Astronomija

Kolaž astronomskih zanimljivosti

zilikaka RSS / 28.07.2019. u 10:59

 

 

Gost autor: alselone

 

 1. Neutronske zvezde i pulsari

Neutronska zvezda je ostatak veoma velike umrle zvezde. Kada zvezda dočeka svoj kraj u zavisnosti od mase može da postane neutronska zvezda. Ona je mnogo manja od obične zvezda ali je sa druge strane mnogo, mnogo gušća. Toliko je gusta da je jedna kafena kašićica neutronske zvezde teška koliko i jedna cela planina na Zemlji.
Pulsari su neutronske zvezde koje se veoma brzo obrću. Zbog toga emituju čudovišno veliku količinu gama zračenja pa se mogu posmatrati kao svetionici na mračnom nebu putovanja među galaksijama.

zL2LNJQ.jpg?1 

 

 2. Crne rupe
Ako veoma velika zvezda na kraju svog života postaje gusta lopta materije koja se naziva neutronska zvezda, onda još veća zvezda postaje nezamislivo gusta tačka materije koje se naziva crna rupa. Crna rupa je toliko gusta da je gravitacija u njoj toliko velika da ništa ne može da pobegne, pa čak ni svetlost, te je samim tim i dobila ime. Toliko velika masa na tako malom prostoru savija prostor-vreme na najjači način u poznatom svemiru. Sama priroda crne rupe nas onemogućava da saznamo više o njoj jer ne možemo skoro ništa da izmerimo. Svaki signal koji pošaljemo kako bismo nešto izmerili biva usisan i ne vrati se do naših mernih aparata. Jedini način za analizu prirode crne rupe je posredno merenje preko njenog uticaja na druga nebeska tela i različita zračenja kao na primer svetlost. Na primer, mi dimenzije crne rupe ne znamo, neki veruju a i matematički modeli se uklapaju da je crna rupa samo jedna mala, mala, jednodimenzionalna tačka.


Na animaciji se može videti zvezda koja orbitira oko crne rupe i na kraju biva usisana. Crna rupa „otima" deo po deo zvezde kako ona kruži kreiraći svetleći disk i verovatno će izazvati eksploziju zvezde pre samog sjedinjenja usled debalansa mase u zvezdi. Ove pojave su potvrđene astronomskim posmatranjem.

1q7y7F6.gif 

 

Na drugoj slici možemo videti horizont događaja, granicu između onoga što jeste i što nije crna rupa. Sve što prođe ovu granicu nestaje za naše poglede i postaje crna rupa. Postoje određeni slučajevi na samom horizontu događaja kada je moguće da se neke čestice otrgnu smrtonosnom privlačenju i ta pojava se naziva Hokingovo zračenje. Sve crne rupe zrače, one manje zrače više, dok veće zrače manje, obrnuto je proporcionalno. Zato nema bojazni od kreiranja mikro crnih rupa u akceleratorima čestica, jer će one brže ispariti no što će narasti zarobljavajući masu drugih čestica.  

8cQXDYD.jpg?1 

 

3. Crne rupe su poravnate u prostoru
Skorašnja istraživanja pokazuju kako crne rupe u prostoru zauzimaju određenu strukturu i da nisu pozicionirane u skladu sa raspodelom mase u prostoru. Ako bi lokacija crne rupe zavisila samo od gustine mase ili goriva za tu crnu rupu njihov međusobni položaj bio bi drugačiji. Ovako, iako je masa raspoređena na jedan način, crne rupe naizgled nezavisno postoje u prostor-vremenu kreirajući strukture.
 SP09CYg.jpg?1

 

4. Potka svemira
Ne samo da su crne rupa poravnate, poravnate su i galaksije. Na slici je Vigo superklaster galaksija (čiji je i Mlečni put deo). Po matematičkom modelu svemir bi trebao da bude uniforman ali po svemu sudeći kreira strukturu koja na prvi pogled liči na strukturu neurona u mozgu.

Puh3Edw.jpg?1 

 

5. Najstarija poznata galaksija
Detektovana je najstarija poznata galaksija pod imenom z8_GND_5296 i ona je stara 13.7 milijardi godina. Tako daleka galaksija nam dozvoljava da zavirimo u prošlost od 13.7 milijardi godina i pokušamo da razumemo veoma rani svemir. Ne samo da ta galaksija ne izgleda više ovako kakvo je mi vidimo, nego se ne nalazi više na tom mestu nego još dalje od nas, trenutno na 13.1 giga svetlosnih godina.
 w8YO8Rw.jpg?1

 

6. Heliosfera
Koliko smo mi ušuškani na Zemlji u ovom delu Sunčevog sistema i u ovom delu galaksije pokazuje i sledeća slika. Heliosfera je oblast u Sunčevom sistemu u kojoj je pritisak sunčevog vetra jači od pritiska čestica međuzvezdanog prostora. Ovaj mehur nas zapravo štiti od štetnog kosmičkog zračenja.
 

 oHXSSVO.jpg?1

 

7. Crna materija i crna enegija
Velika većina svemira kog poznajemo „nedostaje". U merenjima koja naučnici izvršavaju mnoge stvari se ne uklapaju. Kada u odnosu na merenja izvršimo simulacije, ne dobijemo ono što posmatramo da se dešava. Kao da nedostaje mase. Stvari počinju da se uklapaju kada dodamo skrivenu masu i skrivenu energiju. Samo 4% svemira su atomi koje vidimo u zvezdama, planetama, galaksijama. Koliko još uvek ne znamo pokazuje sledeća pita.
 DQ7IulD.png?1

8. Gravitacioni talasi
Ako bacimo kamenčić u vodu i poremetimo mirnu površinu dobićemo talase koji će se kretati u svim pravcima. Na isti način ako se velike mase veoma brzo obrću kreiraće poremećaj u tkanju prostor-vremena koje će se širiti kao talasi. Gravitacioni talasi su još uvek samo hipoteza mada su naučnici došli do početnih rezultata merenja koja će moći potvrditi ovu teoriju. Ono što je veoma zanimljivo i važno i u ovom slučaju je to koliko naši matematički modeli svemira i dalje idu ispred eksperimentalnog posmatranja i kako smo u stanju da razumemo stvari mnogo pre nego što smo sposobni da ih detektujemo.
Na slici možemo videti dve neutronske zvezde (još bi jači talasi bili od dve crne rupe) koje se obruću jedna oko druge veoma velikom brzinom.
 qC1giuT.jpg?1

 

9. Kvazari
Puno ime je Kvazi-stelarni radio izvori i ovo su kosmički izvori elektromagnetnog zračenja otkriveni šezdesetih godina, uključujući i svetlosno koji su veoma udaljeni od nas. Ako su toliko udaljeni, što dobijamo kako rezultat merenja crvenog pomaka i ako možemo da detektujemo njihovo zračenje na ovoj udaljenosti, to bi značilo da je energija koju emituju veoma velika. Veća od bilo kog drugog poznatog tela. Smatra se da njihova energija potiče od gomilanja ili propadanja materije u supermasivne crne rupe. Oni su toliko sjajni da su sjajniji i od celih galaksija. Na primer, najsjajniji kvazar sjajniji je od Sunca 1,000,000,000,000,000,000 puta.
 kUh2Kw0.jpg?1

 

10. Multisvemiri
Preovlađujuća teorija danas o postanju i strukturu svemira je ona o Multisvemirima. To u stvari nije jedna teorija nego familija sličnih teorija ali su sve bazirane na istoj početnoj premisi - ne postoji jedan svemir nego postoji njihov beskonačan broj i svaki se razlikuje od sledećeg u početnim uslovima, kosmološkim kontantama, pa čak i broju dimenzija. Po kvantnoj teoriji svaki slučajni binarni događaj grana se u dva svemira i u svakom se desio pojedinačni događaj.
Dalje SF spekulacije mogu ići u pravcu kako su crne rupe kapije multisvemira.
 lJJLPLT.jpg?1

 

11. Kvantno sprezanje
Kvatno sprezanje je misteriozan fizički fenomen koji još uvek ne razumemo. Osnovna premisa Kvantnog sprezanja je ta da dva nezavisna objekta koji su međusobno udaljeni pokazuju isto ponašanje iako naizgled nisu povezani. Po KS možemo imati dve čestice na dva kraja svemira i ako merimo ponašanje prve, druga će se istovremeno ponašati u skladu sa prvom iako su naizgled nepovezane i iako su veoma udaljene. Znamo da svaka informacija putuje nekom brzinom, pa makar ona bila i veoma velika kao brzina svetlosti. Zato je KS toliko misteriozan, jer se informacija prenosti praktično istovremeno.

GQ6jTPT.jpg?1 

 

12. Šta smo poslali kao informacije na Vojadžeru 1
Vojadžer 1 je sonda koja je poslata ka dubini svemira 1977. godine. Ona nosi pažljivo pripremljene artefakte spram kojih bi vanzemaljska civilizacija mogla da shvati gde se Zemlja nalazi, koji fizički zakoni važe na njoj, ko je naseljava i kako izgleda (molim 3 Body problem fanove da ne spojluju ovde). V1 je prvi objekat napravljen od strane Čoveka koji je napustio Sunčev sistem.

 Šta je poslato (skraćena lista):

 5iWx77D.gif?1

JPUDzWe.gif?1 

4gOE7VQ.gif?1 

NHUdS2L.gif?1 

E0feX9j.gif?1 

AaF5OGn.gif?1 

kMel1Qi.gif?1 

DMLwXhL.gif 

43LvtHA.gif 

 

 

Neke lepe slike galaksija:

Triangulum Galaxy

 hAMML62.jpg?1

Tadpole Galaxy

 l9p2jOd.jpg?1

Whirlpool Galaxy

 JNnWzXd.jpg?1

Cigar Galaxy

 OVVfYed.jpg?1

Pinwheel Galaxy

 ado9rAj.jpg?1

 

 

 



Komentari (810)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

deset_slukom deset_slukom 12:36 29.07.2019

Re: Штреберска питања

jadragoljub

jugonostalgičaru, da ne kažem gore. sad će vidiš svoga boga.


Nema jeda, sve su to prazne puške.
nepopustljiv nepopustljiv 15:38 29.07.2019

Re: Штреберска питања

deset_slukom
tasadebeli

Било је то доба када много тога нисмо имали и много тога смо желели. За разлику од овог доба данас.


Bilo je to doba kada na tržištu nisu postojali Kinezi, da izobaraju cene i omasove proizvodnju mnogih stvari o kojima su tada mogli samo da sanjaju i tinejdžeri u mnogo bogatijim društvima nego što je bilo naše.

Ono što se zaista promenilo - nekada se "planski i tendenciozno" promovisala nauka i kultura. Dok se danas budžetskim novcem finansiraju partijski tabloidi, tada su finansirani časopisi tipa "Uradi sam", razni astronomski, šahovski i drugi.

Kada je ovde spomenut Svetozar Gligorić (pričalo se da je imao najveću kolekciju gramofonskih ploča u zemlji), setio sam se kulturnog centra "Sonja Marinković" u Novom Sadu, gde je gostovao i pričao o šahu. To je bila ustanova klupskog tipa, skoro svako veče je gostovao neko iz sveta umetnosti, nauke ili bilo čega zanimljivog. Bilo je dobre svirke i pozorišnih predstava. Naravno da je to dotirala država.

Negde u vreme kada je Srbija iz tri dela postala cela, taj prostor je pretvoren u striptiz-bar, što je samo po sebi toliko slikovito, da ne bih imao šta više da dodam.

M'da!
U skladu sa pape92 obrazloženjem (i delimično, obrazloženja doksumanutog), ostaje nam samo da zaključimo da, u skladu sa tvojim napomenama, da - je Srbija bile cela, a ne iz 3 dela ... da Gligorić i ostali ne bi ni ranije bili u tom pomenutom centru.
deset_slukom deset_slukom 17:14 29.07.2019

Re: Штреберска питања

nepopustljiv

U skladu sa pape92 obrazloženjem (i delimično, obrazloženja doksumanutog), ostaje nam samo da zaključimo da, u skladu sa tvojim napomenama, da - je Srbija bile cela, a ne iz 3 dela ... da Gligorić i ostali ne bi ni ranije bili u tom pomenutom centru.


Zaista bi trebalo da prezentuješ na koja obrazloženja misliš, možda ovo što pišeš ima makar nekih nagoveštaja logičkog smisla? Ovako samo kapiram da nisi shvatio da se radi o vremenskoj odrednici ("Negde u vreme kada je..." ), pa ti je i logika skroz nakaradna. Si siguran da nisi banderaš, nego se baviš nekom sofisticiranom elektronikom?
alselone alselone 17:32 29.07.2019

Re: Штреберска питања

Zaista bi trebalo da prezentuješ na koja obrazloženja misliš, možda ovo što pišeš ima makar nekih nagoveštaja logičkog smisla? Ovako samo kapiram da nisi shvatio da se radi o vremenskoj odrednici ("Negde u vreme kada je..." ), pa ti je i logika skroz nakaradna. Si siguran da nisi banderaš, nego se baviš nekom sofisticiranom elektronikom?


Ma to Slađan iz komentara u komentar na ovom blogu (i ne samo ovom) pokušava da nekog uvuče u blato glupog razgovora ali su ga svi kulirali evo do tebe.

Znaj jedno - ako kreneš u raspravu sa prasetom u blatu, posle dva sata shvatićeš da se prasetu sviđa.
deset_slukom deset_slukom 17:57 29.07.2019

Re: Штреберска питања

alselone

Znaj jedno - ako kreneš u raspravu sa prasetom u blatu, posle dva sata shvatićeš da se prasetu sviđa.


Nisam s njim (kažeš - Slađanom) nikada razmenio više od dva - tri posta, obično mu odmah "obezvrijedim logiku". Ako ništa, treba mu priznati da nije poput ovih ostalih što imaju čitavu arhivu šablonskih komentara, iz koje zahvataju po potrebi - ja'l antikomunističkih, jal naci(onali)stičkih, pa tovare bez ikakvih skrupula.
alselone alselone 18:01 29.07.2019

Re: Штреберска питања

pa tovare bez ikakvih skrupula.


Ovde je za sada normalna diskusija, što kaže HCM ne možeš se ni posvađati. Valjda će potrajati.
nepopustljiv nepopustljiv 20:09 29.07.2019

Re: Штреберска питања

deset_slukom
nepopustljiv

U skladu sa pape92 obrazloženjem (i delimično, obrazloženja doksumanutog), ostaje nam samo da zaključimo da, u skladu sa tvojim napomenama, da - je Srbija bile cela, a ne iz 3 dela ... da Gligorić i ostali ne bi ni ranije bili u tom pomenutom centru.


Zaista bi trebalo da prezentuješ na koja obrazloženja misliš, možda ovo što pišeš ima makar nekih nagoveštaja logičkog smisla? Ovako samo kapiram da nisi shvatio da se radi o vremenskoj odrednici ("Negde u vreme kada je..." ), pa ti je i logika skroz nakaradna. Si siguran da nisi banderaš, nego se baviš nekom sofisticiranom elektronikom?

Kako vreme prolazi, sve manje sam siguran u bilo šta.
No - bitno je da si ti shvatio ono što sam ja rekao.
vcucko vcucko 20:56 29.07.2019

Re: Штреберска питања

alselone
Videćete tek kad šah ubacim kasnije...


kakvi fudbaleri, teniseri, Ronaldo sa trbušnjacima, šahisti su odvajali najbolje ribe.


Bobi Fišer se požali recepciji hotela da mu je dosadno. Recepcioner, šta drugo, zvrcne gde treba i pošalje mu plavušu, bombu u sobu. Posle pola sata silazi Fišer da protestuje: ali ona nema pojma, pet partija za redom je dobijam pre desetog poteza, dajte mi nekog jačeg
alselone alselone 21:06 29.07.2019

Re: Штреберска питања

Bobi Fišer se požali recepciji hotela da mu je dosadno. Recepcioner, šta drugo, zvrcne gde treba i pošalje mu plavušu, bombu u sobu. Posle pola sata silazi Fišer da protestuje: ali ona nema pojma, pet partija za redom je dobijam pre desetog poteza, dajte mi nekog jačeg


Dobar gikovski fazon.
Kada je živeo u Kanjiži u hotelu zakupio je ceo sprat i kupao se samo noću kada je zatvoren bazen a u posete mu je redovno dolazio samo Gligorić da opale po koju.

Na YT postoji legenda kako je on napravio free nalog na nekom od šahovskih sajtova, tamo početkom dvehiljaditih i da je silovao nedužne velemajstore nekim suludim otvaranjima i uvek pobeđivao. Jedna od žrtava je bio i Najdžel Šort, jedan od najboljih cugeraša.
deset_slukom deset_slukom 21:24 29.07.2019

Re: Штреберска питања

nepopustljiv

No - bitno je da si ti shvatio ono što sam ja rekao.


Mislio sam da si shvatio da nisam shvatio? Shvatio sam samo uzrok tvoje zbunjenosti.

Pojasni.
nepopustljiv nepopustljiv 05:17 30.07.2019

Re: Штреберска питања

deset_slukom
nepopustljiv

No - bitno je da si ti shvatio ono što sam ja rekao.


Mislio sam da si shvatio da nisam shvatio? Shvatio sam samo uzrok tvoje zbunjenosti.

Pojasni.

Izvini!
Atomski mrav Atomski mrav 11:02 30.07.2019

Re: Штреберска питања

Jedna od žrtava je bio i Najdžel Šort, jedan od najboljih cugeraša.


Šta bi šahista koji se preziva Šort bio nego cugeraš?
cmix909 cmix909 09:08 02.08.2019

Re: Штреберска питања

alselone
...Evo na primer taj najbolji teleskop od 2500 evra. Šta je to za iole bolju firmu? Kikiriki, prolazni trošak, statistička greška meseca. I da nema firme koja se seti da kupi recimo za osnovnu školu ili gimnaziju...


Saglasan s predlogom da se skolarcima podele teleskopi. Bolje i Kumovu slamu da mlate nego jedan drugoga i prosvetni kadar. Ali uz uslov da se skrene paznja nastavnicima i tetkicama, a narocito skolskom policajcu i direktoru sa clanskom kartom od onoga, da je teleskop jedan takav prozor u svet cija se stakla ne smeju dirati prstima i brisati krpama za prasinu.

Inace bih, ako je nad njima dovoljno mraka i neba, pre castio osnovce nego nesto starije pitomce, poznate po nesavladivoj zelji da spoznaju od cega su stvari sastavljene i kako funkcionisu. Tako su na kalemegdanskoj 'opservatoriji' svi oni narodni instrumenti bili podvrgavani testovima otpornosti; a na primeru jednog refraktora je nepobitno utvrdjeno da sociva (a za razliku od sociva -- mozda) nece porasti ako se zalivaju koka kolom. Sta li u taj tzv. osvezavajuci napitak stavljaju, to samo oni znaju.
Bili Piton Bili Piton 20:25 28.07.2019

Zvezde

Evo soundtrack



amika amika 21:52 28.07.2019

Црне рупе

Једно лаичко питање о црним рупама.
Ако ја то добро разумем црне рупе су облик претварања материје у енергију. Шта бива са том грдном енергијом? Нису ли нове звезде и сазвезђа које откривамо новостворени производи те енергије сабијене у црним рупама?
alselone alselone 10:51 29.07.2019

Re: Црне рупе

Ако ја то добро разумем црне рупе су облик претварања материје у енергију. Шта бива са том грдном енергијом? Нису ли нове звезде и сазвезђа које откривамо новостворени производи те енергије сабијене у црним рупама?


Zapravo je kompresovanje materije u jednu tačku i mnogo manje pretvaranje u energiju preko Hokingovog zračenja.
Atomski mrav Atomski mrav 09:53 31.07.2019

Re: Црне рупе

Kad smo već kod Hokingovog zračenja... zašto male crne rupe zrače više od velikih? Koliko sam razumeo izvor Hokingovog zračenja nije sama crna rupa već ono nastaje kada par čestica - antičestica nastane u blizini horizonta događaja usled kvantnih fluktuacija i onda jedna od njih "upadne" u crnu rupu a druga ne i onda izgleda kao da crna rupa emituje čestice ili antičestice. Zar ne bi količina tih (anti)čestica koje crna rupa "emituje" na taj način bila veća što je površina horizonta događaja (a samim tim i crna rupa) veća?

Drugo - veruje se da crne rupe "isparavaju" usled Hokingovog zračenja. Kako se to dešava ako za svaku (anti)česticu koja se "izrači" njen "parnjak" upadne u crnu rupu pa crna rupa na taj način uveća svoju masu?
mesan mesan 11:45 01.08.2019

Re: Црне рупе

Atomski mrav 10:53 31.07.2019
Re: Црне рупе


Mrav nabacio vrrrrlo pronicljiva pitanja, a niko da ih pipne!
Ispravljam nepravdu.

crne rupe "isparavaju" ...
Kako se to dešava ako za svaku (anti)česticu koja se "izrači" njen "parnjak" upadne u crnu rupu pa crna rupa na taj način uveća svoju masu?


Kad bi dve čestice samo nastale iz vakuuma (zatim jedna upadne jedna pobegne) to bi narušilo održanje energije, no pasaran!

Vakuum nije ništavilo već je MMF --- on ti ni iz čega pozajmi energiju za stvaranje dve čestice, ali samo na kratko vreme, pa ih zahteva nazad.
Crna rupa ima pravi kapital (njena gravitaciona energija).

- Ti investiraš kapital da bi isplatio pozajmicu (čitaj, energija rupe se preda vakuumu koji je stvorio čestice).
- Tek tada je roba tvoja (par čestica je postao realan, balans energije zadovoljen).
- Pola robe zadržiš, pola daš prijatelju (rupa pojede jednu česticu, druga pobegne).
- U totalu, izgubio si pola investiranog kapitala (pobegulja je plaćena umanjenom gravitacionom energijom rupe).

-> Zato si se ispuvao (umanjena gravitaciona energija znači umanjena masa crne rupe).

Ujedno, objašnjava zašto je Sveta gora u Grčkoj --- jedino tamo možeš narušiti zakone prirode (ne fermaš MMF tri posto).


zašto male crne rupe zrače više od velikih?
...
Zar ne bi količina tih (anti)čestica koje crna rupa "emituje" na taj način bila veća što je površina horizonta događaja (a samim tim i crna rupa) veća?


Crna rupa je kao radijator na nekoj temperaturi.
A bre?
Pa, izračivanje čestica, u šta spadaju i kvanti infracrvenog, vidljivog, X, gama, itd., čini crnu rupu običnim toplotnim telom.

Zilikaka zna da snaga topolotnog zračenja raste sa površinom (Mrav takođe zapzaio) ali i sa temperaturom tela, kako tvrde tamo neki Štefan i Bolcman.

E sad šok: kako se crna rupa smanjuje, ona se zagreva.

Sveukupno, manja crna rupa ima manji horizont, tj. manju površinu, ali ima višu temperaturu, i u nadmetanju temperatura pobeđuje, tako da je zračenje snažnije!




BONUS!
Šoferšajbna nam govori zašto je manja crna rupa toplija

Prvi korak:
Zamisli da si nagario raketu i lebdiš na horizontu crne rupe --- e, kao bube na šoferšajbni, tebe bombarduju čestice zračenja koje tu dodaje MMF.
Jača gravitacija crne rupe na horizontu znači da raketu moraš nagariti jače, što znači više buba pokupljenih na šoferšajbni (tj. više zračenja te bombarduje)!

Po radijatorskom zakonu, više zračenja na horizontu znači da je temperature horizonta viša!
Rezimiramo, jača gravitacija na horizontu = viša temperatura crne rupe.

Drugi korak:
Zašto manja crna rupa na svom horizontu ima jaču gravitaciju, kad očigledno znamo da veća rupa znači veća masa, znači jača gravitacija??

Zamisli Zemlju umesto crne rupe.
Jačina gravitacije na površini Zemlje je proporcionalna masi Zemlje a obrnuto proporcionalna kvadratu udaljenosti od centra Zemlje (ta udaljenost je poluprečnik Zemlje), kaže Njutn.
No, masa planete poput Zemlje je proporcionalna zapremini (uzmimo da su sve od istog materijala iste gustine), tj. poluprečniku na kub.
Ukupno, jačina gravitacije na površini takve planete raste sa poluprečnikom.

Crne rupe ipak nisu od kamena i magme, pa zbog ekstremnosti fizike za njih ispada naopako, masa crne rupe je proporcionalna poluprečniku horizonta, a ne zapremini horizonta (tj. kubu poluprečnika)!
Intuitivno, horizont je udaljenost na kojoj možeš napraviti orbitu bez da zauvek upadneš. Poluprečnici orbita generalno su proporcionalni masi gravitirajućeg objekta!

Dakle, po klasičnom pravilu za jačinu: "masa kroz poluprečnik na kvadrat" --- a tu sad zabašurujem mnogo komplikacija i ekstremne fizike a ipak nalazim ispravni rezultat --- ispada da je jačina gravitacije na horizontu obrnuto proporcionalna poluprečniku, tj. opada sa masom crne rupe.

Mala rupa te jače zagrli.

I eto (ti) kraja.
Atomski mrav Atomski mrav 12:34 01.08.2019

Re: Црне рупе

Hvala na odgovorima! Međutim, imam i neka potpitanja:

Vakuum nije ništavilo

Ovo nije pitanje, već čisto jedna konstatacija - svemirski vakuum mora imati neku energiju jer se taj par čestica - antičestica ne može stvoriti ni iz čega.

Takođe, mislim da ne grešim ako kažem da je gravitaciona energija crne rupe po prirodi potencijalna energija dok (anti)čestica koja upadnje u nju ima neku kinetičku energiju.

Sad ide potpitanje: ako se gravitaciona energija crne rupe smanjuje prilikom apsorpcije te (anti)čestice kako bi ukupna energija ostala nepromenjena, to bi značilo da ta (anti)čestica ima - negativnu kinetičku energiju. Kako je to moguće?
Ili ne posmatram ovo na pravi način - ako crna rupa uloži energiju na stvaranje para čestica - antičestica pa jedna od njih "utekne", ukupna gravitaciona energija crne rupe se smanji za količinu kinetičke energije "odbegle" čestice?

Pa, izračivanje čestica, u šta spadaju i kvanti infracrvenog, vidljivog, X, gama, itd., čini crnu rupu običnim toplotnim telom.


Hokingovo zračenje je zapravo zračenje crnog tela, zar ne?

Sveukupno, manja crna rupa ima manji horizont, tj. manju površinu, ali ima višu temperaturu, i u nadmetanju temperatura pobeđuje, tako da je zračenje snažnije!


Ali zračenje ne dolazi iz same crne rupe, nego iz prostora oko horizonta događaja. Na koji način temperatura crne rupe utiče na kvantne fluktuacije, tj. na broj parova čestica - antičestica koji se formiraju u blizini njenog horizonta događaja?



zilikaka zilikaka 12:38 01.08.2019

Re: Црне рупе


Po radijatorskom zakonu, više zračenja na horizontu znači da je temperature horizonta viša!

Ja kad sam počela da radim, imala sjajnog šefa koji je umeo da kaže da mi jedino što treba da znamo je "ka puta delta te", pri čemu je delta te jasno, a sve ostalo je ka.

Mala rupa te jače zagrli.

I eto (ti) kraja.

Hvala što si se potrudio na (nam) objasniš. Eto, ti si jedan od retkuh koji ceni svoje vreme i gleda da ga korisno upotrebi, a ne ko ovi, uključujući i samog autora, zevzeče se ovde danima.
mesan mesan 12:31 02.08.2019

Re: Црне рупе

imam i neka potpitanja:

Pa ti si a glutton for punishment!
Ajmo niz zečju rupu.

Ili ne posmatram ovo na pravi način - ako crna rupa uloži energiju na stvaranje para čestica - antičestica pa jedna od njih "utekne", ukupna gravitaciona energija crne rupe se smanji za količinu kinetičke energije "odbegle" čestice?

Takođe, mislim da ne grešim ako kažem da je gravitaciona energija crne rupe po prirodi potencijalna energija dok (anti)čestica koja upadnje u nju ima neku kinetičku energiju.

Grubo da, plus čestice mogu da imaju i energiju mirovanja, E=mc^2.

Gledaj to ovako:
Vidiš samu crnu rupu na drugom kraju svemira.
Posle, vidiš crnu rupu plus jednu česticu koja je stigla do tebe.
Balans kaže da je energija crne rupe umanjena za ukupnu energiju te čestice.
Kad je ukupna energija mirujuće crne rupe manja, masa joj je manja (vidi i kraj komentara).


Sad ide potpitanje: ako se gravitaciona energija crne rupe smanjuje prilikom apsorpcije te (anti)čestice kako bi ukupna energija ostala nepromenjena, to bi značilo da ta (anti)čestica ima - negativnu kinetičku energiju. Kako je to moguće?


To je drugi mogući način da se iskaže balans --- sam Hoking ga koristi u svom originalnom radu --- da vakuum mora stvoriti česticu pozitivne energije (onu koju ti vidiš kad dođe do tebe) plus česticu suprotne, negativne, energije, koja upada u rupu, tj. umanji energiju rupe.
Ja mislim da je to manje svarljiva interpretacija.

Nije ni bitno zapravo --- čitava ta slika sa dve čestice i upadanjem je “pripomoć” i nije uopšte krucijalna što se tiče fizike --- sam Hoking u originalnom radu kaže da je “heuristic only and should not be taken too literally”! LINK: PDF, strana 4


Prava kalkulacija, kad me vučeš za jezik, je bazirana na činjenici da različiti posmatrači u opštoj teoriji relativnosti ne mogu da se slože oko toga koje čestice postoje u prostoru --- npr., ubrzani posmatrač doživljava gomilu čestica, kao bube na šoferšajbni, koje drugi posmatrač ne vidi.
Hokingova kalkulacija poredi šta vidi posmatrač beskrajno daleko od mase pre nego što je ona kolapsirala u crnu rupu, sa onim što vidi posmatrač beskrajno daleko nakon nastanka crne rupe.
Drugi posmatrač vidi prisustvo termalnog (Hokingovog) zračenja.
Po zakonu održanja, energija tog zračenja je na račun energije (mase) crne rupe.
Suštinski, efekat nastaje zbog prisustva horizonta, koji stvara asimetriju između posmatrača, jer drugi posmatrač ne može da pristupi informaciji skrivenoj unutar horizonta. Bez horizonta nema efekta.

Hokingovo zračenje je zapravo zračenje crnog tela, zar ne?

Ona je vrlo blizu savršenog crnog tela, pošto upija (skoro) sve!
Smatra se da ne upija zračenje sa talasnom dužinom većom od prečnika horizonta...

Ali zračenje ne dolazi iz same crne rupe, nego iz prostora oko horizonta događaja. Na koji način temperatura crne rupe utiče na kvantne fluktuacije, tj. na broj parova čestica - antičestica koji se formiraju u blizini njenog horizonta događaja?

To su iste stvari --- temperatura je definisana prisustvom zračenja!
Manja crna rupa ima jaču gravitaciju nego veća rupa, lokalno na nekom mestu na horizontu.
Jača lokalna gravitacija znači više produkcije čestica, i tako višu temperaturu.

Pazi --- čestica nastaje iz energije crne rupe, previše neprecizna je pripomoćna interpretacija ako razdvojiš stvari, kao da čestice nastaju samostalno a crna rupa eto slučajno pojede koju.

Kalkulacija alternativna Hokingovoj uzima da zračenje koje pobegne to radi procesom kvantnog tuneliranja --- kao da čestica bukvalno iskoči iz horizonta, iako gravitaciono privlačenje stvara ogromnu (klasično neprobojnu) energetsku barijeru.
Rezultat ispada isti kao kod Hokinga: dobija se da verovatnoća tuneliranja opada sa masom crne rupe (a ne sa jačinom gravitacije na horizontu!), konsekventno temperatura izračenog je onda obrnuto proporcionalna masi (zvuči logično) --- sveukupno, male rupe zrače toplije!

Konačno možeš da razumeš i da zavisno od veličine crne rupe imaš različito ponašanje i različit sastav čestica u zračenju:

- tek crna rupa koja je relativno mala, oko 100 miliona tona, može da proizvede sve žive čestice, pa tek ona eksplodira (ispari u deliću sekunde).

- crna rupa težine Sunca ima temperaturu ipsod Kelvina, što je hladnije od pozadinskog kosmičkog zračenja (oko 3 Kelvina), pa ona upija energiju i raste, ne isparava!


Ovo nije pitanje, već čisto jedna konstatacija - svemirski vakuum mora imati neku energiju jer se taj par čestica - antičestica ne može stvoriti ni iz čega.


OK, idemo dublje u zečju rupu.

Kvantno gledajući sva polja imaju neku energiju čak i kad nisu ekscitovana i definitivno je korisno misliti da je vakuum supa koja fluktuira (vidi npr. Kasimirov efekat).

“Najveći promašaj u teorijskoj fizici”, u brojevima, za 60 redova veličine, je proračun količine energije u vakuumu.
LINK



Pri dnu zečje rupe se vraćamo na energetsko balansiranje:

1) Možda je izvor zabune i “gravitaciona potencijalna energija“ koja je negativna veličina, pa kad crna rupa izgubi energiju čini se kao da je pojačala gravitaciju.
Ali ne, ta potencijalana energija se odnosi na česticu u dometu crne rupe, ne na rupu samu.

2) Dodatni zez je u tome što se u opštoj teoriji NE MOŽE definisati jednoznačno (u smislu za sve posmatrače) masa objekta, niti energija gravitacionog polja!
Dakle ono mc2 plus kinetička plus potencijalna, štagod --- zaboravi.
U specijalnim slučajevima može --- npr. kad se ništa “ne menja u vremenu” (neprecizno) i prostor beskonačno daleko je ravan, nema gravitacionih talasa --- onda npr. jedna od smislenih masa sadrži i mc2 i kinetičku i elektromagnetnu energiju, plus pritisak u materiji...
Kada govorimo da crna rupa troši energiju/masu, mislimo na ovakvu neku “ukupnu” energetsku veličinu.
Atomski mrav Atomski mrav 12:58 02.08.2019

Re: Црне рупе

- crna rupa težine Sunca ima temperaturu ipsod Kelvina, što je hladnije od pozadinskog kosmičkog zračenja (oko 3 Kelvina), pa ona upija energiju i raste, ne isparava!


Dakle - supermassive black holes are here to stay.

Hvala, ostatak ću morati da pročitam još nekoliko puta, nešto mi se javlja da će ovaj blog biti zaključan pre nego što uspem da smilim još koje potpitanje.
mesan mesan 14:12 02.08.2019

Re: Црне рупе

zilikaka
treba da znamo je "ka puta delta te", pri čemu je delta te jasno, a sve ostalo je ka.

Hehe, džavo najvole da se krije u "ostalom" --- mada ovde se radi o nečem što, kako agresor to naziva, znaš da ne znaš, dok je za inženjera nezgodnije ono što ne zna da ne zna --- npr. kad ne znaš da aerodinamika značajno utiče na most, pa ti most padne i uđe u udžbenike:


A umalo da ispišem i super anegdotu o inženjerskom poduhvatu krađe kopna od mora u Olandiji, no baš neću --- i ovako sam zaslužio medalju za štreberisanje i plemeniti otpor prema komi-naci rasprama na ovakvom blogu!

Hvala što si se potrudio na (nam) objasniš. Eto, ti si jedan od retkuh koji ceni svoje vreme i gleda da ga korisno upotrebi, a ne ko ovi, uključujući i samog autora, zevzeče se ovde danima.

Blagu ironiju, plus saznanje da za ravnozemljaše kažeš "vole da budu u pravu" a upravo si do reči taj izraz jednom upotrebila i za mene, ću već nekako preboleti i oprostiti, znam kako je teška ta banatska plodna zemlja


zilikaka zilikaka 16:18 02.08.2019

Re: Црне рупе

Blagu ironiju, plus saznanje da za ravnozemljaše kažeš "vole da budu u pravu" a upravo si do reči taj izraz jednom upotrebila i za mene, ću već nekako preboleti i oprostiti, znam kako je teška ta banatska plodna zemlja

Može biti da si ti baš osetljiv ali će pre biti da sam ja malo...pa eto recimo naviknuta na klasičan nakro svet, gde se pistojanje izvesnih sila podrazumeva i malo primećuje, za one onakve koji su u tom svetu.
A ovo za banacku zemlju ću prečuti. Ovog puta.
jadragoljub jadragoljub 22:28 28.07.2019

vi kako ste krenuli

će utepate iljadarku do naksutra.
i onda kad ja kažem da ćemo jednog kišovitog dana da se vratimo na mars, vi me zezate.
moja svest doseže do plutona i ni makac dalje.
što se tiče kosmosa ja sam u ravni sa ovima,ovaj što sedi i ništa ne kapira a raduje se društvu
bene_geserit bene_geserit 22:37 28.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

jadragoljub
ovaj što sedi i ništa ne kapira a raduje se društvu

Jel to isti ovaj? Kod nas su ovih dana "surfing dog nights".

docsumann docsumann 12:46 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli


jeste li ikad prodiskutovali (ako se to tako može reći) sa nekim ravnozemljašem u vezi teorije koju zastupaju.

brale, koje je to nepoznavanje osnovnih postulata fizike.

gravitacija? ma to je obična glupost, stvari jednostavno padaju odozgo na dolje!



kad sam upitao - šta je gore i dolje u svemiru?

nasto je totalni zbun, čutnja i pozivanje na neke Tesline ekperimente za koje nikad nisam čuo, al kaže mora ponovo to da pogleda...zaboravilo se

deset_slukom deset_slukom 14:47 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

docsumann

jeste li ikad prodiskutovali (ako se to tako može reći) sa nekim ravnozemljašem u vezi teorije koju zastupaju.


Ja jesam, na Jutjubu. Bude prilično frustrirajuće kad vidiš da do njihove svesti, jednostavno, stvari ne dopiru. Kao nekima ovde na blogu, samo je druga oblast u pitanju.

Nevolja je što te banuju kada im kontriraš, inače bude urnebesno, povremeno i istinski zanimljivo, jer te poneki njihov "argument" natera na razmišljanje. Jednostavno, na prvu loptu izgleda smislen. Budući da znaš da je besmislen, a nikada nisi o njemu razmišljao, natera te da upotrebiš vijuge. Ponešto novo i saznaš.

Recimo, nekada sam stajao na obali mora i zamišljao da je horizont boktepita koliko daleko. Ali ne, on je svega 6-7km udaljen, zavisno od visine posmatrača.

S tim u vezi, evo pitanje za dokone. Stojimo na obali mora i ispred nas je potpuno ravan horizont. Hajde sada da zamislimo posmatrača na tom horizontu, skroz s desne strane, vidimo ga na ilustraciji. On posmatra zgrade koje su isto na horizontu, skroz levo. Zbog zakrivljenosti zemlje, za njega će donji delovi zgrada biti skriveni iza horizonta - upravo smo videli da je zakrivljenost vrlo opipljiva stvar, već posle šestog kilometra predmeti počinju da "tonu" i gube se iz vidnog polja.

Pitanje glasi - ako za njega postoji zakrivljenje, zašto ga za nas nema?

maksa83 maksa83 14:59 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

Recimo, nekada sam stajao na obali mora i zamišljao da je horizont boktepita koliko daleko. Ali ne, on je svega 6-7km udaljen, zavisno od visine posmatrača.

Da, horizont je prilično blizu, "posledica" toga je da mi sa zemlje uvek dugu vidimo kao luk, a piloti imaju priliku da je ponekad vide kao pun krug.
docsumann docsumann 15:52 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

ima na tjubu sjajan eksperimenat, prost i jasan, koji i nepismenom objašnjava da je zemlja zakrivljena.
koristili su laser, postavljen na obali jezera, kojim su ispalili apolutno horizontalan zrak, a ekipa je mjerila njegovo odstojanje od površine jezera uz samu obalu, na 500 metara od obale i na 3,5 milje udaljenosti.
ako je rcimo zrak na samoj obali gađao negdje oko 50-70cm iznad površine vode (ostavlja trag na trupu čamca), na 3,5 milje je već pucao visoko iznad čamca, morali su da drže panel iznad glave da bi ulovili zrak...
alselone alselone 16:02 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

ima na tjubu sjajan eksperimenat, prost i jasan, koji i nepismenom objašnjava da je zemlja zakrivljena.


Je l' neko na Tjubu pokušao da rekonstruiše onaj prastari starogrčki eksperiment sa dva štapa? Mislim, neveroatno je da se vraćamo 2000 godina u nazad i diskutujemo isto. I onda kažu "kako to da smo izabrali Trampa ili Vučića".
zilikaka zilikaka 16:07 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

ima na tjubu sjajan eksperimenat, prost i jasan,

Da, ali takvom argumentacijom protiv njih ne možeš.
Oni bi to proglasili za zaveru, podmetanje, šta god.
Jednostavno, oni neće da raspetljaju nego da budu u pravu.
Da, i imaju manir da seckaju različite pojave, kaleme ih jedno na drugo bez blage veze i iz toga šatro izvode dokaze.
Bio onaj fizičar koji je u okviru eksperimenta naterao klince da razmišljaju, jer je u diskusiji branio stav da je zemlja ravna. Odlično za vijuge, nego ga zloupotrebili pa skinuo snimak.
docsumann docsumann 16:07 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

alselone
ima na tjubu sjajan eksperimenat, prost i jasan, koji i nepismenom objašnjava da je zemlja zakrivljena.


Je l' neko na Tjubu pokušao da rekonstruiše onaj prastari starogrčki eksperiment sa dva štapa? Mislim, neveroatno je da se vraćamo 2000 godina u nazad i diskutujemo isto. I onda kažu "kako to da smo izabrali Trampa ili Vučića".


misliš kako je Eratosten izmjerio obim zemlje?
docsumann docsumann 16:12 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

zilikaka
ima na tjubu sjajan eksperimenat, prost i jasan,

Da, ali takvom argumentacijom protiv njih ne možeš.
Oni bi to proglasili za zaveru, pidmetanje, šta god.
Jednostavno, oni neće da raspetljaju nego da budu u pravu.
Da, i imaju manir da seckaju različite pijave, kaleme ih jedno na drugo bez blage veze i iz toga šatro itvide dokaze.
Bio onaj fizićar koji je u okviru eksperimenta naterao klunce da razmišljaju, jer je u diskusiji branio stav da je zemlja ravna. Odlučno za vijuge, nego ga zloupotrebili pa skinuo snimak.


ljudi završe škole, bez da kritički prihvataju činjenice i znanje koje im se servira.
tako su ih učili, a zašto pojma nemaju...zato, nije ni problem upecati ih na "alternativna", senzacionalistička, viđenja, poljuljati im temelja, kad temelja zapravo i nema.

mada i ovi pravovjerni, što znaju materiju, prave greške kad argumentuju priču, previđajući upravo količinu i razloge neznanja ravnozemljaša.

ne prilaze im baš najtaktičnijer, a često se i upletu u razjašnjavanje osnovnih stvari na komplikovan način
alselone alselone 16:19 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

misliš kako je Eratosten izmjerio obim zemlje?


Da, samo zaboravih kako se on zvao. Tim eksperimentom je pokazao prvo da je zemlja okrugla a zatim je ako se dobro secam sa nekom malom greskom izracunao obim.
nikvet pn nikvet pn 17:14 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

zilikaka
17:07 29.07.2019 / *novo
Re: vi kako ste krenuli
ima na tjubu sjajan eksperimenat, prost i jasan,

Da, ali takvom argumentacijom protiv njih ne možeš.


Нема ту никакве аргументације, то су верници. Нема разлога ни за труд преобраћења, нека их тамо у своме блаженству.
deset_slukom deset_slukom 17:34 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

alselone

Je l' neko na Tjubu pokušao da rekonstruiše onaj prastari starogrčki eksperiment sa dva štapa? Mislim, neveroatno je da se vraćamo 2000 godina u nazad i diskutujemo isto. I onda kažu "kako to da smo izabrali Trampa ili Vučića".


Ma, oni su ozbiljniji nego što ti misliš. Zato verujem da nisu svi oni tako blesavi, nego ima neko ko iz cele priče izvlači neku korist. Njihovi "argumenti" često deluju vrlo perfidno, uz svesno ignorisanje nezgodnih činjenica.

Dakle, štap baca senku zbog zakrivljenosti Zemlje... ako je zaista zakrivljena. Ako nije, približiš sunce, i eto ti senke. Ako odeš prema severnom polu duž meridijana, takvo blisko sunce će i na ravnoj Zemlji dati dužu senku, isto kao u Eratostenovoj priči. Čak su na taj način izmerili visinu "svoga" Sunca - oko 5000km.

Naravno, kada se urade merenja dužine senke na više mesta duž meridijana, matematika nije ista i cela ravnozemljaška priča pada u vodu. Ali, treba li reći, ravnozemljaši ne vole matematiku - ona je jezuitska ujdurma.
jadragoljub jadragoljub 18:02 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

Pitanje glasi - ako za njega postoji zakrivljenje, zašto ga za nas nema?

ma ima još jednostavnije rešenje tog problema, odvedeš ih na obalu severnog mora, od recimo belgije pa nagore do norvegie i pokažeš im horizont, lepo se vidi zakrivljenje.
samo kako ih dovesti do mora.
alselone alselone 18:06 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

ma ima još jednostavnije rešenje tog problema, odvedeš ih na obalu severnog mora, od recimo belgije pa nagore do norvegie i pokažeš im horizont, lepo se vidi zakrivljenje.
samo kako ih dovesti do mora.


Misliš da je zakrivljenje veće tamo?
alselone alselone 18:07 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

Ma, oni su ozbiljniji nego što ti misliš. Zato verujem da nisu svi oni tako blesavi, nego ima neko ko iz cele priče izvlači neku korist. Njihovi "argumenti" često deluju vrlo perfidno, uz svesno ignorisanje nezgodnih činjenica.

Dakle, štap baca senku zbog zakrivljenosti Zemlje... ako je zaista zakrivljena. Ako nije, približiš sunce, i eto ti senke. Ako odeš prema severnom polu duž meridijana, takvo blisko sunce će i na ravnoj Zemlji dati dužu senku, isto kao u Eratostenovoj priči. Čak su na taj način izmerili visinu "svoga" Sunca - oko 5000km.

Naravno, kada se urade merenja dužine senke na više mesta duž meridijana, matematika nije ista i cela ravnozemljaška priča pada u vodu. Ali, treba li reći, ravnozemljaši ne vole matematiku - ona je jezuitska ujdurma.


Ja sad ko dete "a kako ovo, a kako ovo", a kako objašnjavaju vremenske zone?
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:36 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

alselone
Ma, oni su ozbiljniji nego što ti misliš. Zato verujem da nisu svi oni tako blesavi, nego ima neko ko iz cele priče izvlači neku korist. Njihovi "argumenti" često deluju vrlo perfidno, uz svesno ignorisanje nezgodnih činjenica.

Dakle, štap baca senku zbog zakrivljenosti Zemlje... ako je zaista zakrivljena. Ako nije, približiš sunce, i eto ti senke. Ako odeš prema severnom polu duž meridijana, takvo blisko sunce će i na ravnoj Zemlji dati dužu senku, isto kao u Eratostenovoj priči. Čak su na taj način izmerili visinu "svoga" Sunca - oko 5000km.

Naravno, kada se urade merenja dužine senke na više mesta duž meridijana, matematika nije ista i cela ravnozemljaška priča pada u vodu. Ali, treba li reći, ravnozemljaši ne vole matematiku - ona je jezuitska ujdurma.


Ja sad ko dete "a kako ovo, a kako ovo", a kako objašnjavaju vremenske zone?


Pa zna se: masonska zavera.
deset_slukom deset_slukom 18:37 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

alselone

Ja sad ko dete "a kako ovo, a kako ovo", a kako objašnjavaju vremenske zone?


Možda još nisi video ovo. Valjda zbog ograničenja složenosti gif-a, ne vidi se da se orbita Sunca periodično, u skladu sa promenom godišnjih doba, pomera od povratnika do povratnika.

Ovaj model je toliko glup da i sami uviđaju da tu ima još "nekih nejasnoća".

zilikaka zilikaka 18:37 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

Ja sad ko dete "a kako ovo, a kako ovo", a kako objašnjavaju vremenske zone?

Sećaš se da sam ja onomad pisala blog o tome, kad mi stigo u inboks na poslu neki takav materijal pa se upustila s čovekom u priču.
Možda imam negde još tu adresu, pa da se ti javiš ćoveku, da se ispričate?
P.S.
Tu sam ja shvarila da imamo nešto zajedničko. I oni mnogo često pominju koriolisovu silu.
docsumann docsumann 19:11 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli


druga stvar koju uporno negiraju su snimci zemlje iz kosmosa - NASA-ina podmetačina

misim, postoji toliko snimaka zemlje sa raznih satelita, a ni jedan koji prikazuje ravnu ploču.

naravno, i činjenica da sem NASE postoji još tridesetak nacionalnih svemirskih agencija, je takođe irelevantna
alselone alselone 19:18 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

Ovaj model je toliko glup


Bome stvarno je glup!

Možda imam negde još tu adresu, pa da se ti javiš ćoveku, da se ispričate?

Ne moraš, fala, upoznao sam i ja prvog svog ravnozemljaša pre neku nedelju, pisao sam o tome.
alselone alselone 19:19 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

misim, postoji toliko snimaka zemlje sa raznih satelita, a ni jedan koji prikazuje ravnu ploču.


Balon sa toplim vazuhom i goPro kamera, siguran sam, mogu napraviti verodostojan snimak. Ceo eksperiment bi kostao ispod 1000 dolara, samo da hoce da ga urade.
zilikaka zilikaka 19:27 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

Balon sa toplim vazuhom i goPro kamera, siguran sam, mogu napraviti verodostojan snimak. Ceo eksperiment bi kostao ispod 1000 dolara, samo da hoce da ga urade.

Ali shvati da je njima dovoljno što su ubeđeni da su razokrili zaveru, i to ih ispunjava. Nemaju potrebe da to dodatno proveravaju. Što reče nikvet, oni su ko sekta, žele da veruju.
Upravo to je mene motivisalo, da vidim šta im je u glavama, nešto vezano za religiju ili...
Onda shvatila da su oni sebi svoj svet. Ne petljaju se u religije nego manipulišu poluinformacijama. Večina od tih priča se naslanja na fiziku al jepogrešno primenjena il nedorečena.
Posebno me je zabavljalo njihovo shavanje relativnog kretanja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:58 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

Sećaš se da sam ja onomad pisala blog o tome, kad mi stigo u inboks na poslu neki takav materijal pa se upustila s čovekom u priču.


Ček, zar to nije bio blog o čoveku koji ne pripada toj sekti ali je pokazivao kako se sve može relativizovati pa i to da je zemlja okrugla?
Ili sam ja nešto pobrkao?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:05 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli


Ali shvati da je njima dovoljno što su ubeđeni da su razokrili zaveru, i to ih ispunjava.


A koji su motivi ovih koji bi da ih nateraju da priznaju ili da shvate očiglčedno?

Doduše, i ja Srkiju objašnajvam očigledno, a on iz nekog razloga neće da prizna. :)
zilikaka zilikaka 20:16 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

hoochie coochie man
Sećaš se da sam ja onomad pisala blog o tome, kad mi stigo u inboks na poslu neki takav materijal pa se upustila s čovekom u priču.


Ček, zar to nije bio blog o čoveku koji ne pripada toj sekti ali je pokazivao kako se sve može relativizovati pa i to da je zemlja okrugla?
Ili sam ja nešto pobrkao?

Nisi pobrko, bila su dva bloga. Toliko me je to dojmilo.
floki floki 21:27 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

a imaju li ravnozemljaši neko objašnjenje zašto se severnjača (i ostala sazvežđa severnog neba) ne vide sa južne polulopte i obrnuto?

ja sam jednom davno pre par godina nekog potencijalnog takvog tog pitao, pa nije baš znao da odgovori, ali dočim d je bio "amater"...
zilikaka zilikaka 21:33 29.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

a imaju li ravnozemljaši neko objašnjenje zašto se severnjača (i ostala sazvežđa severnog neba) ne vide sa južne polulopte i obrnuto?

E, ti bi sad za sve objašnjenje. Ne upuštaju se oni u novo. Samo vrte svoje.
Posebno mi interesantno ono da je Zemlja ravna ploča opasana ledenim zidom. KAd pitaš šta je iza zida, dobijaš odgovor da smo mi indoktrinirani i da nećemo da shvatimo pravu istinu.
Jednostavno, kad im se nešto ne uklapa u željenu sliku, oni prosto zažmure il okrenu glavu.
Nije neobično ponašanje inače, nego ovde fizičke pojave, pa malo više nervira.
deset_slukom deset_slukom 01:22 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

floki
a imaju li ravnozemljaši neko objašnjenje zašto se severnjača (i ostala sazvežđa severnog neba) ne vide sa južne polulopte i obrnuto?


Oko ovoga nemaju baš čvrst stav, najčešće tvrde da se severnjača 'ladno vidi i na jugu, kao i da su to sve iste zvezde, samo se odatle ne vide pod istim uglom. To im je prilično nevažna stvar, jer ko još gleda u zvezde?


zilikaka
Posebno mi interesantno ono da je Zemlja ravna ploča opasana ledenim zidom. KAd pitaš šta je iza zida, dobijaš odgovor da smo mi indoktrinirani i da nećemo da shvatimo pravu istinu.


Zar nisi čula priču zašto se ne zna šta je tamo? Pa to čuva vojska, niko ne sme da tamo zađe, oma te ubiju. U tom smislu spominju neki međudržavni sporazum, sklopljen pedesetih. Zapravo, sporazum postoji, ali se odnosi na ekologiju i slične stvari bitne za očuvanje te teritorije.

A zamisli tek vojnu efektivu potrebnu za čuvanje granice duge sto hiljada kilometara.
jadragoljub jadragoljub 01:35 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

alselone
ma ima još jednostavnije rešenje tog problema, odvedeš ih na obalu severnog mora, od recimo belgije pa nagore do norvegie i pokažeš im horizont, lepo se vidi zakrivljenje.
samo kako ih dovesti do mora.


Misliš da je zakrivljenje veće tamo?

primetno je baš, ja sam primetio bar. to se navodi kao dokaz, u doba mog školovanja, i toga sam se setio čim sam ideo horizont sa obale severnog mora. kažu da je luk jači što ideš severnije. a i takve stvari primećijem, kao dal je nešto vertikalno-horizontalno u bar 0,5 stepeni odstupanja vidim. stvar vežbe kao što sam nekad mogo da izvučem deset paralelnih pravih linija na duplo većem papiru od bloka broj pet. pa ti vidi skaku budalu imaš poso.to su sati i sati izgubljeni na jeftino samohvalisanje. zezam se to je dobra vežba za sinhronizaciju prstijuzgloba , cele ruke. nijegubljenje vremena samo sad iz ove perspektive izvlači blagi smešak.
deset_slukom deset_slukom 03:13 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

jadragoljub

primetno je baš, ja sam primetio bar. to se navodi kao dokaz, u doba mog školovanja,


Učinilo ti se. Mi smo u školi učili da je dokaz taj da se prvo vide katarke broda koji prilazi, pa onda dimnjaci, pa kabina... o vidljivom zakrivljenju samog horizonta nismo učili.

Kada stojiš na obali, ispred sebe vidiš polukrug poluprečnika 6-7km. Ako si na ostrvcetu, oko tebe je ravna neprekinuta linija. To je toliko sitan segment Zemlje, tek flekica na njenoj površini, da je nemoguće videti zakrivljenje. Vidiš isto koliko i bakterija na fudbalskoj lopti.

Tek kada se ode na visinu od blizu desetak kilometara počinju da se naziru vidljiva zakrivljenja. Još uvek ravnozemljaši lako negiraju zakrivljenja vidljiva na fotografijama načinjenim iz aviona, objašnjavajući ih optičkim karakteristikama prozora ili sočiva foto-aparata.
jadragoljub jadragoljub 08:47 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

o vidljivom zakrivljenju samog horizonta nismo učili.

pa sag, il niste pazili na času il ste bili gluvi. učili smo i to sas katarku i ovo sas obalu.
a to sa 6km znam, to sam najboljše upantio ondak kad su nas bonbardovali pa jedan pilot reće- mi nismo imali radare da ih vidimo iza horizonta a oni jesu i gađali nas iza horizonta, tko razume svatiće.
a ovo je lek za nagluvos

moji bivši kod sadašnjeg vlasnika

Atomski mrav Atomski mrav 09:26 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

jadragoljub jadragoljub 09:39 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

Atomski mrav

nepopustljiv nepopustljiv 09:52 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

jadragoljub
o vidljivom zakrivljenju samog horizonta nismo učili.

pa sag, il niste pazili na času il ste bili gluvi. učili smo i to sas katarku i ovo sas obalu.
a to sa 6km znam, to sam najboljše upantio ondak kad su nas bonbardovali pa jedan pilot reće- mi nismo imali radare da ih vidimo iza horizonta a oni jesu i gađali nas iza horizonta, tko razume svatiće.
a ovo je lek za nagluvos

moji bivši kod sadašnjeg vlasnika


Oni imali radare koji vide iza horizonta?!
Misliš da su im pomogle Frenelove zone u propagaciji snopa?
Ja ne verujem.
nepopustljiv nepopustljiv 13:54 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

docsumann

jeste li ikad prodiskutovali (ako se to tako može reći) sa nekim ravnozemljašem u vezi teorije koju zastupaju.

brale, koje je to nepoznavanje osnovnih postulata fizike.

gravitacija? ma to je obična glupost, stvari jednostavno padaju odozgo na dolje!



kad sam upitao - šta je gore i dolje u svemiru?

nasto je totalni zbun, čutnja i pozivanje na neke Tesline ekperimente za koje nikad nisam čuo, al kaže mora ponovo to da pogleda...zaboravilo se


Ja ne smatram da je gravitacija glupost - no, što dalje vreme prolazi, sve mi je taj fenomen fascinantniji?
Jer - pokušavam da zamislim šta bi bilo da se tela sa masama ne privlače silom kojom se privlače, nego da se takvom silom odbijaju.
Šteta što čoveku nije dato da spoznaju elementarne prirodne zakone - čak mnogima i svedoče, ali im nije dato da nikada do kraja budu spoznati sa ljudske strane.
maksa83 maksa83 13:56 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

Jer - pokušavam da zamislim šta bi bilo da se tela sa masama ne privlače silom kojom se privlače, nego da se takvom silom odbijaju.

Seks bi postao jako komplikovan, svi bi se množili prostom deobom, kao amebe i demokratska stranka.
nepopustljiv nepopustljiv 16:38 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

maksa83
Jer - pokušavam da zamislim šta bi bilo da se tela sa masama ne privlače silom kojom se privlače, nego da se takvom silom odbijaju.

Seks bi postao jako komplikovan, svi bi se množili prostom deobom, kao amebe i demokratska stranka.

Seks je protokom vremena (i) inače sve komplikovaniji.
A gravitacija ga još više otežava.
Eeee, da --- da mi je sada da odglasam za demokratsku stranku!
No, čini mi se da, što bi rekli Srbi iz Bosne, te pite neće biti skoro na meniju.
Jer je ovaj rešio da vlada bar koliko i Milo Đukanović - ako ne i duže.
maksa83 maksa83 16:43 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

A gravitacija ga još više otežava.

Naprotiv, gravitacija ga omogućava - zamisli seks u bestežinskom stanju gde nema gravitacije i jedini zakon koji vlada je 3. Njutnov? Pa to bi bila potpuna komedija...
nepopustljiv nepopustljiv 16:59 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

maksa83
A gravitacija ga još više otežava.

Naprotiv, gravitacija ga omogućava - zamisli seks u bestežinskom stanju gde nema gravitacije i jedini zakon koji vlada je 3. Njutnov? Pa to bi bila potpuna komedija...

Što bi rekao jedan moj drug iz Niša (zamisli akcent) ... nisi ti mene razumeo.
No, nebitno ...
bene_geserit bene_geserit 17:36 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

ravnozemljaši

Sa kime li se svađate?
I kako uopšte znate da ti ravnozemljaši postoje, a da vas samo ne zajebavaju. Dobro, osim Kyrie Irvinga, ali on je crnac pa se to ne računa.
Znaš kako čudnih ljudi ima, vole da zajebavaju druge.
Onaj što ga je alse upoznao prošle nedelje se verovatno probudio danas i rekao sebi "odo da zajebavam neke da je Zemlja ravna ploča, možda nađem opet nekog da se primi kao onaj prošle nedelje".
zilikaka zilikaka 18:40 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

Naprotiv, gravitacija ga omogućava - zamisli seks u bestežinskom stanju gde nema gravitacije i jedini zakon koji vlada je 3. Njutnov? Pa to bi bila potpuna komedija...

Znaš kako, za početak nađeš napokretan oslonac i onda od njega redom počneš da vezuješ krutim vezama, hoćureći, ankerišeš.
Ima malo posla al kad završiš nema beganja.
maksa83 maksa83 18:42 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

I kako uopšte znate da ti ravnozemljaši postoje, a da vas samo ne zajebavaju

Da, sad će još da ispadne ni da Trunpoovi glasači ne postoje, sve su to imaginarni likovi koji se zajebavaju...
zilikaka zilikaka 18:47 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

Sa kime li se svađate?
I kako uopšte znate da ti ravnozemljaši postoje, a da vas samo ne zajebavaju

Znaš kako, i ja sam to pretpostavila sa onim svojim, onomad. Mejl stigo meni al se obraća nekom trećem, očigledno greška.

Prvo pomislila, ovaj me ima u adresaru, pa rešio da se zajebava, al kad sam se upustila u prepisku...to ne može da se odglumi, veruj.
Takve nebuloze tako sklopljene,i smpontano ih prosuti onoliko, to treba biti izuzetan. Otprilike kao što je sluhistima teško da sa namerom pevaju falš.
Može se ali stvarno treba umeti.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:03 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

maksa83
I kako uopšte znate da ti ravnozemljaši postoje, a da vas samo ne zajebavaju

Da, sad će još da ispadne ni da Trunpoovi glasači ne postoje, sve su to imaginarni likovi koji se zajebavaju...


O, još kako postoje, mogu da izdam sertifikat sa lica mesta, samo su malo utihnuli u poslednje vreme, kako mi se čini.

Mada, zavidim ovima koji poznaju Ravnozemljaša i Antiveksera, ja, bre, ni jednog da upoznam uživo.
docsumann docsumann 22:27 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli


nego, u tom modelu ravne zemlje, ako konstantno kopaš/bušiš na dolje, je l' možeš da stigneš do kraja i ispadneš kroz rupu koju si sam iskopao, ili ćeš kad-tad naići na sloj neprobojnog granita, koji što ga više udaraš postaje sve tvrđi (ko Hulk), ili...
razmisljam razmisljam 22:32 30.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

docsumann

nego, u tom modelu ravne zemlje, ako konstantno kopaš/bušiš na dolje, je l' možeš da stigneš do kraja i ispadneš kroz rupu koju si sam iskopao, ili ćeš kad-tad naići na sloj neprobojnog granita, koji što ga više udaraš postaje sve tvrđi (ko Hulk), ili...


Немам појма ( а и не сматра ме се ), него, је л' планираш ускоро неки хазарт блог? Имам пар занимљивих фотки.
bene_geserit bene_geserit 04:05 31.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

maksa83
I kako uopšte znate da ti ravnozemljaši postoje, a da vas samo ne zajebavaju

Da, sad će još da ispadne ni da Trunpoovi glasači ne postoje, sve su to imaginarni likovi koji se zajebavaju...

Maksimuse, vragolane jedan, kakva je to paralela, šta si hteo time da kažeš?
Evo baš skoro neko reče da u Srbiji nema pedofila. Sad će još da ispadne da nema uopšte glasača demokratske stranke. Ili je beše bila u pitanju Amerika i zlobabini-huseinovi glasači, ne mogu da se setim.
maksa83 maksa83 10:04 31.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

Maksimuse, vragolane jedan, kakva je to paralela, šta si hteo time da kažeš?

Hteo sam da kažem da postoji određena ne baš mala verovatnoća da je unija skupova ravnozemljaša i antivaksera podskup skupa Trunpoovih glasača.

Nego, je l' imate vi u Americi neku aplikaciju kao ovaj RainViewer koji upozorava na kišu ali da upozorava na crnce? Sve onako sa heatmapom da vidiš gde je veća a gde manja koncentracija i u kom se smeru taj oblak kreće. Vidim biznis oportjuniti.
gedza.73 gedza.73 10:37 31.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

je l' možeš da stigneš do kraja i ispadneš kroz rupu koju si sam iskopao

uuu ima dobra kratka, 'društveno angažovana' sf priča, sve mi se čini da je neki Japanac u kojoj se blizu nekog malog mesta pojavi rupa bez dna. Pa prvo neki lik baci kamen da vidi koliko je duboka, pa se skupe naučnici, šamani sa viskovima, krene ceo svet da ubacuje đubre od plastike do atomskih bombi i jednog dana dok je radnik radio na konstrukciji, kojih je u međuvremenu u okolini jame izgrađeno dosta, lupi ga u glavu isti onaj kamen dubinomer sa početka priče.

Kad je spomenut alkoholizam na selu... ljudi od kojih nikad nisam očekivao da će se pretvoriti u alkoholičare su prvo postale vikend pijanice a onda su to proširili na poneko veče u toku nedelje pa i na prepodne a onda su počeli da sastavljaju.

par 'aktivnih' sa dugogodišnjim stažom liče na mumificirane zombije. nekako mi je dominantnije gađenje u donosu na sažaljenje. koliko ljudi je bilo u gorim životnim iskušenjima i težim nedaćama pa nisu postali alkoholičari.
mesan mesan 10:40 31.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

maksa83
imate vi u Americi neku aplikaciju kao ovaj RainViewer

Pre par godina je buienradar.nl bio odličan, a ko je bio u Olandiji zna kako je tamo vreme prevrtljivo a kiše mogu biti između jedne kofe i beskonačnog rominjanja.
Pre mesec dana sam ga proverio, još uvek delovao OK, no neka stacionirani Olandezi na blogu potvrde.
bene_geserit bene_geserit 17:46 31.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

Hteo sam da kažem da postoji određena ne baš mala verovatnoća da je unija skupova ravnozemljaša i antivaksera podskup skupa Trunpoovih glasača.

Ne seri, a baš sam mislio da je bilo slučajno.
A kolika je tek verovatnoča da je unija skupova pedofila i narkomana podskup skupa zlobabinih-huseionovih glasača i simpatizera iz drugih zemalja.
bene_geserit bene_geserit 18:25 31.07.2019

Re: vi kako ste krenuli

maksa83
je l' imate vi u Americi neku aplikaciju kao ovaj RainViewer koji upozorava na kišu ali da upozorava na crnce? Sve onako sa heatmapom da vidiš gde je veća a gde manja koncentracija i u kom se smeru taj oblak kreće. Vidim biznis oportjuniti.

Ah te rasističke implikacije.
Šta ćeš, rasista == konzervativac koji pobeđuje u razmeni argumenata sa liberalom.
Šta ti drugo ostaje nego lepljenje etiketa.
jadragoljub jadragoljub 22:36 28.07.2019

evo

zaboravio sam da sam slikao ovaj zalazak sunca na marsu onomad, kad smo ga napuštali.
jadragoljub jadragoljub 22:45 28.07.2019

a evo i zemlje

sa meseca na kome nismo bili
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:38 29.07.2019

*

Kad god neko spomene crnu rupu, ja samo pomislim na mladu i golu Tanju Bošković. :)


ephemeris ephemeris 13:31 29.07.2019

Re: *



Kad god neko spomene crnu rupu, ja samo pomislim na mladu i golu Tanju Bošković. :)


Atomski mrav Atomski mrav 09:55 31.07.2019

Re: *





jinks jinks 12:25 29.07.2019

...

Ne znam, bar meni, još jedna misterija bi mogla biti i ona koja proizilazi iz Ajnštajnove jednačine po kojoj gledano iz ugla nečega što se kreće brzinom svetlosti vreme uopšte i ne traje (odnosno, verovatno ni ne postoji).

Tako da je pitanje (odnosno misterija) kako svetlost onda uopšte i vidi svemir kroz koji se kreće (između ostalog i ova naša svakodnevna, koja se nalazi svugde oko nas). Da li za nju uopšte i postoje sve ove strukture o kojima govoriš, ili svemir vidi zamrznut u trenutku nastanka te iste svetlosti ... a opet, možda vidi i nešto potpuno deseto, neku još kompleksniju (ili jednostavniju) strukturu koja svima nama još uvek izmiče.
alselone alselone 18:03 29.07.2019

Re: ...

Da, to je veoma zanimljiv pogled. Ima jedna knjiga u kojoj diskutuju kako bi izgledalo svemirsko putovanje ako bi se varirala brzina svetlosti.
michiganac michiganac 19:05 29.07.2019

Re: ...

Msm da je docs najadekvatnija adresa za ovo pitanje..



Zez.. pa cijenim otprilike - nekom ko rajduje na "chelenki fotona" okolina bi izgledala kao tuneliranje kroz permanentnu rainbow (u zavisnosti od toga koliko su drugi izvori svjetlosti/fotona = zvijezde od njega samog udaljene u tom medjuzvjezdanom/-galaktickom prostoru kroz koji se probija, zatim od lokalnih EM-polja, zakrivljenosti prostor-vremena = gravit. sociva, itd..). mindblowing u svakom slucaju.
jinks jinks 19:57 29.07.2019

Re: ...

Kad mi već ne znamo, možda ova beluga-genije nešto zna.

jooscout jooscout 09:41 30.07.2019

Brain cell vs Universe

" Po matematičkom modelu svemir bi trebao da bude uniforman ali po svemu sudeći kreira strukturu koja na prvi pogled liči na strukturu neurona u mozgu."

Meni je ovo fascinantna tema, prvi put mi se javila kao tema za razmišljanje još 80.ih , kad je u Galaksiji (onaj nenarodni režim je baš dosta dobrih časopisa štampao) objavljen članak o "hologramskom konceptu mozga". Čituckam malo o tome, ali moje poznavanje fizike i matematike ne dozvoljava mi da shvatim da li je u pitanju apofenija ili zaista postoji zakon po kojem se organizuju mreže u prirodi. Ako me išta gurne u religiju to bi bilo ovo otkriće sa svim implikacijama. Baš bi bilo lepo da neko sažme šta su se naučnici dogovorili na ovu temu danas, jer sumnjivih izvora koji o tome pišu ima koliko hoćeš. A i videli su Isusa u kori drveta i na tostu.
alselone alselone 11:02 30.07.2019

Re: Brain cell vs Universe

onaj nenarodni režim je baš dosta dobrih časopisa štampao




Ako me išta gurne u religiju to bi bilo ovo otkriće sa svim implikacijama.

Moje poimanje i verovanje u Tvorca i nešto više jeste prilično oscilatorno kako saznajem nove stvari. Ne verujem, pa onda vidim ovako nešto, pa verujem, pa onda dođe sledeća informacija pa opet ne verujem i tako u krug. Trenutno sam skloniji da verujem "kako nešto ima" nego "ma nema tu ništa, sve je ovo slučajnost".
maksa83 maksa83 12:31 30.07.2019

Re: Brain cell vs Universe

Ne verujem, pa onda vidim ovako nešto, pa verujem, pa onda dođe sledeća informacija pa opet ne verujem i tako u krug. Trenutno sam skloniji da verujem "kako nešto ima" nego "ma nema tu ništa, sve je ovo slučajnost".

Mislim da sam prepričavao ovde moj slučajni susret i razgovor sa izvesnim Džoom, programerom koji je pokušavao da bude vernik, trudio se godinama iz petnih žila i nije uspevao, dok mu žena nije zatrudnela. Onda je izučio kako radi DNK i Poverovao. Kaže "to ne može da se napravi slučajno". Džo kao i sav normalan svet nema Fejsbuk, nego meet Joe Hudson. Veruje u Boga i Open Source.
Atomski mrav Atomski mrav 12:38 30.07.2019

Re: Brain cell vs Universe

nego meet Joe Hudson.


Jel' njegova vera u Svevišnjeg Molekularnog Biologa ima veze s tim što programira u Java Scriptu?
alselone alselone 12:42 30.07.2019

Re: Brain cell vs Universe

Mislim da sam prepričavao ovde moj slučajni susret i razgovor sa izvesnim Džoom, programerom koji je pokušavao da bude vernik, trudio se godinama iz petnih žila i nije uspevao, dok mu žena nije zatrudnela. Onda je izučio kako radi DNK i Poverovao. Kaže "to ne može da se napravi slučajno". Džo kao i sav normalan svet nema Fejsbuk, nego meet Joe Hudson.


I ja sam imao sličnu tehničku spoznaju kada sam prvi put učio o genetskim algoritmima pa kad mi se javilo da možda upravo to i živimo.
maksa83 maksa83 12:46 30.07.2019

Re: Brain cell vs Universe

Jel' njegova vera u Svevišnjeg Molekularnog Biologa ima veze s tim što programira u Java Scriptu?

Verovatno ga je to sprečavalo da postane pobožan, jer kad se valjaš u JavaScriptu ubeđen si da BOGA NEMA, ANTIHRIST JE POBEDIO I VLADA ZEMLJOM, BOG OVO NE BI DOZVOLIO. Trebalo je Čudo Začeća da ga izbavi.

Tip je napravio prvi Wallmart onlajn stor. Trenutno radi za Citadel, jedan od grđih globalnih fondova sa oko 30 mlrd aseta. Potpuno je što bi rekli unassuming, znači kad ga pogledaš - ovo je programer. Verovatno smo zato pričali ispred hotela i nismo provalili da je prošlo 2-3 sata. Ne mogu da se setim o čemu nismo pričali, mislim da smo sve teme pretresli, osim Četnika i Partizana a i to smo verovatno preskočili samo zato što se meni spavalo.

alselone alselone 12:48 30.07.2019

Re: Brain cell vs Universe

Ne mogu da se setim o čemu nismo pričali, mislim da smo sve teme pretresli, osim Četnika i Partizana.


Je l ti rekao kolika mu je dnevna soba?
jooscout jooscout 12:49 30.07.2019

Re: Brain cell vs Universe

maksa83
Ne verujem, pa onda vidim ovako nešto, pa verujem, pa onda dođe sledeća informacija pa opet ne verujem i tako u krug. Trenutno sam skloniji da verujem "kako nešto ima" nego "ma nema tu ništa, sve je ovo slučajnost".

Mislim da sam prepričavao ovde moj slučajni susret i razgovor sa izvesnim Džoom, programerom koji je pokušavao da bude vernik, trudio se godinama iz petnih žila i nije uspevao, dok mu žena nije zatrudnela. Onda je izučio kako radi DNK i Poverovao. Kaže "to ne može da se napravi slučajno". Džo kao i sav normalan svet nema Fejsbuk, nego meet Joe Hudson.


Ne,ovo je više ono što Ajnštajn zove kosmičkom religioznošću (umro Sava Kovačević, a ni ja se ne osećam dobro ), a docs ne znam kako . No, zar nije fascinantno? Postoji Zakon, e sad kuda dalje, ima li i Tvorca-ne znam. Elon M. ga zove matriksom, a naleže na urodjeno nam magijsko mišljenje ko gooza na nošu.
PS Dnk je spirala, najjednostavniji fraktal, slučajnost ili da se sama hospitalizujem?
alselone alselone 12:51 30.07.2019

Re: Brain cell vs Universe

Elon M. ga zove matriksom, a naleže na urodjeno nam magijsko mišljenje ko gooza na nošu.


Taman kad pomislio da je on potpuno skrenuo, Majkrosoft uložu jebenu milijardu dolaru u još jedan njegov pet project.
maksa83 maksa83 12:56 30.07.2019

Re: Brain cell vs Universe

alselone
Ne mogu da se setim o čemu nismo pričali, mislim da smo sve teme pretresli, osim Četnika i Partizana.


Je l ti rekao kolika mu je dnevna soba?

Nije, ali znam da ima neku ozbiljnu poljoprivrednu mašinu za radove u polju koju ga je tast naučio da održava. Tasta zove "dad" i mnogo je tužan što ovog stiže Alchajmer, kapira ga kao pravog oca pošto mu je izgleda pravi otac bio ... ne baš optimalan otac. Baš mi je žao što mi detalji tog divanjenja vetre iz glave. Što bi rekao pok. Rutger Hauer - "all those moments will be lost in time, like tears in the rain.".
maksa83 maksa83 12:57 30.07.2019

Re: Brain cell vs Universe

PS Dnk je spirala, najjednostavniji fraktal, slučajnost ili da se sama hospitalizujem?

Jeste, al' ta spirala je program koji se izvršava i onda nekako zna "ovde ću da napravim šaku". To je, kad pogledaš, apsolutno, potpuno ludilo.
alselone alselone 12:58 30.07.2019

Re: Brain cell vs Universe

Liči na našeg druga Čarlija.

E, da, čujemo se i dalje ponekad. Ćerka mu se udala za Grka pa merkamo da ukombinujemo letovanje jednu godinu zajedno, mi da se osolimo a oni da obiđu familiju i vide malo grčke obale.
jooscout jooscout 13:10 30.07.2019

Re: Brain cell vs Universe

maksa83

Jeste, al' ta spirala je program koji se izvršava i onda nekako zna "ovde ću da napravim šaku". To je, kad pogledaš, apsolutno, potpuno ludilo.


aaaaaa jel ovo najgori mansplaining in the history of mansplainings (tkoji smajli da turim) ? evo ovaj:
jooscout jooscout 13:11 30.07.2019

Re: Brain cell vs Universe

alselone
Elon M. ga zove matriksom, a naleže na urodjeno nam magijsko mišljenje ko gooza na nošu.


Taman kad pomislio da je on potpuno skrenuo, Majkrosoft uložu jebenu milijardu dolaru u još jedan njegov pet project.


Od onog ponašanja prema roniocima koji su spašavali dečake na Tajlandu, znam da je skrenut, kao čovek i kao komunista.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana