Budućnost| Društvo| Eksperimenti u blogovanju| Filozofija| Kultura

... a ne fašizam.

Srđan Fuchs RSS / 22.05.2019. u 12:14

300px-National_Liberation_War_collage.jpg

Naš kolega blogopisatelj, Ante Oksidantović, previše je fino biće da bi neke pojave nazvao njihovim imenom, no zaista je neverovatno kuda srlja Srbija.

Sve više postajemo svedoci, da u jednom medijski bolesnom miljeu - što je, opet, ništa drugo do odraz nezdrave i tiranične ličnosti vođe nam; se odvija ispred naših očiju određeno  veštačko povampirenje sila koje su uveliko istorijski poražene i pregažene u srpskom narodu. Valja se podsetiti nekoliko istorijskih činjenica :

 

a) Drugi svetski rat, bitku protiv nacizma, uz strašne žrtve, dobili su jugoslovenski partizani i ideološki levičari; u partizanskom sastavu najviše je bilo Srba i Crnogoraca; naporedo sa svetskim ratom unutar Jugoslovenstva, odigrala se i ideološka revolucija, i na čelo države dolazi komunizam;

b) predstavnici drugog političkog pravca, suprotstavljenog i idejno i oružano, u saradnji sa okupatorskim nacifašističkim silama, bili su četnici;

c) partizani su bili relativno nova pojava, inspirisana društvenim tokovima onog doba: evropskim (engleskim, francuskim i ruskim) socijalizmom, i španskim republikanskim snagama;

d) četnici su se pozivali na raniju tradiciju, srpsku herojsku i oslobodilačku iz Balkanskih ratova te Prvog svetskog rata, iako su u praksi bili obični svirepi koljači, čija su meta bili nelojalni Srbi-komunisti, te etnički različiti Jugosloveni - iz hrvatskog i bošnjačkog etničkog korpusa; četnici, budući i i doktrinalno i egzekuciono i metodološki na strani nacifašizma, gube podršku Saveznica-supersila (SAD, UK i SSSR);

e) Partizani, vođeni duhom herojstva i pobede, uz svesrdnu pomoć Saveznica, odnose pobedu nad nacifašizmom, uz stravične žrtve - preko 1700000 Srba izgubilo je živote pod nacifašizmom;

f) Četnici, interesantno, izuzev zanemarljive manjine srpskih nacista, izbegavaju blajburšku sudbinu ideoloških ih im prijatelja ustaša, te preko teškog decenijskog rada u britanskim rudnicima, kupuju svoju slobodu na Zapadu i završavaju od Zapadne Nemačke preko Kanade, do SAD i Australije, kao sasvim vesternizirani i odsečeni u tom trenu od daljeg toka jugoslovensko-srpske političke istorije;

g) Kod jugoslovenskih partizana dolazi do unutrašnje podele na, takoreći, internacionalnu i sovjetsku struju; internacionalna odnosi pobedu nauštrb stravične torture nad sovjetima;

h) internacionalna postaje, sa starenjem Maršala, sada nacionalna i ekstremno nacionalistička, ostvarujući iznova kontakte sa desničarskom nacionalnom strujom, već uveliko apsorbovanom u Egzilu;

i) dolazi do paradoksa, da veterani desničarskog egzila pomažu sada (Đuić), politički, finansijski i lobistički

41277407_1938220086235871_2928967374302347264_n.png?_nc_cat=109&_nc_ht=scontent.fbeg1-1.fna&oh=5058f6c011f458aa3d41aae00cf2b834&oe=5D96C50D

 mladim lavovima srpskog nacional-marksizma (Šešelj, Drašković, Koštunica); dvojica potonjih povampiruju priču o četništvu iako su operativci srpske nacional-marksističke duboke države (Mihailo Marković, Praksisovac iz zagrebačkog kruga Gaja Petrovića, vodeći ideolog novostvorene SPS);

j) Miloševićev nacional-socijalizam biva poražen 1999., napušten od Rusije, koja je u svojim problemima, i prepušten samome sebi;

k) 2000. na vlast u Republici Srbiji dolazi mikstura  internacionalnih i nacionalnih (bivših?) marksista, međutim, nakon samokorupcije gube vlast na svim nivoima 2012.

Od 2012. na vlasti je ponovo Miloševićev nacional-socijalistički aparatus, sada sa mladim snagama (gotovo svima su roditelji penzionisani operativci Miloševićeve duboke države, i, ponovo se povampiruju imidži poražene strane istorije, iako Srbija nije bila na njoj); kao rezultat toga, čini mi se, ojačane su dve struje - komunističko-internacionalna i fašističko-nacionalna, dok demokratska stagnira ili je već odavno i uveliko u Egzilu na Zapadu. 



Komentari (569)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jadragoljub jadragoljub 22:11 22.05.2019

Re: A pazi Srđane ovo ludilo

martin_krpan
snajperista je eufemizam za ubicu, ko zna kolko ljudi jeubio i kako ga je to stiglo


Tačno. Inače, takav tip je danas ministar unutrašnjih poslova Republike Srpske.

pa to ne znam, ne mogu da pričam uopšteno o svim snajperistima, kao i mi obični ljudi štonismo svi isti, ne reagujemo na isti način tako i ove ubice, mislim ladno su svi snajperisti ubice za razliku od običnih vojnika koji bukvalno ubijaju iz nužde u borbi, tu ne mislim na one 'junake' koji ubijaju zarobljenike i civile.
imaš i policijske snajperiste, znači kolko tolko normalne obične ljude koji imaju zajeban poso.
gledao sam snimak kako je snajper skinuo otmičara u neciji, ono baš iz njegovog ugl. valjda kamera bila iza njega, šta li. i onda odmah posle smaknuća poslat na bolovanje od x nedelja uz nadzor psikijatra. sad dal se vratio na poso ili ne ne znam.
davno , mlogo davno oko osamdesetih, sam čitao neku studiju koja vrsta ljudi ladno u ratu učestvuje i izvršava zločine i nema nikakvih problema sa savešću. najviše ih je bilo iz grupe srednje obrazovanih prosečno inteligentnih. baš po onom švapskom- befel iz befel. ja stim nemam ništa.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:52 23.05.2019

Re: A pazi Srđane ovo ludilo

Mislim da sam naišao na ovog lika kada smo radili neki RM case, neki Izraelac u vojsci RS. Lik, koji je želeo da se dokaže kao lojalista tako što je rokao svoje. Strašno! Psi rata, ima toga i kod Hrvata, i kod Bosanaca i kod nas.
gedza.73 gedza.73 22:06 22.05.2019

niko

bre da postavi pitanje a gde su (bili) oficiri JNA?
Godinama izigravali balerine na vojnim paradama, čuvali Maršala kao oči svoje, uvek na političkoj liniji, tovili ih kao guske i kad je došao dan da poput svojih predaka puškom odbrane nezavisnost, ustavnost, nepovredivost i celokupnost SFRJ, da u borbi za socijalističku samoupravnu domovinu ne žale ni da polože svoj život oni kud koji.

neko u prevremenu penziju, neko iza ženjine suknje, nekome nisu bile po volji vremenske prilike, nekome se nisu sviđali rukovodioci... neki su hteli da ratuju protiv ŠVaba samo nije bilo švaba pa su odustali...

a onolike novce sprcali u njih.

martin_krpan martin_krpan 22:23 22.05.2019

Re: niko

bre da postavi pitanje a gde su (bili) oficiri JNA?


Od 1980 nisu više imali ni za gaće. JNA je u Miloševiću tražila svoga sponzora.
jadragoljub jadragoljub 22:23 22.05.2019

Re: niko

Godinama izigravali balerine na vojnim paradama, č

ne uopštavaj, prvo su bili obezglavljeni, nisu imali ozbiljnu komandu koju bi poštovali i koja bi znala da im komanduje, t mislim na političku komandnu strukturu. generalštab ne vodi rat on vodi strategiju i komanduje vojskom i izvršava zahteve koje političi vrh -komandant, kako je već u kojoj zemlji to nazvano.
a namerno ovde šešeljaviš poluistinama.
šta je bilo sa tepićem i ko zna koliko još oficira koji su izvlačili svoje vojnike iz obruča, koji su ginuli braneći kasarne, ljudstvo, civile.
JNA je bila jednostavno obezglavljena i ti koje ti kriviš su prepušteni ili sami sebi ili kretenima kji su im komandovali.
siguran sam da bi 90% njih časno izginulo samo da su imali prave komandante i da su znali da se bore za jugoslaviju a ne da neznaju ni koji su ratni ciljevi ni ko im komanduje ni zašto.
nemoj da šešeljitiš ovde poluistinama, znaš i sam koliko je oficira slovenaca hrvata i ostalih otpušteno iz vojske iako su ostali da se bore za JNA. nisu baš svi pobegli u svoje nacionalne vvojske, a ni ti što su pobegli nisu baš bilinacionalisti već razumni ljudi da su sad novi uslovi i da se vojska podelila po nacionalnom ključu.
jedom rečuju ..... znaš ..

slovenci pre mesec dana na neku hrvatsku planinu, nešto iz noba proslava šta li
gedza.73 gedza.73 07:36 23.05.2019

Re: niko

martin_krpan
Od 1980 nisu više imali ni za gaće

u onakvoj japanskoj privredi koja je pretila da prestigne Evropu, četvrta armija u Evropi (svetu?) a bez gaća?
JNA je u Miloševiću tražila svoga sponzora.

uz sve mentalne vratolomije ne mogu Miloševića da zamislim kao četnika

(mada dosta govori o uređenju to što je JNA bila dresirana da bali na Druga Kralja. Crkne Kralj oni k'o pogubljeni krenu da se okreću u krug i počnu sa ujedanjem između sebe)

gedza.73 gedza.73 07:37 23.05.2019

Re: niko


jadragoljub
prvo su bili obezglavljeni, nisu imali ozbiljnu komandu koju bi poštovali i koja bi znala da im komanduje, t mislim na političku komandnu strukturu. generalštab ne vodi rat on vodi strategiju i komanduje vojskom i izvršava zahteve koje političi vrh -komandant, kako je već u kojoj zemlji to nazvano


Dragoljube i koji su ih to 'četnici' obezglavili? u svakoj stavci koju si naveo pronađi mi, ne bilo ti zapoveđeno, ime jednog jedinog 'četnika' pa kaži ovaj tajitaj je četnik sa pedigreom, on je razjebao celu komandnu strukturu, bio u političkom vrhu...

Odkud toliko 'fašista' osuđenih za ratne zločine iz JNA? Mis'im šta su oni učili u tim svojim školama kad im paravojne jedinice vršljale ispred nosa (dušmani kažu kako su neki oficiri trgovali gorivom, oružjem, učestvovali u prelokaciji frižidera i televizora tokom građanskog rata) i da li je istina da su oficiri kao jedan od uslova za napredovanje bili moralno - politički podobni članovi Komunističke partije?

Kadijević (na predlog da se JNA odrekne ideološke pripadnosti)
Savez komunista nikad neće izaći iz JNA. Nikad, nikad.

jadragoljub
siguran sam da bi 90% njih časno izginulo samo da su imali prave komandante i da su znali da se bore za jugoslaviju a ne da neznaju ni koji su ratni ciljevi ni ko im komanduje ni zašto.

naravno. samo da su imali lasere i svemirske brodove sa EMP oružjem verovatno bi na Zemlji vladao mir i postojala jedna zajednička SFRE(arth), ceo Balkan bio jedna velika vojna spavaona a Havaji bi bili Kupari. samo da im četnici nisu gurali klipove u točkove.

pravo članstvo SKPJ-a bili su članovi SKJ-a u JNA – otprilike njih negdje oko sto hiljada

opet gde su među ovih 100 000 članova SKJ četnici, srpski nacionalisti?

jedom rečuju ..... znaš ..

znam. znaju i svi oni koji su čapćali vojnu sisu godinama (većina od njih bi još po planinama cepala drva a manjina po jarugama čuvala ovce), jedan od stubova (kerovi koji su štitili vođu i ideološki podupirač), koji su koštali kao Petra kajgana da u tom njihovom zatvorenom 'elitnom' klubu nije bilo 'četnika' (zbirno nazvani svi protivnici jednopartijskog sistema) i da su samo oni krivi za sve što se desilo devedesetih. komandna odgovornost. svako je kriv za ono što se dešavalo u njegovom komandnom krugu delovanja.

JNA i političari. 40 godina vaspitavani, odgajani, maženi... nema četnika, nema nekih drugih krivaca. samo te dve grupacije. samo jedna partija, samo jedna ideologija. i još uvek su na vlasti u različitim strukturama.
predatortz predatortz 07:44 23.05.2019

Re: niko

martin_krpan
bre da postavi pitanje a gde su (bili) oficiri JNA?


Od 1980 nisu više imali ni za gaće. JNA je u Miloševiću tražila svoga sponzora.


Glupost!
Ja sam vojsku služio '88. i bila je sasvim pristojno snabdevena, opremljena, hranjena i oblačena.Naoružanje i oprema si održavani, vojna lica su imala više plate u odnosu na civile u privredi, administraciji, školstvu, zdravstvu... Imali su i niz beneficija. Letovanja i zimovanja u vojnim odmaralištima, prodavnice sa znatno jeftinijom hranom i garderobom, dodatke za stan ukoliko su bili podstanari i prioritet u rešavanju stambenog pitanja.
Vojna lica su bila povlašćena u odnosu na ostale.

shone shone 11:13 23.05.2019

Re: niko

Naoružanje i oprema si održavani, vojna lica su imala više plate u odnosu na civile u privredi, administraciji, školstvu, zdravstvu... Imali su i niz beneficija. Letovanja i zimovanja u vojnim odmaralištima, prodavnice sa znatno jeftinijom hranom i garderobom, dodatke za stan ukoliko su bili podstanari i prioritet u rešavanju stambenog pitanja.


To je jedna strana medalje - ona kao lepa.
Ima i druga strana koju obično svi preskaču ili ne znaju.
Selidbe, prekomande, razdvojen život od porodice, tereni - logorovanja, vanredne situacije sa obavezom pripravnosti i učestvovanjem u sanacijama i pomoći kod elementarnih nepogoda, ograničenja putovanja van zemlje etc.

Vojna lica su bila povlašćena u odnosu na ostale.


Ozbiljna armija mora da bude povlaštena.
predatortz predatortz 15:37 23.05.2019

Re: niko

Selidbe, prekomande, razdvojen život od porodice, tereni - logorovanja, vanredne situacije sa obavezom pripravnosti i učestvovanjem u sanacijama i pomoći kod elementarnih nepogoda, ograničenja putovanja van zemlje etc.


To tražili od jadnih oficira?
Vežbe, tereni, marševi, rad sa vojskom?!
Onda je stvarno bilo bezobrazno očekivati od njih još i rat da vode.
Nije ni čudo što nisu hteli.
Atomski mrav Atomski mrav 22:57 23.05.2019

Re: niko

Selidbe, prekomande, razdvojen život od porodice, tereni - logorovanja, vanredne situacije sa obavezom pripravnosti i učestvovanjem u sanacijama i pomoći kod elementarnih nepogoda, ograničenja putovanja van zemlje etc.


Sine, ako je oficirima ovo bio problem, trebalo je da se školuju za, šta znam - frizere.
shone shone 01:40 24.05.2019

Re: niko

Onda je stvarno bilo bezobrazno očekivati od njih još i rat da vode.

Nije ni čudo što nisu hteli.


Ko kaže?
Pa i vodili su rat al' međusobno.
Doduše neki uspešnije a neki manje uspešno.
shone shone 01:54 24.05.2019

Re: niko

Sine, ako je oficirima ovo bio problem, trebalo je da se školuju za, šta znam - frizere.


Pa ,,sine,, ako je to tako bilo lagodno i bajkovito što se nisi školovao za oficira da i tebi bude lepo.
Ono malo služenja vojnog roka ste cvileli i odbrojavali.

Atomski mrav Atomski mrav 08:48 24.05.2019

Re: niko

Pa ,,sine,, ako je to tako bilo lagodno i bajkovito što se nisi školovao za oficira da i tebi bude lepo.
Ono malo služenja vojnog roka ste cvileli i odbrojavali.


Gde sam ja napisao da je lagodno i bajkovito? U vojsku se nekad moralo a školovati se za oficira nije bilo obavezno, to je bio izbor a ako je neko ko se odlučio za to mislio da taj poziv donosi samo beneficije bez ikakvog truda, onda nije trebalo ni da prođe test inteligencije prilikom upisa u vojnu školu/akademiju.
gedza.73 gedza.73 09:44 24.05.2019

Re: niko

shone
Sine, ako je oficirima ovo bio problem, trebalo je da se školuju za, šta znam - frizere.


Pa ,,sine,, ako je to tako bilo lagodno i bajkovito što se nisi školovao za oficira da i tebi bude lepo.
Ono malo služenja vojnog roka ste cvileli i odbrojavali.


ja sam pokušavao na sve moguće načine da izbegnem vojsku (još uvek nije bilo na snazi kako vojni rok možeš da provedeš kao čistačica u vrtiću pa nakon par godina postaneš iskusan ratni veteran al' na blogu)

i nisam uspeo.

Jednom u razgovoru sa podoficirom i oficirom, majorom, dođe do rasprave onoliko koliko regrut (*) sme i može da se raspravlja.

ratovi samo što su se okončali, mada je bio još jedan u najavi, rasprava sa majorom veličine pop Spire i pop Ćire (a bogami i njihovim ponašanjem) je došla do

-Moj život je vredniji od života vojnika. u moje školovanje je država uložila novac

e sad aj' što mi slepac zalepio u facu šlajmaru (sa neke strane jeste država bacila pare bez veze pa nekako razumem) al' je kvaka što je major relativno skoro dobio čin iako je devedeset prve pobegao u Srbiju (tu pregurao sva ratna dešavanja) iz Hrvatske .

(*)
da je 'regrut' oficirsko dete verovatno bi ili palamudio o miru, suprostavljao se 'režimu' taman do granice koju ako bi prešao bio vraćen nazad uz 'izvlačenje' ušiju njegovom oficirskom roditelju.

pošto smo ponovo skrenuli po trolovskim šumama i gorama meni i dalje nije jasno šta je radio JNA oficirski kadar, koliko je bio u njemu jak četnički pokret, koliko je bio sovjetofilski, što su osuđeni za ratne zločine

kulovski se izvlače prebacujući krivicu na neke druge nepostojeće ubačene 'elemente'

što kaže jedna drugarica gospođa oficirka
- Razumem kako su morali da ćute kako ih ne bi poslali na front ali što ćute danas kad im se ne rešava stambeno pitanje?
shone shone 11:54 24.05.2019

Re: niko

ja sam pokušavao na sve moguće načine da izbegnem vojsku


Čudi me. Sećam se da momci na selu a i šire teško da su mogli lako da se ožene ako nisu služili vojsku. Znaš i sam kako je to bilo - prvo se sa ,,mladine strane,, raspitaju da li ti se neko obesio u familiji a onda dal si služio vojsku. Nije narodna mudrost bila naivna iako je radila na ,,analognu tehnologiju,,. Ova ,,digitalna,, nešto baguje žešće.

gedza.73 gedza.73 15:26 24.05.2019

Re: niko

Čudi me. Sećam se da momci na selu a i šire teško da su mogli lako da se ožene ako nisu služili vojsku. Znaš i sam kako je to bilo - prvo se sa ,,mladine strane,, raspitaju da li ti se neko obesio u familiji a onda dal si služio vojsku


to je mantra koju su oficirski teolozi ubacili u vjerujuću ideologiju.
Ko nije išao u JNA nešto mu fali.
vidim ovi što su bili oficiri u JNA pa im ništa nije falilo kako su proveli i završili rat (da ne generalizujem verovatno tu ima časnih pojedinaca, ratnih veterana ali daleko više sebičnih, egoističnih, kukavičkih karijerista).

kažem ti pokušavao sam na sve moguće i nemoguće načine. na žalost nisam uspeo pa mi je JNA ukrala celih godinu dana života.

nadam se samo da će sledeće diskusije malo fokus prebaciti na tu silnu, jaku, moralnu, etičku JNA vojsku bez fizičkih i psihičkih nedostataka. ipak su oni devedesetih bili daleko jači faktor nego neki četnici iz II svetskog rata.
Četnici su krivi za II sv. rat. Bilo, prošlo, kraj.

aj sad da vidimo kako su i koliko oficiri JNA učestvovali u sjebavanju naših života.

EDIT
Kadijević, Adžić, Strugar (oficiri JNA, niko četnik) su naredili opsadu, granatirali Dubrovnik.
ako ćemo blogovskom logikom onda je njihov postupak fašistički, doveo je do rušenja Jugoslavije, sankcija, inflacije i svi koji su na bilo koji način jeli oficirski hleb bi trebali jasno da se ograde od tih zločina. Pošto ih je ceo svet osudio.

isti principi za sve. a i dosta je više sa relativizacijom i prećutkivanje JNA zločina

shone shone 20:37 24.05.2019

Re: niko

isti principi za sve. a i dosta je više sa relativizacijom i prećutkivanje JNA zločina


da ne generalizujem verovatno tu ima časnih pojedinaca, ratnih veterana ali daleko više sebičnih, egoističnih, kukavičkih karijerista


Slažem se. Kao i u svemu drugom - uvek na kraju ljudski faktor.
alselone alselone 23:09 22.05.2019

Realno

Sve je ovo služba namestila.
jadragoljub jadragoljub 23:10 22.05.2019

Re: Realno

alselone
Sve je ovo služba namestila.

alselone alselone 23:13 22.05.2019

Re: Realno

Kako opada broj lucidnih autora tako se teme sužavaju na "ispred trafike". Još to malo jada što ima, pa i to kada ode, ostaće samo partizani i četnici.

Piterov princip izjeo blog.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:16 22.05.2019

Re: Realno

Kako opada broj lucidnih autora tako se teme sužavaju na "ispred trafike". Još to malo jada što ima, pa i to kada ode, ostaće samo partizani i četnici.


Ljudi, pa kačite te lucidne blogove, ima mesta.
alselone alselone 23:18 22.05.2019

Re: Realno

Ljudi, pa kačite te lucidne blogove, ima mesta.


He he, pa kače, ali se nakače i na njih oni koji su i partizane a i četnike videli samo u "pričao mi striko".
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:24 22.05.2019

Re: Realno


Pa šta da radimo?
Ili nisu dovoljno lucidni ili su previše lucidni za ovo mesto.

Ljudi biraju prema svojim sklonostima, a malo je...jbg nemam reč koja nije teška, a ne bih teške...kad neko svrati samo da bi drugima rekao da su bezveze.
alselone alselone 23:28 22.05.2019

Re: Realno

Pa šta da radimo?


Ne bih da namečem ali mi se čini kao dobra ideja da prestanete da se ložite.

P.S. previše lucidni sigurno nisu, pošto kada se pojavi neko ko o istoriji priča dokumentovano biva iskuliran i priča se nastavlja kao da se nikad ni pojavio nije.

jadragoljub jadragoljub 23:38 22.05.2019

Re: Realno

P.S. previše lucidni sigurno nisu, pošto kada se pojavi neko ko o istoriji priča dokumentovano biva iskuliran i priča se nastavlja kao da se nikad ni pojavio nije.

kao ovaj
LINK

alselone alselone 23:41 22.05.2019

Re: Realno

kao ovaj


ma cela se rasprava svodi na doskočice, pa i ako te neko poklopi dokumentovano, sačekaj malo pa ponovi svoje, bole te kurac.
tasadebeli tasadebeli 23:42 22.05.2019

Re: Realno

alselone
Ljudi, pa kačite te lucidne blogove, ima mesta.


He he, pa kače, ali se nakače i na njih oni koji su i partizane a i četnike videli samo u "pričao mi striko".




То се каже:

"Само у Булајићевим филмовима."











П.С. - Шта је то "Питеров принцип"?
jadragoljub jadragoljub 23:47 22.05.2019

Re: Realno

alselone
kao ovaj


ma cela se rasprava svodi na doskočice, pa i ako te neko poklopi dokumentovano, sačekaj malo pa ponovi svoje, bole te kurac.

pa upravo to, eno cucko izneo baš kvalitetne analize, al ne pomaže.
mene je ovaj tekst koji sam linkovao ostavio bez teksta. alne verujem da će neko da ga pročita.
alselone alselone 23:49 22.05.2019

Re: Realno

П.С. - Шта је то "Питеров принцип"?


Princip po kom su najglasniji oni koji zapravo nemaju šta da kažu.
tasadebeli tasadebeli 23:51 22.05.2019

Re: Realno

alselone
Pa šta da radimo?


Ne bih da namečem ali mi se čini kao dobra ideja da prestanete da se ložite.

P.S. previše lucidni sigurno nisu, pošto kada se pojavi neko ko o istoriji priča dokumentovano biva iskuliran i priča se nastavlja kao da se nikad ni pojavio nije.










Јеси млађи човек, али сигурно знаш шта је то мека диктатура?

У мекој диктатури опозиционари нису били хапшени, само им је био онемогућен приступ јавној речи, а и телефон им није у кући више звонио нити су им се познаници на улици јављали као што се то догађало пре неко је пао у немилост власти.


Књиге, филмови и музика такође нису званично забрањиване, али су се самоиницијативно самоуправљачки повлачиле из излога књижара, биоскопа, са радио станица...



alselone alselone 23:55 22.05.2019

Re: Realno

tasadebeli
alselone
Pa šta da radimo?


Ne bih da namečem ali mi se čini kao dobra ideja da prestanete da se ložite.

P.S. previše lucidni sigurno nisu, pošto kada se pojavi neko ko o istoriji priča dokumentovano biva iskuliran i priča se nastavlja kao da se nikad ni pojavio nije.



Јеси млађи човек, али сигурно знаш шта је то мека диктатура?

У мекој диктатури опозиционари нису били хапшени, само им је био онемогућен приступ јавној речи, а и телефон им није у кући више звонио нити су им се познаници на улици јављали као што се то догађало пре неко је пао у немилост власти.


Књиге, филмови и музика такође нису званично забрањиване, али су се самоиницијативно самоуправљачки повлачиле из излога књижара, биоскопа, са радио станица...





Oh, oči si mi otvorio, pa prvi put čujem kako je to bilo u komunizmu!
tasadebeli tasadebeli 23:55 22.05.2019

Re: Realno

alselone
П.С. - Шта је то "Питеров принцип"?


Princip po kom su najglasniji oni koji zapravo nemaju šta da kažu.



Хвала!

Знам за појаву, нисам знао да се тако назива.

Додао бих још, у Србији на то најгласнији иде и агресивни и примитивни.

То се јако лепо види у нашим школама. (Свака школа је микрослика друштва у којем функционише.)

Када ми, под утиском медијске слике Србије, кажу како су нам деца грозна. ја обавезно одговарам да су деца иста као и ми. Наше огледало.

Имаш 95% пристојне, васпитане и паметне деце. Али се они, на жалост, не виде од оних 5% агресивних, бучних, неваспитаних и насилних међу њима.
tasadebeli tasadebeli 23:56 22.05.2019

Re: Realno

alselone
tasadebeli
alselone
Pa šta da radimo?


Ne bih da namečem ali mi se čini kao dobra ideja da prestanete da se ložite.

P.S. previše lucidni sigurno nisu, pošto kada se pojavi neko ko o istoriji priča dokumentovano biva iskuliran i priča se nastavlja kao da se nikad ni pojavio nije.



Јеси млађи човек, али сигурно знаш шта је то мека диктатура?

У мекој диктатури опозиционари нису били хапшени, само им је био онемогућен приступ јавној речи, а и телефон им није у кући више звонио нити су им се познаници на улици јављали као што се то догађало пре неко је пао у немилост власти.


Књиге, филмови и музика такође нису званично забрањиване, али су се самоиницијативно самоуправљачки повлачиле из излога књижара, биоскопа, са радио станица...





Oh, oči si mi otvorio, pa prvi put čujem kako je to bilo u komunizmu!



Па да, и рекох да јеси млађи... Али не баш толико млађи.


Извини, морам EDIT:

Не бих ја то називао комунизмом.

Неком врстом социјализма да. У којем се њу лоуд ов пипл возила около у црним лимузинама. Док је трајала лова из америчких кредита.

То да.

Али не бих ја то називао комунизмом.







(Филм је из 1980.)
alselone alselone 23:57 22.05.2019

Re: Realno

Taso, nešto sam načuo da postoji Staljinova slika na kojoj je sklonjen neki lik! Da li je to tačno!? Molim sve blogere ako znaju da linkuju tu sliku!!!!
alselone alselone 23:58 22.05.2019

Re: Realno

Знам за појаву, нисам знао да се тако назива.


LINK
tasadebeli tasadebeli 23:59 22.05.2019

Re: Realno

jadragoljub
alselone
kao ovaj


ma cela se rasprava svodi na doskočice, pa i ako te neko poklopi dokumentovano, sačekaj malo pa ponovi svoje, bole te kurac.

pa upravo to, eno cucko izneo baš kvalitetne analize, al ne pomaže.
mene je ovaj tekst koji sam linkovao ostavio bez teksta. alne verujem da će neko da ga pročita.






Прочит'о ја.

Извините.
alselone alselone 00:01 23.05.2019

Re: Realno

Mislim da je sve ovo sranje dok ne čujemo dovoljno "pričala mi baba", "moj teča kaže", "znam ja ćoveka", "ovako je bilo u mom selu", "ne znam nikog ko je tako", "kod mene u društvu" itd.

hoochie coochie man hoochie coochie man 00:06 23.05.2019

Re: Realno


P.S. previše lucidni sigurno nisu, pošto kada se pojavi neko ko o istoriji priča dokumentovano biva iskuliran i priča se nastavlja kao da se nikad ni pojavio nije.


A trebalo bi da svi prihvate njegove politčke stavove jer zna mnogo istorijskih činjenica?
Pa ne valja to tako.

Pretpostavljam da prvenstveno misliš na apostatu, (evo ga stigao je, vidim) ali za ono što mi je na umu je bolji primer Gorran.
Nema ga odavno ovde, ali verujem da se sećaš o kome se radi.

Čovek je zaista znao sve o partizanskoj borbi, datume, nazive jedinica, pravce dejstava, imena komandanata, komandira, vojnika...sve. Mnogo toga i o četničkoj.
Stvarno fascinantno poznavanje.

Ali je problem bio u tome što ga je pristrasnost sprečavala da vidi šta je od toga imalo neki suštinski značaj a šta ne, šta je ostavilo dobre a šta loše posledice.

Tipičan primer onoga da od drveta ne vidi šumu.
On je npr i o Kadinjači znao mnogo, sve, ali tu nije uviđao grešku. A dovoljno je i mnogo manje poznavanja detalja da se lako zaključi da je to bila katastrofalna greška sa vojničke strane gledano.

Tako da poznavanje faktografije jeste važno, neophodno, potrebno, poželjno, šta god, ali nije obavezno da je uvek u pravu onaj ko poznaje više fakata.

Jer istorija nije samo navođenje činjenica, nego i njihovo tumačenje, a tu već ne postoji jedno jedino ispravno, tako da i onaj ko zna mnogo istorijskih činjenica može pogešno da ih tumači.
Pogrešno sa stanovišta nekog drugog, otud i rasprave.
Da nije toga, došao bi neko ko najviše zna, saopštio istinu o istoriji i stavio tačku.
tasadebeli tasadebeli 00:09 23.05.2019

Re: Realno

alselone
Taso, nešto sam načuo da postoji Staljinova slika na kojoj je sklonjen neki lik! Da li je to tačno!? Molim sve blogere ako znaju da linkuju tu sliku!!!!




И то не један лик!

Више њих. Све чланови ужег руководства око Кобе. (Запази, римује се са Слоба.)

Током година нестајали са фотографије један по један како су падали у немилост све док на крају Стаљин није остао сам на тој слици. А исту слику поваздан објављивали у новинама. Годинама.


Не могу да нађем ту слику, али имаш је у књизи "Поетика кривотворења" у којој Јовица Аћин пише баш о томе.


Имаш и ону причу са "фотошопирањем" (за оно време) главе Ли Харви Освалда на тело другог човека који држи ону инкриминисану пушку.

(Кенеди и Ђинђић су једини политичари у 20. веку убијени из пушке, а не некако другачије. Military action. Не терористичка. Војничка акција. По дефиницији.)


EDIT:
LINK



Хвала још једном!
jadragoljub jadragoljub 00:10 23.05.2019

Re: Realno

alselone
Taso, nešto sam načuo da postoji Staljinova slika na kojoj je sklonjen neki lik! Da li je to tačno!? Molim sve blogere ako znaju da linkuju tu sliku!!!!

dal misliš na to da su sa fotografija uklanjani ljudi , oni koje je staljin ponbio ili poslao u sibir,da se iz novinskih članaka sklanjala imena i tekstovi o tim ljudima.
da čuo sam da se to praktikovalo u doba staljina a i orvel u 84oj to razrađuje.
samo ne znam kako se to zove.
alselone alselone 00:10 23.05.2019

Re: Realno

Jer istorija nije samo navođenje činjenica, nego i njihovo tumačenje,


Tako je. Zato 1000 puta treba ponoviti sledeće doskočice.

- Rat u SFRJ su vodili četnici
. Ha! Vodili su ih komunisti
- Nisu! Oni su se svi vodili nacionalizmom!
- Ali Šešelj je bio komunista!
- Ali postao je nacionalista!
. Lako je bilo vama praviti državu sa kraljevom omladinom, videli smo kako je komunistička omladina vodila državu!
alselone alselone 00:12 23.05.2019

Re: Realno

И то не један лик!


O, ne! Nemoguće. Ta informacija je potpuno nova!
Pričajte mi još!
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:22 23.05.2019

Re: Realno

alselone
Jer istorija nije samo navođenje činjenica, nego i njihovo tumačenje,


Tako je. Zato 1000 puta treba ponoviti sledeće doskočice.

- Rat u SFRJ su vodili četnici
. Ha! Vodili su ih komunisti
- Nisu! Oni su se svi vodili nacionalizmom!
- Ali Šešelj je bio komunista!
- Ali postao je nacionalista!
. Lako je bilo vama praviti državu sa kraljevom omladinom, videli smo kako je komunistička omladina vodila državu!


Ti to tako vidiš jer te ne zanima previše.
Meni tako zvuče rasprave o sportu, a samo ih zaobiđem.
alselone alselone 00:27 23.05.2019

Re: Realno

Ti to tako vidiš jer te ne zanima previše.


Zanimalo, nezanimalo, od ovih doskočica koje se ponavljaju 10 godina se ne može pobeći. Ponavljaju se u talasima na svakih par nedelja i to u nedogled. I svaki put je jednak redosled.

EDIT. Nije nedelja nego dana.
jadragoljub jadragoljub 00:29 23.05.2019

Re: Realno

alselone
Ti to tako vidiš jer te ne zanima previše.


Zanimalo, nezanimalo, od ovih doskočica koje se ponavljaju 10 godina se ne može pobeći. Ponavljaju se u talasima na svakih par nedelja i to u nedogled. I svaki put je jednak redosled.

baš ti puko film. upravu si. postalo je dosadno.
alselone alselone 00:31 23.05.2019

Re: Realno

baš ti puko film. upravu si. postalo je dosadno.


Dosadno je davno bilo.
tasadebeli tasadebeli 00:34 23.05.2019

Re: Realno

alselone
baš ti puko film. upravu si. postalo je dosadno.


Dosadno je davno bilo.




И ово што смо овде причали у последњих 10-15 коментара сврставаш такође у то понављање све једно те истог?

Ако јесте, извини. Нисам схватио. мислио сам да те то о чему причамо стварно интересује.

(Пожурујем твој одговор који ће можда бити и другачији јербо више не видим белу мачку... Много ми напорно читање и куцкање без наочара.)
alselone alselone 00:37 23.05.2019

Re: Realno

И ово што смо овде причали у последњих 10-15 коментара сврставаш такође у то понављање све једно те истог?


Mindedj mi je. Možda je i ponavljanje ali je makar disonantno ponavljanje.
tasadebeli tasadebeli 00:38 23.05.2019

Re: Realno

alselone
И ово што смо овде причали у последњих 10-15 коментара сврставаш такође у то понављање све једно те истог?


Mindedji mi je. Možda je i pnavljanje ali je makar disonantno ponavljanje.






Шта је "миндеђи"? (Мађарски?)
alselone alselone 00:40 23.05.2019

Re: Realno

Много ми напорно читање и куцкање без наочара.)


A možeš misliti kako je meni. Ne vidim dobro a oftalmolozi kažu da nemam dioptriju nego da su mi samo umorne oči od monitora. Znači boles za koju praktično nemam lek.
alselone alselone 00:40 23.05.2019

Re: Realno

Шта је "миндеђи"? (Мађарски?)


Mindedj bi bilo svejedno na madzarskom.
tasadebeli tasadebeli 00:43 23.05.2019

Re: Realno

alselone
Много ми напорно читање и куцкање без наочара.)


A možeš misliti kako je meni. Ne vidim dobro a oftalmolozi kažu da nemam dioptriju nego da su mi samo umorne oči od monitora. Znači boles za koju praktično nemam lek.



Моја сестра (преводилац у пензији) некада по 16 сати дневно проводила за монитором. Узимала селен. Кажу да је добар за такве ствари.
tasadebeli tasadebeli 00:46 23.05.2019

Re: Realno

alselone
Шта је "миндеђи"? (Мађарски?)


Mindedj bi bilo svejedno na madzarskom.



Претпоставио сам. Ствар искуства.

Чему апатија?

Не знам шта бих ти за то препоручио...

Нисмо у фамилији до сада имали искуства са тим.
alselone alselone 00:50 23.05.2019

Re: Realno

Узимала селен. Кажу да је добар за такве ствари.


Ja sam digo ruke. Ponekad pokušam sa b vitaminom, flaširano, pa mi trenutno dal izoštri vid ili ne marim, ali mi je dobro.

Чему апатија?

Nije to apatija, pa da je apatija ne bih se ovoliko uneo u raspravu.
tasadebeli tasadebeli 01:00 23.05.2019

Re: Realno

alselone

Nije to apatija, pa da je apatija ne bih se ovoliko uneo u raspravu.




Ма разумем на шта мислиш...

Све смо видели, све смо чули, све смо куснули, омирисали, опипали...

Нема више ничег новог што би нас покренуло у било ком смислу.

Или што рече једна теорија о распаду Југославије и грађанском рату:

До свега тога не би никада дошло да је у оно време постојала кабловска телевизија. (Ја додајем, и интернет.) Нико не би излазио на улице да се буни и протестује нити ишао у рат, сви би седели код куће и гледали телевизију (мониторе).

Изгеда да се онај пир (гозба) којег је помињао Бодријар стварно завршио, па сада више не знамо шта бисмо са собом.
alselone alselone 07:49 23.05.2019

Re: Realno

Или што рече једна теорија о распаду Југославије и грађанском рату:


Ili ona teorija po kojoj smo Albance lakše pobedili Super Nintendom nego puškama, pa da smo im svima podeili Nintendo više bi udarali u Super Marija a manje u žene.

Ali avaj, to je samo još jedna doskočica kao i one koje sam pominjao. I kao one koje ne znam kako ali još uvek nisu napisane na ovom blogu. A to su "bonovi", "prazni rafovi", "farmerke iz trsta" i "par nepar". Jer time se tako lako poentira u raspravi i svaki put kao da je prvi.
maksa83 maksa83 09:03 23.05.2019

Re: Realno

P.S. previše lucidni sigurno nisu, pošto kada se pojavi neko ko o istoriji priča dokumentovano biva iskuliran i priča se nastavlja kao da se nikad ni pojavio nije.

Što bi rekao moj omiljeni internet drkadžija - http://n-gate.com/ za HackerNews ekipu - "bunch of people incorrecting each other".
alselone alselone 09:12 23.05.2019

Re: Realno

"bunch of people incorrecting each other".

Da me sada ne mrzi, a mrzi me, seo bih pola sata i napisao random generator ČP rasprava i ne bi mi trebao AI da to generišem.

maksa83 maksa83 09:22 23.05.2019

Re: Realno

Da me sada ne mrzi, a mrzi me, seo bih pola sata i napisao random generator ČP rasprava i ne bi mi trebao AI da to generišem.

Esisiguran da se to već nije desilo?

shone shone 09:22 23.05.2019

Re: Realno

Pa šta da radimo?
Ili nisu dovoljno lucidni ili su previše lucidni za ovo mesto.

Ljudi biraju prema svojim sklonostima, a malo je...jbg nemam reč koja nije teška, a ne bih teške...kad neko svrati samo da bi drugima rekao da su bezveze.


Postavka i rezon ok. Zašto onda primedbe na TV sa nacionalnim frekvencijama ( možda ne ti lično ) na koje se primenjuje ovaj rezon? Kome se ne sviđa programska šema - daljinski pa na National Geographic.

Različiti aršini?
shone shone 09:31 23.05.2019

Re: Realno

Имаш 95% пристојне, васпитане и паметне деце. Али се они, на жалост, не виде од оних 5% агресивних, бучних, неваспитаних и насилних међу њима.


Sumnjam u te procente ili ti stvarno imaš sreće da radiš u nekoj ,,čudnoj školi,,
shone shone 09:38 23.05.2019

Re: Realno


Ne vidim dobro a oftalmolozi kažu da nemam dioptriju nego da su mi samo umorne oči od monitora. Znači boles za koju praktično nemam lek.


Ima leka, grešiš.

alselone alselone 09:51 23.05.2019

Re: Realno

Esisiguran da se to već nije desilo?


Zapravo si u pravu. Ovo se drugačije ne može objasniti.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:07 23.05.2019

Re: Realno

tasadebeli
alselone
baš ti puko film. upravu si. postalo je dosadno.


Dosadno je davno bilo.




И ово што смо овде причали у последњих 10-15 коментара сврставаш такође у то понављање све једно те истог?

Ако јесте, извини. Нисам схватио. мислио сам да те то о чему причамо стварно интересује.

(Пожурујем твој одговор који ће можда бити и другачији јербо више не видим белу мачку... Много ми напорно читање и куцкање без наочара.)


Eh, pa to su nerds visokotehnološki. Baš pričam sinu, prolazeć pored Alseovog posla: "Sine, vidi ovo, to ti je mozak Novog Sada. Iza svakog robota na planeti, makar koliko bio savršen, će stajati ljudsko biće. Međutim, moraš biti izvanredan da dođeš do toga. Ako ja riknem - dešava se, matorci riknjavaju: saobraćajka, Palestinac-desničar, bomba, raketa, srčka, kancer... Moraš uvek verovati da možeš doći do ove zgrade. Prvo, srpski jezik, pričaj svoj jezik superiorno, onda engleski, nemački, francuski, ruski, jevrejski... Iznad svega matiš i kompjuteri. Važno je da veruješ u svoju inteligenciju, čak iako mene ne bude tu da te štitim."
docsumann docsumann 15:09 23.05.2019

Re: Realno

alselone
Esisiguran da se to već nije desilo?


Zapravo si u pravu. Ovo se drugačije ne može objasniti.



pa čak i da je čitava ova rasprava simulacija zezatora višeg reda, neke stvari se moraju rasčistiti do kraja. nijedna alternativna istorija ne smije ostati nezaokružena...
tasadebeli tasadebeli 15:30 23.05.2019

Re: Realno

Srđan Fuchs
tasadebeli
alselone
baš ti puko film. upravu si. postalo je dosadno.


Dosadno je davno bilo.




И ово што смо овде причали у последњих 10-15 коментара сврставаш такође у то понављање све једно те истог?

Ако јесте, извини. Нисам схватио. мислио сам да те то о чему причамо стварно интересује.

(Пожурујем твој одговор који ће можда бити и другачији јербо више не видим белу мачку... Много ми напорно читање и куцкање без наочара.)


Eh, pa to su nerds visokotehnološki. Baš pričam sinu, prolazeć pored Alseovog posla: "Sine, vidi ovo, to ti je mozak Novog Sada. Iza svakog robota na planeti, makar koliko bio savršen, će stajati ljudsko biće. Međutim, moraš biti izvanredan da dođeš do toga. Ako ja riknem - dešava se, matorci riknjavaju, saobraćajka, Palestinac-desničar, bomba, raketa, srčka, kancer... Moraš uvek verovati da možeš doći do ove zgrade. Prvo, srpski jezik, pričaj svoj jezik superiorno, onda engleski, nemački, francuski, ruski, jevrejski... Iznad svega matiš i kompjuteri. Važno je da veruješ u svoju inteligenciju, čak iako mene ne bude tu da te štitim."



Извини, Срки, али ни овде не разумем о чему причаш.

Примећујем да велики број твојих коментара, не само написаних мени него и другима, све мање разумем.

Вероватно су у питању моје когнитивне способности... Године ме сустижу. као и за те у школи заборављене наочаре на које сам вам се јуче жалио.

(Данас сам се сетио да их понесем кући! )

Сам себи све више личим на Леонарда Зелига.










alselone alselone 16:21 23.05.2019

Re: Realno

neke stvari se moraju rasčistiti do kraja. nijedna alternativna istorija ne smije ostati nezaokružena...


Tebi ove rasprave deluju kao da zaokružuju alternativne istorije i račišćavaju stvari do kraja?
alselone alselone 16:54 23.05.2019

Re: Realno

"Sine, vidi ovo, to ti je mozak Novog Sada. Iza svakog robota na planeti, makar koliko bio savršen, će stajati ljudsko biće. Međutim, moraš biti izvanredan da dođeš do toga. Ako ja riknem - dešava se, matorci riknjavaju, saobraćajka, Palestinac-desničar, bomba, raketa, srčka, kancer... Moraš uvek verovati da možeš doći do ove zgrade.


U Novom Sadu trenutno imaš i većih mozgova. Neverovatno kako je IT izgradio Novi Sad.

Samo malo dalje od tog mesta gde si bio razvija se softver za autonomnu vožnju za BMW. A to je samo deo, priča je zapravo mnogo šira.
maksa83 maksa83 16:56 23.05.2019

Re: Realno

Neverovatno kako je IT izgradio Novi Sad.



(Mislim da je ovo prvi put da sam ovde ostavio ovaj emoudžikon.)
maksa83 maksa83 16:57 23.05.2019

Re: Realno

alselone
neke stvari se moraju rasčistiti do kraja. nijedna alternativna istorija ne smije ostati nezaokružena...


Tebi ove rasprave deluju kao da zaokružuju alternativne istorije i račišćavaju stvari do kraja?

Bezveze je obajšnjavati tuđu ironiju, ali ja bih rekao da se docs zejebava.

"Nijedna alternativna istorija ne sme ostati nezaokružena" znači zapravo da stvar može da traje večno.
alselone alselone 17:00 23.05.2019

Re: Realno

Bezveze je obajšnjavati tuđu ironiju, ali ja bih rekao da se docs zejebava.


Moguće, mada znam da i Docs voli te alternativne istorije WWII.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:19 23.05.2019

Re: Realno

jako je lepa ta priča, makes me kind of feel i'm back home in tel aviv. slučajna rima. lepo, momci, radimo sve što je u našim skromnim moćima da steknete poverenje ozbiljne IT-zajednice. ja sam bio glupke da to prepoznam, ali tu je fićke moj, sa sve hebrewom, englom, džrmnom, rusom, i sve to što prati lepe i zgodne NS momke.


nsarski nsarski 22:39 23.05.2019

Re: Realno

"Nijedna alternativna istorija ne sme ostati nezaokružena" znači zapravo da stvar može da traje večno.


Budući da, prema kvantnoj mehanici, postoji nebrojeno mnogo paralelnih kosmosa - otprilike 10^500 njih - onda su se sve moguće zamislive verzije istorije davno desile. I one koje su ovde diskutovane, i one koje nijednom diskutantu nisu pale na pamet.

Istovremeno, nije loše imati u vidu i sledeću mudrost (tekst ispod slike)

Atomski mrav Atomski mrav 23:03 23.05.2019

Re: Realno

Zapravo si u pravu. Ovo se drugačije ne može objasniti.


Čekaj, jesmo li mi zapravo u nekom simulatoru? Ono, vrtimo se u beskonačnoj petlji?
(za aureusa: https://en.wikipedia.org/wiki/Infinite_loop)
Atomski mrav Atomski mrav 23:05 23.05.2019

Re: Realno

"Nijedna alternativna istorija ne sme ostati nezaokružena" znači zapravo da stvar može da traje večno.


Rekoh ja, beskonačna petlja.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:38 24.05.2019

Re: Realno

jadragoljub

pa upravo to, eno cucko izneo baš kvalitetne analize, al ne pomaže.
mene je ovaj tekst koji sam linkovao ostavio bez teksta. al ne verujem da će neko da ga pročita.


Sjajan Jergović, Sarajlija, duša - stoje mi njegove knjige pored Biblije! Tj. lažem, odmah do Biblije mi je Dan Simons, a tek onda dolazi ženina subverzivna literatura, pa Dojčov "Trocki, prorok".

Ne slažem se sa Alseovom jednodimenzionalnom ocenom teme; uopšte nije tema ČP, već, kroz relativizaciju istorijskog značaja partizanskog pokreta, kroz ostrašćeni nacionalizam, oživljena je fašistička stereopija. Da li to smeta hitechu kao znanosti, ne smeta, hitech treba i fašizmu; dapače, kombinacija hitecha i fašizma je ubistvena. Smeta meni lično. Everyone's free not to reply to the subject if it finds it boring.
docsumann docsumann 07:05 24.05.2019

Re: Realno

alselone
Bezveze je obajšnjavati tuđu ironiju, ali ja bih rekao da se docs zejebava.


Moguće, mada znam da i Docs voli te alternativne istorije WWII.


nema zajebancije sa alternativnim istorijama


jedina alternativna istorija o WWII koju gotivim je


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:33 24.05.2019

Re: Realno

FilipKaDoks

In the novel's alternate history, US President Franklin D. Roosevelt was assassinated by Giuseppe Zangara in 1934 leading to the continuation of the Great Depression and US isolationism during the opening of World War II. Adolf Hitler led Nazi Germany to conquer most of Europe and the Soviet Union, murdering Jews, Roma, Slavs, and other groups. Meanwhile, Imperial Japan occupied Eastern Asia and Oceania. The Nazis then helped Italy conquer most of Africa. As Japan invaded the US West Coast, Germany invaded the US East Coast. By 1947, the US and the remaining Allies surrendered to the Axis, ending the war. The United States is still independent but under Nazi rule. The Neutral states are part of the United States but not under Nazi rule.

By the 1960s, Imperial Japan and Nazi Germany are the world's competing superpowers, with Japan establishing the "Pacific States of America" (P.S.A.) from the former Western United States, with the remaining Rocky Mountain States now a neutral buffer zone between the P.S.A. and the Nazi-occupied former Eastern United States. For unknown reasons, Canada, United Kingdom, Spain and many other nations in the world remain independent.

Hitler, though still alive, is incapacitated from advanced syphilis, and Martin Bormann has become Chancellor of Germany, with Goebbels, Heydrich, Göring, Seyss-Inquart (who oversees the extermination of the peoples of Africa), and other Nazi leaders soon vying to take his place. The Nazis have drained the Mediterranean to make room for farmland, developed and used the hydrogen bomb, and designed rockets for extremely fast travel across the world as well as space, having colonized the Moon, Venus, and Mars. The novel is set mostly in San Francisco, the Pacific States' capital; here, Chinese residents first appear in the novel as second-class citizens and black people as slaves. The secondary setting of the novel is the Rocky Mountains States, namely the cities of Cañon City, Denver and Cheyenne.




vidim već par učesnika sa ove teme kako bi uživali u ovakvom alt right svetu, bez obzira što bi ga posmatrali iz forme praha kao čestice nekada postojećih Slovena...
nikvet pn nikvet pn 08:40 24.05.2019

Re: Realno


Па добро богаму господо блогодругови... Оволика непрекидна Ч-П дискусија и све површно, навијачки, понављачки. Баш зато српско-српски грађански рат никако да се заврши, нема дубиозне студиозне анализе која ће дати коначан суд.

Дакле, шта је највећи страх свакога Србина? Од чега се сваки Србин у дну душе боји ко ђаво од крста? Јесу ли то Бугари, Шиптари, Хрвати, Шваба, Турчин, Ватикан, масони, атомска...? Ма не, то су наши драги непријатељи са којима знамо како иде, није то. Па онда шта је?

Највећи страх свакога Србина је - промаја!

Промаја? Па добро, шта с тим, јесте, али како је то утицало...?

Јесте, још како. Једна српска војска се чувала промаје па седела уз ватру и гибаницу, пуштала браду и није се купала у страху од назеба. Друга српска (?) војска се на промају није обазирала па је отимала и стрељала народне непријатеље чак и по највећој кошави.

Промаја, српски усуд

jadragoljub jadragoljub 08:51 24.05.2019

Re: Realno

Књиге, филмови и музика такође нису званично забрањиване, али су се самоиницијативно самоуправљачки повлачиле из излога књижара, биоскопа, са радио станица...

živa istina i ondak ja ladno odem u knjižari i kupim sabrana(ili odabran----9 dela Orvela, Zamjati na i osralih kritičara socijalizma-komunizma, stvarno otalih opnenata našem društvenom uređenju.
teški lanci +jugokomunizma'
o o skidanju Duleta sa studijaB s javljaju informacije, stidljivo doduše, da stanbilić nije izričito tražio njegovo uklanjanje, već su neki nadobudni aparačić to potpuno pogrešno shvatil i uradili sa de umile njemu pa ga skinuli, to govori pokšaj -ponudu da se vrati ali on uvređeno odbio. kao i u slučaju ubistva onog engleskog popa posle izjave njiovog kralja ' ko će da me oslobodi onog njiovog popa pa se nadobudni ' vitezovi' odlučili da ubiju tog popa pa se kralj ogradio od tog čina. ko zna za taj događaj razuneće i ovu paralelu. a ko ovo uspe da razume razumeće i onu lenjitovu ' uništiće nas kreteni (mangupi) u našim redovima )

što se i obistinilo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:13 24.05.2019

Re: Realno

Дакле, шта је највећи страх свакога Србина? Од чега се сваки Србин у дну душе боји ко ђаво од крста? Јесу ли то Бугари, Шиптари, Хрвати, Шваба, Турчин, Ватикан, масони, атомска...? Ма не, то су наши драги непријатељи са којима знамо како иде, није то. Па онда шта је?

Највећи страх свакога Србина је - промаја!


Ja se ne bojim ničega, well, lažem, bojim se da me ne obori srčka na poslu i da me deca više nikada ne vide, u stvari, ni ne bojim se već više očajavam kada me obuzme nekada tako malodušnost.

Ovde upozoravam na dizanje nasilničkog, agresivnog duha i na, slučajno, glorifikovanje istorijski poraženih grupacija....
jooscout jooscout 09:32 24.05.2019

Re: Realno

docsumann

nema zajebancije sa alternativnim istorijama


jedina alternativna istorija o WWII koju gotivim je





Na tu temu ne znam ima li bolje od Zadužbina.
docsumann docsumann 11:24 24.05.2019

Re: Realno

živa istina i ondak ja ladno odem u knjižari i kupim sabrana(ili odabran----9 dela Orvela, Zamjati na i osralih kritičara socijalizma-komunizma, stvarno otalih opnenata našem društvenom uređenju.



kviz pitanje - kako se zvao svemirski brod kojeg grade u Zamjatinovom romanu "Mi"?
jadragoljub jadragoljub 11:49 24.05.2019

Re: Realno

docsumann
živa istina i ondak ja ladno odem u knjižari i kupim sabrana(ili odabran----9 dela Orvela, Zamjati na i osralih kritičara socijalizma-komunizma, stvarno otalih opnenata našem društvenom uređenju.



kviz pitanje - kako se zvao svemirski brod kojeg grade u Zamjatinovom romanu "Mi"?

ma ja se nesećam ni da su gradili neki broj, iskreno skoro se ničeg i ne sećam.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:57 24.05.2019

Re: Realno

«ИНТЕГРАЛ»
docsumann docsumann 12:06 24.05.2019

Re: Realno

jadragoljub
docsumann
živa istina i ondak ja ladno odem u knjižari i kupim sabrana(ili odabran----9 dela Orvela, Zamjati na i osralih kritičara socijalizma-komunizma, stvarno otalih opnenata našem društvenom uređenju.



kviz pitanje - kako se zvao svemirski brod kojeg grade u Zamjatinovom romanu "Mi"?

ma ja se nesećam ni da su gradili neki broj, iskreno skoro se ničeg i ne sećam.


uh, ta knjiga je rafinirano stilizovana (u pozitivnom smislu), i u odnose na druge pionirske distopijske romane (1984, Vrli novi svijet) predstavlja svojevrsni arty iskorak.
za sf-ovski usmjerena književna dijela, bitno je da sam jezik naracije podupire atmosferu i temu priče.
Zamjatin je to odradio majstorski, dok su kod Hakslija i Orvela same ideje imale prevagu nad njihovom literacijom.
docsumann docsumann 12:06 24.05.2019

Re: Realno

Srđan Fuchs
«ИНТЕГРАЛ»


nsarski nsarski 19:50 24.05.2019

Re: Realno

uh, ta knjiga je rafinirano stilizovana (u pozitivnom smislu), i u odnose na druge pionirske distopijske romane (1984, Vrli novi svijet) predstavlja svojevrsni arty iskorak.



I nastala deceniju-dve pre pomenutih.
jinks jinks 09:52 23.05.2019

...

Interesantna je ta Tito-Bakarić revizija istorije u kojoj se u Jugoslaviji tokom II sv. rata nisu paralelno dešavali genocid, borba protiv okupatorske vojske i ozbiljan građanski rat.

Sad Titova ekipa je došla na genijalnu ideju po kojoj je sve to bila antifašistička borba (brišući tako obrise građansko-političkog rata) - što znači da su i svi koji su se u ratu našli naspram Broza bili - fašisti. A da ironija bude još veća, uz sve to uklanjajući u ozbiljnoj meri i tragove NDH genocida.

Sad, da li su baš svi bili fašisti ... kako uopšte ulaziti u ovakvu vrstu polemike, posebno kada je sam Broz tokom rata ozbiljno pregovarao i sarađivao kako sa nacistima tako i sa NDH, uz činjenicu da su neke od njemu suprotstavljenih snaga sve vreme rata sarađivale sa Saveznicima i za to bile odlikovane tokom i nakon II sv. rata (sad, moguće da Hari Truman, između ostalih, nije u stvari imao pojma šta radi ... moguće, ne kažem da nije).

A interesantno kako i razni moderni "omladinski rukovodioci" svesrdno prihvataju i dan danas priču po kojoj su svi protivnici Broza i Bakarića bili fašisti, negirajući činjenicu da je dobar deo borbi koji su vodili bio klasičan građanski rat i revolucionarna borba za vlast koja neretko sa antifašizmom i nije imala neke posebne veze.
apacherosepeacock apacherosepeacock 10:09 23.05.2019

Re: ...

jinks
Interesantna je ta Tito-Bakarić revizija istorije u kojoj se u Jugoslaviji tokom II sv. rata nisu paralelno dešavali genocid, borba protiv okupatorske vojske i ozbiljan građanski rat.

Sad Titova ekipa je došla na genijalnu ideju po kojoj je sve to bila antifašistička borba (brišući tako kako obrise građansko-političkog rata, tako i što je još gore tragove genocida) - što znači da su i svi koji su se u ratu našli naspram Broza bili - fašisti.

Sad, da li su baš svi bili fašisti ... kako uopšte ulaziti u ovakvu vrstu polemike, posebno kada je i sam Broz tokom rata ozbiljno pregovarao i sarađivao kako sa nacistima tako i sa NDH, uz činjenicu da su neke od njemu suprotstavljenih snaga sve vreme rata sarađivali sa Saveznicima i za to bili odlikovani tokom i nakon II sv. rata (sad, moguće da Hari Truman, između ostalih, nije u stvari imao pojma šta radi ... moguće nije da nije).

A interesantno kako i moderni "omladinski rukovodioci" svesrdno prihvataju i dan danas priču po kojoj su svi protivnici Broza i Bakarića bili fašisti, negirajući činjenicu da je dobar deo borbi koji su vodili bili klasičan građanski rat i revolucionarna borba za vlast koja neretko sa antifašizmom i nije imala neke posebne veze.






Sve da je i istina da istoriju nisu falsifikovali u velikoj meri, kao sto jesu, jednopartijski sistem uspostavljen i odrzavan 45 godina je poraz za sve (ko shvatio ko ne shvatio bez razlike.)
jinks jinks 10:15 23.05.2019

Re: ...

Sve da je i istina da istoriju nisu falsifikovali u velikoj meri, kao sto jesu, jednopartijski sistem uspostavljen i odrzavan 45 godina je poraz za sve

Funkcija tog sistema, a verovatno i jedan od razloga njihove prevage tokom II sv. rata, bila je izgleda dobrim delom i ta da na ideološkim aparatima veštački održava Jugoslaviju u životu (posebno nakon svih onih stravičnih međunacionalnih sukoba tokom II sv. rata) dokle bude potrebno, iz ko zna kojih sve razloga i ko zna čijih sve ne interesa.

I taj sistem u određenom trenutku biva višestruko poražen, kako padom Berlinskog zida tako i raspadom Jugoslavije. "Omladinski rukovodioci" su izubili, jedino što im već 30-ak godina teško pada da tu činjenicu prihvate (a i strah od gubljenja raznoraznih privilegija nije mali) - otuda verovatno i ovo naknadno veličanje i beatifikacija Broza, Bakarića i ostale fundamentalno istorijski poražene ekipe (jedino ako se neke od novonastalih nacionalnih države na prostorima bivše Jugoslavije na određeni način ne ubrajaju i u njihove uspehe).
gedza.73 gedza.73 10:27 23.05.2019

Re: ...

jednopartijski sistem uspostavljen i odrzavan 45 godina je poraz za sve (ko shvatio ko ne shvatio bez razlike.)

isti ljudi veličaju taj sistem dok su pripadali plemstvu i bune se što su se neki danas drugi krezubi na krilima istih principa dokopali vlasti.

shone shone 10:49 23.05.2019

Zdravlje na usta ulazi


od četnika i partizana se ne živi.
Aj lisac malo da se vratimo u realnost.


Koncern Folksvagena suzio izbor: Škoda gradi novu fabriku u Turskoj ili Bugarskoj


angie01 angie01 11:17 23.05.2019

Re: ...

isti ljudi veličaju taj sistem dok su pripadali plemstvu i bune se što su se neki danas drugi krezubi na krilima istih principa dokopali vlasti.


a, bas sam mislila da izbegnem,...

ova tvoja lazna postavka , koje bi trebalo da da neki ausvajz za ovo sto se sada desava je ekstremno destruktivna, jer nije valjda ideja da se smenjuju krvnici.

a obaska, sto su oni koji su vitlali partijskim knjizicama, prvi prepoznali kada bi trebalo da je sakriju krenu da se krste i poste i isti ti su se u hodu prestrojili,...isti ti su skenjali YU i posle poceli da lesinare unistenu zemlju.

ove rasprave o necemu sto je bilo davno, lose/pogresno odigrano pre cetvrt veka, ( a sve sa sumnjivim revizionizmom), i sa jasno losim nastavkom do danasnjih dana,- sto je zemlju i gradjane dovelo na dno liste po bilo kom kriterijumu da se uporedjuje- a bez bilo kakve svesti, ideje o neophodnosti da se konacno uredi zemlja, uspostavi sistem,....jer drugacije nema pomoci,...je samo jos jedan pokazatelj koliko je ovo drustvo nezrelo, neobrazovano, primitivno, uvek spremno na podele unutar neke muljacine,...uvek prednost destruktivnosti, na racun afirmacije i konstruktivnosti.
shone shone 11:24 23.05.2019

Re: ...

.je samo jos jedan pokazatelj koliko je ovo drustvo nezrelo, neobrazovano, primitivno, uvek spremno na podele unutar neke muljacine,...uvek prednost destruktivnosti, na racun afirmacije i konstruktivnosti.


Poznata mantra koja nije sporna.

Poenta je u odgovoru da li je ,,opisano stanje,, posledica ili uzrok?
Ono - šta je starije kokoška ili jaje.

Ja tipujem na uzrok.

angie01 angie01 11:37 23.05.2019

Re: ...

Ja tipujem na uzrok.


pa naravno- sa debilnim revizionistickim opravdanjem.

“Posvećujući preveliku pažnju ljudskoj gluposti, mi je, u stvari, učvršćujemo, a s druge strane, njene su granice tako široke da im se, u toku jednog ljudskog veka, ne možemo ni približiti.” Milovan Danojlić
gedza.73 gedza.73 12:48 23.05.2019

Re: ...

angie01
je samo jos jedan pokazatelj koliko je ovo drustvo nezrelo, neobrazovano, primitivno, uvek spremno na podele unutar neke muljacine,...uvek prednost destruktivnosti, na racun afirmacije i konstruktivnosti.


jedina politička emisija koju mogu da gledam je 'Utisak nedelje'.



i u poslednjoj emisiji Igor Jurić (uopšte se ne opredeljujem) kaže kako je do pre neku godinu Komitet za ljudska prava tražio pooštravanje kaznene politike, podržavao Inicijativu zbog porasta nasilja nad decom i svirepih zločina nad decom da bi danas obrnuo priču. preslušaj dva minuta od 1:00:00.

posebno od 1:07:35 do 1:14:30.
Opozicija koja podržava a onda osuđuje.

je samo jos jedan pokazatelj koliko je ovo drustvo nezrelo, neobrazovano, primitivno, uvek spremno na podele unutar neke muljacine

ne samo muljačine već i ideološki. a muljačina i krađa devedesetih je izvedena jedino po ideološkoj snazi. Oni koji su imali političku moć su, poput njihovih roditelja i nacionalizacije, privatizovali državno. Krađom, lopovlukom, silom, zakonom u okviru jedne partije...

Ovde već počela revizija novije istorije pa relativizacija Miloševićeve uloge, komunisti koji su učestvovali u ratnim dešavanjima devedesetih naprasno se i bez ikakve osnove proglašavaju četnicima, veličaju se neki diktatori jer su 'činili dobro svojoj zemlji u odbrani', pravdaju se logori...


angie01 angie01 12:53 23.05.2019

Re: ...

komunisti koji su učestvovali u ratnim dešavanjima devedesetih naprasno se i bez ikakve osnove proglašavaju četnicima,



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:15 23.05.2019

Re: ...

Otkud zaista Bakarić u ovoj konstelaciji? To sam i od Hrvata čuo nedavno, da je Bakarić, a ne Ðilas-Ranković-Pijade bio br. 2... Jedna stvar, Broza nisam nigde pomenuo. Pričao sam o partizanima? Četnici nisu klali ne-Srbe? Izmislio Bulajić? Zašto su sve tri Supersile povukle priznanje od njih? Banovao bih te kao Čakeca, al' sada je već kasno. Novi dan, o'šla tema svojim putem.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana