nasred ceste. Stanovnici grada morali su se uskoro naviknuti na takve jezive prizore.

U tim neljudskim uvjetima pojavljivao se i kanibalizam. Iako takvi slučajevi jesu dokumentirani u zapisima NKVD-a, povjesničari se slažu kako je takvih slučajeva ipak bilo relativno malo uzevši u obzir broj ljudi pod opsadom i strašne uvjete koji su tada vladali. Puno češći slučaj od kanibalizma bila su ubojstva s ciljem otimanja bonova za hranu. U prvih šest mjeseci opsade na prostoru grada dokumentirano je oko 1,200 takvih slučajeva. U isto vrijeme smrtnost u gradu bila je ogromna - na mjesečnoj bazi umiralo je oko 100,000 ljudi.

Unatoč svemu stanovništvo Lenjingrada herojski je odolijevalo sudbini. Jedan od trenutaka koji će se pamtiti dogodio se 9. kolovoza 1942. kada je 7. simfonija Dmitrija Šoštakoviča pod nazivom "Lenjingrad" izvedena od strane Lenjingradskog radijskog orkestra. Koncert je emitiran sa zvučnika koji su postavljeni diljem grada, a dio ih je okrenut i prema neprijateljskim položajima. Naime, upravo je 9. kolovoz 1942. ranije Hitler "zacrtao" kao dan proslave povodom pada grada. Izvođenjem simfonije "Lenjingrad" sam grad poslao je poruku o svojem neslomljivom duhu.

Svega nekoliko dana kasnije, u ranu jesen 1942. godine, krenula je sovjetska ofenziva "Sinjavino" koja je imala za cilj probiti blokadu grada. U isto vrijeme njemačka vojska spremala se za konačnu ofenzivu s ciljem zauzimanja grada (operacija "Nordlicht". Vjeruje se kako Sovjeti nisu znali što Nijemci pripremaju (niti su ovi znali da Sovjeti pripremaju ofenzivu) te je zapravo ofenziva "Sinjavino" došla u zadnji trenutak kako bi zaustavili konačan njemački napad na grad.

Njemački vojnici pred Lenjingradom 1943. (izvor: Keystone/Hulton Archive/Getty Images)

Iako sovjetske snage nisu uspjele probiti blokadu, uspjeli su zaustaviti njemačku operaciju zauzimanja grada, odnosno konačnog stezanja obruča.

Početkom iduće godine, 18. siječnja 1943., pak kreće velika sovjetska operacija "Iskra" koja je uspjela, unatoč velikim gubicima, otvoriti jedan uski koridor prema opkoljenom Lenjingradu. Tijekom te zime, ali i cijele iduće godine, ova "cesta života", koja je vodila uz obalu i preko smrznutog jezera Ladoga, držala je Lenjingrad na životu, jedva, ali na životu.

Tek godinu dana nakon probijanja koridora napokon je, nakon 872 dana, podignuta opsada Lenjingrada. 27. siječnja 1944. sovjetska Lenjingrad-Novgorod ofenziva odbacila je njemačku vojsku s južnog dijela grada (na udaljenost od oko 100 km). Tog ljeta i finska vojska odbačena je dalje od grada.

Opsada Lenjingrada jedna je od najstrašnijih priča iz cijelog Drugog svjetskog rata. Mnogi se slažu da bi se ova opsada trebala tretirati kao genocid pošto je postojao unaprijed pripremljeni plan za izgladnjivanjem stotina tisuća ljudi do smrti.

Povjesničar Michael Walzer ističe kako je u Opsadi Lenjingrada ubijeno više civila nego u bombardiranju Hamburga, Dresdena, Hirošime i Nagasakija zajedno. Američka vojna akademija pak procjenjuje kako je za vrijeme opsade grada stradalo više ljudi nego što su sve američke i britanske žrtve zajedno u cijelom Drugom svjetskom ratu.

Susret sovjetskih vojnika unutar i izvan grada nakon probijanja koridora (izvor: Keystone/Getty Images)

Može li se reći da je danas priča o Opsadi Lenjingrada namjerno marginalizirana? Itekako. Iako je riječ o jednoj od najstrašnijih epizoda 20. stoljeća, svih stoljeća uopće, Opsada Lenjingrada danas nije opće poznata priča. Da, "zna se" za nju, ali većinom ovu priču znaju poznavatelji povijesti. Koliko je šira javnost uopće upoznata sa stradavanjem Lenjingrada, s opsadom koja je imala za cilj fizički uništiti sve stanovništvo ovog povijesnog grada? Zašto je tako? Razlog svakako treba tražiti i među drugim pričama gdje se marginaliziraju sovjetske žrtve, ali i sovjetski ključni doprinos porazu Adolfa Hitlera. Danas, kada su odnosi između Zapada i Rusije ponovno vrlo hladni još se i više radi na tome. Na današnji dan podignuta je Opsada Lenjingrada, 27. siječnja 1944., a na isti dan godinu dana kasnije, 27. siječnja 1945. - točno 75 godina od danas - oslobođen je najstrašniji genocidni kamp smrti - Auschwitz. Svi znaju da su nacisti napokon poraženi i da je i Auschwitz oslobođen, no koliko ljudi zna tko je oslobodio Auschwitz? Koliko ljudi danas možda ima i potpuno pogrešne informacije (misleći da je Auschwitz oslobodio netko drugi)? Auschwitz je oslobodila sovjetska Crvena armija, ista je slomila i opsadu Lenjingrada, i pobijedila u strašnoj Bitci za Staljingrad, te na kraju porazila i nacistički Treći Reich. Može se to nekome sviđati ili ne, možda bi neki voljeli da je rat završio drugačije - da se eksterminacija ljudi u Auschwitzu nastavila, da su u Lenjingradu svi umrli od gladi... - ali nije. Sovjetska vojska porazila je Hitlerovu i danas, 7 desetljeća kasnije, tu pobjedu nastoji im se uzeti ili umanjiti kroz zločin povijesnog revizionizma.
katapultican katapultican 20:41 28.01.2020

Re: Ja, licno

Nisi mogao da preneseš neki srpski tekst?!
mariopan mariopan 20:44 28.01.2020

Re: Ja, licno

Kamilo emerički
zilikaka zilikaka 21:05 28.01.2020

Re: Ja, licno

katapultican
Nisi mogao da preneseš neki srpski tekst?!

Čarli, tekst je odličan a ti pripadaš generaciji koja ga sigurno u potpunosti razume.
Ovde se svakog dana postavljaju tekstovi na engleskom i nikad nisi reagovao na sličan način.
U čemu je ovde problem?
katapultican katapultican 21:07 28.01.2020

Re: Ja, licno

zilikaka
katapultican
Nisi mogao da preneseš neki srpski tekst?!

Čarli, tekst je odličan a ti pripadaš generaciji koja ga sigurno u potpunosti razume.
Ovde se svakog dana postavljaju tekstovi na engleskom i nikad nisi reagovao na sličan način.
U čemu je ovde problem?

Zasmetalo mi u Bitci!
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:09 28.01.2020

Re: Ja, licno

U čemu je ovde problem?


U tome što se zeza :)

Nemojte baš uvek sve uzimati zdravo za gotovo.
kamilo_emericki kamilo_emericki 21:51 28.01.2020

Re: Ja, licno

katapultican
Nisi mogao da preneseš neki srpski tekst?!

Ne, nisam vidio nikakav srpski tekst na ovu temu.
Ali mislim da tebe niko ne sprecava da ovdje napises ili preneses tekst o opsadi Lenjingrada.
Na srpskom i ekavici, naravno.
Da ti slucajno ne smeta zadnja recenica u tekstu:" Sovjetska vojska porazila je Hitlerovu i danas, 7 desetljeća kasnije, tu pobjedu nastoji im se uzeti ili umanjiti kroz zločin povijesnog revizionizma."?

katapultican katapultican 07:31 29.01.2020

Re: Ja, licno

kamilo_emericki
katapultican
Nisi mogao da preneseš neki srpski tekst?!

Ne, nisam vidio nikakav srpski tekst na ovu temu.
Ali mislim da tebe niko ne sprecava da ovdje napises ili preneses tekst o opsadi Lenjingrada.
Na srpskom i ekavici, naravno.
Da ti slucajno ne smeta zadnja recenica u tekstu:" Sovjetska vojska porazila je Hitlerovu i danas, 7 desetljeća kasnije, tu pobjedu nastoji im se uzeti ili umanjiti kroz zločin povijesnog revizionizma."?


Ko ti je rekao da srpski tekst mora da bude na ekavici - šta fali ijekavici?!
Što bi meni, rusofilu, smetala ta zadnja rečenica?
katapultican katapultican 19:14 27.01.2020

M'da!

Danas je Sveti Sava!
maksa83 maksa83 19:36 27.01.2020

Re: M'da!

Danas je Sveti Sava!

Vukajlija o Svetom Savi.
nsarski nsarski 20:03 27.01.2020

Re: M'da!

maksa83
Danas je Sveti Sava!

Vukajlija o Svetom Savi.


Vujaklija. (Ah, ccc...).

Takođe, iz privatnih razloga, ja zajebavanja na račun sv. Save doživljavam izuzetno ozbiljno. I'm serious as cancer.



Gig: You too serious! You gotta let the past be de past, Jack. I come here tonight to settle us up.

Jack: Yeah, how you gonna be doin' that, fathead?

Gig: By doin' you a favor, a really big favor. I'm serious as cancer!

Jack: Now, whatever this is, I know it's bullshit.

(Jarmush - Down by law).

I dalje:



Gig: Just hear me out, see my little gift, and then if you're not interested, let me know.

Jack: What's the gift?

Gig: Oh, man, you gonna die! I have got a piece of chicken you ain't even gonna believe is from this planet!

Jack: No, that I might believe.

Gig: Oh, Jack! Be serious, man! This girl is nineteen, a beautiful white gurl. A Cajun goddess, man. A Cajun goddess! I got her up at the Belchase Hotel, right now. An she's waitin' there for ya, Jack. My gift to you - the most beautifulest gift that I could possibly give ya.

Gig: Hey, go over there. Check it out. If I'm crazy or lyin', you don't lose nothin'. As a matter of fact, I just wanted to give you first shot at her before she all used up; because, she is gorgeous, man!
maksa83 maksa83 20:16 27.01.2020

Re: M'da!

Takođe, iz privatnih razloga, ja zajebavanja na račun sv. Save doživljavam izuzetno ozbiljno.

Moraš priznati da su one priče o njemu u najmanju ruku bizarne.

Inače ja ne znam koja mi je scena omiljenija od koje u Down By Law.

Da se nadovežem na ono sa drugog bloga, o onoj igranoj doku-seriji o Mehmedovoj opsadi Konstantinopolja - sad pošto sam odgledao do kraja da javim da je onaj Đenovljanin na kraju pobegao ranjen (realno, sve je bilo izgubljeno, a on je čovek najamnik, to mu je samo posao) ali je umro od rana,i da se Mehmed tako ozbiljno olupao o Konstantinopolj da je bio u fazonu da odustane, ali se pojavila majka Mara Branković sa HOROSKOPOM koji pokazuje da će da bude pomračenje meseca (Krvav Mesec), što u osmanlijskim mitovima znači da će biti prolivena krv neprijatelja dakle sve super, a u vizantijskim mitovima to znači da nije dobro. I tako kad se desilo to pomračenje Vizantijci se spuvali a Mehmed i trupe se okuražili i uz ajmoajde se ipak nasilno uselio i to traje evo do dana današnjeg.

Kad shvatiš da je taj grad odolevao svemu 1200 godina (navodno su se 23 armije neslavno olupale u pokušajima), to je stvarno bio veličanstven pothvat.
vcucko vcucko 20:22 27.01.2020

Re: M'da!

maksa83
Takođe, iz privatnih razloga, ja zajebavanja na račun sv. Save doživljavam izuzetno ozbiljno.

Moraš priznati da su one priče o njemu u najmanju ruku bizarne.

Inače ja ne znam koja mi je scena omiljenija od koje u Down By Law.

Da se nadovežem na ono sa drugog bloga, o onoj igranoj doku-seriji o Mehmedovoj opsadi Konstantinopolja - sad pošto sam odgledao do kraja da javim da je onaj Đenovljanin na kraju pobegao ranjen (realno, sve je bilo izgubljeno, a on je čovek najamnik, to mu je samo posao) ali je umro od rana,i da se Mehmed tako ozbiljno olupao o Konstantinopolj da je bio u fazonu da odustane, ali se pojavila majka Mara Branković sa HOROSKOPOM koji pokazuje da će da bude pomračenje meseca (Krvav Mesec), što u osmanlijskim mitovima znači da će biti prolivena krv neprijatelja dakle sve super, a u vizantijskim mitovima to znači da nije dobro. I tako kad se desilo to pomračenje Vizantijci se spuvali a Mehmed i trupe se okuražili i uz ajmoajde se ipak nasilno uselio i to traje evo do dana današnjeg.

Kad shvatiš da je taj grad odolevao svemu 1200 godina (navodno su se 23 armije neslavno olupale u pokušajima), to je stvarno bio veličanstven pothvat.

A ko je beše olabavio ili skinuo one lance što su preprečivali more na ulazu u luku?
Nisam gledao ovo o čemu pričaš, ali se tog detalja sećam sa nekog drugog mesta i vremena. Bili su nekakvi lanci razapeti preko mora, koji su prečili nepoželjnim brodovima ulaz u luku. I neko ih je (za pare) olabavio (pustio da potonu) ili skroz uklonio, ne sećam se više, i ne sećam se ko.
nsarski nsarski 20:30 27.01.2020

Re: M'da!

Da se nadovežem na ono sa drugog bloga, o onoj igranoj doku-seriji o Mehmedovoj opsadi Konstantinopolja


If you are serious as cancer, preporučujem knjigu "Baudolino" Umberta Eka (prevod naše koleginice bez VIP statusa) koji je zaista sjajan opis Konstantinopolja u vreme kraja Vizantije.
Mislim, tu su mašta i istorijske činjenice izmešane, ali ko za to mari. (Stidim se da priznam ja celu knjigu nisam pročitao, ali dovoljno sam zapamtio da me uvek opominje da taj zadatak kad-tad završim).


maksa83 maksa83 20:33 27.01.2020

Re: M'da!

A ko je beše olabavio ili skinuo one lance što su preprečivali more na ulazu u luku?
Nisam gledao ovo o čemu pričaš, ali se tog detalja sećam sa nekog drugog mesta i vremena. Bili su nekakvi lanci razapeti preko mora, koji su prečili nepoželjnim brodovima ulaz u luku. I neko ih je (za pare) olabavio (pustio da potonu) ili skroz uklonio, ne sećam se više, i ne sećam se ko.

Niko ih nije olabavio, ono što smo i mi učili je da su lanci (30 tona kovanog gvožđa, bokte) ostali tu gde su, ali da je Mehmed na kvarno deblima pregurao mornaricu preko nekoliko kilometara kopna i upao u moreuz sa druge strane. To je, kad pogledaš, bilo briljantno. Zapravo je sve to bila trka sa vremenom, pošto je Venecija na kraju ipak poslala neku ozbiljnu mornaričku silu da pomogne Konstantinu, ali baš baš prekasno.

Inače sličnu stvar tom lancu su držali Riteri (zapravo su bili fensi banditi) na Dunavu kod Melka, tamo je doduše bila gvozdena šipka. Platiš, izvuku šipku iz vode prođeš, ne platiš, ne možeš prođeš. Isti oni što su prihapsili Ričarda Lavlje Srce kad se vraćao iz Krstaških Ratova i pustili ga za otkup.
katapultican katapultican 21:08 27.01.2020

Re: M'da!

maksa83
Danas je Sveti Sava!

Vukajlija o Svetom Savi.

Ja se sa tim ne bih zajebavao!

A, evo šta kaže jedan profesor!


maksa83 maksa83 21:15 27.01.2020

Re: M'da!

A, evo šta kaže jedan profesor!

E, znaš ko sad drži decu u kavezima?

Nikad nećeš pogoditi...
bene_geserit bene_geserit 19:27 27.01.2020

Nego jel ste videli vest na naslovnoj

na B92 juče.
"Vučić pati što je izgino Kobe Brajant" - malo sam prepričao.
Kako je Vučić uleteo čak i u vest o Kobeu ?
maksa83 maksa83 19:35 27.01.2020

Re: Nego jel ste videli vest na naslovnoj

Kako je Vučić uleteo čak i u vest o Kobeu ?

Tako što je u roku od sat vremena pošto je izašla vest ispuzao negde da i on kaže nešto o tome i iskaže tugu.
nsarski nsarski 19:38 27.01.2020

Re: Nego jel ste videli vest na naslovnoj

maksa83
Kako je Vučić uleteo čak i u vest o Kobeu ?

Tako što je u roku od sat vremena pošto je izašla vest ispuzao negde da i on kaže nešto o tome i iskaže tugu.


Čekaj, jbt, jedan vrhunski košarkaš drugom vrhunskom košarkašu da oda počast. Ima li šta prirodnije?

Atomski mrav Atomski mrav 19:49 27.01.2020

Re: Nego jel ste videli vest na naslovnoj

Kada je bila ona frka u makedonskoj skupštini, neki lik je tvitovao - Vučić je pozvao makedonski narod na mir i smirivanje tenzija pre njihovog predsednika. Pa gde se gasiš, leptejebo?
maksa83 maksa83 20:00 27.01.2020

Re: Nego jel ste videli vest na naslovnoj

Čekaj, jbt, jedan vrhunski košarkaš drugom vrhunskom košarkašu da oda počast. Ima li šta prirodnije?

Vučić sapet u odelu i cipelama a mali dres-patike-koža-klima-ful-oprema. Al' džaba, ko zna - zna.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:45 27.01.2020

Shta me nervira?

Dobro, ovo bi trebalo da bude jednostavno.
Dakle, shta me nervira...

Nervira me kad ljudi postavljaju glupa pitanja, narochito ako je pitanje "shta te nervira?".

Prvo - Ne zelim da razmishljam o stvarima koje me ne nerviraju, zelim da se shto kasnije (ako ikad) pojave - i da shto brze nestanu.
Drugo - ovo "pitanje" me tera da o tome razmishljam, da prizovem te negativne emocije ili situacije i time kvari moje raspolozenje.
Trece - Koji je f*n point postaviti ovako glupo pitanje? Da li je zato shto smo lenji i neinventivni, a eto - imamo nalog, pa neshto kao da...? Ili mozda autor zeli da chuje shta nas to nervira, pa da nam pomogne i to ukloni? Da poljubi da prodje?

Postaviti ovako neshto je nekako intrusive, neuvidjavno, lenjo i besmisleno... Eto, to bi otprilike bio odgovor na "shta me nervira?" pitanje.

So, shta da ti kazem, lepa i zainteresovana moja? Do better. Do much better.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:32 27.01.2020

Re: Shta me nervira?

cane.srbljanovic
Dobro, ovo bi trebalo da bude jednostavno.
Dakle, shta me nervira...

Nervira me kad ljudi postavljaju glupa pitanja, narochito ako je pitanje "shta te nervira?".

Prvo - Ne zelim da razmishljam o stvarima koje me ne nerviraju, zelim da se shto kasnije (ako ikad) pojave - i da shto brze nestanu.
Drugo - ovo "pitanje" me tera da o tome razmishljam, da prizovem te negativne emocije ili situacije i time kvari moje raspolozenje.
Trece - Koji je f*n point postaviti ovako glupo pitanje? Da li je zato shto smo lenji i neinventivni, a eto - imamo nalog, pa neshto kao da...? Ili mozda autor zeli da chuje shta nas to nervira, pa da nam pomogne i to ukloni? Da poljubi da prodje?

Postaviti ovako neshto je nekako intrusive, neuvidjavno, lenjo i besmisleno... Eto, to bi otprilike bio odgovor na "shta me nervira?" pitanje.

So, shta da ti kazem, lepa i zainteresovana moja? Do better. Do much better.


Pa Cane, i ovo je zivot, uglavnom pisem neke druge price, nezne, romanticne, sigurno sladunjave i zasecerene koje eto impripadaju mom licu plavuse, eto i tog uzasa. Blog nije napisan iz opstih mesta da bi se tek nesto brbljalo, jer ( ne poznajes me) ne podnosim razgovore - Ja voim bolonjeze, a ja milaneze koji su samo nabrajanja i neke uctive razmene energijje. Zanimalo me kako ljudi iskuliraju neke stvari. Meni je super izreka koje se x puta setim - Ne moze se sve iskontrolisati.

Ako tebe nista na ovom svetu ne nervira, mozda si Ferdinand iz crtanog i uzivas u mirisu cveca daleko od svega

Inace na blogu mi se x puta desilo da neke teme koje su duboke, nesvakidasnje, meni zanimljive, ostave me ravnodusnom potpuno jer bude toliko insistiranja na nekom intelektualizmu koji u toj meri bude..dosadan.

Ne verujem da te ovo sve o meni sto ti ispisah zanima, al Monsieur Cane, imam zelju ocigledno za samoodbranom.:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana