Ljudska prava

Novi Zakon o izvršenju - Javna rasprava!

Filip Mladenović RSS / 16.05.2019. u 13:02

Predlagač zakona
Predlagač zakona
Predlagač promena
Predlagač promena
Ministarstvo pravde Republike Srbije objavilo je na svom sajtu Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o izvršenju i obezbedjenju (ZIO) i pozvalo sve zainteresovane da kroz Javnu raspravu u periodu od 9. do 28. maja 2019. godine dostave primedbe, predloge, sugestije i komentare na sledeću E-mail adresu: branislav.stojanovic@mpravde.gov.rs

Pažljivo sam pročitao radnu verziju ovog propisa i na navedenu E-mail adresu sam poslao sledeće predloge i sugestije:

Poštovani,

u skladu sa pozivom Ministarstva pravde Republike Srbije da se tokom Javne rasprave o Nacrtu zakona o izmenama i dopunama ZIO dostave predlozi i sugestije, evo šta bi trebalo popraviti i poboljšati u pomenutom Nacrtu zakona (boldirano):

Član 26.

U članu 56. dodaju se st. 2. i 3. koji glase:

„Prilikom izbora između više sredstava i predmeta izvršenja, javni izvršitelj po službenoj dužnosti vodi računa o tome da se izvršenje sprovodi onim sredstvom i na onom predmetu koji su za izvršnog dužnika najmanje nepovoljni.

Ne primenjuje se načelo srazmere ako se izvršni dužnik u formi javne ili po zakonu overene isprave saglasio da se izvršenje sprovede određenim sredstvom i na određenom predmetu izvršenja, ili ako je nesumnjivo utvrđeno da postoji samo jedno sredstvo i jedan predmet izvršenja iz kojeg se može namiriti potraživanje izvršnog poverioca, osim u slučaju ako taj jedan predmet ima funkciju doma."

Član 105.

U članu 218. stav 1. tačka 6) tačka se zamenjuje tačkom i zapetom.

Dodaju se tač. 7) -10) koje glase:

„7) radna i rasplodna stoka, poljoprivredne mašine i druga oruđa za rad, koja su izvršnom dužniku poljoprivredniku neophodni za održavanje poljoprivrednog gazdinstva, u meri kojoj je to potrebno za njegovo izdržavanje i izdržavanje članova njegovog domaćinstva, kao i seme za upotrebu na tom gazdinstvu i hrana za stoku za četiri meseca;

8) alat, mašine i drugi predmeti koji su izvršnom dužniku koji samostalno obavlja zanatsku delatnost neophodni za obavljanje te delatnosti za tri meseca rada;

9) predmeti koji su neophodni izvršnom dužniku koji obavlja registrovanu delatnost advokata, lekara, apotekara ili se bavi naučnom ili umetničkom delatnošću;

10) jedina nekretnina koja ima funkciju doma."


Svi gore navedeni predlozi i sugestije zasnovani su na pravosudnoj praksi EU i na sledećim odredbama Ustava Republike Srbije:

Član 3.

Vladavina prava je osnovna pretpostavka Ustava i počiva na neotuđivim ljudskim pravima.

Član 18.

Ljudska i manjinska prava zajemčena Ustavom neposredno se primenjuju.

Član 19.

Jemstva neotuđivih ljudskih i manjinskih prava u Ustavu služe očuvanju ljudskog dostojanstva i ostvarenju pune slobode i jednakosti svakog pojedinca u pravednom, otvorenom i demokratskom društvu, zasnovanom na načelu vladavine prava.

Član 20.

Ljudska i manjinska prava zajemčena Ustavom mogu zakonom biti ograničena ako ograničenje dopušta Ustav, u svrhe radi kojih ga Ustav dopušta, u obimu neophodnom da se ustavna svrha ograničenja zadovolji u demokratskom društvu i bez zadiranja u suštinu zajemčenog prava.
Dostignuti nivo ljudskih i manjinskih prava ne može se smanjivati.
Pri ograničavanju ljudskih i manjinskih prava, svi državni organi, a naročito sudovi, dužni su da vode računa o suštini prava koje se ograničava, važnosti svrhe ograničenja, prirodi i obimu ograničenja, odnosu ograničenja sa svrhom ograničenja i o tome da li postoji način da se svrha ograničenja postigne manjim ograničenjem prava.

Član 25.

Fizički i psihički integritet je nepovrediv.

Član 40.

Stan je nepovrediv.

Član 69.

Građani i porodice kojima je neophodna društvena pomoć radi savladavanja socijalnih i životnih teškoća i stvaranja uslova za zadovoljavanje osnovnih životnih potreba, imaju pravo na socijalnu zaštitu, čije se pružanje zasniva na načelima socijalne pravde, humanizma i poštovanja ljudskog dostojanstva.


U nadi da ćete uvažiti ova 2 predloga izmena članova 26 i 105 Nacrta zakona o izmenama i dopunama ZIO, srdačno Vas pozdravljam.

Filip Mladenović

Atačmenti



Komentari (420)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

shone shone 22:35 17.05.2019

Re: Boli ih Ego


Evo primer mog najbližeg komšije: AV režim mu za 4 godine, od 2014. do 2018, na ime opljačkanog dela penzije, duguje (bez redovne i zatezne kamate) oko 3 000 evra u dinarskoj protivvrednosti. I šta sad on da radi kada dodje Rešenje izvršitelja zbog neplaćeniih računa "INFOSTAN"-a u visini od 600 evra?


Kruženje materije u prirodi, teorija smrkavanja i svanjivana, zakon spojenih posuda, bog je prvo sebi stvorio bradu, ima tu još dosta radnih naslova za odabir.


https://www.kurir.rs/vesti/politika/3253163/ziveo-u-stracari-pa-dosao-na-vlast-i-skucio-se-u-vili-od-1-000-kvadrata-bivsi-sef-grocke-optuzen-da-je-zapalio-kucu-novinara-enormno-se-obogatio
Bili Piton Bili Piton 22:36 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

hoochie coochie man
od čega da plaćamo bakici grejanje?


Od Jorgovankine opscene plate?

Samo jedan od predloga.
shone shone 22:42 17.05.2019

Re: angie01

ne pratis na casu uopste, samo si jeftino zajedjiv i ne kapiras bas najbolje,.


hoochie coochie man hoochie coochie man 22:42 17.05.2019

Re: Boli ih Ego


Od Jorgovankine opscene plate?

Samo jedan od predloga.


Ovo može da zvuči primamljivo, ali je demagogija.
Dobro je za transparente, ali ne verujem da bi izdržalo ozbiljniju ekonomsku analizu, tj. siguran sam da ne bi.
Jer to, u prevodu, znači, srpska ekonomija je dobra, dovoljno para zarađuje da se stanovništvu može obezbediti besplatno grejanje, ali pokradoše.

Da kradu kradu, uveren sam, ali i kad ne bi krali ne bi bilo dovoljno da se bakice greju fraj.
shone shone 22:44 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

... od čega da plaćamo bakici grejanje?
Od Jorgovankine opscene plate?



Padaj silo i nepravdo!



u prevodu na engleski

Bili Piton Bili Piton 22:46 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

hoochie coochie man

Od Jorgovankine opscene plate?

Samo jedan od predloga.


Ovo može da zvuči primamljivo, ali je demagogija.
Dobro je za transparente ali ne verujem da bi izdržalo ozbiljniju ekonomsku analizu, tj. siguran sam da n ebi.
Jer to, u prevodu, znači, srpska ekonomija je dobra, dovoljno para zarađuje da se stanovništvu može obezbediti besplatno grejanje, ali pokradoše.

Da kradu kradu, uveren sam, ali i kad ne bi krali ne bi bilo dovoljno da se bakice greju fraj.


Čudiš me malo. Ja ti govorim o principu. Znači okej je da kradu, da to prihvatimo kao datost? Znači okej je da Maja Govnović ima četrnaest plata i korišćenje privatnog aviona kad joj prdne? Okej je da Jorgovanka potroši na frizeraj koliko babi treba za dva meseca grejanja dok se hrani iz kontejnera? Pa nije okej i nikad neće biti okej. Nemoj molim te.
shone shone 22:51 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Čudiš me malo. Ja ti govorim o principu. Znači okej je da kradu, da to prihvatimo kao datost? Znači okej je da Maja Govnović ima četrnaest plata i korišćenje privatnog aviona kad joj prdne? Okej je da Jorgovanka potroši na frizeraj koliko babi treba za dva meseca grejanja dok se hrani iz kontejnera? Pa nije okej i nikad neće biti okej. Nemoj molim te.






Na kraju velim ti ja svi smo mi naši!!

PS I Aureus je naš,pošto govori dobro Turski njega u Ankaru da gleda utakmice i izveštava.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:55 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Čudiš me malo. Ja ti govorim o principu. Znači okej je da kradu, da to prihvatimo kao datost? Znači okej je da Maja Govnović ima četrnaest plata i korišćenje privatnog aviona kad joj prdne? Okej je da Jorgovanka potroši na frizeraj koliko babi treba za dva meseca grejanja dok se hrani iz kontejnera? Pa nije okej i nikad neće biti okej. Nemoj molim te.


Naravno da ne jbt!
Ali o dve stvari pričamo, o obavezi plaćati dugova, to je jedna stvar, a to znači da i bakica mora plaćati svoje, i druga stvar, da se mora sprečiti krađa, pljačka, a to znači da Maja i Jorgovanka moraju da zglajznu, makar sa vlasti.

To su dve odvojene stvari, a ti ih povezuješ kad kažeš da bakica ne bi morala da plaća svoje dugove ako bi se ove dve ponašale normalno.

Ti zapravo kažeš, kad se Maja i Jorgovanka ponašaju nenormalno, neka se i bakica ponaša nenormano.
To nije put ka izlazu, put je da se svi ponašaju normalno, a normalno je i plaćati dugove i ne bahatiti se na vlasti.

angie01 angie01 22:58 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

To su dve odvojene stvari, a ti ih povezuješ kad kažeš da bakica ne bi morala da plaća svoje dugove ako bi se ove dve ponašale normalno




a gde to kaze?

gde bilo ko u ovoj raspravi kaze da neko ne treba da placa svoja zaduzenja?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:03 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

a gde to kaze?


ovde
ja
od čega da plaćamo bakici grejanje?

Bili
Od Jorgovankine opscene plate?


Dakle, mi da plaćamo bakici dugove, a ako ih plaćamo mi ne plaća ih bakica.
Znači, Jorgovaknina plata i bakicini dugovi su povezani.

Baš mora da se nacrta?
zilikaka zilikaka 23:04 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Bili Piton
hoochie coochie man
od čega da plaćamo bakici grejanje?


Od Jorgovankine opscene plate?

Samo jedan od predloga.

Guverner mora da ima takvu platu, u ozbiljnoj državi. Naš problem nije plata nego Jorgovanka, koja ne bi trebala da odmakne od šefa računovodstva osrednje firme.
Populistička prenemaganja u kojima ministri imaju navodnih hiljadu evra nisu normalna.
Nego, prvi put sam videla pravi salonac kao student. U Krunskoj. Ceo sprat, nekih 150 kvadrata, sa sve posebnim ulazom i stepeništem za poslugu.
Držala ga baba kojoj je namešteno da ga dobije. Vrlo moguće da ga je i otkupila.
E, sad, baba je verovatno pokojna, al ako je njena recimo ćerka sad neka baba u takvom stanu, samo grejanje bi je koštalo preko 400 evra. Ozbiljan trošak za naše uslove. A gde je održavanje toga. Treba nekad i okrečiti, recimo.
U svetlu ovdašnje diskusije, da li treba subvencionisati takvu babu, da se ne bi pomerala iz svoje sredine?



hoochie coochie man hoochie coochie man 23:13 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

da li treba subvencionisati takvu babu,


Koliko sam ja razumeo ideju, ne.
Subvencionišu se bakice (ne babe, bakice) koje su beograđanke makar od pradede.
Piše lepo, koja živi u pradedinom stanu.
Ove što su pootimale tuđe, i otkupile za male pare, znači komunističke babe, one ne.

Mada, opet se javlja nedoumica...
Predlagač(ica) ima posebu emocuiju kad su komunci u pitanju, tako da je moguće da i ta baba potpadne pod milost.
Bili Piton Bili Piton 23:14 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

hoochie coochie man


To su dve odvojene stvari, a ti ih povezuješ kad kažeš da bakica ne bi morala da plaća svoje dugove ako bi se ove dve ponašale normalno.


Ne, ja kažem da postajemo zemlja u kojoj su novac, moć i privilegije koncentrisani u 5 posto stanovništva, dok infektivna izgleda onako kako izgleda. Kakvi pet posto, DVA posto. Ne znam odakle da počnem da objašnjavam. Postajemo brutalna raspikuća od zemlje bez ikakve zaštitne mreže za one koji nemaju, ne mogu, ne umeju i ne snalaze se. Nek crknu, znači, ko šiša babe što nemaju da plate, njihov problem. Nemaju nikoga ni kome bi se obratile za pomoć sem ako se neko ne smiluje da okači kesu s bajatim hlebom o kontejner. Da li shvatate u šta smo se pretvorili? Meni je to monstruozno, onaj najgori grabeći, preko leševa gazeći kapitalizam, zapravo džungla. Pa ne treba da se čudimo što ljudi beže napolje. I to, šlag na tortu, beže u zlu vešticu Evropu koju ne možemo dovoljno da napljujemo, mi koji smo postali krvoločne i neosetljive ZVERI.

Jorgovanka da prepolovi sebi platu (što verovatno ne bi ni osetila) - to je grejanje preko zime za šesnaest baba. Lupam napamet ali jasno ti je šta hoću da kažem. Pravednija preraspodela onog malog što imamo. Solidarnost, ako hoćeš. Prava solidarnost, koja zbilja nešto znači onima koji su ugroženi, zbilja ugroženi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:25 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Ne, ja kažem da postajemo zemlja u kojoj su novac, moć i privilegije koncentrisani u 5 posto stanovništva, dok infektivna izgleda onako kako izgleda.


Da.
Slažemo se u ovom delu.
Razilazimo se u delu kako na to reagovati.
Ja kažem da se obaveza plaćanja dugova ne sme dovoditi u vezu sa tim.
Dugovi se moraju plaćati, država mora obezbediti mehanizam koji to omogućava bez obzira na stanje o kom pričaš.
Postajemo brutalna zemlja bez ikakve zaštitne mreže za one koji nemaju, ne mogu, ne umeju i ne snalaze se. Nek crknu, znači, ko šiša babe što nemaju da plate, njihov problem. Nemaju nikoga ni kome bi se obratile za pomoć sem ako se neko ne smiluje da okači kesu s bajatim hlebom o kontejner.


To su socijalni slučajevi i država mora o njima voditi brigu u skladu sa mogućnostima.
Ali ovde prićamo o nekom ko poseduje kapital velike vrednosti, i koji može iskorisiti da reši svoj problem.
Onda se javlja mišljenje koje kaže, pa navikla je, od pradede joj, voli, ajd da joj oprostimo.
To je neozbiljno.
Jorgovanka da prepolovi sebi platu (što verovatno ne bi ni osetila) - to je grejanje preko zime za šesnaest baba.

Verovatno.
Ali kojih šesnaest baba?
Onih sa stanovima od 200 soma i dužne su, ili onih koji nemaju ništa?
angie01 angie01 23:28 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Guverner mora da ima takvu platu, u ozbiljnoj državi. Naš problem nije plata nego Jorgovanka,


ovo nije ozbiljna drzava,...u ozbiljnoj drzavi i lekar im normalnu platu,...pekar, apotekar,...znaci, ne mogu samo funkcioneri- o tome se radi,...dzorgovanki telekom plati stan, a za racune ne smem ni da pitam, ni za diplomine,...je l placa on uopste stanarinu,...


Držala ga baba kojoj je namešteno da ga dobije


svi su u jednom periodu dobijali stanove, neki ovakve, neki onakve i posle ih otkupili,...ako je nekom nesto ukrala, onda ok,...znam i slucaj moje Beogradske bake, kojoj su srusili kucu kod botanicke baste i dali joj stan, al drustveni za uzvrat, pa je cale morao da ga jos otkupljuje....znaci, razne su price,....al je drugi problem o kome se trenutno prica.

inace, stan od 150 kvadrata, oko 200 keka grejanje, ne 400....da babu nisu skratili za penziju, mogla bi da plati svoje troskove- placala ih je ceo zivot.
Bili Piton Bili Piton 23:34 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

hoochie coochie man

Onih sa stanovima od 200 soma i dužne su, ili onih koji nemaju ništa?


One koje se kvalifikuju za takvu pomoć. U našim uslovima, to bi bile one koje zbilja nemaju šta da jedu pred kraj meseca, ili nemaju da plate struju i grejanje iako im čitave zime gori jedna sijalica u jednoj ledenoj sobi. Da počnemo od njih prvo.

Sve je već izmišljeno drugde, nema potrebe da iznova pronalazimo toplu vodu. Pogledajmo Skandinaviju na primer, izanalizirajmo kako oni vrše tu preraspodelu (a vrše je i te kako, vrše je čak i u šugavoj Britaniji) i pokušajmo da to uskladimo sa sopstvenim mogućnostima. Neka neko poradi s babom koja nema da plati za grejanje, neka joj se ponudi mogućnost da joj se olakša da plati koliko i kad može a ne da se bre tera na trotoar zbog jedne šljive!
angie01 angie01 23:34 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Subvencionišu se bakice


izvini, je l si uopste procitao kako se budze ti sporni racuni?

evo, ja zivela na raznim starnama, svuda ima nekih fazona, al ovo jos nisam videla- cista mafijoza,...ovo sve ostalo sto tupite, nema veze sa tom cinjenicom.
zilikaka zilikaka 23:36 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Prava solidarnost, koja zbilja nešto znači onima koji su ugroženi, zbilja ugroženi.

Jeste Bili, al eto ja uprno vraćam priču na definiciju ugroženosti.
Imaš one koji žive u čatrljama polugladni. Ako imaju decu, ta deca nemaju šansu da se dočepaju pristojnog života. Evo ti priča. Ljudi žive u susednom selu. Otac nema posla, zemlje nemaju, izdržavaju se od prihoda majke koja sprema po kućama. To je 2000 dnevno bruto po radnom danu. Od toga plaća i put do grada. Dete im odličan đak, gimnazijalac, i jedva skupe za kartu do grada. Kad je zima, a nema na vreme bus, dete se srzava šetajući po gradu, dok ne dočeka prevoz, jer i on ide kad ide.
A takvo dete bi trebalo i na studije. Od čega?
Takvih slučajeva je na hiljade.
A baka iz centra grada može da proda stan i ode u prigradsko naselje. Eto, u Borču recimo, i da joj ostane za život i sve troškove.
Ili da proda uz doživotno uživanje, ili da primi podstanare, pa da sklopi ugovor o doživotnom izdržavanju...
Kolliko god želeli da budemo solidarni, za sve nema.
Meni lično bi uvek bila prioritet deca kojoj treba dati šansu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:41 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

One koje se kvalifikuju za takvu pomoć. U našim uslovima, to bi bile one koje zbilja nemaju šta da jedu pred kraj meseca, ili nemaju da plate struju i grejanje iako im čitave zime gori jedna sijalica u jednoj ledenoj sobi. Da počnemo od njih prvo.


Pa onda se apsolutno slažemo.

Različite situacije imamo u glavi dok razmišljamo, očigledno, otud nesporazum.
Ja zamišljam bakicu sa stančugom od dvesta 'iljada, ti, izgleda, neku jadnicu koja nema ništa.

Bili Piton Bili Piton 23:45 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

hoochie coochie man
One koje se kvalifikuju za takvu pomoć. U našim uslovima, to bi bile one koje zbilja nemaju šta da jedu pred kraj meseca, ili nemaju da plate struju i grejanje iako im čitave zime gori jedna sijalica u jednoj ledenoj sobi. Da počnemo od njih prvo.


Pa onda se apsolutno slažemo.

Različite situacije imamo u glavi dok razmišljamo, očigledno, otud nesporazum.
Ja zamišljam bakicu sa stančugom od dvesta 'iljada, ti, izgleda, neku jadnicu koja nema ništa.



E pa sa bakicom u stanu od dvesta kvadrata takodje može da se poradi. Može joj se reći - žao nam je, ali za ovu vrstu pomoći se ne kvalifikujete jer, naprosto, niste bez igde ičega. Treba pomoći i njoj, savetom kako da se snadje. Ako treba da izda jednu sobu, dve, nek izda, eto joj prihoda. Ali mora neko to da joj predoči, obavesti je, nadje joj se pri ruci, da pomogne i njoj da se snadje.
zilikaka zilikaka 23:47 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

inace, stan od 150 kvadrata, oko 200 keka grejanje, ne 400....da babu nisu skratili za penziju, mogla bi da plati svoje troskove- placala ih je ceo zivot.

Prihvatam grešku, nisam proveravala, ali i 200 je ozbiljan trošak za zemlju sa ovakvim platama.Nekad je grejanje bilo smešno jeftino, zato se lako i plaćalo.
Mo_emo da polemišemo da li je sad preskupo, al računaj da je toliko i kad imaš sopstveno, na gas.
Neko mora da plati grejanje te kvadrature, a ja smatram da to nisu drugi građani Srbije.
Ni tebi ni meni ga niko ne plaća.
angie01 angie01 23:48 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

zili, ja sve vreme pricam o mafijasenju, otimanju, a ti mi uporadjujes bakicu sa stanom i siromasno dete, a oboje su deo istog nepostojanja normalnosti.

niko mi ne rece u kom mi to uredjenju zivimo, koji je to sistem uspostavljen i koja prava postoje?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:50 17.05.2019

Re: Boli ih Ego


E pa sa bakicom u stanu od dvesta kvadrata takodje može da se poradi. Može joj se reći - žao nam je, ali za ovu vrstu pomoći se ne kvalifikujete jer, naprosto, niste bez igde ičega. Treba pomoći i njoj, savetom kako da se snadje. Ako treba da izda jednu sobu, dve, nek izda, eto joj prihoda. Ali mora neko to da joj predoči, obavesti je, nadje joj se pri ruci, da pomogne i njoj da se snadje.


Pazi kad mi je malo falilo da napišem isto ovo:)
Padalo mi na pamet.
Svakako, i verujem da se uvek nađe bar neko da joj to kaže.

Sve je to ok, samo nije ok da neko poseduje kapital a da se oslobodi obaveze plaćanja svojih dugova.
Ma kako nam simpatični bili.
angie01 angie01 23:50 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

Neko mora da plati grejanje te kvadrature, a ja smatram da to nisu drugi građani Srbije.
Ni tebi ni meni ga niko ne plaća.


ja ni ne kazem da trebaju drugi da placaju nekome- a placaju sve upravo ovako i samo jednoj ekipi.
angie01 angie01 23:53 17.05.2019

Re: Boli ih Ego

samo nije ok da neko poseduje kapital a da se oslobodi obaveze plaćanja svojih dugova.


sve vreme poturate- ne samo ti- istu ovu tezu, koju niko nije ni postavio- problem je sasvim druge prirode, ponovila sam toliko puta, da me mrzi opet,...jer kapiram da nije ni bitno, teracete ovo vase kako god.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:03 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

sve vreme poturate- ne samo ti- istu ovu tezu, koju niko nije ni postavio


Kako bre, endži, nisi jbt?
Pa zar nisi prva, na komentar, valjda Zilin, da ljudi žive i u Borči, i da ako neko zaglavi toliko da mora kuću da proda, neka je proda, neka vrati dug, i neka ide u Borču da živi, jer i tamo žive ljudi, počela o bakici i pradedinom stanu, o deci, tradiciji, navikama?
zilikaka zilikaka 00:07 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

zili, ja sve vreme pricam o mafijasenju, otimanju, a ti mi uporadjujes bakicu sa stanom i siromasno dete, a oboje su deo istog nepostojanja normalnosti.

To da živimo u mafijaškoj državi je poznato. Ono oko čega sse ne slažemo je što ja mislim da i kad bi nam zemlja bila skroz normalna, opet neko ko ima vrednu imovinu ne može biti povlašćen po pitanju plaćanja troškova.
To nije socijalna pravda.
A svi znamo da svuda u svetu život u elitnijim delovima više košta. I može ga priuštiti onaj ko ima da plati.
I nikog ne zanima koliko generacija se tu rodilo i kako je emotivno vezano za taj kraj.
Mislim da se oko ovog mog stava ne slažemo, zato ga elaboriram ovoliko.
Bili Piton Bili Piton 00:09 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

hoochie coochie man

Svakako, i verujem da se uvek naše bar neko da joj to kaže.



Dok to ne postane sistem, organizovan i jasan, proverljiv sistem socijalne pomoći nigde nismo stigli, jer opet zavisimo od onog koji "će se (možda) naći" da okači kesu o kontejner. Ne. Mora da postoji jedinstven, precizno utanačen organizovan sistem koji se sastoji od ljudi čiji je to posao - da ozbiljno rade sa socijalno ugroženima. U budžetu mora biti para za takve stvari, a ne za Notr Dam ili jelku na terazijama, to nikom ne treba. Pritom ne mislim na dobrotvorne organizacije i dobročinstvo - lepo je i to - ali, moramo da uspostavimo sistem ako zbilja mislimo da išta napravimo od ove zemlje i svih nas. Skoro da smo već okasnili.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:18 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Dok to ne postane sistem, organizovan i jasan, proverljiv sistem socijalne pomoći nigde nismo stigli,


Jasno.
I to je jedan od nedostataka (ako tako nešto nema pri socijalnim ustanovama, a moguće je da nema)
Ali sad odosmo na temu gde se slažemo, a to nije zanimnjivo :)
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:20 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Bili Piton
hoochie coochie man

Svakako, i verujem da se uvek naše bar neko da joj to kaže.



Dok to ne postane sistem, organizovan i jasan, proverljiv sistem socijalne pomoći nigde nismo stigli, jer opet zavisimo od onog koji "će se (možda) naći" da okači kesu o kontejner. Ne. Mora da postoji jedinstven, precizno utanačen organizovan sistem koji se sastoji od ljudi čiji je to posao - da ozbiljno rade sa socijalno ugroženima. U budžetu mora biti para za takve stvari, a ne za Notr Dam ili jelku na terazijama, to nikom ne treba. Pritom ne mislim na dobrotvorne organizacije i dobročinstvo - lepo je i to - ali, moramo da osnujemo sistem ako zbilja mislimo da išta napravimo od ove zemlje i svih nas. Skoro da smo već okasnili.


Najavljuju socijalne karte već godinama, i prethodni režim i AVktuelni i - NIŠTA!

Šta mislite - zašto?
angie01 angie01 00:21 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Kako bre, endži, nisi jbt?


nisam rekla da neko ne treba da placa svoje obaveze,...meni nije normalno da neko , recimo Dragoljubu meri kuci zbog duga od 6000, niti da on svoju kucu proda i ode na selo, nego da postoji normalnija raspodela, normalniji odnos prihoda i fiksnih troskova i normalniji nacin otplacivanja dugovanja,....ovo sa izvrsiteljima i budzenjem dugovanja od pre 10 i vise godina, bez upozorenja, pa kamata na kamatu, pa sve to u glavnicu, pa nove kamate, nepostojeci troskovi,...( ima slucaj da su ljudi sve redovno placali, al ne cuvaju racune od pre jedne decenije- kazu da treba cuvati do dve unazad) i ladno dobili neka enormna dugovanja,...ovi slucajevi iseljenja jer je neko prodao stan dva puta i slicne kojestarije, pa onda strada neko ko nije kriv,...sve je to jedna te ista mafijaska radionica,...s duge strane, njihovi stanovi i dugovanja nisu niti u pitanju, niti se bilo sta preduzima- valjda zbog velikih para, koje eto samo oni zaradjuju.

...a vi i dalje iseljavajte bakice i koga god iz mrskog Beograda, jer su ga nekada mozda dobile, kao i svi ostali gradjani uostalom, bez obzira da li je uopste realan odnos nekog njenog duga i kazne koju su joj spremili,...kao da ne mogu da joj dug ubace u neki reporgram, pa da otplacuje na rate,...ili statejaznam.
zilikaka zilikaka 00:22 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Bili, sad napadaš osnovne slobode. Ko sme nekog da natera da prodaje svoje?
I kako bi to izgledalo? Da neko uzme evidenciju mesečnih primanja svakog, pa broj članova u kuči, i da razreže šta je za njega prigodno?
Opet ćeš imati one koji žele da ostanu gde jesu, po cenu gladovanja. Ljudi su različiti i ne smeš im uvoditi prisilnog staratelja, osim ako su poslovno nesposobni.
Mogućnost naplate duga prodajom imovine samo tera takve da se otrezne i suoče sa realnošću.
Bili Piton Bili Piton 00:22 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Filip Mladenović


Najavljuju socijalne karte već godinama, i prethodni režim i AVktuelni i - NIŠTA!

Šta mislite - zašto?


Šta oćeš, umesto njih smo dobili dina kartice.
angie01 angie01 00:25 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

opet neko ko ima vrednu imovinu ne može biti povlašćen po pitanju plaćanja troškova.


ja to nigde nisam ni rekla.

da smo normalna drzava, ta bakica bi imala svoju normalnu penziju i ne bi ni postojali uslovi da upadne u dug,...niti bi je neko za takav dug iseljavao iz stana, nego bi postojali nacini kako da ga plati,...i zakoni bi vazili za sve.

edit; u normalnim zemljama, bakice sa svojim penzijama uplate zivot u luksuznim ritajerment homovima, gde o njima brinu lekari, sestre, imaju restoran u kome se za njih kuva, frizera, pedikira, manikira i jos se provode, izlaze, putuju,...a nase bakice su ponizene otimacinom i jedva kupuju lekove koji su im neophodni i jos bi trebalo da se evakuisu iz svojih domova, jer su pokradene i da odu pod stare dane u novu sredinu i snalaze se- a njihove stanove da uzmu oni koji su sve to i uradili i, gle cuda, nemaju ni jedan isti parametar od kojih ima zavisi kvalitet zivota a koji zavisi od stanja i uslova iste drzave u istom trenutku.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:28 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Ko sme nekog da natera da prodaje svoje?


Ček, zar nisu legalni ekonomski savetnici, pa i kad bi bili državni?
Naravno bez ovlašćenja da naređuju, nego da savetuju?
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:34 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Dragoljubu meri kuci zbog duga od 6000,


A i to jbg.
Za 6000 dođe do toga da se priča o kući.

Nemam pojam o konkretnoj situaciji, ali tu je moguć i nemar.
Imaš dug od 50 evra, nisu pare za bacanje, ali nije ni bogatstvo, objektivno.
I to traje, ne rešavaš.

Ako nije neki nesporazum u pitanju, nije znao za dug npr ili nešto slično, ili neka lična pizma, onda je ili nemar ili baš baš bahatost izvršitelja.
Bili Piton Bili Piton 00:35 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

zilikaka
Bili, sad napadaš osnovne slobode. Ko sme nekog da natera da prodaje svoje?
I kako bi to izgledalo? Da neko uzme evidenciju mesečnih primanja svakog, pa broj članova u kuči, i da razreže šta je za njega prigodno?


To se baš tako i radi. Tražiš pomoć - postoje uslovi koje mora da ispuniš da bi se kvalifikovao. Što znači: dobiješ formular da popuniš gde te pitaju sve, sve, sve - koliki su ti prihodi, koliki su ti rashodi, u kakvim uslovima živiš, ,u koliko soba, ko tu sve živi, kolika su njima primanja, da li boluješ i od čega, kako se ta bolest odražava na tvoju dnevnu rutinu i tako dalje i tako bliže. Ta pitanja idu do toga koliko puta puštaš vodu za sobom dnevno (hehe) do toga imaš li kadu ili tuš (odnosno, koliko vode trošiš). Na šta i kako se greješ. Svi ti odgovori nose sa sobom broj poena. Ako nakupiš dovoljno poena imaš pravo na odredjenu vrstu i iznos pomoći, ako nemaš - gleda se šta imaš i čega možeš da se lišiš a da ti to ne umanji ili ugrozi osnovni komfor. Rekoh gore drugim povodom, uvek ima načina da se ljudima olakša da, ako ništa drugo, prebrode krizu, u čemu i jeste čitava poenta.

U Britaniji, čiji primer mi je dobro poznat (mogu o tome do sutra) postavljaju sva ta pitanja, i više. U njoj je, do poslednjih nekoliko godina, na ulici bio samo onaj koji je hteo da bude na ulici i nigde drugde, onaj koji je "beyond help". Poslednjih godina rasturaju taj sistem i amerikanizuju ga - teško im je da nateraju bogate da plaćaju porez i time pune budžet - pa ponovo, posle dugo vremena, opet vidim beskućnike na svakom ćošku.
zilikaka zilikaka 00:36 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

To je diskutabilno. Koliki su troškovi stanovanja u 100 i kusur kvadrata? Za jednu penziju su ozbiljni. Nisu ni one sve bile profesori univerziteta.
U krajnjoj liniji, takve osobe nisu socijalno ugrožena kategorija ni po jednoj logici, a njihova volja je kako će i gde živeti.

angie01 angie01 00:43 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

To je diskutabilno. Koliki su troškovi stanovanja u 100 i kusur kvadrata? Za jednu penziju su ozbiljni. Nisu ni one sve bile profesori univerziteta.


brate zili- pricamo o najbazinijim troskovima, pa gde je molim te komunalna usluga skuplja od penzije,...samo kod nas.
Bili Piton Bili Piton 01:03 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

zilikaka
To je diskutabilno. Koliki su troškovi stanovanja u 100 i kusur kvadrata? Za jednu penziju su ozbiljni. Nisu ni one sve bile profesori univerziteta.
U krajnjoj liniji, takve osobe nisu socijalno ugrožena kategorija ni po jednoj logici, a njihova volja je kako će i gde živeti.



Osoba koja sama živi u sto kvadrata pa nema za komunalije se u Britaniji svakako ne bi kvalifikovala za socijalnu pomoć o kojoj govorim - osim ako ne boluje od neke teške bolesti pa joj treba nega (što nosi, ili je nosilo, ogromne poene). Takva osoba živi "above their means" i takvoj osobi će zbilja prvo savetovati da usaglasi svoje želje i mogućnosti, to jest da se preseli u manji stan ako veliki ne može da plaća, ili da izda jedan njegov deo. To je ono što rekoh - vi se ne kvalifikujete za socijalnu pomoć ali evo kako sami sebi možete pomoći - ovako, ovako ili ovako.
angie01 angie01 01:09 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

ako neko jos nije skapirao sta je dom,

Bili Piton Bili Piton 01:19 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Sve što pričam u jednoj slici, onoj sad već legendarnoj

anonymous anonymous 05:08 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

angie01
To je diskutabilno. Koliki su troškovi stanovanja u 100 i kusur kvadrata? Za jednu penziju su ozbiljni. Nisu ni one sve bile profesori univerziteta.


brate zili- pricamo o najbazinijim troskovima, pa gde je molim te komunalna usluga skuplja od penzije,...samo kod nas.


Kad jednom budeš shvatila da su nas "najcivililizovanije i najdemokratskije" sile ovog sveta u združenom poduhvatu, najpre kao kužne i leprozne stavile u azil i uskratile nam ekonomski i svaki drugi kontakt sa ostatkom sveta, zatim na taj način osiromašene i izgladnjene nahuškale jedne na druge, da bi nas nakon toga satanizovale, dehumanizovale i stigmatizovale, kako bi mogle da nas dokrajče najsavršenijim ratnim oružjem i mašinama smrti - biće ti jasan psihološki i kulturno antropološki karakter ovog društva, a verovatno i ekonomska situacija u kojoj se nalazimo.

I njeni uzroci.

Za sva dalja zaključivanja i traganja za pitanjima zašto i kako.
Bili Piton Bili Piton 05:16 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

anonymous
Kad jednom budeš shvatila da su nas "najcivililizovanije i najdemokratskije" sile ovog sveta u združenom poduhvatu, najpre kao kužne i leprozne stavile u azil i uskratile nam ekonomski i svaki drugi kontakt sa ostatkom sveta, zatim na taj način osiromašene i izgladnjene nahuškale jedne na druge, da bi nas nakon toga satanizovale, dehumanizovale i stigmatizovale, kako bi mogle da nas dokrajče najsavršenijim ratnim oružjem i mašinama smrti - biće ti jasan psihološki i kulturno antropološki karakter ovog društva, a verovatno i ekonomska situacija u kojoj se nalazimo.

I njeni uzroci.

Za sva dalja zaključivanja i traganja za pitanjima zašto i kako.


Ništa od kukanja i okrivljavanja svih drugih sem sebe. Slovenac to ne radi. Budi kao Slovenac.





alselone alselone 05:23 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Ništa od kukanja i okrivljavanja svih drugih sem sebe. Slovenac to ne radi. Budi kao Slovenac.


Iskreni da budemo Sloveniji je namenjena drugačija uloga od nas prilikom raspada Jugoslavije. Ima do nas ali ima i do njih.

Seti se samo kako je prošla Djindjića vlada. Prošla je malo bolje od Slobine a mogla je proći kao Slovenačka.
Bili Piton Bili Piton 05:27 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone



Iskreni da budemo Sloveniji je namenjena drugačija uloga od nas prilikom raspada Jugoslavije.


Uh, ovo zvuči kao da nama sirotima eto nije sudjeno da budemo bilo šta drugo od ovog što smo postali od raspada naovamo. I don't buy it.
alselone alselone 05:35 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Uh, ovo zvuči kao da nama sirotima eto nije sudjeno da budemo bilo šta drugo od ovog što smo postali od raspada naovamo. I don't buy it.


Nema tu "suđeno" ili "nesudjeno" ali ima politike. Ja ti lepo kažem čega da se setiš a ti to možeš slobodno da zanemariš i da misliš da je samo do sirotih Srba. Do SS (sirotih Srba) ima jako puno, ali neke stvari su im i bile nametnute (na primer Vučić, ako želiš možeš da se setiš koliko ga je EU podržavala prilikom izbora i koliko ga danas podržavaju da ostane na vlasti). Da EU želi da se Vučić skine, leteo bi kao bela lala ja ti garantujem do jeseni. Ali ne, ovako su ga izgurali, ovako ga održavaju i ovako nas polivaju kako smo siroti jer smo ga birali.

Djindjića su kočili jednako spolja koliko iznutra i on je to pred kraj života i shvatio. Pogedaj onaj poslednji intervju.
alselone alselone 05:37 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

A za Slovence, seti se samo izbrisanih. Tako nešto da se desilo kod nas bio bi skandal svetskih razmera a njima su ladno tolerisali (verujem i još dalje, ali nisam pratio) legalno etničko čišćenje.

I tako dalje i tako dalje.

Glupo je pričati o primerima jer svaki primer može da se izvrne ruglu pa da postane "samo to", pa neću pisati primere, pogotovo jer ih se i nije teško setiti.


EDIT:
Al Džazira
Nakon što je Europski sud za ljudska prava 2010. godine o predmetu "izbrisanih" presudio da im država treba oduzeta prava riješiti sistemskim zakonom, uz mogućnost odštete, parlament je donio zakon po kojemu "izbrisanima" koji ulože zahtjev u upravnom postupku može pripasti najviše 50 eura za svaki mjesec koji su bili bez svih prava i dokumenata, a najviše trostruki iznos ako se odluče za sudsku tužbu, no mnogi su slučajevi još otvoreni.

20 godina je evropskom sudu trebalo da se izjasni od predmetu izbrisanih. Zanimljivo.
Bili Piton Bili Piton 05:46 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone


Nema tu "suđeno" ili "nesudjeno" ali ima politike. Ja ti lepo kažem čega da se setiš a ti to možeš slobodno da zanemariš i da misliš da je samo do sirotih Srba. Do SS (sirotih Srba) ima jako puno, ali neke stvari su im i bile nametnute (na primer Vučić, ako želiš možeš da se setiš koliko ga je EU podržavala prilikom izbora i koliko ga danas podržavaju da ostane na vlasti). Da EU želi da se Vučić skine, leteo bi kao bela lala ja ti garantujem do jeseni. Ali ne, ovako su ga izgurali, ovako ga održavaju i ovako nas polivaju kako smo siroti jer smo ga birali.

Djindjića su kočili jednako spolja koliko iznutra i on je to pred kraj života i shvatio. Pogedaj onaj poslednji intervju.


Naravno da nije samo do nas sirotih, ali opet se nameće ili/ili dihtomija. Kao i u čitavoj ovoj diskusiji na blogu koja traje vekovima, kao da izmedju (opet ću ponoviti, već mi je muka od sebe samog) Maove Kine i besomučnog neoliberalizma nema bilo kakve treće, hibridne opcije (a pun ih je svet). Isto tako, ili smo sve sami krivi ili je sve neko drugi kriv. Naravno da je istina negde na sredini, ali kad i ako neko reši da uzme svoju sudbinu u svoje ruke i za nju konačno preuzme odgovornost, taj ima šanse da barem napipa put pred sobom. Sve dotle je samo traženje izgovora i parloženje, ucrvljavanje.
anonymous anonymous 05:49 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Bili Piton


Ništa od kukanja i okrivljavanja svih drugih sem sebe. Slovenac to ne radi. Budi kao Slovenac.


Radi se samo o trezvenom razumevanju .

alselone alselone 05:53 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Isto tako, ili smo sve sami krivi ili je sve neko drugi kriv. Naravno da je istina negde na sredini, ali kad i ako neko reši da uzme svoju sudbinu u svoje ruke i za nju konačno preuzme odgovornost, taj ima šanse da barem napipa put pred sobom. Sve dotle je samo traženje izgovora i parloženje, ucrvljavanje.


Ovo zvuči nadahnjujuće ali je realnost malo drugačija. Jer realnost je skup malih ljudi i njihovih malih sudbina. A njihove male sudbine su sistematski uništavane od idiota, spoljnih i unutrašnjih.

Biznis, na primer. Ja mislim da smo mi narod koji nema smisla za posao, ne neguje ga, ne razvija, često je jajarski, površan, gleda da zajebe na kratko, ne gradi dugoročne poslove i saradnje itd. Ali zašto je to tako. Pa to je tako zato što nismo nikada nakupili preko 20, 30 godina stabilnog mira u okruženju koji je pogodno za razvoj posla. Naš čovek zna da ono što sada napravi to mu je, da sutra može biti neko sranje koje će mu sve to anulirati.
Zbog toga i pravi kuće na 17 spratova, jer mu "seljački" mentalitet (pozitivni mislim) govori da je to jedini način da sačuva pare od sebe i od drugih. Kakav biznis, kakva ulaganja, gde, pokrašće to država, biće rata, sakncija, doći će komunisti na vlast, Vučić, nešto će biti.
Bili Piton Bili Piton 05:54 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

anonymous

Radi se samo o trezvenom razumevanju .



Pa ni do tog stadijuma još nismo stigli. Još smo "shellshocked", a godine teku, deca rastu...i odlaze čim porastu.
Bili Piton Bili Piton 06:05 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone

Zbog toga i pravi kuće na 17 spratova, jer mu "seljački" mentalitet (pozitivni mislim) govori da je to jedini način da sačuva pare od sebe i od drugih. Kakav biznis, kakva ulaganja, gde, pokrašće to država, biće rata, sakncija, doći će komunisti na vlast, Vučić, nešto će biti.


Zato i rekoh gore da nismo siromašna zemlja nego osiromašena. Fizički, mentalno, percepcijski...kako hoćeš. Najgore od svega ama baš nikakve napore ne činimo da se to promeni već se utapamo u samosažaljenju baš kao pijanac u alkoholu.
anonymous anonymous 06:11 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone
Ništa od kukanja i okrivljavanja svih drugih sem sebe. Slovenac to ne radi. Budi kao Slovenac.


Iskreni da budemo Sloveniji je namenjena drugačija uloga od nas prilikom raspada Jugoslavije. Ima do nas ali ima i do njih.

Seti se samo kako je prošla Djindjića vlada. Prošla je malo bolje od Slobine a mogla je proći kao Slovenačka.




Da je Zapad želeo da se ovde ustoliči demokratija i pre, a i posle Đinđića ovo drušvo bi pre svega ekonomski pomogao. a ne devastirao i razorio.

Nema demokratije u siromašnim, već samo u ekonomski razvijenim i stabilnim društvima.
alselone alselone 06:21 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Najgore od svega ama baš nikakve napore ne činimo da se to promeni već se utapamo u samosažaljenju baš kao pijanac u alkoholu.


Iako mi je jako žao ja to donekle i razumem. Pa nema ni 20 godina kako smo napravili veličanstvene proteste, smenili diktatora, pokrenuli reforme i onda je to sasečeno ko nožem. Najbolje su prošli oni koji su maznu pare tih par godina a ne koji su krenuli nešto dugoročno.

Za promene je potrebna velika energija jer nama ne trebaju (kao ni svim zemljama trećeg sveta) evolucije nego revolucije, a za revolucije više nema energije. Razumljivo. I zbog toga krivim DS najviše od svih. Sa istorijske distance oni su imali sansu i oni su ti u koje smo se uzdali a koji su nas odjebali i nastavili po starom.

Ovaj prostor je gotov narednih 50 godina. Ovde jedino novi rat ili neko veliko sranje mogu da resetuju situaciju.
alselone alselone 06:22 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Nema demokratije u siromašnim, već samo u ekonomski razvijenim i stabilnim društvima.

Tako je. A zapadne kompanije su ćesto bile generator korupcije.
Bili Piton Bili Piton 06:24 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

anonymous




Da je Zapad želeo da se ovde ustoliči demokratija i pre, a i posle Đinđića ovo drušvo bi pre svega ekonomski pomogao. a ne devastirao i razorio.




Ti bi opet da čekamo da nam neko drugi reši problem sve s upiranjem prstom u nekog trećeg i vikom "dršte lopova". Ti lopovi su medju nama.

Jeste, slažem se, skenjali su nas prilično temeljno, najviše zato jer smo im išli uz nos. Ali mi to i dalje radimo i, neverovatno ali istinito, očekujemo drugačiji ishod. Ne znam šta više da dodam.
alselone alselone 06:32 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Ali mi to i dalje radimo i, neverovatno ali istinito, očekujemo drugačiji ishod.


Vučić im prilično ide niz dlaku, išao je i Tadić. U svemu osim oko Kosova. I ne vidim da su nas nešto prigrlili posebno.
Bili Piton Bili Piton 06:33 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone
Ali mi to i dalje radimo i, neverovatno ali istinito, očekujemo drugačiji ishod.


Vučić im prilično ide niz dlaku, išao je i Tadić. U svemu osim oko Kosova.


E, tu smo.
alselone alselone 06:36 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

E, tu smo.


Jesmo. Ti misliš da ako bismo dali Kosovo sve bi bilo u redu a ja mislim da bi bilo nešto sledeće.
Bili Piton Bili Piton 06:42 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone
E, tu smo.


Jesmo. Ti misliš da ako bismo dali Kosovo sve bi bilo u redu a ja mislim da bi bilo nešto sledeće.


Samo primer - kosovske takse. Na kraju ćemo izgubiti to tržište, kakvo je da je, u potpunosti. Slovenci i Hrvati jedva čekaju da ulete u vakuum i sasvim ga popune.

Isti problem imamo kao i Englezi - totalno nerazumevanje sveta oko sebe, uz kompleks nekadašnje veličine. Oni i dalje tripuju da su nezamenljivi i jedinstveni i da se svet obrće samo oko njih. Pa Irci jedva čekaju da im preotmu sve što mogu na ekonomskoj sceni, o Francuzima i Nemcima da i ne pričamo.
alselone alselone 06:42 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Ali drago mi je da smo makar od "sve smo mi sami krivi" došli do "da, skenjali su nas temeljno zbog Kosova". To je veliki pomak.
alselone alselone 06:44 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Isti problem imamo kao i Englezi - totalno nerazumevanje sveta oko sebe, uz kompleks nekadašnje veličine. Oni i dalje tripuju da su nezamenljivi i jedinstveni i da se svet obrće samo oko njih. Pa Irci jedva čekaju da im preotmu sve što mogu na ekonomskoj sceni, o Francuzima i Nemcima da i ne pričamo.


Ajde da vidimo i to. Najavljivana je apokalipsa, sve velike firme će preći u Frankfurt, neće biti cveća na pijacama, mesa u prodavnicama, Mad Max će da trči okolo. Priznajem da sam i sam mislio tako. Ali više ne mislim. Da li se dešava nešto tako?


Samo primer - kosovske takse. Na kraju ćemo izgubiti to tržište, kakvo je da je, u potpunosti. Slovenci i Hrvati jedva čekaju da ulete u vakuum i sasvim ga popune.

Ti ne nalaziš u kosovskim taksama najveće moguće licemerje? Znaš da su takse protivne svim dogovorima? Ali misliš da mi treba da uradimo nešto kako bi bile sklonjene. E, jebiga onda.
Bili Piton Bili Piton 06:48 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone

Ti ne nalaziš u kosovskim taksama najveće moguće licemerje? Znaš da su takse protivne svim dogovorima? Ali misliš da mi treba da uradimo nešto kako bi bile sklonjene. E, jebiga onda.


Ja tu pronalazim svašta, na primer to da su sad i oni rešili da igraju tvrdo. A mi u čudu, kako to, otkud to, kako smeju. E pa eto, očito da smeju. Da li je to licemerno ili nije je sporedno, činjenica je da ćemo opet biti namagarčeni.

Što se tiče skenjavanja, ja nikad ništa drugo nisam ni tvrdio, ali sve vreme čekam neki razuman i promišljen potez (bukvalno: šta nam se više isplati) a ne knee-jerk reakciju.

edit - Englezi na kraju neće nikud, živi bili pa videli. Ili istog časa rizikuju povratak svih mogućih problema u Severnoj Irskoj i novi škotski referendum o nezavisnosti.
zilikaka zilikaka 06:50 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Zato i rekoh gore da nismo siromašna zemlja nego osiromašena. Fizički, mentalno, percepcijski...kako hoćeš. Najgore od svega ama baš nikakve napore ne činimo da se to promeni već se utapamo u samosažaljenju baš kao pijanac u alkoholu.

U Vojvodini imaš raznih sela. Većih, manjih, bogatijih, siromašnijih...sa različitim življem
Ipak kad prolaziš autom, sa 85% pouzdanosti možeš pogoditi koji je etnički sastav.
Kad vidiš stare kuće, nikad okrečene, kapija i zid propadaju, trava nepokošena, još ispred ostavljena neka kršina da truli....to smo mi Srbi ili možda Rumuni.
Ako vidiš stare kuće, naboj, nahetena ali sveže potkrečena. Bela, običnim krečom, ali uredna. Ispred pokošeno, taraba zakrpljena nekakvim daskama, pa još ima i nekog cveća ispred kuće, računaj da su Mađari, eventualno Slovaci, al ovi drugi su i takvi i ovakvi.
Mešovita sela srećom povuku na bolju stranu.
E, to je ono što mi treba da naučimo.
Jesu problemi globalni al se popravljanje počinje od mikrosveta, od svog okruženja.
Takvim načinom se stvara i drugačija svest, a teže se i prodaje magla.
Ima ona pametna izreka: "Pomozi sam sebi, pa će ti i Bog pomoći"
alselone alselone 06:50 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

to da su sad i oni rešili da igraju tvrdo.


Au bokte. Tek sada su rešili da igraju tvrdo? A tolerisanje 17- marta? A tolerisanje kriminalaca i ratnih zločinaca na vlasti? A tolerisanje ubica dece iz žbunja. A nepopuštanje ni pedalj našim zahtevima čak i onima koji su potpisani u mirovnom sporazumu? Dragi Bili, sve to nije tvrdo nego je to sve odvratno a ovo sa taksama nije tvrdo nego kriminalno. Tvrdo bi bilo OK, bilo bi pošteno, tako i treba, ali tvrdog nema, nego se igra bez pravila. Zato ti kažem da bi bilo nečeg sledećeg posle taksi, posle Kosova.
Bili Piton Bili Piton 06:59 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone
to da su sad i oni rešili da igraju tvrdo.


Au bokte. Tek sada su rešili da igraju tvrdo? A tolerisanje 17- marta? A tolerisanje kriminalaca i ratnih zločinaca na vlasti? A tolerisanje ubica dece iz žbunja. A nepopuštanje ni pedalj našim zahtevima čak i onima koji su potpisani u mirovnom sporazumu? Dragi Bili, sve to nije tvrdo nego je to sve odvratno a ovo sa taksama nije tvrdo nego kriminalno. Tvrdo bi bilo OK, bilo bi pošteno, tako i treba, ali tvrdog nema, nego se igra bez pravila. Zato ti kažem da bi bilo nečeg sledećeg posle taksi, posle Kosova.


Ajd da zamenim "tvrdo" sa "grubo", preciznije je. Da je odvratno, jeste, a tražiš poštenje tamo gde ga po definiciji nema.

Jeziv je konandrum i ima samo loših i manje loših rešenja, nikakvih povoljnih po nas nema a ne verujem ni da će ih biti, jer Rusi i Kinezi u koje se uzdamo zbog nas neće ratovati, to budi siguran. Tapšaće nas po ledjima i ložiti nas kao hipnotisanu pilad ali to je sve.
alselone alselone 07:02 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Da li je to licemerno ili nije je sporedno, činjenica je da ćemo opet biti namagarčeni.


Moram opet o ovome. Ako neko igra protivno pravilima i dogovorima a ti veruješ kako ipak ti treba da se promeniš i to prihvatiš kako bi sve bilo u redu i da neće više tako nikada majke mi samo ovaj put, onda si veoma naivan i rizikuješ da te jebu još gore prvom sledećom prilikom koliko več sutra.

edit - Englezi na kraju neće nikud, živi bili pa videli. Ili istog časa rizikuju povratak svih mogućih problema u Severnoj Irskoj i novi škotski referendum o nezavisnosti.

Moguće, a moguće i ne. Ali svakako neće biti apokalipse kakva je najavljivana. Dobro, Englezi imaju Komonvelt iza svojih ledja pa mogu mnogo agresivnije da igraju.
alselone alselone 07:04 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Da je odvratno, jeste, a tražiš poštenje tamo gde ga po definiciji nema.


Bili, postoje potpisani sporazumi. Na takav način se vodi medjunarodna politika, sporazumima. Taj sporazum je sada prekršen.
Bili Piton Bili Piton 07:17 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone


Moram opet o ovome. Ako neko igra protivno pravilima i dogovorima a ti veruješ kako ipak ti treba da se promeniš i to prihvatiš kako bi sve bilo u redu i da neće više tako nikada majke mi samo ovaj put, onda si veoma naivan i rizikuješ da te jebu još gore prvom sledećom prilikom koliko več sutra.


Koliko ja shvatam takse su odgovor na to što im blokiramo pristup organizacijama u koje bi oni želeli da udju. Vraćam se na ono "šta nam se više isplati" a ne "šta je pošteno i ispravno" jer to očigledno ne postoji kao takvo, odnosno za to nemamo dovoljno jaka ledja.

Alternativu vidimo - ustobočili smo se, tobož ne damo ono što u praksi nemamo (sad i u vrlo konkretnoj praksi - ekonomskoj), izigravamo principijelnost i bogznašta a u stvari čekamo Ruse u nadi "da će ih sve oduvati" za naš račun. Jedan tako čekao pa umro.

Šta bi posle bilo s Vojvodinom i Sandžakom opet zavisi od toga koliko bismo biti pametni mi sami kad i ako to dodje na dnevni red. Ja mislim da će to na dnevni red mnogo izvesnije i brže doći ako ostanemo na sadašnjem kursu, ako već pre toga ne lipšemo do zelene trave.

alselone alselone 07:26 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Koliko ja shvatam takse su odgovor na to što im blokiramo pristup organizacijama u koje bi oni želeli da udju. Vraćam se na ono "šta nam se više isplati" a ne "šta je pošteno i ispravno" jer to očigledno ne postoji kao takvo, odnosno za to nemamo dovoljno jaka ledja.


Ne može tako, kako ne razumeš. Sporazumi su temelj međunarodnih odnosa. Temelj.

Sa onima sa koji krše sporazume se ne pregovara. To se jednostavno ne radi, kao što se ne pregovara sa teroristima. Oni krše usvojene norme i sam pregovor sa njima bi bio loš znak, rasulo, dokaz da reči i ugovori ne vrede.

Ali OK, mi ih pustimo sada u gde su već hteli i oni spuste takse. Doću sutra i kažu sada hoćemo to i to ili takse. MI damo. Onda doću prekosutra. Razumeš? Sa ucenjivačima se ne pregovara.
Bili Piton Bili Piton 07:32 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone
Razumeš? Sa ucenjivačima se ne pregovara.


Razumem ali ovo nažalost nije scenario za holivudski blokbaster nego je pitanje vrlo realne srpske perspektive.
alselone alselone 07:36 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Razumem ali ovo nažalost nije scenario za holivudski blokbaster nego je pitanje vrlo realne srpske perspektive.


Pa ja i ne pričam o holivudu nego o sporazumu koji su potpisale:

Poljska,
Mađarska,
Češka,
Slovačka,
Rumunija,
Bugarska,
Hrvatska,
Makedonija,
Albanija,
Bosna,
Moldavija,
Crna Gora,
Srbija
Kosovo.

jadragoljub jadragoljub 07:40 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

hoochie coochie man
Dragoljubu meri kuci zbog duga od 6000,


A i to jbg.
Za 6000 dođe do toga da se priča o kući.

Nemam pojam o konkretnoj situaciji, ali tu je moguć i nemar.
Imaš dug od 50 evra, nisu pare za bacanje, ali nije ni bogatstvo, objektivno.
I to traje, ne rešavaš.

Ako nije neki nesporazum u pitanju, nije znao za dug npr ili nešto slično, ili neka lična pizma, onda je ili nemar ili baš baš bahatost izvršitelja.

da nemar, prvo me niko nije obavestio da sam tužen, drugo dobio sam opomenu pred utuženje i ofma otišo kod utužitelja sklopio sporazum i otplatio. posle 6-12 meseci mi pobovp stiglo utuženje za novih ~5000 os istoog. za prvi dug sam sam 'kriv' pošto su u državi odlučili da nemam pravo na soc. po,oć , kako i zašto da ne spominjem, e za prvi dug je trebalo oko 10 g. da se napravi, ja imam kućerionu od 20 kvm. pa mi je smešan iznos komunalija, i priznajem da sam kriv što iz niakvih primanja nisam odvajao 50 -100 d. mesečno, pošto jelte da sam teo da radim imao bi poso al ja nisam teo da radim. kad ono međutim kad sam odplatio prvi dug kaže, aproksimativno posle godinu dana mi ponovo došo dug skoro isti, otkud to, kako je bilo moguća da se skoro ista cifra pojavljuje za godinu dve, znači došlo je do neknjiženja nečega. ali kkad ti stigne utuženje nema više pravnog leka, il plati il uzimamo šta oćemo.
ono što je očigledno ovde je da TI HUČI UOPŠTE NEMŠ POJMA O SISTEMU KOJI OVDE BRANIŠ, OTROV KOJI PROSIPAŠ, PROIZAŠO IZ TVOJE OZLOJEĐENOSTI PROŠLIM SISTEMOM TE TIOLIKO ZASLEPIO DA UOPŠTE VIŠE NSI SPOSOBAN ZA BILO KOJI OZBILJNIJI RAZGOVOR.
DA SI SE IMALO OBAVESTIO O TOME ŠTA SE DEŠAVA KAKO SE ODUZIMAJU STANOVI IUĆE ZA SMEŠNE POČETNE DUGOVE KOJI SE SISTEMSKI NADUVAVAJU NA ENORMNE IZNOSE, ILI JEDNOSTAVNO SE ZA MINIMALAN DUG UZIMA NEKRETNINA, UMESTO POKRETNINE, NA TO ODMA UVODIŠ SVOJU ISKOMPLEKSIRANOST I OPSESIJU KOMUNISTIMA.
AKO UOPŠTE MISLIŠ DA TE NEKO OZBILJO SHVATI KAO SAGOVORNIKA PRV O SE OBAVESTI ŠTA JE PROBLEM U TEMI A NE OVAKO DA ISKALJUJEŠ SVOJE KOMPLEKSE TAMO GDE NEMA POVODA.
TI , KAO I SVI POLITIČARI U OVOJ ZEMLJI, A TI SI BIVŠI POLITIČAR TREBA LI DA SPOMINJEM OVDE TVOJU POLITIČKU ULOGU, DO SAD NISAM A I NE ŽELIM DA TE ZAJEBAVAM I DENUNCIRAM OVDE KAKAV JE TVOJ POLITIČKI MORAL BIO ONOMAD U SKUPŠTINI BEOGRADA , SEĆAŠ SE.
UVARIO SU SE ZA BABU OI STAN OD 200 KVM I REKO SVI SA STANOVIMA, MAKAR BILI I ONI OD 24-5 IMA DA IM SE ODUZMU ZBOG DUGA, BEZ OBZIRA NA BILO ŠTA. SVI SU ONI KOMUNISTI KOJI SU ODUZELI TEBI I TVOJIMA ODUZELI VAŠU , OPLJAČKOM, STEČENU IMOVINU(UMEM I JA DA GENERALIZUJEM, NISI SAMO TI SPOSOBAN DA IZ MRŽNJE GENERALIZUJEŠ)

SETI SE KAKO SI BEZ IMALO SAVESTI GLASAO ONOMAD SAMO ZBOG PARTISKE DUŽNSTI, BEZ IKAKVPG PRIGOVORA SAVESTI, DA GLASAŠ PROTIVNO SVOJIH UBEĐENJA VEĆ KAO PRAVI ČETNIK I KOMUNISTA SLEDIO SAVET SBOG ŠEFA ČETNIKA I KOMUNISTE, UPRAVO KOMUNISTIČKOM POSLUŠNOŠĆU.
IMAŠ TI MNOGO PUTERA NA GLAVI, I TO SLEPOG KOMUNISTIČKOG, NA SVOJOJ GLAVOI DA BI DRUGIMA ZAMERA ZA NJIHOV PUER NA GLAVI.
SET SE SRAMOTE KOJU SI URADIO PODIŽUĆI RUKU DA SE NEKO SMENI SAMO UBOG 'PARTISKE DUŽNOSTI' I DOPRINEO UNIŠTAVANJU DEMOKRATIJE U OVOJ ZEMLJI U SAMOM NJENOM ZAČETKU.
NISAM DO SAD KORISTIO OVAJ PODATAK O TEBI, KOJI JE BIKI ONOMAD IZNELA O TEBI I TVOJOJ SRAMNOJ ULOZI U TOM KOMADU,
ALI SI POČE MLOGO DA SEREŠ MISLEĆI DA SE NIKO NA BLOGU NE SEĆA TVOJE SRAMNE ULOGE U SKUPŠZINI BEOGRADA, ONOMAD.
Bili Piton Bili Piton 07:44 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Alse, ja moram da palim, nadam se da ćemo nastaviti drugi put, mada ne vidim šta iko od nas ima još da doda. Ako ništa drugo, bar smo demonstrirali kako to u praksi izgleda kad razgovaraš s nekim s kim se ne slažeš.
alselone alselone 07:49 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Alse, ja moram da palim, nadam se da ćemo nastaviti drugi put, mada ne vidim šta iko od nas ima još da doda. Ako ništa drugo, bar smo demonstrirali kako to u praksi izgleda kad razgovaraš s nekim s kim se ne slažeš.


Slažem se da se ne slažemo ali da možemo da pričamo .Ja bih mogao sa tobom ovako još sat vremene, mada što kažeš ne bih dodao mnogo novog.
anonymous anonymous 08:18 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone
Najgore od svega ama baš nikakve napore ne činimo da se to promeni već se utapamo u samosažaljenju baš kao pijanac u alkoholu.


Iako mi je jako žao ja to donekle i razumem. Pa nema ni 20 godina kako smo napravili veličanstvene proteste, smenili diktatora, pokrenuli reforme i onda je to sasečeno ko nožem. Najbolje su prošli oni koji su maznu pare tih par godina a ne koji su krenuli nešto dugoročno.

Za promene je potrebna velika energija jer nama ne trebaju (kao ni svim zemljama trećeg sveta) evolucije nego revolucije, a za revolucije više nema energije. Razumljivo. I zbog toga krivim DS najviše od svih. Sa istorijske distance oni su imali sansu i oni su ti u koje smo se uzdali a koji su nas odjebali i nastavili po starom.

Ovaj prostor je gotov narednih 50 godina. Ovde jedino novi rat ili neko veliko sranje mogu da resetuju situaciju.


Neka,bre.

Kakve revolucije.
Dosta nam je toga.
Ono što nam treba je razumevanje, strpljenje i sticanje građanske odgovornosti i hrabrosti.

Jer je tih 50 godina potrebno da bi se sistem izgradio.

A nije da nismo na putu...osim ako nas opet ne sapletu.
Dijalektičkim sagledavanjem procesa koji traje, može se u rušenju Savamale videti ne samo bahatost jedne vlasti i zaobilaženje institucija ( koje su odavno urušene ), već i ekonomski efekat toga koji će u daljem razvoju događaja potkopavati svaku autoritarnu vlast.

Ali potrebno je vreme i ekonomsko jačanje i osamostaljivanje onog dela društva koje nazivamo srednjom klasom ili " buržoazijom " . Sa njima dolazi i - demokratija.
Nestrpljenje koje proizilazi iz nerazumevanja nije nikakav kontraargument.

Sve - ovog puta i sa moje strane - sagledano kontejnerski u okvirima državno-nacionalne perspektive.

Posmatrano globalno mnogi procesi mogu da donesu nove i nepredviđene rizike.
Ali za njih će biti zaduženi veći i snažniji od nas.

Usput

Ode Bili.
A baš si ga dobro zagrejao i preznojio.





alselone alselone 08:23 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Dijalektičkim sagledavanjem procesa koji traje, neće se u rušenju Savamale videti samo bahatost jedne vlasti i zaobilaženje institucija ( koje su odavno urušene ), već i ekonomski efekat toga koji će u daljem razvoju događaja potkopavati svaku autoritarnu vlast.


Ne razumem ovo.

gedza.73 gedza.73 08:31 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

anonymous
Da je Zapad želeo da se ovde ustoliči demokratija i pre, a i posle Đinđića ovo drušvo bi pre svega ekonomski pomogao. a ne devastirao i razorio.


zar ne bi trebalo redosledom da smo prvo MI ustoličili demokratiju, da smo se MI obrazovno, kulturno, naučno, privredno slobodno i demokratski razvijali a ne da zavisimo od zapadne socijalne pomoći?

Srbija je na prvim demokratskim izborima nakon skoro pet decenija jednopartijskog uređenja izabrala Miloševićevu komunističku partiju, švedski standard i srpsko samoupravljanje.

Pa sad kad smo se zajebali u sudaru sa realnošću onda ajde Zapad da pomogne.
Svaki izbor košta, svaka greška se plaća. šta smo mi? narod koji isključivo radi na 10 posto pameti, jedino funkcioniše pod strogim tutorstvom i bali na socijalnu pomoć?

Koga više poštuješ kad vidiš? Alkoholičara i neradnika ispred dragstora ili čoveka koji radom (sa više ili manje uspeha) pokušava da svojoj porodici omogući normalan život?

ja lično ne verujem da smo takvi već da smo sistemski uništeni od idiota koji su bili klasični kriminalci, koji su silom preuzeli vlast i napravili uređenje u kome je jedan isključiv sistem postao dominantan duboko uvučen u sve pore društva i da treba vreme da se vratimo na neki normalan put.

mi nemamo kontinuitet već periodične diskonuitete uz surova rušenja i ubijanja.
Ko uopšte sa Zapada brani da nam privredno uređenje bude drugačije od kockarnica-pekara-kazino-apoteka-kockarnica?
gedza.73 gedza.73 08:46 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

angie01
u normalnim zemljama, bakice sa svojim penzijama uplate zivot u luksuznim ritajerment homovima, gde o njima brinu lekari, sestre, imaju restoran u kome se za njih kuva, frizera, pedikira, manikira i jos se provode, izlaze, putuju


EPP? Gledao sam emisiju u kome penzioneri pričaju o svom životu, kako je teško sa njihovim penzijama sastaviti mesec dana pa prodaju nekretnine u svojoj zemlji i sele se u neke druge gde su troškovi života niži. Tako je jedan par u Sloveniji, drugi se javlja iz Argentine, Meksika, afričkih emalja, Rumunije...

U 'normalnim' zemljama broj Hučija prevazilazi broj državnih službenika.
Huči je čovek koji mora da zna, da ih dobro radi pošto ga svaka greška košta, mnogo različitih poslova. on je hemijski i prehrambeni tehnolog, zaštitar, kalemar, rezač, mehaničar, konstruktor, preduzimač, marketing stručnjak...
njegov posao je profitabilan u normalnim zemljama.
on bi trebao danas da bude u ozbiljnoj državi ozbiljan pripadnik više srednje klase.

naše društvo je takve ljude uništavalo a proizvodilo zavisne i podobne službenike koji su postali socijalni slučajevi koji čekaju da im neko nešto da. od Hučija se stvara srednja klasa, građansko društvo... od takvog mentalnog sklopa naučnici, doktori, umetnici... koji guraju društvo napred... slobodni bez ideoloških ograničenja...

svi su u jednom periodu dobijali stanove, neki ovakve, neki onakve i posle ih otkupili

nismo baš svi bili 'svi'. ako neki nismo dobijali, otkupljivali onda nisu svi.

Ti kažeš kako neko treba da se brine o ljudima koji žive u tako otkupljenim vrednim nekretninama pošto su im smanjili penzije?
da li smatraš da bi svako ko je otkupio stan za 1000 maraka ili nekoliko kutija šibica trebao državi da vrati razliku do pune tržišne vrednosti?
ili da im se odbija od primanja a daje ljudima koji nisu imali privilegije da dođu do enormnog kapitala za male pare u nekom tranzicionom periodu?

verujem da bi većini ljudi u unutrašnjosti dobro došlo da im se danas uplati po pedesetak hiljada eura.
vcucko vcucko 08:56 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone

Da li je to licemerno ili nije je sporedno, činjenica je da ćemo opet biti namagarčeni.


Moram opet o ovome. Ako neko igra protivno pravilima i dogovorima a ti veruješ kako ipak ti treba da se promeniš i to prihvatiš kako bi sve bilo u redu i da neće više tako nikada majke mi samo ovaj put, onda si veoma naivan i rizikuješ da te jebu još gore prvom sledećom prilikom koliko več sutra.


Elementarno nerazumevanje zapadnog i istočnog sveta, nema veze ko gde živi.

Zapadni čovek svako tvoje priznanje greške i krivice gleda isključivo kao slabost. I zeleno svetlo da ide dalje i traži više. Do kraja.

Istok je sklon krhkim (neko bi rekao trulim) kompromisima od danas do sutra. Evo izašao sam vam u susret po ovome, pa šta vi više hoćete i tako dalje. Issatiboga pa mi (Srbi) smo tako radili za sve vreme trajanja Juge. I Rusi posle 2.SR čak i u onim silnim milionima km2 koje su direktno vojno držali. I na kraju smo pukli k'o zvečke i jedni i drugi.

Zapadni čovek ne razume "aj stani malo, dogovorićemo se, malo popustiš ti malo ja" i te fazone sa vizantijsko-osmanlijske pijace. A mi uporno tako. Šibicarimo da prostite. Ne može.
Na kraju se sve ipak svodi na ono Staljinovo "a koliko taj papa ima divizija?".
anonymous anonymous 09:05 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone
Dijalektičkim sagledavanjem procesa koji traje, neće se u rušenju Savamale videti samo bahatost jedne vlasti i zaobilaženje institucija ( koje su odavno urušene ), već i ekonomski efekat toga koji će u daljem razvoju događaja potkopavati svaku autoritarnu vlast.


Ne razumem ovo.



Ova današnja administracija ( jer ne vidim Vučiča, baš kao isključivog Boga-Oca ) se vrlo temeljno bavi i ekonomijom .

Nove fabrike, nova radna mesta, bolji standard - u socijalnom kontekstu, vodiće i demokratizaciji, ljudi će postajati svesniji i građanski odvažniji.
Ako uspeju da se odupru i kulturološko-antropološkom trovanju sa Zapada - ima nade.

Usput

Jedan zanimljiv tekst iz perspektive autora katolika.

O revoluciji i porodici



vcucko vcucko 09:09 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

gedza.73

angie01
u normalnim zemljama, bakice sa svojim penzijama uplate zivot u luksuznim ritajerment homovima, gde o njima brinu lekari, sestre, imaju restoran u kome se za njih kuva, frizera, pedikira, manikira i jos se provode, izlaze, putuju


EPP? Gledao sam emisiju u kome penzioneri pričaju o svom životu, kako je teško sa njihovim penzijama sastaviti mesec dana pa prodaju nekretnine u svojoj zemlji i sele se u neke druge gde su troškovi života niži. Tako je jedan par u Sloveniji, drugi se javlja iz Argentine, Meksika, afričkih emalja, Rumunije...


A zašto uporno insistirate na pojmu "normalnim zemljama" kad takvih ima, složićemo se, do 20 na svetu. Onih drugih ima recimo 160-170. Znači te prvospomenute nisu normalne nego izuzetne. Iz više razloga.
Ne verujem da tih 20 žarko želi da im se neko pridružuje i da time neizostavno gube na svojoj izuzetnosti, makar polako ali sigurno.
Posebna priča: neka mi neko, bilo ko, argumentovano obrazloži, po kom osnovu smatra da je Srbiji mesto u onih 20
alselone alselone 09:12 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Ova današnja administracija ( jer ne vidim Vučiča, baš kao isključivog Boga-Oca ) se vrlo temeljno bavi i ekonomijom .

Nove fabrike, nova radna mesta, bolji standard - u socijalnom kontekstu, vodiće i demokratizaciji, ljudi će postajati svesniji i građanski odvažniji.
Ako uspeju da se odupru i kulturološko-antropološkom trovanju sa Zapada - ima nade.


Ja toliko suprotno mislim od ovoga da nema smisla razgovarati. To mislim najiskrenije i bez ikakvog pežorativnog prizvuka.
nepopustljiv nepopustljiv 09:15 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

zilikaka

...
E, to je ono što mi treba da naučimo.
Jesu problemi globalni al se popravljanje počinje od mikrosveta, od svog okruženja.
Takvim načinom se stvara i drugačija svest, a teže se i prodaje magla.
Ima ona pametna izreka: "Pomozi sam sebi, pa će ti i Bog pomoći"

M'da!
Evo jednog lokalnog primera:
Moje starije dete odbranilo master tezu - Processing biomedical signals using spiking Restricted Boltzmann Machine - na Institute of Neuroinformatics, na ETH Univerzitetu.
IBM, Laboratorija za Neuromorphic & In-Memory Computing ponudio poziciju asistenta istraživača, uz početnu platicu od 7,4 k mesečno.
Najpre ponudili 6 k, pa se predomislili i korigovali na 7,4 k.
Par dana odmorića - pa nastavak naučno-istraživačkog puta u IBM-u.
anonymous anonymous 09:20 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

vcucko
gedza.73

angie01
u normalnim zemljama, bakice sa svojim penzijama uplate zivot u luksuznim ritajerment homovima, gde o njima brinu lekari, sestre, imaju restoran u kome se za njih kuva, frizera, pedikira, manikira i jos se provode, izlaze, putuju


EPP? Gledao sam emisiju u kome penzioneri pričaju o svom životu, kako je teško sa njihovim penzijama sastaviti mesec dana pa prodaju nekretnine u svojoj zemlji i sele se u neke druge gde su troškovi života niži. Tako je jedan par u Sloveniji, drugi se javlja iz Argentine, Meksika, afričkih emalja, Rumunije...


A zašto uporno insistirate na pojmu "normalnim zemljama" kad takvih ima, složićemo se, do 20 na svetu. Onih drugih ima recimo 160-170. Znači te prvospomenute nisu normalne nego izuzetne. Iz više razloga.
Ne verujem da tih 20 žarko želi da im se neko pridružuje i da time neizostavno gube na svojoj izuzetnosti, makar polako ali sigurno.
Posebna priča: neka mi neko, bilo ko, argumentovano obrazloži, po kom osnovu smatra da je Srbiji mesto u onih 20


Obrazložio Ćirjaković.
I dao ti za pravo.

angie01 angie01 09:23 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Iskreni da budemo Sloveniji je namenjena drugačija uloga od nas prilikom raspada Jugoslavije. Ima do nas ali ima i do njih.


samo cu ovo- Slovenci su i u Yu bili drugaciji,...po tome sto su bolje i organizovanije radili, da li je to posledica okruzenja ili neceg drugog nije ni bitno,...elem, secam se nekih Slouvenaca nesto pre ovog raspada, koji su poceli neki posao i imali su partnere u BGDu,...mi sa njima pricamo potpuno nevezano na moru u nekoj bleja atmosferi, gde nam pokazuju izrazene sipatije,...al kazu, alo bre, ne znamo kako uopste nesto odradite(vi Srbi), mi dodjemo iz Ljubljane rano ujutro da bi zavrsili gomilu posla, a vasi tamo, tek su stigli, pa prvo kafica, jedna, druga, treca, pa telefoni, zena/deca, ovaj da mi zvrsi ovo, onaj ono,...posle, stanite polako, idemo prvo na rucak,...ono dodjemo do popodne, a da nista nismo ni poceli,...
nepopustljiv nepopustljiv 09:26 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

gedza.73
angie01
u normalnim zemljama, bakice sa svojim penzijama uplate zivot u luksuznim ritajerment homovima, gde o njima brinu lekari, sestre, imaju restoran u kome se za njih kuva, frizera, pedikira, manikira i jos se provode, izlaze, putuju

...

naše društvo je takve ljude uništavalo a proizvodilo zavisne i podobne službenike koji su postali socijalni slučajevi koji čekaju da im neko nešto da. od Hučija se stvara srednja klasa, građansko društvo... od takvog mentalnog sklopa naučnici, doktori, umetnici... koji guraju društvo napred... slobodni bez ideoloških ograničenja...
...

I onda takvi "podobni službenici" drže predavanje tebi i Hučiju grozeći se kako ste primitivni i ne posedujete elementarni kapacitet za razumevanje njihovih mudroseralija.
Bilo kako bilo - moj izbor je, takođe, prost - a to sam preneo i na svoju decu ... "biti Gedža i Huči, ma koliko teško bilo". Čekati milostinju je težak izbor i muka.

Pre-st-ra-šno!
anonymous anonymous 09:42 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone
Ova današnja administracija ( jer ne vidim Vučiča, baš kao isključivog Boga-Oca ) se vrlo temeljno bavi i ekonomijom .

Nove fabrike, nova radna mesta, bolji standard - u socijalnom kontekstu, vodiće i demokratizaciji, ljudi će postajati svesniji i građanski odvažniji.
Ako uspeju da se odupru i kulturološko-antropološkom trovanju sa Zapada - ima nade.


Ja toliko suprotno mislim od ovoga da nema smisla razgovarati. To mislim najiskrenije i bez ikakvog pežorativnog prizvuka.


Ma, okej je to.
Nema razloga opravdavanju zbog drugačijeg/suprotnog mišljenja i napuštanju razgovora.

Ali - i mišljenje treba da se zasniva na argumentima i činjenicama.

Ja nisam imao problem da prihvatim činjenicu da je aktuelna vlast bahata, da često zaobilazi institucionalni poredak, pa čak da se pojedinci i kriminalno ponašaju.

Ali isto tako - vidim i nove puteve, aerodrome, fabrike, kranove svuda po Beogradu.

Ekonomija funkcioniše i razvija se.

A to je sine qua non za dalji demokratski proces.

I temeljitije utiče na taj proces od proklamacije demokratskih principa ili neplodotvornog osuđivanja pojedinačnih vaninstitucionalnih iskoraka.



angie01 angie01 09:44 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

U 'normalnim' zemljama broj Hučija prevazilazi broj državnih službenika.


e ajde vise sa tim demagogijama,...ovde je rec o tome da su neki ljudi zaradili svoje penzije- koja im je oteta i sada se sprovode drakonski zakoni Serifa od Notingama da im se uzme i imovina,...kao sto se plate drze na neizdrzivom dnu u odnosu na fiksne bazicne troskove, ali samo za one koji nisu deo ekipe, koja pak zivi kao da su u drugoj, razvijenijoj i bogatoj zemlji...je l za nih ne vaze ti huciji ili sta.


da li smatraš da bi svako ko je otkupio stan za 1000 maraka ili nekoliko kutija šibica trebao državi da vrati razliku do pune tržišne vrednosti?


ti stanovi su placani delom koji se odvajao za stambeni fond u firmama u kojima su radili,...sada bi ti da se vracas u neku proslost, u kojoj je vecina stanovnistva iz nekog siromasnog feudalizma postala gradjanstvo, skolovalo se :))),...a pri tome se iz istog tog mrskog perioda sve ovo u poslednim decenijama i otima- sve te melearde,...nekako bi one trebalo da se vrate.
angie01 angie01 09:46 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

SET SE SRAMOTE KOJU SI URADIO PODIŽUĆI RUKU DA SE NEKO SMENI SAMO UBOG 'PARTISKE DUŽNOSTI' I DOPRINEO UNIŠTAVANJU DEMOKRATIJE U OVOJ ZEMLJI U SAMOM NJENOM ZAČETKU.


a bre huci, a meni si se na pocetku bloga predstavljao kao doca:)))
anonymous anonymous 09:50 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

gedza.73


mi nemamo kontinuitet već periodične diskonuitete uz surova rušenja i ubijanja.
Ko uopšte sa Zapada brani da nam privredno uređenje bude drugačije od kockarnica-pekara-kazino-apoteka-kockarnica?

Tačno je da nemamo kontinuitet, zbog sopstvenih slabosti, ali još i više zbog toga što nam nisu dozvoljavali da se razvijamo.

Ko nam brani ... - Danas se ne osvaja i potčinjava armijama ( mada i njima ) već mnogo više kulturološkim obrascima i medijskim manipulacijama,što je manje transparentno i uočljivo.

Ozbiljnije države na tom planu donose političke odluke , koje nama često izgledaju anahrone i nedemokratske.
anonymous anonymous 10:00 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone
A za Slovence, seti se samo izbrisanih. Tako nešto da se desilo kod nas bio bi skandal svetskih razmera a njima su ladno tolerisali (verujem i još dalje, ali nisam pratio) legalno etničko čišćenje.


To nije samo primer etničkog čišćenja, nego i čistog rasizma , koje se toleriše i na teritoriji Evrope.

A korene tog rasizma neki vide i u Darvinovoj teoriji, oko koje sam se sporio sa većinom blogera, doživljavan kao idiot.

Dobro jutro, Darvine

..i još


gedza.73 gedza.73 10:31 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

angie01
ti stanovi su placani delom koji se odvajao za stambeni fond u firmama u kojima su radili,

e ajde vise sa tim demagogijama

a ti si navela klasičan primer demagogije i diskriminacije u društvu. jedan zatvoren sistem (preduzeće) koje je finansirano iz budžeta (od svih građana) je davalo stanove svojim radnicima koji su proizvodili gubitak a odbijano im od 'friziranih' plata na osnovu kojih danas primaju penzije.

.kao sto se plate drze na neizdrzivom dnu u odnosu na fiksne bazicne troskove

ajde da pobam tvojom logikom. U mom okruženju (selo) nekada su samo neki (drugovi članovi) išli na more.

Danas 'svi' idu na more (i to ne samo danas već preko deceniju), starije šalju u banje, mlađi n aZlatibor ( u odnosu na 'nigde' je napredak). 'svi' imaju bar po dva automobila, 'svi' imaju mobilne, internet, neki vid kablovske, 'svima' deca treniraju neki sport.
'svi' uredno plaćaju troškove i razrezane dažbine i nisam čuo da je neko u mojoj okolini ostao bez kuće ili imanja zbog dugova. Urađeni su nam putevi, ulična osvetljenja, niko ne čeka da spadne sneg kako bi otišao u nabavku namirnica.
za razliku od tvog 'nikad nije bilo gore' moglo bi se reći da 'nikad nije bilo bolje'. A daleko je od dobrog.

a pri tome se iz istog tog mrskog perioda sve ovo u poslednim decenijama i otima- sve te melearde

ako se ne varam oko 60 % budžeta odlazi na plate i penzije, jedan deo na subvencije i investicije...
ti 'oćeš da mi kažeš da finansiranje sendviča i autobusa za mitinge danas treba neko da plati iz svog džepa a da juče sletove, mahanje zastavicima i uništeno cveće je obaveza državnog budžeta?

ali samo za one koji nisu deo ekipe, koja pak zivi kao da su u drugoj, razvijenijoj i bogatoj zemlji...je l za nih ne vaze ti huciji ili sta.

ta 'ekipa' je uvek postojala. razlika između tebe i mene što ja kažem da je ona duboko sistemski ukorenjena u naš sistem a ti da su ovi pali s Marsa. Ja da takvo društvo nikad nije valjalo a ti da je opsimenilo (što bih ti dao za pravo da je ostatak sveta ostao nepismen... izeš pismenost kad partijski činovnici počinju da ti ograničavaju slobodu javno izgovorene reči)
gedza.73 gedza.73 10:37 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

vcucko
A zašto uporno insistirate na pojmu "normalnim zemljama" kad takvih ima, složićemo se, do 20 na svetu. Onih drugih ima recimo 160-170. Znači te prvospomenute nisu normalne nego izuzetne. Iz više razloga.
Ne verujem da tih 20 žarko želi da im se neko pridružuje i da time neizostavno gube na svojoj izuzetnosti, makar polako ali sigurno.
Posebna priča: neka mi neko, bilo ko, argumentovano obrazloži, po kom osnovu smatra da je Srbiji mesto u onih 20

ne sporim. samo kažem da naše društvo od osam miliona može da bude uređeno na nekim normalnim odnosima.

što da izmišljamo rupu na saksiji ili da prvi učestvojemo u nekim eksperimetnima? Prepišemo nekih par opštih zakonskih okvira, neka sistemska rešenja uskladimo sa našim resursima, trenutnom situacijom i polagacko uz rad i muku.

Naravno da nismo u tih dvadesetak. Nemamo švajcarsku poziciju niti smo mogli da tokom rata skladištimo nacističko zlato, nismo nuklerna sila, nismo ni neko čudo geostrateški pozicionirani, nismo ekonomski tigrovi... onako prosečno prosečni.

koji đavo se onda guramo u višu ligu i rešavamo svetske nepravde a zemlja razbijena u svakom pogledu?
gedza.73 gedza.73 10:45 18.05.2019

Re: Boli ih Ego


anonymous
Tačno je da nemamo kontinuitet, zbog sopstvenih slabosti, ali još i više zbog toga što nam nisu dozvoljavali da se razvijamo.

Ko nam brani ... - Danas se ne osvaja i potčinjava armijama ( mada i njima ) već mnogo više kulturološkim obrascima i medijskim manipulacijama,što je manje transparentno i uočljivo.

Ozbiljnije države na tom planu donose političke odluke , koje nama često izgledaju anahrone i nedemokratske.


onda treba da naučimo kako da radimo sa onim što imamo i kako od toga da napravimo najbolje a ne najgore moguće.
ne mogu uređeno društvo na duže staze da naprave politički ili neki drugi mediokriteti već izuzetni pojedinci. Zabrani individualnost upropastio si i unuke.

To nema veze ni sa evropskim dvostrukim standardima (zanimljivo je gledati u ejdnoj generaciji njihov prelazak od 'mir u svetu' do 'baci bombe na njih, skupo mi je gorivo' ili 'zbog emigranata mi ovde rođeni loše živimo'... ova zadnja opcija se u malo izmenjenoj varijanti promovisala na blogu od deklarisanih na rečima levičara)
alselone alselone 11:02 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

Prepišemo nekih par opštih zakonskih okvira, neka sistemska rešenja uskladimo sa našim resursima, trenutnom situacijom


Da imamo 9 života kao mačke ja bih jedan posvetio da tebe izglasamo za predsednika Gedžo, baš da vidim šta će biti. Tvoja rešenja su tako jednostavna a lepota je u jednostavnosti.
gedza.73 gedza.73 11:06 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

nepopustljiv
Bilo kako bilo - moj izbor je, takođe, prost - a to sam preneo i na svoju decu ... "biti ... Huči, ma koliko teško bilo". Čekati milostinju je težak izbor i muka.


dosta mojih stavova su formirali ljudi sa kojima sam se sretao i kod kojih sam na delu video ono što pričaju.

na primer u relativno zabiti, po nekim brdima su predivni vinogradi. Lepo uređena kantina... izvoze vino čak u USA.

Sunce isto, kvalitet zemljišta skoro isti, čovek otprilike liči na nas (slične građe).

Šta je to od njega napravilo to što jeste i šta je od nas napravilo ovo što smo?
(sedamdesetih su krenuli u proizvodnju).

uz njega su angažovani radnici, tehnolozi, firme pakerice, štamaprije, neki procesni inženjering, prevoznici...

On kupuje potrebnu mehanizaciju (neko drugi je proizvodi a pored ovog vinogradara prodaje svoje mašine Francuzima i Novozelanđanima), inženjer umetnička dela, radnik ide na turistička putovanja...

propao? Vinogradar nalazi posao kod drugih, radnici se sele gde ima posla, vlasnici kamiona počinju da rade na kasi u Lidlu...


samo kod nas država treba da ti povija pelene, rasčešljava kosu i masira tabane. Može i to al' košta. ovoliko koliko danas plaćamo.

Čarli da budete ponosni na vašu decu.

angie01 angie01 11:13 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

jedan zatvoren sistem (preduzeće) koje je finansirano iz budžeta (od svih građana) je davalo stanove svojim radnicima koji su proizvodili gubitak a odbijano im od 'friziranih' plata na osnovu kojih danas primaju penzije.


je l ti uopste kapiras da su firme ozbiljno radile, imale ozbiljne poslove vezane i za inostranstvo i slicno,...ne mozes sve da podvedes pod bleju, jer to nije istina.

isto tako, ekipa koja je bila povlascena i mahala crvenim knjizicama je ista ta koja je naprasno pocela da posti, da se krsti i slavi slavu...


za razliku od tvog 'nikad nije bilo gore' moglo bi se reći da 'nikad nije bilo bolje'.


ma razumela sam ja da si ti deo ovog sada sistema, samo sto se nesto tvoja prica ne uklapa u utiske nekih drugih iz istih takvih krajeva....i da ponovim, ja govorim generalno, samo par vas ima specijalna osecanja i prema Beogradu i prema nekim fiktovno povascenim nekada....

kao sto govorim iz pozicije nekog ko nikada nije pripadao ni jednoj povlascenoj opciji, kako mi se ovde bezobrazno imputira, kako bi se naslo opravdanje za hajduciju koja svakako nije ok.
gedza.73 gedza.73 11:18 18.05.2019

Re: Boli ih Ego

alselone
Prepišemo nekih par opštih zakonskih okvira, neka sistemska rešenja uskladimo sa našim resursima, trenutnom situacijom


Da imamo 9 života kao mačke ja bih jedan posvetio da tebe izglasamo za predsednika Gedžo, baš da vidim šta će biti. Tvoja rešenja su tako jednostavna a lepota je u jednostavnosti.


Evo t jedan primer. Prost, lep i jednostavan.
Država kaže kako je ograničenje na autoputu 130 na sat i kako će da kontroliše na naplatnim rampama.
Kreću komentari. 'jes on će meni da zabrani, ja ću dvesta na sat, popijem kafu i prosek ispod 130', 'ja sam sigurniji vozač sa 250 km/h nego neko sa 50'...

i onda tako neki pametnjaković se zakuca sa dvesta na naplatnoj rampi i pobije ljude.
prepisan zakon ako se dokaže da je kriv pošalje ga u zatvor. ili ga oslobodi ako nije. n e m a p o l i t i k e.

druga stvar koja me nerivra što se na kritike odgovara a što ti ne budeš političar, predsednik države ili pesnik. zato što ja moj posao radim onako kako mislim da treba i u skladu sa mojim, samo mojom, odlukama pa na osnovu njih imam pozitivne ili negativne rezultate.

ovaj blog je samo presek, možda Srbija u malom i palamudimo o svemu i svačemu. meni je daleko bliže da pričamo o našem uređenju nego o tome šta rade Rusija ili USA i ko ima jače naouražanje od njih dvoje.


jedan od jednostavnijih zakona je bilo vezivanje pojaseva. isto dočekano na nož.
pa se danas ogromna većina vezuje (nije neko glup što je stavio pojaseve u kola).

Mi smo mogli našom tvrdoglavošću i nepripisivanjem zakona da se vozimo drvenim taljigama. ne treba ti pojas, ekološki čisto, uživaš u prirodi.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana