Astronomija

Kolaž astronomskih zanimljivosti

zilikaka RSS / 28.07.2019. u 10:59

 

 

Gost autor: alselone

 

 1. Neutronske zvezde i pulsari

Neutronska zvezda je ostatak veoma velike umrle zvezde. Kada zvezda dočeka svoj kraj u zavisnosti od mase može da postane neutronska zvezda. Ona je mnogo manja od obične zvezda ali je sa druge strane mnogo, mnogo gušća. Toliko je gusta da je jedna kafena kašićica neutronske zvezde teška koliko i jedna cela planina na Zemlji.
Pulsari su neutronske zvezde koje se veoma brzo obrću. Zbog toga emituju čudovišno veliku količinu gama zračenja pa se mogu posmatrati kao svetionici na mračnom nebu putovanja među galaksijama.

zL2LNJQ.jpg?1 

 

 2. Crne rupe
Ako veoma velika zvezda na kraju svog života postaje gusta lopta materije koja se naziva neutronska zvezda, onda još veća zvezda postaje nezamislivo gusta tačka materije koje se naziva crna rupa. Crna rupa je toliko gusta da je gravitacija u njoj toliko velika da ništa ne može da pobegne, pa čak ni svetlost, te je samim tim i dobila ime. Toliko velika masa na tako malom prostoru savija prostor-vreme na najjači način u poznatom svemiru. Sama priroda crne rupe nas onemogućava da saznamo više o njoj jer ne možemo skoro ništa da izmerimo. Svaki signal koji pošaljemo kako bismo nešto izmerili biva usisan i ne vrati se do naših mernih aparata. Jedini način za analizu prirode crne rupe je posredno merenje preko njenog uticaja na druga nebeska tela i različita zračenja kao na primer svetlost. Na primer, mi dimenzije crne rupe ne znamo, neki veruju a i matematički modeli se uklapaju da je crna rupa samo jedna mala, mala, jednodimenzionalna tačka.


Na animaciji se može videti zvezda koja orbitira oko crne rupe i na kraju biva usisana. Crna rupa „otima" deo po deo zvezde kako ona kruži kreiraći svetleći disk i verovatno će izazvati eksploziju zvezde pre samog sjedinjenja usled debalansa mase u zvezdi. Ove pojave su potvrđene astronomskim posmatranjem.

1q7y7F6.gif 

 

Na drugoj slici možemo videti horizont događaja, granicu između onoga što jeste i što nije crna rupa. Sve što prođe ovu granicu nestaje za naše poglede i postaje crna rupa. Postoje određeni slučajevi na samom horizontu događaja kada je moguće da se neke čestice otrgnu smrtonosnom privlačenju i ta pojava se naziva Hokingovo zračenje. Sve crne rupe zrače, one manje zrače više, dok veće zrače manje, obrnuto je proporcionalno. Zato nema bojazni od kreiranja mikro crnih rupa u akceleratorima čestica, jer će one brže ispariti no što će narasti zarobljavajući masu drugih čestica.  

8cQXDYD.jpg?1 

 

3. Crne rupe su poravnate u prostoru
Skorašnja istraživanja pokazuju kako crne rupe u prostoru zauzimaju određenu strukturu i da nisu pozicionirane u skladu sa raspodelom mase u prostoru. Ako bi lokacija crne rupe zavisila samo od gustine mase ili goriva za tu crnu rupu njihov međusobni položaj bio bi drugačiji. Ovako, iako je masa raspoređena na jedan način, crne rupe naizgled nezavisno postoje u prostor-vremenu kreirajući strukture.
 SP09CYg.jpg?1

 

4. Potka svemira
Ne samo da su crne rupa poravnate, poravnate su i galaksije. Na slici je Vigo superklaster galaksija (čiji je i Mlečni put deo). Po matematičkom modelu svemir bi trebao da bude uniforman ali po svemu sudeći kreira strukturu koja na prvi pogled liči na strukturu neurona u mozgu.

Puh3Edw.jpg?1 

 

5. Najstarija poznata galaksija
Detektovana je najstarija poznata galaksija pod imenom z8_GND_5296 i ona je stara 13.7 milijardi godina. Tako daleka galaksija nam dozvoljava da zavirimo u prošlost od 13.7 milijardi godina i pokušamo da razumemo veoma rani svemir. Ne samo da ta galaksija ne izgleda više ovako kakvo je mi vidimo, nego se ne nalazi više na tom mestu nego još dalje od nas, trenutno na 13.1 giga svetlosnih godina.
 w8YO8Rw.jpg?1

 

6. Heliosfera
Koliko smo mi ušuškani na Zemlji u ovom delu Sunčevog sistema i u ovom delu galaksije pokazuje i sledeća slika. Heliosfera je oblast u Sunčevom sistemu u kojoj je pritisak sunčevog vetra jači od pritiska čestica međuzvezdanog prostora. Ovaj mehur nas zapravo štiti od štetnog kosmičkog zračenja.
 

 oHXSSVO.jpg?1

 

7. Crna materija i crna enegija
Velika većina svemira kog poznajemo „nedostaje". U merenjima koja naučnici izvršavaju mnoge stvari se ne uklapaju. Kada u odnosu na merenja izvršimo simulacije, ne dobijemo ono što posmatramo da se dešava. Kao da nedostaje mase. Stvari počinju da se uklapaju kada dodamo skrivenu masu i skrivenu energiju. Samo 4% svemira su atomi koje vidimo u zvezdama, planetama, galaksijama. Koliko još uvek ne znamo pokazuje sledeća pita.
 DQ7IulD.png?1

8. Gravitacioni talasi
Ako bacimo kamenčić u vodu i poremetimo mirnu površinu dobićemo talase koji će se kretati u svim pravcima. Na isti način ako se velike mase veoma brzo obrću kreiraće poremećaj u tkanju prostor-vremena koje će se širiti kao talasi. Gravitacioni talasi su još uvek samo hipoteza mada su naučnici došli do početnih rezultata merenja koja će moći potvrditi ovu teoriju. Ono što je veoma zanimljivo i važno i u ovom slučaju je to koliko naši matematički modeli svemira i dalje idu ispred eksperimentalnog posmatranja i kako smo u stanju da razumemo stvari mnogo pre nego što smo sposobni da ih detektujemo.
Na slici možemo videti dve neutronske zvezde (još bi jači talasi bili od dve crne rupe) koje se obruću jedna oko druge veoma velikom brzinom.
 qC1giuT.jpg?1

 

9. Kvazari
Puno ime je Kvazi-stelarni radio izvori i ovo su kosmički izvori elektromagnetnog zračenja otkriveni šezdesetih godina, uključujući i svetlosno koji su veoma udaljeni od nas. Ako su toliko udaljeni, što dobijamo kako rezultat merenja crvenog pomaka i ako možemo da detektujemo njihovo zračenje na ovoj udaljenosti, to bi značilo da je energija koju emituju veoma velika. Veća od bilo kog drugog poznatog tela. Smatra se da njihova energija potiče od gomilanja ili propadanja materije u supermasivne crne rupe. Oni su toliko sjajni da su sjajniji i od celih galaksija. Na primer, najsjajniji kvazar sjajniji je od Sunca 1,000,000,000,000,000,000 puta.
 kUh2Kw0.jpg?1

 

10. Multisvemiri
Preovlađujuća teorija danas o postanju i strukturu svemira je ona o Multisvemirima. To u stvari nije jedna teorija nego familija sličnih teorija ali su sve bazirane na istoj početnoj premisi - ne postoji jedan svemir nego postoji njihov beskonačan broj i svaki se razlikuje od sledećeg u početnim uslovima, kosmološkim kontantama, pa čak i broju dimenzija. Po kvantnoj teoriji svaki slučajni binarni događaj grana se u dva svemira i u svakom se desio pojedinačni događaj.
Dalje SF spekulacije mogu ići u pravcu kako su crne rupe kapije multisvemira.
 lJJLPLT.jpg?1

 

11. Kvantno sprezanje
Kvatno sprezanje je misteriozan fizički fenomen koji još uvek ne razumemo. Osnovna premisa Kvantnog sprezanja je ta da dva nezavisna objekta koji su međusobno udaljeni pokazuju isto ponašanje iako naizgled nisu povezani. Po KS možemo imati dve čestice na dva kraja svemira i ako merimo ponašanje prve, druga će se istovremeno ponašati u skladu sa prvom iako su naizgled nepovezane i iako su veoma udaljene. Znamo da svaka informacija putuje nekom brzinom, pa makar ona bila i veoma velika kao brzina svetlosti. Zato je KS toliko misteriozan, jer se informacija prenosti praktično istovremeno.

GQ6jTPT.jpg?1 

 

12. Šta smo poslali kao informacije na Vojadžeru 1
Vojadžer 1 je sonda koja je poslata ka dubini svemira 1977. godine. Ona nosi pažljivo pripremljene artefakte spram kojih bi vanzemaljska civilizacija mogla da shvati gde se Zemlja nalazi, koji fizički zakoni važe na njoj, ko je naseljava i kako izgleda (molim 3 Body problem fanove da ne spojluju ovde). V1 je prvi objekat napravljen od strane Čoveka koji je napustio Sunčev sistem.

 Šta je poslato (skraćena lista):

 5iWx77D.gif?1

JPUDzWe.gif?1 

4gOE7VQ.gif?1 

NHUdS2L.gif?1 

E0feX9j.gif?1 

AaF5OGn.gif?1 

kMel1Qi.gif?1 

DMLwXhL.gif 

43LvtHA.gif 

 

 

Neke lepe slike galaksija:

Triangulum Galaxy

 hAMML62.jpg?1

Tadpole Galaxy

 l9p2jOd.jpg?1

Whirlpool Galaxy

 JNnWzXd.jpg?1

Cigar Galaxy

 OVVfYed.jpg?1

Pinwheel Galaxy

 ado9rAj.jpg?1

 

 

 



Komentari (810)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

apacherosepeacock apacherosepeacock 11:09 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Ne znam doduše zašto je narandža апельсин, na norveškom je appelsin...


To je zato sto se Petar Veliki razmenjivao onomad saS Holandezi dok je ucio brodogradnju u Olandiji, na holandskom je narandza = sinaasappel a appelsientje(deminutiv) firma koja pravi sokice..

Isti slucaj i sa krastavcem na holandskom = augurk/komkommer, na ruskom = огурчик.
alselone alselone 11:36 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Da li se reč kapitalizam odnosi i na politički sistem ili samo na ekonomski?


Usko gledano na ekonomski ali šire gledano i na društveni jer iz osnove kapitalizma i privatne svojine proizilaze i finansijski sistem, pravni, pa pomalo i politički.
Atomski mrav Atomski mrav 11:51 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Isti slucaj i sa krastavcem na holandskom = augurk/komkommer, na ruskom = огурчик.


Na norveškom je agurk. Kad sam počeo da učim norveški, radio sam u holandskoj firmi i nakon nekog vremena sam ustanovio da mogu ponešto od teksta ili neke natpise na holandskom da razumem. Verbalno ih i dalje ič nisam razumeo sem "geen probleem".
Atomski mrav Atomski mrav 11:57 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Ne postoji komunistička zemlja koja to nije postala ratom, prevratom ili okupacijom od strane druge komunističke zemlje.


A kako drugačije može da se uspostavi diktatura proleterijata, moliću lepo? Revolucija ili ništa.
predatortz predatortz 12:04 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Atomski mrav
Ne postoji komunistička zemlja koja to nije postala ratom, prevratom ili okupacijom od strane druge komunističke zemlje.


A kako drugačije može da se uspostavi diktatura proleterijata, moliću lepo? Revolucija ili ništa.


To ti kažem! Samo silom i represijom. Voljom većine to nigde nije prošlo, niti se održavalo slobodnom voljom nego represijom.
Kakve god da su polazne ideje takve ideologije, razrada je svrstava u represivnu.

apacherosepeacock apacherosepeacock 12:05 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Atomski mrav
Isti slucaj i sa krastavcem na holandskom = augurk/komkommer, na ruskom = огурчик.


Na norveškom je agurk. Kad sam počeo da učim norveški, radio sam u holandskoj firmi i nakon nekog vremena sam ustanovio da mogu ponešto od teksta ili neke natpise na holandskom da razumem. Verbalno ih i dalje ič nisam razumeo sem "geen probleem".


Da, tako i ja pecam svecki, danski, norveski kad iskljucim pevajuci mod kod njih koji holandski jezik nema..

Nego Tsaar Peter odneo kuci ne samo brodove'.
Atomski mrav Atomski mrav 12:19 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Nego Tsaar Peter odneo kuci ne samo brodove'.

Već i krastavčiće.
Bili Piton Bili Piton 12:26 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

bene_geserit

Da je pameti ljudi bi svakog ko pomene taj zločinački sistem u bilo kakvom pozitivnom kontekstu odmah slali na psihijatriju.


Vala i ja blesav pa uopšte nešto razlažem na sastavne delove nekom ko se kune u jebote Trampa, to je kao kad pričaš s Madoninim fanovima, aj ćao.
floki floki 12:57 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Samo silom i represijom. Voljom većine to nigde nije prošlo, niti se održavalo slobodnom voljom nego represijom.


ово је скроз тачно да се такви тоталитарни системи одржавају само силом и репресијом... јако неефикасан метод власти

но, ова "воља већине / слободна воља" је јако опасан привид, на жалост...

ма колико парадоксално звучало, људима се било лакше борити против тоталитарних система, јер си знао на кога да усмериш мржњу и то је било тачно (кад феудалац много срања направи, онда се раја са вилама скупи испред његових врата)

данас власници медија имају главни задатак да мржњу плебса увек усмере ка нечему другом, да се власи не досете... тако и јадан пајић се упеца на удицу да мрзи путина :)

овај систем сада се базира на манипулацији "слободне воље" а сами центри моћи су јако добро замаскирани, па људи само ударају около...

код совјета је било савршено свеједно шта људи мисле, јер их нико није питао низашта, него ако кажеш шта мислиш, директно иде пендрек... зато су они тотални аматери и дунстери у односу на запад што се социјалних наука и пропаганде тиче, још увек...

запад је ту манипулацију "слободном вољом" и привид демократије довео на јако висок ниво, па тако Lasswell у Encyclopedia of Social Sciences још 1937 пише:

...propaganda attains eminence as the one means of mass mobilization which is cheaper than violence, bribery or other possible control techniques.

занимљивих мисли Bernays-а и Lasswell-а има овде, ко хоће да баци поглед...
јбт, ово све је писано пре 100 година, колико су данас одмакли, не сме човек ни да помисли...

и онда се ту читава идеја демократије толико обесмисли да се сведе на то да овце једном у пар година у тору као бирају који ће им од унапред понуђених чобана бити "вођа" у наредних пар година...

још је занимљиво да је неки профа гиленс са принстона радио дугогодишњу студију око тога како воља већине у америци утиче на саме одлуке власти, па је дошао до закључка да отприлике 70% оних сиромашнијих немају ама баш никаквог утицаја на политичке одлуке које се доносе, ево је студија овде, ко воли да чита.

за нас са јефтиним улазницама, може и овако: Study: US is an oligarchy, not a democracy.

кад је та студија изашла, онда је и немачки бундестаг дао посао универзитету у олденбургу овде да одради такву студију, трајало исто дуго и коштало, па кад су добили практично исти резултат, нису о томе ни хтели да дискутују у бундестагу, нико практично ниједно питање око таквих резултата студије није ни поставио :)))

nepopustljiv nepopustljiv 14:09 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

hoochie coochie man

I ti sad pojednostavljuješ, poput Alsa.
Svi diktatorski režimi su zlo.

Svakako, eno rekoh gore mravu da ima i drugih zala osim komunizma, a i nema idealnog.

Svakome se može naći mana, ali i vrlina, šta fali recimo ruskoj spoljnoj politici, ili američkoj unutrašnjoj?

Ali komunističkom sistemu, osim u pukoj teoriji, teško je naći vrlinu.
Ekonomski jalov, slobode nema, diktator o svemu odlučuje i ima tendenciju da se širi na druge.

Otprilike onako kako bi izgledala kombinacija ruskog i američkog ali njihove tamne strane.

M'da!
Koliko neko treba da bude budalčina pa da tom odvratnom sistemu pronađe afirmativne vrednosti!?
Aaaa - da!
Išli smo fićom u Makarsku na more.
I spavali u džakovima pored puta.
Jebote!
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:32 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

још је занимљиво да је неки профа гиленс са принстона радио дугогодишњу студију око тога како воља већине у америци утиче на саме одлуке власти, па је дошао до закључка да отприлике 70% оних сиромашнијих немају ама баш никаквог утицаја на политичке одлуке које се доносе, ево је студија овде, ко воли да чита.


Bila skoro neka interesantna emisija na BBC kako i skolovani na najelitnijim VB univerzitetima ispuse za top poslove ako su, naravno, malo garaviji i/ili iz emigrantskih porodica kao i sami domaci poreklom iz radnickih porodica..

Razgovarali su i sa onima po top firmama koji probiraju aplikacije i vode intervjue za posao kako biraju - i oni sami kazu da ce svesno one koji imaju pored CV, spoljasnjeg izgleda i stila oblacenja, ophodjenja, samosvesne i verbalno superiornije za koje procenjuju da se uklapaju najbolje u sredinu (citaj najuspesnijih) izabrati - znaci prakticno od vise srednje klase pa navise jer oni 99,9% odgovaraju tom opisu. (dodaje i - tako je to u tom svetu na vr' novcane planine sorry but jebiga, life is a bitch)

Jedan od sagovornika, Englez iz radnicke porodice poreklom, od onih malobrojnih koji se uprkos tom klasno/rasnom sistemu tamo za top izborio u svojoj profesiji veli - takav se sistem ustvari jedino i efikasno busi samo naoruzanom masom..
docsumann docsumann 15:17 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Koliko neko treba da bude budalčina pa da tom odvratnom sistemu pronađe afirmativne vrednosti!?


nemaš pojma kolika budalčina mogu da budem.

daklem, opismenjavanje cjelokupnog stanovništva.
ženska prava i emancipacija; koliko god su pomaci u ovoj sferi umanjeni ukupnim dometom političkih i ekonomskih sloboda u soc.zemljama, žene značajno popravljaju svoj položaj u odnosu na muškarce.
zdravstveno osiguranje, nisam ekspert za tu oblast, ali načuh da je ne Kubi, za svo vrijeme nepravednih i ničim izazvanih sankcija, funkcionisao jedan od najboljih zdravstvenih sistema na svijetu.
Atomski mrav Atomski mrav 15:22 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

nemaš pojma kolika budalčina mogu da budem.


Pa ako se 'vataš u kolo sa Čarlijem... dobro, ti si zen master beskonačnog strpljenja.
Atomski mrav Atomski mrav 15:24 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

daklem, opismenjavanje cjelokupnog stanovništva.
ženska prava i emancipacija; koliko god su pomaci u ovoj sferi umanjeni ukupnim dometom političkih i ekonomskih sloboda u soc.zemljama, relativno žene značajno popravljaju svoj položaj u odnosu na muškarce.
zdravstveno osiguranje, nisam ekspert za tu oblast, ali načuh da je ne Kubi, za svo vrijeme nepravednih i ničim izazvanih sankcija, funkcionisao jedan od najboljih zdravstvenih sistema na svijetu.



alselone alselone 15:32 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

ženska prava i emancipacija;


U mnogome više i ranije od vodećih kapitalističkim zemalja.
zilikaka zilikaka 16:24 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Ne znam doduše zašto je narandža апельсин, na norveškom je appelsin...

Pa u to doba u Rusiji bile vrlo cenjene norveške narandže.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:07 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

o spoljoj politici mi je ok, uglavnom jer im je svaki potez iznuđen i brane se od američkih zlikovaca, samo mi je žao što su po pitanj ukrajine prespavali (bar se meni čini)...


Misliš, nisu uspeli da je celu otmu i pripoje sebi (razume se, uz paljenje Kijeva do temelja), nego samo komad. Ne znam gde si se ti navukao toliko doboke ozlojeđenosti i neke mržnje prema svima koji ne gotive Putina i njegovu kliku. To mi je velika misterija.
angie01 angie01 17:16 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

floki floki 17:17 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

jbg pajiću, beznadežan si slučaj :)
ništa brate ne kapiraš
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:23 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Koliko neko treba da bude budalčina pa da tom odvratnom sistemu pronađe afirmativne vrednosti!?


Jedno 2/3 Kubanaca. (isto ono sto navodi Docs)
50% Cileanaca itakodalje..
gedza.73 gedza.73 17:40 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

verovatno neko zna procente... ali otkud da desnica ovoliko ojača na svetskoj sceni.
Hipici vode (do juče vodili) svetsku politiku, svi umiveni, lepi, namirisani, tolerišu manjine, brinu se o siromasima, ozonskom omotaču i amazonskim šumama...

kako i što te fine drugar'ce i drugovi odjednom pređoše sa leve na desnu stranu i dadoše svoj glas protiv hidžaba, minareta, doseljavanja emigranata u komšiluk a glas za ratove, zidove, pljačkanje sirotinje, obnavljaju Dučeove i slične zadužbine...

franucska radnička internacionala u stvari bi se milosne majke svima koji nisu oni da bi njima bilo bolje. najednom se globalizam i korporacije proglašavaju najvećim svetskim zlom a do juče se tvrdilo kako su internacionalizam i nadnacionalna radnička preduzeća uslov svih uslova za bolje sutra.

Crno da ne mož' biti crnje kad se CEO i menadžeri voze jahtama a belo da ne može belje kad 'Drugovi rukovodioci' dobijaju na partijsku knjižicu fudbalske stanove.

jedinu razliku pravi ko je bliži stolu pa palamudi o poštenju, sposobnostima, kapitalu, društvenoj svojini (po želji) dok sirotinja uglavnom stoji u blatu i guta priče o napretku društva. preko svojih delegiranih 'veštih' pojedinaca.

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:46 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

floki
jbg pajiću, beznadežan si slučaj :)
ništa brate ne kapiraš


Samo sam izneo opažanje u vezi sa tvojim ponašanjem na ovu temu, nisam iznosio nikakva tumačenja i kapiranja. Valjda si toliko u stanju da primetiš.

A to da je Putin, uz pomoć plaćenika sa čarapama na glavama i pod okriljem noći oteo poveći komad teritorije susedne zemlje i pripojio ga svojoj zemlji, pa nema te akrobacije koju možeš da napraviš da me ubediš da se to nije desilo, i da zbog toga niko ne mora da se brine.

gedza.73 gedza.73 17:56 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Jedno 2/3 Kubanaca

koji događaj pokreće masovnu bežaniju Kubanaca ka USA?
I koliko se njih vratilo kući? ili se iselilo u zemlje slične po uređenju?

prosto je neverovatno da ljudi nikako ne biraju za emigraciju radničke rajeve, društva gde se poštuju sva žensko-muška prava, gde je samo poneka sloboda nauštrb opšteg dobra ukinuta nego baš trule kapitalističko - buržoaske?

nikako da vidim na blogu nekog iz Severne Koreje ili Kube ili Kine (tektek poneko). Uglavnom države svetske zle osovine već generacijama na stubu srama na našim prostorima. koje samo što nisu propale po babaafž vanginim proročanstvima.

da mi je da doživim da neko kaže kako je eto srećan i presrećan što mu je odobrena zelena karta za Severnu Koreju a da nije Lazanski.
gedza.73 gedza.73 18:03 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

A to da je Putin, uz pomoć plaćenika sa čarapama na glavama i pod okriljem noći oteo poveći komad teritorije susedne zemlje i pripojio ga svojoj zemlji, pa nema te akrobacije koju možeš da napraviš da me ubediš da se to nije desilo

plagijatori. a i ne nešto posebno inovativni.

jel' ima neki gif sa progresivnim dodavanjem zvezdica na USA zastavu?



floki floki 18:03 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

zato i kažem da si beznadežan slučaj :) kad ne kapiraš šta se dešava

krim se vratio, bez opaljenog metka i bez ijenog izvađenog bubrega tamo gde mu je mesto (na žalost, samo krim, nadam se za sada)

da tvoji banditi nisu 2x izvodili revolucije (verovatno nisi nikad ni čuo za odgovarajuće poglavlje u povelji un koje to zabranjuje) niko krim ne bi ni vraćao kući...

no, opet, to što ti jadan misliš da samo i jedino ameri imaju pravo/silu da rade šta im je volja a da drugi moraju da se drže svih dogovora kojih se ameri ne drže, to je tvoj problem, ta doza vesla koju si ti posisao se racionalno ne može odstraniti, jbg, pa te ne bih više krstio dok ti prdiš :)

poslušaj malo onog poznera jednom dok budeš lemio :)
bene_geserit bene_geserit 18:27 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

US ekonomija je ekonomija prisiljavanja na zelenaštvo (Michael kaže ekonomija rente), a prisila i rente imaju razne forme, od vojne, preko pravne, reputacione … do novčane. ...
Dalje, komunizam kao ideologija - association fallacy je opet na delu kod većine "mrzitelja", ovom prilikom je asocijacija istorijska, pa čak pogrešna, u istoriji imamo neke forme socijalističkih uređenja, ne komunističkih, dok komunizam kao "ideologija" nekih vođa nema preterano smisla kao ni asocijacija kapitalizma sa bacanjem atomskih bombi po ljudima.

?????? Milane kakav ti je ovo komentar? Kako je u pitanju association fallacy? Imaš gomilu zemalja u kojima je vladao sistem baziran na marksističkoj ideologiji. Zovi ga socijalizam ili komunizam, u pitanju je jedino što možeš da imaš bazirano na tome. Komunizam nije bio "ideologija nekih vođa" već temelj samog sistema.

A ovo sa asocijacija kapitalizma sa bacanjem atomske bombe, stvarno? Koliko god bacanje bombi je bio verovatno najveći zločin u istoriji čovečanstva, kakve to ima veze sa kapitalizmom? Da li su u kapitalističkim zemljama imali obavezni predmet u školama "bacanje atomske bombe na neprijatelje" kao što smo mi imali marksizam? Od stotina kapitalističkih zemalja koliko ih je bacilo bombe?

A ekonomija rente u US jeste katastrofa i suprotna stvar od slobodnog tržišta a samim tim i od kapitalizma.
Imati tako nezdrav stav (moje mišljenje) prema komunizmu kao ideologiji bar meni sugeriše probleme u viđenju običnih, svakodnevnih ljudi koji su, recimo manje street-wise i lošije se snalaze, neka vrsta futurističkog deplorables-pogleda na ljude oko nas koji su mnogo siromašniji i nespretniji da sebi i svojima pomognu oko boljeg života.

Stiče se utisak da se naj-mrziteljima komunizma kao ideologije ne sviđa ideja da za 50 godina, npr, kada ovladamo sa AI, robotima, materijalima i energijom manje sposobni imaju cool i opuštenu egzistenciju, iako nama sposobnijima neće ni malo otkidati od "usta".

Na civilizacijski progres treba gledati sa više ljubavi i topline ne samo zbog nas koji se dobro ili odlično snalazimo, nego bar isto toliko i zbog onih kojima mi ne uspevamo danas da pomognemo da im život bude bolji.

A tek ovaj kvantni skok sa stava prema komunizmu na odnos prema siromašnima.
Kakve veze ima jedno sa drugim? I zbog čega bi bilo ko želeo da siromašni ne žive bolje? I kakve veze ima komunizam sa civilizacijskim progresom?

Osnovni problem sa komunizmom je to što je nepravedan. Uravnilovka nije pravedna. Kada su najbolje nagrađeni oni koji rade za sistem to nije pravedno. To je suprotno od civilizacijskog progresa i od elementarne logike. Ako nemaš merit based pozitivnu selekciju kadrova to dugoročno izaziva stagnaciju i opadanje.
A lako ga je prodati ljudima zbog zavisti. Ljudi su dobrim delom zavidni prema pametnijima i uspešnijima.

Cela poenta komunizma i nije u tome da siromašnima bude bolje već da uspešnima bude gore. Jednakost u siromaštvu. Daj mi jedan primer socijalizma u kome "sposobnijima nisu otkinuli od usta". I ovde ne pričam o mega bogatima već o višoj srednjoj klasi koja je nosilac progresa.
Ono što se trenutno vidi u US politici je koalicija super bogatih i siromašnih kod DPa. Super bogatima ne odgovara merit-based sistem. Odgovara im da činovnici sistema budu nagrađeni (što nije problem jel su najbliži kasi).
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:22 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

krim se vratio, bez opaljenog metka i bez ijenog izvađenog bubrega tamo gde mu je mesto (na žalost, samo krim, nadam se za sada)


Kako se, bre, "vratio"? Oteli ga, uz pomoć oružane sile, i pripojili sebi, šta si ti radio dok je to bilo uživo prenošeno? I sad zbog toga evo već koju godinu zaredom imaju sankcije od skoro celog sveta. Indikativno je kod tebe što nećeš to da izustiš, samo zato što se radi o Putinu, a ti moraš da stojiš u stavu mirno kad se on pomene, jebi ga.

I još da ga vrate "tamo gde mu je mesto", usput i Kijev da spale do temelja. Pa to ti kažem, navukao si se neke agresije i zlobe, nije mi jasno odakle, ali sumnjam na te "alternativne" desničarske medije i gluposti koji čitaš. Isto ko i ovaj naš bene. Vas dvojica bi ladno mogli da zamenite mesta stanovanja i nikove, niko ne bi prepoznao (dobro, ajde ti nisi rasista, ili se bar nisi javno ovde isticao u tome).
nepopustljiv nepopustljiv 19:30 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

docsumann
Koliko neko treba da bude budalčina pa da tom odvratnom sistemu pronađe afirmativne vrednosti!?


nemaš pojma kolika budalčina mogu da budem.

daklem, opismenjavanje cjelokupnog stanovništva.
ženska prava i emancipacija; koliko god su pomaci u ovoj sferi umanjeni ukupnim dometom političkih i ekonomskih sloboda u soc.zemljama, relativno žene značajno popravljaju svoj položaj u odnosu na muškarce.
zdravstveno osiguranje, nisam ekspert za tu oblast, ali načuh da je ne Kubi, za svo vrijeme nepravednih i ničim izazvanih sankcija, funkcionisao jedan od najboljih zdravstvenih sistema na svijetu.

Tebi mogu da tolerišem - jer si dobar čovek.
I kao takav imaš potencijal da vremenom nadođeš.
No, pored svega - moram da ti odgovorim kako jedino i dolikuje - po pitanju opismenjavanja, ženskih prava i zdravstvenih sistema - poredeći sa ozbiljnim državama.
Pa da ne dužim --- nije valjda da je stanovništvo u Italiji, Engleskoj, Lihtenštajnu i Belgiji ostalo nepismeno?
I nije valjda da bi stanovništvo kod nas ostalo nepismeno da kod nas nije bio instaliran komunjarluk?
Isto to, da se ne ponavljam, važi i za ženska prava i zdravstveni sistem.
Ili ima potrebe da dodam još neku zemlju?
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:31 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Usput, ja ne znam ni jednog Rusa koji je bio za zlobabu a priličan broj ih znam koji su bili za Trampa. I svi rade sa mnom, većina ima PhD-eve.


Jesu to neki imaginarni Rusi koje poznaješ? Pitam, pošto si se ovde više puta jadao da radiš sa Pakistanicima, kao jedini belac, malo mi čudno otkud sad tu i Rusi.

Ali nema nikakve šanse da iole inteligentan i makar poluobrazovan čovek, pa bio i Rus sa PhDjem, glasa za Trampa (sem ako nije white supremacist). Pa čak ni ti nisi glasao za njega, iako pogibe ovde na blogu da ga opravdaš i zaštitiš, bez obzia koliko se ovaj pokazao glup i neposoban.

nepopustljiv nepopustljiv 19:32 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

srdjan.pajic
krim se vratio, bez opaljenog metka i bez ijenog izvađenog bubrega tamo gde mu je mesto (na žalost, samo krim, nadam se za sada)


Kako se, bre, "vratio"? Oteli ga, uz pomoć oružane sile, i pripojili sebi, šta si ti radio dok je to bilo uživo prenošeno? I sad zbog toga evo već koju godinu zaredom imaju sankcije od skoro celog sveta. Indikativno je kod tebe što nećeš to da izustiš, samo zato što se radi o Putinu, a ti moraš da stojiš u stavu mirno kad se on pomene, jebi ga.

I još da ga vrate "tamo gde mu je mesto", usput i Kijev da spale do temelja. Pa to ti kažem, navukao si se neke agresije i zlobe, nije mi jasno odakle, ali sumnjam na te "alternativne" desničarske medije i gluposti koji čitaš. Isto ko i ovaj naš bene. Vas dvojica bi ladno mogli da zamenite mesta stanovanja i nikove, niko ne bi prepoznao (dobro, ajde ti nisi rasista, ili se bar nisi javno ovde isticao u tome).

I ja mislim da se Krim vratio tamo gde pripada.
Korigovana komunjarska greška.
nepopustljiv nepopustljiv 19:33 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

srdjan.pajic
Usput, ja ne znam ni jednog Rusa koji je bio za zlobabu a priličan broj ih znam koji su bili za Trampa. I svi rade sa mnom, većina ima PhD-eve.


Jesu to neki imaginarni Rusi koje poznaješ? Pitam, pošto si se ovde više puta jadao da radiš sa Pakistanicima, kao jedini belac, malo mi čudno otkud sad tu i Rusi.

Ali nema nikakve šanse da iole inteligentan i makar poluobrazovan čovek, pa bio i Rus sa PhDjem, glasa za Trampa (sem ako nije white supremacist). Pa čak ni ti nisi glasao za njega, iako pogibe ovde na blogu da ga opravdaš i zaštitiš, bez obzia koliko se ovaj pokazao glup i neposoban.


Samo da smo se babe Kilari rešili.
docsumann docsumann 19:41 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Pa da ne dužim --- nije valjda da je stanovništvo u Italiji, Engleskoj, Lihtenštajnu i Belgiji ostalo nepismeno?


ne znam kakve sad one imaju veze kad pričamo o komunističkom (socijalističkom) iskustvu

I nije valjda da bi stanovništvo kod nas ostalo nepismeno da kod nas nije bio instaliran komunjarluk?

naveo sam sfere u kojima je socijalizam, u relativno kratkom vremenu (pogodnom za komparaciju s predhodnim), znatno unaprijedio standarde

tako da ne miksujemo i dalje babe i daždevnjake

nepopustljiv nepopustljiv 19:49 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

docsumann
Pa da ne dužim --- nije valjda da je stanovništvo u Italiji, Engleskoj, Lihtenštajnu i Belgiji ostalo nepismeno?


ne znam kakve sad one imaju veze kad pričamo o komunističkom (socijalističkom) iskustvu

I nije valjda da bi stanovništvo kod nas ostalo nepismeno da kod nas nije bio instaliran komunjarluk?

naveo sam sfere u kojima je socijalizam, u relativno kratkom vremenu (pogodnom za komparaciju s predhodnim), znatno unaprijedio standarde

tako da ne miksujemo i dalje babe i daždevnjake


A zašto upoređuješ sa prethodnim?!
Zašto ne upoređuješ sa isto-vremenim?!
docsumann docsumann 19:55 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

A zašto upoređuješ sa prethodnim?!
Zašto ne upoređuješ sa isto-vremenim?!


pa ili ćeš zadržati jedinstvo mjesta ili trenutka, ne mož oba.

mislim da je smislenije upoređivati istu zemlju u rasponu od dvadesetak godina, nego zemlje čija se istorija umnogome razlikuje, iako ih posmatramo u istom trenutku.
nepopustljiv nepopustljiv 20:17 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

docsumann
A zašto upoređuješ sa prethodnim?!
Zašto ne upoređuješ sa isto-vremenim?!


pa ili ćeš zadržati jedinstvo mjesta ili trenutka, ne mož oba.

mislim da je smislenije upoređivati istu zemlju u rasponu od dvadesetak godina, nego zemlje čija se istorija umnogome razlikuje, iako ih posmatramo u istom trenutku.

Zanimljivo?!
Ne može da se upoređuje pismenost, ženskopravnost i zdravstvenost Italije i pokojne Jugoslavije u istom vremenskom periodu?!
Jebote!

Odoh da slušam muziku.
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:20 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

gedza.73
Jedno 2/3 Kubanaca

koji događaj pokreće masovnu bežaniju Kubanaca ka USA?
I koliko se njih vratilo kući? ili se iselilo u zemlje slične po uređenju?


Iselilo se 10% uglavnom kad je nastala smena vlasti, zbrisali su zemljoposednici, klasa povlascenih i bogatih sa bankovnim racunima u US uglavnom. Iselili su se u US, Italiju, Spaniju, Portoriko, Meksiko.. (Kastro je iz zemljoposednicke, privilegovane kaste inace)

Na Kubi zivi preko 11. milona stanovnika. E sad, pitaj njih, Kubance, zasto vole Kastra kao boga, ovde su samo navedena fakta, tebi se nesto tu ne svidja u celoj prici no ja nisam prava adresa da objasnjavam njihov sentiment, oni ce to znati bolje da ti objasne ako umes da slusas.

PS. Vec deceniju i po najmanje se vrlo frekventno setaju Amero-Kubanci svojima na ostrvo.


jooscout jooscout 20:21 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

nepopustljiv
docsumann
A zašto upoređuješ sa prethodnim?!
Zašto ne upoređuješ sa isto-vremenim?!


pa ili ćeš zadržati jedinstvo mjesta ili trenutka, ne mož oba.

mislim da je smislenije upoređivati istu zemlju u rasponu od dvadesetak godina, nego zemlje čija se istorija umnogome razlikuje, iako ih posmatramo u istom trenutku.

Zanimljivo?!
Ne može da se upoređuje pismenost, ženskopravnost i zdravstvenost Italije i pokojne Jugoslavije u istom vremenskom periodu?!
Jebote!

Odoh da slušam muziku.

Ne znam za Italiju, ali u Švajcarskoj nisu imale pravo glasa do 1970. i neke, u Irskoj su do kasnih osamdesetih morale da napuste posao ako se udaju, medicinske sestre i učiteljice i tako, ima još primera.
docsumann docsumann 20:23 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Ne može da se upoređuje pismenost, ženskopravnost i zdravstvenost Italije i pokojne Jugoslavije u istom vremenskom periodu?!
Jebote!


docsumann docsumann 20:25 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

jooscout
nepopustljiv
docsumann
A zašto upoređuješ sa prethodnim?!
Zašto ne upoređuješ sa isto-vremenim?!


pa ili ćeš zadržati jedinstvo mjesta ili trenutka, ne mož oba.

mislim da je smislenije upoređivati istu zemlju u rasponu od dvadesetak godina, nego zemlje čija se istorija umnogome razlikuje, iako ih posmatramo u istom trenutku.

Zanimljivo?!
Ne može da se upoređuje pismenost, ženskopravnost i zdravstvenost Italije i pokojne Jugoslavije u istom vremenskom periodu?!
Jebote!

Odoh da slušam muziku.

Ne znam za Italiju, ali u Švajcarskoj nisu imale pravo glasa do 1970. i neke, u Irskoj su do kasnih osamdesetih morale da napuste posao ako se udaju, medicinske sestre i učiteljice i tako, ima još primera.


porodiljska i postporodiljska prava koje su imale žene u SFRJ su bila misaona imenica za zapadne standarde
jooscout jooscout 20:34 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

docsumann

porodiljska i postporodiljska prava koje su imale žene u SFRJ je bio misaona imenica za zapadne standarde


I danas je, za neke.
Bili Piton Bili Piton 20:36 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

srdjan.pajic


Ali nema nikakve šanse da iole inteligentan i makar poluobrazovan čovek, pa bio i Rus sa PhDjem, glasa za Trampa (sem ako nije white supremacist).


Znaš ko je dosta glasao za Trampa? Kubanci doseljenici i njihovi potomci što su se odavno uguzili na Floridi pa sad cokću na zemljake koji pokušavaju to isto. Tipa Glorija Estefan. Dal su obrazovani i inteligentni ne znam, ali da je to vrhunsko licemerje, jeste i to da se ispovraćaš.

edit - vidim tek sad da ste to obradili gore.
gedza.73 gedza.73 21:03 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

E sad, pitaj njih, Kubance, zasto vole Kastra kao boga

Čim se kaže da narod voli jednog vlastodršca kao boga dugi niz godina meni tu nešto ne štima.

a nešto sumnjam da su se sa Kube selili samo bogatuni.

oni ce to znati bolje da ti objasne ako umes da slusas

nešto mi u sećanju da internet na Kubi 'čudno' radi al' i koji će im đavo. samo se otuđuju jedni od drugih.

i meni Kuba sa ove udaljenosti deluje kao lepo, fino mesto za odmor a baš bih voleo da sa nama podele iskustva ljudi koji su se iz Evrope preselili da žive i rade u toj lepoj, nama prijateljskoj, zemlji.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:06 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Oteli ga, uz pomoć oružane sile,


Ovde, valjda, bilo bi normalno makar, misliš na ono kad su uz pomoć oružane sile Ameri oteli Kosovo od Srbije.
Nije valjda, crni Srki, da te više boli što Ukrajina ostaje bez dela teritorije nego što je ostala tvoja Srbija?
predatortz predatortz 21:12 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

porodiljska i postporodiljska prava koje su imale žene u SFRJ je bio misaona imenica za zapadne standarde


Ja sam rođen '69., majka je imala tri meseca porodiljskog bolovanja.
apacherosepeacock apacherosepeacock 21:29 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

i meni Kuba sa ove udaljenosti deluje kao lepo, fino mesto za odmor a baš bih voleo da sa nama podele iskustva ljudi koji su se iz Evrope preselili da žive i rade u toj lepoj, nama prijateljskoj, zemlji.


Kubanci su vecinom evropskog porekla.

Nego, najlepse preporuke (od mene) da obidjes ostrvo sam, vidis i cujes sve sto te zanima from the horse's mouth. Neces se pokajati.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:38 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

daklem, opismenjavanje cjelokupnog stanovništva.
ženska prava i emancipacija;


Ovo se zove ceđenje suve drenovine :)

Daj da nacedimo koju kap i u korist ovih, pa ma kako to relativno bilo i ma kako se ne može dokazati, ali se makar ne može ni pobiti, dosta.

To opismenjavanje je bila varka, upravo zbog ovoga smišljena.
Opismenjavanjem se zvalo masovno štancovanje svedočanstava po večernjim školama i domovima kulture.
Zna li iko i jedan slučaj da je neko upisao većernju školu a da je nije završio, da je ponavljao, pao na ispitu, odustao?
Nema toga.
Nije to bilo ni opismenjavanje ni školovanje. to je bilo bildovanje statistike.

Da, može se reći da je dvadesetih biloviše nepuismenih nego šezdesetih, i može se to pripisati komunizmu, kome je do toga.
Ozbiljni ljudi to pripisuju nečem drugom.
Al dokaži majčin sine.

Žene...
Ajd ovde da metnem ono, možda neko razmisli
dobra žena zna gde joj je mesto, 55. godina emancipacija poodmakla

docsumann docsumann 21:44 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Ovo se zove ceđenje suve drenovine :)


a ne, nego ovi tvoji priručnici iz '55.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:52 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

a ne, nego ovi tvoji priručnici iz '55


Pa ta godina je valjda u onom periodu koji ti zoveš periodom emancipacije žene.

Sad tražih po netu i ne mogu da nađem, ali sećam se nekih stihova iz tog ( malo kasnijeg, znači još emancipovanijeg vremena) narodnjaka koji su se baš vrteli u to doba
Jedan ide ovako...peva o ženi

....skinem kaiš pa ošinem dva tri puta vruće
tek toliko da zapamti ko je gazda kuće
....

Ili

Ravnopravnost ovde ne postoji
žena muža mora da se boji..
..

Znači hit, vrti se na radiju, televiziji...a vreme emancipacije...u materinu.

Idealizujete to vreme bez mere (a i bez smisla po mom sudu)
docsumann docsumann 22:15 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Pa ta godina je valjda u onom periodu koji ti zoveš periodom emancipacije žene.


ti stvarnio smatraš da je taj priručnik (nepoznatog izdavača, nepoznatog tiraža, o kome imamo samo zapis u savremenom časopisu) mjerodavan kao dokaza za bilo šta?
maksa83 maksa83 22:25 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

....skinem kaiš pa ošinem dva tri puta vruće
tek toliko da zapamti ko je gazda kuće....

"Nalažući ženama kao obavezu, bez obzira na sve loše osobine muža, da bude poslušna i da mu čini ustupke, hrišćanstvo vidi u tome sredstvo za ukorenjivanje mira u bračnim odnosima i ponovno uspostavljanje bračne sreće”.

Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:35 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

ti stvarnio smatraš da je taj priručnik (nepoznatog izdavača, nepoznatog tiraža, o kome imamo samo zapis u savremenom časopisu) mjerodavan kao dokaza za bilo šta?


Ne znam ja ni da li je ovo originalno, ali znam da je, čak i ako ga je neko sad izmislio, sasvim odgovarajući tom vremenu.

Za one stihove sam apsolutno siguran jer ih i ja pamtim, a oni i ovaj priručnik se baš uklapaju, zar ne.

Pa ako su hitovi bili takvi, i još ako je ovo verodostojno, zar to tebi ne govori baš ništa?

A na osnovu čega si ti tako uveren da je to bilo vreme neke silne emancipacije žena?
Pravo glasa u redu, ali to se samo poklopilo, ne može se nikako tvrditi da je pravo glasa komunističko dostignuće i da ga bez njih ne bi bilo.

Kao što se često namerno ignoriše činjenica da je vreme u kome su komunisti "iz ruševina podigli zemlju" bilo zapravo vreme najvećeg ekonomskog buma u celom svetu, i njima se samo posrećilo da ih to vreme zapadne.

Da li stvarno postoji neko ko smatra da bez komunista u Srbiji ne bi bilo ekonomskog napretka?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:38 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.


Da, naše vere, naše kulture, naše tradicije, svega našeg, nije to sporno, sporno je kad se tvrdi da su došli komunisti, sve to izbrisali i žene emncipovali.
Nisu jbg.
maksa83 maksa83 22:42 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Da, naše vere, naše kulture, naše tradicije, svega našeg, nije to sporno, sporno je kad se tvrdi da su došli komunisti, sve to izbrisali i žene emncipovali.
Nisu jbg.

Jesu jbg. Možda tu kod tebe nisu, ali ima gde jesu.
predatortz predatortz 22:46 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja


Da li stvarno postoji neko ko smatra da bez komunista u Srbiji ne bi bilo ekonomskog napretka?


Bilo bi mnogo većeg.

Da fabrike nisu preseljene iz Srbije u Hrvatsku i Sloveniju, privredni rast Srbije bi bio mnogo veći.

A to se, drugovi i drugarice, nije smelo dopustiti.

Link
Bili Piton Bili Piton 22:47 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

hoochie coochie man


Da li stvarno postoji neko ko smatra da bez komunista u Srbiji ne bi bilo ekonomskog napretka?


Možda bi i bilo a možda i ne bi. Ono što znamo i možemo proveriti je da je za njihova vakta svakako došlo do izuzetnog napretka, i ekonomskog i kulturnog i svakog drugog. Sve ostalo je i-re-le-van-tno i spada u domen špekulacije, nagadjanja, hipoteza i gledanja u bob, a najviše u domen lečenja frustracije. Može to uz kaficu i rakijicu ali veću težinu od toga - nema.

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:48 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Jesu jbg. Možda tu kod tebe nisu, ali ima gde jesu.


Pa i ja sam valjda živeo u tom raju?
Ili se ovakvi kao ja ne računaju?

Ako jesu po potimanim vilama, u koje su kojekkavi čobani podovodili kojekakve čobanice, pa se u tim otetim salonima proglasili za emancipovanu gospodu, onda se smatra da jesu?

Oni koji su i pre i posle njih bili i ostali čobani ne uzimate u statistiku, samo ove samoproglašene?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:52 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Sve ostalo je i-re-le-van-tno i spada u domen špekulacije, nagadjanja, hipoteza i gledanja u bob, a najviše u domen lečenja frustracije.


Zaboravio si loguku.
Ili ti ne odgovra da je se setiš?

Čuveno poređenje Slobe i interneta.
Za njegovog vakta je došao, možda bi stigao i da je tu bio neko drugi ali to je i-re-le-van-tno i spada u domen špekulacije, nagadjanja, hipoteza i gledanja u bob, a najviše u domen lečenja frustracije.
maksa83 maksa83 22:54 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Oni koji su i pre i posle njih bili i ostali čobani ne uzimate u statistiku, samo ove samoproglašene?

To da su se žene emancipovale u SFRJ je tako očiglednih 2+2=4 da je besmisleno o tome rasrpavljati.

I, da, više su se emancipovale u gradovima i većim mestima, manje na selu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:56 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

To da su se žene emancipovale u SFRJ je tako očiglednih 2+2=4 da je besmisleno o tome rasrpavljati.


E ovo se zove argument.
Sad si me uverio.
vcucko vcucko 22:57 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

floki
z

krim se vratio, bez opaljenog metka i bez ijenog izvađenog bubrega tamo gde mu je mesto (na žalost, samo krim, nadam se za sada)


Pravi ukro-nacionalisti uvek su bili protiv Krima u Ukrajini. Teza je bila, otprilike, da je Moskva utrapila Krim u Ukrajinu da bi veštački povećala broj Rusa i Pro-Rusa u Ukrajini. Prevedeno na moderniji jezik, povećavao je glasačku bazu Janukove Partije regiona.
U kojoj tezi ima prilično istine (vidi Kosovo - Stambolići - Leposavić i Lešak).
Očekivati da te stvari shvati ne samo Pajić nego bilo ko ko je prihvatio američki način razmišljanja je iluzorno.

Što se tiče ovog drugog, tu se baš i ne bih složio. Ebla ih Ukrajina, ta pustopoljina opoganjena svim i svačim, samo ne dobrim. Čuj Donbas ima ugalj, jaka stvar. Mnogo bi svrsishodnije bilo pozvati svakoga ko hoće i ko ume nešto korisno da radi, da se naseli negde na potezu Sibirske magistrale (gde je klima bar ista ako ne i blaža nego u Moskvi i pogotovu Piteru) ili na sredokraći Sibir - Daljnji Vostok. Između Čite i Blagoveščenska je par hiljada km i nema poštenog grada, tamo Mandžurci u dve generacije mogu da se razbaškare bez opaljenog metka. U stvari granicu čuvaju Burje, mongolsko pleme koje kao takvo mrzi Han Kineze pa su (zasad) pouzdani, ali valjalo bi to podupreti malo jače. I ekstra profit od nafte i gasa uložiti u pravu stvar, a ne da kojekakva gamad kupuje pozlaćene Majbahe i da brilijantima optočenim Kartijeima tucaju orahe.
Mogu samo da zamislim, da se Vasja Blohin povampiri sa svojom škvadrom. Pa da zaređa po određenim krugovima sa Naganom u desnici. Klekneš, pogneš glavu i gotovo.

Pisao sam svojevremeno o tome i na nekim drugim portalima, mogu da se pohvalim pozitivnim reakcijama Rusa

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:05 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Link


Piše na linku

Непосредно после резолуције Информбироа 1948. године, страхујући од напада са истока, Тито и његови сарадници доносе одлуку да се из северних и источних крајева СФРЈ, углавном из Србије, многе важне фабрике преселе дубље и западније, у БиХ, Словенију и Хрватску. Истовремено, близу границе са Мађарском грађене су "Подравка" у Копривници и ТАМ у Марибору. Да ли је одлука о пресељењу била заиста одбрамбена и стратешка или је права намера била слабљење Србије, како су деценијама касније тврдили неки економисти и политичари?


Pa me to potseti da sam pre neki dan slušao Denisa Kuljiša, priča o svojoj knjizi o Titu, i pominje baš taj deo, to vreme, navodnu opsanost od napada.
I kaže čovek da je stvarna opasnost bila minimalna ako je uopšte postojala, da je Staljin tad imao preča posla nego da se aka sa Jugoslavijom, i, što sam i ranije čitao, da je NE (ono ponosno ne) zapravo Staljin rekao Titu, a ne kako se ovaj klinčio i kako nam je ispisrao mozak njegovim junaštvom.
angie01 angie01 23:07 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.


ovo mu je jos najneznija izjava povodom...

...u 21. veku, u sred Toronta , a u srpskoj crkvi, pravoslavni pop vencava srpsku imigraciju tako sto 100 puta ponovi zloslutnim glasom, dok mahnito mase kandilom naokolo po prisutnima, kao da isteruje djavla- zeeenaa se mOOOOora pOOOokoOOOravaaati MUUUuZZUUUu svOOOOjemmm.

...inace ono sto je lukavi huci nakacio kao kljucni dokaz o tome kako je bilo zenama,...je uputstvo prevedeno iz nekog americkog stiva, pripremljenog za domacice
maksa83 maksa83 23:09 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Mogu samo da zamislim, da se Vasja Blohin povampiri sa svojom škvadrom. Pa da zaređa po određenim krugovima sa Naganom u desnici. Klekneš, pogneš glavu i gotovo.

Što reče jednom jedan tip (Rus) na nekoj Kvori ili tako negde - osnovni problem ruske civilizacije koji je nije napustio ni u 21. veku je što ruska elita ne oseća nikakvu odgovornost za narod, i onda narod uzvrati. Zbog toga se u Rusiji lako svrgne vlast, treba ti odlučnost, mišići i sreće. Uzmeš Kremlj i niko suzu ne pusti za onima koji su tu do tad sedeli.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:11 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

inace ono sto je lukavi huci nakacio kao kljucni dokaz o tome kako je bilo zenama,...je uputstvo prevedeno iz nekog americkog stiva, pripremljenog za domacice


Uopšte nije klučni, čak sam i sam reako da ne znam da li je originalno, a da jeste opis odnosa prema ženi jeste, ko god i gde god da je napsiano.
A u čemu vi vidite emancipaciju u odnosu na vreme pre rata osim u pravu glasa?
Šta se to tako drastično promenilo?
angie01 angie01 23:18 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Da, naše vere, naše kulture, naše tradicije, svega našeg, nije to sporno


:)))),...cija je takva vera- koja btw, zagovara neke sasvim druge stvari-kultura, tradicija,...tvoja?....moja nije!


Nisu jbg.


nego sta su- podaci to jasno pokazuju i onima koji nisu sa ovih prostora- znaci, neutralnim posmatracima, da ih tako nazovemo.
angie01 angie01 23:20 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Šta se to tako drastično promenilo?


ovo nije ni smesno,...zalosno je.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:22 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

hoochie coochie man
Oteli ga, uz pomoć oružane sile,


Ovde, valjda, bilo bi normalno makar, misliš na ono kad su uz pomoć oružane sile Ameri oteli Kosovo od Srbije.
Nije valjda, crni Srki, da te više boli što Ukrajina ostaje bez dela teritorije nego što je ostala tvoja Srbija?


Dobro je, huči, juriš me po blogu sa tim Kosovom ko kuče sa papučom u ustima. Pusti sad da malo tamburamo Putina i diskutujemo njegova zlodela, posle ćemo to Kosovo, i ko je kome šta i čime i zašto oteo, i sebi ga pripojio. Ili nije.
Bili Piton Bili Piton 23:23 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

hoochie coochie man

Zaboravio si loguku.
Ili ti ne odgovra da je se setiš?


Vidi, glupo mi je da se upuštam u klinč s tobom jer se nikad sporazumeti nećemo ali pokušaj da shvatiš - da, sve govori u prilog tome da bi nekog napretka - možda većeg, možda manjeg - bilo i bez komunista (prosto jer se tako obrće ova naša planeta) ali je to nebitno zato što se stvari nisu tako odigrale i nikada nećemo znati da li bi to zasigurno baš tako i bilo. Možda i ne bi, ko zna.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:25 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

cija je takva vera- koja btw, zagovara neke sasvim druge stvari-kultura, tradicija,...tvoja?....moja nije!


Zaboli me šta je tvoja vera.
Čovek rekao naša, jasno je, pametnima, tebi možda ne, šta se pod tim naša podrazumeva, ja to prihvatio jer je jasno, sad se javljaš ti i kažeš da tvoja nije.
E baš me zaboli.

ovo nije ni smesno,...zalosno je.


Tačno, u pravu si.
I ja našao tebe da pitam, žalosno.
Bili Piton Bili Piton 23:25 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Pavle beše onaj što je korio žene što nisu više radjale da bi im bar jedno "ostalo za utehu"?

Ne zajebavajte me.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:25 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Mogu samo da zamislim, da se Vasja Blohin povampiri sa svojom škvadrom. Pa da zaređa po određenim krugovima sa Naganom u desnici. Klekneš, pogneš glavu i gotovo.


Evo ga i ovaj. A što se, bre, vi, desničari i putinouvlakači, tako lako mašite za Nagana, desnicom?! Mislim, imate i onaj drugi organ da ga se mašite, i malo olakšate tu napetost, ako je već dotle došlo.



hoochie coochie man hoochie coochie man 23:25 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Dobro je, huči, juriš me po blogu sa tim Kosovom ko kuče sa papučom u ustima. Pusti sad da malo tamburamo Putina i diskutujemo njegova zlodela, posle ćemo to Kosovo, i ko je kome šta i čime i zašto oteo, i sebi ga pripojio. Ili nije.


Ma nije :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:28 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Bili Piton
hoochie coochie man

Zaboravio si loguku.
Ili ti ne odgovra da je se setiš?


Vidi, glupo mi je da se upuštam u klinč s tobom jer se nikad sporazumeti nećemo ali pokušaj da shvatiš - da, sve govori u prilog tome da bi nekog napretka - možda većeg, možda manjeg - bilo i bez komunista (prosto jer se tako obrće ova naša planeta) ali je to nebitno zato što se stvari nisu tako odigrale i nikada nećemo znati da li bi to zasigurno baš tako i bilo. Možda i ne bi, ko zna.


Ja sam ubeđen da sa onima koji su se slikali uz čizmu SS oficira, i intelektualcima koji su ih tiho i iz pozadine podržavali u tome, nikakvog napretka nipotkojim uslovima ne bi bilo. Samo mrak.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:30 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

i intelektualcima koji su ih tiho i iz pozadine podržavali u tome, nikakvog napretka nipotkojim uslovima ne bi bilo. Samo mrak.


Ma da bre.
Nema od intelektualaca fajde (osim kad su ruski intelektuaci u pitanju:))
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:33 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

hoochie coochie man
i intelektualcima koji su ih tiho i iz pozadine podržavali u tome, nikakvog napretka nipotkojim uslovima ne bi bilo. Samo mrak.


Ma da bre.
Nema od intelektualaca fajde (osim kad su ruski intelektuaci u pitanju:))


To možda od ovih tvojih "intelektualaca", koji su završili vojnu školu, ili geodeziju, a žene se ložile na njih jer su imali prvi auto u palanci.
Bili Piton Bili Piton 23:34 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

srdjan.pajic


Ja sam ubeđen da sa onima koji su se slikali uz čizmu SS oficira, i intelektualcima koji su ih tiho i iz pozadine podržavali u tome, nikakvog napretka nipotkojim uslovima ne bi bilo. Samo mrak.


Možda. Možda i ne bi. Ne znamo i nikad nećemo znati pa stoga emfatično tvrditi ne možemo. Možemo samo da nagadjamo, što Huči sve vreme i radi a ja hoću da izbegnem.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:38 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

To možda od ovih tvojih "intelektualaca", koji su završili vojnu školu, ili geodeziju, a žene se ložile na njih jer su imali prvi auto u palanci.


I taj je za tvoje bio Intelektualac (obrati pažnju na I, veliko je)
A nešto si se bio ućutao pre neki dan kad sam ti okačio spisak imena (i zvanja) vrha jednih i vrha drugih.

Pored jednih stoji...akademik, doktor..a pred drugih opančar, abadžija, šloser, učio (ne i završio)......

Sećaš li se koji su kome pripadali ili da te opet potsetim?
angie01 angie01 23:42 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Čovek rekao naša, jasno je, pametnima, tebi možda ne, šta se pod tim naša podrazumeva, ja to prihvatio jer je jasno, sad se javljaš ti i kažeš da tvoja nije.


sta si ovde nalupetao, ne znam,..ja sam komentarisala ovo,

Patrijarh Pavle, Da nam budu jasnija neka pitanja naše vere, Beograd 1998.


Da, naše vere, naše kulture, naše tradicije, svega našeg, nije to sporno, sporno je kad se tvrdi da su došli komunisti, sve to izbrisali i žene emncipovali.
Nisu jbg.


a povodom ovoga,




"Nalažući ženama kao obavezu, bez obzira na sve loše osobine muža, da bude poslušna i da mu čini ustupke, hrišćanstvo vidi u tome sredstvo za ukorenjivanje mira u bračnim odnosima i ponovno uspostavljanje bračne sreće”.

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:44 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

sta si ovde nalupetao, ne znam,..ja sam komentarisala ovo,


hehehe
E baš me nasmeja :)
Videla ko je prvi pomenuo naša pa se sad vadi.....

Sjajno!

Živela ti meni Endži
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:47 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

I taj je za tvoje bio Intelektualac (obrati pažnju na I, veliko je)


Dobro je, huči, ne moraš da stojiš u stavu mirno sa prstom u šavu pantalona kad ga pominješ. Geometar, brate, i ratni zločinac. Džabe mu prvi auto u varošici.
Bili Piton Bili Piton 23:47 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

hoochie coochie man

Pored jednih stoji...akademik, doktor..


I Mengele je bio doktor. Šta ćemo s tim?
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:49 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Bili Piton
srdjan.pajic


Ja sam ubeđen da sa onima koji su se slikali uz čizmu SS oficira, i intelektualcima koji su ih tiho i iz pozadine podržavali u tome, nikakvog napretka nipotkojim uslovima ne bi bilo. Samo mrak.


Možda. Možda i ne bi. Ne znamo i nikad nećemo znati pa stoga emfatično tvrditi ne možemo. Možemo samo da nagadjamo, što Huči sve vreme i radi a ja hoću da izbegnem.


Ok, a ja samo hoću da ga nerviram (nadam se da nije na traktoru dok bloguje, da mi ne upadne u neki jendek, još i na duši da ga nosim. )
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:50 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Bili Piton
hoochie coochie man

Pored jednih stoji...akademik, doktor..


I Mengele je bio doktor. Šta ćemo s tim?


Gospodin Mengele! (jel tako, huči?)
angie01 angie01 23:51 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Videla ko je prvi pomenuo naša pa se sad vadi.....


pravo da ti kazem- ekstremno si dosadan sa ovom glupavom forom,-stalno je nespretno koristis, pa se i ofucala-...sta ima da se vadim, pogledaj pre mog crtanja, vidi se sta sam komentarisala,...i rekoh, takva primitivna, zaglupljena i retrogradna shvatanja i tumacenje vere-zloupotreba- nisu moja kultura, tradicija i vera,...
Bili Piton Bili Piton 23:51 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Ja nikog neću da nerviram ali brate, zapenili ste ko deca koja sad povlače šta bi bilo da je bilo argumente. Aman.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:53 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Dobro je, huči, ne moraš da stojiš u stavu mirno sa prstom u šavu pantalona kad ga pominješ. Geometar, brate, i ratni zločinac. Džabe mu prvi auto u varošici.


Nije ratni zločinac.
Mada se opet nešto govori o presudi.
I Mengele je bio doktor. Šta ćemo s tim?


Ništa.
Ako taj primer negira sve vrednosti obrazovanja onda ništa.

Samo da konstatujemo da je obrazovani sloj bio protiv komunista, da su njihovu vojsku i partiju vodili ti koji su je vodili, znači neobrazovani, priučeni, nesvršeni, da to prihvatimo kao činjenicu pa neka s njom radi ko šta hoće.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:54 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

(nadam se da nije na traktoru dok bloguje, da mi ne upadne u neki jendek, još i na duši da ga nosim.


Nisam, piči samo :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:55 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

sta ima da se vadim, pogledaj pre mog crtanja, vidi se sta sam komentarisala,.

'Oću, 'oću :)
Bili Piton Bili Piton 23:56 02.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

hoochie coochie man


Ništa.
Ako taj primer negira sve vrednosti obrazovanja onda ništa..


Isto tako taj jedan primer slama jednačinu koju si postavio onako kako si je postavio.

zilikaka zilikaka 02:40 03.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

21. veku, u sred Toronta , a u srpskoj crkvi,

Ma isto letos i ovde. Ne idem baš često na venčanja pa ne smem da tvrdim, al mislim da to zavisi od popa, koliko će da popuje, al znala sam dete kad se rodilo i sad joj "pevaju" da treba da se pokorava.
zilikaka zilikaka 02:57 03.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

u čemu vi vidite emancipaciju u odnosu na vreme pre rata osim u pravu glasa?
Šta se to tako drastično promenilo?

Odnos države prema školovanju dece. Posebno ženske. Pazi, pre rata je to bilo prepußteno roditeljima i humanim pojedincima il organizacijama.
Posle je drźava zauzela politiku da joj treba obrazovanih, pa je zidala studentski grad i jos neke domove, recimo. Ne znam da li se pre rata samo studiranje placalo. Ako jeste, eto ti sve. Posle je zaista omoguceno masovno školovanje. Šta da ti kažem, imam blizak primer, žena ostala udovica sa jednogodišnjim sinom. Hranila ga tako što je prala po kućama. Dete bilo izuzetan djak ali teško da bi mogao da sanja studije da nije bilo tog novog režima.
Dakle, ne postoji crno i belo a u tim nijansama sivog prethodnom režimu skidam kapu što je vrednoj i pametnoj deci davao jednale šanse da se školuju, bez obzira na poreklo.
To je za mene ogroman kvantni skok i neophodna odlika društva koje misli o svojoj budućnosti.
bene_geserit bene_geserit 03:38 03.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

gedza.73
najednom se globalizam i korporacije proglašavaju najvećim svetskim zlom a do juče se tvrdilo kako su internacionalizam i nadnacionalna radnička preduzeća uslov svih uslova za bolje sutra.

Pa oni koji su tvrdili ovo drugo i dalje tvrde to isto. Kada radiš protiv interesa sopstvene zemlje i njenih građana zato što si pohlepan moraš neko opravdanje da nađeš i pred sobom i pred drugima pa bi to bilo borba za poboljšanje položaja radnika na svetskom nivou (čitaj prebacujemo fabrike u Aziju da povećamo profit), ili borba protiv globalnog zagrevanja i klimatskih promena (čitaj presipanje državnih subvencija u privatne džepove).
bene_geserit bene_geserit 03:53 03.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Hvala drugu Titu i Komunističkoj Partiji za sva dobra koja su nam doneli, lista takoreći nema kraja:
- televizore, na čemi bi gledali crtani u 7:15 da nije bilo tog fascinantnog tehnološkog napretka, a sve zahvaljujući 5-godišnjim planovima
- kompjutere, a tek to, svaki ljubitelj Pacman-a bi ostao uskraćen da nije imao svoj prvi Commodore
- automobile, pa još bez kurble (a da ne pominjem volove), i to u masovnim količinama
- banane, i to vrlo brzo, jedva 10 godina pošto smo prestali da slušamo da banana ima u Trstu isključivo iz propagandnih razloga
- mogućnost da završimo visoke škole i onda radimo za iste plate kao domari, pri čemu domari makar budu na listi za stan pošto su jebga ugroženi, a ti si neugrožen dakle ko te jbe, uostalom ako ti to kojim slučajem smeta uvek si mogao da postaneš drug član i kreneš da radiš za sistem, a zna se kako se nagrađuju oni koji su lojalni
...
A najgori su ovi što kažu da je sve to samo puno bolje postojalo u najbližim kapitalističkim zemljama u istom vremenskom trenutku.
E drugovi to vam je "šta bi bilo kad bi bilo", uostalom kako znate da bi imali televizore da nije bilo Tita i Partije, ajde da vas čujem?
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:56 03.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Bili Piton
hoochie coochie man


Ništa.
Ako taj primer negira sve vrednosti obrazovanja onda ništa..


Isto tako taj jedan primer slama jednačinu koju si postavio onako kako si je postavio.



Pa i Himler je bio dipl. agronom, reč o ovom, reč o onom. Onda, Gebels, on je beše doktorirao književnost, isto tako popularna i cenjena ličnost među ovim hučijevim intelektualcima, čak se i sa Hitlerom (koji je zamalo bio akademski slikar) lepo složio oko kritike jevrejske ujdurme - marksizma, verujem da hučiju i to pričinjava veliko zadovoljstvo, da se složi sa takvim intelektualnim veličinima.
Gering, vojno lice, prvi auto u selu, baš kao i lepo Neško. Ajhman, e, jedino je on tu malo podbacio, nije uspeo da završi nikakvu školu, nego se prebacio na privatno preduzetništvo, ali dobro, u svakom žitu ima kukolja. I tako dalje, i tako dalje, zapravo izgleda da su svi osuđeni u Nirnberškom procesu imali visoke škole, mahovm završene, ili u pokušaju. Tako da nije nelogično što se huči toliko pali na visoko obrazovanje ovih uglednika čiju su lik i delo pratili i njime bili inspirisani naši bradati intelektualci.



bene_geserit bene_geserit 04:07 03.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Žene su se izborile za pravo glasa u Evropskim žemljama:
- 1906 Finland, 1913 Norway, 1915 Denmark, Iceland. Naravno ove zemlje su osetile da se komunizam iza brda valja i preventivno su uvele zemljima pravo glasa a ideju su naravno uzele od komunista.
- 1918 Germany, Estonia, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Austria, Poland, Russia. Nemačka, Austrija, Poljska su naravno pod uticajem komunističke opasnosti uveli ženama pravo glasa inače ne bi nikad, nema šansi.
- 1919 Netherlands, 1920 Czechoslovakia, 1921 Sweden, 1922 Ireland, 1928 United Kingdom, 1931 Spain. To naravno važi i za ove kapitalističke zemlje.
- 1944 France, 1945 Bulgaria, Yugoslavia, Hungary, 1946 Italy, Romania, 1947 Malta, 1948 Belgium, 1952 Greece. A da ne pominjemo Francusku, Italiju, Belgiju da nije komunista znaš kad bi oni uveli ženama pravo glasa.
- 1971 Switzerland, 1974 Portugal, 1984 Liechtenstein. Pazi ovu kapitalističku stoku kad su ženama dali pravo glasa.

Hvala drugu Titu i Komunističkoj Partiji što su ženama dali pravo glasa u trenutku kada to nije imala ni jedna zemlja u okruženju, manje više. Da nije njih žene bi još uvek radile u polju zabrađene maramama. OK, Albanija je dala ženama pravo glasa 1920-te, ali to je slučajno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:14 03.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

hoochie coochie man
(nadam se da nije na traktoru dok bloguje, da mi ne upadne u neki jendek, još i na duši da ga nosim.


Nisam, piči samo :)


Ti ako nisi na traktoru, onda si ispod njega, bolje da pazim šta pišem ovde.
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:22 03.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

ma ne letim preko denvera (ti si tu negde kod denvera valjda, ako me znanje geografije još malo služi bez gledanja u kartu), bila je opcija ali samo sat vremena pauze između letova, ne bih da izigravam sprintera...


U dobro si to izbegao, da ti je Denver bio port of entry najebao bi ga, ne bi nikad stigao da presedneš. Uveli su neku eksperimentalnu liniju na aerodromu gde sam sebe kao čekiraš kad ulaziš u zemlju, kao na ATM mašinama, pa te posle onaj imigracioni agent samo pusti da prođeš, sem ako mu baš ne deluješ kao da ti je debelo crevo puno kesica kokaina (dakle da dolaziš iz pravca ovih trampovih rapist countries, ili si verovatno ratni zločinac na haškoj poternici, dakle da dolaziš iz Srbije). U teoriji, to bi trebalo da smanji gužve, a u praksi, desilo se upravo obrnuto, čeka se bar dvaput duže. Totalna glupost, samo nikako da ukapiraju da ne radi i da batale to. Pre se kroz DIA prolazilo kao kroz ništa, očas posla, čak su ovi sa EU pasošima prolazili dosta brže od nas, domorodaca, jer uvek dobiju svoju liniju, da ne kmeče i gunđaju pa da moramo da ih vezujemo za kaktus. A sad, brate, da popizdiš, pogotovo ako ideš sa malom decom.
bene_geserit bene_geserit 04:28 03.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Ma naravno da nije komunista žene školu ne bi videle. Hvala drugu Titu i Komunističkoj Partiji.
Evo kao što pokazuje ovaj graph .... ops. Da li je moguće da su zle kapitalističke zemlje imale daleko manji gap od 1945-te pa do 1990-te tj. smrti komunizma.

bene_geserit bene_geserit 04:49 03.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

srdjan.pajic
Jesu to neki imaginarni Rusi koje poznaješ? Pitam, pošto si se ovde više puta jadao da radiš sa Pakistanicima, kao jedini belac, malo mi čudno otkud sad tu i Rusi.

Ali nema nikakve šanse da iole inteligentan i makar poluobrazovan čovek, pa bio i Rus sa PhDjem, glasa za Trampa (sem ako nije white supremacist).

Pajiću kod tebe je izgleda počeo Alzhajmer, mrzi me da ponavljam sa kim radim. Naravno ko ne glasa kao ti je neobrazovana budala, teoretičar zavere i antivakser a ako je slučajno obrazovan onda je rasista, white supremacist, nacionalista i generalno deplorable iliti ljudsko govno.

Nego da se vratimo na temu za koga su glasali Rusi inženjeri i naučnici na izborima 2016-te.
U pitanju su belci i muškarci (inače bi bili Ruskinje a ruske kolege su mi svi muškarci sem jedne koleginice kojoj ionako ne znam političko opredeljenje).
Beli muškarci su u odnosu minimum 2:1 su glasali za Trampa (i to na osnovu PEW Research Center-a koji su najgori globalo-libtardi na planeti za koje Hillary još uvek ima 20% više glasova od Trampa i dobila je izbore, na osnovu bilo koga relevantnijeg minimum 70% je glasalo za Trampa).

Čak i PEW libtardi tvrde da su obrazovani beli glasači (muškarci plus žene) većinom glasali za Trampa, evo ovde desno.

Na to dodaj što je daleko više muškaraca glasalo za Trampa od žena, što su ljudi sa obrazovanjem iz pravih pardon prirodnih nauka mnogo više glasali za Trampa (za razliku od humanities), i da je od svih nacionalnosti (poreklo) najviše Rusa, Srba i Nemaca glasalo za Trampa (interesantno najmanje Iraca).
Pa onda proceni sam. Minimum 90%, verovatno više kad su inženjeri u pitanju. Naučnici su malo veće pičke tako moguće da je kod njih samo 80%.
alselone alselone 05:26 03.08.2019

Re: Voditelj CNN-a plače jer je Trumponja

Uveli su neku eksperimentalnu liniju na aerodromu gde sam sebe kao čekiraš kad ulaziš u zemlju, kao na ATM mašinama


Ovo LAX, HOU, IAD i neki drugi imaju već godinama, osim ako su sada kod tebe uveli obavezu da samo tuda i možeš da prođeš. Ali verovatno ni tamo nije opcija da tuda idu ne-rezidenti. Nih se uvek šalje na poklonjenje carinik-paši.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana