Kultura| Literatura| Umetnost| Život

Fusnota

bocvena RSS / 04.06.2019. u 10:37

Dubravka Ugrešić se u svom romanu „Lisica" bavi pitanjem kako nastaje priča i veze sitan vez od tuđih i svojih pripovedanja, da bi shvatila da „ispisujući kratku fusnotu ovome gradu, ja samo utabavam već nebrojeno puta izgovorene riječi. Nisam, dakakao, važna ja, nego fusnota. Fusnota je oblik preživljavanja."
Ovu misao pozajmljuje od Vladimira Nabokova i proširuje je na svekoliko postojanje: „...sve se u nekom času svodi na to tko će koga pretvoriti u svoju fusnotu, tko će koga pofusnotiti, tko će biti tekst, a tko fusnota. Svi smo hodajući tekstovi, koračamo svijetom s nevidljivim kopijama zalijepljenima za nas, s brojnim revizijama sebe samih, o čijem postojanju, broju i sadržaju nemamo pojma. Nosimo na svojoj koži biografije drugih ljudi o kojima pritom ne znamo ništa. Svi se lijepimo jedni na druge poput prozirnih folija sa skrivenim tekstom, urastamo jedni u druge, sve nas, svakoga ponaosob, naseljavaju tajni stanari, svi mi naseljavamo tuđe kuće. Nabokov je, čini se bio u pravu rekavši da smo svi mi djelići megateksta, fusnote velikom, nepoznatom, nedovršenom remek-djelu."
(„Human life is but a series of footnotes to a vast obscure unfinished masterpiece" - V. Nabokov)

E, pa ja sam žena fusnota.

Žene su uvek fusnote, a žene koje pišu su još manje - fusnota fusnote. Muški životi su tekstovi, a muški pisci heroji istorija (javnih i privatnih). Žene, manje više, bauljaju u dva kanonizovana smera. One koje bivaju stavljene na pijedestal majki/svetica, ubrzo bivaju samo izvor hrane, utehe i čistih prozora. „Kurve" se bolje zabavljaju, ali ih, pre ili kasnije, kamenuju. U oba slučaja im ne opraštaju inteligenciju i starenje. Spisateljice preskaču kroz zapaljene obruče javnog morala i religije, muških pseudonima, „ženskog pisma", muških tema, između žanrova, a uvek svrstane u „ljubavni roman", nametnute anonimnosti, seksualizovanog marketinga, terora društvenih mreža, samo ženske čitalačke publike, manjih honorara, odsustva nagrada, borbe unutar sebe i unutar porodica...ako smo u životu fusnote, bar kad pišemo da budemo tekst. Može, ali za džeparac:)

No, ja nisam pisac, pa me nikada neće biti u fusnotama Dubravke Ugrešić. Neće me biti ni u književno-teorijskim fusnotama stručnih časopisa ni u bibliografijama. Sa time mogu da živim u miru. Kako se približavam pedesetoj, tako shvatam da mi je glavna uloga ćerke, dobrog đaka, supruge, majke, trudbenice, Srpkinje, Evropljanke začuđujuće naporna i ograničavajuća. Paradoksalno, ali ja sam kraljica fusnota u toj knjizi! Kraljica preživljavanja tuđih izbora (parlamentarnih i intimnih), potreba, manija, depresija, anksioznosti, (im)potencija, mržnji, ljubavi, slabosti, agresije, busanja u grudi, stalnog kukanja, odbijanja da se odraste, odbijanja da se ostari, da se prizna poraz, da se uživa u pobedi, da se nastavi ili ode...jedini način da pretekneš je da po obodu neke knjige ispisuješ mala svedočanstva postojanja i sopstvenih istina.

Savremeni čitalac mrzi fusnote. Njega zamara i integralni tekst, ako je predugačak, metaforičan, bez seksa, bez dijaloga. Fusnote su mu noćna mora. Sve neka sitna slova, podaci, broj stranica, imena izdavača, italik, skretanje sa glavne priče, nebitnost u svom punom sjaju. Ja ih, iz istog razloga, obožavam. Od zapisa prepisivača rukopisnih knjiga („dremam") do postmodernog izmišljenog palimpsesta Kiša ili Basare. Glavne priče su sudije, advokati i optuženi, fusnote su svedoci.

U jednoj od fusnota u „Lisici" Dubravka Ugrešić spominje esej Ajzeje Berlina „Jež i lisica" za koga je sam autor rekao: "I never meant it very seriously. I meant it as a kind of enjoyable intellectual game, but it was taken seriously. Every classification throws light on something". Ona ga koristi da smesti Borisa Pilnjaka, jednog od junaka svog romana, koji nije ni junak već fusnota priče o pričanju, u lisice. Lajkoučevi širom planete koriste ovu lažnu tipologiju da ispiraju mozak klijentima, spisak referenci i citata na Vikipediji je duži nego sam članak o eseju. Dakle, fusnote ponekad pobede tekst, jer baciti svetlo na jedno viđenje teksta/sveta/života je jedino što možemo.

Makar sve pogrešno shvatili.



Komentari (463)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 13:56 06.06.2019

Re: Apple

Dali mu novi.

Da, razmere sranja su takve i brend im je time tako ugrožen da su pre neku nedelju rekli "ok, menjaćemo bez reči".

Meni nije jasno kako možeš da budeš toliki debil da zbog 1mm visine izmisliš svoj mehanizam koji se sjebe kad ga popreko pogledaš. Tastature su rešen problem već 50 godina...
maksa83 maksa83 13:57 06.06.2019

Re: Apple

kao moj pajtaš ovde jedan, on je kupio phase one fotoaparat od nekih 70k ojra, iako nije profesionalni fotograf...

Mislim da sam pominjao da su oko mene bajsevi od 3K pa naviše, a realno samo jednom to stvarno treba (onom ironman triatloncu).
alselone alselone 13:57 06.06.2019

Re: Apple

sledeći stadijum je da gurne prst u uvo kad zapeva... :)


Bolje policajac da bude...


Mada, to mu je u jednom momentu bila fascinacija. Da bude saobraćajac. I onda smo jednom stali kraj puta kada smo ih videli pa smo zamolili čika policajcka saobraćajca krvopiju da mu pokaže kameru. Jako je bio srećan.
floki floki 14:11 06.06.2019

Re: Apple

maksa83
kao moj pajtaš ovde jedan, on je kupio phase one fotoaparat od nekih 70k ojra, iako nije profesionalni fotograf...

Mislim da sam pominjao da su oko mene bajsevi od 3K pa naviše, a realno samo jednom to stvarno treba (onom ironman triatloncu).


ovaj moj pajtaš je davno radio kao profi fotograf, slikao po barseloni pre olimpijade 92...
on radi na kamerama u automotive sektoru, a ovo mu dođe kao hobi sa jedne strane (švaba obožava izrael inače i ide tamo da slika), a sa druge strane hoće to da ima kao referentnu tačku za kvalitet slike i elektronike oko toga - ali neće tim aparatom ni dinar zaraditi, to sam kaže
maksa83 maksa83 14:18 06.06.2019

Re: Apple

ali neće tim aparatom ni dinar zaraditi, to sam kaže

Kako ono kažu:

Q: Kako od fotografije postati milioner?
A: Počneš kao milijarder...
jadragoljub jadragoljub 16:51 06.06.2019

Re: Apple

maksa83
kao moj pajtaš ovde jedan, on je kupio phase one fotoaparat od nekih 70k ojra, iako nije profesionalni fotograf...

Mislim da sam pominjao da su oko mene bajsevi od 3K pa naviše, a realno samo jednom to stvarno treba (onom ironman triatloncu).

u mojoj generaciji je bila opsednutost alatom, jedan se smejao ko kreten kad je čuo da sam kupio ključeve iz bugarske, oni ruski ustvari, još ih imam. budale oko mene kupuju samo profui alat.
nači macušita i to plava profesionalna. za 4 rupe u zid godišnje. ja kupio žuti ajnhel oni me spopali kako su to plastični zubčanici ništa nevalja će crkne, eno je još živa bez mane. za par rupa godišnje i super, 20evra sa kutiju, čekić i šravciger.
to bre sumanuto kupovati profi alat za domaću radinos.
spram majstora i alat.
a ovi apletovci su najgori slučaj, hakeri otvorili onaj đejbrek za krakovane programe za apleta i čujem zatvorili, apletovci nisu hteli da skidaju krakovane programe već , da ne iznevere firmu, uredno plaćali. to im kao statusni simbol da imaju kupljene i plaćene programe.
bolesno to u glavu.
bocvena bocvena 20:39 06.06.2019

Re: Apple

diskutuju se psiićki problem

joj, to je stvarno jedna "psihijatrijska" generacija! ako smo se mi grupisali po muzici i patikama, oni se prepoznaju po anksioznostima, depresijama, poremećajima ličnosti i rodnim i seksualnim identitetima. od svakog negativnog tinejdžerskog lošeg osećanja su napravili dijagnozu i nose je kao bedž na reveru.

i ako niste znali, pubertet traje do 25. godine:)

si vido kako Bocvena skače ko oparena, dobijaju, bre, neke moći ko u Kraučing Tajger Hiden Dragon

hahaha, lebdim iznad krovova beograda, a kosa mi vijori.
jadragoljub jadragoljub 07:37 07.06.2019

Re: Apple

i ako niste znali, pubertet traje do 25. godine:)

nisam znao , al mi je sad jasno zašto mi je jedno žemsko reklo da je 26. godina kad se prelama i postaje čovek. otkud li je ona to znala, verojatno iz iskustva sa samom sobom, jerje počela zrelije da razmišlja.
nepopustljiv nepopustljiv 10:57 09.06.2019

Re: Apple

maksa83
Dosegli su svoj vrhunac bezobrazluka.

Moram da priznam da sam i sam podlegao pravedničkom gnevu na temu stalka od 1000 USD, u fazonu - šta, kako to može, odvojeno monitor i stalak, a stalak 1K, dasuoninormalnikakavjebotereket, a ko neće da plati on će - štajebote, da nasloni monitor na zid?!? ali se ispostavilo da je taj bes plod naših kućnih navika, tj. da je u svetu kome je to namenjeno (video produkcija) to najnormalnija stvar - profesionalcima koje cela ta stvar cilja ta noga zapravo ne treba, pošto već imaju svoju koju nerado menjaju kada menjaju monitore (a koji u tom profesionalnom rangu koštaju i do 30K, tako da ovaj njihov ispada jeftin).

Cela ta mašina nije za po kući (osim ako nisi zaludni mnogomilioner), nego za profesionalnu video produkciju koja će to dočekati širom raširenih ruku pošto ih alternative ne koštaju manje, njima je to (12K za računar + monitor) zapravo sića. Čak će i uspešniji jućuberi sa 2-3M pretplatnika (uzgred, Almazan Kitchen već ima 2.5M, kada sam ja počeo da ih pratim pre nekoliko godina imali su 80K) to moći da kupe i raduju se dok montiraju svoja bekeljenja.

Neka, neka!
Ovce su tu da budu šišane!
Neka oni to plate i 100 hiljada dolara.
Samo rokaj!
alselone alselone 12:26 07.06.2019

Zdravstvena zaštita u Americi

Farmaceutska firma povećala cenu leka 100.000 posto. Nije greška u kucanju, 100 hiljada posto.

Orignalna cena leka bila 40 dolara, povećana na 40.000. Nije greška u kucanju, 40 hiljada dolara kutija leka.


Lek postoji 70 godina, nije nešto novo u šta su uložena velika sredstva.

Potplaćivali lekare da ga masovno prepisuju pa zarađivali milijardu dolara godišnje.

Kažnjeni sa 15 miliona jednokratno.

jadragoljub jadragoljub 12:38 07.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

Kažnjeni sa 15 miliona jednokratno.

maksa83 maksa83 12:47 07.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

Orignalna cena leka bila 40 dolara, povećana na 40.000. Nije greška u kucanju, 40 hiljada dolara kutija leka.

E, e, e, e, e ... nije!!!

Mallinckrodt (tako se zove farmaceutska kuća) spokesperson je poslao mejl sa demantijem tj. zahtev za ispravku, dakle nije $40000 nego $38892.


Ta ista stvar u Kanadi košta $33, a ovi su kupili pravo za Ameriku.
bocvena bocvena 13:01 07.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi



ti će da gore u paklu, ne ove što abortiraju! ja to tako izvučem boga kad mi se ćefne:)

ne znam da l ste naleteli na onu žalopojku nekih amera što im grci na mikonosu naplatili ručak 800 evra, a vlasnik restorana lakonski odgovorio - lep pogled mora da se plati i šta se žalite kad možete da platite sobu 500 evra po danu:)
floki floki 13:19 07.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

ti će pre kanda da gore na suncu na jahtama na azurnoj obali nego u paklu...
bocvena bocvena 13:22 07.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

kratak je, trošan je i propadljiv taj život na ovome svetu, zezanje kreće tek posle smrti:)
bocvena bocvena 18:42 07.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

mozda nije lose da ove razgranate i zanimljive razgovore zavrsimo pesmom moje drugarice, uskoro doktorke ekonomije, a talentovane pesnikinje, evice milenkovic milic, inspirisane temom bloga...

Fusnota

Ja kada hoću
Da budem važna
Ja tebe stavim
U prvu strofu
A sebe u fusnotu

I ti se tako
Šepuriš i šećeš
Po svim strofama
Rimama
I pesničkim
Slikama

A ne znaš ono
Vazno!

Da ti bez mene
Nista ne znaciš
Bez mene
Ne postojiš

Ja sam tu da te
Pojasnim
Ja sam ta
Koja
Tebe
Čini
Originalom
Milan Novković Milan Novković 19:02 07.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

bocvena
mozda nije lose da ove razgranate i zanimljive razgovore zavrsimo pesmom moje drugarice, uskoro doktorke ekonomije, a talentovane pesnikinje, evice milenkovic milic, inspirisane temom bloga...

Fusnota

Ja kada hoću
Da budem važna
Ja tebe stavim
U prvu strofu
A sebe u fusnotu

I ti se tako
Šepuriš i šećeš
Po svim strofama
Rimama
I pesničkim
Slikama

A ne znaš ono
Vazno!

Da ti bez mene
Nista ne znaciš
Bez mene
Ne postojiš

Ja sam tu da te
Pojasnim
Ja sam ta
Koja
Tebe
Čini
Originalom

Pa dobro bre, ja-pa-ja originalisanje po kućama, i puppet musterisanje, a gde je tu:

1. Game Theory

2. Collective Intentionality

3. Shared agency

4. ... i ostale đakonije ...

Doduše, već kod broja 2 mi je sevnula asocijacija gde dvoje pokušavaju da uvrnu viljušku telekinetički, svako sa jednog kraja, al nikako da podese spinove, zato mi se i urušio elan već kod broja 4


bocvena bocvena 21:00 07.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

heh, kad je okacila ovu pesmu na drugu drustvenu mrezu, zene joj sve, ukljucujuci i mene, dale silna srca:) nekako nam svima bila bliska. zasto i kako...u drugom blogu. pocinje vikend, moram tetki da odnesem lek.
Milan Novković Milan Novković 23:13 07.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

bocvena
heh, kad je okacila ovu pesmu na drugu drustvenu mrezu, zene joj sve, ukljucujuci i mene, dale silna srca:) nekako nam svima bila bliska. zasto i kako...u drugom blogu. pocinje vikend, moram tetki da odnesem lek.

Ma seeekta bre, religija, plus ste sad počele da pišete religiozne tekstove

I znaš šta kažu za dotične, the textove (baš me jedan podsetio pa ću više da parafraziram nego smaram svoju glavu) - uvek su ti tekstovi insipracija svima nama, bez obzira na profesiju tamo nalazimo korene strasti i prve konce raznih kreativnih niti, šta god da su nam profesije.

Ali, religiozni tekstovi su društvene institucije, a te ti nikad nisu bašbaš miroljubive kad su ne samo najšire slobode u pitanju, nego i proste stvari tipa el smem još tuce krempita da pojedem ...

Al dobro, mi ćemo da vam morališemo sa strane i da vas sekiramo pa će vam društvene institucije dosaditi pre nego što ih sastavite, potrošićete svu energiju na nas, prvo agresivnu, i biće posle toga, spustiće vam se na zemlju, ako ništa drugo a ono iz dosade, zbunjuza tipa a gde je onaj moj dlakavi ...
bocvena bocvena 10:35 08.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

ni religija, ni agresija, ni borba prsa u prsa:)

obicno pregovaranje. sindikalno udruzivanje u korporativnom kapitalizmu - kolika je cena naseg rada i kakvi su uslovi na poslu? uloga vrata koji upravlja glavom kuce (i brine o njegovom krhkom egu) nije ravnopravnost nego igrica moci.toga treba da se manemo i jedni i drugi.

gore je kick napisala da je sin pita je l umorna kad se vrati s posla i to je ohrabrujuce. stasava neka nova generacija sinova koja svoje mame ne vidi kao domacice koje idu na posao po dzeparac, izmedju dva rucka, domaca zadatka i prostiranja vesa.kako su nasi muzevi videli svoje mame, pa im sad nije jasno zasto se njihove rodjene zene bune:)

no, ja i dalje verujem u solidarnost i jedinstvo u ljubavi i obostranom razumevanju zelja, potreba i mogucnosti. i verujem da ne treba da se predefinise zenska rodna uloga nego muska. zenama treba pravo na izbor, a muskarcima da se razvijaju u smeru empatije, a ne takmicenja i pokoravanja.

i sad idu duge i jednorozi:)
bene_geserit bene_geserit 17:31 08.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

bocvena
i verujem da ne treba da se predefinise zenska rodna uloga nego muska. zenama treba pravo na izbor, a muskarcima da se razvijaju u smeru empatije, a ne takmicenja i pokoravanja.

Pa jes vala, decenije feminizma su društvo povele u "pravom" smeru - izumiranja, 1.1-1.8 dece po ženi u razvijenom svetu uključujući Srbiju.
A da od muškaraca prave devojčice taj proces je odavno u toku.
A nema goreg takmičenja i pokoravanja nego da drugog promeniš onako kako ti želiš da on bude.
bene_geserit bene_geserit 20:37 08.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

bocvena
da, bre. empaticni decaci i nerotkinje su propast za planetu.
naoruzani rasisti su uvek bolje resenje.

Siguran sam da postoji i nešto između te dve mogućnosti.

Usput te naoružane babaroga rasiste ne vidim nigde (a i ne znam kakve sad veze ima rasizam sa temom ili naoružanje),
a sa druge strane socijalni inženjering u školama (i društvu) kojim suzbijaju normalno muško ponašanje i od dečaka prave devojčice vidim svuda (a kada to ne radi onda koriste hemiju-medicinu, diagnosticirijaju se izmišljene bolesti tipa ADHD i deca se stavljaju na ekstremno opasne lekove).
bocvena bocvena 20:46 08.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

porodicni nenaoruzani rasisti?

edit na edit: svetom vladaju nadrkani rasisti (od tirana do terorista), svih boja, u jedra im duva novi konzervativizam, mizoginija, "tradicionalne vrednosti", religije nikad prisutnije u javnom diskursu, planeta pred klimatskim kolapsom i stalnim pretnjama nuklearnim oruzjem, ali ti vidis kao uzrok feminizam i "ubijanje muskosti" u decacima. meni to nelogicno.
bene_geserit bene_geserit 20:55 08.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

Muškarci koji su muškarci a ne devojčice i koji brigu o porodici stavljaju na prvo mesto i ispred sebe i svojih želja i prohteva pa i zdravlja ako je neophodno,
i žene koje rađaju minimum koliko je dovoljno za prostu reprodukciju i opet brigu o porodici stavljaju na prvo mesto.

To mu dođe nešto kao društvo gde oba pola ispunjavaju svoje predodređene uloge, dakle zdravo društvo.
bocvena bocvena 21:07 08.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

i majke ti, kakvi su to decaci koji nisu devojcice i obrnuto?

i koji je to minimum radjanja? ono - dvoje za nas, jedno za srbiju i jedno za republiku srpsku?
nepopustljiv nepopustljiv 21:27 08.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

bocvena
mozda nije lose da ove razgranate i zanimljive razgovore zavrsimo pesmom moje drugarice, uskoro doktorke ekonomije, a talentovane pesnikinje, evice milenkovic milic, inspirisane temom bloga...

Fusnota
...

Čim vidim da se žena dva puta preziva, izgubim volju da čitam njenu pesmu.
bocvena bocvena 21:30 08.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

nemoj onda.
nepopustljiv nepopustljiv 22:20 08.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

bocvena
nemoj onda.

I nisam.
zilikaka zilikaka 23:00 08.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

Čim vidim da se žena dva puta preziva, izgubim volju da čitam njenu pesmu.

Potpuno te razumem. Mi srljamo u propast. Šta ima ona uop@te da se zove i preziva? Evo recimo, u Mađarskoj je bar zadržana mogućnost da bude kako treba. Žena kad se uda može da u ličnim dokumntima ostavi samo ime i prezime muža joj i bude gospođa recimo Pavla Petrovića.
Bilo to i ovde nekad, al ne skroz.
Ako pogledaš stare spomenike, možeš naći da piše:"Ovde leži Olga, udova Jovana Nikolića, trgovca"
Tako lepo čovek zna s kim ima posla, a ne ovako,
em se dvaput preziva em još i piše pesme.
bocvena bocvena 23:29 08.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

olga fusnota nikolic:)





freehand freehand 23:41 08.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

1.1-1.8 dece po ženi

Tebra, jel se ne osećaš kao veći kreten nego inače?
Ok, izvini. Samo sam pitao.
freehand freehand 23:42 08.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

nepopustljiv
bocvena
nemoj onda.

I nisam.

Odahnuo sam. Drži se, čoveče. Oće da ti pod pesmu uvale neko sranje bez krštene rime vesna-cipela joj tesna. I još latinično.
maksa83 maksa83 00:24 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

Šta ima ona uop@te da se zove i preziva?

Pa realno kad kravama i kokoškama budemo davali prezimena onda možemo da počnemo i ženama, jer i ako si vlasnik krave ne daješ joj svoje prezime, eventualno žig neki (ovo bi možda bilo preterivanje, mada kada dobrovoljno po sebi tetoviraju svakakve gluposti šta će da im fali da se lupi i par incijala službenim pismom + broj), ali to je to. Ovo ovako kako je je pomodarstvo koji su izboksovale militantne feministkinje zbog kojih se belci ne jebu skoro uopšte a crnci se množe ko Kinezi...
bene_geserit bene_geserit 05:11 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

bocvena
svetom vladaju nadrkani rasisti (od tirana do terorista), svih boja, u jedra im duva novi konzervativizam, mizoginija, "tradicionalne vrednosti", religije nikad prisutnije u javnom diskursu, planeta pred klimatskim kolapsom i stalnim pretnjama nuklearnim oruzjem, ali ti vidis kao uzrok feminizam i "ubijanje muskosti" u decacima. meni to nelogicno.

Opet si smuljala sve i svašta što nema veze jedno sa drugim u pasus.
Svetom vladaju globalisti koje za rase boli ona stvar, zanima ih kinta i moć.
Neki jadan otpor imaju od novog konzervatitzma i tradicionalnih vrednosti, ali sve je to samo batrganje, globalni vladari poseduju sve medije, cenzurišu internet, kontrolišu narative.
Planeta jeste pred klimatskim kolapsom, ali ne zbog feminizma, niti zbog "nadrkanih rasista", religija i sl. već zato što smo svi zajedno navikli da imamo struju, vodu, grejanje, klima uređaj, frižider, i ostalo. A ima nas dosta.
Mizoginiju nigde ne vidim po razvijenom svetu, naprotiv.
Koncentracija spermatozoida kod muškaraca u razvijenim zemljama je opala ~4 puta za poslednjih 100 godina. Tako da su muškarci evidentno biološki ugroženi. E sad da li je prevashodni razlog hemijskog tipa ili kulturološkog, ko zna.
bene_geserit bene_geserit 05:19 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

freehand
Tebra, jel se ne osećaš kao veći kreten nego inače?

Pa šta bi drugo bio kad imam mišljenje drugačije od Freehandovog i još se usuđujem da pominjem stvari o kojima nije politički korektno pričati. Kako smem da pomenem prosečan broj dece po ženi kad sam nisam rodio niti jedno dete? Jel to?
nepopustljiv nepopustljiv 06:20 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

maksa83
Šta ima ona uop@te da se zove i preziva?

Pa realno kad kravama i kokoškama budemo davali prezimena onda možemo da počnemo i ženama, jer i ako si vlasnik krave ne daješ joj svoje prezime, eventualno žig neki (ovo bi možda bilo preterivanje, mada kada dobrovoljno po sebi tetoviraju svakakve gluposti šta će da im fali da se lupi i par incijala službenim pismom + broj), ali to je to. Ovo ovako kako je je pomodarstvo koji su izboksovale militantne feministkinje zbog kojih se belci ne jebu skoro uopšte a crnci se množe ko Kinezi...

Bravo makso - korektno si to zaključio.
Ovo o kravama ne razumem.
Što se tiče prezimena - nemam ja ništa protiv da muškarac preuzme ženino prezime, niti protiv toga da zajedno odaberu neko treće prezime.
Ovo sa dva ženska prezimena (ja) vidim baš ovako kako si ti napisao - a u mnogim slučajevima i gore.
I što mi je zanimljivo - mnogima dvoprezimenenim ženama koje poznajem, statička radna tačka je u području 'nadrkano'.

Usput - zašto ovde više ne piše jedna premudra žena sa nikom 'silver'?!
Usput 2 - pravda za Benea. Poprilično pronicljiv bloger.
bocvena bocvena 07:58 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi


Tako da su muškarci evidentno biološki ugroženi. E sad da li je prevashodni razlog hemijskog tipa ili kulturološkog, ko zna.

smuljala?
ne, samo imam drugacije premise, pa i drugacije zakljucke.drugo, ja i ne zivim u tom tvom razvijenom svetu, pa je "moja borba" na mnogo rudimentarnujem nivou od americkih. ono - daj da nas ne ubiju, ne zlostavljaju, da prezivim porodjaj, da radim, da imam cime i gde da lecim dete i muza i sebe u starosti...a opet americke sestre, sa sve #metoo pokretima, 4. talasom feminizma, pol. korektnoscu, pozitivnim diskriminacijama (i sve drugo sto kod tebe izaziva podsmeh)
- one se ponovo biju za ono sto im je baba vec izborila - pravo na abortus i zdravstvenu zastitu. gledaju (a neki i citaju:) "sluskinjinu pricu" i pitaju se - o zasto li opada moc spermatozoida nasih muskaraca? da nije do nas i nasih urokljivih ociju?
nepopustljiv nepopustljiv 08:17 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

bocvena

Tako da su muškarci evidentno biološki ugroženi. E sad da li je prevashodni razlog hemijskog tipa ili kulturološkog, ko zna.

smuljala?
ne, samo imam drugacije premise, pa i drugacije zakljucke.drugo, ja i ne zivim u tom tvom razvijenom svetu, pa je "moja borba" na mnogo rudimentarnujem nivou od americkih. ono - daj da nas ne ubiju, ne zlostavljaju, da prezivim porodjaj, da radim, da imam cime i gde da lecim dete i muza i sebe u starosti...a opet americke sestre, sa sve #metoo pokretima, 4. talasom feminizma, pol. korektnoscu, pozitivnim diskriminacijama (i sve drugo sto kod tebe izaziva podsmeh)
- one se ponovo biju za ono sto im je baba vec izborila - pravo na abortus i zdravstvenu zastitu. gledaju (a neki i citaju:) "sluskinjinu pricu" i pitaju se - o zasto li opada moc spermatozoida nasih muskaraca? da nije do nas i nasih urokljivih ociju?

Zašto na početku rečenice ne koristiš velika slova?!
bocvena bocvena 08:30 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

jer mi je lakse i brze tako da pisem. posebno sa telefona. to koristim samo u komentarisanju.

edit: je l mogu da te zamolim da ne trolujes blog vise? ako ne znas sta to znaci, izguglaj. ukratko, to ti je jedna vrsta internetskog nasilja.nisam procitao blog, nista ne razumem, ali ostavim 100 komentara bez ikakve zelje za komunikacijom. za odraslog coveka je to vrhunski nepristojno.
alselone alselone 10:51 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

docsumann docsumann 11:12 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

I što mi je zanimljivo - mnogima dvoprezimenenim ženama koje poznajem, statička radna tačka je u području 'nadrkano'.


znam jednu što je išla na plastičnu operaciju da joj se suze usne, jer kaže nije izgledala dovoljno opako.
ne, stvarno, kad ovako sabereš sve podatke na gomilu, dobiješ finu bazu za potpalit lomaču...
bocvena bocvena 11:12 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

my way or highway:)

(ovo je trebalo da bude ispod alsovog komentara)

docsumann docsumann 11:31 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

bocvena bocvena 11:38 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

kad potpale lomacu, ovo nek bude saundtrak!
alselone alselone 12:29 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

jadragoljub jadragoljub 12:30 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

maksa83
Orignalna cena leka bila 40 dolara, povećana na 40.000. Nije greška u kucanju, 40 hiljada dolara kutija leka.

E, e, e, e, e ... nije!!!

Mallinckrodt (tako se zove farmaceutska kuća) spokesperson je poslao mejl sa demantijem tj. zahtev za ispravku, dakle nije $40000 nego $38892.


Ta ista stvar u Kanadi košta $33, a ovi su kupili pravo za Ameriku.

takva će komunistička revolucija da bude da će oktobarska i staljinizam da budu humanitarna akcija u odnosu na ovu novu.

Milan Novković Milan Novković 12:55 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

bocvena
my way or highway:)

(ovo je trebalo da bude ispod alsovog komentara)

Ne znam šta je Gđa, pardon, Ms Teksašanka ili Gdin Teksašanin htela/o (da se mi geeks pitamo reč bi odavno bila pojednostavljena, tj debagirana i optimizovana: "htelao", isto bi imali Teksašaninku, ... al ne pitamo se ali blog je delightful po raznim "metodama" procene. Osnovna je duboko nerazumevanje sagovornika zato što im je, često, kontekst potpuno poemeren, jedva da se preklapa, pa vrebanja grešaka kod drugih da bi se poentiralo - standard u stvari, iako je nekad više a nekad manje veselo, a uvek veselo, u to ne treba sumnjati.

Elem, ko pravnici, iako tako i programeri rade (tj oni imaju definicije na poečtku ugovora, npr, pa poso i logiku iza, mi imamo promenljive pa poso i logiku, nači ko oni evo par ne baš definicija ali poravnavanja:

- Feminizam četvrtog talasa uopšte nije feminizam, po mnogim mišljenjima. Feminista trećeg talasa uopšte ne mora da postane feminista četvrtog tačlasa, kako se dotični pojavi, niti da se odrekne feminizma.

- Bene priča o "levici" poslednjih 5 godina u US. Jako mnogo zna i ima odličan insinkt i sagovotrnbici mu prečesto nemaju pojma o čemu on priča, iako imaju akutno korektnu sposobnost da mu primete greške, koje su najčešće verbalne prirode, poentiraju (s pravom), pa on često nastavi da se "bori" i ni meni nije jasno zašto (i ja sam feminista, ali ne 4. talasa). Primer, da je Bene u poroti i dovedu ženu koja nije rađala, iako joj ništa ne "fali", sumnjam da bi on glasao da se ona na silu privede "redu", oplodi (budi Bog s nama, ako neko počne ovo da radi, a moguće, ja mislim da će to biti Japanci)

- "Liberalizam" kod Teksašaninke je verovatno neo-liberalizam.

- Muškarci imaju Y hromozom, on "kodira" takmičenje, između ostalog, polovi postoje u većini životinjskih vrsta zbog 2 osnovna razloga, koji se donekle preklapaju, a sve s jednim osnovnim ciljem, da se sačuva vrsta, pa jednim osnovnim podciljem, da što bolji geni odu u budućnost:

1. Očuvanje integriteta DNK, tj neutralisanje mutacija pošto njih ima previše, svakodnevno, nad svakom ćelijom (1,000 do 10,000, zavisi od metabolizma, okoline i kvaliteta hrane i pića, pa genoma - tj mehanizma za popravku)

2. Specijalizacije (ovo se nekad stavljalo na prvo mesto). Recimo u razmnožavanju (pardon my French) - takmiče se i muškarci i žene, desetinama hiljada godina, tako su velikim delom "programirani", muškarci da, u oštroj konkurenciji, osvoje što više ženki. Žene da, u oštroj konkurenciji, izaberu i pridobiju najboljeg mužjaka. Nači oni srljaju, one biraju - moraju, npr, i zbog 9tomesečne pauze, tj ne mogu da biraju svako malo). Muškarci imaju više mišića i bolje barataju prostorno-vremenskom "logikom" da bi zveknuli protivnika po tintari kamenim sekirčetom pre nego što budu zveknuti.

Ali, u evoluciji rodova postoji (postojala je) super-simetrija - muškarci i žene su bili 50/50, muškarcima mišiće, ženama neke vrste pameti - npr one stvarno bolje brzo razmenjuju, tačnije munjevito, egzistencijalno bitna znanja između sebe - razmeni se svašta u razmeni, naravno, ali to je nebitno. I tako, u prvim nedeljama trudnoće, već kako Y hromozom počne da radi, on moderira svašta ("svašta" je ... nako, ne baš previše, Y hromozom je mnogo kraći od X, i po broju baznih parova i po broju gena, dramatično kraći (pardon my French again, al radi i nama X hromozom velike delove posla, to ne treba zaboraviti, imamo i mi komada 1).

... itd, ponavljam se po blogovima, iako se i razvlačim u godinama, ... pa još samo sitnu reč-dve o levici poslednjih 5 godina, koja je tema za tamo neki blog:

Po meni, isto levičaru, to nije levica uopšte. I dosta nas zbunjuje pa često u nepažnji pravimo i greške koje jesu za kritiku, utoliko više ako kritiku ne uložimo da udahnemo pa potražimo da li to što pričamo ponekad stvarno mislimo.

Al svi pravimo greške.

Filozof Greg Skorzo gotovo besprekorno iznosi svoj i skoro identičan moj sentiment, njega sam labavo i parafrazirao gore (dole, nemam pojma gde u blogu ovo sad komentarišem), koga interesuje:

The Zizek vs Peterson Debate: Why nobody lost and we all won

Ne mora da se čita prepričavanje rundi, dovoljno je dočitati i do toga (i dalje nekoliko stranica), dok young turks mogu i da si priššte 2:45:33 video



Dok će se Skorzo skoro većini nas koje je iole dotakao R&R, Elvis, Coca Cola itd svideti. He aint kiddin i ide u detalje koliko treba, iako ovde gore isto pomalo cmizdri na temu te zbunjoze - hop, imali smo Žižeka do pre 5 godina, a sad i Žižek zbunjen, zbunjeni svi (to danas u US nije levica, misim to što se pojavljuje po MSM i što je "zarazilo" progresivce. Evo par paragrafčićas za lenštine među nama:

"...During the 90’s and 00’s, it seemed Zizek understood something about those very squares that Leftists themselves were blind to: the squares thought they were compromising, when they were actually expressing a longing for things they consciously said they did not want. For Zizek, this hypocrisy was pervasive throughout capitalist consumer culture. On his Lacanian interpretation, Diet Coke wasn’t so much a compromise between unhealthy Coke and a healthy energy drink. It was a foolish attempt at having health inside Coke, without having to face up to the fact that for a healthy person, the experience of regularly drinking a nice Coke is over. Diet Coke, of course, doesn’t taste like Coke. It tastes like shit. But health conscious Coke lovers can make themselves get used to a drink that tastes like shit, because they can’t let go of the idea of drinking the tasty and unhealthy beverage they’ve supposedly sworn off. They want health inside the very thing that brought them ill health (without noticing the contradiction)...."

pa evo kako post 2014 levica postaje nova, religiozna desnica (4th wave feminism included, moja primedba) ... i ovaj pasus je provokativan:

"... But by 2014, a massive cultural change was happening in Western society. The squares of the post-2014 world were no longer the bland Centrists of the 90’s and 00’s. The left had become the new religious right; a virtual equity religion that cast the majority demographics of the population as oppressors. This new post-2014 left, highly influenced by the radical left of the late 20th century, was only interested in democratic rights insofar as those rights aided the oppressed. It was also extraordinarily sectarian, fuelled by an unwavering contempt for capitalism, traditional Western values, and the slightest deviations from its orthodoxies. By 2016, the mainstream establishment Centrists, frightened of the populist backlashes against the left in the form of Brexit and Trump, were hybridising with the post-2014 left. The Centrists were still economically neoliberal, but they were no longer drinking Diet Coke. They were instead guzzling the Kool-Aid of social justice activism, embracing the identitarian strands of left wing thought that involve checking your privilege, promoting ridiculous fears about men, rape, and racism, while associating free speech with the far right, and unreflectively adopting the new left’s modus operandi: anything which isn’t us, is Nazi...."

Pa još agresivniji, i neću više, koga interesuje pročitaće (autor je jači vevičar, btd, iskren, tj odavno je to, ideološki i revolucioarno:

"... by 2016, much of the left and the mainstream had become something like Diet Fascism. Anti-fascism was no longer feasible for them, as their ideologies had descended into tribalism, paranoia, authoritarian uses of language, prohibitions of essential freedoms and rights, the glorification of the state, and a howl of despair at the state of modern civilisation. Many believe our civilisation encourages the privileged to destroy the important egalitarian values of Western culture through sneaky manifestations of decadence and vice. Here, mainstream ideology isn’t all that different to what’s in Mein Kampf. But it is a kind of diet version of that book, because instead of scapegoating minorities, it scapegoats and vilifies the majority, the majority’s democratic freedoms and rights, and the distribution mechanisms responsible for most people living so much better than they did in either 1800 or 1900. Unlike Mein Kampf, post-2014 leftism often pays lip service to the mainstream left of the 20th century; the very politics which stood in opposition to fascism. Yet this lip service is laughably unconvincing. ..."

Komika: pošto su MSM postali prestitute komika (press-prostitutes) Jordana Petersona, slične, a ja stavljam tu i Grega, sve češće stavljaju u Intelectual Dark Web (moš, misliti šta im MSM i "moderna levica" rade

A Srpčad, muška i ženska srpska momčad (ovo je blogerka smislila, da se razumemo, a ako nije ona onda nas je bar podsetila na Milku Babović) ili se još uvek skida sa partizan-četnik cucle, istok-zapad, muško-žensko ... i mogu ti reći da sam blago optimističan, iako malo kasnimo, ako bih nas poredio sa desetinama miliona Amera, teče tu još dosta testosterona (on i ženama reguliše libido, koji uključuje svašta, pa i u četiri pesnice nemoj-da-ti-dođem-tamo ponašanje, a ne samo dopisivačku dreku ...
sweet64 sweet64 13:41 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

nepopustljiv

Čim vidim da se žena dva puta preziva, izgubim volju da čitam njenu pesmu.


A utakmicu ne pratiš ukoliko na travu istrči Sergej (Milinković Savić)?
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:12 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

my way or highway:)



Why am I Mr. Pink?


bocvena bocvena 15:36 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi


Al svi pravimo greške.

moracu na ove tekstove kasnije da se skoncentrisem. sad sam skuvala rucak i najela se, pa mi ne ide:)

zizeka i pitersona sam pratila ofrlje, jer im je i debata bila ofrlje.

moje iskustvo je da kad neko zeli da zadrzi status kvo u ovakvim razgovorima uvek prenaglasi biolosku i hormonsku pricu. to bude ultimativni "naucni" dokaz podilazenja ppolova svojim "sebicnostima". za razliku od manje pozeljnih religioznih, ekonomskih ili prosto " moze mi se" argumenata.

ne moze biti drugacije jer smo robovi hromozoma, hormona, mirisa, i reproduktivnih kodova. neretko su to matematicari:) ok, priznajem da "drustvenjaci" cesto upadaju u zamkeu preteranog psihologiziranja i naglasavanja sredinskih faktora, te ispravljanja biologije vaspitanjem, obrazovanjem, nlp-om i ostalim mambo dzambo empatijama.

posto sam ja veliki ljubitelj srednjih resenja, predlazem da zapevamo kumbaja:)))



milisav68 milisav68 15:45 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

nepopustljiv

I što mi je zanimljivo - mnogima dvoprezimenenim ženama koje poznajem, statička radna tačka je u području 'nadrkano'.

Bolje i to, nego da drkaju na mololetnice..


nepopustljiv nepopustljiv 15:58 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

milisav68
nepopustljiv

I što mi je zanimljivo - mnogima dvoprezimenenim ženama koje poznajem, statička radna tačka je u području 'nadrkano'.

Bolje i to, nego da drkaju na mololetnice..



U drkanje i maloletnice se ne razumem.
Milan Novković Milan Novković 23:13 09.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

bocvena

...moje iskustvo je da kad neko zeli da zadrzi status kvo u ovakvim razgovorima uvek prenaglasi biolosku i hormonsku pricu. ...

Sasvim sigurno, čak i najpošteniji imaju previše situacija gde im instinkt poteže za onim što im zadržava favorizovani status quo.

Ali to ne znači da razlike stvarno nisu velike, i ne znači da ih je lako prenaglasiti i kad nemamo ništa što nas favorizuje na pameti

Vidi stručnjaka:

"... Scientists have discovered approximately 100 gender differences in the brain, and the importance of these differences cannot be overstated. Understanding gender differences from a neurological perspective not only opens the door to greater appreciation of the different genders, it also calls into question how we parent, educate, and support our children from a young age. ..."

Brain Differences Between Genders - Phychology Today

Ovo je samo kratak članak i lako mi ga je potegnuti, a ako bode oči što je on muškarac imam cele dve knjige koje je napisala žena, jednu o muškarcima, drugu o ženama, počinju sa razlikama u mozgovima, fiziološkim, pa kroz odrastanje i život.

Rod kao društveni konstrukt je površna nebuloza modernog doba, baš ovih poslednjih godina, koja dobije traction tako ponekad samo zbog koordinisane vike po medijima, a koja u strukturi ionako ima više copy-paste veza nego autentične površne vike.

Ajd da ignorišemo agresiju, pijanstva - nažalost muškarci imaju predispozicije za to.

Al pogledaj šta task-oriented processing projektuje preko skenera:

- Muškarci koriste 7x više sive mase (procesiranje)

- Žene koriste 10x više bele mase (komunikacija)

Imaju i žene i muškarci obe mase, naravno, ovde se priča o korišćenju:

- Muškarci su task-oriented i upadaju u tunelsku viziju, bukvalno, u proseku u "silovanju" rešenja problema, ima da ga "nađu", takva im strast, pa šta god, i iz tog često ispadne i veća šteta nego korist.

- Žene rade multi-tasking, non-stop sve novonaučeno uvezuju u celinu i rade leveraging, šacuju važnosti, koherenciju - hladnokrvno ekgzistencijalni pristup, velika briga da se ne ošteti ona vrednost koja se ima, i da se iz nove vrednosti što više dobije uvezivanjem sa postojećim.

Zbog tih specijalizacija je evolucija, ogromnim delom, i "napravila" rodove.

Vrednosti žene i muškarca u timu je veća od sume njihovih pojedinačnih vrednost, vrednost tima je vrednosna funkcija koju evolucija koristi da bi što bolje prosekla put u budućnost.

Samo ovo ti govori koliko ljubitelji pola kao društvenog konstrukta, pa nasilnog "poravnavanja", malo znaju o temi, što nije bitno, naravno, nego je bitno da ih treba slušati s rezervom.
bocvena bocvena 08:08 10.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

mislim da bismo ovako mogli do sutra:)

daj da preporucim jednu knjigu - avaj, jadni darvin

a ovde ima LINK na pogovor, koji baca svetlo na sve dosadasnje i nove skole misljenja o ovoj temi.
Milan Novković Milan Novković 09:29 10.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

bocvena
mislim da bismo ovako mogli do sutra:)

daj da preporucim jednu knjigu - avaj, jadni darvin

a ovde ima LINK na pogovor, koji baca svetlo na sve dosadasnje i nove skole misljenja o ovoj temi.

Ok, nisam čitao knjigu, ali sam pričitao pogovor

Ove gore "misli" psihijatra što sam kopirao ne vode korenje ka Darvinu, nego modernim neurolozima, fiziolozima, medicinskim skenerima i psihijatrima koji posmatraju mnoge kliničke slučajeve gde se neki od tih različitih-među-polovima regiona oštete/zahvati ih boljka.

Razlika između informisanja iz ovih izvora, a ima ih na tone, i onih koji previše rabe Darvina možda može da se poredi sa razlikom između Ane Karenjine i Ljubavnog Vikend Romana - koji, isto, može da ima genijalnu ideju i odlično implementiranu, naravno, nego to koliko ćemo iz njih da se informišemo je stvar izbora i ciljeva koje imamo, kod mene i vremena, npra, pošto ako za temu imam previše vremena onda čitam sve, bez obzira na kvalitet, ako nemam onda tražim savet od boljih.

Ta žena što je napisala dve knjige, The Female Brain i The Male Brain je neuropsihijatar, i predaje negde, pa je pri klinici, zaboravio sam joj biografiju, Louann Brizendine.

Takvih sada knjiga, delova knjiga i članaka ima na stotine.
Milan Novković Milan Novković 09:58 10.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

bocvena
... daj da preporucim jednu knjigu - avaj, jadni darvin

Pošto ja čitam dosta popular science knjiga i open minded sam (tj bar mislim da jesam) otišao sam na Amazon i pročitao sve kritike.

Ukupna ocena "trojka" - kečeva, trojki, četvorki i petica isti broj, dvojki duplo više.

Al, kao što rekoh, pročitao sam kritike - kažu da je knjiga uglavnom (jako) loša, iako ima dobrih delova.

Za polaženje od Dawkinsa i Pinkera za kritiku mi nije potrebna, dosta puta sam na blogu rekao i sam da mi je Dawkins uglavnom plaćeničko, gramzivo, fašističko đubre od autora, Pinker odavno dosadan "stihoklepac" ... list teza kao osnova za knjige mi je isto jako dobro poznata - tj šanse su da ja znam šta ona, pardon oni, bračni par, priča i u mnogo osnovnih teza su mi ok.

Ali kažu kritike Largely an irrelevant attempt to further a political agenda, ... ili nešto bolje "... Good points that don't hold together as a coherent critique ...".

Ako je ovo tačno onda imamo klaisku oko pokušaja propagiranja loše agende - tačni delovi koje je nemoguće uvezati u koherentnu celinu, pa se agenda siluje ...

... s tim dodatkom da u 4th wave feninizmu nema previše dobrih delova.

Izvan njega u feminizumu ima ne samo previše dobrih delova, nego mu ništa ne fali da bi uopšte pričali o delovima na značajan način, iako uvek imamo bolje i lošije autore, naravno
bocvena bocvena 14:41 10.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

knjigu sam preporučila, pre svega, zbog prevoda na srpski i zbog pogovora, da bi i drugi mogli nešto da uhvate.


slabo pratim popularnu nauku kroz stručne časopise i knjige (eventualno ako naletim na netu), više književnost, sociologiju, psihologiju i istoriju. ono što je primetno u poslednjih 20 godina je da su društvene nauke stavljene na marginu, skoro pa nepotrebne u svetu moderne tehnologije i želje da se bude brži, bolji, mladji:)
sa prezirom se govori o dostignućima, njihove metode se proglašavaju nenaučnim, mnoštvo polu glasova na internetu je napravilo krizu autoriteta i onda je došlo do procvata tog pozitivističkog pristupa. posebno u psihologiji - ako je kraj 20. veka bio na vrhuncu u glorifikovanju uticaja društva, sada bez tri mri-ija mozga nema nijedne psihološke teorije:)

... s tim dodatkom da u 4th wave feninizmu nema previše dobrih delova.

ne znam šta tačno pod tim podrazumevaš . evo jedan vodič kroz pravce i talase u feminizmu.

docsumann docsumann 15:02 10.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

mnoštvo polu glasova na internetu je napravilo krizu autoriteta i onda je došlo do procvata tog pozitivističkog pristupa.


parafrazirajući Gedela, pozitivizam nije u stanju da verifikuje sopstvenu ispravnost.


nepopustljiv nepopustljiv 18:44 10.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

docsumann
mnoštvo polu glasova na internetu je napravilo krizu autoriteta i onda je došlo do procvata tog pozitivističkog pristupa.


parafrazirajući Gedela, pozitivizam nije u stanju da verifikuje sopstvenu ispravnost.



Molim pojašnjenje!
Milan Novković Milan Novković 21:15 10.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

bocvena
...slabo pratim popularnu nauku kroz stručne časopise i knjige (eventualno ako naletim na netu), više književnost, sociologiju, psihologiju i istoriju. ono što je primetno u poslednjih 20 godina je da su društvene nauke stavljene na marginu, skoro pa nepotrebne u svetu moderne tehnologije i želje da se bude brži, bolji, mladji:)...

Teško je reći, bez malo izoštrenije posmatračke perspektive.

Pogledaj ko vodi US, a i treba reći "vodi", ne vodi ih predsednik sa kabinetom, naravno, ali su bitni donkle i, uglavnom ... pravnici. Pametni ljudi, kao i svi, naravno, al nedavno ide strategijska paralela sa Kinom, koja je kako ti ovde zamišljaš - teško je reći kako bi US mogli na strategijske staze da pobede u sredini gde imaš jednu objektivnu situaciju per-se (ovo uprošćeno, vrlo, pričam) ali pseudo-objektivna slika zavisi od sposobnosti pravnika.

Al na državnom nivou to je pametno, rocket science u poređenju sa UK, gde sad imamo career politicians - nikad ništa osim politike nisu radili - opet, pametni ljudi, ali je slabašan board koji samo njih ima.

Opet, oni, vlade, državne agencije - cije i ostale - su ispod vrha piramide, gde je oligarhija. Jednom je jedan objašnjavao (bio davno u reganovoj vladi) kad su ga pitali koji to pojedinci vuku konce - kaže nema pojedinaca, pa je teško zamisliti ovu tvoju podelu, mi vidimo Soroša zato što je on in-line sa tom uglavnom nad-nacionalnom oligarhijom za koju je bolje reći da su interesne grupe, a ne manje ili neće, ali prebrojljive i moguće za izlistati grupe ljudi - bankari, rude-minerali, hrana-lekovi, military-security, i Jevrejski lobi.

Da Soroš nije poslušan ubrzo ne bi bio važan i moćan kako jeste.

Ovo za društvene nauke - nemam pojam otkud ti prezir u igri, ovde to sasvim sigurno nije slučaj. Prosečan građanin zna mnogo više imena iz društvenih nauka od zaslužene reputacije nego iz Science & Technology.

Ja "maltretiram" mlade besomučnim propitivanjem (mlađa ćerka je "socialite" i razni defiluju, sad svi u prvoj polovini 20tih - svi su u društvenim naukama).

Starija ćerka, matematičar, zet IT - ne vidim da se nešto zaleću u science muzeje u slobodno vreme - društvo su im uglavnom društvenjaci.

Možda te zbunjuje "šačica", ali jako moćnih, MS, Apple, Oracle, FB ... i ostala bratija - oni su moćni, ali su oni i potrebni ovoj nad-nacionalnoj oligarhiji.

S&T je, prosto, dobar biznis, i mi mnogi smo to zavoleli kao mali ionako i sad nam odgovara, ali ja, npr, sam više čitam humanities & arts pisanje, par blogova pre 12 godina su mi bili S&T al cenim da je 90+% izvan toga, čak moi ne smeta ni što nosim amaterski šešir dok to radim (smešna trivija - i ja sam jedan ceo blog davno posvetio Berlinovoj Lisici i Ježu, gde je on pošao od Tolstoja kao inspoiracije, ... da sad ne rastežem više, ionako sam i zaboravio sve što sam "rekao"
ne znam šta tačno pod tim podrazumevaš . evo jedan vodič kroz pravce i talase u feminizmu.

Ma taj 4. talas i nije feminizam, od "milošte" ga tako zovemo, al odgovoriću na pitanje u nekom blogu preko "levice" poslednjih nekoliko godina, političke korektnosti i identiti politike - bilo bi lepo umešati u sub-kulturu mladih sada al cenim da tu nemam dovoljno ni znanja ni insighta da bi mi čak i copy-paste, preko parafraziranja pomogli, ko zna, mogu da "domaltretiram" mlade ovih dana, baš nam došla i gošća pa je protok povišen.

Al do tog bloga evo ti moj lični utisak iz pravog feminizma ovih dana, sa korenjem u neurologiji opet, nažalost:

- Danas ti i neka feministkkinaj hoće reći, ajd, možda muški stvarno bolje rade matematiku - gledaš olimpijade - rutinski su učesnici 90% ili više dečaci, čak bi prosek bio 93%, 94%, tako nekako.

Al ja imam utisak da je baš to više društveni konstrukt - nije da sam, prečesto neki contrarian, nego:

- U ovim listama učesnika matematičara, koja koincidencija, se Srbija i Crna Gora pojavljuju kao statistički outliers sa 20% devojčica - nisu bitne absolutne cifre, bitna je ta 3x, 4x razlika između nas i većine drugih zemalja, a geni su izmešani po svetu.

- Sećam se staije ćerke, prvo smo bili siromašni, pa došli do neke love i odmah je prabacili u odličnu privatnu školu - pošto sam ja sa njom bio uglavnom, majka putovala, posle se razveli i ćerka osta sa mnom, igrice su jedva primetno bile pomerene ka matematici (nisam imao nikakvog iskustva sa lutkama) i ona dođe u novu školu najbolja u matematici i najgora u engleskom

Moja "teorija" je da što je nešto bliže vrlo malom broju jasnih regiona u sivoj masi to su sposobnosti za to bliže društvenom konstruktu, nije teško naučiti ni dečake ni devojčice do kojeg hoćeš nivo.

Kako nešto uvlači u igru sve veći deo "nestandardnih" delova mozga, amigdale, hipokampuse, talamuse i ostle zoološke entitete to nas je sve teže "poravnati".

A mojih 12-15 sati dnevno IT-ja, 3 decenije, su i dalje samo kap u okenalu tog zoološkog vrta između ušiju

Ajd, inspirativan blog, malo su bili smorili partizani, četnici i ostali ja-tebi-ti-meni-sve-po-spisku ratnici al uvek je blog polako oscilovao sa nekim periodama.

Aj kad si baš navalila na S&T - većina kompleksnih sistema, dok je energije u njima, ako ne ode u neka zasićenja i okameni se tamo porpilično i osiluje, sa raznim periodama.

Tako možda i ti, danas feminista, sutra head-butting žene do tebe zato što te je ljuće ujela za srce od najvećeg muškog idiota

Umeju i da ne osciluju, naravno, samo ređe, me thinks
(btw, ova strast za pravljenjem fazona na tuđi račun je muška fora, nemoj da se uzbuđuješ, to mi sa najboljim pajtosima mnogo radimo, takmičimo se, i jako nam je dosadno kad postanemo politički korektni
bocvena bocvena 21:17 10.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

crni milane, evo i pre nego procitam komentar, obecavam da nista necu replicirati:)

edit: hahaha, samo jos da dodam...
Milan Novković Milan Novković 22:47 10.06.2019

Re: Zdravstvena zaštita u Americi

bocvena
crni milane, evo i pre nego procitam komentar, obecavam da nista necu replicirati:)

edit: hahaha, samo jos da dodam...

Ubijamo želju za feminizmom po kućama

Na kraju odlučiš da se jednakost postiže tako što počneš da piješ pivo iz flaše, flaša, prazne bacaš iza kauča, jedeš čips i gledaš fudbalske utakmice, ... a i ne tuširaš se baš svaki dan
jadragoljub jadragoljub 10:16 10.06.2019

feminizam

za neke je ovo

za neke ovo


pa sag birujte

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana