Literatura| Politika| Životinjski svet

Golmanov strah od penala

Vojislav Stojković RSS / 11.10.2019. u 12:53


"Iznenađeni smo izborom pisca koji je svojim javnim glasom potkopavao istorijsku istinu i ponudio javno suknjištvo počiniocima genocida, poput bivšeg srpskog predsednika Slobodana Miloševića i lidera bosanskih Srba Radovana Karadžića", navela je u saopštenju predsednica PEN Amerike Dženifer Igan." Duboko žalimo zbog izbora Nobelove komisije za književnost".

Da je Peter Handke, kojim slučajem, dobio Nobelovu nagradu za književnost 1998. ili 1989. godine pre njegovog javnog angažmana i stavljanja na stranu Srba i Srbije, a protiv NATO bombardovanja SRJ, niko ne bi imao ništa protiv, usledile bi uobičajene čestitke i izjave divljenje za Handkeov književni opus.

A o književnosti ovde i jeste reč, a ne o politici. Zar ne?

 

Werke:

1966 bis 1969 
  • Die Hornissen. Roman. 1966.
  • Weissagung und Selbstbezichtigung 1966 uraufgeführt unter der Regie von Günther Büch, Theater Oberhausen
  • Publikumsbeschimpfung und andere Sprechstücke, 1966, uraufgeführt unter der Regie von Claus Peymann am Theater am Turm
  • Begrüßung des Aufsichtsrates. Frühe Prosatexte. 1967.
  • Der Hausierer, 1967.
  • Kaspar, 1967, uraufgeführt am 11. Mai 1968 am Theater Oberhausen unter der Regie von Günther Büch und am Theater am Turm unter der Regie von Claus Peymann
  • Deutsche Gedichte, 1969.
  • Die Innenwelt der Außenwelt der Innenwelt, 1969.
  • Prosa, Gedichte, Theaterstücke, Hörspiele, Aufsätze, 1969.
  • Das Mündel will Vormund sein, Regie: Claus Peymann, Theater am Turm, 1969

1970 bis 1979

1980 bis 1989

  • Die Lehre der Sainte-Victoire, 1980 [= LH II]
  • Über die Dörfer, 1981 [= LH III]
  • Kindergeschichte, 1981 [= LH IV]
  • Die Geschichte des Bleistifts, 1982.
  • Der Chinese des Schmerzes, 1983
  • Phantasien der Wiederholung, 1983.
  • Die Wiederholung, 1986.
  • Gedicht an die Dauer, 1986.
  • Die Abwesenheit. Ein Märchen, 1987 (verfilmt in der Regie des Autors 1992)
  • Der Himmel über Berlin, mit Wim Wenders, 1987
  • Nachmittag eines Schriftstellers, 1987.
  • Das Spiel vom Fragen oder Die Reise zum sonoren Land, 1989.
  • Versuch über die Müdigkeit, 1989.

1990

  • Noch einmal für Thukydides, 1990.
  • Versuch über die Jukebox, 1990.
  • Shakespeare: Das Wintermärchen, 1991, Übersetzung
  • Abschied des Träumers vom Neunten Land, 1991.
  • 1991 bis 1999
  • Versuch über den geglückten Tag. Ein Wintertagtraum, 1991.
  • Die Stunde, da wir nichts voneinander wußten. Ein Schauspiel, 1992, Uraufführung unter der Regie von Claus Peymann, WienBurgtheater, 1992
  • Die Theaterstücke, 1992.
  • Drei Versuche. Versuch über die Müdigkeit. Versuch über die Jukebox. Versuch über den geglückten Tag, 1992.
  • Langsam im Schatten. Gesammelte Verzettelungen 1980–1992, 1992.
  • Die Kunst des Fragens, 1994.
  • Mein Jahr in der Niemandsbucht. Ein Märchen aus den neuen Zeiten, 1994.
  • Eine winterliche Reise zu den Flüssen Donau, Save, Morawa und Drina oder Gerechtigkeit für Serbien, 1996.
  • Sommerlicher Nachtrag zu einer winterlichen Reise, 1996.
  • Zurüstungen für die Unsterblichkeit. Königsdrama, Regie: Claus Peymann, Wien, Burgtheater, 1997.
  • In einer dunklen Nacht ging ich aus meinem stillen Haus, 1997.
  • Am Felsfenster morgens. Und andere Ortszeiten 1982–1987, 1998.
  • Ein Wortland. Eine Reise durch Kärnten, Slowenien, Friaul, Istrien und Dalmatien mit Liesl Ponger, 1998.
  • Die Fahrt im Einbaum oder Das Stück zum Film vom Krieg, 1999, Uraufführung am Wiener Burgtheater
  • Lucie im Wald mit den Dingsda. Mit 11 Skizzen des Autors, 1999.

2000 bis 2009

  • Unter Tränen fragend. Nachträgliche Aufzeichnungen von zwei Jugoslawien-Durchquerungen im Krieg, März und April 1999, 2000.
  • Der Bildverlust oder Durch die Sierra de Gredos, 2002.
  • Mündliches und Schriftliches. Zu Büchern, Bildern und Filmen 1992–2000, 2002.
  • Rund um das Große Tribunal, 2003.
  • Untertagblues. Ein Stationendrama, 2003.
  • Warum eine Küche? (frz./dt.), 2003.
  • Sophokles: Ödipus auf Kolonos, 2003, Übersetzung[34]
  • Don Juan (erzählt von ihm selbst). 2004.
  • Die Tablas von Daimiel. 2005.
  • Gestern unterwegs. Aufzeichnungen November 1987 bis Juli 1990. 2005.
  • Spuren der Verirrten, uraufgeführt unter der Regie von Claus Peymann am BE 2007.
  • Kali. Eine Vorwintergeschichte. 2007.
  • Leben ohne Poesie. Gedichte. 2007.
  • Meine Ortstafeln. Meine Zeittafeln. Essays 1967–2007. 2007.
  • Die morawische Nacht. Erzählung, 2008.
  • Bis daß der Tag euch scheidet oder Eine Frage des Lichts. Lesung in Salzburg 2008.
  • Die Kuckucke von Velika Hoca. 2009.

2010 bis in die Gegenwart

  • Ein Jahr aus der Nacht gesprochen. Jung und Jung, Salzburg 2010, ISBN 978-3-902497-80-2.
  • Immer noch Sturm. Suhrkamp, Berlin 2010, ISBN 978-3-518-42131-4.
  • Der große Fall. Suhrkamp, Berlin 2011, ISBN 978-3-518-42218-2.
  • Die Geschichte des Dragoljub Milanović. Jung u. Jung, Salzburg 2011, ISBN 978-3-902497-93-2.
  • Die schönen Tage von Aranjuez. Ein Sommerdialog. Suhrkamp, Berlin 2012, ISBN 978-3-518-42311-0.[35]
    • als Theaterstück: UA 2012 Wiener Festwochen[36]
    • verfilmt 2016 von Wim Wenders, mit Sophie Senin in der Hauptrolle
  • Versuch über den Stillen Ort. Suhrkamp, Berlin 2012, ISBN 978-3-518-42317-2.
  • Versuch über den Pilznarren. Eine Geschichte für sich. Suhrkamp, Berlin 2013, ISBN 978-3-518-42383-7.
  • Die Unschuldigen, ich und die Unbekannte am Rand der Landstraße. Ein Schauspiel in vier Jahreszeiten. Suhrkamp, Berlin 2015, ISBN 978-3-518-42472-8.
  • Tage und Werke. Begleitschreiben. Suhrkamp, Berlin 2015, ISBN 978-3-518-42492-6.
  • Notizbuch – 31. August 1978 – 18. Oktober 1978. (Insel-Bücherei, Nr. 1367). Insel Verlag, Berlin 2015, ISBN 978-3-458-19367-8.
  • Vor der Baumschattenwand nachts. Zeichen und Anflüge von der Peripherie 2007–2015. Jung und Jung, Salzburg / Wien 2016, ISBN 978-3-99027-083-7.
  • Die Obstdiebin – oder – Einfache Fahrt ins Landesinnere. Suhrkamp, Berlin 2017, ISBN 978-3-518-42757-6.
  • .........................................
  •  Golmanov strah od penala je pripovetka Petera Handkea u kojoj opisuje  nekoliko dana života bivšeg golmana Jozefa Bloha, počev od gubitka posla na gradilištu na kojem je radio kao monter ili onoga što je sam Bloh protumačio kao otkaz.

  • Blohov svet je ledeno hladan, zastrašujuć, otuđen, sa narušenom komunikacijom ne samo između ljudi već i na metafizičkoj ravni. Handke primenjuje određene književne postupke kako bi opisao takav svet.

Tagovi



Komentari (254)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 09:55 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

tasadebeli
docsumann
tasadebeli
docsumann

otkud ti taj podatak šta većina srba misli o Handkeu?


Блог Б92 није Србија. Нити су сви Срби на Блогу Б92.


tim prije



Погледај око себе, сврни поглед са сокоћала. Поразговарај с људима и уживо.


moje mišljenje je da velika većina Srba pojma nema o Handkeu
tasadebeli tasadebeli 09:56 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

milisav68


Ne razumem to javno distanciranje,




Па морамо сви јавно да се декларишемо и определимо којем ћемо племену припадати.

Тако наредила Централна Комитеја.
tasadebeli tasadebeli 09:59 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

docsumann
tasadebeli
docsumann
tasadebeli
docsumann

otkud ti taj podatak šta većina srba misli o Handkeu?


Блог Б92 није Србија. Нити су сви Срби на Блогу Б92.


tim prije



Погледај око себе, сврни поглед са сокоћала. Поразговарај с људима и уживо.


moje mišljenje je da velika većina Srba pojma nema o Handkeu




Ако то важи и за Боцвену, онда се слажем са тобом. Пошто она исто гледа на Хандкеа као и та већина Срба (само са своје стране тарабе).

Иако га је читала. Тиме тај булшит који је увела на овај пост помињањем Милошевића само добија још више на тежини.

Али и поред свега, једно остаје.

Хандке није био пичка, како то каже Тоша.

Ако узмемо у обзир тадашњу медијску слику грађанског рата у бившој СФРЈ и мантру о српској кривици коју су сви светски медији и јавне личности (па и писци) по свету вртели као по команди, а која се и данас јавља врло живахно чим то затреба одређеним интересима.

Питај Херту Милер, такође нобеловку, ако мени не верујеш.

Уосталом, сам си рекао:


meni je 90-tih bilo ok što neko od svjetskih intelektualaca ima razumjevanja i za spsku verziju priče o ratu,








Милошевић и канабе су у тој причи тек декор који се мења, као што си и сам схватио у последњих 30 година.
bocvena bocvena 10:00 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

tasadebeli
bocvena
"А ти једи говна!"


ne dobacujem ja do tih vasih visina u asertivnoj komunikaciji.




Увређена другарице Боцвена, јеси ти прочитала пажљиво тај мој коментар или се залећеш к'о и Анђа јербо ме мрзиш из дна душе па ти у мом случају све фунционише на бази те емоције због које и не читаш пажљиво?

Имали смо 18 година. 1983. И ишли смо у школе које су биле много боље од ових данашњих реформисаних асертивних.

ne funkcionisem u kategorijama volim-ne volim- mrzim kad razgovaram na blogu. bavim se temom, ne tobom. i posebno ne carlijem. sva ta "licnost" u politici, poslu, javnom prostoru i dovodi to iracionalnih "ljubavi" i prejakih reakcija.
edit: procitaj ponovo moj inicijalni komentar, tu pise sta mislim o handkeu piscu - nista, jer nisam mogla ni da ga citam, ne govorim nemacki. verujem komitetu da je super.

tasadebeli tasadebeli 10:07 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

bocvena

ne funkcionisem u kategorijama volim-ne volim- mrzim



Да, приметио сам. Видљиво је.

Да те подсетим на мој пост "Империја узвраћа ударац"?

Али боље не, да не би окрени-обрни, и овај блог био о Таси.
macak.tosa031 macak.tosa031 10:09 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

bocvena
tasadebeli
bocvena
"А ти једи говна!"


ne dobacujem ja do tih vasih visina u asertivnoj komunikaciji.




Увређена другарице Боцвена, јеси ти прочитала пажљиво тај мој коментар или се залећеш к'о и Анђа јербо ме мрзиш из дна душе па ти у мом случају све фунционише на бази те емоције због које и не читаш пажљиво?

Имали смо 18 година. 1983. И ишли смо у школе које су биле много боље од ових данашњих реформисаних асертивних.

ne funkcionisem u kategorijama volim-ne volim- mrzim kad razgovaram na blogu. bavim se temom, ne tobom. i posebno ne carlijem. sva ta "licnost" u politici, poslu, javnom prostoru i dovodi to iracionalnih "ljubavi" i prejakih reakcija.


Gluposti!
Pa kod tebe je mržnja vidiljiva iz vasione.
docsumann docsumann 10:10 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Али и поред свега, једно остаје. Хандке није био пичка, како то каже Тоша.


kod jednog svjetki poznatog pisca/intelektualca ključna je iskrenost i dosljednost u onome što piča i kako nastupa u javnom životu.
e sad, neke će ta intelektualna dosljednot odvesti na našu stranu, neke na onu drugu.
opet, neki će biti na našoj strani iz konkretnog interesa, a bogami neki će se prikloniti i onoj drugoj strani takođe iz opipljivog interesa.

Handke , rekao bih, pripada ovoj prvoj vrsti, intelektualnih poštenjačina, i to je u njegovom slučaju - ok.
takođe, vjerujem i da je Ruždi završio na suptonoj strani, takođe iskreno i dosljedno sopstvenim promišljanjima.


EDIT: a to "pička je / nije pička" je ko što reče Bo - obično kurčenje

macak.tosa031 macak.tosa031 10:11 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

docsumann
tasadebeli
docsumann
tasadebeli
docsumann

otkud ti taj podatak šta većina srba misli o Handkeu?


Блог Б92 није Србија. Нити су сви Срби на Блогу Б92.


tim prije



Погледај око себе, сврни поглед са сокоћала. Поразговарај с људима и уживо.


moje mišljenje je da velika većina Srba pojma nema o Handkeu

Dovoljno im je da znaju da na njima, kao 99% ostalih pizdurina, nije gradio svoju pisačku karijeru.
docsumann docsumann 10:12 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Dovoljno im je da znaju da na njima, kao 99% ostalih pizdurina, nije gradio svoju pisačku karijeru.


imena na sunce.

ma ne moraju ni imena, samo pojma nemam o kojima pričaš
macak.tosa031 macak.tosa031 10:14 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

docsumann
Али и поред свега, једно остаје. Хандке није био пичка, како то каже Тоша.


kod jednog svjetki poznatog pisca/intelektualca ključna je iskrenost i dosljednost u onome što piča i kako nastupa u javnom životu.
e sad, neke će ta intelektualna dosljednot odvesti na našu stranu, neke na onu drugu.
opet, neki će biti na našoj strani iz konkretnog interesa, a bogami neki će se prikloniti i onoj drugoj strani takođe iz opipljivog interesa.

Handke , rekao bih, pripada ovoj prvoj vrsti, intelektualnih poštenjačina, i to je u njegovom slučaju - ok.
takođe, vjerujem i da je Ruždi završio na suptonoj strani, takođe iskreno i dosljedno sopstvenim promišljanjima.


Ruždi će završiti iz drugog razloga na drugoj strani.
No, u ovom tvojem neki ovamo, neki onamo - je jako bitna proporcija.
Veoma malo je bio onih koji su bili okrenutii, i još uvek su, ovamo.
Jer - to mnogo košta.
Čudi me da to tebi treba da se objašnjava!?
macak.tosa031 macak.tosa031 10:15 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

docsumann
Dovoljno im je da znaju da na njima, kao 99% ostalih pizdurina, nije gradio svoju pisačku karijeru.


imena na sunce.

ma ne moraju ni imena, samo pojma nemam o kojima pričaš

Pa da - stari su davno rekli da je (ponekada) najbolje da se praviš lud.
mentol mentol 10:16 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

milisav68

Nešto ovako?


Ceo drugi svetski rat je odneo 60-70 miliona života a procenjeni broj žrtava Leopolda II samo u jednoj zemlji, Kongu, je oko 10 miliona.
Belgija je još uvek jedna od najvećih svetskih izvoznica dijamanata.
Brisel je glavni grad EU.
U Evropi nema rudnika dijamanata...

"Iz Brisela su poručili..."

Zabole me baš šta ste to vi iz Brisela poručili!
tasadebeli tasadebeli 10:16 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

docsumann

kod jednog svjetki poznatog pisca/intelektualca ključna je iskrenost i dosljednost u onome što piča i kako nastupa u javnom životu.



Не, код једног светски познатог писца кључно ке то како пише.

Иначе, шта бисмо онда могли да мислимо о књижевном делу једног Бајрона, Шекспира, Лазе Костића, Милоша Црњанског, Ива Андрића, Павића,... (настави даље низ) ако бисмо узимали у обзир њихове јавне наступе.

Па нису они, Докс, некакве старлете па да јавни наступ буде кључна ствар у томе како пишу.

Овде је о томе реч.

И зато је помињање Хандкеа као неког ко је


svojim javnim glasom potkopavao istorijsku istinu i ponudio javno suknjištvo počiniocima genocida, poput bivšeg srpskog predsednika Slobodana Miloševića i lidera bosanskih Srba Radovana Karadžića


(predsednica PEN Amerike Dženifer Igan)


један најобичнији булшит јер нема ниједну додирну тачку са Хандкеовим књижевним делом. А он је за то добио Нобелову награду, а не за свој политички ангажман.

(Мала напомена: У српском ПЕН седе исти такви булшитер као миз Иган.)



П.С. - Запази, молим те, конструкцију:


potkopavao istorijsku istinu



Поткопавао, јбт!

Шта је поткопавао?

Њихове интересе у овом делу света?

Како можеш онда да стајеш на страну таквих ако у себи имаш имало интелектуалног поштења?
docsumann docsumann 10:20 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

macak.tosa031
docsumann
Dovoljno im je da znaju da na njima, kao 99% ostalih pizdurina, nije gradio svoju pisačku karijeru.


imena na sunce.

ma ne moraju ni imena, samo pojma nemam o kojima pričaš

Pa da - stari su davno rekli da je (ponekada) najbolje da se praviš lud.


naravno da su stari kad su to davno rekli.

no da ti ipak pojsaniš koje su to pizdurine što su gradili pisačke karijere na većini srba, ako sam dobro piovatao ovaj tok diskusije
bocvena bocvena 10:23 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

tasadebeli
bocvena

ne funkcionisem u kategorijama volim-ne volim- mrzim



Да, приметио сам. Видљиво је.

Да те подсетим на мој пост "Империја узвраћа ударац"?

Али боље не, да не би окрени-обрни, и овај блог био о Таси.


poslednji pokusaj - tvoji, djokini, perini, mikini stavovi su ono sa cime polemisem. kad imam vremena:) to sto sam uporna i dosledna u tome i ne interesuju me grupne dinamike, alfa muzjacki poredak i tvoj sam neistomisljenik me ne cini tvojim mrziteljem.

npr. moj komentar je smisaono vrlo slican papeovom (osim sto sam se zapitala sto ne prevodimo handkea kad ga toliko volimo), ali on dobije od carlija polu-bravo, a ja konjukturnu splacinu, hahaha.
docsumann docsumann 10:23 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Не, код једног светски познатог писца кљуно ке то како пише.


pisac/intelektualac je onaj koji učestvuje u javnom životu, a ne samo slaže riječi u tišini svoje sobe.

govorimo o sopstvenoj javnoj riječi, i kako ko iza nje stane. e tu je bitan princip, odgovornost za izrečeno, dosljednost, jednom ( 2 u 1) rječju - intelektualni kredibilitet
docsumann docsumann 10:25 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

taso, izvini, ali sa tvojim editovanjem veoma je teško pratiti diskusiju.
tasadebeli tasadebeli 10:25 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

mentol

"Iz Brisela su poručili..."




Једете ли чоколаду? Купујте је својој деци за празнике.




tasadebeli tasadebeli 10:26 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

docsumann
taso, izvini, ali sa tvojim editovanjem veoma je teško pratiti diskusiju.



Знам. Извини.

Спор сам.

Одустајем.
macak.tosa031 macak.tosa031 10:29 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

docsumann
Не, код једног светски познатог писца кљуно ке то како пише.


pisac/intelektualac je onaj koji učestvuje u javnom životu, ane samo slaže riječi u tišini svoje sobe.

govorimo o sopstvenoj javnoj riječi, i kako ko iza nje stane. e tu je bitan princip, odgovornost za izrečeno, dosljednost, jednom ( 2 u 1) rječju - intelektualni kredibilitet

I - šta je onda kod Handkea nejasno?!
tasadebeli tasadebeli 10:29 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

docsumann
Не, код једног светски познатог писца кљуно ке то како пише.


pisac/intelektualac je onaj koji učestvuje u javnom životu, ane samo slaže riječi u tišini svoje sobe.

govorimo o sopstvenoj javnoj riječi, i kako ko iza nje stane. e tu je bitan princip, odgovornost za izrečeno, dosljednost, jednom ( 2 u 1) rječju - intelektualni kredibilitet



То нема везе са квалитетом књижевног дела. Или било каквог уметничког дела. А књижевност је пре свега уметност, а не поље политичке пропаганде.

Лени Рифенштал или Алберт Шпер нису били велики уметници?
docsumann docsumann 10:29 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Ruždi će završiti iz drugog razloga na drugoj strani.


ma da, naš je prav, svi tuđi su sumnjivi.
a šta sam drugo mogao očekivati.

ima li gore istine od one koja zavise od krštenice? ovo je naravno retorički...

No, u ovom tvojem neki ovamo, neki onamo - je jako bitna proporcija.
Veoma malo je bio onih koji su bili okrenutii, i još uvek su, ovamo.


daj mi primjer nekog ko je bio okrenut vamo a više nije, da bi povatoo o čemu pričaš.

macak.tosa031 macak.tosa031 10:30 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

bocvena
tasadebeli
bocvena

ne funkcionisem u kategorijama volim-ne volim- mrzim



Да, приметио сам. Видљиво је.

Да те подсетим на мој пост "Империја узвраћа ударац"?

Али боље не, да не би окрени-обрни, и овај блог био о Таси.


poslednji pokusaj - tvoji, djokini, perini, mikini stavovi su ono sa cime polemisem. kad imam vremena:) to sto sam uporna i dosledna u tome i ne interesuju me grupne dinamike, alfa muzjacki poredak i tvoj sam neistomisljenik me ne cini tvojim mrziteljem.

npr. moj komentar je smisaono vrlo slican papeovom (osim sto sam se zapotala sto ne prevodimo handkea kad ga toliko volimo), ali on dobije od carlija polu-bravo, a ja konjukturnu splacinu, hahaha.

Prema svecu i tropar!
Jer - nije bitno šta se kaže, nego ko kaže.
docsumann docsumann 10:31 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

tasadebeli
docsumann
Не, код једног светски познатог писца кљуно ке то како пише.


pisac/intelektualac je onaj koji učestvuje u javnom životu, ane samo slaže riječi u tišini svoje sobe.

govorimo o sopstvenoj javnoj riječi, i kako ko iza nje stane. e tu je bitan princip, odgovornost za izrečeno, dosljednost, jednom ( 2 u 1) rječju - intelektualni kredibilitet



То нема везе са квалитетом књижевног дела. Или било каквог уметничког дела. А књижевност је пре свега уметност, а не поље политичке пропаганде.

Лени Рифенштал или Алберт Шпер нису били велики уметници?


ne znam šta je tu sporno.

no ono "nije pička" nema veze sa književnim opuso. držimo se toga
tasadebeli tasadebeli 10:31 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

bocvena

tvoj sam neistomisljenik me ne cini tvojim mrziteljem.



Ја се надам да је то истина.

Јер у случају да није, не бих умео да одговорим на исти начин.
macak.tosa031 macak.tosa031 10:32 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

docsumann
Ruždi će završiti iz drugog razloga na drugoj strani.


ma da, naš je prav, svi tuđi su sumnjivi.
a šta sam drugo mogao očekivati.

ima li gore istine od one koja zavise od krštenice? ovo je naravno retorički...

No, u ovom tvojem neki ovamo, neki onamo - je jako bitna proporcija.
Veoma malo je bio onih koji su bili okrenutii, i još uvek su, ovamo.


daj mi primjer nekog koje bio okrenut vamo a više nije, da bi povatoo o čemu pričaš.


Džoni Varburg, Malkolm Kartrajt, ...

Usput - nije moguće da ne znaš zašto Ruždi mora da bude konjukturan?!

macak.tosa031 macak.tosa031 10:35 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

tasadebeli
bocvena

tvoj sam neistomisljenik me ne cini tvojim mrziteljem.



Ја се надам да је то истина.

Јер у случају да није, не бих умео да одговорим на исти начин.

Taso ne nasedaj!
Što se neodgovaranja na isti način tiče - bravo!
No, na žalost, upravo to ti mrzitelji nikada neće oprostiti.
Oni tu superiornost nisu u stanju da tolerišu.
Jer, da jesu - ne bi bili mrzitelji.
tasadebeli tasadebeli 10:36 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

docsumann

ne znam šta je tu sporno.

no ono "nije pička" nema veze sa književnim opuso. držimo se toga



А, да! Тачно! У праву си.

Вратимо се на старлете.







Доксе, јеси ти гледао филм "Маљ"?





docsumann docsumann 10:38 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Prema svecu i tropar!
Jer - nije bitno šta se kaže, nego ko kaže.


vrlo čudan stav, s obzirom da smo mi jedni o drugima, ovdje na blogu, izgradili mišljenja na osnovu onoga šta pišemo (govorimo).
tako da ko je ko, ovdje znači šta je ko rekao.

u tom smsilu posloženo, ovo tvoje praktično znači - nije bitno šta kažeš, nego što si govorila.

ustvari, kako ga god okreneš ispada - glupost!
docsumann docsumann 10:39 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Доксе, јеси ти гледао филм "Маљ"?


odavno. ja sam stari...
macak.tosa031 macak.tosa031 10:39 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

docsumann
Prema svecu i tropar!
Jer - nije bitno šta se kaže, nego ko kaže.


vrlo čudan stav, s obzirom da smo mi jedni o drugima, ovdje na blogu, izgradili mišljenja na osnovu onoga šta pišu (govore).
tako da ko je ko, ovdje znači šta je ko rekao.

u tom smsilu posloženo, ovo tvoje praktično znači - nije bitno šta kažeš, nego što si govorila.

ustvari, kako ga god okreneš ispada - glupost!

U pravu si!
bocvena bocvena 10:41 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Prema svecu i tropar!
Jer - nije bitno šta se kaže, nego ko kaže.


hahaha, nemoj to, molim te! pa tasa izginu da dokaze suprotno.

mani se ti, mali covece iz kompjutera, procenjivanja tudjih licnosti i moralisanja. ako hoces da razmenjujes misli o raznim temama, dobro dosao, za ostalo "nijesi nadlezan". samo dosadan.
docsumann docsumann 10:46 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

macak.tosa031
tasadebeli
bocvena

tvoj sam neistomisljenik me ne cini tvojim mrziteljem.



Ја се надам да је то истина.

Јер у случају да није, не бих умео да одговорим на исти начин.

Taso ne nasedaj!
Što se neodgovaranja na isti način tiče - bravo!
No, na žalost, upravo to ti mrzitelji nikada neće oprostiti.
Oni tu superiornost nisu u stanju da tolerišu.
Jer, da jesu - ne bi bili mrzitelji.


čarli, vidi ja se dobro shjećam bloga u kojem si ti mene isprve etiketirao kao srbomrzitelja samo zato što sam na egzaktan način pokušao da izanaliziram da li je Srbija u finalu svjetskog prvenstva za mlade, protiv Brazila, postigla pobjedonosni gol iz ofsajda.

toliko o toj tvojoj sposobnosti da osjetiš ljude, da prozreš ko je smrad ko gnjida, ko mrzi a ko je častan i validan...
stari su govrili - da bi o nekom mogao da sudiš moraš džak soli s njim pojesti.
nema te mudrosti kod tebe čarli, nema...
docsumann docsumann 10:51 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

tasadebeli
mentol

"Iz Brisela su poručili..."


Једете ли чоколаду? Купујте је својој деци за празнике.



ovu temu smo sokodbuba (nažalost odavno je nema) i ja aktuelizovali na blogu prije jedno sigurno 4-5 godina.
jedno vrijeme nisam jeo čokoladu uopšte, otprilike 6 mjeseci. mislim generalno je vrlo rijetko jedem, sem kad me neko počasti. obično kad mi je do šećera kupujem druge slatkiše.
pa sam jeo samo domaće.
Nestle ne jedem nikad.
docsumann docsumann 10:55 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Džoni Varburg, Malkolm Kartrajt, ...





Usput - nije moguće da ne znaš zašto Ruždi mora da bude konjukturan?!


moguće je.

ono što znam za Ruždija da su njemu njegovi stavovi, pa i pisana riječ, daleko više naškoili od Handkea
tasadebeli tasadebeli 10:57 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Тоша је само у свом препознатљивом стилу рекао оно што је тачно за све оне који имају у себи ту храброст да из своје удобне, лепо ситуиране позиције светски познатог писца или интелектуалца ипак изађу и покушају да сами открију шта се то догађа у свету око њих, а не да гутају сервиране информације преко посредника, медија у служби интереса моћника.

И у томе је, што се мене тиче, она квалитативна разлика као људских бића, а не писаца између двоје добитника Нобелове награде за књижевност коју су обоје писали на немачком језику, Херте Милер и Петера Хандкеа.

Тошин речник можда није леп, али је кратак и јасан. И тачан.

И важи и за Хандкеа, али и за сваког другог човека који пође тим путем.

А од великог значаја за читаво човечанство и јесте то што такви људи још увек постоје у овом времену у којем живимо.
tasadebeli tasadebeli 11:03 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

bocvena

tasa izginu da dokaze suprotno.



Да се послужим Тошиним речником...

Ма јок! Јебе ми се! Још треба и да доказујем некоме нешто...

Мислите, брате, шта год хоћете, то је ваша ствар.

Него помислих да и ја кажем оно шта ја мислим као што си и ти рекла шта ти мислиш, али ето...

Увек се нађе онда неко ко крене мене да убеђује да ја погрешно мислим.

И онда тако то крене лагано, к'о тиха песма из груди.
docsumann docsumann 11:10 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Тоша је само у свом препознатљивом стилу рекао оно што је тачно за све оне који имају у себи ту храброст да из своје удобне, лепо ситуиране позиције светски познатог писца или интелектуалца ипак изађу и покушају да сами открију шта се то догађа у свету око њих, а не да гутају сервиране информације преко посредника, медија у служби интереса моћника.


ovo implicitno znači da je srpska verzija prava, i da samo odabrani, koji izgutaju crvenu pilulu, mogu da je vide.

pa neće biti baš tako. to što je Handke navijao za nas, ne znači da smo bili u pravu.
nijedna strana nije bila u pravu, ili je pak bila u pravu ponekad ponegdje.
istina je bila priklještena između masivnih laži ispaljivanih sa svake strane.
Handke se ipak opredjelio da drži jednu stranu ispravnom do kraja. dem wrong.

Тошин речник можда није леп, али је кратак и јасан. И тачан.


nije problem u riječniku, već u ophođenju s blogerima drugačijeg viđenja.
po pravilu su to gnjide, smradovi...
tasadebeli tasadebeli 11:10 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

docsumann

jedno vrijeme nisam jeo čokoladu uopšte,



Ја не једем чоколаду већ неких 40 година, од једног јутра када сам журећи на тренинг купио чоколадицу пошто нисам доручковао, а нисам смео много да једем да не бих бацио пеглу док трчимо за загревање до горњег шпица Аде и назад, па ме тренер видео како то једем док сам улазио у хангар са чамцима да се пресвучем и рекао ми:

"Шта то једеш? Шта ће ти то? То само поједеш и исереш, никакву корист од тога немаш!"

"Па шта да поједем овако рано?"

"Купи успут једну јабуку и парче сира кад већ не смеш да доручкујеш много због трчања."

И ето, Доксе, од тада ја чоколаду нисам окусио.


sokodbuba (nažalost odavno je nema)



Да, дуго је већ нема. И она недостаје. Као и Будимац. Као и... Ма да не набрајам... Много њих.
docsumann docsumann 11:14 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...



Ја не једем чоколаду већ неких 40 година


a u kolačima, keksu, sladooledu? mislim nije čokolada samo ona u štangli
tasadebeli tasadebeli 11:26 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

docsumann

ovo implicitno znači da je srpska verzija prava,



Не. Него то значи да српску верзију ниси могао нигде ни да чујеш осим у Србији.

Зато је Хандке (и Чомски и још неки) значајан. Српске верзије у свету није ни било. Преносила се "истина" само једне стране у том грађанском рату, а српску верзију смо слушали само ми овде. А то ипак није довољно, зар не, ако хоћеш тзв. објективно глобално информисање.

istina je bila priklještena između masivnih laži ispaljivanih sa svake strane.



Ово није тачно. Истина је била прикљештена масивним испаљивањем лажи само једне стране.

А она друга страна није успела ни до кога у свету да допре па је сасвим небитно да ли је говорила истину или лаж.


nije problem u riječniku, već u ophođenju s blogerima drugačijeg viđenja.
po pravilu su to gnjide, smradovi...



Морам да приметим да ја то код Тоше/Чарлија нисам приметио да се појављује ничим изазвано.

Он је обично тај речник користио тек после подоста времена врло стрпљивог подношења гомиле увреда, понижавања, подјебавања и издркавања по његовој личности што он никако не заслужује.

Хоћеш ми рећи да Тоша нема права да на исти начин на који њега вређају одговори дркошима на те њихове увреде?

Мислим, Доксе, да то тако не функционише у међуљудским односима.

Када клинци у школи раде оно што дркоши Блога Б92 раде Тоши/Чарлију, ја као васпитач имам обавезу да учиним све да то престане.

А дркоши који вређају Тошу на пасја кола никада нису на Блогу Б92 били кажњени због тога.

Али би зато Чарлија/Тошу бановали сваки пут када би он на исти начин узвратио онима који га вређају.

Немој и ти да имаш двоструке аршине када причамо о томе. Тебе ипак нисам никада до сада сврставао у те дркоше Блога Б92.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:29 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Handke , rekao bih, pripada ovoj prvoj vrsti, intelektualnih poštenjačina, i to je u njegovom slučaju - ok.
takođe, vjerujem i da je Ruždi završio na suptonoj strani, takođe iskreno i dosljedno sopstvenim promišljanjima.


Sve je to u redu, ali mala je razlika u tome da se Handke nije potpisivao (ili zapljunuo tudji angazman) i trazio oduzimanje nagrada nekome ko se nasao na suprotnoj strani.

Jer nagrada za knjizevnost je a ne nagrada za politicki angazman, a samo se o ovom potonjem i prica u javnosti - knjizevnost ostade sasvim izignorisana u nobelovoj nagradi za knjizevnost. Veselje.
docsumann docsumann 11:49 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

А она друга страна није успела ни до кога у свету да допре па је сасвим небитно да ли је говорила истину или лаж.


nije dobacila do svijeta, al zato je udraila dvostruko po sopstvenom narodu.

Хоћеш ми рећи да Тоша нема права да на исти начин на који њега вређају одговори дркошима на те њихове увреде?

Мислим, Доксе, да то тако не функционише у међуљудским односима.


neću reći.
al bocvena je zadnja osoba za koju bi rekao da nastupa ad hominem.


А дркоши који вређају Тошу на пасја кола никада нису на Блогу Б92 били кажњени због тога.

Али би зато Чарлија/Тошу бановали сваки пут када би он на исти начин узвратио онима који га вређају.

Немој и ти да имаш двоструке аршине када причамо о томе. Тебе ипак нисам никада до сада сврставао у те дркоше Блога Б92.


uopšte ne pričam o oficijelnim kaznama i udaljavanjima s bloga. u to se ne pačam, nit imam uticaj.
ono je bilo klsasično osporavanje etiketiranjem.

a kako mislim da treba pokušavam da tako i delam.

pa kako će me ko locirati u tim vašim sektašenjima, slobodno mu bilo.
nit drkam , nit drukam


docsumann docsumann 11:49 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

apacherosepeacock
Handke , rekao bih, pripada ovoj prvoj vrsti, intelektualnih poštenjačina, i to je u njegovom slučaju - ok.
takođe, vjerujem i da je Ruždi završio na suptonoj strani, takođe iskreno i dosljedno sopstvenim promišljanjima.


Sve je to u redu, ali mala je razlika u tome da se Handke nije potpisivao (ili zapljunuo tudji angazman) i trazio oduzimanje nagrada nekome ko se nasao na suprotnoj strani.

Jer nagrada za knjizevnost je a ne nagrada za politicki angazman, a samo se o ovom potonjem i prica u javnosti - knjizevnost ostade sasvim izignorisana u nobelovoj nagradi za knjizevnost. Veselje.


naravno
tasadebeli tasadebeli 11:53 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

docsumann


Ја не једем чоколаду већ неких 40 година


a u kolačima, keksu, sladooledu? mislim nije čokolada samo ona u štangli



Можда бих и јео, него док се стигне до колача, сладоледа, кекса, ја већ до гуше натрпан прасећином, сармом, руском салатом, пиКтијама...


Па када ме и понуде колачима, мени они онда дођу к'о онај мали ментол Мистер Креозоту.


Једино нисам тако непристојан када одбијам колаче као Мистер Креозот када одбија ментол.

Ја само промрмљам:"Не, хвала, немам апетита. Више."



Не једем слаткише уопште. Али волЕм сланише. Нисам деб'о, бабо ме мој..., тек тако... Од ваздуКа.
bocvena bocvena 11:57 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Jer nagrada za knjizevnost je a ne nagrada za politicki angazman, a samo se o ovom potonjem i prica u javnosti - knjizevnost ostade sasvim izignorisana u nobelovoj nagradi za knjizevnost.

i niko ni da spomene olgu tokarčuk, koja je ove godine dobila nobelovu nagradu za književnost za 2018. godinu. prošle godine nisu uspeli zbog unutrašnjih skandala:)

И онда тако то крене лагано, к'о тиха песма из груди.

misliš na žalopojku kako si pogrešno shvaćen?

'ajde opet da nacrtam - postoje teme u kojima nikad nećemo biti istomišljenici i gde ćemo se uvek naći u klinču. neke su mi manje bitne - ova o handkeu je jedna od njih. odlična je samo kao primer kako se formira mit u srba. neprijatelj mog neprijatelja je uvek moj prijatelj (nije bitno što mi kosti pucaju od te ljubavi). ono što je kod neprijatelja propaganda, kod nas je patriotizam. što se manje čita, to se više učitava. izaberi stranu i pomiri se.

kad se dve odrasle osobe nadju u klinču, zahvale se jedna drugoj na razgovoru i svaka nastavi svojim putem. do sledeće prilike.

tako npr. kad sledeći put budeš snatrio o nedostacima demokratije i priželjkivao neki prosvećeni apsolutizam (samo sa pravim srbima što pišu srski jezik na srpskoj ćirilici), pa kreneš da ukidaš inkluziju u školama, računaj da ćemo se ćerati jopet.


bocvena bocvena 12:03 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

al bocvena je zadnja osoba za koju bi rekao da nastupa ad hominem.

al sam dosadna za medalju kad krenu da me fortaju u krug i ućutkuju:)
niko nije savršen. (pa sad ona slika sa ružom:)
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:06 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

'Juče je iz Komiteta za književnost Kraljevske švedske akademije nauka saopšteno da Nobelova nagrada ne može biti oduzeta, jer se u statutima Nobelove fondacije ne spominje takva mogućnost'.

Dzaba krece..

docsumann docsumann 12:09 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...


bilo bi interesantno čuti Filipovo viđenje
tasadebeli tasadebeli 13:43 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

bocvena

al sam dosadna za medalju kad krenu da me fortaju u krug i ućutkuju:)



И треба тако!

Исти смо по том питању.
macak.tosa031 macak.tosa031 14:09 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

bocvena
Prema svecu i tropar!
Jer - nije bitno šta se kaže, nego ko kaže.


hahaha, nemoj to, molim te! pa tasa izginu da dokaze suprotno.

mani se ti, mali covece iz kompjutera, procenjivanja tudjih licnosti i moralisanja. ako hoces da razmenjujes misli o raznim temama, dobro dosao, za ostalo "nijesi nadlezan". samo dosadan.

Izvini se!
macak.tosa031 macak.tosa031 14:11 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

docsumann
Тоша је само у свом препознатљивом стилу рекао оно што је тачно за све оне који имају у себи ту храброст да из своје удобне, лепо ситуиране позиције светски познатог писца или интелектуалца ипак изађу и покушају да сами открију шта се то догађа у свету око њих, а не да гутају сервиране информације преко посредника, медија у служби интереса моћника.


ovo implicitno znači da je srpska verzija prava, i da samo odabrani, koji izgutaju crvenu pilulu, mogu da je vide.

pa neće biti baš tako. to što je Handke navijao za nas, ne znači da smo bili u pravu.
nijedna strana nije bila u pravu, ili je pak bila u pravu ponekad ponegdje.
istina je bila priklještena između masivnih laži ispaljivanih sa svake strane.
Handke se ipak opredjelio da drži jednu stranu ispravnom do kraja. dem wrong.

Тошин речник можда није леп, али је кратак и јасан. И тачан.


nije problem u riječniku, već u ophođenju s blogerima drugačijeg viđenja.
po pravilu su to gnjide, smradovi...

Taman posla!
Daleko bilo da je tako!
Jebote - šta reći za neke druge kada se ti služiš ovime?
Strašno!
Pokušaj malo da posmatraš stvari kontekstualno.
macak.tosa031 macak.tosa031 14:12 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

apacherosepeacock
Handke , rekao bih, pripada ovoj prvoj vrsti, intelektualnih poštenjačina, i to je u njegovom slučaju - ok.
takođe, vjerujem i da je Ruždi završio na suptonoj strani, takođe iskreno i dosljedno sopstvenim promišljanjima.


Sve je to u redu, ali mala je razlika u tome da se Handke nije potpisivao (ili zapljunuo tudji angazman) i trazio oduzimanje nagrada nekome ko se nasao na suprotnoj strani.

Jer nagrada za knjizevnost je a ne nagrada za politicki angazman, a samo se o ovom potonjem i prica u javnosti - knjizevnost ostade sasvim izignorisana u nobelovoj nagradi za knjizevnost. Veselje.

Saglasan!
macak.tosa031 macak.tosa031 14:15 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

docsumann

...

uopšte ne pričam o oficijelnim kaznama i udaljavanjima s bloga. u to se ne pačam, nit imam uticaj.
ono je bilo klsasično osporavanje etiketiranjem.

a kako mislim da treba pokušavam da tako i delam.

pa kako će me ko locirati u tim vašim sektašenjima, slobodno mu bilo.
nit drkam , nit drukam




Što se tiče sektašenja, Tasa i ja 'ratujemo sami'.
Što se tiče drkanja - od volje ti!
Što se tiče toga da ne drukaš - pa to je meni odavno jasno.
I zato, što se mene tiče, za mene nikada nećeš biti pička, gnjida, vaška, (srbo)mrzitelj svega srpskoga ...
Bićeš čovek - sa kojim mogu solidno da se ne slažem o bilo čemu.
shone shone 14:19 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

sva ta "licnost" u politici, poslu, javnom prostoru i dovodi to iracionalnih "ljubavi" i prejakih reakcija.




shone shone 14:22 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

да не би окрени-обрни, и овај блог био о Таси.




Ebeš blog bez Tase.
shone shone 14:25 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Pa da - stari su davno rekli da je (ponekada) najbolje da se praviš lud.


Čaki šta te boli tuki!
docsumann docsumann 14:28 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Taman posla!
Daleko bilo da je tako!
.


priznajem, pretjerao sam.
nije po pravilu, al zna da se desi.

Jebote - šta reći za neke druge kada se ti služiš ovime?
Strašno!
Pokušaj malo da posmatraš stvari kontekstualno


ne opravdavam druge prvima, il obrnuto

i stvarno ne vidim kontekst koji bi opravdao "konjukturne splačine"
docsumann docsumann 14:34 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

I zato, što se mene tiče, za mene nikada nećeš biti pička, gnjida, vaška, (srbo)mrzitelj svega srpskoga ...


cijenim da ta etiketiranja, bilo negativna, bilo pozitivna, samo opterećuju dikusiju.

lični utisci za ličnu upotrebu.
shone shone 14:45 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

cijenim da ta etiketiranja, bilo negativna, bilo pozitivna, samo opterećuju dikusiju.

lični utisci za ličnu upotrebu.


Jes vala, baš.


aureus aureus 14:54 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

EDIT: a to "pička je / nije pička" je ko što reče Bo - obično kurčenje

Mnogo se psuje na ovom blogu.

Mislim da je sve počelo od Čarlija.

A onda su i Bocvenu uvukli.

Jebiga...
shone shone 15:02 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

A onda su i Bocvenu uvukli.

Jebiga...


Zato si ti tu da izvučeš

Pa ko se to meni pobudiooooo? Đe si ba Zlaja?
tasadebeli tasadebeli 15:03 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

aureus
EDIT: a to "pička je / nije pička" je ko što reče Bo - obično kurčenje

Mnogo se psuje na ovom blogu.

Mislim da je sve počelo od Čarlija.

A onda su i Bocvenu uvukli.

Jebiga...




Јебига.

До курца онда и такав Блог Б92.
shone shone 15:06 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

До курца онда и такав Блог Б92.


Sram te bilo.



"SAD ĆU TE BRE BRIŠEM ZBOG OMETANJE BRE"
tasadebeli tasadebeli 15:12 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

shone
да не би окрени-обрни, и овај блог био о Таси.




Ebeš blog bez Tase.



Зокиииии!!! 'Оћеш палачинкуууу!!!

Јбт, нисам ни окусио јабуке у шлафроку после ручка!

Мора да сам се заљубио у неку од ових Титових пионирки са Блога Б92.





tasadebeli tasadebeli 15:14 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

shone
До курца онда и такав Блог Б92.


Sram te bilo.


"SAD ĆU TE BRE BRIŠEM ZBOG OMETANJE BRE"







tasadebeli tasadebeli 15:16 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Дупло.
aureus aureus 15:23 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

shone
A onda su i Bocvenu uvukli.

Jebiga...


Zato si ti tu da izvučeš

Pa ko se to meni pobudiooooo? Đe si ba Zlaja?

Ja sam za to da se ne psuje mnogo.
Treba psovati malo ali pravilno, i kad kontekst nalaže.
tasadebeli tasadebeli 15:23 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

macak.tosa031

Što se tiče sektašenja, Tasa i ja 'ratujemo sami'.




Џабе им ти то причаш брате, ено рек'о им то исто и Шарски ономад, али ни њему не верују.

Мислим да је дошло време када тетка треба да попије лек.




tasadebeli tasadebeli 15:24 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

aureus
shone
A onda su i Bocvenu uvukli.

Jebiga...


Zato si ti tu da izvučeš

Pa ko se to meni pobudiooooo? Đe si ba Zlaja?

Ja sam za to da se ne psuje mnogo.
Treba psovati malo ali pravilno, i kad kontekst nalaže.



Уз поштовање граматичких и правописних правила зарад интелектуалног нивоа расправе.
docsumann docsumann 15:28 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

tasadebeli
macak.tosa031

Što se tiče sektašenja, Tasa i ja 'ratujemo sami'.



Џабе брате, ено рек'о им то исто и Шарски ономад, али ни њему не верују.


vjerujem vam, , što ne bih, ali isto tako ne vjerujem da postoji organizovana grupacija u formi čopora koji vas proganja.

a ako tvrdite suprotno, molio bih imena (nickove, JMBG, bris..) ili da o tome ne pričamo
shone shone 15:35 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Ja sam za to da se ne psuje mnogo.
Treba psovati malo ali pravilno, i kad kontekst nalaže.


Veljo ti si?
tasadebeli tasadebeli 15:38 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

docsumann
tasadebeli
macak.tosa031

Što se tiče sektašenja, Tasa i ja 'ratujemo sami'.



Џабе брате, ено рек'о им то исто и Шарски ономад, али ни њему не верују.


vjerujem vam, , što ne bih, ali isto tako ne vjerujem da postoji organizovana grupacija u formi čopora koji vas proganja.

a ako tvrdite suprotno, molio bih imena (nickove, JMBG, bris..) ili da o tome ne pričamo




Не верујем ни ја у то "da postoji organizovana grupacija u formi čopora" која било кога прогања.

Али верујем "da postoji organizovana grupacija u formi čopora" коју повезује мржња према некоме.

Као што видиш, вера је индивидуална ствар свакога од нас са свим нијансама које ту постоје.

Исто као и истина, зар не?


П.С. - Узгред, можда бих и учествовао на твом блогу, али не знам стране језике, па када сам видео наслов, схватио сам да то није за мене.
bocvena bocvena 15:39 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

i tako...nemam pojma koju vrstu zadovoljstva izvlacite iz ovih igrica. dalje cete morati bez mene.
shone shone 15:40 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Što se tiče sektašenja, Tasa i ja 'ratujemo sami'.



tasadebeli tasadebeli 15:43 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

bocvena
i tako...nemam pojma koju vrstu zadovoljstva izvlacite iz ovih igrica. dalje cete morati bez mene.




Да те испратим до куће?

Незгодно је сама да идеш поред свих тих неасертивних типова који се мувају по сокацима Блога Б92.
shone shone 15:44 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Да те испратим до куће?



Miran! K' nozi!
shone shone 15:46 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

i tako...nemam pojma koju vrstu zadovoljstva izvlacite iz ovih igrica.


dalje cete morati bez mene


Pa eto zašto. Bez tebe.


tasadebeli tasadebeli 15:52 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

shone
Да те испратим до куће?



Miran! K' nozi!





shone shone 15:55 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Зокиииии!!! 'Оћеш палачинкуууу!!!


Ne brate dobijem ojed od šlafroka.




mirelarado mirelarado 16:17 13.10.2019

Re: A šta je reko Eko

Cela ova razgovorna nit pokazuje koliko je Umberto Eko bio u pravu kada je 2005. u Puli, na pitanje hrv. novinara šta misli o ratovima u ex Yu odgovorio: "Kada je reč o Balkanu, shvatio sam jedino da se u tamošnje sukobe ne treba mešati, donositi sudove, jer je situacija toliko zamršena da ćete sigurno pogrešiti, ma na koju stranu da stanete. I držim se toga."

Tako je nekako prošao i Handke, sada ga svi, i ovde i u svetu, posmatraju kroz to njegovo političko svrstavanje. Moj savet je: pročitajte koju njegovu knjigu, zaboravite na simpatije i antipatije prema njegovim političkim svrstavanjima. Kao književnik vredan je pažnje.
docsumann docsumann 16:40 13.10.2019

Re: A šta je reko Eko

Cela ova razgovorna nit pokazuje koliko je Umberto Eko bio u pravu kada je 2005. u Puli, na pitanje hrv. novinara šta misli o ratovima u ex Yu odgovorio: "Kada je reč o Balkanu, shvatio sam jedino da se u tamošnje sukobe ne treba mešati, donositi sudove, jer je situacija toliko zamršena da ćete sigurno pogrešiti, ma na koju stranu da stanete. I držim se toga."



mudro.

no vjerujem da su mu čak i zbog takog stava neki zamjerali neoprdjeljenost, u smislu nesuprostavljanja zlu (kako su 90-tih predstavljali srpski režim, vojsku, politiku)
nsarski nsarski 16:48 13.10.2019

Re: A šta je reko Eko

mirelarado
Cela ova razgovorna nit pokazuje koliko je Umberto Eko bio u pravu kada je 2005. u Puli, na pitanje hrv. novinara šta misli o ratovima u ex Yu odgovorio: "Kada je reč o Balkanu, shvatio sam jedino da se u tamošnje sukobe ne treba mešati, donositi sudove, jer je situacija toliko zamršena da ćete sigurno pogrešiti, ma na koju stranu da stanete. I držim se toga."

Tako je nekako prošao i Hantke, sada ga svi, i ovde i u svetu, posmatraju kroz to njegovo političko svrstavanje. Moj savet je: pročitajte koju njegovu knjigu, zaboravite na simpatije i antipatije prema njegovim političkim svrstavanjima. Kao književnik vredan je pažnje.


Naravno.

Ovde se na blogu, međutim, ne pominje i Harold Pinter, jedan od najvećih dramaturga XX veka, koji takođe nije imao naklonosti prema "svemu ovome". Njegovo obraćanje prilikom dodele Nobelove nagrade je verovatno najoštrija kritika današnje planetarne ludosti.
Malo su ga pljuvali dežurni branitelji ovog skandloznog stanja, li on je ubrzo umro i ti pljuvači su zaćutali. Ipak, njegov govor pred Nobelovim komitetom, njegova završna poruka kao da je zaborvljena, a treba da se predaje deci u školama. To danas, naravno, niko ne radi. Muk vlada.


mirelarado mirelarado 16:54 13.10.2019

Re: A šta je reko Eko

docsumann
Cela ova razgovorna nit pokazuje koliko je Umberto Eko bio u pravu kada je 2005. u Puli, na pitanje hrv. novinara šta misli o ratovima u ex Yu odgovorio: "Kada je reč o Balkanu, shvatio sam jedino da se u tamošnje sukobe ne treba mešati, donositi sudove, jer je situacija toliko zamršena da ćete sigurno pogrešiti, ma na koju stranu da stanete. I držim se toga."



mudro.

no vjerujem da su mu čak i zbog takog stava neki zamjerali neoprdjeljenost, u smislu nesuprostavljanja zlu (kako su 90-tih predstavljali srpski režim, vojsku, politiku)


To svakako. Naročito "kolege" levičari, D'Alema i društvo, koji su tada bili na vlasti.
macak.tosa031 macak.tosa031 17:57 13.10.2019

Re: A šta je reko Eko

mirelarado
Cela ova razgovorna nit pokazuje koliko je Umberto Eko bio u pravu kada je 2005. u Puli, na pitanje hrv. novinara šta misli o ratovima u ex Yu odgovorio: "Kada je reč o Balkanu, shvatio sam jedino da se u tamošnje sukobe ne treba mešati, donositi sudove, jer je situacija toliko zamršena da ćete sigurno pogrešiti, ma na koju stranu da stanete. I držim se toga."

Tako je nekako prošao i Hantke, sada ga svi, i ovde i u svetu, posmatraju kroz to njegovo političko svrstavanje. Moj savet je: pročitajte koju njegovu knjigu, zaboravite na simpatije i antipatije prema njegovim političkim svrstavanjima. Kao književnik vredan je pažnje.

Uz dužan respekt pomenutome, a još više mirelirado, moram da iznesem svoje neslaganje u vezi neopredeljivanja.
Jer - kada bi se trebalo opredeljivati, ako ne tada!?
A Handke se opredelio - i više nego jasno.
I izabrao da ne bude, što bi rekle tanane dušice, 'ženski polni organ'.
niccolo niccolo 17:59 13.10.2019

Re: A šta je reko Eko

Šta fali ženskom polnom organu?
macak.tosa031 macak.tosa031 18:00 13.10.2019

Re: A šta je reko Eko

niccolo
Šta fali ženskom polnom organu?

Ona stvar.
aureus aureus 18:44 13.10.2019

Re: A šta je reko Eko

macak.tosa031
što bi rekle tanane dušice, 'ženski polni organ'.

Evo ga opet, navlači ljude na klizav teren.
tasadebeli tasadebeli 19:44 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

shone
Зокиииии!!! 'Оћеш палачинкуууу!!!


Ne brate dobijem ojed od šlafroka.



Док слушаш бадем мантил музику?

Оно, приведеш нешто на гајбу, окупаш, истушираш, шта год већ, обучете обоје бадем мантиле (шлафроке), ти сипаш вино у чаше, пустиш бадем мантил музику и... Опаааа! Ето га ојед, јбг! Неочекивано и спонтано!











tasadebeli tasadebeli 19:57 13.10.2019

Re: A šta je reko Eko

nsarski


Harold Pinter

njegov govor pred Nobelovim komitetom, njegova završna poruka kao da je zaborvljena, a treba da se predaje deci u školama. To danas, naravno, niko ne radi.




Ја радим. (EDIT: Кад се већ изјашњавамо ко је на којој и чијој страни.)

Не знам за остале колегинице и колеге, професоре и професорке, библиотекаре и библиотекарке итд. по српским школама, али ја то радим.

Дакле, није баш нико.

Има макар један сигурно.

Није Нико.

Осим ако ме не сматраш некаквим Одисејем који измиче испред ослепљеног Полифема смејући му се у лице док овај бесомучно удара својим штапом около у нади да ће утући тог безобразника са Итаке.




shone shone 20:22 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

бадем мантил


Penjoar takoreći.


Penjoar

Kucna haljina na gospodski nacin .

- Ej buraz , aj mi dodas penjoar .
- Sta ti je sad pa to ?
- Ma znas ono sto kao zagrnes ...
- Nemam pojma ...



penjoar

deluks varijanta kucne haljine,ekstra fetis svake sredovecne i vise sredovecne domacice koja drzi do sebe i do svog komoditeta.Razlikuje se od obicne kucne haljine po debljini,zapravo je penjoar postavljen,po dezenu nalik brokatu i po kvalitetu materijala.Dobar je za hladnije dane i kao preventiva protiv kostobolje.Uz vec spomenuti brokaatni dezen penjoar cesto krase fleke od hrane,kafe,masne fleke oko dzepova,rupe od cigaretnog zara iz cega se moze izvesti logican zakljucak da penjoar nije potrebno prati.Sastavni deo penjoara je i maramica u nekom od dzepova,mrve i trunje nepoznatog porekla,naocare za citanje a moze i paklica finih cigareta u koznoj futroli.Uz penjoar se odlicno slaze komplet hromiranih viklera na glavi domacice a na nogama debele carape i kozne papuce(plastika ne dolazi u obzir jer je jeftina).
vcucko vcucko 20:30 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

shone
Što se tiče sektašenja, Tasa i ja 'ratujemo sami'.




shone shone 20:31 13.10.2019

Re: A šta je reko Eko

Jа радим

Не знам за остале колегинице и колеге, професоре и професорке, библиотекаре и библиотекарке итд. по српским школама, али ја то радим.


Aj neću. Biće opet pogrešno protumačeno.
shone shone 21:13 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

vcucko
shone
Što se tiče sektašenja, Tasa i ja 'ratujemo sami'.






Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:29 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

mene sad zanima sta su sve srbi citali od handkea, kad su mu otprilike preveli 2 knjige osamdesetih i u feljtonima samo prenosili njegove metaknjizevne teme devedesetih?

Хандке је био писац за писце, и данас је, мање више, тако: био је популаран у интелектуалним круговима, а сваку његову књижицу, и најмању, ако се добро сећам, преводио је његов пријатељ Жарко Радаковић. (Давно је то било, ја сам их куповао, Хандке је био легитимација озбиљног, претенциозног интелектуалца. Но, праву славу је стекао тек својим политичким ангажманом.)

Да, Хандке је "лечио" неку своју фрустрацију навијајући за нас -- навијајући за балканске "Индијанце".

Необично ми је да данас немам никакву жељу да било шта његово опет читам. Сматрам да смара.
tasadebeli tasadebeli 21:53 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Погледајте. Добро се загледајте у сваку од ових фотографија, у свако од ових имена. Иза сваког је био некакав стварни живот попут вашег. Некакве радости, патње, љубави према најближима, туге, жалости, смеха, суза,... Исте као и ваше.

Овакве књиге можете направити сада већ за скоро сваки део света. Или да кренете са Косова и Метохије и да ову једну књигу проширујете новим сликама и новим именима, како год. Где год да закорачите, на све четири стране света.

Али добро се загледајте. У сваку фотографију и име.

Додајте фотографије и имена оних за које ви знате, а која се у овој књизи не налазе. Без обзира на националност, веру, језик, културу,...

Па ћемо онда да причамо о Хандкеу на Милошевићевом канабету и вредности Хандкеовог писања уз веселе вицеве и подригивање од преједености силном интелектуалном супериорношћу оних који су преживели.
shone shone 22:20 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Да, Хандке је "лечио" неку своју фрустрацију навијајући за нас -- навијајући за балканске "Индијанце".


Za koga sad navija?

Gde nestadoše ,,indijanci,,?

dragosevacsutra dragosevacsutra 22:54 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

ali pajtovanje sa Slobom, i divanjenje kod njega na kanabetu, mi je i tada bilo sranje.


na djindjica mislis?

milos_mijatovic milos_mijatovic 23:51 13.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Баш сам хтео да напишем:"а о Олги Токарчук ни речи", али ме је колегиница предухитрила. Жена је добила читавих 10 секунди у двадесетоминутној емисији у којој је гостовао Иван Ивањи.
i niko ni da spomene olgu tokarčuk, koja je ove godine dobila nobelovu nagradu za književnost za 2018. godinu. prošle godine nisu uspeli zbog unutrašnjih skandala:)
bocvena bocvena 09:08 14.10.2019

Re: Uglavnom oko Miloševića...

Хандке је био легитимација озбиљног, претенциозног интелектуалца. Но, праву славу је стекао тек својим политичким ангажманом.)

da zivim u zimbabveu, jako bih lako branila tezu o razdvajanju lika i dela pisca. no, zivim u srbiji, direktno pogodjena zabludama jednog "jugonostalgicara" kako rece njegov najbolji drug radakovic, koji, gle cuda, zivi u nemackoj.
cime sam pogodjena? kao i devedesetih mnogo vise domacim misliocima koji uzurpiraju ljubav prema srbiji i svemu srpskom (pa i zlocine pocinjene u to ime), sto meni ostavlja da budem "izdajnik" ili da cutim.
handke dodje i ode, napujda zapad na nas, sve nas voleci i braneci, a ja ostanem da zivim sa slobom, patriJotama, bombardovanjem i mrtvom majkom.
danas, opet, moram da budem srecna sto je ispravljena greska prema odlicnom piscu (koga su poslednji put citali '89/90.), jer umetnost je to! i jos da zivim u nelustriranoj vucicevoj srbiji gde su ljudi ljuti na slobu ne zato sto je orkestrirao smrti toliko ljudi na ovim prostorima, a moj narod zavrsio u zbegu i emigraciji nego zato jer je ratove izgubio.

bravo za handkea, tesko meni sa svetskim i domacim pametnjakovicima.

mislim, je l' mora sva ta "ljubav" bas toliko da boli?



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana