Putovanja| Život| Životni stil

Fruška gora – srpski Atos, 7. dan

Snezana Radojicic RSS / 04.11.2019. u 04:16

14. oktobar 2019.

"Draga Snežana,
Kontaktirala sam sve manastire i rečeno mi je da noćenje kod njih nije moguće. Jedino ako ste na licu mesta možete pitati Igumana pa vam on možda izađe u susret, prenosim vam kako mi je rečeno."
Napisala mi je Jovana iz Turističke organizacije Vojvodine, koja je podržala ovu moju turu.

1-2.jpg?resize=599%2C337

Imajući to na umu, ustezala sam se da uopšte pitam za smeštaj u konacima. Ipak, nadala sam se da će me možda negde sami pozvati. Dešavalo mi se to mnogo puta u pravoslavnim manastirima u Gruziji, Rusiji, Grčkoj. O nekima od njih plšem i u svojoj novoj knjizi, želeći da i na taj način izrazim svoju zahvalnost za njihovo gostoprimstvo.


A primali su me i u katoličkim samostanima, budističkim i šintoističkim hramovima, u džamijama. Uglavnom je bilo dovoljno da im se predstavim, objasnim šta radim i poziv bi sam usledio. Retko kad sam ja pitala za odobrenje, samo u situacijama kada bi bilo opasno ostati napolju zbog divljih zveri, recimo.

2-1.jpg?resize=599%2C449 

Stoga sam nekako očekivala da će sličan predlog uslediti nakon razgovora sa monahinjom Marinom u Sremskoj Ravanici. Već je bilo veče, pričale smo i pitala me je gde ću spavati, a na moj odvovor da ne znam, nije usledio predlog da pitam igumaniju za noćenje u konaku.

Ili jutros, kada sam se vratila do česme ispred manastira Bešenovo kako bih natočila vode za put. Monah za kog mislim da je i iguman tog mesta, izašao je iz konaka i ponudio mi bolju vodu od te. Porazgovarali smo malo, rekla sam mu da peške obilazim manastire, na šta me je pitao gde spavam. Pomenula sam šator, ponekad i ljude koji me ugoste, i nesvesno ocekujući da kaže: pa mogli ste i ovde, jer i sinoć me je video u crkvi. Međutim, ništa nije rekao, osim laičkog: ‘znači, snalazite se'. Bio je ljubazan kao i svi ostali koje sam srela, čak mi je pokazao i put za dalje.

4.-1.jpg?resize=599%2C449 

Krenula sam opet preko Fruške gore, uzbrdo, da uhvatim transfezalu i njome stignem do mog sledećeg odredišta - manastira Šišatovac. Međutim, setila sam se da nemam hranu, a do tamo je dvadesetak kilometara. I usput nema ničega. Gledajući mapu gde bih mogla da se opskrbm zalihama, otkrijem da se nalazim u blizini Vareša, najmlađeg fruškogorskog manastira. Ne nalazi se na mojoj listi, odnosno, na listi tradicionalnih manastira, ali dva su razloga zbog kojih bih volela da ga ipak posetim. Najpre, crkva je zidana od drveta, norveškog belog bora i camovine, pa barem na slikama podseća na one stare crkve brvnare. Drugi razlog je to što je posvećena Svetom Vasiliju Ostroškom, a ja sam u njegovoj crkvi krštena. Tako menjam plan i silazim u selo. Zasmeje me lokalac koga upitah za prodavnicu, na šta će on: "Jeste se vi izgubili?"

Do Vranaša stižem usred najveće žege. Prilazeći putem ka crkvi, vidim igumana koji kolima odlazi izvan manastira, u suprotnom smeru od mog. Ipak, ulazim.

6..jpg?zoom=1.5&resize=736%2C552 

Crkva deluje bajkovito, toliko različita od svih naših tradicionalnih kamenih građevina. Kao iz, recimo, ruskih bajki. Iz nje upravo izlazi mlada monahinja. Pitam je da sednem i malo se odmorim, a ona me nudi da uđem unutra gde je veća hladovina. I kaže mi da je izvor ispod crkve.

Unutrašnjost je oslikana freskama i sve to zajedno deluje živopisno. Sedam i odmaram se, uživajući u miru. Potom izlazim i spuštam se do izvora. Zanimljivo je da je ovaj izvor korišćen u rimsko doba kao glavni izvor za snabdevanje celog Sirmiuma, današnje Sremske Mtrovice. Voda je ledena i veoma ukusna.

7.-1.jpg?resize=603%2C452 

Vraćam se gore i kucam na vrata konaka. Izlazi ista ona monahinja. Pitam je da li bih možda mogla da prenoćim na manastirskom imanju, jer je ograđeno. Monahinja mi pokazuje da se preko puta nalaze opštinske livade i da mogu tamo, mada ima šakala i lisica.

Opet me je sramota da upitam za konak, iako je ovo ženski manastir i ima i konak. A i mohaninja kaže da sačekam igumana dok se vrati, jer samo on može da odluči.

8.-1.jpg?resize=595%2C446 

Tako sednem i cekam. Nisam ovo planirala, ali zaista bih volela da ostanem u ovom manastiru i saznam malo više o njemu u ljudima koji u njemu službuju. Odlučila sam da ću se odvažiti i upitati igumana za to, bez obzira na onu poruku devojke iz TOV-a koja je proverila i ovaj manastir i takođe dobila negativan odgovor u vezi sa ugošćavanjem putnika.

Nakon sata stiže iguman. Prilazi mi, ja ustajem i kratko mu se predstavljam. Kažem mu da pešačim već sedmi dan obilazeći manastire, a da sam skrenula sa rute osam kilometara zbog ovog, da bih ga videla, a i zbog toga što sama krštena u Sv. Vasiliju.

9.-1.jpg?zoom=1.5&resize=736%2C981

"Da li bih mogla da kampujem negde u sklopu vašeg imanja?", pitam.

"A gde ovde?", odgovara odmahujući rukom. Plac ima sigurno 30 ari, od kojih je pola u livadi.

"A negde u nekom kutku da nikom ne smetam i niko da me ne vidi. Sestra mi je rekla da napolju ima šakala i lisica, da se spuštaju do kuća, pa ne bih da rizikujem. "

"Nema gde ovde", odgovara otac. "Idite tamo na državno zemljište. "

I onda krene da me ispituje zašto pešačim po manastirima, tvrdeći kako mi je to pogrešno i uzalud rasipanje vremena. Kako bi trebalo da se molim. I da imam porodicu. Da ne idem uporedo sa onim što je propisao kao Božji put. Neka mi oproste svi vernici, ali mene takve propovedi bez pokušaja makar osnovnog razumevanja onoga što kažem, jako ljute.

10.-1.jpg?resize=597%2C448 

“A nije li Bog taj koji šalje putnike da bi iskušao svoje sluge ko šta nosi u svom srcu, oče? Nije li rečeno da je greh oterati putnika sa svog praga?“

“Jeste, ćeri”, odgovori i nasmeje se, te nastavi da mi govori o tome kako će me samo molitva spasti.

Pozdravim ga i odem. Ne moram to da slušam, makar gorela u Paklu.

Na onoj državnoj livadi troje čobana – muškarac i dve žene. Kažem im ukratko šta mi se desilo i pitam da li bih mogla da tu kampujem. Muškarac se šali, kaže da je tu njegov teren preko dana, a noću je slobodno, osim ako ne želim njegovo društvo pa ga pozovem. Smejemo se i razmatramo opasnost od šakala kojih tu često ima.

“Treba da odeš u Šišatovac da vdiš ako bi te tamo primili”, ote se čoveku usred priče.

“Ali to je dvanaest kilometara a ja sam već jako umorna”, odgovorim.

“Ima prečica, pokazaću ti kuda da ideš! “, povika čoban uzbuđeno.

I zaista, više puta ponovi mi kako da letnjim putevima stignem do tamo, preko njiva i polja, a da se ne izgubim. Jedna od žena, Nevenka, kreće deo puta sa mnom, jer se njena kuća nalazi u tom pravcu. Izvodi me izvan sela, ponavlja koje rute da se držim i poželi mi srećan put.

11.-1.jpg?resize=601%2C451 

Narednih sat i malo više grabim između njiva i kukuruza, brzinom za koju nisam verovala da ću imati na kraju dana. Ali žurim da stignem pre mraka. Dodatnu motivaciju daje mi mogućnost da najzad ostanem u nekom konaku. Uz sve ostalo, tuš bi mi zaista dobro došao.

Šišatovac je jedan od najlepših manastira koje sam videla. Pre nego što uđem unutra, rukom prelazim po crveno-belom kamenu, koji broji vekove. U vrtu ispred hrama ogromna bašta sa lavirintom od živice. Izgleda nestvarno.

13.-1.jpg?resize=598%2C449 

Crkva je prazna a ni okolo nigde nema nijednog monaha. Pored blagovaonice ugledam toalet, pa krenem tamo. Utom, iz trpezarije čujem neke zvukove. Javim se i kroz komarnik ugledam monaha. Izvinjava mi se što ne može da otvori vrata, kaže da su zaključana spolja.

I njemu kažem šta radim i upitam da noćim negde iza kapija manastira. Opet odlučno odbijanje. "A konaci?", usudim se da pitam.

“Ovo je muški manastir”, odgovori. “Ne možete ostati u njemu.“

Sećam se pre nekoliko decenija, da smo ostajali kao planinari u ženskom manastiru, ali žene u sobama, a muškarci u katunima. I da sam u Gruziji spavala u muškom manastiru. Kao i u ruskoj Kjahti.

14..jpg?resize=597%2C448 

Ali slegnem pomirljivo ramenima i upitam da li mogu makar kupatilo da koristim. Istuširala bih se unutra.

Mohan odobri i ja zahvalim.

Nešto kasnije, napustim manastirski kompleks i potražim mesto ispred, u selu. Nije mi problem da kampujem, to zapravo najviše volim, ali, čemu služe konaci? Za koga su napravljeni? Zašto stoje prazni a putnici se snalaze? Gde nestade ona hrišćanska gostoljubivost? Gde nestade sveta obaveza pomoći putniku namerniku?

Umesto svih tih odgovora, otac Amfilohije na Twitteru (ako je to uopšte pravi nalog a ne nečiji lažni) napisao mi je da je to što mi se desilo najbolji dokaz da sam ja na lošem putu.

_________________________________________

Kupujući moje knjige, direktno pomažete moje putovanje oko sveta. Pogledajte dostupne naslove i naručite ih preko sajta.



Komentari (326)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Atomski mrav Atomski mrav 13:44 06.11.2019

Re: U neka druga vremena

Čekaj je l se niko ne seća Ptice Umiru Pevajući?

Bio sam tad još sasma mali i nisam znao zašto moja keva gleda to na televiziji. Sad kad promislim o tome, cenim da je bilo zbog Ričarda Čembrlena pošto je takođe gledala i seriju Šogun.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:07 06.11.2019

Re: U neka druga vremena

macak.tosa031 macak.tosa031 14:59 06.11.2019

Re: U neka druga vremena

maksa83
Je l' ovo pre nego što se raspopio ili posle? Super pričica, stvorena za roman

Čekaj je l se niko ne seća Ptice Umiru Pevajući?

Daj siže - možda se setim.
jooscout jooscout 15:18 06.11.2019

Re: U neka druga vremena

Atomski mrav
cenim da je bilo zbog Ričarda Čembrlena pošto je takođe gledala i seriju Šogun.



Apsolutno! (I malo girly romantike, tužne ljubavi i to, al cenim samo za predpubertetsku podgrupu). Lep čovek, ne može da se kaže.
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:42 06.11.2019

Re: U neka druga vremena

Atomski mrav
Čekaj je l se niko ne seća Ptice Umiru Pevajući?

Bio sam tad još sasma mali i nisam znao zašto moja keva gleda to na televiziji. Sad kad promislim o tome, cenim da je bilo zbog Ričarda Čembrlena pošto je takođe gledala i seriju Šogun.



http://www.moje-kistanje.net/images/kolumna15_10.jpg

'Pjesma The Long, Hot Summer koju je pjevao Jimmie Rodgers bila je dugo vrćena na radio Zagrebu. A naši ljudi su odmah smislili pjesmicu: " Moj je dika slađi od Ben Kvika, moja Mara ljepša je neg' Klara" - to se čulo u šetalačkom kolu na Preobraženje te godine'.

PS. "Dugo, toplo ljeto" natjecao se u Cannesu za Zlatnu palmu, a Paul Newman je za ulogu Bena Quicka na tom najprestižnijem svjetskom festivalu nagrađen kao najbolji glumac. Godine 1965. s istim je likovima snimljena istoimena popularna TV serija (s Royom Thinnesom kao Benom Quickom) koju je jako voljela generacija naših roditelja, a 1985. istoimeni TV film odnosno mini-serija s Donom Johnsonom, Jasonom Robardsom i Cybill Shepherd.

apacherosepeacock apacherosepeacock 17:00 06.11.2019

Re: U neka druga vremena

Srđan Fuchs


Otac Zoro the handsome
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:42 06.11.2019

Re: U neka druga vremena

munjara munjara 17:23 06.11.2019

manastir (obitelj)

manastir je obitelj, ljudi koji su se povukli iz svijeta da bi prevazišli svoje neuroze, nemire,srasti i tako možda našli put do mira, spasenja Boga. Večina manastirskih tipika ( kućnog reda) dozvoljava konačišta posijetiocima po odobrenje nadležnog vladike .Naime iguman, iako upravitelj, nije vlasnik manastira , vlasnik i gazda je episkop.Ne vole nezvane goste, ljudi domose svoje nemire,navike, želje. manastir je otvoren prema svijetu kroz liturgiju, ona se služi od svih i za sve eventualno posluženje posle. Monsi često nemaju puno vremana ovisno o "pravilu" po kom žive, neki imaju i po 12 sati molitve i čitanja dnevno, plus poslušanja ( rad) . tako da oni nisu metoh koji prima putnike, da ste imali preporuke svog duhovnika vjerovatno bi vas primili .
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:41 06.11.2019

Re: manastir (obitelj)

O-ooa, vid Munjare što je navijerglao

Ma, moglo je u nekim da se prođe i bez Druga Episkopa (poslao me Srle Sionac )

Al', Fruškogorci su đeneralno mrki i negostoprimljivi, istina.
munjara munjara 20:02 06.11.2019

Re: manastir (obitelj)

O-ooa, vid Munjare što je navijerglao
samo ti zajebavaj, reći ću Aureliji da te navuče za uši .
Ma, moglo je u nekim da se prođe i bez Druga Episkopa (poslao me Srle Sionac )
da , sremski i banatski su teški ljudi i teški kao episkopi, svakako nisu moj tip Bački je druga priča , u Kovilju bi se možda napričala.ali oni principijelno ne vole davat savijete , nego imaš dva algoritma. il se podvizavaš u manastiru ili u braku. ljudi pogotovo spopadaju one za koje se priča da su prozorljivi, a takvih je manje neg što se misli, a ti pogotovo neće puno da pričaju, tako da ko oće crkvi , post, molitva , liturgije , pričest, ispovjedi kod lokalnog paroha,bez puno traženja velikih gurua il duhovnika. naravno da se moglo, iguman ima neka prava ,ali mora poslje da ih obrazloži episkopu


angie01 angie01 21:56 06.11.2019

Re: manastir (obitelj)

pre par godina bila sam u Homoljskom kraju i obisla tamo sve manastire, koji su stvarno fascinantni sa sve misticnim krajolikom na kome se nalaze, netaknuta a vrlo specificna priroda i napustena sela puna praznih karingtonki, ciji su vlasnici negde u pecalbi, sve u svemu-autenticno tajanstveno, magicno, hermeticno,...i poglavari su se vrlo razlikovali, neki su matore drkadzije, a neki su mlade neobicne zene,...

...najvise me dojmila mati manastira Oraskovica, koji se nalazi u sred Homoljskih planina, do koga se dolazi tesko savladivim putem kroz sumu.

...prvo nije hteo da me tamo vodi lik koji me je vozio do svih ostali dok sam tamo boravila, ( neke sam obisla u povratku u privatnoj reziji i prevozu kada su dosli po mene), jer se bojao da ne upropasti auto, da se negde ne zaglavi i slicno, pa sam na kraju otisla tako sto me je mati dovezla i vratila neregristovanim starim ljubicastim renoom, koji je btw, po tom opasnom bespucu vozila kao Fandjo, cak i u delu gde uzani neprilagodjen za voznju put, s jedne strane zavrsava provalijom....ono scena k'o iz Tarantinovog filma.

...u glavnom, lepo me je ugostila, sve pokazala, ispricala svoju pricu- mati je izuzetno mlada, krhka i lepa zena, spretna, odlucna, organizovana sa ociglednim autoritetom-trazila mi je da joj napisem imena ljudi koji su mi vazni da ih spomene u molitvama, iako se ja nisam izjasnila kao vernik, tacnije, nismo o tome ni pricale, i na odlasku mi jos poklonila tri ikone osvestane u Jerusalimu i knjigu koju je napisala,...da sam imala zelju da ostanem i prenocim, sigurna sam da ne bi bio problem,...

...planiram da u neko dogledno vreme opet odem u te krajeve i sigurno cu je ponovo posetiti,...rekla mi je kada sam izlazila iz auta, da je cuvar Beograda ikona Bogorodice u crkvi sv Marka, ona sa desne strane i da se njoj treba moliti za dobrobit grada.
macak.tosa031 macak.tosa031 08:07 07.11.2019

Re: manastir (obitelj)

Srđan Fuchs
munjara
samo ti zajebavaj, reći ću Aureliji da te navuče za uši .

da , sremski i banatski su teški ljudi i teški kao episkopi, svakako nisu moj tip Bački je druga priča , u Kovilju bi se možda napričala.ali oni principijelno ne vole davat savijete , nego imaš dva algoritma. il se podvizavaš u manastiru ili u braku. ljudi pogotovo spopadaju one za koje se priča da su prozorljivi, a takvih je manje neg što se misli, a ti pogotovo neće puno da pričaju, tako da ko oće crkvi , post, molitva , liturgije , pričest, ispovjedi kod lokalnog paroha,bez puno traženja velikih gurua il duhovnika. naravno da se moglo, iguman ima neka prava ,ali mora poslje da ih obrazloži episkopu



Stvarno, našoj Aureliji? Jeruzalemskoj?
Kako simpatična osoba!

Ma, svi matorci su teški kao tuč. Bože me oprosti, jedva čekam papke da otegnu da može sa našom generacijom da počne da se radi. Koviljci - i inače je Bački elitista i kao takav u svađi sa većim delom ostatka crkve; su elitisti, nisam se jednom sporio sa Porfirijem oko toga - da je misija ne u elitizmu (bivanju nad ljudima) već u običnosti (služenju ljudima.

Ako ti ne središ situaciju, ne vidim, onda, ko drugi.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:51 07.11.2019

Re: manastir (obitelj)

Zeznuta je situacija jer su i pod Vučkovim, i pod Batjuškinim i pod Centralinim pritiskom da stave lojalistu; a sad je i tu proradio srpski inat pa će staviti nekog najneočekivanijeg čovjeka. U principu, sve zainteresirane strane žele da Srbi stave kolonijalnog patrijarha. #fromidfwithluv
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 15:05 07.11.2019

Re: manastir (obitelj)

munjara
manastir je obitelj, ljudi koji su se povukli iz svijeta da bi prevazišli svoje neuroze, nemire,srasti i tako možda našli put do mira, spasenja Boga. Večina manastirskih tipika ( kućnog reda) dozvoljava konačišta posijetiocima po odobrenje nadležnog vladike .Naime iguman, iako upravitelj, nije vlasnik manastira , vlasnik i gazda je episkop.Ne vole nezvane goste, ljudi domose svoje nemire,navike, želje. manastir je otvoren prema svijetu kroz liturgiju, ona se služi od svih i za sve eventualno posluženje posle. Monsi često nemaju puno vremana ovisno o "pravilu" po kom žive, neki imaju i po 12 sati molitve i čitanja dnevno, plus poslušanja ( rad) . tako da oni nisu metoh koji prima putnike, da ste imali preporuke svog duhovnika vjerovatno bi vas primili .



Vama je promaklo nekoliko veoma bitnih infoa iz posta:

1. Ja nisam verujuća iako sam krštena samovoljno, u zrelom dobu. I spavala sam tako neverujuća u katoličkim manastirima, u džamijama, u hinduističkim, budističkim i taoističkim hramovima, kao i po ruskim, rumunskim i gruzijskim pravoslavnim manastirima, i nikad me niko nije vratio sa praga, niti me je pitao koje sam vere, a taman posla da mi je neko nepristojno i nepitano davao savete šta treba da činim sa svojim životom i na koji način. Prošla sam pola sveta i to nisam nigde doživela. A nisam imala čak ni preporuke.

2. Od 17 fruškogorskih manastira koliko sam obišla u 10 dana, samo sam u jednom, da potcrtam - u jednom, pitala da postavim šator, čak ne ni da konakujem, jer me bilo sramota da baš toliko tražim. Dakle, ja se sigurno ne ponašam kao neko ko očekuje da su manastiri metosi za putnike.

3. Sa puno poštovanja došla sam u taj hram, skrenuvši 8 km sa rute (što je dva sata više hodanja sa 15 kg tereta na leđima), samo da bih videla crkvu-brvnaru Sv. Vasilija, jer sam u jednom njegovom hramu i krštena. I to sam rekla igumanu, koji je sve to popljuvao svojim komentarima i nipodaštavanjem mene, mog života i mojih izbora, smejući se nadmeno.

Ukratko: to što sam tamo doživela je žalosno i nema se tu šta braniti kao nekakav princip i praksa, osim ako vam nije cilj da branite nehrišćanski, negostoljubiv i prostački način.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:16 07.11.2019

Re: manastir (obitelj)

Snezana Radojicic


1. Ja nisam verujuća iako sam krštena samovoljno, u zrelom dobu. I spavala sam tako neverujuća u katoličkim manastirima, u džamijama, u hinduističkim, budističkim i taoističkim hramovima, kao i po ruskim, rumunskim i gruzijskim pravoslavnim manastirima, i nikad me niko nije vratio sa praga, niti me je pitao koje sam vere, a taman posla da mi je neko nepristojno i nepitano davao savete šta treba da činim sa svojim životom i na koji način. Prošla sam pola sveta i to nisam nigde doživela. A nisam imala čak ni preporuke.



3. Sa puno poštovanja došla sam u taj hram, skrenuvši 8 km sa rute (što je dva sata više hodanja sa 15 kg tereta na leđima), samo da bih videla crkvu-brvnaru Sv. Vasilija, jer sam u jednom njegovom hramu i krštena. I to sam rekla igumanu, koji je sve to popljuvao svojim komentarima i nipodaštavanjem mene, mog života i mojih izbora, smejući se nadmeno.

Ukratko: to što sam tamo doživela je žalosno i nema se tu šta braniti kao nekakav princip i praksa, osim ako vam nije cilj da branite nehrišćanski, negostoljubiv i prostački način.


Ma-a, to je upitno da li nisi verujuća - to sada samo kažeš tako da AFŽ ne bi lupala recke. Nego, šta kažu Buddha-ovi - za opraštanje infatuiranima nižim stupnjem strasti? Drugo nešto - ti si krenula od premise da u manastirima žive sveti ljudi, što je bila greška u startu. Nema svetih ljudi, i u manastirima često žive najgrešniji, najslabiji mogući ljudi.
macak.tosa031 macak.tosa031 17:54 06.11.2019

M'da!

Za Maksu - i za one koji vole kafanu.
Mislim, ja ne volim - ali nema veze.
Jedna bubnjarska!

macak.tosa031 macak.tosa031 18:02 06.11.2019

Da!

Peglaju stric i sinovac!

Za Tasu i veselo društvo!

macak.tosa031 macak.tosa031 18:16 06.11.2019

M'da!

Ipak!



angie01 angie01 22:19 06.11.2019

Snezana Carice!

Mizogini bahati Igumani nisu nikakvi boziji pastiri, nema nikakvog normalnog opravdanja da se odbije putnik namernik, narocito kada je to neko ko je na putu sa misijom, da to tako nazovem, kao sto si ti,...hebes ti takve cuvare i propovednike vere, koji ne ispunjavaju ni osnovne postulate ljudskog dobrocinstva i razumevanja.

...mozda bi bolje prosla i izbegla ovakve drkdzijske ispade, da si uzela neku preporuku od nekog iz crkvene zajednice iz Beograda u vidu nekog pisma u kome se trazi da ti se izadje u susret vezano za smestaj i dodatne potrepstine, kao i da ti se pomogne oko prikupljanja informacija, dopusti fotografisanja- jer negde to ne dozvoljavaju- i slicno...(ovo sve ne kao opravdanje za one neprimerena odbijanja, nego cisto kao olaksavajuci faktor:)

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:52 07.11.2019

Re: Snezana Carice!

Snezana Radojicic Snezana Radojicic 15:17 07.11.2019

Re: Snezana Carice!

angie01
Mizogini bahati Igumani nisu nikakvi boziji pastiri, nema nikakvog normalnog opravdanja da se odbije putnik namernik, narocito kada je to neko ko je na putu sa misijom, da to tako nazovem, kao sto si ti,...hebes ti takve cuvare i propovednike vere, koji ne ispunjavaju ni osnovne postulate ljudskog dobrocinstva i razumevanja.

...mozda bi bolje prosla i izbegla ovakve drkdzijske ispade, da si uzela neku preporuku od nekog iz crkvene zajednice iz Beograda u vidu nekog pisma u kome se trazi da ti se izadje u susret vezano za smestaj i dodatne potrepstine, kao i da ti se pomogne oko prikupljanja informacija, dopusti fotografisanja- jer negde to ne dozvoljavaju- i slicno...(ovo sve ne kao opravdanje za one neprimerena odbijanja, nego cisto kao olaksavajuci faktor:)




Pa zvali su ovi iz TOV-a i rekli im da dolazim, da TOV podržava projekat i tako to. Nisam imala nikakav LOA (letters of aproval - nisam znala da i crkva to traži, a ne samo ambasade za dobijanje vize) ni tokom prethodnih 8 godina za ruske manastire i rumunske, za budističke hramove, za džamije, za katoliške manastire, za taoistička svetišta - pa sam svuda konakovala bez problema, nikad me nigde nisu odbili.

Ali na stranu odbijanje, način na koji je taj iguman uzeo sebi za pravo da opljune po mom životu i da mi kaže šta ja treba da radim nakon dve rečenice koje je čuo od mene je vrhunac bahatosti i primitivizma.

E da, hvala ti
angie01 angie01 16:53 07.11.2019

Re: Snezana Carice!

ni tokom prethodnih 8 godina za ruske manastire i rumunske, za budističke hramove, za džamije, za katoliške manastire, za taoistička svetišta - pa sam svuda konakovala bez problema, nikad me nigde nisu odbili.


pa normalno, zar to nije neka bazicna ljudskost.


nisam znala da i crkva to traži


nisam mislila da trazi, niti da je to obavezno, nego da, kao i svuda u nasem drustvu- imas vezu:).

način na koji je taj iguman uzeo sebi za pravo da opljune po mom životu i da mi kaže šta ja treba da radim nakon dve rečenice koje je čuo od mene je vrhunac bahatosti i primitivizma.


kao sto rekoh, lazan je on sluga Boziji...a ni kao obican covek se nije pokazao, znaci duplo golo.
nikvet pn nikvet pn 17:56 07.11.2019

Re: Snezana Carice!


vrhunac bahatosti i primitivizma.


Их, јака је ту конкуренција.

Осуђеном дрог-дилеру током друге године робије јави се Син божји и он се закалуђери. Метеорски се успење црквеном хијерархијом па постане игуман манастира који - пај'сад - не постоји! Али постоји црквиште и владикино обећање да га рукоположи кад изгради.

(Сведочим да је то црквиште из 12.века снажно енергетско место, ту нечега дефинитивно има)

Нема проблема, тип нађе руског спонтора те очас направи цркву брвнару, непримерену локалној традицији и предању (војвода Цреп, Орловић Павле трте-мрте ајде бре) и наравно, велелепне конаке. Али врло посећене, сваке ноћи журка. На питање о манастиру локалци се само прекрсте и склоне, no comment.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 18:01 07.11.2019

Re: Snezana Carice!

nikvet pn

vrhunac bahatosti i primitivizma.


Их, јака је ту конкуренција.

Осуђеном дрог-дилеру током друге године робије јави се Син божји и он се закалуђери. Метеорски се успење црквеном хијерархијом па постане игуман манастира који - пај'сад - не постоји! Али постоји црквиште и владикино обећање да га рукоположи кад изгради.

(Сведочим да је то црквиште из 12.века снажно енергетско место, ту нечега дефинитивно има)

Нема проблема, тип нађе руског спонтора те очас направи цркву брвнару, непримерену локалној традицији и предању (војвода Цреп, Орловић Павле трте-мрте ајде бре) и наравно, велелепне конаке. Али врло посећене, сваке ноћи журка. На питање о манастиру локалци се само прекрсте и склоне, no comment.


Auh, šta reći. Strahota.
Ovaj moj igumančić je poletarac, slažem se.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:18 07.11.2019

Re: Snezana Carice!

Нема проблема, тип нађе руског спонтора те очас направи цркву брвнару, непримерену локалној традицији и предању (војвода Цреп, Орловић Павле трте-мрте ајде бре) и наравно, велелепне конаке. Али врло посећене, сваке ноћи журка. На питање о манастиру локалци се само прекрсте и склоне, no comment.


Gudra, orgije, ovo ono? Ðe je to zdanije?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:21 07.11.2019

Re: Snezana Carice!

Snezana Radojicic


Auh, šta reći. Strahota.
Ovaj moj igumančić je poletarac, slažem se.


Сеља, бре. И ти надигла џевану к'о да никад Буда виђела ниси!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana