Budućnost| Kultura| Ljubav| Moj grad| Porodica

Predivna vest iz Pule, "iznimno ponosna, sretna i mirna"

Srđan Fuchs RSS / 20.07.2019. u 21:00

Zlatna arena 'Dnevniku Diane Budisavljević', Vrdoljakov 'General' bez glavnih nagrada

1020448.jpeg
 
 
 
 Na konferenciji za medije, održanoj danas u Puli, objavljeni su i dobitnici ovogodišnjeg Pula Film Festivala. Zlatnu arenu osvojio je film 'Dnevnik Diane Budisavljević' Dane Budisavljević, dok film Antuna Vrdoljaka 'General', snažno favoriziran od strane dijela javnosti i predsjednice Kolinde Grabar Kitarović, nije osvojio niti jednu glavnu nagradu.
 
1020444.jpeg 
 Velika Zlatna arena otišla je u ruke filma 'Dnevnik Diane Budisavljević', redateljice Dane Budisavljević, koja je dobila i Zlatnu arenu za najbolju režiju.
 
 U ruke Dane Budisavljević, za film 'Dnevnik Diane Budisavljević' otišla je i nagrada publike Zlatna vrata Pule, a svi dobitnici svoje će statute preuzeti večeras, na svečanoj dodjeli koja počinje u 21:00.
 
Dana Budisavljević nije u srodstvu sa Dianom. Danin stari je iz Splita. Porodica je katolicizirana u nekom trenu  povjesti  a daljnjim poreklom su Srbi iz Like. Dana je 1975. godište, i živi i radi u Zagrebu. Završila je zagrebačku Akademiju dramskih umetnosti.
 
dana_budisavljevic.jpg?1346064985
 
 Redateljica sa šest nagrada u Puli ovjenčanim filmom "Dnevnik Diane Budisavljević" bila je gošća Newsrooma. Istaknula je da je film dobro primljen jer je ljudima dosta laži, a za Dianu Budisavljević je rekla kako je ona rodonačelnica građanskog aktivizma.
 
 "Pulska Arena je nešto jako posebno za film i kada autor ide u Arenu ide u sraz s publikom. Mene je baš zbog teme i čime se film bavi zanimalo me je li publika spremna za takav jedan film.", rekla je u Newsroomu redateljica trostruko nagrađenog filma "Dnevnik Diane Budisavljević", Dana Budisavljević.

"To je priča koja je stajala nepoznata gotovo 70 godina i sada je ta priča ušla u javni prostor i zato sam iznimno ponosna, sretna i mirna jer smo uspjeli napraviti nešto što neće samo tako pasti u zaborav.", kaže Dana Budisavljević.

Istaknula je da je obiteljski vezana u petom koljenu sa suprugom Diane Budisavljević pa je i valjda sudbinski bilo da tema dođe do nje.

Bilo joj je teško vizualizirati kako je Diana spasila 10.000 djece. "Na dan premijere u Areni je bilo 4000 ljudi i izgledalo je jako puno. I koliko je još života nastalo od spašene djece, to je apsolutno fascinantno", rekla je.

 Kaže da su istraživali Dianu, njezine suradnike i tražili preživjelu djecu. Razgovarali su s preko stotinu spašene djece. To je bio težak zadatak jer su komunističke vlasti uništile dokumente.

"Naša je želja da krenemo prema izradi virtualnog, a možda jednog dana i pravog muzeja jer sve što se događa oko ovog filma nadilazi film. Kao da je došao neki trenutak da je ljudima dosta laži i manipulacija. Film je jako istinit i čist i mislim da to ljudi osjećaju."

Ističe kako na ovim prostorima svi režimi imaju potrebu da oni kreću od nule i da s njima počinje povijest pa je onda u komunizmu stradala građanska klasa koja je dala veliki otpor prema fašizmu i ustašama, a na koncu su partizani i komunisti sve pripisali sebi.

"Diana je rodonačelnica građanskog aktivizma jer ona okuplja ljude koji su spremni pomoći i takvih ljudi uvijek ima. Ravnatelj Crvenog križa odbija Dianu, a onda ljudi koji su iznutra koriste svoje male i veće ovlasti da pomognu i umnožavanjem suradnika to se širi.

Mi kao društvo premalo znamo o NDH i okolnostima i kako su društvo i vlast tada funkcionirali. Kada spomenete logor svi će u glavi imati Auschwitz, a ne znaju kakvi su logori bili po Hrvatskoj. Nama fali pravog znanja.", zaključila je

 


 
 
 


Komentari (906)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

predatortz predatortz 18:38 21.07.2019

Re: Budisavljević

gedza.73
Aleksandar Vučić bi te poljubio za ovo!

ne samo on već svaki svetski diktator koji smatra kako su mu podanici idioti i da demokratija nepotrebno ometa 'stabilnost' društva.
autokratija.

A Vučić na istu zvrčku peca glasače.


Upravo to i napisah u nastavku.
mayo1 mayo1 18:42 21.07.2019

Re: Budisavljević

Kako vreme odmiče, meni taj "bivši režim" sve više deluje kao da je tačno znao s kim ima posla a bogami i tačno kako u datim okolnostima s njima jedino treba i može da se izadje na kraj.


Bili Piton Bili Piton 18:58 21.07.2019

Re: Budisavljević

predatortz
gedza.73
Aleksandar Vučić bi te poljubio za ovo!

ne samo on već svaki svetski diktator koji smatra kako su mu podanici idioti i da demokratija nepotrebno ometa 'stabilnost' društva.
autokratija.

A Vučić na istu zvrčku peca glasače.


Upravo to i napisah u nastavku.


Neverovatni ste ali dobro. Vi ste oni koji žive ružan san, ne ja.
predatortz predatortz 19:00 21.07.2019

Re: Budisavljević




Neverovatni ste ali dobro. Vi ste oni koji žive ružan san, ne ja.


Da, mi "živimo" Vučića.
No, ti si taj koji propagira krotkost ka diktatorima i diktaturama istim diskursom kojim to i oni zahtevaju od nas.
gedza.73 gedza.73 19:03 21.07.2019

Re: Budisavljević

Upravo to i napisah u nastavku.

u trenu objavljena oba komentara.

Ima priča o jednom čoveku pa pošto ne znam gde da je uglavim ajde ovde.

jan Zatopek radio u fabrici obuće i direktor ga odabere za atletsko takmičenje.

taj mladić nakon početnih koraka obori nekoliko nacionalnih rekorda. jedini je sportista koji je na jednoj olimpijadi osvojio zlatne medalje na 5000, 1000 m i u maratonu postavljajući olimpijske rekorde (maraton je trčao prvi put).

na jednom drugom maratonu je trčao barabar sa prvim u grupi pa ga upitao da li ima predstavu kako li trče. da li brzo ili sporo. verovatno šaleći se kolega mu odgovorio da su malo sporiji nego što bi trebalo. Jan je ubrzao tempo pa je prestigao kolegu koji ga je jedno vreme pratio ali je odustao i trku nije čak ni završio.

jan Zatopek je podržao Praško proleće i zbog tog svog stava je izbačen iz partije, oduzeta mu je titula a preživljavao je radeći kao čistač.

njemu je izgleda sloboda bila ideal, nekima u bliskom autokratskom krugu nije toliko bitno dok oni žive lepo.

ima slična priča o prijatelju šostakoviča koji je zaglavio logor zbog kritika iznesenih protiv diktatora (koji je radio 'po knjizi o miru i prosperitetu') ali i milion drugih o malim slomljenim ljudima koji su mogli da budu velikani, o njihovim uništenim porodicama i grupi beneficiranih pojedinaca okupljenih oko autokratskog stola koji pričaju o višim sferama obitavanja.

Nisu problem SNS glasači za paštetu i litar ulja problem je opozicioni SNS mentalitet koji samo kozmetički izgleda drugačije ali obavlja istu funkciju.
Bili Piton Bili Piton 19:05 21.07.2019

Re: Budisavljević

predatortz



Neverovatni ste ali dobro. Vi ste oni koji žive ružan san, ne ja.


Da, mi "živimo" Vučića.
No, ti si taj koji propagira krotkost ka diktatorima i diktaturama istim diskursom kojim to i oni zahtevaju od nas.



Šta ja "propagiram" jasno je svakom ko je funkcionalno pismen. Eno sve piše gore.

Danas vidim možete do mile volje da lajete na zvezde - u svom zabranu, a tako će i ostati.
predatortz predatortz 19:06 21.07.2019

Re: Budisavljević

Nisu problem SNS glasači za paštetu i litar ulja problem je opozicioni SNS mentalitet koji samo kozmetički izgleda drugačije ali radi istu funkciju.


Opozicija je jedino što je u ovoj zemlji lošije od vlasti.

Jbte, isturiš Sergeja Trifunovića pa ovi još ispadnu i normalni.
aureus aureus 19:09 21.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man
Znam da ima težinu i porodična istorija, i da nije baš lako prihvatiti da se bilo u zabludi, da se pokleklo pred indoktrinacijom, propagandom, ali ako je nešto tako očigledno kao što je očigledno da je komumistički,partizanski rat bio prevashodno otimanje vlasti, a tek uzgred i silom prilika i borba (skoro pa beznačajna) protiv Nemaca, zar je toliko teško emocije i sujetu malo prigušiti i poslušati razum.
Na primer

Dakle, svako bi trebalo da po strani ostavi porodičnu istoriju i da u analizu Drugog svjetskog rata uđe hladne glave i što objektivnije - pa šta ispadne. Jasna stvar, rane zaključke ne uzimati kao definitivne bez dobre provjere i prije nego što se čovjek napuni relevatnim znanjem, što nije uvijek lako.

Cilj analize je poštena spoznaja a ne predstavljanje predaka u povoljnom svjetlu.
predatortz predatortz 19:09 21.07.2019

Re: Budisavljević


Šta ja "propagiram" jasno je svakom ko je funkcionalno pismen. Eno sve piše gore.


Propagiraš odricanje od svih dostignuća demokratskog sveta.
Ili ti stav "kušuj par decenija" smatraš vrednim ozbiljnog razgovora?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:09 21.07.2019

Re: Budisavljević

michiganac


Ma jok, Dana je sjajna mlada djevojka i sasvim sigurno iznad svih tih lokal-SRbo-HRv-konvertitskih, ali i ovih ("tvojih" - no offense! ) relig.-konfesionalnih, ideoloskih i sl. narativa - njen rad i aktivizam su svakako reper za buducnost, van ikakve sumnje. Uostalom, ona je queer i njen angazman oko Dianine bastine (van toga sto se podudarilo da nose zajednicko prezime) je iz jedne takve pozicije sasvim razumljiv, jerbo progovara iz pozicije ugrozenih manjina na sumornom, retrogradnom Balkanu.
Dakako, i Pula (Istra, RI) su takodje onaj (geografsko) avangardniji i (prevashodno po njih) spasonosniji dio HR. Opet, i s te strane je razumljivo (i ocekivano ovo Danino nagradjivanje), buduci da su istrijanski Hrvati u WW2 prosli sl. "iskustvo", kao i najveci dio Srba u NDH.



pa-a, queer je religio-konfesionalno-ideološki sadržaj

zez... Dana deluje super, i naravno da je lakše spoznavati negativne pojave u društvu kada si manjinski; nadam joj se i jedva čekam neku premijeru u Jerusalimu... tipujem da joj Veleposlanstvo neće organizirati predstavljanje u Jeruzalemu
gedza.73 gedza.73 19:14 21.07.2019

Re: Budisavljević

Danas vidim možete do mile volje da lajete na zvezde - u svom zabranu, a tako će i ostati.

Bili jel' možeš samo da me podsetiš kako se naš 'zabran' ponašao i šta je mislio - pričao o zapadnoj Evropi?

nekako se uvek promoli neki 'konzervativizam', 'patrijahalno vaspitanje', 'domaćini', 'zaostalost i raskorak sa svetom' pa me baš živo zanima kako smo nekada bili integrisani u evropske demokratske tokove, slobode, prava, kako smo stajali sa tolerancijom, kakav nam je bio odnos prema drugačijem mišljenju, slobodi organizovanja i izjašnjavanja...

meni deluje da se iz te demokratije, pluralizma, sloboda, javne kritike rađa zdravo društvo a iz onog drugog dobiješ ovo danas.
Bili Piton Bili Piton 19:14 21.07.2019

Re: Budisavljević

predatortz

Šta ja "propagiram" jasno je svakom ko je funkcionalno pismen. Eno sve piše gore.


Propagiraš odricanje od svih dostignuća demokratskog sveta.


...
aureus aureus 19:20 21.07.2019

Re: Budisavljević

mayo1



Majo, već deset godina nisi napis'o blog (2009-2019).
Reci nam, Majo, zašto si se zavjetovao na desetogodišnju šutnju?
angie01 angie01 19:21 21.07.2019

Re: Budisavljević

mayo1
Kako vreme odmiče, meni taj "bivši režim" sve više deluje kao da je tačno znao s kim ima posla a bogami i tačno kako u datim okolnostima s njima jedino treba i može da se izadje na kraj.




cim je popustio, evo sta je ispalo,...
gedza.73 gedza.73 19:25 21.07.2019

Re: Budisavljević

cim je popustio, evo sta je ispalo,...

misliš kao što muževi kažu 'batina je iz raja izašla' i 'ženi ne treba verovati'?

'čim popustiš dizgine ona počne da švrlja?'
angie01 angie01 19:29 21.07.2019

Re: Budisavljević

Propagiraš odricanje od svih dostignuća demokratskog sveta.


koja su to tacno demokratska dostignuca, koja su se primila na nasim prostorima?

onaj besmislen krvavi rat- osvajacki- medju narodima dokazanog istog genetskog sustava, ako je to uopste bitno,

ili ovo sada, sto je nikada zabelezena- nikada u istoriji:)-mafijaska tiranija koja desetkuje svoj narod na svim stranama, sto masovnim odlazenjem, sto nedostojnim coveka u 21. veku uslovima zivota.
angie01 angie01 19:31 21.07.2019

Re: Budisavljević

misliš kao što muževi kažu 'batina je iz raja izašla' i 'ženi ne treba verovati'?

'čim popustiš dizgine ona počne da švrlja?'


kako losa/primitivna usporedba,...u kojoj nema aposolutno ni najmanja dodirna tacka.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:33 21.07.2019

Re: Budisavljević

aureus
mayo1



Majo, već deset godina nisi napis'o blog (2009-2019).
Reci nam, Majo, zašto si se zavjetovao na desetogodišnju šutnju?



Mayo posmatra državu kako tone već 10 godina, srce mu rodoljubivo al' nije ekstremno desničarsko, i sada ne zna kojem se privoljeti kraljevstvu - poslušati socijademokratu u sebi, ili se pustiti niz rijeku liberalnog konzervativizma...
predatortz predatortz 19:34 21.07.2019

Re: Budisavljević

gedza.73
cim je popustio, evo sta je ispalo,...

misliš kao što muževi kažu 'batina je iz raja izašla' i 'ženi ne treba verovati'?

'čim popustiš dizgine ona počne da švrlja?'


Pa da vratimo?
Ukinemo stranke, izbore, NGO, pohapsimo to sve, zatvorimo tržište (dobro, puštaćemo po farmerke), uvedemo u zakon da se apse ovi što laju protiv vlasti, obnovimo proizvodnju Jugića, uvedemo vojnu obavezu, vojska da čuva granice od spoljnjeg, a milicija od unutrašnjeg neprijatelja, homoseksualnost u zakonu tretiramo kao protivprirodan blud...
I Bog da nas vidi!
Vidiš da narod voli! Naročito oni koji ne žive ovde, i oni kojima su puna usta prava i sloboda.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:34 21.07.2019

Re: Budisavljević

onaj besmislen krvavi rat- osvajacki- medju narodima dokazanog istog genetskog sustava


mayo1 mayo1 20:10 21.07.2019

Re: Budisavljević

Mayo posmatra državu kako tone već 10 godina, srce mu rodoljubivo al' nije ekstremno desničarsko, i sada ne zna kojem se privoljeti kraljevstvu - poslušati socijademokratu u sebi, ili se pustiti niz rijeku liberalnog konzervativizma...


mayo ima previše godina da bi imao iluzija o bilo kakvim "kraljevstvima".

Niti je 'onda' sve bilo dobro/loše niti je 'danas' sve dobro/loše. Da ima pameti - a nema je - mijenjalo bi se loše, a ostavljalo dobro. Nažalost, prokletstvo ovih prostora je da svijet uvijek počinje 'od mene'.
A tako nema naprijed.

Moje slaganje sa Bilijem se odnosilo prvenstveno na ondašnji policijsko-pravosudni odnos prema onima - a vrijeme je pokazalo ispravnost razmišljanja - koji bi se kolinjem obračunavali sa drugim narodima.

Ne želim ulaziti u stanje u Srbiji, mislim prvenstveno na ustašoide u Hrvatskoj.
gedza.73 gedza.73 20:53 21.07.2019

Re: Budisavljević

angie01
kako losa/primitivna usporedba,...u kojoj nema aposolutno ni najmanja dodirna tacka.

tučeš narod kako bi bio poslušan, tučeš ženu da bude poslušna? nema dodirnih tačaka.

medju narodima dokazanog istog genetskog sustava

Ovde pričamo o Dijani Budisavljević i srpskoj deci u logorima zbog 'lošeg genetskog sastava'?
Ako ne onda imam nedoumicu zbog tog istog 'genetskog sustava'.

nekad smo svi plakali od onog beše Kosili šampona. uđe 'ljuto' u oči pa plačeš li plačeš... dobro, možda deca sa antifašističkim genetskim sustavom od bar šest generacija unazad nisu već su se kupala širom otvorenih očiju u stavu mirno uz Hej Sloveni... da li danas smemo da koristimo šampone od kojih se ne plače a koji su vlasništvo nekog ko nije naš genetski sastav i koji nisu proizveli radnici naše genetike ili moram pre toga da im tražim DNA analizu?

pitam zbog druga. da mu ne opadne kosa od non genetic sustav šampona.

otidi ne bilo ti zapoveđeno na neki nacionalističko šovinistički sajt i garantovano neko piše isto kao i ti samo u manjim okvirima i za druge narode.

alselone alselone 21:00 21.07.2019

Re: Budisavljević

nekad smo svi plakali od onog beše Kosili šampona. uđe 'ljuto' u oči pa plačeš li plačeš... dobro, možda deca sa antifašističkim genetskim sustavom od bar šest generacija unazad nisu već su se kupala širom otvorenih očiju u stavu mirno uz Hej Sloveni... da li danas smemo da koristimo šampone od kojih se ne plače a koji su vlasništvo nekog ko nije naš genetski sastav i koji nisu proizveli radnici naše genetike ili moram pre toga da im tražim DNA analizu?


Au Gedžo brate odmori malo, i tako nosiš žutu majicu borbe protiv komunista na ovom našem Blogu B92; vidi šta Tajson radi sa 53 godine.

LINK
gedza.73 gedza.73 21:01 21.07.2019

Re: Budisavljević

predatortz
Ukinemo stranke, izbore, NGO, pohapsimo to sve, zatvorimo tržište (dobro, puštaćemo po farmerke), uvedemo u zakon da se apse ovi što laju protiv vlasti, obnovimo proizvodnju Jugića, uvedemo vojnu obavezu, vojska da čuva granice od spoljnjeg, a milicija od unutrašnjeg neprijatelja, homoseksualnost u zakonu tretiramo kao protivprirodan blud...

i da se prebijaju studetkinje koje traže ravnopravnost uz reči
-kurve ako rodite takve kao što ste vi bolje da se ubijete... takve nam ne trebaju



gedza.73 gedza.73 21:07 21.07.2019

Re: Budisavljević

Au Gedžo brate odmori malo, i tako nosiš žutu majicu borbe protiv komunista

čim počnu da cvile i prebacuju krivicu na drugog meni padne klapna.

Ona slika što si postavio iz I svetskog rata? gledam pre neki dan u muzeju o nama ni slovca. Samo da je rat počeo kad je 'srpski irendentista Gavrilo princip ubio austrougarskog prestolonaslednika'.

vidi kakva su prava imali borci za slobodu iz WWI nakon četres pete do šezdesetih.


alselone alselone 21:15 21.07.2019

Re: Budisavljević

vidi kakva su prava imali borci za slobodu iz WWI nakon četres pete do šezdesetih.


To je veća izdaja od svih fantazmagorija koje uporno pominjete vi antikomunisti. Fokusirate se na manje bitne stvari i to ih poredite sa stajem u Americi sto je ono - ko da uzmes dete pa ga poredis u isto vreme i sa devojcicom sa matematicke olimpijade, i sa decakom prvom u džudou i šmekerom na motoru iz ulice.

- Što sine nisi bio onakav u mladosti.

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:21 21.07.2019

Re: Budisavljević


Šta ja "propagiram" jasno je svakom ko je funkcionalno pismen

Pa Bili zagovaraš ili ili rešenje. Ili mir ili demokratija, a normalno je valjda i jedno i drugo.
A ako ne mogu oba treba videti šta je uzrok pa ga otkloniti.
Pristajati na varijantu, ma nema veze, ne mora sve, jeste pristajanje na neslobodu i podrška diktaturi.


A šta je bio razlog da nije moglo i i?
Pa nije teško pitanje stvarno, razlozi su bili Jugoslavija i komunizam.

Da li bismo se mi klali sa Hrvatima da nismo bili u istoj državi?
Pa ne, poklali smo se baš zbog te države.
Da li bi Jugoslavija pukla u krvi da nije bilo komunizma i da su svi slobodno mogli da kažu da je ne žele?

Verovatno ne, njeno rastakanje je počelo pre rata, ali političko rastakanje, banovine, klinac palac, i da nije bilo diktature vrlo verovatno je da bi taj proces bio nastavljen, i rastočili bismo tu istorijsku grešku bez ili sa mnogo manje krvi.

Te dve stvari su bile razlog što nismo mogli da imamo samo normalne stvari, slobodu i mir, i umesto da njih osuđujemo, mi osuđujemo ljude koji hoće obe.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:29 21.07.2019

Re: Budisavljević

vidi kakva su prava imali borci za slobodu iz WWI nakon četres pete do šezdesetih.

Pa nisu mogli ni da imaju bolja, čak ni pre četrdeset prve, jer država koja je nastala nije nastala na njihovim idejama, oni i te države nisu bili na istoj strani.

To borci kao onaj sa slike možda nisu mogli da definišu, ali jesu Stepa i Mišić, oni su vrlo jasno stavili do znanja da to što je nastalo nije njihova država.
predatortz predatortz 21:29 21.07.2019

Re: Budisavljević

Pa Bili


Anđoooo! Ovaj opet tercira!
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:35 21.07.2019

Re: Budisavljević

Jasna stvar, rane zaključke ne uzimati kao definitivne bez dobre provjere i prije nego što se čovjek napuni relevatnim znanjem, što nije uvijek lako.

A ako neko Ipak ne pokupi dovoljno znanja da samostalno donese sud, predlažem da pogleda za koju stranu su se opredeljivali u tom ratu oni sa znanjem, univerzitet, akademija, intelektualna elita, a za koju polusvet neobrazovanih i neodgovornih.

Šta misliš o tom metodu?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:36 21.07.2019

Re: Budisavljević

predatortz
Pa Bili


Anđoooo! Ovaj opet tercira!
Ejbg sad, ja se nadao da neće videti a ti vičeš.
Uvlačiš se, a?
predatortz predatortz 21:40 21.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man
predatortz
Pa Bili


Anđoooo! Ovaj opet tercira!
Ejbg sad, ja se nadao da neće videti a ti vičeš.
Uvlačiš se, a?


Izvini brate, ali neću opet da najebem zbog tebe.
Velim, ako te na vreme prijavim možda se i izvučem.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:44 21.07.2019

Re: Budisavljević

Izvini brate, ali neću opet da najebem zbog tebe.
Velim, ako te na vreme prijavim možda se i izvučem.

Ja probao da je ispalim da sam doktor, al nije mi prošlo, provalila me odmah.
Oštroumna je ona.
Ovo sa podilaženjem ćemo videti, srećno ti bilo, a meni šta bog da.
aureus aureus 21:45 21.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man
Jasna stvar, rane zaključke ne uzimati kao definitivne bez dobre provjere i prije nego što se čovjek napuni relevatnim znanjem, što nije uvijek lako.

A ako neko Ipak ne pokupi dovoljno znanja da samostalno donese sud, predlažem da pogleda za koju stranu su se opredeljivali u tom ratu oni sa znanjem, univerzitet, akademija, intelektualna elita, a za koju polusvet neobrazovanih i neodgovornih.

Šta misliš o tom metodu?

Pa nije se intelektualna elita proslavila ni tokom raspada Jugoslavije i ratova.

Ivo Andrić je sjedio u Beogradu i pisao romane.
Za koju stranu se opredjelio on?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:53 21.07.2019

Re: Budisavljević


Pa nije se intelektualna elita proslavila ni tokom raspada Jugoslavije i ratova

A to je bila druga vrsta inteligencije, ona poštena.
Ja imao na umu onu prozapadni, demokratsku, Jovanovića, Vasića,....

Ivo Andrić je sjedio u Beogradu i pisao romane.
Za koju stranu se opredjelio on?

Ma setićeš se ti još par njih, siguran sam:)
A on, pa kraljev činovnik.
Na čijoj je strani bio kraljev diplomata?
angie01 angie01 21:58 21.07.2019

Re: Budisavljević

otidi ne bilo ti zapoveđeno na neki nacionalističko šovinistički sajt i garantovano neko piše isto kao i ti samo u manjim okvirima i za druge narode.




nisam ja nacionalista i sovinista, nego ti,...a za narode nista ne pisem, nego za odredjene grupe, koje, dok su bile kontrolisane, nisu mogle da naprave ono sranje, cije posledice i sada kusamo,...sto je sve lepo srocio Bili.

...i jos ti je Kosili kriv:))),...to ko ono devedesetih, sto je bila fora od takvih kao ti, da ako kupis Tomy majonez, onda si izdajnik:))

pri tome je Kosili bolji od Dzonsona, a i zdraviji, jer se ispostavilo da ima neke otrovne sastojke u sebi,...a i lepse mirise....eh, tebi suze od Kosilija, a nekom zbog ubijene porodice.
aureus aureus 22:06 21.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man

A on, pa kraljev činovnik.
Na čijoj je strani bio kraljev diplomata?

Jugoslovenski diplomata, ne kraljev.

Bio je vrlo aktivan posle rata, po pisanju Politike:

U tom periodu on je savesno ispunjavao niz društvenih dužnosti kao član Uprave Udruženja književnika Srbije, predsednik Saveza književnika Jugoslavije, narodni poslanik, potpredsednik Društva za kulturnu saradnju Jugoslavija–SSSR, član Upravnog odbora Društva za kulturnu saradnju Jugoslavija–Francuska, Savezne komisije za upis narodnog zajma, Komiteta intelektualaca za odbranu mira, Odbora za inostrane poslove, Umetničkog saveta za kinematografiju, Nacionalne komisije FNRJ za UNESKO… da nabrojimo samo neke od njegovih mnogih društvenih obaveza.


Naposlijetku je poatao i član Saveza komunista Jugoslavije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:08 21.07.2019

Re: Budisavljević

, nego za odredjene grupe,

Od jedno devedeset pešes posto populacije u Sloveniji, nešto malo više u Hrvatskoj, možda dvatri posto manje u Srbiji...ma grupice.
Da je to iskontrolisano....
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:08 21.07.2019

Re: Budisavljević

predatortz

Izvini brate, ali neću opet da najebem zbog tebe.
Velim, ako te na vreme prijavim možda se i izvučem.

Što zavela AFŽ disciplinu!
predatortz predatortz 22:10 21.07.2019

Re: Budisavljević

Srđan Fuchs
predatortz

Izvini brate, ali neću opet da najebem zbog tebe.
Velim, ako te na vreme prijavim možda se i izvučem.

Što zavela AFŽ disciplinu!


Jedva pretekoh!

hoochie coochie man hoochie coochie man 22:11 21.07.2019

Re: Budisavljević

Jugoslovenski diplomata, ne kraljev.

A Jugoslavija bila kraljevina.
Bio je vrlo aktivan posle rata,

Bio je i pre.
Vrlo.

Ono, nije bio u četnicima, dakle komunista.
Nije bio Ivo Andrić, dakle nije bio niko.
Može.
angie01 angie01 22:12 21.07.2019

Re: Budisavljević

Od jedno devedeset pešes posto populacije u Sloveniji, nešto malo više u Hrvatskoj, možda dvatri posto manje u Srbiji...ma grupice.
Da je to iskontrolisano....


ne zanm sta si tacno brojao.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:16 21.07.2019

Re: Budisavljević

ne zanm sta si tacno brojao.

Grupice koje su pravile stanje i koje je trebalo kontrolisati, pa bi Juga nastavila da postoji na sreću i radost ostalog naroda.
Onih dvatri posto ostalih.
angie01 angie01 22:17 21.07.2019

Re: Budisavljević

Izvini brate, ali neću opet da najebem zbog tebe.
Velim, ako te na vreme prijavim možda se i izvučem.


pusti to, ovo vam ni ne racunam, jer vam je postavljen omiljen teren,...ngo, ne rece mi, koja su to demokratska dostignuca ovde postavljena, zazivela,...



Grlić: “Živimo u sistemu koji je ukinuo vrednosti koje su funkcionisale 60 godina, a nije stvorio nove, u sistemu kojim vladaju poluidioti i ove prostore vode mediokriteti. U cilju te igre kultura je nestala. To je izgleda sudbina ovog prostora".
predatortz predatortz 22:20 21.07.2019

Re: Budisavljević

ngo, ne rece mi, koja su to demokratska dostignuca ovde postavljena, zazivela,...


Biraš, kritikuješ, protestuješ kad ti se oće, možeš da otvoriš firmu ako imaš šta da ponudiš tržištu...
Nije puno, ali je početak.
angie01 angie01 22:21 21.07.2019

Re: Budisavljević

Grupice koje su pravile stanje i koje je trebalo kontrolisati, pa bi Juga nastavila da postoji na sreću i radost ostalog naroda.
Onih dvatri posto ostalih.


nisi nesto dobro brojao,...niti sam ja rekla da je Yu trebalo da nastavi da postiji- nego da nije trebalo da bude rata, pa ma sta se republike dogovorile za nastavak,...a procenti onih koji su vitlali nacionalizmom, na cijim krilima je pokrenut haos, se bas ne uklapaju u ove tvoje.
angie01 angie01 22:24 21.07.2019

Re: Budisavljević

Biraš, kritikuješ, protestuješ kad ti se oće, možeš da otvoriš firmu ako imaš šta da ponudiš tržištu...
Nije puno, ali je početak.



hoochie coochie man hoochie coochie man 22:25 21.07.2019

Re: Budisavljević

nego da nije trebalo da bude rata

I da ne bude gladi u svetu, to si propustila
rece mi, koja su to demokratska dostignuca ovde postavljena, zazivela,...

Mogu ja, mogu ja?
Slobodni izbori, sloboda političkog udruživanja, višestranačje, sloboda govora, sloboda kritike vlasti, smenjivost vlasti...

Ah da, truce i kučine, koji će nam to da kad Grlić i Sidran kažu da nam je bilo bolje dok to nismo imali.
predatortz predatortz 22:27 21.07.2019

Re: Budisavljević

angie01
Biraš, kritikuješ, protestuješ kad ti se oće, možeš da otvoriš firmu ako imaš šta da ponudiš tržištu...
Nije puno, ali je početak.





Ovaj smeh je odgovor onih koji to ne umeju da iskoriste.
Takvim će uvek biti bolje u prošlosti.
I ja sam rastao u onoj državi.
Uz sve manjkavosti ove, danas je bolje u mnogo čemu. A i manje nas lažu.
angie01 angie01 22:34 21.07.2019

Re: Budisavljević

Takvim će uvek biti bolje u prošlosti.


moja zamerka je sto se nije drustvo razvilo i napredovalo, nego je nazadovalo i to na najgori moguci nacin,...a ne da zivim u proslosti,...a to mi kazes ti, koji ovde promovises cetnikovanje i stvari iz devetnaestog veka,...dok ja zelim 21.
angie01 angie01 22:36 21.07.2019

Re: Budisavljević

Grlić i Sidran


pa za tebe su neki drugi autoriteti merodavniji- oni, cija imena ovde s ponosom ispisujes, tvrdeci da su zene ludele za njima- od ova dva genijalca, koji btw nisu rekli to sto im ucitavas.
predatortz predatortz 22:41 21.07.2019

Re: Budisavljević

angie01
Takvim će uvek biti bolje u prošlosti.


moja zamerka je sto se nije drustvo razvilo i napredovalo, nego je nazadovalo i to na najgori moguci nacin,...a ne da zivim u proslosti,...a to mi kazes ti, koji ovde promovises cetnikovanje i stvari iz devetnaestog veka,...dok ja zelim 21.


Četnikovanje, kako ti to zoveš, je osvrt na istoriju. 21. vek nema šta da želiš, okasnila si, već je skoro petina prošla. Živi ga, niko te u tome ne sprečava.
Ja ga živim. Onoliko uspešno koliko sam u stanju da to sebi omogućim. Država, ni jedna pa ni ova, nije dužna da brine o tome kako će meni da bude jer nisam lice pod socijalnim staranjem.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:47 21.07.2019

Re: Budisavljević

pa za tebe su neki drugi autoriteti merodavniji-

Kad budem postavio njihove citate kao argumente za svoje stavove, ondza ćeš moći to da tvrdiš, do tad, ne.
To što ja o njima imam pozitivno mišljenje ne znači da su mi autoriteti.
Ako ti to uopšte skapiraš.
Ali ako neko pita nešto, pa kad dobije odgovor, on umesto svog stava postavi nečiji citat ili smajli, šta ti to govori, Endži?

To što je Sidran napisao neke dobre priče znači da je nepogrešivi gospod bog za sve pa i za to da meni kaže šta je za mene bolje?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:49 21.07.2019

Re: Budisavljević

dok ja zelim 21.

Pa da ti ga neko drugi napravi?
Tita, komitet?
Tu je problem vas koji želite za diktaturom, očekujete da vam se nešto obezbedi.
Ko?
Bemliga, neko.
angie01 angie01 22:53 21.07.2019

Re: Budisavljević

Četnikovanje, kako ti to zoveš, je osvrt na istoriju. 21. vek nema šta da želiš, okasnila si, već je skoro petina prošla. Živi ga, niko te u tome ne sprečava.
Ja ga živim. Onoliko uspešno koliko sam u stanju da to sebi omogućim. Država, ni jedna pa ni ova, nije dužna da brine o tome kako će meni da bude, jer nisam lice pod socijalnim staranjem.


kakav osvrt, to je ideologoja koja zivi, koja je probudjena i koja je aktivno ucestvovala u onom sranju i stvorilo ovo- to je tragedija, a ne osvrt.

ako govoris o demokratiji, onad valjda govoris o uredjenju, institucijama sitema, vladavini prava,...zasto gradjani placaju poreze, dazbine, nego da bi drzava funkcionisala, pa i socijala,...ti u uslovima koje gradjani placaju da drzava omoguci, cinis sve ono za sta si sposoban da se izboris- to nisu odvojene stvari.
angie01 angie01 22:58 21.07.2019

Re: Budisavljević

Kad budem postavio njihove citate kao argumente za svoje stavove


nisam ja Grlicev citat postavila kao argument, nego kao dobro srocenu recenicu za ono sto bih i sama rekla- jer je to istina.

reci autoritet i argument imaju razlicito znacenje.


To što je Sidran napisao neke dobre priče znači da je nepogrešivi gospod bog za sve pa i za to da meni kaže šta je za mene bolje?


Sidran je pre svega mudar, analitican covek, koji se bavi sudbinom ljudi na ovim prostorima.

a ovi tvoji, znamo cime su se bavili.
angie01 angie01 22:59 21.07.2019

Re: Budisavljević

Pa da ti ga neko drugi napravi?
Tita, komitet?
Tu je problem vas koji želite za diktaturom, očekujete da vam se nešto obezbedi.
Ko?
Bemliga, neko.


e, al kada ga nalupetas, tu ne pomaze nista.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:02 21.07.2019

Re: Budisavljević

onad valjda govoris o uredjenju, institucijama sitema, vladavini prava,.

A ti za tim žališ?
Za vladavinom prava iz komunizma, zakon i pijan uz plot, to bilo bolje onda?
Za institucijom sistema koja se u zvala CKSKJ i koja je bila institucija nad svim ostalim, za za uređenjem koje je bilo takvo da jedan čovek vlada dok je živ, bez ikakvih izbora i bez prava da se protiv toga zucne

A ako toga već nema, onda naše savršeno osetljive demokratske dušice hoće samo savršenu demokratiju, i svaka koja nije savršena za njih nije dovoljno dobra demokratija.

Ili savršena demokratija ili klasična diktatura.

Zanimljiv ukus.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:04 21.07.2019

Re: Budisavljević

e, al kada ga nalupetas, tu ne pomaze nista.

Pomaže, da razumeš.
Probaj.
Nemoj, zezam se, zabole ćete glava.
aureus aureus 23:10 21.07.2019

Re: Budisavljević

E, Bili, Bili...
Zbog jedne tvoje izjave dobismo priliku da vidimo borce za demokratiju među nekolicinom probranih blogera, na bazi antikomunizma.
A što je najgore - izgleda da su porasle šanse Borisu Džonsonu da postane britanski premijer.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:13 21.07.2019

Re: Budisavljević

borce za demokratiju među nekolicinom probranih blogera, na bazi antikomunizma.

Pa kakva druga demokratija postoji?:)
Ja za komunističku demokratiju nisam čuo.
aureus aureus 23:38 21.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man
borce za demokratiju među nekolicinom probranih blogera, na bazi antikomunizma.

Pa kakva druga demokratija postoji?:)
Ja za komunističku demokratiju nisam čuo.

Aa, oni su ti imali unutarpartijsku demokratiju. Uspjevali su da istovremeno budu i vlast i opozicija.

Samo, nije to sve.

Fora je u tome što biti antikomunista ne znači automatski i biti demokrata.
I fašisti su bili antikomunisti, na primjer. Bili antikomunisti, ne i demokrate.

Dakle, svaka čast na antikomunizmu. Samo još uvijek nismo u demokratiji, nego na ledini.
Sa koje možemo i da odemo do neke demokratije. A možemo i da odemo do vraga.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:43 21.07.2019

Re: Budisavljević

Samo još uvijek nismo u demokratiji, nego na ledini.

To kad bi postojala stanica koja se zove demokratija, stigneš, siđeš, i tu si.
Ali nema je, demokratija nije stanica nego put(leptejeboštamibi:))

Pa ako smo na putu onda smo u demokratiji, na početku ali u demokratiji.
A kraja nema.
aureus aureus 00:57 22.07.2019

Re: Budisavljević

gedza.73

jan Zatopek radio u fabrici obuće i direktor ga odabere za atletsko takmičenje.

taj mladić nakon početnih koraka obori nekoliko nacionalnih rekorda. jedini je sportista koji je na jednoj olimpijadi osvojio zlatne medalje na 5000, 1000 m i u maratonu postavljajući olimpijske rekorde (maraton je trčao prvi put).

na jednom drugom maratonu je trčao barabar sa prvim u grupi pa ga upitao da li ima predstavu kako li trče. da li brzo ili sporo. verovatno šaleći se kolega mu odgovorio da su malo sporiji nego što bi trebalo. Jan je ubrzao tempo pa je prestigao kolegu koji ga je jedno vreme pratio ali je odustao i trku nije čak ni završio.

jan Zatopek je podržao Praško proleće i zbog tog svog stava je izbačen iz partije, oduzeta mu je titula a preživljavao je radeći kao čistač.

Emil Zatopek, Emil. Nije svaki Čeh Jan!
On je osvojio ta tri zlata (5000, 10000 i maraton) u Helsinkiju 1952, upravo na stadionu ispred kojeg je danas statua Pava Nurmija, legendarnog finskog drugoprugaša na koga se Zatopek ugledao.
Emil je mlatio glavom lijevo-desno dok trči, pa čak je i torzo vrtio, a na licu mu se ocrtavala grimasa. Ko je jednom vidio tog šašavka kako trči teško da ga je zaboravio.
Stil mu je bio takav da ti se moglo učiniti da će crknuti, a on je pobjeđivao i uzeo četiri olimpijska zlata (jedno 1948.)
maksa83 maksa83 01:21 22.07.2019

Re: Budisavljević

Ova rasprava in a nutshell:

Bili Piton Bili Piton 05:12 22.07.2019

Re: Budisavljević

maksa83
Ova rasprava in a nutshell:



E na ovo je vredelo čekati dvesta komentara

Siroti matorci, razbudio sam ih svojim kricima, verovatno misle da se opet drogiram
docsumann docsumann 06:54 22.07.2019

Re: Budisavljević

nepopustljiv

A čitava njihova moderna istoriografija se zasniva na tvrdnjama da je Jasenovac srpski mit - i maltene radni logor.


nisi u pravu.

pa danas na televizijama često možeš naići na nekoliko prominentnih hrvatskih povjesničara koji ni najmanje ne štede ustaški pokret u svojim nastupima. dapače.

a da postoji i struja koju spominješ, i to je nesporno.


EDIT: malo sam sredio komentar, pošto je bio, čak i za mene, nadprosječno krcat slovnim greškama.
hoochie coochie man hoochie coochie man 07:47 22.07.2019

Re: Budisavljević

maksa83
Ova rasprava in a nutshell:


Al zato one o goblenima...
Il bi siru, vojnoj muzici, nisam baš pratio, ne sećam se?
gedza.73 gedza.73 07:57 22.07.2019

Re: Budisavljević

angie01
da ako kupis Tomy majonez, onda si izdajnik

eto taj Tomi majonez je jedna odlična receptura koja je napravljena u SFRJ. meni ima najlepši ukus (a moj sin ga ne voli).
a što se tiče Džonsona samo da budemo strpljivi dok ne počne sa reagovanjem po genetskom materijalu pa svi oni propadnu a onda da im uvalimo Kosili.

a za narode nista ne pisem, nego za odredjene grupe, koje, dok su bile kontrolisane

aha. sad shvatam. misliš na kriminalce i dilere droge koje je kontrolisala država a onda ih naoružala pa umesto lopovluka i ubistava po inostranstvu pustila da to isto rade po zemlji? a ko je mogao i sa kojim političkim pedigreom to da radi?

alselone

To je veća izdaja od svih fantazmagorija koje uporno pominjete vi antikomunisti.

nisam razumeo šta si hteo da kažeš. Ja sam anti srpskih komunista. zašto?
zato što su posebna podvrsta koja je rasla i mutirala na pustom ostrvu koja kad je pojela sve što je imala krenula da se jede i grize između sebe.

danas su se razdvojile u dve naizgled različite grupe (vlast, opozicija) koje ratuju između sebe sve do Noći Slava kada pričaju istu nostalgičnu priču kako je bilo bolje dok je veliki Vođa bio živ i pričao im šta treba da rade pa kod botova dođe do primirja.


Sistem, kojim se neki oduševljavaju, je glavnokomandujućeg za oslobođenje Beograda prebio i proglasio za narodnog neprijatelja, Milankovića proglasio za ideološki neupotrebljivog, Milunku Savić postavio za čistačicu (ako ne grešim tek sredinom šezdesetih borci iz WWI dobijaju status boraca... pre toga je i poslednji SS vrhovnik napustio zatvor i počeo regularno da se bavi politikom), o Dijani Budisavljević niko nije pričao dok je svaka priručna partijska BOTuša mogla da rukovodi državnom politikom. starlete koje su dobile političku moć.

kao što su svih onih godina radili konstantno prepravljanje istorije (partijski intelektualci, istoričari bez 'kupljenih' diploma) tako i danas istim revizionističkim načinom kukavičije pokušavaju da poture svoju krivicu drugima.

oni su imali svu vlast. kad su doveli državu do ekonomskog bankrota onda su nas uveli u krvavi rat. imali su političku jednopartijsku moć, JNA kao izraziti ideološki stub, pristup oružju, tajnim dosijeima, kriminalcima, medijima i ne postoji nijedan drugi krivac osim njih samih.

danas se kao čude SNSovcima a sve su to isto oni radili i imali iste privilegije kao i SNS botovi. samo što o sebi imaju visoko mišljenje. ne bi bilo loše da malo objektivno pogledaju u ogledalo.
maksa83 maksa83 07:58 22.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man
maksa83
Ova rasprava in a nutshell:


Al zato one o goblenima...
Il bi siru, vojnoj muzici, nisam baš pratio, ne sećam se?

To sad kažeš samo da me povrediš pošto mi je ta o siru omiljena, Iz nje sam naučio dve stvari - gde u Beogradu može da se kupi dobar sir, i zašto tamo gde je dobar kajmak sir bude onako...
Ne sećam se te sa goblenima.
maksa83 maksa83 08:01 22.07.2019

Re: Budisavljević

eto taj Tomi majonez je jedna odlična receptura koja je napravljena u SFRJ

Nisam siguran da je Tomi SFRJ tekovina.
hoochie coochie man hoochie coochie man 08:08 22.07.2019

Re: Budisavljević


To sad kažeš samo da me povrediš pošto mi je ta o siru omiljena, Iz nje sam naučio dve stvari - gde u Beogradu može da se kupi dobar sir, i zašto tamo gde je dobar kajmak sir bude onako...
Ne sećam se te sa goblenima.

Ma ne bre, kažem da ih nisam pratio.
A nisam jer mi se nisu dopale, a nisu jer me ne zanimaju.
Probaj taj metod, nije loš.

Stvarno, malo se bez veze oseća čovek dok nešto priča, a onda dođe neko i popljuje sve to, onako đuture.
Ne dopada mu se.
predatortz predatortz 08:11 22.07.2019

Re: Budisavljević

Ova rasprava


Mnoge su na ovom mestu takve.
Samo, čovek vremenom nauči da preskoči one koje ga ne zanimaju. Ne daje svoje vrednosne kriterijume o njima, ne natrljava ih sa visina Olimpa drugima na nos.
Ili, ne nauči.
Kako ko.
gedza.73 gedza.73 08:12 22.07.2019

Re: Budisavljević

maksa83
eto taj Tomi majonez je jedna odlična receptura koja je napravljena u SFRJ

Nisam siguran da je Tomi SFRJ tekovina.

znam. (*)
al' je mnogo dobar.

meni jedna od 'moćnih' priča je o napolitankama Loacker.

fabrika se nalazi na vrh brda i ima bašbaš uspona i krivina do mesta.
Seoce.
Baja imao lokalni kafić-pekaru pa ga mrzelo da ustaje noću i počne sa proizvodnjom vafla
Danas su vlasnici njegovi naslednici (eh ti katastri i privatna svojina) i ozbiljno je ime u svojoj oblasti.

a jedan od glavnih magacionera Albanac iz Kosovske Mitrovice. Dobar lik.

EDIT
(*)
prosto je neverovatno da su naši 'glavni' proizvodi većinom bili strane licence, da je retko koji 'gigant' uspeo da plasira proizvod koji bi se ozbiljnije kotirao na svetskom tržištu i koji bi zadržao takvu poziciju duži vremenski period a da danas u Sloveniji imaš jednog svetski poznatog Akrapoviča.

sad opet dilema. dal' da diktaturom suzbijemo demokratiju zarad partijskih mediokriteta? a ako se odlučimo za opštenarodnu diktaturu kako onda istovremeno možemo da kažemo kako smo za zapadnoevropski socijalizam? čisto sumnjam da bi oni pristali na gubitak slobode javne reči i ograničavanje demokratskih prava zarad SavezaSveNordijskihDržava
kako oni koji su za državni patronat imaju danas u privatnom posedu nekretnine?

nešto ne štima u koncepcijama.
šta bi bilo sa Akrapovičem u SFRJ sedamdesetih?
maksa83 maksa83 08:15 22.07.2019

Re: Budisavljević

huči
Stvarno, malo se bez veze oseća čovek dok nešto priča, a onda dođe neko i popljuje sve to, onako đuture.
Ne dopada mu se.


predator
Samo, čovek vremenom nauči da preskoči one koje ga ne zanimaju. Ne daje svoje vrednosne kriterijume o njima, ne natrljava ih sa visina Olimpa drugima na nos.
Ili, ne nauči.
Kako ko.


Jeste se vas dvojica uvredili pojedinačno svako za sebe ili ste se dogovorili da se uvredite?
predatortz predatortz 08:18 22.07.2019

Re: Budisavljević



Jeste se vas dvojica uvredili pojedinačno svako za sebe ili ste se dogovorili da se uvredite?


Mator sam ja kenjac da bi me ove sitne žaoke vređale.
Samo, nekako me rastuži kad vidim da pametni ljudi ne mogu da se odupru takvim porivima.
Ovo je pričaonica sa više soba. Vidiš da u jednoj smaraju i pališ dalje. Jednostavno, da jednostavnije ne može biti.
maksa83 maksa83 08:20 22.07.2019

Re: Budisavljević

Ovo je pričaonica sa više soba. Vidiš da u jednoj smaraju i pališ dalje. Jednostavno, da jednostavnije ne može biti.

U pravu si, zapravo sam se skoro setio onog klipa pa sam iskoristio vaš maraton da ga posadim.
maksa83 maksa83 08:49 22.07.2019

Re: Budisavljević

prosto je neverovatno da su naši 'glavni' proizvodi većinom bili strane licence

Da, sve su to rashodovane ili modifikovane (mahom nauštrb kvaliteta) italijanske linije - Eurokrem, Plazma, itd. ali to je bilo dovoljno dobro. Eurokrem se sjebao tek u poslednjih par godina.

Ali SFRJ jeste imala brendove koji su u svoje vreme bili ok i sa otvaranjem se proslavili, Elan i Gorenje mi padaju na pamet.

šta bi bilo sa Akrapovičem u SFRJ sedamdesetih?

Da ti ilustrujem koliko to nema veze - Huawei, ZTE, Shiaomi su imena koja svi znaju, a brendovi su nastali u najpolicijskijoj zemlji na svetu (pisao sam već kako izgleda život u Kini, antiutopijski panopticon). To što je tamo tvrda diktatura i nema zajebavanja da se laje na (komunističku!) narodnu vlas' pošto ko-pisne-mrak-ga-stisne ne sprečava Kinu da bude ozbiljna industrijska i hitech sila. Što hoće reći da su te stvari ortogonalne. Individualne i političke slobode i ljudska prava ne garantuju prosperitet, ni lični, ni korporativni. Sve i da zanemarimo Kinu kao outlijer (a to je teško, imajući u vidu njenu veličinu) da se razbije ta fama dosta ti je da vidiš koliko ubogih parlamentarnih demokratija postoji.
hoochie coochie man hoochie coochie man 09:38 22.07.2019

Re: Budisavljević


Jeste se vas dvojica uvredili pojedinačno svako za sebe ili ste se dogovorili da se uvredite?

Endži skakuće od sreće, dobila kopiju.
Malo li je.
Bili Piton Bili Piton 09:42 22.07.2019

Re: Budisavljević

maksa83
(pisao sam već kako izgleda život u Kini, antiutopijski panopticon).


Ja čekam da neko opiše život ne u Kini, već u kineskoj robnoj kući u sred Srbije. Tu aroganciju, bahatost i sve što ide u tu istu zagradu treba videti da bi se poverovalo.


aureus aureus 09:59 22.07.2019

Re: Budisavljević

gedza.73
Sistem, kojim se neki oduševljavaju, je glavnokomandujućeg za oslobođenje Beograda prebio i proglasio za narodnog neprijatelja, Milankovića proglasio za ideološki neupotrebljivog

Nisu ga morali proglašavati za ideološki neupotrebljivog: sam se proglasio za takvog kad je avgusta 1941. potpisao "Apel srpskom marodu" u kojem su komunisti nazvani zlikovcima i bivšim robijašima koji rade za strane interese.
Svejedno ga nisu dirali: ostao je profesor na univerzitetu do 1955. (do 76. godine,skoro do pred smrt), 1948. je postao potpredsjednik SANU a bio je član i nekih državnih komisija i valjda na čelu opservatorije. Uredno pisao i objavljivao knjige i nakon rata.

Inače, imao je zbilja zanimljiv život, a i pisao je knjige o nauci na zanimljiv način.
Preporučujem "Kroz vasionu i vekove", zatim njegovu autobiografiju, i još neke pitkije.

Ne morate čitati baš "Kanon za osunčavanje Zemlje i njegovu primenu na problem ledenih doba" (mada se i ta knjiga može naći u knjižarama) osim ako vas to ne interesuje.
nepopustljiv nepopustljiv 10:07 22.07.2019

Re: Budisavljević

maksa83

...
Da ti ilustrujem koliko to nema veze - Huawei, ZTE, Shiaomi su imena koja svi znaju, a brendovi su nastali u najpolicijskijoj zemlji na svetu (pisao sam već kako izgleda život u Kini, antiutopijski panopticon). To što je tamo tvrda diktatura i nema zajebavanja da se laje na (komunističku!) narodnu vlas' pošto ko-pisne-mrak-ga-stisne ne sprečava Kinu da bude ozbiljna industrijska i hitech sila. Što hoće reći da su te stvari ortogonalne. Individualne i političke slobode i ljudska prava ne garantuju prosperitet, ni lični, ni korporativni. Sve i da zanemarimo Kinu kao outlijer (a to je teško, imajući u vidu njenu veličinu) da se razbije ta fama dosta ti je da vidiš koliko ubogih parlamentarnih demokratija postoji.

Nisi u pravu!
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:44 22.07.2019

Re: Budisavljević

u kojem su komunisti nazvani zlikovcima i bivšim robijašima koji rade za strane interese

A oni to nisu bili :)
angie01 angie01 10:46 22.07.2019

Re: Budisavljević

Endži skakuće od sreće, dobila kopiju.
Malo li je.


nije to kopija- nego realna slika.
aureus aureus 11:19 22.07.2019

Re: Budisavljević

hoochie coochie man
u kojem su komunisti nazvani zlikovcima i bivšim robijašima koji rade za strane interese

A oni to nisu bili :)

Pa, bili su zabranjeni i zatvarani - oni i nisu mogli, s obzirom na zabranu, doći na vlast regularnim putem.

Inače, Andrić je, kao i Milanković, bio u Beogradu, ali nije potpisao "Apel srpskom narodu".
Nisu ni Isidora Sekulić i Miloš Đurić.
Đurić je čak profesoru muzike koji mu je donio apel odgovorio: "Ne mogu to da potpišem, polovina mojih studenata je u šumama, kako da im pogledam u oči kad se vrate? Lako je tebi, ti sviraš u diple, a ja etiku predajem."
Ako to nije legenda.
docsumann docsumann 11:32 22.07.2019

Re: Budisavljević

nepopustljiv
maksa83

...
Da ti ilustrujem koliko to nema veze - Huawei, ZTE, Shiaomi su imena koja svi znaju, a brendovi su nastali u najpolicijskijoj zemlji na svetu (pisao sam već kako izgleda život u Kini, antiutopijski panopticon). To što je tamo tvrda diktatura i nema zajebavanja da se laje na (komunističku!) narodnu vlas' pošto ko-pisne-mrak-ga-stisne ne sprečava Kinu da bude ozbiljna industrijska i hitech sila. Što hoće reći da su te stvari ortogonalne. Individualne i političke slobode i ljudska prava ne garantuju prosperitet, ni lični, ni korporativni. Sve i da zanemarimo Kinu kao outlijer (a to je teško, imajući u vidu njenu veličinu) da se razbije ta fama dosta ti je da vidiš koliko ubogih parlamentarnih demokratija postoji.

Nisi u pravu!


u kom dijelu misliš da griješi?

možda kina nije jedopartijka država, s strogomm kontrolom javne riječi i slike?
ili možda, nema svjetske brendove??
ili pak, nema siromašnih demokratija po svijetu???

nemoguće da je baš sve fulao
maksa83 maksa83 11:39 22.07.2019

Re: Budisavljević

u kom dijelu misliš da griješi?

Pusti to, mene više zanima šta čarlivoje ima da kaže na ovu veleizdaju.
docsumann docsumann 11:47 22.07.2019

Re: Budisavljević


baš sam jutros odlušao izvedbu

Nole je sa svojim "skandaloznim" izjavama o navijanju za Hrvate, slikavanjem sa vatrenima, te angažovanjem "provjerenih CRO srbokoljača" za trenere, uradio više na popravljanju srpsko-hrvatskih odnosa od par garnitura političara na vlasti i tamo i vamo.

nema klipa na tjubetu o posljednjem Vimbldon finalu, bez gomile komentara podrške Noletu od navijača iz HR,.
a možda su to isti SNS botovi, samo s novim ceduljicama
maksa83 maksa83 11:59 22.07.2019

Re: Budisavljević

Nole je sa svojim "skandaloznim" izjavama o navijanju za Hrvate, slikavanju sa vatrenim, te angažovanju "provjerenih CRO srbokoljača" za trenere,

Da, on hronično dovodi Đuku u predinfarktno stanje. Mene to ushićuje i zato što ovaj sebi dozvoli da rantuje protiv Đokovića, koji je trenutno najjači srpski brend.

Da ilustrujem, slikao juče ovim rukama na pijaci:



To stvarno jesu bili najbolji šampinjoni u njenoj ponudi, i baka odlučila da to jasno naznači.

Edit: Uz'o kilo tih Đoković šampinjona + bukovaču (noname, recimo da je nekog Nadal kvaliteta), napravio seckanu piletinu u sosu od pečuraka sa trofie pastom, super ispalo. Ne znam da li ovo prati nsarski ali samo da mu kažem da sam ga se setio u procesu i okuražen probao taj sos 3x istom kašikom. Svi su kuc-kuc za sad živi i zdravi, dan prvi.


alselone alselone 12:07 22.07.2019

Re: Budisavljević

Nole je sa svojim "skandaloznim" izjavama o navijanju za Hrvate, slikavanju sa vatrenim, te angažovanju "provjerenih CRO srbokoljača" za trenere, uradio više na popravljanju srpsko-hrvatskih odnosa od par garnitura političara na vlasti i tamo i vamo.



Nole je jedan sjajan čovek i sportista.

Bila je i ona prića na početku karijere kada su mu pustili (kao) greškom HR himnu pa je rekao nešto u fazonu "ma nema brige, to je sve isto". Kul momak.
Bili Piton Bili Piton 12:10 22.07.2019

Re: Budisavljević

aureus
Lako je tebi, ti sviraš u diple, a ja etiku predajem."
Ako to nije legenda.


To je rečeno kompozitoru Miloju Milojeviću. Nije legenda.
Bili Piton Bili Piton 12:13 22.07.2019

Re: Budisavljević

alselone
Kul momak.


Ali taj superioran, superioran pogled i držanje na kraju meča s Fedjom....taaaaaaaj pogled koji govori sve što o svemu treba znati....bio sam o-ča-ran.
alselone alselone 12:20 22.07.2019

Re: Budisavljević

bio sam o-ča-ran.


Da, da, potpuno očaran. To je jedan od najvećih momenata u sportu ikada, samo mi je žao što neće biti ispraćen u svojoj svojoj veličini u svetskoj sportskoj istoriji ali nema veze.

Mada se i to menja.

Intenzivno sam čitao svetske medije tih dana, da vidim šta kažu, i u principu je glavna priča bila o tome kako je to neverovatan uspeh, kako je on možda najveći i kako smo ga "mi publika" napravili takvim mentalnim "monstrumom" jer "ga nismo voleli sve ove godine, pa smo ga naučili da se bori i protiv nas".

Duša je to slovenska :) hteo je on da ga vole, da mu se raduju, ali su napravili od njega zver i sada ne mari nizašta. Sad će tek da svira...
Bili Piton Bili Piton 12:26 22.07.2019

Re: Budisavljević

alselone


Duša je to slovenska :) hteo je on da ga vole, da mu se raduju, ali su napravili od njega zver i sada ne mari nizašta. Sad će tek da svira...


I ne može i ne treba svako da ga voli. To što ih ima da ga mrze samo mu još diže cenu. Mene je stvarno teško kupiti ali kupio me za sva vremena - znaš kad? Kad je bila ona challenge glupost da se polivaju ledenom vodom pa on nominovao Končitu. E tu sam rekao sebi - ecco l'uomo.
maksa83 maksa83 12:30 22.07.2019

Re: Budisavljević

Mene je stvarno teško kupiti ali kupio me za sva vremena - znaš kad?


Mene kad je kolateralno ispizdeo Biljanu Srbljanović zato što jede ćevape u Parizu. :)))
Bili Piton Bili Piton 12:35 22.07.2019

Re: Budisavljević

alselone alselone 12:37 22.07.2019

Re: Budisavljević

Mene je stvarno teško kupiti ali kupio me za sva vremena - znaš kad? Kad je bila ona challenge glupost da se polivaju ledenom vodom pa on nominovao Končitu. E tu sam rekao sebi - ecco l'uomo.


Toga se ni ne sećam.

alselone alselone 12:39 22.07.2019

Re: Budisavljević

Mene kad je kolateralno ispizdeo Biljanu Srbljanović zato što jede ćevape u Parizu. :)))


Sećam se kada su ga LDP botovi zbog toga i sličnih stvari zvaili "poster boy srpskog nacionalizma". Ni manje ni više.

Ali što reče Bili ispod, sve je to veoma predvidljivo bilo.

Ali kolater toga što su nam se srušili svi "idoli" i ideologije je Vučić. Više niko nikome ne veruje, osim tih 20% paćenika Vučiću i još jedno 10% kupljenih koji glume da veruju.
nepopustljiv nepopustljiv 12:49 22.07.2019

Re: Budisavljević

maksa83
u kom dijelu misliš da griješi?

Pusti to, mene više zanima šta čarlivoje ima da kaže na ovu veleizdaju.

Klip nisam pogledao - nemam vremena.
Ko sam ja da zauzimam stav o takvom velikanu?!
O čoveku koji je najbolji na svetu u svom, nimalo lakom poslu.
O jednom od najvećih živih Srba?!
Ja Noleta volim neumereno!
nepopustljiv nepopustljiv 13:15 22.07.2019

Re: Budisavljević

docsumann
nepopustljiv
maksa83

...
Da ti ilustrujem koliko to nema veze - Huawei, ZTE, Shiaomi su imena koja svi znaju, a brendovi su nastali u najpolicijskijoj zemlji na svetu (pisao sam već kako izgleda život u Kini, antiutopijski panopticon). To što je tamo tvrda diktatura i nema zajebavanja da se laje na (komunističku!) narodnu vlas' pošto ko-pisne-mrak-ga-stisne ne sprečava Kinu da bude ozbiljna industrijska i hitech sila. Što hoće reći da su te stvari ortogonalne. Individualne i političke slobode i ljudska prava ne garantuju prosperitet, ni lični, ni korporativni. Sve i da zanemarimo Kinu kao outlijer (a to je teško, imajući u vidu njenu veličinu) da se razbije ta fama dosta ti je da vidiš koliko ubogih parlamentarnih demokratija postoji.

Nisi u pravu!


u kom dijelu misliš da griješi
?

možda kina nije jedopartijka država, s strogomm kontrolom javne riječi i slike?
ili možda, nema svjetske brendove??
ili pak, nema siromašnih demokratija po svijetu???

nemoguće da je baš sve fulao

U svakom delu pomalo - time i u svemu pomalo.
Mislim - nema potrebe da tebi (pametan si čovek) i Maksi potežem argument nacističke Nemačke - i njenih dostignuća.
Ja se time ne bavim.

Usput --- pre cca 2,5 decenije, držim ja neko predavanje u Institutu. U ekipi 6 doktora iz Kine (ne lekara, da neko ne pomisli pogrešno).
Svi drže u ruci neke blokčiće - i pomno zaspisuju svaku reč - kao đaci. A vidi ih sada!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana