Kultura| Literatura| Umetnost| Život

Fusnota

bocvena RSS / 04.06.2019. u 10:37

Dubravka Ugrešić se u svom romanu „Lisica" bavi pitanjem kako nastaje priča i veze sitan vez od tuđih i svojih pripovedanja, da bi shvatila da „ispisujući kratku fusnotu ovome gradu, ja samo utabavam već nebrojeno puta izgovorene riječi. Nisam, dakakao, važna ja, nego fusnota. Fusnota je oblik preživljavanja."
Ovu misao pozajmljuje od Vladimira Nabokova i proširuje je na svekoliko postojanje: „...sve se u nekom času svodi na to tko će koga pretvoriti u svoju fusnotu, tko će koga pofusnotiti, tko će biti tekst, a tko fusnota. Svi smo hodajući tekstovi, koračamo svijetom s nevidljivim kopijama zalijepljenima za nas, s brojnim revizijama sebe samih, o čijem postojanju, broju i sadržaju nemamo pojma. Nosimo na svojoj koži biografije drugih ljudi o kojima pritom ne znamo ništa. Svi se lijepimo jedni na druge poput prozirnih folija sa skrivenim tekstom, urastamo jedni u druge, sve nas, svakoga ponaosob, naseljavaju tajni stanari, svi mi naseljavamo tuđe kuće. Nabokov je, čini se bio u pravu rekavši da smo svi mi djelići megateksta, fusnote velikom, nepoznatom, nedovršenom remek-djelu."
(„Human life is but a series of footnotes to a vast obscure unfinished masterpiece" - V. Nabokov)

E, pa ja sam žena fusnota.

Žene su uvek fusnote, a žene koje pišu su još manje - fusnota fusnote. Muški životi su tekstovi, a muški pisci heroji istorija (javnih i privatnih). Žene, manje više, bauljaju u dva kanonizovana smera. One koje bivaju stavljene na pijedestal majki/svetica, ubrzo bivaju samo izvor hrane, utehe i čistih prozora. „Kurve" se bolje zabavljaju, ali ih, pre ili kasnije, kamenuju. U oba slučaja im ne opraštaju inteligenciju i starenje. Spisateljice preskaču kroz zapaljene obruče javnog morala i religije, muških pseudonima, „ženskog pisma", muških tema, između žanrova, a uvek svrstane u „ljubavni roman", nametnute anonimnosti, seksualizovanog marketinga, terora društvenih mreža, samo ženske čitalačke publike, manjih honorara, odsustva nagrada, borbe unutar sebe i unutar porodica...ako smo u životu fusnote, bar kad pišemo da budemo tekst. Može, ali za džeparac:)

No, ja nisam pisac, pa me nikada neće biti u fusnotama Dubravke Ugrešić. Neće me biti ni u književno-teorijskim fusnotama stručnih časopisa ni u bibliografijama. Sa time mogu da živim u miru. Kako se približavam pedesetoj, tako shvatam da mi je glavna uloga ćerke, dobrog đaka, supruge, majke, trudbenice, Srpkinje, Evropljanke začuđujuće naporna i ograničavajuća. Paradoksalno, ali ja sam kraljica fusnota u toj knjizi! Kraljica preživljavanja tuđih izbora (parlamentarnih i intimnih), potreba, manija, depresija, anksioznosti, (im)potencija, mržnji, ljubavi, slabosti, agresije, busanja u grudi, stalnog kukanja, odbijanja da se odraste, odbijanja da se ostari, da se prizna poraz, da se uživa u pobedi, da se nastavi ili ode...jedini način da pretekneš je da po obodu neke knjige ispisuješ mala svedočanstva postojanja i sopstvenih istina.

Savremeni čitalac mrzi fusnote. Njega zamara i integralni tekst, ako je predugačak, metaforičan, bez seksa, bez dijaloga. Fusnote su mu noćna mora. Sve neka sitna slova, podaci, broj stranica, imena izdavača, italik, skretanje sa glavne priče, nebitnost u svom punom sjaju. Ja ih, iz istog razloga, obožavam. Od zapisa prepisivača rukopisnih knjiga („dremam") do postmodernog izmišljenog palimpsesta Kiša ili Basare. Glavne priče su sudije, advokati i optuženi, fusnote su svedoci.

U jednoj od fusnota u „Lisici" Dubravka Ugrešić spominje esej Ajzeje Berlina „Jež i lisica" za koga je sam autor rekao: "I never meant it very seriously. I meant it as a kind of enjoyable intellectual game, but it was taken seriously. Every classification throws light on something". Ona ga koristi da smesti Borisa Pilnjaka, jednog od junaka svog romana, koji nije ni junak već fusnota priče o pričanju, u lisice. Lajkoučevi širom planete koriste ovu lažnu tipologiju da ispiraju mozak klijentima, spisak referenci i citata na Vikipediji je duži nego sam članak o eseju. Dakle, fusnote ponekad pobede tekst, jer baciti svetlo na jedno viđenje teksta/sveta/života je jedino što možemo.

Makar sve pogrešno shvatili.



Komentari (463)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 10:44 04.06.2019

.

"Makar sve pogrešno shvatili."

postoji opasnost od ovoga
narocito ako ne procita(s)(m)

bocvena bocvena 10:55 04.06.2019

Re: .

mojoj generaciji je najlakše kroz školovanje bilo da pročita tekst i odgovori na pitanja. lakše od gramatičkih, matematičkih i ostalih testova.

današnje generacije zapnu kod značenja reči "diskretno", ali testove razbijaju. posebno one sa zaokruživanjem jednog od 4 ponuđena odgovora.

mi smo odrastali na usmenoj tradiciji "priče i pričanja", oni na slikama koje se brzo smenjuju i pristupu svim informacijama odjednom.

no, sve su to obične fusnote u protoku vremena:)

antioksidant antioksidant 11:22 04.06.2019

Re: .

današnje generacije zapnu kod značenja reči "diskretno", ali testove razbijaju. posebno one sa zaokruživanjem jednog od 4 ponuđena odgovora.

spremaju se za prosek
što možda nije ni čudno, jer ispodprosečni vode
bocvena bocvena 12:11 04.06.2019

Re: .

ja volim prosek i prosečnost! ono "radnici, seljaci i poštena inteligencija":) elite su mi uvek bile sumLjive, a talog ne bi smeo ni da digne glavu.

socijalizam u švedskU, al uz kubansku klimu:)

(nadam se da se dovoljno vidi da se sprdam. čudna su neka vremena i ljudi)
cassiopeia cassiopeia 12:52 04.06.2019

Re: .

Savremeni čitalac mrzi fusnote. Njega zamara i integralni tekst, ako je predugačak, metaforičan, bez seksa, bez dijaloga. Fusnote su mu noćna mora. Sve neka sitna slova, podaci, broj stranica, imena izdavača, italik, skretanje sa glavne priče, nebitnost u svom punom sjaju.



Pre neki dan odem na sajt jedne od naših većih izdavačkih kuća, da vidim šta ima na akciji, kupi tri knjige za sitne pare... ništa nisam našla. Sreća pa sad ima ona opcija da pročitaš koju stranicu. To sve zveči koliko je prazno.

Ozbiljne knjige nisu na akciji. :)

Mislim da ću prekopati biblioteku, ponavljanje je majka znanja. ;-)

Žene su uvek fusnote


Kako god izabrale, neku cenu platimo.
bocvena bocvena 15:30 04.06.2019

Re: .

Ozbiljne knjige nisu na akciji. :)


da znaš!fora sa izdavačima je da bi dobili prevod nekog nagrađenog i ozbiljnog dela, moraju da uzNu i malo treša, a onda ga se valja osloboditi "3 za 1" marketingom.


Kako god izabrale, neku cenu platimo.

meni su zanimljivi ti zaumni i društveni mehanizmi koje prepoznajemo kao "naše izbore", a posle ih iskijavamo.
sweet64 sweet64 21:54 04.06.2019

Re: .

bocvena


(nadam se da se dovoljno vidi da se sprdam. čudna su neka vremena i ljudi)

Ko ne razume ili te ne poznaje je njegov problem. Kada apostrofiraš "greške" je isto kao kada se sam smeješ dok pričaš vic a onda nije ni upola smešan.
bocvena bocvena 07:21 05.06.2019

Re: .

u pravu si.
antioksidant antioksidant 11:50 05.06.2019

Re: .

bocvena
u pravu si.

Rece ona osmehujuci se
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:01 05.06.2019

Re: .

Ozbiljne knjige nisu na akciji. :)

uglavnom. skupljaj pare preko godine pa na sajam.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:22 07.06.2019

Re: .

Kako se približavam pedesetoj


šta, i ti?!
Milan Novković Milan Novković 08:27 07.06.2019

Re: .

Srđan Fuchs
Kako se približavam pedesetoj


šta, i ti?!

To neka epidemija?!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:16 07.06.2019

Re: .

užas, nisam verovao ni da ću 27. prebaciti, a gle sada kako se komplikuje!
jadragoljub jadragoljub 09:20 07.06.2019

Re: .

e da su mi sad pedesete, lažem nema života bez pemzije
nepopustljiv nepopustljiv 10:03 07.06.2019

Re: .

bocvena
mojoj generaciji je najlakše kroz školovanje bilo da pročita tekst i odgovori na pitanja. lakše od gramatičkih, matematičkih i ostalih testova.

današnje generacije zapnu kod značenja reči "diskretno", ali testove razbijaju. posebno one sa zaokruživanjem jednog od 4 ponuđena odgovora.

mi smo odrastali na usmenoj tradiciji "priče i pričanja", oni na slikama koje se brzo smenjuju i pristupu svim informacijama odjednom.

no, sve su to obične fusnote u protoku vremena:)


O čemu je ovaj blog?
jinks jinks 10:55 04.06.2019

...

Neka od najznačajnijih dela nemoguće je razumeti bez čitanja fusnota, bar nekima.
Danteovu "Božanstvenu komediju", na primer.
bocvena bocvena 10:59 04.06.2019

Re: ...

svima, ne nekima:)

sećam se da mi je na faksu za fusnote i tumačenja "luče mikrokozme" trebalo duplo više vremena nego za sam tekst. ali ja volim to "čitanje sa olovkom", zastajkivanje, lutanje.
jinks jinks 11:05 04.06.2019

Re: ...

Inače, kada kažeš

sve se u nekom času svodi na to tko će koga pretvoriti u svoju fusnotu, tko će koga pofusnotiti


moglo bi možda da se doda, i ko će koga poreferenciti, pošto mu i reference u nekim oblicima pisanog izražavanja, na određeni način dođu i kao oblik fusnote.

današnje generacije zapnu kod značenja reči "diskretno", ali testove razbijaju. posebno one sa zaokruživanjem jednog od 4 ponuđena odgovora

Ako neko funkcioniše manje-više u domenu ponuđenih odgovora, kako bi se snašao u situaciji kada sam mora da dođe do nekog novog odgovora.
bocvena bocvena 11:15 04.06.2019

Re: ...

moglo bi možda da se doda, i ko će koga poreferenciti, pošto mu i reference u nekim oblicima pisanog izražavanja, na određeni način dođu i kao oblik fusnote.

mislim da dubravka to ovde i koristi u značenju reference. čitava moderna književnost (umetnost) je neka vrsta velike reference na pročitano, odgledano, odslušano...pogledaj i blogove, nakrcani su linkovima kao fusnotama. o fun-fictionu da ne pričam. to su direktna dopisivanja originalnih tekstova.

Ako neko funkcioniše manje-više samo u domenu ponuđenih odgovora, kako bi se snašao u situaciji kada sam mora da dođe do nekog novog odgovora.


moderni svet se opasno trudi da nikada ne izađe iz zone komfora! ostaće "trudan" od toga:) roditelji prezaštićuju decu, virtuelne ljubavi smanjuju polne bolesti i ljubavna razočarenja, putovanja do rizorta i nazad, starački domovi...nema potrebe da sam dolaziš do odgovora.
shone shone 11:21 04.06.2019

Re: ...

E, pa ja sam žena fusnota.
Kako se približavam pedesetoj, tako shvatam da mi je glavna uloga ćerke, dobrog đaka, supruge, majke, trudbenice, Srpkinje, Evropljanke začuđujuće naporna i ograničavajuća. Paradoksalno, ali ja sam kraljica fusnota u toj knjizi!


Sve je to normalno.Obično se to ,,fusnotira,, kao kriza poznih srednjih godina.Podrazumeva sabiranja i oduzimanja. Direktno je proporcionalna intelektualnom kapacitetu. Izaziva anxioznost po principu što više truda i razmišljanja to više teskobe i ,,nezadovoljstva,,
Kraći i jednostavniji put su sedativi i antidepresivi a malo teži (ono organic) terati što dalje od sebe teške i duboke misli i analize. Samo površno i jednostavno.
I onda sve prođe.
Nadamo se.

Narodna medicina je najbolja medicina - die beste!

jinks jinks 11:22 04.06.2019

Re: ...

Svet kao da postaje sve više diskretan, i to ne toliko u smislu diskretnosti, već pre u smislu diskretizacije.

A što je izgleda još gore, pride si gore rekla da je čak i sama reč "disktretan" nekima sve teže i razumljiva.

A u diskretizovanom svetu izgleda da je mnogo lakše definisati svakojake zone, uključujući i zonu komfora.

bocvena bocvena 11:26 04.06.2019

Re: ...

shone

bože, kako je tebi sve jasno i dobro:)

prepun je internet takvih kao ti. nikada ne propuštate da zapljunete ono što vam je nedostupno. još od osnovne škole.

bocvena bocvena 11:29 04.06.2019

Re: ...

Svet kao da postaje sve više diskretan, i to ne toliko u smislu diskretnosti, već pre u smislu diskretizacije.


pojasni mi ovo. da ne lutam.
shone shone 11:30 04.06.2019

Re: ...

bože, kako je tebi sve jasno i dobro:)

prepun je internet takvih kao ti. nikada ne propuštate da zapljunete ono što vam je nedostupno. još od osnovne škole.


Sreća spava tu negde gde je dostupno.
jinks jinks 11:35 04.06.2019

Re: ...

To gledano iz ugla elektrotehnike ... diskretizovan svet (ili signal) bi bio neki koji može, gledano iz ugla posmatrača, da zauzme neki konačan broj diskretnih vrednosti, unapred definisanih.

Tako bi nečiji diskretizovan svet, kako god obrneš i okreneš mogao u svakom trenutku da se nađe samo u nekom od diskretnih, predefinisanih stanja (gde ovo definisanje i ne mora obavezno uvek da bude konačno, ali uvek jeste nekakvo definisanje).

Što u tehnici i nije toliko loše (mislim, to mu i dođe kao jedan od kamena temeljaca čitave moderne tehnike), ali izgleda da bi u stvarnom životu diskretizaciju ipak sa nešto više pažnje trebalo primenjivati nego u tehnici.

shone shone 11:45 04.06.2019

Re: ...

Svet kao da postaje sve više diskretan, i to ne toliko u smislu diskretnosti, već pre u smislu diskretizacije.


Potrefio si suštinu ali možeš to i mnogo jednostavnije da bi te svi razumeli.
Vidiš kako zbunjuje ljude

pojasni mi ovo. da ne lutam.


Ovo ,,svet postaje diskretan,, je višak i zbunjuje.
Diskretizacija ( glagol) je suština koja daje odgovor.
Prilagođavanje,prelaz iz jednog sistema u drugi ( ok voliš eltehničke procese) sa ciljem da se transformacija izvede sa što manje gubitaka.
Tu je kvaka - što manje gubitaka.
Otprilike sam pokušao što jednostavnije da objasnim ali ne lezi vraže - što reče Andrić.:
,,Poznavao sam jednog čoveka koji je za svaku stvar koju on nema ili ne razume uspevao da nađe poneku zlu reč.,,
bocvena bocvena 11:57 04.06.2019

Re: ...

To gledano iz ugla elektrotehnike

ma, 'đe me nađe:)

razumem šta hoćeš da kažeš. sistem uvek teži diskretizaciji, kao nekoj uređenosti, da bi mogao da radi i bude predvidljiv. u životu ne-tehničara to se pretvori ili u anarhiju ili liniju manjeg otpora:)
jinks jinks 12:03 04.06.2019

Re: ...

I u tehnici greška diskretizacije ume da bude izvor problema.
docsumann docsumann 12:41 04.06.2019

Re: ...

sistem uvek teži diskretizaciji, kao nekoj uređenosti, da bi mogao da radi i bude predvidljiv. u životu ne-tehničara to se pretvori ili u anarhiju ili liniju manjeg otpora:)


ustvari sistem šljaka po sebi sopstvenoj (inherentnoj mu) šemi, koja može biti totalno stohastična, a ljudska potreba za kontrolom tog sistema uvodi diskretizaciju u igru.
tako nam je lakše da računamo.
maksa83 maksa83 12:54 04.06.2019

Re: ...

razumem šta hoćeš da kažeš. sistem uvek teži diskretizaciji, kao nekoj uređenosti, da bi mogao da radi i bude predvidljiv.

Ne, predvidljiv postaje tek kad naučiš da čitaš između redova ... u tabeli. Bez Njutnove indiskretne matematike bi još sedeli u prašini i brojali oraje.
jinks jinks 13:03 04.06.2019

Re: ...

predvidljiv postaje tek kad naučiš da čitaš između redova

Ne znam, reč "predvidljivo" mi je uvek nekako ostala strana ... i čini mi se da tu ni diskretnost ni kontinualnost (čitanje između redova kako kažeš) na kraju teško da mogu bog zna kako da reše stvar.

Inače, i kod Njutna postoje na kraju oni dx i dt ... što ne kažem da bih nešto veličao diskretizaciju, jer mu i ona kao i milion drugih stvari dođe kao obična alatka i ništa više od toga.

stefan.hauzer stefan.hauzer 13:04 04.06.2019

Re: ...

nadu ulažem u to da će i ti algoritmi biti sve gluplji.
Vidi Google!


maksa83 maksa83 13:11 04.06.2019

Re: ...

nadu ulažem u to da će i ti algoritmi biti sve gluplji.

To ti je kao u filmu Šejn, kada Šejn na primedbu klinca "moj tata kaže da su pištolji loši" ovome kaže "pištolji su dobri ili loši koliko i čovek koji ih koristi".

Tako nekako i sa glupim i pametnim algoritmima.
maksa83 maksa83 13:18 04.06.2019

Re: ...

Ne znam, reč "predvidljivo" mi je uvek nekako ostala strana ... i čini mi se da tu ni diskretnost ni kontinualnost (čitanje između redova kako kažeš) na kraju teško da mogu u potpunosti da reše stvar.

Ništa oko nas nije diskretno, ta diskretizacija je zapravo onaj ružni real life koji pomoli nos, kao kad npr. na računaru fazana saplete to što 0.1 nije jednako 1/10.0.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:19 04.06.2019

Re: ...

Ja se više plašim da će sve biti kao na Youtube; bez obzira kako ga koristiš, na kraju završiš na "Blue Monday". :)
docsumann docsumann 13:21 04.06.2019

Re: ...

Ništa oko nas nije diskretno


a možda i jeste, na najdubljem nivou.

misim, koliki su genijalci bili starogrčki atomisti...
jinks jinks 13:25 04.06.2019

Re: ...

Ništa oko nas nije diskretno

Slažem se, a čak i da jeste, diskretno je na način koji je za nas beskonačno kontinualan.

kao kad npr. na računaru fazana saplete to što 0.1 nije jednako 1/10.0

Pričao kolega koji nešto radi u Švajcarskoj (ili je bar radio pre n godina), kako je morao stotine stranica C koda da pregleda zato što je nova verzija kod generatora (koji iz jednog interpreterskog programskog jezika generiše C kod) u liniji "if (i == 10)" varijablu i počela da deklariše kao double umesto kao int (što je inače u ranijim verzijama kod generatora uredno rađeno).
bocvena bocvena 15:17 04.06.2019

Re: ...

meni ostaje da se nadam da je vama sto operišete nulama i jedinicama život bar nešto jasniji.

a i ako nije, ne biste to priznali ni za živu glavu.
docsumann docsumann 15:25 04.06.2019

Re: ...

meni ostaje da se nadam da je vama sto operišete nulama i jedinicama život bar nešto jasniji.


jinks jinks 15:31 04.06.2019

Re: ...

meni ostaje da se nadam da je vama sto operišete nulama i jedinicama život bar nešto jasniji


Da parafraziram Libera Markonija: "Kad god čujem da neko priča kako sve razume, ja se ..."
maksa83 maksa83 15:31 04.06.2019

Re: ...

meni ostaje da se nadam da je vama sto operišete nulama i jedinicama život bar nešto jasniji.

Ne, božemeoprosti, to bi bio verovatno jedan od pogrešnijih mogućih nizova analogija za život, mada može i tu da se probere, ali na jednom višem nivou od samih nula i jedinica, mada istu tu pouku možeš da izvučeš i iz bilijara. (Tesla se inače jako ložio na bilijar.)

bocvena bocvena 15:34 04.06.2019

Re: ...



jesi video ovo? (ovo je za doka)
Tuesday 06 August 2019 – Friday 09 August 2019

NOFX
Punk Rock Holiday 2019

Punk Rock Holiday, Tolmin, Slovenia
antioksidant antioksidant 20:07 04.06.2019

Re: ...

stefan.hauzer
Ja se više plašim da će sve biti kao na Youtube; bez obzira kako ga koristiš, na kraju završiš na "Blue Monday". :)

Nekom Blue Monday a nekom reklama za plave pilule :)
docsumann docsumann 09:38 05.06.2019

Re: ...

"Blue Monday".




bocvena bocvena 10:16 05.06.2019

Re: ...

dokova idealna žena - savija escajg pogledom!
nepopustljiv nepopustljiv 20:06 07.06.2019

Re: ...

jinks
To gledano iz ugla elektrotehnike ... diskretizovan svet (ili signal) bi bio neki koji može, gledano iz ugla posmatrača, da zauzme neki konačan broj diskretnih vrednosti, unapred definisanih.

Tako bi nečiji diskretizovan svet, kako god obrneš i okreneš mogao u svakom trenutku da se nađe samo u nekom od diskretnih, predefinisanih stanja (gde ovo definisanje i ne mora obavezno uvek da bude konačno, ali uvek jeste nekakvo definisanje).

Što u tehnici i nije toliko loše (mislim, to mu i dođe kao jedan od kamena temeljaca čitave moderne tehnike), ali izgleda da bi u stvarnom životu diskretizaciju ipak sa nešto više pažnje trebalo primenjivati nego u tehnici.


Bogami si ga objasnio!
Što bi klinci rekli - do jaja.
nepopustljiv nepopustljiv 20:09 07.06.2019

Re: ...

docsumann
sistem uvek teži diskretizaciji, kao nekoj uređenosti, da bi mogao da radi i bude predvidljiv. u životu ne-tehničara to se pretvori ili u anarhiju ili liniju manjeg otpora:)


ustvari sistem šljaka po sebi sopstvenoj (inherentnoj mu) šemi, koja može biti totalno stohastična, a ljudska potreba za kontrolom tog sistema uvodi diskretizaciju u igru.
tako nam je lakše da računamo.

Bogami - i ti si ga doks objasnio!
Što bi klinci jasno, jezgrovito i nediskretno rekli - do jaja.
nepopustljiv nepopustljiv 20:11 07.06.2019

Re: ...

maksa83
nadu ulažem u to da će i ti algoritmi biti sve gluplji.

To ti je kao u filmu Šejn, kada Šejn na primedbu klinca "moj tata kaže da su pištolji loši" ovome kaže "pištolji su dobri ili loši koliko i čovek koji ih koristi".

Tako nekako i sa glupim i pametnim algoritmima.

Šejn nije u potpunosti u pravu.
nepopustljiv nepopustljiv 20:15 07.06.2019

Re: ...

docsumann
Ništa oko nas nije diskretno


a možda i jeste, na najdubljem nivou.

misim, koliki su genijalci bili starogrčki atomisti...

Sigurno nije.
Jer - ispod najdubljeg nivoa postoji još najdubljiji nivo.
docsumann docsumann 11:00 04.06.2019

eto ideje...

napisati knjigu/priču od svega par rečenica glavnog teksta, uz obilje kratkih i dugih fusnota, pa fusnota u fusnoti...da se potpuno izvrne struktura teksta u grananju i petljanju
bocvena bocvena 11:05 04.06.2019

Re: eto ideje...

sigurno je to već neko uradio!
što nas, naravno, ne sprečava da pokušamo i mi:)

(malo muzike...počela sam kao klinci da do muzike dolazim kroz serije:)



stefan.hauzer stefan.hauzer 12:11 04.06.2019

Re: eto ideje...

docsumann
napisati knjigu/priču od svega par rečenica glavnog teksta, uz obilje kratkih i dugih fusnota, pa fusnota u fusnoti...da se potpuno izvrne struktura teksta u grananju i petljanju



Već viđeno!

Imao sam profesora na faksu, čiji je ceo rad ustvari bila fusnota. Kreneš da čitaš integralni tekst, a završiš zakopan u fusnotama. Posle nam je ispravljao seminarske dopisujući fusnote (ok beleške na margini!). :)





bocvena bocvena 12:16 04.06.2019

Re: eto ideje...

to je profesor! dopisuje fusnote na studentske radove!

(jao bre stef, ti i tvoja zika!treba mi neki suzni smajli:)
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:30 04.06.2019

Re: eto ideje...

eto, vidiš, i Bog plače!



nask nask 09:07 05.06.2019

Re: eto ideje...

Žene su uvek fusnote, a žene koje pišu su još manje - fusnota fusnote.


napisati knjigu/priču od svega par rečenica glavnog teksta, uz obilje kratkih i dugih fusnota, pa fusnota u fusnoti...da se potpuno izvrne struktura teksta u grananju i petljanju


Muški životi su tekstovi,
cassiopeia cassiopeia 09:47 05.06.2019

Re: eto ideje...

(malo muzike...počela sam kao klinci da do muzike dolazim kroz serije:)


ja preko fb :)

Tango

Neka vas ne mrzi da kliknete, pršti od energije, odmah mi se pleše :)

p.s. mislim da mogu da vide i oni koji nisu na fb

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 14:55 05.06.2019

Re: eto ideje...

cassiopeia
(malo muzike...počela sam kao klinci da do muzike dolazim kroz serije:)


ja preko fb :)

Tango

Neka vas ne mrzi da kliknete, pršti od energije, odmah mi se pleše :)

p.s. mislim da mogu da vide i oni koji nisu na fb



hvala
4krofnica 4krofnica 07:52 06.06.2019

Re: eto ideje...

Tango

Neka vas ne mrzi da kliknete, pršti od energije, odmah mi se pleše :)


ne mogu da kliknem, odmah pomislim na moju drugaricu koja ide na tango već neko vreme (i vrbije me da krenem, što je smešno u startu znajući mene, koja je izlazila na mesta gde se kulira i trpi svaki pokušaj da ti ritam ponese telo:))
i priča ona meni kako organizuju te tango igranke povremeno i postoji taj psihički momenat gde treba da budeš čvrst u slučaju da te niko ne izabere, pitam kako bre, kaže: stojiš i čekaš da te izaberu, ako se ne desi vraćaš se kući bez plesa... možda je njima to romantično pravilo igre u celoj tog igri odabiranja, meni je to jadno kao kad te niko neće za tim u fudbalu ili lastiš ispred zgrade... :(


bocvena bocvena 08:01 06.06.2019

Re: eto ideje...

jaoooo, ništa gore skoro nisam čula! središ se, natakariš na one štikle, veDŽbaš i na kraju izaberu onu pored tebe, a ti, debela, sedi i budi jaka!
cassiopeia cassiopeia 08:27 06.06.2019

Re: eto ideje...

što je smešno u startu znajući mene, koja je izlazila na mesta gde se kulira i trpi svaki pokušaj da ti ritam ponese telo:))


Krofnice, kao da si mene opisala. :) I baš zbog toga se nateram da krenem na neku vrstu plesa, slobodan ples, zapravo spada u telesnu psihoterapiju. Nema priče, samo plešeš u svom ritmu ili ne plešeš


možda je njima to romantično pravilo igre u celoj tog igri odabiranja, meni je to jadno kao kad te niko neće za tim u fudbalu ili lastiš ispred zgrade... :(


Strašno! I onda kao ideš na ples, a dođeš kući sjeban.
sweet64 sweet64 10:04 06.06.2019

Re: eto ideje...

veDŽbaš


Tako ja nekoć sugeriso Tasi da ne pravi šlafroke od tekstova, da sažme misli u pitke forme i on se malo promenio, kratko beše, ali ne može, onda on nije on. A i ti slučajno u trenutku malićem zakačila CapsLock
bocvena bocvena 10:13 06.06.2019

Re: eto ideje...

ma, ne, nego kad namerno pišeš neispravni oblik, onda staviš veliko slovo. nepisano pravilo internetskog pisanja.
pape92 pape92 12:18 06.06.2019

Re: eto ideje...

kad te niko neće za tim u fudbalu ili lastiš ispred zgrade... :(


To je neminovnost životnih okolnosti takozvanog detinjstva. Otpadaš kao glup, sto bi rekao Miki Rubiroza, sve je to škola života, što bi ponovo rekao Miki Rubiroza. Mnogo dece, fudbalski tim samo pet i golman šesti, kapiteni biraju. A biraju po tome kako ko igra. U svakom slučaju, poštenije nego konkurs za na primer Mlađeg Referenta u tamo negde. Deca koja ispadnu iz tima znaju da su ispala jer su glupa za fudbal. Najzad, kako bi inače danas imali IT stručnjake.

No ovo za plesne škole je šokantno. Pa kamo kavaljerstvo, za koje sam mislio da je imanentno štićenicima plesnih škola.
jadragoljub jadragoljub 12:39 06.06.2019

Re: eto ideje...

bocvena
ma, ne, nego kad namerno pišeš neispravni oblik, onda staviš veliko slovo. nepisano pravilo internetskog pisanja.

otkude sipa ja znaem kojo je netočno pa daga capslockujem
jadragoljub jadragoljub 12:40 06.06.2019

Re: eto ideje...

kako bi inače danas imali IT stručnjake.

igraj se ti igraj, sag kad ti napišu skriptu će se češeš po blog
freehand freehand 12:49 06.06.2019

Re: eto ideje...

pape92
kad te niko neće za tim u fudbalu ili lastiš ispred zgrade... :(


To je neminovnost životnih okolnosti takozvanog detinjstva. Otpadaš kao glup, sto bi rekao Miki Rubiroza, sve je to škola života, što bi ponovo rekao Miki Rubiroza. Mnogo dece, fudbalski tim samo pet i golman šesti, kapiteni biraju. A biraju po tome kako ko igra. U svakom slučaju, poštenije nego konkurs za na primer Mlađeg Referenta u tamo negde. Deca koja ispadnu iz tima znaju da su ispala jer su glupa za fudbal. Najzad, kako bi inače danas imali IT stručnjake.

No ovo za plesne škole je šokantno. Pa kamo kavaljerstvo, za koje sam mislio da je imanentno štićenicima plesnih škola.

Ali uvek postoji opcija da ti tata kupi loptu pa si uvek kapiten.
Ili da im,aš autorsku na blogu pa brišeš i banuješ sve što se sa tobom ne slaže
pape92 pape92 13:27 06.06.2019

Re: eto ideje...


Re: eto ideje...
kako bi inače danas imali IT stručnjake.


igraj se ti igraj, sag kad ti napišu skriptu će se češeš po blog


Katul-skripta, što bi rekao M. Selimović.

Sa strane uvlačenja IT stručnjacima, moram da kažem da ma koliko mahom bili glupi za fudbal (predrasuda puna glava, predrasudi nisu prolazni), takođe mahom imaju smisao za humor, pa znaju kad je šta i bez emotikona (srpski: smajli). Nikada ne bih uvredio IT stručnjaka da uz pošalicu na njegov račun stavim emotikon.
maksa83 maksa83 13:36 06.06.2019

Re: eto ideje...

moram da kažem da ma koliko mahom bili glupi za fudbal (predrasuda puna glava, predrasudi nisu prolazni)

To ovi tj. mi stariji. U mom (na poslu i van posla, znači ljudi sa kojima radim + ljudi sa kojima se dobrovoljno viđam) geek okruženju koje čini recimo 30+ ljudi ukupno, nas stvarno neverovatno boli dupe za fudbal, ali fascinantno kako nas ne dodiruje. Sa druge strane po ovim većim firmama po kojima masovnije radi mlađarija između 20 i 30, koliko čujem ta mlađarija se itekako loži.
pape92 pape92 13:39 06.06.2019

Re: eto ideje...

The times they are a-changin' (krivim reklame za heineken).
alselone alselone 13:43 06.06.2019

Re: eto ideje...

To ovi tj. mi stariji. U mom (na poslu i van posla, znači ljudi sa kojima radim + ljudi sa kojima se dobrovoljno viđam) geek okruženju koje čini recimo 30+ ljudi ukupno, nas stvarno neverovatno boli dupe za fudbal, ali fascinantno kako nas ne dodiruje


Nije to toliko retko. Moja ekipa je pre prilično volela fudbal, lige šampiona, prvenstva, to se sve sa žarom prailo, imao se svoj sto u kafiću u komšiluku itd.

Da bi danas bilo tako da čak ni finale svetskog prvenstva nisam pogledao dva ciklusa.

U užem geek krugu se više sada loži na bajsove, trčanje itd. A, da, imamo i ironmana.
pape92 pape92 13:44 06.06.2019

Re: eto ideje...

A, da, imamo i ironmana.

Tipično !
Milan Novković Milan Novković 13:45 06.06.2019

Re: eto ideje...

alselone
...
U užem geek krugu se više sada loži na ... trčanje itd. A, da, imamo i ironmana.

Pa to je strašno

Jesu čuli ti ljudi za kafanu, na koji broj da uplaćujemo preko SMS puruka?!
alselone alselone 13:47 06.06.2019

Re: eto ideje...

Jesu čuli ti ljudi za kafanu, na koji broj da uplaćujemo preko SMS puruka?!


NIsam zadovoljan, iskreno da ti priznam. Pazi kada sam doživeo da me pozovu na pivo i stvarno popijemo pivo, jedno.
maksa83 maksa83 13:47 06.06.2019

Re: eto ideje...

U užem geek krugu se više sada loži na bajsove, trčanje itd. A, da, imamo i ironmana.

Znam za IT firmu u Beogradu u kojoj radi riba koja je neki full kontakt šaNpion.
alselone alselone 13:55 06.06.2019

Re: eto ideje...

Znam za IT firmu u Beogradu u kojoj radi riba koja je neki full kontakt šaNpion.


Pored mene u kancelariji sedi ovaj momak. Najmladji doktor nauka elektrotehnike na FTN iiiiii ovo:




maksa83 maksa83 13:58 06.06.2019

Re: eto ideje...

Pored mene u kancelariji sedi ovaj momak. Najmladji doktor nauka elektrotehnike na FTN iiiiii ovo:

Heheeee, nije lako Srbin biti!

A gle, nije Srbin...
alselone alselone 13:59 06.06.2019

Re: eto ideje...


A gle, nije Srbin...


Jeste. Što misliš da nije?
alselone alselone 14:04 06.06.2019

Re: eto ideje...

floki floki 14:05 06.06.2019

Re: eto ideje...

jbt, ja sam pre x (biće 1997 valjda) godina bio na moru u buljaricama i spremao osnove energetike kod njegovog ćaleta, kad ono, tu došla porodica strezoski da kampuje, lada niva, ćale sa bradom, mama i dva klinca, tada su klinci imali po nekih 5-6 godina, čini mi se, igrali se u plićaku...
dočim da je to ovaj momak i da je tu negde i brat verovatno

edit: sa koliko godina je doktorirao? čini mi se da je teslić sa rt-rk to obavio pre odlaska u vojsku, znači nekih 27, ako se dobro sećam...
alselone alselone 14:09 06.06.2019

Re: eto ideje...

27 godina.
maksa83 maksa83 14:10 06.06.2019

Re: eto ideje...

alselone

A gle, nije Srbin...


Jeste. Što misliš da nije?

A izvini zvbog moje gegulanske pretpostavke da je Strezoski nesrpsko prezime, smetnuo sam s uma da je to -ski tamo kao -čki from Ladački....
predatortz predatortz 14:46 06.06.2019

Re: eto ideje...

Sa druge strane po ovim većim firmama po kojima masovnije radi mlađarija između 20 i 30, koliko čujem ta mlađarija se itekako loži.


Devalvacija je opšta, pa i u našoj branši. Jbga!
Inače, čim primetim da se neko preterano loži na fudbal suzim listu tema za razgovor na minimum. Čemu rasipanje resursa?
maksa83 maksa83 14:57 06.06.2019

Re: eto ideje...

Devalvacija je opšta, pa i u našoj branši. Jbga!

A čudo su ovi klinci, ima ih raznih, mi imamo jednog (znači dečko lep i zgodan ko maneken iz Cecinog spota, viđan kako izlazi sa onih tkc-tkc-tkc splavova zagrljen sa dve ribe i sl.), ali kad čuješ koja mu muzika bije iz slušalica samo stisneš oči. E da, ponekad učestvuje i u tučama na tim splavovima. Ali kad nam dođu neki mlađi stranci pa hoće da okuse noćni život Beograda uvalimo ih Raletu da ih vodi sa sobom, nikad ne budu razočarani...
predatortz predatortz 15:04 06.06.2019

Re: eto ideje...

Ali kad nam dođu neki mlađi stranci pa hoće da okuse noćni život Beograda uvalimo ih Raletu da ih vodi sa sobom, nikad ne budu razočarani...


Na ovo dobijam osip!
Mislim da nigde ne postoji narod koji se toliko diči onim jadom i čemerom koji se zove "noćni život". Turbo-džihad, jeftine fufice koje otužno izgledaju sa onim pavijankama, feminizirani momčići ili ćelavi krimosi...
Dušu da ispovraćaš!
maksa83 maksa83 15:07 06.06.2019

Re: eto ideje...

Turbo-džihad, jeftine fufice koje otužno izgledaju sa onim pavijankama, feminizirani momčići ili ćelavi krimosi...


... i mladi programeri!


Užasužasužas...
floki floki 15:24 06.06.2019

Re: eto ideje...

ја не могу једногласно са вама у хору да попујем јер нисам упознат са ситуацијом, него још увек имам слику у глави како је то било пре... па се знало кога у каквој кафани можеш да сретнеш (сигурно је било и изузетака, али ја се не сећам такве сељане баш међу студентима технике - било је углавном вијетнамка, масна коса, мало асоцијалних ликова и то, мада су они црногорци које сам виђао били мало сумњиви, кад се сетим, ту ме не би чудило да је цеца трештала у студентском дому...)

у новом саду је било скроз добрих клупских свирки, понекад и на тјубу набасам на неки снимак...
пази ово, супер свирка и цица што пева, јесте мало старо, а ја сам још тада изгубио статус зеленог гастарбајтера:



alselone alselone 19:13 06.06.2019

Re: eto ideje...

Nešto razmišljam kasnije, malopre si spomenuo kako mu tata predaje, pa kako i on predaje, pa bi neko mogao pomisliti na neki nepotizam. Tata mu je oličenje kredibiliteta, poštenja, znanja, integriteta i ste što ima to "teta" u reči. :) Odličan čovek i pravi profesor.

Pa sad, ako želite da vidite da li je neki profesor tu na mufte ili preko nepotiznma sledeći su koraci

1. Otvorite https://scholar.google.com
2. Unesete ime profesora. Recimo možemo da probamo tog momka "luka strezoski"
3. Prvi link medju rezultatima je "User profiles for luka strezoski". Skoro svaki "pravi" profesor je ima.
4. Kada se otvori ta stranica pogledate koliko ima radova. Ovaj momak ima 16, od koji su, a za ovo treba malo imati i domenskog znanja od kojij su 4, 5 u vrhunskim časopisima. To ne može da se lažira. Fakultet može ili je barem mogao do pre par godina, da bira skoro kako hoće, ali naučni radovi ne lažu.

Ko želi a za blogovske prilike može da proba našeg dugara ovde "Nenad Svrakic". Em veliki broj radova em u veoma dobrim časopisima.

Broj radova je tu mnogo manje važan, lako se mogu objaviti radovi u šklj časopisima, ali u pravim, to je nivo manjeg doktorata.

EDIT: I broj citata naravno treba gledati. Par citata se lako navuče. Sam sebe cititraš, pa te citiraju kolege itsl, a tek preko 5, 10, 15 ide pravi doprinos.
milisav68 milisav68 19:56 06.06.2019

Re: eto ideje...

Da bi danas bilo tako da čak ni finale svetskog prvenstva nisam pogledao dva ciklusa.

Meni skoro izletelo na nekoj društvenoj mreži ovo, pa me uvatila emocija.

Danas, sa dosta mlađim kolegom, čekamo Post ekspres da odnese neki paket, a ujedno se približava kraj radnog vremena, pa gledamo na sat - da ne ostanemo duže na poslu....i ja se setim nekadašnjeg zezanja na tu temu 45 - 38 nema više vremena za bilo što, a on me gleda belo, i ukapiram jaz između generacija.

Napravili su Cirkus od fudbala.
sweet64 sweet64 20:09 06.06.2019

Re: eto ideje...

maksa83
U užem geek krugu se više sada loži na bajsove, trčanje itd. A, da, imamo i ironmana.

Znam za IT firmu u Beogradu u kojoj radi riba koja je neki full kontakt šaNpion.

Viđe sad i tebe. Pa zar mora to veliko "N". A valjda imaš dovoljno kredibiliteta, na ovom blogu napretek, da svi znamo dal si glup, nepismen ili si nešto treće. Sa autorkom bloga se toliko ne razumem (još od prošlog bloga kada sam mislio da se meni obraća, a ona u stvari pozvala Mikelea na dejt) da sam odustao od toga šta sam mislio , a šta je mislila ona šta je to apostrofiranje!
Na portalima u kojima učestvuje 80% nepismenih klinaca je krenulo to apostrofiranje sinhrono sa slovima bez kvačice da se naglasi. Ovde smo valda svi drugojačiji, zar sumljate u taj lokalpatrijotizam.
bocvena bocvena 20:25 06.06.2019

Re: eto ideje...

sweet64, opet nisi dobro razumeo:)
bocvena bocvena 20:49 06.06.2019

Re: eto ideje...

Pored mene u kancelariji sedi ovaj momak. Najmladji doktor nauka elektrotehnike na FTN iiiiii ovo:


e, i mi u školi imali veče sa mma borcima:) sin moje najbolje drugarice je mma borac i kondicioni trener, naš bivši učenik. mnogo su bili fini. oni uvek furaju tu strejt edž priču, ništa alkohol, droge, sve neka filozofija, lični rast kroz sport, rad sa mladima, studiranje...



EDIT: ovaj najsitniji, sa kačketom, je vaso bakočević, jedan od najboljih naših i evropskih mma boraca.
maksa83 maksa83 21:45 06.06.2019

Re: eto ideje...

Viđe sad i tebe. Pa zar mora to veliko "N".

Okej, shvatio sam da ti to baš smeta (mada mi nije jasno zašto, ali ok svi imamo nešto što nam je bitno oko čega su drugi ravnodušni), ali pošto to sve meni nije baš bitno evo ja ću - kad se zgodi situacija - da ne kapitalizujem to slovo. Inače, ne znam kako je to tek sad došlo u fokus pošto u principu oduvek pišem boNba, beMzin, itsl...
floki floki 22:02 06.06.2019

Re: eto ideje...

minKen :)
freehand freehand 22:17 06.06.2019

Re: eto ideje...

floki
minKen :)

Kaže se Minhen
maksa83 maksa83 22:18 06.06.2019

Re: eto ideje...

floki
minKen :)

franfurt
predatortz predatortz 22:22 06.06.2019

Re: eto ideje...

maksa83
floki
minKen :)

franfurt


Trs je naš!
sweet64 sweet64 23:39 06.06.2019

Re: eto ideje...

freehand
floki
minKen :)

Kaže se Minhen

To samo ovim finima kad se opeku izađe plih:)
jooscout jooscout 05:43 07.06.2019

Re: eto ideje...

freehand
floki
minKen :)

Kaže se Minhen


Znam da se vi sad nešto šalite, ali bojažljivo moram da pitam, zar se ne kaže?
freehand freehand 07:39 07.06.2019

Re: eto ideje...

jooscout
freehand
floki
minKen :)

Kaže se Minhen


Znam da se vi sad nešto šalite, ali bojažljivo moram da pitam, zar se ne kaže?


"Čim ga vidiš odmah ne znaš ko je"
nepopustljiv nepopustljiv 06:21 08.06.2019

Re: eto ideje...

maksa83
alselone

A gle, nije Srbin...


Jeste. Što misliš da nije?

A izvini zvbog moje gegulanske pretpostavke da je Strezoski nesrpsko prezime, smetnuo sam s uma da je to -ski tamo kao -čki from Ladački....

Kako izbije taj prikriveni rasizam!
Ma nema to ...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana