Astronomija| Gost autor

Egzoplanete i veličina svemira

zilikaka RSS / 30.11.2019. u 14:35

gost autor:alseone

 

 Ove godine se dosta pričalo o egzoplanetama, a to su planete izvan sunčevog sistema, zbog Nobelove nagrade za fiziku koja je između ostalog dodeljena za kosmološko istraživanje takvih nebeskih tela. Čovečanstvo je malo odahnulo kada su pre više od 20 godina prvi put otkrivene izvansolarne planete. Nadali smo se da postoje, verovali smo da postoje i naučni modeli su to pokazivali ali do tada ih nismo videli. I to je bila mala prekretnica koja se ogledala u nadi da tamo negde u hladnoći svemira postoji rezervna kuća u koju se možemo preseliti ako ovu srušimo ili prenaselimo.

 

Ipak, egzoplanete su verovatno samo materijal za SF literaturu, teško da ćemo ikada tamo otići. Ako malo pogledamo naš komšiluk, on je veoma prazan, prve egzoplanete koje smo pronašli desetinama i stotinama svetlosnih godina su daleko. I to su planete slične Jupiteru, gasoviti džinovi, to nisu planete zemaljskog tipa. Planete slične našem plavom kamenu mnogo su ređe.

 

Čak i ako bismo gledali optimistično, pa uprkos veoma maloj verovatnoći da naseljivu planetu nađemo tik do nas, kod prvih zvezda, to su i dalje desetine svetlosnih godina, što je ne samo za današnju tehnologiju, nego i tehnologiju koju vidimo u budućnosti, ravno beskonačnosti.

 

Procene su da ćemo do Marsa sa ljudskom posadom otići u narednih 50 godina a do Jupitera za nekoliko stotina godina. Udaljenost prvih zvezda je 70,000 puta veća od udaljenosti Jupitera. To nam pokazuje nivo „beskonačne" udaljenosti zvezda. Da bismo bili spremni za tako nešto, moramo iz korena promeniti naša shvatanja o masi, ubrzanju i energiji. Namerno ne spominjem brzinu, jer brzina je u redu, brzinu „samo" treba postići kroz razumevanje mase i energije, ubrzanje je ono sa čim naša krha tela imaju problem. Mi ne možemo dugo izdržati veća ubrzanja od 1 G, 5 G možemo izdžati samo par minuta, 3 G jedan sat. Tako da bi naš hipotetički svemirski brod ubrzavao godinama do brzine svetlosti.

 

A sve ovo pričamo samo za naš komšiluk. Obići našu galaksiju koja ima prečnik 50 hiljada svetlosnih godina ili otići do samo susedne galaksije koja je udaljena 2.5 miliona svetlosnih godina, postaje težak zadatak i za samu svetlost a kamoli za nas opterećene masom.


I na kraju razmišljam, ako uzmemo da je ceo svemir samo slučajnost, da je život slučajnost, veličina svemira ne znači ništa, ali ako uzmemo premisu tvorca i „da smo tu zbog ravnoteže među zvezdama", onda veličina svemira odjednom postaje ili „besmislena" jer onemogućuje putovanje do drugih planeta, ili veoma smislena u slučaju da je baš to bila i namera.

 

 



Komentari (275)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

inspirativan09 inspirativan09 14:49 02.12.2019

Re: Ako sam dobro razumela

zemljanin
inspirativan09

Jedino Bog može da pomogne da se prevaziđu ova ograničenja koje navodiš.

imas neki link ka studiji izvodljivosti

Nisi razumeo!
Bogu nije potrebna studija izvodljivosti.
Черевићан Черевићан 17:20 30.11.2019

нечекајмо ,ај'мо

jer veličina svemira je veoma smislena

по Земљи смо све сјебали ......штета
избора и нема нег' у Свемир .....ајдe ,
па ко буде хитар том шанса претстоји
остали ће uqrcu од њег'.. видет' вајде
alselone alselone 19:06 30.11.2019

Re: нечекајмо ,ај'мо

Черевићан
jer veličina svemira je veoma smislena

по Земљи смо све сјебали ......штета
избора и нема нег' у Свемир .....ајдe ,
па ко буде хитар том шанса претстоји
остали ће uqrcu од њег'.. видет' вајде


Zahvaljujem sremačkom gospodinu na druženju.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:03 01.12.2019

Re: нечекајмо ,ај'мо

Па, и тамо ћемо сјебати. То је та тема из "Осмог путника" - ђегод да кренемо и он ће са нама. Вероватнији развој Људске Цивилизације, уколико се фундаментално не промени однос људи према самима себи те према личном па и универзалном окружењу је -



Тако да ни ми всемира а ни всемир нас виђет неће.
amika amika 18:41 30.11.2019

Ослободити се масе

otići do samo susedne galaksije koja je udaljena 2.5 miliona svetlosnih godina, postaje težak zadatak i za samu svetlost a kamoli za nas opterećene masom.


Ту је проблем и вероватно решење. Ослободити се масе. Дигитално, холограмски, пројекционо, претворити се у енергију и бар видети те светове. Ми смо у свемирским размерама тешки вандали и варвари - свест која уништава свет на коме живи због развоја који се исказује у профиту...
alselone alselone 19:06 30.11.2019

Re: Ослободити се масе

Ту је проблем и вероватно решење. Ослободити се масе. Дигитално, холограмски, пројекционо, претворити се у енергију и бар видети те светове. Ми смо у свемирским размерама тешки вандали и варвари - свест која уништава свет на коме живи због развоја који се исказује у профиту...


Mase se niko ne može osloboditi osim svetlosti, jedino ako bismo bili građeni od svetla.
docsumann docsumann 21:08 30.11.2019

Re: Ослободити се масе

alselone
Ту је проблем и вероватно решење. Ослободити се масе. Дигитално, холограмски, пројекционо, претворити се у енергију и бар видети те светове. Ми смо у свемирским размерама тешки вандали и варвари - свест која уништава свет на коме живи због развоја који се исказује у профиту...


Mase se niko ne može osloboditi osim svetlosti, jedino ako bismo bili građeni od svetla.


da li je svijest materijalna?
alselone alselone 21:10 30.11.2019

Re: Ослободити се масе

da li je svijest materijalna?


rekao bih da jeste.
zilikaka zilikaka 21:17 30.11.2019

Re: Ослободити се масе

alselone
da li je svijest materijalna?


rekao bih da jeste.


Da, jedan deo, hardverski, kao potreban ali ne dovoljan uslov. Softverski, čini mi se nema veze sa materijalnim.
alselone alselone 21:18 30.11.2019

Re: Ослободити се масе

Da, jedan deo, hardverski, kao potreban ali ne dovoljan uslov. Softverski, čini mi se nema veze sa materijalnim.


Pa metak u glavu poručuje da bez hardvera nema ni svesti. Ali mi to nećemo saznati do momenta smrti.
docsumann docsumann 21:26 30.11.2019

Re: Ослободити се масе

alselone
Da, jedan deo, hardverski, kao potreban ali ne dovoljan uslov. Softverski, čini mi se nema veze sa materijalnim.


Pa metak u glavu poručuje da bez hardvera nema ni svesti. Ali mi to nećemo saznati do momenta smrti.


pitanje svijesti je i dalje nerješiva enigma za modernu nauku, iako većina naučnog svijeta zastupa materijalistički koncept svijeti, tj. smatra da je svijest nusprodukt kompleknosti naše neuralne mreže, postoje i oni koji smatraju da svijest zapravo nije u mozgu.

meni je to stajalište bliže.
alselone alselone 22:06 30.11.2019

Re: Ослободити се масе


meni je to stajalište bliže.


Hm... Imaš mnoge primere kako se svest menja prilikom fizičke povrede mozga.
nsarski nsarski 22:13 30.11.2019

Re: Ослободити се масе

alselone

meni je to stajalište bliže.


Hm... Imaš mnoge primere kako se svest menja prilikom fizičke povrede mozga.


Phineas Gage

Phineas P. Gage (1823–1860) was an American railroad construction foreman remembered for his improbable survival of an accident in which a large iron rod was driven completely through his head, destroying much of his brain's left frontal lobe, and for that injury's reported effects on his personality and behavior over the remaining 12 years of his life‍—‌effects sufficiently profound (for a time at least) that friends saw him as "no longer Gage."

Ceo slučaj je detajno analizirao i opisao Damasio u svojoj knjizi
docsumann docsumann 22:20 30.11.2019

Re: Ослободити се масе

alselone

meni je to stajalište bliže.


Hm... Imaš mnoge primere kako se svest menja prilikom fizičke povrede mozga.


naravno. mozak je uključen u proces, ali nije izvorište svijesti.

on dođe nešto kao el.struja u radu softvera
zilikaka zilikaka 22:55 30.11.2019

Re: Ослободити се масе

Hm... Imaš mnoge primere kako se svest menja prilikom fizičke povrede mozga.

Svest se menja i prilikom mentalnih bolesti.
S druge strane, pojam svesti možeš lako povezati sa onim što volimo da smatramo paranormalnim, i što uglavnom tvrdimo da ne postoji. Recimo, kretanje kroz vreme, prenošenje jasnih poruka bez objašnjivog načina.
docsumann docsumann 23:35 30.11.2019

Re: Ослободити се масе

Svest se menja i prilikom mentalnih bolesti.


i prilikom umiranja...postoje na hiljade registrovanih slučajeva NDE, kod pacijenata koji su bili na aparatima koji u tom trenutku nisu bilježili nikakvu moždanu aktivnost
nsarski nsarski 23:39 30.11.2019

Re: Ослободити се масе

i prilikom umiranja...


Ne misliš valjda na

docsumann docsumann 00:00 01.12.2019

Re: Ослободити се масе


zilikaka zilikaka 00:04 01.12.2019

Re: Ослободити се масе

i prilikom umiranja...


Nema veze sa ovom pričom, al znate ono o tunelu i svetlosti na kraju, priča koju ponavljaju mnogi "povratnici".
Kolegu nam lane iz nekog puta jedva vratili. Doživeo infarkt prilikom pregleda kardiologa. Luda sreća. Ono, životni bingo.
Vraćanje je trajalo, elektrošokovi, injekcija u srce...a on se seća tunela, silne gužve ljudi i životinja, buke, nekih truba ii naravno svetla na kraju tunela
nask nask 01:58 01.12.2019

Re: Ослободити се масе

Ne misliš valjda na


Ovo sam čitao u vojsci. Kako se ta knjiga našla u garnizonskoj biblioteci je po meni veće čudo od onih nekoliko grama duše o kojima je knjiga.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:05 01.12.2019

Re: Ослободити се масе

alselone

Mase se niko ne može osloboditi osim svetlosti, jedino ako bismo bili građeni od svetla.

Па, теорије духовних дисциплина сматрају и да јесмо.
inspirativan09 inspirativan09 07:45 01.12.2019

Re: Ослободити се масе

docsumann
alselone
Da, jedan deo, hardverski, kao potreban ali ne dovoljan uslov. Softverski, čini mi se nema veze sa materijalnim.


Pa metak u glavu poručuje da bez hardvera nema ni svesti. Ali mi to nećemo saznati do momenta smrti.


pitanje svijesti je i dalje nerješiva enigma za modernu nauku, iako većina naučnog svijeta zastupa materijalistički koncept svijeti, tj. smatra da je svijest nusprodukt kompleknosti naše neuralne mreže, postoje i oni koji smatraju da svijet zapravo nije u mozgu.

meni je to stajalište bliže.

Oće to posle pečurki!

Istina, no ovo sam već negde pričao, no, svejedno.
Ćale mi je umro na rukama. U momentu umiranja, osetio sam (video) kako je njegova duša (svest) odletela na gore, ne potpuno vertikalno, nego blago otklonjeno od vertikale.
Tako da bi se, na neki način, mogao nasloniti na tvoje shvatanje da je svest, na neki način, ortogonalna sa hardverom - bez obzira što je njeno 'opredmećivanje' vezano sa hardverom.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:15 01.12.2019

Re: Ослободити се масе

zilikaka


Da, jedan deo, hardverski, kao potreban ali ne dovoljan uslov. Softverski, čini mi se nema veze sa materijalnim.


А бре, роботи и роботкиње, када ћете сконтати да људско биће није хардвер и софтвер? Ко вам је напунио главу тиме?


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:17 01.12.2019

Re: Ослободити се масе

Ćale mi je umro na rukama. U momentu umiranja, osetio sam (video) kako je njegova duša (svest) odletela na gore, ne potpuno vertikalno, nego blago otklonjeno od vertikale.


Možda si bio skrhan bolom, i tvoj um je želeo to tako da doživi?
docsumann docsumann 08:24 01.12.2019

Re: Ослободити се масе

А бре, роботи и роботкиње, када ћете сконтати да људско биће није хардвер и софтвер? Ко вам је напунио главу тиме?



mi nismo ljudska bića koja imaju duhovno iskustvo
mi smo duhovna bića koja imaju ljudsko iskustvo


Pjer Tajer be Šarden
inspirativan09 inspirativan09 09:08 01.12.2019

Re: Ослободити се масе

Srđan Fuchs
Ćale mi je umro na rukama. U momentu umiranja, osetio sam (video) kako je njegova duša (svest) odletela na gore, ne potpuno vertikalno, nego blago otklonjeno od vertikale.


Možda si bio skrhan bolom, i tvoj um je želeo to tako da doživi?

Nisam bio skrhan - bio sam spreman i potpuno otvorenih receptora.
Neki lekar mi posle ponudio neku tabletu 'da se smirim'.
Blejao u mene kao tele kada sam mu rekao da se ovo doživljava samo nekoliko puta u životu i da želim da to osetim punim intenzitetom.
alselone alselone 09:27 01.12.2019

Re: Ослободити се масе

Čarli cenim trud da budeš normalan na ovom blogu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:29 01.12.2019

Re: Ослободити се масе

inspirativan09

Nisam bio skrhan - bio sam spreman i potpuno otvorenih receptora.
Neki lekar mi posle ponudio neku tabletu 'da se smirim'.
Blejao u mene kao tele kada sam mu rekao da se ovo doživljava samo nekoliko puta u životu i da želim da to osetim punim intenzitetom.


Vidi, ja, kao i Dima Karamazov smatram da je sve mogućno. Takve stvari su delikatne; i čak i kada je Biće potpuno spremno i otvoreno, možda čak i sa prirodnim stimulansima poput THC ili DMT-ja ili već kakvim materijama koje naš organizam može lučiti, u trenucima velike radosti, velikog straha ili bola. Nemam razloga da ti ne verujem kao homo ludens, no ostavi promil verovatnoće da je povređena svest - da izbegnemo sada slovensko-vostočnij termin "duše" i zadržimo se na ovom anglosaksonskom - mogao je, čak i tvoj stojički, muški, čvrsti um stvoriti tu viziju. No opet, samo Tvoja duša zna da je ona i istinita. No, uzmimo u obzir da Te racionalna zajednica odbaci kao nedokazivog, ja Te, kao brat ludens, razumem o čemu govoriš. Čudni su putevi ljudskog bola.
inspirativan09 inspirativan09 10:32 01.12.2019

Re: Ослободити се масе

Srđan Fuchs
inspirativan09

Nisam bio skrhan - bio sam spreman i potpuno otvorenih receptora.
Neki lekar mi posle ponudio neku tabletu 'da se smirim'.
Blejao u mene kao tele kada sam mu rekao da se ovo doživljava samo nekoliko puta u životu i da želim da to osetim punim intenzitetom.


Vidi, ja, kao i Dima Karamazov smatram da je sve mogućno. Takve stvari su delikatne; i čak i kada je Biće potpuno spremno i otvoreno, možda čak i sa prirodnim stimulansima poput THC ili DMT-ja ili već kakvim materijama koje naš organizam može lučiti, u trenucima velike radosti, velikog straha ili bola. Nemam razloga da ti ne verujem kao homo ludens, no ostavi promil verovatnoće da je povređena svest - da izbegnemo sada slovensko-vostočnij termin "duše" i zadržimo se na ovom anglosaksonskom - mogao je, čak i tvoj stojički, muški, čvrsti um stvoriti tu viziju. No opet, samo Tvoja duša zna da je ona i istinita. No, uzmimo u obzir da Te racionalna zajednica odbaci kao nedokazivog, ja Te, kao brat ludens, razumem o čemu govoriš. Čudni su putevi ljudskog bola.

Fala Ti!
A za racionalnu zajednicu me odavno boli k...c!
Da tako kažem!
49 41 49 41 22:06 30.11.2019

Pcele ubice

Kao sto smo se s jebali, ukrstanjem-kalemljenjem africke i juznoamericke pcele; radi vece produkcije meda, sad kuku si ga nama.
Cuvajte nam pcele, necemo imati sta da jedemo. Postacemo mesozderi a posle i ljudozderi; kao sto smo nekada bili.

Tako se i oni zajebali nasim kalemljenjem, kako detaljno gledamo (ne citamo) egipatske simbole.



srdjan.pajic srdjan.pajic 22:11 30.11.2019

Dobro.

Ako je već ovako:

Procene su da ćemo do Marsa sa ljudskom posadom otići u narednih 50 godina a do Jupitera za nekoliko stotina godina. Udaljenost prvih zvezda je 70,000 puta veća od udaljenosti Jupitera. To nam pokazuje nivo „beskonačne" udaljenosti zvezda.


šta autor predlaže kao rešenje za problem koji tišti mnoge, a koji su, kako se u tekstu kaže, malo, iako neosnovano, odahnuli otkrićem egzoplaneta?

U međuvremenu, evo lepog pregleda trenutnog stanja tehnologija za prerady C02 u nešto korisno, koga zanima da pročita.

link

Lep blog, alse, hvala! Ne znam zašto su se vlasti stisle sa vraćanjem tvoje autorske opcije.
vcucko vcucko 22:34 30.11.2019

Re: Dobro.

srdjan.pajic
Ako je već ovako:

Procene su da ćemo do Marsa sa ljudskom posadom otići u narednih 50 godina a do Jupitera za nekoliko stotina godina. Udaljenost prvih zvezda je 70,000 puta veća od udaljenosti Jupitera. To nam pokazuje nivo „beskonačne" udaljenosti zvezda.


šta autor predlaže kao rešenje za problem koji tišti mnoge, a koji su, kako se u tekstu kaže, malo, iako neosnovano, odahnuli otkrićem egzoplaneta?


Aman.

Planetu uništiti ne možemo. Njenu rotaciju, godišnja doba (udaljenost od sunca, geografsku širinu...), plimu i oseku (Mesec). Floru i faunu. Taman i da ih sve potamanimo kroz izvesno vreme (koji vek) pojaviće se neka nova.
Eno ti Černobilj. Jedva 30-ak godina prošlo, život buja. Namnožili se vuci, veprovi, jelenska divljač, uživaju bez ljudi. Onaj ćelavi sa Viasata hvata somove stokilaše po Pripjatu.
Za četvrt veka planeta nas se više ne bi ni sećala, toliko smo bitni i moćni.

Ono što možemo da uništimo jeste naša civilizacija. Ne bi bila ni prva ni poslednja. Mislim, koliko samozaljubljenosti je potrebno, da misliš da možeš da isprintaš nekakva pravila (tako američki, procedura, step one, step two...) i da time spasavaš ni manje ni više nego planetu
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:56 30.11.2019

Re: Dobro.

vcucko
srdjan.pajic
Ako je već ovako:

Procene su da ćemo do Marsa sa ljudskom posadom otići u narednih 50 godina a do Jupitera za nekoliko stotina godina. Udaljenost prvih zvezda je 70,000 puta veća od udaljenosti Jupitera. To nam pokazuje nivo „beskonačne" udaljenosti zvezda.


šta autor predlaže kao rešenje za problem koji tišti mnoge, a koji su, kako se u tekstu kaže, malo, iako neosnovano, odahnuli otkrićem egzoplaneta?


Aman.

Planetu uništiti ne možemo. Njenu rotaciju, godišnja doba (udaljenost od sunca, geografsku širinu...), plimu i oseku (Mesec). Floru i faunu. Taman i da ih sve potamanimo kroz izvesno vreme (koji vek) pojaviće se neka nova.
Eno ti Černobilj. Jedva 30-ak godina prošlo, život buja. Namnožili se vuci, veprovi, jelenska divljač, uživaju bez ljudi. Onaj ćelavi sa Viasata hvata somove stokilaše po Pripjatu.
Za četvrt veka planeta nas se više ne bi ni sećala, toliko smo bitni i moćni.

Ono što možemo da uništimo jeste naša civilizacija. Ne bi bila ni prva ni poslednja. Mislim, koliko samozaljubljenosti je potrebno, da misliš da možeš da isprintaš nekakva pravila (tako američki, procedura, step one, step two...) i da time spasavaš ni manje ni više nego planetu


Nisam razumeo odgovor, vidim samo neki rant, mada nejasano sa kojim ciljem.

Evo baš čitam Midnight in Chernobyl (preporučujem, odlična knjiga, mnogo bolja nego serija koja je po njoj pravljena, a koja je isto odlična), kada se, bez imalo preterivanja, opasno približilo kompletnom uništenju evropskog kontinenta, dakle, dovođenjem do nivoa nenastanjivosti. I to što sad tamo rastu vuci i cvrče cvrčci je samo zahvaljujući angažovanju i žrtvovanju ljudi koji su radili na likvidaciji, i posle ovima koji su sagradili Sarkofag.
vcucko vcucko 23:30 30.11.2019

Re: Dobro.

srdjan.pajic


Nisam razumeo odgovor, vidim samo neki rant, mada nejasano sa kojim ciljem.

Evo baš čitam Midnight in Chernobyl (preporučujem, odlična knjiga, mnogo bolja nego serija koja je po njoj pravljena, a koja je isto odlična), kada se, bez imalo preterivanja, opasno približilo kompletnom uništenju evropskog kontinenta, dakle, dovođenjem do nivoa nenastanjivosti. I to što sad tamo rastu vuci i cvrče cvrčci je samo zahvaljujući angažovanju i žrtvovanju ljudi koji su radili na likvidaciji, i posle ovima koji su sagradili Sarkofag.

Samo ukazujem na suštinsku grešku koju ponavljaš i u ovom upisu (vidi boldovano).
Ne možemo mi, ljudi, i naša civilizacija uništiti Evropu. Ona stoji i stajaće tu gde je dok je ne pomere - unište neke druge sile, mnogo jače od ljudi, za mnogo milona/milijardu godina. Mi možemo da uništimo sebe i našu civilizaciju, ev. možemo da povučemo za sobom i ostalu floru i faunu, ali one će da se obnove i bez nas, kroz nekoliko vekova. Možda i milenijuma, ali obnoviće se.
O samozaljubljenosti pričam. Mi ljudi i naša civilizacija nismo planeta Zemlja. Mi smo samo trenutak u životnom ciklusu planete zemlje.
Da se narodski izrazim, u toj konkurenciji smo qrac od ovce
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:00 01.12.2019

Re: Dobro.

Da se narodski izrazim, u toj konkurenciji smo qrac od ovce


Speak for yourself, vcucko.

Dobro, kapiram da si iz nekog razloga ozlojeđen i ljut na "civilizaciju", mada verujem da ovo ne pišeš na kori drveta usred neke džungle, nego iz tople sobe, ali onda ovo pitanje nije tebi postavljeno, niti moraš sad da se vadiš na finese i terminologiju. Ti slobodno, što se mene tiče, možeš da se ubiješ, demonstrativno spališ, niko ti ne brani, mene interesuje šta da radimo mi koji stvari ne gledamo tako pesimistički, i hteli bismo da preživimo, to jest da nam vrsta opstane. Sad, kako je osnovna teza bloga da bežanija na drugu sličnu planetu nije opcija, pitanje je da li ima neka druga praktičnija opcija?


vcucko vcucko 01:00 01.12.2019

Re: Dobro.

srdjan.pajic
Da se narodski izrazim, u toj konkurenciji smo qrac od ovce


Speak for yourself, vcucko.

Dobro, kapiram da si iz nekog razloga ozlojeđen i ljut na "civilizaciju", mada verujem da ovo ne pišeš na kori drveta usred neke džungle, nego iz tople sobe, ali onda ovo pitanje nije tebi postavljeno, niti moraš sad da se vadiš na finese i terminologiju. Ti slobodno, što se mene tiče, možeš da se ubiješ, demonstrativno spališ, niko ti ne brani, mene interesuje šta da radimo mi koji stvari ne gledamo tako pesimistički, i hteli bismo da preživimo, to jest da nam vrsta opstane. Sad, kako je osnovna teza bloga da bežanija na drugu sličnu planetu nije opcija, pitanje je da li ima neka druga praktičnija opcija?



Ozlojeđen? Vađenje?
Finese i terminologija?

Suština, čoveče. Plus samoljublje.

Kakva praktična opcija, zašta, te ganja neko? Dir'o neko?
Gledaj malo u zvezde, zamisli stepu i balalajku, zajebi praktična rešenja, normiranje, procedure, taxes, qrce palce.

Jbt pošalješ čoveka iz Padinjaka u Muriku, a on postane puritanac iz Džejmstauna, natakari onaj špicasti šešir

srdjan.pajic srdjan.pajic 03:30 01.12.2019

Re: Dobro.

Ozlojeđen? Vađenje?
Finese i terminologija?

Suština, čoveče. Plus samoljublje.

Kakva praktična opcija, zašta, te ganja neko? Dir'o neko?
Gledaj malo u zvezde, zamisli stepu i balalajku, zajebi praktična rešenja, normiranje, procedure, taxes, qrce palce.

Jbt pošalješ čoveka iz Padinjaka u Muriku, a on postane puritanac iz Džejmstauna, natakari onaj špicasti šešir

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:24 01.12.2019

Re: Dobro.

Ne možemo mi, ljudi, i naša civilizacija uništiti Evropu. Ona stoji i stajaće tu gde je dok je ne pomere - unište neke druge sile, mnogo jače od ljudi, za mnogo milona/milijardu godina.

Нисам сигуран да ви и Амери, када би се налупали, оно all out, цијело атомско споловило н'астал; не би испровоцирали неку довољно јаку експлозију језгра земље па би било - "Мехо, гаси! Мехо, паали паалии! Мехо, гаси, гасиии, Мехоо!"

Backa backa boooom! Earth's no more...




alselone alselone 08:03 01.12.2019

Re: Dobro.

šta autor predlaže kao rešenje za problem koji tišti mnoge, a koji su, kako se u tekstu kaže, malo, iako neosnovano, odahnuli otkrićem egzoplaneta?


Autor predlaže manje brige i više hedonizma, jer to je sve što nam je ostalo.

Hedonizam ne u pežorativnom smislu kao ropstvo porocima, nego u originalnom kao emanacija slobode.
docsumann docsumann 08:06 01.12.2019

Re: Dobro.


prosvećeni, iliti epikurejski hedonizam
alselone alselone 08:15 01.12.2019

Re: Dobro.

prosvećeni, iliti epikurejski hedonizam


Duševni mir dolazi kroz telesno i duhovno zadovoljstvo i onda unazad, trajno zadovoljstvo dolazi kroz duševni mir.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:19 01.12.2019

Re: Dobro.

A oooj Doksi, dušo fina,
Dones' u Neoplantu meskalina!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:31 01.12.2019

Re: Dobro.

alselone
prosvećeni, iliti epikurejski hedonizam


Duševni mir dolazi kroz telesno i duhovno zadovoljstvo i onda unazad, trajno zadovoljstvo dolazi kroz duševni mir.


Ali, interesantno je da bi do duhovnog mira došlo, nekako je lakše da je zadovoljena i materijalna strana. Tojest, lakše će čovek epikurejisati u materijalnom blagostanju nego u odsustvu te datosti. U tom aspektu se mora biti i malo platonist, i malo stoik, a podosta i Aristotel da bi se racional'zovali i matiširali neadekvatni opsezi emocionalnog.
milisav68 milisav68 09:02 01.12.2019

Re: Dobro.

alselone
prosvećeni, iliti epikurejski hedonizam


Duševni mir dolazi kroz telesno i duhovno zadovoljstvo i onda unazad, trajno zadovoljstvo dolazi kroz duševni mir.

Što je rekao jedan moj drug - Rešio sam da se više ne nerviram!

A to je bilo nakon (ko zna kojeg) zajedničkog zaključka na čuveno pitanje - Imati ili biti - Da bi bio moraš (bar nešto) da imaš, a opet da bi imao (bar nešto) moraš da budeš.

I da ne bude zabune oko ovoga da imaš.

Nisu potrebni avioni/kamioni, već kuća, okućnica, prijatelji i neki relativno siguran izvor prihoda.
inspirativan09 inspirativan09 09:14 01.12.2019

Re: Dobro.

srdjan.pajic
Da se narodski izrazim, u toj konkurenciji smo qrac od ovce


Speak for yourself, vcucko.

Dobro, kapiram da si iz nekog razloga ozlojeđen i ljut na "civilizaciju", mada verujem da ovo ne pišeš na kori drveta usred neke džungle, nego iz tople sobe, ali onda ovo pitanje nije tebi postavljeno, niti moraš sad da se vadiš na finese i terminologiju. Ti slobodno, što se mene tiče, možeš da se ubiješ, demonstrativno spališ, niko ti ne brani, mene interesuje šta da radimo mi koji stvari ne gledamo tako pesimistički, i hteli bismo da preživimo, to jest da nam vrsta opstane. Sad, kako je osnovna teza bloga da bežanija na drugu sličnu planetu nije opcija, pitanje je da li ima neka druga praktičnija opcija?



I vi kao i vcuckovi možete da se slikate.
To je ono što vcucko pokušava da ti kaže ukazujući na minoritet ljudske vrste - uključujući i vas.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:20 01.12.2019

Re: Dobro.

Достојанствену егзистенцију. Да се осећаш као човек, да будеш човек - исти, посебан, слободан, само свој... О томе су причали и српски слободарски комунисти пред (великоцрно)светски рат, но доцније су преузеле милитантне комуњаре. Од тог трена преврата, слободни српски грађанин је преиначен у послушничку јединку систему. Он/она, грађанин, служи као безлична јединка напраситом и игнорантском систему, а не обратно - да систем служи грађанима зарад побољшања квалитета жизњи. Зато ми, у нашем туризмо-музеолошком послу, чувамо успомену и на ове људе, и на овај аспект модерне националне повести.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:28 01.12.2019

Re: Dobro.

Друга, практичнија опција је да Запад усвоји неке социјалне аспекте источне идеје о друштву, Исток усвоји неке западне организационе и - ћерај даље. Чисти Планету, топи наоружање, обустављај екстремизме, и онда ће се лако наћи та сциентифичка инжењерска решења за умањење масе и повећање брзине Корабљa. What the World needs - is peace in between the largest nations; успокоитј отнешениа Запада к Востоке, и оборотно - הגרעה, успокоение, calming.

Шта они кажу -

РОССИЯ И ЗАПАД В НОВЫХ ГЕОПОЛИТИЧЕСКИХ РЕАЛЬНОСТЯХ
Век и тысячелетие Россия переступает, утратив плоды труда почти десяти поколений. Сейчас можно выстроить в логическую цепь международные события последнего десятилетия и получить окончательное представление о смысле мировой политики уходящей эпохи. Они меньше всего отражают борьбу идеологий ХХ в. - пресловутое соперничество демократии и тоталитаризма. Сегодня противостояние обрело знакомые очертания - граница его опять проходит там, где экспансия Ватикана, Речи Посполитой и империи Габсбургов разбилась о мощь российского великодержавия, которое удерживало линию триста лет.

Агрессия США и НАТО против суверенной Югославии, совершенная в нарушение всех международных норм, взорвала миропорядок ХХв. Это сокрушительное банкротство западноевропейского либерализма и демократии, навязываемых в качестве универсального философского образца. Но именно под этим идеологическим флагом совершалось сознательное разрушение России в двух ее ипостасях - как равновеликой всему совокупному Западу геополитической силы и самостоятельной исторической личности с собственным поиском смысла мировой истории.

Все это время мировую политику ХХ в. сводили к клише борьбы "либерального" Запада с "советским коммунизмом". Пора осмыслить трагическое следствие единства этого тезиса в марксистской и "демократической" политологии. Он успешно заслоняет истинные хитросплетения вокруг России в годы революции, после Ялты и Потсдама и маскирует современную ситуацию. Но давление на постоянно сужающийся ареал (Московия XVIв.), диктат Запада в отношении уже некоммунистической России побуждают иначе осмысливать явления.

На деле стратегия Запада заключалась не в "терпеливом, длительном и бдительном сдерживании" коммунизма по Дж.Кеннану, а в борьбе с СССР как противовесом Западу. Это подтверждает закон конгресса США "О порабощенных нациях" (P.L.86-90) 1959г. Он призвал освободить "жертвы империалистической политики коммунистической России" и назвал таковыми все народы исторического государства Российского кроме русского(!). Главным аспектом холодной войны - была не "борьба с коммунизмом", а борьба с "русским империализмом" по К.Марксу, причем на самой территории исторической России.

Обнажилась и цель Запада в перестройке международной системы - замаскированное под прощание с тоталитаризмом крушение всей русской истории - Ясского и Кючук-Кайнарджийского договоров, Ништатского мира, Полтавы. Когда Россия утратила роль державы, без которой ни одна пушка в Европе не стреляла, Запад стал стрелять в того, в кого пожелает, ничтоже сумняшеся, попирая коран демократии - международное право. Когда же после отрезвления возникло желание противодействовать новому Дранг нах Остен, проявился и второй неожиданный для инфантильных либералов вывод: судоходные реки, выходы к морю, незамерзающие порты, защитимая конфигурация границ одинаково важны как для монархии XVIII века, так и для республики ХХI века, как для деспотии, так и для демократии и национального капитала. Оказалось, что национальному капиталу больше, чем пролетариату нужна Великая Россия со всеми атрибутами державы. К ним же относятся и выходы к морю, и блоки и союзы. Только они обеспечивают как во времена "тиранов", так и в век "общечеловеческих" ценностей беспрепятственный проход не только "империалистических" пушек, но и танкеров с нефтью и гуманитарных конвоев…

Однако пока российский либерал упивался "новым мышлением" Запад тем охотнее действовал "старым" и прибирал к рукам все, что в угоду бесплодным абстракциям отдавали воспитанники сахаровско-горбачевской школы. И вот, Суворов - уже не Рымникский, Румянцев - не Задунайский, Дибич - не Забалканский, Паскевич - не Эриваньский, Муравьев - не Карский, Потемкин - не Таврический. За этим не только унижение национальной гордости великороссов, но и утрата устья Дуная и Севастополя - военно-морской твердыни, медленная смерть Черноморского флота - ключевых позиций для баланса сил во всем Средиземноморско-Балканском регионе. Это возвращение из прошлого века Восточного вопроса и перспектива союза мусульмано-тюркских территорий исторической России с Турцией в ее стремлении к историческому реваншу.

Сегодняшний военный этап - закрепление уже достигнутого изменения военно-стратегической ситуации в Европе и подготовка к следующему раунду. Судьба поместила сербов в вардарско-моравской котловине, через которую проходит геополитическая ось Запад - Малая Азия. Все крупные наступления на Восток начинались с Сербии, не заняв которую, нельзя соединить военную силу Запада со стратегическим положением (проливы) Турции, и заключить геополитическое кольцо вокруг России. Сначала Сербия стала объектом слегка модернизированных кайзеровских проектов "Mitteleuropa" начала века (расчленение Югославии, овладение Боснией - выход к морю), теперь военно-политических акций. Цель очевидна: фрагментировать славян, превратить Балканы в плацдарм для силовой политики по отношению к России. Именно это позволит безвозвратно запереть Россию в геополитической резервации: положение до Ливонской войны на Северо-западе, положение после Крымской войны на Юге, отсечение от Черного и Каспийского морей и византийского пространства тюрко-исламской дугой. Запад созидает на обломках России и славян новую империю с балканской границей и эта цель для него оправдывает средства.

Война последовала за резким изменением не только военно-стратегической, но и идеологической ситуации в Восточной Европе. Еще одна хорошо известная нашим предкам истина стала очевидной. России, как и любому на ее месте нужно, чтобы сопредельные страны не вели себя как Польша Й.Пилсудского. Но объективно, небольшие страны на стыке соперничающих геополитических систем не могут иметь независимой внешней политики, особенно в момент обострения. Либо Россия удерживает их в своей геополитической орбите, либо они неизбежно, как это и случилось, оказываются втянутыми в антироссийскую комбинацию. Вступление в НАТО Венгрии, Польши и Чехии помимо резкого нарушения военно-стратегических симметрий сделало Североатлантический альянс гораздо более антирусским, антиправославным. Став последней добычей религиозной экспансии католицизма на востоке Европы, эти нации превратились в форпост латинства в славянском мире и на протяжении веков сами, либо в фарватере Габсбургской империи давили и нападали на Русь.

Историческая враждебность Польши к России и православному славянству - это смыслообразующее ядро польского самосознания. С Болеслава Смелого до Владислава, то есть до "разделов Польши царизмом", в течение пяти веков ничем не спровоцированного натиска, Речь Посполитая, слепо забыв о защите своих западных земель, немедленно занятых немцами, лелеяла мечту об унижении православных варваров и о католической славянской империи. При всех смутах и внутренних драмах России эти нации, так или иначе, участвовали во враждебных внешних акциях против нее. Примеров тому достаточно от наполеоновского нашествия до интервенции в охваченную гражданской войной Россию, куда устремились и венгры, и чехи, и поляки. Что бы ни писали о "русском империализме", общим итогом является факт, что с Х до середины ХХ столетия именно Запад с острием из восточноевропейских католиков постоянно продвигался на Восток, а рубежи колыбели русской государственности едва удерживались.

Только Ялта и Потсдам изменили положение, сделав на пятьдесят лет сферой влияния СССР всю территорию Восточной Европы и, как отметил патриарх англосаксонской исторической мысли А.Тойнби "Запад впервые за тысячу лет ощутил на себе давление России, которое она испытывала все века от Запада". И в этот период Польша, Венгрия, Чехословакия, спасенные русскими, оказались куда менее надежными членами советского блока, чем даже побежденные и разделенные немцы. Если немцев Горбачев буквально вытолкал к их западным собратьям, то поляки, венгры и чехи, забыв о Судетах и линии Одер-Нейссе - даре Советского Союза, оплаченном кровью Сталинграда, бунтовали против своего положения сателлитов СССР и подверглись вмешательству для сохранения блокового равновесия. Все это говорит о глубоких религиозно- исторических мотивах их нынешней эйфории от шанса реванша над Россией.

Религиозно-философские основы питают и раздвоенность политики Украины, которая в Хартии Украина - НАТО подписала формулировку о стратегической цели - интеграции в "атлантические структуры". Ратификация Договора России с Украиной сняла ряд объективных препятствий для вступления ее в НАТО. Договор по "недосмотру" российской дипломатии не содержит главного обязательства не вступать в блоки и союзы, враждебные друг другу и не допускать на свои территории вооруженные силы третьих держав. Украина не является участников Договора о коллективной безопасности СНГ, а Председатель Совета по национальной безопасности Украины заявил, что "НАТО не должна оставить бывшие республики СССР один на один со своей безопасностью".

Наивно искать причины раздвоенности украинского сознания в бегстве от тоталитаризма, равно как и объяснять украинским "трудящимся", что их отделили от братьев для того, чтобы легче было грабить. Лучше задуматься, для чего капитальный труд интеллектуального патриарха М.Грушевского (Исторiя Украiны - Руси. Киiв -Львiв, 1907) уже подводил к мысли, что туранская Московщина украла киевскую историю и софийские ризы у арийской Украины? Почему православного полкового священника Центральной Рады Иоанна Теодоровича в 1924г. в Канаде, несмотря на "героическое" националистическое прошлое, подвергали поношению униаты. "Потому что ты не греко-католик, - писал он, - "ты не можешь быть украинцем... ты кацап, москаль, проклятый схизматик".

Истоки - в ненависти католицизма к русскому православию, в Брестской унии, которая разделила жизнь и сознание одного народа. Отрыв Киева от Москвы, окатоличивание восточного славянства были вековыми устремлениями Запада: "О мои Русины! Через вас-то надеюсь я достигнуть Востока..." - взывал Папа Урбан VIII в начале XVII в. П.Н.Дурново предупреждал в 1914г.: "только безумец может хотеть присоединить латинскую Галицию. Он потеряет империю". Историческим чутьем А.С.Пушкин угадал, что проблема всегда остро встает при натиске Запада: "Наш Киев дряхлый, златоглавый, сей пращур русских городов, сроднит ли с буйною Варшавой святыни всех своих гробов"?

Украина - объект приложения колоссальных политических, финансовых усилий и "демократических" ухаживаний США. Британский министр обороны М.Ривкин заявлял, что вовлечение Украины в партнерство с НАТО должно стать логическим завершением распада СССР. Конгресс США перенацелил усилия на Киев, чтобы предупредить всеми средствами любые интеграционные тенденции с Россией, которая, по З.Бжезинскому, вместе с Украиной стала бы опять "империей", то есть супердержавой. Но на пути самых заветных стратегических и идеологических устремлений Запада остается ряд серьезных препятствий.

Прежде всего, это Белоруссия, настроенная сугубо антиатлантически, а также демонстративно равнодушная к Западу со всем его идейным багажом, что вызывает бойкот и истерическую травлю. Очевидно, будет оказан окончательный нажим с целью покончить и с Приднестровьем - единственной после ухода российских кораблей из Измаила точкой опоры России на дунайско-балканском направлении. Можно ожидать и ускоренный прием в НАТО Литвы, через которую идет путь к Калининградской области и ее незамерзающей гавани.

В наступлении на интересы России и непокорных славянских "варваров", в прошлом, англосаксы всегда вступали в геополитический союз с "цивилизованным" исламом. Сегодня латинский Запад вновь "берет турка в союзники" и "вручает ему знамя цивилизации" - борьбы за права албанцев и чеченцев. Запад морально и оружием поддерживает чеченских бандитов, как генуэзские купцы поддерживали Мамая. Для того, чтобы рассечь Балканы зеленым коридором, США и Запад не побоялись создать воинствующее мусульманское государство в центре Европы - Боснию. Блистательная Порта вновь проявляет интерес к частям исторической России. Ось США-Тель-Авив-Стамбул одним концом упирается в Балканы, другим - тянется через усиленные связи Турции с Баку - на Кавказ, поэтому Чечня - есть часть стратегии, хотя имеет свое автономное развитие.

Очевидно, что оккупация Косова - продуманная и принятая к исполнению цель США независимо от действительного положения дел в Югославии, которая не угрожает ни одному члену НАТО. Это необходимо им для устранения препятствия НАТО и военно-политического овладения всей Европой, а также для планируемой передислокации американских войск, похоже, и базы Авиано ближе к новым целям на Востоке, для чего нужно Косово поле - единственная природная равнина во всей вардаро-моравской долине. План может иметь последствия и для статуса России как Дунайской державы, который она пока сохранила, несмотря на утрату устья Дуная, если после парализации Югославии будут в орбиту НАТО втянуты Болгария, Румыния и Молдавия.

Мировой ислам обретает новый импульс и аппетиты на фоне эрозии России и русских как главного геополитического и исторического субъекта в регионе Евразии, полной фрагментации православного и славянского компонента на Балканах и поствизантийском пространстве. Уже осуществляется геополитическая идея "исламской дуги от Адриатики до Великой Китайской стены" (А. Изетбегович) и очевидная стратегия Черноморско-Кавказско-Каспийской дуги, особенно соблазнительная для пантюркизма. "Серые волки" в Стамбуле уже выпустили карты, где Крым, Новороссия, Кавказ, Закавказье, Кипр и половина Балкан закрашены одним цветом с Турцией, а от нее - силовые стрелы на Татарстан и Башкирию. Все это прямое следствие утраты Россией Севастополя и капитуляции в 1995-1996гг. перед Чечней, которые неизбежно спровоцировали окружающие Россию интересы к возвращению Кавказа в орбиту исламской политики, не контролируемой правительствами. Под угрозой двухсотлетняя державная работа России на Юге, военно-стратегический баланс в Средиземноморье, будущее восточнохристианского мира.

Турция во многих аспектах уже далеко выходит за рамки отведенной ей "атлантической роли", которую Запад опрометчиво и наивно мнит контролировать. Запад еще вспомнит, как турки стояли у Вены. Создание мусульманского государства в центре Европы безоговорочно поддерживают даже вместе со своим заклятым врагом - США - как "стражи исламской революции" Ирана, так и презираемая ими "прозападная" Турция, которые могут соединить усилия для геополитического продвижения исламского ареала, когда будт созданы предпосылки. Предсказанное нарушение Конвенции о Черноморских проливах (Монтре,1936г.) в случае сдачи позиций в Крыму и Севастополе стало фактом. Турция открыто оспаривает международно-правовой режим Эгейского моря, требуя пересмотра Лозанской конвенции 1923 г. по Додеканезским островам и новой морской границы. Стамбул идет на беспрецедентный шаг - угрозы в связи с поставкой российских зенитных установок на Кипр. Восточный вопрос уже возвратился из ХIХ столетия, причем куда более грозно.

С 50-х г. милитаризированная западная экономика ориентирована на поставки сырья извне, и нефть стала геополитическим фактором. В значительной мере неблагоприятное для России положение в этой области создано в советское время. К чистым порождениям революции и утопиям всемирной социалистической федерации можно отнести многие сегодняшние реалии в регионе Черного и Каспийского морей, который сегодня - важный узел военно-стратегического и нефтяного и межцивилизационного соперничества. Федерализация исторического государства российского и превращение ранее безгосударственных этносов в квазигосударственные образования привели к тому, что кавказская и каспийская нефть, принадлежавшая в прошлом христианам - армянам Манташевым и Лианозовым, к концу ХХв. оказалась в руках тюрко-исламских образований (Азербайджан, Чечня). Судя по "сердечному согласию" между Г.Алиевым и президентом Турции и по готовности Азербайджана выступить на стороне НАТО, эта реальность изменила характер региона не в пользу России.

Если уходящий миропорядок геополитически был итогом Второй мировой войны, подтвержденным Заключительным актом Хельсинки 1975г., идеологически - следовал из признания многообразия мира, то в правовом смысле он основывался на фундаментальном понятии суверенности государства-нации - субъекта международного права. Именно на нем концептуально основывается классическое международное публичное право с центральным постулатом - принципом невмешательства. Причем правосубъектность никогда не бывала первого и второго сорта, ибо ее источником было само понятие государства, а не более или менее "цивилизованный" тип общества, являвшийся исключительно прерогативой внутренней жизни.

Хотя в официальном дипломатическом лексиконе фигурируют прежние понятия, они уже малосодержательныеи рудименты уходящей эпохи. Сегодня фантом "воли международного сообщества" прикрывает агрессию и карательные операции НАТО, этому служит удобная эгида "всемирного" международного органа - ООН. Обе стороны медали - присвоение Соединенными Штатами роли арбитра и универсальная эгида - это угроза понятию суверенитет, это конец эры государства-нации. Международное публичное право становится факультетом ненужных профессий. Договоры и соглашения на самом деле лишь протокол о намерениях с клаузулой "rebus sic distantibus" (пока условия те же). Вопреки псевдогуманистической пропаганде роль силы в международных отношениях чрезвычайно возросла, а карта Европы вновь стала зыбкой, как несколько веков назад, ибо начат новый передел мира.

На глазах закладывается новые идеологические основы миропорядка, которые имеют две стороны. Первое - это акцент на примате якобы универсальных наднациональных ценностей и "общемировых" интересов над архаичными национальными. Центральной идеологемой стали права абстрактного человека. Философия этого тезиса - логическое завершение идеи автономности от Бога человеческой личности, итог безбожного Просвещения, который к концу Тысячелетия привел к полной атеизации и дегуманизации понятия человек и низвел свободу к свободе инстинктов, что означает рабство духа. Провозглашение жизни как высшей ценности подрывает не только двухтысячелетнюю христианскую культуру, но и простейшие формы человеческого общежития. Если жизнь высшая ценность, то мать не закроет собой дитя, муж отдаст жену насильнику. Понятие отечества и государства лишены смысла, ибо защищать их некому. Это дегуманизация человека, его бестиализация, так как человек только там, где дух выше плоти. Вера, Отечество, долг, честь, любовь - метафизические ценности были для человека выше жизни, а для христиан вдохновляющим образом была Крестная Жертва Спасителя, и в Евангелии сказано: "нет больше той любви, как если кто душу свою отдаст за други своя".

Эта концепция имеет и социальные следствия. Человек, свободный от ассоциаций с высшими духовными ценностями - религиозными, национальными, семейными, становится не гражданином Отечества, а гражданином мира, живущим по принципу "ubi bene ibi patria" - "где хорошо, там и отечество" - то есть "хлебом единым". Такому человеку удобнее мировое правительство, а не правительство национальное. Нация перестает быть преемственно живущим организмом, связанным духом и общими историческими переживаниями, и превращается в народонаселение - в охлос, но за охлократией всегда стоит всесильная олигархия. Строительство такого мирового правительства - налицо, как и налицо эрозия суверенитета и нации как главного субъекта международных отношений.

Второе - парадоксальный возврат к идеологии "сверхгосударства" для избранных, однажды сформулированной геополитикой немецкого "Gro?raum". США для себя самих демонстрируют доктрину: "в самой сути государства не признавать над собой никакой силы". Ее автор Генрих фон Трейчке дал и лозунг "Deutschland uber alles", сначала вдохновлявший железного канцлера О.фон Бисмарка, а затем получивший известное воплощение в ХХ веке.

Еще в начале 90-х корифей американской внешней политики Дж. Кеннан указал в предисловии к новому изданию Доклада Фонда Карнеги о Балканских войнах, что по завершении военного конфликта в Боснии мир окажется перед лицом "безобразной проблемы". Ее решение потребует "нового" территориального статус-кво и "внешнего принуждения, чтобы заставить стороны принять его". Те, кто будут решать, должны быть способны "применить силу". Впрочем, еще Н.Данилевский отметил склонность англосаксов к двойным стандартам: "формалистическая" во внутренних делах "Англия не страдает… излишнею привязанностью к легальности в делах внешней политики" и "не задумывается бомбардировать столицу государства, с которым не находится в войне".

Ставя себя над международными законами, США привлекают универсалистскую идею и провозглашают "мировое правительство" через некое подобие доктрины Брежнева: защита демократии и прав человека - общее дело мирового сообщества. Так философия либерализма парадоксально извращается в нетерпимую и тоталитарную систем, не терпящую иных ценностей. Впрочем, политика всех должна быть проамериканской, иначе демократия немедленно объявляется ненастоящей, а само государство фашистским.

Влюбленные в Запад московские либералы устранили такого "монстра" - СССР, чтобы бедняжечка Европа не пугалась и могла доставлять всем прогресс бомбами без помех. Прозападная интеллигенция, похоже, и далее с пиететом будет принимать менторские назидания США в области демократии, прав и свобод. Они по-прежнему сопротивляются державному пробуждению России, любому демаршу по отношению к Западу. Хотя это на глазах восстанавливает толику уважения к России. Смердяковское отношение к целям и ценностям русского национального бытия ("Я всю Россию ненавижу-с" делает их заложниками и обрекает на постыдную поддержку любых замашек их кумиров. Идеологи профессорских кабинетов и диссидентских кухонь, неспособные к созидательной работе, призывают покориться Западу, что якобы интегрирует Россию в мировую хозяйственную систему. Однако в этом есть большие сомнения.

Наивно думать, что Россия, отказавшись от своего национально-исторического лица, будет принята в "золотой миллиард". Это, судя по всему, совсем не входит в планы, и поэтому Запад делает все, чтобы российский национальный капитал не сформировался в реальный фактор стабильности и единства страны, поощряя лишь капитал оборотный, ростовщический, по определению компрадорский. Никогда еще столь трагически не расходились интересы западников с интересами страны. Причем это относится как долготерпеливому народу, так и к его национальному производственному капиталу. Любого, кто настаивает на существовании у России, ее капитала и культуры интересов, не совпадающих с интересами Запада, сразу обвиняют в изоляционизме. Изоляцией грозит и Запад в случае возвращения ее к статусу великой державы - той державы, без которой ни одна пушка в Европе не стреляет. Но исторический опыт, как прошлого, так и последних лет говорит о том, что изолировать сильную и самостоятельную Россию Запад не сможет, да и не захочет, ибо это слишком большая системообразующая величина.

Чем сильнее и самостоятельнее Россия, тем важнее она для Запада, хотя это будет поначалу сопровождаться враждебностью. Нынешнее унижение России - как раз следствие утраты ею роли самостоятельной исторической величины. С ней вообще перестанут считаться, продолжая опекать ее идеологических клевретов. Если же элита займет державные позиции и Россия возродится, "изоляции" - отказу в членстве в мировой олигархии будет подвергнута не Россия, а ее предатели, они же этого не желают. Вот где корень зла.

Политика, среди прочего, это способность распознавать истинные мотивации окружения. К этому она, конечно, не сводится, но не умеющий это делать инфантильный доктринер, как и предающий циник должны уйти со сцены. Вопрос, почему такое невиданное по самоотрицанию западничество все еще находит опору среди интеллигенции, не объект публицистических эмоций. Нынешний профессор либо либерал-западник, либо марксист-ленинец, но редко сторонник российского великодержавия. Этот определивший катастрофу России упадок общественного сознания должен быть предметом изучения и излечения. Возрождение национального самосознания и духовных традиций православия в России есть одно из самых серьезных препятствий Рах Аmericana.

Но российский либерал отвергает русский исторический и духовный опыт, соединив в себе сегодня преклонение перед Европой петербургской России XIIIв., презрение и ненависть к русскому и православному раннего большевизма с уже не наивным, а воинствующим отвержением всех толкований мировой истории, что за пределами "исторического материализма" эпохи застоя. Это западничество, увы, не только на обывательском уровне поражает убогостью запросов. Всеобщий меркантилизм "выбирающих PEPSI" и тех, кто возглавляет опекаемые Западом "фонды" - разительный контраст тому отвращению, которое испытал западник XIX в. - А.И. Герцен к пошлому европейскому бюргеру, которого он распознал в каждом из своих идейных учителей - социалистов Европы.

Двукратное русское самопредательство в ХХ в. принесло немалые плоды Западу. В конце столетия налицо соединение многосторонних политических и экономических механизмов с военной машиной НАТО под эгидой ООН уже для диктата того самого транснационального капитала порабощаемым нациям, состоящим из "свободных" индивидов. В земном успехе Pax Americana - итог всех универсалистских идей ХХ в. как марксистских, так и либеральных - "всемирное братство труда", общеевропейский дом, "единый мир".

Не только Россия стоит у драматического выбора. Моральная и геополитическая капитуляция России привела и к деградации Европы, которая попала вновь в зависимость от США и его доллара. Вашингтон возвратил намеренно все прошлые фобии между славянами и латинской Европой, привел самолеты Люфтваффе в Белград, чтобы понятие "Мitteleuropa" вызывало в памяти лишь печально известные славянам кайзеровские и гитлеровские планы. Забрав все дивиденды себе, США уничтожают возможность самостоятельного внутриевропейского диалога, чтобы Центральная Европа не стала одной из опор евразийского равновесия без диктата вездесущих англо-саксонских интересов.

Германия в лице своих левых правительств, приходу которых к власти немало способствовали американские службы, вновь идущая вместе с атлантическим лидером по стопам фашистского рейхсвера, может быть, упускает величайший шанс обрести серьезную самостоятельную роль в мировой политике. Либеральный универсализм служит переделу мира и Европы исключительно в пользу англосаксонских сил. Но Европа сможет сохранить роль явления мировой истории и культуры только, восстановив взаимопонимание с Россией. Опыт таких прорывов имеется - это и "новая восточная политика" Вилли Брандта, вызвавшая раздражение Вашингтона, но политически эмансипировавшая ФРГ, это и советско-французский ренессанс во времена генерала де Голля, предупреждавшего, что "участие государства в НАТО, где безраздельно командуют американцы, может легко вовлечь это государство помимо его воли в опасную военную авантюру". Это и контракт "Газ - трубы" заключенный ФРГ ради собственных интересов в обход списка стратегических товаров.

На самом деле у России гораздо более серьезные перспективы, почему ее и пытаются свести к резервуару для поддержания растущих потребностей "золотого миллиарда". Для так называемого "устойчивого развития" в XXI в. Западу необходимо уже невозможное обязательное сочетание факторов. Назовем их, выделяя утраченные: полная обеспеченность ресурсами; военная мощь, исключающая посягательство на них других; экономика, максимально независимая от поставок извне; высокий образовательный уровень населения и полный цикл научных исследований; неперенаселенность и внушительная территория, относительно невысокий уровень потребления, потенциальный выигрыш от независящих от человека планетарных тенденций (глобального потепления).

В мире есть только одна такая страна - это Россия, способная даже после чудовищных экспериментов ХХ в. продолжать самостоятельное развитие как равновеликая Западу духовная, культурная, геополитическая сила. Будущее наше зависит не столько от реформ, сколько от способности осознать свои национальные интересы, консолидировать свою национально-государственную волю, стать вновь субъектом мировой истории.

Наталия Нарочницкая,
кандидат исторических наук
nikvet pn nikvet pn 10:15 01.12.2019

Re: Dobro.

alselone

Duševni mir dolazi kroz telesno i duhovno zadovoljstvo


То су две стране истог новчића.

Човек кроз живот хода на две ноге. Духовна и материјална. Да би ход био раван, лак и мек требало би да су обе једнаке. То почесто није случај па ход животни дође мучан и бангав било да је јача нога материјална (новобогатуни) или духовна (уметници).

Човекова несрећа је у превеликој жељи - Гаутама Буда.
docsumann docsumann 10:20 01.12.2019

Re: Dobro.

Шта они кажу -


misliš da će neko pročitati ovoliki članak, i to na ruskom?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:32 01.12.2019

Re: Dobro.

Apostata !

Zanima me šta misli, pošto je ruska desna misao.
mirelarado mirelarado 11:03 01.12.2019

Re: Dobro.

Lep blog, alse, hvala! Ne znam zašto su se vlasti stisle sa vraćanjem tvoje autorske opcije.


Stvarno, oklevanje, čemu?
mariopan mariopan 12:05 01.12.2019

Re: Dobro.

mirelarado
Lep blog, alse, hvala! Ne znam zašto su se vlasti stisle sa vraćanjem tvoje autorske opcije.


Stvarno, oklevanje, čemu?

Ja sam u čudu da Laselone gostuje, to jest da je beskućnik? Da li je to moguće ljudi moji?
Atomski mrav Atomski mrav 13:22 01.12.2019

Re: Dobro.

Autor predlaže manje brige i više hedonizma, jer to je sve što nam je ostalo.

Hedonizam ne u pežorativnom smislu kao ropstvo porocima, nego u originalnom kao emanacija slobode.


“That's what being a boss is. You steer the ship the best way you know. Sometimes it's smooth. Sometimes you hit the rocks. In the meantime you find your pleasures where you can.”
― Corrado "Junior" Soprano


Ili što bi jedan moj klasić iz Vranja imao običaj da kaže: "Ne se zabrinjaješ!"
zilikaka zilikaka 13:24 01.12.2019

Re: Dobro.

Ja sam u čudu da Laselone gostuje, to jest da je beskućnik? Da li je to moguće ljudi moji?


Mani, ne pominji. Reko onomad Maksa, imo je on kuću al u nastupu strasti proćerdo.
Oće to.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:46 01.12.2019

Re: Dobro.

zilikaka

Mani, ne pominji. Reko onomad Maksa, imo je on kuću al u nastupu strasti proćerdo.
Oće to.


A strastven, lala, al' nije se još ono -ić starog Ercegovca iz Lale poćeralo.
alselone alselone 13:52 01.12.2019

Re: Dobro.

imo je on kuću al u nastupu strasti proćerdo.
Oće to.


Neko je ovde pričao kako je njegov komšija izgubio kuću na kocki. Ali pravu, ne virtuelnu.
zilikaka zilikaka 13:58 01.12.2019

Re: Dobro.

Neko je ovde pričao kako je njegov komšija izgubio kuću na kocki. Ali pravu, ne virtuelnu.

Ja znam za slučaj da je neko dobio kuću na kocki. Zapravo, priča je bila o momcima koji su tu kuću nasledili od strica. Kuća na obali, verujem da vredi možda i po meleona.
Pitam, šta je bio stric - rekoše, mislim nastavnik u osnovnoj, samac celog života...al voleo da se karta.
Ulazio među velike igrače, teške, recimo Lepa Lukić...i jedne večeri je ladno oprihodovao kuću o kojoj je bilo reči.
I još očigledno umeo da bude pametan da je ne izgubi.
alselone alselone 14:01 01.12.2019

Re: Dobro.

Ja znam za slučaj da je neko dobio kuću na kocki. Zapravo, priča je bila o momcima koji su tu kuću nasledili od strica. Kuća na obali, verujem da vredi možda i po meleona.
Pitam, šta je bio stric - rekoše, mislim nastavnik u osnovnoj, samac celog života...al voleo da se karta.
Ulazio među velike igrače, teške, recimo Lepa Lukić...i jedne večeri je ladno oprihodovao kuću o kojoj je bilo reči.
I još očigledno umeo da bude pametan da je ne izgubi.


Au bokte.

Kako se izgubi kuća na kocki? To mi nije jasno. Je l' to tamo se potpiše nešto ili na poverenje...

Nema ni veze. Od svih nagradnih igara, pored zamena koje smo redovno dobijali, jednom moja tetka dobila muzički stub na Bingu. To je sve u široj porodici.
zilikaka zilikaka 14:04 01.12.2019

Re: Dobro.

Kako se izgubi kuća na kocki? To mi nije jasno. Je l' to tamo se potpiše nešto ili na poverenje...

GArant na poverenje. Nema tog suda koji ne bi oborio takvu transakciju al taj što kocka neće ni pokrenuti. Njemu više stalo da ostane u tim kockarskim krugovima nego da sačuva imovinu, a jasno je da kad ne bi ispoštovao reč, sutra ne bi niko sa njim seo za sto da karta.

A baška što mislim da je ovaj vlasnik kuće imao još toga, kad je tako ladno stavio za ulog.
alselone alselone 14:12 01.12.2019

Re: Dobro.

GArant na poverenje. Nema tog suda koji ne bi oborio takvu transakciju al taj što kocka neće ni pokrenuti. Njemu više stalo da ostane u tim kockarskim krugovima nego da sačuva imovinu, a jasno je da kad ne bi ispoštovao reč, sutra ne bi niko sa njim seo za sto da karta.


Ja sam jedno kratko vreme pomišljao da naučim poker da igram pa da vidim kako izgledaju "prave" partije ali sam onda shvatio kako mi samo još to fali u životu.
zilikaka zilikaka 14:25 01.12.2019

Re: Dobro.

Ja sam jedno kratko vreme pomišljao da naučim poker da igram pa da vidim kako izgledaju "prave" partije ali sam onda shvatio kako mi samo još to fali u životu.

Poker kao igra je banalan. Jedino što tu valja je upravo onaj psihološki momenat.
E, sad nekom to dosadno, nekom zabava a nekom strast. Ne znam kao se prelazi iz jedne u drugu kategoriju.
nikvet pn nikvet pn 16:00 01.12.2019

Re: Dobro.


Auh, bio sam na prelasku u narednu kategoriju, preferans doduše ali isti vrag tera. Pa pomislio kako i stvari isto kao kad bih sa marihuane prešao na heroin, nove sfere, novi vidici; e pa nećemo tamo. Tačka, kraj; karte nisam pipnuo decenijama.
alselone alselone 16:05 01.12.2019

Re: Dobro.

Poker kao igra je banalan.


I nije ako želiš da igraš ozbiljno, tada moraš da se vrtiš različite scenarije i verovatnoće u glavi u odnosu na ono što je izašlo. Pričam o Teksas pokeru.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:09 01.12.2019

Re: Dobro.

Autor predlaže manje brige i više hedonizma, jer to je sve što nam je ostalo.

Dobro, to je ok za nedelju popodne, ali šta ćemo u ponedeljak ujutro?

Jesi video kako to ljudi rade u 3BP: stvari planiraju i sprovode u delo 4 veka unapred. Tako da, dok se vi ožderavate i hedonišete, neko mora da radi na rešenju ovog problema. Misli li neko na decu?!

Ok, nije mi uspeo ovaj pokušaj da razmotrimo neke druge ideje i alternative, eno jinks je predložio nešto na šta sam i ja mislio, nema, vidi se razlika između inženjera i palamudera na budžetu, ovi prvi bi odma nešto da popravljaju, a ovi drugi da se izvrnu u bari i čekaju da izumru duboko zamišljeni nad našom sudbinom hudom, tako da ode sve na kuvanje kobaja sa pasuljem, pa nema potrebe da insistiram dalje.

Evo, prođe Dan Rep...zahvalnosti, mi smo bili u gostima, a tamo se ždrala ozbiljna ćurka, sa punjetinom od, pazi sad, ostriga, pa kao da to nije bilo dosta, i jedna guska je pala za slobodu. Ja sam pravio samo kiflice, i palačinke, ali sa eurokremom, Takovo dakle, koje su bile totalni hit među decom, ova jedna mala ruskinjica je na kraju odmotavala palačinke da nađe koje su sa eurokremom (deo je bio sa džemom od kajsija, i sa onim lingonberry sosom, koji odlično ide u palačinke), i onda ga lizala, pa zavrljačila ambalažu, to jest testo, i odma krenula na sledeću.

alselone alselone 18:10 01.12.2019

Re: Dobro.

tamo se ždrala ozbiljna ćurka

Šta ti je zapad, kod vas su i ćurke ozbiljne.
mirelarado mirelarado 18:20 01.12.2019

Re: Dobro.

i jedna guska je pala za slobodu


Uh, Srki, ne pravi zazubice! Kako je bila spremljena?
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:22 01.12.2019

Re: Dobro.

alselone
tamo se ždrala ozbiljna ćurka

Šta ti je zapad, kod vas su i ćurke ozbiljne.


Jeste, a guska tu dođe kao - salata, da ne kažem, side-dish.
inspirativan09 inspirativan09 18:35 01.12.2019

Re: Dobro.

srdjan.pajic

...

Evo, prođe Dan Rep...zahvalnosti, mi smo bili u gostima, a tamo se ždrala ozbiljna ćurka, sa punjetinom od, pazi sad, ostriga, pa kao da to nije bilo dosta, i jedna guska je pala za slobodu. Ja sam pravio samo kiflice, i palačinke, ali sa eurokremom, Takovo dakle, koje su bile totalni hit među decom, ova jedna mala ruskinjica je na kraju odmotavala palačinke da nađe koje su sa eurokremom (deo je bio sa džemom od kajsija, i sa onim lingonberry sosom, koji odlično ide u palačinke), i onda ga lizala, pa zavrljačila ambalažu, to jest testo, i odma krenula na sledeću.


Kod nas pred okupljanje, takođe, dočekuju kiflice.
Kiflice se prave dvojako - sa sirom i kulenom.
No, oba tipa uvaljane u susam ... sa kulenom malo više, kako bi bila istaknuta razlika.
Pa ko šta voli.
A palačinke, podrazumeva se, uvek sa eurokremom.
No, kako to (i) inače ide u životu, sve ređe smo svi zajedno.
No, tako je to u životu.
I te trenutke zajedno treba korisiti.
alselone alselone 18:53 01.12.2019

Re: Dobro.

Jeste, a guska tu dođe kao - salata, da ne kažem, side-dish.


Fantazija. Volim ja te crossover varijante, kada se mešaju različite hrane, pa puniš ćurku školjkama.

Za guščetiinu kažu da je malo suvlja pa treba biti profesionalac da bi je dobro napravio.

Nego kako vi libtardi slavite tenksgiving, zar to nije zločinački praznih prema native americans?
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:02 01.12.2019

Re: Dobro.

mirelarado
i jedna guska je pala za slobodu


Uh, Srki, ne pravi zazubice! Kako je bila spremljena?


Pečena, u nekom kontrapšnu na terasi, stavili su onaj veliki sud sa poklopcem u roštilj i tako je mučili dugo. Do toga je trebalo iskopati više od metar snega koji je napadao na terasu. Verovatno bi je pekli u rerni ali je ova bila puna ćurke, koja je imala prioritet. Nisam bio upućen u detalje oko pripreme, u smislu začina, marinada, itd, to je radio drugi departman, i bila je skoro gotova kad smo došli. Dobro je ispala, mada možda malo suva za moj ukus.

Ali žurka je bila prava imigrantska: dve Italijanke, sestre, par Amera, Rus (ali onaj neki sibirski, pre bi čovek rekao da je Mongol), njegova žena, Engleskinja, par Holanđana, i moja malenkost, iz ex Yu (dobro, ajde, iz Srbije, ovo malo da nerviram Hučija). I svako je pravio ponešto iz svog zavičaja, mada su mi Holanđani bili sumnjivi, oni su pravili one neke pite od bundeve i od orasa (pecan pie), ne znam da je to holanđanski proizvod, i neki jako dobar kolač koji je ličio na lemon pie, ali nije. Moja žena je pekla hleb, a ova Engleskinja je napravila neki jorkširski puding, što me je zavelo, jer nema nikakve veze sa pudingom, nego liči na ona naše mekike, koje me uvek podsete na našeg druga princija. E, da, bilo je krš božiji zeleniša, nešto je moja žena donela, kao vegetarijanka, ostalu su ovi naspremali. A jedan od Amera je priložio i svoje home made pivo, koje je bilo baš dobro. Uglavnom, pojeo se samo mali deo toga, onda smo to razmenili između sebe i svako je nosio kući od onog što nije doneo. Falili su samo Indijanci, da i njih počastimo.


srdjan.pajic srdjan.pajic 19:05 01.12.2019

Re: Dobro.

Nego kako vi libtardi slavite tenksgiving, zar to nije zločinački praznih prema native americans?


Mi slavimo to skrušeni, i u velikoj tuzi prema postradaloj crvenoj braći, a i poneka psovka upućena Evropljanima, koji ih nemilosrdno istrebiše, se može čuti.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:18 01.12.2019

Re: Dobro.

Kiflice se prave dvojako - sa sirom i kulenom.
No, oba tipa uvaljane u susam ... sa kulenom malo više, kako bi bila istaknuta razlika.


E, i ja sam tako isto, pola je bilo sa sirom, a pola sa pršutom. A ove druge sam malo bockao, da se razlikuju, zbog vegetarijanaca među nama.

Ali da vidiš što sam posle uhvatio mog mačora u lopovluku. Dakle, ostatak tih kiflica je bio u onoj nekoj plastičnoj kutiji sa poklopcem, na stolu. I ovaj je provalio da sve što treba da uradi je da tu kutiju odgura do ivice stola i sobali je na patos. Kad padne, kutija se otvori, i eto njemu večere. Ovo sam video svojim očima, kako gura kutiju do ivice...
mirelarado mirelarado 19:19 01.12.2019

Re: Dobro.

srdjan.pajic
mirelarado
i jedna guska je pala za slobodu


Uh, Srki, ne pravi zazubice! Kako je bila spremljena?


Pečena, u nekom kontrapšnu na terasi, stavili su onaj veliki sud sa poklopcem u roštilj i tako je mučili dugo. Do toga je trebalo iskopati više od metar snega koji je napadao na terasu. Verovatno bi je pekli u rerni ali je ova bila puna ćurke, koja je imala prioritet. Nisam bio upućen u detalje oko pripreme, u smislu začina, marinada, itd, to je radio drugi departman, i bila je skoro gotova kad smo došli. Dobro je ispala, mada možda malo suva za moj ukus.

Ali žurka je bila prava imigrantska: dve Italijanke, sestre, par Amera, Rus (ali onaj neki sibirski, pre bi čovek rekao da je Mongol), njegova žena, Engleskinja, par Holanđana, i moja malenkost, iz ex Yu (dobro, ajde, iz Srbije, ovo malo da nerviram Hučija). I svako je pravio ponešto iz svog zavičaja, mada su mi Holanđani bili sumnjivi, oni su pravili one neke pite od bundeve i od orasa (pecan pie), ne znam da je to holanđanski proizvod, i neki jako dobar kolač koji je ličio na lemon pie, ali nije. Moja žena je pekla hleb, a ova Engleskinja je napravila neki jorkširski puding, što me je zavelo, jer nema nikakve veze sa pudingom, nego liči na ona naše mekike, koje me uvek podsete na našeg druga princija. E, da, bilo je krš božiji zeleniša, nešto je moja žena donela, kao vegetarijanka, ostalu su ovi naspremali. A jedan od Amera je priložio i svoje home made pivo, koje je bilo baš dobro. Uglavnom, pojeo se samo mali deo toga, onda smo to razmenili između sebe i svako je nosio kući od onog što nije doneo. Falili su samo Indijanci, da i njih počastimo.




Jeste da vam je tamo hladno i snežno, ali hranite se bogovski.

P.S. Nedavno sam otkrila da pekan orasi mogu i kod nas da se kupe i namerna sam da napravim tu čuvenu pitu za neki od zimskih praznika. A Holanđani podvaljuju, čim nije neki sir, kravetina i krompir, teško da je pita s američkim orasima njihov domaći proizvod.
razmisljam razmisljam 19:40 01.12.2019

Re: Dobro.

srdjan.pajic

A I ovaj je provalio da sve što treba da uradi je da tu kutiju odgura do ivice stola i sobali je na patos. Kad padne, kutija se otvori, i eto njemu večere. Ovo sam video svojim očima, kako gura kutiju do ivice...


Тако је наш Мачак себи обезбеђивао чварке. Муне кутију са астала, а онда је већ лако... Све што се затекне на поду - његово је.
Па после неки тврде да животиње не уче.
alselone alselone 19:42 01.12.2019

Re: Dobro.

Па после неки тврде да животиње не уче.


Vidim da se više ljudi nadovezalo na tu moju tvrdnju, ali to nije tvrdnja da ne uče, iako je pitanje da li je ovo učenje ili prilagođavanje već stečenog znanja (pomeri nešto - padne), nego tvrdnja da ne uče ništa izvan malog opsega urođenih znanja.
razmisljam razmisljam 19:47 01.12.2019

Re: Dobro.

alselone

Vidim da se više ljudi nadovezalo na tu moju tvrdnju, ali to nije tvrdnja da ne uče, iako je pitanje da li je ovo učenje ili prilagođavanje već stečenog znanja (pomeri nešto - padne), nego tvrdnja da ne uče ništa izvan malog opsega urođenih znanja.


Дефиниши опсег урођених знања.
alselone alselone 19:51 01.12.2019

Re: Dobro.

Дефиниши опсег урођених знања.


Mače čim se rodi zna da koristi prednje šape veoma spretno. Igra se klikerima, šutka ih okolo, gura stvari napred - nazad. U jednom momentu gurne nešto i to se otvori. To je samo nadogradnja urođenog znanja, nije nova veština.
alselone alselone 19:53 01.12.2019

Re: Dobro.

I samo da kažem da smo mi našeg mačka naučili da se ne penje po stolovima i po kuhinjskim elementima. To mi je zaista gadno. Sumnjamo da se par puta popeo kada nismo bili tu, ali ga nismo uhvatili nikad.
razmisljam razmisljam 20:01 01.12.2019

Re: Dobro.

alselone
I samo da kažem da smo mi našeg mačka naučili da se ne penje po stolovima i po kuhinjskim elementima. To mi je zaista gadno. Sumnjamo da se par puta popeo kada nismo bili tu, ali ga nismo uhvatili nikad.


И ми сми нашег, што га не спречава да се пентра по забрањеним местима када га нико не види. Једноставно, може му се. Зато на столу више не стоје кутије и друге посуде са примамљивим садржајем, чисто да га не 'вата неиздрж.
razmisljam razmisljam 20:04 01.12.2019

Re: Dobro.

alselone

Mače čim se rodi zna da koristi prednje šape veoma spretno. Igra se klikerima, šutka ih okolo, gura stvari napred - nazad. U jednom momentu gurne nešto i to se otvori. To je samo nadogradnja urođenog znanja, nije nova veština.


Нисам баш сасвим сигурна да је тако како кажеш. Зар свака врста заправо не надограђује урођене вештине у складу са својим интелектуалним и моторичким могућностима?

Н.З. Хвала на одговору.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:05 01.12.2019

Re: Dobro.

I samo da kažem da smo mi našeg mačka naučili da se ne penje po stolovima i po kuhinjskim elementima. To mi je zaista gadno. Sumnjamo da se par puta popeo kada nismo bili tu, ali ga nismo uhvatili nikad.


Ja moje mačketine i dalje učim. I sve što sam postigao je da kad me vide da ulazim u kujnu, podviju rep i siđu sa stola...
alselone alselone 20:08 01.12.2019

Re: Dobro.

Зар свака врста заправо не надограђује урођене вештине у складу са својим интелектуалним и моторичким могућностима?


Jeste, osim čoveka. To sam zapravo govorio. Samo čovek ima želju za bazičnim znanjem, znanjem koje ne znači ništa drugo osim samog znanja, ne bavi se ni hranom, ni parenjem. Samo čovek želi da nauči. E, to "želi" je ključno. I dao sam primer sa govorom, majmune kada su nauči govor, oni nas ništa nisu pitali. Nisu iskoristili veštinu govora da nauče nešto novo.

Mače je u primeru samo razradilo instinkt da se prehrani, znanjem koje je već imalo. I to je super. Mačke su pametne. Vrane su još pametnije. Itd. Ali čovek ima nešto drugo.

Pitanje je da li je to posledica većeg kapaciteta mozga ili je nešto drugo u pitanju.
alselone alselone 20:09 01.12.2019

Re: Dobro.

Ja moje mačketine i dalje učim. I sve što sam postigao je da kad me vide da ulazim u kujnu, podviju rep i siđu sa stola...


Ovaj naš je pametan, kapira odnose. Na primer, samo sam ga jednom uhvatio da je ušao u bebin krevetac dok ona nije bila tu i samo sam viknuo "ne" i blago ga klepio po ledjima. I nije više nikad.
razmisljam razmisljam 20:18 01.12.2019

Re: Dobro.

alselone

Jeste, osim čoveka. To sam zapravo govorio. Samo čovek ima želju za bazičnim znanjem, znanjem koje ne znači ništa drugo osim samog znanja, ne bavi se ni hranom, ni parenjem. Samo čovek želi da nauči. E, to "želi" je ključno. I dao sam primer sa govorom, majmune kada su nauči govor, oni nas ništa nisu pitali. Nisu iskoristili veštinu govora da nauče nešto novo.

Mače je u primeru samo razradilo instinkt da se prehrani, znanjem koje je već imalo. I to je super. Mačke su pametne. Vrane su još pametnije. Itd. Ali čovek ima nešto drugo.

Pitanje je da li je to posledica većeg kapaciteta mozga ili je nešto drugo u pitanju.


Ок. Коначно капирам шта кажеш.
И сасвим ми је блиско да се са тим сложим.
razmisljam razmisljam 20:19 01.12.2019

Re: Dobro.

alselone

Ovaj naš je pametan, kapira odnose.


Хоћеш да кажеш да су Пајићеве мачке глупе?
alselone alselone 20:31 01.12.2019

Re: Dobro.

Хоћеш да кажеш да су Пајићеве мачке глупе?


Ne, nego da ih je razmazio.
Ja sam kao Sadam - strog ali pravedan.

Atomski mrav Atomski mrav 21:10 01.12.2019

Re: Dobro.

Nego kako vi libtardi slavite tenksgiving, zar to nije zločinački praznih prema native americans?


Kad su gusku zaklali, svi su redom plakali (zbog istrebljenih Indijanaca) a kad su je pojeli, svi su redom pevali...
zilikaka zilikaka 21:25 01.12.2019

Re: Dobro.

Ali da vidiš što sam posle uhvatio mog mačora u lopovluku. Dakle, ostatak tih kiflica je bio u onoj nekoj plastičnoj kutiji sa poklopcem, na stolu. I ovaj je provalio da sve što treba da uradi je da tu kutiju odgura do ivice stola i sobali je na patos. Kad padne, kutija se otvori, i eto njemu večere. Ovo sam video svojim očima, kako gura kutiju do ivice...

Juče se vratim iz nabavke.
Pazarila svašta, jedno četvrt kubika, u kubicima, a između ostalog i parče lazanje, upakovano u onu providnu plastičnu kutijicu, za naslednika, jer baš takve voli. A i subotom inače ide lovački.
Naravno, dočekaju me dva kera, treba kolica uvući i raspakovati...
Angažujemo se svo troje ukućana, odnosi se u kuhinju i vraća po sledeću kesu.
U međuvremanu se puvarak od terijerke ušunjao, iskoristila gužvu. Došla do kuhinje, našla lazanje u kesi, zajedno sa nekim voćem, OTVORILA kutiju, (ne progrizla), onako, sve u kesi, i krenula da guta.
Nije potrajalo minut da je sama, al dovoljno da ala pojede trećinu i naravno upropasti ostalo.
Ovo za kutijicu smo proveravali posle i nikako nam nije jasno kako je uspela. I nije joj prvi put da krade a da ambalaža ostane bolja nego da smo je mi otvarali.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:41 01.12.2019

Re: Dobro.

dobro, ajde, iz Srbije, ovo malo da nerviram Hučija)


Prošetaj malo do Kostinog bloga, Als te nešto pominje tamo :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:16 02.12.2019

Re: Dobro.

E, baš kao namešteno: vodio sam ćeru danas u planetarijum, bilo je predavanje o zvezdama, planetama, i nešto malo o egzoplanetama. I to je sve super, fensi, audiovizuelno urađeno tako da mi se u par trenutaka desilo da zamalo nisam bljucnuo na patos. Ne znam da li je neko imao prilike da poseti moderan planetarijum, to je sad ceo vek ispred onog dobrog starog Frica.

Ćera - ko hipnotisana, pa se onda okrene i krene da zapitkuje, jedva sam je držao na dvojci, da ne smetamo drugima, bio pun planetarijum. I sad ide ta priče o zvezdama i sazvežđima, supernove, pa sve nafilovano renderingom iskombinovano sa pravim snimcima (na primer sa Kasini sonde, to izgleda neverovatno, ne možeš da poveruješ da nije Holivud i Pixar, nego pravi snimci koje je sonda poslala na zemlju pre nego što se srokala. I tako pričaju o planetama Sunčevog sistema, da bi na samom kraju rekli, ok, postoje planete i izvan sunčevog sistema i onda su pokazali na zvezdanom nebu koliko ih ima do sada poznatih, tako što su u crveno obojili svaku zvezdu za koju se zna da oko nje kruži jedan ili više planeta. Mislim, bilo je, malte ne, sve crveno.

Ali onda, baš kako ovaj blog lepo opusuje, hteli su da prikažu koliko je blizu prva od tih planeta, pa su krenuli da odzumiraju počevši od Zemlje. I to onda tako ide, i ide, i ceo sunčev sistem postane tačkica, onda se ona izgubi u moru zvezda, i to i dalje ide, i ide, i kad zaboraviš da li pošao ili si došao, evo je prva zvezda koja ima planetu oko sebe (koja verovatno nije ni za q). Stvarno velika praznina i nedostižna daljina, tako da nam je ova Zemlja sve što imamo, a maštanje o odlasku sa nje u neko lepše i bolje sutra, to je samo to, maštanje. Znači, borba mora da krene odma.

...

E, onda dođe segment sa pitanjima iz publike. I moja ćera uredno digne dva prsta i postavi pitanje, citiram: "Zašto su nastale zvezde?". U sali muk, ovaj astronom krenuo da se znoji, i onda rekao, ne znam, ali znam kako su nastale zvezde i krene da objašnjava to što nije bio pitan. Ova moja je to slušala par minuta, smorila se, i krenula za zeva okolo...






alselone alselone 08:45 02.12.2019

Re: Dobro.

E, baš kao namešteno: vodio sam ćeru danas u planetarijum, bilo je predavanje o zvezdama, planetama, i nešto malo o egzoplanetama. I to je sve super, fensi, audiovizuelno urađeno tako da mi se u par trenutaka desilo da zamalo nisam bljucnuo na patos. Ne znam da li je neko imao prilike da poseti moderan planetarijum, to je sad ceo vek ispred onog dobrog starog Frica.


To je zaista strava.
Ja sam vodio sina u Planeterijum na Petrovaradinu i bilo mu je OK, ali nije neki audio vizuelni doživljaj za današnju FullHD generaciju.
mariopan mariopan 10:28 02.12.2019

Re: Dobro.

alselone
I samo da kažem da smo mi našeg mačka naučili da se ne penje po stolovima i po kuhinjskim elementima. To mi je zaista gadno. Sumnjamo da se par puta popeo kada nismo bili tu, ali ga nismo uhvatili nikad.

I mene to nervira, isto radi mačka mog sina pa kad odem kod njega svako jutro prvo sve elemente u kuhinji prebrišem jer verujem da se pentrala. I svu hranu svako veče sklanjam ili zatvaram nečim što ne može da otvori.
Plastične kutije sa dobrim poklopcima su zakon.

Verujem da je niko nije učio nego je priroda mačke takva da se pentra svuda, pogotovo što ova naša voli prozor u kuhinji jer je uvek orvoren pa može da lunja, plus nađe i koju šniclu ako je sin noćom mesečario do frižidera pa joj ostavio? Ko bi to odbio?
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:42 02.12.2019

Re: Dobro.

I mene to nervira, isto radi mačka mog sina pa kad odem kod njega svako jutro prvo sve elemente u kuhinji prebrišem jer verujem da se pentrala. I svu hranu svako veče sklanjam ili zatvaram nečim što ne može da otvori.
Plastične kutije sa dobrim poklopcima su zakon.


Mačke vole, to jest to im je u prirodi, da zauzmu visoke položaje, u smislu da se odatle može promatrati sve oko njih, pa intervenisati po potrebi. I onda im je suzbijanje tog pentračkog instinkta uglavnom uzaludna rabota. Ja sam skoro siguran da i alseova mačka, kad ovaj nije tu, izvodi bahanalije svuda po kući, i gde sme i gde ne sme.

Moje mačke često vole da skoče na sto ili kuhinjsku površinu i kad snime da se tamo nalazi obična krpa, ili salveta, samo da bi na nju posadile guzicu. I meni je to gadno, i teram ih stalno, ne tako što ih kao alse divljački istučem pa me se plaše , nego imam prskalicu sa vodom, i obično je dovoljno samo da je pokažem, da mačke odu, ako već nisu kad sam kročio u kujnu. Zato kod nas u kući dan, kao i spremanje obroka uvek kreće da detaljnim ribanjem, a mačke se ponekad i preventivno zaključavaju u gostinjsku sobu dok mi ne završimo.

mariopan mariopan 17:26 02.12.2019

Re: Dobro.

Nije potrajalo minut da je sama, al dovoljno da ala pojede trećinu i naravno upropasti ostalo.
Ovo za kutijicu smo proveravali posle i nikako nam nije jasno kako je uspela. I nije joj prvi put da krade a da ambalaža ostane bolja nego da smo je mi otvarali.

Samo da snimite kamerom, tajno, tako ćete naučiti kako se otvara ambalaža, inače, ne verujem da će vam ona pokazati.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:43 03.12.2019

Re: Dobro.

da zauzmu visoke položaje, u smislu da se odatle može promatrati sve oko njih, pa intervenisati po potrebi. I onda im je suzbijanje tog pentračkog instinkta uglavnom uzaludna rabota.

nego imam prskalicu sa vodom


Moje se pentraju svuda, navikla sam se da perem kuhinju pre svakog spremanja hrane.

E, e, upravo. Ja samo dovatim prskalicu i zatresem da se cuje voda kako penusa u njoj i to je dovoljno, ko djavo od krsta (macka od vode).

Mada, ako ne prsnem makar malo, povremeno, u njihovom pravcu (samo kad prave sranja, naravno) skloni su da zaborave osecaj kapljica po njusci.. pa se opuste i raskalase naveliko (dugacak je spisak nepocinstava koje su macke spremne da rade.)
alselone alselone 13:01 03.12.2019

Re: Dobro.

Jesu vaše mačke emotivne ujutru?
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:06 03.12.2019

Re: Dobro.

alselone
Jesu vaše mačke emotivne ujutru?


Moje su emotivne spram hrane u svako doba ne samo ujutro..
alselone alselone 13:14 03.12.2019

Re: Dobro.

Moje su emotivne spram hrane u svako doba ne samo ujutro..

Nisam mislio na to, nego da posebno hoće da se maže jako rano ujutru. Mene ovaj spopada da se mazi noću kada idem u WC i rano ujutru, obavezeno, dok preko dana voli da lupa čežnju, zoveš ga a on te samo pogleda i okrene guzicu pa ode svojim putem.

Neki dan nam veterinari rekli da je često tako.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:20 03.12.2019

Re: Dobro.

hoće da se maže jako rano ujutru


Ne znam, moji hoce samo hranu ujutro, stoje pored kreveta i fiksiraju me. Na kraju se stvarno probudim od sugestije iako je mir i tisina..
alselone alselone 13:23 03.12.2019

Re: Dobro.

Ne znam, moji hoce samo hranu ujutro, stoje pored kreveta i fiksiraju me. Na kraju se stvarno probudim od sugestije iako je mir i tisina..


Naš mačak spava na krevetu mog sina i to lepo dole kod nogu, ko pametna maćka.

ALI, ako se neko slučajno probudi u toku noći i krene da pije vode ili u WC, evo da doleće i mazi se oko nogu, prede, govori R (ovo nisam znao da mačke rade). Ako se vratiš u krevet i ne zažmuriš (ako zažmuriš ostavi te na miru), ako uzmeš na primer telefon, evo ga, skače, uvlači se ispred telefona, mazi se i slično. Preko dana - kulistika.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana