Eksperimenti u blogovanju

Korak po korak

zilikaka RSS / 06.09.2019. u 16:56
Pa da vidimo šta će ispasti.
,giphy.gif

Evo, ja ću prva.
 
- Izdinstati glavicu luka.
 


Komentari (726)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 23:56 06.09.2019

Re: Samo da dodam

Učinilo mi se da su im ,,strožIji,, kriterijumi

Eh, ti vraže...
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:52 07.09.2019

Re: Samo da dodam

freehand
mirelarado
strožije definisano


Tebi se to j baš osladilo, Free. :) Kaže se strože.

Mogli ste oklagijom da me peglate i onom varjačom da me omekšavate do sutra - ne bih to znao. Ali red je da se nešto i nauči danas.
Hvala Mirela, neću ovo zaboraviti. Gnjaviću Tasu da te na tim njihovim tajnim sastancima Duboke moderacije Bloga b92 obavezno poura za VIP. Zaslužila si.


Ojebote, ne prizivaj ga, vidiš kako je skladan i oTpušten ovaj zilin blog?! Niko se ne maši za lugera. Pa i mi, blogodrkeri, i ostali titići, imamo dušu, i mi bismo malo da se odmaramo i uživamo u opuštenciji a ne das stalno neko, kako da kažem, drka.



apacherosepeacock apacherosepeacock 06:45 07.09.2019

Re: Samo da dodam

meni moj ateizam zabranjuje šaNgarepu u bolonjezu:)


Sargarepa ide dobro u bolonjez jer sladi. Ja sam imala obicaj kad ne stavim sargarepu obavezno stavim prstohvat secera u sos.

Celer taj sto kaze maxa drske od celera sam probala jednom udenutim u sok od paradajza, uspela sam jednu da oglodjem jednom.. ostatak sam dala zecevima
apacherosepeacock apacherosepeacock 06:53 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Braja kuva kao robot, a krkar sve od oka, ko Obeliks. I ja verujem i jednom i drugom, i dobro


I ja sam krkarov tip, odoka. Ko bi bokte merio svaki sastojak na vagi, trebalo bi mi pola dana samo za kuvanje.
apacherosepeacock apacherosepeacock 06:58 07.09.2019

Re: Samo da dodam

S korijanderom pravim marokansku čorbu od leblebija.


Aaa benissima blogokoleginice.
Milan Novković Milan Novković 07:32 07.09.2019

Re: Samo da dodam

freehand
mirelarado
Нарочито сам заинтересована за четвртак и петак.


Mislim da su četvrci i peci. Malo rogobatno zvuči, ali je takvo pravilo.

Kod nas su bili četvrtaci i petaci... Vidiš ti šta se desi dok pređeš reku, silna se slova negde pogube a negde dodaju?!

Ma zeza vas Mirela, garant

Ja nemam pojma, ok, al joj se oseća u glasu da je popila nekoliko šerija više sinoć, i kikotala se celo veče

mirelarado mirelarado 07:41 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Milan Novković
freehand
mirelarado
Нарочито сам заинтересована за четвртак и петак.


Mislim da su četvrci i peci. Malo rogobatno zvuči, ali je takvo pravilo.

Kod nas su bili četvrtaci i petaci... Vidiš ti šta se desi dok pređeš reku, silna se slova negde pogube a negde dodaju?!

Ma zeza vas Mirela, garant

Ja nemam pojma, ok, al joj se oseća u glasu da je popile nekoliko šerija više sinoć, i kikotala se celo veče



Nisam, Milanče, kunem se, nego mi ovih dana stižu sve neke lepe vesti i na privatnom i na poslovnom planu, što izaziva veselost i bez kapi alkohola. Obaška što je u Beogradu mnogo lepo vreme.
mariopan mariopan 08:12 07.09.2019

Re: Samo da dodam

apacherosepeacock
Braja kuva kao robot, a krkar sve od oka, ko Obeliks. I ja verujem i jednom i drugom, i dobro


I ja sam krkarov tip, odoka. Ko bi bokte merio svaki sastojak na vagi, trebalo bi mi pola dana samo za kuvanje.

Mene je svekrva učila da kuvam, nisam znala ni ladnu vodu na šporet da stavim kad sam se udala. I uči me da pravim krofne ili da mesim pitu, onu što se razvlače kore na stolnjaku.

"Uzmeš dve pune šake brašna..."
Brašno se uzimalo iz velike limene kutije punim šakama, tako se merilo i sve što se dodaje. Prstima se meri so ili šećer, ne kašikom, itd. I sa godinama usavršim ja te banatske đakonije pa mi odskoro ovi mlađi iz familije traže "recept".

I ja krenem sa "Uzmeš dve velike šake brašna, proseješ...." i niko me ne razume.

Pa sam za te mlade moderne domaćice koje nikad nisu mesile uvežbavala detaljne opise koji opet nisu uspevali.

Ništa bez prakse.
alselone alselone 09:19 07.09.2019

Re: Samo da dodam

I ja sam krkarov tip, odoka. Ko bi bokte merio svaki sastojak na vagi, trebalo bi mi pola dana samo za kuvanje.


Ponovo vam kažem zašto je tako - Brajini recepti su restoranski recepti kako bi se svaki put dobilo isto jelo i kako bi se gosti vratili bez obzira da li kuva on (a ne kuva), da li kuva Pera kuvar iz prve smene, Djura kuvar iz druge smene ili novi kuvar. Brajini recepti su takvi radi ponovljivosti svaki put od strane bilo kog kuvara.

Siguran sam da ne meri 6 grama soli kada kuva kod kuće za sina.

Uostalom imate njegov video kako kuva u nekoj TV emisiji pa vidite, kuva "normalno".
mariopan mariopan 09:59 07.09.2019

Re: Samo da dodam

alselone
I ja sam krkarov tip, odoka. Ko bi bokte merio svaki sastojak na vagi, trebalo bi mi pola dana samo za kuvanje.


Ponovo vam kažem zašto je tako - Brajini recepti su restoranski recepti kako bi se svaki put dobilo isto jelo i kako bi se gosti vratili bez obzira da li kuva on (a ne kuva), da li kuva Pera kuvar iz prve smene, Djura kuvar iz druge smene ili novi kuvar. Brajini recepti su takvi radi ponovljivosti svaki put od strane bilo kog kuvara.

Siguran sam da ne meri 6 grama soli kada kuva kod kuće za sina.

Uostalom imate njegov video kako kuva u nekoj TV emisiji pa vidite, kuva "normalno".

Da, to je jasno od početka i mora tako.

A mi koji kuvamo kod kuće ipak to radimo po svom ukusu jer nije meni po ukusu ni sva restoranska hrana, mada je savršeno po receptu spremljena. Možda bih volela da je manje nečega a više nečeg drugog?
Zato imamo toliko varijanti nekog jela, jer je kuvanje zapravo vrlo kreativan posao.

Recimo kod dodavanja paradajza u jelo postala sam opreznija, nije svaki paradajz isto zreo i sladak, vodenast ili mesnat, kiseo ili žilav...i onaj kuvani prvo probam. A po receptu bi bilo dodaj ovoliko paradajza i biće ok? Neće uvek.
milisav68 milisav68 10:08 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Siguran sam da ne meri 6 grama soli kada kuva kod kuće za sina.

Ma ne meri se to ni u restoranu, sigurno pstoji neka vrsta dozera.

Kao recimo za kafu (bilo espreso ili domaću), gde imaš neku zapreminu (u mlinu) koju možeš da šteluješ*, i postaviš standard da ti recimo jedna kafa bude 9 grama.

*krupnoća mlevenja i količina koja će nakon toga da izađe.
myredneckself myredneckself 11:33 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Goran Vučković
al za đumbir banujem!

Korijander? (ja lično ne volem, ali čisto radoznao...)

O neee, kad jedem korijander k'o da jedem sapun, dakle ne, nikako.
Vučko, srećno skidanje s fejsa.

Zilikaka, obavezno ban za trpanje đumbira u sva jela, onako bez veze.
Moderne kuharice đumbirom bi začinile i nasuvo s krompirom.

Međutim... može džindžer kod mene ovako



nepopustljiv nepopustljiv 11:39 07.09.2019

Re: Samo da dodam

myredneckself
Goran Vučković
al za đumbir banujem!

Korijander? (ja lično ne volem, ali čisto radoznao...)

O neee, kad jedem korijander k'o da jedem sapun, dakle ne, nikako.
Vučko, srećno skidanje s fejsa.

Zilikaka, obavezno ban za trpanje đumbira u sva jela, onako bez veze.
Moderne kuharice đumbirom bi začinile i nasuvo s krompirom.

Međutim... može džindžer kod mene ovako




Šta su to đumbir i korijander?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:06 07.09.2019

Re: Samo da dodam

da iskoristim momenat, da ne tražim gore ko je pravio ona Krkar-Brajović poređenja: pravi kuvar kuva na nos i na nepce. Nikakvi grami, nikakve stroge merne jedinice. Zna se šta od sastojaka u jelo ide, a na meštru je da u zasvisnosti od vrste i kakvoće sastojaka sve zgotovi najbolje za taj dan. Kulinarstvo nije industrija.

Будало.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:10 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Korijander. Neko obožava (ja, na primer), neko mrzi. Savršeno ide sa nekim stvarima, ali je bljak za druge. Ja korijander jedem kao koza (to i Rusi i Kinezi rade) uz roštilj. Guacamole, na primer, ne može bez korijandera. Ali, za ribu je peršun, isključivo.


Коријандер је некима генски усађен као сапуњаво срање.

Cilantro (aka the leaves of the coriander plant) is a tasty herb to most people. A pleasing combination of flavors reminiscent of parsley and citrus, the herb is a common ingredient in many cuisines around the world. However, some people find cilantro revolting, including, famously, the chef Julia Child. Of course some of this dislike may come down to simple preference, but for those cilantro-haters for whom the plant tastes like soap, the issue is genetic. These people have a variation in a group of olfactory-receptor genes that allows them to strongly perceive the soapy-flavored aldehydes in cilantro leaves. This genetic quirk is usually only found in a small percent of the population, though it varies geographically. Interestingly, places where cilantro is especially popular, such as Central America and India, have fewer people with these genes, which might explain how the herb was able to become such a mainstay in those regions. East Asians have the highest incidence of this variation, with some studies showing that nearly 20% of the population experiences soapy-tasting cilantro. There is some evidence that cilantrophobes can overcome their aversion with repeated exposure to the herb, especially if it is crushed rather than served whole, but many people simply choose to go with their genetic inclinations and avoid its soapiness altogether.

nepopustljiv nepopustljiv 12:12 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Predrag Brajovic
da iskoristim momenat, da ne tražim gore ko je pravio ona Krkar-Brajović poređenja: pravi kuvar kuva na nos i na nepce. Nikakvi grami, nikakve stroge merne jedinice. Zna se šta od sastojaka u jelo ide, a na meštru je da u zasvisnosti od vrste i kakvoće sastojaka sve zgotovi najbolje za taj dan. Kulinarstvo nije industrija.

Будало.

Izvini se čoveku!
Strašno!
zilikaka zilikaka 12:18 07.09.2019

Re: Samo da dodam

E, vidim i Brajović se pojavio. Možda mi do kraja ipak nešto skuvamo korisno.

Nego, znam da je jeres, pored vas ovolikih poklonika, al ja skoro otkrila svog apsolutnog idola po pitanju kuvanja.
Nešto čačkala i naletim na ovu ženu.



Po meni, neosporni šampion u korist ženske lenjosti, što reče kolega.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:26 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Nego, znam da je jeres, pored vas ovolikih poklonika, al ja skoro otkrila svog apsolutnog idola po pitanju kuvanja.



То ми је рођена сестра.
А био сам и ја код Наташе

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:28 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Izvini se čoveku!

Он је будала, ти будалчина.
Ево, и да вам се извиним: извините, будало и будалчино.
myredneckself myredneckself 12:36 07.09.2019

Re: Samo da dodam

freehand
zilikaka
ne volim naucni pristup kuvanju,..

Jeste, al mi svi pričamo o okolokućnom kuvanju, gde možeš kako hoćeš. Ako ti je to poso i ako neko plaća da bi jeo tvoje mejstorije, onda stvarno moraš da uvedeš standard.

Standard je talenat, znanje i ukus. Nema drugog standarda u restoranu. ...


NG
ne volim naucni pristup kuvanju

Dodala bih i strast, a može i ljubav kao opšti začin, koji je dobrodošao i u celoj akciji kuvanja. Nema dobrog jela ako se namirnice potrpaju u neki (ekspres?) lonac i posle pola sata, lonac tras na sto, a jede se samo da se napune creva. I tačka, ne bih ja tu više ništa dodala, jer nema začina i načina koji bi od jela kuvanog ovako napravio čaroliju za nepce.

NG, slažem se. Svi znamo da je kuvanje čista hemija, i još nekoliko nauka, ali to sada nije bitno.
Na primer, nije štos u tome da se, dok kupamo rožatu u bain marie, pitamo zašto je (nedajbože!) došlo do teške koagulacije, tj. kajgane, pa onda sve posmatramo na način tipa, kako i zašto prestaju termonuklearne reakcije na nekoj neutronskoj zvezdi, i tome sl.
Znanje, odabrati pravi momenat za prekid procesa kupanja, filing i naravno strastvena ljubav prema rožati... samo to je bitno da ona onako svilenkasta zadrhti na tanjiriću pred nama.
Goran Vučković Goran Vučković 12:37 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Vučko, srećno skidanje s fejsa.

Hvala myredneckself! I dalje me žulja prilično, nedostaje mi jako narod koji je tamo i sa kojim sam se dnevno družio - ali popušta, nadam se, polako. I čini mi se da je pokrenulo neke neočekivane mehanizme u meni, koji možda neke stvari promene iz korena. Uključujući i ishranu (kad smo već na blogu o tome).

Inače sam kupio jutros beli luk i biće aglio e olio (bez bibera) za večeru (diskusija sa Mirelom malo niže).
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:44 07.09.2019

Re: Samo da dodam

alselone
I ja sam krkarov tip, odoka. Ko bi bokte merio svaki sastojak na vagi, trebalo bi mi pola dana samo za kuvanje.


Ponovo vam kažem zašto je tako - Brajini recepti su restoranski recepti kako bi se svaki put dobilo isto jelo i kako bi se gosti vratili bez obzira da li kuva on (a ne kuva), da li kuva Pera kuvar iz prve smene, Djura kuvar iz druge smene ili novi kuvar. Brajini recepti su takvi radi ponovljivosti svaki put od strane bilo kog kuvara.

Siguran sam da ne meri 6 grama soli kada kuva kod kuće za sina.

Uostalom imate njegov video kako kuva u nekoj TV emisiji pa vidite, kuva "normalno".


Ma nisam ja nista na Brajovicev racun rekla, gde si tako razumeo.. (videla sam iz prve da se profi bavi), nego cisto moj (mislim da vecina kuci tako kuva) nacin ali znam ih i kojima je lakse (a i vole tako) da mere.
zilikaka zilikaka 12:49 07.09.2019

Re: Samo da dodam

То ми је рођена сестра.


Prenesi joj, al najozbiljnije, izraze mog najdubljeg poštovanja.
Oduševio me njen način pristupa problemu.

Imaš ti mesta gde dele gomilu korisnih saveta, al ovde se vidi da ona tako živi.

Apsolutno moj tip.
myredneckself myredneckself 12:50 07.09.2019

Re: Samo da dodam

nepopustljivi
Šta su to đumbir i korijander?

Zamajavaš opet, a može onaj luk što se dinsta da zagori, i ode mast u propast...
Radi nešto i ti, nepopustljivi. Ako stvarno ne znaš, googlaj za početak ne bi li doprineo kuvanju ovog blogoručka.
mirelarado mirelarado 12:56 07.09.2019

Re: Samo da dodam

E, vidim i Brajović se pojavio. Možda mi do kraja ipak nešto skuvamo korisno.


Ko je imao prilike da proba ponešto od onoga što Peđa sprema, uverio se da je izvrstan kuvar, a i da je odokativnu, kućnu varijantu savladao mnogo ranije nego većina nas ovde. Pisao je i o tome, svojevremeno.
myredneckself myredneckself 12:56 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Vučko
Inače sam kupio jutros beli luk i biće aglio e olio...



La cucina povera rulz! Sigurno si video moj tanjir aglio e olio kod mene na fb.


Edit: 3 stotke!
(menjam rea, on je verovatno i dalje ozbiljan internet delatnik na nekim drugim ozbiljnijim zadacima)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:56 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Oduševio me njen način pristupa problemu.

:)

Пренећу.
То је индустрија, јбг.
Она је примарно посластичар.

Знаш, треба да видиш како се спрема 300 килограма савршене пите за сат времена.
Она је мене то учила.
(Ја њу месишта и хлебове. Стално размењујемо ствари.)

Као она раде професионалци.
А уметници свирају ону ствар...

http://www.gala-carstvo.co.rs/
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:01 07.09.2019

Re: Samo da dodam


Ko je imao prilike da proba ponešto od onoga što Peđa sprema, uverio se da je izvrstan kuvar, a i da je odokativnu, kućnu varijantu savladao mnogo ranije nego većina nas ovde. Pisao je i o tome, svojevremeno.

Ма, будалаштина.
То људи без много памети тако мисле, оно што су овде пре тебе написали.

Једноставно је:
1) сваки кувар, добар кувар, у својој руци има вагу. Он тачно зна колико је чега ставио, али то не бележи на папир или као рецепт. Неки старији кувари изненадили су се када сам им ово објашњавао, али су схватили ствар: они своје рецепте беспрекорно понављају, у погледу количина намирница, мерећи својим искуством.
2) кувати као надрогирани пубертетлија, то јест "на осећај", може само онај ко тај осећај има. Већина људи га нема, па зато постоје рецепти, нити зна праву природу појединих намирница, па је, тако, да подсетим, Кркар мислио да слаткоћа болоњезе соса долази од целера, а сироти целер има 10 или већ колико пута мање шећера него лук или шта год друго. Значи, он, Кркар, кува добро, али при том то не разуме, не зна зашто кува добра, као и свака домаћица: њу није брига шта се и како приликом кувања дешава. Онај ко жели да преноси своје знање даље, ко има за задатак да подучава кувању друге, мора да зна како кување функционише.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:14 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Uostalom imate njegov video kako kuva u nekoj TV emisiji pa vidite, kuva "normalno".

Тачно.
Али... кад спремам неки поховани пљеваљски сир, са кисело-слатким сосом -- киви, шумске јагоде, неки џем, шта већ има -- ту смесу за пох замесим ипак по рецепту. Значи, 100 грама белог сусама, 35 грама црнпх, презле 70 грама, ово-оно толико грама, соли бибера толико грама... Просто, брже је. И друго -- шта ако сам заборавио укус који хоћу да поновим?
zilikaka zilikaka 13:53 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Sargarepa ide dobro u bolonjez jer sladi. Ja sam imala obicaj kad ne stavim sargarepu obavezno stavim prstohvat secera u sos.

A, šećer ide obavezno, u mnogo toga, nariočito u Banatu.
U kupus, grašak, šargarepu, sosove i salate standardno.
angie01 angie01 14:06 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Dodala bih i strast, a može i ljubav



alselone alselone 14:10 07.09.2019

Re: Samo da dodam

A, šećer ide obavezno, u mnogo toga, nariočito u Banatu.
U kupus, grašak, šargarepu, sosove i salate standardno.


Ide odlično i u kinesku hranu. Zna li to neko da kuva?
MI smo pokušali dva puta i bilo je toiko katastrofa da nas je demotivisalo da probamo ponovo.
maksa83 maksa83 14:17 07.09.2019

Re: Samo da dodam

MI smo pokušali dva puta i bilo je toiko katastrofa da nas je demotivisalo da probamo ponovo.

Ako si improvizovao pa to pravio onako kako tebi izgleda da se to pravi - omanućeš, a ako slediš neko uputstvo i uhvatiš 2-3 fore nije nikakav problem.

alselone alselone 14:17 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Improvizovao.

Aj ako kažeš da nije teško, moraćemo probati ponovo.
Bili Piton Bili Piton 14:55 07.09.2019

Re: Samo da dodam

freehand
onaj iz magične Sarojanove knjige "Tata ti si lud".


I to i "Mama, volim te" su čudesne knjige. Baš.
maksa83 maksa83 16:42 07.09.2019

Re: Samo da dodam

A možeš, usput, i da mi popušiš.

Stanistanistani...

Znači da su se stvari promenile, pošto si koliko juče napisao:

nepopušljiv
fala ti makso, ali ja nisam peder.


Meni je super kad ljudi ne robuju onom "mator sam da se menjam" nego stalno istražuju, ispituju, pomeraju svoje granice...
angie01 angie01 16:50 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Ide odlično i u kinesku hranu. Zna li to neko da kuva?


prvo- kupis stimer, jer je to odlicna sprava, koja sem sto ti skuva pirinac za 5 minuta nasuvo, moze da ti u isto vreme pripremi povrce, meso i pirinac- oni na 3 sprata.

ja imam onaj kao pretis lonac- stara verzija od jedno tries godina, i bez toga ne mogu da zivim.

evo, bazicno...

ako nemast stimer- operes prvo pirinac u par voda, bukvalno rukama skidas skrob u vodu u koju je potopljen, par puta, dok prestane da izlazi belo, onda stavis da se kuva, odnos vode, 2;1 u korist vode, dodas malo putera i soli, meses kada provri, dok pirinac ne bude gotov, onda ga procedis u resetki,...kada se ocedi, proprzis ga u tiganju sa toplim susamovim uljem ( najbolje) ili nekim drugim, dodas predhodno umucena jaja-dva i to promesas, ali tek kada se jaja malo uhvate, dodas, beli luk, korijander, biber.

meso iseckas sitno, proprzis na ulju ( ako nije piletina, onda meso stavis predhodno vece u neku marinadu, jer nemas vremena da omekne przenjem), zacinis, so biber, dodas iseckano povrce, kada porumeni, dodas beli luk, sve zalijes sa prethodno otopljenom kasikicom braon secera u soljici vode, malo narendanog djumbira, soja sos, to promesas i onda dodas malo gustina, a i ne moras, ako nije curljivo,...stavis u tanjir pirinac, njega malo soja sosom, ne mnogo, dodas meso sa povrcem i pospes kikiriki.

( mesavina povrca- mladi luk, sargarepica, kupis, malo spanaca-onog njihovog, kupis kod kineza na pijaci:),bambusove stabljike, isto kod njih, pecurke-ako moze kineske iz konzerve-ako ne, najmanje sampinjone-moze i malo limunovog drveta, iseckanog, kod nas prodaju na kineskoj pijaci).

moze povrce i odvojeno, sve tako isto, a ispohujes sa susamo sitno iseckani pileci file- onaj mali deo u belom mesu- i kupis saltko kiseli sos i to malo zalijes odozgo i dodas iseckani ananas)

Edit: e da, ako volite ljuto, kupis onaj njihov ljuti sos:))

alselone alselone 16:51 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Hvala puno na receptu, deluje da ima puno posla ali i OK.

Ali kako se dobije onaj njihov sos što ga kod nas pogrešno zovu "sečuan"?
angie01 angie01 17:00 07.09.2019

Re: Samo da dodam

mozes ovako,

secuan sos

a imas i da kupis gotov,

Ovako

deluje da ima puno posla


nema, sve to ide brzo, najduze traje pranje i seckanje.
nepopustljiv nepopustljiv 17:21 07.09.2019

Re: Samo da dodam

maksa83
A možeš, usput, i da mi popušiš.

Stanistanistani...

Znači da su se stvari promenile, pošto si koliko juče napisao:

nepopušljiv
fala ti makso, ali ja nisam peder.


Meni je super kad ljudi ne robuju onom "mator sam da se menjam" nego stalno istražuju, ispituju, pomeraju svoje granice...

Normalno!
No, nemoj ti da veruješ, možeš i sam da proveriš!
Izvini - zezam se!
Malo.
maksa83 maksa83 17:31 07.09.2019

Re: Samo da dodam

No, nemoj ti da veruješ, možeš i sam da proveriš!

Samo ako je poplašen slaninicom !
freehand freehand 17:32 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Predrag Brajovic
da iskoristim momenat, da ne tražim gore ko je pravio ona Krkar-Brajović poređenja: pravi kuvar kuva na nos i na nepce. Nikakvi grami, nikakve stroge merne jedinice. Zna se šta od sastojaka u jelo ide, a na meštru je da u zasvisnosti od vrste i kakvoće sastojaka sve zgotovi najbolje za taj dan. Kulinarstvo nije industrija.

Будало.

Gde si ti dobri moj i sveznajući Brajoviću?
Sem ššto si mi se obratio ovako gospodski primetio sam da pominješ i neke kuvare i nekakve vagice. E sad, imao sam prilike da ulazim u ozbiljne kuhinje ozbiljnih restorana i nikad nisam video nikakvog kuvara, kamoli šefa kuhinje sa nekakvom vagom u ruci.
Pa onda, pošto neću sebi dozvoliti da tebe nazovem budalom koja tako nešto tvrdi, kapiram da je u pitanju neka metafora.
ali i to pravi problem, pošto ti jesi kuvar-naturščik ali bi po obrazovanju morao da poznaješ i razumeš srpski jezik, pa bi tako morao da razumeš da su mere koje sam ja pominjao takođe metafora?
Mislim, ako već ne znaš da nikad paprika makar kupljena na istoj tezgi, ni meso iz iste mesare pa čak ni so i šećer iz industrijskog pakovanja nisu isti. i da je proba majka prave odluke u kuhinji, i kućnoj i restoranskoj.

Mada, nekako ipak mislim da si nadobudna iskompleksirana budaltina koja će teško pojmiti bilo šta što joj golica ego.
shone shone 18:48 07.09.2019

Re: Samo da dodam

А био сам и ја код Наташе


Pažljivo odgledah tvoje gostovanje i kuvanje. Reskirajući da budem pogrešno shvaćen a nisam zlonameran - ništa posebno. Moja žena kad se vrati sa posla posle 8 sati rada sprema takve i mnogo zahtevnije stvari rutinski i bez većih problema ( a koliko videh na snimku ni tebi nije bilo potrebno puno vremena i truda) Ko zna-zna i bez velikih ,,karamelizovanih,,lelemuđenja ( ovde ne mislim na Braju jer je vrlo realan i konkretan.)
Muškarac u kuhinji kao hobi,ljubav, zadovoljstvo i profesija u kulinarstvu mogu da razumem. Muškarac kao domaćica u svakodnevnom kuvanju meni je strano. Treba se dobro oženiti i onda je sve ok. Ja sam na šrafcigeru a žena na varljači.To mi nekako prirodno.
Pritom ne osuđujem ni neke druge raspodele.Svako kako mu srcu drago.
samo da je dobro ,,karamelizovano,,
shone shone 19:36 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Pa onda, pošto neću sebi dozvoliti da tebe nazovem budalom ipak mislim da si nadobudna iskompleksirana budaltina




nepopustljiv nepopustljiv 20:14 07.09.2019

Re: Samo da dodam

maksa83
No, nemoj ti da veruješ, možeš i sam da proveriš!

Samo ako je poplašen slaninicom !

Eeee, da!
Dobro me podseti!
Danas ja skoro digao dreku jer je žena napravila sataraš - ali nije napravila pire.
Jer je meni sataraš bez pirea ...
Međutim, pošto je žena videla da se rogušim, na brzinu dovikne --- a za tebe pržena slaninica.
Šta da ti kažem - odmah sam joj sve oprostio.
nepopustljiv nepopustljiv 20:15 07.09.2019

Re: Samo da dodam

freehand
Predrag Brajovic
da iskoristim momenat, da ne tražim gore ko je pravio ona Krkar-Brajović poređenja: pravi kuvar kuva na nos i na nepce. Nikakvi grami, nikakve stroge merne jedinice. Zna se šta od sastojaka u jelo ide, a na meštru je da u zasvisnosti od vrste i kakvoće sastojaka sve zgotovi najbolje za taj dan. Kulinarstvo nije industrija.

Будало.

Gde si ti dobri moj i sveznajući Brajoviću?
Sem ššto si mi se obratio ovako gospodski primetio sam da pominješ i neke kuvare i nekakve vagice. E sad, imao sam prilike da ulazim u ozbiljne kuhinje ozbiljnih restorana i nikad nisam video nikakvog kuvara, kamoli šefa kuhinje sa nekakvom vagom u ruci.
Pa onda, pošto neću sebi dozvoliti da tebe nazovem budalom koja tako nešto tvrdi, kapiram da je u pitanju neka metafora.
ali i to pravi problem, pošto ti jesi kuvar-naturščik ali bi po obrazovanju morao da poznaješ i razumeš srpski jezik, pa bi tako morao da razumeš da su mere koje sam ja pominjao takođe metafora?
Mislim, ako već ne znaš da nikad paprika makar kupljena na istoj tezgi, ni meso iz iste mesare pa čak ni so i šećer iz industrijskog pakovanja nisu isti. i da je proba majka prave odluke u kuhinji, i kućnoj i restoranskoj.

Mada, nekako ipak mislim da si nadobudna iskompleksirana budaltina koja će teško pojmiti bilo šta što joj golica ego.

Ma što se snebivaš - reci!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:52 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Freihund

Мрш у пизду материну
freehand freehand 20:57 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Predrag Brajovic
Freihund

Мрш у пизду материну



Ovo je u svojstvu književnika ili kuvara?
Ili običnog veb siledžije?
Koliko da znam koliko da se uplašim i kuda bih i kako sa transferom blama.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:57 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Pažljivo odgledah tvoje gostovanje i kuvanje. Reskirajući da budem pogrešno shvaćen a nisam zlonameran - ništa posebno.

Па наравно.
То је јело за 15-20 минута, од јефтиних намирница, плус једноставно.
Јер -- таква је публика.
Ја сам се прилагодио њима.

Ниси мислио о томе?

Узгред, то јело било је бестселер у мом ресторану. Волела га публика.
shone shone 21:10 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Па наравно.
То је јело за 15-20 минута, од јефтиних намирница, плус једноставно.
Јер -- таква је публика.
Ја сам се прилагодио њима.

Ниси мислио о томе?


Naravno,nije primedba tebi nego blogerima koji od jednostavnih stvari prave tešku filozofiju (pa još komparativnu)

Ono kad...



ako ti je lakat hrapav možeš da presoliš jer sve zavisi od ,,hrapavosti,,
zilikaka zilikaka 21:18 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Kad smo kod brzog i jednostavnog, ajd ideja za sutra.
Imam nekoliko parčića sv. vrata, izvadila iz zamrzivača.
Šta za ručak?
Goran Vučković Goran Vučković 21:23 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Šta za ručak?

Pile, naravno!
shone shone 21:29 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Kad smo kod brzog i jednostavnog, ajd ideja za sutra.Šta za ručak?


Vrati meso u zamrzivač a najlakše i najbrže da napraviš DAMIJE.
zilikaka zilikaka 21:39 07.09.2019

Re: Samo da dodam

najbrže da napraviš DAMIJE.

E, [url=https://youtu.be/IMopPYGDWgk]al to se peva, ne jede se.
[/url]

P.S. Ne radi link...
shone shone 21:49 07.09.2019

Re: Samo da dodam

P.S. Ne radi link...


radi



to su morske damije
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:02 07.09.2019

Re: Samo da dodam

shone
Па наравно.
То је јело за 15-20 минута, од јефтиних намирница, плус једноставно.
Јер -- таква је публика.
Ја сам се прилагодио њима.

Ниси мислио о томе?


Naravno,nije primedba tebi nego blogerima koji od jednostavnih stvari prave tešku filozofiju (pa još komparativnu)

Ono kad...



ako ti je lakat hrapav možeš da presoliš jer sve zavisi od ,,hrapavosti,,

Овај са слике није кувар, он је пекач, шоумен и месар, али -- не и кувар.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:05 07.09.2019

Re: Samo da dodam

alselone
I ja sam krkarov tip, odoka. Ko bi bokte merio svaki sastojak na vagi, trebalo bi mi pola dana samo za kuvanje.


Ponovo vam kažem zašto je tako - Brajini recepti su restoranski recepti kako bi se svaki put dobilo isto jelo i kako bi se gosti vratili bez obzira da li kuva on (a ne kuva), da li kuva Pera kuvar iz prve smene, Djura kuvar iz druge smene ili novi kuvar. Brajini recepti su takvi radi ponovljivosti svaki put od strane bilo kog kuvara.

Siguran sam da ne meri 6 grama soli kada kuva kod kuće za sina.

Uostalom imate njegov video kako kuva u nekoj TV emisiji pa vidite, kuva "normalno".


Daj taj video!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:11 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Prstima se meri so ili šećer

Прстохват.
На енглеском pinch.
Нaјвише волим италијанску меру q.b.
nsarski nsarski 22:16 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Naravno,nije primedba tebi nego blogerima koji od jednostavnih stvari prave tešku filozofiju (pa još komparativnu)

Ono kad...



ako ti je lakat hrapav možeš da presoliš jer sve zavisi od ,,hrapavosti,,


Pa, znaš, ovaj (Emeril Lagasse) je od prostog začinjavanja solju napravio milione. A odličan kuvar. Cajun master.



Njegov BAM! je prešao u mem.

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:17 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Predrag Brajovic
Nego, znam da je jeres, pored vas ovolikih poklonika, al ja skoro otkrila svog apsolutnog idola po pitanju kuvanja.



То ми је рођена сестра.
А био сам и ја код Наташе



. Brajo, koji si ti simpa lik, sad kad sam te video uživo, tako sam te nekako i zamišljao! Dobro, verujem da je tako sa većinom blogera ovde, ali se uvek iznenadim kad nekog tako vidim u pokretu i kad mu čujem glas, makar i na youtube klipu.

(15 grama putera, I love you, man!!! Baš ću da isprobam ovaj recept, ali nema šanse da ne operem pečurke od blata, pa makar me se odrekao ovde.)



zilikaka zilikaka 22:18 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Daj taj video!


Imaš gore, postavio Brajović.
Znam to od ranije, onako, nije loše, al sestra mu je klasa iznad.
Sistemski rešava probleme.
freehand freehand 22:20 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Sistemski rešava probleme.

Ništa grami, sve otprilike.
Milan Novković Milan Novković 22:24 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Predrag Brajovic

Ko je imao prilike da proba ponešto od onoga što Peđa sprema, uverio se da je izvrstan kuvar, a i da je odokativnu, kućnu varijantu savladao mnogo ranije nego većina nas ovde. Pisao je i o tome, svojevremeno.

Ма, будалаштина.
То људи без много памети тако мисле, оно што су овде пре тебе написали.

Једноставно је:
1) сваки кувар, добар кувар, у својој руци има вагу. Он тачно зна колико је чега ставио, али то не бележи на папир или као рецепт. Неки старији кувари изненадили су се када сам им ово објашњавао, али су схватили ствар: они своје рецепте беспрекорно понављају, у погледу количина намирница, мерећи својим искуством.
2) кувати као надрогирани пубертетлија, то јест "на осећај", може само онај ко тај осећај има. Већина људи га нема, па зато постоје рецепти, нити зна праву природу појединих намирница, па је, тако, да подсетим, Кркар мислио да слаткоћа болоњезе соса долази од целера, а сироти целер има 10 или већ колико пута мање шећера него лук или шта год друго. Значи, он, Кркар, кува добро, али при том то не разуме, не зна зашто кува добра, као и свака домаћица: њу није брига шта се и како приликом кувања дешава. Онај ко жели да преноси своје знање даље, ко има за задатак да подучава кувању друге, мора да зна како кување функционише.

Ja mislim da ga nema niko, u opštem slučaju.

Npr, kad gledaš Gordona Ramzija kako sa timom "dizajnira" novi recept, to je zero-ego biznis i posao je baš kolaborativni.

Ni jedno od njih ne može baš da izvuče svaku sitnu notu ni u linearnom ni praktično-iterativnom maniru, nego uskaču.

Ili, ako "nešto" fali, ne ume uvek ista osoba da kaže šta.

Ljudi ovde više govore o prosto dobrom kuvanju, otud tolika zabluda o kuvanju na "osećaj".

Tj nisu još zabrazdili u exquisite recepte, tuđe ili svoje.

Ljudi koji fenomenalno kuvaju često nalete na nešto posebno u restoranu i kad probaju da "skinu" recept ponekad da se ubiji ne umeju da primete da je samo potrebno prstohvat (kao što kažeš) ili dva šećera, npr, u nečemo za šta SVI znamo da ne ide šećeš.

Kao i u svim "sportovima" lako je dobaciti do nekog nivoa ekspertize, i onda dođe zid, kad spoznamo da su i oni što su krenuli pre nas pametn, kreativni, i strašno napaljeni i vredni

Svi smo mi, prosto, preveliki, iracionalni optimisti
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:24 07.09.2019

Re: Samo da dodam

maksa83
A možeš, usput, i da mi popušiš.

Stanistanistani...

Znači da su se stvari promenile, pošto si koliko juče napisao:

nepopušljiv
fala ti makso, ali ja nisam peder.


Meni je super kad ljudi ne robuju onom "mator sam da se menjam" nego stalno istražuju, ispituju, pomeraju svoje granice...


A primetio si i da se na ženu drao, što nije skuvala prokleti pirekrompir uz sataraš. Ništa ono, kuco, maco, sipaj mi sarmicu u tanjir i duni da se rashladi. Stvarno se menja to kako zamišljam čarlija, sad liči na pravog hilbili-domaćina, nijelakosrbinbiti.

Samo, pretpostavljam, ništa od seksa noćas, tako je to valjda kad se dereš na ženu. No, tu mu je uvek tviter, da si se samopomogne.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:26 07.09.2019

Re: Samo da dodam

zilikaka
Daj taj video!


Imaš gore, postavio Brajović.
Znam to od ranije, onako, nije loše, al sestra mu je klasa iznad.
Sistemski rešava probleme.

To je taj isti video koji pominje alse? Mislio sam da ima još neki. Hvala u svakom slučaju, Brajo.
shone shone 22:27 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Pa, znaš, ovaj (Emeril Lagasse) je od prostog začinjavanja solju napravio milione


Pa i Luna Džogani zaradi u Zadruzi više od neurohirurga jbg.
Sve su to ,,šovovi,,

Sudbina "Golog kuvara": Zbog čega je propao Džejmi Oliver?

https://www.b92.net/zivot/vesti.php?yyyy=2019&mm=05&dd=25&nav_id=1546390
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:33 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Npr, kad gledaš Gordona Ramzija kako sa timom "dizajnira" novi recept, to je zero-ego biznis i posao je baš kolaborativni.


Ja sam pročitao negde da su ti njegovi recepti uživo zapravo ništa naročito. Mislim na one neke kafane koje spremaju hranu po njegovoj recepturi. Ne znam da li mu to samo pakosnici zavide, ili je stvarno tako, to jest da je Ramzi prevashodno TV lice i šoumen, a ne i majstor kulinarstva. Znam da sam probao par njegovih recepata, i to je, meni barem, bilo sasvim ok, mada ne i ono da poližeš prste, ali to smem ladno da pripišem svom neznanju i neiskustvu. No, vidim da on ne meri so na grame niti insistira na preciznoj kulinarskoj nauci, nego sve onako, na osećaj. Ali, ok, kapiram da to ne kuva za goste u restoranu, nego za kameru.


zilikaka zilikaka 22:38 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Aman, ljudi, šta ste se vezali merenja za po kući.
Pa mi často ne možemo za jednim stolom da se dogovorimo da li je neslano il preslano, a vi bi da bude svima taman.
P.S.
Samo da javim da sam otvorila novi tab, "svinjski vrat", pa eno me tamo.
Ne mogu s vama da dangubim.
Milan Novković Milan Novković 22:39 07.09.2019

Re: Samo da dodam

srdjan.pajic
Npr, kad gledaš Gordona Ramzija kako sa timom "dizajnira" novi recept, to je zero-ego biznis i posao je baš kolaborativni.


Ja sam pročitao negde da su ti njegovi recepti uživo zapravo ništa naročito. Mislim na one neke kafane koje spremaju hranu po njegovoj recepturi. Ne znam da li mu to samo pakosnici zavide, ili je stvarno tako, to jest da je Ramzi prevashodno TV lice i šoumen, a ne i majstor kulinarstva. Znam da sam probao par njegovih recepata, i to je, meni barem, bilo sasvim ok, mada ne i ono da poližeš prste, ali to smem ladno da pripišem svom neznanju i neiskustvu. No, vidim da on ne meri so na grame niti insistira na preciznoj kulinarskoj nauci, nego sve onako, na osećaj. Ali, ok, kapiram da to ne kuva za goste u restoranu, nego za kameru.



On je u kuvanju, u stvari, apsolutna kategorija. Meni je pomalo dosadan u show-biznisu i iritiraju'e bučan.

Ja mislim da bi bio popularniji kao kuvar da se ne drekenja po "emisijama".

On ima razne restorane, neki su "za po kući", name je na poslu jedan par minuta udaljen (Breadstreet Kitchen) i te recepte možeš da kupiš periodično kao Kindle knjigu.

Uživo su mnogo bolji nego kad mi to probamo kod kuće, pogotovo ako bez rutine radimo na "osećaj"
Milan Novković Milan Novković 22:43 07.09.2019

Re: Samo da dodam

zilikaka
Aman, ljudi, šta ste se vezali merenja za po kući.
Pa mi často ne možemo za jednim stolom da se dogovorimo da li je neslano il preslano, a vi bi da bude svima taman.

Pa kad niste ostale sastojke merili, nego radili od oka, pa sad imate falš-kombinaciju gde je fokus na soli

To je bilo više zezanje gore, a sad ozbiljno - ako je nešto nekome neslano a nekome preslano onda jelo koje pravite ima još dosta prostora za unapređivanje - ne zezam se ni malo - na razne načine, količinama, sastojcima, procesiranjem ...
maksa83 maksa83 22:44 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Ja sam pročitao negde da su ti njegovi recepti uživo zapravo ništa naročito. Mislim na one neke kafane koje spremaju hranu po njegovoj recepturi. Ne znam da li mu to samo pakosnici zavide, ili je stvarno tako, to jest da je Ramzi prevashodno TV lice i šoumen, a ne i majstor kulinarstva.

Tooo, najblaže rečeno, nije tačno, to bi se pre moglo reći za Džejmija Olivera.

Remzi je sa druge strane čkolovao i šegrtovao kod najboljih kuvara i vratio se u Englesku i tamo spojio stečena znanja i dodao svoje fore i otvorio restoran koji je posle puno truda dobio 3 Mišelin zvezdice. Onda kad se to desilo ga je zvao kuvar kod kog je čkolovao i rekao mu "bemtisunce, ti si mi došao pre 15 godina da te učim, a ti si dobio zvezdice a ja nisam. ponosan sam na tebe!".

To ne dobije neko ko se samo dobro bekelji.

predatortz predatortz 22:44 07.09.2019

Re: Samo da dodam

zilikaka
Aman, ljudi, šta ste se vezali merenja za po kući.
Pa mi často ne možemo za jednim stolom da se dogovorimo da li je neslano il preslano, a vi bi da bude svima taman.


Nema to veze sa merenjima.

Možeš da napišeš blog o čemu god, isti ljudi će da se svađaju i krpe.
Primer je ovo tvoje - najbenigniji blog unazad ne znam koliko.

Nisam protiv pičkaranja, niti ga izbegavam. No, mora postojati bar minimalan povod za to, a da taj povod pritom ima i nekog smisla. Da li neko so za'vati prstima, ili meri, jebem li ga ako je to povod!
maksa83 maksa83 22:47 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Možeš da napišeš blog o čemu god, isti ljudi će da se svađaju i krpe.

Nema pomirenja!
Milan Novković Milan Novković 22:51 07.09.2019

Re: Samo da dodam

maksa83
Ja sam pročitao negde da su ti njegovi recepti uživo zapravo ništa naročito. Mislim na one neke kafane koje spremaju hranu po njegovoj recepturi. Ne znam da li mu to samo pakosnici zavide, ili je stvarno tako, to jest da je Ramzi prevashodno TV lice i šoumen, a ne i majstor kulinarstva.

Tooo, najblaže rečeno, nije tačno, to bi se pre moglo reći za Džejmija Olivera.

Remzi je sa druge strane čkolovao kod najboljih kuvara i vratio se u Englesku i tamo otvorio restoran koji je dobio 3 Mišelin zvezdice. Onda kad se to desilo ga je zvao kuvar kod kog je čkolovao i rekao mu "bemtisunce, ti si mi došao pre 15 godina da te učim, a ti si dobio zvezdice a ja nisam. ponosan sam na tebe!".

To ne dobije neko ko se samo dobro bekelji.


Ne zam na koga misliš, ali Marco Pierre White je i najmlađi u UK i prvi koji je dobio tri zvezdice. On je bio još luđi od Ramzija i bukvalno je Ramzi pobegao.

A Le Gavroche imaju dve zvezdice od pamtiveka (tamo žena i ja volimo da odemo za specijalne prilike), i oni uopšte imaju tradiciju ...

... moram da se pohvalim da sam nekom priliko dobio poklon knjigu sa stotinama recepata sosova u njihovom izdanju - to je ono gde od 500 sosova posle 20tog kažeš "šalio sam se " šta god da si rekao na ovom blogu

Edit: Oliver uopšte nije njihova liga - ja ga jako gotivim zato što je simpa i trudi se da deca bolje jedu u školama.
maksa83 maksa83 22:58 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Ne zam na koga misliš, ali Marco Pierre White je i najmlađi u UK i prvi koji je dobio tri zvezdice. On je bio još luđi od Ramzija i bukvalno pobegao.

Mislim da ga je zvao neki senpai Francuz (on pominje 4 velika kuvara kod kojih je šegrtovao) kod kog je bio kohai, pošto je proveo neko ozbiljno vreme u Parizu. Kaže "shvatio sam da ako hoću da dostignem vrh moram da postanem Francuz, znači da govorim francuski, dišem francuski, želeo sam da postanem - Francuz!". Što je meni malo smešno kad čuješ od jednog Engleza (mi ovde nemamo pojma koliko se oni na jednom nivou ne podnose, pošto su ratovali 1000 godina sa pauzicama). Elem tamo je kaže živeo kao pas, ali i naučio boga oca i nabildovan svim tim znanjem i snažnim drajvom se vratio u Englesku i ostalo je legenda.

Edit: inače to da on nije samo nekakav TV pajac vidiš po njegovim knife skills kada čisti lososa. Nindža.
zilikaka zilikaka 22:59 07.09.2019

Re: Samo da dodam

ne zezam se ni malo - na razne načine, količinama, sastojcima, procesiranjem .

Ovome se od tebe nisam nadala.
Hoćeš da kažeš da ja ne znam da kuvam?!
Milan Novković Milan Novković 23:07 07.09.2019

Re: Samo da dodam

zilikaka
ne zezam se ni malo - na razne načine, količinama, sastojcima, procesiranjem .

Ovome se od tebe nisam nadala.
Hoćeš da kažeš da ja ne znam da kuvam?!

Taman posla

Radi se o "finoj" filozofiji do umetnosti:

1. Neko može da kaže "neslano", posoli, i kaže "wow, fenomenalno jelo"

2. Neko drugi kaže "preslno", drugi put staviš manje soli, the osoba kaže "wow, fenomenalno jelo"

Ja kažem da ako imaš takve scenarije, a odličan si kuvar pošto ti kažu "wow, fenomenalno jelo", onda recept ima prostora za unapređivanje

zilikaka zilikaka 23:11 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Dooobro,
jedino još da se usaglasimo koliko tačno (dodati il odvaditi) soli.
Milan Novković Milan Novković 23:12 07.09.2019

Re: Samo da dodam

maksa83
Ne zam na koga misliš, ali Marco Pierre White je i najmlađi u UK i prvi koji je dobio tri zvezdice. On je bio još luđi od Ramzija i bukvalno pobegao.

Mislim da ga je zvao neki senpai Francuz (on pominje 4 velika kuvara kod kojih je šegrtovao) kod kog je bio kohai, pošto je proveo neko ozbiljno vreme u Parizu. Kaže "shvatio sam da ako hoću da dostignem vrh moram da postanem Francuz, znači da govorim francuski, dišem francuski, želeo sam da postanem - Francuz!". Što je meni malo smešno kad čuješ od jednog Engleza (mi ovde nemamo pojma koliko se oni na jednom nivou ne podnose, pošto su ratovali 1000 godina sa pauzicama). Elem tamo je kaže živeo kao pas, ali i naučio boga oca i nabildovan svim tim znanjem i snažnim drajvom se vratio u Englesku i ostalo je legenda.

Edit: inače to da on nije samo nekakav TV pajac vidiš po njegovim knife skills kada čisti lososa. Nindža.

A, ok, al tamo je osnove učio, tj postdiplomske je radio u UK

UK su prestigli Francuze, btw.

A knife-skills - absolutni počeci su mu bili u fish-and-chips prodavnici, i prvi posao ljuštenje krompira, tj planina krompira

Kad razmisliš - nema šanse da završiš u apsolutnoj kategoriji a da se nisi krvnički nagulio krompira, filetirao ribe i tranžirao pilića, ... tj smisli koji hoćeš posao u kuhinji, ... isti obrazac važi kao u bilo kojoj industriji.
Milan Novković Milan Novković 23:14 07.09.2019

Re: Samo da dodam

zilikaka
Dooobro,
jedino još da se usaglasimo koliko tačno (dodati il odvaditi) soli.

Džaba kupuješ vreme, potpuno sam te zbunio odgovorom
floki floki 23:15 07.09.2019

Re: Samo da dodam

kod remzija, meni je super smešno bilo kad je išao u neki turski restoran da vidi kako oni tamo prave, pa mu dali valjda da proba kore za baklave ili tako nešto da razvija, ne ide mu a šef kuhinje turčin popizdi i skoro da mu drekne "sikter" a remzi za sebe kaže "jbt, ovaj je živčaniji i od mene..."
maksa83 maksa83 23:22 07.09.2019

Re: Samo da dodam

A, ok, al tamo je osnove učio, tj postdiplomske je radio u UK

Osnove je valjda učio u Engleskoj, kaže da ga je prvobitni kuvar kog kog je radio naterao da ode u London pošto je greota da mu se talenat i drajv troše u toj vukojebini. Onda je tamo učio učio pa otišao u Pariz.

Inače Wikipedia kaže:

In the mid-1980s, he worked as a commis chef at the Wroxton House Hotel then ran the kitchen and 60-seat dining room at the Wickham Arms, until his sexual relationship with the owner's wife made the situation difficult.[22]


Ja ti neću sad preporučiti neku seriju za bindžovanje nego http://masterclass.com/, tebi ne bi smeo da bude problem da platiš, a već te vidim kako nestaješ na 14 dana.
Milan Novković Milan Novković 23:28 07.09.2019

Re: Samo da dodam

floki
kod remzija, meni je super smešno bilo kad je išao u neki turski restoran da vidi kako oni tamo prave, pa mu dali valjda da proba kore za baklave ili tako nešto da razvija, ne ide mu a šef kuhinje turčin popizdi i skoro da mu drekne "sikter" a remzi za seve kaže "jbt, ovaj je živčaniji i od mene..."



Kod tih kora - ja voleo pite od kiselih jabuka kao mali i pored keve naučio da razvlačim kore na stoljnjaku (Mariopan već spomenula).

A to ljudima zvuči teško (jako je lako, u stvari) i ja se hvalio i isprovocirali me da napravim pitu u Londonu u ovoj sad kući, pre 23 godine.

Retko sam u životu tako jeftino zaradio poene, posle više niko nije smeo da me izaziva i kad se frljam sa nečim što ne umem dobro da radim

I setim se jednom kako je moj ćale isto tako, hvalio se kako ume da ide na rukama "koliko hoćeš", kaže oni se takmičili u Lici ko ume više krugova oko crkve.

I hvalio se u 50tim kako ume, a već debeljuškast, pušio krdže od 16. i kilavuškast uopšte i ja ga prozovem i kažem ma nema šanse.

Ustade - jbt, bolje je išao na rukama nego na nogama, kolko oćeš

Isto tako, posle ga više nisam izazivao, on mene ceo život, jednom na "temu" pisanja pesmica - ko će više strofa da se lepo rimuju, svaka od 4 reda (jbg, selo i seljaci, nema mnogo "kvalitetnije" zabave tamo).

Razbi me ćale, na sreću polako sam postao bolji u šahu od njega, inače bih mlađan psihički oboleo i izgubio samopouzdanje skreoz.

Onda je došao Google i ja se setim ćaleta i ukucam prve reči te pesmice što je napisao - kad ona u Gugletu - jbg, znao je da sam nenačitan i iskoristio priliku - dok je on čitao ja sa pajtosima dangubio po Prigrevici.

I iako su mi on i njegovi pajtosi mast vadili svaki put da bi me uhvatili u neznanju "važnih" stvari ipak bih mu značajno skrenuo pažnju na tu pesmicu i takmičenje, ali je već odavno bio zbrisao u večna lovišta, i imam utisak da me ponekad zafrkava i odozgo
Milan Novković Milan Novković 23:33 07.09.2019

Re: Samo da dodam

maksa83
A, ok, al tamo je osnove učio, tj postdiplomske je radio u UK

Osnove je valjda učio u Engleskoj, kaže da ga je prvobitni kuvar kog kog je radio naterao da ode u London pošto je greota da mu se talenat i drajv troše u toj vukojebini. Onda je tamo učio učio pa otišao u Pariz.

Inače Wikipedia kaže:

In the mid-1980s, he worked as a commis chef at the Wroxton House Hotel then ran the kitchen and 60-seat dining room at the Wickham Arms, until his sexual relationship with the owner's wife made the situation difficult.[22]


Ja ti neću sad preporučiti neku seriju za bindžovanje nego http://masterclass.com/, tebi ne bi smeo da bude problem da platiš, a već te vidim kako nestaješ na 14 dana.

Odlična preporuka, znam, hteo ja mlađoj ćerci da kupim, pa odlučio da poklon bude cevno pojačalo, al ona toliko žudi za električnom gitarom i pojačalom, .... pa se još vrpoljim i ništa joj nisam kupio

A Ramzi, ma da, svi su isti, strast i talenat ... i nemoš im ništa (od ovog nemoš im ništa mi pade Dali na pamet, nađi negde njegove klinačke izlive talenta.

... i svi su pomalo ludi, naravno
maksa83 maksa83 23:36 07.09.2019

Re: Samo da dodam

... i svi su pomalo ludi, naravno

Moj drugar koji je hajli trejnd ugostitelj i u tome je dušom i telom i koji je ceo život i konobarisao i menadžovao i držao kafane kaže "nisam sreo normalnog kuvara, svi su dijabole, i to što je veća dijabola - to je bolji kuvar".
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:51 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Ili, ako "nešto" fali, ne ume uvek ista osoba da kaže šta.

Тачно.
Врло пажљиво слушам критике са стране, особито од неких пробача.
Син је скоро најважнији.
Он има обичан, момачки укус.
Драгоцено.

За мене су јела пројектни задатак.
Одреди се жанр, буџетска категорија, концепт, технологија... И онда се тера док се не истера. Јело се понавља до у бесвест, са малим варијацијама. Користе се увек исте намирнице, исте као оне које ће се убудуће користити у кухињи.

Иначе, за свој највећи успех сматрам што су ми пар оригиналних јела копирали. Има нека Пилетина Венеција, смејао сам се кад сам je затекао у три бгд. ресторана. Нисам више знао како да је назовем, а да гости упамте, основ од зачина јој је першун (tal. prezzemolo) a то не звучи примамљиво на српскoм, а на талијанском је прекомпликовано. Тако је постала Пилетина Венеција. (Мислим да је Мирела јела.) Скоро сам направио неки слатко кисели црвени сос, проверим са сестром -- нико никад то није урадио на мој начин. Нисам веровао, па сам још пар пута проверио, али -- сасвим сам оригиналан, верификовано. Укус му је необично занимљив. У њему ниједна скупа ствар, све презрени састојци.

И тај болоњезе који је нсарски окачио је сасвим "мој", варијација је два-три оригинална рецепта, по узору на Баталија и традицију Италије. Мислим да је бар двадесет пута сетован. Али зато тај болоњезе користите и за лазању али и пуњење лиснатог теста.
mirelarado mirelarado 23:57 07.09.2019

Re: Samo da dodam

Пилетина Венеција. (Мислим да је Мирела јела.)


Jesam. Jednostavno, a veoma ukusno. Taljatele s tartufima - nezaboravne.
Milan Novković Milan Novković 23:58 07.09.2019

Re: Samo da dodam

maksa83
... i svi su pomalo ludi, naravno

Moj drugar koji je hajli trejnd ugostitelj i u tome je dušom i telom i koji je ceo život i konobarisao i menadžovao i držao kafane kaže "nisam sreo normalnog kuvara, svi su dijabole, i to što je veća dijabola - to je bolji kuvar".

Ma crnče ko Japanci prvo, drugo, treće .... tj moraš da imaš suludu strast da bi to pregurao, posle biznis reputacija, a onda, priča Marco PW ... počnu žene histerično da proleću kroz kuhinju, dođu mu u kancelariju, cepaju odeću i histerično mu skaču u krilo

Trivija - ja sam do sitnica o Ramziju došao preko Marca, a do njega preko fotografa, Bob Carlos Clarke - lud isto, i ubio se.

Iz White Heat knjige vidi kako je kod Marca prolazio "na osećaj" kolega koji je omašio za gram sastojak kojeg ide 257 grama u jelo



A Boba isto strašno gotivim, evo nešto još uzbudljivije

mirelarado mirelarado 00:01 08.09.2019

Re: Samo da dodam

Sad sam se prisetila i Peđinog hamburgera, najbolji je koji sam u Beogradu probala.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:31 08.09.2019

Re: Samo da dodam

On je u kuvanju, u stvari, apsolutna kategorija. Meni je pomalo dosadan u show-biznisu i iritiraju'e bučan.

Ja mislim da bi bio popularniji kao kuvar da se ne drekenja po "emisijama".


A meni je bilo malo odbojno kad krene na silu da ubeđuje kameru kako je to što upravo sprema neverovatno ukusno i bogznakako spektakularno, ono, kao onesvešćuje se nad mirisom ili ukusom u nekoj-svakoj međufazi kuvanja. Tu više liči na prodavca, nego na kuvara, meni barem. Zato i nisam gledao više od nekoliko njegovih video recepata, nego spremao samo ono što nađem napismeno. I to je bilo skroz ok. I kad kuvam tuđ recept, i pogotovu prvi put, onda sve merim ko braja, i ne zajebavam se sa improvizacijama i "osećajem". Ali kad sam sprema klopu za alsea, nisam merio ništa, nisam čak ni probao, i znam da je bilo ok, ili je alse samo fini gost, pa nije hteo da me blati (mada više ne dolazi kod mene, nego se prebacio tamo kod onog kukuljičara iz San Dijega što gaji jaganjce u dvorištu, za klanje, za goste )

Ne mogu sad da iskopam gde sam pročitao tu neku kritiku, moguće da je bilo i u nekom od novina koje primamo ovde u kući (vidim samo da mu je nekoliko kafana u Njujorku bilo ražalovano od tih Mišelinskih zvezdica, kažu, to je zato što se on tu nije ništa pitao ni rukovodio, zauzet čovek, šte ća. Naravno, kao što rekoh, moguće i da je to bs kritika. Ja nisam nikad krkao u njegovoj kafani, pa ne mogu da iz prve ruke potvrdim. Ne znam jel maksa bio - ti pretpostavljam da jesi, ali tebi ne verujem, jer sudeći po pričama na blogu, kad ogladniš, pojeo bi i masne novine, i tapete u kuhinji .
maksa83 maksa83 00:49 08.09.2019

Re: Samo da dodam

Ne znam jel maksa bio

Ne, i nisam siguran da bih probao, ta haute cuisine sa nešto malecno braon na trouglastom tanjiru površine 1m² i pažljivo odabranom zelenom travkom preko prosto nije moj fazon. Najbliže nekom selebriti restoranu što sam došao je što zamalduđem u restoran Džejmija Olivera u Lisabonu (*) (bila gužva da se čeka a imao sam gladnog tinejdžera sa sobom), a od tih malo-a-specijalno neka večera ovde u Homi, što zapravo nije bilo loše. Moj omiljeni lokal za 'ranu u Beogradu je Toro u Beton Hali.

Iskreno, od svega toga najviše volim pljeskavice na Sajmu Knjiga.

Edit: (*) Pored svih onih domaćih kafanica tamo jedna od glupljih stvari u Lisabonu bi bilo jesti u restoranu Džejmija Olivera.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:51 08.09.2019

Re: Samo da dodam

Nego, ako smo se najeli od ziline klin čorbe, red je da pređemo na kafu, slatko preskačemo zbog dijete.

Dakle, pitanje za Braju, a može i milisav da uleti (ali da ne kenja o partizanima i četnicima). Dakle, oštrim se, i deci od usta odvajam, da kupim ovu spravu za laboratiriju: link.

I ovaj mlin: link

Šta mislite, jel ovo dobra kombinacija, jel ovo korektna cena, ili može bolje za manje para, itd.? Znam da treba da se vežba sa ovakvom mašinom, i ja volim da se petljam, ali neke poznavaoce koje sam pitao se kunu u Vešticu i kažu, jeste, malo je u početku komplikovana, ali se čovek brzo uhoda, i onda joj nema ravne po pitanju tih poluprofi espreso mašina.

Samo da mi prođe neki propozal koji sam napisao i poslao, u šta sam badžetovao i ovu mašinu u anticipaciji long hours-a, pa da se bačim na arčenje para!






srdjan.pajic srdjan.pajic 00:56 08.09.2019

Re: Samo da dodam

maksa83
Ne znam jel maksa bio

Ne, i nisam siguran da bih probao, ta haute cuisine sa nešto malecno braon na trouglastom tanjiru površine 1m² i pažljivo odabranom zelenom travkom preko prosto nije moj fazon. Najbliže nekom selebriti restoranu što sam došao je što zamalduđem u restoran Džejmija Olivera u Lisabonu (bila gužva da se čeka a imao sam gladnog tinejdžera sa sobom), a od tih malo-a-specijalno neka večera ovde u Homi, što zapravo nije bilo loše. Moj omiljeni lokal za 'ranu u Beogradu je Toro u Beton Hali.

Iskreno, od svega toga najviše volim pljeskavice na Sajmu Knjiga.


Fair enough. Moj najselebritiji restoran je bio ovaj: link. Ne očekujem da je iko čuo za njega, ali na ulazu kafane stoji slika japanskog imperatora kao gosta (dobro, nije imperator, nego prajm ministar, ali nema veze, i još neki tako selebritiji članovi jagnjećih brigada). Kafana je bila keva, sigurno najbolje što sam posetio, ali dosta skupa, pa smo tamo bili samo par puta, i to o trošku firme, kad nas je slao bivši šef jer smo posao završili na vreme, dobro, nismo na vreme, ali nismo ni zasrali, mimo uobičajnog nivoa.
nepopustljiv nepopustljiv 07:45 08.09.2019

Re: Samo da dodam

srdjan.pajic
maksa83
A možeš, usput, i da mi popušiš.

Stanistanistani...

Znači da su se stvari promenile, pošto si koliko juče napisao:

nepopušljiv
fala ti makso, ali ja nisam peder.


Meni je super kad ljudi ne robuju onom "mator sam da se menjam" nego stalno istražuju, ispituju, pomeraju svoje granice...


A primetio si i da se na ženu drao, što nije skuvala prokleti pirekrompir uz sataraš. Ništa ono, kuco, maco, sipaj mi sarmicu u tanjir i duni da se rashladi. Stvarno se menja to kako zamišljam čarlija, sad liči na pravog hilbili-domaćina, nijelakosrbinbiti.

Samo, pretpostavljam, ništa od seksa noćas, tako je to valjda kad se dereš na ženu. No, tu mu je uvek tviter, da si se samopomogne.

Nisam se drao - jer se nikada ne derem.
Što se tiče samopomoći, da nisi dijasporac (pa imaš delimični kredit), rekao bih ti šta bi mi samopomoglo.
nepopustljiv nepopustljiv 07:46 08.09.2019

Re: Samo da dodam

Milan Novković
zilikaka
Aman, ljudi, šta ste se vezali merenja za po kući.
Pa mi často ne možemo za jednim stolom da se dogovorimo da li je neslano il preslano, a vi bi da bude svima taman.

Pa kad niste ostale sastojke merili, nego radili od oka, pa sad imate falš-kombinaciju gde je fokus na soli

To je bilo više zezanje gore, a sad ozbiljno - ako je nešto nekome neslano a nekome preslano onda jelo koje pravite ima još dosta prostora za unapređivanje - ne zezam se ni malo - na razne načine, količinama, sastojcima, procesiranjem ...

Eeeee, to je taj sastojak koji nedostaje - procesiranje!
Znao sam da će Milan da ga doda.
nepopustljiv nepopustljiv 07:48 08.09.2019

Re: Samo da dodam

Predrag Brajovic
Uostalom imate njegov video kako kuva u nekoj TV emisiji pa vidite, kuva "normalno".

Тачно.
Али... кад спремам неки поховани пљеваљски сир, са кисело-слатким сосом -- киви, шумске јагоде, неки џем, шта већ има -- ту смесу за пох замесим ипак по рецепту. Значи, 100 грама белог сусама, 35 грама црнпх, презле 70 грама, ово-оно толико грама, соли бибера толико грама... Просто, брже је. И друго -- шта ако сам заборавио укус који хоћу да поновим?

Jebote - pa od toga se povraća.
nepopustljiv nepopustljiv 07:49 08.09.2019

Re: Samo da dodam

mirelarado
E, vidim i Brajović se pojavio. Možda mi do kraja ipak nešto skuvamo korisno.


Ko je imao prilike da proba ponešto od onoga što Peđa sprema, uverio se da je izvrstan kuvar, a i da je odokativnu, kućnu varijantu savladao mnogo ranije nego većina nas ovde. Pisao je i o tome, svojevremeno.

Njaoooo!
docsumann docsumann 08:34 08.09.2019

Re: Samo da dodam

maksa83
Možeš da napišeš blog o čemu god, isti ljudi će da se svađaju i krpe.

Nema pomirenja!


kurac nema!
freehand freehand 08:41 08.09.2019

Re: Samo da dodam

Ma crnče ko Japanci prvo, drugo, treće .... tj moraš da imaš suludu strast da bi to pregurao, posle biznis reputacija, a onda, priča Marco PW ... počnu žene histerično da proleću kroz kuhinju, dođu mu u kancelariju, cepaju odeću i histerično mu skaču u krilo

Trivija - ja sam do sitnica o Ramziju došao preko Marca, a do njega preko fotografa, Bob Carlos Clarke - lud isto, i ubio se.

Sve to zajedno, ali meni se čini da se vrhunsko kulinarstvo ne može opisati bez poređenja sa umetnošću. Ok je, moja draganikad nije omanula prateći recepte, i sve što napravi je zaista odlično. ali to nema veze sa vrhunskim kuvanjem.
Svima su nam na raspolaganju sve note ali jedan je Mocart. Svima su nam na raspolaganju svi sastojci ali među milionima amatera i desetinama hiljada profesionalaca izdvajaju se dva, tri ili sedam imena onih koji su sfera iznad.
Posebna je priča koja uz sve to ide zasenjivanje prostote i vašarski pajaci, pronalazači čarobnih sastojaka i varjača i kuhinjskih kosmo diskova u koje prost svet zadivljeno gleda dok mu prodaju krezle za brizle.
A tek je posebna priča što nam nisu svima ni nosevi i nepca uvežbana da osete i prepoznaju šta je zaista vrhunski spremljeno, baš kao što nam nisu ni uši ni moždani režnjevi kojima je to namena spremni da prepoznaju Mocarta i da u njemu istinski uživaju.

I da ne bude da sam to preskočio kao nevažno - nema majstora bez škole. E tamo se uči 1+1, grami, kilogrami, redosledi, šta sa čime i od čega.
Posle toga dođe podela na robote, štrebere i prave posvećenike i majstore koji su u stanju da se izdignu na drugi nivo.
tasadebeli tasadebeli 09:05 08.09.2019

Re: Samo da dodam

zilikaka
Kad smo kod brzog i jednostavnog, ajd ideja za sutra.
Imam nekoliko parčića sv. vrata, izvadila iz zamrzivača.
Šta za ručak?



Врати то у замрзивач, извади пилеће бело месо и крилца.

Па онда:

увод (експозиција): супица - фина, профилна, пилећа, таман на ово време;

заплет: пилетина с кикирикија;

врхунац заплета (кулминација): сос по жељи;

перипетија: блитва на далматински;

расплет (епилог): не једемо слаткише па их онда и не правимо.


Ово су ти инсајдерске информације из кухиње моје драге, једва сам јој ишчупао те податке, признала је тек под најгорим мучењем. Надам се да цениш и поштујеш моје напоре да ти одговорим на питање?



Него, први пут у животу овде код тебе видим да се људи међусобно псују, пљују и вређају због кухињских вештина и рецепата.


Видех свашта до сада у животу, али то...


Што би рекао онај наш домаћи Хамлетов стриц: Цијелу ноћ худу држим на уду госпођу Гертруду.


А шта ти ја рекох ономад за чопор?

Када више нема кога да прогања, онда се окрене унутар себе, па прождиру једни друге.

Јбг, гадно ово време, нека нервоза ударила...





Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana