Život

Rešenje

mikele9 RSS / 29.12.2019. u 04:09

Bezbroj, sijaset je rešenja i kada su u igri obične, svakodnevne zavrzlame ali isto tako je i bezbroj rešenja kada je vaš vlastiti život u pitanju. Najkonsekventnije rešenje je samoubistvo. Nemam nameru da navodim, takođe, bezbroj načina na koje se čovek može samoubiti ali to je doista rešenje, jednom za svagda. Smatrali mi to kukavičlukom, hrabrošću, eskapizmom... samoubistvo je rešenje, konačno i nepovratno.

Nema niti je bilo osobe na ovom dunjaluku koja nikada nije pomislila na samoubistvo. Dođete do visokog granitnog zida koji ne možete preći ili preskočiti, iza vas su velika sranja, što vašeg ličnog života, što života u kojem živite. Ne želite da se u njih vratite a napred ne možete. I šta je rešenje, rešenje je samoubistvo. Ne mrsomudim sugerišući rešenje, ne, potpuno prisebno govorim o jednom konačnom rešenju. Često se okrenu leđa granitnom zidu i vratite se u usranu svakodnevicu bez budućnosti ali i u kakav takav život. Kao što ne treba osuđivati samoubistvo, tako ne treba osuđivati ni bežanje od njega u život bez rešenja, u učmalu izvesnu budućnost. Nije samo bezizlaznost, granitni zid, povod za samoubistvo. Svi smo mi zasebne i posebne galaksije u beskrajnom Kosmosu. Razlozi mogu biti takođe mnogobrojni. Od neverovatno teških i nepodnošljivih do, za druge, banalnih, minornih, neshvatljivih.

E, sad, ako je čovek sam samcijat na ovome svetu, ako nema nikoga svoga, to u mnogome olakšava sam čin nestanka sa lica zemlje. No ako ima porodicu, u odluku o samoubistvu, upliće se mnogo razloga za i protiv. Najkrucijalniji razlog je odgovornost prema njima. Odgovornost ako ih niste obezbedili, recimo, materijalno i stambeno, da ne završe na ulici posle vašeg samoubistva. To ne mora svakog da se dotiče ali ja to onda smatram sebičnošću. Ako volite svoje najbliže, onda ćete se potruditi iz sve mentalne i fizičke snage da im to omogućite pre nego dignete ruku na sebe.

Znam i poznajem nekoliko njih koje i koji su pokušali da se samoubiju po pet, šest puta i sticajem raznoraznih okolnosti nisu uspeli. Jedna od njih ima divan brak, troje odrasle dece i deluje srećno, čak mislim da je odista srećna. Mnogi se godinama premišljaju, mnogi to učine u afektu. Drug mog sina, uspešan ekonomista, dobro situiran zbog posla koji je odlično obavljao, skočio je sa Brankovog mosta na tramvajsku prugu i ostao na mestu mrtav. Dva dana ranije, vraćajući se posle šetnje na Savskom keju, bilo je leto, sreo sam ga sa majkom, mojom dobrom drugaicom, cvrkutali su i smejali se, on visok momak a ona mu do ramena. Poljubio sam ih oboje. Pet dana kasnije govorio sam mu na sahrani.



Komentari (47)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

looping looping 06:23 29.12.2019

1

Smrt je svima zagarantovana.
Život je sam po sebi samoubistvo.

Jedino ima onih kojima se baš žuri.
Možda im je to lakše od iščekivanja.
mikele9 mikele9 17:36 30.12.2019

Re: 1

Smrt je svima zagarantovana.
Život je sam po sebi samoubistvo.

Davno, davno, još bejah dečak zapisah (Ala sam bio mudar!): Rođenjem smrt u nasleđe dobijamo.
mali_macak mali_macak 08:14 29.12.2019

M'da!

Ne slažem se da je ijedan čovek zasebna i posebna galaksija u beskrajnom Kosmosu.
Svaki čovek je deo sveukupne populacija - ili još šire - sveukupnog života.
Dužnost svakoga čoveka je da ne atakuje na život, pa ni na svoj - jer je i njegov život stvorio neko drugi.
Nedavno sam bio na sahrani druga mojeg mlađeg deteta, sa Triniti koledža u Kembridžu, koji se do poslednjeg trena borio sa opakom bolešću - nasmejan.
Svi njegovi drugovi ga nikada neće zaboraviti - i nosiće ga u sebi do kraja svojih života.
denovo denovo 10:19 29.12.2019

Re: M'da!

docsumann docsumann 11:48 29.12.2019

Re: M'da!

Dužnost svakoga čoveka je da ne atakuje na život, pa ni na svoj - jer je i njegov život stvorio neko drugi.


nismo dužni da se pridržavamo svojih dužnosti.

a i gdje to piše da nam je to dužnost?
mali_macak mali_macak 12:52 29.12.2019

Re: M'da!

docsumann
Dužnost svakoga čoveka je da ne atakuje na život, pa ni na svoj - jer je i njegov život stvorio neko drugi.


nismo dužni da se pridržavamo svojih dužnosti.

a i gdje to piše da nam je to dužnost?

Piše iznad - pogledaj boldovano!
docsumann docsumann 13:11 29.12.2019

Re: M'da!

mali_macak
docsumann
Dužnost svakoga čoveka je da ne atakuje na život, pa ni na svoj - jer je i njegov život stvorio neko drugi.


nismo dužni da se pridržavamo svojih dužnosti.

a i gdje to piše da nam je to dužnost?

Piše iznad - pogledaj boldovano!


a u potpisu stoji - mali mačak.
mikele9 mikele9 17:43 30.12.2019

Re: M'da!

Ne slažem se da je ijedan čovek zasebna i posebna galaksija u beskrajnom Kosmosu.
Svaki čovek je deo sveukupne populacija - ili još šire - sveukupnog života.
Dužnost svakoga čoveka je da ne atakuje na život, pa ni na svoj - jer je i njegov život stvorio neko drugi.

Slažeš se! Napisao si: Čovek je deo sveukupne populacije itd, itd. Znači deo je kao što je i svaka galaksija deo bezmernog Kosmosa!
A to o dušnosti da se ne atakuje na nečiji život, stvar je okolnosti, napr samodobrana, odbrana nevinih od krvoločnih itd. Ubiti drugog zbog razlike u boji kože, vere, mišljenja je već sasvim druga stvar. To mogu samo gadovi, patološki izvitopereni tipovi. Samoubiti se ne podleže nikakvoj dužnosti!
mikele9 mikele9 17:46 30.12.2019

Re: M'da!

nismo dužni da se pridržavamo svojih dužnosti.


a i gdje to piše da nam je to dužnost?

A i da negde piše, opet nismo dužni da se pridržavamo svojih ili napisanih dužnosti.
Черевићан Черевићан 10:36 29.12.2019

rešenjem konačnim

pokušali .. a nisu uspeli

животом нам вазда
сутрашњица тиња ,
и кад се скљокамо
нада бар.. главиња
mikele9 mikele9 17:48 30.12.2019

Re: rešenjem konačnim

животом нам вазда
сутрашњица тиња ,
и кад се скљокамо
нада бар.. главиња

U Pandorinoj kutiji na samom dnu ostade sićušna NADA!
Hvala G. Čer
kaolavanda kaolavanda 10:45 29.12.2019

Važno

Mikele, evo ti jedan ovoliiiiiiiiikiii zagrljaj od mene.
Eto, samo zbog ovog zagrljaja sam se ulogovala. Mada, kad malo razmislim, to uopšte i nije tako mali razlog da kod nekog baneš
mikele9 mikele9 11:32 29.12.2019

Re: Važno

Mikele, evo ti jedan ovoliiiiiiiiikiii zagrljaj od mene.
Eto, samo zbog ovog zagrljaja sam se ulogovala. Mada, kad malo razmislim, to uopšte i nije tako mali razlog da kod nekog baneš

Hvala ti draga, ništa lepše od zagrljaja Bani kad god hoćeš
nikvet pn nikvet pn 13:00 29.12.2019

...

Био једном један пас (не онај што је ујео кувара). Далматинац. Чврст, жилав, витак и - изузетак у раси - смирен. Из малог дворишта у центру града сваког јутра је излазио у шетњу сам, без газде боема. Обишао би пар сокака наоколо, поњушио бандере и ћошкове, помазио са понеким из комшилука и враћао назад. Прави градски шмекер, господин пас.

Када је добрано пребацио десету годину мало је успорио и испод образа појавио му се некакав сврбљив чворић. Отклонио сам га комплетно али без патохистолошке анализе, газди прејак трошак. После пар недеља поново га је довео али грозно је узнапредовало. Нова операција би носила превише ризика за премале изгледе; определио сам се за конзервативну симптоматску терапију па докле траје. Ускоро су кренули болови, све већи.

Еутаназија је најтежи део мога позива, гледам да избегнем свакако догод је могуће али... Дође и тај дан. Огроман оток је затворио лево око, дрхтао је у боловима али ћутао. На столу се одједном опустио и ... подигао главу. Десним оком ме је потражио, нашао и јасним погледом фиксирао. Пружио је главу, лизнуо ми руку, поново погледао у очи као да каже: Ајде. Уради то, спаси ме. Онда је легао наузнак опуштен и препуштен.

cmix909 cmix909 11:14 30.12.2019

Re: ...

nikvet pn
...газди прејак трошак...

I tako gazda dobi odlican razlog da uspava samog sebe i pri tom prodje vrlo jeftino, ali mu je i to bilo preskupo.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:26 30.12.2019

Re: ...

cmix909
nikvet pn
...газди прејак трошак...

I tako gazda dobi odlican razlog da uspava samog sebe i pri tom prodje vrlo jeftino, ali mu je i to bilo preskupo.



Cmix, isto razmisljamm i ZGADJENA SAM!!!

I ovde placem sad kao kreten.

Ja razumen veterinare i njihov rad, trosak,umece, u potpunosti, to im je posao, moraju da naplate.

Mozda bi moglo kao u Engleskoj da se uplacuje ( tamo je dosta 10£-15£) po 200-300 din kao neko osiguranjevi onda svi srecni a pas ZIV.

Kad je meni umirao pas sa kojim sam bila kao jedan, prosto mu nisam dala da ode, jadan se drzao u zivotu samo da me ne razocara.

Onda sam rekla da je dosta, da moram da ga pustim da ide. Otisla sam u drugu sobu i vrlo brzo on je otisao tamo gde su zvezde.

I posto mi je ovo sto sam sad pisala toliko tesko palo, unapred kazem svim pametnjakovicima, a ima ih, da paze ako me citiraju iltenesto krenu da lupetaju hladne glave i srca da to ne rade.

riply riply 14:18 29.12.2019

A

Uvijek o cinu samoubistva razmisljam kao jedinom, ultimativnom, ekskluzivnom pravu kada je lisavanje zivota ljudi i zivotinja u pitanju
angie01 angie01 14:41 29.12.2019

Re: A

riply
Uvijek o cinu samoubistva razmisljam kao jedinom, ultimativnom, ekskluzivnom pravu kada je lisavanje zivota ljudi i zivotinja u pitanju


...ako se posmatra filozofski, cisto i otvoreno,...ali sustinski nije, u onom obicnom svakodnevnom, realnom,...kojim faking pravom, kada nije sve tako ozbiljno i zamrseno, kako mi sami iz svojih vizura umemo da zakoplikujemo i doadjemo crne tegove neizdrzljivosti,...i sta sa onima koje tim cinom nepovratno shebemo, unistimo, zaokrenemo ima zivote,...jer svako sranje se moze savladati, naci resenje,...vreme potpuno izreciklira skoncentrisanost tog mucnog osecanja koje moze u jednom periodu/trenutku da izgleda neizdrzivo i neprevazilazivo, jednako kao sto se voda svojim tokom cisti od neke prljavstine na koju naidje na putu,...

...moja dva prijatelja su lose odigrali taj trenutak i danas, mnogo godina kasnije, sigurna sam da bi sve bilo drugacije da ih je neko u tom periodu uhvatio za ruku i preveo na drugu stranu, ma sta to tacno znacilo, podrazumevalo,...oni sto su ostali, nepovrato su unisteni.
docsumann docsumann 15:55 29.12.2019

Re: A

kojim faking pravom, kada nije sve tako ozbiljno i zamrseno, kako mi sami iz svojih vizura umemo da zakoplikujemo i doadjemo crne tegove neizdrzljivosti


ima toliko razloga za samoubistvo, a neki čak mogu biti opasni po život

sad bez zezanja, ovo tvoje mi djeluje nekako prepojednostavljeno.
svođenje problematike samoubistva na nama nekoliko poznatih i bliskih slučajeva, svakako ne mogu dati univerzalan odgovor.

šta je sa slučajevima teških, bolnih i neizlječivih bolesti, koje oduzimaju svako dostaojanstvo življenja, a sam život pretvaraju u agoniju.

ipak bih se zadržao na tom da je samoubistvo naše pravo, baš kao što je to u oproštajnoj poruci, napisala meni najbliža osoba koja je počinila suicid - svako ima pravo na svoj izbor. ovo je moj.
mlatisa mlatisa 16:19 29.12.2019

Re: A

ipak bih se zadržao na tom da je samoubistvo naše pravo, baš kao što je to u oproštajnoj poruci, napisala meni najbliža osoba koja je počinila suicid - svako ima pravo na svoj izbor. ovo je moj.


Пригодан филм

angie01 angie01 18:36 29.12.2019

Re: A

sad bez zezanja, ovo tvoje mi djeluje nekako prepojednostavljeno.
svođenje problematike samoubistva na nama nekoliko poznatih i bliskih slučajeva, svakako ne mogu dati univerzalan odgovor.


ne pojednostavljujem u stavu, sem u nacinu na koji sam srocila misljenje- mrzim one dugacke komentare, smore me cim ih pogledam,...naravno da ne mislim da je to jednostavna situacije, iskustvo mi je pokazalo da je stvar resiva, ako se na vreme prepozna i pravilno pristupi,....kao sto sam mislila da se podrazumeva da,


šta je sa slučajevima teških, bolnih i neizlječivih bolesti, koje oduzimaju svako dostaojanstvo življenja, a sam život pretvaraju u agoniju.


su ove stvari iznimka, jer je u tom slucaju prastanak spas- kao u onom dirljivom slucaju sa psom, koji je opisao nikvet.



ljudi kada se upetljaju u problem, uvek vrte pricu na isti nacin i udaraju u iste coskove i tako dodju do ideje da nema izlaza iz neke problematike- a to nije istina,...to sam htela da kazem.

pre nekog vremena se na jeziv nacin ubio najbolji drug mog brata, izuzetno pametan, obrazovan i kreativan covek, ujedno i ekstremno tezak, koji prosto nije umeo da izadje iz tog svog oklopa, koji je i njemu samom smetao, te je bio sa celim svetom u svadji,...najavljivao je naokolo svoju nameru, ali mu niko nije vreovao, posto je bio sklon da prica neke grozote,...nakupilo mu se tokom godina, pa je to sabrao sa trenutnim problemomima i prosto istrosen od stalnog fajta, doneo je odluku koja je sustinski porazna po njega i uzasna za sve koje je ostavio,...da je premostio "trenutak" sve bi bilo u redu,...nastavio bi da bude gundjalo, koje je umelo da stvori divne stvari.

jednom je, dok smo ziveli u soliteru, pored mog prozora prosao neko,...kako je usao, preskocio ogradu, ne znam, samo sam slucajno videla da nekog ima, jer sam u tom trenutku bila kod prozora,...izadje moj muz na terasu i vidi mladica sa vec prebacenim nogama preko simsa spremnog da skoci,...brzo mu je prisao s ledja i bez razmisljanja obuhvatio oko struka i povukao k sebi- mogao je i ovaj njega da povuce da je cimnuo u tom momentu na drugu stranu-...i drhteci, decko isprica kroz suze sta ga muci, muz ga umiri, doneo mu pivo koje su zajedno popili i posle sat dva razgovora, ovaj malac se zahvali i ode,...najvise ga otreznilo saznanje da je u trenutku "ludila" mogao da nestane.
Milan Novković Milan Novković 20:57 29.12.2019

Re: A

docsumann
kojim faking pravom, kada nije sve tako ozbiljno i zamrseno, kako mi sami iz svojih vizura umemo da zakoplikujemo i doadjemo crne tegove neizdrzljivosti


ima toliko razloga za samoubistvo, a neki čak mogu biti opasni po život

sad bez zezanja, ovo tvoje mi djeluje nekako prepojednostavljeno.
svođenje problematike samoubistva na nama nekoliko poznatih i bliskih slučajeva, svakako ne mogu dati univerzalan odgovor.

šta je sa slučajevima teških, bolnih i neizlječivih bolesti, koje oduzimaju svako dostaojanstvo življenja, a sam život pretvaraju u agoniju.

ipak bih se zadržao na tom da je samoubistvo naše pravo, baš kao što je to u oproštajnoj poruci, napisala meni najbliža osoba koja je počinila suicid - svako ima pravo na svoj izbor. ovo je moj.

Docs, ja bio ovo boldovano doradio, ipak je dosta komplikovanije, i postaje jasnije ako se setimo da postoje i izlečive bolesti, a često nismo ni svesni koja i izlečiva nas je dotakla, niti da smo uopšte bolesni.

Primer (granični, tj misaono-eksperimentalni) - ako ti gripozna draga osoba s neprijatnim košmarima zbog previsoke temperature, i nepodnošljivim bolovima u grlu reši da se ubije tvoja je dužnost da je sprečiš, bilo da zna otkud simptomi, ili ne zna, nego joj loš doktor dijagnostikovao terminalnu bolest.

Surove su te sive zone, znam, zamisli i "ludaka" koji nije agresivan, al udara glavom o zid, krv i delovi kože na sve strane, nemaš mnogo izbora osim da reaguješ.

Naravno, u ovim razmišljanjima uvek možemo da dođemo do pozicije koja se svodi, na tvoj poslednji pasus, al svi moramo vredno da radimo na bog zna koliko prethodnih pasusa pre toga.
mikele9 mikele9 17:52 30.12.2019

Re: A

ipak bih se zadržao na tom da je samoubistvo naše pravo, baš kao što je to u oproštajnoj poruci, napisala meni najbliža osoba koja je počinila suicid - svako ima pravo na svoj izbor. ovo je moj.

Samoubistvo je, dragi prijatelju kao što napisa: NAŠE PRAVO! Pa ne bilo nigde napisano i zapisano i niko nam ga ne može oduzeti!
mali_macak mali_macak 19:37 30.12.2019

Re: A

mikele9
ipak bih se zadržao na tom da je samoubistvo naše pravo, baš kao što je to u oproštajnoj poruci, napisala meni najbliža osoba koja je počinila suicid - svako ima pravo na svoj izbor. ovo je moj.

Samoubistvo je, dragi prijatelju kao što napisa: NAŠE PRAVO! Pa ne bilo nigde napisano i zapisano i niko nam ga ne može oduzeti!

Gluposti!
nikvet pn nikvet pn 13:15 01.01.2020

Re: A

mikele9

Samoubistvo je, dragi prijatelju kao što napisa: NAŠE PRAVO!


Хмм... Ниједно право никад није само. Свако право повлачи и дужности. Овом приликом право на себе стоји наспрам дужности према ближњима.
ephemeris ephemeris 16:16 29.12.2019

Definicija


Jedina polno prenosiva “bolest” sa 100% smrtnosti je - život.
nsarski nsarski 16:44 29.12.2019

Sartr počinje svoj "Mit o Sizifu" rečima


Postoji samo jedan istinski ozbiljan filozofski problem, a to je pitanje samoubistva. Proceniti da li je život vredan ili nije vredan življenja znači odgovoriti na fundamentalno pitanje filozofije. Sve drugo - da li ili ne svet ima tri dimenzije, da li svest ima devet ili dvanaest kategorija - to dolazi kasnije.


Po mom mišljenju, ovo je nadri-filozofski stav koji fascinira adolescente, a Sartrova nadri-filozofija je upravo usmerena tom uzrastu. (Među adolescentima, suicid je procentualno učestala pojava.)

Za one koji se ozbiljno zanimaju ovim idejama, preporučujem savet centra za prevenciju samoubistva.

Question of suicide?
Leave it a question.
Milan Novković Milan Novković 20:44 29.12.2019

Re: Sartr počinje svoj "Mit o Sizifu" rečima

nsarski

Postoji samo jedan istinski ozbiljan filozofski problem, a to je pitanje samoubistva. Proceniti da li je život vredan ili nije vredan življenja znači odgovoriti na fundamentalno pitanje filozofije. Sve drugo - da li ili ne svet ima tri dimenzije, da li svest ima devet ili dvanaest kategorija - to dolazi kasnije.


Po mom mišljenju, ovo je nadri-filozofski stav koji fascinira adolescente, a Sartrova nadri-filozofija je upravo usmerena tom uzrastu. (Među adolescentima, suicid je procentualno učestala pojava.)

Za one koji se ozbiljno zanimaju ovim idejama, preporučujem savet centra za prevenciju samoubistva.

Question of suicide?
Leave it a question.

Ja se potpuno slažem sa tobom, uz sitnu korekciju da se radi o Kamiju (refleksna omaška).

Identično tako sam doživeo Mit o Sizifu kad sam pokušao po drugi put da ga pročitam (rane pedesete, prvi put u post-fakultetskim dvadesetim, pre toga, jelte, nisam čitao

Prosto nemam šta da dodam osim trivija - neki smatraju da je do sukoba između Sartra i Kamija došlo najviše zbog toga što je Kami bio inferioaran u razmišljanju, a to želeo, iako je bio superioran u talentu pisanju, šta god to značilo za nas amatere, vi bolji ćete imati ideju.

Meni je Kami potpuno bizaran kao filozof - voleti otići sa raznim ženama u krevet a drljati imaginarnu ledinu plitkim absurdizom je, ajd ti imaš bolje reči, adolescence-bound u potencijalnom uratku.

U Netflix seriji You, season 2, jedan lik pokušava da se iskobelja iz egzistrencijalno smrtno opasne situacije tako što radi discounting svojih deeds rečima kako je sve ionako imaginarno, osim orgazama .... da ne objašnjavam više pošto će neki možda poželeti da gledaju
nsarski nsarski 20:50 29.12.2019

Re: Sartr počinje svoj "Mit o Sizifu" rečima

Ja se potpuno slažem sa tobom, uz sitnu korekciju da se radi o Kamiju (refleksna omaška).


Potpuno si u pravu. Kami, naravno. Hvala na ispravci

U svakom slučaju, ta egzistencijalistička filozofija, koja potiče od Sartra, u svom korenu je nadri-filozofija. Nešto kao današni BHL (Bernard Anri Levi) - napuhani balon bez sadržine.
Milan Novković Milan Novković 21:15 29.12.2019

Re: Sartr počinje svoj "Mit o Sizifu" rečima

nsarski

U svakom slučaju, ta egzistencijalistička filozofija, koja potiče od Sartra, u svom korenu je nadri-filozofija. Nešto kao današni BHL (Bernard Anri Levi) - napuhani balon bez sadržine.

Sartr je ozbiljan filozof (bili su pre njega na tu temu Heidegger, Kierkegaard, ...) iako meni odbojan (ponekad mi smeta što toliko neartikulisano uvezujem autora i rad).

A BHL - opet identično mišljenje tvome, ko oni majmuni - što manja muda to se više deru

On je opšte-poznato plitak.
docsumann docsumann 21:22 29.12.2019

Re: Sartr počinje svoj "Mit o Sizifu" rečima

Identično tako sam doživeo Mit o Sizifu kad sam pokušao po drugi put da ga pročitam (rane pedesete, prvi put u post-fakultetskim dvadesetim, pre toga, jelte, nisam čitao


heh, imam i ja jednu priču o Sizifu, u kojoj se pojavljuje Hulk. uskoči u priču, onako u prolazu, i kako je već nadrkan i ljut, samo uzme legendarni kamen i zabije ga u vrh brda. a zatim odskakuće iza horizonta skokovima od sedam milja.

a Sizif ostaje sam, oslobođen kamena i svoje muke, al ujedno i obesmišljene egzistencije.



PS nisam još zadovoljan kako izgleda, pa je ne bih objavljivao
mali_macak mali_macak 07:49 30.12.2019

Re: Sartr počinje svoj "Mit o Sizifu" rečima

Milan Novković
nsarski

U svakom slučaju, ta egzistencijalistička filozofija, koja potiče od Sartra, u svom korenu je nadri-filozofija. Nešto kao današni BHL (Bernard Anri Levi) - napuhani balon bez sadržine.

Sartr je ozbiljan filozof (bili su pre njega na tu temu Heidegger, Kierkegaard, ...) iako meni odbojan (ponekad mi smeta što toliko neartikulisano uvezujem autora i rad).

A BHL - opet identično mišljenje tvome, ko oni majmuni - što manja muda to se više deru

On je opšte-poznato plitak.

Ako je plitak, kako je moguće da je toliko uticajan?!
Čak ga koriste i za opravdavanje najozbiljnijih (i najkompleksnijih) poslova na kugli zemaljskoj - ratova.
cmix909 cmix909 14:57 30.12.2019

Re: Sartr počinje svoj "Mit o Sizifu" rečima

nsarski
... ovo je nadri-filozofski stav...

Ima ironije u tome da se nijedan poznati egzistencijalista nije (posle svega) odlucio za samoubistvo. Posebno mi je drago za Jaspersa, koji je uspeo da se sacuva i u vreme nacizma. Jos vise za Popera; on je izvan njihovog kruga, ali je dvaput bio sasvim blizu tog cina. Umalo da autobiografska literatura ostane bez jedne od najsvetlijih zivotnih epizoda, odnosno njegovog konciznog izvestaja o zaljubljivanju sestogodisnjeg (mozda i mladjeg) decaka u slepu devojcicu.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 03:51 30.12.2019

Aj ne seri matori

Sad je vreme... Poslednja chetvrtina. Da se cima i zagrize.
"... rage against the dying..."
mali_macak mali_macak 07:49 30.12.2019

Re: Aj ne seri matori

cane.srbljanovic
Sad je vreme... Poslednja chetvrtina. Da se cima i zagrize.
"... rage against the dying..."

Da!
denovo denovo 10:44 30.12.2019

Re: Aj ne seri matori

Da se cima i zagrize.



49 41 49 41 01:40 31.12.2019

Odneo tajnu sa sobom

Zena radi u obliznjoj klinici za pse, macke; te valjda ostale zivuljke.
Nije proslo zadugo od odlaska na posao, vratila se.
Kliniku zatvorili tog dana, mozda i sledeceg.
Manager se ubio, star 35.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 10:11 01.01.2020

Sve je mnogo prostije

"...keju, bilo je leto, sreo sam ga sa majkom, mojom dobrom drugaicom, cvrkutali su i smejali se, on visok momak a ona mu do ramena. Poljubio sam ih oboje."

Koliko sebičan i bezosećajan treba da budeš i da ostaviš jedno takvo stvorenje da ostatak života za tobom pati i da prebacuje sebi krivicu da je ona možda kriva? Ne govorim samo o ovoj tvojoj priči. Mislim na sve te sebične i pakosne stvorove koji za sobom ostavljaju ubijene najbliže a koji bi sigurno mogli da im pomognu da savladaju taj zid. Prezirem ih.
zilikaka zilikaka 12:28 01.01.2020

Re: Sve je mnogo prostije

Meni nešto govori da je vrlo nezahvalno suditi (o) drugima.
Svako svoju kožu nosi kako ume i može.
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 21:13 01.01.2020

Re: Sve je mnogo prostije

Meni nešto govori da je vrlo nezahvalno suditi (o) drugima.

To je moguće ako se zoveš Robinzon Kruso i to samo dok život provodiš sa kozama na pustom ostrvu ili ako si bandera na ulici.
docsumann docsumann 21:51 01.01.2020

Re: Sve je mnogo prostije

mislim da je koleginica mislila na ultimativne sudove koje donosimo o drugima, a s malo znanja o njima samima
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 00:59 02.01.2020

Re: Sve je mnogo prostije

mislila na ultimativne sudove koje donosimo


Podvukao sam reč koja bi mogla da posluži kao pojašnjenje. Pretpostavlja sud ili "sud" koji se obično definiše kao komesarski - bez objašnjenja zašto takav sud (mišljenje, štagod). To što mi se nakačinje kao moja "presuda" je samo pitanje sa sve upitnikom.


49 41 49 41 00:48 02.01.2020

Vreme smrti

Iako sam vrlo davno citao ta IV toma Cosica u kojima provejava lik Majora (?!?) i njegova razmisljanja o samoubistvu; kao "konacnom izlazu".
Sve vreme sam navijao, pa nece valjda; a desi se nazalost u ko zna kom tomu romana.

Naterala me je, moja dugogodisnja prijateljica; cija se majka obesila na tavanu kuce, kada joj je bilo 23. Koliko joj je bola tim cinom nanela.
Otac prvoborac, spomenicar; a htela je majku da sahrani po crkvenim obicaju uz prisustvo Popova.

Crkva ju je stalno odbijala da to ucini, uz razna obrazlozenja.

Razmisljao sam godinama o tome, a pritom i citajuci razne izvore; ne bi lih odgonetnuo takav postupak crkve.

Na kraju sam zakljucio, crva po njihovom kanonu nece to; jer je neko licnom odlukom "prekinuo" prirodni proces izmedju radjanja i nenasilne smrti.

Kakav je bio zadnji ishod-ispracaj, sahrane njene majke; ne secam se, a mozda mi nije ni rekla.
angie01 angie01 11:36 02.01.2020

Dragi Mikele,

Srecna Ti Nova Godina!

mikele9 mikele9 14:47 02.01.2020

Re: Dragi Mikele,

Hvala ti draga Angie i ja tebi želim sve NAJ u 2020 godini i ubuduće
zilikaka zilikaka 15:25 02.01.2020

Re: Dragi Mikele,

mikele9
Hvala ti draga Angie i ja tebi želim sve NAJ u 2020 godini i ubuduće

E, onda, koristim priliku da blogozajednici poželim sve najbolje u 2021.

Zašto robovati konvencijama.
mikele9 mikele9 17:54 02.01.2020

Re: Dragi Mikele,

E, onda, koristim priliku da blogozajednici poželim sve najbolje u 2021.

Zašto robovati konvencijama.

Alal ti vera, svaka ti je ka Njegoševa, pridružujem se!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana