Društvo

Ovako se rastače država i društvo

G.Cross RSS / 27.06.2019. u 19:30

AUTOMOBIL ULETEO U KAFIĆ U CENTRU BEOGRADA: Povređene tri osobe među kojima i trogodišnje dete, vozač pobegao .

 

 Kada oni sa vrha drzave ne postuju osnovne moralne i pravne postulate drzava se raspada.

 Kad ruzicasti sin moze da ubije i nista se ne desi ostali misle da mogu i oni.

 

 

 

 



Komentari (238)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nepopustljiv nepopustljiv 15:21 28.06.2019

Re: Zabrinutost

maksa83
Ne razumem ovu opasku.

Odgovor ti se neće svideti, ali ne umem bolje.

"Svi su isti."

Nisu!
Ako bih morao da biram - birao bih Amere, baraću Ruse - pa tek na kraju, braću Kineze.
Izvinite braćo!
floki floki 15:42 28.06.2019

Re: Zabrinutost

maksa83
Ne razumem ovu opasku.

Odgovor ti se neće svideti, ali ne umem bolje.

"Svi su isti."


pa svaka imperija se uvek ponaša slično/isto, samo je pitanje ko je koliko u stanju da se ponaša kao imperija... za sada ima samo jedna, ameri.
ja samo mislim da je bolje da ih ima više (kad već ne može da bude svet sa 0 imperija), pa makar neki balans, drže jedni druge za testise, pa manje sranja da bude (teško da će sranja skroz da nestane)

a rusi su se na tacni nudili amerima praktično sve do tamburanja srbije (tamo je amerika bila omiljena totalno), pa i dugo posle toga su ih rusi zvali "partnerima"...
kod amera je na žalost preovladao stav da ruse treba rašrafiti skroz, umesto da su ispali džekovi posle pada sssr-a, pa ljudski krenuli da ih integrišu, bez sumanute pljačke, nego praveći prijatelja od posrnulog "neprijatelja"...
da je to bilo odrađeno, mogli su da osiguraju još kakvu dominaciju za ihahaj koliko vremena
ali je preovladao stav koji je gurao zbignjev

a kineze su sami bogati ameri digli, kad su još davno krenuli tamo da otvaraju fabrike zarad gladi za profitom uvek i uvek...
jbg, sad to dete poraslo i postalo mnogo zajebano a i rusi baš ne kleče...

ispadoše dunsteri nezreli za imperiju, mada ja ne mogu da verujem da su dunsteri, nego da ta ekipa ima neki dugoročniji plan, kao parazit koji kad isisa jednog domaćina, ide na sledećeg koji se taman podgojio...
anonymous anonymous 18:02 28.06.2019

Re: Zabrinutost

predatortz
Nemam pojma da li ovi što se lože na Kinu i Aziju kao Spasioca Sveta imaju ikakvu predstavu kakva je to distopija, i kakva će tek da bude.


Ja, duže od decenije, zagovaram tezu da Rusi i Ameri treba da prestanu da jedu govna i da se udruže u tome da zaustave Kinu.
Političkim, ekonomskim, pa ako treba i vojnim sredstvima.
Mnogi će shvatiti o čemu pričam kad bude ugrožena civilizacija koja nam je bliska i kojoj realno pripadamo.
Dok to ne shvate, nazivaće me nacistom.


jebte...globalna tema.

Zaustaviti Kineze.
Možda genocidom ?

Kada bi samo mogli voda i vatra - zajedno.

Pre voda i vetar.
Dakle, Rusi i Kinezi - protiv zlotvora.

Izgleda realnije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:50 28.06.2019

Re: Zabrinutost

Ja, duže od decenije, zagovaram tezu da Rusi i Ameri treba da prestanu da jedu govna i da se udruže u tome da zaustave Kinu.


Ne valja ti ova.
Konkurencija je jedini spas, pa i konkurencija među onima koji bi da gazduju svetom.

Zamisli ostvari se ovo tvoje, rusi i ameri se sližu, otarase se Kine, i šta misliš da bi bilo?
Ne verujem baš da bi rekli ajd da budemo fini i solidarni sa boranijom.

Spas nam je da niko ne pobedi u toj njihovoj trci, jer ko god da bi pobedio slično bi nam bilo.
Devedesetih je izgledalo da su Ameri jedini pobednici, i nije nam se posrećilo.
Sad više nije tako pa je ipak malo bolje. Sirija, Venecuela, bilo bi to zbrisano da je samo jedan tata, kad ih je više teže ide.
Videćemo šta će biti sa Iranom.


edit

Floki isto ovo rekao, sad vidim
Milan Novković Milan Novković 21:54 28.06.2019

Re: Zabrinutost

maksa83
Koliko je to zastrašujuće, ustvari.

Blago rečeno.

Nemam pojma da li ovi što se lože na Kinu i Aziju kao Spasioca Sveta imaju ikakvu predstavu kakva je to distopija, i kakva će tek da bude.

Nećeš više smeti ni da falširaš na gitari

Za petljanje sa durovima i molovima jedna kazna, a tamo neke sedmice, mae geriji pa five point palm exploding heart tehnike ... ne pitaj

Sivido da Kinezi deci u nekim štolama stavljaju "trake" oko glave za merenje koncentracije (ko u Lovcu na Jelene) ... nisi verovatno - zamisli "design" pattern: sin ti nije dovoljno skoncentrisan u školi i pattern kaže tata je kriv, ne radi dobro unit testing u vaspitanju, pa te remotely i in near-real-time kažnjavaju, ... pa ti ... al ovo ne smem da kažem, ček da vidim el ima još video ... ne mogu da nađem, pa moram da kažem, za razne severities bagova ti rade električne šokove, ubadanje u dupe šilom iz stolice dok radiš, i katapultiranje iz zgrade

Nači Evroazija spašava, valjda, Ameri se samo skidaju sa boNbica, dronova i sličnog.

A sad ozbiljno - prorađuje Instex, SWIFT bypass, zbog Irana, možda sad neka tučica velter kategorije krene da preti preko bare ... ma sve će to da se sjati u Evropu, i pošto smo mi na bitnom mestu će piče vozovi tamos-vamos preko naših brzih pruga.

Ja periodično pitam al svi ćute - jel se radi srpski deo pruge od pirejske luke pa na gore negde, Mađarska valjda?
nepopustljiv nepopustljiv 21:57 28.06.2019

Re: Zabrinutost

Milan Novković
maksa83
Koliko je to zastrašujuće, ustvari.

Blago rečeno.

Nemam pojma da li ovi što se lože na Kinu i Aziju kao Spasioca Sveta imaju ikakvu predstavu kakva je to distopija, i kakva će tek da bude.

Nećeš više smeti ni da falširaš na gitari

Za petljanje sa durovima i molovima jedna kazna, a tamo neke sedmice, mae geriji pa five point palm exploding heart tehnike ... ne pitaj

Sivido da Kinezi deci u nekim štolama stavljaju "trake" oko glave za merenje koncentracije (ko u Lovcu na Jelene) ... nisi verovatno - zamisli "design" pattern: sin ti nije dovoljno skoncentrisan u školi i pattern kaže tata je kriv, ne radi dobro unit testing u vaspitanju, pa te remotely i in near-real-time kažnjavaju, ... pa ti ... al ovo ne smem da kažem, ček da vidim el ima još video ... ne mogu da nađem, pa moram da kažem, za razne severities bagova ti rade električne šokove, ubadanje u dupe šilom iz stolice dok radiš, i katapultiranje iz zgrade

Nači Evroazija spašava, valjda, Ameri se samo skidaju sa noNbica, dronova i sličnog.

A sad ozbiljno - prorađuje Instex, SWIFT bypass, zbog Irana, možda sad neka tučica velter kategorije krene da preti preko bare ... ma sve će to da se sjati u Evropu, i pošto smo mi na bitnom mestu će piče vozovi tamos-vamos preko naših brzih pruga.

Ja periodično pitam al svi ćute - jel se radi srpski deo pruge od pirejske luke pa na gore negde, Mađarska valjda?

Čim se završi kanal Dunav - Morava - Vardar - Egej!
Za dve, najduže tri godine.
freehand freehand 22:02 28.06.2019

Re: Zabrinutost

Čim se završi kanal Dunav - Morava - Vardar - Egej!
Za dve, najduže tri godine.

Osdd Beograda do Pešte vozovi će pičiti 200 na sat, najkasnije do 2017.
Tako je rekao Vučić.

maksa83 maksa83 05:21 29.06.2019

Re: Zabrinutost

Ja periodično pitam al svi ćute - jel se radi srpski deo pruge od pirejske luke pa na gore negde, Mađarska valjda?

U Vučić dimenziji ta pruga je sređena i proradila je uveliko još prošle godine. U ovoj našoj dimenziji je srušena i ne postoji železnički saobraćaj od Beogrda na sever.

A od Beograda do Budimpešte idu samo pare koje se cuclaju kroz onu firmu koja nam prodaje novogodišnju rasvetu po ceni nuklearnog programa.

Illumination of Serbia Hungarian Style

nepopustljiv nepopustljiv 05:24 29.06.2019

Re: Zabrinutost

maksa83
Ja periodično pitam al svi ćute - jel se radi srpski deo pruge od pirejske luke pa na gore negde, Mađarska valjda?

U Vučić dimenziji ta pruga je sređena i proradila je uveliko još prošle godine. U ovoj našoj dimenziji je srušena i ne postoji železnički saobraćaj od Beogrda na sever.

A od Beograda do Budimpešte idu samo pare koje se cuclaju kroz onu firmu koja nam prodaje novogodišnju rasvetu po ceni nuklearnog programa.

Illumination of Serbia Hungarian Style


Čekaj!
Da li si ti to protiv razvoja turizma?!
Kako inače misliš da bi dolazili turisti iz Bugarske, ako bi se ukinula ta velelepna, nikada u istoriji viđena atrakcija?
zilikaka zilikaka 06:55 29.06.2019

Re: Zabrinutost

Ja periodično pitam al svi ćute - jel se radi srpski deo pruge od pirejske luke pa na gore negde, Mađarska valjda?


Ma jok, al ima drugih stvari što se grade, pa opet svi ćute.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:11 29.06.2019

Re: Zabrinutost

Meni je vrhunac ludila da su oni otvorili pompezno onaj 'wannabe Žeželjev' železnički most u NS, koji je sada bez neke stvarne funkcije.
nepopustljiv nepopustljiv 10:13 29.06.2019

Re: Zabrinutost

stefan.hauzer
Meni je vrhunac ludila da su oni otvorili pompezno onaj wannabe Žeželjev železnički most u NS, koji je sada bez neke stvarne funkcije.

Ma - nije to ništa!
Videćeš ti ludila za godinu, najduže dve.
Njima ni nebo nije granica.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:15 29.06.2019

Re: Zabrinutost

Videćeš ti ludila za godinu, najduže dve.



Hoćeš da kažeš da će stanje bolesniku na vlasti samo da se pogoršava? Pomišljam na najgore...



Milan Novković Milan Novković 11:49 29.06.2019

Re: Zabrinutost

maksa83
Ja periodično pitam al svi ćute - jel se radi srpski deo pruge od pirejske luke pa na gore negde, Mađarska valjda?

U Vučić dimenziji ta pruga je sređena i proradila je uveliko još prošle godine. U ovoj našoj dimenziji je srušena i ne postoji železnički saobraćaj od Beogrda na sever.

A od Beograda do Budimpešte idu samo pare koje se cuclaju kroz onu firmu koja nam prodaje novogodišnju rasvetu po ceni nuklearnog programa.

Illumination of Serbia Hungarian Style

Caring and sharing, tamošnji style (princili su slični svuda).

Apropos LEDa, gle ša sam naučio nedavno od jednog profe ovde, pored živog Alsea (kolege su donekle po profesiji, profa je glani na energiju - da ne poveruješ kako modelira: dali mu Fujitsu Labs podatke iz neke zgradurine, 15-20 spratova, ko stara novobeogradska zgrada samo tamo negde južno od Tokija, Kavasaki Siti - sve što su imali za godinu, dve, tri ... osim potrošnje energije.

I on im do ispod 5% greške izračuna na satnoj bazi koliko su trošili

A modeli mu brzi, munjeviti, kaže (nagoveštava, tu malo čuva tajne) closed-form, i to vrlo.

Elem, od njega naučih (jbg, džaba mi čitanje svega i svačega) da je kod njih tipična geek-nerd fora, tj jedna od osobina, da instaliraju jednu national-grid aplikaciju i prate državnu potrošnju energije do stinih detalja, ono, kao hipnotisani bulje u grafove na mobilnim.

Ja sam uvek mislio da je peek-demand tipa dođemo predveče kući, pripašemo kecelje i udri po kuvanjima - grejači mnogo troše, logično.

Kad nije, peek demand bio vezan za sijalice, kako su sad već ušli LEDs svuda - nema više peeks!

Iako se više javljam zbog "imerija-uzvraća-udarac" vesti što sam jutros pročitao ...

... to Kina, kamere, ... ipak oni malo kasne, zalepiš brkove, isklučiš mobilni, staviš rumenilo, zlatni zub i otišao si off-grid.

Dok Pentagon uigrava lasere, do 200m ti bace zrak na kožu, mere "šum" u odbijanju, kao fitness trackers što mere puls, i po puls-profilu, koji je jedinstven, znaju ko si.

Puls-profil nije skalar, samo broj, neko kojim putem pritisak nadolazi, opada, ....

Nači treba ulagati u burke sa integrisanim Blues-Brothers naočarima, i Prada rukavicama

Nači 200m, to je, bre, daleko ...

Ako niste onda morate da odgledate Person of Interest, loaded i dobrom filozofijicom, iako ima i preletačkih delova.
alselone alselone 11:53 29.06.2019

Re: Zabrinutost

I on im do ispod 5% greške izračuna na satnoj bazi koliko su trošili


Ja sam radio novi model prognoze potrošnje na nivou cele Srbije za našeg prenosnog operatera koji te podatke koristi za trgovinu energijom, dakle sve mora biti prilično tačno jer se lova gubi ako kupiš energiju koja ti ne treba, ne kupiš onu koja ti treba, ne prodaš a možeš ili najgore, prodaš a nemaš, i imali smo grešku ispod 2% ako ne koristimo AI, dakle da sve bude munjevito i brzo, a oko 1.5% ako na to sve nakalemimo i ANN.
Milan Novković Milan Novković 12:01 29.06.2019

Re: Zabrinutost

alselone
I on im do ispod 5% greške izračuna na satnoj bazi koliko su trošili


Ja sam radio novi model prognoze potrošnje na nivou cele Srbije za našeg prenosnog operatera koji te podatke koristi za trgovinu energijom, dakle sve mora biti prilično tačno jer se lova gubi ako kupiš energiju koja ti ne treba, ne kupiš onu koja ti treba, ne prodaš a možeš ili najgore, prodaš a nemaš, i imali smo grešku ispod 2% ako ne koristimo AI, dakle da sve bude munjevito i brzo, a oko 1.5% ako na to sve nakalemimo i ANN.

Svaka čast!

Ima sličnosti između jedne ili nekoliko zgrada, i dežavnog nivoa (nagađam) ali ima i razlika - mi smoradili jedan ovakav projekat, EC grant - ovde ima raznih zezalica, tipa u stohastičkom modelu koliko ima osoba u prostoriji, pa muškaraca i žena, recimo žene emituju snagom od 120W, muškarci 135-150W, koliko kafa i čajeva piju u kuhinji pa uključuju grejanje vode, ...

... u solarnim i microklimatskim modelima kakvo je nebo na satnoj bazi, kako-šta zrak koji ulaui kroz prozor, odbija se od poda, ne pitaj (ovaj model su EPFL radili, mi smo radili 3D modeling i multi-model simulacioni framework), kako duvaju vetrići na toj bazi, preko čega, trava, beton, pre nego što udare u zid ...

... meni i onomad bilo neverovatno, i sada

EDF radili termalni model, britanci solarni i milroklimatski.
alselone alselone 12:10 29.06.2019

Re: Zabrinutost

Kad nije, peek demand bio vezan za sijalice, kako su sad već ušli LEDs svuda - nema više peeks!


Zeznuo te. Peak je vezan za ritam života i prirodu potrošača. Danas najveći peak prave klime, pa onda recimo istovremenost potrošnje (to je taj ritam života), pa onda sve dalje.

Osvetljenje pravi 10% peaka i to samo kada jelte radi, zato se recimo prati osunčanost i oblačnost jer će se po vedrom nebu svetla popaliti recimo u 7 uveče a po oblačnom u 6.

Evo na primer potrošnja sa male trafostanice iz Sombora, možeš videti da ima dva peak-a u danu, to je ono što intuitivno znamo (merenja su na 15 minuta). Vrhunac radnog vremena i ručak i večernji odmor i večera.

Tako je isto i na nivou cele Srbije, samo je kriva glatkija.



alselone alselone 12:13 29.06.2019

Re: Zabrinutost

Evo cela Srbija, primer za april.

alselone alselone 12:17 29.06.2019

Re: Zabrinutost

E, sad, mi nemamo još uvek ni puno klima a još manje solara, ali gle šta se dešava u Kaliforniji (ovo sam crto Paji posle gomile piva, pa ne znaš da li sam ja gore pričao ili on razumeo).
April sa puno solara - jeste da je u pitanu grafik cene ali takav je i grafik proizvodnje. Tada kada je nekada bilo najveća potrošnja, sada je najmanja jer najviše prave solari i energija nikome ne treba pa je jeftina. inverzno od onoga što je danas kod nas ili što je tamo bilo do pre par godina.
Duck curve.

alselone alselone 12:18 29.06.2019

Re: Zabrinutost

Svaka čast!


Da, to su srednje greške za celu godinu kada se uzmu u obzir i dani koji nisu "normalni". Tipa letnji dan a bude 15 stepeni, januar od +20, atipična ponašanja potrošača zbog recimo velikih sportskih ili političkih događaja, demonstracije i slično.

Ako uzmemo samo "normalne" dane, greška je bila oko 1%.
tetris tetris 13:04 29.06.2019

Re: Zabrinutost

@Milan Novković and @alselone

Imam utisak da govorite o različitim stvarima ovde. Milanov profa se zanima predviđanjem potreba za energijom na individualnom nivou, gde su razlike između dve naizgled slične zgrade često velike, dok alselone predviđa potrebe "aggregated demand" od manjih regija (trafo stanica u Somboru) do nacionalnog nivoa (Srbija) i to samo za elektriku. Milanov profa, bar kako je opisano, bi se mogao zanimati i potrebama za grejanjem, koje može biti i na druge energente.
alselone alselone 13:51 29.06.2019

Re: Zabrinutost

Imam utisak da govorite o različitim stvarima ovde. Milanov profa se zanima predviđanjem potreba za energijom na individualnom nivou, gde su razlike između dve naizgled slične zgrade često velike, dok alselone predviđa potrebe "aggregated demand" od manjih regija (trafo stanica u Somboru) do nacionalnog nivoa (Srbija) i to samo za elektriku. Milanov profa, bar kako je opisano, bi se mogao zanimati i potrebama za grejanjem, koje može biti i na druge energente.


Ti si u pravu, ja sam samo hteo da se nadovežem na Milanov primer. Prognoze na nivou zgrada su posebno interesantne kada pričamo o nanogridovima, pa još pogotovo onim koji su offgrid stalno ili ponekad.

Jedna od stvari koje su tu meni interesantne su nelinearlnosti potrošnje u zavisnosti od setpointa klimatizacije. Nešto malo na tu temu smo načeli i na jesen ću proveriti na realnom sistemu tamo kod Beneta u komšiluku.
tetris tetris 18:49 29.06.2019

Re: Zabrinutost

alselone

Prognoze na nivou zgrada su posebno interesantne kada pričamo o nanogridovima, pa još pogotovo onim koji su offgrid stalno ili ponekad.


Ovaj termin je, bar meni, jako interesantan, mada si i ti možda misliio na isto kada si ga upotrebio, i često se koristi kao "sinonim" za slamove u metropoloama Indije, Južne Amerike... Ostali sinonimi uključuju informal settlements, excluded communities, under-resourced groups, i meni posebno simpatičan communities not fully on the formal grid. Baš je bogat taj engleski jezik


Jedna od stvari koje su tu meni interesantne su nelinearlnosti potrošnje u zavisnosti od setpointa klimatizacije. Nešto malo na tu temu smo načeli i na jesen ću proveriti na realnom sistemu tamo kod Beneta u komšiluku.


Bene, Kalifornija... kao i cela Amerika, ludački pothlađuju javne prostore za ukus prosečnog Evropljanina . Mogu donekle da opravdam ako je cilj da uštede malo energije u krajevima sa velikom vlagom, ali sumnjam da je to razlog.

Šalu na stranu, ta tematika je veoma interesantna i, po mom ograničenom iskustvu, prilično dobro istražena sa strane zgrade i sistema. Setpoint klimatizacije (pretpostavljam da misliš na sobu) ima uticaj na karakteristike cooling coil-a koji je opet kontrolisan drugim setpoint-om... Setpoint-i na čileru dodatno komplikuju priču. Promenjen load će se prikazati na fan consumption. Pored temp., vlažnost ima uticaja... i jos xy parametera. Sve lepi preduslovi za nelinearnost

Nažalost, još uvek postoji rupa u saradnji ili komunikaciji između supply/demand side management profesionalaca i stručnjaka za zgrade i sisteme. Prvi tretiraju zgradu (ili grupe zgrada) kao node u njihovim modelima koji računaju building demand krajnje pojednostavljeno (da ne upotrebim grublji izraz), dok drugi ne vide dalje od svog nosa koji se završava sa građevinskom linijom placa na kom se nalazi zgrada za koju su zainteresovani. A toliko prostora ima za lepu saradnju ove dve grupe stručnjaka... Šteta...

nepopustljiv nepopustljiv 18:57 29.06.2019

Re: Zabrinutost

tetris
alselone

Prognoze na nivou zgrada su posebno interesantne kada pričamo o nanogridovima, pa još pogotovo onim koji su offgrid stalno ili ponekad.


Ovaj termin je, bar meni, jako interesantan, mada si i ti možda misliio na isto kada si ga upotrebio, i često se koristi kao "sinonim" za slamove u metropoloama Indije, Južne Amerike... Ostali sinonimi uključuju informal settlements, excluded communities, under-resourced groups, i meni posebno simpatičan communities not fully on the formal grid. Baš je bogat taj engleski jezik


Jedna od stvari koje su tu meni interesantne su nelinearlnosti potrošnje u zavisnosti od setpointa klimatizacije. Nešto malo na tu temu smo načeli i na jesen ću proveriti na realnom sistemu tamo kod Beneta u komšiluku.


Bene, Kalifornija... kao i cela Amerika, ludački pothlađuju javne prostore za ukus prosečnog Evropljanina . Mogu donekle da opravdam ako je cilj da uštede malo energije u krajevima sa velikom vlagom, ali sumnjam da je to razlog.

Šalu na stranu, ta tematika je veoma interesantna i, po mom ograničenom iskustvu, prilično dobro istražena sa strane zgrade i sistema. Setpoint klimatizacije (pretpostavljam da misliš na sobu) ima uticaj na karakteristike cooling coil-a koji je opet kontrolisan drugim setpoint-om... Setpoint-i na čileru dodatno komplikuju priču. Promenjen load će se prikazati na fan consumption. Pored temp., vlažnost ima uticaja... i jos xy parametera. Sve lepi preduslovi za nelinearnost

Nažalost, još uvek postoji rupa u saradnji ili komunikaciji između supply/demand side management profesionalaca i stručnjaka za zgrade i sisteme. Prvi tretiraju zgradu (ili grupe zgrada) kao node u njihovim modelima koji računaju building demand krajnje pojednostavljeno (da ne upotrebim grublji izraz), dok drugi ne vide dalje od svog nosa koji se završava sa građevinskom linijom placa na kom se nalazi zgrada za koju su zainteresovani. A toliko prostora ima za lepu saradnju ove dve grupe stručnjaka... Šteta...


Slično kao situacija na blogu.
alselone alselone 20:39 29.06.2019

Re: Zabrinutost

Ovaj termin je, bar meni, jako interesantan, mada si i ti možda misliio na isto kada si ga upotrebio, i često se koristi kao "sinonim" za slamove u metropoloama Indije, Južne Amerike... Ostali sinonimi uključuju informal settlements, excluded communities, under-resourced groups, i meni posebno simpatičan communities not fully on the formal grid. Baš je bogat taj engleski jezik


Mislio sam na tehnički termin koji podrazumeva objekat ili skup njih koji nisu povezani na glavnu distributivnu, pa samim tim i prenosnu mrežu. Oni mogu biti nepovezani privremeno ili trajno.

To je posebno interesantno za vojne baze, bolničke i univerzitetske kampuse, koji time povećavaju pouzdanost napajanja, jer mogu da se napajaju i kada ispadne glavna mreža, recimo zbog terorizma, sajber ili fizičkog, ali sa druge strane, to je posebno značajno za udaljene naseobine. Verovali ili ne ali danas milijardu ljudi ima ili otežan pristup električnoj energiji ili ga nema uopšte. Da bi se do njih dobacila glavna mreža, to jako puno košta. Razvući neki dugaćki izvod do centralne Indije, ili po savani Afrike, ili do nekog industrijskog gradića u centralnoj Australije, em je veoma skupo za izvesti, em je skupo za održavati jer često može da se desi neki prekid. Pa samo šišati drveće kako grane ne bi padale je poduhvat a da ne pričamo o tome da ekipa treba da izađe na teren.

E, u tom svetlu je sistem nano i mikro mreža koje rade samostalno je pravi izbor.

A u njemu i prognoza potrošnje kako bi se opimalno iskoristili resursi.

alselone alselone 20:41 29.06.2019

Re: Zabrinutost

Nažalost, još uvek postoji rupa u saradnji ili komunikaciji između supply/demand side management profesionalaca i stručnjaka za zgrade i sisteme. Prvi tretiraju zgradu (ili grupe zgrada) kao node u njihovim modelima koji računaju building demand krajnje pojednostavljeno (da ne upotrebim grublji izraz), dok drugi ne vide dalje od svog nosa koji se završava sa građevinskom linijom placa na kom se nalazi zgrada za koju su zainteresovani. A toliko prostora ima za lepu saradnju ove dve grupe stručnjaka... Šteta...


Da, ali ima tu i tehnička prepreka. Izmodelovati sve te nodove pa onda ih procesirati bilo bi preskupo za tako mali dobitak kao što je malo tačnija prognoza opterećenja. Na kraju krajeva, distributivna mreža je pasivna (još uvek, sve manje) pa sa tom prognozom i nema bog zna šta i da se uradi (još uvek, sve manje ).

Ali glavna poenta je da to ne bi izmodelovao bog otac, zamisli sebe da dodješ u elektrodistribuciju Beograd i tražiš modele zgrada a oni jedva imaju modele vodova i to samo onih na višem naponu. I onda da to sve procesiraš, trebao bi ti Google cloud.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:25 29.06.2019

Re: Zabrinutost

E, u tom svetlu je sistem nano i mikro mreža koje rade samostalno je pravi izbor.


Samo da pomenem ovde onog cara, Alexa Honold-a, free-solera, koji kad je počeo da pravi prve ozbiljne pare od svoje slave najvećeg slobodnog penjača u istoriji univerzuma, trećinu prihoda je odvojio da napravi fondaciju koja se bavi uvođenjem tih mikro mreža po selima u Africi i Aziji. Često su to samo par malih solarnih panela, baterija i sijalica, namontiraih na krovove od blata i pruća, ako ima neka roda, malo je pomere u stranu i stave solarni panel. I što je najlepše, on sam, kad ne lomi vrat na nekoj stenčugi, ide okolo i instalira te panele golim rukama.

Kaže Aleks: pekla ga savest kad je video sa koliko malo rada (snimanje reklame od par minuta za North Face) zaradi više para nego što je potrebno da celo jedno pleme u Africi preživi godinu dana. I onda je uzeo da pomogne. Mogu samo da kažem: da ga bog čuva, i da manje penje bez kanapa.
alselone alselone 06:58 30.06.2019

Re: Zabrinutost

I što je najlepše, on sam, kad ne lomi vrat na nekoj stenčugi, ide okolo i instalira te panele golim rukama.


Nevezano za ovog čoveka, možda to on i radi, nego što me nerviraju današnje priče o CEO-ima u tech firmama, pa to je na nivou komunističkih hvalospeva i Vučića.

Neki dan vest - Maska našli da spava ispod stola na poslu. Toliko se siroma umorio. Nije imao 50 dolara na kupi na craigslist polovan kauč, ili da sebi napravi apartman u zgradi, ili da ga vozač odveze do hotela, ili da radi od kuće, nego već koji put, a to je i poenta, on siroma zaspi ispod stola na poslu.
tetris tetris 10:44 30.06.2019

Re: Zabrinutost

To je posebno interesantno za vojne baze, bolničke i univerzitetske kampuse, koji time povećavaju pouzdanost napajanja,


Da, ovo je specifičan subset building stock-a, pogotovo vojne baze . Inače jedan od prvih kompjuterskih alata za proračune u zgradarstvu je US Army delo (ili Department of Defense), nazvan BLAST; akronim za Building Loads Analysis and System Thermodynamics.

Potpuno se slažem sa tobom da je nerezonski očekivati praviti glavnu mrežu kroz pustinju i prašumu za par kuća. Off-grid sinonim koji sam spomenuo se više odnosi na slamove pri velikim gradovima koji su tu, oko nas, ali institucionalno nevidljivi. Nešto slično kao Kaluđerica u Beogradu. Takivih naselja su puni gradovi u dobrom delu "trećeg sveta". Njihov nastanak, razvoj, dinamika promene, koliko/kako/kada se energija koristi... uglavnom je nepoznanica jer ih nema u sistemu.
tetris tetris 11:04 30.06.2019

Re: Zabrinutost

Izmodelovati sve te nodove pa onda ih procesirati bilo bi preskupo za tako mali dobitak kao što je malo tačnija prognoza opterećenja.


Slažem se sa ovim. Za trenutno ili kratkoročno predviđanje nema nekih benefita od malo veće preciznosti. Više sam mislio na what-if dugoročne analize u demand side management-u koje se oslanjaju na set promena sa obe strane, proizvodnje i potrošnje. Proizvodna je uglavnom super detaljna, prevashodno zato što su stručnjaci koji se bave time mahom energetičari, dok je demand strana neproporcionalno pojednostavljena, a dobar deo koncepta se oslanja na promene sa korisničke strane. Na neke od ovih promena korisnik ima uticaj (promenjen setpoint, nov prozor, izolacija kuće, uključivanje mašine u 4 ujutru - recept za kaznu od komunalne policije ), a na neke i nema (klimatske promene i kakve će temperature biti za 20 godina). Tu ima mesta napretku u saradnji između dve grupe stručnjaka koji su, bar se meni čini, trenutno utoreni u svojim disciplinama.
alselone alselone 11:21 30.06.2019

Re: Zabrinutost

Na neke od ovih promena korisnik ima uticaj (promenjen setpoint, nov prozor, izolacija kuće, uključivanje mašine u 4 ujutru - recept za kaznu od komunalne policije ), a na neke i nema (klimatske promene i kakve će temperature biti za 20 godina). Tu ima mesta napretku u saradnji između dve grupe stručnjaka koji su, bar se meni čini, trenutno utoreni u svojim disciplinama.


Da, slažem se. Ako se krene u distribuirano upravljanje mrežeom, umesto dosadašnjeg centralizovanog, mislim da će ta oblast biti sledeća koje će da "bukne". Neki ot tih demand side management alata doživeli su eksploziju poslednjih godina. Jedan od njih je i Autogrid. Tu relativno malu firmicu napumpali su destinama, pa i možeq i stotinama miliona dolara investicija.

Da, ovo je specifičan subset building stock-a, pogotovo vojne baze

Jeste, njihovi use case-ovi su posebno zanimljivi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:53 30.06.2019

Re: Zabrinutost

Neki dan vest - Maska našli da spava ispod stola na poslu. Toliko se siroma umorio. Nije imao 50 dolara na kupi na craigslist polovan kauč, ili da sebi napravi apartman u zgradi, ili da ga vozač odveze do hotela, ili da radi od kuće, nego već koji put, a to je i poenta, on siroma zaspi ispod stola na poslu.


Pa istrošio se čovek na proizvodnju Tesla 3 modela. Kod mene su finansije bolje, evo, ja imam krevet u labu, onaj kamperski, plus vreća za spavanje, to mi dobro dođe jer HVAC baš rezi (lepo je CO2 primetio, kod nas su drugačiji standardi za prijatno u zatvorenim prostorijama, ja ni u samišku bez sirogojno džempera ne idem, bar ne u onaj deo gde drže meso i mlečne proizvode, tu je ledeno doba), pa da mi ne zebu bubrezi.
alselone alselone 15:58 28.06.2019

Kad si kupin mali motorin

anonymous anonymous 18:08 28.06.2019

Profesionalni ...

...i licencirani bot i trol.

Izvinjavam se auditorijumu što mi ovi amateri potpuno preuzeše posao.

Da prebrojim komentare koji se tiču teme.

1.....2..........3...................4....................................

freehand freehand 21:02 28.06.2019

Re: Profesionalni ...

anonymous
...i licencirani bot i trol.

Izvinjavam se auditorijumu što mi ovi amateri potpuno preuzeše posao.

Da prebrojim komentare koji se tiču teme.

1.....2..........3...................4....................................


Ajd sad, pa i botovi jesu kurac uz vučića. Gde ide ovaj svet?
anonymous anonymous 12:09 29.06.2019

Juće ...

...mi je unuka ceo dan u vrtiću bila upišana.




Vaspitačici nije palo na pamet da joj promeni pelenu.

Molim za savet : da se na ebem majke Vučiću ili samo nekom ministru ?

Usput


Ako smatrate da je kriv neko treći - u redu je - samo pazite da bude neki državni funkcioner.
nepopustljiv nepopustljiv 12:16 29.06.2019

Re: Juće ...

anonymous
...mi je unuka ceo dan u vrtiću bila upišana.




Vaspitačici nije palo na pamet da joj promeni pelenu.

Molim za savet : da se na ebem majke Vučiću ili samo nekom ministru ?

Obojici - da slučajno ne pogrešiš.
shone shone 14:04 29.06.2019

Re: Juće ...

Juće ...
...mi je unuka ceo dan u vrtiću bila upišana.


Šta se ofiraš da si deda. S'd će Aureus da likuje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana