Zdravlje

Batunga re

Spiridon RSS / 23.01.2020. u 23:17

 


Juce sam trcao sa jednim brazilcem. Bivsi vojak, specijalac. Utegnut kao lovacki ker. Cepa maratone i to jakim tempom. London, Njujork, Cirih ...Vidim ja da ima sta da se nauci pa ga cedim onako dok trcimo. I kaze mi covek da se povredio pa morao da pronadje metod kako da prevazidje povredu, a da i dalje trci uspesno.  Tako je dosao do metoda trcanja u kome nema zamaranja, a rezultati su fantasticni. Cuo sam ja to i pre ali mi je on bio konkterni primer. Znaci ide ovako:

Od opreme vam treba samo onaj pojas koji meri frekvenciju srca ili smartwach ali nije pouzdan kao pojas ...

Uzmete broj 180 i od njega oduzmete vase godine. Evo npr. Milanče ima 40 godina. 180 -40=140. Broj 180 uzet kao srednja vrednost max opterecenja srca ... ono kad neko povrati kada se preforsira. Znam da je to individualno ali 180 je nekakva srednja vrednost. 

Ok. Znaci krecete da trcite ali puls ne sme da vam predje 140.  I tako 3 puta nedeljno po 40 min. 

Pazi sad foru. U pocetku tim tempom srca predjete za 1 sat 6 km (lupam). Posle mesec dana sa istom frekvencijom predjete 7 km za sat. I td.

 Izazov je tu, a sve ide prirodno i bez naprezanja. U pocetku za one koji nisu u kondiciji puls od 140 prestavlja hodanje, ali kasnije prerasta u trcanje. A topi salo ludacki. Ovi mrsavi moraju dobro da klopaju.

Mislite o tome.

 

Ljubi vas Spi.

 

Pesma meseca

 

 

 



Komentari (258)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

G.Cross G.Cross 23:39 23.01.2020

6.6 je pravi broj (za mene)

Ja idem danas sa 64 godine 6.6 kilometara na sat. Ne kao brzinu nego zaista predjem 6.6 km na sat, svaki dan.

I probao i više od toga ali mi se pobunila kičma i rekli mi da treba da radim fusion prsljenova. Ja rekao Jok.

Tako da ja jos uvek cepam samo 6.6 km za sat i ne treba mi vise.


Vi mladi se mucite za više
Spiridon Spiridon 10:47 24.01.2020

Re: 6.6 je pravi broj (za mene)

Tako da ja jos uvek cepam samo 6.6 km za sat i ne treba mi vise.


jako je bitno kada pronadjes ritam koji ti prija. Izmeri frekvenciju na trecem kilometru iz zezanja i vidi da li si blizu 114 utkucaja u minuti. Ako nisi, probaj da ubrzas samo malo.


U svakom slucaju svaka cast.

Samo napred!
octopus octopus 23:42 23.01.2020

trčanje

Odličan sistem rekao bih, ja sam VO max računao tako da se od 220 oduzmu godine života, ali nisam nikada forsirao. Ovo što predlažeš je mnogo prihvatljivije pogotovu za nas starije.

Trčanje je moja velika ljubav, ali nisam neki brzak ( niti mislim da treba ), rekord polumaratona mi je 1 sat i 41 minut jedne godine u Sarajevu. Trčao sam za svoju dušu ovde kod mene u parku tri maratona, bilo mi je naporno, trebalo mi je oko 5 sati da ih završim. Nalazim kako mi je to preveliki zalogaj.

Šezdeseti rođendan sam proslavio završavajući moj omiljeni Noćni novosadski , polumaratonsku trku.Sad sam malo smanjio doživljaj, međutim videću da se držim ovog što si napisao.

Sve najbolje, voleo bih još neki ovakav blog.
Spiridon Spiridon 10:53 24.01.2020

Re: trčanje

octopus
Odličan sistem rekao bih, ja sam VO max računao tako da se od 220 oduzmu godine života, ali nisam nikada forsirao. Ovo što predlažeš je mnogo prihvatljivije pogotovu za nas starije.

Trčanje je moja velika ljubav, ali nisam neki brzak ( niti mislim da treba ), rekord polumaratona mi je 1 sat i 41 minut jedne godine u Sarajevu. Trčao sam za svoju dušu ovde kod mene u parku tri maratona, bilo mi je naporno, trebalo mi je oko 5 sati da ih završim. Nalazim kako mi je to preveliki zalogaj.

Šezdeseti rođendan sam proslavio završavajući moj omiljeni Noćni novosadski , polumaratonsku trku.Sad sam malo smanjio doživljaj, međutim videću da se držim ovog što si napisao.

Sve najbolje, voleo bih još neki ovakav blog.


prvo da ti se zahvalim na lepom komentaru. Ti si vidim experienced runner tako da tvoj komentar ima jos vise na tezini. Ja maraton jos nisam istrcao jer imam nekakvu blesavu logiku ... ako ga istrcim sada sa 47, sta cu raditi posle 50 =)).

evo jos detalja (na engleskom) vezano za ovaj metod ciji je tvorac "Dr. Phil Maffetone"
[url=https://www.runandbecome.com/running-training-advice/the-secrets-of-low-heart-rate-training]
LINK[/url]


hvala jos jednom
gedza.73 gedza.73 11:41 24.01.2020

Re: trčanje

octopus
Trčanje je moja velika ljubav, ali nisam neki brzak ( niti mislim da treba )

Trčanje, kako pomenu Spiridon u prošlom blogu, opušta duh.
Smiruje misli, rasterećuje... meni dovoljno a sve preko toga je samo bonus

Kad je hladno kombinujem plivanje + trčanje. S obzirom da nisu 'udarnički' treninzi retko kad pravim slobodan hod pa ne preskačem dane. 30 minuta kraul (vazduh na treći zamah) plus 30 minuta prsno dva ili tri puta nedeljno (nekada se desi dan za danom). uz par isplivavanja po pedeset metara i nekoliko dužnica za smirivanje.
Trčanje držim na 35 minuta.

čim počne lepo vreme ubacujem bajs, smanjujem trčanje. Nedelja 60 km (oko 2.40 h...pošto ima nezgodnih deonica), utorak i četvrtak ili sreda-petak oko 42 km (1.30 -1.40).

Bicikl je ubedljivo najbolji za održavanje kilaže. Al' najbitnije je da se čovek oseća komotno i da mu prija.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:19 24.01.2020

Re: trčanje


Bicikl je ubedljivo najbolji za održavanje kilaže. Al' najbitnije je da se čovek oseća komotno i da mu prija.


Bicikl i plivanje, meni takodje, trcanje mrzim iz dna duse. Latino dans (preznojis se ko konj) i neki hobi sport - tenis, odbojka - lagano stavis sve u pogon.

I setnja..
octopus octopus 12:58 24.01.2020

Re: trčanje

"Bicikl je ubedljivo najbolji za održavanje kilaže. Al' najbitnije je da se čovek oseća komotno i da mu prija."

Bicikl je sjajna sprava, ranije sam godišnje prelazio po 3-4000 km, sada sam smanjio prvenstveno čerez godina, ali i manjka vremena.




newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:57 24.01.2020

Re: trčanje

gedza.73

Bicikl je ubedljivo najbolji za održavanje kilaže. Al' najbitnije je da se čovek oseća komotno i da mu prija.


ja sam pomalo pobornik ideje da moraš malo da se poguraš i preko tog što striktno prija ako hoćeš i neki vidniji efekat od onog što bi ga imao da čisto šetaš..
i to guranje oće isto da postane vrlo zarazno pa postaneš ovisnik o tome da se svako malo išibaš maksimalno..
ja ipak ne pretjerujem al mislim da nije dovoljno da samo "raduckaš" mora malo i da se radi
gedza.73 gedza.73 15:24 24.01.2020

Re: trčanje

newimprovedtadejus
ja ipak ne pretjerujem al mislim da nije dovoljno da samo "raduckaš" mora malo i da se radi

više sam mislio iz nekog mog iskustva. Nekad sam trčao baš puno, baš svaki dan (dešavalo mi se da bukvalno osećam kako mi se od mraza patike lepe za asfalt, da povraćam od napora... bile su deonice oko 15 km... naučio sam rupe u šumaričkom parku i jezero napamet). U Hali trčao stepenice na tribinama i to razne kombinacije (svaki drugi, svaki, visoki korak, leve, leva, desna, desna...). Trčao noseći prošiven prsluk punjen peskom (malo izgledom podsećao na teroriste kad se 'ogrnu' dinamitom pa kad počne pesak da curi ja dospem a nana mi ručno ušije). Ili 'nanogice' sa tegićima koje vadiš ili dodaješ kao opterećnje (što nikako ne preporučujem... valjda bio mlad i nenormalan).
U fabrici dok sam radio počnem u pet pa do jedan, pauza od sat, prekovremeno do sedam uveče pa se presvučem u autu i trčim po industrijskoj zoni.

E sad se ostarilo. Doduše kad sam pre neku godinu ponovo aktivirao bicikl malo falilo (not ) da odustanem na prvom kilometru. Pa prve deonice od 30 km jednom nedeljno počeo da kombinujem sa dužim za desetak km, pa onda za dvadeset pa onda povećao na tri puta nedeljno.
to guranje oće isto da postane vrlo zarazno pa postaneš ovisnik o tome da se svako malo išibaš maksimalno..

ima dana kad pređem put za desetak minuta brže ali i sporije.
Jedine dve stvari su da ne preskačem (odustajem) bilo koliko da sam umoran (nekad samo skinem radno odelo pa u trenerku) i da sam samotnjak (ne želim da nekog usporavam, niti on mene i oću da sam sam).
ujedno ne znam kako se uklapam u sportsku računicu pošto mi je puls negde oko 52 a i pod opterećenjem retko dostiže visoke vrednosti.

apacherosepeacock
Latino dans (preznojis se ko konj)

famil'a me već gleda čudno zbog biciklističkih helaniki. Sa latino plesom bi verovatno mislili kako su u pravu 'glede' moje orijentacije
vcucko vcucko 15:30 24.01.2020

Re: trčanje

gedza.73

ujedno ne znam kako se uklapam u sportsku računicu pošto mi je puls negde oko 52 a i pod opterećenjem retko dostiže visoke vrednosti.


Što reče Čkalja, već se ladiš
gedza.73 gedza.73 15:33 24.01.2020

Re: trčanje

Što reče Čkalja, već se ladiš

Odavno mrtav ladan. Slagaću davno nisam išao na sportske ali mislim da pod opterećenjem ne prelazi 120, 125 otkucaja (kažem odavno bilo ali tako mi nešto ostalo u sećanju)
Baš gusta krv i sporo srce.
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:24 24.01.2020

Re: trčanje

apacherosepeacock
Latino dans (preznojis se ko konj)
gedza.73
famil'a me već gleda čudno zbog biciklističkih helaniki. Sa latino plesom bi verovatno mislili kako su u pravu 'glede' moje orijentacije


Mozes ovako ko Svarci, smekerski, nista ono brzo pletenje nogicama nego laganica.. pa sad ako je Svarci sumnjiv spram orijentacije..



Tango Por Una Cabeza muy bueno.
gedza.73 gedza.73 17:43 24.01.2020

Re: trčanje

apacherosepeacock
Mozes ovako ko Svarci, smekerski, nista ono brzo pletenje nogicama nego laganica.. pa sad ako je Svarci sumnjiv spram orijentacije..

ima jedna ozbiljna prepreka.
Dole Pajić pomenuo planinarenje... 'teo pre nekog vremena da se učlanim u Kg planinarski klub.
kaže žena 'ne može (tonom sa kojim nema pregovaranja). tamo ima mnogo žena'. na vr' jezika mi bilo da kažem kako je to jedan od presudnih razloga... sva sreća pa nisam. ne verujem da bi imala više tolerancije za druge opcije.



apacherosepeacock apacherosepeacock 18:02 24.01.2020

Re: trčanje

kaže žena 'ne može (tonom sa kojim nema pregovaranja)


E jbg. sto bi se reklo u englezima tu je najbolji savet - no comment.
mirelarado mirelarado 23:53 23.01.2020

Двострука корист

Ово твоје искуство показује да је добро трчати у друштву. Можеш да сазнаш нешто ново и корисно, а и време у разговору брже прође.
Spiridon Spiridon 10:55 24.01.2020

Re: Двострука корист

Ово твоје искуство показује да је добро трчати у друштву. Можеш да сазнаш нешто ново и корисно, а и време у разговору брже прође.


naravno. Mnogi smatraju da je trcanje antisocijalno. Ja trcim uglavnom u drustvu i to sa boljima od sebe =))
katapultican katapultican 11:00 24.01.2020

Re: Двострука корист

mirelarado
Ово твоје искуство показује да је добро трчати у друштву. Можеш да сазнаш нешто ново и корисно, а и време у разговору брже прође.

Ja ne trčim, ali mnogo hodam.
Najviše volim da hodam sam - jer tada mogu da razmišljam o čemu god hoću - i da odlutam gde god hoću.
Samo bi mi smetao neko kao, npr. Tasa ili Frihend, da stalno pričaju.
Usput - gde je Tasa, nema ga već neko vreme?!
Spiridon Spiridon 11:07 24.01.2020

Re: Двострука корист

Usput - gde je Tasa, nema ga već neko vreme?!


da nije ono najgore?
Черевићан Черевићан 00:37 24.01.2020

бега посебност

Izazov je tu, a sve ide (ne)prirodno

занимљив сам ја Вам ..трчаћ
од малена јурцат сам волео,
па натрчах ето 70 и пет леета
и тим себе ...у старост довео,

ту оцкора ........ уназад протрчах
небил' можда младости с'привео



Spiridon Spiridon 10:59 24.01.2020

Re: бега посебност

занимљив сам ја Вам ..трчаћ
од малена јурцат сам волео,
па натрчах ето 70 и пет леета
и тим себе ...у старост довео,

ту оцкора ........ уназад протрчах
небил' можда младости с'привео


kaze Zuko Dzumhur (pijuci ledenu lozu u kafani i posmatrajuci coveka koji trci)

Alah nam je dao tačan broj koraka koje ćemo napraviti u životu, a on, budala, žuri da ih što prije potroši! =))
docsumann docsumann 12:29 24.01.2020

Re: бега посебност

Spiridon
занимљив сам ја Вам ..трчаћ
од малена јурцат сам волео,
па натрчах ето 70 и пет леета
и тим себе ...у старост довео,

ту оцкора ........ уназад протрчах
небил' можда младости с'привео


kaze Zuko Dzumhur (pijuci ledenu lozu u kafani i posmatrajuci coveka koji trci)

Alah nam je dao tačan broj koraka koje ćemo napraviti u životu, a on, budala, žuri da ih što prije potroši! =))


to je navodno rekao u HN-u, sjedeći u bifeu Žalo na obali.
a po šetalištu, pored, znao bi još i tada da protrči poneki džogeraš (obično stranac)
G.Cross G.Cross 12:51 24.01.2020

Re: бега посебност

docsumann
Spiridon
занимљив сам ја Вам ..трчаћ
од малена јурцат сам волео,
па натрчах ето 70 и пет леета
и тим себе ...у старост довео,

ту оцкора ........ уназад протрчах
небил' можда младости с'привео


kaze Zuko Dzumhur (pijuci ledenu lozu u kafani i posmatrajuci coveka koji trci)

Alah nam je dao tačan broj koraka koje ćemo napraviti u životu, a on, budala, žuri da ih što prije potroši! =))


to je navodno rekao u HN-u, sjedeći u bifeu Žalo na obali.
a po šetalištu, pored, znao bi još i tada da protrči poneki džogeraš (obično stranac)


Kosutnjak je pun manijaka.
Jedni trče za ženama a drugi bez razloga.

D. Radovic
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:49 24.01.2020

Re: бега посебност

docsumann
Spiridon
занимљив сам ја Вам ..трчаћ
од малена јурцат сам волео,
па натрчах ето 70 и пет леета
и тим себе ...у старост довео,

ту оцкора ........ уназад протрчах
небил' можда младости с'привео


kaze Zuko Dzumhur (pijuci ledenu lozu u kafani i posmatrajuci coveka koji trci)

Alah nam je dao tačan broj koraka koje ćemo napraviti u životu, a on, budala, žuri da ih što prije potroši! =))


to je navodno rekao u HN-u, sjedeći u bifeu Žalo na obali.
a po šetalištu, pored, znao bi još i tada da protrči poneki džogeraš (obično stranac)


sine šta li bi rekao da vidi present day ulice Londona..
lele..
ne samo što svaki treći trči (što na posao, s posla, u pauzi za ručak, u zoru, u veče, sa bebi kolicima ispred sebe ili rancem na leđima)..
nego još i ovi što hodaju hodaju tako da ja kad sam prvi put sišla na svojoj stanici idući s posla pomislila sam da je neko povikao bomba ili šta slično (ne zezam se) jer su svi sa takvim elanom se bacili na platformu i opalili trk uz stepenice..
kadli ne brate, oni samo idu kući pa malo i žure..
needless to say ja sam sad među onima što se bace na platformu ko da nema sutra..
eh da..
moj ti Zuko..
zarazno je to

(bicikliste ne vrijedi ni pominjati, ti su tek manijaci svoje vrste)
predatortz predatortz 15:26 24.01.2020

Re: бега посебност

sine šta li bi rekao da vidi present day ulice Londona..
lele..
ne samo što svaki treći trči (što na posao, s posla, u pauzi za ručak, u zoru, u veče, sa bebi kolicima ispred sebe ili rancem na leđima)..
nego još i ovi što hodaju hodaju tako da ja kad sam prvi put sišla na svojoj stanici idući s posla pomislila sam da je neko povikao bomba


Da, to sa trčanjem polako poprima oblike masovne histerije.
Protrč'o je i ko nikad trć' o nije.
Mnogi se precenjuju i nije im jasno da će se sjebati. Zglobovi i tetive dugo pamte!
alselone alselone 16:25 24.01.2020

Re: бега посебност

Alah nam je dao tačan broj koraka koje ćemo napraviti u životu, a on, budala, žuri da ih što prije potroši! =))


Da, samo što je kvaka da je ta kriva verovatno konkavna, kao ova



i da što više koraka praviš u životu, više ih i "zaradiš", do jednog momenata kada počinješ da sam sebi štetiš ali svakako i tada manje nego da samo sediš.
nsarski nsarski 16:31 24.01.2020

Re: бега посебност

Da, to sa trčanjem polako poprima oblike masovne histerije.
Protrč'o je i ko nikad trć' o nije.
Mnogi se precenjuju i nije im jasno da će se sjebati. Zglobovi i tetive dugo pamte!


srdjan.pajic srdjan.pajic 16:33 24.01.2020

Re: бега посебност

Mnogi se precenjuju i nije im jasno da će se sjebati. Zglobovi i tetive dugo pamte!


Ima sad neka teorija, zapravo indicije (što znači Internet istraživačima i Davaocima saveta opšte poznato znanje, koje je već neka Nadležna mafija odlučila da sakrije) po kojoj upravo to povišeno naprezanje i drndanje zglobova (hrskavica) i tetiva nekako pomaže da se oni održe u dobrom stanju do kasno u životu. Đavo će ga znati ko je tu u pravu, ali svakako malo trčkaranja, planinarenja, biciklanja ne može da šteti (ne znam baš za kupanje u ladnoj vodi).

I ovde kod nas u vukojebini, kao i u centru Londona, vlada opšta pomama za trčanjem, niču prodavnice sportske opreme specijalizovane samo za njih, mape trejlova, programi, treneri, socijalne grupe za oni koji ne vole da trče sami, a bogami se posle neki i uzmu.




octopus octopus 16:16 24.01.2020

argus

"Ja maraton jos nisam istrcao jer imam nekakvu blesavu logiku ... ako ga istrcim sada sa 47, sta cu raditi posle 50 =))."

Nekako sam i ja slično razmišljao, trčao godinama 5, 7, 10 km, onda jednom mi pade na pamet da probam polumaraton ( imao 52 godine) , pa mi se osladilo i cela ta atmosfera oko trka mi se mnogo dopala.

Meni je trčanje nešto kao meditativna aktivnost, malko mi se suzi svest u nekom pozitivnom smislu, osećam se izuzetno prijatno, mozak na minimunu aktivnosti, noge same rade. Ono, imaju dokazi kako se u mozgu za to vreme stvaraju tzv. endokanabinoidi kako ime kaže slični kanabisu, koji su odgovorni za ovakav osećaj. Neki to nazivaju " trkačko blaženstvo "mentalno stanje za vreme i posle trčanja.

Neko pomenu možda pomalo pežorativno celu histeriju oko trčanja i da je protrčao i ko nikada nije. Eto ja sam ozbiljno protrčao sa 35, 36 godina, pre toga odbojka aktivno, rekreativno basket, tenis skijanje i bajs.Sad razmišljam dal sam ja deo te histerije obzirom na nisam trčao do tih godina, ili ima neko doba posle koga se više ne bi smelo početi trčati? Nije mi najjasnija poenta oko histerije.

OK navodna histerija ide na polzu proizvođača opreme, ali ja sam je kupovao ovamo onamo dosta pristojnu za male pare. Patike su malo veći trošak, dugo vremena sam koristio Brooks ravena , pa sam prešao na Assics gel cayano, a sada Reabok pump, volim kada mi patike lepo stežu stopalo.

Kamo sreće da još više ljudi trči, vozi bicikl ili hoda umesto što 200 m prelaze autom i po mogućstvu da u prodavnicu ili kafanu udju istim.

Eto raspisah se al ovo je tema koju volim i koliko toliko poznajem.

alselone alselone 16:22 24.01.2020

Re: argus

" trkačko blaženstvo "


Više je kao blaga euforija ili sreća. Na engleskom ga zovu "runners high".

After a nice long bout of aerobic exercise, some people experience what's known as a “runner's high”: a feeling of euphoria coupled with reduced anxiety and a lessened ability to feel pain.


Što se tiče samog trčanja, pokušao sam više puta, gledam druge kako su se primili, reko mora tu da ima nešto, terao se, skidao aplikacije, asistente, pratio kanale, čuda - i ništa. Ne mogu. Ne mogu tako kao magare da kaskam bez smisla ili kao hrčak da okrećem točak.

Da trčim za loptom, može, da vozim bajs, može, da skijam, može, da šetam, može, ali da trčim ne mogu da me ubiješ. Em se smorim posle 10 minuta, em osećam da mi ne prija.
octopus octopus 16:38 24.01.2020

Re: argus

alselone
" trkačko blaženstvo "


Više je kao blaga euforija ili sreća. Na engleskom ga zovu "runners high".

After a nice long bout of aerobic exercise, some people experience what's known as a “runner's high”: a feeling of euphoria coupled with reduced anxiety and a lessened ability to feel pain.


Što se tiče samog trčanja, pokušao sam više puta, gledam druge kako su se primili, reko mora tu da ima nešto, terao se, skidao aplikacije, asistente, pratio kanale, čuda - i ništa. Ne mogu. Ne mogu tako kao magare da kaskam bez smisla ili kao hrčak da okrećem točak.

Da trčim za loptom, može, da vozim bajs, može, da skijam, može, da šetam, može, ali da trčim ne mogu da me ubiješ. Em se smorim posle 10 minuta, em osećam da mi ne prija.


Svakako što bi trčao ako ti ne prija, ali slažeš se, skijanje i bajs, savršeno.
predatortz predatortz 16:40 24.01.2020

Re: argus

Neko pomenu možda pomalo pežorativno celu histeriju oko trčanja i da je protrčao i ko nikada nije


Pomenuo sam ja. U kontekstu agresivnog marketinga i pomodarstva. I zbog toga što znam za dosta ljudi koji su u to ušli iz pomenutih razloga, totalno nepripremljeni. Da je to pomodarstvo, u njihovom slučaju, dokazuju objavama na društvenim mrežama, u kojim nas bukvalno siluju svakim istrčanim metrom, rutama kojim su trčali, patikama koje su kupili... K'o sekta su!
Kod mene stvari stoje ovako:
Od petog osnovne, do trećeg gimnazije, sam trenirao tenis. Posle toga sam ga nastavio igrati kao rekreativac. Odlutao sam u sportsko padobranstvo. Basket se podrazumevao, kao što se podrazumeva i danas, igram ga sa sinovima. Dvadesete su mi prošle u izuzetnim fizičkim naporima. Ko je bio u ratu, pa još u jedinici prvog ešalona, zna o čemu govorim. Danas, a pedeset mi je, trčkaram, mnogo hodam, igram basket. Smatram da za velike napore nisam, a sve sam sem kilav čovek.
Ako neko u pedesetim otkrije sport , a takvih je danas mnogo, pa telo izvrgava naporima na koje telo nije naviklo, plus kilogrami viška, mislim sa sebi ne čini bog zna kakvo dobro.
Govorim o novopečenim dugoprugašima. Lagane i umerene aktivnosti se podrazumevaju, njih ne sporim da su nužne i da čine dobro.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:41 24.01.2020

Re: argus

alselone

Da trčim za loptom, može, da vozim bajs, može, da skijam, može, da šetam, može, ali da trčim ne mogu da me ubiješ. Em se smorim posle 10 minuta, em osećam da mi ne prija.


ovo moj muž orginal će isto reći..
visokim ljudima je teže da trče.. nit je srce proporcionalno visini (a opet mora da izgura krv u glavu i kad noge uzmu većinu) nit je mišić proporcionalan visini (a mora da ponese više težine kad si viši)..
pa je teško..
al kad se prebrodi ta prva kriza gdje ne znaš oće prvo da izdaju pluća, butke ili srce.. poslije je stvarno plezirac..
nikad visoki neće biti tako košuta lagani kao neko od 160 cm al osjećaj može biti odličan a prednost je svakako što ti je trčanje tu na dohvat ruke u svako doba dana i noći i uz minimalna ulaganja..
ja se evo bližim kraju zimske sezone i teretane pa ću da osedlam ragu na ulicu da ugleda koža i malo sunca
alselone alselone 16:47 24.01.2020

Re: argus

ovo moj muž orginal će isto reći..
visokim ljudima je teže da trče.. nit je srce proporcionalno visini (a opet mora da izgura krv u glavu i kad noge uzmu većinu) nit je mišić proporcionalan visini (a mora da ponese više težine kad si viši)..
pa je teško..
al kad se prebrodi ta prva kriza gdje ne znaš oće prvo da izdaju pluća, butke ili srce.. poslije je stvarno plezirac..
nikad visoki neće biti tako košuta lagani kao neko od 160 cm al osjećaj može biti odličan a prednost je svakako što ti je trčanje tu na dohvat ruke u svako doba dana i noći i uz minimalna ulaganja..
ja se evo bližim kraju zimske sezone i teretane pa ću da osedlam ragu na ulicu da ugleda koža i malo sunca


Verovatno si u pravu.

Na isti način ni teretanu ne volim. Ne mogu da dižem tegove u prazno, to mi je još veći smor nego trčanje, to bi mi danas bilo kao kazna. A jesam se nekad "pucao" benčom "za u grad". :)

Zimi mi najviše prija ili onaj, kako se zvaše, steper, eliptični kroser ili tako nešto, i mašina za veslanje sa zamajcem. Ali lenj sam da odem. Daleko mi dobra teretana koja to ima pa me mrzi. Mada bi tako verovatno bilo i da je bliže.
nsarski nsarski 16:55 24.01.2020

Re: argus

Ali lenj sam da odem. Daleko mi dobra teretana koja to ima pa me mrzi. Mada bi tako verovatno bilo i da je bliže.


Ja verujem da ne bi. Ja sam isto tako odlazio u teretanu aljkavo (mada se dizanjem slobodnih tegova nisam bavio nego ono na spravama), ali onda sam pronašao jednu na par minuta hoda od moje kuće. Odlična, nema gužve ujutru (uveče se ne mere disat' od gužve), našao instruktora koji zna znanje, i, evo, već godinu dana srećno odlazim tamo uredno, bez preskoka.
Izguglaj, mora da ima pristojna teretana negde u tvom komšiluku. Ovde kod nas ih ima skoro na svakom ćošku. Naravno, izbegavaj one šminkerske.
docsumann docsumann 17:01 24.01.2020

Re: argus

Na isti način ni teretanu ne volim. Ne mogu da dižem tegove u prazno, to mi je još veći smor nego trčanje, to bi mi danas bilo kao kazna. A jesam se nekad "pucao" benčom "za u grad". :)


kako to misliš dižeš u prazno?
konekcija um-mišić je ključna za rad s tegovima.
mehaničko dizanje, bez povratnog filinga je gubljenje vremena.
docsumann docsumann 17:05 24.01.2020

Re: argus

Naravno, izbegavaj one šminkerske.




uvijek sam preferirao hard core teretane, nauštrb tih fensi.

mada, danas ima odličnih novih sprava, a te fensi teretae, obično pokupuju sve što je in na tržištu, pa i te dobre.
alselone alselone 17:08 24.01.2020

Re: argus

kako to misliš dižeš u prazno?


Bez cilja, bez smisla. Jedini cilj dizanja tegova je samo to dizanje tegova. Dok je kod sporta drugačije, svaki napor ima svoj cilj, da proteraš loptu, da nekog stigneš, uvatiš, da negde stigneš itd. Ima nešto drugo kao cilj, nije sam pokret i sam napor sam sebi cilj. Na to sam mislio.

Izguglaj, mora da ima pristojna teretana negde u tvom komšiluku.

Ima jedna na 5 minuta ali je loša, ide napaljena ekipa iz kraja a ja to ne volim. I nema steper a ni veslanje (to imaju samo dve u gradu koliko sam proverio). Ima još jedna na 10 minuta ali kolima a kola mi je dosta kad dođem kući.

Ali da ne smaram, meni zapravo fali neka igra u životu, to je glavni problem. Stara ekipa se raslojila na one koji rade do uveče, na one koji cugaju uveče i na one koji papučare uveče, nemož nikog uvatiti za neki basket, tenis, stoni tenis, skvoš, štagod.

Razmišljam da izbetoniram mali teren za basket u dvorištu, pa makar da bacam sam ako jedno godinu dve, dok sin malo ne poraste, pa da se možemo zezati nas dvojica.
alselone alselone 17:10 24.01.2020

Re: argus

uvijek sam preferirao hard core teretane, nauštrb tih fensi.


Evo izguglah prvu teretanu u NS, samo da bih okačio sliku. Meni ovakvi prostori sada prave nelagodu. Nizak plafon, nabijene sprave. Tjah.

Nekad sam volo, nije da nije.

alselone alselone 17:11 24.01.2020

Re: argus

Razmišljam da izbetoniram mali teren za basket u dvorištu, pa makar da bacam sam

predatortz predatortz 17:16 24.01.2020

Re: argus

Razmišljam da izbetoniram mali teren za basket u dvorištu, pa makar da bacim sam ako jedno godinu dve, dok sin malo ne poraste, pa da se možemo zezati nas dvojica.


Ja igram protiv moje dvojice. Stariji već pet godina trenira, a računam da će do kraja ove godine biti viši od mene. Mlađi ne trenira košarku, ali je brz kao munja.
Kad me uhvate u mašinu, dupe mi pomeraju. Vadim se na masu, pa još izbegavaju direktan kontakt. Da nije toga, ubili bi me. Riknem, oznojim se, budem mokar kao čep.
A i zezanje je ok. Pogotovo kad se priključi i Helga. Ona se šopa kao muško. To ludo, treniralo, a borbeno...
alselone alselone 17:18 24.01.2020

Re: argus

Ja igram protiv moje dvojice. Stariji već pet godina trenira, a računam da će do kraja ove godine biti viši od mene. Mlađi ne trenira košarku, ali je brz kao munja.
Kad me uhvate u mašinu, dupe mi pomeraju. Vadim se na masu, pa još izbegavaju direktan kontakt. Da nije toga, ubili bi me. Riknem, oznojim se, budem mokar kao čep.
A i zezanje je ok. Pogotovo jad se priključi i Helga. Ona se šopa kao muško. To ludo, treniralo, a borbeno...


To mi treba. :)

Samo što je teren za basket velik, ako uzmem do trojke, to je 14 x 7, to mi je puno. :) Možda makar do slobodnjaka. Nem pojma zapravo.
nsarski nsarski 17:22 24.01.2020

Re: argus

uvijek sam preferirao hard core teretane, nauštrb tih fensi.


Ma, jbt, ima teretana u blizini koje sam osmotrio: ljudi kao dižu tegove, ali mobilni im je uvek pri ruci. A ima i dosta pedera koji samo prave gužvu. Dođu da se paunišu u novoj opremi, telefon ne ispuštaju, i prikazuju svoju najnoviju tetovažu. E, jbg, tu ničeg ozbiljnog nema.
predatortz predatortz 17:22 24.01.2020

Re: argus

Samo što je teren za basket velik


Mi najviše volimo da se razbacamo tamo blizu blogokolege Octopusa. Na Gučevu. Tereni lepi, nadmorska visina super, retko kad ima gužve. Ko izgubi, plaća klopu.

Helgu pod kopem zovemo Raza.
gedza.73 gedza.73 17:30 24.01.2020

Re: argus

predatortz
Da je to pomodarstvo, u njihovom slučaju, dokazuju objavama na društvenim mrežama, u kojim nas bukvalno siluju svakim istrčanim metrom, rutama kojim su trčali, patikama koje su kupili... K'o sekta su!

To 'ladno zaobilazim. patike su najbolje kad od trčanja malo 'popuste' pa su tek lečka pocepane. Tad su najudobnije. uopšte ne mora da znači da su najskuplje najbolje. ima dobrih modela sa sasvim pristupačnim cenama.

što se tiče 'gedžeta' jedino sat sa štopericom, Mg i flašicu sa vodom. Telefon gasim čim sednem na bajs, neću da me bilo ko ometa (nosim samo za slučaj ako treba da zovem ženu da me vrati kući :)).
Jednom me sustigao biciklista ('samo da vidim ko je, ja i kolega idemo na levo') i reče mi za neku aplikaciju koja prati deonicu, brzine, kalorije...
fala ko bratu al ne treba.
jedno vreme sam 'teo da kupim slušalice kako bih slušao muziku dok plivam pa sam se zapitao a čemu. Oću da čujem vodu oko mene, muziku ću naručujem pod šatrom.

Saglasan sam sa Oktopusom kako je to jedna vrsta meditacije. Neko igra igrice, neko gleda utakmicu, neko veze goblene...
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:33 24.01.2020

Re: argus

ovo moj muž orginal će isto reći..
visokim ljudima je teže da trče.. nit je srce proporcionalno visini (a opet mora da izgura krv u glavu i kad noge uzmu većinu) nit je mišić proporcionalan visini (a mora da ponese više težine kad si viši)..
pa je teško..


Ja uopste ne vidjam dvometrase plus minus na trcanju, sve sto trci je neke srednje visine do onizih..
predatortz predatortz 17:38 24.01.2020

Re: argus


Ja uopste ne vidjam dvometrase plus minus na trcanju, sve sto trci je neke srednje visine do onizih..


Dvometraši su smotani za spotove, za skoro sve osim basketa i odbojke.
Moja iskustva govore da su najsposobniji i najizdržljiviji oni između 175-185 cm.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:44 24.01.2020

Re: argus

apacherosepeacock
ovo moj muž orginal će isto reći..
visokim ljudima je teže da trče.. nit je srce proporcionalno visini (a opet mora da izgura krv u glavu i kad noge uzmu većinu) nit je mišić proporcionalan visini (a mora da ponese više težine kad si viši)..
pa je teško..


Ja uopste ne vidjam dvometrase plus minus na trcanju, sve sto trci je neke srednje visine do onizih..


pa slabo ih ima in general pa ih slabo ima i među trkačima.. al trče i oni naravno.. pitaj Džordana jel njemu bili teško..
samo jeste naravno teže nego nekome pola metra nižem..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:46 24.01.2020

Re: argus

predatortz

Ja uopste ne vidjam dvometrase plus minus na trcanju, sve sto trci je neke srednje visine do onizih..


Dvometraši su smotani za spotove, za skoro sve osim basketa i odbojke.
Moja iskustva govore da su najsposobniji i najizdržljiviji oni između 175-185 cm.


pa isto ko što ne mogu biti dobri na duge pruge ne mogu biti ni tako okretni kao malenci.. al sila je sila.. malenac se sa Džordanom pod košem neće naigrati..
treba naravno doći dotle da si Džordan..
ovaj moj najstariji je više nalik hobotnici, kraci na sve strane
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:48 24.01.2020

Re: argus

što se tiče 'gedžeta' jedino sat sa štopericom, Mg i flašicu sa vodom.

Ja imam neki Polarov ciklokompjuter, sa meračem pulsa, koji se pokazao kao zgodan za interval trening. Uprogramiraš mu režime, i pustiš ga da te bičuje, kontroliše da li držiš otkucaje srca u zadatoj zoni, buni se ako kilaviš, ili pak žuriš, to jest forsiraš se. Ima i neke testove opterećenja koje uradiš sam na sebi u nekom intervalu pa ti odredi stanje i optimalne režime rada. I ugrađen i gps, da se vratiš kući ako si se negde zablentao.

A ima i dobra knjiga sa tim režimima, kako za one koji hoće da skinu koji kg viška, tako i za generalno sticanje i održavanje kondicije. link.
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:52 24.01.2020

Re: argus

predatortz

Ja uopste ne vidjam dvometrase plus minus na trcanju, sve sto trci je neke srednje visine do onizih..


Dvometraši su smotani za spotove, za skoro sve osim basketa i odbojke.
Moja iskustva govore da su najsposobniji i najizdržljiviji oni između 175-185 cm.


Upravo. Kao i u plesu bilo koje vrste, gimnastici itd. tu visoki ljudi nemaju potrebno dobru koordinaciju pokreta (deluju ko usporeni film) kao srednjaci i onizi sto imaju.

I sprinteri su onako atletski gradjeni ali ne previsoki (do malo vislji od proseka moze), a maratonci su mrsavi, maleni a zilavi..


katapultican katapultican 17:53 24.01.2020

Re: argus

srdjan.pajic
što se tiče 'gedžeta' jedino sat sa štopericom, Mg i flašicu sa vodom.

Ja imam beki Polarov ciklokompjuter, sa meračem pulsa, koji se pokazao kao zgodan za interval trening. Uprogramiraš mu režime, i pustiš ga da te bičuje, kontroliše da li držiš otkucaje srca u zadatoj zoni, buni se ako kilaviš, ili pak žuriš, to jest forsiraš se. Ima i neke testove opterećenja koje uradiš sam na sebi u nekom intervalu pa ti odredi stanje i optimalne režime rada. I ugrađen i gps, da se vratiš kući ako si se negde zablentao.

A ima i dobra knjiga sa tim režimima, kako za one koji hoće da skinu koji kg viška, tako i za generalno održavanje kondicije. link.

Ja nemam ništa.
Kada sam zaista želeo da se isključim, pri mojim dugim šetnjama, brojao sam, naravno, ne na glas, svaki drugi korak - i nabrojim nešto preko 14 hiljada tih duplih koraka, što mu dođe nešto preko 20 kilometara.
Sada mi to nije potrebno, mogu da se isključim bez ikakve pomoći.
alselone alselone 17:56 24.01.2020

Re: argus

Helgu pod kopem zovemo Raza.

Razija od milošte?
predatortz predatortz 18:05 24.01.2020

Re: argus

alselone
Helgu pod kopem zovemo Raza.

Razija od milošte?


Uz neozostavno "ma, boli te qratz u
Razo!"
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:30 24.01.2020

Re: argus

pa slabo ih ima in general pa ih slabo ima i među trkačima.. al trče i oni naravno.. pitaj Džordana jel njemu bili teško..
samo jeste naravno teže nego nekome pola metra nižem..


Da, nego ja to iz vizure zemlje sa najvisljom u proseku populacijom na svetu.
alselone alselone 18:32 24.01.2020

Re: argus

Da, nego ja to iz vizure zemlje sa najvisljom populacijom na svetu.


To zato što Hercegovina nije država.

Još.
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:34 24.01.2020

Re: argus

alselone
Da, nego ja to iz vizure zemlje sa najvisljom populacijom na svetu.


To zato što Hercegovina nije država.

Još.


E pa kad se ocepe mogu da nas skinu sa pocasnog 1. mesta, da ne kazem - trona.
alselone alselone 18:37 24.01.2020

Re: argus

E pa kad se ocepe mogu da nas skinu sa pocasnog mesta.


Mada, realno, koliku su izđikljali ti Holanđani, to je čudno jedno. Jedina država u koju kada sam otišao bio sam prosek ili tu negde. Heh. Zna li se od čega je? Geni, hrana, radioaktivni vetar iz Černobila (kažu da je tamo prvo počeo duvati)?

Poredeći recimo sa Južnom Amerikom gde su mi jednom zagubili kofer pa sam otišao da kupim pantale i košulju da imam za dva danas sastanak dok ne stigne kofer. A ono sve ko za hobite.
Atomski mrav Atomski mrav 18:43 24.01.2020

Re: argus

Zna li se od čega je?


Kolega Holanđanin, a poreklom Indonežanin je tvrdio da je u pitanju hrana. Indonežani su niski rastom a on tvrdi da je svaka sledeća generacija od preseljenja u Holandiju viša od prethodne.
apacherosepeacock apacherosepeacock 18:48 24.01.2020

Re: argus

alselone
E pa kad se ocepe mogu da nas skinu sa pocasnog mesta.


Mada, realno, koliku su izđikljali ti Holanđani, to je čudno jedno. Jedina država u koju kada sam otišao bio sam prosek ili tu negde. Heh. Zna li se od čega je? Geni, hrana, radioaktivni vetar iz Černobila (kažu da je tamo prvo počeo duvati)?

Poredeći recimo sa Južnom Amerikom gde su mi jednom zagubili kofer pa sam otišao da kupim pantale i košulju da imam za dva danas sastanak dok ne stigne kofer. A ono sve ko za hobite.


Bolji standard, ishrana i higijenski uslovi.
Polovinom pretproslog veka su u proseku imali 1.63m a danas 1.84m. (zene 1.71m). Ja im doprinela sa svojih 1.75m

PS. Evo vidim na karti Evrope, tacno su tamno zelena samo Holandjani i Bosna - Hercegovacki deo..
alselone alselone 18:49 24.01.2020

Re: argus

Indonežani su niski rastom a on tvrdi da je svaka sledeća generacija od preseljenja u Holandiju viša od prethodne.


Zato što u Indoneziji jedan čovek na dan pojede šaku riže, i sit je!
A vi, dva kila mesa s' buta, kilo ipo' kobasica, čvaraka i švargle.
octopus octopus 18:53 24.01.2020

Re: argus

predatortz
Samo što je teren za basket velik


Mi najviše volimo da se razbacamo tamo blizu blogokolege Octopusa. Na Gučevu. Tereni lepi, nadmorska visina super, retko kad ima gužve. Ko izgubi, plaća klopu.

Helgu pod kopem zovemo Raza.


Lepo je na Gučevu, dok sam bio malko mlađi išao sam biciklom gore do spomenika. Pogled je savršen.
Nego ako budeš dolazio ovamo baci poruku mogli bi popiti kafu?
docsumann docsumann 19:00 24.01.2020

Re: argus

Bez cilja, bez smisla. Jedini cilj dizanja tegova je samo to dizanje tegova. Dok je kod sporta drugačije, svaki napor ima svoj cilj, da proteraš loptu, da nekog stigneš, uvatiš, da negde stigneš itd. Ima nešto drugo kao cilj, nije sam pokret i sam napor sam sebi cilj. Na to sam mislio.


koja je svrha trčanja nego da bolje trčiš (mislim s trenažnog aspekta, ne zdravstvenog), plivanja da bolje plivaš.
tako te i dizanje tegova čini jačim, sposobnijim da tižeš veće tegove.
i kao sve slično, to je navlaka posebne vrste.

recimo, kad gledam trening nekog profi vježbača, tačno mogu da osjetim koju tenziju ima u mišićima dok radi ponavljanja, koji osjećaj.
ima dosta mentalnog u dizanju tegova. to je svojevrsni dijalog sa sopstvenim tijelom.

meni igre nikako nisu preporučljive zbog naglih pokreta. ne prija mi ramenu.
alselone alselone 19:00 24.01.2020

Re: argus

koja je svrha trčanja nego da bolje trčiš


Pa da, upravo sam gore rekao da iz rog razloga ne mogu da trčim u prazno.
nikvet pn nikvet pn 19:01 24.01.2020

Re: argus

Само вас гледам...

Одржавање физичке готовости у ветеринарском послу дође друкчије него већини. Сваки контакт са животињом има компоненту физикалије (једини факултетски физикалци) што је добро али није добро што се никад не зна интензитет нити учесталост. Некад се натрпа пар дана везано тешке физикалије а некад недељу дана ништа теже од шприца. И онда ми стварно дође блесаво трошити снагу улудо. Седење ми дође одмор од претходне и припрема за наредну интервенцију.

(Ено Невероватни др Пол на Анималу)

Свако ко ради седећи посао стварно треба да дигне гузицу редовно да се презноји на било који начин. Прија.
docsumann docsumann 19:07 24.01.2020

Re: argus

predatortz

Ja uopste ne vidjam dvometrase plus minus na trcanju, sve sto trci je neke srednje visine do onizih..


Dvometraši su smotani za spotove, za skoro sve osim basketa i odbojke.
Moja iskustva govore da su najsposobniji i najizdržljiviji oni između 175-185 cm.


to se sve pomjera u modernom sportu.
danas sportom dominiraju džinovi s motorikom čovhjeka normalne visine.

najekstremniji primjer za to je Janis Adetokumbo, 2,11 a ima kretanje beka šutera.

Jusein Bolta, da ne spominjemo.

u boksu, Tajson Fjuri, dvometraš s fantastičnom brzinom i tehnikom.

slično je recimo i u strongmen takmičenjima, Thor Bjornson ima 2,05 (oko 200kg) a okretnost i atleticizam čovjeka od 190cm i 120kg.

protiv takve fizike ne mož' ništa.
ok, u kolektivnim sportovima to se još i iskompezuje (recimo u evropskoj košarci), ali u sportovima 1 na 1, teško.
predatortz predatortz 19:07 24.01.2020

Re: argus

Nego ako budeš dolazio ovamo baci poruku mogli bi popiti kafu?


Sa zadovoljstvom.
vcucko vcucko 21:03 24.01.2020

Re: argus

predatortz

Ja uopste ne vidjam dvometrase plus minus na trcanju, sve sto trci je neke srednje visine do onizih..


Dvometraši su smotani za spotove, za skoro sve osim basketa i odbojke.
Moja iskustva govore da su najsposobniji i najizdržljiviji oni između 175-185 cm.

Realno, smotani su i za basket. Bar oni pravi, što ih Ameri zovu seven-fiteri. Nego ih majstori nauče što treba da znaju i da se ne petljaju gde ne znaju.
Ako su imalo pametni, mogu lepo da zarade do tries'pete, takvog će svaki ozbiljan klub da angažuje i pošteno plati.
vcucko vcucko 21:20 24.01.2020

Re: argus

docsumann
predatortz

Ja uopste ne vidjam dvometrase plus minus na trcanju, sve sto trci je neke srednje visine do onizih..


Dvometraši su smotani za spotove, za skoro sve osim basketa i odbojke.
Moja iskustva govore da su najsposobniji i najizdržljiviji oni između 175-185 cm.


to se sve pomjera u modernom sportu.
danas sportom dominiraju džinovi s motorikom čovhjeka normalne visine.

najekstremniji primjer za to je Janis Adetokumbo, 2,11 a ima kretanje beka šutera.

Jusein Bolta, da ne spominjemo.

u boksu, Tajson Fjuri, dvometraš s fantastičnom brzinom i tehnikom.

slično je recimo i u strongmen takmičenjima, Thor Bjornson ima 2,05 (oko 200kg) a okretnost i atleticizam čovjeka od 190cm i 120kg.

protiv takve fizike ne mož' ništa.
ok, u kolektivnim sportovima to se još i iskompezuje (recimo u evropskoj košarci), ali u sportovima 1 na 1, teško.

Da, ali tu si nabrojao one najbolje. Koji upravo zato zarađuju koliko zarađuju. Prosečan sevenfiter (koji su sami po sebi retkost) nema tu motoriku. Jednostavno, ta visina se ne uklapa u neke okvire unutar kojih funcioniše današwi homo sapiens (čime ne mislim ništa ružno, da ne skoči sad neko sa polit-korektnošću).
Naravo - za sada. Kako će izgledati neke buduće generacije, ne zna niko.
zilikaka zilikaka 21:58 24.01.2020

Re: argus

Само вас гледам...


Vala, i ja.
Ono, ne mogu da kažem da mi je poso takav da fizički smori. Bilo je takvih momenata, nego nezgodno što znaš da će ti posle otati da odradiš ono što si propustio vitlajući kojekuda, pa izbegavam.
Al sam iz zezanja učitala onu aplikaciju za brojanje koraka na telefonu, i podesila na sat hoda dnevno, misleći da je nema šansi.
...iznenadi me što bude nedelja kad svakog dana ispunim "cilj", a da nisam ni svesna gde ni kako.
Plus u kući mahom nemam telefon, a vazda moram da trčkam gore-dole po stepenicama, jer ono što ti treba nikad nije tamo gde treba.
Da je više slobodnog vremena, našla bih još gomilu načina da se krećem na korist (mislim da je Alse ovo mislio kad je rekao "u prazno".

Recimo, metlanje dvorišta je neverovatno zahtevna vežba koja angažuje priličan broj mišića.


Al to je ona škola mišljenja koju zastupa i moja zemljakinja al koja polako zamire.
G.Cross G.Cross 22:47 24.01.2020

Re: argus



Recimo, metlanje dvorišta je neverovatno zahtevna vežba koja angažuje priličan broj mišića.


Ja sam se ceo život bavio sportom. Uglavnom kosarkom kad sam bio mlad.

Kako su godine prolazile uglavnom tenisom dok mi nije pukao tendon (tetiva) levog stopala. Posle toga me je uvek bilo strah da trčim. I sad igram tenis samo u parovima.

Kupio sa fitbit pre nekoliko godina. I ja pratim uglavnom kalorije u mojim godina najvažnije da odražavam tezinu.

I kao sto rekoh ja imam svojih religioznih 6 km hodanja dnevno.

I onda sam provalio da u danima kad operem kola, usisam kuću, radim u bašti, odem u Mall, potrošim duplo više kalorija nego samo hodajući.

Cool.
zilikaka zilikaka 23:33 24.01.2020

Re: argus


I onda sam provalio da u danima kad operem kola, usisam kuću, radim u bašti, odem u Mall, potrošim duplo više kalorija nego samo hodajući.

Kolega imao težak infarkt, bukvalno vraćen iz mrtvih. Tri aktivnosti su mu zabranjene kao najopasnije:
Podizanje vrlo teškog tereta, guranje auta i čišćenje snega.
katapultican katapultican 07:30 25.01.2020

Re: argus

zilikaka
Само вас гледам...


Vala, i ja.
Ono, ne mogu da kažem da mi je poso takav da fizički smori. Bilo je takvih momenata, nego nezgodno što znaš da će ti posle otati da odradiš ono što si propustio vitlajući kojekuda, pa izbegavam.
Al sam iz zezanja učitala onu aplikaciju za brojanje koraka na telefonu, i podesila na sat hoda dnevno, misleći da je nema šansi.
...iznenadi me što bude nedelja kad svakog dana ispunim "cilj", a da nisam ni svesna gde ni kako.
Plus u kući mahom nemam telefon, a vazda moram da trčkam gore-dole po stepenicama, jer ono što ti treba nikad nije tamo gde treba.
Da je više slobodnog vremena, našla bih još gomilu načina da se krećem na korist (mislim da je Alse ovo mislio kad je rekao "u prazno".

Recimo, metlanje dvorišta je neverovatno zahtevna vežba koja angažuje priličan broj mišića.


Al to je ona škola mišljenja koju zastupa i moja zemljakinja al koja polako zamire.

Ne znam zašto mi glagol 'odraditi' (i sva ta novokomponovana glagolska sranja poput 'ispoštovati' i sl.) idu na nerve?!
Ko god to koristi, prva asocija mi je na 'seljacizam'.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:44 25.01.2020

Re: argus

visokim ljudima je teže da trče

ELZAN BIBIĆ
1,97 метара.
Упознао сам га у теретани на отвореном.
Појма нисам имао ко је.
Кренула нека прича, кажем му, ви мора да се бавите трчањем (он је грађен као хрт), мора да сте неки првак? Не, нисам, каже он, трећи сам. Браво! У Србији, јуниори? Не, у Европи.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:58 25.01.2020

Re: argus

Više je kao blaga euforija ili sreća. Na engleskom ga zovu "runners high".

Дрога. Хормони.
Имао сам период са 20-26 тренинга и трчања месечно.
Увек комбинујем то двоје, трчање бар 5 километара а онда тренинг.
Напумпаш се хормонима, навучеш се најстрашније.
Све их лучи организам -- као секс, па још мало боље, не треба ти нико.
Milan Novković Milan Novković 10:14 25.01.2020

Re: argus

Predrag Brajovic
...као секс, па још мало боље, не треба ти нико.

Mi što smo već u šezdesetim smo već i poslušali Bilija, ali evo ga i za nove, nadolazeće snage


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:08 25.01.2020

Re: argus

gedza.73 gedza.73 18:52 25.01.2020

Re: argus

srdjan.pajic
Uprogramiraš mu režime, i pustiš ga da te bičuje, kontroliše da li držiš otkucaje srca u zadatoj zoni, buni se ako kilaviš, ili pak žuriš, to jest forsiraš se.

Ne sumnjam da je dobro. Al' ja to radim 'pešački'. Delim deonice na 30 minuta pa kad su dani bez vetra a ja raspoložen pamtim najbolje vreme za koje sam prešao etapu i trudim se svaki sledeći put ne zaostajem. Nisam za tur de Frans, al nisam ni za staro gvožđe.
kako za one koji hoće da skinu koji kg viška, tako i za generalno sticanje i održavanje kondicije

Bicikl skida odasvud. Posle sezone se osećam kao ona smanjena amazonska glava. sav se 'ustitniš'

gedza.73 gedza.73 19:05 25.01.2020

Re: argus

zilikaka

I onda sam provalio da u danima kad operem kola, usisam kuću, radim u bašti, odem u Mall, potrošim duplo više kalorija nego samo hodajući.

Kolega imao težak infarkt, bukvalno vraćen iz mrtvih. Tri aktivnosti su mu zabranjene kao najopasnije:
Podizanje vrlo teškog tereta, guranje auta i čišćenje snega.


Nije isto hodati, raditi nešto ili odraditi trening. Čak, ako ne grešim, mislim da ljudima sa stentom preporučuju šetnje sa tačno određenim brojem koraka (ni brzo, ni sporo).

što se tiče rada. Veći deo dana provodem na nogama. Na podne prekinem rad, sednem na basj, okrenem krug, vratim se, malo odmorim, presvučem u radno i teram do večeri. Moj rođak isto vreme provede u razgovoru na pivu kad ode do prodavnice.
Plivanje kad je lepo vreme može da se odradi pre podne ili kad je hladno popodne.

Spiridon je dao predlog od tri treninga nedeljno. TO su, grubo, tri sata u sedam dana. Čak iako je čovek umoran onda samo sprorije istrči i možda mu prvih pet minuta pravi problem dok se noge ne 'razgibaju' a mozak ne ode na 'ler'

Kad sam bio klinac uglavnom su mi se smejali. Danas kažu 'dobro je kad imaš volju'. neko ima volju da provede ta tri sata pred TV-om, neko u lovu, neko igra poker online...
katapultican katapultican 19:33 25.01.2020

Re: argus

gedza.73
...

što se tiče rada. Veći deo dana provodem na nogama. Na podne prekinem rad, sednem na basj, okrenem krug, vratim se, malo odmorim, presvučem u radno i teram do večeri. Moj rođak isto vreme provede u razgovoru na pivu kad ode do prodavnice.
Plivanje kad je lepo vreme može da se odradi pre podne ili kad je hladno popodne.
...

Kako taj tvoj rođak stoji sa kondicijom?
zilikaka zilikaka 19:39 25.01.2020

Re: argus

Ne znam zašto mi glagol 'odraditi' (i sva ta novokomponovana glagolska sranja poput 'ispoštovati' i sl.) idu na nerve?!
Ko god to koristi, prva asocija mi je na 'seljacizam'.


Potreslo me, al me ni život me nije mazio pa ću umeti i sa ovim dalje.
katapultican katapultican 19:53 25.01.2020

Re: argus

zilikaka
Ne znam zašto mi glagol 'odraditi' (i sva ta novokomponovana glagolska sranja poput 'ispoštovati' i sl.) idu na nerve?!
Ko god to koristi, prva asocija mi je na 'seljacizam'.


Potreslo me, al me ni život me nije mazio pa ću umeti i sa ovim dalje.

Ma normalno!
Nego kako!?
Odoh i ja da odradim neki gulaš, kako bih ispoštovao večeru - pa potom slušanje muzike.

M'da!
Ovima gitare nisu potrebne!


katapultican katapultican 20:14 25.01.2020

Re: argus

Moja omiljena verzija!

srdjan.pajic srdjan.pajic 04:08 26.01.2020

Re: argus

katapultican
zilikaka
Ne znam zašto mi glagol 'odraditi' (i sva ta novokomponovana glagolska sranja poput 'ispoštovati' i sl.) idu na nerve?!
Ko god to koristi, prva asocija mi je na 'seljacizam'.


Potreslo me, al me ni život me nije mazio pa ću umeti i sa ovim dalje.

Ma normalno!
Nego kako!?
Odoh i ja da odradim neki gulaš, kako bih ispoštovao večeru - pa potom slušanje muzike.

M'da!
Ovima gitare nisu potrebne!




Jesi provalio kako tonac u 00:32 čekira telefon usred pesme, multitasking, jebote. Ili ovi majstori toliko dobro pevaju uživo da tonac nema šta radi, pa se dosađuje.
katapultican katapultican 07:25 26.01.2020

Re: argus

srdjan.pajic
katapultican
zilikaka
Ne znam zašto mi glagol 'odraditi' (i sva ta novokomponovana glagolska sranja poput 'ispoštovati' i sl.) idu na nerve?!
Ko god to koristi, prva asocija mi je na 'seljacizam'.


Potreslo me, al me ni život me nije mazio pa ću umeti i sa ovim dalje.

Ma normalno!
Nego kako!?
Odoh i ja da odradim neki gulaš, kako bih ispoštovao večeru - pa potom slušanje muzike.

M'da!
Ovima gitare nisu potrebne!




Jesi provalio kako tonac u 00:32 čekira telefon usred pesme, multitasking, jebote. Ili ovi majstori toliko dobro pevaju uživo da tonac nema šta radi, pa se dosađuje.

Da.
Skoncentrišem se kada ih slušam na 'bas sekciju'.
Savršeno!
nikvet pn nikvet pn 12:45 26.01.2020

Re: argus


Дакле, корона вирус.

(У ишчекивању извештаја госн Јовичића)

Corona virus uzrokuje proliv, prvenstveno kod štenadi. Spada u RNA viruse. Za razliku od vrlo otpornog parvo virusa, corona virus je relativno labilan pa ga inaktiviše većina komercijalnih dezinficijensa

Одавно га овде имамо, уобичајен је и раширен. Сам по себи није тако страшан, морталитет штенади је 3% али поспешује друге, опасније инфекције. Какве то везе има са нама и предстојећим изгледном пандемијом?

Очигледно је дакле да овде код нас постоји али никаква обољења људима не прави. Не оболевају ни одрасли пси што значи да даје солидан имунитет. Имамо ли и ми на основу тога имунитет и на актуелни кинески опасни сој? Одговор ће дати имунолози али није изненађење ако се испостави да имамо. По основу тог укрштеног имунитета се и праве вакцине (вариола нпр). Но поставља се логично питање: како онда тамо у Вухану падају ко снопље, како то да они немају ни грам природног имунитета на корона-вирус?

Ајде да претпоставим: нису имали прилике да контактирају са корона вирусом паса па никаквога имунитета на ту RNA вирусну екипу ни немају. Зашто? Вероватно зато што не чувају псе на уобичајени начин. У том делу света пас се чува из сасвим других нама одвратних разлога. Широка популација нема контакта са псима па нема ни имунитета; можда их је зато покосило.

Ово је тек моје нагађање, не узимати за озбиљно већ сачекати реч стручњака.

predatortz predatortz 12:51 26.01.2020

Re: argus

Ово је тек моје нагађање, не узимати за озбиљно већ сачекати реч стручњака


U Kini je veliki broj Evropljana koji tamo rade, studiraju, odlaze radi biznisa.
Neki od tih ljudi su u samom epicentru zaraze. Od toga koliko će njih da oboli zavisi i naša perspektiva. Ako se pokaže da su oni imuniji u odnosu na domaće stanovništvo, onda je naš razlog za brigu manji.
zilikaka zilikaka 13:00 26.01.2020

Re: argus

Очигледно је дакле да овде код нас постоји али никаква обољења људима не прави

E, ja juče malo babrala i našla na veterinarskim sajtovima da psi relativno dobro to podnose ali da je za mačke fatalan. U čemu je fazon?
maksa83 maksa83 13:09 26.01.2020

Re: argus

Но поставља се логично питање: како онда тамо у Вухану падају ко снопље, како то да они немају ни грам природног имунитета на корона-вирус?

Ovde mu je genetski potpis.

Tamo se uglavnom sastaju ljudi koji reklo bi se znaju o čemu pričaju (što je može biti moj utisak zato što razumem otpr. promilčić onoga o čemu pričaju), kako god, neki tip dole niže kaže:

Background The tree for the current coronavirus is here, showing it is closely related to bat-coronavirus and in particular SARS.

... koji je imao mortality rate 15%, a preko 50% za ljude starije od 64 godine.

Tj. reklo bi se da je ovo neki SARSov brat od tetke.


... a možemo i da sačekamo mišljene Dr. Jovane.
Milan Novković Milan Novković 13:55 26.01.2020

Re: argus

nikvet pn

Дакле, корона вирус.

(У ишчекивању извештаја госн Јовичића)

Corona virus uzrokuje proliv, prvenstveno kod štenadi. Spada u RNA viruse. Za razliku od vrlo otpornog parvo virusa, corona virus je relativno labilan pa ga inaktiviše većina komercijalnih dezinficijensa

Одавно га овде имамо, уобичајен је и раширен. Сам по себи није тако страшан, морталитет штенади је 3% али поспешује друге, опасније инфекције. Какве то везе има са нама и предстојећим изгледном пандемијом?

Очигледно је дакле да овде код нас постоји али никаква обољења људима не прави. Не оболевају ни одрасли пси што значи да даје солидан имунитет. Имамо ли и ми на основу тога имунитет и на актуелни кинески опасни сој?
Одговор ће дати имунолози али није изненађење ако се испостави да имамо. По основу тог укрштеног имунитета се и праве вакцине (вариола нпр). Но поставља се логично питање: како онда тамо у Вухану падају ко снопље, како то да они немају ни грам природног имунитета на корона-вирус?

...

Ne padaju baš ko snoplje u Wuhanu

Osnaovna linija razmišljanja, iako ima i ona sporedne krake, pa ima i sporednih linija:

1. Ovo je zimski virus i nije nešto infektivan, iako ih obolelih u Kini ima mnogo više nego što je prijavljeno.

2. Kao zimski bolest je više rezultat oborenog imunog sistema nego potentnosti virusa.

3. Zato uglavnom i ginu stariji ljudi, tj skoro samo oni.

4. Male su šanse da će ga osoba sa jakim imunim sistemom uopšte primetiti. Evo jedan je "izračunao" da su ti šanse da oboliš 0.0000017482%, a umreš 0.0000001137%. Coronavirus je u stvari virus sličan virusu svakodnevne prehlade.

5. Zimi je uzrok nedostatak vitamina D koji je ovom prilikom bitan za proizvodnju neutrophils (neutrociti?!), koji čine 60-70% belih krvnih zrnaca i odgovorni su za "innate" reakciju imunog sistema (urođeni, tj ne onaj gde stečemo imunitet kako daođemo u dodir sa virusom, bakterijom, ...).

6. Vitamin D istovremeno ima i ulogu sterodida, pa sprečava preburne reakcije imunog, umeju da budu opasne.

7. Straiji uglavnom nastradaju zato što im se vremenom smanjuje proizvodnja T cells (isto bela krvna zrnbca) u thymusu (ovde sam sa prekinuo imunološku priču, nije bitno, zbog strenja pričam).

8. To je zato što se thymus godinama smaanjuje, jedna od teorija koja obećava je da je to zbog sistematski nedovoljnog unošenja cinka u ishranu.

9. Dotočnog dobijamo za dnevnu potrebu, dve krajnosti: iz 250g stejka, ili slično (red meat, ima neka fora sa piletinom koju nisam prosledio), ili, za vegane, iz 11 velikih krompira, vercimo 2Kg dnevno (ovo je polu-fazon).

10. Sunčanje je čudesni lek, naravno, iako ljudi i u ok uslovima sve više vremena provode u zatvorenom.

11. Jednom inficirani, virus pobegao imunom, upalu u plućima posepšuje jedan proteinski komples: NF-kappa B

12. Nači njega treba inhibirati, pogodite kako izgleda jurnjava farmakoloških firmi, iako one preferiraju da im drugi plate research prodajom nepotrebih vakcina.

13. Za to vreme u hrani postiji 785 prirodnih inhibitora NF-kappa B kompleksa: vitamins D, C & E, alpha lipoic acid, NAC (sulfur), resveratrol, quercetin, zinc, garlic (allicin), ... to name a few.

14. Siromašni i loše hranjeni imaju dramatično veći rizk.

15. ... itd ...

BBC, the tabloid tabloida, danima na naslovnoj doprinosi drami na ovu temu, u top-left ćošku, najvažnijem.

Ima više razloga zašto je ova bizarna nota modernog sveta prominentna u ovoj fazi, većinu ionako znamo, i druga je tema

alselone alselone 14:07 26.01.2020

Re: argus

5. Zimi je uzrok nedostatak vitamina D koji je ovom prilikom bitan za proizvodnju neutrophils (neutrociti?!), koji čine 60-70% belih krvnih zrnaca i odgovorni su za "innate" reakciju imunog sistema (urođeni, tj ne onaj gde stečemo imunitet kako daođemo u dodir sa virusom, bakterijom, ...).

6. Vitamin D istovremeno ima i ulogu sterodida, pa sprečava preburne reakcije imunog, umeju da budu opasne.


Što se tiče D vitamina, ona riblja ulja, pogotovo Cod Liver ulje kažu da su jako dobra. Šta kažete?
angie01 angie01 14:12 26.01.2020

Re: argus

Tj. reklo bi se da je ovo neki SARSov brat od tetke.


epidemija SARSa se desila na isti nacin- Bozicni Novogodisnji praznici i kosooka braca otisla svojim kucama na vekejsn i mnogi od njih, potekli iz nekih ruralnih sredina, gde se u Aziji zivi u istoj prostoriji sa recimo zivinom i nekim domacim zivotinjama, pa je prenosenje zaraze bilo jednostavno, pri povratku nazad, s obzirom da su bili drzavljani Kanade, USA, nisu prosli nikakve provere na granici i eto ti belaja...tako se barem pricalo u Kanadi 2003.....sada opet kazu da je virus navodno nastao od neke divlje kune, koja se u Aziji prodaje na pijacama, kao i sada ovaj,...
Milan Novković Milan Novković 14:31 26.01.2020

Re: argus

Milan Novković
...

11. Jednom inficirani, virus pobegao imunom, upalu u plućima posepšuje jedan proteinski komples: NF-kappa B


Korigovao pogrešnu stavku 11 - treba "upalu", a pisalo "infekciju" - preburna reakcija imunog u plućima, upala, ume da pretstavlja ozbiljnu opasnost zbog umanjenog kapaciteta (popularno rečeno "punjenja pluća tekućinom" - ne potpuno tačno, naravno, ali ok je proxy.
Milan Novković Milan Novković 14:46 26.01.2020

Re: argus

alselone
5. Zimi je uzrok nedostatak vitamina D koji je ovom prilikom bitan za proizvodnju neutrophils (neutrociti?!), koji čine 60-70% belih krvnih zrnaca i odgovorni su za "innate" reakciju imunog sistema (urođeni, tj ne onaj gde stečemo imunitet kako daođemo u dodir sa virusom, bakterijom, ...).

6. Vitamin D istovremeno ima i ulogu sterodida, pa sprečava preburne reakcije imunog, umeju da budu opasne.


Što se tiče D vitamina, ona riblja ulja, pogotovo Cod Liver ulje kažu da su jako dobra. Šta kažete?

Ne znam Alse, iako sam ja jako davno svašta probao, i Spirino trčanje pa max puls kao osnovno merilo ne previše riskantnog vežbanja, sve sam to batalio osim:

- Vitamina D u spreju, neregularno zimi, a naglašeno čim osetim da zimi nisam u top formi

- Jedan tamp proton-pump inhibitor koji sprečava dovođenje H+ jona u poslednjoj fazi da se u želucu pravi hlorovodonična kiselina, pošto - tj mene virus samo-što-nije-dokačio možda jednom u dve godine, i onda ga ja sprečim.

U procesima filtracije u proizvonji vitaminskih i mineralnih supplements uglavnom ne spominju nus-proizvode filtracije, i ja sam davao primer B12 vitamina gde mu tamo jednu grupu zamene ili cijanom, ili jednom neuro-degenerativnom grupom, iako mu ne promene ulogu, a ne kažu, i ti misliš super-pure B12, kad ono ...

Obradovaće te, ako nisi znao, da pravljenje vitamina D u koži koja se sunča kreće od, pogodi, holesterola, i tebi dotičnog ne fali, ako se ne varam voliš i da izađeš u baštu, pecanje, ... možda i u poneki jesenje-zimski mesec (vitamin D ume da se skladišti u masnoćama - ti si možda malo mršav, al imaš i ti dovoljno, ...

... osima ako ne preteruješ sa intermitent fasting, jednoličnom ishranom, tj ako se baš ne upneš da popraviše sve, i nepokvareno
alselone alselone 15:06 26.01.2020

Re: argus

- Vitamina D u spreju, neregularno zimi, a naglašeno čim osetim da zimi nisam u top formi


Ovo sam kupio prošli put u USA

jer upravo kažu da ima D vitamina, A vitamina, Omega, da smanjuje inflamatorne procese itd.

... osima ako ne preteruješ sa intermitent fasting, jednoličnom ishranom, tj ako se baš ne upneš da popraviše sve, i nepokvareno

U to ime danas: supa od kosti, rebara i močinga, povrća sve redom kako ide, kuva se 12 sati, + T bone steak od Jokića (Jokić doćeruje stejkove džabaka u Novi Sad).
alselone alselone 15:07 26.01.2020

Re: argus

ti si možda malo mršav, al imaš i ti dovoljno, ...


Taman kad sam dogurao do 99 (jebeš čoveka bez metera), malo sam poveo računa i sada sam ponovo na idealnih 95, 96. To je mahom bila šećerna vodica što sam izgubio.
Milan Novković Milan Novković 15:08 26.01.2020

Re: argus

alselone
5. Zimi je uzrok nedostatak vitamina D koji je ovom prilikom bitan za proizvodnju neutrophils (neutrociti?!), koji čine 60-70% belih krvnih zrnaca i odgovorni su za "innate" reakciju imunog sistema (urođeni, tj ne onaj gde stečemo imunitet kako daođemo u dodir sa virusom, bakterijom, ...).

6. Vitamin D istovremeno ima i ulogu sterodida, pa sprečava preburne reakcije imunog, umeju da budu opasne.


Što se tiče D vitamina, ona riblja ulja, pogotovo Cod Liver ulje kažu da su jako dobra. Šta kažete?

Pošto sam i ja probao te kapsulice onomad jako davno, sećam se da sam prestao posle možda samo nekoliko nedelja zbog meni očajnog ukusmirisa, šta li već, i satima posle uzimanja ako, kojim slučajem, podrignem.

A sad sam proverio - ako ne paziš na dozu možeš da završiš u hipervitaminozi A, koja nije naivna, evo ima slučajeva gde doktori moraju da poštalju dete u bolnicu pošto ih roditelji kljukaju ribljim ulejm.

Dok, ako vit A dobijaš iz hrane, the biljne, tj carotenoids iz povrća i voća, organizam ima regulativu koja sprečava hipervitaminozu.
alselone alselone 15:09 26.01.2020

Re: argus


Pošto sam i ja probao te kapsulice onomad jako davno, sećam se da sam prestao posle možda samo nekoliko nedelja zbog meni očajnog ukusmirisa, šta li već, i satima posle uzimanja ako, kojim slučajem, podrignem.


Ovaj koji sam uzeo ima sasvim korektan ukus i nema tu pozadinu a i uzimamo ga uveče, pred spavanje (tako kažu da treba), pa do jutra izlapi. Dodatno, ne uzimamo svaki dan, nego onako ponekad, kada se setimo, samo kao dodatak ishrani, ne kao osnovni izvor.
Milan Novković Milan Novković 15:32 26.01.2020

Re: argus

alselone

Pošto sam i ja probao te kapsulice onomad jako davno, sećam se da sam prestao posle možda samo nekoliko nedelja zbog meni očajnog ukusmirisa, šta li već, i satima posle uzimanja ako, kojim slučajem, podrignem.


Ovaj koji sam uzeo ima sasvim korektan ukus i nema tu pozadinu a i uzimamo ga uveče, pred spavanje (tako kažu da treba), pa do jutra izlapi. Dodatno, ne uzimamo svaki dan, nego onako ponekad, kada se setimo, samo kao dodatak ishrani, ne kao osnovni izvor.

Da, ne preterivati je jako bitno, u najgorem slučaju hipervitaminoze A se radi transplantacija jetre.

U blagim slučajevima ti podriva i metabolizam, npr, vitamina D i ostalog rastvorenog u masnoćama.

Mi smo imali dosta sreće da nam sva deca vole kuvanu šargarepu, npr, brokole, a u jelu svašta od kuvanog povrća, jela sa mesom, itd, plus volimo da izađemo iz kuće, pa skoknemo do Španije pa nam Oct, Nov, .. i slične uopšte nisu deficitarni meseci za Vitamin D, npr, čak umemo da ga malo i "uskladištimo"... za mesece hard-core blogovanja, tipa Januar
zilikaka zilikaka 17:11 26.01.2020

Re: argus

može biti moj utisak zato što razumem otpr. promilčić onoga o čemu pričaju), kako god, neki tip dole niže kaže:

Crni Makso, ti si ono uspeo da pročitaš do kraja?
maksa83 maksa83 17:46 26.01.2020

Re: argus

Crni Makso, ti si ono uspeo da pročitaš do kraja?

Odlično je ono, glava mi je klonula samo 3x.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana