Društvo| Mediji

Noć koja je uspaničila Ameriku

Saša Zorkić RSS / 31.10.2019. u 12:04

U istoriji medija 30. oktobar 1938. ostaće trajno upamćen. Tog dana u večernjim satima Radio Teatar Merkur (Mercury Theatre on the Air) na CBS-u izvešće radio dramu Rat svetova po istoimenoj knjizi Herberta Džordža Velsa. U knjizi se opisuje bespoštedna i brutalna invazija Marsovaca na Zemlju. Nikakvo oružje Zemljana nije bilo u stanju da osujeti pokolj koji su Marsovci sistematično vršili na našoj planeti. Po toj, inače čuvenoj, knjizi iz 1898. koja je ostavila dubok traga u literaturi i uticala na buduće naučno fantastične romane, četiri decenije kasnije izvedena je pomenuta drama. Nju je režirao Orson Vels (tada je imao 23 godine), u formi vesti. Drama je izazvala masovnu paniku kada je više miliona slušalaca poverovala da je naša planeta zaista pod invazijom ratobornih suseda. 
Orson_Welles_War_of_the_Worlds_1938.jpg
Orsopn vels razgovara sa novinarima

Po knjizi radnja se odvija u okolini Londona, a Orson Vels ju je premestio u malo mesto Grovers Mil u Nju Džersiju i u aktuelno vreme. Kako bi dočarali realne vesti glumici su slušali dramatičan snimak reportera koji je godinu dana ranije uživo prenosio tragediju cepelina "Hindenburg". Snimljeni su i posebni zvučni efekti za radio dramu kako bi ona delovala što uverljivije. Drama je počela lažnim prenosom muzičke emisije iz jednog njujorškog hotela, povremeno prekidan kratkim i u početku sasvim bezazlenim vestima. U njima se prvo pominju neke čudne eksplozije uočene na Marsu, ali posle toga vesti postaju dramatičnije i češće. Zatim dolaze i objava o početku invazije sa histeričnim glasom tzv. voditelja koji govori o masakru, o zracima smrti i konačno o masovnom pustošenju širom SAD. Stižu izveštaji o rušenju mostova, razaranju pruga, o crnom dimu koji ispuštaju Marsovci. U programu se čuje i zabrinuta izjava neimenovanog sekretara unutrašnjih poslova koji obaveštava američku naciju o ratu sa Marsovcima. Po prvoj zamisli u emisiji je trebalo da se oglasi i američki predsednik Ruzvelt, ali je to CBS odbacila te se Vels morao zadovoljiti i neimenovanim sekretarom, ali je od glumca zahtevao da što više imitira glas i govor predsednika. Vesti se zatim sve više ubrzavaju, postaju sve češće, a tobožnji novinar koji izveštava o događajima sa lica mesta u pola rečenice pada otrovan gasom. Zatim se čuju zastrašujući zvuci marsovskih oruđa, vika...

To je kratak sadržaj. Čitava drama je privukla veliku pažnju, a izvorni snimak je i danas dostupan na Internetu i ko želi može da ga preuzme. O realizaciji ove drame i panici koju je ona izazvala 1975. je snimljen i film (The Night That Panicked America). 

Bilo je i ranije donekle sličnih radijskih prevara, ali ni jedna nije bila toliko ubedljiva i toliko složena kao ova Velsova.

Zašto je nastala panika? To vreme, četvrta decenija prošlog veka, bilo je i onako dramatično zbog sve izvesnijeg novog svetskog rata, i sa rastućim brigama i napetostima. Emisija je emitovana uoči Noći veštica čija suština i jeste izazivanje straha, istina u šali. Radio je bio novina, a telefona malo. U emisiji su nastupili poznati glumci kojima se verovalo. Mnogi slušaoci nisu obratili pažnju na sam početak radio drame, jer je ona počela kao prenos muzičkog koncerta. Po prvim analitičarima dramu je konačno u celini ili delovima čulo oko šest miliona slušalaca od kojih je 1,7 miliona poverovalo u istinitost tobožnjih izveštaja, a 1,2 miliona je bio uplašen do panike. Nakon emisije narednih meseci o drami se pojavilo 12.500 novinskih tekstova. Zabeleženo je da se povodom nje oglasio i Hitler kome je ova radio emisija poslužila kao dokaz dekadencije i iskvarenosti demokratije. 

U istom terminu kada i drama Rat svetova na drugom radiju išla je konkurentska, vrlo popularna emisija trbuhozborca Edgara Berdžena „Čarli Makarti Šou". Nakon nekih 12 minuta tog šoua puštena je operska arija što je navelo neke slušaoce da potraže drugu, zabavniju stanicu. Postoje nagoveštaji da je Orson Vels znao sinopsis konkurentske emisije, te je prve dramatične vesti u svojoj drami tempirao baš u tom 12-tom minutu, dakle, baš onda kada su neki slušaoci počeli da slušaju njegovu dramu. Upravo je tada počelo emitovanje prvog reporterskog uključenje „sa lica mesta". Nakon toga nastaje zabrinutost a zatim, i panika. Ljudi izlaze iz kuća i šire glasine. Telefona je bilo malo pa su se vesti prenosile od usta do usta. Toliko ljudi se po ulicama skupilo da je policija morala da interveniše kako bi zavela red. Ali, drugi koji su kasnije nailazili čitava gužva i policija samo je još više uverila da je zaista izbio rat.

Još tokom emitovanja radio drame, po izbijanju panike, policija je upala u radio stanicu zahtevajući da se emisija hitno prekine. Tome se opirala radio stanica napomenuvši da drama ide po uobičajenom šemi itd. ali je na kraju ipak pristala da se nekoliko puta emisija prekine izjavom spikera da je u pitanju samo radio drama. Međutim, te izjave su došle pri kraju drame, kada je panika već ovladala. 

Naravno, kasnije su se javile mnoge teorije zavera a jedna govori kako je drama O. Velsa bila samo varka da bi vlasti prikrile dokaze o postojanju vanzemaljaca. Neki smatraju da su baš zbog ove Velsove drame američki građani sa rezervom i nevericom primili vesti o kasnijem japanskom napadu na Perl Harbur.

Radio drama je narednih godina više puta emitovana u drugim zemljama, pa je i u njima izazvala paniku. U Santjagu (Čile) guverner je čak naredio mobilizaciju (1944), a u Kitou (Ekvador) desetine hiljada ljudi se uspaničilo. Kasnije su, iz besa zbog obmane, građani zapalili radio stanicu, a poginulo je 20 ljudi itd. 

Međutim, novija istraživanja čitavog fenomena daju donekle drukčiju i zapravo mnogo blažu sliku o nemirima koji su izazvani Velsvom dramom. Po njima čitav slučaj su znatno preuveličale novine kojima je smetala konkurencija novog medija (i oduzeo znatan deo prihoda od reklama) i koje su želele da prikažu radio u lošem svetlu, kao medij kome se ne može verovati. Uglavnom, izlazi da je panike bilo ali je ona imala mnogo manje razmere od onih koje su u novinama navođene. 

Sledi nekoliko video priloga u vezi ove teme (kucam samo linkove jer sam zaboravio kako se ubacuje video):

http://radio.indymedia.org/uploads/waroftheworlds_1938-10-30.mp3

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=7jeW30vLwds  

https://www.youtube.com/watch?v=cMfwlQCXysU

Itd. 

Tagovi



Komentari (71)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 12:34 31.10.2019

Great Moon hoax of 1835.

Godine 1835 u avgustu mesecu, novina New York Sun je počela objavljivanje teksta od 6 nastavaka pod nazivom Velika astronomska otkrića ser Džon Heršela, gde se priča o najnovijim otkrićima koju je Heršel (tada jedan od najvećih astronoma svoj doba) napravio koristeći veliki i moćni teleskop postavljen na Rtu Dobre Nade.
Takođe je rečeno da su otkrića objavljena u Edinburgh Journal of Science, respektabilnom naučnom časopisu tog doba. Istina je da je ser Džon tada bio u Južnoj Africi, ali sve ostalo je izmišljotina i laž. Konkretno, pominje se da je veliki astronom otkrio bogatstvo života na Mesecu gde žive mesečevi bizoni, plave divokoze, i krilata ljudska bića. Umetnici su tu priču predstavili na ovaj način



Na slici se vide ti ljudi, Seleniti (od reči selen koja na grčkom znači mesec), i divokoze i čaplje, pa čak i jednorozi i ostala čuda prirode.

Priča je mesecima uspaljivala maštu čitalaca, i bilo je potrebno par godina da je ljudi zaborave. Ipak, reč "seleniti" nam je od tada ostala. Između ostalog, taj pomenuti naučni časopis iz Edinburga je prestao da izlazi 1833. godine - dve godine pre nego što je tekst u New York Sun-u izašao. Bez obzira, tvrde vernike ništa ne može da pokoleba, kao što nam dokazuju ravnozemljaši.
Sam Heršel je kasnije saznao za celu prevaru i u početku mu je ona bila zabavna, ali je kasnije celu stvar demantovao jer je entuzijazam za civilizaciju selenita počeo da poprima zabrinjavajuće razmere.

Saša Zorkić Saša Zorkić 13:43 31.10.2019

Re: Great Moon hoax of 1835.

Pa da, baš fina priča i sjajan primer izmišljotine. Samo, treba imati na umu da mi i sami verujemo u kojekakve gluposti zbog kojih će nam se jednog dana neki ljudi smejati.
macak.tosa031 macak.tosa031 09:54 01.11.2019

Re: Great Moon hoax of 1835.

Saša Zorkić
Pa da, baš fina priča i sjajan primer izmišljotine. Samo, treba imati na umu da mi i sami verujemo u kojekakve gluposti zbog kojih će nam se jednog dana neki ljudi smejati.

Pa da!
Veliki broj ljudi (čak većina) i dalje veruje da su ljudi bili na Mesecu.
Šta ti je moć obmane.
nask nask 12:40 01.11.2019

Re: Great Moon hoax of 1835.

sjajan primer izmišljotine


Nisu sve izmišljotine tako loše

aureus aureus 17:22 01.11.2019

Re: Great Moon hoax of 1835.

macak.tosa031
Saša Zorkić
Pa da, baš fina priča i sjajan primer izmišljotine. Samo, treba imati na umu da mi i sami verujemo u kojekakve gluposti zbog kojih će nam se jednog dana neki ljudi smejati.

Pa da!
Veliki broj ljudi (čak većina) i dalje veruje da su ljudi bili na Mesecu.
Šta ti je moć obmane.

Majkl Džekson je bio na Mjesecu. I tom prilikom izveo čuveni "hod po Mjesecu".
Oldrin je bio ljubomoran na njega jer je smatrao da, iako se nije kretao tako elegantno k'o Džekson, ipak se kretao prije njega po Mjesecu pa mu je bilo logično da se taj hod u javnosti veže za njega, ako već ne za Armstronga.
Armstrong, s druge strane, nije mario za sve to i nije bio ljubomoran ni na koga jer je znao da je on hodao prvi i da je prvi iskočio iz kapsule na Mjesečevu površinu.
nsarski nsarski 17:26 01.11.2019

Re: Great Moon hoax of 1835.

Samo, treba imati na umu da mi i sami verujemo u kojekakve gluposti zbog kojih će nam se jednog dana neki ljudi smejati.


Naravno, te lagarije su deo svakodnevnog života.

Recimo, seća li se neko Y2K kataklizme koja se nije desila.

Ljudi kupovali zalihe hrane, sveće, konzerve, ćebad - mislim potpuna panika. IT-evci zaradili gomilu love popravljajući Y2K grešku koja može da dovede do zastoja u snabdevanju strujom, letovima aviona, funkcionisanju nuklearnih podmornica, i sličnih nezgoda.

Sve zajedno: U.S. businesses and government agencies are being forced to spend about $100 billion to keep the year 2000 glitch from crashing their computers, making a simple two-digit programming "bug" the most expensive peacetime catastrophe in modern history.
Lovely.

O kataklizmičnim najavama uragana, tornada, poplava itd., da ne pričamo. Kada se sve radnje isprazne, narod uhvati panika, a hrabri TV novinari odu u centar haosa (eye of the storm) i odatle izveštavaju dok im vetar kvari frizuru.



Saša Zorkić Saša Zorkić 18:11 01.11.2019

Re: Great Moon hoax of 1835.

Naravno, te lagarije su deo svakodnevnog života.


I to, ali ne mislim samo na lagarije. Svi mi što šta pogrešno verujemo čak i ako nas niko ne laže. Evo primera iz prošlosti: ljudi su verovali da su orbite kružne, iako nisu, da je Zemlja ravna iako nije, da na Mesecu postoje živa bića iako ne postoje. Danas sa podsmehom čitamo mnoge tvrdnje i uverenja starih naroda. E pa i mi sami smo danas u mnogim svojim verovanjima u zabludi. Danas verujemo ili ne verujemo u boga ili bogove, iako ne možemo svi biti u pravu, pa je prema tome neko od nas debelo greši.
Sve je to normalno, samo kažem da toga treba biti svestan.
maksa83 maksa83 18:13 01.11.2019

Re: Great Moon hoax of 1835.

Recimo, seća li se neko Y2K kataklizme koja se nije desila.

Bogami ja se sećam, i sećam se da sam opravljao 16-bitni Windows softver koji je pod svojim imenom prodavao Reuters a originalni autor odvojio dve cifre za godinu. Nije baš da bi stala civilizacija, ali sve što u njemu računa nešto sa vremenskim serijama bi puklo.

Sledeće veselje će biti 2038. kada se u svemu što čuva vreme u 32-bitnom intidžeru (a toga ima onoliko) posle 19. januara 2038 desi petak 13. februar 1908. Hepi tajms.
macak.tosa031 macak.tosa031 20:18 01.11.2019

Re: Great Moon hoax of 1835.

maksa83
Recimo, seća li se neko Y2K kataklizme koja se nije desila.

Bogami ja se sećam, i sećam se da sam opravljao 16-bitni Windows softver koji je pod svojim imenom prodavao Reuters a originalni autor odvojio dve cifre za godinu. Nije baš da bi stala civilizacija, ali sve što u njemu računa nešto sa vremenskim serijama bi puklo.

Sledeće veselje će biti 2038. kada se u svemu što čuva vreme u 32-bitnom intidžeru (a toga ima onoliko) posle 19. januara 2038 desi petak 13. februar 1908. Hepi tajms.

A zašto bi iko čekao 2038. da promeni format toga intidžera?
Черевићан Черевићан 12:35 31.10.2019

бешему

30. oktobar 1938. ostaće trajno upamćen

данашње Земљане ретко шта ...попали
ратови нам вазда за вратом су претња,
Свемир такорећи... ено Га …..на дохват
време г Welles-а .…... присета је шетња
tasadebeli tasadebeli 14:10 31.10.2019

То је ипак био Орсон Велс




Не знам, а и не верујем, да би неком другом, ма колико год добро познавао и схватао функционисање медија и утицај медија на понашање људи, успело тако нешто у тако широком обиму.


Ни тада, а богами ни данас.

















П.С. - Како се завршила прича са оним ликом који је за пар хиљада долара продавао власничке тапије за плацеве на Месецу?

Није то било ни тако давно...
Saša Zorkić Saša Zorkić 14:23 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

tasadebeli


П.С. - Како се завршила прича са оним ликом који је за пар хиљада долара продавао власничке тапије за плацеве на Месецу?
Није то било ни тако давно...

Pa nešto ne verujem da se priča završila. Velik je Mesec
tasadebeli tasadebeli 14:30 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Saša Zorkić
tasadebeli


П.С. - Како се завршила прича са оним ликом који је за пар хиљада долара продавао власничке тапије за плацеве на Месецу?
Није то било ни тако давно...

Pa nešto ne verujem da se priča završila. Velik je Mesec



И то што кажеш, Саша. То је тачно.




Who owns the land on the moon? (ЛИНК)


(Али реклама на стубу на слици! Peace and Quiet! )



Can you buy Land on the Moon? (ЛИНК)




Can People Buy Plots Of Land On The Moon? (ЛИНК)




Saša Zorkić Saša Zorkić 14:55 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Stvar je u tome što u zapadnom svetu u načelu važi pravilo: dozvoljeno je sve što nije zabranjeno - a prodavanje parcela na Mesecu, imena zvezda i tsl. nije zabranjeno.
Hmm, možda bi trebalo i o tome nešto napisati.
mirelarado mirelarado 14:59 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Како се завршила прича са оним ликом који је за пар хиљада долара продавао власничке тапије за плацеве на Месецу?


Слутим да је бизнис проширио и на Марс и да се спрема да продаје плацеве изван Сунчевог система. Само небо (васиона) је граница. :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:11 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Saša Zorkić
Stvar je u tome što u zapadnom svetu u načelu važi pravilo: dozvoljeno je sve što nije zabranjeno -.


Pogotovu ako su posle kupci plaćali porez na real estate na Mesecu.

Lep tekst, Saša, mada sam pre nekoliko godina odslušao finu emisiju na NPR-u gde su "raskrinkali" ceo taj slučaj oko te radioemisije, i pokazali da je manjeviše sve oko te masovne panike zapravo grozno preterivanje. Ali nema veze, svakako je bilo zabavno.

Sad sam se setio i one neuporedivo veće panike, koja se zaista desila (bio sam prisutan, verovatmo i mnoge kolege ovde) kad je bilo pomračenje Sunca 1999, a koju su, paniku, isto tako prouzrokovali mediji, doduše ne samo jedan autor, nego, onako kolektivno preduzetništvo medija. Nije bilo i histerije, nego su se ljudi, za svaki slučaj, samo zaključavali po kućama i stanovima i spuštali roletne, navlačili zavese, a pomračenje onda gledali na TV-u, onako potpuno sluđeni i prestravljeni.

I mi (moji drugari i ja) smo tada, sa veoma velikim merama opreza, i u ogromonom strahu i neizvesnosti išli na Palić da tamo (ne) gledamo pomračenje . Tamo je, pak, vladala prava histerija: ljudi su vrištali i drali se ko nenormalni, kerovil lajali , ja sam sve vreme drhtećim rukama petljao nešto oko fotoaparata, zamalo tako da propustim pomračenje, da ne pominjem i što smo greškom na mesto događaja došli sat ranije i kako je pomračenje bilo na vreme, zabrinuli smo se da se nije nešto strašno desilo na kosmičkom nivou.






hoochie coochie man hoochie coochie man 15:31 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

oko te masovne panike zapravo grozno preterivanje.

Sad sam se setio i one neuporedivo veće panike, koja se zaista desila

Ma da bre, nisu Ameri glupi da nasednu, Srbi su glupi pa nasedaju:)


Srki, ne kapiraš kolko si indoktriniran, ne kapiraš?

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:37 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Ma da bre, nisu Ameri glupi da nasednu, Srbi su glupi pa nasedaju:)


Za Amere ne znam, nisam bio ovde kad se to desilo, nego sam slušao na radiju emisiju o tom događaju, a to i Zorkić ovde opisuje. Ali sam bio u Srbiji kad je bila ta panika oko pomračenja, i video svojim očima. Stvarno je izgledalo nadrealno, ono, kao da nikad niko nije išao ni u osnovnu školu. Baš čudan događaj.

edit: ako će ti to biti za utehu, tad nije ni postojala Srbija, nego je bila valjda FR Yu, ili SCG, ne sećam se više. Na to bi trebalo da se vadiš, a ne na to da su Ameri glupi bar koliko i Srbi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:44 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Ne znaš ali tvrdiš da je raskrinkano:)
A ja ne znam gde si ti video paniku te 99.
Ja sam video nenormalno ponašanje države, vlasti, sa onim paljenjem svetla, sa naredbom da se prekinu poslovi i ide kući, to jeste bilo ludačko, ali paniku ja nisam video.

Ja sam, npr, otišao sa posla u selo, seljaci najnormalnije radili, niko nije bio u panici, a ni kerovi nisu lajali kaoti sa Palića
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:46 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

A ja ne znam gde si ti video paniku te 99.


Nisam ni sumnjao da ti ne znaš i da nisi video opisano.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:51 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Ne znaš ali tvrdiš da je raskrinkano:)


Imaš opet problema sa razumevanjem napisanog? Napisao sam da su ljudi napravili istraživanje i pokazali da je cela ta priča oko masovne panike preterana. I ne znam šta te tu buni - slušao si emisiju ali se ne slažeš sa njihovim zaključcima?
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:55 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

srdjan.pajic
A ja ne znam gde si ti video paniku te 99.


Nisam ni sumnjao da ti ne znaš i da nisi video opisano.

Vrištanje lajanje kerova nisam.
A da jesam bilo bi mi drago, mogao bih sad, kao ti, da se qrčim kako sam bio među retkima pametnim dok su svi oko mene bili glupi.

A da ti pravo kažem, sećam se da je to pomračenje bilo malo razočaranje među mojim komšijama.
Očekivali su drastičnije, sećaju se, kažu, nekog pomračenja iz pedesetih, ako sam ja dobro zaključio, koje je bilo izraženije, veći mrak nastao.
Kažu još da je i ponašanje životinja bilo čudnije, naročito kokošaka koje su bile zbunjene i krenule ka mestu za spavanje.
Sad toga nije bilo.
Tako da, ne samo da nisu bili u panici nego su bili i razočarani.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:08 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

A da ti pravo kažem, sećam se da je to pomračenje bilo malo razočaranje među mojim komšijama.


Pa da, kad su ga gledali na televiziji. Bilo je odlično, doduše morao si na Palić da odeš da vidiš totalno pomračenje, neki naši drugari su išli čak u Segedin. Ali nikad manje saobraćaja nije bilo gore prema Subotici i Horgošu, začas smo stigli tamo iz Beograda, još se zeznuli pa došli sat ranije nego što je trebalo. A kerovi su popizdeli načisto, moguće i zato što su ljudi urlali, pa su se i oni jadni uzbudili.

Napisao sam i ja da su za paniku bili zaslužni i mediji, ali su i ljudi masovno u to verovali i sledili instrukcije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:12 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

kerovi su popizdeli načisto, moguće i zato što su ljudi urlali, pa su se i oni jadni uzbudili

Botebog Srki gde si ti to bio?!
Vrištanje, urlanje....?
Ono, čist, neurađen, sve regularno?
mesan mesan 16:31 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

hoochie coochie man
srdjan.pajic
A ja ne znam gde si ti video paniku te 99.


Nisam ni sumnjao da ti ne znaš i da nisi video opisano.

Vrištanje lajanje kerova nisam.

A da ti pravo kažem, sećam se da je to pomračenje bilo malo razočaranje među mojim komšijama.
Očekivali su drastičnije

Totalno pomračenje kod nas je bilo samo na severu Vojvodine, mi smo bili u Horgošu.



Da ne kvarim vaš tango, ali totalno pomračenje je mnogo dramatičnije i od onog od 95%, i da, psi su itekako reagovali na potpun mrak.

Prilično oblačno bilo, ali ispalo par OK fotki.

Još mapa na WIKI i ozbiljniji podaci i detaljne mape od NASA-e.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:42 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Ono, čist, neurađen, sve regularno?


E, ako te moje tadašnje stanje intoksiniranosti sad ne izvadi, ništa neće.

Bre, vozio sam Trabanta pola puta do tamo i nazad, sa dve fine cice i još jednim drugarom, ništa radža, ništa opijati, ja sam odgovoran vozač, moguće i da smo bar neku generalku na motoru uradili usput, na to si sa Trabantom mogao uvek da računaš. Bilo je dosta ljudi na jezeru, i stvarno su urlali ko nenormalni.

Znam da ćeš sad da se štrecneš, ali kad sam pre dve godine bio na pomračenju u Nebraski, bilo je sve na mnogo višem nivou, sem što mi je trebalo jedno osam sati da stignem tamo kolika je bila gužva na putevima. Ali na lokaciji je bilo svečano, dostojanstveno, ljudi gledali, uživali, šaputali da ne ometaju druge u prizoru, mislim, skroz druga kultura i ophođenje. I niko nije ostao u kući, samo stari i nemoćni.



maksa83 maksa83 16:53 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

I niko nije ostao u kući, samo stari i nemoćni.

gedza.73 gedza.73 17:02 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

srdjan.pajic
ali su i ljudi masovno u to verovali i sledili instrukcije... skroz druga kultura i ophođenje.

Ću-ti



hoochie coochie man hoochie coochie man 17:11 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Srki, to što se u Srbiji dešavalo jeste nenormalno a i neshvatljivo.
Ja još nisam naišao na racionalan argument što je to urađeno.
Neznanje nije razlog, nemoguće je da niko u Srbiji nije znao da je pomračenje sunca obična stvar, i da to kaže vlastima. A iz nekog razloga su vlasti radile to što su radile. Koji je to razlog ne znam a baš bih voleo da saznam.
Ali
Ova slika koju ti slikaš, haos, vrištanje urlanje, lavež, panika....toga stvarno nije bilo, ili ako i jeste to su neki ekstremno retki izuzeci.

Panika o kojoj blog piše je svetski poznata panika izazvana rafioemisijom, dramom.
S tim porediti ponašanje srpskih vlasti, i njihovo namerno širenje straha je moguće samo iz zle namere.
Saša Zorkić Saša Zorkić 17:23 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Eh, to pomračnje iz 99-te zaslužjuje posebne analize - od sociolopkih do psihijatrijskih. Sigurno će o tom događaju neko napisati roman.
Saša Zorkić Saša Zorkić 17:29 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Ova slika koju ti slikaš, haos, vrištanje urlanje, lavež, panika....toga stvarno nije bilo, ili ako i jeste to su neki ekstremno retki izuzeci.....

Meni je posebno interesantno što su se ljudi sakrivali tokom tog pomračenja, a tri decenije ranije, mnogi od njih su posmatrali totalno pomračenje kroz nagaravljeno staklo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:36 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Meni je posebno interesantno što su se ljudi sakrivali tokom tog pomračenja, a tri decenije ranije, mnogi od njih su posmatrali totalno pomračenje kroz nagaravljeno staklo.

Pomenuh to gore.
Sećaju se da je prizor bio upečatljivi, da ovo sad i nije baš tako jako bilo.
Nije bilo panike o kojoj Srki priča ali nekog podozrenja, pa i straha jeste.
Normalno je to čini mi se.
Ako ti sa TVa neko nešto sasvim ozbiljno saopštava kao upozorenje nije baš za osudu ako posumnja u svoje znanje i iskustvo
Ponašanje vlasti je teže shvatiti nego ponašanje naroda.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:39 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

S tim porediti ponašanje srpskih vlasti, i njihovo namerno širenje straha je moguće samo iz zle namere.


Uopšte nisam poredio ponašanje srpskih vlasti, nego stanovništva, koje je u slučaju tog pomračenja zaista bilo neočekivano i začuđujuće. Ljudi su bili prestravljeni, tamo kod mene gde sam živeo, ispričali su mi moji ukućani, nisi mogao dete na ulici da vidiš, sve roletne spuštene na nulu, prozori zamandaljeni. Totala panika i strah od tog događaja, ko da je variola vera ponovo došla. A da li to nekog kvalifikuje kao glupog ili ne, na nacionalnom nivou, u to si se, po običaju, ti upustio, a ne ja.

Pazi, taj događaj sa pomračenjem se zaista desio, dok ovo sa radio dramom i masovnom panikom kuju je izazvala, po svoj prilici nije, ili je bilo krajnje sporadično, ali je kasnije prenaduvano, o čemu i Zorkić priča, a i ja sam slušao emisiju o tome na radiju, sa dosta ubedljiivim argumentima. Izvini, znam da ti to vređa nacionalni ponos, ali šta da radim kad je tako bilo?




hoochie coochie man hoochie coochie man 19:42 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Uopšte nisam poredio ponašanje srpskih vlasti, nego stanovništva,


Ne bih ja to tako olako razdvajao.
Ne znam šta bi se desilo kad bi po Americi krenula ozbiljna upozorenja o opasnosti, o tome da se mora sklanjati....
Ali zvanična saopštenja o opasnosti.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:04 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

hoochie coochie man
Uopšte nisam poredio ponašanje srpskih vlasti, nego stanovništva,


Ne bih ja to tako olako razdvajao.
Ne znam šta bi se desilo kad bi po Americi krenula ozbiljna upozorenja o opasnosti, o tome da se mora sklanjati....
Ali zvanična saopštenja o opasnosti.


Prvo bi izmileli ove preperi, i srećni što su konačno doživeli taj dan, uzvikivali: Aha, šta smo vam rekli! Onda bi odjurili u prvi šumarak da tamo pobiju sve životinje i obrste biljke, za potrebe preživljavanja u prirodi.

Zezanje na stranu, ali ni od ljudi u Srbiji iskreno nisam očekivao takvu reakciju, a eto, desila se. Doduše, RTS gluposti su se gutale u ono vreme devedesetih tako da mi nije jasno zašto me je čudilo to sa pomračenjem. Pri tome, pazi, vanzemaljci, ako postoje, stvarno mogu da dođu odnekud i spuste su u selo u Nju Džersiju i da tamo krenu da žare i pale, ali da će nešto strašno da ti se desi ako se obreš napolju za vreme pomračenje sunca, to bi valjda svako trebalo da zna da neće.

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:09 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс


Doduše, RTS gluposti su se gutale u ono vreme devedesetih tako da mi nije jasno zašto me je čudilo to sa pomračenjem.


Ja teže mogu da razumem kako su verovali glupostimam tipa nafta u Vojvodini, sankcije kao šansa za privredu, Teslino tajno oružje, i ostale idiotarije.
Ovo sa nebesima, zračenjima, omotačima koji su poupcali, neke rupe se pojavile...jbg, ko će ga znati :)

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:16 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Ovo sa nebesima, zračenjima, omotačima koji su poupcali, neke rupe se pojavile...jbg, ko će ga znati :)


Dobro, verujem da se takva panika više neće ponoviti. Za pohvalu je, recimo i to da kad je startovan LHC, nisu krenuli masovni zbegovi u šume zbog realne opasnosti od pojave mini crnih rupa.
Saša Zorkić Saša Zorkić 22:07 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Ako ti sa TVa neko nešto sasvim ozbiljno saopštava kao upozorenje nije baš za osudu ako posumnja u svoje znanje i iskustvo

Tačno! Nacionalna TV za to i služi, da daje pouzdane podatke. Bar u teoriji :)
milisav68 milisav68 22:14 31.10.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Zezanje na stranu, ali ni od ljudi u Srbiji iskreno nisam očekivao takvu reakciju, a eto, desila se. Doduše, RTS gluposti su se gutale u ono vreme devedesetih tako da mi nije jasno zašto me je čudilo to sa pomračenjem.

Zaboravljaš da je neposredno pre toga bilo bombardovanje, da su ljudi bili preplašeni, sluđeni i pod blesama.
.
Pominješ prazne puteve, pa naravno da su bili prazni kada se gorivo do skoro (tada) delilo na bonove, da je mnogo ljudi bilo mobilisano, i da nisu primali plate, nego ratne dnevnice koje su prilično kasnile, pa se baš nisu imale pare i za gorivo koje je bilo relativno skupo, a većina je još radila po državnim firmama koje (veći deo) nisu radile taj dan (a i onako nisu ništa radile tada), plus avgust mesec je vreme godišnjih odmora.

U Šumadiji je sredinom jula bila velika poplava, veća nego 2014.Velika Morava (i njene pritoke) se izlila kod Požarevca, Velike Plane, Palanke, Svilajnca, Kragujevca (ne znam kako su prošli Paraćin i Ćuprija), i sve je bilo u vestima (koje verovatno nisi gledao).

Na sve to dodaj kampanju u državnim medijima i eto rezultata...

Zašto kampanja, pa vojska se povukla sa Kosova, daj nešto da zamajavamo narod, a i je OTPOR dobio sponzora i počeo da se širi van Beogradskog Univerziteta...
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:54 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Zašto kampanja, pa vojska se povukla sa Kosova, daj nešto da zamajavamo narod, a i je OTPOR dobio sponzora i počeo da se širi van Beogradskog Univerziteta...


Verovatno je to sa Otporom bilo presudno.

I ja pamtim taj period Velike Spuvanosti, i sluđenosti, ali ne ovako kako je huči doživeo. Mediji slave pobedu nad NATO-om, Rusi ušli na Kosovo, Sloba jači nego ikad, Mrka obnavlja porušeno, i taman da krene bolji život za sve, kad ono nadvila se senka nove opasnosti nad zemlju - pomračenje sunca, sklanjaj decu, spuštaj roletne.

No, nema veze, svakako je to bio fenomen interesantan za posmaranje, i o tome će se verovatno snimati dokumantarne emisije, filmovi i radio drame nekad u budućnosti.

milisav68 milisav68 09:30 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

spuštaj roletne.

Dosadan si sa tim roletnama k`o sa trudnicama koje su pojele lutalice.

Meni su leti non-stop spuštene roletne (kao i po komšiluku).
svakako je to bio fenomen interesantan za posmaranje,

Pa jeste, i te emisije koji si gledao koje kao "raskrinkavaju" fenomen pomenute emisije - naknadno su svi heroji/generali posle "bitke"...

Postoji i suprotna reakcija - neće valjda - gde su Jevreji najdrastičniji poznati primer, a bilo ih je onoliko (sad se administracija zemlje u kojoj živiš setila Jermena).
macak.tosa031 macak.tosa031 09:55 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

mirelarado
Како се завршила прича са оним ликом који је за пар хиљада долара продавао власничке тапије за плацеве на Месецу?


Слутим да је бизнис проширио и на Марс и да се спрема да продаје плацеве изван Сунчевог система. Само небо (васиона) је граница. :)

Ne!
Granica ne postoji.
macak.tosa031 macak.tosa031 09:57 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

srdjan.pajic
Saša Zorkić
Stvar je u tome što u zapadnom svetu u načelu važi pravilo: dozvoljeno je sve što nije zabranjeno -.


Pogotovu ako su posle kupci plaćali porez na real estate na Mesecu.

Lep tekst, Saša, mada sam pre nekoliko godina odslušao finu emisiju na NPR-u gde su "raskrinkali" ceo taj slučaj oko te radioemisije, i pokazali da je manjeviše sve oko te masovne panike zapravo grozno preterivanje. Ali nema veze, svakako je bilo zabavno.

Sad sam se setio i one neuporedivo veće panike, koja se zaista desila (bio sam prisutan, verovatmo i mnoge kolege ovde) kad je bilo pomračenje Sunca 1999, a koju su, paniku, isto tako prouzrokovali mediji, doduše ne samo jedan autor, nego, onako kolektivno preduzetništvo medija. Nije bilo i histerije, nego su se ljudi, za svaki slučaj, samo zaključavali po kućama i stanovima i spuštali roletne, navlačili zavese, a pomračenje onda gledali na TV-u, onako potpuno sluđeni i prestravljeni.

I mi (moji drugari i ja) smo tada, sa veoma velikim merama opreza, i u ogromonom strahu i neizvesnosti išli na Palić da tamo (ne) gledamo pomračenje . Tamo je, pak, vladala prava histerija: ljudi su vrištali i drali se ko nenormalni, kerovil lajali , ja sam sve vreme drhtećim rukama petljao nešto oko fotoaparata, zamalo tako da propustim pomračenje, da ne pominjem i što smo greškom na mesto događaja došli sat ranije i kako je pomračenje bilo na vreme, zabrinuli smo se da se nije nešto strašno desilo na kosmičkom nivou.







Preteruješ!
To je možda tako bilo u tvojoj zabiti.
macak.tosa031 macak.tosa031 10:06 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

milisav68
spuštaj roletne.

Dosadan si sa tim roletnama k`o sa trudnicama koje su pojele lutalice.

Meni su leti non-stop spuštene roletne (kao i po komšiluku).
svakako je to bio fenomen interesantan za posmaranje,

Pa jeste, i te emisije koji si gledao koje kao "raskrinkavaju" fenomen pomenute emisije - naknadno su svi heroji/generali posle "bitke"...

Postoji i suprotna reakcija - neće valjda - gde su Jevreji najdrastičniji poznati primer, a bilo ih je onoliko (sad se administracija zemlje u kojoj živiš setila Jermena).

Meni roletne nikada nisu spuštene - ni leti.
Žena protestuje - ali ja sam neumoljiv.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:05 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Meni su leti non-stop spuštene roletne (kao i po komšiluku).


Pa da, jer nikad ne znaš kad će da te zaskoči neko pomračenje sunca . Kod mene u komšiluku je isto kao kod čarlija, roletne se ne koriste, sem na ovim stranama zgrada koje gledaju na jug, oni drže roletne spuštene non stop. E, za vreme pomračenja je sve bilo zamračeno, baš kao i prvih dana bombardovanja.

Inače, ne znam da li se sećaš kad je ono valjda sedamdeset i neke trebalo da bude smak sveta, sad sam zaboravio detalje, nešto u vezi sa položajem planeta sunčevog sistema i meseca, i isto je tako bilo na televiziji priče o tome, ali panike (i rada sa roletnama) nije bilo ni približno kao ovo za vreme Slobe, ili bar ja ne pamtim to tako, mada sam bio dete. Izgleda da smo stvarno vremenom oslabili, sa živcima, i a inače. Imam i dobru teoriju koja to objašnjava, ail da ne opterećujem sad Zorkićev blog dalje. Evo zato jedan lep i laganica tekst koji sam juče našao na redditu: link.


milisav68 milisav68 17:35 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

ne znam da li se sećaš kad je ono valjda sedamdeset i neke

Ne, sećam se samo zemljotresa u Rumuniji, kada smo "imali žurku" napolju do kasno u noć.
Izgleda da smo stvarno vremenom oslabili, sa živcima, i a inače.

Pa da, a `99. je uticao i splet okolnosti.
Imam i dobru teoriju koja to objašnjava, ail da ne opterećujem sad Zorkićev blog dalje.

Što, pa u temi smo - panika izazvana lažnim vestima.
Evo zato jedan lep i laganica tekst koji sam juče našao na redditu: link.

Uh, slab sam ja sa Astronomijom.

Sunčev sistem, Mala i Velika kola, Severnjača i to je to.
macak.tosa031 macak.tosa031 17:53 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

srdjan.pajic
Meni su leti non-stop spuštene roletne (kao i po komšiluku).


Pa da, jer nikad ne znaš kad će da te zaskoči neko pomračenje sunca . Kod mene u komšiluku je isto kao kod čarlija, roletne se ne koriste, sem na ovim stranama zgrada koje gledaju na jug, oni drže roletne spuštene non stop. E, za vreme pomračenja je sve bilo zamračeno, baš kao i prvih dana bombardovanja.

Inače, ne znam da li se sećaš kad je ono valjda sedamdeset i neke trebalo da bude smak sveta, sad sam zaboravio detalje, nešto u vezi sa položajem planeta sunčevog sistema i meseca, i isto je tako bilo na televiziji priče o tome, ali panike (i rada sa roletnama) nije bilo ni približno kao ovo za vreme Slobe, ili bar ja ne pamtim to tako, mada sam bio dete. Izgleda da smo stvarno vremenom oslabili, sa živcima, i a inače. Imam i dobru teoriju koja to objašnjava, ail da ne opterećujem sad Zorkićev blog dalje. Evo zato jedan lep i laganica tekst koji sam juče našao na redditu: link.



Molim te da kada linkuješ, radiš to, na primer. ovako --- LINK.

Inače bi neka mudrost koju preporučuješ, mogla da ostane nepročitana.
nikvet pn nikvet pn 19:29 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

nego su se ljudi, za svaki slučaj, samo zaključavali po kućama i stanovima i spuštali roletne, navlačili zavese, a pomračenje onda gledali na TV-u, onako potpuno sluđeni i prestravljeni.


Тако је, нигде никог по улицама, путеви пусти ко за санкција, ролетне. Тога дана ишли смо породично на превремени ручак у башту код пријатеља који су имали пуно рентген снимака. Требало је да успут купимо лубеницу али цврц, нигде никог да продаје.

Чини ми се да је та сцена добро дошла медиј-мајсторима да уоче добар рад и добар резултат (ко ли тад беше инфо-министар, тазе усељен...?). И ето сад дошло да живимо у вишегодишњем медијском помрачењу и сунца и месеца.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:56 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Uh, slab sam ja sa Astronomijom.

Sunčev sistem, Mala i Velika kola, Severnjača i to je to.


Ma ok, ovo je naučnopopularan nivo, sigurno si u stanju da ispratiš, mislim, ako te interesuje, a setio sam se i alseloneta koji je onomad zajedno sa nama ovde balavio nad pulsarima, ali sad ga nema, verovatno delje studente na kolokvijumu, ili piše neki rad.

Pa da, a `99. je uticao i splet okolnosti.


Objektivnih okolnosti, ali bogami i subjektivnih slabosti, kako su to umeli lepo da formulišu drugovi komunjare.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:58 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

ребало је да успут купимо лубеницу али цврц, нигде никог да продаје.


Kod nas je i pijaca na Mirjevu bila zatvorena, za svaki slučaj, radila samo stanica milicije, i možda jedan dragstor.
milisav68 milisav68 21:06 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Objektivnih okolnosti, ali bogami i subjektivnih slabosti, kako su to umeli lepo da formulišu drugovi komunjare.

Deal.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:34 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Тако је, нигде никог по улицама, путеви пусти ко за санкција, ролетне. Тога дана ишли смо породично на превремени ручак у башту код пријатеља који су имали пуно рентген снимака.


I ti :)

Znaš šta mi zanimnjivo, pun internet ovakvih i sličnih izjava, svi negde išli, niko se nije sklanjao, a svi tvrde da su se svi osim njih sklanjali.

ništa lično, samo mi zanimnjivo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:57 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Znaš šta mi zanimnjivo, pun internet ovakvih i sličnih izjava, svi negde išli, niko se nije sklanjao, a svi tvrde da su se svi osim njih sklanjali.


Pa dobro, sad kad se gleda sa istorijske distance, to je zaista bilo glupo ophođenje, i niko ne bi da se za njega pomisli da je bio deo te grupe. Vidiš kako si se i ti brecnuo i osetio isprovociranim, iako verujem da lično nisi možda krio oči kravi iza dupeta dok je trajalo ono najgore, mislim na pomrčinu.

Ja se sećam da sam, kad sam se vratio sa gledanja, hteo to da ispričam ljudima, kako je bilo, i sve, i malte ne kome god da sam rekao, svi su me gledali u čudu, i priznalii da su sedeli kod kuće i gledali pomračenje na TV-u, iza zamandaljenih roletni (izvini Milisave).


hoochie coochie man hoochie coochie man 22:25 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Vidiš kako si se i ti brecnuo i osetio isprovociranim,


Ja?
Pa ako se iko brecnuo to si ti kad se ustvrdilo da su se Ameri isprepadali od radio drame.
Odmah si krenuo da se brecaš i objašnajvaš, ma ka kakvi, lažu, nije istina, raskrinkano..i naravno sledi, Srbi su se isprepadali zbog širenja straha od strane države.

Zamisli Srki da je bilo obratno, da su se Srbi isprepadali zbog radio drame( što se nije dogodilo niti je moguće) a Ameri zbog lažnih obaveštenja (što jeste moguće)
Pa ne bi te čovek mogao snositi od seirenja kako su Srbi prosti kad se plaše igranog programa.

Dakle da postavimo stvari na svoje mesto, Ameri su pomrli od straha zbog drame, a Srbe je država svesno i namerno zastrašivala.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:00 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Ja?


Pa jesi, evo i sad nastavljaš da se nerviraš, jedeš se, i dokazuješ nedokazivo. Da rezimiram: tvrdio si od početka da se ovo što sam opisao za vreme pomračenja sunca nije deslio, nego da je bilo upravo obrnuto, opuštencija, život normalno teče, čak vlada neka blaga razočaranost kvalitetom pomračenja, iako svi ovde znaju i sećaju se kako je bilo, znači, panika, strah, histerija malte ne. Sad, neki to pravdaju i objašnjavaju ovim ili onim, ali niko osim tebe nije negirao da se to desilo.

A da ti olakšam duševne boli, pomenuo sam i da tad nije postojala Srbija, nego je to bila neka leva SCG, ili FRYU.

Znam da ti možeš ovako da tupiš beskonačno, da preturaš šta bi bilo kad bi bilo, ali ja ne mogu da ti odgovaram beskonačno, imam neka posla, tako da ću ovde da stanem sa ovom plodnom diskusijom, a ti ako ćeš dalje da se jedeš, i jediš, žao mi je.

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:15 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Pa jesi, evo i sad nastavljaš da se nerviraš, jedeš se, i dokazuješ nedokazivo.


Ma ne znam kako ću zaspati.
nego da je bilo upravo obrnuto, opuštencija, život normalno teče, čak vlada neka blaga razočaranost kvalitetom pomračenja, iako svi ovde znaju i sećaju se kako je bilo,


Ništa, onda da ja izbrišem svoje sećanje pa da nekako nalepim to što svi znaju?
Od sad i ja da se "sećam" panike, straha i histerije.
I sebe kako sam bio, među milionima glupih, jedini (dobro, može moja porodica i par drugara, dobrih) pametan.
To je najbitniji detalj, jel da?

Evo, od sad ću tako.

A ti?
Ti ćeš i dalje od priče o nekom američkom kiksu uvek skretati temu na srpske kikseve, to nećeš da menjaš?
Kad se ne budeš setio ničeg, ti ćeš o tome kako u Srbiji psi rastržu trudnice, njih pešes dnevno, minimum.

Hteo ja ili ne (a uglavnom neću) tera me neki đavo da čačkam po mogućim uzrocima tog tvog refleksa.
I svašta se tu javlja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:18 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

hoochie coochie man
Pa jesi, evo i sad nastavljaš da se nerviraš, jedeš se, i dokazuješ nedokazivo.


Ma ne znam kako ću zaspati.
nego da je bilo upravo obrnuto, opuštencija, život normalno teče, čak vlada neka blaga razočaranost kvalitetom pomračenja, iako svi ovde znaju i sećaju se kako je bilo,


Ništa, onda da ja izbrišem svoje sećanje pa da nekako nalepim to što svi znaju?
Od sad i ja da se "sećam" panike, straha i histerije.
I sebe kako sam bio, među milionima glupih, jedini (dobro, može moja porodica i par drugara, dobrih) pametan.
To je najbitniji detalj, jel da?

Evo, od sad ću tako.

A ti?
Ti ćeš i dalje od priče o nekom američkom kiksu uvek skretati temu na srpske kikseve, to nećeš da menjaš?
Kad se ne budeš setio ničeg, ti ćeš o tome kako u Srbiji psi rastržu trudnice, njih pešes dnevno, minimum.

Hteo ja ili ne (a uglavnom neću) tera me neki đavo da čačkam po mogućim uzrocima tog tvog refleksa.
I svašta se tu javlja.


Dobro je, huči, skuvaj neki čaj da se malo smiriš.
mirelarado mirelarado 23:21 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

macak.tosa031
mirelarado
Како се завршила прича са оним ликом који је за пар хиљада долара продавао власничке тапије за плацеве на Месецу?


Слутим да је бизнис проширио и на Марс и да се спрема да продаје плацеве изван Сунчевог система. Само небо (васиона) је граница. :)

Ne!
Granica ne postoji.


Добро, Чарли, зар морам да објашњавам да израз само небо је граница (калк с енглеског) значи управо то - да границе нема? Јер небо (васиона, космос) је синоним за бесконачност, те ако је бесконачност граница, онда границе заправо нема.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:22 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

Dobro je, huči, skuvaj neki čaj da se malo smiriš.


:)

Početnički.

Zar je moguće da se ne sećaš da je ta fora, to, iznervirao sam te, puko si, ovo ono, bila aktuelna tamo negde na početku, pre jedno petnesdvaes godina?

Al dobro, ako nemaš bolje....
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:59 01.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

hoochie coochie man
Dobro je, huči, skuvaj neki čaj da se malo smiriš.


:)

Početnički.

Zar je moguće da se ne sećaš da je ta fora, to, iznervirao sam te, puko si, ovo ono, bila aktuelna tamo negde na početku, pre jedno petnesdvaes godina?

Al dobro, ako nemaš bolje....


To ti jako često praktikuješ, i dan danas, pa reko, da ti vratim malo tvoje medicine. To, i ovo kako ja mrzim Srbe i Srbiju (i Rusiju), mislim, tek je to izanđano, ali ti nikako da se malo ponoviš u nastupima i metodici i potrudiš se da smilsliš neku novu foru. Zato mi je uvek malo dosadno da se nosim sa tobom, ako me razumeš, pa nastojim da umaknem, i uzmem da radim nešto pametnije.

edit: ali kad vidim šta ova jadna mirela mora da radi sa čarlijem, shvatim da bi trebalo zapravo da budem srećan sa tobom. I jesam, jebeš mi sve...
macak.tosa031 macak.tosa031 06:19 02.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

srdjan.pajic
Ja?


Pa jesi, evo i sad nastavljaš da se nerviraš, jedeš se, i dokazuješ nedokazivo. Da rezimiram: tvrdio si od početka da se ovo što sam opisao za vreme pomračenja sunca nije deslio, nego da je bilo upravo obrnuto, opuštencija, život normalno teče, čak vlada neka blaga razočaranost kvalitetom pomračenja, iako svi ovde znaju i sećaju se kako je bilo, znači, panika, strah, histerija malte ne. Sad, neki to pravdaju i objašnjavaju ovim ili onim, ali niko osim tebe nije negirao da se to desilo.
...

Nije tačno da je bio strah, histerija i panika.
Pričaš bez veze.
macak.tosa031 macak.tosa031 06:19 02.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

mirelarado
macak.tosa031
mirelarado
Како се завршила прича са оним ликом који је за пар хиљада долара продавао власничке тапије за плацеве на Месецу?


Слутим да је бизнис проширио и на Марс и да се спрема да продаје плацеве изван Сунчевог система. Само небо (васиона) је граница. :)

Ne!
Granica ne postoji.


Добро, Чарли, зар морам да објашњавам да израз само небо је граница (калк с енглеског) значи управо то - да границе нема? Јер небо (васиона, космос) је синоним за бесконачност, те ако је бесконачност граница, онда границе заправо нема.

Moraš!
Na blogu smo.
macak.tosa031 macak.tosa031 06:20 02.11.2019

Re: То је ипак био Орсон Велс

srdjan.pajic
hoochie coochie man
Dobro je, huči, skuvaj neki čaj da se malo smiriš.


:)

Početnički.

Zar je moguće da se ne sećaš da je ta fora, to, iznervirao sam te, puko si, ovo ono, bila aktuelna tamo negde na početku, pre jedno petnesdvaes godina?

Al dobro, ako nemaš bolje....


To ti jako često praktikuješ, i dan danas, pa reko, da ti vratim malo tvoje medicine. To, i ovo kako ja mrzim Srbe i Srbiju (i Rusiju), mislim, tek je to izanđano, ali ti nikako da se malo ponoviš u nastupima i metodici i potrudiš se da smilsliš neku novu foru. Zato mi je uvek malo dosadno da se nosim sa tobom, ako me razumeš, pa nastojim da umaknem, i uzmem da radim nešto pametnije.

edit: ali kad vidim šta ova jadna mirela mora da radi sa čarlijem, shvatim da bi trebalo zapravo da budem srećan sa tobom. I jesam, jebeš mi sve...

Zašto je Mirela jadna?!
Naprotiv!
maksa83 maksa83 17:16 31.10.2019

PUF!


Gde nestade Brajovićev blog?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:20 31.10.2019

Re: PUF!

Мислиш да сам га ја обрисао?
maksa83 maksa83 17:29 31.10.2019

Re: PUF!

Predrag Brajovic
Мислиш да сам га ја обрисао?

Nemam pojma, ne vidim razlog da ga ti obrišeš, a ovi su ti ga možda sklonili ako si potkačio nekog oglašivača. Jesi dobio neko obrazloženje, i da li smeš da kažeš ili je ko pisne Kopernikus stisne?

Znači da se spremimo da nas ovde sačekaju magične trave za lečenje svega i ostali penis inlardžmenti.

hoochie coochie man hoochie coochie man 17:30 31.10.2019

Re: PUF!

Predrag Brajovic
Мислиш да сам га ја обрисао?

Ojbt!

Jaki su bre!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:38 31.10.2019

Re: PUF!

Да подсетим, мој медијско-новинарски најактуелнији блог који сам икада написао, онај о Павлу Левијатану, никада није дошао на насловну страну портала Б92. Блог са Биљем Тошић такође. Штавише, тај блог је обрисан.

Друго време, друга нафака.
tasadebeli tasadebeli 20:32 31.10.2019

Re: PUF!

maksa83

PUF!

Gde nestade Brajovićev blog?



Predrag Brajovic
Мислиш да сам га ја обрисао?



Људи, стварно?

Реците ми да се зезате?

Дакле, дно.



Да се не љубимо.


macak.tosa031 macak.tosa031 10:07 01.11.2019

Re: PUF!

maksa83
Predrag Brajovic
Мислиш да сам га ја обрисао?

Nemam pojma, ne vidim razlog da ga ti obrišeš, a ovi su ti ga možda sklonili ako si potkačio nekog oglašivača. Jesi dobio neko obrazloženje, i da li smeš da kažeš ili je ko pisne Kopernikus stisne?

Znači da se spremimo da nas ovde sačekaju magične trave za lečenje svega i ostali penis inlardžmenti.


Za magične trave se i ja slažem.
G.Cross G.Cross 21:49 31.10.2019

..

...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana